Na današnji dan

Nezavisni mediji - jedina prava opozicija!

Filip Mladenović RSS / 28.10.2020. u 21:48

Nagrada "Dušan Bogavac"
Nagrada "Dušan Bogavac"
Žiri novinarske nagrade za etiku i hrabrost "Dušan Bogavac", koju dodeljuju Nezavisno udruženje novinara Srbije i Fondacija "Dušan Bogavac", odlučio je da su dobitnici nagrade za 2020. godinu novinarka i snimatelj Televizije N1 - Jelena Zorić i Aleksandar Cvrkotić, i redakcija dnevnog lista "Danas".

Novinarka N1 Jelena Zorić je svojim hrabrim i etičkim angažmanom tokom 2020. godine, a naročito za vreme građanskih protesta početkom jula, potvrdila sve atribute časnog i profesionalnog žurnalizma.

Takođe, nagradu je zaslužio i snimatelj N1 Aleksandar Cvrkotić, kao simbol svih odvažnih snimatelja i fotografa, koji kamerom, bez obzira na uslove i prilike, beleže važne trenutke.

Redakcija dnevnog lista "Danas" već više od dve decenije nastoji da svojom uređivačkom politikom i publikovanim sadržajima na delu pokaže standarde etičkog i hrabrog novinarstva, a to usmerenje i opredeljenje dokazali su i tokom ove godine. "Danas" je trenutno jedini slobodni i nezavisni dnevni list u Srbiji, što na žalost govori o turobnoj slici medijske scene.

Ove godine u užem izboru za nagradu "Dušan Bogavac" bili su i redakcija BIRN-a, novinarka Tamara Grujić za TV serijal "Sa Tamarom u akciji", kolumnista lista "Danas" i pozorišni reditelj Zlatko Paković, i novinarka i urednica portala "Južne vesti" Gordana Bjeletić.

U žiriju su bili prethodni dobitnici nagrade Tatjana Lazarević (KoSSev), Vuk Cvijić (NIN) i Branislav Šovljanski (ispred radakcije TV N1), te Filip Mladenović, u ime Fondacije "Dušan Bogavac", i Željko Bodrožić, predsednik NUNS-a.

Svečana dodela novinarske nagrade "Dušan Bogavac" za etiku i hrabrost održana je u sredu, 28. oktobra 2020. godine, od 12 sati, u beogradskom Medija centru, Terazije 3.

SNIMAK CEREMONIJE DODELE NAGRADE: https://www.youtube.com/watch?v=LVLTRn-Zxbo&feature=youtu.be

Atačmenti



Komentari (417)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 21:13 31.10.2020

Re: Tri Beograda

niccolo

Tri Beograda

Da ispričam jednu kratku priču zvanu anegdota...zgrada, u Beogradu, građena 1932. Pa nadograđena 1942. U Arhivu Srbije imaš građevinsku i upotrebnu i svu prateću dokumentaciju, za obe gradnje. 1959. na poslednjem spratu nešto preuređeno, stvoren još jedan stan. U arhivu opštine imaš samo građevinsku i upotrebnu, ali bez i jednog plana i ostale dokumentacije...


Imam i ja jednu.
Početkom dvehiljaditih, ne mogu da se setim koje godine tačno, nekim privatnim poslom sedeli stari i ja kod direktora katastra u Zemunu.
Čovek nam otvoreno rekao da im je u knjigana perfektno stanje koje je vodila Austrougarska, malo aljkavije Kraljevina Jugoslavija, a da se od kraja WWII za časni krst ne zna. Novi Beograd je tad bio pod KO Zemun, čovek nam se kleo da se ceo potez na kom je nekad bio aerodrom i dalje vodi kao aerodrom. Da sve što je rušeno, građeno, dograđivano, nikad nije kako valja upisano. Kao ni dobar deo blokova. Kaže, sad smo dobili naređenje da to rasčivijamo, kosu čupamo.

gedza.73 gedza.73 21:51 31.10.2020

Re: Tri Beograda

Gvozden
Triput gledao, jeste.

i ja sam vraćao, zagledao... verovatno je meko baliranje ali je baliranje. pa kod nas su danas u upotrebi Džon Dir s početka pedesetih. Čisto sumnjam da su Srbi baš toliko ograničeni i ograđeni kupolom od ostatka sveta pa da ne bi neko vremenom od dreša napravio balirku.
Pre Tite bogteebo! :)

nešto mi deluje da bravar-pijanista-plemenski igrač-moler koji je sam krečio Beograd i nije se nešto pretrgo oko izgradnje.

A zanimljivo je gledati kako se Beograd razvija iz ratom uništenog grada i za samo nekoliko godina od orijentalnog dobija evropski izgled grada

niccolo
Da ispričam jednu kratku priču zvanu anegdota

predatortz
Imam i ja jednu.

mislim da kragujevačka opština (jedna vrlo ružna zgrada) u papirima ne postoji (osim ako se u međuvremenu nije nešto promenilo)

Postoji priča po državnog geometra nikolu kalabića iz nekog sela nisu poslali čezu. navodno im je obećao kako neće da ga zaborave. Svima im je uveo zemlju u najskuplju klasu po kojoj plaćaju katastarski prihod.


gedza.73 gedza.73 22:04 31.10.2020

Re: Tri Beograda


angie01
redovi za solidarni obrok kod Vuka, ponedeljkom, sredom i petkom,

dela ne internet praporaca Anđo. Imaš nekoliko rešenja kojom bi se pokazala da si sve ono što pričaš.

prvo je da sa istomišljenicima navataš ove IT-ijevce koji imaju pare, nacionalizuješ im imovinu (posebno obrati na Filipovo jahtiranje) i otvorite narodnu kuhinju ili neku radničku manufakturnu organizaciju (neko OUR-SOUR graficko izdavacko preduzece možda) kako bi ravnomerno raspodelili vaš novac.

Drugo je da napravite zadužbinu i skupljate novac kako bi se vaši siromašni sugrađani nahranili.

Možda bi mogla da volontiraš pri pravoslavnim crkvenim narodnim kuhinjama ili da im doniraš namirnice. I sms ima da pošalješ.

Sve se oće kad se može nego ti voliš da se prenemažeš a nećeš da poturiš leđa.
(nisam hteo poput tebe da postavljam slike ljudi koji stoje u redu za hranu pa sam našao 'zamensku')



gvozden1 gvozden1 22:13 31.10.2020

Re: Tri Beograda


A zanimljivo je gledati kako se Beograd razvija iz ratom uništenog grada i za samo nekoliko godina od orijentalnog dobija evropski izgled grada

To se dešavalo i pre rata.
Miloš se još dok je fes nosio trudio da orijentalno izbaci a evropsko uvede (fascinacija Venecijom koju je kao sluga video)

Zanimnjiv je detalj sa valjevskim delom grada u kom su snimani mnogi filmovi (marš na Drinu, Ivkova slava, Šešir profesora Vujića.....)

I danas ima autentičan izgled iz Miloševog vremena, a Miloš je bio naredio da se to sruši i da se grad izgradi na drugoj obali Kolubare.
Dve paralelne ulice kroz ceo grad i poprečne koje ih seku pod pravim uglom.

Tu, u tom starom delu, su uglavnom bile turske radnje koje su Srbi pokupovali od Turaka, ali kako nisu imali para da poseduju i kuće i radnje oni su tu i živeli u nekim sobičcima iza.
Nisu imali para ni da poslušaju knjaževu naredbu da poruše to i zidaju novo (doduše, ni on nije imao mnogo uticaja u valjevskom kraju) pa je tako ostala stara čaršija koja je danas zaštićena.

kamilo_emericki kamilo_emericki 22:42 31.10.2020

Re: Tri Beograda

predatortz
niccolo

Tri Beograda

Da ispričam jednu kratku priču zvanu anegdota...zgrada, u Beogradu, građena 1932. Pa nadograđena 1942. U Arhivu Srbije imaš građevinsku i upotrebnu i svu prateću dokumentaciju, za obe gradnje. 1959. na poslednjem spratu nešto preuređeno, stvoren još jedan stan. U arhivu opštine imaš samo građevinsku i upotrebnu, ali bez i jednog plana i ostale dokumentacije...


Imam i ja jednu.
Početkom dvehiljaditih, ne mogu da se setim koje godine tačno, nekim privatnim poslom sedeli stari i ja kod direktora katastra u Zemunu.
Čovek nam otvoreno rekao da im je u knjigana perfektno stanje koje je vodila Austrougarska, malo aljkavije Kraljevina Jugoslavija, a da se od kraja WWII za časni krst ne zna. Novi Beograd je tad bio pod KO Zemun, čovek nam se kleo da se ceo potez na kom je nekad bio aerodrom i dalje vodi kao aerodrom. Da sve što je rušeno, građeno, dograđivano, nikad nije kako valja upisano. Kao ni dobar deo blokova. Kaže, sad smo dobili naređenje da to rasčivijamo, kosu čupamo.


Da li u Srbiji postoji Gruntovnica, sudske vlasnicke knjige?
U Prijedoru su katastarske knjige ispravne i precizne, istina ne znam za etazno vlasnistvo ali u sudskim knjigama je haos. Na imovini koja je 1/1 na mom imenu u katastru, u sudskim knjigama ima nekakvih suvlasnika za koje ni moja mati nije nikad cula. Jos se kao suvlasnici vode ljudi koji su se otkupljivali od begova kad je Austrija pruzela BiH.
niccolo niccolo 09:08 01.11.2020

Re: Tri Beograda

Da li u Srbiji postoji Gruntovnica, sudske vlasnicke knjige?

Ne, katastar vodi Republički geodetski zavod, upravni organ. Pošteno govoreći, situacija jeste dosta bolja nego ranije. Ali je još uvek to daleko od perfektnog stanja. Ima dosta upisanih koji su mrtvi (što bude recimo problem ako je neka eksproprijacija ili neko hoće da otkupi, pa ne može da nađe naslednike), ima i onih koji su otišli iz Srbije pa se ne zna gde su (ajde da kažemo da tu RGZ i ne može ništa - za razliku od ovog prvog slučaja kada bi upravni organi mogli da sarađuju između sebe da se barem stavi zabeležba da je vlasnik preminuo, možda čak i provere podaci da li ima rodbine*). I ima gomila netačnih podataka, naročito o površinama. Skoro smo na nekom blogu govorili o zgradi Nikole Uzunovića, preko puta Beograđanke, kod koje od 20 posebnih delova imaš 10 sa upisanom površinom od 0m2. Isto to imaš i u Knez Mihajlovoj, jedna od onih zgrada pored knjižare Gece Kona.

* Zašto kažem eUprava, ulogujem se prekjuče el. potpisom na eUpravu i ima tamo opcija da pogledam podatke koje upravni organi imaju o meni. Imaš podatke iz matične knjige rođnih, podaci o prebivalištvu, podaci o vozačkoj/saobraćajnoj, o nepokretnostima itd. Nije ni to skroz idealno, mora još da se unapređuje, ali bi realno moglo da se upegla i služi kao način da organi između sebe efikasno sarađuju i ažuriraju svoje podatke.
predatortz predatortz 10:36 01.11.2020

Re: Tri Beograda

Pošteno govoreći, situacija jeste dosta bolja nego ranije.


Da, prilično su ispeglali. Ali, mene je fascinirala činjenica da se decenijama nije radilo ništa.
gedza.73 gedza.73 10:40 01.11.2020

Re: Tri Beograda

predatortz
Pošteno govoreći, situacija jeste dosta bolja nego ranije.

Da, prilično su ispeglali. Ali, mene je fascinirala činjenica da se decenijama nije radilo ništa.

Što kaže Nikola nije najbolje ali ide u nekom smeru. A da je bio tamni vilajet, nerad i javašluk nekoliko decenija jeste.

ne mogu da razumem da i pored primera neko misli da su te decenije reper uređenog društva.
gedza.73 gedza.73 10:43 01.11.2020

Re: Tri Beograda

Zanimnjiv je detalj sa valjevskim delom grada u kom su snimani mnogi filmovi (marš na Drinu, Ivkova slava, Šešir profesora Vujića.....)

Bio sam ubeđen da je snimano u Vojvodini.


macak_tosa macak_tosa 13:05 01.11.2020

Re: Tri Beograda

gedza.73
predatortz
Pošteno govoreći, situacija jeste dosta bolja nego ranije.

Da, prilično su ispeglali. Ali, mene je fascinirala činjenica da se decenijama nije radilo ništa.

Što kaže Nikola nije najbolje ali ide u nekom smeru. A da je bio tamni vilajet, nerad i javašluk nekoliko decenija jeste.

ne mogu da razumem da i pored primera neko misli da su te decenije reper uređenog društva.

Kako ne možeš!
Pa imaš ih i na blogu!
Ma, ko ih jebe!
Crko Tito, crko komunjarizam.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:10 01.11.2020

Re: Tri Beograda

macak_tosa
gedza.73
predatortz
Pošteno govoreći, situacija jeste dosta bolja nego ranije.

Da, prilično su ispeglali. Ali, mene je fascinirala činjenica da se decenijama nije radilo ništa.

Što kaže Nikola nije najbolje ali ide u nekom smeru. A da je bio tamni vilajet, nerad i javašluk nekoliko decenija jeste.

ne mogu da razumem da i pored primera neko misli da su te decenije reper uređenog društva.

Kako ne možeš!
Pa imaš ih i na blogu!
Ma, ko ih jebe!
Crko Tito, crko komunjarizam.


A vaskrsnuli nacizam, fašizam, klijentelizam, liberalni
kapitalizam..., spram kojih je Titov komunizam - najmanje zlo!
emilia emilia 12:14 02.11.2020

Re: Tri Beograda

Filip Mladenović
macak_tosa
gedza.73
predatortz
Pošteno govoreći, situacija jeste dosta bolja nego ranije.

Da, prilično su ispeglali. Ali, mene je fascinirala činjenica da se decenijama nije radilo ništa.

Što kaže Nikola nije najbolje ali ide u nekom smeru. A da je bio tamni vilajet, nerad i javašluk nekoliko decenija jeste.

ne mogu da razumem da i pored primera neko misli da su te decenije reper uređenog društva.

Kako ne možeš!
Pa imaš ih i na blogu!
Ma, ko ih jebe!
Crko Tito, crko komunjarizam.


A vaskrsnuli nacizam, fašizam, klijentelizam, liberalni
kapitalizam..., spram kojih je Titov komunizam - najmanje zlo!




Komunizam je ideja koja se bazira na diktaturi proletarijata. Diktatura proletarijata je ideja uništenja ostalih klasa. Dakle, ideja komunizma je ideja nasilja i terora koja zloupotrebljava gnev obespravljenih u cilju stvaranja nove komunističke elite skorojevića ili novog plemstva kakvo su činili Staljin, Lenjin, Tito, Mao Ce Tung, diktatora neograničene vlasti i uglavnom, masovnih ubica.
freehand freehand 17:34 02.11.2020

Re: Tri Beograda

Komunizam je ideja koja se bazira na diktaturi proletarijata.

Svašta. Diktatura proletarijata je metod za uspostavljanje komunizma.
Mislim, vidim u komentaru taj naučni pristup pa rekoh - da ne idemo dalje od baziranja ideje na metodu.
macak_tosa macak_tosa 18:42 02.11.2020

Re: Tri Beograda

freehand
Komunizam je ideja koja se bazira na diktaturi proletarijata.

Svašta. Diktatura proletarijata je metod za uspostavljanje komunizma.
Mislim, vidim u komentaru taj naučni pristup pa rekoh - da ne idemo dalje od baziranja ideje na metodu.

Kakve ti veze imaš sa naukom?
freehand freehand 18:45 02.11.2020

Re: Tri Beograda

macak_tosa
freehand
Komunizam je ideja koja se bazira na diktaturi proletarijata.

Svašta. Diktatura proletarijata je metod za uspostavljanje komunizma.
Mislim, vidim u komentaru taj naučni pristup pa rekoh - da ne idemo dalje od baziranja ideje na metodu.

Kakve ti veze imaš sa naukom?

Svakakve.
Eto,. na primer, kad sa tobom komuniciram osećam se kao doktor Dulitl.
docsumann docsumann 19:56 02.11.2020

Re: Tri Beograda

freehand
macak_tosa
freehand
Komunizam je ideja koja se bazira na diktaturi proletarijata.

Svašta. Diktatura proletarijata je metod za uspostavljanje komunizma.
Mislim, vidim u komentaru taj naučni pristup pa rekoh - da ne idemo dalje od baziranja ideje na metodu.

Kakve ti veze imaš sa naukom?

Svakakve.
Eto,. na primer, kad sa tobom komuniciram osećam se kao doktor Dulitl.


zaharaga zaharaga 23:03 03.11.2020

Re: Tri Beograda

Filip Mladenović


A vaskrsnuli nacizam, fašizam, klijentelizam, liberalni
kapitalizam..., spram kojih je Titov komunizam - najmanje zlo!



Ovako je:

Klijentelizam je bio nacin zivota svih u Titovom komunizmu, cak i onih koji su se drzali dalje od politike. Dakle klijentelizam je sastavni deo Titovog komunizma.

Pravila liberalnog kapitalizma su surova i nehumana, ali su pravila. U Titovom komunizmu, pravila nije bilo. U bilo kojem trenu mogao si izgubiti posao, imovinu, zivot, bez ikakvog povoda. Izmedju liberalnog kapitalizma i Titovog komunizma, cak i ti, Filipe, biras liberalni kapitalizam. To je ocigledno iz toga kako podrzavas "opoziciju" u vidu N1 i Danas. Da stvarno mislis da je liberalni kapitalizam zlo, borio bi se nestedimice protiv tih Sorosevih janicara.

Za srbe, fasizam, nacizam, komunizam, nemaju neku razliku. Sva tri su se ogledala u pljacki, ubistvima, konclogorima, proterivanjima sa svoje zemlje, unistenju bastine i nasledja, rusenju crkava... Stvarno, Titov komunizam u Srbiji bio je zlo, isto kao i nacizam. Gore zlo, jer je duze trajao.

Ti se, naravno, s ovim neces sloziti, jer si deo privilegovanih rezimskih poslusnika, koji su ziveli dobro od onoga sto je rezim pljackao od naroda. Ali ti, Filipe, nisi narod. Ako je tebi dobro, to ne znaci da je narodu dobro. Naprotiv, to sto je tebi zivot lep i lagodan, to je zato sto je narod unesrecen.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana