Istorija| Mediji| Obrazovanje| Planeta| Politika

Енглески отац

mirelarado RSS / 15.08.2020. u 17:08

 

Част ми је што сам у прилици да објавим занимљив чланак нашег блогоколеге Шмуа, одраније познатог читаоцима овдашњим. :)  

https://www.youtube.com/watch?v=2booy9cMBE0


„Није то српски отац па да га псује ко стигне! То је, бре, енглески отац!"

 

 

Овог лета у Србији је домаће издавачко предузеће Лагуна у преводу објавило књигу Пола Стратерна „Успон и пад - историја света у десет царстава". Књигу је превела Татјана Бижић, а лекторски и коректорски посао обавили су Владимир Стокић, Саша Новаковић и Драгослав Баста. Оригинални наслов, Rise and Fall: A History of the World in Ten Empires, објављен је у Великој Британији 2019. године.

 

Књига је представљена 1. августа ове године и у емисији „Степеник" на Другом програму Радио Београда у којој је гостовала и говорила и о књизи и о аутору Татјана Бижић. Ту емисију можете послушати

 

НА ОВОМ ЛИНКУ

 

https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/4035098/uspon-i-pad.html

 

(линк за радио емисију)

 

 

Пол Стратерн је занимљив аутор. По вокацији уопште није историчар, био је предавач на универзитету Кингстон у Лондону где је подучавао филозофију и математику, али је објављивао много наслова и из других научних области попут историје, медицине, економије и теорије књижевности. Осим тога, писао је и романе, а за своје дело A Season in Abyssinia: An Impersonation of Arthur Rimbaud објављено давне 1972. добио је престижну литерарну награду Somerset Maughm Award намењену промовисању младих аутора на пољу некњижевног и књижевног стваралаштва у Великој Британији.

 

Стратерн је рођен 1940. године у ирско-шкотској породици у Лондону (дакле Келт, не Енглез J ), студирао је на Тринити колеџу у Даблину, служио је у британској трговачкој морнарици, живео на грчким острвима, путовао половином шездесетих по Истоку... Све то заједно, целокупно његово животно искуство, оно што је видео и чуо путујући с једног краја земаљске кугле на други, сва та стечена искуства испреплетена са одличним образовањем и способношћу да се упушта и у дубину појава са којима се сусреће у свом животу, а не само да клизи по њиховој површини, сигурно је изузетно много допринело и стварању ове књиге о којој је овде реч.

 

„Успон и пад - историја света у десет царстава" је изузетно занимљив покушај да се читава позната нам историја човечанства сажме у десет поглавља од по, отприлике, двадестак страна свако и да се кроз приказ сваког од тих десет царстава, империја, и њихових култура и цивилизацијских доприноса читавом човечанству, сваки пут још једном потврди познати образац о три фазе кроз које су до сада пролазиле све империје за које знамо, њихов успон (прва генерација осваја територије и ствара материјалну подлогу за своје наследнике), врхунац (друга генерација која развија културу тог царства на основу материјалне подлоге наслеђене од својих предака) и неумитни пад и пропаст сваког од тих царстава као некакво правило које се у историји понавља толико пута. У сваком појединачном случају те фазе кроз које је пролазила свака од поменутих империја имале су велике сличности без обзира на развој технике и технологије у том историјском периоду у којем је свако од тих царстава постојало, а све њих повезују као покретачки моменти воља за моћ и трговина као економска основа и начин на који је долазило до преплитања култура, преузимања културних образаца и њиховог разрађивања и надограђивања у следећем периоду историје.

 

Књига има следећа поглавља:

 

1) Акадско царство

2) Римско царство

3) Омајадски и Абасидски калифат

4) Монголско царство

5) Династија Јуан

6) Астечко царство

7) Османско царство

8) Британско царство

9) Руско царство

10) Америчко царство

 

Примећујете да нема посебног одељка за најдуговечније икада до сада европско царство, Ромејско царство (Византију), али оно се помиње често у оквиру другог поглавља што је и сасвим логично за државу која је у историји остала упамћена као источно римско царство, односно природни средњевековни наставак старог Рима на истоку Европе исто онако као што је на западу Европе то било Свето римско царство 4-5 векова касније.

 

Свакоме од тих поменутих царстава Стратерн признаје и допринос које је оно дало човечанству кроз достигнућа у својој култури, науци, економији, политици, друштвеним односима...

 

Ако вас занима да ли се Срби помињу у овој књизи, одговор је не. Барем се не помињу директно, али можемо рећи да се помињу посредно, помињањем Југославије која се распала под дејством центрифугалних и центрипеталних сила унутрашње и спољне политике у чему је верска мржња, за коју Стратерн каже да је последица вековног бивствовања Османског царства на Балкану, имала своју значајну, по аутору књиге, и одлучујућу улогу.

 

Понављам, ова књига је изузетно занимљив покушај да се на прилично суженом простору представи 5000 година историје човечанства и по мом мишљењу Стратерн је то одлично урадио захваљујући томе што је из преобимног материјала успео да извуче оне кључне чињенице које нам на одличан начин приказују узрочно-последичне везе успона, врхунца и пада свакога од ових десет царстава, империја, чији је историјски пут приказан у овој својој књизи. То јесте заиста врхунско умеће - сажети вишевековну историју било којег од тих царстава на двадесетак страна оголивши и приказавши читаоцу само оне најважније и најбитније детаље на тако малом простору.

 

И за крај, две мале занимљивости из књиге које би, евентуално, могле да покрену дискусију у коментарима.

 

Причајући у осмом поглављу о Британском царству, Стратерн наравно не пориче све оне патње и страдања народа које је у свом колонијалном царству под својом управљачком руком држала та империја у којој сунце никада не залази.

 

( Како то често тврди мој колега историчар из школе вичући из свег гласа забреклих жила на врату и лупајући руком по катедри у учионици или столу у зборници: „Где год је енглеска чизма крочила, ту је било крви до колена!!!" J )

 

Он чак каже да захваљујући неким ситним прекоморским поседима (не рачунамо Канаду и Аустралију) Британија још увек неком бледом сенком подсећа на то царство које је свој успон почело победом над Шпанском армадом 1588. и вишевековном превлашћу над светским морима, које је врхунац доживело у викторијанском 19. веку, а свој пад дочекало појавом Сједињених Америчких Држава у Европи 1917. године. Мада и ту сасвим оправдано можемо поставити питање није ли та империјална монархија на издисају само пронашла даваоца вештачког дисања у младој и узаврелој прекоокеанској републици и својој некадашњој колонији која је после стицања превласти на светским морима стекла и превласт у ваздуху?

 

Стратерн ипак, некако домољубно британски, покушава да пронађе и мало оправдање за понашање и однос према колонизованом становништву и територијама те империје у којој сунце никада не залази понављајући по неколико пута ону чувену реченицу са састанска јеврејског покрета отпора у древном Јерусалиму из филма Брајаново житије: "А шта су Римљани уопште икада и учинили нешто за нас? Осим водовода, путева, римског права,..." И сам Стратерн често ту реченицу понавља и када су остале колонијалне силе у питању (Француска, Шпанија, Португал, Русија и у нешто мањој мери Холандија, Белгија и Немачка), али и када прича о успону и паду сваке појединачне империје у десет поглавља своје књиге.

 

Други занимљив детаљ ове књиге који бих вам овде издвојио је Стратернова посвета на почетку. Она је кратка и необична и гласи:"Кајзеру и Лењину".

 

У осмом поглављу Стратерн објашњава откуд таква посвета овој књизи. Наиме, он каже да је то била здравица којом је његов отац у својим познијим годинама као успешни пословни човек у Лондону наздрављао уз пиће са својим друштвом. Када би га питали откуд таква здравица, Стратернов отац је кратко објашњавао: „Кајзер ме је избавио из Глазгова, а Лењин ми улио веру да би могло бити правде на овоме свету."

 

https://www.youtube.com/watch?v=qpK6GcViC88 

 



Komentari (663)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 23:24 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Nisam siguran da razumem šta misliš kad kažeš "likovi", al ako je to trebalo da bude nipodaštavanje - bar trojica među njima su ozbiljno zajebani igrači svetskog kalibra, a Bin Zajeb možda i najozbiljniji. I svi su oni bili ili jesu direktno Vučiću na glavi, a Bin Zajeb možda i najviše.

Dobro dobro ... nisu likovi, preformulsaću pitanje - koja je funkcija pomenute cenjene gospode u Vučićevom univerzumu? On im plati da, šta, da ga maltretiraju i diktiraju mu šta da radi?
Atomski mrav Atomski mrav 23:24 17.08.2020

Re: Uspon i pad

"U Bjelorusiji se nalaze dva vojna objekta ključna za Rusiju, jedan osigurava vezu sa svim snagama u zapadnoj hemisferi, dakle podmornicama, a drugi je ključni radarski sustav ranog upozorenja o nuklearnom napadu. Fizičko osiguranje vrši bjeloruska, a ne ruska vojska."
Ako je ovo tacno veliki su ulozi u igri.


Hoćeš da kažeš da veruješ da je centar za održavanje veze se ruskim podmornicama u državi koja nema izlaz na more? A da dva (navodna) vojna objekta ključna za Rusiju ne obezbeđuje ruska vojska?


shmoo shmoo 23:24 17.08.2020

Re: Uspon i pad

bene_geserit

Interesantno je to oko položaja Srba u Osmajlinskom carstvu.



Јесте. Али и не само Срба.

То је ипак било царство, империја, а то подразумева више народа у једној држави.

(А још када си на осетљивој граници две империје... Ихај! И Омер паша Латас је пре тога био Мићо Латас из Лике и официр у војсци хабзбуршке монархије, а остао је у већ посрнулом Османском царству упамћен по томе што је коначно упристојио шаренолике турске буљуке обукавши им униформе да личе на остале европске војске тог времена и модернизовао је, у техничком смислу, турску војску набавком модерне артиљерије итд.)

Елем, у једном моменту, 15, 16. век, на турском Дивану од пет везира само је један био Турчин. (Султан, наравно Турчин, неприкосновен и од бога дат.) Дакле, пази, Османско царство, а само један Турчин на Дивану. Од остале четворице двојица Срба (један је био Рустем паша Опуковић, а другог не могу да се сетим) и двојица Албанаца.

Чак је остало забележено да када је француски амбасадор на турском двору разговарао приватно са једним од везира са тог Дивана, Србином, овај му је оговарајући свог колегу из те "владе" Османског царства у том тренутку за тог свог колегу рекао, цитирам:"Оно арбанашко псето!"




(То би било такође интерсантно испитивати за сваку империју и од ових које је Стратерн навео у књизи али и за оне које није навео, колико су код сваког од тих царстава они који нису били припадници основног народа, да тако кажем, самог језгра тог царства, допринели успону и величини тог царства, а колико његовој пропасти. Сулејман Величанствени је, на пример, више веровао својим исламизованим поданицима, Србима и Грцима, него својим сународницима, староставним и плавокрвним агама и беговима из Анадолије који су се заиста вазда и дизали на неке устанке против султана и његове централизоване неприкосновене од бога дате власти.)


А Бугари?

Mislim, ti ostali hrišćani su jedva čekali da nam Turci jbu kevu i da podele sa njima šta god mogu a ovo posle je bilo radi šta moraš da bi preživeo.




Па ко их јебе што у то време нису у својим редовима имали такве таленте за политичке и војне каријере као што су били ови наши Мехмед паша (Бајо) Соколовић, Омер паша (Мићо) Латас и још много много њих из редова Срба током тих 500 година Турске на Балкану.

Не обраћај пажњу на те бугарске завидљивце. Они нас ионако нису никада ни волели нити нас данас воле. Са присутним Турцима овде или не.

А и краду, брате, много на хероину у транзиту кроз Бугарску! Толико пута га исеку док стигне до границе са Србијом да није ни чудо што је дијабетес постао најраширенија болест на Западу.






freehand freehand 23:27 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Nisam siguran da razumem šta misliš kad kažeš "likovi", al ako je to trebalo da bude nipodaštavanje - bar trojica među njima su ozbiljno zajebani igrači svetskog kalibra, a Bin Zajeb možda i najozbiljniji. I svi su oni bili ili jesu direktno Vučiću na glavi, a Bin Zajeb možda i najviše.

Dobro dobro ... nisu likovi, preformulsaću pitanje - koja je funkcija pomenute cenjene gospode u Vučićevom univerzumu? On im plati da, šta, da ga maltretiraju i diktiraju mu šta da radi?

Ček polako, Makso: ti stvarno veruješ da je Vučić odabraoBlera za nekakvog savetnika, i da je ovaj drugi bio plaćen da mu pravi one divileri junite? I da se sa Bin Zajebom sreo na nekom prijemu a ovaj mu rekao "Baćuška, ti se meni mnogo sviđala, ja volela tvoj zemlja, da dam ja vama dva milioni za pola Beogradca i celu namensku industriju?"
maksa83 maksa83 23:28 17.08.2020

Re: Uspon i pad

све је то јасно, но онда то није главни руски човек овде, него професионалац, ради за своју корист

Ivica Dačić ne može da opstane van ruskog energetskog konteksta. Tu vezu je uspostavio još onomad brat Bora. Ta stvar je Dačićev lifeline, inače bi ga se Vučić rado ratosiljao. On naime sad može vladu da pravi sam, bez ičije pomoći, ne treba mu krmak da bude tas na vagi. Ali posmatraj šta će da se desi.
alselone alselone 23:30 17.08.2020

Re: Uspon i pad

On naime sad može vladu da pravi sam, bez ičije pomoći, ne treba mu krmak da bude tas na vagi.


Da, postoji uticaj Rusije. To jeste tačno.
Ali to ne znači da ne postoji sličan tome uticaj Amerike i EU. Kroz neke druge ljude, kroz neke druge medije. I da ga taj uticaj održava na vlasti.
alselone alselone 23:32 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Znaš kako sam te pitao več dva puta. Da li si spreman da to primetiš?
floki floki 23:33 17.08.2020

Re: Uspon i pad

kamilo_emericki
floki
то даје покушај обојене, то је сваком јасно

само је питање замене шта руси имају у плану,мада мислим да немају ништа


Ne znam da li je tacno ali ovo je na advance.hr napisao komentator pod nikom hint, odlicno obavjesten o temama koje komentarise;
"U Bjelorusiji se nalaze dva vojna objekta ključna za Rusiju, jedan osigurava vezu sa svim snagama u zapadnoj hemisferi, dakle podmornicama, a drugi je ključni radarski sustav ranog upozorenja o nuklearnom napadu. Fizičko osiguranje vrši bjeloruska, a ne ruska vojska."
Ako je ovo tacno veliki su ulozi u igri.


руска војска би била сувише непрофесионална да за такве виталне функције нема редундантан систем за овакве ствари, географски је каљининград за обе функције јако повољан, рецимо

ја сам више политички мислио
руси тренутно тамо лукашенку не могу (све и да хоће, ја не знам имају ли какав план) никако да помогну, сам је срао довољно против руса, што мање, што више, задњих пар година

оно што русима тренутно фали је да понуде нови, другачији од овог сада, модел уређења друштва прво свом народу, па онда и малорусима и белорусима

оно што би једино упалило сада (да имаш подршку народа - и не попијеш револуцију) је леви конзерватизам, бар како причају ови руси које ја гледам: демонтажа либтардског система инсталираног за време јељцина под патронатом западне екипе, национализација централне банке, сатирање тајкуна и ситнијег бирократског апарата који је навикао само да краде из буџета
а за то преостаје све мање времена, да ли путин има намеру да то ради и има ли снаге да то преживи (не само политички, него и физички) ја не знам, све је нешто корак напред па два корака назад

freehand freehand 23:34 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
све је то јасно, но онда то није главни руски човек овде, него професионалац, ради за своју корист

Ivica Dačić ne može da opstane van ruskog energetskog konteksta. Tu vezu je uspostavio još onomad brat Bora. Ta stvar je Dačićev lifeline, inače bi ga se Vučić rado ratosiljao. On naime sad može vladu da pravi sam, bez ičije pomoći, ne treba mu krmak da bude tas na vagi. Ali posmatraj šta će da se desi.

Prijatelje drži blizu, neprijatelje još bliže.
Kad mu je Dačić pod rukom lakše ga i ucenjuje i kontroliše, a i vlada mu izgleda šarenije. Ako to ima pozitivno brojanje kod Putina - ko bi bio blesav da se i te kolateralne koristi odrekne?
Ali da Rusi - sem iz daljine i na sasvim druge načine ovde išta kontrolišu je sranje.
Smešno je da oni i ovde i širom sveta praktikuju meku moć neuporedivo više i uspešnije od licemera sa zapada. Deluje bez veze ali je potpuno istinito.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:35 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Tu vezu je uspostavio još onomad brat Bora


Dačić nije imao baš dobre odnose sa brat Borom. Bora ga je čak prezirao. Inače cela ta "ruska ekipa" oko brat Bore je bila toliko jadna i patetična da nije bila u stanju da bude lobi Čačana u Užicu a kamo li nešto više.
Ovo sasvim slučajno znam.
A da se ispredaju mitovi, ispredaju se...
alselone alselone 23:37 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Putevi Užice "po" Rusije igradilo.
shmoo shmoo 23:38 17.08.2020

Re: Uspon i pad

kamilo_emericki
shmoo



А били су тако готивна раја са својим оригиналним схватањем ислама и склона зидању ћуприја које повезују људе уместо да их раздвајају.




Ako ti se ne gleda cijeli video pogledaj od 6:20





Гледао сам.

Волели и ми њих.

Како сам се добро проводио са Халчом, Халилом Кахровићем, из Сарајева, Жваљом, Ибрахимом Хаџићем, из Тузле, Мешом, Мустафом Мешановићем, учеником медресе који ми је у ЈНА рецитовао на арапском љубавну поезију од које ни реч нисам разумео, али сам уживао само у звуку речи... За мене јединствен доживљај који ето памтим и 35 година касније... (Нашао сам недавно Мешу преко нета. Жив је. И сада је хоџа у Босни.)

Извини, морао сам поименце... Зарад добрих старих времена...


Али ето... Јбг... Дрекавац...



На сат и 38 минута... Па до краја... Ако нећеш да гледаш цео филм или си га већ гледао.


floki floki 23:40 17.08.2020

Re: Uspon i pad

vrabac_onaj
Tu vezu je uspostavio još onomad brat Bora


Dačić nije imao baš dobre odnose sa brat Borom. Bora ga je čak prezirao. Inače cela ta "ruska ekipa" oko brat Bore je bila toliko jadna i patetična da nije bila u stanju da bude lobi Čačana u Užicu a kamo li nešto više.
Ovo sasvim slučajno znam.
A da se ispredaju mitovi, ispredaju se...


него, кад већ случајно знаш тако неке приче, јеси чуо за сава кујунџића?

ја сам начуо (случајно, а опет из приличне близине, и то овде у немачкој) да је саво имао (можда и сад има) неких скоро 2% акција гаспрома...
до тада никад за човека нисам ни чуо
alselone alselone 23:41 17.08.2020

Re: Uspon i pad

ја сам начуо (случајно, а опет из приличне близине, и то овде у немачкој) да је саво имао (можда и сад има) неких скоро 2% акција гаспрома...


Previše. Ceo Gasunie Holandski ima samo manje od 10 posto i to samo Severnog toka.

Dva posto celog Gasproma su desetine milijardi
floki floki 23:46 17.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone
ја сам начуо (случајно, а опет из приличне близине, и то овде у немачкој) да је саво имао (можда и сад има) неких скоро 2% акција гаспрома...


Previše. Ceo Gasunie Holandski ima samo manje od 10 posto i to samo Severnog toka.

Dva posto celog Gasproma su desetine milijardi


знам
ово је било пре једно 10так година кад сам чуо, али је свеједно и за то доба било пуно, но мој извор није неко ко сам досоли причу, него онако, продао пошто купио

иначе, тај лик саво ваљда има један или два доктората из машинства ваљда (одрађена на западу), приватним авоном лети... преко његове фирме, регистроване у лихтенштајну су ваљда ишле све набавке за машине за гаспром, тако нешто сам начуо
иначе, мало више о њему се нађе ако гуглаш на руском, овако, јок, јако мало, осим неких хотела ваљда на жабљаку што је куповао...
apostata apostata 23:51 17.08.2020

Re: Uspon i pad

kamilo_emericki


Ne znam da li je tacno ali ovo je na advance.hr napisao komentator pod nikom hint, odlicno obavjesten o temama koje komentarise;
"U Bjelorusiji se nalaze dva vojna objekta ključna za Rusiju, jedan osigurava vezu sa svim snagama u zapadnoj hemisferi, dakle podmornicama, a drugi je ključni radarski sustav ranog upozorenja o nuklearnom napadu. Fizičko osiguranje vrši bjeloruska, a ne ruska vojska."
Ako je ovo tacno veliki su ulozi u igri.

Prvi je '43. stanica veze VMF Rusije' (grad Vilejka u Minskoj oblasti).
a drugi 'Radiolokaciona stamica Volga' (grad Gancejevič, Brestska oblast).

Prvi objekat opslužuje oko 350 ruskih vojnih specijalista (obezbjeđenje Bjelorusi), a drugi oko 4000 ruskih vojnih specijalista (ko obezbjeđuje ne znam).

Dogovor Rusije i Bjelorusije za najam tih baza je potpisan '95. na 25 godina - tj. ističe ove godine.

edit: odnosno gleda se datum ratifikacije, a po tome dogovor ističe u junu 2021.
shmoo shmoo 00:02 18.08.2020

Re: Uspon i pad

docsumann
П.С. - Много ми је жао ових наших балканских муслимана. Отишли су у курац са свим тим емиратима и шеријатима, јебо их Алија Изетбеговић и Зетра.


staropodgorički Muslimani ne žele da ih ubrajaju u Bošnjake.
insistiraju upravo na toj nacionalnoj odrednici - Muslimani.

za muslimane sa sjevera CG to već ne važi..



Али није им баш ни то нека одредница...

Разумем потребу да искажу и називом своју посебност у односу на остале Словене на Балкану, нарочито оне из бивше СФРЈ, што Србе што Хрвате, али давати својој посебности и особености назив по вероисповести у ионако већ довољно ускомешаној по том питању балканској лудници, може само да додатно закомпликује живот свима, а највише њима самима.

Није ми јасно зашто по том питању морају тако слепо да следе ту коминтерновску ноту исказану кроз амандмане на Устав из 1971. у тој Титославији.

Тај који им је рекао да је то добро, да се тако слепо придржавају те политике обликоване Коминтерниним брошурама од пре Другог светског рата и да од муслимана у вери буду Муслимани у нацији, тај не жели добро ни њима ни нама ни читавом Балкану.

Ваљда се може пронаћи и неко паметније и не толико проблематично решење да би они исказивали своју посебност у односу на остале из те бивше СФРЈ, Краљевине и Балкана уопште?


shmoo shmoo 00:17 18.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski
doduše u DMT ekranizacijama ih nisam nalazio.
al ako ih ima, to bi to mpoglo ovako da izgleda


Ma, mene danas proganja sličnost između donje dve slike.
Ti ćeš to docs razumeti...(znam da voliš Bejkona)





Juan Guaido za predsednika Belorusije!






А Срћкото Поповићи за саветника будућег председника Белорусије! Под условом да порез на своју зараду Срћко уплаћује у буџет Србије! Морамо и ми од нечега да живимо!


Баш је лепо легла ова расправа у коментарима о Белорусији на овом блогу о успону, врхунцу и паду царстава кроз историју. Пала је баш тамо где треба. Мислим, та расправа. Је л' да?


Али:


Ovi momenti potpadaju pod taj dogovor. Stoga sam i danas dugo razgovarao sa predsednikom Rusije o aktuelnoj situaciji. Moram reći da sam fasciniran koliko je on upućen u to šta se događa.









ŠTA SE DANAS PRODAJE U RADNJAMA

Koratigin dođe do Tikakejeva i ne zateče ga kod kuće.

A Tikakejev je u to vreme bio u radnji i kupovao šećer, meso i krastavce.

Koratigin se neko vreme muvao pokraj Tikakejevljevih vrata i spremio se već da mu napiše poruku, kad odjednom gle, ide lično Tikakejev i nosi u rukama ceger.

Koratigin ugleda Tikakejeva i viče mu:

– A ja vas čekam već čitav sat!

– Nije istina – govori Tikakejev – bio sam odsutan svega dvadeset i pet minuta.

– Pa, to ja već ne znam – reče Koratigin – znam samo da sam ovde već čitav sat.

– Ne lažite! – reče Tikakejev – Sramota je lagati.

– Mnogopoštovani gospodine! – reče Koratigin. – Potrudite se da birate izraze.

– Smatram… – započe Tikakejev, ali ga Koratigin prekine:

– Ako vi smatrate… – reče, ali tu Koratigina prekine Tikakejev i reče:

– E ti si mi baš zgodan!

Ove reči tako razjariše Koratigina, da prstom začepi jednu svoju nozdrvu, a iz druge se usekne na Tikakejeva.

Tada Tikakejev izvuče iz cegera najveći krastavac i tresne njime Koratigina po glavi.

Koratigin se rukama uhvati za glavu, padne i umre.

Eto – kakvi se veliki krastavci prodaju danas u radnjama!










kamilo_emericki kamilo_emericki 00:42 18.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo



Али ето... Јбг... Дрекавац...



На сат и 38 минута... Па до краја... Ако нећеш да гледаш цео филм или си га већ гледао.



Ma, gledao sam. Vise puta.
Jugoslavija je bila vrlo sareno drustvo a Bosna i Hercegovina najsarenije. Luubav, mrznja, postovanje drugacijeg, netolerantnost. Da ne nabrajam vise.
Zbog toga od mene nikad neces cuti neku iskljucivist. Ni bezuslovnu ljubav ni mrznju, narocito generalizovanu.


kamilo_emericki kamilo_emericki 00:46 18.08.2020

Re: Uspon i pad

apostata
kamilo_emericki


Ne znam da li je tacno ali ovo je na advance.hr napisao komentator pod nikom hint, odlicno obavjesten o temama koje komentarise;
"U Bjelorusiji se nalaze dva vojna objekta ključna za Rusiju, jedan osigurava vezu sa svim snagama u zapadnoj hemisferi, dakle podmornicama, a drugi je ključni radarski sustav ranog upozorenja o nuklearnom napadu. Fizičko osiguranje vrši bjeloruska, a ne ruska vojska."
Ako je ovo tacno veliki su ulozi u igri.

Prvi je '43. stanica veze VMF Rusije' (grad Vilejka u Minskoj oblasti).
a drugi 'Radiolokaciona stamica Volga' (grad Gancejevič, Brestska oblast).

Prvi objekat opslužuje oko 350 ruskih vojnih specijalista (obezbjeđenje Bjelorusi), a drugi oko 4000 ruskih vojnih specijalista (ko obezbjeđuje ne znam).

Dogovor Rusije i Bjelorusije za najam tih baza je potpisan '95. na 25 godina - tj. ističe ove godine.

edit: odnosno gleda se datum ratifikacije, a po tome dogovor ističe u junu 2021.

Hvala za informacije.
shmoo shmoo 00:58 18.08.2020

Re: Uspon i pad

kamilo_emericki


Jugoslavija je bila vrlo sareno drustvo a Bosna i Hercegovina najsarenije. Luubav, mrznja, postovanje drugacijeg, netolerantnost. Da ne nabrajam vise.





Да, све то заједно.

Много контрадикторности.

А опет са душом.

Зато ја и дан-данас често кажем:"Јебо земљу која Босне нема!"

Zbog toga od mene nikad neces cuti neku iskljucivist. Ni bezuslovnu ljubav ni mrznju, narocito generalizovanu.






Слажем се са тим и трудим се из све снаге да се и сам држим тога.


П.С. - Много волим онај део у "На Дрини ћуприја" када Андрић прича о свакодневном неповерењу, зазирању једних од других, мржњи... Али онда, када груне поплава и потопи ниже делове Вишеграда и околине, католички свештеник и православни поп и муслиманкси хоџа и јеврејски рабин иду заједо и обилазе угрожену сиротињу која је из својих потопљених кућа избегла у више делове града и помажу им заједнички.

Мени је то најбоља литерарна слика Босне за коју знам.

Помислио сам на тај одломак из романа и 2014. за време оних великих поплава...



bene_geserit bene_geserit 04:56 18.08.2020

Re: Uspon i pad

Дакле, пази, Османско царство, а само један Турчин на Дивану

Kako ja to kapiram, većina Turaka jeste nastala asimilacijom raznoraznih plemena koja su živela po Andaluziji a isto to su pokusali i na Balkanu sa ne prevelikih uspehom (moguće i jer se to dešavalo u kasnijoj fazi Otomanskog carstva), ipak su Grci, Srbi i Bugari (a i Albanci) imali prilično čvrstu tradiciju.
alselone alselone 05:10 18.08.2020

Re: Uspon i pad

Prvi je '43. stanica veze VMF Rusije' (grad Vilejka u Minskoj oblasti).
a drugi 'Radiolokaciona stamica Volga' (grad Gancejevič, Brestska oblast).

Prvi objekat opslužuje oko 350 ruskih vojnih specijalista (obezbjeđenje Bjelorusi), a drugi oko 4000 ruskih vojnih specijalista (ko obezbjeđuje ne znam).

Dogovor Rusije i Bjelorusije za najam tih baza je potpisan '95. na 25 godina - tj. ističe ove godine.

edit: odnosno gleda se datum ratifikacije, a po tome dogovor ističe u junu 2021.


Bokte, mislim da je ovo prvi put da nešto što je tako zavučali, ispostavi se da je istina.
vcucko vcucko 06:16 18.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo
Дакле, пази, Османско царство, а само један Турчин на Дивану. Од остале четворице двојица Срба (један је био Рустем паша Опуковић, а другог не могу да се сетим) и двојица Албанаца.

Rustem Paša je bio Hrvat iz Opuzena.

To kad čak i Rvati priznaju. Inače beže od bilo kakve veze sa Osmanlijama ko đavo od krsta. Ono kad im je jedan od glavnih argumenata "njiedan moj predak nikad nije video Turčina", oće reć oni su oduvek deo zapadnog sveta, ništa Balkan.

A ostao je upamćen kao loš čovek i još gori veliki vezir. Koga je nasledio mudri Mehmed Paša Sokoli iz Sokolovića.
vcucko vcucko 06:19 18.08.2020

Re: Uspon i pad

apostata
kamilo_emericki


Ne znam da li je tacno ali ovo je na advance.hr napisao komentator pod nikom hint, odlicno obavjesten o temama koje komentarise;
"U Bjelorusiji se nalaze dva vojna objekta ključna za Rusiju, jedan osigurava vezu sa svim snagama u zapadnoj hemisferi, dakle podmornicama, a drugi je ključni radarski sustav ranog upozorenja o nuklearnom napadu. Fizičko osiguranje vrši bjeloruska, a ne ruska vojska."
Ako je ovo tacno veliki su ulozi u igri.

Prvi je '43. stanica veze VMF Rusije' (grad Vilejka u Minskoj oblasti).
a drugi 'Radiolokaciona stamica Volga' (grad Gancejevič, Brestska oblast).

Prvi objekat opslužuje oko 350 ruskih vojnih specijalista (obezbjeđenje Bjelorusi), a drugi oko 4000 ruskih vojnih specijalista (ko obezbjeđuje ne znam).

Dogovor Rusije i Bjelorusije za najam tih baza je potpisan '95. na 25 godina - tj. ističe ove godine.

edit: odnosno gleda se datum ratifikacije, a po tome dogovor ističe u junu 2021.

Ovo podseća na Krim i Sevastopolj.
Što kažu, ubi koincidencija
docsumann docsumann 07:09 18.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo
docsumann
П.С. - Много ми је жао ових наших балканских муслимана. Отишли су у курац са свим тим емиратима и шеријатима, јебо их Алија Изетбеговић и Зетра.


staropodgorički Muslimani ne žele da ih ubrajaju u Bošnjake.
insistiraju upravo na toj nacionalnoj odrednici - Muslimani.

za muslimane sa sjevera CG to već ne važi..



Али није им баш ни то нека одредница...

Разумем потребу да искажу и називом своју посебност у односу на остале Словене на Балкану, нарочито оне из бивше СФРЈ, што Србе што Хрвате, али давати својој посебности и особености назив по вероисповести у ионако већ довољно ускомешаној по том питању балканској лудници, може само да додатно закомпликује живот свима, а највише њима самима.


nemam zamjerku na komentar, sem što bih dodao da je upravo SPC ta koja je kroz istoriju insistirala na vezi srbin-pravoslavac.
umjesto da se u srpski nacion integrišu i druge vjeroispovjesti, forsiranjem pravoslavlja kao kljhučnog nacionalnog obilježja Srbalja, odbijali smo od sebe i katolike i muslimane.
tako da u podijelama koje danas imamo svi imaju svog udjela.
zaharaga zaharaga 07:51 18.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83

Moskva će ti itekako urediti kuću. Uredila ti je '45 (i polovini Evrope) a ti se i dan danas zbog toga češeš. Kako Moskva uredi svoju, tako će i tvoju.


Eto. Steta sto i nama nisu kucu uredjivali. Da su i kod nas uredjivali, bilo bi metroa u Beogradu. Mislim na podzemnu zeleznicu, ne na batinu samouslugu.

docsumann docsumann 07:58 18.08.2020

Re: Uspon i pad

Kako Moskva uredi svoju, tako će i tvoju.


jesam spominjao kako su na Zavali (čuvenom Svetovom zdanju u Budvi) namjeravali da terase popločaju nekom keramikom, imitacijom drveta, tamno tamno braon boje.
to se na suncu ugrije ko ringla. ono, ne mož ni u papučama na nterasu da izađeš a kamoli bos...
vjerovatno da za dače u Sibiru takav eksterijer i ima smisla, naročito zimi, ali na CG primorju to je kao da u bazen ubacuješ vrelu vodu
g.radicevic g.radicevic 08:57 18.08.2020

Re: Uspon i pad

namjeravali da terase popločaju nekom keramikom, imitacijom drveta, tamno tamno braon boje.
to se na suncu ugrije ko ringla. ono, ne mož ni u papučama na nterasu da izađeš a kamoli bos...


to je keramika za preko podnog grejanja. talijani je bogami usavršili i kad se uradi bez fugne izgleda k'o parket. ono oćešparketaloćešipodno varijanta.



jbt uopštenisuludiovinemcištosastavljajureči.
zaharaga zaharaga 09:19 18.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo





...

Све до коначног нестанка Дубровачке републике 1806. године због оног говеда Наполеона.

...

Да, да, то је била држава.

Дубровник.

Република.

...




Sad kriv Napoleon!

Mogli su dubrovcani da puste onog ruskog admirala samo da se ukotvi, i Napoleon bi bio miran. Ali, nece gospari vlaha da ih stiti.

Uzgred, stihovi: prva liga! Hvala!

shmoo shmoo 10:26 18.08.2020

Re: Uspon i pad

vcucko
shmoo
Дакле, пази, Османско царство, а само један Турчин на Дивану. Од остале четворице двојица Срба (један је био Рустем паша Опуковић, а другог не могу да се сетим) и двојица Албанаца.

Rustem Paša je bio Hrvat iz Opuzena.

To kad čak i Rvati priznaju. Inače beže od bilo kakve veze sa Osmanlijama ko đavo od krsta. Ono kad im je jedan od glavnih argumenata "njiedan moj predak nikad nije video Turčina", oće reć oni su oduvek deo zapadnog sveta, ništa Balkan.

A ostao je upamćen kao loš čovek i još gori veliki vezir. Koga je nasledio mudri Mehmed Paša Sokoli iz Sokolovića.



Ма добро сад... Хрват, Србин,... Све су то наши!





И Мићо Латас је "Хрват". Из Лике, јбг...

Да је данас жив, гарантовано би био директор неке основне или средње школе у Београду.








docsumann docsumann 10:38 18.08.2020

Re: Uspon i pad

to je keramika za preko podnog grejanja.


svaka keramika ide preko podnog grijanja.
jedino je zahtjevnije kad preko ide pravo drvo (brodski pod, parket...), tad se postavlja dodatni roštilj i obično se instalira manja snaga grijanja po kvadratnom metru.
g.radicevic g.radicevic 10:49 18.08.2020

Re: Uspon i pad

svaka keramika ide preko podnog grijanja.


naravno
al poenta je bila na oćešparketoćešpodno
al bez muke (dodatne)
i uopšte ne izgleda kič
Atomski mrav Atomski mrav 10:54 18.08.2020

Re: Uspon i pad

i obično se instalira manja snaga grijanja po kvadratnom metru.


I regulacija temperature sa zaštitom od pregrevanja (i mogućeg požara).
g.radicevic g.radicevic 11:04 18.08.2020

Re: Uspon i pad

regulacija temperature sa zaštitom od pregrevanja (i mogućeg požara).


teško da bi topla voda tj tople cevi, čak i ona od 60-ak stepeni(ako si se zajebao), mogla da zapali parket. jedino ako nisi mislio na električno podno.

shmoo shmoo 11:07 18.08.2020

Re: Uspon i pad

zaharaga
shmoo





...

Све до коначног нестанка Дубровачке републике 1806. године због оног говеда Наполеона.

...

Да, да, то је била држава.

Дубровник.

Република.

...




Sad kriv Napoleon!

Mogli su dubrovcani da puste onog ruskog admirala samo da se ukotvi, i Napoleon bi bio miran. Ali, nece gospari vlaha da ih stiti.





Говедо једно, бре, наполеонско! Све полуп'о по Јевропи и шире. У региону ( ) јевропскоме.

К'о слон у стакларској радњи!

А Руси к'о Руси...

Дај медаљу Карађорђу, па да ми лепо истргујемо с Турцима тај Букурешки мир.


(Руси, Наполеон, Срби, Медитеран, Јадран, Трст, двоструки шпијуни и Корто Малтезе. Препоручам свакоме ко није читао. За уживање у овом по много чему јединственом лету што каже Мирела. )


Uzgred, stihovi: prva liga! Hvala!




Нема на чему! И други пут!



Funjestra tva meni zadava velik jad,
moj cvite rumeni, vidim te na noć kad,
i vazda uzdahnu, hteći tvoj bit uprav,
jak cvitak usahnu, želeći tvu ljubav.
Oh, koje radosti prijal bih oni hip,
kad o[d] tve mladosti združil bih ures lip,
rumeni cvite moj; nu htje lipos tvoja
životu nepokoj mom da je bez broja.
Ako ć me kadgodi činit me da sam tvoj,
ka[d] ti se prigodi, biserni vinče moj.




Из Зборника Никше Рањине.


Сад, да ли је Држић или Менчетић или неко трећи, није нам Никша оставио податке.


(Пази, трговали на италијанском и свим осталим могућим медитеранским и балканским језицима, али зато љубавну поезију писали на чистој штокавштини удварајући се и госпаркама и пучанкама. Госпари, брате, прави госпари. Није ни чудо што је Вук тек после посете Дубровачком архиву уврстио у своју азбуку и 30. слово, слово Х. Иначе бисмо данас имали 29 слова: леба/леб', снаја, уво наспрам хлеб, снаха, ухо.)



П.С. - Сад си ме подсетио, какве све муке нам чини та поезија, ево и дан данас поцрвеним од стида...


Када ме је

Злата Бојовић

моја професорка дубровачке књижевности и моја комшиица (и дан-данас се слатко испричамо кад се сретнемо на пијаци овде код нас у крају) на испиту питала каква је разлика између петраркиста и бембиста, ја знао да кажем да петраркисти певају о платонској љубави, али никако нисам могао да се сетим пригодне речи за поезију бембиста... По глави ми се све време врти само реч секс, па секс... Муцам, фрфљам нешто, поцрвенео у лицу к'о да имам затвор у стомаку, далеко било, горим сав пред свим оним колегиницама у слушаоници које чекају свој ред да одговарају... Никако да кажем нешто разумљиво.


А Злата ме гледа сажаљиво, к'о да ми чита мисли, у препуној слушаоници на испиту, и пошто ме је пустила да се мало намучим, каже:

"Сензуална поезија, колега, сензуална. Бембисти су писали сензуалну поезију."


Шта да ти кажем... Говедо исто к'о и онај Наполеон... А шта говедо зна шта је то "сензуално".


Svijeh vas molim rad ljuvezni,
plemeniti Dubrovčane,
ki pojete rajske pjesni
i sijete po sve strane:
tako da bi vaša mlados
u vesel'ju segaj svijeta
svako dobro i svaku rados
uživala mnogo ljeta,
vašeg starca namirite
kriva suda ne čineći,
kijem Držića sad tvorite,
svoga truda ne scijeneći.
Ki pjesance rajske poje
prid polačom od gospode,
meju vami tamo stoje,
svi razumni gdi prihode;
a nikoga ne podkrada,


( Мавро Ветрановић:"Пјесанца Марину Држићу у помоћ" )




Atomski mrav Atomski mrav 11:11 18.08.2020

Re: Uspon i pad

jedino ako nisi mislio na električno podno.

Jesam.
nsarski nsarski 11:16 18.08.2020

Re: Uspon i pad

@docs
jesam spominjao kako su na Zavali (čuvenom Svetovom zdanju u Budvi) namjeravali da terase popločaju nekom keramikom, imitacijom drveta, tamno tamno braon boje.
to se na suncu ugrije ko ringla. ono, ne mož ni u papučama na nterasu da izađeš a kamoli bos...

@g.radicevic
to je keramika za preko podnog grejanja. talijani je bogami usavršili i kad se uradi bez fugne izgleda k'o parket. ono oćešparketaloćešipodno varijanta.


Majkumu, ja sam sličnu italijansku keramiku instalirao kod mene na krovnoj terasi. Sve vreme izložena klimi. Niti se leti zagreje, niti zimi puca. A lepa je jer imaš utisak da si na palubi broda. I, naravno, ozbiljno skupa, ali druge mane joj nisam našao.



Neka vas ne zbunjuje ležaljka - to ja hvatam nizak start za letovane u Crnoj Gori. Da ne odem tamo kao zalutali Islanđanin.
docsumann docsumann 11:39 18.08.2020

Re: Uspon i pad

Majkumu, ja sam sličnu italijansku keramiku instalirao kod mene na krovnoj terasi. Sve vreme izložena klimi


sarksi, ovo tvoje je totalno lajt za ono o čemu sam pričao.
ono je bilo tek par nijansi svijetlije od crnog.
i bilo je baš vruće kad ga ostaviš na suncu par sati.

koliko sam čuo promjenili su taj detalj.
j_grandson j_grandson 11:47 18.08.2020

Re: Uspon i pad

Milan Novković
maksa83
лукашенко је гајио белоруски национализам у саксији, по личној потреби

A koji je trebalo da gaji, ruski?

Ne zovu ga džabe Tata, on im je ipak otac nacije.

Nego, floki & imenjače, vi ste mi potpuno ludilo - živite u zapadnim demokratijama a navijate za azijske despote.

WTF (ŠKK, prim. prev.) što bi rekla omladina danas na internetima.

Da ne ponavljam šta mislim o tim despotima, i skraćivanjima za glavu (aka neka memljiva tamnica, nisam ja, baš, za smrtne kazne).

Ja navijam za Evropu, al pošto ti rado falširaš na tu temu evo kratkog ponavljanja

Ako uzmeš US kao deo zapada sada, i Evropu, Evropa je Trampu skoro pa veći neprijatelj od Kineza (aj nije, al ako bi normalizovao po kobajagi bratskim zapadnim rodovima ... ko zna)

A Evroazijska integracija je u neverovatnom interesu dela zapada, Evrope.

Dok je Lukašenko to što kažeš, despot krvolok (dobro, ja sam dodao ovo "krvolok" - pa on je krenuo na zapad, al evo naglo uradio 180 stepeni i vesla nazad - njega će, npr, na neki design-pattern u stvari Putin smeniti za koju godinu.

Ne znam da li je očigledno - neće ti neki Rusofil navijati za Lukašenka, a kojem je to Evrofilu takav potreban?!

A i krvoločna despotija je na "zapadu" samo suFtilnija, ... kao štop rekosmo, to treba skraćivati za glau ...

Milane,
ne razumem ove šifrovane stvari - molim eksplicitnije pojašnjenje za nekoga (kao ja) sa slabijim razumevanjem (nijansi) geopolitike.
maksa83 maksa83 12:29 18.08.2020

Re: Uspon i pad

i bilo je baš vruće kad ga ostaviš na suncu par sati.

Niđe veze sa vašom diskusijom, ali Radun moj drug iz vojske does it again:

j_grandson j_grandson 12:31 18.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Ne mislim. Ali da li ti misliš da nije tačno ono što sam napisao gde je išao posle izbora, pošto si to spomenuo kao važno?

Ja tvrdim i dalje da je to važno, i da je to prvo mesto gde ide, i gde se o tome odlučuje.

Da se ne zajebavamo ovde, blokirao je ceo grad na 24h, mobilisao sve prevozničke firme u regionu da bi dovukao narod pred Volodju da mu pokaže kako je on moćan a Volođa voljen, i isponižavao se u procesu za sve pare.

Ti si zaslepljen i to te sprečava da budeš uravnoteženiji pri analizi.
Nema druge.
maksa83 maksa83 12:34 18.08.2020

Re: Uspon i pad

Ti si zaslepljen i to te sprečava da budeš uravnoteženiji pri analizi.

Da, da, sve smo to sanjali.

docsumann docsumann 12:38 18.08.2020

Re: Uspon i pad

Niđe veze sa vašom diskusijom, ali Radun moj drug iz vojske does it again:


alselone alselone 12:39 18.08.2020

Re: Uspon i pad

Profo, sviđa mi se tvoj izbor pločica.
j_grandson j_grandson 12:42 18.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
а, онда је он ишао код милићке на нато недељу да шпијунира тамо шта причају или да се власи не досете да је он главни руски човек?

Šef stalne delegacije Narodne skupštine pri Parlamentarnoj skupštini NATO je do sad bio Šormaz, a neki faktor i Đuka Bizon. Ko je drugi znaš, a ko je prvi možeš da iskopaš. To je kao kada bi mene poslao da budem šef stalne delegacije u Arhijerejskom Saboru.

Ako si kršten - ja glasam za tebe.
j_grandson j_grandson 12:45 18.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Joj da, to je ono kad je "bio pametan" pa se kladio na Hilari pošto je ona kobila koja pobeđuje.

Ceo svet (minus blogovatelja i onog amera koji pogodi sve izbore) je bio ubeđen da Hilari pobeđuje. E sad što je ovaj na to stavio i neke naše pare, jeste problem.

Nije tačno!
Ja sam verovao u Trumponju.
j_grandson j_grandson 12:48 18.08.2020

Re: Uspon i pad

kamilo_emericki
floki
то даје покушај обојене, то је сваком јасно

само је питање замене шта руси имају у плану,мада мислим да немају ништа


Ne znam da li je tacno ali ovo je na advance.hr napisao komentator pod nikom hint, odlicno obavjesten o temama koje komentarise;
"U Bjelorusiji se nalaze dva vojna objekta ključna za Rusiju, jedan osigurava vezu sa svim snagama u zapadnoj hemisferi, dakle podmornicama, a drugi je ključni radarski sustav ranog upozorenja o nuklearnom napadu. Fizičko osiguranje vrši bjeloruska, a ne ruska vojska."
Ako je ovo tacno veliki su ulozi u igri.

Obavešten - do mojega!
Ključni vojni resursi tako moćne države u tuđoj državi!
Mislim, čemu baš toliko potcenjivanje Rusa?
Nema taj koga pominješ pojma.
j_grandson j_grandson 12:55 18.08.2020

Re: Uspon i pad

vrabac_onaj
maksa83

Ceo svet (minus blogovatelja i onog amera koji pogodi sve izbore) je bio ubeđen da Hilari pobeđuje. E sad što je ovaj na to stavio i neke naše pare, jeste problem.


Eto ja nisam bio ubeđen da ona pobeđuje ali doduše nisam bio ubeđen ni da on pobeđuje. Mislio sam da je vrlo neizvesno, kako je u suštini i bilo.
Tebalo je samo malo upotrebiti mozak da se to uoči. I tu nije bio problem da li imaš mozak i koliko ga imaš već da li ga koristiš.

Ja mislim da je Maksa dobar korisnik mozga.
No, malo je ideologizovan i sklon uticajima - pa tako i ignoriše balansirajući pristup pri analizi društvenih pojava, pre svega, geopolitičkih.
g.radicevic g.radicevic 13:18 18.08.2020

Re: Uspon i pad

A lepa je jer imaš utisak da si na palubi broda. I, naravno, ozbiljno skupa, ali druge mane joj nisam našao.


kolega uradio u kući, to baš tu tamnu, neki Indian Rosewood (verovatno palisander po naški) dezen. Bila skupa ko đavo, a to bilo u vreme onog zemljotresa u Italiji.
elem zafalilo mu cca 4m2, fabrika oštećena (ili porušena), muka živa dok je našao da dovrši.
al šest jezika govori, a sedmi zviždi

Atomski mrav Atomski mrav 13:26 18.08.2020

Re: Uspon i pad

Profo, sviđa mi se tvoj izbor pločica.

Im'o sam tak'e (samo svetla nijansa, negde recimo jasen) i em super izgledaju, em je podno grejanje super, em su milina za održavanje.
alselone alselone 13:29 18.08.2020

Re: Uspon i pad

Im'o sam tak'e (samo svetla nijansa, negde recimo jasen) i em super izgledaju, em je podno grejanje super, em su milina za održavanje.


Meni je ovo na tremu. Pa pošto je gore na krovu lamperija ozdo a odole ove pločice u boji drveta, dobiješ lepu toplu atmosferu.

Podno grijanje nemam i to mi je jedna stavka zbog koje mi je žao što kuću nisam zidao nego kupio.

shmoo shmoo 13:38 18.08.2020

Re: Uspon i pad

Ко је Ђука Бизон?





g.radicevic g.radicevic 13:39 18.08.2020

Re: Uspon i pad

Podno grijanje nemam i to mi je jedna stavka zbog koje mi je žao što kuću nisam zidao nego kupio.


a zidnoooo
em kažu bolje zbog prašine
em može naknadno, uz neznatne rušilačke radove

P.S. aaaaa aaako žena slučajno (pro)čita ..........
vcucko vcucko 13:50 18.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo


И Мићо Латас је "Хрват". Из Лике, јбг...

Да је данас жив, гарантовано би био директор неке основне или средње школе у Београду.


Čuj direktor škole.
Bio bi državni sekretar u min. prosvete, onaj zadužen za udžbenike
shmoo shmoo 14:17 18.08.2020

Re: Uspon i pad

vcucko
shmoo


И Мићо Латас је "Хрват". Из Лике, јбг...

Да је данас жив, гарантовано би био директор неке основне или средње школе у Београду.


Čuj direktor škole.
Bio bi državni sekretar u min. prosvete, onaj zadužen za udžbenike




Па јес. Мора и школским књигама да се задовољи тренутно кад је Бугарин државни секретар у министарству иностраних послова и држи Раднички Ниш док његов буразер држи Радник из Сурдулице.






Само за твоје очи јербо сам до сада већ схватио да ови остали овде присутни на Блогу Б92 баш нешто и не воле и не прате фузбал.


Iz objektivnih, društvenih okolnosti, Zvezda i Partizan će još dugo da budu šampioni u ovoj državi (ЛИНК)




А Звезда вечерас игра са Европом, јбт!!! У квалификацијама за Лигу шампињона.

Има пренос на РТС 1.



zaharaga zaharaga 21:30 18.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo





...




(Пази, трговали на италијанском и свим осталим могућим медитеранским и балканским језицима, али зато љубавну поезију писали на чистој штокавштини удварајући се и госпаркама и пучанкама. Госпари, брате, прави госпари. Није ни чудо што је Вук тек после посете Дубровачком архиву уврстио у своју азбуку и 30. слово, слово Х. Иначе бисмо данас имали 29 слова: леба/леб', снаја, уво наспрам хлеб, снаха, ухо.)



Vuk, onaj razvratnik copavi rimokatolicki!
Koliko je on upropastio srpski jezik,
sto je neba da je od hartije,
da su slova ko sto su dramlije,
ne bi ruka mogla ispisati. Kreten jedan!



П.С. - Сад си ме подсетио, какве све муке нам чини та поезија, ево и дан данас поцрвеним од стида...


Када ме је

Злата Бојовић

моја професорка дубровачке књижевности и моја комшиица (и дан-данас се слатко испричамо кад се сретнемо на пијаци овде код нас у крају) на испиту питала каква је разлика између петраркиста и бембиста, ја знао да кажем да петраркисти певају о платонској љубави, али никако нисам могао да се сетим пригодне речи за поезију бембиста... По глави ми се све време врти само реч секс, па секс... Муцам, фрфљам нешто, поцрвенео у лицу к'о да имам затвор у стомаку, далеко било, горим сав пред свим оним колегиницама у слушаоници које чекају свој ред да одговарају... Никако да кажем нешто разумљиво.


А Злата ме гледа сажаљиво, к'о да ми чита мисли, у препуној слушаоници на испиту, и пошто ме је пустила да се мало намучим, каже:

"Сензуална поезија, колега, сензуална. Бембисти су писали сензуалну поезију."


Шта да ти кажем... Говедо исто к'о и онај Наполеон... А шта говедо зна шта је то "сензуално".


Svijeh vas molim rad ljuvezni,
plemeniti Dubrovčane,
ki pojete rajske pjesni
i sijete po sve strane:
tako da bi vaša mlados
u vesel'ju segaj svijeta
svako dobro i svaku rados
uživala mnogo ljeta,
vašeg starca namirite
kriva suda ne čineći,
kijem Držića sad tvorite,
svoga truda ne scijeneći.
Ki pjesance rajske poje
prid polačom od gospode,
meju vami tamo stoje,
svi razumni gdi prihode;
a nikoga ne podkrada,


( Мавро Ветрановић:"Пјесанца Марину Држићу у помоћ" )






Bila jednom rasprava, ima li srpska rec za seksi, u smislu, seksi zenska. Rec jebozovna, da dame na blogu ne zamere, odbacena je, da prisutne raspravi dame ne zamere.

I ispliva rec putena. Putena zena, zena koja je onako bas za tu tvoju senzualnost.

I kao sporedni zakljucak, odakle italijanima rec putana, sto jeste rec za zenu koja se profesionalno bavi pruzanjem tih senzualnih usluga. Pa, verovatno, od dubrovcana!
mirelarado mirelarado 21:57 18.08.2020

Re: Uspon i pad

I kao sporedni zakljucak, odakle italijanima rec putana, sto jeste rec za zenu koja se profesionalno bavi pruzanjem tih senzualnih usluga. Pa, verovatno, od dubrovcana!




Ne sporim, ali Dubrovčani su je nekako preuzeli od stari' Latina. Putta (lat) - devojka. Puttana = devojčura.
shmoo shmoo 22:33 18.08.2020

Re: Uspon i pad

mirelarado
I kao sporedni zakljucak, odakle italijanima rec putana, sto jeste rec za zenu koja se profesionalno bavi pruzanjem tih senzualnih usluga. Pa, verovatno, od dubrovcana!




Ne sporim, ali Dubrovčani su je nekako preuzeli od stari' Latina. Putta (lat) - devojka. Puttana = devojčura.



Да бисмо у 21. веку дошли до модне линије De Puta Madre Traficante коју је креирао и лансирао и тако се обогатио онај дилер док је мардељао своју заслужену казну.


И људи то носе на себи... Купују... Стварно живимо у лудом времену и у лудом свету.

Ово све са короном и свиме осталим током овог јединственог лета, како си рекла Мирела, само је то исто лудило на турбо моторима.


Да ли је све то тако исто изгледало и са свим оним пропалим царствима (цивилизацијама) наведеним у овој Стратерновој књизи у тренуцима њиховог нестајања?







Гос'н Захарага, да наставимо ми са поезијом?

Овај пут не на српском језику...






freehand freehand 23:09 18.08.2020

Re: Uspon i pad

mirelarado
I kao sporedni zakljucak, odakle italijanima rec putana, sto jeste rec za zenu koja se profesionalno bavi pruzanjem tih senzualnih usluga. Pa, verovatno, od dubrovcana!




Ne sporim, ali Dubrovčani su je nekako preuzeli od stari' Latina. Putta (lat) - devojka. Puttana = devojčura.


Prvo što mi na pamet padne su Moravija i njegova "Rimljanka"
shmoo shmoo 23:27 18.08.2020

Re: Uspon i pad

docsumann
shmoo
docsumann
П.С. - Много ми је жао ових наших балканских муслимана. Отишли су у курац са свим тим емиратима и шеријатима, јебо их Алија Изетбеговић и Зетра.


staropodgorički Muslimani ne žele da ih ubrajaju u Bošnjake.
insistiraju upravo na toj nacionalnoj odrednici - Muslimani.

za muslimane sa sjevera CG to već ne važi..



Али није им баш ни то нека одредница...

Разумем потребу да искажу и називом своју посебност у односу на остале Словене на Балкану, нарочито оне из бивше СФРЈ, што Србе што Хрвате, али давати својој посебности и особености назив по вероисповести у ионако већ довољно ускомешаној по том питању балканској лудници, може само да додатно закомпликује живот свима, а највише њима самима.


nemam zamjerku na komentar, sem što bih dodao da je upravo SPC ta koja je kroz istoriju insistirala na vezi srbin-pravoslavac.
umjesto da se u srpski nacion integrišu i druge vjeroispovjesti, forsiranjem pravoslavlja kao kljhučnog nacionalnog obilježja Srbalja, odbijali smo od sebe i katolike i muslimane.
tako da u podijelama koje danas imamo svi imaju svog udjela.



Знам.

Али СПЦ није једини ексклузивни представник и заступник српског национа и српске државе/држава да би српска национална политика узимала у обзир то на чему СПЦ инсистира. СПЦ је ипак само једна од институција у српском друштву и није у последњих 200 година ништа важнија овом народу од САНУ, Матице српске, војске, мреже школа и универзитета, мреже здравства,...

Схватам ја да Срби и дан-данас на основу свих анкета и даље највише поверења имају у СПЦ и у војску од свих институција због историјских кредита које су те две институција задобиле у очима Срба својим заслугама и у новијој и у старијој историји.

Али не видим ниједан разлог зашто би се у креирању принципа националне политике Срба у Србији и ван Србије тако слепо слушало то инсистирање СПЦ које помињеш.

(Да су њих тако слепо слушали, Вукове реформе језика и писма на пример или Доситејевог почетног формирања образовне мреже не би никада ни било, зар не? Него је, ваљда, требало да по мишљењу СПЦ у 19. веку 90% Срба буду русификовани јуродиви мужици и кметови на црквеним имањима? И да на тај начин опстанемо на овим просторима? Од тог посла опстанка онда не би било ништа.)

И зато се, сасвим оправдано, питам којим је то мирјанским круговима у самом српском национу, али и у онима ван њега, међу суседима, баш лепо одговарало то инсистирање СПЦ да су Срби само они који су православни хришћани?

Основна обележја сваког народа, па и Срба, пре свега су његова култура и језик, а не вера.


EDIT: Сад ћу вероватно да попијем једну лепу анатему, да не кажем православну фатву, због овога што сам написао.

zaharaga zaharaga 07:28 19.08.2020

Re: Uspon i pad

mirelarado
I kao sporedni zakljucak, odakle italijanima rec putana, sto jeste rec za zenu koja se profesionalno bavi pruzanjem tih senzualnih usluga. Pa, verovatno, od dubrovcana!




Ne sporim, ali Dubrovčani su je nekako preuzeli od stari' Latina. Putta (lat) - devojka. Puttana = devojčura.


Moguce da je rec putovala na ovamo, ali svakako pod zastavom sv. Vlahe.





shmoo shmoo 08:22 19.08.2020

Re: Uspon i pad

zaharaga
mirelarado
I kao sporedni zakljucak, odakle italijanima rec putana, sto jeste rec za zenu koja se profesionalno bavi pruzanjem tih senzualnih usluga. Pa, verovatno, od dubrovcana!




Ne sporim, ali Dubrovčani su je nekako preuzeli od stari' Latina. Putta (lat) - devojka. Puttana = devojčura.


Moguce da je rec putovala na ovamo, ali svakako pod zastavom sv. Vlahe.



Речи и иначе путују на најневероватније начине из језика у језик и из културе у културу. Говорници српског воле да се хвале овим доприносом глобалној култури:


The Oxford English Dictionary dates the first appearance of the English word vampire (as vampyre) in English from 1734, in a travelogue titled Travels of Three English Gentlemen published in The Harleian Miscellany in 1745. Vampires had already been discussed in French and German literature.[7] After Austria gained control of northern Serbia and Oltenia with the Treaty of Passarowitz in 1718, officials noted the local practice of exhuming bodies and "killing vampires". These reports, prepared between 1725 and 1732, received widespread publicity. The English term was derived (possibly via French vampyre) from the German Vampir, in turn derived in the early 18th century from the Serbian vampir (Serbian Cyrillic: вампир).



Да смо наплатили на основу ауторских права макар само по један цент на сваки роман и филм о вамприма који се данас, у 21. веку, просто гутају на глобалном нивоу, не бисмо уопште имали буџетски дефицит.











Још једна препорука за уживање у читању на ове теме? (Није лингвистички ускостручна.)







dragosevacsutra dragosevacsutra 14:34 19.08.2020

Re: Uspon i pad

Ne mogu da se setim, davno sam čitao ali sam se zaljubio u taj nadimak toliko da sam od tada želo da mi se sin zove Andrej.





kamilo_emericki kamilo_emericki 15:20 19.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo





П.С. - Много волим онај део у "На Дрини ћуприја" када Андрић прича о свакодневном неповерењу, зазирању једних од других, мржњи... Али онда, када груне поплава и потопи ниже делове Вишеграда и околине, католички свештеник и православни поп и муслиманкси хоџа и јеврејски рабин иду заједо и обилазе угрожену сиротињу која је из својих потопљених кућа избегла у више делове града и помажу им заједнички.

Мени је то најбоља литерарна слика Босне за коју знам.





Da, i ja mislim da je to slika Bosne dok se neko ne mijesa sa strane i ne potpaljuje rostilj pored benzinskog bureta.
Meni je interesantno kako Bosnjaci, oni koji sebe smatraju elitom i smatraju Andrica mrziteljem Bosne i muslimana, nikad ne navode ovaj primjer iz "Na Drini cuprija" vec se hvataju onoga, ne mogu precizno citirati, "sitan, zut poturcenjak"
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:44 19.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone


Bokte, mislim da je ovo prvi put da nešto što je tako zavučali, ispostavi se da je istina.

Vidis, zbog toga ja puno ne drzim do raznih "misljenja" vec me zanimaju provjerljive cinjenice.
Potrazi trgovinske bilanse Ukrajine prije promjene i poslije promjene pa vidi ko vodi kakvu politiku. Uostalom, sporazum sa EU, koji je bio okidac nemira u Ukrajini nije odbio Janukovic vec Azarov, predsednik vlade.
Provjeri koliko Njemacka hemijska industrija treba ruski plin koji destilise i gdje se moze naci zamjena za taj plin pa ces razumjeti zasto Njemacka nije spremna da zamjeni ruski americkim plinom. Nije samo cjena u pitanju.







floki floki 15:59 19.08.2020

Re: Uspon i pad

dragosevacsutra
Ne mogu da se setim, davno sam čitao ali sam se zaljubio u taj nadimak toliko da sam od tada želo da mi se sin zove Andrej.



мој клинац се зове андреј, јуче кренуо у први разред :)
floki floki 16:43 19.08.2020

Re: Uspon i pad

kamilo_emericki

Uostalom, sporazum sa EU, koji je bio okidac nemira u Ukrajini nije odbio Janukovic vec Azarov, predsednik vlade.


у суштини, ко је формално одбио тај договор није толико ни битно
цела прича са украјином и обарањем власти тамо је тек компликована (јанукович уопште није био проруски човек како су га касније офарбали, иначе је мало пре обарања практично био "продао" пуно обрадиве земље и крим кинезима, они су хтели да на криму праве неку огромну луку за трговину и да населе тушту и тму кинеза тамо...)

а лукашенко је 2015 имао исте резултате избора као сада (преко 80%, позатварао пар кандидата, остало њих неколико, са све непознатом девојком као главним противкандидатом, премлатио нешто мало протестаната) и те изборе је запад глат признао :)

зашто? зато што је лукашенко тада одбио да призна да је у украјини био пуч, него је нагло појачао антируску реторику, слично као сада
тад је западу то требало као додатни притисак против русије
сад им лукашенко више не треба, украјина је решена, па му не признају изборе, иако је он све исто урадио као 2015

сад ме не би чудило да призна крим у року од одмах и одлети директ у севастопољ, кукајући русима да му спасу гузицу
maksa83 maksa83 16:49 19.08.2020

Re: Uspon i pad

са све непознатом девојком као главним противкандидатом

Nije nepoznata, to je žena Lukašenkovog protivkandidata koji je uhapšen u maju.

Mislim, izbori u kojima hapsiš protivkandidate, to ima samo u Belorusiji. Ok, i u jednoj susednoj zemlji.
freehand freehand 16:53 19.08.2020

Re: Uspon i pad

сад ме не би чудило да призна крим у року од одмах и одлети директ у севастопољ, кукајући русима да му спасу гузицу

Sve je ok dok ti se u zemlji ne pojave Srđa Popović i Viktorija Nuland. Onda postaje opasno.
floki floki 16:58 19.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
са све непознатом девојком као главним противкандидатом

Nije nepoznata, to je žena Lukašenkovog protivkandidata koji je uhapšen u maju.

Mislim, izbori u kojima hapsiš protivkandidate, to ima samo u Belorusiji. Ok, i u jednoj susednoj zemlji.


ма причам о 2015, кад је он неку девојку извукао из нафталина ваљда као да му буде противкандидат, тада је исто похапсио противкандидате па светом западу није сметало нимало
а лукашенкове телевизије су мајдан приказивале ономад као ето, десио се народ, порошенко нам је другар...

па јаране, заиграла мечка (а није руска) пед његовим вратима, па је кренуо да зивка русе а до јуче срао (треба погледати његово излагање пре избора, значи, максо, ти би се поносио лукашенком какав је русофоб)

за ову знам, то је жена неког блогера кога је морон затворио (није ми јасно шта му треба да га затвара, тај блогер је ионако тотални либтардски морон)

иначе, занимљиво је да је онај кандидат, што је саздао читав ИТ парк у минску где раде скроз пристојни софтвераши и што је био пре амбасадор белорусије у америци, утекао у москву да не би био ухапшен...
велика већина ИТ индустрије тамо је саздана уз добру помоћ државним парама и имају добре услове и супер плате, но, сада су то највећи противници истог тог лукашенка... хехе :)

иначе је дебилно да неког хапсе, много је лакше само да им укинеш доток пара са запада, њих тамо зову грантоједима, много добра реч :)
maksa83 maksa83 17:05 19.08.2020

Re: Uspon i pad

максо, ти би се поносио лукашенком какав је русофоб

Sve je to meni ista kučka sa puno lica.
freehand freehand 17:07 19.08.2020

Re: Uspon i pad

floki
maksa83
са све непознатом девојком као главним противкандидатом

Nije nepoznata, to je žena Lukašenkovog protivkandidata koji je uhapšen u maju.

Mislim, izbori u kojima hapsiš protivkandidate, to ima samo u Belorusiji. Ok, i u jednoj susednoj zemlji.


ма причам о 2015, кад је он неку девојку извукао из нафталина ваљда као да му буде противкандидат, тада је исто похапсио противкандидате па светом западу није сметало нимало
а лукашенкове телевизије су мајдан приказивале ономад као ето, десио се народ, порошенко нам је другар...

па јаране, заиграла мечка (а није руска) пед његовим вратима, па је кренуо да зивка русе а до јуче срао (треба погледати његово излагање пре избора, значи, максо, ти би се поносио лукашенком какав је русофоб)

за ову знам, то је жена неког блогера кога је морон затворио (није ми јасно шта му треба да га затвара, тај блогер је ионако тотални либтардски морон)

иначе, занимљиво је да је онај кандидат, што је саздао читав ИТ парк у минску где раде скроз пристојни софтвераши и што је био пре амбасадор белорусије у америци, утекао у москву да не би био ухапшен...
велика већина ИТ индустрије тамо је саздана уз добру помоћ државним парама и имају добре услове и супер плате, но, сада су то највећи противници истог тог лукашенка... хехе :)

иначе је дебилно да неког хапсе, много је лакше само да им укинеш доток пара са запада, њих тамо зову грантоједима, много добра реч :)


Da se nakačim onako iz rikošeta: 19. avgusta navršilo se 67 godina od obaranja Muhamada Mosadeka sa mesta preddsednika vlade republike Iran.

KLIK

maksa83 maksa83 17:08 19.08.2020

Re: Uspon i pad

иначе је дебилно да неког хапсе, много је лакше само да им укинеш доток пара са запада, њих тамо зову грантоједима, много добра реч :)

E, toga se i Vučić setio, pa je navalio inspekcije BIRN-u, CINS-u i ostalima koji vole da pišu o aferama SNS kartela.
floki floki 17:09 19.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
максо, ти би се поносио лукашенком какав је русофоб

Sve je to meni ista kučka sa puno lica.

i zapad mu priznaje izbore sve ove godine...
floki floki 17:13 19.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
иначе је дебилно да неког хапсе, много је лакше само да им укинеш доток пара са запада, њих тамо зову грантоједима, много добра реч :)

E, toga se i Vučić setio, pa je navalio inspekcije BIRN-u, CINS-u i ostalima koji vole da pišu o aferama SNS kartela.


па ништа, онда остаје твитер опоозицији у срб да одреши кесу и финансира те скраћенице домаћим парама, да не морају да се курвају по западу
maksa83 maksa83 17:28 19.08.2020

Re: Uspon i pad

па ништа, онда остаје твитер опоозицији у срб да одреши кесу и финансира те скраћенице домаћим парама, да не морају да се курвају по западу

Ne brini, finsansira.
j_grandson j_grandson 17:40 19.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
па ништа, онда остаје твитер опоозицији у срб да одреши кесу и финансира те скраћенице домаћим парама, да не морају да се курвају по западу

Ne brini, finsansira.

Šta je sledeće u Belorusiji?
Meni ništa nije jasno.
Osim načelne skepse (koju gajim) prema (svim) zemljama u kojima lideri nastoje da postanu faraoni.
docsumann docsumann 17:58 19.08.2020

Re: Uspon i pad

Osim načelne skepse (koju gajim) prema (svim) zemljama u kojima lideri nastoje da postanu faraoni.


gaji se ganja

docsumann docsumann 17:58 19.08.2020

Re: Uspon i pad

proklizava blog
floki floki 18:03 19.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
па ништа, онда остаје твитер опоозицији у срб да одреши кесу и финансира те скраћенице домаћим парама, да не морају да се курвају по западу

Ne brini, finsansira.


свака част, подржавам (без трунке ироније и зајебанције)
а и није моје да бринем

по мени то само тако и треба да ради, не верујем много у "алтруизам" тог типа који долази са стране
shmoo shmoo 19:05 19.08.2020

Re: Uspon i pad

kamilo_emericki

Da, i ja mislim da je to slika Bosne dok se neko ne mijesa sa strane i ne potpaljuje rostilj pored benzinskog bureta.

Meni je interesantno kako Bosnjaci, oni koji sebe smatraju elitom i smatraju Andrica mrziteljem Bosne i muslimana, nikad ne navode ovaj primjer iz "Na Drini cuprija" vec se hvataju onoga, ne mogu precizno citirati, "sitan, zut poturcenjak"




Није Андрић без разлога докторирао на тему: Развој духовног живота у Босни под утицајем турске владавине.







А мени је непојмљиво да у Босни сви, без обзира на националност и на веру, сваки пут поново залегну да помогну у припаљивању тог роштиља не узимајући уопште у обзир претходна искуства својих предака.

То не могу никако да схватим.

И онда се после из те Босне, као типичног Балкана на малом узорку, тај пожар шири и даље јер и остали Балканци ништа не уче из својих претходних искустава.

Како то рече Лазар Џамић у оној својој књизи Цвјећарница у кући цвећа:"Италија је оно што би, на пример, Јужни Балкан био после сто година неометеног развоја: никада суперразвијен, али релативно функционалан и шармантан."


П.С. - Ја сам дубоко веровао до последњег тренутка да до грађанског рата у БиХ деведесетих, после свих тих векова нагомиланог лошег искуства, неће и не може доћи иако су ми моји другари из Босне и Херцеговине упорно говорили:"Шта ти је? Немој да си наиван. Па тамо је све већ пуно оружја и само се чека знак да почне игранка."

shmoo shmoo 19:19 19.08.2020

Re: Uspon i pad

floki

па јаране, заиграла мечка (а није руска) пед његовим вратима, па је кренуо да зивка русе а до јуче срао (треба погледати његово излагање пре избора, значи, максо, ти би се поносио лукашенком какав је русофоб)



"Нико га није терао да дрмуса ограду. Сад има само да пријавимо случај и готова ствар."


Лукашенко је већ прошлост. Право питање које се тренутно поставља, ко ће ту успети да углави свог човека уместо њега у Белорусији.


Не може се ђаволу дувати у дупе, ма колико год примамљиво то било, и при томе очекивати да ти он неће прднути у лице.


П.С. - Грантоједи - много добра реч. Права и на правом месту.

shmoo shmoo 19:21 19.08.2020

Re: Uspon i pad

docsumann
proklizava blog



Како то мислиш?

Због клипова?


j_grandson j_grandson 19:29 19.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo

...

П.С. - Грантоједи - много добра реч. Права и на правом месту.


Da.
Mislim da bi grantožderi bila još deskriptivnija, no, zbog rogobatnosti, slažem se sa tvojim izborom.
Jer - moramo da čuvamo lepotu jezika.
docsumann docsumann 19:31 19.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo
docsumann
proklizava blog



Како то мислиш?

Због клипова?



shmoo
docsumann
proklizava blog



Како то мислиш?

Због клипова?




duplira
floki floki 19:41 19.08.2020

Re: Uspon i pad

иначе, тај блогер чија је жена била кандидат на изборима је 9. маја позвао белорусе да организују антипараду (тамо где су од хитлера страдали као нико скоро)

е, такве им запад спрема, a либтарди трепћу окицама

кад не бираш средства да решиш један проблем, обично створиш нови, још већи
shmoo shmoo 19:53 19.08.2020

Re: Uspon i pad

freehand

Da se nakačim onako iz rikošeta: 19. avgusta navršilo se 67 godina od obaranja Muhamada Mosadeka sa mesta preddsednika vlade republike Iran.

KLIK



Ево ти овде комплетан списак (и успелих и неуспелих).


ЛИНК


Да бројимо по колико њих су снимани филмови?


П.С. - Ко је дао ногу у дупе овом лику у Малију? Французише? Или Французише и Американише заједно? Вероватно ово друго, мада када је Мали у питању, мислим да ипак коло воде Французи.


Mali Military Coup: Why the World Is Watching(ЛИНК)


Ипак су они ионако пре неколико година својим "непогрешивим милосрдним зрачним снагама" избомбардовали оне Туареге који су пристигли у свој хоумленд на граници Малија, Нигера и Буркине Фасо и покушали да ту оснују своју независну државу пошто су избегли из Либије после свргавања Гадафија.

Данас Туареги полагано изумиру. Класичан геноцид какве раде неоколонијалне силе у циљу очувања својих позиција на ресурсима које извлаче из својих "бивших" колонија иако се куну, у име људских права да су им то само бивше колоније и да им они само помажу да што боље и "демократскије" живе. (ЛИНК)


EDIT: Видим, ови европски и остали душебрижници што цркоше од бриге за људска права Белоруса и Украјинаца уопште не спомињу Туареге иако се права трагедија тамо одиграва већ годинама.

Не спомињу ни 40 000 мртве деце од глади у Јемену под израелским, америчким и саудијским бомбама.

"Yes, the price is worth it," што би рекла Мадлен Олбрајт говорећи о 500 000 преминуле деце у Ираку за време санкција УН на храну и лекове тој земљи у првој половиини деведесетих.

Децу им никада нећу опростити.









Фотографија је из 1958.
shmoo shmoo 19:54 19.08.2020

Re: Uspon i pad

j_grandson
shmoo

...

П.С. - Грантоједи - много добра реч. Права и на правом месту.


Da.
Mislim da bi grantožderi bila još deskriptivnija, no, zbog rogobatnosti, slažem se sa tvojim izborom.
Jer - moramo da čuvamo lepotu jezika.






Лепота изнад свега.

Али не бих ја одбацио ни ово грантождери са компаративним значењем у односу на грантоједе.

Дај да смислимо нешто и за суперлативно значење...


shmoo shmoo 19:58 19.08.2020

Re: Uspon i pad

docsumann
shmoo
docsumann
proklizava blog



Како то мислиш?

Због клипова?



shmoo
docsumann
proklizava blog



Како то мислиш?

Због клипова?




duplira



Видим.

Или је крајње време да оперем наочаре.

Једно од та два јесте.


cmix909 cmix909 21:17 19.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
... A znam ti muku, imam drugara koji živi tu negde kod tebe u Koče Kapetana, i još neke ljude, oni kukaju da to više nije taj kraj od kad su ga investitori kanjonizovali (a što sam smislio glagol). Verovao ili ne znam da neki odande razmišljaju da kupe placeve i sagrade sebi kuće u Zuce. Zuce ti je sledeći beogradski fensi aper klas nejbrhud od kad je SNS nuvo riš seljana izvršila invaziju na Vračar...
Edit - lupam, ne Koče Kapetana nego Petra Kočića.


Zahvaljujuci veterinarskoj ordinaciji u toj ulici uspeo sam da rotvajlerku po imenu Kruna, koja je bila njihov pacijent i gde je cipovana, vratim njenim starateljima iz tog kraja. Do doktorke sam je doveo koristeci dva kompjuterska kabla kao ogrlicu i povodac, sto je improvizacija koja se ne vidja svaki dan. U naredne valjda tri godine vracao sam je jos dvaput, te sam osim sina, koji je po nju dosao u prvoj od tih zgoda, video i majku i cerku, a verovatno bih upoznao i kuma i pokojnog tecu da se moja firma, kojoj je sediste bilo na Neimaru, nije preselila.

Secam se i psa po imenu Leo koji je ‚ziveo‘ u jednom povelikom dvoristu iznad parkica, gde je, i po velikoj vrucini, bio lancem vezan za svoju kucicu i ne bas najbolje hranjen. Znao je i da zalaje kad me ugleda, a jedan Haski to ne cini tek onako.

Pamtim i devojku iz sveze renovirane kuce koja mi je poverila da ona i njeni ne vole zivotinje, a povod za nas kratki razgovor je bio hranjenje gugutki.

I takvih ima na tom Neimaru, a da nisu iz novogradnji.

zaharaga zaharaga 23:00 19.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo
j_grandson
shmoo

...

П.С. - Грантоједи - много добра реч. Права и на правом месту.


Da.
Mislim da bi grantožderi bila još deskriptivnija, no, zbog rogobatnosti, slažem se sa tvojim izborom.
Jer - moramo da čuvamo lepotu jezika.






Лепота изнад свега.

Али не бих ја одбацио ни ово грантождери са компаративним значењем у односу на грантоједе.

Дај да смислимо нешто и за суперлативно значење...




Grantosisavci?

shmoo shmoo 00:08 20.08.2020

Re: Uspon i pad

zaharaga

Grantosisavci?


Одлично!

j_grandson j_grandson 07:02 20.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo
docsumann
shmoo
docsumann
proklizava blog



Како то мислиш?

Због клипова?



shmoo
docsumann
proklizava blog



Како то мислиш?

Због клипова?




duplira



Видим.

Или је крајње време да оперем наочаре.

Једно од та два јесте.



... a, pritom, i debeo si.
g.radicevic g.radicevic 13:37 20.08.2020

Re: Uspon i pad

Bez zezanja. Bio u Rusiji, Kini, Belorusiji..


ne bio, živeo
u Rusiji oko 2 godine
u Gruziji oko godinu (sa prekidima)
poznat mi je taj koncept ''all included'' gostoprimstva
ruska varijacija na temu je daleko raznovrsnija




shmoo shmoo 00:26 21.08.2020

Re: Uspon i pad

j_grandson
shmoo
docsumann
shmoo
docsumann
proklizava blog



Како то мислиш?

Због клипова?



shmoo
docsumann
proklizava blog



Како то мислиш?

Због клипова?




duplira



Видим.

Или је крајње време да оперем наочаре.

Једно од та два јесте.



... a, pritom, i debeo si.



Па јес.

Због тежине, да не кажем дебаланса дебљине, блог нам се заноси на кривинама и проклизава.


dragosevacsutra dragosevacsutra 13:22 21.08.2020

Re: Uspon i pad

мој клинац се зове андреј:)


i moj






jinks jinks 17:52 15.08.2020

...

Postoji interesantan pokušaj da se definiše razlika između kraljevstva i carstva.

Kraljevstva, bar po priči, obično predstavljaju oblik vlasti koji ujedinjuje i povezuje teritorije na kojima žive prevashodno pripadnici istog naroda (sad, ostaje i pitanje da li pojam kraljevstva izrasta iz pojma naroda, ili je stvar obrnuta), i gde su svi ostali u principu dobrodošli, manje ili više.

Carstvo, sa druge strane predstavlja objedinjujući faktor pripadnika različitih naroda i religija, gde je svako carstvo zasnovano na nekoj sebi specifičnoj formuli i platformi koja bi trebalo da objedini pripadnike različitih naroda i vera. U tom smislu EU bi i dan danas bilo carstvo, kao i USA, sad, ne znam u kojoj meri i Rusija.

Sad, neko će reći kako je, na primer, onda Kraljevina Jugoslavija ili Kraljevina SHS mogla uopšte i da bude kraljevina. Pa, po nekima, odgovor na ovo pitanje bi mogao da se nadje u čuvenom pojmu "trojednog naroda" koji se, posebno tokom II sv. rata i nije pokazao preterano uspešnim.

Opet, da li bi to moglo da znači da je, ukoliko se Kraljevina Jugoslavija ili SHS u smuslu trojednog naroda i nije pokazala posebno uspešnom, onda SFRJ u stvari bila carevina :)

I ko je u toj carevini na kraju ispao car, ko dvorska svita, a ko raja.
shmoo shmoo 19:52 15.08.2020

Re: ...

jinks

Postoji interesantan pokušaj da se definiše razlika između kraljevstva i carstva.


Да, и ја сам чуо за тај покушај. На крају крајева, тако су нас и учили објашњавајући нам како је то цар Душан од краља Срба постао цар Срба, Грка и Бугара.

А круне краљевстава (као и царстава) почивају више на вољи за моћ појединаца у појединим историјским периодима.

Не на народу. Народ је ту увек у инструменталу.

Отприлике да срочимо то овако:

И тако краљ Србије Александар Карађорђевић постаде Србима (инструментал, оруђе, укључујући ту и оних милион и 400 хиљада мртвих у Првом светском рату), краљ краљевине Срба, Хрвата и Словенаца после сахране андед хабзбуршког вампира Тозе вољом председника једне младе и узавреле прекоокеанске републике која је утрчала по први пут у својој историји да спасава дављеника Европу, па јој се (тој младој узаврелој републици) то тада свидело и наставила је да ускаче и наредних стотинак година да вади дављеника Европу из вирова набујале историје.


Може тако?





Нисам ја за сребро ни за злато плако,
нити за Душанов сјај.
Не бих је руком за царске дворе мако,
за онај блудницâ рај.

А шта је мени до тих мраморних двора
тучног поноћног сата,
што очима слепим одбијати мора,
сестри срамној од брата?

А шта је мени до велможа у свили,
са соколом на руци?
Отац ми је себар што на точку цвили,
а кћер ми глођу вуци.

Баш ништа ме за цркве душа боли,
за силнога цара дом.
За грчке иконе полегуша голих
у робовском храму мом.

Дао је њиној души опроштај
гуслара сељачки пој.
У њивама ми је сахрањен лелек тај,
у проклети вечан зној.

Нисам ја за сребро ни злато плако,
нити за Душанов сјај.
Не бих ја руком за царске дворе мако,
за онај блудница рај.




Зато вероватно и та питања слободе појединца, шта је то уопште слобода и да ли она уопште и постоји остаје вековима и миленијумима без свог правог одговора.

jinks jinks 19:56 15.08.2020

Re: ...

Zeznuti su džagernauti (što bi rekao profesor) ti Ameri, grade svoju državu (iliti carstvo, što i ne reći ako je tako) na toliko nivoa koji su mnogim drugima verovatno još uvek i nezamislivi (dobro, sigurno ne u tolikoj meri i nekim drugim velikim državama sa kojima dele istorijsku scenu zadnjih vek i više).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana