Budućnost| Na današnji dan

Rat simbola

jinks RSS / 10.09.2021. u 11:02

rs1.jpg

Uskoro će godišnjica terorističkog napada na SAD od 11.9.2001. godine, što pokreće različita pitanja, uključujući i ono na kojim se sve nivoima uopšte i vode ratovi. Naime, mnogi će reći da je osnovno obeležje terorizma to da je jedan od ključnih ciljeva, možda više nego i bilo koji drugi, napad na simbole nekog društva. Gde se ova definicija, neretko, može sa terorističkih napada proširiti i na mnoge druge, čemu smo i sami, što u bližoj, što u daljoj, a čak i u nedavnoj prošlosti često mogli da posvedočimo.

Naime, još je čuveni Džon Adams 1815. godine rekao da je pobeda u Američkoj revoluciji za oslobođenje od britanske vladavine izvojevana pre nego što je sam revolucionarni rat uopšte i počeo. Kao i to da se sve odigralo 15 godina ranije, tokom kojih je vršena mobilizacija američkih kolonista, u dobroj meri i kroz propagiranje zajedničkog sistema simbola suprotstavljenih britanskog kolonijalnoj vlasti. Takođe, mnogi moderni američki političari insistiraju na tome da je i pobeda u Hladnom ratu u dobroj meri izvojevana na simboličkoj ravni, kao i to da je i prvi moderni Rat simbola upravo i započeo padom Berlinskog zida, i završio napadom 11.9.2001. godine. Kao i to da će svi budući ratovi sve više biti vođeni i dobijani u dobroj meri u simboličkoj sferi, kroz sve uočljivije bitke simbola.

Ili, što bi rekao Dž.F. Kenedi tokom Kubanske krize 1962. godine: „Ratovi se dobijaju pre nego što uopšte i započnu, i to nigde drugde do u - hramovima."

Takođe, priča o ratovima simbola može se jednako uspešno primeniti kako na marketinške, tako i na razne druge vidove ratova korporacija, počev od multinacionalnih, pa dalje. Takođe, napad od 9/11, najviše zbog toga što je u raskoraku iznenadio čitave SAD (koje su se i same našle u čudu, i koje su u kratkom vremenskom periodu morale da generišu potpuno novi skup simbola adekvatan novim okolnostima) u razmaku od nekoliko nedelja na očigled sviju pokazao na koje sve načine funkcioniše simbolički sistem jedne velike i važne zemlje. Počev od fabrika simbola u Holivudu i Medison Aveniji, preko medija koji ih plasiraju, pa sve do Vašingtona koji upravo njima i upravlja.

Sad, postoje i istraživači po kojima se u osnovi ratova simbola nalazi dualnost njihovih značenja, odnosno simboli koji karakterišu suprotna značenje određenih pojmova. Po njima, postoje dve osnovne grupe dualnosti - tradicionalne i savremene.

U tradicionalne simboličke dualnosti se ubrajaju: (i) zapad-istok, (ii) žensko-muško, (iii) budućnost-prošlost, (iv) mesto-prostor, (v) oko-uvo, (vi) relativno-apsolutno, (vii) iznad-ispod (odnosno, vertikalno i horizontalno), kao i (viii) spoljašnjost-unutrašnjost.

Dok su, po autorima, savremene simboličke dualnosti: (i) elektricitet-vatra, (ii) duhovnost-religija (odnosno, verujem u ono što vidim-vidim ono u šta verujem), (iii) piramidalnost-umreženost, (iv) proizvodnja-potrošnja, (v) izvoz-uvoz (odnosno, lokalizam-globalizam), (vi) kapitalizam-fundamentalizam, (vii) stari-mladi, (viii) grad-selo (odnosno, kultura-priroda), i (ix) pluralizam-totalitarizam.

Naime, istraživači su na primeru rata simbola protiv terorizma koji je usledio nakon 9/11 pokušali da iznađu sve nivoe simboličkih dualnosti na kojima je on upravo i vođen. Opet, po nekima bi navedenom skupu u tom smislu mogle da se dodaju još neke. Između ostalih, centar-periferija, obrazovanje-neobrazovanje, starosedelac-došljak, naše-njihovo, domaćin-stranac, naravno, uz mogućnost da se neke od pomenutih, kao i mnoge druge, mogu svesti na gorenavedene tradicionalne i savremene.

U drugoj sličnoj analizi izbor ciljeva terorističkog napada 9/11 pokušavaju da objasne dualnošću koja možda na određeni način uspeva sve prethodne i da objedini. Name, radi se o dualnosti simbola 1 i 2. Gde simbol 1 označava apsolutnu individualnost, dok simbol 2 označava sve što postoji izvan individualnosti. U tom smislu izbor Svetskog trgovinskog centra (koji su činile dve identične zgrade) za metu terorističkog napada označavao bi napad na simbol zajedništva i saradnje (koji potiče, bar po autorima, iz simbolike broja 2) u zemlji koja je inače veliča individualnost, što ga je činilo veoma bitnim, možda čak i mnogo više u SAD nego bilo gde drugde.

Te bi teroristički napad na toliko važan simbol, značenja zajedništva i saradnje koji prevazilaze individualnost, nadmašio kulturološke ili religijske razlike, i udario u same temelje ne samo postojećeg, već i svekolikog budućeg ustrojstva američkog društva.

A što upravo i jeste po nekima suština terorizma.

 



Komentari (824)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 18:06 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Inače, bilo je tu i iskrenih komunista, ihaj... onih predratnih

Koji su se krvnički mlatili među sobom lažno se optužujući

Čistka je naročito pogodila Jugoslovensku partiju, gde su "slične individue odigrale svoje nedostojne uloge provokatora i doprineli da se otera skoro sve partijsko vođstvo u smrt ili u Sibir". Istaknuti komunisti su lažno optuživani da su „trockisti“ i „agenti policije“. Psihoza gonjenja preneta je iz Moskve i u druge zemlje, pa je čak doprla i na robiju u Sremskoj Mitrovici. Partijski rukovodioci u zatvoru su označavali pojedince kao „trockiste“, nakon čega su ih tukli, isključivali iz „kolektiva“ i maltretirali u zatvoru


Mesec dana nakon što ih je Broz optužio za izdaju i izbacio iz KPJ, u Moskvi su 19. aprila 1939. godine, zajedno streljani uhapšeni rukovodioci i osnivači KPJ.

Toga dana su strijeljani Sima Marković, Simo Miljuš, Kosta Novaković, Vladimir Ćopić, Akif Šeremet, Jovan Mališić, Radomir Vujović, Janko Jovanović, Vilim Horvaj i drugi istaknuti rukovodioci KPJ. Među njima su bila trojica osnivača KPJ


Istina je da u SSSR-u vlada puna sloboda, proširuje se sovjetska demokracija, vlada puna ravnopravnost i procvat svih naroda, nema ugnjetavanja, ni pljačkanja čovjeka po čovjeku - zemlja gigantskim korakom napreduje gospodarski i kulturno. Svakim danom biva sve bolje, dok u Jugoslaviji vlada bespravlje, kriza, besposlica, osiromašenje, kako gospodarski tako i kulturno. Nemoćna zloba trockista ne može ništa izmijeniti u ovim činjenicama
Proleter


gvozden1 gvozden1 18:09 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Inače, bilo je tu i iskrenih komunista, ihaj... onih predratnih.

E ti su posebna fela, ako ikoga treba iskopati i kosti razbacati to su ti iskreni.

Jer šta je podrazumevalo biti iskreni komunista u to vreme?
Podrazumevalo je smatrati da je u redu otimati tuđe, jer gazde i kula i izrabljuju poštene proletere.
Zato otimaj i apsi.
Podrazumevalo je da samo oni imaju pravo da govore, ostale u gulage.
Smatrali su da samo oni shvataju stvari ostali su glupi.
Evo primera toga i ovde
"antikomunista" to nikad neće razumeti zbog prirodno ograničene sposobnosti zdravog rezonovanja.

Tačno to, mi komunisti pametni ostali glupi.

I zato su baš ti iskreni najveće zlo koje je, logično, veliko zlo i učinilo.

Ovi posle, pragmatični lopovi, oni su samo na tom zlu koje su iskreni postavili kao bazu, krali.

Da nije bilo iskrenih ne bi oni mogli da učine veliko zlo.
Iskreni su esencija zla.
milisav68 milisav68 18:12 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

pecaros
Blogerska zajednica "antikomunista" to nikad neće razumeti

O klasnom neprijatelju?

Priča je počela od tvrdnje da Nikolić ima četničku familiju i da je on to nastavio, na šta sam ja odgovorio da je folirant, i da je bio skojevac radi napredovanja, član partije je postao 1970. Sledeće godine se zaposlio i odmah postao šef izgradnje, i tako redom napredovao dok se nije setio da je četnik.

Onda mu se osladila politika i poslanička plata, pa sve do danas, kada uživa u otetoj vili na račun države.

I onda se tupi kako to nisu isti, nego neki drugi.
maksa83 maksa83 18:18 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

.
gedza.73 gedza.73 18:20 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

I onda se tupi kako to nisu isti, nego neki drugi.

I zaboravlja se da se za neke funkcije proveravala podobnost porodice kako bi se zadržala komunistička arijevska čistota.
pecaros pecaros 18:21 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

milisav68

I onda se tupi kako to nisu isti, nego neki drugi.


Ko to tupi? I ja kažem da je isti - nit' je bio komunista nit' je četnik.
gvozden1 gvozden1 18:22 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Sebe bih skromno ubrojao među njih.

A neskromno, onako široke ruke?

A jel kapiraš da uopšte nije bitno gde ti sebe svrstavaš, ni ti ni bilo ko drugi na svetu gde sebe svrstava?

Možeš ti sebe i skromno i neskromno da svrstaš u najpametnije i najlepše ljude na svetu, ali to je za mačku o rep.

Broji se ono gde te svrstava ono što pričaš, a to te svrstava među rigidne komuniste, možda i one najgore, iskrene.

A ti sebe svrstavaj gde hoćeš.
predatortz predatortz 18:26 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

a u vojsci 1989. godine apsolutno niko nije pokušavao da te učlani u partiju, jedini recidiv tog tipa je bilo obavezno gledanje dnevnika u 19:30


Jeste moj kapetan mene. Mnogo me gotivio i verovatno smatrao da mi čini čast. Kad sam odbio, više me nije toliko gotivio. Dobar čovek, dobar oficir, ali baš bio zaluđen komunizmom.
gvozden1 gvozden1 18:29 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Nego ljudi, kako se vi sećate tih detalja?
To kako je tačno izgledalo učlanjenje u Titinu omladinu?
Ja se sećam neke male crvene knjižice da se vukla među knjigama, ali pojma nemam kako su mi je dali.
maksa83 maksa83 18:31 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Mnogo me gotivio i verovatno smatrao da mi čini čast.

Mene moj nije gotivio, prvog dana nam je rekao da mrzi (baš tim rečima) vojnike iz Beograda, Sarajeva i Zagreba zato što su to najgori vojnici. Vidim da je posle bio učesnik jedne od prvih bitki u ratu u Bosni pod kodnim imenom "kapetan Almir", a u međuvremenu je bio dogurao i do ministra u vladi BiH i neko mudo funkcioner tuzlanskog kantona. Moguće da si se i ti sa njim nišanio.

pecaros pecaros 18:35 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

gvozden1
ono što pričaš, a to te svrstava među rigidne komuniste


Sereš. Što svakako nije novost, osim ako mi navedeš nešto od toga.
vrabac_onaj vrabac_onaj 18:37 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

gvozden1
Nego ljudi, kako se vi sećate tih detalja?
To kako je tačno izgledalo učlanjenje u Titinu omladinu?
Ja se sećam neke male crvene knjižice da se vukla među knjigama, ali pojma nemam kako su mi je dali.


Naravno da se ne sećaš kada da si stariji od nas, a mi smo rosa ne u podne, nego kasno popodne, pa ti vidi
milisav68 milisav68 18:43 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

pecaros

Ko to tupi? I ja kažem da je isti - nit' je bio komunista nit' je četnik.

Ali je i onda i sada jurio pložaj, vlast, moć, i imao ju je.

Što bi reko Šojić, hteo da bude kapetan lađe - i postao je.

Zato je ovo danas rezultat onog onda.

Članska karta viri dva prsta iz džepa sakoa, i sa njom možeš da radiš šta hoćeš.

Ostali, kako se kome zalomi.
gvozden1 gvozden1 18:44 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

vrabac_onaj
gvozden1
Nego ljudi, kako se vi sećate tih detalja?
To kako je tačno izgledalo učlanjenje u Titinu omladinu?
Ja se sećam neke male crvene knjižice da se vukla među knjigama, ali pojma nemam kako su mi je dali.


Naravno da se ne sećaš kada da si stariji od nas, a mi smo rosa ne u podne, nego kasno popodne, pa ti vidi


To je i meni prvo palo na pamet, kreč, ali biće da nikad nisam ni znao :)
predatortz predatortz 18:47 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Ja se sećam neke male crvene knjižice da se vukla među knjigama, ali pojma nemam kako su mi je dali.


Evo, mene ubij ali se ne sećam da li sam uopšte bio član i da li su nam ikad dali te knjižice.
Moguće je, kao što rekoh, da su nas iz članstva u pionirima đuture preveli u to omladinsko članstvo, ali sam siguran da nikakvog izjašnjavanja ili svečanosti nije bilo. Ni da li su nam na nekom času podelili knjižice, a najverovatnije da nisu, se ne sećam.
Sećam se svečanosti povodom Dana JNA i Dana rudara, to je bilo 21. i 22. decembra, jedno iza drugog. Sećam se kad su nam u školu dolazili da pričaju o Husinskoj buni, pa se sećam da nam je godinama drugarica narodni heroj Mevla Jakupović pričala kako su drugovi Španac i Irac satima odbijali četnike na buljuke, a ona im dodavala municiju. Pa, kad je nestalo municije oni rešili da hrabro izginu, a njoj kazali da se presvuče u seljanku i da beži.
Onda nam, u ratu, jedan matori četnik, učesnik napada na Štab majevičkog partizanskog odreda, posle našeg upornog insistiranja, ispričao kako je bilo:

Nema se tu šta pričat! Mi opkolili, razoružali stražu, ušli u štab i povezali koga smo zatekli. Srbe pušćali kući, balije i šokce odveli dole u potok i pobili. Oni bulu jeb'o jedan iz (pa selo odakle je) pa je oćerali.
Iz njeve vojske neki pošli s nama, neke oćerali kućama i priprjetili da će sledći put bit' pobijeni ako ih uvatimo.


Eto...
nikvet pn nikvet pn 18:49 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Пази Енџи, Србија, година '75. У 3.гимназије на разредни час дође секретар СКЈ Гимназије, професор историје Папа (потоњи секретар градског комитеја) и одржи говоранцију да сви одлични у разреду, нас 18, треба да постанемо чланови СКЈ. Вечита прецедница оделењске заједнице дискретно нам подели шапирографисани текст молбе за учлањење у СКЈ само да потпишеш - и ти кажи нећу? Додуше један другар је то и рекао, мајка (тежак верник) га заклела па не може. Дооообро, то је упамћено и платио је цену, скоро као и ми лабави, неактивни. За разлику од активних што су им сва врата била отворена. И њиховој деци данданас исто тако.

Тако је било, тврдо, верoвали или не. Али то није разлог да се сада међусобно мрзимо. Међу комунистима било је сјајних људи, после разочараних. Било шта је било, поправити се не може. Много важније је да се надаље не лажемо. Нисам верник али као да нешто одозго прати па додели. Време их гази, моћ опада, плен све тањи. Знају и они да се то мора једном завршити али када и пошто, ко би то знао.
maksa83 maksa83 18:50 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Oni bulu jeb'o jedan iz (pa selo odakle je) pa je oćerali.

Ne zvuči baš kao seksualni odnos u kome su obe strane iskazale podjednak entuzijazam.

Postoji i neko drugo ime za to samo ne mogu sad da se setim kako tačno...
maksa83 maksa83 18:53 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Вечита прецедница оделењске заједнице дискретно нам подели шапирографисани текст молбе за учлањење у СКЈ само да потпишеш - и ти кажи нећу? Додуше један другар је то и рекао, мајка (тежак верник) га заклела па не може. Дооообро, то је упамћено и платио је цену, скоро као и ми лабави, неактивни.

Nasničenasniče imam pitanje.

Ako je to bilo tako, u zemlji od 22 miliona ljudi, kako to da je SKJ imala u svom peaku 2 miliona članova?

Uopšte ne dovodim u pitanje da je to tako bilo kod tebe i vcucka, samo mi se brojevi ne slažu, očekivao bih da ih bude mi-ni-mum 4x više.

predatortz predatortz 18:55 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Mene moj nije gotivio, prvog dana nam je rekao da mrzi (baš tim rečima) vojnike iz Beograda, Sarajeva i Zagreba zato što su to najgori vojnici.


Kliše! Većina starešinskpg kadra JNA je mrzela vojnike iz urbanih sredina.

Ovaj moj, zvali smo ga Đoti (Slavoljub Anđelković), sin zastavnika, bio je neizmerno ponosan što je postao odicir i što komanduje baš 2. padobransko-diverzantskom četom, za koju je tvrdio da je najbolja u JNA i među najboljim jedinicama na planeti.

Ako mu oprostiš ta sranja, sujetu i ideološku ostrašćenost, nije bio loš čovek.
Čuo sam da je posle bio neko mudo u komandi vazduhoplovstva u Zemunu, sad je verovatno vojni penzos i ne bi me iznenadilo da ga nekad sretnem u kraju. Voleo bih.
macak_tosa macak_tosa 18:56 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

maksa83
Mnogo me gotivio i verovatno smatrao da mi čini čast.

Mene moj nije gotivio, prvog dana nam je rekao da mrzi (baš tim rečima) vojnike iz Beograda, Sarajeva i Zagreba zato što su to najgori vojnici. Vidim da je bio učesnik jedne od prvih bitki u ratu u Bosni pod kodnim imenom "kapetan Almir", a u međuvremenu je bio dogurao i do ministra u vladi BiH i neko mudo funkcioner tuzlanskog kantona. Moguće da si se i ti sa njim nišanio.


I po prezimenu (Ništović) bi moglo da se kaže da je ništarija.
pecaros pecaros 18:56 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

milisav68
pecaros

Ko to tupi? I ja kažem da je isti - nit' je bio komunista nit' je četnik.

Ali je i onda i sada jurio pložaj, vlast, moć, i imao ju je.


P to ti kažem - oportunista bez ideologije. Preletač. Ta reč opisuje celu današnju političku scenu.

Nego se ovde (a i drugde) vitla antikomunističkom batinom, a da se niko nije potrudio da definiše tu reč, shodno ovdašnjim prilikama. Nije to bilo isto ovde kao u Poljskoj. Da je ovde sprovedena lustracija, bilo bi više zla nego koristi. Mislim na lustraciju devedesete. Dvehiljadite ju je apsolutno trebalo uraditi.
vrabac_onaj vrabac_onaj 18:56 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

maksa83
Oni bulu jeb'o jedan iz (pa selo odakle je) pa je oćerali.

Ne zvuči baš kao seksualni odnos u kome su obe strane iskazale podjednak entuzijazam.

Postoji i neko drugo ime za to samo ne mogu sad da se setim kako tačno...


Ma priča je jeziva ali zvuči mnogo autentičnije od raznih herojskih epopeja, kojeg god da je ideoloških stremljenja onaj koji priča o tim epopejama.
gedza.73 gedza.73 18:59 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Ako je to bilo tako, u zemlji od 22 miliona ljudi, kako to da je SKJ imala u svom peaku 2 miliona članova?

Pa ne mogu u 'piramidalnoj firmi' baš svi da budu na vrhu.
Mi pričamo o ispiranju mozga pionirima a onda socijalističkim omladincima koji su trebali da održavaju strukturu dok najpodobniji vladaju.


predatortz predatortz 19:00 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

maksa83
Oni bulu jeb'o jedan iz (pa selo odakle je) pa je oćerali.

Ne zvuči baš kao seksualni odnos u kome su obe strane iskazale podjednak entuzijazam.

Postoji i neko drugo ime za to samo ne mogu sad da se setim kako tačno...


Jebi ga, mogao sam da šminkam, mogao sam da preskočim taj deo, ali vam prenesoh, jezikom majevičkog seljaka, kako nam je čovek ispričao.

Da, vojske siluju!
Svaka, ama baš svaka!
Ko misli da postoji ona čiji pripadnici to nisu radili, taj je mnogo naivan.
macak_tosa macak_tosa 19:01 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

vrabac_onaj
maksa83
Oni bulu jeb'o jedan iz (pa selo odakle je) pa je oćerali.

Ne zvuči baš kao seksualni odnos u kome su obe strane iskazale podjednak entuzijazam.

Postoji i neko drugo ime za to samo ne mogu sad da se setim kako tačno...


Ma priča je jeziva ali zvuči mnogo autentičnije od raznih herojskih epopeja, kojeg god da je ideoloških stremljenja onaj koji priča o tim epopejama.

Meni je uvek bilo mučno slušanje takvih 'epopeja'.
Za razliku od priče starog kuma koji je služio vojni rok u Timočkoj diviziji i zarobljen u Zaječaru 41.
O putovanje za logor Lajpcig - Hale (tako je on govorio), preko Turnu Severina.
Sedamnaest dana bez hrane ...
freehand freehand 19:02 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

A jel kapiraš da uopšte nije bitno gde ti sebe svrstavaš

Nego gde ga đampir svrsta. Pošto nije Srbin onda ne može ni četvrta klasa da bude, crni jadnik grdni i čemerni...
maksa83 maksa83 19:02 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Jebi ga, mogao sam da šminkam, mogao sam da preskočim taj deo, ali vam prenesoh, jezikom majevičkog seljaka, kako nam je čovek ispričso.

Da, vojske siluju!
Svaka, ama vaš svaka!
Ko misli da postoji ona čiji pripadnici to nisu radili, taj je mnogo naivan.

Ma jasno bre, nema lepog i plemenitog rata, nikad, nigde.
gedza.73 gedza.73 19:03 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Da je ovde sprovedena lustracija, bilo bi više zla nego koristi. Mislim na lustraciju devedesete. Dvehiljadite ju je apsolutno trebalo uraditi.

Dve hiljadite je bilo kasno. Lustracija je trebala da bude izvedena 1989. Samo da se otvore dosije i zabrani bilo koja javna funkcija pripadnicima komunističkog režima. Pošto su komunisti tada bili na vlasti, imali svu moć u svojim rukama, a i ostali tokom devedesetih, Srbija je pored izgubljenog vremena od 45' izgubila i nekoliko narednih decenija.


gvozden1 gvozden1 19:04 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

maksa83
Oni bulu jeb'o jedan iz (pa selo odakle je) pa je oćerali.

Ne zvuči baš kao seksualni odnos u kome su obe strane iskazale podjednak entuzijazam.

Postoji i neko drugo ime za to samo ne mogu sad da se setim kako tačno...

Zove se silovanje.
Ako je bilo silovanje.
Možda jeste, možda četnik laže, a možda je i bula pristala.

Da ne presuđujemo?

Ili ona o Draževiću koji je njih 2000 krenuo, da li je svaka baš žudela?

A kako ti promače detalj da su komunisti lagali? :)
maksa83 maksa83 19:07 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Pa ne mogu u 'piramidalnoj firmi' baš svi da budu na vrhu.
Mi pričamo o ispiranju mozga pionirima a onda socijalističkim omladincima koji bi trebali da održavaju strukturu dok najpodobniji vladaju.

Ja sam shvatio da pričamo baš o članstvu u SKJ, i ja sam se iznenadio kad sam saznao taj broj od 2 miliona, bio sam ubeđen da je to moralo biti mnogo masovnije obzirom da je to bila zvanična religija u koju se uterivalo.

Sve smo priče ispričali već pedeset puta pa da i ja ponovim ovaj vic verovatno deseti put.

Kuca Ciga na vrata lokalnog partijskog komiteta.
- Šta hoćeš Cigo?
- 'Oću da sučlanim.
- Dobro Cigo, ali da znaš, komunista mora da bude uzoran čovek, znači nema više šljemanja.
- A dobro šta da s radi ću da prestanem.
- Isto, nema više kockanja.
- A dobro, ću da prestanem i to.
- I nema više jebavanja okolo, komunista je uzoran muž.
- A dooobro i to ću da prestanem, ću budem taj uzoran...
- I da znaš, ako Partija jednog dana to od tebe zatraži, moraćeš da daš i sopsveni život.
- A dooobro ću da dam, kojćemikurac takav život...
maksa83 maksa83 19:09 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Da ne presuđujemo?

Nećemo, nećemo, tu na zemlji rodila se ljubav, kad upadnu ljudi s puškama ženama gaće same spadaju, to je poznato.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:11 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

gvozden1

A kako ti promače detalj da su komunisti lagali? :)


Aj postavi to ovako, da li očekuješ od žene u to doba i u jednoj prilično konzervativnoj sredini da ispriča da je silovana i šta se stvarno dogodilo?
Ona je verovatno i svojim najbližima ispričala istu priču kao i toj deci među kojom je bio i Predo.
pecaros pecaros 19:11 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

gedza.73
Samo da se otvore dosije i zabrani bilo koja javna funkcija pripadnicima komunističkog režima.


Pa bi dobio Vučića za preCednika.

Ups...
gvozden1 gvozden1 19:12 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

tu na zemlji rodila se ljubav

Što ti je uzoran komunista, neko kaže seks, a on odmah o ljubavi.
freehand freehand 19:12 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Priča je počela od tvrdnje da Nikolić ima četničku familiju i da je on to nastavio, na šta sam ja odgovorio da je folirant, i da je bio skojevac radi napredovanja, član partije je postao 1970. Sledeće godine se zaposlio i odmah postao šef izgradnje, i tako redom napredovao dok se nije setio da je četnik.

Bulšit. Ja se sve vreme zajebavam sa tom domaćinskom srpskošću i porodičnošću. Da nije besprizorno lažljivo govedo nikad taj dični Šumadinac ne bi postao četnički vojvoda. Eno snimka, sa livade i iz crkve, sad ne znam koja to udba montirala i kako je Bulajić to snimio, i dal su Đujića drogirali, al kad god se pojavi nešto dokumentarno o dičnim četničkim vojvodama i šumadijskim (kakvi drugi, jebiga, ti su najkvalitetniji) domaćinima odmah se pojave četvorica-petorica da tvrde kako to nisu pravi četnici nego sve neki ko oni Pećančevi i Bulajićevi foliranti, gde se i Kalabić onomad malo zajebao al je na vreme revidirao pa klao kako dolikuje a ne ko neki lažni četnici.
Dakle, zabole me za grobara i šta mu je tata bio. On, eto, nije bio nedićevac na silu nego je bio častan oružar i naravno komunista.
maksa83 maksa83 19:14 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Što ti je uzoran komunista, neko kaže seks, a on odmah o ljubavi.

Bah, bio sam suviše mali kada se to nosilo u modi, a i realno boleo me k. da se učlanjujem u bilo šta.

Što reče davnodavnodavnodavno jedan Microsoft bloger (koji je posle napustio i Microsoft i programiranje i otvorio kafanu negde) koji je svaki blog završavao ovako:

Never join, never belong, think for yourself. Peace.
angie01 angie01 19:19 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Пази Енџи, Србија, година '75. У 3.гимназије на разредни час дође секретар СКЈ Гимназије,


pa hteo da se istakne u svojoj jedinici

..izvin, al mogu samo da ponovim, da je to bio tvrdi komunizam, ne bi bilo moguce da i u svim ostalm srednjim skolama ne ufura u trecem razredu neki nosilac vaznosti i ne podeli prijavnice pod obavezno- kad ono,...nista.


скоро као и ми лабави, неактивни.


pa kako to tvrd komunizam, a labavi, neaktivni clanovi socijalisticke omladine?



Тако је било, тврдо, верoвали или не. Али то није разлог да се сада међусобно мрзимо.


ceTkaj, stani, nikvet-ti si, kako kazes, bio prinudni clan,...a ja nisam,...a koliko sam shvatila, ti sad meni-figurativno- zameras komuniste:))))



Било шта је било, поправити се не може.


...ja sam tebe precenila,...pa ovi sada su 100 puta gori od odnih nekada u najgoroj zabiti u kojima se navodno insistiralo na clanstvu u ssoj- sto je nekako i po tvojoj tvrdnji, bila cista formalnost,iako to zoves tvrdim komunizmom:))).
gvozden1 gvozden1 19:23 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

vrabac_onaj
gvozden1

A kako ti promače detalj da su komunisti lagali? :)


Aj postavi to ovako, da li očekuješ od žene u to doba i u jednoj prilično konzervativnoj sredini da ispriča da je silovana i šta se stvarno dogodilo?
Ona je verovatno i svojim najbližima ispričala istu priču kao i toj deci među kojom je bio i Predo.

A i ti ga sad zafilizofira.

Ona je tu priču pričala jer je tako moralo, sa tom pričom nikakve veze nema stvarni događaj.
Pričala bi istu šta god da se desilo, i da je silovana i da četnik laže, i da mu je ona ponudila.

Dok sam čitao komentar, setio sam se svoje vojske, i toga da je laganje o partizanskim podvizima bilo obavezno.

Dok su nam držali predavanja, na svakoj temi je navođen primer partizanskog junaštva koji se ticao te teme (bacanje bombe, jedinica u napadu, odbrani, zaseda.....)

Kasnije, kad smo mi trebali da držimo predavanja saznao sam da je to zvanična struktura časa, da je to obavezni deo.

Postojala je neka knjižica sa tim izmišljenim primerima, ali nije moralo iz nje da se navodi, bilo je dozvoljeno izmisliti primer.

Morao je da zadovolji te kriterijume, da su partizani bili hrabri, požrtvovani, veštiji, bolji, jači i sve to, od svih drugih.


Lsž je bila njihov alat, zvaničan, propisan, obavezan.

I ova Predina je morala da laže, šta god da se u potoku dešavalo.

Verovatno joj to nije teško padalo, al to e znamo.
freehand freehand 19:27 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Kasnije, kad smo mi trebali da držimo predavanja saznao sam da je to zvanična struktura časa, da je to obavezni deo.

Misliš - vi četnici?
Ili si ti bio neki podoficir u komunističkoj vojsci?!?!?

P.S.

Lsž je bila njihov alat, zvaničan, propisan, obavezan.

A ti si odbio da lažeš pa su tebe streljali.

Verovatno joj to nije teško padalo, al to e znamo.

Džukela.
Čoveku bih rekao - sram te bilo.
gvozden1 gvozden1 19:30 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

freehand
Kasnije, kad smo mi trebali da držimo predavanja saznao sam da je to zvanična struktura časa, da je to obavezni deo.

Misliš - vi četnici?
Ili si ti bio neki podoficir u komunističkoj vojsci?!?!?

Jok, bio sam u srpskoj vojsci.
Jebote, pa u kojoj vojsci sam mogao da budem osamdesetih?

Bože budale?
gvozden1 gvozden1 19:33 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola


Džukela.
Čoveku bih rekao - sram te bilo.

Ti si stvarno debil.
Ajd da ti sažmem, sad i nikad više


I ova Predina je morala da laže,.......

Verovatno joj to nije teško padalo, al to e znamo.

predatortz predatortz 19:33 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

maksa83
Da ne presuđujemo?

Nećemo, nećemo, tu na zemlji rodila se ljubav, kad upadnu ljudi s puškama ženama gaće same spadaju, to je poznato.


Ma bre, govorimo iz naše perspektive, a to nije dobar pristup.

Govorimo, na obe strane, o gomili nepismenih gorštaka. Po štabovima je bilo nešto pismenih sa obe strane, ovo prost narod.

Evo još jedne anegdote, slušao je lično iz usta narodnog heroja Jove Radovanovića Jovaša.
Navukao ga general Gavrić da priča kako je otišao u partizane. Pa, kaže:

Odem ja u ustanak, daju me da služim kod Kerovića u štabu ( iz istog su sela, Jovaš bio teška sirotinja, nadničar bez dana škole). Idi Jovaš ovo, idi ono, al' pušku ne daju. Zakolji krme, uredi, ispeci, nikad bolje jeo nisam, ali kad pođu u borbu mene ne vode. A ja mlad, oću u rat! Čujem ima na Vukosacima neka sirotinjska vojska i uteknem noću. Još se nije pucalo jedni protiv drugih. Ustavi me straža, pita đe si pošo, ja velim da oću u rat. Odvedu me pred Španca, kažu došo jedan, oće ratuje. Veli on meni, što si ti druže došo? Kako ljeb ti jebem, što sam došao? Došo da koljem Turke a oni mi puške ne daju! Joj, što me je naružio! Sram te bilo, vaki si, naki si, ovde ima drugova svih vjera, svi se zajedno borimo.. Rek'o, ode glava! Pošalju me u desetinu, kažu pazi šta pričaš, tamo ima i drugova muslimana i Hrvata. Ljeb ti jebem, noćima nisam spavo! Đe češ zaspat pored Turčina i Šokca, sve mislim zaklaće me noću!

Eto, drugovi i drugarice, dame i gospodo, to su naši slavni likovi, o kojim smo učili i pridavali im mitske osobine.
Jovaš je bio ranjen bezbroj puta, iz rata izašao u činu majora, penzionisali ga sa 26 jer nije znao ni da se potpiše. Do kraja života, a umro je posle ovog rata, smarao narod, kurčio se, pio, bahatio. Po Tuzli se pričalo, još za onog vakta, da je slab na maloletnice.
Pred smrt tražio da bude sahranjen u seosko groblje u Tobutu, po pravoslavnom obredu. Ni jedan sveštenik nije želeo da obavi opelo, niti su ga hteli u seosko groblje. Sahranjen pored spomenika u Vukosavcima, bez ikakvog čina i bez mnogo prisutnih.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:38 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

predatortz
maksa83
Da ne presuđujemo?

Nećemo, nećemo, tu na zemlji rodila se ljubav, kad upadnu ljudi s puškama ženama gaće same spadaju, to je poznato.


Ma bre, govorimo iz naše perspektive, a to nije dobar pristup.

Govorimo, na obe strane, o gomili nepismenih gorštaka. Po štabovima je bilo nešto pismenih sa obe strane, ovo prost narod.

Evo još jedne anegdote, slušao je lično iz usta narodnog heroja Jove Radovanovića Jovaša.
Navukao ga general Gavrić da priča kako je otišao u partizane. Pa, kaže:

Odem ja u ustanak, daju me da služim kod Kerovića u štabu ( iz istog su sela, Jovaš bio teška sirotinja, nadničar bez dana škole). Idi Jovaš ovo, idi ono, al' pušku ne daju. Zakolji krme, uredi, ispeci, nikad bolje jeo nisam, ali kad pođu u borbu mene ne vode. A ja mlad, oću u rat! Čujem ima na Vukosacima neka sirotinjska vojska i uteknem noću. Još se nije pucalo jedni protiv drugih. Ustavi me straža, pita đe si pošo, ja velim da oću u rat. Odvedu me pred Španca, kažu došo jedan, oće ratuje. Veli on meni, što si ti druže došo? Kako ljeb ti jebem, što sam došao? Došo da koljem Turke a oni mi puške ne daju! Joj, što me je naružio! Sram te bilo, vaki si, naki si, ovde ima drugova svih vjera, svi se zajedno borimo.. Rek'o, ode glava! Pošalju me u desetinu, kažu pazi šta pričaš, tamo ima i drugova muslimana i Hrvata. Ljeb ti jebem, noćima nisam spavo! Đe češ zaspat pored Turčina i Šokca, sve mislim zaklaće me noću!

Eto, drugovi i drugarice, dame i gospodo, to su naši slavni likovi, o kojim smo učili i pridavali mitske osobine.
Jovaš je bio ranjen bezbroj puta, iz rata izsšao u činu majora, penzoonisali ga sa 26 jer nije znao ni da se potpiše. Do kraja života, a umro je posle ovog rata, smarao narod, kurčio se, pio, bahato. Po Tuzli se pričalo, još za onog vakta, da je slab na maloletnice.
Pred smrt tražio da bude sahranjen u seosko groblje u Tobutu, po pravoslavnom obredu. Ni jedan sveštenik nije želeo da obavi opelo, niti su ga hteli u seosko groblje. Sahranjen pored spomenika u Vukosavcima, bez ikakvog čina i bez mnogo prisutnih.


E to.
I gomila takvih priča sa raznih strana.
freehand freehand 19:39 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Jok, bio sam u srpskoj vojsci.
Jebote, pa u kojoj vojsci sam mogao da budem osamdesetih?

Bože budale?

Pa to te pitam, sa tako čvrstim etičkim standardima usvojenim još od rođenja ja sam mislio da si ti svu mladost na tom Golom otoku proveo zajedno sa drugim četnicima gde su vas streljali svaki dan pre Dnevnika, a on komunistički podoficir?!

Crni domaćini, da vam nije i ovog ovde udba podmetnula?!
A ja se pitam što on sere ko Misirac na esidu...
macak_tosa macak_tosa 19:40 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

maksa83
Što ti je uzoran komunista, neko kaže seks, a on odmah o ljubavi.

Bah, bio sam suviše mali kada se to nosilo u modi, a i realno boleo me k. da se učlanjujem u bilo šta.

Što reče davnodavnodavnodavno jedan Microsoft bloger (koji je posle napustio i Microsoft i programiranje i otvorio kafanu negde) koji je svaki blog završavao ovako:

Never join, never belong, think for yourself. Peace.

Može i da se udružuje, i da se pripada - i da se bude svoj!
Naravno, sa komunjarama ne!
Naravno, biti svoj košta.
Veoma!
Kako znam?
Eeeee!
gvozden1 gvozden1 19:43 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

ja sam mislio

Ti mislio.
Vidi se.
freehand freehand 19:48 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

gvozden1
ja sam mislio

Ti mislio.
Vidi se.
Pa dobro, bre, druže vodniče - izvinjavam se ako sam mašio čin, ne znam dokle ste dogurali u karijeri rezervnog oficira komunističke JNA, kao pošten četnik i nepomirljivi protivnik komunizma koji po internetu jede govna drugima što su bili u pionirskoj organizaciji!
milisav68 milisav68 19:50 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

maksa83

Ako je to bilo tako, u zemlji od 22 miliona ljudi, kako to da je SKJ imala u svom peaku 2 miliona članova?

Brisali su iz članstva one koji nisu plaćali članarinu :)

Neko nije plaćao odmah, neko prestao posle par meseci, neko posle par godina.
gvozden1 gvozden1 19:53 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Pa dobro, bre, druže vodniče - izvinjavam se ako sam mašio čin, ne znam dokle ste dogurali u karijeri rezervnog oficira komunističke JNA, kao pošten četnik i nepomirljivi protivnik komunizma koji po internetu jede govna drugima što su bili u pionirskoj organizaciji

Komentar pre ovoga kažem sa sam i ja imao knjižicu Titine omladine, a ono sad, da to zameram drugima.


Ono misli.
freehand freehand 19:57 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

gvozden1
Pa dobro, bre, druže vodniče - izvinjavam se ako sam mašio čin, ne znam dokle ste dogurali u karijeri rezervnog oficira komunističke JNA, kao pošten četnik i nepomirljivi protivnik komunizma koji po internetu jede govna drugima što su bili u pionirskoj organizaciji

Komentar pre ovoga kažem sa sam i ja imao knjižicu Titine omladine, a ono sad, da to zameram drugima.


Ono misli.

Ali si bio jedini podoficir i rezervni oficir u JENEA bez partijske knjižice?
Ili se i to moralo?

Aaaaaaaaaaaaa.. Sad mi je jasno ovo (drug) Gvozden... .
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:59 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

milisav68
maksa83

Ako je to bilo tako, u zemlji od 22 miliona ljudi, kako to da je SKJ imala u svom peaku 2 miliona članova?

Brisali su iz članstva one koji nisu plaćali članarinu :)

Neko nije plaćao odmah, neko prestao posle par meseci, neko posle par godina.


Da, u stvari, oni su usadili strah u kosti u prvih par decenija. Kasnije kada su se stvari i "liberalizovale" ljudi su se plašili, po refleksu.
Mada je i ta "liberalizacija" bila do moga ali ipak nije baš bilo ko u druga Kobe.
Opet, ljudi jesu najebavali zbog iskazanog drugačijeg mišljenja i osamdesetih.
macak_tosa macak_tosa 20:13 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

vrabac_onaj
milisav68
maksa83

Ako je to bilo tako, u zemlji od 22 miliona ljudi, kako to da je SKJ imala u svom peaku 2 miliona članova?

Brisali su iz članstva one koji nisu plaćali članarinu :)

Neko nije plaćao odmah, neko prestao posle par meseci, neko posle par godina.


Da, u stvari, oni su usadili strah u kosti u prvih par decenija. Kasnije kada su se stvari i "liberalizovale" ljudi su se plašili, po refleksu.
Mada je i ta "liberalizacija" bila do moga ali ipak nije baš bilo ko u druga Kobe.
Opet, ljudi jesu najebavali zbog iskazanog drugačijeg mišljenja i osamdesetih.

Bilo, ne ponovilo se!
gvozden1 gvozden1 20:15 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola


Ali si bio jedini podoficir i rezervni oficir u JENEA bez partijske knjižice?
Ili se i to moralo?

Aaaaaaaaaaaaa.. Sad mi je jasno ovo (drug) Gvozden..

Sunce ti ebem, pa stoti put moram kroz isto da prolazim.
Kako koji komunista pročita o mojoj vojsci, kreće ista debilna priča, kako to da antikomunista 2021. služio u komunističkoj vojsci pre 40 godina.

Pa naravno da su me, i da sam oslivljavao sa druže, da sam nosio titovku, petokraku, lagao o partizanskim podvizima....


Nisam ideološki podoban za antikomunizam? :)


milisav68 milisav68 20:16 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

freehand
Ja se sve vreme zajebavam

I vrtiš jednu istu priču iz bloga u blog, dosadan si brate.

Vrati se od početka pa čitaj šta je ko pisao.
freehand freehand 20:20 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

gvozden1

Ali si bio jedini podoficir i rezervni oficir u JENEA bez partijske knjižice?
Ili se i to moralo?

Aaaaaaaaaaaaa.. Sad mi je jasno ovo (drug) Gvozden..

Sunce ti ebem, pa stoti put moram kroz isto da prolazim.
Kako koji komunista pročita o mojoj vojsci, kreće ista debilna priča, kako to da antikomunista 2021. služio u komunističkoj vojsci pre 40 godina.

Pa naravno da su me, i da sam oslivljavao sa druže, da sam nosio titovku, petokraku, lagao o partizanskim podvizima....


Nisam ideološki podoban za antikomunizam? :)



Ma pusti to, druže Gvozdene. Ja tebe pitam - jesi li to bio šro četnik i podoficir JNA? I da li si bio član SKJ ili si bio jedini rezervni oficir vanpartijska masa?
predatortz predatortz 20:20 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Opet, ljudi jesu najebavali zbog iskazanog drugaćijeg mišljenja i osamdesetih.


Možda sam već pisao za slučaj mog oca. Pokrljaju oko izbora direktora gimnazije u Tuzli, nikako nisu mogli da se dogovore oko kandidata. Nastavničko veće predloži mog oca i svi se slože jer nije pripadao ni jednoj struji. Iskrsne sitan, ali rešiv problem - natori nije član partije.
Sekretar školske organizacije, inače ga je otac smatrao za prijatelja, mu kaže da napiše molbu za prijem, kratku biografiju, pa da i to završe.
Tu se moj otac grdno zajebe i kaže *prijatelju":
Ne mogu! Možda je ta vaša partija najbolja na svetu, ali je meni oca ubila.

Samo to, ništa drugo. Ne izaberu ga, imenuju drugog.

Nedugo posle toga, subota, budi me majka oko devet. Kaže, nema ćaleta. Otišao u market oko sedam po hleb i mleko i nema ga. Ja se obučem, odem do marketa, kasirka kaže:
Bio komšija, ali davno otišao.

Ajde, sreo nekoo, otišli na kafu. Ćale nije baš kafanski tip, ali ko zna...
Obiđem sve kafiće u kraju. Nema ga, niti je bio. Vratim se kući, stara i ja razvlačimo gajtan od telefona, krijemo se od babe i sestre. Stara zove hitnu, bolnicu... Da nije srčka, da ga nije auto udario... Kažu, niko nije primljen.
Dolazi ćale, bled kao krpa, oko jedan. Zove nas u sobu, ja još dečkić, tek u gimnaziju krenuo. Kaže;
Mene će da hapse!
Presreli ga drugovi, odveli u DB i drkali ga pola dana da je na vezi sa emigracijom, da on, Miladin Nedić (rudarski inženjer i potonji poslanik SDS) i još jedan profesor istorije kojeg otac nije poznavao čine četničku ćeliju koja drži vezu sa emigracijom.

Da ne dužim, Nedić dobio tri ipo godine i odrobijao u Foči. Kune se u decu da su ga najviše koštale reči koje je samo Kačavendi rekao.
Mog oca i tog profesora izvuče (od izmišljene krivice) neki advokat iz Beograda, partizan, prvoborac u ratu ostao bez ruke, mislim da je i pukovnik bio.
Posle je branio Srbe po Bosni jer su krenuli mnogi montirani procesi osamdesetih.
Verovatno neko od vas iz Beograda zna za tog čoveka.
freehand freehand 20:21 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola


I vrtiš jednu istu priču iz bloga u blog, dosadan si brate.

Možeš da me oslovljavaš sa "druže". Evo i druga Gvozdena isto.

gvozden1 gvozden1 20:35 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

jesi li to bio šro četnik i podoficir JNA

ŠRO je skraćenica od Škola Rezervnih Oficira.

A o svemu tome što tebe zanima sam pisao na blogu barem dva puta, iako si se ti ponadao da si baš ti taj koji se prvi setio da nešto razvlači po toj osnovi.
Nisi, bilo je takvih i ranije, već ste na vrh.

A ako si mislio da ću zbog tebe to ponavljati, zaebao si se, neću.
milisav68 milisav68 20:40 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

vrabac_onaj

Da, u stvari, oni su usadili strah u kosti u prvih par decenija. Kasnije kada su se stvari i "liberalizovale" ljudi su se plašili, po refleksu.
Mada je i ta "liberalizacija" bila do moga ali ipak nije baš bilo ko u druga Kobe.
Opet, ljudi jesu najebavali zbog iskazanog drugačijeg mišljenja i osamdesetih.

Nele Kararjlić sa - crko maršal :)

Kad krene priča o bivšoj zemlji svi se hvataju za osamdesete, a ono pre - puj pike ne važi, a prvih 15-20 godina se nije mnogo razlikovalo od Istočnog bloka.

To uterivanje straha i posledice, najbolje je prikazano u prvih pet minuta filma Balkanski špijun, gde se Bata preispituje što su ga zvali u policiju.
freehand freehand 20:43 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

ŠRO je skraćenica od Škola Rezervnih Oficira.

Pa ne sumnjam da ti to bolje znaš. Ali se iz ŠRO izlazi kao mlađi vodnik, a služenje vojnog roka kao vodnik. To su druže Gvozdene, podoficirski činovi. Iz kojih te tek u rezervi proizvode u oficirski čin. Al ti to već bolje znaš.
Dakle, ne znam šta si pisao o tome ranije, ali znam šta sve sereš drugima u međuvremenu, pa bih te molio, ako je moguće, da mi odgovoriš na dva pitanja: kako je moguće da se neko tvoje porodičnosti i srpskosti nađe u ŠRO u komunističkoj Brozovoj soldatsci koja baštini tradiciju proleteraaaa'
I drugo, važnije - da li si bio član SKJ?

Sad polako, jer mogla bi ovde i neka gorka domaćinska suza da krene i neko srbrsko srdašce da štucne.
gvozden1 gvozden1 20:46 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

pa bih te molio, ako je moguće, da mi odgovoriš na dva pitanja: kako je moguće da se neko tvoje porodičnosti i srpskosti nađe u ŠRO u komunističkoj Brozovoj soldatsci koja baštini tradiciju proleteraaaa'
I drugo, važnije - da li si bio član SKJ?

Nije moguće.
Zato što neću.
A pisao sam baš o tome, i otkud ja u šro, i da li sam bio član SKJ.
Idi traži.
Ima i pod ovim i pid bivšim nikom.
freehand freehand 20:51 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

gvozden1
pa bih te molio, ako je moguće, da mi odgovoriš na dva pitanja: kako je moguće da se neko tvoje porodičnosti i srpskosti nađe u ŠRO u komunističkoj Brozovoj soldatsci koja baštini tradiciju proleteraaaa'
I drugo, važnije - da li si bio član SKJ?

Nije moguće.
Zato što neću.
A pisao sam baš o tome, i otkud ja u šro, i da li sam bio član SKJ.
Idi traži.
Ima i pod ovim i pid bivšim nikom.

Pa nisam ja ko neki ovde istoričari KPJ da pregledam stotine blogova.
Nego vidim ovde pričaš kako su te učili da lažeš a ti odbio par mladoj vojsci pričao o Kalabiću... Dobro, nisi, morao si da lažeš. Bio si mlad, hoćeš da jedeš, dajebeš...


Ok, pusti to. Nego, da li je uvaženi doktor srbometrije i glavni srbomer Bloga b92, šovinista i dežurni mrzitelj po svim parametrima bio član SKJ, to sam pitao.
Meni možeš da kažeš kao komunista komunisti. Mada su mene izbacili, jebiga. Ne kao tebe zbog disidenstva i potrebe da me streljaju nego se nisam ni povezao, al mene, eto, nije sramota da to napišem kolko god treba puta.
Daj sad, stisni zube, seti se drugova na Igmanu, na Kozari, na Tjentišptu i Dragoš sedlu!
Dakle?
gvozden1 gvozden1 21:05 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola


Pa nisam ja ko neki ovde istoričari

Nisi, ali dežurni skrinšoter jesi.
Sećaš se?
To ti je bio imidž, kad si ono izvukao neki skrinšot od ko zna kad, pa su te posle zajebavali godinama zbog toga.

I to baš skrinšot mog komentara iz neke prepirke sa Endži.
Ona branila komuniste ja četnike, i ti stao na moju stranu.
To iz tvoje četničke faze.

Meni možeš da kažeš

Mogu.
Al neću.

Jebote, šta si ti umislio, da propituješ a ja da odgovaram?

Skoro smo o tome pričali, o mojoj vojsci, pre mesec dva.
I sve to piše.

Ima tu za tebe još zanimnjivih detalja.

Čak i u ovom razgovoru učestvuju blogeri koji su i u tome učestvovali, siguran sam da se sećaju, i verujem da ti se sad smeju kako si se usplahirio misleći da si nešto bitno o meni otkrio.


A to što ti misliš da ja gradim neki imidž ovoga ili onoga, pa da se pazim da ne iznosim detalje koji se u taj imidž ne uklapaju, pa nisam ja ti jebote.



freehand freehand 21:11 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Nisi, ali dežurni skrinšoter jesi.
Sećaš se?
To ti je bio imidž, kad si ono izvukao neki skrinšot od ko zna kad, pa su te posle zajebavali godinama zbog toga.

I to baš skrinšot mog komentara iz neke prepirke sa Endži.
Ona branila komuniste ja četnike, i ti stao na moju stranu.
To iz tvoje četničke faze.

Pa vidiš kako je to cakano, tebi ne trebaju skrinšotovi. Ti sve pamtiš. A možda i zapisuješ. Al to je ptopuno nebitno. kažu - ako ne lažeš - ne moraš da pamtiš.


Mogu.
Al neću.


Ne priznaješ ovaj sud?

Ma ne moraš, druže Gvozdene. meni je dosta i ovo tvoje principijelno ćutanje o sopstvenoj komunističkoj prošlosti dok se nesrećni gospodina Kalabić što je imao biblioteku, vozio američka kola i skidao značke sa mrtvih Amerikanaca u grobu prevrće.
Taman da dobiješ po gubici svaki put kad počneš ovde drugima da sereš po glavi sa pozicije nedodirljivog ideološkog bude ovdašnje gibaničarske gologuzije.

P.S. Saće da ti dođe Talijanac da proradite 4. i 5.kongres KPJ i nove detalje sa SRbin.info koji bacaju drugačije svetlo iz pozicije partijske mase u podoficirskimškolama JNA, da ne bude posle da si nešto zaboravio
angie01 angie01 21:12 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

i verujem da ti se sad smeju kako si se usplahirio misleći da si nešto bitno o meni otkrio.


hahahaha,...pa mojne da pricas, da je dr huci, velikocetnik iz sljivika kod Valjeva bio ponosni nosilac cina u jni i jos bio komunista,...pa buahahahaha....
gvozden1 gvozden1 21:16 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

angie01
i verujem da ti se sad smeju kako si se usplahirio misleći da si nešto bitno o meni otkrio.


hahahaha,...pa mojne da pricas, da je dr huci, velikocetnik iz sljivika kod Valjeva bio ponosni nosilac cina u jni i jos bio komunista,...pa buahahahaha....

Evo i ove :)

Đes Endži.
Sećaš li se ti toga, ja i ti u nekoj svađi, a Fri vadi neki skrinšot iz naftalina, kako bi u toj našoj svađi stao na moju stranu?

Ajd odgovori mi, pa posle pitaj šta hoćeš, sve ću ti odgovoriti, i gde sam služio, i čin, i da li sam bio u partiji, samo iskreno odgovori.
A ne možeš da se ne sećaš
freehand freehand 21:23 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

gvozden1
angie01
i verujem da ti se sad smeju kako si se usplahirio misleći da si nešto bitno o meni otkrio.


hahahaha,...pa mojne da pricas, da je dr huci, velikocetnik iz sljivika kod Valjeva bio ponosni nosilac cina u jni i jos bio komunista,...pa buahahahaha....

Evo i ove :)

Đes Endži.
Sećaš li se ti toga, ja i ti u nekoj svađi, a Fri vadi neki skrinšot iz naftalina, kako bi u toj našoj svađi stao na moju stranu?

Ajd odgovori mi, pa posle pitaj šta hoćeš, sve ću ti odgovoriti, i gde sam služio, i čin, i da li sam bio u partiji, samo iskreno odgovori.
A ne možeš da se ne sećaš

Takoe, druže Gvozdene! Da mu ga damo po skrinšotovima dok se Vlasi ne dosete da je glavni antikomunistički i srbomer ovde u stvari oznina produžena ruka!
Dal je moguće da ti ove nesrećne domaćinčiće ovde samo navlačiš pa ćete posle da ih... Šta već radite vi komunistički srbožderi neprijateljima naroda i partije?!


gvozden1 gvozden1 21:26 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Takoe, druže Gvozdene! Da mu ga damo po skrinšotovima dok se Vlasi ne dosete da je glavni antikomunistički i srbomer ovde u stvari oznina produžena ruka!

Ne ne, ne radi se o tome, samo hajd da sačekamo Endžuku da posvedoči na čijoj si strani bio, mojoj ili njenoj.
Pa posle možemo o tome ko menja ruho od četnika u partizana.
angie01 angie01 21:28 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Sećaš li se ti toga, ja i ti u nekoj svađi, a Fri vadi neki skrinšot iz naftalina, kako bi u toj našoj svađi stao na moju stranu?


da i?,...uvek je bila bolumenta vs...al nisam ja sada stala na stranu freea, nisam se zato ni javila- ja se obicno ne prikljucujem kada se neko renda da dodam malo svoje soli, (kao vi kada se skupite u krdo, pa jedan drugom sladostrasno pridrzavate nepostenje), jer to ne rade pristojni ljudi,...nego brate, toliko si srao i ucitavao drugima kojesta, da sada nisam mogla da preskocim ovo saznanje.
predatortz predatortz 21:29 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

gvozden1
Takoe, druže Gvozdene! Da mu ga damo po skrinšotovima dok se Vlasi ne dosete da je glavni antikomunistički i srbomer ovde u stvari oznina produžena ruka!

Ne ne, ne radi se o tome, samo hajd da sačekamo Endžuku da posvedoči na čijoj si strani bio, mojoj ili njenoj.
Pa posle možemo o tome ko menja ruho od četnika u partizana.


Ih, kakvi smo nekad Free i ja istomišljenici bili... A ja se nisam menjao.
gvozden1 gvozden1 21:30 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

da i?

Ništa, dovoljno, hvala.
Samo sam toliko hteo, da potvrdiš to Frijevo preletanje od mog istomišljenika u tvog istomišljenika.

E sad, pitaj šta te zanima o mojoj vojsci.
freehand freehand 21:31 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Ne ne, ne radi se o tome, samo hajd da sačekamo Endžukz da posvedoči na čijoj si strani bio, mojoj ili njenoj.

Hoćeš da ti ja kažem? nema to veze ni sa tobom ni sa njom, nego sa njenomkvalifikacijom u kojoj je bolest upotrebila kao uvredu. Što je manje loše od tvog korišćenja srpskosti kao osobine i kvaliteta.

Pa posle možemo o tome ko menja ruho od četnika u partizana.

Ko tarana iz lonca...
Pa nećemo sad te tvoje komesarske fore, i o tome kako su te učili da lažeš.

Ne bre, ne treba ko šta menja nego su samo dva pitanja:
da li si ti bio rezervni oficir komunističke JNA?
I da li si bio član SKJ?


gvozden1 gvozden1 21:32 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

predatortz
gvozden1
Takoe, druže Gvozdene! Da mu ga damo po skrinšotovima dok se Vlasi ne dosete da je glavni antikomunistički i srbomer ovde u stvari oznina produžena ruka!

Ne ne, ne radi se o tome, samo hajd da sačekamo Endžuku da posvedoči na čijoj si strani bio, mojoj ili njenoj.
Pa posle možemo o tome ko menja ruho od četnika u partizana.


Ih, kakvi smo nekad Free i ja istomišljenici bili... A ja se nisam menjao.


Pa to zna ceo blog, a sad se baš on našao da na osnovu podatka o služenju vojske meni prebacuje konvertitstvo.
On od svih jebote.
gvozden1 gvozden1 21:34 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

freehand
Ne ne, ne radi se o tome, samo hajd da sačekamo Endžukz da posvedoči na čijoj si strani bio, mojoj ili njenoj.

Hoćeš da ti ja kažem? nema to veze ni sa tobom ni sa njom, nego sa njenomkvalifikacijom u kojoj je bolest upotrebila kao uvredu. Što je manje loše od tvog korišćenja srpskosti kao osobine i kvaliteta.

Pa posle možemo o tome ko menja ruho od četnika u partizana.

Ko tarana iz lonca...
Pa nećemo sad te tvoje komesarske fore, i o tome kako su te učili da lažeš.

Ne bre, ne treba ko šta menja nego su samo dva pitanja:
da li si ti bio rezervni oficir komunističke JNA?
I da li si bio član SKJ?



Višak si, odgovorila je.

Sad čekamo da li će da me pita nešto o vojsci i sve joj odgovaram.
Ćuti i prati.
zaharaga zaharaga 21:34 13.09.2021

Re: C2H4O

Ribozom

Naravno tu su i antivakseri koji su sumnjicavi da se brisevi za uzimanje covid-a sterilisani u EO, ali fact-check ih demantuje da su to vrlo male koncetracije



Ti antivakseri, bre, sto je to cudan svet, necedu nista kancerogeno, cak ni da im se time nos cacka!
freehand freehand 21:37 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

h, kakvi smo nekad Free i ja istomišljenici bili... A ja se nisam menjao.

Mi smo i sad istomišljenici oko istih stvari.
Ja, na primer, mislim da smo isti narod, Srbe niti merim niti delim. I mislim da svoju zenmlju treba braniti po ssvaku cenu. A moja zemlja nije samo moja, nego i tvoja taraba.
Al ono u čemu se nikad nećemo složiti da su meni sve nacije i vere iste. I da mi je svaki komšija i sugrađanin brat.
Al jebiga, ja ne mogu u NATo, a ne mogu ni sa ustašama da pevam ustaške pesme.
Za to su ti ovi presvučeni komuisti što te prekomandovaše u Srbina treće klase. I koga ćeš ti sad ovde da zaštitiš dok priču sa svog bulšita kojim ovde godinama zatrpava pokušati da prebaci na mene.
Samo napred.
freehand freehand 21:39 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Ćuti i prati.

Viodi ti OZNU kako režira...
"Ćuti i prati!"
Druže Gvozdene, kakva si ti jeftina džukela...
predatortz predatortz 21:41 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Pa to zna ceo blog, a sad se baš on našao da na osnovu podatka o služenju vojske meni prebacuje konvertitstvo.
On od svih jebote.


Ma pusti gluposti...

Znam dosta ljudi koji su išli u ŠRO u Bileću i Zadar, a da nisu bili ni komunisti, ni iz komunističkih porodica.
Moj dobar prijatelj, drug iz gimnazije, poginuo je kao rezervni artiljerijski pporučnik. Bio je iz četničke porodice.
Jednostavno, tadašnji vojni odseci su iskazivali potrebe za određenim brojem vojnih specijalnosti po vesovima, pa tako i broj rezervnih oficira i podoficira. Jesu regruti iz komunitičkih porodice imali prednost za ŠRO, ali nije bilo pravilo.


gvozden1 gvozden1 21:41 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

freehand
Ćuti i prati.

Viodi ti OZNU kako režira...
"Ćuti i prati!"
Druže Gvozdene, kakva si ti jeftina džukela...

Pa zanima te, rekao si, tebi neću da odgovorim, njoj hoću.

A i zaslužila je, komunista jeste al dosledan, ti, brate, čas četnik čas komunista, ne zaslužuje da te se ozbiljno uzima.
gvozden1 gvozden1 21:43 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Ma pusti gluposti...

Znam dosta ljudi koji su išli u ŠRO u Bileću i Zadar, a da nisu bili ni komunisti, ni iz komunističkih porodica.
Moj dobar prijatelj, drug iz gimnazije, poginuo je kao rezervni artiljerijski pporučnik. Bio je iz četničke porodice.
Jednostavno, tadašnji vojni odseci su iskazivali potrebe za određenim brojem vojnih specijalnosti po vesovima, pa tako i broj rezervnih oficira i podoficira. Jesu regruti iz komunitičkih porodice imali prednost za ŠRO, ali nije bilo pravilo.

Ma da, al nećemo sad Endži da izneverio, čekam njena pitanja :)
freehand freehand 21:45 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

predatortz
Pa to zna ceo blog, a sad se baš on našao da na osnovu podatka o služenju vojske meni prebacuje konvertitstvo.
On od svih jebote.


Ma pusti gluposti...

Znam dosta ljudi koji su išli u ŠRO u Bileću i Zadar, a da nisu bili ni komunisti, ni iz komunističkih porodica.
Moj dobar prijatelj, drug iz gimnazije, poginuo je kao rezervni artiljerijski pporučnik. Bio je iz četničke porodice.
Jednostavno, tadašnji vojni odseci su iskazivali potrebe za određenim brojem vojnih specijalnosti po vesovima, pa tako i broj rezervnih oficira i podoficira. Jesu regruti iz komunitičkih porodice imali prednost za ŠRO, ali nije bilo pravilo.



Pa mesece i godine potrošiste ovde na pričeo ugnjetavanju, kako udba i ozna sve prate, onaj ne može zbog svoje porodičnosti i ideološke neispravnosti da bude puškar u Zastavi al ovaj može profesor u gimnaziji i ovaj oficir u vojsci...

vrabac_onaj vrabac_onaj 21:46 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

zlo
veliko zlo
angie01 angie01 21:49 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Samo sam toliko hteo, da potvrdiš to Frijevo preletanje od mog istomišljenika u tvog istomišljenika.


ovo o cemu pricamo, apsolutno nikakve veze nema sa slaganjem sa nekim ili ne,...moja reakcija je usledila isklucivo zbog tvog dugogodisnjeg ekstremno nepostenog proseravanja i ucitavanja, nabedjivanja, laganja, etiketiranja,...


E sad, pitaj šta te zanima o mojoj vojsci.


ma ne zanima me nista- sve to je tvoja stvar.



kojoj je bolest upotrebila kao uvredu.


ne znam tacno o cemu pricas-ja fakat nesto sto mi je izrazito ruzno, nazovem-bolesnim,...sto svakako ne znaci to kako si objasnio.


predatortz predatortz 21:50 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

može profesor u gimnaziji i ovaj oficir u vojsci...


Profesor može, direktor ne. A oficir, odnosno vojna akademija bez pedigrea, e to nije bivalo.
gvozden1 gvozden1 21:53 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola


ma ne zanima me nista- sve to je tvoja stvar.

Pa kako sad?
Gore si se nešto zainteresovala?
Ili je bolje da nema objašnjenja, nego da svoju projekciju smatraš istinom?

Kako hoćeš, ja sam obećao, i uvek ti stojim na raspolaganju.

freehand freehand 21:57 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

A oficir

I rezervni oficir je u ratu oficir.
A qratz su za ŠRO birali baš tako ofrlje, "trebaju im vesovi".
Ako su negde vodili računa tu su vodili.
A ni u elitne jedinice što je 63. nesporno bila nisu slali nikakve ekstreme.

crossover crossover 22:05 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

vrabac_onaj
maksa83
Aj' nemoj molim te. Ispada da sam ja živeo u komunističkom gulagu Hrvatska, a ti u Liberlandu Srbija. Mogu da zamislim kako bi prošao/la taj/ta što bi rekao/la neću (u stvari, tačnije, kako bi prošla porodica).

Bilo je ovako kao što kaže, pioniri maleni si postajao po automatizmu, a početkom/sredinom osamdesetih tu pred kraj OŠ je kretalo "hajde da se učlaniš u SSOJ", pri čemu se ja u školi sećam bukv. dva lika koji su bili članovi, jedan je išao okolo i cimao ljude za rukav da se učlane (i bivao u 99.99999999% slučajeva odjebavan sa "e, ne mogu, suši mi se neki lepak" ) a danas je uticajni tviteraš. Nema gde se nije gurao i sa kojim političkim selebritijma se nije slikao u međuvremenu.



Bogami, nas su u osnovnoj kolektivno učlanili. Samo jedan ortak bio bolestan taj dan i nikada nije bio učlanjen.


I kod mene isto, krajem sedamdesetih. Od cele generacije jedino smo Cane Partibrejker i ja odbili da budemo kolektivno učlanjeni, posle su nas malo drndali zbog toga ali je sve palo u zaborav protokom vremena.
predatortz predatortz 22:08 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

A ni u elitne jedinice što je 63. nesporno bila nisu slali nikakve ekstreme


Pa ja nisam ni bio, niti sam sad, bilo kakav ekstrem.
A o mom antikomunizmu, da nije od juče, mogu svedočiti svi koji me poznaju od ranije.

Samo, nekom je ekstrem onaj ko je antikomunista. Meni je ekstem svako ko je komunista.

A 63... Pa, kao i sve jedinice specijalne namene i prvog ešalona, nije ni krojena da većina njenih pripadnika preživi rat.
Pravljena je da nanese što veću štetu neprijatelju dok se ne izvrši mobilizacija.
Malo ko bi iz jedinica prvog ešalona, u napadu jačeg i bolje opremljenog neprijatelja, pretekao, ili bar ostao neranjen.
Znaš šta je nedostajalo u svim našim vežbama i taktičkim pretpostavkama kada sam bio u 63.?
Nedostajao je plan evakuacije.

U takve jedinice ne šalješ lojalne, šalješ sposobne, a možda i one kojih bi da se rešiš.

Francuzi, recimo, za tu namenu imaju Legiju stranaca.
angie01 angie01 22:09 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Gore si se nešto zainteresovala?


bilo mi smesno, jos kada si dodao ono prenemaganje, kako se sada drugi smeju usplahirenom freeju, jer je navodno o tebi nesto otrkio, sto je vec tvoja uobicajena matrica kada pokusavas da se izvuces-nisam mogla da odolim, jer jeste hilerius.


Kako hoćeš, ja sam obećao, i uvek ti stojim na raspolaganju.


kako da ti kazem-ja tebi ne verujem bas previse, toliko puta si nesto lupio, pa kada ti se ukaze na grsku, ti krenes da se vadis i nabedjujes tog drugog da nesto nije dobro razumeo i vrtis neke nove krugove objasnjenja,...a o kolicini namerno izgovorenih lazi, da ne pricamo,...pa kako onda mozes da bilo kome stojis na raspolaganju sa nekom istinom?!
angie01 angie01 22:12 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

I kod mene isto, krajem sedamdesetih. Od cele generacije jedino smo Cane Partibrejker i ja odbili da budemo kolektivno učlanjeni, posle su nas malo drndali zbog toga ali je sve palo u zaborav protokom vremena.


cross minhauzen.
freehand freehand 22:14 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

U takve jedinice ne šalješ lojalne, šalješ sposobne, a možda i one kojih bi da se rešiš.

Pa neće baš biti. Ne trošiš najbolje i najobučenije vojnike baš tako kako pričaš. Oni idu tamo gde je najvažnije kad je najteže, al svakako ne kao jeftina potrošna roba.
nego nije sad ovde priča o toj vrsti taktike.


freehand freehand 22:16 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

crossover
vrabac_onaj
maksa83
Aj' nemoj molim te. Ispada da sam ja živeo u komunističkom gulagu Hrvatska, a ti u Liberlandu Srbija. Mogu da zamislim kako bi prošao/la taj/ta što bi rekao/la neću (u stvari, tačnije, kako bi prošla porodica).

Bilo je ovako kao što kaže, pioniri maleni si postajao po automatizmu, a početkom/sredinom osamdesetih tu pred kraj OŠ je kretalo "hajde da se učlaniš u SSOJ", pri čemu se ja u školi sećam bukv. dva lika koji su bili članovi, jedan je išao okolo i cimao ljude za rukav da se učlane (i bivao u 99.99999999% slučajeva odjebavan sa "e, ne mogu, suši mi se neki lepak" ) a danas je uticajni tviteraš. Nema gde se nije gurao i sa kojim političkim selebritijma se nije slikao u međuvremenu.



Bogami, nas su u osnovnoj kolektivno učlanili. Samo jedan ortak bio bolestan taj dan i nikada nije bio učlanjen.


I kod mene isto, krajem sedamdesetih. Od cele generacije jedino smo Cane Partibrejker i ja odbili da budemo kolektivno učlanjeni, posle su nas malo drndali zbog toga ali je sve palo u zaborav protokom vremena.

I kod mene isto, krajem sedamdessetih. Mislim da nas niko ništa nije ni pitao, preveli nas iz pionira u omladince i ćao. Ni s mukom ne mogu da se setim da je tu ikad ikakva svečanost bila, ne sećam se ni da smo nekakve članske karte ili nešto slično imali. Ai sa 13 te svakako druge stvari interesuju. bar normalne.
gvozden1 gvozden1 22:16 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola


bilo mi smesno, jos kada si dodao ono prenemaganje, kako se sada drugi smeju usplahirenom freeju, jer je navodno o tebi nesto otrkio

Pa stvarno verujem da je tako.
Baš skoro smo istu stvar raspredali, ja rekao da sam služio u ŠRO, neki vaš komunista, poput tebe i Frija, skoči isto ovako usplahireno, jao orezervni oficir JNA a ovamo četnik, klinac palac.

Identično kao sad, ne sećam se samo o kome se radilo.
I pričali još neki ljudi tu, ništa nisam skrivao, razjasnila se stvar, shvatilo se da to nije ništa čudno.
I sad evo Frija da to isto "otkriva" za njim i ti.

Verujem da je drugima, tima koji su to ispratili makar dosadno ako ne i smešno.

crossover crossover 22:17 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

predatortz
može profesor u gimnaziji i ovaj oficir u vojsci...


Profesor može, direktor ne. A oficir, odnosno vojna akademija bez pedigrea, e to nije bivalo.


Dedin komšija je bio oficir u četničkoj komandi u Čačku, sa Derokom. A njegov sin je penzionisan kao pukovnik jna i pilot miga 29 u Lađevcima. Raznih je bilo u jenea. :)
maksa83 maksa83 22:20 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola


A bre dosta više mazanja govnima, smorili ste, imam ozbiljno pitanje oko te vojske i svega, sada kada nam rade o glavi valja razmišljati o tim stvarima.

Je l' zna neko ove dole, je l' se upisivao?
Je l' ima streličarstvo?

Nije problem ni oklop ni mač ali ovo poslednje me prevashodno zanima.



angie01 angie01 22:21 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Verujem da je drugima, tima koji su to ispratili makar dosadno ako ne i smešno.


ne znam kako je drugima- al meni si smesan ti.
predatortz predatortz 22:21 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Ne trošiš najbolje i najobučenije vojnike baš tako kako pričaš.


Ne, samo ih pošalješ na Košare da zaustave kopnenu invaziju.
gvozden1 gvozden1 22:23 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

A bre dosta više mazanja govnima, smorili ste,

Ja moram da objasnim, napali me, moram da se branim, oće častan četnički obraz da mi ukaljaju petkorakom :)
gvozden1 gvozden1 22:25 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

angie01
Verujem da je drugima, tima koji su to ispratili makar dosadno ako ne i smešno.


ne znam kako je drugima- al meni si smesan ti.
Što ribo?
Što sam bio u Bileći?

Meni si ti draga, posebno sad kad vidim da pratiš moje komentare.
Evo i ja ću tvoje od sad.
Malo sam te bio zanemario, izvini.
maksa83 maksa83 22:27 13.09.2021

Re: Ka smo kod trola

Ja moram da objasnim, napali me, moram da se branim, oće častan četnički obraz da mi ukaljaju petkorakom :)

Ma pušti to to je sve pase i kokarda i petokraka, nego ovi Pravoslavni Templari, reklo bi se da je to budućnos', sponzorisan post na Ništagramu, ima i telefon, dakle deluju ozbiljno, ne znam da li traže covid potvrdu, treba proveriti, pa da se učlanjujemo i zauzmemo prve redove pa kad se bude delilo ordenje dogodine u Prizrenu...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana