Gost autor| Zabava

Nešto Drugačije na Patreonu

docsumann RSS / 07.04.2021. u 15:32

gost autor: gavros

Ima tome sad već nekoliko godina kada sam na Blogu B92 kao jedan od svojih poslednjih autorskih tekstova napisao zabavan blog "Misteriozni čaj Hane Adrović" koji se bavio talk show emisijom "Nešto Drugačije" na Jutjubu čija je urednica i voditeljka novinarka Hana Adrović. Bio je to mislim januar 2018. godine kada je ta emisija bila tek u svom povoju, emitovale su se prve epizode svake nedelje u 20 časova i ja sam na osnovu odgledanih nekoliko epizoda predvidio dugu budućnost tog zabavnog koncepta i formata koji mi se neobično dopao. U stvari, dopao mi se toliko da sam postao stalni gledalac emisije a moj tekst je postao ubjedljivo najčitaniji moj post koji sam objavio na Blogu B92 za deset godina svog blogovanja ovdje i to sa preko 33.000 čitanja.

Nekoliko godina je prošlo, emisija je prolazila kroz blage transformacije - za drugu sezonu promijenili su kompletnu scenografiju, Hanino čitanje zanimljivih naslova iz novina i tvitova sa Tvitera zamijenila su pitanja gledalaca sa Instagrama a negdje se zagubio i Bambi, omiljeno mitsko biće sa samog kraja emisije. Jedno je sigurno - pitanje "Od čega je čaj?" sa kojim se nazdravlja u emisiji i dalje je ostalo misterija.

Bilo kako bilo, impresivan broj različitih tipova gostiju je imao tu čast da bude intervjuisan u emisiji i da proba misteriozni čaj - zaista je teško nabrojati sve goste ali hajde da pomenemo samo neke od njih: u prvom redu tu su reperi/treperi, muzičari i muzičarke (Sajsi MC, Marčelo, Bvana iz Lagune, Fox, Surreal, Sara Jo, Struka, Mikri Maus, Borko Vujičić, Bojana Vunturišević, Ivan Ikac Jović, Senidah, Mili, Marko Nastić, Juice, Una Senić, Mimi Mercedez, Anđelina), zatim glumci (Sergej Trifunović, Branislav Trifunović, Miloš Biković, Gordan Kičić, Miodrag Radonjić), scenarista i filmski kritičar Dimitrije Vojnov, potom novinarke i novinari (Dragana Pećo, Žaklina Tatalović, Stevan Dojčinović, Slobodan Georgijev, Galeb Nikačević, Teša Tešanović, Aleksandar Pavković, Marko Jeremić), pisci (Marko Vidojković i Meti Kamberi), sportisti (Strongmen, Ognjen Koroman, Dušan Džakić), političarke i političari (Vuk Jeremić, Đorđe Vukadinović, Dragan Đilas, Nikola Jovanović, Draško Stanivuković, Saša Radulović, Vladislav Dajković, Branka Stamenković, Boško Obradović, Borko Stefanović ) pa čak i jutjuberi influenseri (Baka Prase, Nikola Replay, Danilo Badnjar Čoda) i brojni drugi zanimljivi gosti.

Sve u svemu do sada je emitovano respektabilnih 129 epizoda emisije "Nešto Drugačije" na Jutjubu a tek nedavno je emisija otvorila i svoj nalog na sajtu Patreon da bi potražila finansijsku podršku gledalaca kojih nije mali broj (samo recimo da je epizodu sa jutjuberom Baka Prasetom pogledalo preko pola miliona gledalaca).

Na Patreonu su dostupne različite opcije finansijske podrške od najmanjih iznosa od 3 evra mjesečno (Motivatori) do najvećeg od 50 evra mjesečno (Gazde). Registracija na sajt je vrlo jednostavna - potreban je samo e-mail nalog i broj bankovne kartice. Ukoliko je neko od gledalaca emisije zainteresovan da na ovaj način aktivno podrži emisiju link je sledeći:

https://www.patreon.com/nstdrgcj

Za kraj, ostavljam za zainteresovane dva linka na dvije epizode Nešto Drugačije, prva sa velikom Marinom Abramović iz septembra 2019. godine i druga, zabavna epizoda (koja je ujedno i poslednja emitovana) sa Prosečnim Gaserom, mim stranicom na Instagramu.


(klipove sam morao da okačim u komentarima, pošto ne mogu u glavnom tekstu, prim. docs)


Hajde da podržimo Nešto Drugačije, podržimo kvalitet!

 


Komentari (200)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nikvet pn nikvet pn 08:06 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone
šta bi bilo kada bi i ostali koji plaćaju pored prestali


Баш ништа се не би десило. Порез на рад је мала ставка инпута држави а велика омча за привреду.

milisav
Ceo poreski sistem je napravljen naglavačke da bi te držali u delimičnoj ilegali, i da bi mogli da te ucenjuju.


То им је важније од новчаног инпута, њега лако надоместе из нпр. акциза, путарина, ЕПС-а... У озбиљним државама порез на минималац ајде што не постоји већ напротив, постоји и поврат пореза и дебела социјала за ту економску класу.

А лични порез и годишња пријава? Онда би Вулин злим новинарима лако објаснио одакле му гајба.
alselone alselone 09:02 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

docsumann docsumann 09:44 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Онда би Вулин злим новинарима лако објаснио одакле му гајба.


Vulvin (smoke)
milisav68 milisav68 10:08 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone
Evo super, šta bi bilo kada bi i ostali koji plaćaju pored prestali i prebacili se na frilensere koji ne znaju da treba da se plaća?

Koji ostali, kada je 90% zaposlenih koji pune budžet prijavljeno na minimalac.

Pričamo o porezu za fizička lica.

I ne branim ja ovde frilensere, nego pričam o principu, da to važi za sve.

Zašto se pevaljke ne diraju?

Mislim, hajde da vidimo ko to kupuje stanove u Beogradu na vodi, i uopšte po Beogradu.

Problem je što bi onda isplivala sva govna što su izasrale sve vlasti od devedestih do sad.
alselone alselone 10:12 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Šta pričate vi ljudi?

Kakva relativizacija sa pevaljkama? Jesam ja SNS aktivista pa mi govoriš u fazonu "a šta vi radite"?

Kakve veze imaju minimalci? Pa na minimalac se plaćaju i porezi i doprinosi, tako da argument "frilenseri zarađuju malo pa ne mogu da plate poreze i doprinose" tek sada ne stoji. Recite im da ih je pozdravila kasirka iz Maksija koja eto ima da plati porez i doprinos, tj. niko je i ne pita.

Porez ima da se plati i što uopšte i vodimo ovaj razgovor?
milisav68 milisav68 10:29 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

nikvet pn
То им је важније од новчаног инпута, њега лако надоместе из нпр. акциза, путарина, ЕПС-а....

Meni muka pripadne kad vidim da plaćam PDV na akcizu.

I još kad kažu da nam je cena struje najmanja u Evropi, što realno jeste kada se pogleda cena kilovata, ali kad pogledaš zbirni račun i šta je sve tu natovareno, ispada više nego duplo.

A da ne pričam ovo što su smislili sa izvršiteljima, da ne moraš da dobiješ rešenje od suda za prinudnu naplatu, već da se kači na oglasnoj tabli u sudu, pa to ko vidi - video je.

Bukvalno svakog od nas mogu da izbace iz kuće sa izmišljenim dugovanjem - ako hoće.
А лични порез и годишња пријава?

Pa samo pogled na vozni park bi rešio mnoge "misterije".

MUP ima spisak registrovanih vozila, godište proizvodnje i model automobila mnogo toga govori.

alselone alselone 10:31 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

To su dve razdvojene stvari.


I država je kriminalna
I treba da se plate porezi i doprinosi.

milisav68 milisav68 10:40 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone
Kakva relativizacija sa pevaljkama? Jesam ja SNS aktivista pa mi govoriš u fazonu "a šta vi radite"?

Ne bre, pričamo o principima.
Kakve veze imaju minimalci?

Pa imaju sa tvojom tvrdnjom da bi sve stalo ako se ne bi plaćao porez na fizička lica.
Pa na minimalac se plaćaju i porezi i doprinosi, tako da argument "frilenseri zarađuju malo pa ne mogu da plate poreze i doprinose" tek sada ne stoji.

Ne, frilenseri treba da plaćaju porez (kao i svi ostali), ali ne retroaktivno za nešto što nije bilo precizno definisano, i zašta su ih u poreskoj upravi odvraćali.

A to je posledica toga što nije zaživeo zakon o porezu za fizička lica (jer bi onda isplivala razna govna, pošto je zakon donesen još 2010).
alselone alselone 10:43 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Ne bre, pričamo o principima.


Ne, ja pričam o principima. Vi pričate o izuzecima od tih principa.
alselone alselone 10:45 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Pa imaju sa tvojom tvrdnjom da bi sve stalo ako se ne bi plaćao porez na fizička lica.

Stalo bi.
Ne, frilenseri treba da plaćaju porez (kao i svi ostali), ali ne retroaktivno za nešto što nije bilo precizno definisano, i zašta su ih u poreskoj upravi odvraćali.

veoma lepo je bilo definisano. Primaš uplate? Registruj se i nastavi da radiš. Nije postojala kategorija frilenser? Dobro, nije. Pa što su onda bili frilenseri ako to nije postojalo?

Odvratili su trojicu, što ostalih 97 posto nije plaćalo? Sve su ih odvratili? Niko nije znao da ne možeš da primaš uplate a da nisi registrovan? I tako godinama? Svi su debili? To hoćeš da mi kaže?
milisav68 milisav68 11:23 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone
Ne bre, pričamo o principima.


Ne, ja pričam o principima. Vi pričate o izuzecima od tih principa.

Princip je da važi za sve.

Ljudi se bune zašto to važi samo za njih, a ti odvajaš kriminalnu državu od principa.

Ako je država kriminalna, onda su oni u pravu.
veoma lepo je bilo definisano. Primaš uplate? Registruj se i nastavi da radiš. Nije postojala kategorija frilenser? Dobro, nije. Pa što su onda bili frilenseri ako to nije postojalo?

Fizička lica.

I nisu samo njih trojicu odbili, broj je malo veći (i nije vezan samo za frilensere).
Niko nije znao da ne možeš da primaš uplate a da nisi registrovan? I tako godinama? Svi su debili? To hoćeš da mi kaže?

A gde da uplatiš, ako neće (ili ne zna) da ti kaže?

Kako ne razumeš da to u ovakvoj državi nije jednostavno, i da je sve može da bude al ne mora da znači.

Zašto država nije poslala neku opomenu za sve ove godine?
alselone alselone 11:42 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Princip je da važi za sve.


Tako je. Ja sam za taj princip. A ti si za razgradnju principa. Ako ne važi za pevaljke onda neka ne plaća niko.


Fizička lica.

Tako je. Šta ima fizičko lice koji moj da prima uplate od pravnih lica iz inostranstva. Kažeš da nije bilo regulisano. Jeste.


A gde da uplatiš, ako neće (ili ne zna) da ti kaže?

20 evra knjigovođa za paušalca i sve ti objasni.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:44 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

A da ne pričam ovo što su smislili sa izvršiteljima, da ne moraš da dobiješ rešenje od suda za prinudnu naplatu, već da se kači na oglasnoj tabli u sudu, pa to ko vidi - video je.


čula sam za ovo, neviđeni biser (kriminalni)
kako treba/mora - lično uručeno pismo na potpis, preporučeno, inače nema dokaza na sudu da su ti išta poslali.
milisav68 milisav68 11:48 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone
Tako je. Ja sam za taj princip. A ti si za razgradnju principa. Ako ne važi za pevaljke onda neka ne plaća niko.

A zašto onda država pregovara sa njima?

Zašto im ne pošalje izvršitelje?

Zašto uopšte pričamo o ovome?
alselone alselone 11:53 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

A zašto onda država pregovara sa njima?

Vučićeve fore i performansi kao oko svega drugog.
Ribozom Ribozom 18:00 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone
Da,da...floskule. Da krenemo redom:


Moje floskule a ti kažeš "nema veze što ne plaćaju, pošto se SNS finansira iz toga". Bravo. Evo super, šta bi bilo kada bi i ostali koji plaćaju pored prestali i prebacili se na frilensere koji ne znaju da treba da se plaća?

Nema potrebe da se izvinjavaš mom pogledu na svet, šta to uopšte znači?



Nije ovde u pitanju samo SNS, oni su samo deo tragedije. Sistem je los, napravljen da sve moze, sve uzima i daje samo poslusnima. Tu i nema nekog prostora za zivot. To sto se nesto koprcate, moze do nekog trenutka, kada ocene da mogu da uzmu jos.

Verovatno vama sada i nije tema kada politicare u'vate bez maske i krse mere koji sami donose. Vucic na fakultetu, Darija kod kozmeticara, zatim Darija i Vulin na zurci i na kraju Vesic. Nadam se da si cuo da je norveska premijerka Erna Sulberg, napravila zurku za svoj 60-ti rodjendan i da su je navatali. Danas je morala da plati kaznu od 20.000 kruna (oko 1800€).. Inace je kazna 5000 kruna, ali su nju odrali. Ako te zanima njena reakcija prevedi tekst, ali ukratko videces poniznost i kajanje. Njena bruto plata je duplo veca od moje, njena neto plata je za 20% veca od moje, i nema bogatog brata.



Ribozom Ribozom 18:26 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

dragosevacsutra
Da,da...floskule. Da krenemo redom:


pa kreni redom - koliko placas zdravstveno osiguranje u norverskoj, a koliko u srbiji?


A ti si neki policajac
U Norveskoj kada se kaze porez to ukljucuje porez na dohodak i zrdavstveno osiguranje. U mom slucaju iznosi oko 33%. Penziono placam oko 2% i isto toliko placa drzavna firma u kojoj radim. Imam malo umanjenje zbog toga sto otplacujem kredu i zena mi trenutno ne radi. Porez je progresivan, a sa druge strane ima mnogo olaksica. Porez se smanjuje kad imas maloletnu decu (oko 2% po detetu), kada trosis za put do posla vise od 1000€ godisnje, ili za lekove i preglede kod doktora, cak ima olaksanja kada saljes roditeljima u Srbiji (sramota me da trazim). Testovi, vakcine i bilo sta u veci corone je besplatno.
Zdravstveno ne pokriva zubare za starije od 18 godina.
O kvalitetu zdravstva verovatno znas. Od 5,5 miliona stanovnika oko 500.000 radi u zrdavstvu (ukljucujuci i brigu o starima). U Srbiji sa 7,5 miliona imas 120.000.





nikvet pn nikvet pn 18:30 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Милисав диго руке од објашњавања; преузимам:

alselone
Vučićeve fore i performansi


Што се пецаш? По принципу иста правила за све; као прво сви од 18 (21) г постају порески обвезници. И пријављују приход за прошлу годину. Је ли приход од певања-кукуруза-наследства-плате неважно је. Приход је лични и закон тражи да се то пријави.

Онда држава постави летву (500 000?) коју не дохвата две трећине обвезника па се ни не ака са њима. Али и даље морају да испуне пријаву. Преко тога до милион личног прихода стопа 5%, милион до два 10% и тако даље прогресивно расте. (Цифре су произвољне). Исто важи и за надничара и за певаљку и свакога. Но може бити и да замене приход, ето певаљки ковида а надничару бинго премија. Фриленсери, Тарот, бувљак-трговац... небитно откуд, свако сам пријављује свој приход а пореска јури је ли то истина. Ако није онда пеец.

Отприлике овако одавно шљака у писменом делу света, тамо где ми одавно нисмо. Опет, мене лаика добро би било допунити или демантовати. (Хвала Ribozom).

Свака галама са фриленсерима, малинарима... добро им дође да скрене пажњу са базног тока ствари.
alselone alselone 19:10 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Porez treba da se plati na transakcije iz inostranstva.
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:29 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

U Norveskoj kada se kaze porez to ukljucuje porez na dohodak i zrdavstveno osiguranje. U mom slucaju iznosi oko 33%. Penziono placam oko 2% i isto toliko placa drzavna firma u kojoj radim.


odlicno. a koliko placaju freelanceri?
gvozden1 gvozden1 20:07 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

I treba da se plate porezi i doprinosi

Treba Als.
Ali preciznije je reći mora, a ako neko vrda onda država ima obavezu da ga primora na to, da to ne zavisi od njegove odluke ili dobre volje.

Ako ga država nije primorala onda je ona kriva, ne taj koji je vrdao.

Zato zakoni i postoje, ne da bi građani bili lojalni svojom voljom, već da bi na nešto bili primorani, a da im drugo bude zabranjeno.

Lepo je ako građanin po svom osećaju odgovornosti ili patriotizma izvršava obaveze, ali ne sme sistem na tome da funkcioniše, a ako ne funkcioniše kriva je država, ne nesvesni građani.

Uzmimo rat za primer i obavezu odbrane države.
Lepo je kad se neko dobrovoljno odazove, ali mobilizacija je obavezna, ko eskivira biva kažnjen često i metkom.
Taj strah od vrlo izvesne kazne je osnovni motiv da se većina odazove, manje je onih koji iz patriotizma ili osećaja odgovornosti odlaze.

Da je postojala izvesnost da će biti kažnjeni frilenseri bi sigurno plaćali, ali pošto toga nije bilo nisu.

A nije je bilo krivicom države.
alselone alselone 20:07 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

a koliko placaju freelanceri?


100 miliona maraka.




Kakvi dani behu kada su se smiješni klipovi na fleševima prenosili.
Ribozom Ribozom 20:56 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

dragosevacsutra


odlicno. a koliko placaju freelanceri?


Nezahvalno je pricati o drugima. Zavisi od mnogo faktora, kako vidis gore. Znam da su svi osloboljeni poreza koji primaju do 55.000 kruna godisnje (oko 5000€), drzava im na to jos uplti 600 evra regresa. Na najmanje plate od oko 2000€, porezi i doprinosi su oko 20%. Najbitnije je da ako bilo ko nema dovoljni minimum, ima podrsku od drzave. Oko 1,7 miliona ljudi prima neku pomoc od drzave.

Moram jos jedan kuriozitet. Ako neko vozi dzipa, to nije znak prestiza vec suprotno, ima posao sa drzavom da kada napadne sneg, ugradi onaj branik i cisti sneg na nekoj deonici.



crossover crossover 21:27 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone
A posle od naplacenog poreza se nahrani drzvni palamudi, koji tih 50 centi od poreza na jedan evro i jos dva evra od kredita iznesu iz Srbije.


To je sve tačno, ali porez i dalje mora da se plati,


Не мора, може да се пресели пословање у неку другу земљу где је пословна клима добра. Све док власт користи порески систем као политичку батину, док људима голом силом отима фирме, док постоји вишеструко опорезивање, док из државних ресурса намирује своје керамичаре, келнере, браћу и кумове које је гладан курац правио, у земљи у којој правосудни систем не постоји, тако ће да буде. Јбг, кад ти стручњак за офшор пословање и мафијашки књиговођа каже да порез мора да се плати онда може да добије само средњи прст. Наравно да порез мора да се плати али не мора теби, Мали.
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:09 10.04.2021

Re: Frilenseri ispred

odlicno. a koliko placaju freelanceri?

У УК је пре 3 дана почела нова фискална година.

Порез се у Енглеској (у Велсу и Шкотској постоје варијације) не плаћа на првих 12.570 фунти годишње (прошле године 12.500, и то је једина промена ове године, друге своте су остале исте), преко те своте до 37.700 је 20%, од 37.701 до 150К је 40%, а на оно преко 150К 45%. Осим тога, за сваку зарађену фунту преко 100К, ослобођена свота се смањује за 2 фунте, тако да ко заради 125,140, плаћа порез и на оних првих 12.570.

То је оно што важи за све, па и за фриленсере.

Фриленсери имају рок до 31. јануара 2022. да пријаве и плате порез на оно што су зарадили током прошле фискалне године (минус њихови трошкови), практично имају 10 месеци од завршетка фискалне 2020/21.

Ниједан систем није савршен, али овај функционише сасвим пристојно.
bene_geserit bene_geserit 05:38 10.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Порез се у Енглеској

Jel to kompletan porez (uključujući doprinose, zdravstveno osiguranje, ...) ili postoji još nešto povrh toga ?
alselone alselone 05:58 10.04.2021

Re: Frilenseri ispred



Не мора, може да се пресели пословање у неку другу земљу где је пословна клима добра.


Haha, kako ne mora? Pa platićeš ga onda tamo.

Prvo, platićeš porez gde god da preseliš firmu, pa makar on bio i nula. Podnećeš poresku prijavu i konstatovati nula zaduženja.
Drugo, oni to nisu uradili, nego su primili novce na svoj privatni račun i napravili se mrtvi. Žao mi je druže, treba si ranije razmišljati.

Vi zaista mislite da ja ne znam sve to što pišete i da ja ovom prilikom branim srpski poreski sistem? Bože ljudi, jeste jeli bunika?

Jesi primio pare? Jesi. Sada plati pa onda seli firmu, gasi firmu, registruj firmu, otvaraj Payoneer, jebi ale, šta god hoćeš. Ako ne uradiš neke od tih stvari kako treba ili te uhvate, platićeš i kaznu i porez, nema veze, igramo se.
crossover crossover 06:00 10.04.2021

Re: Frilenseri ispred

principessa_etrusca

Ниједан систем није савршен


Није. Зато је Енглез измислио Чанел Ајлендс, тамо је све пјесма. Од две огромне британске фирме за које сам радио, обе су имале седиште на Гернзију. И то тако функционише још од Едварда Тича, познатијег у народу као Црнобради.
crossover crossover 06:04 10.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone

Не мора, може да се пресели пословање у неку другу земљу где је пословна клима добра.

Haha, kako ne mora? Pa platićeš ga onda tamo.

Prvo, platićeš porez gde god da preseliš firmu, pa makar on bio i nula. Podnećeš poresku prijavu i konstatovati nula zaduženja.
Drugo, oni to nisu uradili, nego su primili novce na svoj privatni račun i napravili se mrtvi. Žao mi je druže, treba si ranije razmišljati.

Vi zaista mislite da ja ne znam sve to što pišete i da ja ovom prilikom branim srpski poreski sistem? Bože ljudi, jeste jeli bunika?

Jesi primio pare? Jesi. Sada plati pa onda seli firmu, gasi firmu, registruj firmu, otvaraj Payoneer, jebi ale, šta god hoćeš. Ako ne uradiš neke od tih stvari kako treba ili te uhvate, platićeš i kaznu i porez, nema veze, igramo se.


Једноставније од свега тога је да извадимо Загорку из криогене коморе. Ако то не успе онда ћемо да селимо фирму на Маурицијус.
alselone alselone 06:09 10.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Једноставније од свега тога је да извадимо Загорку из криогене коморе. Ако то не успе онда ћемо да селимо фирму на Маурицијус.


Ja ću moju verovatno u Ameriku za koju godinu. Mnoge su prednosti za to a glavni je da Amerikanci vole da kupuju američke proizvode, pogotovo ako se radi o profesionalnim softverima i servisima. Onda im podmetneš neku američku adresu i outsorsinguješ nekog Džoa da imaš "frendli ameriken fejs" kao front, umesto nekog Slaviše sa čečenskim engleskim, i biznis krene da cveta. A cela logistika zapravo ide iz Srbije, kao za sveme takozvanog američkog svemirskog programa.
crossover crossover 06:33 10.04.2021

Re: Frilenseri ispred

A cela logistika zapravo ide iz Srbije, kao za sveme takozvanog američkog svemirskog programa.


Како је Драгана Перковић Мартин спустила ровер на Марс
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:50 10.04.2021

Re: Frilenseri ispred

bene_geserit
Порез се у Енглеској

Jel to kompletan porez (uključujući doprinose, zdravstveno osiguranje, ...) ili postoji još nešto povrh toga ?

Постоји тзв. National Insurance Contribution, допринос који се плаћа за државну пензију и можда покрива још нешто. На неке мале зарађене своте се не плаћа ништа, онда до рецимо 4000 фунти месечно око 10%, а преко тога само 1 или 2%. Осим онога што плаћа запослени, део плаћа и полодавац, а фриленсери то плаћају уназад, до 31. јануара за претходну фискалну годину која се овде завршава 6. априла.
haklberi_tom haklberi_tom 07:22 10.04.2021

Re: Frilenseri ispred

principessa_etrusca
odlicno. a koliko placaju freelanceri?

У УК је пре 3 дана почела нова фискална година.

Порез се у Енглеској (у Велсу и Шкотској постоје варијације) не плаћа на првих 12.570 фунти годишње (прошле године 12.500, и то је једина промена ове године, друге своте су остале исте), преко те своте до 37.700 је 20%, од 37.701 до 150К је 40%, а на оно преко 150К 45%. Осим тога, за сваку зарађену фунту преко 100К, ослобођена свота се смањује за 2 фунте, тако да ко заради 125,140, плаћа порез и на оних првих 12.570.

То је оно што важи за све, па и за фриленсере.

Фриленсери имају рок до 31. јануара 2022. да пријаве и плате порез на оно што су зарадили током прошле фискалне године (минус њихови трошкови), практично имају 10 месеци од завршетка фискалне 2020/21.

Ниједан систем није савршен, али овај функционише сасвим пристојно.

U Srbiji je neoporezivi deo na prihod građana oko 2 miliona i 900 hiljada dinara (ili nešto manje od 25 hiljada evara).
Mene zajebaše u 2020. godini, pa sada moram da platim porez za oporezivi deo preko toga iznosa.
Oprostiće mi nešto za jednog studenta.
magnus magnus 18:11 10.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Kod frilensera su mi podeljana mišljenja. Sa jedne strane ti ljudi su debili a sa druge je država teško đubre.

Većina čeljadi će me popljuvat , ali ja bi radikalno promenio poreski sistem i sistem doprinosa , tipa 30 eura je mjesečno porez svima i 50 eura zdravstveno i 30 eura penzisko , pdv 20% ( ovdje stvarno ko više ima , više kupuje i to je ostvarena "socijalna dimenzija" ) uveo porez na nepokretnosti ( nepokretnosti su na ovim prostorima ne samo financiski derivat nego i praonica novca ) i to tipa 40 m2 po osobiu zajednici ili 80 m2 za samca minimalna stopa za neko naselja preko toga veća , naravno slabo naseljeni krajevi bez poreza . sve ostvareno "vani" neoporezovati. srbija bi postala regionalna Meka za frilencere , sportaše i estradnjake , a sa druge strane izbjeglo bi se da djelatnosti koje rade kešom prijavljuju ljude na minimalac dok druge "dereš" . Osim toga nema baš previše koristi od kažnjavanja uspjeha i rada ,
magnus magnus 18:44 11.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Njena bruto plata je duplo veca od moje, njena neto plata je za 20% veca od moje, i nema bogatog brata.
koliko je plaća električara , imam dsb a imao sam ponude od nekih agencija
Черевићан Черевићан 21:21 07.04.2021

можда се сазна

оd čega je čaj

Ms Hana ............отменога лика
(talk show Jutjub ........јој пратио),
шаренилом тема ме маамила
што joj не би... ..ja сад уплатио

да подржим ...осталим придружим
gavros gavros 21:26 07.04.2021

Re: можда се сазна



Gos'n Sveta kao i uvijek maestralno ali lakonski u stihu!

Hvala veliko na podršci emisiji!
bene_geserit bene_geserit 01:00 08.04.2021

Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

E ovo je prava vest, ništa više ti ne treba o današnjoj civilizaciji.
maksa83 maksa83 01:10 08.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

Što brt (brt = bate, prim. prev.). Isto toliko su Kinezi platili Slovencu za mobilnu aplikaciju u kojoj ti je jedini posao da šašoljiš mačku na ekranu. Kim Kardašijan prodaje neku kozmetiku i sl. sranja, na tome i Diorovi i Šaneli ostali Este Lauder i Lankomovi i sl. mlate iste takve milijarde, pa to nekako i kapiram, ali ovo sa Slovencom i Kinezima i milijardu USD za šašoljenje mačke na ekranu neću razumeti nikad šta se tu desilo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:26 08.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

maksa83
Što brt (brt = bate, prim. prev.). Isto toliko su Kinezi platili Slovencu za mobilnu aplikaciju u kojoj ti je jedini posao da šašoljiš mačku na ekranu. Kim Kardašijan prodaje neku kozmetiku i sl. sranja, na tome i Diorovi i Šaneli ostali Este Lauder i Lankomovi i sl. mlate iste takve milijarde, pa to nekako i kapiram, ali ovo sa Slovencom i Kinezima i milijardu USD za šašoljenje mačke na ekranu neću razumeti nikad šta se tu desilo.


Daj link!
alselone alselone 07:06 08.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

Isto toliko su Kinezi platili Slovencu za mobilnu aplikaciju u kojoj ti je jedini posao da šašoljiš mačku na ekranu.

To mi je jedna od najnejasnijih akvizicija u celoj industriji. Pretpostavljam da nije samo aplikacija za šašoljenje nego da ima nešto više od toga, a pošto se cela transakcija odvila u rano vreme mobilnih aplikacija i Play prodavnice, pretpostavljam da ima nešto oko privacyja i da su Kinezi zapravo kupili podatke.
alselone alselone 07:16 08.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

E ovo je prava vest, ništa više ti ne treba o današnjoj civilizaciji.


To što je ona debil ne znači da iza nje ne stoji ozbiljna industrija i veoma profesionalni ljudi. Verovatno su na tu jednu njenu B oni zaradili još dve B.

Znak za dolar se piše ispred broja. :)
Kod vas Amerikanaca sve naopako.
maksa83 maksa83 08:50 08.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

alselone
Isto toliko su Kinezi platili Slovencu za mobilnu aplikaciju u kojoj ti je jedini posao da šašoljiš mačku na ekranu.

To mi je jedna od najnejasnijih akvizicija u celoj industriji. Pretpostavljam da nije samo aplikacija za šašoljenje nego da ima nešto više od toga, a pošto se cela transakcija odvila u rano vreme mobilnih aplikacija i Play prodavnice, pretpostavljam da ima nešto oko privacyja i da su Kinezi zapravo kupili podatke.

To je bilo nešto prilično čudno, ali Talking Tom nije bio tikva bez korena, imao je preko 300 miliona korisnika što je značio ozbiljan ads revenue godišnje, ali svejedno, firma koja ih je kupila se bavila proizvodnjom deterdženta (?!) a i po sećanju nije baš bila firma koja može tek tako da kaže "na $1B", vredela je višestruko manje. Ja nagađam da je neko propiranje para u pitanju, i/ili vrata za ulazak Kinezima na 300 miliona telefona.
Milan Novković Milan Novković 09:40 08.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

maksa83
alselone
Isto toliko su Kinezi platili Slovencu za mobilnu aplikaciju u kojoj ti je jedini posao da šašoljiš mačku na ekranu.

To mi je jedna od najnejasnijih akvizicija u celoj industriji. Pretpostavljam da nije samo aplikacija za šašoljenje nego da ima nešto više od toga, a pošto se cela transakcija odvila u rano vreme mobilnih aplikacija i Play prodavnice, pretpostavljam da ima nešto oko privacyja i da su Kinezi zapravo kupili podatke.

To je bilo nešto prilično čudno, ali Talking Tom nije bio tikva bez korena, imao je preko 300 miliona korisnika što je značio ozbiljan ads revenue godišnje, ali svejedno, firma koja ih je kupila se bavila proizvodnjom deterdženta (?!) a i po sećanju nije baš bila firma koja može tek tako da kaže "na $1B", vredela je višestruko manje. Ja nagađam da je neko propiranje para u pitanju, i/ili vrata za ulazak Kinezima na 300 miliona telefona.

Ne propustite priču koja, možda, počinje ovih dana sa Archegosovim portfolijom ($100B).

Netrivijalna je verovatnoća da je fond, sa Kinezom na vrhu, bio "sleeper", nesamo zato šro je šef Kinez nego i po trading stilu:

- Samo derivati tako da se nije pojavljivao na državnim radarima (CFDs).

- Prime brokers su se pokrivali kupovanjem stvarnih akcija (MorganStanley, Goldman, CSFB (ako se ne varam), Deutsche, ...)

- Re-hipotekarstvo za leveraging u relativno malo firmi (hipotekarsku kreditnu liniju kod jednog brokera koristiš da kupiš akcije iste firme kod drugog prime brokera (tj kupiš derivate, a drugi broker kupi akcije, pa si nevidnljiv državi i u inter-broker smislu tako) - ovo čini sumnju relativno osnovanom, pošto ovo nema risk management smisla, obično pričamo o "diversifications"

Evo pričice iz knjige, iako je to još inteligentnije pošto Hedge Fund može da koristi samo derivate (Knjiga je od pre tačno 7 godina - sinoć je posle zatvaranja JPMorgan počeo agresivno da prodaje Academy Sports and Outdoors (ASO) na sve strane i načine, ako je Hedge Fund u pitanju na čiju strategiju su kupili akcije ne zna se još koji je fund)

The Enemy Hedge Fund Scenario

A hedge fund is the perfect cover for an intelligence operation. A malicious trader does not have to destroy a system physically in order to carry out an attack. If an enemy trader sets up a legal entity such as a hedge fund, it can open accounts with major clearing brokers and commence a pattern of ordinary trading. This trading can continue for years as the entity becomes a sleeper cell in the capital markets. In time, clearing brokers come to see the entity as a prime customer generating huge commissions, and they grant it larger lines of credit.

Hedge funds are also classic intelligence-gathering operations that seek information advantage on a continual basis. The tradecraft that intelligence agencies and hedge funds use to gather information is similar. Attending high-level professional conferences is one way to build an expert network and tap into confidential information about new products and inventions. Investing in a company gives the investor access to management. Both fund traders and intelligence agents seek such access. For hedge funds, the purpose is to acquire a trading advantage, such as an early look at a new product that will affect stock prices. For intelligence services, the purpose is to keep ahead of technological developments that will affect the relative economic power of rival states.

The hedge fund sleeper could build close relationships with many brokers around the world so that its buying power was hundreds of times its capital, once all credit lines and the notional value of derivatives were taken into account. On orders from an enemy financial command, the fund network could turn malicious. Orders to sell specific stocks such as Apple, Google, or other widely held names could come flooding in and overwhelm the market makers and buyers. A price decline could start out slowly and gather momentum until it turns into a full-fledged market panic. Circuit breakers could be tripped, but the selling pressure would not abate. Business TV channels would pick up the story, and the panic would spread.

For the enemy traders, there is no tomorrow. They are not worried about paying for their trades in a few days or in the repercussions of mark-to-market losses. Their capital might even be on its way back to banks in Beijing or Moscow, unbeknown to the clearing brokers now handling the orders. Capital markets have certain safeguards against overnight credit risk, but no effective safeguards have ever been devised to insure against losses that arise during the course of a single day. Chinese or Russian covert hedge funds could exploit this weakness while abusing trust and credit built up over years.

The malicious attack need not be confined to cash markets. While the attackers are selling stocks, they could buy put options or short the stock in a dealer swap to add selling pressure. The malicious customer becomes like a virus infecting the dealer’s trading desk, forcing it to add to the mayhem.

Another force multiplier is to begin the attack on a day when markets are already crashing for unrelated reasons. Attackers could wait for a day when major stock indexes are already down 2 percent, then launch the attack in an effort to push markets down 20 percent or more. This might produce a crash comparable to the great two-day crash of 1929, which marked the beginning of the Great Depression.

Financial attackers can also utilize psychological operations, psyops, to increase the attack’s effectiveness. This involves issuing false news stories and starting rumors. Stories that a Fed chairman has been kidnapped or that a prominent financier has suffered a heart attack would be effective. Stories that a top-tier bank has closed its doors or that a hedge fund manager has committed suicide would suffice. These would be followed by stories that major exchanges are having “technical difficulties” and sell orders are not being processed, leaving customers with massive losses. For verisimilitude, stories would be crafted to mimic events that have actually happened in recent years. Mainstream media would echo the stories, and the panic-inducing scenarios would be widespread.

The New York Stock Exchange and the SEC claim they have safeguards designed to prevent this kind of runaway trading. But those safeguards are designed to slow down rational traders who are trying to make money and may be temporarily irrational. They involve time-outs for the markets to allow traders to comprehend the situation and begin to see bargains they might buy. They also involve margin calls designed to cover mark-to-market losses and give the brokers a cushion against customers who default.

Those mitigation techniques do not stop the financial warrior, because he is not looking for bargains or profits. The attacker can use the time-out to pile on additional sell orders in a second wave of attacks. Also, these safety techniques rely heavily on actual performance by the affected parties. When a margin call is made, it applies the brakes to a legitimate trader due to the need to provide cash. But the malicious trader would ignore the margin call and continue trading. For the malicious trader, there is no day of reckoning. The fact that the enemy might be discovered later is also no deterrent. The United States knew the Japanese bombed Pearl Harbor after the attack, but it didn’t see the attack coming until its battleships were sunk or in flames.

A clearing broker could close out the malicious account to prevent more trading, but that moves the open positions from the hedge funds to the brokers. In such circumstances, many brokers would fail, and the cascade of failure would ripple through the financial system and render the clearinghouses insolvent. The entire hierarchy of exchanges, clearinghouses, brokers, and customers could be pushed to the brink of collapse.

Sleeper hedge funds can serve another insidious purpose, acting as intelligence-gathering operations years in advance of an attack. Intelligence analysts today need more than state secrets. Economic intelligence— including plans for natural resource projects, energy discoveries, pipeline routes, and other initiatives— is just as valuable. This information can impact commodity markets, financial stability, economic growth, and the allocation of resources by both the private and the government sectors. Such intelligence is not always known to government officials, but is known to CEOs, engineers, and developers throughout the private sector.

Once a covert hedge fund acquires a material position in a target company, it can arrange to meet that company’s management. Access to management is especially easy at small to medium-size companies that receive less attention from brokerage research departments. Companies like this are often on the cutting edge of new designs in satellites, 3-D applications, and digital imaging. Access is the key. Savvy investors pick up winks and nods and interpret hints to infer the timing and nature of the latest developments. This can continue for years as the covert hedge fund patiently builds trust, churns the account, gathers information, and spots vulnerabilities. Then, like a scorpion, the fund stings, on orders from its sovereign masters.

Skeptics claim that an intelligence or military covert operation in hedge fund form would be easy to detect because of detailed anti-money-laundering and know-your-customer rules, strictly enforced by the brokers. This objection does not withstand scrutiny. The necessary techniques for operating with cover include front companies, so-called cutouts, secret agents, cover stories, and entities layered on top of each other so that the unwitting points of contact cannot see the controlling parties. A covert hedge fund structure involves layers of legal entities in tax-haven countries offering the enemy sponsor a deep cover. Professional assistance is needed from corrupt lawyers or bankers who retain innocent professionals to handle detailed work such as fund administration. Directors are recruited from the advisory companies in offshore jurisdictions that offer administration services to investors. Having innocent parties in the food chain throws counterintelligence agents off the scent.

The covert fund manager would operate in well-appointed quarters in a cosmopolitan center such as Zurich or London. The enemy managers would be highly educated professionals groomed years before by foreign intelligence agencies to perform such tasks, with business degrees from Harvard or Stanford. They would receive experience in large bank training programs at places like Goldman Sachs and HSBC, forming a cadre of sleeper finance professionals who are then given a covert assignment to manage the enemy funds.

Counterintelligence agents might happen upon such sleepers; the interception of targeted communications may reveal something of their doings. But if their operation is structured wisely by the enemy, such hedge fund plotters are almost undetectable by outsiders unless insiders betray them. Then there’s the bigger issue: Is the U.S. national security community on the lookout at all?


Rickards, James. The Death of Money: The Coming Collapse of the International Monetary System (pp. 47-49). Penguin Books Ltd. Kindle Edition. - Ovasj lik je iskusan hands-on lisac
bene_geserit bene_geserit 22:40 08.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

The Enemy Hedge Fund Scenario

Pa ako hoćeš da ti ekonomski sistem bude otporniji na napade, za početak zabrani derivative trading. Pola finansijskih instrumenata koji postoje danas ni čemu korisnom ne služe sem da neko otima pare tako što ima insider informacije.
maksa83 maksa83 22:56 08.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

Pa ako hoćeš da ti ekonomski sistem bude otporniji na napade, za početak zabrani derivative trading. Pola finansijskih instrumenata koji postoje danas ni čemu korisnom ne služe sem da neko otima pare tako što ima insider informacije.

Kako će ukidanje derivative tradinga (koji ubr postoji minimum od 17 veka) da spreči nekog da se ofajdi od insajderskih informacija? Derivati commodities imaju itekako smisla ako na bilo koji način tvoj biznis zavisi od sirovina, bez toga bi nastao potpuni haos sa cenama.
bene_geserit bene_geserit 05:55 09.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

Derivati commodities imaju itekako smisla ako na bilo koji način tvoj biznis zavisi od sirovina, bez toga bi nastao potpuni haos sa cenama.

Možeš da imaš normalne zalihe sirovina a ne JiT koncept (zalihe nula) i kupovina osiguranja od porasta cene derivate tradingom (bar tako meni kao laiku izgleda).
To da je derivative trading koristan da reguliše cene na tržištu je vrlo sumnjivo. Cene se svakako regulišu i bez toga, verovatno sporije ali ne vidim zbog čega je tu brzina posebno bitna.

Koji procenat ljudi koji radi derivative trading ima "biznis koji zavisi od sirovina" a koji se prosto kladi (ili ima insider informacije) ?
Btw nisam rekao da će ukidanje derivative tradinga da potpuno spreči nekog da se ovajdi od insajderskih informacija, ali može da mu smanji profit i smanjuje nestabilnost trade marketa (short squeeze i raznorazne druge gluposti).
Btw ja bih potražio način da ukinem i day trading, to je isto potpuna špekulacija i ništa drugo.
maksa83 maksa83 09:00 09.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

Možeš da imaš normalne zalihe sirovina a ne JiT koncept (zalihe nula)

Ovo prosto nije realno. Koliko da skladišti? Skladištenje je a) skupo pa bi to platio kroz veću cenu kupcu ili manju marginu proizvođaču em b) nije baš realno izvodivo.
To da je derivative trading koristan da reguliše cene na tržištu je vrlo sumnjivo.
Cene se svakako regulišu i bez toga, verovatno sporije ali ne vidim zbog čega je tu brzina posebno bitna.

On reguliše cene na tržištu u smislu da znam da ću aluminijumska vrata za vatrogasna kola sledećee godine u aprilu moći da prodajem za $300, a ne "kako bude". Pored toga omogućava i proizvođaču sirovine predvidljivu cenu.

Ono što bi ti ukinuo su cash settled derivatives, ali ni to ne može, pošto špekulanti koliko god bili zli obezbeđuju likvidnost.

Btw ja bih potražio način da ukinem i day trading, to je isto potpuna špekulacija i ništa drugo.

I day traderi su izvor likvidnosti, ni njih ne možeš da ukineš bez većih lomova.
michiganac michiganac 11:05 09.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

maksa83

Kako će ukidanje derivative tradinga (koji ubr postoji minimum od 17 veka) da spreči nekog da se ofajdi od insajderskih informacija? Derivati commodities imaju itekako smisla ako na bilo koji način tvoj biznis zavisi od sirovina, bez toga bi nastao potpuni haos sa cenama.

Moze neko preciznije objasnjenje o ovom posljednjem? Pa mi zivimo upravo danas takav haos (ako sad COVID-19 ostavimo po strani) - svi ovi ratovi od arapskih proljeca do danas su golemim dijelom neposredna posljedica spekulacija sa cijenama.

Evo jedno stivo koje bi te moglo zanimati: Link1 ..ili ovde: Link2


Sve pocelo od dva finansijska akta koje je pohotni Bili potpisao u vrijeme kad mu je reputacija vec ispuhala k'o dusica*: GLBA (1999) & CFMA (2000).


*by Vlado Kliker
maksa83 maksa83 12:26 09.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

Moze neko preciznije objasnjenje o ovom posljednjem? Pa mi zivimo upravo danas takav haos (ako sad COVID-19 ostavimo po strani) - svi ovi ratovi od arapskih proljeca do danas su golemim dijelom neposredna posljedica spekulacija sa cijenama.

Evo o čemu pričamo, uprošćeno.

Def.: "derivat" kao finansijski instrument tj. hartija od vrednosti je hartija od vrednosti koja ne nosi trenutnu vrednost same konkretna stvari (commodity - 'šenica, meso, soja, nafta, zlato, bakar, itd.) nego hartija od vrednosti "izvedena" iz te stvari. Npr. fjučer na neku stvar je finansijski instrument koji je Ugovor između dve strane da će neko nešto prodati odn. kupiti po nekoj ceni u nekom trenutku. Ovo konkretno obezbeđuje da ja koji recimo proizvodim žito znam da ću ga prodati po baš toj-i-toj ceni tad-i-tad, time sam se obezbedio od fluktuacija. Sa druge strane je neko ko će kupiti žito po toj i toj ceni tad i tad i on se takođe obezbedio od fluktuacija cene žita. Možda se neko od nas zajebao, možda bi žito tad koštalo više (bolje za mene) ili manje (bolje za njega) ali to nas ne zanima, nama odgovara obojici baš ta cena. Znači ja danas kupim obavezu da ti 21. septembra isporučim 'šenicu po ceni od $630 po bushelu a ti obavezu da je po toj ceni preuzmeš.

To smo dakle ti i ja, ja prozivodim 'šenicu, ti proizvodiš brašno (i testo za špagete).

Tako se trguje bukvalno svim sirovinama - prehrambenim, industrijskim, energetskim.

"Špekulanti cenama" su takođe kupci i prodavci tih Ugovora, ali oni na kraju ne razmene robu nego se klade da će godina biti loša (skakavci, suše, itd.) pa će u septembru bušel da košta zapravo $700 tj. da će toliko morati da ga plati neko kome ta šenica bude trebala. Špekulant u tom slučaju taj ugovor za šenicu koju je kupio po $630 proda nekome ko se nije unapred obezbedio taj ugovor po $700 i stavi $70 razlike uđep, a šenicu nikad nije ni video niti je nameravao. Zato je on špekulant.

bene bi ukinuo derivate "jer insajder trejding" ali ja ne vidim kakve veze imaju derivati i insajder trejding pošto je insajder trejding trgovina nečim na osnovu informacija koje ja - kao insajder - imam, a neko drugi nema. Npr. ja sam veliko mudo general u nekom američkom savetu odbrane i ZNAM pouzdano pre svih ostalih da će DOJ izabrati Microsoft za cloud provajdera, i pre nego što to svi saznaju nakupujem se MSFT akcija koje - kada to svi saznaju - skoče 10%. Dodatno bene bi sve naterao da se nakupuju i naskladište sirovina, što nije realno, ko (svi?!) će da drži 10 godina smrznutog soka od pomorandže ili svinjskih iznutrica? Ili nafte za 10 godina? Niko brt.

Pa mi zivimo upravo danas takav haos (ako sad COVID-19 ostavimo po strani) - svi ovi ratovi od arapskih proljeca do danas su golemim dijelom neposredna posljedica spekulacija sa cijenama.

Ne, ti ratovi (kao i svi bliskoistočni u kojima Zapad ima prste) su posledica želje da se poseduju i kontrolišu izvori nafte koja nije jedna jedina nego je ima i 'vake i 'nake. Npr. Libija sedi na nalazištu najfinije tzv. sweet crude nafte sa malim sadržajem vodonik-sulfida i ugljen-dioksida od koje se uz najmanje zajebancije dobijaju benzin/kerozin/dizel. Itd. itd. + lokacija - Evropa (kupac) ti je blizu što transport čini jeftinim, itd. itd.
Atomski mrav Atomski mrav 13:39 09.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

ko (svi?!) će da drži 10 godina smrznutog soka od pomorandže ili svinjskih iznutrica?



Atomski mrav Atomski mrav 13:43 09.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

michiganac michiganac 14:48 09.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

@Makso

Cijenim tvoje ulozeno vrijeme da ispises duzi komentar, ali vrlo dobro znam sta su commodities, derivati (fjucersi i ini) i spekulacije cijenama. Samo opet mi nije jasno kako to ne proizvodi haos iz tvoje perspektive? Doduse, kazes da se upravo trgovci istim derivatima obezbjedjuju od fluktuacija u odredjenom periodu, ali na kraju balade naravno da nisu svi "obezbijedjeni" kad balon pukne.. ili ipak jesu, ako je samopodrazumijevana politika da drzave ne dopuste big plejerima da propadnu na trzistu?! Ja pokusavam da kazem da je na globalnom makroplanu haos nezaobilazan uz ovakvu raspojasanu deregulaciju trzista, dok ti zelis, koliko shvatam, da nam predocis kako je ona na mikroplanu neophodna da bi, ali samo za odredjeno/izvjesno vrijeme trgovci bili obezbijedjeni..
Upravo su ona dva gorenavedena, donesena akta razbuktala taj haos. Naravno da su postojali derivati i ranije, ali su ipak bili u dobroj kontrolisani jos od 1933 god. i "Glass-Steagall" akta, sve do konca posljednjeg vijeka.

Ne, ti ratovi (kao i svi bliskoistočni u kojima Zapad ima prste) su posledica želje da se poseduju i kontrolišu izvori nafte koja nije jedna jedina nego je ima i 'vake i 'nake.


Nisi sasvim u pravu. Navescu ti upravo jedan 'senicni primjer:

-2010 su velike suse i pozari pogodili polja psenice na jugu Rusije, 30% usjeva je unisteno. Putin zbog toga donese odluku o zabrani izvoza na neodredjeni rok. Spekulanti na zapadu otjeraju cijenu preostale 'senice na trzistu gotovo u duplo. Arapske zemlje sjeverne Afrike su u tom vremenu neke od najvecih uvoznika ruske psenice (oko 60% sveukupnog uvoza). Pored sveopste korupcije, nezaposlenosti i policijske represije u tadasnjim rezimima, rapidno povecanje cijena brasna, hljeba i inih namirnica od tjestenina je bila ta kap koja je prelila bure nezadovoljstva.. Samospaljivanje Muhameda Buzizija u Tunisu decembra 2010 nakon torture od strane policije, koja mu je plenila robu (voce i povrce koje je prodavao da bi tek toliko prehranio porodicu) jer nije imao tih par mjeseci od ljeta 2010 da im plati mito, bila je inicijalna kapisla da se radikalni protesti izliju na ulice. Tunis, pa Egipat, a onda i kod ostalih..

Ne znam da li se i koliko sluzis njemackim, ali evo na YT sam nasao gore linkovani film koji natenane i kauzalno mnogo toga objasnjava:



Sigurno nije baceno vrijeme baciti pogled.

Bread, water, fuel: for a growing proportion of the world's population, particularly in Latin America, Asia and Africa, dizzying price increases are making these basic necessities increasingly unaffordable. With wars and climate change, the impossibility of access to the minimum subsistence level is now one of the main causes of migration on the planet and the aggravating factor of armed conflicts. These sharp increases in the cost of living often originate in new forms of speculation on raw materials, which create worldwide price movements totally disconnected from local markets, a devastating "butterfly effect".
maksa83 maksa83 15:07 09.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

Samo opet mi nije jasno kako to ne proizvodi haos iz tvoje perspektive?

Ukidanje derivata i spot trgovina svega bi zahtevala globalno restrukturiranje svetske ekonomije i načina na koji firme rade. To je nerealno koliko i "hajde da se dogovorimo da je od sutra gravitacija duplo slabija". Ne znam kako to drugačije da objansnim.

Možda pomogne da meni neko objasni kako to derivati proizvode haos.

, koliko shvatam, da nam predocis kako je ona na mikroplanu neophodna da bi, ali samo za odredjeno/izvjesno vrijeme trgovci bili obezbijedjeni..

Ne, za trgovce (trejdere, brokere, mešetare) me zabole, derivati obavljaju bitnu funkciju u procesu proizvodnje i kupoprodaje i prerade svih sirovina. "Ukinimo derivate" je besmisleno.

Špekulacija derivatima tj. cash settled futures je ono što bi kao aj da kažeš moglo da se ukine, ali ne verujem da bi to išta donelo osim pada likvidnosti.

Sve što se dešava na tržištu nafte trigerovano je spoljnim faktorima, ponudom, potražnjom, black swan događajima kao što je Covid, odlukama (grupnim i pojedinačnim) OPEC zemalja, američkom ratnom politikom. Cash settled oil futures su kap u svemu tome, oni mogu samo da zarade ili izgube na tim swingovima, ne bih rekao da mogu da ih kreiraju.

Nisi sasvim u pravu. Navescu ti upravo jedan 'senicni primjer:

Meni taj primer malo nategnut. Hajde to se kao desilo 2010. pa se trigerovalo arapsko proleće, pa kao haos, ali zalivski ratovi, prvi i drugi (koji su koren novog bliskoistočnog haosa), invazija Iraka nemaju veze sa tim. Libiju je 2011. napala NATO koalicija isto kao i nas 1999., što bi im se desilo i sa i bez arapskog proleća.

Edit: bene bi da ukine i day trading, i ja ne mogu da zamislim kako bi to izgledalo. Uzmimo da sam ja recimo pošteni mid/long term trejder koji trguje na 1 mesec, ili 3 meseca. Recimo da meni moja trejderska pamet ili trejding algoritam kažu "CSCO je pao ispod $50 a uslovi su ti-i-ti, dakle sad treba da kupiš 1000 komada", i ja kupim. I onda se tokom dana desi Nešto Ludo (a dešava se) i sva pamet ti kaže da ipak treba da se ratosiljaš tog CSCO što si kupio jutros ali ne može zato što je gledalac iz Kalifornije to tražio. Suludo.


michiganac michiganac 16:24 09.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

Možda pomogne da meni neko objasni kako to derivati proizvode haos.

Špekulacija derivatima tj. cash settled futures je ono što bi kao aj da kažeš moglo da se ukine, ali ne verujem da bi to išta donelo osim pada likvidnosti.


Evo ti ovde ukratko objasnjeno od tipa koji se takodje pojavljuje u gornjem dokumentarcu:



Slagvort: OTC trading
bene_geserit bene_geserit 04:45 10.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

bene bi ukinuo derivate "jer insajder trejding" ali ja ne vidim kakve veze imaju derivati i insajder trejding pošto je insajder trejding trgovina nečim na osnovu informacija koje ja - kao insajder - imam, a neko drugi nema.

Ja to nisam ni rekao, nego si ti povezao, ali kad već hoćeš objašnjenje, evo.
Ajde recimo imaš insider informacije da će akcije neke firme da porastu iz bilo kog razloga 30%. Ako ne postoji derivative trading za ono para što imaš možeš da nakupuješ stockove te firme i to je to i zaradio si 30%. Sa derivative tradingom, možeš da se kladiš da će akcije te neke firme da porastu, i da kupiš osiguranje pa da ti profit (sa onoliko likvidnih sretstava koje imaš) umesto 1.3x bude 5x npr.
Dakle derivative trading ti omogućuje da profitiraš daleko više od insider informacija.
magnus magnus 19:09 11.04.2021

Re: Kardašijanka prebacila bogatstvo od 1B$

Atomski mrav
ništa ovaj nije svatio , ovo su vlasnički udjeli "paketi" dionica, koji daju vreme u kojomu se ubire ušur u vodenici , od dovezenog žita uzima se ušur ( robna naknada koju plaća mušterija ) a koja je vlasnička dividenda . poslje nasledenici mogu deliti kamen na litre i drame. suština je da kamena ima sedam, pa kako se redaju vremena u svakoj godini si u drugom mjesecu , tek za sedam godina si u istom,. tako se neutralizira mjesčna razlika u prometu, kao da vas sedam imate apartman , svaki mjesec drugi uzima kiriju , poslje djeca mogu djelit kamen (mjesec ali stvarni lunarni od 28 dana, pa se recimo vlasnik mjenja na mlađak) na litre ( nedelje) onda dalje na drame ... tokenizacija aseta u principu.. imali smo zdrave osnove za kapitalizam pre turaka , turci kočili ,a gospodin Broz uništio. koliko je ljudima UM pomeren da večina ne razumije ovo
alselone alselone 07:11 08.04.2021

Generalno rečeno

Svi su se napalili da budu Džo Rogan ili Minimaks. Znači, tok šovova na hiljade na jutrjubu i svi po tri sata traju. O čemu pričate ljudi više?
gavros gavros 09:21 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

A ne, Hanina emisija traje oko pola sata, zato je i volim da gledam. Agelast podkast traje po tri sata i meni je to zaista previše ali ga cijenim i ponekad slušam dok radim. Cijenim Galeba, vrlo sposoban, ima respektabilnu podršku na Patreonu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:33 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

A ne, Hanina emisija traje oko pola sata, zato je i volim da gledam. Agelast podkast traje po tri sata i meni je to zaista previše ali ga cijenim i ponekad slušam dok radim. Cijenim Galeba, vrlo sposoban, ima respektabilnu podršku na Patreonu.

Без сумње је врло способан, али је мало прележеран што се тиче језика који користи и мало се неартикулисано смеје. Стефан Миленковић је био сјајан, сигурно доста захваљујући Галебу.
Atomski mrav Atomski mrav 09:47 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

O čemu pričate ljudi više?


Sve su priče ispričane,
ne znam šta bi moglo da se doda...

Džeremi Klarkson je jednom primetio u Top Gear-u kako voditelji tok šouova više ne znaju koga da zovu u emisije pa zovu jedni druge.
docsumann docsumann 16:54 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

alselone
Svi su se napalili da budu Džo Rogan ili Minimaks. Znači, tok šovova na hiljade na jutrjubu i svi po tri sata traju. O čemu pričate ljudi više?


nemam pojma

pratim samo Rogana, a od domaćih Galeba. i to oba vrlo neredovno.



kod Galeba još nije bilo priče o DMT-u
gavros gavros 17:02 08.04.2021

Re: Generalno rečeno


kod Galeba još nije bilo priče o DMT-u


Galeb je probao ajahuasku, kad je gostovao kod Hane emisija se razvukla na sat vremena - mislim da je kod nje pričao i o tome :)
docsumann docsumann 17:09 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

gavros

kod Galeba još nije bilo priče o DMT-u


Galeb je probao ajahuasku, kad je gostovao kod Hane emisija se razvukla na sat vremena - mislim da je kod nje pričao i o tome :)


znam
crossover crossover 18:03 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

Тај Галеб је исфолирани сератор, дечко је тежак смарач. Покупио је неке отрцане клишее по интернету и то стално врти у круг.

Него, сад нешто стварно другачије:

docsumann docsumann 18:08 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

Тај Галеб је исфолирани сератор, дечко је тежак смарач. Покупио је неке отрцане клишее по интернету и то стално врти у круг.


ne poznajem ga lično, al intervjui su mu ok.
docsumann docsumann 18:15 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

Него, сад нешто стварно другачије:


Jojo M. playing house

crossover crossover 18:18 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

al intervjui su mu ok.


На то сам и мислио, на јавне наступе. Таман посла да га познајем.

Јојо Мајер, други најбољи бубњар на планети. Човек је апсолутни геније и мој идол.
docsumann docsumann 18:23 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

crossover
al intervjui su mu ok.


На то сам и мислио, на јавне наступе. Таман посла да га познајем.


vidi, možda je do gostiju, al prijao mi intervju sa Kaličaninom (lik me baš prijatno iznenadio), sa Rambom sam odgledao do pola.

misim, predugo je za gledanje iz cuga
crossover crossover 18:33 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

docsumann

vidi, možda je do gostiju,


Није. Дечко је исфолирани сератор. Нагледао сам се неколико генерација таквих, овај се разликује само по томе што има интернет.
docsumann docsumann 18:39 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

crossover
docsumann

vidi, možda je do gostiju,


Није. Дечко је исфолирани сератор. Нагледао сам се неколико генерација таквих, овај се разликује само по томе што има интернет.


ma ok, jasno mi je da ga ne mirišeš. moj utisak nije takav. bar što se ovog podkasta tiče.
crossover crossover 19:09 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

docsumann

ma ok, jasno mi je da ga ne mirišeš. moj utisak nije takav. bar što se ovog podkasta tiče.


Ма јок бре, немам ништа против њега, потпуно сам равнодушан, него се он повремено бави темама које и мене занимају па натрчим на његове чланке на Вајсу (Vice, ако се добро сећам) или тако негде. Не бих га ни запамтио да нема тај надобудно неискусно незналачки став, поготово кад је супкултура* у питању. Али ок, капирам да и на таквом просеравању могу да се узму паре и прави каријера, није то почело од њега.

*Осамдесетих је постојао један часопис са тим именом (Поткултура), феноменалан часопис за који је мало ко знао, а још мање читао. Макса ме потсетио на њега кад је горе поменуо покојну галерију Себастијан са којом сам доста дуго сарађивао, а тај часопис се тамо вртео по полицама неко време.
docsumann docsumann 19:21 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

Вајсу (Vice, ако се добро сећам) или тако негде.


mislim da je on bio glavni (direktor?) za Vice Srbija.

koliko sam povato njegov uži fah je hip-hop subkultura. za ove druge soške undergrounda nije baš verziran.

nego, nevezano, sjećaš se "kompjuteraša" koji su često pobjeđivali u kvizu Velika RnR Prevara na radiju b92?
crossover crossover 19:27 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

docsumann

nego, nevezano, sjećaš se "kompjuteraša" koji su često pobjeđivali u kvizu Velika RnR Prevara na radiju b92?


Код Мјехура и Билбије? Сећам се компјутераша, што?
едит: уствари Билбија и Костић, Мјехур је био у "Два овна на брвну".
docsumann docsumann 19:27 08.04.2021

Re: Generalno rečeno


*Осамдесетих је постојао један часопис са тим именом (Поткултура), феноменалан часопис за који је мало ко знао, а још мање читао. Макса ме потсетио на њега кад је горе поменуо покојну галерију Себастијан са којом сам доста дуго сарађивао, а тај часопис се тамо вртео по полицама неко време.


mnogo toga iz 80-tih otkrivam retroaktivno.

recimo ovaj muzički kanal je prava riznica skrivenog blaga alternativne yu muzike

docsumann docsumann 19:34 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

crossover
docsumann

nego, nevezano, sjećaš se "kompjuteraša" koji su često pobjeđivali u kvizu Velika RnR Prevara na radiju b92?


Код Мјехура и Билбије? Сећам се компјутераша, што?


pa, Kaličanin je bio jedan od njih.
baš u tom intervju objašnjava kako su "varali" sa telefonima kako bi se ubacili u program, jer je bilo gomilu zaintersovanih, i kako su prvi počeli da puštaju novi elektro zvuk na b92, u dj satu koji su dobijali kao nagradu za pobjedu u kvizu.

meni baš extra legle te reminiscencije. a kažem, lik me prijatno iznenadio. ni jedno nije rekao ovaj ... znaš...ee. radi mu mozak kao abakus. a i ima šta da ispriča.

PS za moj pojam, tada, taj kviz je bio poprilično težak.
crossover crossover 19:48 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

mnogo toga iz 80-tih otkrivam retroaktivno.


Ја сам Који открио Rip Rig + Panic ретроактивно, додуше прошло је само две године од изласка плоче. Пустио сам му пар пута на Академији, опасно се био примио, мало касније је то његово примање могло да се чује у звуку Дисциплине. И на Pop Group сам га навуко, цео Бристол такорећи.
crossover crossover 19:55 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

PS za moj pojam, tada, taj kviz je bio poprilično težak.


Па кад га Билбија и Костић спакују мора да буде тежак, све је врвело од Вединг Презент и Лембчоп. Шалим се, њих двојица су стварно добро то радили, а то су добро радили зато што су врхунски познаваоци те теме, а не тамо неки галебови. Одличан је био тај квиз.

Сад си ме натерао да гледам тај интервју са Каличанином.
docsumann docsumann 19:57 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

crossover
mnogo toga iz 80-tih otkrivam retroaktivno.


Ја сам Који открио Rip Rig + Panic ретроактивно, додуше прошло је само две године од изласка плоче. Пустио сам му пар пута на Академији, опасно се био примио, мало касније је то његово примање могло да се чује у звуку Дисциплине. И на Pop Group сам га навуко, цео Бристол такорећи.


heh, a mene je s Rip Rig + Panic upoznao jedan Kojin prijatelj iz bloka 70.
kod njega sam inače povatao i Certain Ratio, DAF, Snakefingera...

tako da vjerovatno sam RRaP upoznao preko tebe iz 3. ruke
docsumann docsumann 20:02 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

Сад си ме натерао да гледам тај интервју са Каличанином.


ma ja ga do tog intervju zapamtio kao techno (trans) frika, a lik završio ETF, išao na hadžiluk, spajtao se s Prodižijem, ma potpuno mi promjenio perspektivu ličnosti.

nije mi ga stef bezveze preporučio
crossover crossover 20:03 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

PS za moj pojam, tada, taj kviz je bio poprilično težak.


Ево ти шпица Велике рокенрол преваре као награда што си ме потсетио на све ово. :)

docsumann docsumann 20:07 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

звуку Дисциплине


moja najdraža Disciplina iz prve faze



naravno, apsolutno najbolja je londonska postava s Gofi Bejbe i Bitom.
to je bilo pravo hejvi bluz, hard groove rokanje
docsumann docsumann 20:08 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

Ево ти шпица Велике рокенрол преваре као награда што си ме потсетио на све ово. :)


maksa83 maksa83 20:10 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

Ево ти шпица Велике рокенрол преваре као награда што си ме потсетио на све ово. :)

Prvi i poslednji instrumental na svetu koji je bio zabranjivan na radio stanicama kao subverzivan.
maksa83 maksa83 20:12 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

moja najdraža Disciplina iz prve faze

E, to. Manitua mi - stoner rock deceniju pre nego što je to dobilo fensi ime.

Za tebe:



Ispostavilo se da sam im ime izgovarao pogrešno - Kjus, a ono Kajs...
docsumann docsumann 20:15 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

cijenim da je na moje kulturno vozdizanje bg noćni radio program, uticao koliko i čitanje knjiga.
crossover crossover 20:19 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

maksa83

Prvi i poslednji instrumentaln na svetu koji je bio zabranjivan na radio stanicama kao subverzivan.


И ти си учествовао на квизу? :)

Запин албум Jazz from Hell је попио етикету "explicit lyrics", што не би било много чудно кад знамо колико је Запа био субверзиван, оно што је чудно је што су му ту етикету залепили на скроз инструментални албум. Нема певања, нема ни једна једина реч.
docsumann docsumann 20:22 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

Ispostavilo se da sam im ime izgovarao pogrešno - Kjus, a ono Kajs...


mislim da smo to već jednom komentarisali.
jbg, ne kažemo ni Halk, nego Hulk (a mislim i da sam isto ovo i tada napisao)

inače, pravo ime za stoner/sludge rock(metal) bi bio sabat rock

maksa83 maksa83 20:30 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

И ти си учествовао на квизу? :)

Nisam, samo sam slušao, ali znam dvojicu iz (mislim) Kompjuteraša - Bilija i Kaju.

A ovo da je Rumble bio zabranjen je brate valjda deo opšteg obrazovanja. :))
milisav68 milisav68 20:33 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

maksa83
Prvi i poslednji instrumental na svetu koji je bio zabranjivan na radio stanicama kao subverzivan.

A Džimiju Pejdžu bio inspiracija za zvuk gitare.


docsumann docsumann 20:38 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

ali znam dvojicu iz (mislim) Kompjuteraša - Bilija i Kaju


koliko je njih uopšte bilo u ekipi

a kako Kaličanin napominje, najozbiljni protivnik im je bio Profesor, koji je valjda igrao solo

inače etiketa Explicit Lyrics je kao obavezna nametnuta na insistiranje udruženja Roditelji Protiv Rep Muzike*


* pravo (nepotrebno) znanje za kviz
maksa83 maksa83 20:51 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

A Džimiju Pejdžu bio inspiracija za zvuk gitare.

Vo vremja nije postojalo gitare do clean gitare. Link Wray je iskasapio zvučnik i tako se rodila distorzija.
docsumann docsumann 20:58 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

maksa83
A Džimiju Pejdžu bio inspiracija za zvuk gitare.

Vo vremja nije postojalo gitare do clean gitare. Link Wray je iskasapio zvučnik i tako se rodila distorzija.


hvala sotoni na tome

milisav68 milisav68 21:21 08.04.2021

Re: Generalno rečeno

maksa83
A Džimiju Pejdžu bio inspiracija za zvuk gitare.

Vo vremja nije postojalo gitare do clean gitare. Link Wray je iskasapio zvučnik i tako se rodila distorzija.

Ma meni je mnogo simpatično kako jedan Džimi Pejdž (uveliko u godinama) sve to objašnjava, onako sa nekim oduševljenjem, kao kad smo bili klinci, pa pustimo neku ploču, i onda kroz vazduh imitiramo gitaristu (sa sve ručicom za vibraciju).

Posle sam malo guglao o Linku Vreju, i našao izjave nekih poznatih gitarista o njemu, da nikad ne bi uzeli gitaru u ruke da nije bilo njega i distorzije.
gavros gavros 17:01 09.04.2021

Re: Generalno rečeno

Docs odličan klip metal bez distorzije, super zvuči
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:22 09.04.2021

Re: Generalno rečeno

moja najdraža Disciplina iz prve faze


Delim sud!

solo solo 07:26 08.04.2021

.


Maj prošle godine.


gavros gavros 12:29 08.04.2021

Patreon

Evo koji se paketi podrške nude na Patreonu za emisiju Nešto drugačije:

Motivator
€3 per month
General Support

Mali akcionar
€5 per month
General Support

Sponzor
€10 per month
General Support
Exclusive content

Direktor
€20 per month
General Support
Exclusive content
Fan requests

Gazda
€50 per month
General Support
Exclusive content
Fan requests
Merch

Ja sam ih podržao sa paketom Sponzor. Sajt svakog prvog u mjesecu skida sa kartice iznos.E sad ne znam koliko će autoru naloga uzeti kao proviziju, nadam se ne mnogo. Najskuplji paket je vjerovatno rezervisan za uspješne firme ali im ne bi bilo loše da kao Agelast podkast nađu nekog pravog sponzora čije će proizvode reklamirati na početku emisije. Mislim da je Red Bull podržao Agelast.
gavros gavros 13:01 08.04.2021

Evo jedna epizoda

koja ima vrlo malo pregleda, širem auditorijumu nije bila zanimljiva a riječ je o istraživačkom novinarstvu u Srbiji. Vrlo ozbiljna emisija

solo solo 09:49 09.04.2021

.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana