Život

Blog bez inspiracije

Spiridon RSS / 22.04.2021. u 09:51

 

 Uvek sam se trudio da napisem blog kada zaista imam sta da kazem jer "iskrene emocije su uvek u modi ma koliko bile nastrane". Nekako sam preuzeo ulogu nemog svedoka. Gledam poluobrazovani svet kako dominira na svim nivoima. Ljudska pohlepa, glupost, potreba da se bude u centru paznje po svaku cenu sahranjuju vise od korone. Na momente mi se cini da su Balasevic, Simjanovic, Toza i td. na vreme otisli. Na nekakav blesav nacim im zavidim. Proziveli su majstorski i ovo sada im nije bilo potrebno. Oni nekako nisu umrli, oni su se elegantno povukli.


 

 



Komentari (335)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tess1 tess1 21:39 23.04.2021

Re: Đesi

nego je ona izložila sadržaj tanjira da se pohvali.

Dobro je Bane, Milan je vidio prazan tanjir i ponudio pomoć, ti vidiš hvalisavost ali i lošu ishranu i nasilje, razmisli malo..
aureus aureus 21:41 23.04.2021

Re: Đesi

vcucko
tess1
Ovo nije ni slika, ni ideja, ni stav.

??

Šta ??

Kažem, ovo je horor.
Može da prođe kao užina, kao redovan obrok je horor.

Imam valjda pravo da kažem... za dnevnik
Ili pak nemam

Vcucko, tebi je k'o užina jer si deb'o pa su ti standardi jaki.
Ali obrati pažnju: tu su dvije jabuke po 225 grama, dakle 450 grama. 230 kalorija ukupno.
Onda imaš one borovnice, ako su borovnice...tu još ima 120 kalorija. Piši 350.
Hoćemo li navući na 500?
To će zavisiti od toga čime je začinjen onaj zeleniš.
Tess, reci da si natrpala maslinovog ulja u onaj zeleniš ali je pao na dno.

P.S. ali onaj obrok ima gomilu mikronutrijenata.
tess1 tess1 21:43 23.04.2021

Re: Đesi

Tess, reci da si natrpala maslinovog ulja u onaj zeleniš ali je pao na dno.

Zeleniš je bomba. :)
vcucko vcucko 21:46 23.04.2021

Re: Đesi

tess1
Šta ??

Kažem, ovo je horor.
Može da prođe kao užina, kao redovan obrok je horor.

Čudo, otud upitnici, reaguješ na dvije zdjele i dvije jabuke emocionalno i prestravljeno. Da je ova slika sa dvije zdjele i dvije jabuke životni ispit ja bih pala jer nemam ideju i stav? Ti bi narečenom asketi vikao "hoću krevet, jebeni krevet da sam vidio ovde kad se vratim!".. Pfiju.

Ne reagujem na činije i jabuke. Nijesam od onijeh, nastranih. Nego na mogućnost, da mi neko naturi takvu i samo takvu ishranu, silom.
A meni, drugarice i drugovi, takav život ne treba. I braniću svoje pravo da ne vodim takav život, svim sredstvima.
Capisci?
tess1 tess1 21:52 23.04.2021

Re: Đesi

Ne reagujem na činije i jabuke. Nijesam od onijeh, nastranih. Nego na mogućnost, da mi neko naturi takvu i samo takvu ishranu, silom.
A meni, drugarice i drugovi, takav život ne treba. I braniću svoje pravo da ne vodim takav život, svim sredstvima.
Capisci?

Ko tebi čovječe natura ove dvije zdjele i dvije jabuke bez stava i ideje? Ne razumijem. Kakvu strast unosiš i odbranu protiv dvije zdjele i dvije jabuke bez stava i ideje na slici? Šta se dešava?
vcucko vcucko 21:53 23.04.2021

Re: Đesi

aureus
vcucko
tess1
Ovo nije ni slika, ni ideja, ni stav.

??

Šta ??

Kažem, ovo je horor.
Može da prođe kao užina, kao redovan obrok je horor.

Imam valjda pravo da kažem... za dnevnik
Ili pak nemam

Vcucko, tebi je k'o užina jer si deb'o pa su ti standardi jaki.
Ali obrati pažnju: tu su dvije jabuke po 225 grama, dakle 450 grama. 230 kalorija ukupno.
Onda imaš one borovnice, ako su borovnice...tu još ima 120 kalorija. Piši 350.
Hoćemo li navući na 500?
To će zavisiti od toga čime je začinjen onaj zeleniš.
Tess, reci da si natrpala maslinovog ulja u onaj zeleniš ali je pao na dno.

P.S. ali onaj obrok ima gomilu mikronutrijenata.

Kad si već spomenuo maslinovo ulje, najzdraviju materiju na dunjaluku. Piješ li ga? Ja pijem, redovno. Ništa doziranje, ovo-ono, uzmem flašu i nategnem. Prija, a kažu da je korisno, ima li bolja kombinacija?

A propos bobica, to ostavljam precima. Australopitek, pitekantrop, kako su se već zvali.
Da su bobice prava stvar, ne bi preci razvili ganglije. Da nađu nešto bolje za jelo
aureus aureus 21:57 23.04.2021

Re: Đesi

vcucko
Nego na mogućnost, da mi neko naturi takvu i samo takvu ishranu, silom.

Pa ne samo takvu ishranu.

Za jedan obrok pojedeš ono što sam ja spremao, za drugi ono što je spremala Tess1, a za treći - uprži, brate, jaja i nasijeci malo nečeg što voliš.
I gledaj šta si sve unio tog dana.

Eeee...

P.S. Kad kažem da "pojedeš ono što sam ja spremao" to je više figurativno. Jasna stvar da ti ne dam da pojedeš moju hranu, k'o što ni blogodrugar Bene ne da Afrikancima njegovu hranu. Samo sam nabac'o ideje za izbalansiranu jednodnevnu prehranu.
tess1 tess1 22:01 23.04.2021

Re: Đesi

I braniću svoje pravo da ne vodim takav život, svim sredstvima.
Capisci?

Pazi ovo, kakav pasivan agresivac, nevjerovatno, pao mu mrak na oči jer ne vidi lešinu na slici. Tačno nemam prikladnu psovku.
aureus aureus 22:03 23.04.2021

Re: Đesi

Kad si već spomenuo maslinovo ulje, najzdraviju materiju na dunjaluku. Piješ li ga? Ja pijem, redovno. Ništa doziranje, ovo-ono, uzmem flašu i nategnem. Prija, a kažu da je korisno, ima li bolja kombinacija?

Ne pijem tako, ali ga trošim, trošim. Prije nekoliko dana, presipajući iz veće flaše (od l) u malu flašicu, greškom sam ga usuo u onu sa jabukovim sirćetom, u kojoj je bilo sirćeta. Imam dvije iste flašice (250 ml), samo sam markerom obilježio koja je koja.
Bila žurba.
Sad neplanirano imam dresing za zelenu salatu.
nsarski nsarski 22:03 23.04.2021

Re: Đesi

nisam još naišao na čovjeka koji je prokomentarisao da mu se Sapiens ne dopada.

Homo Deus, ne opada u kvalitetu.


Nisi?

Savetujem ti onda da pročitaš ovo mišljenje (dekonstruisao i Sapiens i Deus):

Sapiens, maybe; Deus, no: The problem with Yuval Noah Harari

Zaista bih voleo da tekst pročitaš jer to su, u glavnim crtama, zamerke koje ja imam na delo Y.N.H.-a.

Zapravo, imam i gore, mnogo gore, ali da ne mračim (mislim da su njegove knjige politički pamfleti koji pokušavaju da se prodaju za "naučne" ideje). Knjiga obiluje stereotipovima, keči frazama, "intersubjektivnim odnosima", "socijalnim konstruktima" i sličnim novogovorom. Kao da je pisao Klaus Švab ili neki od njegovih trbuhozboraca.

Da, pomenute knjige sam davno pročitao. Pratim ja ideje sociobiologije još od ispljuvanog genija E. Wilsona, preko neodarvinizma i Dokinsa i Davida Barach-a (koji mi najviše liči na Hararija - Whisperings within), pa do danas.

Zaključak: Perhaps 65 million years from now, intelligent rats will look back gratefully on the decimation wrought by humankind, just as we today can thank that dinosaur-busting asteroid.

Mislim...Jesus is going to throw up.
vcucko vcucko 22:12 23.04.2021

Re: Đesi

tess1
Ne reagujem na činije i jabuke. Nijesam od onijeh, nastranih. Nego na mogućnost, da mi neko naturi takvu i samo takvu ishranu, silom.
A meni, drugarice i drugovi, takav život ne treba. I braniću svoje pravo da ne vodim takav život, svim sredstvima.
Capisci?

Ko tebi čovječe natura ove dvije zdjele i dvije jabuke bez stila i ideje? Ne razumijem. Kakvu strast unosiš i odbranu protiv dvije zdjele i dvije jabuke bez stila i ideje na slici? Šta se dešava?

Aman bog. Stil pomenuo nisam, rekoh nije slika, ni ideja ni stav, nego horor. Meni je horor. Dopuštaš valjda da mi je horor

Jbt, vegani da dođu na vlast, reaktivirali bi Aušvic. Ubijali bi brokolijem

Odo u frižider, nać neku mesinu. Treba mi samo malo, jedno četvrt kila, da izbrišem dejstvo horora.

P.S.
Sjećaš se onog tendera, spomenuh nedavno. Dobili. Pa smo slabo trezni ovo par dana. Prošćaj ako sam neđe prekardašio!
bene_geserit bene_geserit 22:12 23.04.2021

Re: Đesi

Bez potrebe za njima (a tu potrebu utvrđuje njihov tvorac, čovek) domaće životinje nestaju, nema ih više.

Imamo sledeće 4 varijante:

1. Uglavnom postanemo vegani, domaćih životinja nema, osim ako ih neko ne gaji kao kućne ljubimce, dakle nema ih. Oni koji baš ne mogu bez mesa jedu meso iz laba. Izmisle i mleko i sir i jaja iz labaratorije.

2. Uglavnom postanemo vegetarijanci koji jedu mleko i jaja, domaćih životinja ima u potrebnoj količini za to. Za muške primerke i za matore koke i krave i koze koje više ne daju mleko i jaja se naprave starački domovi i zoo vrtovi. Većina muških primeraka (osim onih potrebnih za reprodukciju) se eliminiše genetskim inženjeringom. Životinje se gaje zdravo, plus ti zoo vrtovi i starački domovi, što će reći sir i jaja su skupi pa ih manje jedemo. Oni koji baš ne mogu bez mesa jedu meso iz laba. Sirotinja jede i mleko i sir i jaja iz labaratorije.

3. Jede ko šta hoće, ali se životinje odgajaju zdravo, pa su meso i sir skupi, ali manje skupi nego u varijanti 2. Nema zoo vrtova niti staračkih domova za krave i koke i muške primerke. Sirotinja jede meso i sir i jaja iz laba, bogati jedu wagyu goveda što su slušala Mocarta i pobedila na wagyu olimpijadi, mi ostali nešto između.

4. Ovo što imamo danas, tj. industrijsku proizvodnju mesa i mleka i jaja i odgajanje životinja u katastrofalnim uslovima.

I sad, koja je varijanta najbolja za domaće životinje ?
Svakako ne 1., pošto ih u toj varijanti nema. I svakako ne 4.
Između 2. i 3., recimo da domaćih životinja u varijanti 3. ima 5 puta više. I ima ih više vrsta u varijanti 3., ne samo one koje daju mleko i jaja. Npr. svinja nema u varijanti 2.
Ako bi pitali prase (i ono umelo da odgovori) šta mu je draže, da se nikad nije ni rodilo ili da su ga gajili zdravo (jelo žirove i trčalo po šumici) tamo negde do ljudskih 20-tih godina a posle toga ga krknuli za čvarke i slaninu, šta bi prase odgovorilo ?

Koja je varijanta najbolja za sirotinju ? U varijanti 3. jedu sve iz laba, u varijanti 4. jedu industrijski proizvedeno meso.

Koja je varijanta najbolja za srednju klasu ? U varijanti 3. jedu sve organsko ali u manjim količinama. U varijanti 2. nema mesa i jedu mleko i jaja iz laba, viša srednja klasa nekako dobaci do prirodnog sira i jaja.

Koja je varijanta najbolja za bogate ? Varijanta 3. definitivno.

Za koga su uopše najbolje varijante 1. i 2. ? Nisu za životinje, nisu za siromašne ljude, nisu za bogate ljude, nisu za ljude iz srednje klase, nisu ni za koga.

Koja od ovih varijanti je realno moguća ?
tess1 tess1 22:21 23.04.2021

Re: Đesi

Sjećaš se onog tendera, spomenuh nedavno. Dobili. Pa smo slabo trezni ovo par dana. Prošćaj ako sam neđe prekardašio!

Ti misliš da sam ja Tadejus? Pitao si me prošli put kako je u Londonu, sad spominješ tender. Hajde jedi, izbalansiraj metabolizam.

Odjavljujem se sa ovog bloga.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:22 23.04.2021

Re: Đesi

bene_geserit
Dobro, nije u redu da gledamo drugima u tanjir

Čekaj, pa ne zavirujem ja njoj u tanjir nego je ona izložila sadržaj tanjira da se pohvali.
Uvek neki gaslajting od ovih levičara ...



Ne znam, druže, ja sam video da si izneo kritiku i davao netražene savete na konto izloženog sadržaka tanjira! Drugim rečima, gaslajting levičara ti u gaćama, da parafraziram palu koleginicu Tadejus.

Doduše, i ovo moje oko jetre bi moglo da se svrsta u kategoriju davanja netraženih saveta, ali to je skroz dobronamerno, i od opšteg interesa, zato što je bolest podmukla i oće da se uvuče neopaženo i u naše blogerske redove, a nije nas preostalo mnogo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:25 23.04.2021

Re: Đesi

bene_geserit
Ovo je moj tanjir od prije sat vremena.

Da pohvalim blogodrugara Zlatka - njegov tanjir je mnogo primamljiviji od Tessinog tanjira. Pa nek ide život, fatty liver ili ne.


Oko ovog bih mogao da se složim*, ali - jetra je jetra, vrlo nezamenljiv organ koji ceo život trpi najgori abuse, dok na kraju ne kaže, e jebi se sad malo, odo ja u penziju, a ti vidi šta ćeš bez mene (ništa, da umreš u najgorim mukama, sem ako ne uloviš nekog da ti da jetru, kao iz onog skeča monti pajtonovaca).

*uz disklejmer da ovo na slici više liči na povraćku od moje preostale mačke nego na ukusan obrok. Ali to je više, onako, estetska primedba.

aureus aureus 22:43 23.04.2021

Re: Đesi

Interesantno je, ali kod masne jetre, koliko sam upućen, valjalo bi izbjegavati voćkice jer jedino jetra zna šta da radi sa fruktozom, a već je preopterećena.

Povrće je u tom smislu, ima osnova da se to tvrdi, sigurniji izvor minerala i vitamina.

Ali teško je odoljeti voću...

aureus aureus 22:50 23.04.2021

Re: Đesi

srdjan.pajic
uz disklejmer da ovo na slici više liči na povraćku od moje preostale mačke nego na ukusan obrok

Mnoga jela na svijetu upravo tako izgledaju, ali su svejedno ukusna. Ima na Jutjubu snimak neke Azijatkinje (ili komentar ispod videa) koja je prolazila kroz naše krajeve i nije mogla da se načudi što se ljudi oduševljavaju jelom koje liči na govanca. Govorila je o ćevapima. Kaže, jes' ukusno al' me oblik odbija.

Šta ti se desilo s mačkom pa je "preostala"?
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:54 23.04.2021

Re: Đesi

aureus
Interesantno je, ali kod masne jetre, koliko sam upućen, valjalo bi izbjegavati voćkice jer jedino jetra zna šta da radi sa fruktozom, a već je preopterećena.

Povrće je u tom smislu, ima osnova da se to tvrdi, sigurniji izvor minerala i vitamina.

Ali teško je odoljeti voću...



Zato sam i rekao gore - neke vrste voća, one koje su bogate vlaknima. Da ne bude zabune, jasno je da nisam nikakav ekspert za ishranu, niti pratim znojave dekice po jutjubu ni napucane instagram bejbove, pa ovde glumim mesiju, samo sam preneo ono što sam čuo od doktora jetrologa, a što je zvanični stav moderne medicine po ovom pitanju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:56 23.04.2021

Re: Đesi

Šta ti se desilo s mačkom pa je "preostala"?


Crkla maca.



Mnoga jela na svijetu upravo tako izgledaju,


Aha, i mačija povraćka, ona neposredno posle konzumacije hrane. Mogu i da slikam sledeći put kad baci peglu, pa da okačim ovde, da vidiš... isti aranžman.
aureus aureus 23:11 23.04.2021

Re: Đesi

srdjan.pajic


Mnoga jela na svijetu upravo tako izgledaju,


Aha, i mačija povraćka, ona neposredno posle konzumacije hrane. Mogu i da slikam sledeći put kad baci peglu, pa da okačim ovde, da vidiš... isti aranžman.

Eh, pa slika je svježa i nije uopšte bila namijenjena za blog, nego nekome za slanje Whatsappom (kao dodatak objašnjenju za recept).
Slabi svjetlosni uslovi (mrak se već hvatao), a ja bio gladan...nema smisla da podešavam aranžman i osvjetljenje a da mi se jelo hladi.

Načelno, ipak prihvatam tvoju primjedbu jer ni ja ne volim loše uslikana jela.
Razmišljam kako da kaznim samog sebe.
nsarski nsarski 23:35 23.04.2021

Re: Đesi

Razmišljam kako da kaznim samog sebe.


Napravi selfi sa tim nondescript jelom.
aureus aureus 23:45 23.04.2021

Re: Đesi

nsarski
Razmišljam kako da kaznim samog sebe.


Napravi selfi sa tim nondescript jelom.


Ko je tebe zvao da razmišljaš umjesto mene?

nsarski nsarski 23:56 23.04.2021

Re: Đesi

aureus
nsarski
Razmišljam kako da kaznim samog sebe.


Napravi selfi sa tim nondescript jelom.


Ko je tebe zvao da razmišljaš umjesto mene?


Hehe. Ma, samo prijateljski savet dragom kolegi. Ništa više.

Ovo gore azijski som?
aureus aureus 00:09 24.04.2021

Re: Đesi

E ovako...

Došao sam do zaključka da je dobri Srđan Pajić postavio vrlo visoke standarde u fotografiji, usljed čega postoji opasnost da više skoro niko ništa ne kači, a to bi tek bio bedak.
A nije isključeno ni da zajebava.

Stoga preskačem samokažnjavanje.
Samo ću malo eksperimentisati sa količinom kačkavalja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:00 24.04.2021

Re: Đesi

A nije isključeno ni da zajebava.



Ja bih sve pare stavio na ovu opciju!
aureus aureus 01:13 24.04.2021

Re: Đesi

srdjan.pajic
A nije isključeno ni da zajebava.

Ja bih sve pare stavio na ovu opciju!

Već sam se spremao da zahtijevam sliku povraćke tvoje mačke pa da upoređujemo!
docsumann docsumann 07:20 24.04.2021

Re: Đesi

Zaista bih voleo da tekst pročitaš jer to su, u glavnim crtama, zamerke koje ja imam na delo Y.N.H.-a.

Zapravo, imam i gore, mnogo gore, ali da ne mračim (mislim da su njegove knjige politički pamfleti koji pokušavaju da se prodaju za "naučne" ideje). Knjiga obiluje stereotipovima, keči frazama, "intersubjektivnim odnosima", "socijalnim konstruktima" i sličnim novogovorom. Kao da je pisao Klaus Švab ili neki od njegovih trbuhozboraca.

Da, pomenute knjige sam davno pročitao. Pratim ja ideje sociobiologije još od ispljuvanog genija E. Wilsona, preko neodarvinizma i Dokinsa i Davida Barach-a (koji mi najviše liči na Hararija - Whisperings within), pa do danas.

Zaključak: Perhaps 65 million years from now, intelligent rats will look back gratefully on the decimation wrought by humankind, just as we today can thank that dinosaur-busting asteroid.



da znaš da sam pročito kompletan tekst, onoliki. zato će i moj komentar biti poduži

i nije taj članak uopšte toliko negataivan. u osnovnom, zamjera Harariju ono što sam i ja natuknuo u svojim prvim komentarima na blogu o njegovim knjigama.
a to je upravo pozitivistički pristup, koji (po mom stavu, odavno objelodanjenom na blogu, naročito u diskusijama sa zemljaninom) ne može biti univerzalna intelektualna alatka u tumačenju i analiziranju fenomena ovog svijeta, naročito mentalnih.
da ne spominjem koliko je moj pogled na svijet manje materijalan od Hararijevog, al vidiš meni to tokom čitanja njegovih knjiga nije mnogo smetalo. uočim neslaganje ("ideološko" ), apstrakujem ga, i nastavim dalje.
jednostavno, za poentu Haraijeve priče to ne vidim kao bitno sporan momenat.

njegova priča je od početka smještena u taj okvir, i to je po meni ok, jer insistiranje, kao što autor ovog članka navodi, na višoj senzibilnosti kod osvrta na čovjekovu duhovnosti i pravu ljudsku prirodu, bilo bi nefunkcionalno za samu knjigu.
meni je od početka bio jasan Hararijev ideološki okvir (bekgraund), tj. poziotivističko, materijalistički pogled na svijet, ali sem konstatovanja neslaganja, nisam imao problema s praćenjem njegove osnovne niti.

slično se može reči i za Hararijev zapadno-liberalni-centrizam.

definitivno je autor ovog članka (Nick Spencer) više utemeljen u duhovno-religijskom svjetonazoru, i shodno tome kritički se odnosi spram Haraijevih simplifikovanja (po meni opravdanih) ljudske božansko-dijabolične protivrječnosti, prenebregavanjem problema duše, teističko-teoloških gledišta, duhovnosti i sl.
rekao bih da Spencera upravo to najviše žulja, pošto je njegov ideološki bekgraund drukčiji. ovo je moja pretpostavka, pošto o njemu (Spenceru) nisam našao ništa na netu.

a što se tiče imagine reality, meni ta priča drži vodu. a Harijeva argumentacija i naracija, u vezi sa uticajem i značenjem tih pojmova na ljudsku civilizaciju je ponajbolji dio njegove priče.

i on nigdje ne kaže, a što mu se u tekstu zamjera, da smo mi tu gdje jesmo (kao jedina preživjela rasa humanoida) pukom slučajnošću, samo zato što smo imali sreće.
možda smo je i imali, ali Harari zasluge za to pripisuje upravo sposobnosti apstraktnog mišljenja, intersubjektivnie realnosti i sposobnosti preuzimanja rizika (hvala apački na podsjećanju).

taj dio je u Homo Deus ponajbolje obrazložen.

da ne dužim, ok je članak, i kao kritika više doprinosi dodatnom rasvjetljavanju Hararijevih svjetonadzora, nego što osporava pomenute knjige u cijelini.
Hrarijeva sposobnost za kritički sagledava i analizira probleme pred kojim stoji čovječanstvo, kao što su tehnologizacija/robotizacija, hakovanje ljudskog organizma, uticaji svega toga na naš svakodnevni život i ljudske aktivnosti in general, ostaje njome praktično neokrznuta.

ako se gleda slika tih knjiga u cjelini, Spencerove opaske slabo da tu šta fundamentalno mjenjaju.

uostalom danas na netu ima toliko odličnih intelektualnih diskusija, a ne vidim da Harai bježi od sučeljavanja svojih stavova s bilo kim, pa u tom smislu - rad sam vidjeti njihov susret oči u oči.

docsumann docsumann 07:36 24.04.2021

Re: Đesi

Tebi je žao prasenceta, jer je slatko. Nije ti žao divlje veprine, koji smrdi i hoće da te rascepi kljovama. Žao ti je kravice sa krupnim očima, a ne divljeg bivola koji mrko gleda i s guštom bi te zatro, časom.
Tebi je u stvari žao plodova mašte kompanije Volta Diznija


uf, odakle ti ove simplifikacije. ja sigurno ništa slično nisam izjavio.

ne žalim životinje što su slatke, ljupke ili što to nisu, već zato što ih masovno i sistematski izlažemo patnji. po meni posve nepotrebno.

Domaće životinje su delo čoveka, ne Boga/Majke Zemlje/Evolucije, koga ili čega god. Bez potrebe za njima (a tu potrebu utvrđuje njihov tvorac, čovek) domaće životinje nestaju, nema ih više.


sutra možemo napraviti i neke humanoide, između šimpanze i čovjeka, te ih izrabljivati i koristiti za najteže i najopasnije poslove, držati ih kao polurobove-polustoku, i to pravdati mi smo ih napravili i možemo činiti s njima što nam volja.

naravno, da domaće životinje (namjenjene ishrani ljudi) treba da nestanu. ne vidim tu ništa sporno.
docsumann docsumann 08:09 24.04.2021

Re: Đesi

Neues aus der Nachbarschaft
Ja bih njegovo delo svrstao u estradnu nauku.


Ok, ali nije ni na estradi sve lazno i fol. Sapiens je recimo blizi Pinkerovom Enlightenment Now: The Case for Reason nego nekim futuristima ili Fukuyami.


još jedan inspirativan dijalog

gedza.73 gedza.73 09:00 24.04.2021

Re: Đesi

vcucko
Prošćaj

Vcucko pre neki dan sam pomislio na tebe i Stemajza.
Objašnjavao sam sinu nešto oko praktičnosti, adekvatnosti i efikasnosti pa mu pokazivao
Бурлак


(ujedno saznao šta je burlak)
i pitam se kako se greju na 43:30. Jel' struja?


(odavno nisam odgledao dokumentarac od početka do kraja)


vcucko vcucko 09:20 24.04.2021

Re: Đesi

docsumann

naravno, da domaće životinje (namjenjene ishrani ljudi) treba da nestanu. ne vidim tu ništa sporno.

Ovo otvara novi krug polemike.

Da li domaće životinje treba da postoje, da uživaju život koliko im je dato u što boljim uslovima, pre noža. Ili je u tom slučaju bolje da ne postoje.

Ova druga opcija je više skrojena po ljudskim aršinima. Jer životinje neće biti da mogu da razmišljaju tako daleko. Da mogu, utekle bi, ili se pobunile jbg.
stemajz stemajz 09:40 24.04.2021

Re: Đesi

геџославе, ево препорука, ако те занима

руски архимандрит тихон је направио пристојан документарац о паду империје и фебруарској револуцији

мало романтичарски улепшао стање у русији до 1914, али остало, све јако пристојно

линак на плејлисту

петнаестак кратких епизода, ја нисам још све до краја одгледао
stemajz stemajz 09:43 24.04.2021

Re: Đesi

а зашто онда да не нестану биљке које је човек зарад себе створио?

и ништа орање и обрада земље, него оно, шта спонтано нађеш у природи, то ти је, па ко претекне...

gedza.73 gedza.73 10:29 24.04.2021

Re: Đesi

геџославе, ево препорука, ако те занима
руски архимандрит тихон је направио пристојан документарац о паду империје и фебруарској револуцији
мало романтичарски улепшао стање у русији до 1914, али остало, све јако пристојно

Malo mi teško ide jezik pa pokušavam da uklopim ono što ne razumem ali ću polako da odgledam.

U onom gore dokumentarcu prilično simpatičan lik što priča (u jednom od videa sa ovim vozilom se kupa u severnom moru nakon što su isekli led motornom testerom ) i baš kad su u Ambarčiku stoji ispred spomen ploče na 41:20 pa kaže kako 'smo mi od svojih komšija, možda daljih rošaka napravili robove, to nije zločin nad čovečanstvom to je zločin nad samim sobom' (ako sam ga dobro razumeo)

Romanovi na (6:18) fotografiji koja je 'oživljena'. Izgledaju kao sa izbora za mis i mistera sveta u odnosu na britansku krunu iz drugog klipa. MArija Nikolajevna je na 'naslovnoj' fotografiji YT snimka.


p.s.



maksa83 maksa83 10:31 24.04.2021

Re: Đesi

su tra možemo napraviti i neke humanoide, između šimpanze i majmuna, te ih izrabljivati i koristiti za najteže i najopasnije poslove, držati ih kao polurobove-polustoku, i to pravdati mi smo ih napravili i možemo činiti s njima što nam volja.

Ne znam da li si upoznat sa pojmom "sistem administratori"...
docsumann docsumann 10:36 24.04.2021

Re: Đesi

vcucko
docsumann

naravno, da domaće životinje (namjenjene ishrani ljudi) treba da nestanu. ne vidim tu ništa sporno.

Ovo otvara novi krug polemike.

Da li domaće životinje treba da postoje, da uživaju život koliko im je dato u što boljim uslovima, pre noža. Ili je u tom slučaju bolje da ne postoje.

Ova druga opcija je više skrojena po ljudskim aršinima. Jer životinje neće biti da mogu da razmišljaju tako daleko. Da mogu, utekle bi, ili se pobunile jbg.


što se mene tiče, svi ti krugovi su davno otvoreni i zatvoreni (čak iu na blogu). no frks ako nisi zapratio.

po meni životinje kojima je suđeno (predodređeno) da žive kroz agoniju i patnju, samo da bi završile pod nož, ne treba da postoje. one i onako postoje samo zarad čovjekovih potreba.

Ova druga opcija je više skrojena po ljudskim aršinima. Jer životinje neće biti da mogu da razmišljaju tako daleko. Da mogu, utekle bi, ili se pobunile jbg.


nije bitno mogu li da razmišljaju, već mogu li da pate
- Džeremi Bentam

ova misao (koju sam često citirao na blogu, u sličnim diskusijama) datira s početka 19. vijeka
aureus aureus 10:37 24.04.2021

Re: Đesi

docsumann
Hrarijeva sposobnost za kritički sagledava i analizira probleme pred kojim stoji čovječanstvo, kao što su tehnologizacija/robotizacija, hakovanje ljudskog organizma,

Hakovanje dabome.

Harari misli da je netačna tvrdnja da mi posjedujemo emocionalnu inteligenciju zato što, recimo, i sami umijemo da se naljutimo, tugujemo, veselimo. (To jeste, to je dijelom tačno, samo nam ne daje nužno prednost u odnosu na vještačku inteligenciju.)
Vještačka inteligencija će uskoro biti u stanju, veli on, da bolje prepoznaje emocije i raspoloženja kod ljudi jer joj ništa neće promaći: ni širenje zenica, ni blaga promjena u boji kože, ni jedva vidljivi titraji mišića, suptilne promjene u ponašanju osobe s kojom je u interakciji. Biće u stanju da prepozna odlično i emocije i raspoloženja, bez ikakve potrebe da se sama ikad naljuti. A u analizi će praviti manje grešaka jer neće biti pod uticajem sopstvenih emocija.

još jedan inspirativan dijalog

Gle, i Steva Pinker je tu.
Igraš se sa vatrom.
docsumann docsumann 10:40 24.04.2021

Re: Đesi

a da se nađeš sam s kravom na pustom ostrvu?

interesantno da je ovo opšte mjesto kroz koju prođe većina polemika vegan vs karnivor



ne znam zašto ovaj bradonja me podsjetio na vučka
docsumann docsumann 10:43 24.04.2021

Re: Đesi

Harari misli da je netačna tvrdnja da mi posjedujemo emocionalnu inteligenciju zato što, recimo, i sami umijemo da se naljutimo, tugujemo, veselimo. (To jeste, to je dijelom tačno, samo nam ne daje nužno prednost u odnosu na vještačku inteligenciju.)
Vještačka inteligencija će uskoro biti u stanju, veli on, da bolje prepoznaje emocije i raspoloženja kod ljudi jer joj ništa neće promaći: ni širenje zenica, ni blaga promjena u boji kože, ni jedva vidljivi titraji mišića, suptilne promjene u ponašanju osobe s kojom je u interakciji. Biće u stanju da prepozna odlično i emocije i raspoloženja, bez ikakve potrebe da se sama ikad naljuti. A u analizi će praviti manje grešaka jer neće biti pod uticajem sopstvenih emocija.


naravno, ko je čitao Haraija, znda da kod njega na dosta mjesta postoji osvrt na ovu problematiku.

takođe i u onom zajedničkom intervjuu sa Kenemanom, postoji dobrar dio posvećen tim pitanjima.


EDIT: Harai u promišljanjima o AI-ju, ljudskom bio-hackingu i opštem monitoringu (Big Brother društvu), ne razmišlja u SF kategorijama od 100, 500, 1000 i više godina unaprijed.
on dobaci tek do iza prvog ćoška, jasno se držeći onog što imamo danas na polju tehnologije i polju upravljanja društvima (politički sistem).

o onom dealje, generalno, izbjegava da špekuliše.
docsumann docsumann 10:44 24.04.2021

Re: Đesi

maksa83
su tra možemo napraviti i neke humanoide, između šimpanze i majmuna, te ih izrabljivati i koristiti za najteže i najopasnije poslove, držati ih kao polurobove-polustoku, i to pravdati mi smo ih napravili i možemo činiti s njima što nam volja.

Ne znam da li si upoznat sa pojmom "sistem administratori"...


a je l baš puno pate?
gedza.73 gedza.73 10:47 24.04.2021

Re: Đesi


stemajz
и ништа орање и обрада земље, него оно, шта спонтано нађеш у природи, то ти је, па ко претекне...

Vraćanje u prošlost. Sledeće je odbacivanje lekova zbog eksperimenata nad životinjama pa onda vozila i na kraju kao ultimativno vraćanje prirodi spavanje u pećinama (ali u vrećama, sa grejanjem, švajcarskim noževima, ajpodovima, internetom...).

Jeste pomalo ironija da je ljudska civilizacija mnogim žrtvama od tačke kad se lomatala za mamutima kako bi od mesa nahranila pleme, od krzna pravila odore kako bi mladunčad preživela zimu, kostiju alatke i oružje preko sušenja mesa kako bi se sačuvalo do frižidera što po kućama što po megamarketima došla do tačke kad se pita da li je za opstanak bolje da svinja pojede čoveka ili čovek svinju.

Prošli put sam napisao nešto slično al' je ovde bolje sročeno i verovatno ima uporište u nekim istraživanjima i statistikama.

Indeed, historically, meat demand tends to increase as incomes rise, a pattern nutrition researchers call the “dietary transition.” When people’s incomes rise from very low levels, they begin to increase their overall calorie consumption. As incomes rise further, they substitute away from simple starches towards refined carbohydrates like wheat, and from plant-based protein like beans towards animal products.
Rachel Laudan, a food historian, explains that for many around the world, “Meat eating is not just a matter of taste or the environment, it’s a foothold, it’s a stake in the rich, modern world. It’s a sign that they too can leave behind the hierarchical societies of the past and be full citizens and enjoy what we already enjoy in the United States.”


aureus aureus 10:52 24.04.2021

Re: Đesi

docsumann
Harari misli da je netačna tvrdnja da mi posjedujemo emocionalnu inteligenciju zato što, recimo, i sami umijemo da se naljutimo, tugujemo, veselimo. (To jeste, to je dijelom tačno, samo nam ne daje nužno prednost u odnosu na vještačku inteligenciju.)
Vještačka inteligencija će uskoro biti u stanju, veli on, da bolje prepoznaje emocije i raspoloženja kod ljudi jer joj ništa neće promaći: ni širenje zenica, ni blaga promjena u boji kože, ni jedva vidljivi titraji mišića, suptilne promjene u ponašanju osobe s kojom je u interakciji. Biće u stanju da prepozna odlično i emocije i raspoloženja, bez ikakve potrebe da se sama ikad naljuti. A u analizi će praviti manje grešaka jer neće biti pod uticajem sopstvenih emocija.


naravno, ko je čitao Haraija, znda da kod njega na dosta mjesta postoji osvrt na ovu problematiku.

takođe i u onom zajedničkom intervjuu sa Kenemanom, postoji dobrar dio posvećen tim pitanjima.

Kad primijetim da me vještačka inteligencija nadmašuje, ja joj stavim slabije baterije ili joj potpuno ukinem dotok struje.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:57 24.04.2021

Re: Đesi

aureus
ili joj potpuno ukinem dotok struje.


Kao u Odiseji sirotog HALa.
Milan Novković Milan Novković 11:01 24.04.2021

Re: Đesi

srdjan.pajic
bene_geserit
Moj ručak od nedelje

Ako ti je ovo stvarno ručak, ti jedeš izuzetno nezdravo i neizbalansirano.
Dodaj šaku kuvanog ječma u zrnu da zobaš makar. Smanji voće, ima ga previše.
Dodaj neke proteine, makar biljne ako ne stejk.


Dobro, nije u redu da gledamo drugima u tanjir, ti si se prvi protiv toga bunio...

Nego, saznao sam (ne pitaj kako) da ima nešto što se zove masna jetra. Navodno, od toga pati 1/3 populacije po razvijenim zemljama, mi Ameri smo i tu najgori. I to ne nužno samo debeli i dijabetičari, nego bogami i ovi ostali, pretpostavlja se da i genetika ima ulogu.

Ako se zapusti dovodi do fibroze a onda ciroze jetre. I zapravo ogromnu većinu ciroza, a posle toga liver failure-a, izaziva ta boljka
(non-alcoholic fatty liver decease) a ne alkoholizam, uživanje droga, hepatitisi razni, itd. Nezgodno je što nema simptome sve dok ti jetra nije oštećena do stepena kad krenu da divljaju enzimi, što se onda vidi u rutinskoj analizi krvi, tad je obično već nereverzibilno. Glavni uzročnik, kako sumnjaju, su isto ono što dovodi do povišenog holesterola, koji se isto pravi u jetri, dakle, zasićene masne kiseline u prvom redu pored onih trans-zasićenih, kao i high fructose corn sirup, koji kao što znaš ovde trpaju u bukvalno sve.

Leka nema, mada se neki kao ispituju, nego kažu, izbaci crveno meso, mlečne proizvode, uopšte sve što sadrži zasićene masne kiseline, zameni sa ribom i piletinom, ako baš moraš, ali samo belo meso, i naravno sve što ima taj sirup od kukuruza. A ubaci sve što ima vlakna, dakle povrće, žitarice, nekoliko vrsta voća, itd. Pa nek ti je bog u pomoći.


Dobro, to je prastara stvar, to sm ja spominjao na blogu pre bar 10 godina, ubrzo pošto sam pročitao rad nekog dedice ili bakice o metabolizmu fruktoze.

I jeste, deo tog metabolizma (u jetri, potpuno različit od glukoze) je i ubrzan (ciroizni) cross-binbding tamo nekih proteina.

Koliko sam ja onomad, i kasnije čitao ubedljivo je na prvom mestu uzroka fruktoza - tačno, ogroman deo dotične dolazi iz corn sirupa, i mislim da je nepotrebno previše dramiti o ostalom - samo u Koka Koli imamo oko 10tak grama šećera na 100ml.

Mi smo evoluirali na, otprilike, oko 20tak grama šećera dnevno, danas je "zdrav" prosečan nivo oko 60, a real-men uzimaju ladno po 500 grama and beyond dnevno ...

... a taj protein-cross-binding, kako si sumorno primetio, ispravno, je kao ožiljak - urađen da ostane, iako je jetra jako živav organ koji se regeneriše donekle.

Čitao sam, ali nikad proverio, da je jetra i "tkivo" (ima svašta u njoj) koje nam poslednje počinje sa starenjem, oko 70. godine života - zvuči neverovatno.

(Meni) fascinantna trivija: jedan moj drugar, iako se nismo mnogo družili zajedno, je i jedan od najboljih liver-hirurga u Evropi, ti iz Bgd (uglavnom, iako znam da je odlazio i na Bliski Istok, samo ne znam na koliko i kad).

Mi se periodično dotaknemo teme kako bi AR (Augmented Reality) mogao pomoći njima oko operacija (jetra je teška, pošto se razlikuje dovoljno od osobe do osobe, za razliku od srca, koje je kove većine poprilično slično u strukturi).

Ideja nam je bila da snimimo jetru za operisanje na skeneru, prepevamo to (0.5mm ili slično debeli slices) u vektorski 3D model i projektujemo hirurgu to 3D "drvo" krvnih sudova preko jetre koju vidi dok je operiše.

A sve sa idejom da dok operiše ne seče krvne sudove preko nekog prečnika iznad kog isečen bolesni deo jetre više ne može da se regeneriše.

I na prvi pogled je posao težak zato što je teško poravnati 3D i sa jetrom na stolu, da prostiš, a ona se "pomera" i elestično deformiše kako je hirurg pipa, secka itd.

I otišao ja, mislim 2019., da ga gledam u Bgd pa da napravimo potencijalni plan, da bi "zaokružili" zajedno feasability "study".

On je radio jedno 9 sati tog dana, a ja izašao posle 3-4 sata pošto sam zaključio da je nemoguća misija, da im ne smetam pošto je on dosta inovativan pa je došlo i nekoliko mlađih hirurga iz ostatka Srbije da posmatra.

Naime, pacijent mu je došao po drugi put i dosta se ugojio, mimo saveta. Ivice jetre se ne vide, pa je poravnavanje realne slike i comp generisanih krvnih sudova unutra nemoguće, ali ...

... oni, the hirurzi, uz suludo loš ultrazvuk i prste kojima pipaju i nevidljivi deo jetre prave neverovatno preciznu mentalnbu sliku cele jetre - kaže mi on kako je najbolji na svetu jedan Japanac u tome, kaže on uz ono što je zapamtio sa snimaka, ultrazvuka pa što "vidi" prstima zna do u milimetar gde mu je svaki bitan krvni sud u jetri.

Etička trivija: ovaj drugar je išao kod tog Japanca na trening onomad, dolazio ovde u UK, a u Evropi kaže da je najbolji i korisno iventivan jedan Italijan - baš je na toj operaciji po N-ti put koristio jednu novinu tog Italijana, zato su mu i dolazili iz Srbije.

Ovaj naš lik je jako blag i neagresivan uživo, preterano popustljiv, al kad sam ga video u sali - aint kidding sharpi brz u davanju saveta, tim mu odličan.

Kaže jedno Japanac bio na godišnjem u Švajcarskoj i kad je čuo da se u Bgd proba nešto od njegove tehnika ponudio se da prekine godišnji i dođe da pomogne.

A ovaj drugar tog dana kad sam ja bio operisao na kraju 9 sati, i nij ezavršio, a nemaju redundansu u osoblju, pošto ga zezala jedna metastaza srasla sa velikim krvnim sudom, zatvorio čoveka da bi ga operisao kasnije ponovo, za nekoliko dana.

Odemo na doručak sledećeg dana u Monument (on je sa Sašom Đ i jednim mojim dobrim ortakom onomad igrao košarku kao omladinac u Radničkom) i on sav tužan zbog te operacije - kaže taj mu čovek posebno drag, iako ga ne poznaje, pošto mu niko ne dolazi u bolnicu ...., a sav u brizi kako da premosti taj problem sa metastazom ...

A drugar u ranim pedesetim, gde bih ja "rekao" kako posle toliko operisanaj oni moraju donekle da oguglaju na ljudsku patnju, ali, eto, to nije slučaj.
aureus aureus 11:08 24.04.2021

Re: Đesi

apacherosepeacock
aureus
ili joj potpuno ukinem dotok struje.


Kao u Odiseji sirotog Ala.


alselone alselone 11:26 24.04.2021

Re: Đesi

а зашто онда да не нестану биљке које је човек зарад себе створио?

и ништа орање и обрада земље, него оно, шта спонтано нађеш у природи, то ти је, па ко претекне...


Zato što nešto ipak treba da se jede. A bolje je ne ubiti ako ne moraš. Mislim, hoću da kažem, nabacujete Đocsu voleje ovakvim "zamerkama". Problem sa veganstvom nije u tome da je ubijanje OK pa oni smaraju sa tim da nije. Ubijanje zaista nije dobra stvar. Moj ćale je radio u mesnoj industriji i pričao mi je tipovima koji kolju svinje. Taj jedan kasapin dnevno macne 10ak komada. Ti tipovi nisu bili u vinklu, sa njima nije bilo mnogo šale i kada je sindikat štrajkovao, samo njih da pridobiješ nema problema. :)

Nego, problem sa veganstvom je u neodrživosti na nivou planete i na mnogo nezdravijoj dijeti koja će time biti nametnuta.
alselone alselone 11:28 24.04.2021

Re: Đesi

Kao u Odiseji sirotog HALa.


U romanu Hajperion koji više puta spominjem, AI je smislila odlično rešenje kako da prevaziđe taj problem. Neću spojlovlovati za one koji žele da pročitaju.

Roman je korektan, ništa zapravo specijalno, ali taj momenat je genijalan pogotovo uzevši u obzir kada je napisan.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:30 24.04.2021

Re: Đesi

alselone
Kao u Odiseji sirotog HALa.


U romanu Hajperion koji više puta spominjem, AI je smislila odlično rešenje kako da prevaziđe taj problem. Neću spojlovlovati za one koji žele da pročitaju.

Roman je korektan, ništa zapravo specijalno, ali taj momenat je genijalan pogotovo uzevši u obzir kada je napisan.


Solarni panel?
alselone alselone 11:34 24.04.2021

Re: Đesi

ljudskom bio-hackingu


Moja teorija koju sam u jednom momentu spomenuo ovde, je da će nam se kompanije ugnezditi između nas i sveta. Svaki nadražaj koji sada primamo čulima direktno, proći
će filter.

Recimo, već danas imamo noice cancleation slušalice koje su sjajna stvar, sve je to u redu, i već danas imamo praksu nosačenja slušalica po ceo dan. Ali to su aktivne slušalice, što znači da se zvuk koji primamo donekle filtrira. Jednog dana ćemo imati slušalice koje će filtrirati sve zvukove oko nas i puštati u našu svest samo ono što mi želimo, za početak, a kasnije šta "oni žele". Isprva će to biti sjajna stvar, ideš ulicom i pričaš sa drugom koji hoda pored tebe, a kao da ste u šumi, mir, tišina, samo vaši glasovi, zvuk potoka i ptičice. Kasnije dolazi naplata.

Ista stvar je sa aktivnim naočarima. Pravi ih Google, Fejsbuk, Majkrosoft. Ideš ulicom i naočare ti pomažu da bolje vidiš, da pored svakog izloga dobijaš ocene kupaca, da svakoga koga sretneš znaš mu ime itd. Naplata dolazi kasnije.

Dobićemo filtere između nas i spoljnog sveta i živećemo svako u svojoj ružičastoj čauri. A prolaziće ono što mi poželimo da prolazi i ono što "oni" žele da prolazi.
alselone alselone 11:34 24.04.2021

Re: Đesi

Solarni panel?

Noup, još bolje.
alselone alselone 11:37 24.04.2021

Re: Đesi

Što je opet podatak u koji iskreno sumnjam.

Zbog čega sumnjaš u ovaj podatak?
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:37 24.04.2021

Re: Đesi

gedza.73
MArija Nikolajevna je



Na tom videu je i Staljin, kao mlad bio dobar frajer.. (bio metar i žilet ali to portret ne otkriva)
docsumann docsumann 11:39 24.04.2021

Re: Đesi

Moja teorija koju sam u jednom momentu spomenuo ovde, je da će nam se kompanije ugnezditi između nas i sveta. Svaki nadražaj koji sada primamo čulima direktno, proći
će filter.


poslušaj Hararija na 20:00 (3-4 minuta traje osvrt na pomenutu temu)

docsumann docsumann 11:42 24.04.2021

Re: Đesi

apacherosepeacock
gedza.73
MArija Nikolajevna je



Na tom videu je i Staljin, kao mlad bio dobar frajer.. (bio metar i žilet ali to portret ne otkriva)


dobar portret pokriva koliko i otkriva
alselone alselone 11:47 24.04.2021

Re: Đesi

poslušaj Hararija na 20:00 (3-4 minuta traje osvrt na pomenutu temu)


Dobar je.

Malo je drugačije od ovoga što sam ja rekao, ali je poruka ista. Neko će imati mogućnost da ti pritiska emocionalnnu dugmad kako želi.
docsumann docsumann 11:58 24.04.2021

Re: Đesi


ma, ubjeđen sam da bi tebi legao kao budali mavaši geri. imate dosta zajedničkih tematskih intereovanja



uh, moram sad u neku inspekciju...pa se vraćam za računar (na poslu sam)

alselone alselone 12:11 24.04.2021

Re: Đesi

ma, ubjeđen sam da bi tebi legao kao budali mavaši geri. imate dosta zajedničkih tematskih intereovanja


Ova tri minuta su mi dovoljna da to potvrdim. :)

Sjebaće nas lenjost, davaćemo deo slobode, parče po parče, kako bismo lagodnije živeli. Evo na primer, ja sam neki dan prvi put podesio prepoznavanje lica za otključavanje telefona. Jebiga, tih 0.3 sekunde koliko mi treba da otkucam šifru mi je puno. Pomislio sam, svi nas snimaju na sve strane, neće mi ništa biti ako podesim tu funkcionalnost.

Korak po korak.
tess1 tess1 12:22 24.04.2021

Re: Đesi

Svijet u kojem će postojati npr hologrami knjige i listanje vjerodostojnih žutih listova rukom kroz vazduh umjesto ovog brutalnog uništavanja očiju sa monitora kao u inkubatoru, nije nešto što bi me činilo nesretnom.

Nego, o mesarima. Moje poznanice otac je otišao u penziju ovde iz mesne industrije, radio na tranžiranju. Najkrupniji i najmirniji čovjek kojeg sam vidjela samo jednom u životu. Bili smo na roštilju, sjećam se kako je pivo blago otvarao, flaša u njegovoj ogromnoj od drške satare i čekića ruci kao pile kojem ne želi slomiti vrat. Tako je i pričao, obazrivo, pomalo, tiho, melanholičan ili depresivan, odsutan, i meni inspirativan iza te introvertne prilike i blagosti.Tek poslije u seriji Mindhunter vidim da je tip serijski ubica, onaj što je i mami odsjekao glavu i čini mi se bludničio sa glavom, nalik njemu..
tess1 tess1 12:30 24.04.2021

Re: Đesi

Načelno, ipak prihvatam tvoju primjedbu jer ni ja ne volim loše uslikana jela.
Razmišljam kako da kaznim samog sebe.

Aureuse, nije tako strašno. Onaj kikiriki u ulju sa grahom iz konzerve prošli put je bilo brr, izazov za ljudsko biće. Sad je bolje, ne daj se.
alselone alselone 12:34 24.04.2021

Re: Đesi

Svijet u kojem će postojati npr hologrami knjige i listanje vjerodostojnih žutih listova rukom kroz vazduh umjesto ovog brutalnog uništavanja očiju sa monitora kao u inkubatoru, nije nešto što bi me činilo nesretnom.


Značaj i uticaj knjiga će slabiti vremenom, rekao bih. Video i audio će preuzimati primat polako. Jer mi smo evolutivno prilagođeni više slušanju priča nego čitanju. Na nivou šireg broja ljudi, čitanje je aktuelno tek možda 200 godina, a verovatno i manje.

Pri tome mislim na beletistiku. Novine su praktično nestale a neće ni udžbenici još dugo.
tess1 tess1 12:43 24.04.2021

Re: Đesi

Jer mi smo evolutivno prilagođeni više slušanju priča nego čitanju

Pokušala sam, odmara oči, istina, ali mi je sporo i muški glas uspavljuje, tri knjige mogu čitati odjednom, ali tri slušati ne. :)

Slušalice na ulici ili po noći na ulici ne znam sa čim bih uporedila, kao odreći se jednog čula, važnog čula, extremno kao onaj Rus što ušije trepavice, ne vjerujem da ćemo živjeti u tunelu izgrađenih za nas emocija, ne svi..
tess1 tess1 12:49 24.04.2021

Re: Đesi

ušije trepavice

Pardon, kapke.
docsumann docsumann 13:34 24.04.2021

Re: Đesi

alselone
Svijet u kojem će postojati npr hologrami knjige i listanje vjerodostojnih žutih listova rukom kroz vazduh umjesto ovog brutalnog uništavanja očiju sa monitora kao u inkubatoru, nije nešto što bi me činilo nesretnom.


Značaj i uticaj knjiga će slabiti vremenom, rekao bih. Video i audio će preuzimati primat polako. Jer mi smo evolutivno prilagođeni više slušanju priča nego čitanju. Na nivou šireg broja ljudi, čitanje je aktuelno tek možda 200 godina, a verovatno i manje.

Pri tome mislim na beletistiku. Novine su praktično nestale a neće ni udžbenici još dugo.



kod knjiga volim što mogu da zastanem, porazmislim o pročitanom, pa čak se i usportivima (kao da me neko čuje).
takve knjige, u kojima se i slažeš i raspravljaš sa autorom, su mi intimno najvrijednije,.

a volim i da ostavljam zabilješke, podvlačim redove, il izvlačim citate na potonjoj strani.
vjerovatno će i holografske knjige imati te mogućnosti, il zašto da ne...mogućnost više, da prizoveš autora pored sebe, pa uživo diskutujete o njegovim riječima. to bi bilo štogod.
aureus aureus 13:37 24.04.2021

Re: Đesi

tess1
Načelno, ipak prihvatam tvoju primjedbu jer ni ja ne volim loše uslikana jela.
Razmišljam kako da kaznim samog sebe.

Aureuse, nije tako strašno. Onaj kikiriki u ulju sa grahom iz konzerve prošli put je bilo brr, izazov za ljudsko biće. Sad je bolje, ne daj se.

Spremao sam ga i gostima.
Kazali su da je odličan, neobičan i sve pojeli.
Doduše, uticao sam na ocjene pogledom čak i više nego Doks kad podstiče na čitanje Hararija.

Uglavnom...pastrmku sam kupio, ali to ide za večeru. Do večere valja izgurati s nekom tjesteninom. Ne spadam u veelike ljubitelje tjestenine, ali valja ponekad...al dente.

tess1 tess1 13:50 24.04.2021

Re: Đesi

Spremao sam ga i gostima.

To je fino. Drago mi je zbog tebe. :)
Do večere valja izgurati s nekom tjesteninom. Ne spadam u veelike ljubitelje tjestenine, ali valja ponekad...al dente.

Šta je preko, kečap, sir i ulje? Sa ovim se Aureuse izgura i do sutra. :)
haklberi_tom haklberi_tom 14:07 24.04.2021

Re: Đesi

tess1
I braniću svoje pravo da ne vodim takav život, svim sredstvima.
Capisci?

Pazi ovo, kakav pasivan agresivac, nevjerovatno, pao mu mrak na oči jer ne vidi lešinu na slici. Tačno nemam prikladnu psovku.

Ma!
Pošalji ga u ovu stvar!

Inače, meni se dopao i Aureusov dizajn.
No, ja sa uživanjem mogu da jedem i brokoli, skuvan samo u blago posoljenoj vodi.
Sa sitno naseckanim belim lukom i blago poplašen maslinovim uljem.
A o prokelju da ne govorim.
Žena, kada želi da me počasti, za prilog napravi prokelj, isto sa belim lukom i maslinovim uljem.
A mesa uz to može da bude bilo kakvog - a ne mora i nikakvog.
Upravo sam ručao pileću supu, a potom i kuvanu piletinu sa sosom.
Mislim da moja žena pravi najbolji sos (od paradajza).
Jedino po pitanju sosa, može da se meri sa mojom sestrom.
Možda mi se dopada sestrina hrana, jer je, na neki način, kada jedem sestrinu hranu, to neka konekcija sa detinjstvom i mamom.
Šta znam!
haklberi_tom haklberi_tom 14:12 24.04.2021

Re: Đesi

srdjan.pajic
Šta ti se desilo s mačkom pa je "preostala"?


Crkla maca.

...

Slava joj!
stemajz stemajz 14:15 24.04.2021

Re: Đesi

alselone
а зашто онда да не нестану биљке које је човек зарад себе створио?

и ништа орање и обрада земље, него оно, шта спонтано нађеш у природи, то ти је, па ко претекне...


Zato što nešto ipak treba da se jede. A bolje je ne ubiti ako ne moraš. Mislim, hoću da kažem, nabacujete Đocsu voleje ovakvim "zamerkama". Problem sa veganstvom nije u tome da je ubijanje OK pa oni smaraju sa tim da nije. Ubijanje zaista nije dobra stvar. Moj ćale je radio u mesnoj industriji i pričao mi je tipovima koji kolju svinje. Taj jedan kasapin dnevno macne 10ak komada. Ti tipovi nisu bili u vinklu, sa njima nije bilo mnogo šale i kada je sindikat štrajkovao, samo njih da pridobiješ nema problema. :)

Nego, problem sa veganstvom je u neodrživosti na nivou planete i na mnogo nezdravijoj dijeti koja će time biti nametnuta.


не мора ни да се једе,може да се баци есцајг одмах - еколошких предности гомила

баш ме брига да ли неком набацујем лопту или не

намерно карикирам јер су мени такве радикалне идеје ишчашене и производ "сито па бесно", доконог ума

неком је жао животиња, мени је жао биљака, оне јадне не могу ни да беже јер немају ноге

што би сад туђа бол била важнија од моје?

са мање спрдње - ако би се на првом месту кориговао овакав капитализам, као главни узрок, много тога би се само од себе довело у ред, но, то је друга тема


aureus aureus 14:57 24.04.2021

Re: Đesi

tess1

Šta je preko, kečap, sir i ulje? Sa ovim se Aureuse izgura i do sutra. :)

Ovi iz Arrighija bi se ljutili na tebe da im paradajz sos (sa nekim dodatkom) nazoveš kečap.

Dakle, penne rigate, paradajz sos, dvije vrste sira i malo maslinovog ulja.

A kol'ki sam Evropljanin govori to što su mi sos i tjestenina iz Italije (slučajno, znaju i drugi da je prave), jedan sir iz Slovenije, drugi iz Estonije, i maslinovo ulje...
Džejmi Oliver: ekstra-djevičansko?
- To, to. Ultra-mega djevičansko. Ono je iz Grčke. Valja i Grcima pomoći u ekonomskom oporavku.

E sad...nisam neki alkoholičar, ali imam poluslatkog vina iz Moldavije (preporučam, preporučam).

Kad već tučem po ugljenim hidratima.
Subota je...
haklberi_tom
Inače, meni se dopao i Aureusov dizajn.

Nema tu mnogo dizajna, samo sam sručio iz (Metalčevog*) tiganja u tanjir,. na brzinu fotografisao i počeo da jedem.

Hljebom sam pokupio preostalu masnoću iz tiganja, ali za to nemam nikakav dokaz.

*) Kad već rade dobar marketing na Tviteru, greota je da ih ne pomenem.
tess1 tess1 15:31 24.04.2021

Re: Đesi

vjerovatno će i holografske knjige imati te mogućnosti, il zašto da ne...mogućnost više, da prizoveš autora pored sebe, pa uživo diskutujete o njegovim riječima. to bi bilo štogod.

Pa i teleportacija. :)
tess1 tess1 15:32 24.04.2021

Re: Đesi

Ovi iz Arrighija bi se ljutili na tebe da im paradajz sos (sa nekim dodatkom) nazoveš kečap.

Dakle, penne rigate, paradajz sos, dvije vrste sira i malo maslinovog ulja.

A kol'ki sam Evropljanin govori to što su mi sos i tjestenina iz Italije (slučajno, znaju i drugi da je prave), jedan sir iz Slovenije, drugi iz Estonije, i maslinovo ulje...
Džejmi Oliver: ekstra-djevičansko?
- To, to. Ultra-mega djevičansko. Ono je iz Grčke. Valja i Grcima pomoći u ekonomskom oporavku.

E sad...nisam neki alkoholičar, ali imam poluslatkog vina iz Moldavije (preporučam, preporučam).

Kad već tučem po ugljenim hidratima.
Subota je...

Gozba. :)
nsarski nsarski 15:52 24.04.2021

Re: Đesi

docsumann
Moja teorija koju sam u jednom momentu spomenuo ovde, je da će nam se kompanije ugnezditi između nas i sveta. Svaki nadražaj koji sada primamo čulima direktno, proći
će filter.


poslušaj Hararija na 20:00 (3-4 minuta traje osvrt na pomenutu temu)



Brate mili, kad vidim ovu dvojicu da javno "razmišljaju" malo mi dođe muka. Šta malo - mnogo. Ali, to je vaš izbor. Vidim da ste postali vernici.
Pinker, jebote! Pinker.

(Kao kad bi stavio M. Vacića, Palmu i Šešelja da zajedno "razmišljaju" o pravima žena, recimo.)

Ako Pinker stigne, naravno, usled zauzetosti na Lolita Ekspres" turama.
.---KLIK NA SLIK

Evo ovde Pinker, Kraus i Epštajn, vodeći intelektualci sveta vode razgovor o budućnosti čovečanstva. Jedino ovaj Epštajn nije mnogo stručan za temu, ali nema veze on je već epštajnizovan u zatvoru.
docsumann docsumann 15:59 24.04.2021

Re: Đesi

Ali, to je vaš izbor. Vidim da ste postali vernici.


ih, ne bih išao toliko daleko.
od Pinkera sam slabo šta povatao. takoreći registrovao ga perifernim radarom.

u pomenutom intervju me nije impresionirao, al je imao par dobrih momenata.

a i generalno, slab sam ti ja vjernik. u ljude pogotovo.



PS nego, ko ti je ovaj Ken Spenser? ne mogu o njemu ništa da neđem.
docsumann docsumann 16:14 24.04.2021

Re: Đesi

tess1
vjerovatno će i holografske knjige imati te mogućnosti, il zašto da ne...mogućnost više, da prizoveš autora pored sebe, pa uživo diskutujete o njegovim riječima. to bi bilo štogod.

Pa i teleportacija. :)


da ti sam(a) odeš (trenutno) do autora?
nsarski nsarski 16:30 24.04.2021

Re: Đesi

PS nego, ko ti je ovaj Ken Spenser? ne mogu o njemu ništa da neđem



Evo:

Nick Spencer


docsumann docsumann 16:44 24.04.2021

Re: Đesi

nsarski
PS nego, ko ti je ovaj Ken Spenser? ne mogu o njemu ništa da neđem



Evo:

Nick Spencer




hvala.

dakle ipak sam dobro pretpostavio da je njegov pristup više inkliniran (otvoren) ka religiji. bez ikakvih negativnih predrasuda, da se razumjemo.


tess1 tess1 16:51 24.04.2021

Re: Đesi

Pronađem predavanje o Jeziku i misli, zabavno al ne pomjera brda, jesu li Kanađanin Pinker (omiljen među Švajcarcima, ovde bi komotno išlo par uzvičnika, il znak visokog opreza i pažnje u saobraćaju) i Alsov Pinker jedan te isti Pinker?

da ti sam(a) odeš (trenutno) do autora?

Uopšteno teleportacija. Patimo ovako prikovani za zemlju, nemoćni, zar ne? :)

Ok, oni što mene interesuju odavno nisu među živima, pa bi razmišljanja il scenario vaskrsenja bio neumjesan, onostran, il, zombi scenario..




p. s. kad sam već tu, 70 god od smrti obilježavaju Online postavkom, svaki klik na sliku vodi u obilazak kroz privatnost, javnost, pisma, rukopise, misli, patente, crteže, informacije, život skoro na dohvat ruke..

Ludwig Wittgenstein - Österreichische Nationalbibliothek

docsumann docsumann 17:03 24.04.2021

Re: Đesi

Österreichische Nationalbibliothek


da tom prilikom prigodno priložim radove bečkog slikara Ernst Fuchsa (13. February 1930. – 9. November 2015.)



tess1 tess1 17:08 24.04.2021

Re: Đesi

da tom prilikom prigodno priložim radove bečkog slikara Ernct Fuchsa (13. February 1930. – 9. November 2015.)

Sjajno. Može.

Evo i od mene Pustinjaci, Šile i Klimt

aureus aureus 17:51 24.04.2021

Re: Đesi

Dokse, pogledao sam i ovaj video sa Hararijem i Pinkerom.
(Osvjetljenje u prostoriji je bilo loše, Pajić bi se zaprepastio.)

Harari kaže "postoji šansa da nam cio život bude neprekidni intervju za posao" (jer će svi podaci o nama da se sliju u neki algoritam, recimo i moja jela s kačkavaljem, ali i onaj zeleniš od Tess1 i njena prepirka s Vcuckom).
Pinker je manje mljackao nego inače i rekao da toliko mnogo ljudi odbija genetski modifikovanu hranu, iako joj skoro sve ide u prilog, pa će valjda odbiti i genetski modifikovanu đecu.

Taaaako.
Razmišljam nešto: Harari jedanput dnevno ne može valjda puno da škodi.

Šta sad da pogledam?
nsarski nsarski 18:03 24.04.2021

Re: Đesi

Šta sad da pogledam?


Na primer:

Sapiens – a critical review

I would expect a scholar to present both sides of the argument, not a populist one-sided account as Harari does


Many of his opening remarks are just unwarranted assumptions
docsumann docsumann 18:10 24.04.2021

Re: Đesi

Šta sad da pogledam?


možda muziku...

docsumann docsumann 18:38 24.04.2021

Re: Đesi

Sapiens – a critical review


kroz ovaj prilog sam protrčao zig-zag.

primjećujem da su oba ova kritička teksta (koja su, baj d usput, više afirmativna nego osporavateljska) došla iz hrišćanskog intelektualnog miljea.

I much enjoyed Yuval Noah Harari’s Sapiens: A Brief History of Humankind. It is a brilliant, thought-provoking odyssey through human history with its huge confident brush strokes painting enormous scenarios across time. It is massively engaging and continuously interesting.


do neslaganja, razumljivo, dolazi uslijed različitih ideoloških polazišta. s tim da ovaj autor, Marcus Paul, najviše pažnje posvećuje upravo mjestima gdje se Harari, po njegovom mišljenju, ogriješio o hrišćansko učenje.

ne ulazeći u oprečnosti i dublju argumentaciju, to ostavljam stranama u sporu da međusobom rasprave, uočio bih da se zamjerke odnose na detalje, a ne na suštinu knjige.

takođe, autor teksta i sam upada u kontradikciju, pa na jednom mjestu kaže

Harari is a better social scientist than philosopher, logician or historian


da bi na kraju napisao

Harari is a brilliant writer, but one with a very decided agenda. He is excellent within his field but spreads his net too wide till some of the mesh breaks – allowing all sorts of confusing foreign bodies to pass in and out – and muddies the water


i da zaključim sa njegovim zaključkom

I found the very last page of the book curiously encouraging:

We are more powerful than ever before…Worse still, humans seem to be more irresponsible than ever. Self-made gods with only the laws of physics to keep us company, we are accountable to no one. (p466)

Exactly! Time then for a change. Better to live in a world where we are accountable – to a just and loving God.



ne bih lično imao ništa protiv da imam ovakve kritičare
aureus aureus 18:43 24.04.2021

Re: Đesi

docsumann
Šta sad da pogledam?


možda muziku...


Iskusan je Doks. Ne dozvoljava mi da se predoziram Hararijem.

Od muzike predlažem "Staying Alive".
Ako vam je ta pjesma nekad pomalo išla na živce, niste jedini. Ipak, spreman sam da tvrdim da je u pitanju remek-djelo.
tess1 tess1 19:08 24.04.2021

Re: Đesi

Pitersona vole Švajcarci (ostaju znaci pažnje i opreza). Hm, što bi naši stari narodi rekli, greška u koracima. :)
docsumann docsumann 19:10 24.04.2021

Re: Đesi

Od muzike predlažem "Staying Alive".
Ako vam je ta pjesma nekad pomalo išla na živce, niste jedini. Ipak, spreman sam da tvrdim da je u pitanju remek-djelo.


ima tih nekoliko disco klasika koji zaista jesu remek djela


I wiil survive,

I feel love

...



ovo nije klasik, al je dobra zajebancija. muzička
alselone alselone 19:12 24.04.2021

Re: Đesi

Pitersona vole Švajcarci (ostaju znaci pažnje i opreza).


Pitersona vole diljem planete, što se kaže. On ponekad na tviteru objavljuje pisma i dobija ih sa svih strana. Takodje, knjige mu se prodaju ko alva. Ja imam dve njegove knjige, ali nisam ni jednu pročtao još uvek, više volim da ga slušam (referenca na razgovor iznad).

Još uvek nije dobro posle bolesti, tačno se vidi da nije na nivou svojih mogućnosti. Žao mi čoveka.

Posebno mi je drago što se izlečio u Beogradu, od celog sveta baš ovde kod nas.
alselone alselone 19:16 24.04.2021

Re: Đesi

E, Đocs, nešto sam razmišljao o promenama našeg ponašanja prema životinjama i pade mi na pamet jedan primer. Da li ste primetili koliko su psi danas blaži prema ljudima nego pre 20, 30 godina. Kako smo počeli da se humanije ponašamo prema njima, bolje ih hranimo i pazimo, psi su generalno druželjubiviji i mirniji. Nema napada kao nekad, ne nose se korpe, nema da te strava uvati kada treba da uđeš u svako dvorište, danas tek poneko itd.
tess1 tess1 19:23 24.04.2021

Re: Đesi

Pitersona vole diljem planete, što se kaže.

Ne, ne lože se na njega npr Austrijanci kao Švajcarci svileno i usiljeno. Ne znam koliko Njemci ali ove dvije zemlje možemo zamisliti kroz statistiku po glavi stanovnika il da među 100 ljudi ima jedan psihopata.

Ne pratim ga, uopšte, ne bih znala naslove knjiga, vidiš da brljavim između njega i Pinkera, ček, jedan je radikalniji, kako bih to blago rekla, drugi nije, obojica imaju sličnu frizuru. :)
alselone alselone 19:28 24.04.2021

Re: Đesi

Ne pratim ga, uopšte, ne bih znala naslov jedne knjige, vidiš da brljavim između njega i Pinkera, ček, jedan je radikalniji, kako bih to blago rekla, drugi nije, obojica imaju sličnu frizuru. :)


Maps of Meaning je njegova prva knjiga, pisao ju je 13 godina i materijale je koristio na predavanjima na Harvardu. Knjigu, kao što rekoh, nisam čitao ali sam gledao deo tih predavanja i ono je apsolutno sjajno.

Treba imati jako velike tojaše pa snimati sopstvena predavanja i kačiti ih online. Cela akademska zajednica te gleda i može da te izbuše ako im daš i najmanjeg prostora.
tess1 tess1 19:35 24.04.2021

Re: Đesi

Maps of Meaning je njegova prva knjiga, pisao ju je 13 godina i materijale je koristio na predavanjima na Harvardu. Knjigu, kao što rekoh, nisam čitao ali sam gledao deo tih predavanja i ono je apsolutno sjajno.

Treba imati jako velike tojaše pa snimati sopstvena predavanja i kačiti ih online. Cela akademska zajednica te gleda i može da te izbuše ako im daš i najmanjeg prostora.

Čovjek sam klasike, ali obratiću pažnju na suštinu.
docsumann docsumann 19:36 24.04.2021

Re: Đesi

Nema napada kao nekad, ne nose se korpe, nema da te strava uvati kada treba da uđeš u svako dvorište, danas tek poneko itd.



da, dobro zapažanje. sve je manje ljutih (ČUVAJ SE PSA) ljubimaca, vječito na lancu, koji vrebaju iza ograde.

u USA su napravili novu rasu, american bully, koja fizički skroz podsjeća na starforda ili masivnijeg pita, a ustvari su potpuno mirpljubive maze.
cijena im je paprena, i hit su među NBA igračima, reperima, selebritijima generalno.


aureus aureus 19:45 24.04.2021

Re: Đesi

. sve je manje ljutih (ČUVAJ SE PSA) ljubimaca, vječito na lancu, koji vrebaju iza ograde.

U mom daljem komšiluku ima natpis na ogradi "za njegovo dobro a i za vaše dobro, ne hranite ovog psa hljebom".
docsumann docsumann 19:45 24.04.2021

Re: Đesi

tess1
Maps of Meaning je njegova prva knjiga, pisao ju je 13 godina i materijale je koristio na predavanjima na Harvardu. Knjigu, kao što rekoh, nisam čitao ali sam gledao deo tih predavanja i ono je apsolutno sjajno.

Treba imati jako velike tojaše pa snimati sopstvena predavanja i kačiti ih online. Cela akademska zajednica te gleda i može da te izbuše ako im daš i najmanjeg prostora.

Čovjek sam klasike, ali obratiću pažnju na suštinu.


Piterson i jeste neoklasičar (neotradicionalista), premda vrlo fleksibilnih i otvorenih pogleda,
meni se kod njega dopada intelektualna hrabrost i spremnost da se ne dopadne po svaku cijenu općoj intelektualnoj klimi i poželjnim obrascima javnog diskursa.

ima stav i zna da ga (iz)nosi, što je za poštovanje, pa makar se ne slagao sa svim njegovim nastupima.


alselone alselone 19:46 24.04.2021

Re: Đesi

da, dobro zapažanje. sve je manje ljutih (ČUVAJ SE PSA) ljubimaca, vječito na lancu, koji vrebaju iza ograde.


Da, da, pasovi (što bi rekla moja ćerka) su sve blaži i blaži kako smo mi bolji prema njima. Naš pas samo što ne progovori. Sada je počeo i da jede sve što mi jedemo. Jede voće, povrće, keks...
tess1 tess1 20:00 24.04.2021

Re: Đesi

Piterson i jeste neoklasičar (neotradicionalista), premda vrlo fleksibilnih i otvorenih pogleda,
meni se kod njega dopada intelektualna hrabrost i spremnost da se ne dopadne po svaku cijenu općoj intelektualnoj klimi i poželjnim obrascima javnog diskursa.

ima stav i zna da ga (iz)nosi, što je za poštovanje, pa makar se ne slagao sa svim njegovim nastupima.

Ok. Blagodarim. :)
Milan Novković Milan Novković 20:10 24.04.2021

Re: Đesi

nsarski
docsumann
Moja teorija koju sam u jednom momentu spomenuo ovde, je da će nam se kompanije ugnezditi između nas i sveta. Svaki nadražaj koji sada primamo čulima direktno, proći
će filter.


poslušaj Hararija na 20:00 (3-4 minuta traje osvrt na pomenutu temu)



Brate mili, kad vidim ovu dvojicu da javno "razmišljaju" malo mi dođe muka. Šta malo - mnogo. Ali, to je vaš izbor. Vidim da ste postali vernici.
Pinker, jebote! Pinker.

(Kao kad bi stavio M. Vacića, Palmu i Šešelja da zajedno "razmišljaju" o pravima žena, recimo.)

Ako Pinker stigne, naravno, usled zauzetosti na Lolita Ekspres" turama.
.---KLIK NA SLIK

Evo ovde Pinker, Kraus i Epštajn, vodeći intelektualci sveta vode razgovor o budućnosti čovečanstva. Jedino ovaj Epštajn nije mnogo stručan za temu, ali nema veze on je već epštajnizovan u zatvoru.

Greškom obavestio moderatora, sorry, a mislim slično tebi (mobilni iz kola,žena grubo vozi)
alselone alselone 20:14 24.04.2021

Re: Đesi

apacherosepeacock



Sa Neskvikom. :)

nsarski nsarski 23:27 24.04.2021

Re: Đesi

primjećujem da su oba ova kritička teksta (koja su, baj d usput, više afirmativna nego osporavateljska) došla iz hrišćanskog intelektualnog miljea.


Docs, drag si mi, ali moraću da odustanem. Ne vredi.
Ovo je moj poslednji pokušaj:

Popularna "nauka" kao masovna pojava je uvek bila usputni fenomen uz nauku, side show da tako kažem. Nekad je bila korisna, i neke takve popularne knjige su i danas korisne, ali je poplava šarenih knjiga gromoglasnih ili zloslutnih naslova je celu industriju (da, industriju) potpuno promenila. Mislim da je najbolje napraviti paralelu sa filmom.

Film je, pre svega, umetnost i nekadašnja filmska produkcija je obilovala remek-delima. Setimo se samo stvaralaca kao što su Trifo, Bunjuel, Renoar, Hičkok, Kjubrik, ceo film-noir, Italijani, Rusi, Englezi, itd. Nemoguće ih je nabrojati. Ti filmovi čine osnovu filmske umetnosti i večno će to biti. (Slično kao što je klasična književnost - od Grka na ovamo - osnova te umetnosti).

Međutim, holivudska industrija je sada potpuno preovladala u popularnoj kulturi. Holivud (pa i Bolivud) proizvode stotine filmova koji nemaju nikakvu umetničku vrednost, ali su komercijalno jako uspešni. Oni ni malo ne doprinose uvećanju ili obogaćenju filmske umetnosti.

Sećam se, kada je izbačen film "Titanik", da su sve novine bile pune hvale. Ja sam film video i smučio mi se. Onaj DiKaprio ide kroz kišu, kroz talase, kroz poplave, kroz oluju i doziva svoju dragu. Dere se iz petnih žila da bi nadjačao nepogodu. Mladalačka ljubav protiv orkanskih nepogoda. I to je sve. Film je, po mišljenu ozbiljnih kritičara, bezvredan. Ali, to je prvi film u istoriji koji je inkasirao milijardu dolara! Dobio 9 Oskara, čoveče!
Čik da se usudi neki knjiški moljac koji zaista poznaje film i kaže da je "Titanik" sranje. Gde bi on takvo mišljenje mogao da objavi? Misliš da će investitori da dozvole da im neki uiverzitetski autsajder, s platom od 50k godišnje, kvari posao? Naravno da neće. Taj bi brzo bio ućutkan.
Kao što u Holivudu postoji ekipa koja štancuje glupave, a skupe, filmove, tako i u estradnoj nauci postoji nekoliko imena koji štancuju gromoglasne, revolucionarne, šokantne i poučne knjige o sudbinskim pitanjima sveta (pomenuo sam neke gore). Neki od tih likova izađu sa zabavnom knjigom, a onda im slava i lova udare u glavu i više nema kočnica. Klimave hipoteze postaju tvrdnje, pretpostavke postaju aksiome, postavljaju se široki i neutemeljeni iskazi o svemu, itd.

Uzmi samo Hararijevu rečenicu o "inteligentnim pacovima" za "65 miliona godina" koji će biti "srećni što je Sapiens nestao". Takva rečenica ostavlja jak utisak na ljude. Međutim, samo ta rečenica ima barem 5 katastrofalno špekulativnih tvrdnji i podmetačina.

Prvo, nemamo pojma da li če život na ovoj planeti uopšte postojati za 65M godina.

Drugo, ako i bude postojao, zašto pacovi? Može i neka druga vrsta da preživi - morski krastavci na primer. Preživi šta? Propast Sapiensa? Šta tu ima da se preživi?

Treće, zašto bi bilo ko, posle Sapiensa, razvio inteligenciju? U pozadini ovoga postoji aksiom da će nekakva inteligencija obavezno da se razvije. Danas nije poznato zašto je Sapiens uopšte razvio inteligenciju, barem ovakvu kakvu sada ima.

Četvrto, ako se nekakva inteligencija i razvije (ogromno ako!), da li će ona razviti i predanja o vremenima prošlim, tj. neku vrstu istorije u kojoj će figurisati Sapiens? Zašto bi se to razvilo?

Peto, ako i među tim "inteligentnim pacovima" nastane nekakva istorija, zašto bi oni bili "srećni" što nas nema? Ja ne vidim da je Sapiens posebno srećan što na planeti više ne živi sabljasti tigar. Ili neka vrsta otrovne tropske žabice, koje svakodnevno nestaju sa lica Zemlje. Treba li da budemo srećni?

Ukratko, takve eksplozivne rečenice prodaju knjigu, imaju ogromnu vrednost za autore i izdavače, ali su sa stanovišta iole razumne nauke bezvredne.

Dakle, takv lik napiše knjigu Sapiens, ili neku sličnu, koja je predodređena da postane bestseler, lova je ogromna, izdavači trljaju ruke, i sada očekuješ da neko kaže - ljudi ovo su obične gluposti? Naravno, sve mainstream novine i reklame će da je uzdižu u nebesa. Onda se naravno organizuju tribine i debate sa sličnim fabuloznim autorima (ono stvorenje iz prvog klipa ih nazva "misliocima"!). Ali, takve debate i tribine igraju istu ulogu kao one reklame koje demonstriraju prednost Zepter posuđa - da se proizvod proda.
Harari je ušao u klub poznatih. Love koliko želiš. Predavanja po pozivu, učestvovanje na simpozijumima, kontakt sa holivudskim zvezdama, sve ga to čeka. On je celebrity. Naravno, objavi još par knjiga, sa sve intrigantijim naslovima, šokantnim vestima, i savetima a budućnosti (on već ima knjigu "21 savet za 21. vek" ). Za koju godinu će imati svoj metod za garantovano mršavljenje, ne sumnjam.
Onda će da padne u zaborav, a potom će da se pojavi neki drugi mislilac, objašnjavač svega, s tačke gledišta Veštačke Inteligencije i odgovoriće na pitanje: da li osoba koja je usvojila Hrišćanstvo može da se klonira? I da li će klon biti iste vere? Goruće pitanje za današnje doba.

Jasno je kakvo ja mišljenje imam o takvim knjigam: isto kao o holivudskim filmovima.

Uh, smučio sam se i sebi.
Niko nema obavezu da ovo gore čita. To ja u nastupu noćne inspiracije.



crossover crossover 23:38 24.04.2021

Re: Đesi

maksa83
su tra možemo napraviti i neke humanoide, između šimpanze i majmuna, te ih izrabljivati i koristiti za najteže i najopasnije poslove, držati ih kao polurobove-polustoku, i to pravdati mi smo ih napravili i možemo činiti s njima što nam volja.

Ne znam da li si upoznat sa pojmom "sistem administratori"...


Молим вас, немојмо сад политизовати ову ситуацију.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana