Reč i slika

"SVJEDOK BOŽJE LJUBAVI"

Filip Mladenović RSS / 13.10.2020. u 20:58

Koleginice Tanja Šuković i Snežana Rakonjac, novinarke crnogorskog Javnog medijskog servisa, autorke su dokumentarnog filma "Svjedok Božje ljubavi" u trajanju od 27 minuta i 56 sekundi.

Prva 2 minuta i poslednjih 5-6 minuta ovog dokumentarnog filma, sastavljenog od javnih nastupa Amfilohija Radovića, čas su anatomije brutalnog moralnog i duhovnog posrtanja Srpske pravoslavne crkve.

Kada jedan od visoko pozicioniranih sveštenika ove crkve javno rehabilituje ratne zločince formata Draže Mihailovića, Slobodana Miloševića i Vojislava Šešelja, i pri tom kune i proklinje sve one koji ne vole Rusiju, normalan čovek ne može, a da se ne zapita: gde se tokom proteklih 30 godina sakrila, izgubila, zaturila... hrišćanska ljubav, pravoslavna duševnost, crkvena duhovnost!?

I zaista je u pravu Zlatko Paković kada jasno i glasno svima nama poručuje da je jezik onih, koji su se služili govorom mržnje, krvaviji od ruku onih zlikovaca, koji su činili monstruozne ratne zločine tokom ratova devedesetih.

Šta je to u glavi, u srcu i u duši jednog sveštenika što ga nagoni da se u javnim obraćanjima koristi kletvama umesto blagim rečima ljubavi i pomirenja?

Šta je to u vrhu jedne verske organizacije, koja godinama, decenijama toleriše govor mržnje jednog njenog nekada episkopa banatskog, a sada arhiepiskopa cetinjskog?

I šta se to dešava sa društvom, koje ne može ne samo da podnese dokumentarni film kreiran od javnih nastupa jednog sveštenika, nego autorke filma proziva, etiketira, vredja...?

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=DKa2oU6ir7I&pbjreload=101



Komentari (1103)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 22:11 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

newimprovedtadejus

ispalo da nisu znali ni to..
a mene ako pitaš nije da nisu znali.. nego su ciljevi bili potpuno nerealni..

Stani, koči :)

JNA nije obučavana da ratuje u građanskom ratu, i koncepcija je bila da se prilično oslanja na lokalno stanovništvo.

A cilj je prvobitno bio da se održi status kvo, pa kad je sve otišlo dođavola, onda spašavaj kasarne, ljude, tehniku.

I to je bila tačka prekida gde je rat definitivno počeo, a hrvatsko rukovodstvo je definitivn želelo rat, jer se naoružavalo godinu dana pre toga.

Onaj snimak sa Špegeljom je kasnio jedno dvaes tura šlepera koji su prošli granicu.
i ti vidiš da su u glavama te ekipe i danas ti ciljevi isti i oni tu ne vide problem..

Ma ne, sad je gotovo, šta je bilo bilo je, došo NATO - kraj priče (osim ako ne izbije neki sukob svetskih razmera).

A priča je hipotetička, da li bi i šta bi, ali se uporno zaobaravlja ili ignoriše koga imaš sa suprotne strane kao pregovarača (i njihove sponzore, da tako kažem).

Zaboravlja se Kutiljerov plan, koji su prvo sve tri strane potpisale, da bi zatim Alija povuko potpis (na nagovor Amera), i tada je počeo pravi rat.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:11 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

newimprovedtadejus
principessa_etrusca

То по себи није препрека, колико год да јесте непрактично. И Калињиградска област је екстериторијална и граничи се са Пољском и Литванијом.


nisam namjerno preskočila..
jeste.. teoretski je možda i moguće iako praktično vrlo teško..
ali eto recimo da se dogovorilo da Knin i okolina budu ta enklava i da smo se mirno razišli.. da Hrvatska tu enklavu ne opstruira jer recimo i ona i Srbija imaju propseritetnu ekonomiju i nemaju potrebe za sukobima..
koja bi bila prednost Kninske enklave pod upravom Srbije u odnosu na Knin u Hrvatskoj gdje svi srpski građani imaju i garantovanu zaštitu prava kao manjina i imaju značajnu političku ulogu, vrlo vjerovatno u većini slučajeva presudnu?
čemu uopšte ta enklava Knin čak i da je bila na stolu?
ili drugim riječima, kako se uopšte moglo činiti da je za Srbe u Hrvatskoj bolje da ratuju nego da se mirnim putem bore za politička prava?

Није уопште неизводљиво. Енглези преко 300 година држе Гибралтар, и током ратова, и током мира са Шпанијом, да не говорим да се ради о стени која није много већа од Аде.
freehand freehand 22:12 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

ako tvrdiš da Srbi s tim nisu imali veze OK..
jel to tvrdiš?

Ovo je apsolutni bulšit. Jesu, koliko i Slovenci, Hrvati, Muslimani a bogami sa mnom je bilo i kolko hoćeš mađara, Slovaka irumuna. Neki među njima ozbiljno su se isticali u promociji pojma "srpska sranja".
Al razumem da su to za tebe tehnikalije, pa da ne insistiram.
u tvoja nježna osjećanja po pitanju JNA ne želim da diram..

Jedan od pouzdanih načina da razumne ljude i bezobrazne budale razlikuješ jeste da ti sa njima govoriš o proverljivim činjenicama a oni uzvrate sranjem o nekakvim osećanjima.

kamilo_emericki kamilo_emericki 22:14 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

RS je homogenija sredina od Hrvatske i to daleko.. u skupštini ima tačno nula hrvatskih i nula muslimanskih stranki..

Uz sve preporuke koje sam ti dao za tvoju herojsku borbu protiv mitova, lazi i dvolicnosti moram te upozoriti da u Skupstini RS ima nekoliko poslanika iz bosnjacke koalicije koja se zove Zajedno za BiH.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:14 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

hoochie coochie man
važi u oba pravca.. u mom svijetu..


U tom svijetu važi valjda ono "ako ti ne odgovara prodaj pa se seli, ako nećeš spaliće ti kuću"
Milsim to je juče bio tvoj svijet, jesi li se preselila u međuvremenu?

Ili da tražim komentar?


potraži.. pa ćeš vidjeti da se odnosi na nacoše.. njima nikad neće odgovarati nehomogena sredina pogotovo ne ona u kojoj su manjina..
iz toga stojim..
nekome ko ne trpi druge nacije nema druge no da se seli u homogene sredine..

e šta si ti dopisao to je do tebe
freehand freehand 22:16 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

JNA nije obučavana da ratuje u građanskom ratu, i koncepcija je bila da se prilično oslanja na lokalno stanovništvo.

Kao i 99% armija u civilizovanom svetu do pred kraj dvadesetog veka.
I ceo komentar je na mestu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:22 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

kamilo_emericki
RS je homogenija sredina od Hrvatske i to daleko.. u skupštini ima tačno nula hrvatskih i nula muslimanskih stranki..

Uz sve preporuke koje sam ti dao za tvoju herojsku borbu protiv mitova, lazi i dvolicnosti moram te upozoriti da u Skupstini RS ima nekoliko poslanika iz bosnjacke koalicije koja se zove Zajedno za BiH.


poznato mi je.. ali oni se zaboga zovu zajedno za BiH..
ni ne pomišlja niko da osnuje hrvtasku ili muslimansku stranku.. ma ne prolaze čak ni ove sarajevske jugonostalgičarske (može biti da su i tamo pocrkali, jedna moja dobra prijateljica se nekad ložila na neko pomirenje pa bila član)..
reći da u skupštini RS nema muslimanskih i hrvatskih stranki je po meni 100% realan prikaz..

docsumann docsumann 22:23 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

da skratim, ne može se budućnost graditi na vizurama žrtve i onih koji su direktno stradali/propatili u onom ili ovom ratu. držeći samo te priče u fokusu bili bi u totalnoj paralizi, nesposobni da bilo što uradimo na poboljšanju odnosa.
njih svakako treba imati na umu, opreza rad, ali to nije narativ na kojem se može graditi budućnost.



za početak, forsirati međunarodnu konferenciju o Jugoslaviji, na kojoj bi smo tražili dodatne garancije za srpski narod, s obzirom na doživljeni genocid u WWII.
tad je trebalo praviti izložbu o NDH u UN, a ne nakon 25 godina.


Ova dva komentara su ti malo kontradiktorna, ali eto ga napokon.


pa i nisu baš

boldovano je konekcija.

i tu se radi samo o tom prvom ali trajnom koraku, da bi kasnije omogućio životu da ide dalje...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:26 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

potraži.. pa ćeš vidjeti da se odnosi na nacoše.


Evo, nije bilo teško

tebi ako je gadno da živiš gdje si u manjini a ti lijepo prodaš kuću i imanje i preseliš se tamo gdje ti je bolje..


To se naravno odnosi samo na Srbe.
Kad se odsele muslimani iz RS, e onda je to ogroman problem.
Ili nedaj bože da je neko rekao tako nešto Hrvatima u Kninu, idite bre iz Knina ako vam nije lepo uda budete manjina u njemu.

Za Srbe da, oni treba da se kupe i idu.

Ovo je, naravno, neozbiljan način razgovora, tj ovo i nije razgovor, ovo je samo pokazivanje da ti nemaš nikakav jasan koncept, princip po kome donosiš sudove.
A i kakav princip i može imati neko ko narod koji je proteran optužuje zato što je proteran
Srbi proterani, krivi Srbi jer su balvani ovo ono, muslimani proterani opet krivi srbi jer su ne znam šta.

A i ne znam šta mi bi da se opet umešam, gledao nešto o El Čapu, i mnogo je zanimnjivije nego s tobom pričati.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:27 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

principessa_etrusca
newimprovedtadejus
principessa_etrusca

То по себи није препрека, колико год да јесте непрактично. И Калињиградска област је екстериторијална и граничи се са Пољском и Литванијом.


nisam namjerno preskočila..
jeste.. teoretski je možda i moguće iako praktično vrlo teško..
ali eto recimo da se dogovorilo da Knin i okolina budu ta enklava i da smo se mirno razišli.. da Hrvatska tu enklavu ne opstruira jer recimo i ona i Srbija imaju propseritetnu ekonomiju i nemaju potrebe za sukobima..
koja bi bila prednost Kninske enklave pod upravom Srbije u odnosu na Knin u Hrvatskoj gdje svi srpski građani imaju i garantovanu zaštitu prava kao manjina i imaju značajnu političku ulogu, vrlo vjerovatno u većini slučajeva presudnu?
čemu uopšte ta enklava Knin čak i da je bila na stolu?
ili drugim riječima, kako se uopšte moglo činiti da je za Srbe u Hrvatskoj bolje da ratuju nego da se mirnim putem bore za politička prava?

Није уопште неизводљиво. Енглези преко 300 година држе Гибралтар, и током ратова, и током мира са Шпанијом, да не говорим да се ради о стени која није много већа од Аде.


nisam ni rekla da je neizvodljivo.. samo vrlo teško..
i onda pitala koja je prednost enklave Knin u odnosu na 300 hiljada Srba u Hrvatskoj koji bi na mnogim vagama bili tas..
čak ni ne tvrdim da je to neminovno daleko bolje ali u datim okolnostima mislim da bi bilo..
da smo hladnije glave danas mogli biti u daleko daleko boljoj i jačoj poziciji nego što sad možemo i da zamislimo..
bez ikakvih enklava..
docsumann docsumann 22:27 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

To je poenta. Tenkovi jugoslovenske narodne armije na ulicama Beograda sa cevima uperenim u građane Srbije. Sve ostalo su finese.


mislim da su tenkovi izašli na Slobov zahtjev (neposredni ili posredni)
gedza.73 gedza.73 22:27 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

A koji su sad pa Autonomna pokrajina Zapadna Bosna?


Tu bre svaki pionir pravio svoju vojsku. ko su i odakle su došli ti ljudi u mirnu Bosnu da pucaju jedni na druge?
angie01 angie01 22:31 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

a evo kako je sve pocelo...

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:33 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

hoochie coochie man
potraži.. pa ćeš vidjeti da se odnosi na nacoše.


Evo, nije bilo teško

tebi ako je gadno da živiš gdje si u manjini a ti lijepo prodaš kuću i imanje i preseliš se tamo gdje ti je bolje..


To se naravno odnosi samo na Srbe.
Kad se odsele muslimani iz RS, e onda je to ogroman problem.
Ili nedaj bože da je neko rekao tako nešto Hrvatima u Kninu, idite bre iz Knina ako vam nije lepo uda budete manjina u njemu.

Za Srbe da, oni treba da se kupe i idu.

Ovo je, naravno, neozbiljan način razgovora, tj ovo i nije razgovor, ovo je samo pokazivanje da ti nemaš nikakav jasan koncept, princip po kome donosiš sudove.
A i kakav princip i može imati neko ko narod koji je proteran optužuje zato što je proteran
Srbi proterani, krivi Srbi jer su balvani ovo ono, muslimani proterani opet krivi srbi jer su ne znam šta.

A i ne znam šta mi bi da se opet umešam, gledao nešto o El Čapu, i mnogo je zanimnjivije nego s tobom pričati.


samo primjeti da si izostavio objašnjenje i da ja nigdje nisam rekla kako je ok da se sele Srbi ali nije ok da se sele muslimani..
to si (za promjenu) učitao..

kako ja nisma ljiga ja ću evo i po pedeseti put da ponovim svoj stav..
mislim da se ratom baš ništa nije moglo rješiti taman da smo imali još deset puta veću i jaču vojsku..
prosto je tih drugih bilo previše i bili su baš baš dobro izmješani sa nama..
te je u tom smislu trebalo prihvatiti i Hrvatsku i Bosnu i sve ostale ex YU države u avnojevskim granicama i tražiti maksimalnu zaštitu prava i maksimalne privilegije..
možda i jeste nezahvalno reći da smo tako radili danas bi nam bilo bolje jer sve bi bilo bolje od ovoga sada..
i možda čak nisam ni u pravu..
ali nekonzistentan stav svakako nemam..
imam jasan stav da se trebalo oduprjeti nacionalističkom ludilu i žvijeti zajedno jer evo i danas opet u toj Bosni mi ipak živimo zajedno..
ti u Valjevu ne živiš ali nisi ni onda, ti samo dobacuješ sa strane bez da znaš o čemu tačno govoriš..
i vjerujem da nas je onda takvih kojima bi to bilo ok bilo mnogo više nego vas kojima nije..
al valjda po principu trule jabuke sad imamo šta imamo

zaharaga zaharaga 22:34 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

gedza.73
Krajova nije ni ratovala mnogo protiv nemaca nego uglavnom protiv rusa. Vise rusa su ubili nego nemaca.

Eto da sam sad umro ne bi znao da je Krayova napala Moskvu, ubijala jadne Ruse i preseljavala sela po noći.

Ali kao što većina tvrdi da je Rusija s pravom osvojila Evropu, da je u pravu i kad je sa Hitlertom i kad je protiv njega, da je uredila države koje su se nalazile pod njenom slobodarskom vlašću pa se stanovništvo tih zemalja još sa setom seća svih povlastica... zamalo da mi izleti 'sovjetske okupacije'... koje je donela Moskva pošto je ceo taj deo Evrope sa sve Finskom u nekom trenutku bio ruska država (a nama ne daju ni malecno Dušanovo carstvo do Soluna samo, šta ti je svecka nepravda) eto zato je Rusija i danas prisutna u tim državama.

Ja se kao nešto malo sećam negde oko Mlade Bolesalve ruskog puta koji je, za razliku od prilično siromašne putne mreže u ostatku države, bio novoasfaltiran sa nekoliko traka... u stvari ta kratka deonica, kako je pričao lik sa odličnom piletinom nedaleko odatle, je bila ruski aerodrom.
u poljskoj si mogao da kupiš za sitne novce celu prodavnicu iako nisi imao bonove za kupovinu. Šta ti je napredak.

Iz Sofije si mogao da odeš u nemačku ali ti zadrže jedno dete kao taoca. Za svaki slučaj.

Rumunija već da se ne pominje. Po nekim porodičnim slikama vidim da su uz Rusiju drastično napredovali.

Ali eto, salžem se, što vi kažete da ruski prosperitet nema cenu. A i svi su zaslužili da ih Rusi siluju kad nose kratke suknje.

Doduše u Rusiji se znao red. Voziš po džombama ali si uvek na određenim distancama imao naoružanog vojnika koji iz staklene osmatračnice smrknuto gleda i prati šta se dešava na putu.




Krajova Moskvu, istina, nije napala. Ali Crvenu armiju jeste. A Vermaht a kamo li SS isto nije. Sto otprilike govori na cijoj su bili strani.
gedza.73 gedza.73 22:34 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

docsumann
To je poenta. Tenkovi jugoslovenske narodne armije na ulicama Beograda sa cevima uperenim u građane Srbije. Sve ostalo su finese.


mislim da su tenkovi izašli na Slobov zahtjev (neposredni ili posredni)

U pravu si.
Tenkovi su izašli u 19:30 časova, a kako je tada saopštilo Predsjedništvo SFRJ, na čijem je čelu bio srbijanski predstavnik Borisav Jović, to je učinjeno na zahtjev rukovodstva Srbije i saveznog sekretara za odbranu generala Veljka Kadijevića.

Prvi tenkovi koje je JNA izvezla posle n-godina igranja crvenih i plavih je bila na građane Srbije.

mada mi više ništa nije jasno. Kažu kako se JNA obučavala da čuva državu od agresije spolja, da nije obučavana za 'unutrašnja' dejstva kad ono neki general her Gruber naredio da može tenkić sa antifašističkom petokrakom i na civile.
Doduše neki civli su nosili ćetnićka obeležja
gedza.73 gedza.73 22:36 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

Krajova Moskvu, istina, nije napala. Ali Crvenu armiju jeste. A Vermaht a kamo li SS isto nije.

e jebaj ga sad. Tom logikom, pošto je Krayova slala obaveštajne podatke Britancima, Čerčil je sarađivao sa Gestapom.

možda bi bio interesantan podatak za malobrojnu čitalačku publiku gde su Poljaci napali Crvenu armiju?
michiganac michiganac 22:37 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

docsumann

pa i nisu baš

boldovano je konekcija.

i tu se radi samo o tom prvom ali trajnom koraku, da bi kasnije omogućio životu da ide dalje...


Ja sam vid'o ovu kontradikciju, ali ok:

da skratim, ne može se budućnost graditi na vizurama žrtve i onih koji su direktno stradali/propatili u onom ili ovom ratu. držeći samo te priče u fokusu bili bi u totalnoj paralizi, nesposobni da bilo što uradimo na poboljšanju odnosa.
njih svakako treba imati na umu, opreza rad, ali to nije narativ na kojem se može graditi budućnost.



za početak, forsirati međunarodnu konferenciju o Jugoslaviji, na kojoj bi smo tražili dodatne garancije za srpski narod, s obzirom na doživljeni genocid u WWII.
tad je trebalo praviti izložbu o NDH u UN, a ne nakon 25 godina.

docsumann docsumann 22:38 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

A koji su sad pa Autonomna pokrajina Zapadna Bosna?


bošnjaci lojalni Fikretu Abdiću, a koji je bio u dobrim odnosima sa srpskom stranom
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:38 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

gedza.73
A koji su sad pa Autonomna pokrajina Zapadna Bosna?


Tu bre svaki pionir pravio svoju vojsku. ko su i odakle su došli ti ljudu u mirnu Bosnu da pucaju jedni na druge?


u Bosni konkretno nema nikakve zabune ko je prvi počeo da zvecka oružjem..
možda iz vlastitog ludila al sam sklona da vjerujem da mu je itekako bilo suflirano iz Beograda..

daleko bilo da ću ja biti ta koja će reći samo su Srbi krivi... sačuvaj bože..
al kako god da ga okreneš šanse nema da dokažeš da su nedužni..

a što jasno vidiš i po tome što i danas, poslije svega, tvrde da je rat pravo rješenje za pitanja položaja Srba u ostatcima Jugoslavije..
pa šta još treba onda tu dodati?

kamilo_emericki kamilo_emericki 22:41 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

sačuvaj bože da ne vidim da je u Federaciji slika ista (ili neznatno bolja, Srbi tamo mislim da imaju ipak neku malu ulogu u političkom životu)..

Au, ovdje si napravila jos veci promasaj nego kod bosnackih poslanika u RS.

"Preliminarni rezultat izbora za federalni parlament pokazuju očajan položaj srpskog naroda u tom entitetu. Od 98 poslanika tek jedan Srbin, tj. Srpkinja sješće u poslaničke klupe." Ovo je izvod iz teksta koji kompletan mozes procitati ovdje

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:41 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

samo primjeti da si izostavio objašnjenje i da ja nigdje nisam rekla kako je ok da se sele Srbi ali nije ok da se sele muslimani..

Objašnjenje video nisam, a za musliamnima vidim žališ, dokzaSrbe kažeš, pa balvani jbg, sami su krivi, ne bi Tuđman da nije bilo balvana.

te je u tom smislu trebalo prihvatiti i Hrvatsku i Bosnu i sve ostale ex YU države u avnojevskim granicama i tražiti maksimalnu zaštitu prava i maksimalne privilegije..


Da, tako je bilo najbolje.
Hrvati donesu ustav i kažu, od sad je ovo država Hrvata, nije vaša.
Bosna na referendumu kaže, nije bitno šta Srbi žele, radi ćemo kako hoćemo, oni se ništa ne pitaju, i da, trebalo je prihvatiti takvu Hrvatsku i takvu Bosnu.
docsumann docsumann 22:44 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

al kako god da ga okreneš šanse nema da dokažeš da su nedužni..


nema nedužnih u potonjim ratovima na prostoru ex yu.

i koliko god poražavajuće zvučalo, to je dobra osnova da okrenemo leđa toj besmislenoj tragediji.
ne zaboraviti, ali svakako se isčupati iz tog vrtloga mržnje koji nas uvlači u sebe i nakon 30 godina.
gedza.73 gedza.73 22:44 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

newimprovedtadejus
možda iz vlastitog ludila al sam sklona da vjerujem da mu je itekako bilo suflirano iz Beograda..

Još kad bi precizirali koji je to kružok imao moć da naređuje i kojom se političkom podobnošću dokopao vlasti... da suzimo beograd na prave krivce.


tvrde da je rat pravo rješenje za pitanja položaja Srba u ostatcima Jugoslavije..

moje mišljenje da su Srbi trebali da rade na rasturanju Jugoslavije 1945. i da traže saveznike za postizanje tog cilja na Zapadu.
Onda ne bi bilo rata devedesetih.

One koji su bili na vlasti nekoliko decenija i u 'upravnim odborima' partije smatram za izdajnike Srbije i saradnike okupatora.




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:46 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

kamilo_emericki
sačuvaj bože da ne vidim da je u Federaciji slika ista (ili neznatno bolja, Srbi tamo mislim da imaju ipak neku malu ulogu u političkom životu)..

Au, ovdje si napravila jos veci promasaj nego kod bosnackih poslanika u RS.

"Preliminarni rezultat izbora za federalni parlament pokazuju očajan položaj srpskog naroda u tom entitetu. Od 98 poslanika tek jedan Srbin, tj. Srpkinja sješće u poslaničke klupe." Ovo je izvod iz teksta koji kompletan mozes procitati ovdje



moguće mada bi realno morao da pogledaš i kantone..

gedza.73 gedza.73 22:47 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

i koliko god poražavajuće zvučalo, to je dobra osnova da okrenemo leđa toj besmislenoj tragediji.


ovo se slažem. Na težak smo način naučili, bar se nadam, da države regiona moraju ostati nezavisne a ne u zajednici.
i posebno voditi računa o sopstvenim interesima i finansijama.

Sve kreće i završava se novcem. Dok se ne pronađe bolji način miroljubive koegzistencije ljudi koji su poprilično agresivne, sebične i krvožedne životinje sklone životu u čoporima.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:51 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

gedza.73
newimprovedtadejus
možda iz vlastitog ludila al sam sklona da vjerujem da mu je itekako bilo suflirano iz Beograda..

Još kad bi precizirali koji je to kružok imao moć da naređuje i kojom se političkom podobnošću dokopao vlasti... da suzimo beograd na prave krivce.


tvrde da je rat pravo rješenje za pitanja položaja Srba u ostatcima Jugoslavije..

moje mišljenje da su Srbi trebali da rade na rasturanju Jugoslavije 1945. i da traže saveznike za postizanje tog cilja na Zapadu.
Onda ne bi bilo rata devedesetih.

One koji su bili na vlasti i u 'upravnim odborima' partije smatram za izdajnike Srbije.


pa nije kružok nego institucije..
bosanski vojni oficiri plate su primali iz Beograda..
a Beograd je isto tako bosanske oficire slao u Bosnu pa znam i neke koji su se prevremeno penzionisail da bi to izbjegli..
pa nije ta srpska vojska u RS niizčega iznikla.. to su bili ljudi, oprema i objekti bivše JNA i veze koje nisu pokidane ni poslije rata (finansijske i svake druge)..
zar je moguće da vi toga niste svjesni?
da mislite da je to tamo u Bosni bila neka tamo druga, bosanska vojska?
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:51 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

poznato mi je.. ali oni se zaboga zovu zajedno za BiH..

Pa valjda se zovu tako jer su bili koalicija na izborima.
Senad Bratic je clan SDA, ne znam kojim strankama pripadaju ostali poslanici.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:53 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

hoochie coochie man
ali svakako se isčupati iz tog vrtloga mržnje koji nas uvlači u sebe i nakon 30 godina.


Mislim da to nije moguće.
Nije dok se stvari sistemski ne postave i reše po nekom, kakvom takvom principu, ali principu koji važi za sve.

Ako su granice svete, ne mogu ni srpske da se menjaju, ako je volja naroda sveta, ne može BiH da postoji.


ovo da, moralo bi biti da ne može da postoji i BiH i Kosovo..
ali ti uopšte nisam sigurna šta bi ta tamo vladajuća kasta u RS htjela.. čini mi se da njima odlično odgovara ovako kako je..
ako ne onda to vješto kriju
michiganac michiganac 22:57 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

u Bosni konkretno nema nikakve zabune ko je prvi počeo da zvecka oružjem.

I ko to bjese?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:57 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

kamilo_emericki
poznato mi je.. ali oni se zaboga zovu zajedno za BiH..

Pa valjda se zovu tako jer su bili koalicija na izborima.
Senad Bratic je clan SDA, ne znam kojim strankama pripadaju ostali poslanici.



ne znam ni ja.. znam da SDA nikad nije bilo u skupštini.. kanda su se ipak i tu stvari malo promjenile..
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:57 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

ali ti uopšte nisam sigurna šta bi ta tamo vladajuća kasta u RS htjela.. čini mi se da njima odlično odgovara ovako kako je..
ako ne onda to vješto kriju


Ako se pita narod, onda referendum, pa šta god dakaže, samostalni, priključeni Srbiji, priključeni Sarajevu, šta god.
Ali da se princip poštuje.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 23:00 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

michiganac
u Bosni konkretno nema nikakve zabune ko je prvi počeo da zvecka oružjem.

I ko to bjese?


Karadžić? ako nije evo ti meni reci ko je prvi počeo prijetnjama oružjem..
i kada..
sasvim prihvatam da možda i jeste ali se mi Srbi u Bosni nikako nismo ustezali od oružanih prijetnji.. e jer smo bili ubjeđeni da nam se može..
pa ispalo da ipak ne može

evo i da olakšam, dakle Karadžić oktobra 1991.
jel neko prije toga prijetio oružjem?

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 23:03 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

hoochie coochie man
ali ti uopšte nisam sigurna šta bi ta tamo vladajuća kasta u RS htjela.. čini mi se da njima odlično odgovara ovako kako je..
ako ne onda to vješto kriju


Ako se pita narod, onda referendum, pa šta god dakaže, samostalni, priključeni Srbiji, priključeni Sarajevu, šta god.
Ali da se princip poštuje.


to je jedno vrijeme bilo baš dosta uporno zagovarano a sad koliko ja čujem čist mukajet..
realno, ako bi to narod htio i ponavljao kad tad bi se i desilo..
nisam sigurna šta narod tamo više hoće osim svako da se dokopa fotelje pa dok ide ide..
bar do mene što dopire isključivo se time bave
gedza.73 gedza.73 23:07 19.10.2020

Re: predlog za Filipa


to su bili ljudi, oprema i objekti bivše JNA

I ja sam mislio na JNA (koja jeste bila partijski kružok). Al' Beograd je bio širok pojam pa reko da suzimo na ministre odbrane i odakle su rodom (partijsku pripadnost da ne pominjemo, ko jednojajčani blizanci)

Вељко Кадијевић ... Главина Доња, код Имотског

Благоје Аџић ... Придворица, код Гацка

Павле Булатовић ... Горњи Ровци, код Колашина

Imaš jednog 'Srbijanca' sa stažom od cela dva meseca i ikebanu Milana Panića za period devedesetih i neku godinu pre.


naredba Arkanu Blagoja Adžića iz Gacka (na privremenom radu u Beogradu) o raseljavanju muslimana


tyo što su se oni skupili u Beogradu opet kažem je više neka vrsta okupacija nego slobodno izražena volja građana Srbije (posebno ako se ima u vidu izjava mamule, ako se ne varam da su Srbi van Srbije morali da imaju više po broju i činu rukovodećih položaja od 'Srbijanaca' pošto su oni 'izvojevali antifašističku slobodu')

kad su ih svi zajebali sigurno su se okrenuli srpskim oficirima u JNA ali većina tih oficira nije na žalost sledila vojničko ponašanje svojih predaka iz kraljevine Srbije.






angie01 angie01 23:08 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

Ako se pita narod, onda referendum,


Referendum o nezavisnosti Bosne i Hercegovine održan je 29. februara i 1. marta 1992. Glasalo je ukupno 2.073.568 glasača (izlaznost 63,7%). 99,7% bilo je za nezavisnost, a 0,3% protiv. SDS je pozvao Srbe na bojkot referenduma i spriječio njegovo održavanje u pojedinim dijelovima zemlje. Tako je referendum pretežno bojkotiran u općinama u kojima su Srbi bili u većini.

Referendumsko pitanje glasilo je:
Jeste li za suverenu i nezavisnu Bosnu i Hercegovinu, državu ravnopravnih građana, naroda Bosne i Hercegovine - Muslimana, Srba, Hrvata i pripadnika drugih naroda koji u njoj žive?

I NASTAVAK,...zasto-je-jna-umesto-zastitnika-postala-ubica-gradjana-bih-
gedza.73 gedza.73 23:14 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

a Beograd je isto tako bosanske oficire slao u Bosnu

ovo je isto malo nejasno. šta traže bosanski oficiri u Srbiji? što neko da šalje bosanske oficire iz Srbije?
michiganac michiganac 23:15 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

newimprovedtadejus


Karadžić? ako nije evo ti meni reci ko je prvi počeo prijetnjama oružjem..
i kada..
sasvim prihvatam da možda i jeste ali se mi Srbi u Bosni nikako nismo ustezali od oružanih prijetnji.. e jer smo bili ubjeđeni da nam se može..
pa ispalo da ipak ne može

evo i da olakšam, dakle Karadžić oktobra 1991.
jel neko prije toga prijetio oružjem?



Mozda jeste prvi upozorio, ali su prvi opalili oni drugi. Ubistvo srpskog svata, zatim civili umoreni u Sijekovcu kod B.Broda, mart '91 (opet skupa, pod jednom zastavom, krenuli na Srbe kao i u ljeto '41), pa sve ostalo.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 23:23 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

gedza.73
a Beograd je isto tako bosanske oficire slao u Bosnu

ovo je isto malo nejasno. šta traže bosanski oficiri u Srbiji? što neko da šalje bosanske oficire iz Srbije?


e pa to ti je sad taj misterij zvani čija je vojska bila JNA..

dakle MO u Beogradu nije bio sastavljen samo od oficira porjeklom iz Srbije nego i svih ostalih republika YU..
kad je počeo rat u Bosni oni oficiri koji su bili porjeklom iz Bosne slani su nazad u Bosnu.. pa neki nisu htjeli da idu..
kako su pravno rješavali to pitanje to ne znam da ti kažem
angie01 angie01 23:28 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

, ali su prvi opalili oni drugi.


Prvi znak rata u BiH bilo je uništenje sela Ravno, u istočnoj Hercegovini, nastanjenog Hrvatima, u srpskom okruženju, u novembru 1991. godine
gedza.73 gedza.73 23:32 19.10.2020

Re: predlog za Filipa

kad je počeo rat u Bosni oni oficiri koji su bili porjeklom iz Bosne slani su nazad u Bosnu.. pa neki nisu htjeli da idu.

Oficir koji nije hteo da ide u rat i brani mesto gde je rođen ... pa da su Srbi iz Srbije tako razmišljali dok su stvarali svoju državu ti oficiri-dezerteri bi još po nekim svojim čukama orali volovima.
pa to ti je sad taj misterij zvani čija je vojska bila JNA..


Dosta toga bi se otkrilo da su otvoreni tajni dosijei. Ta JNA je u suštini bila zgubidanska šklopocija koja je trošila enormne državne novce na lep život i stanove. Bolje da je bilo uloženo u obrazovanje ili stipendiranje dobrih učenika i studenata po evropskim fakultetima ali je nekom bilo u interesu da pravi pomalo lobotomirane dupeljupce lika i dela (ne kažem da su svi bili to ali oni koji su isplivavali na vrh to sigurno jesu jer je taj sistem protežirao upravo takav tip ljudi... cinkaroški, podoban i poslušan) a ne slobodoumne individue koje su videle svu šarenolikost Evrope kojoj i oni pripadaju.

Pre x godina na jednom od protesta vojnih lica žena verovatno nekog oficira je izjavila kako razume da se oficiri JNA nisu bunili za svoja prava i štrajkovali iz straha da ih ne pošalju na ratište ali ne razume zašto sad ne ustanu i traže stanove.

reko šta partijska mutacija može da napravi to je čudo jedno. A u beogradu.
edit
dakle MO u Beogradu nije bio sastavljen samo od oficira porjeklom iz Srbije nego i svih ostalih republika YU..

Onda nije u redu da stigma bude samo na Beogradu-Srbiji.
To kao kad na vestima jave kako je uhapšen srpski kriminalac ako je iz Srbije i jugoslovenski ako je iz ostalih republika (triger kod stranaca opet bio 'Srbin')




charlie__09 charlie__09 06:46 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

docsumann
charlie__09


nego da ja pitam tebe nešto.
jesi li ti išao negdje u retzervu, dobrovoljce, da braniš svekoliko srpstvo ugroženo?
kad već toliko varničiš na ove teme očekivao bi čovjek da si najmanje goloruk na ustase jurišao.

i nemoj da se vadiš na godine.

moj stric je sa 60 godina otišao u dobrovoljce (hercehgocvačko ratište), jer je smatrao da je njegova generacija sve to zasrala i da ona treba i da ratuje, a ne da omladina gine zarad potkusurivanja državnih politika.

no, on je bio veliki Srbin i veliki čovjek. nije dozvoljavao da se maltretiraju hrvatski civili. dijelio im je i hranu, kad nisu imali. a na odlasku im je, pozdravivši se sa njima, dobacio - priznajte da bolje okupatore nikad niste imali

A što bih ja to tebi odgovorio?!
Da nećeš da prijaviš gde treba?
Takve stvari se baš ne govore tek tako.
Ko treba da zna - zna.
Da li si zadovoljan odgovorom?
zaharaga zaharaga 06:51 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

gedza.73
Krajova Moskvu, istina, nije napala. Ali Crvenu armiju jeste. A Vermaht a kamo li SS isto nije.

e jebaj ga sad. Tom logikom, pošto je Krayova slala obaveštajne podatke Britancima, Čerčil je sarađivao sa Gestapom.

možda bi bio interesantan podatak za malobrojnu čitalačku publiku gde su Poljaci napali Crvenu armiju?


Razne diverzantske akcije. Nista veliko da se u pesmama pominje, tipa Kursk i Staljingrad.

Da se priblizimo opstoj temi, poljaci su na zapadu bili uz engleze, a na istoku uz nemce. Gledali svoje interese. I prosli su jako dobro u tom ratu, iskreno. Dobili su veliku teritoriju, etnicki cistu, bez manjina, a manjine u ovom drugom delu nestale su za vreme rata, dobili su izlaz na more... Cak su zadrzali delove Cehoslovacke koje su okupirali 1938. dok su delili plen s Hitlerom.
charlie__09 charlie__09 06:51 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

newimprovedtadejus
michiganac

pa da ti kažem, ta kumina porodica kao reprezent 50 hiljada Srba koji još uvijek žive u Hrvatskoj svakako jeste bolji pokazatelj da li je taj život moguć od izjave izvučene ko zna odakle i od koga


Nije nikakav reprezentativan pokazatelj. Kazes jedan stric u ZG? - uopste nije cudno da i on ima kakav-takav tolerantni "krug dvojke" u koji se stric ususkao. Drugi stric na Krku? - onom Krku pored RI i Istre koji jesu paralelan univerzum u ovakvoj HR danas.
Ako zelis postenije da se odnosis prema ovom pitanju navedi odakle su ti stricevi krenuli put ZG i Krka, i da li tu odakle su potekli danas ima Srba, kako zive, itd.

Kazes jos klinci ne zele da se sele? - Kakva imena nose danas ti klinci? Neupadljiva, neutralna? Osjecaju li potrebu da se (jos vise) asimiliraju?

Mijesani brakovi i djeca iz njih tek nisu nikakav reprezentativni uzorak.


ljudi su Bosanci..
otišli na studije u Zagreb (i moj stric je btw) i ostali..
imaju neutralna imena, da, Ivana i da me sad ubiješ mlađu sestru sam zaboravila..
da li osjećaju potrebu? sigurno.. pa kažem ti da su se u ratu selili jer su se bojali komšija..
nema nikakvog spora da su se Hrvati danas totalno povampirili..
pitanje je dal bi tako bilo i da nije bilo balvana..
ja mislim da ne bi bilo tako..
da bi možda bilo nekih porodica Zec ali bi ubice tih porodica platili kaznu..
umjesto što je bilo ne dve ili tri porodice Zec i zaslužene kazne nego 100 hiljada porodica i nikakve kazne..
i uništenih života i upropaštenih imanja i (što je najgore) upropaštene budućnosti.. i kod nas i kod njih al kod nas mnogo više

I za sve to krivi balvani?!
Pa ti stvarno lupardaš za sve pare.
charlie__09 charlie__09 06:56 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

docsumann
Mijesani brakovi i djeca iz njih tek nisu nikakav reprezentativni uzorak.


možda nisu reprezentativni uzorci, ali su djeca iz mješovitih srb-hr brakova (bili) najbolji sportisti (ex)yu.

Dražen Petrović i Novak Đoković,

Dražen Petrović je bio Hrvatina samo takva.
Probaj da njegovom bratu kažeš da je 'mešan', odnosno, da li je Hrvato-Srbin ili Srbo-Hrvat ... pa da vidiš šta će ti reći.
Veoma čest problem dece iz takvih mešanih brakova, kod Hrvata, je što moraju da budu mnogo radikalniji jer je njihovo hrvatstvo stalno pod upitnikom.
Zato se, radi mimikrije, često daju imena poput Hrvoja (Jovanović) ili, pak, Domagoj (Petrović) - što srpskije prezime, to hrvatskije ime.
Na žalost, muka je to nešto što bi trebalo da bude potpuno trivijalno.
Drago mi je što u Srbiji nije takav 'običaj'.
charlie__09 charlie__09 07:26 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

newimprovedtadejus
gedza.73
A koji su sad pa Autonomna pokrajina Zapadna Bosna?


Tu bre svaki pionir pravio svoju vojsku. ko su i odakle su došli ti ljudu u mirnu Bosnu da pucaju jedni na druge?


u Bosni konkretno nema nikakve zabune ko je prvi počeo da zvecka oružjem..

možda iz vlastitog ludila al sam sklona da vjerujem da mu je itekako bilo suflirano iz Beograda..

daleko bilo da ću ja biti ta koja će reći samo su Srbi krivi... sačuvaj bože..
al kako god da ga okreneš šanse nema da dokažeš da su nedužni..

a što jasno vidiš i po tome što i danas, poslije svega, tvrde da je rat pravo rješenje za pitanja položaja Srba u ostatcima Jugoslavije..
pa šta još treba onda tu dodati?


Srbi u srpskim svatovima na Baščaršiji pucali na svoga - nema druge nego da je tako bilo!
Javili im iz Beograda.
gedza.73 gedza.73 07:30 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

zaharaga
Da se priblizimo opstoj temi, poljaci su na zapadu bili uz engleze, a na istoku uz nemce. Gledali svoje interese. I prosli su jako dobro u tom ratu, iskreno.

Tuše.
Koliko vidim ima ljudi koji virtuelno nisu za zemaljska malena carstva nego za nebeska uvek i doveka, za srpsku vojsku koja treba da nosi ambleme Jugoslovenske države, da se bore za prava palestinaca, ruskog gasa, zelenih bambusa koji će još malo pa da istrebe pande i smatraju da je Srbija-Jugoslavija-JNA centralna sila oko koje stoji svet i stamena ploča o koju se oslanjaju kornjače sa Zemljom na leđima.

in-te-res Srbije. Pošto svi ostali gledaju sebe. Malo je zanimljiva za neko istraživanje i promatranje grupa Srba koja nekako uvek stoji uz te neke 'ostale' i pomaže njihove interese.

Oni su na kraju i doveli Srbiju (uz neke druge faktore i činioce) u stanje u kojoj se Srbija, sa svim građanima u njoj (još uvek najšarenolikija skupina naroda i narodnosti sa najmanje međunacionalnih izgreda u odnosu na ostale iz exYu koji nam dele savete), i srpski narod danas nalaze
alselone alselone 07:39 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

ali su djeca iz mješovitih srb-hr brakova (bili) najbolji sportisti (ex)yu.



charlie__09 charlie__09 07:40 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

michiganac
newimprovedtadejus


Karadžić? ako nije evo ti meni reci ko je prvi počeo prijetnjama oružjem..
i kada..
sasvim prihvatam da možda i jeste ali se mi Srbi u Bosni nikako nismo ustezali od oružanih prijetnji.. e jer smo bili ubjeđeni da nam se može..
pa ispalo da ipak ne može

evo i da olakšam, dakle Karadžić oktobra 1991.
jel neko prije toga prijetio oružjem?



Mozda jeste prvi upozorio, ali su prvi opalili oni drugi. Ubistvo srpskog svata, zatim civili umoreni u Sijekovcu kod B.Broda, mart '91 (opet skupa, pod jednom zastavom, krenuli na Srbe kao i u ljeto '41), pa sve ostalo.

Mičiganac, zašto zamaraš tim faktičkim stvarima?
Jebote, kako bi ovi neki antiSrbi graktali da su Srbi u Sijekovcu pobili Hrvate ili Muslimane?
Ovako, kada su Srbi pobijeni, samo nehajno prelete preko toga i kažu kako to nije važno ... rekao Karadžić ...
Karadžić rekao, ali nije ubio, a oni nisu rekli, ali su Srbe u Sijekovcu pobili.
Oni vezali zastave sa ikonografijom bliskom ustaškoj, ali Srbi ovo i ono.
freehand freehand 07:44 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

docsumann
To je poenta. Tenkovi jugoslovenske narodne armije na ulicama Beograda sa cevima uperenim u građane Srbije. Sve ostalo su finese.


mislim da su tenkovi izašli na Slobov zahtjev (neposredni ili posredni)

Samo što su im cevi bile uperene u vis, a ne u građane. A to im svakako nije bilo prvo izvoženje na građane Srbije. Građani Srbije na Kosovu gledali su to bar pet-šest puta od'45.
gedza.73 gedza.73 08:00 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

alselone
ali su djeca iz mješovitih srb-hr brakova (bili) najbolji sportisti (ex)yu.



Ovaj biser bloga sam preskočio. vrhunska rasna teorija. Filipova filipika?
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:28 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

čekaj.. ti sad kažeš da su u Srbiji svi radili protiv srpskog interesa ali su se onda nekako organizovali da pošalju vojsku prvo na Sloveniu pa na Hrvatsku i kasnije na Bosnu?
pa ko je to radio?
kako nisu mogli da pregovaraju al su mogli da ratuju?

Немој да изврћеш оно што сам рекла у одговор на то шта је Србија требало да уради, а рекла сам да није имао ко.
Србија није била међународни фактор, па није ни преговарала, нити је ратовала. СФРЈ је имала савезну владу која је преговарала са југо-комунистичког становишта, као што је и ЈНА тако ушла у рат.
Рецимо, до краја 1991 (Хрватска је међународно призната у јануару 1992), министар спољних послова, био је југословенски дипломата Будимир Лончар (који је касније био саветник хрватских председника). Ко је ту тачно заступао српско становиште? Ко би ту, што каже Докс, тражио гаранције за Србе и по Њујорку организовао изложбе о Јасеновцу?
gedza.73 gedza.73 08:50 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

СФРЈ је имала савезну владу која је преговарала са југо-комунистичког становишта, као што је и ЈНА тако ушла у рат.

oficira rodom iz Šumadije koji se pobunio zbog neravnomerne zastupljenosti u JNA je smenio Ivan GOšnjak rečima da su se oni borili protiv nacionalne neravnopravnosti i da neće dozvoliti povratak politike Pere Živkovića i kralja Aleksandra.

Hrvati su gotovo tri desetljeća, sve do smrti Josipa Broza Tita, Hrvata s maršalskim epoletama, obnašali značajne zapovjedne funkcije u komandama, jedinicama i ustanovama JNA. Bili su godinama zapovjednici ratnog zrakoplovstva, ratne mornarice, raznih rodova i službi JNA. Također, od šest generala i admirala koji su dostigli najviši generalski rang – čin generala armije, bila su tri Hrvata: Ivan Gošnjak, Ivan Rukavina i Kosta Nađ. Ostala tri odnose se na Srbe: Nikolu Ljubičića, Branka Mamulu i Veljka Kadijevića, od kojih su posljednja dvojica rođena u Hrvatskoj.


čitavo poslijeratno razdoblje, od 1945. do 1980. godine, u suštini je bilo razdoblje u kojem su brojčano i držanjem ključnih pozicija u zapovjednoj hijerarhiji, dominirali Crnogorci te Srbi “prečani” (rođeni na Kordunu, Baniji i Lici te u Bosanskoj krajini). Oni su praktično bili nadzastupljeni kroz cijelu kadrovsku piramidu JNA, tako da se slobodno može konstatirati da je JNA bila dubinski, u čitavoj svojoj kadrovskoj strukturi, izrazito srpsko-crnogorski popunjena.

samo devet od 27 generala Srba rođeno je u užoj Srbiji, a ostalih 18 rođeno je pretežno u Hrvatskoj te u Bosanskoj krajini. Ti omjeri između Srba iz Srbije i Srba “prečana” ostali su prisutni dulje od tri desetljeća. Primjerice, 1970. godine, s teritorija uže Srbije dolazilo je samo 10,8 %generala, ili oko 70% manje nego s teritorija Crne Gore, a gotovo tri puta (300%) manje nego s teritorija Hrvatske.

gotovo 400 g/a srpskog podrijetla odnosi se na Srbe “prečane”. U Hrvatskoj je rođeno daleko najviše g/a JNA, njih gotovo 350, ili gotovo dvostruko više nego na teritoriju uže Srbije. Od oko 350 g/a rođenih na teritoriju Hrvatske na Srbe odnosi se njih gotovo 50%. Kada se tome pridodaju krajiški Srbi iz BiH, tada brojka Srba “prečana” postaje doista impresivna.


nego u ovisnosti od “povijesnih” zasluga u NOR-u, to su bili prvenstveno Srbi izvan Srbije, odnosno Srbi “prečani”, te treće, Srbi “prečani” - Krajišnici, a temeljem povijesnog, prije svega partizanskog iskustva, izražavali su rezervu spram vojničkih vrlina i zasluga Srba iz uže Srbije, kao i prema njihovom patriotskom - jugoslavenskom opredjeljenju.

kako vodili tako i prošli. A relacija partizanska JNA Banjaluka- Novi Beograd možda može malo drugačije da se vidi. kažem ja okupatori i latentni protivnici srpskih interesa.


docsumann docsumann 09:21 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

charlie__09
docsumann
charlie__09


nego da ja pitam tebe nešto.
jesi li ti išao negdje u retzervu, dobrovoljce, da braniš svekoliko srpstvo ugroženo?
kad već toliko varničiš na ove teme očekivao bi čovjek da si najmanje goloruk na ustase jurišao.

i nemoj da se vadiš na godine.

moj stric je sa 60 godina otišao u dobrovoljce (hercehgocvačko ratište), jer je smatrao da je njegova generacija sve to zasrala i da ona treba i da ratuje, a ne da omladina gine zarad potkusurivanja državnih politika.

no, on je bio veliki Srbin i veliki čovjek. nije dozvoljavao da se maltretiraju hrvatski civili. dijelio im je i hranu, kad nisu imali. a na odlasku im je, pozdravivši se sa njima, dobacio - priznajte da bolje okupatore nikad niste imali

A što bih ja to tebi odgovorio?!
Da nećeš da prijaviš gde treba?
Takve stvari se baš ne govore tek tako.
Ko treba da zna - zna.
Da li si zadovoljan odgovorom?


zato što sam te pitao.

i šta je problematično da se o tome na blogu govori?

manje-više ovdje svi znamo ko je gdje bio i šta je radio za vrijeme rata. pa tako znamo i da je predo bio u vojsci RS, da je free bio mobilisan na vukovarskom ratištu, da je cross bio u vojnoj policiji, da sam ja dezerter...
što bi tvoj slučaj bio izuzetak, sem ako možda nisi bio u Škorpionima il sličnim paravojnim formacijama?

u svakom slučaju zadrži za sebe, ako ti je frka, bez obzira što se (nikad) ne bavim tasterisanjem.
a ne znam ni gdje se vrši to prijavljivanje.

odgovorom, naravno, nisam zadovoljan, al nemoj da te to smeta.

docsumann docsumann 09:28 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

alselone
ali su djeca iz mješovitih srb-hr brakova (bili) najbolji sportisti (ex)yu.





ko da sam ja kriv što su taki fakti

jbt, al ste postali ozbiljni. suva akademština, ne može čovjek malo lakše note da zasvira

i još jedan, aktuelni sportski superstar na listi - Luka Dončić
dobro, nije srb-hrv, al jeste srb-slo



docsumann docsumann 09:30 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

Dražen Petrović je bio Hrvatina samo takva.
Probaj da njegovom bratu kažeš da je 'mešan', odnosno, da li je Hrvato-Srbin ili Srbo-Hrvat ... pa da vidiš šta će ti reći.


o čemu ti pričaš

Držaen i Aco su djeca iz mješovitog braka, a kako će se nacionalno izjašnjavati njihova je lična stvar.

pa i Novaku je majka Hrvatica pa se izjašnjava kao Srbin.

u čemu je problem, gospodo?
charlie__09 charlie__09 09:36 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

docsumann
charlie__09
docsumann
charlie__09


nego da ja pitam tebe nešto.
jesi li ti išao negdje u retzervu, dobrovoljce, da braniš svekoliko srpstvo ugroženo?
kad već toliko varničiš na ove teme očekivao bi čovjek da si najmanje goloruk na ustase jurišao.

i nemoj da se vadiš na godine.

moj stric je sa 60 godina otišao u dobrovoljce (hercehgocvačko ratište), jer je smatrao da je njegova generacija sve to zasrala i da ona treba i da ratuje, a ne da omladina gine zarad potkusurivanja državnih politika.

no, on je bio veliki Srbin i veliki čovjek. nije dozvoljavao da se maltretiraju hrvatski civili. dijelio im je i hranu, kad nisu imali. a na odlasku im je, pozdravivši se sa njima, dobacio - priznajte da bolje okupatore nikad niste imali

A što bih ja to tebi odgovorio?!
Da nećeš da prijaviš gde treba?
Takve stvari se baš ne govore tek tako.
Ko treba da zna - zna.
Da li si zadovoljan odgovorom?


zato što sam te pitao.

i šta je problematično da se o tome na blogu govori?

manje-više ovdje svi znamo ko je gdje bio i šta je radio za vrijeme rata. pa tako znamo i da je predo bio u vojsci RS, da je free bio mobilisan na vukovarskom ratištu, da je cross bio u vojnoj policiji, da sam ja dezerter...
što bi tvoj slučaj bio izuzetak, sem ako možda nisi bio u Škorpionima il sličnim paravojnim formacijama?

u svakom slučaju zadrži za sebe, ako ti je frka, bez obzira što se (nikad) ne bavim tasterisanjem.
a ne znam ni gdje se vrši prijavljivanje.

odgovorom, naravno, nisam zadovoljan, al nemoj da te to smeta.


Pa šta se onda sekiraš gde sam ja bio?

charlie__09 charlie__09 09:38 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

docsumann
alselone
ali su djeca iz mješovitih srb-hr brakova (bili) najbolji sportisti (ex)yu.





ko da sam ja kriv što su taki fakti

jbt, al ste postali ozbiljni. suva akademština, ne može čovjek malo lakše note da zasvira

i još jedan, aktuelni sportski superstar na listi - Luka Dončić
dobro, nije srb-hrv, al jeste srb-slo




Pa i Nikola Jokić je iz mešanog srpsko-srpskog braka!
On je onda, po tvojoj logici, dvostruko bolji od pomenutih.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:42 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

principessa_etrusca
Ко је ту тачно заступао српско становиште? Ко би ту, што каже Докс, тражио гаранције за Србе и по Њујорку организовао изложбе о Јасеновцу?


gje ima volje ima i načina?

ne kažem da to o čemu pričaš nije igralo ulogu, sigurno jeste..
ali kad je trebalo okupiti i angažovati razne Arkane, kapetane Dragane i slične perjanice srpskog interesa tu nisu imali nikakvih problema..
tj. meni se čini (sa akcenat na čini jer ja svakako nisam bila svjedok tih dešavanja) da u Beogradu prosto nije bilo volje da se ide na opciju mirnog razruživanja i postepenog osvajanja uloge na Balkanu koja bi Srbima prirodno pripala zahvaljujući brojnosti..
umjesto toga se išlo da agresiju i poravnavanje računa iz prethodnih sukoba..
rekla bih da to nije slučajno ali ajde sad i da kažeš ne možemo nazad..
ono što je po meni znak da ni u budućnosti nećemo ništa bolje to je što i dalje (mnogo) radije energiju trošimo na stare račune umjesto buduće investicije..
taj sentiment je meni potpuno stran i instinktivno osjećam da vuče na dole..
docsumann docsumann 09:42 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

charlie__09
docsumann
charlie__09
docsumann
charlie__09


nego da ja pitam tebe nešto.
jesi li ti išao negdje u retzervu, dobrovoljce, da braniš svekoliko srpstvo ugroženo?
kad već toliko varničiš na ove teme očekivao bi čovjek da si najmanje goloruk na ustase jurišao.

i nemoj da se vadiš na godine.

moj stric je sa 60 godina otišao u dobrovoljce (hercehgocvačko ratište), jer je smatrao da je njegova generacija sve to zasrala i da ona treba i da ratuje, a ne da omladina gine zarad potkusurivanja državnih politika.

no, on je bio veliki Srbin i veliki čovjek. nije dozvoljavao da se maltretiraju hrvatski civili. dijelio im je i hranu, kad nisu imali. a na odlasku im je, pozdravivši se sa njima, dobacio - priznajte da bolje okupatore nikad niste imali

A što bih ja to tebi odgovorio?!
Da nećeš da prijaviš gde treba?
Takve stvari se baš ne govore tek tako.
Ko treba da zna - zna.
Da li si zadovoljan odgovorom?


zato što sam te pitao.

i šta je problematično da se o tome na blogu govori?

manje-više ovdje svi znamo ko je gdje bio i šta je radio za vrijeme rata. pa tako znamo i da je predo bio u vojsci RS, da je free bio mobilisan na vukovarskom ratištu, da je cross bio u vojnoj policiji, da sam ja dezerter...
što bi tvoj slučaj bio izuzetak, sem ako možda nisi bio u Škorpionima il sličnim paravojnim formacijama?

u svakom slučaju zadrži za sebe, ako ti je frka, bez obzira što se (nikad) ne bavim tasterisanjem.
a ne znam ni gdje se vrši prijavljivanje.

odgovorom, naravno, nisam zadovoljan, al nemoj da te to smeta.


Pa šta se onda sekiraš gde sam ja bio?




ko kaže da se sekiram. samo pitam. jer volio bih znati da li su tvoje riječi potkrepljenje djelima il samo dramiš u prazno.
docsumann docsumann 09:43 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

charlie__09
docsumann
alselone
ali su djeca iz mješovitih srb-hr brakova (bili) najbolji sportisti (ex)yu.





ko da sam ja kriv što su taki fakti

jbt, al ste postali ozbiljni. suva akademština, ne može čovjek malo lakše note da zasvira

i još jedan, aktuelni sportski superstar na listi - Luka Dončić
dobro, nije srb-hrv, al jeste srb-slo




Pa i Nikola Jokić je iz mešanog srpsko-srpskog braka!
On je onda, po tvojoj logici, dvostruko bolji od pomenutih.


ok, ne moraš reći šta si u ratu činio, al kaži, please, šta koristiš
milisav68 milisav68 09:45 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

docsumann
i još jedan, aktuelni sportski superstar na listi - Luka Dončić
dobro, nije srb-hrv, al jeste srb-slo

Kako zaboravi Bodirogu.

Jednu upečatljivu priču devedesetih godina prošlog veka objavio je španski "Mundo Deportivo", a ona je otkrila da su Dejan Bodiroga i braća Petrvoić, Dražen i Aleksandar - bliski rođaci.

A rodbinska povezanost je sledeća: deda Aleksandra i Dražena Petrovića i baka Dejana i Željka Bodiroge su bili rođeni brat i sestra. Reč je o Jovanu Petroviću i Gospavi Petrović.

Draženov i Aleksandrov deda imao je sina, takođe Jovana, koji je zbog službe u Ministarstvu unutrašnjih poslova Jugoslavije otišao u Šibenik, postao Jole, upoznao Biserku - oženio se i dobio dvojicu sinova, kasnije košarkaša.

Sa druge strane, Gospava Petrović se udala i postala Gospava Bodiroga, a jedno od njenih sedmoro dece, Vaso, imao je sinove Željka i Dejana Bodirogu.

Tu priču je čuvenom sportskom novinaru i publicisti Vladimiru Stankoviću potvrdio Dejana Bodiroge koji je ispričao da je kao kadetski reprezentativac na jednim od priprema u Zagrebu upoznao Dražena, ali nije znao da su rođaci.

Iz rodne Hercegovine je Jovan Petrović krenuo ka Šibeniku i Hrvatskoj, a Gospava Petrović ka Srbiji, odnosno Vojvodini.
docsumann docsumann 09:46 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

Kako zaboravi Bodirogu


pa ne pričamo o hercegovcima sportskim velikanima
milisav68 milisav68 09:50 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

ali kad je trebalo okupiti i angažovati razne Arkane, kapetane Dragane i slične perjanice srpskog interesa tu nisu imali nikakvih problema..

Pa i oni su preuzeti od savezne službe državne bezbednosti.

maksa83 maksa83 09:56 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

ko kaže da se sekiram. samo pitam. jer volio bih znati da li su tvoje riječi potkrepljenje djelima il samo dramiš u prazno.

Moje nagađanje je da čarlivoje, iako pokušava to da zaodene velom misterije, ne da nije ratovao, nego se verovatno nije ni igrao rata, tj. služio vojsku.

No dobro, možda grešim (ako grešim grešim oko ovog drugog, oko prvog sam najverovatnije u pravu), ali meni nije jasno kome ćeš ti i šta da drukaš ako se on po tom pitanju izjasni.
milisav68 milisav68 09:59 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

docsumann
Kako zaboravi Bodirogu


pa ne pričamo o hercegovcima sportskim velikanima

Svi su oni veliki zbog profesora Nikolića.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:02 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

maksa83
ali meni nije jasno kome ćeš ti i šta da drukaš ako se on po tom pitanju izjasni.


sigurno kod onih njegovih?
charlie__09 charlie__09 10:13 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

docsumann
charlie__09
docsumann
charlie__09
docsumann
charlie__09


nego da ja pitam tebe nešto.
jesi li ti išao negdje u retzervu, dobrovoljce, da braniš svekoliko srpstvo ugroženo?
kad već toliko varničiš na ove teme očekivao bi čovjek da si najmanje goloruk na ustase jurišao.

i nemoj da se vadiš na godine.

moj stric je sa 60 godina otišao u dobrovoljce (hercehgocvačko ratište), jer je smatrao da je njegova generacija sve to zasrala i da ona treba i da ratuje, a ne da omladina gine zarad potkusurivanja državnih politika.

no, on je bio veliki Srbin i veliki čovjek. nije dozvoljavao da se maltretiraju hrvatski civili. dijelio im je i hranu, kad nisu imali. a na odlasku im je, pozdravivši se sa njima, dobacio - priznajte da bolje okupatore nikad niste imali

A što bih ja to tebi odgovorio?!
Da nećeš da prijaviš gde treba?
Takve stvari se baš ne govore tek tako.
Ko treba da zna - zna.
Da li si zadovoljan odgovorom?


zato što sam te pitao.

i šta je problematično da se o tome na blogu govori?

manje-više ovdje svi znamo ko je gdje bio i šta je radio za vrijeme rata. pa tako znamo i da je predo bio u vojsci RS, da je free bio mobilisan na vukovarskom ratištu, da je cross bio u vojnoj policiji, da sam ja dezerter...
što bi tvoj slučaj bio izuzetak, sem ako možda nisi bio u Škorpionima il sličnim paravojnim formacijama?

u svakom slučaju zadrži za sebe, ako ti je frka, bez obzira što se (nikad) ne bavim tasterisanjem.
a ne znam ni gdje se vrši prijavljivanje.

odgovorom, naravno, nisam zadovoljan, al nemoj da te to smeta.


Pa šta se onda sekiraš gde sam ja bio?




ko kaže da se sekiram. samo pitam. jer volio bih znati da li su tvoje riječi potkrepljenje djelima il samo dramiš u prazno.

Jesu, potkrepljene su.
charlie__09 charlie__09 10:17 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

maksa83
ko kaže da se sekiram. samo pitam. jer volio bih znati da li su tvoje riječi potkrepljenje djelima il samo dramiš u prazno.

Moje nagađanje je da čarlivoje, iako pokušava to da zaodene velom misterije, ne da nije ratovao, nego se verovatno nije ni igrao rata, tj. služio vojsku.

No dobro, možda grešim (ako grešim grešim oko ovog drugog, oko prvog sam najverovatnije u pravu), ali meni nije jasno kome ćeš ti i šta da drukaš ako se on po tom pitanju izjasni.

Grešiš za prvo, kao i za drugo.
No, to da ti grešiš je meni najmanje bitno.
Otvara se principijelno pitanje - zašto bi ono što ja pričam moralo da ima dodatne zahteve i temelje da pojača tvrdnju.
Što se tebe tiče, ti si bio balav tada, no, čak ni to ne treba da umanjuje validnost onoga šta pričaš.
charlie__09 charlie__09 10:19 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

newimprovedtadejus
maksa83
ali meni nije jasno kome ćeš ti i šta da drukaš ako se on po tom pitanju izjasni.


sigurno kod onih njegovih?

Mojih takvih nema.
Moji su Srbi - svi i svuda.
maksa83 maksa83 10:25 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

Grešiš za prvo, kao i za drugo.

Onda se izvinjavam.
Otvara se principijelno pitanje - zašto bi ono što ja pričam moralo da ima dodatne zahteve i temelje da pojača tvrdnju.

Moje intimno verovanje je da čovek za svoje ideje treba da stavi đoku na panj, i najdublje prezirem mlatioce gloginja tuđim kurcem. Ne postoji niža vrsta od toga.
alselone alselone 10:26 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

charlie__09
maksa83
ko kaže da se sekiram. samo pitam. jer volio bih znati da li su tvoje riječi potkrepljenje djelima il samo dramiš u prazno.

Moje nagađanje je da čarlivoje, iako pokušava to da zaodene velom misterije, ne da nije ratovao, nego se verovatno nije ni igrao rata, tj. služio vojsku.

No dobro, možda grešim (ako grešim grešim oko ovog drugog, oko prvog sam najverovatnije u pravu), ali meni nije jasno kome ćeš ti i šta da drukaš ako se on po tom pitanju izjasni.

Grešiš za prvo, kao i za drugo.
No, to da ti grešiš je meni najmanje bitno.
Otvara se principijelno pitanje - zašto bi ono što ja pričam moralo da ima dodatne zahteve i temelje da pojača tvrdnju.
Što se tebe tiče, ti si bio balav tada, no, čak ni to ne treba da umanjuje validnost onoga šta pričaš.

Slaki, daj okaći onu sliku sa estrogenskim donjim stomačićem upasanim preko pupka i daljinskim u najlonu, ta je onako baš ratnička.
gedza.73 gedza.73 10:26 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

docsumann
Kako zaboravi Bodirogu


pa ne pričamo o hercegovcima sportskim velikanima


A zamisli kakav bi tek El Čapo se zbio kad bi se ujedinili škaljarski i kavački klan.


Rekord od deset tona u skoku u dalj iz Kolumbije.
alselone alselone 10:29 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

gedza.73
docsumann
Kako zaboravi Bodirogu


pa ne pričamo o hercegovcima sportskim velikanima


A zamisli kakav bi tek El Čapo se zbio kad bi se ujedili škaljarski i kavački klan.


Rekord od deset tona u skoku u dalj iz Kolumbije.


Ja mislim da boljih sportista nema od Banaćana jer ako podelite broj stanovnika nekog mesta sa brojem osvojenih olimpijskih medalja, najveću verovatnoću da osvojite olimpijsko zlato imate ako ste iz Kleka.

Prema tome rampa na Dunavu i pasoši na pregled.
docsumann docsumann 10:29 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

gedza.73
docsumann
Kako zaboravi Bodirogu


pa ne pričamo o hercegovcima sportskim velikanima


A zamisli kakav bi tek El Čapo se zbio kad bi se ujedili škaljarski i kavački klan.


Rekord od deset tona u skoku u dalj iz Kolumbije.


pa to i jeste bila jedna ekipa u početku.
a podžapaše se oko tričavih 200 kila...
gedza.73 gedza.73 10:35 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

alselone
Prema tome rampa na Dunavu i pasoši na pregled.

SAO Kleka. Ko ne ubode trojku iz prve mora da pojede metar kulena i litar... zamalo da kažem šljivovice al vi to nemate


docsumann
pa to i jeste bila jedna ekipa u početku.
a podžapaše se oko tričavih 200 kila...

Prave Srbende.

edit
k'o da su na blogu bili. Ruska vs engleska vs kineska vs američko-švapska
(kad vidim iglu ja postanem kolaboracionista)
od 3:25



torbica
A što je tvoja baba prleplaćena na ruski doktor?

Čvarkov
Ma šta moja baba je pretplaćena i na Treće oko



malo, malo neko ode u šumu i vrati se izlečen


apacherosepeacock apacherosepeacock 10:39 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

maksa83
Moje intimno verovanje je da čovek za svoje ideje treba da stavi đoku na panj, i najdublje prezirem mlatioce gloginja tuđim kurcem. Ne postoji niža vrsta od toga.


Srećom toga na blogu uopšte nema.
docsumann docsumann 10:43 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

Ua mislim da boljih sportista nema od Banaćana jer ako podelite broj stanovnika nekog mesta sa brojem osvojenih olimpijskih medalja, najveću verovatnoću da osvojite olimpijsko zlato imate ako ste iz Kleka.


mislim da je Boka tu bez premca. evo zlatnih olimpijaca rodom iz Boke:



Dejo Dabović (HN) i Đorđe Perišić (KO) - zlato u veterpolu 1968

Miško Krivokapić (Bijela), Vesko Marković (KO), Andrija Popović (KO)- zlato u LA 1984

Mirko Vičević (KO) - zlato u Seulu 1988

Andrija Prlainović (HN) i Dejan Mandić (KO) - zlato u Riju 2016


8 koMata na 70k stanovnika, tj. jedna zlatna medalja na 8750 stanovnika.
ovdje nisu pobrojana olimpijska srebra Tokio, Moskva

alselone alselone 10:49 20.10.2020

Re: predlog za Filipa


mislim da je Boka tu bez premca. evo zlatnih olimpijaca rodom iz BokeČ

Ocepljujte se i vi, šta čekate.

Klek ima pet medalja na 3 hiljade stanovnika. Matematika udri me do zore ali tako smo krenuli.
gedza.73 gedza.73 10:49 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

Beograd pre nego što ga je obasjala svetlost napretka

Hučijevo Valjevo tries treće

Kragujevac 1927

Beograd tries osma

Biciklistička Knjevo-Plana dvaes treće


maksa83 maksa83 10:50 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

apacherosepeacock
maksa83
Moje intimno verovanje je da čovek za svoje ideje treba da stavi đoku na panj, i najdublje prezirem mlatioce gloginja tuđim kurcem. Ne postoji niža vrsta od toga.


Srećom toga na blogu uopšte nema.

Jok nema. Jesi videla kakve kartografe imamo ovde?
docsumann docsumann 10:51 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

Klek ima pet medalja na 3 hiljade stanovnika.


je l računaš samo zlata ili?
alselone alselone 10:52 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

je l računaš samo zlata ili?

Ne računam. Boka je pobedila, u redu je.
charlie__09 charlie__09 10:53 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

maksa83
Grešiš za prvo, kao i za drugo.

Onda se izvinjavam.
Otvara se principijelno pitanje - zašto bi ono što ja pričam moralo da ima dodatne zahteve i temelje da pojača tvrdnju.

Moje intimno verovanje je da čovek za svoje ideje treba da stavi đoku na panj, i najdublje prezirem mlatioce gloginja tuđim kurcem. Ne postoji niža vrsta od toga.

Izvinjenje prihvaćeno!
I ja isto.
Stoga se i nadam da će prevladati Srbi drugačije provinijencije.
Mada ja razumem i kukavičluk - ljudski je to.
docsumann docsumann 10:58 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

alselone
je l računaš samo zlata ili?

Ne računam. Boka je pobedila, u redu je.


sad bi u prenos trebao da se uključi Milorad Đurković...
alselone alselone 11:11 20.10.2020

Re: predlog za Filipa


Pozdravite vašu mamu!
A možeš i da mi popušiš.


Slaki kao ratnik.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:27 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

maksa83
apacherosepeacock
maksa83
Moje intimno verovanje je da čovek za svoje ideje treba da stavi đoku na panj, i najdublje prezirem mlatioce gloginja tuđim kurcem. Ne postoji niža vrsta od toga.


Srećom toga na blogu uopšte nema.

Jok nema. Jesi videla kakve kartografe imamo ovde?


Imamo ovde i smejanje maximalno glupim dosetkama ck kao i kartografe sa rekama kao istorijskim, nepromenljivim granicama (i još mnogo, mnogo toga) - istorije for dummies..
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:53 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

newimprovedtadejus
principessa_etrusca
Ко је ту тачно заступао српско становиште? Ко би ту, што каже Докс, тражио гаранције за Србе и по Њујорку организовао изложбе о Јасеновцу?


gje ima volje ima i načina?

ne kažem da to o čemu pričaš nije igralo ulogu, sigurno jeste..
ali kad je trebalo okupiti i angažovati razne Arkane, kapetane Dragane i slične perjanice srpskog interesa tu nisu imali nikakvih problema..
tj. meni se čini (sa akcenat na čini jer ja svakako nisam bila svjedok tih dešavanja) da u Beogradu prosto nije bilo volje da se ide na opciju mirnog razruživanja i postepenog osvajanja uloge na Balkanu koja bi Srbima prirodno pripala zahvaljujući brojnosti..
umjesto toga se išlo da agresiju i poravnavanje računa iz prethodnih sukoba..
rekla bih da to nije slučajno ali ajde sad i da kažeš ne možemo nazad..
ono što je po meni znak da ni u budućnosti nećemo ništa bolje to je što i dalje (mnogo) radije energiju trošimo na stare račune umjesto buduće investicije..
taj sentiment je meni potpuno stran i instinktivno osjećam da vuče na dole..

У Србији тада није било јасно шта је српски ЦИЉ, одбрана СФРЈ од словеначке, хрватске и БиХ сецесије или заступање и борба за интересе Србије и српског народа.

За разлику од Туђмана, хрватског националисте и Алије, муслиманског националисте, Милошевић је био југо-комуниста.

Хрвати су били хомогенизовани и мобилисани за остваривање јасно формулисаног циља, хрватске независности. Та мобилизација се није догодила преко ноћи, већ је тај процес у различитим облицима, трајао деценијама.

Бројност, сама по себи, не значи много када немаш јасан циљ, а Срби су генерално 1991. дочекали дезорјентисани, без јасног циља, а све потезе су вукли у некој изнудици.

А знаш ко је био Аркан? Најмање десет година службеник савезног СУП-а, маскиран у српског официра, а иначе необуздани син високог официра ЈНА.
macak_tosa macak_tosa 11:58 20.10.2020

Re: predlog za Filipa

gedza.73
Beograd pre nego što ga je obasjala svetlost napretka

Hučijevo Valjevo tries treće

Kragujevac 1927

Beograd tries osma

Biciklistička Knjevo-Plana dvaes treće



Ovo Knjevo je, pretpostavljam, Krnjevo.
Eee, da, odem u to Krnjevo pre 10 do 15 godina da pomognem nešto drugaru u vezi neke elektronike u nekom DIS-ovom skladištu.
Pre svega, bio sam šokiran (pozitivno) kada sam ugledao to ogromno skladište kojega se ni Švaba ne bi postideo. Sve je bilo najsavršenije moguće - i na svetskom nivou.
Još uvek mi je u pamćenju slika dvadesetak mercedes kombija, valjda oni sprinteri za distribuciju robe, žute boje, parkirani u savršenom redu.
I kada smo završili taj posao, klopamo kod gazda, ali nam se još nije išlo, pa svratimo u lokalnu kafanu.
A kafana bila neka prastara kuća, sa malim prozorima, ali po zidu razne zanimljivosti - iz kojih smo saznali da je prva osnovna škola u Srbiji otvorena baš u Krnjevu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:53 16.10.2020

Kako živi narod u Srbiji?

U Srbiji je veliko socijalno raslojavanje, a više od 2,2 miliona ljudi je siromašno, upozorila je Asocijacija slobodnih i nezavisnih sindikata, povodom 17. oktobra, Svetskog dana borbe protiv siromaštva.

"Nepravedna i na granici otimačine raspodela društvenog bogatstva na način da se rezultati rada naroda prelivaju u džepove malog broja pojedinaca i porodica i to, ne na osnovu njihovog rada i sposobnosti nego kao produkt šema, kombinacija, korupcije i političkih privilegija, doveli su da najproduktivniji sloj društva preživljava od danas do sutra i napravili sirotinju od najvećeg dela stanovništva", navodi se u saopštenju tog sindikata.

Istaknuto je da stopa rizika od siromaštva ili socijalne isključivosti u Srbiji iznosi 31,7 odsto, što znači da je više od 2.200.000 građana ima mesečne prihode koji su ispod praga siromaštva. 

"Najteže je porodicama sa troje i više dece, u siromaštvu živi njih 51,9 odsto, a siromašno je i 41,6 odsto samohranih roditelja. Кada tome dodamo oko 350.000 radnika čije porodice žive od minimalca, kao i dve trećine ili 1.650.000 radnika koji primaju zaradu manju od prosečne, dobijamo realnu sliku kako živi narod u Srbiji", naveo je ASNS


principessa_etrusca principessa_etrusca 16:02 16.10.2020

Re: Kako živi narod u Srbiji?

Можда овде треба рећи да МЦП на чијем је челу владика Амфилохије, помаже најсиромашнијима у ЦГ топлим оброцима које по кућама дистрибуирају четири народне кухиње.
gedza.73 gedza.73 17:19 18.10.2020

Re: Kako živi narod u Srbiji?

Filip Mladenović
Nepravedna i na granici otimačine raspodela društvenog bogatstva

Pošto si ti Filipe dosledan borac protiv klasne nepravde a ima još levaka na blogu koji te podržavaju zar ne mislite da je 'kucnuo čas' da pređete sa reči na delo pa da na primer odete u Pariz ili neki drugi veliki svetski grad i zaposednete zgrade u centru, oduzmete ih od države ili bogatuna i prepišete na svetsku sirotinju.

Možete da oduzmete crkvama u francuskoj dragocenosti pa organizujete narodne kuhinje ili da upadnete revolucionarno u stanove Francuza i konfiskujete ih u žaru građanske revolucije.

Pucajte malo po policiji da dodate na melodramatičnosti, da ne prođe sve bez krvi, a ujedno iskažite bunt protiv kapitalističkog establišmenta.

Ako nije po volji Francuska skočite do Ljubljane, Budimpešte...

Verujem da bi vas narod kao oslobodioce dočekao oduševljeno.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:04 17.10.2020

O ekonomiji i jos ponecem

"Plaće se ne nose s inflacijom. Koja je svrha ekonomskog rasta kada imamo jednu od najgorih situacija po pitanju beskućništva u razvijenom svijetu?"

"Kada imate tržišnu ekonomiju sve se svodi na to priznajete li ili ne da je tržište iznevjerilo i gdje je intervencija potrebna. Je li tržište iznevjerilo naš narod? Da. Kako možete reći da ste uspješni kada imate ekonomski rast od oko 3% i najveću stopu beskućništva u razvijenom svijetu? Moramo raditi na tome da ljudi imaju mogućnost imati smisleni, ugodan život, gdje svojim radom mogu preživjeti i podupirati svoje obitelji",
ovderadiocacka ovderadiocacka 21:21 17.10.2020

pitanje za cenjene blogere

kada su osnovane komunisticke partije Hrvatske, Slovenije i Srbije? da li se secate objasnjenja iz osnovne skole?
ovo za Ruse i istocni blok: nisu Poljaci, Cesi,Madjari i sl bili pod Rusima, vec pod komunistima (kao uostalom i sami Rusi). koliko je Rusa bilo na celu KPSS a koliko ostalih.
gedza.73 gedza.73 21:39 17.10.2020

Re: pitanje za cenjene blogere

ovo za Ruse i istocni blok: nisu Poljaci, Cesi,Madjari i sl bili pod Rusima, vec pod komunistima (kao uostalom i sami Rusi).

Crvena armija i građani čehoslovačke (i oni su napisali 'Rus')











maliperica maliperica 00:05 18.10.2020

Vidim ...

...neki ne spavaju.


Nego šta bi sa ovom pandemijom?
Ka će "treći talas " ?

Pa da ovi što su za vakcinu , budu prvi dobrovoljci .
Sa parolama - mir - zdravlje - sigurnost !
49 41 49 41 12:07 18.10.2020

Ajme meni lipa bloga do moga

te jos vise sledbenika o mome.

https://youtu.be/kL9iowg7Fs4

Valjda se rece, da se ONE "prilagodjavaju".

freehand freehand 21:31 19.10.2020

Kako su nas sjebali Hrvati i Slovenci

Нишка декларација је историјски акт, који је Краљевина Србија донела у првој години Великог рата (7. децембра 1914). Написана у форми Владине изјаве, и прихваћена од стране Народне скупштине, она је у себи поред ратних циљева садржала и идеју о уједињењу свих Срба, Хрвата и Словенаца у заједничку државу након Првог светског рата.[1]

Србија је овом изјавом истакла да јој ратни циљ није српски – уједињење свих Срба, већ југословенски – уједињење Јужних Словена (Срба, Хрвата и Словенаца) у једну нову, велику државу, која би настала на рушевинама Аустроугарске. Изношењем југословенског ратног циља, у друштвено-политичком смислу, Србија је истовремено савезницима понудила стварање велике државе на Балкану која би могла да буде један од стубова стабилности у послератној Европи.[2]

Ok, ko je lud baš da sa 10, 12 ili 15 voli istoriju kad toliko lepših i pametnijih stvari ima u životu?
al da ne biste danas bili moroni koji slušaju i sa uvažavanjem klimaju glavama dok lažovčine ne trepnuvši vrte svoje maligne baljezgarije - tu je Gugl, rođaci. Proverite, ne dajte da od vas prave baš tolike budale.
Eto, na primer, Jugoslavija.
Ćirilica je, ne bojte se.

KLIK
gedza.73 gedza.73 07:54 20.10.2020

Serbia e Italia: amici, nemici o alleati

Il 15 maggio 1915 il Comitato jugoslavo londinese non mancò di salutare ufficialmente l’Italia come nuova collaboratrice nell’opera di <<liberazione e di unione di tutta la nostra razza>>, ma avvertendo che l’anima jugoslava si sarebbe ribellata al solo pensiero che un suo territorio potesse divenire colonia di uno Stato straniero: 'Se l’Italia domanda la costa settentrionale ed orientale dell’Adriatico, vale a dire la frontiera attuale fino a Fiume, oltre alla Dalmazia settentrionale e centrale e alle isole del Quarnero, è necessario allora ch’essa sappia che mai la nostra nazione consentirà a che degli organi vitali siano strappati dal suo organismo'.


9 giugno 1915 il Ministro degli Esteri greco trasmise al suo omologo russo un’informativa in base alla quale si stavano delineando le condizioni per una pace separata tra Austria e Serbia; quest’ultima si sarebbe estesa fino a Durazzo e in cambio avrebbe ostacolato le mire egemoniche italiane in Albania e nel Nord dell’Adriatico.

alla base della tensione italo-serba stava tutta una serie di malintesi, di errori di valutazione, di difettose informazioni e di influenze esterne negative


Italija čiji su brodovi prevozili srpsku vojsku i italijanski dobrovoljci u srpskoj vojsci su neprijatelji dok su hrvati u vražjim domobranskim divizijama koji su pljačkali po Srbiji i beogradu prijatelji a interes Srbije je da teritoriju tisutljećne Hrvatske odbranimo od viševekovne latinske Dalmacije i dubrovačke Italije




gedza.73 gedza.73 07:56 20.10.2020

Re: .

Nel novembre 1918 l’esercito serbo si spinse a nord, oltre i fiumi Drina e Sava nei territori asburgici, per dar man forte ai raggruppamenti nazionali ma anche per garantirsi il controllo del territorio, perché la sua presenza arrestò sulla via di Lubiana l’avanzata delle truppe italiane.


mentre paradossalmente il semi-clandestino “Comitato Croato-Sloveno” si rivolse poco dopo al Governo Giolitti per ottenere aiuti a favore della causa indipendentista di Croazia, Slovenia e Montenegro.


Ko ne uči iz istorije primoran je da ponavlja greške.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana