Istorija| Na današnji dan| Politika| Život

27. mart 1941. – Rafal u sopstveni trbuh

loader RSS / 27.03.2021. u 00:59

Робом икад – гробом никад. 
Јеврејска пословица. 

Пучисти оних неколико наредних дана (након 27. марта) нису укинули акт о приступању Тројном пакту. Ето. Народ се већ следећег дана збио међу сопствена рамена. Отпочела је лоша слутња. Спорадична еуфорија и бунт под туђинским патронатом већ сутрадан су се претворили у колективни страх, који је нарастао. Али било је већ касно. Нацисти су одовуд, путем пуча и демонстрација, одлучно позвани, па су, исто тако одлучно, заправо још много одлучније, узели да спремају бомбардере. Трљаху руке тог часа и хрватски фашисти, са јасним планом за геноцид над Србима, и бугарски, са такође јасним планом силовања и бугаризације источног дела Србије, балисти такође, и мађарске формације ... Почело је комадање Србије и касапљење српског народа у целини! Како год, тог 27. марта примили смо на себе да решавамо послове великих сила (све оне ће нас на крају, четири године касније, продати још горем злу). Иво Андрић је био амбасадор у Немачкој. Био је амбасадор и тих дана. Не знамо шта је током тих неколико седмица и дана казао, написао, да ли се бунио... Нисам чуо да се побунио. То се ових деценија прескочило. Случајно? Не верујем. И, шта се десило потом? Само двадесетак година након Првог рата, у коме смо изгубили трећину становништва, призвано је тог 27. марта страдање још око милион и по Срба. Милион и седамсто хиљада је укупан број страдалих на простору тадашње Ју. Значи, ових осталих братствојединствених „антифашиста“ свакако не преко двеста-триста хиљада. Срба је страдало толико, око милион и по, махом након мучења и понижавања. Укључени су сви узрасти. Нестао је скоро цео крем друштва: учитељи, професори, сеоски домаћини, свештеници, официри, виђенији људи, предузетници, трговци... Не могу се ни дан данас побројати незамисливе штете у економији, инфраструктури, друштвеним вредностима... И, за ту огромну, крваву цену, нећете веровати, купили смо комунизам, заправо нову окупацију, још гору. Почетак комунизма се огледа у томе да су војводу Петра Бојовића (који је између осталог у Првом рату ослободио Београд) комунисти до смрти избатинали на прагу његове куће. Тада је имао више од осамдесет година. Има ли бољег показатеља и симбола почетка „нове државе“, која се ни дан-данас није изменила у својој сатанској суштини?! Извикани и за све српске непријатеље корисни 27. март се једном мора убележити као симбол сулудости, самоубиства ради туђих интереса... Као црн дан. Као рафал у сопствени трбух. 



Komentari (698)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 15:47 28.03.2021

Re: Коментар

gedza.73
Zašto je bio u OZNI da da izjavu?


I što su mu sina uhapsili i poslali na robiju?

Kako je sahranjen Petar Bojović koji je oslobodio Beograd? Gde mu je spoomenik?

Švalerke partijskih funkcionera sahranjivane bolje od njega.

I gde su sad skojevci koji su ga na smrt premlatili kojima Gedže, Milisavi i Gvozdeni znajku imena, prezimena i brojeve znački, i šta su uradili sa escajgom što su mu ukrali iz fioke i na kojoj su ga tezgi na buvljaku prodali?



freehand freehand 16:07 28.03.2021

Re: Коментар

haklberi_tom
Predrag Brajovic
Број укупно страдалих у Југославији јесте 1.070.000. Та цифра је била преувеличавана, због ратних репарација и политичке тргивине мртвима.


Војводу Бојовића нико није пипнуо, од комунсита. Биоо је да изјаву ОЗНИ, и то је све. У аксну зиму се разболеп и умор од упале плућа. Те године комунисти су му у Београду дали улицу коај и данас носи његово име.


Zašto je bio u OZNI da da izjavu?

Čekaj brevojvodo Haklberi, kakvo je sad ovo sranje? Kakva je ovo malodušnost i dezerterstvo?!
Umesto da se skoči i isuče kama da se brane naši gnomovi, trčuljci i ciketani što su onoliko ovde podastirali dokaze o skojevcima koji su ostarelog vojvodu na smrt umlatili - on traži pečat?!
Ode naša stvar u pičku materinu kad niste u stanju ni da slažete ko ljudi kad se mora braniti naša prethodna laž...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:10 28.03.2021

Re: Коментар

Ćinjenice zasnovane na komunističkim arhivama i svedočenjima mogu da budu poprilično udaljene od činjenica.

Извори су најпре преминули Коста Ракић, породични блиски пријатељ и деценијски чувар војводиних одликовања, а потом породица и рођаци. Коста Ракић је у неколико наврата о овом јавном говорио.
freehand freehand 16:20 28.03.2021

Re: Коментар

Predrag Brajovic
Ćinjenice zasnovane na komunističkim arhivama i svedočenjima mogu da budu poprilično udaljene od činjenica.

Извори су најпре преминули Коста Ракић, породични блиски пријатељ и деценијски чувар војводиних одликовања, а потом породица и рођаци. Коста Ракић је у неколико наврата о овом јавном говорио.

Čekaj sad, Brajoviću; koliko razumem ti hoćeš da kažeš da истина objavljena na цхетник.цом nije jedina i nuepitna i da su ovdašnji domaćini onoliko srali bez osnova?!
To ne može biti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:32 28.03.2021

Re: Коментар

Истина је оваква и онакава.
Отприлике: лажу наши, ал' лажу и партизани.
Истина је да је ослобођени грађански Београд страдао, негде око 10.000 убијених без суђења (ОЗНА је судила, њих тројица као комисија, све до децембра 1944, када су на приговоре савезника престали с том праксом).
freehand freehand 16:36 28.03.2021

Re: Коментар

Predrag Brajovic
Истина је оваква и онакава.
Отприлике: лажу наши, ал' лажу и партизани.
Истина је да је ослобођени грађански Београд страдао, негде око 10.000 убијених без суђења (ОЗНА је судила, њих тројица као комисија, све до децембра 1944, када су на приговоре савезника престали с том праксом).
Zb oroj ne znam, ali je priča o sudbini kolaboracionista i izdajnika opštepoznata stvar, gde je uz pomenuto stradalo i mnogo časnog i nevinog sveta. Al to nije odgovor na sprdanje sa fantazmagoričnom laži smišljenom da bud eupečatljiva i da zgrozi toliko da niko i ne pita za izvor i dokaze, koja je već toliko dugo i tako raširena u javnom prostoru da sama za sebe oslikava i svoje tvorce i one koji je upotrebljavaju kao argument..
milisav68 milisav68 16:50 28.03.2021

Re: Коментар

Predrag Brajovic

Извори су најпре преминули Коста Ракић, породични блиски пријатељ

Pa Kosta i każe da su mu upali u kucu i oteli sablju koju je dobio kao najbolji pitomac.

Baš junački i sa poštovanjem.

A da su ga posle nekog vremena priveli i ispitivali dva dana.

I da je morao da krije odlikovanja, pa ih je na kraju predao predsedniku Tadiću.

Sin proveo 10 godina u samici.
gedza.73 gedza.73 16:55 28.03.2021

Re: Коментар


Predrag Brajovic
Сахрањен је на гробљу, уз верски обред, без неких ограничења, али дискретно.
Син је хапшен због других ствари.
Војвода није био прогањан, то је лаж. Недић му је био укинуо улицу, комунисти је вратили. Толико о прогону.

Немам више шта рећи о томе. Мој коментар је само ту да изнесе чињенице. У последње време избегавам да комуницирам с људима који не признају чињенице.


Ih, nema se šta više reći.

Ovog čoveka u ovom stanju su 'oslobodioci' odveli na saslušanje


I to oni protiv kojih se borio dok je oslobađao Beograd.

Vojvoda Petar Bojović je sahranjen bez vojnih počasti.

Da je jedini prema kome se komunistički kartel tako ponašao pa i nekako. Ali dug je spisak srpskih vojnika, političara, naučnika, intelektualaca, privrednika prema kojima su se komunisti isto ponašali samo što nisu verovali u Svetog Tita.

Ustaškom legionaru u Jugoslovenskoj brigadi dali da oslobađa Čačak, hrvatsko-slovenačkom šestoaprilskom izdajniku i domobranskom pukovniku da upravlja ratnim vazduhoplovstvom, srpskom pilotu, osnivaču Aeroputa oduzeli građanska prava i strpali ga na robiju a starog Petra Bojovića saslušavali.

Što se tiče činjenica, pošto se družiš ako sam dobro razumeo sa Srđanom Cvetkovićem (mogu da zamislim kako bi ga rastrgli na blogu kad bi anonimno pisao istorijska fakta) prvo je pričano da su komunisti streljali samo saradnike okupatora (i da su samo njima otimali vile po Dedinju i stanove po Vračaru).

Uz jak otpor branitelja domovinskog rata... bože šta ja to pričam valjda mi SUBNOR zaličio na ideološke branitelje koji određuju koje je pismo prihvatljivo a koje ne... dakle uz jak otpor SUBNOR organizacija ipak se došlo do činjenica koje danas niko ne spori da su ubijani i nevini ljudi.

Onda su SUBNORovci i SSSRNJovci počeli da licitiraju kako je broj prenaduvan, kako nije istina da je toliko ubijenih.

Dakle od 'činjenica' kojima se nije smelo prigovoriti da su ubijani samo saradnici okupatora smo došli do toga da su ubijani nevini ljudi zbog najobičnije pljačke.

Šta očekivati od fanatika koji su bili spremni da ubijaju sopstvene roditelje, rođake, da na njihovim grobovima na krst kače lešine pasa i da oko leševa saboraca igraju kolo.






gedza.73 gedza.73 16:59 28.03.2021

Re: Коментар

freehand

Popustila petlja?
nsarski nsarski 17:05 28.03.2021

Re: Коментар

Predrag Brajovic
Истина је оваква и онакава.
Отприлике: лажу наши, ал' лажу и партизани.
Истина је да је ослобођени грађански Београд страдао, негде око 10.000 убијених без суђења (ОЗНА је судила, њих тројица као комисија, све до децембра 1944, када су на приговоре савезника престали с том праксом).


U knjizi


se pominju drugačiji brojevi.

Došli smo do saznanja da je OZNA samo u periodu septembar 1944-februar 1945. ubila 59.912 građana, među kojima je 35.000 streljanih bez suđenja. Takođe, streljano je 128 sveštenika SPC, oko sedam hiljada industrijalaca, trgovaca i zanatlija i po sudskim presudama blizu 4.000 građana. Ovo nije konačan broj jer nedostaju spiskovi za nekoliko gradova. Sve ubijene zatrpavali su u takozvane pasje grobnice, bez obeležja, kojih je na stotine po Srbiji. Do njih se ne dolazi lako jer su po direktivi, one morale biti tajna, čemu je dokaz dokument sa brojem 1253 i pečatom ministarstva policije tadašnje Jugoslavije, do kojeg je Komisija došla istražujući arhive”.

U svakoj normalnoj zemlji taj dokument bi predstavljao epohalno otkriće. Medijima, posebno nacionalnim, to bi bila udarna vest, učesnicima zločina bi se sudilo. Međutim, u Srbiji je to prošlo gotovo nezapaženo”, ističe dr Srđan Cvetković sa Instituta za savremenu istoriju Srbije.

gedza.73 gedza.73 17:16 28.03.2021

Re: Коментар

Filip Mladenović
k. Da li barem uvažavate činjenicu da je Nedićeva kvislinška vlast ukinula naziv ulice Petra Bojovića, a komunisti vratili to ime ulici?

Uvažavamo, uvažavamo. Da li ti uvažavaš činjenicu da je ratni zločinac Jovo Kapičić priznao zločine?

Aj za ljubitelje francuske revolucije i opštenarodnog veselja dok se gleda glavosečanije jedna glavolomka.

Komunisti su nakon 'oslobađanja' prvih nekoliko godina zaveli teror prilikom kog su mnoge nevine ljude bez suđenja pobili a neke sa lažnim dokazima poslali na duge robije.

Kad su ostali bez novca pljunuli su na sve što su zagovarali (slučaj da u istoj ćeliji robija čovek koji je nakon rata pričao protiv Staljina i čovek koji se izjasnio za Staljina 1948.) i podudlali Amerikancima za pomoć.

Kad je odapeo Staljin ponovo su se okrenuli majčici Rusiji.

Ako se ne varam, znaće neko bolje od mene, tek sredinom šezdesetih solunski ratnici postaju prepoznata kategorija.


Pošto volimo alternativne istorije to bi u novije doba izgledalo ovako. A pošto već pričamo o srpskim krvavim martovskim idama da uključimo i 9. mart

Na kategoriju koju je targetirao naš prepodobni i prepametni Frihend
freehand
Komunisti su došli jednom. Pokokali konkurenciju
, a onda se transformisali u sopstvene klasne i ideološke neprijatelje.
Nači - kako se zove komesar u futuru?
Pa tajkun, brate.
Drug tajkun.

(inače dobra ti je fora sa drug tajkun)
poimence
freehand
Slobodan Milošević, Borisav Jović,Veljko Kadijević, Blagoje Adžić, Franjo Tuđman, Janko Bobetko, Martin Špegelj, Milan Martić, Milan Kučan, Ratko Mladić, Stipe Mesić - aj pogađaj, šta je ovim ljudima zajedničko?
Antikomunizam?
A-a.
Ne-ne.

primenimo posleratni princip. 9. marta po'vataju što je sporije o pobije se na licu mesta, što brže trči kad se na'vata nabije se u bajbok. Sa oduzimanjem imovine (ionako pokradena što kaže Friko sve to goli drug tajkun).

To na primer do '93.
U međuvremenu se otvore tajna dosije i svako ko je bio u KPJ ili nekoj sličnoj organizaciji fasuje trajnu zabranu bavljenja bilo kojim poslom u javnom životu.
To, ajde do '98.
(u ovu kategoriju spadaju i oni neodlučno oću-neću, daće mi-ne daju mi poput Pecaroša i metamoforzirani poput Frihenda)

Još dve, tri godine zabrane pominjanja u bilo kom pozitivnom kontekstu komunizma (kažem isti princip kao što su radili komunisti nakon rata)

A onda tek 2005. damo ulicu na primer Davorjanki Paunović ili nekom partizanu njenog rangu.

Ruku na panj da bi 2021. izgledala daleko lepše.


gedza.73 gedza.73 17:25 28.03.2021

Re: Коментар

nsarski
Takođe, streljano je 128 sveštenika SPC

Gavrilo Kovačina

Гаврило је прије монашења студирао италијански језик да би као монах са тим знањем учинио много за спас манастира – био је глас између манастирског братства и италијанских војника који су тада били окупирали Метохију. Манастир је сачуван од пустошења.

Послије рата комунисти су ушли у манастир и почели са прогоном монаха. у храму су основали политичку школу „Јосип Броз Тито“, а зидове са фрескама и олтар прекрили су црним засторима. Све монахе су похапсили осим пар њих које су оставили да им спремају храну и служе за трпезом. Ту је остао и млади монах Гаврило. Када су му комунисти затражили да им донесе чувеног дечанског вина, Гаврило је смјело одговорио: „ Вино служимо само за причест!“.

То је била његова пресуда. Тукли су га без милости и са поломљеним ребрима утамничили у затвору у Пећи. Осуђен је на 10 година робије и послат у казниону у Сремској Митровици. Тада је Сремска Митровица имала 4 000 становника, а у затвору је било 16 200 затвореника, неподобних комунистима.

У затворском кругу сваки дан је био упрегнут са осталим „мантијашима“ да вуче ваљак и „равна“ круг.

Умро је на бетону затворске самице са сликом манастира Високи Дечани на грудима. Сахрањен је на затворском гробљу.




Slično je stradao i vladika Dositej koji je umro od posledica mučenja. Njega su samo umesto komunista mučile ustaše



gvozden1 gvozden1 17:32 28.03.2021

Re: Коментар


I gde su sad skojevci koji su ga na smrt premlatili kojima Gedže, Milisavi i Gvozdeni znajku imena, prezimena i brojeve znački, i šta su uradili sa escajgom što su mu ukrali iz fioke i na kojoj su ga tezgi na buvljaku prodali?

Ne znaš imena i nemaš sliku?
Pa onda se ništa nije ni dogodilo.

E je em te istorijo kad svako hoće o tebi da ima mišljenje.
gedza.73 gedza.73 17:32 28.03.2021

Re: Коментар

highshalfbooze
Tim pitanjima dodaj i sledeća pitanja:

Apsolutno saglasan.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:33 28.03.2021

Re: Коментар

nsarski
Predrag Brajovic
Истина је оваква и онакава.
Отприлике: лажу наши, ал' лажу и партизани.
Истина је да је ослобођени грађански Београд страдао, негде око 10.000 убијених без суђења (ОЗНА је судила, њих тројица као комисија, све до децембра 1944, када су на приговоре савезника престали с том праксом).


U knjizi


se pominju drugačiji brojevi.

Došli smo do saznanja da je OZNA samo u periodu septembar 1944-februar 1945. ubila 59.912 građana, među kojima je 35.000 streljanih bez suđenja. Takođe, streljano je 128 sveštenika SPC, oko sedam hiljada industrijalaca, trgovaca i zanatlija i po sudskim presudama blizu 4.000 građana. Ovo nije konačan broj jer nedostaju spiskovi za nekoliko gradova. Sve ubijene zatrpavali su u takozvane pasje grobnice, bez obeležja, kojih je na stotine po Srbiji. Do njih se ne dolazi lako jer su po direktivi, one morale biti tajna, čemu je dokaz dokument sa brojem 1253 i pečatom ministarstva policije tadašnje Jugoslavije, do kojeg je Komisija došla istražujući arhive”.

U svakoj normalnoj zemlji taj dokument bi predstavljao epohalno otkriće. Medijima, posebno nacionalnim, to bi bila udarna vest, učesnicima zločina bi se sudilo. Međutim, u Srbiji je to prošlo gotovo nezapaženo”, ističe dr Srđan Cvetković sa Instituta za savremenu istoriju Srbije.

Срђан Цветковић је мој добар интернет-друг. И велика људина.

Оно што си ти изнео као податак јесте тачно, али... 36.000 убијених су наши Немци, Бугари, Румуни, дакле грађани Југославије који су на неки начин били повезани са окупатором, а што су партизани узели за смртни грех. Првобитно ови из комисије нису хтели уопште да се ти грађани пописују, али Срђан није дао другачије: или сви или нико. Значи, међу 60.000 жртава 24.000 су Југословенски грађани-Срби, 36.000 Несрби.

10.000 је бројка само за Београд, мислим да сам тако и био рекао.
Тим људима свке године одржи се комеморација испод Двора, у једној јарузи, коју је Срђан са пријатељима уредио. Ту су довођени и стрељани Београђани.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:35 28.03.2021

Re: Коментар

milisav68
Predrag Brajovic

Извори су најпре преминули Коста Ракић, породични блиски пријатељ

Pa Kosta i każe da su mu upali u kucu i oteli sablju koju je dobio kao najbolji pitomac.

Baš junački i sa poštovanjem.

A da su ga posle nekog vremena priveli i ispitivali dva dana.

I da je morao da krije odlikovanja, pa ih je na kraju predao predsedniku Tadiću.

Sin proveo 10 godina u samici.

И?
Јесу ли га убили партизани?
Претукли скојевци?

Доста, бре, више са лупетањима. Имате по 50-60 година, а не разликујете лупетања од чињеница.
Уозбиљите се.

haklberi_tom haklberi_tom 19:42 28.03.2021

Re: Коментар

gedza.73

Predrag Brajovic
Сахрањен је на гробљу, уз верски обред, без неких ограничења, али дискретно.
Син је хапшен због других ствари.
Војвода није био прогањан, то је лаж. Недић му је био укинуо улицу, комунисти је вратили. Толико о прогону.

Немам више шта рећи о томе. Мој коментар је само ту да изнесе чињенице. У последње време избегавам да комуницирам с људима који не признају чињенице.


Ih, nema se šta više reći.

Ovog čoveka u ovom stanju su 'oslobodioci' odveli na saslušanje


I to oni protiv kojih se borio dok je oslobađao Beograd.

Vojvoda Petar Bojović je sahranjen bez vojnih počasti.

Da je jedini prema kome se komunistički kartel tako ponašao pa i nekako. Ali dug je spisak srpskih vojnika, političara, naučnika, intelektualaca, privrednika prema kojima su se komunisti isto ponašali samo što nisu verovali u Svetog Tita.

Ustaškom legionaru u Jugoslovenskoj brigadi dali da oslobađa Čačak, hrvatsko-slovenačkom šestoaprilskom izdajniku i domobranskom pukovniku da upravlja ratnim vazduhoplovstvom, srpskom pilotu, osnivaču Aeroputa oduzeli građanska prava i strpali ga na robiju a starog Petra Bojovića saslušavali.

Što se tiče činjenica, pošto se družiš ako sam dobro razumeo sa Srđamom Cvetkovićem (mogu da zamislim kako bi ga rastrgli na blogu kad bi anonimno pisao istorijska fakta) prvo je pričano da su komunisti streljali samo saradnike okupatora (i da su samo njima otimali vile po Dedinju i stanove po Vračaru).

Uz jak otpor branitelja domovinskog rata... bože šta ja to pričam valjda mi SUBNOR zaličio na ideološke branitelje koji određuju koje je pismo prihvatljivo a koje ne... dakle uz jak otpor SUBNOR organizacija ipak se došlo do činjenica koje danas niko ne spori da su ubijani i nevini ljudi.

Onda su SUBNORovci i SSSRNJovci počeli da licitiraju kako je broj prenaduvan, kako nije istina da je toliko ubijenih.

Dakle od 'činjenica' kojima se nije smelo prigovoriti da su ubijani samo saradnici okupatora smo došli do toga da su ubijani nevini ljudi zbog najobičnije pljačke.

Šta očekivati od fanatika koji su bili spremni da ubijaju sopstvene roditelje, rođake, da na njihovim grobovima na krst kače lešine pasa i da oko leševa saboraca igraju kolo.



Gamad!
Nakaze!
niccolo niccolo 19:43 28.03.2021

Re: Коментар

oko sedam hiljada industrijalaca, trgovaca i zanatlija

Šta je tačno bio njihov greh?
haklberi_tom haklberi_tom 19:50 28.03.2021

Re: Коментар

gedza.73
nsarski
Takođe, streljano je 128 sveštenika SPC

Gavrilo Kovačina

Гаврило је прије монашења студирао италијански језик да би као монах са тим знањем учинио много за спас манастира – био је глас између манастирског братства и италијанских војника који су тада били окупирали Метохију. Манастир је сачуван од пустошења.

Послије рата комунисти су ушли у манастир и почели са прогоном монаха. у храму су основали политичку школу „Јосип Броз Тито“, а зидове са фрескама и олтар прекрили су црним засторима. Све монахе су похапсили осим пар њих које су оставили да им спремају храну и служе за трпезом. Ту је остао и млади монах Гаврило. Када су му комунисти затражили да им донесе чувеног дечанског вина, Гаврило је смјело одговорио: „ Вино служимо само за причест!“.

То је била његова пресуда. Тукли су га без милости и са поломљеним ребрима утамничили у затвору у Пећи. Осуђен је на 10 година робије и послат у казниону у Сремској Митровици. Тада је Сремска Митровица имала 4 000 становника, а у затвору је било 16 200 затвореника, неподобних комунистима.

У затворском кругу сваки дан је био упрегнут са осталим „мантијашима“ да вуче ваљак и „равна“ круг.

Умро је на бетону затворске самице са сликом манастира Високи Дечани на грудима. Сахрањен је на затворском гробљу.




Slično je stradao i vladika Dositej koji je umro od posledica mučenja. Njega su samo umesto komunista mučile ustaše




Slava monahu Gavrilu!
milisav68 milisav68 20:09 28.03.2021

Re: Коментар

И?
Јесу ли га убили партизани?
Претукли скојевци?

Šta i?

Pa bolje da su ga pretukli i ubili, bolje da su mu se posrali na glavu, nego što su mu oteli sablju koju je dobio kao najbolji pitomac.

Ostavili ga u životu, baš su bili super.

Pa Nemci kad su došli, pitali ga jel će sa njima, on rekao da neće, oni mu rekli da neće da ga diraju ako se ne meša, i on ceo rat nije mrdnuo iz dvorišta.

Ljudi od reči, a ne ovi što su pomislili da su bogovi (čast izuzecima).

Pomenuti Kosta Rakić krio njegova odlikovanja da ne zvrše kod nekog u privatnoj "zbirci".
Доста, бре, више са лупетањима. Имате по 50-60 година, а не разликујете лупетања од чињеница.

Džabe ti činjenice kada ne znaš šta znače.

I te brojke, uhapse čoveka, prebiju ga na smrt, pa ga puste kući da umre, doktor nažvrlja neki uzrok i teraj.

Ili odvedu van grada, kao što je bilo kod mene u okolini, pobiju i zatrpaju, a zvanično zapišu, nestao u Bosni sa četnicima.

Posle ti neko drži predavanje o činjenicama sa sve pečatom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:17 28.03.2021

Re: Коментар

Posle ti neko drži predavanje o činjenicama sa sve pečatom.

Него шта.
И теби и другим незналицама.
Сад си, захваљући Кости Ракићу, схватио како да гуглаш, па си нашао Костин интервју Вечерњим Новостима.

Не може да се лупета и лаже ако се жели да се уведе ред у ту нашу историју.
Зато је битно како је Бојовић завршио.

Но, заиста губим време.
Боље би било да ове јесени приложите неке паре за уређење Краљеве Чесме, Лисичији Поток, Београд, што је јаруга у којој је стрељано и закопано, вероватно, 3-4.000 Београђана.
magnus magnus 20:56 28.03.2021

Re: Коментар

Slava monahu Gavrilu!
ne slava, nego ulica . a svakako raspitat se o "vrazima" koji su ga mučili
gedza.73 gedza.73 21:05 28.03.2021

Re: Коментар

ne slava, nego ulica . a svakako raspitat se o "vrazima" koji su ga mučili

I ovo može da bude aktuelno
Svetovno ime vladike Varnave bilo je Vojislav Nastić. Rođen je 1914. u Geri (Indijana), u SAD...
Upravo zato ustaški poglavnik Ante Pavelić prvo je njega pozvao da bude episkop kvazicrkvene organizacije koju je ustaški režim osnovao – „Hrvatske pravoslavne crkve”.

Osluškivane su njegove besede, pa je već posle nešto više od četiri meseca, krajem decembra te godine, uhapšen. Optužen je da je imperijalistički agent, da je tobože bio saradnik ustaške vlasti i da je neprijatelj države, koji hoće da oslabi njenu vojnu i ekonomsku moć i koji širi neprijateljsku propagandu. Zameralo mu se da je, navodno potcenjivao i omalovažavao prvi Petogodišnji plan i vojsku, da je tobože upoređivao jugoslovensku omladinu i Hitlerovu mladež, da je govorio da Trst neće biti jugoslovenski grad...

Pred Okružnim sudom u Sarajevu osuđen je na 11 godina zatvora, sa prinudnim radom, i na gubitak svih građanskih prava u trajanju od tri godine, s tim da još nadoknadi troškove krivičnog postupka i troškove izvršenja kazne. Kaznu je izdržavao u zatvorima u Stocu, Zenici i Sremskoj Mitrovici.


1951. kada je vagon u kojem je bila vezana poveća grupa zatvorenika, među kojima je bio i episkop Varnava, vozom prebacivana iz zatvora u Zenici u zatvor u Sremskoj Mitrovici, ostavljen na otvorenoj pruzi u Slakovcima kod Vinkovaca, a onda je na njega, navodno slučajno, naleteo teretni voz. Samo manji broj zatvorenika je preživeo. Jedan od njih bio je episkop Varnava, ali s obe polomljene noge.


Nastavak je nadrealan, montipajtonovski i sasvim u skladu sa komunističkim poimanjem 'uređene' države

Vladici je bilo dopušteno da putuje po Jugoslaviji, ali su ga uvek i svuda pratila po četvorica milicionara (u svom automobilu): dvojica u uniformi i dvojica u civilu. Potom će i državnim vlastima dojaditi takva pratnja, pa će vladici poručiti: „Ne možete toliko da se krećete.” Otvoreno su rekli da ne mogu tako često da angažuju automobil za praćenje, da plaćaju benzin i još četiri čoveka. Vladika je na to, isto pismom, odgovorio da pratnja koja mu je nametnuta može da sedi zajedno sa njim u njegovom automobilu: pa kud on, tu i oni; kako njemu, tako i njima; gde on bude uslužen, biće i oni usluženi... Napomenuo je i tri puta podvukao reči „moj benzin”, naglašavajući tako da zbog njega država neće imati nikakvih troškova. I – u miliciji su to prihvatili.

Tako su od tada po dvojica milicionara uvek putovali sa njim u njegovom automobilu.









nsarski nsarski 21:24 28.03.2021

Re: Коментар

Predrag Brajovic
nsarski
Predrag Brajovic
Истина је оваква и онакава.
Отприлике: лажу наши, ал' лажу и партизани.
Истина је да је ослобођени грађански Београд страдао, негде око 10.000 убијених без суђења (ОЗНА је судила, њих тројица као комисија, све до децембра 1944, када су на приговоре савезника престали с том праксом).


U knjizi


se pominju drugačiji brojevi.

Došli smo do saznanja da je OZNA samo u periodu septembar 1944-februar 1945. ubila 59.912 građana, među kojima je 35.000 streljanih bez suđenja. Takođe, streljano je 128 sveštenika SPC, oko sedam hiljada industrijalaca, trgovaca i zanatlija i po sudskim presudama blizu 4.000 građana. Ovo nije konačan broj jer nedostaju spiskovi za nekoliko gradova. Sve ubijene zatrpavali su u takozvane pasje grobnice, bez obeležja, kojih je na stotine po Srbiji. Do njih se ne dolazi lako jer su po direktivi, one morale biti tajna, čemu je dokaz dokument sa brojem 1253 i pečatom ministarstva policije tadašnje Jugoslavije, do kojeg je Komisija došla istražujući arhive”.

U svakoj normalnoj zemlji taj dokument bi predstavljao epohalno otkriće. Medijima, posebno nacionalnim, to bi bila udarna vest, učesnicima zločina bi se sudilo. Međutim, u Srbiji je to prošlo gotovo nezapaženo”, ističe dr Srđan Cvetković sa Instituta za savremenu istoriju Srbije.

Срђан Цветковић је мој добар интернет-друг. И велика људина.

Оно што си ти изнео као податак јесте тачно, али... 36.000 убијених су наши Немци, Бугари, Румуни, дакле грађани Југославије који су на неки начин били повезани са окупатором, а што су партизани узели за смртни грех. Првобитно ови из комисије нису хтели уопште да се ти грађани пописују, али Срђан није дао другачије: или сви или нико. Значи, међу 60.000 жртава 24.000 су Југословенски грађани-Срби, 36.000 Несрби.

10.000 је бројка само за Београд, мислим да сам тако и био рекао.
Тим људима свке године одржи се комеморација испод Двора, у једној јарузи, коју је Срђан са пријатељима уредио. Ту су довођени и стрељани Београђани.

Znam da Srđana ceniš jer si to jednom ranije rekao na moj komentar u kome sam njegovu (i Devićevu) knjigu pomenuo. Zato sam je i sada naveo.
Nije previše bitno, ali meni se u svest urezala brojka od
59.912 građana, ubijenih od septembra 1944. do februara 1945. Tako Srđan kaže na osnovu dokumenata koji su mu bili dostupni. Takođe kaže da to nije konačna brojka, ali poslužiće za sada.
Period septembar-februar je dug 6 meseci. U tom istom periodu (kraj 44. - početak .45) su trajale borbe na Sremskom frontu. Moj otac je bio tamo kao lekar, ali nikad nije pričao o detaljima te pogibelji srpskih vojnika, mahom neobučenih Beograđana, koji su tamo bačeni da izginu.
Ukratko, tokom pomenutih 6 meseci, oko 60.000 ljudi je pobijeno od strane OZNE, dok su istovremeno ratu nevični mladići masakrirani na Sremskom frontu. Pominje se brojka od oko 15.000 poginulih, i da taj podatak nije konačan.

Ja bih da faktorizujem (raščlanim) taj broj od 60.000 ljudi za 6 meseci, ili 10.000 mesečno. Neka na Beograd otpadne, recimo 3.000 ljudi od tog broja. To iznosi 500 ubijenih ljudi dnevno. Ubijenih bez suđenja, presudom donesenom od strane "trojke", i, naravno, presuda je smrtna kazna.

Pored toga što u ljudi jednostavno "nestajali u pomrčini", u narodu se širio strah. Užasan strah da će komšija, ili neko željan tvoje kuće ili stana, ili lepe žene, ili je prosto bahat i pijan te noći, da ti zakuca na vrata i likvidira te kao šugavog psa. Taj strah je toliko snažan i prožimajući, da njegovi ostaci, kao ostaci Velikog Praska, i dan danas tinjaju u rečenicama "Ćuti, neko će da čuje", "Ko zna ko ovo sluša" , "Reći ću ti, ali nije za telefonski razgovor".
500 ljudi dnevno. Nestane. I nije preporučljivo da pitaš "A gde je moj komšija?" jer možeš i ti da. Nestaneš.
Mogu da mislim kako je taj teror odjekivao po manjim mestima u kojima se ljudi uglavnom poznaju, a svakog dana nestane 10-20 ljudi. Neka bude 7 ljudi dnevno. Sedam ljudi dnevno u jednom, na primer, Gornjem Milanovcu je užasno veliki broj.

Za svoje "radove" u Aušvicu i danas se pronalaze odgovorni i izvode pred lice pravde. Ja ne znam ni jednog iz ove ekipe "trojki" da je odgovarao za zlodela o kojima je reč. A znam, na primer, za Kapičića koji se hvalio tim svojim dostignućima.
Još uvek postoji neki SUBNOR i ljudi iz tog vremena koji se tih vremena sećaju. Kako je moguće da nikakvi procesi nisu pokrenuti o ovim masakrima.

10.000 ljudi mesečno ni korona ne ubija. Ukupan gubitak od korone za godinu dana u Srbiji je oko 5.500.




Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:47 28.03.2021

Re: Коментар


10.000 ljudi mesečno ni korona ne ubija. Ukupan gubitak od korone za godinu dana u Srbiji je oko 5.500.

Не.
Око 17-18.000 на нивоу од 12 месеци. Тако се указује када се упореде бројке Републичког Завода за Статистику, просечно број умрлих у претходних 5 година и ове последње. Разлика март на март је 17-18.000 а разлика година на годину (19/20) је 13-14.000.

Друго: у новембру 1944. је највише страдалих Београђана, и непосредно после ослобођења. Тада су сви у униформама по правилу убијани, па су тако страдали Београдски саобраћајци и ватрогасци.

Број убијених Београђана је око 10.000. То значи око, рецимо, 100 људи дневно у једном периоду. Не 500. Ти урачунаваш 60.000 убијених, а то је број са домаћим Немцима, Румунима и Бугарима. Њих је 36.000 убијено.
gvozden1 gvozden1 21:54 28.03.2021

Re: Коментар

Kako je moguće da nikakvi procesi nisu pokrenuti o ovim masakrima.

Verujem zato što nije moguće te zločine pripisati pojedincima, izvršiocima, već bi svaki sudski proces neminovno morao da pokaže da je komunistički sistem bio takav, a onda bi taj sistem morao da bude označen kao zločinački.

Na to iz nekog razloga nismo spremni, nismo spremni za definitivno raskidanje sa komunističkom sistemom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:57 28.03.2021

Re: Коментар

Na to iz nekog razloga nismo spremni, nismo spremni za definitivno raskidanje sa komunističkom sistemom

Па наследници тог система су на власти. Народњаци СНС-а имају исту ону народњачку црту као и народњаци-партизани и народњаци Николе Пашића.

То је све једна матрица.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:57 28.03.2021

Re: Коментар

Na to iz nekog razloga nismo spremni, nismo spremni za definitivno raskidanje sa komunističkom sistemom

Па наследници тог система су на власти. Народњаци СНС-а имају исту ону народњачку црту као и народњаци-партизани и народњаци Николе Пашића.

То је све једна матрица.
gvozden1 gvozden1 22:01 28.03.2021

Re: Коментар


Па наследници тог система су на власти. Народњаци СНС-а имају исту ону народњачку црту као и народњаци-партизани и народњаци Николе Пашића.

То је све једна матрица.

Da, da, to je to.
milisav68 milisav68 22:02 28.03.2021

Re: Коментар

Period septembar-februar je dug 6 meseci. U tom istom periodu (kraj 44. - početak .45) su trajale borbe na Sremskom frontu. Moj otac je bio tamo kao lekar, ali nikad nije pričao o detaljima te pogibelji srpskih vojnika, mahom neobučenih Beograđana,

I iz Šumadije, neki moji rođaci su tamo poginuli, a jedva da su imali 18 godina.
tetris tetris 22:05 28.03.2021

Re: Коментар

а то је број са домаћим Немцима, Румунима и Бугарима. Њих је 36.000 убијено.


I oko 5.000 Mađara u Vojvodini. Moguće da su i oni među 36.000
tetris tetris 22:05 28.03.2021

Re: Коментар

Duplo
nsarski nsarski 22:25 28.03.2021

Re: Коментар

Број убијених Београђана је око 10.000. То значи око, рецимо, 100 људи дневно у једном периоду. Не 500. Ти урачунаваш 60.000 убијених, а то је број са домаћим Немцима, Румунима и Бугарима. Њих је 36.000 убијено.


Dobro, 100 ljudi dnevno.
Za mene je to užasan broj posebno ako se ima u vidu pod kakvim okolnostima su "suđeni" i eliminisani.
Majka mi je pričala o jednom slučaju ovde kod mene u komšiluku. Ljudi su bili lekari, spavali, nikakve uniforme nisu nosili. Ušla tri tipa i pobili ih na spavanju.

Da li ti znaš za nekog ko je odgovarao za te zločine protiv civila?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:26 28.03.2021

Re: Коментар

tetris
а то је број са домаћим Немцима, Румунима и Бугарима. Њих је 36.000 убијено.


I oko 5.000 Mađara u Vojvodini. Moguće da su i oni među 36.000

Заборавио сам да их напоменем.
Јесу.

Када је прављена комисија за попис жртава комунистичког терора, концепт је био да се сви ови Несрби избаце из пописног задатка. Срђан се изборио да не буде тако. То је после донело неке лепе реакције од Немаца и осталих.

Сада је проблем: држава је укинула финансирање тог сајта и радова. Сајт је УГАШЕН. Сада Срђан настоји самостално да све то сачува и опет подигне на интернет.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:28 28.03.2021

Re: Коментар

Da li ti znaš za nekog ko je odgovarao za te zločine protiv civila?

Не, нико.
Имају депеше Ранковићеве, кога су Срби с овацијама испратили у гроб, да се туче из све снаге по народном непријатељу и не оклева у ликвидацијама.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:28 28.03.2021

Re: Коментар

Da li ti znaš za nekog ko je odgovarao za te zločine protiv civila?

Не, нико.
Имају депеше Ранковићеве, кога су Срби с овацијама испратили у гроб, да се туче из све снаге по народном непријатељу и не оклева у ликвидацијама.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:28 28.03.2021

Re: Коментар

Da li ti znaš za nekog ko je odgovarao za te zločine protiv civila?

Не, нико.
Имају депеше Ранковићеве, кога су Срби с овацијама испратили у гроб, да се туче из све снаге по народном непријатељу и не оклева у ликвидацијама.
freehand freehand 23:05 28.03.2021

Re: Коментар

Dobro, 100 ljudi dnevno.

Sto, petsto, crne trojke, preki sudovi, ok možda su postojali i neki novouspostavljeni sudovi... nebitno je kad se postavi teza a onda dokazuje svakom cifrom koja se nađe pri ruci. Ovo je takozvani "Gedžin metod u blogovanuju".
A i što se ograničavamo uopšte na Beograd, kad je u isto vreme od iste zločinačke ruke stradalo na desetine hiljada uglednih hrvatskih domaćina koji su, doduše, neko vreme nosili U na kapi?
nsarski nsarski 23:06 28.03.2021

Re: Коментар

Predrag Brajovic
Da li ti znaš za nekog ko je odgovarao za te zločine protiv civila?

Не, нико.
Имају депеше Ранковићеве, кога су Срби с овацијама испратили у гроб, да се туче из све снаге по народном непријатељу и не оклева у ликвидацијама.


Iz nekog razloga, tvoj komentar se pojavljuje u triplikatu.

Vidiš, to je jedna značajna činjenica. To da niko nije odgovarao, niti je prozvn. Prosto, zid ćutanja.

Ali, ta činjenica ima i veoma važne implikacije. Možda su ti Oznaši, a sada njihovi naslednici i potomci, još uvek ljudi od uticaja u ovoj zemlji? Otvaranje dosijea Udbe nije bilo, ti doušnici, zlotvori i njihovi potomci su i dalje nedostupni javnosti.
E, pa zato ja duboko verujem da je onaj crni teror iz 1945. i danas 2021. na vlasti. Diskontinuitet ne postoji.
Svi su izgledi da te zlotvore i njihove naslednike neko i danas štiti.
Dokle god to bude tako, nama nema spasa.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:34 29.03.2021

Re: Коментар


Pa Nemci kad su došli, pitali ga jel će sa njima, on rekao da neće, oni mu rekli da neće da ga diraju ako se ne meša, i on ceo rat nije mrdnuo iz dvorišta.
Ljudi od reči, a ne ovi što su pomislili da su bogovi (čast izuzecima).


Nacisti kao ljudi od reci? I to nacisti u Srbiji kao ljudi od reci! Mislim jedna stvar je dovodjenja u pitanje komunisticke istoriografije, mrznja prema srpskim komunistima je opet nesto drugo ali iskazivanje naknadnog poverenja u nacisticku rec je nesto sasvim trece. Predaleko ti ode.
alselone alselone 06:58 29.03.2021

Re: Коментар

Neues aus der Nachbarschaft

Pa Nemci kad su došli, pitali ga jel će sa njima, on rekao da neće, oni mu rekli da neće da ga diraju ako se ne meša, i on ceo rat nije mrdnuo iz dvorišta.
Ljudi od reči, a ne ovi što su pomislili da su bogovi (čast izuzecima).


Nacisti kao ljudi od reci? I to nacisti u Srbiji kao ljudi od reci! Mislim jedna stvar je dovodjenja u pitanje komunisticke istoriografije, mrznja prema srpskim komunistima je opet nesto drugo ali iskazivanje naknadnog poverenja u nacisticku rec je nesto sasvim trece. Predaleko ti ode.


Da, došli smo dotle da su nam nacisti bolji od partizana. Neverovatno.

Eno pre neki dan u Jasenovcu, verski lideri se mole za žrtve SVIH totalitarnih režima. Haha, mjkmim. Baš na tom mestu su našli da se sete svih totalitarnih režima.

@Docs, ovo ti je takođe zgodan primer razgovora o primerima. Milisav sada može da se opravdava kako nije tako mislio, kako ne veruje nacistima, kako on ZAPRAVO misli da su nacisti najgori ljudi, kao što i jesu, itd, ali bratac, iskoristio si taj primer koji to govori, sada je kasno za vađenje, što kaže ona pesma.
docsumann docsumann 07:31 29.03.2021

Re: Коментар

@Docs, ovo ti je takođe zgodan primer razgovora o primerima. Milisav sada može da se opravdava kako nije tako mislio, kako ne veruje nacistima, kako on ZAPRAVO misli da su nacisti najgori ljudi, kao što i jesu, itd, ali bratac, iskoristio si taj primer koji to govori, sada je kasno za vađenje, što kaže ona pesma.


nigdje ja ne dajem univerzalnio pravilo, već naprotiv naglašavam da se ne može sve dovesti pod isti slučaj, a to je - borba ptotiv agrsora je imperativ po svaku cijenu.
jer je jedini imperativ kako sačuvati narod od takvog zla kao što je nacizam.

Boka nakon pada Italije 1943, Srbija 1941, su svakako bili istorijski momenti gdje nije bilo mudro ići na konfrotaciju sa Njemcima. Miloš Janković je to shvatio, srpski komunisti nisu.

milisav68 milisav68 07:36 29.03.2021

Re: Коментар

Neues aus der Nachbarschaft
Nacisti kao ljudi od reci? I to nacisti u Srbiji kao ljudi od reci! Mislim jedna stvar je dovodjenja u pitanje komunisticke istoriografije, mrznja prema srpskim komunistima je opet nesto drugo ali iskazivanje naknadnog poverenja u nacisticku rec je nesto sasvim trece. Predaleko ti ode.

E vidiš, ovo je tipičan primer komunističkog lažovskog tumačenja (slučajno ili namerno) napisanih reči.

Prvo, piše Nemci a ne nacisti, i ja nisam kriv, što su među nacističkim generalima bili obrazovani ljudi, za razliku od komunističkih, koji su bili šloseri, abadžije i šverceri duvana.

Samim tim su znali gde dolaze, i ko je Petar Bojović, za razliku od nadobudnhih jajara i kokošara skojevaca.

I tu dolazimo i do 27. marta, gde je čak i Hitler (neshvaćeni umetnik ) znao ko su Srbi, a ko podguzne (austrougarske) muve, pa je ponuđen pakt.

Kada je pakt srušen (zbog nadobudnih kretena), usledilo je šta je usledilo, i Nemci (nacisti) su razdelili Jugoslaviju, ali su zadržali kontrolu nad (ustaničkom) Srbijom.

Onda su doneli propise o krvavom gušenju svake pobune (kao i svaki okupator).

Šta misliš zašto?

Pa znali su da ovde mogu da popiju žestoku kontru, na osnovu iskustva iz WW1.

I šta se dešava, taj legendarni vojskovođa Broz, umesto da diže ustanak u njegovom Zagorju, dolazi u Šumadiju da mlati kurcem među tuđe gloginje.

Naravno, sve je to ugušeno u krvi, jer su Nemci (nacisti) tako propisali.

A sad ti meni objasni, šta su to oni radili, što već pre nije bilo rečeno?

Koju su reč pogazili?

Imaš dovoljno godina da shvatiš da iza čoveka stoji delo (ne i odelo), a ne prazne i šuplje parole.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:49 29.03.2021

Re: Коментар

E vidiš, ovo je tipičan primer komunističkog lažovskog tumačenja (slučajno ili namerno) napisanih reči.

Prvo, piše Nemci a ne nacisti, i ja nisam kriv, što su među nacističkim generalima bili obrazovani ljudi, za razliku od komunističkih, koji su bili šloseri, abadžije i šverceri duvana.

Samim tim su znali gde dolaze, i ko je Petar Bojović, za razliku od nadobudnhih jajara i kokošara skojevaca.



Kakvo veze ima 'komunisticko lazovsko tumacenje' sa onim na sta sam ja skrenuo paznju? Uzimajuci u obzir sve tri pojave koje sam pomenuo.

Nemci (i Austrijanci) su u Srbiju u momentu o kome pricamo dolazili kao nacisti a ne kao turisti - a neki su vec bili tu. I to bez obzira da li su bili generali, sloseri ili nesto trece. I kao takvi su planirali, organizovali i vrsili zlocine nad gradjanima Srbije. Ako je za tebe 'komunisticko lazovsko tumacenje' to sto skrenem paznju na pomenuto poverenje u Nemce-naciste (ako ti je lakse) i Austrijance-naciste (preciznosti radi) onda bi morao da obrazlozis sta je u tome laz a sta komunisticko. Sve ovo drugo sto pominjes je irelevantno za tvoj iskaz.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:52 29.03.2021

Re: Коментар

Da, došli smo dotle da su nam nacisti bolji od partizana. Neverovatno.


Ma bez ikakve veze se mesaju stvari koje samo dodatno zamucuju ionako mutnu sliku.

Eno pre neki dan u Jasenovcu, verski lideri se mole za žrtve SVIH totalitarnih režima. Haha, mjkmim. Baš na tom mestu su našli da se sete svih totalitarnih režima.


Apstrakcija do tacke gde vise nista nije vazno. Ni ko, ni gde, ni kada, ni kako. Nista.
alselone alselone 08:14 29.03.2021

Re: Коментар

jer je jedini imperativ kako sačuvati narod od takvog zla kao što je nacizam.


Potpuno se slažem, pogotovo uzevši u obzir da je prethodna generacija surovo izginula u WWI. Srpskom narodu je preživljavanje trebao biti glavni motiv u tom momentu.

Evo vidim da se Milisav ljuti da je pogrešno razumen, i ne čudim se, znam da je njemu srce na pravom mestu ali treba biti paživ sa rečima i primerima kada se priča o ovome.

Možemo uzeti i primer Prede, koji je jednom dao užasno poređenje, zna on koje da ne spominjem više i posle se bezuspešno vadio sa "to mi je baba rekla ne mislim ja tako". Dati primer koji nešto govori a onda se vaditi kako eto baš to nije bila želja da se kaže je nepromišljeno ili odlika slabića koji se plaše da sami kažu direktno šta misle (ni pod tačkom razno ne mislim da ste vas dvojica ovo).

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:28 29.03.2021

Re: Коментар

Evo vidim da se Milisav ljuti da je pogrešno razumen, i ne čudim se, znam da je njemu srce na pravom mestu ali treba biti paživ sa rečima i primerima kada se priča o ovome.


Verujem i ja da on ne misli tako. Kao sto kazes treba biti paznjiv sa recima ili formulacijama i sa ucitavanjima. Zato je najbezbednije u raspravi ostati kod reci i izbegavati tumacenje motiva kod sagovornika. Nekad tema povede pa dodje do neumesnih formulacija. Ponekad predjemo sa reci na autora. Ali meni nije cilj bio gore da Milisava proglasim za revizionistu ili nesto gore nego da skrenem paznju na njegov iskaz koji je po mojim shvatanjima problematican.
freehand freehand 08:57 29.03.2021

Re: Коментар

Kada je pakt srušen (zbog nadobudnih kretena),
Patrijarh, generali, ili svi zajedno?
nsarski nsarski 08:58 29.03.2021

Re: Коментар


Da bi stekli malo detaljniji uvid u razmere terora koji je nastao posle oslobođenja Beograda (od strane Sovjeta, dakako) prelažem da se pogleda predgovor onoj gore citiranoj knjizi. Dakle, evo šta kaže Leon Kojen

Istina o dugo skrivanim zločinima.

Ovo nije samo diskusija već dokumentima potkrepljena analiza tih zločina.
freehand freehand 09:06 29.03.2021

Re: Коментар

Da, došli smo dotle da su nam nacisti bolji od partizana. Neverovatno.

Šta je neverovatno kad je to prvi red u agendi i deset puta deklaraisana misija na blogu? Koliko puta su se domaćini ovde pojavljivali na bilo kojoj temi sa čuvenim "pusti to nego da vidimo šta su komunisti radili"?
Koliko puta je na materijalni dokaz o činjeničnom stanju u vezi nečega što su sami počeli odgovor bio "Jeste to tako ali Drezdenski kongres" ili "skojevci prebili vojvodu na smrt" ili štagod bude zgodno u tom momentu?
"Čekaj, skojevci NISU prebili vojvodu!?"
"Nema veze, OZNA saslušala."
Namerno se mulja, spinuje i otvoreno laže da bi se isterala agenda.
I tu je svakom normalnommr razgovoru kraj.
freehand freehand 09:12 29.03.2021

Re: Коментар

Kada je pakt srušen (zbog nadobudnih kretena), usledilo je šta je usledilo, i Nemci (nacisti) su razdelili Jugoslaviju, ali su zadržali kontrolu nad (ustaničkom) Srbijom.

Uvid u mape iz tog vremena kaže da su Sloveniju pripojili a da su pod svojom direktnom kontrolom držali i druga područja. Slučajno? Hmmmm... ne bih rekao!
Pametnom dosta.
nikvet pn nikvet pn 09:29 29.03.2021

Re: Коментар

nsarski

šta kaže Leon Kojen

Istina o dugo skrivanim zločinima.


Ово треба да уђе у школске уџбенике.

gvozden1 gvozden1 09:38 29.03.2021

Re: Коментар

Da, došli smo dotle da su nam nacisti bolji od partizana. Neverovatno.

Pogrešno je pozitivne kvalifikacije, poput dobro, bolje, upotrebljavati kad se radi o negativnim pojavama.
Stiče se pogrešna slika, privid da neko nešto hvali.

Obe stvari, i nacizam i partizanština su negativne, ni uz jednu od njih ne stoji epitet dobro, bolje.
Jer ko je bio bolji u prvom ratu, Švabe ili Bugari?
Nikad se ne porede na takav način.

Isto važi i za pozitivne kategorije, kod takvih je pogrešno koristiti negativne kvalifikacije, primer, ko je bio gori, Miloš ili Karađorđe?

Ne ide, zbunjuje, pogrešno je, ne radi se tako.
Tako i da se ne radi da se kaže ko je bolji, partizani ili nacisti, niko nije bio bolji, i jedni i drugi su bili loši.
milisav68 milisav68 09:47 29.03.2021

Re: Коментар

Neues aus der Nachbarschaft

Nemci (i Austrijanci) su u Srbiju u momentu o kome pricamo dolazili kao nacisti a ne kao turisti -

Nije im prvi put, i ne vidim zašto je bitno da se naglasi da su bili i nacisti.

Epilog je isti - bili su okupator.

Okupatora malo ko voli, ali mora da ga trpi dok se ne promene okolnosti.

A zašto su bili tako rigorozni - zbog odbijanja pakta, ali se znalo šta traže.

Pa te ponovo pitam - šta je okupator radio, a da se prethodno nije znalo da će raditi?

Koju reč je pogazio?
milisav68 milisav68 10:03 29.03.2021

Re: Коментар

freehand
Patrijarh, generali, ili svi zajedno?

Svi zajedno, i verujem da su se pokajali zbog svoje odluke.

I ne vidim šta je problem da se to każe.
freehand freehand 10:07 29.03.2021

Re: Коментар

oju reč je pogazio?

Ja ne znam ni za jedan međunarodni ugovor ili dogovor koji je Hitler poštovao.
Pričati o obećanju "100 za jednog" kao dokazu nečijeg držanja date reči meni deluje kao jeftino zajebavanje.
milisav68 milisav68 10:09 29.03.2021

Re: Коментар

freehand

Uvid u mape iz tog vremena kaže da su Sloveniju pripojili a da su pod svojom direktnom kontrolom držali i druga područja.

Dobro, prevideo sam Sloveniju, ali su oni oduvak bili "druga država".

Što se ostalog tiče, pogledaj u rečniku šta znači direktno, a šta indirektno.
freehand freehand 10:12 29.03.2021

Re: Коментар

milisav68
freehand
Patrijarh, generali, ili svi zajedno?

Svi zajedno, i verujem da su se pokajali zbog svoje odluke.

I ne vidim šta je problem da se to każe.

Ni ja, zato me je začudilo što si propustio da tako adresiraš. Rekoh - da pomognem, da ne bi opet komunisti sebi pripisali zasluge za taj izuzetan istorijski akt svakog od njih pojedinačno i svih zajedno. I svaka im čast na tome, patrijarhu, vladikama i sveštenicima koji su ga podržali i svim oficirma rodoljubima, mahom Srbima, pojedinačno i zajedno.
A to šta ko od nas veruje je irelevantno.

freehand freehand 10:17 29.03.2021

Re: Коментар

Što se ostalog tiče, pogledaj u rečniku šta znači direktno, a šta indirektno.

Jel biizu "prevideo" i "nadobudni kreteni"? Da ne listam mnogo.
milisav68 milisav68 10:18 29.03.2021

Re: Коментар

freehand

Pričati o obećanju "100 za jednog" kao dokazu nečijeg držanja date reči meni deluje kao jeftino zajebavanje.

Zaboravio si - ubijenog Nemca.

Jbga, ni meni se svidja da mi se okupator šetka po zemlji, ali sila boga ne moli.

Gledaš da što manje stradaš, a ne da nabijaš prst u oko, pa da pobegneš u šumu.

To je junaštvo u pm.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:24 29.03.2021

Re: Коментар

Pa te ponovo pitam - šta je okupator radio, a da se prethodno nije znalo da će raditi?

Koju reč je pogazio?


Prvo si pricao o nemackoj reci datoj jednom coveku sada prelazis na pristup Trojnom paktu. Takve stvari ne treba mesati.

Ipak, da se osvrnem na ono drugo pitanje posto na prvo niko od nas sa sigurnoscu nema odgovor, nije tu rec o tome da su pogazili rec. Nacisti nisu smatrali da imaju bilo kakvu obavezu ni da pomisle na tzv. datu rec. To im je bilo ispod casti. Zato su tako lako napali zemlju bez proglasenja rata, bombardovali infrastrukturu, pocinili ratne zlocine, sprovodili teror, uveli rasne zakone, osnovali NDH, da Shoa i Porajmos ne pominjemo.

Desilo se sve ono sto pise u udzbenicima. Pazi, ovde ne mislim na one omrazene udzbenike iz doba SFRJ, nego na udzbenike istorije iz kojih danas o tim dogadjajima uce recimo deca u Nemackoj ili Austriji.

Kako smo krenuli za deset godina ce u Srbiju Nemci i Austrijanci dolaziti da ubedjuju Srbe kako su njihovi preci hteli da ih satru.

Nije im prvi put, i ne vidim zašto je bitno da se naglasi da su bili i nacisti.


Pa zato sto su bili nacisti. Pri cemu ovo nije nikakav vrednosni termin nego istorijska oznaka. Dokle mozemo jos da idemo u nasim relativizacijama? Kad sve sto je bitno skines ne ostane istina nego njena karikatura.

Sto se samog 27og marta tice, ovo da-ne je prilicno pojednostavljen pogled na to vreme. Nije se tu desilo nista odjedared. Ta diskusija hocemo li ili ne sa Nemcima trajala je duze vreme. Niti je pakt propao jer su neki ljudi izasli na ulice Beograda. Niti su taj pakt organizovali partizani ili komunisti kao sto je to tvrdio zvanicni mit koji danas izgleda ima najvise stovalaca medju antikomunistima i antipartizanima. Kako da kazem, nisu svi oni oficiri (Dragutin Savic, Dragutin Dimic, Knezevic i ostali) bili Titovi komunisti. Oni su sebe smatrali ubedjenim srpskim i jugoslovenskim rodoljubima.
freehand freehand 10:27 29.03.2021

Re: Коментар

milisav68
freehand

Pričati o obećanju "100 za jednog" kao dokazu nečijeg držanja date reči meni deluje kao jeftino zajebavanje.

Zaboravio si - ubijenog Nemca.

Jbga, ni meni se svidja da mi se okupator šetka po zemlji, ali sila boga ne moli.

Gledaš da što manje stradaš, a ne da nabijaš prst u oko, pa da pobegneš u šumu.

To je junaštvo u pm.


Mislim da si ti zaboravio da je tema poštovanje ugovora i držanje reči, ne prst u oko.
Inače je malo teško pohvatati ovde kad šta važi a kad šta ne važi. Malo je Draža bio u pravu sa čekanjem i čuvanjem naroda, malo smo u fazonu - "jel vidišp da su četnici napadali Nemce i '43 u Srbiji, lažu Britanci da se doddvore komunistima!"
Mislim, ja bih voleo da je ovo drugotačno, to bi samo bio dokaz da je čak i među četnicima bilo časnih ljudi i rodoljuba.

tess1 tess1 10:29 29.03.2021

Re: Коментар

Kako smo krenuli za deset godina ce u Srbiju Nemci i Austrijanci dolaziti da ubedjuju Srbe kako su njihovi preci hteli da ih satru.

:))

Sjajno. :))
freehand freehand 10:30 29.03.2021

Re: Коментар

Kako smo krenuli za deset godina ce u Srbiju Nemci i Austrijanci dolaziti da ubedjuju Srbe kako su njihovi preci hteli da ih satru.


A domaćini će na blogu pisati "lažu Švabe, ko i uvek!"
milisav68 milisav68 10:34 29.03.2021

Re: Коментар

alselone

Evo vidim da se Milisav ljuti da je pogrešno razumen, i ne čudim se, znam da je njemu srce na pravom mestu ali treba biti paživ sa rečima i primerima kada se priča o ovome.

Naravno.

A jel si primeto ko najburnije reaguje u ovim tzv č/p raspravama, mislim na geografiju?

Odnosno ko je najvatreniji antikomunista?

Huči, Geddža, Nikvet i ja (tu je Preda, i ponekad profa).

Šta misliš zašto je to tako?
freehand freehand 10:38 29.03.2021

Re: Коментар

milisav68
alselone

Evo vidim da se Milisav ljuti da je pogrešno razumen, i ne čudim se, znam da je njemu srce na pravom mestu ali treba biti paživ sa rečima i primerima kada se priča o ovome.

Naravno.

A jel si primeto ko najburnije reaguje u ovim tzv č/p raspravama, mislim na geografiju?

Odnosno ko je najvatreniji antikomunista?

Huči, Geddža, Nikvet i ja (tu je Preda, i ponekad profa).

Šta misliš zašto je to tako?

Antikomunizam sa geografskimporeklom bokte... Malovas taj Prdo jebe, a i ovaj dobri magnus.
Pretpostavljam da je kontra strana u vidu Filipa ili mene otišla u izrode, šta li?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:44 29.03.2021

Re: Коментар

Inače je malo teško pohvatati ovde kad šta važi a kad šta ne važi. Malo je Draža bio u pravu sa čekanjem i čuvanjem naroda, malo smo u fazonu - "jel vidišp da su četnici napadali Nemce i '43 u Srbiji, lažu Britanci da se doddvore komunistima!"


Totalni zbrk! A navodni cilj je da se bolje razume sta se desilo.

Kako bi zamislili udzbenik istorije zasnovan na ovakvim 'cinjenicama' onda bi u njemu recimo mogli imati pitanje: Zasto je isti postupak pozitivan ako ga iniciraju cetnici a negativan ako ga iniciraju partizani? U Resenju autora knjige bi stajalo: zato sto je moj deda bio cetnik. A i njegov kum.

Sledece pitanje: kakve veze ima cetres peta sa 27im martom sto je bilo tema tri lekcije na ukupno 12 strana? Resenje: nikakve.

Na kraju udzbenika naucilo smo: da su partizani bili kao nacisti a Nemci dobro obrazovani ljudi koji su nas okupirali posto nismo drzali rec a oni jesu.

Sta smo dobili: ideoloska istorija iz vremena SFRJ zamenjena je izlivom istorijskog nestorovica u mozak.
freehand freehand 10:51 29.03.2021

Re: Коментар

Zasto je isti postupak pozitivan ako ga iniciraju cetnici a negativan ako ga iniciraju partizani?

Pitanje je kudikamo blentavije: zašto su četnici istovremeno i mudre čekalice i ludo hrabri heroji, u zavisnosti od bloga i toga šta je zadat kao teza za odbranu i dokazivanje.

Na kraju udzbenika naucilo smo: da su partizani bili kao nacisti a Nemci dobro obrazovani ljudi koji su nas okupirali posto nismo drzali rec a oni jesu.

I da su se četnici družili sa Nemcima zato što su i oni bili školovana gospoda i ljudi od reči.
milisav68 milisav68 10:52 29.03.2021

Re: Коментар

Neues aus der Nachbarschaft
osnovali NDH,

Aman, ovo je masna laž koja se konstantno ponavlja.

NDH su osnivali sami Hrvati, Nemci su samo aminovalili.

Napad je počelo 6. aprila, oni su je osnovali već 10.

Ajmo prvo da naućimo činjenice, pa da ih onda timačimo.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:08 29.03.2021

Re: Коментар

Aman, ovo je masna laž koja se konstantno ponavlja.

NDH su osnivali sami Hrvati, Nemci su samo aminovalili.

Napad je počelo 6. aprila, oni su je osnovali već 10.

Ajmo prvo da naućimo činjenice, pa da ih onda timačimo.


Nezbiljan si. Uvedes jednu trdnju - Nemci drzali - onda ubacis jos par drugih tema, pa postavis pitanje i onda se na kraju zakacis neke pete teme koja je potpuno nebitna za onu tvoju tvrdnju. Nikakve veze nema izmedju postenih kulturnih Nemaca (koji su usput 'ajde bili i nacisti) koji drze rec i ove 'masne lazi'. Posto je masna laz da su Nemcu osnovali NDH onda je moja tvrdnja tacna. Ne ide.

Sto se same masne lazi tice, ako ces pravo Hrvati su je suosnovali sa Nemcima. Aminovali zvuci kao da su Kajmanska ostrva priznala nezavisnost Kosova.

Izvini, ali sto vise se trudis da nesto kazes to vise stvaras utisak da ti je stalo do toga umanjis krivicu i odgovornost nacisticke Nemacke. Opet kazem, ne verujem da ti je to cilj, ali sve ovo sto pises ide na tu stranu.

milisav68 milisav68 11:09 29.03.2021

Re: Коментар

Neues aus der Nachbarschaft

Kako bi zamislili udzbenik istorije zasnovan na ovakvim 'cinjenicama' onda bi u njemu recimo mogli imati pitanje: Zasto je isti postupak pozitivan ako ga iniciraju cetnici a negativan ako ga iniciraju partizani?

Pogrešno zamišljaš, u knjigama piše ono što je trebalo da piše bez ideološke matrice.

Da su postojala dva pokreta, koja su se posle ideološki razišli.

Ne mogu da pišem duže komentare, jer nabadam preko telefona.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:10 29.03.2021

Re: Коментар

Pitanje je kudikamo blentavije: zašto su četnici istovremeno i mudre čekalice i ludo hrabri heroji, u zavisnosti od bloga i toga šta je zadat kao teza za odbranu i dokazivanje.


U pravu si. Valjda ova korona pa se covek opusti.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:11 29.03.2021

Re: Коментар

Sjajno. :))




Hvala!
emilia emilia 11:12 29.03.2021

Re: Коментар

Aman, ovo je masna laž koja se konstantno ponavlja.





Polako ali sigurno dolazimo i do tog besramnog trenutka kada će se izneti, kao istorijska istina, podatak da su ustaše potpuna izmišljotina.
gvozden1 gvozden1 11:19 29.03.2021

Re: Коментар

Zasto je isti postupak pozitivan ako ga iniciraju cetnici a negativan ako ga iniciraju partizani

Zato što postupci nisu bili ni slični, a kamoli isti.
Razlikovali su se po svemu, po motivima, po ciljevima, po načinima, po efektima....

To što nekad po formi mogu da liče jedan na drugi, pucali na Nemce i jedni i drugi, to je samo forma.

I samo na nivou forme se može pričati o nekakvoj pozitivnoj strani partizana, suštinski je to bio štetan pokret.
gvozden1 gvozden1 11:23 29.03.2021

Re: Коментар

, ako ces pravo Hrvati su je suosnovali sa Nemcima

Ne, Hrvati su na tome radili od pre, okupaciju su samo iskoristili da ostvare svoje namere.
Isto kao i komunisti, i oni su okupaciju koristili da ostvare svoje planove od ranije.
tess1 tess1 11:36 29.03.2021

Re: Коментар

Hvala!

tess1 tess1 12:46 29.03.2021

Re: Коментар

A jel si primeto ko najburnije reaguje u ovim tzv č/p raspravama, mislim na geografiju?

Odnosno ko je najvatreniji antikomunista?

Huči, Geddža, Nikvet i ja (tu je Preda, i ponekad profa).

Šta misliš zašto je to tako?


Ne znam, pitao si njega ali i mene interesuje, prvo, šta je više sa tim geografskim porijeklom (je li srpski prekodrinski antifašizam moguć samo kao spremnost druge strane da zakolje nekog Bošnjaka ili Hrvata?) drugo, ko su najvatreniji antikomunisti? Oni su i antifašisti? Napravio si znak jednakosti ili ne?

Ovako,

antikomunisti = antifašisti = četnici

rest su nacoši = ustaše = komunisti = geografija

Stvarno pitam, samo sam ovde shvatila il čula nešto drugo, ko zna, možda je vaša istina - il istina vaše geografije u kojoj sam ja gost (i neprijatelj?) - ona prava.. npr znala sam da se Kozara desila radi Švaba i ustaša (uz pomoć četnika), ispostavilo se ovde da postoji Kozara do podneva i od podneva, do podneva ova moja, od podneva, kažu, ne bi se desila da nije bilo partizana.

??

nikvet pn nikvet pn 12:59 29.03.2021

Re: Коментар

freehand

Antikomunizam sa geografskimporeklom bokte...


У потпуности разумем твоје чуђење. Исто тако се чудила и моја госпоја из банатског сокака са 18 нација кад је дошла у хардкор комунизам источног типа.

Пре 100 година Параћин по Првом рату био је сравњена моравска паланка. За првих двадесет година ето Штофаре, Стакларе, Цементаре и Бомбоњаре са припадајућом логистиком и сателитима. По европским мерилима то је био озбиљан индустријски град са јаком пољопривредом.

За наредних 80 година (минус окупација) комунистичке економије какав је резултат? Цементара је продата странцима, Бомбоњара нашима па нешто и раде; Стаклара на самрти, Штофара руина. Од сијасет предузећа у створених у комунизму остали су само дугмићи. Пољопривреда је темељно разорена.

Комунистичку економију (и припадајућу друштвену надградњу) могу да славе само, хм, немам пристојног израза. Али немам ни мржње. Но добро, нека ламентирају, време их неумитно гази.
docsumann docsumann 13:18 29.03.2021

Re: Коментар

gvozden1
, ako ces pravo Hrvati su je suosnovali sa Nemcima

Ne, Hrvati su na tome radili od pre, okupaciju su samo iskoristili da ostvare svoje namere.
Isto kao i komunisti, i oni su okupaciju koristili da ostvare svoje planove od ranije.


jedna je stvar dobiti nezavisnu državu, a druga kakvog karaktera će ta država biti.
kod Hrvata je postojala snažna secesionistička struja, al su ustaše na vlast postavili Njemci, a ne hrvatski narod.

Коначну одлуку о томе ко би требало да води проњемачку владу донијео је Берлин.[56] Чекајући Павелићев долазак, Кватерник са својим ближим сарадницима формирао привремен владу — Хрватско државно водство, а на њено челу поставља Мила Будака. Мјесну власт су преузеле усташе или бивши званичници Хрватске бановине који су заклели на оданост НДХ.[57]
Увече 12. априла 1941. министар спољних послова Њемачке Јоахим фон Рибентроп обавијестио је специјалног изасника МСП Њемачке у Загребу штандартенфирера СС Едмунда Фезенмајера, да Хитлер из политичких разлога намјерава Италији дати предност у хрватском питању, а да марионетску владу не треба предводити вођа загребачких усташа Кватерник, који је под Фезенмајеровим диктатом прогласио НДХ, него поглавник Анте Павелић
gvozden1 gvozden1 13:52 29.03.2021

Re: Коментар


jedna je stvar dobiti nezavisnu državu, a druga kakvog karaktera će ta država biti.


Tačno.
Ali, ni komunisti se ne mogu baš pohvaliti time kakve su države pravili, a ni oni nisu narodnom voljom postavljani.

Obrni okreni, ne valjaju ni jedni ni drugi, s tim da jedni sa Nemcima bili u ljubavi, a drugi ne (osim po nekad)

Ali, to valjda nije sporno, nije odnos prema Nemcima jedini kriterijum za procenu ideologija i država. Čak je jedan od manje bitnih.
milisav68 milisav68 17:56 29.03.2021

Re: Коментар

freehand
da ne bi opet komunisti sebi pripisali zasluge za taj izuzetan istorijski akt

Pošteni komunisti, planeta bi prestala da se okreće oko svoje ose bez njih.



Čitaj i plači.
milisav68 milisav68 18:07 29.03.2021

Re: Коментар

Neues aus der Nachbarschaft
Nezbiljan si. Uvedes jednu trdnju - Nemci drzali - onda ubacis jos par drugih tema, pa postavis pitanje i onda se na kraju zakacis neke pete teme koja je potpuno nebitna za onu tvoju tvrdnju.

Pa kad tako odgovaraš.

Pitam te jedno, ti mi nabrajaš šta su radili nakon rušenja pakta.Naravno da će da zavode teror kada se puca na njih.

Dokaz da su se pridržavali date reči je Petar Bojović.

A šta bi bilo sa celom zemljom ne znamo, ali ovo što se desilo je bilo katastrofa, gore od toga bi bilo samo da bežimo preko Albanije.

Oh, wait...
freehand freehand 18:14 29.03.2021

Re: Коментар

milisav68
freehand
da ne bi opet komunisti sebi pripisali zasluge za taj izuzetan istorijski akt

Pošteni komunisti, planeta bi prestala da se okreće oko svoje ose bez njih.



Čitaj i plači.

Nauči da čitaš sva slova, pa čitaj, pa onda radi šta hoćeš.
Ako ti je smešno - smej se, ako ti se plače - plači.
A možeš i neko mače pod lavor da gurneš, možda naiđe neka naivčina.
milisav68 milisav68 18:52 29.03.2021

Re: Коментар

tess1
Stvarno pitam,

Sama pitaš, sama odgovaraš, pa ne bih da smetam.

Ne, nije to što misliš, već da je centralna (odnosno ustanička, iz prvog srpskog ustanka) Srbija bila uporište monarhije, i da je kao takva najgore prošla tokom "oslobođenja" 1944. a i kasnije.

I da joj je tovareno da je pružala mlak otpor Nemcima, ignorišući da je ona žestoko najebala u WW1, pa narodu baš i nije bilo do borbe, za razliku od Srba u NDH-a koji nisu imali izbor zbog ustaša.
npr znala sam da se Kozara desila radi Švaba i ustaša (uz pomoć četnika), ispostavilo se ovde da postoji Kozara do podneva i od podneva, do podneva ova moja, od podneva, kažu, ne bi se desila da nije bilo partizana.

Možda bi se desila, ali ne u tom obimu, da ustanici pod vođstvom komunista nisu zauzeli rudnik Ljubiju i presekli prugu Banja Luka - Bosanski Novi, što je razljutilo Nemce pa su poslali malo jače snage.

Same ustaše i domobrani sigurno ne bi mogli tako brutalno da slome ustanak, mislim da ne bi ni probali, ali to je moje mišljenje, pošto su uglavnom bili junaci nad civilima.
freehand freehand 19:03 29.03.2021

Re: Коментар

У потпуности разумем твоје чуђење.

Ma ne razumeš. Tri stotine godina su mi koreni u aleksandrovačkoj Župi i Kruševcu. I sva familija do poslednja dva kolena tamo. Pa bih ipak molio za malo razumevanja i ako je ikako moguće da se manete tog svog ekskluzivnog prava na tumačenje i poznavanje Srbije i Šumadije, i nejnog "prirodnog antikomunizma".

A ovo što pominješ - pre neki dan dao sam konkretan odgovor na konkretno pitanje. Pa po običaju doživeo idiotsko vređanje i pokušaje diskvalfikacije.
A btw - moj rodni grad bio je varoš malo pre Paraćina, i kad je Beograd bio kasaba.
freehand freehand 19:06 29.03.2021

Re: Коментар

Možda bi se desila, ali ne u tom obimu, da ustanici pod vođstvom komunista nisu zauzeli rudnik Ljubiju i presekli prugu Banja Luka - Bosanski Novi, što je razljutilo Nemce pa su poslali malo jače snage.

Jel to bilo dok su odnekle bežali?
Pošto oni, čitajući domaćinsku istoriografiju ništa drugo i nisu radili?
tess1 tess1 19:57 29.03.2021

Re: Коментар

Sama pitaš, sama odgovaraš, pa ne bih da smetam.

Ih. :)
Ne, nije to što misliš, već da je centralna (odnosno ustanička, iz prvog srpskog ustanka) Srbija bila uporište monarhije, i da je kao takva najgore prošla tokom "oslobođenja" 1944. a i kasnije.

Dobro, ostavljam prostora da postoji ili je postojalo nešto što ne znam (il nije moja geografije i istorija).
I da joj je tovareno da je pružala mlak otpor Nemcima, ignorišući da je ona žestoko najebala u WW1, pa narodu baš i nije bilo do borbe, za razliku od Srba u NDH-a koji nisu imali izbor zbog ustaša.

Ima smisla.
Možda bi se desila, ali ne u tom obimu, da ustanici pod vođstvom komunista nisu zauzeli rudnik Ljubiju i presekli prugu Banja Luka - Bosanski Novi, što je razljutilo Nemce pa su poslali malo jače snage.

Interesantno da si spomenuo prugu jer mi bila na umu pišući komentar o krivici partizana tj pitajući te i odgovarajući :), ne znam koliko vam je poznat podatak da ljudi (seljaci, narod, obični Srbi) nije prvo radio u polju kraj pruge, poslije nije ni prilazio bez prijeke potrebe, zašto, pa ustaše su posebno na putu iz Banjaluke prema CRO, ugledaju li ih, znali poiskakati iz vagona pa ih poklati, tako u po bijela dana.. Da li me razumiješ? Nisu oni iskakali čilo iz vagona pa klali zato što postoje partizani (i komunisti?), ne bre, bio im gušt, moglo im se, poslije je pruga rušena, a oni jedva dočekali da sastave kolonu za klanje od Kozare do Save. Sve im išlo na ruku ili pod nož. Išlo i bez partizana i bez pruge.

Drugo, i kad su upali u Drakulić (nije scenaristkinja Dare iz tog kraja, ima isto prezime) i druga naselja, nije ni tada bilo "da mi nismo šušnuli, ne bi se oni probudili", pobili za jedno prijepodne 2.300 staraca, žena i djece, 551 dijete među njima, i 53 učenika iz škole Đ. Jakšić, na času ih klao fratar, dok su srpski vojno sposobni muškarci već bili u zatvorima, il u šumi, ok, šta bi bilo da su bili u tim selima, goloruki? Morali bi se suprostaviti, nekako, nekada? Ukratko, svako suprotstavljanje je antifašizam (i partizanski i civilno), i svaka žrtva je žrtva fašizma (partizanska i civilna), komuniste ne moramo ni spomenuti.
Same ustaše i domobrani sigurno ne bi mogli tako brutalno da slome ustanak, mislim da ne bi ni probali, ali to je moje mišljenje, pošto su uglavnom bili junaci nad civilima.

Dobro, i četnici su u srednjoj Bosni klali po mahali, recimo ne znam ništa o njihovim sukobima sa fašistima. (vidjela sam jednom neki spisak Apostata priložio, o okupatorima i njihovim saradnicima, sebi nisam mogla doći dva dana, nevjerovatne cifre).

Da li se sad u Srbiji dešava da su ovi radikali (Šešeljovci i ostale vojvode i četnici koje je čestit čovjek u ratu u BiH izbjegavao, ograđivao se od njih) da su, sem što su većinom iz Bosne sa Vučićem i ministarkama, danas naslednici komunizma onih bosanskih komunista i Slobodana Miloševića? Hm, i meni zvuči čudno sad kad pitam, odgovora bojim se nemam. :)
milisav68 milisav68 21:13 29.03.2021

Re: Коментар

Interesantno da si spomenuo prugu jer mi bila na umu pišući komentar o krivici partizana tj

Kapiram ja šta pričaš, ali moraš malo da se "odmakneš" i da vidiš širu sliku.

Potpuno je razumljivo da se uzme puška u ruke i da se braniš od ustaša, ali zauzimanje rudnika i presecanje pruge je udar na Nemce, a mala korist od toga.

Ti si mali, i moraš pametno da radiš, jer trenutno nema nikog da ti pomogne, pa ako se zaletiš zgaziće te ko buba-švabu.

Gde je bio najveći proble, što je rukovodstvo tih partizanskih jedinica uglavnom bilo komunističko, a sam vrh se zanosio da će rat kratko da traje, pa su naređivali da se osvaja preko svojih mogućnosti (a usput sprovodili revoluciju, što je po meni odvartno da se radi pod okupacijom), i tako boli oči Nemcima.

Čak su u početku odustali od insistiranja nošenja zvezde petokrake na kapama (pošto mnogi nisu hteli), samo da ostanu u njihovim redovima.

Ako te interesuje da nešto o tome malo pročitaš, ima na netu besplatno u pdf-u Aleskandar Bajt - Bermanov dosije.

Slovenac, kraljevski obaveštajac, za vreme rata bio u Italiji (prvih 300 strana knjige), kasnije visoki slovenački funkcioner i priznati ekonomista, koji je malo brljao po arhivama, i objavio knjigu - svoje viđenje WW2 na našem prostoru.
Dobro, i četnici su u srednjoj Bosni klali po mahali, recimo ne znam ništa o njihovim sukobima sa fašistima.

Ima u knjizi kako su se pojedini izveštaji sa terena falsifikovali, što naravno ne znači da su bili cvećke, i da nisu činili zločine.
Da li se sad u Srbiji dešava da su ovi radikali (Šešeljovci i ostale vojvode i četnici koje je čestit čovjek u ratu u BiH izbjegavao, ograđivao se od njih) da su, sem što su većinom iz Bosne sa Vučićem i ministarkama, danas naslednici komunizma onih bosanskih komunista i Slobodana Miloševića? Hm, i meni zvuči čudno sad kad pitam, odgovora bojim se nemam. :)

Jesu, i ne samo oni, i ne samo politika, to su uglavnom dve struje iste partije (odnosno njeni naslednici).

Recimo, šta ti govori podatak da Danica Drašković sedi u upravnom odboru NIS-a?
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:53 29.03.2021

Re: Коментар

gvozden1
Zasto je isti postupak pozitivan ako ga iniciraju cetnici a negativan ako ga iniciraju partizani

Zato što postupci nisu bili ni slični, a kamoli isti.
Razlikovali su se po svemu, po motivima, po ciljevima, po načinima, po efektima....


Sad će cifre. Gorim od želje da ih vidim.
tess1 tess1 04:47 30.03.2021

Re: Коментар

Jesu, i ne samo oni, i ne samo politika, to su uglavnom dve struje iste partije (odnosno njeni naslednici).

Da, čini se kreatura.
Recimo, šta ti govori podatak da Danica Drašković sedi u upravnom odboru NIS-a?

Nagađam, u NISu su Rusi?
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:14 30.03.2021

Re: Коментар

nikvet pn
freehand

Antikomunizam sa geografskimporeklom bokte...


У потпуности разумем твоје чуђење. Исто тако се чудила и моја госпоја из банатског сокака са 18 нација кад је дошла у хардкор комунизам источног типа.

Пре 100 година Параћин по Првом рату био је сравњена моравска паланка. За првих двадесет година ето Штофаре, Стакларе, Цементаре и Бомбоњаре са припадајућом логистиком и сателитима. По европским мерилима то је био озбиљан индустријски град са јаком пољопривредом.

За наредних 80 година (минус окупација) комунистичке економије какав је резултат? Цементара је продата странцима, Бомбоњара нашима па нешто и раде; Стаклара на самрти, Штофара руина. Од сијасет предузећа у створених у комунизму остали су само дугмићи. Пољопривреда је темељно разорена.

Комунистичку економију (и припадајућу друштвену надградњу) могу да славе само, хм, немам пристојног израза. Али немам ни мржње. Но добро, нека ламентирају, време их неумитно гази.


Malo sam bacio oči na tekstove o Paraćinu i nađuh neke stvari koje si slučajno, vjerujem, preskočio.
varoš je imala 15 privrednih preduzeća, sa prosečno 250 radnika, dok je nacionalni prosek bio oko 40 zaposlenih po preduzeću

Fabrika Teokarović unapredila je proizvodnju tako što je štofove izrađivala od uvozne vune iz Australije i Engleske te svojim kvalitetom nisu zaostajali za engleskim. Po ceni su bili za trećinu ili upola jeftiniji, jer nisu bili opterećeni dažbinama i carinama.

Staklara ubrzo ponovo menja vlasnika i 1934. biva pripojena društvu “Hrastnik” – Ujedinjene tvornice stakla, Zagreb.


Štofara Teokarović je zaista bila sjajan primjer savremene evropske fabrike za to doba. Primjer koji je trebali slijediti i kad gledam fotografije te fabrike kao da gledam fotografije fabrika tekstila po Francuskoj.
Na veliku žalost većine te fabrike su sad ruine koje se pretvaraju u skupe stanove a iz nekih raste drveće i mogu služiti za primjer kako priroda, bez stalnog prisustva ljudske ruke, brzo vraća sve u prvobitno stanje. Nisu komunisti i njihova ekonomija uništili francuske fabrike već ono što zovu "novi svjetski poredak" i profit po svaku cjenu.
Kad doktor uspostavi pogrešnu dijagnozu pa liječi pacijenta po toj pogrešnoj dijagnozi obično imamo katastrofu.




nikvet pn nikvet pn 09:36 30.03.2021

Re: Коментар

kamilo_emericki
tekstove o Paraćinu i nađuh neke stvari koje si slučajno, vjerujem, preskočio.
varoš je imala 15 privrednih preduzeća, sa prosečno 250 radnika, dok je nacionalni prosek bio oko 40 zaposlenih po preduzeću


Прескочио сам намерно да не затрпавам. Али кад си већ констатовао 3750 запослених па додаш занатлије и ситне трговце у односу на становништво:

Prema popisu iz 1896.god. varoš Paraćin imala je 5486 stanovnika, dok je u selima sreza živelo 23 800 stanovnika.


... то су фантастичне цифре. После Првог рата није могло бити више народа али добра пословна клима привукла је раднике из Европе (Чеси, Словаци, Немци, Словенци...). Попис стоке говори да је пољопривредна производња могла да прехрани бар пет Параћина, дакле експортна и она. Тек онда сам поверовао у причу како је пре окупације од јагњета била скупља кожа од меса.


Nisu komunisti i njihova ekonomija uništili francuske fabrike


Нису ни у Манчестеру. Прича каже да су тамошње газде гледајући своје отпуштене раднике како на ливади пикају фудбал инвестирали у стадион...
mariopan mariopan 11:15 30.03.2021

Re: Коментар

nikvet pn
kamilo_emericki
tekstove o Paraćinu i nađuh neke stvari koje si slučajno, vjerujem, preskočio.
varoš je imala 15 privrednih preduzeća, sa prosečno 250 radnika, dok je nacionalni prosek bio oko 40 zaposlenih po preduzeću


Прескочио сам намерно да не затрпавам. Али кад си већ констатовао 3750 запослених па додаш занатлије и ситне трговце у односу на становништво:

Prema popisu iz 1896.god. varoš Paraćin imala je 5486 stanovnika, dok je u selima sreza živelo 23 800 stanovnika.


... то су фантастичне цифре. После Првог рата није могло бити више народа али добра пословна клима привукла је раднике из Европе (Чеси, Словаци, Немци, Словенци...). Попис стоке говори да је пољопривредна производња могла да прехрани бар пет Параћина, дакле експортна и она. Тек онда сам поверовао у причу како је пре окупације од јагњета била скупља кожа од меса.


Nisu komunisti i njihova ekonomija uništili francuske fabrike


Нису ни у Манчестеру. Прича каже да су тамошње газде гледајући своје отпуштене раднике како на ливади пикају фудбал инвестирали у стадион...


U ta vremena su bogati industrijalci ulagali u zadužbine koje su ostavljali otečestvu, gradili zgrade, sirotišta, davali stipendije za siromašnu decu i pomagali opšte dobro a danas ovi što su to pokupovali burazerski, za siću, samo gledaju šta će lično sebi da ugrabe, od svih uzimaju samo ako mogu. Ne plaćaju struju, gas, porez...svaštanešto im "država" oprašta i upumpava naš novac da bi opstali, navodno da ne otpuste radnike, a ustvari to su im pajtosi pa tako kradu i od ove sadašnje sirotinje.

Iza njih ne ostaje ništa, kao da je najezda skakavaca obrstila zemlju, tu trava više ne raste.
kamilo_emericki kamilo_emericki 12:30 30.03.2021

Re: Коментар

mariopan
nikvet pn
kamilo_emericki
tekstove o Paraćinu i nađuh neke stvari koje si slučajno, vjerujem, preskočio.
varoš je imala 15 privrednih preduzeća, sa prosečno 250 radnika, dok je nacionalni prosek bio oko 40 zaposlenih po preduzeću


Прескочио сам намерно да не затрпавам. Али кад си већ констатовао 3750 запослених па додаш занатлије и ситне трговце у односу на становништво:

Prema popisu iz 1896.god. varoš Paraćin imala je 5486 stanovnika, dok je u selima sreza živelo 23 800 stanovnika.


... то су фантастичне цифре. После Првог рата није могло бити више народа али добра пословна клима привукла је раднике из Европе (Чеси, Словаци, Немци, Словенци...). Попис стоке говори да је пољопривредна производња могла да прехрани бар пет Параћина, дакле експортна и она. Тек онда сам поверовао у причу како је пре окупације од јагњета била скупља кожа од меса.


Nisu komunisti i njihova ekonomija uništili francuske fabrike


Нису ни у Манчестеру. Прича каже да су тамошње газде гледајући своје отпуштене раднике како на ливади пикају фудбал инвестирали у стадион...


U ta vremena su bogati industrijalci ulagali u zadužbine koje su ostavljali otečestvu, gradili zgrade, sirotišta, davali stipendije za siromašnu decu i pomagali opšte dobro a danas ovi što su to pokupovali burazerski, za siću, samo gledaju šta će lično sebi da ugrabe, od svih uzimaju samo ako mogu. Ne plaćaju struju, gas, porez...svaštanešto im "država" oprašta i upumpava naš novac da bi opstali, navodno da ne otpuste radnike, a ustvari to su im pajtosi pa tako kradu i od ove sadašnje sirotinje.

Iza njih ne ostaje ništa, kao da je najezda skakavaca obrstila zemlju, tu trava više ne raste.


Lijepo ti sroči ovo oduševljenje i razočarenje vremenom nekadašnjim i vremenom sadašnjim, ali i ti i nikvet preskočiste sitnicu oko neopterećenja carinama i porezima.
Dobro, nikvet nije htio opteretiti prošli tekst o Paraćinu glupostima oko carina i poreza jer su bilo mnogo značajnije opisati porodične odnose u Krsmanovićima.
Mariopan, ako si raspoložena, volio bih čuti tvoje mišljenje o tome da li su vladari Jugoslavije i Srbije do kraja osamdesetih imali iste ideološke, nacionalne i socijalne ciljeve kao i vladari koji su ih naslijedili.

freehand freehand 14:41 30.03.2021

Re: Коментар

U ta vremena su bogati industrijalci ulagali u zadužbine koje su ostavljali otečestvu, gradili zgrade, sirotišta, davali stipendije za siromašnu decu i pomagali opšte dobro

A ptice su pevale i cveće je cvetalo i svi su se držali za ruke i pevali pesme o ljubavi i bio je mir u svetu.
Ama neće baš biti. baš kao i danas - bilo je onih koji su pomgaali sirotištima a bilo je i onih koji su sirote izbacivali na ulicu. Bilo je onih koji su ulabgali u kulturu i bili mecene a bilo je i onih koji su i gladnima otimali iz usta.
Da probaš da nađeš nešto od novina iz onog doba, i pročitaš nasumice izabrane brojeve iz nekoliko dana, meseci i godina. Ali redom,pažljivo, od prve strane do crne hronike uključujući oglase i umrlice. Iz toga svašta može da se sazna o vremenu o kome se govori.
Zaključivati iz probranih primera koji služe da se stvori lažna slika teško će biti put koji vodi karealnoj predstavi i slici.
loader loader 00:12 02.04.2021

Re: Коментар

Зато је битно како је Бојовић завршио.


Eh, ko je uopšte taj Bojović, koji je oslobodio Beograd, da se oko njega sporimo. Pustimo ideologije. Ajmo napred, u pobede.


boris.petrovic boris.petrovic 18:18 28.03.2021

27 mart

prica da su komunisti ubili vojvodu je dokazati falsifikat, na temu koga su se oglasavali i njegovi unuci. neistina. sto se tice ostalog, veoma je cudna ideja da se krivi napadnuti za to sto je napadnut. po kojoj logici se neko ponosi stradanjem u I svetskom ratu, a stidi stradanja u II, kada je ista stvar u pitanju, borba protiv istog neprijatelja ?

takodje, odakle vam ideja da bi se Hitler drzao dogovora postignutog tim paktom kada je sve druge slicne dogovore bio prekrsio ? kada je jasno imao plan da istrebi sve Slovene kao rasno inferiorne ljude ? da se nisu ljudi tada pobunili, mozda bi svi zajedno nestali, samo jos gore, bez ikakvog otpora.

vas post nema nikakvog smisla, nikakve logike, a narocito je sramotno sto tvrdite da je komunizam gori od fasizma i nacizma. poredite ideologiju koja je ocuvala zemlju od fasizma, izgradila tolike fabrike, emancipovala, industrijalizovala, sa ideologijom koja je postulirala Srbe kao rasno inferioran narod koje treba istrebiti. i ova prva, komunizam, vam dodje gora od ove druge ? nemoguce za razumeti.
gedza.73 gedza.73 18:58 28.03.2021

Re: 27 mart

fasizma, izgradila tolike fabrike, emancipovala, industrijalizovala,

A šta je radio fašizam u Italiji? Uporedi fašizam i komunizam pa ćeš da vidiš koliko sličnosti imaju.

Nisu isti ali u XX veku, gradacija od najgoreg zla, ide nacizam, fašizam pa komunizam.

kada je jasno imao plan da istrebi sve Slovene kao rasno inferiorne ljude ?

Kulturna revolucija u Kini
Милиони људи су прогањани у насилним борбама широм земље а многи ће проћи кроз широк спектар злостављања, почев од јавног понижавања, преко произвољног хапшења, мучења, присилног рада, континуираног узнемиравања, одузимања имовине а понекад и погубљења. Велики део становништва је насилно расељен, а најчувенији пример је био трансфер студената и градске омладине уопште на село током покрета повратка на село. Многе историјске реликвије и предмети су уништени. Многи културни и верски објекти су опљачкани.

Crveni Kmeri
Izraz Crveni Kmeri ... Odnosio se na komunističke partije u Kambodži...
Pol Pot je imao plan u selu na severu Kambodže, da skupi što veći broj mladih čak i maloletnih i neobrazovanih seljaka, kojima je držao predavanja i kako moraju da sprovedu revoluciju i da će njihov trenutak doći. Posledice toga su bile jezive i morbidne, a posledice nakon 1979. su tek bile vidljive, kada su strane organizacije i novinske agencije sa novinarima, fotografi, kriminolozi, strane televizije zatekle užasne, zastrašujuće, odvratne, morbidne prizore koji se ne mogu videti ni na horor filmu.

Smatra se da su čitave generacije mladih ljudi i njihovi životi uništeni i nestali, uključujući i nekadašnji članovi u partiji Crvenih Kmera, koji su i sami bili ubijani, ukoliko nisu slušali naređena da ubiju, neki su bili poslati u notorni ozloglašeni zatvor S 21, jer bi bili proglašeni za uljeze i izdajice i bili bi mučeni i ubijeni. Procenjuje se da je više od 100 000 pripadnika Crvenih Kmera bilo ubijeno od strane svojih istih „partijskih drugova”, a oni koji su živi i preživeli, koji su promenili imena i lična dokumenta i žive na selu, porodice su im bile ubijene od strane Crvenih Kmera.


Mussolini was brought up with firm socialist ideals... e became active in the Italian socialist movement in Switzerland, working for the paper L’Avvenire del Lavoratore, organizing meetings, giving speeches to workers and serving as secretary of the Italian workers’ union in Lausanne. In 1903, he was arrested by the Bernese police because of his advocacy of a violent general strike


Pretraži i veze Lenjin - Musolini
On the other hand, we read with especial pleasure an editorial in a recent issue of Avanti!, the Central Organ of the Socialist Party, “La chiusura della conferenza socialista tedesca”.
Drug Lenjin

Benito Mussolini... Već u julu 1912. izabran je za predsjednika Socijalističke partije, a u decembru preuzima uredničko mjesto partijskog glasila Avanti. Tada postaje jedan od najutjecajnijih vođa talijanskog socijalizma.


Према говору Никите Хрушчова из 1956. године „О култу личности и његовим последицама“ и историчару Роберту Конквесту, велики број оптужби, посебно оних изнетих на Московским процесима, заснивао се на принудним признањима, често изнуђеним мучењем
Стотине хиљада жртава оптужено је за разне политичке злочине (шпијунажа, рушење поретка, саботажа, антисовјетска агитација, завере за припрему побуна и државних удара); они су стрељани по кратком поступку или послати у радне логоре Гулага.

Ubijeno i 600 jugoslovenskih komunista uglavnom iz vrha.
plus smrti tokom prisilnih preseljenja


niccolo niccolo 19:22 28.03.2021

Re: 27 mart

izgradila tolike fabrike

Ti si neki nov bloger? Kreni redom po tekstovima ispod, već smo razjasnili na ranijim blogovima da su tolike fabrike postojale još pre drugog svetskog rata. Nema na čemu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana