Nauka| Zdravlje

Sukob na stručnoj ljevici

Vojislav Stojković RSS / 03.05.2020. u 13:08

Ne sukobljavaju se samo književnici,  književni teoretičari i kritičari. Nikako. Sukobljavaju se i naučnici, a i stručnjaci. I ne samo na levici, već i na desnici, a i u centru. Kada bi neko rešio da sastavi Enciklopediju naučnih i stručnih sukoba, ona bi bez sumnje brojala neuporedivo više tomova od Enciklopedije Britanika. Ilustracije radi, siguran sam da bi sukob Alberta Ajnštajna i Kurta Gedela, inače najvećeg matematičara-logičara XX veka, zauzeo jedva pola stranice u Enciklopediji naučnih sukoba. Albert i Kurt, iako dugogodišnji saradnici i prijatelji, sukobili su se i razišli, kada je Gedel, posle višegodišnjeg istraživanja matematičkog modela za teoriju objedinjenog polja, na kojoj je Ajnštajn radio poslednju deceniju svog života, zaključio da za tu teoriju ne postoji matematičko rešenje za našu vasionu ili prostije rečeno da ta Ajnštajnova teorija nije održiva. Kod dvojice naučnika razlog razilaženja je jasan. Međutim, zbog čega je Mario Vargas Ljosa, u onom meksičkom bioskopu, nokautirao  Gabrijela Garsiju Markesa, do danas je ostalo nejasno. Za sada, također, nije najjasnije oko čega su se tačno sukobili članovi medicinskog dela kriznog štaba dr Predrag Kon i dr Branimir Nestorović.

Prvo je dr Kon, kako nas obaveštavaju mediji, progovorio o njihovom neslaganju: Bilo je usaglašavanje mišljenja. Postoji izdvojeno mišljenje profesora Nestorovića, pa je došlo do nejednakih stanovišta u struci. To jeste razmena mišljenja i nalaženje ovakvog rešenja jeste nešto što je prihvatljivo. Mora da mi bude prihvatljivo, nema drugog rešenja. Drugo rešenje je ponovo davati ostavku a to nema  smisla. 

Pažljivijem posmatraču nije promaklo da je Kon izrazio svoje neslaganje sa Nestorovićem još na onom prvom medijskom nastupu kriznog štaba kada je Nestorović govorio o najsmešnijem virusu i šopingu u Milanu. Doduše, tada Kon svoje neslaganje nije izrazio verbalno, već govorom tela, odnosno izrazom lica. Uzgred, zbog tog nastupa dr Nestorović je kasnije proglašen prvim stand up koroničarem.

 _f8NQhTkZ61__EIeQK1-yaxEEyR4u0m3gpRRK9PojMjHwzk2-vmi9-P9pVYnXnuEsBO1EA=s111

Kon i Nestorović sukobljavali su se i ranije. Svojevremeno, Nestorović je zastupao stav da MMR vakcina ima neželjena dejstva. Kon je smatrao da su posledice takvih izjava dr Nestorovića potpuni gubitak poverenja u imunizaciju protiv gripa i naknadni gubitak poverenja i u MMR: Na taj način utiče na ljude. On insistira da MMR vakcina ne bude obavezna. On male boginje gleda kao bezopasnu bolest i javno utiče na javno mišljenje koje se formira tako da ispada da su vakcine opasnije od same bolesti, što je daleko od istine

Kako se došlo do kompromisa u njihovom poslednjem sukobu mediji nas ne obaveštavaju, pa nam ostaje samo da nagađamo. Da li su kroz diskusiju sučeljavali argumente, u koju su se uključili i drugi stručnjaci iz kriznog štaba, pa je jedan od njih dvojice prihvatio da su argumenti onog drugog jači i promenio svoje mišljenje, što bi bio optimalan izlaz iz konfliktne situacije, ili je Neočekivana Sila Koja Se Iznenada Pojavljuje i Rešava Stvar samo lupila pesnicom o stol? 

I na kraju, ne bih hteo da budem pogrešno shvaćen – mislim da stručni deo našeg kriznog štaba radi dobro. To potvrđuju i rezultati (broj novozaraženih je ispod pet posto, u klinikama je sve manje kritičnih slučajeva, neke privremene kovid bolnice se zatvaraju, restrektivne mere se relaksiraju…), ali mediji o nečemu moraju da izveštavaju, na društvenm  mrežama  o nečemu mora da se raspravlja, a i ja na blogu moram o nečemu da trtljam kada sam, kao i moji ispisnici 65+ u prinudnoj izolaciji još od 18. marta, pa sam, zbog permanentnog ležanja, ića i pića, omlohavio i na prvoj  polučasovnoj šetnji (lakom džogingu) iščašio skočni zglob leve noge, te sada mogu da šetam samo od kreveta do fotelje i to sa štakom . A što se stručnih i naučnih sukoba tiče, pa i ovde spomenutog, oni su daleko bolji od jednoumlja i najčešće pomažu da se nađe optimalno rešenje.

 



Komentari (646)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rodni rodni 07:36 07.05.2020

Re: Planet of humans

srdjan.pajic
No, evo Maksi još jedan netraženi savet.
Pri cepanju nikada ne udaraš panjčić koji razbijaš u sredinu.


Dobro je, čarli, ne smaraj, taj tvoj "savet" je trivijalan i imaš ga bar u pedeset različitih jutjub klipova koje je drug maksa sigurno odgledao pre nego što se latio sekire da nacepa to što mu treba. I odabrao je pravi alat za taj posao, koji će mu olakšati svako cepanje, pogotovu u poređenju sa sikiricama opšte nemene za koje se ti zalažeš a što se koristi kad ne znaš za bolje ili nemaš adekvatan alat.

Btw, to cepanje malo-po-malo radi samo kod komada koji su ravni, čim su vlakna izuvijana, pogotovu tamo gde je izlazila neka grana, tu sekiricu možeš mačku o rep da okačiš, zajedno sa tim dekicama od 80 godina. To uglavnom rešavaju cepače, ili klinovi.

Drvosečenje je posao za mlađe ljude jer je teška fizikalija, starci to ne rade, sem ovako da iz dosade podjebavaju nekog mlađeg kako ne zna pa mu pomognu oko jedne ili dve cepanice.

Inače, ko ima motornu testeru, može sebi jako da olakša posao tako što će drvo da iseče na kratke komade. Pogotovu delove koji imaju čvorove, a posle ne moraš ni da ga cepaš ako može tako da da stane u peć.






Hihihi!
Malo je tebi 22 tone - 50 minimum.
Tih nekoliko uvrnutih komada (uglavnom onih pridanjaka i mesta gde izrasta grana) možeš da 'pocepaš' i motornom testerom - ne moraš da kupuješ 50 tonski splitter.
Eeee, sada, ako te brine koeficijent korisnosti na ono piljevine što nastane kao posledica reza - ni to nije problem, skupi piljevinu pa i nju posle zapali.
A Maksi bi bolje bilo da nađe onoga dedu od 80 godina nego što gleda klipove.
U stvari, ko zna - za tih metar drva (ili manje) za pica-pekač možda bi trebalo da posluša tebe i da kupi makar taj od 6 tona što je tebi bio mali.

maksa83 maksa83 07:53 07.05.2020

Re: Planet of humans

A Maksi bi bolje bilo da nađe onoga dedu od 80 godina nego što gleda klipove.

Sram te bilo !

U stvari, ko zna - za tih metar drva (ili manje) za pica-pekač možda bi trebalo da posluša tebe i da kupi makar taj od 6 tona što je tebi bio mali.

Za pica pekač se ne zajebavam, moraš da ih iseckaš na komadiće tj. praktično letvice od 15-20cm, a to je žešće smaranje, zato sam u Ukradi Sam i onoj Rodi u Mladenovcu kupio 5 vreća drvca za potpalu koji su ta-man te veličine.

Inače je ta firma pre neku nedelju izbacila nov model koji radi samo na pelet, što je baš zgodna fora. Sipaš ono zrnevlje i ne misliš.

rodni rodni 07:55 07.05.2020

Re: Planet of humans

maksa83
A Maksi bi bolje bilo da nađe onoga dedu od 80 godina nego što gleda klipove.

Sram te bilo !

U stvari, ko zna - za tih metar drva (ili manje) za pica-pekač možda bi trebalo da posluša tebe i da kupi makar taj od 6 tona što je tebi bio mali.

Za pica pekač se ne zajebavam, moraš da ih iseckaš na komadiće od 15-20cm, a to je žešće smaranje, zato sam u Ukradi Sam i onoj Rodi u Mladenovcu kupio 5 vreća drvca za potpalu koji su ta-man te veličine.

Iskusno!
nikvet pn nikvet pn 08:22 07.05.2020

Re: Planet of humans

maksa83
kupio 5 vreća drvca za potpalu koji su ta-man te veličine.


Ц-ц... И ја сам грацки ал опет имам довољно домаћинске части и образа срБског да не спаднем тако ниско да купујем ћумур, треске за потпалу или хепокоцке далекобило (добро, прећутно допуштам госпоји за котао). А ни да полетим високо ко мистер Пејџик па да спремам дрва томахавком.

А гле ово
pica pekač... nov model koji radi samo na pelet,

Дај Докс неки самоубилачки смајли плиз.
maksa83 maksa83 08:53 07.05.2020

Re: Planet of humans

Ц-ц... И ја сам грацки ал опет имам довољно домаћинске части и образа срБског да не спаднем тако ниско да купујем ћумур, треске за потпалу или хепокоцке далекобило (добро,

Ja sve to bez trunke kompleksa koristim, dotle da i hepo kockicu palim upaljačem a ne nožem i kremenom.

Edit: isto tako na zidu imam komad plastike koji kad pritisnem on promeni položaj i desi se ćudo - bude svetlo!
mirelarado mirelarado 09:44 07.05.2020

Re: Planet of humans

apacherosepeacock
I kesten pravi hladovinu i koren mu je gigantski, dize okolo sve.. (ne saditi blizu kuce etc.)



KESTEN

Ulica mu propije
Sve zelene novčanice
Pištaljke zvoncad i trube
U krošnji mu gnezda svijaju
Proleće mu prste kreše

Živi od pustolovina
Svojih nedostižnih korena
I od divnih uspomena
Na iznenadne noći
Kad nestane iz ulice

Ko zna kuda ide

U šumi bi se izgubio
Ali se uvek pred zoru
U drvored na svoje mesto vrati

(Opet Vasko P.)
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:56 07.05.2020

Re: Planet of humans

KESTEN


Mirela, neces verovati ovog casa sam pomislila na tebe i to da bi mogla, kao onda o maslacku, malo poezije o drvetu za ovog drvoubicu Pajica..

Kad eto tebe i pesme o drvetu (kestenu).

Hvala.
mirelarado mirelarado 10:05 07.05.2020

Re: Planet of humans

apacherosepeacock
KESTEN


Mirela, neces verovati ovog casa sam pomislila na tebe i to da bi mogla, kao onda o maslacku, malo poezije o drvetu za ovog drvoubicu Pajica..

Kad eto tebe i pesme o drvetu (kestenu).

Hvala.


Nema na čemu. Zapazila sam ranije tvoje lepe fotografije drveća, pa da upotpunimo ugođaj.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:16 07.05.2020

Re: Planet of humans

mirelarado

KESTEN
Ulica mu propije
Sve zelene novčanice
Pištaljke zvoncad i trube
U krošnji mu gnezda svijaju
Proleće mu prste kreše

Živi od pustolovina
Svojih nedostižnih korena
I od divnih uspomena
Na iznenadne noći
Kad nestane iz ulice

Ko zna kuda ide

U šumi bi se izgubio
Ali se uvek pred zoru
U drvored na svoje mesto vrati

(Opet Vasko P.)


Gospodine, da li biste znali da mi kažete gde se nalazi Ulica divljih kestenova? Ne sećate se? A mora da je negde ovde, imena se više i ne sećam. Ali znam pouzdano da je negde ovde. Šta kažete, nema ovde nigde ulice s drvoredom kestenova? A ja znam, gospodine, da ona tu mora da postoji, nemoguće je da uspomene toliko varaju.
Da, još pre rata… Na uglu se nalazila škola, a pred školom artemski bunar. Ne mislite, valjda, da sam sve to izmislio. U toj školi sam išao u prvi razred, a pre toga u zabavište. Učiteljica se zvala gospođica Fani. Mogu vam, gospodine, pokazati jednu fotografiju gde smo svi na okupu: gospođica Fani, naša učiteljica, da , taj što sedi pored nje, to sam ja, Andreas Sam, moja sestra Ana, Fredi Fuks, vođa naše bande… Da, gospodine, odlično, sada sam se setio. Ulica mora da se zvala Bemova ulica…

Oh, ja sam se zapričao, oprostite, moraću da pitam još nekog, mora da ima nekog ko će se setiti te ulice, pre rata se zvala Bemova, a bila je zasađena drvoredom divljih kestenova…

Zakucaću na neka vrata i pitaću: Da li se ova ulica pre rata zvala Bemova ulica, jer sve mi je to vrlo sumnjivo, gospodine, ne verujem da bi tolika kestenova stabla nestala, makar bi jedno ostalo, drveće, valjda ima duži vek, kestenovi, gospodine, ne umiru tek tako…
(Kiš, Rani jadi)
gedza.73 gedza.73 15:46 07.05.2020

Re: Planet of humans

Atomski mrav
Sukob drvoseča na levici i desnici :))


Ne, ne - to je sukob tradicionalnih i modernih metoda i alata:


Tradicionalisti i modernisti. Ponovo radi teretana!!!



od 3:08 do 3:37

rodni rodni 18:51 07.05.2020

Re: Planet of humans

maksa83
Ц-ц... И ја сам грацки ал опет имам довољно домаћинске части и образа срБског да не спаднем тако ниско да купујем ћумур, треске за потпалу или хепокоцке далекобило (добро,

Ja sve to bez trunke kompleksa koristim, dotle da i hepo kockicu palim upaljačem a ne nožem i kremenom.

Edit: isto tako na zidu imam komad plastike koji kad pritisnem on promeni položaj i desi se ćudo - bude svetlo!

Ta plastika na zidu je deo prekidača.

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:19 07.05.2020

Re: Planet of humans

maksa83
Ц-ц... И ја сам грацки ал опет имам довољно домаћинске части и образа срБског да не спаднем тако ниско да купујем ћумур, треске за потпалу или хепокоцке далекобило (добро,

Ja sve to bez trunke kompleksa koristim, dotle da i hepo kockicu palim upaljačem a ne nožem i kremenom.

Edit: isto tako na zidu imam komad plastike koji kad pritisnem on promeni položaj i desi se ćudo - bude svetlo!


Ispada lakše da iz neke turšije vadiš zanemoćalog starca od 80 godina da ti pokaže kako se cepa drvo starinskim metodama i primitvnim alatima, umesto da uzmeš lepu cepaču i odradiš to sam, očas posla.


Čarli, ne znam zašto ti je ovo toliko komplikovano da shvatiš: ne treba nikom hidraulična mašina za cepanje drva ako tu i tamo hoće da nacepa par balvančića i ima adekvatan ručni alat za to. Ali ako sečeš drva za ogrev, onda ista baš dobro dođe, moš mi verovati na reč pošto ja to radim svake godine ako ne kupim već nacepano drvo. A onu veliku mašinu sam pozajmio od drugara, da vidim kako to radi, a i zato što sa ovim malim električnim mašinama to nije moglo da se obavi, a ručno pogotovu, taman i da sam na raspolaganju imao pet čilih starčića od po 80 godina - svi bi pocrkali od premora, plus bih morao da ih slušam kao melju priče iz mladosti sa početka prošlog veka kojih se dosta slabo sećaju.

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:22 07.05.2020

Re: Planet of humans

apacherosepeacock
KESTEN


Mirela, neces verovati ovog casa sam pomislila na tebe i to da bi mogla, kao onda o maslacku, malo poezije o drvetu za ovog drvoubicu Pajica..

Kad eto tebe i pesme o drvetu (kestenu).

Hvala.



Da prosti Vasko Popa, jel zna neko koliki je BTU tog kestena, jel može to da se loži? Mada, mi ih nemamo ovde, moralo bi da se uvozi iz susednih država, a to je sad zajebano zbog nekih buba koje se šire okolo i pojedu sve našta naiđu.

bene_geserit bene_geserit 21:53 07.05.2020

Re: Planet of humans

Vidim ekološki svesni drugovi se ubiše od korišćenja drveta za ogrev, što je obnovljiv izvor nije da nije, al mi nešto carbon footprint ne deluje tu baš najbolji.
Solarni paneli na krovu, voza se prijus, virtue signaling samo blješti, a onda se cepa drvo za ogrev.
A posle su krive krave što podriguju, i majstori što voze full size SUV-ove.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:49 07.05.2020

Re: Planet of humans

bene_geserit
Vidim ekološki svesni drugovi se ubiše od korišćenja drveta za ogrev, što je obnovljiv izvor nije da nije, al mi nešto carbon footprint ne deluje tu baš najbolji.
Solarni paneli na krovu, voza se prijus, virtue signaling samo blješti, a onda se cepa drvo za ogrev.
A posle su krive krave što podriguju, i majstori što voze full size SUV-ove.


Karbon futprint grejanja na drvo jeste možda problematičan ako se upleteš u tu šta je starije koka ili jaje dilemu, ail se bar u atmosferu ne šalju živa, olovo i drugi teški metali i truju crvena braća kao kad se sagoreva ugalj, niti se u zemlju upumpavaju kancerogene i druge otpadne vode i hemikalije i zagađuju podzemne vode da bi se vadio zemni gas i na njega grejalo direktno, ili posredstvom proizvedene električne energije iz termoelektrana. Plus se svet oslabađa takvih napasti kao što je na primer drvo topole (nisam još našao način da ložim maslačke i prerijske kučiće, ali nadam se da neko radi na tome) što je sve vredno pohvale ako ne i umerenog virtue signalinga.

A veliki SUVjevi stvarno nikom realno ne tebaju, sem ako su vlasnici nesigurni u svoju muškost, pa to kampenziju velikim kamionom. I krave ne prde, nego podriguju.




st.jepan st.jepan 23:15 07.05.2020

Re: Planet of humans

rodni
maksa83
Ц-ц... И ја сам грацки ал опет имам довољно домаћинске части и образа срБског да не спаднем тако ниско да купујем ћумур, треске за потпалу или хепокоцке далекобило (добро,

Ja sve to bez trunke kompleksa koristim, dotle da i hepo kockicu palim upaljačem a ne nožem i kremenom.

Edit: isto tako na zidu imam komad plastike koji kad pritisnem on promeni položaj i desi se ćudo - bude svetlo!

Ta plastika na zidu je deo prekidača.

Ha, ovo me podsetilo na mog razrednog iz Druge beogradske, legendarnog Ćiru OTO-ičara, koji mi je običavao reči "ti si bre, Stjepane, individUa jedna!"
Elem, ušao on jednom u razred, smejuljeći se zadovoljno. Očito, smislio je nešto urnebesno. Zastao kod vrata i snažno udario po toj plastikici, a neonke su krenule da se, oklevajući, pale. Onda se okrenuo ka nama i kroz smeh rekao "i svaki kretEn mož' d'upali svetlo! Al' elektrIka šta je, to nemOž' svaki da vi kaže". Potom se naglo uozbiljio: "Danas ćemo o elektrIki".
bene_geserit bene_geserit 23:55 07.05.2020

Re: Planet of humans

truju crvena braća kao kad se sagoreva ugalj, niti se u zemlju upumpavaju kancerogene i druge otpadne vode i hemikalije i zagađuju podzemne vode da bi se vadio zemni gas

Kakva su te to crvena braća spopala i kakve to ima veze sa korišćenjem uglja za loženje ? I gas se proizvodi samo delom frakingom, šteta što ne ponude da možeš da kupiš ekološki gas i neekološki da malo ošišaju take koji vole virtue signaling.

Koliko god da se kurobecaš, loženje drveta za grejanje je ponajgora metoda.
Sad bi ti da kad ja odem na kampovanje i kad treba da se radi prevencija požara po Kaliforniji onda ne smeš da pipneš ništa po šumi da ne ugroziš kolonije mrava, a kad Pajiću zatreba drvo za loženje onda nema problema, loženje drveta ti je za virtue signaling.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:53 08.05.2020

Re: Planet of humans

bene_geserit
truju crvena braća kao kad se sagoreva ugalj, niti se u zemlju upumpavaju kancerogene i druge otpadne vode i hemikalije i zagađuju podzemne vode da bi se vadio zemni gas

Kakva su te to crvena braća spopala i kakve to ima veze sa korišćenjem uglja za loženje ? I gas se proizvodi samo delom frakingom, šteta što ne ponude da možeš da kupiš ekološki gas i neekološki da malo ošišaju take koji vole virtue signaling.

Koliko god da se kurobecaš, loženje drveta za grejanje je ponajgora metoda.
Sad bi ti da kad ja odem na kampovanje i kad treba da se radi prevencija požara po Kaliforniji onda ne smeš da pipneš ništa po šumi da ne ugroziš kolonije mrava, a kad Pajiću zatreba drvo za loženje onda nema problema, loženje drveta ti je za virtue signaling.


Kako kakve veze ima - za one koji se greju na struju - struja se nažalost uglavnom pravi u termolektranama i ove na ugalj su najgori mogući zagađivaći, zato i vole da ih stave u neku zabit, indijanski rezervat ili u kakav sirotinjski deo države gde žive samo crnci i meksikanci, dobro, kod nas su to ovi white trash operateri meth labova što glasaju za Trampa. Isto je i sa frakovanjem...

Loženje drveta je najbolja metoda iz razloga koje sam naveo, i tako će biti sve dok ne smisle kako da ne zagađuju vazduh iz termolektrane, kako da ne unište prirodu kad kopaju ugalj, šta da rade sa jalovinom, kako da ne frakuju gas uz pomoć najcrnjih mogućih hemikalija i kako da ne naprave još jedan  Černobil, skladištenje istrošenog nuklearnogh otpada je odavno rešeno - isto kod Indijanca na rezervat.

A drvo ne uzimam iz šume, to čak nije ni dozvoljeno, možeš samo da skupiš ono što je palo ili je bolesno, i trebaju ti dozvole za to. Ili da ga kupiš od onih koji ga gaje za seču. Svo drvo koje koristim dolazi iz dvorišta ovde po komšiluku, ako ne dobijem za džabe onda kupim za vrlo sitne pare od ovih kompanija koje se bave landscapingom. Tako da mi je dosije čist ko suza, karbon futprint duboko negativan zahvaljujući solarnim panelima, hibridnom automobilu, termoizolaciji na kući, kao i biciklanju na posao, plus meso skoro ne jedem pa ne možeš ni kravlje podrige da mi prebaciš, te imam svako pravo ovde da prekorevam i levo i desno, i virtue signaliziram do mile volje, a i da se malo bahatim dogrevanjem kuće mirišljavim drvetima.





srdjan.pajic srdjan.pajic 04:06 08.05.2020

Re: Planet of humans

E, što sam video prizor danas kad sam se vraćao kući sa posla. Onaj neki soko, jastreb, šta li je, (osprey, poveća ptica) uhitio jednog od vcuckovih najboljih prijatelja koji se vrzmao i širio buboničku kugu tu pored biciklističke staze, i pokušao da ga odnese nebu pod oblake, što je akt koji sam bio spreman da pozdravim. Ali, avaj, što rekoše ono u Vodiću, usled greške u proračunu proporcija, sokol nije mogao da uzleti više od 30 cm od zemlje jer mu je ova nagojena pacovčina bila preteška. I onda se tako jadan znojio na pola metra od zemlje, mlatarao krilima, plus ga je jak čeoni vetar iz pravca Stenovitih planina dodatno opteretio, osprej se dakle junački borio sa težinom ove vreće buva i sa prirodnim elementima, i onda konačno shvatio da ne može, i bacio kašiku, to jest prasca u prašinu, i ovaj je pobegau nazad u rupu. Probao sam da slikam taj epski boj, ali nisu slike ispale dobro, ne vidi se pacov.
vcucko vcucko 07:37 08.05.2020

Re: Planet of humans

srdjan.pajic
bene_geserit
truju crvena braća kao kad se sagoreva ugalj, niti se u zemlju upumpavaju kancerogene i druge otpadne vode i hemikalije i zagađuju podzemne vode da bi se vadio zemni gas

Kakva su te to crvena braća spopala i kakve to ima veze sa korišćenjem uglja za loženje ? I gas se proizvodi samo delom frakingom, šteta što ne ponude da možeš da kupiš ekološki gas i neekološki da malo ošišaju take koji vole virtue signaling.

Koliko god da se kurobecaš, loženje drveta za grejanje je ponajgora metoda.
Sad bi ti da kad ja odem na kampovanje i kad treba da se radi prevencija požara po Kaliforniji onda ne smeš da pipneš ništa po šumi da ne ugroziš kolonije mrava, a kad Pajiću zatreba drvo za loženje onda nema problema, loženje drveta ti je za virtue signaling.


Kako kakve veze ima - za one koji se greju na struju - struja se nažalost uglavnom pravi u termolektranama i ove na ugalj su najgori mogući zagađivaći



Da. I kako je onda Prius ekougodno vozilo?

Znači, kad termoelektrane prozvode struju za Priusa, onda ne zagađuju, jer je Greta tako rekla. Ali kad ta ista struja ide za grejanje, onda je to ekološka katastrofa.

Nešto je šuplje u toj priči, isn't it?


vcucko vcucko 07:38 08.05.2020

Re: Planet of humans

srdjan.pajic
E, što sam video prizor danas kad sam se vraćao kući sa posla. Onaj neki soko, jastreb, šta li je, (osprey, poveća ptica) uhitio jednog od vcuckovih najboljih prijatelja koji se vrzmao i širio buboničku kugu tu pored biciklističke staze, i pokušao da ga odnese nebu pod oblake, što je akt koji sam bio spreman da pozdravim. Ali, avaj, što rekoše ono u Vodiću, usled greške u proračunu proporcija, sokol nije mogao da uzleti više od 30 cm od zemlje jer mu je ova nagojena pacovčina bila preteška. I onda se tako jadan znojio na pola metra od zemlje, mlatarao krilima, plus ga je jak čeoni vetar iz pravca Stenovitih planina dodatno opteretio, osprej se dakle junački borio sa težinom ove vreće buva i sa prirodnim elementima, i onda konačno shvatio da ne može, i bacio kašiku, to jest prasca u prašinu, i ovaj je pobegau nazad u rupu. Probao sam da slikam taj epski boj, ali nisu slike ispale dobro, ne vidi se pacov.

Pričica je sjajna: glodarčić-David pobedio ptičurinu-Golijata

Poučno, čak pomalo Biblijski...
rodni rodni 07:46 08.05.2020

Re: Planet of humans

st.jepan
rodni
maksa83
Ц-ц... И ја сам грацки ал опет имам довољно домаћинске части и образа срБског да не спаднем тако ниско да купујем ћумур, треске за потпалу или хепокоцке далекобило (добро,

Ja sve to bez trunke kompleksa koristim, dotle da i hepo kockicu palim upaljačem a ne nožem i kremenom.

Edit: isto tako na zidu imam komad plastike koji kad pritisnem on promeni položaj i desi se ćudo - bude svetlo!

Ta plastika na zidu je deo prekidača.

Ha, ovo me podsetilo na mog razrednog iz Druge beogradske, legendarnog Ćiru OTO-ičara, koji mi je običavao reči "ti si bre Stjepane, individUa jedna!"
Elem, ušao on jednom u razred, smejuljeći se zadovoljno. Očito, smislio je nešto urnebesno. Zastao kod vrata i snažno udario po toj plastikici, a neonke su krenule da se, oklevajući, pale. Onda se okrenuo ka nama i kroz smeh rekao "i svaki kretEn mož' d'upali svetlo! Al' elektrIka šta je, to nemOž' svaki da vi kaže". Potom se naglo uozbiljio: "Danas ćemo o elektrIci".

Čekaj!
Ako Maksa i ja možemo da upalimo svetlo, mi smo - šta?
milisav68 milisav68 07:59 08.05.2020

Re: Planet of humans

Ispada lakše da iz neke turšije vadiš zanemoćalog starca od 80 godina da ti pokaže kako se cepa drvo starinskim metodama i primitvnim alatima



Nisu to starinske metode, već naučne sublimirane iskustvom.

Što si toliko tvrdoglav, treba samo da pogodiš mesto gde se drvo lakše cepa, i sa veoma malo snage, sekira prolazi kroz drvo kao kroz sir.

Kad naletiš na čvorove, gledaš da ga "oprkrojiš" da može da stane u peć (smederevac), a ako ne može, onda se stavi sa strane za neku otvorenu vatru (pečenje prasića ili rakije).
Ali ako sečeš drva za ogrev, onda ista baš dobro dođe, moš mi verovati na reč pošto ja to radim svake godine ako ne kupim već nacepano drvo.

A zašto bi cepao sve odjednom?

Zar nije bolje da cepaš po potebi, odnosno za par dana unapred, i da tako održavaš kondiciju.
rodni rodni 08:10 08.05.2020

Re: Planet of humans

srdjan.pajic
maksa83
Ц-ц... И ја сам грацки ал опет имам довољно домаћинске части и образа срБског да не спаднем тако ниско да купујем ћумур, треске за потпалу или хепокоцке далекобило (добро,

Ja sve to bez trunke kompleksa koristim, dotle da i hepo kockicu palim upaljačem a ne nožem i kremenom.

Edit: isto tako na zidu imam komad plastike koji kad pritisnem on promeni položaj i desi se ćudo - bude svetlo!


Ispada lakše da iz neke turšije vadiš zanemoćalog starca od 80 godina da ti pokaže kako se cepa drvo starinskim metodama i primitvnim alatima, umesto da uzmeš lepu cepaču i odradiš to sam, očas posla.


Čarli, ne znam zašto ti je ovo toliko komplikovano da shvatiš: ne treba nikom hidraulična mašina za cepanje drva ako tu i tamo hoće da nacepa par balvančića i ima adekvatan ručni alat za to. Ali ako sečeš drva za ogrev, onda ista baš dobro dođe, moš mi verovati na reč pošto ja to radim svake godine ako ne kupim već nacepano drvo. A onu veliku mašinu sam pozajmio od drugara, da vidim kako to radi, a i zato što sa ovim malim električnim mašinama to nije moglo da se obavi, a ručno pogotovu, taman i da sam na raspolaganju imao pet čilih starčića od po 80 godina - svi bi pocrkali od premora, plus bih morao da ih slušam kao melju priče iz mladosti sa početka prošlog veka kojih se dosta slabo sećaju.


Nije mi komplikovano da shvatim, ali mislim da je tebi komplikovano da shvatiš ono što ja pričam.
Te teške cepače od 2, 3, 4 kg služe za drugu namenu - a to je za pravljenje cepanica ... kada kod nas kupuješ drva ona se prodaju u dužini jednog metra - i imaju oblice i cepanice.
E, za te cepanice se to koristi.
Za ostalo se koristi sekira.
Koja u rukama veštog dede usitni očas ona drva za peć.
Uz ona dva zlatna pravila koja sam ti već rekao - dakle, nikako cela oštrica odjednom u drvo, nego najpre dalji vrh, te, nikako udarac u sredinu, nego uvek po krajevima.
I posle ti nije potrebna nikakva teretana.
Onih par 'uvrnutih (odnosno, onih pridanjaka), 'pocepaš' motornom testerom - i milina.
A ti rokaj sa hidraulikom koliko hoćeš.
Možda je čak i Maksa sa onom teškom cepačom našao celishodnije rešenje.
Istina, kada vidim kako je Maksa genijalno skratio dršku - verovatno time povećavajući perifernu brzinu lučnog kretanja oštrice, mogu samo da kažem - i tu sam malo skeptičan.
Vidiš, recimo moje iskustvo - krenem ja da malterišem jedan stan u kući, nekih 80 kvadrata, a to nikada nisam radio.
Ja volim da radim stvari sam, pa sam tako sam pravio malter, sam premeštam one skele sa onim debelim daskama itd...
I radim ti ja tako ceo dan (oko 13 sati) - a ono rezultat nikakav.
Odem ja drugoj kući, žena me pita - kako ide (ludače)?
Rekoh - što se tiče tempa, gotovo nikako, no, umoran sam onoliko.
Naravno, već nakon prvoga dana sam znao da u nečemu mnogo grešim - jer nema šanse da bi takav posao danima mogli da rade ove dede od 60 i više godina.
Nakon nekoliko dana svrati kod mene majstor Milorad - i pita da li znam da nekom treba da malteriše.
Milorad nije hteo da radi druge majstorske poslove, nego samo da malteriše - a za to je bio umetnik.
Milorade - ajde ti malteriši sat vremena, ja ću da ti platim taj sat 5 puta više - a ja ću da gledam. Ti ne moraš ništa da pričaš.
Milorad mi je usput nešto i rekao - a suština rečenoga je bila ... nemoj samo ništa da 'siluješ' u smislu forsiranja, pritiskivanja itd...
Vrlo brzo sam uspeo da postignem normu profesionalnog zidara od 15 kvadrata omalterisanog - i to težeg dela tj. plafona. Uz to da sam sav malter miksao sam, bez ikakvog pomoćnika.
Naravno, pre malterisanja sam dozidao - dovršio neke pregradne zidove, razvukao instalacije - struju, internet, TV, vodu, kanalizaciju, nakon pomenutog malterisanja ogletovao i okrečio, postavio pločice, te na kraju i nešto preko 60 kvadrata parketa.
Naravno, sve ovo sam radio, jer su mi se pre toga, dok se kuća zidala, toliko zgadili bilo kakvi majstori da sam bio popizdeo.
Jedino mi je žena 'pomagala' kada sam ugrađivao kadu u kupatilu.
Kada sam joj dao libelu da proveri horizontiranost - ona sva oduševljeno pita ... eto vidiš, zar nije lakše ovako kada ti ja pomognem.
Rekoh, jeste - al' do mojega. Da sam radio sam uradio bih duplo brže. Pa kako to, pita ona začuđeno.
Pa lako. Dok mi ti dodaš ono parče cigle koje mi je potrebno, prođe tri puta više vremena nego da sam ga uzeo sam.
I drugo, sa tobom moram i da pričam - a to me usporava.

Naravno, tokom vremena sam pronašao prave majstore, fenomenalne ljude, tako da uvek mogu da odaberem - da li da ih zovem ili da uradim koješta sam.
nikvet pn nikvet pn 08:27 08.05.2020

Re: Planet of humans

bene_geserit
po Kaliforniji onda ne smeš da pipneš ništa po šumi da ne ugroziš kolonije mrava


Еси видо Милисаве докле је дошло и куда то иде?

Саће ова модерна инжењерија (и хакерај инклудед) кући соларно да напуне гел-акумулаторчић, узму најновији модел пицопека и изведу фамилију на пикник у природу. Па с висине да зајебавају нас јаднике примитивце који са секирчетом морамо да изранимо своју гладну Српчад крај ватре.

maksa83 maksa83 09:23 08.05.2020

Re: Planet of humans

Možda je čak i Maksa sa onom teškom cepačom našao celishodnije rešenje.

Kako bre teška - 2kg? To digneš i samo treba da joj malo pomogneš i gravitacija i ona dva kako bih rekao "profila" sa strane urade ostalo. Po mom dosadašnjem ranije sporadičnom a poslednjih 6 godina relativno redovnom drvocepačkom iskustvu (4 godine sa običnom sekirom, 2 sa ovom) ako nije neka panjčuga sa zlim čvorovima treba da gađaš donju polovinu kruga i (ovo je ključno) što bolje pogodiš pravac pružanja vlakana, ostalo se magično desi samo. Pomaže i ako nisi metiljavac kome je sekira od 2kg teeeeška. Ja sam davno što bi rekli past my prime time, od kad sam pre 6-7 godina sjebao tetive ramena ne vežbam i bezveze sam, ali 2kg je još uvek bre apotekarska težina.

maksa83 maksa83 09:24 08.05.2020

Re: Planet of humans

узму најновији модел пицопека

Nije najnoviji.

Ali radi ćuda Mujo, ću-da!
milisav68 milisav68 09:44 08.05.2020

Re: Planet of humans


Еси видо Милисаве докле је дошло и куда то иде?

Саће ова модерна инжењерија (и хакерај инклудед) кући соларно да напуне гел-акумулаторчић, узму најновији модел пицопека и изведу фамилију на пикник у природу. Па с висине да зајебавају нас јаднике примитивце који са секирчетом морамо да изранимо своју гладну Српчад крај ватре.

Ma idi...tako je to kada ne mogu da se izbore sa maslačkom.
maksa83 maksa83 09:48 08.05.2020

Re: Planet of humans

Ma idi...tako je to kada ne mogu da se izbore sa maslačkom.

Paja ni ne zna da su prerijsko kuče i maslačak u talu.


gedza.73 gedza.73 10:08 08.05.2020

Re: Planet of humans

ail se bar u atmosferu ne šalju živa, olovo i drugi teški metali i truju crvena braća


+

+

+

Čeličana za cepače

transport hidro elemenata
gedza.73 gedza.73 10:22 08.05.2020

Re: Planet of humans

@ Milisav
Mnogo lepa pesma. Možda jedna od najlepših

st.jepan st.jepan 12:04 08.05.2020

Re: Planet of humans

Ha, ovo me podsetilo na mog razrednog iz Druge beogradske, legendarnog Ćiru OTO-ičara, koji mi je običavao reči "ti si bre Stjepane, individUa jedna!"
Elem, ušao on jednom u razred, smejuljeći se zadovoljno. Očito, smislio je nešto urnebesno. Zastao kod vrata i snažno udario po toj plastikici, a neonke su krenule da se, oklevajući, pale. Onda se okrenuo ka nama i kroz smeh rekao "i svaki kretEn mož' d'upali svetlo! Al' elektrIka šta je, to nemOž' svaki da vi kaže". Potom se naglo uozbiljio: "Danas ćemo o elektrIci".

Čekaj!
Ako Maksa i ja možemo da upalimo svetlo, mi smo - šta?


E, sad si me zajebo.
Kako da ti odgovorim, kad si se ovako lukavo sakrio iza Makse?
milisav68 milisav68 12:31 08.05.2020

Re: Planet of humans

gedza.73
@ Milisav
Mnogo lepa. Možda jedna od najlepših

Jeste, to je "original" (prvi snimak), svira orkestar Krnjevca.
rodni rodni 12:36 08.05.2020

Re: Planet of humans

st.jepan
Ha, ovo me podsetilo na mog razrednog iz Druge beogradske, legendarnog Ćiru OTO-ičara, koji mi je običavao reči "ti si bre Stjepane, individUa jedna!"
Elem, ušao on jednom u razred, smejuljeći se zadovoljno. Očito, smislio je nešto urnebesno. Zastao kod vrata i snažno udario po toj plastikici, a neonke su krenule da se, oklevajući, pale. Onda se okrenuo ka nama i kroz smeh rekao "i svaki kretEn mož' d'upali svetlo! Al' elektrIka šta je, to nemOž' svaki da vi kaže". Potom se naglo uozbiljio: "Danas ćemo o elektrIci".

Čekaj!
Ako Maksa i ja možemo da upalimo svetlo, mi smo - šta?


E, sad si me zajebo.
Kako da ti odgovorim, kad si se ovako lukavo sakrio iza Makse?

Odgovori samo meni.
Za Maksu ja znam.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:54 08.05.2020

Re: Planet of humans

Zar nije bolje da cepaš po potebi, odnosno za par dana unapred, i da tako održavaš kondiciju.


Pa nije, drvo se ne cepa zbog održavanja kondicije nego da bi se bolje osušilo za loženje. Za to ti, zavisno od drveta i klime, treba par meseci do pola godine.

Jebote, ništa bre ne znate...
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:15 08.05.2020

Re: Planet of humans

nikvet pn
bene_geserit
po Kaliforniji onda ne smeš da pipneš ništa po šumi da ne ugroziš kolonije mrava


Еси видо Милисаве докле је дошло и куда то иде?

Саће ова модерна инжењерија (и хакерај инклудед) кући соларно да напуне гел-акумулаторчић, узму најновији модел пицопека и изведу фамилију на пикник у природу. Па с висине да зајебавају нас јаднике примитивце који са секирчетом морамо да изранимо своју гладну Српчад крај ватре.



Nije, nego je ta cepača koju ovde zastupamo drug Maksa i ja upravo esencija, ili kako kaže Milisav, sublimat svog tog znanja, muke i iskustva skupljenog generacijama uštavljenih dekica od 80 godina koji su se mučil kao psi da srede ogrev, i onda se neko konačno setio (kao onaj majmun što baca kosku u Odiseji 2001) da drugačije oblikuje sekiru i tako sebi olakša život. A hidraulična cepača je samo nadgradnja te ideje, neophodna stavka industrijalizacije. I samo da dodam, ko jednom proba da sa mašinom cepa drva, nikad mu više sekira pasti napamet neče, a i, ovo garantujem, dokone dede od 80 godina će ih uglavnom zaobilizati, ili ih sa nekom setom u očima gledati, misleći, jebote, u čemu meni mladost prođe...

A vi koji volite da se mučite neadekvatnim alatima, i da tučete po drvetu jer vam je neko rekao da je to lako samo treba da pogodite pravu tačku (zajebavao vas), samo izvolite...


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:21 08.05.2020

Re: Planet of humans

Da. I kako je onda Prius ekougodno vozilo?

Znači, kad termoelektrane prozvode struju za Priusa, onda ne zagađuju, jer je Greta tako rekla. Ali kad ta ista struja ide za grejanje, onda je to ekološka katastrofa.

Nešto je šuplje u toj priči, isn't it?


Pruis ovde simbolizuje svako vozilo male potrošnje. A sad imaš i onu varijantu priusa koju možeš da uštekaš u zid i da ti se naputni baterija, dovoljno za recimo 50 km vožnje. Što, ako imaš panele na krovu, kao neki ovde savesniji i primerniji među nama, manjeviše dođe na isto kao da ga puniš iz sunca. Kapiraš zašto se zalažem za sve te zelene stvari - da nas se potomci ne bi sa mržnjom sećali...
maksa83 maksa83 07:20 09.05.2020

Re: Planet of humans

Nije, nego je ta cepača koju ovde zastupamo drug Maksa i ja upravo esencija,

Ja još uvek ne razumem zašto je sekira koja košta 15 EUR predmet tolike kontraverze i predstavlja se kao neki hajtek hipsteraj sa elektronikom i AI softverom. Neko je razmislio 5 min. na temu "ako je funkcija cepanje u pravcu pružanja vlakana, kako da bolje rasporedim napone da se to desi lakše", dodao one dve skakaoničice, kraj.
rodni rodni 08:02 09.05.2020

Re: Planet of humans

maksa83
Nije, nego je ta cepača koju ovde zastupamo drug Maksa i ja upravo esencija,

Ja još uvek ne razumem zašto je sekira koja košta 15 EUR predmet tolike kontraverze i predstavlja se kao neki hajtek hipsteraj sa elektronikom i AI softverom. Neko je razmislio 5 min. na temu "ako je funkcija cepanje u pravcu pružanja vlakana, kako da bolje rasporedim napone da se to desi lakše", dodao one dve skakaoničice, kraj.

Ma!
I to što kažeš.
Za tih pola metra drva godišnje što pocepaš, bila bi dovoljna i ona Pajićeva cepača od 5 tona.
milisav68 milisav68 09:24 09.05.2020

Re: Planet of humans

srdjan.pajic
Pa nije, drvo se ne cepa zbog održavanja kondicije nego da bi se bolje osušilo za loženje. Za to ti, zavisno od drveta i klime, treba par meseci do pola godine.

Jebote, ništa bre ne znate...

To ako ti uvale drva secena u kasno prolece kada su puna vode :)
milisav68 milisav68 09:28 09.05.2020

Re: Planet of humans

maksa83

Ja još uvek ne razumem zašto je sekira koja košta 15 EUR predmet tolike kontraverze i predstavlja se kao neki hajtek hipsteraj sa elektronikom i AI softverom.

Ma ne bre, nije problem sekira, nego hidraulika za koju ti treba kamionce.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:04 09.05.2020

Re: Planet of humans

milisav68
srdjan.pajic
Pa nije, drvo se ne cepa zbog održavanja kondicije nego da bi se bolje osušilo za loženje. Za to ti, zavisno od drveta i klime, treba par meseci do pola godine.

Jebote, ništa bre ne znate...

To ako ti uvale drva secena u kasno prolece kada su puna vode :)


Dobro, ne možeš baš da biraš ako ti drvo neko da džabe. Ljudi obično na proleće seku to što imaju po dvorištima i daju, to se brzo razgrabi. Ako odeš u šumu, naći ćeš samo sveža stabla koja treba nekako osušiti do zime.

A ako imaš malo više mesta, onda možeš da nabaviš više drveta pa koristiš ono što si osušio prethodne godine dok za sledeću cepkaš po malo i dodaješ na sušenje - tako rade ovi što prodaju drvo za loženje. No, sve to ne opravdava korišćenje neadekvatnih alata kad već postoje adekvatni koji ti olakšaju posao, u nedostatku čilih a dokonih starčića koji idu okolo po selu, kenjaju i pokazuju domaćinima kako nemaju pojma.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:12 09.05.2020

Re: Planet of humans

maksa83
Nije, nego je ta cepača koju ovde zastupamo drug Maksa i ja upravo esencija,

Ja još uvek ne razumem zašto je sekira koja košta 15 EUR predmet tolike kontraverze i predstavlja se kao neki hajtek hipsteraj sa elektronikom i AI softverom. Neko je razmislio 5 min. na temu "ako je funkcija cepanje u pravcu pružanja vlakana, kako da bolje rasporedim napone da se to desi lakše", dodao one dve skakaoničice, kraj.


Ne znam, meni to pomalo liči i na ono naše tradicionalno opiranje svakom progresu, kao kad su onomad u Srba uvodili železnicu, kaldrmu, elektrifikaciju, 5G mrežu. Mislim, čarli ti je skoro pa otvoreno rekao da si glup i neuk što koristiš ta pomodarska sredstva kao što je cepača kad je stoput lakše kako su to radili naši stari, vekovima. A hidrauliku meni tek neće nikad oprostiti.


hoochie coochie man hoochie coochie man 16:26 09.05.2020

Re: Planet of humans

koja treba nekako osušiti do zime.

Što mora?
Ako znaš da ložiš vatru možeš i sa sirovim drvima.
A ako ne znaš, a greješ se na drva, imaš problem koji ti ni hidraulika ne može rešiti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:04 09.05.2020

Re: Planet of humans

hoochie coochie man
koja treba nekako osušiti do zime.

Što mora?
Ako znaš da ložiš vatru možeš i sa sirovim drvima.
A ako ne znaš, a greješ se na drva, imaš problem koji ti ni hidraulika ne može rešiti.


Da, da, ni tih zakona fizike se ne treba držati kao pijan plota.
rodni rodni 19:16 09.05.2020

Re: Planet of humans

srdjan.pajic
maksa83
Nije, nego je ta cepača koju ovde zastupamo drug Maksa i ja upravo esencija,

Ja još uvek ne razumem zašto je sekira koja košta 15 EUR predmet tolike kontraverze i predstavlja se kao neki hajtek hipsteraj sa elektronikom i AI softverom. Neko je razmislio 5 min. na temu "ako je funkcija cepanje u pravcu pružanja vlakana, kako da bolje rasporedim napone da se to desi lakše", dodao one dve skakaoničice, kraj.


Ne znam, meni to pomalo liči i na ono naše tradicionalno opiranje svakom progresu, kao kad su onomad u Srba uvodili železnicu, kaldrmu, elektrifikaciju, 5G mrežu. Mislim, čarli ti je skoro pa otvoreno rekao da si glup i neuk što koristiš ta pomodarska sredstva kao što je cepača kad je stoput lakše kako su to radili naši stari, vekovima. A hidrauliku meni tek neće nikad oprostiti.



Molim te da razdvojiš to glup od neuk.
Ja nikada ne kažem ikome da je glup.
Nego kažem za određene izjave da su - gluposti.
A maksa u ovom slučaju jeste neuk.
To je pokazao, između ostaloga - i kako je skratio dršku na onoj cepač - umesto da je ostavio u uški cepače drvo nedirnuto - i skratio na daljoj strani ... on radi kontra ... i ono kako je posle tu dršku 'uglavio' da ne pričamo.
A skraćivanjem je izgubio ko zna koliko te 'prednosti' koju je dobio težinom.
No, da ne širimo priču na tu stranu.
Ja sam vrlo jasno rekao da je maksa mogao i sa malim sekirčetom da pripremi tih pola do metar drva koliko mu je potrebno godišnje.
I ništa više.
I da - dedica i čiča koji znaju kako se to radi će napraviti posla kao ti sa tim tvojim hidrauličkim cepačem.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:29 09.05.2020

Re: Planet of humans

To je pokazao, između ostaloga - i kako je skratio dršku na onoj cepač - umesto da je ostavio u uški cepače drvo nedirnuto - i skratio na daljoj strani ... on radi kontra ... i ono kako je posle tu dršku 'uglavio' da ne pričamo.


Ti, izgleda nisi shvatio ni zašto je drug Maksa uopšte skraćivao tu sekiru. Kako da ti kažem, baš si... neuk.

edit: čarli, jel' ti i izolaciju na žici skidaš zubima, umesto alatom (blankericom), kao što su radili stari majstori, pa sad nemaš baš ni zube, neko možeš samo kačamak da jedeš?
rodni rodni 19:54 09.05.2020

Re: Planet of humans

srdjan.pajic
To je pokazao, između ostaloga - i kako je skratio dršku na onoj cepač - umesto da je ostavio u uški cepače drvo nedirnuto - i skratio na daljoj strani ... on radi kontra ... i ono kako je posle tu dršku 'uglavio' da ne pričamo.


Ti, izgleda nisi shvatio ni zašto je drug Maksa uopšte skraćivao tu sekiru. Kako da ti kažem, baš si... neuk.

edit: čarli, jel' ti i izolaciju na žici skidaš zubima, umesto alatom (blankericom), kao što su radili stari majstori, pa sad nemaš baš ni zube, neko možeš samo kačamak da jedeš?

Ma, shvatio sam zašto je skraćivao - jer je neuk, pa je često promašivao.
Kako to sada - za blankiranje žice je afirmativno kako su to radili stari majstori - a za cepanje drva nije.
Za cepanje drva mora hidraulika.
Jebote.
A to da, u nuždi, blankiram i zubima - kao i stari majstori - nije sporno.
Ali sve ređe - blankiram ikako.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:10 09.05.2020

Re: Planet of humans

srdjan.pajic
hoochie coochie man
koja treba nekako osušiti do zime.

Što mora?
Ako znaš da ložiš vatru možeš i sa sirovim drvima.
A ako ne znaš, a greješ se na drva, imaš problem koji ti ni hidraulika ne može rešiti.


Da, da, ni tih zakona fizike se ne treba držati kao pijan plota.


Ne, upravo suprotno, treba ih znati da bi se iskoristili pri loženju vatre sirovim drvima.

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:11 09.05.2020

Re: Planet of humans

A to da, u nuždi, blankiram i zubima - kao i stari majstori - nije sporno.


A, ala sam te pročitao!

Pa, eto tako u nuždi možeš drvo da nacepaš običnom sekiricom, ma, možeš i šrafcigerom i čekićem ili kamenom, ali zašto bi to radio kad imaš adekvatan, gotovo idealan, alat za to? Jel zato što voliš da se mučiš, ili da nekom dokažeš nešto?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:19 04.05.2020

Cini se da se nazire

i epilog sukoba - postrealizam aktuelno podgrejan bakljadama. Dezulovic u novom tekstu za Portal Novosti dobro primecuje da se igranje mitom - koje je sluzilo kao stilska odlika - iz polufantasticne knjizevnosti 1980ih prenela u srpsku politiku i nauku a bice i na samo drustveno uredjenje.

Slede dva citata a koga zanima ceo tekst evo link:

https://www.portalnovosti.com/kratka-istorija-srpskog-postrealizma

Srpska mitomanija tako je konačno pobedila. Do pre tridesetak godina, takve ideje bile su deo lepršavog kafanskog šarma srpskog varvarogenija, a kulturološka nauka čitala ih je u ključevima i svrstavala negde između nadrealizma Milića od Mačve i postmoderne Milorada Pavića. Kad je tačno stvar krenula u pogrešnom pravcu, ko je i gde u međuvremenu zajebao stvar, odavno je prestalo da bude važno. Jednom kad je ta mitomanija pokrenula balkanske ratove, u vreme dok je sve još bilo objašnjivo nacionalističkom mitologijom – jer nauka ratove niti pokreće niti vodi – već je bilo kasno: danas, nakon tri decenije, taj varvarogenij više ne objašnjava gde su granice Velike Srbije, već kako da se lečite od jebenog virusa.

Činjenica da dr. Branimir Nestorović – čovek koji najozbiljnije priča kako je ratni brod od hiljadu i šest stotina tona uspešno teleportovan šest sati u budućnost – umesto na gajbi Jelen piva ispred marketa sedi u nacionalnom kriznom štabu, trenutak je svečanog proglašenja kraja srpske nauke.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:19 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Ponekad poneki naučnici sa nesumnjivom naučnom reputacijom, pod starost gromopucateljno objavljuju svoja velika otkrića. Međutim, za kratko vreme pokaže se da u tim naučnim otkrićima nema nauke i naučna javnost zlurado konstatuje da je još jedan naučni gorostas podetinjio. Slično se nažalost dogodilo i Ajnštajnu i Tesli. I genijalni naučnici su ipak samo ljudi.

Međutim, u konkretnom slučaju prof. dr Nestorovića nije o tome reč. Prvo, jer ne pripada ekipi velikih, drugo njegove godine nisu toliko pozne i treće, možda i najvažnije, kad lupeta koješta on ne lupeta u svojoj oblasti stručnosti. O čemu se ond u njegovom slučaju radi?
Dakle, da pokušam.

Biti specijalista u uskoj oblasti, ovde ne mislim samo na medicinu, znači znati zaista mnogo, ali samo u tom uskom području. Baza znanja za usku specijalnost ne mora biti mnogo široka. O drugim, opštim stvarima, takav specijalista, ne mora i najčešće i ne zna mnogo, ali kako je veliki autoritet u svojoj uskoj oblasti, sebi daje za pravo da i o drugim pitanjima i temama, van domena svoje uske stručnosti, nastupa kao autoritet. Takvi eksperti se ponegde nazivaju fahidiotima. Međutim, naučik ujedno i intelektualac, sebi neće dozvoliti da sudi o pitanjima van svoje stručnosti. Ali, hebiga kockice u mozaiku karakternih osbina nisu uvek na pravi način složene. U trenucima medijske slave prof. dr Nestorovič ne ume da se zaustavi i tako je pod zavodljivim svetlom reflektora stigao do vanzemaljaca sa zelenim ili plavim očima i štatijaznam čega,

Hteo sam da kažem da Dežulović, uz sve uvažavanje, greši. Naime, ne treba sumnjati da je Nestorović i kao lekar i kao profesor u svojoj oblasti, pulmologija i alergologija, zaista ekspert.
rodni rodni 14:23 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Vojislav Stojković
Ponekad poneki naučnici sa nesumnjivom naučnom reputacijom, pod starost gromopucateljno objavljuju svoja velika otkrića. Međutim, za kratko vreme pokaže se da u tim naučnim otkrićima nema nauke i naučna javnost zlurado konstatuje da je još jedan naučni gorostas podetinjio. Slično se nažalost dogodilo i Ajnštajnu i Tesli. I genijalni naučnici su ipak samo ljudi.

Međutim, u konkretnom slučaju prof. dr Nestorovića nije o tome reč. Prvo, jer ne pripada ekipi velikih, a drugo i važnije njegove godine nisu toliko pozne. O čemu se ond u njegovom slučaju radi? Da pokušam.

Biti specijalista u uskoj oblasti, ovde ne mislim samo na medicinu, znači znati zaista mnogo, ali samo u tom uskom području. Baza znanja za usku specijalnost ne mora biti mnogo široka. O drugim, opštim stvarima, takav specijalista, ne mora i najčešće i ne zna mnogo, ali kako je veliki autoritet u svojoj uskoj oblasti, sebi daje za pravo da i o drugim pitanjima i temama, van domena svoje uske stručnosti, nastupa kao autoritet. Takvi eksperti se ponegde nazivaju fahidiotima. Međutim, naučik ujedno i intelektualac, sebi neće dozvoliti da sudi o pitanjima van svoje stručnosti. Ali, hebiga kockice u mozaiku karakternih osbina nisu uvek na pravi način složene. U trenucima medijske slave prof. dr Nestorovič ne ume da se zaustavi i tako je pod zavodljivim svetlom reflektora stigao do vanzemaljaca sa zelenim ili plavim očima i štatijaznam čega,

Hteo sam da kažem da Dežulović, uz sve uvažavanje, greši. Naime, ne treba sumnjati da je Nestorović i kao lekar i kao profesor u svojoj oblasti, pulmologija i alergologija, zaista ekspert.

M'da!

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:29 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

rodni
M'da!

U odnosu na koji deo, ali požuri, moram na ručak, što bi rekao zemljanin.
maksa83 maksa83 14:33 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Slično se nažalost dogodilo i Ajnštajnu i Tesli.

I Njutn je posle svega što je smislio pod stare dane zapao u religiozni misticizam, okultno itd.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:47 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

U poslednjoj deceniji svog života okanio se i matematike i fizike i pokušavao da odgonetne proročanstvo proroka Danila iz Biblije.
nsarski nsarski 14:49 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Vojislav Stojković
U poslednjoj deceniji svog života okanio se i matematike i fizike i pokušavao da odgonetne proročanstvo proroka Danila iz Biblije.


Dokazao da je kraj sveta 2060. godine.

In a manuscript Newton wrote in 1704 he describes his attempts to extract scientific information from the Bible. He estimated that the world would end no later than 2060.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:54 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Dobro, ali ipak je reč o proceni, a ne dokazu. Sačekaćemo, pa da vidimo.
vcucko vcucko 17:45 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Vojislav Stojković

Hteo sam da kažem da Dežulović, uz sve uvažavanje, greši. Naime, ne treba sumnjati da je Nestorović i kao lekar i kao profesor u svojoj oblasti, pulmologija i alergologija, zaista ekspert.

Nisam siguran koliko godina je imala moja kćer (mislim da još nije išla u školu ili je bila neki sitan razred osnovne) kad ju je uhvatio onaj gadan kašalj zvan "pseći lavež". Bili smo kod Nestorovića sa sumnjom na astmu, čovek je primio par puta, sve što je rekao smo ispoštovali i - da kucnem u drvo i da ne čuje zlo - nikad više. Dve bitne stvari: nikakvi antibiotici, čuda nego sasvim prirodne stvari. Drugo, izuzetno neformalan nastup i konstantno šegačenje u priči, jednostavno takav je tip. Voli svetla pozornice (a pouzdano je jedan od retkih koji nikad centa nisu uzeli sa strane, ovo čak ne iz našeg iskustva, to je opšte poznata stvar).

Zaključak: ne treba meni Dežulović da priča o prof. Nestoroviću.
Plus kako Hrvat krene da priča ili piše o Srbima odmah se uhvati čarobne reči mitomanija. Tako su ih naučili, najmanje mislim na Dežulovića, tamo i babe pijačarke viču "Srbi su mitomani", pojma nemajuć' šta to znači.

A oni snimili za Viasat seriju "Hrvatski kraljevi", od kojih je od materijalnih tragova i dokaza ostala polovina jedne kamene ploče i nešto narodnog predanja. Kad već spominjemo mitomaniju.

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:09 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Hteo sam da kažem da Dežulović, uz sve uvažavanje, greši. Naime, ne treba sumnjati da je Nestorović i kao lekar i kao profesor u svojoj oblasti, pulmologija i alergologija, zaista ekspert.

Da je Kisićka pokazala desetinu njegovog degenizma, da li bi bila smatrana za ekperta u bilo čemu?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:25 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Zavisi ko smatra. Ali ako sada u ovu priču uvučemo i rodnu ravnopravnost, seksizam, pa nedaobog i četnike i partizane, ne znam kuda će nas to odvesti.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:32 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Ali ako sada u ovu priču uvučemo i rodnu ravnopravnost, seksizam, pa nedaobog i četnike i partizane, ne znam kuda će nas to odvesti.

Možda će nas dovesti dotle da nečije reči i postupke sagledamo iz drugog ugla? I možda shvatimo da je opasni degen?
Zanosim se, znam...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:40 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

dobrosavljevic_m
Možda će nas dovesti dotle da nečije reči i postupke sagledamo iz drugog ugla? I možda shvatimo da je opasni degen?
Zanosim se, znam...

Možda. Ali, eto ja pokušavam da verujem u struku i nauku, odvajujići karakterne osobine od znanja i sposobnosti. Da je Nestorović diplomirao i doktorirao na Megatrendu i da iza njega ne stoji dugogodišnje iskustvo lekara kliničara i profesora na Medicinskom fakultetu BU, sigurno bih poverovao da je opasni degen. Mada, možda se i ja zanosim...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:46 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Pa evo i ona Nada Kostić poslanica je profesor na medicinskom i lekar, pa je zasluženo uspela da stekne titulu odlepljene jadnice.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:50 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Kao što sam negde u komentaru već napisao i najveći umovi u poznim godinama mogu da prolupaju ili odlepe, a titule ispred imena ostaju. Takav je život.
rodni rodni 19:05 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Vojislav Stojković
rodni
M'da!

U odnosu na koji deo, ali požuri, moram na ručak, što bi rekao zemljanin.

Pa!
Sve je više-manje OK.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:08 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Ali, eto ja pokušavam da verujem u struku i nauku, odvajujići karakterne osobine od znanja i sposobnosti.


Zanimnjiv je lik, u svakom slučaju.
Da je neznalica, ne može se reći, vidi se da nije.
Ali previše je nagnut na čudnu stranu, priča o Teslinim tajnama, o aurama, o alternativnoj medicini bez lekova....

A na sve to saznanje odvade, da pacijentima predlaže ono što svojoj deci ne bi nikad, to ozbiljno dovodi u sumnju princip o nauci i struci, kad je on u pitanju.
vcucko vcucko 20:08 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

hoochie coochie man

A na sve to saznanje odvade, da pacijentima predlaže ono što svojoj deci ne bi nikad, to ozbiljno dovodi u sumnju princip o nauci i struci, kad je on u pitanju.

?!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:33 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

vcucko
hoochie coochie man

A na sve to saznanje odvade, da pacijentima predlaže ono što svojoj deci ne bi nikad, to ozbiljno dovodi u sumnju princip o nauci i struci, kad je on u pitanju.

?!


Tako se ovde pisalo.
st.jepan st.jepan 22:13 04.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Dezulovic u novom tekstu za Portal Novosti dobro primecuje da se igranje mitom - koje je sluzilo kao stilska odlika - iz polufantasticne knjizevnosti 1980ih prenela u srpsku politiku i nauku a bice i na samo drustveno uredjenje.

Ja se pre neki dan zajebo, okačio taj tekst na svoj FB štik.
J'o, kad je krenulo da gruva!
Raspaljotka, baš onako pavlovljevska!
Bok'te, skoro ko na blogu!

Eto, nesmotrenost.
A primetio sam odavno - ovde je nebito šta, bitno je jedino ko.

Trebalo je, prekasno uviđam, da taj tekst samo kopiram i nalepim kao "tekst jednog mog prijatelja". Ili da ga potpišem nekim prikladnijim imenom.
Uveren sam da bi u tom sučaju diskusija skroz drugim smjerom udarila - niko ne bi primetio ništa neobično, jer stvar je napisana na skoro sasvim čistom srrpskom, i na sasvim čistoj ekavici.

Inače, ne znam zašto neki sumnjaju u priču o Teslinom teleportovanju bojnog broda u budućnost. Zar samo zato što je to izveo 9 meseci nakon svoje smrti? Pa ako je mogao da u budućnost šibne 1600 tona, zar mu je bio problem da u budućnost šibne svojih sedamdesetak kila?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 05:19 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Trebalo je, prekasno uviđam, da taj tekst samo kopiram i nalepim kao "tekst jednog mog prijatelja". Ili da ga potpišem nekim prikladnijim imenom.


Ili da si napisao da je iz srpskog tjednika Novosti. Mada bi onda bilo "sta oni ima da pisu o Srbiju".
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 05:37 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Hteo sam da kažem da Dežulović, uz sve uvažavanje, greši. Naime, ne treba sumnjati da je Nestorović i kao lekar i kao profesor u svojoj oblasti, pulmologija i alergologija, zaista ekspert.


Moze biti. Meni je zanimljiva teza o tome kako se stilska forma krade iz knjizevnosti i presadjuje u neku poluzvanicnu drustvenu ideologiju. Pesnici pevali o Kosovu kao biblijskom mestu a onda to postalo zvanicna politika. Ne smes vise ni vic da ispricas.


Nesto drugo, osim fachidijota, ludih naucnika, naucnika-uvlakaca postoje i naivni naucnici. Recimo Martin Nowak, profesor na Harvardu i matematicar sa originalnim idejama o evolucionim modeliranjima godinama je dobijao lovu za svoj institut od Jeffrey Epsteina. Ovaj mu placao helikopter da odrzava sastanke sa kolegama na njegovom privatnom ostrvu negde u Karibima. Nowak sve odusevljeno prihvatao hvaleci Epsteina kao zaljubljenika u nauku i kao dobrog prijatelja. Imao samo reci hvale za njega. Posle kad se gnjida samoubila ispostavilo da je imala neke ideje o samokloniranju i samoreprodukciji. I novac davala naravno radi pozitivnog imidza. Nowak naravno posle negirao bilo kakvo prijateljstvo. Hocu reci, ima i naivnih naucnika koji su moze biti istovremeno fachidijoti, ludi naucnici i uvlakaci.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:00 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Naravno, sem u svojoj uskoj naučnoj oblast u svemu ostalom naučnici su, najčešće, kao i svi drugi ljudi.
rodni rodni 07:23 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

st.jepan
Dezulovic u novom tekstu za Portal Novosti dobro primecuje da se igranje mitom - koje je sluzilo kao stilska odlika - iz polufantasticne knjizevnosti 1980ih prenela u srpsku politiku i nauku a bice i na samo drustveno uredjenje.

Ja se pre neki dan zajebo, okačio taj tekst na svoj FB štik.
Jo', kad je krenulo da gruva!
Raspaljotka, baš onako pavlovljevska!
Bok'te, skoro kao na blogu!

Eto, nesmotrenost.
A primetio sam odavno - ovde je nebito šta, bitno je jedino ko.
...

Eeee, moj Stjepane!
Konačno!
Koliko ti je bilo potrebno da ukapiraš?

Istina, pored ko, bitno je i koga taj ko.
No, to, ipak, malo manje.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:34 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Naravno, sem u svojoj uskoj naučnoj oblast u svemu ostalom naučnici su, najčešće, kao i svi drugi ljudi.


U ovom konkretnom slucaju opravdanje za Nowaka u nekom smislu je nakaradni sistem koji zahteva od naucnika da traze sponzore za svoje institute gde god stignu. Medju takvima osim seiha, ruskih biznismena, secernih ljudi nadje se i neki epstein.
cmix909 cmix909 08:30 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Neues aus der Nachbarschaft
... Činjenica da dr. Branimir Nestorović – čovek koji najozbiljnije priča kako je ratni brod od hiljadu i šest stotina tona uspešno teleportovan šest sati u budućnost – umesto na gajbi Jelen piva ispred marketa sedi u nacionalnom kriznom štabu, trenutak je svečanog proglašenja kraja srpske nauke.[/i]

Da li onda za pocetak kraja uzeti onaj trenutak iz devedeset i neke kada je doktor M. Bjelogrlic, direktor klinike za psihijatrijske bolesti ‘Dr LL’, pred kamerom najozbiljnije govorio kako on i njegov tim parapsihologa mogu silom misli da potope Saratogu (nosac od tristotinak metara, kojim je doktor bio malcice opsednut), ali im je zao neduznih mornara, pa nece ipak? Ili je ovo danas, gledano po tonazi, ipak napredak?
vrabac_onaj vrabac_onaj 08:52 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

maksa83
Slično se nažalost dogodilo i Ajnštajnu i Tesli.

I Njutn je posle svega što je smislio pod stare dane zapao u religiozni misticizam, okultno itd.


Nije se to desilo tek pod stare dane i tek što je sve ostalo uradio.
Kod njega je to išlo paralelno.
Uzgred, po nekima su još u mladosti kod njega mogli da se uoče simptomi paranoje. Ako je to tačno, nije ni čudna ta opsednutost apokalipsom.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:56 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Tacno, na to sam skoro zaboravio.

Tesko je reci u kom smo stadijumu. Pseudo-nauka postoji svuda. Pitanje je koliko je naucno-obrazovni sistem imun na nju. Vec smo imali eto tog Bjelogrlica, razne lazne istoricare, pa onaj skandal sa profesorkom-ministarkom i teorijom evolucije, plagijate da ne pominjem. Sad ovo. Cini se da je u mnogim oblastima imunitet drasticno oslabljen ali se jos odrzava - primer sa plagijatom Malog.

Problemcic mali je sto nauci treba podsticajno okruzenje da bi se razvijala a ne puko odrzavanje. Dok se sistem u Srbiji tako bori sa pseudo-naucnicima u drugim zemljama nauka ide dalje. To prirodno privlaci ljude da napuste Srbiju. Sto dodatno slabi sistem. I tako niz kruzne stepenice dok se ne stigne u mracni podrum. A tamo cekaju luconose nestorovici, bjelogrlici, deretici i ici.
vcucko vcucko 10:23 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

cmix909
Neues aus der Nachbarschaft
... Činjenica da dr. Branimir Nestorović – čovek koji najozbiljnije priča kako je ratni brod od hiljadu i šest stotina tona uspešno teleportovan šest sati u budućnost – umesto na gajbi Jelen piva ispred marketa sedi u nacionalnom kriznom štabu, trenutak je svečanog proglašenja kraja srpske nauke.[/i]

Da li onda za pocetak kraja uzeti onaj trenutak iz devedeset i neke kada je doktor M. Bjelogrlic, direktor klinike za psihijatrijske bolesti ‘Dr LL’, pred kamerom najozbiljnije govorio kako on i njegov tim parapsihologa mogu silom misli da potope Saratogu (nosac od tristotinak metara, kojim je doktor bio malcice opsednut), ali im je zao neduznih mornara, pa nece ipak? Ili je ovo danas, gledano po tonazi, ipak napredak?

Ako je mislio na Philadelphia Experiment iz 40-ih, USS Eldridge je bio brodić u odnosu na Saratogu (displacement 1.600 prema 43.000 imperijalnih tona).

Kako god, to nema nikakve veze sa njegovom stručnošću u oblasti kojom se bavi. Kad bi pričao da može telepatijom-teleportacijom-telešopom da izleči astmu kod deteta to nikako ne bi valjalo. Ovo o čemu priča je isto kao kad bi pljuvao po Murinju ili Žocu Obradoviću, da ne znaju kako se osvaja Liga šampiona / Euroliga. Znači možda smešno, ali totalno nebitno i ima potpuno pravo na to.

Sad, što se tebi ne dopadaju političke konotacije koje mogu da se izvuku iz te priče to je druga stvar.
Neko je rekao demokratija?
Ono Diogen i tako to?
st.jepan st.jepan 10:45 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Neues aus der Nachbarschaft
Trebalo je, prekasno uviđam, da taj tekst samo kopiram i nalepim kao "tekst jednog mog prijatelja". Ili da ga potpišem nekim prikladnijim imenom.

Ili da si napisao da je iz srpskog tjednika Novosti. Mada bi onda bilo "sta oni ima da pisu o Srbiju".

Ma jesam, di nisam!
Al džaba:
To zapenilo, to se razdertilo, to bi oma da jabučicu zubima trga.
A sve fin svet, inače normalan, većinu znam lično.
Ne bi vredelo ni da je Boro zahtevao da mu i taj tekst štampaju ćirilicom (već više puta jeste).
st.jepan st.jepan 11:22 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

rodni
st.jepan
Dezulovic u novom tekstu za Portal Novosti dobro primecuje da se igranje mitom - koje je sluzilo kao stilska odlika - iz polufantasticne knjizevnosti 1980ih prenela u srpsku politiku i nauku a bice i na samo drustveno uredjenje.

Ja se pre neki dan zajebo, okačio taj tekst na svoj FB štik.
Jo', kad je krenulo da gruva!
Raspaljotka, baš onako pavlovljevska!
Bok'te, skoro kao na blogu!

Eto, nesmotrenost.
A primetio sam odavno - ovde je nebito šta, bitno je jedino ko.
...

Eeee, moj Stjepane!
Konačno!
Koliko ti je bilo potrebno da ukapiraš?

Pa rekoh, skapirao sam odavno.
A nađavla, kad sam se ovde registrovao, nisam uzeo u obzir čudovišnu pronicljivost blogera - mislio sam da će ta tačka u nicku biti dovoljna da niko ne provali kako se zaista zovem.
Drugačije bi inače bilo. Garant!

rodni rodni 12:08 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

st.jepan
rodni
st.jepan
Dezulovic u novom tekstu za Portal Novosti dobro primecuje da se igranje mitom - koje je sluzilo kao stilska odlika - iz polufantasticne knjizevnosti 1980ih prenela u srpsku politiku i nauku a bice i na samo drustveno uredjenje.

Ja se pre neki dan zajebo, okačio taj tekst na svoj FB štik.
Jo', kad je krenulo da gruva!
Raspaljotka, baš onako pavlovljevska!
Bok'te, skoro kao na blogu!

Eto, nesmotrenost.
A primetio sam odavno - ovde je nebito šta, bitno je jedino ko.
...

Eeee, moj Stjepane!
Konačno!
Koliko ti je bilo potrebno da ukapiraš?

Pa rekoh, skapirao sam odavno.
A nađavla, kad sam se ovde registrovao, nisam uzeo u obzir čudovišnu pronicljivost blogera - mislio sam da će ta tačka u nicku biti dovoljna da niko ne provali kako se zaista zovem.
Drugačije bi inače bilo. Garant!


Ma!
Baš me briga kako se ti stvarno zoveš - sa tačkom ili bez.
Ono što je važno je tvoj blogerski rad - možeš da se zove i Stevan, hu kerz!
st.jepan st.jepan 12:34 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

rodni

st.jepan
rodni
st.jepan
Dezulovic u novom tekstu za Portal Novosti dobro primecuje da se igranje mitom - koje je sluzilo kao stilska odlika - iz polufantasticne knjizevnosti 1980ih prenela u srpsku politiku i nauku a bice i na samo drustveno uredjenje.

Ja se pre neki dan zajebo, okačio taj tekst na svoj FB štik.
Jo', kad je krenulo da gruva!
Raspaljotka, baš onako pavlovljevska!
Bok'te, skoro kao na blogu!

Eto, nesmotrenost.
A primetio sam odavno - ovde je nebito šta, bitno je jedino ko.
...
Eeee, moj Stjepane!
Konačno!
Koliko ti je bilo potrebno da ukapiraš?

Pa rekoh, skapirao sam odavno.
A nađavla, kad sam se ovde registrovao, nisam uzeo u obzir čudovišnu pronicljivost blogera - mislio sam da će ta tačka u nicku biti dovoljna da niko ne provali kako se zaista zovem.
Drugačije bi inače bilo. Garant!


Ma!
Baš me briga kako se ti stvarno zoveš - sa tačkom ili bez.
Ono što je važno je tvoj blogerski rad - možeš da se zove i Stevan, hu kerz!

Eh, a ja se toliko trudio da zavredim Čarlija Arbitra lajk.
Ne ide mi, eto, al nema odustajanja, jednom ću da napišem tako dobar blog, da će, čak i jedan takav četvrt-tonski konoser i neupitni autoritet, reći VAU!

Inače, zvao sam se ja i Stevo..., valjda do desete. Pisalo tako i u đačkoj i u zdravstvenoj (majka me tako do kraja zvala, stari me prijatelji još tako zovu), a onda je iz nekog razloga morao da se pronađe original krštenica, u kojoj je čitko pisalo Stjepan (po dedi).
Kako je došlo do tog Stevo, koje mi je i kao klincu zvvučalo retardirano, nikada nije razjašnjeno. Valjda neka šalteruša prepisala po svome, a moji se zbog toga nisu potresali - bilo im svejedno. Mada, moguće da je razlog bio u nemirisanju moje keve s njenim svekrom, a ćale uvek bio flegma.

nsarski nsarski 12:41 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

a onda je iz nekog razloga morao da se pronađe original krštenica, u kojoj je čitko pisalo Stjepan (po dedi).
Kako je došlo do tog Stevo, koje mi je i kao klincu zvvučalo retardirano, nikada nije razjašnjeno.


Ja mislim da je Stjepan odlično ime. Stevo me odmah podsetin na Krajačića, dok Stjepan ima autoritet Stjepana Mitrova Ljubiše. Čovek sa tri imena i nijednim prezimenom - fenomenalno!
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:31 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Stevo me odmah podsetin na Krajačića, dok Stjepan

Na Radića.
Može i tako:)
st.jepan st.jepan 13:54 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

hoochie coochie man
Stevo me odmah podsetin na Krajačića, dok Stjepan

Na Radića.
Može i tako:)


Može ovaj?



S.Đ.S.:
A sada ću vam otpjEvati tri pjesme:
Prvo prvu, onda drugu, i napokon treću.

nsarski nsarski 14:13 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

A sada ću vam otpjEvati tri pjesme:
Prvo prvu, onda drugu, i napokon treću.


Delim tvoje mišljenje. Na dva dela. Na prvi deo, i na drugi.
Ipak ostajem pri svojoj prvobitnoj tvrdnji. Ime Stjepan poseduje autoritet. Stevo mi deluje jeftino. To je ipak samo moje mišljenje.

A povodom S.Đ.S. koji je, po mom mišljenju, smešan kao sam vrag imao je izuzetan talenat da priča najgluplje viceve na svetu koji na kraju ipak ispadnu smešni.

Dakle, priča Đimi:

Ulazi izvesni gospon u mesnicu (izvinjavam se na lošem hrvatskom) i zatraži da kupi svežu kokoš. Mesničar mu ponudi jednu i kaže: izvolite gospon ova vam je sveža, jutros odstrijeljena.
Gospon: Odstrijeljena! Ta kokoš je puna sačme, to ne želim jesti, imate li nešto drugo?
Mesničar: Imamo, gospon. Evo ova druga. Ona je, naime, jutros, sama sebi prerezala žile!
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:13 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Može ovaj?

Ma nije ni onaj bio baš toliko loš:)
Malo lud, malo prevrtljiv, al nije bio toliki negativac kakav smo mit (opet mit) mi o njemu ovde stvorili.
A i tamo, kod Hrvata, i tamo su preterali kad o njemu pričaju.

A da, dok nije bilo tebe, stvarno mi je prva asocijacija na Stjepan bio on, Radić.
Sad, naravno, ti.
st.jepan st.jepan 15:02 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Ime Stjepan poseduje autoritet.

Da, i nešto oholosti, znam.
Pri izgovaranju, dragosti nikakve.
Možda zbog tog PAN (na češkom, gospodin)
Atomski mrav Atomski mrav 15:06 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Stevo me odmah podsetin na Krajačića


Mene na Karapandžu i jednu žličicu Vegete.
nsarski nsarski 15:23 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

st.jepan
Ime Stjepan poseduje autoritet.

Da, i nešto oholosti, znam.
Pri izgovaranju, dragosti nikakve.
Možda zbog tog PAN (na češkom, gospodin)


Ovako, kao Filip IV?



Kažu da se gospodin samo tri puta u životu nasmejao.
vcucko vcucko 16:25 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

st.jepan
hoochie coochie man
Stevo me odmah podsetin na Krajačića, dok Stjepan

Na Radića.
Može i tako:)


Može ovaj?



S.Đ.S.:
A sada ću vam otpjEvati tri pjesme:
Prvo prvu, onda drugu, i napokon treću.


cmix909 cmix909 17:54 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

vcucko
Ako je mislio na Philadelphia Experiment iz 40-ih, USS Eldridge je bio brodić u odnosu na Saratogu (displacement 1.600 prema 43.000 imperijalnih tona)...

Bas zato sto je Sarotoga teza, stvar bi se mogla uzeti i kao napredak – iz minusa ka nuli.
Uzgred, svaki brod/brodic moze da skakuce za 24 sata napred-nazad – preko datumske granice – pa sest sati i nije neki podvig.
st.jepan st.jepan 18:43 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

.
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:36 05.05.2020

Re: Cini se da se nazire

Vojislav Stojković
Biti specijalista u uskoj oblasti, ovde ne mislim samo na medicinu, znači znati zaista mnogo, ali samo u tom uskom području. Baza znanja za usku specijalnost ne mora biti mnogo široka. O drugim, opštim stvarima, takav specijalista, ne mora i najčešće i ne zna mnogo, ali kako je veliki autoritet u svojoj uskoj oblasti, sebi daje za pravo da i o drugim pitanjima i temama, van domena svoje uske stručnosti, nastupa kao autoritet. Takvi eksperti se ponegde nazivaju fahidiotima. Međutim, naučik ujedno i intelektualac, sebi neće dozvoliti da sudi o pitanjima van svoje stručnosti.

Дежуловић, к’о Дежуловић, потпуно је ирелевантно шта он каже о било чему, међутим, мислим да грешиш када сугеришеш да би Несторовић могао бити неки скоро-фахидиот, коме експертизу признајеш у уској области којом се бави (али не ван ње).

Пре свега дечја пулмологија није уопште уска област, али, то на страну, Несторовић оставља утисак радозналог човека широких интересовања, чији је приступ непознатом неконвенционалан. То је наравно рискантно, посебно у поређењу са комформистима који никада не ризикују.

Мени је он био далеко најсимпатичнији у трочланом dream team-у, а и од придруженог, trust-me-I’m-a-doctor Јанковића.
rodni rodni 08:15 06.05.2020

Re: Cini se da se nazire

st.jepan
rodni

st.jepan
rodni
st.jepan
Dezulovic u novom tekstu za Portal Novosti dobro primecuje da se igranje mitom - koje je sluzilo kao stilska odlika - iz polufantasticne knjizevnosti 1980ih prenela u srpsku politiku i nauku a bice i na samo drustveno uredjenje.

Ja se pre neki dan zajebo, okačio taj tekst na svoj FB štik.
Jo', kad je krenulo da gruva!
Raspaljotka, baš onako pavlovljevska!
Bok'te, skoro kao na blogu!

Eto, nesmotrenost.
A primetio sam odavno - ovde je nebito šta, bitno je jedino ko.
...
Eeee, moj Stjepane!
Konačno!
Koliko ti je bilo potrebno da ukapiraš?

Pa rekoh, skapirao sam odavno.
A nađavla, kad sam se ovde registrovao, nisam uzeo u obzir čudovišnu pronicljivost blogera - mislio sam da će ta tačka u nicku biti dovoljna da niko ne provali kako se zaista zovem.
Drugačije bi inače bilo. Garant!


Ma!
Baš me briga kako se ti stvarno zoveš - sa tačkom ili bez.
Ono što je važno je tvoj blogerski rad - možeš da se zove i Stevan, hu kerz!

Eh, a ja se toliko trudio da zavredim Čarlija Arbitra lajk.
Ne ide mi, eto, al nema odustajanja, jednom ću da napišem tako dobar blog, da će, čak i jedan takav četvrt-tonski konoser i neupitni autoritet, reći VAU!

Inače, zvao sam se ja i Stevo..., valjda do desete. Pisalo tako i u đačkoj i u zdravstvenoj (majka me tako do kraja zvala, stari prijatelji me još tako zovu), a onda je iz nekog razloga morao da se pronađe original krštenica, u kojoj je čitko pisalo Stjepan (po dedi).
Kako je došlo do tog Stevo, koje mi je i kao klincu zvvučalo retardirano, nikada nije razjašnjeno. Valjda neka šalteruša prepisala po svome, a moji se zbog toga nisu potresali - bilo im svejedno. Mada, moguće da je razlog bio u nemirisanju moje keve s njenim svekrom, a ćale uvek bio flegma.


Sprema se moj stric u penziju - i prikuplja papire.
On je bio poprilični zezaroš - no tada mi reče ozbiljno.
Znaš li ti da ja nisam Milutin?
Kako nisi - ko si onda?
Pa Mihajlo.
Tako je moj stric ceo život bio Milutin, tj. do penzije, a od penzije Mihajlo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:44 04.05.2020

Eto, konačno su shvatili

Kon: Penzioneri će sami odlučivati da li će da izlaze. KLIK
maksa83 maksa83 00:13 05.05.2020

maknuto haknuto

Pao castle.rs:

XudRobin
mesan mesan 14:03 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

maksa83
Pao castle.rs:

XudRobin

Ko su Xudovci i da li su raskrinkali skup botova, te da li je to zaista pogubno za Bastilju --- pliz dešifruj ovo, zvuči zanimljivo?


Da pitam sve IT stručnjake, kako je moguće da u današnje vreme na svoj gmail dobijam TUĐE, bukvalno,
- izvode iz (Erste) banke,
- kompletan račun za online narudžbinu sa sve adresom i brojem telefona naručioca,
- hematološke nalaze iz laboratorije,
- prevod sudskog prevodioca,
- registraciju naloga na online radnji igara, za svež nalog u koji je neko upravo uplatio jednu igricu
...

Zar su ti što prave sajtove toliki idioti da ne razumeju elementarnu proveru imejl adrese pri registraciji, plus korake za proveru identita kad je potrebno, ili su kompanije toliko jadne da neće da plate taj deo programiranja za svoj sajt?
cassiopeia cassiopeia 17:13 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

Da pitam sve IT stručnjake, kako je moguće da u današnje vreme na svoj gmail dobijam TUĐE, bukvalno,


Ne znam kako je moguće, al' nisi usamljen slučaj. Mom bivšem suprugu gooodinama stižu mailovi, podsećanja kad mu je avionski let, razna obaveštenja, računi nekog lika. Pisao više puta i ništa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana