Društvo| Mediji| Nauka| Politika

Tesla i njegovo osnovno ljudsko pravo

loader RSS / 24.07.2021. u 15:11

Новчаница, кованица... Глава? Писмо? Читам неке србијанске "толерантне" паметњаковиће, а по питању хрватског својатања Николе Тесле које се ових дана наставља, кроз стављање лика Николе Тесле на хрватске новце. Неки овдашњи, српски наднационални јапи аналитичари кажу - Шта има везе? Какав је то ниво расуђивања?! Никола Тесла није делио Хрвате и Србе. - Тако је. Није их делио. А зашто их није делио? Па, зато што тада за то уопште није било повода. Не може се причати о теми која не постоји. Тесла није делио Хрвате и Србе, јер није ни сањао да ће га Хрватска "дубока пропаганда" (некад мање, некад више уочљиво, перфидно и директно, корак по корак, али у сваком случају плански) проглашавати да је Хрват, иако је он ко зна колико пута нагласио да је Србин.

images?q=tbn:ANd9GcR_ARB32vfWMW-NmkZML3bE-zv4RQ-YAGdnvg&usqp=CAU 


Факат је да је Србин, рођен у Аустро-угарској. Јесте или није факат? Јесте. Ако неко има другачије информације, нека јави. Није он велики научник, који је изнад ових "патолошких", "националистичких" спорења, како би многи "хуманистичко-либерални" калкуланти да представе, тиме заправо рекламирајући себе као оне који су изнад тих, тјах, приземних сукоба. Сукоба у овом случају заправо и нема. Није сукоб кад једна страна нападне другу страну (безочно јој мењајући идентитет). То се не зове сукоб, него напад једне стране на другу страну.

Но, шта је главни факат? Горе је већ поменуто. Тесла је био највећи научник (или међу највећима, како већ ко мисли), који је увек наглашавао да је Србин. Ту није ситуација да је један појам супротстављен оном другом појму, или да су неспојиви (научник, национална припадност). Ту су оба појма интегрални део његове личности, тј. његових изјава. Поштујмо оно што он јесте радио и оно што он јесте говорио. А говорио је баш на управо поменут начин. Да ли је стога за неке овдашње "савремене" кругове Тесла заправо ретроградни националиста? То његово изјашњавање је - његово основно људско право, зар не? Ок тако?



Komentari (694)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 17:20 24.07.2021

Re: .


to je ok, a oni poplašivački momenti sa strane?

Pa mora nešto da zamasti jbg :)
alselone alselone 17:22 24.07.2021

Re: .

I meni super, ukusno.
E sad, ko je gurman, ko tome pridaje neku važnost, možda mu je gadno, ali što se mene tiče, mikrotalasna je spas.


Zezam se malo, ali zaista ne volim kada se nešto tako spiči za tri minuta pošto to obično dolazi pretprocesirano da bi moglo da se spremi tako brzo. Stvari iz mikrotalasne imaju neki specifičan miris koji meni nikako ne odgovara.

Ne kažem da treba praviti gozbu za svaki obrok, niti ja to radim, ali sigurno možeš da uzmeš nešto bolje od te viršletine iz mikrotalasne.
alselone alselone 17:23 24.07.2021

Re: .

I moram da dodam da sam mislio da si okačio neku sliku sa interneta a ne nešto što si ti pravio pa sam zato bio malo eksplicitniji. :)

Ispalio sam se.
docsumann docsumann 17:25 24.07.2021

Re: .

gvozden1

to je ok, a oni poplašivački momenti sa strane?

Pa mora nešto da zamasti jbg :)


sex, drags & holesteroll

što ne čitaš proročanstva, domaćine?


znaš kako je zapisano...

ubiće ih velika lova,
svježa krv je novi val
alselone alselone 17:27 24.07.2021

Re: .

znaš kako je zapisano...

ubiće ih velika lova,
svježa krv je novi val


Ali verzija od Atheist Rap. Bolja od originala.
docsumann docsumann 17:28 24.07.2021

Re: .

alselone
znaš kako je zapisano...

ubiće ih velika lova,
svježa krv je novi val


Ali verzija od Atheist Rap. Bolja od originala.



svi originali su lažni
alselone alselone 17:29 24.07.2021

Re: .

svi originali su lažni


sve prave su ljubavi tužne
gvozden1 gvozden1 17:33 24.07.2021

Re: .

alselone
I moram da dodam da sam mislio da si okačio neku sliku sa interneta a ne nešto što si ti pravio pa sam zato bio malo eksplicitniji. :)

Ispalio sam se.

:)

Znači da je dobro ako si pomislio da se neko hvali na netu time :)

Ma nema bre frke Als, ja sam makar direktan kad mi se nešto ne dopada, odvratno ti, odvratno.
Ja ću i dalje nastaviti to da spremam jer meni nije.
alselone alselone 17:34 24.07.2021

Re: .

Znači da je dobro ako si pomislio da se neko hvali na netu time :)


Da, taj topljeni sir iz mikrotalasne je tipična američka fora.
loader loader 18:07 24.07.2021

Re: .

gvozden1


Hrana preko lista je otprilike pandan infuziju kod ljudi, a ona ne može da zameni normalnu ishranu.

Naprosto, morfologija biljke to ne može, tako je napravljena.

U stresnim situacijama, grad, suša, bolest.... pomaže, u redovnim ne šteti, a da je efikasnije preko lista nego onako kako su bog i priroda rekli, nije.


Наравно.
Кад сам рекао да ефикасније прима храну преко листа, хтео сам да то предам као занимљив податак за оне који не знају. То је, технички гледано, истина. Што не значи да биљку треба хранити преко листа. Онда у природи корен не би постојао. Исхрана преко листа, повремена, само поспешује раст и општу бујност, исхрањеност биљке. Не смета, а значи. :)

loader loader 18:10 24.07.2021

Re: .

alselone
Znači da je dobro ako si pomislio da se neko hvali na netu time :)


Da, taj topljeni sir iz mikrotalasne je tipična američka fora.


Шпорет на дрва, рерна, стари хлеб, сир и још понешто одозго по избору (а толико тога је хипотетички на располагању) и ето хиперукусне и хиперневештачке ђаконије. Чак и Тесла је ту варијанту више волео, него обраду на струју.

Може (уместо сира) и кајмак, само што се "ради" краће. Све остало исто.
gvozden1 gvozden1 18:23 24.07.2021

Re: .

Кад сам рекао да ефикасније прима храну преко листа, хтео сам да то предам као занимљив податак за оне који не знају. То је, технички гледано, истина.

Jeste, a i ta hraniva su napravljena tako da biljka dobija "sažvakano" u obliku koji odmah može da koristi.
I da, efekti se mogu primetiti brzo.
Ali su efekti kratkotrajni.

Problem prave kuće koje to prodaju, izbegavaju da kažu da je to samo dopunska ishrana kad redovna iz nekog razloga zakaže, da se na to ne može osloniti život biljke, pa ljudi pokupe te stvari, brzo deluje, sve joj pripremljeno, brzo usvaja, ne zavisi od vremenskih i zemljišnih uslova, i pomisle, evo rešenja za sve.

A nije tako.
loader loader 18:36 24.07.2021

Re: .

a i ta hraniva su napravljena tako da


Говорио сам о самостално направљеним хранивима (у овом случају од превреле коприве).
alselone alselone 19:20 24.07.2021

Re: .

Huči (a i drugi ako znaju) šta misliš o ovakvom stakleniku?



Jako je zgodan, uz taj zid bi mi uzeo malo prostora a mogao bih da idem na dužinu od 15k metara. Jedino me brine da mu zid ne napravi zapravo jako veliku temperaturu.

Ovako nešto klasično mi je druga opcija, ali tako gubim više prostora u dvorištu.
gvozden1 gvozden1 19:53 24.07.2021

Re: .


Huči (a i drugi ako znaju) šta misliš o ovakvom stakleniku?

Preskup :)

Ne bi valjalo da ti je taj zid sa južne, istočne strane, da ti staklenik bude praktično u senci, ali, ako ti nije preskupo, ok je.

15 metara, a širina?
15 metara nije malo.
alselone alselone 19:58 24.07.2021

Re: .

Ne bi valjalo da ti je taj zid sa južne, istočne strane, da ti staklenik bude praktično u senci, ali, ako ti nije preskupo, ok je.

Zid je sa istočne strane, ali sunce relativno brzo prođe. Mene više brine akumulacija toplote u zidu i isijavanje. Već sada primetim da krastavci koji se penju prema zidu lošije rastu i suše se. A ako bih zatvorio, kontam da bi bilo užasno unutra.

Preskup :)

15 metara, a širina?
15 metara nije malo.


3700 evra 7.5 metara x 2.2. Mogao bih iz dva puta da ga napravim. Ili čak dva odvojena da budu. Jeste mnogo skuplje od plastenika ali ulažem stalno u dvorište da mi bude lepo, greota mi je da razvučem onu najlončinu preko nekih šipki. Bezveze. Ovo bi mi bilo i ukras u alviji a i praktična stvar.
gvozden1 gvozden1 20:13 24.07.2021

Re: .

Mene više brine akumulacija toplote u zidu i isijavanje. Već sada primetim da krastavci koji se penju prema zidu lošije rastu i suše se. A ako bih zatvorio, kontam da bi bilo užasno unutra.

Užasno ne bi, a da je bolje bez zida, naravno.
Balans između idealnog i praktičnog.

Nije sigurno da je zid uzrok sušenja krastavaca.
alselone alselone 20:23 24.07.2021

Re: .

Nije sigurno da je zid uzrok sušenja krastavaca.


Da, jasno.

Neće doći na red još dve, tri godine ali mislim da znam šta ću da pravim. Konačno se i kod nas pojavila firma da radi ove male staklenike, ne samo velika industrijska postrojenja.
gvozden1 gvozden1 20:29 24.07.2021

Re: .

Konačno se i kod nas pojavila firma da radi ove male staklenike, ne samo velika industrijska postrojenja

Naučiš da švajsuješ i polako :)
Milan Novković Milan Novković 21:21 24.07.2021

Re: .

alselone
Ne bi valjalo da ti je taj zid sa južne, istočne strane, da ti staklenik bude praktično u senci, ali, ako ti nije preskupo, ok je.

Zid je sa istočne strane, ali sunce relativno brzo prođe. Mene više brine akumulacija toplote u zidu i isijavanje. Već sada primetim da krastavci koji se penju prema zidu lošije rastu i suše se. A ako bih zatvorio, kontam da bi bilo užasno unutra.

Preskup :)

15 metara, a širina?
15 metara nije malo.


3700 evra 7.5 metara x 2.2. Mogao bih iz dva puta da ga napravim. Ili čak dva odvojena da budu. Jeste mnogo skuplje od plastenika ali ulažem stalno u dvorište da mi bude lepo, greota mi je da razvučem onu najlončinu preko nekih šipki. Bezveze. Ovo bi mi bilo i ukras u alviji a i praktična stvar.

To zvuči dosta skupo, tj toliko su, otprilike, i u UK.

Vidi link -aluminijum i staklo

A to jeste cool DIY, što kaže Huči, pogotovo za dobro organizovane ljude koji sve spreme u nekom CAD paketu prvo, tj ne improvizuju. Gvozdeni profili su svuda jeftini.

Ali sad ima specijalnih aluminijumskih za koje ti ne treba varenje, nego bušilica i šrafovi max, pa bosek, naravno - nisu ludo skupi ni po Evropi, a iz Kine možeš da uštediš dosta. Neki od njih su baš napravljeni da nose staklo ili polycabonate ploče (nemam pojma da li su one dobre za staklene bašte, ovde iz dosta koriste za konzervatorijume i zatvorene bazene) - ovaj dole profil je u UK £7.31 po metru, 30x30mm, i nagađam da su ovi procepi za stako sa nekom gumeno/plastičnom izolacijom.



Vidi [url=https://www.greenhousepeople.co.uk/greenhouse/7675/hercules-blenheim-8x22-old-cottage-green/]ovo - Hercules Blenheim Old Cottage Green Greenhouse
8ft5 wide (2575mm) x 22ft9 long (6954mm)[/url]
za 4k evra, pa par detalja (obrati pažnju na šrafljenje, ne varenje, pa automatske ventile koji nemaju baterije nego rade na "toplotu" (samo čitam sa sajta, mrzelo me da dalje istražujem pošto ja guglujem ove stvari za bazene, ne staklene bašte, o kojima ništa ne znam)
















Atomski mrav Atomski mrav 22:55 24.07.2021

Re: .

Književne reči su crveni patlidžan i rajčica.


Moj tast (poreklom iz Srema), paradajz zove patlidžan. Za plavi patlidžan naglasi boju.
Atomski mrav Atomski mrav 22:58 24.07.2021

Re: .

ja moju rajčicu nisam prsnu bukvalno ničim


Moj tast je takođe krenuo tim "au naturale" principom kad je paradajz u pitanju, videćemo hoće li izdržati (paradajz da preživi a tast da ne pribegne kakvoj hemiji). Supruga mu suflira da ga prska rastvorom sode bikarbone, ne znam da li to može da ima ikakvog efekta...
Atomski mrav Atomski mrav 23:03 24.07.2021

Re: .

postoje kroz istoriju čovuečanstva veliki ljudi uz čiji je geniji vegetarijanstvo/veganstvo bilo prirodan dio ličnosti...Pitagora, Buda, Leonardo, Ajnštajn, Tolstoj, Tesla...


Nešto razmišljam, bez mesa bih možda mogao ali bez mleka i njegovih derivata - teško.
maksa83 maksa83 23:12 24.07.2021

Re: .

docs
postoje kroz istoriju čovuečanstva veliki ljudi uz čiji je geniji vegetarijanstvo/veganstvo bilo prirodan dio ličnosti...Pitagora, Buda, Leonardo, Ajnštajn, Tolstoj, Tesla...

E, u vezi toga ... šalim se, nema veze sa tim.

Odgledao sam intervju sa Galebom, i moram da priznam da sam stekao poprilično poštovanje za dečka, doživljavao sam ga kao neku božemeoprosti mušku Hanu Adrović, ali zapravo ima zanimljiv i nimalo lak životni put, i dečko je bistar i dubok, često vrlo insightfull (ne znam srpski ekvivalent za tu reč). Baš me se dojmio.

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:35 24.07.2021

Re: .

maksa83
docs
postoje kroz istoriju čovuečanstva veliki ljudi uz čiji je geniji vegetarijanstvo/veganstvo bilo prirodan dio ličnosti...Pitagora, Buda, Leonardo, Ajnštajn, Tolstoj, Tesla...

E, u vezi toga ... šalim se, nema veze sa tim.

Odgledao sam intervju sa Galebom, i moram da priznam da sam stekao poprilično poštovanje za dečka, doživljavao sam ga kao neku božemeoprosti mušku Hanu Adrović, ali zapravo ima zanimljiv i nimalo lak životni put, i dečko je bistar i dubok, često vrlo insightfull (ne znam srpski ekvivalent za tu reč). Baš me se dojmio.



Meni je bio nešto antipatičan prvih par puta u onoj njegovoj emisiji jer se uvek nekako trtio da priča o sebi i pored živog gosta, ali kad je sa Stefanom Milenkovićem jedno 45 minuta u toj istoj emisiji pričao o igricama, i ja sam ga zgotivio. Usput, i Stefan je super lik, bio sam ubeđen da je isforsiran, ali, eto, predrasude...



maksa83 maksa83 23:40 24.07.2021

Re: .

Meni je bio nešto antipatičan prvih par puta u onoj njegovoj emisiji jer se uvek nekako trtio da priča o sebi i pored živog gosta,

Razumem skroz o čemu pričaš, nervirao nas je na isti način, ali dećko stvarno nije bezveze.
Atomski mrav Atomski mrav 23:41 24.07.2021

Re: .

insightfull (ne znam srpski ekvivalent za tu reč)


insightful (s jednim l) -> pronicljiv?
maksa83 maksa83 23:47 24.07.2021

Re: .

insightful (s jednim l) -> pronicljiv?

Paaah, kao, da, to je verovatno najbliže, s tim da mi taj atribut vezujemo isključivo za osobu, a ne nešto izrečeno. Npr. nećemo reći da je neki "odgovor pronicljiv" što je regularna upotreba insightful, ili bar ja nikad nisam čuo da se reč proncljiv tako koristi, ali, da, ni meni trenutno ne pada bolji prevod na pamet.
Atomski mrav Atomski mrav 23:57 24.07.2021

Re: .

Paaah, kao, da, to je verovatno najbliže, s tim da mi taj atribut vezujemo isključivo za osobu, a ne nešto izrečeno. Npr. nećemo reći da je neki "odgovor pronicljiv" što je regularna upotreba insightful, ili bar ja nikad nisam čuo da se reč proncljiv tako koristi


Hm, uz malo guglanja sam našao i "pronicljivo pitanje" i "pronicljiv odgovor", pa i "pronicljiv uvid". Doduše, većina tekstova u kojima sam našao te sintagme su prevodi sa engleskog pa si možda i u pravu da takva upotreba prideva "pronicljiv" nije svojstvena našem jeziku...
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:44 25.07.2021

Re: .

gvozden1
Može da služi samo za kratko i brzo podgrevanje

Pa kad nemaš internet :)

Vidi
Tri minuta



Huči, ne daj se, mikrotalasna je keva (bar oko nečeg da se ti i ja složimo).

Inače, lep ti je ovaj vrt, kao i alseov. Nama je ove godine nešto kilavo rodilo, sem začina, oni su uvek dobri, pa nemam slike da se hvalim. Ne znam tačno šta je zabrljano, ne smem da kažem "žena zabrljala", moguće da nije odabrala dobro sorte, a bile su i neke bube napale neke od sadnica, i ona je to prskala nekim organic otrovima, ali izgleda kasno. Na kraju smo imali par lepih plavih patlidžana koji su jedne noći nestali, sumnjamo na zečeve. Sad smo konačno stavili neku mrežicu, ali to je sranje, moraš da je sklanjaš i premešaš kad hoćeš da ubereš. Moraću da nađem neko (konačno) rešenje za taj problem, verovatno kuče, ili urin od kojota, samo ako ne moram sam da ga izmuzem, ili da se i ja bacim na posao i zastaklim aleju.

E, da, pominjao sam to ranije, imamo dva velika jasena, i ovde kod nas ima neka made in China buba koja im jebe majku (emerald ash borrer). Uđe pod koru, tu bude neko vreme, ubije drvo na mestu i onda izbuši rupe i izađe napolje. Tako da ne možeš direktno da vidiš da li ti je drvo zaraženo. Uglavnom, na tom problemu lokalne arborist firme zarađuju pare tako što dolaze i direktno u stablo ubrizgavaju neku hemikaliju, koja navodno štiti drvo dve godine, pa onda mora opet. Naravno, ako je taj borer već tu, lekić uglavnom ne pomaže. Dakle, ne znam kako se to radi, i da li tu ima neka posebna veština kod ubrizgavanja, da li može nešto da se zezne, možda ti znaš. Ja ću da gledam sad kad na proleće (tad se ubrizgava) dođu da nam roknu drveće, pa ću videti. Nije baš jeftino, mada nije ni vredno da zbog toga ubijem drvo jer ne znam šta radim. Ima i neka varijanta sa zalivanjem tom hemikalijom, preko korena, ali kažu da je ovo direktno u stablo najbolje.


maksa83 maksa83 05:20 25.07.2021

Re: .

Uglavnom, na tom problemu lokalne arborist firme zarađuju pare tako što dolaze i direktno u stablo ubrizgavaju neku hemikaliju, koja navodno štiti drvo dve godine, pa onda mora opet.

Ajde nas što će sve da čipuju vakcinama ali što drveće čipuju, je l' ima taj Gejc dušu...
alselone alselone 06:13 25.07.2021

Re: .

rastvorom sode bikarbone


Soda bikarbona je poslednjih godina dobila status mitskog, takoreći volšebničkog rastvora. Sve leči i rešava. Voće je prskano? Operi ga u rastvoru sode bikarbone ima sve da izvuče. Boli stomak? Soda. Suva koža lica? Holesterol? Faking stres? Zarastanje rana? Desni? Invekcije ustiju? Čak i bolesti srca. Sve leči soda.

Pored toga, pojavio se termin "medicinska soda bikarbona" koji označava sodu bez aluminiujma, KOG SVAKAKO NI NEMA u sodi bikarboni. Nesretni farmaceuti kao moja sestra, godinama su se borili sa pacijentima objašnjavajući da ne postoji aluminijum u sodi, ali je teorija zavere pobedila. Ima ga u sodi i neke kompanije su se prosto dosetile da daju budalama šta traže praveći proizvod "soda bikarbona bez aluminijuma" i prodajući "isključivo u apotekama". Cijena sitnica u odnosu na redovnu sodu bikarbonu.

I eto, soda je sada prešala i sa lećenja ljudi na lečenje i biljaka. NIje loše.

Zaboravio sam da kažem da se soda uspešno meša i sa drugim mitskim lekovima, pa tako ko je pomešamo sa limunom i medom, dobijamo punjenje za fontanu mladosti.

docsumann docsumann 06:31 25.07.2021

Re: .

alselone alselone 06:38 25.07.2021

Re: .

A to jeste cool DIY, što kaže Huči, pogotovo za dobro organizovane ljude koji sve spreme u nekom CAD paketu prvo, tj ne improvizuju. Gvozdeni profili su svuda jeftini.


Hvala na savetima, ali prosto nema šanse da učim i varenje i švajsovanje (ne znam ni šta znači, možda je isto varenje samo germanizam).

Pored tri posla, troje (male) dece i tri kućna ljubimca, švajsovanje mi je čak iza Japana na listi prioriteta.

A ako bih se i odlučio da učim neku majstoriju, pre bih učio da radim sa drvetom nego sa metalom. Imao sam čak bljesak te želje ovo leto, pa da napravim pergolu na koju će da se penje visterija ali sam digao ruke od ideje posle jedne sekunde. Ostabio na daibau zatev za ponude da mi to neko napravi.
docsumann docsumann 07:13 25.07.2021

Re: .

maksa83
docs
postoje kroz istoriju čovuečanstva veliki ljudi uz čiji je geniji vegetarijanstvo/veganstvo bilo prirodan dio ličnosti...Pitagora, Buda, Leonardo, Ajnštajn, Tolstoj, Tesla...

E, u vezi toga ... šalim se, nema veze sa tim.

Odgledao sam intervju sa Galebom, i moram da priznam da sam stekao poprilično poštovanje za dečka, doživljavao sam ga kao neku božemeoprosti mušku Hanu Adrović, ali zapravo ima zanimljiv i nimalo lak životni put, i dečko je bistar i dubok, često vrlo insightfull (ne znam srpski ekvivalent za tu reč). Baš me se dojmio.



najzad da se ti i ja složimo oko nečega ()

u to ime, imam i ja jedan prilog



preporuka je i da se odgleda sve do kraja
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:53 25.07.2021

Re: .

docsumann
loader
Него, манимо се брзе хране...
Шта је конзумирао Никола Тесла?
Пост.
Тачка.


pa naravno.
postoje kroz istoriju čovuečanstva veliki ljudi uz čiji je geniji vegetarijanstvo/veganstvo bilo prirodan dio ličnosti...Pitagora, Buda, Leonardo, Ajnštajn, Tolstoj, Tesla...



Tako je.
gvozden1 gvozden1 08:47 25.07.2021

Re: .

Soda bikarbona je poslednjih godina dobila status mitskog, takoreći volšebničkog rastvora

Nešto poput wd-40 :)

Ovo oko staklenika, i Srki vidim o tome razmišlja.
Ok, jasne su prednosti u odnosu na plastenik, ali tebi je estetska najbitnija.

Nešto razmišljam, može i folija da se dobro zategne, da se konstrukcija precizno postavi, da to izgleda sasvim pristojno, da ne ruži prostor previše.

Ni staklenik ne može da bude lep detalj u dvorištu, manje ružan od plastenika da, ali baš sa bude ukras teško.

Mislim, šta je kome lepo, ali baš sam razmišljao o ovoj tvojoj dilemi, prevelika je razlika u ceni da bi se ta estetska nijansa, samo nijansa, platila hiljade evra.

Ipak bih ja razmislio o lepo skockanom plasteniku.

Da, švajsovanje je zavarivanje.
haklberi_tom haklberi_tom 08:48 25.07.2021

Re: .

gvozden1

C-c-c, bar da si dometnuo koju glavicu crnog luka, nego nam ovde brukaš Šumadiju. Čuj, jogurt, svašta, da je bar 'ladna šljivka prepečenica

I ti na ovu moju muku i sagrešenije?

Odo prvo da pobacam mikrotalasnu i jogurt, palim kazan, krompir u pepeo, luk slanina, šajkača normalno, i da sučem brkove uz rakijicu.

Normalno!

Usput - odem juče do Požarevca, te do Kostolca u Viminacijum.
I kada smo to obišli, red je bilo da odemo negde da klopamo.
I svratimo u restoran / kafanu 'Lipov lad' u Požarevcu.
Šta ćemo da klopamo, žena kaže ... ajde ovaj 'Stiški mač', specijalitet za dvoje.
Rekoh - važi.
Naručimo i dve moravske salate. To mi se toliko dopalo pre dve nedelje u Kraljevu, da ću tu salatu sada svuda poručivati ... gde bude na meniju.
I da ne dužim --- donosi konobar salatu na velikom, standardnom tanjiru ... ja pomislio da je to za nas dvoje, bez obzira što je količina bila za četvoro.
No, stiže još jedna takva salata ... ne, ne, kaže konobar, to su pojedinačne salate.
Da ne duljim - glavnog jela smo jedva pojeli pola, žena manje od pola svoje salate, a ja sam pojeo svu.
Mislim, salata je trivijalna - zelena salata, luk iseckan na sitno, krastavci, isto na sitno, paprika - kao i malo ljutkaste paprike ... ali toliko da svako može da jede. Fenomenalno.
A cena?!
Pa cena je bila smešna, prava sitnica - kako je govorio veliki sir Oliver.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:02 25.07.2021

Re: .

huchi
Ni staklenik ne može da bude lep detalj u dvorištu, manje ružan od plastenika da, ali baš sa bude ukras teško.


Meni staklenik (a unutra milina od boja i rastinja) izgleda odlično i baš kao ukras u bašti pod uslovom da bašta nije mala pa da je staklenik tih razmera 'proguta'. I vredna investicija, jer treba da izgleda profesionalno urađeno a ne skarabudženo zbog uštede..

Vredi, što se mene tiče.

alselone alselone 12:11 25.07.2021

Re: .

Meni staklenik (a unutra milina od boja i rastinja) izgleda odlično i baš kao ukras u bašti pod uslovom da bašta nije mala pa da je staklenik tih razmera 'proguta'. I vredna investicija, jer treba da izgleda profesionalno urađeno a ne skarabudženo zbog uštede..

Vredi, što se mene tiče.


Ovako i ja mislim. Onaj tamo što sam ga okačio zaista lepo izgleda. Kad nabaciš bilje, pa saksijice okolo, pa tako neke lepe stvari, stvarno bude ukras. Dodatno, cenu drži i metal, ne samo staklo, tako da sam siguran da bi i lepo skockani plastenik bio skup zbog metala i majstorije. A kad već ulaziš u investiciju uzmeš i prava stakla da dobiješ difuzno svetlo.
magnus magnus 01:31 26.07.2021

Re: .

alselone
Blagodarni sin Nikola.


slika za rvacki ojro , spomenik Tesli u Gospiću 91.

principessa_etrusca principessa_etrusca 05:52 26.07.2021

Re: .

maksa83
Meni je bio nešto antipatičan prvih par puta u onoj njegovoj emisiji jer se uvek nekako trtio da priča o sebi i pored živog gosta,

Razumem skroz o čemu pričaš, nervirao nas je na isti način, ali dećko stvarno nije bezveze.

Мој утисак такође, а при крају интервјуа који си окачио се показало да су и неки анкетирани истакли као његове негативне црте претенциозност и жељу да истакне своју начитаност и образовање.

Јасно је да није имао headstart и разумем потребу да показује да је стигао и/или престигао друге,, и то ће проћи како буде стицао сигурност. Оно што захтева најдубљи наклон је то што се Галеб наводно брине о сестри која има неки урођени хендикеп.

Иначе, интервју са Стефаном Миленковићем је супер занимљив.
maksa83 maksa83 05:56 26.07.2021

Re: .

Оно што захтева најдубљи наклон је то што се Галеб наводно брине о сестри која има неки урођени хендикеп.

Da, godinu dana starija sestra je Downovac.
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:42 26.07.2021

Re: .

alselone
Mene više brine akumulacija toplote u zidu i isijavanje.
Farbanje zida u bijelu boju ili zasjenjivanje možda bi bilo riješenje. Obijesi jedan dan bijelo platno na zid pa vidi efekat.

alselone alselone 11:42 26.07.2021

Re: .

Obijesi jedan dan bijelo platno na zid pa vidi efekat.


I ovako sam do sada ženu više puta isprepadao, plašim se šta bi mogla pomisliti ako vidi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:08 27.07.2021

Re: .

Иначе, интервју са Стефаном Миленковићем је супер занимљив.


Da, odličan mi je onaj deo kad je počeo da se bavi padobranstvom i objašnjenje zbog čega. Stvarno sjajan lik (Stefan), uprkos talentu i okolnostma u kojima je zbog toga rastao. Izgleda da je baš imao sreće i sa roditeljima koji su uspeli da to sve organizuju i pomognu mu da talenat razvije a da pri tome ne odlepi ili izgori. To je ogroman izazov za roditelje i kako su to ishendlovali je, mislim, stvarno za divljenje i proučavanje.

Ne znam da li je Stefan negde pričao o svom životu, ja sam ga prvi put čuo kod Galeba, i svaka mu čast što je taj intervju sa njim upriličio i sasvim korektno izveo, pre svega u vidu atmosfere u kojoj je to sve teklo.





shmoo shmoo 15:23 24.07.2021

Ко високо лети и зими и лети

увек ниско падне.

И то обавезно на оне најниже гране.

То је правило.


srpski akademik Matija Bećković pita se da u Hrvatskoj možda nisu mislili da na kovanicu stave srpski aerodrom "Nikola Tesla".

- Nije to naučnik nego aerodrom Nikola Tesla. Aerodrom je međunarodni, a Tesla je Srbin - kaže ironično u šali Bećković i dodaje da ga ovaj predlog ne čudi, s obzirom da je u "Evropi slobodan protok ljudi i ideja".



Ја, рецимо, знам за овог хрватског научника хрватског подријетла:






loader loader 15:25 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

Матија је песник-геније. Дакле, поета. Сметала би тврдња да је он поета Србин? Што се мене тиче - јок.


loader loader 15:29 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

Никола Тесла је био прикривени панкер:

Каже он:
shmoo shmoo 15:32 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

loader
Матија је песник-геније. Дакле, поета. Сметала би тврдња да је он поета Србин? Што се мене тиче - јок.








Не треба се уопште толико штрецати на све што ураде или кажу Хрвати.

Имамо ми и пречих послова него да се бавимо Хрватима и њиховим националним фантазмагоријама и снатрењима које не могу да постоје ако у то не умешају и Србе.







mirelarado mirelarado 15:33 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

Сметала би тврдња да је он поета Србин?


A što su mu otac i preci iz Crne Gore? Naći će se već neki F. Mladenović da ti objasni... da je Matija Jugosloven.
shmoo shmoo 15:38 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

mirelarado
Сметала би тврдња да је он поета Србин?


A što su mu otac i preci iz Crne Gore? Naći će se već neki F. Mladenović da ti objasni... da je Matija Jugosloven.








loader loader 15:41 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

mirelarado

....


Не дирајте Ф. Младеновића. Мислим да је он негде на Косову и Метохији, јер се залагао за слободарске идеје 27. марта, који је био самоубилачки, али слободарски. Ускллађен са тим сопственим принципом је он лично напао нато на КИМ, иако је безнадежно, баш као призивање нациста 1941.
Манимо се принципа. Они су за Ф.М. само реторичка игра на блогу.
Него, можда се стварно појави овде? Било би корисно.
Мирела, добродошли у учионицу српства, како познаник једног мог познаника рече за извесне постове на Блогу (92).

loader loader 15:43 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

shmoo

...


Тај Печат никада нисам имао у рукама, а камоли да сам га читао.
Да ли је вредно макар гледати слике?
shmoo shmoo 15:47 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

loader
shmoo

...


Тај Печат никада нисам имао у рукама, а камоли да сам га читао.
Да ли је вредно макар гледати слике?



Па ето, то је насловна страна последњег броја.

А шта је у излогу, то је и у радњи.


loader loader 15:48 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

А шта је у излогу, то је и у радњи.



mirelarado mirelarado 15:51 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

Мирела, добродошли у учионицу српства, како познаник једног мог познаника рече за извесне постове на Блогу (92).


Bolje Vas našla, Mr Loader.
shmoo shmoo 15:53 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

Него...

Ја бих, ако дозвољавате, да променим наслов оног мог првог коментара (па самим тим и читавог овог низа коментара)?

Нека буде, рецимо:

Тко високо лети и зими и лети, тај ниско падне, тко не лети уопште тај не лети ни зими ни лети




loader loader 15:54 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

Видим, имате цвеће.
То је оно које сам вам ја дао, или вам је пре мене неко већ дао цвеће?!

shmoo shmoo 15:54 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

loader
А шта је у излогу, то је и у радњи.







Антисрпски национализам СФРЈ - судбина и коментари.


loader loader 15:55 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

shmoo
Него...

Ја бих, ако дозвољавате, да променим наслов оног мог првог коментара (па самим тим и читавог овог низа коментара?

Нека буде, рецимо:

Тко високо лети и зими и лети, тај ниско падне, тко не лети уопште тај не лети ни зими ни лети






Задовољсто је ваше.
shmoo shmoo 16:00 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

loader
shmoo
Него...

Ја бих, ако дозвољавате, да променим наслов оног мог првог коментара (па самим тим и читавог овог низа коментара?

Нека буде, рецимо:

Тко високо лети и зими и лети, тај ниско падне, тко не лети уопште тај не лети ни зими ни лети






Задовољсто је ваше.



Хвала.


mirelarado mirelarado 16:00 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

loader
Видим, имате цвеће.
То је оно које сам вам ја дао, или вам је пре мене неко већ дао цвеће?!



I Vaš i moj cvetić su iz iste, elektronske bašte. Zgodna biljčica, blagonaklona, cveta i zimi i leti.

Dobar blog, Mr Loader. Aktuelan. I mene su susJedi iznenadili, po Tko zna koji put.
docsumann docsumann 16:05 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

mirelarado
Сметала би тврдња да је он поета Србин?


A što su mu otac i preci iz Crne Gore? Naći će se već neki F. Mladenović da ti objasni... da je Matija Jugosloven.


šta ima tu da se objašnjava? pametnom dosta...ludi tek počinje
loader loader 16:07 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

Миреларадо

...


Извините на на овом питању око цвећа... Знате, љубомора је изнад нације, науке...


Хвала на лијепим речима.
Зашто та сусједска дружба користи наш древни календар, тј. називе мјесеци, а ми смо нагнани да користимо староримске називе мјесеци? Сад смо, примјерице, у периоду кад се слави Јулије Цезар, многобожац, тј. паганин.
docsumann docsumann 16:07 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

Печат


shmoo shmoo 16:15 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

docsumann
Печат














mirelarado mirelarado 16:17 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

docsumann
mirelarado
Сметала би тврдња да је он поета Србин?


A što su mu otac i preci iz Crne Gore? Naći će se već neki F. Mladenović da ti objasni... da je Matija Jugosloven.


šta ima tu da se objašnjava? pametnom dosta...ludi tek počinje


A ludom, opet, nikad dosta.
loader loader 16:21 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

A ludom, opet, nikad dosta.


Коментар (немалициозан) који је кандидат за коментар године на Блогу.
Комисија заседа 1. децембра.
До тада, нека се кандидати потруде.


Да ли је Никола Тесла био геније?
mirelarado mirelarado 16:30 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

Да ли је Никола Тесла био геније?


Uverena sam da jeste, ne bi ga inače toliko svojatali i otimali se oko njega svi ti razni.
loader loader 16:34 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

ne bi ga inače toliko svojatali


Па, да ...


И ја свашта питам!
solo solo 23:14 24.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

Него...



shmoo shmoo 01:14 25.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

solo
Него...







Не, не!

Мораш да нађеш слику Грунфа на којој он држи подигнуту десну руку у знак поздрава и каже Броју Један:

"Извините, висости, што касним али налетео сам на тако високог човјека."

Ми смо то исто радили као клинци, подизали тако руку у знак поздрава као и Грунф, и говорили:

"У мом селу кере овол'ко скачу!"






shmoo shmoo 01:32 25.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

loader

Зашто та сусједска дружба користи наш древни календар, тј. називе мјесеци, а ми смо нагнани да користимо староримске називе мјесеци? Сад смо, примјерице, у периоду кад се слави Јулије Цезар, многобожац, тј. паганин.



Па не користе сви из те сусједске дружбе те старе словенске називе за месеце. Само они што говоре хрватским стандардним језиком.

У локалним говорима (нпр. икавском штокавском који се говори врло близу родног села Николе Тесле) говорници за март кажу марец, а не ожујак.

А ни оне Дубровчане никада нисам чуо да кажу српањ него увек седми мјесец.

Него, ми кукамо за Теслом, а Хрвати овде присвојише цијелу, цјеловиту и недељиву Босну и 'Ерцеговину. Фали им још хрватски Сријем (што би рекао Ненад Чанак) који је тренутно у Србији па да заокруже опет ону своју стару добру ендехазију коју су већ имали под Хитлером.




apacherosepeacock apacherosepeacock 07:57 25.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

loader
Да ли је Никола Тесла био геније?
И ја свашта питам!



Vala baš..
solo solo 08:44 25.07.2021

Re: Ко високо лети и зими и лети

Извините, висости, што касним али налетео сам на тако високог човјека."


noboole noboole 16:42 24.07.2021

.

Ovo je bio najbrzi nacin da metemo Srbina na novcic u EU
loader loader 16:51 24.07.2021

Re: .

noboole
Ovo je bio najbrzi nacin da metemo Srbina na novcic u EU


Језбре!

Хвала искреној браћели.
Atomski mrav Atomski mrav 22:53 24.07.2021

Re: .

Ovo je bio najbrzi nacin da metemo Srbina na novcic u EU


I to ne na bilo koji način, već su Hrvati odabrali da stave Srbina na novčić/novčanicu, eeeeej! Malo li je?
Черевићан Черевићан 17:29 24.07.2021

трагом факта

оба појма интегрални су део његових изјава

г Тесла јесте што ваљда потпис'о
(но ето качења ...на његову карику),
па да другог ..........ниш' чинијо није
алал му што је.... изом'о 'лектрику
loader loader 18:12 24.07.2021

Re: трагом факта

па да другог ..........ниш' чинијо није


А јесте ...
solo solo 18:03 24.07.2021

.

maksa83 maksa83 19:15 24.07.2021

...



shmoo shmoo 19:52 24.07.2021

Re: ...

maksa83









Па шта мислиш, како сам се ја сетио професора Балтазара и Фамилије у свом првом коментару овде?

Иначе, и даље мислим да уопште не треба обраћати пажњу на то шта кажу и шта раде Хрвати.


loader

Иначе, вест стиже вест: ЛИНК



Hrvatima smeta i Vukan Vučić - pitaju se: Zašto to ime?

Na naslovnoj strani hrvatskog Jutarnjeg lista osvanuo je tekst pod naslovom "Srbija nam ne može zabraniti Teslu na hrvatskom evru".

IZVOR: B92 SUBOTA, 24.07.2021. | 17:36 -> 17:45

I to nakon što je Srbija jasno poručila da je korišćenje lika Nikole Tesle na hrvatskoj novčanici evra - krađa.

Jutarnji u tekstu poručuje da Srbija Hrvatskoj po pitanju Teslinog lika na novčanicama ne može ništa.

Nakon ovoga se kao glavni tekst na Jutarnjem pojavi i napad na Srbiju i Vučića - u ovom tekstu Jutarnji tvrdi da su Srbi najveći razbojnici na Balkanu.

Pored toga, ovom listu je zasmetalo da što je predsednik svom najmlađem sinu dao ime Vukan po najstarijem sinu Stefana Nemanje, navodeći da "to ne čudi" i da Vučić želi da se nametne kao "vožd svih Srba". ЛИНК





"Њутањи, купите најновији Њутањи!!!" (ЛИНК)








maksa83 maksa83 20:08 24.07.2021

Re: ...

Nakon ovoga se kao glavni tekst na Jutarnjem pojavi i napad na Srbiju i Vučića - u ovom tekstu Jutarnji tvrdi da su Srbi najveći razbojnici na Balkanu.

Pored toga, ovom listu je zasmetalo da što je predsednik svom najmlađem sinu dao ime Vukan po najstarijem sinu Stefana Nemanje, navodeći da "to ne čudi" i da Vučić želi da se nametne kao "vožd svih Srba". ЛИНК

Pročitao sam sad ceo taj tekst koji je reakcija na Vulinovo prđenje (a što nigde ne piše), i uglavnom se slažem sa napisanim (originalnim tekstom iz Jutarnjeg da ne bude nesporazuma). Naravno da "novinari" B92 (koji su juče pisali o demonstracijama u Sloveniji, da bi se ispostavilo da je reč o Bratislavi) nigde nisu linkovali taj tekst na koji se referišu.
shmoo shmoo 20:19 24.07.2021

Re: ...

maksa83
Nakon ovoga se kao glavni tekst na Jutarnjem pojavi i napad na Srbiju i Vučića - u ovom tekstu Jutarnji tvrdi da su Srbi najveći razbojnici na Balkanu.

Pored toga, ovom listu je zasmetalo da što je predsednik svom najmlađem sinu dao ime Vukan po najstarijem sinu Stefana Nemanje, navodeći da "to ne čudi" i da Vučić želi da se nametne kao "vožd svih Srba". ЛИНК

Pročitao sam sad ceo taj tekst koji je reakcija na Vulinovo prđenje (a što nigde ne piše), i uglavnom se slažem sa napisanim.



Прочитао си "Њутањи"?

Зато сам га и линковао. Знао сам да ће се неко у Србији сложити са тим написаним.

А шта мислиш, да ли у Хрватској има некога ко се можда не слаже са тим написаним?

Чисто онако, зарад равнотеже у свемиру...

Иначе...

Што се тиче Тесле на надасве и пре свега хрватском еУру у хрватским џеповима... (EDIT: лисницама)

Завршићу овде на овом месту са Фамилијом као што сам и почео. (Без сопствене фамилије је врло тешко сваком човеку да опстане у овим временима.)

maksa83 maksa83 20:33 24.07.2021

Re: ...

А шта мислиш, да ли у Хрватској има некога ко се можда не слаже са тим написаним?

Moram da priznam da se tim pitanjem nisam opterećivao.

Postoji takođe dobar tekst Filipa Švarma u poslednjem Vremenu o Vulinovim erotićnim fantazijama, dosta je ozbiljniji od ovog u Jutarnjem, i sa njim se baš slažem.
shmoo shmoo 20:35 24.07.2021

Едит на едит

maksa83

Naravno da "novinari" B92 (koji su juče pisali o demonstracijama u Sloveniji, da bi se ispostavilo da je reč o Bratislavi) nigde nisu linkovali taj tekst na koji se referišu.






Словенија, Словачка, Славија, Соломонска острва, Судан, Суринам, Сирија,...

Ма елиминиши малу!





loader loader 20:37 24.07.2021

Re: Едит на едит

Словенија, Словачка, Славија, Соломонска острва, Судан, Суринам, Сирија,...

Зашто у овај низ није уврштен (онолики) Сибир?!
maksa83 maksa83 20:37 24.07.2021

Re: Едит на едит

Словенија, Словачка, Славија, Соломонска острва, Судан, Суринам, Сирија,...

Hrvati su imali identićan brejnfart (Bratislava u Sloveniji) oko iste vesti, trenutno nije jasno ko je od koga prepisivao.
shmoo shmoo 20:43 24.07.2021

Re: ...

maksa83
А шта мислиш, да ли у Хрватској има некога ко се можда не слаже са тим написаним?

Moram da priznam da se tim pitanjem nisam opterećivao.




Вероватно си у праву.

Ја се не оптерећујем ни овиме што пишу у Србији.

Само јесте забавно, у пичку материну. Боље од неког ријалитија.


Postoji takođe dobar tekst Filipa Švarma u poslednjem Vremenu o Vulinovim erotićnim fantazijama, dosta je ozbiljniji od ovog u Jutarnjem, i sa njim se baš slažem.



Максо, ја тебе поштујем као човека и комунисту али имај обзира човече!

Па ја треба ноћас да спавам нормално а не да имам ноћне море у којима они камени идоли из Лепенског вира повезани блутутом са Вучићем почињу да отварају она своја уста к'о чарапин почетак и да неповезано говоре:

"Тесла... Че Гевара... Мира Марковић... Путин... Бајден... Балтазар..."





shmoo shmoo 20:44 24.07.2021

Re: Едит на едит

loader
Словенија, Словачка, Славија, Соломонска острва, Судан, Суринам, Сирија,...

Зашто у овај низ није уврштен (онолики) Сибир?!



Упс!

Сајберија нас асоцира на нека давно прошла времена...

Вероватно зато.


shmoo shmoo 20:51 24.07.2021

Re: Едит на едит

maksa83
Словенија, Словачка, Славија, Соломонска острва, Судан, Суринам, Сирија,...

Hrvati su imali identićan brejnfart (Bratislava u Sloveniji) oko iste vesti, trenutno nije jasno ko je od koga prepisivao.



Ма пусти, тек то са градовима је зајебана занимљива географија.

Када су ми у војном одсеку увалили папир да се јавим на одслужење војног рока у касарну ЈНА у Илирској Бистрици, ја их питао је л' то у Чехословачкој, ЧССР?

Она будала, референт у војном одсеку, хтео да ме 'апси, мислио да га зајебавам.

maksa83 maksa83 21:08 24.07.2021

Re: Едит на едит

Када су ми у војном одсеку увалили папир да се јавим на одслужење војног рока у касарну ЈНА у Илирској Бистрици, ја их питао је л' то у Чехословачкој, ЧССР?

Moje poznavanje geografije ću ilustrovati time da su mi na regrutaciji ponudili da biram Vipava, Titov Veles ili Štip (pošto sam okasnio za vojnu policiju Niš koja mi je bila prvobitno namenjena, kako se ispostavlja srećom, mada Niš jeste relativno blizu, ali nisam imao pojma koliko je MP neomiljen VES) da sam zamolio da upotrebim telefon i zvao mamu da je pitam gde je šta i šta da uzmem, rekla je "Vipava je u Sloveniji tamo ćeš da se smrzneš, uzmi Titov Veles, to je vardarska dolina tu duva topao vetar iz Grčke", čega sam se ja setio nekoliko meseci kasnije kada smo na minus-nešto-baš-baš-mnogo uz prateću ledenu vetruštinu kopali rupe za protivtenkovske mine, kao u stenu da udaraš lopatom).

Do nedavno kada na mapama (računarskim) odrediš Sopot kao destinaciju on te uporno šalje u Sopot koji je neko poljsko letovalište na Baltiku.
shmoo shmoo 21:10 24.07.2021

Re: Едит на едит

maksa83
Када су ми у војном одсеку увалили папир да се јавим на одслужење војног рока у касарну ЈНА у Илирској Бистрици, ја их питао је л' то у Чехословачкој, ЧССР?

Moje poznavanje geografije ću ilustrovati time da su mi na regrutaciji ponudili da biram Vipava, Titov Veles ili Štip (pošto sam okasnio za vojnu policiju Niš, kako se ispostavlja srećom, mada Niš jeste relativno blizu, ali nisam imao pojma koliko je MP neomiljen VES) da sam zamolio da upotrebim telefon i zvao mamu da je pitam gde je šta i šta da uzmem, rekla je "Vipava je u Sloveniji tamo ćeš da se smrzneš, uzmi Titov Veles, to je vardarska dolina tu duva topao vetar iz Grčke", čega sam se ja setio nekoliko meseci kasnije kada smo na minus-nešto-baš-baš-mnogo uz prateću ledenu vetruštinu kopali rupe za protivtenkovske mine, kao u stenu da udaraš lopatom).

Do nedavno kada na mapama (računarskim) odrediš Sopot kao destinaciju on te uporno šalje u Sopot koji je neko poljsko letovalište na Baltiku.



То ти кажем... И ја сам тек када сам дошао кући узео мапу некадашње Југославије и тражио ту Илирску Бистрицу.

Ћути, ти си барем могао да бираш... Мени не дадоше...


mirelarado mirelarado 21:14 24.07.2021

Re: Едит на едит

Do nedavno kada na mapama (računarskim) odrediš Sopot kao destinaciju on te uporno šalje u Sopot koji je neko poljsko letovalište na Baltiku.


Skandalozno! Šta je opskurna poljska banja spram elitne sopotske rivijere?!
maksa83 maksa83 21:24 24.07.2021

Re: Едит на едит

Skandalozno! Šta je opskurna poljska banja spram elitne sopotske rivijere?!

Zamis'i...

Rupčaga neka.

nsarski nsarski 22:10 24.07.2021

Re: Едит на едит

maksa83
Skandalozno! Šta je opskurna poljska banja spram elitne sopotske rivijere?!

Zamis'i...

Rupčaga neka.



Zanimljivo da se i u jednom i u drugom Sopotu održavaju filmski festivali (i to već mnogo godina)







ulicni-muzicar ulicni-muzicar 20:14 24.07.2021

fakat/nefakat

Da je bio Srbin, to niko ne spori.

Da je rođen u mestu koje je tada bilo na teritoriji Austrougarske, a sada je na teritoriji Hrvatske, to je fakat.

Ali zašto je problem ako stave njegov lik na kovanice?
gvozden1 gvozden1 20:27 24.07.2021

Re: fakat/nefakat


Ali zašto je problem ako stave njegov lik na kovanice?

To što je novac odličan letak, sjajno propagandno sredstvo, ono što na njemu reklamira do mnogih dospeva.
I tu se uglavnom reklamiraju nacionalni simboli.

I sad Hrvati hoće da reklamiraju da je Tesla Hrvat.

Nema opisa, ima samo hrvatska novčanica i na njoj Tesla, i šta će zaključiti onaj koga ne intetesuje toliko da bi se raspitivao o detaljima?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana