Astrologija

ODLAZI!

angie01 RSS / 31.12.2020. u 15:41

Skupi sva svoja sranja i nosi se u tri lepe-nepovratno!

 

 A ono sta je do nas,

-cuvajte se I sve oko sebe ….i oni one oko sebe,

tako ce se u jednom trenutku zatvoriti krug.

 

-cuvajte svoju okolinu, bez nje nece biti nicega.

-pomozite gde I kome mozete.

Par predloga vezanih za aktuelnu problematiku:

Mali Oliver Pal sam u bolnici ceka da se skupi dovoljno novca za njegovo spasenje, molim vas posaljite poruku, to nije velika stvar za nas, za njega znaci zivot,

 848-share.png?1609362317

 Borba za Makis se tice svih gradjana, jer je cista voda osnovna zivotna potreba, kao sto je i cist vazduh, koji za Beograd omogucava i suma na Kosutnjaku koja se bespravno sece.

Maki%C5%A1ko-polje-N1.jpg 

QiIzdxbfNwm27QJnjCe2wgOq4nUr53qSBK9YgTKnVUUlWznujshhdFcwy_BJV11t3mfSrIj2x4gobX3oNhdaS3HBUjwcQTzruuD1i3vifoFjsRLWt8n6uaFctA6bZy6C3bGsXhuXu4YBSDGFaA0cVmQ5YNmq7ZidWfOuCwq_

Potpisite peticiju, koja je za sada jedini konkretan vid borbe od koje ne bi trebalo da odustanemo,

 https://peticije.kreni-promeni.org/petitions/referendum-za-kosutnjak-i-makis?bucket=&source=twitter-share-button&utm_campaign=&utm_source=twitter&share=1c247ae6-8a34-47b5-97f7-81ab70a088b2

 

Svi koji su kupili Novogodisnje jelke sa busenom, mogu se javiti organizaciji "Suma peva", kako bi im posle praznika donirali raskiceno drvo koje ce oni posadti gde bude bilo potrebno.

EqQTi_tW4AAh8ox?format=jpg&name=small 

Dopisite svoje predloge.

 

 Zelim vam svima- Normalu,…nista sve nanjbolje, najlepse, jer nam je iskliznulo ono bazicno, bez cega nema nadogradnje,…ziveli!

1.jpg

 

 

 

 

 

 

Tagovi



Komentari (516)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 17:35 31.12.2020

Srećna Nova Godina blogerima

Želim dobro zdravlje svima, da se manje nerviraju oko strvari koje ne mogu da promene a da više uživaju u stvarima koje mogu.

Nadam se da će koronavirus manje da nas muči naredne godine a da i da će Projekat korona malo da popusti.

Ako svedem račune i izbacim koronu, porodično gledano ova godina nam je bila lepa. Neke stvari koje smo godinama čekale konačno su se posložile, klinci su bili zdravi i uspešni, pa i ako sledeća ne bude lošija od ove, ja ću biti zadovoljan.

Politički gledano na lokalu, mislim da nas čeka još jedna loša godina i sa te strane postoji samo jedna želja ali mislim da je ni vile, dedamrazovi, zečevi i zlatne ribice ne mogu ispuniti. Do nas je a mislim da nismo kadri. Malo je i do sveta a mislim da ne mare.

Politički gledano na nivou svet mislim da nas čeka još jedna loša godina i sa te strane imam puno želja, ali mislim da je mrka kapa od ispunjavanja. Odlučno guramo prema litici razgradnje civilizacije, kultur-revolucionarnim metodama Maoa i drugara.

The Wall Street Journal
Even Homer Gets Mobbed A Massachusetts school has banned ‘The Odyssey.’

Prestao sam i pisati o marksističkim poduhvatima po svetu, sa akentom na Americi, ne jer ih ima manje, nego zato što znam da sam smorio. Ali ovo što sam pročitao danas je vrhunac pa ne mogu izbeći. Revolucionari su izbacili Odiseju iz školskog plana i raduju se tome jer veruju da su uradili veliku i važnu stvar za budućonst. Ja mislim da su budale.



Pričao sam o tome evo godinu dana već ima, od zametaka tog ponašanja, preko diktiranog govora, zamenica, pa onda spomenika, zabrana knjiga, zabrana filmova (na Netfliksu izbacili sve filmove u kojima glumi Džoni Dep. SVE!), i tako dalje. I vidim da se posle izbora Bajdena ne smiriju, jer su dobili ono za šta su se borili, nego zapravo pojačavaju snagu, kao Hrvatska prilikom Oluje ili Albanci 17. marta na pogromu. To je prokletstvo revolucionara kojima pobede samo daju veoma zapaljivo gorivo za zločine, bilo to fizički kao nekada ranije ili kulturno kao danas. Mislim da nas tj. njih tu čeka jedno teško otrežnjenje za par godina, ali ne vidim ko bi mogao da ga iznese, kao što ne vidim ko bi mogao da nam pomogne da se rešimo diktatora, pošto onima koji to mogu i jedno i drugo idu u korist.

U novoj godini kao i u svim narednim nam želim da nam se nikada ovakvo ludilo ne dogodi.

Živeli.
kamilo_emericki kamilo_emericki 18:25 31.12.2020

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone
Odlučno guramo prema litici razgradnje civilizacije, kultur-revolucionarnim metodama Maoa i drugara.


alselone alselone 18:49 31.12.2020

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Srećna ti Nova Godina Kamilo.

Da dodam nešto na gornji komentar.

Ovo smatram najvećom pretnjom za mnoge naredne nove godine.

Broj malih hidroelektrana.

Pogledajte dobro ove brojke. Pogledajte dobro ovaj horor.

Mapu planiranih, izvršenih i radova u toku možete videti ovde: https://balkanrivers.net/en/map

Ovo je zaslužilo kuku i motiku, ako nam već trebaju revolucije. Ne Odiseja i Džoni Dep, jbmmjkglp.

angie01 angie01 20:36 31.12.2020

Re: Srećna Nova Godina blogerima

kamilo_emericki kamilo_emericki 21:27 31.12.2020

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone

Srećna ti Nova Godina Kamilo.

Hvala Alse, sve nqjbolje želim tebi i tvojoj porodici.
Dogodine ću nastaviti priču o ovom što si postavio i generalno se slažem sa sa tvojim stavom.
Međutim, večeras sam raspoložen samo za ovakve stvari:

magnus magnus 12:06 01.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

izbacili sve filmove u kojima glumi Džoni Dep.

što su izbacili Džonija ? slobodu je teško u lance svezat ( sve i za svagda) , izgleda da sad istok europe štiti zapadne vrednosti - jedostavno u jednom trenutku kad neko svati u Americi da može biti izvan amerike selit će se il unutar amerike ,u teksas recimio. il u Evropu izvan EU . Ja odavno tvrdim da trebamo biti kao Hong Kong , zona slobodnih ljudi. od recimi toga da se može pušiti u rastoranu ako gazda želi takav restoran, od plahog oporezivanja sportaša, pjevača, burzovnih špekulanata i digitalnih nomada , tad bi Beograd stvarno bio svet i "dekasbiziro se " u potpunosti a provincija živnula

alselone alselone 12:10 01.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

što su izbacili Džonija ?

Tuk'o je ženu i izbacili filmove u kojima on glumi kao da su to samo njegovi filmovi, pa čak i da jesu kakve to faking veze ima, što ka koji kurac Netflix kažnjava, neka ide u zatvor. Mislim totalna budalaština u skladu sa shvatanjima današnjih revolucionara.
Jebote, idu i morališu umetnicima i sankcionišu njihova dela. Totalno ludilo je uzelo maha.

Ja odavno tvrdim da trebamo biti kao Hong Kong , zona slobodnih ljudi. od recimi toga da se može pušiti u rastoranu ako gazda želi takav restoran, od plahog oporezivanja sportaša, pjevača, burzovnih špekulanata i digitalnih nomada , tad bi Beograd stvarno bio svet i "dekasbiziro se " u potpunosti a provincija živnula

I ja ovo tvrdim, kako treba sve moguće legalizovati i pustiti ljude da se samoorganizuju sa što manje uplitanja države, osim u ključnim infrastrukturnim pitanjima (školstvo, zdravstvo, energija, putevi, ekologija, voda...). Mada sam siguran da nam ne bi dozvolili. Ko je čitao ili gledao Adults in the room, ili možda neke od poslednjih Đinđićevih govora, jasno mu je o čemu se radi.
maliperica maliperica 12:47 01.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Ovo je zaslužilo kuku i motiku, ako nam već trebaju revolucije. Ne Odiseja i Džoni Dep, jbmmjkglp.

U ovome sam uz tebe Alse.
magnus magnus 15:25 01.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

(školstvo, zdravstvo, energija, putevi, ekologija, voda...).

pa čak i u ovom privatna inicijativa može dati dosta , vaučerizacija školstva bi sigurno stvorila par dobrih gimnazija , e sad kako privatne bolnice je teško integrirati u socijalni sistem ali ne i nemoguće. ako bi imao jasnu zaštitu Kine i Rusije nije nemoguće , njima nije u interesu da izvoze bilo kakvi sistem, ideologiju ili agende , nego ideju da su vjerodostojni i ok saveznici (brinu o svom PR). a vjerovatno bi i EU radije imala ispušni ventil u Beogradu nego Šangaju
magnus magnus 19:28 01.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Mislim totalna budalaština u skladu sa shvatanjima današnjih revolucionara.

Pa što misliš zašto sav kadar saveza socijalističke omladine , oni najtvrđi Šuvarovci sad ljubitelji Bajdena i Pelosice , Bjela Knjiga rulz
alselone alselone 08:53 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Pa što misliš zašto sav kadar saveza socijalističke omladine , oni najtvrđi Šuvarovci sad ljubitelji Bajdena i Pelosice , Bjela Knjiga rulz


Da, nači ludilo.

I ovo nisu izolovani slučajevi, ono kao jedna budala na tviteru, nego ceo pokret. Među njima ima nastavnika, profesore, ima i tviter manijaka, ali ima i učenih ljudi koji Homera ili Šekspira nazivaju "dead old white man", pa ih to diskvalifikuje iz obavezne lektire.
Meni je potpuno neverovatno čemu prisustvujemo.
alselone alselone 09:50 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

U ovome sam uz tebe Alse.

Hvala peroni.

Nisam imao pojma o dimenzijama problema. Rekao bih da se neko mnogo veći namerio na ovaj deo sveta sa namerom da ga iscedi po svaku cenu. Deluje da smo ponovo mi najgori ali mi je neočekivano za Sloveniju, Grčku pa čak i Hrvatsku donekle. Ipak je to EU, bio sam siguran da su regulative zaštite životne sredine tamo strožije.

Kako ne bih ostao samo na rečima, Nik, molim te pozovi me kada bude sledeći protest za Rakitu, dolazim sigurno.
mentol mentol 10:39 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone

Kako ne bih ostao samo na rečima, Nik, molim te pozovi me kada bude sledeći protest za Rakitu, dolazim sigurno.


Mislim da ti je ovo bliže <_<
Hoće da nam unište poslednju oazu prirode u gradu... ja sam nabavio duplu theraband gold gumu za praćku... još da nađem neke rašlje...(ako neko zna koje je drvo dobro neka javi)... otpor će, ovaj put, biti neminovan...
zilikaka zilikaka 10:48 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

ja sam nabavio duplu theraband gold gumu za praćku... još da nađem neke rašlje...(ako neko zna koje je drvo dobro neka javi)... otpor će, ovaj put, biti neminovan

Bilo nekad da se kupi gotova praćka,vrlo ozviljna. Proveri, vrlo verovatno još ima negde.
A inače, ako zatreba neka improvizacija za potrebe demonstracija, javljajte. Mnogo volim takve zadatke.
alselone alselone 10:53 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Hoće da nam unište poslednju oazu prirode u gradu... ja sam nabavio duplu theraband gold gumu za praćku... još da nađem neke rašlje...(ako neko zna koje je drvo dobro neka javi)... otpor će, ovaj put, biti neminovan...


Da, u pravu si. Treba i na te proteste ići. Šodroš i ribarac su oaza grada.

Što se tiče praći, imauu da se kupe gotove ribolovačke.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:59 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone

Meni je potpuno neverovatno čemu prisustvujemo.

Prisustvujemo "slobodi" Alse.
Da svako može pričati i najveće budalaštine bez ikakve odgovornosti, da se niko, ili samo rijetki, ne suprostavlja galami, predlozima, akcijama koje su sumanute a koje donose korist samo malom broju ljudi a predstavljaju se kao opšte dobro i spasenje čovječanstva.
Od raznih Gretica na svjetskom nivou do Draškića na balkanskom.
alselone alselone 11:23 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima


Prisustvujemo "slobodi" Alse.



Janis Varufakis (pogledajte ili pročitajte Adults in the room, otrežnjujuće je) je definisao ovo što živimo kao Technofeudalism (formerly known as Capitalism).
mentol mentol 11:29 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone

Što se tiče praći, imauu da se kupe gotove ribolovačke.

Slabe su te plastične pecaroške... Moćna je ta guma
mariopan mariopan 11:34 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone

Prisustvujemo "slobodi" Alse.



Janis Varufakis (pogledajte ili pročitajte Adults in the room, otrežnjujuće je) je definisao ovo što živimo kao Technofeudalism (formerly known as Capitalism).

Varufakis je predavao mojoj ćerki na faksu, obožavali su ga studenti a ja mislim da Cipras nikad ne bi imao toliku podršku da mu nije bilo Varufakisa. Verujem da je skrajnut upravo zato što je govorio istinu i otvarao oči narodu.
alselone alselone 11:38 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Verujem da je skrajnut upravo zato što je govorio istinu i otvarao oči narodu.


Još dublji razlog je taj da optimizam koji je predstavljao nije smeo biti dozvoljen. Slično je Đinđić prošao. I to od istih "prijatelja" i "partnera".

Ako se neko seća, par meseci posle 5. oktobra, tek što je formirana vlada, neko je dojavio Albancima da bi mogli da se pobune u Preševu, pa su malo šenlučili par meseci, dok ih nije smirilo, ali tek pošto je ubačen prvi klip u točkove.
zemljanin zemljanin 13:33 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

svaki takav pokret i ideju - podzavam ... ne zato sto se uvek slazem vec zato sto je to nacin da se urusi sistem ... prisetimo se baroka ... antihumanizam, subjektivizam i ekstremni materijalzam - to su karakteristike zapadnog sistema ... pogoduju hedonizmu i sve je superiska dok 'nasa' vecina ne pocne da se topi ... bice zrtava, bice gluposti i nebuloza ali tako se resetuje ...

PS. i srecna NG 2021
loader loader 13:52 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Ako je neka godina bila prestupna
onda je to bila ova.
angie01 angie01 13:54 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

i srecna NG 2021


Srecna i tebi.


kamilo_emericki kamilo_emericki 20:16 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

mariopan
alselone

Prisustvujemo "slobodi" Alse.



Janis Varufakis (pogledajte ili pročitajte Adults in the room, otrežnjujuće je) je definisao ovo što živimo kao Technofeudalism (formerly known as Capitalism).

Varufakis je predavao mojoj ćerki na faksu, obožavali su ga studenti a ja mislim da Cipras nikad ne bi imao toliku podršku da mu nije bilo Varufakisa. Verujem da je skrajnut upravo zato što je govorio istinu i otvarao oči narodu.

Moja omiljena priča:
Američki vojnici pitaju američke naučnike kako mogu otkriti sovjetske podmornice u okeanu. "Lako, zagrijete okean na dovoljnu temperaturu i sve podmornice će izroniti" kažu naučnici.
"Kako da zagrijemo okean"? pitaju vojnici.
"E to nek vam riješe inžinjeri, mi smo vam dali moguće riješenje a kako to izvesti nije naš problem".

Ja sam ljevičar i pokazujem to bez ikakvog ustezanja ali nisam fundamentalista i ne mislim da se bilo koja mjera i ideja mora provesti bez razmišljanja o cijeni provođenja.
Varufakisa sam prestao shvatati ozbiljno kad sam vidio da u njegovim predlozima nema ozbiljnog računa kojom, objektivnom, snagom raspolaže Grčka a kojom njeni protivnici. Nisam vidio ni račun ko su grčki saveznici a ko saveznici protivnika. Da li je Varufakis negdje računao koliko bi njegovih pristalica promijenilo stranu u trenutku kad bi njihovi interesi bili direktno ugroženi?
Neću da ulazim, a nisam ni stručan, u to koliko je Varufakis stvarno sanjar i čovjek koji širi optimizam a koliko pozer ali zaista mislim da je Cipras uradio za Grčku maksimalno koliko se moglo uraditi u vremenu njegovog vladanja.
Politika je usaglašavanje različitih interesa a protivnici grčkih interesa su najmoćniji mogući protivnici a svima je bilo jasno da nisu u pitanju samo milijarde grčkog duga već puno više.
Pokornost i pravila ponašanja na kojima počiva današnji svjetski ekonomski poredak.
Ne mislim da je taj poredak dobar ali malo je onih koji nose razna obilježja sa likom Če Gevare koji su spremni kao on ostaviti udobnu poziciju i otici u džunglu da ginu za interese sirotinje uz rizik da ih ta ista srotinja, ili njeni djelovi, izda za nekoliko novčanica.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:25 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone

I ja ovo tvrdim, kako treba sve moguće legalizovati i pustiti ljude da se samoorganizuju sa što manje uplitanja države

Ja bih bio vrlo oprezan sa ovim.
Ljudi znaju biti vrlo jeftina i kvarljiva roba.

alselone alselone 20:30 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Ja bih bio vrlo oprezan sa ovim.
Ljudi znaju biti vrlo jeftina i kvarljiva roba.

Upravo tako, zato i treba biti veoma oprezan sa zabranama jer njih uvode takođe kvarljivi ljudi.

Lako se upada u zamku da neki ljudi proglašavaju sebe za onoga koji Zna šta treba drugima i koji je nivo slobodan odgovarajući.
gvozden1 gvozden1 20:57 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Ljudi znaju biti vrlo jeftina i kvarljiva roba.

I zato nad njima treba da bdiju i da ih organizuju nadljudi.

A nadljudi su ko?
Pa zna se.
milisav68 milisav68 21:31 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Ja sam ljevičar i pokazujem to bez ikakvog ustezanja ali nisam fundamentalista

Znači - salonski levičar.

Politika je mogućnost kompromisa, kad nema kompromisa ide rat.

Takođe, u politici (pregovorima) tražiš više, da bi dobio ono što stvarno možeš da dobiješ.

I sve to naravno zavisi od neke opšte situacije.

Uglavnom, Grčka ima veći problem sa migrantima, nego sa ekonomijom.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:01 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone
Ja bih bio vrlo oprezan sa ovim.
Ljudi znaju biti vrlo jeftina i kvarljiva roba.

Upravo tako, zato i treba biti veoma oprezan sa zabranama jer njih uvode takođe kvarljivi ljudi.

Lako se upada u zamku da neki ljudi proglašavaju sebe za onoga koji Zna šta treba drugima i koji je nivo slobodan odgovarajući.

Ovo o samoorganizovanim ljudima među kojima može biti kvarljive robe napisao je neko ko je pravio ili pokušao praviti nekoliko štrajkova. Mimo zvaničnog sindikata, naravno.
Vjeruj mi, znam o čemu pričam.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:36 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

gvozden1


A nadljudi su ko?
Pa zna se.

Kakvo pitanje?
Komunisti, zna se.
Da li treba da odlučuju pičkice iz Hadlivila, koji se sakriju pod ženske suknje pred Milerom i njegovom bandom ili Vili Kejn koji izađe pred bandu da joj se suprostavi.
I balkanski narodi su pjevali o borcima i onim drugim:
“Hej Solune, ognjem sagoreo!
“Đe u tebe ne ima junaka,
“Da iziđe Arapu na mejdan,
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:56 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima


milisav68


Znači - salonski levičar.

A kakav bih mogao biti kad sam vlasnik 66 rođendana, 2 infarkta, 3 premoštavanja na srcu, 2 stenta u preponama.
Dobro, još sam kadar stići i uteći (na vrlo kratkim stazama) i na strašnom mjestu postojati.
Politika je mogućnost kompromisa, kad nema kompromisa ide rat.

Ili se sagne glava i pokori.
angie01 angie01 23:11 02.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima


A kakav bih mogao biti kad sam vlasnik 66 rođendana, 2 infarkta, 3 premoštavanja na srcu, 2 stenta u preponama.
Dobro, još sam kadar stići i uteći (na vrlo kratkim stazama) i na strašnom mjestu postojati.


to se zove imati duha!...dobro si to sve prebrodio,...poznajem i neke koji se prenemazu pri svakom i najmanjem strecu.
kamilo_emericki kamilo_emericki 00:06 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

angie01

A kakav bih mogao biti kad sam vlasnik 66 rođendana, 2 infarkta, 3 premoštavanja na srcu, 2 stenta u preponama.
Dobro, još sam kadar stići i uteći (na vrlo kratkim stazama) i na strašnom mjestu postojati.


to se zove imati duha!...dobro si to sve prebrodio,...poznajem i neke koji se prenemazu pri svakom i najmanjem strecu.

Ih. Ne znam šta bih ti rekao.
Juče ste se raspisali o cigaretama. Moje prve cigarete koje sam kupio bile "Dijamant", poslije "HB" a kad sam prvi put povukao, onako, punim plućima, dim Drine-ćilimare bez filtera bila mi najbolja drugarica prilično godina. Dvije kutije dnevno. Cigaretu koristio mjesto tajmera za razvijanje filma u mračnoj komori.
Sa nepunih 37 bio prvi infarkt, 4 sedmice na intenzivnom, 2 puta bio na šalteru kod svetog Petra ali falili još neki papiri pa me vratili. Sada ne pušim jer ne osjećam nikakvu potrebu za tim ali se i sad sjećam ukusa cigarete u nekim prilikama kao i nekih pića koja sam pio a više mi se piju.
Kad vidim kakvih sad boleština ima mogu reći da se uzdam u svoje srce, da će me jednom iznenada ugasiti. Oni kojima nešto značim, malo će plakati, vikati da sam otišao iznenada, poslije se sa osmijehom sjetiti nekih događaja koji nas vežu ali niko neće, nadam se, dočekati moju smrt sa uzdahom olakšanja.
Nikad se nisam zavukao u rupu i odustao od rada i nisam odustao od toga da nešto novo naučim i probam.
angie01 angie01 00:20 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Nikad se nisam zavukao u rupu i odustao od rada i nisam odustao od toga da nešto novo naučim i probam.



jasta, dok traje-traje! Niko ne zna dokle ima garanciju....odlaze i oni koji su se bas pazili, nit pusili, nit pili, nit nista...


poslije se sa osmijehom sjetiti nekih događaja koji nas vežu ali niko neće, nadam se, dočekati moju smrt sa uzdahom olakšanja.


tako si ovo jednostavno rekao,...a znaci da nikome nista ruzno nisi uradio....deluje da je to normalno, a u stvari veoma retko, ljudi su zaboravili da se tome uce, jos gore, postalo je uobicajeno podstrekivanje na mrznju, sebicnost.
kamilo_emericki kamilo_emericki 01:02 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

postalo je uobicajeno podtrekivanje na mrznju, sebicnost.

Vozeći po putevima kakvi su bili prije 30-40 godina i kamionima kakvi su tad bili naučiš šta je solidarnost i kako, kad ti stane kamion na Velebitu ili Gorskom Kotaru, samo neko nepoznat može da ti pomogne. Daleko su i otac i brat i prijatelj. Samo neko drugo ljudsko biće, i nije ti važno koje je nacije ili odakle je. Možeš na to dodati i boju kože, politička uvjerenja, jezik kojim govori.
alselone alselone 08:38 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Ovo o samoorganizovanim ljudima među kojima može biti kvarljive robe napisao je neko ko je pravio ili pokušao praviti nekoliko štrajkova. Mimo zvaničnog sindikata, naravno.
Vjeruj mi, znam o čemu pričam.


Verujem da znaš o čemu pričaš i da si imao iskustva sa kvarljivim ljudima. Ali u praksi se ti kvarljivi ljudi uspentraju gore i počnu da određuju drugim ljudima šta je prava doza slobode.

Zamisli tog kvarljivog koliki je imao domet da upropasti drušvo kada je imao uticaj na štrajk, a zamisli ga koliki vi domet imao da postane neki faktor u državi ili gradu.

Sloboda je fundamentalni uslov za prosperitet. Ni jedno društvo u istoriji nije dugoročno i održivo napredovalo a da je praktikovalo neki vid apsolutizma i život sa smanjenim slobodama. U stvari, da kažem drugačije, poredeći dva slična društva, bolje i brže će napredovati ono koje je slobodnije.

I to je prosto i jednostavno zašto je tako. Recimo da imaš društvo koje ne dozvoljava ženama da se školuju i napreduju. Pa ti si 50% stanovništva izbacio iz bazena mogućnosti. Sigurno je tamo bilo odličnih lekara, advokata, mašinaca (!), građevinaca i tako dalje. Slično je ako pogledaš društva koja se bore sa manjinama, ili prosto svom narodu kvotama* određuju čime će da se bave. Direktan upliv u izbore i mogućnosti ljudi i činjenica da ne napreduju najbolji nego podobni, po bilo kom osnovu, zapravo smanjuje tu verovatnoću uspeha. To je zapravo jednostavna matematika. :)

U tom smislu verujem da je jedan od boljih koraka Srbije bio taj da dozvoli slobodan život ljudima iz RSrpske i CG. Samo gledam koliko su dobili fakulteti i koliko su dobile firme koje traže sposobne ljude, tim potezom.

Takodje, pogledaj i istoriju Severne i Južne Amerike. Pronađene u slično vreme, pokrenute u slično vreme, jedna se razvijala pod protektoratom a druga potpuno divlje i darvinovski, slobodno, i vidi gde su stigle. (svakako ne podržavam ekonmski darvinizam danas).

*(ameriku ne gledati danas, naravno. oni ljudi uvode kvote, za srećnu novu 1800.)
zilikaka zilikaka 09:22 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Ovo o samoorganizovanim ljudima među kojima može biti kvarljive robe napisao je neko ko je pravio ili pokušao praviti nekoliko štrajkova. Mimo zvaničnog sindikata, naravno.
Vjeruj mi, znam o čemu pričam.

Da, to stoji al moram da istaknem pozitivan primer samoorganizovanja protiv kafilerije u mom gradu. Zaista je krenulo spontano ali je ta srž ekipe bila jedinstvena i duboko svesna da će biti raznih pokušaja.
Zato su bili krajnje restriktivni po pitanju "prijema" u tim koji bilo šta treba da uradi.
I uspeli su da se održe do kraja.
Doduše, ono najvažnije, druga strana nije pružala nikakvu primamljivu alternativu, pa je sve bilo mnogo lakše, što zapravo potvrđuje da je sa pravim izazovima sve skoro nemoguće. Naročito u okolnostima ne samo ponuda nego i pritisaka i čak pretnji.
angie01 angie01 11:04 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

samoorganizovanim ljudima među kojima može biti kvarljive robe


...sve primere koje znamiz prve rukesu se zvrsili lose- zbog te kvarljivosti-caki u slucajevima gde je sve ukazivalo na pobedu,jer su argumeni bili neumoljivi u tom smislu,...tada je kvarenje bivalo cak i laksei brze.


Zato su bili krajnje restriktivni po pitanju "prijema" u tim koji bilo šta treba da uradi.



to je verovatno jedin pravi nacin, a i moguc jer se ljudi znaju.

...dovoljno je pogledati ove silne proteste po BGdu-razlozi vise nego alarmantni, gradjani voljni da izadju i uvek nekako utihnu,...


edit: rasprostranjen faktor poltronstva koji je ovde odgajan,nije zanemarljiv.
zilikaka zilikaka 11:15 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

to je verovatno jedin pravi nacin, a i moguc jer se ljudi znaju.

Pa da, ali pitalo se njih nekolicina i svaki od njih je za nekog garantovao, ili taj nije prošao.
To jesu ograničeni resursi ali to pitanje lične odgovornosti nekog za nekog i nije loše.
Mada, kad se setimo ko nas je sve od najbližih neprijatno iznenadio u životu...
magnus magnus 11:17 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Sloboda je fundamentalni uslov za prosperitet. Ni jedno društvo u istoriji nije dugoročno i održivo napredovalo a da je praktikovalo neki vid apsolutizma i život sa smanjenim slobodama.
Osim Avnojevskog jugoslovenstva kojemu je cilj bio dezintegracija srpskog nacionalnog korpusa ( potpuno drugačije jugoslavenstvo je implementirano slovencima ,hrvatima i šiptarima + ovim novohibridnim nacijama crnogorcima Muslimanima ,makedoncima ), koje je počelo ipak da se dekonstruira u srbalja , ideja odijuma prema privatnom vlasništvu i inicijativi teško da je i načeta , kako na "ljevici" tako i na desnici , kako kod " rusofila" tako i kod "anglofila" ( ovo je posebna komedija , pitajte bilo kojeg sušistado anglofila bi li uveo vrjednosti američkog ustava u srbiju odma dobije napad histerije i viče fašizam ) nažalost taj stav je jak i u obrazovanju ( dominantan kod osnovnškolskih i srednjoškolskih profesira) i u crkvi ( većina klira je ipak formirana u komunističkim školama ) tako da sam ja jako zabrinut da ta bolest ima da traje dok postoje ljudi čiji su učitelji rođeni u komunizmu
U tom smislu verujem da je jedan od boljih koraka Srbije bio taj da dozvoli slobodan život ljudima iz RSrpske i CG.
ma i iz Hr i Slo (čak ne nužno samo Srbima, skeptičan sam malo prema Muslimanima iz bih ,ali i to se da rješit upitnikom na useljenju. Ali oni što je dio priče je lako dobivanje boravišta i poslovnih viza za svu EU , GB i USA, zemlje gdje nepristojno visoko oporezuje velike zarade. mislim da bi iznad neke cifre jednostavno bila glavarina i to je ok
mariopan mariopan 11:26 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Neću da ulazim, a nisam ni stručan, u to koliko je Varufakis stvarno sanjar i čovjek koji širi optimizam a koliko pozer ali zaista mislim da je Cipras uradio za Grčku maksimalno koliko se moglo uraditi u vremenu njegovog vladanja.

Varufakis nije bio samo sanjar, on je predlagao i realne načine kako da se ne izgubi suverenitet države a da se ona ekonomski podigne, ali to bi bilo za neko vreme. E, tog vremena Grcka vise nije imala, bila je isceđena i osiromašena do krajnjih granica. I zna se ko ih je iscedio što je najgore bilo jer se ta ista ekipa nudila za "spasioca" što ponosni Grci nisu mogli da svare. Otuda onako žestoki protesti po celoj Grčkoj. Njegov model bi bio bolji za samu Grčku da je imala vremena da to sprovede ali ga nije imala. Lepo je biti ponosan ali realan život traži rešenja koja su izvodljiva u datom trenutku i datim uslovima.

Mnogo ljudi je u to vreme bilo bez posla, ugašene porodične manufakture i poslovi u kojima je najviše ljudi imalo svoj hleb, to nije moglo da čeka. Sila koja ih je pritiskala iznutra, siromaštvo, i spolja, velike sile i njihove igre, bila je prevelika.

Cipras je uradio šta je mogao u datoj situaciji, i meni je žao što kažu da je prodao Grčku za tepsiju ribe, mislim da nije. Uradio je šta je mogao u datim okolnostima, i zato izgubio političku podrsku u samoj Grckoj. Potezi su mu bili bolni ali neophodni, a to nikad nije popularno u narodu. Oni se oporavljaju zahvaljujući tim potezima koji su tada načinjeni. Ni ja ne vidim drugi način da se izvuku.

Za to je moralo da se klekne pred svetskim moćnicima a Varufakis nikad ne bi kleknuo i zato je i dalje idol mnogih ponosnih Grka. Šteta što takvih ljudi nemamo više na svetu, možda bi ponos i dostojanstvo mogli da se vrate u naše živote umesto podaničkog savijanja kičme pred silnima?
Svet bi se jednog dana, da je više takvih ljudi, mogao prepakovati na neko poštenije stanje? Bez promene svesti da mi to možemo do promena nikada neće doći, a tu svest mogu da nam probude samo ljudi kao Varufakis, nikako oni koji kažu da je bolje da legnemo na rudu jer su "oni" jači.

Zato je Varufakis dragocen svima nama, iako su ga preveslali u rodnoj zemlji on je primer uspravnog čoveka kakav bi trebalo covek i da bude.
nikvet pn nikvet pn 11:36 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

mariopan

Zato je Varufakis dragocen svima nama, iako su ga preveslali u rodnoj zemlji on je primer uspravnog čoveka kakav bi trebalo covek i da bude.


У новим садржајима (филмови, цртани, серије, школско градиво...) неприметно је нестала поука да усправан човек побеђује.
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:50 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone
U stvari, da kažem drugačije, poredeći dva slična društva, bolje i brže će napredovati ono koje je slobodnije.

1800.)


Ja bih pre rekao da će pre napredovati ono koje je pronašlo najbolji balans između ograničenja i sloboda. Dovoljno sloboda da se ne ograničava inovativnost, kreativnost itd. a sa druge strane definisan minimalan skup ograničenja za pojave koje prete da dovedu u opasnost sam opstanak zajednice.

Ovo me podseti na jedan vic koji se prepričavao po slavama kada sam bio klinac.

Partijski sekretar drži predavanje radnicima u fabrici i kaže:
"Drugovi, zamislite da je naše društvo jedna velika železnička kompozicija, koja ide kroz planine, probija se kroz smetove. E vidite, naša partija je ona zahuktala lokomotiva koja radi punom parom, koja sve te prepreke savlađuje i nezadrživo vuče našu zemlju napred! A ONI...ona REAKCIJA...to vam je onaj zadnji vagon, koji je najteži, oni nas koče, na uzbrdicama vuku unazad, teraju nas da zapinjemo!"

Na to jedan od radnika naivno upita:
"Pa druže sekrataru, što mi taj vagon jednostavno ne otkačimo, samo nam smetaju i koče nas?"

Sekretar se tu zbuni, krene nešto da muca, ono tuc-muc, a negde iz zadnjih redova se začuje:
"Jes' pa da svi zajedno, tako zahuktali odletimo u tri lepe materine..."
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:05 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

mariopan

Za to je moralo da se klekne pred svetskim moćnicima a Varufakis nikad ne bi kleknuo i zato je i dalje idol mnogih ponosnih Grka. Šteta što takvih ljudi nemamo više na svetu, možda bi ponos i dostojanstvo mogli da se vrate u naše živote umesto podaničkog savijanja kičme pred silnima?
Svet bi se jednog dana, da je više takvih ljudi, mogao prepakovati na neko poštenije stanje? Bez promene svesti da mi to možemo do promena nikada neće doći, a tu svest mogu da nam probude samo ljudi kao Varufakis, nikako oni koji kažu da je bolje da legnemo na rudu jer su "oni" jači.

Zato je Varufakis dragocen svima nama, iako su ga preveslali u rodnoj zemlji on je primer uspravnog čoveka kakav bi trebalo covek i da bude.


Varufakis nije morao taj svoj ponos da plaća nekim egzistencijalnim stvarima tj. nije morao da robija, da dovodi u opasnost svoj život i svoje porodice, deca nisu morala da mu gladuju zbog njegove "uspravnosti".
Bio dobro situiran, ostao dobro situiran.
alselone alselone 12:39 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Bio dobro situiran, ostao dobro situiran.

Svojim kvalitetima, znanjem i sposobnošću.
mariopan mariopan 12:39 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

nikvet pn
mariopan

Zato je Varufakis dragocen svima nama, iako su ga preveslali u rodnoj zemlji on je primer uspravnog čoveka kakav bi trebalo covek i da bude.


У новим садржајима (филмови, цртани, серије, школско градиво...) неприметно је нестала поука да усправан човек побеђује.

Da, to nam uvaljuju na kvarno, da se naučimo da slušamo i budemo pokorni.
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:44 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone
Bio dobro situiran, ostao dobro situiran.

Svojim kvalitetima, znanjem i sposobnošću.


To nisam sporio, odnosno te teme se nisam ni dotakao.
Govorio sam o ceni koja treba da se plati za tu uspravnost. Njegova nije bila velika.
alselone alselone 12:47 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima


To nisam sporio, odnosno te teme se nisam ni dotakao.
Govorio sam o ceni koja treba da se plati za tu uspravnost. Njegova nije bila velika.


Pa znam, ali je malo zlonamerno ubaciti takvu upadicu bez objašnjenja jer liči kao da želiš da umanjiš njegovu politiku i da ga predstaviš kao salonskog palamudera koji iz bogatstva svoje hacijende gura pošten svet u pogibelj.

mariopan mariopan 12:53 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

vrabac_onaj
mariopan

Za to je moralo da se klekne pred svetskim moćnicima a Varufakis nikad ne bi kleknuo i zato je i dalje idol mnogih ponosnih Grka. Šteta što takvih ljudi nemamo više na svetu, možda bi ponos i dostojanstvo mogli da se vrate u naše živote umesto podaničkog savijanja kičme pred silnima?
Svet bi se jednog dana, da je više takvih ljudi, mogao prepakovati na neko poštenije stanje? Bez promene svesti da mi to možemo do promena nikada neće doći, a tu svest mogu da nam probude samo ljudi kao Varufakis, nikako oni koji kažu da je bolje da legnemo na rudu jer su "oni" jači.

Zato je Varufakis dragocen svima nama, iako su ga preveslali u rodnoj zemlji on je primer uspravnog čoveka kakav bi trebalo covek i da bude.


Varufakis nije morao taj svoj ponos da plaća nekim egzistencijalnim stvarima tj. nije morao da robija, da dovodi u opasnost svoj život i svoje porodice, deca nisu morala da mu gladuju zbog njegove "uspravnosti".
Bio dobro situiran, ostao dobro situiran.

Zašto bi bio greh da neko toliko obrazovan i sposoban bude imućan i zašto bi bilo potrebno lično siromaštvo i stradanje da me uveri da je neko iskren i misli dobro svojoj zemlji? Pa ja i nama želim da nam neko obrazovan i sposoban a dobronameran predloži model po kome bi zemlja bila sposobna da se odupre pritiscima i iskorišćavanju od strane moćnih koje to rade iz svojih interesa, a ako rade za svoje intrrese onda sigurno rade na našu štetu?
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:56 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone
da ga predstaviš kao salonskog palamudera koji iz bogatstva svoje hacijende gura pošten svet u pogibelj.


Iskreno, pomalo ga kao takvog i vidim

Samo bih u citiranom reč "pošten" zamenio sa "običan".
Dakle običan svet ili što bi se reklo raja, a ta raja može biti i poštena i pokvarena i velikodušna i uskogruda ali kakva god da je, ona je ta srž da ne kažem supstanca i za njene interese se radi a ne za gromopucateljne ideje.
alselone alselone 13:12 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Iskreno, pomalo ga kao takvog i vidim

Samo bih u citiranom reč "pošten" zamenio sa "običan".
Dakle običan svet ili što bi se reklo raja, a ta raja može biti i poštena i pokvarena i velikodušna i uskogruda ali kakva god da je, ona je ta srž da ne kažem supstanca i za njene interese se radi a ne za gromopucateljne ideje.


Pa on i jeste radio za tu raju. I srž njegove politike je bila da se reprogramira dug tako da se ne ubije privreda, nego da se iz održivog rasta finansira vraćanje duga. Nije mnogo u njegovoj politici bilo busanja u grudi nego ekonomije. Time se bavio.

A što se tiče para, svi političari su bogati ljudi tako da je to univerzalni argument, možeš ga svakome zalepiti kako bi ga diskvalifikovao. "Lako je tebi da predlažeš reforme ako imaš para". Ali postoji jedna ključna razlika, on je svoje pare zaradio pošteno i pre ulaska u politiku. Isto tako, ekspresno je iz nje izašao a nije ostao da cedi i mladi pare dalje.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:28 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone


Pa on i jeste radio za tu raju. I srž njegove politike je bila da se reprogramira dug tako da se ne ubije privreda, nego da se iz održivog rasta finansira vraćanje duga. Nije mnogo u njegovoj politici bilo busanja u grudi nego ekonomije. Time se bavio.



Grci koje sa kojima sam ja u kontaktu preko žene, (ona već više od 10 godina sa njima sarađuje pa bih se usudio da kažem da smo vremenom postali i prijatelji) se ta sa ovim ne bi složili.
Recimo da je najblaži izraz koji koriste za njega "marketinški klovn". Pri tome kažu da je izvukao svoje dupe čim je prvi put postalo malo gusto.
A nabacuju i nešto da je vrlo rado kasnije prodao svoje konsultantske usluge istim onim agencijama koje su tu istu Grčku davile.
Tako da ja pošto kupio - po to prodao.
Pri tome nisu baš neke dileje niti neki zadrti "desničari", naprotiv.
alselone alselone 13:32 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Jebiga, ne bih baš klovnom nazivao nekog ko je predavao ekonomiju na Kembridžu.

To što je prodavao konsultantske usluge kao privatno lice nema veze sa onim što je radio kao ministar ekonimje. To su odvojene stvari. Što ne bi kao ekonomski stručnjak savetovao na primer MMF sa kojima se nije slagao u pitanju otplate duga Grčke dok je bio ministar? Nisu to lične stvari, pa se kao posvađali i sada ne pričaju.
mariopan mariopan 13:39 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Pa on i jeste radio za tu raju. I srž njegove politike je bila da se reprogramira dug tako da se ne ubije privreda, nego da se iz održivog rasta finansira vraćanje duga. Nije mnogo u njegovoj politici bilo busanja u grudi nego ekonomije. Time se bavio.

Taj program on je izneo pred profesore i doktorande ekonomskog fakulteta koji su ga rešetali pitanjima, koliko se sećam, ćerka mi je tada (prisutna na tom predavanju) rekla da je odbranio svaku svoju ideju, bile su izvodljive i bolje od ponuđenih rešenja.

Pitam se koji bi naš političar izašao pred najobrazovanije ljude te struke da im predlaže neka rešenja i odgovara na pitanja ljudi koji najbolje poznaju struku, situaciju u zemlji i mogućnosti koje imaju na raspolaganju, ili nemaju?
magnus magnus 13:40 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

idol mnogih ponosnih Grka.

Grci su prije svega olako trošili tuđe novce, političari da bi potkuplkljivali raju, naoružavali se opravdano ili ne uz provizije dilera , prodavili mit o " civilizaciskom dostignuću" lažne socijalne drževe gdje su se pojavljivali "karijerni bogalji" . jebiga onda je neko došo po svoje . tu nema puno rješenja. Rusija je recimo ( drugi su osnovi) porješavala svoje dugove brzo i "dislocirala sa penisa" MMF
nema ponosa od života na "dođem ti"
alselone alselone 13:43 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Pitam se koji bi naš političar izašao pred najobrazovanije ljude te struke da im predlaže neka rešenja i odgovara na pitanja ljudi koji najbolje poznaju situaciju u zemlji i mogućnosti koje imaju na raspolaganju, ili nemaju?

Ovo je retko i za svet a za nas nezamislivo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:48 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone

To što je prodavao konsultantske usluge kao privatno lice nema veze sa onim što je radio kao ministar ekonimje. To su odvojene stvari. Što ne bi kao ekonomski stručnjak savetovao na primer MMF sa kojima se nije slagao u pitanju otplate duga Grčke dok je bio ministar? Nisu to lične stvari, pa se kao posvađali i sada ne pričaju.


Naravno, sve je na tržištu i svime može da se trguje, ne treba ništa lično doživljavati. Samo nemojmo onda o ponosu, uspravnosti i sličnim stvarima, kumim vas Bogom.

Jebiga, ne bih baš klovnom nazivao nekog ko je predavao ekonomiju na Kembridžu.


Ono što je meni problematično je boldovano. Da je u pitanju neka matematika, fizika, nešto iz tehničkih nauka, neka genetika, molekularna bioligija...imao bi od mene naklon do poda.
Ovako, kako da ti kažem, niko nije svaršen pa čak ni ja, i ja imam svoje predrasude
alselone alselone 13:52 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Samo nemojmo onda o ponosu, uspravnosti i sličnim stvarim, kumim vas Bogom.

Slažem se. Ja i nisam ni jednom rečju tome. Rekao sam "optimizam", ali to nije isto i to mogu objasniti ako treba.
mariopan mariopan 14:11 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone
Pitam se koji bi naš političar izašao pred najobrazovanije ljude te struke da im predlaže neka rešenja i odgovara na pitanja ljudi koji najbolje poznaju situaciju u zemlji i mogućnosti koje imaju na raspolaganju, ili nemaju?

Ovo je retko i za svet a za nas nezamislivo.

Znam, zato je taj njegov potez mene kupio za sva vremena, tako se to radi. Tada sam počela da mu verujem.

Bili su prisutni samo profesori i doktorandi ekonomije, tako je trebalo da bude, ali ćera je bila oduševljena (i počastvovana) kaže da su i drugi profesori sa faksa napunili salu, sedeli na stepenicama ili stajali po celoj sali, sve je bilo dupke puno.. pitanja su postavljali samo ekonomisti.

To je bilo ono burno vreme kada su demonstranti pretili da spale Parlament ako bi se izglasalo novo zaduživanje (a izglasali su ga, Atina je gorela) i emocije su bile na vrhuncu. Situacija kao pred revoluciju.

Neki folirant bi pukao na prvom pitanju.

Ja nemam pojma o ekonomiji ali verujem stručnjacima, kao uostalom u svemu drugom, pa ako oni kažu da nešto može ko sam ja da sumnjam da ne može?

I ja pošto kupila poto prodala, s tom razlikom da moja deca tamo žive još od vremena drahme i da kroz njhov život iznutra gledam promene koje im se dešavaju a nekima sam i sama bila svedok. O tome sam i pisala na blogu.
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:48 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

mariopan

I ja pošto kupila poto prodala, s tom razlikom da moja deca tamo žive još od vremena drahme


Tako je, u pravu si, to je velika razlika. Ovi Grci o kojima ja pričam su tamo rođeni i uglavnom ceo život žive tamo (neki sa pauzama tokom školovanja u Evropi ili Americi). I roditelji su im takođe rođeni tamo. I babe i dede...
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:50 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone

Verujem da znaš o čemu pričaš i da si imao iskustva sa kvarljivim ljudima. Ali u praksi se ti kvarljivi ljudi uspentraju gore i počnu da određuju drugim ljudima šta je prava doza slobode.

Uvijek neko određuju pravila ponašanja i vodi zajednicu. Veću ili manju.
Najbolje je kad zajednica napravi slobodan kompromis oko različitih interesa a to je rijetko.
Uglavnom se koristi ili sila za nametanja riješenja koja odgovaraju imaocu sile ili podmićivanje, zastrašivanje i ucijena članova grupe čiji interesi se pokušavaju neutralizovati a o tehnikama koje se koriste u tu svrhu napisani su kilometri knjiga, snimljeni nebrojeni filmovi o tome i u svrhu toga.
Zamisli tog kvarljivog koliki je imao domet da upropasti drušvo kada je imao uticaj na štrajk, a zamisli ga koliki vi domet imao da postane neki faktor u državi ili gradu.

Takvi nikad ne postaju faktor, njima se bacaju koske da ih oglođu i oni se, uglavnom, sa tim zadovoljavaju a ako zatraže više onda se tabne o zemlju i pokaže im se gdje im je mjesto.
brže će napredovati ono koje je slobodnije.

Bojim se da riječ sloboda često nije precizno određena. Nemaju istu slobodu Bušovi, Ramsfeldi i neki tamo po predgrađima koje nije "Bog" pomilovao kad su se rodili.

U tom smislu verujem da je jedan od boljih koraka Srbije bio taj da dozvoli slobodan život ljudima iz RSrpske i CG. Samo gledam koliko su dobili fakulteti i koliko su dobile firme koje traže sposobne ljude, tim potezom.

Plemenita ideja ali opasna za ta pobočna društva. Razvijeni dio uvijek isisa najbolje iz onog manje razvijenog dijela pa se razlika polako pretvara u jaz.

Takodje, pogledaj i istoriju Severne i Južne Amerike. Pronađene u slično vreme, pokrenute u slično vreme, jedna se razvijala pod protektoratom a druga potpuno divlje i darvinovski, slobodno, i vidi gde su stigle. (svakako ne podržavam ekonmski darvinizam danas).

Ja tu vidim još važnih faktora.
Sjever su naselili većim dijelom protestanti koje su vodili obrazovaniji ljudi a jug katolici. Dobro, i oni su se podijelili na pitanju sloboda ali protestanti su ipak malo suroviji i skoro su potpuno istrijebili stanovništvo koje su zatekli na teritoriji koju su osvojili a na jugu je ostalo autohtono stanovništvo, opljačkano i neobrazovano. Ni geografija nije, čini mi se, bila pogodna za tadašnji razvoj juga koliko sjevera. A kad je sjever ojačao, jug više nije mogao biti ništa do sirovinska baza sjevera.
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:58 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima



Da, to stoji al moram da istaknem pozitivan primer samoorganizovanja protiv kafilerije u mom gradu.


Primjer za pohvalu.
I to funkcioniše dok se veliki sistem ne snađe ili procijeni da mu je bolje odsjeći čuperak koji je malo nemiran neko da mu ventilator uhvati taj čuperak pa preko njega i čitavu glavu uvuče u žrvanj.

mariopan mariopan 15:07 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

vrabac_onaj
mariopan

I ja pošto kupila poto prodala, s tom razlikom da moja deca tamo žive još od vremena drahme


Tako je, u pravu si, to je velika razlika. Ovi Grci o kojima ja pričam su tamo rođeni i uglavnom ceo život žive tamo (neki sa pauzama tokom školovanja u Evropi ili Americi). I roditelji su im takođe rođeni tamo. I babe i dede...

Da, jak ti je argument nemam primedbe, oni su svakako više kvalifikovani da prosude.

Samo, koliko oni stvarno znaju šta je to Varufakis ponudio kao model izlaska iz krize? Da li su poverovali propagandi koja je bila moćna u to vreme i radila u korist stranih kreditora ili su negde videli neki njegov predlog pa zaključili, onako amaterski, da on lupa gluposti? Narod kao narod, i ovde i tamo, veruje mnogo više propagandi nego pravim činjenicama koje mu se često ne sviđaju.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:18 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

mariopan

Da, jak ti je argument nemam primedbe, oni su svakako više kvalifikovani da prosude.


Ako smem da primetim da nisam ja taj koji je uveo u igru "kvalifikovanost da se prosudi". Samo si dobila zaslužen odgovor.

Samo, koliko oni stvarno znaju šta je to Varufakis ponudio kao model izlaska iz krize?


Znaju, znali su i tada i o tome živo diskutovali.

Da li su poverovali propagandi koja je bila moćna u to vreme i radila u korist stranih kreditora


Nisu.

Narod kao narod, i ovde i tamo, veruje mnogo više propagandi nego pravim činjenicama koje mu se često ne sviđaju.


Ništa tačnije od toga i gos'n Varufakis baš tome treba da zahvali na svojoj i dalje nemaloj popularnosti.
zilikaka zilikaka 15:33 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

ili procijeni da mu je bolje odsjeći čuperak koji je malo nemiran neko da mu ventilator uhvati taj čuperak pa preko njega i čitavu glavu uvuče u

Upravo se to ovde desilo. Kad je krenulo svake subote sve masovnije, kada se videlo koliko se ljudi idaziva i pratilo da su svi našpanovani, odmah se sistem okrenuo i nakon godina ignorisanja počeo da podržava sve zahteve protesta, doneo zabranu rada, presude...sve na šta se godinama čekalo rešilo se za par nedelja.
A taman smo pistali popularni po samoorganizovanju i širom Srbije.
michiganac michiganac 15:34 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Evo pokusavam da shvatim sta bi taj famozni "neoliberalizam", kog magnus tako zdusno propagira, Srbaljima donio danas, i bas mi ne ide.. Stavio sam znakove navodnika, jer ako cemo dublje da zaceprkamo, shvaticemo da su proklamovani, prvobitni principi i ideje neolib-a u krajnjoj instanci danas samo demagosko, mrtvo slovo na papiru. Najeklatantniji primjer je recimo spasavanje finans. institucija i multikorporacija - krupnog kapitala ("to big to fail")* od strane drzava, nakon posljednje krize iz 2008/09, umjesto da ih pusti da propadnu. Upravo je taj raspojasani/razuzdani kapital ona vrapceva metaforicka, zahuktala lokomotiva, koja se posljednjih decenija zakucava u cjelokupni ekosistem/biosferu planete..

Novac "iz helikoptera" i 'speculative bubbles', koji opet nicu kao gljive nakon teske kise iz 2008/09 god.. Dokle?!


Zanimljiv je i ovaj Alsov termin 'tehnofeudalaca'* - "neoliberalizam" upregnut u digitalne kajase, odn. lance - u bukvalnom smislu to su ovi superbrzi, opticki kablovi koji se danas polijezu dnom Atlantika, omogucujuci finansijskim kockarima sa obe strane velike vode, da se nekontrolisano igraju sudbinama skrajnutog prekarijata. A evo, bas od prije neku sedmicu (Maksa ovde prvi dojavio), je i voda nasa nasusna** postala postala jedan od derivata/uloga za tim ruletom.

Ima jedan odlican, retrospektivni dokumentarac na gornju temu: LINK

"In the 21st century, speed and short term have become the rule in our societies. Stressed out by the technological and financial acceleration, we are trying to keep up a rhythm which will end in predictable ecological, economical and social disasters"



*Boris Buden (moz' se kaze i: Varufakisov politicki saborac) ih jos naziva "kompradorskim elitama" ("neoliberalisti" u dosluhu sa drzavom) - finansijske oligrahije/lobiji/kompleksi.. (vojno-industrijski, naftaski i ini) narocito izrasli u posljednjih pola vijeka - samo bez osvrta na tehno-digitalnu nadogradnju u XXI vijeku, koje na Balkanu tek hvataju korijena.

O Djindjicu:
"Đinđić je upravo simbolički kraj te ideologije, odnosno kraj utopijskog projekta komunikativne racionalnosti u okvirima liberalno-demokratske, kapitalističke, stabilne države, države blagostanja. Đinđić je vjerovao, u tom našem posebnom kontekstu – balkanskom, postjugoslavenskom, postkomunističkom, postpartizanskom, postustaškom, postčetničkom, plus kriminalna privatizacija, ne samo u Hrvatskoj nego i u Srbiji – u tom je historijskom kaosu mislio da može racionalno, komunikativno izdilati sve, da može i s četnicima, i s klasom novih kapitalista, kriminalaca, i s Mladićem i sa Ženama u crnom. Sve je on to mislio na neki način izdilati i progurati svoju racionalnost kroz taj diskurzivni mrak. I znamo kako je završio. Dobio je metak u čelo. To je bio odgovor stvarnosti u kojem stvarnost njemu postavlja limite, limite njegove teorije i njegove filozofije. U tom smislu, on je tragična ličnost. Tu završava ta velika priča, ta vjera u transparentnost društva, u demokraciju, u racionalnost."


**I sta ce ostati od balkanskih voda, slobodnih rijeka, nakon sto ih devastiraju sa MHE-trombovima?! Od danasnjeg vaskolikog, nekontrolisanog cijevcenja rijeka (& paralelnog formiranja MHE-lobija), do sutrasnje potencijalne privatizacije samih izvora pijace vode, tek je mali korak..
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:37 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

mariopan
ali to bi bilo za neko vreme. E, tog vremena Grcka vise nije imala, bila je isceđena i osiromašena do krajnjih granica. I zna se ko ih je iscedio što je najgore bilo jer se ta ista ekipa nudila za "spasioca" što ponosni Grci nisu mogli da svare.

Da Varufakis poslastičar iz nekog razloga ne ubaci šećer u kolač koji pravi bio bi loš poslastičar.
Vrijeme i prostor su značajni faktori u funkcionisanju društva.
Za to je moralo da se klekne pred svetskim moćnicima a Varufakis nikad ne bi kleknuo i zato je i dalje idol mnogih ponosnih Grka.


To sa idolima, ponosom i koga vole a koga ne vole malo poznato.

vcucko vcucko 16:18 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone

To nisam sporio, odnosno te teme se nisam ni dotakao.
Govorio sam o ceni koja treba da se plati za tu uspravnost. Njegova nije bila velika.


Pa znam, ali je malo zlonamerno ubaciti takvu upadicu bez objašnjenja jer liči kao da želiš da umanjiš njegovu politiku i da ga predstaviš kao salonskog palamudera koji iz bogatstva svoje hacijende gura pošten svet u pogibelj.


Priznaj da kažeš Janis, a misliš na Koču Popovića
mariopan mariopan 16:52 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

mariopan

Da, jak ti je argument nemam primedbe, oni su svakako više kvalifikovani da prosude.


Ako smem da primetim da nisam ja taj koji je uveo u igru "kvalifikovanost da se prosudi". Samo si dobila zaslužen odgovor.

Pogrešno si protumačio to što sam napisala. Nije bilo sarkastično nego iskreno da ljudi čija je to zemlja i koji tamo žive mogu sigurno bolje da znaju od mene. Nije mi bilo na kraj pameti da tako razmisljam kako si ti razumeo.

Ovo ostalo su bila pitanja, za slučaj da se radi o grčkoj dijaspori, jer nisi nigde do ovde napisao da su to ljudi koji žive u Grckoj već da ih znaš preko supruge. I pitanja o mogućoj propagandi koja je pratila sva događanja u to vreme. .
Samo, koliko oni stvarno znaju šta je to Varufakis ponudio kao model izlaska iz krize? Da li su poverovali propagandi koja je bila moćna u to vreme i radila u korist stranih kreditora ili su negde videli neki njegov predlog pa zaključili, onako amaterski, da on lupa gluposti? Narod kao narod, i ovde i tamo, veruje mnogo više propagandi nego pravim činjenicama koje mu se često ne sviđaju.


Ne pričam svađalački nego normalno ako me razmeš? Lep pozdrav i tebi
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:33 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Da, to stoji al moram da istaknem pozitivan primer samoorganizovanja protiv kafilerije u mom gradu.


Zili, izvinjavam se što upadam, šta je bilo do kraja sa tom kafilerijom (iskreno sam navijao za vas, kao i svako ovde, verujem).
zilikaka zilikaka 19:00 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

srdjan.pajic
Da, to stoji al moram da istaknem pozitivan primer samoorganizovanja protiv kafilerije u mom gradu.


Zili, izvinjavam se što upadam, šta je bilo do kraja sa tom kafilerijom (iskreno sam navija za vas, kao i svako ovde verujem).

Pa kad su protesti prerasli u vrlo masovne (kolona vozila subotom išla kroz grad i uglavnom bacala kućno đubre preko ograde u krug kafilerije, pa peticije masovno potpisivane, pa plakati svuda)...i gradska vlast se konačno bila oglasila da podržava zahtev da to mora da se reši.
Onda im je inspekcija prvo privremeno a posle trajno zabranila rad, a i donete su presude kojima se to potvrđuje.
Za sve to ranijih godina "nije bilo pravnog osnova" al se eto kad (im) je zagustilo osnov brzo pronađen.
Mislim da su morali da zaustave ta masovna okupljanja po svaku cenu, a kako je ekipa od koje je počelo bila mudra i nije dozvolila da ih spinuju, ni upliv politike a plus kontrolisan svako kome se nešto poverilo da uradi- najlakše im bilo da odseku čuperak, što reče Kamilo.
Dobra stvar je što su se ljudi ohrabrili, upoznali i povezali pa neće trebati mnogo da se opet okupe ako bude neophodno, za nešto drugo.
Inače, za nauk svima, bilo je pokušaja preuzimanja od strane raznih političkih partija al se to seklo u startu. Može svako kao građanin al ne i kao predstvnik bilo koje političke struje. I cilj je bio potpuno jasan i samo se na tome radilo, bez rasplinjavanja.
Mislim da se može dosta toga naučiti iz ovog i da drugi imaju mustru za rešavanje lokalnih problema.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:14 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Mislim da se može dosta toga naučiti iz ovog i da drugi imaju mustru za rešavanje lokalnih problema.


Super, bravo!
angie01 angie01 19:46 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

srdjan.pajic
Mislim da se može dosta toga naučiti iz ovog i da drugi imaju mustru za rešavanje lokalnih problema.


Super, bravo!


Sad kada ste uvezbali sta i kako- sad kranite na problem sa vodom,...stvarno je to skandalozno stanje.
zilikaka zilikaka 19:59 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Sad kada ste uvezbali sta i kako- sad kranite na problem sa vodom,...stvarno je to skandalozno stanje.

Jeste, ali taj problem je jako složen. Trenutna tehnologija prečišćavanja (to trenutno i ne radi zbog one eksplozije koju su imali) se drži u tajnosti. Osnovano se sumnja da uopšte nije neškodljiva ali kad nemaš alata da dokažeš. Znači, najverovatnije bi morala nova tehnologija, pa fabrika, a i problem razvođenja je ogroman. Mreža je stara prepuna naslaga, sklona pucanju.
Sad da imaš volju svih i para koliko ti treba, ne može da se reši za kraće od nekoliko godina.
Za to vreme je nemoguće održati kontinuitet pritiska građanstva u meri koja je neophodna da se nešto postigne.
Nego, dobro ste me podsetili, imamo neki dugoročni plan za nešto drugo, i ja sam čak dobila neka zaduženja, pa bih trebala da počnem da radim na tome.
angie01 angie01 21:03 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Jeste, ali taj problem je jako složen.


verujem.


ne može da se reši za kraće od nekoliko godina.


alako senekrene sada- nece biti reseno nikada.


Za to vreme je nemoguće održati kontinuitet pritiska građanstva u meri koja je neophodna da se nešto postigne.


zapocetak da se krene sa resavanjem, a posle po potrebi vrsiti pritisak,...ne znam, meni je taj slucaj sa vodom neverovatan,...sa sve nepostojanjem adekvatne reakcije gradjana Zrenjanina,...mada, evo Bgdu preti vrlo slicna stvar, pa je na proteste ispred SC, gde se odrzavala sednica sa dnevnim redom Makis, doslo jedva 200 ljudi.


imamo neki dugoročni plan za nešto drugo


pa gukni brate, sta cutis.
gedza.73 gedza.73 21:17 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Moram po običaju naširoko i nadugačko ali mi se čini da je zanimljiva priča i da ima veze sa ovim trolom.

U prvom broju kragujevačke Svetlosti iz 1935. piše da je kod železničke zalaganjem inž. Karanca otvoren basen za kupanje, da ima zidane kabine, zidani bife, da je privatan, da je vrlo skup ali da je kod privatne inicijative brza amortizacija osnovni postulat i da blagodeti tog kupatila nikad neće osetiti ni jedan siromah.

istovremeno u Sovjetskoj Rusiji gde su životni uslovi na visokom novou sunčana kupatila u gradovima poseti 30 posto gradskog stanovništva što bi u slučaju Kragujevca značilo nezamislivih 10 000.

A u Sovjetskoj Rusiji je na vrhuncu slave dramaturg (igzleda da je ta dramaturgija zajebana sekta) Aleksandr Afinogenov. Roditelji komunisti, on komunista od malih nogu, lepi plakate (uslovno), organizuje omladinske komunističke organizacije, drži vatrene govore da bi nakon Oktobarske kao vrlo mlad objedinjavao 16 funkcija (jedna je bila vojni cenzor)a kao član odbora za javno obrazovanje obilazi škole s pištoljem na boku.

Drame su mu, po svemu sudeći, BUlajićevi filmovi. Dobri komunisti i zli kapitalisti koji vrebaju iz mraka, rovare protiv revolucije, koji grizu, siluju, sve grabe za sebe... tipski prikazan klasni neprijatelj (ponekad se i na blogu provuku slični opisi).

meni je najsličniji onoj polsratnoj lujki Marku Ristiću koji je presuđivao književnicima i čija je izjava
Nema, ne može da bude slobode naroda, ni jedinstva, ni mira ni sreće, bez potpunog nemilosrdnog uništenja izdajničke reakcije, bez pravde koja, kako su rekli Koča Popović i Peko Dapčević, "obuhvata osvetu, uključuje osvetu" ("Politika", 5.11.1944.)


Elem Afigenova karijera neveravatno napreduje kada postaje član zloglasne ruske asocijacije proleterskih pisaca RAPP (oni su davno nestali ali ih je majstorski opisao majstor Bulgakov u Majstoru i Margariti... koga su osuđivali i napadali jer nije bio na 'liniji)

On putuje po Evropi, ženi se Amerikankom, živi u četvorosobnom stanu, vozi luksuzan auto (to u komunističkom SSSR-u nije mogao svako), plata mu je četiri puta veća nego profesoru univerziteta ali i pored toga te marksističke podobne predstave nisu baš preterano zanimale publiku.

Al' Bulgakove dupke pune.
Onda 'proleterskim dramaturzima' padne na pamet (nekako baš u trenutku kad su se partijski reflektori uperili ka tzv. Попутчик neopredeljeni a tih godina 'neopredeljeni' su bili saradnici kapitalizma) da pišu iz ugla ne-komuniste koji kritikuje sistem ali se na kraju oduševi, progleda i uvidi sve prednosti koje su mu na dohvat ruke.

I ovde počinje poenta , a ujedno i krug kako novinar iz Kragujevca vidi blagostanje u SSSR-u, kako BUlgakov a kako je to stvarno bilo.

Aleksandar Afinogenov piše dramu Strah u kojoj svi prepoznaju čuvenog naučnika Ivana Pavlova (Pavlovljev refleks).

Glavni lik Borodin kaže kako se neko boji da mu uzmu kravu, neko prisilne kolektivizacije, radnik otkaza, tehničar da bude optužen za sabotažu a naučnik za idealizam. Da se živi u eri straha, da se talentovani intelektualci odriču roditelja kako bi stovrili novo socijalno poreklo i uspeli se na društvenoj lestvici i da ako se ukloni strah svima će biti bolje.

Dramski obrt je u pojavljivanju revolucionarke Klare koja mu priča o tome kako su komunistički revolucionari odbacili malograđanski strah, postali neustrašivi, istražitelj GPU (nastalo reformom ČEKU) mu još malo 'pojasni' stvari, Borodin priznaje svoje grešne misli i zaključuje kako će i on imati benefita od sovjetskog upravljanja.


A šta je u stvarnosti Ivan Pavlov



čuvenom Molotovu (baš onom Molotovu) posle jednog masovnog progona intelektualaca napisao

Революция застала меня почти в 70 лет. А в меня засело как-то твердое убеждение, что срок дельной человеческой жизни именно 70 лет. И потому я смело и открыто критиковал революцию. Я говорил себе: «чорт с ними! Пусть расстреляют. Все равно, жизнь кончена, а я сделаю то, что требовало от меня мое достоинство».

U stilu 'ko vas jebe' ja sam na kraju života bar ću da vam kažem 'Ipak se okreće'.

Вы напрасно верите в мировую пролетарскую революцию. Я не могу без улыбки смотреть на плакаты: «да здравствует мировая социалистическая революция, да здравствует мировой октябрь». Вы сеете по культурному миру не революцию, а с огромным успехом фашизм. До Вашей революции фашизма не было.

Ovo su reči jednog ruskog naučnika koji živi u toj državi u tom vremenu. Ne rezolucije EU, nemačko izjednačavanje nacizma i komunizma nego ruskog naučnika u vreme SSSR-a (ako pismo nije falisfikovano ili naknadno napisano)

Но мне тяжело не оттого, что мировой фашизм попридержит на известный срок темп естественного человеческого прогресса, а оттого, что делается у нас и что, по моему мнению, грозит серьезною опасностью моей родине.

Во первых то, что Вы делаете есть, конечно, только эксперимент и пусть даже грандиозный по отваге, как я уже и сказал, но не осуществление бесспорной насквозь жизненной правды – и, как всякий эксперимент, с неизвестным пока окончательным результатом. Во вторых эксперимент страшно дорогой (и в этом суть дела), с уничтожением всего культурного покоя и всей культурной красоты жизни
.









zilikaka zilikaka 21:26 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

pa gukni brate, sta cutis.

Sad i nije bitno. Spremamo se da predupredimo nove probleme tako što ćemo na vreme imati sve podatke koji će nedajbože zatrebati.
Dugoročno strateško delanje, ko Kinezi.
gedza.73 gedza.73 21:35 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Ovo moram u posebnom komentaru ako neko slučajno preskoči gornji čaršav koji je, opet kažem po meni, vrlo zanimljiv s obzirom na neke interpretacije koje se provlače na blogu.
Mislim da ipak Ivan Pavlov zna daleko bolje nego od nas, anonimnih blogera

Мы жили и живем под неослабевающим режимом террора и насилия. Если бы нашу обывательскую действительность воспроизвести целиком, без пропусков, со всеми ежедневными подробностями – это была бы ужасающая картина, потрясающее впечатление от которой на настоящих людей едва ли бы значительно смягчилось, если рядом с ней поставить и другую нашу картину с чудесно как бы вновь выростающими городами, днепростроями, гигантами-заводами и безчисленными учеными и учебными заведениями.

Когда первая картина заполняет мое внимание, я всего более вижу сходства нашей жизни с жизнию древних азиатских деспотий.


Stravična slika i život pod režimom terora i nasilja. Slika drevne azijatske despotovine
(ovde moram da naglasim da je taj sistem bio prenet od strane komunističkih agenata na prostor Jugosalvije)

Posebno su me dotakle ove reči

Но надо помнить, что человеку, происшедшему из зверя, легко падать, но трудно подниматься. Тем, которые злобно приговаривают к смерти массы себе подобных и с удовлетворением приводят это в исполнение, как и тем, насильственно приучаемым учавствовать в этом, едва ли возможно остаться существами, чувствующими и думающими человечно.

И с другой стороны. Тем, которые превращены в забитых животных, едва ли возможно сделаться существами с чувством собственного человеческого достоинства.


Ako se dobro sećam ruskog iz srednje (koji nam je predavao Torbicin kolega ONO i DSZ i uz gogole pomoć) u grubom prevodu Ivan pavlov kaže kako čovek, koji je postao zver, lako pada ali teško ustaje. DA oni koji lako osuđuju na smrt mase svojih sunarodnika, oduševljeno je sprovode teško ostaju ljudska bića.

Kao i da teško oni koji su pretvoreni u životinje budu bića sa osećajem vlastitog ljudskog dostojanstva.

Ako je istinito pismo stravične su reči.

nekako sam povezao tekst iz istog vremena nekog kragujevačkog novinara-idealiste koji oduševljeno piše o sovjetskim bazenima, podobnog partijskog tajkuna-dramaturga i reči Ivana Pavlova koga je taj dramaturg 'preradio' u svojoj politički-podobnoj predstavi.

I ne znam što mi pao na pamet uvod koji je napisao Crnjanski 'beskrajni krug a u njemu zvezda'

p.s.

Stvarno bih voleo ako neko zna dobro ruski da bolje i preciznije prevede citirane delove. Iskreno me zanima.






gedza.73 gedza.73 21:36 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Dugoročno strateško delanje, ko Kinezi.

Kod nas je isto funkcionisali. Skupe se ljudi (mnogo njih) i pred vrata. Uglavnom je pritisak uspevao.
zilikaka zilikaka 21:48 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

DA oni koji lako osuđuju na smrt mase svojih sunarodnika, oduševljeno je sprovode teško ostaju ljudska bića.

Kaže i da se ovo odnosi jednako na one koji su naterani da u tome učestvuju.
magnus magnus 21:49 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Evo pokusavam da shvatim sta bi taj famozni "neoliberalizam", kog magnus tako zdusno propagira, Srbaljima donio danas, i bas mi ne ide

Ništa , jer ga nema niti u subatomskim tragovima , imaš ogromnu državu i jedini siguran market koji ona stvara sebi i svojim ortačkim nadriprivatnicima, ovo je metastaza komunističkog etatizma u patrijski rođačko ortački feudalizam. sa raznim oblicima feudalne rente i tlake i monopola nad feudom .

ajeklatantniji primjer je recimo spasavanje finans. institucija i multikorporacija - krupnog kapitala ("to big to fail"* od strane drzava, nakon posljednje krize iz 2008/09, umjesto da ih pusti da propadnu

ovo isto nije liberalizam , svi američki"neoliberali " su bili protiv toga a i "neoliberalni opservatore romano " Mises Institute
nikad i ničim nije podržao ( oni su čak protivnici centralnih banaka i FIAT novca)
Novac "iz helikoptera" i 'speculative bubbles', koji opet nicu kao gljive nakon teske kise iz 2008/09 god.. Dokle?!

upravoo je to ono protiv čega se "neoliberali bore " ( vidi mizisovi ciklusi)
*Boris Buden (moz' se kaze i: Varufakisov politicki saborac) ih jos naziva "kompradorskim elitama" ("neoliberalisti" u dosluhu sa drzavom)

BB je pozer, zlatno djete istaknutog društvenopolitičkog radnika represivnog aparata , gojenac kako bi reko naš precjednik na bjelom, koji se morao sklonit u berlin i sad glumi veličinu, jedna moja prijateljica je sa njim studirala , ozbiljna ljevičarka , njoj je smješan
magnus magnus 22:02 03.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

famozni "neoliberalizam", kog magnus tako zdusno propagira
Poštenije su osuđivali templare pod Filipom lepim, Reakciju pod Berijom i Ibeovce pod gospodinom Brozom , nego "neoliberale" danas
michiganac michiganac 00:00 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

imaš ogromnu državu i jedini siguran market koji ona stvara sebi i svojim ortačkim nadriprivatnicima


Ovo retoricki pitah indirektno i za USA, odakle je, jelte, i potekla ideja ekonomskog (neo)liberalizma XX vijeka. Dakle, zar i preko velike bare nemamo rodjacko-ortacenje privatnog '(big) money'-a sa drzavom, uz razliku da ova uz prisilu oruzja permanentno pokusava sebi da stvara market na vaskolikoj lopti kojom koracamo svi? Nije (bio) neophodan prethodni komunizam za ovakvo "slobodno poslovanje"..

Da ne gnjavimo mnogo i vratimo se na sustinu:

-i jedno hricanstvo u svojoj iskonskoj namjeri nije zamisljeno kao ono koje ce sutra voditi krstaske/krizarske ratove po Evropi/Aziji/Americi/.. Ljudi jesu kvarljiva roba koja ce i najplemenitije ideje instrumentalizovati iz najegoisticnijih potreba i izvrnuti ih u svoju suprotnost.

-ako se neoliberalni principi nisu zapatili u svojoj kolijevci, nego i tamo "trule" kapitaliste mora da spasava drzava (kao sto je uostalom i HDZ-HRV.-establisment nastojao Todorica da odrzi u zivotu), zasto i kako uopste ocekujes da se taj neolib-zametak uspjesno primi na dezorijentisanom, sludjenom i sve obezglavljenijem Balkanu? Jugovici su ionako naprasno i naprecac iz opanaka uskocili u radnicke cokule i sta im je to dockan donijelo?

BB je pozer, zlatno djete istaknutog društvenopolitičkog radnika represivnog aparata


Otac mu je bio znacajan sraf YU-komun. aparature?

Bas me kopka kako definises onoga koji nije pozer.. Da izadje na pariske ulice i mlati se sa Makronovim plavim uniformama ili je trebao jos '89 da istrci pred cekice onih koji su rusili berlinski zid? Da li je i koliko "pozer", ne potire cinjenicu da vrlo jasno dijagnostifikuje i definise akutne probleme danasnjeg evropskog i lokal-balkanskog drustveno-ekonomsko-politickog ustrojstva >> neoliberalizam je ideja kojoj stvarni dogadjaji, krize i procesi (kako drustveni, tako i prirodni) u prethodnih par decenija postavljaju dosta jasne limite.
Vidimo i kakav je haos nastupio u ovoj COVID-19 posasti, kad su mnoge drzave ukapirale da ne raspolazu sa dovoljnim brojem med. potrepstina, respiratora, kreveta sa intenzivnom njegom (u mnogim zemljama do danas se njihov br. smanjivao iz godine u godinu), pa je bilo stani-pani..

jedna moja prijateljica je sa njim studirala , ozbiljna ljevičarka , njoj je smješan


Nije zgoreg doznati, ko je u pitanju?

Btw, kad si bacio ovaj komentar i narocito ovo boldovano:

magnus

Pa što misliš zašto sav kadar saveza socijalističke omladine , oni najtvrđi Šuvarovci sad ljubitelji Bajdena i Pelosice , Bjela Knjiga rulz


Odmah sam pomislio na Katu Pejovic, i evo sta ona i njena fronta o tome vele: Kažu da je dobro što je Trump izgubio, ali da Biden nije rješenje.

Hrv. SDP-ovci svakako nisu Suvarovci, vec takodje u dosluhu sa 'big money'-em. Izdali su ideju soc.-demokratije onomad i onoliko koliko i kad G.Sreder u Svabiji, pa sad tumaraju kao "guske u magli evropskim politickim bespucima povijesne zbiljnosti".


Mislem, mnogo se 'baba & zaba' i sa dosta iskljucivosti ovde nabacuju na jednu hrpu..
magnus magnus 08:07 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Dakle, zar i preko velike bare nemamo rodjacko-ortacenje privatnog '(big) money'-a sa drzavom, uz razliku da ova uz prisilu oruzja permanentno pokusava sebi da stvara market na vaskolikoj lopti kojom koracamo svi? Nije (bio) neophodan prethodni komunizam za ovakvo "slobodno poslovanje"..
Da imamo, Korporativizam voli regulacije i "ortačenje " sa državom . I sam znaš da je liberalizam ( neoliberalizam je ustvari liberalizam sa nekim minimalnim oblicima socijalne regulative ) uništen poslje WWII kao dominantna ekonomsko politička ideja u US , Barry Goldwater i Ron Paul su recimo bili liberali . Ono što su Demokrate poslje Kartera prodavale kao "liberalno" je "muda za bubrege" kulturmarksizam koji je proletere zamijenio obojenim i pervertiranim i kao borio se za njihovu slobodu .
-ako se neoliberalni principi nisu zapatili u svojoj kolijevci, nego i tamo "trule" kapitaliste mora da spasava drzava (kao sto je uostalom i HDZ-HRV.-establisment nastojao Todorica da odrzi u zivotu), zasto i kako uopste ocekujes da se taj neolib-zametak uspjesno primi na dezorijentisanom, sludjenom i sve obezglavljenijem Balkanu? Jugovici su ionako naprasno i naprecac iz opanaka uskocili u radnicke cokule i sta im je to dockan donijelo?
Todorić je više stara škola "socijalističkih giganata " koji ne moraju plačati . Hrvatska tranzicija nije bila u liberalni kapitalizam nego su društveno vlasništvo dobili " pouzdani hrvati" na upravljanje . Ali se uvijek pitao Čaća ( franjo, sanader, paraobavještajno podzemlje). Kad prestaneš plaćat "samodoprinose" čaći "ideš ća"
Hrv. SDP-ovci svakako nisu Suvarovci,
ne , to je hrpa bezveznjaka ideološki oni su "hebrangovci " i " špiljakovci" dakle hrvatski nacional komunisti , ekonomski oni su u rasponu od "Tehniomenađera iz bivšeg sistema" , Djece paraobavještanog biznisa ( Milanovićev otac je zglajzo ko DB i šef Tripalovog kabineta , stavljen na led u privredutad) koji su mogli do crnog novca pohranjenog vani ( milanovićevi, tedeski...) nacionalnih manjina ( mahom srba), koji imaju problema sa identitetom ( ne bi bili srbi , al "ustaše" im stalno broje krvna zrnca). Uglavnom Neoliberalizam nije vladajuća ideologija već 50 g , tako da ne možeš nju optuživati . za krizu koja je nastala /nastaje zbog fiat novca , regulativa bailouta , sve smrtnih grijeha za liberalizam .
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:49 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone
Revolucionari su izbacili Odiseju iz školskog plana i raduju se tome jer veruju da su uradili veliku i važnu stvar za budućonst. Ja mislim da su budale.


Зашто су избацили Одисеју из школског плана?
Борхес је тврдио да постоје само 4 приче. Једна од те 4 приче је прича о "одласку и повратку". Ништа ми није јасно.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:01 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

magnus
Ja odavno tvrdim da trebamo biti kao Hong Kong , zona slobodnih ljudi. od recimi toga da se može pušiti u rastoranu ako gazda želi takav restoran, od plahog oporezivanja sportaša, pjevača, burzovnih špekulanata i digitalnih nomada , tad bi Beograd stvarno bio svet i "dekasbiziro se " u potpunosti a provincija živnula


А досадан си више са тим Хонг Конгом. Упоређујеш град државу у којој живе Кинези након енглеске окупације са државом јужних Словена која је била дуго под турско-аустријском и коминтерновско-усташком окупацијом. Мешаш гренмадерс анд фрогс, што вели Драшковићу Вуче.
Него да чујемо како се котира Хонг Конг у влашкој митологији:
"Брус Ли авењит ла Хонг Конг, стнђе лампа, кта де ла мафиа, ау шосе дуо кила дрога".
alselone alselone 10:03 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Зашто су избацили Одисеју из школског плана?
Борхес је тврдио да постоје само 4 приче. Једна од те 4 приче је прича о "одласку и повратку". Ништа ми није јасно.


Ne znam. Znaš kako se kaže - možda i u ludilu ima smisla ali ga nije svestan niko drugi do ludaka.

Tako da se nisam trudio razumeti.

Uzgred drugari blogerski, da li znate da Crveni križ kada obilazi mesta zemljotresa, pita ljude za nacionalnost? Pretpostavljate šta rade sa tom informacijom? Da, eskiviraju pomoć onima koji su Srbi. I to nije rekla-kazala, o tome pričaju javno neki od pripadnika službi pomoći.
mariopan mariopan 10:22 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone
Зашто су избацили Одисеју из школског плана?
Борхес је тврдио да постоје само 4 приче. Једна од те 4 приче је прича о "одласку и повратку". Ништа ми није јасно.


Ne znam. Znaš kako se kaže - možda i u ludilu ima smisla ali ga nije svestan niko drugi do ludaka.

Tako da se nisam trudio razumeti.

Uzgred drugari blogerski, da li znate da Crveni križ kada obilazi mesta zemljotresa, pita ljude za nacionalnost? Pretpostavljate šta rade sa tom informacijom? Da, eskiviraju pomoć onima koji su Srbi. I to nije rekla-kazala, o tome pričaju javno neki od pripadnika službi pomoći.


Ovo sam jutros pročitala i ne mogu da dođem k sebi. Neverovatno. Prvo sam proverila ko tu vest javlja, da nije neka splačina od novina ali izgleda da je vest tačna? Ako je to istina.....mislim da je zemljotres ogolio mnogo više od razrušenih kuća? Ako je istina. I dalje ne verujem da je to moguće.
alselone alselone 10:27 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Ja nisam pročitao u novinama nego sam video snimak u kom žena koja radi za neku od tih službi sa hrvatskom zastavom na uniformi to priča. Pa sad jebem li ga, ako ona laže, onda i ja lažem.
alselone alselone 10:32 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Slobodna Dalmacija

Stojimo Jure i ja na kiši kao dva slijepca u mrklom mraku. Čekamo. Odjednom, ispred nas se zaustavi blatom prekriveni veliki bijeli pick-up. Iskoči iz njega neki mladić, tridesetak godina, bez kišobrana i jakne. "Dobra večer. Znate li gdje su strojevi?" "Strojevi?", upitam. "Bageri, kombinirke za micanje ruševina. Zašto nema strojeva u Majskim Poljanama?", podigne glas.

"Mi smo novinari, došli smo iz Zadra prije tri sata, stvarno ne znam". "Nema ih, a!?", ljutito će. "Nema! Zato što su Srbi?! Je li zbog toga?! Pa kako to mogu!", uhvati se rukom za čelu. "Ljudi spavaju u svinjcima! Nemaju ništa! Ni hrane, ni deke! Cijeli dan idem od jednih do drugih! Zašto im nitko ne pomogne?!", viče.
milisav68 milisav68 10:43 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

michiganac

Ovo retoricki pitah indirektno i za USA, odakle je, jelte, i potekla ideja ekonomskog (neo)liberalizma XX vijeka. Dakle, zar i preko velike bare nemamo rodjacko-ortacenje privatnog '(big) money'-a sa drzavom,

Ima, samo je osnovna razlika ogromna u odnosu prema privatnoj svojini i prema privatnom poslu za svakog pojedinca.

Tamo, ti si vlasnik svojine i niko ne sme da uđe na tvoj posed (bez sudskog naloga), pa čak možeš i da ga ubiješ (ovo je ekstremno) i da ne odgovaraš.

Ovde nisi vlasnik, već "držaoc prava", i svaka šuša može da ti uđe u kuću/stan, i ti mu ne možeš ništa, čak ne smeš ni da ga savladaš i vežeš (jer nemaš na to pravo, i platićeš kaznu za to), što je odličan sistem za represiju ako se nekom zameriš.

Što se posla tiče, ti unapred znaš koliki su ti troškovi prema državi, i ako sve uredno izmiruješ - niko te ne dira (dobro, postoji mafija, ali ona nije državna kao ovde).

Kod nas si kao privatnik* i dalje državni neprijatelj br. 1, i zakoni su pisani tako da uvek mogu da te kazne za nešto, pa ako porasteš i počneš da smetaš nekom, a ne platiš reket državnoj (partijskoj) mafiji - gotov si.

*Čak su i tu izbegli reč privatnik, već su ubacili u zvaničan naziv - preduzetnik.

Ovo je osnova koja može da se proširuje po dubini i širini sa mnogo primera.

Navešću samo jedan.

Svojevremeno je Madona htela da kupi neki stan u zgradi kod Central parka u Njujorku, međutim, nije mogla jer joj je bila potrebna saglasnost ostalih stanara zgrade, a oni je nisu hteli u svom komšiluku.

Ovde, "navijači" mogu da ti divljaju sa vrhe zgrade u sred vanrednog stanja zbog korone.

I to je taj komuno-feudalzam, o kome Magnus (Bunker) priča.

milisav68 milisav68 10:54 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

mariopan
Ovo sam jutros pročitala i ne mogu da dođem k sebi. Neverovatno. Prvo sam proverila ko tu vest javlja, da nije neka splačina od novina ali izgleda da je vest tačna? Ako je to istina.....mislim da je zemljotres ogolio mnogo više od razrušenih kuća? Ako je istina. I dalje ne verujem da je to moguće.



Inače, žena se zove Romana Iljegić.


kamilo_emericki kamilo_emericki 10:57 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone

Uzgred drugari blogerski, da li znate da Crveni križ kada obilazi mesta zemljotresa, pita ljude za nacionalnost? Pretpostavljate šta rade sa tom informacijom? Da, eskiviraju pomoć onima koji su Srbi. I to nije rekla-kazala, o tome pričaju javno neki od pripadnika službi pomoći.

Vjerujem da ima takvih skotova, nikakve nesreće ih ne ometaju u njihovom bezumlju i bolesnoj potrebi da razaraju i tragove normalnosti.
Svjedočenje koje ja imam, na malom uzorku, je slijedeće.
Mom kumu, Hrvatu, bivšem izbjeglici iz Prijedora, oštećen dimnjak sa sa krova skidali Srbi iz Banja Luke ili Kotor Varoši a njegovom komšiji, Srbinu, povratniku, pomjeren crijep na krovu popravljali vatrogasci iz Gospića ili tako nekog mjesta poznatog po proustaškim ponašanjima.
Prijatelj, vatrogasac iz Trbovlja sa kolegama odvezao više kombija osnovnih potrepština u Petrinju a tamo niko ne zna kome šta treba. Sami išli od sela do sela i dijelili to što su dovezli, ljudi uglavnom imali sve što im treba, svi se spremali za praznike, koji su bili i koji dolaze. Ljudi samo pitaju za majstore. Poneko i za građevinski materijal. Problem su oštećeni i opasni objekti.

mesan mesan 11:01 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

alselone
Prestao sam i pisati o marksističkim poduhvatima po svetu, sa akentom na Americi


I tebi sve najlepše, a mislim da bi ta tema bila interesantnija da se umesto raznim klovnovima (koji jesu štetočine) pozabaviš uzrocima pojmova "rasistički Šekspir, Mocart i ostali mrtvi belci", jer te tu čekaju dubinske i fascinantne spoznaje o američkoj kulturi
---
na primer da li znaš da postoje Univerziteti u SAD koji i dan danas podučavaju kako je sva muzika inferiorna klasičnoj evropskoj (sličan argument koristi ono đubre Ben Šapiro da bi ponizio crnce preko rep kulture), pri čemu ti akademski rasisti nikad nisu ni čuli za npr. indijsku muziku zbog koje bi se čak i kompozitor kao Mocart počešao po glavi?

Dakle da, postoje veoma uticajni rasisti u SAD koji grade svoje argumente na Mocartu, a verujem da je slično i sa Odisejom.
Šta misliš o tome?


Za oporavak duha preporučujem ovaj odličan prilog jednog promišljenog i artikulisanog džez profesionalca iz Njujorka, koji ni u kom smislu nije aktivista već istinski ljubitelj muzike --- seo je da objektivno i kroz praksu pretrese pojam "rasističke klasične muzike", makar ćeš čuti o Hajnrihu Šenkeru:


alselone alselone 11:06 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Šta misliš o tome?


Šta ti misliš onome što sam ja napisao?
mariopan mariopan 11:13 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

milisav68
mariopan
Ovo sam jutros pročitala i ne mogu da dođem k sebi. Neverovatno. Prvo sam proverila ko tu vest javlja, da nije neka splačina od novina ali izgleda da je vest tačna? Ako je to istina.....mislim da je zemljotres ogolio mnogo više od razrušenih kuća? Ako je istina. I dalje ne verujem da je to moguće.



Inače, žena se zove Romana Iljegić.



Da, znam, čitala sam u Novostima o kućicama za Majske Poljane koje su "nestale", to je isto njen apel za pomoć. Prognoziram da će poštovana Romana Iljegić biti razapeta na krst, pardon, na križ, zato što je javno progovorila o ovome.
Eto koliko nam trebaju ljudi koji stoje uspravno, Romani veliki naklon.
milisav68 milisav68 11:14 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

kamilo_emericki
Svjedočenje koje ja imam, na malom uzorku, je slijedeće.

Mešaš državnu politiku sa pojedinačnim primerima.

Da te potsetim, Slovenija svojevremeno nije htela da da državljanstvo ljudima koji su tamo živeli i radili 15-20 godina pre raspada SFRJ, a koji nisu bili rođeni na teritoriji Slovenije.

U Srbiji je Boris Tadić bio predsednik - a rođen u Sarajevu, Zoran Đinđić premijer, rođen u Bosanskom Šamcu.
angie01 angie01 11:23 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Ako je to istina.


Ako je istina, onda je to jedna velika skalndalozna bolestina, koja je pri tome protivzakonita,...za koju je potrebno par ostrascenih kretena koji su na nekim pozicijama u toj organizaciji, ili samo ekipa u tom nekom vozilu,...srecom, koliko citam po netu, ljudi sa svih strana masovno nude pomoc ne pitajuci takva glupa pitanja, prikupljaju novac, potrebstine, nude svoje vikendice za smestaj i slicno.

Ovo svakako treba iztraziti i objaviti istinu, ako postoje takve spodobe, objaviti njihova imena i kazniti ih.
milisav68 milisav68 11:30 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

mariopan

Da, znam, čitala sam u Novostima o kućicama za Majske Poljane koje su "nestale", to je isto njen apel za pomoć. Prognoziram da će poštovana Romana Iljegić biti razapeta na krst, pardon, na križ, zato što je javno progovorila o ovome.
Eto koliko nam trebaju ljudi koji stoje uspravno, Romani veliki naklon.

Da, svaka joj čast.

I ja sam kao i ti "proveravao" istinitost njenih tvrdnji, a onda sam se setio, da sam na sam dan zemljotresa, prebacio na HRT da vidim šta se dešava (negde predveče), a tamo u prilogu, gomila bagera i kamiona na trgu Bana Jelačića, "spremni" čekaju još neki zemljotres, da bi pravovremeno pomogli žiteljima Zagreba.

Jedina razlika je bila što Milanović nije kao ovaj naš psiho, pa nije držao govor.

Otad, do ovog Romaninog snimka je prošlo par dana, a bageri i kamioni su verovatno vraćeni u garaže.
angie01 angie01 11:34 04.01.2021

Re: Srećna Nova Godina blogerima

Da te potsetim, Slovenija svojevremeno nije htela da da državljanstvo ljudima koji su tamo živeli i radili 15-20 godina pre raspada SFRJ, a koji nisu bili rođeni na teritoriji Slovenije.


kakve sad ovo veze ima??...njima su tamo dolazili silni radnici koji su godinama radili neke sezonske ili povremene poslove,...pri cemu su skoro svi lokalni neredi koji su se tamo desavali, bili njihovo delo,...svaka drzava ima pravo da zastiti svoje interese...pomeni je osnovno-ako hoces dadodjes, imas da usvojis pravila i ponasanje koji su ovde ustanoveljni, sto je pravilo svuda u svetu,...da ne pokrecem sada isto pitanje za bgd, ns,...gde je najtragicnija posledica upravu istog problema.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana