Društvo| Sex| Život

Отровна женственост (Toxic Femininity), шта је то?

principessa_etrusca RSS / 11.04.2021. u 00:28

 EkK238RXYAI8m25.jpg 

Roberto Ferri, Liberaci dal male 

С времена на време, углавном подстакнути неким текућим догађајима, на блогу интензивирамо писање о родној раврноправности и мушко-женским односима. Ми онда често сасвим неспутано критикујемо мушка понашања, пре свега она која се обично подразумевају под токсичном мушкошћу. Тај термин је уосталом ушао не само у свакодневни, већ и у академски језик. О токсичној мушкости је објављено мноштво академских и популарних чланака, укључујући и један подужи на Википедији.

Ми наравно критикујемо спорна понашања са добрим разлогом јер токсична мушкост свакако није безазлена, напротив. Истовремено, следећи прихваћене стандарде и ограничења, ми ретко, ако икада, критикујемо женска понашања која исто тако могу бити отровна. На крају крајева, тек смо изашли или излазимо из патријархата, обележеног мушком доминацијом, па може да изгледа да је критика женских понашања непотребна, па чак и сурова.  

Да ли уопште постоји отровна женственост? Са једне стране, учени смо да верујемо да жене, невине жртве патријархата, имају ореол саосећајних, нежних, осетљивих и пожртвованих бића, а истовремено и разумнијих ("свет би био боље место када би било више жена у политици"), па оне нису кандидати за носиоце штетних појава. Са друге стране, женску тоскичност као тип понашања, није увек лако препознати. Док је токсична мушкост гласна, припита, бахата, везана за физичку снагу, дубок новчаник, друштвени статус, доминацију, недвосмислену тежњу ка контроли, менспрединг, агресију итд, токсична женственост је притајенија, флуиднија, лукавија и манипулативнија. Коначно, није занемарљив ни утицај данашњег феминизма који све грешке, пропусте и кривице приписује мушкарцима.  Док су модуси испољавања токсичне мушкости идентификовани и док се о њима увелико дискутује, токсична женственост остаје у некој мери табу тема.   

Наравно, као што је важно препознавати токсичне мушкарце, важно је препознавати и токсичне жене да би разне компликоване ситуације и компликовани односи били благовремено избегнути, али нас понајвише кочи савремени феминизам чији циљеви нису више борба за женска права и једнакост жена, као што је био случај раније, када је феминизам био и прогресиван, и инклузиван (тада су многи искрени феминисти били мушкарци). Данашњи феминизам је ретроградан, репресиван и токсичан, отворено се руководи мушкомржњом и тежи маргинализацији мушкараца.  

Иако се токсична мушкост и токсична женственост манифестују на различите начине, њихов корен је у истом осећању несигурности, незадовољства и беса. Ту нажалост велику улогу играју научени модели понашања, често засновани на наслеђеним културалним стереотипима.  

Ми сви знамо неки пример токсичне женствености. У односима са женама, токсична жена не може да сарађује, већ је у сталном односу такмичења, где мора да буде лепша, успешнија, паметнија, популарнија. Да би дошла то циља, ласкаће, сплеткариће и забадаће нож у леђа, често под маском некога ко жели добро. Она је свекрва из пакла, снаја из пакла или чак "пријатељица" из пакла. Уколико је раскринкана, глуми наивност и позива се на своје добре намере. У некој другој варијанти, оговараће друге жене којима ће замерати да су неамбициозне, запуштене, дебеле, лење домаћице, немарне мајке, курве, лоше у свом послу итд, или ће отворено кињити и понижавати другу жену ако је у позицији моћи (архетип зла маћеха, данас зла шефица).   

У односима са мушкарцима, токсична жена такође манипулише, а ту је онда прва жртва њен партнер, некада и њихова деца. Она манипулише пре свега својом сексуалном привлачношћу, мајчинством, беспомоћношћу, односно креирањем ситуације где јој је потребна заштита или помоћ од стране мушкарца, што онда активира његов заштитнички порив (архетип девица у проблему/damsel in distress), својом мањом физичком снагом (жена се хлади лепезом, а мушкарац посрће иза ње са два кофера и три торбе), сублиминалним порукама и Павловљевим рефлексом постиже контролу (пожељан поступак награђује омиљеном храном, сексом или нечим другим пријатним, а непожељан кажњава изостанком претходног), подривањем мушког сексуалног самопоуздања, уценама или рецимо злоупотребом прихваћеног модела да жена може да удари мушкарца, али мушкарац не сме да јој врати (колико је виђено демонстративних женских шамара у класичним филмовима) и сл. Физичка агресија је углавном одлика токсичне мушкости, док се токсична женственост ређе исказује кроз физичку, чешће кроз вербалну афресију, а  вероватно најчешће кроз пасивно-агресивна понашања.

Токсичност наравно има различите нивое, а ја сам овде навела (нај)екстремније облике, али и полуокретање леђа другој жени у малој групи на коктелу са намером да се она маргинализује такође је токсично, као и рецимо сугестивно флертовање, а онда оптуживање мушкарца да мисли само једну ствар.  

Било би све много једноставније када бисмо сви заједно идентификовали и искорењивали сва токсична понашања, и мачо-силеџијско (мушко) и манипулаторско (женско), и све друге прелазне типове, а за почетак би било потребно да се одупремо комесаркама феминизма које проповедају да није довољно да будемо равноправне, већ да треба, као Орвелове свиње, да будемо "равноправније".  

Дисклејмер: Појам токсичне женствености се односи стриктно на типове понашања и штетне културалне норме, а никако на све жене. Токсична женственост је везана за традиционалне стереотипе где жене као друштвено недоминантне, остварују своје циљеве и доминацију лукавошћу и манипулацијама.

Посебно, овај текст се не односи ни на кога појединачно.



Komentari (1110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 08:38 14.04.2021

Re: Angus goveda

u kom smislu?


U smislu da to što ona kaže i što si ti govorio baš nije 1 na 1.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:40 14.04.2021

Re: Angus goveda

zemljanin
јесам принципијелно против абортуса, као што јесам против убијања и сурове експлоатације животиња.

neuporedivo, jer legalni abortus se odnosi na nemisleci fetus (nema nervnog centra ili mozga) a ne na razvijeni organizam

Не ради (само) о наношењу бола, већ о филозофској страни нашег односа према животу, у једном случају о уништењу нечега што би несумњиво било јединствено и непоновљиво људско биће, а у другом, о бахатом подјармљивању свега живог на планети као да је једина сврха других врста да задовоље наше потребе за шницлама, Хермес ташнама или афродизијацима.
mariopan mariopan 08:47 14.04.2021

Re: Angus goveda

nask
što ne mogu da ubijem, neću ni da jedem.

Ne zajebavam se, ja bih uveo neku vrste dozvole za jedenje mesa koja bi se obnavljala svakih 5 godina tako što bi mesojed pred ispitnom komisijom zaklao i sredio neku toplokrvnu životinju. Maloletne osobe bih izuzeo.

Ja bih položila iz prve. A živu živinu sam videla tek kad sam se udala, bila sam za taj domaćniski posao "glupava Beograđanka" kojoj živina trči po dvorištu a ona ne zna da je zakolje i skuva deci supu....tako je krenulo.

Nema ručka dok to ne uradim, pa se naučilo, moralo se.

Ovde na blogu, davno, napišem kako moja drugarica drži po 200 gusaka i otplaćuje ih tako što mora da isporuči perje iz dva tri prva čupanja onoj firmi koja joj je džabe dala guščiće. Dobila sam pitanje užasnute blogodrugarice "zar to ne boli guske"? Pa guske se i gaje zbog perja i mesa?
Niko ne pita krave da li daju mleko dobrovoljno ili dobromorno i da li im je prijatno da ih kače na one mašine za mužu ali piju mleko?
alselone alselone 08:51 14.04.2021

Re: Angus goveda

као да је једина сврха других врста да задовоље наше потребе за шницлама, Хермес ташнама или афродизијацима.


Nije u redu stavljati u istu ravan tašnu i hranu. Afrozodijake smo rešili pre 50 godina, tašne pre 20, više se ne koriste i ne prave od kože sem u retkim slučajevima. Zato što je to realno nepotrebno. Dobili smo plastiku i gumu umesto toga tako da smo sačuvali planetu. (primer kao iz energetike).

crossover crossover 08:59 14.04.2021

Re: Angus goveda

docsumann
okrutnost prema životinjama vjerovatno će se kad-tad reflektovati i na ljude.

e da, ovo sam zaboravio da navedem, a tiče se obuke ruskih vojno-policijskih ultra specijalaca.
taj tekst sam davno čitao, pa izvor ne mogu da nađem.

uglavnom, radi se o tome kako njihove specijalne snage pripremaju ljude da budu spremni sutra da zakolju čovjeka ako treba (bešumno uklanjanje neprijateljske straže i sl).
prvo se navikavaju da zakolju svinju, pa psa. na kraju kolju majmuna, nakon čega se smatra da neće imati problem s čovjekom, ako zatreba.


Види се да си ово јако давно читао. Сад се стража звекне (и све што она чува) термобаричном бомбом са растојања од 12 наутичких миља и са висине од 5 хиљада фита. Све дигитално и цивилизовано, и нема гриже савести и других нежељених ефеката.
docsumann docsumann 09:01 14.04.2021

Re: Angus goveda

Skrenem ti pažnju da si veoma olako rekao "sve esencijalne amino kiseline postoje i u biljkama samo treba balansirati ishranu", jer prvo nismo sigurni da je to tačno a drugo kao da je to ko dobar dan i da svi imaju pristup šarolikoj ishrani kao Đoković pa će se balansirano i ujednačeno hraniti i imati zdrav organizam.


koliko sam ja upoznat prisustvo svih 9 EAK u (različitim) biljkama je činjenica, a ne pretpostavka.
čak se i zna koje biljke sadrže koju aminiokiselinu.

malo si mi doduše čudno skrenuo pažnju, pošto pojma nisam imao šta tvoj komentar znači. pa sam zato i uzvratio fintom.
al nemam problema ni za dretaljnijem obrazlaganjem.

nisam rekao ni da je lako, a ni teško kombinovati biljnu ishranu da bui se poikrio čitav spektar esencijalnih aminokiselina.
rekakoo sam da je moguće.

al jesi li ti rzaista pokušao da nađeš odgovor na netu da li je to moguće, i ako je - koliko je komplikovano?





definitivno treba više truda i kombinovanja nego sa recimo vegetarijanskom ishranom, čiji sam ja pobornik i sprovodnik.

principessa_etrusca principessa_etrusca 09:02 14.04.2021

Re: Angus goveda

Ovde na blogu, davno, napišem kako moja drugarica drži po 200 gusaka i otplaćuje ih tako što mora da isporuči perje iz dva tri prva čupanja onoj firmi koja joj je džabe dala guščiće. Dobila sam pitanje užasnute blogodrugarice "zar to ne boli guske"? Pa guske se i gaje zbog perja i mesa?

Гуске су тек посебно мучене, што због перјаних јакни, што због foiе gras када гурају у њих и до 1-2 кила зрневља и масти дневно.


docsumann docsumann 09:03 14.04.2021

Re: Angus goveda

crossover
docsumann
okrutnost prema životinjama vjerovatno će se kad-tad reflektovati i na ljude.

e da, ovo sam zaboravio da navedem, a tiče se obuke ruskih vojno-policijskih ultra specijalaca.
taj tekst sam davno čitao, pa izvor ne mogu da nađem.

uglavnom, radi se o tome kako njihove specijalne snage pripremaju ljude da budu spremni sutra da zakolju čovjeka ako treba (bešumno uklanjanje neprijateljske straže i sl).
prvo se navikavaju da zakolju svinju, pa psa. na kraju kolju majmuna, nakon čega se smatra da neće imati problem s čovjekom, ako zatreba.


Види се да си ово јако давно читао. Сад се стража звекне (и све што она чува) термобаричном бомбом са растојања од 12 наутичких миља и са висине од 5 хиљада фита. Све дигитално и цивилизовано, и нема гриже савести и других нежељених ефеката.



eto, kako nam ubijau dušu tehnologijom i ukidaju neposredni kontakt s drugim ljudskim bićima
zemljanin zemljanin 09:05 14.04.2021

Re: Angus goveda

moj stav nije cisto filozofski ... teorijski sam vrlo blizak Docs-ovim komentarima ali ne mogu da to primenjujem u praksi ... taj nefilozfski pristup nam je, kao vrsti, omogucio da dodjemo do tacke fiozofiranja ... mi nismo energetska bica vec bioloski konstrukt a filozofiranje nas uvodi u mogucu primenu teorije u praksi, sto je, kako stoje stvari, cisto nametanje ... postoje prioriteti i koliko god voleo prirodu i ziva bica, pomanje patnje i potreba sopstvene vrste mi je iznad sveobuhvatne patnje svih zivih bica na planeti ... neki balans - da, ali smo daleko od tog nivoa da to sprovodimo u praksi ... pojedinacni primeri kao i pomodarstva nisu put vec izdvojeni slucajevi ... macke su aposolutno najveca opasnost diversifikacije prirodnih vrsta ali to mackarima ne predstavlja problem jer su, jelte, vegani (primer nije uvreda)

realna statistika je broj ljudi koji umire od gladi, to je problem sa kojim se treba suociti pa cemo posle videti kako da smanjimo i zamenimo ostala ziva bica koja koristimo za ishranu ...
alselone alselone 09:07 14.04.2021

Re: Angus goveda

vegetarijanskom ishranom, čiji sam ja pobornik i sprovodnik.

Zapitaš li se ikada šta bude sa kokoškama pošto više ne daju jaja? Ili sa kravama pošto više ne daju mleko? Mislim, zbog tebe su u zarobljeništvu i zbog tebe ih ubiju posle. Da ne konzumiraš te proizvode one se ne bi mučile tako.
docsumann docsumann 09:08 14.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
u kom smislu?


U smislu da to što ona kaže i što si ti govorio baš nije 1 na 1.



može li konkretno?

a ako će pomoći da skratimo ovaj ogranak diskusije - da ja ostavljam ženskoj osobi da sama odluči o eventualnom abortusu ploda koji nosi, al vjerujem da i ona, kao i ja zna da je to nešto loše.
samo što je za nju (po njenom soptvenom osjećaju) druga opcija još gora.



docsumann docsumann 09:09 14.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
vegetarijanskom ishranom, čiji sam ja pobornik i sprovodnik.

Zapitaš li se ikada šta bude sa kokoškama pošto više ne daju jaja? Ili sa kravama pošto više ne daju mleko? Mislim, zbog tebe su u zarobljeništvu i zbog tebe ih ubiju posle. Da ne konzumiraš te proizvode one se ne bi mučile tako.


e, šta misliš, zapitam li se?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:10 14.04.2021

Re: Angus goveda

Da li si primetio trend u kom se kučni ljubimci nazivaju decom a vlasnici roditeljima?


Pre neku godinu radjena je jedna (lingvisticka) studija u kojoj sam delimicno ucestvovao o tome kako vlasnici percipiraju svoje kucne ljubimce. Najcesce ih vide kao ljudske bebe - bespomocna, jadna ziva bica kojima treba moja (roditeljska) pomoc. Mnogi su ubedjeni da psi veruju da su i vlasnici psi, ali opet psi koji rezonuju kao ljudi. Pas je naravno po njima najinteligentnija zivotinja koja moze racionalno da shvati kad mu se nesto objasni. Neki su uvereni da psi razumeju viceve a ima i onih koji 'znaju' da njihov ljubimac veruje u boga. Itd. Sve u svemu uvreda za pse.

Da, delimično sam saglasan (zavisi od veličine psa). Maltezeri i pekinezeri svakako jesu za stan a ne za dvorište.


Ma kad im se uredi dvoriste i oni su srecniji u dvoristu. Ali stan-nestan je samo simptom. Glavni problem je ophodjenje. Pas nije covek, kao sto ni prase nije covek. Imaju svoje osecanja, osecaje i inteligenciju i sigurno im je svejedno da li ce biti sahranjeni u isti grob sa vlasnikom kad se preseli na Ahiret svet.
alselone alselone 09:11 14.04.2021

Re: Angus goveda

šta misliš, zapitam li se?

Mislim da ne.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:15 14.04.2021

Re: Angus goveda


Harari mi je definitivno No1. pogotovo što se tiče sagledavanja sadašnjeg trenutka čovječanstva, izazova s kojim se ono susreće i mogućih mu trajektorija u budućnosti.


Inteligentan tip. Recimo, njegov Homo Sapiens ne sadrzi ni jednu nepoznatu fakticku/istorijsku informaciju ali pljusti od novih saznanja do kojih je dosao povezujuci poznate cinjenice na inovativan i originalan nacin. Covek koji se ne boji da razmislja.
niccolo niccolo 09:15 14.04.2021

Re: Angus goveda

docsumann
angie01
Моја је А+. Највећи "уживаоци" којима знам крвну групу су 0, не знам стварно да ли то има везе.

oni koji imaju 0 krvnu grupu, ne mogu da nadoknade proteinske sastojke drugacije nego iz mesa i ne preporucuje im se da budu vegetarijanci.


meso nema nikakve specijalne proteine kojih nema u drugim namirnicama.

čak i ako pričamo o esencihalnim amino kiselinama, njih možeš dobiti iz svih izvora proteina životinjskog porjekla (riba, jaja, mliječni proizvodi), zatim iz gljiva, a po najnovijim nutricionističkim stavovim (koje prate Novak i drugi vrhunski sportisti) ima ih i u biljkama, samo je potrebno kombinovati više izvora da bi se pokrio čitav spektar.


Ne samo to, A i B su antigeni na eritrocitima (a O znači da nema ni jednog ni drugog), tako da ne bi trebalo da učestvuju u nadoknadi proteinskih sastojaka (doduše, nisam siguran šta se tačno podrazumeva pod nadoknadom proteinskih sastojaka).
alselone alselone 09:21 14.04.2021

Re: Angus goveda

a ako će pomoći da skratimo ovaj ogranak diskusije - da ja ostavljam ženskoj osobi da sama odluči o eventualnom abortusu ploda koji nosi, al vjerujem da i ona, kao i ja znamo da je to nešto loše.


Au brate.

Kako se ja iznerviram kada slušam ovakve priče.

1. Šta ćete jesti ne zanima me
2. Abortus može
3. Kokoška da se ubije ne može. Meni ne ostavljaš mogućnost da sam odlučim šta ću sa svojom kokoškom. (ne mislim bukvano ja)


Kakvo je ovo first world problems iživljavanje, ne verujem. Neću pogrešiti ako kažem da 70 posto planete nema dovoljno hrane ili nema nutritivno zadovoljavajuću hranu, i umesto da brinemo te brige, mi brinemo brige kokošaka, i to ne bilo kojih nego kokošaka baba sa kataraktama i šta će biti sa njima i ko će se o njima brinuti po staračkim domovima.

ovo je po definiciji first world problems u najpežorativnijem smislu.
docsumann docsumann 09:21 14.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
šta misliš, zapitam li se?

Mislim da ne.


griješiš. debelo.
alselone alselone 09:22 14.04.2021

Re: Angus goveda

griješiš. debelo.


Ahaaaa, znači našao si kompromis. Samo što je tvoj kompromis dokle se ide sa ubijanjem moralan a moj je nemoralan?
docsumann docsumann 09:35 14.04.2021

Re: Angus goveda

Kakvo je ovo first world problems iživljavanje, ne verujem. Neću pogrešiti ako kažem da 70 posto planete nema dovoljno hrane ili nema nutritivno zadovoljavajuću hranu, i umesto da brinemo te brige, mi brinemo brige kokošaka, i to ne bilo kojih nego kokošaka baba sa kataraktama i šta će biti sa njima i ko će se o njima brinuti po staračkim domovima.


alse, konstantno previžaš moje stavove, jasno iznjete i u ovoj diskusiji.
recimo, pod br.1 - uvođenje bezmesne ishrane, zahthjeva standard, da je itekako skopčan s ekonomijom.
ne možeš prelaziti na viši nivo kulture ishrane, ako ne zadovoljiš osnovne egzistencijalne probleme stanovništva. ako su ljudi (polu)gladni, djeca neuhranjena.
pa čak i tada, do kulturoloških promjena navika u ishrani dug je put. zahtjeca i edukaciju i osvješćivanje (i etičko i ekološko).


1. Šta ćete jesti ne zanima me
2. Abortus može
3. Kokoška da se ubije ne može


i opet praviš logic mess tamo gdje je nema, anema ni potrebe za njom.

o suštinskoj razlici između abortusa i ubijanja životinja odgovorismo ti i zemljanin i ja (gotovo identično).
naravno da me ne zanima ko šta jede, stvar ličnog izbora, u to ne ulazim.
ne podržavam abortus (vjerujem da uvijek ima boljih rješenja), al ne želim da odlučujem umjesto žena koje taj problem konkretno pogađa i muči neuporedivo žešće od mene.

zabrana ubijanja životinja je nešto što će se, vjerujem i nadam se, desiti u budućnosti.
naravno, svak može da bira šta će sebi servirati na tanjiru, al čak ni danas ne možeš baš sve da staviš na njega, ako me razumješ.


gvozden1 gvozden1 09:41 14.04.2021

Re: Angus goveda

okrutnost prema životinjama vjerovatno će se kad-tad reflektovati i na ljude.

Nemoj Doks tako daleko, posebno što ideš pogrešnim putem, zalutaćeš :)

Ako prihvatimo, a i to je upitno, da se okrutnost prema životinjama povećava, onda je međujudski odnos obrnutoproporcionalan odnosu ljudi prema životinjama.

Tu skoro je bilo prisutno, ako ne i normalno, da otac oslepi sina zarad moći, da se truju po porodicama, da seku šake podanicima, i slične monstruznosti.
Nešto pre toga je ubijanje ljudi u ritualima molitve bilo poželjno.
Danas toga nema, ili i kad se desi ljudska svest je na tom stepenu da je ogromnoj većini to neshvatljivo.

Dakle trend je humaniji, ne manje human odnos, a trend prema životinjama je, smatraš, ka surovijem.

Nema ni osnova ni smisla očekivati posurovljavanje odnosa prema ljudima zbog takvog stava prema životinjama.

A istina je da je surovost prema životinjama isključivo u oku posmatrača, jer klanje praseta nije surov odnos prema njemu, to je samo lanac ishrane na kom živi svet počiva.

docsumann docsumann 09:41 14.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
griješiš. debelo.


Ahaaaa, znači našao si kompromis. Samo što je tvoj kompromis dokle se ide sa ubijanjem moralan a moj je nemoralan?


nemam pojma o čemu pričaš.
imam utisak da si pomalo dezorjentisan u ovoj diskusiji, skačeš s detalja na detalj, hvataš se za tehnikalije, posebne slučajeve, pobočne fenomene dodatno probloematično iskomentarisane (postajemo sve gori jedni prema drugima, zato što saosjećamo s kokoškama i sl. )

mislim da je principesa ili pak tess natuknula, o životinjama koje smo koristili za dobijanje mlijeka i jaja treba brinuti i nakon što nisu više u stanju da nam služe.

i ja tu bukvalno nemam šta dodati.
alselone alselone 09:42 14.04.2021

Re: Angus goveda

recimo, pod br.1 - uvođenje bezmesne ishrane, zahthjeva standard, da je itekako skopčan s ekonomijom.
ne možeš prelaziti na viši nivo kulture ishrane, ako ne zadovoljiš osnovne egzistencijalne probleme stanovništva. ako su ljudi (polu)gladni, djeca neuhranjena.
pa čak i tada, do kulturoloških promjena navika u ishrani dug je put. zahtjeca i edukaciju i osvješćivanje (i etičko i ekološko).


Ovo konačno bar ima logičkog smisla. Samo što ti danas morališeš o današnjim odlukama a da ne bi pravio falacy kao ovaj koji sam spomenuo, rešenje kao predlažeš u budućnosti kada se stvore uslove. Uslovi se nikada neće stvoriti nego će rešenje biti nametnuo i bez stvaranja takvih uslova i stanje će se zapravo pogoršato za veliki deo stanovnika kojima je meso osnova. Da se ne ponavaljam, rekao sam 50 puta isto. Ti pričaš o nekoj utopiji a ja o realnosti.

i opet praviš logic mess tamo gdje je nema, anema ni potrebe za njom.

Ma kakvi, prosto me zanima kako gledaš na dve stvari po meni povezane stvari i čudno mi je da ih tako gledaš ali to je tvoje pravo, samo napred.
alselone alselone 09:44 14.04.2021

Re: Angus goveda

nemam pojma o čemu pričaš.
imam utisak da si pomalo dezorjentisan u ovoj diskusiji, skačeš s detalja na detalj, hvataš se za tehnikalije, posebne slučajeve, pobočne fenomene dodatno probloematično iskomentarisane (postajemo sve gori jedni prema drugima, zato što saosjećamo s kokoškama i sl. )

mislim da je principesa ili pak tess natuknula, o životinjama koje smo koristili za dobijanje mlijeka i jaja treba brinuti i nakon što nisu više u stanju da nam služe.

i ja tu bukvalno nemam šta dodati.


Pojasniću ti. Ne skačem sa detalja na detalj nego odgovaram na tvoje različite komentrare. Ne mogu na različite komentare odgovarati istim tekstom.


Moj izbor da jedem meso je nemoralan. Tvoj izbor da jedeš jaja iako znaš da time povećavaš proizvodnju peradi koja će biti ubijena pošto više ne budu potrebna je moralan.
docsumann docsumann 09:47 14.04.2021

Re: Angus goveda

Nemoj Doks tako daleko, posebno što ideš pogrešnim putem, zalutaćeš :)


rekoh vjerovatno, jer nemam čvrst stzav po tom pitanju, nit vjerodostojne argumente (naučne studije, istraživanja i sl.)
Ako prihvatimo, a i to je upitno, da se okrutnost prema životinjama povećava, onda je međujudski odnos obrnutoproporcionalan odnosu ljudi prema životinjama.

Tu skoro je bilo prisutno, ako ne i normalno, da otac oslepi sina zarad moći, da se truju po porodicama, da seku šake podanicima, i slične monstruznosti.
Nešto pre toga je ubijanje ljudi u ritualima molitve bilo poželjno.
Danas toga nema, ili i kad se desi ljudska svest je na tom stepenu da je ogromnoj većini to neshvatljivo.

Dakle trend je humaniji, ne manje human odnos, a trend prema životinjama je, smatraš, ka surovijem.

Nema ni osnova ni smisla očekivati posurovljavanje odnosa prema ljudima zbog takvog stava prema životinjama.



mislim da se ne razumjemo. ne moraš direktno okrvaviti ruke.
sama činjenica da naša civilizacija počiva na džinovskom pokolju meni zvuči dovoljno jezovito.

kako reče Haksli - za životinje, satana je čovjek
alselone alselone 09:49 14.04.2021

Re: Angus goveda

kako reče Haksli - za životinje, satana je čovjek


uf uf i kamen bi zaplakao.

satana ubija iz zadovoljstva, čovek da bi se prehranio.
docsumann docsumann 09:50 14.04.2021

Re: Angus goveda

Moj izbor da jedem meso je nemoralan. Tvoj izbor da jedeš jaja iako znaš da time povećavaš proizvodnju peradi koja će biti ubijena pošto više ne budu potrebna je moralan.


opet ponavljaš nešto na što sam konkretno i direktnop odgovorio.

o životinjama koje smo koristili za dobijanje mlijeka i jaja treba brinuti i nakon što nisu više u stanju da nam služe.


nemam pojma zašto se vrtimo u krug.

i nemam pojma na kakvoj nedosljednosti insistiraš. moje mišljenje da je pravi konflikt zapravo u tebi, izmeđiu tvog emocionalnog i racionalnog bića.
a bar po ovom pitanju ja sam ih kod sebe uskladio.
docsumann docsumann 09:53 14.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
kako reče Haksli - za životinje, satana je čovjek


uf uf i kamen bi zaplakao.

satana ubija iz zadovoljstva, čovek da bi se prehranio.


vjerujem da bi i satana rekao da čini ono što mora.
alselone alselone 09:54 14.04.2021

Re: Angus goveda

vjerujem da bi i satana rekao da čini ono što mora.


ja ne verujem, njemu ne treba da se opravdava
angie01 angie01 09:54 14.04.2021

Re: Angus goveda


Ok, опет смо код рекла-казала јербо сам ја рекла


smiri se tes, ova tvoja reakcija na moj krajnje obican komentar, deluje kao da ce neko morati da te skine s spahtlom sa plafona, otkuda tolika posvecenost & naboj:).

za tu teoriju sam ja cula jos davno, od moje prijateljice koja je dugo vegeterijanaka-pocela je jos kada to nije bilo popularno- a ima 0 krvnu grupu- ona prati litaraturu o zdravlju, ishrani i slicno, o zdravom nacinu zivota, jer i sama se tako ponasa,...ono joga-pasionirano, moze da drzi casove, bajs, voda, voda, voda, semenke, travke...nista kafa, ne pusi, popije casu piva-jer je zdravo:)-ostale alkohone tekucine ni pod razno, ni vino...

...znaci, sve suprotno od mene:)

ne kapiram najbolje-jos nisam popila potrebnu dozu kafe- sta bi tacno ovo sto predlazes trebalo da dokaze,...ljudi raznih krvnih grupa se hrane svako kako misli da treba, ili moze,...
ja podrzavam svaciji izbor,...ne razumem trvenje oko toga,...

ps- slazem se sa poslednjim zemljaninovim komentarom.
alselone alselone 09:55 14.04.2021

Re: Angus goveda

i nemam pojma na kakvoj nedosljednosti insistiraš.


o tome da kažeš kako se o životinjama treba brinuti pošto prestanu da nam služe. TREBA ali se to NE RADI. Jasno ti je da se to ne radi. Šta vredi što ti kažeš da treba ako se to ne radi, onda ili prestani da jedeš jaja jer se zbog tebe kokoške ubijaju ili prestani da morališeš. To je isto kao kada bih ja rekao da treba prestati ubijati životinje ali ja eto neću da prestanem da jedem meso.
gvozden1 gvozden1 09:56 14.04.2021

Re: Angus goveda

za životinje, satana je čovjek

I vuk za ovcu, lisica za kokošku, leopard za antilopu....
Do u beskraj.

Oko posmatrača, lanac ishrane ili satana.

Ako zamislimo da sve to naked om stane, da svi postanu vegani, najveće štete i patnje od toga bi nesumnjivo imale upravo životinje, ne čovek.

Čovek bi možda i profitirao, kao, umirio bi savest, a ogroman broj i vrsta i jedinki bi nestao sa lica zemlje.

Ako je to u njihovu korist onda ta vaša teorija o dobrobiti životinja možda i drži vodu.
Da je dobro da vrste izumiru.
gvozden1 gvozden1 10:00 14.04.2021

Re: Angus goveda

za životinje, satana je čovjek

A o satani se priča u komentaru sa rednim brojem 666.
:)
zemljanin zemljanin 10:08 14.04.2021

Re: Angus goveda

Ako zamislimo da sve to naked om stane, da svi postanu vegani, najveće štete i patnje od toga bi nesumnjivo imale upravo životinje, ne čovek.

Čovek bi možda i profitirao, kao, umirio bi savest, a ogroman broj i vrsta i jedinki bi nestao sa lica zemlje.

to u praksi samo ako nas neko raseli sa planete ili se broj ljudi svede na <20 ... ove kultivisane zivotinjke bi se ukljucile u lanas ishrane drugih vrsta, krave bi pocrkale jer nema ko da ih muze, veci psi bi pojeli manje, kokoske bi bile na meniju neko vreme, svinje bi podivljale, kultivisane biljke bi odumrle nakon par generacija ... ono sto prezivi bi se prilogodilo ili izumrlo ... novi balans bi se uspostavio ...
cmix909 cmix909 10:09 14.04.2021

Re: Angus goveda

apacherosepeacock
... ne volim ukus mesa...

Neki 'praktikanti' navode i estetski momenat koji nema veze s ukusom. Postoji on i inace, ali je sa mesom izrazeniji.
stemajz stemajz 10:13 14.04.2021

Re: Angus goveda

Čovek bi možda i profitirao, kao, umirio bi savest, a ogroman broj i vrsta i jedinki bi nestao sa lica zemlje.


ма нашли би се онда већ и дежурни трипери да моралишу како не треба ни биљке гајити, јер и оне су жива бића и нису оне криве што не осећају ствари на начин на који их и ми осећамо...

таквих који би да спашавају свет од света самог никад не фали и неће

а нико од таквих није угрожен, него је то "сито па бесно", што би рекли код мене
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:15 14.04.2021

Re: Angus goveda

satana ubija iz zadovoljstva, čovek da bi se prehranio.

angie01 angie01 10:22 14.04.2021

Re: Angus goveda

čak i ako pričamo o esencihalnim amino kiselinama, njih možeš dobiti iz svih izvora proteina životinjskog porjekla (riba, jaja, mliječni proizvodi),


...ovde ide poslednja scena iz fenomenalnog filma "Ta divna stvroenja", (koja krajnje umirujuce deluje posle silnih surovih prikaza lova raznih velikih zivotinja predatora u kojima se vidi kako komadaju svoj plen posto su ga uhvatili-druge manje zivotinje-), a u kojoj simpaticni meda stojeci na nekom kamenju iznad vode lovi ribu, koju na kraju pojede,...i tu Alberto Moravija, koji svojim glasom vodi celu pricu kaze, (parafraziram), sada vam je svima sigurno laknulo, jos ste navijali za medveda da uspe da ulovi svoj rucak i ne razmisljate kako je i ta riba zivo bice.
alselone alselone 10:23 14.04.2021

Re: Angus goveda

principessa_etrusca
satana ubija iz zadovoljstva, čovek da bi se prehranio.


Slažemo se da su britanci varvari i potpuno se slažemo da sportski lov treba da se zabrani.
alselone alselone 10:26 14.04.2021

Re: Angus goveda


A o satani se priča u komentaru sa rednim brojem 666.


Slučajnost? Ne bih rekao.
Ko ga je uveo u priču? Ko želi da nas odrodi od naših navika?

A, drugovi?
gvozden1 gvozden1 10:31 14.04.2021

Re: Angus goveda

него је то "сито па бесно

Najviše mi na to liči, stvarno.

Ta ekstremna humanost (pre "humanost" ) je uglavnom prisutna u slojevima sitih a bogami i besnih.

Nije mi u vinklu da neka holivudska glumica više voli kravu od moje majke koja je, dok ih je imala, s njima razgovarala, i to smatrala običnom stvari jer su one za nju bile ličnosti, svaka sa svojim karakterom, koji je ova uvažavala i u skladu sa njim se i ponašala.

Nikad nije ušla u štalu da im ne kaže nešto, da ih pozdravi, nešto u smislu, lepe moje, dobre moje, sad će vama vaša "lika" da da vode, hrane....

Baš sam je jednom pitao, jesi li svesna da pričaš sa stokom, kaže, kako da uđem a da im se ne javim?

I sad će neka Pamela Andesron da priča kako je ona bila surova prema kravama, jer eto, ona je odlučivala i kad će koja pod nož.
tess1 tess1 10:31 14.04.2021

Re: Angus goveda

uglavnom, svi govore o većoj energiji koju imaju na raspolaganju tokom dana, podizanju raspoloženja, elana, lakšem oporavku, boljem snu.

Немам врхунске резултате, али све наведено је истина. Прелазиш у виши ниво. Сигурно.
tess1 tess1 10:32 14.04.2021

Re: Angus goveda

Sad jedan (mozno) radikalan stav: ovo kod mene spada u maltretiranje zivotinja. Mislim na ophodjenje prema zivotinjama kao prema ljudima.

:))
alselone alselone 10:34 14.04.2021

Re: Angus goveda

него је то "сито па бесно

Najviše mi na to liči, stvarno.


To je ono što sam ja gore nazvao first world problems. IMaju super mimovi na tu temu, ukucajte.


tess1 tess1 10:34 14.04.2021

Re: Angus goveda

Jer ovde ne pričamo o belcu srednjh godina iz više kaste nego o 95 posto stanovnika. Pričamo i bebama, o periodu razvoja, o deci, o bolesnima....

Да, Алсе, ово је тема, не знам како бих се понашала у трудноћи и са бебом, мислим, сигурна сам да бих сазвала конзилијум и ставила на папир +-.

Тј знам, беби не бих наметала веганство, али у трудноћи бих размислила о два живота, или три, зависи колико беба. :)
angie01 angie01 10:34 14.04.2021

Re: Angus goveda

kako reče Haksli - za životinje, satana je čovjek


prvi film koji sam kao mala gledala u bioskopu je bio Bambi- jos vucem traume od straha zivotinja, kada su osetile da je u sumu doso covek-lovci,...i od smrti Bambijeve majke.


alselone alselone 10:35 14.04.2021

Re: Angus goveda

Nije mi u vinklu da neka holivudska glumica više voli kravu od moje majke koja je


tess1 tess1 10:37 14.04.2021

Re: Angus goveda

Covek koji se ne boji da razmislja.

Вала, и ти кад захвати к'о руком кроз океан, на длану остане кап. :)
alselone alselone 10:38 14.04.2021

Re: Angus goveda

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:39 14.04.2021

Re: Angus goveda

Sad jedan (mozno) radikalan stav: ovo kod mene spada u maltretiranje zivotinja. Mislim na ophodjenje prema zivotinjama kao prema ljudima.


:))


Slazes se, ne slazes se? Tu gde ti zivis to mozes da pratis na dnevnom nivou :)
docsumann docsumann 10:39 14.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
i nemam pojma na kakvoj nedosljednosti insistiraš.


o tome da kažeš kako se o životinjama treba brinuti pošto prestanu da nam služe. TREBA ali se to NE RADI. Jasno ti je da se to ne radi. Šta vredi što ti kažeš da treba ako se to ne radi, onda ili prestani da jedeš jaja jer se zbog tebe kokoške ubijaju ili prestani da morališeš. To je isto kao kada bih ja rekao da treba prestati ubijati životinje ali ja eto neću da prestanem da jedem meso.



pa muči me to, najiskrenije, i trudim se da se promjenim.
jaja jedem samo domaća iz okolnih sela. jedanput sedmično.

problem su mi mliječni proizvodi.

volio bih da pređem na potpuno vegansku ishranu. za sada eto mogu (moram) da zažmurim na sopszvenu savjest da te životinje ipak imaju koliko toliko bolju sudbinu od njihovih rođaka gajenih isključivo zbog mesa.

ako si mislio da doživljavam sebe kao nekakvog roll modela besprekorne moralnosti, u dubokoj si zabludi. grešan sam ja silno. i svjestan sam toga.
znam koji dio kod mene ne valja. al znam i kojem vrijedi dati šansu.

tess1 tess1 10:41 14.04.2021

Re: Angus goveda

deluje kao da ce neko morati da te skine s spahtlom sa plafona,

Желим да будем ланчић на твоме белом врату. :)
ne kapiram najbolje-jos nisam popila potrebnu dozu kafe- sta bi tacno ovo sto predlazes trebalo da dokaze,.

Хм, и кафу пијеш, ја не. Цц, дефинитивно сам те прекрижила са јеловника. Енђи, опрости, на примитивном си нивоу свијести за моја чула.
Ето ти врага, и обрта. :)
tess1 tess1 10:43 14.04.2021

Re: Angus goveda

Neues aus der Nachbarschaft
Sad jedan (mozno) radikalan stav: ovo kod mene spada u maltretiranje zivotinja. Mislim na ophodjenje prema zivotinjama kao prema ljudima.


:))


Slazes se, ne slazes se? Tu gde ti zivis to mozes da pratis na dnevnom nivou :)

Видјела сам да онај блог један тамо има 17.000 прегледа, и одлучих мировати мало, знаш шта, не морам ја имати мишљење о свему. И стварати себи непријатеље. :)
alselone alselone 10:44 14.04.2021

Re: Angus goveda

Вала, и ти кад захвати к'о руком кроз океан, на длану остане кап. :)


Lijepo. :)

alselone alselone 10:46 14.04.2021

Re: Angus goveda

pa muči me to, najiskrenije, i trudim se da se promjenim.
jaja jedem samo domaća iz okolnih sela. jedanput sedmično.

problem su mi mliječni proizvodi.

volio bih da pređem na potpuno vegansku ishranu. za sada eto mogu (moram) da zažmurim na sopszvenu savjest da te životinje ipak imaju koliko toliko bolju sudbinu od njihovih rođaka gajenih zisključivo zbog mesa.

ako si mislio da doživljavam sebe kao nekakvog roll modela besprekorne moralnosti, u dubokoj se zabludi. grešan sam ja silno. i svjestan sam toga.
znam koji dio kod mene ne valja. al znam i kojem vrijedi dati šansu.


Hvala ti na ovom odgovoru i trudu do sada. Izgnječili smo se pošteno, ja dalje ne mogu.

U prinicipu rečeno - veoma poštujem tvoje stavove a još više to što živiš u skladu sa njima.
tess1 tess1 10:49 14.04.2021

Re: Angus goveda

Lijepo. :)

Захватиш, фали ш, било би на длану оста кап. Но, инспирисао ме. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:52 14.04.2021

Re: Angus goveda

Čovek bi možda i profitirao, kao, umirio bi savest, a ogroman broj i vrsta i jedinki bi nestao sa lica zemlje.



ма нашли би се онда већ и дежурни трипери да моралишу како не треба ни биљке гајити, јер и оне су жива бића и нису оне криве што не осећају ствари на начин на који их и ми осећамо...


Gore pomenuti Harari pominje podatak da danas u svetu ima vise kucnih ljubimaca i zivotinja na farmama nego svih ostalih zivotinjskih vrsta na celoj planeti. Teoretski ima danas vise jedinki zivotinja nego ikada sto ih je bilo u istoriji ali veeelika vecina tih jedinki otpada na nekoliko desetina vrsta.

Da ne pricamo o tome da nacin uzgajanja tih zivotinja podrazumeva ubijanje instikta i kidanje veza sa onim sto bi bilo njihovo prirodno okruzenje. Ispada da ugrozeni sibirski tigar zivi u vecoj slobodi nego prosecna gica sa neke evropske farme.

Problem koji ovde jos nije pomenut je navala na bushmeat zbog potrebe da se 'proba nesto novo'. Kuda to vodi imamo priliku da vidimo sada.
gedza.73 gedza.73 10:56 14.04.2021

Re: Angus goveda

gvozden1
Oko posmatrača, lanac ishrane ili satana.

Jel' se sećaš one diskusije od skoro koja je bila na ivici 'Seljake na vrbe' jer su prečanski paori đubrili njive pa u gradu 'nije moglo da se živi od smrada'?

Nask je dao pomenuo ograničavanje populacije (ekstremno zajebana opcija) pa rešavanjem jednog problema proizvodi drugi.

Nekad su baš zbog velikog broja članova porodice (ujedno veća mogućnost opstanka porodice usled bolesti, nesreća...) ljudi išli u tzv. pozjamicu. Ručno se okopavao kukuruz od korova, kosila i grabila (mnogo lep izraz iz levačkog kraja za seno i za drva) trava, čuvale ovce, krave...

Oralo se volovima, najteža alatka bila drvena kola sa drvenim paocima koja su imala samo tanak metalni obruč.

Danas se sve radi mašinski, od sejanja do berbe, skupljanja, žetve, skidanja letine pa trebaju sve jače i teže mašine da se probije zemlja. Stajskog đubriva ima manje (a i smeta što smrdi ), zemlja se kiseli veštačkim đubrivima i pesticidima, kupci bi sve jeftiniju hranu koja im je dostupna na 'klik'.

Neka kupci promene svoje navike, više kupuju skuplju organsku hranu i neka promene sistem svojim ponašanjem a ne traženjem da se promene drugi zbog njihovog luksuza.

p.s.
Ili sami skupljaju hranu po prirodi što je možda najbolje rešenje.






docsumann docsumann 10:59 14.04.2021

Re: Angus goveda

Izgnječili smo se pošteno, ja dalje ne mogu.


a i nemamo više kuđ.

pozdrav i tebi, i hvala na razumjevanju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:02 14.04.2021

Re: Angus goveda

Видјела сам да онај блог један тамо има 17.000 прегледа, и одлучих мировати мало, знаш шта, не морам ја имати мишљење о свему. И стварати себи непријатеље. :)


Ma u pravu si. Ponekad sebe uhvatim kako razmisljam o necemu i u jednom momentu mi padne na pamet 'cemu?'. Onda znam da je na redu higijena uma.


Вала, и ти кад захвати к'о руком кроз океан, на длану остане кап. :)



milisav68 milisav68 11:04 14.04.2021

Re: Angus goveda

gedza.73
Neka kupci promene svoje navike, više kupuju skuplju organsku hranu i neka promene sistem svojim ponašanjem a ne traženjem da se promene drugi zbog njihovog luksuza.

Gutaj šta ti se servira, životinje po farmama su bitnije od dece.


gedza.73 gedza.73 11:07 14.04.2021

Re: Angus goveda

milisav68
Retko ko se odriče civilizacije, a od mene imaju poštovanje samo oni koji stvarno žive ekološki, jer onda imaju pravo i da drža predavanje.

Ostali su licemeri.


Opet da pomenem zagađen Beograd. Svi bi čist vazduh ali i javni prevoz. Svi bi da se greju na mazut i lignite a niko neće da plati tržišnu cenu gasa.

Ujedno da se nadovežem na diskusiju o krompiru.

Krompir su doneli konkvistadori ako se ne varam zajedno sa paradajzom tako što su krvnički pobili domoroce (koji su se pre toga krvnički mlatili među sobom).

A okean su prešli zahvaljujući usoljenoj govedini u burićima koju su poneli sa sobom.

Da su umesto usoljenog mesa i životinja koje su klali prvih nedelja putovanja poneli zeleniš u teglama, Mekdonaldsov pomfrit u Evropi bi kasnio bar stotinak godina, pica bi imala premaz od praziluka a najverovatnije bi se danas dopisivali pismima ili dimnim signalima.

p.s.
nisam neki mesožder
angie01 angie01 11:09 14.04.2021

Re: Angus goveda

Хм, и кафу пијеш, ја не. Цц, дефинитивно сам те прекрижила са јеловника.


imam nizak pritisak, ne mogu da funkcionisem bez kafe- sto je verovatno samo zabluda navike, ( sto je najgore i kafu i cigarete, koje sada svajsujem, sam pocela kasno da konzumiram, sa ekipom sa kojom sam ucila na faxu, navukli me skotovi,...a jos sam uvek super s njima),...al b'rte, koja frka nastane, kada npr, moram hitno u bolnicu, da mi se odmah donese sejker sa kafom, kako mi ne bi ujutro bilo jos gore bez nje:))

sto se jelovnika tice- ne pravim pitanje, samo da je ukusno...ne jedem samo tripice/skembice.


на примитивном си нивоу свијести за моја чула.


etotigasad
, nisi morala da potrosis toliko reci i truda, da bi ovo napisala.:)))
gedza.73 gedza.73 11:13 14.04.2021

Re: Angus goveda

milisav68
Gutaj šta ti se servira, životinje po farmama su bitnije od dece.

To su one priče o radničkim pravima u bogatim zemljama. Niko od njih nije predložio da se ujednači cena rada pa da satnica u bogatim zemljama bude ista kao u Africi nego da njima gorivo bude jeftinije, njima meso bude kvalitetnije, njima Crni petak bude povoljniji.

Nego jesi li video ovo?
(i Alsu će da se svidi)

Patrisse Khan-Cullors, the leader of Black Lives Matter and a self-described Marxist, recently purchased a $1.4 million home in an exclusive Los Angeles neighborhood where the vast majority of residents are white, according to reports.
Khan-Cullors, 37, signed a multi-platform deal with Warner Bros in October, although it is not clear how much she is paid by BLM since their finances flow through a complex web of for-profit and nonprofit corporate entities.



maksa83 maksa83 11:17 14.04.2021

Re: Angus goveda

Ta ekstremna humanost (pre "humanost" ) je uglavnom prisutna u slojevima sitih a bogami i besnih.

Pah, u drugoj najvećoj zemlji na svetu po broju stanovnika - Indiji od 1.2 milijarde ljudi - 500 miliona su vegeterijanci, a poprilična su sirotinja. Ta stvar - ne ubijati i ne jesti životinje jeste kulturološki ugrađena u jednu oooveću prilično siromašnu populaciju. To se ne završava samo na hrani, nego npr. ako ti se krava izvrndupeči i legne na sred puta ne izlaziš da vičeš i šutiraš je nego dolazi šlep služba (ozbiljno) i pauk je odnese na mesto za odlutale krave. Ista stvar je i npr. sa kobrom koja se smatra svetom životinjom - ako ti zaluta na imanje ne utučeš je štapom k'o moja pok. baba Soka šarku i poskoka u Liki nego zoveš službu koja je odnese na bezbedno.

Velika je ovo planeta.

U Antwerpenu sam otišao u neki Indijski all-you-can-eat restoran za koji se (logično, ali ja nisam razmišljao) ispostavilo da je vegeterijanski. U ala je starije dete bilo nesrećnooooo.

Mlađe koje baš voli životinje i žao mu je kad negde idemo kolima pošto tako zagađujemo (kunem se da mu te stvari dolaze iznutra, takav je rođen, ja ih ne filujem time) je ukapirao zašto je restoran vegeterijanski i kao koncept mu je to bilo okej, ali nije baš puno jeo.

docsumann docsumann 11:27 14.04.2021

Re: Angus goveda

principessa_etrusca
Ovde na blogu, davno, napišem kako moja drugarica drži po 200 gusaka i otplaćuje ih tako što mora da isporuči perje iz dva tri prva čupanja onoj firmi koja joj je džabe dala guščiće. Dobila sam pitanje užasnute blogodrugarice "zar to ne boli guske"? Pa guske se i gaje zbog perja i mesa?

Гуске су тек посебно мучене, што због перјаних јакни, што због foiе gras када гурају у њих и до 1-2 кила зрневља и масти дневно.




ovo me podsjeti na to kako su u engleskim zatvorima, od 1915. na silu hranili sifražetkinje koje su štrajkovale glađu.
s tim što bi ih par osoba držalo i za ruke i za glavu,a treća osoba bi im kroz lijevak sipala hranu u grlo.
kažu da je osjećaj bio nopisivo mučan i bolan, a o poniženju koje bi tom prilikom žene trpjele niko nije ni razmišljao.

alselone alselone 11:31 14.04.2021

Re: Angus goveda

ovo me podsjeti na to kako su u engleskim zatvorima, od 1915. na silu hranili sifražetkinje koje su štrajkovale glađu.


Imao si to pre samo par godina u Gvantanamu, i hranili su ih rektalno.
docsumann docsumann 11:32 14.04.2021

Re: Angus goveda

Gutaj šta ti se servira, životinje po farmama su bitnije od dece.


samo da podsjetim da smo sokodbuba i ja ovu temu obrađivali na blogu prije iha-haj godina.
evo koliko već nje nema aktivno među nama, pa računajte, ako je se ko još i sjeća.

ja se bome sjećam.
docsumann docsumann 11:34 14.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
ovo me podsjeti na to kako su u engleskim zatvorima, od 1915. na silu hranili sifražetkinje koje su štrajkovale glađu.


Imao si to pre samo par godina u Gvantanamu, i hranili su ih rektalno.


tradicija besčašća
Milan Novković Milan Novković 11:35 14.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
За почетак је битан размак између вечерњег и следећег јутарњег оброка, не мање од 12-13 сати, а онда и повремено гладовање од петка увече до понедељка ујутру, или боље, од четвртка увече до недеље ујутру (да се не квари недељни породични ручак).


Bome, ako imaš taj ritam, svaka ti čast.

Još se "palite" na intermittent fasting?!

Da ponovim i svoje mišljenje:

- U (samo)analizi rezultata ovog gladovanja treba hladnokrvno podići rezuluciju (samo)analize

- Primer: deo "dobrih" rezultata su praznija creva sa manuje gasova

- Fiziološki - kad saberem sve što sam ja pročitao sumnjam da je intermittent fasting zdrava praksa, pogotovo ako zbog predugih perioda gladovanja, ili kraćih perioda uparenih sa neraznovrsnom ishranom dovodi do naglašene Autophagy pojave (sećam se i Predrag B. pisanja, njega je Japanac nobelovac baš kuopio onomad).

- Sad ima više indikacija da naglašena Autophagy ima sledeće mane:

1. Obara imuni sistem (u kako-je-majka-priroda-dizajnirala modu pomaže imunom sistemu pošto kupi neko đubre. SUPER TRIVIJA: sad već skoro godinu dana vest koju nism dalje "analizirao" je pričala kako cink u ćelijama sprečava delenje SARS-CoV-2 virusa tako što štiti Lysosomes (oni "ručkaju" organele i đubre u ćelijama, uključujući i viruse, tj razlažu ih na re-usable componente) - tj održava pH faktor oko Lysosomes, dok ga virusi menjaju pa Lysosomes pucaju opne.

2. Ubija neke ćelije u srcu

3. Pomaže nekim ćelijama raka da brže rastu kad nešto malo odmaknu (bio sam lenj da tražim zašto, ali znam da je metabolizam tih ćelija drugačiji od normalnog. da potsetim - od 1,000 do 30,000 mutacija po ćeliji dnevno u proseku nam svakog dana poneke ćelije podivljaju i počnu nekontrolisano da se dele. Imuni to, obično, iako ima i drugih mehanizama, pojede, ali, u proseku, oko 4x se svakom od nas u životu desi da ćelije raka izmaknu kontroli na kratko i naprave veće klastere od nekoliko hiljada ćelija - ipak, na kraju ih imuni sustigne, prepozna i razbije ko dete zvečku.

Sve u svemu, imuni nam je najbolji prijatelji, ne treba ama baš ništa raditi gde mu podmećemo nogu
milisav68 milisav68 11:38 14.04.2021

Re: Angus goveda

gedža73
p.s.
nisam neki mesožder

Ma nisam ni ja, nego mi je smešna ta "borba za mir u svetu" - životinja.

Daj prvo da organizujemo društvo/civilizaciju da svakom bude dostupno to o čemu se priča, pa onda da filozofiramo zašto je to bolje.
docsumann docsumann 11:38 14.04.2021

Re: Angus goveda

Mlađe koje baš voli životinje i žao mu je kad negde idemo kolima pošto tako zagađujemo (kunem se da mu te stvari dolaze iznutra, takav je rođen, ja ih ne filujem time) je ukapirao zašto je restoran vegeterijanski i kao koncept mu je to bilo okej, ali nije baš puno jeo.


jedno vrijeme, krajem devedesetih, početkom dvijehiljaditih, u Kasini na Terazijama, petkom su imali švedski vegetarijanski sto.
ja išao s jednim drugarom (svaštojedom, gurmanom) i baš smo se kvalitetno najeli. meni je to bio pravi šok koliko vegetarijanskih jela ima, a ništa avokado-moja-rado egzotika.
rekao bi čovjek - pravo domaćinski.
gvozden1 gvozden1 11:41 14.04.2021

Re: Angus goveda

u drugoj najvećoj zemlji na svetu po broju stanovnika - Indiji od 1.2 milijarde ljudi - 500 miliona su vegeterijanci, a poprilična su

Da, ali to se iz nekog drugog ugla posmatra.
Svede se na kraju na slično, ali ne verujem da neki tamo siromašni Indus i pominjanja Pamela imaju istu stvar u glavi kad kažu da životinjama treba obezbediti prava.

A u ovim pričama se uglavnom misli na Pamele.

I uopšte nemam problem da shvatim nečiju potrebu, hir, osećaj da ne jede meso, da mu se dopada hrana od biljaka, ali to da drugi način ishrane, meso, smatraju pogrešnim štetnim, osuđuju ga, izmišljaju neke kvazi teorije, e sa tim imam problem.

Ništa nije pogrešno ni loše, osim pokušaji da se svoje viđenje nametne kao ispravno uprkos logici, stvarnosti, zdravom razumu.

Imati ideju da je moguće da nekad čovek postane isključivi biljojed, jer je teoretski moguće, je čista utopija.
Pa me čudi kako se vegani ne zapitaju, gde mi to grešimo kad zagovaramo stvar koja se nikad neće desiti.
tess1 tess1 11:43 14.04.2021

Re: Angus goveda

etotigasad, nisi morala da potrosis toliko reci i truda, da bi ovo napisala.:)))

И мене је изненадио обрт, неочекиван, Енџи. :)
maksa83 maksa83 11:55 14.04.2021

Re: Angus goveda

Da, ali to se iz nekog drugog ugla posmatra.

Isti je to ugao, samo je tamo skala veća.

Kada se rodiš na nekom takvom mestu ta kulturna pretpostavka je za tebe nevidljiva kao ribi voda u kojoj pliva, usađena ti je - TO JE PROSTO TAKO I TAKO SE RADI, kao što je ovde ako si odrastao na selu klanje životinja najnormalnija stvar na svetu - TO JE PROSTO TAKO I TAKO SE TO RADI. Neko negde drugde dođe do toga sam i proglašavati ga za Pamelu Anderson i pomodnog šupljoglavca je prilično plitko. Vegeterijanci koje ja poznajem (recimo pada mi na pamet nekih 5-6 ljudi ovde kod nas) nisu ni bogati ni besni niti nafurani, niti svoju decu maltretiraju time, hrane ih normalno i puštaju ih da to bude njihova odluka jednom, ako ikad. Bude tu i komičnih scena, recimo Desa kupila detetu pljeskavicu, krene da mu uvali salvetu on je pogleda ustukne i prigrli pljesku, Desa kaže "pa šta ti je mili znaš da mama ne jede meso", a Luka će "jao mama kada bi znala kako je ovo dobro, jela bi". Inače oko "bogati i besni", konkretno njih dvoje - meso je ovde skupo, a oni (bračni par bez deteta) u jednom periodu života (Slobino vreme) nisu bili pri lovi i shvatili su da je meso krupna stavka u budžetu i prestali su da ga kupuju i shvatili su da im ništa ne fali i tako ostalo. Kada su se finansijski stabilisali i dobili dete hranili su ga najnormalnije.
milisav68 milisav68 11:59 14.04.2021

Re: Angus goveda

maksa83
Ta stvar - ne ubijati i ne jesti životinje jeste kulturološki ugrađena u jednu oooveću prilično siromašnu populaciju.

Ima nešto i do klime, ni meni se ne jede pečenje/roštilj na 30+ stepeni.
Indijski potkontinent ima izrazito monsunsku klimu leti,od kraja aprila do oktobra, sa Indijskog okeana duvaju topli i vlažni vetrovi, koji donose dosta padavina, preovlađuje tropsko-monsunska klima. Srednja januarska temperatura je od 11 -12 stepeni u podnožju Himalaja, a 27-28 na jugu, julska temperatura je od 20 do 35 stepeni sa ogromnom količinom padavina,

U Srbiji je od -30 do +40.

A evo sad nas jebe mraz u aprilu, gde će gomila ljudi da ostane bez plodova voća.

alselone alselone 11:59 14.04.2021

Re: Angus goveda

meso je ovde skupo


Zavisi koje. Presno meso je jeftino. Pola kile svinjskog buta ispod 200 dinara. Uz nešto od povrća ručak za 4 osobe ispod 400 dinara. Bude i za uveče.

Kilo krmenadli 300 dinara. Ručak ko iz puške za 4 osobe.
docsumann docsumann 12:00 14.04.2021

Re: Angus goveda

Pa me čudi kako se vegani ne zapitaju, gde mi to grešimo kad zagovaramo stvar koja se nikad neće desiti.


nemaš pojma koliko su puta ovo ljudi pomislili kroz istoriju... a ono se desi.
alselone alselone 12:07 14.04.2021

Re: Angus goveda

A evo sad nas jebe mraz u aprilu, gde će gomila ljudi da ostane bez plodova voća.


Huči, setio sam te se juče kada sam gledao u ovu moju kasnu višnju. Deluje da će lepo preživeti. Kako se ti držiš?
milisav68 milisav68 12:07 14.04.2021

Re: Angus goveda

docsumann
samo da podsjetim da smo sokodbuba i ja ovu temu obrađivali na blogu prije iha-haj godina.

Pre 10-15 godina.

Ide to ciklično, o pravima/izrabljivanju dece se pričalo i dok sam išao u srednju školu.

milisav68 milisav68 12:12 14.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
meso je ovde skupo


Zavisi koje. Presno meso je jeftino. Pola kile svinjskog buta ispod 200 dinara. Uz nešto od povrća ručak za 4 osobe ispod 400 dinara. Bude i za uveče.

Kilo krmenadli 300 dinara. Ručak ko iz puške za 4 osobe.

Meso je džabe, kada se pogledaju ukupni troškovi.

Druga je stvar što je cena oborena uvozom zamrznutog škarta.
docsumann docsumann 12:14 14.04.2021

Re: Angus goveda

Вала, и ти кад захвати к'о руком кроз океан, на длану остане кап. :)




ja pročitao - kad zahvati k'o rukom kroz ekran...
alselone alselone 12:16 14.04.2021

Re: Angus goveda

Meso je džabe


To govorim od početka. Zamisli četvoročlanu porodicu koja treba veganski da se prehrani a da unese sve potrebne nutrijenta, zamisli tu cenu. Siguran sam da ne mogu dan da zaokruže bez 1500 dinara, možda i 2000.

Vegetarijanski mogu malo lakše, sira i testa i može da prođe, jaja i testa i može da prođe ali gde naći zdravu mast u veganskoj ishrani. Advokato? Maslinovo ulje? Puter od lešnika, puter od kikirikija? Ma ajte molim vas. A spomenuo sam samo mast, gde su ostali nutrijenti...
maksa83 maksa83 12:16 14.04.2021

Re: Angus goveda

Ima nešto i do klime, ni meni se ne jede pečenje/roštilj na 30+ stepeni.

To je zato što si latentni vegan.

Ja mogu uvek, mada primećujem kako mi entuzijazam sa godinama pada.

Ali ima nečeg u tome, muslimanima je zabranjena svinjetina pošto bi poumirali tamo. Uzgred, svinja je prokazana i u hrišćanskoj Bibliji što ima smisla pošto se sve to dešavalo tamo, ali se nekako zagubilo kao koncept kako se hrišanstvo širilo na sever.

A evo sad nas jebe mraz u aprilu, gde će gomila ljudi da ostane bez plodova voća.

Ja izbegao na sopotsku rivijeru u nadi da ću popraviti barebow grupisanje na 30m i krenuti da pravim masivne fotelje od greda, ali se završilo kao na slici. Sreća nisam ništa posadio. Da nisam jesenas nacepao onih 4-5 kubika sad bi' se skočanjpizdio.

apacherosepeacock apacherosepeacock 12:18 14.04.2021

Re: Angus goveda

gvozden1
u drugoj najvećoj zemlji na svetu po broju stanovnika - Indiji od 1.2 milijarde ljudi - 500 miliona su vegeterijanci, a poprilična su

Da, ali to se iz nekog drugog ugla posmatra.
Svede se na kraju na slično, ali ne verujem da neki tamo siromašni Indus i pominjanja Pamela imaju istu stvar u glavi kad kažu da životinjama treba obezbediti prava.

A u ovim pričama se uglavnom misli na Pamele.

I uopšte nemam problem da shvatim nečiju potrebu, hir, osećaj da ne jede meso, da mu se dopada hrana od biljaka, ali to da drugi način ishrane, meso, smatraju pogrešnim štetnim, osuđuju ga, izmišljaju neke kvazi teorije, e sa tim imam problem.

Ništa nije pogrešno ni loše, osim pokušaji da se svoje viđenje nametne kao ispravno uprkos logici, stvarnosti, zdravom razumu.

Imati ideju da je moguće da nekad čovek postane isključivi biljojed, jer je teoretski moguće, je čista utopija.
Pa me čudi kako se vegani ne zapitaju, gde mi to grešimo kad zagovaramo stvar koja se nikad neće desiti.


Pa dobro svi se slažemo da se ne slažemo po mnogim pitanjima pa ni po ovom.

To i nije problem, ali ne znam o kakvom nametanju pričaš? Jel neko ovde nekom usao u kuću i hapsio sadržaj frizidera? Nije.

A možda nisi primetio ali su i etikete po običaju zalepljene usput, licemeri, oni bi meni (kako bi?) oduzeli, a-ha budale, zaluđenici, kvazi humanisti, smešni itd.

Razmisli sad ti o tome zašto je potrebno jednoj strani ismejavati vegetarijanski način ishrane i žal za živim stvorom kao izvorom hrane - zamisli tu ludost i nas kretene jbt.

Evo ja očigledno nisam Indijka znači blesava sam i besna Pamela. e jbg. hvala lepo na svim komplimentima' i ismejavanju blogokolege/koleginice.





docsumann docsumann 12:18 14.04.2021

Re: Angus goveda

milisav68
docsumann
samo da podsjetim da smo sokodbuba i ja ovu temu obrađivali na blogu prije iha-haj godina.

Pre 10-15 godina.

Ide to ciklično, o pravima/izrabljivanju dece se pričalo i dok sam išao u srednju školu.



da, samo je ovo baš detaljno dokumentovano, sa reportažom novinara istraživača i snimcima skrivenom kamerom sa samih farmi kakao. koliko se sjećam Obala Slonavače je bila centar robovskog rada djece.
za to sus vi znali, a pravili se ludi, od nastojnika farme, preko šefa sabirnog skladišta, sve do centrale u Ženevi.
docsumann docsumann 12:21 14.04.2021

Re: Angus goveda

A možda nisi primetio ali su i etikete po običaju zalepljene usput, licemeri, oni bi meni (kako bi?) oduzeli, a-ha budale, zaluđenici, kvazi humanisti, smešni itd.


pravilno odabrana etiketa ti štedi i vrijeme i energiju potrebne za razmišljanje o stavovima koje si s njom poklopio.
vcucko vcucko 12:28 14.04.2021

Re: Angus goveda

principessa_etrusca
ali taj problem se da riješiti i bez gašenja proizvodnje mlijeka i jaja.

Наравно. Ја сам гледала неке приручнике за гајење кокошака за вегетеријанце где упозоравају да када кокошке престану да носе јаја, треба и даље да их храниш и пазиш.

I pričaš pričupred spavanje?

Pustiš im crtać. Pevac Sofronije, gospoja koka i mali kobac
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:29 14.04.2021

Re: Angus goveda

docsumann
A možda nisi primetio ali su i etikete po običaju zalepljene usput, licemeri, oni bi meni (kako bi?) oduzeli, a-ha budale, zaluđenici, kvazi humanisti, smešni itd.


pravilno odabrana etiketa ti štedi i vrijeme i energiju potrebne za razmišljanje o stavovima koje si s njom poklopio.



Očigledno. Besna/glupa Pamela, malo joj se nasmejemo i kraj priče..
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:33 14.04.2021

Re: Angus goveda

ovo me podsjeti na to kako su u engleskim zatvorima, od 1915. na silu hranili sifražetkinje koje su štrajkovale glađu.
s tim što bi ih par osoba držalo i za ruke i za glavu,a treća osoba bi im kroz lijevak sipala hranu u grlo.
kažu da je osjećaj bio nopisivo mučan i bolan, a o poniženju koje bi tom prilikom žene trpjele niko nije ni ramišljao.

Ово што си ти написао о штрајку сифражеткиња ме је подсетило на штрајк глађу ирских затвореника, чланова ИРЕ у затвору Мејз 1981.

Штрајковало је двадесетак младића, сви у 20-им, а лице штрајка је био песник Боби Сендс који је први одбио храну 1. марта и први и умро у мају. Штрајк је завршен у октобру.

У међувремену су младићи сукцесивно ступали у штрајк како су се претходници приближили смрти или умрли.

Маргарет Тачер је тада рекла нешто као ако њима није жао њихових младих живота, није ни нама.

maksa83 maksa83 12:36 14.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
meso je ovde skupo


Zavisi koje. Presno meso je jeftino. Pola kile svinjskog buta ispod 200 dinara. Uz nešto od povrća ručak za 4 osobe ispod 400 dinara. Bude i za uveče.

Kilo krmenadli 300 dinara. Ručak ko iz puške za 4 osobe.

Njima je devedesetih meso bila nemala stavka, a nisam siguran da je i danas "svaki dan meso" dostupno ljudima koji su što bi rekao agresor 'on a budget'.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:37 14.04.2021

Re: Angus goveda

cmix909
apacherosepeacock
... ne volim ukus mesa...

Neki 'praktikanti' navode i estetski momenat koji nema veze s ukusom. Postoji on i inace, ali je sa mesom izrazeniji.



Da. Lepo primećeno i sa estetskim momentom.
milisav68 milisav68 12:46 14.04.2021

Re: Angus goveda

alselone
A spomenuo sam samo mast, gde su ostali nutrijenti...

Ma da, a nije samo stvar u parama.

Pre nedelju dana tašta završila sa renoviranjem kupatila, i napravili roštilj za završetak radova , i sedimo za stolom, majstor isplaćen, i pita ga tašta - jel bilo sve ok (u smislu, imao je jedan obrok/ručak šta se već spremalo, neka kafa i piće, jbga bio tu skoro tri nedelje po desetak sati)?

Kaže majstor, bilo sve super, negde moram da šaljem pomoćnika u prodavnicu po vodu.

Šta hoću da kažem, zamisli njega da vuče sa sobom hranu koja mu je potrebna dok radi od kuće do kuće.

I priča on, u takvim situacijama, ponese kesu čvaraka, crnog luka i hleba - i radiš, a kući te čeka nešta kuvano.
nikvet pn nikvet pn 12:48 14.04.2021

Re: Angus goveda

maksa83

Kada se rodiš na nekom takvom mestu ta kulturna pretpostavka je za tebe nevidljiva kao ribi voda u kojoj pliva, usađena ti je - TO JE PROSTO TAKO I TAKO SE RADI, kao što je ovde ako si odrastao na selu klanje životinja najnormalnija stvar na svetu - TO JE PROSTO TAKO I TAKO SE TO RADI.


Тако је.

Али имам озбиљан проблем кад замислим спржено индијско село, умире се од глади свакодневно. А свете краве унаоколо све то мудро гледају преживајући лагано. Шта ли се тада дешава у главама сеоских старешина који управо спаљују своју децу и унуке - то само свети Вишна-Хари-Кришна може да зна.
crossover crossover 12:50 14.04.2021

Re: Angus goveda

maksa83
Uzgred, svinja je prokazana i u hrišćanskoj Bibliji što ima smisla pošto se sve to dešavalo tamo, ali se nekako zagubilo kao koncept kako se hrišanstvo širilo na sever.


Међу монаштвом уопште није реткост неједење меса, не само током поста него стално. Патријах Павле није јео месо од детињства, ни отац Тадеј из Витовнице није јео месо. Ова тема је иначе врло честа на трибинама које организује црква, и тамо су мишљења различита као и овде. Додуше, аргументација је мало другачија.
docsumann docsumann 12:54 14.04.2021

Re: Angus goveda

Ma nisam ni ja, nego mi je smešna ta "borba za mir u svetu" - životinja.


ma da, žvaka za ludžaka

treba samo pogledati ko je sve zastupao te ludosti... Pitagora, Leonardo, Ajnštajn, Tesla, Tolstoj, Aldous Haksli, Gandi, Tomas Edison, Isak Baševis Singer, Bernard Šo, Srinavasa Ramanujan...

... a jedan od današnjih pametnjakovića



i da preupredim one koji će poteći za Hitlerom. Hitler nije bio etički vegetarijanac, već je imao probavnih tegoba u kasnijoj životnoj dobi. a volio je i kobasice...
docsumann docsumann 12:55 14.04.2021

Re: Angus goveda

crossover
maksa83
Uzgred, svinja je prokazana i u hrišćanskoj Bibliji što ima smisla pošto se sve to dešavalo tamo, ali se nekako zagubilo kao koncept kako se hrišanstvo širilo na sever.


Међу монаштвом уопште није реткост неједење меса, не само током поста него стално. Патријах Павле није јео месо од детињства, ни отац Тадеј из Витовнице није јео месо. Ова тема је иначе врло честа на трибинама које организује црква, и тамо су мишљења различита као и овде. Додуше, аргументација је мало другачија.


koliko je meni poznato, Patrijarh Pavle je jeo meso jedanput godišnje, da se ne pogordi.

that's another level
milisav68 milisav68 12:57 14.04.2021

Re: Angus goveda

maksa83
Ja mogu uvek, mada primećujem kako mi entuzijazam sa godinama pada.

Pa da, kad imaš zube nemaš mesa/hleba, kad imaš mesa/hleba nemaš zube.

Usporava metabolizam, primetio sam i ja da mi sve manje prija jaka hrana.
Uzgred, svinja je prokazana i u hrišćanskoj Bibliji što ima smisla pošto se sve to dešavalo tamo, ali se nekako zagubilo kao koncept kako se hrišanstvo širilo na sever.

Zato je uveden post.

Plus što nam Turci nisu dirali svinje, kojih je bilo u izobiljo, bikoz hrastove šume pune žira.
Da nisam jesenas nacepao onih 4-5 kubika sad bi' se skočanjpizdio.

Jel ćeš da imaš za jun?
milisav68 milisav68 13:00 14.04.2021

Re: Angus goveda

docsumann
da, samo je ovo baš detaljno dokumentovano,

Sad imamo internet, pa jedan klik na izvolte.
crossover crossover 13:00 14.04.2021

Re: Angus goveda

docsumann

koliko je meni poznato, Patrijarh Pavle je jeo meso jedanput godišnje da se ne pogordi.

that's another level


Двапут, за Божић и за Ускрс. Да, баш из тог разлога, мада никада нисам чуо да је то рекао али не сумњам да је тако.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana