Eksploatacija bez granica

Dušan Maljković RSS / 08.05.2008. u 14:26

v93244p0.jpgEkonomski program LDP, zapravo, ne nudi ništa novo. On se sastoji iz veoma suvog i nekreativnog nabrajanja oveštalih dogmi desničarske neoliberalne političke doktrine, koja se ustoličila kao inspiracija politike Ronalda Regana i Margaret Tačer, počev od 1970-ih, kada je kejnzijanski pristup ublažavanju strukturalne krize kapitalizma doživeo slom. Reprivatizacija čitavih sektora socijalizovane privrede, zahtev da se celo društvo ustroji na tržišnim principima, redukcija nivoa socijalnih izdataka i zaštite, uz glorifikovanje društvenog takmičenja, nešto je sa čim se i Srbija, u manjoj ili većoj meri, suočava još od „ratne tranzicije" tokom Miloševićeve vladavine 1990-ih. Sve vodeće političke partije u Srbiji (od Srpske radikalne stranke i Socijalističke partije Srbije do Demokratske stranke i G17 plus) svoje programe baziraju na vrednostima tržišne privrede, izražavajući slabije ili snažnije pristajanje na neoliberalnu politiku. Nijedna, pak, toliko otvoreno i bezobzirno ne zagovara mere kojima se siromaši životni ambijent većine stanovništva i ugrožavaju univerzalna ljudska prava, poput prava na socijalnu zaštitu, prava na rad, prava na zadovoljavajuće uslove rada, na zaštitu od nezaposlenosti, prava na zdravstvenu zaštitu, prava na zadovoljavajući standard života, itd, kao što se to čini u nedavno prezentovanom ekonomskom programu LDP. 

(beleške o ekonomskom programu LDP i načelima na kojima se on zasniva)

autor: Vladimir Marković

Tokom prošlog meseca, a sa kulminacijom oko Prvog maja, bili smo izloženi egzaltiranom reklamiranju ekonomskog programa Liberalno-demokratske partije (LDP), pod naslovom „Ekonomija bez granica". Taj program je najavljen kao „ekonomski program moderne Srbije", a lider LDP Čedomir Jovanović naglasio je kako ovim programom želi da se potvrdi „opredeljenje ka suštinskim promenama, promenama sistema".[1]

Posle takvog uvoda, moglo bi se pomisliti kako taj program nagoveštava zaokret od postojeće ekonomske politike, zasnovane na neoliberalnom tržišnom modelu, koja već godinama, diktirajući mere deregulacije, privatizacije i liberalizacije trgovine i investicija, bezuspešno pokušava da nađe izlaz iz strukturalne ekonomske krize, uz pogubne efekte na standard života većine stanovništva. Očekivalo bi se da ekonomski program za „modernu Srbiju", koji nastoji da trasira put ka „promenama sistema", treba da ponudi racionalniji pristup ekonomskoj politici, više osećaja za ublažavanje posledica krvavog nasleđa Srbije 1990-ih, pokušaj da se isprave efekti drastičnih praksi ratnog profiterstva i pljačkaških prvatizacija, da ponudi više solidarnosti i društvene odgovornosti u oblasti privrede.

Nasuprot tome, program „Ekonomija bez granica" za svoj sadržaj ima fanatično isticanje vere u liberalizam, u konkurenciju kao preduslov svakog napretka, u suverenitet potrošača umesto suvereniteta proizvođača, u minimalne funkcije države, usmerene uglavnom na policijske zadatke zaštite poretka i vlasničkih prava. Okosnicu programa čine zalaganje za slobodno tržište rada i minimalnu regulaciju tržišta kapitala, zalaganje za liberalizaciju domaćeg tržišta i potpunu unilateralnu spoljnotrgovinsku liberalizaciju, koja podrazumeva ukidanje svih carina i vancarinskih barijera, zalaganje za smanjenje javne potrošnje, zalaganje za potpunu privatizaciju javnih i društvenih preduzeća, i zalaganje za potpunu liberalizaciju tokova kapitala.[2]

Iz ovoga se vidi da ekonomski program LDP, zapravo, ne nudi ništa novo. On se sastoji iz veoma suvog i nekreativnog nabrajanja oveštalih dogmi desničarske neoliberalne političke doktrine, koja se ustoličila kao inspiracija politike Ronalda Regana i Margaret Tačer, počev od 1970-ih, kada je kejnzijanski pristup ublažavanju strukturalne krize kapitalizma doživeo slom. Reprivatizacija čitavih sektora socijalizovane privrede, zahtev da se celo društvo ustroji na tržišnim principima, redukcija nivoa socijalnih izdataka i zaštite, uz glorifikovanje društvenog takmičenja, nešto je sa čim se i Srbija, u manjoj ili većoj meri, suočava još od „ratne tranzicije" tokom Miloševićeve vladavine 1990-ih. Sve vodeće političke partije u Srbiji (od Srpske radikalne stranke i Socijalističke partije Srbije do Demokratske stranke i G17 plus) svoje programe baziraju na vrednostima tržišne privrede, izražavajući slabije ili snažnije pristajanje na neoliberalnu politiku. Nijedna, pak, toliko otvoreno i bezobzirno ne zagovara mere kojima se siromaši životni ambijent većine stanovništva i ugrožavaju univerzalna ljudska prava, poput prava na socijalnu zaštitu, prava na rad, prava na zadovoljavajuće uslove rada, na zaštitu od nezaposlenosti, prava na zdravstvenu zaštitu, prava na zadovoljavajući standard života, itd, kao što se to čini u nedavno prezentovanom ekonomskom programu LDP.

Taj program zahteva „radikalne reformske rezove" u cilju uklanjanja „socijalističkog mentaliteta" i sličnih „ekonomskih i mentalitetskih poremećaja", koji su, prema piscima programa, posledica „vladajuće ekonomske filozofije kolektivizma".[3]

Jedan od pisaca programa, član ekonomskog tima LDP Ivan Janković, obrazlaže da bi radikalne reformske mere, koje bi doprinele ekonomskom rastu, trebalo da budu „radikalno smanjenje državne potrošnje, smanjenje ili zamrzavanje plata u javnom sektoru, smanjenje poslovne regulative odnosno oslobađanje preduzetničke inicijative, ukidanje kontrole cena i plata, privatizacija... liberalizacija tržišta rada".[4]

Isti pisac slavu je stekao kao glavni urednik internet magazina „Katalaksija", propagandnog projekta čiji je cilj proširivanje intelektualnog uticaja Mizesa, Hajeka, Nozika i drugih predstavnika „libertarijanske" doktrine o omnipotentnom tržištu.

Čin obnarodovanja ekonomskog programa LDP, redakcija „Katalaksije" propratila je javnim saopštenjem. U njemu se prvo deklariše da je „Katalaksija" časopis posvećen „promociji individualne slobode i slobodnog tržišta", čija se politika suprotstavlja posledicama „komunističke zaostavštine i opredeljenja ogromnog broja političkih stranaka za ideje u rasponu od radikalne levice do socijaldemokratije". Potom se ističe kako ekonomski program LDP, koji je, sa dvoje kolega iz Centra za slobodno tržište, napisao i promovisao njen glavni urednik, „počiva na načelima do kojih drži i časopis ‘Katalaksija'". Takođe se izražava i zadovoljstvo „ovakvim izborom LDP-a, pogotovo kada se ima u vidu činjenica da je to prva parlamentarna stranka koja je usvojila jedan takav program".[5] 

Kada dođemo do pitanja načela kojih se drže Ivan Janković i njegovi saradnici u „Katalaksiji", a na kojima počiva i ekonomski program LDP, preostaje nam samo da konstatujemo koliko je upadljiva njihova nepomirljivost s načelima demokratije, modernih vrednosti i progresivnih društvenih težnji za ljudskom emancipacijom.

Naime, tokom proteklih godina, uredništvo i saradnici „Katalaksije" su kontinuirano, u svojim tekstovima didaktičke i polemičke prirode, iznosili stavove kojima su formulisali veoma konzistentan korpus ideja krajnje desnog liberalizma, izrazito antidemokratskog i reakcionarnog sadržaja, uz javno izražavanje simpatija čak i prema pojedinim fašističkim pojavama.

U tekstovima koji se objavljuju u „Katalaksiji" polemiše se protiv demokratije, uz insistiranje na tome da poenta bilo kog pravednog političkog poretka nije u demokratičnosti, već u zaštiti individualnih prava, zbog čega poželjna liberalna vlast počiva na potpuno drugačijoj vrsti legitimiteta od demokratske. Iz toga, zatim, sledi zalaganje za ograničenje demokratije, jer politikom treba da se bave ljudi koji su specijalizovani za to zanimanje.[6] A kada se liberalizam oslobodi demokratskog bagaža, može sebi dati i diktatorska ovlašćenja ukidanja pojmova. Što se tiče pojma socijalne pravde, pisac ekonomskog programa LDP naglašava da je to „logička besmislica".[7]

Pisac ekonomskog programa LDP zahteva praktikovanje konzervativnog patrijarhalnog modela porodice, kao ekonomski opravdanog. Zalaže se za oštru podelu uloga među polovima, gde je za muškarca određeno da ima „aktivnosti van kuće" i da „zarađuje sredstva za život", dok žena treba da bude vezana za domaćinstvo i „uzgajanje dece". On ističe da je očuvanje tradicionalne porodice jedna od pretpostavki očuvanja moralne i kulturne infrastrukture na kojoj počiva „slobodno društvo", a napad na patrijarhalnu porodicu ocenjuje kao kamuflirani napad na „tradicionalni liberalizam", i „promociju socijalizma i ropstva pojedinca u odnosu na državu".[8]

Dalje, pisac ekonomskog programa LDP apeluje na liberalnu javnost da ne naseda na ekološke priče o opasnostima koje su posledica zagađenja planete na kojoj živimo, jer na „histeriju o globalnom zagrevanju" treba gledati kao na instrument „jačanja političke moći onih grupa koje žele da suzbiju slobodnu konkurenciju i globalizaciju".[9]

Zanimljivo je s kolikom gorljivošću pisac ekonomskog programa LDP napada pacifiste i druge kritičare agresorske politike predsednika SAD Džordža Buša. Mirovnjačku parolu „Ne damo krv za naftu", on ocenjuje kao „otrcani komunistički stereotip", a na dobar odziv koji ona ima u zapadnoevropskim zemljama reaguje elitističkom osudom „doktrinarno-demokratskog poverenja u narod i njegovu zdravu pamet kao pouzdane političke vodiče". On rezolutno ističe da „svako kome je sloboda naše civilizacije na srcu, mora shvatiti da je jedini poželjan ishod cele ove gužve oko Iraka pobeda Amerike u ratu, i poraz onih koji priželjkuju poraz Amerike, od Pekinga i Moskve, do Teherana, Tora Bore ili Pariza".[10]

Pisac ekonomskog programa LDP ocenjuje kako će nacionalizam u XXI veku biti „korisna i progresivna pojava", budući da će biti snaga koja će se suprotstaviti levičarima koji su se, suočeni sa „porazom socijalističkog projekta u okvirima nacionalnih država", „polako počeli okretati nadnacionalnim institucijama kao novoj igrački za popravljanje čovečanstva i ‘humanizovanje' kapitalizma".[11]

Pisac ekonomskog programa LDP zalaže se za „potpunu političku rehabilitaciju Ravnogorskog pokreta". Smatra da je Draža Mihailović bio „komandant legalnih oružanih snaga", koji „gradi svoju strategiju tako da poštedi narod žrtava i razaranja". Janković i njegov saradnik iz redakcije „Katalaksije" osuđuju partizane kao „grupu profesionalnih revolucionara koja u ratnim uslovima podiže pobunu, ne da bi zemlju oslobodila od jedne okupatorske sile, već da bi je podvrgla okupaciji druge". Za ove korifeje liberalizma u Srbiji, četnici nesumnjivo predstavljaju „dobre momke", a njihova „saradnja sa Nemcima je onda imala taktičkog smisla, jer je bolje koncentrisati se na najveću opasnost, komuniste". Iz toga, pretpostavimo, i sledi njihov zaključak da je „antifašizam po sebi besmislena kategorija".[12]

view.jpgPosle takvog zaključka, ne bi trebalo da začudi to što se pisac ekonomskog programa LDP i njegove kolege ne zadržavaju samo na glorifikaciji domaćih ratnih zločinaca i kolaboratora s fašizmom iz vremena Drugog svetskog rata, već izražavaju podršku i drugima koji su okrvavili ruke mučenjem i ubijanjem hiljada nedužnih ljudi u ime načela do kojih drži i časopis „Katalaksija". Mračna groteska propagiranja tržišnog fundamentalizma potpun oblik dostiže u redakcijskom saopštenju povodom dugo odlaganog početka sudskog procesa nekadašnjem čileanskom diktatoru Augustu Pinočeu, optuženom zbog sistematskih mučenja, masovnih ubistava, nezakonitih zatvaranja i kidnapovanja. Saopštenje pod naslovom „Stop crvenom teroru!" započinje doslovno sledećom rečenicom: „Redakcija ‘Katalaksije' se pridružuje većini čileanskog naroda i svim slobodoljubivim ljudima širom sveta u oštroj osudi najave sudskog progona generala Augusta de Pinočea, bivšeg predsednika Čilea, i heroja slobodnog čovečanstva, čoveka koji je obezbedio ne samo napredak i blagostanje Čilea, već i zaustavio dalje širenje komunističke infiltracije u Latinskoj Americi".

U tom saopštenju podrške Pinočeu, pisac ekonomskog programa LDP i njegovi redakcijski saradnici iznose tvrdnje da je čileanski diktator, šef vojne hunte i poslodavac izbeglim nacistima, „tokom deceniju i po svoje vladavine Čile pretvorio u najslobodniju i najprosperitetniju zemlju Južne Amerike", dok je „takozvani teror" s početka 1980-ih „bio samo odmeren odgovor vlasti na širenje nereda koje su izazivali komunistički sindikati, organizujući masovne nasilne demonstracije".[13]

S obzirom da se ekonomski program LDP „Ekonomija bez granica" zasniva na istim načelima na kojima počivaju i predstavljeni stavovi, jasno je da je njegovim usvajanjem jedan bizarni ideološki projekat propagiranja neoliberalne dogmatike, nakon dugogodišnjeg upornog zalaganja, najzad uspeo da obezbedi okvir organizovanog partijskog delovanja i time ostvari mehanizme još snažnijeg širenja uticaja doktrine tržišnog totalitarizma u državnom aparatu.

Zahtevi ekonomskog programa LDP idu na ruku svim potencijalnim merama koje pospešuju smanjenje socijalne sigurnosti stanovništva, masovno otpuštanje radnika i radnica, nesigurnost zaposlenja, produžavanje trajanja radnog dana i pogoršavanje uslova na radu, snižavanje plata, neizvesnost penzionih fondova, poskupljenje zdravstvenih usluga i školovanja, suspendovanje demokratije i isključivanje čitavih društvenih slojeva iz političkog delovanja, jačanje polne diskriminacije, uspon militarizma i ratne politike, blagonaklonost prema fašističkom delovanju, organizovanje terora nad radničkim sindikatima... 

U okolnostima pritisaka u pravcu sprovođenja takvog ili sličnog programa, treba očekivati vrlo agresivno političko intervenisanje s ciljem podrivanje preostalih elemenata sistema socijalne zaštite i stečenih prava najširih društvenih slojeva. Međutim, ostaje i uverenje da će se brzo konsolidovati i masovan, demokratski, politički artikulisan i solidaran otpor radništva i drugih obespravljenih društvenih grupa, ugroženih perspektivom nametanja neoliberalne utopije bezgranične eksploatacije.


[1] „Promocija ekonomskog programa LDP ‘Ekonomija bez granica'", 10. 4. 2008: http://www.ldp.org.yu/info/news.jsp?id=1064

[2] „Ekonomija bez granica", Liberalno Demokratska Partija: http://www.ldp.org.yu/admin/download/files/_id_75/Ekonomija%20bez%20granica.pdf

[3] „Ekonomija bez granica", Liberalno Demokratska Partija: http://www.ldp.org.yu/admin/download/files/_id_75/Ekonomija%20bez%20granica.pdf

[4] „Promocija ekonomskog programa LDP ‘Ekonomija bez granica'", 10. 4. 2008: http://www.ldp.org.yu/info/news.jsp?id=1064

[5] „Saopštenje redakcije časopisa ‘Katalaksija' povodom usvajanja protržišnog programa LDP-a", Katalaksija, 2. 5. 2008: http://www.katalaksija.com/v2.0/index.php?option=com_content&task=view&id=109&Itemid=1

[6] Andreja Vražalić, „Demokratija protiv ljudskih prava. Prilog demaskiranju demokratskog mita", Katalaksija, 12. 11. 2004: http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=4&dbarticle_id=185

[7] Ivan Janković, „Šta je to socijalna pravda?", Katalaksija, 1. 9. 2005: http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=4&dbarticle_id=291

[8] Ivan Janković, „Ekonomsko opravdanje patrijarhalne porodice", Katalaksija, 26. 9. 2004: http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=1&dbarticle_id=136

[9] Ivan Janković, „Alarmistički mitovi o globalnom zagrevanju", Katalaksija, 8. 7. 2007: http://www.katalaksija.com/v2.0/index.php?option=com_content&task=view&id=93&Itemid=4

[10] Ivan Janković, „Antiamerikanizam i mirovnjački talibani", Katalaksija, 11. 9. 2004: http://www.katalaksija.com/template.php?lang=sr&dbtopic_id=2&dbarticle_id=116

[11] Ivan Janković, „Liberalni nacionalizam", Katalaksija, 26. 4. 2005: http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=4&dbarticle_id=231

[12] Andreja Vražalić & Ivan Janković, „Istina ili pomirenje?", Katalaksija, 18. 12. 2004: http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=3&dbarticle_id=210

[13] „Stop crvenom teroru! Povodom najave sudske hajke na generala Pinočea", Katalaksija, 23. 9. 2004: http://www.katalaksija.com/template.php?i=&dbtopic_id=2&dbarticle_id=129

Beleška o autoru: Vladimir Marković (1977) po zanimanju je sociolog, radi na Univerzitetu u Beogradu, i bavi se društvenom kritikom. Bio je aktivni učesnik studentkog pokreta, angažovao se kao antimilitaristički i antiratni aktivista, a poslednjih godina učestvuje u organizovanju antifašističkog pokreta. Zalaže se za reafirmaciju marksističke teorije i zastupa ideje proleterskog internacionalizma.



Komentari (452)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Tarkovski Tarkovski 19:28 08.05.2008

Re: Blog

Ekonomski program na papiru je manje los deo LDP programa ali se sa mnogim stvarima ne slazem. Oni bi da apsolutno privatizuju sva drzavna i javna preduzeca. To je neozbiljno. SIgurno da privatizacija mora da ide i brze i dalje ali ta iskljucivost ne pije vodu za svakoga ozbiljnijeg.
" Evropa nema alternativu." Ja se slazem da je bolja opcija ali ako je diskusija na nivou crtanih filmova i parola nema alternative onda je to zalosno. Evropski put znaci i promenu sistema vrednosti a to se nece desiti ako nema ozbiljnog razgovora.
Dalje, prakitican ideoloski pristup poslovnoj strani da je sa Rusijom ne pravi biznis (Da li je NIS i posao oko naftofida bio dobar ili ne posledice bi bilo verovatne u mnogim sferama ukljucujuci i nemogucnost pokretanja auto industrije).
Nenad M. Nenad M. 19:45 08.05.2008

Re: Blog

Evropski put znaci i promenu sistema vrednosti a to se nece desiti ako nema ozbiljnog razgovora.

tacno, ali gde to ldp iskljucuje?
prakitican ideoloski pristup poslovnoj strani da je sa Rusijom ne pravi biznis

niko nije rekao ne sa Rusijom vec sa Rusijom pod istim uslovima kao Bugarska i druge zemlje a ne kao "poklon" zbog principijalne podrske oko Kosova. Dinkic je najbolje razotkrio citavu prevaru pa i to da neki rukovodioci NIS-a namerno spustaju knjigovodsvtvenu cenu kompanije kako bi lakse " opravdali" ovu prodaju u bescenje. Meni je jadno to sto Dinkic i Canak danas cute o tome!
Magi Magi 20:35 08.05.2008

Re: Blog

sta je konkretno neozbiljno u privatizaciji svih drzavnih i javnih preduzeca?
Tarkovski Tarkovski 21:15 08.05.2008

Re: Blog

tacno, ali gde to ldp iskljucuje?

Procitaj onda tvoj partijski dokument "Ekonomiju bez granica" i gde pise: "LDP se stoga zalaže za:
1. Ulazak u EU bez alternative" Cak i onaj Simonovic kaze za ime svoje grupacije da je prilcno nevesto sklepano a sada LDP upbacuje tu floskulu u program. Da li mislis kada se kaze da nema alternative- to otvara neku diskusiju?
niko nije rekao ne sa Rusijom vec sa Rusijom pod istim uslovima kao Bugarska i

Pa sigurno da poslove treba praviti zbog poslovnih razloga. Mnogi kriticari kritikuju sa ideoloskih pozicija. Dolar iz Rusije ili dolar iz Nemacke isto vrede.
neozbiljno u privatizaciji svih drzavnih i javnih preduzeca?

Pa na primer, zato sto nidge u svetu tako nesto u realnosti ne postoji.
Magi Magi 21:26 08.05.2008

Re: Blog

znaci smatrate da treba privatizovati samo neka preduzeca?

ali zasto samo neka i koja? zasto uopste smatramo da bi su privatna preduzeca bolja od drzavnih?

nije mi jasan taj argument "samo neka cemo da privatizujemo". ako je privatno bolje od drzavnog sto ne privatizovati sva? ako je situacija obrnuta, sto da ne budu sva drzavna?

a da svi u svetu skoce s mosta, jel bi i vi skocili? :)
dragan7557 dragan7557 21:33 08.05.2008

Re: Blog

sta je konkretno neozbiljno u privatizaciji svih drzavnih i javnih preduzeca?


Neozbiljno nema ništa a Katasrofalno je sve. Pogledajte katastrofalne rezultate Tranzicije i Privatizacije u EU krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih.

Uzgred, Privatizacija kao i Tranzicija u EU je još u toku ali kao i obično Ekonomisti, Političari i ostala bratija LAŽE da nemaju pojma a ako zbilja ne znaju onda je to još Katasrofalnije. Kad pišem o EU mislim na Sare države osobito Englesku, Francusku, Italiju i Nemačku u kojoj Privatizacija i Tranzicija izaziva gađenje i skoro pobunu građana.

dragan 7557
08 maj 2008
Tarkovski Tarkovski 21:40 08.05.2008

Re: Blog

a da svi u svetu skoce s mosta, jel bi i vi skocili? :)

Mnoge oranizacije npr. koje su bliske drzavnim funkcijama i zbog nekih opstih drustvenih interesa ne bi po meni trebalo privatizovati (posta, skolstvo npr.). To ne znaci da ne trebaju da budu i neke privatne koje rade tu funkciju.

A je l uspete mozda da date neki odgovor ili samo mislite da pitanja daju neki odgovor? Nego posto niko normalna ne skace u bunar - mozda bi trebali da pokusate? Ja vam ne bih savetovao jer ako mnogi nisu preziveli - tesko da cete i vi.
Magi Magi 21:51 08.05.2008

Re: Blog

niko me nista nije pitao ako imate neko pitanje rado cu odgovoriti. moja pitanja su ciljana na to da vas navedem na logicko razmisljanje i na eventualnu diskusiju.

ne znam kako je posta ili obrazovanje opsti drustveni intres. sta drzava ima da se mesa sto ja vama saljem pismo, sto to ne moze da odradi privatna firma? obrazovanje deteta je stvar roditelja a ne drzave...
Tarkovski Tarkovski 23:44 08.05.2008

Re: Blog

Magi, verovatno niste dovoljno putovali ili se obrazovali ili oba kada ne znate da npr. nigde u USA i Evropi imate privatizovanu drzavnu postu. No LDP bi da uvede tako nesto. Nema ni zajednicog kazana a mozda bi i to LDP da uvede?
Salu na stranu, sto se tice obrazovanja to vam je isto slucaj. To ne znaci da privatne obrazovne insttucije ne postoje i da cak nisu potrebne. Kako bi bilo i da se uvedu i privatne vojske, i privatne poreska sluzba, privatna centralan banka... Ja ne verujem u te Friedman-ovske vizije - mislim da drzava ima svoje ulogu i da u nekim sluzbama to moze da uradi efikasnije od privatnika, kao napred navedeni. Sto se pitanja tice - postavio sam vam vec.
Magi Magi 07:44 09.05.2008

Re: Blog

pa dobro, ne kazem ja da drzavi treba zabraniti osnovanje svojih preduzeca, ali ako je tako pametna kad ih osniva, nek odgovara i za poslovanje tj neka sama pokriva gubitke a ne da nama uzima preko poreza.

poenta je da je po defaultu svako privatno preduzece profitabilnije za sve ucesnike na trzistu (pa i drzavu) od odgovarajuceg drzavnog.

za sad imamo male privatne milicije koje obezbedjuju prenos novca bankama. bilo bi dobro da postoje i privatne vojske koje sluze za odbranu kao sto sluzi i ova koju imamo. kad bi se ukinuli porezi ne bi bilo potrebe ni za poreskim sluzbama. sto se tice centralne banke, njeno ukidanje i uvodjenje evra bi znacilo nestanak valutnog rizika i jos jednog monopola (na izradu novca).

to sto nesto ne postoji nigde u svetu nije nikakav argument. zamislite samo da se tesla nervirao kad su mu govorili da tu struju niko u svetu ne koristi. al on nije otiso u cosak i vikao kako nema pravde i kako nije fer nego je izmislio struju a svet kako hoce...
milosib milosib 09:03 09.05.2008

Re: Blog

za sad imamo male privatne milicije koje obezbedjuju prenos novca bankama. bilo bi dobro da postoje i privatne vojske koje sluze za odbranu kao sto sluzi i ova koju imamo. kad bi se ukinuli porezi ne bi bilo potrebe ni za poreskim sluzbama. sto se tice centralne banke, njeno ukidanje i uvodjenje evra bi znacilo nestanak valutnog rizika i jos jednog monopola (na izradu novca).

A kako bi bilo da ukinemo državu i vratimo se u rodovsku zajednicu? Onda recimo ja organizujem grupu jakih momaka i sa sve oružjem počnemo da terorišemo ceo kraj.

To što vi Magi predlažete nije nepoznato, zove se anarhija i to ona apsolutna. Moj savet vam je da malo razmislite pre nego što napišete takve besmislice.
Magi Magi 09:04 09.05.2008

Re: Blog

to se zove minarhija a vase terorisanje bi bilo protivzakonito
milosib milosib 09:11 09.05.2008

Re: Blog

Magi
to se zove minarhija a vase terorisanje bi bilo protivzakonito

Ja ipak mislim da bi stigli do anarhije. Ko bi sprečio moje protivzakonito terorisanje?
Magi Magi 09:31 09.05.2008

Re: Blog

pa askara ova glavna a i ne bi ti se isplatilo da terorises
milosib milosib 09:52 09.05.2008

Re: Blog

Ovo postaje besmisleno. Nema državne vojske ako ukinete porez ili mislite da će neko to da radi besplatno. U vašem pisanju nema koncepta minimalističke države već ste došli do anarhije.

Doviđenja.
Magi Magi 10:35 09.05.2008

Re: Blog

ne tako brzo:) otvore se fondovi za drzavnu vojsku pa izvolite placajte
Željka Buturović Željka Buturović 19:34 08.05.2008

ideoloske papazjanije

U tekstovima koji se objavljuju u „Katalaksiji" polemiše se protiv demokratije, uz insistiranje na tome da poenta bilo kog pravednog političkog poretka nije u demokratičnosti, već u zaštiti individualnih prava, zbog čega poželjna liberalna vlast počiva na potpuno drugačijoj vrsti legitimiteta od demokratske. Iz toga, zatim, sledi zalaganje za ograničenje demokratije, jer politikom treba da se bave ljudi koji su specijalizovani za to zanimanje.[6]

citirani tekst iz katalaksije je pomalo konfuzan, ali razlika izmedju demokratije i individualnih sloboda jeste veoma bitna. u sustini demokratija je metod kojim se donose kolektivne odluke (znaci da li kolektivne odluke donosi neki tiranin, ili demokratski smenjiva vlast) a razvijenost individualnih sloboda je domen kolektivnih odluka - dakle, koje odluke se donose kolektivno a koje individualno. kao sto sam pokusala da objasnim ovde, u principu je demokratski moguce odluciti kakve cipele mora da nosi svaki gradjanin. individualne slobode su ono sto pojedincu daje pravo da o sam odlucuje kakve ce boje cipele nositi, dakle da o svom zivotu u vecoj ili manjoj meri odlucuje on sam.

A kada se liberalizam oslobodi demokratskog bagaža, može sebi dati i diktatorska ovlašćenja ukidanja pojmova. Što se tiče pojma socijalne pravde, pisac ekonomskog programa LDP naglašava da je to „logička besmislica".[7]

ne bi bilo lose kad bi autor malo ozbiljnije polemisao sa ovim tvrdjenjem umesto sto prosto se zgrazava. kako on, na primer, razume socijalnu pravdu? tzv. socijalna pravda je varijanta onoga sto thomas sowell zove 'kosmicka pravda' - nekakvo idealno stanje stvari u kojem je svako dobio ono sto je "zasluzio", sto se u praksi svodi na to da svako dobija u skladu sa svojim vezama i politickim uticajem.

a sto se tice tzv. ekonomskog programa LDP-a, volela bih samo da mi njegov autor objasni koja je veza izmedju liberartarijanskog raja koji opisuje i prve tacke programa: "ulazak u EU bez alternative". posto prica da kako je u EU "veliki broj ljudi sa nasim pasosima nasao posao i zapoceo biznis" zvuci malko irelevantno...
Doctor Wu Doctor Wu 20:54 08.05.2008

Re: ideoloske papazjanije

Željka
kako on, na primer, razume socijalnu pravdu?

Da, ponekad se čini da se u Srbiji socijalna pravda izjednačava sa egalitarizmom komunističkog tipa.
Maksa Maksa 21:48 08.05.2008

Re: ideoloske papazjanije

a sto se tice tzv. ekonomskog programa LDP-a, volela bih samo da mi njegov autor objasni koja je veza izmedju liberartarijanskog raja koji opisuje i prve tacke programa: "ulazak u EU bez alternative".


E, to.
Neke od EU članica su "najsocijalističkije" (padaju mi na pamet Švedska, Francuska, Austrija) zemlje na svetu po pitanju prava zaposlenih i zaštite radnika, što nema veze sa superliberalnim kapitalizmom iz ovog programa.

Dilan Dog Dilan Dog 08:36 09.05.2008

Re: ideoloske papazjanije

[quoteŽeljka Buturović]tzv. socijalna pravda je varijanta onoga sto thomas sowell zove 'kosmicka pravda' - nekakvo idealno stanje stvari u kojem je svako dobio ono sto je "zasluzio", sto se u praksi svodi na to da svako dobija u skladu sa svojim vezama i politickim uticajem.
Kakva je to socijalna pravda?
Steffo Steffo 20:07 08.05.2008

Naivi cedisti...

Mogao sam da cujem da je ldp za uvodjenje evra kao druga valuta u Srbiji.

Moram da kazem da bi to bila najveca greska jel italija je bila upala u veliku krizu kad je uveden evro narucito zbog toga sto su cene ostale iste 1000 lira=1 evro.

Jedino gde se slazem sa ldpom je potpuna otvorenost trzista po svaku cenu gde bi srbija gledala svoj interes u razvoju privrede. Da kazem da je ekonomski plan ldpa duplo bolji nego program Evropske Srbije, koji, ako g. Dinkic opet bude ministar ekonomije, unistice male i srednja preduzeca u Srbiji (sa takvim porezima i Bill Gates bi se pobunio) kao i pomoc poljoprivrednica od 50k (sto je najsmesnija stvar koju je neko mogao da obeca, pitam se koju opremu moze da kupi poljoprivrednik sa 50k dinara).

Samo nemogu da shvativ autorovo odbacanje ravnogorskog pokreta. Predpostavljam da je on veliki demokrata koji se borio za demokratizaciju srbije. To su isto radili i cetnici u drugom svetskom ratu. Da nezaboravimo koliko je bila zrtava crvenog rezima, negde oko 200.000 hiljada u srbiji, i sve su to bili ljudi koji nisu imali isto mislenje sa novim oslobodiocima.


Smrt komunizmu, sloboda narodu.
Željka Buturović Željka Buturović 20:38 08.05.2008

Re: Naivi cedisti...

Mogao sam da cujem da je ldp za uvodjenje evra kao druga valuta u Srbiji. Moram da kazem da bi to bila najveca greska jel italija je bila upala u veliku krizu kad je uveden evro narucito zbog toga sto su cene ostale iste 1000 lira=1 evro

pa nije isto zamena domace valute evrom i legalizacija alternativne valute. alternative valute u sustini stvaraju trziste novca gde se razlicite valute takmice, dok zamena drzavne valute evrom zamenjuje jedan monopol drugim. sto dalje ilustruje nekompatibilnost ekonomske filozofije LDP-a i opsednutosti ulaskom u EU.
Magi Magi 20:18 08.05.2008

Pazi ovako

Posto ne znam odakle da pocnem, ajde od onog sto je najcudnije:

"ugrožavaju univerzalna ljudska prava, poput prava na [...] prava na zadovoljavajući standard života"

od kad je ovo pravo, i sta tacno znaci zadovoljavajući standard života?

i koji su to zadovoljavajuci uslovi rada, cisto me zanima da znam sta da sutra trazim od gazde?

pozdrav, Marko.

MilosP MilosP 21:45 08.05.2008

Glasajte za LDP

Ovo je za sve one koji nisu pristalice LDP, koji se slažu sa ovom kritikom ekonomskog programa LDP ili sa nekim delovima te kritike, koji su iritirani pisanjem pojedinih pristalica LDP sa ovog bloga.

Pozivam sve B-92 Blogere da svoj glas na izborima u subotu i nedelju (već ko gde i kada glasa) daju LDP. Ako ne želite da sudbina Srbije zavisi od Nikolića, Koštunice i Dačića, LDP u parlamentu, i to po mogućnosti što jači, je nešto što bi dalo nadu da se to ne dogodi. Vreme je i da mi koji podržavamo DS vratimo dug LDP čije su pristalice, bar većina njih sa ovoga bloga, dali veliki doprinos pobedi Tadića na predsedničkim izborima. Pomognimo LDP da uđe u Skupštinu Srbije jer će to pomoći Srbiji.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:22 08.05.2008

?

vratimo dug LDP čije su pristalice, bar većina njih sa ovoga bloga, dali veliki doprinos pobedi Tadića na predsedničkim izborima.


?
talicni talicni 22:19 08.05.2008

LOL

Citat iz " programa ldp-a":
LDP s ponosom ističe da veruje u liberalizam. Zato što verujemo u slobodu pojedinca, u minimalnu državu posvećenu zaštiti bezbednosti ljudi i sigurnosti vlasničkih prava, kao i u slobodnu trgovinu i protok ljudi, kapitala i ideja. Verujemo da je primena ovih načela i vrednosti jedini način da se obezbedi brz i trajan ekonomski rast ove zemlje. Ekonomski prosperitet nije stvar preraspodele sirotinje, već proizvodnje novog bogatstva. Kapitalizam nije igra gde neko mora da izgubi da bi neko drugi dobio, već igra gde svi dobijaju. Radnici su bolje plaćeni i sa boljim uslovima rada tamo gde ima više kapitala i investicija i gde kapitalisti mogu više da zarade. Zato smo za slobodno tržište rada i minimalnu regulaciju tržišta kapitala. Želimo da u Srbiji profit bude poželjna stvar kojoj ljudi teže, ali ne samo krupni kapitalisti i monopolisti već i vlasnici malog i srednjeg biznisa. Takođe želimo da što više ljudi postanu vlasnici, bilo kroz štednju, lične penzione račune ili kupovinom akcija na berzi. To je moguće, iskustvo to potvrđuje, samo u slobodnom tržišnom sistemu lišenom redistribucije i velike državne regulacije.


Covjece pa citav program je u interesu krupnih kapitalista poput Miskovica.
Radnici su bolje placeni u zemljama u kojima je 7-8% stopa nezaposlenosti i jaki sindikati. Cilj svakog kapitaliste je da plati radnike sto je moguce manje. Zato i u kapitalistickim zemljama postoji zakonski okvir u kome je sve regulirano, od minimalne plate do maksimalnog broja sati koje radnik moze da radi sedmicno.
Takav sistem ce biti brutalan kad se primjeni na slabasnu ekonomiju sa ogromnom nezaposlenoscu.

Poruka za ldp mentole: mogli bi barem da procitate ekonoski program vase partijice.



Magi Magi 22:28 08.05.2008

Re: LOL

ok ako postoji regulisana minimalna plata i ako je to toliko korisno, zasto se lepo ne dogovorimo da u srbiji bude minimalna plata 1500evra?
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 22:58 08.05.2008

Re: LOL

Jeste kapitalisti u cilju sto manje da plati, ali zato za konkurenciju ima drugog kapitalistu koji hoce da mu otme dobrog radnika i ponudi mu bolje uslove. Istina je da, ako mislis da si obrazovanje i sticanje znanja zavrsio sa zanatom, srednjom skolom ili fakultetom, ces verovatno biti jedan od eksploatisanih radnika koje kapitalisti mogu da priuste da ne placaju bolje. Treba raskrstiti sa dogmom "u jednoj firmi do penzije" i da vidis kako se otvaraju mogucnosti.

Pitaj nase kapitaliste koliko bi bili spremni da plate najbolje programere. Ali nema, Ameri placaju bolje pa svi odose tamo. Zato i prosecni ovde imaju vanserijske plate. Da li su oni to naucili u skoli paralelno sa odbranom, marksizmom i politickom ekonomijom? Ne, nego uce svaki dan, jer ih trziste na to primorava. I zato su dobri i zato ovde mogu sami da ispisu svoju platu koju ocekuju.

Taj pristup vazi za skoro svako zanimanje. Ako ocekujes da dolazis na posao u 7, citas novine i jedes burek do 9, onda ides na pauzu od 10:30 do 11:00 pa cekas platu do 15:00, da, slazem se, toga nema u kapitalizmu i kod kapitaliste. Nijedan sistem nije savrsen, sta ces.


Magi Magi 23:19 08.05.2008

Re: LOL

Naravno Dejane, sta mislis zasto se toliko boje konkurencije ovi levicari ovde?

Iz licnog iskustva znam da je najbolji nacin iskazivanja protesta prema poslodavcu nalazenje novog posla i davanje otkaza na ovom sadasnjem. Time sebi povecavas platu a i onom koji dolazi na tvoje mesto.

Medjutim, jok, oni se loze na sindikate, kolektivne ugovore i slicno. Sve ti je to humanizam preko tudjeg dzepa.
Nenad M. Nenad M. 08:36 09.05.2008

Re: LOL

Poruka za ldp mentole: mogli bi barem da procitate ekonoski program vase partijice.


Jelice, sta je sad ovo!?
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:54 09.05.2008

Nenade M.,

beba kaže da je to sloboda govora, pitaj nju.
JJ Beba JJ Beba 17:36 09.05.2008

Re: Nenade M.,

Jelica Greganović
beba kaže da je to sloboda govora, pitaj nju.

Nenade,
dajem časove o slobodi govora.
cijena prava sitnica
ne primam kreditne, samo keš.
za one kojima teže ide : pomoćno odeljnje - časovi u prirodi uz igru...
Tine i Radojka Tine i Radojka 21:24 09.05.2008

Re: Nenade M.,

JJ Beba
Nenade, dajem časove o slobodi govora.cijena prava sitnicane primam kreditne, samo keš
nema on rob para
podajmu koji put izhu marni tarni razlozi
i jeli caga drugarski kultivise
ko labilnu livadu
negde nasi naju
dzaba al dzaba
crveni semafor crveni semafor 22:23 08.05.2008

!

Uuu koliki ekonomski program!A o ovo gore su samo izvodi..

Ne znam samo sto se muce toliko sa pisanijem,kada nikad nece imati prilike da isti sprovedu u delo..
crveni semafor crveni semafor 22:24 08.05.2008

Re: !

Iz jednostavnog razloga.Zato sto nikad nece doci na vlast.
Nenad M. Nenad M. 22:34 08.05.2008

Re: !

crveni semafor
Uuu koliki ekonomski program!A o ovo gore su samo izvodi..

Ne znam samo sto se muce toliko sa pisanijem,kada nikad nece imati prilike da isti sprovedu u delo..



e pa dobro tj odlcino pitanje. Ako je Ldp program nebitan zasto onda pred izbornu tisinu rasprava samo o njemu !?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:40 08.05.2008

Zato

što se bloger tako odlučio...I nemoj sad tu "nebitan", jedva smo ovde preživeli podelu na bitne i nebitne. Nemoj opet da se prave podrumski štrajkački odbori.
Nenad M. Nenad M. 08:23 09.05.2008

Re: Zato


Jelica Greganović
što se bloger tako odlučio...I nemoj sad tu "nebitan", jedva smo ovde preživeli podelu na bitne i nebitne. Nemoj opet da se prave podrumski štrajkački odbori.


Jelice kada znas nekog od blogera ko u Bg ima 10 % podrske. Meni BS jeste BITNA a za tebe iskreno, kao i vecinu drugih, nikada nisam cuo ( ako je to kriterijum bitnosti - a jeste)
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:50 09.05.2008

Re: Zato

Jelice kada znas nekog od blogera ko u Bg ima 10 % podrske

? Ovo bi značilo šta?

Meni BS jeste BITNA a za tebe iskreno, kao i vecinu drugih, nikada nisam cuo ( ako je to kriterijum bitnosti - a jeste)


Vidi, vidi...kriterijum bitnosti je za koga je Nenad M. čuo. Zanimljivo.
A i zaboravio si drugog blogera za koga bi trebalo da si čuo, šta je sa N. Milenkovićem? On je pretpostavljam nebitan...c,c,c...sram te bilo Nenade.
Nenad M. Nenad M. 09:25 09.05.2008

Re: Zato

Ovo bi značilo šta?


znaci da sam ovde kao i mnogi drugi prvenstveno poceo da dolazim zbog BS a kasnije otkrio i druge blogere kao sto je pomenuti Nebojsa Milenkovic, pa Jelenu Milic...
10 ili 13% je podrska koju prema istrazivanjima ima BS :))
Nenad M. Nenad M. 09:28 09.05.2008

Re: Zato

Ovo bi značilo šta?


znaci da sam ovde kao i mnogi drugi prvenstveno poceo da dolazim zbog BS a kasnije otkrio i druge blogere kao sto je pomenuti Nebojsa Milenkovic, pa Jelenu Milic...
10 ili 13% je podrska koju prema istrazivanjima ima BS :))

idi, vidi...kriterijum bitnosti je za koga je Nenad M. čuo. Zanimljivo.

nisam rekao da ja uspostavljam kriterijume, samo kazem da za neke VIP blogere nikada nisam cuo a to sam uzeo za kriterijum bitnosti koga nikog ne obavezuje, valjda imam pravo da to sam procenim
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:44 09.05.2008

Re: Zato

znaci da sam ovde kao i mnogi drugi prvenstveno poceo da dolazim zbog BS a kasnije otkrio i druge blogere kao sto je pomenuti Nebojsa Milenkovic, pa Jelenu Milic...

Aaa, to si hteo da kažeš...pretpostavljam da kada si ih otkrio, to je ispunilo tvoj kriterijum bitnosti.

10 ili 13% je podrska koju prema istrazivanjima ima BS :))

Ja se na tvom mestu ne bih smejala, ni radovala, jer recimo vadikal Vučić ima mnogo više procenata, uprkos kojima meni ne može da bude bitan...
pufna pufna 11:28 09.05.2008

Re: Zato

Jelice kada znas nekog od blogera ko u Bg ima 10 % podrske. Meni BS jeste BITNA a za tebe iskreno, kao i vecinu drugih, nikada nisam cuo ( ako je to kriterijum bitnosti - a jeste)


bilo je tu i jos poznatijih i bitnijih pa im ne bi palo na pamet da se tako deklarisu. TU je ta razlika izmedju velikih i malih ljudi, ostalo je samo popularnost i nista vise.
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 23:04 08.05.2008

Kritika ekonomskog programa?

Ma, da. Da ste svoj post posvetili liku i delu g. Jankovica pa kroz to provukli da je on autor LDP ekonomskog programa, mozda bi vas post i imao smisla (iako ne volim takva razracunavanja pa ne bih ni komentarisao). Ovako je ovo besmisleni pamflet cija je jedina korist sto se komentatori upustaju u mnogo razlozniju raspravu od one koju je, meni se cini tako, zeleo da podstakne vas i tekst VM-a.

Inace, druze Maljkovicu, vas koncept ekonomije je od istorije dobio sansu i vi i mi znamo kako je to zavrsilo. Kritika neceg funkcionalnog od strane propagatora necega sto je katastrofalno nefunkcionalno je u najmanju ruku nešto za zanemariti.
crveni semafor crveni semafor 23:12 08.05.2008

Evo vam ga

Zasto LDP NIKAD NECE VLADATI SRBIJOM(deset razloga)

1.Zato sto su otpaci jedne mnogo vece stranke,a svaki je otpadak,jednostavno to.Otpadak.

2.Zato sto im je ideologija,u suprotnosti sa osnovnom nacionalnom ideologijom,birackog tela,ciju paznju traze.

3.Zato sto bi kao u Titovo vreme,zabranili da glasno kazes, da si ono sto jesi.Srbin,jbg.Zabranili bi da se peva marsirala,marsirala,a tu pesmu mnogo volim.A to sto bi popove vukli za bradu,to sigurno.Za jahanje,nisam siguran.

4.Zato sto bi nakon pobede,sutradan,poceli obracuni sa neistomisljenicima.I ako su upozoreni,od strane savetnika da se uzdrze,od pokazivanja istinitog nedemokratskog lica,mene nisu prevarili.Svoju demokratiju su dokazali na ovom blogu!A i pokretanje info kanala govori da se nekom tresu gace.

5.Zato sto me onaj Ostojic podseca na pticu politicku grabljivicu.Mnoogo Opasan covek.Ako ne verujete,pitajte GOOGLE!

6.Zato sto im predsednik ima podocnjake.A i cesto trlja nos.A tek sto zamuckuje mnogoo.Trezvenjak pravi.

7.Jel pomenuh da mnogo voli da roni po tudjim bazenima?

8.Zato sto ja znam nesto sto vi ne znate.

9.Zato jer ja znam nesto sto vi ne znate.

10.???????????????????????????????



Nego da vam kazem ja sta ce da bude.Kazu da dobro gledam u pasulj.Cisto da ne razbijate glavu.A ovaj Ceda Urosevic da se ne raduje uzalud i ne glanca maturantske cipele i zamislja kako ce da juri svalerke blejacice po kancelarijama.

Rezultati ce biti slicni kao na proslim izborima.Koja lopurda gore,koja dole.Mislim ovi,sto ce da se izdrzavaju od naseg poreza.Muskarci da vozaju svalerke drzavnim prevozom,a ribe da se razbijaju od fizickovirtuelnodusevnog zadovoljstva.I sve na nas racun.Mislim NAS.Ne vas,sto se guzite ovde po zadatku.

Dakle rezultati isti.Premijer najverovatnije isti,sa ublazenim stavom oko SSP.Rusija ce pritisnuti,a i Kostunjavi je racionalan i razuman covek.Ljubi ga majka.E sad dal ce LDP uci u vladu,najverovatnije,popusice ko prosli put.Znaci ponovo promena prebivalista.A i vazduh je mnogo lepsi u Parizu.Ili ce poslanicko mesto ipak biti dostignuce?

Preporucam da glasate za DS.Svaki glas dat LDP,okrnjice nasu sansu da se situacija stabilizuje.A uostalom,ako treba da me sisaju,vise volim da me sisaju moji.

Aj sad.. nevaljalci banujte me..

JJ Beba JJ Beba 23:31 08.05.2008

Re: Evo vam ga


1.Zato sto su otpaci jedne mnogo vece stranke,a svaki je otpadak,jednostavno to.Otpadak.


5.Zato sto me onaj Ostojic podseca na pticu politicku grabljivicu


6.Zato sto im predsednik ima podocnjake.A i cesto trlja nos.A tek sto zamuckuje mnogoo.Trezvenjak pravi.

i tebe ćemo da tužimo jelici.
Maksa Maksa 23:38 08.05.2008

Re: Evo vam ga

8.Zato sto ja znam nesto sto vi ne znate.
9.Zato jer ja znam nesto sto vi ne znate.
10.???????????????????????????????



Ostale tačke đene-đene, ali ove tri daju iskazanom stavu specijalnu težinu, 10. mi je omiljena pošto daje celom izlaganju neku auru asimetrije i specijalnu verodostojnost.


Ovo je onaj Milutin, je l' da?
Pazi kad sam i ja fazan naučio da ga prepoznajem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:42 08.05.2008

Re: Evo vam ga

i tebe ćemo da tužimo jelici.


A kad te jj beba tuži, onda će Jelica sve da vas pobriše...i još 5000 komentara usput.
JJ Beba JJ Beba 23:46 08.05.2008

Re: Evo vam ga

Jelica Greganović
i tebe ćemo da tužimo jelici.A kad te jj beba tuži, onda će Jelica sve da vas pobriše...i još 5000 komentara usput.

pazi kad ne sumnjam
:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:53 08.05.2008

Re: Evo vam ga

Normalno, pa jesam li ja ovde na zavereničkom tajnom zadatku u pravo vreme ili ne...Što bi ti i sumnjala, ni do sada nisi, pratiš partijsku crticu, tu i tamo sevneš neku parolu ili spin i lepotadoboga.
JJ Beba JJ Beba 23:56 08.05.2008

Re: Evo vam ga

Jelica Greganović
Normalno, pa jesam li ja ovde na zavereničkom tajnom zadatku u pravo vreme ili ne...Što bi ti i sumnjala, ni do sada nisi, pratiš partijsku crticu, tu i tamo sevneš neku parolu ili spin i lepotadoboga.

još da se učlanim, pa da sevam
a o spinovima quququ ima ovde ko je zadužen za to.
ja samo na teniskom terenu
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:59 08.05.2008

Re: Evo vam ga

Sevaš ti bebo i bez učlanjivanja. Sa'će još malo Dan bezbednosti pa će se i tebe neko valjda setiti.
Ne znam koga vi dužite za spinovanje, ali tebi odlično ide, šteta da ti kvari posao.
JJ Beba JJ Beba 00:05 09.05.2008

Re: Evo vam ga

Sa'će još malo Dan bezbednosti pa će se i tebe neko valjda setiti.

uuu baš si verzirana. Dan bezbednosti ?
jel hapse il zapošljavaju?
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:32 09.05.2008

Re: Evo vam ga

uuu baš si verzirana. Dan bezbednosti ?
jel hapse il zapošljavaju?

neke hapse a neke zapošljavaju.
što se praviš da ne znaš kad si njina :)))
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:38 09.05.2008

Re: Evo vam ga

Preporucam da glasate za DS.Svaki glas dat LDP,okrnjice nasu sansu da se situacija stabilizuje.A uostalom,ako treba da me sisaju,vise volim da me sisaju moji.

to baš reče i "monetarni udar" al malo diskretnije od tebe.
međutim, ako se pod stabilizacijom podrazumeva da ponovo svi, svi, svi donose ustav, deklaraciju o kubi, telefonske sastanke vlade, why not. odlični razlozi. razumni.
i meni da znaš sumnjivo što trlja nos.
a još više mi sumnjivo što ima podočnjake i što muca.
i što nije elokventan ko ti.
Maksa Maksa 00:57 09.05.2008

Re: Evo vam ga

ako treba da me sisaju,vise volim da me sisaju moji.


Mislim da je neukusno ovako javno iznositi seksualne preferencije, i skroz je nejasno kakve to veze ima sa temom.
vucko vucko 01:18 09.05.2008

Re: Evo vam ga


Mislim da je neukusno ovako javno iznositi seksualne preferencije, i skroz je nejasno kakve to veze ima sa temom.

Nisu seksualne nego frizerske :)
Maksa Maksa 01:24 09.05.2008

Re: Evo vam ga

vucko
Nisu seksualne nego frizerske :)


Ma hajte molim vas - frizerske su šišanje i šatiranje.
Sisanje i satiranje je nešto sasvim drugo.

Sve je ovo u sklopu kampanje da ljudi počnu da koriste dijakritike - ČĆĐŠ.
"Sisanje" je neodoljiva meta za te stvari, takva da se ne propušta kad se namesti. :)

Nenad M. Nenad M. 08:26 09.05.2008

Re: Evo vam ga

JJ Beba
Jelica Greganović
Normalno, pa jesam li ja ovde na zavereničkom tajnom zadatku u pravo vreme ili ne...Što bi ti i sumnjala, ni do sada nisi, pratiš partijsku crticu, tu i tamo sevneš neku parolu ili spin i lepotadoboga.

još da se učlanim, pa da sevam
a o spinovima quququ ima ovde ko je zadužen za to.
ja samo na teniskom terenu


pusti Jelicu, ja odavno shvatio sta je muci i zbog cega sve ovo. Boli je nebitnost ))))))
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:40 09.05.2008

Re: Evo vam ga

pusti Jelicu, ja odavno shvatio sta je muci i zbog cega sve ovo. Boli je nebitnost ))))))


Jao bre Nenade, hoćeš li ikada naučiti bolje da udaraš...ili ćeš doveka alapačariti, ko što neko ovde napisa za tebe.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:14 09.05.2008

bebo

neke hapse a neke zapošljavaju.
što se praviš da ne znaš kad si njina :)))


Vi'š kako zna Exitus L.
Nenad M. Nenad M. 09:20 09.05.2008

Re: Evo vam ga

Jelica Greganović
pusti Jelicu, ja odavno shvatio sta je muci i zbog cega sve ovo. Boli je nebitnost ))))))


Jao bre Nenade, hoćeš li ikada naučiti bolje da udaraš...ili ćeš doveka alapačariti, ko što neko ovde napisa za tebe.


nije mi namera bila da udaram, mada tesko je ne primetiti kako ti je prica o nebitnima bolna/nikad oprostena tema
Doctor Wu Doctor Wu 09:37 09.05.2008

Re: Evo vam ga

Maksa
ako treba da me sisaju,vise volim da me sisaju moji.Mislim da je neukusno ovako javno iznositi seksualne preferencije, i skroz je nejasno kakve to veze ima sa temom.

šta ti je svež tata!
'vata u letu, .
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:11 09.05.2008

Re: Evo vam ga

Naravno, pogotovo što se sada za javnost priča promenila, sada više deklarativno nema bitnih-nebitnih, nego ćemo biti svi jednaki ako budemo glasali...što bi ti rekao isl. Normalno, predizborna kampanja je.
Nego, reci mi kako mogu da nekome oprostim nešto što taj ni ne smatra greškom i ni ne očekuje opraštanje?
dragan7557 dragan7557 10:51 09.05.2008

Re: nije neko

alapačariti


Jelice,

Alapačarenje
je moja intelektualna svojina koju ot srdce predajem na liberalnu upotrebu graždaniji kao Open source.

dragan7557
09 maj 2008
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:58 09.05.2008

dragane,

fala, em lepo zvuči, em je radi:)
Nenad M. Nenad M. 14:55 09.05.2008

Re: Evo vam ga

Jelica Greganović
Naravno, pogotovo što se sada za javnost priča promenila, sada više deklarativno nema bitnih-nebitnih, nego ćemo biti svi jednaki ako budemo glasali...što bi ti rekao isl. Normalno, predizborna kampanja je.
Nego, reci mi kako mogu da nekome oprostim nešto što taj ni ne smatra greškom i ni ne očekuje opraštanje?


pa vidi, hriscanski je oprastati a svako neka snosi odgovovnost za svoje grehe :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:41 09.05.2008

Nenade M.,

ja u boga ne verujem, a nisam ni bog da praštam.
jananderson jananderson 18:09 09.05.2008

Re: Nenade M.,

Jelica Greganović
ja u boga ne verujem, a nisam ni bog da praštam.


Boga mi, ja u poslednje vreme pocinjem da sumnjam.
Nenad M. Nenad M. 18:55 09.05.2008

Re: Nenade M.,

Jelica Greganović
ja u boga ne verujem, a nisam ni bog da praštam.


sada kazes nisi bog da prastas a pre toga bi da neko od tebe trazi oprost ( ko pred oltarom bozemioprosti) pa da mu ti oprostis.
Nije bitno, ne prastaj, tesko tebi sa tobom.

Eto, i to je razlika izmedji bitnih vs nebitnih. Za tzv. nebitne je lako, mogu da dele lekcije svima, cesto su samo nick dok se tzv. bitnima odmerava svaka rec, svaki korak sto govori da nije lako biti bitan.

Over and out!
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:28 09.05.2008

Re: Nenade M.,

sada kazes nisi bog da prastas a pre toga bi da neko od tebe trazi oprost ( ko pred oltarom bozemioprosti) pa da mu ti oprostis.

Nenade M., prati bar ono što sam pišeš. Ti si napisao da ja nisam još uvek oprostila kandidatkinji bs deljenje na bitne/nebitne. Dakle, nisam ja očekivala da ona od mene traži bilo kakvo praštanje, već sam ti samo napisala da ona to nikada nije ni tražila. Dakle : nije tražila ne znači da sam ja očekivala da ona to traži.

Nije bitno, ne prastaj, tesko tebi sa tobom.

Zaboravio si da napišeš "amin" na kraju.

Eto, i to je razlika izmedji bitnih vs nebitnih

I šta je ta razlika, nisi napisao...to što "bitni" opraštaju? Nešto nisam primetila...

Za tzv. nebitne je lako, mogu da dele lekcije svima, cesto su samo nick dok se tzv. bitnima odmerava svaka rec, svaki korak sto govori da nije lako biti bitan.

Kada bih sada primenila na tvoju izjavu podelu koju podržavaš bitni/nebitni (sa kojom se ja nikada nisam i neću slagati), mogla bih da ti napišem da si u pravu - lako je tebi Nenade M. bezbedno sakrivenom iza nika, ja se za razliku od tebe, potpisujem imenom i prezimenom pod svaku reč koju ovde napišem.
Nenad M. Nenad M. 20:25 09.05.2008

Re: Nenade M.,

Kada bih sada primenila na tvoju izjavu podelu koju podržavaš bitni/nebitni (sa kojom se ja nikada nisam i neću slagati), mogla bih da ti napišem da si u pravu - lako je tebi Nenade M. bezbedno sakrivenom iza nika, ja se za razliku od tebe, potpisujem imenom i prezimenom pod svaku reč koju ovde napišem.

gresis, nije mi ovo nick.

pozz

Nenad Matic
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:33 09.05.2008

Re: Nenade M.,

Nenad M. ti je nik, ime ti je Nenad Matić.
Nenade Matiću, drago mi je što smo se upoznali.
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:04 10.05.2008

Re: bebo

Jelica Greganović
neke hapse a neke zapošljavaju.
što se praviš da ne znaš kad si njina :)))


Vi'š kako zna Exitus L.

ma ne znam, samo se pravim.
vucko vucko 23:59 08.05.2008

Par sijalica i malo žice

Što reče Duško Dugouško u "Kićinom i Mićinom skrovištu": šta sve može da se uradi sa par sijalica i malo žice...

Pretpostavljam da LDP ekonomski program nije najbolji na svetu, ali čini mi se da je najveći kvalitet ovog Markovićevog teksta - provokacija koju može da izazove (i koju je izazvao) na ovom blogu.

Jedan od elemenata toga je i koalicija pristalica LDP-a i blogovskih libertijanaca (Brook, Željka, Wu, itd), koje inače ovi prethodni tipično kinje i smatraju DSS-ovcima ili šta li već - Dušane, mislim da je, ako ništa drugo, makar zbog ovoga vredelo :)

Pošto je kod mene 23:58, da vam poželim svima srećnu izbornu tišinu. Vidimo se u glasačkoj kutiji. (ja glasam u subotu u Londonu).
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:05 09.05.2008

Re: Par sijalica i malo žice

Da znaš Vučko...pozdravljam se i ja, jer je kod mene još dockanije 1:05.
Laku noć.
Jelena Milić Jelena Milić 07:22 09.05.2008

Re: Par sijalica i malo žice

vrlo lepo primeceno :)
Nenad M. Nenad M. 08:41 09.05.2008

Re: Par sijalica i malo žice


Pretpostavljam da LDP ekonomski program nije najbolji na svetu, ali čini mi se da je najveći kvalitet ovog Markovićevog teksta - provokacija koju može da izazove (i koju je izazvao) na ovom blogu.

tacno, ali ovaj blog nije imao za cilj provokaciju ako je verovati Maljkovicu. Uostalom tekst se nalazi i na drugim ozbiljnim mestima poput sajta NSPM
Jedan od elemenata toga je i koalicija pristalica LDP-a i blogovskih libertijanaca (Brook, Željka, Wu, itd),

neprincipijalna koalcija nema sta
ako smo se slozili oko ekon programa ldp-a onda je to i vise nego dobra vest ))))))
Doctor Wu Doctor Wu 09:19 09.05.2008

vucko lazmisla

Jedan od elemenata toga je i koalicija pristalica LDP-a i blogovskih libertijanaca (Brook, Željka, Wu, itd), koje inače ovi prethodni tipično kinje i smatraju DSS-ovcima ili šta li već

koliko se sećam, reč je "nacoš", :).
a i nisam siguran ko koga tu kinji.
vucko vucko 10:08 09.05.2008

Re: vucko lazmisla

a i nisam siguran ko koga tu kinji.

Pa to je onda čist win-win, rekao bih :)
Doctor Wu Doctor Wu 10:27 09.05.2008

Re: vucko lazmisla

Pa to je onda čist win-win, rekao bih :)

Kako za koga. Pogotovu kad čovek zamisli mme Hague & Drageca u čvrstom libertarijanskom stisku.

Dilan Dog Dilan Dog 00:31 09.05.2008

NI reci...

Maljkovicu, niko ni reci ne rece u odbranu ekonomskog programa LDP-a.
HM...
Magi Magi 07:48 09.05.2008

Re: NI reci...

kako nije pa ja sam rekao
Dilan Dog Dilan Dog 08:19 09.05.2008

Re: NI reci...

Magi
kako nije pa ja sam rekao

Potrazicu, nisam video
Nenad M. Nenad M. 08:31 09.05.2008

Re: NI reci...

Dilan Dog
Maljkovicu, niko ni reci ne rece u odbranu ekonomskog programa LDP-a.
HM...


ja napisao nekoliko posotva. E sada sto ti nisi zeleo da vidis tvoj problem.

Koliko je ovde bitnije pljuvanje po LDP-u nego bilo sta drugo govori i to da je Jelicino natezanje sa mnog BITNIJE ( Jelice, uspela si) nego tema bloga o cemu govori i broj preporuka za najBITNIJU blogerku
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:00 09.05.2008

Re: NI reci...

Ne podmeći natezanje drugima, natezanjem protiv svakog ko ne recituje tvoju LDP mantru si se ovde skoro proslavio, još malo pa ćeš po svojim kriterijumima i ti postati bitan.
U pravu si, ajde da se vratimo temi, iskašljite se i što glasnije, svi u glas:


ZAŠTO SE UOPŠTE DANAS, PRED IZBORNU TIŠINU, IZNOSI OVO ŠTA GOD BILO TO, OVA NAZOVI ANALIZA, BAŠ LDP-OVOG PROGRAMA A NE RECIMO, DS ČIJI ĆE SE PROGRAM SPROVODITI AKO NE I RADIKALSKI?
ZAŠTO? MOTIV? CILJ?

КО ЈЕ ПРЕПОРУЧИО БАШ ДА СЕ ПОСТАВИ АНАЛИЗА ЕКОНОМСКОГ ПРОГРАМА ЛДП?

U ČIJOJ CIPELI TAJ "KAMEN" JEDNE TAKO NEVAŽNE I MINORNE STRANKE, KAO ŠTO JE LDP, TOLIKO ŽULJA, DA SE ČITAVE PROGRAMSKE ŠEME TV KUĆA PINK I STUDIO B MENJAJU SAMO DA SE NE BI POJAVILI BILJANA SRBLJANOVIĆ I ČEODOMIR JOVANOVIĆ?


Dilan Dog Dilan Dog 09:04 09.05.2008

Re: NI reci...

Nenad M.
Dilan Dog
Maljkovicu, niko ni reci ne rece u odbranu ekonomskog programa LDP-a.
HM...


ja napisao nekoliko posotva. E sada sto ti nisi zeleo da vidis tvoj problem.

Koliko je ovde bitnije pljuvanje po LDP-u nego bilo sta drugo govori i to da je Jelicino natezanje sa mnog BITNIJE ( Jelice, uspela si) nego tema bloga o cemu govori i broj preporuka za najBITNIJU blogerku

A da li se LDP zalaze za (neo)liberalnu ekonomiju?

Pričitaću ceo tekst, jer nisam još stigao, pa ću onda da napišem svoje komentare...
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:00 09.05.2008

Re: NI reci...

Ne podmeći natezanje drugima, natezanjem protiv svakog ko ne recituje tvoju LDP mantru si se ovde skoro proslavio, još malo pa ćeš po svojim kriterijumima i ti postati bitan.

nema razgovora jelice ako nema konteksta.
vidim da je gomila stvari obrisana noćas, jutros, kad god.
ne mogu da se vraćam na prethodne postove i da ponovo objašnjavam šta je bilo i oko čega se vodila priča.
suština mog postovanja na ovom blogu je bila samo zašto je stavljen pod skener program ldp-a a ne i drugih stranaka koje vrše vlast i koje će je, sva je prilika, vršiti i dalje.
ti ekonomski programi su bitniji za nas glasače nego tako minorne stranke, što se ne propušta da pomene, a eto, nismo imali priliku da to malo protabirimo.
lično sam desetinama puta rekla da nisam član ldp, nego sdu.
ldp uvažava ono za šta smo se zalagale i ti (nadam se, ne poznajem te) i ja svih ovih godina.
moj izbor je građansko društvo. sekularna država, slobodan građanin.
eto zašto!

milosib milosib 11:12 09.05.2008

Re: NI reci...

suština mog postovanja na ovom blogu je bila samo zašto je stavljen pod skener program ldp-a a ne i drugih stranaka koje vrše vlast i koje će je, sva je prilika, vršiti i dalje.

Ko vam brani?
Dilan Dog Dilan Dog 11:19 09.05.2008

Re: NI reci...

Exitus Letalis
lično sam desetinama puta rekla da nisam član ldp, nego sdu.

A sto se ne itegriše SDU sa LDP?
Imam ja i odgovor, ali da vidim sta ces ti reci...
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:10 09.05.2008

Re: NI reci...

Ko vam brani?

nemam opciju za pisanje.
al nije to suština mog posta.
suština je što tako detaljno nije stavljen pod lupu ekonomski program
onih koji su na vlasti i koji će biti, sva je prilika, i narednih godina.
ko god to bio, dss-ns-srs il ds-g17-spo-slv.
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:20 09.05.2008

Re: NI reci...

A sto se ne itegriše SDU sa LDP?
Imam ja i odgovor, ali da vidim sta ces ti reci...

pa ne znam što se ne integrišu.
ja sam obični član. nisam nikad bila ni u kakvom rukovodstvu, niti sam bila
kandidat za odbornika ili bilo šta drugo.
da ponovim ono što sam već rekla.
ldp ima sličan program program: građansko društvo, sekularna država, slobodan građanin.

a sad mi ti kaži kad već znaš odgovor.
i hvala unapred.
Vladimir Marković Vladimir Marković 15:20 09.05.2008

Re: NI reci...

Exitus Letalis
suština je što tako detaljno nije stavljen pod lupu ekonomski program onih koji su na vlasti i koji će biti, sva je prilika, i narednih godina.ko god to bio, dss-ns-srs il ds-g17-spo-slv.


Reč je zapravo o tome da je ekoknomski program LDP, pod naslovom "Ekonomija bez granica" taj koji je nedavno promovisan, dok su programi drugih nabrojanih "bajati"... To je prvi razlog zbog čega se našao pod lupom.

Drugi razlog zbog kojeg je njemu posvećena izvesna pažnja jeste taj što, provereno, nema programa nijedne druge parlamentarne stranke koji u tolikoj meri usvaja stavove doktrinarnog neoliberalizma.

Ostaje mi samo da žalim što neko ko se izjašnjava kao pripadnica organizacije sa socijaldemokratskim nazivom ne vidi nikakav problem s tolikom dozom neoliberalizma.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:51 09.05.2008

Re: NI reci...

ldp uvažava ono za šta smo se zalagale i ti (nadam se, ne poznajem te) i ja svih ovih godina

Ne znam za šta si se ti zalagala svih ovih godina, ali ono osnovno za šta sam se ja zalagala i za šta se i danas zalažem je sloboda drugačijeg mišljenja i iskazivanja drugačijih stavova. Na osnovu vašeg ponašanja ovde, nisam sigurna da LDP uvažava to moje zalaganje, jer njegovi članovi, simpatizeri i pristalice, koji ovde nastupaju, nisu sposobni da bez vređanja, podmetanja tajnih zadataka i zavera, tako nešto podnesu.
"Sloboda je sloboda za druge" (K.C.) Dakle tvoj
slobodan građanin.
biće slobodan onda, kada bude smeo da iznese svoje drugačije mišljenje, bez da odmah popije od vas komplimente poput: bedo ljudska, politička masturbatorko, lopove, jadniče...Naravno da ćeš mi ti reći da ti "tako nešto nisi nikada pisala", ali oni sa kojima deliš opredeljenje za političku opciju, jesu. S kim si, takav si.
Što se tiče tvog upornog pitanja:
suština je što tako detaljno nije stavljen pod lupu ekonomski program
onih koji su na vlasti i koji će biti, sva je prilika, i narednih godina.
ko god to bio, dss-ns-srs il ds-g17-spo-slv.

zašto to ne pitaš brojne simpatizere i istaknute pretstavnike LDP ovde na blogu? Mogli su, umesto da se bave udvoričkim sastavima i pamfletaškim merenjem istine na pola-cela i potpuna, pozabave i kritikom ecc programa neke druge stranke. Možda bi bilo bolje istražiti prvo tu unutrašnju zaveru, pa onda preći na spoljne neprijatelje.
Dilan Dog Dilan Dog 18:57 09.05.2008

Re: NI reci...

Jelica Greganović
ldp uvažava ono za šta smo se zalagale i ti (nadam se, ne poznajem te) i ja svih ovih godina

Ne znam za šta si se ti zalagala svih ovih godina, ali ono osnovno za šta sam se ja zalagala i za šta se i danas zalažem je sloboda drugačijeg mišljenja i iskazivanja drugačijih stavova. Na osnovu vašeg ponašanja ovde, nisam sigurna da LDP uvažava to moje zalaganje, jer njegovi članovi, simpatizeri i pristalice, koji ovde nastupaju, nisu sposobni da bez vređanja, podmetanja tajnih zadataka i zavera, tako nešto podnesu.
"Sloboda je sloboda za druge" (K.C.) Dakle tvoj
slobodan građanin.
biće slobodan onda, kada bude smeo da iznese svoje drugačije mišljenje, bez da odmah popije od vas komplimente poput: bedo ljudska, politička masturbatorko, lopove, jadniče...Naravno da ćeš mi ti reći da ti "tako nešto nisi nikada pisala", ali oni sa kojima deliš opredeljenje za političku opciju, jesu. S kim si, takav si.
Što se tiče tvog upornog pitanja:
suština je što tako detaljno nije stavljen pod lupu ekonomski program
onih koji su na vlasti i koji će biti, sva je prilika, i narednih godina.
ko god to bio, dss-ns-srs il ds-g17-spo-slv.

zašto to ne pitaš brojne simpatizere i istaknute pretstavnike LDP ovde na blogu? Mogli su, umesto da se bave udvoričkim sastavima i pamfletaškim merenjem istine na pola-cela i potpuna, pozabave i kritikom ecc programa neke druge stranke. Možda bi bilo bolje istražiti prvo tu unutrašnju zaveru, pa onda preći na spoljne neprijatelje.

Jelice, pravo u centar!
Oni zaista ne uvazavaju drugog i drugacije misljenje.
Nenad M. Nenad M. 19:08 09.05.2008

Re: NI reci...

a osnovu vašeg ponašanja ovde, nisam sigurna da LDP uvažava to moje zalaganje, jer njegovi članovi, simpatizeri i pristalice, koji ovde nastupaju, nisu sposobni da bez vređanja, podmetanja tajnih zadataka i zavera, tako nešto podnesu.

ali ti uporno ne vidis da radis isto i gore. Kako mozes da generalizujes clanove/pristalice/simpaztizer Ldp-a k'o da smo stoka a ne ljudi koji se razlikuju po svemu, a i na cemu sama insistiras
biće slobodan onda, kada bude smeo da iznese svoje drugačije mišljenje,


i na kraju kazes da se ne bavimo kritikom drugih progama. Pa evo, ja ovde pokusavam da odbranim jedan koji smatram dobrim ali ti radis upravo ono sto je i autor ( samo malo suptilnije) uradio - umesto da pricas o ekonomiji ( pogledaj moje pokusaje na koje se nisi obazirala) ti se uporno bavis clanovima Ldp-a kao entitetu sa jedinstvenim ponasanjem i karakterom. Nikada se nisam bavio pristalicama bilo koje stranke na nacin koji ti cinis. Sta vise, pokusavao sam da objasnim ljudski stranu svih divnih ljudi koji podrzavaju srs, stranku sa cijim se stavovima najmanje slazem i zbog toga mi je nacin tvog pisanja o nekim groznim ldpovcima ( nemoj slucajno da navedes imena) i vise nego nedopustivo.
Nenad M. Nenad M. 19:11 09.05.2008

Re: NI reci...

ajde da pokusam

Sta ti, posle 20 i kusur postova, zameras ekonomskom programu LDP-a?
Dilan Dog Dilan Dog 19:43 09.05.2008

Re: NI reci...

Exitus Letalis
A sto se ne itegriše SDU sa LDP?
Imam ja i odgovor, ali da vidim sta ces ti reci...

pa ne znam što se ne integrišu.
ja sam obični član. nisam nikad bila ni u kakvom rukovodstvu, niti sam bila
kandidat za odbornika ili bilo šta drugo.
da ponovim ono što sam već rekla.
ldp ima sličan program program: građansko društvo, sekularna država, slobodan građanin.

a sad mi ti kaži kad već znaš odgovor.
i hvala unapred.

Socijaldemokratska unija je clanica Socijalisticke internacionale. A LDP je clanica saveza evropskih liberalnih partija (ne znam tacan naziv). A biti liberal i socijaldemokrata nije isto. Zarko Korac je rekao da su razmatrali uclanjenje u LDP, kao sto je to uradio GSS, ali da clanstvo to ne zeli, zbog razloga koji sam rekao.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:58 09.05.2008

Nenade M.,

'ajde molim te ponovo pročitaj pitanje Exitus L., više puta ponovljeno, pa moj odgovor i onda probaj ako odgovaraš da ne promašiš temu.

i na kraju kazes da se ne bavimo kritikom drugih progama. Pa evo, ja ovde pokusavam da odbranim jedan koji smatram dobrim

Da li ti razlikuješ kritiku od odbrane programa? Ako misliš da je isto kritikovati program konkurentske stranke i braniti program sopstvene, onda to lepo tako odgovori Exitus L., a ne meni. U tom slučaju Exitus L. neće više morati da boldovano "viče" to pitanje.
ti se uporno bavis clanovima Ldp-a kao entitetu sa jedinstvenim ponasanjem i karakterom.

Prođi malo arhivu bloga, pa ćeš videti razloge. Brojne.
uradio - umesto da pricas o ekonomiji ( pogledaj moje pokusaje na koje se nisi obazirala) ti se uporno bavis clanovima

Ponoviću ti još jednom, ne zanima me diskusija o ecc programu LDP-a, ali me zanima po ko zna koji put ponovljeno ponašanje pristlica/simpatizera/članova LDP-a kada se ovde pojavi tekst ili komentar koji nije u skladu sa njihovim mišljenjem. Uostalom to sam ti već jednom objasnila, ne bih ponovo.
groznim ldpovcima ( nemoj slucajno da navedes imena) i vise nego nedopustivo

Grozni si ti rekao, a ja ne mislim da su grozni (većina, a ne svi), već netolerantni i neprincipijelni. Tj. principi koje propagiraju važe za druge, ali ne i za njih same. A, njihov način diskfalifikacija i obračunavanja sa neistomišljenicima, ovde, je i više nego nedopustiv, što bi ti rekao.
jananderson jananderson 20:00 09.05.2008

Re: NI reci...

Jelice, pravo u centar!
Oni zaista ne uvazavaju drugog i drugacije misljenje.

Jeste. I ja sam primeetio da ne uvazavaju i ne postuju sve sto im zamirise na SRS, SPS, DSS a u zadnje vreme i ono sto sa ovima kohabitira i trazi postovanje i razumevanje za misljenje koje ovu zemlju unisti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana