Na današnji dan

I?

zilikaka RSS / 21.06.2020. u 20:47

Da li se išta drugo moglo očekivati?



Komentari (532)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_onaj vrabac_onaj 22:59 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

floki
a da i dalje mislim da je Staljn bio teški psihopata


ово ће много од тога да зависи колико ћеш аргумената (и поговото одакле) прочитати...

ја сам потрошио доста времена слушајући стивена коткина, рацимо, то је први амерички стручњак за стаљина, професор на принстону, бави се тиме ужасно дуго

но, слушајући њега, па упоредиш са руским историчарима, видиш да је он човек на задатку исте оне цивилизације смрти коју помиње станко церовић и да да је станко јако добро погодио да је "стаљинградска битка у цивилизацији смрти табу"

а кад слушаш русе (па кад ставе све у контекст и додају и бројке као апостата), онда добијаш другачију слику свега... (не верујем ја никоме априопри и слепо, немој неко погрешно да ме схвати)

зато уме бити јако незгодно судити о стаљину на основу западних извора и титове верзије историје и обрнуто, као што бисмо и ми морали да се канемо немачке/аустроугарске верзије наше сопствене историје...


Sve to stoji. Ali pazi šta si (inače tačno) napisao:

видиш да је он човек на задатку исте оне цивилизације смрти коју помиње станко церовић


Da on je bio to. Ali ne zaboravi da je Cerović baš tu napravio distinkciju. Čujkov nije bio vojnik civilizacije smrti, već civilizacije života. I on taj Staljingrad opisuje kao epski, gigantski sukob ta dva koncepta. Sad, jeste apsurd da je na čelu vojske koja je vojska civilizacije života neko ko je suštinski vojnik civilizacije smrti, ali nije to jedini apsurd u istoriji.

A što je samog Kobe tiče, svestan sam ja i evropske i titoističke manipulacije, ali prosto čovek je nebranjiv. Jebiga.
A postoji i "apostaička manipulacija" kada se govori o tome, više puta uhvatio postavio par pitanja pa bilo tuc-muc
vcucko vcucko 23:00 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

floki
a da i dalje mislim da je Staljn bio teški psihopata


ово ће много од тога да зависи колико ћеш аргумената (и поговото одакле) прочитати...


Ne treba tu mnogo argumenata.

To je samo prihvatanje zdravo za gotovo zapadno - titoističkog narativa. Staljin je psihopata jer je spasio Rusiju od totalnog uništenja (zapad), odnosno jer je hteo da smakne Tita (titoisti). A Lenjin, prvi i pravi masovni ubica i manijak, direktan nemački špijun, e on je dobar.

Tako su nam tuvili u glavu decenijama, džabe ti sad da pričaš.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:02 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

Možda negde, možda u Kumrovcu, ovde nije :)


Da, ja sam klasičan primer pitomca kumrovačke škole kao što znaš :)
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:03 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

vcucko
floki
a da i dalje mislim da je Staljn bio teški psihopata


ово ће много од тога да зависи колико ћеш аргумената (и поговото одакле) прочитати...


Ne treba tu mnogo argumenata.

To je samo prihvatanje zdravo za gotovo zapadno - titoističkog narativa. Staljin je psihopata jer je spasio Rusiju od totalnog uništenja (zapad), odnosno jer je hteo da smakne Tita (titoisti). A Lenjin, prvi i pravi masovni ubica i manijak, direktan nemački špijun, e on je dobar.

Tako su nam tuvili u glavu decenijama, džabe ti sad da pričaš.


ma bravo...
zilikaka zilikaka 23:06 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

crossover
Толко смо се разгаламили да је Зили побегла. :)

Nije, nego ne prima mi telefon komentar duži od 2-3 reda, pa odustala.
crossover crossover 23:13 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

zilikaka
crossover
Толко смо се разгаламили да је Зили побегла. :)

Nije, nego ne prima mi telefon komentar duži od 2-3 reda, pa odustala.


Кажи колико тачно карактера па да сажмемо наше умотворине.
floki floki 23:16 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

vrabac_onaj
floki
a da i dalje mislim da je Staljn bio teški psihopata


ово ће много од тога да зависи колико ћеш аргумената (и поговото одакле) прочитати...

ја сам потрошио доста времена слушајући стивена коткина, рацимо, то је први амерички стручњак за стаљина, професор на принстону, бави се тиме ужасно дуго

но, слушајући њега, па упоредиш са руским историчарима, видиш да је он човек на задатку исте оне цивилизације смрти коју помиње станко церовић и да да је станко јако добро погодио да је "стаљинградска битка у цивилизацији смрти табу"

а кад слушаш русе (па кад ставе све у контекст и додају и бројке као апостата), онда добијаш другачију слику свега... (не верујем ја никоме априопри и слепо, немој неко погрешно да ме схвати)

зато уме бити јако незгодно судити о стаљину на основу западних извора и титове верзије историје и обрнуто, као што бисмо и ми морали да се канемо немачке/аустроугарске верзије наше сопствене историје...


Sve to stoji. Ali pazi šta si (inače tačno) napisao:

видиш да је он човек на задатку исте оне цивилизације смрти коју помиње станко церовић


Da on je bio to. Ali ne zaboravi da je Cerović baš tu napravio distinkciju. Čujkov nije bio vojnik civilizacije smrti, već civilizacije života. I on taj Staljingrad opisuje kao epski, gigantski sukob ta dva koncepta. Sad, jeste apsurd da je na čelu vojske koja je vojska civilizacije života neko ko je suštinski vojnik civilizacije smrti, ali nije to jedini apsurd u istoriji.

A što je samog Kobe tiče, svestan sam ja i evropske i titoističke manipulacije, ali prosto čovek je nebranjiv. Jebiga.
A postoji i "apostaička manipulacija" kada se govori o tome, više puta uhvatio postavio par pitanja pa bilo tuc-muc


нисам се прецизно изразио, пардон

мислио сам на коткина, историчара, као човека од задатка, да пуно истине каже, али ипак да тако упакује ствари да су руси зли а клинтони и обаме мајке терезе... човек је историчар за своје тржиште

едит:
не могу да се сложим да је неодбрањив
наравно, нисам ни чворовић
zilikaka zilikaka 23:17 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

vrabac_onaj
Možda negde, možda u Kumrovcu, ovde nije :)


Da, ja sam klasičan primer pitomca kumrovačke škole kao što znaš :)

Mora da sam i ja.
Najkrače- politika i lični patriotizam nisu isto.
Ja potenciram ovo drugo, da to treba konsenzusom da poštujemo kao narod, jer sutra niko neće hteti da brani svoju zemlju. Zašto, kad će se već naći neko da to relativizuje i ispljuje.
...uspeo mi komentar konačno, u najsažetijoj verziji, al uspeo
crossover crossover 23:21 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

vcucko

To je samo prihvatanje zdravo za gotovo zapadno - titoističkog narativa. Staljin je psihopata jer je spasio Rusiju od totalnog uništenja (zapad), odnosno jer je hteo da smakne Tita (titoisti). A Lenjin, prvi i pravi masovni ubica i manijak, direktan nemački špijun, e on je dobar.

Tako su nam tuvili u glavu decenijama, džabe ti sad da pričaš.


Скоро сам читао неки чланак у Њујорк Тајмсу из ’86. "Југославија после Тита", каже аутор у том тексту да су анкетирали југословеску омладину (шта год то било) која је за њих најпопуларнија личност тог времена... и најпопуларнија личност је, пази сад... Роналд Реган, а на последњем месту је Лењин.

Не доказујем ништа, не тврдим ништа, само ми је било занимљиво.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:21 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

floki


нисам сепрњцизно изразио, пардон

мислио сам на коткина, историчара, као човека од задатка, да пуно истине каже, али ипак да тако упакује ствари да су руси зли а клинтони и обаме мајке терезе... човек је историчар за своје тржиште


Da ponovo sam pročitao tvoj komentar i shvatio da je to pitanju, tj da sam pogrešno ukapirao.

No, i dalje ostajem pri tome da je Koba (kao on, sam po sebi) u suštini bio bliži civilizaciji smrti :)
floki floki 23:22 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

vcucko
floki
a da i dalje mislim da je Staljn bio teški psihopata


ово ће много од тога да зависи колико ћеш аргумената (и поговото одакле) прочитати...


Ne treba tu mnogo argumenata.

To je samo prihvatanje zdravo za gotovo zapadno - titoističkog narativa. Staljin je psihopata jer je spasio Rusiju od totalnog uništenja (zapad), odnosno jer je hteo da smakne Tita (titoisti). A Lenjin, prvi i pravi masovni ubica i manijak, direktan nemački špijun, e on je dobar.

Tako su nam tuvili u glavu decenijama, džabe ti sad da pričaš.


не лењин, троцки...
сотона
shmoo shmoo 23:27 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

floki
vcucko
floki
a da i dalje mislim da je Staljn bio teški psihopata


ово ће много од тога да зависи колико ћеш аргумената (и поговото одакле) прочитати...


Ne treba tu mnogo argumenata.

To je samo prihvatanje zdravo za gotovo zapadno - titoističkog narativa. Staljin je psihopata jer je spasio Rusiju od totalnog uništenja (zapad), odnosno jer je hteo da smakne Tita (titoisti). A Lenjin, prvi i pravi masovni ubica i manijak, direktan nemački špijun, e on je dobar.

Tako su nam tuvili u glavu decenijama, džabe ti sad da pričaš.


не лењин, троцки...
сотона






shmoo shmoo 23:28 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

floki floki 23:32 24.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

vrabac_onaj
floki


нисам сепрњцизно изразио, пардон

мислио сам на коткина, историчара, као човека од задатка, да пуно истине каже, али ипак да тако упакује ствари да су руси зли а клинтони и обаме мајке терезе... човек је историчар за своје тржиште


Da ponovo sam pročitao tvoj komentar i shvatio da je to pitanju, tj da sam pogrešno ukapirao.

No, i dalje ostajem pri tome da je Koba (kao on, sam po sebi) u suštini bio bliži civilizaciji smrti :)


прво бисмо морали да упоредимо шта тачно подразумевамо под цивилизацијом смрти, можда нам се ту хватање церовићеве идеје мало разилази
vcucko vcucko 06:18 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

floki


не лењин, троцки...
сотона

Sad si naebo kad ti Mosad bane na vrata

Onda ja ovakav onakav što slavim Mustafu. Koji ga je poslao gde treba
vcucko vcucko 06:22 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

vrabac_onaj
floki


нисам сепрњцизно изразио, пардон

мислио сам на коткина, историчара, као човека од задатка, да пуно истине каже, али ипак да тако упакује ствари да су руси зли а клинтони и обаме мајке терезе... човек је историчар за своје тржиште


Da ponovo sam pročitao tvoj komentar i shvatio da je to pitanju, tj da sam pogrešno ukapirao.

No, i dalje ostajem pri tome da je Koba (kao on, sam po sebi) u suštini bio bliži civilizaciji smrti :)

Koba je do 22. juna '41. bio komunista. Tu negde je počeo njegov Umverwaltung, da bi sa Staljingradom postao ruski car.
A careva je bilo svakako boljih, ali i gorih i luđih.
To što je posle njega došla bulumenta nit-smrdi-nit-miriše ukrajinskih gensekova, koji su uglavnom nečinjenjem poslali sve dođavola, to je druga stvar i nevolja.
milisav68 milisav68 07:26 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

zilikaka

Najkrače- politika i lični patriotizam nisu isto.

Nisu, ali nije ni patriotizam dizanje revolucije, i izazivanje ideoloskog gradjanskog rata pod okupacijom.

Pazi, sam naziv - "Uzicka republika" ti govori o nameri dizanja ustanka.

Kod Rusa je tada bila rasciscena situacija, i ja to postujem, bez obzira sto su bili komunisti na vlasti.

Tako bih isto imao vise postovanja prema nasim komunistima/herojima da su bili na vlasti pre 6.aprila '41.

Ovako su isprljali sve ono pozitivno sto je bilo u njihovim redovima - za vreme rata, a ponasanjem posle rata su se posrali na to.
predatortz predatortz 08:00 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

Ti kao u doba hladnog rata.


Nema tu hladnog i nehladnog rata.
Ili imaš slobode, ili ih nemaš.
Mi ih nismo imali. Bili smo lajt verzija Severne Koreje, nešto otvoreniji prema svetu jer je sistem shvatio da neće opstati ako ne pusti milion ljudi da odu u pečalbu. Taj milion, poslat iz socijalističkog raja na truli zapad, je bio jedan od ključnih motora koji je taj krš od broda držao da ne potone. Taj milion je izdržavao bar još pet miliona, pokretao privredu, trgovinu, zanate, jer su gradili, ulagali, kupovali, slali roditeljima, ženama, školovali decu.
A da je taj milion opstao u SFRJ, za leba imali ne bi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 08:37 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400


Da, ja sam klasičan primer pitomca kumrovačke škole kao što znaš :)

To ti kažem :)
maliperica maliperica 09:15 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

predatortz
Ti kao u doba hladnog rata.


Nema tu hladnog i nehladnog rata.
Ili imaš slobode, ili ih nemaš.
Mi ih nismo imali. Bili smo lajt verzija Severne Koreje, nešto otvoreniji prema svetu jer je sistem shvatio da neće opstati ako ne pusti milion ljudi da odu u pečalbu. Taj milion, poslat iz socijalističkog raja na truli zapad, je bio jedan od ključnih motora koji je taj krš od broda držao da ne potone. Taj milion je izdržavao bar još pet miliona, pokretao privredu, trgovinu, zanate, jer su gradili, ulagali, kupovali, slali roditeljima, ženama, školovali decu.
A da je taj milion opstao u SFRJ, za leba imali ne bi.

Argument jeste hladnoratovski, a i moj odgovor.
Čemu slobode o kojima govoriš,ako nema i onih drugih ?

Neshvatljivo mi je olako crno -belo zaključivanje u ovoj raspravi ( četnici /pertizani, socijalizam / kapitalizam ).
Bez kontekstualizacije u vremenu i prostoru i bez uporedne analize sličnih događanja.
Francuska revolucija je utemeljila ideologiju liberalnog republikanizma, posle strahovitih pokolja i ljudskih žrtava.
Treba li podsetiti na zločine Robespjera i gušenje pobune u Vandeji, koja je zapravo imala razmere genocida.
Postrevolucionarno vreme je uvek i svuda imalo slične karakteristike - do konsolidacije novog poretka.




g.radicevic g.radicevic 11:49 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

To su slobode koje imamo.
Da li umemo da se koristimo njima, to je za drugu raspravu, ali ih definitivno imamo a nismo ih imali.

kažem isključivo na osnovu ličnog iskustva, da su to samo prividi slobode koju mislimo da imamo.

za stranku neznam, politika me ama baš ne zanima-verovatno si u pravu

što se posla (firme) tiče, e to sam debelo na svojoj koži osetio šta znači uplitanje političkih interesa u područje struke, odnosno javno davanje nebuloznih i lažnih obećanja, i pritisak da se struka po svaku cenu podredi tome, ili iskoristi kao pokriće i krivac za neispunjavanje. hvala im na tome, ''urazumili'' su me da odem u inostranstvo i tamo se bavim poslom za koji sam se školovao i za koji sam stručan i na način kako je to normalno. i ekonomski benefiti su značajni.

tačno, možemo da kažemo i da odjebu od naše dece, oni će to vrlo rado. opet iz ličnog iskustva, muško dete je diplomiralo na tehničkom (državnom) fakultetu, pre 23. rođendana, i kako nije bilo zainteresovano za nekakvu njihovu (političku) akademiju, nisu ni oni bili zainteresovani za njegovo znanje i talente. opet hvala im na tome. danas živi u Austriji, završiće master pre 25. rođendana, automatski i boravak bez ograničenog trajanja, i posao u skladu sa znanjem. majka će ko majka patiti, al ''bolje da ga žEli, nego da ga žAli''
vcucko vcucko 11:53 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

crossover
vcucko

To je samo prihvatanje zdravo za gotovo zapadno - titoističkog narativa. Staljin je psihopata jer je spasio Rusiju od totalnog uništenja (zapad), odnosno jer je hteo da smakne Tita (titoisti). A Lenjin, prvi i pravi masovni ubica i manijak, direktan nemački špijun, e on je dobar.

Tako su nam tuvili u glavu decenijama, džabe ti sad da pričaš.


Скоро сам читао неки чланак у Њујорк Тајмсу из ’86. "Југославија после Тита", каже аутор у том тексту да су анкетирали југословеску омладину (шта год то било) која је за њих најпопуларнија личност тог времена... и најпопуларнија личност је, пази сад... Роналд Реган, а на последњем месту је Лењин.

Не доказујем ништа, не тврдим ништа, само ми је било занимљиво.

A jel imaš nešto iz 1936.?

Ili rejting Bila Klintona iz 1999.?

Doduše, verujem da je trenutno nandžarasti pristojno plasiran
vcucko vcucko 12:13 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

predatortz
Ti kao u doba hladnog rata.

A da je taj milion opstao u SFRJ, za leba imali ne bi.

Misliš, da je ostao ne bi opstao
Čisto for the record.

Meni pričaš o tome?

Mada pečalbarskih zemalja je bilo, jeste i biće, nevezano za državno uređenje.
Upravo tu negde kad su naši slali za Njemaćku, pola Portugala je radilo u Francuskoj (jedan od jačih primera). I mnogo Talijana s juga (s juga Italije, ne Jugom 45) je stiglo u D zajedno s našima.
U Turskoj nikad nije bilo ni k od komunizma pa ih ima više nego u Brusi i Smirni zajedno.

Tako da i nije neki argument. Jeste argument, ali nije neki.

Nego, drugo nešto. Da je Koba '48. uspeo da smakne Broza, verovatno se ne bismo vucarali po Trstu za farmerke (jaka stvar u pm). Ali ni ti ni ja ne bi morali '91. odn. '92. u uniformu, jer bi te neke stvari bile davno rešene i završene.
Smakni malo ideologiju sa vizure i saberi dva i dva. Poveži sivu i zlatnu
predatortz predatortz 12:18 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

Smakni mali ideologiju sa vizure i saberi dva i dva.


18 grobova na našem groblju,sve braća i najbliži rođaci, moji prezimenjaci. Njih je smakla ta ideologija. Očeva generacija je, a znaš da je običaj da se deca u našim krajevima identifikuju prema ocu, prepoznavana po majčinom imenu. Ono, umesto Petar Milošev, bilo je Petar Darinkin. Očeva nije bilo. Pojeo ih mrak komunizma!
Jedini greh im je bio što su bili protiv komune i ustašije istovremeno.
vcucko vcucko 12:37 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

predatortz
Smakni mali ideologiju sa vizure i saberi dva i dva.


18 grobova na našem groblju,sve braća i najbliži rođaci, moji prezimenjaci. Njih je smakla ta ideologija. Očeva generacija je, a znaš da je običaj da se deca u našim krajevima identifikuju prema ocu, prepoznavana po majčinom imenu. Ono, umesto Petar Milošev, bilo je Petar Darinkin. Očeva nije bilo. Pojeo ih mrak komunizma!
Jedini greh im je bio što su bili protiv komune i ustašije istovremeno.

Da, ali ta ista ideologija je samo par godina posle rata slala na Goli upravo zbog vernosti samoj sebi. Ne znam za bolju formulaciju, šizofrena je ali je takva.

U prevodu, 20+ milona vojnika Crvene Armije koji su ostavili kosti po pola Evrope slabo imaju veze sa tim što si napisao. A bez njih, sami, nikad ne bi pobedili ni ustaše, kamo li Nemce i ostale.
Za te račune i mrtve vidi sa lokalnom fukarom, ne sa Staljinom.

Brozova vlast je bila više operetska diktatura južnoameričkog tipa nego komunistička. Misliš li da je u Kočabambi Bolivija bilo više političkih ili ekonomskih sloboda nego u Tuzli?
nikvet pn nikvet pn 13:18 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

vcucko
Brozova vlast je bila više operetska diktatura južnoameričkog tipa nego komunistička
.

Јако се вараш. На западној страни СФРЈ отприлике тако је и било али у мојој чаршији посред Србије никако није. Две озбиљне извозне предратне фабрике и сијасет повезаних фирмица наоколо у трену су промениле газду, моћни сељаци опљачкани и шиканирани а православна црква ољагана. Јак индустријски град за 75 година уместо напретка сишао је у турбосељану.

Никаква оперета него тврда диктатура. Са рецидивима.
vcucko vcucko 20:45 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

nikvet pn
vcucko
Brozova vlast je bila više operetska diktatura južnoameričkog tipa nego komunistička
.

Јако се вараш. На западној страни СФРЈ отприлике тако је и било али у мојој чаршији посред Србије никако није. Две озбиљне извозне предратне фабрике и сијасет повезаних фирмица наоколо у трену су промениле газду, моћни сељаци опљачкани и шиканирани а православна црква ољагана. Јак индустријски град за 75 година уместо напретка сишао је у турбосељану.

Никаква оперета него тврда диктатура. Са рецидивима.

Naravno diktatura i kult ličnosti, jedan od jačih u svetu. Kompletna indoktrinacija od detinjstva do penzije.
Ali ne nužno komunistička. Pogotovo ne sovjetski komunistička.



Čang-Kaj-Šekov memorijal u centru Taipeja. Bio. Unutra ogromna statua, puštaju ti film, radna soba, u vitrinama uniforma koju je nosio tad i tad, sablja iz bitke te i te, penkalo kojim je potpisao to i to.
Kult ličnosti nije nužno komunistička kategorija.
vcucko vcucko 21:10 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

nikvet pn


Kad kažem operetska, ne mislim na tvrdo-meko. Nego na pojavne oblike. Diktator u beloj uniformi ili odelu, optočen zlatom, koji se vozi u zlatnim kočijama našeg doba i pućka tompus. Nateruju mu mede, veprove i jelene kapitalce, na mitskoj beloj lađi jezdi morima i pohodi Čedine ljudoždere
Ljude su bez blama predstavljali kao: drug taj i taj, on radi na tome da naš voljeni drug Tito dobije Nobela za mir

To nije sovjetska škola. Koba nikad nije izlazio iz ratne uniforme, a tek ovi bezlični posle njega, oni i da su hteli ne bi mogli ni umeli. Čuj kult ličnosti Leonida Brežnjeva, smešno i zvuči.

A kad se setim, jedan od glavnih titoističkih argumenata protiv Staljina bio je stvaranje kulta ličnosti
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:13 25.06.2020

Re: A pošto smo prebalili 400

Kult ličnosti nije nužno komunistička kategorija.


Naravno, eno još uvek u Španiji starina koje oplakuju Franka.

A o Pinočeu i čileanskim babama da ne pričam. To im bila prva ljubav.
maliperica maliperica 06:40 25.06.2020

I...


Preporučujem .

https://www.youtube.com/watch?v=cA9bBeBrDcg

Usput

Voleo bih da neko proveri tvrdnju da USA troši godišnje

- 4 milijarde $ na zdravstvenu zaštitu
- a preko 700 milijardi na naoružanje ( vojni budžet )

Toliko o ljudskim / političkim /ekonomskim pravima .

Ili možda pravo na zdravstveno osiguranje i nije neko pravo, ili je manje važno od navedenih ?

bene_geserit bene_geserit 08:15 25.06.2020

Re: I...

Voleo bih da neko proveri tvrdnju da USA troši godišnje
- 4 milijarde $ na zdravstvenu zaštitu
- a preko 700 milijardi na naoružanje ( vojni budžet )

Ovo je sad ozbiljna dilema,
da li zbog toga što ne umeš da uradiš jednostavan search u gugletu,
ili zbog toga što možeš da poveruješ u gluposti tog reda veličine.
(slikica dole je za 2015-tu, za 2019-tu nema tako lepe slikice, ali su brojevi slični samo nešto veći, 4.4T$ ukupan budžet)



Usput ovo gore je samo federalni budžet, USA troši godišnje preko 4 triliona (engleskih triliona, 4000 milijardi) na zdravstvo (kad se saberu cene svih zdravstvenih usluga u zemlji godišnje), i nije problem što se troši premala već prevelika količina para tj. cena zdravstvenih usluga i lekova je otprilike 2x-3x skuplja nego drugde po razvijenom svetu.
Ili možda pravo na zdravstveno osiguranje i nije neko pravo

Pa imaš pravo da kupiš zdravstveno osiguranje a ne moraš ako nećeš, dakle em imaš slobodu, em sam plaćaš za sebe, ne očekuješ da drugi plate račun. Gde češ bolje.
A država ako hoće nešto korisno da radi bi mogla da ograniči cene, iz nekog razloga tržište ne radi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:44 25.06.2020

Re: I...

Sine, koja smo mi zemlja oaza socijalnih davanja! . A još i za doznake pretekne. Ne znam samo kako je perica omašio za skoro 3 reda veličine, ustvari, znam.

Nego, zamalo da završim kod sudskih izvršitelja: dugovao sam 20 dolara za ko-pej za fizikalnu terapiju u januaru, i zbog korone mi za to stigne račun pre neki dan (a i inače stižu sa jedno 4-5 meseci kašnjenja dok osiguranje to ne isprocesira), uzmem i platim kao i uvek. Kad, juče mi stižu dva pisma datirana na prošlu i pretprošlu nedelju u kome me obaveštavaju da su se baš jako uzrujali jer nisu uspeli da mi naplate dugovanje, i da će ako ne platim u roku od odma moj slučaj da proslede debt collectorima...

A pre dosta godina su mi tako banuli oni baunty hunter-i na vrata, tražili nekog ko je pre nas živeo u kući koju smo rentirali, pa otperjao, ostavo dugove. Kasno noću zvonili, ja otvorim, a ono neki ćelavci, sa ožiljcima, tad još nisam imao Sredoja, ali su i oni imali značke i uredne službene legitimacije, pitali jesam li ja taj, i tražili mi ID da se uvere da nisam. Izvinili se lepo i otišli.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana