Društvo| Ljudska prava| Politika| Roditeljstvo| Život

MUTNI "DUNAV"...

Filip Mladenović RSS / 20.12.2021. u 03:15

Pre par dana, Savo Manojlović iz gradjanskog pokreta "Kreni-Promeni", u izjavi za medije, rekao je da ne želi da dozvoli da živimo u sistemu u kojem „deca bogataša koja ubijaju decu prolaze nekažnjeno".

„Nije sporno postavljati pitanja oko istorijskih događaja i imati različita mišljenja. Sporno je insistirati da su te ideološke matrice primarna pitanja ovog društva. E pa nisu. Šta je sledeće? Podela na četnike i partizane. Prioritet je da imamo državu u kojoj ići sudiji znači ići pravdi, a ne sistem u kome deca bogataša nekažnjeno ubijaju tuđu decu. Sistem gde se zapošljavate na osnovu znanja, a ne partijske knjižice ili rođačkih veza."

Savo Manojlović je očigledno mislio na pogibiju učenice Andree Bojanić 18. jula 2013, koju je na pešačkom prelazu usmrtio Aleksandar Mitrović, sin Željka Mitrovića, vozeći prebrzo "BMW" džip.

Novinarsko istraživanje, uobličeno u štampanom i u digitalnom izdanju knjige "Andrea Bojanić - zločin bez kazne" - https://andreabojanic.wordpress.com/, nedvosmisleno je došlo do zaključka da su za ovaj skandalozan sudski proces najodgovorniji Aleksandar Vučić, potpredsednik Vlade Srbije te 2013. godine, tadašnji ministar pravde Nikola Selaković, kao i predsednik Višeg suda u Beogradu Aleksandar Stepanović (još uvek je na toj funkciji).

Takodje, odgovorna je i predmetna sudijka Prvog osnovnog suda u Beogradu Zorica Avramović, koja je odugovlačila sudski proces (trajao je čak 5 godina!!!). Zbog takvog neprofesionalnog postupanja drugo krivično delo je zastarelo (za nepružanje pomoći licu povredjenom u saobraćajnoj nezgodi - član 296, st. 1 KZ), dok je za prvo krivično delo (teško delo protiv bezbednosti saobraćaja - član 297, st. 4 KZ) okrivljenog osudila na godinu dana nošenja nanogice u svom stanu!!!

Zbog "dobro" obavljenog posla, sudijka Zorica Avramović je unapredjena premeštajem u Viši sud u Beogradu!

Iako je konačna presuda bila nošenje nanogice u svom stanu, nesporno je utvrdjena krivica Aleksandra Mitrovića za smrt učenice Andree Bojanić. Rezultat namerno odugovlačenog sudskog postupka, kao i zaključci više komisija veštaka, koji su radili vremensko-prostorne analize saobraćajne nesreće (tokom postupka od oktobra 2015. do oktobra 2020. godine rađena su čak tri komisijska sudsko-medicinsko, saobraćajno-tehničko veštačenja) istovetni su: okrivljeni je mogao zaustaviti vozilo ispred mesta naleta da se kretao dozvoljenom brzinom, iz čega nesumnjivo proizilazi da je upravo nedozvoljena brzina kretanja vozila okrivljenog u uzročno-posledičnoj vezi sa smrću Andree Bojanić na pešačkom prelazu u Ustaničkoj ulici u Beogradu.

Nesporno utvrđeno činjenično stanje i po presudi prvostepenog suda i po presudi Apelacionog suda u Beogradu je DA OKRIVLjENI UOPŠTE NIJE PREDUZEO NIJEDNU RADNjU KAKO BI IZBEGAO SAOBRAĆAJNU NESREĆU: IZOSTALA JE BILO KAKVA REAKCIJA VOZAČA USMERENA KA IZBEGAVANjU NALETA, NIJE BILO NI KOČENjA, NI PROMENE PRAVCA, NI ZVUČNOG UPOZORENjA, ŠTO JE UZ PREKORAČENjE BRZINE DOVELO DO NESREĆE SA SMRTNIM ISHODOM.

Pošto je vozilo "BMW" džip, u vlasništvu TV PINK, bilo osigurano kod "DUNAV" osiguranja, po pravosnažno okončanom sudskom postupku sledi već uhodana procedura naknade štete, u ovom tragičnom slučaju majci i ocu Andree Bojanić.

Ali, ne lezi vraže!

"DUNAV" osiguranje je dana 13. 12. 2021. godine obavestilo advokata Danka Cvejića, punomoćnika Save Bojanića, da odbacuje odštetni zahtev sa neverovatnim obrazloženjem: "Na osnovu pregleda celokupne dostavljene dokumentacije, kao i presude Apelacionog suda KŽ1 - 1025/20, ne može se utvrditi odgovornost vozača kod nas osiguranog vozila za izazivanje saobraćajne nezgode (smrt Bojanić Andree)."

I kako sada, posle svega, tumačiti odgovor "Dunav" osiguranja sa potpisom izvesnog Nenada Dukića, a povodom zahteva za naknadu štete, u kome se nakon pravosnažno okončanog postupka navodi - nema odgovornosti Aleksandra Mitrovića!?

U normalnoj situaciji "DUNAV" osiguranje bi isplatilo nesporan iznos, a za ostatak bi uputili roditelje poginule pešakinje na parnicu pred nadležnim sudom.

Ali...

Ako banke mogu da budu iznad našeg pravosudja, što to ne bi mogle i osiguravajuće kuće!

 

Atačmenti



Komentari (481)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vcucko vcucko 12:20 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gedza.73


A kad se već pominje Jugosalvija nesporno da su dve Jugoslavije vodili dva vladara. Jedan kralj i jedan drug. Za kralja se vezuje
'Čuvajte mi Jugosalviju' za druga 'I Posle Tita Tito'.

Za koju od te dve države je više vezano



A ista ta kruna, koja je vodila Srbiju kroz Veliki rat i stradanja, posle rata je Srbiju i ukinula. Potpis i paf! nema više Srbije. Nego imaju nekakve hidrološke banovine, niđe veze. Pa su Nemci, čisto formalno-pravno gledano, '41. zauzeli, nikom drugom dali i proglasili specijalnom zonom delove Dunavske, Drinske i Moravske banovine. Kasnije je taj nemačka žvrljotina postala osnov NR Srbije.

E za to nisu krivi ni Tita ni komunisti ni krajiški partizani. Svi oni ponaosob imaju svoj deo krivice, to niko ne spori. Ali opet hebe hronologija: Srbiju je ukinula njena kruna, i to posle pobedonosnog i milionskim žrtvama plaćenog Velikog rata. Što je valjda jedinstven slučaj, otkad je sveta i veka
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:21 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Naveo sam samo jednu od MNOGO dobrih strana Titovog režima.

U medjuvremenu su skoro sva djačka i radnička odmarališta na jadranskom moru ili oteta /privatizovana/ ili uništena.

Takodje, u tom režimu se više novca izdvajalo za kulturu i za prosvetu. Pa zar to nije dobra stvar?

I najzad, u tom režimu nije bilo tabloida, TV Pink i TV Hepi. Malo li je!?
predatortz predatortz 12:27 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


Pa kad bi moj brat i ja videli jadransko more da nije bilo djačkih i radničkih odmarališta, od slovenačkog do crnogorskog primorja!?


Znači, pošto ste ti i brat videli more, zločini su ok.

E vidiš, upravo tako su razmišljali Hitlerovi sledbenici.
Ja sada mogu da vozim auto, boli me qratz što ubijaju Jevreje.
Meni je Hitler obezbedio posao, oni što su protiv Hitlera ne treba da imaju pravo da se organizuju i deluju po svojim političkim opredeljenjima.

Kapiraš sličnost?

Kapiraš qratz moj!
rodni rodni 12:33 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Filip Mladenović
Naveo sam samo jednu od MNOGO dobrih strana Titovog režima.

U medjuvremenu su skoro sva djačka i radnička odmarališta na jadranskom moru ili oteta /privatizovana/ ili uništena.

Takodje, u tom režimu se više novca izdvajalo za kulturu i za prosvetu. Pa zar to nije dobra stvar?

I najzad, u tom režimu nije bilo tabloida, TV Pink i TV Hepi. Malo li je!?

Jeste!
A u Danskoj, Engleskoj, Francuskoj, Nemačkoj i Holandiji su, u isto to vreme, jeli prstima.
Oooooo Bože, ima li kraja idiotarijama iz Titine ere!?
gvozden1 gvozden1 12:55 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Srbiju je ukinula njena kruna

Tačno, i to nikad niko nije sporio.

A što se prenenregava da su komunisti sprečili da se ta greška ispravi?

Sam Aleksandar je Radiću, po Pribićeviću, jer ovaj nije hteo da ga primi dok je ležao u bolnici posle ranjavanja, poručio, rekao, da se Hrvatska može izdvojiti, i to po tačno utvrđenim granicama.
Te granice nije crtao on, nego su očigledno stvari tekle u tom smeru, pa je pripremana ta solucija, crtane granice, i to bi, da nije bilo komunista, bilo rastureno.

Banovine jesu bile po nazivima hidrološke, ali su suštinski bile nacionalne, srpske su bile: Drinska, Dunavska, Vardarska, Moravska, Vrbaska i Zetska, čak je bilo i predloga da se nazovu srpskim.
To su, otprilike, ne precizno, granice koje je Aleksandar nudio Radiću.

Dakle, srpsku grešku 18. niko i ne spori, ali je neprincipijelno komunističke, partizanske zločine i prema Srbima, a i prema srpskoj državi zatrpavati tom greškom.

Greške su moguće, ali ako ti neko ne dozvoli da ispraviš grešku koju si uvideo onda je krivica njegova.

Aleksandar jeste pogrešio i time oštetio Srbiju, ali ne iz mržnje i osvete kao komunisti što su je unakazili sa svojom paravojskom.
docsumann docsumann 13:03 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Nisam mislio ali na tvoju prozivku, zaronih u septičku rupu od komentara da potražim komentar zbog kojeg sam spomenuo unuke koji peru đedovske obraze.
Ovo je komentar zbog kojeg sam spomenuo unuke, bez ikakvog određenja čiji su to unuci:


ne znam gdje si to pronašao pranje (pra)đedove biografije u tom komentaru.

taj komentar afirmiše upravo suprotno - suočavanje sa nedjelima svojih predaka.
vcucko vcucko 13:09 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gvozden1


Banovine jesu bile po nazivima hidrološke, ali su suštinski bile nacionalne, srpske su bile: Drinska, Dunavska, Vardarska, Moravska, Vrbaska i Zetska, čak je bilo i predloga da se nazovu srpskim.
To su, otprilike, ne precizno, granice koje je Aleksandar nudio Radiću.


Boldovao sam Vardarsku, jer je nonsens reći da je bila nacionalno srpska. Naprotiv, pored današnje BJRM ta je zahvatala i Kosovo bez Metohije i krajnji jug današnje Srbije (Vranje). Većinsko stanovništvo Vardarske banovine je bilo ne nesrpsko, nego čak neprijateljski raspoloženo prema Srbima. Tamo je bila konstantna pobuna i rat niskog intenziteta.
Ustaški krvavi pir je najžešći bio u Vrbaskoj banovini.
Itd. Da ne rastežem pitu.
Uglavnom, to što si napisao je samo naknadni spisak lepih želja. Daleko od realnosti Nažalost - da se razumemo, voleo bih i ja da je to bilo tako. Ali nije.
docsumann docsumann 13:09 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gvozden1

polako, polako.

bilo je naravno te padavičarske oduševljenosti, idolopoklonstva, napumpavanja kulta ličnosti do pucanja, al ga je gomila naroda podržavala s potenciometrom oduševljenosti odvrnutim na 50-60%

Preblag si, i ne baš objektivan.

Da se radi o tipičnom idilopoklonstvu, tj diktaturi vođe, pokazuje smrt vođe.

Masovna uplakanost, zaklinjanje na neskretanje s puta, pevanje oda vođi i po svadbama i kafančugama, sve to pokazuje da je potenciometar bio odvrnut značajno preko pola, dovoljno da se otkloni svaka sumnja da se o diktatoru radi.

Ne menja tu stvar postojanje pojedinaca, porodica, ili nekih uskih krugova koji su drugačije mislili.
Takvi jesu postojali, ali daleko od toga da su takvi bojili društvo, boja tog perioda, društva, vlasti je čista, nesumnjiva diktatura.


nigdje nisam poricao idolopoklonstvo i indoktrinaciju. naprotiv.

a ti uplakani i ojađeni, to je onaj vidljiviji dio, koji su kamere tadašnje televizije insistirale da prikažu.
ubjeđen sam da većina ljudi nije plakala, il bar dobar dio.

a opet, nisu mi potrebne masovne suze da bih okarakterisao Tita kao diktatora.
predatortz predatortz 13:11 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

I najzad, u tom režimu nije bilo tabloida, TV Pink i TV Hepi. Malo li je!?


Nije bilo ni Porn Hub-a!
docsumann docsumann 13:26 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

rodni
Filip Mladenović
docsumann
Filip Mladenović
Bilo kako bilo, svaka razmena mišljenja, dijalog, polemika... su dobrodošli, u kafani, u stanu, u biblioteci, u Medija centru, Dorćol placu, TV ili radijskom studiju, društvenim mrežama...


poštujem

inače, ne vidim kakav je problem što je dikusija otišla u pravcu u kojem je već otišla.
pa sam domaćin je prvi potegao za paralelama Srbija - SFRJ.

čak mislim i da je diskusija (ako izuzmemo čarlijevo napušavačko podvriskivanje) bila sasvim pristojna za standarde ovog bloga, nažalost.

sad što se po nekim pitanjima stvorio takav odnos stavova, bože moj, sve su to legitimni slučajevi pluralizma mišljenja.
lično mislim da je Filip u nekim momentim jednostavno branio nemoguće.
politički sistem SFRJ, jednopartizam sa doživotnim vladarom nespojiv je sa idejom i vrijednostima EU.
previđanje takve očiglednosti moguće je samo kod ideološki zasljepljenih ljudi.


Ne, nego sam branio sve dobre stvari Titovog režima.

Dakle, nisam se sa njim obračunavao staljinistički, tipa ništa nije valjalo, nego sam branio dobre stvari.

Pa kad bi moj brat i ja videli jadransko more da nije bilo djačkih i radničkih odmarališta, od slovenačkog do crnogorskog primorja!?

Jeste!
Samo su u zemljama sa Titom na čelu deca viđala more.
Ooooo, bazmeg!
Ima li kraja glupostima?!


nešto mi se ne čini da si razumio Filipov komentar.

siromašna djeca u mnogim zemljama nisu nikad gledala more.
predatortz predatortz 13:32 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

nešto mi se ne čini da si razumio Filipov komentar.

siromašna djeca u mnogim zemljama nisu nikad gledala more.


Mene više zanima odakle toliko siromašne dece u socijalističkom raju.

Rekoh da sam rođen i rastao u industrijskoj Tuzli. Išao u školu sa decom radnika. Većina je bila jako siromašna. Ne u ovom današnjem smislu, kada siromašni nose jeftinije Nike i imaju iPhone 6 a ne 12, nego ono baš-baš siromašni.

Recimio, bez zimske obuće, tankih i nekvalitetnih jakni, jedne pantalone... Taj stepen siromaštva pamtim iz osnovne škole. Mi, deca činovnika, nastavnika, profesora, inženjera, lekara, smo bili u dosta boljem položaju ali su se te razlike krile đačkom keceljom.

gvozden1 gvozden1 13:58 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


Boldovao sam Vardarsku, jer je nonsens reći da je bila nacionalno srpska. Naprotiv, pored današnje BJRM ta je zahvatala i Kosovo bez Metohije i krajnji jug današnje Srbije (Vranje). Većinsko stanovništvo Vardarske banovine je bilo ne nesrpsko, nego čak neprijateljski raspoloženo prema Srbima. Tamo je bila konstantna pobuna i rat niskog intenziteta.


Ono što je Srbija smatrala svojim, da budem precizniji.

Makedonci se još nisu bili definisali kao nacija, Kosovo je Srbija nesporno smatrala svojim bez obzira na etički sastav, sporovi sa Hrvatima su bili neminovni, i td.

Dakle, možda je pogrešan termin nacionalne granice, možda je precizniji, granice nacionalnih država, ali svakako nisu suštinski bile puke rečne.

Srbija je smatrala da joj to pripada i da kao najveća i najjača može to da uzme i brani.

Ja sam uveren da je bila u pravu.

Baš zato je upadljivo da na Drini nema nikakve granice između banovina, da su Čačak i Valjevo zajedno sa Sarajevom i Zenicom, Kragujevac sa Suboticom.

Greška je što to nije nazvano Srbijom, ali Aleksandar, iskreni Jugosloven, je hteo da podiđe hrvatskim kompleksi a srpske veličine i državnosti, pa je njima dao ime, a srpsko izostavio.
gedza.73 gedza.73 14:00 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

predatortz
Mene više zanima odakle toliko siromašne dece u socijalističkom raju.

Neće se baci ako ponovim još jednom kad su pomenuta deca i siromaštvo.

Dr. Smilja Kostić-Joksić, šef prvog Dečjeg dispanzera, osnivač Savetovališta za odojčad, prva žena docent Medicinskog fakulteta, dobrovoljac bolničarka u ratu, fakultet u Lozani, očna klinka Monpelje, Dečija klinika Strazbur, doktorka koja se borila za suzbijanje tuberkoloze kod dece, koja je tokom rata odbila da potpiše Apel zbog čega je izbačena sa fakulteta, koju je francuski predsednik odlikovao Legijom časti upravo zbog zalaganja za beseže vakcinu su komunisti isterali sa fakulteta.

Лист „Народни студент“ ће објавити:

- Ппроф. др Смиља Костић Јоксић тенденционално објашњава како пораст туберкулозе код деце у Југославији последица је погоршања животних услова после победе револуције... Тако, она испољава свој непријатељски став према нашој социјалистичкој заједници… .

To je bio jugoslovenki komunizam, ne ovo što pričaju naslednici onih koji su Smilju Kostić i mnoge poput nje izbacivali sa radnih mesta.
Taj stepen siromaštva pamtim iz osnovne škole.



Baš smo pre neki dan nešto komentarisali i upoređivali prošla i sadašnja vremena. Ispostavilo se da su mora i banje tada bili rezervisani za par porodica koji su bili komunisti i neko i nešto na lokalu dok danas na letovanja i zimovanja sa sela ide dosta mladih a i starijih (more plus banja). Za sve njih znam da su to od svog rada sebi priuštili. Završe sa nekim sezonskim poslovima i odvoje vreme za sebe. Skoro svaka kuća dva i više automobila, poneka plus teretno.

Do besvesti sam pisao da putevi van gradova jednostavno nisu postojali, niti je koga zanimalo da bilo šta uradi. Struju zimi više nismo imali nego što jesmo. Sneg nikome nije padalo na pamet da čisti pa su ljudi kupovali pored glavnih puteva male parcele gde su im stajale priručne garaže sa automobilima (ko je imao). kad zagusti prte po desetak kilometara da dođu do auta i izađu na glavni put. A ne pričam o nedođijama nego o centralnoj Srbiji, o selima na par kilometara od gradova.




Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:03 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Recimio, bez zimske obuće, tankih i nekvalitetnih jakni, jedne pantalone... Taj stepen siromaštva pamtim iz osnovne škole. Mi, deca činovnika, nastavnika, profesora, inženjera, lekara, smo bili u dosta boljem položaju ali su se te razlike krile đačkom keceljom.


Nije bolje bilo ni u industrijskoj Engleskoj toga doba. Komunisti nisu napravili socijalisticki raj ali nisu ni kapitalisti. Ovim necu da kazem da je bosonogo detinjstvo u Tuzli imalo iste uzroke kao u Dudleyu nego da je pogresno bas sve probleme svoditi na isti uzrok (=komunizam).

Nista nije valjalo zbog komunizma a ono sto je bilo dobro nije bilo zbog komunizma u istoj je ravni razmisljanja kao sve je bilo dobro zbog kumunizma a ono sto nije valjalo nije bilo zbog komunizma.
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:05 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

maksa83

M1 Pro podržava do dva eksterna 6K (6K!) monitora na 60Hz, M1 Max podržava tri eksterna 6K monitora + još jedan 4K.

Edit: Zapravo sad vidim da LG ove monitore deklariše kao 5K (5120x2880) al toeto.


Odlično, znači fercera. Znam da su se neki ljudi žalili.

Koji HUB koristiš?
Izvinjavam se ako sam dosadan :)
predatortz predatortz 14:06 23.12.2021

Re: Nego, ljudi



Nije bolje bilo ni u industrijskoj Engleskoj toga doba.


Sa jednom ogromnom razlikom - u Engleskoj niko nije srao o tome da su roditelji dece koja su bosonoga i gologuza na vlasti!

Ja sam u Tuzli gledao "vladajuću klasu" kako za kiflu nema!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:12 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

predatortz


Nije bolje bilo ni u industrijskoj Engleskoj toga doba.


Sa jednom ogromnom razlikom - u Engleskoj niko nije srao o tome da su roditelji dece koja su bosonoga i gologuza na vlasti!

Ja sam u Tuzli gledao "vladajuću klasu" kako za kiflu nema!


Ne razumem sta mislis.
predatortz predatortz 14:17 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Neues aus der Nachbarschaft
predatortz


Nije bolje bilo ni u industrijskoj Engleskoj toga doba.


Sa jednom ogromnom razlikom - u Engleskoj niko nije srao o tome da su roditelji dece koja su bosonoga i gologuza na vlasti!

Ja sam u Tuzli gledao "vladajuću klasu" kako za kiflu nema!


Ne razumem sta mislis.


Prosto:

Da li je iko u Engleskoj lagao kako su ti dronjavi, polugladni, u stanovima od 40 m2 u kojim živi pet i više osoba, nosioci vlasti i progresa?

I da li si u Engleskoj mogao otići u zatvor ako bi rekao da je ta hipotetička laž glupost?
gedza.73 gedza.73 14:17 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

vcucko
A ista ta kruna, koja je vodila Srbiju kroz Veliki rat i stradanja, posle rata je Srbiju i ukinula. Potpis i paf! nema više Srbije. Nego imaju nekakve hidrološke banovine, niđe veze

Svi oni ponaosob imaju svoj deo krivice, to niko ne spori. Ali opet hebe hronologija: Srbiju je ukinula njena kruna, i to posle pobedonosnog i milionskim žrtvama plaćenog Velikog rata. Što je valjda jedinstven slučaj, otkad je sveta i veka


Vcucko, mogu ja da galamim ovde na blogu oko Jugoslavije ali gubiš iz vida nekoliko vrlo bitnih stvari. Srbija je tada bila do Dunava. U tom periodu (do 1914.) da kažeš kako je možda i imala najveći uzlet. Ko je tada od međunarodnih faktora rekao nešto u fazonu 'Srbija nikad preko Drine, nikad na more i nešto treće'? Balkanski Pijemont u vidu Srbije je otpadao u startu.
U pravu si za žrtve, u pravu si za pobedu. Najlogičnije je bilo da je Srbija naplatila ratnu odštetu, i to debelo, počela da se gradi i razvija (da je tako bilo komunizam ne bi imao nikakve... mada je i ovako bio tanak... šanse na prostoru tadašnje Srbije). Upadneš lepo u Vukovar (u koji su odvlačene stvari koje su krali tokom ratnih godina po Srbiji i Beogradu), pokupiš sve što njače, bleji, kokodače, sve što je na točkovima a i bez njih, svako ćebe, crep i opeku i sve prebaciš u Srbiju. Odnosno vratiš svoje što su ti pokrali i naplatiš ratnu odštetu.

Problem je u ovome. Velike sile ni pre ni tada nisu dozvoljavale veliku i jaku državu na ovom prostoru. Ko bi od njih pristao da umesto KuK odjednom ovim prostorom vlada Velika Srbija koja bi pokrila sva područja gde žive Srbi. A Srbi nisu živeli samo u Srbiji. Verujem da je kod srpskih, kao i hrvatskih (Dalmacija) pa i slovenskih intelektualaca jugoslovenka ideja imala iskreno uporište. Protiv te ideje su radili nacionalisti, separatisti i komunisti. Dobro, za jugoslovenstvo je bio LJotić sa Slovencima i Hrvatima koji se posle na robiji spajtašio sa separatistima i teroristima (naravno ne on lično, da neko ne shvati bukvalno)

Oću reći, pošto sam se rasplinuo, da je tada u interesu srpskog narodu u i van Srbije to bila jedina opcija. Sa nadom u opstanak zajednice.

Tako da jeste možda jedinstven slučaj ali kao ideja nije loša. Geografski zaokruženo, sličan jezik, relativno slične kulture, religija manje-više (u SAD su svi Amerikanci a milion konfesija), tranzitni prostor... Ima dosta prednosti.

Sa ove vremenske distance loša ideja, nemoguća u praksi (probali i videli). U tom trenutku najbolja moguća.

p.s.
čak si i ti napisao nešto, podseti me ako grešim, što bi zvučalo 'ko vas je uopšte zvao da nas oslobađate od KuK krune, nama je bilo sasvim dobro. Al' otkud onda jazavac pred sudom?

gedza.73 gedza.73 14:21 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Neues aus der Nachbarschaft
nego da je pogresno bas sve probleme svoditi na isti uzrok (=komunizam).

U tom periodu (između dva svetska rata a posebno nakon WWII) da li je postojala razlika između komunističkih pokreta u Evropi i na prostoru Jugoslavije?
angie01 angie01 14:37 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

ko bi inače spominjao Tita po blogu i zašto bi uopšte to radio na izmaku 2021? tako da možda prije stoji da je on navukao nas na tu poljanu, nego što smo mi izgurali njega.


Tita uvek i stalno pominje cetnicka ekipa-da bi abolirala zlocine devedesetih komentari Filipa, a i drugi, obicno odgovaraju na takve, konstrukcije...ja se ne secam da ja bilo ko ikada pomenu Tita prvi-do cetnicke ekipe u nekoj revizionistickoj verziji.

cetnici vaskrsli Tita...kako bi
abolirali zlocine devedesetih, zahvaljivali se ratnim zlocincima i pravdali ovo sada-sto je najgore evr!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:41 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

predatortz
Neues aus der Nachbarschaft
predatortz


Nije bolje bilo ni u industrijskoj Engleskoj toga doba.


Sa jednom ogromnom razlikom - u Engleskoj niko nije srao o tome da su roditelji dece koja su bosonoga i gologuza na vlasti!

Ja sam u Tuzli gledao "vladajuću klasu" kako za kiflu nema!


Ne razumem sta mislis.


Prosto:

Da li je iko u Engleskoj lagao kako su ti dronjavi, polugladni, u stanovima od 40 m2 u kojim živi pet i više osoba, nosioci vlasti i progresa?

I da li si u Engleskoj mogao otići u zatvor ako bi rekao da je ta hipotetička laž glupost?


Ok, sad razumem sta mislis. To je opet novi aspekt price koji nije bio deo onog komentara na koji sam reagova - ili ja makar to nisam video.

Necu ulaziti u ovu raspravu samo sam hteo da skrenem paznju na falinku u pojednostavljenom misljenju.

Sa druge strane jeste legitimno pitanje da li je eticki i ljudski prihvatiti da je u nekom aspektu zivota vecini bilo dobro zbog komunizma ako je neka druga grupa (manjina ili vecina) u drugim aspektima zivota placala visoku cenu za to. Ali to pitanje vazi uvek.

Da li je eticki prihvatiti da je nekome bilo dobro zbog nacizma u Nemackoj. Malo manje ekstreman slucaj: da li mozes reci super sto mogu da se vozim po Milosu Povelikom a sa druge strane cenu su platili seljani iz okoline Paracina gde su im malo pootimali sume i srusili detonacijama kuce.
docsumann docsumann 14:43 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Filip Mladenović
docsumann
Filip Mladenović
Bilo kako bilo, svaka razmena mišljenja, dijalog, polemika... su dobrodošli, u kafani, u stanu, u biblioteci, u Medija centru, Dorćol placu, TV ili radijskom studiju, društvenim mrežama...


poštujem

inače, ne vidim kakav je problem što je dikusija otišla u pravcu u kojem je već otišla.
pa sam domaćin je prvi potegao za paralelama Srbija - SFRJ.

čak mislim i da je diskusija (ako izuzmemo čarlijevo napušavačko podvriskivanje) bila sasvim pristojna za standarde ovog bloga, nažalost.

sad što se po nekim pitanjima stvorio takav odnos stavova, bože moj, sve su to legitimni slučajevi pluralizma mišljenja.
lično mislim da je Filip u nekim momentim jednostavno branio nemoguće.
politički sistem SFRJ, jednopartizam sa doživotnim vladarom nespojiv je sa idejom i vrijednostima EU.
previđanje takve očiglednosti moguće je samo kod ideološki zasljepljenih ljudi.


Ne, nego sam branio sve dobre stvari Titovog režima.

Dakle, nisam se sa njim obračunavao staljinistički, tipa ništa nije valjalo, nego sam branio dobre stvari.

Pa kad bi moj brat i ja videli jadransko more da nije bilo djačkih i radničkih odmarališta, od slovenačkog do crnogorskog primorja!?


ok, al da li te dobre stvari ( i sam sam naveo neke) mogu predstavljati važniju mjeru stvari od zločina i nepravdi nanošene nevinim ljudima?

da li napredak može da opravda otimačinu, likvidacije, uzurpaciju političkih sloboda?
ako je tebi važnije što ste ti i brat mogli na more, od toga što je ljudima otimana imovina ili što su likvidrani bez suda i krivice, onda jbg. o kakvim humanističkim i slobodarskim principima uopšte pričamo.

moje djetinjstvo i rana mladist u SFRJ su bili za poželjeti svakom, al bi krajnje naivno bilo da danas svoje mišljenje o toj zemlji gradim samo na osnovu ličnih impresija.
docsumann docsumann 14:49 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

.ja se ne secam da ja bilo ko ikada pomenu Tita prvi-do cetnicke ekipe u nekoj revizionistickoj verziji.


nema potrebe da se sjećaš, imaš to upravo na ovom blogu


maksa83 maksa83 14:56 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Koji HUB koristiš?

Trenutno koristim neki masivni Lenovo Thinkpad HUB koji je zamišljen za Lenovo Thinkpade ali radi i sa ovim (donekle), tj. ne radi kako treba ako kroz hub okačiš oba monitora, ne prepoznaje ih kao dva odvojena monitora nego ih bukvalno samo miroruje i to je to, zato je jedan monitor okačen kroz taj HUB a drugi ide direkt kroz sopstveni USB-C -> DisplayPort kabl, i tako sve radi kako treba. Iskliktao sam neki skroz spejs HUB na Indiegogo ili Kickstarteru pa ću da vidim kako radi kada stigne.

Nisam bio ovako srećan zbog novog hardvera ne pamtim.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:01 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

ok, al da li te dobre stvari ( i sam sam naveo neke) mogu predstavljati važniju mjeru stvari od zločina i nepravdi nanošene nevinim ljudima?

da li napredak može da opravda otimačinu, likvidacije, uzurpaciju političkih sloboda?
ako je tebi važnije što ste ti i brat mogli na more, od toga što je ljudima otimana imovina ili što su likvidrani bez suda i krivice, onda jbg. o kakvim humanističkim i slobodarskim principima uopšte pričamo.



Na ovo sam gore mislio. Ako se to postavi u fokus rasprave onda se ne mora traziti opravdanje da ono sto je bilo dobro nije bilo tako zbog komunizma posto bi ga ionako bilo. Tema bi bila da li postoji granica i ako postoji kada se moze reci 'sta ima veze kako je drugima, meni je bilo dobro'. Pitanja su univerzalna i vaze za svako uredjenje.
docsumann docsumann 15:09 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Neues aus der Nachbarschaft
ok, al da li te dobre stvari ( i sam sam naveo neke) mogu predstavljati važniju mjeru stvari od zločina i nepravdi nanošene nevinim ljudima?

da li napredak može da opravda otimačinu, likvidacije, uzurpaciju političkih sloboda?
ako je tebi važnije što ste ti i brat mogli na more, od toga što je ljudima otimana imovina ili što su likvidrani bez suda i krivice, onda jbg. o kakvim humanističkim i slobodarskim principima uopšte pričamo.



Na ovo sam gore mislio. Ako se to postavi u fokus rasprave onda se ne mora traziti opravdanje da ono sto je bilo dobro nije bilo tako zbog komunizma posto bi ga ionako bilo. Tema bi bila da li postoji granica i ako postoji kada se moze reci 'sta ima veze kako je drugima, meni je bilo dobro'. Pitanja su univerzalna i vaze za svako uredjenje.


sad vidim.

da, to su univerzalna i delikatna pitanja, uz koja nikako ne idu parolaški odgovori.
gvozden1 gvozden1 15:12 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

da li je eticki i ljudski prihvatiti da je u nekom aspektu zivota vecini bilo dobro zbog komunizma


Da bi nešto bilo pripisano komunizmu, to mora biti uslovljeno komunizmom.
Pričasmo o tome.
Nije dovoljno što se desilo u vreme komunizma, mora se dokazati da bez komunizma toga ne bi bilo, da se to dogodilo zbog komunizma.

Ono što je nesporno zbog komunizma su diktatura, nesloboda, zločini, otimačina...

A šta je to pozitivno uslovljeno komunizmom?

Stvari tipa, išao sam na more su glupost, išao bi i bez komunista.
rodni rodni 15:18 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Neues aus der Nachbarschaft
predatortz
Neues aus der Nachbarschaft
predatortz


Nije bolje bilo ni u industrijskoj Engleskoj toga doba.


Sa jednom ogromnom razlikom - u Engleskoj niko nije srao o tome da su roditelji dece koja su bosonoga i gologuza na vlasti!

Ja sam u Tuzli gledao "vladajuću klasu" kako za kiflu nema!


Ne razumem sta mislis.


Prosto:

Da li je iko u Engleskoj lagao kako su ti dronjavi, polugladni, u stanovima od 40 m2 u kojim živi pet i više osoba, nosioci vlasti i progresa?

I da li si u Engleskoj mogao otići u zatvor ako bi rekao da je ta hipotetička laž glupost?


Ok, sad razumem sta mislis. To je opet novi aspekt price koji nije bio deo onog komentara na koji sam reagova - ili ja makar to nisam video.

Necu ulaziti u ovu raspravu samo sam hteo da skrenem paznju na falinku u pojednostavljenom misljenju.

Sa druge strane jeste legitimno pitanje da li je eticki i ljudski prihvatiti da je u nekom aspektu zivota vecini bilo dobro zbog komunizma ako je neka druga grupa (manjina ili vecina) u drugim aspektima zivota placala visoku cenu za to. Ali to pitanje vazi uvek.

Da li je eticki prihvatiti da je nekome bilo dobro zbog nacizma u Nemackoj. Malo manje ekstreman slucaj: da li mozes reci super sto mogu da se vozim po Milosu Povelikom a sa druge strane cenu su platili seljani iz okoline Paracina gde su im malo pootimali sume i srusili detonacijama kuce.

Mišljenje do neke mere mora da se 'pojednostavi'.
U protivnom ćemo pričati kao kada Milan u vezi solarnih panela uvede u priču Kirhofove i Omov zakon, te totplotne pumpe pride.
I potom, vrlo brzo, ne znamo o čemu pričamo.
Dakle, ne radi se o tome da se stvari prikazuju u apsolutnim kategorijama.
Predatortz to vrlo plastično pokazuje navodeći (ne iz druge ruke) decu pripadnika 'vladajuće klase' koja nemaju za kiflu.
Eeee, zato su komunjare bili (i ostali) posebna govna - jebali su ljude u zdrav mozak govoreći im kako oni vladaju, a pritom niko nije smeo da postavi ikakva pitanja da se imalo posumnja u 'ljubičicu belu' i jedinu od svih partija.
Mislim, pronalaziti dobre stvari u jednopartijskom sistemu u kome je vladao Faraon je, da budem blag, poprilično suludo.
Koliko je to bilo 'jebanje u zdrav mozak', možeš da vidiš i po budalama koji hvale taj nakaradni sistem.
vcucko vcucko 15:19 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gedza.73

p.s.
čak si i ti napisao nešto, podseti me ako grešim, što bi zvučalo 'ko vas je uopšte zvao da nas oslobađate od KuK krune, nama je bilo sasvim dobro. Al' otkud onda jazavac pred sudom?


Napisao sam kao afektivni odgovor na direktne uvrede, ali nebitno. Fakat je da je u Hrvatskoj formiran i radio Jugoslavenski odbor, koji su činili najbolji Hrvati tog vremena. Mnogi Hrvat će reći i da je jugosla(o)ventsvo izvorno hrvatska ideja (ne sudim, samo navodim). Isto tako, tvrdim da recimo ovi moji seljaci sa Banije 1912. godine ako su uopšte čuli za Srbiju, za Šumadiju baš teško. I ne verujem, da su imali neku predstavu gde je to.

Prosto smatram, da od izmotancije, mitomanije i lakirovke prošlosti nema vajde. I da treba reći, jasno i glasno, bilo je tako i tako. Ajde sad da vidimo kako i šta dalje.

O jazavcu - jbg napredak je u tome, što je David s njim mučenikom mogao pred sud. Od age bi dobio kocem preko leđa, ako ne i jataganom preko grla.
I samo još jedno - nemoj da praviš grešku i izjednačavaš srpsku stvar u Hrvatskoj i u BeHa, to su potpuno različite situacije, istorijski, politički, sociološki, kako god.

Da najavim razradu svega ovoga za malo kasnije, da odvojim vreme i inspiraciju. Lep pozdrau.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:23 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Nije dovoljno što se desilo u vreme komunizma, mora se dokazati da bez komunizma toga ne bi bilo, da se to dogodilo zbog komunizma.



Da, ovo je kljucno. Ako ima zainteresovanih da Filip otvori novi blog pa ko zeli nek dodje sa svojim predlozima i dokazima za i protiv.

Na prvu loptu moze se uporediti ono sto je zajednicko istocnoevropskim zemljama, sto su stekli za vreme komunizma i cega nema u ostatku Evrope. Ovo samo za grubu procenu.
gvozden1 gvozden1 15:29 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Jugoslavenski odbor, koji su činili najbolji Hrvati tog vremena.

To, najbolji Hrvati, je besmislena tvrdnja.
Sve i da jesu bili, to ništa ne znači.
Šta su Hrvati većinski mislili vidi se po dva fakta, dočeku srpske i dočeku nemačke vojske u Zagrebu.

A elita, pa jeste bila za Jugoslaviju, zato što su bili mudri, znali su da im je to jedina opcija.

Svaka druga ih je vodila u nestajanje kao državotvorne nacije.
Sa Italijom, gotovo, nikad hrvatske države, sami, nisu bili sposobni da imaju svoju državu.
Šta im je ostajalo?

I to su pametni Hrvati skapirali, pametno odigrali, i do to im dobro ispalo.

Srbi su krivi što nisu gledali svoja posla, što nisu povukli crtu dokle je Srbija, a vi Hrvati, vidite šta ćete.
Srbi koji ostanu preko te crte, jebiga, žao nam je.
rodni rodni 15:30 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Neues aus der Nachbarschaft
Nije dovoljno što se desilo u vreme komunizma, mora se dokazati da bez komunizma toga ne bi bilo, da se to dogodilo zbog komunizma.



Da, ovo je kljucno. Ako ima zainteresovanih da Filip otvori novi blog pa ko zeli nek dodje sa svojim predlozima i dokazima za i protiv.

Na prvu loptu moze se uporediti ono sto je zajednicko istocnoevropskim zemljama, sto su stekli za vreme komunizma i cega nema u ostatku Evrope. Ovo samo za grubu procenu.

Uhhhh!
Gubiti vreme na aboliranje idiotskog komunjarskog sistema?
rodni rodni 15:38 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gvozden1
Jugoslavenski odbor, koji su činili najbolji Hrvati tog vremena.

To, najbolji Hrvati, je besmislena tvrdnja.
Sve i da jesu bili, to ništa ne znači.
Šta su Hrvati većinski mislili vidi se po dva fakta, dočeku srpske i dočeku nemačke vojske u Zagrebu.

A elita, pa jeste bila za Jugoslaviju, zato što su bili mudri, znali su da im je to jedina opcija.

Svaka druga ih je vodila u nestajanje kao državotvorne nacije.
Sa Italijom, gotovo, nikad hrvatske države, sami, nisu bili sposobni da imaju svoju državu.
Šta im je ostajalo?

I to su pametni Hrvati skapirali, pametno odigrali, i do to im dobro ispalo.

Srbi su krivi što nisu gledali svoja posla, što nisu povukli crtu dokle je Srbija, a vi Hrvati, vidite šta ćete.
Srbi koji ostanu preko te crte, jebiga, žao nam je.

Za Srbe koji ostanu preko crte, onda kao i sada - i kao zauvek ... njihove interese najbolje štiti jaka Srbija.
Kada je Srbija jaka, Srbi će biti jaki živeli u njoj ili van nje.
Ako je jaka, za one koji su van crte, uvek postoji mogućnost da dođu unutar crte i žive dostojno, ljudski.
Zar treba bolji primer od Izraela?
gedza.73 gedza.73 15:43 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

vcucko
Mnogi Hrvat će reći i da je jugosla(o)ventsvo izvorno hrvatska ideja (ne sudim, samo navodim).

Ne znam što su mi u glavi Slovenci.
Isto tako, tvrdim da recimo ovi moji seljaci sa Banije 1912. godine ako su uopšte čuli za Srbiju, za Šumadiju baš teško.

S obzirom da su se tada dosta doseljavali u Srbiju (u tom trenutku ipak najslobodnija teritorija) verujem da su ipak čuli


gvozden1 gvozden1 15:48 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


S obzirom da su se tada dosta doseljavali u Srbiju (u tom trenutku ipak najslobodnija teritorija) verujem da su ipak čuli

Ma, jok, nisu.
Ni za Kosovo, ni za Karađorđa, ni za šta nisu čuli.

Pusti vcucka, u želji da omalovaži Srbiju, proglašava taj narod totalnim idiotima.
gedza.73 gedza.73 15:50 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

maksa83
Nisam bio ovako srećan zbog novog hardvera ne pamtim.

Kaparisao pre neki dan. Nije neko profi čudo (Švabo Metabo) al' nije ni loše za hobi varijantu.


to je na netu ovo

plus za piljevinu

kamilo_emericki kamilo_emericki 15:50 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

@predatortz
Možeš, kad ti god je volja.

Nemam namjeru mjenjati svoje princupe. Sa ili bez tvoje dozvole.

@docsumann
ne znam gdje si to pronašao pranje (pra)đedove biografije u tom komentaru.

taj komentar afirmiše upravo suprotno - suočavanje sa nedjelima svojih predaka.


Gdje si ti, ne samo na ovom blogu, našao sučeljavanje sa nedjelima svojih đedova? Samo obračun sa tuđim đedovima. Što bi rekli u mom selu : "Niko neće priznati da je kurvin sin".
Tvrdnja važi za sve đedove i unuke. Svih boja i lakova.
Što znači da nisam mislio ni na koga konkretno već na pojavu koja preovlađuje na blogu gdje mnogi misle da će penjanjem na leđa drugih biti veći.
Tvoj komentar smatram korektnim bez obzira na okolinu u kojoj se nalazi.

Mislim da sm završio sa komentarisanjem na ovom blogu, odoh ponovo u sedamdesete.



gedza.73 gedza.73 15:54 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gvozden1
Ma, jok, nisu.

Šta god pričali Srbija je za mnoge tada bila obećana zemlja.
U tom periodu nije se selilo iz Srbije u druge krajeve nego obrnuto.

gedza.73 gedza.73 15:57 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

vcucko
Fakat je da je u Hrvatskoj formiran i radio Jugoslavenski odbor

Ovo sam prevideo. Nije baš tako. Proveri ti ko ga je napravio i ko ga je finansirao.
docsumann docsumann 16:01 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

kamilo_emericki
@predatortz
Možeš, kad ti god je volja.

Nemam namjeru mjenjati svoje princupe. Sa ili bez tvoje dozvole.

@docsumann
ne znam gdje si to pronašao pranje (pra)đedove biografije u tom komentaru.

taj komentar afirmiše upravo suprotno - suočavanje sa nedjelima svojih predaka.


Gdje si ti, ne samo na ovom blogu, našao sučeljavanje sa nedjelima svojih đedova? Samo obračun sa tuđim đedovima. Što bi rekli u mom selu : "Niko neće priznati da je kurvin sin".
Tvrdnja važi za sve đedove i unuke. Svih boja i lakova.
Što znači da nisam mislio ni na koga konkretno već na pojavu koja preovlađuje na blogu gdje mnogi misle da će penjanjem na leđa drugih biti veći.
Tvoj komentar smatram korektnim bez obzira na okolinu u kojoj se nalazi.

Mislim da sm završio sa komentarisanjem na ovom blogu, odoh ponovo u sedamdesete.


hvala na pojašnjenju.

a za ovo poslije što kažeš, koliko se sjećam pred je još davno izjavio da je svjestan zločina koje su počinile četničke jedinice u WWII, i da nema problema da ih osudi.
ono što je njega žuljalo bilo je to što su partizanski zločini prolazili ispod radara.

mada, generelano svi su deklarativno spremni da osude sve zločine, pa i one učinjene od pripadnika njihovog naroda /ideologije, al kad počne konkretan razgovor, odmah se poteže za čuvenom poštapalicom - a šta su oni nama radili...

gvozden1 gvozden1 16:10 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


mada, generelano svi su deklarativno spremni da osude sve zločine, pa i one učinjene od pripadnika njihovog naroda /ideologije, al kad počne konkretan razgovor, odmah se poteže za čuvenom poštapalicom - a šta su oni nama radili...

Evo primera sa ovog bloga da nije uvek tako, deo mog komentara

"
Ma to sa Vranićem.
Nisu tu ubijanja deca.
Zločin jeste počinjen, ali odrasli muškarci pobijeni."

Nema onog, a šta su oni nama, a sasvim bi bilo u redu i da ga bude, jer je taj četnički zločin neposredno izazvan zločinom komunista.

Meštani Vranića su poklali ranjene četnike koji su ostavljeni u njihovom kućama na negu.

Kad je to video Drenjanin naredio je odmazdu.

Ali to je zločin, tačka.

I nema onog, a šta su oni nama.
docsumann docsumann 16:11 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

nego Kesić u posljednjoj emisiji isprozivao i mog direktora

pošto Pizzarotti (Balkan), za koje radim na Porto Novom, učestvuju i u zidanju Kule Beogradske, a ovdje ih optužuju za izvlačenje 20M iz zemlje i prebacivanje u sestrinkse firme...
docsumann docsumann 16:14 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Meštani Vranića su poklali ranjene četnike koji su ostavljeni u njihovom kućama na negu.

Kad je to video Drenjanin naredio je odmazdu.

Ali to je zločin, tačka.

I nema onog, a šta su oni nama.


da li znaš za neke četničke zločine, koji nisu bili direktna odmazda, već možda prije nešto što bi se moglo podvesti pod obračunavanje sa simpatizerima komunizma i sl?
gvozden1 gvozden1 16:22 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

docsumann
Meštani Vranića su poklali ranjene četnike koji su ostavljeni u njihovom kućama na negu.

Kad je to video Drenjanin naredio je odmazdu.

Ali to je zločin, tačka.

I nema onog, a šta su oni nama.


da li znaš za neke četničke zločine, koji nisu bili direktna odmazda, već možda prije nešto što bi se moglo podvesti pod obračunavanje sa simpatizerima komunizma i sl?


Naravno.

Imam primer iz komšiluka, pisao sam o tome.
Četnici zaklali komšiju, 1943. čiji je jedini greh bio što je Tita u njegovoj kući bio 41.
A ovaj pojma nije imao ni ko je Tita niti je bio u partizanima.
Običan seljak koji je gledao svoja posla.

Kalabić je bio prek i svojeglav, kažnjavao je ljude batinama jer je samo čuo da nešto nije po njegovoj volji.

Đurišić je počinio zločin nad muslimanima, a onda i izdaju prišavši Nemcima i ustašama.

Daleko od toga da je ta vojska bila bez greha, ali još dalje od ovoga što o njoj pričaju komunisti.
docsumann docsumann 16:36 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Đurišić je počinio zločin nad muslimanima, a onda i izdaju prišavši Nemcima i ustašama.


to znam, al znam i da četnički simpatizeri to obično pravdaju odmazdom za zločin muslimana nad srbima u okolini Foče (ako se dobro sjećam).
gvozden1 gvozden1 17:12 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


to znam, al znam i da četnički simpatizeri to obično pravdaju odmazdom za zločin muslimana nad srbima u okolini Foče (ako se dobro sjećam).

Ima toga.

Ali šta je problem?
Pa to što se često objektivno pisanje o zločinu smatra pravdanjem.

Naravno da Đurišić nije odlučio, e ajd malo da ubijam muslimane, kao što ni Drenjanin nije rešio, aj čas da pobijem one u Vraniću.

Sve ima genezu, ali objektivni i kad pričaju o genezi, ne poriču da je zločin počinjen, niti ga opravdavaju.

Naravno da ima i klasičnog prepucavanja, a šta ste vi nama.

Primetno je da komunisti apsolutno negiraju zločine, ili kažu tek, osuđujem.

Nisam često čitao da komunista priča o genezi pasjih grobalja, o klanju svojih na Kordunu, o stotinama hiljada pobijenih posle rata, a ti zločini po svemu, masovnosti, okrutnosti, divljaštvu, daleko, daleko prevazilaze sve četničke.

Ali oni su "klanje" rezervisali za četnike, kao da oni nisu klali,
"trojke" im je takođe argument iako baš ničeg lošeg u "trojkama" nema.

Definitivno, njih istina ne zanima, oni jedino znaju to "a vi"

Ima toga i na "četničkoj" strani, ali kod njih je isključivo to.

angie01 angie01 17:54 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

nema potrebe da se sjećaš, imaš to upravo na ovom blogu


pa nece biti-koliko citam, huci je prvi ubacio uvredljivo "tvoje"-misleci na Titov rezim, ( upravo onako kako sam i objasnila, da bi se pravdalo ovo sada, koje se u stvari podrzava), a Filip ga je samo jasnije imenovao.
milisav68 milisav68 17:58 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Neues aus der Nachbarschaft

Na prvu loptu moze se uporediti ono sto je zajednicko istocnoevropskim zemljama, sto su stekli za vreme komunizma i cega nema u ostatku Evrope. Ovo samo za grubu procenu.

Stvar je u tome što ima nekoliko perioda, i što se taj prvi krvavi revolucionarni period uporno gura u stranu, kao jbga desilo se, zaslužili su, a potura se kasniji relativno kvalitetniji kao eto bilo je super, a vidi sad.

Drugo, zanemaruje se politička slika tadašnjeg sveta podeljen na dva bloka, i da je baš zahvaljujući toj podeli, Jugoslavija profitirala zbog geografskog položaja i spleta okolnosti.

Dok su naši komunisti zaspali u tom lagodnom položaju , ostali su čekali da oteraju Ruse.

Zato smo mi danas zaglavljeni u WW2, dok ostali idu napred.

Nema tu mnogo zajedničkog, naročito što smo mi specifični i po tome što je Jugoslavija bila višenacionalna država sa mnogo kostura po ormarima.
gvozden1 gvozden1 18:12 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


pa nece biti-koliko citam, huci je prvi ubacio uvredljivo "tvoje"-misleci na Titov rezim, ( upravo onako kako sam i objasnila, da bi se pravdalo ovo sada, koje se u stvari podrzava), a Filip ga je samo jasnije imenovao.

Da, jesam, ali je naglasak bio na moralnom pravu i obrazu, ne na četnicima i komunistima.

Filip se tu nešto zalaže za nepovredivost privatne svojine, a jedan je od najglasnijih, pored tebe, zagovornika komunizma i komunističke Jugoslavije.

To je toliko kontradiktorno da ne može da ostane neprimećeno, to oni sa obrazom nikad ne bi učinili.
Samo vi nemoralni i bezobrazni mogu zagovarati i Titu, koji je otimao redom, i privatnu svojinu.

Da je ovo što je Filip postavio, postavio bilo ko (osim tebe i još par komunista) Doks, Maksa, Als... ko god, a neko drugi pomenuo Titu, bilo bi to vraćanje u prošlost.

Ovo nije, ovo je osporavanje moralnog prava vama koji otimačunu, veću, drskiju, tragičniju, odobravate, da lijete foliranrske suze nad drugom, manjom, otimačinom.
docsumann docsumann 18:16 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

angie01
nema potrebe da se sjećaš, imaš to upravo na ovom blogu


pa nece biti-koliko citam, huci je prvi ubacio uvredljivo "tvoje"-misleci na Titov rezim, ( upravo onako kako sam i objasnila, da bi se pravdalo ovo sada, koje se u stvari podrzava), a Filip ga je samo jasnije imenovao.


huči jeste potegao tvoje, nije sporno, dio krivice ide i na njjegovu dušu, al koliko vidim on je prigovorio na dvostrukom aršinu i neprincipijelnoj kritici. ono što zamjera drugim Filip ne osuđuje kod svojih.

i nije bilo nikakve potrebe za potezanjem Tita i 1945. u priču.
tako obično počinju kafanske tuče na blogu...

ipak moram primjetiti da je ova bila prilično pristojna.

gedza.73 gedza.73 18:23 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

1945. u priču.

Da se nadovežem. Deluje mi, možda grešim, kako se pokušava SFRJ prikazati kao država koja je imala vrlo malo sličnosti sa SSSR-om i ostalim komunističkim državama a daleko više sa evropskim demokratijama.

Od 1945. godine koliko je do devedesetih bilo partija ili koalicija na vlasti? Koji su to predsednički kandidati učestvovali na izborima u tom periodu i ko je pobeđivao na demokratskim, slobodnim izborima?

Koje su to vlade bile sastavljene od kolacijia koje su yastupale različite interese?

Koliko se sećam zvanična politika je bila 'mi smo vlast krvlju osvojili i bez krvi je ne damo'. Dešavanja devedesetih samo logičan sled.

Filip Mladenović Filip Mladenović 18:29 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Istorijska nauka je već dala objektivnu i relevantnu ocenu i Tita i njegovog režima.

Ali, šta ćemo sa ovom nakaradnom neočetničkom verzijom Srbije, od 1991. do 2021?

Samo ratovi, samo pljačka, samo bežanje mladih, školovanih daleko od ove i ovakve Srbije!
docsumann docsumann 18:32 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

milisav68
Neues aus der Nachbarschaft

Na prvu loptu moze se uporediti ono sto je zajednicko istocnoevropskim zemljama, sto su stekli za vreme komunizma i cega nema u ostatku Evrope. Ovo samo za grubu procenu.

Stvar je u tome što ima nekoliko perioda, i što se taj prvi krvavi revolucionarni period uporno gura u stranu, kao jbga desilo se, zaslužili su, a potura se kasniji relativno kvalitetniji kao eto bilo je super, a vidi sad.

Drugo, zanemaruje se politička slika tadašnjeg sveta podeljen na dva bloka, i da je baš zahvaljujući toj podeli, Jugoslavija profitirala zbog geografskog položaja i spleta okolnosti.

Dok su naši komunisti zaspali u tom lagodnom položaju , ostali su čekali da oteraju Ruse.

Zato smo mi danas zaglavljeni u WW2, dok ostali idu napred.

Nema tu mnogo zajedničkog, naročito što smo mi specifični i po tome što je Jugoslavija bila višenacionalna država sa mnogo kostura po ormarima.


da, možda zvuči paradoksalno ali upravo je ta soft faza i relativni rast standarda u odnosu na istočni blok doprinjeli da komunisti u SFRJ dublje urastu u društvo, i da se teže skinu s vlasti.

to je naročito bilo izraženo u CG.

docsumann docsumann 18:35 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Istorijska nauka je već dala objektivnu i relevantnu ocenu i Tita i njegovog režima.


kako to misliš?

da li to znači da svi istoričari svijeta zastupaju tu ocjenu, baš kao što se svi fizičari slažu da se svemir širi?
docsumann docsumann 18:37 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Istorijska nauka je već dala objektivnu i relevantnu ocenu i Tita i njegovog režima.


toliko o tome ko voli da dovlači pokojnog maršala na blog
vcucko vcucko 18:46 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gvozden1

S obzirom da su se tada dosta doseljavali u Srbiju (u tom trenutku ipak najslobodnija teritorija) verujem da su ipak čuli

Ma, jok, nisu.
Ni za Kosovo, ni za Karađorđa, ni za šta nisu čuli.

Pusti vcucka, u želji da omalovaži Srbiju, proglašava taj narod totalnim idiotima.

Kakve gluposti.

O Kosovu su znali sve, taj mit i svest o poreklu ih je i održao. Karađorđe je već nešto drugo. Ko je onda putovao, ko je čitao knjige i novine (i šta je u njima mogao da pročita)? Neka uska elita, seljaci jok.

Ja sve vreme pričam o Baniji, parčetu loše zemlje bez kamička, par desetina km vazdušne linije od Jelačića placa. Vi pričate o Hercegovcima i Ličanima, to je sasvim druga priča.
gvozden1 gvozden1 19:03 23.12.2021

Re: Nego, ljudi



O Kosovu su znali sve, taj mit i svest o poreklu ih je i održao. Karađorđe je već nešto drugo


Do kad, ceniš, niko nije čuo za Srbiju i Karađorđa, do 1945 ili 41?
Jer ni za Srbiju nije sigurno da su čuli, reče.

Za Karađorđa se brzo čulo od Stambola i Petrograda do Beča i Pariza, ali je Banuju baš zaobišlo.

Ti Banjici su, po tvom opisu, neka vrlo hm.... koju reč izabrati, sorta.
vcucko vcucko 19:24 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gedza.73
1945. u priču.

Da se nadovežem. Deluje mi, možda grešim, kako se pokušava SFRJ prikazati kao država koja je imala vrlo malo sličnosti sa SSSR-om i ostalim komunističkim državama a daleko više sa evropskim demokratijama.

SFRJ je imala najviše sličnosti sa latinoameričkim operetskim diktaturama. Sa generalisimusima u uniformama optočenim zlatom i dijamantima, sa pretencioznim ceremonijama i gardama, tompusima i nabujalim crnokosim i tamnoputim prvim damama na kojima puca dugmad.

Gde si ti u istočnom bloku video taj rezon, tu estetiku?!
Koba i Kastro nisu izlazili iz uniforme, jedino je pajac Hruščov znao ponekad da obuče belo odelo, svi ostali kao pod konac da su izašli iz nekog Varteksa/Teteksa/Kurcoteksa, stiglo odelo broj 52, komada dva.
angie01 angie01 19:34 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

pored tebe, zagovornika komunizma i komunističke Jugoslavije.


kaze neko, ko je bio kadar,nekome,ko veze sa istima nema:)).

Samo vi nemoralni i bezobrazni mogu zagovarati i Titu, koji je otimao redom, i privatnu svojinu.


samo nemoralni i bezobrazni mogu drugima da ucitavaju ovako- rekoh, da su moju porodicu isto posteno odzeparili i da svakako ne opravdavam,...kao ti sto kazes da su ovi sada bolji-koji pokrase bukvalno sve,...o moralnu i postenju nekog ko velica kalabica-ne bih i ovo je dovoljno.
docsumann docsumann 19:35 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

vcucko
gedza.73
1945. u priču.

Da se nadovežem. Deluje mi, možda grešim, kako se pokušava SFRJ prikazati kao država koja je imala vrlo malo sličnosti sa SSSR-om i ostalim komunističkim državama a daleko više sa evropskim demokratijama.

SFRJ je imala najviše sličnosti sa latinoameričkim operetskim diktaturama. Sa generalisimusima u uniformama optočenim zlatom i dijamantima, sa pretencioznim ceremonijama i gardama, tompusima i nabujalim crnokosim i tamnoputim prvim damama na kojima puca dugmad.

Gde si ti u istočnom bloku video taj rezon, tu estetiku?!
Koba i Kastro nisu izlazili iz uniforme, jedino je pajac Hruščov znao ponekad da obuče belo odelo, svi ostali kao pod konac da su izašli iz nekog Varteksa/Teteksa/Kurcoteksa, stiglo odelo broj 52, komada dva.


već sam spominjao da je cijeli taj protokolarni spektakl maznut od Kralja Aleksandra, a poslije i princa Pavla.
sletovi, paradne uniforme, putovanja vojnim brodom, pa čak i štafeta
angie01 angie01 19:37 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

huči jeste potegao tvoje, nije sporno, dio krivice ide i na njjegovu dušu, al koliko vidim on je prigovorio na dvostrukom aršinu i neprincipijelnoj kritici. ono što zamjera drugim Filip ne osuđuje kod svojih.


mozes ti sada da pakujes u kakvu god hoces demagogiju-al je uvek tako-prvo cetnici potegnu nekim ucitavanjem o Titu, Yu, pa onda kada neko replicira, sledeci komentar ide-titici, komunjare,...mada je sada vec pocelo sa tim delom=kada su jahali oni tvoji...
docsumann docsumann 19:43 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

SFRJ je imala najviše sličnosti sa latinoameričkim operetskim diktaturama


zapravo baš htjedoh pitati domaćina kako ocjenjuje Frankovu vladavinu u Španiji?

od 1960 do 1970 Španija je nakon otvaranja zemlje, ulaska u UN i otopljavanja odnosa sa USA doživjela privredni bum, sa prosječnim godišnjim rastom BDP od 10%
gvozden1 gvozden1 19:44 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

ekoh, da su moju porodicu isto posteno odzeparili

A šta koga treba da bude briga, ili da ga boli...... za tvoju porodicu?

Ženo božija, ovde pišeš to što pišeš, a pišeš hvalospeve komunistima, to se vidi, i to se računa, i to ne potire.... a mojoj porodici.

Tvojoj porodici su možda oduzeli, možda nisu, možda je istina, možda lažeš, niko to neće proveravati, a ovo što pišeš je sigurno, vidljivo, nema potrebe da se proverava.

kao ti sto kazes da su ovi sada bolji-koji pokrase bukvalno sve,


Mnogo, neuporedivo, manje od tvojih, i to glupava fraza "pokradoše sve" neće promeniti

docsumann docsumann 19:49 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

angie01
huči jeste potegao tvoje, nije sporno, dio krivice ide i na njjegovu dušu, al koliko vidim on je prigovorio na dvostrukom aršinu i neprincipijelnoj kritici. ono što zamjera drugim Filip ne osuđuje kod svojih.


mozes ti sada da pakujes u kakvu god hoces demagogiju-al je uvek tako-prvo cetnici potegnu nekim ucitavanjem o Titu, Yu, pa onda kada neko replicira, sledeci komentar ide-titici, komunjare,...mada je sada vec pocelo sa tim delom=kada su jahali oni tvoji...


kakva bre demagogija, kakva pakovanja, kakva učitavanja? pa stvar je banalna ko želi da vidi. nemam uopšte volju da se preganjam oko očiglednog

obaška što moju tvrdnju dokazuje još i par Filipovih ničim izazvanih ispada s parolaškim veličanjem Josipa Broza.

on prosto voli da ga promoviše kad god stigne. mislim kako to ne primjetiti??!
vcucko vcucko 20:21 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gvozden1


O Kosovu su znali sve, taj mit i svest o poreklu ih je i održao. Karađorđe je već nešto drugo


Do kad, ceniš, niko nije čuo za Srbiju i Karađorđa, do 1945 ili 41?
Jer ni za Srbiju nije sigurno da su čuli, reče.

Za Karađorđa se brzo čulo od Stambola i Petrograda do Beča i Pariza, ali je Banuju baš zaobišlo.

Ti Banjici su, po tvom opisu, neka vrlo hm.... koju reč izabrati, sorta.

Čulo se sigurno po dvorovima, kuloarima i gradskim kafanama.
Ceniš da je mužik Vanjka, polusebar koji je po takvim mestima slabo išao (čitaj u životu nije bio), čuo za Karađorđa? Ili bilo koga sličnog? Hiljadama milja daleko?

Banijci? Posebna sorta, svakako. Npr. avgusta '95. ne da su jedini uzvratili, nego su u protivnapadu izbili do sisačke rafinerije. U vreme kad se Knin već raspakivao po prihvatnim centrima u Sremu i gde već. Naravno kad su shvatili da ne postoji pozadina, i oni su krenuli...
predatortz predatortz 20:24 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

trojke" im je takođe argument iako baš ničeg lošeg u "trojkama" nema.


Trojke ima svaka vojska na svetu. Trojka je osnovna diverzantska jedinica. U patrole se obično šalju tri vojnika. Takođe, za svaki prljav posao se šalje što manji broj ljudi.

Trojke su imali i partizani. I oni su za ubistva nepodobnih slali trojke.

Pisao i partizan Ćopić o tome.

Tako da priča o četničkim trojkama nije ništa drugo do glupost, zluradost ili neznanje.

Isto važi i za klanje. Sve vojske sastavljene od stanovnika bivše Jugoslavije su klale i ubijale hladnim oružjem.

Filip Mladenović Filip Mladenović 20:27 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

PONAVLJAM: Promovišem ono što je bilo DOBRO u Titovom režimu!

A ovo što gledamo i slušamo od 1991. do danas, pa to je septička jama u poredjenju sa životom tokom sedamdesetih i osamdesetih godina XX veka.
docsumann docsumann 20:41 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

koliko dosljedno si spreman primjenjivati ovaj princip?

predatortz predatortz 20:44 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

PONAVLJAM: Promovišem ono što je bilo DOBRO u Titovom režimu!


Sledeći tvoju logiku, onda je ok promovisati dobre stvari u Nemačkoj, tokom vladavine nacista?
A bilo ih je.

Nego, da te pitam...
Da li si ti svestan da ovde ima ljudi čiji su članovi porodica ubijeni, zatvarani, pljačkani od strane režima kojeg ti ovde promovišeš?
rodni rodni 21:05 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

predatortz
PONAVLJAM: Promovišem ono što je bilo DOBRO u Titovom režimu!


Sledeći tvoju logiku, onda je ok promovisati dobre stvari u Nemačkoj, tokom vladavine nacista?
A bilo ih je.

Nego, da te pitam...
Da li si ti svestan da ovde ima ljudi čiji su članovi porodica ubijeni, zatvarani, pljačkani od strane režima kojeg ti ovde promovišeš?

Boli ga patka za to!
On išao u Dubrovnik na kafu!
Komunjarska botina.
benedykt benedykt 21:10 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Filip Mladenović
PONAVLJAM: Promovišem ono što je bilo DOBRO u Titovom režimu!

A ovo što gledamo i slušamo od 1991. do danas, pa to je septička jama u poredjenju sa životom tokom sedamdesetih i osamdesetih godina XX veka.

Stop, stop, stop…!?! Ko je izvini molim te bio apsolutni gospodar zemlje Srbije te iste 1991. godine koju ti stalno pominješ…?! Da nije možda drug Slobodan Milošević koji je umislio da bude Tita umesto Tite, a inače bivši Predsednik predsedništva Centralnog komiteta Saveza komunista Srbije, odnosno član Centralnog komiteta Saveza komunista Jugoslavije, sve zajedno sa svojom ženom Mirjanom Marković, inače kćerkom druga Mome Markovića i sinovicom nikog drugog do druga Draže Markovića!?! Zaboravio si vidim legendarni govor sa Ušća 1988. koji drug Milošević počinje sledećim rečima…
Drugarice i drugovi,
ovako veliki miting nije bio u Beogradu od kad je oslobođen. Poslednji put ovoliko ljudi na beogradskim ulicama okupljenih na nekoj velikoj ideji bilo je 20. oktobra 1944. godine. Tada je narod na ulicama Beograda slavio pobedu u ratu i kretao u veliku bitku za obnovu ratom razorene zemlje. I tada su, kao i danas, ovde bili zajedno pripadnici svih jugoslovenskih naroda i narodnosti.

Prema tome tu septičku jamu ste napravili vi druga Tite piJoniri, kao što su taj besmisleni rat poveli i narod nahuškali Titini udbaši odnosno Titini generali, dok su za to vreme lapali titoistički direktori tipa Miroslava Miškovića, a mozak ispirali turbo-folk splačinama likovi kao što je Željko JUL je kul Mitrović. Tako da su iste devedesete direktna posledica sedamdesetih i osamdesetih samo smo i to zaboravili, odnosno oko čega je počela cela šorka, šifra Titin Ustav iz 1974.
Tako da nemojte nama sa ove druge strane poturati ono što ste vi napravili, jer nisam ja, niti iko od mojih, sedeo u Titinoj partiji sa drugom Slobodanom Miloševićem, već upravo ti i tebi slični. Vašu tu svađu između klana Marković i klana Stambolić rešavajte između sebe, jer ne zna se šta mi je jadnije, da li ti kao kvazi-liberali i SFRJ nostalgičari potekli iz titoističkog šinjela drugarice Latinke Perović i druga Ivana Stambolića, ili one miloševićevske kvazi-patriote koje su tek tamo 1989. shvatile koliki su oni samo veliki Srbi…
docsumann docsumann 21:11 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

naravno da nije riječ tek o afirmaciji dobrih strana, čeripikovanih iz polivalentnog karaktera titoističkog režima.
Tito je ideološki simbol u cijelosti i cjelovitosti.

a takvi ideološki totemi ne trebaju Srbiji, nit Crnoj Gori, oko njih se nikad sabrati nećemo.

da se razumjemo, ne mislim ni da četništvo nudi išta bolji kohezioni potencijal.
sve su to ideologije okrvavljenih ruku koje što prije u potpunosti odbaciti i ostaviti isttoriji i istoričarima.
držite slobodno đedovu sliku kući, al to nisu dobre ideje za javni prostor.
gvozden1 gvozden1 21:18 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


Trojke ima svaka vojska na svetu.

Jok, slaće deset ljudi tamo gde mogu tri da urade posao.

Draža je tu otišao malo dalje.
On je to, trojke, uvrstio kao najmanju jedinicu, odeljenje, desetinu, je razbio na 3 - 4 trojke, po formaciji.
Činili su ih, komandir, održač veze i član.
Naoružanje nije bilo definisano jer su oni svi vreme patili od nedostatka naoružanja.

Njegova taktika je bila čista gerila, vojska koja može brzo da se okupi i brzo raziđe, i to da se raziđe na što većem terenu, i u što manje grupe, tako je bio teže uhvatljiv za neprijatelja.
Otud to cepkanje na trojke.

predatortz predatortz 21:26 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

da se razumjemo, ne mislim ni da četništvo nudi išta bolji kohezioni potencijal.


Slažem se! Generalno, recikliranje bilo koje ideologije sa početka XX veka je jalov posao.

Ono što mi treba da uradimo je da objektivno i činjenično sagledamo prošlost, bez mitova, dogmi i laži bilo čijih.
Da se onda pogledamo u oči, nađemo šta je to zajednički državni i nacionalni interes i da guramo tu priču.
gvozden1 gvozden1 21:39 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Da se onda pogledamo u oči, nađemo šta je to zajednički državni i nacionalni interes

Da se, politički, vratimo na raskrsnicu na kojoj smo pogrešili put.
Formalno je to 1918. kad smo ostali bez države, suštinski je to politika od pre ratova, sva tri, politika koja srpsku naciju posmatra kao celinu, i takva rešenja traži.

Pošto više ne postoji princip nemenjanja ja granica, onda i to staviti među ciljeve.

Nekad, kad se stvore uslovi, ali imati to za cilj.

A pre toga kralj, naravno :)
docsumann docsumann 21:56 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Pošto više ne postoji princip nemenjanja ja granica, onda i to staviti među ciljeve.

Nekad, kad se stvore uslovi, ali imati to za cilj.


baš lijep osnov za dobrosusjedske odnose


EDIT:

trebalo bi naznačiti i dokle očekuješ da se proširite kad se ukaže prilika. da znaju ostali đe da ne ulažu previše..
milisav68 milisav68 22:02 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

docsumann

da se razumjemo, ne mislim ni da četništvo nudi išta bolji kohezioni potencijal.

Ma četništvo danas je udbino kukavičje jaje koje treba da glumi babarogu, i da nas zamajava kad god se pomenu komunistički zločini i otimačine.

Zato i ovde možeš da čuješ, čim neko pomene komunističke zločine, odmah mu se zalepi etiketa četnika.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:05 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

SFRJ je imala najviše sličnosti sa latinoameričkim operetskim diktaturama


Можда је на први поглед титоизам био оперета са покондиреним Жоржем и Жоржетом у главним улогама, али је ипак ту било исувише много суровог и злокобног за оперету.

Пре неки дан сам у једном друштву причала неке моје давне доживљаје који би се могли назвати ”како сам постала дисидент”.

Један од њих се тиче кратког боравка на Брионима када је Тито још био жив и где је било много ствари на које сам била баш згађена.

На Великом Бриону је језерце, станиште за птице, а поред језерца ловачка чека, мислим да се тако зове осматрачница где ловци чекају да наиђе дивљач. Ова је била пресвучена медвеђим кожама, а по обали језерца распоређени јаки рефлектори, па кад се другу Титу по ноћи мало прохте да лови, попну га на осматрачницу, упале рефлекторе, птице се узбуне и дезоријентишу, а Тито пуца по њима.

О прогону неистомишљеника и да не говорим.
gvozden1 gvozden1 22:24 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

docsumann
Pošto više ne postoji princip nemenjanja ja granica, onda i to staviti među ciljeve.

Nekad, kad se stvore uslovi, ali imati to za cilj.


baš lijep osnov za dobrosusjedske odnose


EDIT:

trebalo bi naznačiti i dokle očekuješ da se proširite kad se ukaže prilika. da znaju ostali đe da ne ulažu previše..


Dobrodusedski odnosi su dobra stvar, ali nikako ne treba da budu osnovno načelo kad se određuje politički pravac.
Osnovno načelo je sopstveni interes.
Smatrali bi nas najboljim susedima na svetu kad bismo vodili politiku, ma baš nas briga za Srpsku, važno nam je da se Sarajevo ne naljuti.
A da li to smatraš dobrom politikom?

Gde granice?
To niko ne može precizno da zna jer je to uvek stvar ili pregovora ili rata, ali otprilike, Srpska (ne obavezno u istoj državi, a o tome da odluče građani Srpske) i neka podela sa Arnautima, to se nazire.

Kad se tako stvari postave onda nema potrebe zabranjivani Arbanasima da se ujedinjuju ako hoće.

Šta sa Crnom Gorom?
To vi rešavate, a perspektivu ne mogu ni da vam naslutim.
vcucko vcucko 22:45 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

docsumann
Pošto više ne postoji princip nemenjanja ja granica, onda i to staviti među ciljeve.

Nekad, kad se stvore uslovi, ali imati to za cilj.


baš lijep osnov za dobrosusjedske odnose


EDIT:

trebalo bi naznačiti i dokle očekuješ da se proširite kad se ukaže prilika. da znaju ostali đe da ne ulažu previše..

Pa otprilike dokle mogu u datom trenutku. Do nekog sledećeg puta, kad će taj drugi da ojača pa da se raširi po njima/nama dokle on može u skladu sa situacijom. I tako kolo sreće uokoli...

Znam da zvuči glupavo, ali tako funkcioniše ljudska vrsta generalno, otkad je sveta i veka. Ne mora o fizičkim granicama između država, može i o mekoj nadmoći, uticaju, čak ekonomskim preferencama, biraj. U krajnjoj liniji, o odnosu između pojedinaca unutar bilo koje zajednice.

Svako negiranje ove proste činjenice je, da prostiš, samo okasnelo hipijevsko palamuđenje. I negiranje osnova ljudske prirode.
gvozden1 gvozden1 23:31 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

vcucko

Eto vidiš kako možemo da se složimo :)

Još samo da prihvatiš da to mora Srbija da vodi, Šumadija, jer nema ko drugi.

Mada, i ovi Bosanci su se opasno približili Šumadincima po zaslugama, znaju da prave državu, pokazali da znaju :)

vcucko vcucko 23:50 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gvozden1
vcucko

Eto vidiš kako možemo da se složimo :)

Još samo da prihvatiš da to mora Srbija da vodi, Šumadija, jer nema ko drugi.

Mada, i ovi Bosanci su se opasno približili Šumadincima po zaslugama, znaju da prave državu, pokazali da znaju :)


E, nemoj svega ti.
Ima ko treba i može da vodi, eno ga u Smokvi, ovaj ili neki sledeći svejedno. Kad on krene, a ti sikiru, udri s boka i ne puštaj. Do tada mani se vodstva i velike politike, možeš samo neku novu veliku pogibiju da napraviš. Još neko milionče-dva, nije kum cicija.
Ovo ti najiskrenije, najdobronamernije i najozbiljnije pišem, bez ikakve zluradosti, skrivenih poruka ili namera. A ti shvati kako hoćeš.
gvozden1 gvozden1 00:04 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

vcucko
gvozden1
vcucko

Eto vidiš kako možemo da se složimo :)

Još samo da prihvatiš da to mora Srbija da vodi, Šumadija, jer nema ko drugi.

Mada, i ovi Bosanci su se opasno približili Šumadincima po zaslugama, znaju da prave državu, pokazali da znaju :)


E, nemoj svega ti.
Ima ko treba i može da vodi, eno ga u Smokvi, ovaj ili neki sledeći svejedno. Kad on krene, a ti sikiru, udri s boka i ne puštaj. Do tada mani se vodstva i velike politike, možeš samo neku novu veliku pogibiju da napraviš. Još neko milionče-dva, nije kum cicija.
Ovo ti najiskrenije, najdobronamernije i najozbiljnije pišem, bez ikakve zluradosti, skrivenih poruka ili namera. A ti shvati kako hoćeš.


A ako on reši da opet potpiše bukureški mir i da nas ostavi Turcima, šta onda?
Ili opet uđe u dil sa braćom Bugarima.

Ne valja se uzdati i drugoga, use i u svoje kljuse, ako ti neko pomaže odlično, ali ne treba sva jaja stavljati u tu jednu korpu.
mlatisa mlatisa 00:09 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

Ko nas ovde ozbiljno shvati, taj nije normalan!


Слажем се.

Mislim da je precenjivanje uticaja ovog mesta zapravo podsvesna želja nekih ljudi da daju sebi značaj koji nemaju.

Istina je da smo mi benigna ekipa dokonih ljudi koji robuju navici posećivanja ovog mesta.


То што сам ја параноичан не значи да ме нико не прати.

Уосталом, Асанжа треба ослободити.
angie01 angie01 01:18 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

A šta koga treba da bude briga, ili da ga boli...... za tvoju porodicu?


a gde sam ja rekla da treba-pojt je na kraju recenice,ujednoi razlog zasto samto rekla-tebe sigurnonikonije prozvao da das svoju sucut,


a pišeš hvalospeve komunistima,


citiraj jedan hvalospev komunistima,koji sam ja ikada napisala.


Tvojoj porodici su možda oduzeli, možda nisu, možda je istina, možda lažeš, niko to neće proveravati, a ovo što pišeš je sigurno, vidljivo, nema potrebe da se proverava.


ti to polazis od sebe,pa mislis da svako laze kao ti, da podmece i vara,...a stojim iza toga sto pisemi uopste me ne interesuje sta ti misliso tome.



kakva bre demagogija, kakva pakovanja, kakva učitavanja? pa stvar je banalna ko želi da vidi. nemam uopšte volju da se preganjam oko očiglednog


da,stvar je banalna i ocigledna i zato sami skrenula paznju.


on prosto voli da ga promoviše kad god stigne. mislim kako to ne primjetiti??!


pajesam-alpostoneko prvo skrene bilokoju temu na Tita i komunjare-kako to nisi uocio- zar tebi nije to patologija,..da bukvalno svaka rasprava bude pokrivena Titom i komunistima,...itood celog copora,koji se sjati i vrti jedno te isto,...ionda dodje Filip- iskljucivo na svom blogu, iako se to radi na svakom-i lupi neku parolu...ionda ti ,navodno pravedniki neutralac, kazes sve obratno,...pa bozemili,postalojebolesno dosadnokoliko se ovaj model vrti stalno,...isto na twitteru, isto svuda gde rade botovi u odbranu sadasnjeg rezima i pravdanja ratova devedesetih,...i to je banalna ocigledna stvar.
Filip Mladenović Filip Mladenović 03:43 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

rodni
predatortz
PONAVLJAM: Promovišem ono što je bilo DOBRO u Titovom režimu!


Sledeći tvoju logiku, onda je ok promovisati dobre stvari u Nemačkoj, tokom vladavine nacista?
A bilo ih je.

Nego, da te pitam...
Da li si ti svestan da ovde ima ljudi čiji su članovi porodica ubijeni, zatvarani, pljačkani od strane režima kojeg ti ovde promovišeš?

Boli ga patka za to!
On išao u Dubrovnik na kafu!
Komunjarska botina.


I moji preci su pljačkani i zatvarani od strane Titovog režima.

I ja sam kao mladi novinar pisao i govorio protiv tog režima.
No, te činjenice me ne mogu sprečiti da govorim i da pišem i o dobrim stranama tog režima!
docsumann docsumann 07:39 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

isto svuda gde rade botovi u odbranu sadasnjeg rezima i pravdanja ratova devedesetih


može li konkretno ko su SNS botovi na blogu?

a toku diskusije domaćin se koliko vidim nije opirao, štaviše dobrano ga je kreirao. ako ne smeta njemu (sam je istakao da je svako sučeljavanje mišljenja korisno) zašto bi tebi?

možda si u pravu što se repetativnosti ovakvih diskusija tiče, no ja slabo na njih svraćem.
možda ne bih ni ovog puta da se nešto ne dosađujem ovih dana a nema puno blogova...oću reći, ovdje sam solo i govorim ono što mislim.
nemam nit tabora nit čopora. mi, vi i oni me ne zanimate.
to što sam 101 put sučeljavao stavove vs. četnika na blogu, ne znači da neću i sa komunistima/titostima/neopartizanima (nazovi ih kako oćeš)

sa domaćinom pokušavam da diskutujem kao i sa svakim drugim blogerom. oštro, al fer.
o Titu kad ga on već spomenu rekoh šta imadoh. ko zna kad ću ga sledeći put spominjati. možda kad me dokolica neki put ponovo nanese u 1945.
tess1 tess1 08:37 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

ako obično počinju kafanske tuče na blogu...

ipak moram primjetiti da je ova bila prilično pristojna.

Da li sam dobro razumjela, vas nekolicina je počela pristojnu kafansku tuču protiv Filipa na ovom blogu o nečijem poginulom ženskom djetetu?
gedza.73 gedza.73 09:01 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

tess1
Da li sam dobro razumjela, vas nekolicina je počela pristojnu kafansku tuču protiv Filipa na ovom blogu o nečijem poginulom ženskom djetetu?

Nisi. Prvo jer blog nije samo o toj tragediji. Osim toga većina je ovde već iznela mišljenje o tom događaju.

Blog je o ponašanju Dunav osiguranja. Što nije ništa čudno jer je Dunav osiguranje bila državna firma nastala u'Titino' socijalistiĆko doba tako što su pokrali i oteli tuđu imovinu. Danas na primer imaš (u slučaju DO) da vidiš neku ludu spregu raznih državnih i paradržavnih 'organizacija' koja vuče poreklo iz davnijeh vremena kad su 'neki išli na more'.

Takođe se ovde na blogu pričalo o pogibijama ljudi koje su ubijali komunisti pa je 'tuča' obično relativizovana od strane tog navodno antifašističkog levičarskog bloka 'sami su krivi što smo ih pobili' i 'pobednici mogu da rade šta oće'. Uz onu potajnu i čuvenu 'malo smo vas pobili'
docsumann docsumann 09:09 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

tess1
ako obično počinju kafanske tuče na blogu...

ipak moram primjetiti da je ova bila prilično pristojna.

Da li sam dobro razumjela, vas nekolicina je počela pristojnu kafansku tuču protiv Filipa na ovom blogu o nečijem poginulom ženskom djetetu?


naravno da nije, pošto ovo nije blog o nečijem poginulom ženskom djetetu, kakvih si ga kanila prikasti, vjerujeg zbog jačeg dramskog efekta.
baš je zvučalo gadno i morbidno, ko da smo se pobili na sahrani...

par takvih blogova koje spominješ Filip je već objavljivao.

ovo je jedan iz serije Filipovih razotkrivanja i obznanjivanja opstrukcija koji sistem vrši kako bi minimizovao odgovornost okrivljenog.

od mene za to uvijek ima podršku.

a kako je izbila tuča (fala bogu, noževi se nisu potezali) već je detaljno izanalizirano.
postoje tih nekoliko red code riječi na blogu, čije pojavljivanje u komntarima garantuje ekspresno izbijanje šorke. Tito je jedna od njih. naročito za četnike.

ustvari, kad razmislim, Filipovi blogovi su omiljena četnička kafana na blogu.
jbg kad tu nastane frka nastradaju jugoslovenska trobojka i titova bista
tess1 tess1 09:29 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

Gedžo, Dokse,

Blog je o izgubljenom životu u saobraćajnon nesreći, o žrtvi.

I blog je Filipov, vječite žrtve bloga.

Dvije žrtve, ovo nečije poginulo žensko dijete i Filip, i vi sa njim u pristojnoj kafanskoj tuči.

Hajde ovako, protiv koga je tuča?

rodni rodni 09:30 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

docsumann

...

sa domaćinom pokušavam da diskutujem kao i sa svakim drugim blogerom. oštro, al fer.
...

Alal vera majstore!
Moj naklon!
docsumann docsumann 09:49 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

Hajde ovako, protiv koga je tuča?


protiv koga? protiv Tita!
protiv koga? protiv Partije!
protiv koga? protiv svega zloga!
tess1 tess1 09:56 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

protiv koga? protiv Tita!
protiv koga? protiv Partije!
protiv koga? protiv svega zloga!

Mislila sam da ćemo do ovog odgovora doći nakon par komentara, ali to je to. Hvala.
vcucko vcucko 09:59 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

docsumann
Hajde ovako, protiv koga je tuča?


protiv koga? protiv Tita!
protiv koga? protiv Partije!
protiv koga? protiv svega zloga!

Kako ono kaže Maksim (Petar Božović) u "U ime naroda"?

Ja da apsim, a ti da jebeš, e neće da može tako Milutine!
docsumann docsumann 10:00 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

tess1
Gedžo, Dokse,

Blog je o izgubljenom životu u saobraćajnon nesreći, o žrtvi.

I blog je Filipov, vječite žrtve bloga.

Dvije žrtve, ovo nečije poginulo žensko dijete i Filip, i vi sa njim u pristojnoj kafanskoj tuči.

Hajde ovako, protiv koga je tuča?




vjerujem da nisi ispratila sve komentare te nemaš ukupnu sliku dešavanja.
niko ovdje nije silovao tok rasprave na blogu, uinat ili uprkos protivljenju domaćina. jer tog protivljenja nije ni bilo.

Filip umje da protestvuje na svom blogu u smislu - vi na blogu o zločinima i žrtvama pričate o fudbalu i kladionicama (karikiranje je moje)
ovdje tog protesta i protivljenja nije bilo.
štaviše, sam Filip je uzeo aktivnog učešća u svemu tome i kako sam reče blagonaklono gleda na ovaka sučeljacvanje mišljenja.
tess1 tess1 10:29 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

niko ovdje nije silovao tok rasprave na blogu, uinat ili uprkos protivljenju domaćina. jer tog protivljenja nije ni bilo.

Ne idem na tu stranu il u pravcu patetike (ne prepuštam se, na ovom blogu sa dvije očigledne žrtve, patetici), zadržao mi pažnju besmisao kad sam vidjevši tvoj komentar postavila sebi pitanje protiv koga traje ovaj put pristojna tuča, pogledam, nikog protiv vas. Do ovog levela borbe protiv duhova prošlosti na prvo ovako pogrešnom mjestu, drugo, bez živih tj dostojnih protivnika pa niste stigli, do sinoć..

I imate moju podršku da nastavite..

rodni rodni 10:41 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

tess1
niko ovdje nije silovao tok rasprave na blogu, uinat ili uprkos protivljenju domaćina. jer tog protivljenja nije ni bilo.

Ne idem na tu stranu il u pravcu patetike (ne prepuštam se, na ovom blogu sa dvije očigledne žrtve, patetici), zadržao mi pažnju besmisao kad sam vidjevši tvoj komentar postavila sebi pitanje protiv koga traje ovaj put pristojna tuča, pogledam, nikog protiv vas. Do ovog levela borbe protiv duhova prošlosti na prvo ovako pogrešnom mjestu, drugo, bez živih tj dostojnih protivnika pa niste stigli, do sinoć..

I imate moju podršku da nastavite..


Nije zanimljivo bez protivnika.
gedza.73 gedza.73 10:55 24.12.2021

Re: Nego, ljudi

tess1
I blog je Filipov, vječite žrtve bloga.

Filip je diplomirani ekonomista i dramaturg ako se ne varam. Kad iznese svoje mišljenje ili svoj stav treba da bude spreman da brani uprkos kritikama. To što neki smatraju da je polemika neka vrsta nasilja i da postoje žrtve pa svi treba da mislimo isto... paaaa meni se takav totalitarizam nimalo ne sviđa.
Dvije žrtve, ovo nečije poginulo žensko dijete i Filip

Tema je mnogo šira. Nesreće su se dešaval i dešavaće se. Tema su državni organi i kako smo došli dovde dokle smo došli.

Hajde ovako, protiv koga je tuča?

Probaću da objasnim kako ja to vidim. I zašto na skoro svakoj temi dolazi do rasprave između konzervativnih, retrogadnih komunističkih snaga i nas liberalnih demokrata


Filip na primer kaže kako je u vreme Tita bilo dobro jer je on išao na more. Druga blogerka kaže da se znao red jer su neki njeni išli u banje. Treći kaže da je zahvalan zato što su mu dali posao i stan.

U to doba, kad je njima bilo dobro, nije postojalo nezavisno već partijsko sudstvo. Dešavale su se nesreće koje, ukoliko je bio umešan neko iz Partije ili neko sa partijskim vezama i ukoliko nisu imale veze sa unutarpartijskim ideološkim sukobima, su mogle da budu završene tako što Partijac dobije oslobađajuću presudu. Ili se jednostavno gurne pod tepih. Ukratko rečeno 'znaš li ti ko sam ja?' i 'nećemo se valjda držati zakona kao pijan plota'.

Znaš šta je veštak? E znalo se u to njihovo 'zlatno doba' kako se i ko postaje veštak i kako se i u čiju korist veštači.

Dakle ako je Filip iskren u svojim namerama (u ovom tragičnom slučaju ne sumnjam) onda ne sme da opravdava doba u kome se to isto dešavalo na potpuno isti način.

ne može neko da se buni što su komunalne policajce u ovom vremenu zaposlili preko partijske veze a da opravdava vreme u kome su njeni, ili njegovi nebitno, bili isto tako neki 'komunalci' preko veze.

Ne znam da li sam lepo umeo da objasnim ali ukoliko se zalažemo za jednakost, za institucije, za jednaka prava za sve onda ne možemo da kažemo kako je bilo odlično kad je nama bilo dobro iako su kršena ljudska prava drugih ljudi.

E zato je 'tuča'.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana