Hronika

Tvit koji je spasio svet

jinks RSS / 03.05.2021. u 12:38

tv1.jpg

Desetog januara 2020. godine ugledni kineski stručnjak za zarazne bolesti prof. Džang Jungdžen, nakon neprekidnog rada na sekvenciranju genoma tada još uvek svetu manje-više nepoznatog koronavirusa, čekajući u redu na aerodromu telefonom šalje rezultate istraživanja prijatelju, virusologu Ediju Holmsu sa Sidnejskog univerziteta. Nakon desetominutnog telefonskog razgovora koji je usledio, i dozvole koju je prof. Džang dao Ediju da slobodno raspolaže pomenutim podacima, prof. Holms je objavio čuveni tvit u kome je čitavom svetu obznanio genom novog virusa, i tako ga učinio opštim dobrom. Viralna objava je prikazana na gornjoj slici, i po mnogima će ostati zapamćena kao tvit koji je spasio svet.

Naime, globalnoj naučnoj zajednici je u osvit nove pandemije bilo ključno da što ranije dođe do genetske mape koronavirusa, i procena je da bi kašnjenje u razvoju vakcine bilo gotovo nenadoknadivo da je informacija o genomu došla samo dva-tri meseca kasnije. Naravno, gledajući iz pomenutog ugla, kao i iz mnogih drugih, podaci koje je prof. Džang pružio u tom su trenutku verovatno predstavljali neke od najvrednijih koju je iko i sa kim uopšte i mogao da podeli - ali, on je to svejedno učinio bez ikakve naknade. Što, u stvari, i jeste jedno od obeležja rada u nauci. Da neretko jeste komercijalizovana, ali i da opet više nego često zavisi od neplaćenog rada mnogih, kao i od slobodne razmene informacija i nesputane saradnje među naučnicima.

Sad, možda bi i samo ova priča mogla bar donekle da razuveri armije Nevernih Toma, čije je nepoverenje u, između ostalog, i COVID-19 vakcinu dobrim delom zasnovano i na tome da neko želi na njima da zaradi ili da ih iskoristi. Sad, zašto i kako nekome nije razumljivo da ljudi ne moraju da sarađuju isključivo motivisani materijalnim interesima, već i iz nekih drugih pobuda (što priča o profesorima Džangu i Ediju na određeni način možda upravo i govori) teško je reći, koliko god posledice toga na kraju neretko bile i katastrofične.

Opet, kad već pomenusmo univerzitete, institute, istraživače i antivaksere, interesantno bi bilo pogledati šta nauka uopšte i može da kaže o poreklu ove, sada već uveliko globalne pojave. Naime, antivakserski pokreti odavno već zbunjuju države širom sveta, te su pokušaji da se nešto tako razume i stavi u određeni kontekst postali sve učestaliji, posebno zadnjih godina uoči pojave koronavirusa. Štaviše, ne radi se samo o pojedinačnim i izolovanim istraživanjima, već o opsežnim međunarodnim studijama, koje su, uprkos značajnim kulturološkim, ekonomskim i drugim razlikama izgleda ipak uspele da iznađu određene zakonomernosti antivakserskih pokreta širom sveta.

Između ostalih, u studiji koja je obuhvatila 24 država različitih miljea, autori naglašavaju da suštinsko pitanje nije zašto ljudi odbijaju dokaze o korisnosti vakcinacije, već pre zašto ljudi žele da odbiju dokaze o korisnosti vakcinacije. Takođe, slične studije su pokazale da je većina dosadašnjih pokušaja da se antivakseri razuvere bila krajnje ograničenih dometa. Jer, polazna pretpostavka da se u osnovi antivaksa nalazi neinformisanost ispostavila se krajnje pogrešnom - radilo se o ljudima svih slojeva obrazovanja, od kojih su mnogi ozbiljno vreme ulagali u samoedukaciju i u filtraciju informacija o vakcinama. Štaviše, pokušaji da se karakteristični antivakserski mitovi pobiju činjenicama više nego često su završavali jačanjem nečijih uverenja, pošto ona neretko uopšte i nisu bila zasnovana na racionalnim odlukama, već pre na intuiciji, emocijama ili na osećajima.

U tom smislu, javila se potreba da se detaljnije analizira šta sve u stvari uopšte i može da se nađe u osnovi antivakserskih ideja. One se, po autorima, sastoje kako od spoljašnjih pojavnih oblika, tako i od nekakve unutrašnje osnove, odnosno korena karakterističnih antivakserskih stavova. Spoljašnji pojavni oblici sadrže uveliko već prepoznatljive sumnje, mitove i uverenja, ali je za studiju bitnije bilo ono što se nalazi u korenu pomenutih manifestacija - a to su nečiji strahovi i pogledi na svet, kao i osnovna identitetska pitanja.

Shodno tome, kao rezultat studije izdvojila su se sledeća četiri uzroka antivaksa:

(i) Verovanje u teorije zavere, u kojoj ona po kojoj velike farmaceutske kompanije iz težnje za profitom kriju negativne posledice vakcinacije zauzima centralno mesto. Bitno za pomenutu studiju jeste da antivakseri često ne veruju isključivo u farmaceutsku zaveru, već su i inače skloni da svet posmatraju iz ugla zavera koje su protiv njih usmerene.

(ii) Gadljivost ljudi i strah od medicinskih intervencija, injekcija, krvi, ..., koji kod njih razvijaju zaštitne mehanizme kako bi opravdali izbegavanje istih. Što neretko završava negiranjem tehno-medicinskih dostignuća generalno.

(iii) Gajenje nekonformističkog životnog stila i sistema vrednosti, po kome postoji potreba da se okruženju predoči stav da neko, između ostalog i negiranjem nauke, odbija da robuje opšteprihvaćenim uverenjima.

(iv) Pogledi na svet koji se zasnivaju na prihvatanju ili neprihvatanju individualističkih i hijerarhijskih principa. U individualističkom pristupu pojedinci su skloniji uverenjima po kojima bi oni sami trebalo da donose odluke koje ih se tiču, pre nego što bi tako nešto trebalo da se prepusti državi ili bilo kome drugom. Sa druge strane, postoji i odnos prema hijerarhijskom uređenju, u kome se ljudi određuju u odnosu na to da li pre prihvataju hijerarhijski organizovane sisteme upravljanja, ili su više za jednakost u odlučivanju u okviru nekakvih egalitarističkih zajednica.

I, što je interesantno, antivakseri se mogu naći na naizgled suprotstavljenim ekstremima gledano iz oba pomenuta ugla. Na primer, ima ih kako među izraženim individualistima (koji se protive jakoj državi), tako i među egalitaristima, koji opasnost kako po zdravlje, tako i za čitavu okolinu generalno, vide pre u krupnom kapitalu i u bogatim multinacionalnim kompanijama, farmaceutskim ili kojim već drugim.

Ipak, pored navedenih postoje i istraživači koji problem antivaksa ne posmatraju isključivo kao identitetski, već pre kao moralni. I, po njima, između ostalog se i četiri gore navedena uzroka mogu na određeni način svesti manje-više samo na jedan. Onaj, koji verovatno upravo i jeste jedan od naših nastarijih družbenika od samih osvita civilizacije, u kome se ljudi razlikuju po tome da li sebe, ili nekog i nešto drugo vide u centru svega.

Sad, prema autorima, ljude sklonije prvom pristupu lakše je naći među antivakserima. Opet, šta bi sve uopšte i moglo da se nađe u centru pomenute potrebe nije tačno na kraju ni rečeno - što u principu i nije nešto preterano ni bitno.

Sem, nažalost, kada je u pitanju pandemija, u kojoj između ostalog i odbijanje vakcinacije za jednu od posledica upravo to i ima.

 



Komentari (359)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 22:32 04.05.2021

Re: А за Блог Б92 видите шта ћете...)

Milan Novković Milan Novković 22:05 05.05.2021

Re: А за Блог Б92 видите шта ћете...)

shmoo
solo







It ain't like it used to be, but it'll do.

Јбг.







Dankinja novinarka, danas valjda: "Dear European Men: You Are Pathetic Pussies"

Objavljeno u ruskim novinama (a gde inače ?!), Amer PCR dramaturgiju ubacio u warp drive

"... Thranholm’s conclusion resonated with me. For a number of years I have noticed that unless I am among older men I often only hear males with women’s voices, speaking like girls, the same intonation and the same words, “like,” “really.” I hear males who sound like Valley Girls. When you look at them you don’t see male strength, and neither does Camille Paglia who says androgyny is historically a sign of cultural collapse ..."
shmoo shmoo 14:28 06.05.2021

Re: А за Блог Б92 видите шта ћете...)

Milan Novković
shmoo
solo


It ain't like it used to be, but it'll do.

Јбг.

Dankinja novinarka, danas valjda: "Dear European Men: You Are Pathetic Pussies"

Objavljeno u ruskim novinama (a gde inače ?!), Amer PCR dramaturgiju ubacio u warp drive

"... Thranholm’s conclusion resonated with me. For a number of years I have noticed that unless I am among older men I often only hear males with women’s voices, speaking like girls, the same intonation and the same words, “like,” “really.” I hear males who sound like Valley Girls. When you look at them you don’t see male strength, and neither does Camille Paglia who says androgyny is historically a sign of cultural collapse ..."




Богами, слажем се и са овом дамом из Данске.

Приметио сам, Милане, у последње (пу, пу, пу, далеко било) време слажем се све више и више са женама, а са мушкарцима све ређе и ређе.

Не знам чега би то могао да буде знак?






Milan Novković Milan Novković 15:32 06.05.2021

Re: А за Блог Б92 видите шта ћете...)

shmoo
Milan Novković
shmoo
solo


It ain't like it used to be, but it'll do.

Јбг.

Dankinja novinarka, danas valjda: "Dear European Men: You Are Pathetic Pussies"

Objavljeno u ruskim novinama (a gde inače ?!), Amer PCR dramaturgiju ubacio u warp drive

"... Thranholm’s conclusion resonated with me. For a number of years I have noticed that unless I am among older men I often only hear males with women’s voices, speaking like girls, the same intonation and the same words, “like,” “really.” I hear males who sound like Valley Girls. When you look at them you don’t see male strength, and neither does Camille Paglia who says androgyny is historically a sign of cultural collapse ..."




Богами, слажем се и са овом дамом из Данске.

Приметио сам, Милане, у последње (пу, пу, пу, далеко било) време слажем се све више и више са женама, а са мушкарцима све ређе и ређе.

Не знам чега би то могао да буде знак?


Ma, mi muškarci smo budaaaaale, bre - o proseku pričam, ne o tebi i meni

Gledam ih ovde - ajd, još uvek ne trepnuvši umeju da potroše kintu na gedore koje nikad neće korisiti, ako i to, dok se u kafanjeringu i sitnom godišnjem stiskaju sve više.

Ajd kad nemaju love, nego ovde i kad imaju.

Dalje, mi matori a deblji (ja sad imam samo 36 Kg viška, a imao sam 42, da se pohvalim) - mi i pored sve aromatase u salu (enzim što aromatizuje testosteron u estrogen) i dalje imamo dublje glasove od ove mlade boranije, koja je nešto propištala kako ovaj PCR primećuje, i srljamo samo tako u šta oćeš, dok su oni svi nešto oćekakinećekaki ...

Žene - ja smem da se kladim da su japanske žene ogroman faktor u njihovom svemu i svačemu. Gledam komšinicu, rođena u Tokiju, odrasla tamo i završila faks (umetnost). Udala se za novo-zelanđanina i nikad nije imala stalan posao (to se od njih u Japanu očekuje) iako kaže da se nikad ne bi udala za Japanca. Samo, ona zaradi dosta novca - daje časove, grupama, kod sebe u kući u umetnistima raznim, znam da se nešto Japanke pale na francuski nameštaj pa im ona, npr, organizuje kurs u onom crtanju po nameštaju na, jelte, francuski nači. Izda sobu tu i tamo, zaradi, dosta uštedi ali jako mnogo i srećno i u veselju potroši.

A muž se stiso, uvek nešto štedi - rane 60te, IT konsultant, kaže ona (mojoj ženi, moja žena meni, ja sam pasivna alapača u šemi) kako je naštekovao silnu lovu, al sad nemaju kola zato što on kaže da im ne trebaju (ćerke otišle) a i ne greje svaki dan zimi previše, nikako svaku prostoriju, ako je napolju toplije i prostorije se ne koriste ...

E sad, oboje su jako inteligentni, samo ona ima opušten koncept prolaznosti ljuckog života i baš uživa, to sve pršti kad joj dođu pajtoskinje Japanke (velika Japanska škola u blizini), dok on ne uživa na nešto vidljiv način, ne druži se previše i zna sve aborve iz kraja, lovu retko troši pošto očekuje, cenim, da će da živi 180 godina.

I sve ovo napričah zato što i mladi, čini mi se, idu tom linijom (ja, prvo i prvo, dobijem ospice kad vidim da neki par ima svako svoju lovu, mi smo i deci onomad govorili - vidi, ovde je lova, uzmi koliko ti treba, kad su dobacili do 12-13 godina - i ostadoše sasvim racionalni i dobri) ... tj svako gleda i pazi svoju kinticu, računi u kafani se uredno dele, svi su nešto racionalni, ...

... a onaj ko nije ostao bez kinte i frenetično u glavi vrtio opcije za sledeći dan ... ne zna šta je "milina" ...

... e sad, ti i ja se približavamo ženama zato što imamo tu inverziju u društvu, i pored genetskog opreza i egzistencijalnosti žene su stabilnije, manje se menjaju, mi muškarci sluđeni malo (ova Dankinja kaže woke, feminizam (toksični), ... rade posao

Disclaimer: ništa ovde nisam promislio, nego sam se, u ime zezanja, akutno opustio
solo solo 18:36 06.05.2021

Re: А за Блог Б92 видите шта ћете...)

Приметио сам, Милане, у последње (пу, пу, пу, далеко било) време слажем се све више и више са женама, а са мушкарцима све ређе и ређе.

Не знам чега би то могао да буде знак?



solo solo 18:39 06.05.2021

Re: А за Блог Б92 видите шта ћете...)

ništa ovde nisam promislio, nego sam se, u ime zezanja, akutno opustio


Ko se akutno opusti može hronično da najebe.

shmoo shmoo 21:22 06.05.2021

Re: А за Блог Б92 видите шта ћете...)

Milan Novković

Ma, mi muškarci smo budaaaaale, bre - o proseku pričam, ne o tebi i meni


Ми мушки само не умемо да баратамо емоцијама и то нас увек зезне на крају баладе.

А оне у томе тренирају од момента како проговоре. Зато су и отпорније од нас па самим тим и дуже живе, у просеку.

Да не заборавим за просек који си ти поменуо... Теби свака част и поштовање, за тебе важи то што си рекао, али не бих ја себе издвајао из тог просека о којем ти причаш.

A muž se stiso, uvek nešto štedi - rane 60te, IT konsultant, kaže ona (mojoj ženi, moja žena meni, ja sam pasivna alapača u šemi) kako je naštekovao silnu lovu, al sad nemaju kola zato što on kaže da im ne trebaju



Причао ми буразер из Њаксвила, Тенеси, о неком лику из његовог комшилука који је баш некако пред рецесију (беше 2008?) купио поршеа на кредит.

И добро је што га је купио јер су му онда узели кућу због неотплаћених кредита и да није купио тај ауто не би имао где да спава.

(Поршеа нико није хтео да му купи, скупе паре, оскудација, рецесија...)

И тако, лик ноћу спавао у поршеу (с празним резервоаром, није могао ни да га вози) и хранио се на народној кухињи, на казану. Барем је имао кров над главом.

Наравоученије ове приче за тог твог комшију:

Треба имати ауто. За сваки случај.


I sve ovo napričah zato što i mladi, čini mi se, idu tom linijom (ja, prvo i prvo, dobijem ospice kad vidim da neki par ima svako svoju lovu, mi smo i deci onomad govorili - vidi, ovde je lova, uzmi koliko ti treba, kad su dobacili do 12-13 godina - i ostadoše sasvim racionalni i dobri) ... tj svako gleda i pazi svoju kinticu, računi u kafani se uredno dele, svi su nešto racionalni, ...



Па код њих све мора да иде праволинијски... Нема ту врд' десно, врд' лево, циле-миле, рокенрол, него како им је друштво прописало и зацртало.

Боже мој, све време су у глобалном излогу, сви их гледају до најинтимнијих детаља (мисле они), па шта ће онда свет да каже о њима ако се маргинализују чинећи нешто ван уобичајних норми понашања у том свету.

Док сам читао овај твој пасус, сетио сам се младих парова на плажама по Тасосу... Он има плаве папучице за плажу, она има розе. Он има плави пешкирић за плажу, она има розе. Он има плаву маску за смартфон (са зечјим ушима), она има розе маску за смартфон (такође са зечјим ушићима).

Пливају обоје као секире, зато ретко и улазе у море. Углавном проводе дан на лежаљкама буљећи сваки у свој екранчић и не проговарајући ни реч једно с другим читав дан. Ако евентуално и скрену поглед са екранчића и погледају мало реални свет око себе, одмах набаце израз на лицу пун презрења и гађења и брже боље се враћају својим светлећим екранчићима мислећи да се тако стиче просвећење и просветљење.

Убедљиво најзаљубљеније од свих тих парова на плажама ми је изгледао један пар Холанђана хомосексуалаца у дубоким средовечним годинама који су се све време држали за руке и чаврљали нешто један са другим и смејали се.

Ваљда у томе и јесте та суштинска разлика између наших генерација и ових млађих?



Disclaimer: ništa ovde nisam promislio, nego sam se, u ime zezanja, akutno opustio



Ако си. И ја сам.

Пусти ти овог Солоа са његовим акутним које прерасте у хронично.

Он је дубоки поштовалац система (са Поглавицом на челу колоне који виче Напријед) у којем се ујутро устајало и увече легало уз гласно изговарање две мантре: непријатељ вреба са свих страна и ништа нас не сме изненадити.

Milan Novković Milan Novković 22:51 06.05.2021

Re: А за Блог Б92 видите шта ћете...)

shmoo
Milan Novković

Ma, mi muškarci smo budaaaaale, bre - o proseku pričam, ne o tebi i meni


Ми мушки само не умемо да баратамо емоцијама и то нас увек зезне на крају баладе.

А оне у томе тренирају од момента како проговоре. Зато су и отпорније од нас па самим тим и дуже живе, у просеку.


Да не заборавим за просек који си ти поменуо... Теби свака част и поштовање, за тебе важи то што си рекао, али не бих ја себе издвајао из тог просека о којем ти причаш.

A muž se stiso, uvek nešto štedi - rane 60te, IT konsultant, kaže ona (mojoj ženi, moja žena meni, ja sam pasivna alapača u šemi) kako je naštekovao silnu lovu, al sad nemaju kola zato što on kaže da im ne trebaju



Причао ми буразер из Њаксвила, Тенеси, о неком лику који је баш некако пред рецесију (беше 2008?) купио поршеа на кредит.

И добро је што га је купио јер су му онда узели кућу због неотплаћених кредита и да није купио тај ауто не би имао где да спава.

(Поршеа нико није хтео да му купи, скупе паре, оскудација, рецесија...)

И тако, лик ноћу спавао у поршеу (с празним резервоаром, није могао ни да га вози) и хранио се на народној кухињи, на казану. Барем је имао кров над главом.

Наравоученије ове приче за тог твог комшију:

Треба имати ауто. За сваки случај.

I sve ovo napričah zato što i mladi, čini mi se, idu tom linijom (ja, prvo i prvo, dobijem ospice kad vidim da neki par ima svako svoju lovu, mi smo i deci onomad govorili - vidi, ovde je lova, uzmi koliko ti treba, kad su dobacili do 12-13 godina - i ostadoše sasvim racionalni i dobri) ... tj svako gleda i pazi svoju kinticu, računi u kafani se uredno dele, svi su nešto racionalni, ...



Па код њих све мора да иде правом линијом... Нема ту врд' десно, врд' лево, циле-миле, него како им је друштво прописало.

Док сам читао овај твој пасус, сетио сам се младих парова на плажама по Тасосу... Он има плаве папучице за плажу, она има розе. Он има плави пешкирић за плажу, она има розе. Он има плаву маску за смартфон (са зечјим ушима), она има розе маску за смартфон (такође са зечјим ушићима).

Пливају обоје као секире, зато ретко и улазе у море. Углавном проводе дан на лежаљци буљећи сваки у свој екранчић и не проговарајући ни реч једно с другим читав дан.

Убедљиво најзаљубљеније на читавој плажи је изгледао један пар Холанђана хомосексуалаца у дубоким средовечним годинама који су се све време држали за руке и чаврљали нешто један са другим и смејали се.

Ваљда у томе и јесте та суштинска разлика између наших генерација и ових млађих?

Disclaimer: ništa ovde nisam promislio, nego sam se, u ime zezanja, akutno opustio



Ако си. И ја сам.

Пусти ти овог Солоа са његовим акутним које прерасте у хронично.

Он је дубоки поштовалац система у којем се ујутро устајало и увече легало уз гласно изговарање две мантре: непријатељ вреба са свих страна и ништа нас не сме изненадити.


Ja sam sad već decenijama opčinjen specifičnostima svetova koji nisu moji, ili koje ne prepoznajem - ženski (moram da ponovim, o specifičnostima tih svetova pričam, onim specifičnostima koje ne prepoznajem ili ne razumem dobro), dečiji (meni su moje ćerke, 34 i 24 i dalje klinke), oni što pripadaju drugim zemljama, nacijama, profesijama, ...

Naravno da (pre)često (pogrešno) mislim da stvari razumem, da treba da dam savet, da znam bolje, a pogotovo da bi me oni morali slušati, ali se isto tako često i trgnem čudeći se kako sve to skladno oko mene klikće iako po mom mišljenju ne bi moglo, po zaskonima "fizike".

Kad je moja starija ćerka krenula u školu (to je ovde sa 4-5 godina starosti) jako brzo je u razredu postala najbolja iz Matematike - iz Engleskog ništa sepcijalno, bilo dosta bolje dece, ali mrdala je oko sredine. Mi smo u kući uvek pričali Srpski, a u zabavištima i sa lokalnom decom naučila Engleski normalno. I počinje u tom prvom razredu da sriče neko čitanje, pa malo više - onih nekoliko redova ispod slika, ... ok.

AL tu mi iz besparice odskočimo malo, ne previše, kako sam dobio prvi bonus i rizikujemo )novčano) da je stavimo u dobru privatnu školu. Kad sam ja tamo otišao klinci bili na fizičkom i profesorica mi pokaže njihove pismene - tričetvrtine do četvrtine stranice lepo napisanog, tečnog engleskog i ja počnem da paničim i vršim pritisak na nju ( u matematici i ovde najbolja, iako je brzo došla jedna kasnije joj najbolja drugarica Ruskinja pa su zajedno odskakale).

I zbog mog pritiska je ona zamrzela čitanje na poduže vreme

Drugi kiks kao roditelju mi je bio što sam je jednom povukao za kosu u ljutnji (moj jedini fizički child abuse) - jedva primetno, kad sam je prvi put pustio da ode kod drugarice sama, bez moje pratnje. Naša ulica na kraju sela ko aerodromska pista, ošira i dva kilometra ravna ko strela, retko ima kola i ja joj objasnim kako se prelazi.

I ide prvi put, ja nervozno gledam kroz prozor, kad eno ih kola iz daljine - jedna od 5 kola dnevno, i vidi se da jurcaju - ona se zbuni pošto su bila daleko, pa čekala prvo kako sam joj objasnio, ali joj se učinilo da predugo čeka i pretrči baš kad su kola bila opasno blizu - i meni staloženost ode bajbaj na kratko i povučem je za kosu u ljutnji.

I sad, to se kasnije istopilo u isprepletanim nitima vremena, al seća se, samo ništa posebno, mene uvek blam kad topotegnemo.

Al je na nju ostavilo utisak nešto drugo, i nikad se ne bih setio, niti bi mi palo na pamet da mi nije rekla - kaže duboko su joj se urezala u psihu sećanja kad bih je ja odveo na neka igrališta, zatvorena ili otvorena, pa je na jednom bio tobogan - visok, ne previše, ali strm pri vrhu - i seća se situacije gde je ja uopšte ne teram da se spusti, ali je ohrabrujem, samo, po njenom sećanju, izabranim blagim rečima koje ne ostavljaju prostor za povalčenje.

I ja nikad nisam uspeo da ukapiram zašto i kako je to bilo bitno, mogla je uvek da mi kaže ne i to koristila kao opciju jako često. Plus je kasnije postala adrenalin junkie (to je ova sa kojom sam plivao sa ajkulama, brčkao se među ražama, probala letenje, padobranstvo, outdoors i vodu po mećavi, ... tvrdoglava ko mazga, nikad ne plače, osim jednom, sa 17 godina gledala film Notebook - ako nisi gledao da ne pričam ali opet, nikako nisam ukapirao otkud joj taj koncept prohujalog života gde se u oštećenim pamćenjima matorih sačuva ta esencija za plakanje, tj otkud nekome ko nikad ne plače suze na tako nešto u 17. godini.

E, tu sam ja počeo da "drobim" tu svoju priču o našoj normalizaciji osećanja, podešavanju prema okolini tako da kao klinci imamo iste raspone raznih osećanja na razne teme, rodili se u mongolskoj stepi ili bučnom Londonu, pa iste magične osnovne obrasce koji nam omogućavaju da u svim tim sredinama budemo srećni (i sam se sećam klinački preznojenih nas koji u Gorskom Kotaru, na visini gde su samo četinari, posle pregrejanog "fudbala" na livadi, kako padne mrak, onako znojavi legnemo na već hladnu i vlažnu travu i gledamo "tone" zveza, pošto tamo tada nije bilo zagađenja, ni čestičnog ni svetlosnog.

Pa mi se učinilo da, u stvari, nama nisu tako važni ti events/incidenti bez nekog znasčajnog punjenja, nego akcije koje su nas emotivno uzbudile.

I, i pored svog falširanja, i do danas, mislim da najviše pomdmećemo nogu i sebi i okolini kad se trudimo da isteramo istinu na čistinu, pa, i ovo je paradoks, posebno onu gde smo stvarno mi u pravu, pa smo spremni da trošimo i sebe i druge dok to ne isteramo na čistinu - tj nema ništa potentnije nego popustiti, no matter what...

... i onda mi je mlađa ćerka ušla u pubertet, agresivna, ne zaklapa, uvek u pravu, skače u oči za nepravde - u engleskom par godina ispred najeengleza iz naj familija, matematika je ne interesuje, kaska (za moj ukus) u naukama i tehnologijama, too argumentative da bih je naučio nešto iz filozofije, topmost talent za igranje al netje da roni, leti, skače i ostalo, ...

... presebična i prebezobrazna za moj ukus, ...

... al ja naučio sitan trik, samo je pustim i neagresivno drobim svoje ... i samo odjenom ko na prekidač nešto klikne u njoj s vremena na vreme, i eto raznoteže, niotkuda.

Tu sam zaključio da sam precenio svoje "razmišljanje", da je univerzum uglavnom na svom mestu, većinu vremena, i da su kafanjering, roštilji, paštete na svežem hlebu i slično prava stvar, upetljavanje iracionalnog, dok se svi kikoću u akciji, nezamenljivol, nema veze što niko ne kapira šta se dešava.

Nego je bolno nailaziti oko sebe na tužne ljude koji nemaju nešto što bi želeli, pogotovo jedni druge, a imaju svašta što im nije bitno.
shmoo shmoo 10:58 07.05.2021

.

А шта на то стари словенски демон шапуће у одсечено уметниково уво?


Milan Novković

Nego je bolno nailaziti oko sebe na tužne ljude koji nemaju nešto što bi želeli, pogotovo jedni druge, a imaju svašta što im nije bitno.









Tu sam zaključio da sam precenio svoje "razmišljanje", da je univerzum uglavnom na svom mestu, većinu vremena, i da su kafanjering, roštilji, paštete na svežem hlebu i slično prava stvar, upetljavanje iracionalnog, dok se svi kikoću u akciji, nezamenljivol, nema veze što niko ne kapira šta se dešava.






tess1 tess1 11:26 07.05.2021

..

Milane, jesi li ikada razmišljao upisati neki kurs pisanja, ne neki nego kurs pisanja, neki je u smislu da sam prije par godina vidjela da je Neil Gaiman imao jedan Online, čini mi se 200$ koštao. Il npr ima i Kurt Vonnegut savjete kako napisati priču




Ne, samo malo, mislim na nešto drugo, jednostavniji, na Abrakadabra, magiju, samo pucneš prstima. :)



(ovo je ugrubo, čovjeka možeš bezbjedno spustiti s drveta, pobjediće tad ljubav, il? :)

O čemu se radi:




Zezam se :)

Dva poslednja komentara o ženama si lijepo napisao, potrudio se, bio i iskren na momente, i vidim po par rečenica stidljivo procvjetalih :) da bi tebe učinila sretnim prva priča koju sam napišeš, ali priča bez ovog tvog, kako bih rekla, programskom jezika, probaj, pa javi čto slučilos patamu il čto proizašlo daljše. :)

Milan Novković Milan Novković 11:47 07.05.2021

Re: ..

tess1
Milane, jesi li ikada razmišljao upisati neki kurs pisanja, ne neki nego kurs pisanja, neki je u smislu da sam prije par godina vidjela da je Neil Gaiman imao jedan Online, čini mi se 200$ koštao. Il npr ima i Kurt Vonnegut savjete kako napisati priču




Ne, samo malo, mislim na nešto drugo, jednostavniji, na Abrakadabra, magiju, samo pucneš prstima. :)



(ovo je ugrubo, čovjeka možeš bezbjedno spustiti s drveta, pobjediće tad ljubav, il? :)

O čemu se radi:




Zezam se :)

Dva poslednja komentara o ženama si lijepo napisao, potrudio se, bio i iskren na momente, i vidim po par rečenica stidljivo procvjetalih :) da bi tebe učinila sretnim prva priča koju sam napišeš, ali priča bez ovog tvog, kako bih rekla, programskom jezika, probaj, pa javi čto slučilos patamu il čto proizašlo daljše. :)


Razmišljao sam

Čak se sećam i Vonegatovih saveta, iako je davno bilo pa ih ne prepoznajem potpuno ovde.

Ah, programsko, i meni je dosadno i besmisleno nego ulećem u blog dok mi se startuje program u kojem me muči jedan bag (razbio sam ga ko dete zvečku jutros), plus kasnim sa radovima ovde, tj ja uvek u svemu kasnim ...

A u bucket list mi je, no less, i pisanje romana - navili se starija ćerka i ja na bucket list i pobeže mi ona po učinku.

Dovlačio sam ja i srpski jezik i gramatika iz Beograda onomad, al nič, ja imam tzv racing mind/thoughts.

Tražim ja jednom od jednog od najboljih ortaka, vrhusnki psihijatar, po mom mišljenju, da me nauči psihijatriji u 3 minuta - kaže on ma, svi pametniji i kreativniji ljudi su donekle bipolarni (ja nisam lažno skroman i pametan sam i kreativan u nekim oblastima, nema veze što ih se ne dotičem na blogu - racing thoughts asocijacija - i ako se provučeš bez lekova u životu super si

Al oću, hoću, hoćedu, evo čim završim ovaj sprat i još par bagova razbucam, pa napravim prvi Michael Roux sos idem da ponovo prelistam svoju bucket list - ja sam dosta stvari koje jako volim i u kojima uživam počeo da radim kasno zato što sam ...

... onomad zasboravio na njih

A to o iskrenosti - ja sam iskren na čudan način, klasična Bridget Johnes "I didn't mean what I meant" fora, komentar pre ovoga sam napisao zato što mi onaj pre toga uopšte ne prenosi moja mišljenja i osećanja, čudno mu je loš flair do vibe i meni potpuno stran. Kod nas u selu se to zvalo "lupetanje"
tess1 tess1 12:11 07.05.2021

Re: ..

Rekoh ti, vidjećeš kako će ti goditi. :)

1) nađi dobar kurs, klasičan, jednostavan (ne moderno, pompezno, nametljivo)
2) nije "programski jezik" pogrdno, ma ne, (mislim da bi na mene uticalo znanje jednog programskom jezika kao na tebe kreativno pisanje), samo primjetim da se u dva komentara pojavljuju rečenice iz neke druge priče s kojom se nisi upoznao :)
3) ne, bipolarnost nije uslov kreativnost, jeste glavobolje najviše onima koji žive sa bipolarnim ljudima.. svi su ljudi kreativni, svako ima dar za nešto, hrabrost (u ovu zagradu može svašta stati i zrno ludila il npr samo egzibicionizam, glad za pažnjom, ljubavlju, mnogo i prirodnog talenta i nekom samo potisnute frustracije) je ono što izdvoji čovjeka, gledajući nas 8 milijardi I pretpostavku da svi imamo dar za nešto, izgleda da je malo hrabrih, malo taknutih i ćaknutih.. :)
gedza.73 gedza.73 12:39 07.05.2021

Re: ..

tess1
Kurt Vonnegut

Pisao sam jednom al' nije gre'ota da ponovim. U njegovoj knjizi ima nešto od blog rasprava ČiP. Njegova rečenica bi bila proglašena za nacionalističku i revizionističku.
U prvoj verziji koja je kod nas objavljena prevodilac je 'silovao' knjigu i izbacio deo koji se odnosi na prisustvo dva antifašistička pokreta. Odnosno naglašava podelu na 'srpske (odrednica) monarhističke i komunističke (bez odrednice) partizane'


Izdavač i prevodilac, Goran Skrobonja, piše u predgovoru da su „Svračje noge“ 1978.g. u SFRJ objavljene kao „Kolevka za macu“ što je bukvalan prevod za dečiju igru sa uzicom koja je kod nas poznata kao „svračije noge“ ili „kolariću-paniću“; ipak, to nije osnovna manjkavost prevoda – mnogo je veća ona koja se ogleda u skraćenju romana u delovima koji se tiču partizana i četnika („srpskih monarhističkih“ i „komunističkih partizana“) odnosno ne preterano pozitivnog stava prema Komunističkoj partiji.










Milan Novković Milan Novković 13:53 07.05.2021

Re: ..

tess1
Rekoh ti, vidjećeš kako će ti goditi. :)

1) nađi dobar kurs, klasičan, jednostavan (ne moderno, pompezno, nametljivo)
2) nije "programski jezik" pogrdno, ma ne, (mislim da bi na mene uticalo znanje jednog programskom jezika kao na tebe kreativno pisanje), samo primjetim da se u dva komentara pojavljuju rečenice iz neke druge priče s kojom se nisi upoznao :)
3) ne, bipolarnost nije uslov kreativnost, jeste glavobolje najviše onima koji žive sa bipolarnim ljudima.. svi su ljudi kreativni, svako ima dar za nešto, hrabrost (u ovu zagradu može svašta stati i zrno ludila il npr samo egzibicionizam, glad za pažnjom, ljubavlju, mnogo i prirodnog talenta i nekom samo potisnute frustracije) je ono što izdvoji čovjeka, gledajući nas 8 milijardi I pretpostavku da svi imamo dar za nešto, izgleda da je malo hrabrih, malo taknutih i ćaknutih.. :)

Начи сад или никад, ово је тренутак великих одлука

И, нормално, ћирилица it is!

Знам да ће ми годити, а ово моје писање кроз зезасње је да ти не помислиш како сам (пре)озбиљан, ал јесам озбиљан - вероватно нека плитка психологија где знам да dosta журим. негде, ваљда, и веће су ми шансе да лупим, па ублажујем будуће лупетање кобајаги зезањем

И отићи ћу да доисчитам Толстоја, нисам 35 година, да не застраним у помпезно и наметљиво.

Ал неће то бити лако, не знам да ли имаш идеју до које мере ти "racing thoughts" могу да иду!

Пример, ево баш ми прија да причам са тобом, али у башти видим неко јапанско дрво, 2.5 и високо и широко при дну, само стабло на дну му је метар у пречнику, зимзелено и јако старо, са жућкастим листовима на врху грана ... (ево опет програмирам, знам, лоша навика).

Знам да ново лишће уме да буде жућкасто док је младо, али овде га има доста, а ово дрво је јако старо и јако споро расте, и већ ми кључа радозналост да идем и научим зашто, ако је здраво, а јесте, то лишће на врху грана не пусти хлорофил на слободу.

Немам ја ништа против овог скакутања у активностима ... (почео сам опет да програмирам с зарезима али, ево, опирем се) пошто, ево баналног примера, не марим ни појашњавање непознатим људима на Интернету где греше, и ви блогери ми нисте непознати, не мислим на вас, него сам овако нешто "тврђи" кад је брзина учења у питању (требаће ми мало да уиграм љњџ словца пошто су ми се посакривала по тастатури)
tess1 tess1 15:04 07.05.2021

Re: ..

Pisao sam jednom al' nije gre'ota da ponovim. U njegovoj knjizi ima nešto od blog rasprava ČiP. Njegova rečenica bi bila proglašena za nacionalističku i revizionističku.
U prvoj verziji koja je kod nas objavljena prevodilac je 'silovao' knjigu i izbacio deo koji se odnosi na prisustvo dva antifašistička pokreta. Odnosno naglašava podelu na 'srpske (odrednica) monarhističke i komunističke (bez odrednice) partizane'

Gedžo, nisam znala za ovo, jedino ako si ti spominjao na blogu a ja zaboravila..

Sjetih se kako je cura (starija malo, piše dobre recenzije) nedavno rekla da joj Klanica V i nije nešto, tj bezveze je.. i sad mi strašno kad prepričavam, traumatično :), kakva književna blasfemija, nevjerovatno.
tess1 tess1 15:07 07.05.2021

Re: ..

Пример, ево баш ми прија да причам са тобом, али у башти видим неко јапанско дрво, 2.5 и високо и широко при дну, само стабло на дну му је метар у пречнику, зимзелено и јако старо, са жућкастим листовима на врху грана ... (ево опет програмирам, знам, лоша навика).

Milane, išla sam po biciklo. Kaže majstor (fin, dobroćudan kao da ima brdo pornografije tamo u pomoćnoj prostoriji iz pulta) košta 41,80€, mislila sam biće najmanje 70€, platim karticom, u novčaniku samo 2€ i nešto sitno, izvinim se za siću, ostavim je, on se zahvali, krenem putićem od njega do vrata između bicikala, spoteknem se o jedno crno muško veliko, vikne - pazite, mahnem rukom, sve je ok, izađem van, biciklo moje je već ostavio ispred, točak između ona dva držača, povučem, neće, povučem malo jače i pedala me udari u nogu tako jako da nisam smjela pogledati jel krvari, krvničke pedale prave... Kiša pada, malo je 3€ bakšiša?

:)


tess1 tess1 15:09 07.05.2021

Re: ..

p.s. desno u ćošku je slikovito kreativno pisanje.. :)
Milan Novković Milan Novković 15:33 07.05.2021

Re: ..

tess1
Пример, ево баш ми прија да причам са тобом, али у башти видим неко јапанско дрво, 2.5 и високо и широко при дну, само стабло на дну му је метар у пречнику, зимзелено и јако старо, са жућкастим листовима на врху грана ... (ево опет програмирам, знам, лоша навика).

Milane, išla sam po biciklo. Kaže majstor (fin, dobroćudan kao da ima brdo pornografije tamo u pomoćnoj prostoriji iz pulta) košta 41,80€, mislila sam biće najmanje 70€, platim karticom, u novčaniku samo 2€ i nešto sitno, izvinim se za siću, ostavim je, on se zahvali, krenem putićem od njega do vrata između bicikala, spoteknem se o jedno crno muško veliko, vikne - pazite, mahnem rukom, sve je ok, izađem van, biciklo moje je već ostavio ispred, točak između ona dva držača, povučem, neće, povučem malo jače i pedala me udari u nogu tako jako da nisam smjela pogledati jel krvari, krvničke pedale prave... Kiša pada, malo je 3€ bakšiša?

:)



Ето видиш, alt. "па то", иако је ово једног мог друга, математичког логичара, секирало кад му комшија каже, а још се није видело оно што се "доказивало" ...

Али, овде видимо - погледај фотографију као уметност, реалност ти штекће пред очима па штекћи и, као таква, просто је само реална. Али, онда узмеш једну сличицу и ми кажемо wow.

Казали би ми то и да узмеш више сличица, или све, али те мрзи да се бакћеш са тако "тривијалном" ствари као што је свакодневно одвијање реалности пред нама, кад је много моћнији само један њен малецки део.

Herein лежи моја фасцинација сваштарењем, ако не рачунамо оно где морамо да зарадимо понеку цркавицу имамо мало времена а толико скривених сличица.

Каже један оксфордски професор квантне механике, "доказује" чак, како ћемо у јурњави за знањем увек пробити у следећи слој реалности, али није искључено да је Свевишњи у ствари само један зајебант, или зајебанткиња, и да ће само наставити да додаје нове слојеве

Да се похвалим: искасапио сам неколико зареза у претходном параграфу, пошто су се брже-боље уврцкали на места где им место није
tess1 tess1 17:07 07.05.2021

Re: ..

Каже један оксфордски професор квантне механике, "доказује" чак, како ћемо у јурњави за знањем увек пробити у следећи слој реалности, али није искључено да је Свевишњи у ствари само један зајебант, или зајебанткиња, и да ће само наставити да додаје нове слојеве

Znači tako, teleportacija i Bog nas vid'o. :)

Да се похвалим: искасапио сам неколико зареза у претходном параграфу, пошто су се брже-боље уврцкали на места где им место није

Uh, meni su zarezi omražena kompulzija, omražen znak ujedno i odsutnosti i kontrole nad mislima, iskasape rečenicu hinjski, nekad popadaju u tekst naknadno... borba sa zarezom kao ljudima koji pate od nekog poremećaja ili tika, npr dodiruju po licu, broje do pet prije nego nešto urade.
Ne opterećuj se zarezima, nisu problematični kod tebe. Slušaj šta ti kažem, ko zna šta je pakao ako ne ja. :)

maksa83 maksa83 18:30 04.05.2021

puče tikva

Razvodi se Bil Gejc posle 27 godina braka.

Ja nagađam da je zatekao ženu sa novim M1 MacBookom u krevetu.
haklberi_tom haklberi_tom 18:56 04.05.2021

Re: puče tikva

maksa83
Razvodi se Bil Gejc posle 27 godina braka.

Ja nagađam da je zatekao ženu sa novim M1 MacBookom u krevetu.

Šta će biti sada?
maksa83 maksa83 19:14 04.05.2021

Re: puče tikva

haklberi_tom
maksa83
Razvodi se Bil Gejc posle 27 godina braka.

Ja nagađam da je zatekao ženu sa novim M1 MacBookom u krevetu.

Šta će biti sada?

Ako sam ja u pravu oko povoda i razloga, njoj će svakako da svane.
solo solo 10:28 05.05.2021

Re: puče tikva

Šta će biti sada?




+


aureus aureus 21:50 05.05.2021

Re: puče tikva

haklberi_tom
Šta će biti sada?

Koliko pratim, najviše će biti povuci-potegni oko toga kome će pripasti čipovani ljudi.
alselone alselone 18:55 04.05.2021

Mikroklima

https://rs.n1info.com/vesti/makedonci-nakon-vakcinacije-u-vranju-svirali-pevali-i-delili-poklone/
bene_geserit bene_geserit 20:12 04.05.2021

Tvit koji je spasio svet

Nego gde baš tvit da nas spašava.
Zar smo stvarno dotle došli ?
Nije nas spasio vredni i genijalni naučnik, sreća, vanzemaljci nego baš tvit.
Mislim svašta je moguće, može da nas spasi i ako neko pusti gas malo jače, zamah krila leptira ovde i svet spašen onde.
Nekako mi tugaljivo da nas tvit spašava. Ali verovatno u skladu sa ovim šta smo postali i prikladno baš.
maksa83 maksa83 20:14 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

Nego gde baš tvit da nas spašava.
Zar smo stvarno dotle došli ?

Čekaj pa prethodni tvoj Predsednik je menadžovao zemlju preko Tvitera, šta je sad problem...

alselone alselone 20:16 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

kakav je pristup medijima imao, dobro da su mu i tviter ostavili.
oh wait
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:37 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

alselone
kakav je pristup medijima imao, dobro da su mu i tviter ostavili.
oh wait


tviter je mogao da ima sve dok Rusi nisu obrnuli ćurak i namestili da Bajden pobedi.
tada mu je tviter oduzet.
poznato je da Rusi kontrolišu tviter, to je onaj "maligni ruski uticaj" na internetu.
alselone alselone 20:46 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

tviter je mogao da ima sve dok Rusi nisu obrnuli ćurak i namestili da Bajden pobedi.


Vidiš... ovo tumačenje je posve realno. Mene je sve čudilo kako je moguće da Amerikanci izaberu glupandera nacionalistu za predsednika, to je tako nesvojstveno njima.


maksa83 maksa83 20:48 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

Momci izvinjavam se, nadao sam se da su rane zarasle.

No što kaže čarlivoje, bitno je da smo se rešili Kilari!
alselone alselone 20:51 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

Momci izvinjavam se, nadao sam se da su rane zarasle.

I ja sam brate, al ti ga pomenu, ne da ti mira ni politički mrtav.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:55 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

maksa83
Momci izvinjavam se, nadao sam se da su rane zarasle.


Ma kakvi zarasle!
Samo čekam da Šizoje prizna Kosovo, šubrara sa rogovima je spremna, pa kad upadnem u skupštinu...
maksa83 maksa83 21:03 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

I ja sam brate, al ti ga pomenu, ne da ti mira ni politički mrtav.

Živ je Trunpo umro nije dok je Srba i Srbije.

Kakvi bre mrtav, eno polomio GOP na pola. Poslednje što sam čitao pre neki mesec je da je majstor koristio neku onlajn platformu za prikupljanje priloga ali tako da nije skroz jasno da je to što si ti priložio recurring weekly payment, taj čekboks je nekako zavučen i pomalo sakriven i po defaultu čekiran. I onda ti misliš da si dao $600 for MAGA, a on op-op svake nedelje skine po toliko, pa dok Amerikanac sa svojih sedamdeset kreditinih kartica shvati gde pare cure, ode voz... Kralj. K-r-a-lj.
maksa83 maksa83 21:09 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

Samo čekam da Šizoje prizna Kosovo, šubrara sa rogovima je spremna, pa kad upadnem u skupštinu...

Žabari koji prate modu više nego išta su se već setili, ali pošto je žabarima 'rana najglavnija glavnost to se desilo na protestu vlasnika restorana.

Italy's 'QAnon Shaman' joins violent anti-lockdown protest in Rome as restaurant owners crying 'Freedom!'


alselone alselone 21:12 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

I onda ti misliš da si dao $600 for MAGA, a on op-op svake nedelje skine po toliko, pa dok Amerikanac sa svojih sedamdeset kreditinih kartica shvati gde pare cure, ode voz... Kralj. K-r-a-lj.


Isti prevarant kakav je bio i ranije sa svojim univerzitetima, stejkovima, nekretninama i slično.

Što i dalje ne znači da kao predsednik nije bio jedan od boljih u poslednje vreme, i po svet i po Ameriku.
maksa83 maksa83 21:18 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

Što i dalje ne znači da kao predsednik nije bio jedan od boljih u poslednje vreme, i po svet i po Ameriku.

Za Ameriku ne znam baš, ne bih se okladio da su se oni od njega ofajdili, njih da pitaš podeljeni su po pola, i svakako su vrlo polarizovani. A za svet, pa, da, pomilovao je Asanža i povukao vojsku iz Avganistana.

Čekaj, nije, pomilovao je Benona i celu svoju ekipu, a vojsku će iz Avganistana izgleda ipak da povuče deda biljka.
alselone alselone 21:22 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

povukao vojsku iz Avganistana.


Tamo ostalo nešto vojske?

alselone alselone 21:24 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

a vojsku će iz Avganistana izgleda ipak da povuče deda biljka.


he he he he, super što si dodao njega u komentar, taman paše ovo što sam postavio. hoće li delorijan koristiti da povuče vojsku 2014?



A što se tiče polarizacije društva
bene_geserit bene_geserit 21:35 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

Poslednje što sam čitao pre neki mesec je da je majstor koristio neku onlajn platformu za prikupljanje priloga ali tako da nije skroz jasno da je to što si ti priložio recurring weekly payment, taj čekboks je nekako zavučen i pomalo sakriven i po defaultu čekiran

I dalje se baviš Trampom ? Zar o nije odavno izgubio izbore i završio u zatvoru ili šta je već bio plan ?
Još na retardiranom nivou, neki novinar napisao hit članak, Maksa ga pročitao i eto. Da se ne upuštamo koje budale daju pare političarima, ko da neće sami da uzmu više nego što bi trebalo nego još treba i dobrovoljno da im daješ. Ili tek koje budale išta plaćaju a ne provere da li je recurring, pa to imaš bukvalno za sve živo i svuda moraš da proveriš kupio NBA League Pass, kafu ili šta god. A to da recurring plaćanje može da se "zavuče i sakrije" je budalaština svoje vrste. Svako se negde zajebe pa previdi to reccuring plaćanje, ali jednom kad se zajebeš posle više ne. A Amerikanci su tu školu davno izučili, sa recurring plaćanjima ih maltretiraju 20 godina i više.

A kakav je Tramp bio predsednik, moram da priznam potpuno isti kao i oni pre i posle njega. Fundamentalno ništa nije promenio.
alselone alselone 21:37 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

A kakav je Tramp bio predsednik, moram da priznam potpuno isti kao i oni pre i posle njega. Fundamentalno ništa nije promenio.


Nije počo novi rat, malo li je? Svaki prethodni je imao bar jedan a neki su bogme šenlučili ko pijani baroni.
maksa83 maksa83 21:40 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

A to da recurring plaćanje može da se "zavuče i sakrije" je budalaština svoje vrste.

Da, zato je prošle godine akonto toga morao da vrati samo 122 miliona USD.
bene_geserit bene_geserit 21:41 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

Nije počo novi rat, malo li je?

Uradio je korisnu stvar što se tiče privrede a bez ekstremnog štampanja para.
Ostalo sve isto kao i prethodnici ili sa lažnim razlikama na nivou propagande. Da je bilo vreme da se počinje neki novi rat, počeo bi ga.
bene_geserit bene_geserit 21:55 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

Da, zato je prošle godine akonto toga morao da vrati samo 122 miliona USD

Kad čovek čita neku propagandu a nema pojma.
Sa Online fundraising platformama su počele Demokrate (ActBlue). Oni su takođe koristili recurring payment foru, pre republikanaca. Oni takođe su vraćali pare i u 2019-toj i 2020-toj. Bajden je morao da vrati nešto preko 20 miliona u 2020.

WinRed platforma republikanaca je nastala kao odgovor na ActBlue. To nije bila Trampova platforma već online funding platforma GOPa. Korisćeno je Trampovo ime kao reklama, ali nije Tramp vratio 122 miliona već GOP. Recurring plaćanje je samo jedan od razloga zbog čega su pare vraćane.

Ali samo ti nastavi da se baviš Trampom, de ćeš bolju zabavu od toga.


alselone alselone 22:05 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

Uradio je korisnu stvar što se tiče privrede a bez ekstremnog štampanja para.

Mogao je to kada je ostalo para zbog manjka rata.
bene_geserit bene_geserit 22:20 04.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

zbog manjka rata

Ovaj diagram je neko retardiran pravio, al svejedno.
Nije se potrošnja para za rat nešto smanjila za Trampova vakta.

Privredna aktivnost se poboljšala uglavnom zbog smanjenih poreza na profit firmi.


Atomski mrav Atomski mrav 09:12 05.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

kakav je pristup medijima imao, dobro da su mu i tviter ostavili.
oh wait


Vidim u stranskim novinama da će danas možda da mu vrate Fejsbuk, ako bude dobar.
alselone alselone 09:25 05.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

Tehnofeudalizam.
haklberi_tom haklberi_tom 17:09 05.05.2021

Re: Tvit koji je spasio svet

maksa83
Momci izvinjavam se, nadao sam se da su rane zarasle.

No što kaže čarlivoje, bitno je da smo se rešili Kilari!

Normalno!
Što se Trumponje tiče, to je bio samo početak.
Nije valjda da (ti) misliš kako je ova druga struja bolja od njega?!

alselone alselone 21:04 04.05.2021

Peščanik napada NovuS?

vrabac_onaj vrabac_onaj 21:28 04.05.2021

Re: Peščanik napada NovuS?

alselone
WUUUUUT?


https://pescanik.net/dezinformacije-kina-i-kovid-19-slucaj-portala-nova-rs/

Kakve su ovo novosti u leglu?


Cannibalism in rats and mice.


Ma ništa novo. Ja se sećam neposredno posle 5. oktobra, slušao uživo, kada je u uvodniku Peščanika Ceca Lukić na pasja kola isprozivala Bojanu Lekić zato što je primila nagradu od Karića. Onako, baš jedno komesarsko saopštenje. Posle Bojana otišla sa B92.

Peščanik je uvek bio tu da upozori da neki drugovi ili drugarice skreću sa zacrtane partijske linije i podležu sitnoburžoaskoj propagandi.

Oni i Teofil Pančić. I zbog njegovih paškvila u Vremenu su ljudi najebavali. On te prozove i pojede te libtardski mrak (više ne radiš u nekoj redakciji, najure te iz stranke itd.).
Takozvano "čišćenje sopstvenih redova od negativnih elemenata".
alselone alselone 21:29 04.05.2021

Re: Peščanik napada NovuS?

Mudar si Đuro.
maksa83 maksa83 21:36 04.05.2021

Re: Peščanik napada NovuS?

Peščanik je uvek bio tu da upozori da neki drugovi ili drugarice skreću sa zacrtane partijske linije i podležu sitnoburžoaskoj propagandi.

Čekaj bre, nemoguće da nisi nikad zabasao na nova.rs? To je treš bukv. Alo! kalibra.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:42 04.05.2021

Re: Peščanik napada NovuS?

maksa83

Čekaj bre, nemoguće da nisi nikad zabasao na nova.rs? To je treš bukv. Alo! kalibra.


Jesam i slažem se sa tvojom ocenom.
Međutim, Ilija Čvorović u meni mi ne dozvoljava da poverujem da se Peščanik buni zbog treša kao takvog već zato što "taj treš nije naš treš".
maksa83 maksa83 21:53 04.05.2021

Re: Peščanik napada NovuS?

Međutim, Ilija Čvorović u meni mi ne dozvoljava da poverujem da se Peščanik buni zbog treša kao takvog već zato što "taj treš nije naš treš".

Evo pročitao sam, mada sam sebi obećao da ću večeras da radim nešto sasvim drugo (učim Elixir), i ne vidim šta su pogrešno uradili. Razumem odijum prema Peščaniku (bikoz drugosrbijanci i ostali autošovnisti koji nam trenutno predstavljaju najveći društveni problem, bez njih bi sve procvetalo).

Lepo su taksativno izložili tabloidno clickbait tretiranje Covid informacija od strane nova.rs portala (koji je, složili smo se, baš tragično đubre).
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:04 04.05.2021

Re: Peščanik napada NovuS?

drugosrbijanci i ostali autošovnisti koji nam trenutno predstavljaju najveći društveni problem, bez njih bi sve procvetalo)


ma ne, kakvo cvetanje, oni jednostavno nisu dozvolili da nikne.
ostalo je istorija.
zato sada imamo ovaj korov koji je nikao i kojeg je teško (a ponekad deluje i nemoguće) iskoreniti.
crossover crossover 00:53 05.05.2021

Re: Peščanik napada NovuS?

vrabac_onaj
Ma ništa novo. Ja se sećam neposredno posle 5. oktobra, slušao uživo, kada je u uvodniku Peščanika Ceca Lukić na pasja kola isprozivala Bojanu Lekić zato što je primila nagradu od Karića. Onako, baš jedno komesarsko saopštenje. Posle Bojana otišla sa B92.

Peščanik je uvek bio tu da upozori da neki drugovi ili drugarice skreću sa zacrtane partijske linije i podležu sitnoburžoaskoj propagandi.


Тако су мазале говнима и Ђинђића, кад су га убили онда је постао "наш Зоран".
haklberi_tom haklberi_tom 17:54 05.05.2021

Re: Peščanik napada NovuS?

vrabac_onaj
maksa83

Čekaj bre, nemoguće da nisi nikad zabasao na nova.rs? To je treš bukv. Alo! kalibra.


Jesam i slažem se sa tvojom ocenom.
Međutim, Ilija Čvorović u meni mi ne dozvoljava da poverujem da se Peščanik buni zbog treša kao takvog već zato što "taj treš nije naš treš".

Mudro zboriš - čoveče!
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 02:48 07.05.2021

ok to vaxeri-antivaxeri

kapiram... nova koska, nova zanimacija... a i nashi smo, znamo se (malo shta drugo znamo, ali znamo nas, je*o ja vas).
nego kad vidim da se Srpchad podelila "za trampa" i "protiv trampa", pa se ozbiljno krlja, "diferencira", uklizava, udara ispod pojasa... e onda mi stvarno milina.

pa dakle, goveda jedna, stvarno niste normalni :))))))))))))))))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana