Hobi| Život| Životni stil

Blog o renoviranju i pravljenju kuća

maksa83 RSS / 16.05.2021. u 00:29

 

"Ako neko otvori blog o renoviranju i pravljenju kuća rado ću iznijeti iskustva iz te oblasti, možda nekom budu korisna." -- kamilo_emericki 

Dole je slika kuće koju je G. kamilo sebi napravio: 

Ovde možete i da nastavite da se svađate oko toga čiji parket brže približava toplotnu smrt univerzuma i više nas ugrožava kao vrstu, po mojoj sl. proceni drugu najdosadniju raspravu koja se ovde vodila, svi znamo koja je prva.

 Pa izvol'te čika kamilo. 

Jpm2wOx.jpg?1

bG5PUID.jpg 



Komentari (678)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 09:41 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

gde su trebali da zaplaše neprijatelja pred bitku tranžiranjem zarobljenika onim sabljama na vrhu 2m drški, gde ruke, noge i glave vrcaju na sve strane, pre nego što ih pokupe i ubace u veliki kazan nečega što ključa ...

Jes, jedna od tajni mongolskog "uspeha" je bila surovost koju su ispoljavali ako se neko ne potčini odmah.

To, i streličari na konjima.

Milan Novković Milan Novković 09:49 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

maksa83
gde su trebali da zaplaše neprijatelja pred bitku tranžiranjem zarobljenika onim sabljama na vrhu 2m drški, gde ruke, noge i glave vrcaju na sve strane, pre nego što ih pokupe i ubace u veliki kazan nečega što ključa ...

Jes, jedna od tajni mongolskog "uspeha" je bila surovost koju su ispoljavali ako se neko ne potčini odmah.

To, i streličari na konjima.


Nači uskoro ćeš morati da kupiš i konja, komada dva, ti mali mongolski, plus posilnog da jaše drugog i drži metu za treniranje

Možda nešto i od backup ansambla kad promašiš, ali na pogrešan način

Neverovatni skills, i kod njih i Samuraja.
nikvet pn nikvet pn 10:41 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

Milan Novković

Neverovatni skills, i kod njih i Samuraja.


Па и није само тамо...

Пре нешто мало времена (пола века јбт) ми клинци гледамо у биоскопу каубојце, Винету-Олд Шетерхенд и тако то па напалимо се на стреле, нормално. Да се купи нема него да се направи.

Прво стрела. Врх је ексер тарабар, цвикује се глава па удри врх чекићем да се спљошти. Вишак се одреже турпијом и наоштри. Онда у стрелу од сирка набије се допола и притегне телефонском жицом плаво-белом. За перце позади иде репно перо голуба али од јаребице је најбоље. Строго право, само мало криво перце однесе стрелу уврага. Затим лук. Дуд као најжилавији је победио. Тетива. Испрва је то био тањи канап за пакете науљен прегорелом уљем а после некаква узица из фабрике, јака да се обесиш. Онда иде гађање конзерве од месног нареска, на насипу реке да не јуримо стреле наоколо.

Е сад, Индијанци су имали коње; ми бицикле. Треба да возиш без руке, извадиш стрелу из тобоца заврат, наместиш на лук и погодиш тикву на десет корака са леве стране. Врло зезнуто, свакако је лакше с коња.

Још горе зезнуто је замислити данашње клинце у тој сцени.

Atomski mrav Atomski mrav 11:09 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

Nađi ako možeš film "Mongol" Sergeja Bodrova, mnogo dobro. Prikazuje mladosti i rane dane izvesnog Temuđina koji je kasnije porastao u Džingis Kana.


Jedan od najjačih "what were they thinking" momenata Holivuda je Džon Vejn u ulozi Džingis Kana...

tess1 tess1 11:12 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

Ja imam nekoliko meni zabavnih karakteristika

Od ovih tvojih 16 osobenosti ja imam 11 i ne znam jel to dobro ili loše?

Kad sam kod dobro i loše, maloprije sam javila Principessi koja je norveška serija u pitanju, dobro je za nju (da znate), ali loše za mene odavati slabosti. :)
maksa83 maksa83 11:25 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

Jedan od najjačih "what were they thinking" momenata Holivuda je Džon Vejn u ulozi Džingis Kana...


Kad je Majkl Kejn sreo Džona Vejna.

Atomski mrav Atomski mrav 11:28 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

Kad je Majkl Kejn sreo Džona Vejna.



Atomski mrav Atomski mrav 11:32 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

Majkl Kejn opisuje kako je Džon Vejn recitovao odlomak iz Hamleta na nekoj dobrotvornoj zabavi (1:50):

Atomski mrav Atomski mrav 11:33 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

Milan Novković Milan Novković 11:40 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

nikvet pn
Milan Novković

Neverovatni skills, i kod njih i Samuraja.


Па и није само тамо...

Пре нешто мало времена (пола века јбт) ми клинци гледамо у биоскопу каубојце, Винету-Олд Шетерхенд и тако то па напалимо се на стреле, нормално. Да се купи нема него да се направи.

Прво стрела. Врх је ексер тарабар, цвикује се глава па удри врх чекићем да се спљошти. Вишак се одреже турпијом и наоштри. Онда у стрелу од сирка набије се допола и притегне телефонском жицом плаво-белом. За перце позади иде репно перо голуба али од јаребице је најбоље. Строго право, само мало криво перце однесе стрелу уврага. Затим лук. Дуд као најжилавији је победио. Тетива. Испрва је то био тањи канап за пакете науљен прегорелом уљем а после некаква узица из фабрике, јака да се обесиш. Онда иде гађање конзерве од месног нареска, на насипу реке да не јуримо стреле наоколо.

Е сад, Индијанци су имали коње; ми бицикле. Треба да возиш без руке, извадиш стрелу из тобоца заврат, наместиш на лук и погодиш тикву на десет корака са леве стране. Врло зезнуто, свакако је лакше с коња.

Још горе зезнуто је замислити данашње клинце у тој сцени.


A kad ste prešli na penzionere posle drugog ulovljenog dedice vam je savetovano da prestanete
stemajz stemajz 15:12 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

ово сам давно читао, била скроз добра књига
и за ту књигу је писац добио неку велику награду у ссср-у

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:28 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

Čekaj to na slici ti je učitelj, zajebavaš?
Vi'š inače po anchoru da je tip barebow štovalac, ovo na slici je stringwalk za dvadesetak jardi.

To je ovaj tip:



Jeste, pljunuti JP, samo se zove Tom (Adjutant). I, da barebow mu je pasija, i jedno vreme je pravio lukove. No, na olimpijadi ima samo recurve, pa je išao nekoliko godina dole u Kolorado springs u onaj neki olimpijski centar na selekciju za olimpijski US tim, ali nije prošao. Dobro, posle je prodao radnju i nestao sa lica zemlje (nekom IT-jevcu, I shit you not, koji je sa ženom napravio ozbiljan biznis od te streličarske škole, imaju i jedinu 50-yard indoor archery salu, iako ni on ni žena nemaju pojma o streličarstvu, dobro, imaju, oboje su nekakavi kao instruktori nižeg ranga, ali stvarno nisu nešto naročito, no biznis im jeste jača strana, evo i koronu su uredno preživeli). Ali Tom je bio entuzijasta koji je sve to započeo, i stvarno dobar instruktor.

alselone alselone 19:44 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

мада ми је војвођанска укуснија, јер сам, што би народ рекао, погузија

bocvena bocvena 19:53 19.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

- ALi, kod ove drugarice, polu japanke nema šanse. Kad drami japanka je izgnoriše na neki interesantan način, bez imalo truda, kao tipa dunuo vetar i ona tu ništa ne može, prestaće, ... jedine situacije kad moja mlađa ćerka odjednom ume da prestane da priča, i smiri se - Japanka, ubeđen sam da se posle 10 sekundi više ni ne seća toga, samo podigne ko pospane oči.


mislim da od ovog treba napraviti religiju ili bar mali kult!
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:48 20.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

milisav68
maksa83
Paya, šta da ti rečem, zemlja obećana...

Eh, zelenija trava.




Odlična Miljana, mada malo liči na robota a ne na ljudsko biće.

(dobro, ni ova Maksina koreanka u gaćama nije za bacanje ).
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:56 20.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

maksa83
Tako je i moj učitelj, jedini Level 4 instruktor na ovim teritorijama, učio od Koreanca u Kaliforniji.

Čekaj to na slici ti je učitelj, zajebavaš?
Vi'š inače po anchoru da je tip barebow štovalac, ovo na slici je stringwalk za dvadesetak jardi.

To je ovaj tip:



Inače za Koreance ostatak Azije kaže "jebo Koreance, oni nisu normalni".


Ali što je posebno smešno, ovde na blogu imaš mesoždere koji se ponašaju baš ovako kako je JP ilustrovao, čak istu argumentaciju imaju. Latentni vegani, dakle.


milisav68 milisav68 08:29 22.05.2021

Re: Идеје из Норвешке

srdjan.pajic

Odlična Miljana, mada malo liči na robota a ne na ljudsko biće.

(dobro, ni ova Maksina koreanka u gaćama nije za bacanje ).

To je stari snimak sa nekog takmičenja, pa se verovatno malo "stegla".

A čikam ovu Maksinu da u gaćama zarađuje za leba.



Inače, ceo bend ima završenu srednju muzičku školu, a neke i fakultet, kao na primer Miljana koja je i okupila bend.
49 41 49 41 19:36 18.05.2021

3 D print, mozda i kod nas

https://youtu.be/wCzS2FZoB-I
tess1 tess1 19:20 19.05.2021

Re: 3 D print, mozda i kod nas

Sjajno. Izgleda po preporuci da je još neko pogledao, i to je lijepo od njega/nje. :)
docsumann docsumann 20:50 19.05.2021

nemanja


shmoo shmoo 07:04 20.05.2021

Лакировка буковине и осталих Пинокија


Добар блог, домаћине.

Уживао сам.



maksa83 maksa83 10:10 20.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

Добар блог, домаћине.

Ništa se još ne zna, ček da vidimo da l' će ove dve da nađu Keramičara Koji Uvek Lepi Dvaput...
shmoo shmoo 10:16 20.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

maksa83
Добар блог, домаћине.

Ništa se još ne zna, ček da vidimo da l' će ove dve da nađu Keramičara Koji Uvek Lepi Dvaput...



Да, чека се још увек перипетија (обично то буде неки deus ex machina, али није то правило, има и изузетака) да бисмо некако дошли до епилога, али могу ти рећи да се већ сада по уводу, заплету и кулминацији заплета види да је овај блог сасвим успео.

tess1 tess1 13:50 20.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

Да, чека се још увек перипетија (обично то буде неки deus ex machina, али није то правило, има и изузетака) да бисмо некако дошли до епилога, али могу ти рећи да се већ сада по уводу, заплету и кулминацији заплета види да је овај блог сасвим успео.

Hoćeš reći, čekaš da se završi sirovo i vulgarno onako kako bi ti pasalo?

Milan Novković Milan Novković 14:29 20.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

maksa83
Добар блог, домаћине.

Ništa se još ne zna, ček da vidimo da l' će ove dve da nađu Keramičara Koji Uvek Lepi Dvaput...

... dok se domaćin ne raspištolji malo, razdrlji grudi i nabaci koju kajlu (samo da ga Bocvena ne posadi ko pečurku pred nekim keramičarem)

Evo nešto što lepo paše Stratocasteru


shmoo shmoo 17:19 20.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

Milan Novković
maksa83
Добар блог, домаћине.

Ništa se još ne zna, ček da vidimo da l' će ove dve da nađu Keramičara Koji Uvek Lepi Dvaput...

... dok se domaćin ne raspištolji malo, razdrlji grudi i nabaci koju kajlu (samo da ga Bocvena ne posadi ko pečurku pred nekim keramičarem)

Evo nešto što lepo paše Stratocasteru








Мислиш да Макса буде тај deus ex machina на овом свом блогу?






bocvena bocvena 07:18 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

maksa83
Добар блог, домаћине.

Ništa se još ne zna, ček da vidimo da l' će ove dve da nađu Keramičara Koji Uvek Lepi Dvaput...

tasa, pa jos nize.
shmoo shmoo 07:41 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

bocvena
maksa83
Добар блог, домаћине.

Ništa se još ne zna, ček da vidimo da l' će ove dve da nađu Keramičara Koji Uvek Lepi Dvaput...

tasa, pa jos nize.






Може ли ниже од Тасе?

Сад си ме депримирала... Не знам како ћу се уопште опоравити и икада више опет осетити као мушко.

Но шта је ту је, ово је фер плеј такмичење, па је ред и да честитам Макси на победи.


(Молим, обратити пажњу на тагове и категорије тог блога.)

bocvena bocvena 08:16 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија


Може ли ниже од Тасе?

uvek moze nize. to pokazuje tvoj razgovor sa tes. a sad se jos slepas na maksu.


shmoo shmoo 08:21 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

bocvena

uvek moze nize.



Па ето, нисам ни слутио.


to pokazuje tvoj razgovor sa tes.



То је био мој разговор са њом, не са тобом. Ако се уопште то може назвати разговором...


a sad se jos slepas na maksu.



Прво, зашто "шлепам"?

Коментаришем исто као што то и ти овде радиш.

Друго, овај мој коментар са честиткама Макси настао је на основу твог коментара који си упутила Макси помињући и мене успут у врло негативном светлу (вероватно због тог мог "разговора" са Тес).

И ко се ту онда шлепује на кога?


EDIT: Не знам да ли си приметила на овој страници Максиног блога, Тес је покушала опет да настави тај "разговор" са мном у истом тону. Нисам јој одговорио.

Сматрам да смо она и ја рекли једно другом све шта смо имали у том "разговору" и бесмислено је даље да настављамо. То је завршена прича.

А теби ако смета моја појава на овом Блогу Б92 уопштено речено, не само на овом Максином блогу, могу само да ти кажем исто што сам рекао и Тес на самом почетку нашег разговора али ме она није послушала:

Окани ме се, оканућу те се.

А ако ме и поред овог упозорења будеш ипак и даље помињала у негативном светлу и провлачила кроз такве нискости као што си то урадила у коментару упућеном Макси, онда могу ја и са тобом да разговарам на исти начин као и са Тес иако то не желим и досадно ми је јер сам се наразговарао таквих "разговора" током свог живота много.

Укратко, ако не можеш са мном да комуницираш без увреда, понижавања, пљувања, вређања, претњи и псовки упућених на мој рачун, онда боље да ме и не помињеш.

Или, ако већ мораш да ме критикујеш, пошто све нас живот ставља у такав положај да сви ми понекада морамо да критикујемо поступке и речи неког другог, онда се барем потруди да то буде духовито јер, што рече велики и непревазиђени Јиржи Менцл ономад када је последњи пут гостовао у Београду:"Претенциозан је сваки озбиљан разговор без и трунке хумора."

Тако сам то барем ја научио у свом образовању. И васпитању.

И тиме ћемо заувек утврдити неке границе у нашем међусобном односу које ће нас држати на дистанци да се не би понављали ти мени неизмерно досадни "разговори" које си поменула.

(Рекох већ, то исто сам покушао да кажем и Тес на самом почетку тог нашег "разговора", али ето, она није хтела да ме послуша.)








tess1 tess1 08:32 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

То је био мој разговор са њом, не са тобом.

Nasilnik ne posustaje.
tess1 tess1 08:33 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

EDIT: Не знам да ли си приметила на овој страници Максиног блога, Тес је покушала опет да настави тај "разговор" са мном у истом тону. Нисам јој одговорио.

Сматрам да смо она и ја рекли једно другом све шта смо имали у том "разговору" и бесмислено је даље да настављамо. То је завршена прича.

Nasilnik se ne suočava sa sobom.
tess1 tess1 08:34 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

(Рекох већ, то исто сам покушао да кажем и Тес на самом почетку тог нашег "разговора", али ето, она није хтела да ме послуша.


Nasilnik je nesavjestan.
tess1 tess1 08:39 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

On čeka peripetiju da bi došao do epiloga na blogu kojeg je već urnisao. Čeka višu silu da riješi problem koji je on kao neupotrebljivo deblo podmetnuo na početku bloga. Hm.

(nemam dobru psovku)
bocvena bocvena 08:59 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

vise u ta tvoja vrzina kola ne ulazim. lepo si vec u onom inicijalnom postu na koji je tes reagovala, rekao sta mislis. dosta je.

maksa kod mene ima gomilu kredita, niste vi nikakvi istomisljenici. ako se i podzavrljamo, taj nije prikriveni mizogini edipovac kao ti. samo tripuje da zna kako je biti zena u srbiji i da je cetiri minus, a ne tri minus kako tvrdi bocvena

EDIT: jbt, dopisa roman u medjuvremenu. odustajem.
shmoo shmoo 19:02 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

bocvena

vise u ta tvoja vrzina kola ne ulazim



Ако се не варам, ти си прва потегла мене у свом примитивном и неваспитаном коментару:


bocvena

tasa, pa jos nize.



А сада се жалиш што сам ти ја одговорио на тај твој примитивизам и неваспитање.

А шта си очекивала? Да ћу да ти прећутим?

Па не иде то тако... Никада није ни ишло.

Велика си ти девојчица да не би знала како то функционише.


taj nije prikriveni mizogini edipovac kao ti.



Не можеш без овога, а?

Мораш да увредиш, онако подло, примитивно и ниско?

И сад ја треба теби да кажем да мизандрија и Електрин комплекс врцају из сваке твоје речи да бисмо ову примитивну расправу шатро уздигли до академског нивоа?

Не разумем уопште тај порив код тебе.

Важиш овде за неку образовану и паметну жену, а онда напишеш овакве ствари као да си са дна каце.

И мени ово само говори да сам био у праву што сам ти одговорио и на онај твој први низак и примитиван ударац. Барем се сада јасно видело то што треба да се види и код тебе.

Ништа, сад сам барем сасвим сигуран да и на тебе и на твоје коментаре треба да ставим исту етикету као што сам је ставио претходној саговорници и да тиме завршим сваку причу на овом Блогу Б92 и са тобом као што сам завршио и са њом.

bocvena bocvena 19:47 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

7. баштенски патуљци, силоване бабе (у младости јебица, у старости светица) и недојебане неписмене домаћице (јбг, ове блогове никада не илуструју ) [⁰/quote]

dno i mizoginija. bas sam kulturna.





shmoo shmoo 19:59 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

bocvena
7. баштенски патуљци, силоване бабе (у младости јебица, у старости светица) и недојебане неписмене домаћице (јбг, ове блогове никада не илуструју ) [⁰/quote]

dno i mizoginija. bas sam kulturna.




Да ли ти ту видиш неко име конкретно, поменуо сам некога поименце?

Или си се и ти препознала у тим речима као и она Тес иако ничије име није конкретно споменуто, па си се онда тиме нашла увређеном?

(А немој ми само рећи да силоване бабе по моделу у младости јебица у старости светица, као и недојебане неписмене домаћице иначе не постоје на овом свету... То ти не верујем. Моје искуство ми каже да не смем да ти верујем јер, једноставно, нису све жене исте као што нису ни сви мушкарци исти. Свако је ту личност за себе, ваљда, па их зато и не треба трпати све у исти кош и под исту етикету.)

А помињао сам ја и сир и гљиве и шрафове, и четнике и партизане и пеликане и великане и косилице за траву и Пинокија као тематске кругове на Блогу Б92, али се нико од присутних није у томе препознао и јавио...

Зашто је онда тај седми тематски круг Блога Б92 (јбт, као седми круг Пакла) баш толико погодио и заболео вас две па ме због тога вређате (што је у првом случају отишло све до псовки и претњи упућених на мој рачун)?

bocvena bocvena 20:21 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

ne, sto bih? i dalje si neke zene nazvao nedojebanim, jebicama, sveticama, nepismenim domacicama...dno i mizoginija. mogu jos jednom ako hoces?

ovo za srafove proveri sa ovim diy majstorima. mozda sto nisi napisao nedojebani diy majstori i nepismeni ljubitelji sira, te jebice/svetice gljivarske?
bocvena bocvena 20:24 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

bocvena
ne, sto bih? i dalje si neke zene nazvao nedojebanim, jebicama, sveticama, nepismenim domacicama...dno i mizoginija. mogu jos jednom ako hoces?

ovo za srafove proveri sa ovim diy majstorima. mozda sto nisi napisao nedojebani diy majstori i nepismeni ljubitelji sira, te jebice/svetice gljivarske?

EDIT: daj, molim te, prekini da prepravljas komentare pre nego dobijes odgovor.
bocvena bocvena 20:27 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

bocvena
bocvena
ne, sto bih? i dalje si neke zene nazvao nedojebanim, jebicama, sveticama, nepismenim domacicama...dno i mizoginija. mogu jos jednom ako hoces?

ovo za srafove proveri sa ovim diy majstorima. mozda sto nisi napisao nedojebani diy majstori i nepismeni ljubitelji sira, te jebice/svetice gljivarske?

EDIT: daj, molim te, prekini da prepravljas komentare pre nego dobijes odgovor.

ne vredi, s telefona protiskam pogresne dugmice. to bi bilo to.
shmoo shmoo 21:05 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

bocvena

daj, molim te, prekini da prepravljas komentare pre nego dobijes odgovor.



Јбг, извини.

(Није ми тешко да кажем извини тамо где сам заиста крив.)


ne, sto bih? i dalje si neke zene nazvao...



Да подвучем и истакнем:

neke zene


Па још једном:

neke zene


Дакле, Бо, неке жене. НЕКЕ.

Сама то кажеш: "неке жене".

Не све жене. Неке жене.

И при томе ничије конкретно име нисам споменуо.

И у чему је онда проблем?

А немој ми рећи да НЕКЕ ЖЕНЕ на овоме свету нису заиста такве какве сам им атриубуте дао?

Зар је тај уопштени појам "жена" у комуникацији данас толика светиња да чак ни за НЕКЕ жене не смемо да кажемо какве оне заиста и јесу? Не смемо за НЕКЕ жене да кажемо какве оне заиста јесу јер ће се, боже мој, онда све жене на овом свету увредити?

Побогу!

Знаш шта, немој погрешно да ме разумеш и да се увредиш, али ти и моја претходна саговорница на овом блогу сте ме подсетиле на мог колегу са факултета, Иранца, Персијанца, Абаса.

Док је студирао, имао је по пет девојака одједном. Често није имао појма са којом треба да се нађе то вече. Остављао их је само тако, мењао чешће него ја чарапе и гаће. А онда је налетео на једну и заљубио се. И она је овај пут њега оставила.

И онда сам ја њега морао да слушам док пијемо у некој кафанчини како ми се жали (није баш најбоље говорио српски):

"Све си жене исте, све си жене курве!"

Због те једне која га је оставила. А нема везе што је он пре тога толико њих оставио.

Али Абас је тада док ми је то говорио био само једна обична млада пијана будала.

А ти то сигурно ниси.

И зато ми смета што ме називаш "мизогиним едиповцем" јер је то отприлике наступ исти као и код Абаса.

Сви су мушкарци исти, они мрзе жене. А ево Таса је прави пример за то јер се не слаже са мном у мишљењу.

Ма 'ајде... К'о да смо клинци.

Потпуно ми је, бре, небитно то што си ти жена у овој расправи. Исто бих се овако расправљао и са неким мушкарцем.

Али ме страшно нервира та назови политичка коректност која нам се намеће у овом Њу Ејџу, а проистекла из неких претераних наратива о угроженим мањинама. (Не кажем да те угрожене мањине не постоје, али је пажња која се посвећује о њиховој угрожености претерана.)

Исувише је све то, то наметање "исправних" ставова које се проширило дотле да се чак и језик силује, тоталитарно за мој укус.

It smells like fascism.

tess1 tess1 21:23 21.05.2021

-

Pfiju, stari moj, čovjek je jeziv.
shmoo shmoo 21:45 21.05.2021

Re: Лакировка буковине и осталих Пинокија

И то би било то и од мене.

bocvena bocvena 05:36 22.05.2021

Re: -

tess1
Pfiju, stari moj, čovjek je jeziv.


ma jok, muci ga fasizam politicke korektnosti:) to srbe inace satire vise nego totalitarni vucic i ratovi. te toksicne zene, kvote i evrovizije.





tess1 tess1 06:01 22.05.2021

Re: -

ma jok, muci ga fasizam politicke korektnosti:) to srbe inace satire vise nego totalitarni vucic i ratovi. te toksicne zene, kvote i evrovizije.

Ovakvi su nas svojevremeno iz najboljih namjera slali na lobotomiju, hm, i dobro ako prije toga pravi muškarac ne siluje jer pravi muškarac ima pravo da siluje, ako prođemo samo pljeskanjem po guzici prije nego nam uklone il sprže mozak, dobro je..

Ipak, mogao je i danas objasniti što je silovanje baba u sferi političke nekorektnosti samo znak njegovog jakog karaktera i slobode da govori otvoreno po Netu tim silovanim babama da su silovane..

Još jedan dan je imao za peripetiju i epilog. Odustade.

:)
haklberi_tom haklberi_tom 06:35 22.05.2021

Re: -

bocvena
tess1
Pfiju, stari moj, čovjek je jeziv.


ma jok, muci ga fasizam politicke korektnosti:) to srbe inace satire vise nego totalitarni vucic i ratovi. te toksicne zene, kvote i evrovizije.



Ovaj komentar je samo iz razloga da ne bude 666 komentara.
bocvena bocvena 06:47 22.05.2021

Re: -

nemoj vise, molim te:)

htela bih da se posvetim vikendu. u nedelju nas drugarica, u sklopu proslave rodjendana, vodi na pesacku turu po beogradu. njena drugarica je vodic ambasadorskim zenama, pa cemo i mi sad da glumimo nobles, razmenjujemo recepte iz patinog kuvara i razgovaramo o hijeronimusu bosu.
tess1 tess1 07:26 22.05.2021

Re: -

Lijep dan vam želim. :)

bene_geserit bene_geserit 08:10 22.05.2021

Re: -

Ovakvi su nas svojevremeno iz najboljih namjera slali na lobotomiju, hm, i dobro ako prije toga pravi muškarac ne siluje jer pravi muškarac ima pravo da siluje, ako prođemo samo pljeskanjem po guzici prije nego nam uklone il sprže mozak, dobro je..

Koga "vas" su slali na lobotomiju ? Ti si bila na lobotomiji ?
No dobro pretpostaviću da si mislila "vas, žene".
Da to što je oko 60% od tih 40-50K ljudi kojima su je uradili su bile žene će da feministički pokret iskoristi za propagandu, uopšte nisam sumnjao.
Ali zbog čega to uopšte prebrojavaš ?
Misliš da muškarci nisu najebavali kroz istoriju nego samo žene ?

Zbog čega svet vidiš podeljen na "vas žene" i "nas muškarce" ? Jel ti misliš da ako su recimo naše babe bile diskriminisane, ti više volela svoje babe i da ti ih je bilo više žao nego što sam ja voleo svoje pošto si žensko ? Ili da je tebi više žao nekog kome su uradili lobotomiju nego meni, pošto je procentualno bilo više žena ?
tess1 tess1 08:28 22.05.2021

Re: -

Koga "vas" su slali na lobotomiju ? Ti si bila na lobotomiji ?
No dobro pretpostaviću da si mislila "vas, žene".
Da to što je oko 60% od tih 40-50K ljudi kojima su je uradili su bile žene će da feministički pokret iskoristi za propagandu, uopšte nisam sumnjao.
Ali zbog čega to uopšte prebrojavaš ?
Misliš da muškarci nisu najebavali kroz istoriju nego samo žene ?

Zbog čega svet vidiš podeljen na "vas žene" i "nas muškarce" ? Jel ti misliš da ako su recimo naše babe bile diskriminisane, ti više volela svoje babe i da ti ih je bilo više žao nego što sam ja voleo svoje pošto si žensko ? Ili da je tebi više žao nekog kome su uradili lobotomiju nego meni, pošto je procentualno bilo više žena ?

Nemam pojma kakvu paralelu il dimenziju ti sada praviš, i čemu? Solidarišeš se sa Tasom? Ok.

Pazi da ni ja ne mislim da si debil level silovana baba stilska figura. Nemoj. Mani se.
shmoo shmoo 09:52 22.05.2021

Епилог

Još jedan dan je imao za peripetiju i epilog. Odustade.



У, јбт, ова другарица Мојсиловић је стварно дно дна људског рода. Сад сам се дефинитивно у то уверио.

Ниже од ње не може.

(За разлику од мене, ниже од мене може, за шта смо добили писану потврду од још једне другарице Мојсиловић мало више горе у коментарима.)







Јбг, и све мице мојсиловић овога света су такође жене...

Тако му то дође. Увек било, јесте и биће.

tess1 tess1 10:52 22.05.2021

-

Rekoh li, na ovakvom fingiranju neko doktorira.

Šta sad pokušavaš? Prilijepiti mi nadimak na kraju, izvrnuti me ruglu? Zapamte moje ruglo i ti ostaneš u sjeni?

Hm, da mi se ne gadiš znaš kakav bih psihološki profil o tebi sastavila ovde samo sa ovog bloga, sve bi prštalo.
Spiridon Spiridon 08:35 21.05.2021

pitanjce

imam pitanje ako jos nije kasno

Brat renovira stan u staroj zgradi kod Hrama i zeli da stavi podno grejanje (kotao sa toplom vodom ce biti u kuhinji) ali i parket.

Da li ima neko u Beogradu ko to provereno dobro radi?

Koja je procedura u pitanju? On na beton, pretpostavljam, mora da stavi neku izolaciju pre nego sto postavi cevi za grejanje.

Problem je sto su mu visoki plafoni pa mu je malo frka da li moze da dostigne zeljenu temperaturu na ovaj nacin.

Hvala autoru za odlican blog!





milisav68 milisav68 08:50 21.05.2021

Re: pitanjce

Spiridon
Brat renovira stan u staroj zgradi kod Hrama i zeli da stavi podno grejanje (kotao sa toplom vodom ce biti u kuhinji) ali i parket.

Možda postoji neko rešenje, ali mislim da je u zgradi to teže izvodljivo, pošto ne možeš da "kopaš" ploče po spratovima, odnosno, morao bi da "podiže" štokove i vrata.
Spiridon Spiridon 09:10 21.05.2021

Re: pitanjce

milisav68
Spiridon
Brat renovira stan u staroj zgradi kod Hrama i zeli da stavi podno grejanje (kotao sa toplom vodom ce biti u kuhinji) ali i parket.

Možda postoji neko rešenje, ali mislim da je u zgradi to teže izvodljivo, pošto ne možeš da "kopaš" ploče po spratovima, odnosno, morao bi da "podiže" štokove i vrata.


... mogu vrata da se skrate za par cm. sa donje strane
milisav68 milisav68 09:38 21.05.2021

Re: pitanjce

Spiridon
... mogu vrata da se skrate za par cm. sa donje strane

Mislim da to nije dovoljno, a i da se nepotrebno komplikuje, pošto je stan u pitanju, bez obzira da li se stan ispod greje, ipak je toplije nego da je prizemlje.

Lakše mu je da postavi radijatore, a da "spusti" plafon sa gipsanim pločama.Tu može da se "igra" i sa rasvetom po stanu.
Milan Novković Milan Novković 10:42 21.05.2021

Re: pitanjce

milisav68
Spiridon
... mogu vrata da se skrate za par cm. sa donje strane

Mislim da to nije dovoljno, a i da se nepotrebno komplikuje, pošto je stan u pitanju, bez obzira da li se stan ispod greje, ipak je toplije nego da je prizemlje.

Lakše mu je da postavi radijatore, a da "spusti" plafon sa gipsanim pločama.Tu može da se "igra" i sa rasvetom po stanu.

Ne treba zaboraviti da je UFH (podno grejanje - Under Floor Heating) rocket science u odnosu na radijatore, onako opšte rečeno, iako su posebni slučajevi bitni, tj treba razmisliti.

Radijatori donekle forsiraju strujanje toplog vazduha pri zidovima gde se nalaza do plafona, tako da on tek kasnije, npr, pada u srednje delove prostorije.

UFH greje ceo pod i isti komfor dobijaš čak i sa stepen dva nižom temeraturom vazduna - Tetris je to negde objašnjavao, čak i "egzotiku" ita toga, nedavno, al sad sam zaboravio.

Ja sam isprobao UFH ževeći bar neke mesece u manjim kuhinja-kupatilo prostorima sa 3m plafonima, 300m2 prostorima sa 3m i više plafonima, pločice na podu u oba slučaja i to jeste rocked science u odnosu na radijatore.

Evo sad, u ovoj prostoriji gde kuckam već mesec dana imam 7x4.5m prostoriju, 2.4m visoku, i ... rocket science u odnosu na rdijatore u 3m sobama na drugim mestima osim ako radijatori nisu bašbaš solidno (pre)dimenzionirani za sobu - imamo i to, 50% više energije iz radijatora nego što je "majstor" rekao, balon u kaminu koji ne koristimo, parket na podu i super je soba.

Ista takva ispod, samo bez balona u kaminu, pa sa ukrasnim okruženjem oko radijatora - nije dobra pošto ispod 3 stepena napolju više ne možeš da održavaš 21 stepen u prostoriji. Da smo stavili još radijatora na drugi zid imali bismo radijatori-sa-sobom definiciju sobe i ne bi znali šta da radimo sa 3-seater sofom osim samo da je odmaknemo od tog radijatora.

Ovde sad - ja nisam uradio optimalno rešenje (vidi šta je Floki (stemajz pisao o njegovoj kući ovde, ili na prethnodnom blogu, to je optimum ako mu se ne pojave pukotine u parketu) ali ovo moje je jako convinient i ja sam na prvom spratu, sve uradio sam i samo mi je u jednom trenutku bio potreban pomoćnik, žena napolju da odvrće i zavrće slavinu dok smo punili sistem vodom, a ja bio unutra, glavni na manifold.

Mi koristimo dual-purpose ploče koje ispod imaju ekvivalent stiroporu - odlična izolacija, žlebove za cevi pa na površini aluminijumsku foliju koja je heat-spreader.

Preko toga ide 1.8mm underlay, dvoslojni, alu folija opet da ti ne bi neka vlaga kroz rupe dobacila do drveta, pa meki, šupljikavi deo, s sve dizajnirano za UFH sa jako malim toplotnim izolovanjem, iako malo izgubiš na efikasnosti.

29 stepeni u podu mi uvek garantuje 21 stepen vazduha, ako su prozori i vrata iole efikasno urađeni. Ako je napolju 10 stepeni onda mi ne treba 29 stepeni u podu.

A ako ti je kontroler "linearan", ajd ne to, nego glatko-nelinearan, tj nije on/off pa da vodu isključuješ i uključuješ svako malo oda će ti on smanjenim protokom podesiti manju temperaturu poda - primer, ako bi merio i napulju je 19 tepeni, a tebi u prostoriji 21, primetio bi da je pod, recimo, nagađam, samo 23 stepena, 24 ....

Evo te moje ploče i underlaya:






Mane mog pristupa:

- nešto je manje efikasan:

- zbog underlaya i air-gapa, parket mi je floating, push and click. Lepljenje to popravlja iako je i lepak sitan izolator, samo manji od ovog mog.

- Na ove ploče ne može direktno da se lepi parket, ali može da se stavi leveling compound (to ću da radim u kuhinji i hodniku gde su mi pločice) pa onda lepiti, to možeš da uradiš i za parket.

Ipak, stavljanje leveling compounda ne povećava efikasnost (cimao sam direktno R&D department proizvođača), ali ako lepiš parket onda je pod "čvršći" - meni pomalo diše na mestima, ali jako malo i samo tamo gde sam bio lenj da besprekorno pripremim pod ispod.

Ovo je čak ok vest, contekstualno, pošto znači da alu spreder plates raznose toplotu koliko je moguće.

However, meni su cevi 16mm i one dotiču cevi, recimo, sa 40-50% površine, plus štagod iznad sebe sa 10%.

Kod Flokija i najčešće, u stvari, imaš cevi zalivene screedom - iako screed nije toplotni provodnik dobar kao aluminijum to je ipak efikasnija solucija pošto dotiče cev celom površinom i primeti se poboljšanje čak i kad su ti cevi 12mm, lakše za rad, pa čak možeš da ih polažeš i na 20cm negde (kod mene su na 15cm, i tebi je sa visokim plafonima bolej 15, pa malo šire cevi) - taj max energetski transfer što možeš da postigneš je oko 150-160W po kvadratno metru (vati su snaga, znam, koristim žargon i frljanje sas jezik mi nije strano, da ne uvodim sad vat, kilovat časove i ostale igračke).

To izolovati, zaliti, zalepiti je, dakle, za nijansu bolje, ali meni, npr, nepotrebno i jedino što ću u ostaku parketnog dela kuće paziti je da su mi podovi besprekorno ravni pre UHF instalacije.

Kada budem doziđivano 3m visoke prostorije:

1. Neću ni dalje koristiti screed

2. Da mi pod bude "solidan", bez ikakvo mehkog čak disanja radim:

- plywood podlogu od 18 mm (ovde gde sam malo fušerio ima daske, mnoge stare i skidane više puta, i nekoliko njih sam baš morao da zamenim, a nisam, pozder ploče, plywood

- Iste ove stiropor-like (nije stiropor, on je zapaljiv, nego nešto isto takvog izgleda, jako lako, ali čvršće) ploče sa alu-distributorom

- leveling compound

- Pa ću možda lepiti parket, a možda neću nego staviti underlay, nije mi toliko bitno i izabraću parket koji mi se sviđa, pa šta god da je tehnologija.

milisav68 milisav68 11:41 21.05.2021

Re: pitanjce

Ne treba zaboraviti da je UFH (podno grejanje - Under Floor Heating) rocket science u odnosu na radijatore,

Nije to pitanje, već koliki prostor zauzima, odnosno, kolike debljine je sve to što moraš da postaviš za podno grejanje, zajedno sa (lupam) parketom?

5cm, 10cm, 15cm?
nikvet pn nikvet pn 11:57 21.05.2021

Re: pitanjce

Milan Novković

UFH greje ceo pod i isti komfor dobijaš čak i sa stepen dva nižom temeraturom vazduna


Тако је. После 20 зима на подном грејању могу да кажем да је комодитет (а и цена) у односу на радијаторе немерљив. Из каде изађеш на топле плочке као император и боли те уво за воду наоколо, за пет минута суво; кошуља у орману је топла, кауч-кревет такође, веш сув за ноћ, цвеће расте ко у џунгли... Зато декларативних 21С вреди реално +2. Са 23 на термометру је већ непријатно вруће.

На постављање подне инсталације немам примедби али имам на извор топлоте. Класичан електрокотао на грејаче је историја и то скупа. Три пута мање струје ће да изеде топлотна пуНпа ваздух-вода. Спољна јединица је нешто већа од климе, унутрашња колико бојлер. За стан у згради биће довољна најмања снага. Догодине ће пријатељ да се увери како није дуплирао потрошњу за више него дупли комодитет; висина собе небитна.
nikvet pn nikvet pn 11:59 21.05.2021

Re: pitanjce

milisav68

5cm, 10cm, 15cm?


На висок плафон није ни битно, ту су врата највећа мука.
Milan Novković Milan Novković 12:25 21.05.2021

Re: pitanjce

nikvet pn
milisav68

5cm, 10cm, 15cm?


На висок плафон није ни битно, ту су врата највећа мука.

Kod mene: 20+1.8+14 = 35.8mm

Vodoinstalateri su mi rekli da je ovde najelegantnija screed based solucija sa jednim pločama, kao izolatorom, koje imaju špiceve kao Lego table za ravođenje cevi od 12mm, kažu da je dovoljna.

Teploče i cevi može i entry-level DIY da radi, pa pozoveš stručnjake da ti samo urade screed.

To bi trebalo da bude cost-effective pošto je polaganje cevi lako za amatera, ali time-consuming u izazovnim delovima prostora pa tako skupo od strane profesionalaca.

Polypipe (jedan od)proizvođača


milisav68 milisav68 12:36 21.05.2021

Re: pitanjce

nikvet pn
На висок плафон није ни битно, ту су врата највећа мука.

Pa to pričam od početka.

Vrata i štok.
nikvet pn nikvet pn 12:47 21.05.2021

Re: pitanjce

Госн Милане па ово (Polypipe) је изванредно. На то бих налио земља-плева плус вода у конзистенцији јогурта 5-10цм изнад цеви и после вибрирања због саморавнања укључио грејање на максимум. После пар недеља изволите одозго под по жељи.
Milan Novković Milan Novković 12:58 21.05.2021

Re: pitanjce

milisav68
nikvet pn
На висок плафон није ни битно, ту су врата највећа мука.

Pa to pričam od početka.

Vrata i štok.

A što štok, ja njih ne diram.

Doduše skinem architraves i one letve, njima ne znam ime ni na engleskom, što zaustavljaju vrata - kad to uradiš posao ti ne postaje ništa manji ako bi skinuo i štokove, tj prostor kroz i oko vrata ti postaje "prosto-četvrtast"

Tj evo moje fotke, relativno lako mi je uredno proći kroz vrata sa parketom (ja ću možda ipak još zameni štok, pošto su mi vrata i parket od hrastovine, a stari štok od mekog drveta, pa blago "iskasapljenog" pošto su se vrata pre otvarala u hodnik, a ja mislim da je to loše rešenje dak je soba pristojne veličine, pa sam ova nova stavio da se otvaraju unutra)

A možda i neću posto sve vučem na ovu "beličastu" foru, liming/bleaching, to nam je sad u familiji "in" što se tiče dizajna

Tj na vratima tek treba da poradim na "nijansi", pa možda zakamufliram i stari štok.


Milan Novković Milan Novković 13:01 21.05.2021

Re: pitanjce

nikvet pn
Госн Милане па ово (Polypipe) је изванредно. На то бих налио земља-плева плус вода у конзистенцији јогурта 5-10цм изнад цеви и после вибрирања због саморавнања укључио грејање на максимум. После пар недеља изволите одозго под по жељи.

To zemlja-pleva smo mi imali kad sam ja bio mali - kupio ćale trošnu kuću da bi je srušio i pravio novu.

U to vreme smo imali i cigle od toga, zvali smo ih "čerpići", ne znam da li se još koriste bilo gde
milisav68 milisav68 13:17 21.05.2021

Re: pitanjce

Milan Novković
A što štok, ja njih ne diram.

Ne razumemo se.

Pričam o visini.

Kada je jedan moj prijatelj kupio stan `98. (u Srbiji, znači pravilo neko državno preduzeće), u hodniku i kujni su bile one limes pločice (valjda se tako zovu, one tanje plastične), i bile su pohabane, a nove nisu bile da se kupe (ili nešto slično), i onda je morao da stavi pločice, ali je i to bilo "debelo" da je morao da skraćuje vrata.

Zato sam i pitao koliko se "podiže" pod ukupno (sa recimo parketom), da bi moglo da se vidi koliko treba da se skrate vrata, i eventualno, koliko će to da utiče na visinu štoka, da neko ne mora se saginje kad ide iz prostorije u prostoriju.

Pošto je u pitanju stan u zgradi, gde su ruke malo vezane, zbog ploče između spratova.
Milan Novković Milan Novković 14:06 21.05.2021

Re: pitanjce

milisav68
Milan Novković
A što štok, ja njih ne diram.

Ne razumemo se.

Pričam o visini.

Kada je jedan moj prijatelj kupio stan `98. (u Srbiji, znači pravilo neko državno preduzeće), u hodniku i kujni su bile one limes pločice (valjda se tako zovu, one tanje plastične), i bile su pohabane, a nove nisu bile da se kupe (ili nešto slično), i onda je morao da stavi pločice, ali je i to bilo "debelo" da je morao da skraćuje vrata.

Zato sam i pitao koliko se "podiže" pod ukupno (sa recimo parketom), da bi moglo da se vidi koliko treba da se skrate vrata, i eventualno, koliko će to da utiče na visinu štoka, da neko ne mora se saginje kad ide iz prostorije u prostoriju.

Pošto je u pitanju stan u zgradi, gde su ruke malo vezane, zbog ploče između spratova.

Ovo boldovano mi nije palo na pamet, mi, kao familija, imamo dosta fore
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:19 21.05.2021

Re: pitanjce

Spiridon
08:35 21.05.2021
pitanjce
imam pitanje ako jos nije kasno

Brat renovira stan u staroj zgradi kod Hrama i zeli da stavi podno grejanje (kotao sa toplom vodom ce biti u kuhinji) ali i parket.

Da li ima neko u Beogradu ko to provereno dobro radi?

Koja je procedura u pitanju? On na beton, pretpostavljam, mora da stavi neku izolaciju pre nego sto postavi cevi za grejanje.

Problem je sto su mu visoki plafoni pa mu je malo frka da li moze da dostigne zeljenu temperaturu na ovaj nacin.

Parcijalno, svaki stan posebno, renoviranje starih zgrada može prirediti razna iznenađenja.neprijatna najčešće i najčešće tamo gdje tvoj brat misli dirati. Pod. Nekoliko nas je ovdje već pričalo o metodama starih majstora, instalacijama, materijalima.
Neću pisati o, za i protiv, razlozima za podno grijanje, u stanu ili kući kao ni o samoj tehnici postavljanja koja zavisi od mnogo faktora.
U slučaju tvog brata mislim da nije problem visina prostorija. Zagrijati nekoliko dodatnih desetina kubika vazduha nije problem a nije ni skupo.
Problem je izolacija i visina poda što onda povlači visinu vrata, visinu kade, sudopera, lavaboa. Sve treba podizati i mjenjati. Ne znam kako izgledaju i kojih su dimenzija unutrašnja vrata jer su u stanovima sa visokom tavanicom često i visoka vrata i štokovi što daje mogućnost prilagođavanja.
Po standardu koji vrijedi u Francuskoj ispod ovih stiropornih ploča u koje se polažu cijevi za grijanje (ove crvene sa fotografije koju je postavio Milan ili one što se vide na videu koji sam ja postavio) Treba da bude minimalno 5 cm poliuretana ili 7 cm tvrdog stiropora. Te ploče su debele 2-2,5 cmi preko njih dolazi još 4 cm betonskog maltera-estrihta i završna obloga. Ova izolacija je potrebna da ne grie košiju ispod ili podrum.
Kad sabereš sve ove debljine, koje san naveo, za toliko dobijaš pod u stanu viši od ulaznog hodnika. Dakle, treba dizati i ulazna vrata ili polukrug koji prave ulazna vrata prilikom otvaranja ostaviti niži od ostalog dijela stana.
tetris tetris 22:46 21.05.2021

Re: pitanjce

Spiridon

Brat renovira stan u staroj zgradi kod Hrama i zeli da stavi podno grejanje (kotao sa toplom vodom ce biti u kuhinji) ali i parket.

...Problem je sto su mu visoki plafoni pa mu je malo frka da li moze da dostigne zeljenu temperaturu na ovaj nacin.


Ja bih bio obazriv zbog boldovanog. Stara zgrada sa visokim plafonima (potencijalno visokim prozorima) može da ima mnogo veće gubitke toplote nego što podno grejanje može da nadomesti. Kod podnog grejanja je ograničavajući faktor temperatura površine i zbog toga snaga grejanja retko prelazi 100 W/m2 (gusto pakovane cevi, temperatura poda 30C i relativno visoka temperatura tople vode u sistemu od 55C). Manji deo se preda konvekcijom vazduhu u sobi. Većina se izrači ka okolnim površinama. Odnos je optrilike 30/70. Ovih 100 W/m2 je optimizam. Razumnije je računati sa 50-70 W/m2.

Isto nije za poređenje UK i BG zato što u Londonu retko bude ispod nule. Projektna temperatura za grejanje je -4C. U Beogradu je do nedavno bila -18C. Sada mislim da je -12C. Ne dešava se često, ali mislim da je pre jedno 4 godine ceo januar bio minus u Beogradu. Zavisno od renoviranja, spoljašnji zidovi mogu da se izoluju, stave se bolji prozori i podno grejanje bi moglo da omogući zadovoljavajući komfor. Bez izolacije, pa čak i sa najboljim prozorima, trebao bi da pita nekog da mu sračuna da li mu je dovoljno samo podno grejanje.

Radijatori sa rebrima, popularni kod nas, daju oko 110 W po rebru (visina 70cm i temperatura vode oko 60C).

Što se tiče vertikalne distribucije temperature, podno grejanje je mnogo ravnomernije. Toplija zona je pri podu, sledi prilično stabilna temperature i pri plafonu nagli pad, gde te i ne zanima mnogo. Kod radijatora je pri podu hladnije a razlika između zone poda i visine glave može biti i do 4, 5 stepeni. E sad, treba isto sponemuti da radijatori odaju toplotu i zračenjem (oko 30%), pa se taj disbalans malo kompenzuje.

bene_geserit bene_geserit 23:35 21.05.2021

Re: pitanjce

Три пута мање струје ће да изеде топлотна пуНпа ваздух-вода. Спољна јединица је нешто већа од климе, унутрашња колико бојлер. За стан у згради биће довољна најмања снага.

Koliko je bučno to čudo (toplotna pumpa vazduh-voda) ?
Jel to stvarno ljudi stavljaju u stanove, ja sam pre zamišljao u kućama u neke zvučno izolovane prostorije u podrumu.
bene_geserit bene_geserit 23:37 21.05.2021

Re: pitanjce

spoljašnji zidovi mogu da se izoluju

A kako ovo da uradi, da stavi kamenu vunu samo na njegov deo fasade ? I ako je slučajno na poslednjem spratu iznad njegovog plafona ?
tetris tetris 00:42 22.05.2021

Re: pitanjce

bene_geserit
A kako ovo da uradi, da stavi kamenu vunu samo na njegov deo fasade ? I ako je slučajno na poslednjem spratu iznad njegovog plafona ?


Može da stavi sa unutrašnje strane. Nije idealno i treba voditi računa o toplotnim mostovima gde postoji opasnost od kondenzacije kao i o pravilnoj poziciji parne barijere.
nikvet pn nikvet pn 04:00 22.05.2021

Re: pitanjce

Пумпа је бучна колико и машина за судове или фрижидер. Од -5 па наниже је јаче, можда као машина за веш при центрифугирању. Тада заложим и котао па раде заједно као крвоток са два срца. Не морам али потрошим покоји метар дрва, грањевине; прија ватра по мразу.

У стану засад није ми познато да је неко монтирао. Мојој кеви у стану одлично се показала клима са инвертером. Наместиш 22-26С и целе године не мислиш више о томе; за мале паре.
Milan Novković Milan Novković 09:03 22.05.2021

Re: pitanjce

nikvet pn
Пумпа је бучна колико и машина за судове или фрижидер. Од -5 па наниже је јаче, можда као машина за веш при центрифугирању. Тада заложим и котао па раде заједно као крвоток са два срца. Не морам али потрошим покоји метар дрва, грањевине; прија ватра по мразу.

У стану засад није ми познато да је неко монтирао. Мојој кеви у стану одлично се показала клима са инвертером. Наместиш 22-26С и целе године не мислиш више о томе; за мале паре.

Ima ih i dramatično tiših - Daikin (Japanci, ispod $2K prvi modeli - znam da su iznad proseka po cenama) čak stariji modeli imaju, npr, do 38 DBA (3 metra od nje), još malo pa duplo manja zvučna energija od tihe biblioteke, a imaju i quiet mode - ne znam kako su to onomad radili, danas imaju specijalne dugotrajne pumpe koji im rade non-stop, pa nemaš on/off rad, i kad postignu temperaturu podese brzinu pumpanja koja tu temperaturu održava - u proseku, tokom godine, poprilično ispod maksimalne.

... 35 DBA, po decibelima na pola između tihog šapata i tihe biblioteke (iako ovde ništa nije linearno, naprotiv, uvo je jedno vrlo nelinearno čudo.

Imamo mi noviju (relativno, 5 godina staru) u Španiji, kad je napolju 14-15 stepeni onda ne možeš po zvuku da znaš da li uopšte radi dok ti održava 22 stepena unutra, kad je 2-3, kao što kažeš, onda možeš, ali jedva.
Milan Novković Milan Novković 09:41 22.05.2021

Ko je, bre, pisao ovaj ...

Stratocaser warrior
... stradivari i ekipa ...

... blog?!

Pošto nema sadržaj ne znam gde su paragrafi o Vacuum Kiln Drying [orahovog drveta] for Woodworkes.

Naši naručijo sam knjigu tri meseca ranije, zbog neozbiljnog uredništa ovog bloga, stigla sinoć.

Lik je jako simpa, i po predgovoru 4. izdanju vidiš da je baš popustljivi dobrica, tipa očeva kojima su ćerke završile sa imenima Bocvena, Tess, Katarina (ljubi je tajo) (šala je inspirisana muškarcima pečurkama, ne ostalim uvodima, razradama i zaključcima ... kiln napravio za $500, a možeš i dalje da ulažeš, do $1000, na luksuze tipa odvođenje kondenzacije, ventile koji ti, u proseku, uopšte nisu potrebni itd ...

Nači naš Coney Island warrior može ladno da obara laka oraha, proda trećinu za materijal za Kiln, od dve preostale trećine napravi i gitaru i violinu (pa sa komšinicom izvlači iz šešira kome će šta), a četvrtu trećinu ostavi za posle





tess1 tess1 10:54 22.05.2021

Re: Ko je, bre, pisao ovaj ...

Lik je jako simpa, i po predgovoru 4. izdanju vidiš da je baš popustljivi dobrica, tipa očeva kojima su ćerke završile sa imenima Bocvena, Tess, Katarina (ljubi je tajo)

:))
tess1 tess1 13:30 22.05.2021

Re: Ko je, bre, pisao ovaj ...

Milane, izvini, mogu li da te pitam kakva je to slika?, nešto si mi sumnjivog raspoloženja, zato. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana