Društvo| Istorija| Literatura| Moj grad| Život

San zimske noći

freehand RSS / 22.01.2022. u 21:56

Sedmorica nas je budnih. Spavamo na smenu. Zemunica je topla do visine od pola metra iznad tla, ispod kao grob. Zato smo bale slame poređali jednu na drugu pa samo polovina može da spava u isto vreme.
Sedimo za improvizovanim stolom pored peći dok flaša sa rakijom kruži od ruke do ruke. Osmi nam je dan u Peščari. Temperatura noću pada ispod -25. Razgovor zamro, glave klimaju ka stolu.
„Znate li, ljudi, da su one noći pre nego što smo pošli na vežbu u Narodnoj bašti kučići pojeli čoveka?" - čujem svoj glas kao da od nekog drugog dopire. Dvojica, trojica me pogledaju uz „Aj ne seri" izraz.
„Ne, stvarno... „ - opet čujem sebe kako pokušavam da im objasnim da se ne šalim. I mislim - kao da je neko nekoga u nešto nekad ubedio... 

525px-Sebastian_Rodriguezroamingwolfpack.png 

 Ta zima '85 bila je možda najhladnija koju pamtim. Čitav januar dubok sneg i temperature ispod -10. Sve su češće bile priče o tome kako su čopori izglednelih lutalica napali ljude koji su se predveče našli u pustom Rasadniku,idući sa posla ili na posao. Ali nikad na to ne obraćaš pažnju dok ti se ne dogodi. Zato smo u prolazu kroz Narodnu baštu, veliki park koji sam inače smatrao svojim dvorištem, mazili i ponekad hranili te jadničke što su špartali stazama ne uspevajući da bilo šta od hrane iskopšaju ni iz zaleđenih i snegom zatrpanih kontejnera. Tako su nam i te večeri dok smo po škriputavom snegu grabili ka centru u dguoj koloni od njih dvadesetak u jednom momentu prešli put.

Standardnom maršrutom obišavši nekoliko kafića stignemo u „Lesendro".
Ulazimo u veliki zadimljeni prostor u kome gruva „Driver's seat" - znamo da debeli Gus večeras pušta muziku, i znamo da su sledeći „
"Golden Earring", pa onda „Fokus". U uglu nekakva gužva. Pogledamo a njih 7-8 okupilo se oko Trucka, dok on sav užagren nešto pričamo.

Pirlazimo, javljamo se a onda skapiramo da je priča o tome kako su ga kroz Narodnjak jurili nekakvi vukovi. Presamitimo se od smeha i počnemo da ga zajebavamo. Priča traje a on nervozno pogledava na sat. Skapiramo da se plaši da se vraća peške istim putem i hoće na bus. Klasinčna diverzija sa još jednom turom odradi posao i ostaje nam na milost i nemilost: poslednji autobus za Strelište upravo je otišao...
Nas dvojica hodamo kroz ledenu zimsku noć smejući se, razgaljeni malo alkoholom a malo njegovom sve vidljivijom enrvozom dok se približavamo ulazu u narodnu baštu. Pred ulazom se zaustavlja. Gotovo plačnim glasom moli nas da idemo dužim putem, okolo. Za šta, naravno, više ne postoji šansa, ako je ikad i postojala. Nas dvojica ulazimo laka koraka, on uz oklevanje kreće za nama. Više ga je strah da bude sam no da ide tim putem.
Videvši kako ga već hvata panika umesto da idemo glavnom stazom, osvetljenom, krećemo sporednom uz žicu koja park deli od bolničkog vešeraja, gde su ulične svetiljke em ređe em uglavnom ne rade.
Kako dreknem „Eno ih!" nesrećnik već grebe uz drvo dok se mi presamićujemo od smeha.
Ludirajući se neprestano dok se Trucko trese i moli da prestanemo.
U jednom momentu na pedesetak metara ispred, na čistoj snežnoj površini vidim neke crne mrlje. „Eno ih!" vičem i delim nekoliko suvih grančica kao oružje za krajnji obračun. Unezvereni nesrećnik bi se vratio ali mi odlučnimkorakom hitamo u susret konačnom okršaju! Prilazimo crnim mrljama i vidimo da su u pitanju neke krpe, nekakva odeća koju je ko zna ko tu bacio. Sad već vrištimo od histeričnog smeha dok onim grančicama udaramo po ritama.

Ok, sad smo tačno na polovini puta, zagzili smo u deo na kome su ljuljaške i klackalice, odvojen od ostatka parka niskom živom ogradom, sa retkim sasušenim lišćem  u ovo doba godine. Pogledam napred i tek onda dobijem napad smeha: na stotinak metara ispred vidim kučence koje nešto njuši i  rije po snegu.
„Vuk, Truco, evo tvog vuka!" vičemo i hitamo napred. Prilazimo na petnaestak metara a kuče beži videvši nas. Paradno nastupam prvi dok njih dvojica hodaju za mnom. Dolazim tik do mesta gde je kučence bilo, i tu je mala dolja, ne duža od nekoliko emtara i duboka možda pola metra. Kročim na ivicu i onda zaprepašćen prizorom stanem a onda instiktivno krenem unazad. Ova dvojica naleću na mene vičući ajde, bre a onda ugledaju i oni telo koje krvavo i do pola raskomadano leži pred nama. Zabezeknut ne mogu da se pomerim dok čujem Zokija pored sebe koji glasno viče „Pu moja kuća nije! Pu moja kuća nije!".
Onda dignem pogled i na stotinak metara ispred nas, oko kuće koja je davno nekad bila tesniska svlačionica vidim kako se crni klobuk mreška; shvatim da je tu čitav čopor od nekoliko desetina pasa. Počinjem da uzmičem, i ova dvojica za mnom. Prvo polako pokušavajući da ne privčemo pažnju a onda u trojku obaramo svetski rekord Pjetra Menee na dvesta metara... Sa dušama u nosevima izlećemo iz parka boreći se za dah dok Zoki povraća. Neće biti jedini te noći.

Tu smo sad već, kod bolnice. Povrativši dah krećemo polako napred, i prilazimo kućici bolničkog portira.
„Šta je momci?" - pita videvši nas unezverene.
„Psi... Psi pojeli čoveka." - kažem kao najpribraniji. „Zovite miliciju!"
Gleda me kao da pokušava da utvrdi da li sam pijan ili drogiran.
„Evo, uđi sa mnom".
Uvede me unutra, okrene 92 i daje mi slušalicu. I stane između mene i vrata.
Javi se milicioner kome ponavljam isto što sam rekao i portiru. Gde je bilo, šta je bilo ispituje me. A onda kaže „Daj mi sad portira."
Dajem slušalicu gledam kako klima glavom i kaže „Važi".
„Sedi" - kaže mi, i zaključa vrata. Sad drži ruku na futroli sa pištoljem. „Dolazi patrola, sad će oni".
Sednem, SUP je možda tri stotine metara odatle.
I zaista, ni pet minuta posle toga pred portirnicom se parkira milicijski fića. Iz njega izlaze dvojica očito spremnih da išamaraju ponoćne ašljivdžije. Brzo legitimisanje, gde šta, ulazi u kola. U fićči nema mesta za petoricu pa Truca ostaje kod portira a mi kolima ulazimo u park. Pokazujemmilicioneru kuda da vozi dok ne dođemo do samog mesta događaja. Ne vide ništa iz auta jer je telo u dolji i ne vidi se bez obzira na farove. Jedan milicajac izlazi i iako smo sagnuti da ni slučajno ne vidimo ponovo jezivi prizor ipak vidimo kako se posle energičnog izlaska odjednom okreće i povraća naslonjen na haubu fiće. Izlazi i drugi, povraća i on. Nas dvojica unutra se zgledamo i smejemo „Jebeš ovakvu miliciju!" - kaže Zoki. Motorolom zovu stanicu i hitnu pomoć. U tom momentu Zoki me odjednom trgne i pokazuje tamo bnapred, premaizlazu iz parka: „Bog te jebo, poješće i onog! Dok gledamo kako na tristotinak metara od nas čopor napada čoveka kod javnog WC-a koji očajnički pokušava da se odbrani nekom torbom. Milicajci uskaču u fići i uz uključenu rotaciju i sirenu voze tamo. A onda dok prolazimo pored one kuć veći deo čopora izleće iz mraka i ustremljuje se na auto u vožnji. Kidišu na točkove, dok milicioner na suvozačkom sedištu vadi pištolj i kroz prozor puca u pobesnele žviotinje koje se kao po komandi povlače. Stižemo do nesrećnika kome su u međuvremenu psole kaputa iz ruke oteli torbu. Trpaju ga unutra među nas. Hvalahvalahvala ponavlja on u ulozi glavnog junaka dok se vozimo nazad prema mestu na kome je ostalo telo. Uzbuđeno priča kako je već sebe video mrtvog dok fića staje a već je stigla hitna pomoć. Valjda u šoku od straha uopšte ne shvata šta se dešava i pita nas zašto gledamo u pod. „Polgedaj ispred" kaže Zoki, al prvo izađi. Ne treba nam povraćanje i u kolima. Ušao je brže nego što je izašao, gotovo glavačke.
Te noći milicija je zatvorila park za prolazak postavivši patrole na svim ulazima.
U pola šest ujutro bio sam u kasarni, počinjala je vežba „Zima 85" u Deliblatskoj peščari.
Osam noći kasnije pokušao sam drugovima u zemunici da ispričam događaj,i unarednih sedam dana važio sam za najvećeg lažova u brigadi. Tamo nije bilo ni vesti ni novina.
U naredna tri dana po događaju lovci su odstrelili sve tšo se Pančevom kretalo na četiri noge a nije imalo ogrlicu i bilo u dvorištu,a i ponešto što je imao ogrlicu i bilo u dvorištu.
U međuvremenu, kako je to već uobičajeno i nromalno čuo sam razne verzije događaja, ispričane od strane raznih očevidaca.
Nerećna žrtva zvala se Živa Duma.
Nedeljama kasnije smejao sam se kad me drugovi iz zemunice pitaju zašto se nisam branio i zašto nisam insistirao na istinitosti priče u onoj noći u snežnoj, ledenoj pustari.
„S istinom se malo šta može odraditi" - sad bih im rekao.

Tagovi



Komentari (1279)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tess1 tess1 12:50 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Nije problem, ne postoji obaveza da se na sve odgovori.

Dogovoreno. :)
benedykt benedykt 12:59 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Pri tome se odmah postavlja pitanje a za čije babe zdravlje se spucaše onolike pare za cevke preko Severnog mora i do Turske, iako su i odavno postojeće bile sasvim doboljne. Međutim, braća

Gde se to tačno postavlja takvo pitanje? Ako može neki link ili citat na izvor, a da nije tvoja Gorostasnost, samo, molio bih. jer su cevovodi postavljeni da bi se Evropa snabdevala, a Vcucko hipotetički postavlja postpuno nemoguću pretpostavku šta bi semoglo desiti ako bi se Rusi na Evropu

A da obratimo pažnju na ono što je napisano, odnosno na ako & onda priču gde vcucko prvo kaže da bi možda sve trebalo preusmeriti ka Kini, a ja odgovaram da ako se to hipotetički uradi onda se postavlja pitanje a što se spucaše onolike zilijarde na cevke ka Evropi, a da iste nisu bile realno ni potrebne.
Inače, mrzi me sad da tražim odličan članak od pre sedam ili osam meseci koga je napisao bukvalno najbolji ruski analitičar za oblast upravo nafte i gasa, a sve na temu lošeg planiranja, odnosno uplitanja Kremlja u iste te stvari, to jest kako se loše radi. Pre nekih četrnaest godina tj 2008 je, da ponovim Gazprom vredeo skoro pa 400 milijardi dolara i zamenik Alekseja Milera je predviđao da će za koju godinu kompanija vredeti jedan bilion dolara i to prva na svetu. Danas, vredi nekoliko puta manje nego 2008. a o jednom bilionu može samo da sanja. Naravno, ništa od svega toga vam neće reći ona propaganda u koju verujete, jer je sve kao fol u redu, novi još grandiozniji projekti se ostvaruju itd itd a nemate ni pojma npr da trenutno ne mogu da urade ništa na Arktiku za ona nova nalazišta, jer nemaju opremu za to tj bez Amerikanaca i Exxona mogu da se slikaju…
benedykt benedykt 13:02 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Pri tome se odmah postavlja pitanje a za čije babe zdravlje se spucaše onolike pare za cevke preko Severnog mora i do Turske, iako su i odavno postojeće bile sasvim doboljne. Međutim, braća

Gde se to tačno postavlja takvo pitanje? Ako može neki link ili citat na izvor, a da nije tvoja Gorostasnost, samo, molio bih. jer su cevovodi postavljeni da bi se Evropa snabdevala, a Vcucko hipotetički postavlja postpuno nemoguću pretpostavku šta bi semoglo desiti ako bi se Rusi na Evropu

A da obratimo pažnju na ono što je napisano, odnosno na ako & onda priču gde vcucko prvo kaže da bi možda sve trebalo preusmeriti ka Kini, a ja odgovaram da ako se to hipotetički uradi onda se postavlja pitanje a što se spucaše onolike zilijarde na cevke ka Evropi, a da iste nisu bile realno ni potrebne na prvom mestu.
Inače, mrzi me sad da tražim odličan članak od pre sedam ili osam meseci koga je napisao bukvalno najbolji ruski analitičar za oblast upravo nafte i gasa, a sve na temu lošeg planiranja, odnosno uplitanja Kremlja u iste te stvari, to jest kako se loše radi. Pre nekih četrnaest godina tj 2008 je, da ponovim Gazprom vredeo skoro pa 400 milijardi dolara i zamenik Alekseja Milera je predviđao da će za koju godinu kompanija vredeti jedan bilion dolara i to prva na svetu. Danas, vredi nekoliko puta manje nego 2008. a o jednom bilionu može samo da sanja. Naravno, ništa od svega toga vam neće reći ona propaganda u koju verujete, jer je sve kao fol u redu, novi još grandiozniji projekti se ostvaruju itd itd a nemate ni pojma npr da trenutno Rosnjeft ne može ništa uradi na Arktiku za ona nova nalazišta, jer nemaju opremu za to tj bez Amerikanaca i Exxona mogu da se slikaju…
freehand freehand 13:08 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

A da obratimo pažnju na ono što je napisano, odnosno na ako & onda priču gde vcucko prvo kaže da bi možda sve trebalo preusmeriti ka Kini, a ja odgovaram da ako se to hipotetički uradi onda se postavlja pitanje a što se spucaše onolike zilijarde na cevke ka Evropi, a da iste nisu bile realno ni potrebne.

Rekoh ja da bi logika morala da ti se sklanja s puta. Još jedan sudar i neće preživeti.
Jesi li ikad postavljao pitanje o besmislenosti izgradnje Akropolja kad su ga i onako skroro pa porušili? Ili Tokija, ili Londona, ili Drezdena?


Inače, mrzi me sad da tražim odličan članak od pre sedam ili osam meseci koga je napisao bukvalno najbolji ruski analitičar za oblast upravo nafte i gasa, a sve na temu lošeg planiranja, odnosno uplitanja Kremlja u iste te stvari, to jest kako se loše radi. 2008 je, da ponovim Gazprom vredeo skoro pa 400 milijardi dolara i zamenik Alekseja Milera je predviđao da će za koju godinu kompanija vredeti jedan bilion dolara i to prva na svetu. Danas, vredi nekoliko puta manje nego 2008. a o jednom bilionu može samo da sanja.

Ma važi:

PJSC Gazprom is a Russian majority state-owned multinational energy corporation headquartered in the Lakhta Center in Saint Petersburg. As of 2019, with sales over US$120 billion, it sat as the largest publicly-listed natural gas company in the world and the largest company in Russia by revenue. Wikipedia
Stock price: GAZP (MCX) RUB 329.58 +4.33 (+1.33%)
Jan 28, 23:49 GMT+3 - Disclaimer
CEO: Alexey Miller (2001–)
Headquarters: Saint Petersburg, Russia
Founder: Viktor Chernomyrdin
Founded: August 1989

Naravno, ništa od svega toga vam neće reći ona propaganda u koju verujete, jer je sve kao fol u redu, novi još grandiozniji projekti se ostvaruju itd itd a nemate ni pojma npr da trenutno ne mogu da urade ništa na Arktiku kada jer nemaju opremu za to tj bez Amerikanaca i Exxona mogu da se slikaju…

Projekat ruskog puta svile je u punom zamahu, kao prvo. A kao drugo, da li mogu ili ne mogu bez Amerikanaca ne znam, ali znam da na projektima tamo rade svi. Uključujući nemce, Japance, Francuze, Kineze, a bogami i hiljade ovdašnjih inženjera i radnika.
Tako da, ako bih skratio sve na dve reči - ne seri.

P.S:

Gazprom
MARKET CAP
$73.5B
INDUSTRY
Oil & Gas Operations
FOUNDED
1989
COUNTRY/TERRITORY
Russia
CHIEF EXECUTIVE OFFICER
Alexei Borisovich Miller
EMPLOYEES
473,800
SALES
$90.5B
HEADQUARTERS
Moscow

FORBES
Milan Novković Milan Novković 13:17 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Pri tome se odmah postavlja pitanje a za čije babe zdravlje se spucaše onolike pare za cevke preko Severnog mora i do Turske, iako su i odavno postojeće bile sasvim doboljne. Međutim, braća

Gde se to tačno postavlja takvo pitanje? Ako može neki link ili citat na izvor, a da nije tvoja Gorostasnost, samo, molio bih. jer su cevovodi postavljeni da bi se Evropa snabdevala, a Vcucko hipotetički postavlja potpuno nemoguću pretpostavku šta bi semoglo desiti ako bi se Rusi na Evropu naljutili.

Isto tako, je ta muzej Evropa sasvim dobra, nema je bolje da se tamo vile na jezeru Komo kupuju, vinogradi po Toskani, da se tamo letuje, zimuje, pare po švajcarkim bankama drže, da se deca školuju i rade, da tamo žive ili borave po nekoliko meseci godišnje što bivše žene a što sadašnje švalerke. U jedno se zaklinje a sasvim drugo se radi…

Pa da, to je otprilike slika kapitalističkog sna. Zaradiš velike pare i trošiš ih onako kako si sanjao da ćeš ih trošiti.
Ti si neki revolucionar?

Novi gasovod ka Kini će se pravitim sa polja sa kojih se sada snabdeva (i) Evropa.
Ove godine počinju, 2025. završavaju - ako se ne varam, mrzi me da tražim info - kad krenu pojaviće se vesti.

NS2 su Nemci inicirali, čak su se Rusi nećkali u početku pošto nije bio potreban expert da bi se pogodilo buduće ponašanje neocons.

Jeste, Evropa, ali isti ti Nemci su bili instrumentalni za blokiranje južnog toka. Tj u igri je i Nemačka geopolitika - knotrla nad Evropom.

Tada su se Rusi relativno naglo okrenuli Aziji. Ne potpuno, naravno, evroazijska integracija je u interesu Evrope, Rusije i Kine - Evrope i Azije uopšte.

Ovo "cinculiranje" je u stvari potentna rusko-kineska strategija, Rusi su naučili od Kine delove long-game strategija koje su sad utoliko potentnije pošto se Zapad urušava.

I ona sad daje, možda, rezultate, Nemci su se trgli malo - potencijalni veliki udar na neocons i NATO - Francuzi relativno otvoreno dozvoljavaju da se i u medijima pojavljuju vesti (cure) čak i o njihovom izlasku iz NATOa.

Ameri stvarno polako dižu ruke od Evrope i NATOa, okreću se Kini samo.

Danas evo jedan analitičar spominje kako je ovo "bulažnjenje" Borisa Džonsona u stvari samo usiljeno skretanje pažnje sa njegovih domaćih problema - ljulja mu se pozicija ozbiljno, jedino što nemaju boljeg pa su 50/50 šanse da će se provući.

freehand freehand 13:23 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Novi gasovod ka Kini će se pravitim sa polja sa kojih se sada snabdeva (i) Evropa.
Ove godine počinju, 2025. završavaju - ako se ne varam, mrzi me da tražim info - kad krenu pojaviće se vesti.

Imaš u onom klipu o tom novom putu svile. Rusi rade sve što treba da rade i što misle da je za njih dobro. To je tržište. A nema šanse da ne snabdevaju Evrope, sem u slučaju velikog rata, kad to ionako ne bi bilo važno.
,
benedykt benedykt 13:24 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand

Projekat ruskog puta svile je u punom zamahu, kao prvo. A kao drugo, da li mogu ili ne mogu bez Amerikanaca ne znam, ali znam da na projektima tamo rade svi. Uključujući nemce, Japance, Francuze, Kineze, a bogami i hiljade ovdašnjih inženjera i radnika.
Tako da, ako bih skratio sve na dve reči - ne seri.

P.S:


Gazprom
MARKET CAP
$73.5B
INDUSTRY
Oil & Gas Operations
FOUNDED
1989
COUNTRY/TERRITORY
Russia
CHIEF EXECUTIVE OFFICER
Alexei Borisovich Miller


FORBES

Polovinom 2008 je market cap tj vrednost svih deonica Gazproma bila 360 milijardi dolara, tako da hvala na potvrdi onoga što sam rekao. Pričam o nalazištima nafte na Arktiku, gde je bio upetljan i Exxon koji je posle otišao iz cele priče a sve zbog sankcija, pa sad sami ne mogu ništa. Sve je to lepo što vi sanjate o završetku grandioznih projekata, jer tako i propaganda radi tj skreće vam pogled sa bušnih cipela na sliku neke ružičaste budućnosti koja je tu odmah iza ćoška. Inače, isti taj Aleksej Miler prvi čovek Gazproma, odnosno Igor Sečin prvi čovek Rosnjefta su radili zajedno sa Putinom tamo za vreme 90-tih i to kod Jeljcinovog satrapa Sobčaka, kada je ovaj bio gradonačelnik Pitera. Za naftu i gas su pre postavljanja na funkcije čuli kao što je i Bata Gašić čuo za vojsku tj za BIA…
Milan Novković Milan Novković 13:29 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Novi gasovod ka Kini će se pravitim sa polja sa kojih se sada snabdeva (i) Evropa.
Ove godine počinju, 2025. završavaju - ako se ne varam, mrzi me da tražim info - kad krenu pojaviće se vesti.

Imaš u onom klipu o tom novom putu svile. Rusi rade sve što treba da rade i što misle da je za njih dobro. To je tržište. A nema šanse da ne snabdevaju Evrope, sem u slučaju velikog rata, kad to ionako ne bi bilo važno.
,

Odgledao sam ti oba videoa, i taj kraći, ima novih detalja za meni, i onaj preko sat - to sam sve znao ali mi je bilo interesantno da odslušam kako to profa priča.

A ovja novi gasovod ka Kini, evo sad zbog bloga sam ipak prelistao (imam puno drugog posla pa mi je ovo excuse da ga ne radim

On se ugovara već neko vreme, uglavnom zbpg puta kojim će, Mongolija ili drugi put ...

“New” gas from Russia to China via Power of Siberia-2 pipeline: New route and new strategic opportunities (mrzi me da proveravam reference, ima na blogu više proveravača referenci, ja sam ovo video na mnogo mesta sad već dugo vremena)

Ima i mnogo novijih referenci, naravno, gde se spominju godine 2022 i 2025. Ja mislim da će biti dosta interesantnih vesti oko ili ubrzo posle olimpijade.
freehand freehand 13:32 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Polovinom 2008 je market cap tj vrednost svih deonica Gazproma bila 360 milijardi dolara, tako da hvala na potvrdi onoga što sam rekao.

Zamolio sam za link na neku referencu.
Inače, rekao si 400, al da ne sitničarimo, šta je 40 milijardi dolara gore ili dole...
Inače, Evo dnevnika propadanja:

GAZPROM

benedykt benedykt 13:43 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Polovinom 2008 je market cap tj vrednost svih deonica Gazproma bila 360 milijardi dolara, tako da hvala na potvrdi onoga što sam rekao.

Zamolio sam za link na neku referencu.
Inače, rekao si 400, al da ne sitničarimo, šta je 40 milijardi dolara gore ili dole...
Inače, Evo dnevnika propadanja:

GAZPROM


Rekao sam da se podsetimo
da ponovim Gazprom vredeo skoro pa 400 milijardi dolara

Izvolite i traženu referencu…LINK

Sve vas ja razumem, ali nećete prosto čuti takve vesti na Sputnjiku ili RT-u…
vcucko vcucko 13:45 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt

Naravno, ništa od svega toga vam neće reći ona propaganda u koju verujete, jer je sve kao fol u redu

Da ne izigravam drvenog advokata bilo kome, uostalom ovde sam vajda najsumnjiviji (jel' ima neko sumnjiviji, da ga vidim ja! - tras o sto).

A gde si ti video, makar da ti se samo učinilo, da sam tako nešto napisao?! Da je sve, fol ili ne fol, u redu. Da je sjajno i bajno. Da sam nekritički hvalio Imenjaka Imenjakoviča, recimo.
Nigde i nikad. Na pamet mi nije palo.

Obaška što takvo šta ne bih napisao, ni za šta i ni za koga. Takav sam i šlus.
Milan Novković Milan Novković 13:46 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Milan Novković
freehand
Novi gasovod ka Kini će se pravitim sa polja sa kojih se sada snabdeva (i) Evropa.
Ove godine počinju, 2025. završavaju - ako se ne varam, mrzi me da tražim info - kad krenu pojaviće se vesti.

Imaš u onom klipu o tom novom putu svile. Rusi rade sve što treba da rade i što misle da je za njih dobro. To je tržište. A nema šanse da ne snabdevaju Evrope, sem u slučaju velikog rata, kad to ionako ne bi bilo važno.
,

Odgledao sam ti oba videoa, i taj kraći, ima novih detalja za meni, i onaj preko sat - to sam sve znao ali mi je bilo interesantno da odslušam kako to profa priča.

A ovja novi gasovod ka Kini, evo sad zbog bloga sam ipak prelistao (imam puno drugog posla pa mi je ovo excuse da ga ne radim

On se ugovara već neko vreme, uglavnom zbpg puta kojim će, Mongolija ili drugi put ...

“New” gas from Russia to China via Power of Siberia-2 pipeline: New route and new strategic opportunities (mrzi me da proveravam reference, ima na blogu više proveravača referenci, ja sam ovo video na mnogo mesta sad već dugo vremena)

Ima i mnogo novijih referenci, naravno, gde se spominju godine 2022 i 2025. Ja mislim da će biti dosta interesantnih vesti oko ili ubrzo posle olimpijade.


O, evo ga i kenjkavi VOA od pre desetak dana

I oni spominju potpisivanje sad oko olimpijskih igara.

A iz perspektive "trading strategies & structured products" - zategnuti odnose do nivoa gde Evropa mora da uvozi i skupi US NLG povećava i Rusku zaradu, osim što uvrće ruku Evropi da se kreće kuda im je dobrim delom nacrtamo.

Sve je ovo uopšte moguće zbog bizarne EU političke strukture


freehand freehand 13:48 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Rekao sam da se podsetimo
Ma svašta si ti ovde pričao, mahom gluposti zaodenute u nekakve dadobudne tirade uz dodatak kvaziarapskih i kvaziruskih fraza. Molio sam za link na izvor sa koga si uzeo taj podatak.
Članak na Vikipediji kaže da je Gazprom od svog osnivanja samo rastao, a u poslednjih desetak godina napravio je višebilionske ugovore i investicije, pa me ineresuje na čemu se bazira tvoja tvrdnja da ta kompanija skoro pa propada.
I molio bih da se bar ovoga puta uzdržiš od argumenata poput JA SAM REKAO. Mislim, možda to vredi tamo negde gde držiš govore dok te golubovi ne slušaju zauzeti mrvicama kojima skupljaš publiku, ovde svakako nije od značaja.


Edit:
Sve vas ja razumem, ali nećete prosto čuti takve vesti na Sputnjiku ili RT-u…

To znam, zato sam zamolio za adresu na kojoj hoću. Ova tvoja

This site can’t be reached


... je svakako na nivou tvojih tlapnji i bulšita koji štedro i ne štedeći u gomilama ostavljaš za sobom.

benedykt benedykt 13:49 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko
benedykt

Naravno, ništa od svega toga vam neće reći ona propaganda u koju verujete, jer je sve kao fol u redu

Da ne izigravam drvenog advokata bilo kome, uostalom ovde sam vajda najsumnjiviji (jel' ima neko sumnjiviji, da ga vidim ja! - tras o sto).

A gde si ti video, makar da ti se samo učinilo, da sam tako nešto napisao?! Da je sve, fol ili ne fol, u redu. Da je sjajno i bajno. Da sam nekritički hvalio Imenjaka Imenjakoviča, recimo.
Nigde i nikad. Na pamet mi nije palo.

Obaška što takvo šta ne bih napisao, ni za šta i ni za koga. Takav sam i šlus.

Nisi najsumnjiviji, daleko od toga, jer za razliku od Freehanda pratiš malo pomnije šta se dešava u Rusiji i oko nje…
benedykt benedykt 13:53 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Rekao sam da se podsetimo
Ma svašta si ti ovde pričao, mahom gluposti zaodenute u nekakve dadobudne tirade uz dodatak kvaziarapskih i kvaziruskih fraza. Molio sam za link na izvor sa koga si uzeo taj podatak.
Članak na Vikipediji kaže da je Gazprom od svog osnivanja samo rastao, a u poslednjih desetak godina napravio je višebilionske ugovore i investicije, pa me ineresuje na čemu se bazira tvoja tvrdnja da ta kompanija skoro pa propada.
I molio bih da se bar ovoga puta uzdržiš od argumenata poput JA SAM REKAO. Mislim, možda to vredi tamo negde gde držiš govore dok te golubovi ne slušaju zauzeti mrvicama kojima skupljaš publiku, ovde svakako nije od značaja.

Priložio sam i link u međuvremenu, pa se uverite i sami. Imate vrednost market cap-a Gazproma od 2006. pa do sada
Evo da ga ponovim i u ovom komentaru… LINK
benedykt benedykt 13:57 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand



Edit:
Sve vas ja razumem, ali nećete prosto čuti takve vesti na Sputnjiku ili RT-u…

To znam, zato sam zamolio za adresu na kojoj hoću. Ova tvoja

This site can’t be reached


... je svakako na nivou tvojih tlapnji i bulšita koji štedro i ne štedeći u gomilama ostavljaš za sobom.


Izvinjavam se, sitna greška je bila u postavljanju linka. Ispravio sam, pa sad radi a imate i onaj drugi komentar sa istim tim linkom.
Evo i treći put ako treba…
LINK
freehand freehand 14:00 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
freehand
Rekao sam da se podsetimo
Ma svašta si ti ovde pričao, mahom gluposti zaodenute u nekakve dadobudne tirade uz dodatak kvaziarapskih i kvaziruskih fraza. Molio sam za link na izvor sa koga si uzeo taj podatak.
Članak na Vikipediji kaže da je Gazprom od svog osnivanja samo rastao, a u poslednjih desetak godina napravio je višebilionske ugovore i investicije, pa me ineresuje na čemu se bazira tvoja tvrdnja da ta kompanija skoro pa propada.
I molio bih da se bar ovoga puta uzdržiš od argumenata poput JA SAM REKAO. Mislim, možda to vredi tamo negde gde držiš govore dok te golubovi ne slušaju zauzeti mrvicama kojima skupljaš publiku, ovde svakako nije od značaja.

Priložio sam i link u međuvremenu, pa se uverite i sami. Imate vrednost market cap-a Gazproma od 2006. pa do sada
Evo da ga ponovim i u ovom komentaru… LINK

E dobro, abr smo naučili da linkujemo. Sad nam treba neko ko ume da čita ove grafike i to proedi sa dešavanjima na berzama i eventualno sa političkim dešavanjima.
Jer ovo

2022 $99.90 B -8.75%
2021 $109.47 B 61.49%
2020 $67.79 B -30.68%
2019 $97.78 B 100.97%
2018 $48.65 B -2.93%
2017 $50.12 B -14.6%
2016 $58.69 B 37.93%
2015 $42.55 B -20.99%
2014 $53.86 B -44.44%
2013 $96.94 B -13.53%
2012 $112.11 B -8.52%
2011 $122.55 B -16.14%
2010 $146.13 B 1.56%
2009 $143.88 B 70.64%
2008 $84.32 B

Sigurno ne može, uz nove gasovode i naftovode i ogromne investicije da bude slika lošeg upravljanja kompanijom kako ti i tvoj analitičar tvrdite.
Ovakav pad od 4x

2007 $332.64 B 24.95%
2006 $266.23 B

... do 2008 u toku kalendarske godine svakako nije te prirode.
P.S. REcimo, SEKA se na čudan način poklapa sa tim lomom, pretpostavljam da si i ti poredio vremena uvođenja sankcija ili drugih kriza i padova cena na tržištu energenata i sa drugim kompanijama iz iste oblasti?

.
vcucko vcucko 14:04 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
vcucko
benedykt

Naravno, ništa od svega toga vam neće reći ona propaganda u koju verujete, jer je sve kao fol u redu

Da ne izigravam drvenog advokata bilo kome, uostalom ovde sam vajda najsumnjiviji (jel' ima neko sumnjiviji, da ga vidim ja! - tras o sto).

A gde si ti video, makar da ti se samo učinilo, da sam tako nešto napisao?! Da je sve, fol ili ne fol, u redu. Da je sjajno i bajno. Da sam nekritički hvalio Imenjaka Imenjakoviča, recimo.
Nigde i nikad. Na pamet mi nije palo.

Obaška što takvo šta ne bih napisao, ni za šta i ni za koga. Takav sam i šlus.

Nisi najsumnjiviji, daleko od toga, jer za razliku od Freehanda pratiš malo pomnije šta se dešava u Rusiji i oko nje…

Što ne znači, da mi je podivljala zapadna horda, koja je izgubila svaki kompas, prihvatljiva.

Ali pripitomiće njih Ruja u konačnici. Kao što je i onu istočnu pripitomio. Tako što ih je naučio da čitaju i pišu. I to na ruskoj ćirilici, drugačije ne znaju. Pa im ukinuo glavnu komparativnu prednost, da prvo jurišaju pa onda pitaju.
(ovo više za Maksu, da se ne oseti zapostavljen sa Mongolima, sve čekam kad će da krene da ih priziva)
Milan Novković Milan Novković 14:07 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Novi gasovod ka Kini će se pravitim sa polja sa kojih se sada snabdeva (i) Evropa.
Ove godine počinju, 2025. završavaju - ako se ne varam, mrzi me da tražim info - kad krenu pojaviće se vesti.

Imaš u onom klipu o tom novom putu svile. Rusi rade sve što treba da rade i što misle da je za njih dobro. To je tržište. A nema šanse da ne snabdevaju Evrope, sem u slučaju velikog rata, kad to ionako ne bi bilo važno.
,

Još jedna korekcija, pa odoh u nove radne pobede

Ne znam otkud mi ovo 2025.

Ove godine se potpisuje Power of Siberia 2 ugovor, 50/50 Gazprom i Kinezi, ali je potpun završetak radova u 2030.

2025 je ili neki interim deadline, ili sam pobrkao sa Power of Siberia 1 koji će u 2025. dostići pun kapacitet.
benedykt benedykt 14:15 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand


... do 2008 u toku kalendarske godine svakako nije te prirode.
P.S. REcimo, SEKA se na čudan način poklapa sa tim lomom, pretpostavljam da si i ti poredio vremena uvođenja sankcija ili drugih kriza i padova cena na tržištu energenata i sa drugim kompanijama iz iste oblasti?

.

Avaj, SEKA krenula da drma tek nekoliko meseci kasnije ili da budemo precizni polovinom septembra 2008. Gazprom 30 maja 2008 ima 360 milijardi market cap i do polovine septembra je već bio uveliko u slobodnom padu tj izgubio bukvalno 50% svoje vrednosti. Evo vam na primer Chevron kako je stajao po pitanju market cap-a LINK
Dakle polovinom 2008 Chevron je vredeo tu negde oko 200 milijardi dolara a danas vredi oko 250 milijardi dolara, tj potpuno različita situacija. Nije SEKA kriva, već u nekom drugom grmu leži Žele Zeka…
freehand freehand 14:26 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Nije SEKA kriva, već u nekom drugom grmu leži Žele Zeka…

Evo gledam malo, da nije u istom u kome i Exxon-ov?

2009 $322.33 B
2008 $406.06 B
2007 $504.23 B


Da nije i u Exxon Putin umešao prste?

P.S: Ajd dok si u radnji, pogledaj i BP. Izgleda da su i oni sreli tog zeku u isto vreme...
benedykt benedykt 14:29 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko

Što ne znači, da mi je podivljala zapadna horda, koja je izgubila svaki kompas, prihvatljiva.

Od mene to nećeš čuti, kao što na onoj drugoj strani iskreno želim da Rusija bude sto puta jača nego danas. Ono što mene brine je da sa ovakvom vlašću to prosto nije moguće…
Zamisli da na primer navijamo za isti fudbalski klub, i da nas je protivnički tim na nekoj tekmi sabio u naših šesnaest te da smo primili dva jeftina gola. Ti kažeš, sada tek treba da navijamo a ja kažem da nam je trener postavio užasno lošu taktiku, da se ne igra planski i da u prelaznom roku nismo popunili rupe u timu…
benedykt benedykt 14:54 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Nije SEKA kriva, već u nekom drugom grmu leži Žele Zeka…

Evo gledam malo, da nije u istom u kome i Exxon-ov?

2009 $322.33 B
2008 $406.06 B
2007 $504.23 B


Da nije i u Exxon Putin umešao prste?

P.S: Ajd dok si u radnji, pogledaj i BP. Izgleda da su i oni sreli tog zeku u isto vreme...

Odlični primeri, znači svakome su rezultati prema zasluzi tj samo potvrđujete moju tezu kao i da ništa od toga nema veze sa SEKA ili bilo čime sličnim. Evo da priložimo i Shell npr za koga doduše podaci postoje tek od 2009. ali zato danas vredi 2.5 više nego tada
LINK
freehand freehand 23:21 22.01.2022

Pošto link

...u teksu iz nekog razloga ne radi:

zilikaka zilikaka 23:26 22.01.2022

Uh

Čitam ova vaša iskustva i baš me jezapodilazi. Meni je od te zime najgore iskustvo bilo kad je poluprazan bus jedne nedeljne večeri probijao smetove negde kod Titela, a svi se zajedno molili da majstor bar načelno uspe da potrefi put.
Trajalo je satima al stigosmo živi i zdravi u Novi Sad.
Sa ovom pameću nikad ne bih pristala da krenem u takvu vožnju a mogu misliti kako je bilo spavati napolju.
Strašno.
angie01 angie01 00:16 23.01.2022

Re: Uh

'ajde, 'ajde-ko nije doziveo Kanadsku zimu, ne zna sta je hladno,..ono ustanes i na Weather report kanalu gledas kairon za prognozu i tamo recimo pise-32, pa ti onda odmah pored pise da treba da racunas i na Wind Chill-The temperature that it feels like outside due to the air temperature and wind speed is called the "Wind Chill." ... For example, a temperature of 0°F and a wind speed of 15 mph will produce a wind chill temperature of -19°F. Under these conditions, exposed skin can freeze in 30 minutes.

moz' da se obuces kako 'oces-TO prodje kroz tebe...donela sam jednu jaknu za Kanadske uslove-nikada je ovde nisam obukla.
st.jepan st.jepan 00:37 23.01.2022

Re: Uh

ko nije doziveo Kanadsku zimu,

Hhhahh, ne'š vjerovat', nema grđe od zimske burovite noći na Sunčanom Hvaru. Prvu noć u dedinoj kamenitoj kućerini bez ikakvog grejanja, proveo sam na nogama. Do jutra sam, upaničen od smrzavanja, džogirao kroz sobe i hodnike. Tek sutradan, pronašao sam u nekoj ostavi veliki električni roštilj, te sam ga, čudovišno domišljato, uspravio i prislonio uza zid. Posle su me neko vreme zvali ćevapčić.
angie01 angie01 00:42 23.01.2022

Re: Uh

Posle su me neko vreme zvali ćevapčić.


magnus magnus 07:13 23.01.2022

Re: Uh

st.jepan
ko nije doziveo Kanadsku zimu,

Hhhahh, ne'š vjerovat', nema grđe od zimske burovite noći na Sunčanom Hvaru. Prvu noć u dedinoj kamenitoj kućerini bez ikakvog grejanja, proveo sam na nogama. Do jutra sam, upaničen od smrzavanja, džogirao kroz sobe i hodnike. Tek sutradan, pronašao sam u nekoj ostavi veliki električni roštilj, te sam ga, čudovišno domišljato, uspravio i prislonio uza zid. Posle su me neko vreme zvali ćevapčić.

pred nekih 10 godina u Puli , bura izmjerena180 km/h , nemožeš izdahnut u kontra smjeru , smrzo se od centra pa do iznad Arene ko da sam sibir prešo
mentol mentol 13:11 23.01.2022

Re: Uh


st.jepan

Hhhahh, ne'š vjerovat', nema grđe od zimske burovite noći na Sunčanom Hvaru.


Ja ti verujem. Kad su me obavestili da ću u vojsku u Bar mislio sam da se, ako ništa drugo, barem neću smrzavati. Kad ono, nikad, ni pre ni posle nisam doživeo tako nepodnošljivu hladnoću. I taj vetar....

To je bilo turbulentno vreme... septembarska klasa 2000.) Odmah, pre zakletve, su nas popeli gore na Sutorman. Ja glasao za Koštunicu, predao im listić, oni pročitali i verovatno kasnije negde bacili... Petog oktobra došao bezbednjak da nas informiše da su narod i država u ozbiljnoj opasnosti i da će vojska odgovoriti na pretnje po državu... Većina od nas baš i nije bila nešto raspoložena da brani takvu državu od naroda... Sutradan nas isti taj, bez imalo srama, informiše da je vojska oduvek bila na strani naroda i kako narod odluči to je najvažnije... bla, bla... Nije ni kasnije bilo bolje... U pritvoru(pobegao kući:) sam krampom štemao beton po kasarni tražeći gde je pukla vodovodna cev... ja u vojsci Jugoslavije a platu primam u nemačkim markama, i to pet maraka, taman za boks Point-a 100s, najgorih cigareta, al' su barem dugo gorele pa je kutija trajala... Sedmi bataljon im preti pa te zato narod ne voli a u grad moraš u uniformi.... Onda mi je prilikom jednog lekarskog pregleda, pošto smo išli u vojnu bolnicu Meljine i kad završiš pregled slobodan si do 5 popodne, sinulo! F dijagnoza! U to vreme me je zanimala psihologija, pročitao sam dosta literature iz te oblasti i nije bilo teško simulirati... Suicidalne misli, depresija, anksioznost...I tako, jednom nedeljno popričam malo s psihijatrom, a kasnije pravac plaža, pivo... (Zahvaljujući treningu u kantini mogao sam brzo popiti. Bio sam najbrži u vodu, jednom sam eksirao Nikšićko za pet sekundi:)
To mi je dalo mnogo više slobode u nastavku vojnog roka. Nisu mi smeli dati napunjenu pušku pa nisam morao na stražu. Jednom su me stavili da budem pomoćnik dežurnog... ja nisam probudio požarne (bilo mi ih žao) došla kontrola a ja u TV sali gledam MTV a nigde nikoga u celoj zgradi da čuva puške:) pa me posle nisu cimali... Žao mi je bilo jedino što zbog toga nisam išao na obuku za Crnu strelu, pošto smo jedan Bugarin i ja bili najbolji strelci, voleo sam da pucam a za vreme obuke si smešten tri nedelje u hotelu. Mada, ko zna zašto je to dobro... Kasnije, kad više nisu znali šta će sa mnom (rekao mi potporučnik da goreg vojnika još nisu imali:) pošalju me u otkomandu, u vojno odmaralište na Valdanosu, gde smo bili đubretari pola sata, sat, istresemo te kante i posle turizam:) Samo jednom, kad je Pavković doleteo helikopterom u posetu morali smo u uniformama i čizmama , s praznim puškama na +35°C marširati odmaralištem. Sreća naša pa je isti dan otišao... Kasarna "Pero Ćetković" je bila za sumnjive likove, koji su imali neka krivična dela i prekršaje, kao i za nacionalne manjine. Ja sam tamo završio zato što sam iskreno odgovorio na pitanja prilikom testiranja kod psihologa. Ne, ne volim da mi neko naređuje, ne volim ni vojsku ni policiju. Kasnije sam se brzo pokajao pošto su me vratili na dodatnu proveru s nekim upitnikom na dvadesetak stranica. To sam popunjavao još pola sata, sat, pa objasnio psihijatru da sam, za razliku od ostalih bio iskren...
Sve u svemu, prošla je i ta godina nekako, upisali mi u knjižicu VES bestrzajac i više me nikada nisu zvali na neke vežbe. (ne zovu nas s F dijagnozom:) A i da ne širim defetizam i loše utičem na moral oružanih snaga...
nask nask 14:20 23.01.2022

Re: Uh

Kad ono, nikad, ni pre ni posle nisam doživeo tako nepodnošljivu hladnoću. I taj vetar..

Isto to samo Titograd '83-84. Nema grejanja u spavaonama, a na berem dva tri prozora nema stakla. I taj jebeni Śever.
freehand freehand 14:30 23.01.2022

Re: Uh

nask
Kad ono, nikad, ni pre ni posle nisam doživeo tako nepodnošljivu hladnoću. I taj vetar..

Isto to samo Titograd '83-84. Nema grejanja u spavaonama, a na berem dva tri prozora nema stakla. I taj jebeni Śever.

"Morača"
nask nask 14:37 23.01.2022

Re: Uh

"Morača"

Obuka u Maslinama, pa prekomanda za Moraču, bio portir u Domu JNA. Posle nepredviđeno za Valdanos. Dok smo se mi kupali ti nas čuvao po granicama, mada tada si se već skinuo. Nekada davno smo na nekom ponoćnom blogu ćakulali na tu temu.
freehand freehand 14:40 23.01.2022

Re: Uh

Dok smo se mi kupali ti nas čuvao po granicama, mada tada si se već skinuo. Nekada davno smo na nekom ponoćnom blogu ćakulali na tu temu.

Da, "mirno spavajte i mi mirno spavamo" - to je bila parola.
Valdanos je odlično mesto, tu je negde bila i ona radarska stanica.
nask nask 15:23 23.01.2022

Re: Uh

tu je negde bila i ona radarska stanica

Odma iznad, Mavrijan, naše oči koje su videle sve do Sicilije, a možda i dalje, vojna tajna.

Pričali smo o tome kako su dovodili te nesretne radariste na organizonvano kupanje u Valdanos. Nas par izigravamo spasioce dok se oni po komandi i na smenu kupaju u 50 kvadrata ograđenih onim bovicama. Jbt po ceo dan sede po bunkerima, a kada nemaju dužnost bulje u sinji Jadran sa 500m visine. Tako blizu, a tako daleko.

Prelepa uvala i maslinjak.
tess1 tess1 16:03 23.01.2022

Re: Uh

(ne zovu nas s F dijagnozom:)

Mentole, i kod tebe uvijek razdragano. :)
mentol mentol 00:44 24.01.2022

Re: Uh

nask

Isto to samo Titograd '83-84. Nema grejanja u spavaonama, a na berem dva tri prozora nema stakla. I taj jebeni Śever.


Nisu ni nas grejali.
Ali sam išao da cepam drva za kupatilo i oficirske prostorije. Tako sam se grejao
A Podgorica znam kakva je leti... Kad sam se vraćao s redovnog, kasnio sedam, osam dana... Taman kad sam trebao da se vratim počeo je EXIT a ja u godinama kad to nisam smeo da propustim ... Tu mi je vojna knjižica koristila. Besplatno sam ulazio zato što je vojska imala pravo da šeta po tvrđavi a obična policija nije smela da me pretresa... Pun ranac piva, džepovi trave.. Kasnije dođu još neki drugovi iz armije, jedan od njih se družio s nekim dilerom, ovaj mu dao neke mrvljene eksere, otpatke koje nije mogao prodati, pa smo to gutali i šmrkali...
Uglavnom, ja se tako iznuren od alkohola i droge vraćam u Bar, u vagonu upoznam neku Beograđanku koja je išla u Utjehu na more... utješila što sam morao da se vraćam nazad u pakao Proletelo mi vreme u putu... I tamo, u blizini Podgorice mi je od tog višednevnog trovanja pozlilo. Nikad mi tako vruće nije bilo. Mislio sam da ću umreti. Siđem na stanici, u taksi i pravac u vojnu bolnicu. Kažu da sam dehidrirao, prikače infuziju, dođem sebi... Prespavam jednu noć... I tada su mi doktori pomogli. Objasnim ja situaciju, zamolim da napiše otpusni list nečitko, kako to samo oni znaju, datum dolaska. I doktor stvarno naškraba nešto, pola na latinskom u otpusnom pismu, datum otpusta čitko i dođem u kasarnu s papirom u ruci. Pokažem ga na prijavnici i krenem u spavaonu. Dok sam prolazio pored svoje čete koja je čistila puške potporučnik mi vikne:"opet ćeš u pritvor" ja mu samo mahnem onim papirom koji mi je još uvek bio u ruci, u fazonu: oću kurac.
Onda kad sam bio u pritvoru dan i po sam štrajkovao glađu... Odvedu oni mene kod bezbednjaka a on neki fin čovek, brka, zastavnik. Izvadi knjigu i čita: "ko namerno oštećuje svojinu vojske Jugoslavije kazniće se zavorom od pet do petnaest godina" pogleda me i reče: "ti si vojna svojina" i pita: "hoćeš li jesti ili ćeš na vojni sud" Naravno, odabrao sam ono prvo, on kaže: "evo sad ću nazvati kuvare da ti spreme nešto lepo i da ti daju i čokoladu uz svaki obrok dok si u pritvoru. Odem ja i jedem, odgulim još tih par dana pritvora a od čokolade naravno ništa. To je bila najbolja marenda - Euroblok. Kad su bile jabuke ili one neke napolitanke s limunom taj dan je bio tužan... Čokoladne napolitanke su još i mogle da prođu.
Drugi susret s vojnom policijom bio je mnogo traumatičniji. Neki lik, isto Novosađanin, koji se pucao svim i svačim, pao u gradu dok je kupovao travu. Uhapse panduri i njega i dilera a ovaj ocinka i mene pošto je morao da im kaže neko ime... I odem ti ja kod nekog majora bezbednosti, kadar kakvim bi se UDBA ponosila. Svi su bežali kad on prolazi, i vojnici i podoficiri... Zajeban lik. Lupi on meni tu par šamara i pošalje da radim GSP prostorija vojne policije još im kaže, kad je odlazio, da me "prevaspitaju"... I tu sam imao sreću u nesreći. Drug iz kvarta bio razvodnik tamo, klasić, zamoli ih: "nemojte ga, to mi je gari" Spasio me. Ja to počistim i nazad u četu... Kasnije sam išao u Podgoricu na sud da svedočim i rekao sam istinu, da ne znam ko je taj diler i da ga u životu nisam video... Onaj Novosađanin što je kupovao travu posle par godina umro Predozirao se. Imao dvadeset godina. Ja sam batalio hemudžu i nastavio samo s pivom i vutrom.
S onom devojkom se više nisam video. Napisala mi je pismo, pitala gde sam nestao, ja hteo do Utjehe da se vidimo a potporučnik pička mi dao zabranu izlaska u grad do kraja vojnog roka... Kasnije, kad sam se dokopao Valdanosa ona već otišla kući i izgubili smo kontakt. Desetak godina kasnije setim se nje, potražim je na fejsu kad ono i ona doktorica, kači slike s nekih medicinskih kongresa...
mentol mentol 00:51 24.01.2022

Re: Uh

tess1

Mentole, i kod tebe uvijek razdragano. :)

Šta ću kad državne institucije neće da me ostave na miru. Celog života me maltretiraju
kick68 kick68 05:25 24.01.2022

Re: Uh

Jebeš ovakvu miliciju

:))))
ajde, 'ajde-ko nije doziveo Kanadsku zimu, ne zna sta je hladno

Ma da, čitam ove osobne rekorde, mislim, ovde je to business as usual. Prošle nedelje baš bilo je nekoliko dana kad je bilo oko -25. A vetar ledi.

Leti imaš vlagu i to diže temperaturu da ne možeš da dišeš. Par godina po dolasku, ponavljala sam neprekidno da ovo nije klima za belog čoveka. Posle sam prestala.
tess1 tess1 10:14 24.01.2022

Re: Uh

Celog života me maltretiraju

Ne daj se, Mentole. Neka te.. :)
softelectronics_e softelectronics_e 10:50 24.01.2022

Re: Uh

mentol

st.jepan

Hhhahh, ne'š vjerovat', nema grđe od zimske burovite noći na Sunčanom Hvaru.


Ja ti verujem. Kad su me obavestili da ću u vojsku u Bar mislio sam da se, ako ništa drugo, barem neću smrzavati. Kad ono, nikad, ni pre ni posle nisam doživeo tako nepodnošljivu hladnoću. I taj vetar....

To je bilo turbulentno vreme... septembarska klasa 2000.) Odmah, pre zakletve, su nas popeli gore na Sutorman. Ja glasao za Koštunicu, predao im listić, oni pročitali i verovatno kasnije negde bacili... Petog oktobra došao bezbednjak da nas informiše da su narod i država u ozbiljnoj opasnosti i da će vojska odgovoriti na pretnje po državu... Većina od nas baš i nije bila nešto raspoložena da brani takvu državu od naroda... Sutradan nas isti taj, bez imalo srama, informiše da je vojska oduvek bila na strani naroda i kako narod odluči to je najvažnije... bla, bla... Nije ni kasnije bilo bolje... U pritvoru(pobegao kući:) sam krampom štemao beton po kasarni tražeći gde je pukla vodovodna cev... ja u vojsci Jugoslavije a platu primam u nemačkim markama, i to pet maraka, taman za boks Point-a 100s, najgorih cigareta, al' su barem dugo gorele pa je kutija trajala... Sedmi bataljon im preti pa te zato narod ne voli a u grad moraš u uniformi.... Onda mi je prilikom jednog lekarskog pregleda, pošto smo išli u vojnu bolnicu Meljine i kad završiš pregled slobodan si do 5 popodne, sinulo! F dijagnoza! U to vreme me je zanimala psihologija, pročitao sam dosta literature iz te oblasti i nije bilo teško simulirati... Suicidalne misli, depresija, anksioznost...I tako, jednom nedeljno popričam malo s psihijatrom, a kasnije pravac plaža, pivo... (Zahvaljujući treningu u kantini mogao sam brzo popiti. Bio sam najbrži u vodu, jednom sam eksirao Nikšićko za pet sekundi:)
To mi je dalo mnogo više slobode u nastavku vojnog roka. Nisu mi smeli dati napunjenu pušku pa nisam morao na stražu. Jednom su me stavili da budem pomoćnik dežurnog... ja nisam probudio požarne (bilo mi ih žao) došla kontrola a ja u TV sali gledam MTV a nigde nikoga u celoj zgradi da čuva puške:) pa me posle nisu cimali... Žao mi je bilo jedino što zbog toga nisam išao na obuku za Crnu strelu, pošto smo jedan Bugarin i ja bili najbolji strelci, voleo sam da pucam a za vreme obuke si smešten tri nedelje u hotelu. Mada, ko zna zašto je to dobro... Kasnije, kad više nisu znali šta će sa mnom (rekao mi potporučnik da goreg vojnika još nisu imali:) pošalju me u otkomandu, u vojno odmaralište na Valdanosu, gde smo bili đubretari pola sata, sat, istresemo te kante i posle turizam:) Samo jednom, kad je Pavković doleteo helikopterom u posetu morali smo u uniformama i čizmama , s praznim puškama na +35°C marširati odmaralištem. Sreća naša pa je isti dan otišao... Kasarna "Pero Ćetković" je bila za sumnjive likove, koji su imali neka krivična dela i prekršaje, kao i za nacionalne manjine. Ja sam tamo završio zato što sam iskreno odgovorio na pitanja prilikom testiranja kod psihologa. Ne, ne volim da mi neko naređuje, ne volim ni vojsku ni policiju. Kasnije sam se brzo pokajao pošto su me vratili na dodatnu proveru s nekim upitnikom na dvadesetak stranica. To sam popunjavao još pola sata, sat, pa objasnio psihijatru da sam, za razliku od ostalih bio iskren...
Sve u svemu, prošla je i ta godina nekako, upisali mi u knjižicu VES bestrzajac i više me nikada nisu zvali na neke vežbe. (ne zovu nas s F dijagnozom:) A i da ne širim defetizam i loše utičem na moral oružanih snaga...

Drogirao si se u vojsci?!
mentol mentol 23:13 24.01.2022

Re: Uh

softelectronics_e

Drogirao si se u vojsci?!

Aha... Ali sam bio i dovoljno fizički spreman da to podnesem.... Mi, zbog tih političkih previranja nismo dobili guštere u martu a podoficiri i oficiri su morali nešto da rade pa smo imali dve obuke Brdska pešadija. A naš pukovnik je tvrdio da bestrzajni top mora da može da se popne gde i svaki pešadinac. Onaj top je 125kg a nas petorica ga opslužuje. Kad ga kotrljaš po putu dobro je al' kad trebaš da ga penješ uz one čuke... rasklopiš ga, jedan nosi lafet a četvorica uzbrdo top od 100 kila pored kompletne opreme. I, šta misliš ko je nosio još i RUP-12 od 12kg na leđima?

Milan Novković Milan Novković 23:17 24.01.2022

Re: Uh

mentol
softelectronics_e

Drogirao si se u vojsci?!

Aha... Ali sam bio i dovoljno fizički spreman da to podnesem.... Mi, zbog tih političkih previranja nismo dobili guštere u martu a podoficiri i oficiri su morali nešto da rade pa smo imali dve obuke Brdska pešadija. A naš pukovnik je tvrdio da bestrzajni top mora da može da se popne gde i svaki pešadinac. Onaj top je 125kg a nas petorica ga opslužuje. Kad ga kotrljaš po putu dobro je al' kad trebaš da ga penješ uz one čuke... rasklopiš ga, jedan nosi lafet a četvorica uzbrdo top od 100 kila pored kompletne opreme. I, šta misliš ko je nosio još i RUP-12 od 12kg na leđima?


Crnčiš ko Japanac!
freehand freehand 09:14 25.01.2022

Re: Uh

mentol
softelectronics_e

Drogirao si se u vojsci?!

Aha... Ali sam bio i dovoljno fizički spreman da to podnesem.... Mi, zbog tih političkih previranja nismo dobili guštere u martu a podoficiri i oficiri su morali nešto da rade pa smo imali dve obuke Brdska pešadija. A naš pukovnik je tvrdio da bestrzajni top mora da može da se popne gde i svaki pešadinac. Onaj top je 125kg a nas petorica ga opslužuje. Kad ga kotrljaš po putu dobro je al' kad trebaš da ga penješ uz one čuke... rasklopiš ga, jedan nosi lafet a četvorica uzbrdo top od 100 kila pored kompletne opreme. I, šta misliš ko je nosio još i RUP-12 od 12kg na leđima?


Pomenuh "Kosanicu '83" ovde, sa onih -33.
E to je bilaprva pokazno-taktička vežba po dubokom snegu od '45 do tada, bar su nam to rekli.
Eođemo prvi put odmah posle nove godine, budemo pet dana i vrate nas. "Nema dovoljno snega", kažu. Samo po metra. Onda dođemo krajem januara a ono metar i po.
Vežba je četa u odbrani, bataljon u napadu, ceo generalštab tu sa Gračaninom na čelu.
Da ne gnjavim, ali kakvo je najebavanje bio u pitanju tih 15 - 20 dana govori podatak da smo svi dobili po sedam dana nagradnog, a posade BST - 15.
tu naučiš da uvek može gore.

nask nask 15:25 25.01.2022

Re: Uh

Beograđanku koja je išla u Utjehu na more

Kako je mali ovaj svet, verovatno je znam ili sa obzirom na razliku u godinama verovatnije joj znam ćaleta, kevu, tetku ili te kod kojih je bila. Sada tamo znam deset ljudi pošto Utjeha ima jedno 5000 stanovnika, jbt tamo izgradiše solitere u međuvremenu.

Da si svratio mogao si da imaš ovakav pogled iz male uvale tokom noćnog kupanja dok se približava oluja.



Slika je premala pa zvezde izgledaju kao greška u senzoru. Slikao moj sin, tada nepunih sedamnajst godina.
nask nask 15:38 25.01.2022

Re: Uh

Crnčiš ko Japanac!



freehand freehand 20:52 25.01.2022

Re: Uh

freehand
mentol
softelectronics_e

Drogirao si se u vojsci?!

Aha... Ali sam bio i dovoljno fizički spreman da to podnesem.... Mi, zbog tih političkih previranja nismo dobili guštere u martu a podoficiri i oficiri su morali nešto da rade pa smo imali dve obuke Brdska pešadija. A naš pukovnik je tvrdio da bestrzajni top mora da može da se popne gde i svaki pešadinac. Onaj top je 125kg a nas petorica ga opslužuje. Kad ga kotrljaš po putu dobro je al' kad trebaš da ga penješ uz one čuke... rasklopiš ga, jedan nosi lafet a četvorica uzbrdo top od 100 kila pored kompletne opreme. I, šta misliš ko je nosio još i RUP-12 od 12kg na leđima?


Pomenuh "Kosanicu '83" ovde, sa onih -33.
E to je bilaprva pokazno-taktička vežba po dubokom snegu od '45 do tada, bar su nam to rekli.
Eođemo prvi put odmah posle nove godine, budemo pet dana i vrate nas. "Nema dovoljno snega", kažu. Samo po metra. Onda dođemo krajem januara a ono metar i po.
Vežba je četa u odbrani, bataljon u napadu, ceo generalštab tu sa Gračaninom na čelu.
Da ne gnjavim, ali kakvo je najebavanje bio u pitanju tih 15 - 20 dana govori podatak da smo svi dobili po sedam dana nagradnog, a posade BST - 15.
tu naučiš da uvek može gore.


Da se nadovežem ovde i dopunim: nekoliko dana po završetku vežbe u kasarni u Pljevljima visoki oficiri i nekakve komisije obilazile su nas po vas dan sa nekakvim anketama. Cilj je bio šta vojska misli o tome kakva im je oprema?
Moj je odgovor, bio - nikakva.
I stvarno, prosto mi je neverovatno da ozbiljna država koja drži do sebe i ozbiljna vojska mogu da vojsci daju onakav krš. Ne zna se šta je gore bilo, uniforma, kape, rukavice, cipele ili čizme. Kad se setim samo na onoj ciči i ubistvenoj hladnoći u sranju od čizama koje propuste i natope se posle pola sata u snegu provoditi desetine sati bilo je ubistvo. Sve to zajedno, pored onakve i onolike industrije odeće i obuće i danas mi je misterija.
predatortz predatortz 21:18 25.01.2022

Re: Uh

I stvarno, prosto mi je neverovatno da ozbiljna država koja drži do sebe i ozbiljna vojska mogu da vojsci daju onakav krš. Ne zna se šta je gore bilo, uniforma, kape, rukavice, cipele ili čizme. Kad se setim samo na onoj ciči i ubistvenoj hladnoći u sranju od čizama koje propuste i natope se posle pola sata u snegu provoditi desetine sati bilo je ubistvo. Sve to zajedno, pored onakve i onolike industrije odeće i obuće i danas mi je misterija.


Razumem o čemu govoriš.
No, sa druge strane, JNA je bila predimenzionirana i preskupa u svakom pogledu.
I u tom kontekstu, veoma neefikasna.
Sve je bilo jako dobro uređeno na papiru, u praksi je malo toga funkcionisalo. Insistiralo se na glupostima - zakopčanom dugmetu, igli, češlju, ogledalu, a odnos prema MTS je bio blago rečeno krajnje nemaran. Svega je bilo na broju, a ispravnog skoro ničega.
Na kraju krajeva,trulost te vojske je pokazao rat.

I to nema toliko veze sa tom vojskom, koliko ima sa nama, sa našim mentalitetom.

Svi smo sve radili samo da otaljamo, da vreme prođe. Oficire gotovo da nismo ni viđali. Komandir čete je bio neko koga viđaš na postrojavanju i ko te drka kad napraviš pizdariju. Oficiri i podoficiri su, u veikom procentu, bili alkoholičari. Pola starešinskog kadra je do ručka bilo pripito. Nakon ručka po kasarnama ostaju dežurni, koji su do dnevnika pijani ko guzice. Vojskom su se bavili napaljeni vodici i potporučnici, tek izašli iz škola, dok i oni ne skontaju da nije pametno talasati.

Veiki, trom i neefikasan sistem.

A sve to obući, opremiti, nahraniti, to je bio ogroman teret za društvo i privredu.



crossover crossover 22:55 25.01.2022

Re: Uh

predatortz

Razumem o čemu govoriš.
No, sa druge strane, JNA je bila predimenzionirana i preskupa u svakom pogledu.
I u tom kontekstu, veoma neefikasna.


To najbolje znamo mi koji smo u "zlatno doba" živeli na Novom Beogradu. Kad u pola sedam ujutru vidiš more šapki i poneku grlicu (građansko lice - prim. prev.) koje čekaju svoj vojni prevoz u nameri da pređu Savu, prvo što pomisliš je - kolika je kasarna ovaj grad, jbt. JNA je bila država u državi ili još preciznije, po rečima samih pripadnika oružanih snaga - sedma republika.
freehand freehand 23:06 25.01.2022

Re: Uh

crossover
predatortz

Razumem o čemu govoriš.
No, sa druge strane, JNA je bila predimenzionirana i preskupa u svakom pogledu.
I u tom kontekstu, veoma neefikasna.


To najbolje znamo mi koji smo u "zlatno doba" živeli na Novom Beogradu. Kad u pola sedam ujutru vidiš more šapki i poneku grlicu (građansko lice - prim. prev.) koje čekaju svoj vojni prevoz u nameri da pređu Savu, prvo što pomisliš je - kolika je kasarna ovaj grad, jbt. JNA je bila država u državi ili još preciznije, po rečima samih pripadnika oružanih snaga - sedma republika.

To opet nije objašnjenje za onolike promašaje u svemu u šta su vojsku oblačili i obuvali uz one krševe od šlemova.
crossover crossover 23:17 25.01.2022

Re: Uh

freehand
crossover
predatortz

Razumem o čemu govoriš.
No, sa druge strane, JNA je bila predimenzionirana i preskupa u svakom pogledu.
I u tom kontekstu, veoma neefikasna.


To najbolje znamo mi koji smo u "zlatno doba" živeli na Novom Beogradu. Kad u pola sedam ujutru vidiš more šapki i poneku grlicu (građansko lice - prim. prev.) koje čekaju svoj vojni prevoz u nameri da pređu Savu, prvo što pomisliš je - kolika je kasarna ovaj grad, jbt. JNA je bila država u državi ili još preciznije, po rečima samih pripadnika oružanih snaga - sedma republika.

To opet nije objašnjenje za onolike promašaje u svemu u šta su vojsku oblačili i obuvali uz one krševe od šlemova.


Nije objašnjenje, a nije imalo nameru ni da bude ako pogledaš šta sam citirao. Nije lako dati objašnjenje zašto su nas oblačili i obuvali najmodernijom opremom iz Drugog svetskog rata.
freehand freehand 23:24 25.01.2022

Re: Uh

Nije objašnjenje, a nije imalo nameru ni da bude ako pogledaš šta sam citirao. Nije lako dati objašnjenje zašto su nas oblačili i obuvali najmodernijom opremom iz Drugog svetskog rata.

Bolju i moderniju opremu imali su ne samo nemački padobranci nego i svaki američki pešadinac.
crossover crossover 23:34 25.01.2022

Re: Uh

freehand
Nije objašnjenje, a nije imalo nameru ni da bude ako pogledaš šta sam citirao. Nije lako dati objašnjenje zašto su nas oblačili i obuvali najmodernijom opremom iz Drugog svetskog rata.

Bolju i moderniju opremu imali su ne samo nemački padobranci nego i svaki američki pešadinac.


Ih, pa gde ćemo mi da se poredimo sa Zapadom. Mislio sam na našu opremu, partizansku. :)
nask nask 00:40 26.01.2022

Re: Uh

da vojsci daju onakav krš

Samo da potvrdim da je to stvarno tako bilo. Dužio sam neki šinjel koji je bio tanji od košulje i pride još imao rupe ko petodinarke. Cipele broj 46 nisu mogli da mi nađu u sve Masline pa mi kapetan dao njegove i naravno prilikom svakog izlaska krene maltretiranje na kapiji kako nosim nepropisne cipele. Jbt izlazna uniforma nam bila istovremeno i ratna. A čizme sam dužio one visoke kao jahačke pošto onih regularnih nije bilo u mom broju. Kada smo se vraćali sa Radovča odlepio mi se đon pa ga vezao žicom, a za drugi deo logorovanja na Albanskoj granici opet mi kapetan dade njegove čizme. I ovo podsećanje izaziva akutni popizditis kod mene bez obzira što je to bilo pre gotovo 50. godina. Hhhhm, hhhhm, hhhhm.
freehand freehand 00:43 26.01.2022

Re: Uh

a za drugi deo logorovanja na Albanskoj granic

Na kom ste delu granice bili?
milisav68 milisav68 01:20 26.01.2022

Re: Uh

crossover
JNA je bila država u državi ili još preciznije, po rečima samih pripadnika oružanih snaga - sedma republika.

To je jedan od glavnih razloga zašto Jugoslavija nije mogla mirno da se raspadne.
nask nask 01:25 26.01.2022

Re: Uh

Na kom ste delu granice bili?

Iznad Skadarskog jezera, prešli Dečić i onda se lomatali na potezu Spinje-Drume-Božaj. Na Božaju se utvrđivali, onako improvizovano, a Albanci preko puta imali prave utvrde/bunkere. Poslednju noć spavali na položaju, Šipčanik, moja desetina spavala direktno iznad ulaza u aerodromski tunel. Nikakava ograda, žica ili prepreka da se ne strmekneš 5 metara niže na betonsku pistu. Sutradan se igrali bataljon u odbrani od vazdušnog napada. Na Radovču (dve nedelje) se posmrzavali, neki bukvalno, a ovde nas ubi kiša sedam dana neprekidno, to mi palo gore od hladnoće jer na mrazu barem ne smrdiš dok onako mokri ... sačuvaj bože, nikada u životu, ni pre ni posle, nisam tako smrdeo. Na sam desant svane sunce. Kao u lošem filmu.
freehand freehand 01:40 26.01.2022

Re: Uh

nask
Na kom ste delu granice bili?

Iznad Skadarskog jezera, prešli Dečić i onda se lomatali na potezu Spinje-Drume-Božaj. Na Božaju se utvrđivali, onako improvizovano, a Albanci preko puta imali prave utvrde/bunkere. Poslednju noć spavali na položaju, Šipčanik, moja desetina spavala direktno iznad ulaza u aerodromski tunel. Nikakava ograda, žica ili prepreka da se ne strmekneš 5 metara niže na betonsku pistu. Sutradan se igrali bataljon u odbrani od vazdušnog napada. Na Radovču (dve nedelje) se posmrzavali, neki bukvalno, a ovde nas ubi kiša sedam dana neprekidno, to mi palo gore od hladnoće jer na mrazu barem ne smrdiš dok onako mokri ... sačuvaj bože, nikada u životu, ni pre ni posle, nisam tako smrdeo. Na sam desant svane sunce. Kao u lošem filmu.

Tu gore, iznad Skadarskog jezera ali sa ove strane je Podstegvaš kao poslednja karaula do Skadarskog jezera. Orlovsko gnezdo, na nekim mestima provalija po nekoliko stotina metara.
A na pliniji graničnog odseka bilo je preko 500 bunkera sa one strane, što betonskih što zemljanih sa balvanima kao konstrukcijom. Čudo. Na delovima podno Taraboša i žica krozkoju je puštena struja.
mentol mentol 10:12 26.01.2022

Re: Uh

tu naučiš da uvek može gore.


A može i bolje... Jednom sam išao u Kumbor, ne sećam se više ni zašto. Verovatno da nešto rmbačim kao i obično... Tu sam video kako žive mornari... Bolje nego naši podoficiri. Nekom je vojska bila majka a nekome maćeha.
Dobijem putne troškove da se vratim u Bar, potrošim odmah na cigarete, hranu... i krenem da stopiram. Stane mi neki čovek, odveze do Budve... i tamo stanem kod magistrale da stopiram dalje. Iz kuće preko puta maše mi neki čovek, pokazuje da dođem. Pređem put, on me pozove na kafu. Ispred kuće u dvorištu sto, sednem, on zove snajku, snajka donosi kafu, rakiju, on donese pršute i sira. Pojedem, popijem, zahvalim se i krenem. On vadi dvadeset maraka i ubacuje mi u džep od bluze, pokaže prstom: "tamo ti je stanica, sačekaj autobus, sramota je da vojnik stopira"
Posle sedam godina, kad sam ponovo došao u Crnu Goru hteo sam da ga nađem, vratim mu novac i odnesem neku rakiju ali Budva se toliko promenila pa nisam uspeo. Verovatno je prodao plac pa je tu sad neki rizort, kao kasarna u Kumboru koja je završila u rukama neke naftne kompanije iz Azerbejdžana. U krugu kasarne je bila i crkvica Svete Neđelje koju srećom nisu srušili za razliku od spomenika...




Najstariji sakralni vazduhoplovni spomenik podignut na prostoru bivše SFRJ uklonila je kompanija „Azmont“ koja u Kumboru gradi luksuzni turistički kompleks. Demontiranje ili izmeštanje ovog spomenika nije bilo planirano, a događaji koji su tome prethodili više nego jasno pokazuju da se njemu nije posvetila dovoljna pažnja.

Kako prenose crnogorski mediji, spomenik koji je podignut u čast palim vazduhoplovcima u Kumboru, razmontiran je pre mesec dana iako nije smetao izvođenju radova. Osim toga, prema ur­ba­ni­stič­ko-teh­nič­kim uslo­vi­ma ko­je je in­ve­sti­tor do­bio, on je mo­rao da bude sa­ču­van.

Aleksandar Kolo iz Muzeja vazduhoplovstva – Beograd je tim povodom za naš portal napisao tekst koji prenosimo u celosti:

– U današnje doba svedoci smo neverovatne transformacije društva. Ove promene se ponekad mogu porediti sa pravim potresom prepoznatljivim u svim njegovim segmentima, od ekonomskog, do kulturnog. Već izvesno vreme na udaru privatizacije nalazi se kulturna i istorijska baština, a sa tim i kolektivno sećanje zajednice. Ruše se industrijski objekti, čitavi kvartovi gradova, devastiraju spomenici – zatire sećanje.

...i gomile vrednih stabala što su posekli
nask nask 13:08 26.01.2022

Re: Uh

preko 500 bunkera sa one strane

To sve razmontirali, ne može čovek više da nađe bunker u Albaniji.

Jeste li išli do Skadra na kafu?



Zajebavam naravno. Ona brda u izmaglici je već Črna Gora.
nask nask 13:11 26.01.2022

Re: Uh

za razliku od spomenika...

Lep primer naše nacionalne šizofrenije (šifru ne znam), očekujemo da nas poštuju dok sami sebe ne poštujemo.
nask nask 13:12 26.01.2022

Re: Uh

brlja
nask nask 13:34 26.01.2022

Re: Uh

more šapki i poneku grlicu

Hehe, bila segregacija po tim zelembaćima, grlice morale da sede otpozadi, što dalje od ulaznih vrata. Valjda da šapke u slučaju neke situacije mogu što pre da deluju. Keva bila grlica, ćale šapka ali su sedeli zajedno u sredini, jbg bračni kompromisi. Ali u generalštabu nije htela da propušta šapke pri ulasku u lift, bilo i to pravilo, pa je par puta išla na vrlo prijatne razgovor po tom pitanju i uvek prošla sa teorijom: pa valjda sam ja žena, a pravila pristojnosti nalažu da se ženi ustupi prvenstvo. Naravno moglo joj se zbog one šapke što je sedela pored nje u busu.
docsumann docsumann 18:25 26.01.2022

Re: Uh

.i gomile vrednih stabala što su posekli


brate, sačuvan je i spomenik i gomila vrijednih stabala
mentol mentol 20:12 26.01.2022

Re: Uh

docsumann


brate, sačuvan je i spomenik i gomila vrijednih stabala

Vidiš, to nisam znao. Nisam pratio kasnije... Dobro je onda

edit. misliš sačuvan tamo gde je bio ili je sačuvan negde?
Znam da su se bunili za drveće al' ne znam da su uspeli da ga sačuvaju.
nask nask 20:25 26.01.2022

Re: Uh

brate, sačuvan je i spomenik i gomila vrijednih stabala

Bogme, tebi se na ovom blogu više ne veruje, ama baš ništa. Međunarodni konzilijum je to stručno i argumentovano utvrdio. A bio si tako super pre nego što si postao fašistoidni mizoginac.
docsumann docsumann 21:46 26.01.2022

Re: Uh

A bio si tako super pre nego što si postao fašistoidni mizoginac.


ustašoljubca mi ne uskraćuj
docsumann docsumann 21:53 26.01.2022

Re: Uh

edit. misliš sačuvan tamo gde je bio ili je sačuvan negde?


sačuvan u cjelosti, u novom parku

na 4:45



ili, da se lakše orjentišeš



a mož i ostatatak kompleksa da pogledaš
freehand freehand 21:55 26.01.2022

Re: Uh


Jeste li išli do Skadra na kafu?

Nismo, ali smo se grebali za Skenderbeg kad god smo išli da pratimo one komisije za pogranične incidente čega je bilo kolko hoćeš.
Inače, ima u toj zoni jedno sjajno mesto, gde Bojana pravi petlju u obliku slova omega, u čijoj je sredini brdo. Kad se na njega popneš Albanija ti je sa tri strane a Jugoslavija bila samo iza. Na tom brdu te '8 otvorena je nova karaula, prva sa solarnim kolektorima na krovu. Izuzetno mesto za izvinjanje i fantastično za pogibiju u slučaju bilo kakve ozbiljne pizdarije.
Evo je:



Inače, tu je u zaleđini i Šas, i Šasko jezero, izvanredno za pecanje u dokolici.

mentol mentol 22:17 26.01.2022

Re: Uh

docsumann

a mož i ostatatak kompleksa da pogledaš

Prolazio sam pored ali nisam svratio. Ne osećam se prijatno u tako luksuznim mestima. To je za ljude kojima je svaki dan nedelja. Zato je tamo ona crkva

Al' lepo su je obnovili.
docsumann docsumann 08:09 27.01.2022

Re: Uh

mentol
docsumann

a mož i ostatatak kompleksa da pogledaš

Prolazio sam pored ali nisam svratio. Ne osećam se prijatno u tako luksuznim mestima. To je za ljude kojima je svaki dan nedelja. Zato je tamo ona crkva

Al' lepo su je obnovili.


jbg, meni je to bio posao.
al da, ne volim taj koncept. recimo da sam propali džezer koji svira narodnjake za kintu
nask nask 09:50 27.01.2022

Re: Uh

al da, ne volim taj koncept. recimo da sam propali džezer koji svira narodnjake za kintu


Misliš ovako*



Original

*Autor iz verskih razloga ne koristi emotikone, eventualn šteta nastala nesporazumom ide na teret krajnjeg korisnika
nask nask 10:06 27.01.2022

Re: Uh

Šas, i Šasko jezero

Mustafa saborac iz Maslina, on spavao dole ja gore, me sto puta zvao da mu dođem u goste u Vladimir i pričao mi kako ćemo na jezero na pecanje, a ako mi je Šasko malo idemo na Skadarsko. Jbg nikada nisam otišao. Budala.
freehand freehand 10:10 27.01.2022

Re: Uh

nask
Šas, i Šasko jezero

Mustafa saborac iz Maslina, on spavao dole ja gore, me sto puta zvao da mu dođem u goste u Vladimir i pričao mi kako ćemo na jezero na pecanje, a ako mi je Šasko malo idemo na Skadarsko. Jbg nikada nisam otišao. Budala.

Trebalo je, to je blagosloveno parče zemlje, čitava Crmnica i ovo dole do ušća Bojane i ovamo do Bara. Nikad slađe voće ni ukusniju ribu, rečnu i morsku nisam jeo nego tamo. Milina.
solo solo 23:58 22.01.2022

zimske iluzije


Šta vi vidite na ovoj slici iz snežne šume? Obratite pažnju, samo 5 odsto ljudi pogodilo je iz prvog pokušaja!

angie01 angie01 00:17 23.01.2022

Re: zimske iluzije

ja ne vidim sliku.
solo solo 00:22 23.01.2022

Re: zimske iluzije

ja ne vidim sliku.


Ti si raritet. Spadaš u 0,1% ljudi koji ne vide sliku.

Bravo!
nask nask 00:33 23.01.2022

Re: zimske iluzije

Pudla.
angie01 angie01 00:41 23.01.2022

Re: zimske iluzije

Bravo!


ne vidim fotke koje se recimo kace sa telefona,...stjepan je pre neki dan kacio prvo sa neke platforme- pa nisam videla, a posle je promenio, ne znam vise u sta, pa mi je bila dostupna...do mog je lap topa-neke stvari prosto ne voli,..ionako je vreme da ga promenim,...mada sam primetila da su se jos neki blogeri javljali sa slicnim problemom.
solo solo 00:48 23.01.2022

Re: nask

Re: zimske iluzije
Pudla.


5%
nask nask 00:53 23.01.2022

Re: nask

magnus magnus 07:17 23.01.2022

Re: zimske iluzije

solo

Šta vi vidite na ovoj slici iz snežne šume? Obratite pažnju, samo 5 odsto ljudi pogodilo je iz prvog pokušaja!


navikneš da vidiš/prepoznaješ obris, ko klinac sam se bavio krivolovom , a onda je mater odbijala da čisti fazane /zečeve ..( srnu nisam ni smio pomislit donjet) i onda sam ganjo jastrebe i danas ga dok vozim auto vidim u na drvrtu blizo iako ne gledam u tom smjeru iako valjda ni drvo ne detektiram , navikneš mozak da prepoznaje siluetu
softelectronics_e softelectronics_e 08:21 23.01.2022

Re: zimske iluzije

solo

Šta vi vidite na ovoj slici iz snežne šume? Obratite pažnju, samo 5 odsto ljudi pogodilo je iz prvog pokušaja!


Kuca.
freehand freehand 09:43 23.01.2022

Re: zimske iluzije

solo

Šta vi vidite na ovoj slici iz snežne šume? Obratite pažnju, samo 5 odsto ljudi pogodilo je iz prvog pokušaja!


Svi vide kuče a niko čoveka što prti.
Kao što u priči svi vide termometar a niko raskidano truplo u krvavom snegu. Znači isto, samo obrnuto.
docsumann docsumann 09:53 23.01.2022

Re: zimske iluzije

freehand
solo

Šta vi vidite na ovoj slici iz snežne šume? Obratite pažnju, samo 5 odsto ljudi pogodilo je iz prvog pokušaja!


Svi vide kuče a niko čoveka što prti.
Kao što u priči svi vide termometar a niko raskidano truplo u krvavom snegu. Znači isto, samo obrnuto.


je l' to taj efekat smrzutog gorile?
prvo vidjeh čoeka s printom medvjeđe glave na pozadini jakne, a onda se međed pretvorio u pudlicu. a ništa nisam pušio...
freehand freehand 09:56 23.01.2022

Re: zimske iluzije

je l' to taj efekat smrzutog gorile?

da, slon u sobi sa figuricama od leda
docsumann docsumann 10:51 23.01.2022

Re: zimske iluzije

freehand
je l' to taj efekat smrzutog gorile?

da, slon u sobi sa figuricama od leda


mamut
freehand freehand 11:08 23.01.2022

Re: zimske iluzije

docsumann
freehand
je l' to taj efekat smrzutog gorile?

da, slon u sobi sa figuricama od leda


mamut


docsumann docsumann 11:21 23.01.2022

Re: zimske iluzije

freehand
docsumann
freehand
je l' to taj efekat smrzutog gorile?

da, slon u sobi sa figuricama od leda


mamut




smrznuti bradati ork ili zombi četnik?

softelectronics_e softelectronics_e 11:30 23.01.2022

Re: zimske iluzije

freehand
solo

Šta vi vidite na ovoj slici iz snežne šume? Obratite pažnju, samo 5 odsto ljudi pogodilo je iz prvog pokušaja!


Svi vide kuče a niko čoveka što prti.
Kao što u priči svi vide termometar a niko raskidano truplo u krvavom snegu. Znači isto, samo obrnuto.

Ja sam, upravo, na prvi pogled video čoveka (sa crtežom na leđima), a tek pri sledećem
pogledu sam video psa.
freehand freehand 12:25 23.01.2022

Re: zimske iluzije

docsumann
freehand
docsumann
freehand
je l' to taj efekat smrzutog gorile?

da, slon u sobi sa figuricama od leda


mamut




smrznuti bradati ork ili zombi četnik?


Kad već reče:
Jedne od tih noći u zemunici - koja je, moram reći, bila vrlo solidno urađena, inženjerci su se baš potrudili i sa kopanjem, i sa gredama koje su činile kostur zidova i čitavu tavanicu - kao poslednji sedimo Zoki i ja. Svi ostali popadali što po slami što po stolovima sa glavama na rukama. Gluvo doba a do pola prazna flaša šljivke između, igramo šah.
Tabla je A3 papir na kome su nacrtana bela i crna polja. Figure smo napravili od sredine hleba umešenog pljuvačkom. Pioni su najmanji, lauferi konji i topovi malo veći a atribute kraljeva i kraljica ostavljam vašoj mašti da prepozna.
Kljucamo polako nosevima u tablu, sve ređe otpijajući po gutljaj.
"Majku im jebemja..."
Gledam ga, ne znam o kome priča i šta ga je odjednom razbesnelo.
Počinje da vrti glavom, u licu je sve crveniji.
Škripi zubima. Skoči, navuče vetovku. "
odoh ja da zarobim nekog Nemca!" - drekne i izađe. Trljam oči, haluciniram valjda?

Vratio se pred zoru tresući se, baš kao bizon sa slike.

Dva dana je proveo u groznici. Nikad nismo saznali ni on ni ja ni gde je bio, ni šta je radio. Ni kako se vratio.
nask nask 14:30 23.01.2022

Chill out

Po veoma povoljnoj ceni prodajem garnituru za kuliranje


nask nask 00:52 23.01.2022

NBG nekada

X puta sam tj. smo se noćom peške vraćali iz grada za blokove (61, 62 i 45), a ono od železničkog mosta do 70. bloka peščara i između 70. i 45. Tu je bilo tih čopora da ti se baš smrzne ona stvar. Ajd kada smo u ekipi nije frka ali kada bih bio sam već sam oko mosta pokupio neki kamen, ciglu ili palicu. Danas kada mislim na te prizore prosto ne mogu da verujem da je to tako bilo.
angie01 angie01 00:59 23.01.2022

za Hansela, izvini Free

vrabac_onaj vrabac_onaj 01:24 23.01.2022

.

Štip, kraj novembra ili početak decmbra '90.

Kasarnska straža, dobio stražarsko mesto 4, dole pored Bregalnice. Zgrade kasarne su na brdu, dole ka Bregalnici su livade i poligoni. Da bude jasnije, stažarska kućica se nalazila otprilike ovde
(crveni pin na mapi)

https://www.google.com/maps/place/41%C2%B045'34.8%22N+22%C2%B011'30.6%22E/@41.7581231,22.1866389,1086m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x0:0x1ae193bda331164f!7e2!8m2!3d41.7596537!4d22.1918334

Ne radi linkovanje, iskopirajte link pa ga ručno metnite u brauzer.

Nije previše hladno, par stepeni iznad nule, ali se spustila neka magla, dole uz Bregalnicu možeš nožem da je sečeš. Sam si, do prvih objekata u kasarni gore na brdu imaš nekih 500 metara a treba i kroz neki šumarak da prođeš. Tebi to naravno izgleda kao 5 kilometara. Nekih dva noću, duša ti spava i u jednom momentu čuješ lavež lutalica koje su nekako ušle u krug kasarne. Lavež počinje sve više da se pojačava. U jednom trenutku, kapiram da kruže oko mene i sve više se približavaju ali ih ne vidim, noć i gusta magla, ne vidiš više od 5-6 metara oko sebe.
U jednom trenutku stavljam nož na pušku i ubacujem metak u cev. Kao da su osetili, polako kreću da se udaljavaju i lavež je sve dalje.

....

Zima 2003. neki kraj februara.
Nas trojica krenuli da penjemo nešto u Severnom Komu (Kom Vasojevića). Spavamo na Štavni u katunu PD železničar, tik ispod Vasoja. Štavna tada nije izgledala kao sada, sada imaju oni "eko katuni" i razni drugi kurcipalci, mi smo tada bili sami na Štavni, došli tako što smo sami prtili stazu od Trešnjevika. Smestimo se mi u katun (u stvari omanja, vrlo omanja brvnara bez ičega u njoj, prvo smo naravno morali da otkopamo sneg jedno metar i po da bi ušli), i ono, topimo sneg za vodu, posle pržimo neke kobaje na primusu a i neka radža mučenica se tu volšebno našla. Čujemo par puta neko zavijanje vukova, al kao boli nas kurac nije to tu kod nas. Ujutru ranom zorom krećemo, još je mrak ali ortak osvetljava sneg okolo čenom lampom i vidi tragove. U toku noći je čopor kružio oko katuna. Valjda ih miris onih kobaja privukao. Odemo mi ipak na penjanje, u trenutnom kontekstu nebitna stvar, ali završilo se još jednim "bešte noge da vas ne userem", neki pršičast sneg, stena koja se raspada, jedva žive glave izvukosmo. U povratku ih vidimo dole na ivici šume, tamo kada se krene ka Kučkom Komu, jedno 500-600 metara od nas, gledaju nas. Sva trojica po jednu lednu alatku u svaku ruku i "nemoj neko da je zaostao, držimo rastojanje ne veće od metar između nas". Na svu sreću, ostalo je samo na tome da su nas gledali.

...

Danas (tj. to je sada već juče) popodne.
Idem ja sa buvarom kroz šumu. Sve zavejano, potpuno bajkovito. Zađemo u onaj malo divljiji deo van glavnih staza i krenemo odande gore ka opservatoriji, a sve vreme se čuje lavež iz tog pravca. U jednom trenutku ide čovek isto sa nekim štenetom ali staforda na dole i kaže, "e gore su neke lutalice preprečile stazu, ne daju prolaz nikome". Ja kažem u redu, aj da vidimo, nastavim još par destina metara gore i vidim ih. Jedno 6-7 ozbiljnih komada, udaljenih nekih tridesetak metara. Jebiga, po ovom snegu i u zavejanoj šumi, sam sa štenetom od 5 meseci, osećaš se kao di si na Goliji a ne maltene u centru Beograda. Oni ne prilaze, ali kidišu odozgo, ovaj mališa se se ukopao, nakostrešio, pojavila mu se ona čirokana duž kičme. Odlučim ja da je pravi momenat za strateško povlačenje, kažem "Ajmo mi Gromičak na drugu stranu" ali ne krenem ka ono sređenijem delu šume nego na suprotnu divljiju stranu tamo gde možeš da izađeš posle na Čingrijinu. Međutim, jebiga, sve staze zavejane na kraju smo se probijali kroz neko šiblje po snegu. A ovi su izgleda krenuli malo za nama, čujem kako laju i distanca se ne povečava ali ih ne vidim kada se osvrnem. Nije mi uopšte bilo sve jedno, sličan osećaj kao nekada davno pored Bregalnice. A i buvarica je negde shvatila ozbiljnost situacije, sve vreme mi se nije odvajao od noge.
Al eto, i ovaj put nekako pretekosmo :)

Черевићан Черевићан 01:39 23.01.2022

куц...куц

ili,vidim kako se crni klobuk mreška

пас је веле...... највернији
............спрам човека друг,
некадa се то хоће наруши
животиња уме се ..oглуши
magnus magnus 07:20 23.01.2022

šinteraji.

Danas bi se digo ćopor ngovaca i woke lujki da spasu bjesne pse , tražili udomljenje , .a skitnica jednostavno ih treba pobiti
freehand freehand 11:25 23.01.2022

Re: šinteraji.

magnus
Danas bi se digo ćopor ngovaca i woke lujki da spasu bjesne pse , tražili udomljenje , .a skitnica jednostavno ih treba pobiti

Narodna bašta dans. Nekoliko stotina metara od mesta zbivanja.


docsumann docsumann 11:28 23.01.2022

Re: šinteraji.

psi koji su jeli ljudsko meso se moraju eliminisati iz sredine. al ako može u azil što da ne.
za sve probleme u vezi pasa lutalica krivac je čovjek, a ne pas.
tess1 tess1 11:38 23.01.2022

Re: šinteraji.

Danas bi se digo ćopor ngovaca i woke lujki da spasu bjesne pse , tražili udomljenje , .a skitnica jednostavno ih treba pobiti

Da li ti vjeruješ u ovo što pišeš il to onako, i koje skitnice, pse ili ljude?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana