Istorija| Mediji| Obrazovanje| Planeta| Politika

Енглески отац

mirelarado RSS / 15.08.2020. u 17:08

 

Част ми је што сам у прилици да објавим занимљив чланак нашег блогоколеге Шмуа, одраније познатог читаоцима овдашњим. :)  

https://www.youtube.com/watch?v=2booy9cMBE0


„Није то српски отац па да га псује ко стигне! То је, бре, енглески отац!"

 

 

Овог лета у Србији је домаће издавачко предузеће Лагуна у преводу објавило књигу Пола Стратерна „Успон и пад - историја света у десет царстава". Књигу је превела Татјана Бижић, а лекторски и коректорски посао обавили су Владимир Стокић, Саша Новаковић и Драгослав Баста. Оригинални наслов, Rise and Fall: A History of the World in Ten Empires, објављен је у Великој Британији 2019. године.

 

Књига је представљена 1. августа ове године и у емисији „Степеник" на Другом програму Радио Београда у којој је гостовала и говорила и о књизи и о аутору Татјана Бижић. Ту емисију можете послушати

 

НА ОВОМ ЛИНКУ

 

https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/4035098/uspon-i-pad.html

 

(линк за радио емисију)

 

 

Пол Стратерн је занимљив аутор. По вокацији уопште није историчар, био је предавач на универзитету Кингстон у Лондону где је подучавао филозофију и математику, али је објављивао много наслова и из других научних области попут историје, медицине, економије и теорије књижевности. Осим тога, писао је и романе, а за своје дело A Season in Abyssinia: An Impersonation of Arthur Rimbaud објављено давне 1972. добио је престижну литерарну награду Somerset Maughm Award намењену промовисању младих аутора на пољу некњижевног и књижевног стваралаштва у Великој Британији.

 

Стратерн је рођен 1940. године у ирско-шкотској породици у Лондону (дакле Келт, не Енглез J ), студирао је на Тринити колеџу у Даблину, служио је у британској трговачкој морнарици, живео на грчким острвима, путовао половином шездесетих по Истоку... Све то заједно, целокупно његово животно искуство, оно што је видео и чуо путујући с једног краја земаљске кугле на други, сва та стечена искуства испреплетена са одличним образовањем и способношћу да се упушта и у дубину појава са којима се сусреће у свом животу, а не само да клизи по њиховој површини, сигурно је изузетно много допринело и стварању ове књиге о којој је овде реч.

 

„Успон и пад - историја света у десет царстава" је изузетно занимљив покушај да се читава позната нам историја човечанства сажме у десет поглавља од по, отприлике, двадестак страна свако и да се кроз приказ сваког од тих десет царстава, империја, и њихових култура и цивилизацијских доприноса читавом човечанству, сваки пут још једном потврди познати образац о три фазе кроз које су до сада пролазиле све империје за које знамо, њихов успон (прва генерација осваја територије и ствара материјалну подлогу за своје наследнике), врхунац (друга генерација која развија културу тог царства на основу материјалне подлоге наслеђене од својих предака) и неумитни пад и пропаст сваког од тих царстава као некакво правило које се у историји понавља толико пута. У сваком појединачном случају те фазе кроз које је пролазила свака од поменутих империја имале су велике сличности без обзира на развој технике и технологије у том историјском периоду у којем је свако од тих царстава постојало, а све њих повезују као покретачки моменти воља за моћ и трговина као економска основа и начин на који је долазило до преплитања култура, преузимања културних образаца и њиховог разрађивања и надограђивања у следећем периоду историје.

 

Књига има следећа поглавља:

 

1) Акадско царство

2) Римско царство

3) Омајадски и Абасидски калифат

4) Монголско царство

5) Династија Јуан

6) Астечко царство

7) Османско царство

8) Британско царство

9) Руско царство

10) Америчко царство

 

Примећујете да нема посебног одељка за најдуговечније икада до сада европско царство, Ромејско царство (Византију), али оно се помиње често у оквиру другог поглавља што је и сасвим логично за државу која је у историји остала упамћена као источно римско царство, односно природни средњевековни наставак старог Рима на истоку Европе исто онако као што је на западу Европе то било Свето римско царство 4-5 векова касније.

 

Свакоме од тих поменутих царстава Стратерн признаје и допринос које је оно дало човечанству кроз достигнућа у својој култури, науци, економији, политици, друштвеним односима...

 

Ако вас занима да ли се Срби помињу у овој књизи, одговор је не. Барем се не помињу директно, али можемо рећи да се помињу посредно, помињањем Југославије која се распала под дејством центрифугалних и центрипеталних сила унутрашње и спољне политике у чему је верска мржња, за коју Стратерн каже да је последица вековног бивствовања Османског царства на Балкану, имала своју значајну, по аутору књиге, и одлучујућу улогу.

 

Понављам, ова књига је изузетно занимљив покушај да се на прилично суженом простору представи 5000 година историје човечанства и по мом мишљењу Стратерн је то одлично урадио захваљујући томе што је из преобимног материјала успео да извуче оне кључне чињенице које нам на одличан начин приказују узрочно-последичне везе успона, врхунца и пада свакога од ових десет царстава, империја, чији је историјски пут приказан у овој својој књизи. То јесте заиста врхунско умеће - сажети вишевековну историју било којег од тих царстава на двадесетак страна оголивши и приказавши читаоцу само оне најважније и најбитније детаље на тако малом простору.

 

И за крај, две мале занимљивости из књиге које би, евентуално, могле да покрену дискусију у коментарима.

 

Причајући у осмом поглављу о Британском царству, Стратерн наравно не пориче све оне патње и страдања народа које је у свом колонијалном царству под својом управљачком руком држала та империја у којој сунце никада не залази.

 

( Како то често тврди мој колега историчар из школе вичући из свег гласа забреклих жила на врату и лупајући руком по катедри у учионици или столу у зборници: „Где год је енглеска чизма крочила, ту је било крви до колена!!!" J )

 

Он чак каже да захваљујући неким ситним прекоморским поседима (не рачунамо Канаду и Аустралију) Британија још увек неком бледом сенком подсећа на то царство које је свој успон почело победом над Шпанском армадом 1588. и вишевековном превлашћу над светским морима, које је врхунац доживело у викторијанском 19. веку, а свој пад дочекало појавом Сједињених Америчких Држава у Европи 1917. године. Мада и ту сасвим оправдано можемо поставити питање није ли та империјална монархија на издисају само пронашла даваоца вештачког дисања у младој и узаврелој прекоокеанској републици и својој некадашњој колонији која је после стицања превласти на светским морима стекла и превласт у ваздуху?

 

Стратерн ипак, некако домољубно британски, покушава да пронађе и мало оправдање за понашање и однос према колонизованом становништву и територијама те империје у којој сунце никада не залази понављајући по неколико пута ону чувену реченицу са састанска јеврејског покрета отпора у древном Јерусалиму из филма Брајаново житије: "А шта су Римљани уопште икада и учинили нешто за нас? Осим водовода, путева, римског права,..." И сам Стратерн често ту реченицу понавља и када су остале колонијалне силе у питању (Француска, Шпанија, Португал, Русија и у нешто мањој мери Холандија, Белгија и Немачка), али и када прича о успону и паду сваке појединачне империје у десет поглавља своје књиге.

 

Други занимљив детаљ ове књиге који бих вам овде издвојио је Стратернова посвета на почетку. Она је кратка и необична и гласи:"Кајзеру и Лењину".

 

У осмом поглављу Стратерн објашњава откуд таква посвета овој књизи. Наиме, он каже да је то била здравица којом је његов отац у својим познијим годинама као успешни пословни човек у Лондону наздрављао уз пиће са својим друштвом. Када би га питали откуд таква здравица, Стратернов отац је кратко објашњавао: „Кајзер ме је избавио из Глазгова, а Лењин ми улио веру да би могло бити правде на овоме свету."

 

https://www.youtube.com/watch?v=qpK6GcViC88 

 



Komentari (663)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 21:59 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Uredila ti je '45 (i polovini Evrope) a ti se i dan danas zbog toga češeš. Kako Moskva uredi svoju, tako će i tvoju. To je provalio još Drug Marks i turio u danas svima dostupnu knjigu, al' nema ko da čita.


Ima, ima, ja o tome kukam tri meseca, samo niko ne jebenda.

Portland.
maksa83 maksa83 22:03 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ima, ima, ja o tome kukam tri meseca, samo niko ne jebenda.

C, nije to ta knjiga.

Ali je Amerika danas sjajan primer kako izgleda kad ti Rusija bira esablišment, tačno ono o čemu Marks govori u toj drugoj knjizi za koju je malo ko čuo, a još manje pročitao.
alselone alselone 22:04 17.08.2020

Re: Uspon i pad

C, nije to ta knjiga.


Nije knjiga, ovo je život.
maksa83 maksa83 22:06 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Nije knjiga, ovo je život.

Ma to su frindž budale, kao likovi koji nađu pradedin šinjel na tavanu i onda odu u njemu u školu da budu zanimljivi i drugačiji.

Koliko ceniš da će ti likovi dobiti na izborima (kada bi uopšte postojali kao realna varijanta)?
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:08 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Ima, ima, ja o tome kukam tri meseca, samo niko ne jebenda.

C, nije to ta knjiga.

Ali je Amerika danas sjajan primer kako izgleda kad ti Rusija bira esablišment, tačno ono o čemu Marks govori u toj drugoj knjizi za koju je malo ko čuo, a još manje pročitao.


Ček, ti stvarno misliš da su SAD tolika banana republika da su Rusi mogli da imaju presudan uticaj na ishod prethodnih izbora za predsednika?
alselone alselone 22:10 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ma to su frindž budale, kao likovi koji nađu pradedin šinjel na tavanu i onda odu u njemu u školu da budu zanimljivi i drugačiji.


ne, apsolutno ne, danas se ljudi otpuštaju sa posla zbog verbalnog delikta, kao u najgore doba komunizma. samo što nije u pitanju rusija nego amerika.
alselone alselone 22:11 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ček, ti stvarno misliš da su SAD tolika banana republika da su Rusi mogli da imaju presudan uticaj na ishod prethodnih izbora za predsednika?


Od te patke ostao realno samo puvanjak posle 4, 5 godina.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:11 17.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone
Ma to su frindž budale, kao likovi koji nađu pradedin šinjel na tavanu i onda odu u njemu u školu da budu zanimljivi i drugačiji.


ne, apsolutno ne, danas se ljudi otpuštaju sa posla zbog verbalnog delikta, kao u najgore doba komunizma. samo što nije u pitanju rusija nego amerika.


i engleska (još jedna zemlja proleterska)
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:13 17.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone

Od te patke ostao realno samo puvanjak posle 4, 5 godina.


ma maksu sam bre pitao, ne tebe :)
alselone alselone 22:14 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ali je Amerika danas sjajan primer kako izgleda kad ti Rusija bira esablišment, tačno ono o čemu Marks govori u toj drugoj knjizi za koju je malo ko čuo, a još manje pročitao.


Nisam ovo ispratio u komentaru.

Ja se slažem.

Ali gle sad ovo - ja sam spreman da kažem kako su i ruski sistem i američki na vlasti i američki koji se sprema da dodje na vlast sranje, da li si ti spreman da kažeš isto?

Više dodirnih tačaka sa komunizmom danas imaju demokrate u americi i njihovi pijunu u protestima nego Putin.

alselone alselone 22:14 17.08.2020

Re: Uspon i pad

ma maksu sam bre pitao, ne tebe :)


Ne mogu da odolim.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:17 17.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone

Više dodirnih tačaka sa komunizmom danas imaju demokrate u americi i njihovi pijunu u protestima nego Putin.



ma nije to ni komunizam, meni to više liči na španiju iz doba inkvizicije.
alselone alselone 22:17 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Najodvratnija i najopasnija relativizacia komunizma se danas dešava u Americi.
Go figure!
alselone alselone 22:18 17.08.2020

Re: Uspon i pad

ma nije to ni komunizam, meni to više liči na španiju iz doba inkvizicije.

Ne, čist komunizam iz najopasnijeg perioda.
g.radicevic g.radicevic 22:19 17.08.2020

Re: Uspon i pad

deseiće se i taj tok jednog dana, a u pravu si, naravno, nemačka ima sada bolje poluge kontrole


što se mene lično tiče, i nemora
ja se rešio zavisnosti od ruskog gasa
investirao u kotao na pelet, pa sad ako drug Volođa opet reši da zajaši onu cevku, i namota volanom pun desni, mogu da mu pokažem srednji prst, i okrenem kuglventil ulevo.
nema da se smrzavam ko onomad, i čekam da me mutiAngela pomazi po glavi, što sam bio dobar i pio riblje uulje.
alselone alselone 22:21 17.08.2020

Re: Uspon i pad


što se mene lično tiče, i nemora
ja se rešio zavisnosti od ruskog gasa
investirao u kotao na pelet, pa sad ako drug Volođa opet reši da zajaši onu cevku, i namota volanom pun desni, mogu da mu pokažem srednji prst, i okrenem kuglventil ulevo.
nema da se smrzavam ko onomad, i čekam da me mutiAngela pomazi po glavi, što sam bio dobar i pio riblje uulje.


Najjeftinije grejanje na struju.
Može i drvo ako kradeš u šumi.
shmoo shmoo 22:22 17.08.2020

Re: Uspon i pad

apostata

Srbin katolik je i Lujo Bakotić.



Да, рођен у Сењу.

Било је подоста Срба католика по читавој Далмацији све док није дошла нека чудна мода (да л' по рецепту Коминтерне или Ватикана или оба истовремено?) да се нације на Балкану одређују према вероисповести и Балканци ту ступидарију прогутали, па је много тих Срба католика постало експресно (историјски гледано) Хрватима католицима, а само православни Срби остадоше Срби.

Иначе, Бакотићев превод Новог и Старог завета СПЦ није признала, па су тако за српски језик важећа она два превода Светог писма - Вуков и Даничићев из 19. века и превод Синода СПЦ који је одобрен стотинак и нешто година касније.

(Ово је корисна информација, знам то из искуства, за преводиоце и за лекторе када се позивају на Свето писмо и треба да цитирају у свом преводу на српски језик неке делове из њега. Бакотићев превод је непризнат. И тај Бакотићев превод Светог писма, уз мноштво других непризнатих превода Светог писма на српски језик у данашње време врло често деле бесплатно Јеховини сведоци и остали секташи идући од врата до врата по Србији.)




О Синодском преводу Новог завета (ЛИНК)



floki floki 22:23 17.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone
sa zluradošću gledao kako sve odlazi u qrac.


Evo propade sve, sad mora, od ponedeljka jedan dan sigurno. Od 2008. se najavljuje, pala je nafta, fali u budžetu, znamo mi njihov budžet, sad mora.

Ostalo je samo da uzmemo kokice i gledamo.



у ово би морао да се убаци спољни дуг великих компанија које су делом државно власништво
онда видиш да је тај дуг јако велики и представља, поред централне банке, један од главних метода за исисавање пара од руских ресурса на запад
тако да то нису руски тајкуни, него западни на служби у земљи чији језик говоре јако добро :(
maksa83 maksa83 22:23 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ček, ti stvarno misliš da su SAD tolika banana republika da su Rusi mogli da imaju presudan uticaj na ishod prethodnih izbora za predsednika?

Jebeš mene, Amerikanci ne mogu da se opasulje kakva su banana republika postali. Njima bukvalno nije jasno šta ih je snašlo. Ne naravno onim MAGA QAnon, njima je sve jasno. Kao što je white redblooded amerikancima bilo nepojamno da im crnac bude predsednik i glasali bi protiv njega za plazmodojum, tako će sad isti oni koji nisu hteli da glasaju za Hiari da izađu da glasaju za Deda Biljku kome 10x dnevno moraju da objasne za šta se kandiduje i moraju da prekidaju konerencije za štampu da se ne vidi da on apsolutno ne razume šta ga pitaju.

Da je neko Ameru pre 10 godina rekao "imaćeš Predsednika koji je na funkcije rasporedio svoju decu i zetove" grohotom bi se smejao.

I da, ja verujem da je Tramp ruski aset. Najbolji kontraobaveštajni kung fu u istoriji kontraobaveštajnog kung fua.
freehand freehand 22:24 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Integracija je proces uspostavljanja raznih ekonomskih, političkih, pravnihm kulturoloških itd veza uz pomoć kojih razne razmene postaju slobodne i sve lakše.

Evroazijska kao evroatlantska, samo u kontra stranu u novom vremenu.
alselone alselone 22:24 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Jako ružan i mračan period je pred nama. I to što su ljudi navikli da se pozivaju na autoritete, tipa "vidi kako je u americi" ili "vidi kako je u EU", apsolutno vipe nema smisla.

Ta ista Amerika i EU čuvaju Vučića ovde kod nas. Aj što ga čuvaju Kinezi i Rusi, bolje i nisam očekivao jer su to njihove prakse, ali gde je ta demokratija da se bori za "ljudska prava" Srba u Srbiji danas?
alselone alselone 22:27 17.08.2020

Re: Uspon i pad

I da, ja verujem da je Tramp ruski aset. Najbolji kontraobaveštajni kung fu u istoriji kontraobaveštajnog kung fua.


To što ništa nije dokazano povrh podrške kompletne svetske medijske scene, magnata, FBI, CIJA i ostalih, to nema veze?


Meni sasvim svejedno, jednako mi je smešno i da je Tramp njihov i da je postavljen, i jedno i drugo je budalaština, ali odakle baziraš toliko uverenje?
freehand freehand 22:27 17.08.2020

Re: Uspon i pad


Moskva će ti itekako urediti kuću. Uredila ti je '45 (i polovini Evrope) a ti se i dan danas zbog toga češeš. Kako Moskva uredi svoju, tako će i tvoju. To je provalio još Drug Marks i turio u danas svima dostupnu knjigu, al' nema ko da čita.

Čitajući istoriju neko bi pomislio da je neko, šaljući Lenjina i Moskvi uredio kuću, pa preko Moskve i drugima. Mislim, nisu to ni jednoznačni, ni jednomserni putevi i procesi.
Kako su i Lukašenko i Vučić došli do tih procenata je upravo ono o čemu pričamo. E sad ima kome je to okej i slegne ramenima...


Ne znam za Lukašenka al za Vučića još od čestitke Nikoliću onomad pa do Antonijevića i Bebe Popovića dnas mislim da sam sa pravom siguran da mu ih Putin nije pravio.
g.radicevic g.radicevic 22:28 17.08.2020

Re: Uspon i pad

gostoprimstvo komunizma ko nije doživeo taj nema pojma šta je žurka.


uuuuuffff,
ovo je bio klizeći sa obe noge


Atomski mrav Atomski mrav 22:29 17.08.2020

Re: Uspon i pad

ali gde je ta demokratija da se bori za "ljudska prava" Srba u Srbiji danas?



vrabac_onaj vrabac_onaj 22:29 17.08.2020

Re: Uspon i pad

па су тако за српски језик важећа она два превода Светог писма - Вуков и Даничићев из 19. века и превод Синода СПЦ који је одобрен стотинак и нешто година касније.


Čekaj, važeći za SPC ili za srpski jezik?
Za srpski jezik bi trebalo da je važeće sve što je napisano na srpskom jeziku, o kvalitetu se naravno da rasprljavljati naknadno. A kapiram da je Bakotić smatrao da piše srpskim jezikom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:29 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Moskva će ti itekako urediti kuću.

Hoće ako joj dopustiš ili ako te okupira.
Nisu realni izgledi da Moskva namerava ikoga da okupira.
Kako su i Lukašenko i Vučić došli do tih procenata je upravo ono o čemu pričamo

Kako god da su došli, došli su.
Na nama i Belorusima je da taj svoj, podvlačim svoj, problem rešavamo.

Bilo bi dobro kada bi postojala neka ekstra humana i ekstra poštena sila, neki demokratski bog, koja bi nama i njima rešila probleme, ali takve sile nema.

Previše je primera koji pokazuju da oni koji sebe zovu takvom silom, to ni izdaleka nisu.

Jer, evo recimo ponove se izbori u Belorusiji, sve bude idealno pošteno, bez trunke sumnje, i pobedi Lukašenko, veruješ da bi Makron rekao, pa dobro, evo sad, pošto je većina ipak na njegovoj strani, mi je on prihvatljiv jer je to demokratija.
Ne ne bi, da li je prihvatljiv ili ne uopšte ne zavisi od volje "ispravnog Belorusa" nego od odluke Makrona koja samo slučajno može da se podudari sa voljom tog ispravnog.
maksa83 maksa83 22:30 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Od te patke ostao realno samo puvanjak posle 4, 5 godina.

Taj puvanjak su morali debelo da prefarbaju, a integralnu verziju Trunpo nije pustio da ode u Kongres nego je iskoristio "protective assertion of executive priviledge". Valjda zato što je puvanjak.

Je l znaš da tamo, čak i u toj prefarbanoj verziji piše npr. i ovo:

Russian interference in the 2016 presidential election was illegal and occurred in sweeping and systematic fashion but was welcomed by the Trump campaign as it expected to benefit from such efforts. It also identifies links between Trump campaign officials and individuals with ties to the Russian government, about which several persons connected to the campaign made false statements and obstructed investigations.

Onda možeš misliti šta je prefarbano.

maksa83 maksa83 22:31 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ne znam za Lukašenka al za Vučića još od čestitke Nikoliću onomad pa do Antonijevića i Bebe Popovića dnas mislim da sam sa pravom siguran da mu ih Putin nije pravio.

Da, zato svaki put kad treba da pravi Vladu ne ide kod Putina.

Ups, ustvari ipak ide.
alselone alselone 22:31 17.08.2020

Re: Uspon i pad


uuuuuffff,
ovo je bio klizeći sa obe noge


Bez zezanja. Bio u Rusiji, Kini, Belorusiji... Imamo i mi taj kompleks. Gosta ugostimo bolje nego najrodjenijeg.

Ima u knjigi 7000 dana u Sibiru priča kako je on bežao kroz neku dubinu Sibira i nailazio na mala domorodačka sela. Poglavica mu je dovodio ćerku u šator uveče.

Nije daleko bilo ni u komunizmu. Ne mislim bukvalno nego figurativno.

sa druge strane nije loše bilo ni u drugim siromšnim državama. Što siromašnija država, to veće gostoprimstov.
alselone alselone 22:34 17.08.2020

Re: Uspon i pad


Ups, ustvari ipak ide.

Vučić je posle svakih izbora išao i u Ameriku i u Nemačku. Posle svakih.
Ambasadori Nemačke, Amerike i EU ekipa se najiše zalagala za bojkot bojkota.
Atomski mrav Atomski mrav 22:34 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Što siromašnija država, to veće gostoprimstov.

Istina. Da si bio u Norveškoj, morao bi da poneseš piće za sebe da ne ostaneš žedan.
niccolo niccolo 22:35 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ima u knjigi 7000 dana u Sibiru priča kako je on bežao kroz neku dubinu Sibira i nailazio na mala domorodačka sela. Poglavica mu je dovodio ćerku u šator uveče.

Ali razlog za to je posve drugačije prirode od siromaštva, komunizma i ugošćavanja - radi se o mešanju gena. Kao što u najstarija vremena napraviš pijanku i pozoveš susedno pleme, treba ti društveno prihvatljiv povod i način da se pomešate. Ionako nije bitno ko je genetski roditelj, već ko vaspitava dete...
freehand freehand 22:36 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Onda možeš misliti šta je prefarbano.

A da je pobedila Hilari... Bolje da ne znamo.
shmoo shmoo 22:36 17.08.2020

Re: Uspon i pad

floki

мени је још увек јако нејасно шта се дешава, али им се не пише добро, слично као и украјини, ако пусте ове ликове са запада (пољаке) да улете у белорусију, па ће, као некад, православни да клекну кад пролази пољски пан и љубе руку

ко од себе хоће да направи роба, нека се не буни после



Вазда било и остало.


Дуго ће након пропасти самог Римског царства супротности обележене Рубиконом - слобода и деспотизам, анархија и ред, република и аутократија - наставити да прогањају машту наследника Рима. Можда је река била мала и мутна, толико безначајна да је њена локација на крају заборављена, али име јој се још памти. Није ни чудо. Цезаров прелазак Рубикона био је толико значајан да до данашњих дана означава сваки одсудни корак.

У грчком свету, а и у Италији, ове градове су насељавали људи који себе нису сматрали поданицима фараона или краља краљева, већ грађанима, и који су се поносно хвалисали вредностима по којима су се разликовали од робова - слободом говора, приватном имовином, правима пред законом.

И римском народу су, на крају, досадиле античке вредности, више су му се допадале удобности једноставног ропства и мира. Радије хлеба и игара него бескрајних истребљивачких ратова. Како су сами Римљани признали, у њиховој слободи се налазио зачетак њихове сопствене пропасти

И у вековима који су уследили увек је имало узнемиравајуће дејство.

Ипак све то - чак и кад се прихвати - не умањује нужно важност Републике за наше доба. Управо супротно, може се помислити.



(Том Холанд:"Рубикон - тријумф и трагедија римске републике" )
Atomski mrav Atomski mrav 22:37 17.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone

Ups, ustvari ipak ide.

Vučić je posle svakih izbora išao i u Ameriku i u Nemačku. Posle svakih.
Ambasadori Nemačke, Amerike i EU ekipa se najiše zalagala za bojkot bojkota.


Ipak moram da primetim da dok tamo neki ambasadori i pomoćnici zamenika ministra inostranih poslova Nemačke i SAD diktiraju koji ministri moraju da budu u Vladi, Volođa to saopšti lično & personalno.
alselone alselone 22:37 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Da si bio u Norveškoj, morao bi da poneseš piće za sebe da ne ostaneš žedan.


Verujem.
Bio sam u Danskoj, Holandiji, Nemačkoj pa i u Americi mnogo puta (mada je tamo veoma kompleksno, ima i ovako i onako, zavisi na koga naidješ (mislim na latinose i crnce). .
maksa83 maksa83 22:37 17.08.2020

Re: Uspon i pad

To što ništa nije dokazano povrh podrške kompletne svetske medijske scene, magnata, FBI, CIJA i ostalih, to nema veze?

Kako nije dokazano, pa ljudi pohapšeni i u zatvoru.

Znamznamznam, to im je smešteno.
alselone alselone 22:38 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ali razlog za to je posve drugačije prirode od siromaštva, komunizma i ugošćavanja - radi se o mešanju gena. Kao što u najstarija vremena napraviš pijanku i pozoveš susedno pleme, treba ti društveno prihvatljiv povod i način da se pomešate. Ionako nije bitno ko je genetski roditelj, već ko vaspitava dete...


Jeste, to je samo jedan detalj. Nudili su oni njemu mnogo više od seksa. Ta priča oko mešanja gena se može naći u mnogim ruralnim predelima.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:38 17.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone

Ambasadori Nemačke, Amerike i EU ekipa se najiše zalagala za bojkot bojkota.


Eto nisam ni znao da radim za dotične. Moraću da im ispostavim fakturu :)
alselone alselone 22:39 17.08.2020

Re: Uspon i pad


Ipak moram da primetim da dok tamo neki ambasadori i pomoćnici zamenika ministra inostranih poslova Nemačke i SAD diktiraju koji ministri moraju da budu u Vladi, Volođa to saopšti lično & personalno.


Da, ružniji način i diktatorskiji ali ista poenta. "Naši kurvini sinovi".
freehand freehand 22:39 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Ne znam za Lukašenka al za Vučića još od čestitke Nikoliću onomad pa do Antonijevića i Bebe Popovića dnas mislim da sam sa pravom siguran da mu ih Putin nije pravio.

Da, zato svaki put kad treba da pravi Vladu ne ide kod Putina.

Ups, ustvari ipak ide.

A da ipak malo razmisliš, eventualno pogledaš te njegove agende sa putovanjima i susretima, pre i posle izbora?
bene_geserit bene_geserit 22:40 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Па ако је стрико великог везира Мехмеда, под будним оком свог синовца, обновио Пећку патријаршију, зашто онда не би повремено подсећали Дубровчане на преузете им обавезе према Хиландару?

Interesantno je to oko položaja Srba u Osmajlinskom carstvu.
Ja se malo pa malo ispičkaram sa nekim Bugarinom na Unzu kad počne da sere kako su Srbi izdali hrišćane zato što su u Nicopolis-koj bitci (a i u još ponekoj, Stefan Lazarević, Bajazitov brother-in-low) učestvovali na strani Turaka, a po nekim izvorima i odigrali ključnu ulogu.
Bogarin je posebno osetljiv jer je to drugo Bugarsko carstvo bilo Dušanov vazal a palo je sa tom Nicopolis bitkom, pa je dvostruko kivan na Srbe.
Mislim, ti ostali hrišćani su jedva čekali da nam Turci jbu kevu i da podele sa njima šta god mogu a ovo posle je bilo radi šta moraš da bi preživeo.
maksa83 maksa83 22:40 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Vučić je posle svakih izbora išao i u Ameriku i u Nemačku. Posle svakih.

Misliš da on sam izabere Ivicu Dačića i Mirinog debila Vulina, tj. da je njegova najdublja želja i htijenje da lukrativni energetski sektor drži SPS?
alselone alselone 22:40 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Kako nije dokazano, pa ljudi pohapšeni i u zatvoru.

Znamznamznam, to im je smešteno.


Ostao prost puvanjak na kraju krajeva od osnovne priče. A najjači su je gurali, FBI, CIA, CNN, MSNBC (oni su i najgori) itd.
maksa83 maksa83 22:41 17.08.2020

Re: Uspon i pad

A da ipak malo razmisliš, eventualno pogledaš te njegove agende sa putovanjima i susretima, pre i posle izbora?

Kako ja to vidim, kod Putina ode da mu se objasni sa kim će da formira vladu i kako, a kod Anhele ide da objasni zašto još nije priznao Kosovo i kad misli. U Ameriku ode da ga primi sedmi sekretar četrnaestog pomoćnika sobara.
alselone alselone 22:42 17.08.2020

Re: Uspon i pad


Misliš da on sam izabere Ivicu Dačića i Mirinog debila Vulina, tj. da je njegova najdublja želja i htijenje da lukrativni energetski sektor drži SPS?


Ne mislim. Ali da li ti misliš da nije tačno ono što sam napisao gde je išao posle izbora, pošto si to spomenuo kao važno?
freehand freehand 22:43 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Atomski mrav
alselone

Ups, ustvari ipak ide.

Vučić je posle svakih izbora išao i u Ameriku i u Nemačku. Posle svakih.
Ambasadori Nemačke, Amerike i EU ekipa se najiše zalagala za bojkot bojkota.


Ipak moram da primetim da dok tamo neki ambasadori i pomoćnici zamenika ministra inostranih poslova Nemačke i SAD diktiraju koji ministri moraju da budu u Vladi, Volođa to saopšti lično & personalno.

Za koga to? Na primer? Onu smešnog Koštuničinu dijabolu? Dačića koga su Tadiću u naručje uvalili Britanci i Amerikanci? Bajatovića koji vodi praktično rusku firmu Srbijagas? Ili čaleta Brnabiča, Zoranu Mihajlović, vujovića i još pola vlade od 2012. do danas?
alselone alselone 22:43 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Kako ja to vidim, kod Putina ode da mu se objasni sa kim će da formira vladu i kako, a kod Anhele ide da objasni zašto još nije priznao Kosovo i kad misli. U Ameriku ode da ga primi sedmi sekretar četrnaestog pomoćnika sobara.


Putin najgori.
maksa83 maksa83 22:43 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ostao prost puvanjak na kraju krajeva od osnovne priče.

100%, zato je i prefarban a Trunpo ne da Kongres vidi neprefarban puvanjak pošto ceni njihovo vreme.
Atomski mrav Atomski mrav 22:43 17.08.2020

Re: Uspon i pad

jer je to drugo Bugarsko carstvo bilo Dušanov vazal


Pa kude su bili kad se srpska i bosanska vojska tepala s Turci?
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:44 17.08.2020

Re: Uspon i pad

bene_geserit
Nicopolis bitkom


Nikopoljska bitka ili Bitka kod Nikopolja.
Pomoć prijatelja, ne moraš da se zahvaljuješ
floki floki 22:45 17.08.2020

Re: Uspon i pad

лукашенко би скоро сигурно добио изборе неком већином испод 60% (у минску би вероватно био на неких 40%, не више, али остатак земље и старије становништво, добио би)
шта је будали требало да намешта себи ово сада на 80%, немам појма, ко га јебе

но како год, све то није проблем (не би требало да буде, осим ако ниси либтард - управо је запад данас тај који уређује туђе куће по свету како им је воља, па коме западну укронацисти, коме гајење мака у авганистану, коме вехабисти у саудијској арабији, зависно од ситуације) ни пољака, ни литванаца, ни руса, него само белоруса

ово што апостата прича да су белоруске фирме примамљив залогај је итекако тачно, они тајкуни по русији са енглеским пасошем и кућама по лондону имају задатак да одраде тај посао за свог газду (који није путин, који ту балансира), па се и они још мало омасте додатно

ја верујем да су се руси мешали америма у изборе (и треба, зато што се амери свима мешају) али да је то довело трампа на власт је за мене глупост

трампа на власт је довело то што су амери радили од одласка у кину крајем 80их па надаље, зачињено са оним љигавим говнетом обамом (највећа говна су они који себе продају као наду људима, "hope", "yes we can" и остали маркетинг за жутокљунце и глупаче на избору за мис које се залажу за мир у свету)


едит:
иначе је та (бело-црвено-бела) опозиција у белорусији још пре избора рекла да је све што лукашенко добије преко 3% намештено и они неће признати то
спонтани протести, да, са централом у варшави
alselone alselone 22:45 17.08.2020

Re: Uspon i pad

100%, zato je i prefarban a Trunpo ne da Kongres vidi neprefarban puvanjak pošto ceni njihovo vreme.


Taj nivo agresije i pritiska koji je pratio tu priču započinjao je ratove kao od šale, menjao svetku politiku, uticao na ekonomiju, cenu energenata, hrane, menja granice itd. A da ne može da dokaže kako je jedan narandžasti glupan i njegova klika glupana (to je njihova teza) primala naredbne od druge države i to najneprijateljskije pored svih špijuna.

Pa kako to može?
Atomski mrav Atomski mrav 22:45 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Onu smešnog Koštuničinu dijabolu?


Dobijam više slogova iz baze podataka kao odgovor na ovaj upit. Možeš li da budeš precizniji?
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:46 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Atomski mrav
jer je to drugo Bugarsko carstvo bilo Dušanov vazal


Pa kude su bili kad se srpska i bosanska vojska tepala s Turci?


sve je to bila srpska vojska
alselone alselone 22:47 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ili je Tramp jako glup ili je dijabolički genije najveći svih vremena.

Ne može i jedno i drugo.
maksa83 maksa83 22:48 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ne mislim. Ali da li ti misliš da nije tačno ono što sam napisao gde je išao posle izbora, pošto si to spomenuo kao važno?

Ja tvrdim i dalje da je to važno, i da je to prvo mesto gde ide, i gde se o tome odlučuje.

Da se ne zajebavamo ovde, blokirao je ceo grad na 24h, mobilisao sve prevozničke firme u regionu da bi dovukao narod pred Volodju da mu pokaže kako je on moćan a Volođa voljen, i isponižavao se u procesu za sve pare.
niccolo niccolo 22:48 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Atomski mrav
jer je to drugo Bugarsko carstvo bilo Dušanov vazal


Pa kude su bili kad se srpska i bosanska vojska tepala s Turci?

Dušanov vazal, a Dušan se tek sporadično sukobljavao sa Turcima. Ovi posle nisu držali dovoljnu silu da bi mogli da imaju vazale...
vcucko vcucko 22:49 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Ćuj ba gospar, jesil' ti nešto zaboravijo platit'?

Jer nijedan gladalac to nije tražio, mor trivija!

Turčin sa tvoje slike je naime bio u Beogradu, i naravno da je za njim svojevoljno išao buljuk pravoslavnih hrišćanskih žena.


Turči sa slike je igrao Bali Bega, velikog turskog junaka, rođenog u Smederevu (Semendrija).

Znači, slika se u potpunosti uklapa u prethodni vrapčev post:

upravo oni tj. ovi naši što su "preverili"
Atomski mrav Atomski mrav 22:49 17.08.2020

Re: Uspon i pad

sve je to bila srpska vojska

Kako god, gde su bili Bugari? Mada, da su oni učestvovali, garant bi se utalili sa Turcima...
maksa83 maksa83 22:50 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Pa kako to može?

Ti možeš da verglaš svoju priču, a možeš i da pročitaš šta tamo piše. Ja da ti kopipejstujem više ne nameravam.
alselone alselone 22:50 17.08.2020

Re: Uspon i pad


Da se ne zajebavamo ovde, blokirao je ceo grad na 24h, mobilisao sve prevozničke firme u regionu da bi dovukao narod pred Volodju da mu pokaže kako je on moćan a Volođa voljen, i isponižavao se u procesu za sve pare.


Ne zajebavamo se, pričamo ozbiljno. Njega US i EU klika drži na vlasti. Rusi su ovde odavno ispušili. DS je izgubio kada je izgubio podršku EU i US.

Sećaš se kako je Vesna Pešič navijala za Vučiča. Misliš da je to slučajno? Milička?

US ambasador danas? EU vrhuška sa njihovim hvalospevima? Da ne tražim članke sada, kasno je, znamo svi šta se dešavalo.
alselone alselone 22:52 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ti možeš da verglaš svoju priču, a možeš i da pročitaš šta tamo piše. Ja da ti kopipejstujem više ne nameravam.

Ma mogu i ja tebi da nađem 20 pasusa sada kako o tome nema ništa.

Ali poenta je da se ništa nije desilo, u tome je kvaka.
freehand freehand 22:52 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Atomski mrav
Onu smešnog Koštuničinu dijabolu?


Dobijam više slogova iz baze podataka kao odgovor na ovaj upit. Možeš li da budeš precizniji?

Možda ti je lakše da vidiš na koga sumnjaš, al probaj pod Nenad Popović. Taj je uz jednog od Vulina jedini direktni ruski čovek u toj vladi.
Mada će svi vulini ako im vučić sutra kaže da se obuku u američku zastavu sa kompasom na grudima.
floki floki 22:56 17.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone

Da se ne zajebavamo ovde, blokirao je ceo grad na 24h, mobilisao sve prevozničke firme u regionu da bi dovukao narod pred Volodju da mu pokaže kako je on moćan a Volođa voljen, i isponižavao se u procesu za sve pare.


Ne zajebavamo se, pričamo ozbiljno. Njega US i EU klika drži na vlasti. Rusi su ovde odavno ispušili. DS je izgubio kada je izgubio podršku EU i US.

Sećaš se kako je Vesna Pešič navijala za Vučiča. Misliš da je to slučajno? Milička?

US ambasador danas? EU vrhuška sa njihovim hvalospevima? Da ne tražim članke sada, kasno je, znamo svi šta se dešavalo.


па наравно да запад држи вучића на власти - да му заврну финансијске славине и престану да му дају кредите и клепе санкције ако им засмета, па био би разапет за три месеца

него, јесте видели можда програм милићкине нато недеље у србији, где гостује ивица дачић, па начелник генералштаба војске србије и још неки владимир маринковић? јак руски утицај у три материне...
https://natoweek.rs/en/program
alselone alselone 22:58 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ma nije stvar ni u finansijama, ni u kreditima, mada jeste zapravo, nego ja pričam o najočiglednijim stvarima.

Iz taka sada može da se nađe 10 US i EU zvaničnika koji pričaju hvalospeve o njegovoj vlasti, ekonomskim reformama i slično uz jaaaaaako bojažljive, eto ako ne bi smetali, nemojte šta zameriti, komentare o medijskim slobodama.

A ako bi se potrudio, bilo bi ih i 20.
Atomski mrav Atomski mrav 22:58 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Taj je uz jednog od Vulina jedini direktni ruski čovek u toj vladi.

Malo li je na ovu skupoću? OK, Putin je skromniji od ovih sa Zapada, odnosno interesi su mu konkretniji.

To sa sastavljanjem Vlade me izuzetno podseća na odlomak iz Maratonaca:

AKSENTIJE (još gleda sliku žene): 1922. sreo sam u Šapcu sličnu ženu. Ja i tata išli da
pogodimo neke poslove u kući Bogoljuba Mutavdžića. Odmah sam se zaljubio, ali mi
otac reče: »Nemoj da si šašav, naći ću ja tebi damu u Beogradu. Za tebe je gospoda, a ne
seljanka.« I našao mi je neku ...
MILUTIN: Persu Spasojević.
AKSENTIJE: Jeste ... Do koje nikako nisam dolazio na red od oca i dede. Jedan ustane
drugi legne. A ja sam, kao poslednji slepac, stajao sa strane, sa spuštenim pantalonama.
Zato se u našoj kući ne zna ko je kome otac, a ko kome sin. Možda je meni Mirko deda?
Ne bi me čudilo da jeste, samo da je sposoban.
shmoo shmoo 22:59 17.08.2020

Re: Uspon i pad

vrabac_onaj
па су тако за српски језик важећа она два превода Светог писма - Вуков и Даничићев из 19. века и превод Синода СПЦ који је одобрен стотинак и нешто година касније.


Čekaj, važeći za SPC ili za srpski jezik?
Za srpski jezik bi trebalo da je važeće sve što je napisano na srpskom jeziku, o kvalitetu se naravno da rasprljavljati naknadno. A kapiram da je Bakotić smatrao da piše srpskim jezikom.



Важећи за СПЦ.

Све си у праву.

Али имам амандман.

Прво, само сам поделио корисну информацију за струку.

Друго, не верујем да преводиоци било ког великог, по броју говорника, језика користе баш било који превод Светог писма на свој језик. Нисам то до сада приметио.

А зашто?

Па тим путем се онда долази до неке врсте оних Вукових правила баба Смиљане у коришћењу Светог писма и отежава читаоцу тог превода прилично да се снађе у тим цитатима Светог писма ако се користи мноштво превода, признатих или непризнатих. А Свето писмо ипак није баш било која књига да би се могао имати такав однос према њој.

Поготово не када је српски језик у питању где још увек немамо ни израђене индексе и речнике појмова итд. Светог писма и и тумачења истих, него само преводе.

Енглези имају подоста признатих превода Светог писма. Али ако обратиш пажњу, при цитирању Светог писма на енглеском језику огромна већина англофоних (Британија, Америка, Канада, Аустралија,...) ипак се и даље по дифолту држи оне Кинг Џејмс Бајбл верзије или Интернационалне верзије да се не би долазило до језичких неспоразума у цитатима.

Ако бог да (), надам се биће прилике, упознаћу те са мојом лепшом половином која се неколико година бави израдом индекса појмова и локацијама разних цитата из Светог писма користећи при томе преводе Библије на више језика (мукотрпан посао) па ће ти она боље објаснити разлоге због којих ти ово причам јер се при том послу сусреће са многим проблемима.

(Узгред, имамо и превод Луја Бакотића. Али када год сам радио лектуре, а жена преводе, сви наши послодавци су инсистирали да се држимо само оне две верзије које је признала СПЦ и нису хтели ни да чују да користимо неки други превод. То ти онда све говори о том питању у српском језику.)

maksa83 maksa83 22:59 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Sećaš se kako je Vesna Pešič navijala za Vučiča. Misliš da je to slučajno? Milička?

Mislim da je Vesna Pešić navijala za Vučića slučajno, a Milićka je netragom nestala u vreme navijanja (kad je Vučić dolazio na vlast) ako zanemarimo one njene LDP angažmane ovde koji su više porodičnog tipa, da bi izronila u poslednjih godinu dana sa podrškom Vučiću kada su definitivno usahle avroatlantske dotacije, pošto od nečeg mora da se živi. Ona aktivno napušava EU kada izađe neki loš izveštaj o SNS kartelu, piše im neka ŠtaVasSeSamoTiče pisma i sl. Meni je to malo smešno imajuć u vidu njen minuli rad. Ustvari mnogo mi je smešno.
freehand freehand 23:01 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Malo li je na ovu skupoću? OK, Putin je skromniji od ovih sa Zapada, odnosno interesi su mu konkretniji.

Pa neće baš biti da je konkretniji tako što ima jednog morona koga niko ništa ne pita i drugog morona koga niko ništa ne pita.
Ok, Maksa je rusofob koji očigledno ne može protiv toga, al šta je tvoj problem?
alselone alselone 23:01 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Mislim da je Vesna Pešić navijala za Vučića slučajno


E jebiga.

vrabac_onaj vrabac_onaj 23:01 17.08.2020

Re: Uspon i pad

e ljudi, moram da intervenišem.
ostavite siroma maksu na miru, što ga napadate?
sloboda veroispovesti je u ovoj zemlji ustavom zagarantovana, ma koliko čudna sama veriospovest bila :)
maksa83 maksa83 23:02 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Taj je uz jednog od Vulina jedini direktni ruski čovek u toj vladi.

Glavni direktan ruski čovek u toj vladi je Ivica Dačić, i ceo SPS kadar u energetici oko njega. On je konstanta, Popović i Vulin su ukrasi. Ok, koliko Vulin može biti bilo kakav ukras.
freehand freehand 23:04 17.08.2020

Re: Uspon i pad


Mislim da je Vesna Pešić navijala za Vučića slučajno

Pa i nije za Vučića, nego za De Gola. I za Dačića Čerčila.
Mislim, ne za Staljina i Brežnjeva, nego baš za De Gola i Čerčila.
a i nije slučajno nego je poverovala da će moći da brzo predaju kosovo, to je bio direktan i nedvosmislen motiv.
Pa su se oni usrali, i ona sa njima.
vcucko vcucko 23:05 17.08.2020

Re: Uspon i pad

bene_geserit

Mislim, ti ostali hrišćani su jedva čekali da nam Turci jbu kevu i da podele sa njima šta god mogu a ovo posle je bilo radi šta moraš da bi preživeo.

Upravo si opisao osećanje i postupanje drugih hrišćana prema Romejskom carstvu (Vizantiji). Koje ih je inače sve spustilo sa grane i naučilo da se hrana ne kida rukama, nakon što si tim istim rukama obrisao dupe.

I katolika, što je u neku ruku i normalno, ali i pravoslavnih. Što je ravno oceubistvu.
floki floki 23:05 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Taj je uz jednog od Vulina jedini direktni ruski čovek u toj vladi.

Glavni direktan ruski čovek u toj vladi je Ivica Dačić, i ceo SPS kadar u energetici oko njega. On je konstanta, Popović i Vulin su ukrasi. Ok, koliko Vulin može biti bilo kakav ukras.


а, онда је он ишао код милићке на нато недељу да шпијунира тамо шта причају или да се власи не досете да је он главни руски човек?

или добре мезе, па да се не пропусти...
niccolo niccolo 23:06 17.08.2020

Re: Uspon i pad

jedini direktni ruski čovek u toj vladi.

Mislim da ti ovo nije precizno, on je jedini koji je uspostavio veze samo sa Rusima. Tu greši Maksa kad Dačića gleda kao ruskog čoveka, taj je povezan sa pitaj boga kime sve, uključujući i Ruse. Uostalom, svi oni to rade (barem ovi najozbiljniji među njima), pokušavaju da se povežu i obezbede s više strana. A isto tako i stranci, pa ne mislite valjda da i oni samo po jednog konja za trku imaju. Po pravilu jedan isti trči za više njih.
maksa83 maksa83 23:07 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ok, Maksa je rusofob koji očigledno ne može protiv toga, al šta je tvoj problem?

Pored rusofobije, pažljivo negujem i klerofobiju, ne bih da mi se umanjuje.

Mora neko da bude i sila mraka pored sve te ruske imperijalne dobrohotnosti i popovske skromnosti i duhovnosti.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:07 17.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo



А били су тако готивна раја са својим оригиналним схватањем ислама и склона зидању ћуприја које повезују људе уместо да их раздвајају.




Ako ti se ne gleda cijeli video pogledaj od 6:20


freehand freehand 23:08 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Taj je uz jednog od Vulina jedini direktni ruski čovek u toj vladi.

Glavni direktan ruski čovek u toj vladi je Ivica Dačić, i ceo SPS kadar u energetici oko njega. On je konstanta, Popović i Vulin su ukrasi. Ok, koliko Vulin može biti bilo kakav ukras.

Šeik Bin Zajeb, Toni Bler i Guzenbauer.. I Rudolf Đulijani i Montgomeri.
Ti se zezaš.
alselone alselone 23:08 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Pored rusofobije, pažljivo negujem i klerofobiju, ne bih da mi se umanjuje.

Nije problem, kao što rekoh u jednom pitanju iznad, da se to kaže, nego da li bi bio spreman da primetiš slično na drugoj strani?
alselone alselone 23:10 17.08.2020

Re: Uspon i pad


Šeik Bin Zajeb, Toni Bler i Guzenbauer.. I Rudolf Đulijani i Montgomeri.
Ti se zezaš.

Gde Klintona zaboravi?
maksa83 maksa83 23:11 17.08.2020

Re: Uspon i pad

а, онда је он ишао код милићке на нато недељу да шпијунира тамо шта причају или да се власи не досете да је он главни руски човек?

Šef stalne delegacije Narodne skupštine pri Parlamentarnoj skupštini NATO je do sad bio Šormaz, a neki faktor i Đuka Bizon. Ko je drugi znaš, a ko je prvi možeš da iskopaš. To je kao kada bi mene poslao da budem šef stalne delegacije u Arhijerejskom Saboru.
maksa83 maksa83 23:13 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Šeik Bin Zajeb, Toni Bler i Guzenbauer.. I Rudolf Đulijani i Montgomeri.

Je l ti znaš čemu služe ti likovi?
Atomski mrav Atomski mrav 23:14 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ok, Maksa je rusofob koji očigledno ne može protiv toga, al šta je tvoj problem?


Problem? I don't have a problem, I've got problems! Plural.



Deluje mi da misliš kako mi više smetaju ruske marionete u Vladi od zapadnih, a to nije tačno. Ja sam samo primetio kako Putin preferira direktan kontakt sa Vučićem umesto da koristi diplmatske kanale. Doduše, Vučić se skoro hvalio kako je dobio zlatne ključeve Makronovih tajnih odaja pa izgleda da se i tu stvari menjaju...

alselone alselone 23:15 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Evo ovako da kažem - u Srbiji od petog oktobra na vlasti se nije održao niko ko nije imao podršku Amerike i Nemačke.

Koštunica je to pokušao u jednom momentu i odleteo je kao bela lala, na njega se sjatila kompletna medijska klika. DS je odolevao i tolerisalo im se lapanje, dovodjen je FIAT i pevalo se i rukovalo dok nisu ispalili dogovor oko Kosova. Vučič je tu i dalje, duvaju mu u tikvu za sada jer je školu naučuo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:15 17.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone

Gde Klintona zaboravi?


Joj da, to je ono kad je "bio pametan" pa se kladio na Hilari pošto je ona kobila koja pobeđuje.
Jebeš ga, nisu nama krivi ni Ruje ni Ameri ni EU, mi smo govna...
Atomski mrav Atomski mrav 23:15 17.08.2020

Re: Uspon i pad

а, онда је он ишао код милићке на нато недељу да шпијунира тамо шта причају или да се власи не досете да је он главни руски човек?


Gljivica je dovoljno mudar da ne stavlja sva jaja u istu korpu...
alselone alselone 23:17 17.08.2020

Re: Uspon i pad

mi smo govna...


Mi smo govna.

(u knizi koju mi je maksa davno preporučio, da malo olabavim spiku, koju je pisao FBI tip koji je bio glavni za pregovore sa teroristima, kaže kako teroriste kada hoćeš da umiriš, ponoviš prethodnu rečenicu koju su rekli)
maksa83 maksa83 23:17 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Joj da, to je ono kad je "bio pametan" pa se kladio na Hilari pošto je ona kobila koja pobeđuje.

Ceo svet (minus blogovatelja i onog amera koji pogodi sve izbore) je bio ubeđen da Hilari pobeđuje. E sad što je ovaj na to stavio i neke naše pare, jeste problem.
floki floki 23:18 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
а, онда је он ишао код милићке на нато недељу да шпијунира тамо шта причају или да се власи не досете да је он главни руски човек?

Šef stalne delegacije Narodne skupštine pri Parlamentarnoj skupštini NATO je do sad bio Šormaz, a neki faktor i Đuka Bizon. Ko je drugi znaš, a ko je prvi možeš da iskopaš. To je kao kada bi mene poslao da budem šef stalne delegacije u Arhijerejskom Saboru.


еј веруј ми да не знам ко је ђука бизон, а за овог шормаза сам можда и чуо, мислим то презиме, није често, па некако запара уши

свеједно, мени је тотално идиотски да дачић као прва руска балалајка у србији иде тамо
хајде овај из војске, нато и даље не пропушта прилику да понижава србију, тај је вероватно морао да иде

како год, није први пут да о овоме причамо, ја мислим да прецењујеш руски утицај, разумљиво је, то кад се заљубиш у једно, па слепо слушаш шта ти кажу, тако и ти и пајић
Atomski mrav Atomski mrav 23:18 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ceo svet (minus blogovatelja i onog amera koji pogodi sve izbore) je bio ubeđen da Hilari pobeđuje. E sad što je ovaj na to stavio i neke naše pare, jeste problem.


Nema veze, izgladio je to posle Dačić kada je tražio autogram od Trampa.
floki floki 23:19 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Atomski mrav
а, онда је он ишао код милићке на нато недељу да шпијунира тамо шта причају или да се власи не досете да је он главни руски човек?


Gljivica je dovoljno mudar da ne stavlja sva jaja u istu korpu...


све је то јасно, но онда то није главни руски човек овде, него професионалац, ради за своју корист
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:20 17.08.2020

Re: Uspon i pad

floki
то даје покушај обојене, то је сваком јасно

само је питање замене шта руси имају у плану,мада мислим да немају ништа


Ne znam da li je tacno ali ovo je na advance.hr napisao komentator pod nikom hint, odlicno obavjesten o temama koje komentarise;
"U Bjelorusiji se nalaze dva vojna objekta ključna za Rusiju, jedan osigurava vezu sa svim snagama u zapadnoj hemisferi, dakle podmornicama, a drugi je ključni radarski sustav ranog upozorenja o nuklearnom napadu. Fizičko osiguranje vrši bjeloruska, a ne ruska vojska."
Ako je ovo tacno veliki su ulozi u igri.
alselone alselone 23:21 17.08.2020

Re: Uspon i pad

"U Bjelorusiji se nalaze dva vojna objekta ključna za Rusiju, jedan osigurava vezu sa svim snagama u zapadnoj hemisferi, dakle podmornicama, a drugi je ključni radarski sustav ranog upozorenja o nuklearnom napadu. Fizičko osiguranje vrši bjeloruska, a ne ruska vojska."


Ovo zvuči apsolutno verodostojno.
maksa83 maksa83 23:21 17.08.2020

Re: Uspon i pad

како год, није први пут да о овоме причамо, ја мислим да прецењујеш руски утицај, разумљиво је, то кад се заљубиш у једно, па слепо слушаш шта ти кажу, тако и ти и пајић

Šta da radimo, i njemu i meni Putin bira Presednika, a tebi ne. Uta-ta.
freehand freehand 23:21 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Šeik Bin Zajeb, Toni Bler i Guzenbauer.. I Rudolf Đulijani i Montgomeri.

Je l ti znaš čemu služe ti likovi?

Nisam siguran da razumem šta misliš kad kažeš "likovi", al ako je to trebalo da bude nipodaštavanje - bar trojica među njima su ozbiljno zajebani igrači svetskog kalibra, a Bin Zajeb možda i najozbiljniji. I svi su oni bili ili jesu direktno Vučiću na glavi, a Bin Zajeb možda i najviše.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:22 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83

Ceo svet (minus blogovatelja i onog amera koji pogodi sve izbore) je bio ubeđen da Hilari pobeđuje. E sad što je ovaj na to stavio i neke naše pare, jeste problem.


Eto ja nisam bio ubeđen da ona pobeđuje ali doduše nisam bio ubeđen ni da on pobeđuje. Mislio sam da je vrlo neizvesno, kako je u suštini i bilo.
Tebalo je samo malo upotrebiti mozak da se to uoči. I tu nije bio problem da li imaš mozak i koliko ga imaš već da li ga koristiš.
freehand freehand 23:23 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Joj da, to je ono kad je "bio pametan" pa se kladio na Hilari pošto je ona kobila koja pobeđuje.

Ceo svet (minus blogovatelja i onog amera koji pogodi sve izbore) je bio ubeđen da Hilari pobeđuje. E sad što je ovaj na to stavio i neke naše pare, jeste problem.

I naše glave. To niko normalan ne radi ni kao direktor male firmice a kamoli kao vlasnik usrane balkanske državice.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana