Zdravlje| Život

Smrt u Bergamu

zilikaka RSS / 02.04.2020. u 08:20

Novi grafici koji se pojavljuju pokazuju koliko je zapravo virus smrtonosan. Za sada imamo podatke samo za Italiju i to za najugroženiji grad i biće zanimljivo videti ih za druge gradove i druge države. 

 zMFzx04.png?1

 Ovo je nastav blogova na temu novog koronavirusa radi lakšeg praćenja komentara.  

  autor:als 



Komentari (470)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ecce-florian ecce-florian 18:11 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

@atomski
Broj stanovnika SWE-SER 10:7 a ne 2:1. Koliki je broj umrlih u Srbiji i Švedskoj između 2. i 3. aprila?

ok 10:7 je u meleonima, to je umesto 2:1 onda 1,5:1 da svedemo na isti imenitelj relacioni

evo i da u tom kontekstu citiram rezultata da zaokruzimo u srbiji 300 u sveCkoj 200 , ako je 1,5 :1 broj stanovnika u korist švecke onda kako srb vodi 1,5:1 u broju novozaraženih ako su mere izolacije OK ?

MOLIM ODGOVOR ILI BAREM MIŠLJENJE OBRAZLOŽENO ( izvinjavam se za caps, ne vičem nego podvlačim , da ne bi bio odgovor ko preCednik novinaru na konferenciji za štampu)

broj mrtvih je na linku koji sam postavio. stvarno ne bi o tom da raspravljam jer je moguće da su kriterijumi ko je umro od covid a ko je umro da mu covid nije dijagnostikovan malo komplikovani u relacijama swe srb

no
nisi odgovorio na pitanje o celishodnosti policijskog časa kroz broj novozaraženih

to je ono na šta sam hteo da ukažem

pitanje da ipak upotrebim CAPS

DA LI JE POLICIJSKI ČAS DELOTVORAN U ODNOSU NA NEKU KONTROLNU GRUPU U DRŽAVI GDE NPR NIJE UVEDEN

samo molim te nemoj da kao argument koristiš da smo mi primitivni a da su svedjani svedjani. primitivan čovek se više boji, uključujući i strah od smrti

PS
u francukoj npr postoje, pored tužbe, različite teorije epidemiologa o načinu borbe protiv covid. broj zaraženih je veći nego u srb. i više rezličitih teorija se iznosi javno a da niko nije podneo krivičnu prijavu i pohapsio one koji tvrde da je državna teorija kesa.

kako to da kod nas ne postoji bar jedna javno izrečena koja se ne slaže sa konovom koncepcijom?


Jukie Jukie 18:18 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

maksa83

Koje je objašnjenje za raspad koji se dešava u Italiji i Španiji a ne dešava se od gripa? ("To im je od vakcina" se ne računa)

Ako je starosna struktura mrtvih onakva kakva su govorili da jeste, u proseku stariji od 80 godina, moje objašnjenje bi bilo sledeće:
taj koji ima 81 godinu, do sada je preležao grip bar jednom u dve godine, dakle 40 puta, a možda i svake godine dakle 80, ima antitela na sve moguće varijacije gripa, i zato je i sa 78 i sa 79 i sa 80 uspevao da preleži sezonski grip. Na kovid nema nikakva antitela
maksa83 maksa83 18:18 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Ne znam koliki je procenat takvih, ali ako je slično kao u Srbiji, sigurno nije mali, i sigurno bi se sistem dobro rasteretio kad bi im rekli idite kući.

Izvini, jesi ti video nekad neku bolnicu IGDE u kojoj na intenzivnoj neko leži čisto 'nako?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:22 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Izvini, jesi ti video nekad neku bolnicu IGDE u kojoj na intenzivnoj neko leži čisto 'nako?


A čini li se tebi logičnim da kad pukne cela bolnica, da puca i intenzivna nega?
Možda baš zato što je pre toga pukla cela bolnica?
maksa83 maksa83 18:25 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

A čini li se tebi logičnim da kad pukne cela bolnica, da puca i intenzivna nega?
Možda baš zato što je pre toga pukla cela bolnica?

Ne, ne čini mi se logičnim, štaviše zvuči mi jako glupo.
Opterećena je intenzivna nega gde ljude koji ne mogu da dišu pokušavaju da održe u životu, koga u toj situaciji boli dupe koliko ima slobodnih udlaga i veštačkih kukova na ortopediji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:33 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Ne, ne čini mi se logičnim, štaviše zvuči mi jako glupo.


Isto kao i meni religijski pristup mantri da blokada mora da se sprovodi, da Šveđani, a ne Srbi, imaju antikorona gen, pa oni mogu bez blokade a Srbi ne. Ili kad u prilog toj mantri priložimo podatak da je Italijani skoro i da ne umiru od gripa.
Opterećena je intenzivna nega gde ljude koji ne mogu da dišu pokušavaju da održe u životu,


Možda bi ih i održali, ili dotle ne bi ni došli, da mu se lekar ranije posvetio, tj da se nije zajebavao sa nekim koga nešto malo grebe u grlu ili kašljuca.

Milsim, možemo i tako.

A možemo i da razmišljamo racionalno, pa da se zapitanmo da li je ovo baš najispravije ako već postoje stvari koje se ne uklapaju, i koje ne možemo da objasnimo.
maksa83 maksa83 18:37 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Možda bi ih i održali, ili dotle ne bi ni došli, da mu se lekar ranije posvetio, tj da se nije zajebavao sa nekim koga nešto malo grebe u grlu ili kašljuca.

Je l' ti ozbiljno misliš da ovako može da se prepuni intenzivna nega?

Ja ne mogu da verujem šta pišeš.
alselone alselone 18:38 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

A možemo i da razmišljamo racionalno, pa da se zapitanmo da li je ovo baš najispravije ako već postoje stvari koje se ne uklapaju, i koje ne možemo da objasnimo.


Jesi pogledao grafike o ukupnoj smrti na nekom području?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:46 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Je l' ti ozbiljno misliš da ovako može da se prepuni intenzivna nega?

Ja ne mogu da verujem šta pišeš.


Pa ne mogu da pričam iz pozicije lekara jer nisam lekar, ali mi ne deluje nemoguće da u masovnom prilivu pacijenata, i sa i bez ozbiljnih razloga, selekcija na lakše i teže slučajeve nije baš izvodljia, pa je sasvim moguće da bi se u nekoj manjoj gužvi moglo bolje selekcionisati i pažnju usmeriti na zaista ozbiljne slučajeve, koji promiču pažnji u haosu.

A masovni priliv je, po logici stvari, pritisak na sistem koje jednom mora da pukne.
I tom haosu ne pridavati važnost, tvrditi da haos ne doprinosi broju ljudi koji dospeju u ozbiljnu fazu, da je to bilo nemonvno, i da bi se to desilo i bez haosa, se meni čini kao prilično naivno razmišljanje.

A šta ti misliš, ima li uticaja pucanje sistema na povećanje broja komplikacija?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:48 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

alselone
A možemo i da razmišljamo racionalno, pa da se zapitanmo da li je ovo baš najispravije ako već postoje stvari koje se ne uklapaju, i koje ne možemo da objasnimo.


Jesi pogledao grafike o ukupnoj smrti na nekom području?


Jesam.
Ali, prvo, da li ti grafikoni uzimaju sve podatke koji mogu da utiču na njihov izgled, i drugo, da li bi ti grafikoni izgledali drugačije da se radi različito od ovoga što se radi.
To grafikoni ne pokazuju.
alselone alselone 18:52 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Ali, prvo, da li ti grafikoni uzimaju sve podatke koji mogu da utiču na njihov izgled, i drugo, da li bi ti grafikoni izgledali drugačije da se radi različito od ovoga što se radi.


Šta znači ovo uopšte?
bene_geserit bene_geserit 18:56 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

ja ne znam nikod ga je umro od gripa, od početka života do danas, uzveši ljude koje poznajem i ljude koje poznaju ljudi koje poznajem

Po ovoj metodi (poznanici od poznanika) ja znam nekog koga su na safariju pojeli lavovi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:56 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Šta znači ovo uopšte?


Znači da grafikon ni na koji način ne govori da je blokada dobra stvar, i da je redak slučaj da jedan grafikon objašnjava sve.
alselone alselone 18:58 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Znači da grafikon ni na koji način ne govori da je blokada dobra stvar, i da je redak slučaj da jedan grafikon objašnjava sve.


Dobro. Zaključili smo šta ne govore i za šta nisu dobri.

Da li ti išta govore?
alselone alselone 18:59 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Po ovoj metodi (poznanici od poznanika) ja znam nekog koga su na safariju pojeli lavovi.


Za sada među poznanicima isti broj onih koji su umrli od gripa i onih koje su pojeli lavovi.

OK.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:59 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Da li ti išta govore?


Da od korone može da se umre.
I to ozbiljno umre:)
alselone alselone 19:02 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Da od korone može da se umre.
I to ozbiljno umre:)


Tebi je do inata i do toga da ipak budeš u pravu iako si pre 20ak dana odvalio kako je ovo sve sranje i zavera franjevaca, zapadnjaci pičke usrali se, mi Srbi pregazili Albaniju ne može nam virus ništa? I sada iako ljudi u tri države umiru ko pilići, iako ima mnogo više smrti nego u istom periodu prethodnih godina, tebi je do igre reči kako bi ne bi priznao da si se zajebo i kako bi u svojim očima ostao u pravu?

E, jebi Huči, mislio sam da si ozbiljniji.
maksa83 maksa83 19:07 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Po ovoj metodi (poznanici od poznanika) ja znam nekog koga su na safariju pojeli lavovi.

Ja iz dva hopa znam tipa koji je preživeo napad ajkule. Kaže da je čudno što si potpuno staložen i bukvalno razmišljaš a šta ako probam ovo, ako probam ono... on je navodno izdokonao i uspeo da je ubode prstom u oko, i to je izgleda upalilo. Naravno da ima šavove, ali je živ.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:18 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

iako si pre 20ak dana odvalio kako je ovo sve sranje i zavera franjevaca, zapadnjaci pičke usrali se,


Uh, Als, nemoj ovo, nije fer.
Nikad, ali nikad to niti sam niti bih izjavio.
Niti mislim išta slično, ni blizu toga.

Srbe sam pominjao, koliko se sećam, samo u kontekstu tifusa i to kroz brojke, dve hiljade dnevno obolelih i smrtnost 70 posto.
alselone alselone 19:22 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Nikad, ali nikad to niti sam niti bih izjavio.
Niti mislim išta slično, ni blizu toga.

Srbe sam pominjao, koliko se sećam, samo u kontekstu tifusa i to kroz brojke, dve hiljade dnevno obolelih i smrtnost 70 posto.


Dobro, malo sam karikirao u afektu, ali je bio taj fazon "nije to bre ništa, ne znam što po svetu paniče".

Ovde se ne radi o ČP neprekidnim raspravama pa da je dribling na sitno i igra reči na ceni jer ionako nema veze ko će šta reči i na kraju imati sitnu pobedu u verbalnom dvoboju tog dana.
Atomski mrav Atomski mrav 19:31 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

evo i da u tom kontekstu citiram rezultata da zaokruzimo u srbiji 300 u sveCkoj 200 , ako je 1,5 :1 broj stanovnika u korist švecke onda kako srb vodi 1,5:1 u broju novozaraženih ako su mere izolacije OK ?

broj mrtvih je na linku koji sam postavio. stvarno ne bi o tom da raspravljam jer je moguće da su kriterijumi ko je umro od covid a ko je umro da mu covid nije dijagnostikovan malo komplikovani u relacijama swe srb


A hteo bi da raspravljaš o broju novozaraženih jer je taj broj, za razliku od broja umrlih, egzaktan? Jer nije ni taj broj egzaktan, zavisi npr. od broja ljudi koji su testirani, zavisi i od toga kako se testiranje sprovodi (pročitao sam ovde na Blogu da su u Srbiji uzorke obeležavali poput narudžbina u Starbaksu). Kad tako gledaš, sve je relativno.

no
nisi odgovorio na pitanje o celishodnosti policijskog časa kroz broj novozaraženih

to je ono na šta sam hteo da ukažem

pitanje da ipak upotrebim CAPS

DA LI JE POLICIJSKI ČAS DELOTVORAN U ODNOSU NA NEKU KONTROLNU GRUPU U DRŽAVI GDE NPR NIJE UVEDEN

samo molim te nemoj da kao argument koristiš da smo mi primitivni a da su svedjani svedjani. primitivan čovek se više boji, uključujući i strah od smrti


Ne znam što mi ovo imputiraš i što mi se obraćaš na ovaj, džiberski način. Čim sam te uvredio, čime sam ti stao na žulj?

Ipak ću da ti odgovorim, zbog generalne rasprave na ovu temu. Da sam vlast u Srbiji, svakako bih slušao stručnjake, domaće i svetske pa bih na osnovu toga donosio odluke. Takođe, da sam vlast u Srbiji, bio bih svestan da, imajući u obzir kapacitete našeg zdravstvenog sistema, opremljenost bolnica itd., moramo izbeći scenario masovnog i nekontrolisanog širenja zaraze. Šveđani možda veruju da mogu da zbrinu onoliko obolelih koliko očekuju da će ih biti pa zato ne sprovode gotovo nikakve restrikcione mere, u Srbiji svakako ne postoji takav luksuz. Zbog te razlike smatram da je u Srbiji potrebno sprovoditi restriktivnije mere nego u Švedskoj, ali daleko od toga da treba suspendovati Ustav, Skupštinu (iako je svedena na lutkarsko pozorište), građanska prava.
maksa83 maksa83 19:34 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Pa ne mogu da pričam iz pozicije lekara jer nisam lekar

Anđooooo! Priznao je!!!

ali mi ne deluje nemoguće da u masovnom prilivu pacijenata, i sa i bez ozbiljnih razloga, selekcija na lakše i teže slučajeve nije baš izvodljia,

Izvodljiva je i zajebana je, to se zove trijaža, lekari u hitnoj pomoći (zamisli prevrnut autobus ili lančanu saobraćajku) i vojni lekari (velikom brzinom ti donose izbušene i raznesene ljude koji još daju znake života, njih 40 a vas trojica) to rade non stop, za to su se školovali i to im je posao.

Postoji vrlo jednostavan real life model za ovo, (nemoj da misliš da te potcenjujem ovim modelom, postoji algoritam koji se bukvalno zove leaky bucket).

Imaš kofu. Probušiš rupu na dnu kofe. Sipaš vodu u kofu, i dok god voda brže otiče iz rupe nego što je ti sipaš sve ok. Kada kreneš da sipaš brže nego što otiče kofa se puni i voda se preliva preko ivice kofe.

Kofa je kapacitet intenzivne nege, voda su ljudi koje u nju "sipaš", a oni koji "preliju" (što se dešava u Italiji, Španiji i izgleda i Njujorku) su oni koje nisi hendlovao pa umru. Ovde nemaš apsolutno nikakvu kontrolu nad tim kojom brzinom se voda sipa u kofu, osim da se ljudi ne mešaju i ne prenose jedni drugima virus, to je bukvalno sve što možeš.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:35 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

li je bio taj fazon "nije to bre ništa, ne znam što po svetu


Pre, nije ipak kuga, ne umire se masovno.
Al dobro, ovo je već značajno bliže istini:)

Nema ovde nadmudrivanja stvarno, ali mi se čini da je struja koja dramatičnije (ili neka blaža reč) gleda na ovo manje spremna da odstupi od svojih uverenja.
Sigurniji su u to da su u pravu.
Ali to je valjda i logično.

Iako postoje neke neobjašnjene stvari, uzmimo te generalne npr.
Za Italiju se kao govorilo, skijanje, nemar, ovo ono, i to je raširilo bolest.
Za Španiju nema takvih priča, ne zna se, ili ja nisam čuo, šta se to u Španiji desilo, poput skijanja u Italiji, pa da tamo bukne.
Ili za Francusku.
Za USA, za Rusiju u kojoj tek sad izgleda kreće?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:36 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Anđooooo! Priznao je!!!


I ti si mi neki prijetelj.
Dalje nisam ni čitao, naljutio sam se.
:)
alselone alselone 19:39 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Pre, nije ipak kuga, ne umire se masovno.

Opet pričaš šta nije, samo da ne bi rekao šta jeste.

To jeste dribling. I samo driblingom se baviš jer je realnost mnogo mračnija od tvojih projekcija.
maksa83 maksa83 19:44 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

I ti si mi neki prijetelj.

Snaćete se vi deco, gledam ja gde to vodi, ništa ne brinem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:54 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Ovde nemaš apsolutno nikakvu kontrolu nad tim kojom brzinom se voda sipa u kofu,


Ipak sam pročitao.


I napisao odgovor, ali ga obrisao, Als me kritikuje što insistiram :)
jooscout jooscout 19:59 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

alselone
Kako sve to objasnjavate?


Ja ne znam kako to da objasnim. Jedino što je moguće je da su zbog stila života Italija i Španija sa mnogo većim procentima zaraženih nego severnije države, samo to ne znamo i da je procenat smrtnosti tu negde isti zapravo dok se nama čini da je severnije manji.



Juče je letalitet u Holandiji premašio Španski. 9,11% prema 9,07%. Drugo, izguglajte promet ljudi u Francuskoj, Italiji i Španiji, posebno u zimskom periodu pa će biti jasno. Imala bih još koju o Holandjanima da kažem (politici, ne ljudima), ali to bi sad bilo ružnomi u afektu, ergo samo ću da odmeditiram.
ecce-florian ecce-florian 20:05 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju


@atom
A hteo bi da raspravljaš o broju novozaraženih jer je taj broj, za razliku od broja umrlih, egzaktan?

ne oba su egzaktna jer su objavljeni od strane ovlašćenih organa
broj u švedskoj je veći. je ne znam zašto je to tako. moguće da ima veze i sa policijskim časom

Jer nije ni taj broj egzaktan, zavisi npr. od broja ljudi koji su testirani, zavisi i od toga kako se testiranje sprovodi

za to postoje podaci
cit
nominalno
By March 17th, Sweden had carried out just over 14,000 tests, ....in Sweden's case the data provided by the Public Health Agency.

But when you look at the number of tests per capita, Sweden actually ranks very highly.

kao i per capita

By March 17th, Sweden had carried out 1,412.8 tests per million people living in the country,

izvor

danas 3.04. broj testiranih u srbiji je ( zvanični podatak) 5756 , 17. marta ukupan broj testiranih u srbiji je bio 335

šta je relativno ne znam ali većina stvari može da se stavi u relaciju kod procenjivanja
Ne znam što mi ovo imputiraš i što mi se obraćaš na ovaj, džiberski način. Čim sam te uvredio, čime sam ti stao na žulj?

ton i način obraćanja nije baš primeren ali nemam namere da odgovorim na isti način
ništa ne imputiram. doveo sam u pitanje rezultate uvedenog vanrednog stanja. nisi ga ti uveo, nisi ti odlučivao o njemu. ukoliko misliš da je dobar i da je efikasan pokušaj to da učiniš nekom drugom argumentacijom a ne nipodaštavanjem sagovornika objašnjavajući da je njegovo obraćanje "džibersko". moram priznati da sem neprijatno iznenadjen do sada nisam u komunikaciji stobom na blogu imao ovakvo iskustvo

Zbog te razlike smatram da je u Srbiji potrebno sprovoditi restriktivnije mere nego u Švedskoj, ali daleko od toga da treba suspendovati Ustav, Skupštinu (iako je svedena na lutkarsko pozorište), građanska prava.

iz par rečenica koje prethode ovoj shvatio sam ( ispravi me ako grešim) da misliš da su do sada preduzete mere vlade ok

u ovom delu meni smetaju dve stvari:
a)
rečnik tipa " moramo" je retko pokazivao otvorenost i toleranciju za različite pristupe koji mogu zajedno dovesti krajnjem cilju- otklanjanju neke opasnosti
b)
djavo uvek leži u nijansama. pitanje je upravo to, koje mere i u kojoj meri treba sprovoditi a pogotovo na koji način ( zakonit) a da se ne suspenduje Ustav ( odnosno prava zagarantovana istim u nesrazmeri sa povodom)Peđorativni odnos prema skupštini je suvišan. O gradjanskim pravima bi bilo preopširno ovde

dakle

moj osvrt na tvoj komentar je bio samo u delu da pokušamo da utvrdimo da li je vanredno stanje i u kojoj meri sprečilo širenje epidemiju poredeći srbiju sa i švedsku bez istog ( uključujući sva ograničenja koja su u srbiji proglašena)


Atomski mrav Atomski mrav 20:28 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

By March 17th, Sweden had carried out just over 14,000 tests, ....in Sweden's case the data provided by the Public Health Agency.


Norveška je, zaključno za 2. aprilom, testirala 101.986 osoba na Covid-19. Norveška ima duplo manje stanovnika od Švedske a testirala je sedam puta više ljudi. Rekao bih da su norveške cifre onda ipak egzaktnije od švedskih iako su i jedne i druge objavljene od strane državnih organa. Srbija je testirala još manje ljudi od Švedske, cifre iz Srbije treba uzeti sa još većom rezervom.

moram priznati da sem neprijatno iznenadjen do sada nisam u komunikaciji stobom na blogu imao ovakvo iskustvo


Takođe, nisam navikao na snishodljivost tipa "samo molim te nemoj da kao argument koristiš da smo mi primitivni a da su svedjani svedjani.". A "vikanje" je džibersko, posebno što vičeš na nekoga ko nije nijednom rečenicom podržao mere srpskih vlasti, ne znam odakle ti to. Svakome je jasno da je srpskim vlastodršcima dogorelo do nokata, pojavio se problem koji ne mogu rešiti medijskom kampanjom i praznim pričama, kad su postali svesni ozbiljnosti problema (nakon što su se sprdali) a znajući i te kako u kakvom je qrcu zdravstvo u Srbiji i da nemamo šanse da se izborimo sa krizom ovog tipa i ovakve magnitude, znajući koliko su se na sva usta hvalili svojim rezultatima na svim poljima pa i u zdravstvu, počeli su da preduzimaju očajničke mere - ne spašavanja života i zaštite zdravlja stanovništva - već očuvanja sopstvenih dupeta.

Ali da se vratimo na Šveđane, zar nije logično da bi broj umrlih (koji su velikom većinom stariji ljudi) bio manji da su barem ograničili pristup staračkim domovima? Bez da postavljaju naoružanu vojsku i policju na ulazima, mislim da se to podrazumeva ali bolje da naglasim, da ne bude dileme.
ecce-florian ecce-florian 20:39 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

@antioksidans

ok

jedino ako je moguće samo da kažeš da li misliš da je ovo vanredno stanje u srbiji ok
bene_geserit bene_geserit 20:46 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Za Španiju nema takvih priča, ne zna se, ili ja nisam čuo, šta se to u Španiji desilo, poput skijanja u Italiji, pa da tamo bukne.

gugluj
"A class action lawsuit filed in Spain accuses the government of knowingly endangering public safety by encouraging the public to participate in more than 75 feminist marches on March 8, to mark International Women's Day, in the midst of the coronavirus pandemic"

Pošto od corona virusa više najebavaju muški, to ti je bre zavera od ovih feministkinja
zemljanin zemljanin 20:50 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

ovo ko u Skupstini ... Amandamani samo sevaju ... pa dobro Svedski model ocito nije idealan kao sto nije ni Italijanski, Koresjki ili KIneski ... zato postoje epidemiolozi koji su u kontaktu sa SZO i znaju kakva je svetska situacija i pre pandemije ... pa u okviru svog posla i drzave u kojoj funkcionisu, preventivno obavestavaju Vladu i Parlament o potencijalnim rizicima i opasnostima ... to vazi za sve drzave ...

sad vi znate bolje od mene sta se desavalo u Srbiji ali cini mi se da se to upozorenje nije desilo ili tek treba da se vidi sta je ko kome rekao ... ako je bilo gresaka u tom preiodu onda sada konzumirate posledice ... posledica je karantin a preterana posledica je preterani karantin ... to sto Srbija nije jedina ne opravdava nikog ... posto govorimo o ljudskim zivotima i odgovornostima, primena drakonskih mera sluzi da pokrije guzice svih ukljucenih ... onda se svali na neposlusan narod jer eto da su, kad smo, onda bi

a da mnogi, prizeljkuju propast tog Svedskog modela - to je cinjenica ... opet ne moze se taj model univerzalno primenjivati vec po proceni epidemiologa ... a cini se da to niko nije uradio kakko valja ...

PS. to niko nije uradio kako valja je pesnicka sloboda jer kod mene nema virusa ... kad ovo prodje mozemo da vam posaljemo par strucnjaka da vas unaprede
Atomski mrav Atomski mrav 20:57 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Pošto od corona virusa više najebavaju muški, to ti je bre zavera od ovih feministkinja



zilikaka zilikaka 21:09 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Iako se postoje cifre kako je broj umrlih od gripa na svetskom nivou jako velik godišnje, ja ne znam nikod ga je umro od gripa, od početka života do danas

Ja znam. Poznavala lično čoveka.
Vukao grip na nogama dok se nije toliko iznurio da više organizam nije mogao da se izbori.
Čovek pedesetih godina, bez posebnih hroničnih bolesti. Iz Novog Sada.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:29 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

a cini se da to niko nije uradio kakko valja ...


Ovo je ključno.
Ne postoji jasna zakonomernost, ni što se negde brže širi nego na drugim mestima, ni šta je pravi odgovor.

i ovde ide odgovor na Alsovo pitanje
samo da ne bi rekao šta jeste.

Novi virus protiv koga čovečanstvo ne zna kako da se bori.
Pokušava tako što će ga iskoreniti, merama koje su jednostavne, da ne kažem primitivne, razmaknite se, sprečimo ga, mehanički, da ide sa jednog na drugog čoveka.

Hoće li to tako ići, niko ne zna, ali evo pokušavamo.

Samo se ne bi trebalo ljutiti na one što misle da možda može i drugačije. :)
aureus aureus 22:14 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

zemljanin

a da mnogi, prizeljkuju propast tog Svedskog modela - to je cinjenica ... opet ne moze se taj model univerzalno primenjivati vec po proceni epidemiologa ... a cini se da to niko nije uradio kakko valja ...

Teško je ad hok kopirati nečiji model ako ti je sve u državi drugačije nego u onoj čiji model pokušavaš kopirati. Recimo, u Švedskoj imaš (na onaj broj stanovnika) oko 4,7 miliona domaćinstava.
U Njemačkoj, kad sam zadnji put gledao prije dvije godine, bilo je oko 40 miliona. U oba slučaja to mu dođe bezmalo dvočlano domaćinstvo. Parovi bez djece, samci, udovice i udovci, treća generacija - sve odvojeno i svako u svome stanu. Naravno, i oni sa djecom, da neko ne pomisli da sam zaboravio.

E sad...ako ti je domaćinstvo u prosjeku dvočlano, pa još generacijski odvojeno (ne žive pod istim krovom odrasli ljudi i njihovi roditelji) onda je kudikamo lakše sprovesti razne politike socijalne distance, čak bez mnogo pritiska i oštrih mjera nego tamo gdje su mnogobrojnija domaćinstva a i kultura života je drugačija. Recimo u Tuzima (4,5 člana po domaćinstvu).

Jedan od prvih slučajeva u Crnoj Gori je bila jedna žena, čini mi se 1972. godište. Ubrzo se ispostavilo da joj je zaražen i muž, a zatim i njihovo troje djece.
"Samo da mi ne pređe na oca koji živi s nama. Njemu su 92 godine i on ovo ne bi preživio." Kad su testirali oca i on na sreću bio negativan - laknulo im je, a 92-godišnji otac je otišao kod drugog sina.
zemljanin zemljanin 22:56 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

pa ja ne znam kakve su obaveze, zaduzenja, nadleznosti epidemologa ni u Srbiji a ni u Svedskoj ili Singapuru ... ali pretpostavljam da im je u opisu posla da prate istuaciju na terenu i desavanja u okruzenju a i u svetu ... i Kina je sigurno bila alarm za njih ... e sad, ako imas nastelovan sistem, onda imas podatke sa cime se raspolaze, kakva je opremljenost i strucnost osoblja ... i onda, preventivno pravis modele i strategiju obuzdavanja epidemije ... to ti je posao ... i ako primets da postoji potencijalna opasnost, koliko god mala, izvestavas tamo gde treba ... to je nesto kako bi sistem morao da funkcionise ... i preuzimas odgovornost za ono sto je u tvom domenu ...

sad, meni se cini da u Srbiji postoji dogovor o nastupanju u kome se izbrisao ceo taj predpostupak i krenulo se sa tim da svet postoji od nekog tamo datuma (mart, cini mi se) ... i kad tako postavis stvari onda nema mnogo opcija ... izolacija je nuzna ...

ovo sto mi ovde pricamo je ubijanje vremena ... da li maske, ovaj grafikon, onaj virus, vestacki, bioloski rat, farmacetska mafija i trla baba lan ... a vidim takva pitanja se i postavljaju na tim sedeljkama ili kako ih zovete ...

a vas kao drustvo, treba da zanima ko je morao da spremi te predradnje i da li su te pripreme sprovedene ... i da li je to predoceno nadleznima ... i onda dodjete do toga da li je moralo ovako ili je moglo onako ili nesto izmedju ... a trenutno nemate izbora osim da sledite ono sto vam propisu ... u kojoj god drzavi da zivite ...

ali posto ni Savamalu niste resili, hebiga
maksa83 maksa83 23:29 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

a vas kao drustvo, treba da zanima ko je morao da spremi te predradnje i da li su te pripreme sprovedene ... i da li je to predoceno nadleznima ... i onda dodjete do toga da li je moralo ovako ili je moglo onako ili nesto izmedju ... a trenutno nemate izbora osim da sledite ono sto vam propisu

Da ostane prilog za biografiju ove vlasti, čime se oni bave.

Novinarka Ana Lalić je uhapšena zato što je izveštavala o jezivom stanju u KBC Vojvodina, odgovor države je da sledećeg dana puste vest kako je u KBC Vojvodina došao baš Rojters da snimi kako je to mesto super opremljeno, što su viđeni SNS botovi (oni preostali, tj. novonapravljeni u januaru i februaru, pošto je onaj pomor od 8000 bio pre NG) šerovali kao blesavi i spopadali okolo uobičajene antirežimske eksponente sa "ha, vidi šta kaže ROJTERS, sad dizedete golem ćutek, a Đilas ukrao šesto hiljada miliona đilijardi" dakle d južual.

Sad ide fani šit, sve i da zanemarimo zašto bi se Reuters baš sada bavio bolnicom u Srbiji i usred svog sranja slao tamo neku ekipu da snima (što je prilično insejn), ispostavlja se da taj prilog ne postoji na Rojtersovom sajtu niti igde može da se nađe išta o njemu osim ovoga na opskurnom anonimnom jućub nalogu, snimak bez ikakvog zvuka sa režiranim look busy scenama u skafanderima. Snimak ima Reuters logo, ali njega sam i ja mogao tamo da stavim.
aureus aureus 23:33 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

zemljanin
ali posto ni Savamalu niste resili, hebiga


Ni Savamalu, ni helikopter, ni stotinu drugih stvari, a zapatila se i autokratija, vlast koja je sve poklopila, što se desilo jer je čitavom društvu oslabio politički imunološki sistem.
Mnogi koji su nezadovoljni vlašću gunđaju da je opozicija slaba, nesposobna, pokvarena, a ne vide da se iz ove situacije ne izlazi nekakvim fantastičnim djelovanjem besprijekorne opozicije već ustajanjem svih, ili skoro svih slojeva društva, profesija itd.
Kao što ni pobjedu protiv ovakve epidemije ne može izboriti zdravstveni sistem sam nego je potrebna asistencija čitavog društva, što epidemiolozi ponavljaju kao papagaji.

No da ne širimo tu priču sad.
Htio sam nešto drugo da izjavim za "Dnevnik".
Nadam se da će udaljeni krajevi naše planete ostati pošteđeni virusa korona, a posebno zemlje Okeanije: Solomonska Ostrva, Vanuatu, Samoa, Kiribati, Savezne Države Mikronezije, Tonga, Maršalova Ostrva, Palau, Tuvalu i Nauru.
zemljanin zemljanin 23:37 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Nadam se da će udaljeni krajevi naše planete ostati pošteđeni virusa korona, a posebno zemlje Okeanije: Solomonska Ostrva, Vanuatu, Samoa, Kiribati, Savezne Države Mikronezije, Tonga, Maršalova Ostrva, Palau, Tuvalu i Nauru.

pa to su komsije, pomogli smo, poslali strucnjake i resili problem ... nasi smo, mora da se pomognemo

PS. jbg. znao sam za Tuvalu, Tongu i Nauru, kad vidje vraga ima ih jos ... ne osecam se vise k'o siroce, odbaceno od sveta i virusa
aureus aureus 23:41 03.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

zemljanin
Nadam se da će udaljeni krajevi naše planete ostati pošteđeni virusa korona, a posebno zemlje Okeanije: Solomonska Ostrva, Vanuatu, Samoa, Kiribati, Savezne Države Mikronezije, Tonga, Maršalova Ostrva, Palau, Tuvalu i Nauru.

pa to su komsije, pomogli smo, poslali strucnjake i resili problem ... nasi smo, mora da se pomognemo

Svaka čast. Te zemlje još nisu prijavile nijedan slučaj infekcije ovim virusom.
PS. jbg. znao sam za Tuvalu, Tongu i Nauru, kad vidje vraga ima ih jos ... ne osecam se vise k'o siroce, odbaceno od sveta i virusa

Kad se ovako nabroje, djeluje baš kao gužva.
zemljanin zemljanin 00:14 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

pa mogu ti novinari da pitaju i sta cete posle ... ova izolacija ne moze u nedogled ... dakle u nekom trenutku izaci cete da vidite Sunce ... i sta onda? ... koji je to plan za dalje? ... iluzorno je pomisljati da ce svi biti zdravi i niko nece biti nosioc ... kao ni da ce svi koji putuju biti apsolutno cisti ... dakle, sta ako opet krene problem ... nazad u toplinu doma svog?

pa ce odgovor na to pitanje da pokaze i da li je bilo priprema i pre nego je krenuo problem ...

bene_geserit bene_geserit 00:29 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

što se desilo jer je čitavom društvu oslabio politički imunološki sistem

Za poboljšanje političkog imunog sistema preporučuje se liposomalni vitamin C što bi u tom slučaju bili Filipovi blogovi.
aureus aureus 00:46 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

zemljanin
pa mogu ti novinari da pitaju i sta cete posle ... ova izolacija ne moze u nedogled ... dakle u nekom trenutku izaci cete da vidite Sunce ... i sta onda?

Kad smo kod sunca, zbog ove epidemije desila se jedna vrlo zanimljiva inverzija.

Prvo da prijavim da sam danas bio oko sat i po na otvorenom, a predveče sam uživao u suncu.

Šta sam ono...A da, inverzija. Dakle, decenijama nam se govori da treba da smo što više aktivni i da smo na otvorenom, a sad nam brane.

Mislim da je u nekim situacijama poruka "ostanite kod kuće" loše plasirana, a i loše shvaćena. Cilj je fizička distanca od drugih ljudi, nedodirivanje predmeta potencijalno oplemenjenih virusom, zatim higijena ruku i sl. A ne izbjegavanje otvorenih prostora, svježeg vazduha i sunca. Ne nužno kućna izolacija uz svađanje sa ukućanima jer kradu na kartama.
aureus aureus 01:54 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Zanimljiv tekst u Njujork tajmsu.

Cities That Went All In on Social Distancing in 1918 Emerged Stronger for It

They had lower mortality rates from the influenza pandemic. But their economies also appeared to fare better.



As the first local influenza deaths were counted in the fall of 1918, officials in Minneapolis moved quickly — more aggressively than even state health officials thought was wise — and shut down the city. They closed schools, churches, theaters and pool halls, effective midnight on Oct. 12.

Across the Mississippi River, St. Paul remained largely open into November, with its leaders confident they had the epidemic under control. Fully three weeks after Minneapolis — with The St. Paul Pioneer Press pleading “In Heaven’s Name Do Something!” — St. Paul ordered sweeping closures, too.

Both cities, relative to the worst-hit parts of the country, escaped steep death tolls. But the mortality rate in Minneapolis was considerably lower than in St. Paul. And as researchers today look back on those interventions, it appears the economy in Minneapolis emerged stronger, too.

The comparison between the Twin Cities is instructive today not just for what it tells us about the health benefits of social distancing, but also for what it says about any economic costs that come with it.

In 1918, cities that committed earlier and longer to interventions like banning public gatherings and closing schools didn’t fare worse for disrupting their economies for longer. Many of those cities actually had relatively larger gains in manufacturing employment, manufacturing output and bank assets in 1919 and into the next few years, according to a new study from researchers at the Federal Reserve and M.I.T. This is particularly clear among Western cities that had more time to prepare for a pandemic that hit the East Coast first.

For cities with the most aggressive interventions, there’s no trade-off apparent in this data between saving lives and hurting the economy.

“If anything, these places do better,” said Emil Verner, an economist at M.I.T., who wrote the paper with Sergio Correia and Stephan Luck of the Fed.

The reasons this would be true aren’t particularly hard to understand. But the same logic has been questioned today by elected officials and commentators who fear that social distancing in response to the coronavirus may not be worth the costs in shuttered businesses and unprecedented unemployment rolls.

“The pandemic itself is just so destructive to the economy, so any policy that you can use that directly mitigates the severity of the pandemic can actually be beneficial for the economy,” Mr. Verner said. Stricter interventions “actually make it safer for economic activity to resume, and they mitigate the negative impact of the pandemic itself on mortality.”

This second point was particularly important in 1918, because that pandemic devastated prime-working-age adults.

“It was a very gendered economy where the breadwinners were almost exclusively men,” said Howard Markel, who directs the Center for the History of Medicine at the University of Michigan. “The fewer men that died who could then go and pursue their work once it ended meant that those families were better off than those that lost that breadwinner, who would then become potentially destitute.”

Mr. Markel and a separate team of researchers previously compiled the historical records that tell us today how cities reacted to the 1918 influenza, and how many deaths were counted as it wore on. Their earlier work showed that cities that adopted interventions early, held them in place longer and layered them together — for instance, closing schools, banning public gatherings and isolating sick residents — were more successful managing the epidemic and reducing fatalities.

The new research by Mr. Verner and colleagues adds economic data to that record. Of course, some cities had stronger economies going into the pandemic, or were affected disproportionately by economic shocks that had little to do with the influenza outbreak. West Coast cities, for instance, were more affected by agricultural booms and busts around the end of World War I. But the underlying pattern the researchers found, shown above, held even when they took into account economic and demographic differences between cities.

One simpler way to see this is to compare cities like Minneapolis and St. Paul that are geographically close and were relatively similar in other ways at the time. On the West Coast, even as cities had more time to prepare, Los Angeles declared a state of emergency and banned all public gatherings early on, while San Francisco focused instead on urging residents to wear masks in public, which proved ineffective. Pittsburgh delayed closing its schools longer than other Eastern industrial cities like Cleveland, and it fared worse.

In local news accounts at the time compiled by Mr. Markel and colleagues, there are plenty of examples of business owners who objected to the closings, even lobbying to roll them back. In Atlanta, theaters and movie houses complained of their losses, as did retailers in Columbus, Ohio. Cleveland hotels lost an estimated $200,000. In Philadelphia, saloons claimed they lost $350,000.






But there’s less evidence that people were worried about lasting economic damage from those public health measures, as some Americans are today, including, at times, the president. Americans in 1918 were accustomed to more localized boom-and-bust economies, Mr. Markel said. They didn’t have 401(k)s they were checking daily, or instantaneous access to news about the stock market.

In Minneapolis at the time, the newspapers reflected few such dire concerns about the economy, especially as the good news of the end of World War I in November competed with stories about the pandemic.

“The city was almost schizophrenic: People were celebrating these victories while they were clearly worried about the fact that people were getting ill,” said Iric Nathanson, who writes about the history of the Twin Cities and has researched the 1918 pandemic there. “But there were never screaming headlines about the flu epidemic in the paper. I don’t think anybody had assumed there was going to be a long-term economic fallout.”

The outlook today is clearly grimmer. The economy is now global, leaving local communities susceptible to coronavirus effects on the other side of the world. And so much of the modern service-sector economy in the U.S. is contingent on people getting together — on planes, in restaurants, at theaters, in tourism hubs. But this lesson from 1918 is probably still true today: It’s the pandemic that really hurts the economy, not the things we do to try to contain it.
mariopan mariopan 02:29 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

zemljanin
Nadam se da će udaljeni krajevi naše planete ostati pošteđeni virusa korona, a posebno zemlje Okeanije: Solomonska Ostrva, Vanuatu, Samoa, Kiribati, Savezne Države Mikronezije, Tonga, Maršalova Ostrva, Palau, Tuvalu i Nauru.

pa to su komsije, pomogli smo, poslali strucnjake i resili problem ... nasi smo, mora da se pomognemo

PS. jbg. znao sam za Tuvalu, Tongu i Nauru, kad vidje vraga ima ih jos ... ne osecam se vise k'o siroce, odbaceno od sveta i virusa

I Nova Kaledonija, ne zaboravite, i tamo ima (5 komada) naših ljudi, za koje ja znam.

Doduše, jedan je Makedonac ali i on je naš.
aureus aureus 03:04 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

mariopan
I Nova Kaledonija, ne zaboravite,

Eh, Nova Kaledonija je prijavila 18 zaraženih. Jedan se oporavio

i tamo ima (5 komada) naših ljudi, za koje ja znam.

Doduše, jedan je Makedonac ali i on je naš.

Naravno. Poznam ja odmah naše oči iste.
Moramo se, u ova teška vremena, držati zajedno tako što ćemo biti odvojeno i zbiti redove tako što ćemo se udaljiti jedni od drugih, da parafraziram Viktora Ivančića.
To zahtijeva borba protiv korone.

Inače, na Novoj Kaledoniji se nalaze neke zanimljive konstrukcije italijanskog arhitekte Renca Piana.
Atomski mrav Atomski mrav 12:53 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Dve vesti iz Švedske: švedski premijer je u obraćanju javnosti saopštio da Šveđani treba da se pripreme na činjenicu da će Covid-19 virus odneti "na hiljade života", pošto je to jasno na osnovu podataka iz drugih zemalja; pooštravanje mera zaštite nije najavljeno. Druga vest je da postoji bojazan da će kapaciteti na odeljenjima intenzivne nege u bolnicama u Stokholmu i okolini uskoro biti popunjeni.
maksa83 maksa83 20:20 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

a zet od drugog drugara je poslat na testiranje na Zvezdaru

Apdejt, ovom istom drugaru je danas umro otac od kume, isto pluća, a bolesni su joj i majka i muž.

Hoću reći - "ovo je kao grip" je težak bulšit.

Ovo apsolutno nije kao grip.

Ostanite kod kuće koliko god možete, ne pipajte napolju šta ne morate.
Atomski mrav Atomski mrav 21:00 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Ovo apsolutno nije kao grip.


Naravno da nije grip, nego je SARS.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:13 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Ovo apsolutno nije kao grip.

Не, није.
То ће, једном, постати грип, за годину-две.
А сада?
Сада је погибељ.
Јер ово што гледамо су резултати УЗ СВУ ОДБРАНУ-МЕРЕ које смо предузели.
Замислите да ништа нисмо предузели, као што су постојали концепти, како би се спасила економија?
Па сада замислите ковчеге, непрегледне редове ковчега (јер да се не чувамо, и ми-Србија бисмо дошли до 10-15.000 мртвих) а на ковчезима банкарски шалтер, на другом Walter ћевапи, на трећем цвећара, на четвртом ресторан-послужење, на петом, где су породично умирали, читав тржни центар.

Не постоје два паралелна универзума, да у једном влада корона и људи умиру, а у другом све је ОК, сунце сија, птице певају, а Тадејус алоцира асете и банкосаветује.
maksa83 maksa83 22:24 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Јер ово што гледамо су резултати УЗ СВУ ОДБРАНУ-МЕРЕ које смо предузели.

Ovde dole fale Slovenci sa 13000 ali oni valjda nisu Balkan.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:41 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Ovde dole fale Slovenci sa 13000 ali oni valjda nisu Balkan.

Рекао сам то већ неколико пута (на Твитеру): ми ништа не меримо, па тако ни ово. Мера нашег COVID-19 срања је број пацијената на респираторима, јер број мртвих умањујемо/не бележимо све случајеве.


aureus aureus 23:10 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Ovde dole fale Slovenci sa 13000 ali oni valjda nisu Balkan.

Slovenija je iz praktičnih razloga izbačena.

Na šta bi ličio grafikon gdje je jedna linija 13 hiljada, a 10 narednih zemalja se sabilo u u dvije i po hiljade?
Skoro niko ne bi mogao da vidi šta se tu...

Gledao sam danas...Farska Ostrva imaju 100 hiljada testova na milion stanovnika.
A Island preko 60 hiljada.
Ono jest, lako je kad si mali a imaš i novca, a i brineš o stanovništvu. Nemaš ga za bacanje...
maksa83 maksa83 23:14 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Gledao sam danas...Farska Ostrva imaju 100 hiljada testova na milion stanovnika.

Pa, da, s tim da Farska Ostrva imaju 50000 stanovnika, dakle njih bi Mirijevo pregazilo, a za Island (sa 365000) ne bi baš mogao sam Novi Beograd, morala bi i Zvezdara da pripomogne.

aureus aureus 23:24 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Inače, izgleda da se Farska Ostrva izvlače.
Dosad su registrovali 181 zaraženog, broj novozaraženih opada, niko nije umro, a više se ne povećava ni broj aktivnih slučajeva, što se vidi na slici ispod.

A niko im ne može reći da ne testiraju.
Testiraju, testiraju. 4800 testova.


Dobro se drže.
San Marino je mnogo gore prošao.
zemljanin zemljanin 23:38 04.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

poznato je da od testiranih 95% zavrsi sa lakim preboljevanjem, 5% su teski slucajevi ... kod tih 5% je smrtnost oko 20% ... globalno a od drzave do drzave varira ... koji to podatak, nije do sada spomenut, pa je opet drama ...

ovde se diskutovalo o Svedskom labavom modelu koji je +/- na nivou globalne statistike sa nesto vecim brojem smrtnih slucajeva, za koji je vec naglaseno da varira jer ima mnogo drugih faktora ... i proglasena je pandemija, automatski stanje ozbiljnije od obicnog sezonskog gripa ... ali ta statistika isto kaze da, ne znam tacan broj, ali recimo pola miliona godisnje umre od bolesti koja je poznata i za koju imamo zastitu, lekove i vakcinu ...

a da li su mere koje su sprovedene u Srbiji i primerene ili su kasnjenje u reakciji na pandemiju je nesto sto se nikad nece utvrditi ... mozda ce Svedska da najebe ko i neke druge drzave a mozda i nece ... mozemo da pretpostavljamo a trenutno se drzi u granicama neceg iz cega ne mozemo da izvucemo nista precizno ... zato nagadjamo

postoji i istrazivanje na Islandu, testirano, mislim, ~10000 nasumicnno odabranih i stepen zarazenosti je 0.9% ... i sta mozemo da zakljucimo iz toga ... pa nista, mozemo da crtamo neke grafikone koji izgedaju ovako ili onako ali godine ce proci da se utvrde precizni podaci ... da, epidemija je i da, smrtnost je veca - to je jedino sto znamo ... i naravno da su najvise pogodjeni oni kojima je imunitet podriven, to vazi za svaku bolest ... i zna se koja je to grupa ljudi, vecinom 65+ ... ili oni koji su bas sada imali neku operaciju, vakcinaciju itd.

edit.
“DeCODE has now screened 10,401 individuals in Iceland. Of those, 92 were positive. So about 0.9% of those who we screened in the general population turned out to be positive. And that is probably the upper limit of the distribution of the virus in society in general.
The testing has been going on for 15 days – there was a little pause in the middle because we were missing swabs – but all of these 15 days, the rate of positives has been a little bit below one percent, which makes it likely that this is the true population prevalence”
Gospodja Klara Gospodja Klara 01:40 05.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Па сада замислите ковчеге, непрегледне редове ковчега (јер да се не чувамо, и ми-Србија бисмо дошли до 10-15.000 мртвих) а на ковчезима банкарски шалтер, на другом Walter ћевапи, на трећем цвећара, на четвртом ресторан-послужење, на петом, где су породично умирали, читав тржни центар.


Brajoviću, odrao si me u disciplini Morbidne Imaginacije, svaka čast.
milisav68 milisav68 09:06 05.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

Ovde dole fale Slovenci sa 13000 ali oni valjda nisu Balkan.

Oni su van konkurencije.

Ima jedna scena u filmu "Poseban tretman", kada Ljuba Tadić (doktor) čita neki članak u novinama, koliko koja nacija/država popije alkohola po glavi stanovnika, pa neko pita gde smo tu mi (u to vreme Jugoslavija), a Milan Srdoč (alkoholičar na lečenju) - Mi smo van konkurencije.
Atomski mrav Atomski mrav 12:28 05.04.2020

Re: Šta testovi testiraju

o Svedskom labavom modelu koji je +/- na nivou globalne statistike


Glavni epidemiolog u Švedskoj je priznao da je broj umrlih od Covid-19 veći nego što zvanične cifre pokazuju jer su "spori u obradi podataka". Švedski mediji spekulišu da bi broj umrlih mogao biti i duplo veći od zvaničnog.

Bojim se da će konačni "skor" biti poznat tek kad sve ovo prođe.
bene_geserit bene_geserit 08:58 02.04.2020

Politički nekorektan vic

Molim one što će da seru o PCu da ovo preskoče.

Postali smo kao Cigani ...
Vozimo neregistrovana kola, primamo pomoć od države, deca nam ne idu u školu, ljudi se odmiču od nas 2 metra ...
predatortz predatortz 09:03 02.04.2020

Re: Politički nekorektni vicevi

bene_geserit
Molim one što će da seru o PCu da preskoče ovaj tread.

Vic #1
Postali smo kao Cigani ...
Vozimo neregistrovana kola, primamo pomoć od države, deca nam ne idu u školu, ljudi se odmiču od nas 2 metra ...



Ja juče dobio:

Taši, taši, tanana
Kući ste sa ženama
Ringe, ringe, raja
Bićete do maja!


gedza.73 gedza.73 09:09 02.04.2020

Re: Politički nekorektni vicevi

Kući ste sa ženama

da je sreće. nego se ova moja buni nešto na taj predlog a ja stvarno iz najbolje namere
vcucko vcucko 09:46 02.04.2020

Re: Politički nekorektan vic

bene_geserit
Molim one što će da seru o PCu da ovo preskoče.

Postali smo kao Cigani ...
Vozimo neregistrovana kola, primamo pomoć od države, deca nam ne idu u školu, ljudi se odmiču od nas 2 metra ...

Ja u subotu odradio registraciju. Otišao u agenciju u komšiluku, dobar sa gazdom. Čovek uzeo auto i naplatio po cenovniku, otero na tehnički, vratio se sa nalepnicom.
Nisam shvatio da li može drugačije, u svakom slučaju će jednom morati. Tako da me i ne zanima previše.
ecce-florian ecce-florian 09:08 02.04.2020

sve se to odma okuraži

čim premijer sabajle udovolji noćašnjoj želji preCednika i povuče zaključak ti oma

pljas

novi tekst

otkud tebi informacije za ovo ?
a?

sad kad kaže vlada da se ne slaže s premijerom i zaključak ostane kako će da te vadu iz ustanove. preko skajpa

alselone alselone 09:18 02.04.2020

Re: sve se to odma okuraži

otkud tebi informacije za ovo ?
a?


Čuo u pivnici.
niccolo niccolo 10:22 02.04.2020

Re: sve se to odma okuraži

sad kad kaže vlada da se ne slaže s premijerom

Pa dobro, vidiš da se ni premijer ne slaže sa premijerom
predatortz predatortz 10:23 02.04.2020

Re: sve se to odma okuraži

niccolo
sad kad kaže vlada da se ne slaže s premijerom

Pa dobro, vidiš da se ni premijer ne slaže sa premijerom


Mene je uvek zanimalo da li su Vulini istomišljenici?
niccolo niccolo 10:29 02.04.2020

Re: sve se to odma okuraži

predatortz
niccolo
sad kad kaže vlada da se ne slaže s premijerom

Pa dobro, vidiš da se ni premijer ne slaže sa premijerom


Mene je uvek zanimalo da li su Vulini istomišljenici?

Pa jedan je valjda levičar, a drugi desničar. Ranije je ovaj jedan prevladavao, a sada ovaj drugi. Za ostale ne znam.
ecce-florian ecce-florian 10:42 02.04.2020

Re: sve se to odma okuraži

ne, meni je ipak od tih bg zornjaka, tači onaj snimak begradjana koji su sinoć pevali po terasama sa željom da predsednik ozdravi


niccolo niccolo 10:50 02.04.2020

Re: sve se to odma okuraži

Pa ja sam se prvi zalagao da mu pomognemo da ozdravi

Nego, ova idiotkinja ne zna ni šta je donosila:

“Moja je glupost i krivica što smo ovu uredbu doneli”, rekla je Brnabić i dodala da je trebalo bolje objasniti zbog čega se to čini.

Fikuse, nisi donela uredbu nego zaključak.
ecce-florian ecce-florian 11:10 02.04.2020

Re: sve se to odma okuraži

a šta ako, tebi uzinat, ipak ukine Uredbu, i to ONU, inicijalnu

e hbt, vama pravnicima nikad čovek da udovolji

a inače,
kaki akt
taki i naziv,
zaključak hbt
Черевићан Черевићан 09:38 02.04.2020

grosso modo

grafici koji se pojavljuju pokazuju

кад се 'ваки графикон прикаже
само лоше може да се слути,
ова пошаст - одабир без реда
указује неизвесност наших пути
solo solo 10:16 02.04.2020

Šta je tu zanimljivo ?

Novi grafici koji se pojavljuju pokazuju koliko je zapravo virus smrtonosan. Za sada imamo podatke samo za Italiju i to za najugroženiji grad i biće zanimljivo videti ih za druge gradove i druge države.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:41 02.04.2020

ovaj grafikon je star...

...a moguće i netačan
ali mislim da približno tačno ilustruje suštinu, u tom Bergamu izgleda jesu pomrli ko zečevi..
zašto je million dollar question ali bojim se da ćemo dobar odgovor da čujemo dogodine..
sad je pitanje svih pitanja dal je US na putanji Bergama, cijele Italije, možda Španije, ili pak Njemačke..
djeluje da je negdje kao i UK, ne baš Italija ali sigurno ne Njemačka..
a taj Bergamo.. dal će se ponoviti u NY..
tamošnje stanovništvo izgleda vjeruje da hoće..
ja očekujem da će globalno umiranje da dostigne vrh za 3 do 4 nedelje a onda će nam trebati još toliko da se opasuljimo, krenemo nazad na posao negdje u maju-junu, kako ko i tu prebrojimo štetu..
alselone alselone 10:46 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

newimprovedtadejus
...a moguće i netačan
ali mislim da približno tačno ilustruje suštinu, u tom Bergamu izgleda jesu pomrli ko zečevi..
zašto je million dollar question ali bojim se da ćemo dobar odgovor da čujemo dogodine..
sad je pitanje svih pitanja dal je US na putanji Bergama, cijele Italije, možda Španije, ili pak Njemačke..
djeluje da je negdje kao i UK, ne baš Italija ali sigurno ne Njemačka..
a taj Bergamo.. dal će se ponoviti u NY..
tamošnje stanovništvo izgleda vjeruje da hoće..
ja očekujem da će globalno umiranje da dostigne vrh za 3 do 4 nedelje a onda će nam trebati još toliko da se opasuljimo, krenemo nazad na posao negdje u maju-junu, kako ko i tu prebrojimo štetu..


Zašto star kad ima par dana i zašto misliš da je netačan?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:49 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

alselone
newimprovedtadejus
...a moguće i netačan
ali mislim da približno tačno ilustruje suštinu, u tom Bergamu izgleda jesu pomrli ko zečevi..
zašto je million dollar question ali bojim se da ćemo dobar odgovor da čujemo dogodine..
sad je pitanje svih pitanja dal je US na putanji Bergama, cijele Italije, možda Španije, ili pak Njemačke..
djeluje da je negdje kao i UK, ne baš Italija ali sigurno ne Njemačka..
a taj Bergamo.. dal će se ponoviti u NY..
tamošnje stanovništvo izgleda vjeruje da hoće..
ja očekujem da će globalno umiranje da dostigne vrh za 3 do 4 nedelje a onda će nam trebati još toliko da se opasuljimo, krenemo nazad na posao negdje u maju-junu, kako ko i tu prebrojimo štetu..


Zašto star kad ima par dana i zašto misliš da je netačan?


ako odeš sad na sajt tih novina vidjećeš članak koji kaže da je broj mrtvih zvanično 2600 a po njihovoj računici 4500..
tako da ovih 1000 mora biti nešto staro..
kako bilo ja se u to ne bih uzdala ali poenta jeste da su oni tamo nagrabusili ozbiljno i da pojma nemam zašto
alselone alselone 10:58 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

To je onda zapravo još mnogo gore.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:01 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

alselone
To je onda zapravo još mnogo gore.


pa dobro svakako nije ali kanda nije ni neko pretjerano profesionalno novinarstvo pa ne treba previše trošiti energije na to
predatortz predatortz 11:06 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

alselone
To je onda zapravo još mnogo gore.


Ja sam juče ukačio neki graph sa cca 8000 mrtvih za mart 2020.
No, sve to treba uzimati sa rezervom.
Tačne podatke, iz kojih se može praviti ozbiljna analiza i izvlačiti neki smislen zaključak, verovatno će znati samo mali broj ljudi iz struke.
alselone alselone 11:06 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

pa dobro svakako nije ali kanda nije ni neko pretjerano profesionalno novinarstvo pa ne treba previše trošiti energije na to


Treba. Ovakav pregled je važan, čak i ako je stari i delimično pogrešan pošto nam daje sliku o pogibelji tamo. Ovakve informacije su bez biasa i bez tumačenja da li je osoba umrla od ovoga ili od onoga.

alselone alselone 11:08 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

Ja sam juče ukačio neki graph sa cca 8000 mrtvih za mart 2020.
No, sve to treba uzimati sa rezervom.


Normalno. Ovo nije statistički zavod ili redakcija nacionalnog nedeljnika, ovo je blog koji treba da da pogled sa druge strane. Da li je 4, 6 ili 8 hiljada, nije važno u broj nego je važna proporcija.
Milan Novković Milan Novković 12:04 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

alselone
pa dobro svakako nije ali kanda nije ni neko pretjerano profesionalno novinarstvo pa ne treba previše trošiti energije na to


Treba. Ovakav pregled je važan, čak i ako je stari i delimično pogrešan pošto nam daje sliku o pogibelji tamo. Ovakve informacije su bez biasa i bez tumačenja da li je osoba umrla od ovoga ili od onoga.



Ima više faktora zbog kojih, možda, ovaj špic ovoliko štrči, bez obzira što je i prošlih godina starosna struktura bila slična, i ljudi su se slično ponašali, uglavnom:

- Novi je virus, to smo već spomenuli. Kad je stari, ako i nemamo na neki virus kolektivni imunitet, imunitet krda, oni koji imaju antitela usporavaju zaražavanje - pa su šicevi kao ovaj razvodnjeni malo na vre,menskoj osi.

- Život-smrt je dihotomija, crno bela ako ne računamo prelazna, komatozna stanja, a za statistiku ih ne računaju. Neko ko je imao 89 godina i imao tri ozbiljna zdravstvena problema ulazi u životnu opasnost kako se pojave i neočekivane sitnice, a ovaj virus nije naivan. Tj dovoljno je da im nešto još malo podrije zdravlje.

- Mirela nam je pričala da su ljudi tamo druželjubivi podosta, što je kod ovako neke neočekivane napasti isto rizik.

- Sezona gripa im je blaga ove godine, a u Nemačkoj, npt, jača - ovako neki tumače neke razlike, tj deo razlika između nemačke i Italije.

- Imaju i dosta imigranata sa podrivenim imunim sistemu, priča se da ih ima i dosta sa tuberkulozom

- I imaju dosta Kineza, a oko epidemije u Kini su bili i kineski praznici, pa se više putovalo.

- Pa je kriva odziva zdravstvenog sistema došla do granica, koje su onda podrili pošto nisu pazili na zdravstvene radnike
rodni rodni 18:50 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

predatortz
alselone
To je onda zapravo još mnogo gore.


Ja sam juče ukačio neki graph sa cca 8000 mrtvih za mart 2020.
No, sve to treba uzimati sa rezervom.
Tačne podatke, iz kojih se može praviti ozbiljna analiza i izvlačiti neki smislen zaključak, verovatno će znati samo mali broj ljudi iz struke.

Naravno!
Zaključak i treba da prave isključivo profesionalci.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:54 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...


Treba. Ovakav pregled je važan, čak i ako je stari i delimično pogrešan pošto nam daje sliku o pogibelji tamo. Ovakve informacije su bez biasa i bez tumačenja da li je osoba umrla od ovoga ili od onoga.



IZVOR: https://pandemic.substack.com/p/dying-for-the-coronavirus-or-with
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:58 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

- Imaju i dosta imigranata sa podrivenim imunim sistemu, priča se da ih ima i dosta sa tuberkulozom

1) Старије становништво је масовно цепљено вакцином против туберкулозе, мислим у децембру и јануару.
То јест, може бити да су им се тиме усрали у живот.

2) Не знамо још којим се лековима за притисак ови сениори третирају, али... може бити да су то они са ACE 2 инхибиторима? То је позивница вирусу.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:16 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

Milan Novković
alselone
pa dobro svakako nije ali kanda nije ni neko pretjerano profesionalno novinarstvo pa ne treba previše trošiti energije na to


Treba. Ovakav pregled je važan, čak i ako je stari i delimično pogrešan pošto nam daje sliku o pogibelji tamo. Ovakve informacije su bez biasa i bez tumačenja da li je osoba umrla od ovoga ili od onoga.



Ima više faktora zbog kojih, možda, ovaj špic ovoliko štrči, bez obzira što je i prošlih godina starosna struktura bila slična, i ljudi su se slično ponašali, uglavnom:



Ima li neko link gdje se moze procitati po kojem protokolu zarazene lijece Italijani a po kojem Nijemci, Kinezi itd.
Pitam jer mi se cini da farmaceutske kompanije imaju odredjeni uticaj na izbor lijekova koji se koriste za terapiju protiv virusa.
Ovdje, u Francuskoj profesor Rault ( Professeur Didier Raoult) je poceo lijeciti zarazene pacijente,sa prilicnim uspjehom, drugacijim ljekovima nego sto neki protokol nalaze i odmah je dosao u sukob sa vecinom doktora i ljudi koji rade u zdravstvu. Nisu ga smjeli jasno optuziti za sarlatanstvo ali davali takve izjave da ljudi sami zakljuce tako nesto.
U Francuskoj, i uopste na zapadu, za borbu protiv virusa koriste najvise Tamiflu dok u Rusiji i Kini koriste Arbidol. Tamiflu se ne prodaje u Rusiji a Arbidol na Zapadu iako su trzista "slobodna".
floki floki 21:22 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

pepe escobar je ovde pisao o rault-u - linak

sad, bem li ga...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:22 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

Ima li neko link gdje se moze procitati po kojem protokolu zarazene lijece Italijani a po kojem Nijemci, Kinezi itd.


A ja da pitam Braju, ima li podatke o vezi između oboljevanja od korone i pušanja.
Ja na to naleteo nisam, osim što su mi, "ozbiljni i ok ljudi" rekli da pušači manje oboljevaju i da imaju blaže simptome :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:33 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

A ja da pitam Braju, ima li podatke o vezi između oboljevanja od korone i pušanja.

Има.
Изгледа да вирус не воли пушаче.
Има их 3 до 5 пута мање од очекиваног, тј удела у популацији.

An unusually low prevalence of current smoking was observed among hospitalized COVID-19 patients (8.7%, 95%CI: 7.6-9.9%) compared to the expected prevalence based on smoking prevalence in China (30.3%, 95%CI: 28.4-32.1%; z-statistic: 22.80, P < 0.0001).

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:50 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

Изгледа да вирус не воли пушаче.


Pričam ja ljudima, pušite ljudi, čuvajte zdravlje
ne veruju.
:)
mirelarado mirelarado 22:02 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

hoochie coochie man
Изгледа да вирус не воли пушаче.


Pričam ja ljudima, pušite ljudi, čuvajte zdravlje
ne veruju.
:)


Kad vidi katranisana pluća, virus pomisli e, neš se ti ovde leba najesti, i zbriše.
Milan Novković Milan Novković 22:12 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

kamilo_emericki
Milan Novković
alselone
pa dobro svakako nije ali kanda nije ni neko pretjerano profesionalno novinarstvo pa ne treba previše trošiti energije na to


Treba. Ovakav pregled je važan, čak i ako je stari i delimično pogrešan pošto nam daje sliku o pogibelji tamo. Ovakve informacije su bez biasa i bez tumačenja da li je osoba umrla od ovoga ili od onoga.



Ima više faktora zbog kojih, možda, ovaj špic ovoliko štrči, bez obzira što je i prošlih godina starosna struktura bila slična, i ljudi su se slično ponašali, uglavnom:


Ima li neko link gdje se moze procitati po kojem protokolu zarazene lijece Italijani a po kojem Nijemci, Kinezi itd.
Pitam jer mi se cini da farmaceutske kompanije imaju odredjeni uticaj na izbor lijekova koji se koriste za terapiju protiv virusa.
Ovdje, u Francuskoj profesor Rault ( Professeur Didier Raoult) je poceo lijeciti zarazene pacijente,sa prilicnim uspjehom, drugacijim ljekovima nego sto neki protokol nalaze i odmah je dosao u sukob sa vecinom doktora i ljudi koji rade u zdravstvu. Nisu ga smjeli jasno optuziti za sarlatanstvo ali davali takve izjave da ljudi sami zakljuce tako nesto.
U Francuskoj, i uopste na zapadu, za borbu protiv virusa koriste najvise Tamiflu dok u Rusiji i Kini koriste Arbidol. Tamiflu se ne prodaje u Rusiji a Arbidol na Zapadu iako su trzista "slobodna".


floki
pepe escobar je ovde pisao o rault-u - linak

sad, bem li ga...

Prof Rault je, izgleda, interesantan karatker, i postoji teorija o francuskim farmakološkim kućama: taj derivat kinina koji on koristi su pre toga, u januaru, zabranili u Francuskoj, posle 50 godina u sblobodnoj prodaji. Sutra ću naći detalje. I protokol mu je taj lek koji usporava množenje virusa u ćeliji, pa antobiotik (specijalizovan za pluća)

To daje genuine rezultate, ali je experiment ipak traljav, i metod i on kao ličnost, izgleda: uzorak pacijenata, nema kontrolnu grupu, neki pacijenti ozdrave za 2 dana, svi su u ranim stadijumima bolesti.

Kao ličnost - kažu mu bivši zaposleni da je previše strog, tiranin, i niko ne sme da pisne ni o čemu iz njegovih timova.

Sa Ruskog državnog nekog instituta je došlo objašnjenje to, da mu protokol odlično radi u početku bolesti, ali ne kad virusi izbegnu kontroli u broju, pa imuni poludi.

Rusi imaju slično to, samo je drugi derivat kinina (u UK je u slobodnoj prodaji za ispod 2 funte), antibiotik, ali imaju i treću komponentu, koja moderira odgovor imunog - kažu da tim protokolom reče i rano obolele, i one gde je bolest već jako ozbiljna.

Sad sam zaboravio, mislim da si ti postavio taj link u hrvatskim novinama, i onda sam ja potražio - mnogi su ga preneli na obskurnim jezicima i u manjim državama (i u Izraelu, nisu samo ruski poajtosi), ali ga nisam našao na zapadu. Naštao sam zvaničnu izjavu baš tog insituta na ruskom sajtu.

Tamiflu je isto koristan u ranim fazama, koliko znam, i odlično radi posao sa dosta virusa - to bi objasnilo japanski uspeh, ako se ne varam oni ga rutinski koriste i za grip. Tamiflu, kažu, prepolovi trajanje i ozbiljnost gripa ako se brzo krene sa uzimanjem.

Sada ima jako mnogo top profesionalaca, od profa u Nemačkoj do Stanforda koji dižu glas zbog panike - potpuno je neprimerena i neverovatno štetna - ako se ne radi o nekim konspiracijama onda se, izgleda, radi o jako bagovitim političkim i šire sistemima u top zapadnim državama, UK, US, Nemačka pomnoženim sa još budalastijim medijima.

Šteta koja se pravi je nad-re-alna, i pod okriljem panike se već uveliko ratuje, naftom, tržištima, štampanjem novca, finansijskim balonima, vezama i vezicama, otimanjem i ostalim.

Sada je zapad skoro nepovratno i ubrzano krenuo na dole, pljačkaju Italiju sad koja je u Evru nemoćna, eno bila je vest, ali sam samo preleteo, kako država daje nekretnine pod hipoteku da bi dobila novac, Kina, Rusija, Kuba, ... timovi u ovoj utakmici daljeg približavanja Evrope i Azije.

Ko može da štampa svoj novac je u povlašćenom položaju, veliki su buklavno carevi.

Evropa je bukvalno na kolenima, i samo ta integracija može da je spasi, tj teže je videti neko drugo rešenje osim da svi koji su u Evru, skoro i Francuska, padnu na kolena pred Nemačkom.

Već više od godinu dana se priča da će stara neocon garda, koja i dalje veruje u hegemoniju i opasna je u tom verovanju, a koja više stvarno nema osnova, radije oboriti ceo zapadni sistem nego dozvoliti Trampu da ponovo pobedi (ne njemu lično, u stvari, nego gringosima i strategiji iza njega). Ali njegovi su dosta spretni, i poveli u početku i u krizi, videćemo.

Vaš Thierry Meyssan sugeriše (ja mislim da je izuzetan) da se Ameri polako povlače sa bliskog istoka, Britanci preuzimaju kormilo, a neki su pre rekli da je i neocon bratija ostala bez delova svoje deep-gov u podršci - postali su besmisleni, multi-polarnost je de-facto prihvaćena.

Podeliće KSA, kaže, UAE će postati centar, sa, tako, Britancima in charge.

Dok ja, a pročitao davno, verujem je je britanska aristokratija pogubljena ne baš kao neocons, razumnija je malo, ali se isto zaletela u ideologiji, i da Britanci, oni drugi delovi deep-gov, dele dosta ideja sa Rusima (čudno malo kad gledaš pozadinsko neprijateljstvo UK prema Rusima) oko Evroazijske integracije i razvoja, ...

... što ne znači da će se to desiti preko noći, pre nego sto se Bliski istok još malo ne dotera u "red" raznim neokolonijalnim potezima.
Milan Novković Milan Novković 22:32 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

Predrag Brajovic

chloroquin -- за Милана: ово чудо иде у лизозоме. Обичан, јефтини лек.

Now, days after the FDA gave them an emergency approval to treat COVID-19, European regulators are limiting their COVID-19 use to clinical trials only. The decision comes as limited data—some of it questionable—rolls in about the drugs and their potential as COVID-19 therapies. A French study that's made headlines continues to draw fire, but brand-new data from China add to the positive case.

Da, ali samo u ranijim stadijumima, izgleda.

I da, održava pH na površini opne lizozoma, virus je "pocepa" zakišeljavanjem.

A opet, šta bi bio razlog ne davati ovu kuru ljudima pre nego što im situacija postane ozbilja - sasvim je moguće da je stvarno čudesan.

Macron Inc nije povukao jedan, nego više jako čudnih poteza još u januaru, zabranu ovog leka, pre ovih vesti oko kojih se mi družimo, i nagađa se da mu je farmakomafija, između ostalog uvrtala ruku.

Ima i konspiracionih teorija koje kažu - možda mi dosta grešimo oko Pentagona, Cije, ... ponekad, a zaboravljamo na farmakomafiju - kad gledaš neke starije snimke Merc istraživača koji su rešili da iznesu istinu na čistac oko zezalica sa kvalitetima vakcina, pa ona jedna senior CDC kad je dobila terminalni rak pa izašla pred kamere sa istinom, može da se ispostavi ...

... da smo pomalo naivni utoliko što ne pratimo trag novca samo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:33 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

mirelarado
hoochie coochie man
Изгледа да вирус не воли пушаче.


Pričam ja ljudima, pušite ljudi, čuvajte zdravlje
ne veruju.
:)


Kad vidi katranisana pluća, virus pomisli e, neš se ti ovde leba najesti, i zbriše.


Pričam sad o tome sa ćerom koja je onaj agresivni antipušač (druga mi je, bogufala, normalna) i ne veruje :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:41 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

A opet, šta bi bio razlog ne davati ovu kuru ljudima pre nego što im situacija postane ozbilja - sasvim je moguće da je stvarno čudesan.

'Леба не једе.
Плус је јефтин.

Ја бих тражио да ми га дају.
Лек је деценијама у употреби, додуше у друге сврхе.
Знају му се пропратна дејства.
Ништа озбиљно.

Може бити да ће почети озбиљно да људе кљукају њиме?
nsarski nsarski 22:50 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

Лек је деценијама у употреби, додуше у друге сврхе.


Kad si bio mali čitao si "Kroz pustinju i prašumu" o avanturama Nele i Staše. Nela je dobila malariju i veći deo knjige oni očajnički idu u potragu za kininom koji je Neli neophodan kao lek. Čitao si, ali si zaboravio, možda.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:52 02.04.2020

Re: ovaj grafikon je star...

Čitao si, ali si zaboravio, možda.

Ја имам само RAM меморију ;-)
Наравно да сам заборавио.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana