Gradjanske inicijative| Na današnji dan| Politika| Život

24. septembar 2000.

loader RSS / 24.09.2020. u 20:43

Šta se tada desilo?

Probijanje teške kapije tamnice balvanom trajalo je celih deset godina. Kad je kapija probijena izmešali su se tamničari i utamničeni. Jedni su jurili ovamo, drugi tamo. Na kraju su se spojili u jednu masu, usplahirenu. Jedni zadovoljni što su oslobođeni, drugi zadovoljni jer ih ovi oslobođeni nisu dirali uprkos desetogodišnjim mučenjima. 

Težina kapije, ali i težina balvana stvorili su generaciju umornih. Stvar je potrajala jedno vreme, na onom početnom poletu zbog otvaranja kapije. A onda se kapija zatvorila opet, sama od sebe. Zaboravili su da je pričvrste, da se ne odbije nazad. Ili da je čak definitivno skinu sa šarki.   

No, kakva god da su tumačenja, 24. septembar 2000. ostaće zabeležen kao vododelnica između dve epohe. 



Komentari (339)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nask nask 21:26 26.09.2020

Re: mr Loader

Stvari izgledaju drugačije kad ih se gleda iz drugog "kuta"

Da cepidlačim malkice, sve ove slike se vide iz istog ugla.
shmoo shmoo 21:45 26.09.2020

Re: mr Loader

solo

Da zatvaramo za danas?





Фајронат?

Већ?

Па кад пре?





za danas






Овде то данас траје деценијама.

vrabac_onaj vrabac_onaj 21:17 26.09.2020

Ustavobranitelji

Kažem baš ženi pre neki dan.
Za 100-150 godina će se period 2000-2012 pamtiti kao ustavorbraniteljski period iz 19. veka (1842-1856).
Neka smutna, maglovita vremena između dva vladara.
Znaš ono:
Bio ustanak sa Karađorđem, pa Miloš, pa nešto, pa Mihailo, pa Milan...

E tako će biti:
Bio Tita, pa Slobo, pa nešto, pa Vučić, pa...

P.S.
Nemoj neko da je pomislio da poredim zagorskoga pajceka sa Karađorđem, samo ilustrujem niz.
maksa83 maksa83 21:36 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

Za 100-150 godina će se period 2000-2012 pamtiti kao ustavorbraniteljski period iz 19. veka (1842-1856).

Odlična paralela, pošto je i to bila jedna od svetlijih tačaka u srpskoj istoriji, isto kao i ovo (propuštena) šansa da se postane nešto više od despotije.
shmoo shmoo 21:41 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

vrabac_onaj

2000-2012


Много је, куме.

Није то толико трајало.

Највише пар месеци после 5. октобра 2000, а онда све по старом.

Али слажем се са твојим називом "нешто".

Чак нема ни име. Зовимо га It.

А то It је како видесмо, било исто као и оно пре тога и као и оно после тога.

Деценијама.

Ма јебеш и име. Име је само амбалажа.

А да, то сам већ рекао...

vrabac_onaj vrabac_onaj 21:50 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

maksa83

Odlična paralela, pošto je i to bila jedna od svetlijih tačaka u srpskoj istoriji, isto kao i ovo (propuštena) šansa da se postane nešto više od despotije.


A i jedno i drugo je doživelo fijasko zbog nedoraslosti glavnih aktera situaciji.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:51 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

shmoo
vrabac_onaj

2000-2012


Много је, куме.

Није то толико трајало.

Највише пар месеци после 5. октобра 2000, а онда све по старом.



Mislim da nisi shvatio poređenje.
shmoo shmoo 22:00 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

vrabac_onaj
shmoo
vrabac_onaj

2000-2012


Много је, куме.

Није то толико трајало.

Највише пар месеци после 5. октобра 2000, а онда све по старом.



Mislim da nisi shvatio poređenje.



Могуће.

Тешко је схватити то што си рекао.


vrabac_onaj vrabac_onaj 22:05 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

shmoo
vrabac_onaj


Mislim da nisi shvatio poređenje.



Могуће.

Тешко је схватити то што си рекао.




O da, imam ja problema sa izražavanjem, vrlo često.
maksa83 maksa83 22:06 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

Тешко је схватити то што си рекао.

Meni je vrlo shvatljivo šta je hteo da kaže. Kratki interregnumi sa (neostvarenim) potencijalom utaknuti u seriju kultova ličnosti. Koprcanja, neuspeli pokušaji da se društvo izbavi iz šamanizma.

Treća sreća.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:10 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

maksa83


Treća sreća.



Dakle vidimo se se za 150 godina.
nask nask 22:13 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

Mislim da nisi shvatio poređenje.

Тешко је схватити то што си рекао.

I onda neka neko kaže da je laka ta onlajn nastava.
shmoo shmoo 22:15 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

vrabac_onaj, maksa83






Добри сте, добри! Обојица!

Али недовољно добри.

Као оно некадашње 2 на 3 у школским дневницима.

Само сада се такве оцене више не дају.

Забрањено.


Treća sreća.








shmoo shmoo 22:17 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

nask
Mislim da nisi shvatio poređenje.

Тешко је схватити то што си рекао.

I onda neka neko kaže da je laka ta onlajn nastava.



Ма пусти... Знаш већ... Оно о патњи...

"Тко није водио дјецу на загребачки велесајам..."


vrabac_onaj vrabac_onaj 22:23 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

shmoo


Као оно некадашње 2 на 3 у школским дневницима.

Само сада се такве оцене више не дају.

Забрањено.


Meni dovoljna i dvojka.
Kao i na faksu na prvoj godini šestica iz hemija. Mislim, upišeš teorijsku fiziku i onda te teraju da se gušiš otrovima po nekim laboratorijama.
Mislim stvarno...
shmoo shmoo 22:27 26.09.2020

Re: И да додам...

vrabac_onaj, maksa83, nask


Драго ми је, момци, што видим да вас још увек држи весели, радознали и живахни дух и добро расположење.

А не да ми ту мрачите и тутумрачите као онај Хорхе.

Како ћемо такви сумрачни тутумраци изаћи пред ту трећу срећу када нас позове?

shmoo shmoo 22:34 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

vrabac_onaj
Meni dovoljna i dvojka.



Ма дај, немој да ме разочараваш!

У тебе полажем велике наде за ту трећу срећу.

Требало би, казао сам уживо у програму, и касније, много пута пред људима – учинити све супротно, и одмах, ове школске године, направити сјечу маминих и татиних кнезова: све што је заиста за јединицу, одстранити из школе као кукољ, и то поновити сљедеће године, да би се трећа генерација усрала од страха и коначно почела да учи. Тиме бисмо повратили школство, тиме бисмо повратили углед професора, тиме бисмо добили кадар у свим областима, и почели да стичемо будућност.

Сви наставници и средњошколски професори знају да је данашња петица некадашња тројка. Врапци на грани знају да су министри у de facto Вучићевој влади особе за које је чак и de iure доказано да су фалсификовале докторске титуле, негативан примјер младима, који управо зато што најгори дођоше на мјесто најбољих – хитају из земље све у шеснаест. Интелектуални кајмак одлази да би га, по директиви Запада, замијенили или мигранти или доживотни послушници – двојкаши. Док Србија гори, власт се чешља. Све што око по земљи мајчици види, продаје се или ће бити на продају.

Томе се злу мора стати у крај, одмах. Дно се у неком тренутку ипак мора да опази, јер је немогуће посртати цијелу вјечност. Србија на наше очи пропада као фамилија чија је глава огрезла у каквом тешком пороку.

Сваки стуб Србије се нахерио, или је пак пукао и пао.

Оде школство, оде здравство, оде судство.

Може ли се изнова нићи судством или здравством? Не. Изнова се може дићи само школством. Јер школство је то које рађа и здравство и судство, а не обратно.

Зато сам у хотелу „Сплендид“, епицентру Монтенегра на води, ја говорио о нужности сјече кнезова.

Потребно је истријебити из система или управо жртвовати најмање двије генерације лоших ђака и у Србији и у Црној Гори и у Републици Српској да бисмо уопште могли да рачунамо на будућност наше дјеце.

Двојка је као оцјена канцер школства. Двојка је јединица којој је наставник, па онда и професор, прогледао кроз прсте, зато што систем то од њега тражи. Ништа теже професору него да кварну јабуку гледа у корпи здравих и сљедеће године.

Када двојка, пазимо, заврши средњу школу, помисли да је могуће студирати, па почесто уз везе упише и факултет. И кад двојка, уз познанства, сексуалне или партијске везе заврши факултет чак – помисли да је могуће бавити се политиком. А двојка је требало да буде раскринкана, још док је била јединица, и одстрањена, да не квари златне интелектуалне јабуке нашег рода.

Двојке по допуштењу са Запада владају Србијом, Црном Гором и Републиком Српском.

Част изузецима, ваља казати, да ми не буде замјерено до конца.


ЛИНК


nask nask 22:39 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

"Тко није водио дјецу на загребачки велесајам..."

Uh, mene vodilo 1976. Ameri tada obeležavali 200 godina nezavisnosti. Na štandu mi dali značke (ja skupljao), bedž (moj prvi) i hemijsku olovku (moju prvu). U lepom su mi sećanju ostali. To je i jedino sećanje sa tog sajma.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:41 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

Али слажем се са твојим називом "нешто".

Чак нема ни име. Зовимо га It.


kako nesto - pa to je bio jedinistveni primer u svetu da drzavom vlada opozicija.
i to demokratska.

vrabac_onaj vrabac_onaj 22:42 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

shmoo
!

У тебе полажем велике наде за ту трећу срећу.




Eh, kada bi bio android pa da poživim toliko.

Nego Makso, Floki, Alselone i ostali koji gledate serije.

Pratite li "Raised by Wolves" (naši preveli kao "Vučje vaspitanje", što je po mom mišlenju sasvim adekvatan prevod tj. prepev)?

Meni se baš sviđa. Urađena za relativno malu lovu ali odlična.
maksa83 maksa83 22:46 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

Pratite li "Raised by Wolves" (naši preveli kao "Vučje vaspitanje", što je po mom mišlenju sasvim adekvatan prevod tj. prepev)?

Ja sam je mislim preporučivao ovde ranije, i meni se baš sviđa, mada se masa nekih ljudi oko mene smorila od nje kao da im je neko uvalio da čitaju Bakonja Fra Brne za lektiru. Ja nemam primJedbi.
shmoo shmoo 23:02 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

nask
"Тко није водио дјецу на загребачки велесајам..."

Uh, mene vodilo 1976. Ameri tada obeležavali 200 godina nezavisnosti. Na štandu mi dali značke (ja skupljao), bedž (moj prvi) i hemijsku olovku (moju prvu). U lepom su mi sećanju ostali. To je i jedino sećanje sa tog sajma.



А ја био у Загребу на екскурзији две године касније. И не сећам се веласајма... Ако га је уопште и било тада када сам ја био.

Омануо сам за две године тај Загреб на екскурзији када је у питању тај празник за 200 година независности. Наше отаџбине.





shmoo shmoo 23:51 26.09.2020

Re: Ustavobranitelji

dragosevacsutra
Али слажем се са твојим називом "нешто".

Чак нема ни име. Зовимо га It.


kako nesto - pa to je bio jedinistveni primer u svetu da drzavom vlada opozicija.
i to demokratska.









Ех, у свему ми Срби морамо да будемо први у свијет!

Па ето и у томе.

Очекујем од новембра исто и у САД. Да државом завлада опозиција. И то демократска.

Они касне много за нама у тим демократским процесима...





shmoo shmoo 00:34 27.09.2020

Re: Ustavobranitelji

vrabac_onaj

Nego Makso, Floki, Alselone i ostali koji gledate serije.



'Ебале вас ТВ серије!

Добро, добро... Капирам. Исто к'о и роштиљ и даске за гитару и шрафови и остало све низ ред да не набрајам...

Не морате да ме терате, отићи ћу сам.

Довиђења, пријатно.




Ukoliko se, pak, tumačenje položaja savremene umetnosti, te pojam umetnika/ca sagledavaju iz vizure tzv. kreativnih industrija, onda krhotine umetnosti, kako je to anticipirao Adorno, predstavljaju njihovo bitno određenje. Odgovarajući primer za to su aktuelne televizijske serije, sastavljene iz nizova fragmenata koji, poput razbijene istine, simuliraju celovitost sveta umetnosti u njegovoj težnji da sazna istinu kako o sebi, tako i u njenom totalitetu.

Televizijske serije danas, naime, predstavljaju reprezentativni primer političke ekonomije primenjene u svetu medija, umetnosti i tehnologije, tj. kreativnih industrija.

„Serije su moćno oružje u rukama industrije zabave. Jedno od najreprezentativnijih. Odavno smo okruženi serijskim proizvodima i bilo je samo pitanje vremena kada će se ta logika okušati i u umjetnosti. Živimo u vremenu u kojem se prisustvo te logike u umjetničkim formama podrazumijeva do te mjere da se često više ni ne primjećuje. Umjetnost u čitavoj toj priči nužno gubi. Umjetničko djelo kao jedinstvena, smisaono zaokružena cjelina, pod pritiskom ove logike, ustupa mjesto produktima serijske proizvodnje, koji se sve manje trude imati dodira sa umjetnošću.“


j_grandson j_grandson 07:23 27.09.2020

Re: Ustavobranitelji

shmoo

...
Добро, добро... Капирам. Исто к'о и роштиљ и даске за гитару и шрафови и остало све низ ред да не набрајам...
...


Zašto si izostavio kačamak?!
maksa83 maksa83 07:46 27.09.2020

Re: Ustavobranitelji

Zašto si izostavio kačamak?!

Kad smo već u temi, kačamak je jako loš materijal za telo gitare, iako se lako seče i obrađuje čak i običnim ručnim alatom.
vrabac_onaj vrabac_onaj 08:23 27.09.2020

Re: Ustavobranitelji

maksa83
Zašto si izostavio kačamak?!

Kad smo već u temi, kačamak je jako loš materijal za telo gitare, iako se lako seče i obrađuje čak i običnim ručnim alatom.


Ali se zato brodet jede isključivo sa kačamakom, ništa lebac ili ne daj bože neke testenine.
g.radicevic g.radicevic 08:24 27.09.2020

Re: Ustavobranitelji

Kad smo već u temi, kačamak je jako loš materijal za telo gitare, iako se lako seče i obrađuje čak i običnim ručnim alatom.


valja ga malo poplašiti, slaninicom
barem mu finiš bude viđeniji

i ostalim mlečnim produktima
tko smije


g.radicevic g.radicevic 08:32 27.09.2020

Re: Ustavobranitelji

ništa lebac ili ne daj bože neke testenine


jedna pošalica iz real lajfa, od pre khm n godina
sede dva ortaka u piceriji, dooobro nacugani i naruče picu da malo razblaže mamurluk
konobar donese i stavi na sto,
oni nastavljaju sa cuganjem, i nikako da počnu da jedu
posle izvesnog vremena konobar prilazi i pita el sve u redu i što ignorišu picu
a đee ti je leb, pita nacuganiji
shmoo shmoo 08:33 27.09.2020

Re: Ustavobranitelji

j_grandson
shmoo

...
Добро, добро... Капирам. Исто к'о и роштиљ и даске за гитару и шрафови и остало све низ ред да не набрајам...
...


Zašto si izostavio kačamak?!




Извини.

Случајно. Догађа се и најбољима.

Ево, исправљам грешку.





gedza.73 gedza.73 09:12 27.09.2020

Re: Ustavobranitelji

Ja sam je mislim preporučivao ovde ranije, i meni se baš sviđa, mada se masa nekih ljudi oko mene smorila od nje kao da im je neko uvalio da čitaju Bakonja Fra Brne za lektiru. Ja nemam primJedbi.


Prve, tri četiri epizode dobre. odlična fora sa konkvistadorskim 'autfitom', vidim da je još nekog android Majka podsetio na

imaju dosta potencijalnih skretanja od gigantskih zmija, evoksa druida ispred kutije sa vanzemaljcem koji je možda malo Sol (potke iz Galaktike da je čovek na Zemlji nastao kao rezultat delovanja i ratova na nekim drugim planetama) a malo i biće iz Vejvard Pajnsa ali se u suštini svodi na frtalj religije, frtalj filozofije, malo psihološke i sociološke drame upakovane u kutiju za sci-fi frikove. Vizuelni paketić lepo odrađen (minimalistički brod, nekromansko androidsko naoružanje, Robinson Kruso okolina...)

Ridli Skot nije neko ko uprska ono što radi pa da se nadamo kako će serija da ima neki zaokruženi kraj
floki floki 22:02 27.09.2020

Re: Ustavobranitelji

ја нисам гледао, утулио сам нешто са серијама, бем ли га, мало ме мрзи да копам шта бих гледао...

е да, има нека наша серија, "мочвара" ваљда, глуми онај што је мустафу голубића у "сенкама" глумио, мало ми мрачно делује, јел гледао ко?

а има и нека "техеран", сценариста беше онај што је "фауду" написао, али нисам ни то гледао, не знам ни да ли је кренула, увек заборавим да питам, јел гледао ко?
apostata apostata 00:16 28.09.2020

Re: Ustavobranitelji

а има и нека "техеран", сценариста беше онај што је "фауду" написао, али нисам ни то гледао, не знам ни да ли је кренула, увек заборавим да питам, јел гледао ко?

Gledao.
Normalna.
Gledaj.
zaharaga zaharaga 21:46 28.09.2020

Re: Ustavobranitelji

shmoo




Двојка је као оцјена канцер школства. Двојка је јединица којој је наставник, па онда и професор, прогледао кроз прсте, зато што систем то од њега тражи. Ништа теже професору него да кварну јабуку гледа у корпи здравих и сљедеће године.





U Rusiji, koja, na zalost, nikada nije uspela ni da utice, a kamo li drzi vlast u Srbiji, dakle u Rusiji su prolazne ocene 3,4 i 5. 1 i 2 su padovi. To je logicno, jer ako jedan stupanj ocene vredi oko 20% gradiva treba ti vise od 2 da bi presao 50%. Cak, 2 je isto milosrdna ocena ocena koja se daje umesto ponizavajuceg 1. A tako je bilo i u kraljevini Jugoslaviji. Ocena 2 je komunjarska prevara.
pnbb pnbb 15:54 29.09.2020

Re: Ustavobranitelji

Добри сте, добри! Обојица!


sto reko moj nastavnik fizickog - dobri ste momci..samo ima i vrlodobar i odlican
pnbb pnbb 15:56 29.09.2020

Re: Ustavobranitelji

a đee ti je leb, pita nacuganiji

u italiji bez problema sluze leb uz picu i pastu, a jos ponude i neku tanku pogacu - farinata, mesto salate
j_grandson j_grandson 11:12 01.10.2020

Re: Ustavobranitelji

vrabac_onaj
maksa83
Zašto si izostavio kačamak?!

Kad smo već u temi, kačamak je jako loš materijal za telo gitare, iako se lako seče i obrađuje čak i običnim ručnim alatom.


Ali se zato brodet jede isključivo sa kačamakom, ništa lebac ili ne daj bože neke testenine.

Ni juneći gulaš nije loš sa kačamakom.
Prošle godine mi to servirali u Moroviću!
Jebote - jedva sam stigao i sa navigacijom do tamo. Ustvari, stigao donekle, a onda pitao nekoga čiču na (našem) fergusonu, pa me on uputio,
shmoo shmoo 09:01 27.09.2020

А 27. септембра 2020. године

За Наска.

А и за оне остале које то занима.

Да наставимо на ту тему причу са Шпирициног блога...



Škola bez škole? (ЛИНК)




Zbog tekuće pandemije trenutno se na planeti oko 1,4 milijarde učenika školuje onlajn ili na daljinu, što je oko 80 odsto ukupne populacije učenika na svetu.

Takođe, oko 60 miliona nastavnika danas predaje, radi, vežba i ocenjuje posredstvom interneta.

Da li je ova tehnološka budućnost, otprilike kao i korona virusi, takođe tu da ostane?

Jer nije li postojeći obrazovni sistem, sa sve školskim zvoncem, prilagođen dobu Industrijske revolucije i fabričkom radu proletera u 19. veku, a ne Informacionoj revoluciji i prekarnom radu na daljinu u onom 21?

Mogu li kompjuteri spasiti svet, a računari zameniti nastavnike?

I da li treba?

Prisetimo se početka 2000-ih godina, kad kompjuteri nisu bili sveprisutni i jeftini.

Nove informacione tehnologije u obrazovanju tada su delovale krajnje zavodljivo, uzbudljivo i seksi.

Po školama su ih vatreno zagovarali i roditelji, učitelji, profesori, direktori, dekani, političari i svi ostali, jer se činilo da je dovoljno samo instalirati kompjuter u učionicu i, voila, naše dete će odmah postati novi Ajnštajn ili Tesla.

Učionice sa kompjuterima ostavljale su utisak spejs šatlova u našem sokaku, i ovo je bila nezaobilazna slika na svakoj brošuri ili reklamnom flajeru onih škola, fakulteta i ministarstava prosvete koji drže do sebe.

Raspojasani optimizam curio je na sve strane.

Jer, tehnologija će najzad transformisati zastareli proces učenja i demokratizovaće obrazovni uspeh.

Sa pristupom kompjuteru i internetu, svaki učenik ili student moći će da uči svojim tempom, kao i da saznaje tačno ono šta ga interesuje.

Knjige i udžbenici, a kamoli učionice, postaće nebitne i oldskul, odnosno muzejski eksponati poput računaljki i naliv-pera, u tom vrlom novom onlajn svetu.

I sada se tvrdi da su današnja deca digitalni urođenici kojima su informacione tehnologije poput maternjeg jezika.

Te da je tradicionalna nastava otuda zastarela i neprilagođena savremenim potrebama i novim načinima primanja informacija, učenja i mišljenja.

Može se neuko čuti i da danas sve postoji na internetu, pa zašto da onda plodovi naših prepona uopšte uče o nekakvim rečnim slivovima i aluvijalnim ravnima, jonskim i kovalentnim vezama, datumima bitke kod Vaterloa ili na Okinavi, o palatalizacijama i sibilarizacijama?

Postojali su i dobronamerni programi – Jedan laptop za svako dete (UN), sa ambicioznom namerom da transformišu obrazovanje u zemljama u razvoju, gde su škole udaljene, a učitelji retki.

Počevši od 2005, deci je podeljeno 2,5 miliona laptopova uz ideju da će učenici iz siromašnih i zabačenih krajeva ovako i lakše i sami naučiti da čitaju i pišu, kao i da će nestati potreba za poučavanjem licem u lice.

Međutim, sve je ovo naivno i kratkovido, ako ne i pomalo tupavo.

Možda su današnja deca digitalnija od svojih nastavnika i roditelja, ali nema nikakvih dokaza da oni uče i saznaju stvari na drugačiji način u poređenju sa ranijim generacijama.

Jedno je znati kako se rukuje računarom, a nešto sasvim drugo su čitalačka i digitalna pismenost, kao i znanje o obrazovnim sadržajima, te ishodi učenja.

Zatim, to što danas zaista sve može da se pronađe na internetu, ne znači da treba ukinuti nastavne sadržaje, zlo i naopako.

Na internetu možemo da dođemo do svake informacije, ali informacije nisu isto što i znanje.

Niti je obrazovanje jedan TV ili pab kviz u kojem takmičari samo treba da daju tačne odgovore.

Obrazovanje se tiče ideja, a ne podataka.


S druge strane, tehnofobija (u obrazovanju) podjednako je nakaradna kao i razularena tehnofilija.



итд, итд, итд...



Старо вино и нове боце: Где је нестала иновација (ЛИНК)




EDIT: Надам се да ми нико неће замерити на овом лепом примеру confirmation bias-а на овој друштвеној мрежи.


apostata apostata 11:21 27.09.2020

Re: А 27. септембра 2020. године

Zbog tekuće pandemije trenutno se na planeti oko 1,4 milijarde učenika školuje onlajn ili na daljinu, što je oko 80 odsto ukupne populacije učenika na svetu.

Takođe, oko 60 miliona nastavnika danas predaje, radi, vežba i ocenjuje posredstvom interneta.

Katastrofa.

solo solo 07:38 28.09.2020

Re: vreme čuda

Zlatibor onomad u doba ,,teške diktature,, i danas u blagostanju demokratskog prosperiteta i slobode.




Slika nekad govori više od kakofonije stotina karaktera sa tastature.

Eto između ostalog i to se desilo mr Loader.
loader loader 10:04 28.09.2020

Re: vreme čuda

solo
Zlatibor onomad u doba ,,teške diktature,, i danas u blagostanju demokratskog prosperiteta i slobode.




Slika nekad govori više od kakofonije stotina karaktera sa tastature.

Eto između ostalog i to se desilo mr Loader.


Videh na netu pre neki dan ovu uporednu fotku.
Baš mi je bilo pokvarilo raspoloženje to nasilje nad ... životom.
floki floki 08:01 28.09.2020

него бре пајићу

па јесу вам они покварени руси купили и последњи светионик демократије, компанију бајден и син?

ццц, на какве гране спадосте, да она руска тајкунка батурина кешира пар милиона бајдену јуниору за "консталтинг"?

wsj
floki floki 08:39 28.09.2020

Re: него бре пајићу

пазите овај трибјут:

g.radicevic g.radicevic 09:02 28.09.2020

Re: него бре пајићу

пазите овај трибјут:


sinoć slučajno odgledah dokumentarac o nekom britanskom projektu ''smoke on the water''za pomoć ljudima u Jermeniji posle zemljotresa iz 1989.
iako su tu bili i Gilmour i Brian May i Tomi Iommi...
tek kad dovuku Ričija, zaliči to kako treba
oću reći, malo je dobrih kavera, ako je ideja samo copy-paste


maksa83 maksa83 09:04 28.09.2020

Re: него бре пајићу

ццц, на какве гране спадосте, да она руска тајкунка батурина кешира пар милиона бајдену јуниору за "консталтинг"?

Meni je vest dana da ja već godinama a bogami i decenijama plaćam veći porez na prihod od Trunpoa.

Fascinantno.
floki floki 09:05 28.09.2020

Re: него бре пајићу

ма јасно

ја нелетех на ове талијанске жеМске, скроз пристојно, тетка оће да развали бубањ :)
g.radicevic g.radicevic 09:06 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Meni je vest dana da ja već godinama a bogami i decenijama plaćam veći porez na prihod od Trunpoa.


pa kad imaš lošeg računovođu
floki floki 09:07 28.09.2020

Re: него бре пајићу

maksa83
ццц, на какве гране спадосте, да она руска тајкунка батурина кешира пар милиона бајдену јуниору за "консталтинг"?

Meni je vest dana da ja već godinama a bogami i decenijama plaćam veći porez na prihod od Trunpoa.

Fascinantno.


ма срамота

а безосу је држава враћала паре ваљда пре неку годину

пре неких 50так година, немачки буџет се пунио преко 70% ваљда од фирми
данас је то спало на мање од 20%, тако нешто, остало деру обичан свет
g.radicevic g.radicevic 09:10 28.09.2020

Re: него бре пајићу

тетка оће да развали бубањ :)


meni je ona tetka iz Prince-ovog benda
najtetkabubnjar-ka

alselone alselone 09:14 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Meni je vest dana da ja već godinama a bogami i decenijama plaćam veći porez na prihod od Trunpoa.

Što ti je to vest dana, pa kompanije i veće od Tramponje plaćaju nula poreza i tako dugi niz godina? Nije to nova stvar.
maksa83 maksa83 09:32 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Što ti je to vest dana, pa kompanije i veće od Tramponje plaćaju nula poreza i tako dugi niz godina? Nije to nova stvar.


Da izbegnu tu i tamo godinu dve, to znam (pogotovo od kad je Trunpo doneo nove zakone pre neku godinu), ali des' godina?
alselone alselone 09:40 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Da izbegnu tu i tamo godinu dve, to znam (pogotovo od kad je Trunpo doneo nove zakone pre neku godinu), ali des' godina?


Ma kakvi, izbegava se to odavno. Pogotovo veliki igrači. Godina za godinom. Nije to on izmislio.

Siguran sam da će mu ovo među običnim ljudima biti zapravo kompliment, umesto pogrda. Porez plaćaju luzeri, ako ga ne plaćaš znači da si uspešan i spospoban.
floki floki 09:42 28.09.2020

Re: него бре пајићу

па како мајку му, за време светионика обаме, трамп успевао тако да плаћа бакшиш од пореза, како га не клепише онда?

ау, чек, па и она рускиња и украјинци су давали паре потпредседниковом сину за време нобеловца председника

floki floki 09:45 28.09.2020

Re: него бре пајићу

alselone
Da izbegnu tu i tamo godinu dve, to znam (pogotovo od kad je Trunpo doneo nove zakone pre neku godinu), ali des' godina?


Ma kakvi, izbegava se to odavno. Pogotovo veliki igrači. Godina za godinom. Nije to on izmislio.

Siguran sam da će mu ovo među običnim ljudima biti zapravo kompliment, umesto pogrda. Porez plaćaju luzeri, ako ga ne plaćaš znači da si uspešan i spospoban.


швапске велике компаније углавном прете држави да ће да изместе све из немачке ако морају да плате већи порез (могу само да замислим какве претње тек буду кад се прича иза затворених врата)

пошто су политичари увек код њих на кратком повоцу, онда то тако и прође
alselone alselone 09:47 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Nakaradni sistem je tamo postavljen a ne rešava se, pored toga što je kroni kapitalizam uzo maha odavno, što je obična raja zapravo temporarily embarrassed millionaires, pa sad jedan dan od nedelje kada se oni obogate, odgovaraće im da se ne plaća pored ako imaš dobrog knjigovođu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:55 28.09.2020

Re: него бре пајићу

maksa83
ццц, на какве гране спадосте, да она руска тајкунка батурина кешира пар милиона бајдену јуниору за "консталтинг"?

Meni je vest dana da ja već godinama a bogami i decenijama plaćam veći porez na prihod od Trunpoa.

Fascinantno.

Plaćaš više i od holandskog kralja (a bogami i mi), jer on plaća poreza tačno - nula.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:58 28.09.2020

Re: него бре пајићу

maksa83
Što ti je to vest dana, pa kompanije i veće od Tramponje plaćaju nula poreza i tako dugi niz godina? Nije to nova stvar.


Da izbegnu tu i tamo godinu dve, to znam (pogotovo od kad je Trunpo doneo nove zakone pre neku godinu), ali des' godina?


aman to je federal INCOME tax..
nije koroporativni no lični i to je samo dio na federalnom nivou (a ima još i državni, za njega vjerovatno NY plus lokalni - zdravstceno i socijalno)..
oni se i ne ljute toliko zbog korporativnog nego baš zbog ličnog..
jer jelda (a što kod nas radi 300% preduzetnika) nije sebi isplaćivao nikakav dohodak nego je sve prikazivao kao korporativni prihod..
znači vozim se privatnim džetom, platila firma, idem na ručak, platila firma, kupim ženi aljinu, platila firma..
kako bilo, to je patka..
Tramp po tom pitanju očito radi što i ogromna većina svuda.. gleda da ne plati..
jebega
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:59 28.09.2020

Re: него бре пајићу

apacherosepeacock
maksa83
ццц, на какве гране спадосте, да она руска тајкунка батурина кешира пар милиона бајдену јуниору за "консталтинг"?

Meni je vest dana da ja već godinama a bogami i decenijama plaćam veći porez na prihod od Trunpoa.

Fascinantno.

Plaćaš više i od holandskog kralja (a bogami i mi), jer on plaća poreza tačno - nula.


lako ćemo dok ništa ne plaća.. kad plaćaju njega onda to oće još zajebanije da ispadne..
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:02 28.09.2020

Re: него бре пајићу

newimprovedtadejus
apacherosepeacock
maksa83
ццц, на какве гране спадосте, да она руска тајкунка батурина кешира пар милиона бајдену јуниору за "консталтинг"?

Meni je vest dana da ja već godinama a bogami i decenijama plaćam veći porez na prihod od Trunpoa.

Fascinantno.

Plaćaš više i od holandskog kralja (a bogami i mi), jer on plaća poreza tačno - nula.


lako ćemo dok ništa ne plaća.. kad plaćaju njega onda to oće još zajebanije da ispadne..


Pa i plaćaju ga preko toga..
pa ženu, decu itd.

PS. Anegdota, jednom im je lanac samousluga AH poslao račun. Šta da ti kažem osim da su se (kraljica tada) baš baš iznenadili, neprijatno.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:13 28.09.2020

Re: него бре пајићу

apacherosepeacock
newimprovedtadejus
apacherosepeacock
maksa83
ццц, на какве гране спадосте, да она руска тајкунка батурина кешира пар милиона бајдену јуниору за "консталтинг"?

Meni je vest dana da ja već godinama a bogami i decenijama plaćam veći porez na prihod od Trunpoa.

Fascinantno.

Plaćaš više i od holandskog kralja (a bogami i mi), jer on plaća poreza tačno - nula.


lako ćemo dok ništa ne plaća.. kad plaćaju njega onda to oće još zajebanije da ispadne..


Pa i plaćaju ga preko toga..
pa ženu, decu itd.

PS. Anegdota, jednom im je lanac samousluga AH poslao račun. Šta da ti kažem osim da su se (kraljica tada) baš baš iznenadili, neprijatno.


pa kad jeste baš neukus.. čuj račun..

e a pričala Mišel Obama kako je u WH pravilo da president sam plaća troškove hrane u WH, pretpostavljam ništa osim toga..
i elem kako su oni bili relativna sirotinja kad su se uselili ispalo da tamo četa kuvara voli baš raskošno da naručuje hranu pa im trošak bio neki sumanut.. dal bješe 80 hiljada godišnje il ipak nije rekla cifru..
kako bilo, poslije se i oni nekako snađoše..

mada moram da kažem..
jbg biti preduzetnik nije lako..
fakat je životni da oni plaćaju manje poreza od raje koja radi za nadnicu..
al jbg nije da te neko sprečava, napravi svoj posao pa plaćaj ako hoćeš a nemoj ako nećeš.. od svih nepravdi ta mi nije u vrhu liste
floki floki 10:22 28.09.2020

Re: него бре пајићу

да ли ће неки власник фирме да плаћа мањи или већи порез на основу званичних примања које је сам себи одредио, није толико ни битно

много већи проблем је кад (велике) фирме плаћају кикирики од пореза - управо оне користе сву инфрастуктуру коју гради обичан свет кроз порезе (енергију, путеве, шта год хоћеш) као основу (без које не би ни постојале) за свој посао и за то би требало да буду натеране да прописно плате
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:23 28.09.2020

Re: него бре пајићу

floki
да ли ће неки власник фирме да плаћа мањи или већи порез на основу званичних примања које је сам себи одредио, није толико ни битно

много већи проблем је кад велике фирме плаћају кикирики од пореза - управо оне користе сву инфрастуктуру коју гради обичан свет кроз порезе (енергију, путеве, шта год хоћеш) као основу (без које не би ни постојале) за свој посао и за то би требало да буду натеране да прописно плате


svakako samo ova vijest nije o tome
floki floki 10:26 28.09.2020

Re: него бре пајићу

newimprovedtadejus

svakako samo ova vijest nije o tome


знам да није, тролујемо сестро брате тетка :)

тек иницијална вест око фирме за скупљање добровољних прилога, бајден и син, није о томе
loader loader 10:31 28.09.2020

Re: него бре пајићу

знам да није, тролујемо


За трол нема фрке,
него се наноси штета овдашњим надљудским напорима да се премијеркином буразеру и многим сличним ликовима који су родбина члановима владе и кризног штаба макар медијски доака, да се мало разголите, јер испада да се закон изиграва чак и у демократској Америци, а ако је тако није баш неко чудо да се то чини и код нас. Наше врло (не)тужилаштво може мало да одахне ...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:35 28.09.2020

Re: него бре пајићу

floki
newimprovedtadejus

svakako samo ova vijest nije o tome


знам да није, тролујемо сестро брате тетка :)

тек иницијална вест око фирме за скупљање добровољних прилога, бајден и син, није о томе


maksa83 maksa83 10:37 28.09.2020

Re: него бре пајићу

aman to je federal INCOME tax..

Ja sam i napisao porez na prihode (koje plaća manje od mene), alselone je ubacio korporacije.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:38 28.09.2020

Re: него бре пајићу

loader
знам да није, тролујемо


За трол нема фрке,
него се наноси штета овдашњим надљудским напорима да се премијеркином буразеру и многим сличним ликовима који су родбина члановима владе и кризног штаба макар медијски доака, да се мало разголите, јер испада да се закон изиграва чак и у демократској Америци, а ако је тако није баш неко чудо да се то чини и код нас. Наше врло (не)тужилаштво може мало да одахне ...


nije uporedivo..
bilo bi da je WH naručivala mulitimilionske iznose torbica i ešarpi koje pravi Ivankina firma..
to ipak tamo ne prolazi..
dočim kod nas.. ihaaaaaaaaaaaa..
da su oni sposobni pa da šalju tu svoju braću po kakvim Iracima il Mozambicima da sjede u tamošnjim upravnim odborima ni po muke..
oni brate ne umiju dalje nego da zagrabe direktno iz naše kase i daju direktno sebi..
baš najniži oblik otimačine koji ne prolazi apsolutno nigdje osim kod najveće sirotinje
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:39 28.09.2020

Re: него бре пајићу

maksa83
aman to je federal INCOME tax..

Ja sam i napisao porez na prihode (koje plaća manje od mene), alselone je ubacio korporacije.


ma znam al razumjećeš da ne bih da izazivam izliv čega već pa replicirah tebi..
a mislim da ne škodi bar elementarno razdvojiti o čemu se tu radi
alselone alselone 10:39 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Ja sam i napisao porez na prihode (koje plaća manje od mene), alselone je ubacio korporacije.


Kao širu sliku i pregled stanja (u oblasti).
maksa83 maksa83 10:40 28.09.2020

Re: него бре пајићу

bilo bi da je WH naručivala mulitimilionske iznose torbica i ešarpi koje pravi Ivankina firma..

Kako ne prolazi, pa Trunpo kad ide da igra golf za njim ide svo predsedničko obezbeđenje koje bude smešteno u njegovom hotelu, i taj smeštaj plaća država - njemu.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:41 28.09.2020

Re: него бре пајићу

newimprovedtadejus

oni brate ne umiju dalje nego da zagrabe direktno iz naše kase i daju direktno sebi..


i da ilustrujem.. da se ne baci..
muž se jutros uputio u maticu da podigne neke zaostale pare..
u tu svrhu moraće da ode na tačno četri mjesta u poreskoj upravi, na četri različite adrese i onda lično banci odnese dokaz da ne duguje porez..
toliko o e upravi..
nije što ti ukradu nego na kraju naravno ni ne urade to na šta su navodno te ukradene pare trebali da potroše
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:42 28.09.2020

Re: него бре пајићу

maksa83
bilo bi da je WH naručivala mulitimilionske iznose torbica i ešarpi koje pravi Ivankina firma..

Kako ne prolazi, pa Trunpo kad ide da igra golf za njim ide svo predsedničko obezbeđenje koje bude smešteno u njegovom hotelu, i taj smeštaj plaća država - njemu.



ne bih ja to ipak u isti koš sa ovim našim junacima..

maksa83 maksa83 11:01 28.09.2020

Re: него бре пајићу

ne bih ja to ipak u isti koš sa ovim našim junacima..

Ma dobro naši junaci su viša liga, počevši od (lošeg) popločavanja trga za 460 dana (za 20 dana manje je pre 100 godina izgrađen Empire State Building otpr. iste osnove kao Trg Republike) preko kupovine palmi i novogodišnje rasvete u oktobru pa do uvoza vakcine preko firme koja se do sad bavila isključivo pilićima.

Inače, da otvorimo glasanje - je l' veći blam Marko Đurić ambasador u Vašingtonu ili Radomir Nikolić ambasador u Pekingu?
niccolo niccolo 11:01 28.09.2020

Re: него бре пајићу

toliko o e upravi..

Istini za volju, sve veći broj poreskih prijava, uverenja i slično mogu da se dobiju i preko eporeza (za njih doduše treba kvalifikovani el. potpis, što mnoga fizička lica trenutno nemaju, ali pretpostavljam da će morati da ih nabave ili da ovlaste nekog ko ima). Možda to može i brže da se digitalizuje, ali generalno nisam nezadovoljan napretkom u toj oblasti.
niccolo niccolo 11:03 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Inače, da otvorimo glasanje - je l' veći blam Marko Đurić ambasador u Vašingtonu ili Radomir Nikolić ambasador u Pekingu?

Bivši diplomata i nekadašnji ambasador Srbije u Velikoj Britaniji i Vatikanu Vladeta Janković ocenio je da je poražavajuće ko predstavlja Srbiju u Pekingu, Moskvi i Londonu.
"U Pekingu je to profesor geografije sa Prištinskog univerziteta koji se 'služi engleskim', ali je blizak lični prijatelj Tome Nikolića, u Moskvi je specijalizovani član žirija za izbor mis i univerzalni ekspert, a u Londonu nezdravo ambiciozna nastavnica klavira, koja britansku kraljicu zove ekselencijom"
loader loader 11:07 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Inače, da otvorimo glasanje - je l' veći blam Marko Đurić ambasador u Vašingtonu ili Radomir Nikolić ambasador u Pekingu?


Uh... Može li da se ne odgovori baš odmah?
maksa83 maksa83 11:09 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Možda to može i brže da se digitalizuje, ali generalno nisam nezadovoljan napretkom u toj oblasti.

Ja mislim da to ide kilavo i traljavo, ali ipak nekako ide. Treba imati u vidu da je sve to ozbiljan IT pothvat, a Država nema te resurse na raspolaganju. Do sad jedine pomake unapred vidim kod NBS - IPS kodovi, PayPal, realtime transfer novca... Ok, imamo i Dina karticu uvaljenu uz pretnju šmajserom kao brejnfart, da ne bude sve sjajno, a i to možemo da podvedemo pod "pokušaj pomoći ritejlu da ih ne šišaju strani kartičari lihvarskim provizijama".

Inače saznao sam skoro od drugara koji se tamo zaposlio kako izgleda IT infrastruktura koja računa i isplaćuje penzije, i da vam kažem to što neko svakog meseca na kraju primi i podigne penziju je pravo malo čudo protkano misterijom i histerijom.
niccolo niccolo 11:11 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Treba imati u vidu da je sve to ozbiljan IT pothvat, a Država nema te resurse na raspolaganju.

Pa to. Zanimljivo da "obična" uverenja mogu da se dobiju elektronski, ali to što je trebalo Tadejus zaista još uvek ide peške.

IPS kodovi

U, da, to je sjajna stvar.
maksa83 maksa83 11:17 28.09.2020

Re: него бре пајићу

U, da, to je sjajna stvar.

Gde god nađeš zgodno mesto šejmuj pilićare - Rajšajzen to naplaćuje 30 dinara po skenu, Baka Friteza ne naplaćuje ništa. Rajšajzen sa druge strane (i sve ostale mejdžr banke) imaju Apple Pay a Friteza se oko toga pravi blesava.

niccolo niccolo 11:20 28.09.2020

Re: него бре пајићу

a Friteza se oko toga pravi blesava.

Friteza je jako složena, oni su i ono instant plaćanje (kako li se to već zove) poslednji uveli.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:29 28.09.2020

Re: него бре пајићу

niccolo
Treba imati u vidu da je sve to ozbiljan IT pothvat, a Država nema te resurse na raspolaganju.

Pa to. Zanimljivo da "obična" uverenja mogu da se dobiju elektronski, ali to što je trebalo Tadejus zaista još uvek ide peške.

IPS kodovi

U, da, to je sjajna stvar.


moguće da je ovo posebna ljubav prema iseljenicima..
ako iseljenik izvoli potraživati svoje novce a poboravio je u iseljeništvu toliko da ga se sad smatra nerezidentom.. e neće on majci moći to tek tako cile mile..
nego nek izvoli na navedene 4 lokacije i nek izvoli lično doći otvoriti nerezidentski račun i onda ćemo mu možda dati te njegove novce..
stvar naravno uopšte nije izvjesna, osjećam da se će se neće vratiti sa prekrasnim utiscima..
istina, možeš ti (naša posla) i da dođeš i digneš keš pa onda to sve švercaš preko granice ali time se ipak ne bismo bavili..
eh da..

za neke uobičajene oblike poreza je bilo ok i u moje vrijeme.. dobiješ uplatnicu i tvoje je kako ćeš da platiš..
naravno ne smiješ biti lud da ne čuvaš dokaz jer oni svako malo izjave da nisi ti brale nešto uplatio nego deder ti dođi i podnesi dokaz lično (i personalno)..
a rašta bi sjedili tamo svi ti ljudi da nema neko stalno nešto lično da im podnosi
alselone alselone 11:31 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Apple Pay

Je l' Apple Pay pruža nešto više od digitalnog plaćanja tako što podatke o kartici uneseš u aplikaciju pa telefon odšašoljiš na terminal?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:32 28.09.2020

Re: него бре пајићу

maksa83
Država nema te resurse na raspolaganju.


a kako i da ima resurse kad plaća pola miliona ljudi koji bukvalno ništa nisu u stanju da urade..
a onda se nađe i nekih par hiljada koji nešto ipak i mogu..
za sve te pare mogla bi da napravi koloniju na Marsu.. al ne mere ako je kokoš na čelu, ovce oko nje a po dubini njeguju vinske mušice..
šta onda da naprave.. i kako..
jbg..
nikvet pn nikvet pn 11:44 28.09.2020

Re: него бре пајићу

loader

Наше врло (не)тужилаштво


Ћутилаштво?

И републички јавни ћутилац.
maksa83 maksa83 11:52 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Je l' Apple Pay pruža nešto više od digitalnog plaćanja tako što podatke o kartici uneseš u aplikaciju pa telefon odšašoljiš na terminal?

Da, kad njega turiš prorade ti svi NFC/contactless pejmenti i kod nas, ne mora negde da piše Apple Pay da bi radilo. Dodatno kao PayPal možeš da ga vežeš za više kartica pa biraš kojom plaćaš. Ne mora telefon, može i sat. Apple Wallet je inače jako dobra fora za bilo kakve čekinove, hotele, avio karte, ulaznice za koješta, itd. U Americi možeš tako i da šalješ pare nekome.

Dodatno je super secure zato što niko nigde (ni Apple) nit smešta nit šalje brojeve tvojih kartica, ista stvar kad se kupuje onlajn, podrška je zavarena u brauzer i ni prodavac ne vidi nikad brojeve kartica nit ih ikako procesira. Za sada niko nije uspeo da kompromituje tu putanju.
alselone alselone 11:57 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Da, kad njega turiš prorade ti svi NFC/contactless pejmenti i kod nas, ne mora negde da piše Apple Pay da bi radilo. Dodatno kao PayPal možeš da ga vežeš za više kartica pa biraš kojom plaćaš. Ne mora telefon, može i sat. Apple Wallet je inače jako dobra fora za bilo kakve čekinove, hotele, avio karte, ulaznice za koješta, itd. U Americi možeš tako i da šalješ pare nekome.

Dodatno je super secure zato što niko nigde (ni Apple) nit smešta nit šalje brojeve tvojih kartica, ista stvar kad se kupuje onlajn, podrška je zavarena u brauzer i ni prodavac ne vidi nikad brojeve kartica nit ih ikako procesira. Za sada niko nije uspeo da kompromituje tu putanju.


Kul, fala.
Sećam se da je bio veliki hajp kada su krenuli, plus kada su karticu izbacili, ali nikako nisam mogao da uhvatim pogodnosti koje pruža.

Friteza je imala neku aplikaciju za sličnu uporabu, ali znajući kako radi njihov IT i kvalitet softvera koji izbacuju, nisam se usudio da je testiram.

Što se tiče čekinova, tu je Gugl stvarno carski. Samo potvrdu o kupovini karte na email, on sve uradi - podesi događaje u Gugl kalendar, šalje mi notifikacije ako se promeni gejt, šalje mi seatmap, a mislim da mi je pomagao i oko loža.

niccolo niccolo 12:00 28.09.2020

Re: него бре пајићу

ali znajući kako radi njihov IT i kvalitet softvera koji izbacuju

Zar oni ne sarađuju već 20 godina sa Assecom? Kad to reče, šta petlja Asseco u oblasti energtike, to sam sad kod ove frtutme prvi put čuo?

moguće da je ovo posebna ljubav prema iseljenicima..

Meni se čini da to ima više veze sa NBS - ako postoji jedna stvar koju NBS ne voli, to je da novac izlazi iz zemlje.
maksa83 maksa83 12:09 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Friteza je imala neku aplikaciju za sličnu uporabu, ali znajući kako radi njihov IT i kvalitet softvera koji izbacuju, nisam se usudio da je testiram.

Jeste, s tim da su NFC pejmenti do sad radili samo na Androidima pošto je Apple svoj NFC zatvorio, tj. prisutan je kao hardver već bar pešes godina ali do prošle godine je API mogao samo da čita, tek od iOS13 možeš i da pišeš (što ti treba da bi radilo NFC plaćanje). To su do tada rezervisali za sebe verovatno planirajući ovu stvar unazad godinama. Inače koliko znam od ovih mojih drugara taj Fritezin NFC radi bez frke.

alselone alselone 12:21 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Kad to reče, šta petlja Asseco u oblasti energtike, to sam sad kod ove frtutme prvi put čuo?


Nemam pojma, veruj da od energetike u Srbiji znam samo za frku sa malim hidroelektranama i tek, tek nešto malo okolo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:46 28.09.2020

Re: него бре пајићу

да ли ће неки власник фирме да плаћа мањи или већи порез на основу званичних примања које је сам себи одредио, није толико ни битно


Pa da, uostalom, plaćaš manji porez na income, ali onda platiš više na capital gain. I ja tu svake godine cinculiram, posebno kako se kraj godine primiče a postaje jasno da sam zaradio više nego što sam mislio da ću (ili sam potrošio manje), onda dignem sebi platu poslednjih nekoliko meseci (tačnije dignem deo koji ide za porez), ili kupim neku opremu koja mi baš i ne treba u tom trenutku, ali sam skoro siguran da će trebati dogodine, a sve to da me ne bi odrali na capital gainu, IRS oće da ti lupi lep penal ako si potplatio porez za više od neke sume. Tako se snalazimo bar mi što plaćamo porez, jer, što kažeš ti, treba i put da se održava i biciklistička staza da se popravi, i da se siromašnoj deci daju dva obroka da ne idu u školu gladna. I onda i ja popizdim kad čujem da mi predsednik izbegava plaćanje takse, jer može, i neću da glasam za njega, u moru ostalih razloga.

floki floki 17:56 28.09.2020

Re: него бре пајићу

а за бајдена није фрка што жица са сином мутне паре од којекавих белосветских битанги?

или га сматраш за робина худа, да је добро да узме од њих паре па сину купи џак опојних средстава и курве?
оно, узме од лоших и подели добрима (свом сину)
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:44 28.09.2020

Re: него бре пајићу

floki
а за бајдена није фрка што жица са сином мутне паре од којекавих белосветских битанги?

или га сматраш за робина худа, да је добро да узме од њих паре па сину купи џак опојних средстава и курве?
оно, узме од лоших и подели добрима (свом сину)


Kenjaš, floki.

Ali ček prvo da skinemo ovog orangutana sa vlasti, posle ćemo da se pozabavimo Bajdenovim navodnim mutnim poslovima. A dranje ruskih oligarha je ok, naravno, svuda i na svakom ćošku.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:13 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Mada, ja se od mutnih poslova Bajdenovih sa ruskim lopužama i vlasnicima velesile trenutno brinem više da li ćemo da preživimo ovu koronu. Klinki sutra počinje škola uživo, iako brojevi nisu uopšte dobri. Evo i na CU su požurili da otvore pre par nedelja, i sad iamju 1400 zaraženih (to ti je ta banda libtardska, mlado, ludo, ne moš ih naterati da nose maske i da ne orgijaju po tim bratstvima i sestrinstvima okolokampusa, otelo se očas kontroli pa su sad vratili na onlajn, ni u prodavnicu ne daju brucošima iz domova da idu, nego im donose hranu i potrepštine, ladno pretvoriše kampus u karantin...

Ova moja klinka se taman nekako navikla na onlajn, i sad kad je učiteljica u petak sva srećna zabalavila kako jedva čeka da ih vidi uživo, ova moja upalila mikrofon i pred celim razredom rekla da njoj ne pada napamet da ide u školu, jer će tamo svi da se zaraze, pa će i kući to da donese i nas da zarazi i ceo komšiluk. I da joj maska smeta i da ne može da je nosi ceo dan, taman i kad bi htela. I onda kad je to sručila, uzela i rasplakala se, onako pred svima, ljubi je tajko.


floki floki 19:43 28.09.2020

Re: него бре пајићу

ма зови ти то кењањем колико ти драго :)

драње руских (и свих других олигарха, код тебе их има много више) је савршено ок, али да се те паре које су они попљачкали од обичног народа врате назад том народу, а они да заглаве, ако не јавно стрељање, онда макар 40г тешког гулага, без могућности помиловања, уз уживо пренос, као велики брат - сибирска верзија

а ово сада, кад нека гњида тамо опљачка по русији па подели са својим пајташима паре (а плаћање бајдену и сину је управо то, иста екипа су они, најгора багра)

нама школа овако за сада иде добро, уз маске, практично нормално
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:07 28.09.2020

Re: него бре пајићу

srdjan.pajic

rekla da njoj ne pada napamet da ide u školu, jer će tamo svi da se zaraze, pa će i kući to da donese i nas da zarazi i ceo komšiluk. I da joj maska smeta i da ne može da je nosi ceo dan, taman i kad bi htela. I onda kad je to sručila, uzela i rasplakala se, onako pred svima, ljubi je tajko.


ne truj dijete..
ja pred svojima isto nema šta ne kažem al moji su svi jurodivi, slabo im se primaju moji često kehm, kehm less than tolerantni stavovi..
al realno..
pa vi imate po 250 do 500 slučajeva od marta kontinuirano (pretpostavljam da to ide kako stigne do koje vukojebine) al mrtvih ste juče imali tačno jednog..
i broj novih slučajeva vam je u padu..
pa kad će u školu ako sad neće..
kapiram da je mala i da joj socijalizacija još nije toliko bitna al brate pa to je bukvalno masakriranje odrastanja da povučeš djecu iz škole na dve godine (a toliko će biti dok se stvar ne smiri do kraja)..
aman..
u Londonu u školu djecu ne šalju isključivo oni koji bi baš prvi morali, čitaj nasiromašniji a često i nepismeni (bar na engleskom jeziku)..
propast..
pa zamisli na šta će to školovanje da liči dok se ta djeca konačno vrate u klupe a nisu ništa pod milim bogom radili bar godinu dana..
za slučaj obrazovanih roditelja koji ne šalju dijete u školu ne znam (ni lično ni virtuelno)
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:24 28.09.2020

Re: него бре пајићу

ne truj dijete..
ja pred svojima isto nema šta ne kažem al moji su svi jurodivi, slabo im se primaju moji često kehm, kehm less than tolerantni stavovi..


Nisu to uopšte moji-naši stavovi, mi smo zapravo od tih koji jedva dočekasmo da škole otvore ponovo, jer ovo po kućama nije valjalo (nije ni njoj, ali se sad malo privikla). Ali ova sve kapira, našla na policama i neku knjigu o bacilima, sve proučila, non stop pita i povezuje. Ne moš ti nju sad da slažeš kako će sve da bude u redu, da joj pokazuješ statistike, i obećavaš kako se neće zaraziti u školi samo ako nose svi maske i peru ruke, kad ona prva neće da nosi masku, i svi klinci zabušavaju, niko ne da da se deca igraju po kućama, samo po ulicama i dvorištima, i u bliskom komšiluku. Još im jedna od učiteljca obolela (rak, ne korona) pa su joj odeljenje podelili između preostale dve učiteljice i sad ih u odeljenju ima ko kusih pasa.

Ja mislim, realno, to će da bude tako nedelju-dve dana, kad prih par klinaca oboli, pa će svi nazad na video konferensing. E, jedino jako voli ovaj neki GT program, tu ih ima samo troje, ona i još dva dečaka u celom nižem delu osnovne škole, i tu uživaju, uče o Edvinu Hablu i crnim rupama...to može i uživo i preko guglmita, ne buni se.

edit: zaboravih, i ovde se većina roditelja izjasnila da im deca idu nazad u školu čim se stvore uslovi. To su nas pitali pre par nedelja i onda krenuli sa pripremama.

dragosevacsutra dragosevacsutra 22:48 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Gde god nađeš zgodno mesto šejmuj pilićare - Rajšajzen to naplaćuje 30 dinara po skenu, Baka Friteza ne naplaćuje ništa. Rajšajzen sa druge strane (i sve ostale mejdžr banke) imaju Apple Pay a Friteza se oko toga pravi blesava.


a jel zna neko smisao pajz sad - metalne kartice - prve u srbiji???
(mozda i na svetu, ja za tako nesto ne cuh do sada...).
maksa83 maksa83 22:58 28.09.2020

Re: него бре пајићу

a jel zna neko smisao pajz sad - metalne kartice - prve u srbiji???
(mozda i na svetu, ja za tako nesto ne cuh do sada...).

Ko to, gde šta? Mislim da Apple izdaje neku titanijumsku karticu bez broja na njoj, samo sa čipom. Ne znam zašto bi to neko koristio osim pukog kurčenja (ok, i to što ne piše broj na njoj pa ako ti je maznu mogu da se slikaju je neki benefit, ali za to ti ne treba metal, možeš da ne napišeš broj na bilo čemu, svi poznati materijali odlično trpe da na njima ništa ne piše .
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:11 28.09.2020

Re: него бре пајићу

ako iseljenik izvoli potraživati svoje novce a poboravio je u iseljeništvu toliko da ga se sad smatra nerezidentom.. e neće on majci moći to tek tako cile mile..
nego nek izvoli na navedene 4 lokacije i nek izvoli lično doći otvoriti nerezidentski račun i onda ćemo mu možda dati te njegove novce..


cek cek - jel ima prebivaliste u srbiji, ili ne? kako moze da se smatra nerezidentom ako ima? (ako nema, disregard this question).

a ako je nerezident, opet ne kapiram - kakve veze ima porez sa podizanjem novca sa racuna? koji zakon to regulise?
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:12 28.09.2020

Re: него бре пајићу

Je l' Apple Pay pruža nešto više od digitalnog plaćanja tako što podatke o kartici uneseš u aplikaciju pa telefon odšašoljiš na terminal?


ne.

(ali posebna tema - sta podrazumevas pod 'uneses podatke o kartici - gde kako?'; ja jedino znam za mogucnosti: a) banka b) google pay c) apple pay d) samsung pay. )

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana