Nauka| Zabava

Izomorfi

jinks RSS / 10.07.2021. u 09:44

izo1.jpg 

Mnogima, a posebno onima koji su kroz školovanje viši bili izloženi prirodnim i tehničkim naukama, nisu promakle sličnosti koje postoje između modela koji opisuju neke kako osnovne, tako i znatno složenije pojave u potpuno različitim oblastima. One se u teoriji nazivaju sistemskim analogijama ili izomorfizmima, a tema bloga je koliko se pomenute sličnosti koje postoje u fizici ili tehnici mogu promeniti i negde drugde - u ekonomiji ili istoriji, na primer, kao i u ostalim društvenim naukama.

Naime, ono što je u jednačinama jednog mašinca brzina u elektrotehnici je struja, pomeraju odgovara naelektrisanje, dok masi odgovara induktivnost. Opet, pokušati da se nađu korelacije između fizičkih sistema i, na primer, pojava u nekoj društvenoj praksi mnogo je teži zadatak, pošto ove druge ipak predstavljaju znatno kompleksnije sisteme u poređenju sa elementarnim mehaničkim i električnim jednačinama. A opet, možda bi se i u tim slučajevima mogli u pomoć prizvati i neki kompleksniji tehnički sistemi, koji itekako postoje.

Na primer, čuven je (a i zadnjih godina izuzetno popularan) izomorfizam neuralnih mreža (koje se danas koriste bukvalno svugde u veštačkoj inteligenciji), upotrebljene kako bi se modelovao bar deo složenosti funkcionisanja našeg mozga. Ipak, kako bi se modelovale pojave u sve složenijim ekonomskim i društvenim sistemima, možda bi se moglo posegnuti i za jednim od najkompleksnijih i najdiverzifikovanijih tehničkih sistema koji uopšte i postoje - elektroenergetskim sistemom (EES) (inače, trenutno pominjanom i na drugim blogovima).

Jer, nekako i sama višestepena struktura elektroenergetskog sistema podseća na strukturu društva. Takođe, i pojmovima generatora, potrošača, transformatora, prenosa i distribucije, zaštita, napona, struje i frekvencije, ili snage i opterećenja intuitivno se mogu naći ekvivalenti u svakodnevnom životu. A opet, možda se pomenuti sistem može, malo u šali, a malo i u zbilji, upotrebiti kako bi se objasnile i mnoge istorijske pojave.

Na primer, čitav EES funkcioniše kroz gomile višestepenih nivoa zaštita. Počev od onih na elektranama, preko prenosa i distribucije, do osigurača u samim zgradama. Sad, zamislite da neko sistematski godinama loše podešava sve nivoe zaštita, do trenutka kada jedna pregorela licna može da uruši čitav sistem - liči pomalo na nacizam u Nemačkoj, zar ne.

Ili, kako pomoću tehnike opisati naš (odnosno pre njihov) eksperiment iz 1945. godine o ukidanju privatne i uvođenju društvene imovine. Naime, znamo kakve sve probleme mogu da izazovu svi oni koji se divlje kače na struju mimo brojila. Sad, zamislite da svi to urade, šta bi se sve loše desilo u tom slučaju po milion osnova sa elektroenergetskim sistemom (i to ne samo finansijski).

Možda je ipak jedan od onih koji su u tome i najdalje otišli fizičar Ričard Vejner, koji je u svojoj autobiografiji "Analogije između fizike i života" izneo neke od veoma interesantnih izomorfizama. Na primer, u više navrata je fiziku elementarnih čestica upotrebio kako bi opisao različite društvene pojave, uključujući i nacizam i komunizam (kojima je i sam svedočio kao rumunski Jevrej za vreme i nakon II sv. rata). Pokazavši, između ostalog, kako pomenuta dva sistema, koliko god na površini možda i bili slični, imaju priličnih suštinskih razlika. Takođe, vreme suočavanja Nemačke sa nacizmom nakon II sv. rata opisao je hidrodinamičkom analogijom, koju je upotrebio za opisivanje i modelovanje i mnogih drugih istorijskih događaja.

A opet, sociologiji i istoriji tehničke nauke i fizika uopšte izgleda i nisu potrebne kako bi se i same bavile izomorfizmima. Naime, u sociologiji postoji čitava oblast koja se bavi organizacionim sličnostima između potpuno različitih sistema, koje nastaju kao posledica njihovog razvoja pod sličnim ograničenjima, koliko god bili autonomni jedni u odnosu na druge, kao i koliko god im početni uslovi bili različiti. Ovaj koncept se naziva institucionalnim izomorfizmom, i kao jedna od posledica ovakvog pristupa pojavljuje se i aktuelna globalizacija na svim nivoima, počev od politike, pa sve do industrije, obrazovanja, medija i kulture.

I, na kraju, možda jedna od osnovnih funkcija svekolike naše pameti, manje ili veće, upravo i jeste u tome da prepoznaje, kao i da stvara izomorfizme. A možda i čitav svet jeste takav kakav je upravo zato što ih i dopušta, i možda drugačije uopšte ne bi ni moglo.

 



Komentari (309)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 05:44 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

srdjan.pajic
zilikaka
bene_geserit
Ja flekice volim oduvek.

A da mi ipak obrnemo još jedan krug termodinamike, pa nek bude kako je pisano?

Čekaj, koja je razlika između termodinamike i flekica sa kupusom ?


Od termodinamike oće da se suši kičma, ako ne i gore.
Eno Mrav lepo postavio.



Ja sam se onesvestio kad sam u onoj nekoj knjizi u vremenu pročitao da je pravac strele vremena određen ili bar povezan sa porastom entropije prilično proizvoljnja i dosta neosnovana tvrdnja, štaviše sasvim pogrešna. Ne sećam se više detelja, ali se sećam da sam se osećao dosta potišteno posle toga.

Abre, Pajke, ti ko da si kupio akcije na entropiju, pa pratiš kolko ide.
Ne znam, možda grešim al mene se takve stvari slabo smatraju.
One su deo usvojenog alata koji vrši poso kad zatreba, al za konkretan problem.
Zaista, nikad me nije vukla ta vrsta radoznalosti, naučnička. Tačno sam rodjeni šloser. A naginjem i dundjerima, volim da vidim šta se uradilo.
U tom smislu, štosmene tiče, entropija nože da raste, mož da opada, od volje joj.
haklberi_tom haklberi_tom 06:09 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

zilikaka
srdjan.pajic
zilikaka
bene_geserit
Ja flekice volim oduvek.

A da mi ipak obrnemo još jedan krug termodinamike, pa nek bude kako je pisano?

Čekaj, koja je razlika između termodinamike i flekica sa kupusom ?


Od termodinamike oće da se suši kičma, ako ne i gore.
Eno Mrav lepo postavio.



Ja sam se onesvestio kad sam u onoj nekoj knjizi u vremenu pročitao da je pravac strele vremena određen ili bar povezan sa porastom entropije prilično proizvoljnja i dosta neosnovana tvrdnja, štaviše sasvim pogrešna. Ne sećam se više detelja, ali se sećam da sam se osećao dosta potišteno posle toga.

Abre, Pajke, ti ko da si kupio akcije na entropiju, pa pratiš kolko ide.
Ne znam, možda grešim al mene se takve stvari slabo smatraju.
One su deo usvojenog alata koji vrši poso kad zatreba, al za konkretan problem.
Zaista, nikad me nije vukla ta vrsta radoznalosti, naučnička. Tačno sam rodjeni šloser. A naginjem i dundjerima, volim da vidim šta se uradilo.
U tom smislu, štosmene tiče, entropija nože da raste, mož da opada, od volje joj.

Tako i ja!
Kada nešto (ne mogu da) razumem, ne interesuje me.
zilikaka zilikaka 06:30 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

Vid Čarlika, mene su termodinamiku, razgranatu kasnije na sitna crevca, učili jedno desetak semestara, minimum. Ako ne veruješ, vrlo je proverljivo.
Sad, da li sam uspela da shvatim baš sve, ne znam, sigurno neuporedivo više znam od nekog ko je to slušao u okviru fizike, samo kao poglavlje, ko na ETF.
Naravno, blogokolege s fizike su to ozbiljno radile, sa težištem na teorijskim problemima, i zato ovo jeste pri"a za jednog Naska a ne za mene.

Mada, gubim ja vreme tebi pišući...zaboravi, ne znam šta mi bi.
docsumann docsumann 07:13 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom


2. ztd (entropija), kao i turbulencija, relativnost (ograničenje max. brzine u svemiru), predtsavljaju pojave koje smo tehnički (praktično) dobro izučili i na osnovu tog poznavanja smo u stanju da vršimo precizne predikcije, al čija nam je prava priroda i dalje nepoznata.

nego, kolega benedykt me svojim skeptičnim stavom u odnosu na fundamentalna naučna znanja, podsjetio na jedan interesantan YT kanal

tess1 tess1 07:51 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

1000 godina

Šta, mi neki jadnici još uvijek ne možemo postavljati muziku? :)

Milan Novković Milan Novković 08:24 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

zilikaka
srdjan.pajic
zilikaka
bene_geserit
Ja flekice volim oduvek.

A da mi ipak obrnemo još jedan krug termodinamike, pa nek bude kako je pisano?

Čekaj, koja je razlika između termodinamike i flekica sa kupusom ?


Od termodinamike oće da se suši kičma, ako ne i gore.
Eno Mrav lepo postavio.



Ja sam se onesvestio kad sam u onoj nekoj knjizi u vremenu pročitao da je pravac strele vremena određen ili bar povezan sa porastom entropije prilično proizvoljnja i dosta neosnovana tvrdnja, štaviše sasvim pogrešna. Ne sećam se više detelja, ali se sećam da sam se osećao dosta potišteno posle toga.

Abre, Pajke, ti ko da si kupio akcije na entropiju, pa pratiš kolko ide.
Ne znam, možda grešim al mene se takve stvari slabo smatraju.
One su deo usvojenog alata koji vrši poso kad zatreba, al za konkretan problem.
Zaista, nikad me nije vukla ta vrsta radoznalosti, naučnička. Tačno sam rodjeni šloser. A naginjem i dundjerima, volim da vidim šta se uradilo.
U tom smislu, štosmene tiče, entropija nože da raste, mož da opada, od volje joj.

Ti bi onda, nači, saterana u ćošak i naterana da se izjasniš u crno-belom maniru, bila, jelte, lisica ...

... iz perspektive jednog eseja što je Isaiah Berlin napisao o Tolstoju, na prvi pogled, a u stvari o svima nama: The Hedgehog And The Fox: An Essay on Tolstoy's View of History - ne baš must-have naslov, za mnoge, i šteta zbog toga, esej je genijalan.

Lisice imaju široka znanja, ali opušteno staju u produbljivanju istih kako stignu do neke granice, ježevi imaju tu "one big thing" i, nesrećni, frustrirano gledaju da dođu do kraja znanja, a to je nemoguće - figure, alegorije, izomorfizmi lopovski razni su tu, naravno, i crno-belo je neprimerno, svi smo mi pomalo od svega, razmazani po spektru, a i jasno je, naravno, da kod ježa "one big thing" može da bude, na prvi pogled, uzak pojas nekih znanja, a u stvari pokušava da pokrije sve.

A onda, na temu Jinksovih izomorfizama gde se u dotične oblače i ljudi, pa imamo sataraš od sataraša (jel ga ono Tess beše kuvaše nedavno) i od optimizma u uspehu, pa očaja (ko voli) u neuspehu i sam Berlin pri kraju uzima primer dvojice batica, izomorfnih na prvi pogled u pristupu sticanja znanja, da bi im šminka od dubljeg karaktera sve to razmazala do polova dve suprotnosti (ovde sam se već smorijo od korišćenja svojih reči pa pribegavam kopiranju):

"... Opposed as Tolstoy and Maistre were – one the apostle of the gospel that all men are brothers, the other the cold defender of the claims of violence, blind sacrifice, and eternal suffering – they were united by inability to escape from the same tragic paradox: they were both by nature sharp-eyed foxes, inescapably aware of sheer, de facto differences which divide and forces which disrupt the human world, observers utterly incapable of being deceived by the many subtle devices, the unifying systems and faiths and sciences, by which the superficial or the desperate sought to conceal the chaos from themselves and from one another. Both looked for a harmonious universe, but everywhere found war and disorder, which no attempt to cheat, however heavily disguised, could even begin to hide; and so, in a condition of final despair, offered to throw away the terrible weapons of criticism with which both, but particularly Tolstoy, were over-generously endowed, in favour of the single great vision, something too indivisibly simple and remote from normal intellectual processes to be assailable by the instruments of reason, and therefore, perhaps, offering a path to peace and salvation.

Maistre began as a moderate liberal and ended by pulverising the new nineteenth-century world from the solitary citadel of his own variety of ultramontane Catholicism. Tolstoy began with a view of human life and history which contradicted all his knowledge, all his gifts, all his inclinations, and which, in consequence, he could scarcely be said to have embraced in the sense of practising it, either as a writer or as a man. From this, in his old age, he passed into a form of life in which he tried to resolve the glaring contradiction between what he believed about men and events, and what he thought he believed, or ought to believe, by behaving, in the end, as if factual questions of this kind were not the fundamental issues at all, only the trivial preoccupations of an idle, ill-conducted life, while the real questions were quite different. But it was of no use: the Muse cannot be cheated. Tolstoy was the least superficial of men: he could not swim with the tide without being drawn irresistibly beneath the surface to investigate the darker depths below; and he could not avoid seeing what he saw and doubting even that; he could close his eyes but not forget that he was doing so; his appalling, destructive sense of what was false frustrated this final effort at self-deception as it did all the earlier ones; and he died in agony, oppressed by the burden of his intellectual infallibility and his sense of perpetual moral error, the greatest of those who can neither reconcile, nor leave unreconciled, the conflict of what there is with what there ought to be.

Tolstoy’s sense of reality was until the end too devastating to be compatible with any moral ideal which he was able to construct out of the fragments into which his intellect shivered the world, and he dedicated all of his vast strength of mind and will to the lifelong denial of this fact. At once insanely proud and filled with self-hatred, omniscient and doubting everything, cold and violently passionate, contemptuous and self-abasing, tormented and detached, surrounded by an adoring family, by devoted followers, by the admiration of the entire civilised world, and yet almost wholly isolated, he is the most tragic of the great writers, a desperate old man, beyond human aid, wandering self-blinded at Colonus...
"



haklberi_tom haklberi_tom 08:53 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

zilikaka
Vid Čarlika, mene su termodinamiku, razgranatu kasnije na sitna crevca, učili jedno desetak semestara, minimum. Ako ne veruješ, vrlo je proverljivo.
Sad, da li sam uspela da shvatim baš sve, ne znam, sigurno neuporedivo više znam od nekog ko je to slušao u okviru fizike, samo kao poglavlje, ko na ETF.
Naravno, blogokolege s fizike su to ozbiljno radile, sa težištem na teorijskim problemima, i zato ovo jeste pri"a za jednog Naska a ne za mene.

Mada, gubim ja vreme tebi pišući...zaboravi, ne znam šta mi bi.

Ma jašta!
zilikaka zilikaka 09:28 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

Lisice imaju široka znanja, ali opušteno staju u produbljivanju istih kako stignu do neke granice,

Pa to.
Upravo sad, uz opušten razgovor na odmoru rekoh da se trudim da postavim granicu. Kopam tamo gde imam razloga, na polju koja na mene utiču i gde ja možda mogu da nešto promenim il bar da se prilagodim, spremim na vreme za nešto. Toplotna smrt svemira nekako ne spada u taj teren.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:34 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

zilikaka
srdjan.pajic
zilikaka
bene_geserit
Ja flekice volim oduvek.

A da mi ipak obrnemo još jedan krug termodinamike, pa nek bude kako je pisano?

Čekaj, koja je razlika između termodinamike i flekica sa kupusom ?


Od termodinamike oće da se suši kičma, ako ne i gore.
Eno Mrav lepo postavio.



Ja sam se onesvestio kad sam u onoj nekoj knjizi u vremenu pročitao da je pravac strele vremena određen ili bar povezan sa porastom entropije prilično proizvoljnja i dosta neosnovana tvrdnja, štaviše sasvim pogrešna. Ne sećam se više detelja, ali se sećam da sam se osećao dosta potišteno posle toga.

Abre, Pajke, ti ko da si kupio akcije na entropiju, pa pratiš kolko ide.
Ne znam, možda grešim al mene se takve stvari slabo smatraju.
One su deo usvojenog alata koji vrši poso kad zatreba, al za konkretan problem.
Zaista, nikad me nije vukla ta vrsta radoznalosti, naučnička. Tačno sam rodjeni šloser. A naginjem i dundjerima, volim da vidim šta se uradilo.
U tom smislu, štosmene tiče, entropija nože da raste, mož da opada, od volje joj.


Ne, ne, nije to ništa loše na račun entropije, nadam se da nisam povredio ničija osećanja, nego samo u vezi sa tom nekom vezom između nje i smera protoka vremena koja je davno emipirijski vaspostavljena, ali kako se u knjizi tvrdi, potpuno neosnovano, i to je, valjda, osporeno.

A jesi šloser, no u odnosu na doksa - svi smo.


srdjan.pajic srdjan.pajic 14:37 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

Tako i ja!
Kada nešto (ne mogu da) razumem, ne interesuje me.



Mene interesuje i kad ne razumem, onda još više, ali nemam vremena da se udubljujem, jebi ga, kućaposo, ženadeca, a prokleta strela vremena ne menja svoj smer, mmcjjbm! To planiram sve da proučim kad me naposletku strpaju u dom za stare, pod uslovom da me do tada ne izede neka demencija ili kakva druga boleština.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:39 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

tess1
1000 godina

Šta, mi neki jadnici još uvijek ne možemo postavljati muziku? :)



Možete () nego nijeste još naučili:


docsumann docsumann 15:48 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

srdjan.pajic
tess1
1000 godina

Šta, mi neki jadnici još uvijek ne možemo postavljati muziku? :)



Možete () nego nijeste još naučili:




nijeste
je po crnogorski
haklberi_tom haklberi_tom 16:08 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

docsumann
srdjan.pajic
tess1
1000 godina

Šta, mi neki jadnici još uvijek ne možemo postavljati muziku? :)



Možete () nego nijeste još naučili:




nijeste
je po crnogorski

Nije samo po crnogorski!
Naš narod iz zapadnih srpskih zemalja (Kordun, Lika, Banija, ...) često govori tako - naravno, stariji.
Dok i to malo što je preostalo ne bude pokatoličeno ili stiglo u Srbiju (što se ja nadam).
docsumann docsumann 16:51 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

nijesi u pravu.

njjesam je karakterističan samo za crnogorsku ijekavicu.

baš kao i sjutra, kisjelina
tess1 tess1 17:07 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

Možete () nego nijeste još naučili:

Lijepo. Hvala. :)
tess1 tess1 17:07 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

nijeste je po crnogorski

Nijema vjeze. :)
haklberi_tom haklberi_tom 17:09 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

docsumann
nijesi u pravu.

njjesam je karakterističan samo za crnogorsku ijekavicu.

baš kao i sjutra, kisjelina

Za sjutra sam čuo, ali za kisjelinu ne!
tess1 tess1 17:10 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

baš kao i sjutra

Kažu sjutra, šjutra. Vrovci u planini, bliže šljemenu gore. :)

Ne brin stara ništ, reko sam ti da ću porant šjutra ižjutra, napojt marvu i sać dole do anbulante, Ilija mi garantovo, ovoga mi krsta, veli "Rade, slušaj dobro, doktur za srce dolazi četvrtkom", stara, reću čoeku fino sve đe me stisne, ne brin..
tess1 tess1 17:14 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

ali za kisjelinu ne!

Da, ja jesam. :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:26 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

docsumann
srdjan.pajic
tess1
1000 godina

Šta, mi neki jadnici još uvijek ne možemo postavljati muziku? :)



Možete () nego nijeste još naučili:




nijeste
je po crnogorski


Pa da, to je i napisano crnogorski (u KotOr su mi keva i sestra, bakću se sa lokalnim majstorima pa već tako pričaju), nema veze oklen je Tess podrijetlom.


zilikaka zilikaka 17:36 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

A jesi šloser, no u odnosu na doksa - svi smo.

Jesam, i volim svoj zanat. A kolega docs je uspeo da se uzdigne do deluks verzije, al šlosersko mleko je prvo posisao, to ne može da nestane.
haklberi_tom haklberi_tom 17:39 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

tess1
nijeste je po crnogorski

Nijema vjeze. :)

... ili, pak, vijeze?
docsumann docsumann 17:58 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

zilikaka
A jesi šloser, no u odnosu na doksa - svi smo.

Jesam, i volim svoj zanat. A kolega docs je uspeo da se uzdigne do deluks verzije, al šlosersko mleko je prvo posisao, to ne može da nestane.


šlo se radi, kolege?



tess1 tess1 18:03 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

Maloprije pročitam, knjiga Infinite Jest (David Foster Wallace) radi kompleksnosti jezika nije dugo prevedena na njemački, i usudi se s njom uhvatiti u koštac Ulrich Blumenbach, prevodio je 6 god (2003-2009), prevod je toliko dobar ispostavilo se da su ga nagradila sa dvije prestižne nagrade..
6 god? A ja od toliko knjiga pomislim baš tu uzeti na engleskom? Umal'.


zilikaka zilikaka 18:17 15.07.2021

Kolega ovdašnji

Kad smo se opustili, da kažem da sam ovde, na nazovi plaži, videla ženu kako čita knjigu kolege ovdašnjeg, Tjaga Stankovića. Umalo ne zaustih da znam čoveka al me odmah ubi sramota, ništa njegovo pročitala nisam.
Eto, dala sebi zadatak da to rešim što pre.

A inače, provodim kraći odmor u Beloj Crkvi, na jezeru.
Ubilo se za one koji vole vodu i plivanje, a imaju dovoljno godina da im treba miran odmor.
Naravno, nema nikakvog sadržaja osim pripadajuće žabokrečine svako popodne, al ekskluzivu da privaš potpuno sam u onolikom jezeru malo šta može nadomestiti.
haklberi_tom haklberi_tom 18:34 15.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

zilikaka
Kad smo se opustili, da kažem da sam ovde, na nazovi plaži, videla ženu kako čita knjigu kolege ovdašnjeg, Tjaga Stankovića. Umalo ne zaustih da znam čoveka al me odmah ubi sramota, ništa njegovo pročitala nisam.
Eto, dala sebi zadatak da to rešim što pre.

A inače, provodim kraći odmor u Beloj Crkvi, na jezeru.
Ubilo se za one koji vole vodu i plivanje, a imaju dovoljno godina da im treba miran odmor.
Naravno, nema nikakvog sadržaja osim pripadajuće žabokrečine svako popodne, al ekskluzivu da privaš potpuno sam u onolikom jezeru malo šta može nadomestiti.

To mi je u planu onaj sledeći vikend.
Ovaj idem do manastira Manasije - i okoline.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:35 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

zilikaka
A jesi šloser, no u odnosu na doksa - svi smo.

Jesam, i volim svoj zanat. A kolega docs je uspeo da se uzdigne do deluks verzije, al šlosersko mleko je prvo posisao, to ne može da nestane.



Ma, ok, ti si malo okamenjena uglavu, kao i svi mašinci (osim docsa!)

Eh, sad mi ovo zvuči malo pregrubo, naravno da nisi, a i ja te vala volim baš takvu kakva si, no-nonsens nadžak b...
haklberi_tom haklberi_tom 18:35 15.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

srdjan.pajic
zilikaka
A jesi šloser, no u odnosu na doksa - svi smo.

Jesam, i volim svoj zanat. A kolega docs je uspeo da se uzdigne do deluks verzije, al šlosersko mleko je prvo posisao, to ne može da nestane.



Ma, ok, ti si malo okamenjena uglavu, kao i svi mašinci (osim docsa!)

A šta doksumanutom fali?
tess1 tess1 18:37 15.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Kad smo se opustili, da kažem da sam ovde, na nazovi plaži, videla ženu kako čita knjigu kolege ovdašnjeg, Tjaga Stankovića. Umalo ne zaustih da znam čoveka al me odmah ubi sramota, ništa njegovo pročitala nisam.
Eto, dala sebi zadatak da to rešim što pre.

A inače, provodim kraći odmor u Beloj Crkvi, na jezeru.
Ubilo se za one koji vole vodu i plivanje, a imaju dovoljno godina da im treba miran odmor.
Naravno, nema nikakvog sadržaja osim pripadajuće žabokrečine svako popodne, al ekskluzivu da privaš potpuno sam u onolikom jezeru malo šta može nadomestiti.

Zamalek?
Mene je radi komentara komentara te knjige kritikovao ovde na onom Ninovom blogu zaboravih mu ime, pisac je on isto, onaj stariji čovjek.
Nisam čitala Tijaga, jesam komentare. Evo i tebi da vidiš, i odlučiš. Ko zna, predomisliš se možda. :)

Hoću da te pitam gdje si na odmoru al si odgovorila sve sama u drugom pasusu. :)

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:44 15.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Kad smo se opustili, da kažem da sam ovde, na nazovi plaži, videla ženu kako čita knjigu kolege ovdašnjeg, Tjaga Stankovića. Umalo ne zaustih da znam čoveka al me odmah ubi sramota, ništa njegovo pročitala nisam.



E, i ja se tako baš obradujem kad Tijaga vidim na nekom mediju(mu), Utisak nedelje, N1, ostale ne pratim, nekako se baš dobro osećam i imponuje mi što imamo predstavnika kao što je Dejan, jedino što ovde nemam kome da se pohvalim da "znam" čoveka. Slično i za kolegu Jonu Tibora, mada se on slabo nešto pojavljuje na pomenutim mestima, ali vidim da praši na Tviteru. Usput da se autujem da na celom Tviteru "pratim" (zapravo nemam nalog nego samo kibicujem iz potaje) samo druga Maksu i eto, Tibiku.


zilikaka zilikaka 18:48 15.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Zamalek?

Da.
tess1 tess1 19:02 15.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Ma nije to moj svijet, ali na sreću ni ja nisam lučonoša pa da bez mene ljudi ostaju u mraku, ima Tijago publiku koliko sam shvatila. Ova knjiga je žanr obrta, pisana za klijentkinje, one osjete pijesak među prstima, mislim, to je stil pisca masera eteričnim uljima. Ja tebi masažu, ti meni uzdah.

Pozdravljam njegov prevod Andrića. :)
tess1 tess1 19:52 15.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

B. Srbljanović o Aci Lukasu. Dobar tekst, ono kad je ponese dar. :)

Sinoć sam gledala, Can You Ever Forgive Me?

Melissa McCarthy kao Lee Israel je bila nominovana za Oskara, njen drug jednako dobra gluma, možda i intenzivnija. Pametni dijalozi, duhoviti, crnog humora ima, samoće i itd. Istinit događaj o krivotvorenju I krađi pisama poznatih pisaca.




Večeras, na jen, dva, tri: The End of the Tour (po knjizi Although Of Course You End Up Becoming Yourself: A Road Trip with David Foster Wallace)


Milan Novković Milan Novković 20:26 15.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

tess1
B. Srbljanović o Aci Lukasu. Dobar tekst, ono kad je ponese dar. :)

...

Nesumnjiv dar ju je poneo samo donekle, po mom mišljenju

Al kad je počela da mete sitne konstrukcije, stilske figurice i ostalo zrnevlje od metafora, desnom obalom prvo, poletela je u ono što ovde jedan talenat, Will Self, kaže za Orvela, vrhovno mediokritetstvo.

Ona i oni su, u epistemologiji, "izomorfni" (Jinks nas proganja) kripto-indukcionistima, pošto im kritika lepršavog jezika što evoluira ulgavnom "cveta" povrh "staromodnih predrasuda kada su razlike među ljudima u pitanju", pa zaokruženog skupa pravila ...
zilikaka zilikaka 21:16 15.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Ma nije to moj svijet, ali na sreću ni ja nisam lučonoša pa da bez mene ljudi ostaju u mraku, ima Tijago publiku koliko sam shvatila


Kako god, ja čoveka nekako držim za našeg. Godinama smo se ovde družili. To ko da je komšija napiso knjigu, a ti pojma nemaš o tome. Ne ide.
tess1 tess1 21:24 15.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Nesumnjiv dar ju je poneo samo donekle, po mom mišljenju

Ok, reci. Sve mi reci. :)

Biljana dobro piše ove tekstove, volim kad sigurno drži nit od početka do kraja, osjetim ja to :), ona u stvari nije lutalica u mislima, ne zavede nas kroz lavirint il, daleko bilo, sentimentalnost do prosvjećenja, nije zahtjevna, prilagodljiva je, ponudi svakodnevnicu taman da nam drži bistru pažnju.

Svidjelo mi se i svaka šuša (imam čudno pravilo, ponavljam se u par dana, svi mogu pisati knjige - a knjige mogu poslužiti i da ti drže polomljenu policu, zatvore napukle prozore, da naložiš vatru na parketu kad isključe struju, preprodaš ih za sitno, gađaš nekoga knjižurinom tvrdih korica, i itd - jednom sam bila svjedok kad funkcionalno nepismena novinarka s problemom artikulisanja emocija kritikuje onu, kako bi, književnicu Alimpić i pjevačicu Kiju na Sajmu, izgleda falio joj pjesak među prstima, milovanje pravih pisaca (dugo sam mislila da su Kija Kockar Luna jedna te ista osoba, neka cura nadimka Kockar), hm, i ok, ima nekih meni nepoznatih književnica i šta sad?, o njima ne razmišljam, neka pišu, na Sajmu bih našla par desetina knjiga za sebe dok si rekao keks, zar to nije smisao? Smisao u keksu. :)

Svidjelo mi se i pisanje sa telefona, na salvetama, papirićima.. Da skratim, poenta je "Seko, nije to do Ace".
tess1 tess1 21:26 15.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Kako god, ja čoveka nekako držim za našeg. Godinama smo se ovde družili. To ko da je komšija napiso knjigu, a ti pojma nemaš o tome. Ne ide.

Zili, nije strašno. Kupi neku njegovu knjigu i pročitaj. Ne razumijem. :)
Milan Novković Milan Novković 22:23 15.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

tess1
Nesumnjiv dar ju je poneo samo donekle, po mom mišljenju

Ok, reci. Sve mi reci. :)

Biljana dobro piše ove tekstove, volim kad sigurno drži nit od početka do kraja, osjetim ja to :), ona u stvari nije lutalica u mislima, ne zavede nas kroz lavirint il, daleko bilo, sentimentalnost do prosvjećenja, nije zahtjevna, prilagodljiva je, ponudi svakodnevnicu taman da nam drži bistru pažnju.

Svidjelo mi se i svaka šuša (imam čudno pravilo, ponavljam se u par dana, svi mogu pisati knjige - a knjige mogu poslužiti i da ti drže polomljenu policu, zatvore napukle prozore, da naložiš vatru na parketu kad isključe struju, preprodaš ih za sitno, gađaš nekoga knjižurinom tvrdih korica, i itd - jednom sam bila svjedok kad funkcionalno nepismena novinarka s problemom artikulisanja emocija kritikuje onu, kako bi, književnicu Alimpić i pjevačicu Kiju na Sajmu, izgleda falio joj pjesak među prstima, milovanje pravih pisaca (dugo sam mislila da su Kija Kockar Luna jedna te ista osoba, neka cura nadimka Kockar), hm, i ok, ima nekih meni nepoznatih književnica i šta sad?, o njima ne razmišljam, neka pišu, na Sajmu bih našla par desetina knjiga za sebe dok si rekao keks, zar to nije smisao? Smisao u keksu. :)

Svidjelo mi se i pisanje sa telefona, na salvetama, papirićima.. Da skratim, poenta je "Seko, nije to do Ace".



Ja malo znam o "materiji" (čitaj "ne znam ništa" da bih se osvrnuo na deo od početka do pred kraj - tačnije do listanja metafora.

Pa sam se na to listanje osvrnuo, do tog trenutka ok, naravno da prepoznajem pamet i talenat.

O tom listanju u ime ocenjivanja, rangiranja, jezičke policajštine ... (dobro, ovde možda grešim utoliko što je to možda u žaru borbe protiv vrlo zlih ljudi, što onda opravdava razna sredstva, iako bih ja, da sam na mestu nekog ko je nekad bio drugosrbijanac, bio oprezan).

Jezička policajština je ideološka igra, ideološki akt, što bi rekao Will, bez obzira da li to radila Biljana, Orvel, ili ministarstvo za istinu.

Svako jače lepljenje za neku ideologiju nam izoštrava pomalo čulo razlikovanja između nas i njih, deplorables koji našu ideologiju ne prihvataju i koje treba kritikovati, kazniti, staviti na mesto koje smo mi za njih odredili.

(Trivija: Kaže Will kako ih je, bar na Engleskom, najlakše raskrinkati ako ih pitaš koja je gramatika kompleksnija - gramatika Standardnog Engleskog ili African American Vernacular English. Pa sam i odgovara: "The answer is, of course, it's the latter that offers its speakers more ways of saying more things".

I kaže Will da se kod jezičke policije po pravilu radi o "staromodnom, autoritativnom elitizmu".

Pa cela tuga pregolema Derida raznih je da se pomeri ta fenomenološka granica iza koje ti dižeš ruke od pokušaja da rečima opišeš ono što ti je na pameti ili što osećaš, do neke fine rezolucije, zato što si sve probala i prosto ne postoje ni reči ni konstrukcije, u tom trenutku, ma koliko da si talentovana.

Ali zato idu sledeći trenuci, naši i tuđi, gde oni talentovaniji među nama puste kreativnost na slobodu i pomeraju lingvističke granice, ponude nam nove i/ili unapređene "alate" uz pomoć kojih sutra i mi prosečniji umemo da pomerimo te fenomenološke granice ka ezoteričnijim nivoima svesti, postajući u pisanju sve dublji i artikulabilniji ... (dobro, ovo mi je izmamilo nekontrolisani osmeh na licu ...
haklberi_tom haklberi_tom 07:17 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Milan Novković
tess1
Nesumnjiv dar ju je poneo samo donekle, po mom mišljenju

Ok, reci. Sve mi reci. :)

Biljana dobro piše ove tekstove, volim kad sigurno drži nit od početka do kraja, osjetim ja to :), ona u stvari nije lutalica u mislima, ne zavede nas kroz lavirint il, daleko bilo, sentimentalnost do prosvjećenja, nije zahtjevna, prilagodljiva je, ponudi svakodnevnicu taman da nam drži bistru pažnju.

Svidjelo mi se i svaka šuša (imam čudno pravilo, ponavljam se u par dana, svi mogu pisati knjige - a knjige mogu poslužiti i da ti drže polomljenu policu, zatvore napukle prozore, da naložiš vatru na parketu kad isključe struju, preprodaš ih za sitno, gađaš nekoga knjižurinom tvrdih korica, i itd - jednom sam bila svjedok kad funkcionalno nepismena novinarka s problemom artikulisanja emocija kritikuje onu, kako bi, književnicu Alimpić i pjevačicu Kiju na Sajmu, izgleda falio joj pjesak među prstima, milovanje pravih pisaca (dugo sam mislila da su Kija Kockar Luna jedna te ista osoba, neka cura nadimka Kockar), hm, i ok, ima nekih meni nepoznatih književnica i šta sad?, o njima ne razmišljam, neka pišu, na Sajmu bih našla par desetina knjiga za sebe dok si rekao keks, zar to nije smisao? Smisao u keksu. :)

Svidjelo mi se i pisanje sa telefona, na salvetama, papirićima.. Da skratim, poenta je "Seko, nije to do Ace".



Ja malo znam o "materiji" (čitaj "ne znam ništa" da bih se osvrnuo na deo od početka do pred kraj - tačnije do listanja metafora.

Pa sam se na to listanje osvrnuo, do tog trenutka ok, naravno da prepoznajem pamet i talenat.

O tom listanju u ime ocenjivanja, rangiranja, jezičke policajštine ... (dobro, ovde možda grešim utoliko što je to možda u žaru borbe protiv vrlo zlih ljudi, što onda opravdava razna sredstva, iako bih ja, da sam na mestu nekog ko je nekad bio drugosrbijanac, bio oprezan).

Jezička policajština je ideološka igra, ideološki akt, što bi rekao Will, bez obzira da li to radila Biljana, Orvel, ili ministarstvo za istinu.

Svako jače lepljenje za neku ideologiju nam izoštrava pomalo čulo razlikovanja između nas i njih, deplorables koji našu ideologiju ne prihvataju i koje treba kritikovati, kazniti, staviti na mesto koje smo mi za njih odredili.

(Trivija: Kaže Will kako ih je, bar na Engleskom, najlakše raskrinkati ako ih pitaš koja je gramatika kompleksnija - gramatika Standardnog Engleskog ili African American Vernacular English. Pa sam i odgovara: "The answer is, of course, it's the latter that offers its speakers more ways of saying more things".

I kaže Will da se kod jezičke policije po pravilu radi o "staromodnom, autoritativnom elitizmu".

Pa cela tuga pregolema Derida raznih je da se pomeri ta fenomenološka granica iza koje ti dižeš ruke od pokušaja da rečima opišeš ono što ti je na pameti ili što osećaš, do neke fine rezolucije, zato što si sve probala i prosto ne postoje ni reči ni konstrukcije, u tom trenutku, ma koliko da si talentovana.

Ali zato idu sledeći trenuci, naši i tuđi, gde oni talentovaniji među nama puste kreativnost na slobodu i pomeraju lingvističke granice, ponude nam nove i/ili unapređene "alate" uz pomoć kojih sutra i mi prosečniji umemo da pomerimo te fenomenološke granice ka ezoteričnijim nivoima svesti, postajući u pisanju sve dublji i artikulabilniji ... (dobro, ovo mi je izmamilo nekontrolisani osmeh na licu ...

Meni se ta Biljana uopšte ne dopada.
Osoba bez ikakve principijelnosti - jedan aršin za svoje, a potpuno suprotan za tuđe.
Upotreba jeftinih (pijačnih) dosetki i slično.
Danas se zalaže za jedno, a sutra, ukoliko se ukaže potreba ili korist, za potpuno suprotno - sa jednakim žarom.
U tim svojim emocijama, iskazuje i priličan stepen mržnje.
tess1 tess1 08:13 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

ponude nam nove i/ili unapređene "alate" uz pomoć kojih sutra i mi prosečniji umemo da pomerimo te fenomenološke granice ka ezoteričnijim nivoima svesti, postajući u pisanju sve dublji i artikulabilniji ... (dobro, ovo mi je izmamilo nekontrolisani osmeh na licu

Milane, primjetiću da je naše dobro druženje prešlo na novi napredniji nivo, jer kako drugačije objasniti zašto sve napisano razumijem al u nevidljivom, ne, ne između redova, u nevidljivom. :)
tess1 tess1 08:16 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Upotreba jeftinih (pijačnih) dosetki i slično.

E vala, uranio zoru prevario. Ako ti lajkić-pičić-lizić nemaš osjećaj za filing jeftinih Biljaninih dosetki, ko ima? Hajde pokaži konkretno u ovom tekstu, šta te potaklo?

Nego, na sinoćnju kratku i slatku besjedu o šušama i knjigama, ne rekoh najbitnije, ljudi su sve više il patetični il posprdljivi, nekad i jedno i drugo, da je strašnije.. uočiti razliku između emocionalnosti i patetike, i npr sarkazma i posprdljivosti ne može svako, i to je ono što prepoznaje ljude između sebe..
haklberi_tom haklberi_tom 08:26 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

tess1
Upotreba jeftinih (pijačnih) dosetki i slično.

E vala, uranio zoru prevario. Ako ti lajkić-pičić-lizić nemaš osjećaj za filing jeftinih Biljaninih dosetki, ko ima? Hajde pokaži konkretno u ovom tekstu, šta te potaklo?

Nego, na sinoćnju kratku i slatku besjedu o šušama i knjigama, ne rekoh najbitnije, ljudi su sve više il patetični il posprdljivi, nekad i jedno i drugo, da je strašnije.. uočiti razliku između emocionalnosti i patetike, i npr sarkazma i posprdljivosti ne može svako, i to je ono što prepoznaje ljude između sebe..

Eto - i ti si posprdljiva.
Što se tiče pičića i lajkića, rekao bih ti ... ali izgleda da tebe to, nešto, i ne zanima.
Muka!
tess1 tess1 08:54 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Eto - i ti si posprdljiva.
Što se tiče pičića i lajkića, rekao bih ti ... ali izgleda da tebe to, nešto, i ne zanima.
Muka!

Šta, imaš dvije ličnosti? Jedna dostojna kritike na tuđ račun, druga osjetljiva i nevina?

Ne, nije to posprdljivost, ništa ne karikiram, nisi se ti ni u jednom trenutku pokajao a ja koristim tvoju slabost, tvoje grijehe iz prošlosti, il?, i to je ok, imaš pravo raditi šta hoćeš (davno rekoh), al dok tvoje moralisanje ovde ne podapinje nekom drugom, onomad meni "teranje", sad Biljanine pijačarske dosjetke, koga ti bre zajebavaš?
haklberi_tom haklberi_tom 09:01 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

tess1
Eto - i ti si posprdljiva.
Što se tiče pičića i lajkića, rekao bih ti ... ali izgleda da tebe to, nešto, i ne zanima.
Muka!

Šta, imaš dvije ličnosti? Jedna dostojna kritike na tuđ račun, druga osjetljiva i nevina?

Ne, nije to posprdljivost, ništa ne karikiram, nisi se ti ni u jednom trenutku pokajao a ja koristim tvoju slabost, tvoje grijehe iz prošlosti, il?, i to je ok, imaš pravo raditi šta hoćeš (davno rekoh), al dok tvoje moralisanje ovde ne podapinje nekom drugom, onomad meni "teranje", sad Biljanine pijačarske dosjetke, koga ti bre zajebavaš?

Kakve grehe, šta ti to pričaš?!
Dobro, znam da je vrućina!
tess1 tess1 09:27 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Kakve grehe, šta ti to pričaš?!
Dobro, znam da je vrućina!

Bože sačuvaj, glave im kao kotao pun pomija..
cmix909 cmix909 09:31 16.07.2021

Re: Re:ko tebe kamenom

zilikaka
... samo kao poglavlje, ko na ETF...

Ostalo mi je iz nekih davnasnjih poznanstava da je termodinamika bila i zaseban predmet i da je preporucivan Uvod u... Frensisa Sirsa.

Ali, zasto uopste masinstvo?
27:50---

haklberi_tom haklberi_tom 09:48 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

tess1
Kakve grehe, šta ti to pričaš?!
Dobro, znam da je vrućina!

Bože sačuvaj, glave im kao kotao pun pomija..

Saglasan!
tess1 tess1 09:50 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Ili kazan, možda bolje kazan pomija?
tess1 tess1 09:52 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Vrsta igre na turskom, hm, nešto novo i u staroj propasti..

haklberi_tom haklberi_tom 11:10 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

tess1
Vrsta igre na turskom, hm, nešto novo i u staroj propasti..


Strašno!
Milan Novković Milan Novković 11:17 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

tess1
ponude nam nove i/ili unapređene "alate" uz pomoć kojih sutra i mi prosečniji umemo da pomerimo te fenomenološke granice ka ezoteričnijim nivoima svesti, postajući u pisanju sve dublji i artikulabilniji ... (dobro, ovo mi je izmamilo nekontrolisani osmeh na licu

Milane, primjetiću da je naše dobro druženje prešlo na novi napredniji nivo, jer kako drugačije objasniti zašto sve napisano razumijem al u nevidljivom, ne, ne između redova, u nevidljivom. :)





U to ime evo još jednog primera bogatog sveta izomorfizama, iz Geometric Reasoning oblasti.

Zamisli dođu vanzemaljci i kupe stan pa im treba sofa. Al oni nikad nisu videli sofu pošto se to u njihovoj otadžbini ne koristi (meni stigla L-shaped sofa juče, u nedođiju, otud inspiracija).

I hoće crvenu sofu pa uđu u prodavnicu, da bi se ispostavilo da je ona sofa što im se najviše sviđa plava. Ajd to, nego se ispostavi i da je malo prevelika i ne može da prođe kroz vrata.

Ali, slučajno je pipnu na jednom mestu i vide da je tu mekana, pa je ispipaju muški (upravo sam primetio kako nestašni čitalac može pogrešno da pročita komentar pa sam krenuo da se zezam, ali stvarno mi je nova sofa inspiracija, i jedan naš stari projekat) i uposle svoj geometric reasoning algoritam koji ošacuje čvrste delove unutra, kostur, pa meke spolja, i izračuna da se serijom malih pomeranja, rotacija, pa pritisaka na meke delove sofa može provući kroz vrata, just about.

I taman da plate kad slučajno vide preko puta uske ulice identičnu sofu, ali potpuno "izomorfnu", samo crvenu. Uđu i odmah je kupe.

I sad stiže sofa, ali se tek tu, na licu mesta, ispostavi da su njoj potkožni meki delovi na mnogo mesta dosta tanji nego kod plave sofe

Tek da pojasnim šta nama Jinks, sa osmehom na licu, pokušava da uradi, i kakve promene, the drastične, efekat leptira zarobljenih u sofi može da postigne prostirući razne koprene na našem putu do zvezda
tess1 tess1 12:45 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Hm, već sam blokirala na samom početku scenarija, (karikatura je dobra),
Zamisli dođu vanzemaljci i kupe stan pa im treba sofa.

Milane, rekao bi neko sa strane da rizikujem u ovom Jinksovom  intelektualnom svetilištu i ne razumijem sličnost strukture različitih spojeva (prevario bi se taj neko:), ali muškarci vanzemaljci, hm, može li mala i važna korekcija, da među nas dođu bogovi? Bogovi fetišisti, evo ovaj nosi čekić, neki drugi bi muški uprtio sofu, što da ne.. Razumiješ, vanzemaljci su dobrodošli ali malo romantike nije na odmet? :)





angie01 angie01 13:29 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Tibiku.


Tibika-car,...kada nisam raspolozena,odem da citam Tibikin Twitter i odmah se razgalim.

...imas na Youtube neke klipove sa nekih njegovih gostovanja ili palnel diskusija- neverovano duhovit lik i opusten.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:42 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

haklberi_tom
tess1
Eto - i ti si posprdljiva.
Što se tiče pičića i lajkića, rekao bih ti ... ali izgleda da tebe to, nešto, i ne zanima.
Muka!

Šta, imaš dvije ličnosti? Jedna dostojna kritike na tuđ račun, druga osjetljiva i nevina?

Ne, nije to posprdljivost, ništa ne karikiram, nisi se ti ni u jednom trenutku pokajao a ja koristim tvoju slabost, tvoje grijehe iz prošlosti, il?, i to je ok, imaš pravo raditi šta hoćeš (davno rekoh), al dok tvoje moralisanje ovde ne podapinje nekom drugom, onomad meni "teranje", sad Biljanine pijačarske dosjetke, koga ti bre zajebavaš?

Kakve grehe, šta ti to pričaš?!
Dobro, znam da je vrućina!


Pa ono kad si na tviteru prostački i džiberski, umotan u bademantil sa fotoaparatom oko vrata, dobacivao nekim cicama (tzv. slađanim pičićima), sakriven iz tvog starog nika, pa su te mangupi prepoznali i ovde prijavili i posle silno podjebavali, a ti nevešto negirao to svoje činodejstvovanje, i tako se još više umeljao. Mislim da tess na to podseća.


tess1 tess1 17:03 16.07.2021

Re: Kolega ovdašnji

Jbt kad se pervetit uspandrca od rane zore po blogu, malo podvije rep malo se okuraži kad mu leđa okreneš..


Te žene valjda odahnu kad puste svinje na Net.
nask nask 12:47 10.07.2021

Klin se klinom izbija

U slučaju sa slike je izomorfizam doveo do tačnih ali neželjenih rezultata.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:31 10.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

A gde je drvece tu su i puzavice. Sto me podseti na ono kad je par naucnika iz prirodnih nauka objavilo jedan ala-Deleuze/Guattari clanak u nekom teoretskom casopisu posvecenom poststrukturalizmu. Uzeli pojam rizoma i onda se - po sopstvenoj tvrdnji - nalupali raznih gluposti ali je na njihovo iznenadjenje casopis objavio clanak. Znaci tekst prosao peer review. To je njima posluzilo kao dokaz da je citava teorija rizoma besmislena.

Ali to nije kraj price. 30 godina posle toga neki naucnici iz prirodnih nauka primenjuju postrukturalisticki model rizoma u svom istrazivanju.

P.S. Odlican blog!
angie01 angie01 17:32 10.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

nask, svidja mi se fotka,...vrlo je ekspresivna, ove grane iako suve, pune su neke energije, nakostresenog prkosa,...obaska sto deluje kao crtez.
nask nask 22:36 10.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

Hvala. Fotka je napravljena u prolazu i nisam video drvo, već klince koji pokušavaju da oslobode zaglavljenu loptu gađajući je drugom loptom. Stoga naslov i izomorfizam.

BTW, posle sat vremena kada sam tuda prolazio bila je i treća lopta ali pošto se smračilo moj nounejm kinez nije uspeo da vidi ono što i ja.
tess1 tess1 05:01 11.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

"If all of the empty space was removed from the atoms that make up every human on earth, we'd all fit inside an apple!"

nask nask 13:27 11.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

If all of

Pre će biti da bi stali u par koštica jedne jabuke, a kada bi sve ljude preselli na jednu prosečnu neutronsku zvezdu svi ljudi bi stali u jednu malu flekicu sa kore od jabuke. Izvinjavam se zbog opsesivnog kompulzivizma.
mirelarado mirelarado 13:34 11.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

nask
If all of

Pre će biti da bi stali u par koštica jedne jabuke, a kada bi sve ljude preselli na jednu prosečnu neutronsku zvezdu svi ljudi bi stali u jednu malu flekicu sa kore od jabuke. Izvinjavam se zbog opsesivnog kompulzivizma.


Pa da, to je čovek, malen pod zvijezdama, ma koliko se trudio da ne bude. :)
jinks jinks 13:50 11.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

Pa da, to je čovek, malen pod zvijezdama, ma koliko se trudio da ne bude. :)

Svi smo mi stvoreni od zvezdane prašine.
niccolo niccolo 13:57 11.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

Svi smo mi stvoreni od zvezdane prašine.

Ali, od čega je stvorena zvezdana prašina?
docsumann docsumann 13:59 11.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

jinks
Pa da, to je čovek, malen pod zvijezdama, ma koliko se trudio da ne bude. :)

Svi smo mi stvoreni od zvezdane prašine.


i cvikamo od velikog svemirskog usisivača
alselone alselone 14:05 11.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

jinks
Pa da, to je čovek, malen pod zvijezdama, ma koliko se trudio da ne bude. :)

Svi smo mi stvoreni od zvezdane prašine.


I najbolji stihovi napisani na tu temu

Uplaši me sjaj
Milion sveca kad se nebom popali
Gde je tome kraj
Za kog' su tako dubok zdenac kopali

Zašto se sve to dešava
Da l' čovek ista rešava
Il' smo samo tu
Zbog ravnoteže medju zvezdama
jinks jinks 14:20 11.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

Ali, od čega je stvorena zvezdana prašina?

Zvezdana prašina je iskovana na nakovnjima u srcu zvezda, i onda je dugo putovala u vidu lakših i težih elemenata, dok nije stvorila planetu, a posle i nas.
nask nask 15:27 11.07.2021

Partibrejker

Svi smo mi stvoreni od zvezdane prašine.

Malo više od jeden trećine. One ostale dve trećine su još od Velikog praska, tj. cirka 380 000 godina posle VP.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:37 11.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

jinks
Ali, od čega je stvorena zvezdana prašina?

Zvezdana prašina je iskovana na nakovnjima u srcu zvezda, i onda je dugo putovala u vidu lakših i težih elemenata, dok nije stvorila planetu, a posle i nas.


Automatičar, a poeta.

U to ime, da pustim ovu klasiku, pošto je u skladu sa tekstom:




haklberi_tom haklberi_tom 20:04 11.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

mirelarado
nask
If all of

Pre će biti da bi stali u par koštica jedne jabuke, a kada bi sve ljude preselli na jednu prosečnu neutronsku zvezdu svi ljudi bi stali u jednu malu flekicu sa kore od jabuke. Izvinjavam se zbog opsesivnog kompulzivizma.


Pa da, to je čovek, malen pod zvijezdama, ma koliko se trudio da ne bude. :)

Jedan je Nole!
tess1 tess1 09:04 12.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

Pre će biti da bi stali u par koštica jedne jabuke, a kada bi sve ljude preselli na jednu prosečnu neutronsku zvezdu svi ljudi bi stali u jednu malu flekicu sa kore od jabuke.

"I want to astonish Paris with an apple!"

Paul Cezanne




Izvinjavam se zbog opsesivnog kompulzivizma.

Naprotiv. :)
tess1 tess1 09:05 12.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

Zaboravih, kad smo kod neumjerenosti. :)

“I tried to give to my words just the weight that a stroke of Cezanne’s gave to an apple.”

Georges Simenon
docsumann docsumann 10:31 12.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

tess1
Pre će biti da bi stali u par koštica jedne jabuke, a kada bi sve ljude preselli na jednu prosečnu neutronsku zvezdu svi ljudi bi stali u jednu malu flekicu sa kore od jabuke.

"I want to astonish Paris with an apple!"

Paul Cezanne




Izvinjavam se zbog opsesivnog kompulzivizma.

Naprotiv. :)


u knjizi Žudnja za Životom, Irving Stouna (romansiranoj biografiji Van Goga) postoji jedan detalj kako je galerista, koji je tada izlagao još uvijek nepoznate i neafirmisane impresioniste, isjekao jabuke sa jedne Sezanove slike i prodavao ih na komad
angie01 angie01 13:11 12.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

u knjizi Žudnja za Životom, Irving Stouna


kako sam ja volela tu knjigu negde sa 15/16 godina,...i Mulen ruz Pjer La Mira-po kojoj je snimljen i film, isto kao sto je snimljen film po knjizi Zudnja za zivotom, sa Kirk Daglasom, kao Van Gogom.




kako je galerista, koji je tada izlagao još uvijek nepoznate i neafirmisane impresioniste


cica Tangi.


docsumann docsumann 13:27 12.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

i ja sam je čitao prije potopa, al mi se par scena baš urezalo u sjećanje.
recimo plemenitost Vinsetovog brata Tea i njegove žene

a i Agonija i Ekstaza, o životu Mikelanđela, mi je bila odlična, ali on je već za života bio priznat i slavan.
Vincet je umro kao anonimus, baš kao i moj omiljeni pisac Danil Harms, i to njihov genij stavlja pod posebnu autoiluminaciju.

moram zato još jednom da okačim ovaj klip iz epizode sa Dr.Who-om



što bi rek'o Čiko Lopes Gonzales Martinez... - karma i karma-kita
angie01 angie01 19:37 12.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

recimo plemenitost Vinsetovog brata Tea i njegove žene


dada,..


a i Agonija i Ekstaza, o životu Mikelanđela, mi je bila odlična,


tess1 tess1 05:01 13.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

u knjizi Žudnja za Životom, Irving Stouna (romansiranoj biografiji Van Goga) postoji jedan detalj kako je galerista, koji je tada izlagao još uvijek nepoznate i neafirmisane impresioniste, isjekao jabuke sa jedne Sezanove slike i prodavao ih na komad

docsumann docsumann 07:39 13.07.2021

Re: Partibrejker

ovo je prvenstveno za naska

cmix909 cmix909 09:51 13.07.2021

Re: Klin se klinom izbija

docsumann
... postoji jedan detalj kako je galerista, koji je tada izlagao još uvijek nepoznate i neafirmisane impresioniste, isjekao jabuke sa jedne Sezanove slike i prodavao ih na komad

Taj galerista je imao neverovatan poslovni njuh u odnosu na pruske vojnike koji su hiljadu Pisaroovih slika iskoristili kao otirace za cizme.
tess1 tess1 10:02 13.07.2021

Re: Partibrejker

U predgovoru Dr Živagu uvjerih se piše da je Pasternakov otac ilustrovao Vaskrsenje ("proljeće je čak i u gradu proljeće" ), portretisao Tolstoja i slikao scene iz Jasne Poljane, a majka pijanistkinja ga je na koncerte pozivala, Tolstoja, dolazio je kažu rado, i svirala Čajkovskog. I još jedna zanimljivost, B. Pasternak je prvo izabrao muziku i posvetio joj 7 god da bi jednu veče prelomio, citiram, "već tad mrzeo sam sve što nije stvaralaštvo, sve zanatsko.." (?)




Mulen Ruž kupim onako usput radi korica (?), i pročitam je već dva puta, ok, to još ne znači da je kraj. Dok je čovjek živ. :)



Kristu Volf (bila je opasan igrač i to ću saznati tek 3 decenije kasnije) imamo kući, da li je moguće da su Džepnu knjigu dijelili uz zimnicu? :), zezam se, ne pamtim tako dobro naslove knjige ali bih radi ilustracija bez pripreme išla na takmičenje, neka odvoje naslove od korica i da ih spojim. Uh, kako imam čudno pamćenje neočekivanog. Nepredvidljivo pamćenje.
Vidim je na Netu prije neki dan (izdanje iz 1966, Svjetlost-Sarajevo), Podjeljeno nebo je među onim knjigama koje sam čitala kad mi nije bilo vrijeme, stvarno sam bila dijete. Svašta.



haklberi_tom haklberi_tom 10:19 13.07.2021

Re: Partibrejker

tess1
U predgovoru Dr Živagu
...

Na radnom stolu, u sobi starijeg deteta, sinoć video baš tu knjigu.
tess1 tess1 10:42 14.07.2021

Re: Partibrejker

Na radnom stolu, u sobi starijeg deteta, sinoć video baš tu knjigu.

Svako žensko biće koje kući ima svoj radni sto ima kod mene prolaz. Automacki. Ka svemu, raju, prestolu..
Milevi nikada neću oprostiti što Albertov sto nije izbacila kroz prozor.

Hajde kad sam počela: "Vjernost apsolutno postoji. To se najbolje vidi po onim ženama koje su vjerne, izgledaju tako iskreno nesrećne." O. Vajld
tess1 tess1 07:52 15.07.2021

Re: Partibrejker

Za neupućene p. s. Albert A. je zabranio Milevi A. da koristi njegov radni sto.
alselone alselone 07:55 15.07.2021

Re: Partibrejker

Tess, baš si plemenita i mekog srca.
docsumann docsumann 08:00 15.07.2021

Re: Partibrejker

Svako žensko biće koje kući ima svoj radni sto ima kod mene prolaz. Automacki. Ka svemu, raju, prestolu..
Milevi nikada neću oprostiti što Albertov sto nije izbacila kroz prozor.


pa još je Virdžinia Vulf insistirala da ženska sloboda (istinska, stvaralačka, praktična...) počiva na njenoj zasebnoj sobi, u kojoj se može povući i stvarati.

pretpostavljam da je sto već uračunat u pripadajući mobilijar
tess1 tess1 08:06 15.07.2021

Re: Partibrejker

Tess, baš si plemenita i mekog srca.

:))
tess1 tess1 08:08 15.07.2021

Re: Partibrejker

pa još je Virdžinia Vulf insistirala da ženska sloboda (istinska, stvaralačka, praktična...) počiva na njenoj zasebnoj sobi, u kojoj se može povući i stvarati.

pretpostavljam da je sto već uračunat u pripadajući mobilijar

Naravno, knjiga je manifest ženskoj stvaralačkoj i samostalnosti i samouvjerenosti (ono što je falilo našoj Milevi:).
tess1 tess1 08:31 15.07.2021

Re: Partibrejker

Sopstvena soba 1

Sopstvena soba 2

.. sve mislim svi znaju sve i znaju da je to poznata knjiga V. Vulf.

Nađoh nabrzaka, Pulse i na P. Lukovića stranici. Ima i knjiga na Netu.
magnus magnus 23:13 11.07.2021

prelazne pojave

najzeznutiji ispit kod nas na 2g je bio prelazne pojave , baš to LAPLASOVE transformacije i sistemi, električni, mehanički, tempwraturni, hidraulički..uglavnom razni mehanički sistemi se mogu svest na analogna električna kola i tako analizirati/kompenzirarti/upravljati
napon-sila-moment sile-temperatura-nivo-pritisak
el.naboj-pomak-ugaoni pomak-toplotna energija -volumen
struja -brzina -ugaona brzina -količina toplote-zapreminski protok
otpor, -trenje trenje obrtanja -termička otpornost otpornost proticanju

kapacitivnost-koef.el,opruge -torziona el -termički kap*kapacitet suda -protočni kap
induktivnost-masa-moment inercije



alselone alselone 18:49 12.07.2021

Prvi put sa ocem na metal

Instalirao sam Spotifaj na tel da vidim kako radi i danas sam sina vozio u Sombor kod bake i deke i usput smo imali prvi čas metala. :) Puštao sam mu različitu muziku dok smo vozili i reko - sad ćeš da čuješ šta je metal.

Krenuli smo blago, od Alis Kupera sa njegovim pop metalom, pa malo na metaliku zbog vrhunske muzike i onda malo Iron Maiden za kraj.

Isprva mu je bilo jako bučno i agresivno ali je onda rekao na kraju - ovo je malo iritantna muzika ali je zapravo baš dobro.

He he he.

Čas smo završili sa Another brick in the wall i tu mu je jako smešno bilo "teacher leave them kids alone" pa smo pričali malo i o vremenu u kom je pesma nastala i šta je značila.

Uglavnom, metal ima budućnost.
nsarski nsarski 18:51 12.07.2021

Re: Prvi put sa ocem na metal

Instalirao sam Spotifaj


Spotify rulez!

Ja sam ga instalirao pre neki dan, i to je prvi put da mi je bilo drago što živim u ovom tehnološkom vremenu.
alselone alselone 18:54 12.07.2021

Re: Prvi put sa ocem na metal

Spotify rulez!

Ja sam ga instalirao pre neki dan, i to je prvi put da mi je bilo drago što živim u ovom tehnološkom vremenu.


Moram priznati i ja da sam se oduševio. Bio je neki promo period sa tri meseca gratis ali kontam da ću nastaviti da plaćam pošto istekne.

Jako je pametan algoritam i super su im predefinisane liste. Jako lepo mi se povezao i sa kolima, sve radi samo kako uđem, pa praktično radio više ni ne palim. Stvarno odlična tehnologija, baš po meri. Nema ni manjka ali ni viška funkcionalnosti.
nsarski nsarski 19:02 12.07.2021

Re: Prvi put sa ocem na metal

Nema ni manjka ali ni viška funkcionalnosti.


Još ako povežeš sa ovim,



možeš da ideš sa sinom na pecanje. Ni auto ti ne treba. Ni internet.
alselone alselone 19:10 12.07.2021

Re: Prvi put sa ocem na metal

Još ako povežeš sa ovim,


Video sam ove JBL zvučnike, sviđaju mi se.

Ah, pecanje, nisam bio dve, tri godine. Zapisao sam u neku listu šta planiram preko leta da uradim, pa ćemo videti. Makar malo na plovak da se zeza.
nsarski nsarski 19:12 12.07.2021

Re: Prvi put sa ocem na metal

Video sam ove JBL zvučnike, sviđaju mi se.


Ja ću ih maksimalno isprobati na moru koliko sutra. Javljam rezultat.
docsumann docsumann 19:13 12.07.2021

Re: Prvi put sa ocem na metal

Uglavnom, metal ima budućnost.


a što ja pričam sve ove godine?

metal je budućnost i tradicija



alselone alselone 19:13 12.07.2021

Re: Prvi put sa ocem na metal

Ja ću ih maksimalno isprobati na moru koliko sutra. Javljam rezultat.

Prošao sam kroz Tivat pre tri nedelje, da si bio tamo, mogli smo kafu popiti. :)
nsarski nsarski 19:15 12.07.2021

Re: Prvi put sa ocem na metal

alselone
Ja ću ih maksimalno isprobati na moru koliko sutra. Javljam rezultat.

Prošao sam kroz Tivat pre tri nedelje, da si bio tamo, mogli smo kafu popiti. :)


Jbg, dođi sutra.
Planiram da se javim docsu za neke savete.
alselone alselone 19:15 12.07.2021

Re: Prvi put sa ocem na metal

Planiram da se javim docsu za neke savete.


docsumann docsumann 19:27 12.07.2021

Re: Prvi put sa ocem na metal


e, jbg...

zadnji savjet dadoh alsu.

i rekoh mu tad - moramo napraviti kolektivnu blog seansu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana