Na današnji dan

Počelo je...

zilikaka RSS / 30.10.2021. u 10:08

Otpisani.jpg

Dobro, ja ću napraviti omlet a ti idi dole i donesi…

…pa onu salatu od paprika…ma onu (preko puta mene zblanut pogled)…

…paprike se peku pa se ljušte pa onda…(još zblanutiji pogled)…se uprže…

...Ma ajvar!

 

Opet napadaju Nemci.

 



Komentari (728)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 00:08 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

"imam ovih par oraha i sa njih padaju orasi, ali mi ne niču novi orasi non stop", tj. zaključio sam da ta stvar sledi Weinbergov Zakon Blizanaca (da ne gnjavim otkud i kako glasi i šta znači), pa reko' aj da ja bacim tih semenki što više ko zna koja će da preživi koja neće.

Piše na pakovanju semena procenat klijavosti.
Ali, što kažeš, možda je i bolje da se ne opterećuješ time, igraš se pa šta ispadne.
maksa83 maksa83 00:16 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

Piše na pakovanju semena procenat klijavosti.

Brečoče ja sam programer, mi smo poznati po tome što ne čitamo uputstva, za to se izbacuje iz esnafa i objave ti sliku na Interneti i prave od tebe mimove u fazonu poternice "ZAPAMTITE OVOG ČOVEKA, ČITAO JE UPUTSTVA. AKO GA NAĐETE NAHRANITE GA I OBAVESTITE NADLEŽNE ORGANE".

Inače su neke od tih kesica sa semenkama bile legit, vidiš da to pravi pakuje neka firma, tu je možda nešto i pisalo ali ja nisam mislio da tu ima nešto da se čita (mislim, nije supa iz kesice pa da je važno koliko vode, tako sam shvatao te stvari) a neke su bile prosto bele papirne ili plastične providne kesice na kojima je hemijskom ispisano "bos." ili "nana'.

Ali to je svakako korisna informacija, obratiću pažnju ubuduće.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:21 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

bene, imas dosta dobrih.

close to barber

bio bi dobar za tajne poruke i sifre u nekoj vojnoj ustanovi
bene_geserit bene_geserit 02:31 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

tajne poruke i sifre u nekoj vojnoj ustanovi

Da bre, plava riba, kljukana dinastija, svastikin but.
Nego sekcijom sa istoćnom Srbijom sam zadovoljan, ovo ostalo onako.
mlatisa mlatisa 10:04 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

zato što sam celu stvar posmatrao kao prirodu

Postoji neka koncepcija sađenja, mislim da se zvaše permaculture. Ne znam kolika je vajda od nje ali deluje da ima smisla ali ne za intenzivnu proizvodnju.
freehand freehand 10:09 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

Mislim, sve je to verovatno glupo i naivno i potpuni amaterizam i može mnog bolje i mnogo pametnije, ali sam se ja em zabavio em na kraju imao sve te začine u ogromnim količinama.

Mentu sadiš, kanabis ti niče?

Nije nepoznata situacija, al se pričuvaj, ipak. Ništa gore od radoznalih i zavidnih komšija.

P.S. U to ime, što reko Čarlivoje




maksa83 maksa83 12:16 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

Začinskog bilja nikad dosta.

Jes. Letos sam pravio pesto 3-4 puta i na usevima se nije ni osetilo (to je uglavnom bila ideja iza toga 'napravimo što više bosiljka'). Zanimljivo je i kada pomešaš nekoliko vrsta, npr. staviš 80% genovese + 20% lemon basil i onda dobiješ pesto sa blagom osvežavajućom limun aromom a nisi stavljao limun koji bi ga zakiselio.
macak_tosa macak_tosa 12:41 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Začinskog bilja nikad dosta.

Jes. Letos sam pravio pesto 3-4 puta i na usevima se nije ni osetilo (to je uglavnom bila ideja iza toga 'napravimo što više bosiljka'). Zanimljivo je i kada pomešaš nekoliko vrsta, npr. staviš 80% genovese + 20% lemon basil i onda dobiješ pesto sa blagom osvežavajućom limun aromom a nisi stavljao limun koji bi ga zakiselio.

Mislim da nije dobro da se sa začinima preteruje - o kojim god se radilo.
Kod bilo kojeg obroka, pre svega, treba da se oseti ukus samoga tog obroka.
gvozden1 gvozden1 13:02 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

Kod bilo kojeg obroka, pre svega, treba da se oseti ukus samoga tog obroka.

Tako je.
Uz malo preciziranje,

Kod bilo kojeg obroka, pre svega, treba da se oseti ukus mesa.
:)
maksa83 maksa83 13:06 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

Kod bilo kojeg obroka, pre svega, treba da se oseti ukus mesa.

Aloe kuvari, nema mesa u pestu đenoveze, o čemu vi pričate?
zilikaka zilikaka 14:26 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Kod bilo kojeg obroka, pre svega, treba da se oseti ukus mesa.

Aloe kuvari, nema mesa u pestu đenoveze, o čemu vi pričate?

Pa dodaj sam. Da ne bi blogeri dai ti donose.
macak_tosa macak_tosa 14:37 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Kod bilo kojeg obroka, pre svega, treba da se oseti ukus mesa.

Aloe kuvari, nema mesa u pestu đenoveze, o čemu vi pričate?

Meni meso u ishrani nije dominantno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:59 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

omega68
Pominju se naravno i omege, i milančad, u dosta negativnom kontekstu.

Не вреди, болест.
Хвала домаћице што тролерима не указујеш да имају отворен блог за те теме.
Било ми је драго али можда неки други пут свратим


Pogledaj taj video na peščaniku, koristiće ti. Možda.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:45 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

crossover
odlicno se bokori i nana


Ja imam neku divlju nanu iza kuće, 30 godina pokušavam da je istrebim kosačicom i ne uspeva mi. Par puta sam je prekopao motikom i ništa. Jedino nisam probao da je izbetoniram.


Da, ta nana je pošast, i nama je prekrila sve, i žalfiju i estragon i ruzmarin i šaš, i još nešto. I žena je razredi, ali sledeće godine je ima još više. Ali zato za bosiljak uopšte ne brinem da će da mi preuzme vrt... Ove godine smo imali čak jedan žbun, tačnije jedan bosiljak, dovoljno bilo za dva sendviča i jednu manju picu. A lepo je krenulo da raste u dnevnoj sobi, dok mačke nisu sobalile saksiju na patos i šokirale ga, nikad se nije oporavio od te traume.


maksa83 maksa83 16:59 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ove godine smi umali čak jedan žbun, tačnuje jedan bosiljak, dovoljno bilo za dva sendviča i jednu manju picu. A lepo je krenulo da raste u dnevnoj sobi, dok mačke nisu sobalile saksiju na patos i šokirale ga, nikad se nije oporavio od te traume.

Pošto je gandža sad tu kod tebe legalizovana idi vidi sa nekim lokalnim ratarom koji se bavi indoor gajenom da izvedeš tzv. Koluvijin Kontra Gambit - da ti iznajmi 1m² (~10 sq. ft) prostora da zaseješ bosiljak ko čovek, to je sigurno lepo osvetljeno i zalivano i zagrevano.
macak_tosa macak_tosa 17:03 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Ove godine smi umali čak jedan žbun, tačnuje jedan bosiljak, dovoljno bilo za dva sendviča i jednu manju picu. A lepo je krenulo da raste u dnevnoj sobi, dok mačke nisu sobalile saksiju na patos i šokirale ga, nikad se nije oporavio od te traume.

Pošto je gandža sad tu kod tebe legalizovana idi vidi sa nekim lokalnim ratarom koji se bavi indoor gajnom da izvedeš tzv. Koluvijin Kontra Gambit - da ti iznajmi 1m² (~10 sq. ft) prostora da zaseješ bosiljak ko čovek, to je sigurno lepo osvetljeno i zalivano i zagrevano.

Ili tona, ili ništa!
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:04 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Ove godine smi umali čak jedan žbun, tačnuje jedan bosiljak, dovoljno bilo za dva sendviča i jednu manju picu. A lepo je krenulo da raste u dnevnoj sobi, dok mačke nisu sobalile saksiju na patos i šokirale ga, nikad se nije oporavio od te traume.

Pošto je gandža sad tu kod tebe legalizovana idi vidi sa nekim lokalnim ratarom koji se bavi indoor gajnom da izvedeš tzv. Koluvijin Kontra Gambit - da ti iznajmi 1m² (~10 sq. ft) prostora da zaseješ bosiljak ko čovek, to je sigurno lepo osvetljeno i zalivano i zagrevano.


Ja mislim da se kvadrat u tim alejama plaća u zlatu, teško da bi mi neko nešto tamo ustupio, jedino da se lažno predstavim da sam ortak od Brata PreCednikovog. Lakše mi je da kupim bosiljak u prodavnici. Jedino me užasno nervira što ga prodaju u plastičnim ambalažama koje se recikliraju, ali kad bi se zezali. I zato ne kupujem, nego se mučim da posadim da mi izraste. Ali šta ću, neko prosto nije talentovan za uzgoj začinskog bilja...


gvozden1 gvozden1 17:15 01.11.2021

Re: Opet zemljotres


Pa dodaj sam. Da ne bi blogeri dai ti donose.

Ma pusti ga, pročitao u uputstvu da se pravi bez mesa, pa misli da ne sme da se dodaje.

I ta uputstva više :)
maksa83 maksa83 17:20 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ma pusti ga, pročitao u uputstvu da se pravi bez mesa, pa misli da ne sme da se dodaje.


Ribozom Ribozom 17:48 01.11.2021

Re: Opet zemljotres

macak_tosa
maksa83
Ove godine smi umali čak jedan žbun, tačnuje jedan bosiljak, dovoljno bilo za dva sendviča i jednu manju picu. A lepo je krenulo da raste u dnevnoj sobi, dok mačke nisu sobalile saksiju na patos i šokirale ga, nikad se nije oporavio od te traume.

Pošto je gandža sad tu kod tebe legalizovana idi vidi sa nekim lokalnim ratarom koji se bavi indoor gajnom da izvedeš tzv. Koluvijin Kontra Gambit - da ti iznajmi 1m² (~10 sq. ft) prostora da zaseješ bosiljak ko čovek, to je sigurno lepo osvetljeno i zalivano i zagrevano.

Ili tona, ili ništa!


Ne kaze se 'tona', vec 'tonica'
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:38 02.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Dakle, nemoj u jednu krajnje ozbiljnu priču o kupusu (raštanu, zelju...) da ubacuješ tako profanu stvar kao što je pica.
Svetogrđe.




Ah, baš lepo proizvedena pica! Šteta samo što je ovako mala... ko sendvič .

A šta ti je ovo končasto, liči na neki narendani sir, tipa onog pekorinija? I koji sir mećeš odgore, pretpostavljam da sam praviš svoju mocarelu, od mleka bufala Lude Rade.

E, a jel mažeš ovu ivicu (kornićone) maslionovim uljem pre pečenja, ili je to zabranjeno Svetim Kanonima?
maksa83 maksa83 21:48 02.11.2021

Re: Opet zemljotres

A šta ti je ovo končasto, liči na neki narendani sir, tipa onog pekorinija? I koji sir mećeš odgore, pretpostavljam da sam praviš svoju mocarelu, od mleka bufala Lude Rade.

E, a jel mažeš ovu ivicu (kornićone) maslionovim uljem pre pečenja, ili je to zabranjeno Svetim Kanonima?

Sir je neka generička ovdašnja mocarela, to u fronclama jeste pekorino (obligatory) koji se najčešće prespe posle. Ne maže se ivica ni-ka-kvim uljem. Štrcne se maslinovog ulja preko pice posle pečenja, bar tako rade oni hajli trejnd nindža picajolo žabari, ali to si verovatno sve video na jućubima. Mrzim naziv žabari za Italijane i nemam pojma zašto ga ovoliko koristim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:09 02.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
A šta ti je ovo končasto, liči na neki narendani sir, tipa onog pekorinija? I koji sir mećeš odgore, pretpostavljam da sam praviš svoju mocarelu, od mleka bufala Lude Rade.

E, a jel mažeš ovu ivicu (kornićone) maslionovim uljem pre pečenja, ili je to zabranjeno Svetim Kanonima?

Sir je neka generička ovdašnja mocarela, to u fronclama jeste pekorino (obligatory) koji se najčešće prespe posle. Ne maže se ivica ni-ka-kvim uljem. Štrcne se maslinovog ulja preko pice posle pečenja, bar tako rade oni hajli trejnd nindža picajolo žabari, ali to si verovatno sve video na jućubima. Mrzim naziv žabari za Italijane i nemam pojma zašto ga ovoliko koristim.



Aha, zato sam i pitao jer na tim videoima ne stavljaju ulje, samo onako nonšalantno, iz zgloba, malo poprskaju, ali na nenapolitanskim videoima zamackaju četkicom. Ja to radim kad pečem u rerni, mada nekad zaboravim, i ispadne isto, samo malo bleđe. Isto, vidim da ti stavljaš svež bosiljak, kad je pica gotova, a po Kanonima Svetim oni se meću zajedno sa sirom, onda muče u peći. Meni se to ne sviđa (hebe bi se za kanone) jer taj bosiljak izgleda onda svenuo i jadan, dođe mi ga nekako žao. I obične pice kad pravim, dakle u rerni, stavim svež kad izvadim iz rerne, kao i pršutu. Inače, moram da se pohvalim da mi te rernaške pice ispadaju odlične, usavršio sam i recept i tehnologiju. I to radim na dve rerne u paraleli, ofsetovano za 4 minuta tako da svake 4 minute imam gotovu picu, i sasvim dovoljno vremena da spremim sledeću. To je dosta lagani tempo u odnosu na ovo čudo koje čekam da stigne, ali se nadam da će mi pomoći, bar donekle.

No, nema veze, samo da kažem da sam se malopre tako lepo najeo slučajnog sušija... ubija ovaj naš japanac, Mizaki. Ko ne voli suši, Ćirjaković može da ga...




alselone alselone 07:52 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

zakopao neke panjeve i granje



He he he.

Mikrobiologija zemlje je ključna za zdrave biljke. Preko zime ne ostaviš samo tako golu zemlju. Pitao mene jedan poznanik kada sam pričali o najorganskijoj od svih organskih proizvodnji - šta, ti pokrivaš zemlju? Pa da druže, zemlja ne može da bude gola. Nigde u prirodi nema gole zemlje osim tamo gde ju je čovek ogolio. Priroda sama pokriva zemlju, travom, lišćem, mahovinom itd. Onda lepo preko zime uzmeš nabaciš malo komposta, može biti i nesvaren do kraja, i pokriješ kartonom. Time simuliraš šumu i dozvoljavaš malim bićima da žive i umiru tu ispod kartona. Karton se lepo i raspada pa dodatno i hrani (to je "browns" iz teorije kompostiranja) i super. Na proleće sve spremno da posadiš dalje.

To je takođe i "no dig" način proizvodnje gde se zemlja na valja gore dole non stop uništavajući mikrobilogiju nego se simulira prirodan proces. Da, nećeš dobiti prinos od 15 tona nekog polumutanskg hibrida kukuruza po hektaru ali ćeš zato doboti otporne i zdrave bilje koje moraju malo ili nikako da se tretiraju i dobićeš ukusne i zdrave plodove.

Sad dajte vode i šećera za Gvozdenovića.
gvozden1 gvozden1 08:12 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Pa da druže, zemlja ne može da bude gola.

Vas treba tužiti.
:)
alselone alselone 08:35 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Vas treba tužiti.


Doćićemo krišom u tvoju avliju i zakopati panjeve, paš da vidiš.
maksa83 maksa83 08:44 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

a po Kanonima Svetim oni se meću zajedno sa sirom, onda muče u peći. Meni se to ne sviđa (hebe bi se za kanone) jer taj bosiljak izgleda onda svenuo i jadan

Tu postoje dve skroz ravnopravne škole mišljenja, jedna je stavi sve (bosiljak, pekorino, m. ulje) pre pečenja a druga je posle. Probao sam i jedno i drugo i odlučio da mi se više sviđa posle.
macak_tosa macak_tosa 09:15 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
a po Kanonima Svetim oni se meću zajedno sa sirom, onda muče u peći. Meni se to ne sviđa (hebe bi se za kanone) jer taj bosiljak izgleda onda svenuo i jadan

Tu postoje dve skroz ravnopravne škole mišljenja, jedna je stavi sve (bosiljak, pekorino, m. ulje) pre pečenja a druga je posle. Probao sam i jedno i drugo i odlučio da mi se više sviđa posle.

Da.
Bio sam mali kada sam prvi puta probao maslinke.
To mi je bilo veoma gorko, da ne kažem odvratno.
Naravno, nakon nekoliko godina nisam mogao ni da zamislim da jedem picu bez maslinki.
I to ne malo, ne negde neka, nego je morala da bude čantra sa strane kako bih svaki zalogaj pice 'zasladio' maslinkom.
mirelarado mirelarado 09:22 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

alselone
Vas treba tužiti.


Doćićemo krišom u tvoju avliju i zakopati panjeve, paš da vidiš.


Prisustvujemo rađanju povrtarske gerile.
maksa83 maksa83 09:23 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

I to ne malo, ne negde neka, nego je morala da bude čantra sa strane kako bih svaki zalogaj pice 'zasladio' maslinkom.

"Maslina - božji dar!" imao je običaj da kaže jedan eks kolega.
zilikaka zilikaka 11:32 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Pu, kakvi ste!
Dok okolo (zemljo)trese svakog dana, vi mislite samo na burag.
Sad čitam, kažu sve je plitko pa se zato oseti na malom prostoru.
Ima i neka mapa do sada evidentiranih zemljoresa i...šta da vam kažem...obuhvata regiju od Mladenovca do Aleksandrovca, a po drugoj osi od Paraćina do Čačka.
Sve drugo nije prikazano.


Nego, Huči, kako ti se čine
ti šumadijski zemljotresi?
Ima li tu nekog istorijskog uzroka?
maksa83 maksa83 12:17 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Nego, Huči, kako ti se čine
ti šumadijski zemljotresi?
Ima li tu nekog istorijskog uzroka?

Nisam huči ali mogu da pogledam. Svakom dobronamernom je jasno iz aviona da su zemljotresi komunistički, jer - ko ne zna da napravi a zna da uništi? komuništi.
freehand freehand 12:28 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
a po Kanonima Svetim oni se meću zajedno sa sirom, onda muče u peći. Meni se to ne sviđa (hebe bi se za kanone) jer taj bosiljak izgleda onda svenuo i jadan

Tu postoje dve skroz ravnopravne škole mišljenja, jedna je stavi sve (bosiljak, pekorino, m. ulje) pre pečenja a druga je posle. Probao sam i jedno i drugo i odlučio da mi se više sviđa posle.

Obe valjaju, ali ja ipak više volim kad se bosiljak i sir stave na picu pre a maslinovo ulje doda posle pečenja. jednostavno, sasvim se druge arome i njihovo sjedinjavanje dešavaju na kratkotrajnoj a visokoj temperaturi nego kad ti dodaci ostanu "sirovi".
maksa83 maksa83 12:33 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Obe valjaju, ali ja ipak više volim kad se bosiljak i sir stave na picu pre a maslinovo ulje doda posle pečenja.

Svakako bar maslinovo ulje posle pečenja pošto ga ne treba izlagati tako visokoj temperaturi. Dodatno ti je neprijatelj sve što ti otežava testo i sputava ga da odleti s lopatu, plus što zalivajući je pre pečenja možeš da promašiš malo i ode ti neka kap na narečenu lopatu i pica ne sklizne lako nego zapne za to i razleti se i onda belaj.
macak_tosa macak_tosa 12:40 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Obe valjaju, ali ja ipak više volim kad se bosiljak i sir stave na picu pre a maslinovo ulje doda posle pečenja.

Svakako bar maslinovo ulje posle pečenja pošto ga ne treba izlagati tako visokoj temperaturi. Dodatno ti je neprijatelj sve što ti otežava testo i sputava ga da odleti s lopatu, plus što zalivajući je pre pečenja možeš da promašiš malo i ode ti neka kap na narečenu lopatu i pica ne sklizne lako nego zapne za to i razleti se i onda belaj.

Da li si sam napravio lopatu (u onom tvom stolarskom zanosu) ili je lopata kupovna?
freehand freehand 12:41 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

plus što zalivajući je pre pečenja možeš da promašiš malo i ode ti neka kap na narečenu lopatu i pica ne sklizne lako nego zapne za to i razleti se i onda belaj.

Tu je grđa situacija u kojoj testo bude pretanko na nekom mestu pa prelic procuri na ciglu ili kamen ispod, aonda zagori i zalepi testo, a onda svaka sledeća na istom mestu zagori... I tako si za čitavu smenu ili dok se peć ne ohladi skroz da može da se oriba, sjebao to mesto za jednu picu pa x onoliko na tom mestu neispečenih komada... Naravno, to kad je u pitanju velika picerija. A ništa manji belaj nije ni u kućnoj varijanti, jer tek će ti tu gladni gremlini uši pojesti zbog toga.
maksa83 maksa83 12:49 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Da li si sam napravio lopatu (u onom tvom stolarskom zanosu) ili je lopata kupovna?

Mislim da već treći put reklamiram ovu fenomenalnu porodičnu radnju ZR Minja iz Mali Kupci.
macak_tosa macak_tosa 13:26 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Da li si sam napravio lopatu (u onom tvom stolarskom zanosu) ili je lopata kupovna?

Mislim da već treći put reklamiram ovu fenomenalnu porodičnu radnju ZR Minja iz Mali Kupci.

Da.
Sada se sećam.
Bukmarkovaću pa ću nešto poručiti za ženu.
nikvet pn nikvet pn 13:57 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

mirelarado

Prisustvujemo rađanju povrtarske gerile


Ел Команданте Макса



macak_tosa macak_tosa 14:29 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

nikvet pn
mirelarado

Prisustvujemo rađanju povrtarske gerile


Ел Команданте Макса




Mislim da Maksa nije komunjara.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:50 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Obe valjaju, ali ja ipak više volim kad se bosiljak i sir stave na picu pre a maslinovo ulje doda posle pečenja.

Svakako bar maslinovo ulje posle pečenja pošto ga ne treba izlagati tako visokoj temperaturi. Dodatno ti je neprijatelj sve što ti otežava testo i sputava ga da odleti s lopatu, plus što zalivajući je pre pečenja možeš da promašiš malo i ode ti neka kap na narečenu lopatu i pica ne sklizne lako nego zapne za to i razleti se i onda belaj.


Fatam beleške!
angie01 angie01 14:54 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Svakako bar maslinovo ulje posle pečenja

ja napravim pelat na maslinovom ulju- znaci,zagejano je,u njega pred kraj stavim iseckani bosiljak i malo posolim i origanom,...a kada je pizza gotova, stavim malo svezeg seckanog bosiljka i jos malo pofajtam maslinovim krajeve-cetkicom,..sir izrendam i stavim pre pecenja.

eda,ja nemam pec, sve pecem u rerni:)i uspe, ne znam kako:),...nekako je testo glavna stvar.
maksa83 maksa83 15:20 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

eda,ja nemam pec, sve pecem u rerni:)i uspe, ne znam kako:),...nekako je testo glavna stvar.

Za rernu ima smisla dodati maslinovo ulje čak i u testo pošto pomaže pečenju, rerna je 250-280 stepeni max.
angie01 angie01 15:42 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Za rernu ima smisla dodati maslinovo ulje čak i u testo


...a kako drugacije?!

...za razlike zbog temperature, ule koje smeta lopati i statejaznam cegasvejos, ne mogu da pricam, jer nemam iskustva sa peci za pizzu,...rekoh samo za sastojke-i meni tako ispadne super.

edit- ne znam da l u toj peci, samo u nekom plehu, mogu da se peku pancerote- ako da,mogu da dam recept-znaci,ne ove lazne iz pekara, nego pravi.

ja ih pecem u tiganju,iako bi trebalo u peci- al mi opet iz nekog razloga uspeju-volime ta 'rana, sta cu.


maksa83 maksa83 16:09 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

...a kako drugacije?!

U testo za picu na ne-rerna temperaturama se inače ne dodaje nikakvo ulje (čak ni šećer ni med da na'rane kvasac), pošto bi se na 450-500 stepeni testo sa uljem u sebi samo ugljenisalo. Preterujem, ne bi se ugljenisalo ali svakako bi jako brzo ozbiljno zagorelo. Za rernu sa druge strane želišd a staviš ulje da joj "pomogne" da se ispeče.

gvozden1 gvozden1 16:25 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Nego, Huči, kako ti se čine
ti šumadijski zemljotresi?
Ima li tu nekog istorijskog uzroka?

Nešto sam radio, pa ne pratim baš.

A zemljotresi, može to da bude i dobro, ne bi bilo prvi put, tresla je se zemlja sa istoka onda kad je grom je udarao na Svetoga Savu u sred zime kad mu vreme nije i kad su sevale munje na časne verige, a sve to kad se ono šćaše po zemlji Srbiji da prevrne i da druga nastane sudija.

E da bog da kakvoga junaka da komuniste skine sa prestola šumadijskog.

Maksa bi se silno radovao :)
angie01 angie01 17:28 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

U testo za picu na ne-rerna temperaturama se inače ne dodaje nikakvo ulje (čak ni šećer ni med da na'rane kvasac),


ne znam maxo-nema ni jednog recepta-a da nije zahebancija- za pizzu, a da se u testo ne stavlja maslinovo ulje,...niti se kvasac podize, da prostis bez secera, jer samo topla voda nije dovoljno stimulativna i sasvim drugacije raste samo sanjom,..a za rernu nije potrebno nikakvo ulje da bi se bolje ispeklo testo, narocito za tako tanko razvuceno, nego, sem stomu daje ukus, struktura testa se drugacije pece...kao uostalom bilo sta drugo sa masnocom i bez nje, pa svaka faking snicla bez da je prosarana je zivi rac, za razliku od one koja ima sta da je radi.

...oni bre u Napulju, da im reces da ne stave maslinovo u testo-samo bi te pogledali preko glave.
maksa83 maksa83 18:06 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

ne znam maxo-nema ni jednog recepta-a da nije zahebancija- za pizzu, a da se u testo ne stavlja maslinovo ulje,

Pošto je ovo tema do koje mi je stalo a o kojoj sam u poslednjih godinu i po naučio koješta, neću napisati "Dobro" (c) nego ću ti reći da vrlo, vrlo, vrrrrlo nisi u pravu.

U testo za picu koja se peče na 450+ stepeni apsolutno ne ide nikakvo ulje, a rekao bih napamet da ne ide ni u testo koje se peče na 350+ stepeni.

.niti se kvasac podize, da prostis bez secera, jer samo topla voda nije dovoljno stimulativna i sasvim drugacije raste samo sanjom,


Ni ovde vrrrlo vrrrrlo nisi u pravu.

Kvasac svakako radi i bez šećera (mleka, meda, šta već ljudi dodaju da ga razigraju), dosta mu je i brašno da se "hrani". Jedina zamka je da ga ne ubiješ solju, a to se postiže tako što ne ubacuješ kvasac u posoljenu čistu vodu nego prethodno ubaciš brašna toliko da dobiješ gustinu otpr. kao smese za palačinke, i onda u to ubacuješ kvasac. On je svim tim brašnom "zaštićen" od soli. Drugi način je da se so dodaje tek pred kraj ili na pola mešenja kada je svo brašno već unutra i kvasac njime udobno zaštićen. Oba načina rade, probao sam, od aprila prošle godine sam napravio jedno 30kg testa.

Rast testa je funkcija količine kvasca, vremena, i temperature ambijenta u kome stoji, potpuno bez ikakvih dodatih šećera.

freehand freehand 18:20 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

...oni bre u Napulju, da im reces da ne stave maslinovo u testo-samo bi te pogledali preko glave.

Jesi li probala nekad?
U testo za picu koja se peče u peći na drva - najo ulje.
Ako se peče danas može mleko, ako treba da stoji do sutra - najo mleko.
I bajdvej, znam da to baš nije primedba za ovaj razgovor - ali najgore što se deđšava na balkan poici je da se na nju stavlja svega i što više.
Umetnost je upravo u tome da se sastojci usklade i da ni jedan ne preteže, kao marinara ili margarita.
No od ta posla, objašnjavanja te vrste, u zemlji Srbiji (i bratskim državama) svakako nema ništa. Kad mu napraviš takav sendvičili picu prvo što pomisli i kaže jeste - što na meni štediš?!

maksa83 maksa83 18:28 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

...oni bre u Napulju, da im reces da ne stave maslinovo u testo-samo bi te pogledali preko glave.

Ovo je baš baš strašno netačno.

Bukvalno klikni na proizvoljni video o tome kako u Napulju prave picu i nećeš naći nijedan u kome se u testo stavlja maslinovo ulje. Ni-je-dan.

freehand freehand 18:28 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Rast testa je funkcija količine kvasca, vremena, i temperature ambijenta u kome stoji, potpuno bez ikakvih dodatih šećera.

U zavisnosti od količine nikakva greška nije da se doda prstohvat šećera da se ubrza, lai za picu je vrlo poželjno da testo dobro odmori kad se zgotovi. Recimo da bi jedno 12+ sati u frižideru u obliku lopte bilo odlično.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:31 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
...a kako drugacije?!

U testo za picu na ne-rerna temperaturama se inače ne dodaje nikakvo ulje (čak ni šećer ni med da na'rane kvasac), pošto bi se na 450-500 stepeni testo sa uljem u sebi samo ugljenisalo. Preterujem, ne bi se ugljenisalo ali svakako bi jako brzo ozbiljno zagorelo. Za rernu sa druge strane želišd a staviš ulje da joj "pomogne" da se ispeče.




Tako je. Ja dodajem ulje u testo, i namackam koru po ivici, i bude skroz ok. Pečem na 550F (stvarna temperatura je nešto manja, oko 500), na kamenu za picu, 8 minuta, uz rotiranje na svaka 2. I bude stvarno dobra, hrskava, i fino ispečena u sredini, ne mlohava i droćkaba. Jedino sam smanjio doživljaj sa paradajz sosom, a ovo neko povrće koje žena voli da trpa, to zasebno izdinsta, i ocedi, doda kad je pica gotova.

Takođe, koristim obično brašno za hleb, ne 00 tip, zato što ga nema baš često ovde gde mi kupujemo namirnice (nestašica od kad je kovid, antivekseri nataknem vas na...), a ne naručuje mi se brašno na Amazonu, posle da moram da vraćam jer je stiglo sa moljcima. I ništa joj ne fali.




maksa83 maksa83 18:32 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

No od ta posla, objašnjavanja te vrste, u zemlji Srbiji (i bratskim državama) svakako nema ništa.

Ima, ima, recimo ovaj susjed je dostigao zen i apsolutno zna šta radi.


srdjan.pajic srdjan.pajic 18:35 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

angie01
U testo za picu na ne-rerna temperaturama se inače ne dodaje nikakvo ulje (čak ni šećer ni med da na'rane kvasac),


ne znam maxo-nema ni jednog recepta-a da nije zahebancija- za pizzu, a da se u testo ne stavlja maslinovo ulje,...niti se kvasac podize, da prostis bez secera, jer samo topla voda nije dovoljno stimulativna i sasvim drugacije raste samo sanjom,..a za rernu nije potrebno nikakvo ulje da bi se bolje ispeklo testo, narocito za tako tanko razvuceno, nego, sem stomu daje ukus, struktura testa se drugacije pece...kao uostalom bilo sta drugo sa masnocom i bez nje, pa svaka faking snicla bez da je prosarana je zivi rac, za razliku od one koja ima sta da je radi.

...oni bre u Napulju, da im reces da ne stave maslinovo u testo-samo bi te pogledali preko glave.


Endži, nisi u pravu. Stvarno ne ide ulje, ni šećer, u to testo za napolitansku picu koja se peče na 900F, u ovoj pećki koju ima maksa. Evo i ja sam do sada odgledao dosta tih klipova, i tako znam. I isto tako ide neka vrlo malecna količina kvasca, jer se testo za to diže prethodni dan, tako da kvasac sasvim lepo stigne da se razmnoži. Slušaj maksu, on ovo stvarno zna, sve što je napisao stoji.





freehand freehand 18:37 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
No od ta posla, objašnjavanja te vrste, u zemlji Srbiji (i bratskim državama) svakako nema ništa.

Ima, ima, recimo ovaj susjed je dostigao zen i apsolutno zna šta radi.



Sa tim bratom nema razloga raspravljati. Govorim o ogromnoj većini koja misli da si ga prevario ako mu nisi na picu stavio kilo sira - nek je najgori, i kilo šunke - nek je švargla.
macak_tosa macak_tosa 18:52 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
No od ta posla, objašnjavanja te vrste, u zemlji Srbiji (i bratskim državama) svakako nema ništa.

Ima, ima, recimo ovaj susjed je dostigao zen i apsolutno zna šta radi.



Moja žena peče picu u običnom šporetu.
I ja se svaki puta oduševim.
maksa83 maksa83 18:57 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Endži, nisi u pravu. Stvarno ne ide ulje, ni šećer, u to testo za napolitansku picu koja se peče na 900F, u ovoj pećki koju ima maksa.

Ta matematika radi i za po kući. Recimo ako znam da imam 2-3 sata pred sobom onda za 1250 gr testa (60% hidratacije) sunem celu kesicu (10gr) suvog kvasca, dodam i kaš'čicu meda da mu se nađe i "rakijsku" količinu maslinovog ulja, rerna, ćao. Za ono koje će da stoji 16+ sati na tu količinu testa stavim ~4gr živog kvasca (koji je "dvostruko slabiji" od suvog) bez ikakvih "dohrana". Ta dva testa u konačnom rezultatu nemaju veze jedno sa drugim ali svako radi u svom kontekstu. Ključno je na kraju ipak da cela stvar provede što manje vremena (ali ne ostane živo) u bilo kakvoj vatri pošto je dugo pečenje dehidrira.

Ceo matiš spakovan u aplikaciju: Ooni dough calculator.

Mimo toga postoje i one poolish i biga perverzije kojima pribegavaš ako baš ne znaš šta ćeš sa sobom i ne mrzi te da mesiš stvari i uveče i opet sutradan.
angie01 angie01 19:18 03.11.2021

Re: Opet zemljotres


Endži, nisi u pravu.


nemam iskustva sa tom peci, pizzu u Napulju sam jela i mozada je moj utisak bio pogresan, da u testu ima ulja,...koliko znam sva ta italijanska kisela testa imaju maslinovo,...mozda mi je promakla stvar sa pizza pecima,...ja nisam gledala kilpove, pravim kisela testa godinama i vrlo sam uvezbana- tako da iskustveno znam da se kvasac razlicito dize i peni, kada ima malo secera i kada nema, takod je je meni lepse sa toplim mlekom, umesto sa toplom vodom-za specificnosti vezano za Pizza testo sam se konsultovala sa pizza majstorom u italijanskom restoranu,...kako ja vec godinama pecem u rerni, verovatno su mi sve varijacije ponasanja ingridijensa vezane za takvo zgotovljavanje.

freeje upravu sto se tice jednostavnosti sastojaka.

samo mi nije jasno ovo,



Tako je. Ja dodajem ulje u testo, i namackam koru po ivici, i bude skroz ok.


pa to sam i ja rekla,...pa je l ti peces u pizza peci, ili ne?
maksa83 maksa83 19:25 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

.
maksa83 maksa83 19:25 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Sa tim bratom nema razloga raspravljati. Govorim o ogromnoj većini koja misli da si ga prevario ako mu nisi na picu stavio kilo sira - nek je najgori, i kilo šunke - nek je švargla.

Nismo mi najgori po tom pitanju, postoji nešto što se zove Chicago Deep Dish Pizza, to je činija od testa u koju je natrpano SVE. Vodi se kao čikaški specijalitet iako je izmislio (jasno, neukus) Teksašanin.

Užasužasužasužasninajužasniji...

angie01 angie01 19:33 03.11.2021

Re: Opet zemljotres


Ta matematika radi


ne bih znala da ti objasnim matematiku niti naucni pristup-ovo ti skoro pa ko Brajovic:),...ja sam simpl varjanta, sve odokativno, kako mi deluje da treba iz iskustva, tri puta dizanje kvasca, dva puta sam, jednom sa testom i dobra izrada rukama i da odstoji,...takodje nemam lose iskustvo sa prenocavanjem testa u fridzu, iako se kvasac dizao u mleku...da je pelat posteno napravljen i sir dobar, da ima svezeg bosiljka, sve drugo ne mora i nije bitno,(meni trebaju i maslinke)...i naravno maslinovo:)
zilikaka zilikaka 19:46 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ne mesim testo za picu te nisam pravi sagovornik. Dapače, kad baš mora, uzmem one gotove kore. Čak, usudiću se da i ovo izreknem, pica mi nije nikakvo jelo. Negde u rangu senviča. Jedeš kad te zadesi da treba.
Ma inače bih testa svih vrsta mogla ladno doživotno da izbegavam.
Ali...
Naravno da sam tokom ovih silnih godina imala priliku da petljam sa testima i sećam se kako sam se snalazila u nezgodnim uslovima.
Najbolje da testo pustiš da se lagano diže, ukriveno na nekom mirnom i toplom mestu, al ako nisi u prilici, još kako vrši poso i rerna na najmanjoj temperaturi ali...obavezno ispod ide pleh pun vode, da održava vrlo visoku vlažnost i ne dozvoli da testo presuši, a ima nešto i u prenosu toplote.
Plus onda testo (uglavnom štrudle) premažem tako uljem, opet da spreči pucanje i sušenje.
...ovo sve nisam naučila nego bila moja ideja, unovčena škola u rešavanju problema štrudla u garsonjeri.
Jedini prpblem je što ume testo da preraste, treba paziti.

...znam da pored profi pristupa moje zvuči bljak al možda nekom bude od koristi.

freehand freehand 20:07 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Čak, usudiću se da i ovo izreknem, pica mi nije nikakvo jelo. Negde u rangu senviča. Jedeš kad te zadesi da treba.

Tako je i nastala. malo testa i od gore šta ima. ali domaćice ne bi bile domaćice kad i to osnovno ne bi usavršavale a latini ne bi bili stare one kurve latinske kad od to malo sirotinjskog za na zub ne bi napravili čudo kojim su zaludeli čitav svet.
I to malo testa i to malo nečeg od gore postalo je umetnost, da se ne zezamo. I to skapiraš tek kad si u prilici da probaš više puta na više mesta. Onda shvatiš šta valja, a uz malo dedukcije skapiraš i zašto valja tošto valja. u stvari... Problem je što većina ovde to ne skapira, dapače. Misli da valja ono što ne valja i da ih je zakinuo onaj koji je pravio baš kako treba.
maksa83 maksa83 20:13 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ma inače bih testa svih vrsta mogla ladno doživotno da izbegavam.

Je l' smeš ti ovo da kažeš pod imenom i prezimenom? Mislim da se za to išlčlanjuje iz Prečana po automaizmu još po zakonu Marije Terezije.
freehand freehand 20:32 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Ma inače bih testa svih vrsta mogla ladno doživotno da izbegavam.

Je l' smeš ti ovo da kažeš pod imenom i prezimenom? Mislim da se za to išlčlanjuje iz Prečana po automaizmu još po zakonu Marije Terezije.

Uzeo nacrte od benea, zid kod Perleza ide još četiri metra uvis, puštamo struju. Zovemo upomoć braću iz Temišvara.
Ovo se zlo mora zaustaviti.
Ako napiše "gomboca" prelazimo u frontalni napad.
Ako pomene "nasuvo" idemo do istrebljenja.
angie01 angie01 20:41 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Ma inače bih testa svih vrsta mogla ladno doživotno da izbegavam.

Je l' smeš ti ovo da kažeš pod imenom i prezimenom? Mislim da se za to išlčlanjuje iz Prečana po automaizmu još po zakonu Marije Terezije.


ja obozavam testa- najboljse-domace rezance i indijski nan-obe verzije sa nekim sosevima, moze i od povrca, al neprevazidjeni u verziji nekih gulasa/paprikasa, tika masale...

...mada ne smeta ni domaca leba, slaninice, cvarci i luka, samo naseckano na dasci,...zivo cudo sto nemam 100 kila, mora da ima neka pamtlicara.
zilikaka zilikaka 20:41 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Tako je i nastala. malo testa i od gore šta ima

Znam. I sticajem okolnosti vrlo rano imala priliku da spoznam da se to tamo jE' u trku, s nogu, dok je kod nas picerija bila pojam večernjeg provoda uz strane spcijalitete.
Dobro, odavno i kod nas sišla s pijedestala i smestila se di treba.


alselone alselone 20:46 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Je l' smeš ti ovo da kažeš pod imenom i prezimenom?


PIši - Julkica Zilikakov.

Na žalost moram i ja da priznam da testa više ne trošim toliko od kako ne jedem domaća a povrh toga toplo testo u kombinaciji sa paradajizom, kao što je pica, zna da mi dosta teško padne na stomak.
zilikaka zilikaka 20:47 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Ma inače bih testa svih vrsta mogla ladno doživotno da izbegavam.

Je l' smeš ti ovo da kažeš pod imenom i prezimenom? Mislim da se za to išlčlanjuje iz Prečana po automaizmu još po zakonu Marije Terezije.

Slušaj, kod mojih u kući je nedeljni ručak počinjao štrudlom sa sirom (posle ide supa, pa rinflajš, pa pohovano il pečenje) a završavao štrudlom s makom al eto nije se primilo.
Kanda one haplo grupe tu nešto...

S druge strane, poslednje jelo kojeg bih zaista bila spremna da se odreknem je slanina. To bre elementarna rana.

zilikaka zilikaka 20:53 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

povrh toga toplo testo u kombinaciji sa paradajizom, kao što je pica, zna da mi dosta teško padne na stomak.

MA ne mora ni da ima nešto, dosta da je testo pa ume da pravi problem.
A i odmah posle si gladan, vazda moraš da si blizu kujne da ne propadneš.

Nego, moja pokojna baba pravila nešto fenomenalno od testa, zvala to gibančice. Peklo se na plotni uz vrlo malo masti, ličilo na tortilju ali se listali i bilo odlično. Čerke su joj bile u fazonu finih kolača pa se izgubio recept, al eto to možda imam volju da rekonstruišem.
Da, i ne ide na grlo, nije dizano testo, a pošto je masno nisi ni odmah gladan.
Služilo kao dodatak onim paorskim čorbuljacima od povrća, da se pregura do sledećeg obroka, ili kad naiđu nenadani gosti koje treba brzo namiriti.

alselone alselone 20:53 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Slušaj, kod mojih u kući je nedeljni ručak počinjao štrudlom sa sirom (posle ide supa, pa rinflajš, pa pohovano il pečenje)

Prvi put čujem za taj običaj. To nešo porodično ili jako lokalno ili je bio širi običaj?
angie01 angie01 20:55 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

S druge strane, poslednje jelo kojeg bih zaista bila spremna da se odreknem je slanina. To bre elementarna rana.


moja drugarica-iz Kekende-koja je vegeterijanac,al ono godinama, svo semenje jede presno, da poludis,joga majstor, opsesivno kompulsivna za zdravu ishranu i prirodne preparate- jedino gde poklekne,je slanina, to joj je porok:).
alselone alselone 20:55 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Nego, moja pokojna baba pravila nešto fenomenalno od testa, zvala to gibančice. Peklo se na plotni uz vrlo malo masti, ličilo na tortilju ali se listali i bilo odlično. Čerke su joj bile u fazonu finih kolača pa se izgubio recept, al eto to možda imam volju da rekonstruišem.
Da, i ne ide na grlo, nije dizano testo, a pošto je masno nisi ni odmah gladan.
Služilo kao dodatak onim paorskim čorbuljacima od povrća, da se pregura do sledećeg obroka, ili kad naiđu nenadani gosti koje treba brzo namiriti.


Znam, to je pravila i moja baka i baš kako kažeš, jelo se posnim danima. Ja sam to baš voleo!

Jeste pravili vi ladnjače?
angie01 angie01 20:59 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

zvala to gibančice


to Rumuni zovu-turce,...lista se jer se sto puta savija oklagijom i premazuje mascu.
alselone alselone 21:02 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Od jela mog ranog detinjstva koja više niko ne pravi najviše mi nedostaju:
- kisela čorba sa pirinčem. ne znam šta je bilo posebno kod nje ali ne možemo da dobijemo ni sličan ukus.
- žuti fil iz ptičijeg mleka
- rezanci u mleku. bukvalno to, samo se prokuva domaće mleko sa domaćim rezancima. zvuči glupo danas kada mleko nije mleko a ni rezanci nisu rezanci. nekada smo se sestra i ja davili u tome.
- čorba sa kobasicama i neprokuvanim sokom od paradajiza. imamo neke pokušaje ali nema više takvih kobasica.
- švargla. ovo danas nije ništa pošto su iznutrice katastrofa.

ovo mi je palo samo na prvi mah, mora imati još.
alselone alselone 21:11 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

krvavice
maksa83 maksa83 21:15 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

ne bih znala da ti objasnim matematiku niti naucni pristup-ovo ti skoro pa ko Brajovic:),...ja sam simpl varjanta, sve odokativno, kako mi deluje da treba iz iskustva, tri puta dizanje kvasca, dva

Može odoka metodom pokušaja i popušaja da se dođe do nečega što uvek radi za uvek istu količinu, ali ako treba da napraviš N pica gde je N broj koji varira između 3 i 10 onda mora matematika za konzistentan rezultat. U onaj kalkulator ubaciš "treba mi 5 kugli od 250gr svaka a to će da stoji 18 sati na temperaturi toj-i-toj" i on ti kaže toliko brašna toliko vode toliko soli, i nema da misliš, nema manjka, nema viška i restlova, dobiješ tačno to što ti treba koliko ti treba. Vaga je najbolji prijatelj.
zilikaka zilikaka 21:39 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Prvi put čujem za taj običaj. To nešo porodično ili jako lokalno ili je bio širi običaj?

Pretpostavljam da je preuzet od komšija Slovaka jer su preci bili u mestu pola-pola, pa se onda običaj vukao i posle selidbe odande.
zilikaka zilikaka 21:40 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Jeste pravili vi ladnjače?

Ne, nemam pojma šta je to.
angie01 angie01 21:42 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Može odoka metodom pokušaja i popušaja da se dođe do nečega što uvek radi za uvek istu količinu,


ma ne-to sto radi je iskustvo, (osecaj za filing), za koju god kolicinu.


ali ako treba da napraviš N pica gde je N broj koji varira


nije to bila kritika-ti radis onako kako ti daje ono sto zelis-znaci da je ok,...meni je samo cudno kada neko o pravljenju hrane prica na taj nacin.
zilikaka zilikaka 21:46 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Od jela mog ranog detinjstva koja više niko ne pravi najviše mi nedostaju:
- kisela čorba sa pirinčem. ne znam šta je bilo posebno kod nje ali ne možemo da dobijemo ni sličan ukus.

Ne znam čega se ti sećaš al kisela čorba, pileća najćešće, je kod nas često u jelovniku.
Ide glavica luka (izdinstana), pa dodaš zeleni (ko za supu) bibera u zrnu, lovorov list i recimo pileće krilca. Onda se to skuva, pa dodaš pirinač, pa kad on bude gotov ide zaprška ili može samo kašičica aleve paprike, pa posle par minuta zakiseliš i na kraju dodaš mleka.
Odlično za lak čorbast obrok, ima svega po malo i ne pada teško na stomak. Posle uzmeš ozbiljno da jedeš ili dalje nema (kod nas subotom) pa preskočiš.

- žuti fil iz ptičijeg mleka

Šta ti je ovo, šnenokle?

...ostalo ne znam
pecaros pecaros 22:16 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Neke stvari su se izgleda zaboravile...

Na primer - šmorne (neko kaže šmarne). Nije se svakog dana imalo mesa u jelovniku, ali se ja ni danas ne bih odrekao ovakvog menija: Paradajz čorbica i posle toga šmorne sa suvim grožđem. Može se dodati i pekmeza.

Taške sa pekmezom ili sirom. Šufnudle. Pa onda nešto što se u prevodu može nazvati "zlatne galuške", a Mađar ga na engleski preveo kao "golden dumplings".

Ni "nasuvo" se nije pravilo sa kupovnim makaronama. Jes' da na tržištu ima sasvim pristojnih testa, ali nije to ono...

crossover crossover 22:19 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

zilikaka

S druge strane, poslednje jelo kojeg bih zaista bila spremna da se odreknem je slanina. To bre elementarna rana.


Za mene život bez belog mrsa nema nikakvog smisla. I krava je sveta životinja. Mogu da mi otmu čabricu samo iz mojih mrtvih ruku.
freehand freehand 23:04 03.11.2021

Re: Opet zemljotres

Na primer - šmorne (neko kaže šmarne).

Neko šmorne, neko šmarne, a Nemci šmaren. kajzeršmaren je testo sa musom - nešto ko pekmez al ni nalik. šalim se, nalik je al nije slatko.
freehand freehand 23:10 03.11.2021

Re: Opet zemljotres


Za mene život bez belog mrsa

Znam da nisi mislio na sapunjaru, al to ti je greška.
crossover crossover 00:10 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

freehand

Za mene život bez belog mrsa

Znam da nisi mislio na sapunjaru, al to ti je greška.


Nije greška, bate. Takva mi haplogrupa.
alselone alselone 02:30 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ne, nemam pojma šta je to.


Testo naravno ali je super. :) Obično se pravilo za bezmesne večere ali nije bilo posno pošto ide i mleko i jaja. Mada, realno, ovde se i piletina smatrala posnom.

alselone alselone 02:33 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

Šta ti je ovo, šnenokle?

Šnenokle, samo su se kod nas zvale ptičije mleko. I onaj žuti krem, uf, prava stvar.

Odlično za lak čorbast obrok, ima svega po malo i ne pada teško na stomak.

Jeste, sada kada spominješ, deluje da je tako bilo.

Ženina majka pravi odličnu kiselu čorbu samo to nije to čega se ja sećam. Kada skuva dosta supetine, onda treći dan ono što preostane sune u jedan lonac, pa zakiseli, možda doda i jaje, pa to prokuva još jedared. Bude sasvim sasvim OK.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:48 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

samo mi nije jasno ovo,



Tako je. Ja dodajem ulje u testo, i namackam koru po ivici, i bude skroz ok.


pa to sam i ja rekla,...pa je l ti peces u pizza peci, ili ne?


Pa napisao sam gore da pečem u rerni (rernama). Moja pica peć nije još stigla, zarobljena je negde u luci zbog ovih antiveksera koji jededu govana i neće da se pelcuju pa ne mogu da voze kamione i donesu mi moj mrčandajz.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:53 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Sa tim bratom nema razloga raspravljati. Govorim o ogromnoj većini koja misli da si ga prevario ako mu nisi na picu stavio kilo sira - nek je najgori, i kilo šunke - nek je švargla.

Nismo mi najgori po tom pitanju, postoji nešto što se zove Chicago Deep Dish Pizza, to je činija od testa u koju je natrpano SVE. Vodi se kao čikaški specijalitet iako je izmislio (jasno, neukus) Teksašanin.

Užasužasužasužasninajužasniji...



Moja tašta pravi odličnu ovu deep dish picu (iz Ajove, da je pustimo verovatno bi posred nje stavila ceo biftek od krave i dva klipa kukuruza, u krst, da se zna da je hrišćanka). To krene pre podne da se sprema, svako od nas dobije anketu, to jest formular da se izjasnimo šta nećemo (ne šta oćemo, nego šta nećemo na pici, manji je spisak) i onda onda to slaže i peče.
Peče u je rernama, i dobro je. Ne samo zato što mi je tašta pa sad moram da kažem da je dobro. Samo treba da zaboraviš da se radi o pici talijanskoj nego o nekom drugom jelu koje ima reč pica u sebi verovatno greškom.



srdjan.pajic srdjan.pajic 04:27 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

pecaros
Neke stvari su se izgleda zaboravile...

Na primer - šmorne (neko kaže šmarne). Nije se svakog dana imalo mesa u jelovniku, ali se ja ni danas ne bih odrekao ovakvog menija: Paradajz čorbica i posle toga šmorne sa suvim grožđem. Može se dodati i pekmeza.

Taške sa pekmezom ili sirom. Šufnudle. Pa onda nešto što se u prevodu može nazvati "zlatne galuške", a Mađar ga na engleski preveo kao "golden dumplings".

Ni "nasuvo" se nije pravilo sa kupovnim makaronama. Jes' da na tržištu ima sasvim pristojnih testa, ali nije to ono...



Baratfile. Moja tetka iz Mola je to strašno dobro pravila iako nije bila Mađarica, ali je naučila pored njih.
zilikaka zilikaka 07:17 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ovde lokalni Slovaci brave buhtli s makom. To nema veze s onim po pekarama. U pitanju je kuvano testo, ko za krofne. Naprave se kuglice, skuva se (najbolje na pari) i onda bogato pospe mešavinom maka i šećera.
Lepo je, ko baš voli testa
zilikaka zilikaka 07:24 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

Šnenokle, samo su se kod nas zvale ptičije mleko. I onaj žuti krem, uf, prava stvar.

Uh, pa šnenokle je lako napraviti.
I ja sam kao dete izbegavala ono belo al sam mi baš leži. Žuti krem mi prejak pa ide samo kolko da se prelije belo.
alselone alselone 07:42 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

Uh, pa šnenokle je lako napraviti.


Znam, ali nemaš mleko a ni jaja.
Sva jednostavna jela bazirala su se na kvalitetnim sastojcima. Ako imaš dobro pile ili prase, treba ti samo so. Zato ti danas treba 1000 i jedan začin da bi od odvratnog sastojka napravio prihvatljiv obrok.
nikvet pn nikvet pn 08:03 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

alselone
nemaš mleko a ni jaja.
Sva jednostavna jela bazirala su se na kvalitetnim sastojcima. Ako imaš dobro pile ili prase, treba ti samo so


loocifer_ns loocifer_ns 09:05 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ladnjača - Testo kao za palačinke, ali gušće. Tepsija se zamasti, stavi par minuta u zagrejanu rernu (pravilo vojvođanski - lernu), pa se izvadi, sipa se testo, pa se peče dok ne poprimi boju i reljef kao na Alsovoj fotki.
alselone alselone 09:21 04.11.2021

Re: Opet zemljotres



Uz to toplo kuvano mleko ili bela kafa i bog da te vidi.
zilikaka zilikaka 09:38 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

Hvala za ladnjače, stvarno ne znam da se pravilo.
Nego, da li je i kod vas bilo da se krofnekoje se nisu odmah pojele pa ih višeniko neće, ubace u slatko mleko i kratko skuvaju?
To bude neko sasvim novo jelo,baš lepo.
...jedino što ne pamtim kad sam uopšte i pravila krofne, a ne toliko da pretekne
pecaros pecaros 09:40 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

srdjan.pajic

Baratfile. Moja tetka iz Mola je to strašno dobro pravila iako nije bila Mađarica, ali je naučila pored njih.


Barátfüle iliti taške po naški.

zilikaka
To nema veze s onim po pekarama. U pitanju je kuvano testo, ko za krofne. Naprave se kuglice, skuva se (najbolje na pari) i onda bogato pospe mešavinom maka i šećera.


Pomalo liči na opekance, slovački tradicionalni božićni slatkiš. Ispeku se dugi, prstoliki hlepčići, iseku se na kratke komadiće, preliju vrelom vodom i ocede, pa se doda maka, šećera, meda i štajaznam... probao nekoliko puta, jer se pravi samo za Božić.


alselone alselone 10:05 04.11.2021

Re: Opet zemljotres

Nego, da li je i kod vas bilo da se krofnekoje se nisu odmah pojele pa ih višeniko neće, ubace u slatko mleko i kratko skuvaju?


Nije. Je l' se razgnjecaju?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana