Društvo| Ekonomija| Ljudska prava| Mediji| Region

Rasizam da ili ne

natasa_tasic_10 RSS / 15.06.2020. u 23:34

 

64a916a7eff262ed3b217d31b5390a9a--strange-fruit-billie-holiday.jpg

Nocas sam sanjala neki jako čudan san. Stojim na pozornici i pevam, ali ne bilo koju pesmu, već kompoziciju Sergeja Rahmanjinova, „Kako mi je teško“.

Pevala sam na sceni oko koje je gorela vatra, i taj plamen se pribliažvao. U jednom trenutku je ona postala hipnotišuća, toliko da je bilo nemoguće da joj se odupreš.

Sami vrhovi su bili beli poput špiceva. Iz crvene boje, vatra je počela da se pretvara u belu, i svaki plamen se duplirao sve dok nije postao jedan veliki breg sa dva ponora na samom vrhu.

Ja sam i dalje stajala i pevala.

Možda je taj san bio samo odraz svega sa čim nas zasipaju svih ovih meseci i godina takozvani nacionalisti koji ni ne znaju šta ta reč znači.

Razlog zašto sam sanjala možda sve ovo je zbog intervjua koji sam dala pre neki dan za novu.rs, a vezan je sa slučaj tri Romkinje koje su napadnute u autobusu.

Da na trenutak i zanemarimo da su Romkinje, već da su samo ženske osobe, samo na trenutak, da zanemarimo to, i tada bi retko ko reagovao.

Nekako je normalno da ženske osobe budu maltretirane zar ne? Još ako su Romkinje onda taj problem postane i nevidljiv, jer zašto bi se neko zbog „Ciganki“ mešao.

Problem nastaje kada se neko ipak umeša, zamoli da im se pomogne i objavi sve to na FB i onda se putem društvenih mreža sve prenese i stigne u medije.

Tada se postavi pitanje da li je Srbija rasistička ili ne?

Srbija nije rasistička zemlja niti su ljudi koji žive u njoj rasisti na američki način jer kod nas nema Crnaca, ali ima Roma.

Sa Romima se oduvek živi, na distanci, socijalnoj, društvenoj, ekonomskoj i ni jedna ni druga strana ne planiraju da taj jaz  makar malo pomere, ali ga zato drugi pomeraju.

Tokom svih mogućih ratova i stradanja groblja su se punila Srbima i Romima i svi zajedno mirno spavaju večnim snom.

Kod nas nema takvog rasizma, postoji samo jedna velika praznina i distanca koju po pravilu pojedinci mogu da prekrše.

Kod nas policajac nikada ne bi Roma ubio dok vrši dužnost samo zato što je Rom, niti bi Rom ubio Srbina zato što je Srbin, pa mi onda ostaje jedno pitanje.

Zašto taj plamen ne ugasi voda?

Tokom svih ratova, progona, pa i poslednjeg na Kosovu koji se desio, zajedno su stradali i Srbi i Romi.

Možda je poslednji čas da probudimo bujicu i da poput cunamija počisti sve, pa da na novim temeljima sagradimo lepšu budućnost.

To što je putnik bio pijanu trenutku napada na  tri Romkinje, nazivajući ih napogrdnijim imenima i preteći im ubistvom, nije nikakvo opravdanje za njegovo stanje, jer to on misli i kada je trezan.

Pa dakle da li u Srbiji postoji rasizam ili ne?

Na američki način ne i hvala Bogu na tome, ali na neki drugi definitivno da, samo što su za to krivi i Srbi i Romi, jer se drže po strani, sem kada ih strpaju u istu grobnicu, dva metra pod zemljom, a tada nema nikakvih distanci. 

Moje je pitanje, da li ćemo biti ujedinjeni samo kada smo pod zemljom ? 

 

 

 

Tagovi



Komentari (299)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 14:23 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

Ili mesto guvernera Narodne banke.


jao da,...zaboravili smo guvernantu dzorgovanku...
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:32 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

ja stvarno ne znam zene koje cvile za posao na taj naci-

Како онда тумачиш Маделинин позив да сестре подрже Хилари зато што је жена?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:34 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

principessa_etrusca
apacherosepeacock


Жене које цвиле "дај ми посао зато што сам жена" или "гласај за мене зато што сам жена", показују да не желе да буду заиста равноправне.


prvo, apsolutno ne postoji žena koja je otišla na intervju i tamo zahtjevala da joj se posao da jer je žena..
aman..
postoje žene koje zahtjevaju da se nekim drugim ženama prave ustupci ali svakako ne njima samima..
što dovodi do drugog..
dal bi se složila i sa recimo robovi ne treba da traže da se ukine ropstvo jer time priznaju da su slabiji.. zašto su postali robovi ako nisu bili slabiji..
današnje bijelo roblje ditto..
zašto su se oni našli u toj situaciji ako nisu tako i zaslužili..
zašto bismo se mi sad trudili da ih izbavimo..
ko im je kriv..
da su bili dobri sigurno bi se i sami snašli..
valjda ti je jasno da je mnogo okolnosti koje mogu grupu dovesti u podređen položaj i da ima rezona grupu kolektivno iz tog položaja osloboditi..
zato smo uveli i školstvo i zdravstvo za sve..
pa sad uvodimo i pozitivnu diskriminaciju..
ona moguće pređe granicu kad čini dobro i svakako je treba preispitivati..
ali da nema preispitivanja šta je fer, šta je dobro za društvo kao cjelinu.. da smo se oduvijek vodili samo maksimom svako neka pokaže šta umije.. pa još bismo vukli kamenje egipatskom faraonu..
you included..
malo mi je i nevjerovatno da ti ne vidiš da ta tvoja pozitivna diskriminacija nije ravnopravnost baš i nije neka posebno bullet proof teza
bukvalno je godinama zastupaš..
angie01 angie01 14:41 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

Како онда тумачиш Маделинин позив да сестре подрже Хилари зато што је жена?


pa to nije trazenje posla, to je posledica procene marketinskog tima kandidata, na koji nacin je najbolje prici potencijalnim glasacima u odredjenoj grupi- taj rezultat je izbacilo istrazivanje uzorka.


...u smislu, zena sam, bolje razumem vas zene, bolje cu podrzati vase/nase interese i slicno....
shmoo shmoo 14:44 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

natasa_tasic_10

ali doza rasizma i te kako postoji.

Postoji doza rasizma, sovinizma i bolesnog nacionalizma, nazalost. Ne kao kod Amera, hvala Bogu, ali postoji.



Да, тако и ја мислим. Али не бих тај однос Срба према Ромима у Србији називао расизмом.

Шовинизмом да, може и тај твој назив "болесни национализам". Да, у реду је сасвим.

Али расизам... Некако ми прејако.

А најпре бих употребио речи попут бахатости, насилништва и безразложног иживљавања над слабијима од себе (зарад некаквог лажног осећаја сопствене моћи и снаге?).

Могу да ти причам како сам недавно, чекајући аутобус на станици, видео како су тројица Рома, лепо обучени момци, пошироки у раменима, двадесетак година можда стари, почели ни из чега да се иживљавају над момком њихових година који није Ром, а на коме се по покретима и по говору види да је... Па човек са посебним потребама. Да тако кажемо. Ни не познају тог момка, само су пришли и почели да се иживљавају из чиста мира.

И при томе га нису само вербално задиркивали, него су почели и да га гурају, ударају и малтретирају, терају да клечи пред њима и слично.

Нико од путника на станици није реаговао. Нико, Наташа, а од свих тих осталих на станици који чекају аутобус нико није Ром осим та три бахата момка. Сви остали на станици само су окретали главу на другу страну и правили се да не виде шта се то пред њиховим очима дешава.

И шта да радим? Стао сам између њих и рекао:"Па добро, момци, је л' не схватате да је то велики грех? Велики грех и пред богом и пред људима иживљавати се над оваквим човеком који не може и не уме да се брани?"

И при томе сам богами, Наташа, зажмурио, очекујући да и мене и тог малтретираног мученика ова тројица опеглају по свим прописима таквих ситуација.

Али замисли, нису! Гледали су ме пар тренутака мрко, ваљда зато што им кварим забаву, а онда су се окренули и отишли.

И како сада то назвати?

Расизмом? Шовинизмом? "Болесним национализмом"?

Зато што су та три момка Роми, а тај кога су малтретирали није Ром?

Не. Ја бих то назвао бахатошћу, неваспитањем, насилништвом. То су прави изрази.

И веруј ми, уопште за тај случај и не кривим та три момка, Рома.

Једноставно, није било никога у њиховом животу ко би им рекао да то што су радили није у реду и да је недостојно људског бића. Иживљавати се над слабијим од себе.

А скоро сам сасвим сигуран да би велики број случајева у Србији у којима се неко иживљавао над Ромима и Ромкињама могао подвести под исто то.

Има шовинизма, има и болесног национализма како кажеш... Има и расизма, сасвим сигурно, рекох то већ... У некој мери... Како ти кажеш, можда не као код Амера, али има...

(Моја покојна ташта својевремено:"Немам ја ништа против црнаца, али не бих седела у аутобусу поред њих." Вероватно јој је лакнуло када је видела при упознавању са мном да Хаулин Вулф и њен будући зет личе као да су браћа близанци, једино што мени кожа није црна. )

Али мислим да има много много више бахатости, неваспитања, насилништва, некултивисаности,... Оног неразумевања да свака батина има два краја и да слобода коју свако од нас носи са собом подразумева и одговорност према другим људима око себе.

Што би рекла она пословица:"Слобода твојих руку престаје пред врхом мога носа."




apacherosepeacock apacherosepeacock 15:13 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

principessa_etrusca
apacherosepeacock


Жене које цвиле "дај ми посао зато што сам жена" или "гласај за мене зато што сам жена", показују да не желе да буду заиста равноправне.


Koliko to zena cvili' da bi dobile posao zato sto su zene? I po kom zakonu na osnovu pola i samo po tom osnovu mozes dobiti posao?

Na primeru koji si navela (izboru za predsednika) podseti me - postoje neke kvote u tom smislu?

Da je izjava Olbrajtove manipulatorska, jeste, ali mogao je komotno i neki muski ko-partijac da je izrekne - namakao bi jos vise aplauza nego ona.

Jos nesto, izabrala si ovaj primer kao krunski dokaz kojim zelis da reflektujes jako lose emocije koje ovdasnja publika gaji spram Madelin Olbrajt. Madelin Olbrajt (odvratna vecini) agituje za Hilari Klinton (odvratna vecini), kretenskom izjavom ergo zene tako rade, manipulisu', cvile'..

Da li si izabrala slucajno ili namerno da tim granicnim primerom podvuces svoju argumentaciju, ja mislim da je to vrlo manipulatorski (jer publika) s tvoje strane.

S jedne strane, sa druge kao granicni primer ne odslikava realnu situaciju uopste - ogromna vecina zena ne cvili' ja sam zensko - da bi dobila posao, niti bi ga sa tim argumentom igde dobila.

Ja sam stavila primere Tacerke, Merkelke, po popularnosti pola - pola (recimo) ti na to isturas primer sa krajnje tacke - na kojoj bi da branis tezu o zaslugama a sve u negativnom tonu (zasto?).





vcucko vcucko 15:52 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

principessa_etrusca
vcucko
Ovo boldovano je ipak ključno. U ovom slučaju.
Bez toga ga sigurno ne bi podržala, slažeš li se?
Mislim, iskreno me zabole bi li ne bi li, ali ti obara primer.

УК је још увек у неким аспектима феудална земља у којој постоји државна религија чији је поглавар британски суверен, а премијер учествује у именовању епископа.


O tome i pričam. Znači, da je:
- Dizraeli bio potpuno isti u smislu sposobnosti, ali
- ispovedao Mojsijevu veru,
kraljica ga ne bi podržala. I da je htela, ne bi smela, kao poglavar Church Of England.
Loš primer, to je sve.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 15:54 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

[Могу да ти причам како сам недавно, чекајући аутобус на станици, видео како су тројица Рома, лепо обучени момци, пошироки у раменима, двадесетак година можда стари, почели ни из чега да се иживљавају над момком њихових година који није Ром, а на коме се по покретима и по говору види да је... Па човек са посебним потребама. Да тако кажемо. Ни не познају тог момка, само су пришли/quote].
Istog trenutka zoves policiju kao sto bih i ja uradila, ali iste sekunde.
I da ti kazem ja sam to i radila. Pre dve godine je covek pred svima u autobusu udario zenu sa bebom u rukama i niko ali niko nije reagovao. Ja sam zvala policiju iz autobusa i bez obzira sto je pretio jos sam ga i snimila. On jeste pobegao, ali sam pokazala snimak.
Zives pandure iste sekunde.
Rasizam hvala Bogu kao sto rekoh ne postoji, ali diskriminacija postoji, neprihvatanje pistoji i postoje dupli standardi
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:09 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

prvo, apsolutno ne postoji žena koja je otišla na intervju i tamo zahtjevala da joj se posao da jer je žena..

Откад ти тако буквално схваташ ствари (а притом, интервју за посао нико није ни поменуо)?

Ни добар посао, ни политичке функције, укључујући највишу у држави, нису социјалне категорије да би ту фигурирала позитивна дискриминација и позиви да се гласа за жену, рецимо за Хилари. То нема везе са идејом fairness-a.

Чему по твом мишљењу служе групе подршке за жене на универзитетима (women only), разне форме женског нетворкинга где сестре размењују бизнис карте и чему служе квоте у политичким партијама?

Чему служи притисак на универзитете да снижавају критеријуме за пријем да би примили лошије кандидате?

Позитивна дискриминација има своје лепо лице, али има и своје ружно наличје где је резултат dumbing down у буквално свакој области.

ali da nema preispitivanja šta je fer, šta je dobro za društvo kao cjelinu.. da smo se oduvijek vodili samo maksimom svako neka pokaže šta umije.. pa još bismo vukli kamenje egipatskom faraonu..

Ти мешаш меритократију са друштвеном неодговорношћу према слабијима. Друштво које напредује је меритократско друштво, а пожељно је да буде и солидарно према члановима који су угрожени, чиме се мери његова зрелост и хуманост.

malo mi je i nevjerovatno da ti ne vidiš da ta tvoja pozitivna diskriminacija nije ravnopravnost baš i nije neka posebno bullet proof teza

Није ми баш јасно шта си хтела да кажеш. Ја сам апсолутно за меритократију и равноправност у смислу једнаких шанси за све, а никако за квоте, ни на универзитетима, ни у политици.

Фер је, уколико је неко стар, болестан, хендикепиран итд, да му друштво пружи сваку помоћ и подршку, али не тако што ће га инсталирати на место која му по способностима не припадају.

Да ли заиста мислиш да је фер да гора седне на твоје место, зато што је рецимо црнкиња? Или да ти седнеш на нечије, не зато што си способна, већ зато што си жена?
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:19 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

Jos nesto, izabrala si ovaj primer kao krunski dokaz kojim zelis da reflektujes jako lose emocije koje ovdasnja publika gaji spram Madelin Olbrajt. Madelin Olbrajt (odvratna vecini) agituje za Hilari Klinton (odvratna vecini), kretenskom izjavom ergo zene tako rade, manipulisu', cvile'..

Ни Хилари, ни Олбрајт нису одвратне већини у Америци, напротив. Хилари је перцепирана као шампионка женских права.



Ja sam stavila primere Tacerke, Merkelke, po popularnosti pola - pola (recimo) ti na to isturas primer sa krajnje tacke - na kojoj bi da branis tezu o zaslugama a sve u negativnom tonu (zasto?).


Оне су добри примери жена, шта год мислили о њиховим политикама, које је на позиције политичке моћи довела њихова способност.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:24 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

Ни Хилари, ни Олбрајт нису одвратне већини у Америци, напротив. Хилари је перцепирана као шампионка женских права.


Rekoh ovdasnjoj publici jer pricamo na srpskom blogu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:26 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

Оне су добри примери жена, шта год мислили о њиховим политикама, које је на позиције политичке моћи довела њихова способност.


One su ogromna vecina, u smislu zenskih pozicija koje uopste drze, zato i podvlacim tvoj usamljeni negativni zenski primer kao neprimeren za opstu situaciju.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:33 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

Нико од путника на станици није реаговао. Нико, Наташа, а од свих тих осталих на станици који чекају аутобус нико није Ром осим та три бахата момка. Сви остали на станици само су окретали главу на другу страну и правили се да не виде шта се то пред њиховим очима дешава.


То је сада нажалост раширено понашање у Београду где све чешће људи одбијају да преузму одговорност за оно што се дешава око њих и да реагују на лоше понашање.

Заиста не разумем шта је разлог да људи не доживљавају јавни простор и догађаје у њему као нешто што их се тиче.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:58 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

principessa_etrusca

malo mi je i nevjerovatno da ti ne vidiš da ta tvoja pozitivna diskriminacija nije ravnopravnost baš i nije neka posebno bullet proof teza

Није ми баш јасно шта си хтела да кажеш. Ја сам апсолутно за меритократију и равноправност у смислу једнаких шанси за све, а никако за квоте, ни на универзитетима, ни у политици.


ajde ove tri stvari da izdvojim da vidiš da te nisam uopšte shvatila bukvalno nego baš onako kako si rekla..
kako si za ravnopravnost i meritokratiju ako nećeš da priznaš da nijednog nema ni neće biti ako ne nadoknadiš zaostatak koji si sam proizveo vijekovima nepoštvanja meritokratije i ravnopravnosti..
ne možeš samo jedan dan reći e ok od danas nema ropstva i od danas i žene mogu da se školuju.. eto, sad smo ravnopravni.. pa izvolte pokažite se crnci i žene.. ako valjate pa sigurno ćete sad i vi da postignete to što do sad niste mogli..
i onda taj crnac nekako treba sam da stekne tu plantažu..
a ta žena prva koja završi taj doktorat ona nekako sama od sebe treba da bude prihvaćena u muškom klubu..
naravno da ne može..
ako si vjekovima divljački gazio meritokratiju i nisi im dao ni da priđu školi pa ne možeš se sad praviti lud i reći, ok, evo nećemo više, sad je sve ok..
baš trivijalne stvari se tebi moraju crtati (nisi jedina, pa se ne nađi urjeđena)...
ne znam sad jasno li ti je šta mislim kad se čudim da se tebi iste šanse politika čini super kad je bilo različite šanse vijekovima..



principessa_etrusca
ер је, уколико је неко стар, болестан, хендикепиран итд, да му друштво пружи сваку помоћ и подршку, али не тако што ће га инсталирати на место која му по способностима не припадају.


drugim riječima..
evo kaži kako treba pomoći bolesnima, hendikepiranima i ženama i crncima..
šta je po tebi ok?
ravnopravna utakmica?


principessa_etrusca

Да ли заиста мислиш да је фер да гора седне на твоје место, зато што је рецимо црнкиња? Или да ти седнеш на нечије, не зато што си способна, већ зато што си жена?


imam jak osjećaj da se ti za svoje mjesto nisi nit borila nit izborila..
pa ti se to sad čini neko će da mi uzme..
pa nije to nekakav ograničen broj mjesta, ne uzima tu niko nikom ništa.. možda će neko bjelče ostati ispod neke crte za stipendiju jer ju je dobilo neko crnče..
al nije to nekakav trka pa ko prvi do crte gotovo, djelimo medalje..
profesionalna karijera traje 50 godina u sadašnjim uslovima.. ima prilika i prilika, neke se ispuste neke dobiju nezasluženo..
taj koga je ta jedna crta saplela u životu očigledno nije zaslužio da se iznad nje nađe..
e sad..
kad bi se zaista desilo da dođu vremena da je 90% menadžmenta žene, i 90% vlada i 90% akademije i svega (ko što sad jeste muškaraca).. pa ok, svakako treba da se češnemo po glavi..
ma ne ni kod 90%, kod svakih par procentnih poena pomaka treba da se češnemo..
al mi bre nismo još ni na 10% nikakve ženske zastupljenosti nigdje..
pa biće li zaista da mi žene se do zadnje odlučujemo o svemu do zadnjeg od bitnih porodičnih odluka al eto o društvenim baš nikako ne možemo..
svaka zna da napravi i kućni budžet, i da izgradi veze da uklopi djecu i da ih izgura kroz školovanje i sto kuraca i palaca al eto to sve u poslovnim okolnostima nijedna znala ne bi..
aha..
sigurno je to tako..
samo što nije..
te tako..
u krive gusle duvaš kažem ti..
žene su i dalje i svuda donje i truba..
ditto crnci..
da ima potpuno štetne dreke na tu temu koja ništa ne popravlja a još i kvari.. svakako ima..
al da nešto treba da se popravi to samo zlonamjernom nije jasno
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:54 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

kako si za ravnopravnost i meritokratiju ako nećeš da priznaš da nijednog nema ni neće biti ako ne nadoknadiš zaostatak koji si sam proizveo vijekovima nepoštvanja meritokratije i ravnopravnosti..

Да не причамо сада о Сомалијкама, већ о нама, "овдашњима". Ко је тебе, или твоју мајку, или твоју бабу, или твоју прабабу спречавао да се школују, остварују и такмиче?
i onda taj crnac nekako treba sam da stekne tu plantažu..

Само ми реци, шта је са "белим" кметовима и "белом" децом отераном у руднике и у фабрике у индустријској револуцији? Да ли је ико икада мислио да њих треба позитивно дискриминисати, па да и они стекну stately homes, фабрике и банке? Да ли су они пример white privilege или можда нису?
imam jak osjećaj da se ti za svoje mjesto nisi nit borila nit izborila..
pa ti se to sad čini neko će da mi uzme..

Ма наравно, све је дошло на тацни :)
pa nije to nekakav ograničen broj mjesta, ne uzima tu niko nikom ništa.. možda će neko bjelče ostati ispod neke crte za stipendiju jer ju je dobilo neko crnče..

Где није ограничен број места? О каквим стипендијама причамо? И шта ако неко од твоје деце буде то белче које остаје испод црте?
kad bi se zaista desilo da dođu vremena da je 90% menadžmenta žene, i 90% vlada i 90% akademije i svega (ko što sad jeste muškaraca).. pa ok, svakako treba da se češnemo po glavi..
ma ne ni kod 90%, kod svakih par procentnih poena pomaka treba da se češnemo..
al mi bre nismo još ni na 10% nikakve ženske zastupljenosti nigdje..


Мало података за УК:
University: 57 per cent of women went to university last year compared to 43 per cent of men (Ucas, 2017-18)

A-levels: 79 per cent of girls received A*-C grades compared to 75 per cent of boys (Joint Council for Qualifications, 2018)

GCSEs: 71 per cent of girls received A*-C grades compared to 62 per cent of boys (Joint Council for Qualifications, 2018)

Key Stage 2: 68 per cent of girls reached the expected standard in the Three R's, compared to 60 per cent of boys (Department for Education, 2018)


Changing university entry requirements to boost diversity is wrong, says Lord Winston* (ЛИНК)

* пионир IVF-a
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:47 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

principessa_etrusca
...


znaš kako..
arguemnt tipa a ko im brani da idu u školu zaista nije zaslužio odgovora..
te neću trošiti vremena

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:02 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

principessa_etrusca

newimprovedtadejus



Mali prilog vašoj raspravi.

rodni rodni 20:08 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

principessa_etrusca
У извесној мери свакако постоји. Тешко је утврдити у коликој мери, али сасвим сигурно постоји као и свугде другде. Вероватно у мањој мери него у неким другим земљама цивилизацијског круга којем и Србија припада, или барем тежи да припада, али је тешко утврдити у којој је то мери. И исто тако као и свугде другде, тако и у Србији тај расизам не мора увек бити једносмеран, од већине ка мањини. Иде то и у обратном смеру. Двосмерна је то улица.

Испади на јавним местима јесу ужасни, али нисам сигурна да је расизам путника разлог што се нису умешали. У Србији је немешање нажалост постало раширен модел понашања на јавном месту, а то је показатељ да људи не осећају улицу, аутобус и град као свој простор, у коме имају удео, и за који, и све што се дешава у њему, носе део одговорности.

Расизам постоји и важно је да се о њему говори на трезвен начин, без међусобног оптуживања, и у контексту ситуације у сличним срединама, не у Америци.

Међурасни односи у Америци имају велико историјско оптерећење: велики део Афро-американаца има претке који су доведени као робови, против своје воље и сурово експлоатисани.

Таквог оптерећења у српско-ромским односима нема, Срби нису довели Роме на Балкан и нису их економски експлоатисали, напротив, често су заједно прогоњени и страдали.

Da.
Meni ovo poprilično smeta - taj način da se u dvorištu sve cakli, a prljavština frlja preko ograde na ulicu.
Eee, da - danas vidim jednog komšiju kako istresa pepeljaru iz auta dok je nekoga čekao.
Pošto je bio daleko, ja se napravim lud i doviknem mu da mu je nešto ispalo.
Gotovo da sam čekao da mi odgovori nešto - pa da ga pošaljem u pičku materinu.
Uglavnom, bez obzira na ove budalčine što bacaju đubre, ja svake nedelje prepodne pokupim đubre iz moje dve ulice - jer mi je kuća na uglu.
Ne čekajući kao kojekakve komunjare da to uradi neko drugi.
rodni rodni 20:14 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

principessa_etrusca
angie01
Moja teorija je da sva važna mesta u vođenju države i društva treba prepustiti ženama
i svima bi nam bilo bolje.


kapiram ideju i slazem se, al brate-majagojkovi, poplazic, slavicadjukic, biljanaivkovic, vjericaradeta, gocacomic, brnabic, zourana,....

Па правнице Маловић и Кубуровић, она-из-РЕМа, Наташа Кандић,...

Не зна се која је неспособнија и/или токсичнија.

Sada će komunjare da te napuše što im diraš Natašu!
Eee, da - meni je više nego smešno praćenje tranzicije kojekakvih koji su se kleli u Biljanu Srbljanović, Gordanu Čomić i slične.
Jer - kada ih se sada podseti na to, oni se prave blesavi rezolutno odbijaću i samu pomisao na tako nešto.
Jebote - kakva ljudska beda.
Beda bez ikakvog stava, doslednosti i konzistentnosti - nego samo prazilukovićka pokondirenost.
rodni rodni 20:23 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

newimprovedtadejus
principessa_etrusca

malo mi je i nevjerovatno da ti ne vidiš da ta tvoja pozitivna diskriminacija nije ravnopravnost baš i nije neka posebno bullet proof teza

Није ми баш јасно шта си хтела да кажеш. Ја сам апсолутно за меритократију и равноправност у смислу једнаких шанси за све, а никако за квоте, ни на универзитетима, ни у политици.


ajde ove tri stvari da izdvojim da vidiš da te nisam uopšte shvatila bukvalno nego baš onako kako si rekla..
kako si za ravnopravnost i meritokratiju ako nećeš da priznaš da nijednog nema ni neće biti ako ne nadoknadiš zaostatak koji si sam proizveo vijekovima nepoštvanja meritokratije i ravnopravnosti..
ne možeš samo jedan dan reći e ok od danas nema ropstva i od danas i žene mogu da se školuju.. eto, sad smo ravnopravni.. pa izvolte pokažite se crnci i žene.. ako valjate pa sigurno ćete sad i vi da postignete to što do sad niste mogli..
i onda taj crnac nekako treba sam da stekne tu plantažu..
a ta žena prva koja završi taj doktorat ona nekako sama od sebe treba da bude prihvaćena u muškom klubu..
naravno da ne može..
ako si vjekovima divljački gazio meritokratiju i nisi im dao ni da priđu školi pa ne možeš se sad praviti lud i reći, ok, evo nećemo više, sad je sve ok..
baš trivijalne stvari se tebi moraju crtati (nisi jedina, pa se ne nađi urjeđena)...
ne znam sad jasno li ti je šta mislim kad se čudim da se tebi iste šanse politika čini super kad je bilo različite šanse vijekovima..



principessa_etrusca
ер је, уколико је неко стар, болестан, хендикепиран итд, да му друштво пружи сваку помоћ и подршку, али не тако што ће га инсталирати на место која му по способностима не припадају.


drugim riječima..
evo kaži kako treba pomoći bolesnima, hendikepiranima i ženama i crncima..
šta je po tebi ok?
ravnopravna utakmica?


principessa_etrusca

Да ли заиста мислиш да је фер да гора седне на твоје место, зато што је рецимо црнкиња? Или да ти седнеш на нечије, не зато што си способна, већ зато што си жена?


imam jak osjećaj da se ti za svoje mjesto nisi nit borila nit izborila..
pa ti se to sad čini neko će da mi uzme..
pa nije to nekakav ograničen broj mjesta, ne uzima tu niko nikom ništa.. možda će neko bjelče ostati ispod neke crte za stipendiju jer ju je dobilo neko crnče..
al nije to nekakav trka pa ko prvi do crte gotovo, djelimo medalje..
profesionalna karijera traje 50 godina u sadašnjim uslovima.. ima prilika i prilika, neke se ispuste neke dobiju nezasluženo..
taj koga je ta jedna crta saplela u životu očigledno nije zaslužio da se iznad nje nađe..
e sad..
kad bi se zaista desilo da dođu vremena da je 90% menadžmenta žene, i 90% vlada i 90% akademije i svega (ko što sad jeste muškaraca).. pa ok, svakako treba da se češnemo po glavi..
ma ne ni kod 90%, kod svakih par procentnih poena pomaka treba da se češnemo..
al mi bre nismo još ni na 10% nikakve ženske zastupljenosti nigdje..
pa biće li zaista da mi žene se do zadnje odlučujemo o svemu do zadnjeg od bitnih porodičnih odluka al eto o društvenim baš nikako ne možemo..
svaka zna da napravi i kućni budžet, i da izgradi veze da uklopi djecu i da ih izgura kroz školovanje i sto kuraca i palaca al eto to sve u poslovnim okolnostima nijedna znala ne bi..
aha..
sigurno je to tako..
samo što nije..
te tako..
u krive gusle duvaš kažem ti..
žene su i dalje i svuda donje i truba..
ditto crnci..
da ima potpuno štetne dreke na tu temu koja ništa ne popravlja a još i kvari.. svakako ima..
al da nešto treba da se popravi to samo zlonamjernom nije jasno

Auuu, koliki komentar!
A gotovo potpuno pogrešan.
shmoo shmoo 20:29 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

natasa_tasic_10

Istog trenutka zoves policiju kao sto bih i ja uradila, ali iste sekunde.
I da ti kazem ja sam to i radila. Pre dve godine je covek pred svima u autobusu udario zenu sa bebom u rukama i niko ali niko nije reagovao. Ja sam zvala policiju iz autobusa i bez obzira sto je pretio jos sam ga i snimila. On jeste pobegao, ali sam pokazala snimak.
Zives pandure iste sekunde.
Rasizam hvala Bogu kao sto rekoh ne postoji, ali diskriminacija postoji, neprihvatanje pistoji i postoje dupli standardi



Да, свакако. Дискриминација постоји.

И не само та врста дискриминације. Постоји чак и дискриманција људи који немају потврду у виду одређене партијске/страначке чланске карте.

Па кад чак и то имаш... Онда ће се свакако и свака друга врстa дискриминације појавити, па и она на националној основи.

Јој, ја се коњице (пандура) увек сетим када све прође... Не знам зашто, али стварно се њих последњих сетим у оваквим ситуацијама...



EDIT: Једном приликом опљачкали продавницу (негде пред затварање у 9 увече) на коју гледа наш прозор. Моја лепша половина одмах истрчала на прозор, када је чула ломљаву стакла јер је лопов гађао флашама ове који су га појурили и истрчали за њим на улицу. И продавци и муштерије које су се затекле у радњи. Па је онда лопов замакао за ћошак. (Сутрадан ми касирке рекле да је витлао и ножем по продавници, па му једна муштерија одузела нож.) Пар минута касније великом брзином стиже ауто, без икаквих видљивих ознака, из њега истрчава лик у цивилу, држи пиштољ у висини лица обема рукама, оно као у америчким филмовима.

Ова моја се узбудила:"Има пиштољ, има пиштољ, зови полицију, зови полицију!!!"

Ја јој лепо кажем:"Чекај, бре, то и јесте полиција!"

Али се она избезумила када је видела утоку у рукама полицајца у цивилу. једва сам је смирио.

А баш бих волео да су ти пандури у цивилу после свега дошли на наша врата и овој мојој рекли:"Госпођо, ми смо полиција! Зашто сте звали полицију да хапси нас, полицију?"

На'ватали су лопова већ у тој улици у коју је замакао бежећи.
shmoo shmoo 20:33 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

principessa_etrusca
Нико од путника на станици није реаговао. Нико, Наташа, а од свих тих осталих на станици који чекају аутобус нико није Ром осим та три бахата момка. Сви остали на станици само су окретали главу на другу страну и правили се да не виде шта се то пред њиховим очима дешава.


То је сада нажалост раширено понашање у Београду где све чешће људи одбијају да преузму одговорност за оно што се дешава око њих и да реагују на лоше понашање.

Заиста не разумем шта је разлог да људи не доживљавају јавни простор и догађаје у њему као нешто што их се тиче.



Јесте. Та незаинтересованост за живог човека којем је можда, рецимо, позлило на улици или којем је потребна било каква помоћ се може видети. И ни мени није јасна.

Али да не грешим душу, колико пута сам тако нешто видео, пет пута више сам видео и да људи одмах прискоче у помоћ.

Тако да... Што рече један блогер на другом неком блогу, има наде.
bene_geserit bene_geserit 20:48 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

ne znam sad jasno li ti je šta mislim kad se čudim da se tebi iste šanse politika čini super kad je bilo različite šanse vijekovima.

Pa da, ali kakve to veze ima sa današnjom muškom ili ženskom decom (koja su imala i mamu i tatu, i babe i dede) ? Današnja muška deca treba da ispaštaju jer su njihove dede i pradede bile privilegovane ? Zbog čega ?

Ali te cifre 90% muškaraca u vladama, akademiji i sl. veze nemaju, pa u USA koja je realno najgora od razvijenih zemalja po tome (veliki procenat žena napusti posao kad stignu deca) imaš 26% žena u Senatu, 22% u Kongresu.
Te priče mens club i sl. ja apsolutno ne vidim u praksi u mojoj struci. Naprotiv jako paze kod unapređenja i sl. da paze da ne zakinu neku ženu, ako je 50-50 uvek će da zakinu muškarca.

Problem je kad se pređe granica pa razne feministkinje krenu da traže 50% žena u STEM-u. To je potpuna katastrofa. Rodne kvote će da ti odrede ko će da projektuje mostove i pravi čipove.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:54 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

Današnja muška deca treba da ispaštaju jer su njihove dede i pradede bile privilegovane ? Zbog čega ?



Ja to ne vidim kao ispastanje vec kao vecu konkurenciju koje pre toga nije bilo/nisu imali njihovi preci. A zasto je ne bi danas imali?
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:41 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

А баш бих волео да су ти пандури у цивилу после свега дошли на наша врата и овој мојој рекли:"Госпођо, ми смо полиција! Зашто сте звали полицију да хапси нас, полицију?"

Pa nasmejah se sada
Sto se tice istorije tu si apsolutno u pravu. Danasnje generacije jako malo znaju.
Evo nesto iz skorije istorije.Kosare su u pitanju.
Nasi su stavili dva Roma da pricaju romski utrovacki, niko ziv ih nije razumeo od spijuna sa druge strane i mogu ti reci da smo se dobro borili.
Oduvek smo se borili na strani dobra, glupo je da nas zlotvori razjedine.
Sad sto se tice istorije, pre par godina spremala sam djake u muzickoj skoli da otpevaju Mars na Drinu.
E stali i pevaju potpuno nezainteresovano i to klinci od 15-18 godina. Ja ih pitam, pa dobro da li znate kako je pesma nastala, a oni mi kazu da ne znaju.
Ja sam vec pocela da kuvam u sebi, e zamisli ne znaju. I onda sam pocela da im pricam i pustam snimke. Rekla sam im da niko od njih ne bi stajao tu gde jeste d anije bilo nasih u Velikom ratu. I mislim takodje na citavu Evropu, jer smo je mi oslobodili.
Ostavila sam ih same pola sata i otisla sam u zbornicu.
Posle pola sata razmisljanja, stajali su mirno i pevali.
Tada sam se rasplakala.
Ljudi se dele na ove i one, ovakve i onakve, ali svaka podela pada u vodu kada stanemo na stranu dobra.


mesan mesan 23:17 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

bene_geserit
Pa da, ali kakve to veze ima sa današnjom muškom ili ženskom decom (koja su imala i mamu i tatu, i babe i dede) ? Današnja muška deca treba da ispaštaju jer su njihove dede i pradede bile privilegovane ?

Ovo pitanje bi imalo nekog smisla da se stanje anulira u svakoj generaciji, recimo barem da inheritance tax bude 100%.
Zar si toliko zaslepljen da iskreno nekom prodaješ tu patetiku?

A statistike koje pokazuju da crnaca ima na državnim poslovima --- pa to nije ni minimum minimuma pokušaja sanacije štete zbog tretmana koji su dobili i situacije u kojoj su završili, eto npr. čak i vek nakon ukidanja robovlasništva su njihove očeve proterali u getoe.

Ko ih je proterivao u tom oslobođenom društvu --- pa frustrirani, uplašeni, samoživi belci, javni ili tajni rasisti, kao što su to danas trampovci koji cvikaju da im posao ne uzme Indus, da im se u komšiluk ne useli samohrana majka Crnkinja, i da im dete slučajno ne ostane za jedno mesto ispod neke crte kad su ga već natetošili i nagurali preko sto prethodnih crta --- poznaješ takve ljude?
shmoo shmoo 23:21 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

natasa_tasic_10

Ljudi se dele na ove i one, ovakve i onakve, ali svaka podela pada u vodu kada stanemo na stranu dobra.





bene_geserit bene_geserit 23:35 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

mesan
A pošto ti ovde kukaš na porez i želiš da ostaviš isključivo svojoj deci sve što si gramzivo i samoživo namakao u američkom društvu, ovo tvoje pitanje je ili ultraidiotsko ili megaljigavo, taman spektar tvojih sociopatskih mudrolija po blogu.

1. ja ne kukam na porez osim ako pod njim ne podrazumevaš taksu na smrt

2. naravno da ću ono što imam da ostavim svojoj deci, jok nego ću kao ove nove debilne generacije penzionera da putujem po svetu pod stare dane

3. "gramzivo i samoživo", e jesi vickast, za razliku od tvojih komunjara moja žena i ja smo sve što imamo sami zaradili radeći inženjerske poslove, samo debil može tome da lepi takve kvalifikacije, niti su nam prethodne generacije otimale išta bilo kome, opet za razliku od tvojih komunjara, a pri tome ne znaš ništa ni o tome ko finansijski zavisi od nas od rodbine i prijatelja, prema tome ne lupetaj

4. zbog čega bi se stanje resetovalo u svakoj generaciji, naprotiv itekako ne sme da se resetuje da bi pospešio porodice i porodične biznise, te komunističke ideje sa 100% takse na smrt možeš da zadeneš tamo gde sunce ne sija

5. mada razmem zbog čega ljudi koji u životu ništa ne urade budu zavidni i rado bi oteli onim koje percipiraju kao uspešne, za to treba da se naoružaš majstore i da vežbaš gađanje, pa čekaj svoj momenat kad krene neka revolucija, a u međuvremenu možeš da obiđeš radnje okolo sa ovim trenutnim nedokumnetovanim kupcima
Ne zaboravi da je zavist jedan od smrtnih grehova, mada ne verujem da vas komunjare to zanima

[edit] nego vidim obrisao si ovu kofu govana koju si istresao, da znaš i mene bi bilo sramota da tako nešto napišem
bene_geserit bene_geserit 23:41 16.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

Ja to ne vidim kao ispastanje vec kao vecu konkurenciju koje pre toga nije bilo/nisu imali njihovi preci. A zasto je ne bi danas imali?

O ja sam za konkurenciju iz sve snage.
I da se svima da šansa da dostignu potencijal koji imaju koliko god može.
Ali to se ne postiže sa affirmative action i gender i rasnim kvotama.
Jednom kad merit nije kako donosiš odluke nego je bitna boja kože, hromozomi, seksualne preference i kakve sve gluposti će već da im padnu na pamet postavio si društvo na put bez povratka.
mesan mesan 00:11 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

bene_geserit
nego vidim obrisao

Da, našao sam bolji način i uložio više vremena da ti ukažem na tvoje beskonačno licemerje, vidi promenjen komentar.

A evo i ovde ogoljen problem, pa sad jel do kognicije ili empatije, ne znam:


bene_geserit

- Današnja muška deca treba da ispaštaju jer su njihove dede i pradede bile privilegovane ?

- naravno da ću ono što imam da ostavim svojoj deci


Eksplicitniji oblik ove mudrolije je:

- Neka današnja deca budu neopterećena delima svojih očeva.
- Neka robovska deca ne naslede ništa, a moj sin nek uživa u bogatstvu od moje plantaže.

mesan mesan 00:15 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

bene_geserit
za razliku od tvojih komunjara moja žena i ja smo sve što imamo sami zaradili radeći inženjerske poslove


Ček da pogađam, uslove za taj fantastični inženjerski posao u SAD si stekao besplatnim školovanjem uz besplatno zdravstvo u Titoslaviji?

Ali Crncima ne sleduje ništa, i komunjare su bljak?

bene_geserit bene_geserit 00:21 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

Pa da, ali kakve to veze ima sa današnjom muškom ili ženskom decom (koja su imala i mamu i tatu, i babe i dede) ? Današnja muška deca treba da ispaštaju jer su njihove dede i pradede bile privilegovane ?

Ovo pitanje bi imalo nekog smisla da se stanje anulira u svakoj generaciji, recimo barem da inheritance tax bude 100%.

Kakve ima veze nasleđivanje i taksa na smrt sa anuliranjem stanja što se tiče zastupljenosti oba pola u "najprestižnijim" i najplaćenijim zanimanjima ?
Jel to žene ne nasleđuju imanje ovih dana ? Jel žene nasleđuju od žena a muškarci od muškaraca ?
Diskutuješ ko moja tašta, bez ikakve logičke veze.

Argument koji gura Tadejuš (da postoje "muški klubovi" u pojedinim zanimanjima gde je ženi, samo zbog pola, jako teško da se probije) je nešto o čemu može da se diskutuje.
Probaj da se prebaciš na taj kolosek, ovako samo nabacuješ fraze bez smisla.
bene_geserit bene_geserit 00:34 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

- Današnja muška deca treba da ispaštaju jer su njihove dede i pradede bile privilegovane ?
- naravno da ću ono što imam da ostavim svojoj deci

Eksplicitniji oblik ove mudrolije je:
- Neka današnja deca budu neopterećena delima svojih očeva.
- Neka robovska deca ne naslede ništa, a moj sin nek uživa u bogatstvu od moje plantaže.

U tvojoj bolesnoj glavi možda.
Ako upotrebiš mozak za procesiranje onoga što sam rekao (a ne za generisanje random politički korektnih fraza) primetićeš da sam ja pričao o odnosu polova a ne rasa.
Sad što ti skakućeš sa jedne na drugu temu kao da se radi o istoj stvari, to je tvoj problem, kao da si feministkinja poslednje generacije.

Deca i potomci svakako treba da budu neopterećena (zlo)delima svojih očeva ako od njih nisu ekonomski profitirala. Recimo deca i potomci komunista čiji su očevi oteli vile i stanove po BGu (i usput pobili prethodne vlasnike) itekako treba da budu opterećena.
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:52 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

Diskutuješ ko moja tašta, bez ikakve logičke veze.


Бриши ово, док ташта не види.
bene_geserit bene_geserit 01:01 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

Бриши ово, док ташта не види.

Ma volim ja moju taštu (makar i po službenoj dužnosti).
Istina ima pomalo logoreju ili kako se to već zove (OK ne stvarno, ali ponekad tako deluje), tj. iz usta joj solidnom brzinom izlaze random stvari sa slabom logičkom povezanošću, ali naviko sam se, šta da radim.
bene_geserit bene_geserit 03:29 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

uslove za taj fantastični inženjerski posao u SAD si stekao besplatnim školovanjem uz besplatno zdravstvo u Titoslaviji
Ali Crncima ne sleduje ništa, i komunjare su bljak?

To "besplatno" školovanje i zdravtsvo nije meni obezbedila komunistička država već moji roditelji koji su radili za kikiriki umesto za normalne plate.
Samo libtardi imaju ideju da im nanny state obezbeđuje stvari.
A fakulteti su ne zahvaljujući već uprkos komunjarama bili podnošljivi, makar ETF, pretežno jer se komunistička stoka nije previše mešala u inženjerstvo i prirodne nauke.
mesan mesan 06:30 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

bene_geserit
uslove za taj fantastični inženjerski posao u SAD si stekao besplatnim školovanjem uz besplatno zdravstvo u Titoslaviji
Ali Crncima ne sleduje ništa, i komunjare su bljak?

To "besplatno" školovanje i zdravtsvo nije meni obezbedila komunistička država već moji roditelji koji su radili za kikiriki umesto za normalne plate.


Dakle to što si u nečemu uspeo uz relativno dobre okolnosti (džabe se praviš blesav da Crnci imaju dostupan bolji nekomunjarski ETF i zdravstvo od tebe)
--- to je isključivo do tvog i porodičnog umeća i napornog rada,
a to što neki Crnac ne uspeva u mnogo gorim okolnostima, e to je isključivo do njegove lenjosti i urođene gluposti i želje da ostane na dnu (imao si statistike i za to)?

Nivo tvoje samoobmanjenosti je preko 9000, druže.

mesan mesan 06:36 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

bene_geserit
Jel to žene ne nasleđuju imanje ovih dana ?

Nastavljaš svoju samoobmanjujuću retoriku i logičku grešku --- govorimo o nadoknadi štete grupama ljudi koji su vekovima diskriminisani na sistematski način i dovedeni u trajno i dubinski lošiji položaj, što se magično ne rešava proklamacijom jednog dana ("ovih dana" ), naročito ne kad se insistira na pravu na direktno nasleđivanje s generacije na generaciju u materijalnom smislu a naravno to povlači i nematerijalni aspekt.

Probaj da shvatiš tu jednu rečenicu, i ne, nije komunjarska ujdurma.
bene_geserit bene_geserit 07:23 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

govorimo o nadoknadi štete grupama ljudi koji su vekovima diskriminisani na sistematski način i dovedeni u trajno i dubinski lošiji položaj

Opet ti skakućeš napred nazad od rodne do rasne neravnopravnosti.
Nadoknada štete današnjim ženama zato što su nekada žene bile diskriminisane - to je toliko glupo da ne mogu da poverujem ni da vi libtardi to mislite.
naročito ne kad se insistira na pravu na direktno nasleđivanje s generacije na generaciju

Izvini, zaboravih da vi komunjare sa ovim imate problem, pogotovo ako ti drugi imaju nešto što bi vi voleli i želeli ali ste lenje i glupe bube pa je jedini način da se do toga dođe otimačinom. Jebiga, sačekaj sledeću revoluciju a u međuvremenu bezecuj šta ti se sviđa.
to je isključivo do tvog i porodičnog umeća i napornog rada, a to što neki Crnac ne uspeva u mnogo gorim okolnostima, e to je isključivo do njegove lenjosti i urođene gluposti i želje da ostane na dnu

da za prvi deo, ne za drugi
ali loše okolnosti koje crnac iz drugog dela rečenice ima su uglavnom drajvovane kriminalom od strane drugih crnaca, i time što mu roditelji nisu požrtvovani da pričaju i rade sa njim svakoga dana
Američka država, posle 50 godina affirmative action mu daje šansu da nešto uradi sa svojim životom
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:25 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

mesan
a to što neki Crnac ne uspeva u mnogo gorim okolnostima, e to je isključivo do njegove lenjosti i urođene gluposti i želje da ostane na dnu (imao si statistike i za to)?

Нису сви амерички црнци потомци еманципованих робова, а што се тиче оних који јесу, ропства на Северу нема преко 200 година, а дефинитивно је укинуто пре 150. То је рецимо 6-7 генерација.

У међувремену су милиони и милиони Европљана, стизали са по кофером на Елис Ајленд, без дипломе ЕТФ, без знања језика, а некада и неписмени.

Како би ти објаснио то што потомци тих Европљана не мисле о себи као о жртвама, а неки од далеких потомака робова мисле?
rodni rodni 09:17 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

bene_geserit
mesan
A pošto ti ovde kukaš na porez i želiš da ostaviš isključivo svojoj deci sve što si gramzivo i samoživo namakao u američkom društvu, ovo tvoje pitanje je ili ultraidiotsko ili megaljigavo, taman spektar tvojih sociopatskih mudrolija po blogu.

1. ja ne kukam na porez osim ako pod njim ne podrazumevaš taksu na smrt

2. naravno da ću ono što imam da ostavim svojoj deci, jok nego ću kao ove nove debilne generacije penzionera da putujem po svetu pod stare dane

3. "gramzivo i samoživo", e jesi vickast, za razliku od tvojih komunjara moja žena i ja smo sve što imamo sami zaradili radeći inženjerske poslove, samo debil može tome da lepi takve kvalifikacije, niti su nam prethodne generacije otimale išta bilo kome, opet za razliku od tvojih komunjara, a pri tome ne znaš ništa ni o tome ko finansijski zavisi od nas od rodbine i prijatelja, prema tome ne lupetaj

4. zbog čega bi se stanje resetovalo u svakoj generaciji, naprotiv itekako ne sme da se resetuje da bi pospešio porodice i porodične biznise, te komunističke ideje sa 100% takse na smrt možeš da zadeneš tamo gde sunce ne sija

5. mada razmem zbog čega ljudi koji u životu ništa ne urade budu zavidni i rado bi oteli onim koje percipiraju kao uspešne, za to treba da se naoružaš majstore i da vežbaš gađanje, pa čekaj svoj momenat kad krene neka revolucija, a u međuvremenu možeš da obiđeš radnje okolo sa ovim trenutnim nedokumnetovanim kupcima
Ne zaboravi da je zavist jedan od smrtnih grehova, mada ne verujem da vas komunjare to zanima

[edit] nego vidim obrisao si ovu kofu govana koju si istresao, da znaš i mene bi bilo sramota da tako nešto napišem

Saglasan!
rodni rodni 09:18 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

mesan
bene_geserit
nego vidim obrisao

Da, našao sam bolji način i uložio više vremena da ti ukažem na tvoje beskonačno licemerje, vidi promenjen komentar.

A evo i ovde ogoljen problem, pa sad jel do kognicije ili empatije, ne znam:


bene_geserit

- Današnja muška deca treba da ispaštaju jer su njihove dede i pradede bile privilegovane ?

- naravno da ću ono što imam da ostavim svojoj deci


Eksplicitniji oblik ove mudrolije je:

- Neka današnja deca budu neopterećena delima svojih očeva.
- Neka robovska deca ne naslede ništa, a moj sin nek uživa u bogatstvu od moje plantaže.


Gluposti!
rodni rodni 09:29 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

mesan
bene_geserit
za razliku od tvojih komunjara moja žena i ja smo sve što imamo sami zaradili radeći inženjerske poslove


Ček da pogađam, uslove za taj fantastični inženjerski posao u SAD si stekao besplatnim školovanjem uz besplatno zdravstvo u Titoslaviji?

Ali Crncima ne sleduje ništa, i komunjare su bljak?


Otkud ti to da je to bilo besplatno!?
Platio Tito ili ko?

Mislim, ne deluješ mi glupo, pa se pitam kako kao neko ko nije glup može da piše takve gluposti?
Tu sam malo (više) zbunjen.
Što se tiče benea i sličnih, vrednih ljudi - koji su učili ozbiljne stvari u životu (istina, ne kažem da nema i budalčina među tima koji su učili, i još uvek uče, ozbiljne stvari) - mogu samo da ilustrujem kao primer iz grada Čikaga.
Jedan moj drugar ode 90 i neke u Ameriku - i pređe na 'čisti' softver (jebiga, no, nužda čini svoje), nakon nekoga vremena postane jedan od lidera za pitanje softvera (i pridružena pitanja) u ogromnoj osiguravajućoj firmi u USA, kupi kuću kakva mu dolikuje - i plati starijem sinu studije medicine na vrhunskom univerzitetu - cca 350 hiljada dolara (mislim, ovaj iznos samo za studije).
I zamisli - sve je te pare zaradio. Nije mu dao neki američki Tito.
Samo zato što je odlučio da neće da živi među Tititnim naslednicima.
Kada komunjare počnu pisati o besplatnom školovanju kod Tite, ja se uvek lecnem i zapitam - kako li su ljudi u Ameriki, Engleskoj, Francuskoj, i naravno, Lihtenštajnu završili škole i fakultete?
Prema komunjarskoj propagandi, čoveku dođe da se u čudu zapita - da li su u pomenutim zemljama uopšte i išli u školu.
rodni rodni 09:33 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

mesan
bene_geserit
Jel to žene ne nasleđuju imanje ovih dana ?

Nastavljaš svoju samoobmanjujuću retoriku i logičku grešku --- govorimo o nadoknadi štete grupama ljudi koji su vekovima diskriminisani na sistematski način i dovedeni u trajno i dubinski lošiji položaj, što se magično ne rešava proklamacijom jednog dana ("ovih dana" ), naročito ne kad se insistira na pravu na direktno nasleđivanje s generacije na generaciju u materijalnom smislu a naravno to povlači i nematerijalni aspekt.

Probaj da shvatiš tu jednu rečenicu, i ne, nije komunjarska ujdurma.

Čekaj!
Jebote!
Da li ja tebe dobro shvatam (ne bih da shvatam celu rečenicu, nego samo boldovani deo) - da se ti zalažeš za to da, kada ja pandrknem, ono što ja imam ne ostane mojoj deci nego da se podeli svoj ostaloj deci na kugli zemaljskoj?
Usput - jebeš rečenice od 6 redova.

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:28 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

mesan
bene_geserit
Jel to žene ne nasleđuju imanje ovih dana ?

Nastavljaš svoju samoobmanjujuću retoriku i logičku grešku --- govorimo o nadoknadi štete grupama ljudi koji su vekovima diskriminisani na sistematski način i dovedeni u trajno i dubinski lošiji položaj, što se magično ne rešava proklamacijom jednog dana ("ovih dana" ), naročito ne kad se insistira na pravu na direktno nasleđivanje s generacije na generaciju u materijalnom smislu a naravno to povlači i nematerijalni aspekt.

Probaj da shvatiš tu jednu rečenicu, i ne, nije komunjarska ujdurma.

Проблем надокнаде потомцима оних који су истрпели неки вид дискриминације изгледа као фер решење, али од ког тренутка у историји би ти кренуо?
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:34 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

rodni
Eee, da - danas vidim jednog komšiju kako istresa pepeljaru iz auta dok je nekoga čekao.

Одлика је примитивних средина да се уређују приватни простори, а прљају и запуштају јавни. Пример су рецимо "ничије" зелене површине које људи безобзирно затрпавају отпацима, макар биле тик поред њихове зграде.

Што се тиче немешања када је неки инцидент у току, могуће је да се ради о новокомпонованим урбанитима који замишљају да у граду нико никог не познаје, не примећује, не гледа, односно да га се у граду други не тиче. То је ментални склоп комплексаша који, када им се поглед укрсти са нечијим, брзо окрену главу без најмањег знака добре воље за тог другог.
mesan mesan 14:22 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

principessa_etrusca
ропства на Северу нема преко 200 година, а дефинитивно је укинуто пре 150. То је рецимо 6-7 генерација.

Izvini, ali zvučiš kao da nemaš ni najblažeg pojma o tome o čemu govoriš.
Kad je MLK delovao?
Kad je bio Brown slučaj na sudu?
Imaš li predstavu odakle potiču današnji getoi, redlining, blockbusting, bre to su i (19)70-te?

To je 1 generacija, ili čak 0.

Kažeš Sever ukinuo robovlasništvo, ajd ako baš mora da uračunamo malo i sitnice kao Jim Crow i paljenje krstova (na Jugu do 1960-ih minimum), i magično odjednom bivši robovi postali isto što i novi imigranti --- o čemu ti pričaš?


Iskreno mislim da imaš pojma o tome, ali si možda (zapravo, sopstvenim rečima dokazano jesi) tip osobe koji se iz relativne komocije Titoslavije popeo jedan stepenik do štiklica po londonskim galerijama, pa odatle komotno pljucka po "lažnim žrtvama" Crncima a najveća joj je ljudska briga u životu da li Vojislav Šešelj uživa sva ljudska prava dok mu sude za ratne zločine.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:26 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

bene_geserit
ne znam sad jasno li ti je šta mislim kad se čudim da se tebi iste šanse politika čini super kad je bilo različite šanse vijekovima.

Pa da, ali kakve to veze ima sa današnjom muškom ili ženskom decom (koja su imala i mamu i tatu, i babe i dede) ? Današnja muška deca treba da ispaštaju jer su njihove dede i pradede bile privilegovane ? Zbog čega ?

Ali te cifre 90% muškaraca u vladama, akademiji i sl. veze nemaju, pa u USA koja je realno najgora od razvijenih zemalja po tome (veliki procenat žena napusti posao kad stignu deca) imaš 26% žena u Senatu, 22% u Kongresu.
Te priče mens club i sl. ja apsolutno ne vidim u praksi u mojoj struci. Naprotiv jako paze kod unapređenja i sl. da paze da ne zakinu neku ženu, ako je 50-50 uvek će da zakinu muškarca.

Problem je kad se pređe granica pa razne feministkinje krenu da traže 50% žena u STEM-u. To je potpuna katastrofa. Rodne kvote će da ti odrede ko će da projektuje mostove i pravi čipove.



redom..
naravno da niko ne misli da treba neko danas da ispašta jer oko za oko..
nego se (ispravno) misli da džaba što si ženama dozvolio da se školuju koliko hoće prije nekih 50 godina (negdje i prije negdje još uvijek ne al nek je 50 prosjek) kad je i dalje uvrježeno mišljenje da su muškarci pametniji, bolji i sposobniji i da treba da budu na plaćenijim i boljim pozicijama..
primjer..
koliko hoćeš..
al evo jedan recimo..
u Srbiji je položaj žena u profesionalnoj sferi još i ok, komunjare se potrudile da žene završe školu i rade a pride su zauzele i sve društvene smjerove uklj. finansije pa imamo mnogo žena u finseku..
ok..
ali recimo..
imaš škole u kojima je neobično mnogo zaposlenih žena, tipa 90%, ali je neobično malo direktora žena, tipa 10%..
eto ajde nađi neku biologiju koja kaže da se muškarci bolje snalaze u radu s djecom i organizovanju rada s djecom..
pa ako je glavna teza da su žene prirodno sklone bavjenju djecom a muški nisu kako onda majku mu i u školama kad se odlučuje ko će da bude glavni, ko že najviše para da odnese.. opet ispadne mora muško..
takve stvari da suzbiješ ne može samo meritokratija..
koja meritokratija odluči ko treba da bude direktor.. kako odluči..
to je druga krupna stvar koju previđaš..
odavno su prošla vremena (ako ih je i kad i bilo) da bolje plaćen posao znači neminovno i složeniji i važniji posao..
odavno se upravljačka i bolje plaćena mjesta dijele kao nagrade..
ne sva, naravno,
ali jedan li je VP, kurP koj ije dobio sinekuru kao nagradu..
guess what
i tu tom domenu 90% su muškarci..
vi sebi sami podjelite kojekakve sinekure, to se ni ne zna šta ti ljudi rade, čak i po najtvrđim korporativnim svjetovima a da ne pominjemo more instituta, think tankova i inog.. vi odlučite ko je dobar, vi nagradite, vi tapšete po plećkama..
kako onda meritokratija?
pa kad se za poziciju menadžera bilo koje fele a da ne pominjemo non managerial VP mjesta ikakav test sprovodio..
nikad
nikad
nikad
nema šaje da to nisi primjetio
90% high ranking white collar poslova dijeli se na opskurnom principu podobnosti..
ako tu imaš skewed okolnosti da su ti 90% tih ljudi već muškarci pa prosto je nemoguće da oni sami spontano odluče da tu puste više žena..
nema šanse..
to prosto moraš da poguraš nekim soft pritiskom da vide da to nije ok i da nije fer i da na kraju nije ni dobro po društvo u dugom roku..
ne ide drugačije..
stema što se tiče.. pa ko će da se gura da ide gradi mostove ako ne želi.. to su prazne priče.. opet, nije loše vidjeti da ako ima (a ima) i tu nekog bias-a da pametne djevojčice odustaju od stema-a jer im neko suflira da treba..
to svkakao nije dobro za društvo..
ali da će neka koja se pati sa osnovnom logikom da se dohvati rocket scienca jer eto tako joj rekli.. relano, znaš i sam da neće..
te tako..
ja potpuno kapiram otpor ka raznim oblicima militantnom feminizma.. i meni ide na živce..
ali odgovor ne smije da bude to je sve glupost nego to sve mora da se radi i mora da se radi na neki drugi način..
nikome nije u interesu društvo koje ostavlja potencijal u prašini jer tako rekla neka budala u pustinji prije 2 milenijuma..
rodni rodni 15:23 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

mesan

...


Iskreno mislim da imaš pojma o tome, ali si možda (zapravo, sopstvenim rečima dokazano jesi) tip osobe koji se iz relativne komocije Titoslavije popeo jedan stepenik do štiklica po londonskim galerijama, pa odatle komotno pljucka po "lažnim žrtvama" Crncima a najveća joj je ljudska briga u životu da li Vojislav Šešelj uživa sva ljudska prava dok mu sude za ratne zločine.

A ja iskreno mislim da bi tebe trebalo da boli kurac za Principesine štiklice - londonske ili bilo koje druge.
Šta to tebe briga gde ona živi i da li joj je to Tito omogućio - ili ona sama.
Jebote - komunjara uvek ostaje komunjara.
Posprdan, podrugljiv, zavidan - svima drugima koji ne misle isto kao oni.
Komunjarska posla.
Mislim - mogao bi i da se izviniš Princpipesi za taj primitivni seljanluk kojim si je zasuo.
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:04 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

rodni
mesan
Iskreno mislim da imaš pojma o tome, ali si možda (zapravo, sopstvenim rečima dokazano jesi) tip osobe koji se iz relativne komocije Titoslavije popeo jedan stepenik do štiklica po londonskim galerijama, pa odatle komotno pljucka po "lažnim žrtvama" Crncima a najveća joj je ljudska briga u životu da li Vojislav Šešelj uživa sva ljudska prava dok mu sude za ratne zločine.

A ja iskreno mislim da bi tebe trebalo da boli kurac za Principesine štiklice - londonske ili bilo koje druge.
Šta to tebe briga gde ona živi i da li joj je to Tito omogućio - ili ona sama.
Jebote - komunjara uvek ostaje komunjara.
Posprdan, podrugljiv, zavidan - svima drugima koji ne misle isto kao oni.
Komunjarska posla.
Mislim - mogao bi i da se izviniš Princpipesi za taj primitivni seljanluk kojim si je zasuo.

Месане, титоисто, какав је живот? Ваљда има нека галерија и тамо где си ти, а ваљда има и штикли, ако волиш.

Црнци нису лажне жртве бруталности америчке полиције, али нису ни једине жртве, нити је америчка полиција једина брутална (француска циљано поби и осакати онолике 'жуте прслуке').

Нажалост, за тебе, титоистичког диносауруса, људска права су нешто што се примењује селективно, па би очигледно теби "несимпатичне" притворенике слао на Голи, или макар у Хаг, и изгубио кључ. Ко ће се још "држати закона као пијан плота"?
bene_geserit bene_geserit 19:47 17.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

imaš škole u kojima je neobično mnogo zaposlenih žena, tipa 90%, ali je neobično malo direktora žena, tipa 10%..
eto ajde nađi neku biologiju koja kaže da se muškarci bolje snalaze u radu s djecom i organizovanju rada s djecom.

Imao sam ja učiteljicu u porodici pa sam se naslušao toga kako (a izbor direktora nije uvek dirigovan, bude ponekad i glasanja) tih 90% žena izglasa muškarca za direktora iako je potpuna budala.
Teše se da, pošto je nesposoban za rad sa decom da će tu da pravi manje sranja, ali onda se ispostavi da kao direktor može da napravi najviše sranja, ispozapošljava neke kretene i rođake, napravi privatan biznis od izdavanja sportske hale i sl.
Niko ne spori da su žene u proseku bolje u radu sa decom.
Promena tipa e sad će određeni % nagrađenih direktorskih mesta da ide ženama ne rešava ništa, jer dokle god su nagrade u pitanju, svejedno je kome idu, svakako će da bude neka profiterska budala kojeg god pola.
vi odlučite ko je dobar, vi nagradite, vi tapšete po plećkama..
kako onda meritokratija?
pa kad se za poziciju menadžera bilo koje fele a da ne pominjemo non managerial VP mjesta ikakav test sprovodio

mi kao "mi muškarci" ?
pravo da ti kažem, u firmama u kojima sam radio, na menadžerska mesta niskog nivoa su uglavnom sklanjali one koji su loši u struci da prave manju štetu, a za ove bitne bilo je relativno fer
ali procenat žena je bio toliko mali (recimo u grupi gde radim poslednjih 10 plus godina je od 120 ljudi bila jedna ili dve žene) da to što su te žene tretirali ekstremno fer ne znači puno
meni to "unapređenje" za menadžera kao da nekom opsuješ mater, tako da nisam baš prava osoba da merim koliko je to bitno
90% high ranking white collar poslova dijeli se na opskurnom principu podobnosti..
ako tu imaš skewed okolnosti da su ti 90% tih ljudi već muškarci pa prosto je nemoguće da oni sami spontano odluče da tu puste više žena.

ekipa na samom vrhu (što se šeta od upravnih odbora do executive VP pozicija pa u krug) jeste banda, uglavnom muška, tu što se mene tiče mogu da uvedu kakve god oćeš kvote, mene samo zanima da im se ograniči drpanje i lapanje ako je moguće
ali to je mali broj

ovo ostalo uključujući neki viši menadžment, prilično vode računa da drže procenat žena sličan ili veći od procenta u workforce-u (u mojoj struci)
nije loše vidjeti da ako ima (a ima) i tu nekog bias-a da pametne djevojčice odustaju od stema-a jer im neko suflira da treba.

pa ćemo to da rešimo gender kvotama u stemu ? daj ne zajebavaj.
ako je suditi po mojoj deci, možeš ti da im sufliraš šta hoćeš, oni će da rade kako oni misle
OK, ima dece koja su podložnija uticaju
ali to sa ženama u inženjeringu, kvotama, kursevima samo za žene i slične budalaštine je klasična preraspodela moći, opet rađenje stvari na pogrešan način iz zavadi pa vladaj razloga
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:00 18.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

odavno su prošla vremena (ako ih je i kad i bilo) da bolje plaćen posao znači neminovno i složeniji i važniji posao..
odavno se upravljačka i bolje plaćena mjesta dijele kao nagrade..
ne sva, naravno,
ali jedan li je VP, kurP koj ije dobio sinekuru kao nagradu..


Ако се залажемо за меритократију, лицемерно је залагати се за пропорционалан женски (црначки. геј,...) удео у оним позицијама које бисмо сврстали у синекуре где не радиш скоро ништа и немаш одговорност, у замену за нереално велику финансијску надокнаду.

У реалности, пошто жене нису мање корумпиране од мушкараца, прилично солидно су заступљене у управним одборима, или рецимо у УК као life peers, где се баш води рачуна о квотама (па онда добијеш некога као што је рецимо Баронеса Удин).
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:52 18.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

bene_geserit
imaš škole u kojima je neobično mnogo zaposlenih žena, tipa 90%, ali je neobično malo direktora žena, tipa 10%..
eto ajde nađi neku biologiju koja kaže da se muškarci bolje snalaze u radu s djecom i organizovanju rada s djecom.

Imao sam ja učiteljicu u porodici pa sam se naslušao toga kako (a izbor direktora nije uvek dirigovan, bude ponekad i glasanja) tih 90% žena izglasa muškarca za direktora iako je potpuna budala.
Teše se da, pošto je nesposoban za rad sa decom da će tu da pravi manje sranja, ali onda se ispostavi da kao direktor može da napravi najviše sranja, ispozapošljava neke kretene i rođake, napravi privatan biznis od izdavanja sportske hale i sl.
Niko ne spori da su žene u proseku bolje u radu sa decom.
Promena tipa e sad će određeni % nagrađenih direktorskih mesta da ide ženama ne rešava ništa, jer dokle god su nagrade u pitanju, svejedno je kome idu, svakako će da bude neka profiterska budala kojeg god pola.
vi odlučite ko je dobar, vi nagradite, vi tapšete po plećkama..
kako onda meritokratija?
pa kad se za poziciju menadžera bilo koje fele a da ne pominjemo non managerial VP mjesta ikakav test sprovodio

mi kao "mi muškarci" ?
pravo da ti kažem, u firmama u kojima sam radio, na menadžerska mesta niskog nivoa su uglavnom sklanjali one koji su loši u struci da prave manju štetu, a za ove bitne bilo je relativno fer
ali procenat žena je bio toliko mali (recimo u grupi gde radim poslednjih 10 plus godina je od 120 ljudi bila jedna ili dve žene) da to što su te žene tretirali ekstremno fer ne znači puno
meni to "unapređenje" za menadžera kao da nekom opsuješ mater, tako da nisam baš prava osoba da merim koliko je to bitno
90% high ranking white collar poslova dijeli se na opskurnom principu podobnosti..
ako tu imaš skewed okolnosti da su ti 90% tih ljudi već muškarci pa prosto je nemoguće da oni sami spontano odluče da tu puste više žena.

ekipa na samom vrhu (što se šeta od upravnih odbora do executive VP pozicija pa u krug) jeste banda, uglavnom muška, tu što se mene tiče mogu da uvedu kakve god oćeš kvote, mene samo zanima da im se ograniči drpanje i lapanje ako je moguće
ali to je mali broj

ovo ostalo uključujući neki viši menadžment, prilično vode računa da drže procenat žena sličan ili veći od procenta u workforce-u (u mojoj struci)
nije loše vidjeti da ako ima (a ima) i tu nekog bias-a da pametne djevojčice odustaju od stema-a jer im neko suflira da treba.

pa ćemo to da rešimo gender kvotama u stemu ? daj ne zajebavaj.
ako je suditi po mojoj deci, možeš ti da im sufliraš šta hoćeš, oni će da rade kako oni misle
OK, ima dece koja su podložnija uticaju
ali to sa ženama u inženjeringu, kvotama, kursevima samo za žene i slične budalaštine je klasična preraspodela moći, opet rađenje stvari na pogrešan način iz zavadi pa vladaj razloga


pa vidiš da i sam priznaješ, kdo tvoje mame u školi puštale su da muško bude vođa iako su znale da je idiot jer se tako radilo, jer tako treba..
pa čovječe u kući si gledao primjer koliko je naopaka politika da muško uvijek treba da je vođa..
i opet ti se čini da tu nema šta da se ispravlja..
a sad pogledaj i mimo svog šora u kom kažeš da žena nemate (realno, radiš u rudniku)..
ali to nije ni 5% ukupne privrede.. pa uvidi da su i u ženskim rudnicima opet muškarci vođe..
i da je to prosto poslijedica vijekova držaanja žena pod čizmom i da neće samo od sebe da se promjeni, da mu se mora pomoći..
što se to prije uvidi i manje otpora bude lakše će da ide..
sigurno da ima i blind allies na tom putu al i to se mora proći..
ako se slažemo da nije ok da balvan bude direktor škole..
e sad ako se oko toga ne slažemo onda jebiga..
tu rješenja nema nego borba pa ko nadjača

bene_geserit bene_geserit 19:23 18.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

pa uvidi da su i u ženskim rudnicima opet muškarci vođe..
i da je to prosto poslijedica vijekova držanja žena pod čizmom i da neće samo od sebe da se promjeni, da mu se mora pomoći..
ako se slažemo da nije ok da balvan bude direktor škole..
e sad ako se oko toga ne slažemo onda jebiga..
tu rješenja nema nego borba pa ko nadjača

Borba između polova ? To je feministički narativ koji meni nema nikakvog smisla.
Naravno da se slažemo da balvan ne treba da bude direktor škola ili bilo šta bitno.
Problem u toj priči je što je tih 90% žena opet glasalo za tog balvana.
Mora valjda da nešto dođe i od tih žena koje rade a ne da država propisuje kvote. Taj majndset (da muško uvijek treba da je vođa, pa makar i ordinarna budala) zbog inercije zahteva dosta vremena da se promeni, ali kvote su siledžijska metoda, od njih je više štete nego koristi.

Slično važi i za položaj ugroženih manjina (Roma u Srbiji ili Afro-Amerikanaca).
Stvarna promena mora da bude drajvovana od strane same ugrožene manjine.
Ovo što imaš danas su samo race baiters koji koriste ugrožene manjine za političku moć.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:42 18.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

bene_geserit
pa uvidi da su i u ženskim rudnicima opet muškarci vođe..
i da je to prosto poslijedica vijekova držanja žena pod čizmom i da neće samo od sebe da se promjeni, da mu se mora pomoći..
ako se slažemo da nije ok da balvan bude direktor škole..
e sad ako se oko toga ne slažemo onda jebiga..
tu rješenja nema nego borba pa ko nadjača

Borba između polova ? To je feministički narativ koji meni nema nikakvog smisla.
Naravno da se slažemo da balvan ne treba da bude direktor škola ili bilo šta bitno.
Problem u toj priči je što je tih 90% žena opet glasalo za tog balvana.
Mora valjda da nešto dođe i od tih žena koje rade a ne da država propisuje kvote. Taj majndset (da muško uvijek treba da je vođa, pa makar i ordinarna budala) zbog inercije zahteva dosta vremena da se promeni, ali kvote su siledžijska metoda, od njih je više štete nego koristi.

Slično važi i za položaj ugroženih manjina (Roma u Srbiji ili Afro-Amerikanaca).
Stvarna promena mora da bude drajvovana od strane same ugrožene manjine.
Ovo što imaš danas su samo race baiters koji koriste ugrožene manjine za političku moć.


mislim da ne.. mislim da je zaista ostvaren pomak..
neke mjere su bile uspješnije (npr. ogranizovanje brige o djeci van domaćinstva, da to tako nazovem) neke manje uspješne (propisivanje kvota gdje nema šanse da se ispune ili mijenjanje jezika mimo široko prihvaćenih stavova)..
ali čak i te loše mjere guraju stvar u pravom smjeru.. sve više žena se ne boji da kaže šta misli na poslu, da traži zasluženu povišicu i unaprjeđenje i na kraju da učestvuje u procesu uprave..
to je za društvo kao cjelinu dobro..
ne uvijek i ne svuda ali u cjelini jeste..
svijet je bolje mjesto ako ga uređuju zajedno muškarci i žene..
pošto se tamo spontano očito ne može stići onda nam je nešto činiti..
a ko radi taj i grješi i to je to..
ti to iz svoje branše ne vidiš al drugdje zaista igra veliku ulogu..
ja i sama nekad kažem da se pretjeralo sa tim promovisanjem žena i da valja prikočiti prije nego opruga opali unazad..
tako da nije da nemam sluha za to..
u mojoj branši je baš izraženo, 4 velike ogranizacije, od nekih recimo 10, imaju glavnog ekonomistu ženu..
i gle čuda, onu koja je na toj poziciji u MMF-u nedavno opljunu stariji kolega..
kao nije to bilo drugačije ni prije nje al eto ne može on da ne primjeti kako se u MMF-u fušeri..
kur moj bi primjetio za vakta njenih duper uvezanih prethodnika..
tako da opaliće opruga i nazad..
al ja mislim da je dobro da se kazan promješa..
u mojoj branši posebno je puno bjelih medvjeda i treba ih drmusati..
status quo je truo
bene_geserit bene_geserit 23:34 18.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

u mojoj branši posebno je puno bjelih medvjeda i treba ih drmusati.

OK, treba drmusati bele medvede u svakoj branši
razumem tvoj stav da te kvote izbace sistem iz status quo-a
ali sistem opet postigne neku novu ravnotežu a kvote kad se jednom uvedu nikada ne nestanu, mogu samo da se povećaju
ali čak i te loše mjere guraju stvar u pravom smjeru.. sve više žena se ne boji da kaže šta misli na poslu, da traži zasluženu povišicu i unaprjeđenje i na kraju da učestvuje u procesu uprave..
to je za društvo kao cjelinu dobro.

naravno da je dobro do izvesne mere, ali loše mere ne nestaju nego ostaju, a postoji i ta negativna reakcija da kad nije merit-based odlučivanje ljudska motivacija da se radi se smanjuje
kad krenu da guraju 50% žena u STEMu zahteve to je ogroman problem za društvo
magnus magnus 05:51 20.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

..nije mi poznato da u Ustavu pise da predsednik moze da bude samo Srbin.

al piše da mora biti izabran, a zbog nekog čudnog razloga građani Srbije ne vole glasati za poturčenog šiptara koji zagovara uništenje države i promovira fašizam "orijentalnog uljudbenog kruga" ,
docsumann docsumann 09:37 20.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

ne bih imao ništa protiva da Albanac, Dritan Abazović, bude predsednik Crne Gore. čak bih i glasao za njega.
angie01 angie01 09:43 20.06.2020

Re: Расизам, шовинизам и национализам

al piše da mora biti izabran, a zbog nekog čudnog razloga građani Srbije ne vole glasati za poturčenog šiptara koji zagovara uništenje države i promovira fašizam "orijentalnog uljudbenog kruga" ,


nisu svi gradjani Srbije retrogradni i naionalisti i sovinisti,-sto ju je sve skupa i dovelo u ovako lose stanje-...valjda je ta Srbija i njihova.


ne bih imao ništa protiva da Albanac, Dritan Abazović, bude predsednik Crne Gore. čak bi i glasao za njega.



angie01 angie01 10:02 16.06.2020

,



.......

Maksa je pretučen 18. novembra 2000. u nekadašnjem restoranu "Beli grad" jer su huligani, nakon izgubljene utakmice, zbog njegove tamnije puti pomislili da je Rom i to im je bio dovoljan razlog za ovaj zverski napad.

Zbog toga što je bio astmatičar, dijabetičar i operisan od katarakte, Maksimović im se nije suprotstavio kako bi zaštitio sveže operisano oko. Vlasnik restorana nije pritekao u pomoć gostu u nevolji, već ih je sve isterao na ulicu, gde je nastavljeno nemilosrdno batinanje naočigled prolaznika, koji su okrenuli glavu od prizora bespomoćnog sugrađanina.

Kada su konačno odlučili da šutiranje privedu kraju i pobegnu, za Maksu je već bilo kasno. Njega je rođak odvezao u Urgentni centar, gde su ustanovljeni prelomi butne kosti i karlice. Početkom februara on je pao u komu iz koje se nikada nije probudio.

Dragan Maksimović je do poslednjeg momenta odbijao da identifikuje napadače, tražeći "da se ovi mladi ljudi ne hapse", te mladići koji su zaslužni za njegovu smrt do danas nisu identifikovani.

Na mestu na Zelenom vencu na kom se dogodio ovaj incident postavljena je spomen-ploča posvećena ovom glumcu, a na godišnjicu njegove smrti kolege i prijatelji iz Narodnog pozorišta upravo tu polažu cveće.

(BLIC)


(OBAVESTENJE)

(O SLUCAJU)
zaharaga zaharaga 11:26 16.06.2020

Re: ,

angie01


... Vlasnik restorana nije pritekao u pomoć gostu u nevolji, već ih je sve isterao na ulicu, gde je nastavljeno nemilosrdno batinanje naočigled prolaznika, koji su okrenuli glavu od prizora bespomoćnog sugrađanina.
...


A nije bespomocnom Maksi pomogao ni rodjak koji je bio s njim.

angie01 angie01 12:50 16.06.2020

Re: ,

A nije bespomocnom Maksi pomogao ni rodjak koji je bio s njim.


da li ova besmislena izjava menja nesto na stvari i zasto ne!
solo solo 10:28 16.06.2020

Rasizam da ili ne


Naslov ti je loš. Izgleda kao referendumsko pitanje m'da nisi stavila upitnik, a fali i glagol.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:36 16.06.2020

Re: Rasizam da ili ne

Da
zaharaga zaharaga 14:22 16.06.2020

Re: Rasizam da ili ne

solo

Naslov ti je loš. Izgleda kao referendumsko pitanje m'da nisi stavila upitnik, a fali i glagol.


Kako ne razumes? Ovo je fini nacin da ti se objasni da si ti rasista, i da treba da osecas krivicu, i da rado prihvatis ponizavanje po pitanju svoje rase, jer si rasista.
mlatisa mlatisa 21:49 16.06.2020

Не

Иако мало тамније пути Роми припадају у белој раси. Тако да то не може бити расизам у Србији. Можда у Јапану, Кини или Нигерији. Нешто јесте али расизам није. Додуше, у последње време тај термин се олако користи за све и свашта.

Било би боље када би се користили прецизнији термини: насилник, силеџија, лопов, контроверзни бизнисмен и сл. Ти термини немају везе са расом.
niccolo niccolo 22:11 16.06.2020

Re: Не

контроверзни бизнисмен

Ne bih to baš nazvao preciznijim terminom. To skoro kao da si rekao da je starleta precizan termin.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 14:11 17.06.2020

Re: Не

Mlatisa nije ovo standardni rasizam kao npr u Americi ili u Juznoj Africi ili pod svim zemljama koje su bile kolonijalizovane a tu ukljucujem i Indiju.
Ovo se pojavilo kod nas tokom devedestih. Tada je poceo opsti kolaps.
Prvo smo bili besni na sve oko nas i sa razlogom, onda na Bosance sto su prebegli, pa na Kosovare, pa kada vide nije bilo osoba za mrznju na Rome.
To sto se desilo kod nas je tvorevina devedesetih, ali ako cutimo i pravimo se da je sve OK postace samo nama svima jos gore.
Ja sam po principu da se stvari ispravljaju sto pre, a ne da se guraju pod tepih.
angie01 angie01 20:33 17.06.2020

Re: Не

nije ovo standardni rasizam kao npr u Americi


ali je segregacija jeste,...drustvo nije ucinilo nista da Romu budu ravnopravni clanovi drustva,...trenutno ni za ostale svoje gradjane, sem za odabrame partijske i ine clanove.
predatortz predatortz 20:59 17.06.2020

Re: Не

drustvo nije ucinilo nista da Romu budu ravnopravni clanovi drustva,...


Ovo ne razumem. Postoje neki posebni zakoni za Rome, pa nisu ravnopravni?
angie01 angie01 22:37 17.06.2020

Re: Не

Ovo ne razumem. Postoje neki posebni zakoni za Rome, pa nisu ravnopravni?


od svih tvojih pravim se blesav situacija- ova je najgluplja.

o cemu ti pricas- pa po zakonu su i gejevi ravnopravni- pa je l jesu?

da li nije istina da Romi zive kao gradjani drugog i treceg reda u Srbiji, nevezano za zakon i besmislena politicki korektna trucanja?
predatortz predatortz 05:56 18.06.2020

Re: Не


o cemu ti pricas- pa po zakonu su i gejevi ravnopravni- pa je l jesu?


Naravno da jesu. Mogu sve što je i meni dozvoljeno. To je ravnopravnost, ona zakonska. A sve što ne mogu oni, ne mogu ni drugi.

Isto važi i za Rome.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:45 18.06.2020

Re: Не

o cemu ti pricas- pa po zakonu su i gejevi ravnopravni- pa je l jesu?

Није добро поређење јер постоји и аспект где су гејеви “равноправнији”, односно заштићенији. Геј рецимо мора да тешко и доказиво нешто забрља да би изгубио посао јер компаније неће да ризикују тужбу за дискриминацију.

Тамо где је велика конкуренција за неку позицију, млади геј познаник који је прилично успешан у мсм, каже да следи савет да на првом интервјуу за нови посао обавезно спомене то да је геј јер компаније, и без прописаних квота и афирмативних мера, теже да имају заступљене све мањинске групе, црнце, гејеве,...Уколико се одлучује између њега и “обичног” кандидата истих квалитета, он је себи обезбедио предност.
angie01 angie01 10:28 18.06.2020

Re: Не

Naravno da jesu. Mogu sve što je i meni dozvoljeno. To je ravnopravnost, ona zakonska. A sve što ne mogu oni, ne mogu ni drugi.

Isto važi i za Rome.


hoces da kazes kako gejevi nisu ugrozena vrsta u nasem drustvu, a da Romi ne zive na marginama drustva

...a cinjenice su toliko dramaticne, da se cak iz raznih findova daje lova raznim projektima za inkulziju Roma u normalne drustve tokove.

Koliko ti Roma znas da imaju neki normalan posao, da ne zive van svojih nehigijenskih naselja, da su prihvaceni kao ravnopravni clanovi od vrtica-ako je uopste neko njihovo dete prihvaceno da u vrtic ide- pa do zaposlenja,...kada sam lezala u Zemunskoj bolnici zbog komplikacija u trudnoci u sobi sa jos tri trudnice, sestra je ladno samarala Romkinju, koja je bila jedna od sapatnica, jer se zalila na bolove,...ja ne mogu da smislim gori primer kome sam prisustvovala,...sao sto je onako skenjana nisam izgurla iz sobe,...i nikom nista, to su uobicajene stvari svuda,....


Није добро поређење јер постоји и аспект где су гејеви “равноправнији”, односно заштићенији.


znam sta pricas,...al sam mislisla na neki greneralni odnos drustva prema njima, gde su maltretirani na razne nacine,...
predatortz predatortz 10:52 18.06.2020

Re: Не

hoces da kazes kako gejevi nisu ugrozena vrsta u nasem drustvu, a da Romi ne zive na marginama drustva


Ne. Hoću da kažema da ni jednim zakonom nisu diskriminisani u odnosu na ostatak populacije. Ravnopravnost obezbeđuju zakoni.

angie01 angie01 11:15 18.06.2020

Re: Не

Ravnopravnost obezbeđuju zakoni.




to tako u uredjenim drustvima, tamo gde nema vladavine prava i gde su zakoni mrtvo slovo na papriu- nema nista od ravnopravnosti.


ne rece mi, ti imas saznanje i iskustvo da su Romi u Srbiji integrisani ravnopravno u drustvo?
predatortz predatortz 11:30 18.06.2020

Re: Не


ne rece mi, ti imas saznanje i iskustvo da su Romi u Srbiji integrisani ravnopravno u drustvo?


Što se iskustava tiče, imao sam komšiju Nešu, koji bi te zaterao u materinu da mu kažeš da je Rom. Sam sebe je zvao Ciganin. Bio je taksista, imao pristojnu kuću, lepo vapitanog sina i kćerku.
Sve u svemu, čovek na mestu. Odnese ga srčka.

Druga iskustva?
Znam čoveka koji je za OEBS radio godinama, u programu integracije Roma. Akcenat su stavljali na školsku decu. Oni obezbede knjige, sveske, pribor, idu i razgovaraju sa nastavnicima i direktorima škola koju ta deca pohađaju.
Kaže čovek:
Ne vredi! Jednostavno, neće!

On je diplomirani pravnik i bio je kivan na državu zbog toga što ne primenjuje zakone, odnosno što ne kažnjava roditelje te dece.
Tvrdio je da se jedino tako, štapom i šargarepom, nešto može postići.
Dakle, evo knjige, sveske, torbe, ako te učitelj mrko pogleda zovi nas, ali ako ne ideš u školu onda tata i mama plaćaju ili robijaju ako nemaju da plate.

E sad, ako ti tvrdiš da stanje u romskoj populaciji poznaješ bolje od njega koji je to radio desetak godina, onda jbga...



rodni rodni 11:54 18.06.2020

Re: Не

predatortz

ne rece mi, ti imas saznanje i iskustvo da su Romi u Srbiji integrisani ravnopravno u drustvo?


Što se iskustava tiče, imao sam komšiju Nešu, koji bi te zaterao u materinu da mu kažeš da je Rom. Sam sebe je zvao Ciganin. Bio je taksista, imao pristojnu kuću, lepo vapitanog sina i kćerku.
Sve u svemu, čovek na mestu. Odnese ga srčka.

Druga iskustva?
Znam čoveka koji je za OEBS radio godinama, u programu integracije Roma. Akcenat su stavljali na školsku decu. Oni obezbede knjige, sveske, pribor, idu i razgovaraju sa nastavnicima i direktorima škola koju ta deca pohađaju.
Kaže čovek:
Ne vredi! Jednostavno, neće!

On je diplomirani pravnik i bio je kivan na državu zbog toga što ne primenjuje zakone, odnosno što ne kažnjava roditelje te dece.
Tvrdio je da se jedino tako, štapom i šargarepom, nešto može postići.
Dakle, evo knjige, sveske, torbe, ako te učitelj mrko pogleda zovi nas, ali ako ne ideš u školu onda tata i mama plaćaju ili robijaju ako nemaju da plate.

E sad, ako ti tvrdiš da stanje u romskoj populaciji poznaješ bolje od njega koji je to radio desetak godina, onda jbga...



Mudro zboriš čoveče!
angie01 angie01 12:16 18.06.2020

Re: Не

uuuu, bas sam cekala primer- evo ja znam jednog koji nije....

pa, covece, glumca Dragana Maksimovica su u centru grada pred gomilom ljudi ubili od batina, samo jer im je zalicio na Roma.

Ne vredi! Jednostavno, neće!


jer im to ne menja nista u kontekstu u koji su postavljeni- ta deca nece dobiti posao, ne menjaju im se okolnosti,( obaska sto i u tim skolama imaju "specijalni tretman", pa oni u toj situaciji pribegavaju onome sto im je poznato i blisko, a u cemu ih fakticki drustvo i zadrzava.

to ne znaci da ja ne mislim da ne treba da se skoluju-naravno da treba,...ali retki od njih i to samo uz neku kokretnu podrsku sa strane, mogu da izbegnu sudbinu svog naroda.
predatortz predatortz 12:27 18.06.2020

Re: Не


uuuu, bas sam cekala primer- evo ja znam jednog koji nije....



Pitala si me za lična iskustva. Drugih nemam.

jer im to ne menja nista u kontekstu u koji su postavljeni- ta deca nece dobiti posao,


Neće ni moja, ako se ne školuju. Škola i jednim i drugim povećava šanse.

to ne znaci da ja ne mislim da ne treba da se skoluju-naravno da treba,...ali retki od njih i to samo uz neku kokretnu podrsku sa strane, mogu da izbegnu sudbinu svog naroda.


Ovaj program OEBSA je bio konkretna podrška. Obezbeđeni sponzori za knjige, pribor, rančeve, službenici razgovaraju sa direktorima i nastavnicima u škola u koje deca idu, spremni da pritisnu ako bude nepriličnog tretmana prema njima.
Šta je konkretnije od toga?
Znaš kako je završeno?
Fijasko!
angie01 angie01 12:37 18.06.2020

Re: Не

Ovaj program OEBSA je bio konkretna podrška.


je l ti kapiras sta su ti projekti i cemu stavrno sluze?

a pod dva- integracija Roma podrazumeva promenu odnosa drustva prema njima.


Znaš kako je završeno?
Fijasko!


verujem- i rekoh ti vec zasto,...pri tome, imala sam prilike da se upoznam sa radom i namerama njihovih nekoh udruzenja i slicnih org- nemam nista lepo da kazem o njima, ali je to samo ista zloupotreba nekih koji su eto u prilici da to rade....najmanjanji bedni primer, bi se sveo na kradju cokoladica i ostalog sadrzaja iz doniranih paketica za NG.

...problem je veliki dugogodisnji, komplikovan i krajnje je vreme da se nesto konkretno uradi- ovo u cemu sada zivimo ne obacava ni za koga nista dobro.


EDIT: evo, Natasa se trudi da neke stvari i probleme iznese i to jos radi na trepavicama, oprezno i suzdrzano, i nekako mi se cini da bi bilo korektno da se barem ne negira postojanje evidentnih problema i ne opstruiraju njeni pokusaji, ako vec nema volje da se pomogne.
predatortz predatortz 12:42 18.06.2020

Re: Не


je l ti kapiras sta su ti projekti i cemu stavrno sluze?


Ovaj je bio veoma konkretan i znatna sredstva su izdvojena za njega i utrošena za potrebe stvarnih korisnika.

..problem je veliki dugogodisnji, komplikovan i krajnje je vreme da se nesto konkretno uradi- ovo u cemu sada zivimo ne obacava ni za koga nista dobro.


Radi se. I napreduje se. Moja učiteljica je otvoreno šikanirala Šefkiju, dajući nama svima primer da je to ok i da tako treba. U školi, u ono vreme koje ti nazivaš zlatnim, dakle u SFRJ 1976., kada sam krenuo u prvi razred.

Sada se to ne sme, i ne treba da se sme.


angie01 angie01 12:48 18.06.2020

Re: Не

Ovaj je bio veoma konkretan i znatna sredstva su izdvojena za njega i utrošena za potrebe stvarnih korisnika.


:)...ti si bas ono video kako se to odradjivalo...


. U školi, u ono vreme koje ti nazivaš zlatnim, dakle javascript:;u SFRJ 1976., kada sam krenuo u prvi razred.


ovo je vec toliko smaranje, da nemam reci- pa ja sam pisala blog o tome- Sa-Druge-Strane.


Sada se to ne sme, i ne treba da se sme.


sada su skole generalno u haosu, svasta se desava, cista katastrofa,...i bas su resili problem odnosa prema Romima:))).

da ponovim edit iz prethodnog komentara,

evo, Natasa se trudi da neke stvari i probleme iznese i to jos radi na trepavicama, oprezno i suzdrzano, i nekako mi se cini da bi bilo korektno da se barem ne negira postojanje evidentnih problema i ne opstruiraju njeni pokusaji, ako vec nema volje da se pomogne.


predatortz predatortz 12:52 18.06.2020

Re: Не


:)...ti si bas ono video kako se to odradjivalo...



Svojim očima. Moja žena je vršila finansijsku kontrolu, podnosila izveštaje za utrošena sredstva za nekoliko projekata, pa i taj. A toliki posao se mora raditi i od kuće.
Čovek koji je vodio taj projekat obrazovanja mi je prijatelj i dosta otvoreno razgovaramo.
angie01 angie01 12:55 18.06.2020

Re: Не

onda je to nevidjeni egzenplar:)
zaharaga zaharaga 21:25 21.06.2020

Re: Не

angie01
...kada sam lezala u Zemunskoj bolnici zbog komplikacija u trudnoci u sobi sa jos tri trudnice, sestra je ladno samarala Romkinju, koja je bila jedna od sapatnica, jer se zalila na bolove,...ja ne mogu da smislim gori primer kome sam prisustvovala,...


Ali ustala u odbranu doticne ciganke nisi. Taman posla, pa da i tebe pocnu da samaraju.


mlatisa mlatisa 22:23 16.06.2020

Права адреса за питања

Постоји код нас и институција која се бави заштитом равноправности. То је повереник за заштиту исте. ЛИНКЛИНКЛИНК.

Не знам каква је вајда од њих и да ли уопште зарађују свој хлеб. Видим да има доста истраживања од којих ми нека делују бесмислено. Један од смислених је документ о родној равноправности у јединицама локалне самоуправе и тамо нисам видео податак о томе колико има запослених жена. Евидентна је разлика у заступљености код руководилаца.
solo solo 08:41 17.06.2020

Tomorrow belongs to me


Sa Romima se oduvek živi, na distanci, socijalnoj, društvenoj, ekonomskoj i ni jedna ni druga strana ne planiraju da taj jaz makar malo pomere, ali ga zato drugi pomeraju.


Nisi u pravu. Ima neko ko to pokušava da popravi. Nemoj tako.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić istakao je danas da je zapošljavanje Roma ključni problem koji naša država morati rešiti, kada je reč o prioritetima koji se tiču položaja Roma, ali da je to i u interesu cele Srbije.Vučić je, u obraćanju putem video linka skupu "Dobro za Rome, dobro za Srbiju", koji je organizovao pokret Opre Roma, za koji je naveo da je pokrenuo određena važna pitanja.

"Zahvalan sam što ste pokrenuli pitanje učešća Roma u javnom političkom životu u Srbiji i njihove ravnopravnosti i poštovanja ljudskih prava u kontekstu "Srbija 2025". rekao je Vučić obraćajući se skupu uz poruku: "Zapošljavanje je najveći problem".Koliko se zalažemo za povratak Srba, toliko bi želeo da vidim veliki broj Roma koji su uspeli u inostranstvu da ulože svoj novac i znanje kod nas. Za nas je veoma važno da vi uradite sve što možete i da jednako kao ja i svako drugi koji pripada nekoj drugoj naciji volite ovu zemlju i uložite svoje znanje u nju - zaključio je Vučić.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 14:06 17.06.2020

Re: Tomorrow belongs to me

Videla sam ovo....
magnus magnus 06:25 20.06.2020

Halal robovlasnici

gledam uBosni grdžanska beiha folira borbu protiv robovlasništva , klečeći na "prebetoniranim" Principovim stopama. šetajući po "el Fatihovim " ulicama sve udivljenini ostavštinama raznih sulejmana i mehmeda sultana . Robovlasnici su ovdje bili Turci i tek je sretenjski ustav u Srbiji dokino robovlasništvo. Islam je danas jedini "politički koncept" u kome je robstvo legalno ,legitimno i normalno spram kaura. al gle čuda ni jedma pomodna domaća tuka koja se loži na "oksidentalne autodestrukcije" i pozdravlja rušenja spomenika raznim"bjelim robovlasnicima " i propagatorima/podržavateljima robstva nije bleno slova protiv "kulture sjećanja" na zla osmanska vremena .
Pitanje za domaćicu . Jesu li romi koji su se isturčili u turskom vaktu bili diskriminirani od kaura . Ili su i oni bili diskriminatori
predatortz predatortz 07:12 20.06.2020

Re: Halal robovlasnici

gledam uBosni grdžanska beiha folira borbu protiv robovlasništva , klečeći na "prebetoniranim" Principovim stopama. šetajući po "el Fatihovim " ulicama sve udivljenini ostavštinama raznih sulejmana i mehmeda sultana .


Ne vidim šta te tu čudi. Bošnjaci, kako sada vole da se zovu, odnosno poturčeno slovensko stanovništvo u BiH, ubi se od ispoljavanja BeeeHeee patriotizma, a ne postoji okupator koji je Bosnu harao a da mu oni nisu prilježno i dobrovoljno služili. Od Turaka, preko K und K, preko Pavelića i NDH, pa do danas - OHR i famozne "međunarodne zajednice".

Ako iko nema pravo da se poziva na patriotizam i ljubav prema Bosni, to su upravo oni.

A u tom svom kvislinškom delovanju imaju samo jednu konstantu - mržnju prema Srbima.
Ko god im je nož u ruku dao, trčali su da ga zabiju u vrat komšiji Srbinu i njegovoj deci.
Za Turčuna, za Švabu, za ustašu - u vrat komšiji i rođaku!
angie01 angie01 09:33 20.06.2020

Re: Halal robovlasnici



...kakva bedastoca- na blogu o rasizmu i nejednakostima, vi lozite na nacionalnu mrznju!
predatortz predatortz 09:51 20.06.2020

Re: Halal robovlasnici

angie01


...kakva bedastoca- na blogu o rasizmu i nejednakostima, vi lozite na nacionalnu mrznju!


Fokusiraj se na to da ukažeš na neistinu, ako je ima.
angie01 angie01 09:59 20.06.2020

Re: Halal robovlasnici

Fokusiraj se na to da ukažeš na neistinu, ako je ima.


da se fokusiram na tvoje opstruiranje teme bloga- kao i obicno kada ti ona ne odgovara- nacoskim huskanjem?....zanimljivo...sa "istinama"...

ti se bolje fokusiraj na cinjenicu da su Romi gradjani nevidljivog reda,....
predatortz predatortz 10:13 20.06.2020

Re: Halal robovlasnici

da se fokusiram na tvoje opstruiranje teme bloga


Ako nećeš, što se onda koji moj mešaš u razgovor?
Da me ućutkaš?
Prošlo vreme drukara, pomiri se sa tim da je ovo mesto slobodno za razmenu mišljenja.
angie01 angie01 10:22 20.06.2020

Re: Halal robovlasnici

Ako nećeš, što se onda koji moj mešaš u razgovor?
Da me ućutkaš?
Prošlo vreme drukara, pomiri se sa tim da je ovo mesto slobodno za razmenu mišljenja.


konstatovala sta radite- sto je ruzno,...

...kakvih drukara, stalno nesto kukate- nekada se o blogu konkretnije brinulo i bilo je mnogo vise i kvalitetnih ucesnika i kvalitetnih autora,...od kada se urusila atmosfera, nacin komunikacije i sl., zbog ovakvih konstantnih siledzijskih i necivilizovanih komentara, ovo mesto se potpuno urnisalo i dalje se osipa,...tako da nemoj ti da sviras nesto...

nije slobodna razmena misljenja opstrukcija teme i to nacoskim huskanjem.
predatortz predatortz 10:24 20.06.2020

Re: Halal robovlasnici

nije slobodna razmena misljenja opstrukcija teme i to nacoskim huskanjem.


U mojoj porodici se nacoši nisu primali. Takvo nam poreklo - Švaba = pokretna meta.
angie01 angie01 10:32 20.06.2020

Re: Halal robovlasnici

U mojoj porodici se nacoši nisu primali.


po tome kave stavove ovde zastupas-gde ispoljavas neprijateljstvo prema drugim narodima,...cak i prema gradjanima sopstvene zemlje, ako ne dele tvoje misljenje i stremljenja, ili su nedajboze druge nacije ili vere,...nisi bas zaobisao tu posast.


Švaba = pokretna meta.


a bogami ni cetnike u kolaboraciji sa ss formacijama....
predatortz predatortz 10:38 20.06.2020

Re: Halal robovlasnici


a bogami ni cetnici u kolaboraciji sa ss formacijama....


Pismeni ljudi znaju da su muslimani tražili da se SS divizija formira zbog borbe protiv četnika. Nisu imali dovoljno poverenja u ustaške formacije, pa su od Nemaca tražili i dobili pokroviteljstvo za formiranje 13 SS i Hadžiefendićeve legije, sastavljene isključivo od muslimana ali sa delom nemačkog komandnog kadra.

Četnici, ne partizani, su bili zvaničan razlog njihovog formiranja.

Ali, objašnjavati to tebi je uzaludan posao.
angie01 angie01 10:44 20.06.2020

Re: Halal robovlasnici

nastavak ces sam,...ionako si vec 100 puta ispisivao ista smaranja, price od pre 100, 500 godina,...da bi se pokrio danasnji sveopsti uzas.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana