Ljubav| Moj grad| Nostalgija

Napolje

angie01 RSS / 17.11.2021. u 19:16

 Klikeri%20srce%20Pixabay.jpg
 
 
 

U “moje vreme” rec napolje je bila najvrednija rec nas klinaca. Iako obicna i u svom znacneju je mogla da pokrije razne stvari, od beznacajnih i mlakih, do dramaticnih i agresivnih u nasoj upotrebi je bila beskrajno velika, magicna i skupa, jer je u sebi nosila citav spektar svakodnevnih teznji i nadanja i oznacavala je sve sto je bilo ko od nas  jedino zeleo i o cemu je mislio od trenutka ustajanja iz kreveta.

To je bilo tako i nije se menjalo time kako je proticao dan, isto je bilo i ponedeljkom, utorkom,… i svim ostalim danima u nedilji, isto  i u januaru, kao i u junu i decembru, nista se nije menjalo promenom vremena i  godisnjih doba.

Nasa, skoro sveta rec u vremenu bezazlenosti  i cednosti, oznacavala je izlazak iz nasih domova i ulazak u rajsku teritoriju, koju je predstvljao spoljni prostor naseg kraja, dvorista, ulice, parkovi, skrivena mesta i budzaci izmedju i oko nasih zgrada i kuca.

Na prvi pogled se moze uciniti da nije neka bogzna kakva stvar u pitanju, ali je za ostvarivanje tog izlaska u zeljeno blazenstvo, bila potrebna dozvola roditelja, za koju su opet bili vezani razni uslovi, svakom od nas iz raznih razloga, cesto vrlo komplikovano ostvarivi, sto je odrzavalo svakodnevnu tenziju pri ostvarivanju cilja- izlaska napolje.

Ono sto je trebalo ispuniti se manje/vise svodilo na zavrsavanje domaceg zadatka, ucenje, pomaganje u nekim kucnim poslovima i obavezama, kako je to vec gde bilo organizovano, sto u vecini slucajeva, iako se radilo o mahom dobroj i poslusnoj deci, nije bas bilo u fokusu, da se tako izrazim.

U mom slucaju, jer sam sa ucenjem i svim ostalim obavezama bila prilicno agilna, a bez streberaja, prosto nije postojala opcija u mojoj kuci da nesto nije u redu na raznim poljima aktivnosti koje sam imala u skoli, oko i van nje, glavni problem je bio da pojedem obrok- sto je u to vreme, za razliku od sada, za mene bio dramatican poduhvat, jer nisam volela da jedem.( Gledamo se neprijateljski onaj cuspajz od kelja u tanjiru i ja, ko najveci neprijatelji evr, nije bilo sanse da ja kasiku sa tim kasatim cudnim zelenilom stavim u usta, a ne da savladam celu porciju).

Skruseno priznajem da sam cesto pribegavala prevarama najgore vrste, iako lepo vaspitana i odgovorna, izmisljala sam razne nacine da predstavim da sam svoj uslov ispunila, kojima ne bih bas mogla da se pohvalim, ali me je samomotivisalo i samopravdalo to sto je suvise velika stvar bila u igri.

Najvise me je blam od secanja na praznjenja tanjira sa ruckom ili vecerom u wc solju, sto nije bilo bas lako izvesti. Trebalo je prvo neprimetno odneti tanjir do klonje, a posle povlacenja vode i uklanjanja tragova akcije, vratiti se bez nezgodnih susreta a sa praznim tanjirom u rukama. Al eto, nekako se to odradjivalo uz prilicnu nelagodu i strah,  koje je ubrzo zamenjivalo euforicno osecanje  osvajanja cilja..

“Idem napolje” je najcesce izgovarana recenica i mogla je naprosto biti snimljena na nekom aparatu na ulaznim vratima, koji bi se aktivirao pritiskom na dugme,… kako bi se samo obogatio onaj ko bi inovirao takvu spravicu.

Svakodnevni scenario je podrzumevao, da se povremeno baci pogled kroz prozor i proveri, da l je neko vec uspeo da osvoji slobodu i onda krene u pregovore sa Nadleznim organom. Naravno, pristajalo se bez pogovora da se obavi sve trazeno. Cesto smo dolazili jedni kod drugih, da asistiramo u otapanju strogosti u dobrovoljnost necijih roditelja. “Tetka Cico, pustite Milicu samo pola sata, necemo dugo, evo tu smo ispred zgrade… i moja mama je rekla da mogu samo malo-ka oglavni adut”…i te fore, a posle bi bilo, Miliceee, dolazi kuci, je smo li rekli samo pola sata.

A onda, izlazak na vrata, najveci dnevni domet, bez obzira sta je sve u tom danu bilo ranije, neki kontrolni-recimo iz mate, odgovaranje kod nastavnice ostrokondje, vezbe u muzickoj, sta god, ti koraci sa druge strane ulaznih vrata doma su bili dnevna pobeda svih prepreka i muka.

I onda-uranjanje u beskraj radostii zadovoljstva.

Mi smo bili ona genercija lako mentalno ometena dobrotom i ljubavlju, nevina i naivna, koja je bila poslusna i skromna i znala za stid i odgovornost i sta je vaspitanje i postovanje . Ono sto je najvaznije, mi smo se voleli.

Ta ljubav je bila cista i iskrena, neiskvarena i podrazumevala je bezuslovnu uzajamnu  podrsku i lojalnost. Sve smo radili zajdeno i sve delili.

Razmenjivali majce, onu jednu iz Londona, svakog dana je nosio ponosno neko drugi, farmerke iz Italije su menjale vlasnika, kako je ko negde treblo da se pokaze, krug biciklom, spust rolsuama, liz sladoleda,  griz tek ispecene krofne, kockica cokolade, menjali smo ploce, knjige, ne mogu da prebrojim koliko “mojijh” naslova  cuci na tudjim policama, al ne marim.

I konacno, u prostoru Napolje, pocinjao je pravi zivot.

Tu je sve bilo nase, nasa klupa, drvo, zbun, kamen, ograda, ulicna macka,…sve.

Igrali bi zmurke, skolice, skakli preko lastisa i naravno igrali  klikere. Imali smo skoro idealno utaban teren u jednom delu  izmedju zgrad i iskopanu rosu tako pravilnu, kao da je bila iscrtana sestarom i tu su se svakodnevno fulali staklenci, plastenc i imetalci. Jednom sam se vratila kuci sa punim dzepovima klikera koji su zveckali pri svakom mom koraku, prasnjavih ruku al ponosnog srca.

Posle nam je tetka Dana iz prizemlja prekopala rosu jedne noci, jer joj je smetala decija galama-I dan dans joj to niko nije oprostio, iako zena vec davno nije medju zivima, a mi svi vec dugo u nekim drugim zivotima u nekim drugim dvoristima, toliko je ta mala rupa u zemlji, iskopana  necijom zaostalom plasticnom decijom lopaticom bila vazna.

Kasnije smo montirali kos na neku banderu koja je tu stajala i igrali neumorno basket u mesovitim timovima, loptom koju smo zajedno kupil od skupljene sice iz uglova postave ispod pocepanih  dzepova. Tu se gubilo i dobijalo, izgaralo na terenu, gurkalo i galamilo, al smo posle, kada padne mrak, zajdno odlazili na Balvan City, kako smo bili krstili naslagne drvene pragove u nekom cosku naseg carstva i tu svirali gitaru i prevali-"When the moon is in the seventh house, and Jupiter aligns with Mars, then peace will guide the planets, and love will steer the stars." Naravno da je onaj sa gitarom bio glavni baja.

Tu su zaiskrile prve simpatije, radjale prve ljubavi, desili se prvi nespretni poljupcii stidljivi zagrljaji, posle bi osvanuli grafiti sa inicajlima ”zaljubljenih” u srcu na nekoj zgradi, na koje smo se mi klinci smejuljili, ne znajuci, da ce uskoro i nasi negde osvanuti.

Jednom smo organizovali nas festival,najozbiljnije moguce, svako je spremio pesmu, otpevao najbolje sto je umeo, pa smo glasali i pobednik je dobio kartonsku medalju na kanapu, nevesto ispisanu rukom. Al ju je ponosno nosio celog dana.

Ponekad smo na nekom skrivenom mestu, jer nam je to bilo zabranjeo, palili vatru, koju smo posle opcinjeni preskakali iz zaleta. Tako sam zaradila svoje prve opekotine na nozi, jer onako mala, nisam dobro procenila doskok, upala nogom u sred plamena, koji mi je zhvatio soknu  i napravio opekotine do mesa. Vise sam se uspanicila od grdnje koja mi je predstojala i zabrane izlaska, nego sto sam brinulao ne bas jednostavnoj povredi i bolu koji sam osecala. I danas imam te oziljke da me podsecaju, kao i fleku na listu od limfnog  klobuka koji se napravio, kada sam ne znajuci da je motor upravo prakiran, prislonila nogu na vreo auspuh, u uobicajenoj pozociji za paljenje. pokusavajuc da startujem pedalu.

Ah, bilo je tu jos raznih ludosti, pentranja po drvecu, ljuljanja na ljuljaskama stojecki bez ruku-kako sam samo mucki aterirala sa potresom mozga kao krajnjim razultatom-spustanje niz padinu na kraju ulice na rolsuama, tako sto te neko prvo zalaufa vukuci te biciklom dok se drzis za paktreger na zadnjem tocku, pa se onda pre nizbrdice pustis- noge bride od brzine, a ti odrzavas balans i ujedno pazis da ne naidje autobus da te pomete sa puta. Srecom, moji nikada nisu saznali za tu opsnu nesmotrenu znaimaciju.

Pa letnja kartanja pod drvetom u slicice za album, zvake i ki-ki bombone u ekipi promenljivog sastava, u odnosu na to, ko trenutno nije bio na moru ili kod babe. Ti odsutni su obavezno slali razlgednice i pisma, izvrljana cveticima, zvezdicama i slicnim kreativnim dodacima, koji su bili prethodnica smajlija na porukama telefona. Eh, tada tvoji drugari nisu bili stalno dostupni, pa su raspusti delovali beskrajno dugo i svi smo nestrpljivo ocekivali trenutak ponovnog okupljanja.

Nista fejsbuk, instagram, selfi, pucenja, sms, viber, sve se desevalo uzivo, zgrljaji, dodiri, prica oci u oci,…zamisli.

 I jos nas nije bilo briga, da l se neko zove  Agim, Davor, Mirsad ili Milan, niti smo primecivali da tu ima neke razlike, koja bi trebala da nas se tice,  odredi prema nosiocu-ime ko ime i svakako im ne gine nadimak, Aki, Daxi, Sadi i Miki i jos da budu srecni sto nije neka zahebancija. Bio neki Dule, ko od brega odvaljen a zvali ga Beba-imao je stariju sestru, pa kada se rodio, ona mu tepala, bebo, bebo i tako ostalo i onda  ide Rambo Dule ulicom i cujes, e Bebo dodji da se igramo-pa gde ces ludje. U stvari ima, to sto smo mi, neuprljani besmislenim ideologijama i mrznjom, zajedno  danju gledali bele paperjaste tragove aviona kako se na nebu ukrstaju, a nocu, kad pokrov potamni, razaznavali sazvezdja.

 

Jedno vreme, valjda pod uticajem filmova, smo se podelili u bande, svaka je imala ime, znak i obelezja i svoje skroviste, pa smo izmisljali neke nase, navodno specijalne tajne i akcije, no to nije dugo trajalo, taman do prvog raspusta i zbijanja redova.

Zime su bile fantazija-jer su naprosto bile takve, da je padao sneg. Sankalo se, klizalo-na uglacanom parcetu leda, grudvalo do izbezumljenja i morktih promrzlih nogu. Posle se kompletna obleka susila na peci u  kuhinji, a noge grejale u lavoru sa toplom vodom,…zvocanje included…al je brate vredelo,…i sutra ce.

A svakako cemo se skupiti u jednom od ulaza, kao uvek kada zahladni i tu brbljati dok nas ne pozovu da se vratimo kuci. Eh, cega su se ti haustori sve naslusali…i  komsije u prizemlju.

I tako, u tom nasem Napolju se vrteo svet, od Robina Huda i strela od kuvane vrbe u tobolcu na ramenu,Vinetua i Kit Krsona, do ozbiljnih prica i poveravanja sa obavezno pogresnim zakljucima, namestanja otpalog lanca na biciklu i vezbanja horok ubacivanja za sutrasnji okrsaj, grickanja semenki na balvanima dok se pored nogu zute  maslaci  iznikli izmedju pukotina na asfaltu.  Smeh i graja i po neke tuge u stalnom vrtlogu, sve dok se jednog dana nije zaustavio nepoznati auto  i odvezao nasu drugaricu u bioskop.

I polako, skoro neprimetno, od razdraganog bucnog roja, otkidala se jedna po jedna tackica i udaljavala se kroz vreme, dok nije postala potpuno nevidljiva.

 

 

DRUGE SE PESME ČUJU

Nešto se desilo

sa našim životom,

i kuda da krenemo sada

kad snovi se gube.

Leteli smo visoko

ali smo pali potom,

i ostali smo tako

zatečeni životom.

Druge se pesme čuju

i svi pevaju o tom,

kako smo i mi negde nestali

sa svojim jedinim životom.

Nešto se desilo

sa našim životom,

na ljubav ne misli niko.

l kada misll - laže.

Izgubili smo jasnu metu

svi smo nekome krivi,

i divimo se novom svetu

u kome se od ljubavi ne živi.

Druge se pesme čuju

I sve pevaju o tom,

kako smo i mi negde nestali

sa svojim jedinim životom.

DUŠKO TRIFUNOVIĆ



Komentari (594)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 21:46 18.11.2021

Re:


o cemu ti pricas?,...o naslovu teksta ispod linka koji je postavio Solo?

Ne, o tvom linku.
Tu je ispod naslova igra školice, internacionalni, veze s tim nema Jugoslavija.
pa sto nisi rekao,ako si pogresio

Zato što bih onda morao to da pišem triput dnevno.
Telefon mali a prsti grubi.
eto, da ne kazes posle...


Ja sam onaj desno sa šajkačom.
nask nask 21:49 18.11.2021

Re: nsarski

Jel i to bila Jugoslavija? :)

Slovenija. To već tada bilo posebno. Jbg tako nas zalomilo da je puno lepih uspomena smešteno u Jugoslaviji.
gvozden1 gvozden1 21:51 18.11.2021

Re: nsarski

tako nas zalomilo da je puno lepih uspomena smešteno u Jugoslaviji.

A gde su smeštene one ružne?
nsarski nsarski 21:52 18.11.2021

Re: nsarski

freehand
angie01
Ko me slik'o jbt :)

eto, da ne kazes posle...

Evo ja znam ko je mene slikao, al to je najmanje važno.



Nemoj da ti se desi nezgoda. (Ovaj je spasavao zaglavljenu pticu. Nije dobro prošao).

freehand freehand 21:55 18.11.2021

Re: nsarski

nsarski
freehand
angie01
Ko me slik'o jbt :)

eto, da ne kazes posle...

Evo ja znam ko je mene slikao, al to je najmanje važno.



Nemoj da ti se desi nezgoda. (Ovaj je spasavao zaglavljenu pticu. Nije dobro prošao).


No sikiriki. Em je bilo sad već davno, pre 5-6 godina, em nije bilo jake struje, ali to znaju ovi radio amateri, Novković, na primer, sigurno.
angie01 angie01 22:00 18.11.2021

Re:

Ne, o tvom linku.


ako bolje pogledas,to je Solo postavio u komentaru iznad, ja sam samo mrtvu adresu stavila u link koji funkcionise- znaci-Solo...meni nije bitno, al tebi jeste.


angie01 angie01 22:04 18.11.2021

Re: nsarski

Evo ja znam ko je mene slikao,


ko?


freehand freehand 22:11 18.11.2021

Re: nsarski

angie01
Evo ja znam ko je mene slikao,


ko?



Bane
gvozden1 gvozden1 22:15 18.11.2021

Re:

angie01
Ne, o tvom linku.


ako bolje pogledas,to je Solo postavio u komentaru iznad, ja sam samo mrtvu adresu stavila u link koji funkcionise- znaci-Solo...meni nije bitno, al tebi jeste.




Link mi privukao pažnju, a i liči mi na tebe to Juga je bre bila državetina.
Poklopilo se pa ogreših dušu.

Pazi ću sledeći put, važne su to stvari.
nask nask 22:17 18.11.2021

Re: nsarski

A gde su smeštene one ružne?


puno lepih uspomena


Uglavnom su mi lepe uspomene na SFRMladost.

solo solo 22:18 18.11.2021

Re: Angie

o cemu ti pricas?,...o naslovu teksta ispod linka koji je postavio Solo?

pa kakve veze ima sto stoji Jugoslavija, je l to neka smetnja, neistina, pa tako se zvala zemlja u kojoj si i ti odrastao i skolovao se.


Jel ti sada jasno zašto sam pomenuo ostrašćenost?

Slučajno sam postavio prvi tekst koji sam izguglao sa željom da podsetim na igrice koje su se igrale(već sam to pomenuo gore sada se ponavljam nepotrebno) i odgovorio sam ti na pitanje da se ostrašćenost ne odnosi na tvoj blog nego na neke komentare u kojima je Jugoslavija izgleda najveći problem a da je tvoj blog sasvim ok.

Pritom mi koji smo živeli u toj Jugoslaviji igrali smo u njoj te igrice u to doba. Nismo ih igrali u rimskom carstvu a da li su ih igrali Rimljani jebe mi se.

Izvinjavam se svima kojima su povređena patriJotska osećanja što je u tekstu o igricama spomenuta Jugoslavija.


Ja bih rekao da je poenta ta da su dečije igre i zabave bile bolje u crknutoj Jugoslaviji nego u ovoj...ovoj...državi, čije ni ime ne treba izgovarati.


Ako ovo ,,crknuta,, nije ostrašćenost šta je.

I pritom me zabole što vam je ista trn u oku.
I jebo me otac što uopšte svraćam u ovu boleštinu.
Izvinjavam se Anđo.
shmoo shmoo 22:20 18.11.2021

Да и данашња деца имају срећно детињство!

NOSTALGIJA: OVO su NAJPOPULARNIJE dečije igre bivše JUGOSLAVIJE



solo

Poenta su igre,ovo Jugoslavije novinarska sloboda, može i da se preskoči.



nsarski

Slatke su te tvoje reči! Ipak, ne slažem se.
Ja bih rekao da je poenta ta da su dečije igre i zabave bile bolje u crknutoj Jugoslaviji nego u ovoj...ovoj...državi, čije ni ime ne treba izgovarati.

Ukratko, današnjoj deci nedostaje Jugoslavija da bi bila potpuno srećna.



Рекох на самом почетку да не бих да кварим парти.

Овај наслов ме је привукао јер је само још један леп пример идеолошко-политикантског манипулисања (намерног или случајног, свесног или несвесног, свеједно) језиком где на крају испадне да чак ни детињство и дечје игре не могу бити поштеђене таквих глупости и где чак ни детињство, ма у ком времену и ма у којој год држави се одвијало, не може остати неупрљано.

А пошто између осталог градива на часовима српског језика и књижевности имамо и наставне теме које се баве читањем медија, ово сам уочио као још један леп пример који се може користити на тим часовима у школи. (ЛИНК)

Да, може да се прескочи и гледа као новинарска слобода али га свакако нећу прескочити јер ћу онда остати без једног лепог примера на којем се може деци у школи приказати та дневнополитикантска назови идеолошка манипулација језиком у медијима.

angie01 angie01 22:27 18.11.2021

Re:

Link mi privukao pažnju, a i liči mi na tebe to Juga je bre bila državetina.


ma nije link-nego si potrcao kao bik na crveno-a ono nista strasno,..i da bila velika i lepa zemlja i postovana u svetu,...koju je btw, prvi skrojio tvoj krlj iz sasvim razumljivih razloga,..al to nije tema...mislim, ne smeta trolovanje, samo ne u tom pravcu- dosadno je vec.
nsarski nsarski 22:33 18.11.2021

Re: Solo

Ako ovo ,,crknuta,, nije ostrašćenost šta je.


Dobro, solo, malo sam se prebacio jer mi ne funkcioniše memorija sećanja. Naime, setio sam se pogrešno izraza koji naš Čer voli da koristi kad govori o prošlom veku. On kaže "kljoknuti". E, to sam hteo da napišem - kljonuta država - ali sam se prevario u izrazu pa sam napisao "crknuta".

Dakle, izvinjavam se. Ona je kljoknuta država.
Ne crknuta, ni slučajno! Živa je ona, umrla nije.
gvozden1 gvozden1 22:35 18.11.2021

Re:

smeta trolovanje, samo ne u tom pravcu

Nego u kom pravcu može da se priča nedelju dana i da se nabije iljadarka komentara?

Nego idem za onom slikom malih čobana sa motkama (koje pucaju po nogama a bogami i po glavi dok se igra ta igra) i vidim sajtovi su koreni.rs i opanak.net

Što si istekla potpis?



Ideš na te sajtove, ideš, ne treba toga da se stidiš, naprotiv, lepo je to.
zilikaka zilikaka 22:36 18.11.2021

Re: nsarski

Evo ja znam ko je mene slikao, al to je najmanje važno.

I, si uvatio Drugi program?
freehand freehand 22:38 18.11.2021

Re: nsarski

zilikaka
Evo ja znam ko je mene slikao, al to je najmanje važno.

I, si uvatio Drugi program?

Ja sam uhvatio sve programe, komšike.
angie01 angie01 22:41 18.11.2021

Re:

Nego u kom pravcu može da se priča nedelju dana i da se nabije iljadarka komentara?


nema veze koliko ce biti komentara-vise je indikativno sto ne moze bez svadje,...sto vise losih osecanja i ruznih reci,to vise komentara,..pa hebote, je l je moguce da ne moze sa nekim dobrim filingom-skroz smo otisli u sreh.


Što si istekla potpis?


nisam isekla, sto bi- nije sa tog sajta.
solo solo 22:46 18.11.2021

Re:nsarski

Dakle, izvinjavam se. Ona je kljoknuta država.
Ne crknuta, ni slučajno! Živa je ona, umrla nije.


Ok. Tvoje viđenje stvari.

Imaš li bar neki pravi izraz za ovaj nedorek?

ovoj...ovoj...državi, čije ni ime ne treba izgovarati.


Imaš,znam.

crossover crossover 22:53 18.11.2021

Re: nsarski

zilikaka
Evo ja znam ko je mene slikao, al to je najmanje važno.

I, si uvatio Drugi program?


To je antena za televiziju u koloru.
angie01 angie01 23:24 18.11.2021

Re: nsarski

ima i kolor.

angie01 angie01 00:03 19.11.2021

Re: Angie

Jel ti sada jasno zašto sam pomenuo ostrašćenost?


nisam odmah otpratila sve komentare,pa rekoh sta sam to ostrasceno napisala-izvini.


Izvinjavam se svima kojima su povređena patriJotska osećanja što je u tekstu o igricama spomenuta Jugoslavija.


nema potrebe da se izvinjavas-potpuno je suludo izvrtati celu stvar zbog naslova u linku-stvarno ne kapiram tu kolicinu besmislene ostracenosti i kakva se to osecanja povredjuju- koliko kapiram, svi ovde prisutni su rodjeni i odrasli u toj zemlji i skolovali se u njoj- u onoj drugoj, mnogi bas i ne bi mogli, ako cemo pravo,...a nasa detinstva nisu bila losa-naprotiv, mnogo su bila idilicnija nego danasnje dece, bez obzira sto ona sada imaju mnogo vise toga (dobro,dobro,kako ko),...ono sto mi je najveca bolestina, da se danas prica sa gadjenjem o tome i da se pere od necega ciji si bio deo-pa cekaj, sada u Srbiji nikome ne smeta, sto je sve ono sto se kritikuje za proslosti, danas mnogo gore, pamajkumuboziju, ko tvajlajt zoun...pri tome, sem retkih, svi prisutni su i u YU ziveli u Srbiji.


..u krajnjoj liniji, ko se bas gadio-otisao je jos 45.,6...ne nego si sve vreme ziveo u omrazenoj zemlji i kada se u krvi raspala zbog suludih aspiracija, e onda si se setio da se gadis.
gvozden1 gvozden1 00:17 19.11.2021

Re: Angie

koliko kapiram, svi ovde prisutni su rodjeni i odrasli u toj zemlji i skolovali se u njoj

Ne zna čovek koje ime da navede od mnogih koja padaju na pamet....
Hajd recimo Titino, ili Kočino, ili....ma sama izaberi, svi rođeni u nekim zemljama i svi rušili zemlje u kojima su rođeni, a ti im se diviš.

A za nakazu od države kažeš, rođen si u njoj ima da je voliš.
Što to Koči ne zameraš?

Mislim, glup ti je rezon, stvarno.
angie01 angie01 00:32 19.11.2021

Re: Angie

a ti im se diviš.


samo cu ovo-jer sam sama kriva sto sam uopste napisala taj komentar-al mi dosadila budalastina,...a vidim, ti ko zapeta puska:)))

vidi,...a gde sam ja iskazala divljenje prma navedenima?!..ovo NIJE pitanje.

...i da, neobicno je da mrzis svoju domovinu-moze da ti se ne dopada rezim, trenutna vlast,al da mrzis zemlju u kojoj si rodjen i odrastao-jeste friki.

eto,to smo resili.
gvozden1 gvozden1 00:44 19.11.2021

Re: Angie

i da, neobicno je da mrzis svoju domovinu-

Otadžbinu, otadžbinu, lepše zvuči a i srpskije je.

A otadžbina nije ono što ti neko nametne, ili nametne nekom tvom pretku pa se ti silom prilika rodiš u tome, otadžbina je ono što ti osećaš kao svoje.
Znači, Srbija brale.
angie01 angie01 00:56 19.11.2021

Re: Angie

Otadžbinu, otadžbinu, lepše zvuči a i srpskije je.


koliko znam i domovina je Srpska rec, (otadzbina je sinonim) i nikom nije nametnuta-nije ni tebi, tu si se rodio, a posle te neko ideoloski lozio, pa se sada palis ko hepo kocka, umesto da si normalan,...kapiram da ti nisi mrdao sa svoje zemlje i da si oduvek u Srbiji-ne vidim sta je onda tvoj problem, niko te nije ni terao da ides tamo gde ti se ne svidja.
nsarski nsarski 01:02 19.11.2021

Re: Angie

gvozden1
i da, neobicno je da mrzis svoju domovinu-

Otadžbinu, otadžbinu, lepše zvuči a i srpskije je.

A otadžbina nije ono što ti neko nametne, ili nametne nekom tvom poretku pa se ti silom prilika rodiš u tome, otadžbina je ono što ti osećaš kao svoje.
Znači, Srbija brale.


Da. Otadžbina je tamo gde ti se otac rodio i otac tvog oca, itd u istoriju. Domovina je tamo gde ti je dom, a to može da bude privremeno i promenljivo.
Ja, recomo, da uzmem sebe za primer, imam jednu otadžbinu (naravno!) i dve domovine, podjednako drage.
Ovo, btw, može da bude opis mnogih Crnogoraca u Beogradu, posebno onih sa Terazija i Vračara.
gvozden1 gvozden1 01:05 19.11.2021

Re: Angie

nikom nije nametnuta

Ajd ti malo pročitaj kako je ta nakaza nastala.
Ima na internetu.
niko te nije ni terao da ides tamo gde ti se ne svidja

A tebi niko ne brani da ideš tamo gde ti se sviđa, pa ne vidim šta je tvoj problem što je te nakaze nestalo a Srbija opet postala svoja i samostalna.
gvozden1 gvozden1 01:10 19.11.2021

Re: Angie

.
Ovo, btw, može da bude opis mnogih Crnogoraca u Beogradu, posebno onih sa Terazija i Vračara

Mnogih, ali ne svih,
Nisu svima podjednako drage :)
nsarski nsarski 01:14 19.11.2021

Re: Angie

gvozden1
.
Ovo, btw, može da bude opis mnogih Crnogoraca u Beogradu, posebno onih sa Terazija i Vračara

Mnogih, ali ne svih,
Nisu svima podjednako drage :)


Da, to je verovatno tačno. Ja nisam previše upućen u materiju. Ali, u opštim crtama mislim da gađam metu.
gvozden1 gvozden1 01:18 19.11.2021

Re: Angie


nsarski
gvozden1
.
Ovo, btw, može da bude opis mnogih Crnogoraca u Beogradu, posebno onih sa Terazija i Vračara

Mnogih, ali ne svih,
Nisu svima podjednako drage :)


Da, to je verovatno tačno. Ja nisam previše upućen u materiju. Ali, u opštim crtama mislim da gađam metu.

Naravno, ja se malo zezam.

I da iskoristim priliku da prijavim, znam da se ne gleda puno tv ovde, opet ide neka komunistička propaganda na rts1, neki njihov film.

Učestalo, učestalo bogami.
angie01 angie01 01:18 19.11.2021

Re: Angie

Ajd ti malo pročitaj kako je ta nakaza nastala.
Ima na internetu.


sto da citam-vec sam ti bila objasnila:)

A tebi niko ne brani da ideš tamo gde ti se sviđa,


pa ja i idem,...ja nemam problem, ti imas.

a pojnt je bio, da nije bas normalno da mrzis svoju domovinu-sto je sinonim za otadzbinu:)...i toliko od mene na dosdnu temu na svakom blogu.
gvozden1 gvozden1 01:23 19.11.2021

Re: Angie

-vec sam ti bila objasnila:)

Objasnila!
:)

Kapiraš li koliko je znanja, autoriteta potrebno da neko tako nastupi, ja sam objasnila?
I smatraš da ti to poseduješ?
da nije bas normalno da mrzis svoju domovinu-sto je sinonim za otadzbinu:


Ja svoju otadžbinu ne mrzim, bože sačuvaj, naprotiv.
macak_tosa macak_tosa 08:17 19.11.2021

Re: Angie

solo

...

Izvinjavam se svima kojima su povređena patriJotska osećanja što je u tekstu o igricama spomenuta Jugoslavija.

...

Izvinjenje prihvaćeno.
No, molim da ubuduće pripaziš!

Usput - šta nam je sa Šmuuom, govorka se da će mu biti vraćen status autora - i to Vip.
nsarski nsarski 17:01 19.11.2021

Re: nsarski

A primedbe ima - nsarski.
Stvarno, ko zna gde i kako je odrastao, u nekoj divljini, garant.

Ovaj naslov jeste glup, stvarno nema veze s mozgom, i upućuje na prisutan "narativ", dok je bilo Tita - a vidi sad.


Razmišljao sam da li da komentarišem, ali, na kraju, evo. Ozbiljno pitanje zaslužuje ozbiljan odgovor.

Pre svega, samo da potvrdim da sam ja imao detinjstvo kakvo se samo poželeti može. U najranijoj maladosti sam živeo u velikoj vili od granitnog kamena, dadilje, pomoćno osoblje i slično, okruženoj imanjem od 5 hektara. Na imanju, uglavnom voće svih vrsta, plus vinograd. Nije bilo drveta na koje se nisam popeo. Znači raj.
Posle (u trećem osnovne) sam se preselio u porodičnu kuću na Neimaru, i kasnije posle mnogo selidbi i života po svetu, tu ću, sva je prilika, i skončati.
Život na Neimaru je bio običan, kao i kod sve dece iz grada. Saobraćaj je bio mnogo ređi, svi iz kraja smo se poznavali, išli u istu školu, jurcali po dvorištima, krali komšijske trešnje i orahe, igrali igre svih vrsta, itd., itd.
Ali, to je opšte mesto.
Svi su nešto tako prošli, čak i ona pigmejska deca u filmu "Bogovi su pali na teme".
U čemu je poenta nabrajanja klikera, leba i masti, žmurke, šore, povreda (ja sam dva puta lomio ruku na istom mestu - posle nisam više išao na to mesto )?

Dakle, o tom detinjstvu se ističe taj touchy-feely, njao, njao narativ, zato što su to "lepe" stvari kojih se sećamo.
To je otprilike kao kad ti ljudi koji su bili u JNA (ja nisam) pričaju nekakve romantične uspomene (napolitanke i mlako pivo - vrh čouveche!). Ali, kad ozbiljno razmisliš o tom vojnom roku (ja sam odlično prošao, ali mnogi su najebali!), u pitanju je obična ideološka indoktrinacija od prvog do poslednjeg dana. To je vojska. Tu nema slobode i uživanja.
Slično i sa detinjstvom Mira Marković style. Leptirići i cvetići, nekom u kosi, a nekom u glavi.
Međutim, ničije detinjstvo nije bilo samo u tome. Preporučujem da se pročita nekoliko pripovedaka iz Andrićeve zbirke "Deca" (tu ima i jedna pripovetka istog naslova). Te muke detinjstva, taj "Prvi bol" kako ga zove Kiš, to detinjstvo, kako kaže Andrić, "od koga se posle celog života lečimo", to smo svi prošli. Da li smo nešto izgubili, ili bili svedoci strašne nepravde, nasilnici kojih je uvek u svačijem detinjstvu bilo, to je takođe deo odrastanja. I to značajan deo koji nam u velikoj meri definiše kasnije poimanje sveta.
Pamtimo dobro nastavnike, ali potiskujemo sećanje na one loše.
Igre koje smo svi igrali u detinjstvu su veoma slične igrama koje je generacija pre nas, ili ona još ranije, igrala. To je univerzala stvar, i nije specifična za našu generaciju, ili onu raniju, ili ovu kasniju. I moja deca su se igrala na isti način ovde na Neimaru, čak su bili maštovitiji i tehnički napredniji.

Ukratko, detinjstvo svakog od nas je daleko od tog touchy-feely, Mira Marković sentimenta (mada ima i toga) već sadrži u sebi i ozbiljne i važne životne muke i dileme, kakogod nam male sada izgledale. Moji komentari su pisani s namerom da na to skrenu pažnju.

P.S. Ta vila od 42 prostorije u kojoj sam stanovao u ranom detinjstvu danas je potpuno zapuštena, razvaljena, kako već priliči vlastima koji su je oteli i upropastili, ali, evo prikazujem je ovde da stvorim neki utisak.
Veči deo kuće se ne vidi na ovoj slici - ovo je samo jedna trećina otprilike. Tu se vidi prilaz glavnom ulazu i letnja kuhinja.


macak_tosa macak_tosa 17:52 19.11.2021

Re: nsarski

nsarski

...

P.S. Ta vila od 42 prostorije u kojoj sam stanovao u ranom detinjstvu danas je potpuno zapuštena, razvaljena, kako već priliči vlastima koji su je oteli i upropastili, ali, evo prikazujem je ovde da stvorim neki utisak.
Veči deo kuće se ne vidi na ovoj slici - ovo je samo jedna trećina otprilike. Tu se vidi prilaz glavnom ulazu i letnja kuhinja.



Otelo, pa zapustilo!
Idioti!
Užas!
freehand freehand 20:48 19.11.2021

Re: nsarski

Pre svega, samo da potvrdim da sam ja imao detinjstvo kakvo se samo poželeti može. U najranijoj maladosti sam živeo u velikoj vili od granitnog kamena, dadilje, pomoćno osoblje i slično, okruženoj imanjem od 5 hektara. Na imanju, uglavnom voće svih vrsta, plus vinograd. Nije bilo drveta na koje se nisam popeo. Znači raj.

Meni ovo, da prostiš, deluje kao purgatorijum, ako baš ne i pakao sam za detinjstvo, da prostiš

P.S. Ta vila od 42 prostorije u kojoj sam stanovao u ranom detinjstvu danas je potpuno zapuštena, razvaljena, kako već priliči vlastima koji su je oteli i upropastili, ali, evo prikazujem je ovde da stvorim neki utisak.
Veči deo kuće se ne vidi na ovoj slici - ovo je samo jedna trećina otprilike. Tu se vidi prilaz glavnom ulazu i letnja kuhinja.

tiću, brt... Da vidiš samo šta su komunističke vlasti uradile sa vilom Hjua Hefnera, ne bi verovao. Gore od Detroita.
shmoo shmoo 20:50 19.11.2021

Re: nsarski

nsarski

Preporučujem da se pročita nekoliko pripovedaka iz Andrićeve zbirke "Deca" (tu ima i jedna pripovetka istog naslova).



Mali ljudi, koje mi zovemo 'deca', imaju svoje velike bolove i druge
patnje, koje posle kao mudri i odrasli ljudi zaboravljaju. Upravo, gube ih iz
vida. A kad bismo mogli da se spustimo natrag u detinjstvo, kao u klupu
osnovne škole iz koje smo davno izišli, mi bismo ih opet ugledali. Tamo
dole, pod tim uglom, ti bolovi i te patnje žive i dalje i postoje kao svaka
stvarnost.



Мене дотакне сваки пут и она Андрићева прича о томе како је улазио у свет књижевности... Како је као дечак често дуго стајао пред излогом пуним књига и пошто није могао да их купи, покушавао је да замисли приче које су испричане иза свих тих наслова на корицама које је једино могао да види кроз стакло.

(На то се сасвим лепо надовезује приповетка Књига како је једва чекао да дође до тог узраста да може да се учлани у школску гимназијску библиотеку.)

И сваки пут када то прочитам код Андрића видим мог другара из детињства и школске клупе и себе како у неком узрасту од првог до четвртог основне стојимо носева приљубљених уз стакло великог излога неке продавнице у 7. јула (данас Краља Петра), онај део испод Узун Миркове низбрдо, и како са чежњом гледамо велики телескоп постављен у том излогу.

Свакога петка после школске наставе седали смо нас двојица на аутобус и са Бановог брда долазили испред тог излога и сатима гледали у нашу највећу жељу за поседовањем ствари у том тренутку. Скупљали смо од свог џепарца обојица новац за тај телескоп.

(Симболичног месечног џепарца јер ни њему ни мени родитељи сасвим свесно и намерно нису давали много новца да располажемо њиме јер је ваљда и то био део тог васпитања које смо прошли у детињству, џепарца од којег смо се онда одрицали и карте за биоскоп и кифле за одмор и...)

И желели га. И гледали. Свакога петка поподне. И током недеље, осталим данима,, често причали о телескопу и смишљали начине како да дођемо до још новца да бисмо га купили.

И никада нисмо скупили довољно. Била је то скупа справа у оно време.

Иначе, ове Андрићеве приповетке које си споменуо обавезна су лектира у 8. разреду основне школе. Раде се приповетке Деца, Књига, На стадиону, Кула, Панорама,... у основи све оне говоре о мукама детињства и о страховима за које одрасли често мисле да их деца не носе у себи (пошто ето, као што и овде видимо, као одрасли памтимо само оне лепе ствари из детињства и мислимо да је и детињство наше деце баш такво, лептирићи-шаренићи), а у суштини ти страхови остају чак и онда када смо одавно прошли те године.

Осмацима та лектира пада баш некако пред крај осмог разреда када су они ионако у специфичном психичком стању јер их чека крај основног школовања, полагање завршних испита, упис у нову школу. И идентификују се брзо са јунацима прича јер су и сами тада пред мноштвом дилема и питања које често и неће да признају ни родитељима или осталим одраслима око себе (шта ћу уписати, какво ће ми бити друштво у новој средини, какви ће ми људи бити тамо професори итд.), али се онда на тим часовима када радимо лектиру отворе и причају ми све своје муке кроз које у том тренутку пролазе.

А саму приповетку Деца о страху појединца од тога да ће га колектив, средина, одбацити али да постоје тренуци када мора да се бира између тога и између онога да се остане човек без обзира на све узимамо као предмет дискусије и на разредним часовима, на радионицама посвећеним спречавању насиља у школама,...

Тај страх од одбацивања средине у којој живе толико диктира понашање деце у тим годинама и толико је јак у њима... И нема тужније слике у школи од усамљеног детета које је одбачено од средине зато што није пристало на компромис, није пристало да себе мења да би другима било по вољи. Такве на школским одморима препознајеш на даљину...

Ни ми одрасли често не умемо да се боримо са баш тим страхом од одбацивања колектива, често пристајемо због тога на некакве труле компромисе.

А замисли како је тек онда у дечјим душама у таквим ситуацијама.


П.С. - Где је та камена вила са двориштем у којој си живео од рођења до трећег основне, који део Београда?

nsarski nsarski 23:07 19.11.2021

Re: nsarski

П.С. - Где је та камена вила са двориштем у којој си живео од рођења до трећег основне, који део Београда?

Ona je i danas ispod Avale. Tamo je pre WWII postojao sanatorijum, koji je izgradio Dr. Živković, i vila u kojoj je stanovao. On se obogatio jer je taj "sanatorijum" uglavnom služio da se beogradske dame oslobode neželjenih trudnoća i vrate u grad vesele i oporavljene.
Po završetku rata, oslobodioci su ga bez milosti ubili, oteli kuću i zgradu sanatorijuma, pa onda ukapirali da je to suviše daleko od Dedinja i ostavili ceo kompleks da propada jer nisu znali šta će s njim.
E, onda je moj otac odlučio da oživi taj sanatorijum u odeljenje G Neuropsihijatrijske klinike gde je tada radio. Tu su dolazili ljudi na oporavak, na lečenje, a u vili smo živeli mi, njegova porodica. Kad sam pošao u školu, roditelji su me vozili na časove i nazad.
Razni ložači, čuvari, bolničari koji su radili za sanatorijum, itd., su bili zaduženi i za održavanje te kuće, grejanja, održavanje travnatih površina, čuvanje voćnjaka, vinograda, itd.
To je bilo sjajno detinjstvo jer sam se družio sa svim tim čuvarima, kuvaricama i njihovom decom posebno - oni su stanovali u drugim, pomoćnim zgradama. Lutao sam sa njima i braćom po avalskoj šumi, sakupljao ježeve, sove i ostale živuljke, plašio se zmija i pasa lutalica. Dadilje su nam kuvale pravu domaću hranu (one su živele s nama), brinule se o nama, bilo je kao u nekoj knjizi. Okolni seljaci su nam donosili sir, mleko, kajmak, jaja.
Posle je moj otac dobio drugi posao na BU, mi se preselili na Neimar, a revnosni drugovi su uništili i ono malo vrednosti koje su tamo preostale. Tu su se neko vreme održavali seminari iz psihijatrije, pokrenut je časopis "Avalske sveske"

koji nije dugo trajao, pa časopis "Engrami"


i onda je sve zamrlo. U tim časopisima je radove štampao čuveni psihijatar Jovan Marić, trenutno aktuelan, dakle razumemo se.
Posle su tu neko vreme ušli Cigani, pa izbeglice, i sada je kuća u razvaljenom stanju kao što se na slici vidi.

U okolini je izgrađeno na stotine divljih kuća, sve se promenilo. Novo doba je došlo da nas usreći.


shmoo shmoo 00:24 20.11.2021

Re: nsarski

nsarski

To je bilo sjajno detinjstvo

Novo doba je došlo da nas usreći.



Али је барем вредело док је трајало па тако данас барем имамо чега и да се сећамо.

gvozden1 gvozden1 10:12 20.11.2021

Re: nsarski

vila u kojoj je stanovao. On se obogatio jer je taj "sanatorijum" uglavnom služio da se beogradske dame oslobode neželjenih trudnoća i vrate u grad vesele i oporavljene.
Po završetku rata, oslobodioci su ga bez milosti ubili, oteli kuću i zgradu sanatorijuma,

Šta li je sa naslednicima, ovo deluje baš impozantno da bi ga bilo ko bagatelisao?

Osim komunista, naravno, lako je bagatelisati oteto, a oni baš i nisu imali osećaj za porodičnu vrednost.

Lutao sam sa njima i braćom po avalskoj šumi, sakupljao ježeve, sove i ostale živuljke, plašio se zmija i pasa lutalica.


Znači ipak divljina :)
milisav68 milisav68 10:48 20.11.2021

Re: nsarski

gvozden1

Šta li je sa naslednicima, ovo deluje baš impozantno da bi ga bilo ko bagatelisao?

Osim komunista, naravno, lako je bagatelisati oteto, a oni baš i nisu imali osećaj za porodičnu vrednost.

Ima ona poslovica kad kupuješ nešto (kuću, zemlju).

Prvo pitaš jel je nasledio ili je sam zaradio.

I što je naslednik bliži rod, to će cena biti veća, jer zna koliko se taj neko mučio da to stvori.
nsarski nsarski 11:00 20.11.2021

Re: nsarski

Šta li je sa naslednicima, ovo deluje baš impozantno da bi ga bilo ko bagatelisao?

Osim komunista, naravno, lako je bagatelisati oteto, a oni baš i nisu imali osećaj za porodičnu vrednost.


Koliko znam, mnogi su pobijeni od strane Oslobodilaca ili su pobegli u inostranstvo. Sećam se, mali sam bio, da je do te kuće naišla neka žena i razgovarala sa mojom majkom i zamolila da uđe u kuću, da samo razgleda. Rekla je da je ona naslednica ali da je kuća konfiskovana od strane države. Njih dve su dugo sedele, pile kafu i plakale.
Ka smo se mi iselili, kuća je i dalje služila za radnu terapiju za duševne bolesnike, a onda je prosto napuštena.

Pre par godina se moj mlađi brat upoznao sa naslednikom koji je najzad dobio kuću nazad, ali nije mogao ni zaostali porez da plati (!!??), ni da je vrati u dobro stanje. Raspitivao se da li bi mi to kupili, ali ona nam nije potrebna, posebno ne u "modernom okruženju". Mislim da je ta kuća je i danas zapuštena.

Znači ipak divljina :)

Da, ja sam poznavao svaki detaj južne strane Avale. Mislim da sam mogao da prepoznam svako drvo. Znao sam gde su izvori vode, gde pećine sa slepim miševima. Ma poznavao sam je kao svoju sobu. Da, divljina.
gvozden1 gvozden1 11:00 20.11.2021

Re: nsarski


I što je naslednik bliži rod, to će cena biti veća, jer zna koliko se taj neko mučio da to stvori.

Zato se miraz lako prodaje:)

A tek oteto, to ne mora ni da se proda, samo kažeš, ma ko ga ebe, i napusti kad ti dosadi.
Posebno ako si se baš naotimao, kao komunisti što su.

Zamisli, uđeš u tuđe i kažeš, sad je sve ovo moje, a nisi ciglu na ciglu u životu stavio.
gvozden1 gvozden1 11:03 20.11.2021

Re: nsarski

ali nije mogao ni zaostali porez da plati

E pa, ovde dolazi ono Maksino, majku im jebem!
nsarski nsarski 11:05 20.11.2021

Re: nsarski

Zamisli, uđeš u tuđe i kažeš, sad je sve ovo moje, a nisi ciglu na ciglu u životu stavio.


Na jednom metalnom šalonu na prozoru sa severna strane kuće su bile neke rupe za koje su nama klincima rekli da je tu bilo pucnjave i da je neko poginuo, ali ništa više. Svi su izbegavali da nešto više o tome kažu.
gvozden1 gvozden1 11:21 20.11.2021

Re: nsarski


Na jednom metalnom šalonu na prozoru sa severna strane kuće su bile neke rupe za koje su nam rekli da je tu bilo pucnjave i da je neko poginuo, ali ništa više. Svi su izbegavali da nešto više o tome kažu

Ubijala stoka u kući.

O ovom porezu razmišljam, umesto da se država makar izvini što su čoveku pobili porodicu i oteli kuću, oni mu još traže da im plati pa da mu daju njegovo.
Ne treba im, propada, ali neće da mu daju dok ne plati.
Legija, otme pa traži otkup, čist komunizam.

Posle kažu nema komunizma ovde više.
Jok, uopšte ga nema.
nsarski nsarski 11:42 20.11.2021

Re: nsarski

O ovom porezu razmišljam, umesto da se država makar izvini što su čoveku pobili porodicu i oteli kuću, oni mu još traže da im plati pa da mu daju njegovo.


Poznat je slučaj kuće u Krunskoj ulici (Proleterskih brigada) - to je jedna lepa vila koja je služila svemu i svačemu, a u jednom trenutku je bila sedište Demokratske stranke. Oni, naravno, nisu plaćali zakupninu vlasniku (nasledniku) koji je, ako me sećanja ne vara, živeo u Londonu.
Kad je DS kljoknula, pokrenulo se pitanje da se kuća vrati vlasniku. Međutim, tu je država intervenisala i rekla da vlasnik duguje porez koji je veći od vrednosti kuće. Ne znam precizno, ali mislim da je vlasnik kuću prodao nekom od bogatijih građana - taj valjda ima vezu u poreskom ili slično.

E, da, našao sam.
Ovo je ta kuća



A o sudbini kuće može se pročitati Nekadašnji vlasnik studija B kupio...
gvozden1 gvozden1 12:28 20.11.2021

Re: nsarski


A o sudbini kuće može se pročitati Nekadašnji vlasnik studija B kupio..

Kupio je neki Krdžić koji je počeo tako što je valjao DVDjeve.

I sad imamo sjajnu situaciju, stanove za sto maraka pokupovali neradnici iz kojekakvih Krišika i Petoletki, a naslednik svoje mora da kupi, i to da plati više nego što vredi.
A ako ne plati kupiće ga neko Krdžić, i on će postati beogradska elita sa Dedinja i iz Krunske.
Čitam i po Dedinju nešto zida.

Najpre su elita bili kojekakvih divljaci sa ličkim blatom na čizmama, Trešnjići i Kapičići, sad Krdžići.

E to je moglo i moralo da se spreči makar tako što će sve ono što su Kapičići pootimali bez ikakvih uslovljavanja biti vraćeno ljudima, a oni neka ga prodaju i Krdžićima ako hoće.
Tako bi se makar malo ublažila katastrofa koju su komunisti napravili i koliko toliko se uspostavio konzinuitet sa stanjem pre komunista.
angie01 angie01 14:21 20.11.2021

Re: nsarski

Tako bi se makar malo ublažila katastrofa


a ko sprecava sve vlasti od nestanka komunista- evo vec 3 decenije- da vrate sve sto je oduzeto i da urede zemlju, nego i dalje svi nesto otimaju,...al sada bez dodele stanova, zdravstva, skolstva, odmaralista po morima i slicno- nego upravo suprotno,...da ne nastavljas da davis sa davno proslim vremenom-moji nisu dobili stan, nisu bili u partiji i nismo isli u odmaralista na odmore,...a i bez komunizma, bi se skolovali.


...a izvini- je l ti ovo sada ne smeta, ovo bezpravno sve, krimogeno i feudalno,...gde pazi-otimaju ti i vazduh, vodu i zemljui gde je raspodela uradjena tako, da nasi mogu sve,a svi ostali nista, pa ni da dobiju pristojna primanja od kojih mogu da prezive-pa sada smo Evropska Burkina Faso,...obracuni kriminalaca po ulicama, robovi, siromastvo, bezvlasce,....
gvozden1 gvozden1 15:37 20.11.2021

Re: nsarski

moji nisu dobili stan, nisu bili u partiji i nismo isli u odmaralista na odmore,

A ko ti je rekao da jesu, i što je to uopšte bitno?
a ko sprecava sve vlasti od nestanka komunista-

Sami sebe jer nisu srušili komunizam.
Nisu, jer su produkti toga.
Da jesu, vratili bi, otvorili bi arhive, i ne bi svako veče pustali komunističku propagandu po televizija a u kom se od bitangi i hohštaplera prave heroji i zaslužni.

Išli bi filmovi u kojima bi se Sava Kovačević prikazivao u pravom svetlu, kao kriminalac i vucibatina, a ne kao heroj.

Snimali bi se filmovi o otimaju kuće u Krunskoj i o ubijanju ljudi u kući.

Ali to ne može dok komunizam ne padne i to se ne proslavi.

Kao ono kad su slavili rušenje petokrake u Beogradu.

To fali Srbiji.
milisav68 milisav68 16:14 20.11.2021

Re: nsarski

angie01

a ko sprecava sve vlasti od nestanka komunista- evo vec 3 decenije

Pa nisu nestali, samo su promenili ime(na).

Zvanično je SPS naslednik, a nezvanično u svakoj partiji ima bivših članova komunista ili potiču iz komunističkih porodica i uživaju u privilegijama stečenim iz prošlih vremena.

Zato tonemo sve dublje i dublje.
milisav68 milisav68 16:24 20.11.2021

Re: nsarski

gvozden1

O ovom porezu razmišljam

Meni u selu na dedovini razrezali porez za plac kao da je u gradu.Kažu - ima kuća, a kuća rastresena od zemljotresa pre jedno deset godina, raspao se krov, popucali zidovi, čatmara ne isplati se da se renovira, samo da se sruši.

E, al u katastru mi kažu da moram da platim skoro 400 evra, da je oni sruše virtuelno :)
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:02 20.11.2021

Re: nsarski

nsarski

sanatorijum u odeljenje G Neuropsihijatrijske klinike gde je tada radio. Tu su dolazili ljudi na oporavak, na lečenje


Ako pod Avalom nije bilo drugog sanatorijuma za bolesti zavisnosti onda sam bio tu 1979. Jedna terapeutkinja zbog mene zakasnila na autobus koji ih je vozio na posao pa sam je ja odvezao.
Jeste da se ne sjećam detalja ali mi je tada to mjesto izgledalo vrlo pristojno za takvu ustanovu.


kamilo_emericki kamilo_emericki 19:16 20.11.2021

Re: nsarski

već sadrži u sebi i ozbiljne i važne životne muke i dileme, kakogod nam male sada izgledale.



angie01 angie01 19:35 20.11.2021

Re: nsarski

A ko ti je rekao da jesu, i što je to uopšte bitno?


zato sto uvek muljas nesto na tu stranu u odgovorima.


Sami sebe jer nisu srušili komunizam.


ocemu ti pricas-pa je l uopste znas sta podrazumeva komunizam-njega nema ni u tragovima,...to sto si ti pomesao, je nesto sasvim drugo.


Nisu, jer su produkti toga.


cekaj, i ovi tvoji sto su na vlasti?


i ne bi svako veče pustali komunističku propagandu po televizija a u kom se od bitangi i hohštaplera prave heroji i zaslužni.


:))))),tebi je komunisticka propaganda dokumetarna serija o nekadasnjoj prvoj dami- hahahaha....


Išli bi filmovi u kojima bi se Sava Kovačević prikazivao u pravom svetlu, kao kriminalac i vucibatina, a ne kao heroj.


...dok bi se kalabic velicao i slavio, je l to.


Kao ono kad su slavili rušenje petokrake u Beogradu.


to skidanje petokrake je bilo metaforcko zavrsavanje sa zlobom.

...meni samo nije jasno, kako neko ko je bio rezrvni oficir u Tiletovoj Jni, a posle kod zlobe, verovatno aktivan u nekom lokalnom aparatu-skupstini, ili tako necemu, uvek u drugom, trcem redu, ali u ispravnoj aktuelnoj gomili, sto verujem da si i sada-verovatno clan neke pridruzbe koja je pozeljna i u kombinaciji, sto bi se reklo, stalno zamera nesto drugima, koji nikada nisu bili deo nikakvog politickog sustava, niti na taj nacin aktivni, pa ujedno i bez beneficija, za razliku od tebe, koji sve to jesi, kako je kada bilo zgodno i koji sada preko svake mere izvrce i proslost i sadasnjost,kako bi nekakosilom, ostala potrebna slika.

...pa hebote vise komunizam medju sljivama i milionito prevrtanje proslosti od pre 100 ili 50 godina,dok ovaj sada mnogo veci uzas ni ne pominjes- valjda ta tvoja tupljenja i sluze da se skrene paznja sa ovoga.



nsarski nsarski 19:55 20.11.2021

Re: nsarski

kamilo_emericki
nsarski

sanatorijum u odeljenje G Neuropsihijatrijske klinike gde je tada radio. Tu su dolazili ljudi na oporavak, na lečenje


Ako pod Avalom nije bilo drugog sanatorijuma za bolesti zavisnosti onda sam bio tu 1979. Jedna terapeutkinja zbog mene zakasnila na autobus koji ih je vozio na posao pa sam je ja odvezao.
Jeste da se ne sjećam detalja ali mi je tada to mjesto izgledalo vrlo pristojno za takvu ustanovu.



Skoro sam siguran da nije. Ne znam pouzdano da li je tu još uvek radilo odeljenje, ali znam da su se tu održavali seminari, skupovi, laboratorije (workshops), itd., sve do devedesetih, čini mi se. Ne znam precizno kada su prestali sa radom, moraću da pitam brata. On je često tamo odlazio i držao predavanja specijalizantima.
gvozden1 gvozden1 20:09 20.11.2021

Re: nsarski


zato sto uvek muljas nesto na tu stranu u odgovorima.

Bucko razmišlja, a Endži kapira :)
pa je l uopste znas sta podrazumeva komunizam-njega nema ni u tragovima,.

Kad Endži kaže da ga nema, onda ga nema.
Ako neko može da prepozna stvar to si ti.
cekaj, i ovi tvoji sto su na vlasti

Aha.

:))))),tebi je komunisticka propaganda dokumetarna serija o nekadasnjoj prvoj dami- hahahaha....


Lepa moja, smanji smajliće, lupila si glupost, opet.
Baš sutjeska je išla pre neki dan, a sinoć opet neko od tih sranja.

Jovanka je samo jedna u nizu tog propagandnog đubreta kojim nas u poslednje vreme bombarduju ovi "moji"

dok bi se kalabic velicao i slavio, je l to.
Naravno.
rezrvni oficir
. Znao sam :)

Al nije dosta pa onda dodajemo
verovatno aktivan u nekom lokalnom aparatu-skupstini

sada-verovatno clan neke pridruzbe k

bez beneficija, za razliku od tebe


Lepa moja, ajd prestani da pretpostavljaš, nemaš talenta za to, očigledno, a ako te baš zanimaju detalji mog privatnog života, pitaj lepojko, biće ti objašnjeno iako nemam pojma što te to toliko zanima.
macak_tosa macak_tosa 20:23 20.11.2021

Re: nsarski

gvozden1

...

Lepa moja, ajd prestani da pretpostavljaš, nemaš talenta za to, očigledno, a ako te baš zanimaju detalji mog privatnog života, pitaj lepojko, biće ti objašnjeno iako nemam pojma što te to toliko zanima.

M'da!
angie01 angie01 20:33 20.11.2021

Re: nsarski

Baš sutjeska je išla pre neki dan, a sinoć opet neko od tih sranja.


boktemazo-pa sta ti gledas,...ja od tebe saznajem za takva desavanja,...Sutjesku sam prvi i poslednji put gledala sa skolom u bionji.

sad,smeta ti Sutjeska,a ne smeta ti ona kolicina nevidjenog bulshita na istom tom kanalau svakoga dana + hepi i pink,...to ti pricam, stalno se zalis na nesto sto prvo nema veze sa diskursom u koji ga stavljas da bi dramatizovao, a drugi, ni nije za kuknjavau, a uopste ne primecujes brdo govana koja se istovaruju svakodnevno.


ajd prestani da pretpostavljaš, nemaš talenta za to, očigledno, a ako te baš zanimaju detalji mog privatnog života, pitaj


nije da me zanima,samo pominjem u kontekstu tvojih nastupa ovde- a mogu da se kladim da nisam puno pogresila- samo mozda u detaljima, al je koncept taj.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:34 20.11.2021

Re: nsarski


Lepa moja,

Bucko razmišlja,

Da li je ovo moderna Srbija koju svi žele u svojoj blizini?
Količinu mržnje i podcjenjivanja žene koju isijavaš rijetko se viđala i u pretprošlom stoljeću.
gvozden1 gvozden1 20:55 20.11.2021

Re: nsarski

boktemazo-pa sta ti gledas

Ono što se prikazuje na javnom servisu, lepotice.

Znaš, to, ja to ne gledam, je glupo.
Nije važno šta ti gledaš jer si ti nebitna, ali je itekako važno šta se emituje na javnom servisu, jer je to izuzetno bitno, gledala ti ili ne gledala.
ne smeta ti ona kolicina nevidjenog bulshita na istom tom kanalau svakoga dana + hepi i pink,


Opet netalentovana lepotica pretpostavlja šta meni ne smeta.
a mogu da se kladim da nisam puno pogresila

Ajd kladi se, leba ti, u što veće pare.
gvozden1 gvozden1 20:59 20.11.2021

Re: nsarski

blizini?
Količinu mržnje i podcjenjivanja žene koju isijavaš rijetko se viđala i u

Mržnje ne, ovo drugo nije potcenjivanje nego ocenjivanje.

A što je u pitanju žena, kakve to veze ima?
Ako misliš da su žene niža bića kojima treba podilaziti jer su žene pa ne mogu da shvataju, to je tvoj problem.

Ja ih smatram ravnopravnim i pol me u razgovoru uopšte ne zanima
angie01 angie01 21:05 20.11.2021

Re: nsarski

Količinu mržnje i podcjenjivanja žene koju isijavaš rijetko se viđala i u pretprošlom stoljeću.


to je uglavnom iskompleksiranost i prostakluk-toliko sveopste prisutan.

ahuci jos ima obicaj da prica kojestarije, pa kada mu se ukaze na neznanje, onda krene da izvrce pricu, kako onaj drugi u stvari ne zna i kako je on nesto drugo rekao/mislio,...otuda i potreba da se stalno postuju pokusaji omalovazavanja, kao sto to rade sisice.
gvozden1 gvozden1 21:10 20.11.2021

Re: nsarski

pa kada mu se ukaze na neznanje,

To, kad ti uradiš, me najviše veseli.

Ovo sad je iskreno, stvarno, jer ti u takvim situacijama, obavezno, ali obavezno demonstriraš svoju površnost.

Šta bi poslednje ono što si instant guglala, tu skoro?
angie01 angie01 21:12 20.11.2021

Re: nsarski

Ono što se prikazuje na javnom servisu,


tostositi izdvojiokao strasnoi nije neki problem nego sve drugo, sto i ne pominjes,u tome je stvar, stalno mazes oci i skreces paznju-spinujes situaciju.


Znaš, to, ja to ne gledam, je glupo.


zasto bi bilo glupo-pa ne gledam i to je to...ne zbog Sutjeskei Jovanke, nego zbog svog ostalog sranja.


ali je itekako važno šta se emituje na javnom servisu,


pa o tome se radi, kakav je tojavni servis koji ne informise objektivno i radi za vlast, a ne za gradjane koji ga placaju.


Ajd kladi se, leba ti, u što veće pare.


dobila bih...los ti blef.
angie01 angie01 21:15 20.11.2021

Re: nsarski

nije potcenjivanje nego ocenjivanje.





Šta bi poslednje ono što si instant guglala, tu skoro?


prvo sam ti rekla,pa kada si nastavio da se koprcas, onda sam ti linkovala nesto sa neta da se uveris- mada to sa tobom ne vredi, ti uvek negiras svoje greske.

...i to ti je bio neki n-tiput...ono, bas si neznalica.
gvozden1 gvozden1 21:19 20.11.2021

Re: nsarski


tostositi izdvojiokao strasnoi nije neki problem

Pa tebi nije, tebi su uspešno ispali mozak, tebi je onaj švercer heroj.
zasto bi bilo glupo-pa ne gledam i to je to

Zato što je glupo i kad neko kaže, baš me briga što tu forsiraju Vučića, ja to ne gledam.

A gledaš li Pink?
Šta te briga šta tamo emituju ako ne gledaš?
Plus, privatna televizija.

Sastavi dve rečenice a da su u skladu jedna sa drugom, ako ikako možeš.
Prijala bi promena.

pa o tome se radi, kakav je tojavni servis koji ne informise objektivno i radi za vlast, a ne za gradjane koji ga placaju.


Jel to važi za one što ga gledaju, ili i za vas što ga ne gledate?
dobila bih

Dobila bi.....
gvozden1 gvozden1 21:20 20.11.2021

Re: nsarski



prvo sam ti rekla,pa kada si nastavio da se koprcas, onda sam ti linkovala nesto sa neta da se uveris- mada to sa tobom ne vredi, ti uvek negiras svoje greske.

...i to ti je bio neki n-tiput...ono, bas si neznalica.

O čemu se radilo?
Da ne listam.
solo solo 21:25 20.11.2021

Re: drug Milisav tonući

Zato tonemo sve dublje i dublje.


Sa rezignacijom odbijam sve insinuacije i javno se ograđujem od diskusije i zaključaka druga Milisava.

Ako ti toneš druže Milisave to je tvoj problem i nemoj da svojataš drugove koji lepo plivaju na površini.

Umesto muzičke podloge kojoj tonući drug Milisav nije sklon.

freehand freehand 21:48 20.11.2021

Re: nsarski

Koliko znam, mnogi su pobijeni od strane Oslobodilaca ili su pobegli u inostranstvo. Sećam se, mali sam bio, da je do te kuće naišla neka žena i razgovarala sa mojom majkom i zamolila da uđe u kuću, da samo razgleda. Rekla je da je ona naslednica ali da je kuća konfiskovana od strane države. Njih dve su dugo sedele, pile kafu i plakale.
Ka smo se mi iselili, kuća je i dalje služila za radnu terapiju za duševne bolesnike, a onda je prosto napuštena.

Ima Milorad Pavić jednu priču koju mogu samo po sećanju da prerpičam, ugrubo. Reč je o starini koji je iz Like teretnim vlakom dovezžen negde u Banat i useljen u švapsku kuću. I o švapskom satu koji tiktaka pod švapskim jastukom na koji taj stari Ličanin spušta glavu s večeri da bi usnuo. I o tome kako mu neće san na očiod tog sata što bez navijanja ne rpstaje da čini tik-tak-tok-tak.
Pa sad čitajući ovo što pišeš ne mogu da se ne upitam -otkud vi u toj kući, profo, u to pogano vreme? Sa svim tim pomoćnim osobljem oko vas?
freehand freehand 21:50 20.11.2021

Re: nsarski

milisav68
gvozden1

O ovom porezu razmišljam

Meni u selu na dedovini razreli porez za plac kao da je u gradu.Kažu - ima kuća, a kuća rastresena od zemljotresa pre jedno deset godina, raspao se krov, popucali zidovi, čatmara ne isplati se da se renovira, samo da se sruši.

E, al u katastru mi kažu da moram da platim skoro 400 evra, da je oni sruše virtuelno :)
Jel crveni ili žuti?
milisav68 milisav68 21:56 20.11.2021

Re: drug Milisav tonući

solo
Zato tonemo sve dublje i dublje.

Ako ti toneš druže Milisave to je tvoj problem i nemoj da svojataš drugove koji lepo plivaju na površini.

Još uvek ne persiram sebi :)

Tonemo kao društvo.

Svašta se rodi u mutnoj vodi
lukava mrena i glupavi smuđ
karaš i bandar, lopov i žandar
i ribe sto žive na račun tuđ.
milisav68 milisav68 21:58 20.11.2021

Re: nsarski

freehand
milisav68
gvozden1

O ovom porezu razmišljam

Meni u selu na dedovini razreli porez za plac kao da je u gradu.Kažu - ima kuća, a kuća rastresena od zemljotresa pre jedno deset godina, raspao se krov, popucali zidovi, čatmara ne isplati se da se renovira, samo da se sruši.

E, al u katastru mi kažu da moram da platim skoro 400 evra, da je oni sruše virtuelno :)
Jel crveni ili žuti?

Smeđi.
freehand freehand 21:59 20.11.2021

Re: nsarski

milisav68
freehand
milisav68
gvozden1

O ovom porezu razmišljam

Meni u selu na dedovini razreli porez za plac kao da je u gradu.Kažu - ima kuća, a kuća rastresena od zemljotresa pre jedno deset godina, raspao se krov, popucali zidovi, čatmara ne isplati se da se renovira, samo da se sruši.

E, al u katastru mi kažu da moram da platim skoro 400 evra, da je oni sruše virtuelno :)
Jel crveni ili žuti?

Smeđi.

Znači domaćini, rođaci takoreći. A oni kad sjebu - to najviše boli.
solo solo 22:20 20.11.2021

Re: drug Milisav tonući

Još uvek ne persiram sebi :)

Tonemo kao društvo.


Ma opušteno. Bog čuva Srbe!
angie01 angie01 22:43 20.11.2021

Re: nsarski

Pa tebi nije, tebi su uspešno ispali mozak, tebi je onaj švercer heroj.


pa naravno da nije-tu si vristao zaseriju o Jovanki,a ono dokumentarna serija-pa sta,...mnogo je gore lazno izvestavanje i prikrivanje istine.

ne znam na kog svercera mislis,..al ja generalno slabo upadam u idolopoklonstvo, za razliku od tebe,pa je cudno da meni prebacujes lopticu,kao i onu o ispranom mozgu-pa gde ces vece ispiranje od onog da je kalabic super lik....a kao si ono bas pravi ptriJota:)))


Sastavi dve rečenice a da su u skladu jedna sa drugom, ako ikako možeš.
Prijala bi promena.


pa stvar je u tome, sto ti napisano ne umes da procitas i razumes, jer je sve napisano i sta i kako i zasto,...al ja nemam iluzija da je promena tog uvek istog nekapiranja kod tebe moguca.


O čemu se radilo?


kakve veze ima-skoro na svakom blogu po nesto,...ti lupis,ja te ispravim i onda do prekosutra vrtis kako ja u stvari ne znam, a da si ti rekao nesto drugo, a kada ti linkujem nesto kao argument, onda jos krenes glupavo da se podsmevas, kao evo guglala si:))),a receno ti jebilo jos deset komentara pre tog linka- to je uobicajeni dosadni scenario s tobom.
nsarski nsarski 22:52 20.11.2021

Re: nsarski

Pa sad čitajući ovo što pišeš ne mogu da se ne upitam -otkud vi u toj kući, profo, u to pogano vreme? Sa svim tim pomoćnim osobljem oko vas?


To jeste bilo pogano vreme. Izuzetno pogano.
Kad su se moji roditelji venčali, oboje diplomrani lekari, s tim štoj otac već uradio specijalizaciju iz psihijatrije, nisu imali gde da stanuju.
A nisu imali zato što su komunisti oduzeli stanove koje su njihove porodice imale u Beogradu, na Neimaru (oboje su iz tog kraja, tako su se i upoznali). Jednostavno, bili su na ulici.
I tada se pojavila mogućnost da se aktivira taj sanatorijum na Avali, i da se tamo odselimo, s tim što bi stanovali u toj pripadajućoj vili. Zapravo, mislim da su oca tamo poslali po kazni jer se slabo njušio sa komunistima. A zamerio im se jer je rekao da je tragedija šta su uradili sa nespremnim mladićima na Sremskom frontu, gde je on bio lekar i direktan svedok tog kasapljenja Srpske omladine.
Tako se desilo da smo se mi tu uopšte obreli i tu smo bili oko osam godina, kada smo uspeli da oslobodimo jedan suterenski stan u kući moga dede. Tu smo živeli oko godinu dana dok smo dograđivali svoju kuću kako bi sebi napravili pristojan boravak.
Naravno, da bi funkcionisala ta kuća trebao je tamo ložač i kućepazitelj i čuvar voćnjaka i vinograda (plodovi su korišćeni u kuhinji za sanatorijum). To su bili isti ljudi koji su održavali sanatorijum, udaljen oko 200 metara severnije, gde su ložili, popravljali, održavali.

Mi smo imali dadilje kao deca, a to su bile obično mlade devojke iz okolnih sela (Pinosave, Ripnja, Malog Popovića, itd.) koje su muževi napustili, ili su bile maltretirane i slično. Moji su im, takođe, pored smeštaja i hrane, i plaćali za taj rad. Često smo imali po dve dadilje jer su roditelji radili u bolnici puno radno vreme, kasnije kad smo odrasli vozili nas u školu u Beogradu, itd.
Dakle, moraću da te ljuto razočaram, tebe i ostale ljubitelje revolucionarne pravde, sticajem okolnosti mi smo tamo bili po kazni. Jer nam je u Beogradu sve bilo oduzeto. Zvuči bizarno, ali tako je bilo. Ja nisam jedan od vaših.

P.S. Upravo mi je brat javio da je ceo taj sistem seminara i terapije prestao da radi početkom devedesetih.
milisav68 milisav68 22:57 20.11.2021

Re: nsarski

freehand

Znači domaćini, rođaci takoreći. A oni kad sjebu - to najviše boli.

Ako ti tako kažeš :)
milisav68 milisav68 22:59 20.11.2021

Re: drug Milisav tonući

solo

Ma opušteno. Bog čuva Srbe!

A inače nije opušteno :)
gvozden1 gvozden1 23:05 20.11.2021

Re: nsarski

piranje od onog da je kalabic super

A šta ti znaš o Kalabiću osim onoga što su ti komunisti o njemu rekli?
Ništa.
Eto, sama si dala najbolji mogući primer ispranog mozga.

Isprani mozak ne može kritički da razmišlja, ne može da sumnja, on samo ponavlja ono što su mu utisnuli.

Šta si čitala o Kalabiću a da nije pisano, snimano od strane njegovih neprijatelja?
kakve veze ima


:)

Endžika dušo, pa naravno da se sećam i čemu se radi, nego sam proveravao hoćeš li smeti svoju sramotu da pomeneš.
Verovao sam da ne smeš, pa sam se malo igrao.

I eto, ne smeš, kao, nema veze.

Dobro je ovo bilo :)
angie01 angie01 00:05 21.11.2021

Re: nsarski

A šta ti znaš o Kalabiću osim onoga što su ti komunisti o njemu rekli?


pati stvarno mislis da se istorijske cinjenice tek tako revidiraju u ono kako bi odgovaralo i da su one stvar prepucavanja i cenjkanja-pa covece, postoje recimo istorijski arhivi u kojima je pohranjena proslost, pa onda imas ljude istoricare, koji tu proslost izucavaju na osnovu dokaznog materijala,...pa onda slabo moze da dodje hucii i da obNJasni.


Endžika dušo, pa naravno da se sećam i čemu se radi, nego sam proveravao hoćeš li smeti svoju sramotu da pomeneš.




pa rekoh vec kako to ide, nalupetas se, pa posle prebacis na drugog,..a ne secas se ni o cemu se radilo.


dobro huci-prestani da se prostacis sa tim "tepanjem", stvarno je sramotno.
gvozden1 gvozden1 00:55 21.11.2021

Re: nsarski

pa covece, postoje recimo istorijski arhivi

Stvarno postoje?
Nisam znao jebote.
Nego, pitah te šta si ti čitala van komunističke verzije, ne šta postoji.
,..a ne secas se ni o cemu se radilo.

Lepa moja, o rakiji dušo :)
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:11 21.11.2021

Re: nsarski

P.S. Upravo mi je brat javio da je ceo taj sistem seminara i terapije prestao da radi početkom devedesetih.

Zvao sam i ja one što znaju. Da to je to mjesto.
Na internetu ima ovo tom sanatorijumu.
https://zdravljeimedicina.wordpress.com/2016/05/04/neuroze-i-psiho-granicna-stanja-1-deo/

zilikaka zilikaka 09:49 21.11.2021

Re: nsarski

kamilo_emericki
P.S. Upravo mi je brat javio da je ceo taj sistem seminara i terapije prestao da radi početkom devedesetih.

Zvao sam i ja one što znaju. Da to je to mjesto.
Na internetu ima ovo tom sanatorijumu.
https://zdravljeimedicina.wordpress.com/2016/05/04/neuroze-i-psiho-granicna-stanja-1-deo/


Svaka čast obojici. To je posvećenost, al je i oćigledno da baš imate vremena.

Kako god, zavidim vam obojici
nsarski nsarski 10:31 21.11.2021

Re: nsarski

kamilo_emericki
P.S. Upravo mi je brat javio da je ceo taj sistem seminara i terapije prestao da radi početkom devedesetih.

Zvao sam i ja one što znaju. Da to je to mjesto.
Na internetu ima ovo tom sanatorijumu.
https://zdravljeimedicina.wordpress.com/2016/05/04/neuroze-i-psiho-granicna-stanja-1-deo/



Hvala na linku. Nisam ranije video ovaj tekst.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:51 21.11.2021

Re: nsarski


Svaka čast obojici. To je posvećenost, al je i oćigledno da baš imate vremena.

Kako god, zavidim vam obojici

Eh, gospoja indžinjerka, nije sve u hladnom čeliku. Ima, valjda, nešto i u emocijama.
O nostalgiji i sjećanjima je riječ.
Profa se sjetio vremena djetinjstva a ja malo kasnijeg. Onog kad sam svoje najljepše dane provodio noću.
Ova priča o sanatorijumu me podstakla da čujem glasove koje nisam odavno, da se podsjetim na neko drugo vrijeme, ljude, mjesta. Povod i nije toliko bitan. Užurbanost koju smo sebi nametnuli, obaveze koje sebi ponekad i nerazumno zadajemo odvajaju nas od nas samih a i od ljudi oko nas.
Hvala profesoru što je dunuo u pepeo sjećanja i nehotice pokazao da pod tim pepelom ima još iskrica. Nisu iste boje i snage kakve su nekad bile ali postoje.

zaharaga zaharaga 16:41 21.11.2021

Re: .

solo




............


https://mediasfera.rs/2018/08/05/nostalgija-ovo-su-najpopularnije-decije-igre-bivse-jugoslavije/




A: janjine?


zaharaga zaharaga 17:21 21.11.2021

Re: nsarski

nsarski
O ovom porezu razmišljam, umesto da se država makar izvini što su čoveku pobili porodicu i oteli kuću, oni mu još traže da im plati pa da mu daju njegovo.


Poznat je slučaj kuće u Krunskoj ulici (Proleterskih brigada) - to je jedna lepa vila koja je služila svemu i svačemu, a u jednom trenutku je bila sedište Demokratske stranke. Oni, naravno, nisu plaćali zakupninu vlasniku (nasledniku) koji je, ako me sećanja ne vara, živeo u Londonu.
Kad je DS kljoknula, pokrenulo se pitanje da se kuća vrati vlasniku. Međutim, tu je država intervenisala i rekla da vlasnik duguje porez koji je veći od vrednosti kuće. Ne znam precizno, ali mislim da je vlasnik kuću prodao nekom od bogatijih građana - taj valjda ima vezu u poreskom ili slično.

E, da, našao sam.
Ovo je ta kuća



A o sudbini kuće može se pročitati Nekadašnji vlasnik studija B kupio...


Ako traze toliki porez, znaci da priznaju ono sto svi znamo, a to je da je ovo sada ona ista komunjarska drzava koja je imovinu otimala. A onda ih treba tuziti za odstetu i nadoknadu.

nsarski nsarski 18:15 21.11.2021

Re: nsarski

Ako traze toliki porez, znaci da priznaju ono sto svi znamo, a to je da je ovo sada ona ista komunjarska drzava koja je imovinu otimala. A onda ih treba tuziti za odstetu i nadoknadu.


Da, to će ih potresti.
Jukie Jukie 21:46 21.11.2021

Re: nsarski

shmoo

Мене дотакне сваки пут и она Андрићева прича о томе како је улазио у свет књижевности...
(На то се сасвим лепо надовезује приповетка Књига како је једва чекао да дође до тог узраста да може да се учлани у школску гимназијску библиотеку.)

Ja sam inače u tom uzrastu u školskoj biblioteci pročitao tu knjigu o kojoj on govori (ili neku njenu inkarnaciju) ali samu pripovetku na svu sreću dovoljno kasnije da ne razvijem paničan strah od uzimanja knjiga iz biblioteke jer će se raspasti. Samo sam pomislio "hej, pa to je ona knjiga kada su išli na Antarktik i tamo ima celo jedno poglavlje o antarktičkim fokama". Imala je i potpuno bele korice kao antarktički led :)
freehand freehand 22:02 21.11.2021

Re: nsarski


Ako traze toliki porez, znaci da priznaju ono sto svi znamo, a to je da je ovo sada ona ista komunjarska drzava koja je imovinu otimala. A onda ih treba tuziti za odstetu i nadoknadu.

OPdlično je ovo. Svaku barabu optužiš da je komunista i rešio si se problema, ne moraš da razmišljaš i da se baviš nekakvim uzročno-posledčnim vezama, faktografijom i logikom.
Tako su onda i pašići bili komunisti jer su korumpširane barabe; crnorukci jer su ubice, kraljPetar u mladosti jer je bio terorista, dinastije jer su bile takođe teroristi i borili se za vlast, Milan Stojadinović i njegovi ministri, do jednog, jer su bili lihvari i prevaranti.
Da jnepričamo o kralju Milutinu i kovačima lažnmog novca i silovateljima dece. Istorija komunizma na ovim prostorima starija je od komunizma samog.
zaharaga zaharaga 22:02 21.11.2021

Re: nsarski

nsarski
Ako traze toliki porez, znaci da priznaju ono sto svi znamo, a to je da je ovo sada ona ista komunjarska drzava koja je imovinu otimala. A onda ih treba tuziti za odstetu i nadoknadu.


Da, to će ih potresti.


Ma jasno, nego samo da se zna da je na vlasti komunizam neprekidno, sto kazu, formalno pravno, makar da menja ime i boju.
milisav68 milisav68 22:15 21.11.2021

Re: nsarski

freehand

OPdlično je ovo. Svaku barabu optužiš da je komunista i rešio si se problema, ne moraš da razmišljaš i da se baviš nekakvim uzročno-posledčnim vezama, faktografijom i logikom.
Tako su onda i pašići bili komunisti jer su korumpširane barabe; crnorukci jer su ubice, kraljPetar u mladosti jer je bio terorista, dinastije jer su bile takođe teroristi i borili se za vlast, Milan Stojadinović i njegovi ministri, do jednog, jer su bili lihvari i prevaranti.
Da jnepričamo o kralju Milutinu i kovačima lažnmog novca i silovateljima dece. Istorija komunizma na ovim prostorima starija je od komunizma samog.

Niko od njih nije streljao ljude bez suda, niti ih je izbacivao iz kuće samo zato što im se sviđa kuća.
nikvet pn nikvet pn 22:38 21.11.2021

Re: nsarski

Да Фри, сва историјска непочинства што си набројао плус Милисав допунио (недовољно) све је концентрисано код њих, кристализована есенција друштвеног зла. Мултитаскинг профи екипа. Бруталнији су можда били они Хуни-Визиготи-Авари али они кад протутње понешто и претекне да се обнови. А ово траје ли траје, да претекне може само њима на вајду.
angie01 angie01 22:45 21.11.2021

Re: nsarski

Niko od njih nije streljao ljude bez suda, niti ih je izbacivao iz kuće samo zato što im se sviđa kuća.


obaska sto nije bas najtacnija ova izjava, da u prethodnom periodu nije bilo ubistava nevinih ljudi i raznih drugih nepravdi- koje osudjujem sve jednako- nego sto se obicno na ove samo jedne pozivaju oni, koji te prethodne uredno preskacu, a ujedno pravdaju i brane zlocine pocinjene devedesetih.
angie01 angie01 22:47 21.11.2021

Re: nsarski

све је концентрисано код њих,


kojih njih?
nsarski nsarski 23:31 21.11.2021

Re: nsarski

Svaku barabu optužiš da je komunista


Ih, pa nije baš tako. Nisu sve barabe komunisti, ali svi komunisti pljačkaju, ubijaju i otimaju. Neki diskretnije, a neki brutano.
Pre par godina je izašla ova knjiga o ubistvima, bez suda i dokaza, sastavljena na osnovu dokumentovanih egzekucija.



U pitanju je oko 50.000 pobijenih ljudi. Slučajno znam da ovih dana prof. Leon Kojen upravo završava sličnu dokumentaciju za oko 70.000 pobijenih u istom periodu.

Prvo, udahni duboko, budistički, i polako izdahni pa razmisli ovako. Te likvidacije su se desile kada su sva ratna dejstva prestala. Ubistva su izvršili komunisti, tj. udbaši, ljudi od poverenje najviših vlasti. Toliko ubijenih, za tako kratko vreme - to je direktna mržnja i otimačina, ili - značajno ili - to je srž ideologije komunista, pobednika u ratu.
Tako ni Džingis Kan nije ubijao i pljačkao kao što su komunisti kad su stigli u Beograd i Srbiju.

Imaš li ti neko drugo, razumno, objašnjenje?
milisav68 milisav68 23:39 21.11.2021

Re: nsarski

angie01
da u prethodnom periodu nije bilo ubistava nevinih ljudi i raznih drugih nepravdi- koje osudjujem sve jednako- nego sto se obicno na ove samo jedne pozivaju oni, koji te prethodne uredno preskacu, a ujedno pravdaju i brane zlocine pocinjene devedesetih.

Niko ovde ne pravda zločine devedestih, već uporno upućuje da je to nastavak.

To što je Arkan stavio kokardu, ne menja činjenicu da je bio miljenik Staneta Dolanca, odnosno da je radio prljave poslove za SDB.
milisav68 milisav68 23:46 21.11.2021

Re: nsarski

nsarski
Te likvidacije su se desile kada su sva ratna dejstva prestala.

Samo da podvučem.

Uporno se guraju sve moguće situacije, odnosno dešavanja u ratu, gde su dešavali ratni zločini.

A ovo je bilo navodno oslobođenje - od života i imovine - bez suda.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana