Ekonomija

Pa ti budi padobranac...

zilikaka RSS / 07.02.2020. u 17:19

Whale_Airplane_Clouds_1296x728-header-1296x728.jpg?w=1155&h=1528

 

Umem da spavam i da sanjam. I volim to da radim. 
Vrlo retko me mučila nesanica, čak i u periodima života kad se tako nešto skoro pa podrazumevalo kao obavezan dodatni teret. Neočekivano, u najtežim vremenima sam imala vrlo mirne noći i lepe snove.
 
S druge strane, kad bi me na javi proganjao neki problem koji se može smatrati tehničkim, neretko se to prenosilo i na spavanje, pa se više puta desilo da mi se rešenje pojavi tokom noći, praktično u snu, ali da se tad probudim potpuno svesna onog što mi je sinulo iz podsvesti. 
To rešenje je uvek bilo nešto jednostavno što se skoro podrazumevalo i čučalo tu blizu ali nije moglo da se probije od šuma ustaljenih gledišta. Tačno je samo trebao pogled iz daljine.

 

 

E, ali, postoji jedna vrsta noćne more koja mi se ponavlja od kad znam za sebe, i samo se javlja u različitim varijantama, da signalizira da sam u problemu za koji nema jednostavnog rešenja jer su u pitanju odnosi među ljudima.
U detinjstvu je to bilo da dolazim do kraja ravnog krova zgrade u kojoj smo živeli, i onda nekako izgubim ravnotežu i padam. Taj osećaj me je po pravilu odmah i budio, u totalnom grču.
Posle se dugo ta mora pojavljivala kao vožnja u autu na nizbrdici, pri čemu on nekontrolisano ubrzava. Gotovo uvek je za volanom bila neka osoba sa koja na javi uopšte i ne vozi, a i u snu se dokopala volana svesna da ne ume, a nekad je sve bilo začinjeno i otkazivanjem kočnica. Naravno da sam se i u toj varijanti jednog momenta budila uz onaj grozni osećaj jeze koja se penje tačno uz kičmu.

 

Nedavno mi se san ponovio, ali sam sad nekim čudom ja sama stala na skejtbord, ko zna zašto, i odjednom je do tad ravan teren postao ozbiljna nizbrdica i to se kotrljalo sve brže, potpuno bez kontrole.
Probudila sam se pre nego što ću udariti u zid.
 
S obzirom da verujem da čovek sam sebi najbolje može da protumači poruke iz snova, ako one uopšte postoje, slutim zašto se takav san opet pojavio, nego me zabrinjava ova treća faza podsvesti, odabir sredstva propadanja.

 

Sve je slično al nekako se sve više prizemljujem. Garant i tu ima simbolike. 



Komentari (441)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 15:50 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

80 posto krimiminalnih dela počini 20 posto kriminalaca

Naročito ako su crnci
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:08 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)


Ček, hoćeš da kažeš da bolje znaš kakvo je stanje u firmi ti iz Šumadije nego ja koji radim u njoj? Ili u korporacijama koje broje preko 500 ljudi?

Neću da kažem ništa osim da je sve super ako se ne radi o državnoj firmi.
Nekako se ne bih usudio da kritikujem čoveka koji je napravii firmu i koja radi.
Ja da sam umeo napravio bih je i ja.
Isto kao što ne bih dopustio njemu da meni soli pamet kako se gaji šljiva.

Hoće da zaposli 5:2?
Ljuljaj brate, tvoja radnja tvoj dućan. Sve dok poštuješ zakon piči i sve najbolje ti želim.

Nego meni malo para ovo, ma ne znaju ništa, ja bih to bolje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:12 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

posto postova
- 80 posto krimiminalnih dela počini 20 posto kriminalaca

Itd

Skoro naletim na statistiku iz dvanaeste, trinaeste.
Ono o čemu je Tucović mantro

Od svih žrtava na tom prostoru, stara Srbija, 80 posto, nešto manje, bili Albanci.
80 posto, nešto više, dželata, ubica, bili Albanci.

Eto, nevezano al videh statistiku.
alselone alselone 16:32 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Nekako se ne bih usudio da kritikujem čoveka koji je napravii firmu i koja radi.
Ja da sam umeo napravio bih je i ja.
Isto kao što ne bih dopustio njemu da meni soli pamet kako se gaji šljiva.


Mnogo si ti sujetan, poslovna kritika nije napad na vlasnika lično (mada Srbi obožavaju da to tako shvate pa se onda svete), pogotovo ako je vlasnik multinacionalka sa berzanskim vlasnicima rasporedjenim po svim kontinentima i kojih ima hiljade, pa je firma praktično javna (tako se i kaže).
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:07 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Ne verujem da je sujeta, ali možda si i u pravu.
Previše ja to, možda, načelno gledam, njegove pare, nek radi kako hoće, kome se ne sviđa nek poljubi pa ostavi.

Ali ok, vi koji ste u tome valjda bolje znate.
alselone alselone 17:16 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Previše ja to, možda, načelno gledam, njegove pare, nek radi kako hoće, kome se ne sviđa nek poljubi pa ostavi.


Hajde da te pitam ovako, ako neko 20 godina radi u istoj firmi, doprineo je značajno njenom rastu i uspehu svojim znanjem, odricanjem i zalaganjem i ako taj neko primeti da nešto ne valjda, da li da:

- poljubi pa ostavi
- iznese svoju kritiku

Ovo nisam ja, nego te čisto hipotetički pitam.

Znaš, to nije "on" ako pričamo o velikim firmama, to je skup pametnih ljudi, to nije njegova zadruga da ima tri čoveka i on njih samo bičuje da rade fizički i ne misle.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:49 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

alselone
Previše ja to, možda, načelno gledam, njegove pare, nek radi kako hoće, kome se ne sviđa nek poljubi pa ostavi.


Hajde da te pitam ovako, ako neko 20 godina radi u istoj firmi, doprineo je značajno njenom rastu i uspehu svojim znanjem, odricanjem i zalaganjem i ako taj neko primeti da nešto ne valjda, da li da:

- poljubi pa ostavi
- iznese svoju kritiku

Ovo nisam ja, nego te čisto hipotetički pitam.

Znaš, to nije "on" ako pričamo o velikim firmama, to je skup pametnih ljudi, to nije njegova zadruga da ima tri čoveka i on njih samo bičuje da rade fizički i ne misle.

Pa sad, zavisi od toga gde kaže.
Ako kaže tamo gde to može da ima efekta, da se stvari poprave, i ako ga niko ne uvaži, onda je taj ko ga ignoriše budala, i ne verujem da je takvih mnogo među ozbiljnim privrednicima.

A ako ide okolo i priča, ma nemaju pojma, pozapošljavali neke kaćiperke (lep izraz, i precizan, pade mi na pamet pa da ne propadne), džabe im daju pare a ne rade ništa, e to je bez veze.
zilikaka zilikaka 17:56 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Daj primer neke reči!

Vakancija.
Zoove me skoro HR i kaže da im dam precizan broj trenutnih vakancija i njihov status.
Znam šta hoće al se pravim luda.
Kažem da mi verovatno toga nemamo, jer ja ne znam za to
Kaže ima, kako ne pa mi da primer.
-A, vi mislite na upražnjena radna mesta?
-Da, na vakancije.
alselone alselone 17:58 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Pa sad, zavisi od toga gde kaže.
Ako kaže tamo gde to može da ima efekta, da se stvari poprave, i ako ga niko ne uvaži, onda je taj ko ga ignoriše budala, i ne verujem da je takvih mnogo među ozbiljnim privrednicima.

A ako ide okolo i priča, ma nemaju pojma, pozapošljavali neke kaćiperke (lep izraz, i precizan, pade mi na pamet pa da ne propadne), džabe im daju pare a ne rade ništa, e to je bez veze.


Radnici i firma nisu neprijatelji, pa da "on" ide i bičuje a oni su tu samo da bi mogli da imaju nešto da jedu a u principu su nezadovoljni i nesrećni, ima da ćute ili da poljube pa ostave.

Velike firme nemanju "njega" koji je jedan vlasnik pa je svaka kritika usmerena protiv njega. Velike firme su veoma često javne firme sa hiljadama vlasnika gde su veoma često svi manjinski i onda kao u politici, umesto da skupština kontroliše vladu, vlada kontroliše skupštinu.

Velike firme imaju svoje boljke koje su sastavni deo rasta. Mnoge firme su zbog toga propale, samo najbolje ostanu a oni su retki. To pogotovo dolazi do izražaja kada firme pređu na berzu i postanu javne a ne više upravljane porodično ili iz manjeg skupa. Ti problemi su se populano ogledaju u Piterovom principu, Dilbertovom principu, zapošljavanju kaćiperki, odlascima sa vrha a neprodrmavanjem taloga, bratimljenjima, klanovima, spletkama itd. To sve dovodi do sve većeg materijalnog tereta po jednom produkcionom članu, do smanjivanja inovacija itd.

Zapošljavanje kaćiperki je globalni trend, on njemu je samo na ovom blogu pisalo više ljudi iz potpuno različitih struka.
alselone alselone 18:00 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

-Da, na vakancije.


Ovo još nije došlo do mene ali verujem da je ante portas.
Atomski mrav Atomski mrav 18:01 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Dilbertovom principu


Unapredi nesposobne kako se ne bi petljali u posao?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:08 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

zilikaka
A evo i Krle me banovao, ili moderacija, đavo će ga znati, mada sam dosta umereno srao. Ali nešto mi se čini da nisam jedini koji je pao.

Sad si me naterao da odem tamo i proverim, i ja sam u klubu, i to odavno.
A iskreno, tako treba i da ostane.


Dobro i mene šutne povremeno, ali nikad nisam dosegao te visine kao vi, da me trajno, ili bar na duže vreme, banuje. Ja uvek pazim šta kažem kod Krleta, jer je on mrgud, oće da se bije, a i preti tužbama (dobro, na ovo drugo se uglavnom grohotom smejem).
alselone alselone 18:09 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Unapredi nesposobne kako se ne bi petljali u posao?

Jeste. Uzmi one koji su tu dugo pa nose "rane iz davnih bitaka", one koji su nečiji kumovi ili rodbina, one koji su ugroženi pa ne zmeš da ih otpustiš (manjine, gejevi itd) a svima im je zajedničko da više ili ne znaju ili neće da rade, pa ih onda unapredi u middle management kako bi minimizovao šteštu koju mogu da nanesu.

To svaka firma ima, prirodan su sled okolnosti firmi koje postoje duže i imaju puno ljudi i predstavljaju čist teret za firmu.

To se vidi na jednostavan način, ništa se ne promeni kada odu na bolovanje ili na godišnji.
zilikaka zilikaka 18:10 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

A ako ide okolo i priča, ma nemaju pojma, pozapošljavali neke kaćiperke (lep izraz, i precizan, pade mi na pamet pa da ne propadne), džabe im daju pare a ne rade ništa, e to je bez veze.

Priča je načelna, o globalnom trendu sve veće armije ljudi u HR koja još kako ume da zaguši osnovni proces.
Što veća firma veći problem.
Posebno u korporacijama.
Znam neke likove koji krstare po ograncima kod nas, po visokim pozicijama.
Pravi đavolovi advokati u svakom smislu.
Osoblje takođe retko sastavi 5 godina, namerno ih menjaju, ali pošto je način rada sličan, verujem da im to ne predstavlja problem.

...dakle, u pitanju je sistem na koji uopšte ne možeš uticati ali ne vidim u čemu je problem ako se iznese mišljenje o tome
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:10 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Radnici i firma nisu neprijatelji, pa da "on" ide i bičuje a oni su tu samo da bi mogli da imaju nešto da jedu a u principu su nezadovoljni i nesrećni, ima da ćute ili da poljube pa ostave.


Ne znam samo gde pročita da ja tvrdim da jesu.

Velike firme nemanju "njega" koji je jedan vlasnik pa je svaka kritika usmerena protiv njega. Velike firme su veoma često javne firme sa hiljadama vlasnika gde su veoma često svi manjinski i onda kao u politici, umesto da skupština kontroliše vladu, vlada kontroliše skupštinu.


Ali imaju nešto što odlučuje, pa sad zamisli da sam umesto on pisao ono (to što odlučuje) i sve ostaje isto, isti smisao.
Zapošljavanje kaćiperki je globalni trend, on njemu je samo na ovom blogu pisalo više ljudi iz potpuno različitih struka.


Onda bi trebalo da globalna privreda ide dole?
Milsim, globalno se pogrešno radi, zapošljava kaćiperke bez smisla.
A ide li?

Ja, odavde, iz mog ugla gledanja, vidim problem pre u raslojavanju, skupljanju para na mali broj mesta, a ne u pogrešnoj organizaciji preduzeća.

Ovo, nemaju pojma, koji će im đavo kaćiperke, samo štetu prave, me opasno potseća na samoupravljače koji su za sve druge, inžinjere, ekonomiste, agronome, govorili slično, nemaju pojma, džaba leba jedu.

Opet, ovo je načelno gledanje, o detaljima ne bih jer ih ne znam.

A ako ih ima, naravno da ću ih rado pročitati.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:13 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Dovoljno da ti je istekla lična karta, a garant jeste, eto te u problemu.


Sestro slatka, meni je SVE tamo isteklo. Zato i u Srbiju ulazim sas američki pasoš, jer onda mogu da vozim kola sa ovom dozvolom a i da ga pokazujem kao ličnu kartu kad zatreba, eto, kad idem tamo da prijavim ove moje belosvetske kriminalce (ženu i ćerke).

U svakom slučaju, ja ni tu famoznu Prijavu Stana zapravo nemam, nego tamo u muriji gledam da šarmiram panduraču (po uputstvima druga prede, mada imam i ja svoje trikove) da mi to ne traži na uvid. I to prođe tako uvek, izgleda da su murkanke u stanici milicije pijemčivije na moj šarm od ovih statua na aerodromu.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:16 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Da li bi pomoglo da te malo pošašolje

Ne znam za njih, ali ti bi svakako mogao...
alselone alselone 18:17 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Ne znam samo gde pročita da ja tvrdim da jesu.


Ima da me slušaš i ćutiš ili poljubi pa ostavi.
Ali imaju nešto što odlučuje, pa sad zamisli da sam umesto on pisao ono (to što odlučuje) i sve ostaje isto, isti smisao.

Ne ostaje, onda postaje bezlično i ne kritikuješ njega nego sistem u firmi.

Onda bi trebalo da globalna privreda ide dole?
Milsim, globalno se pogrešno radi, zapošljava kaćiperke bez smisla.
A ide li?

Stvarno grešiš u osnovi, ne znam da li da idemo dalje u ovom razgovoru.
Privreda ne ide dole, idu pojedinačne firme, propadaju pod teretom svojih grešaka i menjaju ih nove, mlade i inovativne i neopterećene teretom.

Opet, ovo je načelno gledanje, o detaljima ne bih jer ih ne znam.

Puno si mi se uspetljao i protivurečio onima koji rade u takvim sistemima za nekog ko ne zna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:24 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Ima da me slušaš i ćutiš ili poljubi pa ostavi.


Ne, nego zna se ko odlučuje, ako misliš da može bolje reci, proceniću pa odlučiti, a ako ideš pa ogovaraš, putuj.
Ne ostaje, onda postaje bezlično i ne kritikuješ njega nego sistem u firmi.


Ma ja sam na sistem uvek mislio, ne obavezno na jednog čoveka, nego sam pod on podrazumevao mesto na kome se odlučuje.
Ako je jedan onda je on, ako ih je više onda su ono.
Ok, neprecizno ali nije bilo teško razumeti.
Privreda ne ide dole, idu pojedinačne firme


Postoji li neka korelacija između zapošljavanja kaćipreki i propadanja firmi?
Ne znam, pitam.
Da li je primetno da uspešnije firme imaju manje tih?
Puno si mi se uspetljao i protivurečio onima koji rade u takvim sistemima za nekog ko ne zna.


Samo pitam, ne tvrdim da sam u pravu, ali pokšavam logično da povežem stvari.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:26 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

ako stvarno dozvoljavate da HR eliminiše ljude iz procesa intervjua onda jbt Amerika definitivno propade..
al dal je baš to tako?


Ne bih znao da kažem, nisam nikad duže radio u velikoj korporaciji gde taj HR ume da uzme maha, nego samo u startapima, gde to nije postojalo. Zapravo samo sam jednom sa njima kontaktirao (Qorvo, tada je bio TriQuint Semi), kad su nam selili dizajn centar, pa sam podneo ostavku i objavio da mi ne pada napamet da se selim u prokleti Ričardson, TX, jebo ih on. Pa su pravo iz glavnog štaba poslali neku u kožne pantalone utegnutu babu, da me slatkorečivim nastupom ubedi kako je život u Teksasu keva u odnosu na Bolder, svašta je tamo nadrobila, malte ne mi i robove obećala, i sebe na kraju, ali nije pomoglo. Dao sam otkaz u vreme najgore krize, 2010, kad je cela industrija otišla u qrac krasni, i otpuštanja inženjera bila ko dobar dan, ali i dan danas se dobro osećam zbog tog sumanutog poteza.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:29 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

svašta je tamo nadrobila, malte ne mi i robove obećala, i sebe na kraju, ali nije pomoglo


Eto.
Posle kažu to je lako.
Zamisli kad se žena čak Srkiju, ej, Srkiju, morala obećati.
I ništa
:)
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:32 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

alselone
Nekako se ne bih usudio da kritikujem čoveka koji je napravii firmu i koja radi.
Ja da sam umeo napravio bih je i ja.
Isto kao što ne bih dopustio njemu da meni soli pamet kako se gaji šljiva.


Mnogo si ti sujetan, poslovna kritika nije napad na vlasnika lično (mada Srbi obožavaju da to tako shvate pa se onda svete), pogotovo ako je vlasnik multinacionalka sa berzanskim vlasnicima rasporedjenim po svim kontinentima i kojih ima hiljade, pa je firma praktično javna (tako se i kaže).

Nije sujetan, nego mu produv'o detektor za komunizam. Ali skroz ga razumem - evo ja sam u mojoj firmi sve zabranio, jer daš im pauzu za kafu, odma krene sindikalno organizovanje pored espreso mašine i klonjare.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:33 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

hoochie coochie man
svašta je tamo nadrobila, malte ne mi i robove obećala, i sebe na kraju, ali nije pomoglo


Eto.
Posle kažu to je lako.
Zamisli kad se žena čak Srkiju, ej, Srkiju, morala obećati.
I ništa
:)


Stajao sam čvrsto, kano klisurina! A i babe me tad nisu privlačile, makar bile u kožnim pantalonama (ili bez njih).
alselone alselone 18:33 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Ma ja sam na sistem uvek mislio, ne obavezno na jednog čoveka, nego sam pod on podrazumevao mesto na kome se odlučuje.


Pa nije baš, pričao si o velmoži koji je doneo vatru seljacima i koji zbog toga imaju da ga slušaju i ćute jer im je stavio hleb na sto.

njegove pare, nek radi kako hoće, kome se ne sviđa nek poljubi pa ostavi.


Postoji li neka korelacija između zapošljavanja kaćipreki i propadanja firmi?
Ne znam, pitam.
Da li je primetno da uspešnije firme imaju manje tih?

Postoji. Nije samo do kaćiperki naravno, ali je to deo šireg skupa grešaka. Manje ili novije firme svakako imaju manje tereta i pokušavaju da se izbore sa tim trendovima. Evo ti samo jedan primer. Sastanci - ta pošast svake velike firme, ubijaju produktivnost i urušavaju elan. Postaju sami sebi svrha. Facebook je imao odluku da se sredom ne smeju praviti sastanci. Samo jedan mali detalj kako su oni pokušali da se bore sa tom pošasti i povećaju produktivnost.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:35 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Ali skroz ga razumem - evo ja sam u mojoj firmi sve zabranio,


I jel firma uspešna, jeste.
Samo to stegni.
Još ako zaposliš crnce..
Znaš onu mudrost, što crnca više stežeš bolji bluz svira, čim popustiš krene fanki, disko i te zajebancije.

Srki komunistički robovlasnik :)
zilikaka zilikaka 18:36 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Nije sujetan, nego mu produv'o detektor za komunizam. Ali skroz ga razumem - evo ja sam u mojoj firmi sve zabranio, jer daš im pauzu sa kafu, odma krene sindikalno organizovanje pored espreso mašine i klonjare.

PAjke, ako ikad budeš poslovno narastao do tačke da zapošljavaš više stotina ljudi, obećaj nam svečano da nećeš dozvoliti da te neke kaćiperke ubede kako su ti neophodne za dalje poslovanje.
Seti se samo reči nas, svojih blogodrugara i odlučno odmahni glavom.
I nećeš se pokajati.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:37 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

srdjan.pajic
ako stvarno dozvoljavate da HR eliminiše ljude iz procesa intervjua onda jbt Amerika definitivno propade..
al dal je baš to tako?


Ne bih znao da kažem, nisam nikad duže radio u velikoj korporaciji gde taj HR ume da uzme maha, nego samo u startapima, gde to nije postojalo. Zapravo samo sam jednom sa njima kontaktirao (Qorvo, tada je bio TriQuint Semi), kad su nam selili dizajn centar, pa sam podneo ostavku i objavio da mi ne pada namapet da se selim u prokleti Ričardson, TX, jebo ih on. Pa su pravo iz glavnog štaba poslali neku u kožne pantalone utegnutu babu, da me slatkorečivim nastupom ubedi kako je život u Teksasu keva u odnosu na Bolder, svašta je tamo nadrobila, malte ne mi i robove obećala, i sebe na kraju, ali nije pomoglo. Dao sam otkaz u vreme najgore krize, 2010, kad je cela industrija otišla u qrac krasni, i otpuštanja inženjera bila ko dobar dan, ali i dan danas se dobro osećam zbog tog sumanutog poteza.


pa ne znam šta su se naklatili na nosače vode..
moj je utiska baš suprotan, od krize - 2008 - naovamo baš se brutalno sječe i lijevo i desno..
sekretarica je recimo postala najstrži luksuz..
to još samo top management ima a često ni oni (naš ceo recimo nema) nego delegira direktno ljudima šta hoće da se uradi..
da ne pričam mi ispod, mi robujemo i ovima iznad i ovima ispod i poprijeko i svakako..
gomila nekih rasipanja na putovanja pogotovo poslije krize je postala prošlost..
sad je fora da pričaš koliko si uštedio putujući.. skandinavci se čak kurče i oko neputovanja uopšte (bar ne avionom) jer Greta..
minorne stvari tipa štampača su postale luksuz..
a da ne pominjemo dijelenje kancelarijskog prostora, hot desking i slična iživljavanja..
i onda u tom svemu taman posla da se neko rasipa na nepotrebno osoblje..
mi stvarno obitavamo u neka dva svijeta..
možda je to rasip iz finansija prešao u IT sektor.. ne znam.. u finansijama se bogami i dalje dobro zarađuje ali samo ako se dobro i doprinosi..
džabe se slabo kome slabo šta daje..
niccolo niccolo 18:38 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Sastanci - ta pošast svake velike firme, ubijaju produktivnost i urušavaju elan.

Konferenc kolovi su još gora stvar - na sastanku barem vidiš sagovornika pa ima neke dinamike...a ovo kad satima sediš na cc (evo mi danas u ovom momentu ulazimo u 7. sat jednog izuzetno dosadnog cc)...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:38 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

pričao si o velmoži koji je doneo vatru seljacima i koji zbog toga imaju da ga slušaju i ćute jer im je stavio hleb na sto.


Pogrešno čitanje onda, mnogo pogrešno.
Ili moje neprecizno pisanje.
Facebook je imao odluku da se sredom ne smeju praviti sastanci. Samo jedan mali detalj kako su oni pokušali da se bore sa tom pošasti i povećaju produktivnost.


Đe me nađe :)

(ovo je sasvim lično, nema veze sa razgovorom)
Napisaću ti u pp
niccolo niccolo 18:38 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Još ako zaposliš crnce..

Imaće veću stopu kriminala u firmi
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:42 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

alselone
Previše ja to, možda, načelno gledam, njegove pare, nek radi kako hoće, kome se ne sviđa nek poljubi pa ostavi.


Hajde da te pitam ovako, ako neko 20 godina radi u istoj firmi, doprineo je značajno njenom rastu i uspehu svojim znanjem, odricanjem i zalaganjem i ako taj neko primeti da nešto ne valjda, da li da:

- poljubi pa ostavi
- iznese svoju kritiku

Ovo nisam ja, nego te čisto hipotetički pitam.

Znaš, to nije "on" ako pričamo o velikim firmama, to je skup pametnih ljudi, to nije njegova zadruga da ima tri čoveka i on njih samo bičuje da rade fizički i ne misle.


kritika je po meni uvijek ok..
nego me podsjeti na još jedan trend..
u finansijama je hit da se pedaliraju matori.. problem je što su mahom predobro plaćeni (jer su plate formirali prije krize) a jelda, kolko god vrijede stigla ih sledeća generacija..
tu brale malo li se samo krenu uskopišćavati leti perje na sve strane..
otkad sam ja ovde odgledala sam jedno bar 10 pedala dobro starijeg osoblja jer su se kopistili..
u finansijama je totalno brutalno..
govora nema o tome o čemu Bene priča, prava cico mico zaštita..
baš brutalno i padaju glave na sve strane.. dobro se mora biti pametan i oprezan da se ne posklizneš na bananu..
jerbo ako imaš 60 godina, solidnu 6 figure salary i pokliznuo si se na banu.. nećeš si ti lako udomljaj naći..
a posklizavaju se ljudi opet, što je po meni dobro.. ništa gore nego kad zavlada strah
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:42 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Eto.
Posle kažu to je lako.
Zamisli kad se žena čak Srkiju, ej, Srkiju, morala obećati.
I ništa
:)


Pusti, to je zamalo grupnjak bio, pošto nisam ja jedini objavio da napuštam firmu tim povodom, mada je razgovor sa babom bio u 4 oka. Ostali im samo ovi mladunci da se sele, a posle i oni pobegoše. Rekao bih, na osnovu svog skormnog iskustva, da su te korporacije qrac od ovce, tu mlad i iole sposoban čovek uglavnom nema šta da traži.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:43 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

PAjke, ako ikad budeš poslovno narastao do tačke da zapošljavaš više stotina ljudi, obećaj nam svečano da nećeš dozvoliti da te neke kaćiperke ubede kako su ti neophodne za dalje poslovanje.


Pa zavisi da li nose kožnjake i kako rade sa bičevima

edit: ne brini, ja sam se pokazao kao potpuno nesposoban da vladam firmom većom od 5 ljudi. Zato i ne vidim svoju budućnost u tome. Mislim, dobro je znati dokle se protežeš...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:44 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Pusti, to je zamalo grupnjak bio, pošto nisam ja jedini objavio da napuštam firmu tim povodom,


Zato su i poslali babu :)
zilikaka zilikaka 18:44 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

evo mi danas u ovom momentu ulazimo u 7. sat jednog izuzetno dosadnog cc)...


Pa prvo isključite mikrofon, onda u neko doba počnete da se meškoljite, pa neko i napusti, ode na pauzu il se isključi kamera povremeno...
Dobra stvar je kad nisi u sali nego za svojim stolom, al kad 2-3 sale međusobno satima razgovaraju
niccolo niccolo 18:45 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Pa prvo isključite mikrofon

To smo odmah uradili

A toliko pratimo da u jednom momentu nismo ni čuli da nas nešto pitaju
Atomski mrav Atomski mrav 18:47 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Sastanci - ta pošast svake velike firme, ubijaju produktivnost i urušavaju elan. Postaju sami sebi svrha.

Najviše mrzim sastanke na kojima moram šefu da objašnjavam šta rade policajci. A taj nije avanzovao iz mase po Dilbertovom principu, šta više doveden je u firmu sa strane. Ovako je dobar i pozitivan lik ali se u posao ič ne razume. Inače mi nije direktni nadređeni nego sam priključeni član nekog projektnog tima kojim on upravlja.

Video sam dobru karikaturu jednom u vezi sa sastancima. Tekst je glasio otprilike ovako - "Ima da sastančimo sve dok ne otkrijemo šta je uzrok loše produktivnosti!"
nikvet pn nikvet pn 18:48 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

srdjan.pajic
Rekao bih, na osnovu svog skormnog iskustva, da su te korporacije qrac od ovce


Тачно, имали смо и овде мегакорпорацију омеђену државним границама; Шојићи, каћиперке и матори лапонци инклудед; морало је да се стропошта пре или после
Atomski mrav Atomski mrav 18:50 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

otkad sam ja ovde odgledala sam jedno bar 10 pedala dobro starijeg osoblja jer su se kopistili..
u finansijama je totalno brutalno..
govora nema o tome o čemu Bene priča, prava cico mico zaštita..
baš brutalno i padaju glave na sve strane.. dobro se mora biti pametan i oprezan da se ne posklizneš na bananu..


Baš kao što su Pajtonovci predvideli:


alselone alselone 18:51 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Video sam dobru karikaturu jednom u vezi sa sastancima. Tekst je glasio otprilike ovako - "Ima da sastančimo sve dok ne otkrijemo šta je uzrok loše produktivnosti!"

zilikaka zilikaka 18:52 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

A toliko pratimo da u jednom momentu nismo ni čuli da nas nešto pitaju

U, pa to je redovna pojava ako stvar potraje.
Dobro je što su toga skoro svi svesni pa mnogo ne zameraju.
alselone alselone 18:53 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Pa prvo isključite mikrofon, onda u neko doba počnete da se meškoljite, pa neko i napusti, ode na pauzu il se isključi kamera povremeno...
Dobra stvar je kad nisi u sali nego za svojim stolom, al kad 2-3 sale međusobno satima razgovaraju


Ja sam počeo da napuštam takve sastanke. Za sada nisam dobio po labrnji od gore, ali videćemo...
Atomski mrav Atomski mrav 18:54 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Konferenc kolovi su još gora stvar


bene_geserit bene_geserit 18:55 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

možda je to rasip iz finansija prešao u IT sektor

Rasip u ITu je da ne poveruješ.
Odokativno 60% inženjera sutra da otpustiš niko ne bi primetio.
A da ne pominjem ove što nisu inženjeri.

To sa vlasnikom je duhovito, kakav crni vlasnik.
Imaš Board of Directors a CEO radi za njih, svi imaju pakete u stockovima i sve što rade su buyback-ovi da bi sebi podigli kompenzaciju.
A troškova što se tiče bitno je samo da imaš monopol i da budeš bolji od konkurencije (koja je uvek još gora i rasipnija od tebe).
Da kad je bila kao neka kriza poslednji put prodali su pola firminih aviona i terali zaposlene da putuju ekonomskom klasom, ali to je sve zamazivanje očiju.

A Pajić će malo sutra da primi koga on hoće ako mu firma poraste, imaš zakon (makar ovde kod nas u ovom komunjarlunku) da firme od preko 30 ljudi moraju da prođu kroz onu proceduru za zapošljavanje (što će reći trkeljisanje ako nemaš dovoljno žena, manjina, primiš nekog bez oglasa i slično).
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:55 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Konferenc kolovi su još gora stvar - na sastanku barem vidiš sagovornika pa ima neke dinamike...a ovo kad satima sediš na cc (evo mi danas u ovom momentu ulazimo u 7. sat jednog izuzetno dosadnog cc)...


E, ja sam i to ukinuo. Prvo što je dosadno gubljenje vremena, drugo što uvek nešto krči i prekida baš kad mene nešto hoće da pitaju (a i kako sam stariji sve sam gluvlji). Tako da insistiram na redovnim sastancima oči u oči, ali da nisu češći od jednom u dve nedelje. Sve ostalo što treba: 1. email, 2. telefon i 3. (ako baš mora) fejstajm ili skajp. I za divno čudo, niko se od mušterija ne buni, kad stvari postaviš na početku na pravo mesto.

alselone alselone 18:58 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

E, ja sam i to ukinuo.


Paja nastupa u ovom razgovoru najmanje kao Mask a ima jednu babu što vozi teslu i dodje mu kao sekretarica i jednog klinca sa faksa koji mu lemi kako bi imao za travu, picu i kokakolu.
Atomski mrav Atomski mrav 18:59 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

To se vidi na jednostavan način, ništa se ne promeni kada odu na bolovanje ili na godišnji.


Pričaju dva Crnogorca:
- Je li, Vukota, kakav vam je onaj novi šef? Je li vrijedan?
- Nijesmo još uvijek u stanju da ocijenimo. Prije tri nedelje smo mu zakucali fioke od radnog stola i još uvijek nije primjetio...
alselone alselone 19:01 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

- Je li, Vukota, kakav vam je onaj novi šef? Je li vrijedan?
- Nijesmo još uvijek u stanju da ocijenimo. Prije tri nedelje smo mu zakucali fioke od radnog stola i još uvijek nije primjetio...


I moj omiljeni direktor iz Crne Gore, spominjao sam ga ovde, kog su ovi moji profani sreli na konferenciji tamo i pričaju nešto, on bi eto da doktorira, pa pita šta kako to ide kod nas na faksu, a oni malo da ga upoznajuu, da vide šta zna, pitaju ga da li je nekad radio u Matlabu. Na to on kaže

- Ne, od kako sam diplomirao radim u ovoj firmi.

To se desilo profesoru F, tebi je verovatno još bio asistent.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:03 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

A Pajić će malo sutra da primi koga on hoće ako mu firma poraste, imaš zakon (makar ovde kod nas u ovom komunjarlunku) da firme od preko 30 ljudi moraju da prođu kroz onu proceduru za zapošljavanje (što će reći trkeljisanje ako nemaš dovoljno žena, manjina, primiš nekog bez oglasa i slično).


Ne znam, ali baš ću da pitam gazdu firme za koju radim ovde u lokalu, oni imaju oko 300 zaposlenih, čini mi se. Nije to nikad pominjao, i ja mislim da ta važi samo za one firme koje koriste pare od države, a ne za čiste privatnike.

Ali sećam se samo da je jednom nešto kukao da li oko zdravstvenog, ono kad je Obama harao i krv nam pio u podloj nameri da svako ima zdravstveno osiguranje, ili nešto treće... ma, tim libertarijancima je nemoguće ugoditi. A znam da je i mene u početku gnjavio jer sam radio više od, ne znam, 30 sati nedeljno za njih, i da po zakonu onda mora da me tretira drugačije nego kao običnog kontraktora (mora valjda da mi ponudi puno zaposlenje), ali pošto sam ja za njega radio preko moje firme, onda se ispostavilo da to ne mora.

bene_geserit bene_geserit 19:05 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

ja sam i to ukinuo

Kod nas uvek neko radi od kuće pa mora.
Ali mitinzi imaju smisla smao oči u oči i do 3 osobe, možda da nategnemo do 4 ako su svi spremni za diskusiju, ne guraju svoje pet ideje, žele da reše problem a ne da se prave pametni, dođu na vreme i mogu da ostanu do kraja, dakle ipak do 3 pošto sve to neće nikad da se desi.
alselone alselone 19:05 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

A znam da je i mene u početku gnjavio jer sam radio više od, ne znam, 30 sati nedeljno za njih, i da po zakonu onda mora da me tretira drugačije nego kao običnog kontraktora (mora valjda da mi ponudi puno zaposlenje), ali pošto sam ja za njega radio preko moje firme, onda se ispostavilo da to ne mora.


Ovo (konačno) kreće i u Srbiji.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:07 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

bene_geserit
možda je to rasip iz finansija prešao u IT sektor

Rasip u ITu je da ne poveruješ.
Odokativno 60% inženjera sutra da otpustiš niko ne bi primetio.
A da ne pominjem ove što nisu inženjeri.

To sa vlasnikom je duhovito, kakav crni vlasnik.
Imaš Board of Directors a CEO radi za njih, svi imaju pakete u stockovima i sve što rade su buyback-ovi da bi sebi podigli kompenzaciju.
A troškova što se tiče bitno je samo da imaš monopol i da budeš bolji od konkurencije (koja je uvek još gora i rasipnija od tebe).
Da kad je bila kao neka kriza poslednji put prodali su pola firminih aviona i terali zaposlene da putuju ekonomskom klasom, ali to je sve zamazivanje očiju.

A Pajić će malo sutra da primi koga on hoće ako mu firma poraste, imaš zakon (makar ovde kod nas u ovom komunjarlunku) da firme od preko 30 ljudi moraju da prođu kroz onu proceduru za zapošljavanje (što će reći trkeljisanje ako nemaš dovoljno žena, manjina, primiš nekog bez oglasa i slično).


sad da ne lažem ima toga još uvijek i po bankama..
decenijama se radilo na principu da maksimizuješ broj podređenih jer time sebi maksimizuješ i uticaj i primanja..
i sad je naravno teško to ljudima uzimati..
al ide u tom pravcu..
a pride agilniji dio finansija, asset menadžeri i pratnja, nikad nisu ni bili u tom fazonu..
a sad su još manje..
kod mene se suva drenovina cjedi iz ljudi..
naravno da neko uvijek uradi dva puta više a neko dva puta manje.. al trulo se sječe nemilice..
sentimentalnost nula poena..
a dijelom se to postiže i tim pedaliranjem stare garde..
alselone alselone 19:24 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

U IT-ju i shodnim oblastima i dalje ima manje ljudi nego što ima posla.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:24 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Ali mitinzi imaju smisla smao oči u oči i do 3 osobe,


Tačno, ja zato pristajem da sastančim jednom u dve nedelje jer se tad sastaje ceo tim (nas oko 10-12) a i to je uglavnom sviraža (malo kukaš o svojim problemima, oni se prave da te slušaju iko slabo razumeju, posle ti njih, i onda razlaz, nekad ukačim food truck kod njih to je najbolji deo). Ali pošto mi je ta mušterija na pola sata od laba, onda skoknem često do njih ili oni do mene kad ima neki problem i to je sasvim ok, to ne računam u sastančenje. Sa Koreancima je zajebanije, ali nekako uspemo sve da završimo preko emejla, mada gazda dolazi ovde nekoliko puta godišnje (ne zbog mene, nego jer koristi faundry u Kalifornji, pa usput svrati i do mene). Jedino kad novu mušteriju navatam, onda u početku smaraju sa čestim sastančenjem, ali se to posle ustali na normalnu meru, kad se malo bolje upoznamo. Ne znam, verujem da je na drugim poslovima, gde rade veliki timovi, i gde postoje jako striktni dedlajnovi, to redovno sastančenje potrebnije...ili možda nije. U korporaciji u kojoj sam radio stvarno nije moglo se živi od toga, svaki dan neko smaranje.

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:26 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

alselone
E, ja sam i to ukinuo.


Paja nastupa u ovom razgovoru najmanje kao Mask a ima jednu babu što vozi teslu i dodje mu kao sekretarica i jednog klinca sa faksa koji mu lemi kako bi imao za travu, picu i kokakolu.


I spavam u labu, kao Mask!

(zadnji klinac otišo u Klivlend, evo jutros mi se javio da se pohvali da je dobio posao ovde: link.)
alselone alselone 19:27 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

I spavam u labu, kao Mask!


A on jadan ni kauč sa Craiglist nije imao nego je spavao ispod stola.

Takvi hvalospevi se još samo za Vučića pričaju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:30 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

alselone
I spavam u labu, kao Mask!


A on jadan ni kauč sa Craiglist nije imao nego je spavao ispod stola.

Takvi hvalospevi se još samo za Vučića pričaju.


Da, slepac. Ja bar imam onaj cot, ostao mi iz vremena kad sam pećinario gore u Wind Cave-u, pa smo spavali u njihovoj sali za konferencije.
milisav68 milisav68 19:31 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Hajde da te pitam ovako, ako neko 20 godina radi u istoj firmi, doprineo je značajno njenom rastu i uspehu svojim znanjem, odricanjem i zalaganjem i ako taj neko primeti da nešto ne valjda, da li da:

- poljubi pa ostavi
- iznese svoju kritiku

Trebao si samo da obrneš redosled.

1.Iznese kritiku, a ako nema efekta, i ako vidi da firma i dalje ide u propadanje, onda ne vidim razlog da:
2.Poljubi pa ostavi.

I to ako je "majstor svog zanata", odnosno ako je siguran u sebe.

A može i da promeni delatnost, ako se zasitio takve vrste posla.
zilikaka zilikaka 19:34 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

a dijelom se to postiže i tim pedaliranjem stare garde..

To pedaliranje mi je poznato. Doduše, ovo za koje znam se desilo jednokratno kao posledica naredbe o uklapanju u poželjne ststističke podatke, ali verovatno i zbog prevelikih plata, ali...
Bukvalno je presečen jedan sistem, oterani su neki ljudi od kojih je 60% stavrno bilo skoro beskorisno, ali ovi preostali, a naročito neki su bili ljudi na kojima počiva proces. I to zato što su hteli da rade i voleli svoj posao.

Taj osećaj straha zbog svesti da je samo pitanje vremena kada će te pedalirati je sigurno gadna stvar, i zaista mi nije jasno kako neko uopšte može da računa na produktivnost čoveka koji čeka da ga isteraju.

Nek je surovo koliko hoće, nego eni nije racionalno.
alselone alselone 19:40 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Taj osećaj straha zbog svesti da je samo pitanje vremena kada će te pedalirati je sigurno gadna stvar, i zaista mi nije jasno kako neko uopšte može da računa na produktivnost čoveka koji čeka da ga isteraju.

Nek je surovo koliko hoće, nego eni nije racionalno.


I to a i činjenica da nisi na vrhuncu produktivnosti celu karijeru. Pravda za džabalebarenje!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:58 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

zilikaka

Taj osećaj straha zbog svesti da je samo pitanje vremena kada će te pedalirati je sigurno gadna stvar, i zaista mi nije jasno kako neko uopšte može da računa na produktivnost čoveka koji čeka da ga isteraju.

Nek je surovo koliko hoće, nego eni nije racionalno.


e to ti pričam, ne boje se oni..
druga je to sorta.. nije to taj naš fazon, nema ušteđevine nikakve, nema nikakvih nekretnina, ničega, kad odeš u penziju živiš od državne milostinje zvane penzija..
ovo su ljudi bogati..
ne obezbjeđeni nego bogati..
u finansijama ko se visoko popeo u Londnu od osamdesetih naovamo taj se obogatio..
on ne mora da radi nego je to za njega pitanje časti..
tako da ne mora da se boji za egzistenciju nego se bori za čast maltene..
i meni to zna biti i kul kako se bore.. mada zna biti i tužno.. do čovjeka je..
na tu temu fenomenalan roman
A gentlman in Moscow..
napisao lik koji je karijeru napravio, a gdje drugo do u finansijama u NY
a priča o ruskom grofu koga crveni tridesetih zatoče u moskovski Metropol jer je kao bio pomalo crven pa neće da ga ubiju al ipak buržuj pa neće ni da ga puste..
fenomenalan uradak..
fenomenalan
i pravi plezir za čitanje..
a nosi tu poruku da je život lijep ali je i borba i nema predaje
cassiopeia cassiopeia 20:23 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Your words simplifies you. Genijalno.


Nemaš pojma kako si izabrao momenat da mi ovaj klip staviš da gledam. Ništa nije slučajno!
alselone alselone 20:44 13.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Nemaš pojma kako si izabrao momenat da mi ovaj klip staviš da gledam. Ništa nije slučajno!



Meni je to sjajno objašnjenje. Sva njegova objašenjenja su sjajna. Mahom mi to što on priča znamo intuitivno, makar mrvicu, ali njegova kristalna verbalizacija to savršeno iznese na površinu.
gedza.73 gedza.73 08:30 14.02.2020

Re: Đozle (dumplings)


zilikaka
To mađarskom nikad, ali nikad ne bi palo na pamet.

Što kaže Torbica 'da vidim kako će sam (autonomna vožnja) kamion da stavi mađarskom cariniku pet eura u pasoš'

Stavim deset maraka u pasoš. Carinik otvori, pogleda u pasoš, pogleda u nas (žena bila u drugom stanju), nasmeje se, vrati pare i pokaže na bebu u stomaku.

U međuvremenu beba postala mali dečkić i ja natovario auto igračkama do plafona. Sa sve kutijama. traži carinik igračku 'ima unuče'.
'ne mogu, nisu kupovane za prodaju pa da ih imam po nekoliko komada od iste, birao sam za dete'
'vadi'

i ja polako jednu po jednu na one njihove drvene stolove-klupe. Stoji naslonjen sa kolegom na zid i kliberi se. Kad sam izvadio preko pola kaže
'vrati'

Ko je bar jednom pakovao stvari zna kako je skoro nemoguće ponoviti prvo pakovanje. nikako da stane u auto.

u 'ono vreme' nestašica, inflacije i Slobodana Miloševića su bili stvarno strašni. Zvanična traka na Horgošu i nezvanična zemljana utabana pored glavnog puta.

Ne samo carinici već redom. Policija, usputni restorani, pumpe... poslednji put kad sam prolazio već je bilo opustelo. Iskreno nije mi žao.

Čak su obučeni u šumarske uniforme sa nivama prepadali strance u prolazu koji su se odvažili da noću prolaze mađarsku i debelo ih plljačkali navodnim kaznama.
Zato se svaki put naježim kad pročitam kako je u Srbji opljačkan stranac ili one ludačke ideje sa pecaroškom strunom, gladnim kućetom na autoputu i šlep službom koja se 'iznenada' pojavljuje na putu kad se desi nesreća kako bi 'pomogla'
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:05 14.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

u 'ono vreme' nestašica, inflacije i Slobodana Miloševića su bili stvarno strašni. Zvanična traka na Horgošu i nezvanična zemljana utabana pored glavnog puta.


Ko granica US-Mexico.. (s jedne strane auto-dva, s druge 126 punih traka)
pape92 pape92 19:54 08.02.2020

!

49 41 49 41 15:49 10.02.2020

Re: !

pape92


Tek mi jasno, sto je Eva pokrila "sramotu" smokvinim listom.
Dal' ona dal' to ucinila crkva; j... mi se.
bene_geserit bene_geserit 22:35 08.02.2020

Pajiću

Kad će više ovi tvoji da se lepo izdele na dve partije, komunjare i centriste?
Ovo spoticanje Sandersa viče nema smisla, dosadiće i njemu.
Atomski mrav Atomski mrav 22:59 08.02.2020

Re: Pajiću

Kako Ameri izgovaraju prezime onog Džidži-midžija što je (valjda) pobedio u Ajovi?
bene_geserit bene_geserit 23:42 08.02.2020

Re: Pajiću

Ma to ni oni ne znaju. Ima ih koji ga zovu Buttplug, ali to nije lepo kažu.
nsarski nsarski 00:30 09.02.2020

Re: Pajiću

Atomski mrav
Kako Ameri izgovaraju prezime onog Džidži-midžija što je (valjda) pobedio u Ajovi?


Ma, izgovara se Butidžidž, ali ga, što kaže bene, zovu svakojako.
Atomski mrav Atomski mrav 00:50 09.02.2020

Re: Pajiću

Butidžidž


Ono, da li se zvezda zove Betelgez ili Bitlđus?

U Norveškoj je trenutno medijski popularan jer ume da ćakula na nji'ovom jeziku.
nsarski nsarski 01:03 09.02.2020

Re: Pajiću

U Norveškoj

Ma, batali to, nego jel' vam gore stigla struja ili još živite u mraku?
Ovde, ja dvorišna svetla palim tek oko 17:15h. Procvetale jagorčevine i visibabe.

zilikaka zilikaka 01:14 09.02.2020

Re: Pajiću

Ovde, ja dvorišna svetla palim tek oko 17:15h. Procvetale jagorčevine i visibabe.

Što ne znači da smo završili sa zimom. Imam ih i ja i pouzdano znam da nisu nikakav pouzdan vesnik proleća.
Atomski mrav Atomski mrav 01:15 09.02.2020

Re: Pajiću

Ma, batali to, nego jel' vam gore stigla struja ili još živite u mraku?

Reći ću ti kad svane ponovo dan, tj. kad ne bude oblačno. Kad su oblačni dani zimi, onda skoro da ni ne svane. Bar tako misli foto ćelija koja pali i gasi svetlo ispred ulaznih vrata.
Atomski mrav Atomski mrav 01:16 09.02.2020

Re: Pajiću

Imam ih i ja i pouzdano znam da nisu nikakav pouzdan vesnik proleća.

Tja, ovde procvetaju negde možda u martu a ni tada nisu pozdan vesnik proleća, koje može da stigne i u maju.
nsarski nsarski 01:22 09.02.2020

Re: Pajiću

Atomski mrav
Imam ih i ja i pouzdano znam da nisu nikakav pouzdan vesnik proleća.

Tja, ovde procvetaju negde možda u martu a ni tada nisu pozdan vesnik proleća, koje može da stigne i u maju.


Ima čuvena vajkalica Norvežana: "Imamo i mi leto. Evo, prošle godine je bilo u sredu".
Atomski mrav Atomski mrav 01:27 09.02.2020

Re: Pajiću

Ima čuvena vajkalica Norvežana: "Imamo i mi leto. Evo, prošle godine je bilo u sredu".

Bogami, globalno zagrevanje dolazi i ovde - bar u južnije krajeve. Na severu Norveške, leto izgleda otprilike ovako:

nsarski nsarski 01:31 09.02.2020

Re: Pajiću

Bogami, globalno zagrevanje dolazi i ovde - bar u južnije krajeve. Na severu Norveške, leto izgleda otprilike ovako:


Ma, ja sam jedno leto proveo na NTH u Trondhajmu - smrz'o sam se jer sam poneo standardnu letnju garderobu.
Atomski mrav Atomski mrav 01:37 09.02.2020

Re: Pajiću

Ma, ja sam jedno leto proveo na NTH u Trondhajmu - smrz'o sam se jer sam poneo standardnu letnju garderobu.

Nisam ni ja doživeo da ne smeš nikuda bez jakne leti dok se nisam doselio u Norvešku. Još je Trondhajm negde na polovini Norveške i to na moru, dobro si prošao.
nsarski nsarski 02:24 09.02.2020

Re: Pajiću

Atomski mrav
Ma, ja sam jedno leto proveo na NTH u Trondhajmu - smrz'o sam se jer sam poneo standardnu letnju garderobu.

Nisam ni ja doživeo da ne smeš nikuda bez jakne leti dok se nisam doselio u Norvešku. Još je Trondhajm negde na polovini Norveške i to na moru, dobro si prošao.


Ma, blago meni. Tamo su me tešili, kad sam se žalio da je stalno kiša, da u Bergenu kiša pada dva puta češće nego u Trondhajmu. Divota!
alselone alselone 07:37 09.02.2020

Re: Pajiću

I Kenjada je strašna, znam dvoje drugara koji planiraju da se vrate, smorila ih klima do kraja. A i pričali su mi kako zapravo izgleda život i koliko je skup i kako sve to "besplatno" što je u Kanadi, izgleda u praksi. Puno tu ima reklame i šarenih priča, mada je to tema za sebe.
alselone alselone 07:40 09.02.2020

Re: Pajiću

Tja, ovde procvetaju negde možda u martu a ni tada nisu pozdan vesnik proleća, koje može da stigne i u maju.


Vesnici više ne vrede ništa, klima je potpuno poludela. Prošlo leto sećam se da smo se grejali do juna (Zili imala blog o tome) a ova zima kao jesen, nema ni poštenog minusa a kamoli snega.

Zime malo detaljnije pratim od kako smo se u kuću preselili, pa mi se čini da su integrali temperature na nivou od 12 meseci veoma slični svih godina, samo blesavo raspoređeni. Ovo sada nadoknađuje hladno proleće i leto. Što bi reklo da će nam zveknutu baba Marta jedno dve nedelje sibirske (ili norveške) temperature.

I još mi se nešto čini, a to je da su godišnja doba skliznula. Decembar je postao jesen, a mart često bude i zima. To gledam po skijanju, uplatiti zimovanje krajem decembra postaje čista lutrija.
alselone alselone 07:44 09.02.2020

Re: Pajiću

Ovo spoticanje Sandersa viče nema smisla, dosadiće i njemu.


Kaže Sanders neki dan kako su svi Amerikanci rasisti i kako "we have a racist society from the top to botton". Divna starina.
macak_tom macak_tom 08:59 09.02.2020

Re: Pajiću

zilikaka
Ovde, ja dvorišna svetla palim tek oko 17:15h. Procvetale jagorčevine i visibabe.

Što ne znači da smo završili sa zimom. Imam ih i ja i pouzdano znam da nisu nikakav pouzdan vesnik proleća.

Da.
Kod mene su visibabe procvetale pre 17 dana.
Možda rana sorta?!
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:53 09.02.2020

Re: Pajiću

Ja ne znam sta se svi cudite, visibabe uvek u februaru izniknu bilo da je blaga zima ili se probiju iz snega..

Na prolece ovde kod mene se saplices o pecurke, izmedju kolovoza i pesacke staze (i biciklisticke) tamo gde je drvored obicno posle kise rastu ko trava i solidno su velike.
zilikaka zilikaka 13:09 09.02.2020

Re: Pajiću

Ja ne znam sta se svi cudite, visibabe uvek u februaru izniknu bilo da je blaga zima ili se probiju iz snega..

Neće baš biti. Ja pozdano znam da sam ih viđala pred Novu godinu.
Umelo posle da zagudi pa da ih prekrije sneg i zaboraviš da si ih video, a onda se pojave ponovo februara.
Kako god, nisu poudane. Ljubičice su već drugo, Posle njih retko bude pravog snega i mraza.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:10 09.02.2020

Re: Pajiću

zilikaka
Ja ne znam sta se svi cudite, visibabe uvek u februaru izniknu bilo da je blaga zima ili se probiju iz snega..

Neće baš biti. Ja pozdano znam da sam ih viđala pred Novu godinu.
Umelo posle da zagudi pa da ih prekrije sneg i zaboraviš da si ih video, a onda se pojave ponovo februara.
Kako god, nisu poudane. Ljubičice su već drugo, Posle njih retko bude pravog snega i mraza.


Ma ja znam po mojoj basti, al nisam ni rekla da su vesnik proleca nego da su mi uvek u februaru u vidokrugu..
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:50 11.02.2020

Re: Pajiću

Nisam ni ja doživeo da ne smeš nikuda bez jakne leti dok se nisam doselio u Norvešku.

Не смеш нигде без јакне у јуну у Сан Франциску.
niccolo niccolo 19:54 11.02.2020

Re: Pajiću

marco_de.manccini
Nisam ni ja doživeo da ne smeš nikuda bez jakne leti dok se nisam doselio u Norvešku.

Не смеш нигде без јакне у јуну у Сан Франциску.

To mu dođe varijanta od The coldest winter I ever spent was a summer in San Francisco?
Atomski mrav Atomski mrav 19:57 11.02.2020

Re: Pajiću

E ja sam jednom putovao iz Osla u Groningen (Hhhroninhhen) zimi, doputovao lepo u zimskoj odori shodno januarskim uslovima i zaledio se načisto. Tamo maltene otvoreno more* pa kad zagudi... Oslo je ipak ušuškan u sred fjorda.

* do mora sve ravnica
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:12 11.02.2020

Re: Pajiću

o mu dođe varijanta od The coldest winter I ever spent was a summer in San Francisco?

Да, Марк Твен није слагао, проверено бар за јун.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:03 11.02.2020

Re: Pajiću

Atomski mrav
Kako Ameri izgovaraju prezime onog Džidži-midžija što je (valjda) pobedio u Ajovi?


Na kolorađanskom dijalektu kažu budadžadž.

Ne pratim, bene, zbivanja oko izbora, prvo jer sam se smorio sa ovim propalim tramp impičmentom, mada ni to nisam pratio detaljno, ni svojom voljom nego nije bilo ništa drugo na radiju da se čuje. A drugo, od nove godine imam posla preko glave, prvi put da moram da radim i prekovremeno. I onda između posla i skijanja ne ostane volje i snage za drugo.


nepopravljiv nepopravljiv 21:17 11.02.2020

Re: Pajiću

srdjan.pajic
Atomski mrav
Kako Ameri izgovaraju prezime onog Džidži-midžija što je (valjda) pobedio u Ajovi?


Na kolorađanskom dijalektu kažu budadžadž.

Ne pratim, bene, zbivanja oko izbora, prvo jer sam se smorio sa ovim propalim tramp impičmentom, mada ni to nisam pratio detaljno, ni svojom voljom nego nije bilo ništa drugo na radiju da se čuje. A drugo, od nove godine imam posla preko glave, prvi put da moram da radim i prekovremeno. I onda između posla i skijanja ne ostane volje i snage za drugo.



Trumponja obezbedio poslova!
Alal vera!
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:33 11.02.2020

Re: Pajiću

Trumponja obezbedio poslova!
Alal vera!


Pa nije Tramp Vučić da "obezbeđuje" nekom poslove. Ja sam za ove južnokoreance radio još dok je tramp učestvovao u realiti šou, vatao žene za reporoduktivne organe i bahatio se na sve moguće načine. A ovo sa tarifama je samo naštetilo mojoj drugoj ovdašnjoj mušteriji. No, valjda je sad, u predizbornoj godini, shvatio da je izgubio rat sa kinezima pa su počeli malo da labave sa time, tako da će da mi mušterija valjda nekako preživi.

Ali kao što znamo, nije lako biti Srbin: nadao sam se da ću se, uz pomoć tarifa, domoći jeftinog poslovnog prostora, tako što će moj gazda od koga rentiram da propadne, i proda mi zgradu ispod cene. Izgleda da se to ipak neće desiti.
gedza.73 gedza.73 00:02 12.02.2020

Re: Pajiću

južnokoreance

nadao sam se da ću se, uz pomoć tarifa, domoći jeftinog poslovnog prostora, tako što će moj gazda od koga rentiram da propadne, i proda mi zgradu ispod cene.



srdjan.pajic srdjan.pajic 02:53 12.02.2020

Re: Pajiću

gedza.73
južnokoreance

nadao sam se da ću se, uz pomoć tarifa, domoći jeftinog poslovnog prostora, tako što će moj gazda od koga rentiram da propadne, i proda mi zgradu ispod cene.





No, nije sve još propalo. Evo, susedna jedinica ide na foreclosure (dok jednom ne smrkne, drugom ne svane). Ali to je tužna priča: neka žena (od ovih opasnica koje se laktaju, a od kojih naš drug bene podozreva) je imala jako uspešnu kompaniju - za štampanje natpisa, slika, čega hoćeš na torte, kolače, prehrambene proizvode uopšte. Sama je izmislila i razvila te neke printere i jestivo mastilo) i onda napravila kompaniju koja se za par godina vinula u nebo, neviđeno se obogatila, ono, american dream. Kupila je i tu zgradu, imala stotinak zaposlenih, vilu u Bolderu, vikendicu u Aspenu. Ali onda joj kinezi ukrali celu tu tehnologiju (patente ne jebu 2%, kao što znamo, i Tramp je oko toga u pravu) i krenuli da prave te štampače i potrošni materijal budzašto. Saranili je. Ova je ubrzo ostala bez mušterija, onda bez radnika, zapala u dugove, prodala onu vilu od više megadolara u Bolderu, i vikendicu na skijalištu, muž je ostavio, pa se odala alkoholu i drogama, i na kraju dospela do toga da eto živi u toj poslovnoj zgradi, sa nekim tipom isto alkosom i propalitetom, i kerovima. Da bi na kraju totalno dekintirala i evo sad je izbacuju sudskim putem, jer duguje neke silne pare advokatima i gradu na konto poreza i doprinosa za tu zgradu.

Eto, priznajem da mi je malo žao da kupim tu zgradu od nje, a i da me ne bi posle terao neki maler.
gedza.73 gedza.73 08:53 12.02.2020

Re: Pajiću

Ali to je tužna priča

na žalost ni prva ni poslednja. isto znam priču o jednoj porodici (žena je 'glava') koja je krajem avgusta bakrotirala a njihovi proizvodi su, posredno, bili po čitavom svetu dok nisu Kinezi krenuli sa nižim troškovima.

al' ko će sad da nađe izlaz iz svega toga? poštena radnička francuska klasa koja se bori za svoja prava kao jedan od zahteva navodi vraćanje proizvodnje u 'nacionalističku' francusku bazu. Šta ćemo posle sa poštenom radničkom kineskom klasom ako se to desi? onda tamo neke žene ostaju bez posla, pa se odaju alkoholu...

ima još jedan južnokorejski film (izgleda da 'gaje' takav filmski stil) koji govori o tome kako se 'dogovorno' eliminacijskom lutrijom održava prirodna ravnoteža.



(!spojler!)


u iniciranju pobune potlačenih sa najeftinijim kartama iz poslednjih vagona učestvuje ortak lika iz čeonog vagona.

edit

isti lik radio oba?
još jedan edit
Ali onda joj kinezi ukrali celu tu tehnologiju (patente ne jebu 2%, kao što znamo, i Tramp je oko toga u pravu)

kao što znamo ne jebu ni Ameri međunarodno pravo pa je Putin u pravu
nepopravljiv nepopravljiv 09:49 12.02.2020

Re: Pajiću

srdjan.pajic
gedza.73
južnokoreance

nadao sam se da ću se, uz pomoć tarifa, domoći jeftinog poslovnog prostora, tako što će moj gazda od koga rentiram da propadne, i proda mi zgradu ispod cene.





No, nije sve još propalo. Evo, susedna jedinica ide na foreclosure (dok jednom ne smrkne, drugom ne svane). Ali to je tužna priča: neka žena (od ovih opasnica koje se laktaju, a od kojih naš drug bene podozreva) je imala jako uspešnu kompaniju - za štampanje natpisa, slika, čega hoćeš na torte, kolače, prehrambene proizvode uopšte. Sama je izmislila i razvila te neke printere i jestivo mastilo) i onda napravila kompaniju koja se za par godina vinula u nebo, neviđeno se obogatila, ono, american dream. Kupila je i tu zgradu, imala stotinak zaposlenih, vilu u Bolderu, vikendicu u Aspenu. Ali onda joj kinezi ukrali celu tu tehnologiju (patente ne jebu 2%, kao što znamo, i Tramp je oko toga u pravu) i krenuli da prave te štampače i potrošni materijal budzašto. Saranili je. Ova je ubrzo ostala bez mušterija, onda bez radnika, zapala u dugove, prodala onu vilu od više megadolara u Bolderu, i vikendicu na skijalištu, muž je ostavio, pa se odala alkoholu i drogama, i na kraju dospela do toga da eto živi u toj poslovnoj zgradi, sa nekim tipom isto alkosom i propalitetom, i kerovima. Da bi na kraju totalno dekintirala i evo sad je izbacuju sudskim putem, jer duguje neke silne pare advokatima i gradu na konto poreza i doprinosa za tu zgradu.

Eto, priznajem da mi je malo žao da kupim tu zgradu od nje, a i da me ne bi posle terao neki maler.

Kupi!
Bolje da ti kupiš, i privedeš nameni, nego da i dalje propada.
nikvet pn nikvet pn 10:50 12.02.2020

Re: Pajiću

imala jako uspešnu kompaniju - za štampanje natpisa, slika, čega hoćeš na torte, kolače, prehrambene proizvode uopšte. Sama je izmislila i razvila te neke printere i jestivo mastilo) i onda napravila kompaniju koja se za par godina vinula u nebo, neviđeno se obogatila, ono, american dream. Kupila je i tu zgradu, imala stotinak zaposlenih, vilu u Bolderu, vikendicu u Aspenu.


Ама који то враг чучи у човеку и кад га крене карта не да му да се заустави, да стане на лопту, да каже оп-стој, да удахне, осврне се око себе... Уђе вода у уши, паре на очи и терај. Нагледао сам се транзиционих (цементних) богатуна који данас немају ни за пиво испред продавнице. Ова Пајкетова је бар поштено стекла али изгледа исто је стрефило, иста је дрога спопала.

Што рекле бабе: коме није доста мало није му доста ни много.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana