Društvo| Istorija| Na današnji dan| Nauka

Sveti Ilija i vatrene kočije protiv Nacizma

natasa_tasic_10 RSS / 01.08.2021. u 23:38

 

sveti_ilija2_dnevne.jpg 

Danas je Sveti Ilija. Ja ga volim, ne samo što je živ svetac u vatrenim kočijama odleteo na nebo, već i što je veliki pravednik, jedan od najvećih svetaca koji postoje.

Pre mnogo  godina sam operisana baš na Svetog Iliju. U Tiršovoj je mojoj majci  doktorka Ljiljana Maksimović rekla sada je samo Bog može spasiti, mi ne možemo više ništa. I otišla je majka u crkvu Svetog Georgija, a otac Bogdan je celu noć čitao molitve u oltaru, sve dok se nisam ujutru probudila iz kome. Lekari nisu mogli da veruju. Od tada moja majka nosi kolač i žito svake godine u crkvu i deli za zdravlje sve dece i svih ljudi.

Kasnije kada sam se udala Sveti Georgije je postala i moja slava, a moja svekrva koja ikonopiše izradila je najlepšeg Svetog Georgija koga sam ikada videla, onoga koji mačem ubija Aždaju i spašava devojku od zla.

Spašava sve nas od zla, vidljivog i nevidljivog, mačem seče sve loše.

Danima  razmišlajm o ovome.Danas je Sveti Ilija, i  Dan sećanja na stradale Rome u Drugom svetskom ratu, na Svetog Savu je Holokaust, dan sećanja na stradale Jevreje, a Matija Bećković je pre dve nedelje otprilike rekao u Srpskoj Akademiji Nauka i Umetnosti da bez Jevreja i njihove borbe, ni Srbi, a ni Romi nikada ne bi znali ni za Jasenovac, Gardišku, Niški logor, Sajmište... ne bi znali jer su se jedni plašili tadašnjeg režima, a drugi su bili nepismeni da bi bilo šta zabeležili ili pokrenuli.

Na Svetog Iliju su Nemci u Ausvicu, u „Ciganskom“ logoru pobili sve do jednog Roma, nikakav trag nisu ostavili, nikakvo sećanje, svi su stradali.

Jednostavno moglo im se, imali su zakon o rasama, silu, i podbornike ideologije koja u nekim sferama i dalje živi.

Gledajući film, Hitler poslednji dani, Gebelsova žena ubija svu svoju decu, jer ne želi da žive u svetu u kome nema nacizma, arijevaca i čistih rasa, nije ni sanjala da će kasnijom sterilizacijom žena ta propaganda biti nastavljena.

Shomo, ovo nema veze sa onim tekstom, a da ti pravo  kažem bila sam izrevoltirana komentarima, i iskrena da budem, ljudi koji su pozitivno komentarisali onakvo kasapljenje, ne bi se ni čas časa libili da urade istu stvar i sada, a i ubuduće.

Elem da se vratiim na Svetoga Iliju, Svetoga Savu i na Svetoga Georgija, i na najveću vezu sviih naših svetaca sa svim stradalima, od Nacista.

Na putu za Jasenovac,na Đurđevdan su svi i Jevreji, Srbi i Romi vagonima odvedeni za Jasenovac. U jednom od njih je nastala  i čuvena pesma, a samo je 1/3 došla do Jasenovca, umrli su na putu do njega. Na Svetog Savu je oslobodjen  Aušvic, a ja duboko verujem da se Sveti Ilija spustio sa svojim vatrenim kočijama i spasio sve  nesrećne romske duše i odveo ih je na bolje mesto.

Danas je Sveti Ilija, danas je Dan sećanja na stradale u Drugom Svetskom ratu. Moja majka je spremila i kolač i žito kao što i svake godine radi da deli za zdravlje i napredak svih, a ako se neko zadesi pored crkve, neka upali sveću za pokoj duša svih stradalih od nacista, bez obzira na veru, naciju, polnu pripadnost, i neka upali sveću za zdravlje i mir preživelih. Jer se oni i dalje sećaju i žive sa tim sećanjem sve dok ne sklope oči i ne odlete u vatrenim kočijama na mesto gde će se sresti sa svima koje su izgubili u bezumlju jednog poremećenog društva.

 

 August 2. th, Memorial Day of the victims of the Holocaust

On the night between August 2., 1944, about 3,000 men, women and children of Roma were killed in gas chambers at the ′′ Family Camp for Gypsies ′′ in Auswitz-Birkenau.

The resolution of the European Parliament, which was adopted on April 15., 2015., is officially declared the Day of Remembrance of the Roma Holocaust victims.

#nabistar #romagenocide #2august

 

 

 



Komentari (398)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 23:06 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Никада нисам чула неког овдашњег сељака или од било ког Србина да говори о томе како су Јевреји “распели нашег Господа”, што је често код затуцаних источноевропских католика.


A Čifuta?
I generalno, nikad nikog nećeš čuti da ovde pominje "našeg Gospoda". Ni u kom smislu, ako ti je to baš bitno.
freehand freehand 23:10 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

milisav68
apostata

1807. kada su oslobodili BG, ustanici izvršili masu onoga što bi se danas nazvalo



Sve podatke imaš, samo nemaš o ulasku komunista '44.

A i ti si sve primetio, sem broja Jevreja pre i posle drugog svetskog rata.
Pre i posle onog kad je Hitleru javljeno da je u Srbiji jevrejsko pitanje rešeno...
Jel te nije sramota, bar malo?
Mislim, okej - ciketan, foliramo se, al baš toliko?
freehand freehand 23:13 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Југославија јесте била једна једна од првих држава које су признале Израел. (Не знам колико је на то утицало да је било доста високопозиционираних Јевреја у самом врху нове власти јер су многи, посебно из НДХ, рат преживели у партизанима

U četnicima, valjda?! Tako tvrde ovdašnji domaćini...

али Југославија је врло хитро и прекинула дипломатске односе 1967, подржавала терористичку ПЛО и давала палестинским терористима слободан пролаз (нпр. Абу Абасу, отмичару крузера “Акиле Лауро”).

Nije hitro, samo je pratila rezolucije saveta bezbednosti i generalne skupštine UN. Ako vašoj milosti to nešto znači, lako je za proveriti.
vcucko vcucko 06:18 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft
Ne postoji zemlja na svetu u kojoj nije bilo antisemitizma.
I u kojoj nema antisemitizma i sada.
Ono o čemu može da se diskutuje je - u stepenu toga antisemitizna.
Porediti antisemitizam Nemaca, Hrvata (i ostalih) i Srba je 'smešno'.
Naravno, smešno je uz znake navoda - jer u antisemitizmu nema ništa smešno.
Ja verujem da većina Srba nisu antisemite i da dobro razumeju patnje jevrejskog naroda.
Jer - im (Srbima) stradalnog iskustva ne manjka


U tadasnjoj Kraljevini antisemitizam nije ni bio toliko rasprostranjen. Ni medju Srbima ni medju Hrvatima. Nije to bilo kao u Austriji ili recimo Madjarskoj gde je to bila 'normalizovana' pojava. Nije cak antisemitizam ni jedino objasnjenje. Horti recimo iako je bio ubedjeni antisemita nije ubijao Jevreje. Ja nisam ni tvrdio da su svi Srbi ubijali ili mrzeli Jevreje ali da su i neki Srbi uz (neke) Nemce bili odgovorni za ono sto se desilo 41 i 42 je fakat.



Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:21 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

To niko nije ni tvrdio. Ali SP je bila zaduzena za beogradske Jevreje.


Samo jos da dodam. Pre nekih 20 godina uradjeni su intervjui-zivotne price sa poslednjim prezivelim logorasima. Tako da vazi njihova rec protiv reci onih koji tvrde 'mi nemamo nista s tim'.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:27 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

vcucko
Neues aus der Nachbarschaft
Ne postoji zemlja na svetu u kojoj nije bilo antisemitizma.
I u kojoj nema antisemitizma i sada.
Ono o čemu može da se diskutuje je - u stepenu toga antisemitizna.
Porediti antisemitizam Nemaca, Hrvata (i ostalih) i Srba je 'smešno'.
Naravno, smešno je uz znake navoda - jer u antisemitizmu nema ništa smešno.
Ja verujem da većina Srba nisu antisemite i da dobro razumeju patnje jevrejskog naroda.
Jer - im (Srbima) stradalnog iskustva ne manjka


U tadasnjoj Kraljevini antisemitizam nije ni bio toliko rasprostranjen. Ni medju Srbima ni medju Hrvatima. Nije to bilo kao u Austriji ili recimo Madjarskoj gde je to bila 'normalizovana' pojava. Nije cak antisemitizam ni jedino objasnjenje. Horti recimo iako je bio ubedjeni antisemita nije ubijao Jevreje. Ja nisam ni tvrdio da su svi Srbi ubijali ili mrzeli Jevreje ali da su i neki Srbi uz (neke) Nemce bili odgovorni za ono sto se desilo 41 i 42 je fakat.





Sad ce biti jos da branim Kraljevini. Mislio sam na opste stanje u drustvu. Bilo ga je, kako ne. I u crkvi i politickim partijama i u knjizevnosti i u vicevima. Jos i pre 1940. Ali je zaista je to bilo manje radprostanjeno nego recimo u Nemackoj, Austriji, Madjarskoj ili Rusiji. Da ga uopste nije bilo otkud bi se Nedic pojavio (retoricko pitanje)? Hvala na ovome.
vcucko vcucko 06:28 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft
U Specijalnoj policiji, ljotićevcima i nedićevcima ni približno toliko Srba. U logorima nisu ubijani Nemci nego Srbi


To niko nije ni tvrdio. Ali SP je bila zaduzena za beogradske Jevreje.

Od Srba su 41 ubijani komunisti, partizani i cetnici koji su se suprostavili okupaciji. A SP se vezbao jos pre rata na komunistima.

Nacisti su u pocetku jugoslovenske Jevreje smatrali boljsevicima.


To je opšte mesto što se tiče progona Jevreja po istočnoj Evropi po ulasku Nemaca. Mislim, progona, pogroma, zverskog ubijanja u krajnjoj liniji, koje nisu vršili Nemci (ne kažem da im je bilo krivo) nego domaće stanovništvo. Masovno i javno. Pa imaš zloglasne masakre u Lavovu, Rigi, Kaunasu... praktično svuda. Muško i žensko, staro i mlado uključiv decu, svi su dohvatili šta su imali, hladno i vatreno, i krenuli da ubijaju Jevreje. Na ulicama, trgovima, u parkovima, gde su stigli.

A glavno opravdanje je bilo "Jevreji NKVD-ovci su nas maltretirali, samo im vraćamo".

Moraš priznati da u Srbiji toga nije bilo.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:35 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?


To je opšte mesto što se tiče progona Jevreja po istočnoj Evropi po ulasku Nemaca. Mislim, progona, pogroma, zverskog ubijanja u krajnjoj liniji, koje nisu vršili Nemci (ne kažem da im je bilo krivo) nego domaće stanovništvo. Masovno i javno. Pa imaš zloglasne masakre u Lavovu, Rigi, Kaunasu... praktično svuda. Muško i žensko, staro i mlado uključiv decu, svi su dohvatili šta su imali, hladno i vatreno, i krenuli da ubijaju Jevreje. Na ulicama, trgovima, u parkovima, gde su stigli.

A glavno opravdanje je bilo "Jevreji NKVD-ovci su nas maltretirali, samo im vraćamo".

Moraš priznati da u Srbiji toga nije bilo.


Sve tacno. Istorija antisemitizma kod nas i u Ukrajini ili Rusiji recimo je dosta razlicita. Kod nas nije bilo takvih pogroma. Toga je tamo bilo i pre nego drugog sv. rata.

Ovo sa boljsevicima je SP dobro doslo posto su i pre rata vrsili torturu nad komunistima.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:13 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

vcucko


Контекст? То је била одлука несрећне владе Цветковић-Мачек (у земљи која се већ распала у августу 1939. издвајањем Бановине хрватске).

Можда се треба подсетити да је у Мађарској антисемитски закон о numerus clausus-у усвојен 1920. (или да numerus clausus за Кинезе у пракси данас постоји на америчким универзитетима, док су Афроамериканци повлашћени, а спроводи се тако што је различитим етничким групама потребан различит број поена да би се уписали на студије).

А можда се треба подсетити и да је Француска нападнута у мају 1940, окупирана у јуну, а да је средином јула француска полиција ухапсила преко 13,000 париских Јевреја и предала их на тацни Немцима за депортацију у Аушвиц.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:16 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Kod nas nije bilo takvih pogroma.

Какав understatement!
gedza.73 gedza.73 07:21 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

To niko nije ni tvrdio. Ali SP je bila zaduzena za beogradske Jevreje.

Od Srba su 41 ubijani komunisti, partizani i cetnici koji su se suprostavili okupaciji. A SP se vezbao jos pre rata na komunistima.

Ne samo Jevreje nego i za Srbe i za Rome. I nisu ubijani samo oni koji su se suprostavljali okupaciji nego i taoci među kojima su se nalazili industrijalci, intelektualci, obične žene...

Niko ne spori da su u tim ubistvima i progonima učestvovali pripadnici srpskog naroda ali su ogromna manjina (čak suprotno zvaničnoj propagandi ima ljotićevaca i nedićevaca koji su skrivali Jevreje ili pomagali obaveštenjima a sve je kompleksna priča u kojoj je pomešana okupacija i građanski rat u isto vreme) u odnosu na Nemce.

Na prostoru Jugoslavije su postojali logori za jevrejske žene sa decom, romkinje sa decom i srpkinje sa decom. Ostali narodi i narodnosti su sporadični slučajevi, ove tri grupe su sistemski proganjane. Dovoditi u istu ravan SP, Nemce i srpski narod je relativizacija s obzirom na zločine počinjene nad njima kako u Srbiji tako i van nje.
Pre nekih 20 godina uradjeni su intervjui-zivotne price sa poslednjim prezivelim logorasima. Tako da vazi njihova rec protiv reci onih koji tvrde 'mi nemamo nista s tim'.

Eva Nahir Panić i Ženi Lebl?
Pisao sam već da su ženi iz Batočine koja je tokom rata, ispred nosa Nemaca čuvala dve Jevrejke, nakon rata oslobodioci ubili sina. Industrijalac Stefanović iz Kragujevca koji je među svojim radnicima krio jevrejsku, sestru visokog komunističkog funkcionera, su nakon rata osudili na smrt.

Ono što je indikativno da nakon rata imovina nije vraćena jevrejskoj zajednici nego je razgrabljena. Rušenje bogomolja ili pretvaranje u objekte javne namene su radili svi okupatori počev od Turaka, KuK vojske, nemaca ili ustaša a nastavili i komunisti nakon rata pa čak i oni malobrojni jevreji se nisu vraćali.

u svedočenjima Jevreja sa prostora Hrvatske se priča o antisemitizmu u partizanskoj vojsci i pretnji smrću ukoliko imaju kontak sa savezničkim avijatičarima. Naravno da nije u istoj ravni sa SP ali je dosta slično sa predratnom antijevrejskom propagandom (koja je bila poprilično rasprostranjena u Evropi a koju je Nemačka širila od sredine tridesetih).

Sve ovo ima veze i sa ponašanjem pojedinaca jer oni Srbi u Specijalnoj policiji ili ljudi poput Marisava Petrovića su isti mentalni sklop kao i jevresjki kapoi po nacističkim logorima i u službi nacističke ideologije koji su mučili i ubijali pripadnike sopstvenog naroda pa niko ne stavlja sa Nemcima u istu ravan Jevreje u kontekstu holokausta

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:25 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?


Какав understatement!


Pocinjes ko Gvozden. Ajde svaku rec da merimo u odnosu ko je i kako rekao.
gedza.73 gedza.73 07:34 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

posto su i pre rata vrsili torturu nad komunistima.

Nikako ne opravdavam. Ali ne treba zaboraviti da su komunisti pokušali atentat na kralja, pokušali nekoliko atentata na visoke državne funkcionere, podržavali separatističke pokrete, vršili oružane napade na regularne jedinice, širili propagandu o velikosrpskoj zaveri, radili na rasturanju države u interesu strane sile, pružali logistiku komunistima koji su u drugim državama vršili terorističke napade...

Zanimljiva je sudbina Vladete Milićevića koji je imao obaveštajne podatke o ponašanju komunista pre rata. U njegovoj knjizi se među redovima vidi kako, vraćajući uslugu novim komunističkim vlastima, 'pere' njihove biografije a preskače neke podatke koje su njemu bili sigurno poznati kao vrsnom obaveštajcu, koji su danas opštepoznati i koje čak ni komunistički istoričari ne dovode u pitanje.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:35 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Sve ovo ima veze i sa ponašanjem pojedinaca jer oni Srbi u Specijalnoj policiji ili ljudi poput Marisava Petrovića su isti mentalni sklop kao i jevresjki kapoi po nacističkim logorima i u službi nacističke ideologije koji su mučili i ubijali pripadnike sopstvenog naroda pa niko ne stavlja sa Nemcima u istu ravan Jevreje u kontekstu holokausta


Razlika je drasticna! Ne mozes porediti kapoe sa zvanicnom drzavnom institucijom. Ovo se ne moze svesti na individualne psiholoske slicnosti i i razlike.
gedza.73 gedza.73 08:04 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Ne mozes porediti kapoe sa zvanicnom drzavnom institucijom.

I jedno i drugo se dešava na prostorima pod nemačkom okupacijom. SP pre rata nije imala logore za jevreje. Srbija je bila pod okupacijom i ne može se govoriti o zvaničnim državnim institucijama. Ali može se dovesti u ravan da su pripadnici SP zbog posebnih povlastica (u okupiranom beogradu... ne treba zaboraviti pored razaranja, pljačkanja i strašne zime... su švabe imale prioritet u raspodeli hrane) mučili i ubijali pripadnike sopstvenog naroda isto kao i jevrejski kapoi u nacističkim logorima. Šta se dešavalo sa agentima policije koji bi otkazali poslušnost ili bili uhvaćeni da odaju podatke JuVO?
Razlika nije baš toliko drastična ali i dalje tvrdim da nikome ne bi palo na pamet da kaže 'eto i sami Jevreji su zločinci jer su NEKI Jevreji učestvovali u nacističkoj mašineriji'

što se tiče antisemitskih stavova i sami intelektualci poreklom Jevreji su imali stavove sa kojima bi se možda i Hitler složio.

Karl Marks
e tražimo tajnu Jevreja u njihovoj religiji, nego tražimo tajnu religije u zbiljskome Jevreju.

Koja je svjetovna osnova jevrejstva? Praktička potreba, sebičnost.

Koji je svjetovni kult Jevreja? Trgovanje. Tko je njegov svjetovni bog? Novac.

Pa dobro! Emancipacija od trgovanja i novca, dakle od praktičnog, zbiljskog jevrestva, bila bi samoemancipacija našega vremena
...
Emancipacija Jevreja je u svom krajnjem značenju emancipacija čovječanstva od jevrejstva.



gvozden1 gvozden1 08:12 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft

Какав understatement!


Pocinjes ko Gvozden. Ajde svaku rec da merimo u odnosu ko je i kako rekao.

Ajde majke ti objasni ovo

Razlika je drasticna! Ne mozes porediti kapoe sa zvanicnom drzavnom institucijom


Evo, ja tvoje komentare posmatram kroz tvoje generalno antisrpstvo, ok, grešim možda, pa haj pojasni na koju državnu instituciji misliš, na instituciju koje države?
freehand freehand 08:17 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

principessa_etrusca
vcucko


Контекст? То је била одлука несрећне владе Цветковић-Мачек (у земљи која се већ распала у августу 1939. издвајањем Бановине хрватске).

Можда се треба подсетити да је у Мађарској антисемитски закон о numerus clausus-у усвојен 1920. (или да numerus clausus за Кинезе у пракси постоји на америчким универзитетима, док су Афроамериканци повлашћени, а спроводи се тако што је различитим етничким групама потребан различит број поена да би се уписали на студије).

А можда се треба подсетити и да је Француска нападнута у мају 1940, окупирана у јуну, а да је средином јула француска полиција ухапсила преко 13,000 париских Јевреја и предала их на тацни Немцима за депортацију у Аушвиц.

I na koji način sve ovo opravdava antijevrejske zakone i postupke zvaničnih vlasti u Jugoslaviji i Srbiji?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:17 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

I na koji način sve ovo opravdava antijevrejske zakone i postupke zvaničnih vlasti u Jugoslaviji i Srbiji?


Pa nicim naravno. Vec sam pomenuo da je Horti bio jedan od najglasnijih antisemita u Evropi. Pa opet nisu proterivali Jevreje dok on nije srusen. Time sam hteo da kazem da postojanje jakog antisemitizma nije jedini razlog zasto su Jevreji ubijani. Na stranu sto je antisemitizma kod nas ipak bilo.

Vodi se potpuno poremecen razgovor. Ja kazem da su za unistenje beogradskih Jevreja krivi i Srbi a odatle se izvlaci zakljucak kako sam rekao da su SVI Srbi ubijali Jevreje i kako su SVI bili jaki antisemiti. Dalje se onda kao 'kontraargument' nudi stav kako SVI Srbi nisu antisemiti i kako su bogom predodredjeni da nevrse zlocine. Bullshit! Da ne pricamo o tome da se razgovor onda tako postavi da ja kao moram pred nekim Vrhovnim Srbima Gvozdenima kao pravdam. Bez ikakvog srama. Usput, o kvantifikatorima u logici se uci u trecem razredu gimnazije.

Da je stav da 'mi' kao nemamo nista sa Sajmistem, Banjicom i Topovskim sumama
rasprostranjen u srpskom drustvu ne mora niko ovde narocito da istice. Dovoljno je da se ta mesta danas posete. Posto, ajde da suzimo, Beogradjani nece da priznaju svoje ucesce u ubistvima sunarodnika nemaju ni potrebu da ta mesta obeleze kako treba. Valjda bi Nemci trebali to da urade posto su to bili njihovi logori.

Posle ocekujemo da neko drugi prizna svoj udeo u zlocinu nad Srbima a mi cemo da petljamo, pozivamo se na metafiziku i trazimo razloge u traumama u detinjstvu kod zlocinaca srpskog porekla.
gedza.73 gedza.73 12:23 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Posto, ajde da suzimo, Beogradjani nece da priznaju svoje ucesce u ubistvima sunarodnika nemaju ni potrebu da ta mesta obeleze kako treba.


Ako ćemo iskreno ovde na blogu se brane Srbi koji su ubijali Srbe a ubistva civila koje su vršili Srbi se obično pripisuje nekom jerosjtvu. Da ne pričamo kako su te ubice dobijale visoke državničke pozicije i učestvovali u donošenju vrlo važnih odluka po Sudbinu Srbije. Da su pobedili ti koji su ubijali Jevreje verujem da bi isti mentalni sklop po blogu veličao 'borbu za oslobođenje' i svaku temu oko logora smatrao relativizacijom.

što se tiče Sajmišta i drugih logora, obeležavanj stratišta nakon rata ovde ima detaljno opisano šta se kada i u kom trenutku dešavalo. Kao i kako su posleratne vlasti relativizovele žrtve.

Bajford Staro Sajmište

Iako su Jevreji sa Sajmišta ugušeni u dušegupki u proleće 1942. – njih oko 6.300 žena, dece i starih – takođe bili sahranjeni u Jajincima, njihova sudbina nije bila obeležena ili na bilo koji način spomenuta

Spomenik u Zemunu, za razliku od onog na Bežaniji, nosi jednostavniju poruku: posvećen je „žrtvama fašističkog terora“, bez bilo kakvih specifičnih odrednica o patriotizmu žrtava ili okolnostima u kojima su stradali

Glavni razlog za formiranje Sekcije bivših zatočenika bio je pre svega praktične prirode. U Jugoslaviji je 1959. godine stupio je na snagu novi Zakon o penzijskom osiguranju koji je obezbeđivao određene beneficije veteranima narodnooslobodilačkog rata

Preživeli sa Sajmišta formirali su sopstvenu grupu 1960.godine sa sedištem u Beogradu... . činjenica da su primani samo oni koji su „u zatvore i logore dopali neposredno se boreći ili izvršavajući zadatke NOP-a

U jednom izveštaju Gradske konferencije Sekcije bivših zatvorenika, interniraca i deportiraca Beograda iz 1960. godine, navodi se da je većina članova pre svega zainteresovana za „način rešavanja socijalnih pitanja“ i „ostvarenja prava“ iz oblasti penzionog osiguranja, a da je „manji interes“ pokazan za prikupljanje materijala i dokumentacije o logorima i njihovo trajno obeležavanje.1



gedza.73 gedza.73 12:25 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Posle ocekujemo da neko drugi prizna svoj udeo u zlocinu nad Srbima

Stop revizionizmu što bi rekli drugovi komunisti




gvozden1 gvozden1 12:42 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Ja kazem da su za unistenje beogradskih Jevreja krivi i Srbi a odatle se izvlaci zakljucak kako sam rekao da su SVI Srbi ubijali Jevreje

Ne postoji nacija u kojoj nije bilo onih koji su ubijali Jevreje.
Dve se samo izdvajaju, Nemci i Hrvati, a ti tu pridodaješ i Srbe?
Zašto?
Srbi se ni po čemu nisu razlikovali od ostalih, čemu izdvajanje?
I još dodaješ da su to radile institucije srpske države, da bi Srbe smestio pored Nemaca o Hrvata, jer institucije njihovih država to jesu radile.
Srpske nisu, ali im to to kalemiš.

Pa kao fin si.

principessa_etrusca principessa_etrusca 14:19 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft

Stvarno mi je ispod svakog nivoa da u ovu raspravu uvlacim licne porodicne price. Ko zeli moze se informisati o tome sta je i kako je bilo.

Никада, али баш никада, не наводим приватне приче, осим ако нису већ објављене.
Давид Албахари је сам ставио у јавну сферу географије својих родитеља. Мајка, појеврејчена Српкиња из Босне, била је удата за загребачког Јеврејина који је страдао у Јаденовцу, а она се са децом спасла бегом у Србију. Отац је заробљен као војни лекар и рат провео у заробљеништву, док су му жена и деца убијени у логору у Нишу.
Са друге стране, прича Небојше Митрића је позната, а његово српско име је оно под којим је
.Zato politika jedne zemlje u jednom trenutku prema Izraelu nije nikakvo merilo postojanja ili nepostojamja antisemitizma u toj zemlji.

Државе користе различите методе да формирају јавно мњење, углавном са виљем да се нека политика или конкретни потези учине прихватљивим, као што је рецимо било сатанизовање Садама и лансирање лажи о WMD да би се оправдао рат.

Југославија је, противно међународном праву, пружала логистику палестинским терористима, а ДБ је ширио антиизраелску и антијеврејску пропаганду.
freehand freehand 14:35 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Југославија је, противно међународном праву, пружала логистику палестинским терористима, а ДБ је ширио антиизраелску и антијеврејску пропаганду
I tu se istakla skoro pa kao Generalna skupština UN i USoA u organizo9vanju, opremanju i podršci Crvenimbrigaadama i grupi Bader-Majnhof. Samo što Jugoslavija, isto kao USofA nikad nije zvanično podržavala nikakve teroriste.
Dobro, US of A jesu ipak zvanično i direktno podržavale ratne teroriste i zločince poput Ariela Šarona, ili onog Saudijca kojeg su stvorili zajedno sa talibanima i što su ga po moru rasuli kad su dovšili posao al da ne mračimo sad.

freehand freehand 14:58 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Pa nicim naravno. Vec sam pomenuo da je Horti bio jedan od najglasnijih antisemita u Evropi. Pa opet nisu proterivali Jevreje dok on nije srusen. Time sam hteo da kazem da postojanje jakog antisemitizma nije jedini razlog zasto su Jevreji ubijani. Na stranu sto je antisemitizma kod nas ipak bilo.

Malo mi je čudno kako svi preskaču Poljake kad se pomene antisemitizam, disciplina u kojoj su se oni uvek takmičili za najviša odličja...
Al nisam hteo to da kažem, hteo sam nešto drugo: urnebesan je način na koji se oni koji tako lako i bez treptaja izjednačavaju pojam Hrvat sa pojmom ustaša iz petnih žila trude da razdvoje pojam Nedić , Ljotić ili Pećanac od pojhmaSrbin, a ovog poslednjeg i od pojma pošteni četnik.

Činjenica je da Srbija svakako nije bila šampion u antisemitizmu, dapače - da je u raznim periodima bila jedna od svetlih tačaka integracije i trpeljivosti (što joj, po pravilu, šovinisti zameraju i smatraju njenim usudom sem kad krenu ovakve priče pa navale da arlauču o sopstvenoj humanosti i širokoj duši iako bi najrađe sve istrebili što klanjem što... Ok, klanjem) . Ali to se ne može argumentovati ni žmurenjem na ružne delove njene istorije a naročito ne čistim i beramnim laganjem. Stid je osnov morala a oni koji propagiraju mržnju kao sredstvo za postizanje bilo kakvih a kamoli nacionalnih ciljeva - za stid svakako ne znaju.
gedza.73 gedza.73 15:29 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?


Југославија је, противно међународном праву, пружала логистику палестинским терористима

I sasvim slučajno za to je bio zadužen partizanski oficir, komunistički funkcioner koji je devedesetih ustrojio navijačke grupe pošto je bio

pomoć Jugoslavije, odnosno tajne službe “prijateljima” iz sveta, ogledala se u obuci, naoružavanju, finansiranju i političkom pokroviteljstvu tih organizacija, pa čak i kada su neke od njih (“Crni septembar”, “Muslimanska braća” i “Nacionalna arapska omladina”) bile antikomunistički i antijugoslovenski orijentisane. U tim poslovima najaktivniji su bili general Jovo Popović, ispred KOS-a, odnosno vojsk

Ponašanje tokom devedesetih je u najmanju ruku diskutabilno. Šverc, kontakti sa podzemljem, kriminalcima...
Pokojni general Jovo Popović poznat je narodu kao čovek koji je izgradio Institut za bezbednost, a jedno vreme se za njega pričalo i da je bio dvojnik Josipa Broza Tita. On je u fudbalu radio kao komesar za bezbednost u FS Jugoslavije i bio je dugogodišnji član Skupštine Partizana. Postoji priča prema kojoj je Slavku Šajberu namestio aferu u bečkoj banci, posle čega je Sud udruženog rada u Beogradu vratio titulu Partizanu u sezoni 1985/86.

Ovde milicija deli municiju Arkanovcima po njegovom naređenju.


Pošto je odobrio da utakmica može da se održi nakon


Prvoborci, nosioci spomenica, istaknuti komunisti i oficiri. Nikakve veze sa devedesetim i događajima nakon dvehiljaditih nemaju.





Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:36 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Никада, али баш никада, не наводим приватне приче, осим ако нису већ објављене.
Давид Албахари је сам ставио у јавну сферу географије својих родитеља. Мајка, појеврејчена Српкиња из Босне, била је удата за загребачког Јеврејина који је страдао у Јаденовцу, а она се са децом спасла бегом у Србију. Отац је заробљен као војни лекар и рат провео у заробљеништву, док су му жена и деца убијени у логору у Нишу.
Са друге стране, прича Небојше Митрића је позната, а његово српско име је оно под којим је


Nisam mislio naravno na njegovu pricu ili licne price uopste. Ali nije bitno. Sto sam imao reci na ovu temu rekao sam. Meni je svako dalje upustanje u ovu pricu iscrpljujuce.
milisav68 milisav68 15:37 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

http://m.youtube.com/watch?v=-kS3_jsIpX0
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:50 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Činjenica je da Srbija svakako nije bila šampion u antisemitizmu,


Naravno da nije. Utoliko je bitnije ne petljati i ne pokusavati izbrisati ili oprati ovu mrlju tako sto ce se reci 'to nije nasa mrlja'. Mnogo bi pametnije bilo napraviti memorijal i ispricati pricu o suodgovornosti u zlocinu.

Al nisam hteo to da kažem, hteo sam nešto drugo: urnebesan je način na koji se oni koji tako lako i bez treptaja izjednačavaju pojam Hrvat sa pojmom ustaša iz petnih žila trude da razdvoje pojam Nedić , Ljotić ili Pećanac od pojhmaSrbin, a ovog poslednjeg i od pojma pošteni četnik.


Pa da. A u poslednjem ratu je Mladic priglupi vojnik JNA (sa nekom traumom opet) a Gotovina je samo Hrvat-ustasa.

Malo mi je čudno kako svi preskaču Poljake kad se pomene antisemitizam, disciplina u kojoj su se oni uvek takmičili za najviša odličja...

Ja nisam hteo da ih pominjem da ne bih pricu sirio ali si naravno u pravu da se ne mogu zaobici. Ma koliko zakona donosili kojima zabranjuju pominjanje bilo kakve veze Soa sa Poljacima. Cak je i Orban priznao suodgovornost Madjara.
crossover crossover 16:41 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

principessa_etrusca

Југославија је, противно међународном праву, пружала логистику палестинским терористима, а ДБ је ширио антиизраелску и антијеврејску пропаганду.


Nije pružala samo logističku podršku nego i obuku. Abu Abas, Abu Nidal i mnogi drugi su bili na kursevima u VOBŠC Pančevo (JNA), to je ona famozna Vojna Pošta 5000 koja ne postoji.

Ima ovde malo o tome šta su naučili u Pančevu: Achille Lauro hijacking.
vcucko vcucko 17:32 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

principessa_etrusca
vcucko


Контекст? То је била одлука несрећне владе Цветковић-Мачек (у земљи која се већ распала у августу 1939. издвајањем Бановине хрватске).

Можда се треба подсетити да је у Мађарској антисемитски закон о numerus clausus-у усвојен 1920. (или да numerus clausus за Кинезе у пракси данас постоји на америчким универзитетима, док су Афроамериканци повлашћени, а спроводи се тако што је различитим етничким групама потребан различит број поена да би се уписали на студије).

А можда се треба подсетити и да је Француска нападнута у мају 1940, окупирана у јуну, а да је средином јула француска полиција ухапсила преко 13,000 париских Јевреја и предала их на тацни Немцима за депортацију у Аушвиц.

Sve stoji, samo je nesrećna vlada Cvetković - Maček, koliko znam, nasledila Stojadinovića. Koji je bio nemački čovek i otvoreni nacista (jezikom današnjih blogovskih domaćina, verovatno jedan od njih, i to do-bar!), pa su ova dvojica ispali još soft verzija.

Ama sve u redu, samo hoću da kažem: lepo je naknadnom pameću peglati sliku o sebi, ali nije baš najpametnije. Jer istina kako god ispliva, a onda bez potrebe ispadneš grbav. Znači, Srbi i Srbija se nikako i ni pod kakvim okolnostima u kataklizmi zvanoj 2.SR ne mogu stavljati u ravan sa Hrvatima, Ukrajincima, Baltima, Vlasovljevim Rusima i još mnogima. Ali ne valja ni preterivati, kao Srbi su se takmičili ko će da sakrije više jevrejske dece i sl. Večina Srba, kao i ostalih, je gledala kako da sačuva glavu na ramenima.
vcucko vcucko 17:44 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

crossover
principessa_etrusca

Југославија је, противно међународном праву, пружала логистику палестинским терористима, а ДБ је ширио антиизраелску и антијеврејску пропаганду.


Nije pružala samo logističku podršku nego i obuku. Abu Abas, Abu Nidal i mnogi drugi su bili na kursevima u VOBŠC Pančevo (JNA), to je ona famozna Vojna Pošta 5000 koja ne postoji.

Ima ovde malo o tome šta su naučili u Pančevu: Achille Lauro hijacking.

Kviz pitanje: gde je osnovan Hamas?
Odgovor: u restoranu Doma Vojske u Beogradu.
Što reče Lane Gutović, ničemu ne služi, al' ne može ni da škodi.
freehand freehand 17:46 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

to je ona famozna Vojna Pošta 5000 koja ne postoji.

I dalje je živa i zdrava, hvala na pitanju.
A jebiga, nisu ni ti mučeni Arapi mogli baš zajedno sa ustašama i balistima na obuku kod Amerikanca i nemaca.
gedza.73 gedza.73 17:58 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Kviz pitanje: gde je osnovan Hamas?
Odgovor: u restoranu Doma Vojske u Beogradu.
Što reče Lane Gutović, ničemu ne služi, al' ne može ni da škodi.

Prekidaš diplomatske odnose sa Izraelom i pomažeš njihove protivnike. Plan o svetskoj revoluciji i taktika u tri lepe.
A onda samo dve decenije kasnije misliš da su Izraelci blesavi pa da su zaboravili.
Dok Hamas, koga si obučavao i naoružavao

Припадници Хамаса били су саставни дио командних центара Aрмије РБиХ, а једно вријеме били су дио њене обавјештајне службе

Хрватски медији су и послије рата, тачније 1999. године писали да су "Хамас, GIA и Бин Ладенови исламски терористи и даље у БиХ".







vcucko vcucko 18:24 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

gedza.73
Kviz pitanje: gde je osnovan Hamas?
Odgovor: u restoranu Doma Vojske u Beogradu.
Što reče Lane Gutović, ničemu ne služi, al' ne može ni da škodi.

Prekidaš diplomatske odnose sa Izraelom i pomažeš njihove protivnike. Plan o svetskoj revoluciji i taktika u tri lepe.
A onda samo dve decenije kasnije misliš da su Izraelci blesavi pa da su zaboravili.
Dok Hamas, koga si obučavao i naoružavao

Припадници Хамаса били су саставни дио командних центара Aрмије РБиХ, а једно вријеме били су дио њене обавјештајне службе

Хрватски медији су и послије рата, тачније 1999. године писали да су "Хамас, GIA и Бин Ладенови исламски терористи и даље у БиХ".



Imam neki osećaj, da me blago nisi razumeo.

Ovo "ničem ne služi, al' ne može da škodi" se odnosi na saznanje o samom događaju. To saznanje (krhko i među Šumadincima i među Prečanima) danas, tri i po decenije kasnije, ništa ne može da promeni. Ali može da objasni svima (većini) koja se 90-ih iščuđavala, kako eto Izrael podržava ustaše, a ne nas?!

Capisci?


freehand freehand 18:27 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Capisci?

Odlično primećeno. Daj meni sad, ako možeš, objasni vezu između SAD i Al Kaide, pa ISIS, i na kraju ono najzanimljivije - brattvo i jedinstvo između Izrela i Saudijske Arabije.
Dok si u radnji.
vcucko vcucko 18:29 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

freehand
to je ona famozna Vojna Pošta 5000 koja ne postoji.

I dalje je živa i zdrava, hvala na pitanju.

72. specijalna, pandan 63. padobranskoj.

Kakva je to idiotska priča, da ne postoji?!
freehand freehand 18:33 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

vcucko
freehand
to je ona famozna Vojna Pošta 5000 koja ne postoji.

I dalje je živa i zdrava, hvala na pitanju.

72. specijalna, pandan 63. padobranskoj.

Kakva je to idiotska priča, da ne postoji?!

72. specijalna nije pandan 63. to su dve različite jedinice. Vojna pošta 5000 je nešto drugo, praktično centar za obuku diverzanata i protivdiverzantska dejstva, mala kasarna izdvojena na obodu grada. Eno i sad bar jednom nedeljno gruva odande kad imaju gađanja i vežbe. 72. je sad smeštena u nekadašnjoj kasarni "Stevica Jovanović" u kojoj je nekad bila 51. mehanizovana.
vcucko vcucko 18:45 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

freehand
Capisci?

Odlično primećeno. Daj meni sad, ako možeš, objasni vezu između SAD i Al Kaide, pa ISIS, i na kraju ono najzanimljivije - brattvo i jedinstvo između Izrela i Saudijske Arabije.
Dok si u radnji.

Vrlo jednostavno.

To što volim da se obadam sa domaćinima, ne znači da mogu i želim da branim neodbranjive stvari. U prevodu, u te relacije za koje pitaš niko čist u glavi se ne meša, ako nema jak nuklearni arsenal ili ako ne kontroliše neki bitan procenat svetske proizvodnje nafte. Ali mi smo, eto, morali da budemo prvi i najžešći. Zašto, zato što se drug Tito tako lepo družio sa drugom Naserom i sličnima (gomilom sličnih). Jer je drug Tito u njima video šansu, da dobije ono što je tako žarko želeo, Nobela za mir.

Da smo bili normalni, te brljotine bi prepustili Bugarima ili Rumunima, oni bi jedva dočekali. A ovako najebasmo k'o žuti 90-ih.
freehand freehand 18:50 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Zašto, zato što se drug Tito tako lepo družio sa drugom Naserom i sličnima (gomilom sličnih). Jer je drug Tito u njima video šansu, da dobije ono što je tako žarko želeo, Nobela za mir.

Ne zajebavaj?! Nobela za mir? A ne ogromna tržišta na kojima je Jugoslavija radila sve u 16?
A što se Izraela tiče više sam puta kačio ovde spisak rezolucija GS i SB Un protiv te države. Dosta je dugačak, treba vremena da se pročita. Te su rezolucije donošene ogromnom većinom, i to samo tamo gde su SAD i njihovi sateliti bili uzdržani, pošto nisu mogli baš sve da blokiraju vetom.

P.S. umalo zavboravih, ne obadaš se ti samo sa domaćinima, nego i učiš od njih. Dakle, pitao sam za taj specifičan odnos SAD i terorista i Izraela i Saudijske Arabije, ne za Tita i nesvrstane.
gedza.73 gedza.73 19:16 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Imam neki osećaj, da me blago nisi razumeo.

Moguće. Mada sam mislio delom i na

li može da objasni svima (većini) koja se 90-ih iščuđavala, kako eto Izrael podržava ustaše, a ne nas?!

kao i

To saznanje (krhko i među Šumadincima i među Prečanima) danas, tri i po decenije kasnije

pa smo devedesetih opet odabrali pogrešnog saveznika a i dvehiljadite nismo bolje prošli ruse kose čupajući, Vidovdan pevajući i pitajući se zašto Kosovo sa Bondstilom Amerikanci podržavaju a niški Ruski humanitarni centar nam ni jedan deo teritorije nije doneo.

Izgleda da je ta linija pogrešnih odluka od Hamasa pa do rešavanja čiji je Krim poprilično neprekinuta. Volimo da se trpamo u rešavanja tuđih problema dok svoje rešavamo pogrešno i čudimo se što nas niko ne zarezuje.
gedza.73 gedza.73 19:20 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

freehand
Dakle, pitao sam za taj specifičan odnos SAD i terorista i Izraela i Saudijske Arabije

Evo ga i ovaj. Rešava sukob marsovskih sunđera i morskih konjica sa Kentaura a to što su mu državu vratili još malo u granice kneževine će rešavaju islamisti iz Hamasa koje su obučavali njegovi komunisti.
vcucko vcucko 19:40 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

gedza.73
Imam neki osećaj, da me blago nisi razumeo.

Moguće. Mada sam mislio delom i na

li može da objasni svima (većini) koja se 90-ih iščuđavala, kako eto Izrael podržava ustaše, a ne nas?!

kao i

To saznanje (krhko i među Šumadincima i među Prečanima) danas, tri i po decenije kasnije

pa smo devedesetih opet odabrali pogrešnog saveznika a i dvehiljadite nismo bolje prošli ruse kose čupajući, Vidovdan pevajući i pitajući se zašto Kosovo sa Bondstilom Amerikanci podržavaju a niški Ruski humanitarni centar nam ni jedan deo teritorije nije doneo.

Izgleda da je ta linija pogrešnih odluka od Hamasa pa do rešavanja čiji je Krim poprilično neprekinuta. Volimo da se trpamo u rešavanja tuđih problema dok svoje rešavamo pogrešno i čudimo se što nas niko ne zarezuje.

Iskreno, meni ne treba ni jedan ar teritorije koji bi mi doneo Bondstil.
To bi onda bio neko drugi, ne ja. A teritorije i dan danji imamo više, nego što znamo šta bi s njom.
Nego, izvini unapred, ali moram: ako danas-sutra EU/NATO konsenzusom odluče, da pripadnici LGBT populacije imaju pravo na 50% subvencije za sve troškove, čime god se bavili, da li bi ti da prostiš krenuo da se heftaš u doope? Mislim, ovde uporno zastupaš gledišta, koja se svode na navedeno
gedza.73 gedza.73 19:52 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

ako danas-sutra EU/NATO konsenzusom odluče, da pripadnici LGBT populacije imaju pravo na 50% subvencije za sve troškove, čime god se bavili, da li bi ti da prostiš krenuo da se heftaš u doope? Mislim, ovde uporno zastupaš gledišta, koja se svode na navedeno

Rezon ti je pravi državnički što bi se reklo. Kad si već krenuo sa hipotezama aj se nađemo za jedno dvadesetak godina na blogu i da vidimo gde su nam deca. Čisto da vidimo ko je u pravu. Pa ako izbor bude Amerika i zapadne zemlje da platiš piće što si izgubio. Kad bi ti izgubio posao da li bi radio za neku američku vojnu firmu ako nemaš drugog izbora. Sve ove pojedinačne ŠBBKBB nemaju veze sa državnim interesom Srbije. Pa ni LGBT. Ja imam potpunu slobodu da radim ako mi se radi i da ne radim kad mi se ne radi tako da oko kevtanja u dupe bi pre mogli da se izjasne oni koji moraju da ćute šefu na poslu. Unapred se izvinjavam ako si ti jedan od njih.


Iskreno, meni ne treba ni jedan ar teritorije koji bi mi doneo Bondstil.
To bi onda bio neko drugi, ne ja.

Pa da vratimo Rumunima Vršac? Bugarima bi mogli da damo Niš i okolinu.

A što se ljutiš što sam doveo u vezu podržavanje Hamasa sa tvojom odbranom majčice Rusije?
crossover crossover 19:55 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

freehand
to je ona famozna Vojna Pošta 5000 koja ne postoji.

I dalje je živa i zdrava, hvala na pitanju.


Ma znam da postoji i dalje, ali ja se ne sećam VP 5000 osim iz čaršijskih priča, ali se dobro sećam VP 2015 i VP 2022. I nisu samo diverzanti bili tamo nego i izviđači, nemoj njih da mi bagatelišeš, doduše i oni su pored ostalog imali diverzantsku obuku.

Edit: ne znam kako se sada zove, tada se to zvalo Vojni obaveštajno bezbednosni školski centar.
vcucko vcucko 20:02 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

freehand

Dakle, pitao sam za taj specifičan odnos SAD i terorista i Izraela i Saudijske Arabije, ne za Tita i nesvrstane.

Vidi, odgovoriću ti istom kad rešim teoriju Velikog praska. Jedino ako uznapreduje onaj lek za rak, ono od šećera i mravlje kiseline iz Amazonije, onda ćeš morati da sačekaš mesec-dva.

Rekao sam ti šta je bitno: nismo morali prvi i najžešće. Todor Živkov i Čaušesku bi to mnogo bolje. Ali neš ti na taštinu našeg najvećeg sina. Onog 3 u 1 (Veliki, Dragi i Mudri Vođa, sve odjednom).

Kažem ti lepo: i najpovršnija analiza upisa ukazuje, da ovde nemam mnogo ideološki bližih od tebe. Što jes, jes. Ali brate mnogo voliš da braniš neodbranjivo. Ono, nedobog da se naljuti Pera iz komiteta, Đura iz glavnog odbora... posledice verovatno (pre)dugog staža u stranačkom životu. Jbg...
freehand freehand 20:08 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

crossover
freehand
to je ona famozna Vojna Pošta 5000 koja ne postoji.

I dalje je živa i zdrava, hvala na pitanju.


Ma znam da postoji i dalje, ali ja se ne sećam VP 5000 osim iz čaršijskih priča, ali se dobro sećam VP 2015 i VP 2022. I nisu samo diverzanti bili tamo nego i izviđači, nemoj njih da mi bagatelišeš, doduše i oni su pored ostalog imali diverzantsku obuku.

Edit: ne znam kako se sada zove, tada se to zvalo Vojni obaveštajno bezbednosni školski centar.

Pa da,. rekoh da to nije jedinica za sebe, već centar za obuku sa nekad sjajnom postavom profesionalaca eksperata, podoficira i oficira iz raznih oblasti
Izviđači su bili na obuci, kao i razni drugi, ali nisu bili stacionirani tamo, bili su deo 51. E sad, ne znam vojne pošte u brigadi, kao što ne znam ni za taj oreol tajnosti. 5000 je ovde lokalno vazda bila normalna stvar.
I ja sam tamo bio dve nedelje.

Nego, kad već pominjemo da malo i začinimo. Elem, počne bombardovanje, pičnu ih tamo - uveče u gradu svi kažu VP 2500. Posle drugog VP 1250. Posle joj više nismo menjali naziv.
freehand freehand 20:12 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

odgovoriću

Rekao sam ti

Kažem ti

Ma važi brt, ja kad nešto ne znam bar znam kome da se obratim da mi neodgovori na ono što pitam nego da mi priča o mom partijskom stažu. Mislim, nekad davno upravo su tako govorili partijski sekretari sa skraćenim kumrovačkim kursom kako da mnogo pričaš a ništa ne kažeš.
Hvala ipak na uloženom trudu bez obzira na nikakvu korist.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:20 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

freehand
Југославија је, противно међународном праву, пружала логистику палестинским терористима, а ДБ је ширио антиизраелску и антијеврејску пропаганду
I tu se istakla skoro pa kao Generalna skupština UN i USoA u organizo9vanju, opremanju i podršci Crvenimbrigaadama i grupi Bader-Majnhof. Samo što Jugoslavija, isto kao USofA nikad nije zvanično podržavala nikakve teroriste.
Dobro, US of A jesu ipak zvanično i direktno podržavale ratne teroriste i zločince poput Ariela Šarona, ili onog Saudijca kojeg su stvorili zajedno sa talibanima i što su ga po moru rasuli kad su dovšili posao al da ne mračimo sad.


A kako su tek brižno čuvali Artukovića i kolege mu po nožu od izručenja ali o tome se ne priča.

vcucko vcucko 20:31 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

gedza.73

Kad si već krenuo sa hipotezama aj se nađemo za jedno dvadesetak godina na blogu i da vidimo gde su nam deca. Čisto da vidimo ko je u pravu. Pa ako izbor bude Amerika i zapadne zemlje da platiš piće što si izgubio.


Moje dete studira ruski jezik. Bez mog uticaja, naprotiv. Rekao sam joj da dobro razmisli, pre nego to upiše.

gedza.73

Ili kad bi ti izgubio posao da li bi radio za neku američku vojnu firmu ako nemaš drugog izbora.


Nikad. Uvek imaš izbora, npr. da pucaš na njih.

gedza.73

Ja imam potpunu slobodu da radim ako mi se radi i da ne radim kad mi se ne radi


Škužajte šjor Frane, zaista vas nisam prepoznao.
Pošto to što si napisao samo rimski rara može da kaže. OK i poneki Šumadinac kad popije dovoljno radže.


gedza.73

oni koji moraju da ćute šefu na poslu. Unapred se izvinjavam ako si ti jedan od njih.


Ja sam šef.

gedza.73

Pa da vratimo Rumunima Vršac? Bugarima bi mogli da damo Niš i okolinu.


Po tvojoj logici, Vrščani (i ovi iz Bele Crkve pogotovo) bi trebali sami da pišu peticije, da se priključe Rumuniji. A Nišlije da psotanu batko. Jer Romanija i Blgarija žive tvoj EU/NATO san.
milisav68 milisav68 20:45 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

freehand
A i ti si sve primetio,

I ti isto sve znaš, samo ne znaš šta se dešavalo u Beogradu i Srbiji u jesen '44.

Iskenjam se na to poštenje.
gedza.73 gedza.73 20:50 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

OK i poneki Šumadinac kad popije dovoljno radže.

Rakiju ne pijem uopšte. A alkohol inače vrlo retko pijem. Ne prija mi. A baš mi se može što se tiče rada
Ja sam šef.

To je isto lepo. Kad nad šefom nema šefa.
Po tvojoj logici, Vrščani (i ovi iz Bele Crkve pogotovo) bi trebali sami da pišu peticije, da se priključe Rumuniji. A Nišlije da psotanu batko. Jer Romanija i Blgarija žive tvoj EU/NATO san.

Ne pišu peticije nego traže pretke Rumune, Bugara pa idu u NATO zemlje da rade kako bi prehranili porodice. Doduše nisu Srbi gadljivi na na hrvatske pasoše.
A po mojoj logici Vršac je dobijen zahvaljujući Amerikancima pa reko kad ti se već ne mili dobijanje teritorija američkim samodoprinosom onda da vratimo Vršac.

inače su ti ovi ruski fanatici dali Vukovar u fazonu 'kake veze ima gde je dal je u Hrvatskoj ionako je u jednoj državi'


milisav68 milisav68 21:02 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

vcucko
Ali može da objasni svima (većini) koja se 90-ih iščuđavala, kako eto Izrael podržava ustaše, a ne nas?!

Da, bilo je iščuđavanja, samo nisu bila jedina, pošto su se i generali JNA zbunili kako to Srbi iz Srbije neće da brane Jugoslaviju.

Hoću da kažem da nije to bilo baš odlučujuće u odaberu strana, već ono - Ništa lično, samo posao.

Naši komunisti su zaspali u hladnom ratu, pa ih je iznenadio sneg u decembru i pijani Jeljcin.

Dopuna.

U tom smislu:

Vladika Jovan o pop kulturi i novom talasu u Jugoslaviji.

https://twitter.com/infinite_milos/status/1423921172866027521?s=20
crossover crossover 21:21 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Ja se toga nešto ne sećam ali se sećam da je bilo cviljenja o tome da Mosad naoružava Srbe u Bosni. Čak su pokazivali po televizijama ostatke nekih granata na kojima je pisalo nešto na ivritu. :)
freehand freehand 23:17 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

crossover
Ja se toga nešto ne sećam ali se sećam da je bilo cviljenja o tome da Mosad naoružava Srbe u Bosni. Čak su pokazivali po televizijama ostatke nekih granata na kojima je pisalo nešto na ivritu. :)

Pa ček sad, taman su se domaćini znalci dogovorili da su se Izrael i jevreji svetili Srbima za izdaju i što je domaćinsko akademsko naučno odeljenje za pitanja kvaziistorije utvrdilo da je posle istrebljenja Jevreja u Jugoslaviji izgrađeno manje sinagoga nego pre istrebljenja.
gedza.73 gedza.73 23:34 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

domaćinsko akademsko naučno odeljenje za pitanja kvaziistorije utvrdilo da je posle istrebljenja Jevreja u Jugoslaviji izgrađeno manje sinagoga nego pre istrebljenja.


Ne samo da nisu izgrađene nego nisu ni obnovljene. A ipak je bilo Jevreja koji su se u periodu nakon rata iseljavali u Izrael.
aman su se domaćini znalci dogovorili da su se Izrael i jevreji svetili Srbima za izdaju

Eto baš su sve vreme na svetskoj političkoj sceni stajali uz Srbiju, davali joj ppreko potrebnu medijsku podršku i zastupali njene interese tokom građanskog rata.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 23:54 07.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Beogradjani nece da priznaju svoje ucesce u ubistvima sunarodnika nemaju ni potrebu da ta mesta obeleze kako treba. Valjda bi Nemci trebali to da urade posto su to bili njihovi logori.


pa sta onako realno mislis - na kome je veca odgovornost?

potomcima ondasnjih beogradjana, ili ondasnjih nemaca?

apacherosepeacock apacherosepeacock 07:42 08.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

gedza.73
Eto baš su sve vreme na svetskoj političkoj sceni stajali uz Srbiju, davali joj ppreko potrebnu medijsku podršku i zastupali njene interese tokom građanskog rata.



Ma pusti te američke Jevreje koji su bili pri Klintonovoj administraciji, kao i one po EU pri Blerovoj ili onih francuskih debila, oni su trovali i svoje koristeći njihove traume iz II sv. rata.

Ariel Šaron (Arika, što bi rekao Srki F) je bio na strani Srba u ratovima '90-tih..
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:59 08.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

apacherosepeacock
gedza.73
Eto baš su sve vreme na svetskoj političkoj sceni stajali uz Srbiju, davali joj ppreko potrebnu medijsku podršku i zastupali njene interese tokom građanskog rata.



Ma pusti te američke Jevreje koji su bili pri Klintonovoj administraciji, kao i one po EU pri Blerovoj ili onih francuskih debila, oni su trovali i svoje koristeći njihove traume iz II sv. rata.

Ariel Šaron (Arika, što bi rekao Srki F) je bio na strani Srba u ratovima '90-tih..

Сада по први пут у историји, огромна већина Јевреја је концентрисана у две државе, Израелу и Америци (отприлике око 7М у свакој, док су бројеви у другим земљама неупоредиво мањи).

Треба имати у виду да се не ради о монолитној заједници и да ове две велике групе, израелска и америчка, немају обавезно исте интересе и не заступају исте ставове.

apacherosepeacock apacherosepeacock 09:10 08.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

principessa_etrusca
apacherosepeacock
gedza.73
Eto baš su sve vreme na svetskoj političkoj sceni stajali uz Srbiju, davali joj ppreko potrebnu medijsku podršku i zastupali njene interese tokom građanskog rata.



Ma pusti te američke Jevreje koji su bili pri Klintonovoj administraciji, kao i one po EU pri Blerovoj ili onih francuskih debila, oni su trovali i svoje koristeći njihove traume iz II sv. rata.

Ariel Šaron (Arika, što bi rekao Srki F) je bio na strani Srba u ratovima '90-tih..

Сада по први пут у историји, огромна већина Јевреја је концентрисана у две државе, Израелу и Америци (отприлике око 7М у свакој, док су бројеви у другим земљама неупоредиво мањи).

Треба имати у виду да се не ради о монолитној заједници и да ове две велике групе, израелска и америчка, немају обавезно исте интересе и не заступају исте ставове.



Tako je. To sam i ja htela da kažem.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:33 06.08.2021

Kompozicija

Natasa, koja je ovo kompozicija koju ste izveli na Dan secanja na stradanje Roma i Sinta?

Snazna i ekspresivna.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:06 06.08.2021

Re: Kompozicija

Rimski Korsakov, ruza i slavuj.
Hvala.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:25 06.08.2021

Re: Kompozicija

natasa_tasic_10
Rimski Korsakov, ruza i slavuj.
Hvala.


Hvala tebi! Prelepo izvedeno.
freehand freehand 23:25 06.08.2021

Re: Kompozicija

natasa_tasic_10
Rimski Korsakov, ruza i slavuj.
Hvala.

Jel to po Oskaru Vajldu? Imam je ovde. Boli, uvek.

principessa_etrusca principessa_etrusca 03:17 07.08.2021

Re: Kompozicija

freehand
natasa_tasic_10
Rimski Korsakov, ruza i slavuj.
Hvala.

Jel to po Oskaru Vajldu? Imam je ovde. Boli, uvek.

Није, али је твоје питање индикативно за све што пишеш овде као човек који је прочитао једну књигу/располаже једним податком и онда све тумачи кроз то своје “знање”.
freehand freehand 08:15 07.08.2021

Re: Kompozicija

principessa_etrusca
freehand
natasa_tasic_10
Rimski Korsakov, ruza i slavuj.
Hvala.

Jel to po Oskaru Vajldu? Imam je ovde. Boli, uvek.

Није, али је твоје питање индикативно за све што пишеш овде као човек који је прочитао једну књигу/располаже једним податком и онда све тумачи кроз то своје “знање”.

A ovaj ničim itzazvan pokušaj uvrede nipodaštavanjem sa visine uobražene ispraznosti imamo zahvaliti - čemu tačno?
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:49 07.08.2021

Ako je ovo istina:

Matija Bećković je pre dve nedelje otprilike rekao u Srpskoj Akademiji Nauka i Umetnosti da bez Jevreja i njihove borbe, ni Srbi, a ni Romi nikada ne bi znali ni za Jasenovac, Gardišku,
onda je Matija Bećković lažov.
Mi, Srbi kojih se tču Jasenovac, Gradiška, Šušnjar, Drakulić, Glina, Palančište nikada nismo zaboravili gdje smo i od koga smo stradali. To smo uvijek jasno i glasno rekli kao što smo ta mjesta obilježili. Kad smo mogli i kako smo mogli. Mi sami, bez pomoći tih koji bi sada da ponovo prekopavaju stare i prave nove grobove.
freehand freehand 15:24 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

Mi sami, bez pomoći tih koji bi sada da ponovo prekopavaju stare i prave nove grobove.

Misliš oni što su ustašama i Nemcima čuvali leđža dok su u logore terali siročćad sa Kozare?

principessa_etrusca principessa_etrusca 15:47 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

kamilo_emericki
Matija Bećković je pre dve nedelje otprilike rekao u Srpskoj Akademiji Nauka i Umetnosti da bez Jevreja i njihove borbe, ni Srbi, a ni Romi nikada ne bi znali ni za Jasenovac, Gardišku,
onda je Matija Bećković lažov.
Mi, Srbi kojih se tču Jasenovac, Gradiška, Šušnjar, Drakulić, Glina, Palančište nikada nismo zaboravili gdje smo i od koga smo stradali. To smo uvijek jasno i glasno rekli kao što smo ta mjesta obilježili. Kad smo mogli i kako smo mogli. Mi sami, bez pomoći tih koji bi sada da ponovo prekopavaju stare i prave nove grobove.

Уочила сам ово у Наташином тексту, али нисам могла да проверам да ли је Матија баш тако рекао или је Наташа аљкаво пренела.
То је наравно нетачно, али је тачно да је истина о усташким злочинима потискивана од самог почетка од стране државног апарата.
Стратишта су забетонирана, необележена или су жртве сахрањене у заједничке гробнице са неугледним обележјем на коме је еуфеминистички натпис да ту почивају жртве фашизма. Црква у Глини је срушена, истраживање у Јасеновцу обустављено.
Том прећуткивању истине о српским страдањима од стране краљевске владе у Лондону сам посветила један блог. ЛИНК.
Ипак, народ је памтио, као и црква, која се сећала жртава и држала годишње помене на стратиштима.
predatortz predatortz 15:59 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

Стратишта су забетонирана, необележена или су жртве сахрањене у заједничке гробнице са неугледним обележјем на коме је еуфеминистички натпис да ту почивају жртве фашизма.


Primer za to je Garavica, iznad Bihaća. Tu je zverski umoremo oko 12000 Srba, civila, isključivo zbog toga što su Srbi.

Narod posle rata je stavio skromno obeležje, na kom je pisala istina - da su tu ustaše ubile 12000 srpskih civila.

Onda se umešala politika, konkretno drug Hakija Pozderac, pa je napravljen spomen kompleks na kojem je uklesano da je tu ubijeno 12000 rodoljuba.
gvozden1 gvozden1 16:15 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:



Primer za to je Garavica,

Primer je i sam Jasenovac.
Porušeno sve što je ostalo da se uklone autentična mesta, istraživanje zabranjeno, sve poravnato bagerima, i postavljena neka betonska skalamerija koja ne znači ništa.

Zdravom razumu je jasna namera i cilj, onoga ko malo čačne u komunističku istoriju to i ne čudi, ostaje samo da se prihvati da je to tako, i da Srbi rade na tome da se ne zaboravi.
I da se ne zavaravaju da je gotovo, da ne nasedaju na priče da je to prošlost a sad je vreme da se gleda budućnosti i takve moderne gluposti.
predatortz predatortz 16:24 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

poravnato bagerima, i postavljena neka betonska skalamerija koja ne znači ništa.


Latice "cveta" iz daljine malo vuku na U.
freehand freehand 16:31 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

Listovi "cveta" iz daljine malo vuku na U.



A treba na Č...
freehand freehand 16:36 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

То је наравно нетачно, али је тачно да је истина о усташким злочинима потискивана од самог почетка од стране државног апарата.

jeste, krili su i istinu o Blajburgu i Kočevskom rogu, to je ono gde se zagrljeni krvnici i kolaboracionisti svake godine sretnu da nariču nad nevinim žrtvama...


gvozden1 gvozden1 16:44 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:


Latice "cveta" iz daljine malo vuku na U.

Pa zaista se lako uoči.
I to baš ono ustaško U.
Naravno, nemoguće je dokazati nameru, ali takav kiks, ako je kiks, je neverovatan.

Uz to i činjenica da Tita nikad nije odao poštu stradalim (kao bio nekad inkignito, on bez novinara, mislim jbg) se mnogo dobro uklapa u sumnju.
Toliko dobro da moraš biti baš neobjektivan da kažeš, ma ne, sve je to slučajno.
predatortz predatortz 19:39 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

Naravno, nemoguće je dokazati nameru, ali takav kiks, ako je kiks, je neverovatan.


Kiks ili ne, na stratištu krštenih duša treba da stoji krst, kao i Davidova zvezda za Jevreje.

kamilo_emericki kamilo_emericki 20:49 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

gvozden1

Latice "cveta" iz daljine malo vuku na U.

Pa zaista se lako uoči.
I to baš ono ustaško U.
Naravno, nemoguće je dokazati nameru, ali takav kiks, ako je kiks, je neverovatan.

Uz to i činjenica da Tita nikad nije odao poštu stradalim (kao bio nekad inkignito, on bez novinara, mislim jbg) se mnogo dobro uklapa u sumnju.
Toliko dobro da moraš biti baš neobjektivan da kažeš, ma ne, sve je to slučajno.

Bogdan Bogdanović je uvjek bio sumnjiv Srbin.
Ne razumijem Gvozdene da li ti zamjeraš ili hvališ Titu što nije bio u Jasenovcu. Ti si se hvalio da nisi nikad posjetio Jasenovac.

gvozden1 gvozden1 21:33 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

Ne razumijem Gvozdene da li ti zamjeraš ili hvališ Titu što nije bio u Jasenovcu. Ti si se hvalio da nisi nikad posjetio Jasenovac

Samo konsatatujem činjenicu da nije bio, i pokušavam da pretpostavim razlog.
Nema gde nije bio, na mestima gde je pišao u toku rata su mu podizali spomen ploče i odlazio je, u moje selo dolazio, a u Jasenovac nije.

Ajd ti pretpostavi razlog što nije odao poštu žrtvama na mestu na kome ih je stradalo najviše.

Ja verujem da je to zbog toga što su tu Hrvati ubijali Srbe pa nije hteo da se pokloni srpskim žrtvama, i zato što su to uradili pristalice njemu bliske ideologije, ustaške.

A ti, šta ti misliš?

Ja nisam i neću ići na to skrnavljenje, mogu da ga sruše što se mene tiče i da na njemu naprave "tvornicu" što im je i bio plan.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:56 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

gvozden1


Ja verujem da je to zbog toga što su tu Hrvati ubijali Srbe pa nije hteo da se pokloni srpskim žrtvama, i zato što su to uradili pristalice njemu bliske ideologije, ustaške.

A ti, šta ti misliš?

Ja mislim da od ovog nema niže ni jadnije.
Ja nisam i neću ići na to skrnavljenje, mogu da ga sruše što se mene tiče i da na njemu naprave "tvornicu" što im je i bio plan.

Ali nećeš propustiti priliku da se narugaš žrtvama i njihovim porodicama.

gvozden1 gvozden1 22:03 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

Ja mislim da od ovog nema niže ni jadnije.

Čoveče, nije bio, što nije bio, imaš valjda neko svoje mišljenje o tome, neku pretpostavku, neko objašnjenje.

Pitao si, odgovorio sam, ti izbegavaš.
Imaš problem?


Ali nećeš propustiti priliku da se narugaš žrtvama i njihovim porodicama.

Rugam se žrtvama time što kažem sa su komunisti mesto na kom su stradali poravnali bagerima i uklonili ono što bi svedočio o njihovom stradanju?

Ti im se rugaš.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:04 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

predatortz
Naravno, nemoguće je dokazati nameru, ali takav kiks, ako je kiks, je neverovatan.


Kiks ili ne, na stratištu krštenih duša treba da stoji krst, kao i Davidova zvezda za Jevreje.


Vidi, mene su krstili nekoliko dana po rođenju, bez ikakvog pitanja. Ja nisam vjernik, pa samim tim ni hrišćanin.
Kakvo obilježje da mi stave na grob ako jednog dana umrem?

predatortz predatortz 22:46 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

kamilo_emericki
predatortz
Naravno, nemoguće je dokazati nameru, ali takav kiks, ako je kiks, je neverovatan.


Kiks ili ne, na stratištu krštenih duša treba da stoji krst, kao i Davidova zvezda za Jevreje.


Vidi, mene su krstili nekoliko dana po rođenju, bez ikakvog pitanja. Ja nisam vjernik, pa samim tim ni hrišćanin.
Kakvo obilježje da mi stave na grob ako jednog dana umrem?



Ti možeš da kažeš šta želiš. Oni tu priliku nisu imali. Stavili su im nad glavu ružnu, betonsku skalameriju.
A sad, pošteno da mi odgovoriš:
Šta misliš, šta bi im na grobu stajalo da su dočekali prirodnu smrt?
I, koliko njih, o Srbima govorim, nisu bili pravoslavni vernici? Koji procenat? Četrdesetih?

Ali, Josipi i Hamdije i Hakije su bolje znali šta treba da se stavi, šta treba da piše...

gedza.73 gedza.73 23:10 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

Ali, Josipi i Hamdije i Hakije su bolje znali šta treba da se stavi, šta treba da piše...

Po svedočenju Bogdana Bogdanovića Aleksandar Ranković ga je odveo kod Tita povodom izgradnje spomenika kojim bi se obeležilo stratište. Kako je pričao Tito je bio uzdržan ali je na kraju rekao samo 'u redu'.

spomenik je inače izgrađen dve decenije nakon rata i posle mnogih drugih spomenika na prostoru SFRJ. Takođe po svedočenju bukvalno spomenik nije ni otvoren kako su komunisti u to vreme praktikovali. Vrh komunističke partije nije prisustvovao a u novinama je vest o otvaranju spomenika i opet po svedočenku Bogdanovića ono što se dešavalo i ta je okupljen narod uradio prošla skoro nezapažženo i primat je imao neki kkomunistički samit na Brionima.

Ako se pogleda ponašanje vlasti na zločin nad srpskim civilima u Starom brodu kad su ljude koji su nakon rata o tom zločinu pričali zatvarali i saslušavali, da to stratište nije bilo uopšte obeleženo, da je bilo zabranjeno pričati o tom zločinu onda sve dobija neku drugu dimenziju.

Milorad Dodik izjavio je da je ovo mesto, gde su ustaše ubile više od 6.000 Srba, duplo mesto stradanja, jer ga je krio komunistički režim, prenosi RTRS.

predatortz predatortz 23:19 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

freehand
Ali, Josipi i Hamdije i Hakije su bolje znali šta treba da se stavi, šta treba da piše...

Veliko U, naravno. Sve što ti treba da to prepoznaš je da si glup ko kurac i da si nepismen.


Evo ga opet onaj sa misijom... Mesija Bloga B92, čovek koji ima reflektor...

freehand freehand 23:22 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

predatortz
freehand
Ali, Josipi i Hamdije i Hakije su bolje znali šta treba da se stavi, šta treba da piše...

Veliko U, naravno. Sve što ti treba da to prepoznaš je da si glup ko kurac i da si nepismen.


Evo ga opet onaj sa misijom... Mesija Bloga B92, čovek koji ima reflektor...


Pa da. Specijalni reflektor pod kojim se ukažu ustaše i kolege, koji znaju šta na čijem grobu treba da piše.
predatortz predatortz 23:28 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

freehand
predatortz
freehand
Ali, Josipi i Hamdije i Hakije su bolje znali šta treba da se stavi, šta treba da piše...

Veliko U, naravno. Sve što ti treba da to prepoznaš je da si glup ko kurac i da si nepismen.


Evo ga opet onaj sa misijom... Mesija Bloga B92, čovek koji ima reflektor...


Pa da. Specijalni reflektor pod kojim se ukažu ustaše i kolege, koji znaju šta na čijem grobu treba da piše.


Kod tebe je mnogo toga specijalno. Ma, sav si specijalan!
gvozden1 gvozden1 23:29 07.08.2021

Re: Ako je ovo istina:


Ako se pogleda ponašanje vlasti na zločin nad srpskim civilima u Starom brodu kad su ljude koji su nakon rata o tom zločinu pričali zatvarali i saslušavali, da to stratište nije bilo uopšte obeleženo, da je bilo zabranjeno pričati o tom zločinu onda sve dobija neku drugu dimenziju.

Ta druga dimenzija je da je sa Francetićem u tom progonu Srba sadejstvovao i Koča Popović sa svojom brigadom.

Da da, taj Koča Popović.
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:50 08.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

principessa_etrusca
kamilo_emericki
Matija Bećković je pre dve nedelje otprilike rekao u Srpskoj Akademiji Nauka i Umetnosti da bez Jevreja i njihove borbe, ni Srbi, a ni Romi nikada ne bi znali ni za Jasenovac, Gardišku,
onda je Matija Bećković lažov.
Mi, Srbi kojih se tču Jasenovac, Gradiška, Šušnjar, Drakulić, Glina, Palančište nikada nismo zaboravili gdje smo i od koga smo stradali. To smo uvijek jasno i glasno rekli kao što smo ta mjesta obilježili. Kad smo mogli i kako smo mogli. Mi sami, bez pomoći tih koji bi sada da ponovo prekopavaju stare i prave nove grobove.

Уочила сам ово у Наташином тексту, али нисам могла да проверам да ли је Матија баш тако рекао или је Наташа аљкаво пренела.
То је наравно нетачно, али је тачно да је истина о усташким злочинима потискивана од самог почетка од стране државног апарата.
Стратишта су забетонирана, необележена или су жртве сахрањене у заједничке гробнице са неугледним обележјем на коме је еуфеминистички натпис да ту почивају жртве фашизма. Црква у Глини је срушена, истраживање у Јасеновцу обустављено.
Том прећуткивању истине о српским страдањима од стране краљевске владе у Лондону сам посветила један блог. ЛИНК.
Ипак, народ је памтио, као и црква, која се сећала жртава и држала годишње помене на стратиштима.


Prinćipesa hvala ti za oval link, prvi put vidim taj tvoj blog.. ima i dosta učesnika koji se ne javljaju više pa je interesantno pročitati njihovo mišljenje.
gedza.73 gedza.73 08:38 08.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

Gvozden
Da da, taj Koča Popović

On je ovde nekima heroj.

A i na primeru igmanskog marša se dosta toga vidi. Promrzle partizane su na kraju marša prihvatili četnici (do zuba naoružani). Te 'bradonje' kako ih nazivaju su ih sačekali u planinskoj kući gde je bio zajednički štab, dali promrzlim ljudima hranu, masirali im promztline (postoji svedočenje partizana, učesnika marša, da mu je mlad četnik sa kokardom na kapi masirao noge snegom) i pomagali im da se oporave.

Te četnike je po naredbi Koče Popovića pobio Treći bataljon. Kragujevački, šumadijski. Da naglasim za one koji ispod stola grizu nogavice jer podela postoji na takve janjičarsko - šumadijske KuK 'Srbe'.

U svom dnevniku Koča Popović je napisao
'Likvidaciju četnika na Igmanu izvršio III bataljon'

Posle pričaju kako su učeni pravdi, poštenju i borbi za slobodu.

Inače Prva proleterska kojom je komandovao Koča Popović je stvorena na rođendan 'velikog druga' Staljina. Pa su posle promenili i pomerili, kao i sve što su radili, za jedan dan na prvu borbu. Na stranu šizofrenija da praviš jedinicu kako bi slavio rođendan ubice koji ti je u čistkama pobio pola partijskih drugova i saboraca i jedno vreme postavio Bugarina za šefa koga bespogovorno slušaš i kome polažeš račune.
gedza.73 gedza.73 08:41 08.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

Prinćipesa hvala ti za oval link


Prinćipesa je postavljala i link ka svedočenjima ljudi koji su prošli torturu na Golom otoku. Strašne priče.

I poptuno je u pravu kad kaže da su vlasti nakon rata koristile eufizam 'žrtve fašizma' čime se stvarnim žrtvama sa namerom brisale identitet zarad svoje ideologije
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:07 08.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

gedza.73
Prinćipesa hvala ti za oval link


Prinćipesa je postavljala i link ka svedočenjima ljudi koji su prošli torturu na Golom otoku. Strašne priče.

I poptuno je u pravu kad kaže da su vlasti nakon rata koristile eufizam 'žrtve fašizma' čime se stvarnim žrtvama sa namerom brisale identitet zarad svoje ideologije


Znam Gedžo, jedan dobar prijatelj mog strica je bio zatvorenik u logoru na Golom otoku.
gvozden1 gvozden1 10:29 08.08.2021

Re: Ako je ovo istina:


U svom dnevniku Koča Popović je napisao
'Likvidaciju četnika na Igmanu izvršio III bataljon'

Pa da na osnovu ovoga razmislimo malo o ljudskim osobinama, o karakteru takvog čoveka.

Veliko đubre, nema drugog opisa tog karaktera.
Neko te prihvati, spasi ti glavu, ti ga streljaš.

A i šta bi drugo moglo da izraste iz okruženja lopova i prevaranata, koji su ispali pesak u brašno i prodavali vojsci.

Sad kažu intelektualac, za njih, njihov prosek možda i jeste bio, ali đubre svakako jeste.
predatortz predatortz 10:38 08.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

gvozden1

U svom dnevniku Koča Popović je napisao
'Likvidaciju četnika na Igmanu izvršio III bataljon'

Pa da na osnovu ovoga razmislimo malo o ljudskim osobinama, o karakteru takvog čoveka.

Veliko đubre, nema drugog opisa tog karaktera.
Neko te prihvati, spasi ti glavu, ti ga streljaš.

A i šta bi drugo moglo da izraste iz okruženja lopova i prevaranata, koji su ispali pesak u brašno i prodavali vojsci.

Sad kažu intelektualac, za njih, njihov prosek možda i jeste bio, ali đubre svakako jeste.


O kakvom karakteru uopšte možemo da govorimo?
Pa, oni su u koncentracioni logor slali svoje prvoborce, heroje, ljude koji su na svojim plećima izneli rat, samo zbog sumnje da im je u srcu ostao onaj kojeg su im oni nametnuli za božanstvo.

gedza.73 gedza.73 10:57 08.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

Sad kažu intelektualac, za njih, njihov prosek možda i jeste bio, ali đubre svakako jeste.

U društvu slepaca ćoravi je gospodar.
Pa, oni su u koncentracioni logor slali svoje prvoborce, heroje, ljude koji su na svojim plećima izneli rat

Uslov za napredovanje. Cinkarenje (pošto stalno koriste švapsku naredbu da se prestane sa potkazivanjem) su institucionalizovali, na potkazivanju je državni sistem počivao, ubijanje svojih saboraca i partijskih drugova pravilo, ubijanje rođaka i roditelja u ime ideologije se smatralo kao pozitivna osobina...

Već sam prepričao svedočenje upravnice ženskog logora da je nakon rata, u 'demokratskoj republici', brat udbaš ocinkario sestru koja je imala 14 godina jer se po njemu drznula da priča o crvenoj buržoaziji.

Tvrditi za društvo u kome brat ocinkari sestru koja ima mišljenje koje nije na liniji totalitarne ideologije i u kome vlast četrnaestogodišnju devojčicu zbog toga pošalje u logor da je uređeno sa nekim 'sitnim greščicama' može samo neko ko je bio zločinac u tom sistemu ili zaslužan član poput upravnice tog logora 'koja je samo vršila svoju dužnost'. Ili ludak.

Čak u nekoj meri mogu da razumem stavove ljudi u onom vremenu. Sa ove vremenske distance pričati o društvu 'jednakih' i antifašizmu onih koji su koristili fašističke metode nakon okončanja rata je poražavajuće.

Čak iako su bili pripadnici režima, članovi radničkih saveta, partijskih organa, rukovodioci, besmrtni SUBNORovci sa milion pobijenih Nemaca iza sebe i doživotnim benificijama koje se prenose sa kolena na koleno pitam se imaju li imalo obraza. I koliko on košta.
gvozden1 gvozden1 11:07 08.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

Pa, oni su u koncentracioni logor slali svoje prvoborce

Ma zeta svog ubio, tj nije se potrudio da to spreči, sestrinog muža, kao bio simpatizer četnika, dečka koji ga je posle Kadinjače lično spasio i proveo do njegovih ubio, tj naredio da ga ubiju....

Krvolok.
freehand freehand 12:51 08.08.2021

Re: Ako je ovo istina:


Ma zeta svog ubio, tj nije se potrudio da to spreči


freehand freehand 12:52 08.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

A i šta bi drugo moglo da izraste iz okruženja lopova i prevaranata, koji su ispali pesak u brašno i prodavali vojsci.

Jel ovo nešto o porodici Pašić?
gedza.73 gedza.73 13:10 08.08.2021

Re: Ako je ovo istina:

Jel ovo nešto o porodici Pašić?

Pa ti se hvali kako su ti oni napravili Jugoslaviju kako sad ne valja Pašić?
Osim toga za razliku od Pašića i njegovog sina Koča Popović je preko vlasti sredio da mu ocu i stricu lihvaru posleratna vlast isplati potraživanja na ime štete koju su navodno pretrpeli nakon rata a majci kriju. I to u vremenu kad su za iste stvari drugi ostajali bez glave za mnogo manje.

Takođe je tokom one opšte hajdučke otimačine i krađe kuća po Dedinju sprečio partizanskog oficira koji je bezecovao kuću njegovih rođaka da ih izbaci na ulicu poput ostalih buržuja.

A svojoj ženi koju mu je partija namestila pošto prethodna nije bila po volji komunističkim drugovima je sredio da bude direktorka Galerije fresaka na već pomenutom imanju koje je oteto od jevrejske zajednice.

Podseća na Savamalu?

Nepotizam i partokratija. O ovamo neki kvazi ideali i poštenje.

freehand freehand 16:44 07.08.2021

Malo o skrivanju zločina

Veliko U kojim se skrivaju zločini u Jasnoevcu



... i druge fantastične fotografije nepostojećih spomenika i skrivanja istorije kroz objektiv Xiao Yang:

LINK

P.S.



Ko ne vidi sličnost taj je ćoravi komunistički ustaša, nema druge!


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana