Gost autor

Srbljanović o Amfilohiju: gradjanska istinoljubivost!

Filip Mladenović RSS / 02.11.2020. u 16:47

 

"Sujeverno ubeđenje 'o pokojniku samo najlepše' obeležje je licemerja i mahnite želje za dopadanjem većini, najveće je breme pod kojim posrće naša intelektualna javnost. Nema ne reči kritike, nego čak ni hladnih i objektivnih informacija iz života i dela Radovića, koje mogu osenčiti kratkovidu opsednutost recentnim političkim delovanjem najmoćnijeg velikodostojnika Srpske pravoslavne crkve. Svi ćute, skrivaju se iza lažnog morala, malograđanskog pravila da mrtav čovek svojom smrću briše svu svoju lošu prošlost, sve grehe protiv društva i sredine u kojoj je decenijama štetno delovao.

Radović je, poslednjim političkim angažmanom, postao nekakav simbol borbe protiv dugogodišnje vlasti, ne samo u Crnoj Gori, već i u Srbiji, nekakav duhovni opozicioni lider, arbitar najviših političkih događaja. I svi ćute, jer je mrtav.

Risto Radović nije bio dobar čovek. I kao jerej i kao fizičko lice, život je vodio posrćući pod svojom ambicijom da vlada: i crkvom, i državom, i ljudima i narodima. Ta ambicija počivala je na dubokom neslaganju sa novim dobom, sa pravom svih ljudi na život, na slobodu misli i verovanja, sa pravom na sopstveni identitet, bilo rodni, bilo seksualni, bilo nacionalni ili čak verski.

Vođen idejom "istrage poturica", opsednut putem ka "Novom ljetu", Crnoj Gori i Srbiji bez Bošnjaka, bez i samih Crnogoraca, Radović nikada nije krio svoj prezir za druge narode i vere, i više od toga. Muslimane je nazivao "lažnim ljudima, sa lažnom vjerom", pravdajući srebrenički genocid. Ostaće zapamćen kao duhovnik koji je Arkana i njegovu paravojsku na Petrovdan, ni manje ni više, uveo u cetinjski manastir, da ih blagoslovi pre pohoda na Hrvatsku.

Biće zabeleženo i to kako se javno nudio za jataka Radovanu Karadžiću, kako je njegovu majku sveticom proglasio, samo zato što je rodila onog što je "srpske zemlje" "čistio od muslimana", kao čovek koji je javno plakao samo za Miloševićem, a koji je, nad odrom Zorana Đinđića, pred njegovom majkom, ženom i decom, praktično proklinjao ubijenog premijera. Tada nije važilo pravilo "o pokojniku sve najlepše", naprotiv, pred sandukom mučki ubijenog čoveka, pred njegovim najbližima, pred čitavom ožalošćenom zemljom, pravdao je njegove ubice i to nimalo metaforično, već direktno, govoreći kako je premijer završio kao njegovi politički preci, Obrenovići, po mitropolitovom mišljenju, pravedno posečen mačem kojeg se laćao, naslednik politike neprijatelja amfilohijevskog srpstva, koji je pružio ruku Zapadu, umesto da je osakati.

Risto Radović umro je od korone, zbog komplikacija izazvanih njegovim poznim godinama i dubokim višedecenijskim nerazumevanjem higijene života. Mesecima svi mi, kao taoci ove pandemije, brojimo mrtve, koje porodice u poslednjim trenucima borbe za život ne mogu ni da vide, a kamoli da im tela sahrane. Risto Radović je bio izuzet te strašne smrti. Mogao je i imao je sve, svu pažnju i prisustvo svojih, do poslednjeg daha. Sada njegovo moguće još uvek zarazno telo, ne samo da nije higijenski pokopano, nego je ponuđeno na celivanje, na bdenje, pod onim staklenim pokrovom, balsamovano i pripremljeno za idolopoklonstvo.

Ljudi, celivajući ovu mrtvačku vitrinu, jedan za drugim, u stotinama, ponovo stavljaju život običnog čoveka niže od života crkvenog velikaša, bogoslova etničke netrpeljivosti, zaštitnika ubica i krvoloka, propovednika mržnje i smrti za sve koji su drugačiji. Kada je držao liturgiju za upokojenje srpskog parlamenta i Vlade Republike Srbije, baš kao kad je slao kletve na Beograd zbog "smrada sodomije" koju naša vlast silom ne sprečava, kada je, uz pomoć vojske, postavio limenu crkvu na Rumiji, gazeći vekovni ekumenski karakter svetog mesta, kada je vikao da korona ne postoji i da je se ne treba plašiti, on nije radio na polzu svog naroda.

Sada, kada leži u klimatizovanom sanduku, kao da nam se iz groba smeje: radostan što i mrtav uspeva da emanira mržnju, da zastraši slabe i da proizvede kukavičluk, ćutanje i poraz gotovo celokupne naše inteligencije koja se boji da javno kaže kakav je to čovek Risto Radović zaista bio."

Biljana Srbljanović, 1. novembar 2020.

 



Komentari (354)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip Mladenović Filip Mladenović 12:24 03.11.2020

Re: Da.

principessa_etrusca
Filip Mladenović
Ипак сумњам да си толико ограничен да можеш заиста да мислиш да је Амфилохије произвео ратове деведесетих.


Bio je jedan od članova hora ratnih huškača, rame uz rame sa Matijom Bećkovićem!
A kada su svi ratovi izgubljeni, Matija se sada pravi Englez, odnosno Škot, pošto često oblači taj kostim i kapu.

A Amfilohiju su posle toliko poraza preostale samo kletve i proklinjanja!
solo solo 12:30 03.11.2020

Re: Da.

kao što rekoh, Amfilohije je imao i pluseva ali i minusa u svojim javnim nastupima.
pa je tako znao muslimane da nazove lažnim ljudima sa lažnom vjerom.
besjedio je o istazi poturica kao pozitivnom događaju u istoriji Crne Gore, a ne o literarnoj fikciji P.P. Njegoša iz Gorskog Vijenca!?

posebno je bilo indikativno njegovo nerazumjevanje savremenih socijalnih tokova i izrazit animozitet prema LGBT poulaciji.
po meni (sa svom rezervom koju nosi iznošenje suda jednog nevjernika) trebaolo je da ima više takta za te teme, recimo poput Pape Franja, s kojim je gle čuda bio u dobrim odnosima.

ovako ostale su njegove kletve i sintagme poput Parada srama i moralnog smrada i antirotkinje (upućeno Ani Brnabić. al zar nisu to i monahinje?!? ), izjava o poplavama po Evropi kao znaku božje kazne i gnjeva zato što je je autrijska (trnsvestitkska) predstavnica pobjedila na Eurosongu.
jbt, znao sam da đavo sluša Slayer, što je ok, ali činjenica da Bog sluša Eurosong je zatrlo i potonju potencijalnu klicu hrišćanske vjere u meni



Ko se narativa hvata narativ mu se vraća.

Navijači ko navijači.

Pa ko je jači.

Srbljanovićka je samo malo okasnila s' monologom. To je malo pizdinski.
haklberi_tom haklberi_tom 12:44 03.11.2020

Re: Da.

docsumann
principessa_etrusca
Где си ти био, Филипе, када је владика са муфтијом Јусуфспахићем бранио Бајракли џамију од хулигана 2004?



Где си био када је по Косову и Метохији налазио и сахрањивао измасакрирана тела?


kao što rekoh, Amfilohije je imao i pluseva ali i minusa u svojim javnim nastupima.
pa je tako znao muslimane da nazove lažnim ljudima sa lažnom vjerom.
besjedio je o istazi poturica kao pozitivnom događaju u istoriji Crne Gore, a ne o literarnoj fikciji P.P. Njegoša iz Gorskog Vijenca!?

posebno je bilo indikativno njegovo nerazumjevanje savremenih socijalnih tokova i izrazit animozitet prema LGBT poulaciji.
po meni (sa svom rezervom koju nosi iznošenje suda jednog nevjernika) trebaolo je da ima više takta za te teme, recimo poput Pape Franja, s kojim je gle čuda bio u dobrim odnosima.

ovako ostale su njegove kletve i sintagme poput Parada srama i moralnog smrada i antirotkinje (upućeno Ani Brnabić. al zar nisu to i monahinje?!? ), izjava o poplavama po Evropi kao znaku božje kazne i gnjeva zato što je je autrijska (trnasvestitska) predstavnica pobjedila na Eurosongu.
jbt, znao sam da đavo sluša Slayer, što je ok, ali činjenica da Bog sluša Eurosong je zatrlo i potonju potencijalnu klicu hrišćanske vjere u meni

Nahvali ti Amfilohija da ti i Filip pozavidi.
docsumann docsumann 12:56 03.11.2020

Re: Da.

Nahvali ti Amfilohija da ti i Filip pozavidi.


a slagah li što?

il možda nisam slagao, al sam eto izvukao iz konteksta ...

aureus aureus 13:08 03.11.2020

Re: Da.

docsumann
Nahvali ti Amfilohija da ti i Filip pozavidi.


a slagah li što?

Ni meni se nije svidjelo što si ga toliko nahvalio ali sam ti komentar preporučio prije ručka.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:49 03.11.2020

Re: Da.

pa je tako znao muslimane da nazove lažnim ljudima sa lažnom vjerom.

Волела бих да видим где и како је то изречено.

Сваки верник и припадник клера, по природи ствари, мисли да је његова вера права, а да друге то нису. Ниједан муслиман или Јеврејин не мисли, или макар не би требало да мисли да је рецимо хришћанство права вера (да није лажна). У противном, он не би веровао у то у шта верује.

То наравно не значи непоштовање верника и клера других религија, али за сваког верника права вера је само једна, она његова.
posebno je bilo indikativno njegovo nerazumjevanje savremenih socijalnih tokova i izrazit animozitet prema LGBT poulaciji.

Ниједна од три велике религије не одобрава хомосексуалност, већ је сматра грехом, евентуално болешћу. Ипак, осуђујући хомосексуалне пориве и хомосексуалну праксу, православни, колико ми је познато, не осуђују саме хомосексуалце.

Не знам шта је конкретно владика рекао, али ми се чини да је његова могућа осуда ишла у правцу парада, а не ЛГБТ популације.
docsumann docsumann 07:55 04.11.2020

Re: Da.

Волела бих да видим где и како је то изречено.


mislim da je taj izraz upotrebio kada je jednom prilikom govorio o istrazio poturica, koju je naveo kao značajan događaj iz istorije Crne Gore, bez kojeg ne bi bilo pravoslavlja na njuenim prostorima.

haklberi_tom haklberi_tom 08:38 04.11.2020

Re: Da.

docsumann
Волела бих да видим где и како је то изречено.


mislim da je taj izraz upotrebio kada je jednom prilikom govorio o istrazio poturica, koju je naveo kao značajan događaj iz istorije Crne Gore, bez kojeg ne bi bilo pravoslavlja na njuenim prostorima.


Šta znači to poturica?
docsumann docsumann 08:47 04.11.2020

Re: Da.

haklberi_tom
docsumann
Волела бих да видим где и како је то изречено.


mislim da je taj izraz upotrebio kada je jednom prilikom govorio o istrazio poturica, koju je naveo kao značajan događaj iz istorije Crne Gore, bez kojeg ne bi bilo pravoslavlja na njuenim prostorima.


Šta znači to poturica?


to ti je iz one narodne - Što me majko ne poturi đe nikšićko pivo curi

predatortz predatortz 08:48 04.11.2020

Re: Da.

Što me majko ne poturi đe nikšićko pivo curi



Черевићан Черевићан 13:11 03.11.2020

obeležje nas

ćutanje i poraz gotovo celokupne naše inteligencije koja se boji da javno kaže kakav je to čovek bio

за суд о Покојном ...........потребно је време
понети тренутком ....емоције врве,
тек кад застор времена наткрили садање
решета будућих сумње ће да смрве
predatortz predatortz 13:24 03.11.2020

Re: obeležje nas

за суд о Покојном ...........потребно је време


I to je to!
Mr Čer
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:25 03.11.2020

Re: obeležje nas

Владислав Петковић Дис: Наши дани (1910.)

Развило се црно време опадања,
Набујао шљам и разврат и пороци,
Подиг’о се трули задах пропадања,
Умрли су сви хероји и пророци.
Развило се црно време опадања.

Прогледале све јазбине и канали,
На високо подигли се сутерени,
Сви подмукли, сви проклети и сви мали
Постали су данас наши суверени.
Прогледале све јазбине и канали.

Покрадени сви храмови и ћивоти,
Исмејане све врлине и поштење,
Понижени сви гробови и животи,
Упрљано и опело и крштење.
Покрадени сви храмови и ћивоти.

Закована петвековна звона буне,
Побегао дух јединства и бог рата;
Обесимо све празнике и трибуне,
Гојимо се од грехова и од блата.
Закована петвековна звона буне.

Од пандура створили смо великаше,
Достојанства поделише идиоти,
Лопови нам израђују богаташе
Мрачне душе назваше се патриоти.
Од пандура створили смо великаше.

Своју мудрост расточисмо на изборе,
Своју храброст на подвале и обеде,
Будућности затровасмо све изворе,
А поразе прогласисмо за победе.
Своју мудрост расточисмо на изборе.

Место светле историје и гробова
Васкрсли смо све пигмеје и репове;
Од несрећне браће наше, од робова,
Затворисмо своје очи и џепове.
Место светле историје и гробова

Остала нам још прашина на хартији
К’о једина успомена на џинове;
Сад сву славу пронађосмо у партији,
Пир поруге дохватио све синове.
Остала нам још прашина на хартији.

Под срамотом живи наше поколење,
Не чују се ни протести ни јауци;
Под срамотом живи наше јавно мнење,
Нараштаји, који сишу к’о пауци.
Под срамотом живи наше поколење.

Помрчина притиснула наше дане,
Не види се јадна наша земља худа;
Ал’ кад пожар подухвати на све стране,
Куда ћемо од светлости и од суда!
Помрчина притиснула наше дане.

shmoo shmoo 18:32 03.11.2020

Re: obeležje nas

Filip Mladenović


Владислав Петковић Дис: Наши дани (1910.)








Да ли је ово Ваш коментар Србљановићкиног текста?

Ако јесте, слажем се са Вама.

Њен текст заслужује баш овакав коментар.

Потпуно сте у праву.





not2old2rock not2old2rock 18:44 03.11.2020

Re: obeležje nas

Filip Mladenović
Владислав Петковић Дис: Наши дани (1910.)




Дис је био родољуб, прешао је преко Албаније, са Симом Пандуровићем, којег је "народна Власт" затворила међу првима, био је велики пријатељ...'

Један "високи функционер" дошао је у обилазак сремскомитровачке казнионице:
-Симо Пандуровић, ти беше онај песник?
- Јесам.
- А, откад си овде?
- Од ослобођења.
Зашто ТИ цитираш Диса, а све си супротно?



Filip Mladenović Filip Mladenović 18:57 03.11.2020

Re: obeležje nas

not2old2rock
Filip Mladenović
Владислав Петковић Дис: Наши дани (1910.)




Дис је био родољуб, прешао је преко Албаније, са Симом Пандуровићем, којег је "народна Власт" затворила међу првима, био је велики пријатељ...'

Један "високи функционер" дошао је у обилазак сремскомитровачке казнионице:
-Симо Пандуровић, ти беше онај песник?
- Јесам.
- А, откад си овде?
- Од ослобођења.
Зашто ТИ цитираш Диса, а све си супротно?





Pa zato što se ova naša Stradija nije mnogo promenila od te Disove pesme 1910. do danas, 2020.

110 godina gacanja po blatu vodjopoklonstva, ličnih režima, autokrata, korumpiranih politikanstskih garnitura, bezočnih sveštenika, alavih ratnih profitera....
freehand freehand 19:00 03.11.2020

Re: obeležje nas

110 godina gacanja po blatu vodjopoklonstva, ličnih režima, autokrata, korumpiranih politikanstskih garnitura, bezočnih sveštenika, alavih ratnih profitera....


Pa si našao da kao relevantno citiraš bulažnjenje jedne političke frljoke lagodno smeštene u anusu aktuelnog vođe?
not2old2rock not2old2rock 19:14 03.11.2020

Re: obeležje nas

Filip Mladenović
not2old2rock
Filip Mladenović
Владислав Петковић Дис: Наши дани (1910.)




Дис је био родољуб, прешао је преко Албаније, са Симом Пандуровићем, којег је "народна Власт" затворила међу првима, био је велики пријатељ...'

Један "високи функционер" дошао је у обилазак сремскомитровачке казнионице:
-Симо Пандуровић, ти беше онај песник?
- Јесам.
- А, откад си овде?
- Од ослобођења.
Зашто ТИ цитираш Диса, а све си супротно?





Pa zato što se ova naša Stradija nije mnogo promenila od te Disove pesme 1910. do danas, 2020.

110 godina gacanja po blatu vodjopoklonstva, ličnih režima, autokrata, korumpiranih politikanstskih garnitura, bezočnih sveštenika, alavih ratnih profitera....

Е, па, не поправља се ниједна Страдија пљувањем по јунацима...

Filip Mladenović Filip Mladenović 19:46 03.11.2020

Re: obeležje nas

not2old2rock
Filip Mladenović
not2old2rock
Filip Mladenović
Владислав Петковић Дис: Наши дани (1910.)




Дис је био родољуб, прешао је преко Албаније, са Симом Пандуровићем, којег је "народна Власт" затворила међу првима, био је велики пријатељ...'

Један "високи функционер" дошао је у обилазак сремскомитровачке казнионице:
-Симо Пандуровић, ти беше онај песник?
- Јесам.
- А, откад си овде?
- Од ослобођења.
Зашто ТИ цитираш Диса, а све си супротно?





Pa zato što se ova naša Stradija nije mnogo promenila od te Disove pesme 1910. do danas, 2020.

110 godina gacanja po blatu vodjopoklonstva, ličnih režima, autokrata, korumpiranih politikanstskih garnitura, bezočnih sveštenika, alavih ratnih profitera....

Е, па, не поправља се ниједна Страдија пљувањем по јунацима...



Stradija je upravo zato Stradija što je većina junaka pobegla trbuhom za duhom u normalne, razvijene države Evrope i sveta!


Junaci drže do sebe, neće više da se bakću kako sa pilićarima, tako i sa onima koji imaju pileće pamćenje!
not2old2rock not2old2rock 21:26 03.11.2020

Re: obeležje nas

Filip Mladenović
not2old2rock
Filip Mladenović
not2old2rock
Filip Mladenović
Владислав Петковић Дис: Наши дани (1910.)




Дис је био родољуб, прешао је преко Албаније, са Симом Пандуровићем, којег је "народна Власт" затворила међу првима, био је велики пријатељ...'

Један "високи функционер" дошао је у обилазак сремскомитровачке казнионице:
-Симо Пандуровић, ти беше онај песник?
- Јесам.
- А, откад си овде?
- Од ослобођења.
Зашто ТИ цитираш Диса, а све си супротно?





Pa zato što se ova naša Stradija nije mnogo promenila od te Disove pesme 1910. do danas, 2020.

110 godina gacanja po blatu vodjopoklonstva, ličnih režima, autokrata, korumpiranih politikanstskih garnitura, bezočnih sveštenika, alavih ratnih profitera....

Е, па, не поправља се ниједна Страдија пљувањем по јунацима...



Stradija je upravo zato Stradija što je većina junaka pobegla trbuhom za duhom u normalne, razvijene države Evrope i sveta!


Junaci drže do sebe, neće više da se bakću kako sa pilićarima, tako i sa onima koji imaju pileće pamćenje!


У Страдији Домановић говори о себичлуку и полтронству, зар толико не знаш?
А јунака има и биће их, ако им ситне душе не утуцају јајца

magnus magnus 06:53 04.11.2020

Re: obeležje nas

Stradija je upravo zato Stradija što je većina junaka pobegla trbuhom za duhom u normalne, razvijene države Evrope i sveta!
Filipe ,ali te države su uvijek bile kapitalističke, neke monarhije, većina sa vjeronaukom u školi i velikim utjecajem crkve (crkava) u javnom životu- dakle sve suprotno od tvojih ideala. manje više pobjegli od posledica brozovih vrijednosti i njihovih posljedica
Filip Mladenović Filip Mladenović 08:49 04.11.2020

Re: obeležje nas

magnus
Stradija je upravo zato Stradija što je većina junaka pobegla trbuhom za duhom u normalne, razvijene države Evrope i sveta!
Filipe ,ali te države su uvijek bile kapitalističke, neke monarhije, većina sa vjeronaukom u školi i velikim utjecajem crkve (crkava) u javnom životu- dakle sve suprotno od tvojih ideala. manje više pobjegli od posledica brozovih vrijednosti i njihovih posljedica


Broz je umro pre 40 /četrdeset/ godina.

A ja govorim i pišem o protekle 3 /tri/ decenije pljačke, ratnih zločina i poniženja gradjanstva.

A što se crkve na Zapadu tiče, ona je već kompromitivana pedofilijom i korupcijom, tako da su Vaše tvrdnje neosnovane. Pogledajte samo šta se dešava u Poljskoj ovih dana!
predatortz predatortz 08:51 04.11.2020

Re: obeležje nas

A ja govorim i pišem o protekle 3 /tri/ decenije pljačke, ratnih zločina i poniženja gradjanstva.


Zašto tri decenije?
Zar 2. Jugoslavija nije nastala na zločinima, pljački, gušenju građanske klase, uskraćivanju sloboda, prava na izbore, na dogmatizmu i teroru?

Kako jedno može biti zločin, a drugo ne?

bene_geserit bene_geserit 10:18 04.11.2020

Re: obeležje nas

Pogledajte samo šta se dešava u Poljskoj ovih dana!

Dešava se da je neko konačno digao glas za bebe, da ih ne ubijaju više.
Dokle više prava kučića, mačića, majmuna a prava beba ne postoje.
U SAD se godišnje uradi oko 8000 abortusa u trećem trimestru (u većini slučajeva izvuku živu bebu i onda je ubiju i ako su šanse bebe da preživi već jako visoke) od čega preko 80% bez medicinskog razloga (osim ako u njega ne računamo buduća majka "odlepila" ).
haklberi_tom haklberi_tom 10:29 04.11.2020

Re: obeležje nas

Filip Mladenović
magnus
Stradija je upravo zato Stradija što je većina junaka pobegla trbuhom za duhom u normalne, razvijene države Evrope i sveta!
Filipe ,ali te države su uvijek bile kapitalističke, neke monarhije, većina sa vjeronaukom u školi i velikim utjecajem crkve (crkava) u javnom životu- dakle sve suprotno od tvojih ideala. manje više pobjegli od posledica brozovih vrijednosti i njihovih posljedica


Broz je umro pre 40 /četrdeset/ godina.

A ja govorim i pišem o protekle 3 /tri/ decenije pljačke, ratnih zločina i poniženja gradjanstva.
...

Nije umro!
magnus magnus 18:25 03.11.2020

urednik "Beogradskih Novina"

Ako ikada Danas ili neko udruženje novinara "sekularni novinari nezavisni od srpskog nacionalizma" bude dodjeljivalo nagradu " Juraj Nestor Oršić",nazvanu po nekadašnjem uredniku "Beogradskih Novina" koji se baš kao i gospođica Srbljanović i gospodičić Filipović znao obračunati sa svim nazadnjaštvom srpske crkve i nacije , gospođica Srbljanović bi trebala biti prvi Laureat.A ni filip ne bi trebo "falit".
freehand freehand 18:30 03.11.2020

Re: urednik "Beogradskih Novina"

magnus
Ako ikada Danas ili neko udruženje novinara "sekularni novinari nezavisni od srpskog nacionalizma" bude dodjeljivalo nagradu " Juraj Nestor Oršić",nazvanu po nekadašnjem uredniku "Beogradskih Novina" koji se baš kao i gospođica Srbljanović i gospodičić Filipović znao obračunati sa svim nazadnjaštvom srpske crkve i nacije , gospođica Srbljanović bi trebala biti prvi Laureat.A ni filip ne bi trebo "falit".

Ko je "gospodičić Filipović"?

Inače, medije za razliku od propagandnih fašističkih splačina razlikuještako što nude fakte, pod jedan, i što u njimamožeš pročitati različita viđenja. U Danasu imaš i jedno i drugo.
Inače, mrtvi mitropolit naknadno je promenio mišljenje o vučiću, to možeš pročitati u svim medijima kojima su srpstvo, pravoslavlje i Vučić na srcu. "Danas", naravno, to nije objavio.
freehand freehand 23:47 03.11.2020

Re: urednik "Beogradskih Novina"

a nema u danasu ništa što nije "ađenda"
Možda, ne znam šta je ađenda. Ali nema laži u vestima. Komentar je stav stava i opredeljenja.
not2old2rock not2old2rock 20:23 03.11.2020

Свак је рођен за по једном мријети


Ђорђе Вукадиновић: Светиње је одбранио. Грешке исправио. Зло победио. Слободу дочекао – и не само дочекао, него јој и најдиректније допринео

http://www.nspm.rs/kolumne-djordja-vukadinovica/mrgodni-prorok-velikog-srca.html
docsumann docsumann 20:55 03.11.2020

Re: Свак је рођен за по једном мријети

Ђорђе Вукадиновић: Светиње је одбранио. Грешке исправио. Зло победио. Слободу дочекао – и не само дочекао, него јој и најдиректније допринео


nesporno da je i to Amfilohije.
not2old2rock not2old2rock 21:55 03.11.2020

Re: Свак је рођен за по једном мријети

Ти ипак ниси Анђелка...
crossover crossover 22:00 03.11.2020

Re: Свак је рођен за по једном мријети

not2old2rock

Ђорђе Вукадиновић: Светиње је одбранио. Грешке исправио. Зло победио. Слободу дочекао – и не само дочекао, него јој и најдиректније допринео

http://www.nspm.rs/kolumne-djordja-vukadinovica/mrgodni-prorok-velikog-srca.html


Одличан Вукадиновићев текст.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:53 03.11.2020

Нека је вечна слава владици

.
haklberi_tom haklberi_tom 07:44 04.11.2020

Re: Нека је вечна слава владици

vrabac_onaj
.

Slava mu!
Filip Mladenović Filip Mladenović 08:52 04.11.2020

Re: Нека је вечна слава владици

Slava i večno sećanje žrtvama Draže Mihailovića, koga je Amfilohije Radović blagosiljao.

Slava i večno sećanje žrtvama zločinačkog režima Slobodana Miloševića, koga je Amfilohije Radović takodje blagosiljao!
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:12 04.11.2020

Најлепше у Паризу и најружније на блогу

Када је Матија Бећковић у свом некрологу споменуо да је "оно шта је најлепше видео у Паризу - Амфилохије", он није био оригиналан. За вас, цењени публикуме , имам два питања. Кога је Матија парафразирао? И шта је нешто најружније што сте икада видели на овом блогу?
За сада ћу одговорити само на друго питање.
Нешто најружније шта сам видео на овом блогу, за ових десетак година, управо је овај текст Биљане Србљановић који је пренео Филип Младеновић.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:42 04.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

vlad_aleksh
Када је Матија Бећковић у свом некрологу споменуо да је "оно шта је најлепше видео у Паризу - Амфилохије", он није био оригиналан. За вас, цењени публикуме , имам два питања. Кога је Матија парафразирао? И шта је нешто најружније што сте икада видели на овом блогу?
За сада ћу одговорити само на друго питање.
Нешто најружније шта сам видео на овом блогу, за ових десетак година, управо је овај текст Биљане Србљановић који је пренео Филип Младеновић.


Pa nije krivo ogledalo što pokazuje nečiju ružnoću!

U tekstu je nabrojano više ružnih postupaka i govora Amfilohija Radovića, u čemu nije bilo ni ljudskog ni hrišćanskog.

I sada se paradoksalnom zamenom teza, krive (i ruže) autorka teksta i onaj koji je taj tekst preneo, a ne ono nabrojano u tekstu!?

Mućni glavom!
haklberi_tom haklberi_tom 10:30 04.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

vlad_aleksh
Када је Матија Бећковић у свом некрологу споменуо да је "оно шта је најлепше видео у Паризу - Амфилохије", он није био оригиналан. За вас, цењени публикуме , имам два питања. Кога је Матија парафразирао? И шта је нешто најружније што сте икада видели на овом блогу?
За сада ћу одговорити само на друго питање.
Нешто најружније шта сам видео на овом блогу, за ових десетак година, управо је овај текст Биљане Србљановић који је пренео Филип Младеновић.

Smeće!
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:38 04.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

Najružnije na ovom blogu je to što se koriste uvrede, a ne argumenti, zamene teza umesto rasprave o temi, jalova podmetanja na račun autora umesto razmene misli, tj. dijaloga o tekstu - sadržaju bloga.
haklberi_tom haklberi_tom 10:46 04.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

Filip Mladenović
Najružnije na ovom blogu je to što se koriste uvrede, a ne argumenti, zamene teza umesto rasprave o temi, jalova podmetanja na račun autora umesto razmene misli, tj. dijaloga o tekstu - sadržaju bloga.

U pravu si!
Evo da i ja doprinesem raspravi o temi - smatranjem da je tekst najobičnije smeće.
g.radicevic g.radicevic 10:57 04.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

Najružnije na ovom blogu je to što se koriste uvrede, a ne argumenti, zamene teza umesto rasprave o temi, jalova podmetanja na račun autora umesto razmene misli, tj. dijaloga o tekstu - sadržaju bloga.


dobro, u pravu si
a kako ja da razmenim misli sa autorkom teksta ???
može neki user manual npr




Filip Mladenović Filip Mladenović 11:13 04.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

haklberi_tom
Filip Mladenović
Najružnije na ovom blogu je to što se koriste uvrede, a ne argumenti, zamene teza umesto rasprave o temi, jalova podmetanja na račun autora umesto razmene misli, tj. dijaloga o tekstu - sadržaju bloga.

U pravu si!
Evo da i ja doprinesem raspravi o temi - smatranjem da je tekst najobičnije smeće.


Kao bloger tvrdim da je ono što je radio i govorio Amfilohije Radović, a što je sadržaj teksta, neljudski i antihrišćanski.

Hajde da vodimo dijalog o tome, a ne o atributima i etiketama teksta.
predatortz predatortz 11:17 04.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

Kao bloger tvrdim da je ono što je radio i govorio Amfilohije Radović, a što je sadržaj teksta, neljudski i antihrišćanski.


Mnoge stvari koje je govorila autorka teksta koji si preneo su i neljudske, i antihrišćanske, i prostačke.
A sećamo je se i iz nekih drugih faza, kada je pričala sasvim suprotne priče od ove.
Ima nas koji smo čitali "Poglede" i njene rane radove.

No, tebi je dobar svako ko će da opljuje SCP, vladike, pa i pokojnika koji se još ni ohladio nije.

To govori o tebi.
Loš si čovek, Filipe Mladenoviću.
Loš i predvidiv u svojoj mržnji.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:47 04.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

predatortz
Kao bloger tvrdim da je ono što je radio i govorio Amfilohije Radović, a što je sadržaj teksta, neljudski i antihrišćanski.


Mnoge stvari koje je govorila autorka teksta koji si preneo su i neljudske, i antihrišćanske, i prostačke.
A sećamo je se i iz nekih drugih faza, kada je pričala sasvim suprotne priče od ove.
Ima nas koji smo čitali "Poglede" i njene rane radove.

No, tebi je dobar svako ko će da opljuje SCP, vladike, pa i pokojnika koji se još ni ohladio nije.

To govori o tebi.
Loš si čovek, Filipe Mladenoviću.
Loš i predvidiv u svojoj mržnji.


Opet isto!

Manite se autorke i moje malenkosti.

Hajde da vodimo dijalog o temi bloga!
predatortz predatortz 11:53 04.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

Filip Mladenović
predatortz
Kao bloger tvrdim da je ono što je radio i govorio Amfilohije Radović, a što je sadržaj teksta, neljudski i antihrišćanski.


Mnoge stvari koje je govorila autorka teksta koji si preneo su i neljudske, i antihrišćanske, i prostačke.
A sećamo je se i iz nekih drugih faza, kada je pričala sasvim suprotne priče od ove.
Ima nas koji smo čitali "Poglede" i njene rane radove.

No, tebi je dobar svako ko će da opljuje SCP, vladike, pa i pokojnika koji se još ni ohladio nije.

To govori o tebi.
Loš si čovek, Filipe Mladenoviću.
Loš i predvidiv u svojoj mržnji.


Opet isto!

Manite se autorke i moje malenkosti.

Hajde da vodimo dijalog o temi bloga!


Rado, kad se blogerka BS oglasi, postavi svoj tekst i otvori ga za kritike.

Šta ja ima sa tobom da pričam o tekstu BS, koja ovde može da se oglasi ali neće da priča sa nama?

Da li si ti tekst blogerke BS ovde postavio uz njenu saglasnost?
Da li ti zastupaš njene stavove na ovom mestu?
haklberi_tom haklberi_tom 11:58 04.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

Filip Mladenović
predatortz
Kao bloger tvrdim da je ono što je radio i govorio Amfilohije Radović, a što je sadržaj teksta, neljudski i antihrišćanski.


Mnoge stvari koje je govorila autorka teksta koji si preneo su i neljudske, i antihrišćanske, i prostačke.
A sećamo je se i iz nekih drugih faza, kada je pričala sasvim suprotne priče od ove.
Ima nas koji smo čitali "Poglede" i njene rane radove.

No, tebi je dobar svako ko će da opljuje SCP, vladike, pa i pokojnika koji se još ni ohladio nije.

To govori o tebi.
Loš si čovek, Filipe Mladenoviću.
Loš i predvidiv u svojoj mržnji.


Opet isto!

Manite se autorke i moje malenkosti.

Hajde da vodimo dijalog o temi bloga!

Evo, dijaloški, ja smatram da je tekst smeće.
Ajde sada ti.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:57 04.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

haklberi_tom
Filip Mladenović
predatortz
Kao bloger tvrdim da je ono što je radio i govorio Amfilohije Radović, a što je sadržaj teksta, neljudski i antihrišćanski.


Mnoge stvari koje je govorila autorka teksta koji si preneo su i neljudske, i antihrišćanske, i prostačke.
A sećamo je se i iz nekih drugih faza, kada je pričala sasvim suprotne priče od ove.
Ima nas koji smo čitali "Poglede" i njene rane radove.

No, tebi je dobar svako ko će da opljuje SCP, vladike, pa i pokojnika koji se još ni ohladio nije.

To govori o tebi.
Loš si čovek, Filipe Mladenoviću.
Loš i predvidiv u svojoj mržnji.


Opet isto!

Manite se autorke i moje malenkosti.

Hajde da vodimo dijalog o temi bloga!

Evo, dijaloški, ja smatram da je tekst smeće.
Ajde sada ti.


Tekst nije smeće, zato što navodi porazne činjenice o neljudskim, antihrišćanskim postupcima i govorima Amfilohija Radovića.
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:23 06.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

vlad_aleksh
Када је Матија Бећковић у свом некрологу споменуо да је "оно шта је најлепше видео у Паризу - Амфилохије", он није био оригиналан. За вас, цењени публикуме , имам два питања. Кога је Матија парафразирао? И шта је нешто најружније што сте икада видели на овом блогу?
За сада ћу одговорити само на друго питање.
Нешто најружније шта сам видео на овом блогу, за ових десетак година, управо је овај текст Биљане Србљановић који је пренео Филип Младеновић.


Будући да је прошло доста времена, а нисте одговорили на прво питање, бићу принуђен да ја лично одговорим. Матија Бећковић је парафразирао Љубомира Ненадовића. Наиме, у књижевном делу "Писма из Италије", Ненадовић вели да је "оно шта је најлепше видео у Италији - Његош".
Који Његош? Како који Његош? То је онај Његош који је написао Горски Вијенац.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:21 06.11.2020

Re: Најлепше у Паризу и најружније на блогу

Мислим да већина блогера ипак зна “Писма из Италије”, макар као школску лектиру.

Иначе, та парафраза у еулогији владици је леп наклон и Његошу, и Ненадовићима, посебно јер је сам Матија Бећковић одрастао у Ваљеву.
angie01 angie01 11:43 04.11.2020

,

principessa_etrusca principessa_etrusca 07:32 05.11.2020

За Филипа

U tekstu je nabrojano više ružnih postupaka i govora Amfilohija Radovića, u čemu nije bilo ni ljudskog ni hrišćanskog.


Kao bloger tvrdim da je ono što je radio i govorio Amfilohije Radović, a što je sadržaj teksta, neljudski i antihrišćanski.


Пошто се Филип, сада већ из блога у блог, представља као арбитар људскости и хришћанског говора и поступања, молила бих да прокоментарише следећи текст:

ЦРНОГОРСКА ГОЛГОТА: Свештенике бацали у јаме!,

који се односи на комунистичка убиства свештеника у ЦГ од 1941-45, када су, од 200 свештеника убијена сто осамдесет двојица (182).

Амфилохијевом претходнику, митрополиту Јоаникију, убијеном 15. маја 1945. по наредби генерала Пека Дапчевића, не зна се гроб.

Којим моралом су мотивисана и оправдана та убиства?

ЕДИТ: Владика Јоаникије Липовац је мучен и убијен 18. јуна, не 15. маја 1945.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:43 05.11.2020

Re: За Филипа

principessa_etrusca
U tekstu je nabrojano više ružnih postupaka i govora Amfilohija Radovića, u čemu nije bilo ni ljudskog ni hrišćanskog.


Kao bloger tvrdim da je ono što je radio i govorio Amfilohije Radović, a što je sadržaj teksta, neljudski i antihrišćanski.


Пошто се Филип, сада већ из блога у блог, представља као арбитар људскости и хришћанског говора и поступања, молила бих да прокоментарише следећи текст:

ЦРНОГОРСКА ГОЛГОТА: Свештенике бацали у јаме!,

који се односи на комунистичка убиства свештеника у ЦГ од 1941-45, када су, од 200 свештеника убијена сто осамдесет двојица (182).

Амфилохијевом претходнику, митрополиту Јоаникију, убијеном 15. маја 1945. по наредби генерала Пека Дапчевића, не зна се гроб.

Којим моралом су мотивисана и оправдана та убиства?


U pitanju je isti motiv i identičan nemoral kao i u slučaju blagosiljanja ratnih zločinaca Slobodana Miloševića, Vojislava Šešelja, Radovana Karadžića, Ratka Mladića, Željka Ražnatovića...: neljudski i antihrišćanski!
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:09 05.11.2020

Re: За Филипа

Перфидно избегаваш одговор, док у свакој прилици величаш покрет чији су припадници извршили те злочине, што рече Матија, "у јединој земљи на свету у којој има "антифашистичких", а нема фашистичких јама".
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:02 05.11.2020

Re: За Филипа

Pa nisu svi pripadnici antifašističkog, partizanskog pokreta, podržanog i moralno i materijalno od saveznika bili - komunisti.

Niti su svi komunisti činili ratne zločine tokom i po okončanju II svetskog rata!

Narodno-oslobodilački pokret je bio na pobedničkoj, antifašističkoj strani istorije, dok su četnici, ustaše i ostali kolaboracionisti na gubitničkoj, fašističkoj strani.

To nije mogao da ospori niti da promeni ni Amfilohije Radović, ma koliko blagosiljao osudjenog ratnog zločinca Dražu Mihailovića.
haklberi_tom haklberi_tom 11:34 05.11.2020

Re: За Филипа

Filip Mladenović
Pa nisu svi pripadnici antifašističkog, partizanskog pokreta, podržanog i moralno i materijalno od saveznika bili - komunisti.

Niti su svi komunisti činili ratne zločine tokom i po okončanju II svetskog rata!

Narodno-oslobodilački pokret je bio na pobedničkoj, antifašističkoj strani istorije, dok su četnici, ustaše i ostali kolaboracionisti na gubitničkoj, fašističkoj strani.

To nije mogao da ospori niti da promeni ni Amfilohije Radović, ma koliko blagosiljao osudjenog ratnog zločinca Dražu Mihailovića.

Zašto izjednačavaš ustaše i četnike?!
Time abolirajući ustaško zlo, najkrvoločnije zlo ikada.
Sa ustašama mogu u isti lonac da se trpaju samo Švabe.
predatortz predatortz 12:16 05.11.2020

Re: За Филипа

Pa nisu svi pripadnici antifašističkog, partizanskog pokreta, podržanog i moralno i materijalno od saveznika bili - komunisti.

Niti su svi komunisti činili ratne zločine tokom i po okončanju II svetskog rata!

Narodno-oslobodilački pokret je bio na pobedničkoj, antifašističkoj strani istorije, dok su četnici, ustaše i ostali kolaboracionisti na gubitničkoj, fašističkoj strani.


Pišeš teške gluposti.

Prvo, nisu ni svi četnici činili ratne zločine.

Drugo, najvažnije, samo komunisti i niko više, četnicima negiraju antifašizam.

principessa_etrusca principessa_etrusca 12:38 05.11.2020

Re: За Филипа

Filip Mladenović
Pa nisu svi pripadnici antifašističkog, partizanskog pokreta, podržanog i moralno i materijalno od saveznika bili - komunisti.

Niti su svi komunisti činili ratne zločine tokom i po okončanju II svetskog rata!

Narodno-oslobodilački pokret je bio na pobedničkoj, antifašističkoj strani istorije, dok su četnici, ustaše i ostali kolaboracionisti na gubitničkoj, fašističkoj strani.

To nije mogao da ospori niti da promeni ni Amfilohije Radović, ma koliko blagosiljao osudjenog ratnog zločinca Dražu Mihailovića.


Не причамо о свим партизанима и свим комунистима, већ овде поименце о Пеку Дапчевићу, члану КПЈ од 1933, шпанском борцу, команданту Прве пролетерске итд, значи једној од најистакнутијих личности партизанског покрета.

(А можемо и о двојици мојих некадашњих финих комшија, једном генералу чија су браћа, такође генерали ЈНА, убили рођеног оца и другом, познатијем, који је био командант озлоглашеног послератног логора.)

Дража Михаиловић је био осуђен на монтираном процесу 1946, та пресуда је ПОНИШТЕНА и он рехабилитован. Ти се не држиш чињеница када се позиваш на неважећу/ништавну пресуду.
predatortz predatortz 12:41 05.11.2020

Re: За Филипа

Дража Михаиловић је био осуђен на монтираном процесу 1946, та пресуда је ПОНИШТЕНА и он рехабилитован. Ти се не држиш чињеница када се позиваш на неважећу/ништавну пресуду.


Ma,i to je nebitno.

Činjenica je da je slobodan i demokratski svet Dražu uvek smatrao za antifašistu.

principessa_etrusca principessa_etrusca 12:45 05.11.2020

Re: За Филипа

Ma,i to je nebitno.

Činjenica je da je slobodan i demokratski svet Dražu uvek smatrao za antifašistu.

Наравно.
Али пошто Филип каже “осуђени ратни злочинац”, указујем на фалсификовање истине, т.ј. игнорисања чињенице да је пресуда поништена.
haklberi_tom haklberi_tom 12:53 05.11.2020

Re: За Филипа

principessa_etrusca
Ma,i to je nebitno.

Činjenica je da je slobodan i demokratski svet Dražu uvek smatrao za antifašistu.

Наравно.
Али пошто Филип каже “осуђени ратни злочинац”, указујем на фалсификовање истине, т.ј. игнорисања чињенице да је пресуда поништена.

Ma!
Oni se drže zakona kao pijan plota.
Tako rekao njihov šef CeKaja, 3-truki narodni heroj, te usput doživotni predsednik države i doživotni vrhovni komandant.
Jebe se njima za zakone.
predatortz predatortz 12:55 05.11.2020

Re: За Филипа

principessa_etrusca
Ma,i to je nebitno.

Činjenica je da je slobodan i demokratski svet Dražu uvek smatrao za antifašistu.

Наравно.
Али пошто Филип каже “осуђени ратни злочинац”, указујем на фалсификовање истине, т.ј. игнорисања чињенице да је пресуда поништена.


Nekako, čoveku koji toliko voli da se poziva na presude sudova, nikako da se omakne da kaže kako je Tito bio osuđivani terorista. Po zakonu, na osnovu validnih dokaza.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:21 05.11.2020

Re: За Филипа

Da li su ustaše i četnici ZAJEDNO BEŽALI pred antifašistima?

Da li su se ustaše i četnici, kao i ostali kvislinzi, ZAJEDNO predali savezničkim snagama Velike Britanije i SAD?

Da li su ih savezničke, pobedničke, antifašističke snage ZAJEDNO isporučili atifašističkom borcima NOP-a, i tu akciju nazvali "čišćenje palube"?

I najzad, zar kralj Petar II Karadjordjević još septembra 1944, dakle 9 meseci pre kraja II svetskog rata, nije pozvao sve pripadnike JVuO koji nisu počinili ratne zločine da se stave pod komandu Maršala Tita?

Dokle, bre te pogane revizije istorije, tog bezočnog falsifikovanja istorijskih činjenica!?
predatortz predatortz 13:38 05.11.2020

Re: За Филипа

Da li su ustaše i četnici ZAJEDNO BEŽALI pred antifašistima?


Pred komunistima nisu bežali samo kvislinzi. Bežalo je mnogo nevinih, slobodoumnih, patriota.










Saveznička odlikovanja"kvislingu":

Француски Ратни крст, доделио генерал Шарл де Гол, 2. фебруара 1943.
Пољски орден за Војничке врлине (пољ. Virtuti Militari), доделио генерал Владислав Сикорски, 14. јуна 1943.
Америчка Легија заслуга првог степена, постхумно доделио председник Хари Труман 29. марта 1948.


itd, itd...




haklberi_tom haklberi_tom 14:40 05.11.2020

Re: За Филипа

Filip Mladenović
Da li su ustaše i četnici ZAJEDNO BEŽALI pred antifašistima?

Da li su se ustaše i četnici, kao i ostali kvislinzi, ZAJEDNO predali savezničkim snagama Velike Britanije i SAD?

Da li su ih savezničke, pobedničke, antifašističke snage ZAJEDNO isporučili atifašističkom borcima NOP-a, i tu akciju nazvali "čišćenje palube"?

I najzad, zar kralj Petar II Karadjordjević još septembra 1944, dakle 9 meseci pre kraja II svetskog rata, nije pozvao sve pripadnike JVuO koji nisu počinili ratne zločine da se stave pod komandu Maršala Tita?

Dokle, bre te pogane revizije istorije, tog bezočnog falsifikovanja istorijskih činjenica!?

Da li si ti lud?
Zašto izjednačavaš četnike sa ustašama i tako aboliraš ustaše - koji su najveće zlo koje može da se zamisli?
I koje može da se poredi samo sa Švabama?
Ako nisi lud, onda si glup.
Ako nisi lud ili glup, onda mora da te neko plaća.
A taj je onda luđi i gluplji od tebe.
Te primer --- ja nisam četnik, ali bih od takvih ludaka zadojenim komunizmom, kao što si ti, bežao zajedno sa bilo kime.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:41 05.11.2020

Re: За Филипа

Deo tih nevinih, slobodoumni patriota povinovao se naredbi kralja Petra II od 12. septembra 1944. i priključio se antifašističkim, partizanskim jedinicama u borbama za oslobodjenje otadžbine od fašističkog okupatora i kvislinga.

Deo, medjutim, nije i bežao je zajedno sa ustašama, domobranima i ostalim kvislinškim jedinicama prema Italiji i Austriji, u nameri da se preda savezničkim snagama SAD i Velike Britanije.

Medjutim, ta ista Amerika koja je odlikovala Dražu, predala je sve kvislinške snage, uključujući i četnike i ljotićevce, antifašističkim snagama pod komandom Maršala Tita!
not2old2rock not2old2rock 14:42 05.11.2020

Re: За Филипа

Filip Mladenović
Da li su ustaše i četnici ZAJEDNO BEŽALI pred antifašistima?

Da li su se ustaše i četnici, kao i ostali kvislinzi, ZAJEDNO predali savezničkim snagama Velike Britanije i SAD?

Da li su ih savezničke, pobedničke, antifašističke snage ZAJEDNO isporučili atifašističkom borcima NOP-a, i tu akciju nazvali "čišćenje palube"?

I najzad, zar kralj Petar II Karadjordjević još septembra 1944, dakle 9 meseci pre kraja II svetskog rata, nije pozvao sve pripadnike JVuO koji nisu počinili ratne zločine da se stave pod komandu Maršala Tita?

Dokle, bre te pogane revizije istorije, tog bezočnog falsifikovanja istorijskih činjenica!?


Нису заједно бежали, пошто нису имали никакве додирне тачке, и једни и други су покушавали да извуку живе главе, али везе једне с другима немају (!) а то упорно понављање термина антифа(шисти) је напорно. Ево, поново ћу покушати да ти објасним. Нисмо имали два антифашистичка покрета, нисмо имали ни један! ЈВуО је била регуларна војска, под командом од званичне (избегле) Владе именованим Министром војним и она се није бавила политиком, него одбраном државе и народа, а тзв. НОВ, под командом комуниста сачување народа је била задња рупа на свирали, њихов циљ је био освајање власти револуцијом.
Уосталом, зашто су у Србији 41' комунисти Немце дочекали као ослободиоце, ако су вајни антифашисти, иако ови нису били фашисти него нацисти?


Filip Mladenović Filip Mladenović 14:47 05.11.2020

Re: За Филипа

haklberi_tom
Filip Mladenović
Da li su ustaše i četnici ZAJEDNO BEŽALI pred antifašistima?

Da li su se ustaše i četnici, kao i ostali kvislinzi, ZAJEDNO predali savezničkim snagama Velike Britanije i SAD?

Da li su ih savezničke, pobedničke, antifašističke snage ZAJEDNO isporučili atifašističkom borcima NOP-a, i tu akciju nazvali "čišćenje palube"?

I najzad, zar kralj Petar II Karadjordjević još septembra 1944, dakle 9 meseci pre kraja II svetskog rata, nije pozvao sve pripadnike JVuO koji nisu počinili ratne zločine da se stave pod komandu Maršala Tita?

Dokle, bre te pogane revizije istorije, tog bezočnog falsifikovanja istorijskih činjenica!?

Da li si ti lud?
Zašto izjednačavaš četnike sa ustašama i tako aboliraš ustaše - koji su najveće zlo koje može da se zamisli?
I koje može da se poredi samo sa Švabama?
Ako nisi lud, onda si glup.
Ako nisi lud ili glup, onda mora da te neko plaća.
A taj je onda luđi i gluplji od tebe.
Te primer --- ja nisam četnik, ali bih od takvih ludaka zadojenim komunizmom, kao što si ti, bežao zajedno sa bilo kime.


Samo navodim istorijske činjenice: ustaše i četnici su zajedno bežali, zajedno se predali britanskim i američkim, dakle pobedničkim, antifašičkim snagama.

A potom su ih savezničke snage zajedno isporučile jugoslovenskim antifašističkim borcima.

Pa ne mogu istorijske činjenice biti glupe ili lude!!!
predatortz predatortz 14:50 05.11.2020

Re: За Филипа

Medjutim, ta ista Amerika koja je odlikovala Dražu, predala je sve kvislinške snage, uključujući i četnike i ljotićevce, antifašističkim snagama pod komandom Maršala Tita!


To je bio deo političkog dogovora. Četnici su predati jer je sa Staljinom sklopljen dil da Jugoslavija ide u njegovu interesnu zonu. Titu su četnici predati jer su mu neprijatelji, i to je bio deo komunističkih zahteva. Inače, predavali su ih Britanci.Ameri su uglavnom četnike primali u USA, davali im državljanstvo i oni i njihovi potomci su postali uvažena zajednica u Americi.

Britanci su govna, tu dileme nema.

I SR Jugoslavija je bombardovana po njihovom zahtevu. Ameri su za to bili krajnje nezainteresovani, ali su ucenjeni jedinstvom NATO-a.
Britance jednostavno treba mrzeti. Imali smo većih neprijatelja kroz istoriju, ali pokvarenijih od njih nismo.

Nadam se da će uskoro doživeti sudbinu Jugoslavije, a njihova sifilistična dinastija sudbinu Karađorđevića.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:50 05.11.2020

Re: За Филипа

not2old2rock
Filip Mladenović
Da li su ustaše i četnici ZAJEDNO BEŽALI pred antifašistima?

Da li su se ustaše i četnici, kao i ostali kvislinzi, ZAJEDNO predali savezničkim snagama Velike Britanije i SAD?

Da li su ih savezničke, pobedničke, antifašističke snage ZAJEDNO isporučili atifašističkom borcima NOP-a, i tu akciju nazvali "čišćenje palube"?

I najzad, zar kralj Petar II Karadjordjević još septembra 1944, dakle 9 meseci pre kraja II svetskog rata, nije pozvao sve pripadnike JVuO koji nisu počinili ratne zločine da se stave pod komandu Maršala Tita?

Dokle, bre te pogane revizije istorije, tog bezočnog falsifikovanja istorijskih činjenica!?


Нису заједно бежали, пошто нису имали никакве додирне тачке, и једни и други су покушавали да извуку живе главе, али везе једне с другима немају (!) а то упорно понављање термина антифа(шисти) је напорно. Ево, поново ћу покушати да ти објасним. Нисмо имали два антифашистичка покрета, нисмо имали ни један! ЈВуО је била регуларна војска, под командом од званичне (избегле) Владе именованим Министром војним и она се није бавила политиком, него одбраном државе и народа, а тзв. НОВ, под командом комуниста сачување народа је била задња рупа на свирали, њихов циљ је био освајање власти револуцијом.
Уосталом, зашто су у Србији 41' комунисти Немце дочекали као ослободиоце, ако су вајни антифашисти, иако ови нису били фашисти него нацисти?




Говор краља Петра II Карађорђевића преко радио Лондона (Би-Би-Си на српскохрватском језику) од 12. септембра 1944.

Драги моји Срби, Хрвати и Словенци,

У овом судбоносним и за Југославију великим данима, када победоносне армије Совјетског Савеза стоје на нашој граници с једне стране, а америчке и британске с друге стране, када је дан наше слободе у пуном сванућу, позивам све Србе, Хрвате и Словенце да се уједините и приступите Народноослободилачкој војсци под маршалом Титом. Са мојим пуним знањем и одобрењем, краљевска влада др Ивана Шубашића закључила је важне и корисне споразуме са том нашом народном војском, која је једнодушно призната, подржавана и помагана од наших великих савезника, Велике Британије, Совјетског Савеза и Сједињених Држава Америке.

Само тако уједињени у борби, моћи ћете сачувати неукаљану част и славу Југославије и завршити коначном победом најлепшу легенду храбрости и љубави за слободу, којом сте до сада задивљавали свет. Ваша братска слога и јединство разбиће све непријатељске планове, а ваша отаџбина дочекаће тешко заслужену слободу и упутиће се срећнијој будућности мира и правде у кругу Уједињених народа и целог слободољубивог човечанства.

Сви они, који се ослањају на непријатеља против интереса свог властитог народа и његове будућности, и који се не би одазвали овом позиву, неће успети да се ослободе издајничког жига, ни пред народом ни пред историјом.

Овом мојом поруком вама, одлучно осуђујем злоупотребу имена краља и ауторитета круне, којом се покушавало оправдати сарадња са непријатељем и изазвати раздор међу борбеним народом у најтежим часовима његове историје, користећи тиме само непријатељу.

Клањајући се жртвама, поздрављајући нашу борбу и одајући захвалност нашим великим савезницима, позивам вас да свесрдно поздравите победоносне савезничке армије, које би дошле да вам пруже помоћ у потпуном извојевању ослобођења наше земље.

Живела наша велика слободна федеративна Југославија!


predatortz predatortz 14:53 05.11.2020

Re: За Филипа


Живела наша велика слободна федеративна Југославија!



I ti misliš da je mladi kralj sve ovo izrekao bez ikakve ucene? Onako, iz srca?
haklberi_tom haklberi_tom 14:58 05.11.2020

Re: За Филипа

Filip Mladenović
haklberi_tom
Filip Mladenović
Da li su ustaše i četnici ZAJEDNO BEŽALI pred antifašistima?

Da li su se ustaše i četnici, kao i ostali kvislinzi, ZAJEDNO predali savezničkim snagama Velike Britanije i SAD?

Da li su ih savezničke, pobedničke, antifašističke snage ZAJEDNO isporučili atifašističkom borcima NOP-a, i tu akciju nazvali "čišćenje palube"?

I najzad, zar kralj Petar II Karadjordjević još septembra 1944, dakle 9 meseci pre kraja II svetskog rata, nije pozvao sve pripadnike JVuO koji nisu počinili ratne zločine da se stave pod komandu Maršala Tita?

Dokle, bre te pogane revizije istorije, tog bezočnog falsifikovanja istorijskih činjenica!?

Da li si ti lud?
Zašto izjednačavaš četnike sa ustašama i tako aboliraš ustaše - koji su najveće zlo koje može da se zamisli?
I koje može da se poredi samo sa Švabama?
Ako nisi lud, onda si glup.
Ako nisi lud ili glup, onda mora da te neko plaća.
A taj je onda luđi i gluplji od tebe.
Te primer --- ja nisam četnik, ali bih od takvih ludaka zadojenim komunizmom, kao što si ti, bežao zajedno sa bilo kime.


Samo navodim istorijske činjenice: ustaše i četnici su zajedno bežali, zajedno se predali britanskim i američkim, dakle pobedničkim, antifašičkim snagama.

A potom su ih savezničke snage zajedno isporučile jugoslovenskim antifašističkim borcima.

Pa ne mogu istorijske činjenice biti glupe ili lude!!!

Ja sam ti na tvoje 'istorijske' činjenice odgovorio nizom pitanja - od kojih pitanja da li si lud ili glup nisu najvažnija.
Najvažnije pitanje je zašto uvećavaš (neku) krivnju četnika pareći ih sa ustašama, odnosno, aboliraš ustaše poredeći ih sa četnicima (ili bilo kime).
Jer ustaški zločini ne mogu da se porede ni sa čime, osim sa švapskim zločinima.
Zašto to radiš ako nisi lud?
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:03 05.11.2020

Re: За Филипа

haklberi_tom
Filip Mladenović
haklberi_tom
Filip Mladenović
Da li su ustaše i četnici ZAJEDNO BEŽALI pred antifašistima?

Da li su se ustaše i četnici, kao i ostali kvislinzi, ZAJEDNO predali savezničkim snagama Velike Britanije i SAD?

Da li su ih savezničke, pobedničke, antifašističke snage ZAJEDNO isporučili atifašističkom borcima NOP-a, i tu akciju nazvali "čišćenje palube"?

I najzad, zar kralj Petar II Karadjordjević još septembra 1944, dakle 9 meseci pre kraja II svetskog rata, nije pozvao sve pripadnike JVuO koji nisu počinili ratne zločine da se stave pod komandu Maršala Tita?

Dokle, bre te pogane revizije istorije, tog bezočnog falsifikovanja istorijskih činjenica!?

Da li si ti lud?
Zašto izjednačavaš četnike sa ustašama i tako aboliraš ustaše - koji su najveće zlo koje može da se zamisli?
I koje može da se poredi samo sa Švabama?
Ako nisi lud, onda si glup.
Ako nisi lud ili glup, onda mora da te neko plaća.
A taj je onda luđi i gluplji od tebe.
Te primer --- ja nisam četnik, ali bih od takvih ludaka zadojenim komunizmom, kao što si ti, bežao zajedno sa bilo kime.


Samo navodim istorijske činjenice: ustaše i četnici su zajedno bežali, zajedno se predali britanskim i američkim, dakle pobedničkim, antifašičkim snagama.

A potom su ih savezničke snage zajedno isporučile jugoslovenskim antifašističkim borcima.

Pa ne mogu istorijske činjenice biti glupe ili lude!!!

Ja sam ti na tvoje 'istorijske' činjenice odgovorio nizom pitanja - od kojih pitanja da li si lud ili glup nisu najvažnija.
Najvažnije pitanje je zašto uvećavaš (neku) krivnju četnika pareći ih sa ustašama, odnosno, aboliraš ustaše poredeći ih sa četnicima (ili bilo kime).
Jer ustaški zločini ne mogu da se porede ni sa čime, osim sa švapskim zločinima.
Zašto to radiš ako nisi lud?


Koliko znam, ustaše nisu klale hrvatsku decu, već srpsku.

A četnici su klali i srpsku decu.

Nećete sada valjda da osporite i ovu istorijsku činjenicu!
docsumann docsumann 15:05 05.11.2020

Re: За Филипа

Zašto to radiš ako nisi lud?


zašto imaš seks sa muškarcima ako nisi peder?

generički-reaktivno, ništa personalno
predatortz predatortz 15:35 05.11.2020

Re: За Филипа

Koliko znam, ustaše nisu klale hrvatsku decu, već srpsku.


Znači, bravo za ustaše?!
Da li si ti normalan čovek?


A četnici su klali i srpsku decu.


Partizani su ubijali srpsku decu, takođe.


Među žrtvama su, kako se vidi u otkrivenim spiskovima, bila i deca uz čija je imena upisivano da su bili pripadnici pokreta neistomišljenika, kao na primer “D.M.”, što je značilo da su pripadnici, simpatizeri, ili najčešće samo članovi šire porodice pripadnika Jugoslovenske kraljevske vojske u otadžbini, čiji je komandant bio đeneral Dragoljub Draža Mihailović. Među streljanima je bilo i mnogo žena uz čija je imena najčešće upisivano “špijunka”, “jatak” i “prostitutka”. Dokazi da su nekada motivi za ubijanje bili bezočno koristoljublje nalaze se u spiskovima žrtava, pored čijih je imena tačno navedena i njihova imovina, koja je kasnije, kako su utvrdili zakonski naslednici žrtava prešla u ruke tadašnjih moćnika.

Dakle, ubijali su decu jer im je neko iz porodice bio pripadnik suparničkog pokreta.


Knjiga streljanih


I, šta sad razlikuje ćetničko od partizanskog ubistva deteta?

gvozden1 gvozden1 16:42 05.11.2020

Re: За Филипа

Ako nisi lud, onda si glup.

To dvoje mogu i skupa.
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:16 05.11.2020

Re: За Филипа

Немојте наседати на Филипово супер-перфидно убацивање четника и усташа у причу, а питање за њега је било о партизанским злочинима у Црној Гори према СПЦ, чији је владика био и Амфилохије.
gvozden1 gvozden1 18:42 05.11.2020

Re: За Филипа

а питање за њега је било о партизанским злочинима у Црној Гори према СПЦ, чији је владика био и Амфилохије.

A pošto je Filip poznat po tome da odgovara na postavljena pitanja, da obrazlaže svoje stavove, hajd da sačekamo.

Samo se bojim da će pre da nalepi neki citat koji blage veze nema ni sa pitanjem ni sa mozgom.
magnus magnus 21:40 05.11.2020

Re: За Филипа

Medjutim, ta ista Amerika koja je odlikovala Dražu, predala je sve kvislinške snage, uključujući i četnike i ljotićevce, antifašističkim snagama pod komandom Maršala Tita!
komplet Dinarska divizja je prošla, bivši partizan Joco EREMIĆ je prošo, niko od njih nije živio pod tuđim imenom, ali su zato Sovijeti izručili Jezdimira Dangića , junaka praškog ustanka i borca protiv crne legije esesovaca u bosni
a
angie01 angie01 14:58 05.11.2020

Četnici-antifašisti i druga mitska bića



Pomirenje četnika i partizana je nemoguća misija, jer nema pomirenja između zločina i herojskih djela, između robovanja okupatoru i slobodarskog duha, između zla i dobra.

Piše:
Tomislav Marković


Svi nacionalni dušebrižnici slažu se da glavni uzrok svekolikih srpskih nedaća leži u podelama. Mnoge protivnosti razdiru željeno organsko jedinstvo nacije, među kojima se posebno izdvajaju podele na dobro i zlo, svetlost i tamu, dan i noć, muški i ženski pol, sever i jug, parne i neparne brojeve, levu i desnu stranu ulice, napred i nazad, toplo i hladno, suknju i pantalone, duh i materiju, floru i faunu... Međutim, najveći raskol, onaj koji nagriza samu srž srpskog nacionalnog bića, jeste podela na četnike i partizane.

Skupština Srbije nedavno je pokušala da još jednom zašije tu živu ranu, ali je prilikom te operacije na otvorenom srcu Srbije ponovo došlo do neizbežnih podela. Nemili događaj odigrao se tokom rasprave o amandmanima podnetim na Predlog zakona o pravima boraca, vojnih invalida, civilnih invalida rata i članova njihovih porodica. U žiži polemike našao se amandman mlađahnog poslanika Socijalističke partije Srbije Đorđa Milićevića, kojim je "Ravnogorska spomenica 1941" preimenovana u "Antifašističku spomenicu 1941". Vladajuća većina je prihvatila amandman, pošto su naprednjaci u koaliciji sa socijalistima, ali mnogi naprednjaci su to učinili protiv svoje volje.

Mala napomena za čitaoce koji ne prate redovno dešavanja na natprirodnoj sceni kojom defiluju mitska bića kao što su vile, vilenjaci, demoni, čarobnjaci, zli duhovi i četnici-antifašisti: u Srbiji, pored "Partizanske spomenice 1941", postoji i "Ravnogorska spomenica 1941", pošto su u Skupštini Srbije izjednačeni partizanski i antifašistički pokret. Oba pokreta su proglašena antifašističkim, zvanična verzija istorije, koju su deca prisiljena da uče u školama, glasi da su se i četnici i partizani borili protiv fašizma. Dakle, četnici nisu bili saradnici okupatora i zločinci koji su zatirali nesrbe i borce protiv fašizma, već su bili hrabri borci protiv okupatora, a borbu su vodili tako što su, na primer, klali partizane i pristalice Narodnooslobodilačke borbe, ne štedeći ni decu u kolevci. Zvuči potpuno apsurdno, ali u SAO Apsurdistan apsurd je proglašen za zvanično državno uređenje, pa nema mesta čuđenju.

Milićevićev amandman ne ukida "Ravnogorsku spomenicu 1941", već joj samo menja ime, a nosilac te spomenice može biti, kako lepo piše u Zakonu, borac koji je, "kao pripadnik Ravnogorskog pokreta, učestvovao u antifašističkoj borbi u Drugom svetskom ratu, počev od 17. aprila 1941. godine do 15. maja 1945. godine". Na Milićevićev podmukli amandman oštro su reagovali radikali i njihova duhovna čeda – naprednjaci. Poslanik Srpske radikalne stranke Milorad Mirčić požalio se kako se "ponovo delimo na četnike i partizane" te kako propuštamo priliku da "izvršimo nacionalno pomirenje". Što je zaista nepravedno prema radikalima, jer su oni, kako Mirčić reče, osnovali srpski četnički pokret, sa ciljem "da se nacionalno pomirenje desi u Srbiji".
Istina je neprijatelj naprednjaka i radikala

Neopravdano odsutnog kolegu Milićevića odmenio je poslanik SPS-a Neđo Jovanović, koji se branio argumentom da se amandmanom postiže "pomirenje ideologija u smislu da postoji samo jedan jedini pokret, a to je antifašistički pokret, kome su pripadali oni koji su se borili protiv fašizma, bez obzira na njihovo ideološko opredeljenje". Zanimljiva logika, po kojoj ispada da su se i fašisti borili protiv fašizma. Jovanović je čvrsto obećao da "SPS nikada neće odustati od negovanja tekovina Narodnooslobodilačke borbe, partizanskog pokreta i pobede nad fašizmom" te naglasio da su u pobedi nad fašizmom širom Evrope "prednjačili partizanski pokreti".

Radikal Božidar Delić nije se dao ubediti, tvrdeći da Zakon "ne stavlja tačku na podele", a da je nesporno samo da su "obadva pokreta bila antifašistička". S njim se složila i predsednica Skupštine, naprednjakinja Maja Gojković, kao predstavnica četničke porodice, rekavši da pojavljivanje amandmana nije korektno ni fer, "zbog polovine Srbije koja je u Drugom svetskom ratu učestvovala za slobodu ove države". Gojković je bila izričita: "Nije istina da su borci u vojsci Draže Mihailovića bili fašisti. To nije istina i nikada neću prihvatiti tu istinu." Druga rečenica je posebno zanimljiva, jezik prosto ume da izda čoveka, a ono što je Gojković zapravo izgovorila jeste priznanje da ne prihvata istinu o četnicima. Što je sasvim dosledno za bivšu radikalku i sadašnju naprednjakinju: istina je zakleti neprijatelj svih njenih partija.

Gojković je razvezla staru priču o pobednicima koji pišu istoriju, uporno je tvrdila da četnici "nisu pomagali Nemcima, nisu bili fašisti", a izložila je i svoj originalni pogled na Drugi svetski rat: "Ljudi moji, to je bio građanski rat Srba protiv Srba u jednom delu. Svi zajedno smo se borili protiv Nemaca, ali smo bili gurnuti u građanski rat." Na kraju je zaključila: "Sada da je 1941. godina ja bih bila pristalica pokreta Draže Mihailovića, ne bih se borila za komunističke ideje."

U to nema nikakve sumnje, ko god je bio član SRS-a ili SPS-a devedesetih nije se borio ni za komunističke, ni za antifašističke ideje, već je stajao na potpuno suprotnim pozicijama – četničkim. Usput budi rečeno, ogromna većina učesnika Narodnooslobodilačke borbe takođe se nisu borili za komunističke ideje i nisu bili komunisti, već su ustali da odbrane zemlju od fašističkog okupatora i kolaboracionista – ustaša, četnika, ljotićevaca, nedićevaca...
Četnička borba: Genocidom do demokratije

Još neki radikali su se složili sa bivšom radikalkom, a javio se i slobodni strelac Đorđe Vukadinović, iz poslaničke grupe Nova Srbija - Pokret za spas Srbije, potvrdivši dogmu u koju se ne sumnja da su četnici i partizani "dva antifašistička pokreta međusobno zavađena" te "da su se borili protiv zla, fašizma i nacizma". Zanimljiv je bio nastupa nekadašnjeg funkcionera Demokratske stranke Srbije Vojislava Koštunice, današnjeg naprednjaka u preletu Dragana Šormaza, koji se otvoreno stavio na stranu ravnogoraca, nadovezujući se na tezu Maje Gojković o tome da "smo bili gurnuti u građanski rat". On je optužio partizane za otpočinjanje građanskog rata, dok je "drugi antifašistički pokret, Ravnogorski, Jugoslovenska vojska u otadžbini, pored toga što se borila protiv fašista, borila se i protiv komunista, jer je želela savremenu, evropsku, demokratsku, parlamentarnu Kraljevinu Jugoslaviju".

Ko bi rekao da su četnici želeli baš takvu državu te da su im na srcu ležale demokratske, evropske vrednosti. Prvi se s tim ne bi složio četnički vođa Dragoljub - Draža Mihailović, o ideolozima četničkog pokreta da i ne govorimo. Za šta se ravnogorci bore izložio je sam Mihailović u Instrukciji koju je poslao Đorđu Lašiću i Pavlu Đurišiću 20. decembra 1941. godine. Tu su ciljevi jasno definisani: "Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije — Crne Gore — Bosne i Hercegovine — Srema — Banata i Bačke" i "čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i ne-nacionalnih elemenata", kao i "stvoriti neposredne zajedničke granice između Srbije i Crne Gore, kao i Srbije i Slovenačke čišćenjem Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Muslimanskog i Hrvatskog življa."

Ne liči baš na portret četničkog pokreta u Šormazovoj izvedbi, osim ako poslanik ne smatra da su genocid, etničko čišćenje i stvaranje "velike Srbije" evropske, demokratske i parlamentarne vrednosti. Ne znam zašto Šormaz ne veruje svom idolu Draži. Da smo kojim slučajem u 40-im godinama prošlog veka te da je Šormaz u nekom četničkom odredu, gde mu je i mesto, ne bi se baš dobro proveo.

Na kraju ove potpuno besmislene rasprave pojavio se i predlagač amandmana Đorđe Milićević, koji se požalio da je pogrešno shvaćen te da mu nije bila namera da pravi podelu na četnike i partizane. Milićević je objasnio svoje namere: "Šta je cilj ovih amandmana? Očuvanje oslobodilačke tradicije kao jedne. Jesmo li jedan narod ili nismo? Jesmo li jedna država ili nismo?" Govor je zaključio konstatacijom: "Žao mi je što su ovi amandmani pogrešno protumačeni, jer cilj je bio drugačiji. Cilj je bio sprečiti podele i očuvati jedinstvo srpskog naroda."
Milošević kao nastavljač Dražinih nedjela

Da odmah bude jasno – čitava skupštinska rasprava je potpuno idiotska. S jedne strane imamo socijaliste, koji se slažu da su četnici bili antifašisti, dok istovremeno tvrde da se zalažu za očuvanje tekovina Narodnooslobodilačke borbe. Upravo je njihova partija devedesetih godina obnovila četničku praksu na području Jugoslavije. Njihov neprežaljeni vođa Slobodan Milošević rukovodio je etničkim čišćenjima, ubijanjem civila, pravljenjem konc-logora, istrebljivanjem nesrba i pokušajem ostvarenja gorenavedenog četničkog ideala iz Dražine instrukcije. Socijalisti se nikada nisu odrekli tog nasleđa, a i danas ih predvodi aktivni učesnik ondašnje zlikovačke politike, Miloševićev portparol smrti Ivica Dačić. Da su nekim čudom početkom devedesetih oživeli Sava Kovačević, Ivo Lola Ribar, Stevan Filipović, Marija Bursać, Đuka Dinić, Marko Orešković i ostali heroji – oni bi pucali na Miloševićevu bandu.

Radikali i naprednjaci su dosledni u svom četnikovanju, a mnogi od njih su direktno učestvovali u nastavljanju Dražinog dela početkom devedesetih. Pogotovo im je srcu blisko delovanje četničkih odreda po Bosni i Hercegovini. Zna se šta su tamo četnici radili, a o tome su sami četnički komandanti ostavili dovoljno svedočanstava. Recimo, Pavle Đurišić, u izveštaju koji je poslao Draži Mihailoviću 13. februara 1943. godine, nakon pokolja muslimanskog življa u Pljevljanskom, Čajničkom i Fočanskom srezu, ovako piše o izvršenom naređenju: „Sva muslimanska sela u tri pomenuta sreza su potpuno spaljena tako, da nijedan njihov dom nije ostao čitav. (...) Naše ukupne žrtve su bile 22 mrtva, od kojih 2 nesretnim slučajem i 32 ranjena. Kod muslimana oko 1.200 boraca i do 8.000 ostalih žrtava: žena, staraca i dece." Ratko Mladić, Radovan Karadžić, Vojislav Šešelj, Željko Ražnatović Arkan i ostali psi rata samo su nastavili tamo gde su Mihailović i Đurišić stali.

Ogromna većina srpske političke i intelektualne elite čini već decenijama nadljudske napore da izvrši reviziju istorije, da falsifikuje elementarne činjenice i tako četnike proglasi borcima protiv fašizma, uprkos svim nepobitnim istorijskim dokazima da su četnici bili kvislinzi. Besomučna propaganda kojoj smo izloženi, uz zvanične odluke zakonodavnog tela, dovela je do apsurdne situacije u kojoj se četnici percipiraju kao borci protiv fašizma.
Nacionalno jedinstvo vodi u fašizam

Svako povezivanje četnika sa antifašizmom je puka besmislica, gola laž i čist falsifikat. Lepo veli Vuk Perišić u eseju Kad zaboraviš juli: "Četnici su u Drugom svjetskom ratu vidjeli priliku za obračun s nesrpskim nacijama. Taj eklatantno fašistički motiv svakoj raspravi o četničkom antifašizmu oduzima smisao. Iza toga nije stajao samo zločinački instinkt, nego i beslovesni politički kretenizam, koga je skrivanje iza legitimiteta okupirane države i njene vlade u egzilu samo višestruko naglašavalo." Izgleda da je ovaj "beslovesni politički kretenizam" žilava biljčica, sačuvao se do dana današnjeg, razbaškario se i razuzurio po poslaničkim glavama, ne ostavljajući prostora za neke druge, smislenije sadržaje.

Sama ideja o ukidanju nacionalnih podela i očuvanju jedinstva nacije takođe je deo rekvizitarijuma četničke i fašističke ideologije. I četnici su se borili protiv podela, i to vrlo efikasnim sredstvima: kamom i metkom. U navedenoj Dražinoj Instrukciji kao jedan od ciljeva četničkog pokreta navodi se i sledeće: "Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i ne-nacionalnih elemenata." Ne-nacionalni elementi su, naravno, komunisti, antifašisti, borci protiv okupatora i njihovi simpatizeri – svi oni koji narušavaju izmaštano jedinstvo nacije. Ko god im se nije uklapao u ideju o nacionalnom jedinstvu postajao je potencijalna žrtva. Baš kao u nacističkoj Nemačkoj, gde je Adolf Hitler takođe proklamovao nacionalno jedinstvo kao vrhunski ideal, pod sloganom "jedan narod – jedan vođa", a oni koji se u tu viziju nisu uklapali završavali su po konc-logorima.

Kao što kaže Andrej Nikolaidis: "Ideja organskog jedinstva naroda je predpolitička i ne vodi u demokratiju nego u fašizam." Podele je nemoguće ukinuti, jer su one normalno stanje ljudskog društva, iz prostog razloga što su ljudi različiti. A pogotovo nije moguće ukinuti podelu na četnike i partizane, jer njih razdvaja civilizacijski ponor neizmerne dubine. Pomirenje četnika i partizana je nemoguća misija, jer nema pomirenja između zločina i herojskih dela, između robovanja okupatoru i slobodarskog duha, između zla i dobra. Zločinci će zauvek ostati zločinci, a borci protiv fašizma – heroji. Ma šta o tome mislila četnolika većina u Skupštini Srbije koja mašta o pomirenju svekolikog srpstva u zlu i zatiranju svakog sećanja na najsvetlije stranice istorije ovog naroda. Koje su svojom krvlju ispisali partizani.
docsumann docsumann 15:07 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Kao što kaže Andrej Nikolaidis


u jbt. on je HN proglasio za fašistički grad

misim sve, al Andrej je ozbiljno alergičan na srbe.
predatortz predatortz 15:09 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

docsumann
Kao što kaže Andrej Nikolaidis


u jbt. on je HN proglasio za fašistički grad


Veoma bolestan čovek i veliko govno.
Navučen na albansku robu i muslimansku kintu.
angie01 angie01 15:38 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Veoma bolestan čovek i veliko govno.


ono sto je poznato je da je novinar i knjizavnik, da li je HN proglasio za fasisticki grad- nisam cula, a fakat nisam ni pratila, pa ne znam u kojoj situaciji i u kom kontekstu,....ovde ga je autor teksta citirao jednom prilicno tacnom recenicom, pa sada ako smeta...

a te kvailfikacije lepis apsolutno svakom ko kaze bilo sta suprotno od onoga sto zastupas,...svi vi- cetnicka, domacinska ekipa,... nije bila ni jedna tema na kojoj se neko sa suprotnim misljenjem nije najstrasnije vredjao, da mu nije ucitavano kojesta i slicne munje,...ovo mesto ste pretvorili u primitivni siledzijski brlog, gde niko ne sme nista da kaze drugacije od vas, a da ne dobije od cele grupe po nosu raznim ulicarskim izivljavanjima- a sve derajuci se do neba da zastupate slobodu misljenja i govora.
docsumann docsumann 15:46 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Navučen na albansku robu i muslimansku kintu.


satanista reda crne ruže, 7. stepen, 4. dan




predatortz predatortz 15:47 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

ono sto je poznato je da je novinar i knjizavnik, da li je HN proglasio za fasisticki grad- nisam cula, a fakat nisam ni pratila, pa ne znam u kojoj situaciji i u kom kontekstu,....ovde ga je autor teksta citirao jednom prilicno tacnom recenicom, pa sada ako smeta...


Poznat je po "uratku" u kom se vajka što nije pobijeno kompletno rukovodstvo RS i ostali gosti svečane sednice povodom 20 godina od osnivanja RS.

A samo kreteni ne znaju da je RS osnovana u miru, a ne u ratu, 9.januara 1992. godine kao izraz volje srpskog naroda u BiH.


"Da je Božidar Stanisavljević upotrijebio puške i dinamit koje je sakrio u dvorani u kojoj su poglavari, duhovnici i umjetnici proslavljali 20. godišnjicu RS-a bio bi to civilizacijski iskorak", napisao je Andrej Nikolaidis.


Dakle, čovek je poremećeni terorista, samo onaj bezmudi, koji ima želju ali ne i muda da svoje bolesne ideje sprovede u dela.

Zbog ove izjave MUP RS, a i SIPA (državna agencija za istrage i zaštitu BiH), ga vode kao bezbednosno interesantnu osobu.

docsumann docsumann 16:12 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

da li je HN proglasio za fasisticki grad- nisam cula


ne bih to spominjao bezveze, prejaka je izjava za zajebanciju i ofrlje potkusurivanje.
doslovce je to izjavio.
njemu je valjda smetalo što u HN-u po pravilu na lokalu pobjeđuje prosrpska opozicija, pa mu je (gradu) na dušu pripeto i deportaciju bošnjaka (izbjeglica) iz HN-a u ruke srpskih snaga.
a to je zapravo organizovala i sprovodila republička vlada, na čelu sa M.Đ. (puno ime poznato autoru). grad HN s tim nikakve veze nije imao, sem što je sramno ćutao. kao i većina crne gore uostalom
not2old2rock not2old2rock 16:13 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

angie01

a te kvailfikacije lepis apsolutno svakom ko kaze bilo sta suprotno od onoga sto zastupas,...svi vi- cetnicka, domacinska ekipa,... nije bila ni jedna tema na kojoj se neko sa suprotnim misljenjem nije najstrasnije vredjao, da mu nije ucitavano kojesta i slicne munje,...ovo mesto ste pretvorili u primitivni siledzijski brlog, gde niko ne sme nista da kaze drugacije od vas, a da ne dobije grupno po nosu- a sve derajuci se do neba da zastupate slobodu misljenja i govora.


Просула си гомилу гована и онда дигла штит са тобожњим "примитивним и силеџијским наступом", сирота, незаштићена жена... То стално радиш и пренемажеш се до бесвести, једино не вадиш бесмислене цитате ко Филип, он је ипак јединствен по томе, али твоја су "утрчавања и учитавања".
Него, нађе ли неког да ти верује???

predatortz predatortz 16:14 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

a to je zapravo organizovala i sprovodila republička vlada, na čelu sa M.Đ. (puno ime poznato autoru).


Čijem je predsedniku skupštine narečeni bio savetnik. Cccc, a tako gadljiv na fašiste...
angie01 angie01 17:15 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

ne bih to spominjao bezveze,


verujem ti,...kao i sve sto si objasnio,...ja to sve nisam ispratila i nisam znala,...no isto tako rekoh, autor teksta je citirao samo jednu njegovu prilicno tacnu izjavu.
docsumann docsumann 18:02 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Dobrostivi grad Herceg Novi zaobilazim kao djavola. Ne samo sto mi se taj grad i njegovi stanovnici gade, nego i zato sto sam, svojevremeno, dobio formalnu zabranu ulaska u taj Raj na zemlji. Tadasnji gradonacelnik Herceg Novog, po prezimenu Cetkovic (meko c), na vijest da je Ministarstvo kulture, doduse bez mog znanja, zakazalo moje knjizevno vece u Novom, izjavio je da nisam dobrodosao u tom gradu, koji ne zeli ugostiti nekoga ko pljuje po Srbima i Njegosu


Zasto Bosanci i Hercegovci trebaju zaobilaziti Herceg Novi?

izvinjavam se, ipak nije eksplicitno rekao (pročitah ponovo tekst) da je HN fašistički grad, ali je napisano ustvari mnoogo gora kvalifiakacija
predatortz predatortz 18:11 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Ne samo sto mi se taj grad i njegovi stanovnici gade, nego i zato sto sam, svojevremeno, dobio formalnu zabranu ulaska u taj Raj na zemlji


Ja bih ga pozvao na kniževno veče u Banjaluku i poslao istaknute književne kritičare iz 16. "Garave" brigade VRS da polemišu sa njim.

Nego, ne verujem da bi došao.

Edit:

Poslao bih im i Filipa, oduševili bi se njime.
Inače, ta brigada nosi ime 16. krajiške udarne brigade, osnovane 1942. Voleo bih da Filip objasni sinovima i unucima partizana sa Kozare da su, praveći RS (na čemu im se klanjam do zemlje, bez njih ništa isto ne bi bilo) bili sledbenici ideologije kvislinga i da su ustaše zapravo ok jer su klale samo srpsku, a ne i hrvatsku decu.

Kakvo bi to književno veče bilo!
Za pamćenje!

docsumann docsumann 18:43 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

nače, ta brigada nosi ime 16. krajiške udarne brigade, osnovane 1942. Voleo bih da Filip objasni sinovima i unucima partizana sa Kozare da su, praveći RS (na čemu im se klanjam do zemlje, bez njih ništa isto ne bi bilo) bili sledbenici ideologije kvislinga i da su ustaše zapravo ok jer su klale samo srpsku, a ne i hrvatsku decu.

Kakvo bi to književno veče bilo!
Za pamćenje!


dobro je predo. stani, sačekaj. udahni duboko, izdahni polako, odloži oružje...
predatortz predatortz 18:49 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

odloži oružje...


To nikad!
Dok god ima živih komunista! Na Ljubovom grobu.
docsumann docsumann 19:07 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Dok god ima živih komunista! Na Ljubovom grobu




malo nas je, al smo govna!
angie01 angie01 19:26 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

izvinjavam se, ipak nije eksplicitno rekao


doks, a sta je tacno od toga sto je napisao,...izuzmi emociju
angie01 angie01 19:30 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Dok god ima živih komunista!


pa vecina ovih sto sad cetnikuju i krste se, su isti oni sto su pre mahali partijskim knjizicama i nisu slavili slavu,...koja im je preko noci postala sveta...pa sad uce pravoslavlju i veri one koji su to radili i u vreme kada to nije bilo popularno....pa sad slavu imaju partije, firme,...:)
gvozden1 gvozden1 19:40 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

angie01
izvinjavam se, ipak nije eksplicitno rekao


doks, a sta je tacno od toga sto je napisao,...izuzmi emociju

Tačno?
U onom tekstu?
Jel ti to ozbiljno pitaš?
docsumann docsumann 19:41 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

angie01
izvinjavam se, ipak nije eksplicitno rekao


doks, a sta je tacno od toga sto je napisao,...izuzmi emociju


da ne bih vršio direktnu analizu onoga što Nikolaidis ovim tekstom emituje u javni etar, zamisli ovakav uradak:

ne želim nikad vioše da stupim na hrvatsko tlo, među taj zlokobni narod koji mi se gadi, u njihovim crnim uniformama, dok na koncertima i stadionima otpozdravljaju ustaškim pozdravima...
mislim da dalje ne treba crtati.

ovakvom selekcijom sličica i emocija, s malo spisateljkog talenta, možeš svaki narod/zajednicu predstaviti kao đaolji nakot.
jeftina fašistička propaganda.
angie01 angie01 19:59 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

da ne bih vršio direktnu analizu onoga što Nikolaidis ovim tekstom emituje u javni etar, zamisli ovakav uradak:

ne želim nikad vioše da stupim na hrvatsko tlo, među taj zlokobni narod koji mi se gadi, u njihovim crnim uniformama, dok na koncertima i stadionima otpozdravljaju ustaškim pozdravima... mislim da dalje ne treba crtati.


upravo sam se od takvih emocija i kvalifikacija ogradila,...pitala sam bez toga.
docsumann docsumann 20:30 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

angie01
da ne bih vršio direktnu analizu onoga što Nikolaidis ovim tekstom emituje u javni etar, zamisli ovakav uradak:

ne želim nikad vioše da stupim na hrvatsko tlo, među taj zlokobni narod koji mi se gadi, u njihovim crnim uniformama, dok na koncertima i stadionima otpozdravljaju ustaškim pozdravima... mislim da dalje ne treba crtati.


upravo sam se od takvih emocija i kvalifikacija ogradila,...pitala sam bez toga.


faktografski
- da bošnjaci izbjeglice iz HN su izručivani vojsci RS.
- bilo je primitivnog navijanja na vaterpolo utakmici
- bio je i taj besmisleni rat na Dubrovnik
- vjerujem da mu je bivši gradonačelnik Ćetković zabranio nastup
- bilo je to stravično ubistvo porodice hrvata

a sad pogledaj kako je to (ne)povezano.
deportaciju bošnjaka je vršio MUP CG dok je Milo bio premijer.
takođe dubrovački rat je bilo Milovo maslo.
Pištinjat je izvršio ubistvo iz koristoljublja i to nema nikakve veze sa političkom situacijiom u HN. nacionalnost - psihopata.
ekstremnih navijača-budala imaš svuda. al to nije novska vaterpolo publika.

i sad Nikolaidis iz ovih nabacanih sličica nateže priču o Novom kao gradu biblijskog zla. kao Sodoma i Gomora. toliku količina generalizacije i satanizacije možeš naći samo kod fašističkih umova.
haklberi_tom haklberi_tom 20:43 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

docsumann
angie01
da ne bih vršio direktnu analizu onoga što Nikolaidis ovim tekstom emituje u javni etar, zamisli ovakav uradak:

ne želim nikad vioše da stupim na hrvatsko tlo, među taj zlokobni narod koji mi se gadi, u njihovim crnim uniformama, dok na koncertima i stadionima otpozdravljaju ustaškim pozdravima... mislim da dalje ne treba crtati.


upravo sam se od takvih emocija i kvalifikacija ogradila,...pitala sam bez toga.


faktografski
- da bošnjaci izbjeglice iz HN su izručivane vojsci RS.
- bilo je primitivnog navijanja na vaterpolo utakmici
- bio je i taj besmisleni rat na Dubrovnik
- vjerujem da mu je bivši gradonačelnik Ćetković zabranio nastup
- bilo je to stravično ubistvo porodice hrvata

a sad pogledaj kako je to (ne)povezano.
deportaciju bošnjaka je vršio MUP CG dok je Milo bio premijer.
takođe dubrovački rat je bilo Milovo maslo.
Pištinjat je izvršio ubistvo iz koristoljublja i to nema nikakve veze sa političkom situacijiom u HN. nacionalnost - psihopata.
ekstremnih navijača-budala imaš svuda. al to nije novska vaterpolo publika.

i sad Nikolaidis iz ovih nabacanih sličica nateže priču o Novom kao gradu biblijkog zla. kao Sodoma i Gomora. toliku količina generalizacije i satanizacije možeš naći samo kod fašističkih umova.

Ma!
Nikolaidis i slična mu govna.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana