Život

Đorđe Balašević nije umro!

Filip Mladenović RSS / 19.02.2021. u 23:18

Novi Sad, 19. 2. 2021.
Novi Sad, 19. 2. 2021.
Zagreb, 19. 2. 2021.
Zagreb, 19. 2. 2021.
Đorđe Balašević - e, to vam je ta Jugoslavija.


"Ne možemo da se oprostimo od Đoleta. Ako bismo se oprostili od njega oprostili bismo se od svega dobrog u nama, od onog što nas deli od gadova oko nas". Peca Popović

 I u svom poslednjem činu uspeo je da ujedini bivšu Jugoslaviju. Zemlju u kojoj se ljudi ne razlikuju po naciji i veri, već po dobru i zlu.

Atačmenti



Komentari (822)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zaharaga zaharaga 10:13 23.02.2021

Re: Nije, Filipe,

freehand
CINJENICE FALSIFIKUJES TI! Sta je bilo s logorom posle 1942? Zatvoren? A nije zatvoren? A ko je stradao u logoru posle 1942? Neces da kazes? Zato sto si rasista i nacisticki placenik!

Ček sad malo: većnekoliko puta si raskrinkan u bezočnom laganju, falsifikovanju i beskrupuloznom izmišljanju neizrečenog i nepostojećeg. Kome ti govoriš da falsifikuje činjenice?


Spreman sam da saslusam argumente. Ako ih ima.
freehand freehand 10:17 23.02.2021

Re: Nije, Filipe,

zaharaga
freehand
CINJENICE FALSIFIKUJES TI! Sta je bilo s logorom posle 1942? Zatvoren? A nije zatvoren? A ko je stradao u logoru posle 1942? Neces da kazes? Zato sto si rasista i nacisticki placenik!

Ček sad malo: većnekoliko puta si raskrinkan u bezočnom laganju, falsifikovanju i beskrupuloznom izmišljanju neizrečenog i nepostojećeg. Kome ti govoriš da falsifikuje činjenice?


Spreman sam da saslusam argumente. Ako ih ima.

neko ko je spreman da sasluša činjenice svoje obraćanje ne počinje direktnom optužbom za falsifikat koristeći kapitalna slova. Ta spremnost da se sasluša kad prethodno čoveka galamom i uvredama pokušaš da diskvalifikuješ je ozbiljno sranje.
zaharaga zaharaga 22:37 23.02.2021

Re: Nije, Filipe,

freehand
zaharaga
freehand
CINJENICE FALSIFIKUJES TI! Sta je bilo s logorom posle 1942? Zatvoren? A nije zatvoren? A ko je stradao u logoru posle 1942? Neces da kazes? Zato sto si rasista i nacisticki placenik!

Ček sad malo: većnekoliko puta si raskrinkan u bezočnom laganju, falsifikovanju i beskrupuloznom izmišljanju neizrečenog i nepostojećeg. Kome ti govoriš da falsifikuje činjenice?


Spreman sam da saslusam argumente. Ako ih ima.

neko ko je spreman da sasluša činjenice svoje obraćanje ne počinje direktnom optužbom za falsifikat koristeći kapitalna slova. Ta spremnost da se sasluša kad prethodno čoveka galamom i uvredama pokušaš da diskvalifikuješ je ozbiljno sranje.


Pa, jeste, ali ja sam se samo spustio na Filipov nivo bota, bez zle namere. Racunam, lakse ce me razumeti ako mu prozborim na njegovom narecju. Neki normalniji nacin obracanja cini se da nije programiran da razume.
freehand freehand 22:42 23.02.2021

Re: Nije, Filipe,


Pa, jeste, ali ja sam se samo spustio na Filipov nivo bota, bez zle namere. Racunam, lakse ce me razumeti ako mu prozborim na njegovom narecju. Neki normalniji nacin obracanja cini se da nije programiran da razume.

Način obnraćanja uvek zavisi od onog ko se obraća a ne kome se obraća. meni se čini da ti to radiš najbolje što umeš.
magnus magnus 11:12 24.02.2021

Re: Nije, Filipe,

Zamisli koliko bi vriske bilo da beli srpski nacionalista kaže "belo dugme" ili možda Osek kao Crnjanski.
ali je u hrvatskim priopčilima redovito srijem i srijemska mitrovica . Umro sam od smjeha kad je je neki subnorovac danas izjavio da će Balašević dobije ulicu u Splitu kad Merčep dobije u Novom Sadu . Kad sam im u komentarima napisao da u mjestima u Vojvodini gdje ima hrvatskog življa obavezno budu dvojezični natpisi , svi su podržali. a kad sam im reko da bi bilo u redu da imaju i čirilične natpise onda su seirili. inače svi hrvatski izvoznici u drbiju imaju deklaracije na latinioci i često na hrvatskom , to rade i slovenci pošto stavljaju iste dekaracije za region a hrvati pizde ako nije "korijenski hrvatski" , evo recimo ETI osigurači i fidovke imaju pod SR deklaraciju na hrvatskom ... u suprotnom u HR nebi mogli da uđu.
magnus magnus 11:13 24.02.2021

Re: Nije, Filipe,

gvozden1
A jutros je novi patrijarh SPC izjavio da mu je Hrvatska druga otadžbina.

interesantno kako hrvatima smeta đuiževa kokarda na dinari , a ne smeta im Stepinčeva kokarda u Vranju
magnus magnus 11:17 24.02.2021

Re: Nije, Filipe,

hljeb/hleb je merna jedinica.
kruh/kruv je hrana.
i u Srbiji je nekada bilo tako.
ne znam za ostatak, nisam bar čuo, ali kao relikt toga u Šumadiji i Zapadnoj Srbiji je ostalo psovanje "krušne mrve" :)

nekad je i uhrvatskom bilo tako ( vidi Krleža "na rubu pameti" ) hleb je "štruca, vekna" iz krušne peči ,cjelina , kruh je ono što se otkruhne , nekad se znalo ko je uhljebljen u koji hljeb i dobio bi svoje sljedovanje kruha za dan ( tipa 5 muških glava u jedan hljeb , 8 ženskih , 10 dječijih i staračkih)

magnus magnus 11:21 24.02.2021

Re: Nije, Filipe,

na očigled srpske prestonice.
naočigled ,ali sa druge strane granice Filipe , očigledno
magnus magnus 11:36 24.02.2021

Re: Nije, Filipe,

U NDH oružanim snagama bilo je 13 srpskih generala.

Poprilično nateghnuto pošto se radi uglavnom o austrougarskim oficirima iz mješovitih brakova i u "mješovitom braku" ( i u ovom ratu je to bilo bitno) duboko indoktrinirani austrougarštinom i frustriranih pušionom u WWI , nego filipe kako to da je prvi general redovno unapređen u JNA Josip Škorpnik endehaziski pukovnik i zapovjednik 13.Pješačke pukovnije NDH .....
a to što ti koristiš propagandna "slikopisna izvješća" ustaške emigracije i lista "Drina " posebno je interesantno . mogu ti dati linkove na razne "hrvatske uljudbene pokrete" gdje sve pršti od multikulturalnosti tipa Jasenovac mjesto nogometnih turnira i tijardovićevih mjuzikala .
magnus magnus 11:50 24.02.2021

Re: Nije, Filipe,

Istorijske činjenice su da su i ustaše i četnici imali fašističke političke programe i da su zato poraženi u borbi sa antifašistima.
dakle u sred Londona imaš Fašističku vladu ,, moguće da su see zalagali i za svrgavanje poretka u Engleskoj.
Da bi uoči poraza 1945. i ustaše, i četnici i ljotićevci i nedićevci ZAJEDNO bežali pred antifašističkim borcima!
e pa vidiš filipe , tad Poglavnik "raskida svezu" sa silima osovina i objavljuje prelazak " na stranu saveznika" i u znak dobre volje propušta jedinice Dinarske Divizije , moleći bana Šubašiča HSSovca premijera NjKV da urigira kod saveznika glede njihove "saveznosti" i to su prvo pokušali "urotom Vokić lorković" za koju je poglavnik znao i u njihovo ime August Košutić je pregovarao sa patrizanima i britancima o prelasku na stranu saveznika , pošto su to njemci saznali Pavelić je "slistio" Vokića i Lorkovića i otišo Hitleru na iskazivanje vjernosti, poslje je to pokušao napraviti sa četnicima pa je "u znak dobre volje pustio Đuića",, al jebiga filipe svi Đuićevi su prošli Austriju bez problema ustaše baš i ne ... tako da seruckaš filipe
zaharaga zaharaga 23:01 24.02.2021

Re: Nije, Filipe,

freehand

Pa, jeste, ali ja sam se samo spustio na Filipov nivo bota, bez zle namere. Racunam, lakse ce me razumeti ako mu prozborim na njegovom narecju. Neki normalniji nacin obracanja cini se da nije programiran da razume.

Način obnraćanja uvek zavisi od onog ko se obraća a ne kome se obraća. meni se čini da ti to radiš najbolje što umeš.


Eto sad! A ja misljah da je uljudno coveku se obratiti na njegovom jeziku. A, sad shvatam, pa Filip i nije covek.
freehand freehand 23:51 24.02.2021

Re: Nije, Filipe,

zaharaga
freehand

Pa, jeste, ali ja sam se samo spustio na Filipov nivo bota, bez zle namere. Racunam, lakse ce me razumeti ako mu prozborim na njegovom narecju. Neki normalniji nacin obracanja cini se da nije programiran da razume.

Način obnraćanja uvek zavisi od onog ko se obraća a ne kome se obraća. meni se čini da ti to radiš najbolje što umeš.


Eto sad! A ja misljah da je uljudno coveku se obratiti na njegovom jeziku. A, sad shvatam, pa Filip i nije covek.

Ma ne. Ti nisi čovek. Već govedo koje pokušava da se prišljamči pa šutne iz gomile. U stvari, goveda to ne rade. Šakali, hijene, tako nešto , pre.
shmoo shmoo 08:11 25.02.2021

?

Да ли сам само ја стекао утисак да је овај Фрихенд потпуно фијукнуо од 24/7 боравка на Блогу Б92, што сада траје ево већ добрих 13-14 година у његовом случају, или још неко осим мене мисли да је лик одлепио начисто?

freehand freehand 08:30 25.02.2021

Re: ?

shmoo
Да ли сам само ја стекао утисак да је овај Фрихенд потпуно фијукнуо од 24/7 боравка на Блогу Б92, што сада траје ево већ добрих 13-14 година у његовом случају, или још неко осим мене мисли да је лик одлепио начисто?


Kmečaćeš. :)
zaharaga zaharaga 08:51 26.02.2021

Re: Nije, Filipe,

freehand
zaharaga
freehand

Pa, jeste, ali ja sam se samo spustio na Filipov nivo bota, bez zle namere. Racunam, lakse ce me razumeti ako mu prozborim na njegovom narecju. Neki normalniji nacin obracanja cini se da nije programiran da razume.

Način obnraćanja uvek zavisi od onog ko se obraća a ne kome se obraća. meni se čini da ti to radiš najbolje što umeš.


Eto sad! A ja misljah da je uljudno coveku se obratiti na njegovom jeziku. A, sad shvatam, pa Filip i nije covek.

Ma ne. Ti nisi čovek. Već govedo koje pokušava da se prišljamči pa šutne iz gomile. U stvari, goveda to ne rade. Šakali, hijene, tako nešto , pre.


Nije, stvarno, nego nemam vremena. Znas, neko mora da radi, nismo svi placeni da botujemo na korist okupatoru.
Черевићан Черевићан 01:09 20.02.2021

г. Ђоле

ili - čini se da su moje pesme sve iste

умео је ............мош' се гласно рећи
да даром својим .....усталаса масе,
шоумен је био .....свачег се дотак'о
а Споменик му песме што га красе

мир му Души
Unfuckable Unfuckable 05:24 20.02.2021

legende i pizde


koliko bede, mizerije i kompleksa
u herojskom 2 na 1

Pri čemu je Drugi,
šleperčina oportunistička, iskompleksirana
bedna
jadnija čakpanaime i od
Nultoghimself
(što je jebeno evolutivno postignuće, pa i čudo!)

ali svakako gluplji od Prvog
koji se vascelo dobro zeza

što Drugom ne ometa upliv, dapače.

A Subjekt,
(ma zašto pa ne ućariti al' laka mu duša, zemlja i put)
falabogu odsutan.

Eto ipak neke sreće.
shmoo shmoo 08:32 20.02.2021

Ранораниоци висе на поломљеном багрењу

Аха, капирам!

Један пар патофни за по кући, а други пар патофни када се иде рано ујутро у продавницу по хлеб да се у'вати ред пошто патофнари увек праве гужву рано ујутро због тог хлеба насушног.

Ал' шта ће да раде они без патофни?

Класична социјална неправда, рекао бих, да неко има два пара патофни а неко ниједну једину, и ако то није разлог за Револуцију (са домаћином на челу колоне), онда заиста не знам када би то Србија међу багрењем и шљивама коначно могла да постане и буна међу народима.






(Извињавам се што је цијена патофни у конвертибилним маркама, али је заиста права ситница и погодна прилика за потрошаче па онда вреди та конверзија. Новца, мислим, конверзија новца.)

solo solo 10:16 20.02.2021

Re: it's the best years of our lives




European Maids, hard to ignore
You, me and the boys, barred from the shore
Fresh-faced imbeciles, laughing at me
I've been laughing myself, is that so hard to see?
Do I have to spell each letter out, honestly!
If there's no room for laughter there's no room for me
Try looking at you, rather than me
No truth is in here, it's all fantasy
Since the last time we met I've been through
About seven hundred changes and that's just a few
And the changes all tend to be something to do
But you've got to believe that they're all done for you
Chorus: You'll think it's tragic when that moment arrives
Ah, but it's magic, it's the best years of our lives
Lost now for the words to tell you the truth
Please banter with me the banter of youth
If I knew how to say it I'd say it for you
If I knew how to whisper I'd whisper for you
If I knew how to waltz I'd get up and dance for you
If I thought I could run I'd come running to you
I've discovered now how to be fair
This I could teach you if only I dare
The only conclusion I've reached in my life
Is that if I should die I should die by the knife
Since it's only a matter of courage all right,
Die a man or a martyr, the two would be nice, so nice


zaharaga zaharaga 10:32 20.02.2021

Đorđe Balašević nije umro!

Filipe, promeni naslov! Covek se ni ohladio nije, tvoj ovakav naslov danas jeste sirenje lazi! Za godinu dana, moze, mozda, ali sada ne. Ja sam doleteo na tvoj blog u nadi da svi drugi lazu, samo da bih se na kraju uverio da si lazov i jeftini vasarski prodavac nicega, upravo ti. Zar na imenu pokojnika da pabircis broj posetilaca tvojim floskulomahinisanjima? Nize od dna! No, takav si i ranije bio, moja je greska sto sam se sada upecao. Molim te, razmisli. Tvoj naslov je sirenje neistine, i kao takav uvredljiv i nemoralan.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:36 20.02.2021

Re: Đorđe Balašević nije umro!

Imao si devedesete, kriminalce, nacionalizme
I imao si Balaševića
I jedan drugi pogled na svet
Kao totalna opozicija svemu tome

Imao si ratove
I Balaševićevo - Samo da rata ne bude - koju godinu pre toga
Koje se nažalost ostvarilo

Imao si raspad jedne države
I Balaševićevo - Računajte na nas - kao vera u svoju generaciju
Koja je, nažalost, kao u nekoj drugoj pesmi, sustala, posustala...

Imao si bratoubilački rat
I Balaševićevu - Sevdalinku - Nekom Drina teče desno, nekom Drina lijevo teče -
Uz zaključak da svet ne možeš pesmom spasiti

Iako je pokušavao bezbroj puta...

Setite se koncerata u Sarajevu, koju godinu nakon rata...

U koje su ga gurali, i na silu pokušavali da ga u njih uvuku, nisu uspeli...

Imao si prebijanje studenata
I "Plavu baladu "- Kada se nismo potukli zbog njene časti, zar ćemo sada zbog ovih očajnika željnih vlasti... -

Imao si zemlju koja je bila zatvorena sa svih strana
I Đoletovu "Živeti slobodno" - "Živeti slobodno, svetom se oriti
okićen perom sokola, za urok protiv okova"

Sada imaš vreme rijalitija, instagrama
I njegovu "Dno dna" - Hleba i audicija. Sreća je teška cicija.
Kliče se nebulozama - u inat dijagnozama
I što je više štrajkova - pazari više lajkova -

Imao si rušenje jedne države
I pesmu "Ne lomite mi bagranje" - kao lomljene svega onoga što je bilo
U što se verovalo
Ljubilo, volelo, sanjalo...

Imao si bombardovanje 1999. i mostove kojih nema više
I pesmu "Dok gori nebo nad Novim Sadom" i stih - Nije to bio neki most od onih
Podignutih da bi se u njih gledalo
Ne, pre je bio od onih podignutih
Da bi se sa njih gledalo i pod njima prvi put poljubilo"

Imao si najezdu narodnjaka, u današnjem kontekstu naprednjaka
I pesmu "Narodnjaci" - Narodnjaci na ključnim mestima, narodnjaci u glavnim vestima, narodnjaci sa našim curama, narodnjaci u svim strukturama.
Narodnjaci, sve vam je u šaci, ostavite nešto i za nas..."

Imao si, imao, imao...
I sve što je bilo

Đole je opevao
Kao prava opozicija besmislu

Kroz muziku, reči, stihove...

Svake godine država dodeljuje ordene
Nije dobio ni ove, ni svih predhodnih godina, decenija
Ni tu, ni mnoge druge nagrade

Zato što je na suprotnoj strani, tačnije na svojoj
Van žirija, podela, tabora...

Ali dobio je najvažniji orden
I upravo ga dobija ispred svoje kuće u Jovana Cvijića 33. i na Trgu slobode u Novom Sadu
A i svuda, širom sveta, gde su ljudi koji ga vole
Orden ljubavi i zahvalnosti
Koji će ga ispratiti
Kao jednog od najvećih!

Koji je prelepi Novi Sad, učinio još lepšim.

I sve što je dotakao svojim pesmama
Učinio je večnim!

Možda ovo nije najbolje vreme
U kome smo se sreli sa Đoletom...

Ali kakvo god da je, učinio nam ga je lepšim.
Posebnijim...

I beskrajno hvala na tome.

Svaki cvet ostavljen ispred njegove kuće
Cvet je slobode i ljubavi
Koje je u nama posadio.
I koji će živeti večno!

Kao i Đole u nama...

Misija je ispunjena!

Svaka ti čast na svemu majstore.
Pobedio si!
Pobedila je umetnost!
alselone alselone 12:40 20.02.2021

Re: Đorđe Balašević nije umro!

Ovo nema šanse da si ti napisao.
Prosto nemoguće je.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:31 20.02.2021

Re: Đorđe Balašević nije umro!

"Veliki pesnik je uvek išao ispred svog vremena.
Tek juče je umro, a sahranjen je u Srbiji još pre 10 godina!" Ninus Nestorović, satiričar iz Novog Sada
emilia emilia 13:35 20.02.2021

Re: Đorđe Balašević nije umro!

Stefan Simic
16h
Imao si devedesete, kriminalce, nacionalizme
I imao si Balaševića
I jedan drugi pogled na svet
Kao totalna opozicija svemu tome … See more

https://www.facebook.com/SFR-Jugoslavija-SFR-Yugoslavia-141987562482798/

milisav68 milisav68 12:08 21.02.2021

Re: Đorđe Balašević nije umro!

Filip Mladenović
Imao si devedesete, kriminalce, nacionalizme
I imao si Balaševića
I jedan drugi pogled na svet

Imao si i osamdesete, ali se Balašević nije slušao, nego se pila kafa u Dubrovniku.

Vidiš li gde sam to sad, u kom sam dobu?
Čudne mi ptice, da znaš, snovima jezde.
Jer, još sam suviše mlad da mislim o grobu,
a već sam suviše star da brojim zvezde...

Čuješ tišinu, taj zvuk? Prolazi vreme.
Zuji i preti kroz noć, drhti k'o kobra.
Nemoj da načinješ sad ozbiljne teme,
dođi, skupi se tu i budi dobra...

Pa naspi još jednu, za večite krivce,
za balansere,
ne boj se, imam ja priličan cug.
Naspi još jednu, za umorne livce,
za proletere,
veceras treća smena vraća tuđi dug...

Skoro će svanuti dan, još jedan praznik.
Svi su ti plavi k'o san, svi su ti isti.
Budis se retko u šest, samo po kazni,
kad moraš negde na put ili na ispit...

Pa naspi još jednu...

Ponekad tragam i ja, za zlatnim runom.
Mozda ću sanjati dim, vatru i čelik.
Nisi ti kriva za to, ma volim te puno.
Hajde sad, daj mi pred san poljubac velik...

Pa naspi još jednu...


Jos u skoli je rucicu dizao vesto
i vec se znalo da postace nesto
o vec se znalo
da postace neko, ko Bog
mi smo rasli u sarenom kraljevstvu igre
on je imao drugi pedigre,
mali Bane je bio daleko od tog

I cesto se pitala moja mati
o, cedo moje,
samo da mi je znati,
sta ce to sa tobom biti,
da l' ces ikad biti i ti

Ref.
Kao Bane, dobri sin,
tih i miran, cist i fin,
kao Bane, vaspitan
i solidan i koristan
Kao Bane, vredni mrav,
poslusan i uctiv sav,
kao Bane, odmeren i usmeren
i proveren za sve

Pred maturu su pristigli momenti novi
sport i ploce i nemirni snovi,
neki izlozi prepuni svega za nas
ali Bane, taj je imao izloge prazne,
pa smo zato za funkcije razne
svi mi vecito birali njega, u glas

I cesto se pitala moja mati
gde se to skitas,
o, da mi je znati,
i sta ce sa tobom biti,
da l' ces ikad biti i ti

Ref.

Tu i tamo, tek ponekad
sretnem tog decka,
crna tasna i sofer i Mecka
TV dnevnik ga forsira nesto, o da
bez krivice, u stampu je stigao skokom
jer kad krenes tim poznatim tokom
tad svi rucice podizu vesto, jen dva

I cesto se pitala moja mati
ko ga to gura,
o da mi je znati,
i sta ce sa tobom biti,
da l' ces ikad biti i ti

Ref.

Draga mama, zivot je jedna velika,
da ne lajem, nema veze, ti znas
to je sve lutrija,
a ja ne odustajem
od svog broja dok igra traje
izgubim neku bitku, dobro,
al' vremena bar jos ima
u neogranicenim kolicinama
i ja se drzim,
jos kako se drzim
i ne brini puno
o tom sta cu biti,
mogu se kockati, londrati, piti
i mogu pasti na niske grane,
al' ne boj se, nikad necu biti


Juče sam slušao vesti na radiju,
poseban osvrt na pucnjavu u Persiji.
Sve ređe spominju drug Hamdiju, suviše njih je na veresiji.
Nesreća jedna, jadna i bedna osamdeset sedma!

Na svetskoj berzi laju kerovi,
nek dolar propadne, tu su naše menice.
Ne plaše mene krupni zverovi nego krvopije i stenice.
Nesreća jedna, jadna i bedna osamdeset sedma!

Decu ubijaju na spavanju,
plaši me da se ne podigne vampir četnički,
šta vampir zna o iseljavanju, i on sve vidi čisto etnički.
Nesreća jedna, jadna i bedna osamdeset sedma!

I negde sasvim u dnu novina mala i beznačajna vest,
da jedan peva deset godina,
otpev'o je i on svoje, gotovo, gotovo je!

Juče sam gled'o televiziju,
neshvaćen genij, drug Fadilj na teškoj muci je:
ne shvata niko moćnu viziju, ne dižu javne institucije.
Nesreća jedna, jadna i bedna osamdeset sedma!

'Ajmo deco...

U Novom Sadu demonstracije,
poznata priča, i ovde je kriva menza.
Na ulicama mladost nacije,
e sad nam jedino fali još Lech Valensa.
Tuga jedna, jadna i bedna osamdeset sedma!

I negde sasvim u dnu novina mala i beznačajna vest,
da jedan peva deset godina,
otpev'o i on svoje, gotovo, gotovo je!

I negi drug je opet digao glas,
drug nam je ponovo zbog svega drž'o govor.
Da, on je opet malo vik'o na nas,
do kraja govor je postao isti horor!
Tuga jedna, jadna i bedna osamdeset sedma!

Slučaj tih građana je zamršen,
niko im još ne sme reći da štede snagu,
i da je rat nedavno završen i da su Rusi već na Reichstag-u.
Nesreća jedna, jadna i bedna osamdeset sedma!

Filip Mladenović Filip Mladenović 12:56 21.02.2021

Re: Đorđe Balašević nije umro!

Imao sam čast i privilegiju da se družim sa Balaševićem na samom početku njegove blistave karijere, u Umagu leta 1979. godine!
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:26 21.02.2021

Re: Đorđe Balašević nije umro!

bravo milisave

docsumann docsumann 11:36 22.02.2021

Re: Đorđe Balašević nije umro!

alselone
Ovo nema šanse da si ti napisao.
Prosto nemoguće je.


a ako dovoljno velik broj Filipa kucka po tastaturi...
looping looping 14:55 20.02.2021

1

Filip Mladenović Filip Mladenović 18:50 20.02.2021

Re: 1

FANOVI Đorđa Balaševića ove su se subote u 16 sati okupili na Peristilu kako bi odali počast preminulom pjevaču. 

Pjevaju se njegove pjesme, pale svijeće, a neki su u rukama držali natpise s omiljenim Balaševićevim stihovima. 

Osim svijeća i cvijeća, Splićani su ostavljali i osobne detalje, a skandiralo se: "Đole, Đole", kao i "Đole mi te volimo". 

"Nikad više optim(isti)", poručuje jedan transparent. 

principessa_etrusca principessa_etrusca 20:05 20.02.2021

Манипулација

Лично сам затечена експлозијом излива жалости и саучешћа "од Вардара, па до Триглава", па и шире, од Флоријана Бибера, до неких њујоршких Бошњакиња које, ко о чему, оне о "босанском геноциду".

Балашевић није био на мом радару, нисам ишла на његове концерте, нити сам његове песме слушала више од онога колико је било неизбежно, и нисам позвана да браним ни његову уметност, ни његову личност, али мислим да је крајње неукусна политизација његове смрти од стране било кога, са било којом агендом, а посебно од стране југоносталгичара којима је свака прилика добра за још мамузања мртвог коња.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:36 20.02.2021

Re: Манипулација

https://youtu.be/c6ojuqU8OHM

Rade Šerbežija o Djordju Balaševiću.

Ovde nije reč ni o kakvom mamuzanju, već o razlikovanju dobra i zla.

O razlici izmedju ljudi i protuva!

Hrabrih i kukavica!

Principijelnih i oportunista!

P.S.

"Večeras po stanovima u Kanadi, na Novom Zelandu, u Australiji, Švedskoj, Holandiji, pa i u Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i na kraju, Srbiji, plaču moji.
Svi moji, zajedno sa njima i ja. Svi moji odrasli na vrednostima zemlje koja je iznikla razna blaga, među ostalim i našeg Đoleta. Suze su večeras nezaustavljive. Otišao je Đole. Sa Đoletom je otišao možda poslednji duh jedne stare, davne zemlje, spokojne dece koja u njoj odrastaše, snova koje sanjaše, spokojnih nasmejanih ljudi, snežnih zima i letovanja po odmaralištima...Duh zajedništva. Duh ljubavi, pravde, integriteta i snage. Večite borbe protiv zla.
Duh spojenih ruku, praštanja, mostova koji se iznova grade, koliko god puta ih srušili, pička im materina. Duh reči tkanih u umetnička dela kakva je Đole svojom dušom stvarao.
Svi smo mi, ovi moji nabrojani i ja, večeras oko cele planete Zemlje ujedinjeni, možda po poslednji put. Tugom, srcem pocepanim na delove, suzama za jednim čovekom, jednom ljubavlju, životima koje smo imali a onda samo mogli da imamo (čitaj:sanjamo).
Otišao je poslednji dobri duh svih mojih oko sveta i mene.
A tuga za njim...pa, negde je kao D-mol."
Slomljenog srca
Kristina Kovač
Colin_bgd Colin_bgd 22:22 20.02.2021

Re: Манипулација

Лично сам затечена експлозијом излива жалости и саучешћа "од Вардара, па до Триглава"

Балашевић није био на мом радару

али мислим да је крајње неукусна политизација његове смрти од стране било кога

Uvek me iznova, neprijatno, ali i potpuno bespotrebno (jer bih do sada vec trebao da znam bolje) iznenadi kada ljudi ovde tako flagrantno ispoljavaju i hvale sopstvenu besvest, slepilo, i potpuno odsustvo stida, i plasticno pokazuju da apsolutno ne razumeju ni zajednicko znacenje reci koje su im prstici (iz nekih, jedino njima znanih, razloga) putem tastature pretocile u recenice i stavile nama, neduznim jadnicima, ovde na uvid, a kamoli tok i/ili smisao sopstvenih mozdanih aktivnosti...


nikvet pn nikvet pn 22:52 20.02.2021

Re: Манипулација

Osnovna pristojnost naložila mi je da svoje odsustvo emocija prema životnom delu Šabana i Džeja - prećutim. Za razliku od nedodirnutih Balaševićem koji eto imaju nuždu da to i prijave.
freehand freehand 22:58 20.02.2021

Re: Манипулација

Лично сам затечена експлозијом излива жалости и саучешћа "од Вардара, па до Триглава",

Ovo od Vardara pa do Triglava hoće da zaboli. Ćirilica u Zagrebu, masovno pevanje u Splitu i paljenje sveća u Sarajevu. Nekako teško ide uz popularne priče o opštem ustašluku i srpske kvrvi žednim balijama. Sva sreća pa su vas postreljali i poklali na vreme pa ste sad spokojni mada i pomalo uznemireni.
gvozden1 gvozden1 23:05 20.02.2021

Re: Манипулација


Osnovna pristojnost naložila mi je da svoje odsustvo emocija prema životnom delu Šabana i Džeja - prećutim


Što je u redu.
Za razliku od nedodirnutih Balaševićem koji eto imaju nuždu da to i prijave.


Za to je Filip zaslužan.
Priča o Jugoslaviji, o Balaševićevom pogledu na nju, i jugoslovenskom na njega, a to je, Nik, čista politika.

A kad se o Balašecvičevim političkim pogledima radi, a njih je Filip otvorio kao temu, ima tu svega.
Osim postojanosti.
Ali nije jedini veliki ćovek sa takvim pogledima, lelujavim.

Meštroviću su valjali i kralj i Tita i Stepinac, kako se njih trojica mogu složiti u istoj glavi je zanimnjivo pitanje.
Gledam i onog Ćiru Blaževića, i njemu dobar onaj s kim je trenutno.

Ok, i to je legitimno, ali i primetiti to nije nelegitimno.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:05 20.02.2021

Re: Манипулација

Ja bih samo da primetim da je krajnje vreme da neko damama i gospodi sa N1 i sestrinske N2...pardon Nova S došapne da je ovolika eksploatacija nečije smrti, ko god da je u pitanju, krajnje degutanta.

Balašević je izvesno bio vrlo talentovan čovek, dobar pesnik, malo je ljudi širom bivše nam domovine koji nisu bar jednom pustili suzu ili se pak nasmejali na neku njegovu pesmu. To je tako i za to svakako zaslužuje duboki naklon.
Tumačenje njegovog lika je ipak malo kompleksnija stvar, ali je to, sada, kada se čovek malte ne "nije još ni o'ladio" takođe, bar za moj ukus, nepristojno.

Inače, meni kada spomenu u istoj rečenici "Novi Sad" i "muzika" je pre ovo asocijacija nego Balašević. Ali dobro, to je već stvar ličnih naklonosti, ukusa itd.



No, u svakom slučaju, ove jugonostalgične valpurgijske noći koje se priređuju diljem nesrećne bivše države mi najblaže rečeno, izazivaju neprijatan osećaj u želucu.
niccolo niccolo 23:09 20.02.2021

Re: Манипулација

izazivaju neprijatan osećaj u želucu

Rubrika s medicinskim savetima je dole kod Spire na blogu
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:10 20.02.2021

Re: Манипулација

niccolo
izazivaju neprijatan osećaj u želucu

Rubrika s medicinskim savetima je dole kod Spire na blogu


ima neki psihijatrijski?
mislim, ovde je neki psihijatar trenutno najpotrebniji.
niccolo niccolo 23:11 20.02.2021

Re: Манипулација

Takvih je najviše
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:18 20.02.2021

Re: Манипулација

niccolo
Takvih je najviše


pa da, logično, rekoh da je to najpotrebnije.
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:20 21.02.2021

Re: Манипулација

nikvet pn
Osnovna pristojnost naložila mi je da svoje odsustvo emocija prema životnom delu Šabana i Džeja - prećutim. Za razliku od nedodirnutih Balaševićem koji eto imaju nuždu da to i prijave.

То да ли сам ја потресена или нисам није, нити треба да буде тема, а поменуто је само у контексту да наводним Балашевићевим поштоваоцима изгледа не смета политизицација његове смрти.

Мени, која нисам била фан, та политизација је крајње дегутантна, као што је дегутантна политизација било чије смрти. Овде се ради о баш сасвим безочном промицању сопствених агенди, било да Бибер твитује R.I.P. или му Њ.Е. Петрит објашњава како је Балашевић минирао косовску независност, или Филип копи-пејстује фантазије о "спокојним, насмејаним људима и летовањима по одмарилиштима".


Човек је умро, није у реду злоупотребљавати његову смрт.
predatortz predatortz 00:29 21.02.2021

Re: Манипулација

Човек је умро, није у реду злоупотребљавати његову смрт.




Ovo na nekim portalima (Nova S, Direktno...) poprima odlike bolesti.

Čovek je umro, bio je pevač i tekstopisac, ako mene pitaš odličan. Iza njega će ostati njegove pesme. Imao je svoje političke stavove.Nekima bliske, nekima ne. No, to se sad stavlja u prvi plan. To otimanje o lik i delo, kao što imamo milion tumača onoga što bi Đinđić rekao ili radio danas, e to je degutantno.
Ljudi, čovek nije ni sahranjen.
freehand freehand 00:32 21.02.2021

Re: Манипулација

predatortz
Човек је умро, није у реду злоупотребљавати његову смрт.




Ovo na nekim portalima (Nova S, Direktno...) poprima odlike bolesti.

Čovek je umro, bio je pevač i tekstopisac, ako mene pitaš odličan. Iza njega će ostati njegove pesme. Imao je svoje političke stavove.Nekima bliske, nekima ne. No, to se sad stavlja u prvi plan. To otimanje o lik i delo, kao što imamo milion tumača onoga što bi Đinđić rekao ili radio danas, e to je degutantno.
Ljudi, čovek nije ni sahranjen.

Pa da se rasteraju sa ulica ovi što ometaju saobraćaj i popodnevni odmor finim ljudima jer se okupljaju, pevaju, pale sveće i bave se sličnim nemoralnim i skoro antidržavnim aktivnostima?
predatortz predatortz 00:37 21.02.2021

Re: Манипулација

freehand
predatortz
Човек је умро, није у реду злоупотребљавати његову смрт.




Ovo na nekim portalima (Nova S, Direktno...) poprima odlike bolesti.

Čovek je umro, bio je pevač i tekstopisac, ako mene pitaš odličan. Iza njega će ostati njegove pesme. Imao je svoje političke stavove.Nekima bliske, nekima ne. No, to se sad stavlja u prvi plan. To otimanje o lik i delo, kao što imamo milion tumača onoga što bi Đinđić rekao ili radio danas, e to je degutantno.
Ljudi, čovek nije ni sahranjen.

Pa da se rasteraju sa ulica ovi što ometaju saobraćaj i popodnevni odmor finim ljudima jer se okupljaju, pevaju, pale sveće i bave se sličnim nemoralnim i skoro antidržavnim aktivnostima?


Što ti ovo treba?
Čoveče, ako ne umeš da razgovaraš sa ljudima a da ne tražiš konflikt, nemoj da razgovaraš. Biće bolje i tebi i nama na koje atakuješ ovakvim upadicama.
Ja nemam problem, a ni bojazan, da napišem svoj stav. Da je moj stav da te ljude treba rasterati, to bih i napisao.

haklberi_tom haklberi_tom 09:41 21.02.2021

Re: Манипулација

freehand
Лично сам затечена експлозијом излива жалости и саучешћа "од Вардара, па до Триглава",

Ovo od Vardara pa do Triglava hoće da zaboli. Ćirilica u Zagrebu, masovno pevanje u Splitu i paljenje sveća u Sarajevu. Nekako teško ide uz popularne priče o opštem ustašluku i srpske kvrvi žednim balijama. Sva sreća pa su vas postreljali i poklali na vreme pa ste sad spokojni mada i pomalo uznemireni.

Da li ti hoćeš da kažeš da 7 slova ćirilice u reči bećarac, postaje ključni dokaz da Hrvati nemaju ništa protiv ćirilice!?
Ja, ipak, ne mogu da verujem da ti to misliš - jer, ti ipak, pored svega, nisi glup.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:29 21.02.2021

Re: Манипулација

haklberi_tom
freehand
Лично сам затечена експлозијом излива жалости и саучешћа "од Вардара, па до Триглава",

Ovo od Vardara pa do Triglava hoće da zaboli. Ćirilica u Zagrebu, masovno pevanje u Splitu i paljenje sveća u Sarajevu. Nekako teško ide uz popularne priče o opštem ustašluku i srpske kvrvi žednim balijama. Sva sreća pa su vas postreljali i poklali na vreme pa ste sad spokojni mada i pomalo uznemireni.

Da li ti hoćeš da kažeš da 7 slova ćirilice u reči bećarac, postaje ključni dokaz da Hrvati nemaju ništa protiv ćirilice!?
Ja, ipak, ne mogu da verujem da ti to misliš - jer, ti ipak, pored svega, nisi glup.


Normalni, civilizovani, humani Hrvati, ili kako ih je Balašević nazivao "bistrooki", naravno da nemaju ništa protiv ćirilice.

Kao što isti takvi Srbi ne bi nikada onako vredjali Zlatka Ibrahimovića na stadionu "Rajko Mitić" tokom fudbalske utakmice Crvena zvezda - Milan.
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:52 21.02.2021

Re: Манипулација

niccolo
dole kod Spire na blogu


U svakom slučaju hvala što si me uputio na na taj Spirin blog, tek sada pogledah komentare (nisam ih čitao pošto sam mislio da us msarčina, što ruku na srce u 80% slučajeva jesu).
Naleteh na zanimljivu diskusiju nsarskog i benedikta a i još poneku zanimljivu informaciju.
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:25 21.02.2021

Re: Манипулација

Za to je Filip zaslužan.
Priča o Jugoslaviji, o Balaševićevom pogledu na nju, i jugoslovenskom na njega, a to je, Nik, čista politika.

A kad se o Balašecvičevim političkim pogledima radi, a njih je Filip otvorio kao temu, ima tu svega.
Osim postojanosti.
Ali nije jedini veliki ćovek sa takvim pogledima, lelujavim.


da izvinis, seres, huci.

balasevicev pogled na jugoslaviju je napisan 1988. i od tad nije promenjen ni za jotu. i danas sve stoji, bar po mom misljenju. tekst je malo duzi, ali mislim da vredi da se podsetimo.

bold je moj, naravno

Kad god prođem ulicom sa tvojim imenom

Pomislim na onu pesmu...

Već je godinama ne pevam, stari refren nikom ne treba

Ljudi pesme kratko pamte
Komandante...

Ostaće u knjigama i priča o nama: Balkan krajem jednog veka
Svako pleme crta granicu, svi bi hteli svoju stranicu...

Tope se snovi kao sante
Ej, komandante...
Na barikadama su opet zastave
Svet ide k'o na praznike
I decu izvode s jutarnje nastave
Da vide gladne radnike...

A gde smo mi, naivni, što smo se dizali na "Hej Sloveni"?
Kao da smo uz tu priču izmišljeni
Vremena su nezgodna, za momka kao ja, koji gleda svoja posla...
Nisam lutak da me naviju. Imam samo Jugoslaviju...
Sve druge baklje bez mene plamte, ej, komandante...
Na barikadama su opet zastave, svet ide k'o na praznike
I decu izvode s jutarnje nastave da vide gladne radnike...
I svi su tu da dobiju na toj lutriji...
Na barikadama su uvek najbrži, al' nikad i najmudriji
A gde smo mi, naivni, što smo se dizali na "Hej Sloveni"?
Kao da smo uz tu priču izmišljeni...
I prevareni...

Kad god prođem ulicom sa tvojim imenom
Pomislim na Panta Rei...

Baciće se, tako, neki lik kamenom i na tvoj spomenik
Jer sve se menja, i sve teče...
Čoveče.



pazi huci - 1988. deca se izvode sa jutarnje nastave da vide gladne radnike. sto su gladni?

koju pesmu on 1988. godine, godinama ne peva?

ciji dug je treca smena vracala 1982. godine?


koja je poruka onima koji se pale na nekog lika kome ce se baciti kamenom na spomenik?
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:32 21.02.2021

Re: Манипулација

Мени, која нисам била фан, та политизација је крајње дегутантна, као што је дегутантна политизација било чије смрти. Овде се ради о баш сасвим безочном промицању сопствених агенди, било да Бибер твитује R.I.P. или му Њ.Е. Петрит објашњава како је Балашевић минирао косовску независност, или Филип копи-пејстује фантазије о "спокојним, насмејаним људима и летовањима по одмарилиштима".


Човек је умро, није у реду злоупотребљавати његову смрт.



mariopan mariopan 20:29 21.02.2021

Re: Манипулација

freehand
Лично сам затечена експлозијом излива жалости и саучешћа "од Вардара, па до Триглава",

Ovo od Vardara pa do Triglava hoće da zaboli. Ćirilica u Zagrebu, masovno pevanje u Splitu i paljenje sveća u Sarajevu. Nekako teško ide uz popularne priče o opštem ustašluku i srpske kvrvi žednim balijama. Sva sreća pa su vas postreljali i poklali na vreme pa ste sad spokojni mada i pomalo uznemireni.

Meni je drago što su ga svi ti ljudi voleli i rekoh negde, velika je to stvar što je makar i ovako, u žalosti i bolu, ujedinio sve nas? Makar bilo na kratko, ljude koje ništa do sada nije moglo pomiriti ni ujediniti oko nečega zajedničkog, a ujedinila nas je na kraju, na kratko, njegova muzika i sklad stihova.

Imao je tu moć.
freehand freehand 23:05 21.02.2021

Re: Манипулација

Da li ti hoćeš da kažeš da 7 slova ćirilice u reči bećarac, postaje ključni dokaz da Hrvati nemaju ništa protiv ćirilice!?
Ja, ipak, ne mogu da verujem da ti to misliš - jer, ti ipak, pored svega, nisi glup.

Ja hoću da kažem da je neko imao muda da u sred Zagreba ćirilicom, velikim slovima, napiše ćirilicom BEĆARAC. To, naravno nisi bio ti, pošto ti ni u Srbiji nisi smeo da budeš Srbin, kamoli negde drugde. A i logičko ti zaključivanje nije jače od srpstva, dakle - očaj. Polupismen čovek sa potprosečnom inteligencijom zaključiće vrlo lako i šta sam rekao i šta sam hteo da kažem.
freehand freehand 23:06 21.02.2021

Re: Манипулација

Imao je tu moć.

tu moć imaju svi dobri ljudi, koji se ne vode mržnjom nego ljubavlju prema bližnjem. Nije to nikakva nauka ni super veština. Srce je ključ.
nikvet pn nikvet pn 12:38 22.02.2021

Re: Манипулација

(Ништа не тврдим, тек нагађам)

Постоје људи од позива. Позвало их да буду то што јесу. Тако им казато. Је ли то сликар, машинбравар или коњар неважно је. Важна је фанатизована посвећеност. Као такви нееластични обавезно имају проблема са стварношћу, са животом и околином. Већина нема снаге да се одупре па проживи полупразан живот у маштању и оскудици. Но постоје и јачи који то савладају па отворе себи простора за високе домете.

Ђорђе Балашевић био је песник. Тако га закљуцало. Довољно паметан да на време увиди како од тога леба нема. Дај још нешто да се ту придода, да се подупре од чега би се дало живети; аха, музика. Био је довољно снажан и упоран да у то урони јер без музике његови сјајни стихови скупљали би прашину по библиотекама. Стихови су му с неба падали без напора, за музику му је требало мало и да се озноји али за приказивање музике... Е ту је требало много рада и нерава. Је ли то било вредно толиког труда? Јесте. Хвала му. Стихови се примили нашироко; где ћеш веће награде за песника.

То је права истинска животна срећа. То што те позвало лепим ти и одговорило.
mariopan mariopan 13:46 22.02.2021

Re: Манипулација

freehand
Imao je tu moć.

tu moć imaju svi dobri ljudi, koji se ne vode mržnjom nego ljubavlju prema bližnjem. Nije to nikakva nauka ni super veština. Srce je ključ.

Da, baš to, imao je mnogo tog srca, mnogo ljubavi je u njegovim pesmama, probudio u ljudima ono najbolje što imaju.
mesan mesan 16:47 22.02.2021

Re: Манипулација

nikvet pn
(Ништа не тврдим, тек нагађам)
без музике његови сјајни стихови скупљали би прашину по библиотекама. Стихови су му с неба падали без напора, за музику му је требало мало и да се озноји

Леп коментар никвет, но мене је изненадило кад сам чуо (давно, ко зна одакле, можда од другара који је био у једном од популарних бендова који су изводили искључиво Балашевићеву музику (тај другар се музички остварио и на друге начине, али јеедно време је само то радио)), дакле чуо сам да је Балашевић скоро све песме написао прво мелодијом, акордима, па тек онда тражио стихове који одговарају!
Што звучи невероватно с обзиром на квалитет стихова, па сам зато и запамтио тврдњу.
Нисам чуо много Ђолетових интервјуа, вероватно је објаснио и јавно више пута...

Уместо мајстора на бини, ево једног бонуса где ужива за столом:
Youtube филмић
milisav68 milisav68 18:39 22.02.2021

Re: Манипулација

mesan
Нисам чуо много Ђолетових интервјуа, вероватно је објаснио и јавно више пута...

Imao je on i ekipu kvalitetnih muzičara oko sebe, pa mu je to olakšavalo stvaranje melodije odnosno zvuka, gde je mu je često producent bio Đođrđe Petrović

Znam recimo kada je pričao kako je nastalo Bagrenje, tekst je napisao za pola sata, i u glavi kako bi to trebalo da zvuči, okupio ekipu, i pesma je nastala iz prve.

Tako je pričao i za ostale pesme, neke nastanu iz prve, a oko nekih se "mučio".
haklberi_tom haklberi_tom 19:48 22.02.2021

Re: Манипулација

freehand
Da li ti hoćeš da kažeš da 7 slova ćirilice u reči bećarac, postaje ključni dokaz da Hrvati nemaju ništa protiv ćirilice!?
Ja, ipak, ne mogu da verujem da ti to misliš - jer, ti ipak, pored svega, nisi glup.

Ja hoću da kažem da je neko imao muda da u sred Zagreba ćirilicom, velikim slovima, napiše ćirilicom BEĆARAC. To, naravno nisi bio ti, pošto ti ni u Srbiji nisi smeo da budeš Srbin, kamoli negde drugde. A i logičko ti zaključivanje nije jače od srpstva, dakle - očaj. Polupismen čovek sa potprosečnom inteligencijom zaključiće vrlo lako i šta sam rekao i šta sam hteo da kažem.

Nije lako biti Srbin!
Posebno nije bilo lako biti Srbinom dok su pičke bili jugosloveni.
Ali eto, preteklo se.
I plaćalo se!
No, nema veze.
Ne ljutim se ja, nešto mnogo, na pičke!
Nije lako bilo ne biti kukavica!
Druga kategorija su govna.
Govna pričaju kako je to bilo krasno i divno vreme, na čelu sa faraonom, vrhovnim komandantom, predsednikom, predsednikom partije - i trostrukim narodnim herojem.
Čudi me da govna nisu posle krepavanja faraona predložila da mu se dodeli i četvrti orden narodnog heroja - zašto stati na samo tri.
Eeeee, da - ja ga nisam voleo više od mame i tate.
Usput - samo teške budalčine nisu u stanju da shvate koliko je (bio) destruktivan taj period 'dragog im druga Tite'!
Sola izdvajam, on se zajebava.
Posledice su užasavajuće.
pecaros pecaros 20:17 22.02.2021

Re: Манипулација

milisav68

Imao je on i ekipu kvalitetnih muzičara oko sebe, pa mu je to olakšavalo stvaranje melodije odnosno zvuka, gde je mu je često producent bio Đođrđe Petrović


Jedna od dve njegove svirke kojima sam prisustvovao je bila u diskoteci "Točak" u Petrovaradinu. Nije bila nešto ni reklamirana, pa nije bila gužva. A u bendu - Furda, Hreljac, Boček... skroz ozbiljan bend. I ozbiljna svirka.
freehand freehand 22:28 22.02.2021

Re: Манипулација

haklberi_tom
freehand
Da li ti hoćeš da kažeš da 7 slova ćirilice u reči bećarac, postaje ključni dokaz da Hrvati nemaju ništa protiv ćirilice!?
Ja, ipak, ne mogu da verujem da ti to misliš - jer, ti ipak, pored svega, nisi glup.

Ja hoću da kažem da je neko imao muda da u sred Zagreba ćirilicom, velikim slovima, napiše ćirilicom BEĆARAC. To, naravno nisi bio ti, pošto ti ni u Srbiji nisi smeo da budeš Srbin, kamoli negde drugde. A i logičko ti zaključivanje nije jače od srpstva, dakle - očaj. Polupismen čovek sa potprosečnom inteligencijom zaključiće vrlo lako i šta sam rekao i šta sam hteo da kažem.

Nije lako biti Srbin!
Posebno nije bilo lako biti Srbinom dok su pičke bili jugosloveni.
Ali eto, preteklo se.
I plaćalo se!
No, nema veze.
Ne ljutim se ja, nešto mnogo, na pičke!
Nije lako bilo ne biti kukavica!
Druga kategorija su govna.
Govna pričaju kako je to bilo krasno i divno vreme, na čelu sa faraonom, vrhovnim komandantom, predsednikom, predsednikom partije - i trostrukim narodnim herojem.
Čudi me da govna nisu posle krepavanja faraona predložila da mu se dodeli i četvrti orden narodnog heroja - zašto stati na samo tri.
Eeeee, da - ja ga nisam voleo više od mame i tate.
Usput - samo teške budalčine nisu u stanju da shvate koliko je (bio) destruktivan taj period 'dragog im druga Tite'!
Sola izdvajam, on se zajebava.
Posledice su užasavajuće.

Ma tebi je bilo najteže: tolike pičke, govna i budalčine okolo, a ti ljudina, heroj i Veliki Srbin, al ne smeš to da kažeš jer vunenea vremena.
I onda si se stisnuo u sebi ali i prdiš, al isto u sebi, i to te nadima, nadima, nadima...
I eto sreće, dođe sloboda da i ti konačno to pustiš iz sebe i psotaneš javno srboprdeći prdosrbin!
I nema veze što smo se mi svi podavili, samo ako je tebi laknulo.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:25 23.02.2021

Re: Манипулација

nikvet pn
Osnovna pristojnost naložila mi je da svoje odsustvo emocija prema životnom delu Šabana i Džeja - prećutim. Za razliku od nedodirnutih Balaševićem koji eto imaju nuždu da to i prijave.

За Џеја сам чула, али нисам знала ни једну једину његову песму, па је било сасвим неумесно да било шта коментаришем.

Нисам коментарисала ни на Анђином блогу где су се окупили Балашевићеви слушаоци и поштоваоци, али овде, где јесам коментарисала, уопште се не ради о Балашевићевом опусу, већ о неукусу политизације његове смрти. То да нисам слушала Балашевића је споменуто у контексту да и евидентно Филипово, и сво шире политизовање, изгледа да није засметало Балашевићевим фановима, а мени ето јесте.

Ђорђе Балашевић био је песник. Тако га закљуцало. Довољно паметан да на време увиди како од тога леба нема. Дај још нешто да се ту придода, да се подупре од чега би се дало живети; аха, музика.
...............
Е ту је требало много рада и нерава. Је ли то било вредно толиког труда? Јесте. Хвала му. Стихови се примили нашироко; где ћеш веће награде за песника.

Када се слегне прашина, Балашевићев опус ће моћи да се сецира и анализира објективније, а за сада, мислим да грешиш када истичеш двојство текста и музике и Балашевића сликаш као немузикалног песника коме је музика била средство да публици приближи своје стихове.

Балада је легитиман жанр који карактерише прича као садржај, а музички, спорији ритам, и тако се Балашевић исказивао, било да је у питању био жал за прошлим временом, неоствареном љубави итд. или нека лакша и ведрија тема.
nikvet pn nikvet pn 13:30 23.02.2021

Re: Манипулација

principessa_etrusca
мислим да грешиш када истичеш двојство текста и музике и Балашевића сликаш као немузикалног песника


Нагађам, ко што рекох, али некако ми ближе да су га позвали богови поезије. За разлику од например Р.М.Точка позваног од богова гитаре (Хендрикс?) јелда.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:01 23.02.2021

Re: Манипулација

Нагађам, ко што рекох, али некако ми ближе да су га позвали богови поезије. За разлику од например Р.М.Точка позваног од богова гитаре (Хендрикс?) јелда.

Нема ништа фер у расподели талената.

Балашевић је свакако био мултиталентован, па и извођачки јер заиста нико није боље певао његове баладе од њега самог (за разлику од рецимо Дилана). Можда је претерано очекивање да је био и виртуоз на гитари.

Ипак, колико ми је познато, нико се до сада није озбиљније бавио ни његовом поезијом, ни његовим музиком, као што су се рецимо пре неку годину појавиле две добре књиге о Џонију, Ивачковићева "Између крајности" и "Рок песник Бранимир Џони Штулић" Златомира Гајића, којој је претходила докторска дисертација.

Код Балашевића се од самог почетка искристалисао препознатљиви стил, нека равничарска носталгика, анахрона и једноставна, и вероватно баш зато доступна најширем кругу слушалаца.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:27 23.02.2021

Re: Манипулација

principessa_etrusca
(за разлику од рецимо Дилана)




Nikako!

Dilanov škripavi (šmirgla) glas je jedini koji ide uz njegovu poeziju. Savršen glas tu nema šta da traži. (ne može prepev nikada da dočara te autentične emocije i misli kao što to radi-peva/recituje pesnik)

Isti slučaj je i sa Džonijem Štulićem.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:50 23.02.2021

Re: Манипулација

apacherosepeacock
principessa_etrusca
(за разлику од рецимо Дилана)

Nikako!

Dilanov škripavi (šmirgla) glas je jedini koji ide uz njegovu poeziju. Savršen glas tu nema šta da traži.

Isti slučaj je i sa Džonijem Štulićem.

Слажем се за Џонија у потпуности, а за Дилана са понеким изузетком (види тек овај шмиргла-глас).



haklberi_tom haklberi_tom 18:52 23.02.2021

Re: Манипулација

apacherosepeacock
principessa_etrusca
(за разлику од рецимо Дилана)




Nikako!

Dilanov škripavi (šmirgla) glas je jedini koji ide uz njegovu poeziju. Savršen glas tu nema šta da traži. (ne može prepev nikada da dočara te autentične emocije i misli kao što to radi-peva/recituje pesnik)

Isti slučaj je i sa Džonijem Štulićem.

Da.
Jedan je Robert Alen Cimerman!
Jedan - od najvećih!
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:56 23.02.2021

Re: Манипулација

principessa_etrusca
apacherosepeacock
principessa_etrusca
(за разлику од рецимо Дилана)

Nikako!

Dilanov škripavi (šmirgla) glas je jedini koji ide uz njegovu poeziju. Savršen glas tu nema šta da traži.

Isti slučaj je i sa Džonijem Štulićem.

Слажем се за Џонија у потпуности, а за Дилана са понеким изузетком (види тек овај шмиргла-глас).


Ne vidim video.
Ovaj, a i ostale postavljene, nekad se pojave nekad ne, zavisi kako mi je server raspoložen.
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:57 23.02.2021

Re: Манипулација

haklberi_tom
apacherosepeacock
principessa_etrusca
(за разлику од рецимо Дилана)




Nikako!

Dilanov škripavi (šmirgla) glas je jedini koji ide uz njegovu poeziju. Savršen glas tu nema šta da traži. (ne može prepev nikada da dočara te autentične emocije i misli kao što to radi-peva/recituje pesnik)

Isti slučaj je i sa Džonijem Štulićem.

Da.
Jedan je Robert Alen Cimerman!
Jedan - od najvećih!


Amen.
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:41 23.02.2021

Re: Манипулација

Ne vidim video.
Ovaj, a i ostale postavljene, nekad se pojave nekad ne, zavisi kako mi je server raspoložen.

Пати Смит пева Like a Rolling Stone у Монтреу.
budjelar budjelar 22:52 20.02.2021

Filipe

Htedoh i da te pitam jesi li gledao večeras film Dara iz Jasenovca? Kako ti se dopao?

RIP naš Đole.
gvozden1 gvozden1 22:55 20.02.2021

Re: Filipe

budjelar
Htedoh i da te pitam jesi li gledao večeras film Dara iz Jasenovca? Kako ti se dopao?

RIP naš Đole.


Nije.
Pitao ga ja pre početka, nije odgovorio, ali vidim pisao je ovde nešto dok j efilm trajao :)

vrabac_onaj vrabac_onaj 23:09 20.02.2021

Re: Filipe

gvozden1
budjelar
Htedoh i da te pitam jesi li gledao večeras film Dara iz Jasenovca? Kako ti se dopao?

RIP naš Đole.


Nije.
Pitao ga ja pre početka, nije odgovorio, ali vidim pisao je ovde nešto dok j efilm trajao :)



Ja ću to da gledam tek sad (na premotavanje). Žena otišla da spava pa mogu, ona kaže da ne može i ne želi to da gleda. Previše joj je traumatično, iz razumljivih razloga.
gvozden1 gvozden1 23:10 20.02.2021

Re: Filipe

Ja ću to da gledam tek sad (na premotavanje)


E nema premotavanja :)
Tako su obnarodovali, stvarno.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:14 20.02.2021

Re: Filipe

gvozden1
Ja ću to da gledam tek sad (na premotavanje)


E nema premotavanja :)
Tako su obnarodovali, stvarno.



Stvarno, ne može...
Ok, nema veze, gledaću već nekako. Imali smo, dobro ne svađu ali raspravu oko toga većeras. Popustio sam kada sam ukapirao da stvarno ne želi to da gleda i da joj je baš jaka emotivna reakcija.
gvozden1 gvozden1 23:28 20.02.2021

Re: Filipe

Popustio sam kada sam ukapirao da stvarno ne želi to da gleda i da joj je baš jaka emotivna reakcija.


Ma i ja sam gledao sam u sobi, žena, kaže, na neke preskoke, nije mogla sve, a ćera mi posle tražila da joj prepričam, ali bez gadnih scena :)

Pa pazi, da je prijatan za gledanje, ne može da bude jbg, ali nije ni tako strašno.
Ima par scena dosta jezivih.

Čak sam razmišljao da li je moglo drugačije, pitkije, i ipak nije.
Sve to se jeste dešavalo.
Moglo je i mnogo drasičnije a da se, u odnosu na stvarne događaje, ne pretera.
Tražio je neku meru, vidi se.

I da ponovim, film uopšte nije antihrvatski.

predatortz predatortz 23:28 20.02.2021

Re: Filipe

vrabac_onaj
gvozden1
Ja ću to da gledam tek sad (na premotavanje)


E nema premotavanja :)
Tako su obnarodovali, stvarno.



Stvarno, ne može...
Ok, nema veze, gledaću već nekako. Imali smo, dobro ne svađu ali raspravu oko toga većeras. Popustio sam kada sam ukapirao da stvarno ne želi to da gleda i da joj je baš jaka emotivna reakcija.


Ja ne mogu da gledam. Moji su gledali, ja sam se povukao u drugu sobu.

budjelar budjelar 23:31 20.02.2021

Re: Filipe

Hvala gvozden1 i vrabac_onaj.

Nego ja sam 'teo da vidim šta će Filip kasti. Pomoglo bi da ga pozicioniram malo bolje kod njegovih poslodavaca. Nadam se da će reći direktan odgovor, bez izlivanja floskula i fraza.

A ima ovde i još jedan, osim Filipa, sa kojim sam imao čarku nekoć, kad retko svratim. On će sam da se javi, to ne sumnjam.
shmoo shmoo 23:57 20.02.2021

Re: Filipe

gvozden1

I da ponovim, film uopšte nije antihrvatski.




Да, дефинитивно није антихрватски.

Антиусташки јесте, али антихрватски није.

И најважнија чињеница у свему томе...

То је први ИГРАНИ филм који за тему има логор Јасеновац. И то после 70 година од завршетка Другог светског рата који је требало да означи ообеду над сваким фашизмом и нацизмом свих фела и боја у Европи.

Да се не заборави.

Рекох већ како ја то кажем клинцима у школи - опростити да, заборавити не. Да нам се не би поновило.

shmoo shmoo 00:26 21.02.2021

Него!

Јесте ли приметили како се разликују верзије Википедије о Вјекославу Максу Лубурићу, односно о начину на који му је наплаћен тај дуг који је за живота направио?


чирил'ца (што би рекао још један Вјекослав) - чекићем; инфилтрирани агент УДБА Илија Станић;


У Шпанији се крио под именом Висенте Перес Гарсија. Био је координатор терористичких напада широм Европе, са ћелијама у Швајцарској, Аустрији, Шведској, Немачкој, Шпанији и неколико мистериозних улазака у саму Југославију. Због своје активности, Лубурић је на себе привукао пажњу и југословенске тајне службе која је настојала да га убије. Макса Лубурића убио је агент Удбе Илија Станић, након што се успјешно инфилтрирао у ХНО. Убијен је у својој вили у Шпанији 20. априла 1969, тако што му је чекићем разбијена глава.




латин'ца - ножем у срце; агент УДБА Илија Станић;


U Španiji se krio pod imenom Visente Peres. Bio je koordinator terorističkih napada širom Evrope, sa ćelijama u Švajcarskoj, Austriji, Švedskoj, Nemačkoj, Španiji i nekoliko misterioznih ulazaka u samu Jugoslaviju. Zbog svoje aktivnosti, Luburić je na sebe privukao pažnju i jugoslovenske tajne službe koja je nastojala da ga ubije. Maksa Luburića ubio je agent Udbe Ilija Stanić, nakon što se uspješno infiltrirao u HNO. Ubijen je u svojoj vili u Španiji 20. aprila 1969, ubodom nožem u srce.


енглески језик (ЛИНК) - утукли га у главу тупим предметом, не зна се чиме; наводно опет агент УДБА Илија Станић који је заправо био Лубурићев кумић (отац кумића је био под Лубурићевом командом за време Другог светског рата) и кога је Лубурић примио у своју службу у свој дом две године пре убиства.

Па је онда тај кумић 2009. године у интервјуу загребачком Глобусу накнадно променио своју првобитну причу тврдећи како су Лубурића у ствари утукла шипком у главу двојица припадника Хрватског ослободилачког покрета које је он, Илија Станић, пустио у кућу. А онда 2012. године агент УДБА Илија Станић опет мења своју причу тврдећи како су Лубурића убила нека друга двојица.


On the morning of 21 April 1969, Luburić's teenage son discovered his father's bloody corpse in one of the bedrooms in his home. Luburić had been killed the day before. Blood stains on the floor indicated that he had been dragged by his feet from the kitchen and crudely stuffed under a bed. He had been bludgeoned over the head multiple times with a blunt instrument. An autopsy determined that the blows to his head were not fatal; Luburić had choked on his own blood. Luburić was buried in Madrid. His funeral was attended by hundreds of Croatian nationalists in Ustaše uniform, who chanted Ustaše slogans and delivered fascist salutes.[147] Luburić's death spelt the end of Drina and Obrana.

Luburić's murder came at a time when the UDBA was carrying out assassinations of leading Croatian nationalist figures across Europe and suspicion inevitably fell on them. In 1967, Luburić had employed his godson, Ilija Stanić, to work at his publishing firm. Stanić's father, Vinko, had served alongside Luburić during the war. He was captured by the Yugoslav authorities while fighting with the Crusaders and died in captivity. Stanić, who lived and worked in Luburić's home, returned to Yugoslavia in the immediate aftermath of Luburić's death. Declassified Yugoslav intelligence documents show that Stanić was an UDBA agent, codenamed Mongoose. According to the minutes of his May 1969 debriefing, Stanić told his handlers that he first placed poison in Luburić's coffee, which had been given to him by another UDBA agent. After the poision failed to kill Luburić, Stanić began to panic, and went to his room to retrieve a hammer. When he returned to the kitchen, Luburić complained that he was not feeling well. As Luburić went to vomit in the sink, Stanić struck him over the head several times. Luburić fell to the floor, motionless. Stanić then left the kitchen to make sure the front door was locked. When he returned, he saw Luburić standing over the sink and wincing in pain. Stanić struck him over the head once again, fracturing his skull. He then wrapped Luburić's body in blankets and dragged it to a nearby bedroom. Stanić claimed that he initially wanted to hide the body in the print shop, but that Luburić was too heavy. Upon entering the bedroom, Stanić hid the body under the bed and calmly left the house.

In a July 2009 interview with the Croatian weekly Globus, Stanić changed his story, claiming that Luburić had been killed by two HOP members. Aggrieved by a disparaging comment that Luburić had allegedly made about Stanić's father and his post-war guerrilla activities, Stanić claims that he sought out the two men, who assured him that they merely wished to administer a beating. The day that Luburić was murdered, Stanić alleged that he allowed the men inside Luburić's home, and the two proceeded to kill Luburić with a single blow to the head from a heavy metal bar. In 2012, Stanić changed his story once more, this time accusing two different men of killing Luburić.



Једина нит, фил руж, која пшовезује све три (?) верзије је то име - Илија Станић.

Има на Јућубу и неки његов, наводно, тонски запис из 1969. после убиства. Али је лош...






solo solo 00:36 21.02.2021

Re: Filipe

Рекох већ како ја то кажем клинцима у школи - опростити да, заборавити не.



Second opinion
Bog ne oprašta ljudima koji namerno čine ozbiljne grehe i odbijaju da priznaju svoje greške, da se promene i izvine onima koje su svojim postupanjem povredili (Poslovice 28:13; Dela apostolska 26:20; Jevrejima 10:26). Osobe koje se ne kaju postaju Božji neprijatelji. Bog ne očekuje da opraštamo onima kojima on ne oprašta (Psalam 139:21, 22).

Šta ako je neko bio okrutan prema vama i ne želi da se izvini, pa čak ni da prizna ono što je uradio? Biblija savetuje: „Odbaci gnev i odagnaj srdžbu“ (Psalam 37:8). Iako nećete opravdavati takvo ponašanje, nemojte dozvoliti da vas obuzme gnev. Budite uvereni da će Bog pozvati tu osobu na odgovornost (Jevrejima 10:30, 31). Isto tako, biće vam lakše ako razmišljate o Božjem obećanju da će doći vreme kada više nećemo osećati nikakvu bol koja nas sada muči (Isaija 65:17; Otkrivenje 21:4).


Nisam za ,,blanko,, oprost.

Tek nakon priznanja i iskrenog javnog izvinjenja - možda.

Kada se to izvinjenje dogodilo? Moguće da mi je promaklo.

p.s. Mnogi dovode u vezu oprost i revanšizam.

Zbog ljubitelja spinovanja da se preventivno ogradim kad kažem da nisam za blanko oprost ne znači da sam za revanšizam.
vcucko vcucko 00:40 21.02.2021

Re: Filipe

shmoo


То је први ИГРАНИ филм који за тему има логор Јасеновац. И то после 70 година од завршетка Другог светског рата који је требало да означи ообеду над сваким фашизмом и нацизмом свих фела и боја у Европи.

Да се не заборави.


Prvi bold: mislim da ipak nije. Bio je "Deveti krug" France Štiglica. Ne mnogo, ali ipak jasno i nedvosmisleno.

Drugi bold: naravno. Da se ne zaboravi. To je osnova svega, ne zaboraviti. Ni u čije ime, ni za kakav navodno viši cilj.

Film kao film me pozitivno iznenadio.
Malo mi je zasmetalo (svakako prejaka reč) što nisu išli do kraja sa imenima. Vidiš lika koji jasno igra Ljubu Miloša ali se to ime ne spominje (jeste nepomenik, ali trebalo je). Đorđević je Brzica, ali i on ostaje anoniman. Inače bi Đorđević bio mislim mnogo bolji izbor za ulogu Luburića nego Janketić. Kostićev Fra Sotona je prikazan kao neko van samog logorskog sistema?! Takođe jasno je prikazana Nada Šakić, ali i ona je bezimena. A i čini mi se hronološki netačno - ona i Dinko su ordinirali kasnije od perioda kozaračke djece i Dijane Budisavljević.
Nije prikazana Picilijeva peć, valjda je na tom nivou došlo do autocenzure. Ili nije hteo da ponavlja Ejzenštajna (scena kad krstaši bacaju živu decu u vatru sa početka Nevskog).
Evo nabrojah mane, ne mogu protiv sebe kad pišem o nekom filmu. Ali ponavljam, dobar film!
shmoo shmoo 00:43 21.02.2021

Re: Filipe

solo

Nisam za ,,blanko,, oprost.

Tek nakon priznanja i iskrenog javnog izvinjenja - možda.

Kada se to izvinjenje dogodilo? Moguće da mi je promaklo.




Од кога очекујеш јавно извињење?

Од усташа? Са све црном крмачом Јозефином на двору К унд К вампира у фрањевачко-језуитским одорама?

Мислим да то нећеш никада добити.

А тражити извињење од неког другог који би се извињавали уместо оних горе побројаних би био реваншизам.


gvozden1 gvozden1 00:46 21.02.2021

Re: Filipe

Takođe jasno je prikazana Nada Šakić, ali i ona je bezimena.


Ček ček, jesi li siguran?
Ajd da ne prepričavamo film, ali mislim da se čuje ime?
valjda je na tom nivou došlo do autocenzure


Na to sam mislio kad sam napisao, da je moglo i jače a da ostane realno, ali da je tražio neku meru.
gvozden1 gvozden1 00:47 21.02.2021

Re: Filipe

Inače bi Đorđević bio mislim mnogo bolji izbor za ulogu Luburića nego Janketić.


Janketić je tanak glumac.
Kad sam pročitao, ranije, da on igra Luburića bilo mi čudno.
shmoo shmoo 00:57 21.02.2021

Re: Filipe

vcucko

Prvi bold: mislim da ipak nije. Bio je "Deveti krug" France Štiglica. Ne mnogo, ali ipak jasno i nedvosmisleno.



Е, да! Тако је. Извињавам се, потпуно сам заборавио тај филм.

А одличан је. И као филм и као прича.

Па 'ајде онда да кажем прецизније. "Девети круг" је снимљен у продукцији Јадран филма из Загреба као југословенски филм 1960. године.

А "Дара из Јасеновца" је први играни филм о Јасеновцу после 70 година иза којег стоје продукцијске куће из Србије.

solo solo 01:01 21.02.2021

Re: Filipe

Мислим да то нећеш никада добити.


Neće ni oni od mene dobiti oprost.

To sam hteo da primetim.

А тражити извињење од неког другог који би се извињавали уместо оних горе побројаних


Od ovih danas koji zdušno to propagiraju i rade. A ima ih.

freehand freehand 01:07 21.02.2021

Re: Filipe

А "Дара из Јасеновца" је први играни филм о Јасеновцу после 70 година иза којег стоје продукцијске куће из Србије.

Pa jel to Jugoslavija onda bila bolja?!
gvozden1 gvozden1 01:08 21.02.2021

Re: Filipe

А "Дара из Јасеновца" је први играни филм о Јасеновцу после 70 година иза којег стоје продукцијске куће из Србије.


Biće ih verovatno još, ali nije film, filmovi, dovoljan da za toliki ušas i toliku katastrofu u srpskoj istoriji.

Ideja od pre neki dan (verovatno nije originalna, ali ja nisam čuo za nju) se muva po glavi.
Replika Jasenovca negde u Srbiji.

Jasenovac su najpre rušili ustraše, bombardovali saveznici, a onda ga komunisti počistili, bukvalno.
Sad to izgleda ovako

Ovo nije asocijacija na logor smrti, pre na golf terene.
Ali to je u državi koja, očigledno, hoće da sve to relativizuje.
Srbija nema načina da utiče kako to treba da izgleda, kakva postavka da bude, kako da se to uređuje i vodi, a nešto treba da uradi, ne vredi joj samo da se žali i da kuka.

shmoo shmoo 01:40 21.02.2021

Re: Filipe

solo

Neće ni oni od mene dobiti oprost.

To sam hteo da primetim.



Разумео сам те.

Усташе неће ни од мене добити опрост. Ту можемо да се сложимо.

А када кажем опрост, не мислим на усташе него на ту државу Хрватску грађену на мртвим, протераним и покрштеним Србима. И ту онда опрост није због Њих него због Нас. После свега у ових 70 година.

С тим треба ставити јасно до знања свима, не само Њима, да се заборавити неће.


A ima ih.



Има их. Јбг.

Једна баба моје жене је из Кривог Пута, 12 км од Сења уз Велебит. (Друга баба је из Загреба, један деда из Липика, пакрац.)

Криви Пут је родно место Анте Павелића, мада они нису ту староседеоци него ус Павелићеви отац и мајка дошли у Криви Пут из Херцеговине, па се Анте родио у Приморју.

И у Кривом Путу и дан-данас ваља знати од којих си, то јест да ли си од Муртиних (комунисти) или од Тутанових (усташе).

То је најбоље на својој кожи осетио један рођак моје жене, инаће рођен у Београду, али му је мајка из Кривог Пута као и бака моје жене. И на некој журци у Аустралији набасао на усташе из Сиднеја не схватајући у првом моменту ко су ликови. У разговору је укапирао. И када дођоше до тога да је рођак пореклом из Кривог Пута, одмах су га питали да ли је од Муртиних или од Тутанових. Он сес етио шта му је мајка причала, па иако је од Муртиних, он слагао да је од Тутанових (јбг, усташа на журци било 5-6, а он сам као представник Чубуре) и онда су га тапшали по рамену, изљубили се са њим на растанку итд.

Да, има их. Тутанових. Јбг.

Али има и Муртиних и на тој чињеници је заснован онај мој опрост.

Unfuckable Unfuckable 01:42 21.02.2021

Re: ali pazi jadnika, ali jadnika

koji je. čim je Prvi zamakao za ugao
lagano ga šuknajući iz bulje
počeo da kenja sveu16
po vikipediji
opšteprivaćenim evergrinovima
i filmovima
maobiločemu

kamo subjekt, kamo objekt

Eto sreće, bar se sišlo s Nultog.
shmoo shmoo 01:43 21.02.2021

Re: Filipe

freehand
А "Дара из Јасеновца" је први играни филм о Јасеновцу после 70 година иза којег стоје продукцијске куће из Србије.

Pa jel to Jugoslavija onda bila bolja?!



Дај бре, Фри, ти када лупиш нешто, заболи ме бубрег!

Стварно понекад лупеташ к'о пандур на пријемном испиту у ту њихову школу за керове.

shmoo shmoo 01:47 21.02.2021

Re: Filipe

gvozden1

Biće ih verovatno još, ali nije film, filmovi, dovoljan da za toliki ušas i toliku katastrofu u srpskoj istoriji.


Надам се.

А ако не реплика, онда барем меморијални музеј посвећен жртвама.


shmoo shmoo 02:03 21.02.2021

Чуо сам из поверљивих извора

да ће на Блогу Б92 ускоро бити уведен обавезни алко тест пре логовања не би ли се ово место већ једном отарасило оних који овде долазе да

проветравају подрумске просторије сопствених фрустрација и комплекса


накупљених у јутарњем реду за хлеб са осталим пензоионерима у украденим патофнама.

При избору кандидата за алко тест предност ће имати пензионери са предњим зубима тераним на раздељак, по Њу Вејв моди из осамдесетих, а не они што зубе терају на природно по моди из '48.

Unfuckable Unfuckable 02:19 21.02.2021

Re: koja ti banka dala kredit, jadny?

a ko si ti
lebati
morončino neotesana
stoput idimidođimi
hoćunećupiškim
klonirana cvilidreto
da otarasuješ
ovo mesto?


shmoo shmoo 03:02 21.02.2021

.







Unfuckable Unfuckable 03:27 21.02.2021

Re: sori, hetero. Ali hvala na ponudi

šta bi
puče wiki
nema histeričnih čaršaFa
ide li odjava, fras,out...
nešta?
freehand freehand 07:11 21.02.2021

Re: Filipe

То је најбоље на својој кожи осетио један рођак моје жене, инаће рођен у Београду, али му је мајка из Кривог Пута као и бака моје жене. И на некој журци у Аустралији набасао на усташе из Сиднеја не схватајући у првом моменту ко су ликови. У разговору је укапирао. И када дођоше до тога да је рођак пореклом из Кривог Пута, одмах су га питали да ли је од Муртиних или од Тутанових. Он сес етио шта му је мајка причала, па иако је од Муртиних, он слагао да је од Тутанових (јбг, усташа на журци било 5-6, а он сам као представник Чубуре) и онда су га тапшали по рамену, изљубили се са њим на растанку итд.

Да, има их. Тутанових. Јбг.

Али има и Муртиних и на тој чињеници је заснован онај мој опрост.

Pa ti si onda po ženinoj liniji taj bivši Murtin što se ljubi sa Tutanovim?
shmoo shmoo 10:21 21.02.2021

Re: sori, hetero. Ali hvala na ponudi

Извини, привукао ме твој никнејкм на Блогу Б92. Одмах сам се заљубио на први поглед.

Прилично помпезан никнејм који много говори о личности онога који га носи, то јест колико носилац тог никнејма има високо миљење о себи.

Да ли је то и такво мишљење о себи у овом твом случају оправдано или неоправдано, питање је сад.

Или што рече ономад Лаза Костић, трт мрт, живот или смрт.

shmoo shmoo 10:46 21.02.2021

Наставак Спириног блога као могући епилог

freehand
То је најбоље на својој кожи осетио један рођак моје жене, инаће рођен у Београду, али му је мајка из Кривог Пута као и бака моје жене. И на некој журци у Аустралији набасао на усташе из Сиднеја не схватајући у првом моменту ко су ликови. У разговору је укапирао. И када дођоше до тога да је рођак пореклом из Кривог Пута, одмах су га питали да ли је од Муртиних или од Тутанових. Он сес етио шта му је мајка причала, па иако је од Муртиних, он слагао да је од Тутанових (јбг, усташа на журци било 5-6, а он сам као представник Чубуре) и онда су га тапшали по рамену, изљубили се са њим на растанку итд.

Да, има их. Тутанових. Јбг.

Али има и Муртиних и на тој чињеници је заснован онај мој опрост.

Pa ti si onda po ženinoj liniji taj bivši Murtin što se ljubi sa Tutanovim?



Јој, Фри!

Бубрег!

П.С. - Слушај, 'ајде да прекинемо ово блесављење, недостојно је људи у нашим годинама (ти и ја смо ту негде по годинама, скоро па генерација).

Ево ја ћу да повучем први потез. Престаћу да одговарам на овакве твоје коментаре од којих ме заболи бубрег колико су глупи, а нећу више ни да ти одговарам на гомиле увреда којима покушаваш да ме испровоцираш да би доказао нешто што си сам себи увртео у главу када сам ја у питању.

А схватио си до сада ваљда да сам дебелокожац и да могу дуго да трпим, сасвим могуће и бескрајно, јер ме увреде на мој рачун и не дотичу много пошто добро знам ко сам, шта сам и какав сам и нису ми потребни непознати злонамерници да ми указују на моје мане и недостатке. Дакле, увреде на мој рачун ме никада и нису много дотицале, реагујем бурно и не гарантујем где ћу се зауставити само када неко почне да вређа и понижава оне које ја волим. А они су теби и свима осталима сличнима теби на Блогу Б92 срећом недоступни у RL.

Из тога капираш да нећу више одоговарати ни на гомиле увреда које ми сасипаш у својим коментарима у нади да ме испровоцираш нити на овакве твоје бубрегоболне тупаве коментаре.

Од тебе очекујем (јер сваки компромис мора да има две стране да би био компромис) да ми се онда убудуће обратиш само онда када имаш нешто паметно да кажеш и нешто што заиста може да личи на дискусију и дијалог два човека који се не слажу у мишљењима али макар толико поштују један другог у комуникацији да та комуникација има некаквог смисла.

(EDIT: Накнадно се сетих, с носталгијом, твоје и моје последње колико-толико нормалне комуникације на Блогу Б92 о Умберту Еку, то јест о његовом роману Име руже, у којој су још учествовали Мирела и Шарски. Мислим да сам тада још увек био Таса Дебели, а то је заиста онда било давно... Има сигурно томе 3-4 године.)

Ено види како лепо комуницирам са Захарагом. Не слажемо се он и ја у много чему, али никада он мене није увредио нити написао неку глупост у жељи да провоцира наш међусобни конфликт нити сам ја њега вређао или му се подсмевао као што то радим са тобом. И можемо Захрага и ја и да се нашалимо на рачун оног другога, али то ипак има ону неопходно потребну меру и границу у томе јер и он и ја знамо ко смо по пријатеља својих господству. Дакле, могу неистомишљеници и тако да комуницирају овде на Блогу Б92, без тих политикантских твитерашких коментара чији је једини циљ самоистицање уз вређање и помнижавање других и провоцирање естрадног конфликта који треба наводно да забави посматраче са стране док грицкају семенке и пијуцкају пивце.

Ово ти нудим у нади да ћеш прихватити и да ћемо тако обојица прекинути ово вишегодишње затрпавање блогова нашим међусобним препуцавањима пишући коментаре који су заиста недостојни твојих и мојих година и твоје и моје личности и карактера такви какви су. (И теби и мени је ипак најтеже са самим собом, а не са другима, зато што смо такви какви смо и ти то и сам врло добро знаш.)

Све треба да има свој крај да не би постало сопствена негација и постало ругло и срамота за учеснике, па тако треба да се заврши и овај твој и мој вишегодишњи надреално-фарсични однос који одавно више није никоме занимљив ни духовит ни паметан, а стекао сам утисак да је и теби и мени постао нека врста оптерећења и да се обојица осећамо, када треба да напишемо одговор један другоме у неком коментару, к'о да идемо рано ујутро по хладноћи и измаглици на посао који у ствари не волимо. Ни ти ни ја.

Можда ћемо постизањем овог компромиса између тебе и мене ипак Блог Б92 за мрвицу учинити бољим и занимљивијим местом да макар нас двојица не зажалимо што проводимо време на њему.

Ето.

Па сад, узми или остави.

Понуђен као почашћен, што би рекле бабе.


zaharaga zaharaga 11:28 21.02.2021

Re: Наставак Спириног блога као могући епилог

shmoo




Ено види како лепо комуницирам са Захарагом. Не слажемо се он и ја у много чему,




Eto, cak se ni oko toga ne slazemo! Slazemo se mi, samo sto ja cedim pa pokupim kad izadje, a cesto izadje, neko znanje, za mene novo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana