Nauka| Zdravlje

Sukob na stručnoj ljevici

Vojislav Stojković RSS / 03.05.2020. u 13:08

Ne sukobljavaju se samo književnici,  književni teoretičari i kritičari. Nikako. Sukobljavaju se i naučnici, a i stručnjaci. I ne samo na levici, već i na desnici, a i u centru. Kada bi neko rešio da sastavi Enciklopediju naučnih i stručnih sukoba, ona bi bez sumnje brojala neuporedivo više tomova od Enciklopedije Britanika. Ilustracije radi, siguran sam da bi sukob Alberta Ajnštajna i Kurta Gedela, inače najvećeg matematičara-logičara XX veka, zauzeo jedva pola stranice u Enciklopediji naučnih sukoba. Albert i Kurt, iako dugogodišnji saradnici i prijatelji, sukobili su se i razišli, kada je Gedel, posle višegodišnjeg istraživanja matematičkog modela za teoriju objedinjenog polja, na kojoj je Ajnštajn radio poslednju deceniju svog života, zaključio da za tu teoriju ne postoji matematičko rešenje za našu vasionu ili prostije rečeno da ta Ajnštajnova teorija nije održiva. Kod dvojice naučnika razlog razilaženja je jasan. Međutim, zbog čega je Mario Vargas Ljosa, u onom meksičkom bioskopu, nokautirao  Gabrijela Garsiju Markesa, do danas je ostalo nejasno. Za sada, također, nije najjasnije oko čega su se tačno sukobili članovi medicinskog dela kriznog štaba dr Predrag Kon i dr Branimir Nestorović.

Prvo je dr Kon, kako nas obaveštavaju mediji, progovorio o njihovom neslaganju: Bilo je usaglašavanje mišljenja. Postoji izdvojeno mišljenje profesora Nestorovića, pa je došlo do nejednakih stanovišta u struci. To jeste razmena mišljenja i nalaženje ovakvog rešenja jeste nešto što je prihvatljivo. Mora da mi bude prihvatljivo, nema drugog rešenja. Drugo rešenje je ponovo davati ostavku a to nema  smisla. 

Pažljivijem posmatraču nije promaklo da je Kon izrazio svoje neslaganje sa Nestorovićem još na onom prvom medijskom nastupu kriznog štaba kada je Nestorović govorio o najsmešnijem virusu i šopingu u Milanu. Doduše, tada Kon svoje neslaganje nije izrazio verbalno, već govorom tela, odnosno izrazom lica. Uzgred, zbog tog nastupa dr Nestorović je kasnije proglašen prvim stand up koroničarem.

 _f8NQhTkZ61__EIeQK1-yaxEEyR4u0m3gpRRK9PojMjHwzk2-vmi9-P9pVYnXnuEsBO1EA=s111

Kon i Nestorović sukobljavali su se i ranije. Svojevremeno, Nestorović je zastupao stav da MMR vakcina ima neželjena dejstva. Kon je smatrao da su posledice takvih izjava dr Nestorovića potpuni gubitak poverenja u imunizaciju protiv gripa i naknadni gubitak poverenja i u MMR: Na taj način utiče na ljude. On insistira da MMR vakcina ne bude obavezna. On male boginje gleda kao bezopasnu bolest i javno utiče na javno mišljenje koje se formira tako da ispada da su vakcine opasnije od same bolesti, što je daleko od istine

Kako se došlo do kompromisa u njihovom poslednjem sukobu mediji nas ne obaveštavaju, pa nam ostaje samo da nagađamo. Da li su kroz diskusiju sučeljavali argumente, u koju su se uključili i drugi stručnjaci iz kriznog štaba, pa je jedan od njih dvojice prihvatio da su argumenti onog drugog jači i promenio svoje mišljenje, što bi bio optimalan izlaz iz konfliktne situacije, ili je Neočekivana Sila Koja Se Iznenada Pojavljuje i Rešava Stvar samo lupila pesnicom o stol? 

I na kraju, ne bih hteo da budem pogrešno shvaćen – mislim da stručni deo našeg kriznog štaba radi dobro. To potvrđuju i rezultati (broj novozaraženih je ispod pet posto, u klinikama je sve manje kritičnih slučajeva, neke privremene kovid bolnice se zatvaraju, restrektivne mere se relaksiraju…), ali mediji o nečemu moraju da izveštavaju, na društvenm  mrežama  o nečemu mora da se raspravlja, a i ja na blogu moram o nečemu da trtljam kada sam, kao i moji ispisnici 65+ u prinudnoj izolaciji još od 18. marta, pa sam, zbog permanentnog ležanja, ića i pića, omlohavio i na prvoj  polučasovnoj šetnji (lakom džogingu) iščašio skočni zglob leve noge, te sada mogu da šetam samo od kreveta do fotelje i to sa štakom . A što se stručnih i naučnih sukoba tiče, pa i ovde spomenutog, oni su daleko bolji od jednoumlja i najčešće pomažu da se nađe optimalno rešenje.

 



Komentari (646)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vcucko vcucko 06:54 06.05.2020

Re: struka

srdjan.pajic
U svakom slučaju, teško da je Ajfel dolazio lično, to bi ostalo zapisano, kao što je zapisano da je Bufalo Bil gostovao u Zrenjaninu sa svojim cirkusom.


Čudno, u muzeju druga B. Bila se taj Zrenjanjin to jest kako se ono beše zvao pre nego što su došle kumunjare i sve upropastile, da, Bečkerek, uopšte ne pominje.

Dana 6. jula ljeta Gospodnjeg 1906. veliki cirkus Bafalo Bila je gostovao u Bečkereku, na mestu gde se danas nalazi gradski stadion.
Učestvovalo je oko 500 konjanika, fingirana je bitka sa Indijancima (ono pionirska kola u krug i pucnjava), Bil lično je pozvao nekoliko njih iz publike da bacaju uvis jabuke, koje je pogađao iz revolvera. Jednu konjaničku tačku su izveli i Kozaci.
Nije zabeležno, ali pretpostavljam da je u okolini ZR nastao pomor krava, bar nekoliko stotina njih koje je upucao ovaj manijakalni ubica goveda (što mu je otprilike i najveće dostignuće u životu).

Foto pisma koje je Ivan Manojlović poslao bratu Todoru (piscu) u Temišvar u kome kaže:
Slatki Todoš! Danas je kod nas bio Bufalo. Vredno je da se pogleda. Daklem, idi na mesto od jedne forinte, jer tu se najbolje vidi. Kad je kod vas u Temišvaru?

pecaros pecaros 07:29 06.05.2020

Re: struka

srdjan.pajic
A možda to i ima negde u arhivu muzeja, samo nije nikad bilo izloženo, to jest nije bilo kad sam ja tamo bio jedno pet puta do sada bar.


Traži pod "Nagybecskerek".
zilikaka zilikaka 10:44 06.05.2020

Re: struka

Foto pisma koje je Ivan Manojlović poslao bratu Todoru (piscu) u Temišva

E, društvo, a šta kažete na rukopis?
E, TO su bila vremena, kad je svako slovo kao naslikano.
JA sam imala priliku da gledam zapise rukom unošene u starim zemljišnim knjigama. Isto tako, rukopis besprekoran.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:38 06.05.2020

Re: struka

zilikaka
E, društvo, a šta kažete na rukopis?E, TO su bila vremena, kad je svako slovo kao naslikano.


Evo još jednog primera:



Reč je o prvoj razglednici na svetu, koju je lajtnant Petar Manojlović (rodom iz Sentomaša) iz Beča poslao svom stricu Demetru u Sombor.
mariopan mariopan 14:40 06.05.2020

Re: struka

zilikaka
Ali jedno je rasprava o štetnosti zračenja, sasvim drugo je tvrdnja da 5G izaziva koronu i da se usmerava u domove za stare. I da su zato dve 5G antene postavljene kod sajma.


Ma ima leka. Samo pustiš u široku javnost da 5G antene imaju po 4 kile barkra i po kile platine*

*ideja se već vrti po mrežama.

floki floki 17:26 03.05.2020

кога занима

ево их подаци немачког савезног завода за статистику, дневна смртност у немачкој:
линак

2018 је био неки јак грип овде и више је људи помрло него од короне, ако је веровати графику
solo solo 18:12 03.05.2020

Re: кога занима


Da mi vidimo da li je G Stojković pogodio kraj epidemije.

Večeras u 21 sat u emisiji “Hit tvit” specijalni gosti Verice Bradić biće predsednik Srbije Aleksandar Vučić i član Kriznog štaba za suzbijanje epidemije koronavirusa, epidemiolog Predrag Kon. Očekuje se da će večeras biti poznato kada će biti ukinuto vanredno stanje u Srbiji, a to će saopštiti predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:32 03.05.2020

Re: кога занима

Da li će da bude ovako:



Ili ovako:

vrabac_onaj vrabac_onaj 18:44 03.05.2020

Re: кога занима

Ovo je bruka za Kona.
Ovakve stvari se saopštavaju na RTS, javnom servisu, kakav god da je.
To se ne radi u emisiji Hit Tvit (niti Utisku nedelje)
solo solo 18:45 03.05.2020

Re: кога занима

I na kraju, ne bih hteo da budem pogrešno shvaćen – mislim da stručni deo našeg kriznog štaba radi dobro.


Struka je pobedila, nesuglasice ispeglane, BDP obećavajući....

G Stojkoviću ipak ste omašili sa prognozom ali pošto smo danas svi radosni nećemo zameriti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:50 03.05.2020

Re: кога занима

Zaboravio si da sam ja u svojoj prognozi uračunao i rep epidemije.
solo solo 19:00 03.05.2020

Re: кога занима

Zaboravio si da sam ja u svojoj prognozi uračunao i rep epidemije.


Budimo optimisti. Kao Nestorović.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:05 03.05.2020

Re: кога занима

Ovo je bruka za Kona.
Ovakve stvari se saopštavaju na RTS, javnom servisu, kakav god da je.
To se ne radi u emisiji Hit Tvit (niti Utisku nedelje)


Za Srbiju je bruka, Konu je lako da se izvuče.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:18 03.05.2020

Re: кога занима

hoochie coochie man
Ovo je bruka za Kona.
Ovakve stvari se saopštavaju na RTS, javnom servisu, kakav god da je.
To se ne radi u emisiji Hit Tvit (niti Utisku nedelje)


Za Srbiju je bruka, Konu je lako da se izvuče.


To svakako.
No ne laje kera sela radi...

Već nekoliko nedelja ga branim u razgovorima od ovih...znaš već kojih :)
Sada moram sam sebi da se poserem u usta.

Stvarno mislim da na ovo nije smeo da pristane.

Sve je u redu, medijsko pojavljivanje sa predsednikom, predsednik je institucija, ko god da je.

Ali onda na javnom servisu a ne u Hit tvitu na Pinku.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:22 03.05.2020

Re: кога занима


Stvarno mislim da na ovo nije smeo da pristane.

Sve je u redu, medijsko pojavljivanje sa predsednikom, predsednik je institucija, ko god da je.

Ali onda na javnom servisu a ne i Hit tvitu na Pinku.


Pa kod mene je, i pre ovoga, polako gubio kredit, ovde ga je baš srozao.
Jbg, kad nisam od onih pametnih koji su odmah sve shvatili nego mi treba vreme :)

Ali i da nije, da ima i početni kredit, ne bih ga gledao na pinku.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:26 03.05.2020

Re: кога занима

hoochie coochie man

Stvarno mislim da na ovo nije smeo da pristane.

Sve je u redu, medijsko pojavljivanje sa predsednikom, predsednik je institucija, ko god da je.

Ali onda na javnom servisu a ne i Hit tvitu na Pinku.


Pa kod mene je, i pre ovoga, polako gubio kredit, ovde ga je baš srozao.
Jbg, kad nisam od onih pametnih koji su odmah sve shvatili nego mi treba vreme :)

Ali i da nije, da ima i početni kredit, ne bih ga gledao na pinku.


Vidiš, ja ću ovo da gledam, baš me interesuje kako će izgledati.

P.S.
Kod mene nije gubio kredit, smatrao sam ga glasom razuma između dve histerične gomile.
alselone alselone 19:29 03.05.2020

Re: кога занима

Kod mene nije gubio kredit, smatrao sam ga glasom razuma između dve histerične gomile.


Podrhtavajući glas razuma.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:35 03.05.2020

Re: кога занима

alselone
Kod mene nije gubio kredit, smatrao sam ga glasom razuma između dve histerične gomile.


Podrhtavajući glas razuma.


Ne razlikuje se od mišljenja večine evropskih epidemiologa u tom periodu. Svi su bili iznenađeni.

Ovo što nudiš su tabloidni naslovi za koje znamo koliko tačno prenose ono što je rečeno i kako izvlače iz konteksta.

A način na koji si ih sada predstavio, a u svrhu diskreditacije Predraga Kona, ne pravi veliku razliku između tebe DJ Vučićevića.
Možeš ti to i bolje. Verujem u tebe :)
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:40 03.05.2020

Re: кога занима

P.S.

Za škole je vrlo precizno objasnio. Meni to objašnjenje zvuči razumno.
alselone alselone 19:52 03.05.2020

Re: кога занима

Ovo što nudiš su tabloidni naslovi za koje znamo koliko tačno prenose ono što je rečeno i kako izvlače iz konteksta.

A način na koji si ih sada predstavio, a u svrhu diskreditacije Predraga Kona, ne pravi veliku razliku između tebe DJ Vučićevića.
Možeš ti to i bolje. Verujem u tebe :)


Meni se čini da si ti zapravo ljut na njega što je to pričao a da projektuješ na mene.

Ja zapravo nisam ništa rekao, samo sam podmetnuo njegove reči.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:01 03.05.2020

Re: кога занима

alselone
Ovo što nudiš su tabloidni naslovi za koje znamo koliko tačno prenose ono što je rečeno i kako izvlače iz konteksta.

A način na koji si ih sada predstavio, a u svrhu diskreditacije Predraga Kona, ne pravi veliku razliku između tebe DJ Vučićevića.
Možeš ti to i bolje. Verujem u tebe :)


Meni se čini da si ti zapravo ljut na njega što je to pričao a da projektuješ na mene.

Ja zapravo nisam ništa rekao, samo sam podmetnuo njegove reči.


Ne nisam ljut na njega zbog toga.

Da, jesi podmetnuo reči izvučene iz koneksta a izvor je informer.rs (3/4 slučajeva)

Sad meni podmećeš da sam ljut na njega zbog toga.

Ne, ja sam ljut na njega što je pristao večeras da učestvuje u šaradi u Hit tvitu.
(a već me je malo nerviralo što nije reagovao na "ozoniranje" ).

Dakle, bilo bi lepo (a i pristojno) da obratiš pažnju na ono što izgovaram tj. pišem a ne da tumačiš moja emotivna stanja.
alselone alselone 20:06 03.05.2020

Re: кога занима

Au bokte što si se uozbiljio.
Begam ja odavde dok mi nisi poslao broj telefona.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:11 03.05.2020

Re: кога занима

alselone
Au bokte što si se uozbiljio.
Begam ja odavde dok mi nisi poslao broj telefona.


Daj ne zajebavaj, šta fali, malo oštrija rasprava :)

Juče sam još oštriju vodio sa kumom, najbližim čovekom koga imam a da mi nije u krvnom srodstvu (čak mije bliži od mnogih krvnih srodnika). Spominjao sam ga ovde, onak molekuralni biolog u Hajdelbergu.
A na istu temu.
alselone alselone 20:13 03.05.2020

Re: кога занима

Juče sam još oštriju vodio sa kumom, najbližim čovekom koga imam a da mi nije u krvnom srodstvu (čak mije bliži od mnogih krvnih srodnika). Spominjao sam ga ovde, onak mikrobiolog u Hajdelbergu.
A na istu temu.


Stvarno sam se napričao o Konu poslednjih nedelja.
Meni se ne svidja kako je reagovao mnogo puta i koje izjave je davao a ponajviše koje nije.
Ne opravdavam ga time što su mu i neke kolege slično reagovali, jednoko su krivi. Rekao sam ranije - krivi su koliko i loše vojskovođe.
rodni rodni 20:55 03.05.2020

Re: кога занима

hoochie coochie man

Stvarno mislim da na ovo nije smeo da pristane.

Sve je u redu, medijsko pojavljivanje sa predsednikom, predsednik je institucija, ko god da je.

Ali onda na javnom servisu a ne i Hit tvitu na Pinku.


Pa kod mene je, i pre ovoga, polako gubio kredit, ovde ga je baš srozao.
Jbg, kad nisam od onih pametnih koji su odmah sve shvatili nego mi treba vreme :)

Ali i da nije, da ima i početni kredit, ne bih ga gledao na pinku.

Ko god, iz bilo koga razloga, gostuje na Pinku - sebe diskvalifikuje.
A skoro da sam blisko stavu da to kažem za bilo koga ko tu tzv. televiziju i gleda.
Ja na toj televiziji ne gledam ni 'Sajnfelda'.
A već sam se izveštio da kod skeniranja zatvorim oči kada 'prelazim' preko toga sranja.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:57 03.05.2020

Re: кога занима

rodni

Ko god, iz bilo koga razloga, gostuje na Pinku - sebe diskvalifikuje.
A skoro da sam blisko stavu da to kažem za bilo koga ko tu tzv. televiziju i gleda.


Evo upravo je gledam.
I zabole me šta ti misliš o tome.
solo solo 20:58 03.05.2020

Re: кога занима

Stvarno mislim da na ovo nije smeo da pristane.

Sve je u redu, medijsko pojavljivanje sa predsednikom, predsednik je institucija, ko god da je.

Ali onda na javnom servisu a ne u Hit tvitu na Pinku.


Zašto tako? Pa možda će RTS da prenosi Hit tvit.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:09 03.05.2020

Re: кога занима

Vladaće ovaj šizoje još sto godina...

Jebiga, (meni bar) izgleda da bolje ne zaslužujemo.
alselone alselone 08:09 04.05.2020

Re: кога занима

Vladaće ovaj šizoje još sto godina...

Jebiga, (meni bar) izgleda da bolje ne zaslužujemo.


Zašto ovo misliš?
Nešto zbog kritike Kona?
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:55 04.05.2020

Re: кога занима

u Hit tvitu.


i meni ovo para uši.
vrabac_onaj vrabac_onaj 09:01 04.05.2020

Re: кога занима

alselone

Zašto ovo misliš?
Nešto zbog kritike Kona?


Ne naravno, svako mora biti podložan kritici.
Ako smo već kod toga zbog načina kritike.

Mada, sinoć sam to napisao kao overall utisak dok sam šaltao između Nove S i Pinka.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:20 04.05.2020

Re: кога занима

smatrao sam ga glasom razuma između dve histerične gomile

Međutim, na kraju dana "krizni štab" svoje odluke sprovodi na Hit tvitu uz podršku "struke". "Struka" nije pod navodnicima zato što ne mislim da nije stručna, nego zato što njena stručnost služi samo kao paravan u šizofreničnim nastupima predsednika stranke i republike (red nije slučajan) i to je oduvek bila moja jedina zamerka. Što su sebe spustili na taj patos, ali možda je to patos za nas, a možda je vreme i da se taj patos menja. :)


alselone alselone 09:37 04.05.2020

Re: кога занима

Što su sebe spustili na taj patos, ali možda je to patos za nas, a možda je vreme i da se taj patos menja.

Постоје тумачења како је Пакао рупа без дна, пошто за свако зло за које смо мислили да је највеће, нађе се неки сановабич да га направи још горим.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:57 04.05.2020

Re: кога занима

stefan.hauzer

Međutim, na kraju dana "krizni štab" svoje odluke sprovodi na Hit tvitu uz podršku "struke". "Struka" nije pod navodnicima zato što ne mislim da nije stručna, nego zato što njena stručnost služi samo kao paravan u šizofreničnim nastupima predsednika stranke i republike (red nije slučajan) i to je oduvek bila moja jedina zamerka.


Znaš u uslovima kidnapovane države neke odluke postaju malo teže. Da, mogli su da kažu: "Nećemo sa ovim kretenom, nek ljudi crkavaju, bitno je da mi ostanemo neuprljani".
Verovatno je to bio bolji izbor.
Naknadne analize će dati bolji uvid ali moj trenutni utisak je da su odradili dobar posao, do sada.

alselone

Stvarno sam se napričao o Konu poslednjih nedelja.
Meni se ne svidja kako je reagovao mnogo puta i koje izjave je davao a ponajviše koje nije.
Ne opravdavam ga time što su mu i neke kolege slično reagovali, jednoko su krivi. Rekao sam ranije - krivi su koliko i loše vojskovođe.


I 1914. je đeneralštab bio iznenađen pravcem napada, a rat sa Austrougarskom im je visio nad glavom bar od 1908.
Međutim brzo se sabrali i reorganizovali, ali avaj, ništa ne vredi kada su i Putnik i Stepa bili nesposobne vojskovođe. Tja..
alselone alselone 11:07 04.05.2020

Re: кога занима

I 1914. je đeneralštab bio iznenađen pravcem napada, a rat sa Austrougarskom im je visio nad glavom bar od 1908.
Međutim brzo se sabrali i reorganizovali, ali avaj, ništa ne vredi kada su i Putnik i Stepa bili nesposobne vojskovođe. Tja..

Шта?
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:10 04.05.2020

Re: кога занима

alselone

Шта?


То.
alselone alselone 11:10 04.05.2020

Re: кога занима

vrabac_onaj
alselone

Шта?


То.


Sjajna ti je paralela Kona sa Putnikom i Stepom.
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:15 04.05.2020

Re: кога занима

alselone


Sjajna ti je paralela Kona sa Putnikom i Stepom.


Па ти си увео војсковође у игру тј. направио паралелу.

Да Кон, зашто не? Мада нисам мислио само на њега него и на остале лекаре у кризном штабу.
Добро, Несторовић је будала неопевана.
(али је и јасно да Кон није баш срећан што га има поред себе)
alselone alselone 11:17 04.05.2020

Re: кога занима

Па ти си увео војсковође у игру тј. направио паралелу.


Tako je, zato što je obaveza i posao vođe protivpandemijskog vođe lekara slična ulozi vojskovođe.

I na to si ti uporedio najbolje što smo imali ikad sa Konom koji je sam menjao mišljenje i ne da nije video rat od 1908, nego ga je zatekao kao sneg putare u januaru.
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:21 04.05.2020

Re: кога занима

alselone
Па ти си увео војсковође у игру тј. направио паралелу.


Tako je, zato što je obaveza i posao vođe protivpandemijskog vođe lekara slična ulozi vojskovođe.

I na to si ti uporedio najbolje što smo imali ikad sa Konom koji je sam menjao mišljenje i ne da nije video rat od 1908, nego ga je zatekao kao sneg putare u januaru.


Он је видео рат од 2010. али је био ућуткиван, скрајнут...

Да у праву си, погрешно поређење, више потсећа на Мишића.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:56 04.05.2020

Re: кога занима

Znaš u uslovima kidnapovane države neke odluke postaju malo teže.


Slažem se, ali to bi značilo da mi zaista mislimo da je krizni štab ili struka donosila bilo kakve odluke nezavisno od onoga koji jedini sme da se pita. I zaista smatram da su ove restriktivne mere dale rezultate (neke i preterane), ali da li je zaista bilo potrebno za to pustiti sopstveni integritet niz vodu? To podrazumeva da svi smatramo da bi bez Kona u kriznom štabu bila daleko gora situacija u Srbiji od ove danas. I sam ne znam šta je pametno i tačno, ali verujem da ukoliko neko nije bio spreman na kritiku (a videli smo da Kon nije bio spreman na ovu vrstu (nekad i preterane) kritike) ne bi trebalo da leže sa gujama.
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:25 04.05.2020

Re: кога занима

stefan.hauzer
Znaš u uslovima kidnapovane države neke odluke postaju malo teže.


Slažem se, ali to bi značilo da mi zaista mislimo da je krizni štab ili struka donosila bilo kakve odluke nezavisno od onoga koji jedini sme da se pita.


Ја мислим да се тај који једини сме да се пита толико усрао да ће имати на хиљаде мртвих да их је све слушао без поговора.

I zaista smatram da su ove restriktivne mere dale rezultate (neke i preterane), ali da li je zaista bilo potrebno za to pustiti sopstveni integritet niz vodu?


Како пустити низ воду?
Ја рекох шта им замерам највише, то је нереаговање на "озонирање".

Што се осталог тиче, мислим да су сасвим коректно балансирали и трудили се да се не дотичу политике. Колико је то у овако политизованом и подељеном друштву могуће.

Ако је проблем што је Кон рекао да никада у каријери није имао такву подршку државе, да видимо у чему је проблем?
Шта ако је рекао истину?

На пример, ја не да му верујем, него сам апсолутно сигуран да је то тако.
Па што онда не рећи?

To podrazumeva da svi smatramo da bi bez Kona u kriznom štabu bila daleko gora situacija u Srbiji od ove danas.


Не персонализујем, мислим да је то заслуга свих тих доктора, а неко је морао да одигра улогу главног, било ко. Мислим да је Кон ту улогу сасвим коректно одиграо.


I sam ne znam šta je pametno i tačno, ali verujem da ukoliko neko nije bio spreman na kritiku (a videli smo da Kon nije bio spreman na ovu vrstu (nekad i preterane) kritike) ne bi trebalo da leže sa gujama.


На количину гована коју је у стању да излије српска говнарска твитерашко-фејсбукашка "опозициона" сцена па још гарнирано српским "независним" интелектуалцима по српским "независним" медијима тешко да ико може бити спреман.

(Опозиционо и независно под наводницима пошто су те појаве пре свега у опозицији здравом разуму и независне од сопственог мозга, ако га уопште имају).

Ај сад, морам нешто и да радим данас.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:51 04.05.2020

Re: кога занима

Како пустити низ воду?


Pa meni je zasmetalo više stvari od samo tog "ozoniranja".
Između ostalog i ovo što piše u inicijalnom tekstu u blogu, gde mi saznajemo da se Nestorović i Kon ne vole baš puno, do učestvovanja zajedno u estradnim političkim emisijama u kojima se završi sve na hvala Vučiću. Ja samo mogu da se nadam da je to sve bilo zbog spasavanja života, a ne nečeg drugog, a oba su moguća i to je ono što me najviše užasava u celoj situaciji.

Atomski mrav Atomski mrav 13:12 04.05.2020

Re: кога занима

Ја мислим да се тај који једини сме да се пита толико усрао да ће имати на хиљаде мртвих да их је све слушао без поговора.


Ja isto verujem da se usrao - ne zbog hiljada mrtvih već za svoj rejting ukoliko dođe do tog scenarija. Da li je sve slušao bez pogovora, to već ne verujem - tada ne bi valjda usred epidemije i proglašenog vanrednog stanja razvozio medicinsku opremu po Srbiju i učestvovao na političkim skupovima.

Што се осталог тиче, мислим да су сасвим коректно балансирали и трудили се да се не дотичу политике. Колико је то у овако политизованом и подељеном друштву могуће.


Teško da zaova ministarke pravde u Srbiji može korektno da balansira i da se ne dotiče politike, tj. da politika ne utiče na njen rad.

Ако је проблем што је Кон рекао да никада у каријери није имао такву подршку државе, да видимо у чему је проблем?
Шта ако је рекао истину?


Verovatno i jeste rekao istinu. Npr. država nije stala iza njega tokom epidemije ptičjeg gripa, vakcinisanje nije na kraju bilo obavezno.
Atomski mrav Atomski mrav 13:30 04.05.2020

Re: кога занима

Između ostalog i ovo što piše u inicijalnom tekstu u blogu, gde mi saznajemo da se Nestorović i Kon ne vole baš puno, do učestvovanja zajedno u estradnim političkim emisijama u kojima se završi sve na hvala Vučiću. Ja samo mogu da se nadam da je to sve bilo zbog spasavanja života, a ne nečeg drugog, a oba su moguća i to je ono što me najviše užasava u celoj situaciji.


Ko je i kako formirao taj krizni štab?
zilikaka zilikaka 13:41 04.05.2020

Re: кога занима

Ko je i kako formirao taj krizni štab?

Vid sad ovog.
TI bi da znaš ko je formiro.
Na nemoj, molim te lepo, a KO TREBA da formira kritni štab kad Srbiji oreti tolika ooasnost.
Da ne znaš ti nekog ko bi to možda bolje uradio?
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:48 04.05.2020

Re: кога занима

Ko je i kako formirao taj krizni štab?


Pa Kon je sasvim sigurno rekao da posao koji obavlja podrazumeva da bude u sprezi sa onim koji je u tom trenutku na vlasti. Mislim da ova njegova izjava najbolje oslikava društvo u kojem živimo i zbog čega je normalno da javne funkcije budu istovremeno i političke, čak i kada ne bi to trebalo da budu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:53 04.05.2020

Re: кога занима

I da, neće se to sutra promeniti, čak i kada ovo ode sa vlasti, ali to nas ne treba da spreči u tome da požurimo njihov odlazak. :)
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:24 04.05.2020

Re: кога занима

stefan.hauzer

Pa Kon je sasvim sigurno rekao da posao koji obavlja podrazumeva da bude u sprezi sa onim koji je u tom trenutku na vlasti. Mislim da ova njegova izjava najbolje oslikava društvo u kojem živimo i zbog čega je normalno da javne funkcije budu istovremeno i političke, čak i kada ne bi to trebalo da budu.


E baš mi ne daš da radim :)

Zezam se, i onako čekam da mi se završi neki build/deployment.

Ta sprega ili koordinacija je u ovakvim situacijama neminovna i bila je evidentna u svim zemljama.
Problem je što je nama jedan sumanut čovek sa svojom klikom kidnapovao državu i uvukao se u svaku poru društva.

E da i ovo:
Između ostalog i ovo što piše u inicijalnom tekstu u blogu, gde mi saznajemo da se Nestorović i Kon ne vole baš puno, do učestvovanja zajedno u estradnim političkim emisijama u kojima se završi sve na hvala Vučiću.


Za to između Kona i Nestorovića se zna odavno, ja znam još od početka ove frke, nije bilo potrebno Vojislav da napiše.

A odgledah Hit tvit, nije bilo tako crno kao što sam očekivao. Čak se može reči da je bilo relativno pristojno koliko se pristojnosti može očekivati na Pinku.
Čak se i AV trudio da glumi da je normalan, mada ruku na srce, teško mu to ide.

Nego pusti sve to, ajmo nešto ozbiljnije. Imam poduži članak za tebe. Poslao mi sinoć gore pomenuti kum uz reči:
"Kad imaš vremena, dugačak baš text... Dečko je postdoc na Stanfordu, batko Bugarin genetičar ali se malo razume i u ekonomiju..."

Naravno u pitanju je teški desničarski portal, jer šta bi se od mene moglo drugo očekivati da čitam

Coronavirus: scientific realities vs. economic fallacies
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:50 04.05.2020

Re: кога занима

stefan.hauzer
Ko je i kako formirao taj krizni štab?


Pa Kon je sasvim sigurno rekao da posao koji obavlja podrazumeva da bude u sprezi sa onim koji je u tom trenutku na vlasti. Mislim da ova njegova izjava najbolje oslikava društvo u kojem živimo i zbog čega je normalno da javne funkcije budu istovremeno i političke, čak i kada ne bi to trebalo da budu.

Pa naravno, kako se to može drugačije nego u sprezi, saradnji sa vlasti?

Ko drugi osim vlasti može da uvodi mere za suzbijanje epidemije?

Doktori mogu da predlože, a ne mogu da donose propise, to mora vlast.
Pa je, stoga, ta sprega nemimovna i poželjna.

Šta je tu loše, i šta bi bilo bolje od saradnje?
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:52 04.05.2020

Re: кога занима

Naravno u pitanju je teški desničarski portal, jer šta bi se od mene moglo drugo očekivati da čitam


Opušteno i ja čitam redovno stvari sa mesta gde je bottom line (i ovo nije neki dugačak tekst) bilo to da je za situaciju sa relativno malim brojem zaraženih u Istočnoj Evropi saslužan komunizam (i to ne pozitivno).

Problem je što je nama jedan sumanut čovek sa svojom klikom kidnapovao državu i uvukao se u svaku poru društva.


Ovde nemam šta da dodam, osim da je kod nas pojava na koju sam mislio sasvim normalna i u redovnim okolnostima.
Atomski mrav Atomski mrav 14:55 04.05.2020

Re: кога занима

Pa Kon je sasvim sigurno rekao da posao koji obavlja podrazumeva da bude u sprezi sa onim koji je u tom trenutku na vlasti. Mislim da ova njegova izjava najbolje oslikava društvo u kojem živimo i zbog čega je normalno da javne funkcije budu istovremeno i političke, čak i kada ne bi to trebalo da budu.


Mene konkretno zanima koja institucija je formirala krizni štab - da li je to bila Skupština, Ministarstvo zdravlja, Vlada Srbije, Vrhovni savet odbrane?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:58 04.05.2020

Re: кога занима

Atomski mrav
Mene konkretno zanima koja institucija je formirala krizni štab - da li je to bila Skupština, Ministarstvo zdravlja, Vlada Srbije, Vrhovni savet odbrane?

Zahebavaš?
angie01 angie01 14:58 04.05.2020

Re: кога занима

Mene konkretno zanima koja institucija je formirala krizni štab - da li je to bila Skupština, Ministarstvo zdravlja, Vlada Srbije, Vrhovni savet odbrane?


kao i sve ostalo,


nsarski nsarski 15:02 04.05.2020

Re: кога занима

Mene konkretno zanima koja institucija je formirala krizni štab - da li je to bila Skupština, Ministarstvo zdravlja, Vlada Srbije, Vrhovni savet odbrane?


Bilo je to vako.
Jednog dana je Prvorođeni izašao na TV ekran malog prijemnika i rekao da se formiraju dva krizna štaba: 1. Za borbu protiv virusa i da je on lično na čelu tog štaba, i 2. Za nastupajuću ekonomsku krizu, i tu je on lično postavio Anu The Burning Bitch. I to je bilo to.

Kao reče Isus the Christ: nije tvoje da pitaš - tvoje je da živiš i mreš!
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:04 04.05.2020

Re: кога занима

stefan.hauzer
Naravno u pitanju je teški desničarski portal, jer šta bi se od mene moglo drugo očekivati da čitam


Opušteno i ja čitam redovno stvari sa mesta gde je bottom line (i ovo nije neki dugačak tekst) bilo to da je za situaciju sa relativno malim brojem zaraženih u Istočnoj Evropi saslužan komunizam (i to ne pozitivno).


Ama, ovi su crveni do kostne srži :)

Jesi li pročitao "About":

"Therefore, this platform is a political act. Ideologically, it is explicitly left-wing in orientation, that is, left of the classical social democracy..."

stefan.hauzer stefan.hauzer 15:04 04.05.2020

Re: кога занима

Pa naravno, kako se to može drugačije nego u sprezi, saradnji sa vlasti?



Ipak govorimo o Srbiji i znamo šta znači biti u sprezi/saradnji sa vlašću. Ćutiš, radiš šta ti se kaže i uživaš u benefitima pozicije koju držiš. Naravno povremeno držiš političke govore kao doktor Gojković i nadaš se da te nikad neće procesuirati za sve nezakonite radnje koje si radio ako se dovoljno sližeš sa onim koje na vlasti. Tu prestaje struka i počinje politika.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:06 04.05.2020

Re: кога занима

Mene konkretno zanima koja institucija je formirala krizni štab - da li je to bila Skupština, Ministarstvo zdravlja, Vlada Srbije, Vrhovni savet odbrane?


Ja sam hteo samo da ti kažem da svi znamo ko ovde formira bilo šta, ali sam to rekao krajnje nespretno.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:10 04.05.2020

Re: кога занима

Ama, ovi su crveni do kostne srži :)

, čitam tekst i sve pokušavam da provalim gde je ovde desničarenje.
I tek sad provalim da se zove LeftEast.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:28 04.05.2020

Re: кога занима


Ipak govorimo o Srbiji i znamo šta znači biti u sprezi/saradnji sa vlašću

Onda to, šta god da je, treba precizirati jer ovako pucamo u nogu sami sebi.
Zameramo kao nešto, a tošto zameramo je najnormalnija stvar.
A i ovo, ipak govorimo o Srbiji, je na nivou toga.
I tu ne kažemo ništa konkretno pa smo malo neozbiljni.

Lakše je braniti tezu da je Vučić previše slušao struku nego da je struka slušala njega.

Previše stezanja, previše ograničenja je bilo, a to se sa stanovišta epudemioligije može razumeti, ali sa stanovišta preostalog dela života, koji je veći i značajniji od epidemije, ne može.

Vučić je sve podredio epidemiji, a za to nije kriva struka, njoj je to posao, najvažniji, nego je kriv Vučić.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:31 04.05.2020

Re: кога занима

Zameramo kao nešto, a tošto zameramo je najnormalnija stvar.


Ovo nikad ne bi trebalo da bude najnormalnija stvar, i to je samo moje mišljenje. :)
Atomski mrav Atomski mrav 15:53 04.05.2020

Re: кога занима

Zahebavaš?

Ne, samo me interesuje da li su se potrudili da barem održe privid funkcionisanja države.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:58 04.05.2020

Re: кога занима

Da ne tragam, pretpostavljam da je krizni štab svojom odlukom formirala vlada. Time je forma zadovoljena, a kako su odabrani članovi tog štaba, to je suštinsko pitanje.
Atomski mrav Atomski mrav 15:59 04.05.2020

Re: кога занима

Vučić je sve podredio epidemiji, a za to nije kriva struka, njoj je to posao, najvažniji, nego je kriv Vučić.


Vučić je sve podredio rejtingu koji epidemija može mnogo više da okrnji nego ekonomija (tu ionako godinama prodaje priču o rastu BNP-a, smanjenju nezaposlenosti, itd.).
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:08 04.05.2020

Re: кога занима


Vučić je sve podredio rejtingu

Ta procena je dosta logična i verovatna, ali ipak samo politička procena.
Fakti su da su mere bile oštre, da je sve bilo žrtvovano da bi se epidemija suzbijala.
Neko će reći zbog rejtinga, neko zbog brige za zdravlje, i tako se može preganjati do sudnjeg dana.
Ali pogrešno je reći da nije slušao struku nego struka njega.
To je neodbranjivo.
alselone alselone 16:32 04.05.2020

Re: кога занима

Kao reče Isus the Christ: nije tvoje da pitaš - tvoje je da živiš i mreš!



Rekao je malo više od toga.

U Besedi na gori, koja je verovatno najvažnija njegova beseda, Isus je pričao o važnosti koncepta Boga i važnosti pobeđivanja zveri u sebi.

-- А кад Он виде народ, попе се на гору, и седе, и приступише Му ученици Његови.

Važnost koncepta Boga se ogleda u tome, da ako svoj život koncipiramo tako da radimo na dostizanju najvišeg ideala koji možemo da zamislimo ("Boga" ) onda će nam se ceo život posložiti (nećemo morati da se brinemo šta ćemo jesti, piti i obući)

-- Не брините се дакле говорећи: Шта ћемо јести, или, шта ћемо пити, или, чим ћемо се оденути?

I to je važan koncept, značajan, univerzalan, revolucionaran za to doba, revolucionaran i danas. Nađi svoj cilj, svoju zvezdu, svoj uzvišeni ideal i posveti mu se. Život će ti biti mnogo bolji.
Ali to ne znači da je to lako. Treba se posvetiti i svaki dan raditi na dostizanju tog cilja.

-- Не брините се дакле за сутра; јер сутра бринуће се за се. Доста је сваком дану зла свог.

Tako svaki dan dobija svoj smisao. Ni jedan nije bačen. Svaki dan je posvećen idealu koji držimo u sebi (tzv. Bog) i ako svaki dan mu dodelimo pažnju, stvari će ići na bolje, bićemo pripremljeni kada bude došla poplava, nećemo je prosto čekati.

Drugi važan motiv besede je i pobeđivanje zla u sebi koje svi imamo. Jer, nije zec vro ili plemenit jer ne radi zle stvari, on je slabašan samo, vro je onaj koji spozna dubine svoje duše i onda ih pobedi svojom snagom.

-- Благо онима (листа)
-- Ако ко поквари једну од ових најмањих заповести и научи тако људе, најмањи назваће се у царству небеском; а ко изврши и научи, тај ће се велики назвати у царству небеском.

Zanimljiva stvar oko ovakvih priča je to što nam se one sviđaju, razumemo ih, ali samo donekle svesno, a često mnogo više nesvesno dok nam neko ne verbalizuje (ili sami velikim trudom istražimo). To je zato što smo kompleksna bića sa puno nivoa, a ti nivoi ne komuniciraju međusobno.

Ovo je čest motiv i u modernoj kulturi. Na primer Brus Li je imao ovu izreku:
- “Do not pray for an easy life, pray for the strength to endure a difficult one”
Ili glavni zmaj u Skyrim igrici:
- “What is better ? to be born good or to overcome your evil nature through great effort ?”
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:34 04.05.2020

Re: кога занима

Fakti su da su mere bile oštre, da je sve bilo žrtvovano da bi se epidemija suzbijala.


Ja mislim da je to bilo potrebno zbog očajnog stanja u zdravstvu, nedostatka opreme na početku itd.

To se sad polako kristališe, par puta je i Kon to natuknuo poslednjih dana.
I to treba sada potezati, zašto je bilo tako? A ne to da li su mere preoštre.

Inače, ja mislim da su ovakve mere bile neophodne, vrlo je verovatno da bi imali hiljade mrtvih sa stanjem u kojem smo bili kada je ovo zlo naišlo, da se nije drastično reagovalo.

Nije ni meni bilo lako, smetalo mi al jebiga.

Druga stvar je kako su nam AV i njegovi sve to saopštavali. Ali to su oni, znamo ih i drugo se nije moglo očekivati.
Atomski mrav Atomski mrav 16:45 04.05.2020

Re: кога занима

Ja mislim da je to bilo potrebno zbog očajnog stanja u zdravstvu, nedostatka opreme na početkuitd.


Slažem se. U norveškim novinama je bio članak o tome kako se Kijev uspešno odbranio od Covid-19 - gradska uprava na čelu sa gradonačelnikom Kijeva, čuvenim bokserom Vitalijem Kličkom, počela je da se priprema za epidemiju još u januaru - da nabavljaju medicinsku opremu i prave zalihe medicinske opreme (rukavica, maski). Kada je epidemija uzela maha, u Kijevu su već bile formirana posebna odeljenja za pacijente zaražene Covid-19 virusom u 7 bolnica, kasnije je taj broj povećan na 11. Sve to je doprinelo da je zvaničan broj preminulih od Covid-19 virusa u Kijevu 26 (na nešto manje od 3 miliona stanovnika). Kijev je inače grad-pobratim Vuhana, reklo bi se da su na vreme dobili prave informacije o Covid-19, na vreme shvatili da se s njim nije zezati i na vreme se pripremili za epidemiju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:54 04.05.2020

Re: кога занима

Ja mislim da je to bilo potrebno zbog očajnog stanja u zdravstvu, nedostatka opreme na početku itd.

To se sad polako kristališe, par puta je i Kon to natuknuo poslednjih dana.
I to treba sada potezati, zašto je bilo tako? A ne to da li su mere preoštre.


I tu postoji dosta jako objašnjenje, opravdanje.
Nije Srbija tu bila negativan izuzetak, korona je svet zatekla nespremnim, ne samo Srbiju.
Očekivati, ili smatrati normalnim, da Srbija bude spremnija od sveta je malo nerealno.

Ali se po intenztetu donetih mera Srbija ipak razlikuje od mnogih, u samom vrhu je po strogosti.
A rezultati nisu u skladu sa strogošću mera.

Pa kad sve te stvari uporedimo, opremljenost, koja je otrpilike kao i kod mnogih drugih, broj žrtava, koji opet ne odskače drastično od drugih, posebno ne u povoljnijem, pozitivnijem smeru, i mere, koje su značajno oštrije od ostalih, postavlja se pitanje zašto je to urađeno i šta je rezultat toga?

Jedino moguće objašnjenje je ovo što si pomenuo, da bi bez njih bilo hiljade mrtvih, ali to se nikako ne može tvrditi, a može se ozbiljno poljujalti pitanjem, a što nije bilo hiljade mrtvih tamo gde tako jakih mera nije bilo, a ni oni nisu bili mnogo opremljeniji od nas?

I ne gledam ja to iz ličnog ugla, što se mene tiče mere mi nisu mnogo smetale, funkcionisao sam skoro normalno, čak sam i neku dozvolu za kretanje imao, iako je nisam često koristio, gledam, pokušavam da gledam, sa nekog opštijeg stanovišta.

I mislim da je to, strogost, previše ukidanja prava, slobode, oduzimanje mogućnosti da se donose odluke o sebi, demonstriranje svemoći vlasti, polje gde su najviše grešili i gde ih treba gađati.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:07 04.05.2020

Re: кога занима

vrabac_onaj

Nego pusti sve to, ajmo nešto ozbiljnije. Imam poduži članak za tebe. Poslao mi sinoć gore pomenuti kum uz reči:
"Kad imaš vremena, dugačak baš text... Dečko je postdoc na Stanfordu, batko Bugarin genetičar ali se malo razume i u ekonomiju..."

Naravno u pitanju je teški desničarski portal, jer šta bi se od mene moglo drugo očekivati da čitam

Coronavirus: scientific realities vs. economic fallacies


da te pitam, al da mi odgovoriš, ne pitam retorički..
kako vi ljudi birate, ti, taj tvoj kum, ljudi s kojima razmjenjuješ preporuke za čitanje..
kako birate šta čitate i šta preporučujete?
ima li razlike kako biraš u svojoj struci a kako mimo struke?

pitam jer mislim da je zaista propast civilizacije da se (citiram tvog kuma) oslanjamo na mišljenja ljudi koji se (ide citat) "malo razumiju" u nešto..
i taj što se malo razumije ne libi se da napiše 5, 6 hiljada riječi o tome o čemu se malo razumije..
ja ne budem lijena pa odem i vidim ko je čovjek i ispostavi se (skladno mojim očekivanjima) da je čovjek dijete (dobro možda je i Crnogorac porjeklom pa studirao 20 godina), nema radnog iskustva, radio isključivo u akademiji, ima nekih 10ak radova, svi iz oblasti genetike al eto, "malo se razumije" a nije mu teško ni drugima da objasni..
šta te ljude tjera da objašnjavaju to u šta se malo razumiju al ne ono čim se bave (u njegovom slučaju kanda i nimalo neuspješno, jer MIT jer Stanford)..
a onda i kako tebe navede da čitaš to što on kaže ali ne nešto što kaže establišment i kontraestablišment koji se zaista razumije..

radiš li drugačije u svojoj struci?
pretpostavljam da da..
dal onda ne znaš (ne znate) koji su izvori korisnih informacija za druge struke..
ili vam njihov jezik nije blizak pa radije birate nešto iz bliskih (u ovom slučaju inžinjerskih) struka..
ili je nešto treće..
kako na kraju odlučiš dal je to što čitaš gomila gluposti ili ima nešto u tome?
Atomski mrav Atomski mrav 18:20 04.05.2020

Re: кога занима

Jedino moguće objašnjenje je ovo što si pomenuo, da bi bez njih bilo hiljade mrtvih, ali to se nikako ne može tvrditi, a može se ozbiljno poljujalti pitanjem, a što nije bilo hiljade mrtvih tamo gde tako jakih mera nije bilo, a ni oni nisu bili mnogo opremljeniji od nas?


Možda su krenuli ranije sa blažim merama?
vrabac_onaj vrabac_onaj 18:58 04.05.2020

Re: кога занима

newimprovedtadejus


pazi kad sam tačno znao da ćeš na ovo reagovati

njemu dao drugar i bivši kolega Italijan koji je teški komunista (inače fizičar).

i ne brini, ni ja ni taj moj kum ne shvatamo sve to previše ozbiljno, ali eto pročitamo. zašto ne bi?

a dao sam stefanu kao nekome kome može biti zanimljivo.

mene kada nešto o ekonomiji ozbiljno zanima, pitam oca i to uglavnom za one stvari koje znam da zna.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:04 04.05.2020

Re: кога занима

Ali se po intenztetu donetih mera Srbija ipak razlikuje od mnogih, u samom vrhu je po strogosti.
A rezultati nisu u skladu sa strogošću mera.


https://www.worldometers.info/coronavirus/

pogledaj kolonu "broj smrti na milion stanovništva", desno pri kraju.

hint: ako klikneš na zaglavlje kolone sortiraš rezultate opadajući ili rastući.

Srbija trenutno trenutno ima 23 na milion, uporedi sa drugima.

nastavk kasnije idem da lupam u šerpu
rodni rodni 19:12 04.05.2020

Re: кога занима

newimprovedtadejus
vrabac_onaj

Nego pusti sve to, ajmo nešto ozbiljnije. Imam poduži članak za tebe. Poslao mi sinoć gore pomenuti kum uz reči:
"Kad imaš vremena, dugačak baš text... Dečko je postdoc na Stanfordu, batko Bugarin genetičar ali se malo razume i u ekonomiju..."

Naravno u pitanju je teški desničarski portal, jer šta bi se od mene moglo drugo očekivati da čitam

Coronavirus: scientific realities vs. economic fallacies


da te pitam, al da mi odgovoriš, ne pitam retorički..
kako vi ljudi birate, ti, taj tvoj kum, ljudi s kojima razmjenjuješ preporuke za čitanje..
kako birate šta čitate i šta preporučujete?
ima li razlike kako biraš u svojoj struci a kako mimo struke?

pitam jer mislim da je zaista propast civilizacije da se (citiram tvog kuma) oslanjamo na mišljenja ljudi koji se (ide citat) "malo razumiju" u nešto..
i taj što se malo razumije ne libi se da napiše 5, 6 hiljada riječi o tome o čemu se malo razumije..
ja ne budem lijena pa odem i vidim ko je čovjek i ispostavi se (skladno mojim očekivanjima) da je čovjek dijete (dobro možda je i Crnogorac porjeklom pa studirao 20 godina), nema radnog iskustva, radio isključivo u akademiji, ima nekih 10ak radova, svi iz oblasti genetike al eto, "malo se razumije" a nije mu teško ni drugima da objasni..
šta te ljude tjera da objašnjavaju to u šta se malo razumiju al ne ono čim se bave (u njegovom slučaju kanda i nimalo neuspješno, jer MIT jer Stanford)..
a onda i kako tebe navede da čitaš to što on kaže ali ne nešto što kaže establišment i kontraestablišment koji se zaista razumije..

radiš li drugačije u svojoj struci?
pretpostavljam da da..
dal onda ne znaš (ne znate) koji su izvori korisnih informacija za druge struke..
ili vam njihov jezik nije blizak pa radije birate nešto iz bliskih (u ovom slučaju inžinjerskih) struka..
ili je nešto treće..
kako na kraju odlučiš dal je to što čitaš gomila gluposti ili ima nešto u tome?

Tadejus, zanima me principijelno, no, ukoliko je suviše delikatno, ne moraš da objašnjavaš - sledeće.
Na osnovu čega ti 'biraš' da nekoga ko je postdoc na Stanfordu opleteš da je dupe - glava?
I prvi izvod ovoga pitanja - kako se dostiže takva samouverenost kojom se izriču takvi sudovi kojima se 'oponenti', koji baš i nisu nepismeni svedu na krpu?
Meni to nije jasno.
Istina, nemoj da brkaš sa onim mojim kada ja za nešto kažem gluposti!

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:19 04.05.2020

Re: кога занима

pogledaj kolonu "broj smrti na milion stanovništva", desno pri kraju.


To da, taj podatak se odavno zna, isticali su ga Kon, a i Vučić.
A drugi ističu drugu statistiku, broj zaraženih, odnos inficiranih i umrlih...
Statistika naša dika :)

A na sve to dolazi ozbiljna sumnja u verodostojnost svih podataka.
Jer svako prijaljuje sam za sebe, može da kaže šta hoće, pa ja, recimo, uopšte ne verujem u brojke koje Hrvati prijavljuju, ili Crnogorci.

Ali generalno, sve je to tu negde, ako se poredimo, a ne takmičimo, a takmičenje u ovome je malo morbidno.

Nismo ni najbolji ni najgori, prosek, dosta.
To što se brojeva tiče, ali mere, e tu su preterali.



vrabac_onaj vrabac_onaj 19:20 04.05.2020

Re: кога занима

Da nastavim.

Očekivati, ili smatrati normalnim, da Srbija bude spremnija od sveta je malo nerealno.


Srbija je bila katastrofalno nespremna.


I mislim da je to, strogost, previše ukidanja prava, slobode, oduzimanje mogućnosti da se donose odluke o sebi, demonstriranje svemoći vlasti, polje gde su najviše grešili i gde ih treba gađati.


ja mislim da je više odraz panike.
takođe, mislim da bih da sam na njihovom mestu skoro iste mere donosio.
problem je njihov stil komunikacije sa građanima koji je bahat, pa mere deluju još restriktivnije.

e da
Ali se po intenztetu donetih mera Srbija ipak razlikuje od mnogih, u samom vrhu je po strogosti.


proveri malo ovo. italija i španija su uvele još tvrđe mere, doduše tek kada je vrag odneo šalu. mi smo preventivno.



Jedino moguće objašnjenje je ovo što si pomenuo, da bi bez njih bilo hiljade mrtvih, ali to se nikako ne može tvrditi, a može se ozbiljno poljujalti pitanjem, a što nije bilo hiljade mrtvih tamo gde tako jakih mera nije bilo, a ni oni nisu bili mnogo opremljeniji od nas?

pa dobro, ti ljuljaj pitanjem koliko hoćeš ali ja čisto gledajući kako se po BG ponašalo na samom početku kada nije bilo policijskog časa vikendom i kada je počinjao tek u osam uveče, prilično sam siguran da bi se žrtve merile u hiljadama.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:22 04.05.2020

Re: кога занима

To da, taj podatak se odavno zna, isticali su ga Kon, a i Vučić.
A drugi ističu drugu statistiku, broj zaraženih, odnos inficiranih i umrlih...


Ovaj je u suštini relevantan.

I nismo u proseku evropskom. Poređaj opadajuće pa poredi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:29 04.05.2020

Re: кога занима

prilično sam siguran da bi se žrtve merile u hiljadama.


Pa dobo, to mora da ostane tako, ti si sugiran da bi, ja sam uveren da ne bi, i nećemo moći jedan drugog da ubedimo :)

Ali ne valja na tome, siguran sam da bi, ili uveren sam da ne bi, donositi čvrste stavove.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:33 04.05.2020

Re: кога занима

hoochie coochie man
prilično sam siguran da bi se žrtve merile u hiljadama.


Pa dobo, to mora da ostane tako, ti si sugiran da bi, ja sam uveren da ne bi, i nećemo moći jedan drugog da ubedimo :)

Ali ne valja na tome, siguran sam da bi, ili uveren sam da ne bi, donositi čvrste stavove.


ja ti kažem, trebalo je videti ponašanje Beograđana pa da ti sve bude jasno.

za ostale delove Srbije ne znam, u stvari bio sam jednom u NS dok još nije bilo zabranjeno vikendom ni oni mi nisu baš delovali pod vinklom.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:36 04.05.2020

Re: кога занима

Žena koja radi u sudu mi je rekla da je u jeku pandemije imala dnevno 3-5 zadesnih smrti. Znači nema sumnjivih okolnosti, nema obdukcije, nema testiranja. Kaže da u redovnom stanju ima prosečno jednu na tri dana. Znam da ovo nije neki naučni podatak ili zvanična statistika, ali ponelo me što svako dohvati mikrofon i prezentira svaki faktoid koji je čuo, zašto ja da se stiskam.
maksa83 maksa83 19:59 04.05.2020

Re: кога занима

Pa dobo, to mora da ostane tako, ti si sugiran da bi, ja sam uveren da ne bi, i nećemo moći jedan drugog da ubedimo :)

Pa, da, ali na njegovoj strani su brojevi, a na tvojoj samo uverenje bez brojeva. Koji god ti je broj prikazan ti si odmahnuo rukom "ah, brojevi".

Uzgred - veliki skok broja preminulih u Švedskoj.

Znam da te slike zanimaju koliko i brojevi, ali šteta da se baci.

Kako se kreće epidemija u Njujorku i Nju Džersiju gde su Guverneri rekli "reopen your ass" naspram ostalih delova.

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:04 04.05.2020

Re: кога занима

dobrosavljevic_m
Žena koja radi u sudu mi je rekla da je u jeku pandemije imala dnevno 3-5 zadesnih smrti. Znači nema sumnjivih okolnosti, nema obdukcije, nema testiranja. Kaže da u redovnom stanju ima prosečno jednu na tri dana. Znam da ovo nije neki naučni podatak ili zvanična statistika, ali ponelo me što svako dohvati mikrofon i prezentira svaki faktoid koji je čuo, zašto ja da se stiskam.


Ma svašta ima.

Pre par nedelja, imamo neke prijatelje koji žive u Pragu, a opet muška glava te porodice ima nekog druga iz detinjstva u Zemunu kojem opet žena radi na nekoj pumpi.
I čujemo se i čovek u neveri priča:
"Pazi šta mi priča, rekla mu žena a on skroz veruje u to, policijski čas noću je uveden da se ne bi videli silni migranti koje prebacuju sa juga na sever. Svake noći preko Srbije prolazi 300 000 migranta ka Evropi! Zavera protiv hrišćanstva i bele rase!"
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:15 04.05.2020

Re: кога занима

Pa, da, ali na njegovoj strani su brojevi, a na tvojoj samo uverenje bez brojeva. Koji god ti je broj prikazan ti si odmahnuo rukom "ah, brojevi".


Pa možda zato što stvarno ima zanimnjivih brojeva.
Evo Vučić pre neki dan iznese brojeve da je ove godine, do sad, u Srbiji umrlo manje ljudi nego u istom periodu prošle.

Kako to tumačiti ako je tačno?

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:22 04.05.2020

Re: кога занима

rodni

Tadejus, zanima me principijelno, no, ukoliko je suviše delikatno, ne moraš da objašnjavaš - sledeće.
Na osnovu čega ti 'biraš' da nekoga ko je postdoc na Stanfordu opleteš da je dupe - glava?
I prvi izvod ovoga pitanja - kako se dostiže takva samouverenost kojom se izriču takvi sudovi kojima se 'oponenti', koji baš i nisu nepismeni svedu na krpu?
Meni to nije jasno.
Istina, nemoj da brkaš sa onim mojim kada ja za nešto kažem gluposti!



vrlo je prosto..
genetičaru sasvim vjerujem kad priča o genetici, tim prije ako je doktorirao na Stanfordu..
ako pak se samoproglasi za eksperta za ekonomiju bez dana iskustva i ijednog objavljenog rada iz te oblasti tu počnem da mislim da je budala..
prosto doktorat iz genetike te ne kvalifikuje za stvari mimo, jelte, genetike..
tako je to prosto..
kako tebi izmiče, e to ne znam
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:28 04.05.2020

Re: кога занима

maksa83
Pa dobo, to mora da ostane tako, ti si sugiran da bi, ja sam uveren da ne bi, i nećemo moći jedan drugog da ubedimo :)

Pa, da, ali na njegovoj strani su brojevi, a na tvojoj samo uverenje bez brojeva. Koji god ti je broj prikazan ti si odmahnuo rukom "ah, brojevi".

Uzgred - veliki skok broja preminulih u Švedskoj.

Znam da te slike zanimaju koliko i brojevi, ali šteta da se baci.

Kako se kreće epidemija u Njujorku i Nju Džersiju gde su Guverneri rekli "reopen your ass" naspram ostalih delova.



uzgred, nemoj brate ako boga znaš..
ti si pričao da imaš nekakv pristup podacima, pa daj zaboga provjeri te podatke, kakav god serav izvor da imaš mora da ima seriju sa brojem umrlih..
pa će ti ta serija reći da ponedeljkom registruju i ono što neko nije prijavio tokom vikenda.. a jer vikend..
i da je trend za Švedsku opadajući kao što je bio i juče i prekjuče i prošle nedelje..
zaboga.. bar toliko se potrudi a ne da ti se svijet bazira na informacijama sa N1..
dal možeš sebi da dočaraš ko je taj što je ovaj članak napisao, koliko je plaćen kakvi su mu resursi na raspolaganju a kakve sposobnosti ima..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:31 04.05.2020

Re: кога занима

vrabac_onaj
dobrosavljevic_m
Žena koja radi u sudu mi je rekla da je u jeku pandemije imala dnevno 3-5 zadesnih smrti. Znači nema sumnjivih okolnosti, nema obdukcije, nema testiranja. Kaže da u redovnom stanju ima prosečno jednu na tri dana. Znam da ovo nije neki naučni podatak ili zvanična statistika, ali ponelo me što svako dohvati mikrofon i prezentira svaki faktoid koji je čuo, zašto ja da se stiskam.


Ma svašta ima.

Pre par nedelja, imamo neke prijatelje koji žive u Pragu, a opet muška glava te porodice ima nekog druga iz detinjstva u Zemunu kojem opet žena radi na nekoj pumpi.
I čujemo se i čovek u neveri priča:
"Pazi šta mi priča, rekla mu žena a on skroz veruje u to, policijski čas noću je uveden da se ne bi videli silni migranti koje prebacuju sa juga na sever. Svake noći preko Srbije prolazi 300 000 migranta ka Evropi! Zavera protiv hrišćanstva i bele rase!"


ne reče mi a ozbiljno sam te pitala..
kako se ti odlučiš da čitaš 6 hiljada riječi nekog bugarskog genetičara al da ipak ne vjeruješ da noću Srbijom tutnje stotine hiljada migranata..
gdje i kako povučeš crtu ovo je možda istina a ovo vjerovatno nije
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:35 04.05.2020

Re: кога занима

dobrosavljevic_m
Žena koja radi u sudu mi je rekla da je u jeku pandemije imala dnevno 3-5 zadesnih smrti. Znači nema sumnjivih okolnosti, nema obdukcije, nema testiranja. Kaže da u redovnom stanju ima prosečno jednu na tri dana. Znam da ovo nije neki naučni podatak ili zvanična statistika, ali ponelo me što svako dohvati mikrofon i prezentira svaki faktoid koji je čuo, zašto ja da se stiskam.


ih naučni podatak..
to tvoje je suva nauka u poređenju sa naučnim podacima što preplaviše internet..
sklona sam ipak da mislim da žena malo pretjeruje..
ljudi znaju malo da otkače kad im predočiš ideju da smo svi ipak smrtni
rodni rodni 20:40 04.05.2020

Re: кога занима

newimprovedtadejus
rodni

Tadejus, zanima me principijelno, no, ukoliko je suviše delikatno, ne moraš da objašnjavaš - sledeće.
Na osnovu čega ti 'biraš' da nekoga ko je postdoc na Stanfordu opleteš da je dupe - glava?
I prvi izvod ovoga pitanja - kako se dostiže takva samouverenost kojom se izriču takvi sudovi kojima se 'oponenti', koji baš i nisu nepismeni svedu na krpu?
Meni to nije jasno.
Istina, nemoj da brkaš sa onim mojim kada ja za nešto kažem gluposti!



vrlo je prosto..
genetičaru sasvim vjerujem kad priča o genetici, tim prije ako je doktorirao na Stanfordu..
ako pak se samoproglasi za eksperta za ekonomiju bez dana iskustva i ijednog objavljenog rada iz te oblasti tu počnem da mislim da je budala..
prosto doktorat iz genetike te ne kvalifikuje za stvari mimo, jelte, genetike..
tako je to prosto..
kako tebi izmiče, e to ne znam

Kod mene je to veoma jednostavno, ništa mistično.
Jer - ja ne mogu nikome ko ima doktorat na Stanfordu iz genetike, da kažem da luparda, makar o čemu pričao.
U svakom slučaju, to savetujem i drugima - tj. svojevrsni oprez u kvalifikovanju ljudi koji su, ipak, ponešto u životu postigli.
Istina, to je možda razlika u našim karakterima - jer ja kažem često gluposti, ali još češće saglasan, odnosno, bravo.
Od tebe bravo nisam čuo - ili sam prevideo.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:41 04.05.2020

Re: кога занима

rodni

Istina, to je možda razlika u našim karakterima - jer ja kažem često gluposti, ali još češće saglasan, odnosno, bravo.
Od tebe bravo nisam čuo - ili sam prevideo.


pa dobro da, ne mogu ja da dosegnem visine kvaliteta tvog karaktera..
samo me malo iznenađuje da mi tu ne daš malo više kredita.. ipak.. nije nam svima dato
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:45 04.05.2020

Re: кога занима

newimprovedtadejus

ne reče mi a ozbiljno sam te pitala..
kako se ti odlučiš da čitaš 6 hiljada riječi nekog bugarskog genetičara al da ipak ne vjeruješ da noću Srbijom tutnje stotine hiljada migranata..
gdje i kako povučeš crtu ovo je možda istina a ovo vjerovatno nije


Pa zar odgovor nije jasan?

Budala sam! Shvataš li ti draga moja da imaš posla sa budalom?

Takve bolje ništa da ne pitaš.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:50 04.05.2020

Re: кога занима

vrabac_onaj
newimprovedtadejus

ne reče mi a ozbiljno sam te pitala..
kako se ti odlučiš da čitaš 6 hiljada riječi nekog bugarskog genetičara al da ipak ne vjeruješ da noću Srbijom tutnje stotine hiljada migranata..
gdje i kako povučeš crtu ovo je možda istina a ovo vjerovatno nije


Pa zar odgovor nije jasan?

Budala sam! Shvataš li ti draga moja da imaš posla sa budalom?

Takve bolje ništa da ne pitaš.


pa nit si budala nit si u manjini..
ogromna većina bira šta čita i kome vjeruje na neki način koji ja ne uspjevam da dokučim..
ne znam što ti je problem da kažeš ne gledam koje je neko struke, gledam recimo izvor, takvom vjerujem, takvom ne, ako mi se učini pismen i logičan tekst ja čitam i to je to..
ili kakav već sistem imaš..
ja ti samo kažem da ja zaista ništa takvo ne radim..
ako čitam recimo o medicini odem na mayo clinic, nhs, nacionalne organizacije za ovu i onu bolest.. ako me uputi na neki naučni članak pogledam jel taj časopis nekog imena koje meni zvuči ok.. moguće da nekad i omašim pa pročitam neki bofl.. nisam sigurna..
al ne čitam o medicini ako je autor pravnik recimo.. to mi je neki minimum..
međutim tu sam baš izgleda u malenoj manjini
rodni rodni 20:55 04.05.2020

Re: кога занима

newimprovedtadejus
rodni

Istina, to je možda razlika u našim karakterima - jer ja kažem često gluposti, ali još češće saglasan, odnosno, bravo.
Od tebe bravo nisam čuo - ili sam prevideo.


pa dobro da, ne mogu ja da dosegnem visine kvaliteta tvog karaktera..
samo me malo iznenađuje da mi tu ne daš malo više kredita.. ipak.. nije nam svima dato

Možeš, možeš!
To je veoma jednostavno.
Atomski mrav Atomski mrav 21:24 04.05.2020

Re: кога занима

Uzgred - veliki skok broja preminulih u Švedskoj.


Ja sam nešto bliži Švedskoj pa možda mogu malo da upotpunim ovu "informaciju" - naime, ova brojka od 90 umrlih i nije toliko loša spram brojke za prethodna 24 časa - 126. No, pre par nedelja je znalo da bude i duplo više na dnevnoj bazi. Glavni epidemiolog, dr Anders Tegnel, tvrdi da je situacija pod kontrolom i da je vrednost koeficijenta reprodukcije Covid-19 virusa (R) manja od 1, što znači da će broj obolelih početi da opada. Dočim je profesor informatike sa Tehničkog univerziteta u Trondhajmu ustvrdio u autorskom članku kako norveški Institut za javno zdravlje pogrešno sračunava vrednost parametra R, te da umesto vrednosti izračunate za današnji dan zapravo objavljuju usrednjenju vrednost od 15. marta naovamo. Institut za javno zdravlje, opet, objavljuje da norveška vlada nije slušala struku, tj. njih kad je donosila mere za zaštitu od epidemije već da je to uradila pod pritiskom mera koje su neke druge države donosile a da oni nisu uopšte bili za neke preterano restriktivne mere... džumbus.

Pitam se da li je u Srbiji iko računao i javno objavljivao tu vrednost R za Covid-19?
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:59 04.05.2020

Re: кога занима

Atomski mrav


Pitam se da li je u Srbiji iko računao i javno objavljivao tu vrednost R za Covid-19?


Mislim da je Srđa Janković (imunolog) nekoliko puta pričao o tome na konferencijama, ali ne, nema sistematskog saopštavanja javnosti
Atomski mrav Atomski mrav 22:12 04.05.2020

Re: кога занима

Mislim da je Srđa Janković (imunolog) nekoliko puta pričao o tome na konferencijama, ali ne, nema sistematskog saopštavanja javnosti


Evo našao sam ovaj članak u Blicu od 29. aprila:

Srbija i misteriozni R broj - dr Kon: Čini se da je on pao ispod 1
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:22 04.05.2020

Re: кога занима

Atomski mrav
Mislim da je Srđa Janković (imunolog) nekoliko puta pričao o tome na konferencijama, ali ne, nema sistematskog saopštavanja javnosti


Evo našao sam ovaj članak u Blicu od 29. aprila:

Srbija i misteriozni R broj - dr Kon: Čini se da je on pao ispod 1


Ma kažem ti, Srđa više puta pričao o tome "na televizoru", mislim da su mediji to više ignorisali pošto im nije bilo jasno o čemu priča nego što je postojala neka zavera čutanja.
Atomski mrav Atomski mrav 22:54 04.05.2020

Re: кога занима

mislim da su mediji to više ignorisali pošto im nije bilo jasno o čemu priča nego što je postojala neka zavera čutanja.


A to je najvažnija brojka u moru ostalih brojki...
svarog svarog 20:01 05.05.2020

Re: кога занима

Pitam se da li je u Srbiji iko računao i javno objavljivao tu vrednost R za Covid-19?


Bilo je pre neki dan direktno pitanje na kzn i Kon i DKT su rekli da nisu računali, tj. ne znaju. Kon reče da misle je na početku bilo 2,nešto.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:11 06.05.2020

Re: кога занима

Srbija trenutno trenutno ima 23 na milion, uporedi sa drugima.


pa evo kompletne liste zemalja koje su, po tom kriterijumu, bolje od srbije..


Ethiopia 162 +17 4 93 65 1 0.03 26,517 231
Angola 36 2 11 23 1 0.06 3,000 91
Burundi 15 1 7 7 1 0.08 284 24
Myanmar 161 6 50 105 3 0.1 9,037 166
Zambia 146 +8 4 +1 101 41 1 8 0.2 10,270 559
Benin 96 2 50 44 8 0.2
Syria 45 +1 3 27 15 3 0.2
Malawi 43 +2 3 9 31 1 2 0.2 961 50
Yemen 25 +3 5 +1 1 19 0.8 0.2 120 4
Mauritania 8 1 6 1 2 0.2 1,842 396
Uzbekistan 2,233 +26 10 1,577 646 8 67 0.3 325,000 9,710
Tanzania 480 16 167 297 7 8 0.3
Taiwan 439 +1 6 339 94 18 0.3 65,589 2,754
Zimbabwe 34 4 5 25 2 0.3 7,642 514
DRC 797 +92 35 +1 92 670 9 0.4
Sri Lanka 797 +26 9 215 573 1 37 0.4 29,378 1,372
Palestine 374 +3 2 174 198 73 0.4 34,511 6,765
Venezuela 367 +6 10 164 193 1 13 0.4 490,851 17,262
Libya 64 +1 3 24 37 9 0.4 2,338 340
Botswana 23 1 8 14 10 0.4 9,066 3,855
Gambia 17 1 9 7 7 0.4 562 233
Nigeria 2,950 98 481 2,371 4 14 0.5 21,208 103
Hong Kong 1,041 4 932 105 2 139 0.5 154,989 20,674
Kenya 582 +47 26 +2 190 366 1 11 0.5 25,861 481
Ghana 2,719 18 294 2,407 4 88 0.6 129,461 4,166
Ivory Coast 1,464 18 701 745 56 0.7 11,448 434
Senegal 1,433 +104 12 +1 493 928 6 86 0.7 18,969 1,133
Thailand 2,989 +1 55 +1 2,761 173 61 43 0.8 227,860 3,264
Guinea 1,856 +45 11 +1 597 1,248 141 0.8
Tajikistan 379 +86 8 +3 371 40 0.8
Nicaragua 16 5 7 4 2 0.8
Jordan 473 +2 9 377 87 5 46 0.9 97,110 9,518
India 52,987 +3,587 1,785 +92 15,331 35,871 38 1 1,276,781 925
Bangladesh 11,719 +790 186 +3 1,403 10,130 1 71 1 99,646 605
Sudan 852 +74 45 80 727 19 1
Guatemala 763 +33 19 79 665 5 43 1 7,200 402
Costa Rica 755 6 413 336 5 148 1 14,121 2,772
Guinea-Bissau 475 +62 2 +1 24 449 241 1 1,500 762
Paraguay 440 +9 10 142 288 9 62 1 11,913 1,670
Chad 170 17 43 110 10 1
Togo 128 9 77 42 15 1 8,835 1,067
Haiti 101 12 10 79 9 1 1,037 91
Comoros 4 +1 1 +1 3 5 1
Pakistan 23,214 +1,165 544 +30 6,281 16,389 111 105 2 232,582 1,053
South Africa 7,572 148 2,746 4,678 36 128 2 268,064 4,520
Kazakhstan 4,422 +217 30 +1 1,408 2,984 31 236 2 336,480 17,920
Cameroon 2,265 +161 64 1,000 1,201 12 85 2
Djibouti 1,120 2 745 373 1,134 2 14,378 14,553
Somalia 873 +38 39 +1 87 747 2 55 2
Kyrgyzstan 871 +28 12 +1 614 245 13 134 2 59,490 9,118
Niger 763 38 543 182 32 2 5,375 222
Burkina Faso 729 +41 48 555 126 35 2
El Salvador 633 +46 15 +2 219 399 4 98 2 33,628 5,185
Mali 631 +19 32 261 338 31 2 2,172 107
Maldives 617 +44 1 20 596 2 1,141 2 9,863 18,246
Georgia 610 +6 9 269 332 6 153 2 20,579 5,159
Congo 264 +28 10 30 224 48 2
Sierra Leone 225 +26 14 +3 54 157 28 2
Brunei 139 +1 1 131 7 2 318 2 14,754 33,725
Eswatini 123 +4 2 +1 12 109 106 2 714 615
Suriname 10 1 9 0 17 2 404 689
China 82,883 +2 4,633 77,911 339 26 58 3
Singapore 20,198 +788 20 +2 1,634 18,544 23 3,452 3 175,604 30,016
Indonesia 12,438 +367 895 +23 2,317 9,226 45 3 121,547 444
Malaysia 6,428 +45 107 +1 4,702 1,619 22 199 3 222,150 6,864
Afghanistan 3,392 +168 104 +9 458 2,830 7 87 3 13,777 354
Oman 2,903 +168 13 888 2,002 17 568 3 40,459 7,923
Iraq 2,480 +49 102 1,602 776 62 3 117,726 2,927
Azerbaijan 2,127 +67 28 +2 1,536 563 18 210 3 169,790 16,746
Jamaica 473 +2 9 56 408 160 3 5,993 2,024
Equatorial Guinea 439 +124 4 +1 13 422 313 3 854 609
Gabon 397 6 93 298 1 178 3 724 325
French Guiana 138 +5 1 111 26 2 462 3
Qatar 17,972 +830 12 2,070 15,890 72 6,238 4 112,963 39,209
Japan 15,253 556 4,496 10,201 308 121 4 186,343 1,473
Australia 6,875 +26 97 +1 5,984 794 27 270 4 688,656 27,006
New Zealand 1,488 +2 21 +1 1,316 151 2 309 4 160,700 33,325
Tunisia 1,022 43 482 497 17 86 4 25,165 2,129
Lebanon 750 +9 25 206 519 43 110 4 44,701 6,549
Cabo Verde 191 +5 2 38 151 344 4 791 1,423
Liberia 178 +8 20 75 83 35 4
S. Korea 10,806 +2 255 +1 9,333 1,218 55 211 5 643,095 12,543
Egypt 7,588 +387 469 +17 1,815 5,304 74 5 90,000 879
Morocco 5,408 +189 183 +2 2,017 3,208 1 147 5 52,958 1,435
Bahrain 3,934 +214 8 1,860 2,066 4 2,312 5 160,341 94,231
Slovakia 1,429 +8 25 762 642 4 262 5 104,606 19,160
Uruguay 670 17 468 185 10 193 5 23,811 6,855
Belize 18 2 16 0 45 5 1,043 2,623
Saudi Arabia 31,938 +1,687 209 +9 6,783 24,946 143 917 6 389,659 11,193
Philippines 10,004 +320 658 +21 1,506 7,840 31 91 6 140,134 1,279
Argentina 5,020 264 1,524 3,232 148 111 6 72,315 1,600
Cuba 1,703 +18 69 1,001 633 8 150 6 57,711 5,095
Trinidad and Tobago 116 8 103 5 83 6 2,114 1,511
Curaçao 16 1 13 2 98 6 374 2,279
Ukraine 13,184 +487 327 +11 2,097 10,760 169 301 7 144,283 3,299
Colombia 8,613 378 2,013 6,222 128 169 7 127,105 2,498
Bolivia 1,802 +121 86 +4 187 1,529 3 154 7 7,651 655
Mauritius 332 10 320 2 3 261 8 55,494 43,635
Honduras 1,270 +92 93 +10 122 1,055 10 128 9 5,653 571
Latvia 900 +4 17 464 419 3 477 9 68,627 36,384
Kuwait 6,289 +485 42 +2 2,219 4,028 88 1,473 10 196,397 45,988
Russia 165,929 +10,559 1,537 +86 21,327 143,065 2,300 1,137 11 4,633,731 31,752
Algeria 4,997 +159 476 +6 2,197 2,324 22 114 11 6,500 148
Albania 832 +12 31 595 206 7 289 11 9,531 3,312
Malta 484 +2 5 407 72 1,096 11 38,337 86,825
Belarus 19,255 +905 112 +5 4,388 14,755 92 2,038 12 220,045 23,287
Bulgaria 1,778 +74 84 +4 360 1,334 38 256 12 51,768 7,450
Cyprus 883 +5 15 296 572 15 731 12 66,975 55,472
Armenia 2,782 +163 40 1,135 1,607 10 939 13 26,929 9,088
Montenegro 324 8 261 55 2 516 13 7,816 12,445
Guyana 93 +1 10 +1 27 56 3 118 13 680 865
Greece 2,663 +21 147 +1 1,374 1,142 36 255 14 87,052 8,352
Sao Tome and Principe 174 3 4 167 794 14 175 799
Chile 23,048 +1,032 281 +6 11,189 11,578 470 1,206 15 232,108 12,142
Cayman Islands 78 +3 1 30 47 3 1,187 15 2,752 41,873
UAE 15,738 +546 157 +11 3,359 12,222 1 1,591 16 1,200,000 121,330
Lithuania 1,428 +5 48 +2 718 662 17 525 18 156,493 57,486
Mexico 26,025 +1,120 2,507 +236 16,810 6,708 378 202 19 105,664 820
Poland 14,740 +309 733 +17 4,655 9,352 160 389 19 410,468 10,846
Aruba 101 2 89 10 4 946 19 1,798 16,841
Croatia 2,119 +7 85 +2 1,601 433 14 516 21 41,053 10,000

maksa83 maksa83 19:44 03.05.2020

Bari Arakeel

Na Jevrejina sa gitarom nudim tatu i sina Jermene sa gitarom.

(Sin je inače pevač i frontmen System of a Down, jes' taj System of a Down).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana