Društvo| Sex| Život

Отровна женственост (Toxic Femininity), шта је то?

principessa_etrusca RSS / 11.04.2021. u 00:28

 EkK238RXYAI8m25.jpg 

Roberto Ferri, Liberaci dal male 

С времена на време, углавном подстакнути неким текућим догађајима, на блогу интензивирамо писање о родној раврноправности и мушко-женским односима. Ми онда често сасвим неспутано критикујемо мушка понашања, пре свега она која се обично подразумевају под токсичном мушкошћу. Тај термин је уосталом ушао не само у свакодневни, већ и у академски језик. О токсичној мушкости је објављено мноштво академских и популарних чланака, укључујући и један подужи на Википедији.

Ми наравно критикујемо спорна понашања са добрим разлогом јер токсична мушкост свакако није безазлена, напротив. Истовремено, следећи прихваћене стандарде и ограничења, ми ретко, ако икада, критикујемо женска понашања која исто тако могу бити отровна. На крају крајева, тек смо изашли или излазимо из патријархата, обележеног мушком доминацијом, па може да изгледа да је критика женских понашања непотребна, па чак и сурова.  

Да ли уопште постоји отровна женственост? Са једне стране, учени смо да верујемо да жене, невине жртве патријархата, имају ореол саосећајних, нежних, осетљивих и пожртвованих бића, а истовремено и разумнијих ("свет би био боље место када би било више жена у политици"), па оне нису кандидати за носиоце штетних појава. Са друге стране, женску тоскичност као тип понашања, није увек лако препознати. Док је токсична мушкост гласна, припита, бахата, везана за физичку снагу, дубок новчаник, друштвени статус, доминацију, недвосмислену тежњу ка контроли, менспрединг, агресију итд, токсична женственост је притајенија, флуиднија, лукавија и манипулативнија. Коначно, није занемарљив ни утицај данашњег феминизма који све грешке, пропусте и кривице приписује мушкарцима.  Док су модуси испољавања токсичне мушкости идентификовани и док се о њима увелико дискутује, токсична женственост остаје у некој мери табу тема.   

Наравно, као што је важно препознавати токсичне мушкарце, важно је препознавати и токсичне жене да би разне компликоване ситуације и компликовани односи били благовремено избегнути, али нас понајвише кочи савремени феминизам чији циљеви нису више борба за женска права и једнакост жена, као што је био случај раније, када је феминизам био и прогресиван, и инклузиван (тада су многи искрени феминисти били мушкарци). Данашњи феминизам је ретроградан, репресиван и токсичан, отворено се руководи мушкомржњом и тежи маргинализацији мушкараца.  

Иако се токсична мушкост и токсична женственост манифестују на различите начине, њихов корен је у истом осећању несигурности, незадовољства и беса. Ту нажалост велику улогу играју научени модели понашања, често засновани на наслеђеним културалним стереотипима.  

Ми сви знамо неки пример токсичне женствености. У односима са женама, токсична жена не може да сарађује, већ је у сталном односу такмичења, где мора да буде лепша, успешнија, паметнија, популарнија. Да би дошла то циља, ласкаће, сплеткариће и забадаће нож у леђа, често под маском некога ко жели добро. Она је свекрва из пакла, снаја из пакла или чак "пријатељица" из пакла. Уколико је раскринкана, глуми наивност и позива се на своје добре намере. У некој другој варијанти, оговараће друге жене којима ће замерати да су неамбициозне, запуштене, дебеле, лење домаћице, немарне мајке, курве, лоше у свом послу итд, или ће отворено кињити и понижавати другу жену ако је у позицији моћи (архетип зла маћеха, данас зла шефица).   

У односима са мушкарцима, токсична жена такође манипулише, а ту је онда прва жртва њен партнер, некада и њихова деца. Она манипулише пре свега својом сексуалном привлачношћу, мајчинством, беспомоћношћу, односно креирањем ситуације где јој је потребна заштита или помоћ од стране мушкарца, што онда активира његов заштитнички порив (архетип девица у проблему/damsel in distress), својом мањом физичком снагом (жена се хлади лепезом, а мушкарац посрће иза ње са два кофера и три торбе), сублиминалним порукама и Павловљевим рефлексом постиже контролу (пожељан поступак награђује омиљеном храном, сексом или нечим другим пријатним, а непожељан кажњава изостанком претходног), подривањем мушког сексуалног самопоуздања, уценама или рецимо злоупотребом прихваћеног модела да жена може да удари мушкарца, али мушкарац не сме да јој врати (колико је виђено демонстративних женских шамара у класичним филмовима) и сл. Физичка агресија је углавном одлика токсичне мушкости, док се токсична женственост ређе исказује кроз физичку, чешће кроз вербалну афресију, а  вероватно најчешће кроз пасивно-агресивна понашања.

Токсичност наравно има различите нивое, а ја сам овде навела (нај)екстремније облике, али и полуокретање леђа другој жени у малој групи на коктелу са намером да се она маргинализује такође је токсично, као и рецимо сугестивно флертовање, а онда оптуживање мушкарца да мисли само једну ствар.  

Било би све много једноставније када бисмо сви заједно идентификовали и искорењивали сва токсична понашања, и мачо-силеџијско (мушко) и манипулаторско (женско), и све друге прелазне типове, а за почетак би било потребно да се одупремо комесаркама феминизма које проповедају да није довољно да будемо равноправне, већ да треба, као Орвелове свиње, да будемо "равноправније".  

Дисклејмер: Појам токсичне женствености се односи стриктно на типове понашања и штетне културалне норме, а никако на све жене. Токсична женственост је везана за традиционалне стереотипе где жене као друштвено недоминантне, остварују своје циљеве и доминацију лукавошћу и манипулацијама.

Посебно, овај текст се не односи ни на кога појединачно.



Komentari (1110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 10:41 12.04.2021

Re: E jbg - toxic chumur

Glupo je svako poredjenje te vrste ali verujem da bi se ispod ovog uratka rado potpisao recimo Brian Eno.

Lepo si rekao da je poređenje glupo.

Meni je ta muzika iz "Specijalnog vaspitanja" asocijacija na atmosferu YU krajem sedamdesetih i početak osamdesetih.Možeš da je turiš u bilo koji film koji priča o tom vremenu.

Inače, da je on takav majstor (za filmsku muziku) sam saznao slušajući noćni program Beograd 202 (krajem osamdesetih), gde ga je Ljuba Ninković doveo, i gde su puštali njegove uradke - i pao sam na dupe, recimo:

Balkan ekspres

Boško Buha

Nacionalna klasa - Flojd

Petrijin venac

Maratonci trče počasni krug

Uz "Grlom u jagode" i "Miris poljskog cveća" i mnoge druge filmove.

Danas kad potražiš njegovu "diskografiju/filmografiju", ukapiraš da je on tu oko nas sve vreme, i da ti je obeležio čitav život (uključujući i Siluete i Elipse).

Nama ostaje da prenesemo deci kako to može da bude - Svetsko - a Naše.

Ovde recimo ima, Dva u Jedan, omaž Miji Aleksiću.

Tango argentino
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:42 12.04.2021

Re: E jbg - toxic chumur

Lepo si rekao da je poređenje glupo.



Ne slazem se sa neslaganjem :)

Mislio sam pre svega na poredjenje sa Enovon Ambient serijom. Poredjenje je trebalo da znaci da je Simjanovic bio vrlo poseban. Nije pravio ni soundtrack ni muzak. Njegova muzika je mogla da se slusa komotno nezavisno od filmova za koje je pisana.
milisav68 milisav68 12:11 12.04.2021

Re: E jbg - toxic chumur

Mislio sam pre svega na poredjenje sa Enovon Ambient serijom. Poredjenje je trebalo da znaci da je Simjanovic bio vrlo poseban. Nije pravio ni soundtrack ni muzak. Njegova muzika je mogla da se slusa komotno nezavisno od filmova za koje je pisana.

A-ha, onda ok.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:44 12.04.2021

Re: E jbg - toxic chumur

A-ha, onda ok.


Hvala na podsecanju na sve ono sto je komponovao. Pokazuje u koliko je razlicitih zanrova radio. Ja sam njegove ploce kupovao kao 'obicnu' (nefilmsku) muziku.
nikvet pn nikvet pn 13:00 12.04.2021

Re: E jbg - toxic chumur

milisav68

Danas kad potražiš njegovu "diskografiju/filmografiju", ukapiraš da je on tu oko nas sve vreme, i da ti je obeležio čitav život (uključujući i Siluete i Elipse).


Ово да се подвуче и истакне. Постао је фини господски део српске музичке културе.
solo solo 19:34 11.04.2021

Za Čakija,Tasu,Milisava,Maryopan


I svo veselo društvo za uspešan kraj wikenda.

haklberi_tom haklberi_tom 19:38 11.04.2021

Re: Za Čakija,Tasu,Milisava,Maryopan

solo

I svo veselo društvo za uspešan kraj wikenda.


Fala!
zilikaka zilikaka 19:53 11.04.2021

Re: Za Čakija,Tasu,Milisava,Maryopan

Nije bitno al kolko da se primeti.
Očigledno su oni povukli od Slovaka da množinu iz poštovanja prenose i na treće lice. Otuda ono kod Slovakinja "gospođa nisu kod kuće".
zilikaka zilikaka 19:53 11.04.2021

Re: Za Čakija,Tasu,Milisava,Maryopan

Duplo
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:41 11.04.2021

Re: Za Čakija,Tasu,Milisava,Maryopan

solo

I svo veselo društvo za uspešan kraj wikenda.



E čekaj, ja kao neko ko je jednom celom jednom svojom polovinom Međimurac moram na ovo da reagujem.

Dakle za mog pokojnog uju Jožija, "Mamica su štrukle pekli"



Tri pesme, "Mamica" je poslednja, negde oko 07:00
solo solo 21:40 11.04.2021

Re: Za Čakija,Tasu,Milisava,Maryopan

Nije bitno al kolko da se primeti.
Očigledno su oni povukli od Slovaka da množinu iz poštovanja prenose i na treće lice. Otuda ono kod Slovakinja "gospođa nisu kod kuće".


Daaa, često slušam radio Kovačicu. Sjajan im je etno a vrlo slično cepaju i Međimurci.

A za Vrabca i Zili

solo solo 22:22 11.04.2021

Re:Čaki

Fala!


Nemanašta, nego Čaki imam jedan predlog za tvoje kulinarske eksperimente.

Jesi probao pohovanu vodu kao prilog uz bilo šta?

Evo recept.



st.jepan st.jepan 00:10 12.04.2021

Re: Za Čakija,Tasu,Milisava,Maryopan

Mamica su štrukle pekli

Ma ima toga i u ruskom.
Jednog lika iz "Idiota" izvešćuju da mu je očevina izgorela, a s njom su izvoleli izgoreti i supruga, a dečica su, slava Bogu, živa i zdrava ostala.
(po sećanju).
zilikaka zilikaka 07:24 12.04.2021

Re: Za Čakija,Tasu,Milisava,Maryopan

Ma ima toga i u ruskom.
Jednog lika iz "Idiota" izvešćuju da mu je očevina izgorela, a s njom su izvoleli izgoreti i supruga, a dečica su, slava Bogu, živa i zdrava ostala.
(po sećanju).

U savremenom ruskom ne znam da ima.
Mada tako kad gledaš, pitanje da li postoji i u savremenom slovačkom. To što se ovde govori je neki arhaičan jezik koji slabo liči na zvaničan slovački.
Ilustracija - naša deca Slovaci odu tamo na studije (jer ih država stipendira) i ne mogu da se pokupe. Evo, znam za slučaj da devojka piše molbu da polaže na engleskom, lakše joj nego knjiźevni maternji jezik.
Kaže, teška joj gramatika, ne može.
magnus magnus 08:32 13.04.2021

Re: Za Čakija,Tasu,Milisava,Maryopan

Otuda ono kod Slovakinja "gospođa nisu kod kuće".


Ma to je bilo uobičajno u AU kulturnom prostoru da se "Vi" prenosi i na treće lice i da se roditeljima govori vi. "Otac su rekli" ali i "Japa ( nešto kao tata) su prodali konja" ili "velečasni budu išli u blagoslov kuća" ,"Njegova Uzoritost biti će u kanonskoj vizitaciji" ali i da se "drugom" licu obrača u trećem " Ako bi Vaša milost bili ljubazni" ( zato talijani koriste Lei, o tome Mirela zna svakako više) , ali što će zgroziti "rodne gramatičarke" .. "Ako bi gospođa doktor bili milostivi gospođi majci prepisati lijek "
st.jepan st.jepan 01:32 12.04.2021

RasKoljnikov

Да ли уопште постоји отровна женственост?

Pa sad, pre bih rekao ženstvena otrovnost, no kako bilo, vrlo mi je poznata.

Sreća moja te nisam javna ličnost, inače mediji bi već brujali o St.Jepanu, "Savamalskom grlosjeku" ili o St.Jepanu "Savamalskom RasKoljnikovu".

Pre par nedelja naime, u sred popodnevne dremke, nepoznat broj - inspektor iz MUP Savski Venac. Dođite, kaže mi, u stanicu, imamo pismenu prijavu pretnje klanjem. Prijavila vaša komšinica da ste i rukom pokazivali kako ćete je klati. Ne pada mi, rekoh, na pamet da se u "ovoj situaciji" ikamo potežem, nego, dajte, pročitajte mi tu prijavu, pa ću odgovoriti pismeno. Začudo, pristao je. Ispostavilo se da se prijava zapravo odnosila na tobožnju buku iz mog stana (svake noći premeštam nameštaj), a pošto je žena znala da je takvih milion, i da stoga neće biti ozbiljno razmatrana, rešila je da je obogati atraktivnim garnirungom.

Btw, čudno je što se odlučila za klanje - to je tak' demode, umesto za tak' suvremeno silovanje.

Objasnim čoveku situaciju, tj. da žena živi sama u ogromnom, do bola skockanom stanu, da je sa svima u zgradi posvađana i da joj niko živi ne dolazi, te da stoga verovatno povazdan iz sobe u sobu bezidejno prošetava i osluškuje, a sve što eventualno može ćuti. jeste Lakijevo poigravanje golf lopticom (S. i ja mahom sedimo svako za svojim kompom, i ne dajemo znake života).

I naravno, čovek iskusan, sve mu odmah bilo jasno - nije se više javljao.
Ipak, ne znam da li je slučaj zatvoren. Žena je puna love (muž joj bio teški kriminalac - potpredsednik SPO), takođe i puna zloće, pa je skroz moguče da će platiti lažne svedoke, te da ću se možda ipak proslaviti.
principessa_etrusca principessa_etrusca 02:46 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

I naravno, čovek iskusan, sve mu odmah bilo jasno - nije se više javljao.
Ipak, ne znam da li je slučaj zatvoren. Žena je puna love (muž joj bio teški kriminalac - potpredsednik SPO), takođe i puna zloće, pa je skroz moguče da će platiti lažne svedoke, te da ću se možda ipak proslaviti.

Иако у принципу не одобравам ноћна тумбања намештаја по становима :), та твоја комшиница заслужује и много горе. Нисам била у Београду у време СПО плиме која је оставила отпатке по обалама када се повукла, али знам профил који се који се тада окористио и углавном није прошао без 100-200 квм у пешачкој зони (и приде пословним простором да обезбеди џепарац).
Btw, čudno je što se odlučila za klanje - to je tak' demode, umesto za tak' suvremeno silovanje.

Шта да ти кажем, Ст.Јепане, чувај се!
mariopan mariopan 06:13 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

. Žena je puna love

Meni se čini da ovo često bude podsticaj za zlobu? Kada se dočepaju novca kao da im to daje krila, kao da ih ohrabri da ispolje svu svoju bestijalnost?

Juče sam (ponovo) imala raspravu sa rođakom koja ne zna šta ima. Kada bi morala da nabroji sigurno bi se zabunila, a ipak je pre par godina predložila, navodno da meni pomogne jer imam malu penziju, da proda grobno mesto moje majke i da podelimo pare, ali da to ne kažemo mojoj braći ni sestrinoj deci (ta moja sestra je mlada umrla ali su iza nje ostala deca, sada ljudi sa svojom decom).

To grobno mesto je ona, posle smrti svojih roditelja, prevela na svoje ime ne govoreći nikom ništa, pa tako niko od nas nije ni znao da se to mora u ostavinskoj raspravi sudski prevesti, a svaki put kada zatražim te papire ona bi ih zadržala jer je tu navodno sahranjena i naša baba, znaci i moja i njena, pa sam ja popuštala, jer sam mislila da i ona ima isto pravo kao i mi.

Što se na kraju ispostavilo da nije tačno. Sahranjena je samo moja majka. Kada je tvrdnja da je tu sahranjena i naša baba otpala promenila je priču. Kaže da su moju mamu sahranili njeni roditelji i sve to platili.

Najgore od svega je što sam ja tada bila mala, (7 godina) ona je od mene starija 5 godina, i tvrdi da to njoj pripada jer su tu sahranu platili njeni roditelji. Što ja pobijam jer je moja mama radila, toliko se sećamo i ja i ona, znači da je imala osiguranje kao što danas onaj ko je zaposlen ima penzijsko i zdravstveno osiguranje pa im i te troškove refundira socijalno. Dakle i ako su platili te troškove su sigurno naplatili od SIZa penzijskog osiguranja.

I ona ne odustaje. To se i dalje vodi na nju. Trebalo bi da je tužim ali ne mogu da se vučem po sudovima i plaćam advokate, niti sam za to zdravstveno sposobna.

Prvo sam mislila da se ona zeza, kao ideja "hajde da se obogatimo" pa onda neka luda ideja.....dok posle par dana nije na mene navalila svim "argumentima" i shvatim da ona misli ozbiljno. Pritom, ona mene zaista voli, samo samnom ima dobar odnos jer je sa svima drugima, čak i sa komšijama, posvađana i nema nikog drugog za sve vrste druzenja, razgovora, zajedničkih letovanja (pri čemu ravnopravno snosimo troškove jer ja drugačije ne idem) pa je taj odnos, ako poštuje moju potpunu materijalnu nezavisnost koliko god da ona ima a ja nemam, mogao da se održi.

Kada sam shvatila da ona to misli ozbiljno kao da me je udario brzi voz. Ne znam kako sam izdržala da to ne kažem braći jer bi čudo napravili, pogotovo zato što su i dedinu imovinu podelili tako da su uzeli i naš deo pa je sada na red došao i grob moje majke a njene tetke.
I još ideja da ne kažem nikom nego nas dve to tajno da podelimo, što i mene gleda kroz sebe, i ne zna ništa o meni ni nama, da smo uvek delili sve što imamo bez zadrške ni računa. I dalje to radimo koliko god da imamo, nama novac ne znači isto što i njoj.
Mene ona zaista voli, na jedini način kako ume, a ipak mi to radi, sve iz ljubavi? Škorpija u horoskopu. Nikad ne znaš kada će da ubode.

Onda naletim na ovaj tekst. Samo je njena slika falila.
zilikaka zilikaka 08:39 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

Да ли уопште постоји отровна женственост?

Pa sad, pre bih rekao ženstvena otrovnost, no kako bilo, vrlo mi je poznata.

Ma nema to veze sa polom. Mada, da je muškarac takve naravi, verovatno bi se otvoreno svađao i pretio, možda čak fizički nasrnuo u trenutku besa, a pošto je ona svesna da to ne može, koristi načine koje ima.

Ali meni je od ovog pojedinačnog ponašanja koje je karakteristično za tu i tamo jedinke, mnogo zanimljivije ponašanje žena u čoporu.

Mislim da svi znam kako to izgleda kod muškaraca. Možda su navijačke grupe odličan primer. Ne moraju biti nasilni ali ne moram mnogo da opisujem atmosferu.

Žene, po meni, imaju stalnu potrebu za postizanjem i potvrđivanjem nekakve čoporske hijerarhije. E, TU ume da bude školskih slučajeva te agresivnosti na ženski način, mada u mlađem uzrastu ne fali ni prave agresivnosti, dok ne nauče da sakriju i peglaju.


Uh, što tu ume da bude svega...

Obično takav čopor oko sebe okupi jedna ili dve dominantne, koje su se nečim izdvojile od ostalih (položaj, privlačnost, pare, uticajne veze,... zavisi od životnog doba) i po pravilu čopor koriste za potvrdu i održanje svog položaja.
Ostaje kako koja, mogu se razvrstati u 2-3 grupe po slojevima. Da ne objašnjavam mnogo, zamislite grupu devojaka koja odlazi na ekskurziju. Tačno se zna ko kome može da bude cimerka, dok nekima baš niko i neće, jer su zbog nećega prokužene od strane čopora al opet su deo njega.

Ono što je interesantno, ženski čopori prosto podrazumeju da se pravila odnose i na svaku novopridošlu ženu, jer gde će inače nego sa ženama.
Naravno, uglavnom ih ne prihvataju one koje pri tome znaju i žele da misle (nema veze sa obrazovanjem, moja pokojna baba je bila odličan primer).

Nekad pomislim kako li je devojkama koje upisuju tipično ženske škole ili počinju da rade kao recimo medinske sestre.
Celog života mora da trpi takva ponašanja.

Možda se iz te podređenosti posle javi želja za konačnom dominacijom (sindrom svekrvinih 5 minuta, kad konačno ostane najstarija) il večito vuku neku frustraciju.

Eto, pokušala sam da obogatim priču jednim od primera vrlo otvornog ponašanja. Čak sam negde ubeđena da će se žena po prirodi stvari mnogo surovije ponašati prema ženi nego prema muškarcu. Njih smatra drugom vrstom, njima manipuliše, ali žene...

...mislim da sam imala sreću da u formativnim godinama budem u sredinama gde takvih čopora nije bilo (verovatno nisu imale kritičnu masu), a posle kad odrasteš sasvim lepo možeš da ih ignorišeš u potpunosti. To TEK ne podnose.
st.jepan st.jepan 08:55 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

Шта да ти кажем, Ст.Јепане, чувај се!


Čuvam, čuvam...
U tom smislu, zamolio sam ljubaznog inspektora da gospođu pozove na razgovor i sam zaključi da li laže, ili naprotiv ne laže. Ako laže, nikakav problem, laž je u Srbiji ko dobar dan, potpuno je legalizovana (niko ne odgovara), bezmalo je čak i legitmna - i sam predsednik je istrajno afirmiše, ali ako ona iskreno veruje da sam joj pretio klanjem, onda se ja nje plašim. Jer onda se tu radi o haucinacijama tipičnim za paranoidnu shizofreniju, te bi se, ako joj se "javi" da je životno ugrožena, od nje moglo očekivati šta bilo, pa i napad, recimo nožem. Predložio sam mu da je, ukoliko stekne utisak da ne laže, uputi na tzv. psihijatrijsku procenu jer može biti opasna po okolinu. Btw, komšinici sa tećeg (80) nedavno je nanela lakše povrede šakama.
tess1 tess1 11:46 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

dadadada....

Да ли је могуће да се спремаш направити још један блог о себи тј спектакл "сама против свих"?
tess1 tess1 14:22 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

suncetizarko

ono, ne mozes bez mene:)))

Само питам. :)
angie01 angie01 14:47 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

Само питам. :)


ne pitas-samo,...konstruises.

...btw, savladaj nesigurnost, koju pokrivas agresijom,...to ti bas i ne ide na ruku.




tess1 tess1 15:45 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

ne pitas-samo,...konstruises.

...btw, savladaj nesigurnost, koju pokrivas agresijom,...to ti bas i ne ide na ruku.

На шта циљаш, емоционалну ил интелектуалну несигурност? Ил паланачку?, која опет некако уз паланчанке у великом свијету, и на важном јавном мјесту као што је блог, иде? Е, кад сам код важности (ватају ми се мисли к'о баба за деду, деда за репу), како су паланчанке пролазиле овде у твоје златно доба кад ти све ишло на руку? Босе по трњу трчкарале, м?
kamilo_emericki kamilo_emericki 16:02 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

zilikaka
Žene, po meni, imaju stalnu potrebu za postizanjem i potvrđivanjem nekakve čoporske hijerarhije. E, TU ume da bude školskih slučajeva te agresivnosti na ženski način, mada u mlađem uzrastu ne fali ni prave agresivnosti, dok ne nauče da sakriju i peglaju.

Sve žene ili samo neke?
Kad već mlacam po tastaturi da te pitam, a i druge blogerke.
Šta misliš o izjavi jedne moje drugarice koja tvrdi da se žene ne dotjeruju i biraju garderobu zbog muškaraca već zbog drugih žena? Kaže da je za muškarce dosta i vreća sa velikim šlicem sa strane.

zilikaka zilikaka 16:47 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

Sve žene ili samo neke?

PA neke, rekoh tamo gore, mada žene iz čopora podrazumevaju da bi njihov poredak trebao da se odnosi na sve prosutne u okolini.
Pišući ovo, ja sam na umu imala jednu konkretnu grupu lokalnih, sa kojima povremeno imam posla. Ne bih detaljnije, al nekako sam na njima spoznala kako to izgleda ići u većoinom žensko odeljenje ili raditi u takvom okruženju.
MAda, radila sam u školi ali tamo nije uspelo da se tako nešto omasovi. Žene su se družile ili nisu, bile međusobno u dobrim ili lošim odnosima, al nije bilo tog čoporisanja, posebno ne sa hijerarhijom.

Šta misliš o izjavi jedne moje drugarice koja tvrdi da se žene ne dotjeruju i biraju garderobu zbog muškaraca već zbog drugih žena?


Uglavnom da. Osim kad smo posebno motivisane.

Najbolje sam se oblačila u periodu kada je sa mnom u kancelariji sedela koleginica (s kojom sam bila u sjajnim odnosima).

Kaže da je za muškarce dosta i vreća sa velikim šlicem sa strane.


Pa ako ćemo da generalizujemo, ne bih ja zanemarila ni dekolte


docsumann docsumann 17:10 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

Šta misliš o izjavi jedne moje drugarice koja tvrdi da se žene ne dotjeruju i biraju garderobu zbog muškaraca već zbog drugih žena? Kaže da je za muškarce dosta i vreća sa velikim šlicem sa strane.


isto kao što i oni muškarci koji žestoko vježbaju i dižu baš teške tegove, to uglavnom rade zbog drugih muškaraca.
oni koji to rade zbog žena, obično ne treniraju tako heJvi.


principessa_etrusca principessa_etrusca 18:05 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

Uglavnom da. Osim kad smo posebno motivisane.

Najbolje sam se oblačila u periodu kada je sa mnom u kancelariji sedela koleginica (s kojom sam bila u sjajnim odnosima).

Има код Бергмана, да ли у "Сценама из брака" или негде друго, детаљ где се мислим Биби Андерсон, спрема пред састанак (са мушкарцем), не може да се одлучи шта да обуче и пресвлачи се десет пута.
alselone alselone 18:07 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

isto kao što i oni muškarci koji žestoko vježbaju i dižu baš teške tegove, to uglavnom rade zbog drugih muškaraca.
oni koji to rade zbog žena, obično ne treniraju tako heJvi.


He, he, upravo. Od svih vežbi u teretani, dok sam išao, a to je bilo od pola srednje do kraja prve na faksu, samo jednu vežbu sam radio "zbog muških pogleda" a to je benč (i bliske vežbe). Mi se mnogo više ložimo na grudi (zamisli) nego žene. Hteo sam da dobijem crtu ali nisam mogao, em mi je takav oblik mišića em nisam tada imao dovoljno mase za taj oblik.

Ali sam zato tukao lat u svim varijacijama, ramena, triceps, (čak ne ni biceps toiko) i leg pres.

Benč sam radio takođe jer mi je nekako najživotinjskija vežba. Sva bespotrebna snaga mišića se vidi u toj vežbi. :) Pokret koji ti nikada u životu ne treba ali ga zato izgradiš do perfekcije.

Edit, joj kada se setim te crte proklete, samo zbog nje - redovan, redovan izbačaj, redovan do otkaza, uski, kosi, kosi uski iiiiii kontra kosi uski. Hahaha.
docsumann docsumann 18:33 12.04.2021

Re: RasKoljnikov



nekako imam osjećaj da si bio pretreniran. tj. da si prečesto radio teške treninge za grudi, što zna da bude kontraproduktivno. mišiću poslije stresa od teškog težinskog treninga treba nekoliko dana da se oporavi i bude spreman za novu torturu.

i sam to nisam mogao da prihvatim, dok me jedanput bolest nije odvojila od treninga 7-8 dana. po povratku u teretanu odmah sam popravio svoj PR u benču za 10kg. a prije toga sam sedmicama bezuspješno pokušavao da ga popravim bar za kilo.
imao sam tad nepunih 18godina.

a ima i jedna posebna skupina vježbača, među ovima prvospomenutim, a to su tzv. ego lifteri.
da bi impresionirali druge vježbače u teretani, obično natovare na šipku tolike težine s kojima ne mogu pravilno da vježbaju, pa se zato služe svakakvim nepravilnim tehnikama, cimanjima, krivljenjima...tako da najmanje pogode mišić kojem je vježba namjenjena.

alselone alselone 18:42 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

a ima i jedna posebna skupina vježbača, među ovima prvospomenutim, a to su tzv. ego lifteri.
da bi impresionirali druge vježbače u teretani, obično natovare na šipku tolike težine s kojima ne mogu pravilno da vježbaju, pa se zato služe svakakvim nepravilnim tehnikama, cimanjima, krivljenjima...tako da najmanje pogode mišić kojem je vježba namjenjena.


Bio neki lik kod nas u teretani i imao je neki kao kaiš i to zakači oko glave, kao znojnicu , i onda treba tegovi da se zakaće dole i vežbaš vrat. A on bratina zakači celu mašinu za zadnju ložu i nju odiže od zemlje vratom.

A bio je i neki debeli što natovari na beč kao što kažeš i više nego što može i onda cvili, uzdiše i pušta naglo vazduh uz zvuk "ccccccccc" pri izbačaju. I jednom mene i druga zamoli da mu držimo dok radi i pušta ccccccc vazduh a ja u pamučnom landaravom šorcu i tačno mi ladi dizvninete tojaše. Ja ne znam kako sam se suzdržao da ne crknem od smeha. Jako se trudio pa nisam ali scena je bila antologijska.

angie01 angie01 18:51 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

Е, кад сам код важности


bogtemazo tes, tebe nesto bas opasno tisti i muci, ne znam sta, al je neka teska konfuzija,...vidim, ti bi meni natovarila na moju uflekanu haljinicu sve sto ti padne na pamet i sto mozes dohvatiti,...jedino ne kapiram kakve ja veze imam sa tobom i kako ti to pomaze.
milisav68 milisav68 19:08 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

zilikaka
Pa ako ćemo da generalizujemo, ne bih ja zanemarila ni dekolte

Da, dekolte je smrtonosniji od šlica sa strane.
tess1 tess1 19:26 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

bogtemazo tes, tebe nesto bas opasno tisti i muci, ne znam sta, al je neka teska konfuzija,...vidim, ti bi meni natovarila na moju uflekanu haljinicu sve sto ti padne na pamet i sto mozes dohvatiti,...jedino ne kapiram kakve ja veze imam sa tobom i kako ti to pomaze.

Енђи, ово је са "savladaj nesigurnost, koju pokrivas agresijom" слуђивање да простиш, било би, да сам мало ментално лабавија, а ти добрих намјера, као и увијек. :)
angie01 angie01 19:45 12.04.2021

Re: RasKoljnikov



Енђи, ово је са "savladaj nesigurnost, koju pokrivas agresijom" слуђивање да простиш


dobro, dobro, brani se koliko hoces,...mada te ne napadam,...a realno ispoljavas agresiju svakomalo, a da ne vidim ni jedan razlog za to, a jos su ti opservacije pune nekih procena, koje mogu biti samo posledice nekih demona, kako bi ti rekla, stalno prisutnih,...ja ti rekoh stvarno dobronamerno, a ti uzmi kako god mislis da ti je bolje,....ovo sve pod pretpostavkom da ne ispunjavas samo neku agendu, sto bi bilo bas bedno,...a meni se cini da ne.

sad ne mogu vise sa bobicama da se zamajavam...upravo sam odgledala kako sepravi Lindor cokolada, pa mi je draze da ostanem u utisku.
gvozden1 gvozden1 19:55 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

milisav68
zilikaka
Pa ako ćemo da generalizujemo, ne bih ja zanemarila ni dekolte

Da, dekolte je smrtonosniji od šlica sa strane.

Nemoj mi to dvoje razdvajat'
tess1 tess1 21:00 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

a realno ispoljavas agresiju svakomalo

Гдје? Нпр данас, дај покажи.
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:06 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

milisav68
Da, dekolte je smrtonosniji od šlica sa strane.

gvozden1
Nemoj mi to dvoje razdvajat'





maksa83 maksa83 21:08 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

A bio je i neki debeli što natovari na beč kao što kažeš i više nego što može i onda cvili, uzdiše i pušta naglo vazduh uz zvuk "ccccccccc" pri izbačaju.

angie01 angie01 22:53 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

Гдје? Нпр данас,



iiiijuuu,sta danas nisi:))),...pa vidi kako je zapocet niz.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:18 12.04.2021

Re: RasKoljnikov

milisav68
zilikaka
Pa ako ćemo da generalizujemo, ne bih ja zanemarila ni dekolte

Da, dekolte je smrtonosniji od šlica sa strane.

Ne bih rekao.
Izjava svjedoka, očevidca.
Mali grad u Bosni, ljeto osamdeset i neke. Kafana- terasa, na trgu u centru, puna. Iz autobusa izlazi mlada, lijepa djevojka, u šorcu napravljenom od farmerki skraćenih skoro do donjeg rublja. Svi gledaju u djevojku a nekim momcima se ote glasan uzdah.
U, možda, istom minutu na trgu odnekle izroni druga djevojka u dugačkoj haljini sa šlicom sa strane koji je prilikom koračanja otkrivao malo više iznad polovine bedara. Prilikom svakog koraka sjevne bedro pa se sakrije pod lepršavim krajevima haljine.
Interes muške publike za prvu djevojku je potpuno prestao i svi su se okrenuli čaroliji bedara koja se pojavljuju i nestaju. Neki su čak i ustali da tu čaroliju isprate pogledima dok je zamicala iza ćoška u pobočnu ulicu.
Igra skrivanja i misterioznog otkrivanja je uzbudljiva.

Kako kaže Desanka, pjesnikinja

"Sve je mnogo lepše donde dok se traži
O čemu se samo tek po slutnji zna."

tess1 tess1 06:48 13.04.2021

Re: RasKoljnikov

iiiijuuu,sta danas nisi:))),...pa vidi kako je zapocet niz.

Заспах синоћ сном праведника.

Енђи,
јутрос сам лијена анализирати психолошке анализе, реко', направићу ја блог о теби.

Укратко: у мом свијету бити луд није највећа срамота, глупост је краљица мрака, на њен терен не залазим ако не морам. Друго - и кад приуштим и себи и вама лудизам - слабост ил несигурност ми није (куцкам се по челу к'о црнац у гифу) у глави. Напротив. Не иди у том правцу, пусти то, нејака си за те игроказе, агресије није било, затим, користиш моје ријечи од јуче против мене данас, смјешкаш се цијело вријеме док неком говориш да је луд, агресиван, заостао, и итд.
Сабери се.
angie01 angie01 11:22 13.04.2021

Re: RasKoljnikov

направићу ја блог о теби.


ako nisi primetila- ti to stalno radis, opsesivno vezana za mene:)),...ti ne pises replike na nesto sto sam ja rekla, nego ispisujes deluzivne analize moje malenkosti, kao da, prvo, na to imas pravo, a drugo, kao da ja imam neke veze s tobom i tvojim zivotom, pa eto moras da se emotivno praznis.


i da ti sad preskocim sve uobicajeno nepotrebne reci,


користиш моје ријечи од јуче против мене данас,


pa da namerno da vidis kako projektujes, i jos lepo podvucem,
kako bi ti rekla,



агресије није било


a sta je nego agresivna zlonamernost, da od jedne moje reci na tudji komentar, kojom sam iskazala slaganje, ti iskonstruises neku moju nepostojecu nameru i ucitas los predznak!
смјешкаш се цијело вријеме док неком говориш да је луд, агресиван, заостао, и итд.


eto, opet tvoje pogresne interpretacije- rekoh ti dobronamerno da iskuiras, da ne skaces kao operena cim vidis moj avatar- jer to deluje kompleksaski, narocito kada se procita sta si napisala, da nastupas sa predrasudama i nekom umisljenom vezom mene i necega sto te muci,...i da da si agresivna, sto jesi.

nemam vise sta da dodam, a imam i posla preko glave, tako da nemam vremena za ova nepotrebna smaranja,...ti ako ne mozes da se upristojis i komuniciras normalno, samo me preskocii to bi bilo to.
tess1 tess1 13:03 13.04.2021

Re: RasKoljnikov

da ne skaces kao operena cim vidis moj avatar- jer to deluje kompleksaski, narocito kada se procita sta si napisala, da nastupas sa predrasudama i nekom umisljenom vezom mene i necega sto te muci

Eнџи, јел ти хоћеш да имам комплексе од тебе (не знам ни ја шта је то нпр на твоје градско поријекло), или не? Шта би те чинило сретном, да их имам или немам, обоје не могу, амбиваленцији није прилагођена мојој духовности, озбиљно питам. Ако их немам, ти се љутнеш*. Ако их имам (оне што си их ти пронашла код мене), опет се љутнеш.

*) у граду кажу дуриш
angie01 angie01 15:18 13.04.2021

Re: RasKoljnikov

Eнџи, јел ти хоћеш


da li si svesna kako se sama autujes...jer ja apsolutno nikada nista nisam rekla sto bi uopste zalicilo na tako nesto. To sto su tebi bliske neke palanacke kompleksaske projekcije koje se ovde plasiraju, nije moj problem.

ili recimo
опет се љутнеш.


ne ljutim se, jer nemam nista sa tim, ako razumes stanje stavri, al kako da ti kazem, pa ne ocekujes valjda da imam razumevanje za tvoje ulicarsko ponasnje i cascavanje felacijom svakomalo- samo zato jer o nekim stavrima mislim drugacije od tebe, zbog cega si me targetirala kao cernosrcu i slicne dubioze, jos ohrabrena sto si naisla na blogu na iste takve, pa ti se ceo taj prostakluk jos ucinio normalnim,...sad izvini me, al taj ceo paket, sa svim tvojim upornim konstruisanim analizama, za koje ne kapiram ni opsesivnu potrebu, je samo bolesnoca.
tess1 tess1 16:10 13.04.2021

Re: RasKoljnikov

tebi bliske neke palanacke kompleksaske projekcije

Мх. Тачно те презир отријезни, освијести.
angie01 angie01 16:27 13.04.2021

Re: RasKoljnikov


Мх. Тачно те презир отријезни, освијести.


pa vidi, smesna je postavka, gde je ok ponasati se prostacki, izivljavati svoje predrasude i komplekse, al je zato kakano kada neko kaze o cemu se radi:)))

to bi se kod nas reklo, ti bi, al da ti ne udje.

...a i prezir je tvoj- samo sto je bipolaran.
tess1 tess1 17:17 13.04.2021

Re: RasKoljnikov

pa vidi, smesna je postavka, gde je ok ponasati se prostacki, izivljavati svoje predrasude i komplekse, al je zato kakano kada neko kaze o cemu se radi:)))

to bi se kod nas reklo, ti bi, al da ti ne udje.

...a i prezir je tvoj- samo sto je bipolaran.

Изгубила сам нит о чему причаш одавно, није сад ни битно, моја слаба концентрација и твоја једна те иста прича ево већ 6 год о мојим паланачки комплексима које ја имам само са тобом, не знам шта бих ти рекла, било би до мене да постоји само једна особа, словима: једна, која ми је пришила те комплексе, не постоји а познајем много људи и из центра свијета и са периферије (мој брат тврди да су моја познанства и дружења од теолога др етике до нимфоманки показатељ високе емоционалне интелигенције). Енџи, не би ми у стварности биле добре другарице, не брини, не бљуцкај, из твог угла ја бих морала проћи кроз иницијацију да ме примите у друштво, из мог угла, нисте ми занимљиви, неке патње и изузетности мени нису занимљиве. Али, ни то сад није битно, оно у чему си у праву јесте да овде твоје раје ба више нема, није ти окренула леђа и прешла на моју страну, чини ми се да су се повукли, о чему се ради?, имала си увијек и најмање 7-8 препорука против мене, више их немаш, разумијеш?, нисам ја постала омиљена, него су они (вјероватно гори од тебе, јер ти си та која се сукобљава док они ћуте) отишли, у праву си, природније је да ти имаш 7-8 препорука, а ја 2-3 (од оних којима очи вадиш и кад сам банована), олити, није више ништа у винклу, тражити то од тебе данас или анализирати те у 2021. стварно би од мене било безобзирно..
angie01 angie01 19:02 13.04.2021

Re: RasKoljnikov

tes,meni je ovo tvoje naprezanje pretuzno.
O cemu bre pricas, kakva tvoja poznanstva i dokazi visoke emocionalne inteligencije, a moje vadjenje ociju i kada si ti banovana u zagradi:)), izuzetnosti i inicijacije, brojanje prporuka i tvojih suludih analiza mene, a u 2021.?

ti si se bona za mene opsesivno zalepila, a ja ti samo velim sta tvoji komentari pokazuju,...nema tu nikakve druge price koju pricas, to su samo zamisljaji u tvojoj glavi,... rekoh ti vec, ako nisi sposobna da se upristojis i normalno komuniciras, samo me preskoci, nema razloga da od bazicne, jasne situacije heklas neke halucinacije.

Ende.
tess1 tess1 19:33 13.04.2021

Re: RasKoljnikov

Ende.

Ух, само сам уздахнула. :)
Milan Novković Milan Novković 22:04 13.04.2021

Re: RasKoljnikov

docsumann
Šta misliš o izjavi jedne moje drugarice koja tvrdi da se žene ne dotjeruju i biraju garderobu zbog muškaraca već zbog drugih žena? Kaže da je za muškarce dosta i vreća sa velikim šlicem sa strane.


isto kao što i oni muškarci koji žestoko vježbaju i dižu baš teške tegove, to uglavnom rade zbog drugih muškaraca.
oni koji to rade zbog žena, obično ne treniraju tako heJvi.

Ja mislim da je to asimetrično zato što su i osnovni potsvesni ciljevi asimetrični, pa i "resursi" (koristim termine iz ove jedne od dve knjige što imam) koji su kod žena mnogo skuplji: samo 400 jajnih ćelija, obavezna upotreba te jedne materice što žene imaju a muškarcima nije potrebna pa je i nemaju, pa manje produktivnbog vremena kod žena koje su za vreme trudnoće "out of action".

Tj ženama je taj iskonski nagon da te ograničene resurse troše na što bolje muškarce, i iako signaliziraju drugim ženama, izgledom i garderobom, da su im šanse manje osnovni im je cilj da privuku pažnju najboljih muškaraca.

A muškarci, ok, njima su, istorijski, najveća netrivijalna pretnja, čak egzistencijalna, bili drugi muškarci.

Naravno, u prostoru moderne civilizacije ovo iskonsko poprilično tinja danas, ali nije ugašeno i verovatno ga je nemoguće potpuno ugasiti, iako opšti progres, pa vaspitanje i obrazovanje rade svoje.

Tj nesumnjivo je da je današnjem muškarcu (the prosečnom) najseksi osobina žena pamet, pa obrazovanje, odlučnost, kreativnost, .... ali se dotični u 1-2% situacija i dalje na trenutak pogubi i nema pojma šta se dešava
gavros gavros 08:25 12.04.2021

Odličan tekst

Uživao sam čitajući, hvala
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:07 12.04.2021

Re: Odličan tekst

Хвала.
solo solo 09:32 12.04.2021

Re: PrincipIjesa


Посебно, овај текст се не односи ни на кога појединачно.




Samo im fali broj cipela

Prezumpcijanišeš.

I nemoj da nerviraš ,,Tašenku,, ( ovo nije ženski rod od Tasa - napomena zbog prijatelja)
tess1 tess1 11:48 12.04.2021

Re: PrincipIjesa

Samo im fali broj cipela

Реци. Коме?

Или је ово мало зле крви проливено међу људе к'о добро јутро?
solo solo 15:16 12.04.2021

Re: PrincipIjesa

Реци. Коме?


Oću - kome?
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:36 12.04.2021

Анимус и анима

Код нас Влаха...
Шалу на страну, нећу спомињати Влахе.
Претпостављам да су коментатори упознати са Јунговом теоријом о анимусу и аними. Мене интересује ваше мишљење о овој теорији. Дакле, где све можемо препознати анимуса, а где аниму? Како у конкретним личностима, тако и у масовним историјским покретима? Па можда и у уметничким делима?
И за крај једно конкретно питање из наше новије историје - ко је био токсичнији, Слободан или Мирјана?
crossover crossover 09:42 12.04.2021

Re: Анимус и анима

И за крај једно конкретно питање из наше новије историје - ко је био токсичнији, Слободан или Мирјана?


Баца је била токсичнија за два реда величине.
solo solo 09:57 12.04.2021

Re: Анимус и анима

ко је био токсичнији, Слободан или Мирјана?


Koji Slobodan? Koja Mirjana?

apacherosepeacock apacherosepeacock 10:29 12.04.2021

Re: Анимус и анима

Nije daleko ni Dana (Drašković) koja gađa popove flašama. (ko ono reče da žene ne vole oružje, hladno, vatreno itd.)
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:41 12.04.2021

Re: Анимус и анима

Nije daleko ni Dana (Drašković) koja gađa popove flašama. (ko ono reče da žene ne vole oružje, hladno, vatreno itd.)

Одлично подсећање (мада мислим да повређени није био свештено лице).

Прилика је била ручак у Лелићу поводом преноса моштију новопроглашеног свеца, а у присуству високог свештенства и патријарха (кога су многи сматрали живим свецем).

Та жена је још имала амбиције да буде шефица БИЈЕ, а дан-данас кроз управне одборе добија високу апанажу која ће по прилици бити доживотна.
milisav68 milisav68 10:55 12.04.2021

Re: Анимус и анима

principessa_etrusca
Та жена је још имала амбиције да буде шефица БИЈЕ, а дан-данас кроз управне одборе добија високу апанажу која ће по прилици бити доживотна.

Tipična četnikuša.
docsumann docsumann 10:57 12.04.2021

Re: Анимус и анима

Nije daleko ni Dana (Drašković) koja gađa popove flašama.


sinoć su neki klinci u Bijelom Polju sačekali "komitsku" auto-kolonu, i sa jednog nadvožnjaka istresli na nju bure od 100L puno fekalija.
a pošto su komite vozile otvorenih šibera, možete zamisliti stepen polucije u automobilima...

morali su da zovu vatrogasce da šmrkom spiraju govna iz vozila.


ovo, možda još nema na zvaničnim informacionim kanalima, al sam o događaju sa sve snimcima na telefonu, obavješten iz prve ruke, od strane jednog radnika koji se jutros vratio iz Bijelog Polja s odmora.
st.jepan st.jepan 10:59 12.04.2021

Re: Анимус и анима

ovo, možda još nema na zvaničnim informacionim kanalima, al sam o događaju sa sve snimcima na telefonu, obavješten iz prve ruke, od strane jednog radnika koji se jutros vratio iz Bijelog Polja s odmora.

Okači.
crossover crossover 11:00 12.04.2021

Re: Анимус и анима

apacherosepeacock
ko ono reče da žene ne vole oružje, hladno, vatreno itd.


Ништа се не разликују од мушкараца по том питању, углавном су и пажљивије са оружјем, не мајмунишу се као мушкарци што умеју. И одлични су војници.
docsumann docsumann 11:02 12.04.2021

Re: Анимус и анима

st.jepan
ovo, možda još nema na zvaničnim informacionim kanalima, al sam o događaju sa sve snimcima na telefonu, obavješten iz prve ruke, od strane jednog radnika koji se jutros vratio iz Bijelog Polja s odmora.

Okači.


evo vidim, pojavilo se i u medijima - b92

principessa_etrusca principessa_etrusca 11:06 12.04.2021

Re: Анимус и анима

Добила сам рано јутрос неку поруку, насеље Ракоње, и слика неких поливених сребрнкастих кола са заставом која је избачена кроз отворен прозор. То поливање је иначе начин француских сељака, мада мислим да они то ипак раде са ђубривом, не са садржајем септичке јаме.
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:15 12.04.2021

Re: Анимус и анима

solo
ко је био токсичнији, Слободан или Мирјана?


Koji Slobodan? Koja Mirjana?



Слободан Селенић. Мирјана Бобић Мојсиловић.
docsumann docsumann 11:18 12.04.2021

Re: Анимус и анима

vlad_aleksh
solo
ко је био токсичнији, Слободан или Мирјана?


Koji Slobodan? Koja Mirjana?



Слободан Селенић. Мирјана Бобић Мојсиловић.



Slobodan Selenić Cune
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:21 12.04.2021

Re: Анимус и анима

apacherosepeacock
Nije daleko ni Dana (Drašković) koja gađa popove flašama. (ko ono reče da žene ne vole oružje, hladno, vatreno itd.)


То би било моје друго питање, након што бисте одговорили на прво.
Ево једног простачког вица на ту тему.
Оде Даница на редовни преглед код гинеколога. Пита је гинеколог - "Како је пичкица данас?".
"Ено га, код куће је, пише нови роман" - одговори Даница као из топа.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:27 12.04.2021

Re: Анимус и анима

docsumann
Nije daleko ni Dana (Drašković) koja gađa popove flašama.


sinoć su neki klinci u Bijelom Polju sačekali "komitsku" auto-kolonu, i sa jednog nadvožnjaka istresli na nju bure od 100L puno fekalija.
a pošto su komite vozile otvorenih šibera, možete zamisliti stepen polucije u automobilima...

morali su da zovu vatrogasce da šmrkom spiraju govna iz vozila.



Swell što bi rekao Dirty Harry.
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:27 12.04.2021

Re: Анимус и анима

docsumann
vlad_aleksh
solo
ко је био токсичнији, Слободан или Мирјана?


Koji Slobodan? Koja Mirjana?



Слободан Селенић. Мирјана Бобић Мојсиловић.



Slobodan Selenić Cune


Слободан Боб Селенић.
Али да се ипак вратимо теми. Шта је у његовој литератури женско, а шта је мушко?
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:31 12.04.2021

Re: Анимус и анима

vlad_aleksh
apacherosepeacock
Nije daleko ni Dana (Drašković) koja gađa popove flašama. (ko ono reče da žene ne vole oružje, hladno, vatreno itd.)


То би било моје друго питање, након што бисте одговорили на прво.
Ево једног простачког вица на ту тему.
Оде Даница на редовни преглед код гинеколога. Пита је гинеколог - "Како је пичкица данас?".
"Ено га, код куће је, пише нови роман" - одговори Даница као из топа.


:)
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:34 12.04.2021

Re: Анимус и анима

milisav68
principessa_etrusca
Та жена је још имала амбиције да буде шефица БИЈЕ, а дан-данас кроз управне одборе добија високу апанажу која ће по прилици бити доживотна.

Tipična četnikuša.


Она је типична Звездина четникуша. Штета што није на челу БИЈЕ. Да јесте, вероватно би отворила архиве. Вероватно није на челу БИЈЕ зато што је у инвалидској пензији, па су је спутавали законски оквири и правна држава заснована на поштовању устава, закона и подзаконских аката.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:35 12.04.2021

Re: Анимус и анима

crossover
apacherosepeacock
ko ono reče da žene ne vole oružje, hladno, vatreno itd.


Ништа се не разликују од мушкараца по том питању, углавном су и пажљивије са оружјем, не мајмунишу се као мушкарци што умеју. И одлични су војници.


Ma naravno.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:48 12.04.2021

Re: Анимус и анима

principessa_etrusca
Nije daleko ni Dana (Drašković) koja gađa popove flašama. (ko ono reče da žene ne vole oružje, hladno, vatreno itd.)

Одлично подсећање (мада мислим да повређени није био свештено лице).

Прилика је била ручак у Лелићу поводом преноса моштију новопроглашеног свеца, а у присуству високог свештенства и патријарха (кога су многи сматрали живим свецем).

Та жена је још имала амбиције да буде шефица БИЈЕ, а дан-данас кроз управне одборе добија високу апанажу која ће по прилици бити доживотна.




Da. Ne znam odakle mi da joj je žrtva bio pop?

Sećam se bloga o njoj koji je napisao Krkar - ručak kod Draškovićevih, partiji šaha I osvrt na Danine zgodne noge i njen dobar ukus za salonske cipele.
mariopan mariopan 12:08 12.04.2021

Re: Анимус и анима

crossover
apacherosepeacock
ko ono reče da žene ne vole oružje, hladno, vatreno itd.


Ништа се не разликују од мушкараца по том питању, углавном су и пажљивије са оружјем, не мајмунишу се као мушкарци што умеју. И одлични су војници.

U emisuji o Aušvicu i krađama zlata i vrednosti od zatvorenika, koje su radili svi čuvari i uprava logora, za svoj džep, saznam da je jedna čuvarka došla u logor sa 16 gidina a streljana posle rata (i suđenja) sa samo 22 godine. Bila je ekstremno surova prema zatvorenicama, ubijala ih je kao zečeve, zato što može, što joj je dato oružje i moć da to da radi.
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:33 12.04.2021

Re: Анимус и анима

mariopan
crossover
apacherosepeacock
ko ono reče da žene ne vole oružje, hladno, vatreno itd.


Ништа се не разликују од мушкараца по том питању, углавном су и пажљивије са оружјем, не мајмунишу се као мушкарци што умеју. И одлични су војници.

U emisuji o Aušvicu i krađama zlata i vrednosti od zatvorenika, koje su radili svi čuvari i uprava logora, za svoj džep, saznam da je jedna čuvarka došla u logor sa 16 gidina a streljana posle rata (i suđenja) sa samo 22 godine. Bila je ekstremno surova prema zatvorenicama, ubijala ih je kao zečeve, zato što može, što joj je dato oružje i moć da to da radi.


Очигледно је да Зло као такво нема свој пол. Поседује само различите манифестације.
zilikaka zilikaka 12:46 12.04.2021

Re: Анимус и анима

Очигледно је да Зло као такво нема свој пол. Поседује само различите манифестације.

Ma jasno. I svako koristi sredstva i načine koji su mu na raspolaganju.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:53 12.04.2021

Re: Анимус и анима

zilikaka
Очигледно је да Зло као такво нема свој пол. Поседује само различите манифестације.

Ma jasno. I svako koristi sredstva i načine koji su mu na raspolaganju.

Слика Роберта Ферија коју сам ставила да илуструје овај текст, зове се "Избави нас од злога" (Liberaci dal male).
vlad_aleksh vlad_aleksh 13:25 12.04.2021

Re: Анимус и анима

principessa_etrusca
zilikaka
Очигледно је да Зло као такво нема свој пол. Поседује само различите манифестације.

Ma jasno. I svako koristi sredstva i načine koji su mu na raspolaganju.

Слика Роберта Ферија коју сам ставила да илуструје овај текст, зове се "Избави нас од злога" (Liberaci dal male).


По Јунгу, Зло има свој пол, и то је женски пол. Он је чак и предлагао да се Светом тројству дода четврти члан - принцип Зла, то јест женски принцип. Између осталог, и о томе сам желео да продискутујемо на овој подтеми.
docsumann docsumann 14:06 12.04.2021

Re: Анимус и анима

vlad_aleksh
principessa_etrusca
zilikaka
Очигледно је да Зло као такво нема свој пол. Поседује само различите манифестације.

Ma jasno. I svako koristi sredstva i načine koji su mu na raspolaganju.

Слика Роберта Ферија коју сам ставила да илуструје овај текст, зове се "Избави нас од злога" (Liberaci dal male).


По Јунгу, Зло има свој пол, и то је женски пол. Он је чак и предлагао да се Светом тројству дода четврти члан - принцип Зла, то јест женски принцип. Између осталог, и о томе сам желео да продискутујемо на овој подтеми.


hmmm, koliko mi je poznato to nije izvorno Jungovo tumačenje, već ono kako je on vidio srednjovjekovno (religijsko) poimanje žene u hrišćanskom učenju, posebno u vezi svetog trojstva.
solo solo 15:21 12.04.2021

Re: Анимус и анима

По Јунгу,


A po ,,Jangu,,?


docsumann docsumann 16:00 12.04.2021

Re: Анимус и анима

A po ,,Jangu,,?


solo solo 17:08 12.04.2021

Re: docsumann

evo vidim, pojavilo se i u medijima - b92


Prošireno izdanje.



angie01 angie01 19:04 12.04.2021

Re: Анимус и анима

ea od kada ovo nisam cula.

........
I crossed the ocean
For a heart of gold
I've been in my mind
It's such a fine line
That keeps me searching
For a heart of gold
And I'm getting old
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:00 13.04.2021

Re: Анимус и анима

docsumann
vlad_aleksh
principessa_etrusca
zilikaka
Очигледно је да Зло као такво нема свој пол. Поседује само различите манифестације.

Ma jasno. I svako koristi sredstva i načine koji su mu na raspolaganju.

Слика Роберта Ферија коју сам ставила да илуструје овај текст, зове се "Избави нас од злога" (Liberaci dal male).


По Јунгу, Зло има свој пол, и то је женски пол. Он је чак и предлагао да се Светом тројству дода четврти члан - принцип Зла, то јест женски принцип. Између осталог, и о томе сам желео да продискутујемо на овој подтеми.


hmmm, koliko mi je poznato to nije izvorno Jungovo tumačenje, već ono kako je on vidio srednjovjekovno (religijsko) poimanje žene u hrišćanskom učenju, posebno u vezi svetog trojstva.


Не.
Православље, као и све остале шизматичке хришћанске цркве, имају Свето тројство. Нико не спомиње четворство. Да ли је Јунг ту идеју преузео од некога, ја то не знам. Али, он је познат по томе. И због тога је био гностички јеретик.
mariopan mariopan 07:11 13.04.2021

Re: Анимус и анима

zilikaka
Очигледно је да Зло као такво нема свој пол. Поседује само различите манифестације.

Ma jasno. I svako koristi sredstva i načine koji su mu na raspolaganju.

Da, i nema pol.
U istoj emisiji čuvar, muškarac, kaže da to vreme pamti kao "divno", imao je "divna prijateljstva" sa ostalim čuvarima, nasmejan, iako su cifre ubijenih zastašujuće on kao da žali za tim vremenom kad im je ta moć bila u rukama? Bez kajanja.
magnus magnus 08:12 13.04.2021

Re: Анимус и анима

И за крај једно конкретно питање из наше новије историје - ко је био токсичнији, Слободан или Мирјана?
nisam siguran da je Mirino zlo ikako možemo svesti pod "toksičnu ženskost" čak i ako to rastegnemo , nije svako zlo kod žena toksična ženskost , niti je svako zlo kod muškarca "toksična muškost". čak ni za Danu nisam siguran, iako je ona za razliku od Anđine profesorice Mire , teška muškarača , njezino zlo bi čak više "koketiralo" sa toksičnom muškosti. ona i Vuk ( kujica) imaju patrijarhalnu porodicu istina bog nesretnu jer je Vuk jalov i ne more roditi
magnus magnus 09:12 13.04.2021

Re: Анимус и анима

По Јунгу, Зло има свој пол, и то је женски пол. Он је чак и предлагао да се Светом тројству дода четврти члан - принцип Зла, то јест женски принцип. Између осталог, и о томе сам желео да продискутујемо на овој подтеми.


Arhetip ženskog je izrazito bipolaran, dvoznačan. Prema Ester Harding, načelo ženskog se “iskazuje kao slijepa sila, plodna i okrutna, stvaralačka, sila koja njeguje i sila koja razara”. Mitska, iskonska žena je “divlja i u svojim ljubavima i u svojoj mržnji. To je žensko načelo u demonskom obliku”.

Jungova učenica Toni Woolf je dala svoju, danas široko prihvaćenu i razrađenu u analitičkoj psihologiji, tipologiju arhetipa žene. Ona se temelji na dvije dimenzije koje mogu poslužiti za opis i objašnjenje psihologije ženskog. Prva, vertikalna dimenzija odnosi se na kolektivnost – individualnost arhetipa ženskog, gdje su dva suprotna pola “majka” i “božica ljubavi”. Druga, horizontalna dimenzija vezana je za dimenziju statičnost – dinamičnost, a njena dva pola su “medijum” i “amazonka”jecištem ove dvije dimenzije dobijamo četiri osnovna oblika ili tipa: 1. Majka – predstavlja impersonalan ili kolektivan aspekt, u smislu da je instinktivan i konvencionalan u svojoj brizi oko začeća, njege, odgoja djece i stvaranja doma. U mitologiji je predstavljena s likovima Velike Majke, kao što je Geja ili Demetra. 2. Boginja ljubavi ili hetera. Ovaj aspekt, koji simbolizira Persefona, Psiha i Afrodita, nalazi se na polu suprotnom od majke. Ona je uglavnom zaokupljena vlastitim ljubavnim životom, odnoseći se prema svojem muškarcu na krajnje osobnom nivou, umjesto da preuzme osobne odgovornosti, implicirane njezinom ulogom supruge i majke. Žena koja se previše identificira s ovim polom ostaje vječna kćerka ili sestra, puella aeterna; ona izbjegava obavezu na račun flerta i vođenja neobaveznog života. Merlin Monro je jedna od niza suvremenih primjera ovakve vrste “boginje ljubavi”.3. Amazonka – ovaj je tip sklon nezavisnosti i samodovoljnosti; u suvremenom životu ona je ambiciozna žena koja daje prednost karijeri u odnosu na kuću i djecu. Funkcionira više kao prijatelj i takmac s muškarcima, nego kao supruga i majka. Njena orijentacija nije prema pojedincima, već je sklonija impersonalnosti i objektivnosti. Teško je razdvojiti ovaj aspekt arhetipske žene od animusa, pošto očigledno ima muške primjese. Kada se integrira sa svjesnom osobnošću to joj može omogućiti da posigne svoje ciljeve u životu i poboljša svoju individuaciju; međutim , ako se ona nesvjesno s njom identificira, posljedica može biti demonska “organizacija” žene, koja tiranizira i manipulira s podređenima, kako bi nametnula svoju volju. Nije se teško sjetiti svakodnevnih primjera. 4. Medijum – ovaj tip žene živi u bliskoj vezi s kolektivnim nesvjesnim. Uronjena u svoje subjektivno iskustvo, govori uvjerena u proročanstva, kao da je imala pristup onom znanju koje je većini uskraćeno. Pitija iz Delfa je klasičan primjer ovog tipa, zatim madam Blavatski, moderne vidovnjakinje – baba Vanga idr.

Za ženu je važno upoznati svoj arhetip žene, te postati svjesna urođene osnove vlastite ženstvenosti, koja je temelj njenog identiteta. Na taj način će se osloboditi mnogih predrasuda i stereotipova i izbjeći da o sebi misli samo kao o “majci”, “domaćici”, “poslovnoj ženi”, “ljubavnici” i sl. Ako prihvati ove arhetipove koji su temelj njene ženske prirode, onda će moći odgovoriti na najdublje poticaje koje pružaju arhetipovi, što će samo obogatiti njen život, njene odnose s drugima i njen doprinos društvu
e sad ovo je Anima kod žena , ali za toksičnost je bitna i muškarčeva anima za dugoročni toksični odnos
Ono što je bitno za toksičnu ženskost je "mit o Lilit" ona se kao "pročitani" arhetip /mit pojavljuje rano gotovo u svim civilizacijama manje više slična . E sad suštinsku žensku toksičnost ne možete razumijet kao odnos dvoje , nego kao trijadu , uvjek u tom odnosu postoji treći ili kao Eva-Adam -Lilit ili kao Adam - Lilit -Asmodej ( ovaj od nos je odnos čovjek-poludemonica -demon)
Inače frojdovska analaiza toksične ženskosti kao kastraciske traume je dobar za početnu analizu i razumjevanje, Jungovska "mistika" je više za kulturološko i simboličko razumjevanje. No danas ja sam sklon vjerovati da tu ima i dosta demonskog upliva i da "lilitovske" figure u najtežoj varijanti vole "ezoterijska " znanja vještičare ili su ozbilnije "đavoloimane " bez toga je "luk i voda" i svodi se na "neurotičarsku zloču"
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:19 13.04.2021

Re: Анимус и анима

magnus
И за крај једно конкретно питање из наше новије историје - ко је био токсичнији, Слободан или Мирјана?
nisam siguran da je Mirino zlo ikako možemo svesti pod "toksičnu ženskost" čak i ako to rastegnemo , nije svako zlo kod žena toksična ženskost , niti je svako zlo kod muškarca "toksična muškost". čak ni za Danu nisam siguran, iako je ona za razliku od Anđine profesorice Mire , teška muškarača , njezino zlo bi čak više "koketiralo" sa toksičnom muškosti. ona i Vuk ( kujica) imaju patrijarhalnu porodicu istina bog nesretnu jer je Vuk jalov i ne more roditi


Да ли Родољуб море родити?
А шта ти мислиш о Јунговој теорији?
docsumann docsumann 11:16 13.04.2021

Re: Анимус и анима

vlad_aleksh
docsumann
vlad_aleksh
principessa_etrusca
zilikaka
Очигледно је да Зло као такво нема свој пол. Поседује само различите манифестације.

Ma jasno. I svako koristi sredstva i načine koji su mu na raspolaganju.

Слика Роберта Ферија коју сам ставила да илуструје овај текст, зове се "Избави нас од злога" (Liberaci dal male).


По Јунгу, Зло има свој пол, и то је женски пол. Он је чак и предлагао да се Светом тројству дода четврти члан - принцип Зла, то јест женски принцип. Између осталог, и о томе сам желео да продискутујемо на овој подтеми.


hmmm, koliko mi je poznato to nije izvorno Jungovo tumačenje, već ono kako je on vidio srednjovjekovno (religijsko) poimanje žene u hrišćanskom učenju, posebno u vezi svetog trojstva.


Не.
Православље, као и све остале шизматичке хришћанске цркве, имају Свето тројство. Нико не спомиње четворство. Да ли је Јунг ту идеју преузео од некога, ја то не знам. Али, он је познат по томе. И због тога је био гностички јеретик.


očigledno se nismo razumjeli.
Jung je problem u vezi uključivanja ženskog u sveto trojstvo vidio u hrišćanskom doživljajun žene kao đavolovog izaslanika iz pakla.
naravno da ti tako postavljene stvari onemogućavaju uvođenje žene u nebeski poredak.
dakle, Jung problem locira u ograničenoj i zatucanoj perspektivi crkve, a ne u samoj ženi.
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:35 13.04.2021

Re: Анимус и анима

magnus
По Јунгу, Зло има свој пол, и то је женски пол. Он је чак и предлагао да се Светом тројству дода четврти члан - принцип Зла, то јест женски принцип. Између осталог, и о томе сам желео да продискутујемо на овој подтеми.


Arhetip ženskog je izrazito bipolaran, dvoznačan. Prema Ester Harding, načelo ženskog se “iskazuje kao slijepa sila, plodna i okrutna, stvaralačka, sila koja njeguje i sila koja razara”. Mitska, iskonska žena je “divlja i u svojim ljubavima i u svojoj mržnji. To je žensko načelo u demonskom obliku”.

Jungova učenica Toni Woolf je dala svoju, danas široko prihvaćenu i razrađenu u analitičkoj psihologiji, tipologiju arhetipa žene. Ona se temelji na dvije dimenzije koje mogu poslužiti za opis i objašnjenje psihologije ženskog. Prva, vertikalna dimenzija odnosi se na kolektivnost – individualnost arhetipa ženskog, gdje su dva suprotna pola “majka” i “božica ljubavi”. Druga, horizontalna dimenzija vezana je za dimenziju statičnost – dinamičnost, a njena dva pola su “medijum” i “amazonka”jecištem ove dvije dimenzije dobijamo četiri osnovna oblika ili tipa: 1. Majka – predstavlja impersonalan ili kolektivan aspekt, u smislu da je instinktivan i konvencionalan u svojoj brizi oko začeća, njege, odgoja djece i stvaranja doma. U mitologiji je predstavljena s likovima Velike Majke, kao što je Geja ili Demetra. 2. Boginja ljubavi ili hetera. Ovaj aspekt, koji simbolizira Persefona, Psiha i Afrodita, nalazi se na polu suprotnom od majke. Ona je uglavnom zaokupljena vlastitim ljubavnim životom, odnoseći se prema svojem muškarcu na krajnje osobnom nivou, umjesto da preuzme osobne odgovornosti, implicirane njezinom ulogom supruge i majke. Žena koja se previše identificira s ovim polom ostaje vječna kćerka ili sestra, puella aeterna; ona izbjegava obavezu na račun flerta i vođenja neobaveznog života. Merlin Monro je jedna od niza suvremenih primjera ovakve vrste “boginje ljubavi”.3. Amazonka – ovaj je tip sklon nezavisnosti i samodovoljnosti; u suvremenom životu ona je ambiciozna žena koja daje prednost karijeri u odnosu na kuću i djecu. Funkcionira više kao prijatelj i takmac s muškarcima, nego kao supruga i majka. Njena orijentacija nije prema pojedincima, već je sklonija impersonalnosti i objektivnosti. Teško je razdvojiti ovaj aspekt arhetipske žene od animusa, pošto očigledno ima muške primjese. Kada se integrira sa svjesnom osobnošću to joj može omogućiti da posigne svoje ciljeve u životu i poboljša svoju individuaciju; međutim , ako se ona nesvjesno s njom identificira, posljedica može biti demonska “organizacija” žene, koja tiranizira i manipulira s podređenima, kako bi nametnula svoju volju. Nije se teško sjetiti svakodnevnih primjera. 4. Medijum – ovaj tip žene živi u bliskoj vezi s kolektivnim nesvjesnim. Uronjena u svoje subjektivno iskustvo, govori uvjerena u proročanstva, kao da je imala pristup onom znanju koje je većini uskraćeno. Pitija iz Delfa je klasičan primjer ovog tipa, zatim madam Blavatski, moderne vidovnjakinje – baba Vanga idr.

Za ženu je važno upoznati svoj arhetip žene, te postati svjesna urođene osnove vlastite ženstvenosti, koja je temelj njenog identiteta. Na taj način će se osloboditi mnogih predrasuda i stereotipova i izbjeći da o sebi misli samo kao o “majci”, “domaćici”, “poslovnoj ženi”, “ljubavnici” i sl. Ako prihvati ove arhetipove koji su temelj njene ženske prirode, onda će moći odgovoriti na najdublje poticaje koje pružaju arhetipovi, što će samo obogatiti njen život, njene odnose s drugima i njen doprinos društvu
e sad ovo je Anima kod žena , ali za toksičnost je bitna i muškarčeva anima za dugoročni toksični odnos
Ono što je bitno za toksičnu ženskost je "mit o Lilit" ona se kao "pročitani" arhetip /mit pojavljuje rano gotovo u svim civilizacijama manje više slična . E sad suštinsku žensku toksičnost ne možete razumijet kao odnos dvoje , nego kao trijadu , uvjek u tom odnosu postoji treći ili kao Eva-Adam -Lilit ili kao Adam - Lilit -Asmodej ( ovaj od nos je odnos čovjek-poludemonica -demon)
Inače frojdovska analaiza toksične ženskosti kao kastraciske traume je dobar za početnu analizu i razumjevanje, Jungovska "mistika" je više za kulturološko i simboličko razumjevanje. No danas ja sam sklon vjerovati da tu ima i dosta demonskog upliva i da "lilitovske" figure u najtežoj varijanti vole "ezoterijska " znanja vještičare ili su ozbilnije "đavoloimane " bez toga je "luk i voda" i svodi se na "neurotičarsku zloču"


Одличан коментар, Магнусе соколе!
Споменуо си индивидуацију. Претпостављам да мислимо на исти процес - сукцесивно освешћивање несвесних садржаја. Персона, анимус и анима, велика мајка, мудри старац... сопство. Да ли је могуће упоредити два процеса: Јунгову индивидуацију и православно обожење?
angie01 angie01 11:45 13.04.2021

Re: Анимус и анима

iako je ona za razliku od Anđine profesorice Mire ,


eh i ti ne mozes bez mene:))),

meni cvetkana nije bila profesorka-srecom.
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:26 13.04.2021

Re: Анимус и анима

docsumann
vlad_aleksh
docsumann
vlad_aleksh
principessa_etrusca
zilikaka
Очигледно је да Зло као такво нема свој пол. Поседује само различите манифестације.

Ma jasno. I svako koristi sredstva i načine koji su mu na raspolaganju.

Слика Роберта Ферија коју сам ставила да илуструје овај текст, зове се "Избави нас од злога" (Liberaci dal male).


По Јунгу, Зло има свој пол, и то је женски пол. Он је чак и предлагао да се Светом тројству дода четврти члан - принцип Зла, то јест женски принцип. Између осталог, и о томе сам желео да продискутујемо на овој подтеми.


hmmm, koliko mi je poznato to nije izvorno Jungovo tumačenje, već ono kako je on vidio srednjovjekovno (religijsko) poimanje žene u hrišćanskom učenju, posebno u vezi svetog trojstva.


Не.
Православље, као и све остале шизматичке хришћанске цркве, имају Свето тројство. Нико не спомиње четворство. Да ли је Јунг ту идеју преузео од некога, ја то не знам. Али, он је познат по томе. И због тога је био гностички јеретик.


očigledno se nismo razumjeli.
Jung je problem u vezi uključivanja ženskog u sveto trojstvo vidio u hrišćanskom doživljajun žene kao đavolovog izaslanika iz pakla.
naravno da ti tako postavljene stvari onemogućavaju uvođenje žene u nebeski poredak.
dakle, Jung problem locira u ograničenoj i zatucanoj perspektivi crkve, a ne u samoj ženi.


Вероватно се нисмо разумели из следећег разлога. Ја слабо разумем латиницу. Или "абецечеду". На пример, не разумем баш најбоље ни Магнусово писање на хрватском језику, али за његово писање барем имам наслућаје.
tess1 tess1 13:07 13.04.2021

Re: Анимус и анима

Jung problem locira u ograničenoj i zatucanoj perspektivi crkve, a ne u samoj ženi.

principessa_etrusca principessa_etrusca 14:35 13.04.2021

Re: Анимус и анима

angie01
iako je ona za razliku od Anđine profesorice Mire ,


eh i ti ne mozes bez mene:))),

meni cvetkana nije bila profesorka-srecom.

Зашто срећом? Зар она није држала изборни предмет, па је у питању био твој избор, а не нека лутрија?.
nask nask 15:27 13.04.2021

Re: Анимус и анима

Зар она није држала изборни предмет,

Sociologija je bila obavezan predmet na studijama Fizike (PMF) u drugoj godini (1986/87). Sa obzirom da je za predavanja bio korišćen veliki hemijski amfiteatar pretpostavljam da je bio obavezan i za druge studije.

crossover crossover 15:49 13.04.2021

Re: Анимус и анима

nask
Sociologija je bila obavezan predmet na studijama Fizike (PMF) u drugoj godini (1986/87). Sa obzirom da je za predavanja bio korišćen veliki hemijski amfiteatar pretpostavljam da je bio obavezan i za druge studije.


Јесте, исто и на математици, исти професор.
angie01 angie01 15:56 13.04.2021

Re: Анимус и анима

Зашто срећом? Зар она није држала изборни предмет, па је у питању био твој избор, а не нека лутрија?.


evo, nask ti je vec rekao- predavala je sociologiju,...al srecom nije bila jedini profesor za taj predmet- na mom smeru su podelili studente-te sam srecom pripala divnom profesoru Todorovicu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana