Život

Smrt goluba

mikele9 RSS / 25.08.2021. u 11:37

 

Juče sam pošao  u popodnevnu šetnju i poneo kesu sa đubretom da je bacim. Znači, spustio sam se u kanal sa garažama gde se nalaze i odeljenja sa kontejnerima. Bacio sam kesu i produžio kanalom. Pri kraju, tamo gde se nalaze stepenice uz koje se izlazi na trotoar ulice, video sam goluba kako se tetura, vuče krilo, obrće se oko sebe. Na tri koraka od njega spazio sam tri velike čavke koje su pomno pratile njegove pokrete. Kada sam se približio, čavke su odlepršale dva, tri metra daleko a ja sam video da je golubu raskrvavljena glava, probušena, video se mali krvavi mozak. Shvatio sam da mu nema pomoći, sagao sam se nad njim i u sebi rekao jadni moj mali. Obišao sam krug oko bloka i vraćajući se pošao sam da vidim šta se desilo sa golubom. Ležao je mrtav, krila su mu bila položena uz telo, krv je i dalje izlazila iz glave. Od čavki ni traga! Jeziv je osećaj videti, gledati agoniju živog bića, u meni se na mah stvorila tuga i žalost. Verovatno se to dešava svaki čas i ljude ubijaju zar ne ali teško da ću zaboraviti ovu scenu.



Komentari (160)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jaril Jaril 10:05 28.08.2021

Re: Daje se na znanje

Jarile,Jakiša druže, daj neki blog da se zajebavamo.

Па имам једам текст, ал' неће да ти се свиди. Ништа секс, само лепота.
docsumann docsumann 10:37 28.08.2021

Re: Grlica

Možda kako bi se predupredilo da u nekom švrakopisu bude pomešana sedmica sa jedinicom. Kao nula, crta i slovo O.



zapravo sam mislio na ovo



dakle, ne samo crta po sredini nego i na dnu
maksa83 maksa83 10:43 28.08.2021

Re: Grlica

dakle, ne samo crta po sredini nego i na dnu

U retrospektivi neobično mi je drago što to Goran iz Partizana nije znao.
solo solo 10:45 28.08.2021

Re:Jakišenko

Па имам једам текст, ал' неће да ти се свиди. Ништа секс, само лепота.


Ajde da se nađemo negde na sredini. LEPOTA POROKA. Ima lepote a boga mi i sexa u najavi.



I nije primereno na blogu o smrti mi o lepoti i životu. Žestok trol.

Mikele je tolerantan,oprostiće.
shmoo shmoo 10:45 28.08.2021

Re: Grlica

gedza.73

Nego Taske istina li je ono što se na netu vrti da je Bernard Šo nudio testamentom pare onome ko napravi jednostavni alfabet po uzoru na srpsku azbuku ili je samo još jedna lažna vest?



Не знам да ли је истина то за Шоа, и ја сам то само чуо од других.

Али знам да су после Другог светског рата у Британији заиста сасвим озбиљно разматрали то питање па су одустали јер им је тај процес пребацивања изгледао превише компликован и скуп.

И зато ми да љубимо сваку стопу Вука Караџића и његових претеча и узора због њихове далековидости јер да њих није било, данас бисмо се ти и ја овде дописивали неком прилагођеном руском ћирилицом користећи сва она непотребна слова за полугласове, дифтонге...

Можемо ми да се дописујемо и латиницом овако као ти користећи удвојена слова или слова са квачицама какве има српска и не само српска латиница попут LJ, NJ, DŽ, Ć, Č, Š.

Ипак, по том питању српска ћирилица рулз, што каже Чарли.

Један глас = један знак, без екстра додатака поред или изнад, а ипак се све разумемо што у свему томе и јесте најбитније.






solo solo 10:54 28.08.2021

Re: Grlica

данас бисмо се ти и ја овде дописивали користећи сва она непотребна слова за полугласове, дифтонге, удвојена слова или слова са квачицама какве има српска и не само српска латиница попут LJ, NJ, DŽ, Ć, Č, Š итд.

Овако, српска ћирилица један глас = једно слово а ипак се све разумемо што у сбвему томе и јесте најбитније.


Sad si žestoko nagazio blogera Chaneta. Daj neko dualno reschenje za ove ljubitelje polifonije.

Preferiraš lepotu jednostavnosti ko onaj namćor Jaril.

shmoo shmoo 10:59 28.08.2021

Re: Grlica

solo
данас бисмо се ти и ја овде дописивали користећи сва она непотребна слова за полугласове, дифтонге, удвојена слова или слова са квачицама какве има српска и не само српска латиница попут LJ, NJ, DŽ, Ć, Č, Š итд.

Овако, српска ћирилица један глас = једно слово а ипак се све разумемо што у сбвему томе и јесте најбитније.


Sad si žestoko nagazio blogera Chaneta. Daj neko dualno reschenje za ove ljubitelje polifonije.



Да пређемо на енглески језик, а да га пишемо ћирилицом?

На пример:

Хау јес ноу! (како да не)

Донт леј девил! (не лези враже)

Кофи вид персоналити (натпис у кафићу у Кез Михајловој)

Оффице (назив угоститељског објекта мог другара исписан на фирми баш тако ћирилицом; згодно када те жена тражи по граду телефоном а ти јој кажеш:"У офису сам, радим." )

И слично...


Jaril Jaril 11:02 28.08.2021

Re: Grlica

ипак се све разумемо

Али се мало богатства изгубило. Данас је све теже наићи на разлику светло е (као у речи село) и затворено е (као у речи море). Та разлика је била много израженија некад (претпостављам под утицајем руског). Али се разумемо и без тога што смо изгубили.
solo solo 11:08 28.08.2021

Re: Grlica

Да пређемо на енглески језик, а да га пишемо ћирилицом?


Вај нот?

Отш еј одраноеЛ оиб иљоб ап ес оавабејаз ићушип окапоан.
gedza.73 gedza.73 11:19 28.08.2021

Re: Grlica

docsumann
Možda kako bi se predupredilo da u nekom švrakopisu bude pomešana sedmica sa jedinicom. Kao nula, crta i slovo O.

zapravo sam mislio na ovo
dakle, ne samo crta po sredini nego i na dnu

'fala na ovome. Tek sam sad sa zakašnjenjem shvatio tvoj prethodni komentar



Tasa
И зато ми да љубимо сваку стопу Вука Караџића и његових претеча и узора због њихове далековидости јер да њих није било, данас бисмо се ти и ја овде дописивали неком прилагођеном руском ћирилицом користећи сва она непотребна слова за полугласове, дифтонге...

Kakav ovo trol može da bude u više pravaca. Da uopšte nije loše kad malo skrenemo sa linije materland Rusija i kako bi trebali malo više da poradimo na kreativnosti kod mladih (a praktična i upotrebljiva će sama pronaći svoj put i opstanak) jer smo mi stariji izgleda nepovratno sjebani.
Pri tome izdvajam ovog seniora koji bi trebao da ostane upisan u istoriji i kao svetao primer i kao produkt našeg društva i kao osoba koja kreira društveno poželjno ponašanje

shmoo shmoo 11:29 28.08.2021

Re: Grlica

solo
Да пређемо на енглески језик, а да га пишемо ћирилицом?


Вај нот?

Отш еј одраноеЛ оиб иљоб ап ес оавабејаз ићушип окапоан.



Па јес, у праву си...

Е, Леонардо, Леонардо... И ти се зајебавао.

Или што би рекли ови моји клинци у школи који носе фудбалски дрес са именом Роналда:"Лонардо!"
shmoo shmoo 11:32 28.08.2021

Re: Daje se na znanje

solo

Javno pristajem da platim svaki Tasin čaršaf na blogu. Pa šta košta bem' ga nek ide život.




Матори, колико лове могу да узмем за онај чаршаф што сам га данас исписао код Крстића?






solo solo 11:40 28.08.2021

Re: Daje se na znanje

Матори, колико лове могу да узмем за онај чаршаф што сам га данас исписао код Крстића?


Izračunaću. Tj. moraš da platiš ne da uzmeš.

Ali ovo ulazi u antologiju komentara - sve ostalo je višak.

Kratko ali jebitačno.

da li mislite da bi verski lideri morali da ponude neku nagradu iz svog domena, ili bi bilo dovoljno samo da objasne ljudima da se vera ne protivi vakcini?

Вечни живот? На ваучере?


Jesi treniro boks u Čukaričkom ili u Kinšasi?




gedza.73 gedza.73 12:36 28.08.2021

Re: Grlica

shmoo
Да пређемо на енглески језик, а да га пишемо ћирилицом?

Tamo negde početkom prošlog veka su počeli kod nas da se bune protiv tuđica. Istovremeno je došlo do ukrštanja gospa Živke sa Femom pa su u jezik ušle smešne kovanice. Izgleda da je jezik je sam odlučio šta treba da zadrži a šta da odbaci.

Mnogo liči na jedno od viđenja sukoba i Afganistanu. Posle par komentara na blogu sam bio ubeđen da su Rus... Sovjeti doneli u Afganistan hipi pokret, džez muziku i američke centre dok u stvari, po jednom dokumentarcu, je bila zasluga kralja koji se školovao na Zapadu i koji je hteo da modernizuje državu. Onda su se protiv toga udružili verski fanatici s jedne strane islamisti s druge komunisti-marksisti zajedno sa interesima ruskih Sovjeta i američkih Amerikanaca i napravili sledećim generacijama haos od života.

Mislim kako je upravo ta tanka linija između tradicije i tekovina moderne civilizacije a koja uključuje i jedno i drugo pravi put.
macak_tosa macak_tosa 12:49 28.08.2021

Re: Grlica

gedza.73
shmoo
Да пређемо на енглески језик, а да га пишемо ћирилицом?

Tamo negde početkom prošlog veka su počeli kod nas da se bune protiv tuđica. Istovremeno je došlo do ukrštanja gospa Živke sa Femom pa su u jezik ušle smešne kovanice. Izgleda da je jezik je sam odlučio šta treba da zadrži a šta da odbaci.

Mnogo liči na jedno od viđenja sukoba i Afganistanu. Posle par komentara na blogu sam bio ubeđen da su Rus... Sovjeti doneli u Afganistan hipi pokret, džez muziku i američke centre dok u stvari, po jednom dokumentarcu, je bila zasluga kralja koji se školovao na Zapadu i koji je hteo da modernizuje državu. Onda su se protiv toga udružili verski fanatici s jedne strane islamisti s druge komunisti-marksisti zajedno sa interesima ruskih Sovjeta i američkih Amerikanaca i napravili sledećim generacijama haos od života.

Mislim kako je upravo ta tanka linija između tradicije i tekovina moderne civilizacije a koja uključuje i jedno i drugo pravi put.

Uglavnom su srbomrsci protiv ćirilice i smišljaju svakave relativizacije od kojih je, skoro, najtupavija ona koja govori o ekskluzivitetu srpke dvo-pisičnosti i dvo-čitljičnosti.
'Jebalo majku' što znaje latinice pomaže u razumevanju francuskog, norveškog ili ne znam kojeg drugog 'latiničnog' pisma.
I ne mogu da se načudim kako npr., Bugari, Rusi, Japanci, Korejanci, да не поминјем Кинезе и Арапе itd. uopšte mogu da nauče npr. engleski jezik, a nemaju tu prednost kao Srbi.
Živela ћирилица!
gedza.73 gedza.73 13:04 28.08.2021

Re: Grlica

I ne mogu da se načudim kako

Ja ne mogu da se načudim da oni koji se zalažu za kažnjavanje kršenja rodnoradnopravnog jezika se bune protiv kažnjavanja kršenja prava prednosti ćirilice i da se zalažu za 'pozitivnu diksriminaciju' pojedinih kategorija ali ne i za pozitivnu diskriminaciju ćirilice.

Eto jedna od naših najpoznatijih talibanki na blogu bi mogla, poput zakona o rodnoj ravnopravnosti, da predloži zakon kojim bi bila obavezna upotreba ćirilice, kao u slučaju 'ženske kvote' od najmanje 40 posto na svim medijima.
shmoo shmoo 13:04 28.08.2021

Re: Grlica

gedza.73

Tamo negde početkom prošlog veka su počeli kod nas da se bune protiv tuđica. Istovremeno je došlo do ukrštanja gospa Živke sa Femom pa su u jezik ušle smešne kovanice. Izgleda da je jezik je sam odlučio šta treba da zadrži a šta da odbaci.

Mislim kako je upravo ta tanka linija između tradicije i tekovina moderne civilizacije a koja uključuje i jedno i drugo pravi put.



Јесте, Геџо, али мислим да осиримашење једне културе (нове генерације које познају само једно писмо док су претходне генерације познавале два писма) ипак не може да се своди на питање те вечите борбе између поштовалаца традиционалних вредности и поштовалаца нових тековина.

Познавање ћирилице и латинице не може у то да спада јер је то културна, и не само културна, вредност неизмерног значаја за разлику од онога да ли ћемо рећи фрижидер или хладњак, двориште или авлија, шрафцигер или одвртач што све спада само у одраз једног времена, али није нешто без чега бисмо толико осиромашили културу као што би то било у случају губљења једног од два писма.

А знаш ли тек колике разлике постоје у раду мозга код оних који се служе само једним писмом и код оних који користе наизменично, по потреби, два писма?

Бавио сам се тиме... Док су Американци финансирали та истраживања код нас још пре оних санкција УН с почетка деведесетих када су та истраживања укинута.




gedza.73 gedza.73 13:16 28.08.2021

Re: Grlica

shmoo
Јесте, Геџо, али мислим да осиримашење једне културе (нове генерације које познају само једно писмо док су претходне генерације познавале два писма) ипак не може да се своди на питање те вечите борбе између поштовалаца традиционалних вредности и поштовалаца нових тековина.

Ne bi' samo voleo da ćirilica pojedincima postane merilo za pravovernost. Kao nekad kad su komunisti merili ko je pravoveran a ko ne pu-pu ime im se ne spomenulo
shmoo shmoo 16:06 28.08.2021

Re: Grlica

gedza.73
shmoo
Јесте, Геџо, али мислим да осиримашење једне културе (нове генерације које познају само једно писмо док су претходне генерације познавале два писма) ипак не може да се своди на питање те вечите борбе између поштовалаца традиционалних вредности и поштовалаца нових тековина.

Ne bi' samo voleo da ćirilica pojedincima postane merilo za pravovernost. Kao nekad kad su komunisti merili ko je pravoveran a ko ne pu-pu ime im se ne spomenulo



До тога не би смело никако да дође јер то није ниаккво питање политичког става или идеолошког опредељења.

Е, сад...

Познајући нас какви смо, сасвим разумем зашто овако размишљаш.

gedza.73 gedza.73 17:48 28.08.2021

Re: Grlica


shmoo
Познајући нас какви смо

Da se nadovežem oko kulture kako ne bi ispalo da su nekad svi išli u pozorište i operu


I da su Jutke, dok god su bile politički podobne, mogle da rade šta su 'tele (primer Ratka Draževića o čijem su radu neki pisali pohvale na blogu valjda opčinjeni tim Jutka sindromom u 'kulturi' iako je izjavio
“Izvolite, ali samo da znate da odavde nijedna nije izašla, a da nije bila je*ena”.)

adio Vihor zove Anđeliju (1978) idilični svet sela, oličen u muzici na fruli, suprotstavljen mračnom svetu muzičkih producenata koji žele seksualni odnos s pevačicom.




Urušavanje je počelo davno pre samo su ovi devedesetih krenuli sa ukucavanjem poslednjih eksera u sanduk


shmoo shmoo 17:53 28.08.2021

Re: Grlica

gedza.73

Urušavanje je počelo davno pre samo su ovi devedesetih krenuli sa ukucavanjem poslednjih eksera u sanduk






Баш то и рекох Анђи.

Ово данас је само резултат вишедеценијског "сировинског састава негативне селекције".

(Не усуђујем се да кажем да је крајњи производ него само резултат јер ко зна шта нас још чека.)

maksa83 maksa83 18:15 28.08.2021

Re: Grlica

I ne mogu da se načudim kako npr., Bugari, Rusi, Japanci, Korejanci, да не поминјем Кинезе и Арапе itd. uopšte mogu da nauče npr. engleski jezik, a nemaju tu prednost kao Srbi.

Za Japance minimum mogu da ti garantujem da uče latinicu u školi pošto je romaji sastavni deo njihovog pisma. Dodatno, Japanac kada kuca po tastaturu/telefonu kuca baš romaji transkripciju a sprava to pretvara u hiraganu/katakanu/kanji.

Inače, Japansko pismo je bez kompleksa mešavina okolnih azijskih pisama (+romaji latinica), mada se oni i Kinezi mrze verovatno više nego Srbi i <proizvoljno-balkansko-pleme-koje-se-mrzi-sa-Srbima> njima ne pada na pamet da uklanjaju kanji iz svog sistema pisanja iako dolazi drito od Kineza.

kamilo_emericki kamilo_emericki 18:10 29.08.2021

Re: Grlica

alselone
maksa83
I ja se baš pitam isto. Taman sam uzela vazduh [url=http://blog.b92.net/text/20907/Otvoreno-pismo-Alseloneu-Maxi-i-Freehandu/]tamo da reknem koju i vidim isključen mi mikrofon.

Kod Krstića mogu samo podobni i prepodobni.


Ja ne znam što mene pušta. Čak i kada me je banovao, obično samo na dan. A sečaš se makso da nam i je blog posvetio.

" Da na mome blogu više ne dolaze".

Zaboravio si ovaj blog
[url=http://http://blog.b92.net/text/20907/Otvoreno-pismo-Alseloneu-Maxi-i-Freehandu/][/url]


angie01 angie01 10:54 28.08.2021

Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

u tipografskom smislu-bozanstveno.

znaci-nista spornog oko toga nema,
samo mi nisu jasne neke stvari, npr

-kako to tacno latinica ugrozava cirilicu?
(ne znam, mi koristimo arapske i rimske brojeve, recimo...),

pri cemu je ovo sto mi upotrebljavamo, latinica srpskog jezika, s obzirom da posotje slova koja su prilagodjena glasovima u srpskom jeziku, koja su pandan onima u cirilici, a koja ne postoje u alfabetu,...gde su i cirilica i latinica kao bazu imali fenicansko pismo...kao i mnoga druga.

-kako ispadose oni koji su trbo-folk kulturom i estetikom potpuno zagadili ovaj prostor i agresivno unistavali sve sto predstavlja neko kulturno nasledje, borili se protiv sirenja validnih kulturnih obrazaca, zamenjujuci ih tres vestackim opijatima za mase na svim frontovima i zahvaljuci kojima je ovo drustvo postalo sinonim za nesto nesimpaticno u svetu,... sada branioci nacionalnog,...bezmoralni, bez etike i estetike?!
shmoo shmoo 11:24 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

angie01

-kako to tacno latinica ugrozava cirilicu?



Ево сад ћу да ти кажем... Они који то тврде мисле пре свега на јавну употребу оба писма, не на појединачно приватно коришћење та два писма.

Ако ти кажем да сам на Пожешкој улици на Бановом брду бројао ћириличне и латиничне натписе фирми, реклама итд. који су пред очима људи који пролазе и да сам нашао само 3 (и словима, три) ћирилична натписа а да су сви остали латинични, онда ти је јасно на шта ти који то тврде мисле јер људи који циркулишу улицом онда гледају скоро искључиво у латиничне натписе.

(Нисам то радио на Кнез Михајловој, мрзело ме, а ко зна шта бих избројао.)

А знаш оно што кажу... Далеко од очију, далеко од срца.

Или што би на енглеском рекли, out of sight, out of mind (па када га машина преведе на кинески и врати онда на енглески, добијеш invisible idiot као крајњи резултат преводилачког рада машине).

Била су својевремено два сјајна блога, истраживања, по том питању и резултати истраживања су много другачији и повољнији за ћирилицу када се она користи у приватној употреби у писању него што то видимо по улицама, на телевизијама, на интернету, у штампаним материјалима (нпр. до пре годину-две нисам никако могао да за течино и теткино нађем у Београду и купим Малог принца штампаног ћирилицом; тражио по целом Бгд. и тек за прошли Божић нађосмо Малог принца на ћирилици, а дете већ догурало до другог основне) итд.



Ćirilica ili latinica? (ЛИНК)


Ćirilica ili latinica? I jedno i drugo!



А ја себи вазда постављам питање зашто су аустроугарски окупатори по освајању Београда у Првом светском рату забранили употребу ћирилице на улицама и у јавности (чин раван спаљивању Народне библиотеке 1941.), па онда закључујем да је изгледа та ћирилица ипак значајна за овај народ чим су је ти наши окупатори протеривали.

Не раде ти Германи ништа узалуд.


Кнез Михајлова некада:






и сада:









итд.

solo solo 11:33 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

Ево сад ћу да ти кажем..


Двојезични натписи и табле повећавају трошкове. Лова је у питању као и увек.

Него шта је са бројевима на чирилици?

Оћеш да Пинков развојни центар обави посао пре нас.
После сви опањкавају Митровића. Човек се бар труди.





angie01 angie01 11:40 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

Кнез Михајлова некада


и сада:


kakva glupost-pa ti natpisi prate logo brendova,...zasto je recimo skenjana prosveta, pa nema vise cirilicne table iznad izloga na pocetku Kneza?



ili Nolit,


ili,



...i hebiga, sve iz onog mracnog doba:).







shmoo shmoo 11:48 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

solo
Ево сад ћу да ти кажем..


Двојезични натписи и табле повећавају трошкове. Лова је у питању као и увек.

Него шта је са бројевима на чирилици?

Оћеш да Пинков развојни центар обави посао пре нас.
После сви опањкавају Митровића. Човек се бар труди





Знам да је лова у питању за натписе. Туристи, ово-оно...

Али онда нека и плате веће дажбине држави зато што и зарађују више од ових са ћириличним натписима.

Исто важи и за Пинкачу и све остале морално-политички подобне медије.

А Митровићу и екстра порез на продају ципела за ходање по води и дронова (са албанском заставом на стадиону бивше ЈНА, сада само Војске?)

Мислим, знам да је човеку основно занимање свирање на улици, али за све где додатно ћапи лову треба му одузети део исте те дотичне и на дохват свима онима који имају најдуже руке међу нама у Србији, зар не?











Пази, матори, музика му је као на оном Радију Слепи путник који су изгледа угасили... Ваљда да Митровићу не квари посао...


shmoo shmoo 11:57 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

angie01

kakva glupost-pa ti natpisi prate logo brendova,...



Нека је и глупост, али пред очима пролазника је опет латиница, зар не?

zasto je recimo skenjana prosveta, pa nema vise cirilicne table iznad izloga na pocetku Kneza?



Зашто?


...i hebiga, sve iz onog mracnog doba:).



Прелазни период у полатињењу Београда. Још је Скерлић тражио да се Србија полатиничи зарад некаквог југословенства, после Првог светског рата краљ Александар хтео то да спроведе и у дело да би био краљ свим "Југословенима", а не само Србима, него га на сву срећу Александар Белић одговорио од тога. Онда су ови после Другог светског рата укапирали да се полатињење Београда и Србије не ради декретима и наредбама одозгоре, па су наставили то много суптилније, корак по корак, уз све појединачне отпоре који су ту постојали.

Мојој сестри, рецимо, која је радила као преводилац у Унион инжењерингу, београдском Унион инжењерингу, они правоверни морално-политички подобни из тог доба, наравно сви чланови СКЈ за разлику од моје сестре, оштро су и често замерали и гледали је попреко што се потписује ћирилицом. И верујем да то није био усамљени случај у том времену које ти назва "мрачно доба". Ја за то време преферирам израз мека диктатура, у рукавицама. По могућству белим које одушевљеном плебсу на улицама машу из шестеровратног мерцедеса. Онако суптилно, хватајући успут понеки добачен цвет из масе.


Него, дајмо се фокусирати...

Суштина мог коментара је:



kako to tacno latinica ugrozava cirilicu?



Они који то тврде мисле пре свега на јавну употребу оба писма, не на појединачно приватно коришћење та два писма.

Била су својевремено два сјајна блога, истраживања, по том питању и резултати истраживања су много другачији и повољнији за ћирилицу када се она користи у приватној употреби у писању него што то видимо по улицама, на телевизијама, на интернету, у штампаним материјалима

А ја себи вазда постављам питање зашто су аустроугарски окупатори по освајању Београда у Првом светском рату забранили употребу ћирилице на улицама и у јавности (чин раван спаљивању Народне библиотеке 1941.), па онда закључујем да је изгледа та ћирилица ипак значајна за овај народ чим су је ти наши окупатори протеривали.

Не раде ти Германи ништа узалуд.
angie01 angie01 12:11 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

Суштина мог коментара је:


pa nisi rekao nista pametno,...zabrana jednog ravnopravnog pisma u odnosu na drugo nema drugacije znacenje od ovog koje ti navodis kao "krunski dokaz".

pitanje je bilo-kako latinica ugrozava cirilicu? kako bilo kakvo znanje moze da ugrozava neko drugo znanje?...pri cemu, da se ne ponavljavm, mi koristimo srpsku latinicu.

али пред очима пролазника је опет латиница, зар не?


da i?...a zasto, kada to nekad nije bilo tako? pa nije neko sa strane shebao sve sto smo imali nase i doveo strane firme u zemlju...stranci prave logotip na latinicii to je to-ja licno ni ne primecujem koje je pismo u pitanju, jednako koristim oba i to smatram benefitom...svaki logo gledam kao vizuelni identitet, a ne kao prepoznavanje pisma-u cemu je i njegova funkcija...to je osnovno.

ps-a to sto si dodao o svojoj sestri,..apsolutno ti ne verujem, celog zivota pisem cirilicom i to po raznim znacajnim institucijama, gde su rukovodioci razne guzonje- nikome nikada nije pogledao popreko, niti bilo koga drugog,koisto takopisecirilicom,...pa cirilica se uci kao glavno pismo jos od predskolskog-Bukvar, glavna kniga u obrazovanju je na cirilici,...o cemu ti pricas.

nama je svojevremeno bivalo naglasavano, kada se pismeni pise na latinici, jer je bilo normalno da se pise cirilicom.
shmoo shmoo 12:20 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

angie01

pitanje je bilo-kako latinica ugrozava cirilicu?



Па рекао сам ти... Ради се о јавној употреби ћирилице и латинице где је уочена велика диспропорција у корист латинице.

Не приватна употреба, него јавна... Осврни се мало око себе на улицама, погледај тв канале, преврти књиге по књижарама, дневне листове и часописе на киосцима, интернет...

Не мораш да идеш далеко по интернету, погледај Блог Б92. Колико има нас који користимо ћирилицу на Блогу Б92, а колико оних који користе латиницу. Опет је велика диспропорција у корист латинице (ошишане или са квачицама, свеједно).

А то што је јавно, то је пред очима много људи који се тако полако навикавају и подсвесно приводе коришћењу искључиво латинице, односно само једног писма које им се сервира кроз јавну употребу (ма шта год сваки појединац приватно мислио о томе) Уместо да се људи навикавају на употребу и коришћење оба писма која имамо, и када их већ имамо, сами себе полако гурамо у ситуацију да од једне предности коју имамо (познавање оба писма) будемо и културно и образовно осиромашени.

Како се то оно беше зове? Сублиминалне поруке?

Не ради се ту ни о каквом српском национализму, као што се одмах скаче у очи када се помене статус ћирилице данас међу Србима на Балкану, него се ради о осиромашењу једне националне културе.

А не верујем у то да би ико на овом свету при чистој свести и памети и са добрим намерама могао да се залаже за осиромашење сопствене културе.


pa nisi rekao nista pametno,...



Па добро, то је оно што ја знам, умем и мислим.

Нађи неког паметнијег за дискусију о том питању јер ако наставимо, само ћемо се обоје вртети у круг понављајући оно што смо већ рекли.

solo solo 12:27 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

Колико има нас који користимо ћирилицу на Блогу Б92, а колико оних који користе латиницу. Опет је велика диспропорција у корист латинице.


U Srbiji je gotovo nemoguće nabaviti tastaturu na ćirilici.

zaharaga zaharaga 12:29 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

angie01
Кнез Михајлова некада


и сада:


kakva glupost-pa ti natpisi prate logo brendova,...







Marice, Marice...



angie01 angie01 12:36 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

А то што је јавно, то је пред очима много људи који се тако полако навикавају и привикавају само на једно писмо у јавној употреби (ма шта год приватно мислили о томе) уместо на оба писма која имамо. Како се то оно беше зове? Сублиминалне поруке?

svasta,...da ponovim, cirilica se uci od pocetka kao prvo i glavno pismo i jednako je u upotrebi, ako ne i vise- natpisi i neka javna upotreba u nekim slucajevima je zbog nekih drugih stvari-boljeg razumevanja sa svima, skraceno receno i ni na koji nacin ne ugrozava cirilicu ni bilo sta nacionalno-koje se uredno unistava na razne druge nacine, stalno i kontinuirano.

А не верујем у то да би ико на овом свету при чистој свести и памети и са добрим намерама могао да се залаже за осиромашење сопствене културе.


pa eto-ima...sad, sporno je to o svesti i dobrim namerama...pa se onda jos "slavodobitno" pokrivaju stvari borbom za cirilicu:).


Нађи неког паметнијег за дискусију


ja se tebi nisam ni obratila- nego ti meni.
shmoo shmoo 12:38 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

solo
Колико има нас који користимо ћирилицу на Блогу Б92, а колико оних који користе латиницу. Опет је велика диспропорција у корист латинице.


U Srbiji je gotovo nemoguće nabaviti tastaturu na ćirilici.




Њхат? (тако му дође what када заборавим да променим писмо)

Знам, одустао сам одавно, па стискам W као Њ, Q као Љ,...

А замисли сада тек ове клинце током онлајн наставе који и не знају како се мења писмо и имају латиничне тастатуре.

За ових годину и по дана онлајн наставе нисам добио ниједан домаћи задатак (ако га раде у ворду или пауер поинту) писан ћирилицом.

На крају сам, после много обвјашњавања како да то ураде, одустао и сада тражим да пишу домаће у свескама ћирилицом, да то сликају и да ми шаљу слике свезака.

Да не би потпуно заборавили ћирилицу.

angie01 angie01 12:39 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,


Marice, Marice...


hebiga- ko trazi i dobije.
shmoo shmoo 12:45 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

angie01

da ponovim, cirilica se uci od pocetka kao prvo i glavno pismo i jednako je u upotrebi,



Да, учи се као прво писмо.

И онда годинама не могу да нађем Малог принца штампаног на ћирилици у целом Београду?

Занимљива појава.


ja se tebi nisam ni obratila- nego ti meni.



У праву си, сам себе сам зајебао.

Мислио сам да у овој кући можда и има дијалога са тобом, али онда видим да се код тебе све своди на те паушалне оцене (о свему, и о статусу ћирилице и латинице у јавној употреби у Србији, али и о саговорнику), односно на сублиминалне поруке типа:

kakva glupost-

pa nisi rekao nista pametno,...

svasta,..



А можда то и није толико упућено саговорнику него пучанству које чита ове коментаре?



На крају крајева, није ни важно.

macak_tosa macak_tosa 12:51 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

shmoo
...


А можда то и није толико упућено саговорнику него пучанству које чита ове коментаре?



На крају крајева, није ни важно.

А ко чита те коментаре?
Не мислим на твоје.
shmoo shmoo 12:54 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

macak_tosa
shmoo
...


А можда то и није толико упућено саговорнику него пучанству које чита ове коментаре?



На крају крајева, није ни важно.

А ко чита те коментаре?
Не мислим на твоје.




Читали, не читали, ту су они пред очима.


gedza.73 gedza.73 12:56 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

Кнез Михајлова некада:


Pre rata u mrskoj kraljevini




angie01 angie01 13:15 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

И онда годинама не могу да нађем Малог принца штампаног на ћирилици у целом Београду?


to je odluka urednika izdavacke kuce-kakvi izdavaci-takvi i urednici,...sve sto je valjalo je skenjano na nivo smire, jer posao rade neobrazovani, neupuceni, nezainteresovani-tu je problem.

Мислио сам да у овој кући можда и има дијалога са тобом, али онда видим да се код тебе све своди на те сублиминалне поруке саговорнику:


nikakve poruke ne upucujem, odgovoarla sam na tvoje nespretne pokusaje da dokazes da neko-ne zna se tacno ko-nevidljivi, stalnoprisutni neprijatelj Srpstva, sta li- pokusava da ugrozi nacionalne interese, sto dokazujes time sto vidjas latinicu vise nego sto ti meislis da je uputno, a sa sve nekim losim primerima kao argumentacijom...pri cemu se uredno preskace sistematsko i agresivno unistavanje svega sto bi bila neka kulturna bastina-rekoh sve jos u prvom komentaru.

hebote, unistava se zemlja, voda, vazduh, stanovnistvo siromatvom i kojekakvim tenzijama razlicite provinijencije, od krimogene do nepostovanja prava, i proglasavanjem "neprijatelja", unistavaju se kultura i sve vrednosti neke normale- al se zato sve to pokriva borbom za "ugorzenu" cirilicu,...pa ko bi trebalo da popije taj buckuris a da mu ne porastu usi?!

ko omega sto se nedavno razgalio, sto su odbojkasice pevale oj dragi dragi,...kao konacno nesto nase,...a ono pesmica nastala devedesetih-novokomponovana po potrebi trenutka,...a pri tome su unistena sva kuturno-umetnicka drustva u kojima se ucila i gajila tradicionalna pesma i igra, ugasene sekcije po skolama,...jer kojicemoj vise od cecejecekermpece, koje ispiraju mozgove.
solo solo 13:26 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

Читали, не читали, ту су они пред очима.


Све то остаје у ватиканској архиви.


Питају старамајку какав вам је нови зет?
Сјајан,потиче из вакцинисане породице а и пише ћирилицом. Чита на латиници се разме.

п,с

Дебели немој данас да се свађаш са Анђом на црвено слово.Какав си ти то суботар.
И да, решио сам да ти се обраћам искључиво на ћирилици да испоштујем твоје залагање а да ови пречани/Латини не могу да нас шпијунирају.
macak_tosa macak_tosa 13:33 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

solo
Читали, не читали, ту су они пред очима.


Све то остаје у ватиканској архиви.


Питају старамајку какав вам је нови зет?
Сјајан,потиче из вакцинисане породице а и пише ћирилицом. Чита на латиници се разме.

п,с

Дебели немој данас да се свађаш са Анђом на црвено слово.Какав си ти то суботар.

Сагласан!
Mudro zboriš!
solo solo 13:36 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

Сагласан!
Mudro zboriš!


Хвала на разумевању Чарли. За ово те водим на шкембиће по твом избору. И Тасу, то се подразумева.
shmoo shmoo 16:32 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

angie01

И онда годинама не могу да нађем Малог принца штампаног на ћирилици у целом Београду?



to je odluka urednika izdavacke kuce-kakvi izdavaci-takvi i urednici,...sve sto je valjalo je skenjano na nivo smire, jer posao rade neobrazovani, neupuceni, nezainteresovani-tu je problem.



О томе и ја причам.

И докле год у овој Србији посао буду радили такви, необразовани, неупућени и незаинтересовани само зато што су политички и идеолошки подобни (читај, припадају одређеној политичкој опцији у Србији и горљиво се залажу за њу, то јест "знају само да воде изборе, али не и државу" - Воја Жанетић, додајем: и друштвене и државне институције, привреду, образовање, здравство, војску, предузећа итд.), биће нам тако.

И то, тај вишедеценијски начин живота међу Србима уопште и грађанима Србије, има своје име: сировински састав негативне селекције.

nikakve poruke ne upucujem, odgovoarla sam na tvoje nespretne pokusaje da dokazes da neko-ne zna se tacno ko-nevidljivi, stalnoprisutni neprijatelj Srpstva, sta li- pokusava da ugrozi nacionalne interese,


Не, нигде ја нисам поменуо "србске националне интересе" него осиромашење једне културе због глупости заједнице чија је то култура.

neko-ne zna se tacno ko-nevidljivi, stalnoprisutni neprijatelj



Ма како се не зна?

Па то смо ми. Ми такви какви смо, и као заједница и као друштво и као држава.

Никакав то скривени непријатељ није. То ми радимо сами себи.

pri cemu se uredno preskace sistematsko i agresivno unistavanje svega sto bi bila neka kulturna bastina-rekoh sve jos u prvom komentaru.


И ја сам те лепо питао зашто.

Нисам те питао КО, него ЗАШТО.

Пази, на сликама које си окачила види се ћирилични натпис робних кућа Београд, јел. тако? И НОЛИТ итд. Зашто више нема ћириличног натписа Беобанке у Србији?

А ја те сада питам ко је те фирме, банке, предузећа такве какве су, са својим ћириличним логом, довео до пропасти да би у Србију били пуштени странци да зарађују на нама и да онда гледамо искључиво фирме које имају лого на латиници?

Ко је то урадио?

Па опет ми. Искључиво ми.

Зашто?

Па за неку ситнину коју појединци добију као награду за своје ангажовање на томе без обзира што су тиме нанели огромну штету заједници.

Дакле, о нама се овде ради.. Никакав скривени непријатељ Србства, уједињени Чворовићи свих бивших југословенских земаља итд. што покушаваш упорно да ми учиташ.

Сами смо криви јер смо пристали да нас воде и "да нам пар идиота одређује начин живота" (copyright by Цане Партибрејкер) који нису ништа друго него производи вишедеценијске негативне селекције, који немају ни трунке скрупула и који би за динар-два продали и своје најрођеније, а камоли читаво друштво, нацију, државу, заједницу...






Jaril Jaril 17:02 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

а би у Србију били пуштени странци да зарађују на нама и да онда гледамо искључиво фирме које имају лого на латиници?

Мала исправка, то што су странци нема везе са избором писма.



shmoo shmoo 17:04 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

solo
Сагласан!
Mudro zboriš!


Хвала на разумевању Чарли. За ово те водим на шкембиће по твом избору. И Тасу, то се подразумева.



Волем ја и куване и поКоване, не правим питање!


Дебели немој данас да се свађаш са Анђом на црвено слово.



Јао јесте, заборавио сам!

Извини, Анђо!

И да, решио сам да ти се обраћам искључиво на ћирилици да испоштујем твоје залагање




Нека сам и једнога преобратио, сматраћу да је моја животна мисија испуњена.

То исто кажем и за ове клинце у школи с којима се, ево, бакћем већ 30 година.


Све то остаје у ватиканској архиви.



Баш да те питам, богати, кад си већ то поменуо...

А зашто се не договорите па да пошаљете Крстићу Алселона као емисара да га пита да вас припусти на своје блогове, то јест одбанује?

Мислим... Могао бих и ја да питам то исто Крстића, али само за тебе и, евентуално, за Чарлија ако се укаже потреба.

За ове остале ме боли уво, нека се сами сналазе.






shmoo shmoo 17:08 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

Jaril
а би у Србију били пуштени странци да зарађују на нама и да онда гледамо искључиво фирме које имају лого на латиници?

Мала исправка, то што су странци нема везе са избором писма.







Рајшајзен, што би се рекло.

Ово није из Србије, је л' да?

Слутим то по овим квачицама изнад И које треба да буде такво као наше Ј.

Хвала ти, Јариле, на овом малом прилогу како то може да се уреди, а да не буде извор само још једне подељености и сукоба као што је то случај око много чега у Србији и међу Србима.


solo solo 18:56 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

Нека сам и једнога преобратио, сматраћу да је моја животна мисија испуњена.


Фали ти наставак....



Мислим... Могао бих и ја да питам то исто Крстића, али само за тебе и, евентуално, за Чарлија ако се укаже потреба.


Неееееее,код њега бити банован је највећи домет и част у ,,блогерској каријери,,
vcucko vcucko 19:00 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

zaharaga
angie01
Кнез Михајлова некада


и сада:


kakva glupost-pa ti natpisi prate logo brendova,...







Marice, Marice...






macak_tosa macak_tosa 19:14 28.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

solo
Нека сам и једнога преобратио, сматраћу да је моја животна мисија испуњена.


Фали ти наставак....



Мислим... Могао бих и ја да питам то исто Крстића, али само за тебе и, евентуално, за Чарлија ако се укаже потреба.


Неееееее,код њега бити банован је највећи домет и част у блогерској каријери.

Ја нисам банован тамо!
solo solo 10:53 31.08.2021

Re: Cirilica prelepo i funkcionalno pismo,

Ја нисам банован тамо!


Zato nisi u ,,dometu,,

Izvini.
solo solo 11:58 28.08.2021

Ништа о чирилићним бројевима?





Ćirilični brojevi su bili deo sistema brojanja poteklog od ćiriličnog alfabeta, korišćenog među onim južnim i istočnim Slovenima kod kojih se i inače koristila ćirilica, uključujući i Srbe. U Rusiji se ovaj sistem koristio do reformi Petra Velikog, početkom 18. veka.

Sistem je poticao od grčkih (jonskih) brojeva, s primenom odgovarajućih ćiriličnih slova. Poredak je bio zasnovan na originalnom grčkom alfabetu, pa nije odgovarao različitom azbučnom redosledu ćirilice. Ćirilični brojevi su bili kvazi-decimalni — jedinicama (1, 2, ... 9) su bila dodeljena zasebna slova, ali takođe i svim deseticama (10, 20, ... 90) i svakoj stotini (100, 200, ... 900):


Brojevi su se pisali kako su i izgovarani — uglavnom s leva na desno. Brojevi od 11 do 19 su se pisali s desna na levo, tj prvo su pisane jedinice pa 10, jer se tako i izgovaraju — npr. "sedamnaest" je sažeto "sedam-na-deset". Da bi smo dobili vrednost ćiriličnog broja treba sabrati vrednost svih slova/brojeva. Da bi se slova koja označavaju brojeve razlikovala od običnih slova, iznad njih je povlačen znak titlo ( ҃ U+0483). Hiljade su se označavale odgovarajućim znakom ispred slova (҂ U+0482).

solo solo 13:43 28.08.2021

Јакша


Јариле виђу ове љепоте од ћирилице.





docsumann docsumann 14:19 28.08.2021

Re: Јакша

lijepa je ćirilica.
mada pišem latinicom, potpisujem se ćirilicom.

no, meni je arapsko pismo najljepše. onako, s čisto likovnjačkog aspekta.
Jaril Jaril 15:24 28.08.2021

Re: Јакша

Ја волим ћирилицу због тога како звучи. Ако погледаш, сва су слова у основи коцкаста, са кукицом увис, као б, или наниже, као у. То даје равномеран ритам читању и на мене делује као зен. За разлику од латинице која има и брза слова, попут l, и спора слова попут dž. И онда ми помера ритам читања. У ћирилици лепо можеш да осетиш дуге слогове, нпр. кроз, и кратке слогове од једног самогласника. Латиница то све разбуца. Због тога белетристику одбијам да читам на латиници. Ако баш морам јер нема друго издање. Стручну литературу читам на латиници јер ме ту и не занима угођај читања, већ прочитана идеја. А и сад већ све читам на енглеском, па и нема избора. Бар док не уведу свих 40 нешто ћириличних слова за сваки глас у енглеском.
zaharaga zaharaga 15:51 28.08.2021

Re: Јакша

Jaril
Ја волим ћирилицу због тога како звучи. Ако погледаш, сва су слова у основи коцкаста, са кукицом увис, као б, или наниже, као у. То даје равномеран ритам читању и на мене делује као зен. За разлику од латинице која има и брза слова, попут l, и спора слова попут dž. И онда ми помера ритам читања. У ћирилици лепо можеш да осетиш дуге слогове, нпр. кроз, и кратке слогове од једног самогласника. Латиница то све разбуца. Због тога белетристику одбијам да читам на латиници. Ако баш морам јер нема друго издање. Стручну литературу читам на латиници јер ме ту и не занима угођај читања, већ прочитана идеја. А и сад већ све читам на енглеском, па и нема избора. Бар док не уведу свих 40 нешто ћириличних слова за сваки глас у енглеском.



Da, ali koji ce to engleski biti cijih ce se 40 glasova pisati?

Kraljevski? Standardizovani Eurokomisijski? Skotlandjansko-brdjanski? Texasanski?
mikele9 mikele9 12:01 29.08.2021

Re: Јакша

lijepa je ćirilica.
mada pišem latinicom, potpisujem se ćirilicom.

no, meni je arapsko pismo najljepše. onako, s čisto likovnjačkog aspekta.

Ja na lap topu nemam ćirilicu a ne umem da je pronađem! Mada smatram da to i nije veliki problem ako se razumemo. Ceo život pišem i potšisujem se ćirilicom a moj mlađi brat isto tako latinicom. Ćirilicu kao vrhunsko pismo treba sačuvati i negovati ali nije, po meni, nikakva frka pisati i latinicom.
cmix909 cmix909 11:26 30.08.2021

Nalazacu nagrada

Ispricao sam bio kako me je izvesna mlada papagajcica nasla u parku i kako je potom primljena u jedan bolji dom. Evo jedinog snimka sa tog sudbinskog susreta:


Bekstvo u slobodu

I sve kasnije fotografije bile su sasvim obicne...


Na krovu

... te je postalo neophodno da doticna (Luci sa nadimcima Lucka, Lolica itd.) dobije svoj umetnicki portret:


Luci na platnu

Igrom slucaja nasao me je i jedini par gugutki (turskih golubova) u mom podunavskom kraju, gde ih ko zna od kada nije bilo. Te dve cesto ateriraju na jedan sims i zanemarujući 'svedsku' klimu sa hranom i picem samo tako gledaju unutra. Ako se i ne oglase pri sletanju, odaju ih sopstvena krila, koja proizvode specifican zvuk.


Streptopelia decaocto



49 41 49 41 17:18 30.08.2021

Poslednji let

Znao sam im genetsku potrebu, tih mojih omiljenih golubova visoko letaca.
Ako im nije bila dovoljno duga jutarnja tura letenja; morala se nadoknaditi predvecernjim letom.
Ostale golubove sam zatvorio u golubarnik. Koprcala mi se u ruci, u zelji da sto pre poleti.
Prhnula je golubica silovito ka nebu. Onda jak sum nekoliko metara iznad glave. Udar u nju i oblak perja oko nje.
Orao odozgo je pratio sva nasa kretanja.
Nemocno mu je visila u kandzama dok je odletao.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana