Politika| Region

Izbori

niccolo RSS / 30.08.2020. u 09:00

Po svemu sudeći očekuje nas veoma interesantan izborni dan (i noć) u Crnoj Gori. Do 9 časova je već 15% glasača izašlo na birališta. Kako je naš blog oduvek bio orijentisan i na dešavanja u regionu, mislim da je dobro otvoriti poseban blog na kome bi ljudi mogli da daju svoje viđenje današnjih izbora i uopšte situacije dole.

 
Dakle, da li će Milo i DPS posle 30 godina ostati bez većine (iako će verovatno pojedinačno biti i dalje sa najvećim brojem glasova) ili opozicija koja ide u tri kolone koliko shvatam ni ovog puta neće uspeti da sveukupno dobije preko 50% mesta u parlamentu, ostaje nam da vidimo večeras.
 
Do tada hajde da pročitamo kako blogeri komentarišu dešavanja i ove izbore... 
 
 


Komentari (1493)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_onaj vrabac_onaj 17:46 04.09.2020

Re: Nego

srdjan.pajic


Kako zašto, pa da se mi, ugrožena bela bogata manjina ne osećamo diskiriminisani. Vidiš valjda kakvi vetrovi duvaju ovih dana





Nego ozbiljno, meni je to blesavo, ko onih Vučićevih sto evra svima.

Bolje da samo toj siromošnoj deci daju sva tri obroka, a ako preostane (a verujem da bi) da ta sredstva usmere u neka druga socijalna davanja.

Ali dobro, neću da se mešam da me ne optuže da se mešam u posla druge države.
nikvet pn nikvet pn 17:48 04.09.2020

Re: Nego

niccolo
zanavek zamrzeo


Има и обрнуто; да покупим ћеру из обданишта али стигао раније, па ајде чекај док деца ужинају. Кад они изнели плех, на њему жуте тикве печене ко банане сечене, шећера одозго и изедоше деца док кажеш кекс. 'Тата како се зове то што смо јели? - Печене банане, јел су добре? . Супер!'. После неког времена питају ме госпоја и кева: Какве то банане пеку деци у обданишту?
milisav68 milisav68 17:51 04.09.2020

Re: Nego

srdjan.pajic

A, u tvoje vreme toga nije bilo (užine u školi, ili čak kompletnih obroka)?

Pa nije ni u nase, tj bilo je, ali se placalo.
niccolo niccolo 17:53 04.09.2020

Re: Nego

A, u tvoje vreme toga nije bilo (užine u školi, ili čak kompletnih obroka)?

Ja nisam bio u boravku, pa ne znam kako je bilo za ove koji su bili.

Ali imam drugu priču sa tim obrocima - pošto su to bile 90te, bude neka donacija, ne sećam se više čija, i počnu na velikom odmoru da dele neke pekarske proizvode deci. Mislim da je to trajalo oko 6 meseci, možda i manje. I sad svako dobije po jedan komad, dal je buhtla, dal pogačica, dal trougao, šta već koji dan. Krenem ja na odmor, uzmem šta je bilo tog dana, kad nikog od drugara napolju. Nešto je slučajno ispalo da su ostali u učionici. Krenem ja nazad da vidim gde su, a nastavnik fizičkog pomisli da se meni jelo još tog peciva i nagura mi u ruke tipa 4 buhtle. Meni bilo glupo da bacim, a posle sam umirao ceo dan od tolikog testa, na nos mi izašlo...
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:57 04.09.2020

Re: Nego

floki
у градићу где ја живим вртић (од 3. године до поласка у школу, 6. година) је бесплатан, али се ручак + ужина поподне плаћају неких 60 ојра месечно

после се продужени боравак за школу (до 4. разреда, после нема) плаћа рецимо 100 ојра месечно и још опет 60 ојра за ту храну

ово је изузетак је да је вртић џабе, нема пуно таквих градова, у франкфурту већ, што је преко плота практично, се за вртић плаћа неки проценат од бруто плате, тако да не плаћају сви исто, али не знам детаље, није ме занимало)

ужину за пре подне деца сама од куће носе

викенд, наравно, ништа


Pa i ovde su sve public škole, znači obdanište do kraja srednje škole "besplatne", to jest plaćene su iz budžeta, dakle od poreza. Privatne naravno nisu.

Moje dete isto nosi svoju užine i ručak u školu, iako ima menza koja je baš jako jeftina, ali joj se klopa tamo ne sviđa. Ovde se čak i trude da im daju zdrave obroke a ne džank fud, ali njoj nije to to kao kad tajko skuva i neće tamo da jede.

E, ne znam kako je kod vas, ali ova virtuelna nastava koja ide sad je baš teško sranje. Gledam jutros moju klinku kako se muči na google meet-u, dvaes klinaca galame, učiteljica nešto pokušava da kaže, onda ih deset minuta podseća da se mutuju, pa onda da se odmjutuju kad trebe nešto da kažu, pa bude loša slika, isprekidan zvuk, eho, pola se ne čuje, onda je usred časa google meet izbaci, i više ne može do kraja dana da se uloguje, pa se posle IT izvinjava u emailovoma. Vidim je kako polako pizdi, ali se trudi da ostane mirna, mada ima sve manje volje ujutro da sedne za računar, meni je posle 10 minuta sedenja sa njom već došlo da to sve polupam, počupam gajtane i prebacim je na home schooling.




srdjan.pajic srdjan.pajic 18:00 04.09.2020

Re: Nego

vrabac_onaj
srdjan.pajic


Kako zašto, pa da se mi, ugrožena bela bogata manjina ne osećamo diskiriminisani. Vidiš valjda kakvi vetrovi duvaju ovih dana





Nego ozbiljno, meni je to blesavo, ko onih Vučićevih sto evra svima.

Bolje da samo toj siromošnoj deci daju sva tri obroka, a ako preostane (a verujem da bi) da ta sredstva usmere u neka druga socijalna davanja.

Ali dobro, neću da se mešam da me ne optuže da se mešam u posla druge države.


Naravno, samo previđaš jednu stvar - ovo nisu mi, Srbi, neće ti se tipični Amer prijaviti na besplatan obrok ako mu stvarno ne treba. To što sad mogu svi da uzmu, ne znači da to i rade i broj obroka koji se deli je manjeviše isti. Nego, što bi rekao moj drug huči, uživamo u slobodi i mogućnosti izbora kakvu samo komunjarizam može da pruži (radiš koliko možeš, uzimaš koliko ti treba).

Zaboravih deo: pa škole ne smatraju sebe za socijalne ustanove opšteg tipa da bi se trtile da pomaži siromašnu decu 24/7, nego gledaju da pokriju deo dana kad su deca pod njihovom, što se kaže, ingerencijom.


srdjan.pajic srdjan.pajic 18:01 04.09.2020

Re: Nego

milisav68
srdjan.pajic

A, u tvoje vreme toga nije bilo (užine u školi, ili čak kompletnih obroka)?

Pa nije ni u nase, tj bilo je, ali se placalo.


Ne, pitao sam da ga li je uopšte bilo te užine, kao takve, ne da li je bila besplatna.
niccolo niccolo 18:04 04.09.2020

Re: Nego

Какве то банане пеку деци у обданишту?

alselone alselone 18:05 04.09.2020

Re: Nego

Pa vi što ste bili u vojsci u vrtiću


U ovdaništu gedžo.
https://youtu.be/5BaIUpWYHaY

Sa telefona sam, komplikovano je.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:08 04.09.2020

Re: Nego

niccolo
A, u tvoje vreme toga nije bilo (užine u školi, ili čak kompletnih obroka)?

Ja nisam bio u boravku, pa ne znam kako je bilo za ove koji su bili.

Ali imam drugu priču sa tim obrocima - pošto su to bile 90te, bude neka donacija, ne sećam se više čija, i počnu na velikom odmoru da dele neke pekarske proizvode deci. Mislim da je to trajalo oko 6 meseci, možda i manje. I sad svako dobije po jedan komad, dal je buhtla, dal pogačica, dal trougao, šta već koji dan. Krenem ja na odmor, uzmem šta je bilo tog dana, kad nikog od drugara napolju. Nešto je slučajno ispalo da su ostali u učionici. Krenem ja nazad da vidim gde su, a nastavnik fizičkog pomisli da se meni jelo još tog peciva i nagura mi u ruke tipa 4 buhtle. Meni bilo glupo da bacim, a posle sam umirao ceo dan od tolikog testa, na nos mi izašlo...




A ja pamtim da kad više nisam bio u boravku, onda mi je ćale svako jutro spremao kesu sa užinom - sendvič sa čajnom ili onim parizerom, podrigušom, majonez, sir, jogurt u tetrapaku (zapravo u tetrahedronu) i obavezno neka čokoladica za osladiti se. I onda je taj jogurt umeo da pukne kad neko od drugara sedne na tu kesu i sjebe mi komplet užinu. A kad se to ne desi, onda ta užina plane pod onim "daj malo" vapajima, tako da sam i pored toga što sam revnosno nosio užinu u školu bio uvek nekako gladan.
vrabac_onaj vrabac_onaj 18:16 04.09.2020

Re: Nego

pa škole ne smatraju sebe za socijalne ustanove opšteg tipa da bi se trtile da pomaži siromašnu decu 24/7, nego gledaju da pokriju deo dana kad su deca pod njihovom, što se kaže, ingerencijom.


pa nisu ni vikendom pod njihovom ingerencijom, oko toga smo i počeli :)
al dobro, nema veze.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:31 04.09.2020

Re: Nego

vrabac_onaj
pa škole ne smatraju sebe za socijalne ustanove opšteg tipa da bi se trtile da pomaži siromašnu decu 24/7, nego gledaju da pokriju deo dana kad su deca pod njihovom, što se kaže, ingerencijom.


pa nisu ni vikendom pod njihovom ingerencijom, oko toga smo i počeli :)
al dobro, nema veze.


ovo ti ja, da znaš, isto i u UK..
nije to samo nemanje para.. roditelji alkosi, narkosi i razne vrste budala.. primjećeno da djeca dolaze u školu gladna pa država odlučila da ih hrani..
u UK istina ne hrani vikendom plus jeste means tested - tj možeš dobiti samo ako si siromašan..
i sad za korone recimo se desi da su u školi bili samo tri sata i realno nema potrebe za ručkom.. al zbog tih slučajeva koji samo tamo dobiju nešto normalno da jedu svi su morali da jedu ručak u ta tri sata..
e sad jel to sve tako ispalo jer je u Rusiji bila revolucija.. ja bih rekla drugovi da nije..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:33 04.09.2020

Re: Nego

srdjan.pajic
bio uvek nekako gladan.


jbt ti ko onaj pevac krelac, jednom tako umalo nisi umro od gladi, nisi hteo da kažeš da si gladan..
dobro, dobro, nekad mi oko zasuzi kad ti pričaš o svom teškom djetinjstvu
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:37 04.09.2020

Re: Nego

vrabac_onaj
pa škole ne smatraju sebe za socijalne ustanove opšteg tipa da bi se trtile da pomaži siromašnu decu 24/7, nego gledaju da pokriju deo dana kad su deca pod njihovom, što se kaže, ingerencijom.


pa nisu ni vikendom pod njihovom ingerencijom, oko toga smo i počeli :)
al dobro, nema veze.


Da, tu su se malo dodatno ispružili u pravcu socijale, ne važimo mi bezveze za komunjarskli kaunti (od toga smo zapravo počeli ), ali zapravo verovatno je neko sračunao da je bolje da siromašna školska deca imaju bar dva sigurna obroka 7 dana u nedelji, nego da imaju tri obroka u pet dana a za vikend da budu, što se kaže, on their own (znači verovatno gladna), pa je onda takva odluka doneta, gore, u Komitetu.






niccolo niccolo 18:38 04.09.2020

Re: Nego

e sad jel to sve tako ispalo jer je u Rusiji bila revolucija

Ne, već zato što je (parafraziram) pre 40 godina u Lidsu bila fabrika, a u Meksiku nisu imali vodu za piće, a danas je fabrika u Meksiku a u Lidsu nema vode za piće...
gedza.73 gedza.73 18:39 04.09.2020

Re: Nego

milisav68
srdjan.pajic

A, u tvoje vreme toga nije bilo (užine u školi, ili čak kompletnih obroka)?

Pa nije ni u nase, tj bilo je, ali se placalo.


Plaćalo? Deci obroke u komunizmu? Pa kuda ode više ovaj revizionizam, drugarice i drugovi, ovi četnici oće načisto da nas upropaste. Ne-mo-gu-će. U SFRJ je svako dete imalo besplatne knjige i besplatan obrok u školi. Svako, ne poneko .
To su valjda osnovne tekovine za koje su se borili oni sa Dedinja i njihovi botovi

Ma dobro bar se imalo-plaćalo se, našu školu napravio kralj nekih pedeset, šezdeset godina pre nego što sam ja bio školarac. Mi sirotinja smo imali na kraju dvadesetog veka bubnjare u svakoj učionici a o užini i školskom restoranu smo mogli samo da sanjamo. A makadamski put do nje. U stvari makadamske puteve sa svih strana do škole.

nego su nas bar opismenili, pre njih smo pisali klinastim pismom po glinenoj pločici.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:40 04.09.2020

Re: Nego

srdjan.pajic

Naravno, samo previđaš jednu stvar - ovo nisu mi, Srbi, neće ti se tipični Amer prijaviti na besplatan obrok ako mu stvarno ne treba.


jao brate.. kad je muju krenula karta u igri s Englezima..
ovde imaš i fazon da se ekskurzije i izleti plaćaju dobrovoljno..
možeš da kažeš da nemaš ili da nećeš da platiš punu cijenu.. to nije means tested..
Englez ne da se ne bi tu napravio lud nego još i škola dobije donacija od roditelja reda velčine 50 hiljada funti godišnje na školu od oko 250-300 porodica..
od tih se para onda kupe stvari za koje nema iz budžeta..

Srbinu brate da ponudiš šta bilo za dž uzeće uz rezon zatrebaće, daću nekom, da se ne baci itd. itd.. nema šaje da odbije..
a da donira državnoj ustanovi.. takvog bi zatvorili u ludaru..
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:41 04.09.2020

Re: Nego

newimprovedtadejus
srdjan.pajic
bio uvek nekako gladan.


jbt ti ko onaj pevac krelac, jednom tako umalo nisi umro od gladi, nisi hteo da kažeš da si gladan..
dobro, dobro, nekad mi oko zasuzi kad ti pričaš o svom teškom djetinjstvu



Pa ja se baš trudim oko te suze u oku kad blogujem!

Mi smo bili relativno siromašni, to je fakat, ali je bilo i dosta gorih priča.



gedza.73 gedza.73 18:41 04.09.2020

Re: Nego

alselone
Pa vi što ste bili u vojsci u vrtiću


U ovdaništu gedžo.


Sa telefona sam, komplikovano je.


Gledao. Nekoliko puta.
Pitao sam se da li su išli u neke glumačke škole, akademije...


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:42 04.09.2020

Re: Nego

niccolo
e sad jel to sve tako ispalo jer je u Rusiji bila revolucija

Ne, već zato što je (parafraziram) pre 40 godina u Lidsu bila fabrika, a u Meksiku nisu imali vodu za piće, a danas je fabrika u Meksiku a u Lidsu nema vode za piće...

que?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:43 04.09.2020

Re: Nego

gedza.73
alselone
Pa vi što ste bili u vojsci u vrtiću


U ovdaništu gedžo.
https://youtu.be/5BaIUpWYHaY

Sa telefona sam, komplikovano je.


Gledao. Nekoliko puta.
Pitao sam se da li su išli u neke glumačke škole, akademije...


i šta kaaaaaaaže?
niccolo niccolo 18:43 04.09.2020

Re: Nego

ovde imaš i fazon da se ekskurzije i izleti plaćaju dobrovoljno..
možeš da kažeš da nemaš ili da nećeš da platiš punu cijenu

Tako smo mi onomad imali pravo na jednu free ekskurziju i pošto su svi dali kintu trebalo da se vrati po 3 dinara po učeniku. Niko nije hteo nazad tako da je sva kinta ostala drugu koji je bio blagajnik. Taj slučaj nas je naučio da je važno biti blizu novca (a posle kažu da od obrazovnog sistema nema koristi)...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:44 04.09.2020

Re: Nego

srdjan.pajic

Pa ja se baš trudim oko te suze u oku kad blogujem!

Mi smo bili relativno siromašni, to je fakat, ali je bilo i dosta gorih priča.


uspjevaš.. oko te suze..
al dobro majku mu kako ste mogli vi biti relativno siromašni ako je tebi ćale inžinjer a majka nek je i bila domaćica vi ste opet bili u bar gornjih 50%..
ako išta uravnilovka je radila baš nemilosrdno (aka svi smo bili apsolutno siromašni)
niccolo niccolo 18:44 04.09.2020

Re: Nego

que?

Ma aludiram na onu Trampovu izjavu o kom već mestu u Americi i Meksiku. S početka njegovog mandata
j_grandson j_grandson 18:45 04.09.2020

Re: Nego

niccolo
jel' su i nama roditelji morali da kupuju knjige u osnovnoj i srednjoj školi ili smo ih dobijali džaba?

Ne znam za vaše vreme, u moje su se kupovale, ali si mogao da koristiš i od starijih - sećam se da sam ja u gimnaziji dobijao solidan broj knjiga od ćerke mamine koleginice, mislim da je ona bila 2 ili 3 razreda ispred mene.

Pre nekoliko godina, moje starije dete pokupi sve knjige preostale po diplomiranju na ETF-u, napunimo solidno gepek - i odvezemo mlađem bratu jednog druga koji je tek upisao ETF ... a nešto su slabije njegovi stajali sa finansijama.
Nije nam bilo žao.
gedza.73 gedza.73 18:45 04.09.2020

Re: Nego

i šta kaaaaaaaže?

Služio vojsku zbog prigovora savesti u obdaništu 'Pčelica Maja'


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:46 04.09.2020

Re: Nego

niccolo
que?

Ma aludiram na onu Trampovu izjavu o kom već mestu u Americi i Meksiku. S početka njegovog mandata

aaaaaaaaa, promaklo mi
alselone alselone 18:48 04.09.2020

Re: Nego

obdaništu

Ovdanistu.
niccolo niccolo 18:48 04.09.2020

Re: Nego

i odvezemo mlađem bratu jednog druga koji je tek upisao ETF

Dabome, to se tako i radi. Aj kad je sa faksa može da se desi i da je neki udžbenik kvalitetan i da ga valja zadržati. Ali sa knjigama iz osnovne i srednje škole stvarno nema potrebe, kome to treba u životu posle...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:48 04.09.2020

Re: Nego

j_grandson
niccolo
jel' su i nama roditelji morali da kupuju knjige u osnovnoj i srednjoj školi ili smo ih dobijali džaba?

Ne znam za vaše vreme, u moje su se kupovale, ali si mogao da koristiš i od starijih - sećam se da sam ja u gimnaziji dobijao solidan broj knjiga od ćerke mamine koleginice, mislim da je ona bila 2 ili 3 razreda ispred mene.

Pre nekoliko godina, moje starije dete pokupi sve knjige preostale po dilomiranju na ETF-u, napunimo solidno gepek - i odvezemo mlađem bratu jednog druga koji je tek upisao ETF ... a nešto su slabije njegovi stajali sa finansijama.
Nije nam bilo žao.


Eto, vidiš, a u moje vreme nije bilo ni knjiga, nego samo sveske i skripte, nisi imao šta pristojno da ostaviš siromašnom drugu. U tvoje vreme verovatno nije bilo ni struje. A za to vreme, u kraljevini Lihtenštajn...

gedza.73 gedza.73 18:50 04.09.2020

Re: Nego

Ovdanistu.

Meni je ova vrhunska

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:51 04.09.2020

Re: Nego

srdjan.pajic
j_grandson
niccolo
jel' su i nama roditelji morali da kupuju knjige u osnovnoj i srednjoj školi ili smo ih dobijali džaba?

Ne znam za vaše vreme, u moje su se kupovale, ali si mogao da koristiš i od starijih - sećam se da sam ja u gimnaziji dobijao solidan broj knjiga od ćerke mamine koleginice, mislim da je ona bila 2 ili 3 razreda ispred mene.

Pre nekoliko godina, moje starije dete pokupi sve knjige preostale po dilomiranju na ETF-u, napunimo solidno gepek - i odvezemo mlađem bratu jednog druga koji je tek upisao ETF ... a nešto su slabije njegovi stajali sa finansijama.
Nije nam bilo žao.


Eto, vidiš, a u moje vreme nije bilo ni knjiga, nego samo sveske i skripte, nisi imao šta pristojno da ostaviš siromašnom drugu. U tvoje vreme verovatno nije bilo ni struje. A za to vreme, u kraljevini Lihtenštajn...



sad sam pogubila ovde nit ko je četnik a ko partizan i dal su partizani čitali a četnici cjepali knjige il kako je bilo ali drugovi..
kod Engleza nema knjiga!
eno dijete otišlo u srednju školu i i dalje nemaaaaaaaaa knjigaaaaaaaaa..
ide ko sirot u školu s rukama u džepovima i tako se i vraća..
šta tamo rade ne znamo..
na kraju godine dobije sepet svesaka sa koječim tamo ispisanim i izljepljenim al knjige niđe..
alselone alselone 18:53 04.09.2020

Re: Nego

Meni je ova vrhunska

Dobra je i Backa kulen zmija.
floki floki 18:55 04.09.2020

Re: Nego

srdjan.pajic
floki
у градићу где ја живим вртић (од 3. године до поласка у школу, 6. година) је бесплатан, али се ручак + ужина поподне плаћају неких 60 ојра месечно

после се продужени боравак за школу (до 4. разреда, после нема) плаћа рецимо 100 ојра месечно и још опет 60 ојра за ту храну

ово је изузетак је да је вртић џабе, нема пуно таквих градова, у франкфурту већ, што је преко плота практично, се за вртић плаћа неки проценат од бруто плате, тако да не плаћају сви исто, али не знам детаље, није ме занимало)

ужину за пре подне деца сама од куће носе

викенд, наравно, ништа


Pa i ovde su sve public škole, znači obdanište do kraja srednje škole "besplatne", to jest plaćene su iz budžeta, dakle od poreza. Privatne naravno nisu.

Moje dete isto nosi svoju užine i ručak u školu, iako ima menza koja je baš jako jeftina, ali joj se klopa tamo ne sviđa. Ovde se čak i trude da im daju zdrave obroke a ne džank fud, ali njoj nije to to kao kad tajko skuva i neće tamo da jede.

E, ne znam kako je kod vas, ali ova virtuelna nastava koja ide sad je baš teško sranje. Gledam jutros moju klinku kako se muči na google meet-u, dvaes klinaca galame, učiteljica nešto pokušava da kaže, onda ih deset minuta podseća da se mutuju, pa onda da se odmjutuju kad trebe nešto da kažu, pa bude loša slika, isprekidan zvuk, eho, pola se ne čuje, onda je usred časa google meet izbaci, i više ne može do kraja dana da se uloguje, pa se posle IT izvinjava u emailovoma. Vidim je kako polako pizdi, ali se trudi da ostane mirna, mada ima sve manje volje ujutro da sedne za računar, meni je posle 10 minuta sedenja sa njom već došlo da to sve polupam, počupam gajtane i prebacim je na home schooling.



државне школе су овде исто бесплатне, но продужени боравак у школи није
а вртићи, било државни или приватни углавном нису бесплатни, него зависи од града до града како то уређују и колико кошта - овај градић је добростојећи па зато нема плаћања у градским вртићима

моји клинци иду у школу скроз нормално
ћера мора да носи маску и током наставе, она је у гимназији, 7.разред
а клинац је тек кренуо у први сада, они скидају маске док седе, али по ходницима и на паузама морају да носе... већ су се и навикли

него бре, шта је ово, кад најреномиранији часопис за медицинску науку на свету објави руску студију о вакцини? ццц, па јел на тако ниске гране спало...
lancet
gedza.73 gedza.73 18:55 04.09.2020

Re: Nego

Dobra je i Backa kulen zmija.


j_grandson j_grandson 18:56 04.09.2020

Re: Nego

newimprovedtadejus
srdjan.pajic

Naravno, samo previđaš jednu stvar - ovo nisu mi, Srbi, neće ti se tipični Amer prijaviti na besplatan obrok ako mu stvarno ne treba.


jao brate.. kad je muju krenula karta u igri s Englezima..
ovde imaš i fazon da se ekskurzije i izleti plaćaju dobrovoljno..
možeš da kažeš da nemaš ili da nećeš da platiš punu cijenu.. to nije means tested..
Englez ne da se ne bi tu napravio lud nego još i škola dobije donacija od roditelja reda velčine 50 hiljada funti godišnje na školu od oko 250-300 porodica..
od tih se para onda kupe stvari za koje nema iz budžeta..

Srbinu brate da ponudiš šta bilo za dž uzeće uz rezon zatrebaće, daću nekom, da se ne baci itd. itd.. nema šaje da odbije..
a da donira državnoj ustanovi.. takvog bi zatvorili u ludaru..

Nije tačno!
Ja i moji nismo uzeli ni Vučićevih 100 evara - a niti većina iz moga okruženja.
niccolo niccolo 18:57 04.09.2020

Re: Nego

Gledam jutros moju klinku kako se muči na google meet-u, dvaes klinaca galame, učiteljica nešto pokušava da kaže, onda ih deset minuta podseća da se mutuju, pa onda da se odmjutuju kad trebe nešto da kažu, pa bude loša slika, isprekidan zvuk, eho, pola se ne čuje, onda je usred časa google meet izbaci, i više ne može do kraja dana da se uloguje, pa se posle IT izvinjava u emailovoma.

Otprlike kao poslovni kolovi od kako je krenula korona
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:57 04.09.2020

Re: Nego

newimprovedtadejus
srdjan.pajic

Pa ja se baš trudim oko te suze u oku kad blogujem!

Mi smo bili relativno siromašni, to je fakat, ali je bilo i dosta gorih priča.


uspjevaš.. oko te suze..
al dobro majku mu kako ste mogli vi biti relativno siromašni ako je tebi ćale inžinjer a majka nek je i bila domaćica vi ste opet bili u bar gornjih 50%..
ako išta uravnilovka je radila baš nemilosrdno (aka svi smo bili apsolutno siromašni)


Nije meni ćale bio inženjer, nego tehničar (kasnije je završio višu, vanredno), a keva je bila knjigovođa. Ono, jeste da su oboje radili dok nije krenulo sranje devedestih, kad je keva ostala bez posla, ali stvarno nismo nešto bognzakako živeli ni pre toga. Sad, da li je to gornjih 50%, jebem li ga, ja se sećam dosta mojih drugara koji su bili siromašniji od nas, naki baš baš na dnu, ono, rezidenti kutija u Jatagan maloj, ali mnogo više onih koji su definitivno imali više. Ali ne pamtim ja to kao period velikog zlopaćenja, taj deo svakako karikiram.
alselone alselone 19:00 04.09.2020

Re: Nego

gedza.73
Dobra je i Backa kulen zmija.




Samo za Hucija koji se umalo sprijateljio u Banat. :))))
alselone alselone 19:00 04.09.2020

Re: Nego

j_grandson
newimprovedtadejus
srdjan.pajic

Naravno, samo previđaš jednu stvar - ovo nisu mi, Srbi, neće ti se tipični Amer prijaviti na besplatan obrok ako mu stvarno ne treba.


jao brate.. kad je muju krenula karta u igri s Englezima..
ovde imaš i fazon da se ekskurzije i izleti plaćaju dobrovoljno..
možeš da kažeš da nemaš ili da nećeš da platiš punu cijenu.. to nije means tested..
Englez ne da se ne bi tu napravio lud nego još i škola dobije donacija od roditelja reda velčine 50 hiljada funti godišnje na školu od oko 250-300 porodica..
od tih se para onda kupe stvari za koje nema iz budžeta..

Srbinu brate da ponudiš šta bilo za dž uzeće uz rezon zatrebaće, daću nekom, da se ne baci itd. itd.. nema šaje da odbije..
a da donira državnoj ustanovi.. takvog bi zatvorili u ludaru..

Nije tačno!
Ja i moji nismo uzeli ni Vučićevih 100 evara - a niti većina iz moga okruženja.


Tako je Sladjane!
gedza.73 gedza.73 19:05 04.09.2020

Re: Nego

newimprovedtadejus
Srbinu brate da ponudiš šta bilo za dž uzeće uz rezon zatrebaće, daću nekom, da se ne baci itd. itd.. nema šaje da odbije..
a da donira državnoj ustanovi.. takvog bi zatvorili u ludaru..

Srbija ima tradiciju zadužbinarstva. Mnogi bogati ljudi su imali fondove za stipendiranje siromašnih učenika, pomagali gradnju škola, pozorišta, pomagali umetnike...

Posle je to nacionalizovano i preuzela država u svoje ruke ali ima dosta primera danas. Ljudi novačnim donacijama pomažu fakutete, opremaju katedre, kupuju potrebne knjige...

Evo jedan baš lep primer
Beograđanin, nekadašnji đak Matematičke gimnazije, a danas jedan od vodećih informatičara na planeti, pozvao je nastavnike u Srbiji da pišu udžbenike čije će izdavanje finansirati njegova fondacija „Alek Kavčić”, a zatim ih besplatno objavljivati na internetu, piše „Politika”.
mlatisa mlatisa 19:09 04.09.2020

Re: Nego

E, ne znam kako je kod vas, ali ova virtuelna nastava koja ide sad je baš teško sranje.


И овде је. Колико сам видео већ је једна година бачена, а изгледа да ће бити бачена и друга. Код нас је била виртуелна настава на крају прошле године и изгледа да су схватили да је то пропаст. Сада се изводи настава тако што настави присуствује пола одељења а друга половина је "на даљину". При чему се у просеку иде у чколу сваки други дан. То на даљину је шаролико најчешће буде гугл учионица. Доста често користи се и Зум а и друге платформе.

Када ове генерације буду доспеле да буду лекари боље да идемо у Кину да се лечимо. Ако преживимо дотле.
gedza.73 gedza.73 19:12 04.09.2020

Re: Nego


Samo za Hucija koji se umalo sprijateljio u Banat. :))))

Morao sam da pustim ponovo. Ali zapis episkopa Mušickog
(taj soj je lako uhvatitiga u rukopoložaj jer on niti bežah, niti se pomerah, tek po koji tromi Lalah ne stigne pokupi ovakogo stvoravo)

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:16 04.09.2020

Re: Nego

моји клинци иду у школу скроз нормално
ћера мора да носи маску и током наставе, она је у гимназији, 7.разред
а клинац је тек кренуо у први сада, они скидају маске док седе, али по ходницима и на паузама морају да носе... већ су се и навикли


Super, čoveče, ovo onlajn kod nas je nenormalno. A ni ja ne bih gunđao da nisam video na mom detetu kako loše deluje na nju. Ona se bukvalno vrati u život kad se to mučenje završi oko 3 posle podne. Nastavnicu kad vidiš na kraju dana, ko isprana krpa. Ostavim klinku samu u sobi, posle deset minuta je nađem na krevetu, čita neku svoju knjugu, ili uzme da crta nešto na patosu. Imaju jedan dan kad je independent, znači tad ne mora onjaln, i to još najbolje prođe, otalja to što joj zadaju za sat vremen i ide napolje da se igra. A ovim ostalim danima mora da bleji i ekran od osam do tri.

Možda je to verovatno i zbog nedavno minulog letnjeg raspusta, kad sem par nekih lepih kampova nije imala nikakve obaveze, pa je sad period adaptacije, ali ova "tehnologija" definitivno je sranje. No video sam juče da pripremaju školu za otvaranje, tako da se nadam da ovo neće da potraje.





floki floki 19:20 04.09.2020

Re: Nego

srdjan.pajic
моји клинци иду у школу скроз нормално
ћера мора да носи маску и током наставе, она је у гимназији, 7.разред
а клинац је тек кренуо у први сада, они скидају маске док седе, али по ходницима и на паузама морају да носе... већ су се и навикли


Super, čoveče, ovo onlajn kod nas je nenormalno. A ni ja ne bih gunđao da nisam video na mom detetu kako loše deluje na nju. Ona se bukvalno vrati u život kad se to mučenje završi oko 3 posle podne. Nastavnicu kad vidiš na kraju dana, ko isprana krpa. Ostavim klinku samu u sobi, posle deset minuta je nađem na krevetu, čita neku svoju knjugu, ili uzme da crta nešto na patosu. Imaju jedan dan kad je independent, znači tad ne mora onjaln, i to još najbolje prođe, otalja to što joj zadaju za sat vremen i ide napolje da se igra. A ovim ostalim danima mora da bleji i ekran od osam do tri.

Možda je to verovatno i zbog nedavno minulog letnjeg raspusta, kad sem par nekih lepih kampova nije imala nikakve obaveze, pa je sad period adaptacije, ali ova "tehnologija" definitivno je sranje. No video sam juče da pripremaju školu za otvaranje, tako da se nadam da ovo neće da potraje.



па наравно да је онлајн ужас, то би морало да буде само допуна нормалној настави

ја не смем ни да замислим какви би људи били дебили да их образујеш само виртуелно, па нико не би смео на улицу да изађе нити неком руку да пружи

е, ако је модел за будућност такав да онлајн настава буде џаба за широке масе, образујеш дебиле, да не кажем потрошаче, док ће богати слој имати скупу висококвалитетну наставу уживо, онда до курца, то је дигитални концентрациони логор, глобални
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:22 04.09.2020

Re: Nego

ада се изводи настава тако што настави присуствује пола одељења а друга половина је "на даљину".


Tako je planirano da bude i kod nas, već su decu podelili po tim nekim kohortama, čak i pomerili početak škole za dve nedelje, ali kad je došao ovaj kao drugi pik, rekli, zajebi, sve onlajn, pa ko preživi.

Dodatno je zajebano što ne rade sportski centri, to jest rade, ali nema nastave, tako da je klizanje-hokej i plivanje otpalo, a to joj je bilo dobar deo aktivnosti. Sad to da krene, ne znam da li bih je ubedio da nastavi. Sreća je samo to što imamo dosta dece u komšiluku, pa se jarcaju okolo, to jest nije zarobljena u kući. Stvarno se sad i ja brinem kakve će to efekte da ima na razvoj, ali računam na to da su deca otporna i adaptivna, i da će to nekako da preguraju.



srdjan.pajic srdjan.pajic 19:38 04.09.2020

Re: Nego

е, ако је модел за будућност такав да онлајн настава буде џаба за широке масе, образујеш дебиле, да не кажем потрошаче, док ће богати слој имати скупу висококвалитетну наставу уживо, онда до курца, то је дигитални концентрациони логор, глобални


Aha, čuo sam pre neki dan od moje kume da kod njih u Sijetlu masovno ispisuju decu iz public škola (koje su baš dobre, kao i ove naše ovde) i upisuju ih u privatne, samo zato što one drže uživo nastavu. Sad, ko ima para, to će da uradi, ovi ostali: zoom i guglmit i lekovi za smirenje.




niccolo niccolo 19:39 04.09.2020

Re: Nego

Meni rekli da su kod nas prvog dana radili nekakav fizičko, nije neki sport nego trčali u koloni...
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:50 04.09.2020

Re: Nego

Samo za Hucija koji se umalo sprijateljio u Banat.

To me, srećom, omašilo, al sprema se još gora sudbina, Amer :)
niccolo niccolo 19:51 04.09.2020

Re: Nego

Samo da nije iz Kalifornije?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:53 04.09.2020

Re: Nego

niccolo
Samo da nije iz Kalifornije?

Jeste jbt.
I to kapi srpske krvi nema, ima predaka iz pola Evrope, al srpske ni kap :)
maksa83 maksa83 20:13 04.09.2020

Re: Nego

I to kapi srpske krvi nema, ima predaka iz pola Evrope, al srpske ni kap :)

Onda ćete morati prvo da se pobratimite, ali ono pravo - svako zaseče dlan pa se rukujete i onda i u njemu ima srpske krvi.

Doduše spremi mirišljavu so pošto će se Kalifornijanac verovatno onesvestiti kad vidi krv, ali jebiga kad mora onda mora, ko mu je kriv što su mu se doseljavali odasvuda osim odakle treba. Ako pruža otpor kaži mu "I empathize with you and I can relate to your experience", to je za njih kao neka anestezija.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:16 04.09.2020

Re: Nego

hoochie coochie man
niccolo
Samo da nije iz Kalifornije?

Jeste jbt.
I to kapi srpske krvi nema, ima predaka iz pola Evrope, al srpske ni kap :)


Nadam se da nije vegan!
maksa83 maksa83 20:19 04.09.2020

Re: Nego

Nadam se da nije vegan!


Kad dotle dođe želim da vidim slike hučija na veganskoj svadbi u Kaliforniji, ali baš žarko.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:23 04.09.2020

Re: Nego

srdjan.pajic
hoochie coochie man
niccolo
Samo da nije iz Kalifornije?

Jeste jbt.
I to kapi srpske krvi nema, ima predaka iz pola Evrope, al srpske ni kap :)


Nadam se da nije vegan!

Nije, normalan dečko, bio kod mene u selu, krka prasetinu i ćevape, posebno one urolovane u slaninu :)

A ima i strašan hobi, krševe reparira, samo evropske, samo sa manuelnim menjačem, automatike vozi samo kad mora.
Ko Šumadinac da je :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:23 04.09.2020

Re: Nego

maksa83
Nadam se da nije vegan!


Kad dotle dođe želim da vidim slike hučija na veganskoj svadbi u Kaliforniji, ali baš žarko.

I pederi okolo :)
niccolo niccolo 20:25 04.09.2020

Re: Nego

ima predaka iz pola Evrope

Aha, znači belac. Ne znam koliko je to dobro tamo u godinama koje nailaze.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:26 04.09.2020

Re: Nego

mirišljavu so pošto će se Kalifornijanac verovatno onesvestiti kad vidi krv

Ma ne, normalan skroz, normalnije od ove moje:)
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:27 04.09.2020

Re: Nego


Aha, znači belac
kamen mi je sa srca pao :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:27 04.09.2020

Re: Nego

hoochie coochie man
maksa83
Nadam se da nije vegan!


Kad dotle dođe želim da vidim slike hučija na veganskoj svadbi u Kaliforniji, ali baš žarko.

I pederi okolo :)


A iz kog je dela Kalafonije (pozdrav drugu Drakčetu na nebu!)?
maksa83 maksa83 20:32 04.09.2020

Re: Nego

hoochie coochie man
maksa83
Nadam se da nije vegan!


Kad dotle dođe želim da vidim slike hučija na veganskoj svadbi u Kaliforniji, ali baš žarko.

I pederi okolo :)


- Gospodine Huči šta ćete da popijete?

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:32 04.09.2020

Re: Nego

srdjan.pajic
hoochie coochie man
maksa83
Nadam se da nije vegan!


Kad dotle dođe želim da vidim slike hučija na veganskoj svadbi u Kaliforniji, ali baš žarko.

I pederi okolo :)


A iz kog je dela Kalafonije (pozdrav drugu Drakčetu na nebu!)?

San Francisko, taj kraj.
Volnat Krik
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:40 04.09.2020

Re: Nego

hoochie coochie man
srdjan.pajic
hoochie coochie man
maksa83
Nadam se da nije vegan!


Kad dotle dođe želim da vidim slike hučija na veganskoj svadbi u Kaliforniji, ali baš žarko.

I pederi okolo :)


A iz kog je dela Kalafonije (pozdrav drugu Drakčetu na nebu!)?

San Francisko, taj kraj.
Volnat Krik


Auh, pa to je pravo mesto za tebe dideš u svatove! A gde je svadba, da nije u Blue Oyster?
niccolo niccolo 20:42 04.09.2020

Re: Nego

Auh, pa to je pravo mesto za tebe dideš u svatove!

Šta da on ide u svatove, pa valjda mladoženja dolazi po mladu, a ne obrnuto?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:47 04.09.2020

Re: Nego


Auh, pa to je pravo mesto za tebe dideš u svatove! A gde je svadba, da nije u Blue Oyster?

A pa to ćemo da se dogovaramo, prvo njegovi da dođu da je isprose, onda mi idemo da gledamo kuću, da vidimo da li ćemo da je damo....polako bre :)
freehand freehand 21:12 04.09.2020

Re: Nego

Srbinu brate da ponudiš šta bilo za dž uzeće uz rezon zatrebaće, daću nekom, da se ne baci itd. itd.. nema šaje da odbije..
a da donira državnoj ustanovi.. takvog bi zatvorili u ludaru..

Eto, na primer, da mu ponudiš pola Iraka - reći će - neću, to je njihovo. Al Britanac, dobraduša, jebiga...
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:25 04.09.2020

Re: Nego

Bolje da samo toj siromošnoj deci daju sva tri obroka, a ako preostane (a verujem da bi) da ta sredstva usmere u neka druga socijalna davanja.

Izračunali da im se više isplati da kažu "dajemo svima" nego da zaposle 18 ljudi da traže potvrde i pečate, proveravaju i odlučuju kome treba, kome ne treba, pa da skupjaju pare, odgovaraju na telefon, prave onlajn plaćanje, vode evidenciju, uteruju dugove, još 18 ljudi da kontroliše ove koje skupljaju pare da ne pobegnu na Kajmanska ostrva, pa porez na sve to, pa beneficije za zaposlene, pa tužbe po sudu "kako su dali mom komšiji a nisu dali meni", ...

Kome ne treba neće uzeti, kome treba uzeće.

Uostalom, različito je u svakom selu, ti školski distrikti su različiti skroz, ima ih velikih kao ceo Čikago i malih kao Šavnik (onaj crveni) i svi teraju neki svoj fazon/politiku.


alselone alselone 07:05 05.09.2020

Re: Nego

hoochie coochie man
srdjan.pajic
hoochie coochie man
maksa83
Nadam se da nije vegan!


Kad dotle dođe želim da vidim slike hučija na veganskoj svadbi u Kaliforniji, ali baš žarko.

I pederi okolo :)


A iz kog je dela Kalafonije (pozdrav drugu Drakčetu na nebu!)?

San Francisko, taj kraj.
Volnat Krik


Tu blizu su valjda oni sto srbuju i pucaju za uskrs.

Malo južnije ti je Pop Djujic ziveo.
j_grandson j_grandson 07:34 05.09.2020

Re: Nego

alselone
j_grandson
newimprovedtadejus
srdjan.pajic

Naravno, samo previđaš jednu stvar - ovo nisu mi, Srbi, neće ti se tipični Amer prijaviti na besplatan obrok ako mu stvarno ne treba.


jao brate.. kad je muju krenula karta u igri s Englezima..
ovde imaš i fazon da se ekskurzije i izleti plaćaju dobrovoljno..
možeš da kažeš da nemaš ili da nećeš da platiš punu cijenu.. to nije means tested..
Englez ne da se ne bi tu napravio lud nego još i škola dobije donacija od roditelja reda velčine 50 hiljada funti godišnje na školu od oko 250-300 porodica..
od tih se para onda kupe stvari za koje nema iz budžeta..

Srbinu brate da ponudiš šta bilo za dž uzeće uz rezon zatrebaće, daću nekom, da se ne baci itd. itd.. nema šaje da odbije..
a da donira državnoj ustanovi.. takvog bi zatvorili u ludaru..

Nije tačno!
Ja i moji nismo uzeli ni Vučićevih 100 evara - a niti većina iz moga okruženja.


Tako je Sladjane!

Pozdravi mamu!
A možeš i da mi popušiš - gnjido!
alselone alselone 07:54 05.09.2020

Re: Nego

Tako je Sladjane!


Slaki, nisu te valjda obrisali zlotvori, a tako si lepo psovao ponovo?

Što si tako težak, ne može te čovek ni malo zezati kako si Slađan Pičić a da se ne naljutiš, jebeš majke i nudiš spolovilo na popušavanje?

Opusti se malo, nemoj da ti se sve vrti oko seksa.
predatortz predatortz 08:30 05.09.2020

Re: Nego

Nije meni ćale bio inženjer, nego tehničar (kasnije je završio višu, vanredno), a keva je bila knjigovođa. Ono, jeste da su oboje radili dok nije krenulo sranje devedestih, kad je keva ostala bez posla, ali stvarno nismo nešto bognzakako živeli ni pre toga


Ćale bio profesor, stara viša medicinska sestra. Ovo "viša" je bitno u kontekstu primanja, jer joj je plata bila negde između lekarske i koleginica sa srednjom.
Dakle, po obrazovanju oboje iznad proseka.
Ne sećam se nekog dobrog života, a pamtim od sredine sedamdesetih kada sam krenuo u školu.
Nije bilo mesec na moru, kafa u Dubrovniku, farmerke u Trstu... Kod mojih ne, kao ni kod većine koju sam poznavao, a Tuzla nije Njujork i manje-više se sve znalo.
Živeli smo skromno, pamtim da je struja uvek bila znatan izdatak, telefon, ako ga dobiješ, skup, knjige su se kupovale, užina plaćala. Dosta njih nije imalo za tu plaćenu užinu, pa su donosili od kuće, ko je šta imao. Nejednakost se krila pod kecelju, ali su patike ili cipele ukazivale na razlike koje su itekako postojale.

Bili smo siromašna država. Ako ćemo takav život porediti sa devedesetim, svakako je bio bolji. Sve je bolje od devedesetih, osim perioda svetskog rata i okupacije.

No, ako ćemo naše detinjstvo porediti sa detinjstvom naše dece i reći da smo imali i mogli više, onda smo veliki lažovi. Bar većina nas.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:27 05.09.2020

Re: Nego

predatortz
Nije meni ćale bio inženjer, nego tehničar (kasnije je završio višu, vanredno), a keva je bila knjigovođa. Ono, jeste da su oboje radili dok nije krenulo sranje devedestih, kad je keva ostala bez posla, ali stvarno nismo nešto bognzakako živeli ni pre toga


Ćale bio profesor, stara viša medicinska sestra. Ovo "viša" je bitno u kontekstu primanja, jer joj je plata bila negde između lekarske i koleginica sa srednjom.
Dakle, po obrazovanju oboje iznad proseka.
Ne sećam se nekog dobrog života, a pamtim od sredine sedamdesetih kada sam krenuo u školu.
Nije bilo mesec na moru, kafa u Dubrovniku, farmerke u Trstu... Kod mojih ne, kao ni kod većine koju sam poznavao, a Tuzla nije Njujork i manje-više se sve znalo.
Živeli smo skromno, pamtim da je struja uvek bila znatan izdatak, telefon, ako ga dobiješ, skup, knjige su se kupovale, užina plaćala. Dosta njih nije imalo za tu plaćenu užinu, pa su donosili od kuće, ko je šta imao. Nejednakost se krila pod kecelju, ali su patike ili cipele ukazivale na razlike koje su itekako postojale.

Bili smo siromašna država. Ako ćemo takav život porediti sa devedesetim, svakako je bio bolji. Sve je bolje od devedesetih, osim perioda svetskog rata i okupacije.

No, ako ćemo naše detinjstvo porediti sa detinjstvom naše dece i reći da smo imali i mogli više, onda smo veliki lažovi. Bar većina nas.


upravo.. srki izgleda tamo ribe lovio na tužnu priču o svom siromašnom djetinjstvu a zapravo je odrastao kao najtipičnija srednja klasa u bivšoj nam YU..
sad šta je bolje..
kako kome..
onda je uravnilovka derala bjesomučno..
moji su oboje bili dipolomirani inžinjeri u menadžmentu.. nije se nikad pominjala cijana struje al isto tako sam vrijeme provodila na identičan način kao i sve moje drugarice bez obzira šta su njima roditelji radili..
kasnije kad smo se rasuli kojekuda ispalo je da je na isti način odrasli i svi ostali ex jugovići, vrlo vrlo malo je bilo onih koji su imali priliku da možda vide i nešto drugačije ako su ih roditelji više vodili u inostranstvo.. al i to su nijanse..
danas pak sve tako samo upravo suprotno..
neko stvarno nema za hranu a neko pošalje dijte u školu u kojoj ga drugar pozove na rođiš pa ih tamo dočeka helikopter u dvorištu kojim će na pravite jet da idu za vikend da gledaju kornjače na Galapagosu (I shit you not, true story)..
neka sredina bi bila najzdravija a ljepota života s mogućnošću izbora je što i tu sredinu možeš da nađeš

zilikaka zilikaka 15:39 05.09.2020

Re: Nego

Bili smo siromašna država. Ako ćemo takav život porediti sa devedesetim, svakako je bio bolji. Sve je bolje od devedesetih, osim perioda svetskog rata i okupacije.

Istina. I kod mene su plate bile natprosečne a gledao se svaki dinar i živelo skromno.
Kad se uzme nešto od uređaja nakredit, brojale se rate.
A onda čuvem da su Grci nekako paralelno, živeli mnogo skromnije.
O njih sam slušala kako je kolor TV, veš mašina i slučno, mnogo kasnije poslalo redovan po kućama.
A ni Norvežani se baš nisu bela leba najeli dok im nisu masovno našli naftu.

Ne treba zaboraviti da je dobar deo Evrope dugo grcao zbog posledica rata, a mi ni pre toga baš nismo bili industrijska velesila, ni blizu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:41 05.09.2020

Re: Nego

zilikaka
Bili smo siromašna država. Ako ćemo takav život porediti sa devedesetim, svakako je bio bolji. Sve je bolje od devedesetih, osim perioda svetskog rata i okupacije.

Istina. I kod mene su plate bile natprosečne a gledao se svaki dinar i živelo skromno.
Kad se uzme nešto od uređaja nakredit, brojale se rate.
A onda čuvem da su Grci nekako paralelno, živeli mnogo skromnije.
O njih sam slušala kako je kolor TV, veš mašina i slučno, mnogo kasnije poslalo redovan po kućama.
A ni Norvežani se baš nisu bela leba najeli dok im nisu masovno našli naftu.

Ne treba zaboraviti da je dobar deo Evrope dugo grcao zbog posledica rata, a mi ni pre toga baš nismo bili industrijska velesila, ni blizu.


pa nisu je Norvežani masovno našli, našla je država, pa odlučila da podjeli ravnomjerno..
kako bilo, u ex YU smo mnogo manje zaostajali za evropskom braćom ali smo mnogo ravnomjernije raspodjeljivali (realno preravnomjerno) pa onda nikome nije prelivalo i sad nam se čini da smo bili nekakva crna sirotinja..
nismo..
ali jesmo živjeli u veoma drugačijem društvu..
pomalo je i nevjerovatno koliko je sve bilo uniformno
j_grandson j_grandson 17:11 05.09.2020

Re: Nego

alselone
Tako je Sladjane!


Slaki, nisu te valjda obrisali zlotvori, a tako si lepo psovao ponovo?

Što si tako težak, ne može te čovek ni malo zezati kako si Slađan Pičić a da se ne naljutiš, jebeš majke i nudiš spolovilo na popušavanje?

Opusti se malo, nemoj da ti se sve vrti oko seksa.

Pozdravi mamu!
A možeš i da mi popušiš!
Gnjido.
j_grandson j_grandson 17:16 05.09.2020

Re: Nego

predatortz
Nije meni ćale bio inženjer, nego tehničar (kasnije je završio višu, vanredno), a keva je bila knjigovođa. Ono, jeste da su oboje radili dok nije krenulo sranje devedestih, kad je keva ostala bez posla, ali stvarno nismo nešto bognzakako živeli ni pre toga


Ćale bio profesor, stara viša medicinska sestra. Ovo "viša" je bitno u kontekstu primanja, jer joj je plata bila negde između lekarske i koleginica sa srednjom.
Dakle, po obrazovanju oboje iznad proseka.
Ne sećam se nekog dobrog života, a pamtim od sredine sedamdesetih kada sam krenuo u školu.
Nije bilo mesec na moru, kafa u Dubrovniku, farmerke u Trstu... Kod mojih ne, kao ni kod većine koju sam poznavao, a Tuzla nije Njujork i manje-više se sve znalo.
Živeli smo skromno, pamtim da je struja uvek bila znatan izdatak, telefon, ako ga dobiješ, skup, knjige su se kupovale, užina plaćala. Dosta njih nije imalo za tu plaćenu užinu, pa su donosili od kuće, ko je šta imao. Nejednakost se krila pod kecelju, ali su patike ili cipele ukazivale na razlike koje su itekako postojale.

Bili smo siromašna država. Ako ćemo takav život porediti sa devedesetim, svakako je bio bolji. Sve je bolje od devedesetih, osim perioda svetskog rata i okupacije.

No, ako ćemo naše detinjstvo porediti sa detinjstvom naše dece i reći da smo imali i mogli više, onda smo veliki lažovi. Bar većina nas.

Budalčine komunjarske!
Odem sa burazerom pre podne na riblju čorbu i koješta.
I sve OK dok jedno đubre za susednim stolom nije počelo da žvalavi o predivnom životu kod dragog druga Tite.
Skoro mi priselo.
No, uspeo sam da se obuzdam i samo sam mu rekao - jebo te Tito!
Skoro su mu oči ispale.
Sreća pa nije nastavio.
Sreća pa je dragi (im) drug Tito umro.
A budalčine su se nadale da će živeti kao kornjača sa Galapagosa.
Pa su se šokirali i ridali kada je krepao.

j_grandson j_grandson 17:24 05.09.2020

Re: Nego

newimprovedtadejus
predatortz
Nije meni ćale bio inženjer, nego tehničar (kasnije je završio višu, vanredno), a keva je bila knjigovođa. Ono, jeste da su oboje radili dok nije krenulo sranje devedestih, kad je keva ostala bez posla, ali stvarno nismo nešto bognzakako živeli ni pre toga


Ćale bio profesor, stara viša medicinska sestra. Ovo "viša" je bitno u kontekstu primanja, jer joj je plata bila negde između lekarske i koleginica sa srednjom.
Dakle, po obrazovanju oboje iznad proseka.
Ne sećam se nekog dobrog života, a pamtim od sredine sedamdesetih kada sam krenuo u školu.
Nije bilo mesec na moru, kafa u Dubrovniku, farmerke u Trstu... Kod mojih ne, kao ni kod većine koju sam poznavao, a Tuzla nije Njujork i manje-više se sve znalo.
Živeli smo skromno, pamtim da je struja uvek bila znatan izdatak, telefon, ako ga dobiješ, skup, knjige su se kupovale, užina plaćala. Dosta njih nije imalo za tu plaćenu užinu, pa su donosili od kuće, ko je šta imao. Nejednakost se krila pod kecelju, ali su patike ili cipele ukazivale na razlike koje su itekako postojale.

Bili smo siromašna država. Ako ćemo takav život porediti sa devedesetim, svakako je bio bolji. Sve je bolje od devedesetih, osim perioda svetskog rata i okupacije.

No, ako ćemo naše detinjstvo porediti sa detinjstvom naše dece i reći da smo imali i mogli više, onda smo veliki lažovi. Bar većina nas.


upravo.. srki izgleda tamo ribe lovio na tužnu priču o svom siromašnom djetinjstvu a zapravo je odrastao kao najtipičnija srednja klasa u bivšoj nam YU..
sad šta je bolje..
kako kome..
onda je uravnilovka derala bjesomučno..
moji su oboje bili dipolomirani inžinjeri u menadžmentu.. nije se nikad pominjala cijana struje al isto tako sam vrijeme provodila na identičan način kao i sve moje drugarice bez obzira šta su njima roditelji radili..
kasnije kad smo se rasuli kojekuda ispalo je da je na isti način odrasli i svi ostali ex jugovići, vrlo vrlo malo je bilo onih koji su imali priliku da možda vide i nešto drugačije ako su ih roditelji više vodili u inostranstvo.. al i to su nijanse..
danas pak sve tako samo upravo suprotno..
neko stvarno nema za hranu a neko pošalje dijte u školu u kojoj ga drugar pozove na rođiš pa ih tamo dočeka helikopter u dvorištu kojim će na pravite jet da idu za vikend da gledaju kornjače na Galapagosu (I shit you not, true story)..
neka sredina bi bila najzdravija a ljepota života s mogućnošću izbora je što i tu sredinu možeš da nađeš


Da.
Slažem se sa ovim.
No, akcentiram da je mogućnost izbora ono što je najvažnije.
A ne da nam drugovi omeđuju i postavljaju granice.
Pričajući idiotske priče o tome da se deca kod nas igraju, a u mrskom kapitalizmu umiru od nadničenja.
Odnosno - najodvratnija stvar koju su komunjare radili je - jebanje u zdrav mozak, pričama sličnim onima ... veruješ li ti meni ili svojim očima.
Još sada ima budalčina kojima to nije bilo sporno - jer su oni fićom išli u Makarsku na more.
Nabijem ih na kurac!
Glupanderi!
vcucko vcucko 21:17 05.09.2020

Re: Nego

j_grandson

Sreća pa je dragi (im) drug Tito umro.
A budalčine su se nadale da će živeti kao kornjača sa Galapagosa.
Pa su se šokirali i ridali kada je krepao.

Slušaj ti, nemoj da širiš lažne informacije i defetizam.

Drug Tito nije umro. On je otišao na oporavak na Sinaj, kod druga Nasera. I vratiće se. Kad, ne zna se, ali će se - šta deco? - vra-ti-ti!

Koji deo ti nije jasan?


dragosevacsutra dragosevacsutra 16:59 04.09.2020

nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

selidba?

niccolo niccolo 17:27 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

Tako kaže NYT, idemo u Jerusalim...
alselone alselone 18:07 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

Veceras u kineskoj cetvrti u ns predstava na otvorenom o ani frank. Ko hoce srkiju i meni da se pridrzi, dobrodosao je.
niccolo niccolo 19:08 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

Nego, jesam li ja dobro razumeo da smo potpisali da nećemo da koristimo neprijateljsku 5G opremu (čitaj Huaveji), nego patriotsku (čitaj ko god od amerikanaca to pravi)?
milisav68 milisav68 19:13 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

niccolo
Tako kaže NYT, idemo u Jerusalim...

U cemu je tu fora?

Zakacio sam neki naslov, da je precednik odigrao velemajstorski sahovski potez, pa sam se zabrinuo :)
niccolo niccolo 19:15 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

U cemu je tu fora?

To je Trampov projekat, prebacio je SAD ambasadu u Jerusalim i juri druge države da urade to isto. Verovatno ima neku političku, izbornu, korist od toga. Ili poslovnu, to se kod njega nikada ne sme izbaciti iz opticaja.
maksa83 maksa83 19:16 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

Nego, jesam li ja dobro razumeo da smo potpisali da nećemo da koristimo neprijateljsku 5G opremu (čitaj Huaveji), nego patriotsku (čitaj ko god od amerikanaca to pravi)?

Jesmo.
mlatisa mlatisa 19:17 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

Nego, jesam li ja dobro razumeo da smo potpisali da nećemo da koristimo neprijateljsku 5G opremu (čitaj Huaveji), nego patriotsku (čitaj ko god od amerikanaca to pravi)?


Ево једне стране.

Едит: А ево и друге стране.





Какве везе имају са овим Јерусалим и Хезболах? А шта је са "ИСИС борцима" са Косова? Добро, и ја постављам глупа питања.

Едит: Сада видех и прву страну. Нема ни 5G кинеза. Није да ми је посебно стало до њих, али срамота. Фуј.




gedza.73 gedza.73 19:28 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

Јерусалим и Хезболах

Izrael je ozbiljna i važna država. Čak mislim da nisu priznali Kosovo. Mi smo se zajebali kad smo upropastili odnose sa njima podržavajući i naoružavajući fundamentalističke palestinske i druge terorističke islamističke organizacije na tom prostoru.
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:30 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

U cemu je tu fora?



Fora je u tome da Izrael sad priznaje Kosovo, a mi za uzvrat selimo ambasadu u Jerusalim...

niccolo niccolo 19:34 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

dragosevacsutra
U cemu je tu fora?



Fora je u tome da Izrael sad priznaje Kosovo, a mi za uzvrat selimo ambasadu u Jerusalim...


Nemoj da kvariš euforiju
milisav68 milisav68 19:35 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

niccolo
U cemu je tu fora?

To je Trampov projekat, prebacio je SAD ambasadu u Jerusalim i juri druge države da urade to isto. Verovatno ima neku političku, izbornu, korist od toga. Ili poslovnu, to se kod njega nikada ne sme izbaciti iz opticaja.

A-ha, ok.
niccolo niccolo 19:37 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

али срамота. Фуј.

Što?
milisav68 milisav68 19:41 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

dragosevacsutra
U cemu je tu fora?



Fora je u tome da Izrael sad priznaje Kosovo, a mi za uzvrat selimo ambasadu u Jerusalim...


A inace ne bi priznali, ako mi ne bi preselili ambasadu?

I dalje mi nije jasno kakve veze ima Izrael sa pregovorima izmedju nas :)
mlatisa mlatisa 19:42 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

Fora je u tome da Izrael sad priznaje Kosovo, a mi za uzvrat selimo ambasadu u Jerusalim...


Какво краткорочно размишљање.

Фуј. Фуј. Фуј.

Зар то није у супротности са "мораторијумом". Додуше, и ја постављам глупа питања.

Треба да скинемо грб са заставе и да ставимо банану (или шљиву).
niccolo niccolo 19:44 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

A inace ne bi priznali, ako mi ne bi preselili ambasadu?

Sjajna alanfordovska situacija
mlatisa mlatisa 19:57 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

Mi smo se zajebali kad smo upropastili odnose sa njima podržavajući i naoružavajući fundamentalističke palestinske i druge terorističke islamističke organizacije na tom prostoru.


Колико сам схватио, оружје и муниција се извозила под покровитељством (вероватније захтевом) САД. И то је ишло у ИСИС који подржавају Израел и САД. Што ће рећи, ми смо по теби одавно на правој страни?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:00 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

niccolo
али срамота. Фуј.

Što?

Pa jbg, ako ti neko određuje s kim smeš a s kim ne smeš da sarađuješ.. pa jeste fuj.
niccolo niccolo 20:04 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

Kako ti neko određuje ako si se ti sa time saglasio i potpisao? Oni su ti samo tražili nemojte da radite sa ovima nego sa nama, nisu te tukli po ušima da prihvatiš.
floki floki 20:09 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

niccolo
Kako ti neko određuje ako si se ti sa time saglasio i potpisao? Oni su ti samo tražili nemojte da radite sa ovima nego sa nama, nisu te tukli po ušima da prihvatiš.


хехе, а кад држе батину иза леђа ( ака "лепо ти објасне шта ће се десити ако не потпишеш" ) :)
milisav68 milisav68 20:09 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

niccolo

Sjajna alanfordovska situacija

Da, Alan Ford postaje knjiga proroka :)


Nego, kako ce sad ovaj nas sa ovim 5G pred Druga Si-ja :)



hoochie coochie man hoochie coochie man 20:11 04.09.2020

Re: nego gde ce nam ambasada u tel avivu?

Prijavio sam te :)

Da, prihvatili smo, može se i tako reći, ali da li smo stvarno mogli da odbijemo, tj da smo se mi pitali, da li bi uopšte išli na taj sastanak ili su nam *uda bila u Srkijevoj stezi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana