Na današnji dan

I?

zilikaka RSS / 21.06.2020. u 20:47

Da li se išta drugo moglo očekivati?



Komentari (532)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cassiopeia cassiopeia 12:54 22.06.2020

Re: *

Moram da priznam da sam im u početku verovao i zalagao se za to de se sluša njihovo mišljenje.
Nekako, to mi bilo logično da se za stvari iz domena javnog zdravlja slušaju lekari.
No, stvarno su se pokazali kao veliki govnari.
Kon me posebno razočarao.



Potpisujem.
angie01 angie01 12:57 22.06.2020

Re: *

Nego, jesam li samo ja očekivao da se danas javi "struka" da je živa i da kaže kako se virus malko otrgao kontroli?


strpljenja, ne moze odmah prvi dan,...

...evo i ja sam pocela da da imam slucajeve zarazenih, kod ljudi koje poznajem,...kod nas se nista i nigde ne dezinfikuje,...ulice ne peru ni regularno, ljudi siromasni, ne kupuju ni osnovna sredstva za higijenu....
angie01 angie01 13:01 22.06.2020

Re: *

cassiopeia
Moram da priznam da sam im u početku verovao i zalagao se za to de se sluša njihovo mišljenje.
Nekako, to mi bilo logično da se za stvari iz domena javnog zdravlja slušaju lekari.
No, stvarno su se pokazali kao veliki govnari.
Kon me posebno razočarao.



Potpisujem.


ne znam, kada neko stane oko batice i klimoglavi, onda to moze da znaci samo jedno,...pri cemu je fini kon bio i jedan od glavnih aktera u slucaju vakcine za svinjski grip,...ako ona kisicka nekome uliva poverenje, da nestorovica ostavimo po strani kao ociglednog sarlatana,...ovde nikome ko istupa zvanicno ne mozes da verujes- NI-ZA-STA-,...sve moras sam da se informises, preradis, odlucis, cuvas,...katastrofa jedna.
predatortz predatortz 13:05 22.06.2020

Re: *

da nestorovica ostavimo po strani kao ociglednog sarlatana,..


Taj "šarlatan" je možda i najbolji dečiji pulmolog u Srbiji.
Ne bih ja tako lako delio etikete. Za njegove ljudske osobine možemo da dajemo sud, za stručne nismo merodavni.
angie01 angie01 13:08 22.06.2020

Re: *

Za njegove ljudske osobine možemo da dajemo sud, za stručne nismo merodavni.


pa on se javnosti obracao strucnim savetima, ne ljudskim....
predatortz predatortz 13:13 22.06.2020

Re: *

angie01
Za njegove ljudske osobine možemo da dajemo sud, za stručne nismo merodavni.


pa on se javnosti obracao strucnim savetima, ne ljudskim....


A koji stručni savet tačno sporiš?
angie01 angie01 13:15 22.06.2020

Re: *

A koji stručni savet tačno sporiš?


da je ovaj virus cista zehebancija i najsmesniji na svetu i da slobodno zene mogu u soping u Milano-gde je tada bilo zariste....nedelju dana posle, krecu restriktivne mere, najdnom je sve 180 stepeni drugacije,...a broj umrlih u Italiji se vrtoglavo povecava.

edit- juce su objavili da je od kovida preminuo cuveni doktor Dzodic, koji se sigurno sa ovim virusom nije igrao i verovatno uradio sve sto je bilo moguce.
predatortz predatortz 13:19 22.06.2020

Re: *

da je ovaj virus cista zehebancija i najsmesniji na svetu i


To je objasnio potrebom da se ne širi panika.
Mogu da razumem, jer sam se i sam nalazio u situaciji da moram da lupam gluposti u rizičnim situacijama.

No, stručni saveti su set mera koje je preporučivao on i/ili krizni štab.
Ne vidim da se razlikuju od onih u svetu.
angie01 angie01 13:34 22.06.2020

Re: *

To je objasnio potrebom da se ne širi panika.


izvini, al tako se siri virus.


No, stručni saveti su set mera koje je preporučivao on i/ili krizni štab.


a sta su kod nas bile glavne mere- to sto smo bili zatvoreni, jer fakat ne bi mogli da opsluze obolele u nekom normalnom broju, sto ne mogu ni bez kovida, jer nam je zdravstvo puklo,...potemkinova sela od mera,...sa onim slikanjima, kako evo nabavili smo ovo/ono, zeks sa onim ponizavajucim postrojavanjem lekara za kutiju siltova,...ma mrs bre,...na sajmu su ljudi lezali bez bilo kakvog tretmana,...posle granice pakovani u neadakvatne smestaje svi djuture da se bolje zaraze i tu ostavljanji, pa kada su se posle par dana pobunili, onako zgyzvani zajedno na zajednickom nehigijenskom kupatilu i wcu, poslali im vojnu policiju,...to su bile mere...


je l neko dezinfikovao ulice, objekte, zgrade,...isli su sa jednom bocom i snimali se na ulazima, kada prestane da zuji kamera- samo odu,...to je taj manir prevara u svemu i uvek....kakav bre nestorovic...
predatortz predatortz 13:40 22.06.2020

Re: *


a sta su kod nas bile glavne mere


Kao i svugde u svetu:

Drži distancu, pojačano održavaj higijenu, nosi masku (to smanjuje mogućnost, ali ne sprečava zarazu) - i to je to.


jer fakat ne bi mogli da opsluze obolele u nekom normalnom broju,


U normalnom broju bi, ali u pandemiji nije normalan broj. U tome je kvaka. Ni jedan zdravstveni sistem na svetu, ni oni najbogatiji, nije projektovan tako da ima kapacitete za punu izolaciju pacijenata u obimu pandemijskih potreba.

na sajmu su ljudi lezali bez bilo kakvog tretmana,..


Lek za virus ne postoji. Na Sajmu su ležali ljudi sa lakim oblikom. Dakle, poput onih koji imaju sezonski nazeb. Ležiš, odmaraš, skidaš temperaturu i to je tretman.

angie01 angie01 14:07 22.06.2020

Re: *

Kao i svugde u svetu:


uzmi da je tako....

ja ne znam da se neko u svetu javno, kao strucnjak grajdanima obratio, da je ovaj virus zahebancija i najsmeniji evr.



U normalnom broju bi, ali u pandemiji nije normalan broj


veruj- da ni za normalan broj nisu sposobni,...ne daj boze da ovde danas bilo kome bude ozbiljno potrebna lekarska pomoc- nisi svestan koliko nam je zdravstvo u strasnom stanju.


Ležiš, odmaraš, skidaš temperaturu i to je tretman.


da al pod necijim nadzorom- zato i nisi kod kuce izmedjuostalog.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:08 22.06.2020

Re: *

To je objasnio potrebom da se ne širi panika.


Ono nije bilo sprečavanje širenja panike, ono je bila neodgovorna izjava lekara njegovog imena i znanja za koje bi u normalnim društvima morala da postoji nekakva etička konsekvenca. To je bila sprdačina, bez ulaženja u to kakav je lekar.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:12 22.06.2020

Re: *

Taj "šarlatan" je možda i najbolji dečiji pulmolog u Srbiji.
Ne bih ja tako lako delio etikete. Za njegove ljudske osobine možemo da dajemo sud, za stručne nismo merodavni.


Ovo gore podvuceno je ipak sud. I to takav da ovom doktoru ide u korist. Kao sto je onaj o sarlatanstvu sud koji mu ne ide u korist. Na stranu sto je 'najbolji' problematicna etiketa kad se govori o lekarima - lekarska praksa ipak nije takmicenje.

predatortz predatortz 14:23 22.06.2020

Re: *

stefan.hauzer
To je objasnio potrebom da se ne širi panika.


Ono nije bilo sprečavanje širenja panike, ono je bila neodgovorna izjava lekara njegovog imena i znanja za koje bi u noramalnim društvima morala d apostoji nekakva etička konsekvenca. To je bila sprdačina, bez ulaženje u to kakav je lekar.



Mogu da sw složim. Lupio je žestoko.
predatortz predatortz 14:24 22.06.2020

Re: *

Na stranu sto je 'najbolji' problematicna etiketa kad se govori o lekarima - lekarska praksa ipak nije takmicenje.


Merljiva je.
angie01 angie01 14:25 22.06.2020

Re: *

pa i to o najbolji deciji pulmolog- ima raznih oprecnih prica,...al posto ja ne znam iz prve ruke, ne mogu da recikliram nesto sto sam cula,...docim ovo sto sam ja navela- nije glasnina i katastrofa je za nekog ko bi trebalo da je odgovoran, bar zbog profesije koju zastupa.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:42 22.06.2020

Re: *

predatortz
niccolo
Ja ću da se šlogiram ako čujem da i dalje neko veruje tim govnarima išta što izgovore...



Moram da priznam da sam im u početku verovao i zalagao se za to de se sluša njihovo mišljenje.
Nekako, to mi bilo logično da se za stvari iz domena javnog zdravlja slušaju lekari.
No, stvarno su se pokazali kao veliki govnari.
Kon me posebno razočarao.


I ja ću da pojedem sve što sam dobro o njemu napisao. Koje su to neodgovorne dileje...

Usput, da čestitam izborne rezultate onima koji slave, a za ove druge koji tuguju, hebi ga, biće bolje sledeći put, valjda.

Nevezano sa ovim, jel zna neko gde može da se kupi mali spomenik Draži Mihajloviću (može i Kosti Pećancu)? Pitam za druga...



niccolo niccolo 19:46 22.06.2020

Re: *

jel zna neko gde može da se kupi mali spomenik Draži Mihajloviću (može i Kosti Pećancu)? Pitam za druga..

vcucko vcucko 21:18 22.06.2020

Re: *

angie01
pa i to o najbolji deciji pulmolog- ima raznih oprecnih prica,...al posto ja ne znam iz prve ruke, ne mogu da recikliram nesto sto sam cula,...docim ovo sto sam ja navela- nije glasnina i katastrofa je za nekog ko bi trebalo da je odgovoran, bar zbog profesije koju zastupa.

Pisao sam već ovde. Bili smo kod njega kad je kćer bila mala, sa sumnjom na astmu (mučio je noćima onaj grozni kašalj - tzv. pseći lavež, užasno zvuči). Jedan pregled, malo lekovi više sve drugo (čajevi, malo inhalacije, šetnja itd,) i do kontrole, kuc-kuc u drvo, kao rukom odneto.
Iz naše vizure, genijalac.
Da, sećam se da je izraziti zaebant, tipa uđeš on s vrata ispali nešto, ti se zabezekneš, on ha-ha, jesam vas, ha-ha. Takav je.
Posle sam čuo da ima dvoje dece i da oboje imaju teže, sistemske zdravstvene probleme nevezane sa respiracijom, nedobog nikome. I da je bukvalno tom zaebancijom krenuo i nastavio da bi ostao u vinklu. Možda ovo i nije za priču, ali tako sam čuo.
Reći za takvog lekara da je šarlatan - izbroj do tri, ne greši dušu.

I da se razumemo - nikakva veza, preporuka, nego Belmedic u Bul. JNA, pregled toliko, evo račun, hvala i doviđenja.
vcucko vcucko 21:52 22.06.2020

Re: *

srdjan.pajic

Nevezano sa ovim, jel zna neko gde može da se kupi mali spomenik Draži Mihajloviću (može i Kosti Pećancu)? Pitam za druga...



Black Chetniks Matter
angie01 angie01 22:23 22.06.2020

Re: *

Reći za takvog lekara da je šarlatan - izbroj do tri, ne greši dušu.


je l moze da se cita to sto je napisano,

a to je- da jeste javno sarlatanski istupio, a za ozbiljnu stvar=to je cinjenica vidjena na rtsu malih prijemnika cele zemlje, a sa organizovanom odejom da se gradjani dezavuisu,...to bi trebalo da je zakonom kaznjivo, jer prakticno neko ko treba da te stiti, utice na izazivanje opste opasnosti.

drugo, ja sam stavrno o njemu cula neke glasnine, za koje sam odmah rekla da necu da ih recikliram jer nisam sigurna da li su tacne, a ako da u kojoj meri- znaci nema zelju ni nameru da ucestvujem u tracevima, a jos manje da klevecem.

trece- verujem da je u tvom slucaju bilo tako kao sto kazes-drago mi je da jeste i da ti je dete ok.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:45 22.06.2020

Re: *

vcucko
srdjan.pajic

Nevezano sa ovim, jel zna neko gde može da se kupi mali spomenik Draži Mihajloviću (može i Kosti Pećancu)? Pitam za druga...



Black Chetniks Matter





Saću napravim tablu BČM i zabodem je u travnjak, ali kod komšije!
maliperica maliperica 06:00 23.06.2020

Re: *

srdjan.pajic

Usput, da čestitam izborne rezultate onima koji slave, a za ove druge koji tuguju, hebi ga, biće bolje sledeći put, valjda.


Bravo Srđane.
Primer za razumevanje demokratskog ponašanja.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:05 23.06.2020

Re: *

Kaže onaj sa kratkim rukavima, da je ozbiljno i da će uvesti mere. Neće policijski čas, al' razmišljaju šta će.

Он је некако пролазио испод радара, није се много појављивао, али има нешто дубоко несимпатично у његовом роботичном trust-me-I-am-a-doctor ставу.

Где је био да нешто каже на отворање кафића и утакмице, на чињеницу да су у Бг моментално престали да држе дистанцу, а све без маски или са маскама намештеним испод носа, да се инфективна напунила итд, а посебно, где је био Кон који се пре два месеца ћифтао и “љутио на Синод”, а предизборна кампања је у реду?


zilikaka zilikaka 17:19 22.06.2020

Re: Ovo je VEST!

cassiopeia

Broj umrlih i obolelih daleko veći nego što su saopštavali.

A, pa to znamo. Jasno je već neko vreme, samo kroz analizu brojeva.
Ja slučajno imam model-reper, brojni uzorak na kojem mogu da pratim koliko se to širi.
Ako to prebacima na mnogo veći broj, ne mogu da dobijem rezultat koji oni objavljuju.

Mada sam negde ubeđena da više i nećemo dobijati prave informacije, bez obzira na izbore. Bajka o spasiocu od strašne bolesti je ispričana, kupljena, odradila, a do sledećih izbora se pola neće sećati ni ko su ni gde su.

angie01 angie01 17:22 22.06.2020

Re: Ovo je VEST!

cassiopeia

Broj umrlih i obolelih daleko veći nego što su saopštavali.


...a zvanicno onaj jedan obavezni umrli dnevno,...cisto da se zna da je vidrus jos uvek tu.

ne mozes im verovatni nista!
angie01 angie01 17:24 22.06.2020

Re: Ovo je VEST!

a do sledećih izbora se pola neće sećati ni ko su ni gde su.


...ako uopste budu medju prezivelima...
cassiopeia cassiopeia 18:13 22.06.2020

Re: Ovo je VEST!

A, pa to znamo. Jasno je već neko vreme, samo kroz analizu brojeva.


Ja jesam sumnjala u brojke i izveštaje, ali se nisam bavila time šta je zapravo istina. I sad evo ovaj izveštaj.

Meni je smrdelo jer su nas drugi stavili na spisak zemalja visokog rizika, a po podacima tako nije izgledalo.
Ribozom Ribozom 00:35 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

Treba biti skeptican prema svim novim vestima o virusu, jer se fabrikuju.
Tramp je shvatio da mu 'drugi talas' moze pomoci u kampanji, ova moja Erna uvela da smeju da nas prisluskuju bez sudskog naloga i da nema da se trose novci na letovanja van zemlje.
Kod vas Vucic dize tenziju iz svojih politickih razloga, a cuo sam da sada salju na respirator i bez razloga (kazu pune bolnice?!?). Malo salju pevace i sportiste da hejpuju stvar. Ako vec ove nedelje ne odete na odmor, nema nista od odmora.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 06:27 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

cassiopeia

Broj umrlih i obolelih daleko veći nego što su saopštavali.


ja cu ispasti totalni sneško rušitelj ali ovo je isto ovako u svim zemljama (i malo manje u Švedskoj)..
FT ekon urednik od početka objavljuje na twiteru (a bilo je i par članaka, recimo link
koji je zvanični broj mrtvih od korone a koji procjenjen..
procjenu rade na osnovu statistike umrlih, porede broj umrlih ove godine sa prosjekom nekog perioda (mislim 50 godina ili 5 možda, prikazali su kako ti prosjeci izgledaju)..
i elem, nedosomisleno umire više nego što se zvanično prikaže..
NYT je imao članak koji to isto prikazuje za više zemalja..
i sad šta..
ja to ne tumačim kao zlo režima, nego problematiku smrti..
ne znam dal je neko vaš umro i dal ste vidjeli umrlicu..
stari ljudi ne umiru od jedne stvari nego nekoliko..
kakva je praksa ustanovljena za prikazivanje njihove smrti ja ne znam al mi nije nešto tragično da Srbija ne odudara od međunarodne prakse..
a ne vidim ni korist od toga da se panika još više podiže, i sada je mimo svake mjere visoka..
juče mi prijateljica iz BL kaže da se kod njih priča da je jako opasno, ko god dobije umre!
jbg..
umrjeti ipak neće većina nas al nastavimo li ovako i narednih godinu a možda i dve koliko će virus biti sa nama ne znam baš ni da ćemo pretjerano dobro da se naživimo
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:46 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

ne znam dal je neko vaš umro i dal ste vidjeli umrlicu..

Ја знам свежу умрлицу из априла, особа 87 година, ментално и физички активна до болести, у болници са сумњом на ковид, 3-4 недеље у тешком стању на кисеонику и коктелу антибиотика, фамилија потписала да се скине са кисеоника, терапије и да се повуче храна, умрлица каже "деменција". Све друге мере су спроведене као да јесте био ковид.
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:51 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

newimprovedtadejus

procjenu rade na osnovu statistike umrlih, porede broj umrlih ove godine sa prosjekom nekog perioda (mislim 50 godina ili 5 možda, prikazali su kako ti prosjeci izgledaju)..
i elem, nedosomisleno umire više nego što se zvanično prikaže..


50 godina cisto sumnjam.

Ja sam se iznenadila jako kratkim razdobljem od kada ozbiljnije prate epidemije gripa.

Holandija tek od 2009.

Tako da ove godine sa c-19 imamo 6.019 (do juce) umrlih spram prosle godine 9.400 umrlih (bez c-19) od gripa a prosek 10 godina unazad je negde izmedju 3.000 i 4.000 godisnje umrlih od gripa.

ja to ne tumačim kao zlo režima, nego problematiku smrti..


Naravno.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:01 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

principessa_etrusca
ne znam dal je neko vaš umro i dal ste vidjeli umrlicu..

Ја знам свежу умрлицу из априла, особа 87 година, ментално и физички активна до болести, у болници са сумњом на ковид, 3-4 недеље у тешком стању на кисеонику и коктелу антибиотика, фамилија потписала да се скине са кисеоника, терапије и да се повуче храна, умрлица каже "деменција". Све друге мере су спроведене као да јесте био ковид.


Od bolnice do bolnice od drzave do drzave - razlicit tretman i belezenje uzroka smrti u periodu od kad je pandemija proglasena.

Ko ce to pohvatati ikada. Ali neki zavrsni broj ce svi objaviti, stvarni nema sanse da ikada saznamo.

principessa_etrusca principessa_etrusca 08:12 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

Ko ce to pohvatati ikada. Ali neki zavrsni broj ce svi objaviti, stvarni nema sanse da ikada saznamo.

Мислим да нећемо знати ни да ли је стварни број већи или мањи од званичног, баш због разлике у регистровању узрока смрти. Овај горе случај је из Енглеске.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:19 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

principessa_etrusca
Ko ce to pohvatati ikada. Ali neki zavrsni broj ce svi objaviti, stvarni nema sanse da ikada saznamo.

Мислим да нећемо знати ни да ли је стварни број већи или мањи од званичног, баш због разлике у регистровању узрока смрти. Овај горе случај је из Енглеске.


Necemo sigurno. Takvih primera u Holandiji koliko hoces, objavili su jos nakon prvih meseci da se praksa uveliko razlikuje unutar zemlje.

I tako svuda ocigledno.

Problem je sto ljudi iz Srbije, kad to kazes/kazemo, vide kao da neko brani Vucica & co. i njihovo hendlovanje pandemije u Srbiji.

Pa da podvucemo zutim kad ovo napisemo - ne branimo rezim.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 08:44 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

principessa_etrusca
ne znam dal je neko vaš umro i dal ste vidjeli umrlicu..

Ја знам свежу умрлицу из априла, особа 87 година, ментално и физички активна до болести, у болници са сумњом на ковид, 3-4 недеље у тешком стању на кисеонику и коктелу антибиотика, фамилија потписала да се скине са кисеоника, терапије и да се повуче храна, умрлица каже "деменција". Све друге мере су спроведене као да јесте био ковид.


pa to, kod starijih ljudi umrlice su poprilično arbitrarna stvar..
ilustrativno mi je npr. da oni (između ostalog) vode statistiku umrlih prema broju hroničnih obojlenja umrlog..
pa broj ide do 10..
10 hroničnih oboljenja (poprilično sam sigurna da se ekcem ne računa)..
nije mi ni malo iznenađujuće kad takav pacijent umre da je to oduvijek bilo vrlo arbitrarno šta će napisati kao uzrok smrti
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 08:48 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

apacherosepeacock
newimprovedtadejus

procjenu rade na osnovu statistike umrlih, porede broj umrlih ove godine sa prosjekom nekog perioda (mislim 50 godina ili 5 možda, prikazali su kako ti prosjeci izgledaju)..
i elem, nedosomisleno umire više nego što se zvanično prikaže..


50 godina cisto sumnjam.

Ja sam se iznenadila jako kratkim razdobljem od kada ozbiljnije prate epidemije gripa.

Holandija tek od 2009.

Tako da ove godine sa c-19 imamo 6.019 (do juce) umrlih spram prosle godine 9.400 umrlih (bez c-19) od gripa a prosek 10 godina unazad je negde izmedju 3.000 i 4.000 godisnje umrlih od gripa.

ja to ne tumačim kao zlo režima, nego problematiku smrti..


Naravno.


i meni se čini da pamtim 5 ali ne radi se o broju umrlih od gripa nego broju umrlih od svih uzroka, taj broj imaju unazad koliko hoćeš samo je bitno odabrati uporediv period pa su zato mislim poredili sa 5 a pokazali i 50..
poenta je da definitivno postoji "višak umrlih" u svim zemljama..
ako uzmeš još da je bio karantin, i da je bilo manje nesreća recimo, ne djeluje nerealno da to jeste broj umrlih od kovida koji nisu tako registrovani..
ali prosječan čovjek svakako ne umije da barata velikim brojevima..
kakvu njemu ulogu igra dal je 50 ili jr 64 hiljade nečega..
njemu ulogu igra samo strah..
a u strahu mu se učini da i 5 znači da će baš on da umre (ili mu i 100 hiljada ne znači da će on)..
strah je iracionalan..
ne znam dal ćemo iz toga naučiti neko lekciju kao društvo..
ne može strah da upravlja ničim
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 08:52 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

principessa_etrusca
Ko ce to pohvatati ikada. Ali neki zavrsni broj ce svi objaviti, stvarni nema sanse da ikada saznamo.

Мислим да нећемо знати ни да ли је стварни број већи или мањи од званичног, баш због разлике у регистровању узрока смрти. Овај горе случај је из Енглеске.


i ne samo to..
kad se balada završi i povuče kriva umrlih i vidi da nikakvog značajnog skoka nije bilo (tih 60 hiljada je i dalje ništa u široj perspektivi) opet nećemo moći reći "ok, malo smo pretjerali" jer će biti i argumenta "a šta da nismo"..
bojim se da baš nimalo pametniji izaći nećemo..
ako i izađe jedna studija koja kaže, ok, karantin i broj urmlih nisu u korelaciji, izaći će druga koja kaže upravo suprotno..
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:04 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

meni je najjače kada Kon kaže da koliko je upoznat novooboleli nisu povezani sa onim 20+ hiljada ljudi sa derbija, a onda sledeća vest kako su petorica igrača Zvezde pozitivna na koronu. Neverovatno koliko se stvarnost poigrava sa ovim čovekom. Skoro mi ga je žao.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:14 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

newimprovedtadejus

poenta je da definitivno postoji "višak umrlih" u svim zemljama..
ako uzmeš još da je bio karantin, i da je bilo manje nesreća recimo, ne djeluje nerealno da to jeste broj umrlih od kovida koji nisu tako registrovani..
ali prosječan čovjek svakako ne umije da barata velikim brojevima..


Da, statistikama i poredjenjem se bave u svakom slucaju.

Ali nekako najlogicnije je bilo poredjenje sa epidemijama gripa od proslih godina a sve u vezi dokazivanja da su mere karantina, labavog doduse ovde kod mene, bile potrebne.

Jer ovde demonstriraju svako malo cak i protiv takvih, kozmetickih, mera koje su ovde primenjivane (sad su i takve delimicno skinute).

Meni je najispravniji razlog mera karantina bio da se bolnicki kapaciteti i medicinsko osoblje ne preoptereti u piku zaraze. I naravno, ugroze u sto manjem broju kriticne kategorije gradjana.




vrabac_onaj vrabac_onaj 09:18 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

stefan.hauzer
meni je najjače kada Kon kaže da koliko je upoznat novooboleli nisu povezani sa onim 20+ hiljada ljudi sa derbija, a onda sledeća vest kako su petorica igrača Zvezde pozitivna na koronu. Neverovatno koliko se stvarnost poigrava sa ovim čovekom. Skoro mi ga je žao.


Pa teško da su navijači mogli da se zaraze od fudbalera.
Ali da je održavanje derbija pred publikom bila bezobalna glupost - bila je.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:28 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

Pa teško da su navijači mogli da se zaraze od fudbalera.


Znam, ali to ako pretpostavimo da fudbaleri u ovoj zemlji nemaju "obavezu" da se druže sa navijačima
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:31 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

vrabac_onaj
stefan.hauzer
meni je najjače kada Kon kaže da koliko je upoznat novooboleli nisu povezani sa onim 20+ hiljada ljudi sa derbija, a onda sledeća vest kako su petorica igrača Zvezde pozitivna na koronu. Neverovatno koliko se stvarnost poigrava sa ovim čovekom. Skoro mi ga je žao.


Pa teško da su navijači mogli da se zaraze od fudbalera.
Ali da je održavanje derbija pred publikom bila bezobalna glupost - bila je.


ne podržavam ali mi nije ni glupost..
niko nije tjeran da tamo ide..
stariji i slabiji do sada već uveliko znaju da bolest kruži i da moraju da se čuvaju..
bolnice prebukirane nisu..
šta se onda postiže daljim strogim karantinom?
čuvaju se životi ljudi koji ne žele da im živote čuvaju?
zašto bi to radili?
hoćemo li onda sutra da zabranimo i sve ekstremne sportove? saobraćaj? šećer?
gdje je granica politike čuvanja života?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:34 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

apacherosepeacock
newimprovedtadejus

poenta je da definitivno postoji "višak umrlih" u svim zemljama..
ako uzmeš još da je bio karantin, i da je bilo manje nesreća recimo, ne djeluje nerealno da to jeste broj umrlih od kovida koji nisu tako registrovani..
ali prosječan čovjek svakako ne umije da barata velikim brojevima..


Da, statistikama i poredjenjem se bave u svakom slucaju.

Ali nekako najlogicnije je bilo poredjenje sa epidemijama gripa od proslih godina a sve u vezi dokazivanja da su mere karantina, labavog doduse ovde kod mene, bile potrebne.

Jer ovde demonstriraju svako malo cak i protiv takvih, kozmetickih mera, koje su ovde primenjivane (sad su i takve delimicno skinute).

Meni je najispravniji razlog mera karantina bio da se bolnicki kapaciteti ne prebukiraju u piku zaraze. I naravno, ugroze u sto manjem broju kriticne kategorije gradjana.


moj je utisak da jesu i to zbog nespremnosti bolnica (nemanja opreme prije svega ali i nemanja prostora, osoblja)..
ali opet se sigurno moglo napraiviti i da te mjere budu manje štetne a više targetirane..
sad je već za to kasno pa šta bilo bilo ali bar kad bi mogli u nastavku (a koji očigledno slijedi) nekako stvar organizujemo manje štetno..
ne znamo hoćemo li preteći još jedan karantin
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:40 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

da fudbaleri u ovoj zemlji nemaju "obavezu" da se druže sa navijačima


Samo da dodam da i političari izgleda imaju obavezu da se "druže" sa navijačima. To je kod nas izraz snage, vitalnosti i ugleda. Malo se šalim, ali da se složimo da je bilo covid-19 pozitivnih na tom stadionu, makar i na terenu, ali u poslednje vreme sam raspoložen da političara Kona, a ne doktora, zajebavam gde god stignem i kad god stignem.

Shame on me.
vrabac_onaj vrabac_onaj 09:43 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

newimprovedtadejus


ne podržavam ali mi nije ni glupost..
niko nije tjeran da tamo ide..
stariji i slabiji do sada već uveliko znaju da bolest kruži i da moraju da se čuvaju..
bolnice prebukirane nisu..
šta se onda postiže daljim strogim karantinom?
čuvaju se životi ljudi koji ne žele da im živote čuvaju?
zašto bi to radili?
hoćemo li onda sutra da zabranimo i sve ekstremne sportove? saobraćaj? šećer?
gdje je granica politike čuvanja života?


Aj ovako.
Prvo, zabrana igranja pred publikom nije strogi karantin i koliko mi je poznato na snazi je u većini evropskih zemalja čak i onih koje su imale liberalniju politiku prema virusu. Na takvim dešavanjima faktor prenosa može sa uobičajenih 1:2 može da skoči na 1:10. Zato su i opasna.

Drugo, ne radi se samo o konkretnim ljudima već o tome da oni postaju potencijalni prenosioci zaraze i prenose je dalje na one koji nit luk jeli nit luk mirisali.
vrabac_onaj vrabac_onaj 09:49 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

Malo se šalim, ali da se složimo da je bilo covid-19 pozitivnih na tom stadionu


Ma vrlo verovatno je bilo i među navijačima. Rekoh, teška glupost.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:50 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

vrabac_onaj
newimprovedtadejus


ne podržavam ali mi nije ni glupost..
niko nije tjeran da tamo ide..
stariji i slabiji do sada već uveliko znaju da bolest kruži i da moraju da se čuvaju..
bolnice prebukirane nisu..
šta se onda postiže daljim strogim karantinom?
čuvaju se životi ljudi koji ne žele da im živote čuvaju?
zašto bi to radili?
hoćemo li onda sutra da zabranimo i sve ekstremne sportove? saobraćaj? šećer?
gdje je granica politike čuvanja života?


Aj ovako.
Prvo, zabrana igranja pred publikom nije strogi karantin i koliko mi je poznato na snazi je u većini evropskih zemalja čak i onih koje su imale liberalniju politiku prema virusu. Na takvim dešavanjima faktor prenosa može sa uobičajenih 1:2 može da skoči na 1:10. Zato su i opasna.

Drugo, ne radi se samo o konkretnim ljudima već o tome da oni postaju potencijalni prenosioci zaraze i prenose je dalje na one koji nit luk jeli nit luk mirisali.


provali kako smo se svi super lako navikli na vrli novi svijet u kome je to što ti je zabranjeno pola stvari koje normalno radiš super.. kao šta se žališ.. pa nije strogi karantin..
eh da..
nemoj samo poslije da se neko žalio na nekakve neslobode..

naravno da će da prenesu..
ali nije da ih ne možeš izbjeći ako želiš.. možeš.. i do sada si upozoren da možda i trebaš..
ako pak ne postoji problem u bolnicama da te ljude nemaš gdje da primiš, da ugrožavaš druge bolesne i osoblje.. ja bi ih pustila..
ne bih se zatrčavala baš fudbal prvi da pustim ali sam svakako za normalizaciju koliko je više moguće i protiv tog iracionalnog "svi će da pomremo"..
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:51 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

newimprovedtadejus
apacherosepeacock
newimprovedtadejus

poenta je da definitivno postoji "višak umrlih" u svim zemljama..
ako uzmeš još da je bio karantin, i da je bilo manje nesreća recimo, ne djeluje nerealno da to jeste broj umrlih od kovida koji nisu tako registrovani..
ali prosječan čovjek svakako ne umije da barata velikim brojevima..


Da, statistikama i poredjenjem se bave u svakom slucaju.

Ali nekako najlogicnije je bilo poredjenje sa epidemijama gripa od proslih godina a sve u vezi dokazivanja da su mere karantina, labavog doduse ovde kod mene, bile potrebne.

Jer ovde demonstriraju svako malo cak i protiv takvih, kozmetickih mera, koje su ovde primenjivane (sad su i takve delimicno skinute).

Meni je najispravniji razlog mera karantina bio da se bolnicki kapaciteti ne prebukiraju u piku zaraze. I naravno, ugroze u sto manjem broju kriticne kategorije gradjana.


moj je utisak da jesu i to zbog nespremnosti bolnica (nemanja opreme prije svega ali i nemanja prostora, osoblja)..
ali opet se sigurno moglo napraiviti i da te mjere budu manje štetne a više targetirane..
sad je već za to kasno pa šta bilo bilo ali bar kad bi mogli u nastavku (a koji očigledno slijedi) nekako stvar organizujemo manje štetno..
ne znamo hoćemo li preteći još jedan karantin


Da, a kad pogledas ni kritike nisu bas osnovane jer retko koja drzava jeste spremna (ako je) na pandemije vecih razmera niti je moguce da bude. Realno.

Holandski premijer je u pocetku bilo savetovan od jedne struje epidemiologa da ne preduzima skoro pa nista, ko Svedska, ali su ga pritisli sa druge strane lekari sa predocavanjem holandskih ukupnih bolnickih kapaciteta i medicinskog osoblja koji nalet epidemije u piku nece moci da izdrze.

Te se on odlucio da ne vuce djavola za rep i odlucio se za neke mere koliko je potrebno za prvi nalet sa napomenom da ce biti pracena situacija a mere prilagodjavane njoj. I tako i bi. (a i redovno mu je opozicija u parlamentu sedela na kicmi - narocito Geert Wilders )

Pragmaticni Holandjani. (ovo je afirmativno receno)

Ovde, naravno, ne prolaze naredjenja, vec se upucuju apeli pa dok ne prodres do poslednjeg otporasa, osim, pretpostavljam, u nekoj situaciji gde bi umiranje bilo masovno ili neka druga vrsta opasnosti. Kao i obracanje naciji (Houston we have a problem), poslednji put ovde vidjeno kad je poceo 2 sv. rat.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:01 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

newimprovedtadejus

provali kako smo se svi super lako navikli na vrli novi svijet u kome je to što ti je zabranjeno pola stvari koje normalno radiš super.. kao šta se žališ.. pa nije strogi karantin..
eh da..
nemoj samo poslije da se neko žalio na nekakve neslobode..

naravno da će da prenesu..
ali nije da ih ne možeš izbjeći ako želiš.. možeš.. i do sada si upozoren da možda i trebaš..
ako pak ne postoji problem u bolnicama da te ljude nemaš gdje da primiš, da ugrožavaš druge bolesne i osoblje.. ja bi ih pustila..
ne bih se zatrčavala baš fudbal prvi da pustim ali sam svakako za normalizaciju koliko je više moguće i protiv tog iracionalnog "svi će da pomremo"..


pazi, daleko od toga da sam za povratak onako rigoroznih mera ali zabranu tako masovnih okupljanja smatram sasvim razumnom merom. baš zbog toga što to opet može da nas dovede do toga da se pitamo jesu li nam bolnički kapaciteti dovoljni.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:06 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

vrabac_onaj

pazi, daleko od toga da sam za povratak onako rigoroznih mera ali zabranu tako masovnih okupljanja smatram sasvim razumnom merom. baš zbog toga što to opet može da nas dovede do toga da se pitamo jesu li nam bolnički kapaciteti dovoljni.


pa to skoro sigurno i hoće da urade i to mi je ok isto kao što mi nije ni neka neviđena stvar što su prvobitno dopustili..
ubi ta politizacija i tu i u US (a čije probleme svi stalno slušamo i gledamo pa nam dođu domaći)..
u UK bar toga nema.. političke podjele itekako postoje ali bar se od bolesti ne pravi političko pitanje..
a da nije politike onda bi bilo malo jasnije da nema razloga da doživiš nervni slom ako je neki delija i grobar dobio kovid..
maskata na facata kad ideš među ljude, ako uopšte i moraš i to je to..
a dal će neki navijač da kašlje ili neće, stvarno ne vidim da je toliki problem..
nego je sve postalo pitanje jesmo li za ili smo protiv i totalno se izgubio svaki kompas..
mada vidim da i u BL vlada neki neprirodan strah.. kao da je kuga u najmanju ruku
predatortz predatortz 10:18 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

mada vidim da i u BL vlada neki neprirodan strah.. kao da je kuga u najmanju ruku


Nije to toliki strah od virusa, koliko je star ako oboliš šta onda. Smeštali su ljude u krajnje neuslovne ustanove, mešali zaražene i osobe neutvrđenog statusa, Dodikovi majmuni su razvalili zdravstvo RS...
Pa, ekonomska neizvesnost koja je sve veća.

Dakle, niz faktora utiče na tu malodušnost koja je zahvatila Banjaluku i RS, a ništa bolje nije ni u Federaciji, u tuzlanskom, sarajevskom i drugim kantonima.

Raspad sistema javnog zdravstva, mnogo veći nego ovde u Srbiji. U Bosni ti vlada ona izreka ne dao bog da ti doktor zatreba, ali bukvalno.

Srbija je, u tom pogledu, EU za BiH. A svi znamo koliko ovde toga ne štima. Onda možeš da zamisliš kako stvari stoje tamo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:29 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

zabranu tako masovnih okupljanja smatram sasvim razumnom merom




Da, orgaizovanje fudbala u nekom totalno nevažnom takmičenju, bez ikakvog takmičarskog značaja, a da bi se nekim ljudima ispunio lični hir, i to pred publikom, po meni je, blago rečeno, neodgovorno. I uopšte pokazuje koliko se ovde vodi računa o odgovornosti. I ne krivim nikoga na stadionu, oni su bili tamo jer su mogli i jer su želeli, to je individualna odgovornost koju svako od njih oseća ili ne oseća, a nekom drugom, ko se pravio mrtav prethodnih mesec dana, posao je da ne dozvoli takve situacije u ovoj državi, sa ovakvim stanjem u zdravstvu, sa realnim problemom sa disciplinom stanovništva itd. Za ovakav kratak period prešli smo iz totalnog karantina u situaciju da je virus skoro pa izmišljotina (mislim pre svega na postavku u društvu, struci (tj. da budem precizan onoj struci kojoj je dozvoljen javni nastup) i narativu).


I ovde je jasno da je odnos prema pandemiji političko pitanje, jer se i taj odnos određuje prema mišljenju jednog čoveka koji je, pre svega i jedino, političar. Inače ne verujem da bi neko poput Srdje Jankovića sebi dopustio ovo valjanje u blatu.


+ samo sam se dopunio na tvoj komentar, znam da si u poslednje vreme osetljiviji.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:31 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

+ samo sam se dopunio na tvoj komentar, znam da si u poslednje vreme osetljiviji.


jeste, evo sav drhtim
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:36 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

vrabac_onaj
+ samo sam se dopunio na tvoj komentar, znam da si u poslednje vreme osetljiviji.


jeste, evo sav drhtim






Evo jedne stvarke, znam da ćeš već naći načina da mi se adekvatno zahvališ
cassiopeia cassiopeia 11:07 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

ja cu ispasti totalni sneško rušitelj ali ovo je isto ovako u svim zemljama


Sinoć sam pročitala par članaka na tu temu i vidim da ne postoji standard u kriterijumima koji se primenjuju u označavanju uzroka smrti. Zapravo, veći je problem kad nemaš poverenja u vlast i zvanična saopštenja, a još živiš u sredini gde su društvena solidarnost i lična odgovornost na minimumu.

Juče se žena lepi za mene u redu u supermarketu i naravno, ne nosi masku.
Okrenem se i kažem da se pomeri, da drži distancu. Ona meni - virus ne postoji. Ja na to odgovorim, ok, sad ću da skinem masku i da se zakašljem direktno u vas. Momentalno je odskočila.

Atomski mrav Atomski mrav 15:56 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

ova moja Erna uvela da smeju da nas prisluskuju bez sudskog naloga

'Esi vid'o kako je to prošlo ispod žita, bez ikakve javne rasprave i kako su sve velike partije podržale taj predlog zakona?
a_olmos a_olmos 21:54 23.06.2020

Re: Ovo je VEST!

Nije stvar u tome da li svi rade ili ne rade, kako se gde računa i slično, nego je ovde Vučić tvrdio kako mi, za razliku od nekih svaku osobu koja je umrla a bila zaražena koronavirusom računamo kao da je umrla od Kovida. I to je ponavljao danima, svaki dan. A sada odjednom ispade da nismo baš tako računali.
Ribozom Ribozom 16:19 24.06.2020

Re: Ovo je VEST!

Atomski mrav
ova moja Erna uvela da smeju da nas prisluskuju bez sudskog naloga

'Esi vid'o kako je to prošlo ispod žita, bez ikakve javne rasprave i kako su sve velike partije podržale taj predlog zakona?


Norwelska.
Nego kako si uspeo da otputujes za Srbiju?
Atomski mrav Atomski mrav 10:35 25.06.2020

Re: Ovo je VEST!

Nego kako si uspeo da otputujes za Srbiju?

WizzAir-om iz Osla za Budimpeštu pa kolima za Srbiju i to preko Kelebije, na Horgošu je bila velika gužva. Vidim da će od jula biti čak 3 (i slovima: tri) direktne linije Oslo - Beograd (Norwegian i Air Serbia sa Gardermoena, WizzAir sa Torpa), za razliku od perioda pre korone, kada je samo Norwegian leteo direktno...

Najskuplja moguća karta za WizzAir + auto prevoz me izašlo dvaput jeftinije nego sledeća najjeftinija varijanta (Lufthansa do Frankfurta pa Air Serbia do Beograda).
Ribozom Ribozom 14:50 25.06.2020

Re: Ovo je VEST!

UH, ja potrosio dve nedelje upravo kod kuce. A kako sa karantin om kad se vratis?
Nisam znao da uopste Ima letova.
zilikaka zilikaka 18:01 22.06.2020

Ljudi

Trenutno je na TV burleska.
Specijalna emisija, direktan prenos, izjave posle ragovora s Lajčakom, a sve vreme okolo neko lupa, šušti, struže...ko da su na peronu stanice. I to traje.
To i Vučića dekoncentriše al cepa svoje.
Dakle, svaka im čast, osvežili mi dan.
cassiopeia cassiopeia 18:14 22.06.2020

Re: Ljudi

Trsnutno je na TV burleska.


Ne može čovek ni slagalicu da pogleda od tog kenjca i zlotvora.
angie01 angie01 18:48 22.06.2020

Re: Ljudijavascript:;

Dario Hajrić
@romulian
·
3h
Ako su podaci BIRN-a o umanjivanje broja zaraženih i umrlih tačni, ne treba da padaju samo ostavke nego i zatvorske kazne. Ovo je doslovno ugrožavanje života svih koji žive u Srbiji.


korona-broj-umrlih-i-zarazenih-visestruko-veci-od-zvanicno-saopstenog
shmoo shmoo 21:05 22.06.2020

М'рш, бре, сви на тестирање!!!

angie01
Dario Hajrić
@romulian
·
3h
Ako su podaci BIRN-a o umanjivanje broja zaraženih i umrlih tačni, ne treba da padaju samo ostavke nego i zatvorske kazne. Ovo je doslovno ugrožavanje života svih koji žive u Srbiji.


korona-broj-umrlih-i-zarazenih-visestruko-veci-od-zvanicno-saopstenog





"Mi nećemo da krijemo, kao što to neki drugi rade, mi ćemo još više da testiramo ljudi, jer kada ne testirate, onda nema ko ni da vam umre", objasnio je on tom prilikom.




















principessa_etrusca principessa_etrusca 12:17 23.06.2020

Re: Ljudi

Specijalna emisija, direktan prenos, izjave posle ragovora s Lajčakom, a sve vreme okolo neko lupa, šušti, struže...ko da su na peronu stanice. I to traje.

Звуци су као да се ту негде гађају шерпама, а Вучић каже "изгледа да је у кухињи неко неслагање". Да ли је то уопште реално?

Види сам почетак (линк)
niccolo niccolo 22:11 22.06.2020

Šta se dešava

sa rekama, neće valjda opet neki Obrenovac?
zilikaka zilikaka 22:16 22.06.2020

Re: Šta se dešava

niccolo
sa rekama, neće valjda opet neki Obrenovac?

Ja se uplašila za Jašu i Tamiš. I to smo već imali al nije bilo toliko dramatično ko Obrenovac.
Kažu da bujice kreću. Nije dobro, samo nam to treba.
shmoo shmoo 08:47 23.06.2020

Re: Šta se dešava

zilikaka
niccolo
sa rekama, neće valjda opet neki Obrenovac?

Ja se uplašila za Jašu i Tamiš. I to smo već imali al nije bilo toliko dramatično ko Obrenovac.
Kažu da bujice kreću. Nije dobro, samo nam to treba.






https://www.rts.rs/upload/storyBoxFileData/2020/06/23/16776513/splav-230620.mp4 (ЛИНК)


(Ибар, Краљево)





vrabac_onaj vrabac_onaj 09:20 23.06.2020

Re: Šta se dešava

niccolo
sa rekama, neće valjda opet neki Obrenovac?


po jutrošnjim vestima zapad Srbije pluta.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:42 23.06.2020

Re: Šta se dešava

po jutrošnjim vestima zapad Srbije pluta.



, čuo sam se sa ortakom iz lozničkog kraja i stvarno je loše.

edit: i Kosjerić
vrabac_onaj vrabac_onaj 09:52 23.06.2020

Re: Šta se dešava

stefan.hauzer
po jutrošnjim vestima zapad Srbije pluta.



, čuo sam se sa ortakom iz lozničkog kraja i stvarno je loše.

edit: i Kosjerić


da.
izlili se i Jadar i Skrapež. Kolubara preti...
alselone alselone 09:55 23.06.2020

Re: Šta se dešava

po jutrošnjim vestima zapad Srbije pluta.


Meni probio krov, i probilo ispod trema. Pazi šta se desilo u paraleli, potpuno nevetrovatno.

Pre ovih ludih kiša pusti mi slavina u šahtu, ja to ne vidim, šaht bude poplavljen par dana, voda podlije iz šahta okolinu. Ja to taman ispraznim, ostavim i otvoreno da se suši, ker upadne, mal se nije udavio, i taman kad se ispaznilo padne ova kiša i sve napuni još jedno. Podlije se neka dva kvadrata i propadnu pola metra. Jebeno sranje.

Krov probije na par mesta jer je padalo pod čudnim uglovima, ali ne napravi veće sranje osim 200 evra za majstore da stave veće limove za svaki slučaj.
shmoo shmoo 10:08 23.06.2020

Re: Šta se dešava

stefan.hauzer
po jutrošnjim vestima zapad Srbije pluta.



, čuo sam se sa ortakom iz lozničkog kraja i stvarno je loše.

edit: i Kosjerić




Кажу, чак и центар Љубовије под водом.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:45 23.06.2020

Re: Šta se dešava

Кажу, чак и центар Љубовије под водом.


Koliko sam ispratio, u Ljuboviji je situacija najteža.
cassiopeia cassiopeia 11:17 23.06.2020

Re: Šta se dešava



Ja to taman ispraznim, ostavim i otvoreno da se suši, ker upadne, mal se nije udavio, i taman kad se ispaznilo padne ova kiša i sve napuni još jedno. Podlije se neka dva kvadrata i propadnu pola metra. Jebeno sranje.


Krov probije na par mesta jer je padalo pod čudnim uglovima, ali ne napravi veće sranje osim 200 evra za majstore da stave veće limove za svaki slučaj.


:( Žao mi je šta te snađe. Kakva je ova godina...Na svo sranje sa virusom, ostaše ljudi bez kuća.

Jutros zovem prijatelje, selo kod Krupnja. Oni su na brdu, al' toliko je vode palo juče da im potopilo baštu i podrum. Celu noć izvlačili vodu iz podruma, a sad kopaju kanale u bašti, ne bi li spasili bar nešto.

Jedan most srušen, za drugi čekaju procenu da li smeju kola preko...to im je put ka Beogradu.
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:17 23.06.2020

Re: Šta se dešava

stefan.hauzer
Кажу, чак и центар Љубовије под водом.


Koliko sam ispratio, u Ljuboviji je situacija najteža.


Da.
Inače Ivanjica, Arilje, Lučani...
cassiopeia cassiopeia 11:21 23.06.2020

Re: Šta se dešava

stefan.hauzer
Кажу, чак и центар Љубовије под водом.


Koliko sam ispratio, u Ljuboviji je situacija najteža.


Upravo videla vest da je jutros srušen i treći most. Jedan deo Ljubovije je bez struje.


predatortz predatortz 11:24 23.06.2020

Re: Šta se dešava

cassiopeia
stefan.hauzer
Кажу, чак и центар Љубовије под водом.


Koliko sam ispratio, u Ljuboviji je situacija najteža.


Upravo videla vest da je jutros srušen i treći most. Jedan deo Ljubovije je bez struje.





Bujične vode su čudo. Kad se stušti sa brda, nosi sve pred sobom, pravi brane i čepove jer čudo božije nanese pa zakrči pod mostovima.
Kad sam bio dete, Jala u Tuzli, koja je inače potok običan, odnela je čelični most preko koga su išle dve saobraćajne trake. Leti u gradu možeš da je pregaziš, a članke da ne ukvasiš.
cassiopeia cassiopeia 11:31 23.06.2020

Re: Šta se dešava

Inače Ivanjica, Arilje, Lučani...


Na fb videh sliku kako je reka Moravica odnela deo puta Ivanjica-Arilje. Na slici se vidi da je tačno naspram dela gde su počeli izgradnju MHE.
cassiopeia cassiopeia 11:35 23.06.2020

Re: Šta se dešava

Bujične vode su čudo.


Ne možeš uvek protiv prirode. Nego, ja se uvek zapitam koliko mi, ljudi, svojim nemarom pogoršamo. Prvo što mi pada na pamet, da kanale koristimo za bacanje smeća i krupnog otpada i često ih možeš videti zatrpane.
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:36 23.06.2020

Re: Šta se dešava

cassiopeia
Inače Ivanjica, Arilje, Lučani...


Na fb videh sliku kako je reka Moravica odnela deo puta Ivanjica-Arilje. Na slici se vidi da je tačno naspram dela gde su počeli izgradnju MHE.


Jel, daj Bože, odnelo bar i tu MHE?
cassiopeia cassiopeia 11:41 23.06.2020

Re: Šta se dešava


vrabac_onaj


Jel, daj Bože, odnelo bar i tu MHE?


Čini se kao da su tek počeli da prave one stubove. Stoje tamo, mamicuim. Nadam se neće dugo.
predatortz predatortz 11:42 23.06.2020

Re: Šta se dešava

cassiopeia
Bujične vode su čudo.


Ne možeš uvek protiv prirode. Nego, ja se uvek zapitam koliko mi, ljudi, svojim nemarom pogoršamo. Prvo što mi pada na pamet, da kanale koristimo za bacanje smeća i krupnog otpada i često ih možeš videti zatrpane.



To, i još jedan detalj koji uvek zaboravljamo - naselja su sišla na reke.
Nekad su ljudi, poštujući moć prirode, izbegavali da grade blizu vode.

Svima pričam anegdotu koju je meni pričao kum, nakon onih velikih poplava 2014. godine.

Pre tih poplava, dolazio mu stric iz Hercegovine. Starina od osamdeset i neku, a vidi kao soko. Gleda kuću, okućnicu, garaže, sve to kum picnuo kako valja, sve novo, i pita:

Otkud ono drvo tamo?


A drvo na puškomet od kuće, jedva da se vidi. Meštani mu kažu da ga je nekad donela Sava, pa tu ostalo.

Kaže kumu strikan:

Dijete, sve ti je dobro, samo nisi ođe trebao zidat'! Kad je njega voda jednom donijela, donijeće i drugo opet, kad-tad.

I tako i bi!
Sava probila nasip, kumu poplavljeno sve do u visinu prozora u prizemlju.


cassiopeia cassiopeia 11:53 23.06.2020

Re: Šta se dešava

Dijete, sve ti je dobro, samo nisi ođe trebao zidat'! Kad je njega voda jednom donijela, donijeće i drugo opet, kad-tad.

I tako i bi!
Sava probila nasip, kumu poplavljeno sve do u visinu prozora u prizemlju.


Eto vidiš. A da mu je to rekao pre zidanja, pitanje je da li bi poslušao.
nikvet pn nikvet pn 12:50 23.06.2020

Re: Šta se dešava

IZVOR: B92, BETA, TANJUG NEDELJA, 28.02.2010.
...
Meštani najvećeih zaječarskih naselja Kotlujevac i Podliv u kojima živi oko 20 hiljada stanovnika, a koji će biti prvi na udaru reke ukoliko bedemi popuste, sa strepnjom prate situaciju iz minuta u minut.


Eto vidiš. A da mu je to rekao pre zidanja, pitanje je da li bi poslušao.


И онда се чудимо резултату гласања...
alselone alselone 14:43 23.06.2020

Re: Šta se dešava

:( Žao mi je šta te snađe

Nije strašno kako je moglo biti. Sreća u nesreći je u tome da je kiša probila u sobu na spratu koja nema parket, dole je samo beton pa nije propao parket, nameštaj, struja izgorela itd, što je moglo da bude.
g.radicevic g.radicevic 15:54 23.06.2020

Re: Šta se dešava

Krov probije na par mesta jer je padalo pod čudnim uglovima, ali ne napravi veće sranje osim 200 evra za majstore da stave veće limove za svaki slučaj.


problem je što je sve manje pravih majstora
a sve više onih koji probleme rešavaju silikonom
2018, polovinom januara mi naprasno rikne gasni kotao (jedini sistem grejanja u kući)
napolju minus beskonačno, serviser dođe, utvrdi da je matična ploča (ne pitajući se zašto)zameni, podigne osigurač, rikne i ta nova.razlog-curenje dimovoda, odnosno kratki spoj u motorčiću turbine za upumpavanje vazduha. bio ponedeljak, kaže nova može da mu stigne tek u sredu. alternativa je idi kupi novi kotao, al isti da ne mora da prepravlja priključke. Kad sam sve to odradio, ne budem lenj, popnem se na krov, a tamo malo lima, malo silikona (gde god je trebalo zafalcovati). onda zovi limara (pravog) da promeni opšivku. Tako da Alse, ne znaš ti šta su muke teške
alselone alselone 15:59 23.06.2020

Re: Šta se dešava

problem je što je sve manje pravih majstora


To jeste, ali najgore u ovoj stvari je što ja kuću nisam zidao nego kupio, pa ne znam da odgovorim majstorima kada me pitaju neke detalje a još gore - ne znam ni sam gde je zafušerisano samo da se kupi vreme.

Tako da Alse, ne znaš ti šta su muke teške

Pukne pumpa za vodu koja izvlači vodu ispod temelja. Pljusak epski pre par godina, nedelja uveče u 10. Poplavi podrum. Zovi, grebi, jebi, nađem nekog majstora, ćaletovog druga, dođe u to doba pod tim vremenom i pod lampom mobilnog popravi pumpu. Zapravo je samo zalaufa da radi do jutra. Kaže - ako nestane struje, neće krenuti ponovo.

A već 23 dana su mi majstori u kući, smenjuju se svaki dan. Već mi oko drhti ko veverici iz Ice Age.
g.radicevic g.radicevic 16:10 23.06.2020

Re: Šta se dešava

To jeste, ali najgore u ovoj stvari je što ja kuću nisam zidao nego kupio


isti slučaj
al sam barem do'vatio parketare, molere, montažu sanitarija i grejnih tela da ih ''postrojavam''

cassiopeia cassiopeia 20:12 23.06.2020

Re: Šta se dešava

Nije strašno kako je moglo biti.


Bar nešto!

rodni rodni 14:00 24.06.2020

Re: Šta se dešava

alselone
problem je što je sve manje pravih majstora


To jeste, ali najgore u ovoj stvari je što ja kuću nisam zidao nego kupio, pa ne znam da odgovorim majstorima kada me pitaju neke detalje a još gore - ne znam ni sam gde je zafušerisano samo da se kupi vreme.

Tako da Alse, ne znaš ti šta su muke teške

Pukne pumpa za vodu koja izvlači vodu ispod temelja. Pljusak epski pre par godina, nedelja uveče u 10. Poplavi podrum. Zovi, grebi, jebi, nađem nekog majstora, ćaletovog druga, dođe u to doba pod tim vremenom i pod lampom mobilnog popravi pumpu. Zapravo je samo zalaufa da radi do jutra. Kaže - ako nestane struje, neće krenuti ponovo.

A već 23 dana su mi majstori u kući, smenjuju se svaki dan. Već mi oko drhti ko veverici iz Ice Age.

Ako je pumpa spojena sa pogonskim elektromotorom preko nekog vratila sa elastičnom spojnicom (vide se spoljne prirubnice i između njih guma koja obezbeđuje elastičnu spregu), onda nakon uključenog napajanja to zvekneš nogom u smeru rotacije - i okretaće se do kraja vremena, ako pre toga, što ti i reče majstor, ne nestane struje.
Ono što je verovatno je da je u pitanju 'otkaz' pomoćne faze monofaznog elektro-motora, koja se generiše od te jedne faze, preko kondenzaora (cca 10 do 15 mikrofarada po 1 KW snage motora), a taj kondenzator uključuje impulsni prekidač (tzv. klikson ili po majstorskoj terminologiji - bungurač).
Dakle, za delić sekunde pomoćna faza dobije napajanje, generiše se obrtni magnet - i potom se pomoćna faza isključi.
Problem je, dakle, samo kada motor stane, kako ga takvoga, bez 'kliksona', ponovno pokrenuti.
Za ponovno pokretanje, rešava se tako kao što rekoh, kao mehanička pomoć da šutneš vratilo motora, ako je dostupno.
Električarski se rešava tako da, uzmeš džamper, kratko spojiš ta dva kontakta gde je spojen klikson, (tj. taj, kako ga zovem 'impulsni' prekidač), dakle, džamperišeš ga (OR-uješ).
Ako nisi često radio na mreži - i ako je oko tebe voda (u podrumu ili bilo gde), nemoj to da radiš tako, nego spoji bilo kakav prekidač na dva kontakta gde je klikson (gde bi trebalo staviti ovaj džamper koji pominjem) - i budi brz da ga pri uključenju napajanja za pumpu, brzo isključiš ... možda ne pokreneš od prvi puta, no, nakon nekoliko puta ćeš uspeti.
Klikson, u zavisnosti od tipa monofaznog motora, zna da košta cca 50 evara (ne znam nisam dugo nabavljao, kada sam ja nabavljao, to je bilo davno, za jedan fenomenalni motor od Elektro-kovine, od cca 1,5 KW, napravio ga Zlovenac do jaja.).
maliperica maliperica 13:01 23.06.2020

Ma , ni ja ne verujem ...

...u HARP , oblake i te fore.

Ali je činjenica da dogovorno urušavanje političkog sistema u demokratskoj formi , a uz saradnju i vlasti i opozicije prolazi ispod radara, dok su svi zagledani u bujične tokove.

A na obali , vlast dobila 2/3 - insku većinu u pralamentu, taman onoliko koliko je potrebno za izmenu Ustava.

A sa tom većinom - lako ćemo i sa Kosovom.
predatortz predatortz 13:04 23.06.2020

Re: Ma , ni ja ne verujem ...


A sa tom većinom - lako ćemo i sa Kosovom.


Ne bi me začudilo da Čeda Crta bude nadležni ministar.
maliperica maliperica 13:11 23.06.2020

Re: Ma , ni ja ne verujem ...

predatortz

A sa tom većinom - lako ćemo i sa Kosovom.


Ne bi me začudilo da Čeda Crta bude nadležni ministar.


Mene interesuje da li će sve zaista tako da se odigra.
Da skapiram kakvi smo kreteni ispali i šta smo sve usput progutali.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:59 23.06.2020

Re: Ma , ni ja ne verujem ...

maliperica
predatortz

A sa tom većinom - lako ćemo i sa Kosovom.


Ne bi me začudilo da Čeda Crta bude nadležni ministar.


Mene interesuje da li će sve zaista tako da se odigra.
Da skapiram kakvi smo kreteni ispali i šta smo sve usput progutali.

Nije to stvar koja može tek tako da se završi. Sve i da su osmislili takav scenario, sve i da ga formalno sprovedu, ni to ne bi bio definitivni kraj.

Naravno, bilo bi to loše po Srbiju, mislim da ni Vučić to ne bi politički preživeo (eto neke koristi) ali kraj priči oko Kosova ne bi bio.



g.radicevic g.radicevic 16:00 23.06.2020

Re: Ma , ni ja ne verujem ...

A na obali , vlast dobila 2/3 - insku većinu u pralamentu, taman onoliko koliko je potrebno za izmenu Ustava.

A sa tom većinom - lako ćemo i sa Kosovom.


meni to prvo palo na pamet
vidim nema nikakvih reakcija spolja, ni na kampanju ni na rezultate
barem iz UK i Nemačke - tradicionalnih nam prijatelja
g.radicevic g.radicevic 16:04 23.06.2020

Re: Ma , ni ja ne verujem ...

Da skapiram kakvi smo kreteni ispali i šta smo sve usput progutali.


onako na prvu, naprasno ''pogoršanje'' situacije sa COVID - 19, je samo dodatna ''zaštita'' u slučaju unutrašnjeg talasanja, npr
niccolo niccolo 16:07 23.06.2020

Re: Ma , ni ja ne verujem ...

mislim da ni Vučić to ne bi politički preživeo

Na osnovu čega veruješ u ovo? Ja baš imam suprotno mišljenje, da bi većina bila u fazonu koji peder i nastavila da se pravi mrtva...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana