Zdravlje| Život| Životinjski svet

我接種了疫苗,你

mikele9 RSS / 26.01.2021. u 20:17

Nagovarala me žena već duže vreme da se vakcinišem. Iznosila razloge: Imaš preko 70 atistopalima, nemaš hrskavicu u kolenima, rizična si grupa bre!  Prelomim, pronađem na lap topu e-upravu i popunim upitnik. Na moje veliko iznenađenje, posle deset minuta dobijem SMS da sam se uspešno prijavio i da će mi se javiti. U pitanju je bio Institut Batut. Na moje još veće iznenađenje, posle pet dana dobijem poruku i na mobilni i na E-mail da mi je zakazano vakcinisanje 25. 01. 2021 god. U 9 sati i četrdeset pet minuta! Zinem kao Krap! Hajde da bar nešto funkcioniše kako treba u ovoj državi, pomislim.

25. 01. 2021, čist i mirišljav kao da sam izašao iz mašine za veš, obučem jaknu, štap u ruke i sa dva prevoza stignem na sajam. Beogradski sajam je godinama bio moja druga kuća. E, ali! Nekada sam trčao uz stepenice a sada se jedva popeo držeći se za gelender. Čim sam se popeo video sam dugačak red, od Beograda na vodi pa sve do hale11 i to po petoro jedno do drugog! Ispred hale 11 šator kroz koji prolaze prozvani ali i oni koji nemaju zakazano. Naravno da nemam ništa protiv. Obiđem ja red, jedva stojim na nogama i uz pomoć štapa, probijem se što sam mogao bliže šatoru, Tamo jedan medicinar čita imena i prezimena zakazanih i to od 9 sati!!! Pričekam malo, već je prošlo moje vreme i onda kako me bog dao i životno iskustvo, počnem da se laktam izazivajući čitave salve negodovanja. Ič se ne obazirući na to, probijem se do šatora i kažem medicinaru kada imam zakazano, da sam invalid i srčani bolesnik, ne mogu da stojim, ne mogu da čekam i on me pusti u šator. Tamo me sačeka devojka obučena u beli kombinezon sa maskom na licu, uze neki formular, zatraži mi ličnu kartu, popuni ga i za dva minuta bi gotovo. Sačekam sa grupom od desetoro ljudi pet minuta i onda nas pustiše u halu. Idite desno, daće vam još jedan papir. Uradim tako, zatraže mi prvi papir, nešto popune i kažu mi idite u odeljak broj 12 kod lekarke. Odem, sednem, lekarka mlađa plavuša me pita o bolestima i terapijama, kada je čula šta sve pijem, reče da to nije kontraindikativno i da mogu da primim vakcinu. Izađem i upute ma u jedan odeljak, skinem sve osim potkošulje, a da, lekarka me pitala da li sam levoruk ili dešnjak i upisala, dam papire, sedite, kaže lepa kratke kose crnka. Pukne mi inekciju, nisam je ni osetio. Na ubod stavi natopljenu vatu, pridržite, kaže i preko vate mi prilepi flaster. Eto gotovo, srećno. Hvala, srećno i vama, odgovorim. Za pet do šest nedelja biće vam javljeno da dođete po drugu inekciju. Obučem se, izađem iz odeljka, prelepa sestrica a sve su bile obučene u bele kombinezone sa maskama na licu, mi kaže: Ovde levo je čekaonica, sedite malo i odmorite se. Kažem joj: Gde vas nađoše tako lepe i umiljate? Hvala vam gospodine, odgovori nasmejanih očiju. Mi smo učenice završne godine medicinske škole. Žive i vesele bile, želim van sve najbolje ubuduće, rekoh. Po ceo da na nogama a ljubazne i nasmejane, da ne poveruješ! Ovde i sada, u ovoj zemlji, pomislim: Ima nade. E da, vakcina je bila kineska.

P.S. Ideogrami u naslovu: Ja sam se vakcinisao a vi?



Komentari (429)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 00:12 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan


Vjerujem i da se postojece obradive povrsine mogu jos ekonomicnije koristiti. Uostalom, mnogo se hrane baca

Eto, prosto kao babin zub.

A imaš li makar neke maglovite ideje kako te dve stvari postići, da se površine ekonomičnije koriste, i da se baca manje hrane?
aureus aureus 00:14 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Ovo je tako binarno razmisljanje - "posjeces tamo-zasadis 'vamo" - nis' lakse, prosto kao babin zub i sve opet da bude kao prije.

Svašta s tobom.
Što mora biti kao prije?
Može biti i bolje.
Ništa nije kao prije. Ne možemo rijeke dvjesta uzastopnih godina da zadržimo u istom koritu, a kamoli šta drugo. Mnogi su krajolici i ljepši i čovjeku korisniji danas nego što su bili nekad. A neke krajolike ne bi ni prepoznao da te neko vrati 500 godina u prošlost. Da te neko vrati 500 godina u prošlost, ko zna na šta bi ti Šumadija ličila, ili tvoj kraj, koji god da je. Ili Vojvodina prije 500 godina. Možda je bila bolja žabama i barskim pticama, čovjeku već puno manje. Čovjek dođe i okruženje prilagodi sebi. Ako mu smeta šuma, jer hoće da posadi žito ili povrće, iskrči je. Ako mu treba šuma, posadi je. Kad se malo zaigra sa industrijom i saobraćajem, počne da se čupa, pa popravi ekološke standarde, na toplane stavi filtere, ukine termoelektrane, pređe na manju potrošnju, pročisti vodu, vrati ribe u rijeke...(viđeno u razvijenim evropskim državama, izgleda zahvaljujući ovim Pajićevim libtardima i zelenim.)
Da se ne rasplinjavam sad.

Osim toga, nejasno je za šta se zalažeš, osim što, uz dozu šašave arogancije, savjetuješ ljudima da klikću na neke linkove.
Nemoj da si takav. Živ bio.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:21 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Mislim da ni Greta Tunberg nije zadovoljna tim "omladincem". Čovjek leti okolo privatnim avionim.
Ali Greta vjerovatno nije zadovoljna ni dekicom.

Ma daće njima svima Greta po...prstima.
Kad prođe korona, pa krenu ponovo protesti.



Dobro je da uvek ima neko ko je nezadovoljan i voljan da traži bolje. Zato treba Greta. A treba i (proverbijalni) Milisav, da ide tamo da legne pred kiper ispred smederevske železare i traži od Kineza da na odžak stave prokleti filter, da ne zagađuju okolinu i vazduh kao da su u Šangaju. A ja ću odavde uvek da ga snažno podržim u nastojanjima i pohvalim za angažman, pomenem ga u govoru ako mi zatraže da isti održim na Gretinim mitinzima.



aureus aureus 00:24 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

gvozden1

Vjerujem i da se postojece obradive povrsine mogu jos ekonomicnije koristiti. Uostalom, mnogo se hrane baca

Eto, prosto kao babin zub.

A imaš li makar neke maglovite ideje kako te dve stvari postići, da se površine ekonomičnije koriste, i da se baca manje hrane?

Imam ja neke maglovite.
Vremenom će se možda preći na gajenje hrane u nekim objektima na spratove. Tehnika će sve da reguliše, temperaturu, količinu vode i nutrijenata, a hrana će se moći dobijati u gradovima i u ogromnim količinima. Ne kažem da je i tada niko neće bacati, ali ako se ovo ostvari, biće mi drago da crne slutnje o gladovanju usred prenapučenosti planete puknu po 20. put.
michiganac michiganac 00:36 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

A imaš li makar neke maglovite ideje kako te dve stvari postići, da se površine ekonomičnije koriste, i da se baca manje hrane?

Eno mozes pitati i Alsa, on je ceprkao na netu malo o tome. Evo i ovde:



Vidi o permakulturi - max. iskoristivost tla uz max. samoodrzivi biodiverzitet.
gvozden1 gvozden1 00:41 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Imam ja neke maglovite.
Vremenom će se možda preći na gajenje hrane u nekim objektima na spratove. Tehnika će sve da reguliše, temperaturu, količinu vode i nutrijenata, a hrana će se moći dobijati u gradovima i u ogromnim količinima.

Možda je realnija ideja promene hrane, nego promene načina dobijanja sadašnje.
Zvekneš tableticu u kojoj je sve što ti treba i ćao.

Sve je moguće već i sad postići, i da se biljka gaji i bez zemljišta i bez sunčeve svetlosti, ali em skupo, a i ekologija mora da trpi.

Ono što u zemljištu već ima, morao bi u nekoj fabrici da napraviš pa da doneseš biljci na te spratove.

Ko će ga znati, ali ne deluje mi kao realna ideja za masovnu proizvodnju.
gvozden1 gvozden1 00:43 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Eno mozes pitati i Alsa

Pričali smo i složili se :)
aureus aureus 00:51 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Ono što u zemljištu već ima, morao bi u nekoj fabrici da napraviš pa da doneseš biljci na te spratove.

Imaš na jutjubu koliko hoćeš tih videa. Ukucaš "vertical farming". Te farme već postoje. Troše 90 posto manje vode, biljke ne moraju da se tuku sa korovom jer korova nema, manje se troše pesticidi jer su uslovi toliko kontrolisani da nema puno štetočina, plus GMO inženjering uči biljke da lakše izlaze na kraj s njima. :)
Još uvijek ima stvari za rješavanje, ali ako negdje ne kreneš - nećeš tamo ni stići. :)
Krenulo se.
gvozden1 gvozden1 01:21 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Troše 90 posto manje vode, biljke ne moraju da se tuku sa korovom jer korova nema, manje se troše pesticidi

Ma zavisi kako se gleda.

Manje vode, može se to kontrolisati, ali šta li kaže računica, da li je cena obezbeđivanja uslova da biljka potroši manje vode (smanjivanjem transpiracije zbog optimalne vlažnosti i temperature koja se u zatvorenom može obezbediti) dovoljno niska da bi imalo smisla to raditi?

Ili da li je jeftinije je da biljka sama uzme i pet puta više vode iz zemljišta koja je već tu, što ne košta praktično ništa, nego da joj ti na te spratove dostavljaš i pet puta manje vode.

Korovi se rešavaju relativno lako, za malo para i vremena, jeftinom tehnologijom, ili GM tehnologijom.

Ono za šta se mislilo da je moguće masovno i komercijalno raditi "na spratove" i što je krenulo, su jagode, ali pokazalo se da to i nije baš tako, pa se prikočilo s tim.
Ne mogu da konkurišu konvencionalnom načinu, pare su zaradili samo oni što prodaju tehnologiju, opremu i sadnice, a na jagodama se gubi.

Ako bi se proizvodnja hrane premestila u gradove, ili ako bi prestala da zavisi od zemljišta, bio bi to veću skok u razvoju civilizacije od točka, baruta, i interneta zajedno.

Nije verovatno da se to ikad dogodi.
aureus aureus 02:03 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

gvozden1
Troše 90 posto manje vode, biljke ne moraju da se tuku sa korovom jer korova nema, manje se troše pesticidi

Ma zavisi kako se gleda.

Manje vode, može se to kontrolisati, ali šta li kaže računica, da li je cena obezbeđivanja uslova da biljka potroši manje vode (smanjivanjem transpiracije zbog optimalne vlažnosti i temperature koja se u zatvorenom može obezbediti) dovoljno niska da bi imalo smisla to raditi?

Ili da li je jeftinije je da biljka sama uzme i pet puta više vode iz zemljišta koja je već tu, što ne košta praktično ništa, nego da joj ti na te spratove dostavljaš i pet puta manje vode.

Korovi se rešavaju relativno lako, za malo para i vremena, jeftinom tehnologijom, ili GM tehnologijom.

Ono za šta se mislilo da je moguće masovno i komercijalno raditi "na spratove" i što je krenulo, su jagode, ali pokazalo se da to i nije baš tako, pa se prikočilo s tim.
Ne mogu da konkurišu konvencionalnom načinu, pare su zaradili samo oni što prodaju tehnologiju, opremu i sadnice, a na jagodama se gubi.

Ako bi se proizvodnja hrane premestila u gradove, ili ako bi prestala da zavisi od zemljišta, bio bi to veću skok u razvoju civilizacije od točka, baruta, i interneta zajedno.

Nije verovatno da se to ikad dogodi.

Za sad dosta dobro uspijevaju neke kulture: kojekakve zelene salate, kelj, karfiol, šampinjoni, paradajz i krastavci, čini mi se začini...e, da, i ribe.
Kako bih rekao, šta god može u gradu već sad - super, da se ne troše dragocjene površine na otvorenom za ono što još uvijek ne može, a možda nikad neće ni moći.
Gledao sam emisiju u kojoj je Japanac došao na ideju još sedamdesetih, ali mu je struja bila skupa, a onda su došla LED svijetla i sve pojevtinila.

Ima tu stvari koje, kad je račun u pitanju, idu u prilog ovakvom gajenju.
Ujedinjene nacije smatraju da od 20-40 posto svih poljoprivrednih prinosa na svijetu godišnje propadne zbog štetočina. U ovim vertikalnim, zatvorenim farmama ne propadne ništa.
Zatim gdje su poplave i suše, mrazevi...vrlo bitno. Zbog svega toga prinosi na otvorenom previše variraju, a s njima i cijena.
U ovim farmama - nema variranja. Jednom kad ubodeš uslove za neku kulturu, furaš to čitave godine. Ne zavisiš od sunca, kiše, toplote, vlage, geografije, godišnjeg doba, klimatskih promjena. Naravno, moguće je dobiti daleko više ciklusa tokom godine, a svaki je ciklus zbog kojekakvih optimizacija brži. Dobiješ salatu otprilike za 15 dana i odmah posadiš novu, navodim primjer.
Nadalje, mladi ljudi su voljniji da rade u ovakvim "farmama" nego na onim pravim u ruralnim područjima, a i radne snage treba manje. Sve bitni elementi.
Naposlijetku, hrana se ne kvari u transportu, manji su troškovi transporta jer je ovo ideja za lokalnu proizvodnju, tipa proizvodiš u Tokiju - prodaješ u Tokiju. Nema brodova, nema kontejnera, nema hladnjača, hrana je svježa i ima je tokom cijele godine.

Pitao si za isplativost. Ne mogu ti puno reći. Jedan drugi Japančeros koji ima najveću fabriku, to jest, vertikalnu farmu za proizvodnju i pakovanje hrane, startovao je prije 15 godina i kaže da je zadovoljan profitom. Zamisli proizvođača hrane koji javno kaže da je zadovoljan profitom! :)

Naravno, uvijek se može reći, dobro, to je Japan, sve je to vrlo specifično i na početku.
Znam, ali i u podzemnom skloništu iz Drugog svjetskog rata u Londonu, ima ista takva farma. Zatim u Njujorku, Nju Džerziju, Mask ulaže novac jer hoće da ide na Mars...:)
Naravno, uvijek se može reći, okej, ali sve su to vrlo skromni počeci.
Pa dobro. Takvi su počeci. Sjećam se Vikipedije kad je nastala. Vrlo malo članaka, vrlo loših članaka, previše netačnih stvari, sa jadnim fotografijama, mnoge teme nisu ni bile obrađene, na mnogim jezicima nije bilo bitnih tema...a vidi je danas. Vidi Tviter danas.

Možda ovo sa novitetima u proizvodnji hrane neće biti tako uspješna priča, a opet - možda i hoće.
milisav68 milisav68 08:47 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

srdjan.pajic
A treba i (proverbijalni) Milisav, da ide tamo da legne pred kiper ispred smederevske železare i traži od Kineza da na odžak stave prokleti filter, da ne zagađuju okolinu i vazduh kao da su u Šangaju.

Nešto si pomešao, treba da se ide ispred vlade a ne ispred železare, ali kapiram da je to greška u žaru pravedničke borbe.

Sve ima svoju cenu, malo pretrpiš zagađenje, al zato dobiješ* milion vakcina, i ne čekaš Brisel da se smiluje.

*znam da to nije za džabe, i da će da se plati, ali neki nemaju tu mogućnost, bez obzira što imaju pare.

E, ne znam da li su čuo kakav se paradoks desio (i pokazatelj u kakvom šizofrenom društvu živimo).Naime, najveći antivakseri su postali ovi tzv "urbani" gledaoci N1 i TV Nova, tvrdeći da sve što dolazi od vlasti/Vučića je loše, a najviše pristalica za vakcinaciju su gledaoci RTS-a i Pinka.



Što neko napisa na Tviteru, Vučić bi mi bio više podnošljiv, kada bi barem jednom nedeljno rekao narodu da ne baca đubre na sve strane, i da se ne prave divlje deponije, pošto bi to imalo mnogo više efekta, nego bilo koji zakon, odnosno bilo kakve sankcije.
mentol mentol 09:24 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus
Mask ulaže novac jer hoće da ide na Mars...:)


Ne, Mask ulaže novac da neko drugi ode na Mars. Velika je to razlika... Nije baš toliko lud da živi pod kupolom, na mrtvoj, negostoljubivoj planeti pored ove naše, još uvek prelepe zemljice...

A što se tiče vertikalnih bašti, možda bi to i bila dobra ideja (lokalno snabdevanje hranom) i ušteda energije za prevoz, pa čak i da ta ušteda može da pokrije LED rasvetu... Da li se to može nazvati hranom? Da li to povrće ima desetinu nutrijenata u usporedbi s organski gajenim? Probao sam takve proizvode i po meni to nije primereno ljudskoj ishrani. Bez sunca i zemlje nema hrane. Ima to što liči na hranu...

I naravno na struju. Onda treba spomenuti i CO2. Svi vulkani, kopneni i podmorski u atmosferu izbace oko 200 miliona tona ugljen dioksida a čovek 20 milijardi godišnje. To je 1% od ukupne količine CO2 u atmosferi. Ne trebaju nama vulkani da nas unište, možemo mi to sami. A bojim se da smo prešli tačku posle koje nema povratka (topljenje leda i permafrosta) Dvanaest i pet je!

Ako nismo, rešenje je zapravo veoma jednostavno. Da bi spasili čovečanstvo (ova civilizacija će propasti svejedno... i treba!)
morali bi da prestanemo jesti meso i svi preći na javni prevoz. Avioni samo preko okeana za hitne slučajeve, ostali brodom...
Električna vozila na baterije su, osim bicikla deo problema, ne rešenja.

nikvet pn nikvet pn 11:09 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Vidi o permakulturi


Та (с)пермакултура - трапавог ли назива - највише ми личи на Комодор 64.

aureus aureus 14:59 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

milisav68
Sve ima svoju cenu, malo pretrpiš zagađenje, al zato dobiješ* milion vakcina,

K'o da su znali da će biti pandemija pa su ti prvo uvalili zagađenje!
i ne čekaš Brisel da se smiluje.

Nema Brisel svoje vakcine, ko je htio da naruči preko Evropske komisije, mogao je da ih kontaktira prošlo ljeto (ili proljeće) kad su započinjali prvi razgovori sa proizvođačima. Norveška i Island, na primjer, nisu u EU ali se nisu upuštali u samostalnu nabavku, nego su išli ovim putem. Ko je to tačno branio liderima zemalja tzv. zapadnog Balkana bar da pokušaju ovim putem? Ono tipa "Je li Ursula na telefonu? - Jeste. - Možete li i nas da ubacite na listu? Ne tražimo pomoć, platićemo puni iznos, samo nas dodajte. Naručujete za 450 miliona, pa dodajte i nas, nema nas puno. "
No pomenute zemlje imaju sindrom izdržavanih država, ne mare za građane, naviknute su da nešto čekaju i da im neko nešto udijeli. Ili da se smiluje, kako ti reče.
milisav68 milisav68 17:19 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus
K'o da su znali da će biti pandemija pa su ti prvo uvalili zagađenje!

Ne, nego je naš predsednik vizionar.

Nema Brisel svoje vakcine,

Ma mogli su da naruče, i naručili su, ali nisu stigle dovoljne količine, pa sad svako vuče na svoju stranu.

Ako ništa drugo, pandemija je pokazala da je priča o ravnopravnosti i ljudskim pravima, solidarnosti, o životu bez granica (i sve ostalo što kenjaju) - jedna šarena laže.

Kad zagusti, svako čuva svoje dupe.
aureus aureus 19:50 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

milisav.68
Ako ništa drugo, pandemija je pokazala da je priča o ravnopravnosti i ljudskim pravima, solidarnosti, o životu bez granica (i sve ostalo što kenjaju) - jedna šarena laže.

Po meni nije, a čak nije to ni u pitanju. Ovo je vrlo ozbiljna pandemija vrlo neugodnog respiratornog virusa, praktično nema živog čovjeka koji je vidio šta slično (da zanemarimo onih 420 ljudi koji su rođeni prije 1918, a koji su tad bili bebaći), virusa koji se brzo širi a usput i mutira (pa može još i da pobjegne postojećim vakcinama i lijekovima i dodatno nam zagorča život), a hoće i da ubije.
Stoga su pravila, potpuno logično, drugačija sada.
Utakmica je prekinuta i ne može da bude nastavljena dok neko ne izbaci napolje gologuzana koji je utrčao u teren.
Tako i sa ovim virusom.
Sve vrijeme, od početka, pandemije vapim: "oooo, gdje su granice, sad kad nam najviše trebaju!"
Onda pogledaš kad je Tajvan prekinuo letove sa Kinom (još u januaru sa provincijom Hubei), a kad ostali (Italijani povećali broj letova za Kinu u januaru). Pa kad je SZO rekao što je morao reći, pa koliko su dugo bitne zemlje glumile "nije to ništa" (SAD i Brazil, zbog predsjednika), "proći će brže ako dopustimo da se ljudi zaraze" (UK u početku), "ajde da peglamo krivu" (umjerena Njemačka).
Bilo je časnih ali nedovoljnih izuzetaka, i ne u Evropi: Australija je građanima još u martu 2020. rekla da ne planiraju nikakva putovanja 18 mjeseci, a Novi Zeland puk'o puni lokdaun sa namjerom da iskorijeni virus, umjesto da živi s njim.

Ali evo, i godinu dana kasnije, kad je registrovani broj novozaraženih na vrhuncu od početka pandemije (600 hiljada slučajeva zaraze i 15 hilada umrlih dnevno) neki ljudi još uvijek insistiraju da se švrćkaju po svijetu, čak u svrhu odmora i turizma. Zaboravih u koju su evropsku zemlju neki turisti donijeli ovaj gadni južnoafrički soj jer su na odmor letjeli čak u Južnu Afriku.
milisav68 milisav68 22:41 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Bilo je časnih ali nedovoljnih izuzetaka, i ne u Evropi:

Pa ja o Evropi i pričam, pošto oni najviše seru o ponašanju (uz USA, ali oni su svet za sebe).

Pogotovo što je posle Kine prva na udaru bila Italija (znači Evropa).

I umesto da se reaguje odmah, i da se donesu obavezujući propisi (kao za mnogo toga), oni su razmišljali o poslu i mogućim gubicima.

Prošlo je godinu dana od početka epidemije, a oni se i dalje ponašaju nonšalantno (i svađaju oko vakcine), dok novi soj vata zalet.
st.jepan st.jepan 23:59 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Aureus: Nagnut je unaprijed jer sa mačem ide u budućnost.

Ma jok, nema tu nikakvog "idenja", nikakvog iskoraka.
Nemanja je statičan, al nakrvljen, taman kao čovek koji se opire snažnoj košavi, ili kao Majkl Džekson u onom čuvenom spotu. A taj mač (pogledaj bolje) drži taman tako kako se regularno drži ambrel.
Pri tom, nesigurno balansira na nečem što se pod njime upravo raspada, pa mu ta budućnost koju pominješ, baš i nije nešto.
Simbolika, verovatno neželjena, brutalno je jasna, prizor dramatičan, a efekat komičan.

aureus aureus 01:01 01.02.2021

Re: A ne za 21. dan

st.jepan
Nemanja je statičan, al nakrvljen


Tako je. Još je gore što Nemanja kao svešteno lice (ostala odora) drži mač.

A ni međuodnos njega i bivše željezničke stanice nije baš najbolji. No mene ionako duša boli kad se sjetim da je razbijen saobraćajni "hub" (željeznička i autobuska) i ti sadržaji posle 130 godina protjerani odatle jer gospoda planeri, investitori i stanari voterfronta, vjerovatno zato što su uspjeli u životu, ne planiraju nikad više da sjednu u to prljavo, smrdljivo, klepećuće sredstvo zvano voz.

Ima, međutim, drugih uglova iz kojih Nemanja, čak i tako veličak, izgleda okej, pa čak i kao zgodna dopuna ogromnom otvorenom prostoru i zgradama u pozadini.



Ne, greška, čekaj. Griješim jer me brzaju, što je brzo to je i kuso, u brzini se prave greške, živ čovjek griješi, greške su normalne...

Evo, htio sam da okačim ovaj video.



Je l' malo bolje?

P.S. Statističniji je u odnosu na maketu, ne samo zbog mača, promjene položaja ruke nego i drugih detalja. Recimo, pojas mu je na maketi bio više ukoso, a sad je horizontalniji.
Meni je bolje izgledao na maketi.
st.jepan st.jepan 12:40 01.02.2021

Re: A ne za 21. dan

No mene ionako duša boli kad se sjetim da je razbijen saobraćajni "hub" (željeznička i autobuska) i ti sadržaji posle 130 godina protjerani odatle


E, to je tekar za vrištanje do neba!
Dosta je o toj maloumnosti već žvaćkano, pa da ne objašnjavam i ja.
Jasno je da oni mnogi koloseci, skretnice i peroni, nisu baš neki prizor, ali taj problem se, uz nešto pameti i volje, itekako mogao rešiti.
Stanica je mogla ostati tu gde je bila, a da se cela skalamerija uopšte ne vidi.
Trebalo je Štajgu osloboditi od teretnog i lokalnog saobraćaja (to premestiti negde drugde), a samo tri do pet perona (i pristupne koloseke) za međunarodni i važniji domaći saobraćaj, ukopati 5 do 7 metara, pa iznad graditi po volji, formirati parkove, ili već šta god.
Po građevinskim normativima, za spuštanje pruge na rečeni nivo dovoljno je bilo 150 do 200 metara, no i taj strmi deo pruge (posle železničkog mosta), bilo je moguće delimično sakriti. Takva rešenja su, po Evropma i drugde, skoro pa uobičajena.
nsarski nsarski 16:53 01.02.2021

Re: A ne za 21. dan

gvozden1

Vjerujem i da se postojece obradive povrsine mogu jos ekonomicnije koristiti. Uostalom, mnogo se hrane baca

Eto, prosto kao babin zub.

A imaš li makar neke maglovite ideje kako te dve stvari postići, da se površine ekonomičnije koriste, i da se baca manje hrane?


st.jepan st.jepan 17:44 01.02.2021

Re: A ne za 21. dan

nsarski
gvozden1

Vjerujem i da se postojece obradive povrsine mogu jos ekonomicnije koristiti. Uostalom, mnogo se hrane baca

Eto, prosto kao babin zub.
A imaš li makar neke maglovite ideje kako te dve stvari postići, da se površine ekonomičnije koriste, i da se baca manje hrane?



E, dedi tog sa slike sinula je ideja, nimalo maglovita:
Udvostručiti broj sadnica po pjongu.
Niko se nije usudio da mu kaže do kakve će katastrofe ta gusta sadnja dovesti, i naredne godine, cela nacija je snažno duplirala. Naravno, biljčice su se međusobno podavile, pa je cela nacija snažno gladovala.
aureus aureus 18:20 01.02.2021

Re: A ne za 21. dan

st.jepan
E, dedi tog sa slike sinula je ideja, nimalo maglovita:

Deda (a i otac) bio je zagledan u budućnost, imao je jasnu viziju te se radovao se razvoju, prosperitetu i uzdizanju, jednom rječju - boljoj i srećnijoj sutrašnjici.

Što se vidi na spomenicima.



Ko kaže da je spomenik Nemanji ogroman kad vidi ovu veliku šljašteću ljepotu sa istoka?
gvozden1 gvozden1 18:29 01.02.2021

Re: A ne za 21. dan

Udvostručiti broj sadnica po pjongu

Eto, jednostavno.
A kad i to postane malo, utrostučiti.
Tako to rade kom...... :)

Propaganda, makar na niskom nivou, onom za puk, pučinu, je išla dotle da su pričali da će oni da naprave supersvinje, kojima odrežeš šta ti treba, but, plećku, pustiš je, to izraste ponovo, pa opet seci kad zatreba.

Ali ozbiljno su to pričali.
aureus aureus 18:31 01.02.2021

Re: A ne za 21. dan

gvozden1
Propaganda, makar na niskom nivou, onom za puk, pučinu, je išla dotle da su pričali da će oni da naprave supersvinje, kojima odrežeš šta ti treba, but, plećku, pustiš je, to izraste ponovo, pa opet seci kad zatreba.

Ovo k'o idealno za Haklberi Toma.
Držao bi jednu svinju, a imao bi redovno slaninicu.
st.jepan st.jepan 23:08 01.02.2021

Re: A ne za 21. dan

Ko kaže da je spomenik Nemanji ogroman kad vidi ovu veliku šljašteću ljepotu sa istoka?

Po šljašćenju, ni prineti Nemanji. A ni po ogromnosti.
Pouzdanom crtačkom metodom, takozvanim viziranjem, utvrdio sam da su visoki 13 do 14 metara.

aureus aureus 23:42 01.02.2021

Re: A ne za 21. dan

st.jepan
Ko kaže da je spomenik Nemanji ogroman kad vidi ovu veliku šljašteću ljepotu sa istoka?

Po šljašćenju, ni prineti Nemanji. A ni po ogromnosti.
Pouzdanom crtačkom metodom, takozvanim viziranjem, utvrdio sam da su visoki 13 do 14 metara.


Šta si vizirao? Podanike koji se klanjaju? :)
Ili si vizirao članak na Vikipediji?

Po šljašćenju, ni prineti Nemanji.

Malo je umjetnik možda prećer'o sa materijalima, naročito sa onim sjajnim žirom, to jest žezlom, to jest...Ali to Rusi baš vole. Šljašteće kupole na ruskim crkvama, pozlata u ogromnim količinama u Zimskom dvorcu, pa onda one freske što su radili u Hramu Svetog Save.

A zna se da i SNS vlast voli kad nešto šljašti, pa su se lako našli. I u šljaštenju i u gabaritima.

P.S. 20 metara su visoke one dvije predsjedničke statue u Pjongjangu.
Vremenom su i nešto prčkali po statuama. Najstariji diktator je imao jednu odjeću, pa su mu je kasnije prepravili u više zapadnjačku, a i sa sinkom se slično desilo.
st.jepan st.jepan 00:20 02.02.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus
st.jepan
Ko kaže da je spomenik Nemanji ogroman kad vidi ovu veliku šljašteću ljepotu sa istoka?

Po šljašćenju, ni prineti Nemanji. A ni po ogromnosti.
Pouzdanom crtačkom metodom, takozvanim viziranjem, utvrdio sam da su visoki 13 do 14 metara.


Šta si vizirao? Podanike koji se klanjaju? :)
Ili si vizirao članak na Vikipediji?

Po šljašćenju, ni prineti Nemanji.

Malo je umjetnik možda prećer'o sa materijalima, naročito sa onim sjajnim žirom, to jest žezlom, to jest...Ali to Rusi baš vole. Šljašteće kupole na ruskim crkvama, pozlata u ogromnim količinama u Zimskom dvorcu, pa onda one freske što su radili u Hramu Svetog Save.

A zna se da i SNS vlast voli kad nešto šljašti, pa su se lako našli. I u šljaštenju i u gabaritima.

P.S. 20 metara su visoke one dvije predsjedničke statue u Pjongjangu.
Usput su nešto prčkali po statuama. Najstariji diktator je imao jednu odjeću, pa su mu je kasnije prepravili u više zapadnjačku, a i sa sinkom se slično desilo.

Nisam gledao Wikipediju. Visinu statua (bez postolja) procenio sam umnažajući pretpostavljenu visinu poklonika, al izgleda da sam je potcenio. Ako je podatak iz Wikipedije tačan (a 'oće ti Azijati da slažu, naročito u smislu samohvalisanja), biće da su Kimovi svoje podanike dobro ranili, pa su i oni lepo izrasli.
aureus aureus 00:55 02.02.2021

Re: A ne za 21. dan

Nisam gledao Wikipediju. Visinu statua (bez postolja) procenio sam umnažajući pretpostavljenu visinu poklonika, al izgleda da sam je potcenio. Ako je podatak iz Wikipedije tačan (a 'oće ti Azijati da slažu, naročito u smislu samohvalisanja), biće da su Kimovi svoje podanike dobro ranili, pa su i oni lepo izrasli.

Nema veze, bitno je da si dobro postavio nedoglede.
Zezam se, znam da nisi crtao.
Teško na osnovu ljudi. Prvo što tu ima i muškaraca i žena, pa onda zato što su povijeni, pa naposlijetku - nije lako procijeniti ni koliko su odmaknuti od čela postamenta (vjerovatno nekoliko metara) a ni koliko su statue povučene u dubinu od čela (kamenog valjda) postamenta. Ti ljudi stoje možda i deset metara od nogu vladara (ne tvrdim) ali se zbog perspektive i nasloženih ravni to ne uočava isprve.

Inače, da dodamo i tu zanimljivost, koliko se sjećam - vlasti u S. Koreji ne gledaju s odobravanjem na fotografije ovih skulptura koje nisu dobro ispale u onom elementarnom smislu. Da fotografišeš ljude i da recimo pokojnim očevima odsječeš glavu. To je no-no.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:48 02.02.2021

Re: A ne za 21. dan

Ti ljudi stoje možda i deset metara od nogu vladara (ne tvrdim) ali se zbog perspektive i nasloženih ravni to ne uočava isprve.


Stoje tj. klanjaju se na nekih 10 metara od zida (vidi veličinu žardinjera sa cvećem), a statue su još dalje i na postolju.

biće da su Kimovi svoje podanike dobro ranili, pa su i oni lepo izrasli.


Da, čitavih metar i po.

U Severnoj Koreji nema ni dobro hranjenih i/ili debelih ljudi osim u Kim dinastiji i možda po koji verni general..
haklberi_tom haklberi_tom 20:43 26.01.2021

Da!

Lepa priča.
solo solo 11:41 28.01.2021

Re: Da!

Lepa priča.


Man' se arhaike.

Sad je u modi narativ.

Dakle lijep narativ.
aureus aureus 21:54 26.01.2021

XS...

Ljudima bi trebalo narediti da se dobrovoljno vakcinišu.
docsumann docsumann 10:42 27.01.2021

Re: XS...

aureus
Ljudima bi trebalo narediti da se dobrovoljno vakcinišu.


oš kasti da bi dobrovoljno vakcinisanje trebalo biti obavezno?

haklberi_tom haklberi_tom 18:53 27.01.2021

Re: XS...

docsumann
aureus
Ljudima bi trebalo narediti da se dobrovoljno vakcinišu.


oš kasti da bi dobrovoljno vakcinisanje trebalo biti obavezno?


A kako drugačije!
solo solo 11:49 28.01.2021

Re: XS...

Ljudima bi trebalo narediti da se dobrovoljno vakcinišu.


Preispitaj to sa Anonimusom.
aureus aureus 13:25 28.01.2021

Re: XS...

solo
Ljudima bi trebalo narediti da se dobrovoljno vakcinišu.


Preispitaj to sa Anonimusom.

Mislim da bi u njegovom slučaju valjalo dopustiti da evolucija odradi svoje.

solo solo 21:41 28.01.2021

Re: XS...

Mislim da bi u njegovom slučaju valjalo dopustiti da evolucija odradi svoje.


Pa da postane Aureus. Dobro si to smislio
aureus aureus 22:30 28.01.2021

Re: XS...

solo
Mislim da bi u njegovom slučaju valjalo dopustiti da evolucija odradi svoje.


Pa da postane Aureus. Dobro si to smislio

Ne, bre.
Nego ako preživi virus prirodnim putem da onda na potomstvo genetikom prenese informaciju o načinu borbe protiv ovog specifičnog virusa, i tako pomogne izgradnji imuniteta ljudske vrste.

*Nedavno sam od nekih virusologa saznao da 30 posto ljudskog genoma nosi instrukcije kako da homo sapiens izađe na kraj sa raznim patogenima. 7 posto otpada na viruse. Dakle, potrebno je dopisati stavku o virusu SARS-CoV-2. E sad...to što će za 30 godina ovaj virus da mutira u boktepita šta, pa dopisani dio možda neće raditi posao, to je druga stvar.
solo solo 23:50 28.01.2021

Re: XS...

E sad...to što će za 30 godina ovaj virus da mutira u boktepita šta,


Zlaja optimisto, za 30 god ta mutacija tebe i mene a boga mi i Anonimnoga uopće ne bi trebalo da štreca.

“Post me diluvium”
bene_geserit bene_geserit 01:14 29.01.2021

Re: XS...

Zlaja optimisto, za 30 god ta mutacija tebe i mene a boga mi i Anonimnoga uopće ne bi trebalo da štreca.

Šta ti znaš kolko Zlaja planira da živi.
aureus aureus 01:28 29.01.2021

Re: XS...

bene_geserit
Zlaja optimisto, za 30 god ta mutacija tebe i mene a boga mi i Anonimnoga uopće ne bi trebalo da štreca.

Šta ti znaš kolko Zlaja planira da živi.

Ne mogu da vjerujem čime se bave!



Pričao sam načelno, doduše s osvrtom na pomenutog kolegu koji više ne dolazi na blog.
Za kaznu će Bob, to jest Solo, da izvodi Nosonju u šetnju do kraja godine.
solo solo 01:46 29.01.2021

Re: XS...

Šta ti znaš kolko Zlaja planira da živi.


Nije Zlaja neki planer, dokazao to u više navrata.

A i išo je sa Bajdenom u srednju školu.

Želimo mu sve najbolje al' čemu preterivati.


mentol mentol 09:43 29.01.2021

Re: XS...

aureus
Dakle, potrebno je dopisati stavku o virusu SARS-CoV-2.


Da, samo što ću o načinu na koji ću dopisati tu stavku odlučiti sam!
Moj imuni sistem je na visini zadatka i ako već nije uhapsiće SARS-CoV-2 već na granici i s njim pod preki sud...


edit
+kiseli kupus i beli luk
edit.
eterična ulja, čajevi razni, crna rotkva, đumbir, ljuti sos...
nsarski nsarski 22:23 26.01.2021

Naslov

P.S. Ideogrami u naslovu: Ja sam se vakcinisao a vi?


Hm, koji je od ovih 我接種了疫苗,你 ideogram za znak pitanja?
Zarez vidim, ali znak pitanja...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:59 26.01.2021

Re: Naslov

Hm, koji je od ovih 我接種了疫苗,你 ideogram za znak pitanja?
Zarez vidim, ali znak pitanja...


无一 iliti drugim recima niti jedan. Fali znak pitanja. Ali odlicna fora.
nsarski nsarski 23:09 26.01.2021

Re: Naslov

Fali znak pitanja. Ali odlicna fora.


Da, odlična. Vidi se da je vakcina počela da deluje.

Zna li neko razliku između Sinovac i Sinopharm vakcine? Nama je bila obećana Sinovac, ali dobili smo Sinopharm. To je, kao, bolje?
Ne znam, pitam.

st.jepan st.jepan 23:21 26.01.2021

Re: Naslov

nsarski
Fali znak pitanja. Ali odlicna fora.


Da, odlična. Vidi se da je vakcina počela da deluje.

Zna li neko razliku između Sinovac i Sinopharm vakcine? Nama je bila obećana Sinovac, ali dobili smo Sinopharm. To je, kao, bolje?
Ne znam, pitam.


Kažu, bolja, al ja bih rusku.
Rusku pazario Orban, a on je patriota.
nsarski nsarski 23:43 26.01.2021

Re: Naslov

Kažu, bolja, al ja bih rusku.
Rusku pazario Orban, a on je patriota.


Kažu da posle ruske ne možeš da piješ. A jebeš život bez rakije...
mirelarado mirelarado 23:43 26.01.2021

Re: Naslov

st.jepan
nsarski
Fali znak pitanja. Ali odlicna fora.


Da, odlična. Vidi se da je vakcina počela da deluje.

Zna li neko razliku između Sinovac i Sinopharm vakcine? Nama je bila obećana Sinovac, ali dobili smo Sinopharm. To je, kao, bolje?
Ne znam, pitam.


Kažu, bolja, al ja bih rusku.
Rusku pazario Orban, a on je patriota.


Izgleda da će ti se želja uskoro ispuniti, jer stiže veća količina te Sputnjik V vakcine.

Pošto sam se i ja poput Mikelea delimično pokinezila, kad primim i drugu turu (posle 21 dan minimum, ili 28 dana optimum) namerna sam da uradim i test na antitela, pa, ako stvar bude uspela, eto radosti.
nsarski nsarski 23:45 26.01.2021

Re: Naslov


Ma,i ja sam se delimično pokinezio, ali me bilo sramota da prvi priznam. Svi se gađaju nekim Oksfordima, Moskvom, a ja Vuhanom!
mirelarado mirelarado 23:49 26.01.2021

Re: Naslov

nsarski

Ma,i ja sam se delimično pokinezio, ali me bilo sramota da prvi priznam. Svi se gađaju nekim Oksfordima, Moskvom, a ja Vuhanom!


Što reče moja ćera, ako su Kinezi bili kadri da naprave taj virus, valjda mogu i adekvatnu vakcinu da smućkaju.
alselone alselone 05:30 27.01.2021

Re: Naslov

Trampe Đilase.
docsumann docsumann 12:13 27.01.2021

Re: Naslov

Zna li neko razliku između Sinovac i Sinopharm vakcine?


sinovac
zvuči nekako familijarno
mikele9 mikele9 13:19 27.01.2021

Re: Naslov

Ma,i ja sam se delimično pokinezio, ali me bilo sramota da prvi priznam. Svi se gađaju nekim Oksfordima, Moskvom, a ja Vuhanom!

Ne daj se druže! Nema tu sramote i ja sam Vuhanac i hiljade drugih
mikele9 mikele9 13:21 27.01.2021

Re: Naslov

Hm, koji je od ovih 我接種了疫苗,你 ideogram za znak pitanja?
Zarez vidim, ali znak pitanja...

Pojma nemam! Zarez je sam uleteo a znak pitanja jok
mariopan mariopan 15:05 27.01.2021

Re: Naslov

st.jepan
nsarski
Fali znak pitanja. Ali odlicna fora.


Da, odlična. Vidi se da je vakcina počela da deluje.

Zna li neko razliku između Sinovac i Sinopharm vakcine? Nama je bila obećana Sinovac, ali dobili smo Sinopharm. To je, kao, bolje?
Ne znam, pitam.


Kažu, bolja, al ja bih rusku.
Rusku pazario Orban, a on je patriota.

Ma ko zna šta su spakovali u nju, možda nam uvali da svi sutra progovorimo mađarski?
mariopan mariopan 15:18 27.01.2021

Re: Naslov

docsumann
Zna li neko razliku između Sinovac i Sinopharm vakcine?


sinovac
zvuči nekako familijarno

A ono "farm" nekako farmerski, kao za farmu?
docsumann docsumann 15:30 27.01.2021

Re: Naslov

mariopan
docsumann
Zna li neko razliku između Sinovac i Sinopharm vakcine?


sinovac
zvuči nekako familijarno

A ono "farm" nekako farmerski, kao za farmu?


domaćinski
cmix909 cmix909 12:09 28.01.2021

Re: Naslov

mirelarado
... namerna sam da uradim i test na antitela, pa, ako stvar bude uspela, eto radosti.

I zdrav razum moze da zavara; sada neki doktori (proto)Jevreji kazu da nivo antitela nije pouzdan pokazatelj imuniteta.

Bilo kako bilo, sinoc dok sam slusao Pадио Орфей, najbolju zemaljsku stanicu za staru muziku, odlozim svoj strogo kineski telefon i dohvatim strogo kineski netbuk da bih 'iskazao interesovanje' za rusku vakcinu -- dodacu i Astru, koje nema -- jer sam blago alergican na kinesku robu, a nemam mnogo poverenja ni u rashladnu tehniku. Ima tu jos stvari na koje sam se laicki primio, a ne mogu ni da ne ignorisem izjavu da je kineska najbolja, zato sto tako pise na sedamdeset i nekoj stranici izvestaja neimenovane tajne sluzbe, koji je samo onaj procitao.

Do tada nastavljam sa zdravorazumskom, nepreteranom paznjom, ovako slabo osuncan i nepocinkovan.
mirelarado mirelarado 20:09 28.01.2021

Re: Naslov

alselone
Trampe Đilase.



haklberi_tom haklberi_tom 17:37 29.01.2021

Re: Naslov

docsumann
Zna li neko razliku između Sinovac i Sinopharm vakcine?


sinovac
zvuči nekako familijarno

Stričevski.
Черевићан Черевићан 01:32 27.01.2021

和我

neosetno puknut inekcijom

читам састав ....гледам себе
схема иста са свих аспеката,
али мени ............бооцу рокну
место Секе ..........бркат Бата

п.с.
Ви из главног Града
..где год да пођете,
када сад поредим
баш боље прођете

г mikele
mikele9 mikele9 13:17 27.01.2021

Re: 和我

читам састав ....гледам себе
схема иста са свих аспеката,
али мени ............бооцу рокну
место Секе ..........бркат Бата

п.с.
Ви из главног Града
..где год да пођете,
када сад поредим
баш боље прођете

г mikele

Hvala na prisutnosti G. Čer!
Što je istina, istina je! Jedna lepša od druge i sve ljubazne! Ni traga nikakvom brki
docsumann docsumann 08:41 27.01.2021

life is long, world is small


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:58 27.01.2021

Jalta, Jalta...

Onda je šjor Bepo dogibao do stola i pitao je: „A šta to vi dva mudrujete iznad karte svita, bogati?“ Dida je njemu rekao: „Nemoj nas sad jebat, Bebo, taman probajemo skužit kakvi će bit ishod rata!“ Šjor Bepo je pitao: „Kakvog rata?“ Barba Tonino je rekao: „Pa viš da je situacija ista ka na kraju drugog svjeckog rata…“ Onda je barba Tonino uzeo crtat sa crvenim flomasterom po karti i govorijo je: „Evo, na zapadu su ti sa svojin vakcimama Ameri i Englezi, a na istoku su sa svojin Rusi i Kinezi! A tu između je cili svit okupiran sa virusom!“ Šjor Bepo je pitao: „To ka šta su ga prije okupirali Švabe?“ Dida je rekao: „Plus domaći izdajnici! Ustaše, četnici i slično!“ Barba Tonino je rekao: „Viš ti kako je to Bepo odma svatija!“ Dida je rekao: „Pametan čovik! Vodi birtiju!“ Onda je barba Tonino nastavijo: „E, i sad ti Ameri i Englezi sa svojin vakcimama, ka šta su nekad sa tenkovima i avijonima, nadiru sa zapada, dok Rusi i Kinezi sa svijin vakcimama jurišaju sa istoka!“ Šjor Bepo je stisnijo usta i piljio je u kartu svita. Dida je njemu rekao: „Kužiš, Bepo? Zapišavaju interesne zone!“ Barba Tonino je rekao: „Ne bi se čudija da su se našli na nekon sastanku na Jalti! Da Ruzvelt i Staljin dogovaraju dokle će čije vakcime prodrit!“

Masterpiece Viktora Ivančića KLIK
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:18 27.01.2021

Re: Jalta, Jalta...

Isti izvor.
Moj dida je rekao: „Ako ti Ameri ne daju, a od Rusa nećeš, onda si glup ka kurac!“ Barba Tonino je rekao: „Tačno! Onda si Evropska unija!“

Bože kako je ovo bolno i tačno.
mariopan mariopan 15:15 27.01.2021

Re: Jalta, Jalta...

Vojislav Stojković
Onda je šjor Bepo dogibao do stola i pitao je: „A šta to vi dva mudrujete iznad karte svita, bogati?“ Dida je njemu rekao: „Nemoj nas sad jebat, Bebo, taman probajemo skužit kakvi će bit ishod rata!“ Šjor Bepo je pitao: „Kakvog rata?“ Barba Tonino je rekao: „Pa viš da je situacija ista ka na kraju drugog svjeckog rata…“ Onda je barba Tonino uzeo crtat sa crvenim flomasterom po karti i govorijo je: „Evo, na zapadu su ti sa svojin vakcimama Ameri i Englezi, a na istoku su sa svojin Rusi i Kinezi! A tu između je cili svit okupiran sa virusom!“ Šjor Bepo je pitao: „To ka šta su ga prije okupirali Švabe?“ Dida je rekao: „Plus domaći izdajnici! Ustaše, četnici i slično!“ Barba Tonino je rekao: „Viš ti kako je to Bepo odma svatija!“ Dida je rekao: „Pametan čovik! Vodi birtiju!“ Onda je barba Tonino nastavijo: „E, i sad ti Ameri i Englezi sa svojin vakcimama, ka šta su nekad sa tenkovima i avijonima, nadiru sa zapada, dok Rusi i Kinezi sa svijin vakcimama jurišaju sa istoka!“ Šjor Bepo je stisnijo usta i piljio je u kartu svita. Dida je njemu rekao: „Kužiš, Bepo? Zapišavaju interesne zone!“ Barba Tonino je rekao: „Ne bi se čudija da su se našli na nekon sastanku na Jalti! Da Ruzvelt i Staljin dogovaraju dokle će čije vakcime prodrit!“

Masterpiece Viktora Ivančića KLIK


Ceo tekst je odličan, slatko sam se nasmejala.
angie01 angie01 16:46 27.01.2021

VariolaVera- vakcinacija,

https://www.021.rs/story/Info/Srbija/264095/Vakcinacija-u-Jugoslaviji-u-vreme-variole-vere-18-miliona-ljudi-vakcinisano-za-deset-dana.html

kako seTito borio sa epidemijom

sta smo nauciliizborne sa panedmijom Variola vere,


Šta smo naučili?
Gotovo tačno dva meseca trajala je borba cele države sa virusom, a poslednji preživeli bolesnik je napustio bolnicu 19. maja 1972. godine.

Ibrahim Hoti je preživeo jer je prethodno bio vakcinisan protiv velikih boginja, pa je prošao sa lakšim oblikom bolesti.

Efikasan odgovor države i društva zaustavio je broj mrtvih na 40.

Za Đulu Lošonca, ključno za smanjivanje straha i uspeh u borbi sa epidemijom bila je ozbiljnost u pristupu.

BBC
gedza.73 gedza.73 20:00 27.01.2021

Re: VariolaVera- vakcinacija,

Anđa
Šta smo naučili?

Ti po običaju ništa
Do 1972. godine bolest se smatrala iskorijenjenom u Evropi. U tom trenutku stanovništvo Jugoslavije redovno se vakcinisalo već 50 godina, a poslednji slučaj bio je prijavljen 1930. godine. To je u početku bio glavni uzrok spore reakcije lekara, koji nisu odmah prepoznali bolest.
nationalgeographic

GORAN MARKOVIĆ: Najteže je bilo doći do istine o samoj epidemiji te iskorenjene tropske bolesti. Stvar je bila ne samo zataškavana nego i brižljivo sakrivana.

Anđa
Efikasan odgovor države i društva zaustavio je broj mrtvih na 40.

Činjenica da je prvi bolesnik od variole bio kao težak slučaj pokazan studentima medicine, kojih je bilo preko 200, da je tog 9. marta na Dermatovenerološkoj klinici bio na praksi veliki broj učenika srednjih medicinskih škola iz Beograda i Zemuna, kao i da je kroz bolničku ambulantu prošao veliki broj pacijenata, nije bio dovoljan razlog da tadašnje savezne vlasti odmah obaveste javnost o mogućem širenju epidemije van pokrajine, prema svedočenjima, zbog uticaja na predstojeću turističku sezonu u Hrvatskoj. To je učinjeno, uz dozvolu iznuđenu od političkih moćnika, tek 25. marta
nationalgeographic

Doktor Li je 30. decembra upozorio vlast na novi virus, ali su mu iz policije rekli da „prestane da širi lažne komentare".
bbc


dunavko dunavko 18:49 27.01.2021

oces neces

da bi pojednostavili celo ovo zameseteljstvo oko vakcine,mrznje i uboda,predlazam da svi ovi sto mrze vucica svoju vakcinu poklone nekom drugom koji ce biti zahvalniji.onog trenutka kada ostanu bez vakcine, vucicomrzitelji nece biti uskraceni za ubod jer ce se veliki predsednik,sivi soko sa avale,pobrinuti za to.mozda ne licno ali ubod stize.bez vakcine,bez mrznje,potrebno je da se samo opuste.prvi put je najteze.
docsumann docsumann 19:16 27.01.2021

Re: oces neces

dunavko
da bi pojednostavili celo ovo zameseteljstvo oko vakcine,mrznje i uboda,predlazam da svi ovi sto mrze vucica svoju vakcinu poklone nekom drugom koji ce biti zahvalniji.onog trenutka kada ostanu bez vakcine, vucicomrzitelji nece biti uskraceni za ubod jer ce se veliki predsednik,sivi soko sa avale,pobrinuti za to.mozda ne licno ali ubod stize.bez vakcine,bez mrznje,potrebno je da se samo opuste.prvi put je najteze.


što si se tako stis'o?
slobodno koristi razmak poslije tačke i zareza.
nećeš zvučati pametnije, al ćeš izgledati pismenije.
mariopan mariopan 09:30 28.01.2021

Re: oces neces

dunavko
da bi pojednostavili celo ovo zameseteljstvo oko vakcine,mrznje i uboda,predlazam da svi ovi sto mrze vucica svoju vakcinu poklone nekom drugom koji ce biti zahvalniji.onog trenutka kada ostanu bez vakcine, vucicomrzitelji nece biti uskraceni za ubod jer ce se veliki predsednik,sivi soko sa avale,pobrinuti za to.mozda ne licno ali ubod stize.bez vakcine,bez mrznje,potrebno je da se samo opuste.prvi put je najteze.

Ma kave mržnje, šta te spopalo?
Mi se ovde svi volimo!
Jel' tako drugovi i drugar'ce? Tako jeeeeee!

I tebe ćemo da doteramo ne brini, ovde se pelcuje pameću, samo se ti druži sa nama, zarazno je gore od korone. Ali, sam si došao tako ti i treba!
dunavko dunavko 03:20 28.01.2021

neces oces


slobodno koristi razmak poslije tačke i zareza.
nećeš zvučati pametnije, al ćeš izgledati pismenije.

hvala puno za savet,bolje da se stisnem,za svaki slucaj,nego da se rasirim,kao ti,zbog uboda, naprimer.verovatno da ima nekih pravopisnih gresaka.ne zaboravi da ovakav vid pisanija jos nije bas definisao neka pravila, koja se razlikuju od standardnih,uobicajenih.
sto se tice pameti i pismenosti valjda je svima jasno ko je ovde pametan a ko pismen.elem,zaboravismo sustinu pa predlazem da se pojedinci koji se budu odrekli vakcine javno pohvale.iako ubod ostaje,trajno.nekome u mesnati deo tela,nekom u glavu
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:59 28.01.2021

Re: neces oces

Dunavko
ne zaboravi da ovakav vid pisanija jos nije bas definisao neka pravila, koja se razlikuju od standardnih,uobicajenih.


Ne razlikuju se. I jako je prosto i lako, sigurno ćeš se snaći: iza znaka interpunkcije ide razmak od jednog karaktera. Posle tačke ide veliko slovo. Ako je izlaganje dugačko (tvoje nije) onda gledaš da tu i tamo, gde je logično, ubaciš prored (ne ceo red, nego samo pritisneš Enter na kraju pasusa). Dakle, kao kad pišeš pismo.

Ako osetiš poriv da kačiš besmislene youtube klipove, gifove i slično, i to po nekoliko puta, kao što vole da rade neke kolege ovde, uglavnom kad nemaju sa čime da popune komentar od nekoliko strana, suzdrži se, stvarno je naporno ponekad drljati točkić na mišu da se to preskoči.

I ako hoćeš da citiraš nekog, onda pritisneš Citiraj dole u dnu komentara na koji se nadovezuješ, i ništa dalje ne diraj. Ili ako hoćeš da citiraš samo deo, obeleži ga kursorom, i onda pritisni Citiraj.

Ima još nekoliko sitnih pravila, ali ovo je dovoljno da ti komentari postanu sasvim čitljivi. I nije loše podesiti tastaturu da prikazuje naša slova, kad već pišeš na srpskom, ali to nek ostane za neki drugi put, nije obavezno.
docsumann docsumann 07:01 28.01.2021

Re: neces oces

dunavko

slobodno koristi razmak poslije tačke i zareza.
nećeš zvučati pametnije, al ćeš izgledati pismenije.

hvala puno za savet,bolje da se stisnem,za svaki slucaj,nego da se rasirim,kao ti,zbog uboda, naprimer.verovatno da ima nekih pravopisnih gresaka.ne zaboravi da ovakav vid pisanija jos nije bas definisao neka pravila, koja se razlikuju od standardnih,uobicajenih.
sto se tice pameti i pismenosti valjda je svima jasno ko je ovde pametan a ko pismen.elem,zaboravismo sustinu pa predlazem da se pojedinci koji se budu odrekli vakcine javno pohvale.iako ubod ostaje,trajno.nekome u mesnati deo tela,nekom u glavu


ma bar se vidi da si autentični novajlija, po nensnalaženju sa editovanjem komentara, a ne klon.

nego, zar neće više da boli kad se stisneš? i medicinske sestre koje vakcinišu ti savjetuju da se opustiš prije uboda.
bocvena bocvena 17:48 28.01.2021

crni mikele,

mogao si i ovako da prođeš posle objavljivanja ispovesti o vakcinaciji -novinarka blica

nego ovde neki fini svet:)

no, više sam došla da vam ispričam da je pinki danas video tita:) išla na sahranu na novo groblje, umro kolega s posla, a kako ne gledam vesti, ostadoh potpuno zatečena situacijom...sedim i čekam koleginicu, u ruci cvetić i sveća, kad se zaustavlja crna limuzina, iskaču neki momci, svaki gleda na drugu stranu, a iz kola izlazi neša iz beograda, vrlo elegantan i opušten. neko starije vojno lice mu i salutira, a on klimnu glavom i stavi crnu masku. odoše, a za njima još jedna crna limuzina, opet isti protokol, a iz kola, s crnom maskom, izlazi vulin, mnogo ozbiljan!
nikog nema u u okolini, samo ti važni ljudi, cvetić i ja. ovi namršteni što skeniraju okolinu gledaju preko mene, ja se ipak malo skupila, jbg vlas' je vlas':)))

hoću reći, neverovatno je s kojom ozbiljnošću oni igraju odrasle ljude koji vedre i oblače.
mikele9 mikele9 18:25 28.01.2021

Re: crni mikele,

mogao si i ovako da prođeš posle objavljivanja ispovesti o vakcinaciji -novinarka blica

nego ovde neki fini svet:)

U pravu si, imam sreću, fin svet zaista!
zaharaga zaharaga 22:13 28.01.2021

Re: crni mikele,

bocvena
mogao si i ovako da prođeš posle objavljivanja ispovesti o vakcinaciji -novinarka blica


Sve cista istina, kao i uvek u Bljucu sto pise. Tako i mora, nismo mi naivni da nasedamo tek tako.
shmoo shmoo 01:20 29.01.2021

Re: crni mikele,

zaharaga
bocvena
mogao si i ovako da prođeš posle objavljivanja ispovesti o vakcinaciji -novinarka blica


Sve cista istina, kao i uvek u Bljucu sto pise. Tako i mora, nismo mi naivni da nasedamo tek tako.




Буди опрезан.

Замерићеш се Бљуцу, бљуцаторкама и бљуцаторима, па ћеш очас посла у јавној речи на медијској сцени (јбт! ) Србије добити атрибут ФЕКАЛНИ. (ЛИНК)


Бљуцу, бљуцкоидима, бљуцкоидиоткињама и бљуцкоидиотима, у Србији више не смеш да се замераш. Може бити у неким ситуацијама чак и по живот опасно. То је као да си се замерио немачкој амбасади у Београду.

Дакле, чим пише у Бљуцу, мора да је истина!


Беше, власник тих дневних и магазинских бљуцотина још од 2004. године на медијском небу (јбт, небу! ) Србије је Ringier Axel Springer, јел' да? (ЛИНК)


Од 28. новембра 2000. године до 2004. сувласнички удео од 49% (чиме је постао и суоснивач) имао Gruner & Jahr AG&CO чије име сам запатио још почетком осамдесетих по оним фалсификованим Хитлеровим дневницима.


П.С. - Ringier Axel Springer - journalism is in our DNA (ЛИНК)


Да, Бљуц је стварно новина којој се може веровати.

crossover crossover 05:39 29.01.2021

Re: crni mikele,

bocvena
no, više sam došla da vam ispričam da je pinki danas video tita:) išla na sahranu na novo groblje, umro kolega s posla, a kako ne gledam vesti, ostadoh potpuno zatečena situacijom...sedim i čekam koleginicu, u ruci cvetić i sveća, kad se zaustavlja crna limuzina, iskaču neki momci, svaki gleda na drugu stranu, a iz kola izlazi neša iz beograda, vrlo elegantan i opušten. neko starije vojno lice mu i salutira, a on klimnu glavom i stavi crnu masku. odoše, a za njima još jedna crna limuzina, opet isti protokol, a iz kola, s crnom maskom, izlazi vulin, mnogo ozbiljan!
nikog nema u u okolini, samo ti važni ljudi, cvetić i ja. ovi namršteni što skeniraju okolinu gledaju preko mene, ja se ipak malo skupila, jbg vlas' je vlas':)))

hoću reći, neverovatno je s kojom ozbiljnošću oni igraju odrasle ljude koji vedre i oblače.


Дошли су на сахрану Предрага Марића. Он је кум и најбољи пријатељ мог брата. Добар део детињства и младости сам провео са њима двојицом у Смедереву. Ова двојица тупаџија које помињеш нису му била ни до чланака, Маре је по свему био сличнији теби и мени него њима, потпуно други космос. Али јебига, кад се опрашташ од пријатеља који је радио на таквом месту онда мораш да трпиш и те напаљене будале. И скроз си у праву за ово у последњe, и мени је било мало мука од свега тога.

Ето, можда смо се и срели тамо, ја сам онај што је дошао трамвајем.
bocvena bocvena 08:26 29.01.2021

Re: crni mikele,

Да, Бљуц је стварно новина којој се може веровати.

sta vam je teze da poverujete, da se ona vakcinisala ili da je posle napusavalo kuso i repato?
bocvena bocvena 08:49 29.01.2021

Re: crni mikele,

Дошли су на сахрану Предрага Марића. Он је кум и н

posle su mi objasnili i sa slicnim pijetetom govorili o pokojniku. onda mi bilo jos vise zao sto su oni likovi koji mu odaju pocast.
ako umrem mlada od korone, molim vas da mi ruzic ne drzi govor:)
shmoo shmoo 09:40 29.01.2021

Re: crni mikele,

bocvena
Да, Бљуц је стварно новина којој се може веровати.

sta vam je teze da poverujete, da se ona vakcinisala ili da je posle napusavalo kuso i repato?



50% : 50%


bocvena bocvena 10:02 29.01.2021

Re: crni mikele,

shmoo
bocvena
Да, Бљуц је стварно новина којој се може веровати.

sta vam je teze da poverujete, da se ona vakcinisala ili da je posle napusavalo kuso i repato?



50% : 50%



pojasni. primila je pola vakcine, pola su je napljuvali ili ona ni ne postoji, blic je fabrikovao temu zarad antisrpskih interesa?
docsumann docsumann 12:11 29.01.2021

Re: crni mikele,

bocvena
shmoo
bocvena
Да, Бљуц је стварно новина којој се може веровати.

sta vam je teze da poverujete, da se ona vakcinisala ili da je posle napusavalo kuso i repato?



50% : 50%



pojasni. primila je pola vakcine, pola su je napljuvali ili ona ni ne postoji, blic je fabrikovao temu zarad antisrpskih interesa?



zašto mrziš Srbiju i svoj narod?
shmoo shmoo 12:22 29.01.2021

Re: crni mikele,

bocvena
shmoo
bocvena
Да, Бљуц је стварно новина којој се може веровати.

sta vam je teze da poverujete, da se ona vakcinisala ili da je posle napusavalo kuso i repato?



50% : 50%



pojasni. primila je pola vakcine, pola su je napljuvali ili ona ni ne postoji, blic je fabrikovao temu zarad antisrpskih interesa?



Дајмо се фокусират', Бо!

Подсетићу те шта је било твоје питање уз моје додатке зарад помоћи у сналажењу у твом сопственом тексту:


sta vam je teze da poverujete, 1) da se ona vakcinisala ili 2) da je posle napusavalo kuso i repato?



Дакле, шта ми је теже да поверујем?

И једној и другој опцији коју си понудила верујем по 50%.


А да се теме фабрикују зарад тиража, фабрикују се (опет 50%) и да новинарка не постоји, можда стварно не постоји (опет 50%).

А што се тиче "антисрпских интереса" које си поменула... Другом ти то.

Знамо се, Бо, знамо одавно ти и ја.

Рекао бих чак да се знамо и више и боље него што бисмо обоје то желели иако се никада нисмо ван овог виртуелног света Блога Б92 упознали.

Кад се већ дотакосмо те теме, RL vs. виртуелни свет интернета,

препорука за слушање (ЛИНК)

Управо је у току.

bocvena bocvena 12:23 29.01.2021

Re: crni mikele,

zašto ti mrziš Srbiju i svoj narod

to je ta misaona petlja zb9g koje ne resavamo nijedan problem nego zivimo u ovom limbu godinama.
shmoo shmoo 12:31 29.01.2021

Re: crni mikele,

docsumann
bocvena
shmoo
bocvena
Да, Бљуц је стварно новина којој се може веровати.

sta vam je teze da poverujete, da se ona vakcinisala ili da je posle napusavalo kuso i repato?



50% : 50%



pojasni. primila je pola vakcine, pola su je napljuvali ili ona ni ne postoji, blic je fabrikovao temu zarad antisrpskih interesa?



zašto mrziš Srbiju i svoj narod?






Како се ово зове?

Учитавање?

Како називам људе који другима приписују оно што ти други људи нису ни рекли само да би задовољили неке сопствене пројекције о тим другим људима надајући се успут још да ће бити и духовити?

Боље да ти не кажем како такве људе са сопственим пројекцијама других људи без узимања у обзир стварних чињњеница називам. Бановаће ме.


П.С. - Пошто већ неких месец-два разјашњавам с појединцима на Блогу Б92 да ли смем да им се обратим или смо раскрстили једном за свагда па више не комуницирамо (скупио се сасвим пристојан списак тих којима се више не обраћам на њихов захтев нити им се јављам на њиховим блоговима на Блогу Б92), морам онда и тебе да питам да ли смем да ти се обраћам на Блогу или ти радије не би да комуницираш уопште са мном?

Извини, морам да те то питам. Боље да знам, а волим чисте рачуне с људима с којима се дописујем или разговарам с њима.

docsumann docsumann 12:36 29.01.2021

Re: crni mikele,

морам онда и тебе да питам да ли смем да ти се обраћам на Блогу или ти радије не би да комуницираш уопште са мном?


čim moraš da pitaš znači da znaš odgovor, pošto ne treba da sumnjaš da to kod mene ne bi ostalo nedorečeno.
tj. ne bi imao potrebu za pojašnjavanjem.

nadam se da sam bio nedovoljno nejasan.


Учитавање?



o, nee. samo podjebavanje.

shmoo shmoo 12:40 29.01.2021

Re: crni mikele,

bocvena
zašto ti mrziš Srbiju i svoj narod

to je ta misaona petlja zb9g koje ne resavamo nijedan problem nego zivimo u ovom limbu godinama.




Ма да, зајеби ти лепо оно што ти је Таса одговорио на твоје конкретно питање и настави да вртиш своју причу. Шта те брига. После много понављања, проћи ће и тако нешто, повероваће људи у то.

Што би се рекло, с фашистима сам раскрстио још пре 30 година, али стварно мислим да је Гебелс био геније, је л' да?




Него, 'ајде мало о власнику Бљуца... Лако је кењати по Таси на Блогу Б92, то је већ опште место. Али нисам приметио да је ико рекао било шта о томе да је власник Бљуца од 28. новембра 2000. (дакле врло брзо, ни пуна два месеца, после наше "демократске петооктобарске револуције" постао прво Gruner & Jahr AG&CO познат још од пре 40 година по афери са објављивањем фалсификованиох Хитлерових дневника, а од 2004. власник Бљуца је Ringier Axel Springer са својом испоставом у Србији Ringier Axel Springer Srbija.

Нико, бре, ни да се осврне на то.

Али зато спремно цитирате тај исти Бљуц и дан-данас иако он загађује медијски простор и извргава руглу и поддсмеху право новинарство већ 20 година у Србији штанцујући своје "вести са коментарима тих вести (најбољи начин за испирање мозга) за таблоидиоте и таблоидиоткиње.

Нико ни реч о томе.

А хоћемо виши ниво културе јавне речи у Србији?

Е, до мојега па преко мојега, а све мој до мојега, што би рекла моја кева.





bocvena bocvena 12:46 29.01.2021

Re: crni mikele,

А што се тиче "антисрпских интереса" које си поменула... Другом ти то.

za razliku od drugih, ja otvaram tvoje linkove. jedan je valjda primer blicovog ukidanja "drugacijeg misljenja", ciji su predstavnici tinska i bokan, a drugi vlasnicke strukture kao primer nemackog uticaja na domace prilike.

sto valjda odmah diskredituje svakoga ko je ikad ista tu procitao i sa time se slozio.

mogla bih da se slozim da je prvi clanak narecene novinarke propagandni - argumentacija ZA vakcinaciju, ovaj drugi je crno na belo reakcija komentatora po internetima, posebno ako je neistomisljenik zena. skoro da ne postoji ucesnik u javnom zivotu (bila pozicija ili opozicija) kome se ne preti, pa se prelije na clanove porodice, radno mesto ili u pravo fizicko proganjanje. adresiran je pravi problem i sugerisan nacin borbe - blokirati verbalno nasilje, pretnje smrcu i silovanjima prijavi policiji, pa nek se cesu internetske junose u iluzijama o anonimnosti.



docsumann docsumann 12:54 29.01.2021

Re: crni mikele,

Него, 'ајде мало о власнику Бљуца... Лако је кењати по Таси на Блогу Б92, то је већ опште место. Али нисам приметио да је ико рекао било шта о томе да је власник Бљуца од 28. новембра 2000. (дакле врло брзо, ни пуна два месеца, после наше "демократске петооктобарске револуције" постао прво Gruner & Jahr AG&CO познат још од пре 40 година по афери са објављивањем фалсификованиох Хитлерових дневника, а од 2004. власник Бљуца је Ringier Axel Springer Srbija.


ljudi su napravili težak propust, zbog koje su odgovarali i lično (ostavkama), kao što je i sama kompanija pretrpjela žestok pad rejtinga i tiraža. fer inaf. i to bez ulaženja u to da li im je podvaljeno ili su to namjerno uradili (zbog senzacionalističkog efekta). kako god - sami su krivi.

no, da li taj događaj baca konačno svijetlo (sjenku) na sve što su radili prije i kasnije? ja mislim da ne.

da li sve što su kasnije uradili treba sagledavati i vrijednovati u kontekstu tog događaja od prije 40 godina?
docsumann docsumann 13:09 29.01.2021

Re: crni mikele,

mogla bih da se slozim da je prvi clanak narecene novinarke propagandni - argumentacija ZA vakcinaciju, ovaj drugi je crno na belo reakcija komentatora po internetima, posebno ako je neistomisljenik zena. skoro da ne postoji ucesnik u javnom zivotu (bila pozicija ili opozicija) kome se ne preti, pa se prelije na clanove porodice, radno mesto ili u pravo fizicko proganjanje. adresiran je pravi problem i sugerisan nacin borbe - blokirati verbalno nasilje, pretnje smrcu i silovanjima prijavi policiji, pa nek se cesu internetske junose u iluzijama o anonimnosti.


ne znam šta je u navedenom članku u tolikom sukobom sa našom realnošću da bi ga apriori odbacili kao lažnjak.
štaviše, opisana situacija savršeno naleže na internetske reakcije prisutne kod najšire publike u domaćim medijima.

što je najgore, mi već podižemo najmlađe generacije u duhu ostrašćenosti, mržnje, psovki i prijetnji u javnom etru.
da ne pominjem one generacije koje su već sazrele izlažući se istim toksičnim sadržajima.

pa imate snimke klinaca od, 9 -10 godina kako prijete jedni drugima na društvenim mrežama - dođi vamo pičko, ako smješ. razbiću ti glavu, kretenu.

ne pada mi na pamet da kažem da je to većina, kad nije. al ta manjina ima snažan uticaj na opštu atmosferu u društvo, koja dalje indukuje nove žrtve ( njihovog sopstvenog nasilja). stvarno mislim da su ti nasilnici ustvari prvi ešalon žrtava medijskog (ne)morala

dovoljno je par budala da nekome zagorčaju život. da mu poremete svakodnevni život. unesu nesigurnost, nabiju stres, naruše san.
naročito ako je meta njihovih napada žena.
bocvena bocvena 13:30 29.01.2021

Re: crni mikele,

Ма да, зајеби ти лепо оно што ти је Таса одговорио на твоје конкретно питање и настави да вртиш своју причу. Шта те брига. После много понављања, проћи ће и тако нешто, повероваће људи у то.


molim te, prekini da skrećeš na ove lične fore - znam te, znaš me.
ne znam te i ne znaš me. kad se s tobom složim, vrlo sam konkretna, kad se zaneseš, a tema mi je bitna, isto tako otvoreno kažem. često i ne reagujem, jer me mrzi.

angie01 angie01 13:43 29.01.2021

Re: crni mikele,

pa imate snimke klinaca od, 9 -10 godina kako prijete jedni drugima na društvenim mrežama - dođi vamo pičko, ako smješ. razbiću ti glavu, kretenu.

ne pada mi na pamet da kažem da je to većina, kad nije. al ta manjina ima snažan uticaj na opštu atmosferu u društvo, koja dalje indukuje nove žrtve ( njihovog sopstvenog nasilja). stvarno mislim da su ti nasilnici ustvari prvi ešalon žrtava medijskog (ne)morala

dovoljno je par budala da nekome zagorčaju život. da mu poremete svakodnevni život. unesu nesigurnost, nabiju stres, naruše san.
naročito ako je meta njihovih napada žena.


apsolutno na svim portalima i platformama, narocito onim koji su popularni, organizovane su grupe agresivaca, sa idejom da urnisu neistomisljenike na najgori moguci nacin, da ih zaplase, ucutkaju i sve se odvija po istom principu kao i placeno botovanje po firmama, od cijeg ucinka clanovima tima zavisi zaposlenje, jer se takav "rad" i "doprinos" prate i proveravaju,...pa evo na twitteru su u gupama navalili “New Age cetnici”, koji u maniru crnokosuljasa nasrcu na sve koji misle drugacije, sve u odbranu "Pravoslavlja","Svetosavlja",a "patriJotski". Jezivo. To je ambijent u Srbiji 2021.
shmoo shmoo 19:31 29.01.2021

Re: crni mikele,

bocvena

a drugi vlasnicke strukture kao primer nemackog uticaja na domace prilike.



Тако је.

Ред је да знамо ко је власник те смрадне медијске клоаке у Србији зване Блиц и како својом таблоидном пропагандом за таблоидиоте и таблоидиоткиње у Србији утиче итекако на домаће прилике заглупљујући и залуђујући овај ионако и превише заглупљен и залуђен народ који то чита.

Да не мешамо више бабе и жабе?

Једно су друштвене мреже и профили појединаца, а сасвим друга ствар је штампани медиј. Ако ништа друго, разлика у броју читалаца профила неког појединца на друштвенм мрежама и броја читалаца једног штампаног медија је огромна. Блиц чита 300 000 људи у Србији према истраживањима. Колико је читалаца имао тај профил новинарке? Самим тим, и тај утицај који та два имају на јавну реч никако није исти.

Сама си рекла између осталог:

blokirati verbalno nasilje,


А онда тај Блиц учеснике у јавној речи назива "фекалним" у наслову свог текста.

Шта мислиш, какав је онда тај немачки утицај на домаће прилике?

На јавну реч у Србији, на медијску сцену... А знаш и сама колико су медији поред образовања и културе важни за то.

Ти си паметна и образована жена. На тебе овај који је пустио (а верујем да је сасвим свесно и намерно то урадио у својој пропагандној острашћености) такав наслов у једним новинама које се продају у Србији сигурно неће утицати и ти сигурно нећеш следити тај пример обраћајући се тако другим људима на друштвеним мрежама и по медијима, у било каквој комуникацији у јавној речи.

А шта ћемо са оних 850 000 становника који нису завршили ни основну школу? Шта мислиш, како ће они то видети?

Мени онда, када све ово погледамо на тај начин, тај и такав немачки утицај у Србији изгледа врло фекално. И на јавни и, кроз медије, на приватни живот у Србији.

То је она тачка на којој се слажемо, да будем и ја конкретан.

pa se prelije na clanove porodice, radno mesto ili u pravo fizicko proganjanje


С тим, да поновим, овај случај вербалног насиља у наслову Блица није друштвена мрежа. То је медиј у Србији на који се често људи позивају и који је заузео петину простора штампаних медија у Србији.

Мени је то ипак већи проблем једног друштва од друштвених мрежа на интернету чији учесници могу бити анонимни или не, лажњаци или не, ботови итд. За разлику од тога овај наслов Блица вређа сасвим конкретне људе именом и презименом. Ситуацију са овом новинарком Блица за коју нисам сигуран да уопште и постоји или је фиктивни профил на некој друштвеној мрежи смишљен зарад сензационализма и подизања тиража, анонимна личност с лажним именом и презименом, што би рекли у књижевним делима Н.Н. лице, ипак не може да се стави у исту раван као када у штампаном медију ти некога именом и презименом називаш фекалним. Увреде које је та новинарка истрпела због вакцинисања (понављам, ако је та њена прича уопште истинита) од анонимних људи или оних који то нису никако не могу бити у истој равни са увредом у наслову штампаног медија иза којег стоји једна медијска компанија која покрива петину простора које заузимају штампани медији у Србији (дакле, према истраживањима 300 000 људи у Србији чита наслов о "фекалном дуету" у том Блицу чији је власник немачка медијска кућа). Ако ни због чега другог, а оно због броја читалаца.

Ипак нема исту тежину када пар десетина будала преко друштвених мрежа некога назива свакојаким именима, прети итд. и то свакако није толика штета у јавној речи Србије (колико читалаца има профил те ниовнарке коју су извређали?) као када једна новина која се већ профилисала као медијска институција у Србији и која има 300 000 читалаца двоје учесника у јавној расправи назива "фекалним".



Podaci IPSOS-a pokazuju da se 1,5 miliona ljudi informiše putem dnevne štampe, odnosno, 2,5 miliona kupuje nedeljnike. (ЛИНК)









Не ради се, Бо, овде ни о каквом србовању које си ми одмах подметнула (зато и кажем да се знамо одавно ти и ја), а у том учитавању ти се одмах на прву лопту придружио и асистент-приправник у подјебавању.

Ради се о друштву у којем живимо. И ти и ја.



EDIT: Мислим реално гледано, Бо, за који мој је Србији потребан још један Информер (Ало, Курир, Пинк, ју нејм ит) оваплоћен у Блицу?

Чему то?

Ако хоћеш против њих, онда буди бољи од њих, мајка му стара!





haklberi_tom haklberi_tom 20:20 29.01.2021

Re: crni mikele,

docsumann
морам онда и тебе да питам да ли смем да ти се обраћам на Блогу или ти радије не би да комуницираш уопште са мном?


čim moraš da pitaš znači da znaš odgovor, pošto ne treba da sumnjaš da to kod mene ne bi ostalo nedorečeno.
tj. ne bi imao potrebu za pojašnjavanjem.

nadam se da sam bio nedovoljno nejasan.


Учитавање?



o, nee. samo podjebavanje.


Izvini se!
shmoo shmoo 20:22 29.01.2021

Re: crni mikele,

docsumann
морам онда и тебе да питам да ли смем да ти се обраћам на Блогу или ти радије не би да комуницираш уопште са мном?


čim moraš da pitaš znači da znaš odgovor, pošto ne treba da sumnjaš da to kod mene ne bi ostalo nedorečeno.
tj. ne bi imao potrebu za pojašnjavanjem.

nadam se da sam bio nedovoljno nejasan.


Учитавање?



o, nee. samo podjebavanje.





Можда сам знао унапред одговор, а можда и нисам. Ипак волим када се такве ствари јасно и гласно кажу, а не подјебава се муфљуски из позадине, из руље.

Рекох већ, љубитељ сам оне старе изреке чист рачун, дуга љубав.

Био си сасвим јасан и прецизан.

Барем мени ако ниси себи.

Хвала на одговору.

docsumann docsumann 22:06 29.01.2021

Re: crni mikele,

Учитавање?



o, nee. samo podjebavanje.


Izvini se!




kome?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana