Društvo| Istorija| Kultura| Moj grad| Umetnost

Fali malo ... još potkrovlje ... pa nebo da se dotakne

Đorđe Bobić RSS / 21.08.2020. u 08:17

Atačmenti



Komentari (432)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_onaj vrabac_onaj 13:00 23.08.2020

Re: Nicc

Inače, ovako je ŽS Prokop trebalo da izgleda po projektu iz sedamdesetih:



Da, ti koji su tako videli zgradu nove železničke stanice su sigurno smatrali da je železnica "zastareli vid transporta" :)

Taj projekat "Beogradski železnički čvor" iz tog doba, koji nije podrazumevao samo izmeštanje glavne stanice u Prokop već i mnoge druge stvari uključujući i linije metroa, je jedini suvisli predlog rešavanja problema železničkog saobraćaja u Beogradu koji se ikada pojavio.
A kao što smo rekli, uzevši u obzir samu geografiju Beograda, taj problem ne može imati trivijalna rešenja.
j_grandson j_grandson 13:44 23.08.2020

Re: Nicc

vrabac_onaj
Inače, ovako je ŽS Prokop trebalo da izgleda po projektu iz sedamdesetih:



Da, ti koji su tako videli zgradu nove železničke stanice su sigurno smatrali da je železnica "zastareli vid transporta" :)

Taj projekat "Beogradski železnički čvor" iz tog doba, koji nije podrazumevao samo izmeštanje glavne stanice u Prokop već i mnoge druge stvari uključujući i linije metroa, je jedini suvisli predlog rešavanja problema železničkog saobraćaja u Beogradu koji se ikada pojavio.
A kao što smo rekli, uzevši u obzir samu geografiju Beograda, taj problem ne može imati trivijalna rešenja.

Da.
Kada pročitam kako neke budalčine lokaciju Prokopa proglašavaju za nedostupan kraj - šta reći.
j_grandson j_grandson 13:48 23.08.2020

Re: Nicc

maksa83
Inače, čemu tolika kuknjava za udaljenošću Prokopa - mislim da je cca 1 km dalje od sadašnje (pardon, bivše) stanice.

Nije.

Npr.

Terazije - pok. Štajga je 750 m.
Terazije - Prokop je 2.8 km.

Ali sve i da si u pravu (a nisi) ta Prokop rupa ima nikakvu komunikaciju sa ostatkom grada.

Fala!
Ja to prekoračam očas.
To o komunikaciji sa ostatkom grada ne može da se popravi?
Ili može?
Usput - vezano i nevezano za temu, pokušavam da se setim da li ima više ili manje od 30 godina kako nisam putovao vozom.
mariopan mariopan 20:00 23.08.2020

Re: Nicc

maksa83
Stvarno bre treba da se napravi jedan kazino, dosaile ove elektronske prevare, te voćkice, te poker aparati, elektronski rulet, trke kerova, bingo, kladionica.

Ne znam koliko si ispratio, ali fora je što Cazzino na italijanskom znači bukvalno "kurčić". To piše svetlećim slovima. Ispravno je casino.

Zato Mirela očinjem vidu ne veruje?

Da nisi objasnio ne bih znala da je urnebesno, mislila bih da su samo nepismeni.
zilikaka zilikaka 20:39 23.08.2020

Re: Nicc

Ne znam koliko si ispratio, ali fora je što Cazzino na italijanskom znači bukvalno "kurčić". To piše svetlećim slovima. Ispravno je casino.

E, pa to može da postane internacionalna atrakcija
Pazi, teško daće oni shvatiti da mi čitamo ko što pišemo, nego će pomisliti da smo baš tako i teli.
Zamisli ti sebe da šetaš recimo Bukureštom i naiđeš recimo na hotel Pizda, da prostite, jer kurrrčić podrazumeva specifična slova.
Garant bi se prvo nasmejao, pa pitao šta to na rumunskom znači, a kad ti kažu da nema nikakvo značenje i još se čude što pitaš, ne bi časa časio da svoje iskustvo podeliš bar ovde.
maksa83 maksa83 20:45 23.08.2020

Re: Nicc

Garant bi se prvo nasmejao, pa pitao šta to na rumunskom znači, a kad ti kažu da nema nikakvo značenje i još se čude što pitaš, ne bi časa časio da svoje iskustvo podeliš bar ovde.

Na tu temu imam ovo iz Bratislave:

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:51 23.08.2020

Re: Nicc

Pretpostvaljam da Hrvati u Sloveniji pucaju od smeha na svaki pojam koji referiše na zapad.
maksa83 maksa83 21:10 23.08.2020

Re: Nicc

Pretpostvaljam da Hrvati u Sloveniji pucaju od smeha na svaki pojam koji referiše na zapad.

Proliv na ruskom znači moreuz, a proliv se kaže ponos.
angie01 angie01 13:57 22.08.2020

Svako naselje

ima svoje ambijentalne karakteristike i one se u civilizovanom svetu postuju i ne narusavaju, niti se prcijalno, bez nekog generalnog plana prchka po pojedinacnim slucajevima, koji se nikako ne uklapaju u postojeci prostor, ili ga narusavaju, remete.

a druga stvar, svaki domacin vodi racuna o onome sta je njegovoj kuci potrebno, pa onda napravi prioritete ako vec nema sredstava za podmirivanje svega,...ako nema vode, ne bavi se izgradnjom recimo kule, nego resava bazicnu potrebu,...tako u Beogradu postoji decenijska bazicna potreba za metroom, za renoviranjem i opremanjem bolnica i skola, za sredjivanjem kolapsa u saobracajnom haosu i sprecavanju nenormalnog zagadjenja,...pa utomsmislu je suluda rekonstrukcija glavnog trga-u losiji od prethodnog,... sumanuto je poplocavanje ulica bez bilo kakvog strucnog plana, kako se ne bi zaustavio grad, nepotrebna je izgradnja metalne dzinovske rugobe, a pri tome se iskljucila funkcija glavne zeleznicke stanice u centru,...bezumna je nekotrolisana izgradnja ruznih zgradurina uglavljenih kasikom za cipele gde god moze, koje pri tome nisu arhitekstonski uskladjene sa okolinom,....posle ovih ce se tesko popraviti sve ono sto je unisteno,...

ps-depersonalizovano idejno resenje za spomenik Zoranu Djindjicu je sramotni politicki udarac jedinom coveku u blizoj istoriji, koji je zeleo dobro ovoj zemlji i koji je zbog toga ubijen.
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:56 22.08.2020

Re: Svako naselje

tako u Beogradu postoji decenijska bazicna potreba za metroom...

Какав метро, па они не могу за све ове године да среде ни оно ругло од два подземна пролаза на Теразијама!
mirelarado mirelarado 19:02 22.08.2020

Re: Svako naselje

principessa_etrusca
tako u Beogradu postoji decenijska bazicna potreba za metroom...

Какав метро, па они не могу за све ове године да среде ни оно ругло од два подземна пролаза на Теразијама!


Заправо и неће да их среде, јер то не би било ништа монументално и велелепно, само грађанима корисно. Осим тога, шта има да се шврћкају по Теразијама кад је центар у Савамали.
angie01 angie01 21:36 22.08.2020

Re: Svako naselje

Заправо и неће да их среде, јер то не би било ништа монументално и велелепно, само грађанима корисно


upravo,..a i oni ne prolaze tuda,...mislim, podzemnim prolazima,...samo projure u zatamnjenim automobilima odozgo,...boli ih uvo za ostale...

...a jel video neko kicerajske svetlece zivotinje na Kalisu?
shmoo shmoo 22:46 22.08.2020

Re: Svako naselje

principessa_etrusca
tako u Beogradu postoji decenijska bazicna potreba za metroom...

Какав метро, па они не могу за све ове године да среде ни оно ругло од два подземна пролаза на Теразијама!



Заборавите на метро. Не може метро у Бгд. са оволиким подземним водама (тако ми рекоше). Може градска железница (мало по површини, мало испод површине земље) али од метроа нема ништа.

Чим неки политичар почне да паламуди о метроу у Бгд, то значи да иду избори и прича о метроу је онда само предизборна маркетиншка прича.

Тако је већ деценијама у овом Бгд.

Дакле, не обазирите се на приче о метроу у Бгд. Празна прича. Градска железница да, метро не може.

solo solo 23:04 22.08.2020

Re: Svako naselje

Заборавите на метро. Не може метро у Бгд. са оволиким подземним водама (тако ми рекоше). Може градска железница (мало по површини, мало испод површине земље) али од метроа нема ништа.


Otkud ti to?

Pa Beograd već ima metro.


shmoo shmoo 23:43 22.08.2020

Re: Svako naselje

solo
Заборавите на метро. Не може метро у Бгд. са оволиким подземним водама (тако ми рекоше). Може градска железница (мало по површини, мало испод површине земље) али од метроа нема ништа.


Otkud ti to?

Pa Beograd već ima metro.






Са' ће Руси све то да позатварају дампинг ценама на артикле!


Priča se, priča da Rusi dolaze: Šta će kupcima u Srbiji doneti ruski trgovinski lanac?


Еееее... А у време Брежњева и наследника му на престолу, по Москви и Лењинграду си могао да видиш огромне излоге површине једне београдске општине са искључиво конзервама сардина истог произвођача наређаним у пирамиде. Вукли ме за рукав док сам чекао ред испред Лењиновог маузолеја и молили ме да им продам фармерке, жваке, женске најлон чарапе, хеви метал ЛП плоче,...

Док смо ми, ЈугослАвени, куповали гардеробу по Трсту, они богатији у Минхену, а најбогатији у Риму.

Је л' видиш шта ти је та историја? Учитељица живота.


Kolo od sreće uokoli
vrteći se ne pristaje:
tko bi gori, eto je doli,
a tko doli gori ustaje.





j_grandson j_grandson 07:12 23.08.2020

Re: Svako naselje

shmoo
principessa_etrusca
tako u Beogradu postoji decenijska bazicna potreba za metroom...

Какав метро, па они не могу за све ове године да среде ни оно ругло од два подземна пролаза на Теразијама!



Заборавите на метро. Не може метро у Бгд. са оволиким подземним водама (тако ми рекоше). Може градска железница (мало по површини, мало испод површине земље) али од метроа нема ништа.

Чим неки политичар почне да паламуди о метроу у Бгд, то значи да иду избори и прича о метроу је онда само предизборна маркетиншка прича.

Тако је већ деценијама у овом Бгд.

Дакле, не обазирите се на приче о метроу у Бгд. Празна прича. Градска железница да, метро не може.


Kako li su Englezi i Francuzi ispod mora napravili tunel Lamanš?
Njima podzemne vode nisu smetale.
emilia emilia 08:53 23.08.2020

Re: Svako naselje


Заборавите на метро. Не може метро у Бгд. са оволиким подземним водама (тако ми рекоше). Може градска железница (мало по површини, мало испод површине земље) али од метроа нема ништа.


Možda će vam biti neobičan ovaj predlog ali verujte da vožnja praškim metroom može biti pravi doživljaj. Svaka metro stanica je uređena u drugačijem stilu pa možete steći utisak kao da se u jednom trenutku nalazite u umetničkoj galeriji a u drugom trenutku na modernoj izložbi enterijera. Svakako je doživljaj kada metroom budete prolazili ispod reke Vltave, verujte na reč, osećaj je neobičan, vrhunski i neponovljiv.
Grad je savršeno čist, nema guranja na ulasku u prodavnice a to je posebno uočljivo kada ulazite u javni prevoz naročito metroe. Kada ulazite u metro i spuštate se stepenicama svi idu sa desne strane pri zidu, isto je i sa izlaskom, nema sudaranja u sredini prolaza i da se ne zna ko gde ide.
------
Beograd nema tako velikih problema sa bušenjem tunela baš ni na jednoj poziciji geodetski je to urađeno još 80' za studiju "Metro Beograd"Jovin/Maletin. I na Nbg je predviđena cela podzemna trasa, na terazijskom grebenu isto nema problema, utvrđeno je da se podzemne vode prelivaju preko terazijskog grebena i slivaju prema rekama.
Još jedan glavni dokaz u prilog tome su i tuneli beogradskog ž.čvora gde sada juri BG Voz, vračarski tunel je suv kao barut, dedinjski takođe, makiški isto.
Bušen je krticom i tunel za interceptor, od Velikog sela do Karaburme i to paralelno sa Dunavom, isto nije bilo nikakvih problema.
Dakle ne znam odakle nekom da tvrdi bilo šta suprotno. Beograd nema takvih problema posebno ne kao Amsterdam koji je na močvarnom tlu i gde je uprkos, može se reći neverovatno, teškom terenu za gradnju uspešno završena i jedna nova metro linija zahvaljujući novoj tehnologiji.



shmoo shmoo 09:29 23.08.2020

Re: Svako naselje

j_grandson

Kako li su Englezi i Francuzi ispod mora napravili tunel Lamanš?
Njima podzemne vode nisu smetale.



emilia

Dakle ne znam odakle nekom da tvrdi bilo šta suprotno. Beograd nema takvih problema posebno ne kao Amsterdam koji je na močvarnom tlu i gde je uprkos, može se reći neverovatno, teškom terenu za gradnju uspešno završena i jedna nova metro linija zahvaljujući novoj tehnologiji.




Не знам, људи, нисам стручњак.

Тако ми рекоше стручњаци који су присуствовали стотинама и стотинама састанака са страним стручњацима који су годинама долазили у Бгд. да процене изводљивост изградње метроа.

Па ја онда верујем тим стручњацима који ми то рекоше јер себе не сматрам катицом за све која се разуме у све живо на овоме свету.

Ево, и гос'н Бобић би вероватно знао да нам каже да ли су мене ти стручњаци лагали или су ми пренели тачне информације. Ако неко то зна, требало би да он зна.


ožda će vam biti neobičan ovaj predlog ali verujte da vožnja praškim metroom može biti pravi doživljaj. Svaka metro stanica je uređena u drugačijem stilu pa možete steći utisak kao da se u jednom trenutku nalazite u umetničkoj galeriji a u drugom trenutku na modernoj izložbi enterijera. Svakako je doživljaj kada metroom budete prolazili ispod reke Vltave, verujte na reč, osećaj je neobičan, vrhunski i neponovljiv.



Не знам да ли си се возио/возила московским и лењинградским, пардон санктпетербуршким, метроом?

Исто тако врхунски и непоновљиви доживљај.



П.С. - А зашто су социјалистичке земље (бивше) правиле лепше метрое, уметничка дела такорећи, за разлику од ових Западњака?

emilia emilia 09:59 23.08.2020

Re: Svako naselje

Не знам да ли си се возио/возила московским и лењинградским, пардон санктпетербуршким, метроом?

Исто тако врхунски и непоновљиви доживљај.



П.С. - А зашто су социјалистичке земље (бивше) правиле лепше метрое, уметничка дела такорећи, за разлику од ових Западњака?


Nisam. Ali videla sam fotografije kako to izgleda, i sviđa mi se.
Drugo pitanje, ne znam, možda zato što su štedljiviji i ne troši im se za spektakularan izgled metroa. Ne isključujem da i na zapadnoj hemisferi ima interesantnih rešenja, nisam sve centre posetila.
shmoo shmoo 13:17 23.08.2020

Re: Svako naselje

emilia
Не знам да ли си се возио/возила московским и лењинградским, пардон санктпетербуршким, метроом?

Исто тако врхунски и непоновљиви доживљај.



П.С. - А зашто су социјалистичке земље (бивше) правиле лепше метрое, уметничка дела такорећи, за разлику од ових Западњака?


Nisam. Ali videla sam fotografije kako to izgleda, i sviđa mi se.
Drugo pitanje, ne znam, možda zato što su štedljiviji i ne troši im se za spektakularan izgled metroa. Ne isključujem da i na zapadnoj hemisferi ima interesantnih rešenja, nisam sve centre posetila.



Вероватно има, али их нисмо видели.

А за штедљивост постоје још неке речи у речнику.

j_grandson j_grandson 13:52 23.08.2020

Re: Svako naselje

emilia

Заборавите на метро. Не може метро у Бгд. са оволиким подземним водама (тако ми рекоше). Може градска железница (мало по површини, мало испод површине земље) али од метроа нема ништа.


Možda će vam biti neobičan ovaj predlog ali verujte da vožnja praškim metroom može biti pravi doživljaj. Svaka metro stanica je uređena u drugačijem stilu pa možete steći utisak kao da se u jednom trenutku nalazite u umetničkoj galeriji a u drugom trenutku na modernoj izložbi enterijera. Svakako je doživljaj kada metroom budete prolazili ispod reke Vltave, verujte na reč, osećaj je neobičan, vrhunski i neponovljiv.
Grad je savršeno čist, nema guranja na ulasku u prodavnice a to je posebno uočljivo kada ulazite u javni prevoz naročito metroe. Kada ulazite u metro i spuštate se stepenicama svi idu sa desne strane pri zidu, isto je i sa izlaskom, nema sudaranja u sredini prolaza i da se ne zna ko gde ide.
------
Beograd nema tako velikih problema sa bušenjem tunela baš ni na jednoj poziciji geodetski je to urađeno još 80' za studiju "Metro Beograd"Jovin/Maletin. I na Nbg je predviđena cela podzemna trasa, na terazijskom grebenu isto nema problema, utvrđeno je da se podzemne vode prelivaju preko terazijskog grebena i slivaju prema rekama.
Još jedan glavni dokaz u prilog tome su i tuneli beogradskog ž.čvora gde sada juri BG Voz, vračarski tunel je suv kao barut, dedinjski takođe, makiški isto.
Bušen je krticom i tunel za interceptor, od Velikog sela do Karaburme i to paralelno sa Dunavom, isto nije bilo nikakvih problema.
Dakle ne znam odakle nekom da tvrdi bilo šta suprotno. Beograd nema takvih problema posebno ne kao Amsterdam koji je na močvarnom tlu i gde je uprkos, može se reći neverovatno, teškom terenu za gradnju uspešno završena i jedna nova metro linija zahvaljujući novoj tehnologiji.




Lajk!
Konačno nešto konzistentno napisano što odudara od standarnih lupardanja.
mlatisa mlatisa 20:29 22.08.2020

Предлог

Једно се мора признати а то је да АВ није епохална, егоцентрична ..... попут оне која је срушила Жрнов. (Упс! Ланух. Надам се да неће да му падне на памет да руши Калемегдан).

А ево и предлога: уместо оног споменика на Авали не знам чему и коме, поставити споменик Стефану Немањи. Мислим да би ту добро стајао. Каријатиде послати својим кућама. Овако је споменик на Авали само споменик нашој глупости и мегаломанији.
nsarski nsarski 20:42 22.08.2020

Re: Предлог

А ево и предлога: уместо оног споменика на Авали не знам чему и коме, поставити споменик Стефану Немањи.

A kako bi takav spomenik podigao cenu stanova u Beogradu na vodi? Razmišljaš unutar kutije.
shmoo shmoo 22:15 22.08.2020

Re: Предлог

А да ли постоји нека претпоставка како ће изгледати позадина те слике, када гледаш од Славије низбрдацијом ка Жел. станици? И идеш низбрдо. Како ће читав тај простор са спомеником изгледати?

Извињавам се што питам, стварно сам дудук и не умем да замислим... Нити сам негде видео неку слику-претпоставку изгледа споменика с позадином када се гледа низбрдо Немањином улицом.

Ово што сам видео овде, ове слике из разних позиција, видим само ниску Жел. станицу (у односу на високи споменик) и велику празнину иза свега тога.

Или ће ту бити, претпоставља се, они небодери Београда на води?

(Понављам, пардонирајте на мојим незграпним изразима јер не умем ни себи да објасним шта ме то занима. А суштина тога што питам је простор... Панорама, визура, не знам како бих се изразио...)

И онда ме та слика са толиком празнином иза споменика подсетила на оно што ми мој Кум рече пре неких годину дана за Трг републике (а њему верујем по тим питањима, докторирао је архитектуру):


Ne, Trg Republike je uništila Zorica Savičić, kao egzekutor NeoModernizma, arhitekture koja već 15-tak godina hara svetomm i uništava prostore, zarad novi ideja apstraktnih prostora neomodenizma. Nemojte se nadati ničemu boljem, ko god da dođe, sično bi bilo. Kao i tržni centar Rajićeva, kao Cvetni trg, kao fontana na Slaviji. Nemo to veze sa SNS-om već sa rečenom umetničkom ideologijom. A kada se jednm ideologija uspostavi, ko god da nešto uradi drugačije, biva ismevan i izopšten od "pravovernih".
Ali kao što kaže engleska poslovica "i kada hiljadu ljudi govori glupost, to je i dalje glupost".

Samo da se nadamo da će se tokovi umetničke ideologije promeniti, ovim tempom i sa ovakvom ideologijom, Beograd će izgledati kao minuli rad Aleksandra Lera.

Evo recimo jedne grupe na švedskom fejsbuku

https://www.facebook.com/search/top/?q=architectural%20uprising%20%E2%80%93%20the%20alternative%20to%20ugliness&epa=SEARCH_BOX

"arhitektonski ustanak- alternativa ružnoći" gde se ljudi organizovano bune protiv ovakvih arhitektonskih kreacija u Švedskoj. U anglosaksonskim zemljama se pojavio kontrapokret "New classical architecture" - projektovanje i izvođenje objekata na skroz klasičan način, kao pre moderne arhitekture.

https://en.wikipedia.org/wiki/New_Classical_architecture

i tako dalje... Ali kod nas je duga tradicija modernističke ružnoće, pa mislim da će stvari postajati sve gore...



Sve to stiže iz Amerike, kao glavnog duhovnog trendsetera današnjice.
Evo ovo je trenutno arhitektonski sajt br. 1 u svetu i glavni kreator trendova

https://www.archdaily.com/


Kao što vidite, ovo kod nas je samo eho toga...




Па сам повезао ово што видим на сликама споменика Немањи (и огромним празним простором иза споменика) са тим што ми рече Кум за тај однос неомодернизма према простору...


EDIT: Колико капирам, читав тај круг (пречник Гл. жел. станица-Дом ратних инвалида и пречник зграда поште 6-ћошак Милована Миловановића) замишљен је као искључиво пешачка зона?







Можда онда у толиком празном простору сам споменик и неће изгледати тако гломазно како се мисли? (Лаичко размишљање једног дудука за простор.) А онда би зграда Жел. станице својим класицистичким изгледом могла само да ублажи ту просторну неомодернистичку ружноћу и учини је макар мало лепшом?

Понављам, лаичко размишљање...

vrabac_onaj vrabac_onaj 22:53 22.08.2020

Re: Предлог

Taso, pretpostavljam da si ponekad putovao vozom sa te stare štajge :)

Elem, jasno ti je da je na toj slici taj prostor prikazan kao bar pet puta veći nego što jeste.
Neće tu biti viška praznog prostora, može biti samo manjak:)
A biće i nekih drvoreda, vide se na slici samo će u realnosti biti mnogo bliže spomeniku.

A Trg republike jeste užas. Ledina najobičnija.
shmoo shmoo 22:57 22.08.2020

Re: Предлог

vrabac_onaj
Taso, pretpostavljam da si ponekad putovao vozom sa te stare štajge :)

Elem, jasno ti je da je na toj slici taj prostor prikazan kao bar pet puta veći nego što jeste.
Neće tu biti viška praznog prostora, može biti samo manjak:)
A biće i nekih drvoreda, vide se na slici samo će u realnosti biti mnogo bliže spomeniku.

A Trg republike jeste užas. Ledina najobičnija.




Хвала, Врабац.

Кажем, дудук сам да просторно нешто замислим како ће изгледати, зато вас и питам.

Јесам, путовао сам зилион пута са штајге (посете биоскопу Партизан и оближњем парку код Економског ћемо овде прескочити, ипак смо ми фина културна господа у годинама), но џабе мени то када не могу да замислим како ће нешто изгледати у простору, него тек када га поставе, умећу да кажем да ли ми се свиђа или не.

(Да мене питају, ја бих Београд направио да изгледа као Хобитон, али ме, срећом, и не питају шта мислим за то просторно планирање Бгд. )
mirelarado mirelarado 23:06 22.08.2020

Re: Предлог

A Trg republike jeste užas. Ledina najobičnija.


I to prazna. Kroz tu pustaru svi prolaze žurnim korakom. Zato je moja nekada mirna ulica nedaleko odatle vazda puna sveta koji tuda šeta i hrli na Kalemegdan, dok i on ne postane polazna stanica žičare i dok ne poseku preostalo drveće.
mlatisa mlatisa 11:35 23.08.2020

Re: Предлог

Кажем, дудук сам да просторно нешто замислим како ће изгледати, зато вас и питам.


Немој то да те брине и они су дудуци.

Ево нађох овде неке примере али нисам сигуран шта ће од тога бити. Пошто видим више варијанти.



А ово је ваљда важећи план. Споменик је измештен у десну страну, тј. није испред улаза у ж.станицу ЛИНКЛИНЛИНК.

А ево и снимка постављања постамента

angie01 angie01 12:20 23.08.2020

Re: Предлог

Ево нађох овде неке примере али нисам сигуран шта ће од тога бити. Пошто видим више варијанти.


JE-ZI-VO!

i sta kaze struka,


shmoo shmoo 13:30 23.08.2020

Re: Предлог

mlatisa
Кажем, дудук сам да просторно нешто замислим како ће изгледати, зато вас и питам.


Немој то да те брине и они су дудуци.

Ево нађох овде неке примере али нисам сигуран шта ће од тога бити. Пошто видим више варијанти.



А ово је ваљда важећи план. Споменик је измештен у десну страну, тј. није испред улаза у ж.станицу ЛИНКЛИНЛИНК.

А ево и снимка постављања постамента




Па сад... Шта га знам.

Мени то на овим сличкама и клиповима изгледа одлично.

Али не треба се обазирати на мој укус јербо да га имам, где би ми крај био. Само небо би било граница, што рече гос'н Бобић.

Него, нешто друго ми се врзма по глави све време док читам овај блог и коментаре на њему...

Да ли је боље не дирати ништа, ма колико год нешто ружно било (а штајга и около ње и Зелењак су мени вазда били убедљиво најружнији делови Београда у границама круга двојке, избегавао сам их сваки пут када год сам могао, и гледао да туда не пролазим) или ипак покушати нешто јер тешко да би то нешто, са оним нагомиланим пређашњим искуством ружноће, могло да буде горе од већ постојећег?


П.С. - Да напоменем само, првих шест месеци по рођењу живео сам у Гаврила Принципа 23, преко пута пица парка, али сам остао читавог живота неизмерно захвалан родитељима што су ме пренели на Брдо још и пре него сам могао да постанем свестан у каквом бих то крају одрастао.

j_grandson j_grandson 13:55 23.08.2020

Re: Предлог

mirelarado
A Trg republike jeste užas. Ledina najobičnija.


I to prazna. Kroz tu pustaru svi prolaze žurnim korakom. Zato je moja nekada mirna ulica nedaleko odatle vazda puna sveta koji tuda šeta i hrli na Kalemegdan, dok i on ne postane polazna stanica žičare i dok ne poseku preostalo drveće.

Ma.
Ja bih to sve porušio i izokretao sve kocke ponovno.
nask nask 14:01 23.08.2020

Re: Предлог

А ево и снимка постављања постамента

Onako laički, meni samo oblik i dimenzije tog postamenta smetaju. Sam Nemanja mi je sasvim okej. Pitam se da li je taj postament toliki zbog nekakve nacinalne nesigurnosti o našoj i Nemanjinoj veličini i značaju za evropsku istoriju i kulturu.
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:11 23.08.2020

Re: Предлог

Pitam se da li je taj postament toliki zbog nekakve nacinalne nesigurnosti o našoj i Nemanjinoj veličini i značaju za evropsku istoriju i kulturu.


Ne, postament je veliki zato što ga je skulptor takvim zamislio.
nask nask 14:34 23.08.2020

Re: Предлог

Znači krivi Rusi. Zezam se. Pa bila je nekakva komisija koja je to prihvatila, sa promenama ili ne, ali je nkeo znači svesno prihvatio veličinu i oblik. No da ne razvlačimo, radi se o mojem laičkom mišljenju i ukusu.
mentol mentol 16:27 23.08.2020

Re: Предлог

nask
radi se o mojem laičkom mišljenju i ukusu.


po mojem laičkom mišljenju, ukusu i veri bogumilskoj neprihvatljivo je podizanje ovog grotesknog strašila tom katoličkom zločincu. isto tako mi je bilo, kao republikancu, neprihvatljivo podizanje spomenika onom kralju na trgu republike u mom gradu, i pre toga, kao socijalisti, preimenovanje ulice Salvadora Aljendea u istog tog kralja...
al' jbg. šta da se radi... demokratija je. većina odlučila...



hoochie coochie man hoochie coochie man 18:25 23.08.2020

Re: Предлог

onom kralju na trgu republike

O kom kralju se radi?
A trg republike, da, treba to menjati.
mentol mentol 19:25 23.08.2020

Re: Предлог

hoochie coochie man

O kom kralju se radi?

neki brka na konju.

A trg republike, da, treba to menjati.

menjajte, zabole me...
ja, ako uspem, ću da begam odavde...

shmoo shmoo 19:32 23.08.2020

Re: Предлог

mentol

po mojem laičkom mišljenju, ukusu i veri bogumilskoj neprihvatljivo je podizanje ovog grotesknog strašila tom katoličkom zločincu.

al' jbg. šta da se radi... demokratija je. većina odlučila...

















mentol mentol 19:49 23.08.2020

Re: Предлог

shmoo




shmoo shmoo 19:51 23.08.2020

Re: Предлог

mentol

menjajte, zabole me...
ja, ako uspem, ću da begam odavde...









Јбг богумиле, буразере у Христу, не знам да ли ти је то ико рекао до сада, али ево ја ћу да ти кажем:

Неће нико плакати за тобом, не секирај се, као што нико и не плаче за оних неколико стотина хиљада који одоше у последњих 30 година.

Ако рачунамо и оне од 50-тих, 60-тих, 70-тих,... прошлога века, у доба "социјализма" у Титославији, та цифра оних који су отишли одавде пење се на милионе. Ти ћеш бити само један бројчић у том низу међу њима.

Да не причамо о свима онима што одоше у 19. веку и почетком 20. века у земљу меда и млека где их је на улазу чекао Кип слободе. Огроман Кип слободе. Много већи од овог споменика Стефану Немањи. Са бакљом, лучом човечанства у руци која обећава благостање и слободу за све.










Итд, итд, итд,...(ЛИНК)









П.С. - А ин д ленд ов милк енд хани...





shmoo shmoo 19:55 23.08.2020

Re: Предлог

mentol
shmoo












docsumann docsumann 19:57 23.08.2020

Re: Предлог

Ако рачунамо и оне од 50-тих, 60-тих, 70-тих,... прошлога века, у доба "социјализма" у Титославији, та цифра оних који су отишли одавде пење се на милионе. Ти ћеш бити само једна цифра међу њима.


po toj računici, cifra si i ako ostaneš. samo s ove strane.
shmoo shmoo 20:07 23.08.2020

Re: Предлог

docsumann
Ако рачунамо и оне од 50-тих, 60-тих, 70-тих,... прошлога века, у доба "социјализма" у Титославији, та цифра оних који су отишли одавде пење се на милионе. Ти ћеш бити само једна цифра међу њима.


po toj računici, cifra si i ako ostaneš. samo s ove strane.



Емигрантска цифра нисам ако на то мислиш. Јербо сам остао, нисам "бегао".

Јер о емигрирању се повела реч.

Друг Ментол рече да ће да бега оодавде.

Зато не разумем на шта тачно мислиш овим коментаром?


EDIT: Јбг, Доксе, ја сам ти мало старомодно васпитаван...





docsumann docsumann 20:17 23.08.2020

Re: Предлог

Зато не разумем на шта тачно мислиш овим коментаром?


statitika će te zabilježiti ili među one koji su otišli, ili među one koji su ostali.
suštinkske razlike nema, ili je možda i ima, al nije do statistike
shmoo shmoo 20:36 23.08.2020

Re: Предлог

docsumann
Зато не разумем на шта тачно мислиш овим коментаром?


statitika će te zabilježiti ili među one koji su otišli, ili među one koji su ostali.
suštinkske razlike nema, ili je možda i ima, al nije do statistike



Да. Па?

Статистика ће све нас ионако једнога дана забележити као умрле, емигрирали ми или не одавде.

И ако тако гледаш, свака статистика је бесмислена.

Само, подсетићу те још једном одакле је кренула моја прича:


mentol


menjajte, zabole me...
ja, ako uspem, ću da begam odavde...



Много, много прозаичнија прича од овог твог статистичког нихилизма. Или нихилистичке статистике, зависи с ког краја то посматраш.










(Извини, одавно не слушам ову врсту музике, ово је отприлике последње чега се сећам из тог периода мог живота. )

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:37 23.08.2020

Re: Предлог

neki brka na konju

A jel super kad se nešto ne zna, pa može da se hvališe neznanjem?

Ja ozbiljno pitah o kom kralju se radi jer kad se pomenu trg republike i spomenik na njemu malo ko pomisli na ikakvog kralja, pa pitah da proverim da nisam ja nešto pobrkao, kad ono sad, neki brka na konju.

menjajte, zabole me...
ja, ako uspem, ću da begam odavde...

Za bolelo te ne zabolelo, bežao ne bežao, to nikako ne utiče na stav da je Srbiji republika silom nametnuta i da taj problem nekako treba rešavati.


mentol mentol 20:51 23.08.2020

Re: Предлог

shmoo
Ти ћеш бити само један бројчић у том низу међу њима.


svaki brojčić ima svoje razloge...



docsumann docsumann 20:53 23.08.2020

Re: Предлог

И ако тако гледаш, свака статистика је бесмислена.


nije besmilena, samo je indiferentna prema ljudskim nadanjima i stradanjima.


izgleda da zapravo meni nije jasno šta si ti uopšte poručio mentolu s tim neoplakanim brojevima
milisav68 milisav68 20:54 23.08.2020

Re: Предлог

Ja ozbiljno pitah o kom kralju se radi jer kad se pomenu trg republike i spomenik na njemu malo ko pomisli na ikakvog kralja, pa pitah da proverim da nisam ja nešto pobrkao, kad ono sad, neki brka na konju.

Ej, ako je neko trebao da bude na mestu koje se zove Trg Republike, onda je to Knez Mihajlo.

Ali šta ćeš, takve stručnjake sad treba da vučemo za rukav da ostanu u zemlji.
shmoo shmoo 20:56 23.08.2020

Re: Предлог

hoochie coochie man

Ja ozbiljno pitah o kom kralju se radi jer kad se pomenu trg republike i spomenik na njemu malo ko pomisli na ikakvog kralja, pa pitah da proverim da nisam ja nešto pobrkao, kad ono sad, neki brka na konju.




Да није Корчагин, јбт!!!







vrabac_onaj vrabac_onaj 20:58 23.08.2020

Re: Предлог

docsumann
И ако тако гледаш, свака статистика је бесмислена.


nije besmilena, samo je indiferentna prema ljudskim nadanjima i stradanjima.


izgleda da zapravo meni nije jasno šta si ti uopšte poručio mentolu s tim neoplakanim brojevima


Ja mislim da je hteo da mu kaže nešto tipa:

"Putuj igumane i ne brini za manastir".
docsumann docsumann 20:58 23.08.2020

Re: Предлог

Za bolelo te ne zabolelo, bežao ne bežao, to nikako ne utiče na stav da je Srbiji republika silom nametnuta i da taj problem nekako treba rešavati.


a monarhija je ustoličena svenarodnom voljom prije 900 godina
mentol mentol 21:14 23.08.2020

Re: Предлог

hoochie coochie man

republika silom nametnuta i da taj problem nekako treba rešavati.

ne znam kako se rešava problem republike ali znam da se problem monarhije uspešno rešava giljotinom.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:19 23.08.2020

Re: Предлог

mentol

ne znam kako se rešava problem republike ali znam da se problem monarhije uspešno rešava giljotinom.


јеботе, па теби тај ник баш добро стоји!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:19 23.08.2020

Re: Предлог

mentol
hoochie coochie man

republika silom nametnuta i da taj problem nekako treba rešavati.

ne znam kako se rešava problem republike ali znam da se problem monarhije uspešno rešava giljotinom.

Javni de to onoj glupavoj Evropi (u koju bi da bežiš) koja se toga nije setila.
docsumann docsumann 21:22 23.08.2020

Re: Предлог

banjac imitira marića...

vrabac_onaj vrabac_onaj 21:22 23.08.2020

Re: Предлог

hoochie coochie man

Javni de to onoj glupavoj Evropi (u koju bi da bežiš) koja se toga nije setila.


можда "побегене" у Француску?

мада неће, нисмо ми те среће. такви никада не оду, то им је сценски наступ.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:26 23.08.2020

Re: Предлог

a monarhija je ustoličena svenarodnom voljom prije 900 godina

Veruješ li Doks da se ovakvim relativizacijama i igrom reči zaista može portreti činjenica da su neki divljaci, na nekom svom avnoju, na kom Srba nije bilo, na kome Srbiju niko nije zastupao, Srbima oduzeli Karađorđevu i Miloševu ostavštinu i nametnuli im nekog Staljina i neku vucibatinu koja se prezivala Broz?

To smatraš normalnim?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:27 23.08.2020

Re: Предлог

можда "побегене" у Француску?

Ajse kladim da mašta o nekoj monarhiji :)

Možda odluči da ubije englesku kraljicu.
docsumann docsumann 21:28 23.08.2020

Re: Предлог

To smatraš normalnim?


ne, ali ne smatram ni monarhiju
mentol mentol 21:29 23.08.2020

Re: Предлог

hoochie coochie man

Javni de to onoj glupavoj Evropi (u koju bi da bežiš) koja se toga nije setila.


ko ti je rekao da hoću da bežim u Evropu?
Kuba mi je prvi izbor a ima još par zemalja u J. Americi i Africi...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:31 23.08.2020

Re: Предлог

Kuba mi je prvi izbor a ima još par zemalja u J. Americi i Africi...

E onda ti želim da što pre odeš.
Ako ikako mogu da pomognem.....
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:32 23.08.2020

Re: Предлог

hoochie coochie man
можда "побегене" у Француску?

Ajse kladim da mašta o nekoj monarhiji :)

Možda odluči da ubije englesku kraljicu.


пази том бакутанеру само неки "ментол" може да дође главе.
матора се учаурила и решила да живи дуго (бар) као корњаче са Галапагоса.
mentol mentol 21:36 23.08.2020

Re: Предлог

hoochie coochie man

E onda ti želim da što pre odeš.
Ako ikako mogu da pomognem.....


možeš, ako znaš nekog u sudu u Herceg Novom, da ih zamoliš da mi vrate pasoš
dve godine je kod njih...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:39 23.08.2020

Re: Предлог

docsumann
To smatraš normalnim?


ne, ali ne smatram ni monarhiju

To je već tema za sebe.
Srbija je napravljena kao monarhija, niko niodakle joj to nije nametnuo, tako Srbi rešili da naprave svoju državu, i samo oni mogu da promenu odluku.

Sto buna protiv vođa su imali, ubijali ih, terali, vraćali, ali državu bez vođe nisu ni zamišljali.

Stranaka svakakvih bilo, levih desnih, liberalnih, konzervativnih, ali repulikanskih slabo.

A onda dođe neki Broz...
Pa je'o mu pas mater
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:39 23.08.2020

Re: Предлог

mentol


možeš, ako znaš nekog u sudu u Herceg Novom da ih zamoliš da mi vrate pasoš
dve godine je kod njih...


Црни сине, па шта си то урадио?
Покушао да гиљотинираш Мила као припрему за неку праву крунисану главу?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:40 23.08.2020

Re: Предлог

ako znaš nekog u sudu u Herceg Novom,

Doks, ajd vidi nešto keve ti :)
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:41 23.08.2020

Re: Предлог

Srbija je napravljena kao monarhija, niko niodakle joj to nije nametnuo, tako Srbi rešili da naprave svoju državu, i samo oni mogu da promenu odluku.


Кхмм..
Као што рекох пре пар месеци, о овоме би се могло дискутовати :)
docsumann docsumann 21:41 23.08.2020

Re: Предлог

mentol
hoochie coochie man

E onda ti želim da što pre odeš.
Ako ikako mogu da pomognem.....


možeš, ako znaš nekog u sudu u Herceg Novom, da ih zamoliš da mi vrate pasoš
dve godine je kod njih...


znam neke ljude tamo...
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:43 23.08.2020

Re: Предлог

docsumann

znam neke ljude tamo...


Помози човеку, немој да си сиса, после ће ти се име у историји спомињати. Човек који је помогао новом Гаврилу.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:44 23.08.2020

Re: Предлог

vrabac_onaj
Srbija je napravljena kao monarhija, niko niodakle joj to nije nametnuo, tako Srbi rešili da naprave svoju državu, i samo oni mogu da promenu odluku.


Кхмм..
Као што рекох пре пар месеци, о овоме би се могло дискутовати :)

Sećam se:)
docsumann docsumann 21:46 23.08.2020

Re: Предлог

vrabac_onaj
docsumann

znam neke ljude tamo...


Помози човеку, немој да си сиса, после ће ти се име у историји спомињати. Човек који је помогао новом Гаврилу.


poslije toga (WWIII) nema više istorije...
maksa83 maksa83 21:46 23.08.2020

Re: Предлог

Sto buna protiv vođa su imali, ubijali ih, terali, vraćali, ali državu bez vođe nisu ni zamišljali.

Sve bre ok, Vođu su opet našli, evo sad će da naprave i veliki stadion da mu održavaju sletove.

Mislim da je Vučić u dobroti svoje pomiriteljske blagorodne duše odlučio da se pravi taj Nacionalni Stadion da ne bi delio ljude, tj. da ni Zvezdaši ni Partizavnovci ne budu tužni ako mu se slet bude održavao na stadionu onih drugih.

E to je, braćo, Ujedinitelj.
maksa83 maksa83 21:46 23.08.2020

Re: Предлог

.
mentol mentol 21:51 23.08.2020

Re: Предлог

vrabac_onaj

Црни сине, па шта си то уредио?
Покушао да гиљотинираш Мила као припрему за неку праву крунисану главу?


ma, zamisli zločina... ogrebao sam biciklom neku kršinu, opela iz devedesetih... vraćao se sa plaže u Đenovićima. on je insistirao da dođe policija, ja popio par piva i naduvao 0.6...
keša za kaznu nisam imao pa sam utekao sa ličnom kartom u Srbiju. kasnije sam dobio opomenu ali ne i pasoš. zvao sam ih sto puta, u sudu kažu da je u policiji, u policiji da je u sudu... ovi ovde ne daju novi zato što po zakonu ne smem imati dva..kazna ako slažeš da si izgubio 120 hiljada...i tako...
čak sam i ombudsmanu crnogorskom pisao... i naravno ništa od toga.
mentol mentol 21:55 23.08.2020

Re: Предлог

docsumann

znam neke ljude tamo...

pomagaj, brate, ako Boga znaš
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:56 23.08.2020

Re: Предлог

Sve bre ok, Vođu su opet našli

Pa da, to je to.
Treba nam vođa, tak'i smo kak'i smo.

I možemo da biramo hoćemo li od svake protuve praviti te vođe, ali pazi, vođe sa ogromnim ovlašćenjima, znači vođe koje nam i glave mogu doći, ili ćemo imati vođu tek da nam tu potrebu zadovolji, a koji nam i ne može nešto nauditi sve i da se neka protuva tu povremeno zatekne, jer mu nećemo dati vlast, nego samo čast.

Znam, znam, možemo i da se promenimo pa da budemo Francuzi.
Mada ne znam što ne bismo bili Englezi, ni njima ne ide loše.

vrabac_onaj vrabac_onaj 22:00 23.08.2020

Re: Предлог

mentol


ma, zamisli zločina... ogrebao sam biciklom neku kršinu, opela iz devedesetih... vraćao se sa plaže u Đenovićima. on je insistirao da dođe policija, ja popio par piva i naduvao 0.6...
keša za kaznu nisam imao pa sam utekao sa ličnom kartom u Srbiju. kasnije sam dobio opomenu ali ne i pasoš. zvao sam ih sto puta, u sudu kažu da je u policiji, u policiji da je u sudu... ovi ovde ne daju novi zato što po zakonu ne smem imati dva..kazna ako slažeš da si izgubio 120 hiljada...i tako...
čak sam i ombudsmanu crnogorskom pisao... i naravno ništa od toga.


О мајко моја, каква прича...

Казна за изгубљени пасош је сома евра?
mentol mentol 22:03 23.08.2020

Re: Предлог

vrabac_onaj

Казна за изгубљени пасош је сома евра?

ne, nego ako hoćeš još jedan a stari postoji.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:04 23.08.2020

Re: Предлог

hoochie coochie man


Znam, znam, možemo i da se promenimo pa da budemo Francuzi.
Mada ne znam što ne bismo bili Englezi, ni njima ne ide loše.



Јес, па да сви китови који нам се насуку на обалу припадну том лику или ликуши!

Јел знаш да сви китови насукани на обалу Уједињеног краљевства припадају искључиво краљици по закону?
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:05 23.08.2020

Re: Предлог

mentol
vrabac_onaj

Казна за изгубљени пасош је сома евра?

ne, nego ako hoćeš još jedan a stari postoji.


Па ти слажеш да ти је упао у сумпорну киселину.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:14 23.08.2020

Re: Предлог

Јес, па да сви китови који нам се насуку на обалу припадну том лику или ликуши!

Јел знаш да сви китови насукани на обалу Уједињеног краљевства припадају искључиво краљици по закону?

E onda odustajem:) Nisam to znao, ali naletim nekad na takve bizarnosti i zanimnjivo mi :)
nask nask 22:48 23.08.2020

Re: Предлог

Treba nam vođa, tak'i smo kak'i smo.

Ne treba nama kralj kao vođa, nego kralj koji će biti iznad svih tih vođa koje dolaze i odlaze. Ja sam za referendum i da vidimo hoćemo li republiku ili parlamentarnu monarhiju. U ovim godinama bih glasao za ono potonje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:38 24.08.2020

Re: Предлог

nask
Znači krivi Rusi. Zezam se. Pa bila je nekakva komisija koja je to prihvatila, sa promenama ili ne, ali je nkeo znači svesno prihvatio veličinu i oblik. No da ne razvlačimo, radi se o mojem laičkom mišljenju i ukusu.


Ne bih da ispadne sad da srbujem ovde, ali jel moguće da mi nemamo umetnika skulptora vajara koji bi umeo da napravi kršten spomenik drugu SN, nego smo morali i to da autsorsujemo?
vrabac_onaj vrabac_onaj 05:52 24.08.2020

Re: Предлог

srdjan.pajic


Ne bih da ispadne sad da srbujem ovde, ali jel moguće da mi nemamo umetnika skulptora vajara koji bi umeo da napravi kršten spomenik drugu SN, nego smo morali i to da autsorsujemo?


imali, dobio treću nagradu na konkursu.
niccolo niccolo 07:56 24.08.2020

Re: Предлог

Јел знаш да сви китови насукани на обалу Уједињеног краљевства припадају искључиво краљици по закону?

Ne, nego treba kao kod nas da svaki seljak razvlači kita koji se nasuka na njegovu obalu kao da je njegov...
vrabac_onaj vrabac_onaj 08:58 24.08.2020

Re: Предлог

niccolo
Јел знаш да сви китови насукани на обалу Уједињеног краљевства припадају искључиво краљици по закону?

Ne, nego treba kao kod nas da svaki seljak razvlači kita koji se nasuka na njegovu obalu kao da je njegov...




nego šta? kit koji dopliva do moje avlije je samo moj kit!
ša koj moj neki kralj, kraljica?! dosta je bilo izrabljivanja poštenih srpskih domaćina i otimanja njihovih kitova!
j_grandson j_grandson 09:36 24.08.2020

Re: Предлог

niccolo
Јел знаш да сви китови насукани на обалу Уједињеног краљевства припадају искључиво краљици по закону?

Ne, nego treba kao kod nas da svaki seljak razvlači kita koji se nasuka na njegovu obalu kao da je njegov...

Ja se s ovim ne bih zajebavao!
nask nask 19:22 24.08.2020

Re: Предлог

nego smo morali i to da autsorsujemo?

Autrusujemo.
cmix909 cmix909 13:21 25.08.2020

Re: Предлог

srdjan.pajic
... jel moguće da mi nemamo umetnika skulptora vajara koji bi umeo da napravi kršten spomenik drugu SN, nego smo morali i to da autsorsujemo?


Vajara ima, ima i gline, samo nema umetnickih livnica sposobnih da izrade onako krupne delove od bronze, ali je lako moguce da oni to ni ne znaju.
milisav68 milisav68 20:09 23.08.2020

Nepotrebno znanje :)

Ovo je originalna muzika koju je otkupio Pol Anka i napisao tekst za Sinatru (ukrao sa tvitera).

shmoo shmoo 20:23 23.08.2020

Re: Nepotrebno znanje :)

milisav68
Ovo je originalna muzika koju je otkupio Pol Anka i napisao tekst za Sinatru (ukrao sa tvitera).





Бонасера, Бонасера... Ц, ц, ц!













milisav68 milisav68 20:35 23.08.2020

Re: Nepotrebno znanje :)

Бонасера, Бонасера... Ц, ц, ц!

Ma jok, sasvim druga priča.Ovo se desilo kada mu je popularnost već opala baš zbog "druženja" sa mafijom.Čak nije bio ni raspoložen da je snimi.Posle je postala najslušanija pesma u Britaniji, iako je Yesterday od Bitlsa najviše puta obrađivana.

Što bi reko Minimaks - Život piše romane, a ljudi čitaju stripove.
shmoo shmoo 20:50 23.08.2020

Re: Nepotrebno znanje :)

milisav68
Бонасера, Бонасера... Ц, ц, ц!

Ma jok, sasvim druga priča.Ovo se desilo kada mu je popularnost već opala baš zbog "druženja" sa mafijom.Čak nije bio ni raspoložen da je snimi.Posle je postala najslušanija pesma u Britaniji, iako je Yesterday od Bitlsa najviše puta obrađivana.

Što bi reko Minimaks - Život piše romane, a ljudi čitaju stripove.




А препев на енглески нема везе са оригиналом!

Отприлике као када поредиш француски црно-бели филм из педесетих или шездесетих са мокрим улицама, људима у кишним мантилима испред неонских излога и осталим припадајући им асесоарима, са некаквим холивудским скупоценим историјским мега спектаклима из истих деценија.


Занимљиво, сви су се нешто до'фатали да певају Мај Веј када им је било баш фрка у животу.



Јбг... Мај Милки Веј... Да, али замало...





milisav68 milisav68 20:57 23.08.2020

Re: Nepotrebno znanje :)

shmoo
А препев на енглески нема везе са оригиналом!

Pa nema, napisao sam to u prvom komentaru, nego nema ko da čita.

Da ti dođu roditelji u četvrtak.
gedza.73 gedza.73 21:56 23.08.2020

Re: Nepotrebno znanje :)

Da dodam par trivija u 'nepotrebno znanje'

Izgleda da je železnica usud srpskog naroda.

Ukratko Rusija, Britanija i Austrougarska.
Rusija nije htela da dozvoli gradnju prugu kojom bi se Srbija povezala sa zapadom pa je su sa jedne strane austrougai potkupljivali Milana, Piroćanca i mnoge druge, Rusija preko černjajeva pašića koji je u govorima pričao kako će pruga da uništi srpski narod (poredio je prugu sa zmijom).

Inače černjajev, uprkos opšte prihvaćenom narativu o Rajevskom, je izjavio kako bi se preci Rajevskog odnosno Vronski Ane Karenjine (rat sa Turcima pred Berlinski kongres kada je Srbija od 70 000 ukupne svoje gotovine dala 40 000 Crnoj Gori prema sporazumu u Veneciji... što je dovelo do nemogućnosti nabavke naoružanja za srpske vojnike i loše opremljenosti srpskih vojnika... Srbija je morala da pozajmljuje pare a nakon rata je bila na ivici bankrotstva... a morala je otkupi od Turaka imanja na teritorijama dobijenim nakon Berlinskog kongresa... koga istorija ne nauči pameti on ostaje glup pa je periodično pnavlja) stideli pošto je zbrisao iz jedne važne bitke sa Turcima kod Aleksinca.

Opis o bugarskim i ruskim 'svojevoljcima' je vrlo sličan posleratnim iskustvima i napisao je čuveni dr. Laza Ilić

'... pljačkali su i grabili od našeg naroda uveravajući ga 'Zaplaćit sv. Nikola i kralj Milan'. Oni su se belosvesno opijali, žene i devojke napadali i po sokacima i javnim mestima zlostavljali'

Pašićeva naklonost ka Rusiji nas je koštala i to debelo. Da ne bi ugrozio ruske interese nije bio saglasan sa preventivnim napadom na Bugarsku što je dovelo do albanske gologote i pokolja po niškom kraju.

Inače su izvorni radikali bili socijalisti naslonjeni na Rusiju i te godine pred kraj XIX su odredile našu sudbinu (koliko god bila mrska istorija). Pašić se zalagao da srpski narod 'ne usvoji pogreške zapadnog društva'

Radikali, naprednjaci i liberali. Veze sa Rusijom i Zapadom.
uglavnom socijalisti nisu baš pozitivci i bili su (čuveni dvojac pored Pašića je činio Pera Todorović bliski saradnik pomenutog generala Černajeva koji je davao novac Pašiću ali i nekim drugim radikalima) možda krivci naše nesreće.
Svaku odluku i potez srpske vlade su procenjivali na osnovu 'simpatija ruskog dvora i ruskog naroda spram Srbije'

Austrougarska je stala na stranu Srbije ali je zauzvrat tražila izgradnju pruge. Rusija je stala na stranu Velike Bugarske i tažila je da se pruga ne izgradi.







hoochie coochie man hoochie coochie man 22:17 23.08.2020

Re: Nepotrebno znanje :)


Austrougarska je stala na stranu Srbije ali je zauzvrat tražila izgradnju pruge.

Čuj tražila, ucenila.
Prugu, koja Srbiji ni za krasni nije trebala, al trebala Beču, Srbija morala da ekspresno izgradi i sama isfinansira, a cena bila prava sitnica, nekoliko državnih budžeta.
milisav68 milisav68 22:18 23.08.2020

Re: Nepotrebno znanje :)

pored Pašića je činio Pera Todorović

Uh nemoj njega da spominješ.

Socijalisti su u njegovu spomen kuću (u Vodicama) potrošili ko što će vođa u nacionalni stadion.
gedza.73 gedza.73 22:26 23.08.2020

Re: Nepotrebno znanje :)

hoochie coochie man

Austrougarska je stala na stranu Srbije ali je zauzvrat tražila izgradnju pruge.

Čuj tražila, ucenila.
Prugu, koja Srbiji ni za krasni nije trebala, al trebala Beču, Srbija morala da ekspresno izgradi i sama isfinansira, a cena bila prava sitnica, nekoliko državnih budžeta.


Niš, Pirot, Toplica, Vranje su po Rusiji 'nisu se Srbi baš toliko borili da bi dobili tu teritoriju nego svi ti krajevi pripadaju Bugarskoj' pa ti Bugari po tom pravu ulete tokom I svetskog rata pokušavajući pokoljom i asimilacijom da izdejtvuju ono što su im Rusi dali a Austrougari su, ne dozvoljavajući da Rusija preovlada na Balkanu, hteli prugu kojom bi se povezali i povećal svoj uticaj.

Preko nas, unutar političkih borbi, su delovali i jedni i drugi. Pitanje šta je bolje za nas.

Panslavizam i 'bratstvo' su nas koštali. I koštaju nas.


gedza.73 gedza.73 22:28 23.08.2020

Re: Nepotrebno znanje :)

Socijalisti

Izgleda da su srpski socijalisti gadna fela od svog nastanka.

edit
Karte u vreme nastanka srpske železnice od beograda do Niša su bile, u proporciji, negde oko 1 800 dinara.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana