Budućnost

Treba otvarati novi blog

G.Cross RSS / 30.03.2020. u 19:42

Trazili ljudi novi blog ( zbog broja kiomentara) pa evo.

 

Inace vec par dana , procentualno u vecini evropskih zemalja rast zarazenih se usporava.
I rast smrtnosti se usporava ali naravno sporije u ovoj fazi.

Sada treba ostati fokusiran, a to se najbolje postize plasenjem. Takvi su ljudi.

Rece onaj glavni KInez u Srbiji da treba cekati  4 dana pada broja zarazenih i onda jos 28 dana ( dve ture od 14 dana inkubacionog perioda)  pa onda pomisliti da se stvari krecu u pravom pravcu.

Mi smo jos reativno daleko svuda u Evopi od ta prva 4 dana ali verujem da imamo prve dokaze da izolacija radi. I treba je religiozno upraznjavati.

Ipak ja se osecam nekako bolje, mogu da zamislim da ce da se zavrsi. 

 

 



Komentari (536)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 20:54 30.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

zemljanin
mariopan
Sad se više ničeg ne bojim.


ma iskoristi leto kad si vec tamo, jelka te ceka svejedno

Nego šta ću. Ako se mora nije ni teško.
predatortz predatortz 20:56 30.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

Enivej , molim te da ne postavljas komentare na moje postove sa naslovom " ne znam da li si svestan toga".

Miluj svoj ego sa drugim blogerima. Mene ostavi na miru.


Jbga, zemo, i ovo je ego.
G.Cross G.Cross 20:59 30.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

predatortz
Enivej , molim te da ne postavljas komentare na moje postove sa naslovom " ne znam da li si svestan toga".

Miluj svoj ego sa drugim blogerima. Mene ostavi na miru.


Jbga, zemo, i ovo je ego.



Naravno.
Moj ego je veci nego tvoj ego .

Ali ja nikad nisam pokusavao da intimidujem druge blogere.

Valjda.

Mislim drugi izvod? Give me a break.
nsarski nsarski 21:04 30.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

Desilo se valjda juce na drugom blogu sa drugim blogerom kad ti je on lepo rekao nesto kao ( mrzi me da trazim) " I ti mislis da su ja da odgovorim na tvoj komentar,"

Ja stvarno mislim da si ti u osnovi fini covek ali te ponese ego.


Aaa, moj exchange sa Aureusom. Da, ja sam tu uleteo klizajućim startom, ali u okviru pravila igre. Dakle fer.

Čovek je, ničim izazvan, ustvrdio da posle ove pošasti oni koji imaju novac (investitori) treba da ga ulažu u ekonomiju. Prvo, ja ne znam da li je kolega bloger ekonomski kompetentan, da li je ikada ulagao veliki novac u bilo šta, a on, bez ikakvih pozivanja na mišljenja stručnjaka, na sopstveno iskustvo, ili na prigodne reference, kategorički iskaže jednu takvu tvrdnju. Onako, with effortless superiority.
E, tada sam ga pitao da li je to profesionalno mišljenje ili je tek tako lupio (ovde sam bio pristojniji i reč "lupio" nisam koristio).
I onda je on rekao ovo što si ti zapamtio, tj. da na tako postavljena pitanja ne želi da odgovara. Što me je automatski podsetilo na konferencije za štampu Draže Markovića (starog komunistu i borca iz jagnjećih brigada), koji je na škakljiva pitanja novinara imao običaj da odgovori: "Ne slažem se s pitanjem." Bilo je veselo, u svakom slučaju, ali ta nit razgovora je na tom mestu bila prekinuta.

Mnogo pišem večeras, ha?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:05 30.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

Hm, studenti su me obično ocenjivali na kraju semestra/godine i redovno sam dobijao najviše ocene.


Pre ispita, a anketu potpisivali imenom i prezimenom? :)
Šalim se.

Iznenadila me ovakva percepcija, stvarno.
Neočekivano za mene, ali baš neočekivano.
Šarski i arogancija!?

G.Cross G.Cross 21:08 30.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

nsarski
Desilo se valjda juce na drugom blogu sa drugim blogerom kad ti je on lepo rekao nesto kao ( mrzi me da trazim) " I ti mislis da su ja da odgovorim na tvoj komentar,"

Ja stvarno mislim da si ti u osnovi fini covek ali te ponese ego.


Aaa, moj exchange sa Aureusom. Da, ja sam tu uleteo klizajućim startom, ali u okviru pravila igre. Dakle fer.

Čovek je, ničim izazvan, ustvrdio da posle ove pošasti oni koji imaju novac (investitori) treba da ga ulažu u ekonomiju. Prvo, ja ne znam da li je kolega bloger ekonomski kompetentan, da li je ikada ulagao veliki novac u bilo šta, a on, bez ikakvih pozivanja na mišljenja stručnjaka, ili na prigodne reference, kategorički iskaže jednu takvu tvrdnju. Onako, with effortless superiority.



E, tada sam ga pitao da li je to profesionalno mišljenje ili je tek tako lupio (ovde sam bio pristojniji i reč "lupio" nisam koristio).
I onda je on rekao ovo što si ti zapamtio, tj. da na tako postavljena pitanja ne želi da odgovara. Što me je automatski podsetilo na konferencije za štampu Draže Markovića (starog komunistu i borca iz jagnjećih brigada), koji je na škakljiva pitanja novinara imao običaj da odgovori: "Ne slažem se s pitanjem." Bilo je veselo, u svakom slučaju, ali ta nit razgovora je na tom mestu bila prekinuta.

Mnogo pišem večeras, ha?



Mir , mir , niko nije kriv.

Tako je moja majka mirila mene i moje sestre.

( ali molim te ne koristi " ne znam da li si svestan toga" )

nsarski nsarski 21:11 30.03.2020

Re: Svakako znaš

Enivej , molim te da ne postavljas komentare na moje postove sa naslovom " ne znam da li si svestan toga".


OK, nije namerno. U stvari, razmišljao sam kako da uklopim matematiku o kojoj sam hteo da kažem koju reč, ali zaista nemam pojma koliko ti je matematika bliska. Pa sam počeo sa "I'm not sure if you are aware, but...". Evo promenio sam.
Ja sam u svoje doba našem ministru finansija malo pomagao matematiku, in on je brzo kapirao ali šuština koncepta ga nije previše interesovala. Njega je zanimalo da razume formulu i da je primeni, ali ostalo ništa.
Sada, jbg, ti si stara i ozbiljna škola, pa sam naslov ovog thread-a promenio.
cassiopeia cassiopeia 21:13 30.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

ali molim te ne koristi " ne znam da li si svestan toga" )


Reci da se šališ. Koji li ti je taster pritis'o?!
G.Cross G.Cross 21:16 30.03.2020

Re: Svakako znaš

nsarski
Enivej , molim te da ne postavljas komentare na moje postove sa naslovom " ne znam da li si svestan toga".


OK, nije namerno. U stvari, razmišljao sam kako da uklopim matematiku o kojoj sam hteo da kažem koju reč, ali zaista nemam pojma koliko ti je matematika bliska. Pa sam počeo sa "I'm not sure if you are aware, but...". Evo promenio sam.
Ja sam u svoje doba našem ministru finansija malo pomagao matematiku, in on je brzo kapirao ali šuština koncepta ga nije previše interesovala. Njega je zanimalo da razume formulu i da je primeni, ali ostalo ništa.
Sada, jbg, ti si stara i ozbiljna škola, pa sam naslov ovog thread-a promenio.



OK napisah gore: Mir, mir, niko nije kriv.

Ja bih "I'm not sure if you are aware, but..." u softijoj varijanti ( US friendly)
preveo sa :
" Ja sam siguran da znas ali..."
nsarski nsarski 21:38 30.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

zilikaka
Zezajte se vi, zezajte, ali Dr. Kon lično je rekao da je epidemiologija matematika. I stalno pominju tu krivu koju bi da "spljošte".

Pa, uglavnom je sve matematika, jedino što negde još n'umemo da napravimo model.


Za epidemiju, konkretno ovu, ima mnogo stvari koje su nestandardne. Recimo, postoji taj time delay (mislim da vi inženjeri to zovete linija za kašnjenje) između trenutka zaraženosti, trenutka kada taj zaraženi može da inficira druge, i simptoma koji prate bolest.
Hoću da kažem, fenomenologija ove bolesti nije detaljno poznata. Stoga ni matematički model ne može da bude precizan.
To je kao oni modeli uragana i njegove putanje ka Americi (uragani obično nastaju kao tropske oluje na zapadnoj obali Senegala i onda kreću na zapad). Uprkos svim merenjima, modeli ne mogu da predvide gde će da udari pa omanu kolosalno. Predvide Teksas, a on udari u Južnu Karolinu, itd. Slično i sa ovim modelima epidemije.

Evo ovde je predviđanje za uragan Irma. Vidi se da je neizvesnost velika.

nsarski nsarski 21:40 30.03.2020

Re: Svakako znaš

" Ja sam siguran da znas ali..."


Eh, jbg, ovde si se suočio sa mojim prilično zarđalim srpskim...(trifle rusty). Radim na poboljšanju.
Peace bro.
freehand freehand 21:58 30.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

Ti bas svaku emociju moras da pretvoris u matematiku.

Nije tebi lako

Ček sad, G. Kros, pa tvoj prethodni blog o koroni čitav je buio baziran na

Pa je li on imao u osnovnoj skoli matematiku.ima li on ikakav osecaj za brojeve ?


... ovoj rečenici?!. Mislim, ok, emocija i te stvari, ali i ovde si udario po statistici i vektorima, a niđe rime i niđe lirike.
Pa to i đene-đene, al da onda još Profu koji je sasvim korektno izneo zapažanje optužiš za aroganciju - nije u redu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:04 30.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

Desilo se valjda juce na drugom blogu sa drugim blogerom kad ti je on lepo rekao nesto kao ( mrzi me da trazim) " I ti mislis da su ja da odgovorim na tvoj komentar,"

Може бити да сам то био ја :)
Да си побркао.
Milan Novković Milan Novković 22:38 30.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

nsarski
zilikaka
Zezajte se vi, zezajte, ali Dr. Kon lično je rekao da je epidemiologija matematika. I stalno pominju tu krivu koju bi da "spljošte".

Pa, uglavnom je sve matematika, jedino što negde još n'umemo da napravimo model.


Za epidemiju, konkretno ovu, ima mnogo stvari koje su nestandardne. Recimo, postoji taj time delay (mislim da vi inženjeri to zovete linija za kašnjenje) između trenutka zaraženosti, trenutka kada taj zaraženi može da inficira druge, i simptoma koji prate bolest.
Hoću da kažem, fenomenologija ove bolesti nije detaljno poznata. Stoga ni matematički model ne može da bude precizan.
To je kao oni modeli uragana i njegove putanje ka Americi (uragani obično nastaju kao tropske oluje na zapadnoj obali Senegala i onda kreću na zapad). Uprkos svim merenjima, modeli ne mogu da predvide gde će da udari pa omanu kolosalno. Predvide Teksas, a on udari u Južnu Karolinu, itd. Slično i sa ovim modelima epidemije.

Evo ovde je predviđanje za uragan Irma. Vidi se da je neizvesnost velika.


Pošto ja o R0 nisam znao ništa, kako smo počeli da ga koristimo ovde mene vratilo u neke Bayesian networks i slične uvezane prošlosti pa kažem ajd da naučim ... malo.

U principu, koliko pametnih ljudi toliko i modela, izgleda, za male boginje razni dobijaju vrednosti od 3 do 300, a one su među nama odavno.

Ako sam dobro razumeo, evo već mi bledi "znanje".

Imaju sisteme parametarskih diferencijalnih jednačina.

Parametre dobrim delom i "šacuju", a uglavnom podešavaju retroaktivno, kad stignu podaci sa terena - naravno, pametni ljudi to rade uz razumne pretpostavke, objašnjenja i logiku.

Nisam ulazio u te jednačine, koje, cenim, daju vektor, a tebi treba skalar, pa verovatno ima nekog postprocesiranja.

A u jednačinama, nagađam, od parametara možemo da imamo i težinske faktore uz promenljive koje se tiču učestalosti sletanja golubova na klupu na kojoj sam ja, zaražen, sedeo, pa otišao pre manje od 5 minuta, pa golub pokupio nešto virusa i sleteo na drugu klupu, odleteo, i za manje od 5 minuta ti došao i seo.

Ovo sam sve izmislio, ali to mi je bila slika "procesa" postavljanja jednačina i definisanja tamo nekih težinskih faktora promenljivima
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:40 31.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

"In the fall of 1972, President Nixon announced that the rate of increase of inflation was decreasing. This was the first time a sitting president used the third derivative to advance his case for reelection."


Hugo Rossi
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:15 31.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

Da , i to je uvek najbolji feedback, tvoji reports te se plase a bosove boli k... osim ako se ne plase da ces da im uzmes posao


nije. jer je uglavnom 'vojvodo-serdare' odnos - jer sam biras ko ce ti biti peerovi (a i oni tebe). cak i da ne biras, uvek je tu medjusobno krljanje za next higher grade (kojih, jel da, je daleko manje od nas koji smo na istom gradeu), kao sto si i sam rekao.

dragosevacsutra dragosevacsutra 14:17 31.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

Mene su ucili : Sto si visi u hijerarhiji peer feedback je vazniji.


lose su te ucili.

nsarski nsarski 19:43 31.03.2020

Re: Ne znam da li si svestan toga,

marco_de.manccini
"In the fall of 1972, President Nixon announced that the rate of increase of inflation was decreasing. This was the first time a sitting president used the third derivative to advance his case for reelection."


Hugo Rossi


Ah, mathematician to the rescue!
Much obliged, Marco.
alselone alselone 20:20 30.03.2020

Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Aj živeli braćo i sestre, građanke i građani.

cassiopeia cassiopeia 20:57 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

alselone
Aj živeli braćo i sestre, građanke i građani.



Šta ti je to "IPA"?

P.S. Živeo i ti nama!

P.P.S. slučajno sam obavestila moderatora
alselone alselone 20:58 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Šta ti je to "IPA"?

Pivo.
Ima jači pivski ukus, gorče je i ima više hmelja. Prave ga kod nas više malih pivara.
predatortz predatortz 21:01 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u


P.P.S. slučajno sam obavestila moderatora


Eh, sad... Slučajno?!
Ja ne znam šta je IPA, pa sam obavestio namerno.
cassiopeia cassiopeia 21:02 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

alselone
Šta ti je to "IPA"?

Pivo.
Ima jači pivski ukus, gorče je i ima više hmelja. Prave ga kod nas više malih pivara.


E, šta sve neće izmisliti.

Ja, jadna, nikako da nabodem pivo bez glutena. :))))
cassiopeia cassiopeia 21:03 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

predatortz

P.P.S. slučajno sam obavestila moderatora


Eh, sad... Slučajno?!
Ja ne znam šta je IPA, pa sam obavestio namerno.




Sad kad obrišu komentar.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:03 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Meni je omiljena domaća pivara, Krugher and Brent iz Ritiševa. Bilo je pre u Gusanu, sada ne znam da li neko u gradu još uvek toči. :)




Milan Novković Milan Novković 21:03 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

predatortz

P.P.S. slučajno sam obavestila moderatora


Eh, sad... Slučajno?!
Ja ne znam šta je IPA, pa sam obavestio namerno.

I ja sam namerno, zato što pije dok bloguje
zemljanin zemljanin 21:05 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

predatortz

P.P.S. slučajno sam obavestila moderatora


Eh, sad... Slučajno?!
Ja ne znam šta je IPA, pa sam obavestio namerno.

i ja slucajno ali sam poslao i obrazlozenje
cassiopeia cassiopeia 21:08 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Milan Novković

I ja sam namerno, zato što pije dok bloguje




Novkoviću, jesi li ti u karantinu? Kakva je situacija? Je li frižider pod kontrolom?

Znam, mnogo pitanja, al' radoznala sam.
cassiopeia cassiopeia 21:09 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

zemljanin

i ja slucajno ali sam poslao i obrazlozenje


Ček, kome si poslao?
cassiopeia cassiopeia 21:11 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

stefan.hauzer
Meni je omiljena domaća pivara, Krugher and Brent iz Ritiševa


Sve ti verujem, al' moraću da googlam. :)))
alselone alselone 21:13 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

I ja sam namerno, zato što pije dok bloguje

ZApravo ne, da nisam kategorički protivu cuganja pred klincima i soliranja kod kuće, mazno bi ga, ovako 20 dana and counting. Ćak ni kafu nisam pio od 11. marta.
alselone alselone 21:14 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Meni je omiljena domaća pivara, Krugher and Brent iz Ritiševa. Bilo je pre u Gusanu, sada ne znam da li neko u gradu još uvek toči. :)


3Bir pivara i točionica, tamo na naselju pored Brke. Ima crvena IPA, Akira se zove.

Nektar bogova.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:15 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

cassiopeia
stefan.hauzer
Meni je omiljena domaća pivara, Krugher and Brent iz Ritiševa


Sve ti verujem, al' moraću da googlam. :)))


Cass, ako pređeš mišem preko imena pivare, nećeš morati da guglaš. :)
nsarski nsarski 21:15 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

alselone
Šta ti je to "IPA"?

Pivo.
Ima jači pivski ukus, gorče je i ima više hmelja. Prave ga kod nas više malih pivara.


A IPA znači Individualna Pivara Alselone?!

zemljanin zemljanin 21:16 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

cassiopeia
zemljanin

i ja slucajno ali sam poslao i obrazlozenje


Ček, kome si poslao?

pa ne mogu da prijavim bez obrazlozenja ... znaci prvo lik i delo pomenutog, moralno politicka nepodobnost ... pravi guzvu po Tempu i tako ... slucajno naravno

PS. zajebavam se ... nisam spominjao Tempo
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:16 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Akira se zove





mirelarado mirelarado 21:17 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Novkoviću, jesi li ti u karantinu? Kakva je situacija? Je li frižider pod kontrolom?


Htedoh da kažem: pri blogovanju u ovakvim uslovima pitjence dozvoljeno, čak poželjno, umesto Milančetovog često pominjanog kafanjeringa, al' frižider u ovo doba - zabranjena zona.
cassiopeia cassiopeia 21:17 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Ćak ni kafu nisam pio od 11. marta.


Ja sam danas preterala sa kafom. Možda otud ovoliko mojih komentara.
alselone alselone 21:17 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Individualna Pivara Alselone?!


Eeeeee, pre navale ovih zanatskih pivara, mene drug koji je baš to i završio na tehnološkom počeo da loži da pravimo malu pivaru. Ja da pravim upravljački softver za pogon, on recepture a da se snađemo za opremu. A mi ubogi studenti taman izašli sa faksa. Taj treći deo nas je malo zezao pa smo odustali. A vidi sada. Mala pivara na svakom koraku, veći kafići imaju svoje pogone.

Ako se dobro sećam, San Dijego ima 200 pivara.
cassiopeia cassiopeia 21:21 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

al' frižider u ovo doba - zabranjena zona.


Ajao, čitaš mi misli. Pravila danas neke slane krekere od heljde...sami zovu na grickanje. A, zarazniii.
cassiopeia cassiopeia 21:22 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

zemljanin

pa ne mogu da prijavim bez obrazlozenja ... znaci prvo lik i delo pomenutog, moralno politicka nepodobnost ... pravi guzvu po Tempu i tako ... slucajno naravno

PS. zajebavam se ... nisam spominjao Tempo




Laku noć!

angie01 angie01 21:24 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Krugher and Brent


poznajem vlasnika te pivare,...doduse iz nekih davnih dana.
cassiopeia cassiopeia 21:24 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

stefan.hauzer
cassiopeia
stefan.hauzer
Meni je omiljena domaća pivara, Krugher and Brent iz Ritiševa


Sve ti verujem, al' moraću da googlam. :)))


Cass, ako pređeš mišem preko imena pivare, nećeš morati da guglaš. :)


Sad sam te prijavila moderatoru.

Umesto citiraj. Blogujem sa telefona, oklen mi miš. :))))
alselone alselone 21:25 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

pravi guzvu po Tempu

Od kako ne idem nigde imam viška energije pa ustajem u 5 svako jutro. Ima da budem prvi u Tempu sutra.

mirelarado mirelarado 21:27 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

cassiopeia
al' frižider u ovo doba - zabranjena zona.


Ajao, čitaš mi misli. Pravila danas neke slane krekere od heljde...sami zovu na grickanje. A, zarazniii.


Razumem te, sestro slatka. A taman sam bila skinula zimske naslage putem onog Flokijevog fastinga... Nije lako.
Milan Novković Milan Novković 21:29 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

cassiopeia
Milan Novković

I ja sam namerno, zato što pije dok bloguje




Novkoviću, jesi li ti u karantinu? Kakva je situacija? Je li frižider pod kontrolom?

Znam, mnogo pitanja, al' radoznala sam.

Držimo se pravila i ne švrljamo bez potrebe - nikad zdraviji.
Nama ume da poboljeva pomalo samo mlađa ćerka, zato što jede samo pastu, mlati po pabovima sa drugarima, opija se i kasno dolazi kući.

Ali sad je disciplinovana, pa nikad zdravija, jedino što ne zaklapa i insistira da ona vodi domaćinstvo

Kod nas u ulici bolestan bračni par - najbolje izgledaju, srednje-četrdeset, ona plivala za reprezentaciju i malo je dohvatilo, on kad je zdrav ko Gordon Ramsey u mlađim danima - njega je baš dohvatilo, moguće i da je grip. Bi ga, on je najsimpa lik u ulici meni - bio u trgovini viskijem na veliko pre, sad ima neki biznis opet. Svi narogušeni članovi ulice u odličnom zdravlju

Sada ima svega po prodavnicama - jedino po brašno moramo kod Poljaka - njega još štekuju, ali kod Poljaka je pakovanje na pojskom pa se ne zaleću tamo

Počelo testiranje zdravstvenih radnika, a pripremaju i jedan za antitela, moći će i da se kupi u apotekama pa preko Amazona - samo da provere koliko je precizan.

Oxford Uni kažu da je dosta moguće da Imperial Koledž i nije u pravu (na osnovu njihovog doca se radi strategija) i da je moguće da je virus ozbiljnije krenuo par meseci ranije, i da ima dosta ljudi sa imunitetom.

Frižider marke Gojenje pun, ama baš ništa ne štekujemo - ja sam svaštojed, meni su poslastica i konzerve škuše u paradajz sosu - a konzervi ima po svim prodavnicama.

Tražili 250,000 dobrovoljaca, javilo se sad mislim preko 700,000, fino društvo ako ne računamo političare, pa neke lads i ladettes.

Pre neki dan u 8PM cela država tapšala zdravstevnim radnicima, dosta su spretni ovde u promociji nacionalnog jedinstva.

To ti je to, od amaterskog dopisnika iz zapadnog Londona
cassiopeia cassiopeia 21:31 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

mirelarado

Razumem te, sestro slatka. A taman sam bila skinula zimske naslage putem onog Flokijevog fastinga... Nije lako.


'De lako! Ima da fastingujemo sve u šesnaest.
cassiopeia cassiopeia 21:35 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

To ti je to, od amaterskog dopisnika iz zapadnog Londona


Hvala ti! Danas sam upala u neki haos i tvoj izveštaj mi baš leg'o. Životno, toplo i pozitivno.
Milan Novković Milan Novković 21:36 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

alselone
I ja sam namerno, zato što pije dok bloguje

ZApravo ne, da nisam kategorički protivu cuganja pred klincima i soliranja kod kuće, mazno bi ga, ovako 20 dana and counting. Ćak ni kafu nisam pio od 11. marta.

Pa ko će deci da daje primer

Bolje da uče od taje nego na ulici

Osim ako vam starija ćerka ne zavodi red
zemljanin zemljanin 21:42 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

cassiopeia
zemljanin

pa ne mogu da prijavim bez obrazlozenja ... znaci prvo lik i delo pomenutog, moralno politicka nepodobnost ... pravi guzvu po Tempu i tako ... slucajno naravno

PS. zajebavam se ... nisam spominjao Tempo

Laku noć!

idi bre Cas, zajebavam se ... naravno da nisam
cassiopeia cassiopeia 22:03 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

zemljanin

idi bre Cas, zajebavam se ... naravno da nisam


Šalila sam se. Eno ga gore i ovaj smajli.

maksa83 maksa83 22:37 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Nama ume da poboljeva pomalo samo mlađa ćerka, zato što jede samo pastu, mlati po pabovima sa drugarima, opija se i kasno dolazi kući.

A ne nego će da buba CUDA API i pravi suša-detektujuće prskalice za baštu na Raspberry Pi i jede ono što hrana jede...
Frižider marke Gojenje

Ovu foru bezočno kradem.
Milan Novković Milan Novković 22:42 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u


maksa83
...
Ovu foru bezočno kradem.

Meni strogo ali pravedno isporučena danas
nask nask 22:47 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Šta ti je to "IPA"?

Hipsterske izmišljotine.
zemljanin zemljanin 22:51 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

cassiopeia

Milan Novković Milan Novković 22:53 30.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

maksa83
Nama ume da poboljeva pomalo samo mlađa ćerka, zato što jede samo pastu, mlati po pabovima sa drugarima, opija se i kasno dolazi kući.

A ne nego će da buba CUDA API i pravi suša-detektujuće prskalice za baštu na Raspberry Pi i jede ono što hrana jede...
...

A ovo, ospice dobijam od nje, dok sam za Koronu Čak Noris.

Sad kad je saterana u kuću (radnim danom, kad kreće u školu, od buđenja do ulaska u metro angažuje nas ukućane i pola komšiluka) pokušao ja fazone tipa da ti tajo kaže, što ne bi odlgedala neke filmove, tipa remek dela, pošto je dobila mesto na top akademiji za glumu, primaju jedno od 100-140 kandidata - oće kaže, i tako godinama.

A stigao nam Disney+ preključe i gledam je - sam ima 23 godine i radi regresiju u doba od 6-12, prvo gleda neke crtaće gde se likovima samo usta mrdaju, i ništa pametno ne pričaju, a onda neke girlish-girl "dela" tipa jedna devojčica ima 12 godina, jedna 13, mali simpa geek 12.5 i sve im radi, zaljubio se u jednu, samo nema drame, lepo se priča, mislim dikcija je cool ... i to je to, otprilike
maksa83 maksa83 00:32 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

A ovo, ospice dobijam od nje, dok sam za Koronu Čak Noris.

Da se zakitim tuđim perjem i pohvalim nečim u čemu nisam imao nimalo udela (osim što sam se onomad učipio za 3D štampač) - OCD kolega koji ga je odneo kući i preuzeo na sebe štampanje onih vizira za lekare je optimizovao 3D model tako da je a) udobniji i b) štampa se sat vremena kraće + troši manje materijala, i sad svi štampaju taj njegov model (i Hrvati!).
alselone alselone 05:22 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Hipsterske izmišljotine.


Nemaš pojma.

Kao što postoji više vrsta vina pa svako godi u drugačijoj prilici ili uz drugačije jelo, tako postoje i mnoga vrsta piva.

IPA je pivo nastalo pre dvesta godina, možda nisi ranije čuo za njega, ali je u Engleskoj odavno, oni su ga izmislili. Gorče je za one koji tako vole, i gušće, mlečnije, pa je pravo zimsko pivo za razliku od širokopopularnog lagera (Jelen, Lav, Zaječarac) koje je vodenastije, im manje alkohola pa je zgodnije za leto. Zbog manje gorčine i manje alkohola, lager je "entry" pivo, pivo za počentike.

Zatim imaš stout, sa roasty ukusom, kremastije pivo, tamno, vuče na kafu. Pa imaš porter, koji sladi jer ima više slada, ko tako voli, pa imaš belgijsko pivo, pa imaš pšenično pivo i tako dalje.

I u svakoj toj klasi (što bi kod vina bilo crno i belo) imaš stotine podvarijacija.
alselone alselone 05:29 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Bolje da uče od taje nego na ulici


Slažem se, nisam se do kraja dobro izrazio - evo potpune definicije: protiv sam pijenja u kući u ovom periodu života.

Cuga, da, u kafani. Cuga da u kući ali malo kasnije.

Moji nisu pili u kući, osim za slavu i to mi je bilo kul, pogotovo kada gledam sa ove distance. NIje mi kul ono kada odeš kod druga, ćale opušteno cuga poslepodne uz tv, malo se zanese, pa malo krene da zapliće jezikom i padaju mu stvari a gledao si ga kao legendu do tog dana.

Mali su još moji Milane, ima vremena kada ću ih učiti.
rodni rodni 08:03 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

stefan.hauzer
Meni je omiljena domaća pivara, Krugher and Brent iz Ritiševa. Bilo je pre u Gusanu, sada ne znam da li neko u gradu još uvek toči. :)





Kliknuo na link koji si postavio - i video da imaju poprilično ažuran sajt (na kome, dole desno) odbrojavaju vreme do početka Bir festa 2018.
rodni rodni 08:06 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

mirelarado
Novkoviću, jesi li ti u karantinu? Kakva je situacija? Je li frižider pod kontrolom?


Htedoh da kažem: pri blogovanju u ovakvim uslovima pitjence dozvoljeno, čak poželjno, umesto Milančetovog često pominjanog kafanjeringa, al' frižider u ovo doba - zabranjena zona.

Ja alkohol ne pijem - pa mi je svejedno da li je situacija redovna ili vanredna.
No, postavlja se pitanje (koje sam često čuo) - kakav sam ja to Srbin koji ne pije?
rodni rodni 08:16 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

maksa83
A ovo, ospice dobijam od nje, dok sam za Koronu Čak Noris.

Da se zakitim tuđim perjem i pohvalim nečim u čemu nisam imao nimalo udela (osim što sam se onomad učipio za 3D štampač) - OCD kolega koji ga je odneo kući i preuzeo na sebe štampanje onih vizira za lekare je optimizovao 3D model tako da je a) udobniji i b) štampa se sat vremena kraće + troši manje materijala, i sad svi štampaju taj njegov model (i Hrvati!).

Bravo za tvog kolegu!
nikvet pn nikvet pn 08:19 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

lselone
protiv sam pijenja u kući u ovom periodu života.


Клинци ми били гимназијалци, недељни ручак. Све тече лепо фино док госпоја не врисне: На шта то личи! Учиш децу да пију! Алкохоличари да порасту, то хоћеш!
Чекај-стани-полако. Погледај шта пијете, Кокакола и Фанта, фуј. А ово сјајно фино вино таман иде на ову дивоту што си направила. Баш ти учиш децу да пију ђубре; да су Францушчићи пили би вино још од четвртог основне. У животу пиће их чека, не могу да побегну; боље у кући да науче како се то разумно користи.
nask nask 08:31 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Nemaš pojma.

Ma sitna provokacija. Meni ne treba da objašnjavaš tematiku jer sam devedestih i sam zamalo pokrenuo mikro pivaru. Inače moja keva je svojevremeno pravila pivo u domaćoj proizvodnji, to je '50 i '60 radila svaka domaćica u Sloveniji, a bila je i hemičarka pride. Ja ta piva, zbog uzrasta, nisam pio ali ih je moj ćale hvalio celog života pritom je bio nikakak pivopija mislim da sam ga tri puta u životu video da pije pivo.
alselone alselone 08:40 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Клинци ми били гимназијалци, недељни ручак.


Da, to je OK. Tu sam negde i ja počeo pomalo pivo sa svojima, ali i dalje u kafani, ponekad cigara i tako dalje.

Nisam ja puritanac, samo želim da postavim zdrave osnove. Alkohol ne treba da bude "ko dobar dan", svaki dan, ipak treba da se zna da ide uz neku priliku, makar bila i mala prilika.
alselone alselone 08:43 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Ma sitna provokacija.


Poštujem sitne provokacije.

Pivo sam voleo i ranije ali od kako sam prvi put otišao u Ameriku pre 10ak godina, pa probao sve te varijacije, još više sam ga zavoleo.

Seća li se ko onog Unfovog bloga o pivima, kako je pivo nepravedno zapostavljeno kao piće neobrazovanih i siromaha a vino je piće elite i onih "koji znaju šta da piju". To jeste možda tako ako ti je u državi jedini izbor Lav ili Jelen, pa čak ne i tada potpuno, ali kao sada, kada postoji toliko vrsta jako kvalitetnih piva, to nikako nije slučaj. Englezi i Nemci su bili šampioni, ljudi kažu Česi ali ja bih rekao u jednoj klasi samo, dok ih sve danas Ameri šiju varijatetom.

Kod nas je situacija odlična, ima par mikropivara koje prave zaista odlična piva za uživanje. Nije da se nalivaš sa pola gajbe ko Jelen.
mirelarado mirelarado 08:45 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Englezi i Nemci su bili šampioni, ljudi kažu Česi ali ja bih rekao u jednoj klasi samo, dok ih sve danas Ameri šiju varijatetom.


Imaju i Belgijanci tu tradiciju.
alselone alselone 08:50 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Imaju i Belgijanci tu tradiciju.


Svakako i njihova vrsta je i drugačija, izvojio sam ih gore kao zasebnu klasu.

Meni je belgijski Hoegaarden možda najbolje letnje pivo.
freehand freehand 08:59 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

I u svakoj toj klasi (što bi kod vina bilo crno i belo) imaš stotine podvarijacija

VRSTE PIVA
Braca Stojanović, nekadašnji dugogdišnji direktorpančevačke pivare lager pivea zvao je "ležnim" pivima.
Inače, ta pivara, osnovana 1722. i nekad najstarija na Balkanu već desetak godina ne radi.

A tek je kod vina ozbiljna priča i čitava nauka u pitanju. Prava nauka, enologija.
alselone alselone 09:08 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

VRSTE PIVA


Dobar pregled, čovek uči svaki dan.

Nisam znao za afrička piva, ni za spontano prevrela piva.

Slažem se da je enologija nauka, ali je i pivarstvo. Na tehnološkom fakultetu u Novom Sadu imaju smer Prehrambena tehnologija pri kom se uči tehnologija pravljenja piva.
ecce-florian ecce-florian 09:24 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

@als&sh
Ja da pravim upravljački softver za pogon, on recepture a da se snađemo za opremu.

Bilo je pre u Gusanu, sada ne znam da li neko u gradu još uvek toči. :)


da da, još vam samo gorštak fali da vam postavi prečiščavanje vode za proizvodnju

daj bre prilagodite se malo, gusan ne radi ( bezec also) ta sva vaša mala kraft i ostali fenseraj je u staklenoj 033 . Dok je Olja držala beeraj na ribljoj pijaci pa se točilo na pet flaše da nosiš kući to je bilo ok.

vanrednmo stanje, kako da teglim te staklenke do stana, i ovako je kabasto već sam razmatrao da predjem na žestinu ( još kad bi bilo ono aerodromsko pakovanje u pet ambalaži). i šta da radim s njima ako ne budem mogao da idem da bacim džubre

standard je standard ( još kad je klub zatvorenog tipa kao ovaj u gradiću) i to obe jedine pivarske kompanije u srb pa da te bog vidi

freehand freehand 09:26 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Dobar pregled, čovek uči svaki dan.

Nisam znao za afrička piva, ni za spontano prevrela piva.

Pa da, imao sam prilike da dosta slušam o tome od tehnologa pivarstva, al ko bi to sve popamtio ako nije stalno u materiji (stručno).
Inače, faqntastično je slušati i na koje su sve načine i kojim tehnologijama naši inženjeri i tehničari po bliskoistočnim zemljama u kojima nema alkohola sebi pravili i rakije i pivo, i od čega sve.
alselone alselone 09:27 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

daj bre prilagodite se malo, gusan ne radi ( bezec also) ta sva vaša mala kraft i ostali fenseraj je u staklenoj 033 . Dok je Olja držala beeraj na ribljoj pijaci pa se točilo na pet flaše da nosiš kući to je bilo ok.


Moja omiljena Akira može da se toči kako želiš. Donesi plastičnu flašu, olbu, amper, šta želiš, naliju ti pa nosi.
Milan Novković Milan Novković 09:30 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

alselone
Bolje da uče od taje nego na ulici


Slažem se, nisam se do kraja dobro izrazio - evo potpune definicije: protiv sam pijenja u kući u ovom periodu života.

Cuga, da, u kafani. Cuga da u kući ali malo kasnije.

Moji nisu pili u kući, osim za slavu i to mi je bilo kul, pogotovo kada gledam sa ove distance. NIje mi kul ono kada odeš kod druga, ćale opušteno cuga poslepodne uz tv, malo se zanese, pa malo krene da zapliće jezikom i padaju mu stvari a gledao si ga kao legendu do tog dana.

Mali su još moji Milane, ima vremena kada ću ih učiti.

Da, to nije u redu da se tajo zanosi po kući i da nume da priča uredno

Mi smo u kući umeli da popijemo po čašu vina uz večeru, par puta nedeljno. Bilans:

1. Starija ćerka je umerena, i "lukava" (matematičarka) - ume jako mnogo da popije kad je opkoljena u restoranu pa je društvo nevaljalo, ali sluša fiziologiju i nikad joj ne primete. Posle faksa je na putu "oko sveta" (Azija samo) završila u selu u Mongoliji pri granici sa Kinom, pošto se spustila sa brda gde je "radila" kung-fu - jedna od naj drugarica sa faksa joj Kineskinja, otac ima tu u Mongoliji neku farmu - bila nedelja i sve zatvoreno, ali pošto je otac poznat u selu lokalni šef policije naloži da se otvori restoran i izvedu je. I pošto je činjenica da policajci umeju da popiju nanacionalna taj šef bio nestašan i forsirao pijenje, pa su na kraju svi bili pijaniji od nje (čuvaj se matematičara)

2. Mlađa je vrlo jaka na teoriju i buku, a jako tanjušna na praksu, a zaljubljena u kafanjering sa pajtosima - da ne pojašnjavam više, iako je kod kuće uredna, isto, do čašu vina uz večeru max, par puta nedeljno.

Meni je rodbina po Y-hromozom liniji sva pila, vrlo. Ćale potpuno prestao kad sam ja imao 5 godina pošto sam ga, kažu, ja se ne sećam, pitao što pije kad mu škodi

Stric, dobrica, je bio najgori na piće - trivija, pošto tebi odgovaram: on je neko vreme bio najbolji u šahu u selu (i moj ćale je bio sličan rang ali nije bio čan kluba) i dok tamo nisu bili nežni na moj dječački ego kad me pobede, naprotiv, (kad sam i ja njih već umeo da pobedim, ne dok sam učio) jedino je stricu uvek bilo blago neprijatno da me bedi, iako bi me ispoštovao i igrao najbolje što ume protiv mene
alselone alselone 09:34 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Inače, faqntastično je slušati i na koje su sve načine i kojim tehnologijama naši inženjeri i tehničari po bliskoistočnim zemljama u kojima nema alkohola sebi pravili i rakije i pivo, i od čega sve.


Mogu misliti.

Drugar mi je trenutno u Kuvajtu, otišao na kratko poslovno putovanje, u medjuvremenu zatvorili aerodrome pa ne može kući. Sam u hotelu, smorio se do bola. Kaže da je flaša piva u retkim mestima gde može da se nađe, 12 dolara.
vcucko vcucko 09:38 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

freehand

Inače, faqntastično je slušati i na koje su sve načine i kojim tehnologijama naši inženjeri i tehničari po bliskoistočnim zemljama u kojima nema alkohola sebi pravili i rakije i pivo, i od čega sve.

Može od svakog voća i ne samo voća, kazane i celu skalameriju naprave sami (ionako su na gradilištima gde ima silesija majstora svih vrsta), dve su bitne stvari:
- najteže je sakriti skalameriju i vrenje, jer domaća marva hoće da njuška i otima, ako ništa da pokupi reket/harač,
- kažem može od svega, uz jedan ali bitan izuzetak: od datule nikako i ni pod kojim uslovima, rakija od datule može da ubije/oslepi/osakati, zašto bemliga ali ako su lagali mene i ja lažem vas.
milisav68 milisav68 09:39 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Nisam ja puritanac, samo želim da postavim zdrave osnove. Alkohol ne treba da bude "ko dobar dan", svaki dan, ipak treba da se zna da ide uz neku priliku, makar bila i mala prilika.

Pa zdravija je čaša vina ili piva nego koka-kola/fanta ili neka flaširana voda (naročito u plastici).

Kao i čašica rakije pre klope.

Tu nije problem sa izborom pića, već sa brojem (umerenost u svemu je majka zdravlja).

E sad, druga je stvar ako posle toga treba recimo da sedneš za volan.

Dopuna.

Lav i Jelen je standard za Vojvodinu, kod nas malo južnije je Zaječarsko (kupio Hajniken).

alselone alselone 09:43 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Posle faksa je na putu "oko sveta" (Azija samo) završila u selu u Mongoliji pri granici sa Kinom, pošto se spustila sa brda gde je "radila" kung-fu - jedna od naj drugarica sa faksa joj Kineskinja, otac ima tu u Mongoliji neku farmu - bila nedelja i sve zatvoreno, ali pošto je otac poznat u selu lokalni šef policije naloži da se otvori restoran i izvedu je. I pošto je činjenica da policajci umeju da popiju nanacionalna taj šef bio nestašan i forsirao pijenje, pa su na kraju svi bili pijaniji od nje (čuvaj se matematičara)


Wow, kul!

Da se nadovežem na onu baku što nudi jabuke, od pre neki dan. Što siromašnija država to veće gostoprimstvo. Najviše su me častili u najsiromašnijim državama (apsolutno najviše u Kini).

Jednom u Ekvadoru u malom gradiću u sred Amazona, sednem sa kolegama sa posla, majstorima, električarima, instrumentarcima itd, na piće u petak posle posla. Naručimo 5 tekila, piće dođe i ja platim prvu turu, nerazmišljajući. Kad su poludeli - ti nama da plaćaš tekilu u našoj državi. Vataju konobara - daj celu flašu! Saš ti da vidiš kako se pije. :)
nask nask 09:46 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Kod nas je situacija

I kod nas, mislim na NL, ali nije bilo tako devedesetih. Ja sam silom prilika tih godina radio koliko po NL toliko i u Belgiji, pa mi je uvek upadalo u oči koliko Belgijanci imaju raznih vrsti piva dok su Holanđani (ovo baš Holanđani ne Nizozemci) tj. Heineken sve uništili. Pritom sve ove godine živim u gradu koji je zbog kvalitene vode u to vreme imao preko 100 pivara i izvozio pivo sve do Portugala (16-18 vek). Zato sam počeo da razmišljam o mikropivari. Bio sam sredio gotovo sve sem lokacije za tu delatnost ali nisam imao pameti kako to da izvedem, što bi se kod nas reklo: nisam se snašao. Nije prošlo pola godine dva drugra zajebanta počela ovo.
alselone alselone 09:49 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Baš se otvorilo ovaj razgovor o pivima. Rekao bih da ljude počinje sve više da žulja vanredno stanje.
nask nask 09:52 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Inače, faqntastično je slušati i na koje su sve načine i kojim tehnologijama naši inženjeri i tehničari po bliskoistočnim zemljama u kojima nema alkohola sebi pravili i rakije i pivo, i od čega sve.

Svojevremeno je Švedska bila ubedljivo najveći potrošać šećera po glavi stanovnika. Kažu da je uzrok tome bila svojevrsna domaća delatnost. Nisu kolači u pitanju.
Baš se otvorilo ovaj razgovor o pivima.

Jbg, kad mi časovi izgledaju ovako


Milan Novković Milan Novković 10:01 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

alselone
Posle faksa je na putu "oko sveta" (Azija samo) završila u selu u Mongoliji pri granici sa Kinom, pošto se spustila sa brda gde je "radila" kung-fu - jedna od naj drugarica sa faksa joj Kineskinja, otac ima tu u Mongoliji neku farmu - bila nedelja i sve zatvoreno, ali pošto je otac poznat u selu lokalni šef policije naloži da se otvori restoran i izvedu je. I pošto je činjenica da policajci umeju da popiju nanacionalna taj šef bio nestašan i forsirao pijenje, pa su na kraju svi bili pijaniji od nje (čuvaj se matematičara)


Wow, kul!

Da se nadovežem na onu baku što nudi jabuke, od pre neki dan. Što siromašnija država to veće gostoprimstvo. Najviše su me častili u najsiromašnijim državama (apsolutno najviše u Kini).

Jednom u Ekvadoru u malom gradiću u sred Amazona, sednem sa kolegama sa posla, majstorima, električarima, instrumentarcima itd, na piće u petak posle posla. Naručimo 5 tekila, piće dođe i ja platim prvu turu, nerazmišljajući. Kad su poludeli - ti nama da plaćaš tekilu u našoj državi. Vataju konobara - daj celu flašu! Saš ti da vidiš kako se pije. :)

Da, takvi su svi Kinezi koje sam ja sreo.

Čim sam došao u UK 1987. prva komšinica mi je bila Kineskinja, i koleginica sa posla (firma nam davala subvencionisano stanovanje u istom kraju) i bila je neverovatno predusretljiva.

I Englezi, Škoti, Iranci, ... takve bile labs, preko 1000 zaposlenih, iz raznih krajeva sveta.

I na kraju su takvi bili svi, čast pojedinačnim izuzetcima, iako ima to što kažeš - neka nacionalno-specifična "opna" od pravila ponašanja na prvu loptu, al kad im se malo približiš ...

Kinezi su takvi kako kažeš na prvu loptu, neki na drugu, nekima malo neprijatno da zaobilaze protokol u početku, ...

alselone alselone 10:03 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

cassiopeia cassiopeia 10:03 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

alselone
Baš se otvorilo ovaj razgovor o pivima. Rekao bih da ljude počinje sve više da žulja vanredno stanje.


Jesi li obavio kupovinu? Ima li gužve?

U mom kraju ništa posebno. 10-tak ljudi u redu, otišla, pazarila, vratila se...sve u sat vremena.

Sad može da nas zamandali 14 dana.
Čujem da je vrlo izvesno da proglasi 24h policijski čas.

Kon izjavio za N1 da na Sajmu nema tople vode, da je hrana konzervirana (čitaj paštete) i urgiraće da se ljudima donese više čaja jerbo je hladno. Spavaju i borave u jaknama. Tek sad će se ljudi kriti po kućama i čekati da se jave samo ako posumnjaju da su zaglavili upalu pluća.
alselone alselone 10:07 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Jesi li obavio kupovinu? Ima li gužve?


U 7 već bio u Rodi Mega, čim se otvorila. Nije bilo gužve kada sam došao ali kada sam izlazio, ljudi su čekali ispred.

Sada smo i mi mirni, možemo da se zamandalimo na dve nedelje, za kritične stvari i duže.

cassiopeia cassiopeia 10:17 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Sada smo i mi mirni,


Super!
alselone alselone 10:21 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Super!

A kupio sam i više sadnica lekovitog bilja, pa malo da sadkam i radim po bašti, em da imamo lekovitog bila u kući, em da radim rukama napolju, da očuvam (relativno) zdrav razum.
angie01 angie01 10:25 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

je l vam pricam vec godinama,

cassiopeia cassiopeia 10:26 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

nikvet pn
У животу пиће их чека, не могу да побегну; боље у кући да науче како се то разумно користи.


To je bio pristup i moje majke.

Jednom se potrefi da nije radila, sestra i ja popodne u školu, rani ručak riba i blitva. Kaže mama sad po jednu čašicu vina, ne može voda. Mi u zabezeku, pa idemo u školu.

Neće vam ništa biti od to malo vina a treba se navići, a ne da na nekom rođendanu nazdravite i napijete se od jedne čaše.

Popijemo, obe iskuliramo neke kontrolne, opušteno sve uradimo super, drugari pitali kako si tako smirena. Ja tek posle ukapiram.

A popile otprilike po kafenu šoljicu. Nije bilo više od 1 dcl.
ecce-florian ecce-florian 10:30 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Naručimo 5 tekila, piće dođe


Seville


cassiopeia cassiopeia 10:30 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

alselone
Super!

A kupio sam i više sadnica lekovitog bilja, pa malo da sadkam i radim po bašti, em da imamo lekovitog bila u kući, em da radim rukama napolju, da očuvam (relativno) zdrav razum.


Dobra strategija i taktika.

Sad je prava blagodat živeti u kući. Ja se fokusirala na čitanje knjiga, sređivanje ormara, pretresanje papira i koječega po komodama, redovno meditiram, ređe vežbam, to mi je sad visoko na listi prioriteta da se svakodnevno fizički aktiviram, taman trčala u mestu.

Imam ok terasu, čekam da otopli pa da tamo sedim i čitam.
predatortz predatortz 10:31 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

alselone
Super!

A kupio sam i više sadnica lekovitog bilja, pa malo da sadkam i radim po bašti, em da imamo lekovitog bila u kući, em da radim rukama napolju, da očuvam (relativno) zdrav razum.


Možda sam pričao, ali sve češće mi ovo pada na pamet.

U vreme onih zlatnih, znanih kao Antine, godina u kuću se donosilo na angro. Kako ko odnekud dođe, nosi kese sa kupljenim stvarima. I preterivalo se, valjda što se pre toga baš i nije moglo.

Gleda to moja baba (ona, Alse, što nije volela sremske partizane i tvrdila za njih da su razbojnici ) i kaže:

Moja djeco, što je meni vas žao! Cio život vam je u tim kesicama. Ne dao vam Bog rata, vidjećete vi šta je građanin i koliko je on bijeda.


Kontam ja, pukla baba!
No, ne prođe od tad ni dva bajrama, doživeh ja (mi svi) ono o čemu je baba pričala. Dožive i ona, ali nije dugo izdržala. Umrla je '93., naterala se.
Doživiš da nemaš bukvalno ništa, da ništa više nije tvoje. Ljudi sa sela u rov nose suvo meso, slaninu, rakiju... Ti nemaš šta na sofru da priložiš. Jedeš, daju ljudi. Ali i ono jede tebe.

Ko to preživi, nikad više besan i alav nije.
alselone alselone 10:39 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Seville


Sevilja je prelep grad, bio sam par puta. Tamo se pije jako lako pivo, vodenasto, iz čaša od 1 deci i na temperaturi od -2C. Zubi trnu.

U Andaluziji Španci piju puno piva, iako nisu poznati kao pivopije, a pivo je takvo jer je jako toplo.
alselone alselone 10:41 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Možda sam pričao, ali sve češće mi ovo pada na pamet.


Nemam šta reći osim da mi je žao kada čitam takve priče. Čuo sam ih par puta od drugara iz tvog komšiluka.

Da, jedan od njih je izlopara.
freehand freehand 10:41 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Može od svakog voća i ne samo voća, kazane i celu skalameriju naprave sami (ionako su na gradilištima gde ima silesija majstora svih vrsta), dve su bitne stvari:
- najteže je sakriti skalameriju i vrenje, jer domaća marva hoće da njuška i otima, ako ništa da pokupi reket/harač,

Ovo što govorim su Pančevci, rafinerci i petrohemičari, dakle znanje hemije i tehnologije im nije falilo, a pošto su radili na izgradnji i startovanju petrohemijskih postrojenaj asvakako ni iskusnih i veštih bravara i tehničara svih mogućih fela.
Cinkarenja nije bilo jer su bili izdvojeni u kampove gde ih niko nije maltretirao ni za proizvodnju ni za konzumaciju, zabranjeno je bilo iznositi van žice (kontra, dakle, od unositi u žicu )
I to samo u Libiji, u Sadamovom Iraku su barovi radili punom parom a prodaja i točenje alkohola dozvoljeno.
predatortz predatortz 10:45 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

Da, jedan od njih je izlopara.


Oni su još dobro prošli sa te imovinske strane. Nisu napuštali mesto, nisu gubili imovinu, nisu paljeni sem rubnih sela.

Sa druge strane, ginulo se tamo žestoko. Mislim da je 1. majevička brigada VRS jedinica sa (procentualno) najvećim brojem žrtava u ratu. Nikad više od 1800 boraca, a 1200 mrtvih i ranjenih.

Žestoko je tamo bilo.
gedza.73 gedza.73 11:01 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

milisav68
Pa zdravija je čaša vina ili piva nego koka-kola/fanta ili neka flaširana voda

U srednjoj školi sam od koka kole zaglavio na infektivno. Simptomi žutice.
ispostavi se da je jetra nagrabusila i kao podsetnik dobijem žućkaste beonječa kao lakmus kad sam bolestan ili iscrpljen. Povišen bilirubin koji prvi put kad mi je stvarno trebao da ne idem u vojsku nije 'radio'.

još sam kao zavisnik nastavio nesmanjenim tempom flašapoobroku kad se malo zaboravilo na krizu.

i onda sam, ne pamtim kad ali poodavno, se 'skinuo'. nikad više okusio, nikad više vuklo. Osim jednom slučajno ne razmišljajući popio gutljaj Fante.
Nikad u životu nešto ružnije i odvratnijeg ukusa nisam popio-pojeo
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:07 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

ne prođe od tad ni dva bajrama

Nikad Srbin od Bosanca pa to ti je.

:)
gedza.73 gedza.73 11:07 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

hoochie coochie man
ne prođe od tad ni dva bajrama

Nikad Srbin od Bosanca pa to ti je.

:)

mislim da je Zabranjeno pušenje... uvod u pesmu

alselone alselone 11:09 31.03.2020

Re: Kako bi sad mazno jednu ladnu IPA-u

hoochie coochie man
ne prođe od tad ni dva bajrama

Nikad Srbin od Bosanca pa to ti je.

:)


Verujem da mu je ovo inspiracija

Al' prodje otad trinaest Bajrama
ali babo Atif se ne vrati k nama

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana