Eksperimenti u blogovanju

Opet podela među Srbima

zilikaka RSS / 17.05.2020. u 17:44

Mirođija u grašku, za ili protiv? 



Komentari (601)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rodni rodni 07:11 19.05.2020

Re: Protiv

srdjan.pajic
bene_geserit
a sam nešto tvoj kraj zamišljao mnogo brdovitije

Pa valjda se nekad i pomerio sa one planine odakle je. Nemam pojma odakle je slika.
Možda iz vojske, bio je u mornarici, ali ne deluje po frizuri.
A na planini sa koje je tegovi mu, veruj, nisu bili potrebni. Kad bi ga (moj) deda video sa takvim sranjima poslao bi ga da nacepa još koji metar drva ako mu treba vežba i to bez onih specijalnih sekirčeta i ne ko ove babe danas sa hidrauličnim cepačem od koju desetinu tona.


Mislim da je pitanje bilo upućno meni... (22 tone cepač, da budemo precizni, jer sila boga ne moli).

A slike su sa staze blizu mog posla, tu prolazi jedna od lokalnih džada ima mislim jedno 30 kilometara staze, čak do drugog sreza. Ovo je otprilike 10 km od podnožja Stanovitih, dakle prerija, malte ne Kanzas. Volim ja nekad i na tu stranu da odpedalam, a ne samo u brda (moji su poreklom iz Bačke... pa sam u večitom procepu između brda i ravnice, mada mislim da više naginjem ka brodovitim predelima i pejzažima).

Ovo je blizu moje bivše kuće u Bolderu:



A ovo je iza ovog brda na slici:






I onda tek kreću prave planine... ovo je najviši vrh u našem srezu, Longs Peak, on se vidi od moje kuće, mada ima ~40 km do njega.






Da li si ti ovaj (na prvoj fotografiji) što je okačio ženi ranac na leđa, a on se kreće rasterećen?
Nije čudo što onda koristiš hidrauličnu cepaču.
docsumann docsumann 07:58 19.05.2020

Re: Protiv

bene_geserit
wrong.
dvoručni tegovi su upravo najbolji za snagu, pošto omogućuju izvođenje bazičnih vježbi (čučanj, mrtvo dizanje, veslanje u preklonu, militari pres...)

Nemoj bre da me pokopavaš, još ću na kraju da dodam dvoručne tegove, a ako nešto mrzim to su tegovi i ionako pola ovih vežbi što si nabrojao ne mogu da radim zbog ramena.

Nego evo slike mog tate od pre 60 godina sa ... "tegovima" iz tog vremena.



dobar ti je bio tata.
moj pokojni stric je bio poznat kao ondašnji podgorički (titogradski) snagator. mikele ga je znao.
rodni rodni 11:55 19.05.2020

Re: Protiv

docsumann

Nego, nemoj neko da je rekao da je ženska teretana jer nema dvoručne tegovce (Docs, ti da preskočiš ovo).


jesi probao ovu najnoviju ekspanziju HoMM3, HoTA (Horn of The Abyss)?

odlična!


za razliku od WoG-a i svih onih novotarija () ovo je dalja nadogradnja osnovih ekspanzija.
tj, manje će ti trebati da vidiš šta i gdje, maltene već sve znaš. nove artifakte , bića i objekt povataš s prvom mapom.

dopada mi se što su ubacili biće iz Lavkraftovih knjiga. a Horn of The Abyss je zapravo ultra moćan artifakt koji je s njim povezan.

odvalio sam jedno 3-4 ultra velike mape, pošto imaju nove XXL, XXXL, XXXXL veličine, i zabavio se kao nekad. ima baš sjajno odrađenih.


PS možda ću početi ponovo da pravim jednu s Jim Voganom. ustvari to bi bila ona moja WoG XXL mapa, ali dorađena. možda i ponovo odrađena...

Doksuman,
kakva je situacija u srpskoj Sparti?
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:49 19.05.2020

Re: Protiv

Da li si ti ovaj (na prvoj fotografiji) što je okačio ženi ranac na leđa, a on se kreće rasterećen?
Nije čudo što onda koristiš hidrauličnu cepaču.


Pa što me pitaš i ne čekaš odgovor nego iznosiš zaključak?

Ja sam ovaj iza kamere, što se ne vidi, i nosim dete na leđima, to je uvek bilo moj posao, izgleda otprilike ovako:





angie01 angie01 20:15 19.05.2020

Re: Protiv

izgleda otprilike ovako:


kakva uzivancija!
rodni rodni 20:20 19.05.2020

Re: Protiv

srdjan.pajic
Da li si ti ovaj (na prvoj fotografiji) što je okačio ženi ranac na leđa, a on se kreće rasterećen?
Nije čudo što onda koristiš hidrauličnu cepaču.


Pa što me pitaš i ne čekaš odgovor nego iznosiš zaključak?

Ja sam ovaj iza kamere, što se ne vidi, i nosim dete na leđima, to je uvek bilo moj posao, izgleda otprilike ovako:







Lajk!
Usput - daj detetu korbač da može da te osokoli povremeno.
Milan Novković Milan Novković 11:16 20.05.2020

Re: Protiv


rodni
srdjan.pajic
Da li si ti ovaj (na prvoj fotografiji) što je okačio ženi ranac na leđa, a on se kreće rasterećen?
Nije čudo što onda koristiš hidrauličnu cepaču.


Pa što me pitaš i ne čekaš odgovor nego iznosiš zaključak?

Ja sam ovaj iza kamere, što se ne vidi, i nosim dete na leđima, to je uvek bilo moj posao, izgleda otprilike ovako:



Lajk!
Usput - daj detetu korbač da može da te osokoli povremeno.

Absolutno fali i izvinjenje ovde, inače ostaje da visi prilepljen, sugestivan atribut Srkiju da ne može da povuče uzbrdo, nizbrdo i u ataku na cepanice
rodni rodni 11:57 20.05.2020

Re: Protiv

Milan Novković

rodni
srdjan.pajic
Da li si ti ovaj (na prvoj fotografiji) što je okačio ženi ranac na leđa, a on se kreće rasterećen?
Nije čudo što onda koristiš hidrauličnu cepaču.


Pa što me pitaš i ne čekaš odgovor nego iznosiš zaključak?

Ja sam ovaj iza kamere, što se ne vidi, i nosim dete na leđima, to je uvek bilo moj posao, izgleda otprilike ovako:



Lajk!
Usput - daj detetu korbač da može da te osokoli povremeno.

Absolutno fali i izvinjenje ovde, inače ostaje da visi prilepljen, sugestivan atribut Srkiju da ne može da povuče uzbrdo, nizbrdo i u ataku na cepanice

Eeee, da!
Po stoti puta sam (sebi) juče dokazao da postoji n vrsta kondicije - i da je za svaku potreban adekvatan trening.
Jer - čini mi se da mogu (po ravnom) da hodam neprekidno - npr. znao sam da prepešačim, bez ikakve pauze, i do 25 km.
A od jučerašnjeg stajanja na molerskim merdevinama od cca. 40 minuta, berući trešnje, mi se danas mišići raspadaju.
A merdevine nisu one 'seljačke', nego imaju fina gazišta.
Uspeo sam da razdelim cca 12 kila koje sam nabrao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:31 20.05.2020

Re: Protiv

Absolutno fali i izvinjenje ovde, inače ostaje da visi prilepljen, sugestivan atribut Srkiju da ne može da povuče uzbrdo, nizbrdo i u ataku na cepanice


. Ne mora izvinjenje (za cepanice), nego da mi se prizna da sam ja, bre, čovek-inženjer, ceo život nastojim da stvari radim sa što manje naprezanja, i sa korektnim alatom, tako me je još otac od malena vaspitavao - da me je video da sam  nekad žicu blankirao zubima, a ne proper blankericama, najebao bih. A i volim da isprobavam nove tehnologije, tako da sam i cepaču koristio odavno, a onda otkrio čari hidraulike, i nema tog čarlija i mišićavog dekice od 80 godina koji grickalicom za nokte ili perorezom za uređivanje bonsaia seče drvo po selu iz čiste dosade koji će me ubediti da postupam drugačije.

Ovo uzbrdo nizbrdo je laganica, vikend ture, to se ne računa, a i deca već mogu sama.



rodni rodni 19:50 20.05.2020

Re: Protiv

srdjan.pajic
Absolutno fali i izvinjenje ovde, inače ostaje da visi prilepljen, sugestivan atribut Srkiju da ne može da povuče uzbrdo, nizbrdo i u ataku na cepanice


. Ne mora izvinjenje (za cepanice), nego da mi se prizna da sam ja, bre, čovek-inženjer, ceo život nastojim da stvari radim sa što manje naprezanja, i sa korektnim alatom, tako me je još otac od malena vaspitavao - da me je video da sam  nekad žicu blankirao zubima, a ne proper blankericama, najebao bih. A i volim da isprobavam nove tehnologije, tako da sam i cepaču koristio odavno, a onda otkrio čari hidraulike, i nema tog čarlija i mišićavog dekice od 80 godina koji grickalicom za nokte ili perorezom za uređivanje bonsaia seče drvo po selu iz čiste dosade.

Ovo uzbrdo nizbrdo je laganica, vikend ture, to se ne računa, a i deca već mogu sama.




Ja ne bih koristio tu hidrauličnu cepaču iz inata.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:59 20.05.2020

Re: Protiv

Ja ne bih koristio tu hidrauličnu cepaču iz inata.


Stvarno nije lako Srbin biti...
docsumann docsumann 06:59 21.05.2020

Re: Protiv

Doksuman,
kakva je situacija u srpskoj Sparti?


loša
floki floki 18:06 17.05.2020

...

на оне који пишају док се туширају и оне друге који лажу
zilikaka zilikaka 18:08 17.05.2020

Re: ...

floki
на оне који пишају док се туширају и оне друге који лажу


Dobro, i to...
nsarski nsarski 18:08 17.05.2020

Mudrost Forest Gampa

Mirođija može i ne mora (ja je, na primer, volim u kombinaciji sa graškom), stvar je ukusa.
Ali neizbežna je mešavina graška i šargarepe, kako reče Mudrac:

zilikaka zilikaka 18:41 17.05.2020

Re: Mudrost Forest Gampa

Mirođija može i ne mora

Mirođija, ko što joj ime kaže, uvek i svuda.
Uglavnom ne valja razdvajati od belog luka jer tek tad je ono pravo.
A grašak u proleće obavezno sa malo mlade šargarepe i mladog krompira, sve đuture.
I da, šargarepa ide i inače.

...ne volim grašak "na crveno"
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:45 17.05.2020

Re: Mudrost Forest Gampa

zilikaka
Mirođija može i ne mora

Mirođija, ko što joj ime kaže, uvek i svuda.
Uglavnom ne valja razdvajati od belog luka jer tek tad je ono pravo.
A grašak u proleće obavezno sa malo mlade šargarepe i mladog krompira, sve đuture.
I da, šargarepa ide i inače.

...ne volim grašak "na crveno"


e tako..
na crveno.. pa molim vas, ima li granica..
nego da znaš da ću da turim tu mirođiju sledeći put pa kud puklo..
počela djeca da me zajebavaju da mi repertoar nije dovoljno bogat..
kaznila sam ih tai lososom sa kokosovim mlijekom i kikirikijem.. na to se nisu žalili.. propadosmo kao ljudi i srbi načisto
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:21 17.05.2020

a na blogu?



solo solo 18:26 17.05.2020

Čudesno

nsarski nsarski 18:36 17.05.2020

Jedan moj drugar, Amer,

iz mog prethodnog života, otišao sa ženom u Kazhstan da preuzme dete koje je hteo da usvoji. Boravio on tamo dva-tri meseca i izveštavao nas, kolege, kako tamo živi.
Njegov najveći utisak je bio u tome da Kazahstanci trpaju mirođiju u apsolutno sve što spremaju. (On je boravio u nekom hotelu).
I, kaže - oni mirođiju stavljaju u sva jela. Ja nisam lud za mirođijom, ali OK. Stavljaju mirođiju u pasulj, na sendviče, u omlet...ali kada su stavili mirođiju na pizzu - e tu sam se pobunio i tražio da to više ne rade. Oni se čudili, ali prestali su sa mirođijom.

niccolo niccolo 18:40 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

ali kada su stavili mirođiju na pizzu - e tu sam se pobunio i tražio da to više ne rade. Oni se čudili, ali prestali su sa mirođijom

Pa stvarno, na pizzu se stavlja rukola...

Inače, nemam definitivan stav o mirođiji u grašku, da vidimo šta će koja od strana da ponudi pa da se odlučim.

I da iskoristim priliku da pravim zazubice Hauzeru - bio danas u Loku pa svratio i na izvor...
alselone alselone 19:08 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

OK. Stavljaju mirođiju u pasulj, na sendviče, u omlet...ali kada su stavili mirođiju na pizzu - e tu sam se pobunio i tražio da to više ne rade. Oni se čudili, ali prestali su sa mirođijom.


Ovo na slici izgleda kao gruzijski hačapuri (Khachapuri), što je neka pita sa sirom ali pečena više na fazon pice a ne naših pita. Jeo sam to jedared u gruzijskom restoranu u Minsku, nije bilo loše.
maksa83 maksa83 19:19 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Ovo na slici izgleda kao gruzijski hačapuri (Khachapuri), što je neka pita sa sirom ali pečena više na fazon pice a ne naših pita. Jeo sam to jedared u gruzijskom restoranu u Minsku, nije bilo loše.

Kod mene hačapuri postao veći hit od pice i danas sam opet morao da ga pravim.

Meni ono sa slike više liči na ono što sam u Makedoniji jeo pod imenom pita pastrmajlija, s tim da kad gugluješ pita pastrmajlija dobiješ nešto što više liči na hačapuri.
alselone alselone 19:29 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Kod mene hačapuri postao veći hit od pice i danas sam opet morao da ga pravim.


He, he, pa kul ako si i to naučio da praviš.
A kako pica majstorstvo napreduje?
maksa83 maksa83 19:43 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

He, he, pa kul ako si i to naučio da praviš.

Zapravo je trivijalno, naučio me (kao i mnogo toga) Chef John - Khachapuri (Georgian Cheese Bread) , pričali smo o tome na nekom blogu već.

Od pica veština sad radim na scalabilityju, tj. učim da timski napravim puno komada, to ne možeš sam pošto je sve vrlo tajm senzitivno tj. mora da se dešava brzo, a ima previše toga što moraš da radiš (razvlačiš, proveravaš da li treba da se doda drveta, dodaš drveta, itd.).
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:49 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

maksa83
He, he, pa kul ako si i to naučio da praviš.

Zapravo je trivijalno, naučio me (kao i mnogo toga) Chef John - Khachapuri (Georgian Cheese Bread) , pričali smo o tome na nekom blogu već.

Od pica veština sad radim na scalabilityju, tj. učim da timski napravim puno komada, to ne možeš sam pošto je sve vrlo tajm senzitivno tj. mora da se dešava brzo, a ima previše toga što moraš da radiš (razvlačiš, proveravaš da li treba da se doda drveta, dodaš drveta, itd.).


e znaš na šta smo se primili otakako u kazamatu marke lockdown pravim tih nekih azijskih jela..
sve vrste pita breda, taana, flat breada..
nema kvasca (mada bi garant i s njim bilo dobro) nego ide pp a tečnost je jogurt ili mješavina, jogurt i maslac, nekad i ulje.. pa mogu sjemenke a može i mlijeko umjesto jogurta pa i šećer..
guglecni..
i gotovo za 20 minuta a kad ga baciš na vrelo i rastanjiš ondak je da ti kažem.. muj pogano..
toliko da sam ja na dijeti
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:53 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

maksa83

Meni ono sa slike više liči na ono što sam u Makedoniji jeo pod imenom pita pastrmajlija, s tim da kad gugluješ pita pastrmajlija dobiješ nešto što više liči na hačapuri.


Onda nisi jeo pravu pastrmajliju.
Evo guglao sam i večina slika je verodostojna.
Pazi, znam šta pričam, služio vojsku u Štipu, dakle pastrmajlijinom rodnom kraju.
I tada se znao red, to može da se naruči samo tokom zime i negde do početka aprila, posle niks negde do novembra.

Patio sam celu drugu polovinu vojnog roka.
maksa83 maksa83 20:08 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Pazi, znam šta pričam, služio vojsku u Štipu, dakle pastrmajlijinom rodnom kraju.

Ja sam u VP5912 (nekad) Titovom (danas samo) Velesu, i pravili su mi je tamo prijatelji iz Titovog Velesa. Sećam se da je ta njihova varijanta bila prilično suva, kao pica bez sira sa ovčjim mesom, tj. ne pamtim je kao ovo sa slika ali oni rekli da se to tako zove.
zilikaka zilikaka 20:13 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

pričali smo o tome na nekom blogu već.

Ma šta pričali - pravili!
I lepo je ispalo nego ište posla a treba spremiti neposredno pre jedenja, ne može unapred, pa malo nezgodno.
Moji to prozvali komplet lepinjom na naš način.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:18 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

maksa83
Pazi, znam šta pričam, služio vojsku u Štipu, dakle pastrmajlijinom rodnom kraju.

Ja sam u VP5912 (nekad) Titovom (danas samo) Velesu, i pravili su mi je tamo prijatelji iz Titovog Velesa. Sećam se da je ta njihova varijanta bila prilično suva, kao pica bez sira sa ovčjim mesom, tj. ne pamtim je kao ovo sa slika ali oni rekli da se to tako zove.


O pa onda mora da smo guglali drugačije slike.
Isto ih prave u oba grada.
Ako je to ovo, onda se slažemo.



I da, kakav sir, nema tu sira.
rodni rodni 20:22 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

vrabac_onaj
maksa83
Pazi, znam šta pričam, služio vojsku u Štipu, dakle pastrmajlijinom rodnom kraju.

Ja sam u VP5912 (nekad) Titovom (danas samo) Velesu, i pravili su mi je tamo prijatelji iz Titovog Velesa. Sećam se da je ta njihova varijanta bila prilično suva, kao pica bez sira sa ovčjim mesom, tj. ne pamtim je kao ovo sa slika ali oni rekli da se to tako zove.


O pa onda mora da smo guglali drugačije slike.
Isto ih prave u oba grada.
Ako je to ovo, onda se slažemo.



I da, kakav sir, nema tu sira.

Lepa fotografija!
No, za moj ukus, je tu previše mesa.
maksa83 maksa83 20:27 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

O pa onda mora da smo guglali drugačije slike.
Isto ih prave u oba grada.
Ako je to ovo, onda se slažemo.

Nismo se razumeli - ja kažem da to što su meni pravili kao pitu pastrmajliju ne liči na ovo sa slika kada se gugluje, bilo je dosta suvlje po mom sećanju, nisam baš bio impresioniran ali ovo sa slika mi izgleda bolje.

Recimo da je bila bliže ovako nečemu:

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:32 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

maksa83
O pa onda mora da smo guglali drugačije slike.
Isto ih prave u oba grada.
Ako je to ovo, onda se slažemo.

Nismo se razumeli - ja kažem da to što su meni pravili kao pitu pastrmajliju ne liči na ovo sa slika kada se gugluje, bilo je dosta suvlje po mom sećanju, nisam baš bio impresioniran ali ovo sa slika mi izgleda bolje.

Recimo da je bila bliže ovako nečemu:



Dobro, sad mi je jasno što nisi bio impresioniran :)

Veruj mi, ono gore što sam okačio je štipska pastramjlija. Tako je prave i po kućama.
angie01 angie01 21:06 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Recimo da je bila bliže ovako nečemu:


pastrmalija izgleda ovako,


vrabac_onaj vrabac_onaj 21:11 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

angie01
Recimo da je bila bliže ovako nečemu:


pastrmalija izgleda ovako,




ta jaja su novotarija.
angie01 angie01 21:13 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

ta jaja su novotarija.


nisu.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:14 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

angie01
ta jaja su novotarija.


nisu.

jesu
angie01 angie01 21:16 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

jesu


mozda ti znas za neku varijaciju- jaja upravo ovako su deo originalnog recepta.
maksa83 maksa83 21:19 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

mozda ti znas za neku varijaciju- jaja upravo ovako su deo originalnog recepta.

Po Internetima ćeš naći recepte i s jaja i s bez jaja. Ova koju su meni pravili u Velesu pre tries godina je bila definitivno s bez jaja.

Dočim recimo ovaj podgovkata na veleška pastrmajlija pravi s jaja:


vrabac_onaj vrabac_onaj 21:21 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

angie01
jesu


mozda ti znas za neku varijaciju- jaja upravo ovako su deo originalnog recepta.


koji samo ti znaš jel da?

aj skokni do Štipa, Velesa, Strumice i pitaj ih šta misle o jajima u pastramjliji.

Aj ne brukaj se.
angie01 angie01 21:23 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Po Internetima ćeš naći recepte i s jaja i s bez jaja. Ova koju su meni pravili u Velesu pre tries godina je bila definitivno s bez jaja.


kazem, ima raznih verzija, ali originalni recept je sa jajima-patsrmalija se zove, jer se obavezno dodaje ovcija pastrma-suseno, dimljeno meso sa kostima od trupnog dela.

aj skokni do Štipa, Velesa, Strumice i pitaj ih šta misle o jajima u pastramjliji.

Aj ne brukaj se.


ja i jela pastrmaliju kod Makedonaca-da ne tupim gde i kako i upravo mi je tamo objasnjena stara receptura,...videla sam posle i razne verzije, kao sto rece i maxa, na internetu i ovakvih i onakvih.

sto bih se brukala,...niti razumem licnu intonaciju vezanu za klopu,...kakve sad veze ima- ti misli da je je prava ona bez jaja, ja cu da je s jajima i mirna Backa.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:24 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

maksa83
mozda ti znas za neku varijaciju- jaja upravo ovako su deo originalnog recepta.

Po Internetima ćeš naći recepte i s jaja i s bez jaja. Ova koju su meni pravili u Velesu pre tries godina je bila definitivno s bez jaja.

Dočim recimo ovaj podgovkata na veleška pastrmajlija pravi s jaja:




Ama, to je kasnije dodavano.

Ko što i srpsku proju sad stavljaju sve i svašta.

Mislim, viđao sam ja ljude koji picu premažu majonezom.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:25 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

angie01
Po Internetima ćeš naći recepte i s jaja i s bez jaja. Ova koju su meni pravili u Velesu pre tries godina je bila definitivno s bez jaja.


kazem, ima raznih verzija, ali originalni recept je sa jajima-patsrmalija se zove, jer se obavezno dodaje ovcija pastrma-suseno, dimljeno meso sa kostima od trupnog dela.


Ne to sa jajima definitivno nije originalni recpet.
kick68 kick68 21:28 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,


angie01
ta jaja su novotarija.


nisu.


Jesu novotarija, mogu odgovorno da izjavim. Odrasla na tome i potpuno kompetentna:))
Akcenat je jako bitan: pastrmalIja.
Vrabac je u pravu:)
kick68 kick68 21:29 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,


angie01
ta jaja su novotarija.


nisu.


Jesu novotarija, mogu odgovorno da izjavim. Odrasla na tome i potpuno kompetentna:))
Akcenat je jako bitan: pastrmalIja.
Vrabac je u pravu:)

P.S.
Izvinjavam se zbog duplikata. Vrabac je duplo u pravu.
maksa83 maksa83 21:35 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Mislim, viđao sam ja ljude koji picu premažu majonezom.

Boles'.
angie01 angie01 21:41 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Jesu, novotarija, mogu odgovorno da izjavim. Odrasla na tome i potpuno kompetentna:))
Akcenat je jako bitan: pastrmalIja.
Vrabac je u pravu:)


ja verujem da ima verzija bez jaja, uopste nije sporno.
zilikaka zilikaka 21:45 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

maksa83
Mislim, viđao sam ja ljude koji picu premažu majonezom.

Boles'.

A kako li je meni kad podmladak poruči pica burek?
Nisu pomogle ni zabrane, ni kazne, to se otelo...
kick68 kick68 21:46 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

angie01
Jesu, novotarija, mogu odgovorno da izjavim. Odrasla na tome i potpuno kompetentna:))
Akcenat je jako bitan: pastrmalIja.
Vrabac je u pravu:)


ja verujem da ima verzija bez jaja, uopste nije sporno.

Eto i ja verujem da ima verzija sa jajima, uopste nije sporno:))) Samo ja sad prvi put cujem za to:)
Pozdrav
maksa83 maksa83 21:47 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

ja verujem da ima verzija bez jaja, uopste nije sporno.

Mislim da ne možemo da pričamo o originalnom vs neoriginalnom receptu, tj. verovatno bi morali da se pitaju i Turci kod kojih se ta stvar (tj. neka njena alotropska modifikacija) vodi kao "pida", a i ona postoji u s jaje i s bez jaje obliku, a boktepita od kog su je oni naroda pokupili, ako uopšte možemo da pričamo o tome da neko jelo pripada nekom narodu. Maltene nema ko se nije setio "voda + brašno + vatra + stavim nešto odozgo" recepta, ali samo su Italijani od toga napravili brend svih brendova.
maksa83 maksa83 21:49 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

A kako li je meni kad podmladak poruči pica burek?

To sa burekom se otrglo kontroli. Do pre recimo dvadesetak godina najegzotičnije što si mogao da nađeš je bio burek s jabukama koji se pravio na jednom jedinom mestu u gradu (da ja znam), pa je posle počelo s pečurke, pa od skora s nutelu, pa pica burek, itd.
nsarski nsarski 21:51 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

To sa burekom se otrglo kontroli. Do pre recimo dvadesetak godina najegzotičnije što si mogao da nađeš je bio burek s jabukama koji se pravio na jednom jedinom mestu u gradu (da ja znam), pa je posle počelo s pečurke, pa od skora s nutelu, pa pica burek, itd.


U jednoj pekarici na Kaleniću može da se nađe burek sa sarmom. Otrglo se.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:56 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

maksa83
ja verujem da ima verzija bez jaja, uopste nije sporno.

Mislim da ne možemo da pričamo o originalnom vs neoriginalnom receptu, tj. verovatno bi morali da se pitaju i Turci kod kojih se ta stvar (tj. neka njena alotropska modifikacija) vodi kao "pida", a i ona postoji u s jaje i s bez jaje obliku, a boktepita od kog su je oni naroda pokupili, ako uopšte možemo da pričamo o tome da neko jelo pripada nekom narodu. Maltene nema ko se nije setio "voda + brašno + vatra + stavim nešto odozgo" recepta, ali samo su Italijani od toga napravili brend svih brendova.


Pazi, Turci su imali imperiju pa mnogo toga što smatramo njihovim je u stvari ko zna čije.
Ne bi me čudilo da su tu "pidu" pokupili sa tog dela Balkana.
Na primer, postoji osnovana sumnja da su jagnjeću kapamu pokupili od nas.

Dobro, urmašice nisu naše, davno smo se složili da im je to bila jedna od najjačih poluga meke moći i da su zbog toga ovde opstali toliko vekova.
angie01 angie01 21:58 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Mislim da ne možemo da pričamo o originalnom vs neoriginalnom receptu,


za sva jela postoje verzije- u ovom kraju ovako, u onom onako,...ja sam eto jela ovakvu i predstavljena mi je kao staro makednosko jelo po tradicionalnom receptu- pravila jedna baka, a pre dosta godina,

bas ovako kako je ovde predstavljeno,

PASTRMALIJA
floki floki 22:05 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

огроман број ствари су турци наследили од византије, само су добри у затирању трагова
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:09 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

floki
огроман број ствари су турци наследили од византије, само су добри у затирању трагова


pa da, istočni mediteran sa njegovim zaleđem, da ne kažem levant. nomadski narodi (što su oni uglavnom bili dok ne uzeše Carigrad) uglavnom nisu poznati po razvrsnoj kuhinji.
zilikaka zilikaka 22:10 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Do pre recimo dvadesetak godina najegzotičnije što si mogao da nađeš je bio burek s jabukama koji se pravio na jednom jedinom mestu u gradu (da ja znam)

Od kad znam za sebe, kod nas si mogao da kupiš burek s siro, il mesom il jabukama. Bile dve familije u gradu, Makedonci, i obe to pravile.
angie01 angie01 22:11 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Na primer, postoji osnovana sumnja da su jagnjeću kapamu pokupili od nas.


..jelo koje je dobilo ime po staroj srpskoj reci- kapama:).

...dobro, dobro...
floki floki 22:18 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

vrabac_onaj
floki
огроман број ствари су турци наследили од византије, само су добри у затирању трагова


pa da, istočni mediteran sa njegovim zaleđem, da ne kažem levant. nomadski narodi (što su oni uglavnom bili dok ne uzeše Carigrad) uglavnom nisu poznati po razvrsnoj kuhinji.


и уз то је византијска империја званично најдужа империја у досадашњој историји, преко хиљаду година од шизме до пада цариграда...

свашта је ту било лепог, само, није баш хит о томе да се прича, јеби га, била православна...

па турци су толико тога прекопирали - у суштини, назидали минарете око свете софије и то је то (заменили једну религију другом)

тако да, кад нас неко пита који мој смо се одметали од турака, право и боље питање је - који мој смо се одметали од византије...
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:19 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

angie01
Na primer, postoji osnovana sumnja da su jagnjeću kapamu pokupili od nas.


..jelo koje je dobilo ime po staroj srpskoj reci- kapama:).

...dobro, dobro...


način spremanja, ne ime.
misliš da nismo imali ime za čaršav pre nego oni stigoše?
pa i hiljadu pokupismo od grčkih popova, Dušan Nemanjić računao u tisućama (pu, majku mu ustašku)
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:23 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

floki
vrabac_onaj
floki
огроман број ствари су турци наследили од византије, само су добри у затирању трагова


pa da, istočni mediteran sa njegovim zaleđem, da ne kažem levant. nomadski narodi (što su oni uglavnom bili dok ne uzeše Carigrad) uglavnom nisu poznati po razvrsnoj kuhinji.


и уз то је византијска империја званично најдужа империја у досадашњој историји, преко хиљаду година од шизме до пада цариграда...

свашта је ту било лепог, само, није баш хит о томе да се прича, јеби га, била православна...


ček, šizma bila 1054. postojala Vizantija vekovima pre toga :)

šizma joj došla otprilike na pola, čak malo kasnije.
floki floki 22:25 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

vrabac_onaj

ček, šizma bila 1054. postojala Vizantija vekovima pre toga :)

šizma joj došla otprilike na pola, čak malo kasnije.

пардон, мислио сам од поделе на источно и западно римско царство, триста и које године беше...
angie01 angie01 22:30 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

način spremanja, ne ime.


stvarno ne znam ko je od koga prepisao, niti je narocito bitno, (sve je odnegde stiglo, menjalo se, dodavalo, uklapalo, srecom onoliko razlika i divnih ukusa), al po imenu i nacinu spremanja, vise lici na Turke- mojne odmah da se zestis.
Milan Novković Milan Novković 22:37 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

alselone
OK. Stavljaju mirođiju u pasulj, na sendviče, u omlet...ali kada su stavili mirođiju na pizzu - e tu sam se pobunio i tražio da to više ne rade. Oni se čudili, ali prestali su sa mirođijom.


Ovo na slici izgleda kao gruzijski hačapuri (Khachapuri), što je neka pita sa sirom ali pečena više na fazon pice a ne naših pita. Jeo sam to jedared u gruzijskom restoranu u Minsku, nije bilo loše.

Ovde još samo fale dva jaja na oko i par krmenadli i eto je, Srpska pica
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:41 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

angie01
način spremanja, ne ime.


stvarno ne znam ko je od koga prepisao, niti je narocito bitno, (sve je odnegde stiglo, menjalo se, dodavalo, uklapalo, srecom onoliko razlika i divnih ukusa), al po imenu i nacinu spremanja, vise lici na Turke- mojne odmah da se zestis.


što bih se žestio.
način spremanja, meso sa nekim zelenišem?
meni izgleda baš kao nešto što je sa ovog dela Balkana.
sad možemo verski rat oko toga da li to treba dodatno zapeći u pečnici, ja mislim da ne. za mene je prava kapama nezapečena.

angie01 angie01 22:46 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

način spremanja, meso sa nekim zelenišem?


pa nije bas tako- sastojci, nacin pripreme, pa na kraju kiselo mleko-sve je turski fazon.


za mene je prava kapama nezapečena.


eto, i da se slozimo:).
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:51 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

angie01
način spremanja, meso sa nekim zelenišem?


pa nije bas tako- sastojci, nacin pripreme, pa na kraju kiselo mleko-sve je turski fazon.


pa šta je u načinu spremanja tursko, odnosno bliskoistočno?
a mi nemasmo stočare pre njih, nije bilo mlečnih prerađivina?

pa šta misliš da su ljudi po Balkanu jeli pre njih, kidali zubima živo meso sa divljih veprova?
maksa83 maksa83 23:01 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

a mi nemasmo stočare pre njih, nije bilo mlečnih prerađivina?

Citiraću verovatno treći put mog brata od tetke arheologa - "ovde su živeli nadrkani ratoborni teritorijalni stočari".
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:05 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

maksa83
a mi nemasmo stočare pre njih, nije bilo mlečnih prerađivina?

Citiraću verovatno treći put mog brata od tetke arheologa - "ovde su živeli nadrkani ratoborni teritorijalni stočari".


Amin.
I sa njima verovatno imamo više veze od nesrećnog slovenskog plemena po nazivu Srbi koji najverovatnije negde iz zaleđa Baltika krenuše u obećanu zamlju (jug, milina i taj rad) a završiše u ovom jadu.
angie01 angie01 23:19 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

pa šta je u načinu spremanja tursko, odnosno bliskoistočno?
a mi nemasmo stočare pre njih, nije bilo mlečnih prerađivina?

pa šta misliš da su ljudi po Balkanu jeli pre njih, kidali zubima živo meso sa divljih veprova?


rekoh ti da se ne zestis,...kao da ja imam nesto protiv ne znam tacno cega, a sto remeti univerzum,... recimo da je kapama nasa klopa- meni deluje da nije,...sto nije uvreda, kako ti dozivljavas,...a kiselo mleko i jogurt vode poreklo iz Azije i to iz perioda oko 6. veka pre nase ere...
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:39 17.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

angie01
pa šta je u načinu spremanja tursko, odnosno bliskoistočno?
a mi nemasmo stočare pre njih, nije bilo mlečnih prerađivina?

pa šta misliš da su ljudi po Balkanu jeli pre njih, kidali zubima živo meso sa divljih veprova?


rekoh ti da se ne zestis,...kao da ja imam nesto protiv ne znam tacno cega, a sto remeti univerzum,... recimo da je kapama nasa klopa- meni deluje da nije,...sto nije uvreda, kako ti dozivljavas,...a kiselo mleko i jogurt vode poreklo iz Azije i to iz perioda oko 6. veka pre nase ere...


pa ko se bre žesti?

i dobro nose poreklo od tada i odande ali je to bila strogo čuvana tajna dve hiljade godina dok je Turci izdajnici azijskih naroda (a šta to oni imaju protiv Azije i hrabrih azijskih naroda?) ne otkriše nama primitivnim Balkancima uključujći Grke.
to što je u međuvremenu postojala neka Persija, neka antička Grčka koja je sa njima pored ratova imala i svaku vrstu razmene, pa bio neki ludi Aleksandar koji je u jednom momentu objedinio sav taj svet, nema veze.

uprkos tome, kiselo mleko je bilo najstrože čuvana tajna dok je nije doneo na Kosovo Muratov sin Jakub.
zato ga je Bajazit i roknuo, da mu otme tajnu.
Obilić se zajebo, ludo nasrnuo na Murata misleći da je tajna receptura kod njega.
onaj ludi Lazar ga nagovorio, oko toga se u stvari i vodila ta bitka ali to se skriva od strane istoričara.
dakle, zavera.
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:12 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Пастрмајлија се признаје само у троуглу Штип - Кратово - Велес (центар те васионе је Свети Николе), с тим што шњур ипак носи Штип. Ево, за илустрацију, кад би заглавили негде целу ноћ па се ужелели нечег масног за доручак ми би возили до Штипа, 100 километара, иако се пролазило поред Велеса, тачно на пола пута.

Мирудија (мирођија) не иде у пастрмајлију.
kick68 kick68 00:18 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Мирудија (мирођија) не иде у пастрмајлију.

Nikako. A sir i jaja? Jeres...
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:31 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Ја је волим клот, то и јесте класична штипска варијанта, али локалне разлике постоје, од избора меса до могућих додатака, јаја или сир, а о новотаријама да и не причамо, сладолед преко, нутела са стране, павлака и боровнице испод, сад све може, осим мирудије, наравно.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:48 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

maksa83
Mislim, viđao sam ja ljude koji picu premažu majonezom.

Boles'.


Kanađani, oni bi i nogu od stola namazali majonezom i pojeli je.

Ima još gore od toga: kečap na pici.
alselone alselone 04:52 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

VINCENT: You know what they put on french Fries in Holland instead of ketchup?
JULES: What?
VINCENT: Mayonnaise.
JULES: Goddamn!
VINCENT: I seen 'em do it, man. They fuckin' drown 'em in this shit.
JULES: Uuccch!
alselone alselone 05:22 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Ovde još samo fale dva jaja na oko i par krmenadli i eto je, Srpska pica


Sve ima kad se hoće. Maksa da javi kad proba.

angie01 angie01 10:15 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

A sir i jaja? Jeres...


verujem da je svakom najbolje onako kao je navikao nesto da jede.


Ја је волим клот, то и јесте класична штипска варијанта, али локалне разлике постоје, од избора меса до могућих додатака, јаја или сир,


...kao sto je meni ona sa jajima prava-baka koja je pravila je iz Svetog Nikole.

dakle, zavera.


nogekako, Kosovo je u stvari kolevka reci kapama, gde je turska rec u stvari bila sifra za zavrsni okrsaj, a kiselo mleko je dodato, kako bi cela zavera bila sto uverljivija.
angie01 angie01 10:16 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Kanađani, oni bi i nogu od stola namazali majonezom i pojeli je.


bas tako:))


Ima još gore od toga: kečap na pici.


kecap je najveca kulinarska prevara.
mariopan mariopan 10:21 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Njegov najveći utisak je bio u tome da Kazahstanci trpaju mirođiju u apsolutno sve što spremaju.


Grci u pitu sa sirom natrpaju toliko mirođije da je nejestiva. Zeleni se pita. Tako jedan naš kupio u pekari jer je mislio da je to zeljanica, pa vadio i bacao, i psovao im sve po spisku.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:50 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

maksa83
He, he, pa kul ako si i to naučio da praviš.

Zapravo je trivijalno, naučio me (kao i mnogo toga) Chef John - Khachapuri (Georgian Cheese Bread) , pričali smo o tome na nekom blogu već.

Od pica veština sad radim na scalabilityju, tj. učim da timski napravim puno komada, to ne možeš sam pošto je sve vrlo tajm senzitivno tj. mora da se dešava brzo, a ima previše toga što moraš da radiš (razvlačiš, proveravaš da li treba da se doda drveta, dodaš drveta, itd.).


E, makso, a taj tvoj krematorijum, jel to nekako izolovano, mislim ova spoljna površina od same rerne gde to gori? Ili je sve to jedan te isti lim? Bojim se da ako se to zageva na 500+ stepeni da ima da se ispečeš ko svinja ako slučano pipneš nešto bilo šta na njemu kad se to usija.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:51 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

kecap je najveca kulinarska prevara.


Nije, ima kečap namene, ali pica sigurno nije jedna od njih.
maksa83 maksa83 18:02 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

E, makso, a taj tvoj krematorijum, jel to nekako izolovano, mislim ova spoljna površina od same rerne gde to gori?

Unutra su neke keramike i sranja koja služe da toplotu zadrže unutra, ali kada se baš zalaufa ne možeš lagodno da se osloniš na nju.
rodni rodni 18:33 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

srdjan.pajic
kecap je najveca kulinarska prevara.


Nije, ima kečap namene, ali pica sigurno nije jedna od njih.

Gluposti!
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:23 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

maksa83
E, makso, a taj tvoj krematorijum, jel to nekako izolovano, mislim ova spoljna površina od same rerne gde to gori?

Unutra su neke keramike i sranja koja služe da toplotu zadrže unutra, ali kada se baš zalaufa ne možeš lagodno da se osloniš na nju.


A, ok, to sam i pretpostavio, mora da ima neku inerciju a i da se ne iskrivi taj lim. Dobro ne moš ni na običan roštilj da se nasloniš, ali mi tih 900 farenhajta delovalo zastrašujuće.

Moja peć na drva (made in Canada) ima gore na portu za dimnjak debelu ploču od onog vermakulita (vermaculite) koja služi da sobali temperaturu da se ne iskrivi gornji zid od peći, ili da se nedajbože ne upali dimnjak. To mora da se izvadi kad god čistim dimnjak, zajedno sa svim onim šamotnim ciglama, i posle da se vrati, i malo je pipavo jer oće da pukne, i onda moraš da naručiš zamenu iz Kanade (to mi se desilo prvi put kad sam glumio odžačara),



rodni rodni 19:45 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

srdjan.pajic
maksa83
E, makso, a taj tvoj krematorijum, jel to nekako izolovano, mislim ova spoljna površina od same rerne gde to gori?

Unutra su neke keramike i sranja koja služe da toplotu zadrže unutra, ali kada se baš zalaufa ne možeš lagodno da se osloniš na nju.


A, ok, to sam i pretpostavio, mora da ima neku inerciju a i da se ne iskrivi taj lim. Dobro ne moš ni na običan roštilj da se nasloniš, ali mi tih 900 farenhajta delovalo zastrašujuće.

Moja peć na drva (made in Canada) ima gore na portu za dimnjak debelu ploču od onog vermakulita (vermaculite) koja služi da sobali temperaturu da se ne iskrivi gornji zid od peći, ili da se nedajbože ne upali dimnjak. To mora da se izvadi kad god čistim dimnjak, zajedno sa svim onim šamotnim ciglama, i posle da se vrati, i malo je pipavo jer oće da pukne, i onda moraš da naručiš zamenu iz Kanade (to mi se desilo prvi put kad sam glumio odžačara),




Ti me ponekada podsetiš na jednog moga druga.
Na primer - čujemo se mi, onako bez nekoga povoda - i ja ga pitam šta radi.
On kaže da popravlja lap-top.
Kada si ga kupio?
Kaže on - pre desetak dana.
Reko - da li si ti njega kupio da imaš šta da popravljaš ili šta.
I on se naljuti na mene.
Kada se odljutio, zovne me i kaže ovo ono - a ja njemu na to.
Znaš šta - ti nemoj više ništa sam da kupuješ, doći ću ja do tebe i da kupim umesto tebe.
I on se opet naljutio.
Jebote - imao sam toliko elektro i elektronskih uređaja u životu - i veoma retko sam to popravljao ... a on nakon 5, 6 ili 10 dana odmah nešto popravlja.
Što bi Maksa rekao - vole ljudi da petljare.
angie01 angie01 19:50 18.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Nije, ima kečap namene,


iscedi malo kecapa na tanjir, pa ostavi da prenoci- sutradan ces imati plastificirano gumiranu masu-pa sad, zamisli to u stomaku,...obaska sto je pun nekog laznjaka.
vcucko vcucko 12:37 19.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

floki
vrabac_onaj
floki
огроман број ствари су турци наследили од византије, само су добри у затирању трагова


pa da, istočni mediteran sa njegovim zaleđem, da ne kažem levant. nomadski narodi (što su oni uglavnom bili dok ne uzeše Carigrad) uglavnom nisu poznati po razvrsnoj kuhinji.


и уз то је византијска империја званично најдужа империја у досадашњој историји, преко хиљаду година од шизме до пада цариграда...

свашта је ту било лепог, само, није баш хит о томе да се прича, јеби га, била православна...

па турци су толико тога прекопирали - у суштини, назидали минарете око свете софије и то је то (заменили једну религију другом)

тако да, кад нас неко пита који мој смо се одметали од турака, право и боље питање је - који мој смо се одметали од византије...

Sve super i stojji, samo nije šizma.
Šizma je crkveni raskol iz 1054. kad su se međusobno prokleli rimski papa i carigradski patrijarh (otada postoje katolici i pravoslavni). Mislio si na podelu Rimskog carstva za zapadno i istočno u 5. veku.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:03 19.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

maksa83
E, makso, a taj tvoj krematorijum, jel to nekako izolovano, mislim ova spoljna površina od same rerne gde to gori?

Unutra su neke keramike i sranja koja služe da toplotu zadrže unutra, ali kada se baš zalaufa ne možeš lagodno da se osloniš na nju.


E, sad sam tek pogledao par videa, ok sprava, samo mislim da imaju par zajeba. Trebalo je da onu komoru pozadi, gde mećeš drva i ugalj ograde, to jest da podignu zidić, visok možda par cm, tako da pravi senku. Vidiš kako svima zagori pica pozadi, jer je suviše blizu vatre, pa moraju da je rotiraju, što je isto ok, mada si u žurbi jer ovo gori ko luda, a i nema baš mesta za onu lopatu (vidim da se skoro vi neki muče malo sa time), ili gledaju da picu stave što dalje mogu od vatre, što je isto neoptimalno.

Drugo, ova vrata su im baš kilava, to je trebalo da stave na šarku, a ne da možeš da ih ovako skidaš i vraćaš (mada može i ona otvorena šarka sa koje možeš lako i da skineš vrata ako treba. Možda ima neki razlog za to, ali ne znam šta bi to moglo da bude.

A ako bih baš da zakeram - koliko vidim, ostavili su bočne zidove bez ovih cigli, to isto bezveze.


maksa83 maksa83 18:48 20.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

A ako bih baš da zakeram - koliko vidim, ostavili su bočne zidove bez ovih cigli, to isto bezveze.

Ne vidim to kao neki hendikep, njihova ideja za te male jeftine je da budu superportabilne, dakle da je nosiš gde hoćeš i onda bi svako nepotrebno kamenje bilo ... nepotrebno kamenje.

Njen glavni fičr - to što je brza (pošto pica napoletana po kanonu sme da provede u peći max 90 sekundi) - je ujedno i njen glavni problem - sve mora da se dešava u ritmu, ubaciš, 30 sekundi, okreneš, 30 sekundi, izvadiš. Ne smeju misli da ti odlutaju ni malo inače se ugljeniše dok si reko keks + moraš da budeš svestan koliko je napanjena (400 stepeni, 500, nije svejedno). Plus da je non stop pratiš i hraniš drvetom otpozadi pošto ako pirka vetar (a kod mene skoro stalno pirka) to gori baš brzo.

Sve zamke su tu zanatske, npr. kako je ubaciti a da se ne raspadne i sve to zahteva tap-tap-tap ritam, npr. ne sme da provede previše vremena na onoj lopati pošto se onda zalepi i ne može da se ubaci ili uleti naglavačke i napraviš unutra kermez, a taj problem ne možeš da rešiš sa "staviću dole više brašna" pošto se to brašno kad sedne na kamen od 400-500 stepeni samo spali (k'o alseove gliste) i onda imaš naizgled super lepu picu koja je odozdo zift crna i gadna. Taj pizza launching kako ga zovu je kung fu za sebe.

Da sam na tvom mestu ja bih nišanio onu veću Pro, tu imaš više mesta (+ uključene u nju sve opcije, gas, pelet, drvo)i manje tih problema skučenosti, ili Roccbox, to im je konkurencija, doduše one su $500/$600.

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:45 20.05.2020

Re: Jedan moj drugar, Amer,

Njen glavni fičr - to što je brza (pošto pica napoletana po kanonu sme da provede u peći max 90 sekundi) - je ujedno i njen glavni problem - sve mora da se dešava u ritmu, ubaciš, 30 sekundi, okreneš, 30 sekundi, izvadiš. Ne smeju misli da ti odlutaju ni malo inače se ugljeniše dok si reko keks + moraš da budeš svestan koliko je napanjena (400 stepeni, 500, nije svejedno). Plus da je non stop pratiš i hraniš drvetom otpozadi pošto ako pirka vetar (a kod mene skoro stalno pirka) to gori baš brzo.


Da, da, imaš pravo, a i ovih par likova koje sam gledao na jutjubu mi nisu delovali jako proficient u toj disciplini, no sam video da im uvek zagori ta strana uz vatru, a ne toliko donja strana.

Moj roštij može da nagura tu oko 500F, pod uslovom da ne duva neki vetar ili nije zima, i to mi onda daje oko 6 minuta da drkam tu picu i premeštam je, plus se sir lepo rastopi i malo zarumeni, što ja baš volem (a i klinke, zapravo ja tu picu pravim samo zbog njih dve, jer sad kako sam zašao u godine moram sve više da pazim šta trpam u kljun). A za ovo sklizavanje, to jest nelepljenje pice a lopatu, koristim ono salmonela, samolina, kako se već zove brašno, ili pak krupnije mleveno kukurzno brašno, i onda to lepo sklizne (skotrlja se malte ne), a to brašno neće da izgori na ovoj temperaturi, ne znam za 700F.

Ne, bez obzira na zakeranje, izgleda mi stvarno dobar proizvod. A jesi pobao sa ugljem, ćumorom, - to ne bi trebalo da tako brzo sagori?

gavros gavros 18:59 17.05.2020

Čitam

ponovo po ko zna koji put knjigu intervjua "Linč o Linču" Krisa Rodlija i na jednom mjestu Linč kaže kako mu se mlađa sestra Marta plašila graška. Kaže:

"Mislim da to ima veze sa suprotnošću između kompaktnosti i čvrstine spolja i onoga što se nalazi unutra, kad probijete membranu. To je više bilo zbog čvrstine spolja i mekoće iznutra, nego zbog ukusa. To je u našoj porodici bilo smatrano za nešto ozbiljno, i ona je to krila."
zilikaka zilikaka 19:04 17.05.2020

Re: Čitam

To je u našoj porodici bilo smatrano za nešto ozbiljno, i ona je to krila.

I ja imam porodičnih trauma spram graška. U ono vreme majka nakupuje onoliko za stavljanje u zamrzivač, a od kad pamtim se smatralo da je to poso koji svakako možeš da radiš, ma kako mali bio.
I tako svake godine...
Da ne postoji ovaj iz kesice verovatno ga nikad ne bih kuvala.
rodni rodni 19:14 17.05.2020

M'da!

Ja ne volim začinjavanje.
Jer - začini čine da se izgubi osnovni ukus.
Kada jedem grašak, volim da jedem grašak.
Isto vazi i za boraniju.
Takođe i za pasulj.
Kao i za sva jela.
Ako se i začinjava, onda to treba da bude na nivou 'poplašenosti'.
Zato se i zove začin.
Idu mi na onu stvar recepti sa 67 sastojaka - od kojih su 58 začini sa geografskih lokacija za koje većina ljudi nikada nisu ni čuli.
Nema boljega začina za grašak od samoga graška.
zilikaka zilikaka 19:24 17.05.2020

Re: M'da!

Kada jedem grašak, volim da jedem grašak.
Isto vazi i za boraniju.

Boranija tek ište mirođije i bela luka, inače je stvarno otužna.
Pasulj..ne kažam, ne ide mirođija, al zato moraš da preteraš sa svežom crvenom paprikom, inače ne valja.
rodni rodni 19:42 17.05.2020

Re: M'da!

zilikaka
Kada jedem grašak, volim da jedem grašak.
Isto vazi i za boraniju.

Boranija tek ište mirođije i bela luka, inače je stvarno otužna.
Pasulj..ne kažam, ne ide mirođija, al zato moraš da preteraš sa svežom crvenom paprikom, inače ne valja.

Ne slažem se!

nsarski nsarski 19:46 17.05.2020

Re: M'da!

Boranija tek ište mirođije i bela luka, inače je stvarno otužna.


Ubedljivo najbolji začin za boraniju je taragon (estragon). Nenadmašan. Match made in heaven.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:53 17.05.2020

Re: M'da!

zilikaka
Kada jedem grašak, volim da jedem grašak.
Isto vazi i za boraniju.

Boranija tek ište mirođije i bela luka, inače je stvarno otužna.
Pasulj..ne kažam, ne ide mirođija, al zato moraš da preteraš sa svežom crvenom paprikom, inače ne valja.


e znaš kako je ja sad pravim, pošto ovdašnja buranija to ti je neka malo otužna, bezukusna stvar koju ako dobro skuvaš ubiješ..
e elem, samo barnem, ocjedim, pa bacim na vatru plus maslinovo sa orasima..
i ondak je zatrpam kamenom solju..
uz to mocarela.. a mogu i grožđice i neka fina kiselina
bude da ti kažem odlična čak i ova ovdašnja (čitaj uvezena iz Nigerije) zelena, bezukusna mahuna..
naša bi garant odvalila
mada ko zna..
angie01 angie01 10:20 18.05.2020

Re: M'da!

buranija


kad si vec spomenula, ja vise volim boraniju nego grasak-koji podnosim samo u rizotu i Ruskoj salati....ponekad ipak moram da ga skuvam, jer vole ovi moji muski po kuci....i da sargarepica, obavezno.

al na postavljeno pitanje bih odgovorila- mirodjija u grasak-da,...kao i u boraniju.
alselone alselone 19:17 17.05.2020

#nolawn

Pošto trolujemo za sve pare, da nastavim svoju priču o baštovanstvu. Razmišljao sam poslednjih dana, pratio šta se dešava po dvorišu i malo "čitao" po YT, i shvatio sam zašto je polovina mog dvorišta relativno neplodna. Kopao sam i shvatio da je 15 cm ispod površne pesak. Izgleda da je nekada ovde nivelisano zemljište peskom. Što je jelte sranje.

Zatim sam shvatio da mikrobiologija zemlje zavisi od toga koliko je hraniš a ja je ne hranim uopšte. Ako slanjaš lišće, što sam radio do prošle jeseni i ako sakupljaš travu posle košenja, što sam radio isto do ovog proleća, onda zapravo ne ostaje ništa na zemlji, ne hraniš je nikako. A nema kiša da spiraju minerale sa brda i donose ih na moju zemlju.

Nije poenta samo odgore dodati đubrivo, u bilo kom vidu, poenta je promeniti mikrobiologiju ispod zemlje i dati mikroorganizmima, bubama i glistama dovoljno hrane sa jedne strane kako bi pravili neophodne minerale a sa druge potrebno je zaržati vodu.

Zbog toga sam odlučio da simuliram prirodan proces u šumi pa sam na par mesta zakopavao trule panjeve koje srećom nisam bacio nego su mi čučali u nekom ćošku i zakopavao sam nagorele grane posle kuvanja. To zovu biochar i nova je varijanta stare tehnologije dodavanja kalijuma u zemlju. A kalijum je veoma važan i osnova je veštačkog NPK đubriva. Ovo ću da radim sa vremena na vreme kako bih trajno promenio mikrobiologiju zemlje. RAzmišljam da donesem i par kofa organskom materijala sa Fruške Gore kada sledeći put budem išao u šetnju kako bin naselio dobre mikroorganizme i bube kojih verovatno malo ima u gradu.

Sa druge stane, čovek se uči dok je živ, tako da sam gliste spržio. Kompost koji je trebao da bude hladniji, prešao je u Berkli proces i temperatura mu se digla na preko 60 stepeni, možda i jače, pepeo se pojavio na nekim mestima kada sam ga prevrtao, tako da su gliste delom spežene a delom zbrisale u hladnije krajeve.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana