Ljubav| Porodica| Roditeljstvo| Život

Dan života na Plaži

Jaril RSS / 08.08.2021. u 13:56

[Umeš li lepotu?]

 

Toga dana bilo je desetak dece na Plaži. To jest, u plićaku. Srednje jaki talasi bili su im glavna atrakcija. Posmatrano sa strane, izgledalo je da su talasi postali tobogani, krila za letenje i ko zna šta još što su samo deca vešta da naprave. Samo su dva dečaka, braća gnjurila u potrazi za kamenom lepšim od prethodnog. 


- Pogledaj ovaj!, ushićeno je viknuo jedan.


Među svom decom, prepoznao sam samo njih dvojicu, dečake od, pretpostavljam, 7-9 godina i njihovu sestru, devojčicu par godina mlađu. Oni su bili svakodnevni stanovnici Plaže. Za njihove roditelje sam, u nekoliko dana koliko sam dolazio na Plažu, čuo samo kako su mnogo dobri ljudi. Ali, mnogo dobri ljudi. Kul i gotivni za druženje, ali pre svega baš dobri. 


Još od svojih godina, dečak u meni je želeo da pliva najdublje od svih. Pošto smo, zbog posla mojih roditelja, slabo letovali, kao mator sam uvek udovoljavao  svom malom Ja i osvajao mesto najveće dubine u takmičenju sa ostalim kupačima. U takmičenju o kom oni, naravno, ništa nisu znali. Time je dečak u meni isijavao svoju fasciniranost morem. 


I ovog leta držao sam trofej u dubini, osvojen dva dana ranije.


Sedeo sam na plaži kada su dve devojke ušle u vodu i zaplivale ka pučini. Opušteno su plivale, ćaskale, i plivale i opušteno ćaskale, i ćaskajući plivale i opušteno stale tek kada su im glave postale jedva primetne tačkice. Tik iza njih je prošao jedan od brodića koji su povremeno prolazili pored Plaže prevozeći turiste po moru. Otplivale su, skoro sigurno, dalje od mene.


Sačekao sam da krenu nazad i ušao u vodu. Na otvorenom moru je teško proceniti daljinu pa sam procenio da ću dovoljno daleko otplivati ako, kada bude brodić prolazio, budem sa njegove druge strane. Oni jesu imali svaki put drugu trasu, ali će poslužiti kao merni instrument. 


Izabrao sam kraul, nestrpljiv da što pre stignem, ali sam vrlo brzo naučio da se on krši sa talasima. Sve vreme sam se borio protiv vode umesto da me ona nosi. I odustao sam. 


Ispružio sam ruke, gledao u morsko dno i pustio more da me ljuljuška gore dole. I pitao se, da li se ovako osećaju bebe u stomaku. Tokom nežnog ljuljuškanja, more mi je šapnulo da ipak treba da plivam prsno. Zamahnuo sam par puta, ali sam vodu i dalje gurao iza, umesto da ona slobodno struji oko mene.


Osetio sam da pogrešno razumem talase. Mislio sam da će me talas u svom piku vući unazad na plažu, a da će povlačenje talasa i mene povući napred ka pučini. Ali nije. Kad zamahnem rukama u piku talasa odem poprilično napred, a u povlačenju talasa stojim - zamahnuo, ne zamahnuo. Bilo mi je potrebno tri talasa da shvatim more i uhvatim ritam sa njim. U piku zamahnem, u povlačenju dišem. 


Posle podugačkog plesanja sa talasima primetio sam da se jedan brodić približava. Procenio sam da moram da sačekam da prođe, ali ću taman imati ideju o tome koliko sam daleko otplivao. Okrenuo sam se nazad ka Plaži. Dve devojke su skoro stigle na obalu. Graja dece se prostirala sve do mene. Plažu sam lako mogao da obuhvatim jednim pogledom. 


Koliko je dobar osećaj biti među dobronamernim ljudima. 


Brodić je stigao iza mene. Sa razglasa se čulo: Sa vaše desne strane nalazi se nudistička plaža na kojoj se kupaju PEEEDEEERIIIII!!!!!


Pogledao sam u pravcu brodića pokušavajući da lociram urlača, da mu dobacim da na plaži nit su svi gej, nit su svi nudisti, da ima nas koji smo goli i gej, ali da ima i strejt ljudi, i žena u toplesu i ljudi u kupaćim kostimima. I dece, čiji će dan svakako biti lepši bez njegovih govana. Sunce me je sprečilo da ga vidim tako što mi je bilo pravo u oči. Kao da je bilo ubeđeno da je bezvredno baviti se budalaštinama.  


Sačekao sam da brodić prođe i krenuo sam nazad. Za sada mi je bilo dovoljno to dokle sam stigao. Pratio sam talase i more me je vrlo brzo vratilo na plažu. Pred plažom sam podigao pogled visoko iznad vode i poviše plaže su dva momka, zasićeni od sunčanja, otišla držeći se za ruke. Na plaži, ubavo makedonče koje sam odvojio za ovoletnju romansu, čekao je da vrati glavu na moj stomak gde je bila pre mog plivanja. 


Okrenuo sam se ka moru i seo u plićak da me zapljuskuju talasi i izbace na obalu. Na par metara od mene su dvojica dečaka braće i dalje sakupljala kamenje, potpuno zaokupljeni svojim ozbiljnim, temeljnim radom. Malo dalje, nud otac je neumorno bacao svoju ćerku, njihovu sestru, sa kamena-stene dok se u njenom glasu čulo ushićenje. Pored je stajala nuda majka i skandirala svakom veličanstvenom skoku. Njihovi sinovi su bili glasno fascinirani svakim lepšim kamenom koji su pronašli. Puni radosti.



Komentari (1016)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 13:28 12.08.2021

Re: Atrakcije

mentol
Možda mi je samo dosadilo promovisanje kvislinške istorije i podaničke ideologije koja vlada na ovom blogu, nemogućnost bilo kakve normalne komunikacije koja bi možda mogla pomeriti ovo društvo napred, insistiranje na razgovoru o prošlosti i događajima čiji sudionici više nisu živi

mentol
Ostalo je sećanje na državu koja nije dozvoljavala da je uređuje ni SAD ni Rusija, koja se razvijala svojim radom, proizvodila kvalitetne stvari a na rukovodećim mestima bili najbolji u svojoj profesiji a ne članovi partije... na kvalitetno, svima dostupno obrazovanje

Baš je na tom 'sećanju' poput tvog Milošević dobio izbore a i dalje je živo jer ima još uvek živih sudionika i njihovih naslednika koji prošlost gledaju kroz ružičaste naočare
Možda mi je samo dosadilo promovisanje kvislinške istorije i podaničke ideologije koja vlada na ovom blogu

Pa što onda ništa niste uradili?

Ipak me najviše zanimalo kako komentaišeš da je Frankova fašistička Španija vrlo slična komunističkoj Jugoslaviji kao i da fašistički tamo odnosno komunistički botovi ovde sele iste poglede kad tumače prošlost.
gedza.73 gedza.73 13:39 12.08.2021

Re: Atrakcije

zilikaka
Ovo neće da se svidi deluks Srbima, al jak sistem smo okusili mi preko, odnosno naši preci.

Ima Srba koji su osetili jak sistem posle II svetskog rata od Australije do Kanade u odnosu na koje je SFRJ smešna u svakom smilsu i u svakom pogledu
Zato smo sina letos ostavili i već preko mesec dana banza po Italiji uzduž i popreko da upozna tekovine kapitalizma. Dobar engleski (procenili mu na C1) a poštapa se nemačkim i italijanskim (taman će ovo dobro da mu dođe).

Nego kad već pomenu
To je igra na koje je narod pristao jer uređen sistem podrazumeva veliko ograničavanje sloboda.

jel' ti vide kako vas prečane pljunu Mentol što su preci morali da ratuju za tuđu kraljicu i tuđu državu koja im je zauzvrat plaćala metrom njive. Eh moji bivši Šumadinci.
Možda mi je samo dosadilo promovisanje kvislinške istorije i podaničke ideologije koja vlada na ovom blogu
gvozden1 gvozden1 13:52 12.08.2021

Re: Atrakcije

To je igra na koje je narod pristao jer uređen sistem podrazumeva veliko ograničavanje sloboda.

Koji narod pristao?

U tom sjaju od uređenja je pravo glasa imao jefnocifren procenat naroda, ostalo je bilo pod bičem.

Ali evo i ovde ostataka uverenja da je samo bič dobar princip, pa ne treba da se pitamo što se žali za komunizmom u Srbiji.

U tom sjajnom uređenju je sve napredno težilo da se pripoji divljoj i neuređenoj Srbiji, a u suprotnom smeru, da ta drljava Srbija postane deo tog sjajnog sistema niko nije težio.

Mora da su sve bili ludaci i na jednoj i na drugoj strani, pa su svi hteli u rite i opanke, a niko u svilu i kadifu Beča, sa očišćenim kanalima.
gedza.73 gedza.73 13:58 12.08.2021

Re: Atrakcije

Ovo si vec postavljao.

jesam.
Da je sovjetski tip komunizma postojao u Danskoj ili Irskoj ni to ne bi bilo isto kao u Poljskoj ili Hrvatskoj.

odnos prema veri u Poljskoj i Češkoj na primer.
Kod nas se odnos prema drzavi nije promenio ni za 100 godina.

Nije baš tako. Sporo, ali se menjalo. Već smo pričali o prvim godinama XX veka kad se na parlamentarizam u Srbiji gledalo kao na virus koji će da zagadi ostale monarhije (u tom kontekstu treba gledati ponašanje evrospkih dvorova u odnosu na atentat na bračni par Obrenović... nije bilo strašno što su oni ubijeni nego što su zentali da se i kod njih isto ne desi). Sve te promene u demokratiji i parlamentarizmu su brutalno zasutavljene u drugoj olovini XX veka kad je Evropa dobijala na zaletu. A ako neko očekuje da se demokratija dekretom zabrani i ustavom proglasi diktatura pa da se stignu oni koji su imali više vremena da rade na građanskim inicijativama i konsenzusu širih interesnih grupa onda se grdno vara

Čak i SPC je bila daleko tolerantnija u odnosu na katoličku (naravno da ne idealizujem). Vuk Karadžić se venčao u katoličkoj crkvi, muška deca krštena u pravoslavnoj, ženska u katoličkoj pa ga niko nije obesio na trgu i spalio.
Jaril Jaril 14:45 12.08.2021

Re: Atrakcije

Čak i SPC je bila daleko tolerantnija u odnosu na katoličku (naravno da ne idealizujem). Vuk Karadžić se venčao u katoličkoj crkvi, muška deca krštena u pravoslavnoj, ženska u katoličkoj pa ga niko nije obesio na trgu i spalio.

Истини за вољу, крштење у католичкој цркви се признаје у православној и данас.
mentol mentol 15:03 12.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73

Baš je na tom 'sećanju' poput tvog Milošević dobio izbore a i dalje je živo jer ima još uvek živih sudionika i njihovih naslednika koji prošlost gledaju kroz ružičaste naočare


Koliko se ja sećam, a sećam se, Milošević je izbore dobio nacionalističkom retorikom. Nije ih dobio govorima o bratstvu i jedinstvu Srpskog, Hrvatskog, Albanskog i ostalih naroda.
Jugoslavije se sećam slabije, a kao i svako dete, naravno da sam gledao kroz ružičaste naočare.
A sećam se, otkad sam saznao da sam Srbin a roditelji me krštenjem uveli u veru pravoslavnu, da je tada počelo svo to sranje oko mene...

Pa što onda ništa niste uradili?


A koji smo to mi, koji su trebali nešto da urade? Ja sam uradio koliko sam mogao a nisam mogao baš puno, niti sam u Srbiji pronašao mnogo istomišljenika...


Ipak me najviše zanimalo kako komentaišeš da je Frankova fašistička Španija vrlo slična komunističkoj Jugoslaviji kao i da fašistički tamo odnosno komunistički botovi ovde sele iste poglede kad tumače prošlost.


Ne znam. Mislim da društvo u kojem se generali (vojvode i maršali) nešto pitaju ne može da bude dobro. Jugoslavija je u početku bila takva, kao i Španija. Tito je kasnije, valjda, pustio ljude kojima profesija nije ubijanje ljudi da rade poslove koji zahtevaju neku inteligenciju dok je on putovao po svetu, ubijao lavove i šta je već radio...
(u normalnijim zemljama vojnici ne učestvuju u organizaciji društva niti ih pitaju bilo šta.)
Kao što već rekoh, ne znam šta se dešavalo posle rata ali znam da su osamdesete, kojih se delimično sećam bile bolje od svake dekade posle.
A komuniste, iako sam anarhista, simpatišem zato što su se suprotstavili kapitalističkim bolesnicima koji su, kao što možemo videti na putu da unište celu planetu tj. život na njoj.
maksa83 maksa83 15:14 12.08.2021

Re: Atrakcije

Vuk Karadžić se venčao u katoličkoj crkvi, muška deca krštena u pravoslavnoj, ženska u katoličkoj pa ga niko nije obesio na trgu i spalio.

To je tako funkcionisalo na teritorijama Marije Terezije, to je bio njen zakon - iz mešovitih brakova muška deca po ocu, ženska po majci. Jedan vojvođanski predak je rođen od oca Slovaka (Zlokolica bilo prezime), kršten kao katolik pa se sa 18 godina samoprebacio i krstio kao Pravoslavan.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:19 12.08.2021

Re: Atrakcije

I pošto sam ja ćutao i strpljivo čekao svoj red za kasu, on nastavlja da sernja onoj ženi i da


Ko god se iživljava na kasirkama, pijan ili trezan, je najobičnije govno. Vidojković - veliki minus kod mene (sad mi žao što sam pitao za detalje ).
docsumann docsumann 15:33 12.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Vuk Karadžić se venčao u katoličkoj crkvi, muška deca krštena u pravoslavnoj, ženska u katoličkoj pa ga niko nije obesio na trgu i spalio.

To je tako funkcionisalo na teritorijama Marije Terezije, to je bio njen zakon - iz mešovitih brakova muška deca po ocu, ženska po majci. Jedan Vojvođanski predak je rođen od oca Slovaka (Zlokolica bilo prezime), kršten kao katolik pa se sa 18 godina samoprebacio i krstio kao Pravoslavan.


koliko mi je poznato, pravoslavac može kumovati u katoličkoj crkvi, dok katolik ne može kumovati (recimo, krstiti djecu prijatelju) u pravoslavnoj.

vrabac_onaj vrabac_onaj 15:42 12.08.2021

Re: Atrakcije

docsumann


koliko mi je poznato, pravoslavac može kumovati u katoličkoj crkvi, dok katolik ne može kumovati (recimo, krstiti djecu prijatelju) u pravoslavnoj.



Ono što znam, može katolik da bude kum(a) na venčanju. Prisustvovao jednom prilikom.
crossover crossover 15:46 12.08.2021

Re: Atrakcije

docsumann
koliko mi je poznato, pravoslavac može kumovati u katoličkoj crki,


Može, provereno više puta. I anglikanski vernici mogu da budu kumovi u našoj crkvi, provereno jednom.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:49 12.08.2021

Re: Atrakcije

crossover
docsumann
koliko mi je poznato, pravoslavac može kumovati u katoličkoj crki,


Može, provereno više puta. I anglikanski vernici mogu da budu kumovi u našoj crkvi, provereno jednom.


da, da.
nego ima popova talibana pa kažu ne može.
crossover crossover 15:54 12.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj
crossover
docsumann
koliko mi je poznato, pravoslavac može kumovati u katoličkoj crki,


Može, provereno više puta. I anglikanski vernici mogu da budu kumovi u našoj crkvi, provereno jednom.


da, da.
nego ima popova talibana pa kažu ne može.


Ima, jedan u Puli nije hteo ni da čuje da kumovi koji će da krste decu budu pravoslavni, ali brzo se pojavio drugi koji je odmah rekao može, naravno.
Jaril Jaril 15:56 12.08.2021

Re: Atrakcije

docsumann
maksa83
Vuk Karadžić se venčao u katoličkoj crkvi, muška deca krštena u pravoslavnoj, ženska u katoličkoj pa ga niko nije obesio na trgu i spalio.

To je tako funkcionisalo na teritorijama Marije Terezije, to je bio njen zakon - iz mešovitih brakova muška deca po ocu, ženska po majci. Jedan Vojvođanski predak je rođen od oca Slovaka (Zlokolica bilo prezime), kršten kao katolik pa se sa 18 godina samoprebacio i krstio kao Pravoslavan.


koliko mi je poznato, pravoslavac može kumovati u katoličkoj crkvi, dok katolik ne može kumovati (recimo, krstiti djecu prijatelju) u pravoslavnoj.



Требало би да може. Једини услов да крстиш неког је да и ти будеш крштен. А СПЦ признаје католичко крштење.
zilikaka zilikaka 15:56 12.08.2021

Re: Atrakcije

jel' ti vide kako vas prečane pljunu Mentol što su preci morali da ratuju za tuđu kraljicu i tuđu državu koja im je zauzvrat plaćala metrom njive. Eh moji bivši Šumadinci.
Možda mi je samo dosadilo promovisanje kvislinške istorije i podaničke ideologije koja vlada na ovom blogu

Ako ćemo činjenice, mogli su da biraju Turke il Austriju. Pod drugima su dobili prilična nacionalna prava za ono vreme al su za zalog stavljali glave.
I slabo je ko dolazio jer je voleo, uglavnom su morali.
A ratovi su se dugo svodili na odbranu od Turaka. S ove strane su zidali crkve i manastire a nisu im ih svako malo palili.
Stoga, bila je to bolja od tada mogućih opcija.
Pošto nema bespltnog ručka, znalo se kako se to plaća. Al mislim da je to debelo poznato, ništa novo nisam rekla.
macak_tosa macak_tosa 15:59 12.08.2021

Re: Atrakcije

emilia
Ostalo je sećanje na državu koja nije dozvoljavala da je uređuje ni SAD ni Rusija, koja se razvijala svojim radom, proizvodila kvalitetne stvari a na rukovodećim mestima bili najbolji u svojoj profesiji a ne članovi partije... na kvalitetno, svima dostupno obrazovanje. Na državu u kojoj nije bilo mesta za krvožedne nacionaliste...
Ove četničko-ustaške banane, koje su nastale njenim raspadom, nisu joj ni do kolena.

Komedija.

Tragedija!
Odnosno, što bi neki rekli - glupost!
docsumann docsumann 16:04 12.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj
crossover
docsumann
koliko mi je poznato, pravoslavac može kumovati u katoličkoj crki,


Može, provereno više puta. I anglikanski vernici mogu da budu kumovi u našoj crkvi, provereno jednom.


da, da.
nego ima popova talibana pa kažu ne može.



ja našao drugačije

Питање:
Da li katolik može biti kum na krštenju deteta? Srdačan pozdrav.
Dragan

Одговор:
Драги брате Драгане, Твоје питање је конкретно: Да ли (римо) католик може бити кум на крштењу детета? И одговор је конкретан и категоричан: НЕ МОЖЕ! Малолетна деца, која не могу да изразе жељу за крштењем нити могу да пројаве веру, која је за крштење неопходна, крштавају се по вери родитеља и кумова. Дакле, вера родитеља и кумова надокнађује малолетност детета и та вера мора да буде чиста, православна вера, да би се новокрштени могао прибројати сабору православних....


izvor - LINK

a takav je odgovor moj kolega dobio od sveštenika.
naravno, postoi mogućnost da se ova glupa formalnost zaobiđe...
crossover crossover 16:06 12.08.2021

Re: Atrakcije

srdjan.pajic
I pošto sam ja ćutao i strpljivo čekao svoj red za kasu, on nastavlja da sernja onoj ženi i da


Ko god se iživljava na kasirkama, pijan ili trezan, je najobičnije govno. Vidojković - veliki minus kod mene (sad mi žao što sam pitao za detalje ).


Ma, džiberčina džukačka, kažem ti. Vidi se to i po njegovim knjigama.
zilikaka zilikaka 16:07 12.08.2021

Re: Atrakcije

U tom sjajnom uređenju je sve napredno težilo da se pripoji divljoj i neuređenoj Srbiji, a u suprotnom smeru, da ta drljava Srbija postane deo tog sjajnog sistema niko nije težio.

Namerno brkaš pojmove. Pričamo o uređenim sistemima, ne o nacionalnim državama.
Negde znam da je ta SHS imala volju da uredi državu pa su mnoge poznate mustre prihvatili, al bilo malo vremena a možda i volje da se sprovedu.

A taj sarkazam o kamdžiji ti ne pije vodu. Ima puno stvari gde ne treba praviiti referenndum nego jednoostavno propisati. To su stvari gde mahom tehnika diktira način a interes je opšti, ko kod mog kanala. Da sutra to nastane Marsovci, i njima bi valjalo da imaju dobro odvodnjavanje.
I tako kad naučiš živalj da se nešto podrazumeva, dobijaš uređen sistem.
Isto važi za zidanje kuća, parkiranje, ma jako mnogo toga.
gedza.73 gedza.73 16:16 12.08.2021

Re: Atrakcije

Koliko se ja sećam, a sećam se, Milošević je izbore dobio nacionalističkom retorikom.

Odlično ti je sećanje. Evo šta je govorio Milošević
Говор Слободана Милошевића
Другарице и другови,
овако велики митинг није био у Београду од кад је ослобођен. Последњи пут оволико људи на београдским улицама окупљених на некој великој идеји било је 20. октобра 1944. године. Тада је народ на улицама Београда славио победу у рату и кретао у велику битку за обнову ратом разорене земље

Другарице и другови, многи овде данас памте, како у тим данима ништа није било тешко и како се људима чинило да је све лако и могуће у слободи. И у тој слободи грађани Београда, као и читаве наше земље успели су много да ураде

Истина је да смо стали на путу за друштво које смо у Револуцији желели, али није истина да то друштво не можемо да остваримо, да од пута треба да одустанемо.

A koji smo to mi, koji su trebali nešto da urade?

Da sačuvate vašu fabriku...kad sam kod fabrike jel' brani neko da ti i tvoji istomišljenici napravite komunističko-socijalističko-samoupravljačku fabriku? Vredni, radni, akcijaši, komunističko solidarni da pokažete trulom kapitalističkom svetu kako i vi možete kao i oni. Ali bez ubijanja, zabrana i diktature.


Tito je kasnije, valjda, pustio ljude kojima profesija nije ubijanje ljudi

Valjda nije. U stvari one za koje je paranoično mislio da mu rade o glavi je sklanjao a na njihova mesta stavljao druge poslušnike. Zagrebi ti malo biografije, videćeš da grešiš jer su vrh činili njegovi istomišljenici i ratni saborci. A oni su držali smer državi i zabranjivali bilo kakvu javnu polemiku.

Zamisli samo ovu diskusiju sredinom sedamdesetih. Bar troje bi sad sa bloga lomilo noge ko će prvi da uleti i prijavi ove nepodobne što pričaju protiv države i Tita.

Smenjivost vlasti i nezavisno sudstvo.
A komuniste, iako sam anarhista, simpatišem zato što su se suprotstavili kapitalističkim bolesnicima

To komotno može da ide u oba smera. I komunistički bolesnici su ubijali sadistički i to je ista kategorija ljudi koja ubija u ime inkvizicije, u ime fašizma, u ime komunizma... Osimt toga najbolje je komunizam opisao Orvel. Ubijaš, mučiš i kriviš stvarnost sve dok ne ostanu samo oni koji su podobni, kojima je mozak na nivou amebe. U kapitalizmu, kakakv god da je, sa svim manama, je moguća polemika, moguće je da se čuju disonantni tonovi, kapitalizam, za razliku od komunizma koji je rigidan i jedino pravoveran, he sklon promenama i vremenom se menjao. Savršenstvo ne postoji.

Jugoslavija je u početku bila takva, kao i Španija.


'fala na iskrenosti. Stvarno to mislim. E sad da li je bilo ko od tih ljudi koji je učestvovao u posleratnim zloočinima vrlo sličnim onima u Frankovoj Španiji osuđen? Ili je bio heroj? Ko je onda u tom slučaju kolaborator sa režimom koji u biti ima fašističke metode?
Izvini što sam načukao ovoliko znakova pitanja ali me stvarno zanimaju odgovori.
maksa83 maksa83 16:19 12.08.2021

Re: Atrakcije

Ma, džiberčina džukačka, kažem ti. Vidi se to i po njegovim knjigama.

Ja uvek kažem kad se pomene Marko Vidojković - kakva zemlja, takav i Bukovski.
gedza.73 gedza.73 16:29 12.08.2021

Re: Atrakcije

Ako ćemo činjenice, mogli su da biraju Turke il Austriju.

Zato sam i rek'o da ste vi protošumadinci. Svako je i dođoš i pođoš.
Pošto nema bespltnog ručka, znalo se kako se to plaća. Al mislim da je to debelo poznato, ništa novo nisam rekla.

Saglasan sa celim tvojim komentarom. Ali neki takve odluke tumače kao izdaju, kolaboraciju, meni su za sličan stav rekli kako sam spreman da dam dupe. Menjaju se pravila u toku igre pa nikako da na'vatam na koju stranu treba da šutiram loptu.

Dodao bi' da je samo nekoliko godina nakon turske okupacije i vekovne dominacije Srbija postala za svetske pojmove relativno građanska država u XIX veku i da je u drugoj polovini XX veka taj zamah izgubila. I to ne na izborima pošto je centralna Srbija bila protiv. A naišao sam i na podatak da je na prvim posleratnim izborima kralj pobedio Tita u Srbobranu pa ako je to tačno (ako neko može da proveri) Srbobranci, braćo osvetlali ste obraz Srbiji.
Znaš onu posleratnu 'Srbobranci a di su vam vranci?'
maksa83 maksa83 16:37 12.08.2021

Re: Atrakcije

Dodao bi' da je samo nekoliko godina nakon turske okupacije i vekovne dominacije Srbija postala za svetske pojmove relativno građanska država u XIX veku

Ne preterujmo.
gedza.73 gedza.73 16:42 12.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Dodao bi' da je samo nekoliko godina nakon turske okupacije i vekovne dominacije Srbija postala za svetske pojmove relativno građanska država u XIX veku

Ne preterujmo.

Malkice. Nego Makso moram da priznam nešto. Sin ima slične stavove kao ti, počeo da vuče mi na nekog drugosrbijanca poput tebe, živ nisam.
maksa83 maksa83 16:52 12.08.2021

Re: Atrakcije

Malkice. Nego Makso moram da priznam nešto. Sin ima slične stavove kao ti, počeo da vuče mi na nekog drugosrbijanca poput tebe, živ nisam.

Sad je kasno da ga biješ.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:52 12.08.2021

Re: Atrakcije

Ja uvek kažem kad se pomene Marko Vidojković - kakva zemlja, takav i Bukovski.


E vidis, a dok je bila ONA zemlja Bukovski je bio Djordje Sudarski RED. U stvari je bilo obrnuto - Bukovski je bio americki* Sudarski** koji se rodio prerano.


*Google vodi Bukovskog kao German poet. Sindrom Tesla-je-nas se siri.
**Imamo na blogu jednog njegovog zemljaka-suseljanina.

P.S. Vidojkovica nikad nisam ni citao ni slusao pa o njemu zakljucujem na osnovu ovoga sto se ovde kaze.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:56 12.08.2021

Re: Atrakcije

docsumann
vrabac_onaj
crossover
docsumann
koliko mi je poznato, pravoslavac može kumovati u katoličkoj crki,


Može, provereno više puta. I anglikanski vernici mogu da budu kumovi u našoj crkvi, provereno jednom.


da, da.
nego ima popova talibana pa kažu ne može.



ja našao drugačije

Питање:
Da li katolik može biti kum na krštenju deteta? Srdačan pozdrav.
Dragan

Одговор:
Драги брате Драгане, Твоје питање је конкретно: Да ли (римо) католик може бити кум на крштењу детета? И одговор је конкретан и категоричан: НЕ МОЖЕ! Малолетна деца, која не могу да изразе жељу за крштењем нити могу да пројаве веру, која је за крштење неопходна, крштавају се по вери родитеља и кумова. Дакле, вера родитеља и кумова надокнађује малолетност детета и та вера мора да буде чиста, православна вера, да би се новокрштени могао прибројати сабору православних....


izvor - LINK

a takav je odgovor moj kolega dobio od sveštenika.
naravno, postoi mogućnost da se ova glupa formalnost zaobiđe...


aj ti to proveri zvanicno, u patrijarsiji.
ja koliko znam nije tako, doduse davno sam se raspitivao o tome.
maksa83 maksa83 17:00 12.08.2021

Re: Atrakcije

E vidis, a dok je bila ONA zemlja Bukovski je bio Djordje Sudarski RED. U stvari je bilo obrnuto - Bukovski je bio americki* Sudarski** koji se rodio prerano.

Nije mi jasno kako, ali nikad čuo.

Ako je to ovo to ne može da ne valja:

docsumann docsumann 17:05 12.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj
docsumann
vrabac_onaj
crossover
docsumann
koliko mi je poznato, pravoslavac može kumovati u katoličkoj crki,


Može, provereno više puta. I anglikanski vernici mogu da budu kumovi u našoj crkvi, provereno jednom.


da, da.
nego ima popova talibana pa kažu ne može.



ja našao drugačije

Питање:
Da li katolik može biti kum na krštenju deteta? Srdačan pozdrav.
Dragan

Одговор:
Драги брате Драгане, Твоје питање је конкретно: Да ли (римо) католик може бити кум на крштењу детета? И одговор је конкретан и категоричан: НЕ МОЖЕ! Малолетна деца, која не могу да изразе жељу за крштењем нити могу да пројаве веру, која је за крштење неопходна, крштавају се по вери родитеља и кумова. Дакле, вера родитеља и кумова надокнађује малолетност детета и та вера мора да буде чиста, православна вера, да би се новокрштени могао прибројати сабору православних....


izvor - LINK

a takav je odgovor moj kolega dobio od sveštenika.
naravno, postoi mogućnost da se ova glupa formalnost zaobiđe...


aj ti to proveri zvanicno, u patrijarsiji.
ja koliko znam nije tako, doduse davno sam se raspitivao o tome.



ja sam ima slična saznanja kao iz citiranog dijela, koja mi je osvježio kolega kojem se rodio sin, a želio je da mu kum bude stari prijatelj, Italijan.
inače, ovom kolegi su roditelji naši, al žive u Italiji, gdje se i on rodio.

srećom, popovi obično ne prave problem oko sličnih formalnosti, pa smo mu brzo našli jednog spremnog da zažmuri...
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:10 12.08.2021

Re: Atrakcije

docsumann
vrabac_onaj
docsumann
vrabac_onaj
crossover
docsumann
koliko mi je poznato, pravoslavac može kumovati u katoličkoj crki,


Može, provereno više puta. I anglikanski vernici mogu da budu kumovi u našoj crkvi, provereno jednom.


da, da.
nego ima popova talibana pa kažu ne može.



ja našao drugačije

Питање:
Da li katolik može biti kum na krštenju deteta? Srdačan pozdrav.
Dragan

Одговор:
Драги брате Драгане, Твоје питање је конкретно: Да ли (римо) католик може бити кум на крштењу детета? И одговор је конкретан и категоричан: НЕ МОЖЕ! Малолетна деца, која не могу да изразе жељу за крштењем нити могу да пројаве веру, која је за крштење неопходна, крштавају се по вери родитеља и кумова. Дакле, вера родитеља и кумова надокнађује малолетност детета и та вера мора да буде чиста, православна вера, да би се новокрштени могао прибројати сабору православних....


izvor - LINK

a takav je odgovor moj kolega dobio od sveštenika.
naravno, postoi mogućnost da se ova glupa formalnost zaobiđe...


aj ti to proveri zvanicno, u patrijarsiji.
ja koliko znam nije tako, doduse davno sam se raspitivao o tome.



ja sam ima slična saznanja kao iz citiranog dijela, koja mi je osvježio kolega kojem se rodio sin, a želio je da mu kum bude stari prijatelj, Italijan.
inače, ovom kolegi su roditelji naši, al žive u Italiji, gdje se i on rodio.

srećom, popovi obično ne prave problem oko sličnih formalnosti, pa smo mu brzo našli jednog spremnog da zažmuri...


ja ti kazem, proveri sta je zvanican stav patrijarsije.
ja mislim da taj nije zazmurio nego postupio u skladu sa zvanicnim stavom.

e sad mozda kod vas u mitropoliji stvari stoje malko drugacije

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:11 12.08.2021

Re: Atrakcije

Nije mi jasno kako, ali nikad čuo.

Ako je to ovo to ne može da ne valja:



E to je to!

Sve sto bi u ovom momentu o njemu rekao poremetilo bi ravnotezu prvog utiska pa se samostopiram.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:14 12.08.2021

Re: Atrakcije

principessa_etrusca
srdjan.pajic
Da ima jezičinu to je očigledno, ali sa većinom onog što kaže na račun ove vlasti i sistema postkvazineokomunističkog kako tvrdite, ja se slažem sa tim.

Наравно да се слажете као духовна деца Милоша Васића (мада су вам можда маме различите и мада је Марко Видојковић замлата, а ти човек домаћин).


Ah, javilo se i intelektualno siroče od mame Pajkić Nebojše, i tate Bjelice Isidore, da i ono nešto dobaci .

Je li, prinčipesa, jesi li i ti nekad bila na žurci sa našistima, hilterovcima, kao kolega bene, i čudila se šta ih je spopalo?

Meni se to nije desilo (slabo me zovu na žurke ovde, uglavnom ih ja sazivam jer sam ovde ubedljivo najkvalifikovaniji domaćin), ali mi se desilo tamo negde 2000, kad sam emigirirao, da sam bio pozvan kod nekih naših ovde i iznenadio se koliko su bili zaljubljeni u Miloševića i njegovu koljačku naci politiku. I uopšte nisu bili neki izlapeli starci, nego neka naša (moja) genaracija otprilike samo su otišli malo ranije. Posle se više nisam odazivao, to jest nisu me više zvali na žurke, pa ne znam da li je i Hića došao na dnevni red obožavanja, verovatno jeste. Tu su bili i neki Titovci (emigrirali za vreme druga Tite) i nisam primetio da su im ovi miloševićevci išli preterano na živce, ili su to vešto krili.




Jaril Jaril 17:28 12.08.2021

Re: Atrakcije

docsumann
vrabac_onaj
docsumann
vrabac_onaj
crossover
docsumann
koliko mi je poznato, pravoslavac može kumovati u katoličkoj crki,


Može, provereno više puta. I anglikanski vernici mogu da budu kumovi u našoj crkvi, provereno jednom.


da, da.
nego ima popova talibana pa kažu ne može.



ja našao drugačije

Питање:
Da li katolik može biti kum na krštenju deteta? Srdačan pozdrav.
Dragan

Одговор:
Драги брате Драгане, Твоје питање је конкретно: Да ли (римо) католик може бити кум на крштењу детета? И одговор је конкретан и категоричан: НЕ МОЖЕ! Малолетна деца, која не могу да изразе жељу за крштењем нити могу да пројаве веру, која је за крштење неопходна, крштавају се по вери родитеља и кумова. Дакле, вера родитеља и кумова надокнађује малолетност детета и та вера мора да буде чиста, православна вера, да би се новокрштени могао прибројати сабору православних....


izvor - LINK

a takav je odgovor moj kolega dobio od sveštenika.
naravno, postoi mogućnost da se ova glupa formalnost zaobiđe...


aj ti to proveri zvanicno, u patrijarsiji.
ja koliko znam nije tako, doduse davno sam se raspitivao o tome.



ja sam ima slična saznanja kao iz citiranog dijela, koja mi je osvježio kolega kojem se rodio sin, a želio je da mu kum bude stari prijatelj, Italijan.
inače, ovom kolegi su roditelji naši, al žive u Italiji, gdje se i on rodio.

srećom, popovi obično ne prave problem oko sličnih formalnosti, pa smo mu brzo našli jednog spremnog da zažmuri...


По ономе што ја знам, овај поп је у расколу са Православном Црквом из ранијих времена, јер је обред крштења настао пре шизме. Због чега се он и признаје данас и требало би да је исти. Једино ако су римокатолици променили обред. Али ја за то нисам чуо. Занимљиво за проверити.
predatortz predatortz 17:51 12.08.2021

Re: Atrakcije

Nego Makso moram da priznam nešto. Sin ima slične stavove kao ti, počeo da vuče mi na nekog drugosrbijanca poput tebe, živ nisam.


Ćuti, ja imam veći problem! Po aršinima starijeg sina - ja sam drugosrbijanac!

Pa ti vidi...
bene_geserit bene_geserit 18:26 12.08.2021

Re: Atrakcije

Ko ovo napisao? A, Mentol. U redu je onda.

Kad mentol nešto napiše stalno deluje kao da je neki mentol to napisao.
Milan Novković Milan Novković 18:44 12.08.2021

Re: Atrakcije

srdjan.pajic
...slabo me zovu na žurke ovde, uglavnom ih ja sazivam jer sam ovde ubedljivo najkvalifikovaniji domaćin...

A da si otišao u neki Trampovski kraj sad si mogao da imaš 20 Kg više i budeš otporan na razne tamošnje kijamete
macak_tosa macak_tosa 18:56 12.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz
Nego Makso moram da priznam nešto. Sin ima slične stavove kao ti, počeo da vuče mi na nekog drugosrbijanca poput tebe, živ nisam.


Ćuti, ja imam veći problem! Po aršinima starijeg sina - ja sam drugosrbijanac!

Pa ti vidi...

Uhhhh!
Sve sve - ali to!
Strašno!
zilikaka zilikaka 19:13 12.08.2021

Re: Atrakcije

ja sam ima slična saznanja kao iz citiranog dijela, koja mi je osvježio kolega kojem se rodio sin, a želio je da mu kum bude stari prijatelj, Italijan.
inače, ovom kolegi su roditelji naši, al žive u Italiji, gdje se i on rodio.

srećom, popovi obično ne prave problem oko sličnih formalnosti, pa smo mu brzo našli jednog spremnog da zažmuri...
Ajd i ja svoja saznanja da prospem. Pošto kod nas ima raznib fela hrišćana, generalni stav je da se prihvata rimokatoličko krštenje za sve dalje ( venčanje u pravoslavnoj crkvi, kumovanje...čak u slučajevima da katoličkog sveštenika nekako nema, i sahranjivanje. Za sve znam primere iz prakse.
S druge strane, protestanti, reformatori, evangelisti se ne smatraju krštenima ni u jednoj od strana.
Moja kuma krštena u slovačkoj crkvi nije mogla onomad da krsti neko dete, nego je umesto nje to obavio muž.

Mada, ipak je dobrim delom do pope.
Znam slučaj iz bgd, kad je drugara naterao da se PONOVO krsti jer ovaj trebao da venča kolegu al nije imao papir da je sam kršten.
Kao dete ga krstili negde u Bosni, kod dede i babe, a tad još besneo rat i čovek nije mogo odande da donese krštenicu. Čak mislim da je ta crkva bila upaljena tokomrata. Probali i da majka dođe i potvrdi da jeste kršten, gde i kad, al ovaj nije hteo da čuje.
I tako je popa prekršio osnovnesvete tajne, da se krštenje vrši jednom u životu.
Verovatno je zbog plaćanja, ne vidim drugi razlog.
Inače,i ja sam više puta krštavala ali mi nikad nisu ništa tražili jer bih prošla slično.
Naime, zna se da je obavljeno ali nije u Zr, jer smo u obe tadašnje crkve tražili, i nema. Nema više živih da pomognu pa jedino da još na dva moguća mesta proverim, al mi ne pada na pamet.
zilikaka zilikaka 19:13 12.08.2021

Re: Atrakcije

Duplo

gedza.73 gedza.73 19:44 12.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Malkice. Nego Makso moram da priznam nešto. Sin ima slične stavove kao ti, počeo da vuče mi na nekog drugosrbijanca poput tebe, živ nisam.

Sad je kasno da ga biješ.

Nerviram se što ne znam gde sam ga i kad ispustio. Jedina stvar oko koje nema pregovora je komunizam. Bolje išta nego ništa.

gedza.73 gedza.73 19:46 12.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz
Nego Makso moram da priznam nešto. Sin ima slične stavove kao ti, počeo da vuče mi na nekog drugosrbijanca poput tebe, živ nisam.


Ćuti, ja imam veći problem! Po aršinima starijeg sina - ja sam drugosrbijanac!

Pa ti vidi...

Ostala je mala nada u zakasneli pubertet i da me namerno nervira.
gedza.73 gedza.73 19:55 12.08.2021

Re: Atrakcije

Mada, ipak je dobrim delom do pope.

Znam dvojicu koja su slična generacija. Ovaj jedan je duša (setio sam se pokojnog Bikovića). U pogledu, govoru, pokretima se vidi da je dobrica. Kaže 'nema šta nisam radio u parohiji. Telio sam kravu, ubacivao kukuruz...'
A ovaj drugi mi se ne sviđa.
gvozden1 gvozden1 20:04 12.08.2021

Re: Atrakcije


Pričamo o uređenim sistemima, ne o nacionalnim državama.

Zatvor je vrlo uređen sistem, al je zatvor, robija.

Izdvajati jedan segment i na osnovu njega ocenjivati ceo sistem, kad su države, bilo koje, ne obavezno nacionalne, u pitanju je pogrešno.
Isti slučaj je sa komunizmom, spavalo se u parku, znači bilo sjajno, ovde, bili čisti kanali znači super sistem.

Sistem u kome odlučuje veoma uzak krug ljudi je loš sistem, u tom vašem je vladao praktično feudalizam, u Srbiji je za to vreme bilo skoro opšte pravo glasa.
To je sistem, a ne kanali.

Još nešto je zanimnjivo, poređenje Turske i Švapske.
Ovo, naš gazda je bio bolji od vašeg, mi je malo, onako, hajd da ne budem grub.

Ta dva carstva se naravno mogu porediti, ali ako se to radi iz ugla podanika i pri tom se hvali svojim gazdom pred drugim podanikom, to nije poređenje carstva, to je poređenje gazda.

Lako je uočiti da turski podanici nikad ne hvale svog gazdu, Turke, više se ponose svojim otporom, suprotstavljanje, nikad gazdom.

A nešto slično je i sa hvalisanjem komunističke diktature, jeste postojao gazda, ali je bio dobar.

Nije to razmišljanje nekoga ko može svoju državu urediti, on to očekuje od gazde.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:10 12.08.2021

Re: Atrakcije

majka dođe i potvrdi da jeste kršten, gde i kad, al ovaj nije hteo da čuje.
I tako je popa prekršio osnovnesvete tajne, da se krštenje vrši jednom u životu.
Verovatno je zbog plaćanja, ne vidim drugi razlog.
Inače,i ja sam više puta krštavala ali mi nikad nisu ništa tražili jer bih prošla slično.
Naime, zna se da je obavljeno ali nije u Zr, jer smo u obe tadašnje crkve tražili, i nema. Nema više živih da pomognu pa jedino da još na dva moguća mesta proverim, al mi ne pada na pamet.


Formalno, u pitanju su različte stvari. Nekršten ne može da krsti i to je stvar dogme. E sad, to što neki popa ne veruje majci dosta govori o njemu ali formalno je u pravu.
Priznanje krštenja meću različtim hriščanskim frakcijama je druga stvar. Kao što rekoh, ako se nešto nije promenilo, zvaničan stav Svetog sinoda SPC je da se krštenje u crkvama koje su pod nadležnošću Arhiepiskopa Rimskog priznaje.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:45 12.08.2021

Re: Atrakcije

setio sam se pokojnog Bikovića



Radovan Bigovic? Eh, to je bio covek i teolog. Da je malo duze poziveo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:48 12.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1


Isti slučaj je sa komunizmom, spavalo se u parku,


Pri tome, to je teška laž. Ja u vojsci bio dobar sa ćatom (inače iz Aleksandrovca), koji je imao ključeve od kapetanove kancelarije. Kapetan jednom zaboravi da zaključa sef i mi uveče krenemo da listamo dosijee koji su tamo stojali.

Meni pisalo, "više puta privođen zbog skitničenja". To "skitničenje" je bilo sledeće.

Posle prvog razreda srednje mi zapalimo prvi put bez matoraca na more. U Herceg Novi, tačnije u kamp u Meljinama. Sad bile nam neke "drugarice" (dobre ribe ) u isto vreme u Budvi i mi izađemo na magistralu da stopiramo. Završilo se tako što smo "ustopirali" pandursku maricu, sprovedeni u stanicu u Novom a neki glavati pandur mi se unosio u facu sa rečima: "Jes ti nekada dobio batine? Ako i jesi, ovakve kakve ćeš sada da dobiješ, nikada nisi".

Posle par dana mi odemo u Dubrovnik, na otvaranje letnjih igara. Pokupe nas direktno sa Straduna. Šta im je bio problem, ja ne znam. Dobro, nismo baš bili reprezentativni, ja sam na primer imao čiroki (onaj pravi) :) , ali stvarno ne vidim razlog da se zbog toga klinci od 15-16 godina privode u stanicu i maltretiraju. Pri tome, jedan od nas je tada živeo u "Устаничкој" (namerno ćrilica, biće jasno zašto) ulici u Beogradu. Kako nismo imali lične, nosili smo sa sobom zdravstvene i one povlastice za prevoz zarad identifikacije. I sad ovaj da povlasticu u kojoj je adresa napisana rukom ćirilicom a pandur pita "Jeli, a kakva ti je ovo uliva ČETNIČKA?". E sad, ja mogu da razumem da ono ćirilićno "У" rukom pisanom može da zaliči na "Ч", kao i da malo "c" može da povuče na "e", ali ipak mislim da je bila provokacija u pitanju.

Inače, u tom dosijeu u vojsci je još bilo svašta o "kontaktima sa rodbinom u neprijatljskoj emigraciji", ali da ne grešim dušu, to i nije bila neistina
gedza.73 gedza.73 20:51 12.08.2021

Re: Atrakcije

Radovan Bigovic?

Da
Eh, to je bio covek i teolog.

Jeste. Mislim da su nam ljudi poput njega potrebni.
p.s.
I Acović je primer koji bi političari trebali da slede da ne izgledaju kao da se svađaju kome više od ukradene kokoše treba da pripadne

odlična emisija kad smo već kod ove teme



mentol mentol 20:54 12.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73
Evo šta je govorio Milošević

Kao da je bitno šta je govorio...

Evo tebi šta je govorio Isus
Dakle: po plodovima ćete ih njihovim prepoznati. (Matej 7,20)


Vredni, radni, akcijaši, komunističko solidarni da pokažete trulom kapitalističkom svetu kako i vi možete kao i oni.
 

Nisi me razumeo. Mi ne želimo kao oni, sve i da možemo. Verujemo u solidarnost i saradnju, ne u tržišnu utakmicu; u dostatnost a ne pohlepu.

Smenjivost vlasti
 

Zar ti nisi monarhista?

sad da li je bilo ko od tih ljudi koji je učestvovao u posleratnim zloočinima vrlo sličnim onima u Frankovoj Španiji osuđen? Ili je bio heroj? Ko je onda u tom slučaju kolaborator sa režimom koji u biti ima fašističke metode?
Izvini što sam načukao ovoliko znakova pitanja ali me stvarno zanimaju odgovori.


Po meni svaki režim ima fašističke metode. A heroj mi je svako ko se suprotstavi i strada.

Sinoć sam posmatrao meteorsku kišu Perzeida. Videće se i večeras a mesec je mlad pa se dobro vidi. Ovde, u Hrvatskoj ih zovu "suze svetog Lovre".

Lovru su mučili pržeći ga na roštilju. Pri tome je zavapio: "Ova strana je gotova, okrenite me i zagrizite!" (lat. "Assum est, inquit, versa et manduca)
Zbog te izjave, sv. Lovro je zaštitnik komičara, mesara i kuhara.


mentol mentol 20:59 12.08.2021

Re: Atrakcije

bene_geserit

Kad mentol nešto napiše stalno deluje kao da je neki mentol to napisao.


Logično.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:01 12.08.2021

Re: Atrakcije

mentol
bene_geserit

Kad mentol nešto napiše stalno deluje kao da je neki mentol to napisao.


Logično.


Krajnje.
gedza.73 gedza.73 21:08 12.08.2021

Re: Atrakcije

mentol
Kao da je bitno šta je govorio...

pa ti reče da je dobio izbore nacionalističkom retorikom a bogami ima i revolucinarne komunističke propagande koja gađa baš u tanke žice koje si ti spomenuo. Znači da baš jeste bitno. A volo bi da vidim kako je Slobo smeo da bude nacionalista pored komunistkinje Mire Marković
Nisi me razumeo. Mi ne želimo kao oni, sve i da možemo. Verujemo u solidarnost i saradnju, ne u tržišnu utakmicu; u dostatnost a ne pohlepu.

Da. Pa kad uzlete onda upadaju i kradu sve što im je do i pod ruke.
Zar ti nisi monarhista?

Vrlo cenim i poštujem srpsku monarhiju. Po tradiciji, mestu rođenja, onih mojih koji su ratovali (jedan od predaka orden Belog orla koji su ukrali komunisti. I sablju)

Zbog toga mi se sviđa parlamentarna monarhija ali više naginjem republici.

Po meni svaki režim ima fašističke metode. A heroj mi je svako ko se suprotstavi i strada.

U pravu si. Evo i ovde mrtvi heroji koji su stradali pišu komentare iz kojih ima štošta da se nauči.

Samo se izgleda nismo razumeli. Po tebi je SFRJ bila kvalitetna država sa svim stvarima koje si nabrojao a skoro isti stav imaju o razvoju i Španci koji podržavaju Frankov režim. Slični metodi razračunavanja sa političkim neistomišljenicima...

Ako je A jednako B a B... fa-fa-fašista nemoj biti ti

gvozden1 gvozden1 21:17 12.08.2021

Re: Atrakcije


Smenjivost vlasti

 

Zar ti nisi monarhista?


Eto koliko se razume.
gedza.73 gedza.73 21:23 12.08.2021

Re: Atrakcije

Eto koliko se razume.

Razmišljam nešto. Srpski narod je dig'o Miletinu bunu, proterao Miloša Obrenovića i doveo Karađorđeviće. Da li je bilo moguće nakon sto godina zamisliti tako nešto. A isti narod.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:27 12.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73
Eto koliko se razume.

Razmišljam nešto. Srpski narod je dig'o Miletinu bunu, proterao Miloša Obrenovia i doveo karađorćeviće. Da li je bilo moguće nakon sto godina zamisliti tako nešto. A isti narod.


менталитет није задата константа, уклесано у стени.
подложан је променама током времена.
при томе, комуњаре су својим "инжињерингом" ту одрадиле озбиљан посао.
crossover crossover 21:40 12.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft

Radovan Bigovic? Eh, to je bio covek i teolog.


Istina. Jedan od najinspirativnijih ljudi, intelektualno i duhovno, koje sam ikada sreo. Svaki trenutak koji sam proveo kod njega u Zemunu je bio dragocen, čak i kada smo dolazili samo da igramo fudbal.
gvozden1 gvozden1 21:48 12.08.2021

Re: Atrakcije


Da li je bilo moguće nakon sto godina zamisliti tako nešto. A isti narod


Za sada očigledno ne.
Da li ćemo kao narod uhvatiti kopču sa tim mentalitetom, ili je komunizam napravio dovoljno veliku provaliju da je to nemoguće, ne možemo znati.
Ali se možemo nadati.

менталитет није задата константа, уклесано у стени.
подложан је променама током времена.
при томе, комуњаре су својим "инжињерингом" ту одрадиле озбиљан посао.

Sada stvarno tako izgleda.
I to je na žalost baš mnogo rasprostranjeno.

vrabac_onaj vrabac_onaj 22:00 12.08.2021

Re: Atrakcije

crossover


Istina. Jedan od najinspirativnijih ljudi, intelektualno i duhovno, koje sam ikada sreo. Svaki trenutak koji sam proveo kod njega u Zemunu je bio dragocen, čak i kada smo dolazili samo da igramo fudbal.


Da, on je bio prilično jedinstven tip.

Nego, jesi čuo za oca Peđu Popovića inače velikog borca protiv sujeverja? Ima on i ozbiljnijoh priča, al ja najviše volim ove "narodske". Pomalo po energiji podseća na Gojka Perovića. Ovo je da se iskidaš od smeha.



Nek te naglasak ne zavara, samo je kao klinac izbegao ovamo.

Предраг Поповић рођен је 23. децембра 1983. год. у Славонском Броду. Почетком 90-их сели се са породицом у Врњачку Бању. где стиче основно образовање. У Краљеву завршава електротехничку школу, а након тога Богословски факултет у Београду, где дипломира на предмету Пастирска психологија, код владике Порфирија, на тему „Самољубље у духовном и душевном животу“. У чин ђакона епископ пожаревачко-браничевски Игнатије рукополаже га октобра 2011, а у чин јереја јула наредне године. Узрастајући у Богу, учио је из бројних искушења која му је живот доносио, а богомдан говорнички дар све надахнутије користи за проповедање јеванђељске истине, у намери да пробуди и побуди у људима веру и љубав ка Господу.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:40 12.08.2021

Re: Atrakcije

Formalno, u pitanju su različte stvari. Nekršten ne može da krsti i to je stvar dogme.



A ne može ni venčani kum da se bude. Ovo sam iskusio na svojoj koži, kad sam trebao da budem kum ovoj mojoj kumi i njenom teksašaninu koje poznaješ (on je morao da se prebaci iz katoličanstva u pravoslavlje da bi mogli da se venčaju u Sabornoj crkvi, zašto tamo nemam pojma, a to su prvo probali da urade ovde u Kolorado, i nije bilo moguće bez ozbiljnog drkanja, onda su potegli vezu u jednom od najvećih srpskih manastira, da ne pominjem kom, i to bi rešeno). Pa me je još drkao lokalni pop, kao, nema on vremena, a i ne može to tako na brzaka da se krstiš, mi smo ozbiljna firma, mora procedura, i ovo i ono, sa sve nastavom i komjuniti servisom, na kraju sam mu munuo 50 dolara, njemu, i 50 pojcu i bilo je sve završeno za jedno popodne. Tako da i ja, kao novopečeni pravoslavac bejah funkcioner na venčanju, i ne kajem se, jebeš 100 dolara, bilo je lepo i fino.


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:49 12.08.2021

Re: Atrakcije

Pri tome, to je teška laž. Ja u vojsci bio dobar sa ćatom (inače iz Aleksandrovca), koji je imao ključeve od kapetanove kancelarije. Kapetan jednom zaboravi da zaključa sef i mi uveče krenemo da listamo dosijee koji su tamo stojali.

Meni pisalo, "više puta privođen zbog skitničenja". To "skitničenje" je bilo sledeće.



. Jebote, i mi smo isto radili (imam i svedoka, Maksin kum i moj i danas dobar drugar, bio prisutan). Šta je tu sve pisalo, i sa kakvim smo ludacima delili sudbinu. Ali ja pamtim svoj dosije, samo jedna reč: "neodgovoran". A bio sam baš dobar sa kapetanom, bio jedan od retkih normalnih ljudi sa činom, hrvat, znam samo da kad se JNA raspala on je lepo dao otkaz i otišao da vozi kamion u Makedoniji. Ne znam samo zašto mi je dao takvu karakteristiku...
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:51 12.08.2021

Re: Atrakcije

Milan Novković
srdjan.pajic
...slabo me zovu na žurke ovde, uglavnom ih ja sazivam jer sam ovde ubedljivo najkvalifikovaniji domaćin...

A da si otišao u neki Trampovski kraj sad si mogao da imaš 20 Kg više i budeš otporan na razne tamošnje kijamete


Neka, fala, nije loše biti ni ovako šlank. Kao jaguar.
bene_geserit bene_geserit 00:31 13.08.2021

Re: Atrakcije

pamtim svoj dosije, samo jedna reč: "neodgovoran"

Ja na sreću svoj dosije nisam imao prilike da pogledam, ko zna šta bi o sebi mislio posle toga, teško da su za mene imali lepe reči.

Nego snimi ovo, ne znam da li da verujem, da li je istina ili propaganda (usput u San Diegu je vakcinisano oko 80% ljudi, oko 90% ovih starijih).

principessa_etrusca principessa_etrusca 04:11 13.08.2021

Re: Atrakcije

srdjan.pajic
principessa_etrusca
srdjan.pajic
Da ima jezičinu to je očigledno, ali sa većinom onog što kaže na račun ove vlasti i sistema postkvazineokomunističkog kako tvrdite, ja se slažem sa tim.

Наравно да се слажете као духовна деца Милоша Васића (мада су вам можда маме различите и мада је Марко Видојковић замлата, а ти човек домаћин).


Ah, javilo se i intelektualno siroče od mame Pajkić Nebojše, i tate Bjelice Isidore, da i ono nešto dobaci .

Je li, prinčipesa, jesi li i ti nekad bila na žurci sa našistima, hilterovcima, kao kolega bene, i čudila se šta ih je spopalo?

Meni se to nije desilo (slabo me zovu na žurke ovde, uglavnom ih ja sazivam jer sam ovde ubedljivo najkvalifikovaniji domaćin), ali mi se desilo tamo negde 2000, kad sam emigirirao, da sam bio pozvan kod nekih naših ovde i iznenadio se koliko su bili zaljubljeni u Miloševića i njegovu koljačku naci politiku. I uopšte nisu bili neki izlapeli starci, nego neka naša (moja) genaracija otprilike samo su otišli malo ranije. Posle se više nisam odazivao, to jest nisu me više zvali na žurke, pa ne znam da li je i Hića došao na dnevni red obožavanja, verovatno jeste. Tu su bili i neki Titovci (emigrirali za vreme druga Tite) i nisam primetio da su im ovi miloševićevci išli preterano na živce, ili su to vešto krili.

Пајићу, карикираш, а не видиш да су милошевићевци са журки и твоји другосрбијанци, само две стране истог новчића, а ни да ту нема генерацијске поделе пошто су и једна, и друга плима захватиле из различитих генерација.

Милошевићевци су изгледа у међувремену ипак махом еволуирали, а део вас, остао је нажалост замрзнут у времену, и то не само они каријерни другосрбијанци и нацији у вашим редовима, већ и поштени домаћини и DIY ентузијасти.

Наравно, не помаже што ду опет неки други крезуби (а овог пута и невакцинисани).

New York Times White House correspondent Annie Karni discussed the controversy surrounding Obama’s much-criticized Martha’s Vineyard celebration where he was seen not wearing a mask and used the term "sophisticated" crowd, saying that the guests were "following all the safety precautions."
maksa83 maksa83 06:13 13.08.2021

Re: Atrakcije

Милошевићевци су изгледа у међувремену ипак махом еволуирали


mentol mentol 06:50 13.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1

Smenjivost vlasti



Zar ti nisi monarhista?


Eto koliko se razume.

Eto, sad znam. Smenjivi su bunama i atentatima. Demokratska procedura primerena vremenu u kojem živimo...
zilikaka zilikaka 06:58 13.08.2021

Re: Atrakcije

Sistem u kome odlučuje veoma uzak krug ljudi je loš sistem, u tom vašem je vladao praktično feudalizam, u Srbiji je za to vreme bilo skoro opšte pravo glasa.
To je sistem, a ne kanali.

Ne, sistem su sva pravila ponašanja i institucije koje i ih sprovode. Kad ti treba lekar-imaš lekara, zatreba vatrogasac-imaš i njega. I rade svoj poso kako treba. I sud isto, i policija...i onda ti je nevažno ko je u parlamentu a ko na čelu države. To su uređena društva.
Ovo što ja pominjem jeste bila preteča tako nečeg.
I ovo sam pominjala, da su organizovali školovanje žena iz naroda, da budu profesionalne babice posle u svojim sredinama. Moja prababa bila jedna od takvih. Time se znatno podigao nivo zdravstvene zaštite porodilja i dece, jer su učene i osnovama pedijatre.
Pazi, to je vreme kad se inače porađalo u štali, da niko ne čuje sramotu, a umiralo u ogromnom procentu.
Dakle, pričamo o različiti stvarima jer ti potežeš jednu- pravo glasa. Jeste neophodno ali to je bez institucija farsa kojom se lako manipuliše. I to je ono što jebe naše kokoške, da izvineš.
Mrzi me dalje da kuckam predugo, znam da ti je jasno sve al ovo spada u domen gde i ne mislim da i jedna reč više ima smisla.
Uzgred, kad gadljivo pričaš o nama s ove strane, ne zaboravi da je Srbiju kao državu podigao uglavnom ovdašnji živalj, pomagao na svaki način. Imena su poznata, da ih ne ponavljamo.
Još da je uspeo da implementira više od onog za čega su imali uspešnu mustru...
...i nije hvaljenje gazde nego načina uređenja sistema.
Jbg, pametan čovek uči od svakog gde može.
docsumann docsumann 07:35 13.08.2021

Re: Atrakcije

srdjan.pajic
Formalno, u pitanju su različte stvari. Nekršten ne može da krsti i to je stvar dogme.



A ne može ni venčani kum da se bude. Ovo sam iskusio na svojoj koži, kad sam trebao da budem kum ovoj mojoj kumi i njenom teksašaninu koje poznaješ (on je morao da se prebaci iz katoličanstva u pravoslavlje da bi mogli da se venčaju u Sabornoj crkvi, zašto tamo nemam pojma, a to su prvo probali da urade ovde u Kolorado, i nije bilo moguće bez ozbiljnog drkanja, onda su potegli vezu u jednom od najvećih srpskih manastira, da ne pominjem kom, i to bi rešeno). Pa me je još drkao lokalni pop, kao, nema on vremena, a i ne može to tako na brzaka da se krstiš, mi smo ozbiljna firma, mora procedura, i ovo i ono, sa sve nastavom i komjuniti servisom, na kraju sam mu munuo 50 dolara, njemu, i 50 pojcu i bilo je sve završeno za jedno popodne. Tako da i ja, kao novopečeni pravoslavac bejah funkcioner na venčanju, i ne kajem se, jebeš 100 dolara, bilo je lepo i fino.




pajke, siso, prodao si se kleropraktičarima.
ustvari kupio si se
milisav68 milisav68 07:37 13.08.2021

Re: Atrakcije

mentol
gvozden1

Smenjivost vlasti



Zar ti nisi monarhista?


Eto koliko se razume.

Eto, sad znam. Smenjivi su bunama i atentatima. Demokratska procedura primerena vremenu u kojem živimo...

Mešaš rat dve dinastije za presto, sa ustavnom parlamentarbom monarhijom gde im je vlast bila ograničena, što je Srbija vremenom postala.
docsumann docsumann 07:45 13.08.2021

Re: Atrakcije


nešto potpuno nevezano (i bezvezno)

čitam na b92 sport, mimi intervju s Kukočem povodom njegovog prijema u HoF, gdje će mu domaćin bit Majkl Džordan.

ono što je okačeno kao prevod intervjua je polusređeni google translate. mislim kako drugačije objasniti ovakve jezičke konstrukcije

"Da nije bio deo moje karijere, ispalo bi da sam ga zaposlio jer je bio najbolji košarkaš sveta. Ali činjenica da smo bili saigrači, da smo zajedno osvajali trofeje i da to ceni ja kao saigrač govori sam za sebe. U stvari, sama činjenica da će doći govori mnogo jer više ne želi publicitet. Bio je na vrhuncu svoje igračke moći svaki dan u medijima, dobre i loše stvari iz njegovog život je bio na naslovnim stranama, pa sada želi imati svoj mir. sada se zaista retko pojavljuje i oglašava u javnosti jer ga to ne zanima. On ima svoj posao, svoje golf igralište i više ne želi biti javna ličnost “,

što bi rekao vodnik Marković iz JeNeA, rodom od Niš, kad bi se slučajno sudarili u hodniku - oćeš da prođeš kroz ja?
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:46 13.08.2021

Re: Atrakcije

srdjan.pajic
Formalno, u pitanju su različte stvari. Nekršten ne može da krsti i to je stvar dogme.

A ne može ni venčani kum da se bude. Ovo sam iskusio na svojoj koži, kad sam trebao da budem kum ……
Pa me je još drkao lokalni pop, kao, nema on vremena, a i ne može to tako na brzaka da se krstiš, mi smo ozbiljna firma, mora procedura, i ovo i ono, sa sve nastavom i komjuniti servisom, na kraju sam mu munuo 50 dolara, njemu, i 50 pojcu i bilo je sve završeno za jedno popodne. Tako da i ja, kao novopečeni pravoslavac bejah funkcioner na venčanju, i ne kajem se, jebeš 100 dolara, bilo je lepo i fino.

Дирљива је твоја вера у моћ долара.
docsumann docsumann 07:54 13.08.2021

Re: Atrakcije

Nego snimi ovo, ne znam da li da verujem, da li je istina ili propaganda (usput u San Diegu je vakcinisano oko 80% ljudi, oko 90% ovih starijih).


juče baš razgovarah s jednim kolegom s posla (ispašće da imam kolegu za svaku big temu na blogu ) koji je nedavno obolio od Kovida (juče mu bio prvi dan na posao poslije zaraze), iako je revekcinisan.
čak mu je i od druge vakcine prošlo više od 2-4 sedmice (preko 2 mjeseca u njegovom slučaju), što u zadnje vrijeme naglašavaju da je bitno za potpuni razvoj odbrambenog mehanizma vakcine.

kaže da je od svih simptoma imao samo temperaturu i to dva dana. prvi dan - 38,5 a drugi 37,6 il tako nešto.

njegova žena koja se takođe zarazila kad i on, je 12 dana bila u bolnici na infuziji.

principessa_etrusca principessa_etrusca 08:02 13.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Милошевићевци су изгледа у међувремену ипак махом еволуирали


Дотични је након ЈУЛ-а имао неку своју партију која је колективно приступила СПС-у тек када је Милошевић увелико био ухапшен, ако не и у Хагу. Да ли је онда Вулин био милошевићевац?
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:06 13.08.2021

Re: Atrakcije

juče baš razgovarah s jednim kolegom s posla (ispašće da imam kolegu za svaku big temu na blogu ) koji je nedavno obolio od Kovida (juče mu bio prvi dan na posao šposlije zaraze), iako je revekcinisan.

У Израелу има петнаестак заражених, пази сад, после ТРИ дозе Фајзера.
zilikaka zilikaka 08:06 13.08.2021

Re: Atrakcije

Formalno, u pitanju su različte stvari. Nekršten ne može da krsti i to je stvar dogme.

Ali još formalnije, ne možš dva puta da budeš kršten.
Krštenje je daleko starije od izdavanja potvrede o njemu. To je stvar vere. Slično kao što se ne pričešćuješ ako nisi postio, al mnogo jače. Ispada da bi za pričest trebao da doneseš potvrdu od lekara o sadržaju u probavnom traktu.
Ne ide to tako, u pitanju je vera.

zilikaka zilikaka 08:10 13.08.2021

Re: Atrakcije

principessa_etrusca
juče baš razgovarah s jednim kolegom s posla (ispašće da imam kolegu za svaku big temu na blogu ) koji je nedavno obolio od Kovida (juče mu bio prvi dan na posao šposlije zaraze), iako je revekcinisan.

У Израелу има петнаестак заражених, пази сад, после ТРИ дозе Фајзера.

Očigledno to ne radi baš kako treba. Kažu da imunitet nije ni najmanje jednostavan mehanizam a ovde kanda baš nisu sve još potrefili kako valja.
Opet, mislim da je najmanje loš izbor.
docsumann docsumann 08:11 13.08.2021

Re: Atrakcije

principessa_etrusca
maksa83
Милошевићевци су изгледа у међувремену ипак махом еволуирали


Дотични је након ЈУЛ-а имао неку своју партију која је колективно приступила СПС-у тек када је Милошевић увелико био ухапшен, ако не и у Хагу. Да ли је онда Вулин био милошевићевац?


mislim da VulVin svojom mišlju, riječju i tikom nadilazi te stereotipne kvalifikacije i podijele unutar srbijanske političke scene.
maksa83 maksa83 08:15 13.08.2021

Re: Atrakcije

Дирљива је твоја вера у моћ долара.

Sreća pa su popovi skroz imuni na pare.
maksa83 maksa83 08:17 13.08.2021

Re: Atrakcije

У Израелу има петнаестак заражених, пази сад, после ТРИ дозе Фајзера.

Ovo je dokaz čega tačno?

Vakcina protiv gripa ima procenat šuta 40-60%, da stavimo stvari u perspektivu. Dakle od 10 ljudi vakcinisanih protiv gripa 4 do 6 ga NEĆE fasovati.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:17 13.08.2021

Re: Atrakcije

Imena su poznata, da ih ne ponavljamo.
Još da je uspeo da implementira više od onog za čega su imali uspešnu mustru...
...i nije hvaljenje gazde nego načina uređenja sistema.
Jbg, pametan čovek uči od svakog gde može.


Jasno. Da je vise od toga implementirano racunam da Vojvodina danas ne bi bila nebitna severna srpska pokrajina cije ime se ne izgovara nego uredjena administrativna jedinica a i ostatak zemlje bi bio uredjeniji.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:22 13.08.2021

Re: Atrakcije

mislim da VulVin svojom mišlju, riječju i tikom nadilazi te stereotipne kvalifikacije i podijele unutar srbijanske političke scene.



On je podivljali milosevicevac. Sve bi sto i Milosevic samo jace, radikalnije, glasnije.
docsumann docsumann 08:25 13.08.2021

Re: Atrakcije

principessa_etrusca
juče baš razgovarah s jednim kolegom s posla (ispašće da imam kolegu za svaku big temu na blogu ) koji je nedavno obolio od Kovida (juče mu bio prvi dan na posao šposlije zaraze), iako je revekcinisan.

У Израелу има петнаестак заражених, пази сад, после ТРИ дозе Фајзера.


ok, i to je dio statističke zvoncare.

ni jedna od vakcina nije ni predstavljena kao 100% učinkovita.
čak vjerujem i da su im i zvanično navedene "performanse" nijansu nabudžene u odnosu na realne.
no, ključno je da predstavljaju solidan nivo zaštite.

ključno, otvoreno pitanje tiče se dugoročnih posljedice o kojima niko pojma nema, jer za to jednostavno treba vremena.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:30 13.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Дирљива је твоја вера у моћ долара.

Sreća pa su popovi skroz imuni na pare.

Више сам мислила на оне армије Амера који путују по свету са залихом 1$ bills и награђују белбоје, лифтбоје и остале домороце.
vrabac_onaj vrabac_onaj 08:33 13.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft
Imena su poznata, da ih ne ponavljamo.
Još da je uspeo da implementira više od onog za čega su imali uspešnu mustru...
...i nije hvaljenje gazde nego načina uređenja sistema.
Jbg, pametan čovek uči od svakog gde može.


Jasno. Da je vise od toga implementirano racunam da Vojvodina danas ne bi bila nebitna severna srpska pokrajina cije ime se ne izgovara nego uredjena administrativna jedinica a i ostatak zemlje bi bio uredjeniji.


Ne bih ja rekao da je Vojvodina nebitna danas, naprotiv. Niti mislim da treba da bude nebitna.

Inače, slažem se sa Zili, više puta sam ovde to i pisao. Uloga "prečana" u stvaranju Srbije je velika i ne samo njh.
Moderna Srbija je, aj da budem metaforičan nastala na osi Sremski Karlovci - Topola - Cetinje (gradovi su više metaforično navedeni). E sad, to što završismo sa dve države na kraju je stvar malo istorijskih okolnosti, malo naše gluposti.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:37 13.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
У Израелу има петнаестак заражених, пази сад, после ТРИ дозе Фајзера.

Ovo je dokaz čega tačno?

Vakcina protiv gripa ima procenat šuta 40-60%, da stavimo stvari u perspektivu. Dakle od 10 ljudi vakcinisanih protiv gripa 4 do 6 ga NEĆE fasovati.

Није доказ ничега, просто куриозитет и назнака да ће бити ревакцинисања до бесвести.
bene_geserit bene_geserit 08:37 13.08.2021

Re: Atrakcije

армије Амера који путују по свету са залихом 1$ bills и награђују белбоје, лифтбоје и остале домороце

Pa sad, to je bilo tipično i za Kanađane i Evropljane koji su išli na Kubu (Ameri nisu mogli).
A kad sa setim ponašanja Srba u vreme Ante Markovića koji su letovali po Bugarskoj (tipa tuširanje kiselom vodom jer je gužva na tuševima na plaži) ...
maksa83 maksa83 08:44 13.08.2021

Re: Atrakcije

Pa sad, to je bilo tipično i za Kanađane i Evropljane koji su išli na Kubu (Ameri nisu mogli).
A kad sa setim ponašanja Srba u vreme Ante Markovića koji su letovali po Bugarskoj (tipa tuširanje kiselom vodom jer je gužva na tuševima na plaži) ...

Tamo devedesneke na Amuljaniju (ostrvo prekoputa Svete Gore koje je pripadalo Svetoj Gori pa ga je poklonila izbeglicama iz Turske da se tamo nasele) sam u lokalnoj diskoteci prisustvovao kada je tip koji se bogato oženio naručio nekoliko sanduka šampanjca, donose konobari, ja se mislim, kul, šampanjac za sve (mada nisam ljubitelj, delovalo mi kao malo kulovski ali ne baš nešto loš gest), kad međutim konobar otvara jedan po jedan šampanjac i - prosipa ga tu pored, i tako 4 sanduka. Tako tip demonstrira da ima para. Tip je bio Grk koji se oženio Grkinjom ćerkom vlasnika Mevgala (kao recimo nekad što je bio PKB u našim okvirima).

Ni pre ni posle u mom više ne tako mladom životu nisam video gore seljačenje ni veću kulovštinu od toga.
docsumann docsumann 08:50 13.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Pa sad, to je bilo tipično i za Kanađane i Evropljane koji su išli na Kubu (Ameri nisu mogli).
A kad sa setim ponašanja Srba u vreme Ante Markovića koji su letovali po Bugarskoj (tipa tuširanje kiselom vodom jer je gužva na tuševima na plaži) ...

Tamo devedes neke na Amuljaniju (ostrvo prekoputa Svete Gore koje je pripadalo Svetoj Gori pa ga je poklonila izbeglicama iz Turske da se tamo nasele) sam u lokalnoj diskoteci prisustvovao kada je tip koji se bogato oženio naručio nekoliko sanduka šampanjca, donose konobari, ja se mislim, kul, šampanjac za sve (mada nisam ljubitelj, delovalo mi kao malo kulovski ali ne baš nešto loš gest), kad međutim konobar otvara jedan po jedan šampanjac i - prosipa ga tu pored, i tako 4 sanduka. Tako tip demonstrira da ima para. Tip je bio Grk koji se oženio Grkinjom ćerkom vlasnika Mevgala (kao recimo nekad što je bio PKB u našim okvirima).

Ni pre ni posle u mom više ne tako mladom životu nisam video gore seljačenje ni veću kulovštinu od toga.



spominjao sam već na blogu kako su zeleni travnjaci ušli u must have (pejzažnu) arhitekuru.

počelo je tako što je neki engleski lord obradivo zemljište oko svoje palate (dvorca) ostavio nezasađenim, u smislu imam zemlju, a ne moram uzgajati hranu na njoj.

ta tiha demonstracija bogatsva brzo se raširila međ plemstvom, i sve više aristokratije je sve više posjeda ostavljalo kao gole (podšišane) travnjake.
dakle, nikakva estettska intervencija u prostoru, već golo kurčenje.

a danas industrija za održavanje travnatih površina obrne godišnje oko 15 milijardi dolara samo u USA.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:07 13.08.2021

Re: Atrakcije

Ni pre ni posle u mom više ne tako mladom životu nisam video gore seljačenje ni veću kulovštinu od toga.

Некад када богатство дође преко ноћи, манифестује се тим простачким, патетичним расипништвом, али такав други пример сумњам да ћеш икада да видиш.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:11 13.08.2021

Re: Atrakcije

Vuk Karadžić se venčao u katoličkoj crkvi, muška deca krštena u pravoslavnoj, ženska u katoličkoj pa ga niko nije obesio na trgu i spalio.


To je tako funkcionisalo na teritorijama Marije Terezije, to je bio njen zakon - iz mešovitih brakova muška deca po ocu, ženska po majci. Jedan vojvođanski predak je rođen od oca Slovaka (Zlokolica bilo prezime), kršten kao katolik pa se sa 18 godina samoprebacio i krstio kao Pravoslavan.



Kad smo kod ovoga. Petar Preradovic je bio Srbin iz Hrvatske koji je imao jaku uspesnu vojnu karijeru u austrijskoj vojsci pa je postao plemic. Presao je u katolicanstvo dok je pohadjao (prestiznu) vojnu skolu u mestu pored Beca - mislim da u to vreme nekatolici nisu mogli da pohadjaju tu skolu. Bio je i uspesan pesnik. Posto je bio katolik i pisao i o svom zavicaju (koji je bio u Hrvatskoj) danas se smatra Hrvatom. Pisao navodno na hrvatskom jeziku pre nego su srpski i hrvatski kodifikovani u danasnjem obliku. Tesko ce se naci neko drugi ko ima toliko obelezja u Zagrebu kao on. U Beogradu mislim da nema ni ulicu iako je njegova poezija bila bitna i za nasu kulturnu emancipaciju.

Njegova cerka je autorka teksta austrijske himne.

A da je i tada bilo srbomera svedoci sledeci odlomak:

Ti se na me srdis, mili bobratime,
velis: "Srbin jesi, srpsko imas ime,
tvoji pradjedovi svi su Srblji bili,
na Kosovu polju morda krvcu lili,
a ti, njihov unuk, za Srblje ne maris,
vec se u Hrvatsku pokvarenu kvaris!"
Tvoj me ukor, pobre, tisti odvec jako,
i da nijesam vojnik, pod tiskom bih plako;
al' ovako, znades, lake su mi misli,
i popustam ondje gdje bi drugi stisli.
Izvan, ako hoces da se porvamo,
a ti sedlaj noge ter dojasi amo,
ustanovi mjesto, vrijeme i drugara,
pa cemo raspacat sto nam srce para,
a u cijelom svijetu neka spomen bude,
da su do dva brata bili dvije lude.
nikvet pn nikvet pn 09:16 13.08.2021

Re: Atrakcije

srdjan.pajic
na kraju sam mu munuo 50 dolara, njemu, i 50 pojcu i bilo je sve završeno za jedno popodne


Дакле г.Пајићу признајем, екстремно сам поносан на тебе. Током векова броја се не зна колико их је продало веру за вечеру па настале околосрпске новокомпоноване нације а ти обрнуто - купио веру за вечеру!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:21 13.08.2021

Re: Atrakcije

Moderna Srbija je, aj da budem metaforičan nastala na osi Sremski Karlovci - Topola - Cetinje (gradovi su više metaforično navedeni). E sad, to što završismo sa dve države na kraju je stvar malo istorijskih okolnosti, malo naše gluposti.



Kod precana zaboravljamo ulogu Srba iz Hrvatske - zbog cega se vcucko s pravom ljuti - a posle i iz Bosne.

Ne bih ja rekao da je Vojvodina nebitna danas, naprotiv. Niti mislim da treba da bude nebitna.


Ne bi trebala biti ali od jogurt revolucije sve ide na gore. Da je Srbija toliko energije posvetila Vojvodini i onom sto je u njoj funkcionisalo koliko Kosovu mozda bi danas imali malo vise reda. Osim toga, sa Vojvodinom imamo i pristojnu tradiciju nenasilnog rodoljublja koja je spakovana u neki spajz da trune.
maksa83 maksa83 09:36 13.08.2021

Re: Atrakcije

U Beogradu mislim da nema ni ulicu iako je njegova poezija bila bitna i za nasu kulturnu emancipaciju.

Evo sad gledam, ima ulicu u Beogradu (mada i nije neka, neka leva slepa ulica na Zvezdari), u Pančevu, Sremskoj Mitrovici i Senti, dalje nisam gledao.

a u cijelom svijetu neka spomen bude,
da su do dva brata bili dvije lude.

Briljantno.

Protodrugosrbijanac.
vrabac_onaj vrabac_onaj 09:44 13.08.2021

Re: Atrakcije

Osim toga, sa Vojvodinom imamo i pristojnu tradiciju nenasilnog rodoljublja koja je spakovana u neki spajz da trune.




Ti mora da se zajebavaš.
Makso, aj opet kači one grbove Vršca i Kikinde.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:48 13.08.2021

Re: Atrakcije

Evo sad gledam, ima ulicu u Beogradu (mada i nije neka, neka leva slepa ulica na Zvezdari), u Pančevu i Sremskoj Mitrovici, dalje nisam gledao.


Mene mrzelo da gledam. Znam da ima ulicicu u Senti. Dobro, makar se pominje ali je premalo prisutan u nasoj kulturi.

Briljantno.


Uopste je bio zanimljiv lik.

vrabac_onaj vrabac_onaj 09:52 13.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft



Kod precana zaboravljamo ulogu Srba iz Hrvatske - zbog cega se vcucko s pravom ljuti - a posle i iz Bosne.


E da, ovo.

Pa ona realno nije bila od ključnog značaja. Što ih nikako ne čini manje vrednim, ali prosto stvari stoje tako.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:53 13.08.2021

Re: Atrakcije

Ti mora da se zajebavaš.
Makso, aj opet kači one grbove Vršca i Kikinde.


Eh, to je Banat. U tim krajevima su Turci ostali po zlu zapamceni.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:58 13.08.2021

Re: Atrakcije

E da, ovo.

Pa ona realno nije bila od ključnog značaja. Što ih nikako ne čini manje vrednim, ali prosto stvari stoje tako.


Josif Rajacic, vojvoda Supljikac, manastir Krka, Ilirski pokret... Ima tu jos.
maksa83 maksa83 09:59 13.08.2021

Re: Atrakcije

Makso, aj opet kači one grbove Vršca i Kikinde.

Zato što je gledalac sa Bulbuldera (koji konvergira ka Lionu) to tražio:



Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:05 13.08.2021

Re: Atrakcije

Zato što je gledalac sa Bulbuldera (koji konvergira ka Lionu) to tražio:


Primeti da ovaj kekindski ima srculence.

Edit:
Sad citam Basarinu kolumnu:

"To uopšte ne znači da je, pre nego što su se mitropoliji karlovačkoj sredinom XIX veka dogodili narod i jogurt revolucija - koja je temeljno poseljačila, primitizovala i paganizovala pravoslavlje - srpska crkva u Vojvodi bila kosmopolitska i nepatriotska. Daleko od toga. Samo su vojvođanski arhijereji budućnost Srbije - koju su, inače, voleli više nego što je Srbija volela njih - videli tamo gde joj i jeste mesto - u budućem vremenu i u Srednjoj Evropi, a ne u maglovitoj prošlosti i povratku u karavilajet."

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:07 13.08.2021

Re: Atrakcije

Evo sad gledam, ima ulicu u Beogradu (mada i nije neka, neka leva slepa ulica na Zvezdari), u Pančevu, Sremskoj Mitrovici i Senti, dalje nisam gledao.

Београдска Прерадовићева ми је добро позната због шнајдерке која је ту живела, на самом почетку, код гробља ослободилаца и гробљанске такси станице. Она од Рузвелтове иде ка Професорској колонији. Како је то Звездара?
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:08 13.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83

Zato što je gledalac sa Bulbuldera (koji konvergira ka Lionu) to tražio:


Samo sam približio granici da je ojačam!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana