Društvo| Istorija| Literatura| Moj grad| Život

San zimske noći

freehand RSS / 22.01.2022. u 21:56

Sedmorica nas je budnih. Spavamo na smenu. Zemunica je topla do visine od pola metra iznad tla, ispod kao grob. Zato smo bale slame poređali jednu na drugu pa samo polovina može da spava u isto vreme.
Sedimo za improvizovanim stolom pored peći dok flaša sa rakijom kruži od ruke do ruke. Osmi nam je dan u Peščari. Temperatura noću pada ispod -25. Razgovor zamro, glave klimaju ka stolu.
„Znate li, ljudi, da su one noći pre nego što smo pošli na vežbu u Narodnoj bašti kučići pojeli čoveka?" - čujem svoj glas kao da od nekog drugog dopire. Dvojica, trojica me pogledaju uz „Aj ne seri" izraz.
„Ne, stvarno... „ - opet čujem sebe kako pokušavam da im objasnim da se ne šalim. I mislim - kao da je neko nekoga u nešto nekad ubedio... 

525px-Sebastian_Rodriguezroamingwolfpack.png 

 Ta zima '85 bila je možda najhladnija koju pamtim. Čitav januar dubok sneg i temperature ispod -10. Sve su češće bile priče o tome kako su čopori izglednelih lutalica napali ljude koji su se predveče našli u pustom Rasadniku,idući sa posla ili na posao. Ali nikad na to ne obraćaš pažnju dok ti se ne dogodi. Zato smo u prolazu kroz Narodnu baštu, veliki park koji sam inače smatrao svojim dvorištem, mazili i ponekad hranili te jadničke što su špartali stazama ne uspevajući da bilo šta od hrane iskopšaju ni iz zaleđenih i snegom zatrpanih kontejnera. Tako su nam i te večeri dok smo po škriputavom snegu grabili ka centru u dguoj koloni od njih dvadesetak u jednom momentu prešli put.

Standardnom maršrutom obišavši nekoliko kafića stignemo u „Lesendro".
Ulazimo u veliki zadimljeni prostor u kome gruva „Driver's seat" - znamo da debeli Gus večeras pušta muziku, i znamo da su sledeći „
"Golden Earring", pa onda „Fokus". U uglu nekakva gužva. Pogledamo a njih 7-8 okupilo se oko Trucka, dok on sav užagren nešto pričamo.

Pirlazimo, javljamo se a onda skapiramo da je priča o tome kako su ga kroz Narodnjak jurili nekakvi vukovi. Presamitimo se od smeha i počnemo da ga zajebavamo. Priča traje a on nervozno pogledava na sat. Skapiramo da se plaši da se vraća peške istim putem i hoće na bus. Klasinčna diverzija sa još jednom turom odradi posao i ostaje nam na milost i nemilost: poslednji autobus za Strelište upravo je otišao...
Nas dvojica hodamo kroz ledenu zimsku noć smejući se, razgaljeni malo alkoholom a malo njegovom sve vidljivijom enrvozom dok se približavamo ulazu u narodnu baštu. Pred ulazom se zaustavlja. Gotovo plačnim glasom moli nas da idemo dužim putem, okolo. Za šta, naravno, više ne postoji šansa, ako je ikad i postojala. Nas dvojica ulazimo laka koraka, on uz oklevanje kreće za nama. Više ga je strah da bude sam no da ide tim putem.
Videvši kako ga već hvata panika umesto da idemo glavnom stazom, osvetljenom, krećemo sporednom uz žicu koja park deli od bolničkog vešeraja, gde su ulične svetiljke em ređe em uglavnom ne rade.
Kako dreknem „Eno ih!" nesrećnik već grebe uz drvo dok se mi presamićujemo od smeha.
Ludirajući se neprestano dok se Trucko trese i moli da prestanemo.
U jednom momentu na pedesetak metara ispred, na čistoj snežnoj površini vidim neke crne mrlje. „Eno ih!" vičem i delim nekoliko suvih grančica kao oružje za krajnji obračun. Unezvereni nesrećnik bi se vratio ali mi odlučnimkorakom hitamo u susret konačnom okršaju! Prilazimo crnim mrljama i vidimo da su u pitanju neke krpe, nekakva odeća koju je ko zna ko tu bacio. Sad već vrištimo od histeričnog smeha dok onim grančicama udaramo po ritama.

Ok, sad smo tačno na polovini puta, zagzili smo u deo na kome su ljuljaške i klackalice, odvojen od ostatka parka niskom živom ogradom, sa retkim sasušenim lišćem  u ovo doba godine. Pogledam napred i tek onda dobijem napad smeha: na stotinak metara ispred vidim kučence koje nešto njuši i  rije po snegu.
„Vuk, Truco, evo tvog vuka!" vičemo i hitamo napred. Prilazimo na petnaestak metara a kuče beži videvši nas. Paradno nastupam prvi dok njih dvojica hodaju za mnom. Dolazim tik do mesta gde je kučence bilo, i tu je mala dolja, ne duža od nekoliko emtara i duboka možda pola metra. Kročim na ivicu i onda zaprepašćen prizorom stanem a onda instiktivno krenem unazad. Ova dvojica naleću na mene vičući ajde, bre a onda ugledaju i oni telo koje krvavo i do pola raskomadano leži pred nama. Zabezeknut ne mogu da se pomerim dok čujem Zokija pored sebe koji glasno viče „Pu moja kuća nije! Pu moja kuća nije!".
Onda dignem pogled i na stotinak metara ispred nas, oko kuće koja je davno nekad bila tesniska svlačionica vidim kako se crni klobuk mreška; shvatim da je tu čitav čopor od nekoliko desetina pasa. Počinjem da uzmičem, i ova dvojica za mnom. Prvo polako pokušavajući da ne privčemo pažnju a onda u trojku obaramo svetski rekord Pjetra Menee na dvesta metara... Sa dušama u nosevima izlećemo iz parka boreći se za dah dok Zoki povraća. Neće biti jedini te noći.

Tu smo sad već, kod bolnice. Povrativši dah krećemo polako napred, i prilazimo kućici bolničkog portira.
„Šta je momci?" - pita videvši nas unezverene.
„Psi... Psi pojeli čoveka." - kažem kao najpribraniji. „Zovite miliciju!"
Gleda me kao da pokušava da utvrdi da li sam pijan ili drogiran.
„Evo, uđi sa mnom".
Uvede me unutra, okrene 92 i daje mi slušalicu. I stane između mene i vrata.
Javi se milicioner kome ponavljam isto što sam rekao i portiru. Gde je bilo, šta je bilo ispituje me. A onda kaže „Daj mi sad portira."
Dajem slušalicu gledam kako klima glavom i kaže „Važi".
„Sedi" - kaže mi, i zaključa vrata. Sad drži ruku na futroli sa pištoljem. „Dolazi patrola, sad će oni".
Sednem, SUP je možda tri stotine metara odatle.
I zaista, ni pet minuta posle toga pred portirnicom se parkira milicijski fića. Iz njega izlaze dvojica očito spremnih da išamaraju ponoćne ašljivdžije. Brzo legitimisanje, gde šta, ulazi u kola. U fićči nema mesta za petoricu pa Truca ostaje kod portira a mi kolima ulazimo u park. Pokazujemmilicioneru kuda da vozi dok ne dođemo do samog mesta događaja. Ne vide ništa iz auta jer je telo u dolji i ne vidi se bez obzira na farove. Jedan milicajac izlazi i iako smo sagnuti da ni slučajno ne vidimo ponovo jezivi prizor ipak vidimo kako se posle energičnog izlaska odjednom okreće i povraća naslonjen na haubu fiće. Izlazi i drugi, povraća i on. Nas dvojica unutra se zgledamo i smejemo „Jebeš ovakvu miliciju!" - kaže Zoki. Motorolom zovu stanicu i hitnu pomoć. U tom momentu Zoki me odjednom trgne i pokazuje tamo bnapred, premaizlazu iz parka: „Bog te jebo, poješće i onog! Dok gledamo kako na tristotinak metara od nas čopor napada čoveka kod javnog WC-a koji očajnički pokušava da se odbrani nekom torbom. Milicajci uskaču u fići i uz uključenu rotaciju i sirenu voze tamo. A onda dok prolazimo pored one kuć veći deo čopora izleće iz mraka i ustremljuje se na auto u vožnji. Kidišu na točkove, dok milicioner na suvozačkom sedištu vadi pištolj i kroz prozor puca u pobesnele žviotinje koje se kao po komandi povlače. Stižemo do nesrećnika kome su u međuvremenu psole kaputa iz ruke oteli torbu. Trpaju ga unutra među nas. Hvalahvalahvala ponavlja on u ulozi glavnog junaka dok se vozimo nazad prema mestu na kome je ostalo telo. Uzbuđeno priča kako je već sebe video mrtvog dok fića staje a već je stigla hitna pomoć. Valjda u šoku od straha uopšte ne shvata šta se dešava i pita nas zašto gledamo u pod. „Polgedaj ispred" kaže Zoki, al prvo izađi. Ne treba nam povraćanje i u kolima. Ušao je brže nego što je izašao, gotovo glavačke.
Te noći milicija je zatvorila park za prolazak postavivši patrole na svim ulazima.
U pola šest ujutro bio sam u kasarni, počinjala je vežba „Zima 85" u Deliblatskoj peščari.
Osam noći kasnije pokušao sam drugovima u zemunici da ispričam događaj,i unarednih sedam dana važio sam za najvećeg lažova u brigadi. Tamo nije bilo ni vesti ni novina.
U naredna tri dana po događaju lovci su odstrelili sve tšo se Pančevom kretalo na četiri noge a nije imalo ogrlicu i bilo u dvorištu,a i ponešto što je imao ogrlicu i bilo u dvorištu.
U međuvremenu, kako je to već uobičajeno i nromalno čuo sam razne verzije događaja, ispričane od strane raznih očevidaca.
Nerećna žrtva zvala se Živa Duma.
Nedeljama kasnije smejao sam se kad me drugovi iz zemunice pitaju zašto se nisam branio i zašto nisam insistirao na istinitosti priče u onoj noći u snežnoj, ledenoj pustari.
„S istinom se malo šta može odraditi" - sad bih im rekao.

Tagovi



Komentari (1279)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 22:09 23.01.2022

Re: drago mi je

NNN
Zima četrestreće...

Tih -29 sam doživeo u svom gradu, kad sam bio prvi srednje '83.Od kuće do škole mi trebalo nekih 5-6 minuta, vidim ja uši ispod kape trnu, a nos više ne osećam.

Posle nam profesor reko - deco, jutros smo najhladniji u Jugoslaviji -29.
Zar ovo nije bilo "čuvene zime 1985?"
Sećam se da smo čuli na radiju da je Palanka najhladnija sa -29 i ja izašao malo napolje "da osetim atmosferu" i kao ništa strašno, a bio minut napolju ,
realno ne smem da zamislim kako je onima koji su bili sat vremena, a tek nedobog ceo dan!

Za sve ima leka, al jedna stvar: ko nije video i pomirisao onu mast protiv smrzavanja - taj ne zna šta je smrad. Ko leglo jazavaca smo bili bogtejebo...
Nekad mislim da bi smrt od smrzavanja bila kudikamo prijatnija od života u on0om bazdu.
milisav68 milisav68 22:33 23.01.2022

Re: drago mi je

NNN
Zar ovo nije bilo "čuvene zime 1985?"

E, moguće da sam se prebacio.Sad nešto razmišljam, znam da sam išao u Gošu, i da smo imali prva dva časa pismeni iz matematike, pred kraj prvog polugodišta, a onda se išlo do 15. januara.Tako da je vrlo moguće da je januar '85.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:40 23.01.2022

Re: drago mi je

Ne bih da se previše miješam u pro i anti Putin diskusiju ali bih dodao dvije crtice.

U jednom prilično zlobnom i anti Putin dokumentarcu francuske TV pričaju kako je Putin doveden na vlast.
Ukratko. Tajkuni oko porodice Jelcin su vidjeli da se Jeljcinova "vladavina" privodi kraju i da moraju naći drugu marionetu. Znajući da Putin ne izdaje svoje šefove, a već ima i solidne veze sa KGB, ili kako se već zove ta služba, Berezovski društvu predlaže da počnu pripremati Putina za tu ulogu. On lično je došao u Biariz, gdje je Putin bio na odmoru sa porodicom, da ga ubijedi da prihvati premijersko mjesto. Putin prihvati a ostalo je poznato. Nisu jedino računali da će V V biti odan narodu a ne njima.

Večeras je gošća centralnog dnevnika državne TV bila Helen Karer D'Onkos ( Hélène Carrère d'Encausse), jedna od rijetkih žena, članova francuske Akademije. Oprala voditelja i jasno mu rekla da Putin nije kreten pa da ne vidi šta radi Zapad koji nije poštovao obećanje da se neće primicati ruskim granicama, da Rusiju ne zanima invazija na Ukrajinu ali da ne mogu dozvoliti da NATO bude u Ukrajini kao i da je normlno da Rusija štiti rusku manjinu u Ukrajini čija se prava ne poštuju a da zapad okreće oči od toga. Pitala je voditelja da li zna kakva je bila reakcija Amerike na sovjetsko instaliranje na Kubi.
nsarski nsarski 22:54 23.01.2022

Re: drago mi je

Imam neki utisak da vi očigledno ne znate ko je Snouden,


Kaži nam, kaži, o Sveznajući! Osvetli nam put.
On je hteo da pobegne u Ekvador, pa dalje ko zna gde, tako da niko ne može da ga nađe! Ne zajebavaj!
A što su zaustavili avion u Španiji Eva Moralesa, tadašnjeg predsednika Bolivije, - protiv svih konvencija - jer su verovali da se u njemu krije Snowden? To je OK, ceniš?
Zamisli da Bajdenov avion neko nasilno prizemlji negde i pretresu ga jer "nešto sumnjaju"?
Al', dobro sad, Snowden je poznati terorista, a ovi drugi...jbg...eminentni političari.
Ček da vidim šta si još izlučio u ovom tekstu...javljam se odmah...

Aha! Znači, šta tu kenjate o Snowdenu i Asanžu, kad Lukašenko, plus Kim Džong-Un,...nisi Kastra pomenuo, znači njegov si čovek. Aha, sad sam te razotkrio sekularni humanisto!!!
Ej, jebote, budi malo originalan! Pa jel' ti ovaj argument došapnuo Beba Popović (meni ptica javila da si ti sa njom u dosluhu)? Pametan si čovek - dobro, ne onoliko koliko uobražavaš da jesi, ali, dobro, ne sereš po sopstvenom dvorištu - ali, brate, nemoj da toliko nipodaštavaš sve oko sebe.
Znači Snowden loš i Asanž loš, vi ljudi nemate pojma. A Putin, a Mao, a Kim-Džong, a Sadam, a Gadafi, a Hitler, a idi Amin, dada!?
Dooobar, samo nastavi.

Nego, zašto si promenio ime?
I moje ranije pitanje ostaje: imaš li ti neko ozbiljno obrazovanje kojim možeš da se istakneš, ili si serator opšte prakse? Odgovori, bilo bi lepo i pristojno.
nsarski nsarski 23:00 23.01.2022

Re: drago mi je

Znajući da Putin ne izdaje svoje šefove, a već ima i solidne veze sa KGB, ili kako se već zove ta služba,


Gledaj, oni svako malo proseru da je Putin bio neki pukovnik, ili sličan qratz, u KGB i to sve o njemu govori. Jebote, Buš Matori je bio direktor CIA, a njegov sin Buš the Stupid, je zahvaljujući vezama sa tim CIJA, CICIJA, ili neki takav šit, posle postao El Prezident. U međuvrmenu valjao drogu dok je bio student. (A, tribaju dica nešto isti - izjavio jedan šaner, Dalmatinac na Italijanskom sudu). Umal' je kasnije i drugi sin Jeb (Džeb, nije jeb) postao prezidente, ali ga nije htelo.
Naravno da u Rusiji KGB vuče konce, i naravno da u USA CIA vuče konce, to valjda svako zna. Samo ovi Sveznajući nam priča bajke o Deda Mrazu i demokratiji.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:12 23.01.2022

Re: drago mi je

nsarski
Znajući da Putin ne izdaje svoje šefove, a već ima i solidne veze sa KGB, ili kako se već zove ta služba,


Gledaj, oni svako malo proseru da je Putin bio neki pukovnik, ili sličan qratz, u KGB i to sve o njemu govori. Jebote, Buš Matori je bio direktor CIA, a njegov sin Buš the Stupid, je zahvaljujući vezama sa tim CIJA, CICIJA, ili neki takav šit, posle postao El Prezident. Umal' je kasnije i drugi sin Jeb (Džeb, nije jeb) postao prezidente, ali ga nije htelo.
Naravno da u Rusiji KGB vuče konce, i naravno da u USA CIA vuče konce, to valjda svako zna. Samo ovi Sveznajući nam priča bajke o Deda Mrazu i demokratiji.

Ja se često, kad slušam neke eksperte koji komentarišu i tako oblikuju javno mišljenje, pitam da li su oni lažljivci ili idioti ili nas, gledaoce i čitaoce smatraju budalama kojima mogu prodati svakakvu priču. Koliko god bila nelogična i lažna.
benedykt benedykt 23:19 23.01.2022

Re: drago mi je

principessa_etrusca
Zapamti moje reči, Rusiju će skupo i preskupo da košta ovih 20 godina Putina, mislim jednog dana kada se budu sveli računi i kada se budu ohladile glave. Ja da sam neko ko se pita bilo šta na Zapadu, plakao bih od sreće što mi je Bog sa nebesa podario Putina za protivnika tj da ga nema sutra bi ga izmislio… Para im vredi, ali ti to ne shvataš nažalost…

Ово је без премца нешто најглупље што сам прочитала на блогу током дуго, дуго времена. , Русија се током 20 година Путинове власти трансформисала до непрепознатљивоости демографски, економску, безбедоносно и у сваком другом погледу, и од некада сломљене земље постала савим пристојна држава.

Западу је наравно највише одговрао Горби који је разбио СССР, а алкохоличар Јељцин је био на путу да разбије Русију на републике (амерички ”партнери” су се бринули што Русија има много временских зона). Ипак, он је урадио једну добру ствар: добро је изабрао наследника.

Види како изгледа Москва данас.
Погледај демографске трендове.
Погледај продужење животног века.
Види колики је пад у конзумирању алкохола.
Упореди стандард некада и сада,
Запази евидентни скок самопоуздања просечног грађанина.
Русија је од увознице хране постала извозница.

То су ипак само некиН показатеља Путиновог успеха, а има их још.

Bez ljutnje, ali zaista moram da kažem… Sedi dole jedan…!?!
Potpuno neverovatno, i sve to piše neko iz Engleske ako se ne varam, a vi me slobodno ispravite ako sam pogrešio…!?! Zlopatimo se tamo među zlotvorima, a volimo Putina u Rusiji ali strogo sistemom na daljinu i sve do poslednjeg Rusa. Što-no-se kaže, ginite vi tamo i životinjarite braćo, mi smo sa vama i srcem i dušom…!?!
O kojim to demografskim trendovima mi pričamo kada Rusija danas ako niste znali ima manje stanovnika nego na kraju Jeljcinove vladavine (146 miliona 1999 - 145 miliona danas), ali je za to verovatno opet neko drugi kriv da pogađam. Kada smo kod standarda, je l’ treba možda da prilažem video snimak iz Voronježa od pre godinu dana kada se bukvalno tuku iza nekog supermarketa oko kolica sa proizvodima kojima je istekao rok, ili možda onaj video sa lokalne televizije u Saratovu gde ljudi pričaju kolika im je plata a sve sa obzirom na neku objavljenu statistiku, pa nisu mogli da nađu nikoga ko ima i tu zvanično objavljenu bedu koja se kretala tu negde od 100-250 $ a sve u zavisnosti od regiona. Jedan mučenik je bukvalno rekao… Pa ja bih tebe sada u d..e poljubio da mi daš 100 $ mesečno platu… Koji skok samopuzdanja, o čemu vi pričate ali zaista, kada se po najnovijoj anketi većina Rusa ne nada da će živeti bolje u idućih pet godina, kada vam po anketi od pre nekoliko meseci svaki drugi građanin između 18-24 godine starosti želi da napusti zemlju, odnosno svaki treći između 25-39 godina, tj svaki peti između 40-54 godine…!? Je l’ to po vama porast tog kao samopouzdanja sa obzirom da su rezultati nikad gori u proteklih deset godina, pošto se svake godine radi ista anketa. Životni standard je takođe svake godine sve gori i gori, trenutno inflacija lagano ali sigurno divlja. Nemojte zato pričati o onome o čemu slabo znate, ako nije problem… Unapred zahvalan…

P.S. Mogao bih o tom samopouzdanju, odnosno o porastu životnog standarda još jedno pet gusto kucanih čaršava da napišem, uz sve moguće i nemoguće primere i validne pokazatalje, ali kao da ne smaram…
freehand freehand 23:22 23.01.2022

Re: drago mi je

kamilo_emericki
nsarski
Znajući da Putin ne izdaje svoje šefove, a već ima i solidne veze sa KGB, ili kako se već zove ta služba,


Gledaj, oni svako malo proseru da je Putin bio neki pukovnik, ili sličan qratz, u KGB i to sve o njemu govori. Jebote, Buš Matori je bio direktor CIA, a njegov sin Buš the Stupid, je zahvaljujući vezama sa tim CIJA, CICIJA, ili neki takav šit, posle postao El Prezident. Umal' je kasnije i drugi sin Jeb (Džeb, nije jeb) postao prezidente, ali ga nije htelo.
Naravno da u Rusiji KGB vuče konce, i naravno da u USA CIA vuče konce, to valjda svako zna. Samo ovi Sveznajući nam priča bajke o Deda Mrazu i demokratiji.

Ja se često, kad slušam neke eksperte koji komentarišu i tako oblikuju javno mišljenje, pitam da li su oni lažljivci ili idioti ili nas, gledaoce i čitaoce smatraju budalama kojima mogu prodati svakakvu priču. Koliko god bila nelogična i lažna.

Pa interesantno je da ovaj ovde, lokalni gospodar svih znanja sa jedne strane nikad ne oseti potrebu da bilo koji od svojih stavova iznetim u predavanjima koja ovde drži argumentuje i potkrepi bilo čime, bilo kakvom referencom. Naslovom, člankom,, radom, snimkom.
A opet, ima taj divni običaj da nastupa sa nekakve visine zaogrnut crnim čaršavom pa nikako da vidimo na čemu to stoji, ima li tu neki temelj ili se popeo na hoklicu i drobi bez kraja.
A kad god malo zagrebeš u te njegove tirade nikaragvanskog konzula ispostavi se je u pitanju običan bulšit, bez smisla i vrednosti. Baziran na izmišljotinama ali iznet sa snažnim uverenjima. Pravi Čarobnjak iz Oza. patuljak sa velikim megafonom.
freehand freehand 23:24 23.01.2022

Re: drago mi je

P.S. Mogao bih o tom samopouzdanju, odnosno o porastu životnog standarda još jedno pet gusto kucanih čaršava da napišem, uz sve moguće i nemoguće primere i validne pokazatalje, ali kao da ne smaram…

Al te jebe pisaća mašina.
benedykt benedykt 23:33 23.01.2022

Re: drago mi je

kamilo_emericki
Ne bih da se previše miješam u pro i anti Putin diskusiju ali bih dodao dvije crtice.


Ukratko. Tajkuni oko porodice Jelcin su vidjeli da se Jeljcinova "vladavina" privodi kraju i da moraju naći drugu marionetu. Znajući da Putin ne izdaje svoje šefove, a već ima i solidne veze sa KGB, ili kako se već zove ta služba, Berezovski društvu predlaže da počnu pripremati Putina za tu ulogu. On lično je došao u Biariz, gdje je Putin bio na odmoru sa porodicom, da ga ubijedi da prihvati premijersko mjesto. Putin prihvati a ostalo je poznato. Nisu jedino računali da će V V biti odan narodu a ne njima.

Prvi deo je potpuno tačan, odnosno Berezovski mu je između ostalog napravio partiju, progurao ga preko svoje televizije, odnosno uništio mu podmetačinama protivnike u vidu Lužkova i Primakova, da sad ne idem na čuveni Šećer iz Rjazanja kada je FSB podmetao bombe po Rusiji da bi se dobio povod za početak 2. Čečenskog rata.
Međutim, sve što je on uradio je da je od ekipe njemu bliskih čekista iz Pitera napravio svoju ekipu tajkuna sa sve sobom samim na čelu. Poznato odnekle, ili treba da podsećam na ono što ”verni narodu” i ”borac protiv tajkuna” Vučić priča i protura svojom propagandom, odnosno ono što zaista i radi. Bože dragi kako ste samo naivni, odnosno čim vam neko gusla tu neku vašu priču, a vi mu sve kao mala deca verujete…
benedykt benedykt 23:51 23.01.2022

Re: drago mi je

freehand
kamilo_emericki
nsarski
Znajući da Putin ne izdaje svoje šefove, a već ima i solidne veze sa KGB, ili kako se već zove ta služba,


Gledaj, oni svako malo proseru da je Putin bio neki pukovnik, ili sličan qratz, u KGB i to sve o njemu govori. Jebote, Buš Matori je bio direktor CIA, a njegov sin Buš the Stupid, je zahvaljujući vezama sa tim CIJA, CICIJA, ili neki takav šit, posle postao El Prezident. Umal' je kasnije i drugi sin Jeb (Džeb, nije jeb) postao prezidente, ali ga nije htelo.
Naravno da u Rusiji KGB vuče konce, i naravno da u USA CIA vuče konce, to valjda svako zna. Samo ovi Sveznajući nam priča bajke o Deda Mrazu i demokratiji.

Ja se često, kad slušam neke eksperte koji komentarišu i tako oblikuju javno mišljenje, pitam da li su oni lažljivci ili idioti ili nas, gledaoce i čitaoce smatraju budalama kojima mogu prodati svakakvu priču. Koliko god bila nelogična i lažna.

Pa interesantno je da ovaj ovde, lokalni gospodar svih znanja sa jedne strane nikad ne oseti potrebu da bilo koji od svojih stavova iznetim u predavanjima koja ovde drži argumentuje i potkrepi bilo čime, bilo kakvom referencom. Naslovom, člankom,, radom, snimkom.
A opet, ima taj divni običaj da nastupa sa nekakve visine zaogrnut crnim čaršavom pa nikako da vidimo na čemu to stoji, ima li tu neki temelj ili se popeo na hoklicu i drobi bez kraja.
A kad god malo zagrebeš u te njegove tirade nikaragvanskog konzula ispostavi se je u pitanju običan bulšit, bez smisla i vrednosti. Baziran na izmišljotinama ali iznet sa snažnim uverenjima. Pravi Čarobnjak iz Oza. patuljak sa velikim megafonom.

Je l ‘ znate čika Freehand a zašto vi mislite da je sve što ja pričam jedna izmišljotina…?!! Zato što silno želite da to bude izmišljotina, jer vam se ne uklapa u unapred zadati ram. Šifra, kognitivna disonanca.
Tako da hvala na pitanju stojim na temeljima koji su vama očigledno nedokučivi, inače bi makar nešto znali, tj mogli makar i jednu stvar koju ja napišem da opovrgnete bilo kakvim argumentom koji dokazuje suprotno. Međutim, želja je velika a znanje malo, pa se sve uvek svodi na whataboutism i kada ja pričam npr o Rusiji kao sad da onda dobijem kao odgovor neke budalaste tirade o Zapadu i Americi. Prema tome, slobodno pitajte ali konkretno za svaku izrečenu stvar i dobićete sve žive reference. Da se podsetimo, nikada ništa niste pitali, niti vam to realno ni sada ne pada na pamet, nego tu nešto kao neka baba iza kace dobacujete a sve kao pričate sa Nsarskim.
Takođe, da je isti taj Nsarski sa kojim vi tu nešto sad o meni ćakulate, ikada čitao moje komentare, može biti da bi do sada jedno pet puta naleteo na to da ja konstantno ponavljam da je parlamentarna demokratija samo i jedino politička forma diktature novca. Mislim kada smo već kod dobrog Deka Mraza i priča o demokratiji, ali ne vredi jer čim vam neko dirne u idola, odmah mislite da onaj ko to radi obožava valjda Zapad…
maksa83 maksa83 23:56 23.01.2022

Re: drago mi je

Западу је наравно највише одговрао Горби који је разбио СССР, а алкохоличар Јељцин је био на путу да разбије Русију на републике (амерички ”партнери” су се бринули што Русија има много временских зона). Ипак, он је урадио једну добру ствар: добро је изабрао наследника.

Jeljcin nije izabrao svog naslednika, saopšteno mu je da je potrošen i doveden Putko uz "ovo je tvoja zamena".
benedykt benedykt 00:04 24.01.2022

Re: drago mi je

nsarski


Nego, zašto si promenio ime?
I moje ranije pitanje ostaje: imaš li ti neko ozbiljno obrazovanje kojim možeš da se istakneš, ili si serator opšte prakse? Odgovori, bilo bi lepo i pristojno.

Tačan odgovor je zato što sam imao podugačak jezik a to tadašnja VIP ekipa, tipa Jeca M. ili gosn Dragec između ostalih, nisu umeli da razumeju na pravi način. Pošto ste vi u suštini tu negde iz neke slične priče, samo sa drugačijim političkim predznakom, onda su i oni mislili isto tako da ja to sve njima namerno i po zadatku radim.
Poslednji put kada sam proverio imao sam i to neko ozbiljno obrazovanje, samo sam se pri tome i trudio da ne ostanem fah idiot. Ako o nečemu pišem, imam neko kao zaista skromno znanje a ako isto nemam ne javljam se nikada eto tek da bi nešto tu pričao. Meni lično je na primer iz kontre jako čudno, a zašto neki drugi ljudi ne znaju čak ni te neke najosnovnije stvari nego se tu silno iščuđavaju tom mom nekom kao fol silnom (sve)znanju. Iz moje perspektive, to je sve samo ne neko silno znanje, ali što uostalom reče davno jedan pametan čovek… U zemlji slepih, jednooki je kralj…
benedykt benedykt 00:22 24.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
Западу је наравно највише одговрао Горби који је разбио СССР, а алкохоличар Јељцин је био на путу да разбије Русију на републике (амерички ”партнери” су се бринули што Русија има много временских зона). Ипак, он је урадио једну добру ствар: добро је изабрао наследника.

Jeljcin nije izabrao svog naslednika, saopšteno mu je da je potrošen i doveden Putko uz "ovo je tvoja zamena".

Nije bilo tako jer je tada ekipa čekista bila u drugom planu tj tek sa njim stvari dolaze tu gde jesu danas. U suštini je KGB i stvorio onu prvu ekipu oligarha, uzimao reket sve vreme devedesetih ali su bili kivni na njih jer su se ovi previše osilili. Tako da Jeljcin nije izabrao naslednika, ali su to uradili njegova kćerka i zet, a on je izabran jer je bio realno u tom trenutku najobičniji nikogović koji se pri tome istakao tako što je tužiocu poturio kompromat kada je ovaj počeo da ispituje Jeljcina i Familiju, jer se ispostavilo da im je Pacoli preko svoje firme u Švajcarskoj davao ogromnu lovu na lične račune. Imaš gomilu svedoka za ovo što sad pričam, i to je manje više stvar koju svi znaju. Čekisti mu daju ključnu prednost kada organizuju ono što se dešavalo u septembru 1999. tj počinju 2. Čečenski rat. On je pre tog rata, iako premijer imao podršku od samo par procenata, a onda sa malo podmetnutih bombi, odnosno slikanja u maskirnim uniformama i tih čuvenih izjava da će on odgovorne za te iste bombe, kao fol Čečene, naći i na WC šolji i tamo utamaniti po kratkom postupku, on stiže do skoro pa pedeset procenata tj preko noći postaje heroj…
maksa83 maksa83 00:33 24.01.2022

Re: drago mi je

Nije bilo tako

Bilo je baš tako, oligarsi su ga izbunarili kao nekog sa optimalnim skupom atributa za taj posao.
nsarski nsarski 00:34 24.01.2022

Re: drago mi je

Tačan odgovor je zato što sam imao podugačak jezik a to tadašnja VIP ekipa, tipa Jeca M. ili gosn Dragec između ostalih, nisu umeli da razumeju na pravi način.


I ti sebe, posle ovakvog detinjastog odgovora, uzimaš za ozbiljno? Ja mislio da je u pitanju nešto važno što se iza brda valja, a u pitanju su Jeca M. i Dragec!
Poznati su oni kao drmatori na blogu pa i šire, sigurno!

(P.S. Nego, ko su Jeca M. i Dragec? Nikad čuo za njih).

Da nisu Jeca M. i Dragec smenili Jeljcina i doveli Putina, keve ti? Odgovori, živ nisam.

Nemaš ti dugačak jezik, ti imaš "kratke noge" (znaš izraz, sigurno). Da to ilustujem uz pomoć Big Lebowskog



bene_geserit bene_geserit 04:43 24.01.2022

Re: drago mi je

O kojim to demografskim trendovima mi pričamo kada Rusija danas ako niste znali ima manje stanovnika nego na kraju Jeljcinove vladavine (146 miliona 1999 - 145 miliona danas), ali je za to verovatno opet neko drugi kriv da pogađam.

Ti generišeš neverovatnu količinu gluposti po stranici bloga.

U vezi ruske demografije u vreme Putina, broj dece po ženi je porastao sa 1.25 na 1.82 za vreme Putinove vladavine, a životni vek se produžio sa 65.7 na 72.3 godine.
I jedno i drugo je neverovatno. Kad je demografija u pitanju jako je teško promeniti trendove.
Osim u negativnom smeru. Što pokazuje Jeljcinova vladavina - prava demografska katastrofa u jako kratkom roku.
benedykt benedykt 08:20 24.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
Nije bilo tako

Bilo je baš tako, oligarsi su ga izbunarili kao nekog sa optimalnim skupom atributa za taj posao.

Grešiš, jer je pod jedan u tom trenutku postojao gadan rascep kako među oligarsima tako i u odnosu sa Familijom tj Jeljcinom upravo oko tog pitanja, pošto se tih dana Gusinski, koji je držao televiziju NTV, zakačio sa Jeljcinovim šefom osoblja Aleksandrom Vološinom. Naime Prvi kanal Berezovskog je dobio 100 miliona dolara od države, Gusinski je želeo da i njegov NTV dobije istu sumu a Vološin mu je rekao da je lagana dvojka. Gusinski je bio poznat kao prznica, tj da shvata takve stvari baš lično, i onda su Jeljcinova kćerka i Jumašev pokušavali da odrade posao preko njegove desne ruke i suosnivača NTV-a Igora Malašenka.
Malašenko zamoli svog prijatelja bivšeg ministra trgovine tj bankara Petra Avena, koji inače zna Putina lično, da mu pomogne oko cele situacije jer ga Jumašev i Jeljcinova kćerka smaraju sa Putinom. Aven organizuje večeru kod sebe na Dači, dođe Putin dovede i kćerke, dođe Malašenko sa svojom ženom. Kćerka Malašenka u toku večere sleće na Hitrou, jer ide u Englesku na koledž. Međutim kola koja su trebala da je pokupe se ne pojave i ona zove majku da pita šta da radi i ona joj kaže, pa uzmi taksi ako tako stoje stvari. U tom trenutku uskače Putin u priču i kaže da je to greška, jer kao otkuda vi znate da je taj taksi zaista pravi taksi, odnosno ona je po Putinu trebala da čeka ta kola koja je koledž poslao po nju…!?!
Malašenko posle toga shvati da je KGB uvek i samo KGB, odnosno da dati takvom čoveku vlast u ruke znači dati vlast u državi KGB-u tj FSB-u. Sve to isto je i rekao Jumaševu kada je svratio na daču kod njega par dana posle, tj da njemu i Gusinskom ne pada na pamet da podržavaju takvog čoveka.
Umesto toga, oni u svom jako gledanom programu Itogi koji ide u udarnom terminu na NTV-u, kreću sa pričom o Jeljcinu, o Familiji koja iza kulisa vlada, pokazuju dijagrame ko je ko, odnosno udaraju kako na Familiju tako i na Putina kao onoga koga Familija bira za naslednika. Međutim, ona druga strana oligarha na čelu sa Berezovskim smatra da je Putin ono pravo rešenje, te ga guraju preko Kanala jedan. Sve u svemu, nisu bili niti jedinstveni niti su ga oni izbunarili, već su to uradili Jeljcinova kćerka i zet, a onda su posle njih dvoje konkretno išli okolo i dogovarali sa Berezovskim i ekipom oligarha da ga nekako podrže zajedničkog interesa radi…
freehand freehand 08:26 24.01.2022

Re: drago mi je

Prema tome, slobodno pitajte ali konkretno za svaku izrečenu stvar i dobićete sve žive reference. Da se podsetimo, nikada ništa niste pitali, niti vam to realno ni sada ne pada na pamet, nego tu nešto kao neka baba iza kace dobacujete a sve kao pričate sa Nsarskim.

Pa eto, pitao sam za onog Ujgura koji nije Ujgur nego Kazak, potrčka što potrčkuje sa 6 milijardi evra a na čudan način od zapadnih država dobija pomoć u nevolji, i evo, još čekam.
Da se podsetimo, nikada ništa niste pitali, niti vam to realno ni sada ne pada na pamet, nego tu nešto kao neka baba iza kace dobacujete a sve kao pričate sa Nsarskim.
Takođe, da je isti taj Nsarski sa kojim vi tu nešto sad o meni ćakulate,

Može lui citat toga gde ja priča sa Nsarskim? Eto odlične prilike da na lak način dokažeš svoju verodostojnost.
Mislim, ajd što si šarlatan nego da ne bude i da si lažov, to baš nije lepo.
benedykt benedykt 08:33 24.01.2022

Re: drago mi je

freehand

Pa eto, pitao sam za onog Ujgura koji nije Ujgur nego Kazak, potrčka što potrčkuje sa 6 milijardi evra a na čudan način od zapadnih država dobija pomoć u nevolji, i evo, još čekam

Nisam video to pitanje, što sam vam sve već i lepo objasnio tj da se nisam vraćao na tu raspravu posle toga niti čitao komentare, jer je rasprava bila o Đokoviću tj meni lično ne preterano interesantna. Koliko vidim to nije pitanje meni da potkrepim referencama bilo šta od izrečenog, nego ste vi našli negde neku priču o nekih 6 milijardi dolara koliko shvatam. Dakle, objasnite sve to iz početka ako može, tu sam za sve što treba i odgovoriću kada stignem u toku dana. Ukoliko je to pitanje eventualno u ovoj raspravi, onda sam ga nekako propustio, pa ću pogledati kasnije…
tess1 tess1 10:08 24.01.2022

Re: drago mi je

Sad mi žao što jutros rano nisam uslikala naslovnu u trafici, sa strane je i tekst A. Petković o Novaku, čini mi se da sam već vidjela negdje prevod, dobro napisano.

freehand freehand 10:10 24.01.2022

Re: drago mi je

Ukoliko je to pitanje eventualno u ovoj raspravi, onda sam ga nekako propustio, pa ću pogledati kasnije…

Pogledaj.
predatortz predatortz 10:10 24.01.2022

Re: drago mi je

A. Petković o Novaku, čini mi se da sam već vidjela negdje prevod, dobro napisano.


Njen otac, Zoran, bio je moj trener u TK Sloboda. Otišli su za Nermačku, čini mi se 1989., nedugo posle njenog rođenja.


tess1 tess1 10:16 24.01.2022

Re: drago mi je

Njen otac, Zoran, bio je moj trener u TK Sloboda. Otišli su za Nermačku, čini mi se 1989., nedugo posle njenog rođenja.

Ih. Kul. Tačno je svijet mali. :)
nsarski nsarski 10:38 24.01.2022

Re: drago mi je

Grešiš, jer je pod jedan u tom trenutku postojao gadan rascep kako među oligarsima tako i u odnosu sa Familijom


Hahaha, stvarno si zabavan. Svi greše, samo ti znaš da je u pitanju svađa za nekom večerom, a taksija nema. I tako je došlo do promene vlasti. Bravo, majstore.
Stvarno si isti k'o Šešelj - ja imam izvove. Auh, brate.
Znači, nije došao taksi i tako se pomenila vlast?
Nego, kaži nam, čoveče, ko su ti izvovi da i mi nešto naučimo. Ili si na tajnom zadatku ovde na veoma važnom blogu B92, pa moraš inkognito da nastupaš? Pssst, možeš slobodno da nam kažeš - mi čuvamo tajnu. Ajde, možeš ti to, budi široke ruke. Nije valjda da su tvoji hendleri toliko strogi.

Kad stigneš, napiši koju o situaciji kod nas. Ko je kome šta smestio, pa imamo ovo što imamo?

A kad si pri plajvazu, objasni nam ko je ubio Kenedije. To je misterija!
softelectronics_e softelectronics_e 10:47 24.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
maksa83
Nije bilo tako

Bilo je baš tako, oligarsi su ga izbunarili kao nekog sa optimalnim skupom atributa za taj posao.

Grešiš, jer je pod jedan u tom trenutku postojao gadan rascep kako među oligarsima tako i u odnosu sa Familijom tj Jeljcinom upravo oko tog pitanja, pošto se tih dana Gusinski, koji je držao televiziju NTV, zakačio sa Jeljcinovim šefom osoblja Aleksandrom Vološinom. Naime Prvi kanal Berezovskog je dobio 100 miliona dolara od države, Gusinski je želeo da i njegov NTV dobije istu sumu a Vološin mu je rekao da je lagana dvojka. Gusinski je bio poznat kao prznica, tj da shvata takve stvari baš lično, i onda su Jeljcinova kćerka i Jumašev pokušavali da odrade posao preko njegove desne ruke i suosnivača NTV-a Igora Malašenka.
Malašenko zamoli svog prijatelja bivšeg ministra trgovine tj bankara Petra Avena, koji inače zna Putina lično, da mu pomogne oko cele situacije jer ga Jumašev i Jeljcinova kćerka smaraju sa Putinom. Aven organizuje večeru kod sebe na Dači, dođe Putin dovede i kćerke, dođe Malašenko sa svojom ženom. Kćerka Malašenka u toku večere sleće na Hitrou, jer ide u Englesku na koledž. Međutim kola koja su trebala da je pokupe se ne pojave i ona zove majku da pita šta da radi i ona joj kaže, pa uzmi taksi ako tako stoje stvari. U tom trenutku uskače Putin u priču i kaže da je to greška, jer kao otkuda vi znate da je taj taksi zaista pravi taksi, odnosno ona je po Putinu trebala da čeka ta kola koja je koledž poslao po nju…!?!
Malašenko posle toga shvati da je KGB uvek i samo KGB, odnosno da dati takvom čoveku vlast u ruke znači dati vlast u državi KGB-u tj FSB-u. Sve to isto je i rekao Jumaševu kada je svratio na daču kod njega par dana posle, tj da njemu i Gusinskom ne pada na pamet da podržavaju takvog čoveka.
Umesto toga, oni u svom jako gledanom programu Itogi koji ide u udarnom terminu na NTV-u, kreću sa pričom o Jeljcinu, o Familiji koja iza kulisa vlada, pokazuju dijagrame ko je ko, odnosno udaraju kako na Familiju tako i na Putina kao onoga koga Familija bira za naslednika. Međutim, ona druga strana oligarha na čelu sa Berezovskim smatra da je Putin ono pravo rešenje, te ga guraju preko Kanala jedan. Sve u svemu, nisu bili niti jedinstveni niti su ga oni izbunarili, već su to uradili Jeljcinova kćerka i zet, a onda su posle njih dvoje konkretno išli okolo i dogovarali sa Berezovskim i ekipom oligarha da ga nekako podrže zajedničkog interesa radi…

Izvinjavam se!
Ali!
Pa kako ti to sve znaš, toliku količinu najsitnijih detalja?
Kako je to moguće?!
Mora da imaš nekog informatora?
Ja ne vidim drugi način.
benedykt benedykt 14:52 24.01.2022

Re: drago mi je

bene_geserit
O kojim to demografskim trendovima mi pričamo kada Rusija danas ako niste znali ima manje stanovnika nego na kraju Jeljcinove vladavine (146 miliona 1999 - 145 miliona danas), ali je za to verovatno opet neko drugi kriv da pogađam.

Ti generišeš neverovatnu količinu gluposti po stranici bloga.

U vezi ruske demografije u vreme Putina, broj dece po ženi je porastao sa 1.25 na 1.82 za vreme Putinove vladavine, a životni vek se produžio sa 65.7 na 72.3 godine.
I jedno i drugo je neverovatno. Kad je demografija u pitanju jako je teško promeniti trendove.
Osim u negativnom smeru. Što pokazuje Jeljcinova vladavina - prava demografska katastrofa u jako kratkom roku.

Odlično, pošto vidim da gosn Bene iz čuvene ruske gubernije zvane Kalifornija, zna verovatno bolje i od Putina samog. Mislim, kada smo kod generisanja gluposti, ili možda mislimo na onu idiotariju za decu ometenu u razvoju koju je napisao Pepe Eskobar o Kazahstanu…?!?
Elem, samo za gledaoce sa jeftinijim kartama koji su se problemu demografije u Rusiji posvetili sinoć i to metodom pitamo Google pobratima. Dakle, 6. avgust 2021., izveštava TASS, pa kaže sledeće…
Broj stanovnika Rusije trebalo bi da ponovo počne da raste do kraja 2024. godine, navodi se u spisku uputstava ruskog predsednika Vladimira Putina, objavljenom u petak na sajtu Kremlja.
Vlada je dobila zadatak da promeni ciljeve nacrta jedinstvenog plana za postizanje nacionalnih razvojnih ciljeva, „obezbeđujući postizanje pozitivnog priraštaja stanovništva do kraja 2024. godine i postizanje očekivanog životnog veka od 75 godina do kraja 2025. godine“, navodi se u dokumentu.
Putin je 19. jula na sastanku Saveta za strateški razvoj i nacionalne projekte primetio da se od 2012. do 2018. godine broj stanovnika Rusije povećao za 3,8 miliona ljudi, ali da se tada, zbog demografskog jaza i drugih okolnosti, javila „nepovoljna slika u pogledu prirodnog priraštaja stanovništva” te da je počeo da se primećuje i gubitak stanovništva. Predsednik je potom zamolio vladu da „pažljivije pogleda ove podatke”, ističući da „ciljevi treba da budu realni, ali ipak ambiciozni”.

Prema tome gosn Bene, postoji samo jedno merilo za priču o demografiji a to je kada se na kraju godine stavi crta i pogleda konačni rezultat. Sve u svemu, Rusija je imala samo u periodu 2012-2018 porast stanovništva, mada je pozitivan prirodan priraštaj postojao koliko ja znam u nešto kraćem periodu ali kao nebitno, dok je u ostatku Putinove vladavine priča u minusu, što se i vidi uostalom iz cifre (1999-2022) koju sam ja priložio u svom komentaru. Inače, isti taj pijani Jeljcin je za vreme te kao demografske katastrofe takođe izgubio oko milion stanovnika, ili ti oko 147 miliona 1991 - 146 miliona 1999. Nemojte pričati stvari o kojima slabo znate, samo to ako nije problem…
freehand freehand 14:56 24.01.2022

Re: drago mi je

Sve u svemu, Rusija je imala samo u periodu 2012-2018 porast stanovništva, mada je re pozitivan prirodan priraštaj postojao koliko ja znam u nešto kraćem periodu ali kao nebitno, dok je u ostatku Putinove vladavine priča u minusu, što se i vidi uostalom iz cifre koju sam ja priložio.

Lumen...

benedykt benedykt 15:05 24.01.2022

Re: drago mi je

nsarski
Grešiš, jer je pod jedan u tom trenutku postojao gadan rascep kako među oligarsima tako i u odnosu sa Familijom


Hahaha, stvarno si zabavan. Svi greše, samo ti znaš da je u pitanju svađa za nekom večerom, a taksija nema. I tako je došlo do promene vlasti. Bravo, majstore.
Stvarno si isti k'o Šešelj - ja imam izvove. Auh, brate.
Znači, nije došao taksi i tako se pomenila vlast?
Nego, kaži nam, čoveče, ko su ti izvovi da i mi nešto naučimo. Ili si na tajnom zadatku ovde na veoma važnom blogu B92, pa moraš inkognito da nastupaš? Pssst, možeš slobodno da nam kažeš - mi čuvamo tajnu. Ajde, možeš ti to, budi široke ruke. Nije valjda da su tvoji hendleri toliko strogi.

Kad stigneš, napiši koju o situaciji kod nas. Ko je kome šta smestio, pa imamo ovo što imamo?

A kad si pri plajvazu, objasni nam ko je ubio Kenedije. To je misterija!

Samo po ko zna koji put Nsarski pokazuješ kako si glup, jer se svi tvoji argumenti po običaju svode na priču… Ma, šta ti znaš, i te selo-veselo pošalice za upotrebu u internet raspravama. Kada ti se izvuku uši kao za onu budalaštinu oko Tojote u Kataru, skvičiš tu kao malo dete i trupkaš u nemoći nožicama, a sada mi tu glumataš nekog kao mangupa. Tuga i jad. Šešelja ostavljam tebi, jer ste jako slični, tj glupave galamdžije sa dijagnozom u glavi. Ono što ja pišem, možeš sve da nađeš u knjigama koje su pisali neki ruski novinari upućeni u problematiku, kao što imaš i audio snimke gde pričaju Jumašev i tzv Putinov bankar ili ti ga Sergej Pugačev, pa se podsećaju kako su ga doveli na vlast…
benedykt benedykt 15:11 24.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Sve u svemu, Rusija je imala samo u periodu 2012-2018 porast stanovništva, mada je re pozitivan prirodan priraštaj postojao koliko ja znam u nešto kraćem periodu ali kao nebitno, dok je u ostatku Putinove vladavine priča u minusu, što se i vidi uostalom iz cifre koju sam ja priložio.

Lumen...


Cifra koju sam ja priložio je ona na koti 1999 godina 146 miliona tj sada tu negde 145 miliona stanovnika u Rusiji. Putin dakle malčice šminka zvaničnu statistiku da bi izgledala bolje po njega, jer koliko ja znam samo je u nešto kraćem periodu postajao zaista pozitivan prirodan priraštaj, tipa 2014 pa do 2017, dok su 2012 i 2013 tj 2018 bile bukvalno na pozitivnoj nuli tj koliko umrlo toliko se negde i rodilo. Ne mogu sad da bunarim tačne podatke, ali kao potpuno nebitno jer je krajnja cifra ta tj 3.8 miliona više u periodu 2012-2018. Sve u svemu da ne teramo mak na konac…
gvozden1 gvozden1 15:22 24.01.2022

Re: drago mi je

Tojote u Kataru,

Dosadno vam o četnicima i partizanima?
E evo nam sad Katara i Tojote.

Živ nisam dok se ovo ne raščivija.
benedykt benedykt 15:28 24.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Ukoliko je to pitanje eventualno u ovoj raspravi, onda sam ga nekako propustio, pa ću pogledati kasnije…

Pogledaj.

Pogledao, samo ako smem da primetim ja ne pričam uopšte o Muhtaru Abljazovu već o Karimu Masimovu, koji je pod jedan Ujgur a pod dva uhapšen je oko onoga što se dešavalo u Kazahstanu. Prema tome, hajde da ne mešamo babe i žabe, jer je Masimov samo i jedino potrčko klana Nazarbajev, kao što je i onaj drugi uhapšeni tj lokalni krimos (Divlji) Arman Džumageljdijev takođe samo i jedino desna ruka Nazarbajevljevog sinovca Kairata Satibaldija. Kairatov brat tj general Samat Abiš je bio inače zamenik Karima Masimova, odnosno glavni i odgovorni zašto su policija i vojska otkazale poslušnost Tokajevu, pa je Tokajev zbog toga morao da poljubi ruku Putinu i kaže dođite ovamo, spašavajte…
freehand freehand 15:34 24.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
freehand
Ukoliko je to pitanje eventualno u ovoj raspravi, onda sam ga nekako propustio, pa ću pogledati kasnije…

Pogledaj.

Pogledao, samo ako smem da primetim ja ne pričam uopšte o Muhtaru Abljazovu već o Karimu Masimovu, koji je pod jedan Ujgur a pod dva uhapšen je oko onoga što se dešavalo u Kazahstanu. Prema tome, hajde da ne mešamo babe i žabe, jer je Masimov samo i jedino potrčko klana Nazarbajev, kao što je i onaj drugi uhapšeni tj lokalni krimos (Divlji) Arman Džumageljdijev takođe samo i jedino desna ruka Nazarbajevljevog sinovca Kairata Satibaldija. Kairatov brat tj general Samat Abiš je bio inače zamenik Karima Masimova, odnosno glavni i odgovorni zašto su policija i vojska otkazale poslušnost Tokajevu, pa je Tokajev zbog toga morao da poljubi ruku Putinu i kaže dođite ovamo, spašavajte…

Ne znam zašto pričaš o Ujguru potrčku. Ja, posle malo guglanja pošto si me zainteresovao svojom ekspertizom za sve i svašta pa i za Kazahstan - malo sam proguglao priču, i ono što sam video i pročitao govori jasno i direktno da su CIA i Mi6 itekako umešali prste i u tu priču, a ovaj dika koga sam dva puta imenovao i kačio odrednice sa Vikipedije o njemu im je vrlo bitan alat u tome.
Sad, pošto ti voliš da se baviš nebitnim Ujgurima umesto bitnim Kazacima i njihovim gazdama - jebiga.
benedykt benedykt 15:47 24.01.2022

Re: drago mi je

nsarski


I ti sebe, posle ovakvog detinjastog odgovora, uzimaš za ozbiljno? Ja mislio da je u pitanju nešto važno što se iza brda valja, a u pitanju su Jeca M. i Dragec!
Poznati su oni kao drmatori na blogu pa i šire, sigurno!

(P.S. Nego, ko su Jeca M. i Dragec? Nikad čuo za njih).

Da nisu Jeca M. i Dragec smenili Jeljcina i doveli Putina, keve ti? Odgovori, živ nisam.

Nemaš ti dugačak jezik, ti imaš "kratke noge" (znaš izraz, sigurno). Da to ilustujem uz pomoć Big Lebowskog

Ko ima kratke noge smo videli na slučaju Tojota, sve uz lagani potpuri svakojakih infantilnosti, trupkanja nožicama, odnosno ingenioznih a la Ilija Čvorović promišljanja a sve u stilu… Tebe su poslali ovde po zadatku…!?! Takođe ako smem da primetim, u dati set svih mogućih i nemogućih teorija zavera može da veruje jedino valjda ne previše pametno dete, koje pri tome ima višak podstanara u glavi.
Elem, zaboravio sam da pališ na gurku, odnosno da imaš memoriju zlatne ribice, kao i to da si i tada bio smrda sa sve tom čoban tera ovčice zurkom sa tog avatara koji se takođe ne menja sve ove godine…
Pričam o Jeleni Milić i Dragi Kovačeviću od milošte zvanom Dragec, ili si možda zaboravio na njih…
tess1 tess1 16:20 24.01.2022

Re: drago mi je

Meni lično je na primer iz kontre jako čudno, a zašto neki drugi ljudi ne znaju čak ni te neke najosnovnije stvari nego se tu silno iščuđavaju tom mom nekom kao fol silnom (sve)znanju. Iz moje perspektive, to je sve samo ne neko silno znanje, ali što uostalom reče davno jedan pametan čovek… U zemlji slepih, jednooki je kralj…

Meni se ovo sviđa, ukratko: nije da ja znam mnogo, nego vi znate malo. I to je ok. :)
tess1 tess1 16:25 24.01.2022

Re: drago mi je

Dobro, šta se dešava ovde, ima li zime u Kataru? :)

A Ukrajina?

- Da li je Vladimir P. toliki car (il ponekad malo blefira)
- Bajden&sinovi i drugi Mcdonaldi (američki interesi)
- Njemci neće sukob sa Rusima (aham, boje se i treba im gas)
- Francuzi slobodnije (valjda što su onomad bili antifašisti?il je kod njih sve šik?) iskazuju šta ne žele
- Englezi kao i uvijek spletkare (lično mislim da će kumovati bedi i na Balkanu i u Ukrajini)
- Kinezi čekaju da se poubijamo (invazije kineske će biti kad-tad, njima je egal)
- Australijanci obaraju rekorde u koroni (umal napišem eboli)
- na Balkanu ljudi imaju svojih briga, naravno uvijek protiv Švabe (poneko i protiv saradnika okupatora i domaćih izdajnika)

I itd.

Marilyn Manson on the Red Square, Moscow.

nsarski nsarski 16:25 24.01.2022

Re: drago mi je

Pričam o Jeleni Milić i Dragi Kovačeviću od milošte zvanom Dragec, ili si možda zaboravio na njih…


E, stvarno bih voleo da ti pošaljem snimak mog ozarenog osmeha - totalno, oko cele glave. Ti si, bro, fantastičan!
Stvarnooo, baš, baš.
Jelena Milić i Dragec pokojni - nisu ti dali da živiš i ti moraš da se kriješ?
Nemojte da zajebavate gospodine. Pa to je nemoguuće, kako bi rekao Mladen Delić.
Molim te, ali molim, nemoj da sada utekneš, sada kad je najsmešnije.
Nego, ti si sedeo za stolom, baš pored Vladimira Vladimiroviča na toj večeri i sve si pomno pratio. I video kako se vlast u Ruskoj Federaciji menja?
Napiši memoare čoveče - kintu bi zaradio.

I šta kažeš, ništa CIA, ništa MI6, ništa Mosad? Pa jes', u pravu si. A mi mislili...Pusti ti nas, jebo ti nas. Samo nastavi, pliz.
Ribozom Ribozom 19:13 24.01.2022

Re: drago mi je

@benedykt

Ja sad otvorih par sajtova (worldmeter, wiki) i svuda pise da je od 2010 populacija u Rusiji porasla 3-4 miliona, sto je odlicno u odnosu na Ukrajinu koja je izgubila 5 miliona i Srbiju-nemam pojma koliko.
U poslednje dve godine se i u Evropi smanjuje populacija usled smanjene emigracije.

Takodje, ovo sa platama u Rusiji od 100€ ti nije tacno (mozda si pomesao sa Ukrajinom), posto imam nekog rodjaka u manjem mestu u Rusiji i radi na gradjevini (zivi tamo 20 godina) i prima nesto manje od 1000€. Neki manji grad juzno, on je zadovoljan i klimom i zivotom da ne pomislis ni ja se ne zalim.

I to sto zameras Nsarskom o vrv nebulozi koju je negde pokupio o Katarskim toyotama pa desava se svima da eto pokupimo neku nebitnu informaciju koju ne proverimo i prenesemo je.

bene_geserit bene_geserit 19:34 24.01.2022

Re: drago mi je

Prema tome gosn Bene, postoji samo jedno merilo za priču o demografiji a to je kada se na kraju godine stavi crta i pogleda konačni rezultat. Sve u svemu, Rusija je imala samo u periodu 2012-2018 porast stanovništva, mada je pozitivan prirodan priraštaj postojao koliko ja znam u nešto kraćem periodu ali kao nebitno, dok je u ostatku Putinove vladavine priča u minusu, što se i vidi uostalom iz cifre (1999-2022) koju sam ja priložio u svom komentaru. Inače, isti taj pijani Jeljcin je za vreme te kao demografske katastrofe takođe izgubio oko milion stanovnika, ili ti oko 147 miliona 1991 - 146 miliona 1999. Nemojte pričati stvari o kojima slabo znate, samo to ako nije problem

Gosn benedykt,
vama matematika a ni elementarna logika nije jača strana.
Demografski trendovi imaju ogromnu inerciju. Promeniš broj dece po ženi danas a vidiš efekat toga u broju stanovnika za 20 ili 40 godina.
Od pada SSSR-a do kraja Jeljcinove vladavine broj dece po ženi je opao sa 2.1 na 1.25 za svega 10 godina (i životni vek je opao sa 69 na 65 godina). Za vreme Putinove vladavine to se vratilo na 1.82 deteta po ženi što je i dalje ispod proste reprodukcije (koja zahteva oko 2.1 dete), ali bolje od trendova u većini Evrope i neverovatan uspeh u odnosu na katastrofu iz doba Jeljcina. Broj stanovnika se održava na sličnom nivou zahvaljujući produženju životnog veka - tu se efekti odmah vide.
I onda ste gospodine zaključli Jeljcin izgubio milion ljudi, Putin izgubio milion ljudi, to je isto. Prilično retardiran zaključak, ali samo napred, ništa novo kad ste vi u pitanju.
benedykt benedykt 19:36 24.01.2022

Re: drago mi je

freehand

Ne znam zašto pričaš o Ujguru potrčku. Ja, posle malo guglanja pošto si me zainteresovao svojom ekspertizom za sve i svašta pa i za Kazahstan - malo sam proguglao priču, i ono što sam video i pročitao govori jasno i direktno da su CIA i Mi6 itekako umešali prste i u tu priču, a ovaj dika koga sam dva puta imenovao i kačio odrednice sa Vikipedije o njemu im je vrlo bitan alat u tome.
Sad, pošto ti voliš da se baviš nebitnim Ujgurima umesto bitnim Kazacima i njihovim gazdama - jebiga.

Čisto da podsetim, pošto sam sve ovo već ispričao i to pre nego što je vašoj malenkosti pomogao pobratim Google, tj pre nekih desetak i kusur dana. Elem, pre 11 godina je u nekadašnjem Novom Uzenu tj današnjem Žanaozenu isto tako krenula pobuna protiv Nursultana Abiševiča, koja je ugušena u krvi što-no-se popularno kaže. Nazarbajev ne bude lenj, već reši da poradi malo na toj medijskoj slici o sebi na Zapadu, pa angažuje je l znate koga da mu bude savetnik…?!! Toni Blera glavom i bradom, pa je onda ta medijska slika bila mnogo bolja. Pitate se vi a kakve sad to veze ima sa Muhtarom Abljazovim, koga vi optužujete da je glavni urotnik…?!! E pa, potegne posle toga Nursultan Abiševič malo svoje veze i Muhtaru krenu da sude u Engleskoj za ono što je bio nevaljao i lapao lovu iz kazahstanske BTA banke. Je l znate ko mu je bio sudija koji ga je osudio…?!! Ne znate naravno…!? Rođeni brat Tonija Blera, sudija Vilijam Bler…
Evo šta je rekao Muhtar Abljazov tom prigodom…
Judge William Blair is Tony Blair's eldest brother. So it was Tony Blair's eldest brother who sanctioned to arrest my assets and my documents. The bank accused me that I hid assets for tens of millions of pounds. At the end of 2011 there were court hearings on these charges, and in February, 2012 the judge Tiere sentenced me to 22 months of imprisonment, making a statement that I showed disrespect to court because I didn't disclose all of my the assets”, - the ex-head of the board of directors of BTA Bank, Mukhtar Ablyazov said in the interview to the newspaper published on Friday.

Dakle, po vama ako shvatam iz nekog nepoznatog razloga CIA i MI6 reše eto tako da skidaju Nazarbajeva i njegov klan sa vlasti, iako da se i to podsetimo samo Exxon Mobile i Chevron imaju zilijarde uloženih dolara u naftnu industriju u Kazahstanu, iako je niko drugi nego Bil Klinton sredio da njegov prijatelj Frank Giustra tj firma Uranium One dobiju da rade posao sa uranijumom tamo. Niste vidim čuli za taj čuveni skandal i za ogromnu lovu koja se pominjala kao mito, tj onih valjda 30 miliona dolara koji su završili na računu Clinton Foundation. Tako da, ne može se guglanjem preko noći shvatiti šta i kako u Kazahstanu, a vi uporno nećete da slušate šta pokušavam iz najboljih namera da vam objasnim.
Dakle, ako vam je Rusija neki pandan Srbiji za vreme Miloševića, odnosno ako je Lukašenko i Belorusija neki pandan Srpskoj, onda vam je Kazahstan ali original Crna Gora don Mila Đukanovića. Koja crna CIA, koji MI6 bakrači, nemojte da vas lažu bezveze ljudi tipa Pepe Eskobara ili njemu sličnih…

freehand freehand 19:58 24.01.2022

Re: drago mi je

pre nego što je vašoj malenkosti pomogao pobratim Google

Mučno je razgovarati sa spodobama poput tebe. Taština i humor nikad nisu išli zajedno, dapače. zato su potpuno očekivane ove jeftine uvrede u pokušaju, No nebitno.
Dakle, pošto ne sedim za stolovima i na večerama na kojima se odlučuje ko će biti Jeljcinov naslednik, ne živim na pet kontinenata istovremeno a mrzi me da idiotske teze argumentujem tako što čitaoce ubijem gomilama nekakvih išto iskrivljenih što izmišljenih imena i prezimena i geografskih pojmova neproverljivih u svojoj nabacanosti. Pa onda u nekoliko rečenica podastrem proverljive podatke koje sam baš kao i ti pokupio sa interneta samo što ih nisam smuljao ulupavši ih zajedno diskvlifikacijama svakog ko proba da sa tobom razgovara a da ti se suprotstavi jer, gle čuda, misli da sereš ko kamila.

Dakle, evo ti još jednom da pogledaš i odslušaš nešto što liči na dosta veran prikaz događanja:




tess1 tess1 21:34 24.01.2022

Re: drago mi je

Nekako mi izmiče smisao (kao da nešto fali, možda 87% šire slike?) poređenja il statistike zasluga Vladimirove vladavine u porastu rođenih beba u Rusiji. Ne, ni ekonomija tj blagostanje (ako je Jeljcin kriv za siromaštvo i ljudi tad nisu radili ono, ko je danas kriv za maloljetničku trudnoću, samohrane majke, i narkomaniju u Rusiji?). Ili, kako opravdati natalitet Indije? Ili, kako razumjeti porodice sa jednim djetetom u ekonomski razvijenim zemljama? Ili, interesuje me koliko je beba rođeno u Siriji il još bolje u Afganistanu u proteklih deceniju-dvije. I itd.

Ovo sa bebama i Vladimirom vam je baš onako neozbiljno.

World Chess Champion Anatoly Karpov (right) holds demo game at the sports festival dedicated to the XVIII Komsomol Congress. Photo by Vladimir Rodionov, USSR, 24 April 1978.

bene_geserit bene_geserit 22:08 24.01.2022

Re: drago mi je

ako je Jeljcin kriv za siromaštvo i ljudi tad nisu radili ono, ko je danas kriv za maloljetničku trudnoću, samohrane majke, i narkomaniju u Rusiji?

Svaki političar koji dođe na vlast ima zatečeno stanje pa može da ga poboljša ili pokvari. Narkomanije i pre svega alkoholizma u Rusiji ima manje nego pre dolaska Putina na vlast (što se najbolje vidi po skoku životnog veka sa 65.7 na 72.3 godine).
Naravno nisu političke mere jedina stvar. Ljudi se manje razmnožavaju u ratnim godinama a posle rata krenu da nadoknađuju. Raspad SSSRa i privatizacija koja je usledila su bili traumatični, ne baš kao rat, ali je bilo za očekivati da će neki rebound da se desi. Putin se svakako delom zatekao u pravom trenutku na pravom mestu. Ali je ipak smešno nipodaštavati neverovatno poboljšanje demografske slike Rusije i ne pripisivati mu nikakve zasluge za to.
tess1 tess1 22:38 24.01.2022

Re: drago mi je

Narkomanije i pre svega alkoholizma u Rusiji ima manje nego pre dolaska Putina na vlast (što se najbolje vidi po skoku životnog veka sa 65.7 na 72.3 godine).

Ccc, jbt.
Putin se svakako delom zatekao u pravom trenutku na pravom mestu.

Da, to je to.

Da, spomenuo si gore životni vijek žena u Rusiji, stvorio im Vladimir idealan provizorijum za oplodnju pa se samoiscjeljuju, ili je li životni vijek u cijelom svijetu jednako duži, i u Bosni žene žive duže od 90ih nego npr od 1945, u Srbiji isto tako, nisu bogatije u odnosu na žene prije tri decenije (?), rađaju djecu i zdravije su. Ali čini mi se da je Vladimir čvrstom KGB rukom prvo uspio izbjeći američku zamku kad vide njegove oligarhe da pomisle "i mi možemo tako", ne, ne možete, i stvorio im kontrolom medija vjeru u idealnu budućnost, dobar života sa platom (zamisli, primaju platu) i zdravljem u XXI stoljeću. Problem maloljetničke trudnoće, samohranih majki i narkomanije, i da, alkoholizma kod žena nije sigurno izmišljen da bi se naudilo Vladimiru, logično je pomisliti da se Rusi ne nose dobro sa tranzicijom (što bi rekli naši okupatori u BiH) kao što mi mislimo kad čujemo koliko je beba u Rusiji rođeno i kako je tamo sve supi-dupi, Vladimorov bejbi bum.

(preporučujem seriju Metod da se vidi rusko društvo iznutra danas)
maksa83 maksa83 22:47 24.01.2022

Re: drago mi je

Naravno nisu političke mere jedina stvar. Ljudi se manje razmnožavaju u ratnim godinama a posle rata krenu da nadoknađuju. Raspad SSSRa i privatizacija koja je usledila su bili traumatični, ne baš kao rat, ali je bilo za očekivati da će neki rebound da se desi. Putin se svakako delom zatekao u pravom trenutku na pravom mestu.

Da, baš u trenutku kada su cene energenata krenule strelovito na gore, a njegove nevoljie počinju 2014. kada se trend što kažu savio.

Inače to skidanje sa alkohola je da budemo fer započeo Gorbačov sa Perestrojkom zbog čega je bio vrlo neomiljen, ima dobrih viceva na tu temu (onaj sa grafitom "MIŠA TI NISI U PRAVU" je među boljima).
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:54 24.01.2022

Re: drago mi je

ekako mi izmiče smisao (kao da nešto fali, možda 87% šire slike?) poređenja il statistike zasluga Vladimirove vladavine u porastu rođenih beba u Rusiji.

За сваку планирану трудноћу потребна је нека доза оптимизма, самопоуздања и вере у будућност. Неко ће то пронаћи у себи, али ако гледаш трендове у целој популацији, тај feel good фактор у великој мери зависи од друштвене климе.

Поред тога, Путин је увео и низ конкретних програма који финансијски подржавају породице са децом.
tess1 tess1 23:00 24.01.2022

Re: drago mi je

За сваку планирану трудноћу потребна је нека доза оптимизма, самопоуздања и вере у будућност. Неко ће то пронаћи у себи, али ако гледаш трендове у целој популацији, тајfeel good фактор у великој мери зависи од друштвене климе.

Поред тога, Путин је увео и низ конкретних програма који финансијски подржавају породице са децом.

Principessa, ti si meni sve više nestvarnija. Ozbiljno. Možda je do mene, evo sad sam se zamislila. Možda sam na ivici. Svemira. :)
bene_geserit bene_geserit 23:02 24.01.2022

Re: drago mi je

životni vijek žena u Rusiji ...
alkoholizma kod žena ...
Vladimorov bejbi bum

Opet ti sa tim muškarci - žene sranjima.
Nije "Vladimorov bejbi bum" već sprečavanje potpunog demografskog sloma Rusije, i dalje nisu na nivou proste reprodukcije.
A problem narkomanije postoji svuda. Recimo ako uporediš SAD i Rusiju, broj ljudi koji su se overdozirali je tipa 80-100 hiljada a u Rusiji 7 hiljada. Ogromnom većinom muškaraca kad si već kod tih muškarci žene podela.
E sad koliko ih umre od posledica alkoholizma je već druga priča.
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:04 24.01.2022

Re: drago mi je

Problem maloljetničke trudnoće, samohranih majki i narkomanije, i da, alkoholizma kod žena nije sigurno izmišljen da bi se naudilo Vladimiru

Горе сам линковала чланак о томе како је конзумирање алкохола у Русији достигло врхунац 2003, а од тада се смањило за 43%!

линк

По статистици СЗО, Руси сада пију мање него Французи или Немци.
tess1 tess1 23:17 24.01.2022

Re: drago mi je

Opet ti sa tim muškarci - žene sranjima.

Ti si počeo o plodnim i zdravim ruskim ženam zahvaljujući Vladimirovoj milosti.
E sad koliko ih umre od posledica alkoholizma je već druga priča.

Ali kako brzo kreneš tražiti zicer kad ugledaš koliko propusta napraviš, cc. Sjajno. Bane, postao si čarobnjak.

bene_geserit bene_geserit 23:17 24.01.2022

Re: drago mi je

baš u trenutku kada su cene energenata krenule strelovito na gore, a njegove nevolje počinju 2014. kada se trend što kažu savio


tess1 tess1 23:19 24.01.2022

Re: drago mi je

Горе сам линковала чланак о томе како је конзумирање алкохола у Русији достигло врхунац 2003, а од тада се смањило за 43%!

линк

По статистици СЗО, Руси сада пију мање него Французи или Немци.

Sve je to previše idealno da bi trezven čovjek povjerovao.
bene_geserit bene_geserit 23:23 24.01.2022

Re: drago mi je

Ti si počeo o plodnim i zdravim ruskim ženam zahvaljujući Vladimirovoj milosti.

To ti kad se pomene fertility rate odmah imaš u glavi samo žene koje se valjda razmnožavaju same od sebe.
Meni je to karakteristika biološkog zdravlja celokupnog društva.
crossover crossover 23:24 24.01.2022

Re: drago mi je

gvozden1
Tojote u Kataru,

Dosadno vam o četnicima i partizanima?
E evo nam sad Katara i Tojote.

Živ nisam dok se ovo ne raščivija.


Nema šta da brineš, Banksi je sve to davno nacrtao.

Cookie Monster Militia during Toyota War:


maksa83 maksa83 23:25 24.01.2022

Re: drago mi je


Tu se tačno vidi ono što kažem - pad cene energenata ih je 2014. ozbiljno ošajdario na svaki način, rublja se sroljala i smanjila im se lokalna kupovna moć i podigla cene svega što uvoze. Kada je osamdesetih nafta pala na $10 (današnjih $28) SSSR se ubrzo raspao, tu rupu nisu mogli da pokrpe.
bene_geserit bene_geserit 23:27 24.01.2022

Re: drago mi je

Sve je to previše idealno da bi trezven čovjek povjerovao

Pogotovo ako taj trezven čovek ima predubeđenja kojih se teško rešiti.
The Russian Government’s Efforts To Reduce Drinking
tess1 tess1 23:32 24.01.2022

Re: drago mi je

To ti kad se pomene fertility rate odmah imaš u glavi samo žene koje se valjda razmnožavaju same od sebe.
Meni je to karakteristika biološkog zdravlja celokupnog društva.

Ti stvarno misliš da su zdrave ruske žene u dalekom, dalekom Sibiru čekale KGB prcu Vladimira da ih novčano stimuliše - pazi sad - u planiranju trudnoće? Ccc..
tess1 tess1 23:34 24.01.2022

Re: drago mi je

Pogotovo ako taj trezven čovek ima predubeđenja kojih se teško rešiti.

Taj sam. :))

bene_geserit bene_geserit 01:12 25.01.2022

Re: drago mi je

Ti stvarno misliš da su zdrave ruske žene u dalekom, dalekom Sibiru čekale KGB prcu Vladimira da ih novčano stimuliše - pazi sad - u planiranju trudnoće?

Pa ne znam kako je kod tebe, u mom svetu trudnoću ne planiraju žene, već porodice.
tess1 tess1 05:15 25.01.2022

Re: drago mi je

Pa ne znam kako je kod tebe, u mom svetu trudnoću ne planiraju žene, već porodice.


Da, to je ta slika i prilika idealne američke potrošačke porodice bijelaca koju vidiš sad u Rusiji a ne vidiš je '45. i neke jer tad nije bilo dobrog vladara kao Vladimira planera, u stvari, istina je da tad nije bilo 20-30 miliona muškaraca pa se 20-30 miliona žena dovijavalo narednih 60 god il koliko je potrebno da se u nekom prirodnom ciklusu društvo (rusko, napomena) oporavi bez obzira na ekonomiju jer, tvrdim, zdrava žena (ti si počeo) u Sibiru ne planira trudnoću (i porodicu, podrazumjeva se, samo ti zicer sitničariti u mojoj samosvjesnosti, npr i porast rođenih beba u pandemiji sigurno nije dio plana muškarca i žene za očuvanje populacije, samo su bili malo više u kući, prostak il nemaštovit bi rekao u krevetu) uz jednokratnu pomoć il obećanje da će svake zime do punoljetstva djeteta dobijati iscjepana drva od države da joj se nađu na minus 50 stepeni (ko kaže da nismo u temi).

Garancija države ili plan za zdravu idealnu trudnoću (i popovi pozivaju na obmnožavanje) i zdravu idealnu porodicu (popovi nisu ni mislili na bezgrešno začeće) postoji u totalitarnim društvima (nekad je to bila osnova zdrave nacoške doktrine, danas taj ideal imaš zamisli i u S. Koreji, u Kini srednju idealnu klasu 24 sata pod nadzorom, evo i u Rusiji prezadovoljne uslovima života nove potomke kako tvrdite ti i Principessa, ok, samo da nisu pederi jer to je bolest i ne liječi se lako tj ne iskorjenjuje se lako kao alkoholizma il revnosno kao disidenti u Rusiji), ili recimo u Americi je taj ideal da ako budeš imao vjeru u američki san i ti možeš postati bogat kao Tramp, postati predsednik kao on i sa jednom od nekoliko žena, manekenkom, imati jedno djete, ali, ako ne budeš imao vjeru e pa il si crnac kom se posrećilo mimo svih planova il si ljevičar/ka, u komplikovanoj vezi i kupio/la bi sebi psa da nisi toliko lijen/a vodati ga po parkovima..

+ zamislimo rusko društvo bez Vladimira i oligarha koji bacaju mrvice narodu (narod je 140 miliona ljudi na bogatih šumom, vodom i rudom 17 125 187 kilometara kvadratnih, primaju platu  - u Lihtenštajnu to nije ni minimalac -  i zdravi su, šta bi više) da se poslednje tri decenije razvijalo zdravije (kao zdravlje žena u procesu razvitka il napretka civilizacije), da li bi bilo više djece ili manje? Možda manje jer bi ljudi postali samoživi, ili subjektivni idealisti, ne bi rađali vojnike i zdrave (ti si počeo) plodne žene vladaru između obilaska jednog od 500 sibirskih tigrova kraj Amura i skijanja na tromeđi Alpi..

Sjetih se, i zdravo afganistansko društvo predviđaš kad im Amerikanci kupe traktore i kad posiju šencu bjelcu.. Hm, šta li o svemu misle ruski hakeri, valjda se i njih nešto pita?

CCCP, 1962

alselone alselone 05:20 25.01.2022

Re: drago mi je

Par crtica:

- Foreign Exchange Reserves in Russia averaged 284024.89 USD Million from 1992 until 2021, reaching an all-time high of 630627 USD Million in December of 2021 and a record low of 4532 USD Million in December of 1992.

- Gold Reserves in Russia averaged 997.64 Tonnes from 2000 until 2021, reaching an all time high of 2299.87 Tonnes in the second quarter of 2020 and a record low of 343.41 Tonnes in the second quarter of 2000.

- At close to $600 billion, Russia holds the world’s fourth-largest foreign currency and gold reserves


Bome baš im ne ide.

Ovo je posebno zanimljivo
- Russia for First Time Holds More Gold Than U.S. Dollars in $583 Billion Reserves
alselone alselone 05:24 25.01.2022

Re: drago mi je

Dok je bio pijani Boris u MSM novinama Rusija je napredovala super. Od kako je došao Putin evo propada već 20 godina jedan dan od ponedeljka.

Opštenje ludog i zbunjenog.
alselone alselone 05:33 25.01.2022

Re: drago mi je

По статистици СЗО, Руси сада пију мање него Французи или Немци.

Kakav grafik! Litres of pure alcohol per person per year a u piku 20. 20 litara čistog alkohola po osobi!

Vidim na grafiku da je manje od Francuza i Nemaca, što je stvarno zanimljivo a malo više od UK-javaca. Ali, u svakom slučaju, kulturnije od Britanaca.
alselone alselone 05:38 25.01.2022

Re: drago mi je

I još nešto - deluje da se sranje u Ukrajini zaleće kako korona usporava. Deluje da smo završili sa mirnodopskim periodima narednih 50 godina i ulazimo u vreme permanentnih pseudospontano oscilirajućih kriza.
bene_geserit bene_geserit 06:02 25.01.2022

Re: drago mi je

Garancija države ili plan za zdravu idealnu trudnoću (i popovi pozivaju na obmnožavanje) i zdravu idealnu porodicu (popovi nisu ni mislili na bezgrešno začeće) postoji u totalitarnim društvima (...), ili recimo u Americi

Zbog čega su ti te "zdrave i jedre" Ruskinje majke uporno u Sibiru, jbte, Sibir pa Sibir, jel ti znaš gde živi koliki procenat ruske populacije ?
Nego ne znam kakve stimulanse daje Putinova država ruskim porodicama da pospeši rađanje, ako je debilno i ko Palma u Jagodini opet je bolje nego da ih nema. A sad ja sam to zamišljao više ono ekonomija napreduje, optimizam cveta, poreski sistem napravljen da je bolji za ljude sa više dece i eto.

Nego, to kako je kod Rusa i koliko im oligarsi skidaju kajmak to je ruski problem, moj problem su američki oligarsi. Da postaneš predsednik SAD moraš da si rođen u SAD.
Ta "levičarka koja šeta psa" - umesto da rađa decu (jer to "nije dobro za zdravlje žena" - izvinjavam se ako sam pogrešno razumeo šta si implicirala), jel joj brani neko da živi život kako želi u Rusiji ? E sad, što takve uvek budu nešto nesrećne i nadrkane pa im je ceo svet kriv, tu slabo ima pomoći.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:04 25.01.2022

Re: drago mi je

alselone
I još nešto - deluje da se sranje u Ukrajini zaleće kako korona usporava. Deluje da smo završili sa mirnodopskim periodima narednih 50 godina i ulazimo u vreme permanentnih pseudospontano oscilirajućih kriza.

Primjećuješ li kako se piše, uglavnom, o ukrajinskoj krizi.
Sve se na kraju svede na Putina i njegovu diktaturu, oligarhe, rusku propast zbog korupcije pod Putinom, potrebom Putina da širi Rusiju, valjda mu nedostaje prostora, i naravno kao finalni tuš priča kako Rusija ima neku neku cifru manju nego Španija ili Italija. Zavisno od poetske kreativnosti komentatora.
Niko ne priča o stvarnom problemu i dugoročnom riješenju tog problema.
Čudo je da imamo i ovoliko dugačak period mira, kakve su nam elite i mediji.
docsumann docsumann 08:51 25.01.2022

Re: drago mi je

Čudo je da imamo i ovoliko dugačak period mira, kakve su nam elite i mediji.


misliš u smislu - neće ovako dugotrajan mir na dobro izać'...
alselone alselone 08:54 25.01.2022

Re: drago mi je

Primjećuješ li kako se piše, uglavnom, o ukrajinskoj krizi.

Primećujem. Histerija je nenormalna. Kao pred bombarodvanje Srbije. Bukvalno imaš manijaka koji maše rukama i histeriše na ovog drugog koji ne radi ništa. Priprema se da ga udari prvi i da ga optuži kako je to bilo u samoodbrani.
benedykt benedykt 09:02 25.01.2022

Re: drago mi je

tess1
Dobro, šta se dešava ovde, ima li zime u Kataru? :)

A Ukrajina?

- Da li je Vladimir P. toliki car (il ponekad malo blefira)
- Bajden&sinovi i drugi Mcdonaldi (američki interesi)
- Njemci neće sukob sa Rusima (aham, boje se i treba im gas)
- Francuzi slobodnije (valjda što su onomad bili antifašisti?il je kod njih sve šik?) iskazuju šta ne žele
- Englezi kao i uvijek spletkare (lično mislim da će kumovati bedi i na Balkanu i u Ukrajini)
- Kinezi čekaju da se poubijamo (invazije kineske će biti kad-tad, njima je egal)
- Australijanci obaraju rekorde u koroni (umal napišem eboli)
- na Balkanu ljudi imaju svojih briga, naravno uvijek protiv Švabe (poneko i protiv saradnika okupatora i domaćih izdajnika)

I itd.

Marilyn Manson on the Red Square, Moscow.


U Kataru se pod zimom podrazumeva vreme kada je napolju ispod 20 stepeni, tj kad baš i nije za kupanje.

Slika koju ruska propaganda protura o Ukrajini i prava Ukrajina su dva sveta, nažalost u Srbiji ljudi veruju u ono prvo…

- Vladimir P. je potpuno isto što i njegov srpski pobratim Aleksandar V, ali od A do Š, tj produkt lažne slike koja se medijski gura. Sa time da Vladimir P ima veću batinu u ruci pa je cela priča medijski malo drugačija tj sa više tog patriotskog naboja, odnosno propagadna mašinerija koja stoji iza njega je verovatno najbolja na svetu, barem ja nisam video bolju. U prevodu, sve je jedna velika laž…

- Ameriku jedino interesuju njeni sebični interesi, pa se to samo uvija u neku priču o ljudskim pravima i kao demokratiji a sve prema potrebi. Produkt toga je između ostalog da ljudi više veruju u onu istu rusku propagandu o Putinu, jer se on eto kao bori protiv njih. Tužna istina je, da su razlike efemerne tj verovati u jedne je isto što i verovati u druge i vice versa…

- Nemci su praktični pod jedan, odnosno gledaju da sebe obezbede a ostali mogu i da pocrkaju. Pod dva, uletele su zilijarde zilijardi na kvarno iz Rusije, tipa kupljen je Šreder, dotura se lova ispod žita AfD-u, itd itd. To je stara KGB šema još iz vremena SSSR-a, tj jedan deo love koji se dobije od prodaje nafte i gasa odlazi na kvarno u crne fondove, za takve potrebe. Zato se između ostalog u svakoj zemlji gas kupuje preko posredničke firme tipa JugoRosgasa u Srbiji, pa se onda taj reket samo deli i raspoređuje, tj jedan deo ide u crne fondove, jedan deo dobiju lokalni indijanci tipa Bajatovića a jedan deo ide Vladimiru P i njegovoj ekipi čekista u džepove. Oko toga i jeste počela svađa sa Ukrajinom svojevremeno tj daleko pre Majdana. Ukrajinci su skapirali da im se lupa reket preko posredničke firme tj da jedna milijarda $ godišnje ode u nečije džepove. Onda su to nekako promenili ali im Rusi zavrnu ruku i uvale drugu firmu tj RosUkrEnergo i Firtaša iza koga opet stoji čuveni krimos Mogiljevič, itd itd …

- Francuzi vole mnogo da pričaju i da se pokazuju a malo zaista da urade, tj sve suprotno od Nemaca koji malo pričaju ali urade sve što žele na ovaj ili onaj način…

- Englezi su Englezi, tj čim vidiš dva čoveka u pustinji kako se svađaju a ti odmah gledaš gde se sakrio onaj treći koji je naravno Englez…

- Kinezi igraju tzv long game, i ja ako bih stavio svoje pare na nekoga to bi bili oni…

- Vakcine ne rade protiv Omikrona, tako da je svako insistiranje na tome u ovom trenutku najobičnija glupost. Na primeru 90% vakcinisane & 2 godine u lockdown-u Australije se to najbolje vidi…

- Na Balkanu je Balkan, šta drugo reći…
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:05 25.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
Čudo je da imamo i ovoliko dugačak period mira, kakve su nam elite i mediji.


misliš u smislu - neće ovako dugotrajan mir na dobro izać'...

Ne Dokse.
Mislim na to da nas vode lažne, korumpirane elite koje su za nekorisne, sljašteće sitnice spremne uraditi i opravdati najgore idiotluke, čak i milione poslati u smrt i bijedu.
Sve zbog boljitka tih unesrećenih.
milisav68 milisav68 09:08 25.01.2022

Re: drago mi je

bene_geserit

Nego ne znam kakve stimulanse daje Putinova država ruskim porodicama da pospeši rađanje, ako je debilno i ko Palma u Jagodini opet je bolje nego da ih nema.

Nekoliko ljudi iz mog okruženja je radilo ili još uvek radi u Rusiji, i oni su mi pričali da svaka žena dobija 150 dolara po detetu, bez obzira da li radi ili ne, sve dok dete ne napuni 18 godina, i da ima zagarantovanu minimalnu penziju ako ima decu, kad napuni godine za penziju.

To su valjda saznali u razgovoru sa lokalcima, pošto kupio tako i prodajem :)
softelectronics_e softelectronics_e 09:09 25.01.2022

Re: drago mi je

kamilo_emericki
alselone
I još nešto - deluje da se sranje u Ukrajini zaleće kako korona usporava. Deluje da smo završili sa mirnodopskim periodima narednih 50 godina i ulazimo u vreme permanentnih pseudospontano oscilirajućih kriza.

Primjećuješ li kako se piše, uglavnom, o ukrajinskoj krizi.
Sve se na kraju svede na Putina i njegovu diktaturu, oligarhe, rusku propast zbog korupcije pod Putinom, potrebom Putina da širi Rusiju, valjda mu nedostaje prostora, i naravno kao finalni tuš priča kako Rusija ima neku neku cifru manju nego Španija ili Italija. Zavisno od poetske kreativnosti komentatora.
Niko ne priča o stvarnom problemu i dugoročnom riješenju tog problema.
Čudo je da imamo i ovoliko dugačak period mira, kakve su nam elite i mediji.

Ma!
Pusti ti Maksu.
On ne može da podnese ruski uzlet, pa to ti je.

Eeee, da.
Na žalost, Zapad je, longterm gledajući, već pobedio.
Bez obzira na dalju eskalaciju ili neeskalaciju, mržnja između bratskih slovenskih naroda, ruskog i ukrajinskog, je već razgorena.
A to je mnogo bitnije od kubika uglja ili gasa.
I gori mnogo duže.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:10 25.01.2022

Re: drago mi je

alselone
Priprema se da ga udari prvi i da ga optuži kako je to bilo u samoodbrani.

Došlo je do toga da je neki važan Rus zamolio NATO da im javi kad će ruska vojska napasti Ukrajinu.
Pogledaj ovu vijest.
Iz američkog ministarstva obrane jučer su potvrdili kako se 8500 američkih vojnika stavlja u visoko stanje pripravnosti te upravo čekaju za prebacivanje u istočnu Europu. Kad će biti poslani? Navodno "kad Rusija napadne Ukrajinu", navode iz Washingtona te informaciju predstavljaju na način kao da su sigurni da će do takvog scenarija i doći. Podsjetimo, Rusija i dalje inzistira na tome da ne planiraju nikakvu invaziju na Ukrajinu.

docsumann docsumann 09:11 25.01.2022

Re: drago mi je

kamilo_emericki
docsumann
Čudo je da imamo i ovoliko dugačak period mira, kakve su nam elite i mediji.


misliš u smislu - neće ovako dugotrajan mir na dobro izać'...

Ne Dokse.
Mislim na to da nas vode lažne, korumpirane elite koje su za nekorisne, sljašteće sitnice spremne uraditi i opravdati najgore idiotluke, čak i milione poslati u smrt i bijedu.
Sve zbog boljitka tih unesrećenih.


ma jasno, malo se zafrkavam, što bi stariji rekli - kliberim

no, sad kad pogledam taj svoj komentar s vremenskom distancom od pola sata, možda ima u njemu i zrno soli. u smislu da je čovjek u stanju sve da zasere ako mu daš dovoljno vremena, pa tako usere i mir i demokratiju
alselone alselone 09:13 25.01.2022

Re: drago mi je

Pogledaj ovu vijest.

Video sam. NATO tj. Amerika rade sve ono za šta optužuju Rusiju. Pujkaju, zveckaju oružjem, gomilaju vojsku, promovišu naciste ali bukvalno prave naciste u Ukrajini i sve tome slično.

Ukrajinci su dobili ulogu koju su imali Hrvati.
softelectronics_e softelectronics_e 09:13 25.01.2022

Re: drago mi je

benedykt

...

- Nemci su praktični pod jedan, odnosno gledaju da sebe obezbede a ostali mogu i da pocrkaju. Pod dva, uletele su zilijarde zilijardi na kvarno iz Rusije, tipa kupljen je Šreder, dotura se lova ispod žita AfD-u, itd itd. To je stara KGB šema još iz vremena SSSR-a, tj jedan deo love koji se dobije od prodaje nafte i gasa odlazi na kvarno u crne fondove, za takve potrebe. Zato se između ostalog u svakoj zemlji gas kupuje preko posredničke firme tipa JugoRosgasa u Srbiji, pa se onda taj reket samo deli i raspoređuje, tj jedan deo ide u crne fondove, jedan deo dobiju lokalni indijanci tipa Bajatovića a jedan deo ide Vladimiru P i njegovoj ekipi čekista u džepove…
...

Kako Ameri finansiraju te crne fondove.
Po količini 'mešanja' po svetu, njihovi fondovi moraju da budu višestruko veći.
Ili oni to rade legalno?
predatortz predatortz 09:14 25.01.2022

Re: drago mi je

alselone
Primjećuješ li kako se piše, uglavnom, o ukrajinskoj krizi.

Primećujem. Histerija je nenormalna. Kao pred bombarodvanje Srbije. Bukvalno imaš manijaka koji maše rukama i histeriše na ovog drugog koji ne radi ništa. Priprema se da ga udari prvi i da ga optuži kako je to bilo u samoodbrani.



E baš zbog ovoga mi uopšte ne bi bilo mrsko da gledam na vestima kako one nove, super-brze rakete potapaju nosače aviona, one iste sa kojih je sejana smrt po Srbiji, ali uz želju da se ni Rusi ne približavaju našim, kakve su takve su, granicama.


docsumann docsumann 09:16 25.01.2022

Re: drago mi je

On ne može da podnese ruski uzlet, pa to ti je.


nije ni svaki uzlet za ugled.

da ne kopam po istiorijskim almanasima
softelectronics_e softelectronics_e 09:17 25.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
On ne može da podnese ruski uzlet, pa to ti je.


nije ni svaki uzlet za ugled.

da ne kopam po istiorijskim almanasima

Ma, pusti ti Maksu!
docsumann docsumann 09:18 25.01.2022

Re: drago mi je

alselone
Pogledaj ovu vijest.

Video sam. NATO tj. Amerika rade sve ono za šta optužuju Rusiju. Pujkaju, zveckaju oružjem, gomilaju vojsku, promovišu naciste ali bukvalno prave naciste u Ukrajini i sve tome slično.

Ukrajinci su dobili ulogu koju su imali Hrvati.



docsumann docsumann 09:19 25.01.2022

Re: drago mi je

softelectronics_e
docsumann
On ne može da podnese ruski uzlet, pa to ti je.


nije ni svaki uzlet za ugled.

da ne kopam po istiorijskim almanasima

Ma, pusti ti Maksu!


a što ja? koliko vidim ti ga ne puštaš...
tess1 tess1 09:20 25.01.2022

Re: drago mi je

Zbog čega su ti te "zdrave i jedre" Ruskinje majke uporno u Sibiru, jbte, Sibir pa Sibir, jel ti znaš gde živi koliki procenat ruske populacije ?
Nego ne znam kakve stimulanse daje Putinova država ruskim porodicama da pospeši rađanje, ako je debilno i ko Palma u Jagodini opet je bolje nego da ih nema. A sad ja sam to zamišljao više ono ekonomija napreduje, optimizam cveta, poreski sistem napravljen da je bolji za ljude sa više dece i eto.

Pa ako isti, sličan tj jednako dobar model planiranja porodice za njega i nju nalaziš kod Palme u Jagodini ne znam što je bitno odakle je zdrava kao nikad ruska žena u mom komentaru (?).

Nego, to kako je kod Rusa i koliko im oligarsi skidaju kajmak to je ruski problem, moj problem su američki oligarsi. Da postaneš predsednik SAD moraš da si rođen u SAD.
Ta "levičarka koja šeta psa" - umesto da rađa decu (jer to "nije dobro za zdravlje žena" - izvinjavam se ako sam pogrešno razumeo šta si implicirala), jel joj brani neko da živi život kako želi u Rusiji ? E sad, što takve uvek budu nešto nesrećne i nadrkane pa im je ceo svet kriv, tu slabo ima pomoći.

Za ovo nemam vremena, izvini.
freehand freehand 09:21 25.01.2022

Re: drago mi je

milisav68
bene_geserit

Nego ne znam kakve stimulanse daje Putinova država ruskim porodicama da pospeši rađanje, ako je debilno i ko Palma u Jagodini opet je bolje nego da ih nema.

Nekoliko ljudi iz mog okruženja je radilo ili još uvek radi u Rusiji, i oni su mi pričali da svaka žena dobija 150 dolara po detetu, bez obzira da li radi ili ne, sve dok dete ne napuni 18 godina, i da ima zagarantovanu minimalnu penziju ako ima decu, kad napuni godine za penziju.

To su valjda saznali u razgovoru sa lokalcima, pošto kupio tako i prodajem :)

Znači, više od prosečne plate kako to navodi dobry enciklopedista i uzvišeni erudita i poliglota Benedykt?
Baš čudna je ta Rusija.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:23 25.01.2022

Re: drago mi je

softelectronics_e

Pusti ti Maksu.
On ne može da podnese ruski uzlet, pa to ti je.



Gluposti.
Ja se sa Maksom i, naročito, sa Zjuganovim u dosta stvari slažem kad pričaju o Rusiji. Iako mislim da Putin nije sveodlučujući diktator već šef tima sastavljenog od ljudi sa raznim interesima koje, za sada uspješno usaglašava.
Ja pričam o elitama koje kreiraju javno mišljenje i provode politiku u zapadnim državama.
tess1 tess1 09:23 25.01.2022

Re: drago mi je

Benedykt, hvala na interesantnom odgovoru. :)
freehand freehand 09:26 25.01.2022

Re: drago mi je

Oko toga i jeste počela svađa sa Ukrajinom svojevremeno tj daleko pre Majdana. Ukrajinci su skapirali da im se lupa reket preko posredničke firme tj da jedna milijarda $ godišnje ode u nečije džepove. Onda su to nekako promenili ali im Rusi zavrnu ruku i uvale posle drugu firmu tj RosUkrEnergo i Firtaša koji posle postane ono što već postane, itd itd …

Izgleda da si ti, ipak, samo nadobudna budala...
Ukrajinci su popizdeli što se gubi milijarda u posredovanju pa su odlučili da umesto 15 milijardi kradu 30, a da u upravljačke strukture svojih energetskih firmi dovedu sinove američkih političara.

softelectronics_e softelectronics_e 09:27 25.01.2022

Re: drago mi je

kamilo_emericki
softelectronics_e

Pusti ti Maksu.
On ne može da podnese ruski uzlet, pa to ti je.



Gluposti.
Ja se sa Maksom i, naročito, sa Zjuganovim u dosta stvari slažem kad pričaju o Rusiji. Iako mislim da Putin nije sveodlučujući diktator već šef tima sastavljenog od ljudi sa raznim interesima koje, za sada uspješno usaglašava.
Ja pričam o elitama koje kreiraju javno mišljenje i provode politiku u zapadnim državama.

Izvini!
freehand freehand 09:31 25.01.2022

Re: drago mi je

Nego, izgleda da ono sa uljanim škriljcima ne radi baš kako su Amerikanci zamislili?
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:33 25.01.2022

Re: drago mi je

predatortz

E baš zbog ovoga mi uopšte ne bi bilo mrsko da gledam na vestima kako one nove, super-brze rakete potapaju nosače aviona, one iste sa kojih je sejana smrt po Srbiji, ali uz želju da se ni Rusi ne približavaju našim, kakve su takve su, granicama.



Mrsko ili ne, to bi značilo i nuklearni rat a njegove posledice se nebi zaustavile na bilo kojoj carini.
Nadam se da će rusko rukovodstvo imati dovoljno dugo hladnu glavu da ne uđe u takvo šta bez velike nužde. Ako su pametni, za zapadnr elite bi trebalo biti dovoljno to što su upozoreni da bez Rusije ovaj svijet neće postojati.
maksa83 maksa83 09:35 25.01.2022

Re: drago mi je

Primećujem. Histerija je nenormalna. Kao pred bombarodvanje Srbije. Bukvalno imaš manijaka koji maše rukama i histeriše na ovog drugog koji ne radi ništa. Priprema se da ga udari prvi i da ga optuži kako je to bilo u samoodbrani.

Ko će koga da udari prvi u samoodbrani?
predatortz predatortz 09:36 25.01.2022

Re: drago mi je

Mrsko ili ne, to bi značilo i nuklearni rat a njegove posledice se nebi zaustavile na bilo kojoj carini.



Ne verujem da bi potapanje jedne ili dve plovne kante prouzrokovalo baš toliko radikalne posledice.

Nadam se da će rusko rukovodstvo imati dovoljno dugo hladnu glavu da ne uđe u takvo šta bez velike nužde.


Ne verujem ni da će verovati na šarene laže, kao što su nekad verovali Hitleru, i da će čekati da im ovi dovuku hardver na granice.

Ja ne bih, a mislim da sam u tom pogledu daleko gluplji i naivniji od ruskog vrha.
freehand freehand 09:43 25.01.2022

Re: drago mi je

Ne verujem ni da će verovati na šarene laže, kao što su nekad verovali Hitleru, i da će čekati da im ovi dovuku hardver na granice.

Poverovali su Bušu starijem, eno Gorbačov 20 godina kuka kad god ga neko pita kako je prevaren i slagan. Uostalom, postoje dokumentaiz onog doba ko se na šta obavezao. I eto veselih NATO mirotvoraca prvo u svim bivšim članicama VU koje su u EU i na svim granicama Rusije.
Izgleda da im je Ukrajina crvena linija. Da sam Rus i da o čemu god odlučujem - i meni bi bila.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:46 25.01.2022

Re: drago mi je

predatortz


Ne verujem da bi potapanje jedne ili dve plovne kante prouzrokovalo baš toliko radikalne posledice.



Pretpostavljam da znaš do koje mjere može pobudaliti lokalni, gradski, siledžija kad mu se dirne u ponos. A tek svjetski koji ima na rspolaganju veliku toličinu smrtonosnih alata i raznih bijesnih pasa koji će za obećanje gole koske kidisati i na medvjeda.
maksa83 maksa83 09:47 25.01.2022

Re: drago mi je

ako mislim da Putin nije sveodlučujući diktator već šef tima sastavljenog od ljudi sa raznim interesima koje, za sada uspješno usaglašava.

Naravno, Putin nije nešto samoniklo i autohtono, on je predstavnik određenih struktura i čak je zapravo vrlo liberalan kada se pogleda kontekst u kome je on "nastao" - pijani nevoljeni Jeljcin čiji je rejting doterao dotle da je bukvalno svako ko je hteo da se bavi politikom na čelo programa morao da stavi 'uhapsiću Jeljcina' inače je u startu propao, pa Zjuganov kao predstavnik neumrlih komunista + ultradesničari. Putin je u tom trenutku očigledno bio optimalan izbor, za taj trenutak, i vreme koje predstoji.
predatortz predatortz 09:50 25.01.2022

Re: drago mi je

kamilo_emericki
predatortz


Ne verujem da bi potapanje jedne ili dve plovne kante prouzrokovalo baš toliko radikalne posledice.



Pretpostavljam da znaš do koje mjere može pobudaliti lokalni, gradski, siledžija kad mu se dirne u ponos. A tek svjetski koji ima na rspolaganju veliku toličinu smrtonosnih alata i raznih bijesnih pasa koji će za obećanje gole koske kidisati i na medvjeda.


Rekoh da sam nekad komandovao vodom interventne policije. Jako dobro znam kako se ponaša gradski siledžija kad je svestan da može dobiti po pički.
docsumann docsumann 09:52 25.01.2022

Re: drago mi je

Ne verujem da bi potapanje jedne ili dve plovne kante prouzrokovalo baš toliko radikalne posledice.


te plovne kante koštaju od 4 do 10 milijardi dolara
freehand freehand 09:54 25.01.2022

Re: drago mi je

Putin je u tom trenutku očigledno bio optimalan izbor, za taj trenutak, i vreme koje predstoji.

Mnogo sam puta pročitao da veličina - u svakom smislu - Rusije i njena geografska i demografska kompleksnost prosto nameću oblik vladavine koji podrazumeva "čvrstu ruku".
Što se Putina tiče on meni izgleda upravo tako kako si ga opisao, mada bih ja dodao i izuzetnu državničku mudrost i odsustvo strasti što je, možda, osobina na kojoj počiva nada i za Rusiju i za svet. Da je na njegovom mestu bio neko manje hladne glave ruska vojska bi u Kijevu bila još 2014. sa svim onim što se, kobajagi, ovih dana očekuje.
Inače, koliko vidim na vestima - sad Ukrajinci smiruju situaciju: dok Amerikanci seru kako napad samo što nije ukrajinski zvaničnici kažu, polako, nema dokaza za to.
predatortz predatortz 09:56 25.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
Ne verujem da bi potapanje jedne ili dve plovne kante prouzrokovalo baš toliko radikalne posledice.


te plovne kante koštaju od 4 do 10 milijardi dolara


Znam. Ali kada su pravljene, pravljene su sa spoznajom da mogu biti potopljene. Deset milijardi dolara jeste velika kinta, ali ne toliko da se stisne nuklearni gumbić zbog nje.
softelectronics_e softelectronics_e 09:56 25.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
ako mislim da Putin nije sveodlučujući diktator već šef tima sastavljenog od ljudi sa raznim interesima koje, za sada uspješno usaglašava.

Naravno, Putin nije nešto samoniklo i autohtono, on je predstavnik određenih struktura i čak je zapravo vrlo liberalan kada se pogleda kontekst u kome je on "nastao" - pijani nevoljeni Jeljcin čiji je rejting doterao dotle da je bukvalno svako ko je hteo da se bavi politikom na čelo programa morao da stavi 'uhapsiću Jeljcina' inače je u startu propao, pa Zjuganov kao predstavnik neumrlih komunista + ultradesničari. Putin je u tom trenutku očigledno bio optimalan izbor, za taj trenutak, i vreme koje predstoji.

Šta (ti) misliš da će sada biti?
Ja svoje mišljenje potiskujem, jer sam pristrasan.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana