Na današnji dan

Počelo je...

zilikaka RSS / 30.10.2021. u 10:08

Otpisani.jpg

Dobro, ja ću napraviti omlet a ti idi dole i donesi…

…pa onu salatu od paprika…ma onu (preko puta mene zblanut pogled)…

…paprike se peku pa se ljušte pa onda…(još zblanutiji pogled)…se uprže…

...Ma ajvar!

 

Opet napadaju Nemci.

 



Komentari (728)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 11:37 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

nikvet pn
Као што за нпр. рибљу чорбу

Da, vratiš se 100 godina unazad, i zamisliš tadašnji život, bez struje, frižidera, zamrzivača i brzog transporta.

Gde u Paraćinu ili u Palanci da napecaš toliku ribu, da bude češće na stolu.

Ono što se donosilo je bilo skuplje od piletine i svinjetine, i zbog vrućine se nije jelo leti, već samo mesecima u kojima ima slovo R :)
freehand freehand 11:40 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

macak_tosa
freehand
gvozden1
interesantno je da nisi ispravljao onih 500 nego 400

500 godina je u redu, epska poezija, predanje, narativ, 400 je čista glupost.
Ono kad budala hoće da pokaže "znanje"

nema ovde većeg autoriteta za glupost od đampira što je najbolji bio na časovima gde su ga učili da laže mlae vojnike.
nego je problem ovde što nema ni mladih vojnika ni mladih blogera, pa teško možeš i sidu sa koronom da prodaš, kamoli ovo što ovde poruraš.

Gvozden je za srpsku istoriju doktor nauka - u odnosu na tebe.
Za takvu punbiku taman.
Nego, znaš li ti koliko je vremena prošlo od pada Smedereva do hatišerifa i zašto je u narodnom predanju Kosovski boj ostao zapamćen kao konačni slom? Možda zato što su despot Stefan i Marko Kraljević postali dični sultanovi borci i pre pada Smedereva?
milisav68 milisav68 11:49 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

freehand
ali uopšte me ne bi čudilo ni da neki turski majstor ondašnji za lokalno stanovništvo počne da pravi burek sa svinjskom mašću.

Ma poenta je u načinu spremanja, a ne ko je prvi smislio.
angie01 angie01 11:59 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

To su njoke, u osnovi, kao, da, i jedno i drugo su krompir testo, ali njoke italijani kuvaju, a šufnudle su duguljastije i uvaljane u prezlu i pržene, a rade i kao prilog slanom jelu i kao slatkiš posut šećerom.


sufnudle/njoke,gnocchi-kako kazu talijani, mogu da se spreme kako god hoces-i sve se prvo kuvaju i te sa prezlama,isto se prvo skuvaju, kako drugacije, oblik je isto razlicit- al vrlo slican,talijani ih prave kao u filmu, kod nas se uvalja ta dugacka kobasica,pa se secka i onda isto prstima malo formira- to je jedna ista stvar-krompir testo,...a prilozi,kako je ko smislio da iskoristi bazu,...moze da se prelije sa raznim sosevima,sa sirom, kao prilog, kako kazes,...kako god- isto je.
maksa83 maksa83 12:01 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

a prilozi,kako je ko smislio da iskoristi bazu,...moze da se prelije sa raznim sosevima,sa sirom, kao prilog, kako kazes,...kako god- isto je.

Isto je ko što su iste pileća natur šnicla i pohovana piletina.

Anđo bre oću ja ceo ovaj blog da te učim šta je šta...
gvozden1 gvozden1 12:02 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

ego, znaš li ti koliko je vremena prošlo od pada Smedereva do hatišerifa i zašto je u narodnom predanju Kosovski boj ostao zapamćen kao konačni slom? Možda zato što su despot Stefan i Marko Kraljević postali dični sultanovi borci i pre pada Smedereva?

Misliš da to može instant guglanjem?

Ne ide to tako, mora se studioznije.

A i što je bitno da se zna, ne zanima te i bože moj, mnoge ljude istorija ne zanima i ništa strašno.

Strašno je kad hoćeš da se klinčiš da nešto znaš, a jasno se vidi da vrtiš dve tri fraze poput one o Krarađorđu.

Dobar primer tvog nerazumevanja stvari je ovo sa turskom okupacijom, a možda još bolji onaj sa niškom deklaracijom koju takođe vrtiš kao neko veliko znanje i veliku stvar.

Mnogo je to kompleksnije, čak postoje rupe u periodu okupacije, nije to monolitan neprekinut period, niti je vazalstvo značilo odsustvo suvereniteta, niti je deklaracija značila konačnu i nepromenljivu odluku.

A i pravu si u jednoj stvari, ne čitaju ovo deca, mladi blogeri kako reče, jasno se vidi tvoje nepoznavanje stvari.

Samo nemoj pisati o tome, piši o meni, o Bileći, o mom zaposlenju, i biće u redu.


angie01 angie01 12:10 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

milisav68
freehand
ali uopšte me ne bi čudilo ni da neki turski majstor ondašnji za lokalno stanovništvo počne da pravi burek sa svinjskom mašću.

Ma poenta je u načinu spremanja, a ne ko je prvi smislio.


burek je Tursko jelo i oni ga prave sa biljnom mascu-normalno da se kod nas zapatio, kao i mnoga druga jela, doziveo neku modifikaciju,...sve je od nekog nekome stiglo:),...inace burek je stigao po Gardijanu na 5.mesto na svetu, takvih vrsta jela ...na 10. u odnosu na svu ulicnu hranu.
pecaros pecaros 12:11 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

gvozden1

Mnogo je to kompleksnije, čak postoje rupe u periodu okupacije, nije to monolitan neprekinut period, niti je vazalstvo značilo odsustvo suvereniteta, niti je deklaracija značila konačnu i nepromenljivu odluku.


E, baš me zainteresovala jedna podrobna analiza. Računam da je krajnji rezultat 323 godine, šest meseci i dvanaest dana.
zilikaka zilikaka 12:12 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

pecaros
maksa83
s tim da se u nekom trenutku umešao neki Slovak sa prezimenom Zlokolica.


Teško da je Zlokolica slovačko prezime. Biće da ti je poreklo srBskije nego što si mislio.

Ja mu onomad rekla da mi je po babi, koja je bila iz Žablja, rodbina bila sa tim prezimenom.
No, nije to ni važno, bitno da su svi nemačkari
alselone alselone 12:21 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

iz Žablja

Ovo pišeš pogrešno, to je zapravo jedna reč ižablja.
angie01 angie01 12:24 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Isto je ko što su iste pileća natur šnicla i pohovana piletina.


isto je testo i mora prvo da se skuva i kada se posle uprzava sa prezlama.

tvoj primer sa piletinom,je samo razlicito spremanje iste vrste mesa,aovde se radio testu,kojeje istog sastava,na isti nacin pripremljeno,samo su zavrsnice drugacije, dal si dodao sos, uprzio sa prezlama,( za koje isto moras da prokuvas,na isti nacin spravljene valjuske, pa kada se podignu u loncu, proceds pa doprzis u prethodno propzenim prezlama),dodao nekom jelu,..znaci, do prekosutra mozes da obNjasnjavas, al se radi o istoj stvari-pogledj malo na netu recepte.

ps- ne verujem da si ikada pravio sufnudle, a ja jesam,...a jela sami njoke u Zagrebu i gnooccheu Italiji,..pa sad, hebemumisa-ista stvar.

sufnudle je ime za vrstu knedli, kao sto su i valjusci, njoke,...isto kao sto razlikujes taljatele, pene, fusili, spagete,...to sto se kod nas podrazumevalo,da su sufnudle one uprazene u prezle, to je druga stvar.


Anđo bre oću ja ceo ovaj blog da te učim šta je šta...


:))-jedna tvoja prednost je iskustvo sa pizza peckom,...ai brate,ako ona podrazumeva testo bez maslinovog i nije neka prednost




....za nastavak,

dobro.
gvozden1 gvozden1 12:27 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Računam da je krajnji rezultat 323 godine, šest meseci i dvanaest dana

I to je bolje od 400.
Samo 400 je apsolutna glupost.
maksa83 maksa83 12:34 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

ps- ne verujem da si ikada pravio sufnudle, a ja jesam,...a jela sami njoke u Zagrebu i gnooccheu Italiji,..pa sad, hebemumisa-ista stvar.

E, Anđo.

Ja sam u pravu, ti nisi.

P.S. OPET!
alselone alselone 12:37 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Mene zanima jedna stvar, onako etnološka, kulturološka i ološka - od svih naroda sa kojima smo se susretali na sve četiri strane sveta, ako postoji neko jelo koje imaju oba naroda, da li postoji jedan slučaj da je to jelo poteklo od nas ili su sva ali baš sva jela "njihova"?
zilikaka zilikaka 12:39 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

alselone
Mene zanima jedna stvar, onako etnološka, kulturološka i ološka - od svih naroda sa kojima smo se susretali na sve četiri strane sveta, ako postoji neko jelo koje imaju oba naroda, da li postoji jedan slučaj da je to jelo poteklo od nas ili su sva ali baš sva jela "njihova"?

Onomad se pričalo da su naß samo pitije.
To su nam zvanično priznali.
pecaros pecaros 12:39 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

gvozden1
Računam da je krajnji rezultat 323 godine, šest meseci i dvanaest dana

I to je bolje od 400.
Samo 400 je apsolutna glupost.


Kad neko ima šezdeset godina a poslednjih trideset je, ni živ ni mrtav, proživeo u zemlji Srbiji, on i dalje ima šezdeset godina.

alselone alselone 12:44 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Onomad se pričalo da su naß samo pitije.
To su nam zvanično priznali.


Znaš šta je još naše - bačka kobasica sa paprikom. Potvrđeno u muzeju kobasica u Segedinu. Ja pročito i lepo kaže plakata - Srbi doneli papriku u mađarsku. Imali su oni kobasice i pre toga, ali su ih pravili onako kako se prave zimske salame, a onda došli mi i doneli crveno zlato.
angie01 angie01 12:50 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ja sam u pravu, ti nisi.


eno, dodala sam ti objasnjenje- trudeci se da razumem gde si zabagovao.:)


P.S. OPET!


DOBRO,..al bolje nauci.

edit;

šufnudle - valjušci od testa zamešenog sa krompirom, oblika i veličine prsta; nemački – Schupfnudeln; schupfen, glagol, dijalekat – valjati, Nudel, testo .
milisav68 milisav68 12:50 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

angie01

burek je Tursko jelo

Turski je samo naziv koji se odomaćio kod nas.

Najatariji pisani recept se nalazi u priručniku za hranu Kublaj Kana, napisan na kineskom.
macak_tosa macak_tosa 12:51 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

zilikaka
alselone
Mene zanima jedna stvar, onako etnološka, kulturološka i ološka - od svih naroda sa kojima smo se susretali na sve četiri strane sveta, ako postoji neko jelo koje imaju oba naroda, da li postoji jedan slučaj da je to jelo poteklo od nas ili su sva ali baš sva jela "njihova"?

Onomad se pričalo da su naß samo pitije.
To su nam zvanično priznali.

Ja pihtije obožavam, ali baš.
Kada sam bio mali, mogao sam da pojedem samo onu 'vodu' u pihtijama.
Nikome od mojih bližih nije jasno otkuda baš toliko obožavanje.
Moja sestra, za svoju slavu, ih pravi samo zbog mene.
A i inače, kada god ih pravi, nije joj teško da sedne u auto i makar pola količine donese meni.
Jedna je sestra!
mirelarado mirelarado 12:59 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Najatariji pisani recept se nalazi u priručniku za hranu Kublaj Kana, napisan na kineskom.


Iz Kine potiču i testenina i sladoled.
gvozden1 gvozden1 12:59 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

burek je Tursko jelo

A karađorđeva šnicla?

Garant će Endži iskopati odnekle da je to švapsko, madžarsko, arnautsko, čije god jelo, samo da nije srpsko.
:)

Ako je po Krarađorđu suditi, nije srpsko, nije se on toga najeo, više pasulja (i rakije) Miloš je već krkao mesište i još koješta (i rakije al manje)

Krompir nisu baš marili, a malo se i pribojavali da se ne otruju :)
angie01 angie01 13:00 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Najatariji pisani recept se nalazi u priručniku za hranu Kublaj Kana, napisan na kineskom.


hebiga,onda ovi svetski strucnjaci gatronomi sto prate recepte iz svih krajeva sveta i kategorizuju razne kuhinje- da pitaju tebe.


Бурек (тур. börek; алб. byreku; грч. μπουρέκι, μπουρεκάκια; хебр. בורקס) је предјело, слатка пита или пециво које се може пронаћи у многим земљама које су некад биле у саставу Османског царства. Прави се од лиснатог или киселог теста, и углавном се надева сиром, млевеним месом, воћем или поврћем (најчешће спанаћ).[2]


Рецепт за модерни округли бурек је развијен у Нишу, где га је 1498. представио чувени турски пекар Мехмед Оглу из Истанбула.[6]
maksa83 maksa83 13:05 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Mene zanima jedna stvar, onako etnološka, kulturološka i ološka - od svih naroda sa kojima smo se susretali na sve četiri strane sveta, ako postoji neko jelo koje imaju oba naroda, da li postoji jedan slučaj da je to jelo poteklo od nas ili su sva ali baš sva jela "njihova"?

Čija njihova? Meni je to pitanje ne baš mnogo smisleno pošto jela nisu od juče niti stoje na jednom mestu i ne mrdaju, pogotovo mi je besmisleno na mestima gde se narodi mešaju (i formiraju u raznim momentima kao narodi) i gde su prolazili razni osvajači koji su opet jela donosili od kojekuda. Hrana se kreće sa ljudima i zavisi od dostupnih namirnica. Mislim, Srbi sigurno nisu imali ni proju ni kačamak pre 16. veka pošto kukuruza (a ni krompira, koji je npr. Ličanima sve i svja) nije bilo na ovom kontintentu a to im je onda postala vrlo bitna stvar. Definitivno su imali stoku pa su imali i mleko (nebitno) i sledstveno sir (prebitno), sad šta će ko sa svim tim da uradi i kako će da ga modfikuje je opet stvar uslova, Srbi su se vezali za svinje i prasećinu zato što je to bila stvar koju im Turci nisu uzimali kao danak, pa je svinjska mas' dostupna, itd. itd. Dodatno industijalizacija je učinila svoje i tehologija proizvodnje namirnica i migracije selo-grad (i sledstveni nestanak sela) su "istrebili" stvari koje su bile autentično lokalne, eventualno su se zadržale po nekim džepovima. Narodna "sirotinjska" hrana je ponekad promenjena, npr. ako pogledaš recepte za carbonaru videćeš da manje više svi kažu "uzmete 2 žumanca po osobi" i onda odvoje belance, a teško da su ti rudari po Italiji išta bacali, itd. itd.

Vrlo je teško kurabecati se sa autentičnom srpskom hranom kada si bio 400 ili 500 godina pod Turcima koji su bili svuda, ono što su oni dovlačili sa sobom (tipa sarme i ostali bureci) je ostavilo traga na kuhinji koliko i na jeziku koji govorimo.

Hrana ne zna za granice i tako treba da bude.

maksa83 maksa83 13:05 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

A karađorđeva šnicla?

Karađorđeva šnicla je izum od prekjuče, verovao ili ne.
angie01 angie01 13:10 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Karađorđeva šnicla je izum od prekjuče, verovao ili ne.


s tim, sto ova pohovana punjena suva snicla,sto se nudi po BGDu, ne moze da pridje Karadjordjevoj,koju su svojevremeno pravili u Vrscu, gde se rola neka nevidjena pljeka-ba sve skupa bude socno i ima mnogo vise smisla.
milisav68 milisav68 13:12 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

angie01

hebiga,onda ovi svetski strucnjaci gatronomi sto prate recepte iz svih krajeva sveta i kategorizuju razne kuhinje- da pitaju tebe.

Baš su jaki stručnjaci ako ne znaju da testenina (razvijanje kora, rezanca) dolazi iz Kine.
alselone alselone 13:12 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Čija njihova?

Pa svih ostalih, bitno je da nije ništa naše.

kurabecati se sa autentičnom srpskom hranom

Sve je to meni jasno i ja se nisam ni kurobecao nego sam pričao o specifičnostima a ne autentičnostima, baš zbog toga što kažeš. Primeti da u raspravi niko nije insistirao da je nešto autentično srpsko dok je bilo mnogo više insistiranje da nešto NIJE srpsko. Čemu?
gvozden1 gvozden1 13:15 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
A karađorđeva šnicla?

Karađorđeva šnicla je izum od prekjuče, verovao ili ne.

Jel?
A ja mislio da ga je Jelena spremala Krarađorđu, pa otud naziv.

Naravno da znam da je od prekjuče, nego vidim da se sve odriče Srbima, pa rekoh ajd da vidim da li će i Karađorđa.

A o srpskim jelima.
Ima Luka Mičeta u svojoj knjizi o voždu lepo zapažanje.
Kaže, dok su Srbi išli po zbegobima i jeli mlade populjke i koru sa drveta od gladi, Rusi su pravili Ermitaž, Gete pisao Fausta, a Francuzi pravili napoleonove kocke.

I sad tražiti neko autentično srpsko jelo je malo bezveze.

Da je ostala srpska srednjovekovna aristokratija, i s njom i kuhinja, možda bi drugačije bilo, ovako, imamo mi čega da se sećamo i na šta da se oslanjamo i ako je burek turski.
crossover crossover 13:19 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Valjušci. (ala sam to voleo)

tzv. šufnudle.

To nisam jeo 40 godina, pravila pok. baba koja čak nije ni bila Prečanka nego Ličanka.


Pravile i moja majka i tašta stalno, nijedna nije Prečanka. Doduše obe su rođene i odrasle na Dunavu ali sa ove strane. I knedle sa kajsijama.
nikvet pn nikvet pn 13:19 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

На свету постоје две и само две базне аутентичне кухиње: француска и кинеска. Све остало је - прехрана.
alselone alselone 13:21 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

На свету постоје две и само две базне аутентичне кухиње: француска и кинеска. Све остало је - прехрана.


Ne bih ja tu talijane izbacio.
maksa83 maksa83 13:22 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Primeti da u raspravi niko nije insistirao da je nešto autentično srpsko dok je bilo mnogo više insistiranje da nešto NIJE srpsko. Čemu?

Dobro to je valjda je jasno bilo kontrasrbovanje na neumitno Srbovanje koje se iz vazduKa samogenerisalo. Sve je došlo od nekud i sve negde ide, a to što je autentična srpska hrana ti verovatno danas ne bi hteo da jedeš pored svega što postoji (osim evenutalno pogače i sira) pošto je ovo prilično sirot i ne baš razvijen predeo pa je i hrana bila sirotinjska, u vreme kada počinju da se razvijaju neke nacionalne kuhinje ti si ovde pod Turcijma koji drže veća mesta i jebiga pa šta smisliš od praseta smislio si, u Vojvodini si pod Habzburzima, a u vreme kada je ovo bila baš autohtona neokupirana država nisi imao ni kukuruz, ni krompir, ni paradajz, na dvoru se verovatno jela neka divljač a narod je jeo šta je imao.
maksa83 maksa83 13:24 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ima Luka Mičeta u svojoj knjizi o voždu lepo zapažanje.
Kaže, dok su Srbi išli po zbegobima i jeli mlade populjke i koru sa drveta od gladi, Rusi su pravili Ermitaž, Gete pisao Fausta, a Francuzi pravili napoleonove kocke.

I sad tražiti neko autentično srpsko jelo je malo bezveze.

Upravo, tako nešto sam i ja napisao malo iznad. Puno neke sirotinje koja je jela šta je imala, i neke velmože tu i tamo koje su verovatno jele bolje ali ne mnogo, i to je to. OndaK su došli Turci.

Da je ostala srpska srednjovekovna aristokratija, i s njom i kuhinja, možda bi drugačije bilo, ovako, imamo mi čega da se sećamo i na šta da se oslanjamo i ako je burek turski.

Ne verujem da bi to preživelo, ogroman uticaj na sve kuhinje je imalo dovlačenje začina iz Indije i svega onoga iz Južne Amerike. Mislim, srpska salata, šopska salata, grčka salata, ključ svega je - paradajz (jebeš život bez paradajza i sira) koji je u Evropu došao u 16 veku a boktepita koliko mu je još trebalo da se ovde zapati.
alselone alselone 13:25 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Dobro to je valjda je jasno bilo kontrasrbovanje na neumitno Srbovanje koje se iz vazduKa samogenerisalo.


Vrlo često imamo spontano kontrasrbovanje koje se samogeneriše bez obzira na bilo šta.

Sve je došlo od nekud i sve negde ide, a to što je autentična srpska hrana ti verovatno danas ne bi hteo da jedeš pored svega što postoji (osim evenutalno pogače i sira) pošto je ovo prilično sirot i ne baš razvijen predeo pa je i hrana bila sirotinjska, u vreme kada počinju da se razvijaju neke nacionalne kuhinje ti si ovde pod Turcijma koji drže veća mesta i jebiga pa šta smisliš od praseta smislio si, u Vojvodini si pod Habzburzima, a u vreme kada je ovo bila baš autohtona neokupirana država nisi imao ni kukuruz, ni krompir, ni paradajz, na dvoru se verovatno jela neka divljač a narod je jeo šta je imao.

Nema tu šta da se kaže, to je sve tačno, i kažem ponovo kao što sam rekao i Gvozedenu - možemo pričati o lokalnim specifičnostima. Primer je i ona kobasica sa paprikom. Iako kobasica nije srpski izum naravno, ali su dodali papriku koji su doneli iz Turske i napravili novo jelo. Mnogo ima tih primera lokalnih specifičnosti i uopšte nije važno napominjati čije je to originalno jelo (srpsko nije svakako) pošto ćeš se verovatno ispaliti jer će neko iskopati još stariji izvor.
maksa83 maksa83 13:32 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Vrlo često imamo spontano kontrasrbovanje koje se samogeneriše bez obzira na bilo šta.

Pa to je zato što smo loši Srbi. (I mrzimo svoj narod.)
alselone alselone 13:33 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Pa to je zato što smo loši Srbi.

Ne postoje dobri i loši Srbi.
crossover crossover 13:34 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
A Niš je, Danice, bio -gde?

Ako je Tesla iz Austrougarske a ne iz Hrvatske onda je burek iz Niš mogao biti samo iz Turske.


Turci su mogli da vide burek tek kad su došli do Persijanaca i Sredozemlja, kao i većinu onoga što se danas zove turska kuhinja. Teško da su nomadski i ratnički narodi imali burek. Za burek bi pre mogli da se zahvalimo Jevrejima i Vizantiji ako već nekom treba da se da kredit.
angie01 angie01 13:36 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Pa to je zato što smo loši Srbi. (I mrzimo svoj narod.)

i vucica.
maksa83 maksa83 13:39 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Turci su mogli da vide burek tek kad su došli do Persijanaca i Sredozemlja, kao i većinu onoga što se danas zove turska kuhinja.

Tako je, otpr. sva turska kuhinja je pokupljena iz vilayeta koje su držali, a držali su mnoge vilayete i to dugo.
milisav68 milisav68 13:39 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

alselone
Dobro to je valjda je jasno bilo kontrasrbovanje na neumitno Srbovanje koje se iz vazduKa samogenerisalo.


Vrlo često imamo spontano kontrasrbovanje koje se samogeneriše bez obzira na bilo šta.

Ovde se to konkretno osetilo kad sam pomenuo burek :)

Naše autentično/specifično je i recimo kajmak, zbog raznih trava koje jedu krave po brdima, a kojih ima samo ovde u takvom obliku zbog klime i specifičnosti zemljišta.
crossover crossover 13:45 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

angie01
To su njoke, u osnovi, kao, da, i jedno i drugo su krompir testo, ali njoke italijani kuvaju, a šufnudle su duguljastije i uvaljane u prezlu i pržene, a rade i kao prilog slanom jelu i kao slatkiš posut šećerom.


sufnudle/njoke,gnocchi-kako kazu talijani, mogu da se spreme kako god hoces-i sve se prvo kuvaju i te sa prezlama,isto se prvo skuvaju, kako drugacije, oblik je isto razlicit- al vrlo slican,talijani ih prave kao u filmu, kod nas se uvalja ta dugacka kobasica,pa se secka i onda isto prstima malo formira- to je jedna ista stvar-krompir testo,...a prilozi,kako je ko smislio da iskoristi bazu,...moze da se prelije sa raznim sosevima,sa sirom, kao prilog, kako kazes,...kako god- isto je.


Endži je u pravu.
Tip of the day: nikad se ne raspravljaj sa Endži u vezi kuvanja, ona ima više iskustva u toj disciplini od svih nas ovde zajedno.
maksa83 maksa83 13:45 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Naše autentično/specifično je i recimo kajmak

Ne bih se zakleo da baš kajmak nije turska tekovina.
angie01 angie01 13:46 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

kao i većinu onoga što se danas zove turska kuhinja.


turska kuhinja,ovu kakvu je znamo, se najvise bazira na Arapskoj, sto iz Azije, sto iz Afrike.
maksa83 maksa83 13:47 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Endži je u pravu.
Tip of the day: nikad se ne raspravljaj sa Endži u vezi kuvanja, ona ima više iskustva u toj disciplini od svih nas ovde zajedno.

Ne mogu njoke i šufnudle da budu ista stvar pa da ga jebeš.

Ali to mi nije bitno kao pica pa neću da trošim energiju.
macak_tosa macak_tosa 13:55 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Vrlo često imamo spontano kontrasrbovanje koje se samogeneriše bez obzira na bilo šta.

Pa to je zato što smo loši Srbi. (I mrzimo svoj narod.)

Niste loši, ali ste, kako da kažem, nedozreli.
I volite da budete 'in'.
Ali dobro, mladost ludost.
Sve to vremenom dođe na svoje.
crossover crossover 13:57 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ne mogu njoke i šufnudle da budu ista stvar pa da ga jebeš.


Pa testo je isto, šta ćeš posle da uradiš s njim to je druga stvar. Mnogo si se ti poitalijančio.
freehand freehand 13:58 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

I sad tražiti neko autentično srpsko jelo je malo bezveze.

Takoe.
Ko je tražio autentična srbska jela i zašto?
milisav68 milisav68 14:00 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Ne bih se zakleo da baš kajmak nije turska tekovina.

Nemoj da mi antisrbuješ :)

Mislio sam na ukus/sastav/masnoću.
alselone alselone 14:01 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ne bih se zakleo da baš kajmak nije turska tekovina.


Kako se kajmak kaže na engleskom?
freehand freehand 14:01 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

jebiga pa šta smisliš od praseta smislio si

Biće da je ovde i prase bilo misaona imenica
nikvet pn nikvet pn 14:03 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Ne bih se zakleo da baš kajmak nije turska tekovina


Слободно се закуни да је аутентично српски. И то баш западна Србија, западно од Мораве. Источно га нема јер нешто не иде, удавале се снајке па пробале ал неће па неће. Отприлике докле кошава дохвата дотле купуј сир, даље немој него кајмак
crossover crossover 14:04 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Naše autentično/specifično je i recimo kajmak

Ne bih se zakleo da baš kajmak nije turska tekovina.


Nije (vidi gore).
maksa83 maksa83 14:04 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

I volite da budete 'in'.

Ne bre, nego volim da jedem sve, i beskrajno me zabole čiji je, a Srbovanje mi ide na kurac.

Kačamak o kome ti pričaš non stop ovde nije bio moguć dok neko nije dovukao novotariju koja se zove kukuruz, kao ni tjurku na podvarku pošto je ta ptica ovde doneta kada i kukuruz. Mislim, Ameri sirotu ćurku koja je baš odande iz Severne Amerike zovu "Turska" zato što su je Englezi pomešali sa pticom koju su Turci dovlačili sa Madagaskara. Ludi Turci naravno znaju da tjurka nije njihova pa je zovu - opet pogrešno - hindi - zato što su onomad umislili da dolazi iz Indije (ne dolazi). Zaboga ceo svet ceo jedan narod zove pogrešno Indijanci zato što je Krsto onomad umislio da je stigao u Indiju.
maksa83 maksa83 14:08 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

crossover
maksa83
Naše autentično/specifično je i recimo kajmak

Ne bih se zakleo da baš kajmak nije turska tekovina.


Nije (vidi gore).

A da vi to malo proverite.
freehand freehand 14:09 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Niste loši, ali ste, kako da kažem, nedozreli.
I volite da budete 'in'.

Pa sad je in da se bude veliki, pravi Srbin, i na blogu i u životu.I to ne bilo kakav, nego što si bliže Aranđelovcu i Topoli to si praviji i veći, ovo drugo postalo druga i trća klasa. bar tako iz Valjeva poručuju.
Pa onda što više i gluplje lupiš i slažeš al da prija uhu srbskome to si bolji i veći domaćin.
Doduše, to se baš ne odnosi na tebe al voliš tu da se upetljaš pa jebiga.
Al čemu služi to dodavanje, cifranje, ulepšavanje a u đampirskim varijantama i direktno i otvoreno laganje - to nikad neću skapirai.

crossover crossover 14:10 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
crossover
maksa83
Naše autentično/specifično je i recimo kajmak

Ne bih se zakleo da baš kajmak nije turska tekovina.


Nije (vidi gore).

A da vi to malo proverite.


Proverili smo. Nije.
Atomski mrav Atomski mrav 14:11 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Kako se kajmak kaže na engleskom?

Google translate kaže "cream" ali to nije dovoljno precizno jer može da se odnosi i na npr. pavlaku. Možda "kaymak"?


https://en.wikipedia.org/wiki/Kaymak
maksa83 maksa83 14:11 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

alselone
Ne bih se zakleo da baš kajmak nije turska tekovina.


Kako se kajmak kaže na engleskom?

Mislim da ne postoji kajmak na engleskom. Otpr. svi odavde do Avganistana (uključujući i Avganistan) ga zovu kajmak.
Atomski mrav Atomski mrav 14:12 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Primeti da u raspravi niko nije insistirao da je nešto autentično srpsko dok je bilo mnogo više insistiranje da nešto NIJE srpsko. Čemu?


Reductio ad absurdum?
crossover crossover 14:13 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

alselone
Ne bih se zakleo da baš kajmak nije turska tekovina.


Kako se kajmak kaže na engleskom?


Nivea.
maksa83 maksa83 14:13 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Proverili smo. Nije.

Dobro.

Srbi su izmislili kajmak ali nisu imali ime za njega dok nisu došli Turci i dali mu ime sa jasnom turskom etimologijom i onda ga razneli kojekuda čak dok Avganistana.
alselone alselone 14:13 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Google translate kaže "cream" ali to nije dovoljno precizno jer može da se odnosi i na npr. pavlaku. Možda "kaymak"?

Da, sa cream sam i ja pokušao da objasnim par puta ali ne ide. Onda samo tutnem i na, jete.
freehand freehand 14:15 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Naše autentično/specifično je i recimo kajmak

Ne bih se zakleo da baš kajmak nije turska tekovina.

Za ovo nisam siguran ali znam da ga Nemci zovu kajmak, i nekim svojim varijantama - koje nisu prineti čak ni onom čačanskom a kamoli studeničkom zovu "kajmak" i tretiraju kao srpski izvorni proizvod.
Kao što čorbast pasulj ima nemački naziv "Zerbiše bonensupe" a ćevapčiće i ražnjiće tako i zovu, doduše transkribuju kad pišu.
Što naravno ne znači da je ijedno od tih jela deo vinčanske kulture (koja je takođe srbska) ali eto, da učinimo ovdašnjim rumenim domaćinima što su se jutros probudili sa rečenicom "kiša, Proko, burazere".
crossover crossover 14:16 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Proverili smo. Nije.

Dobro.

Srbi su izmislili kajmak ali nisu imali ime za njega dok nisu došli Turci i dali mu ime sa jasnom turskom etimologijom i onda ga razneli kojekuda čak dok Avganistana.


Ja nisam rekao da su Srbi izmislili kajmak. Rekao sam da Turci nisu izmislili kajmak. Čak je i turska etimologija upitna.
Atomski mrav Atomski mrav 14:16 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Onda samo tutnem i na, jete.




Usmena i pismena komunikacija ionako umeju pre da zavade ljude nego da ih zbliže, dok je kod hrane uglavom suprotno (jedino ako baš tutneš kajmak nekom veganu)...
milisav68 milisav68 14:21 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

freehand
Biće da je ovde i prase bilo misaona imenica

Bilo prasića koliko voliš, muka bila da se navata :)

I ne samo prasića, raznih divljači, od kojih si mogao da postaneš ručak.

Bile šume na sve strane, otud onaj naziv što počinje na Š :)

To je počelo da se raskrčuje tek u poslednih 100 godina.
angie01 angie01 14:30 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ne mogu njoke i šufnudle da budu ista stvar pa da ga jebeš.


pa sta da ti velim- kreni...

stavise, Schupfnudeln u prevodu znaci- valjusci ( valjajuci rezanci), jer se valjaju dok se prave.


Ali to mi nije bitno kao pica pa neću da trošim energiju.


nije bitno, samo je cudno da ne mozes da priznas, kao neki drugi ovde, sto je bas bez/veze-(ja sam ti priznala za pizza pec, jer vise verujem Pajketu, nego tebi:),...al cu ipak da proverim:),...jos sam ti citirala objasnjenje iz recnika-sto je manje vazno od cinjenice da jesu isto,-iskustveno provereno-( u svim prevodima se jednako pokazuje)...recimo u recniku isto stoji da je kuglof onaj slatki vojvodjanski kolac, (Gugelhupf),a ustvari je kuglof posuda/modla za taj kolac, u koji se izlivaju razna jela, pa i pihtije,...tako se zapatilo, pa mngi kuvari tako kazu...a u stvari je forma to sto se vezuje za ime,...
freehand freehand 14:33 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Misliš da to može instant guglanjem?

Ne ide to tako, mora se studioznije.

Misliš, mora Bileća sa kursom za laganje?
Mada ja mislim da tu ipak prirodni, urođeni talenat daje najbolje rezultate.

A i što je bitno da se zna, ne zanima te i bože moj, mnoge ljude istorija ne zanima i ništa strašno.

Strašno je kad hoćeš da se klinčiš da nešto znaš, a jasno se vidi da vrtiš dve tri fraze poput one o Krarađorđu.

Ma jok. Strašno je kad govedo uporno i uporno nastupa na ovaj način sa pozicije nekakvog višeg znanja, nikad ničim dokazanog.
Nnego se to raskorači pored kazana, napravi onaj izraz lukave, pritupe funjare i sve gleda u publiku dal je utisak kako treba dok sere ko foka.
Što se da zaključiti iz, na primer, sledećeg

Dobar primer tvog nerazumevanja stvari je ovo sa turskom okupacijom, a možda još bolji onaj sa niškom deklaracijom koju takođe vrtiš kao neko veliko znanje i veliku stvar.

Jer ono što sam rekao jeste da ustanak u Srbiji nije krenuo kao eksplozije nagomilanih rodoljubnih i slobodarskih osećaja nego zbog straha za gole guzice lokalnih knezova od raspomamljenih dahija. i to pošto su se prvo žalili gospodaru, sultanu, pa kad je glava došla u pitanje . onda je buknulo. i to kao buna na dahije a ne na Stambol.
i da, kolokvijalno sam umesto uvreženih "500" rekao 400 godina, pa se govedo uhvatilo za to kao da je u pitanju nekakva greška, još usput vređajući mog dobrog učitelja kome nikad i ni u čemu ne bi mogao da prismrdiš. Doduše, nikome normalnom tako lažljiv, pritvoran i podmukao ne možeš da prismrdiš pa da onda ne širim.
Što se Niške deklaracije tiče - to je dokument o ratnim ciljevima Srbije, donet u jesen 1914. Bez Hrvata, bez britanaca, bez Francuza. Od strane, kralja, skupštien i vlade. U kome su sadržani ratni ciljevi Srbije. koji su svi ostvareni sa 101%.
Ali govedo đampirsko zna bolje šta je tu ko mislio, šta je smerao, zna da su i kralj i vlada i poslanici bili govna i lažovi kao on što je pa su svi jedno priali, drugo mislili a treće radili.
A problem je što se lako gugla i isto piše u svim izvorima pa čak i vikipediji, za razliku od njegovog pasulja, ugljevlja i plećke kao neprikosnovenih izvora.

A i pravu si u jednoj stvari, ne čitaju ovo deca, mladi blogeri kako reče, jasno se vidi tvoje nepoznavanje stvari.

Da ne čitaju mladi blogeri jer ih nema, rasterali ste gotovo sve što je pokušalo da se priključi
Ostalo je nešto nas što smo otporni na crevne i druge parazite tvog tipa.

Samo nemoj pisati o tome, piši o meni, o Bileći, o mom zaposlenju, i biće u redu.

Pobogu, druže mlađi vodniče iz lažovsko-propagandnog odeljenja - da se niste to nešto raspekmezili?!
macak_tosa macak_tosa 14:34 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
I volite da budete 'in'.

Ne bre, nego volim da jedem sve, i beskrajno me zabole čiji je, a Srbovanje mi ide na kurac.

Kačamak o kome ti pričaš non stop ovde nije bio moguć dok neko nije dovukao novotariju koja se zove kukuruz, kao ni tjurku na podvarku pošto je ta ptica ovde doneta kada i kukuruz. Mislim, Ameri sirotu ćurku koja je baš odande iz Severne Amerike zovu "Turska" zato što su je Englezi pomešali sa pticom koju su Turci dovlačili sa Madagaskara. Ludi Turci naravno znaju da tjurka nije njihova pa je zovu - opet pogrešno - hindi - zato što su onomad umislili da dolazi iz Indije (ne dolazi). Zaboga ceo svet ceo jedan narod zove pogrešno Indijanci zato što je Krsto onomad umislio da je stigao u Indiju.

Ja volim da jedem sve, nemam nikakvih predrasuda.
To što volim kačamak nema veze sa srbstvom.
Volim da jedem i picu, a volim i rezance.
Ne smetaju mi ni krempite.
Ono što ne volim nema veze sa hranom - nego sa time da, ako se iko usudi da kaže išta afirmativno o Srbima, u ovom slučaju u vezi hrane, 'ala i vrana' dotičnoga optuže da je velikosrbin, naprednjak, nazadnjak i slično.
Mislim, to samo mogu da nabijem na onu stvar.
A podvarak mi jeste jedno od najomiljenijih jela - svejedno mi je da li je mesnati deo kokoš, krava, ćurka, patka - ili srpsko prase. Ili bilo čije prase.
A kupus ne mora da bude futoški, može da bude i bijeljinski - ili u našem kućnom slučaju, crepajski, već bar 5 godina.
macak_tosa macak_tosa 14:35 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

freehand
Misliš da to može instant guglanjem?

Ne ide to tako, mora se studioznije.

Misli, mora Bileća sa kursom za laganje? mada ja mislim da tu ipak prirodni, urođeni talenat daje najbolje rezultate.

A i što je bitno da se zna, ne zanima te i bože moj, mnoge ljude istorija ne zanima i ništa strašno.

Strašno je kad hoćeš da se klinčiš da nešto znaš, a jasno se vidi da vrtiš dve tri fraze poput one o Krarađorđu.

ma jok. Strašno je kad govedo uporno i uporno nastupša na ovaj način sa pozicije nekakvog višeg znanja, nikad ničim dokazanog. nego se to raskorači pored kazana, napravi onaj izraz lukave, pritupe funjare i sve gleda u publiku dal je utisak kako treba dok sere ko foka.
Što se da zaključiti iz, na primer, sledećeg

Dobar primer tvog nerazumevanja stvari je ovo sa turskom okupacijom, a možda još bolji onaj sa niškom deklaracijom koju takođe vrtiš kao neko veliko znanje i veliku stvar.

Jer ono što sam rekao jeste da ustanak iz Srbije nije krenuo kao eksplozije nagomilanih rodoljubnih i slobodarskih osećaja nego zbog straha za gole guzice lokalnih knezova od raspomamljenih dahija. i to pošto su se prvo žalili gospodaru, sultanu, pa kad je glava došla u pitanje . onda je buknulo. i to kao buna na dahije a ne na Stambol.
i da, kolokvijalno sam umesto uvreženih "500" rekao 400 godina, pa se govedo uhvatilo za to kao da je u pitanju nekakva greška, još usput vređajući mog dobrog učitelja kome nikad i ni u čemu ne bi mogao da prismrdiš. Doduše, nikome normalnom tako lažljiv, pritvoran i podmukao ne možeš da prismrdiš pa da onda ne širim.
Što se Niške deklaracije tiče - to je dokument o ratnim ciljevima Srbije, donet u jesen 1914. Bez Hrvata, bez britanaca, bez Francuza. Od strane, kralja, skupštien i vlade. U kome su sadržani ratni ciljevi Srbije. koji su svi ostvareni sa 101%.
Ali govedo đampirsko zna bolje šta je tu ko mislio, šta je smerao, zna da su i kralj i vlada i poslanici bili govna i lažovi kao on što je pa su svi jedno priali, drugo mislili a treće radili.
A problem je što se lako gugla i isto piše u svim izvorima pa čak i vikipediji, za razliku od njegovog pasulja, ugljevlja i plećke kao neprikosnovenih izvora.

A i pravu si u jednoj stvari, ne čitaju ovo deca, mladi blogeri kako reče, jasno se vidi tvoje nepoznavanje stvari.

D ne lčitaju mladi blogeri jer ih nema, rasterali ste gotovo sve što je pokupšalo da se priključi
ostalo je nešto nas što smo otporni na crevne i druge parazite tog tipa.

Samo nemoj pisati o tome, piši o meni, o Bileći, o mom zaposlenju, i biće u redu.

Pobogu, druže mlađi vodniče iz lažovsko-propagandnog odeljenja - da se niste to nešto raspekmezili?!

Gluposti!
freehand freehand 14:36 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

milisav68
freehand
Biće da je ovde i prase bilo misaona imenica

Bilo prasića koliko voliš, muka bila da se navata :)

I ne samo prasića, raznih divljači, od kojih si mogao da postaneš ručak.

Bile šume na sve strane, otud onaj naziv što počinje na Š :)

To je počelo da se raskrčuje tek u poslednih 100 godina.

Dabre. nego, Milisave, ima i sad šuma nego ti divlji prasići neće baš sami da dođu i skoče u korpu. Pa čisto sumnjam da su i tada baš bili tako glupavi da dolaze po sikirče da bi ih u ishrani bilo koliko voliš, kako ti kažeš. Dapače, pre mislim da ih je u ishrani bilo malo i retko, i da su više tvoji i moji preci jeli žir nego ti prasići.
freehand freehand 14:38 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Gluposti!


Šta tačno smatraš glupošću, Tošo?
maksa83 maksa83 14:42 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

nije bitno, samo je cudno da ne mozes da priznas, kao neki drugi ovde, sto je bas bez/veze-(ja sam ti priznala za pizza pec, jer vise verujem Pajketu, nego tebi:),...al cu ipak da proverim:),...jos sam ti citirala objasnjenje iz recnika-sto je manje vazno od cinjenice da jesu isto,-iskustveno provereno-( u svim prevodima se jednako pokazuje)...recimo u recniku isto stoji da je kuglof onaj slatki vojvodjanski kolac, (Gugelhupf),a ustvari je kuglof posuda/modla za taj kolac, u koji se izlivaju razna jela, pa i pihtije,...tako se zapatilo, pa mngi kuvari tako kazu...a u stvari je forma to sto se vezuje za ime,...


Ovo su šufnudle:



Ovo su gnocchi:



Sve i da je neko slep pa ne vidi razliku shvatiće je onog trenutka kada to dizviniš stavi u usta.

Ako je to isto jelo onda si ti u pravu. (Hint - nisi u pravu)
freehand freehand 14:46 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

recimo u recniku isto stoji da je kuglof onaj slatki vojvodjanski kolac, (Gugelhupf),a ustvari je kuglof posuda/modla za taj kolac, u koji se izlivaju razna jela, pa i pihtije,...tako se zapatilo, pa mngi kuvari tako kazu...a u stvari je forma to sto se vezuje za ime,...

Ja bih se zakleo da je kuglof engleska izmišljotina, ali nije ni to bitno. Jer englezi puding prave i sa mesom, i piju vruće pivo.
Suština je da se zna o čemu se priča, da se ne brkaju pojmovi i da rezultat bude neko novo, dodatno saznanje a ne besmislena svađa.
Atomski mrav Atomski mrav 14:50 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Da, sa cream sam i ja pokušao da objasnim par puta ali ne ide.


Mada, pošto postoji izraz "cream skimming" i znači isto što i "skidanje kajmaka" u prenesenom značenju, ipak ima tu nešto...

https://en.wikipedia.org/wiki/Cream_skimming
crossover crossover 14:51 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Jer englezi puding prave i sa mesom, i piju vruće pivo.


Kod Engleza je sve puding, i sutlijaš i krvavice. Englezi bolje da ćute i da se prave mrtvi kad se priča o kuvanju.
Atomski mrav Atomski mrav 14:52 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ja bih se zakleo da je kuglof engleska izmišljotina

Ipak je švapska...
Atomski mrav Atomski mrav 14:56 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Englezi bolje da ćute i da se prave mrtvi kad se priča o kuvanju.




A gro TV kuvara iz UK...
maksa83 maksa83 14:57 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Englezi bolje da ćute i da se prave mrtvi kad se priča o kuvanju.

Može fišenćips.

Dip frajd džank je mio na koje vjere bio.
angie01 angie01 14:57 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Ovo su šufnudle:

Ovo su gnocchi:

Sve i da je neko slep pa ne vidi razliku shvatiće je onog trenutka kada to dizviniš stavi u usta.


stvar je u tome, sto nije ime jela sufnudle-negote vrste paste, kao i gnocchi-a na tvojim primerima,su jedni spremljeni rucnoi uprzeni sa prazlom, a drugi su masinskii preliveni maslinovim uljem sa persunom i belim lukom,..znaci kao sto razlikujes razne vrste testa- napisala samti gore, taljatelje, pene, spagete, fusile,... tarana:),tako imas sufnudle, a mogu da se spreme kako hoces.

stavise, Schupfnudeln u prevodu znaci- valjusci ( valjajuci rezanci), jer se valjaju dok se prave.



freehand freehand 14:58 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

crossover
Jer englezi puding prave i sa mesom, i piju vruće pivo.


Kod Engleza je sve puding, i sutlijaš i krvavice. Englezi bolje da ćute i da se prave mrtvi kad se priča o kuvanju.

To sam, čini mi se, i rekao. Ilib bar pokušao da kažem. A tke dai nisu Francuzi došli mrka bi kapa bila.
ali što se tiče kajmaka i tih mlečnih prerađevina, pogledaj samo koliko Nemci izraza imaju koji sadrže u sebi "rahm". I sva se odnose na kajmak, odnosno masnoću skinutu sa mleka. A nijedna nije kajmak, i svaki put kad sam im kajmak izneo bez obzira u kom svojstvu (samo na hlebbu, uz ćevape, na jelu ili kao predjelo) odvalili su se od ždranja i slasti.

milisav68 milisav68 14:58 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

freehand

Dabre. nego, Milisave, ima i sad šuma nego ti divlji prasići neće baš sami da dođu i skoče u korpu. Pa čisto sumnjam da su i tada baš bili tako glupavi da dolaze po sikirče da bi ih u ishrani bilo koliko voliš, kako ti kažeš. Dapače, pre mislim da ih je u ishrani bilo malo i retko, i da su više tvoji i moji preci jeli žir nego ti prasići.

Heh, ne tvrdim da se meso jelo svaki dan, već da su se lovili, kopane rupe, pravile zamke.

A jeo se i žir, i sve ostalo što je moglo da se sakupi ili obere, jer je obradive površine bilo malo.

zilikaka zilikaka 14:59 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

freehand
recimo u recniku isto stoji da je kuglof onaj slatki vojvodjanski kolac, (Gugelhupf),a ustvari je kuglof posuda/modla za taj kolac, u koji se izlivaju razna jela, pa i pihtije,...tako se zapatilo, pa mngi kuvari tako kazu...a u stvari je forma to sto se vezuje za ime,...

Ja bih se zakleo da je kuglof engleska izmišljotina, ali nije ni to bitno. Jer englezi puding prave i sa mesom, i piju vruće pivo.
Suština je da se zna o čemu se priča, da se ne brkaju pojmovi i da rezultat bude neko novo, dodatno saznanje a ne besmislena svađa.

E, da se vratimo na ovdašnju hrani.
Garant sam pričala da se ovde bila izgubila tradicija slavskog kolača (ostali bili sveća i koljivo) al kažu, da se ne bi zaboravilo kako se kolač, pravio se obavezno za Božić, pa nosio kumovima.
E, taj takav kolač moja tetka pravila bogovski.
Tu ide puter i malo je sladak i malo žut, od jaja.
Zapravo, to je onaj isti kolač što se pravi za groblja, al to i nisu prilike kad imaš apetit.
crossover crossover 14:59 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

maksa83
Englezi bolje da ćute i da se prave mrtvi kad se priča o kuvanju.

Može fišenćips. Dip frajd džanka nikad dosta.


Ni to nije njihovo, fiš end čips su doneli portugalski jevreji u Britaniju. Englezi su samo izmislili da taj fiš end čips zamotaju u novine.
freehand freehand 15:00 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Atomski mrav
Ja bih se zakleo da je kuglof engleska izmišljotina

Ipak je švapska...

Da se ne kunem, onda, ako ti tako kažeš.

freehand freehand 15:02 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

milisav68
freehand

Dabre. nego, Milisave, ima i sad šuma nego ti divlji prasići neće baš sami da dođu i skoče u korpu. Pa čisto sumnjam da su i tada baš bili tako glupavi da dolaze po sikirče da bi ih u ishrani bilo koliko voliš, kako ti kažeš. Dapače, pre mislim da ih je u ishrani bilo malo i retko, i da su više tvoji i moji preci jeli žir nego ti prasići.

Heh, ne tvrdim da se meso jelo svaki dan, već da su se lovili, kopane rupe, pravile zamke.

A jeo se i žir, i sve ostalo što je moglo da se sakupi ili obere, jer je obradive površine bilo malo.


Da ne zakeram sad pa da kažem da se nije mseo jelo ni svake nedelje... nego da se lepo složimo, kad je prilika.


mirelarado mirelarado 15:06 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Sve i da je neko slep pa ne vidi razliku shvatiće je onog trenutka kada to dizviniš stavi u usta.

Ako je to isto jelo onda si ti u pravu. (Hint - nisi u pravu)


Naravno da nije isto: gnocchi se prave s mnogo manje brašna, svega 120gr na pola kile krompira, dok u valjuške ide 250gr brašna na pola kile krompira. Otuda moraju i da se uprže s prezlama posle kuvanja.
Atomski mrav Atomski mrav 15:06 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Da se ne kunem, onda, ako ti tako kažeš.


Ta ako se zapatilo u Vojvodini, onda je najverovatnije došlo odnekud iz germanskog područja...

https://diethood.com/german-marble-cake/
https://www.thenibble.com/reviews/main/cookies/cakes/marble-cake-history.asp



crossover crossover 15:06 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Atomski mrav
Englezi bolje da ćute i da se prave mrtvi kad se priča o kuvanju.


A gro TV kuvara iz UK...


Istina, moj omiljeni tv kuvar je baš Englez, pokojni Keith Floyd.
Milan Novković Milan Novković 15:10 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

alselone
Google translate kaže "cream" ali to nije dovoljno precizno jer može da se odnosi i na npr. pavlaku. Možda "kaymak"?

Da, sa cream sam i ja pokušao da objasnim par puta ali ne ide. Onda samo tutnem i na, jete.

Clotted cream is a thick cream made by indirectly heating full-cream cow's milk using steam or a water bath and then leaving it in shallow pans to cool slowly. During this time, the cream content rises to the surface and forms "clots" or "clouts", hence the name. It forms an essential part of a cream tea.

Ovo "clotted" je bitno u Imenu. 90% je ni nalik kajmaku, do 10% je 5/10% nalik

Englezi ga uglavnom jedu uz popodnevni čaj sa ...

A scone is a baked good, usually made of either wheat or oatmeal with baking powder as a leavening agent, and baked on sheet pans. A scone is often slightly sweetened and occasionally glazed with egg wash. The scone is a basic component of the cream tea

... koje donekle vuku po obliku na pogačice sa čvarcima, samo ni nalik po ukusu, nemaju čvarke, nego su jedva primetno slatki.

Preseku se po pola horizontalno, namažu prvo sa clotted cremom, onda sa džemom od kajsija (ubeđuju se šta ide prvo, krem ili džem - nistu istrajni ko mi Srbi u ubeđivanjima na kratak rok, ali su bolji od nas na duži rok.

Ko ume lepo da napravi scones ima stvarno bajan dodatak uz čaj



Ima Engleza koji namažu samo jednu polovinu, pa drugu metno preko toga.

Mislim da smo mi iz tih krajeva 100procentno prihvatili varijantu gde se mažu obe polovine, obilato
macak_tosa macak_tosa 15:21 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

freehand
Gluposti!


Šta tačno smatraš glupošću, Tošo?

Recimo - način na koji se obraćaš Gvozdenu.
Šta će ti to?!
angie01 angie01 15:24 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Da se ne kunem,


nemoj.
crossover crossover 15:24 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

mirelarado
Sve i da je neko slep pa ne vidi razliku shvatiće je onog trenutka kada to dizviniš stavi u usta.

Ako je to isto jelo onda si ti u pravu. (Hint - nisi u pravu)


Naravno da nije isto: gnocchi se prave s mnogo manje brašna, svega 120gr na pola kile krompira, dok u valjuške ide 250gr brašna na pola kile krompira. Otuda moraju i da se uprže s prezlama posle kuvanja.


Brate, ko sa italijanima izađe na kraj oko testa taj zaslužuje Nobela. U Italiji se ide u zatvor ako napraviš taljatele koje nisu istih dimenzija kao bolonjski etalon. Dobro, možda se ne ide baš pravo u zatvor ali ćeš sigurno biti izložen javnom preziru uz gubitak građanskih prava. Nisu normalni bre.
angie01 angie01 15:26 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Naravno da nije isto: gnocchi se prave s mnogo manje brašna, svega 120gr na pola kile krompira, dok u valjuške ide 250gr brašna na pola kile krompira. Otuda moraju i da se uprže s prezlama posle kuvanja.



Atomski mrav Atomski mrav 15:27 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Mislim da smo mi iz tih krajeva 100procentno prihvatili varijantu gde se mažu obe polovine, obilato

Tako je. A čaj nije obavezan, al' eto jedino da se domaćini ne uvrede... (uzmi malo rakije da te ne u'vati meze).
mirelarado mirelarado 15:31 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Brate, ko sa italijanima izađe na kraj oko testa taj zaslužuje Nobela. U Italiji se ide u zatvor ako napraviš taljatele koje nisu istih dimenzija kao bolonjski etalon. Dobro, možda se ne ide baš pravo u zatvor ali ćeš sigurno biti izložen javnom preziru uz gubitak građanskih prava. Nisu normalni bre.


Ma, pusti, bolesnici. :) Zamalo da izbije revolucija onomad kad ih je EU primorala da uvoze švapsku testeninu. Kad se tad nisu oCepili...
angie01 angie01 15:32 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

Италијански –gnocchi
Српски-њоке
gvozden1 gvozden1 15:38 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

freehand
Gluposti!


Šta tačno smatraš glupošću, Tošo?

Sve što si napisao je glupost.

A ono što jeste značajno je dužina komentara.

Baš ti stalo da nešto kao dokažeš, a ispada šta ispada - vađenje.

A vađenje, zna se, samo dublje zakopava.
freehand freehand 15:45 05.11.2021

Re: Opet zemljotres

macak_tosa
freehand
Gluposti!


Šta tačno smatraš glupošću, Tošo?

Recimo - način na koji se obraćaš Gvozdenu.
Šta će ti to?!

Da velikom srbomeru kažem da je komunjara i budalčina onako kako to radi uvaženi gospodin Toša?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana