Knowledge of Good and Evil

nsarski RSS / 09.05.2008. u 19:39

412px-Hugo_van_der_Goes_009.jpg

I poznaćete istinu, i istina će vas osloboditi. (Jevandjelje po Jovanu 8:32)

Čovek je radoznalo biće.

Razvejao se po svetu, istražio svaku zabit planete, oplovio sva mora i okeane i reke i jezera, ispitao pećine i vrhove planina i morska dna, i šume i pustinje i ostrva.

On osluškuje signale iz svemira koji nam stižu u vidu talasa ili čestica, tumači eho iz zemaljskih i okeanskih dubina, otkucaje srca, posmatra biljke i zivotinje i njihovo ponašanje, i daleke kosmičke prostore i klimu i geološke promene na površini planete. Ukratko, posmatra i tumači "sve što oku dostupno je".

Takodje, čovek se okrenuo sebi i stao da proučava svoja dela (umetnička, gradjevinska i druga), svoju istoriju, ratove, društvene odnose, svoje misli i želje i nagone, i svoju prirodu, sa ciljem da sakupi što više znanja o sebi i svetu oko sebe.

Sve ovo sakupljeno znanje se nalazi u temeljima današnje tehnologije i gradjevine i medicine i svega što se danas naziva civilizacija. Nazovimo ovu vrstu znanja "industrijsko" znanje - ono je, manje više svima dostupno, sakupljeno je u knjigama, i složeno u bibliotekama, ili u drugim storage media ili na Internetu. Ono nam služi da razumemo kako svet funkcioniše, i, ponekad, da predvidimo njegovo ponašanje u budućnosti. Ono je, da tako kažem, dobro znanje, jer je čoveku korisno. Takva dobra znanja se mogu naći, na primer, na Guglu, čiji je jedan od osnivača Sergej Brin.

sergey-brin-2.jpg

Postoje, medjutim, znanja koja čovek, ponekad, nije dobro da ima. Ne mislim ovim na staru Platonovu distinkciju izmedju vladajuće klase, koja zna, i podanika, koji zive uz pomoć verovanja. Takve podanike je ponekad potrebno lagati, ako je to način da im se ilustruje viša Istina koja je dobra za njih. (Sličan odnos postoji kada pričamo deci da postoji Deda Mraz, a dobro znamo da to nije tačno).

Ovaj blog je o znanju koje je, u principu, moguće imati, ali za koje mnogi misle da nije dobro da čovek ima. Kao primer, navedimo situaciju kada se lekar ustručava da  pacijentu saopšti pravu istinu o prirodi bolesti, plašeći se da će takvo saznanje kod pacijenta proizvesti štetnu reakciju.

Danas smo u prilici da mnoge takve istine o sebi lično saznamo, ali ima mišljenja da je to ono znanje koje nije dobro. Jedno od mesta gde se takva znanja mogu naći je sajtu 23 and me ciji je osnivač Anne Wojcicki, verenica Sergeja Brina.

31317_kqspp3k91d_m.jpg

  

Ako pošaljete uzorak svoje DNK (obično bris iz usta), i platite oko hiljadu dolara, oni će taj uzorak analizirati i dobićete znanja o sebi koja do sada niste imali.

Na primer, moći ćete da znate kolika je verovatnoće da dobijete šećernu bolest, ili Alchajmerovu bolest u starosti, koje su šanse da u kasnijem životu  postanete zavisnik (od nikotina, alkohola, droga), itd. Takodje mozete saznati da li ste nasledili sklonost vaših roditelja ka odredjenim ukusima, ili vrsti ponašanja.

Za sada se ove informacije izražavaju verovatnoćama jer je današnje poznavanje genomike i genetskih uzroka raznih poremećaja i bolesti prilično oskudno. Medjutim, doći će ubrzo vreme kada će se ovakve stvari znati mnogo pouzdanije. Ipak, i u ovaj situaciji, mnoga osiguravajuća društva uzimaju ove prognoze u obzir kada se odlučuju da li i po kojoj ceni da vam prodaju osiguranje. U poslednje vreme se čak velike kompanije oslanjaju na neke od ovih prognoza prilikom zapošljavanja. Za sada je ovakva praksa zabranjena, ali jednom kada takva znanja postanu pouzdanija, lično sumnjam da će ljudi odoleti svojoj radoznalosti.

Da li je ova vrsta znanja dobra za vas, kao jabuka sto je dobra

fresh-apple.jpg

 ili je u pitanju "zmija u travi"?

p2601i.jpg

Čovek je radoznalo biće i želi o svemu da sazna pa i o sebi.

 γνῶθι σεαυτόν ili gnoti seauton (upoznaj samoga sebe) je stara Grčka izreka koja se pripisuje barem šestorici slavnih ljudi - izmedju ostalih i Sokratu, mudracu. Da li bi voleli da posedujete ovakvo znanje o sebi?



Komentari (223)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragan7557 dragan7557 23:22 09.05.2008

Re: :)

Etika "uporebe znanja" je nešto sasvim drugo, ona je prizma kroz koju se vide ljudski karakteri i nema veze sa znanjem samim.


Ovim implicirate da znanje postoji van čoveka respektivno ljudskog društva ili vas ja ne shvatam dobro ??
mariopan mariopan 23:30 09.05.2008

Re: :)

gordanac
gedankenexperiment
više-manje, čini mi se
(otprilike kao da ti predložim onaj čuveni "imaš još toliko i toliko da živiš (nema veze zašto) - šta je spisak od 100 stvari koje ćeš neizostavno uraditi?"
Msleeeeem, šta te sprečava da ih i inače uradiš?

Nisam baš sigurna da sam razumela da li si ZA ili PROTIV - potrebe svakog znanja.
A što se tiče saznanja o sopstvenom genetskom materijalu - što se mene tiče DA i to znanje je dobro. Kao što je dobro saznati (spoznati) sve o sebi. I uvek ostati otvoren za to da se može saznati - još.


Pa recimo napisala bih testament a sada mislim da je jos rano....ili nije? )))))Ako ga napisem, makar i neozbiljno, iz zezanja, mislicu o tome i to ce me kad tad dovesti do misli o smrti a to je vec depresija. Sta ce mi to kada ja sada zamisljam da imam joooos ohohoj koliko da zivim, pa svi su mi dugovecni bili.......ili nisu? Imali smo nekoliko vrlo bolnih gubitaka mladih u porodici i sve neke teske bolesti....jao sta mi je trebalo sada da se toga setim.....sad razmisljam za koliko sam ih nadzivela a bili su toliko bolji od mene...ma ne zasluzujem ja da zivim kada su oni tako mladi otisli...mozda i ja imam tako neku bolest koja je samo neprimetna dok ne bude kasno......odoh sad da napisem taj testament......eto vidis zasto to sada ne radim?
gordanac gordanac 23:38 09.05.2008

Re: :)

Ne mora uopste da postoji "problem" u nekome, Na primer, ja imam drugara koji je usvojio dete iz Kazhstana (to je vec bila avantura za sebe, ali drugom prilikom). Mali Aleks sada ima 5 godina. On ne zna da je usvojen (dosao je ovde kad mu je bilo oko godinu dana). Kada - i da li! - tom detetu reci? On ce svakako u nekom trenutku da ukapira da nesto tu nije sasvim u redu.
Sada, mozda ce zeleti da ide u Kazahstan da nadje pravu majku, oca? Ne znamo. Da li je to dobro za njega? To nije sasvim naivno pitanje.

aha
Dakle, u suštini je reč o - etici znanja koje poseduješ (činjenica da možeš saznati i "sastav" svog ili nečijeg genetskog materijala je samo - info i ništa više)., reč je o upotrebi znanja ili o "etičnosti" (zlo)upotrebe znanja. kojom se "proizvodi" neko emocionalno stanje i gradi ili razgrađuje neki emocionalni odnos između dvoje ili više ljudi.
Da sam na njihovom mestu - ja bih mu rekla, bilo kada, sve, sasvim otvoreno i sa jasnom emocionalnom porukom da ima moju (našu) podršku šta god još bude želeo da sazna ili kuda bi god želeo da ode (do "pravih" roditelja ili već u kojegod traganje o sebi). Da sam na njihovom mestu probala bih da poverujem da će umeti da "podnese" znanje o svom poreklu, jer bih se pre toga potrudila da ga za to (drugim znanjima i emocijama) osposobim. A vrlo bih ozbiljno to razmatrala pre odluke o usvajanju, znanjima o prednostima i teškoćama života usvojenog deteta u porodici.
To je ustvari priča o tome mogu li ljudi biti "srećni" ako saznaju sve o sebi ili dopuste da neki drugi saznaju sve o njima.
Mislim da jedino tako i mogu, ustvari.
gordanac gordanac 01:04 10.05.2008

Re: :)

Etika "upotrebe znanja" je nešto sasvim drugo, ona je prizma kroz koju se vide ljudski karakteri i nema veze sa znanjem samim.
dragan7557
Ovim implicirate da znanje postoji van čoveka respektivno ljudskog društva ili vas ja ne shvatam dobro
??

Ne, niti impliciram, niti se razumemo.
Način na koji će neko znanje biti (zlo)upotrebljeno zavisi prvo od etičkih načela po kojima se vlada ljudsko biće koje znanje poseduje (samo za sebe) ili od pravila (etičkih ili ne, po ličnom sudu) koje je neka većina usvojila kao društveno poželjna. (Recimo, neko hipotetičko, buduće pravilo da pri zapošljavanju donosite svoj DNK analizirani uzorak ili ga "dajete" na analizu). Znanje o metodu uzimanja uzorka DNK, znanje o samoj analizi ili interpetaciji je "etički neutralno", ono je per se - dobro, a njegova (zlo)upotreba je podložna ocenjivanju da li je zlo ili dobro. I svi ćemo različito odlučivati, verovatno.
Dolybell Dolybell 08:23 10.05.2008

Re: :)

"da smo svi rođeni jednaki"


Lepo zvuči - ali nije tako, znamo to svi jako dobro, ali
u ime humanosti da to sve stavimo pod jednu misao...

Milena Mitic Milena Mitic 08:31 10.05.2008

Re: :)

mariopan
[
Pa recimo napisala bih testament a sada mislim da je jos rano....ili nije? )))))Ako ga napisem, makar i neozbiljno, iz zezanja, mislicu o tome i to ce me kad tad dovesti do misli o smrti a to je vec depresija. Sta ce mi to kada ja sada zamisljam da imam joooos ohohoj koliko da zivim, pa svi su mi dugovecni bili...

mariopan, ovo me podsca na nesto sto je rekla moja drugarica kada sam ja uzela karticu donatora organa sa VMA (ono "slazem se da se u slucaju smrti moji organi mogu upotrebiti za lecenje drugih ljudi" - kad smo pricale o tome, rekla je da ona to ne zeli jer "nece da sluti". pogledi na to su nam ocigledno bili razliciti kao nebo i zemlja - pa zar nije cinjenica da mogu da izadjem na ulicu i poginem? (ili da uopste ne moram da izlazim iz kuce da bih se srela sa opasnoscu...). ali ne treba dozvoliti da ta cinjenica relativizuje nas kompletni zivot, u smislu ' zasto bih nesto radio kad sutra (prekosutra, za 10 god..) moze da me nema?" - pa zato sto moze i da te ima. i naravno radim sve kao da ce me biti i sutra, ali mi nije problem da uradim i nesto sto me podseca da moze i da ne bude tako, kao npr. donorska kartica...
Dolybell Dolybell 08:42 10.05.2008

Re: :)

ma znanja koja nisu dobra...da ne nabajam sad abila bi bogami podugacka lista....


Zato treba imati talenta i ne trpati u glavu svašta
dragan7557 dragan7557 09:33 10.05.2008

Re: :)

gordanac
Etika "upotrebe znanja" je nešto sasvim drugo, ona je prizma kroz koju se vide ljudski karakteri i nema veze sa znanjem samim.
dragan7557
Ovim implicirate da znanje postoji van čoveka respektivno ljudskog društva ili vas ja ne shvatam dobro ??

Ne, niti impliciram, niti se razumemo.
Način na koji će neko znanje biti (zlo)upotrebljeno zavisi prvo od etičkih načela po kojima se vlada ljudsko biće koje znanje poseduje (samo za sebe) ili od pravila (etičkih ili ne, po ličnom sudu) koje je neka većina usvojila kao društveno poželjna. (Recimo, neko hipotetičko, buduće pravilo da pri zapošljavanju donosite svoj DNK analizirani uzorak ili ga "dajete" na analizu). Znanje o metodu uzimanja uzorka DNK, znanje o samoj analizi ili interpetaciji je "etički neutralno", ono je per se - dobro, a njegova (zlo)upotreba je podložna ocenjivanju da li je zlo ili dobro. I svi ćemo različito odlučivati, verovatno.


Šta je onda uloga posmatrača u odnosu na znanje ? Definišete li vi znanje kao nešto što je van posmatrača koji tek sa prizmom etike ( aparatus operandum) sebe dovodi u stanje u kome je znanje dostupno (zahvaljujući aparatu) dok pre toga znanje postoji nezavisno od posmatrača i nije mu imanentno sve dok ne upotrebi rečenu prizmu.
dragan7557
gordanac gordanac 10:00 10.05.2008

Re: :)

I dalje imamo nesporazum.
(verovatno zbog različitih "paketa znanja" koja kao prethodna posedujemo :)))
Ne postoje "posmatrači u odnosu na znanje", ili tačnije - ne razumem šta bi to značilo.
Evo primera (pa da ne smaram više o istom :)) :
a) - posedujemo znanja koja nikako i nigde i nisakim neće biti podeljena - takva odluka je doneta na osnovu sopstvenih etičkih stavova (u literaturi poznato kao "sa mnom u grob" :))
b) - deljenje (ili prenos, razmena) sopstvenih znanja je proces koji prethodno "prolazi" sopstvene etičke procene o posledicama te podele na druge (u literaturi poznato kao "empatija i znanje" :))
c) - sticanje, traganje, usvajanje bilo kakve vrste znanja (podataka, info, industrijskih znanja, ekspresija emocionalnih doživljaja, introspektivnih tuđih znanja,......šta god) mora biti lišeno bilo kakve sopstvene etičke predrasude (ili bar imati svest o predrasudi) da bi se negovala spremnost za širenje ukupnog obima znanja (u literaturi poznato kao "opseseivna radoznalost" :))
d) - zrelost kroz negovanje emocionalnih znanja, oblast koju etičko skoro da ne može "dotaći" - tricky i najljudskije od svih primera (u literaturi poznato pod "ljubav", a podnaslov je "....kad krhko je znanje..." :))
Eto.
Kao biće najtačnije te opisuje ono što umeš i znaš, ono kako to "koristiš" da bi i drugi od toga imali "koristi" i oni (neki na koje naiđeš) koji te svojim postojanjem, onim što oni umeju, znaju i jesu - očaraju :))
mariopan mariopan 15:26 10.05.2008

Re: :)

Evo ja tu karticu donatora bas hocu da uzmem i uradicu to cim budem mogla da licno odem do VMA )))

Iz sasvim istih razloga kao ti, zasto da moji organi, ako su jos dobri i korisni, a ja vec moram da umrem...propadnu. Ali ne bih htela da znam da su mi bas neke odredjene bolesti genetski ucrtane jer mislim da ce mi to pokvariti zivot. Nema sanse da o tome ne pomislim, da to izbacim iz zivota i da sasvim opusteno zivim posle kad saznam.

A to doniranje orgna mene ne podseca da cu ja umreti, to me vise podseca da ce oni biti upotrebljeni za necije spasavanje zivota a ne baceni, jer to je steta nemerljiva za ljude kojima su potrebni. Na to tako gledam. Imam i retku krvnu grupu i davalac sam krvi i pretpostavljam da bi ti organi bili korisni i zato sto moraju biti kompatibilni nekome ko ima istu, retku, krvnu grupu. Pa zasto da se bace.Ali to me ne podseca na umiranje, ja ne razmisljam o tome na taj nacin.
ivana23 ivana23 21:01 09.05.2008

?

gordanac gordanac 21:06 09.05.2008

Re: ?

Who decides?
Ljudi.
Kazezoze Kazezoze 21:14 09.05.2008

Re: ?

ivana23

who decides?
bush!
ivana23 ivana23 21:14 09.05.2008

Re: ?

gordanac
Who decides?Ljudi.


Koji ljudi? Poznati, nepoznati..dobri, losi..
Ako priroda svoj deo zapisuje u genima, onda i ona snosi deo odluke.
Mi sami? Svojim odlukama?
gordanac gordanac 21:20 09.05.2008

Re: ?

Koji ljudi? Poznati, nepoznati..dobri, losi..
Ako priroda svoj deo zapisuje u genima, onda i ona snosi deo odluke.
Mi sami? Svojim odlukama?

Svi ljudi.
Mi sami svojim odlukama.
Naši izbori i naše odluke nas čine takvim kakvim smo, taman toliko koliko i genetski, evolucioni materijal od koga smo (slučajem) načinjeni.
Uvek ljudi odlučuju šta je dobro, a šta zlo, pa ma šta bio domen odluka, na osnovu toga (domena odluka) se razlikuju samo posledice načinjenog izbora o tome da li je nešto dobro ili je - zlo.
ivana23 ivana23 21:38 09.05.2008

Re: ?

gordanac
? Svi ljudi.
Mi sami svojim odlukama.
Naši izbori i naše odluke nas čine takvim kakvim smo, taman toliko koliko i genetski, evolucioni materijal od koga smo (slučajem) načinjeni.
Uvek ljudi odlučuju šta je dobro, a šta zlo, pa ma šta bio domen odluka, na osnovu toga (domena odluka) se razlikuju samo posledice načinjenog izbora o tome da li je nešto dobro ili je - zlo.


Da bih odgovorila, morala bih celo vece da kuckam.
Kazacu samo da u nekom smislu jesi u pravu, ali se ne slazem sa tvojim razmisljanjem.
Kontradiktorno? Nije.
Koliko faktora utice na jedan ljudski zivot. Neki ciklon mozda..?!

bindu bindu 21:40 09.05.2008

Re: ?

gordanac
Koji ljudi? Poznati, nepoznati..dobri, losi..
Ako priroda svoj deo zapisuje u genima, onda i ona snosi deo odluke.
Mi sami? Svojim odlukama?

Svi ljudi.
Mi sami svojim odlukama.
Naši izbori i naše odluke nas čine takvim kakvim smo, taman toliko koliko i genetski, evolucioni materijal od koga smo (slučajem) načinjeni.
Uvek ljudi odlučuju šta je dobro, a šta zlo, pa ma šta bio domen odluka, na osnovu toga (domena odluka) se razlikuju samo posledice načinjenog izbora o tome da li je nešto dobro ili je - zlo.



jbt-e gordenac ti si bre mnogo pametna zena...ko ristotle.....a ..verovatno znas i gumu na automobilu da promenis
...............
Kazezoze Kazezoze 21:44 09.05.2008

Re: ?

jbt-e gordenac ti si bre mnogo pametna zena...ko ristotle.....a ..verovatno znas i gumu na automobilu da promenis

))))))
gordanac gordanac 21:52 09.05.2008

Re: ?

Da bih odgovorila, morala bih celo vece da kuckam.
Kazacu samo da u nekom smislu jesi u pravu, ali se ne slazem sa tvojim razmisljanjem.
Kontradiktorno? Nije.

:))
like it :)
Koliko faktora utice na jedan ljudski zivot. Neki ciklon mozda..?!

Ciklon u realnosti može da te zbriše (zauvek), može da bude iskustvo koje ti menja percepciju (donosi nova znanja i iskustva) ili može da bude samo - meteorološka pojava koja na tebe ne prozvodi nikakav utisak, ili.....metafora za emocionalni doživljaj koji je nadahnjujući i inspirativan i nezaboravan ...ili....u pravu si, mogli bismo "kuckati" beskrajno dugo...
Meni se čini da je lakše "upravljati faktorima" koji utiču na jedan ljudski život ako imaš što više znanja o svemu i svačemu i o sebi, naravno....ništa više. A da pri tome imaš i "sreće" da je genetski materijal kojim si slučajno napravljena - relativno pristojnog "kvaliteta". Eto. Ali da imaš znanja i šta da radiš - ako nije.
A koliko svih drugih faktora....opet dođemo do ličnog izbora i odluka o tome šta je dobro ili zlo, po nas ili po druge. Tako nekako.
gordanac gordanac 21:55 09.05.2008

Re: ?

..a ..verovatno znas i gumu na automobilu da promenis...

:)))
verovao ili ne - znam!
ali - ne znam da vozim auto, nikad to nisam učila, znam da to nije za mene
(znam i farove da namestim :))))
ivana23 ivana23 21:59 09.05.2008

Bas tako

Tako nekako



bindu bindu 22:22 09.05.2008

Re: ?

gordanac
..a ..verovatno znas i gumu na automobilu da promenis...

:)))
verovao ili ne - znam!
ali - ne znam da vozim auto, nikad to nisam učila, znam da to nije za mene
(znam i farove da namestim :))))


pa sta ako znas ..... to sam dodala onako u zezanju..... vidi se da nekapiras neke najosnovnije stvari.....pa da ti kazem ,da se potrudis da naucis i to.
Dolybell Dolybell 08:24 10.05.2008

Re: ?

ivana23


Svako sam kako mu volja (slobodna je )
Dolybell Dolybell 08:44 10.05.2008

Re: ?

Uvek ljudi odlučuju šta je dobro, a šta zlo, pa ma šta bio domen odluka, na osnovu toga (domena odluka) se razlikuju samo posledice načinjenog izbora o tome da li je nešto dobro ili je - zlo.


Svako zlo - ima svoje dobro !
Dolybell Dolybell 08:47 10.05.2008

Re: ?

Meni se čini da je lakše "upravljati faktorima" koji utiču na jedan ljudski život ako imaš što više znanja o svemu i svačemu


Što se tiče znanja, tu se ne bismo složili.
Treba biti veoma izbirljiv po pitanju znanja.
U glavu ne treba trpati sve i svašta, bez izbora.
Dolybell Dolybell 08:52 10.05.2008

Re: ?

:)))
verovao ili ne - znam!
ali - ne znam da vozim auto, nikad to nisam učila, znam da to nije za mene
(znam i farove da namestim :))))


Simpatično !

Kad imaš znanje koje si izabrao, onda ti ne treba znanje da promeniš gumu.
To treba neko drugi da zna, ti ćeš to znanje platiti.

A to za vožnju, znaš - zato što imaš loše početno iskustvo ili ga
nemaš uopšte ?
gordanac gordanac 09:17 10.05.2008

Re: ?

A to za vožnju, znaš - zato što imaš loše početno iskustvo ili ga
nemaš uopšte ?

jok, nijedno ni drugo
zbog "gnoti seauton" :))) znam se :))))
trudim se da uvidim šta nije za mene i za šta nemam sposobnosti, pa se u to ne petljam
nije vožnja auta jedino, lista je poduža, vožnja je nekako smešno upala u razgovor :))

o plaćanju tuđeg znanja
uvek i rado, kao i predlog da se znanje stiče iz tuđih iskustava - ali to sve spada u "socijalna, komunikaciona znanja", mislim da nije o njima reč u osnovnom postu - već o spremnosti za znanja kojima se menja percepcija o sebi ili ista - kod drugih, znanja koja "vrednosno" menjaju ...takva ne možeš da kupiš, tako ja mislim
Dolybell Dolybell 11:57 10.05.2008

Re: ?

- kod drugih, znanja koja "vrednosno" menjaju ...takva ne možeš da kupiš, tako ja mislim


Naravno, nego se povela reč, kao neki primer,
auto - menjanje guma ...mislim na praktično znanje
koje - po meni je logično - može da se plati, a sve što
može da se plati je dostupno.
Postoje znanja koja se ne mogu kupiti, ma
koliko to neko želeo.
DeMarti DeMarti 13:51 10.05.2008

Re: ?

vidi se da nekapiras neke najosnovnije stvari.....pa da ti kazem ,da se potrudis da naucis i to.

prosvetli nas, iako se odnosi samo na gordanac, mene takodje zanima
zuti semafor zuti semafor 21:06 09.05.2008

Nesto se precutkuje

Lose,lose.Dve hiljade godina,covek je ziveo u skladu sa osnovnim zakonima prirode,pritom drzeci u okovima glavni generator stvaranja i unistenja,zenu,(copyright2)TAVORIO,ali ipak bio u miru,sa prirodom i sobom.

Sad je avet pustena na slobodu.Zadnjih sezdesetak godina,doslo je do progresije tehnoloskog razvitka,ali i do opste dehumanizacije i priblizenja apokalipsi.

Ako ne verujete,saberite dva i dva.

Zenska emancipacija je na zalost (srecu?)glavni uzrok svemu.

vucko vucko 21:18 09.05.2008

60 godina

zuti semafor

Sad je avet pustena na slobodu.Zadnjih sezdesetak godina,doslo je do progresije tehnoloskog razvitka,ali i do opste dehumanizacije i priblizenja apokalipsi.


Lord Kelvin
There is nothing new to be discovered in physics now. All that remains is more and more precise measurement.
gordanac gordanac 21:22 09.05.2008

:)))

Lord Kelvin
There is nothing new to be discovered in physics now. All that remains is more and more precise measurement.

..jedna od čuvenih pogrešnih procena! :)))) (moguće da je načinjena zbog nedovoljno znanja he-he!)
bravo Čubaka
Maksa Maksa 21:38 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

Ako ne verujete,saberite dva i dva.


2 + 2 = 5 (za velike vrednosti "2"

Milan Novković Milan Novković 21:42 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

(za velike vrednosti "2"

Za tricijumsku dvojku :)
nsarski nsarski 21:44 09.05.2008

Re: :)))

..jedna od čuvenih pogrešnih procena! :))))

On je cak i odlucio da prestane sa istrazivanjima!:)

Ali, ovde se govori o "industrijskom" znanju kako sam ga ja gore nazvao. To je "dobro" znanje:)
zuti semafor zuti semafor 21:44 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

2 + 2 = 5 (za velike vrednosti "2"


Pa poznato je da zamena teza,odbrambeni mehanizam nadirujuce dominacije nekog pravca..
nsarski nsarski 21:48 09.05.2008

Re: 60 godina

Chupacabra, ova je ipak vrh:

640K should be enough for anyone - Bill Gates.
nsarski nsarski 21:54 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

Zenska emancipacija je na zalost (srecu?)glavni uzrok svemu

Zene su krive za sve!?:))))
Od Eve i njene jabuke, pa nadalje....
miljanah miljanah 21:57 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

zuti semafor
Lose,lose.Dve hiljade godina,covek je ziveo u skladu sa osnovnim zakonima prirode,pritom drzeci u okovima glavni generator stvaranja i unistenja,zenu,(copyright2)TAVORIO,ali ipak bio u miru,sa prirodom i sobom.

Sad je avet pustena na slobodu.Zadnjih sezdesetak godina,doslo je do progresije tehnoloskog razvitka,ali i do opste dehumanizacije i priblizenja apokalipsi.

Ako ne verujete,saberite dva i dva.

Zenska emancipacija je na zalost (srecu?)glavni uzrok svemu.



Dve hiljade godina u miru i skladu..., znaci, samo od postanka hriscanstva...
I sve otislo u sunovrat od kako su zene dobile pravo glasa...

Alo, bre...???!!!!????
Kakve su to zenomrzacke izjave...
Je l' to niko drugi ne primecuje...
Kazezoze Kazezoze 22:02 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

Zene su krive za sve!?:))))
Od Eve i njene jabuke, pa nadalje....

pa i jabuka i zmija su zhenskog roda))
bindu bindu 22:02 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

nsarski
Zenska emancipacija je na zalost (srecu?)glavni uzrok svemu

Zene su krive za sve!?:))))
Od Eve i njene jabuke, pa nadalje....



ahaahaha dada sve malo sutra
a od vas pametnih...upm nemose do reci da dodjes ono blebece se u beskraj......i uglavnom samo ja pa ja i ko ce pre da kaze ja sam najpametnij-ja....ali mentalitet jos uvek dece iz predskolske
Milan Novković Milan Novković 22:04 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

Kakve su to zenomrzacke izjave

Ako se ne varam od kad je moja žena preuzela vlast prestale su da je uzbuđuju izjave :)
Ako je suditi po Rimu teško da su se "osnovni zakoni prirode" promenili tek pre 2000 godina nego da su još osnovniji :)
Milan Novković Milan Novković 22:09 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

pa i jabuka i zmija su zhenskog rodsa))

Možda jedne imenice ženskog roda rađaju druge - vlast, kamdžija, oklagija, ... :)
Maksa Maksa 22:26 09.05.2008

Re: 60 godina

nsarski
Chupacabra, ova je ipak vrh:

640K should be enough for anyone - Bill Gates.


Jeste Bill the one we love to hate, ali meni su ovi ipak bolji:

'One day every town in America will have its own telephone'. (U.S. Mayor, 1880).

'Within the next decade the film will replace print'. (Thomas Edison, 1913).

'I forsee a world market for maybe 5 computers'. (Thomas Watson, Chairman of IBM, 1943).*

'I predict a time when computers will weigh no more than one and a half tons'. (Popular Mechanics, 1949).*

'I forsee no reason for people to have a computer in their home'. (Ken Olson, President of Digital Equipment Corporation, 1977).*
nsarski nsarski 22:29 09.05.2008

Re: 60 godina

Vidovnjaci, nema sta!:)))
Maksa Maksa 22:30 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

ožda jedne imenice ženskog roda rađaju druge - vlast, kamdžija, oklagija, ... :)


A mora da postoji i dobar razlog što svi američki uragani imaju isključivo ženska imena.
zuti semafor zuti semafor 22:30 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

Kakve su to zenomrzacke izjave...


Ni govora o tome.Naprotiv zene su najsavrsenija tvorevina prirode(posle muskarca)i naravno najlepsa.

Zene su razlog zbog koga se budim svakog jutra,u nadi da cu naci jos lepsu.

Zene zene..
nsarski nsarski 22:33 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

A mora da postoji i dobar razlog što svi američki uragani imaju isključivo ženska imena.

2008 hurricane names
Arthur
Bertha
Cristobal
Dolly
Edouard
Fay
Gustav
Hanna
Ike
Josephine
Kyle
Laura
Marco
Nana
Omar
Paloma
Rene
Sally
Teddy
Vicky
Wilfred

Ima ovde i muskih
Maksa Maksa 22:36 09.05.2008

Re: 60 godina

nsarski
Vidovnjaci, nema sta!:)))


Paralelno sa njima bilo je i pravih vidovnjaka, npr. Vannevar_Bush], tip koji je 1945 predvideo i Internet i kućne računare, i to opisao u članku As We May Think. Fascinantan tip.

Maksa Maksa 22:37 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

Ima ovde i muskih


A, dakle naseo sam na hoax.

(Ma ti što su muški su sigurno gej. :):)
Kazezoze Kazezoze 22:41 09.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

Ima ovde i muskih

da ali ti nisu razorni, mushki dodju ko povetarac u odnosu na zhenske))
Zeks Zeks 22:54 09.05.2008

Ja sam za zene!

Sad je avet pustena na slobodu.Zadnjih sezdesetak godina,doslo je do progresije tehnoloskog razvitka,ali i do opste dehumanizacije i priblizenja apokalipsi.
Zenska emancipacija je na zalost (srecu?)glavni uzrok svemu.

Ne slazem se!
Srbiju moze da popravi samo zenska briga!
Stara je poslovica:"Sta se kurcis kad si mali"
Machizam i puvanje Srba,muskaraca, doveo nas je na rub propasti...
Neka zene vladaju!
zuti semafor zuti semafor 23:05 09.05.2008

Re: Ja sam za zene!

Neka zene vladaju!


Pa zene i vladaju u Srbiji,btw..
Zeks Zeks 23:28 09.05.2008

Da...

Pa zene i vladaju u Srbiji,btw..


Samo po nekim kucama.
man ray loves me man ray loves me 23:50 09.05.2008

Re: Ja sam za zene!

Neka zene vladaju!

ali muski! :) (pre par dana jedan od preostalih senatora koji podrzavaju hillary rekao je da je to zato sto ona ima testicular fortitude kakav se retko srece)
nsarski nsarski 00:47 10.05.2008

Re: Da...

Samo po nekim kucama.

Super slogan:
"Vladamo po kucama!" :)))))))
vlada dvm vlada dvm 07:45 10.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

zuti semafor
Lose,lose.Dve hiljade godina,covek je ziveo u skladu sa osnovnim zakonima prirode,pritom drzeci u okovima glavni generator stvaranja i unistenja,zenu,(copyright2)TAVORIO,ali ipak bio u miru,sa prirodom i sobom.Sad je avet pustena na slobodu.Zadnjih sezdesetak godina,doslo je do progresije tehnoloskog razvitka,ali i do opste dehumanizacije i priblizenja apokalipsi.Ako ne verujete,saberite dva i dva.Zenska emancipacija je na zalost (srecu?)glavni uzrok svemu.


Covek je mnogo vise od te dve hiljade godina ziveo u prisnom kontaktu sa prirodom, a ako mislite na poslednjih dve hiljade godina, tu je pocelo udaljavanje od prirode i njnih "zakona"
Dolybell Dolybell 08:26 10.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

Lose,lose.Dve hiljade godina,covek je ziveo u skladu sa osnovnim zakonima prirode


O tome pouzdanih podataka. Čista teorija.
Misli se da je tako trebalo da bude e da bi čoveka
uskladili sa evolucijom
Dolybell Dolybell 08:55 10.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

Dve hiljade godina u miru i skladu..., znaci, samo od postanka hriscanstva...
I sve otislo u sunovrat od kako su zene dobile pravo glasa...


Upravo obrnuto, muškarci nije trebalo da imaju
pravo glasa nikad.
(samo vraćam lopticu)
Dolybell Dolybell 12:04 10.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

Ni govora o tome.Naprotiv zene su najsavrsenija tvorevina prirode(posle muskarca)i naravno najlepsa.


Koji komplimenti !
Postoji jedna stvar, koja me na neki način nervira,
a to je da svaki muškarac,samim tim što je muško - uzima
sebi za pravo da je pametniji od svake žene, jer je žena
budući da je napravljena od Adamovog rebra, samo
delić muške pojave - te tako ne postoji nijedna žena
koja je pametnija od bilo kog muškarca.
Tipičano muško mišljenje - genetski kod.
Черевићан Черевићан 16:28 10.05.2008

безнервозе, мрс Dolybell

јер . . .

Zašto je Bog prvo smislio muškarca pa tek onda ženu?
Kao i svaki umetnik, prvo je nacrtao skicu pa tek onda napravio umetničko delo!
Kazezoze Kazezoze 16:51 10.05.2008

Re: безнервозе, мрс Dolybell

Черевићан
јер . . .Zašto je Bog prvo smislio muškarca pa tek onda ženu? Kao i svaki umetnik, prvo je nacrtao skicu pa tek onda napravio umetničko delo!

jeste, zato je kaznio da se mora chitav zhivot shminkati kako bi odrzhala lepotu tog umetnichkog dela ))
Dolybell Dolybell 16:55 10.05.2008

Re: Nesto se precutkuje

Zene su krive za sve!?:))))
Od Eve i njene jabuke, pa nadalje...


Prevara ne zavisi od onog koji vara - već
od pohlepe prevarenog.
Da Adam nije bio "alav" - sve bi bilo OK,
samo bi Eva bila isterana iz Raja.
Jedino je trebalo nekako i Adama šutnuti, jer šta bi ona
sama - ništa. Bio bi kraj bez početka.
E zbog toga je smišljeno da je i Adam jeo
jabukicu...te ih izbaciše.
Bolje bi bilo da su oboje ostali.
p.s. na zmiju ste svi zaboravili
Dolybell Dolybell 21:32 10.05.2008

Re: безнервозе, мрс Dolybell

Kao i svaki umetnik, prvo je nacrtao skicu pa tek onda napravio umetničko delo!


Ovo nisam mislila ali sam slučajno pronašla, fascinantno je


alselone alselone 21:08 09.05.2008

Zamislimo da

postoji "1 na 1" preslikavanje izmedju nasih osobina zapisanih u genima i sara na nasem dlanu, eto ga opravdanje za sve one vracare. :)
Salim se.


Mislim da ne bih voleo. Sto kaze maiopan volim da istrazujem i upoznajem sebe i svoje mogucnosti kroz svakodnevne izazove. Ne bih voleo da se budim u strahu pitajuci se da li je to onaj dan kada ce mi se aktivirati zli gen neke bolesti.
vucko vucko 21:39 09.05.2008

Goooooogle

Our ultimate goal is to work with publishers and libraries to create a comprehensive, searchable, virtual card catalog of all books in all languages that helps users discover new books and publishers discover new readers.

Google Book Search Library Project
zuti semafor zuti semafor 21:42 09.05.2008

Pa

Da probam, da empirijski uprostim ovo gore izneto,u svega par recenica.(ostalo cete naci,u mojoj novoj knjizi,koju pripremam,i za koju se nadam,da nece biti zabranjena)

Mehanizam zeninog dejstva,u nedostatku fizickointelektualne superiornosti medjupolnih odnosa,zasniva se na pretvaranju vodene pare u tecno agregatno stanje,a zatim snizavanjem temperature,u led ledeni.Cirkularnim procesima,sve se opet transformise u maglu,i zatim prodaje po zakonu slobodnog trzista.

Muskarac i majcica zemlja,tu su samo sporedni igraci..
Maksa Maksa 21:51 09.05.2008

Re: Pa

zuti semafor
Mehanizam zeninog dejstva,u nedostatku fizickointelektualne superiornosti medjupolnih odnosa,zasniva se na pretvaranju vodene pare u tecno agregatno stanje,a zatim snizavanjem temperature,u led ledeni.Cirkularnim procesima,sve se opet transformise u maglu,i zatim prodaje po zakonu slobodnog trzista.


O, 'de si Milutine.
zuti semafor zuti semafor 21:54 09.05.2008

Re: Pa

O, 'de si Milutine.


btw,nisam ja Milutin.
Maksa Maksa 21:56 09.05.2008

Re: Pa

zuti semafor
O, 'de si Milutine.
btw,nisam ja Milutin.


Onda izvini. Zaličilo.
G r o f G r o f 21:49 09.05.2008

Kazna

I poznaćete istinu, i istina će vas osloboditi.


Istina ne oslobadja. Ona okiva. Sam raj je nestao sa prvim zalogajem ploda znanja.
Svaki odgovor radja hiljadu pitanja.
Znanje nije dar nego kazna ali kazna koja oplemenjuje.
nsarski nsarski 21:57 09.05.2008

Re: Kazna

Znanje nije dar nego kazna ali kazna koja oplemenjuje.

Ko gomila znanje, gomila i muku, kaze Propovednik (Knjiga Propovednikova 2:23)

and he who addeth knowledge addeth pain.
zuti semafor zuti semafor 21:53 09.05.2008

Eh,

Da zavrsim za veceras sa jos jednom naucnom istinom.Cisto da se ima nesto za glavolomatat pred spavanje.

Najveci pojedinacni uticaj na tehnoloski razvitak u istoriji,jesu ucinili pornografski filmovi od s kraja osamdesetih pa do danasnjih aktuelnih naslova.

Mislite o tome..
Maksa Maksa 22:04 09.05.2008

Re: Eh,

zuti semafor
Da zavrsim za veceras sa jos jednom naucnom istinom.Cisto da se ima nesto za glavolomatat pred spavanje.
Najveci pojedinacni uticaj na tehnoloski razvitak u istoriji,jesu ucinili pornografski filmovi od s kraja osamdesetih pa do danasnjih aktuelnih naslova.


A, misliš oni najcrnji sick filmovi (sledi gradacija pornića po stepenu bolesnog sadržaja): koža -> babe -> bičevi -> kepeci -> starci -> pišanje -> programeri.

Sad ozbiljno (Milutine) - najveći uticaj na tehnološki razvitak je imala vojna (kako što efikasnije utamaniti susedno i ne tako susedno pleme), a zatim finansijska (kako što efikasnije zaraditi na račun susednog i ne tako susednog plemena) industrija.
zuti semafor zuti semafor 22:10 09.05.2008

Re: Eh,


Sad ozbiljno (Milutine) - najveći uticaj na tehnološki razvitak je imala vojna (kako što efikasnije utamaniti susedno i ne tako susedno pleme), a zatim finansijska (kako što efikasnije zaraditi na račun susednog i ne tako susednog plemena) industrija.


Kao prvo..FTFCK NISAM TAJ MILUTIN !!

A sata ti mislis,ta sto se utamanjuju susedna plemena,nego glede potrebe za isprobavanjem hopacupa porno trikova?

A sta mislis,za sta sluze pare?Da se jede i j?
Maksa Maksa 22:17 09.05.2008

Re: Eh,

Kao prvo..FTFCK NISAM TAJ MILUTIN !!

Okej, ne uzbuđuj se, Milutin nije baš osoba, više kao Fantom (duh koji hoda) - ličnost koja kroz vreme zauzima razna tela a to (skoro) niko ne provaljuje.
A sata ti mislis,ta sto se utamanjuju susedna plemena,nego glede potrebe za isprobavanjem hopacupa porno trikova?

Priznajem da nisam to do sada posmatrao kroz tu prizmu. Svakako ću početi.
A sta mislis,za sta sluze pare?Da se jede i j?

Mora bre da ima još nešto. Makar da se ide u bioskop.

zuti semafor zuti semafor 22:21 09.05.2008

Re: Eh,

Okej, ne uzbuđuj se,


o.k.Razumem. i ti mene ponekad podsecas na uvazenog mister Ladu..
vucko vucko 23:16 09.05.2008

Fallen

Okej, ne uzbuđuj se, Milutin nije baš osoba, više kao Fantom (duh koji hoda) - ličnost koja kroz vreme zauzima razna tela a to (skoro) niko ne provaljuje.

Dolybell Dolybell 12:33 10.05.2008

Re: Eh,

A sta mislis,za sta sluze pare?Da se jede i j?


U se, na se i poda se
edi-va edi-va 22:13 09.05.2008

Volela bih ...




da posedujem takvo znanje o drugima:)))))))
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:50 09.05.2008

Da li bi voleo da znas sebe ?

Zavisi ko pita.
Черевићан Черевићан 23:14 09.05.2008

ах,ти гени

или,аконто здравља, трол политички

Kako su stvari krenule: rođena sam i detinjstvo provela u SFRJ, mladost u SRJ, srednje doba ću provesti u Srbiji, starost dočekati u Beogradskom pašaluku, a umreću u krugu dvojke!
mariopan mariopan 00:00 10.05.2008

Re: ах,ти гени

Черевићан
или,аконто здравља, трол политички

Kako su stvari krenule: rođena sam i detinjstvo provela u SFRJ, mladost u SRJ, srednje doba ću provesti u Srbiji, starost dočekati u Beogradskom pašaluku, a umreću u krugu dvojke!

Znaci postoje sanse da se posthumno obogatim, znate li posto je kvadrat u krugu dvojke? Tamo je jako skupo zbog sve te "elite" sto se tamo nagurala samo se brinem jer ja nisam elitna i ne znam kako cu se sa susedima slagati....ovde mi odlicno ide ali sirotinjaaaaa.Idem da naduvam gume na biciklu pa u susret sudbini ako je bas takva.
Radojicic Radojicic 23:29 09.05.2008

...

super tema Nsarski
a sta ako neko nema $1000 da priusti ovakvu vrstu spoznavanja sebe? Ispada da je znanje kakvo nude Brin i Wojcicki privilegija bogatih.
Tarkovski kaze, i ne samo on, da nas znanje samo odvlaci od pravog puta koji je da se spiritualno uzdignemo i suzava nam horizonte. Sto vise znamo to manje znamo. I kaze da nam umetnost pomaze da se obogatimo spiritualno i onda takvi upotrebimo ono sto zovemo slobodna volja. Sad on je bio hardkore agnostik, al ima takvih primera puno.

Odo ja da uplatim ovo pa sta bude.
PS Duzan si mi 500 baka ti si me navukao :)))


Dolybell Dolybell 08:59 10.05.2008

Re: ...

Sto vise znamo to manje znamo.


Sasvim logično, što više znaš, to više shvataš šta ne znaš,
povećava se radoznalost, koja proširuje svest o neznanju, a ne - znanju.
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 23:34 09.05.2008

volela

bih da znam sta mi kaze dnk.
pa nek je verovatnoca 99% opet ostaje onaj 1% nepredvidivosti mog ponasanja.
samo bih sebi olaksala oko voca i povrca koje mi se jede i ne jede.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 00:06 10.05.2008

Nisu sva znanja ista

Ne mislim da se u ovakvim slucajevima radi o znanju. Testiranja ove vste, i mnoga koja se koriste u medicini tzv. screening tests rade po principu verovatnoce - znaci nije dijagnoza vec educated guess, ali priblizno, medjutim.
Realne posledice su da se ljudi uparanoisu, sto je trebalo da bude jasno i pre testiranja: nesto ce naci. Jer od necega ce se umreti, tu nema promasaja.

Dakle, ovo znanje je vrlo nekompletno, ja bih to zvala prejudiced truth.
Nije na odmet paziti na sebe sa nekom znanom genetskom falinkom, ali razvoj bolesti ce se najpre desiti u sprezi sa mentalnim zdravljem/stanjem. Znanje kao skidanje zivotnog taloga se nerava je vec druga prica. Takvo oslobadja.

nsarski nsarski 00:23 10.05.2008

Re: Nisu sva znanja ista

Nije na odmet paziti na sebe

Da, ova primedna je sasvim na mestu. Screening procedure zato i postoje. Neke su bolje (pouzdanije), neke losije. U svakom slucaju, ne mogu da skode.
Ovde je, medjutim, pitanje o vrsti znanja zbog kojih ne mozes da dobijes posao, na primer. I da li je dobro da to covek zna?
man ray loves me man ray loves me 00:34 10.05.2008

Re: Nisu sva znanja ista

Kao u filmu Minority report - da li smemo da osudimo kriminalca unapred, pre nego sto je pocinio zlocin, na osnovu sistema koji predvidja buducnosti.
ivana23 ivana23 00:39 10.05.2008

Re: Nisu sva znanja ista

man ray loves me
Kao u filmu Minority report - da li smemo da osudimo kriminalca unapred, pre nego sto je pocinio zlocin, na osnovu sistema koji predvidja buducnosti.

Ispitivalo se i postojanje "kriminalnog" gena, ali nisu dobijeni pouzdani odgovori.
nsarski nsarski 00:49 10.05.2008

Re: Nisu sva znanja ista

Ispitivalo se i postojanje "kriminalnog" gena, ali nisu dobijeni pouzdani odgovori.

No such thing!
Ima neki Rushton (gugluj ako te ne mrzi) koji je to zastupao. Uglavnom digao galamu da zaradi lovu. Covek je bullshit artist sa Ph.D. Ybg, neki se snadju.
ivana23 ivana23 00:53 10.05.2008

Re: Nisu sva znanja ista

gugluj ako te ne mrzi

Ja kazem - laku noc, nastavak sutra )
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 01:27 10.05.2008

Re: Nisu sva znanja ista

nsarski
Ovde je, medjutim, pitanje o vrsti znanja zbog kojih ne mozes da dobijes posao, na primer. I da li je dobro da to covek zna?


To je onda moralno pitanje. Neces ti sam sebe sabotirati, vec ce big bully - osiguravajuca kompanija - traziti (i dobiti) ono sto hoce da bi smanjio troskove/uvecao sebi profit. Kad tako neko trazi, uglavno i dobije to sto trazi. A i ti saznas u procesu. To sigurno spada u ruzne strane znanja i napretka.
Dolybell Dolybell 09:05 10.05.2008

Re: Nisu sva znanja ista

Ovde je, medjutim, pitanje o vrsti znanja zbog kojih ne mozes da dobijes posao, na primer. I da li je dobro da to covek zna?


Nije mi baš jasno? Primer ?
Međutim, ako želiš da postaneš po profesiji pilot, (npr)
a nemaš zdravstvene predispozicije za tu vrstu posla,
zašto bi gubio strahovito mnogo vremena trudeći se
da stekneš uslove za prijemni a padneš na zdravstvenom ispitu ?
To si lepo mogao u startu da izbegneš, i na vreme se
prekombinuješ...
Dolybell Dolybell 12:14 10.05.2008

Re: Nisu sva znanja ista

spitivalo se i postojanje "kriminalnog" gena, ali nisu dobijeni pouzdani odgovori.


"Kriminalni" gen ne postoji, i ko je to tražio malo se zaneo...
Posao kriminalaca je isto što i svaki drugi posao samo što
on kao takav - nije društveno prihvatljiv.
To ne spada u genetiku.
Samo je pogrešno usmerena inteligencija, gledano sa
moralnog stanovišta. Ništa drugo.

Kriminalna patologija je već u domenu genetike, ali takvi ljudi nisu
kriminalci već bolesnici.
Dolybell Dolybell 12:36 10.05.2008

Re: Nisu sva znanja ista

Kao u filmu Minority report - da li smemo da osudimo kriminalca unapred, pre nego sto je pocinio zlocin, na osnovu sistema koji predvidja buducnosti.


Kako može biti kriminalac kad nije počinio zločin, on to
nije pre - već posle ?
Ne postoji genetska predispozicija ka kriminalu.
Ako postoji onda je to patologija , a to je nešto drugo.
bauer bauer 02:26 10.05.2008

ej sarski,

jel se secas, na jednom postu milana cirkovica o vanzemaljcima, ti si cini mi se pitao da li bi imali nesto protiv da nas otmu vanzemaljci, pod pretpostavkom da bi kod njih dobili odgovore na sva pitanja. ja sam tada rekao da bi sacekao jos koju godinu da ovu moju mladjariju izvedem na put, a posle... beam me up!

medjutim, vanzemaljci nam mozda i nece trebati da saznamo mnogo vise. mislim da ce istrazivanja na maticnim celijama vrlo brzo dovesti do fantasticnog napredka u medicini, pa ce nam biti lakse da prihvatimo sta nas ceka, jer ce biti moguce tretirati sve potencijalne poremecaje u organizmu. i ljudi ce ziveti mnogo, mnogo duze. bice pitanje samo sta je dobra mera zivota.
dragan7557 dragan7557 09:58 10.05.2008

Re: ej sarski,

. beam me up!


Ekperiment "beam me up" ili kvantnu teleportaciju je sa uspehom izveo bečki fizičar prof. dr. Anton Zeilinger u Beču
1997.

Teleportirane su kvantne osobine (properties) na udaljenost od 600 metara.Ovim je pokazano da je kvantna teleportacija moguće bez gubitka vremena (with no time delay). Procedura je bazirana na fenomenima koji postoje samo u kvantnom svetu i poznata pod imenom "quantum teleportation"
dragan7557
Dolybell Dolybell 12:40 10.05.2008

Re: ej sarski,

i ljudi ce ziveti mnogo, mnogo duze. bice pitanje samo sta je dobra mera zivota.


Kad neće živeti večno, dužina života nije bitna ako je
podjednaka svima. To je samo poimanje vremena.
Kad bi čovek živeo mnogo mnogo duže, pitam se koji bi to
period života bio dug ?
Ako bi bio prporcionalno dug prema svakom
dobu ljudskog života, ništa se ne bi promenilo.
bauer bauer 07:24 11.05.2008

Re: ej sarski,

Kad neće živeti večno, dužina života nije bitna ako je
podjednaka svima. To je samo poimanje vremena.
Kad bi čovek živeo mnogo mnogo duže, pitam se koji bi to
period života bio dug ?
Ako bi bio prporcionalno dug prema svakom
dobu ljudskog života, ništa se ne bi promenilo.

mozda cemo bas ziveti vecno? koliko god to bilo.

ja mislim da je dobra mera 100 godina po metrickom, ili 120 godina po imperijalnom sistemu. da izvedemo decu na put, da pomognemo malo oko uncica, a onda, ja i baba...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana