Sve po planu...

Drago Kovacevic RSS / 19.05.2008. u 13:35

Evo, ono što smo mi ovde na blogu detaljno razrađivali u nekoliko postova, sada u igru uvodi i "Blic"..pa u današnjem broju pored opstaloga kaže..

Moguća i vlada DS-DSS-SPS
U krugovima biznismena koji su bliski Demokratskoj stranci uveliko se računa na mogućnost da republičku vladu formiraju DS-DSS i SPS. Ovo pre svega zbog Beograda, gde je praktično bez DSS, nemoguće formirati demokratsku vladu. Oni računaju da će Boris Tadić uspeti da se dogovori sa SPS oko republičke vlasti, a tada će biti ponovo otvorena mogućnost koalicije DS i SPS, na svim nivoima pa i u Beogradu. Pošto SPS za sada ne želi u istu koaliciju sa LDP, biće im potreban DSS za gradsku koaliciju. Oslabljen neuspehom dogovora na republičkom nivou, Koštunica će se, prema ovoj verziji, povući, a logičan uslov DSS biće njihovo učešće u republičkoj vladi. „Blicu“ je u vrhu SPS-a potvrđeno da bi vlada DS-DSS-SPS bila dobro rešenje.

Tačno, 12. maja, napisao sam u mom postu sledeće...

 

"A, evo što mislim da hoće i šta će se po mom gledanju na stvari dogoditi.

Hoće veliku koaliciju u kojoj bi rado video sve osim LDP i SRS...Neku vrstu vlade nacionalnog jedinstva u kome ne bi bilo samo LDP-a i SRS-a. Ta vlada bi odgovarala i tajkunima i crkvi i svim drugim nesistemskim centrima moći. Na takvoj vladi sudeći po izjavama verovatno već počinju da rade. Vreme do septembra je daleko, svašta ćemo se još nagledati. A tu su za svaki slučaj i radikali. Pa Toma, kao i prošle godine zapreti kako će oni napraviti vladu sa Koštunicom i Dačićem, možda uz pomoć Ugljanina i Mađara.Pa napiše pismo Putin, a Medvedev primi Koštunicu. I evo ti belaja. Nakon toga je svaka vlada i svaki raspored dobar. Jedino, što Koštunica neće biti premijer, a Velja Ilić svoje ministarstvo u zamenu za neko drugo ( recimo za Šumadiju ili za Horgoš - Požega i gasovod) ustupiti Mrkonjiću...

Sve nešto mislim da će mrcvarenje trajati do septembra, a onda formiranjem vlade i nakon septembra...

Politička klasa ima vremena...."

Ovo je izazvala prilično neverice, bilo je spin majstora koji su me optuživali za lažno proroštvo, bilo ponuda za klađenje a i pokušaja podsmeha.

No, kad se otprilike sagledaju bitne političke "silnice", a to nikako nisu samo političke stranke, onda nije teško zaključiti da mi u formiranju vlade sada imamo igru na "jedan gol", mada su paralelno postavljena dva gola za viktoriju i na oba stoji Ivica Dačić. Igrači znaju na koji gol treba šutirati, ali publika je u stalnoj nedoumici. Da tako bude i da ta nedoumica potraje igrači se svojski trude. Nije im cilj toliko dati gol koliko im je cilj zadržati stanje nedoumice i zbunjenosti kod publike i oni šutiraju na oba gola. Niko ne zna rezultat i to je osnovni zbunjujući faktor. Broj datih golova igrače ne zanima. Oni u ovoj igri ne igraju za golove nego im je cilj da kroz vrata koja čuva Ivica pored igrača u "žutom" dresu ( Tadić), prođe i igrač u plavom (Koštunica), a da onda Ivica zaključa vrata i obznani da je pobedio "razum". I nakon toga će svi gledaoci ostati zbunjeni i zviždaće neko vreme, ali će se razići ne shvatajući kakvu su to igru gledali i ko je tu koga izdriblovao.

Sve ovih dana liči na hipotetičku igru koju sam opisao. Radikali šutiraju, Koštunica im centrira, publika negoduje, igrači u žutom kuliraju i aplaudiraju Ivičinim odbranama.

Kad su doveli priču do izvesnoga zapleta radikali su skoknuli do Haga, a onda su vrativši se otuda slavodobitno izjavili da "Šešelj odobrava vladu koju će oni praviti sa DSS-om i SPS-om". To je taman ono što ni jednom od pomenutih aktera ne odgovara. Stvaraju se uslovi da najavljena koalicija može ladno propasti.

Kad to manje - više bude jasno, kreće priča o teškom vremenu, odgovornosti koju treba podeliti, Kosovu, teškoj socijalnoj situaciji, gubitku vremena. I Ivica traži, zbog svojih birača, naravno, da u vladu uđe i DSS koji je tako uspešno vodio "dve prethodne vlade"..

I onda tamo negde u septembru, lepo, svi zdravi, veseli i državotvorni, a očiju uprtih u Evropu, polažu zakletvu pred parlamentom. Vlada narodnog jedinstva. Bez radikala i bez LDP-a...Voz može dalje prugom iz 19. veka koja će se zvati Mrkinom brzom prugom.

Možda se do ovoga dođe i tako što će Vučić biti gradonačelnik Beograda jedno mesec dana. Tad se digne javnost, "kuka i motika" pa DSS džentlmenski povuče podršku, bira Đilasa i zasluži poziv u vladu. Prosto, da sve ima svoj dramski zaplet i hepiend...pa zar nismo nešto slično gledali sa Tomom Nikolićem prošle godine...samo, hoće li onda radikali konačno potrošiti svoju ulogu...

 

 

 



Komentari (120)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:01 19.05.2008

Re: Drago

DzoHusafet
Drago Kovacevic
DzoHusafet
Drago Kovacevic
DzoHusafet
Kostunica nece praviti vladu sa DS-om. Sto se blamiras?

Eto, kad sve tako "tvrdo" znaš, ko ti šta može...
A šta ćeš kazati kad naprave vladu....hoćeš li reći da si se ti blamirao....ili ćeš govoriti isto ovako nesuvislo....

Kad naprave vladu ja cu ponizno reci da sam totalni politicki neznalica i da sam se maksimalno izblamirao. I za kaznu necu komentarisati politiku u narednih godinu dana. Mene interesuje sta ces ti reci kad se vlada DS+DSS ne napravi ?

A, ne..nema samokažnjavanja..treba da komentarišeš, da učiš misliti...Politički naravno. Ovim ne želim reći da u drugim oblastima ne misliš kvalitetno.
Šansa da naprave vladu mnogo je veća od mogućnosti da je ne naprave...
Ako bi se kojom silom dogodilo da je ne naprave, onda ću ti objasniti zašto nisu..o))

HAHHAHAHAH ti si u oba slucaja u pravu ...... Car si majke mi....

Pa, da...
Eto, to je politički način mišljenja u praksi......
A ne ti...Samo bi se samokažnjavao ako pogrešiš...o)))
DzoHusafet DzoHusafet 22:07 19.05.2008

Re: Drago

Drago Kovacevic
DzoHusafet
Drago Kovacevic
DzoHusafet
Drago Kovacevic
DzoHusafet
Kostunica nece praviti vladu sa DS-om. Sto se blamiras?

Eto, kad sve tako "tvrdo" znaš, ko ti šta može...
A šta ćeš kazati kad naprave vladu....hoćeš li reći da si se ti blamirao....ili ćeš govoriti isto ovako nesuvislo....

Kad naprave vladu ja cu ponizno reci da sam totalni politicki neznalica i da sam se maksimalno izblamirao. I za kaznu necu komentarisati politiku u narednih godinu dana. Mene interesuje sta ces ti reci kad se vlada DS+DSS ne napravi ?

A, ne..nema samokažnjavanja..treba da komentarišeš, da učiš misliti...Politički naravno. Ovim ne želim reći da u drugim oblastima ne misliš kvalitetno.
Šansa da naprave vladu mnogo je veća od mogućnosti da je ne naprave...
Ako bi se kojom silom dogodilo da je ne naprave, onda ću ti objasniti zašto nisu..o))

HAHHAHAHAH ti si u oba slucaja u pravu ...... Car si majke mi....

Pa, da...
Eto, to je politički način mišljenja u praksi......
A ne ti...Samo bi se samokažnjavao ako pogrešiš...o)))

Naravno potpuno si u pravu. To jeste politicki nacin misljenja.
Moja percepcija tebe je bila pogresna. Mislio sam da bar malo pokusavas da budes politicki anliticar. Ali ne ti si i dalje iskljucivo politicar.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:20 19.05.2008

Re: Drago

Naravno potpuno si u pravu. To jeste politicki nacin misljenja.
Moja percepcija tebe je bila pogresna. Mislio sam da bar malo pokusavas da budes politicki anliticar. Ali ne ti si i dalje iskljucivo politicar.

A, ne...Što se tiče bavljenja politikom kao praksom, kopačke su odavno obešene o klin...
Šalimo se malo. Iako, uvek ostane infekcija....
Carlo Ponti Carlo Ponti 23:12 20.05.2008

Re: Drago

Drago Kovacevic
Naravno potpuno si u pravu.


Prejake Koštuničine predizborne emocije, njegovo ludovanje po trgovima, nekako mi se ne uklapa u njegov opstanak u Tadićevoj vladi, već mi pre izgleda da će "zdrave snage" u DSS-u pre ulaska u pobedničku koaliciju "pročistiti partiju", naravno po preciznim upustvima i uz svesrdnu pomoć "nesistemskih faktora". Kako ti, Drago, vidiš taj mogući scenario?
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 21:50 19.05.2008

PERPETUUM MOBILE

Ni DS ni SRS potpomognuta koalicijom DSS-NS ne mogu bez socijalista. To je očigledna stvar. E sad, danas sam se raspravljao sa jednim mojim drugarom koji je od mene u osnovnoj školi bio mnogo bolji matematičar od mene oko jedne najprostije moguće računice: ako uzmemo činjenicu da demokratski blok za evropsku Srbiju okupljen oko DS-a
ima 102 mandata u skupštini, a socijalisti 20, i ako se demoktski blok dogovori sa socijalistima dogovori oko formiranja nove vlade, nikako ne bi imali(dakle DS + SPS sami) potrebnu većinu od 126 ili 127 mandata. Zapravo imali bi pod uslovom da pristanu manjine.... Ako bi se igrom ljubavi Tadića i Koštunice i pukog slučaja DS i DSS dogovorili oko vlade, u tom slučaju bi glat imali većinu. A da ne govorim o koaliciji SRS-SPS-DSS-NS, tu je većina glat osigurana.
Ali da se vratim mogućnosti DS + SPS: pitanje koje se postavlja je: šta raditi ako manjine ne pristanu? U ovom slučaju, bez obzira na 102 mandata, blok za evropsku Srbiju je gubitnik iz razloga što:
1) DSS neće sa njima u koaliciju;
2) LDP neće u koaliciju sa njima ako pristanu na koaliciju sa SPS i DSS
3) Ako se dogovore sa SPS, a manjine ne pristanu
4) Ako se dogovore sa LDP-om koji ima 13 mandata i manjinama kada bi im nedostajalo 5 do 7 mandata.
Ova prosta računica-mogućnost za demokratski blok okupljen oko DS, a koja ne izlazi iz okvira realnosti, je navela tog mog drugara da prekine svako prijateljstvo sa mnom i da me nazove najpogrdnijim imenima kao da je član SRS-a, a ne DS-a. Sad, najbolje je da sačekamo da vidimo kako će se stvari odvijati i u kojoj meri će se ostvariti sve ovo što sam napisao, jer kako god da okrenemo DS sa G17+, SPO i još nekima nije apsolutni pobednik. Da su dobili minimum 110 mandata, pa da kažemo da jesu jer bi tad sa socijalistima(ako pristanu) imali 130 mandata. A ovako
DS(i ostali u paketu) sa 102 + SPS sa 20 mandata = 122 mandata. Još ostaje 4 ili 5 mandata za većinu. Uporedite ovu računicu, pa vidite.
Za kraj ostavljam Vam mogućnost za razne ispravke, dopune, primedbe, slaganja, neslaganja...
Pozdrav svim Blogerima
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:58 19.05.2008

Re: PERPETUUM MOBILE

Pozdrav svim Blogerima

Pozdrav Luka...
Da, logična su to pitanja, ali u našim prilikama izazivaju ljutnju..
Sve su to oni već spakovali....ne treba tvoj drugar da brine...
sonja k. sonja k. 22:06 19.05.2008

Re: PERPETUUM MOBILE

Ni DS ni SRS potpomognuta koalicijom DSS-NS ne mogu bez socijalista............


dobro jutro
sonja k. sonja k. 22:10 19.05.2008

Re: PERPETUUM MOBILE

eee drago

nema teorije ovo tvoje ds dss (evo ja podizem za jos 100 eu)
Btw spinujes nas ko da si njihov : )
na kraju cemo moliti da nam daju bilo sta samo da ne slusamo vise ove + - =
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:16 19.05.2008

Re: PERPETUUM MOBILE

sonja k.
eee drago

nema teorije ovo tvoje ds dss (evo ja podizem za jos 100 eu)
Btw spinujes nas ko da si njihov : )
na kraju cemo moliti da nam daju bilo sta samo da ne slusamo vise ove + - =

Uhhh, bacaš me u iskušenje...o)))
Ovde je stvarno u politici i nemoguće, moguće...
Možeš li zamisliti zahtev da M. Marković bude ambasadorka u Moskvi....
Ja mislim da bi se na blogu našla gomila ljudi koja bi to opravdavala i imenovanje smatrala mudrim potezom..o))
sonja k. sonja k. 22:37 19.05.2008

Re: PERPETUUM MOBILE

Možeš li zamisliti zahtev da M. Marković bude ambasadorka u Moskvi....
Ja mislim da bi se na blogu našla gomila ljudi koja bi to opravdavala i imenovanje smatrala mudrim potezom..o))


: )))))
svasta cemo mi jos cuti drago
ja cu ko moja baba....svi su oni isti!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:46 19.05.2008

Re: PERPETUUM MOBILE

sonja k.
Možeš li zamisliti zahtev da M. Marković bude ambasadorka u Moskvi....
Ja mislim da bi se na blogu našla gomila ljudi koja bi to opravdavala i imenovanje smatrala mudrim potezom..o))


: )))))
svasta cemo mi jos cuti drago
ja cu ko moja baba....svi su oni isti!

Eto....na kraju uvek ispadne da je baba u pravu...o)) Tri reči i bez suvišnih detalja..o))
pozz
vlada dvm vlada dvm 22:15 19.05.2008

!

Drago:
Ovo je izazvala prilično neverice, bilo je spin majstora koji su me optuživali za lažno proroštvo, bilo ponuda za klađenje a i pokušaja podsmeha.

And finally, twelve points goes to......Drago
noboole noboole 22:41 19.05.2008

onako

Iskreno receno, SPS, DSS i SRS mogu komotno i da ne prave vladu brzo, sve cekajuci da se ZES sto vise uvalja u blato. Malo da otezu i da bi ZES dostigao saturaciju samoponizavanja.
zuti semafor zuti semafor 00:53 20.05.2008

Rokaju se,a cipovi sve bolji

Postoji velika verovatnoca,da se Palma prikloni Dsu,kao sto sam ja i jos neki prognozirao,LDP bi sigurno uz ucenjivanje podrzao tu vladu,bojeci se potencijalne odmazde radikala.Tu su i manjine.Iz pouzdanih izvora,znam da je to rezervna varijanta Borisa Tadica.On bi najradije izbegao LDP ovce,

U svakom slucaju,sta da bude gradjani su na dobitku.

Ja na to gledam,kao sukob Intela i AMD.Nvidie i ATI.
I tu ne mislim na pad cena,glede nemilosrdne konkurencije.

Floria Floria 00:59 20.05.2008

Imam utisak...

Imam utisak da se dobar deo onih koji glasaju za Tadica posle izbora oseca, najblaze receno, nekako izigrano, bar bih se ja tako osecala. Kada sam procitala post, prvo sam pomislila - dobro je da nisam glasala za ZeS, mirna mi savest (iako sam se blago kolebala posle FIAT-a i SSP-a, ali bas zbog postizbornih kalkulacija sam isla na sigurno). Ako se obistini ovo DS-SPS-DSS, to ce biti kao da nam BoTa, k'o u crtacu, svima stavi one magarece usi, strava.
Urosh Urosh 02:20 20.05.2008

@ Drago

Jel si ti toliko otcepljen od realnosti da ne shvatas da ZEVS + LDP-SDU-DHSS nemaju dovoljno da formiraju Vladu?
A da ZEVS mora da pridobije SPS time sto nece nas.
Mnogo si surevnjiv, to ti ne valja.
I, btw, DSS nece uci u Vladu, jer je Putin Kostunicu pustio niz vodu.
Dr M Dr M 08:09 20.05.2008

Re: @ Drago

I, btw, DSS nece uci u Vladu, jer je Putin Kostunicu pustio niz vodu.


Ako je ovo tacno, upisujem se u Putin-fan-klub.
my world my world 09:24 20.05.2008

"politicka klasa ima vremena"

Jes,"politicka klasa ima vremena" jer ste im vi, gradjani Srbije omogucili to,svojim glasovima,zar ne?Zbunili ste ih sa ciframa i kombinacijama,kao da niste znali da nasi politicari ne znaju da sabiraju?! Zato,neka...dajte im malo vremena mozda ce uspeti da saberu "babu i zabu"pa cemo vec jednom dobiti tu Proevropsku vladu.
duck duck 09:55 20.05.2008

Revansizam



Uzivajte u muzici i tekstu pesme Atheist Rap-a.
MilosP MilosP 16:21 20.05.2008

Sci-Fiction

Evo i ja malo da se igram Draga. Slažem se sa onima koji kažu da bi vlada koaliciaje DSS-NS, SRS i koalicije oko SPS bila u duhu poštovanja volje građana koji su izašli na izbore. Sve tri grupe su svoju kampanju bazirale na kritici DS i na jasnoj netrpeljivosti prema LDP. U kampanji su sve tri grupe kritikovale potpisiavnje SSP pa su i na toj bazi dobili većinu. Naravno sada se situacija komplikuje zbog rascepa u SPS koaliciji oko toga da li treba ratifikovati SSP i sve govori da ova koalicija pokušava da izbegne vladu sa SRS. I šta sada, da li poštovati volju birača ili popustiti čarima EU i okrenuti se evropskim integracijama pod formulom i EU i Kosovo, ali sa EU kao prioritetom. Evo mog scenarija kako bi to moglo da se razreši.

U veočekivanom preokretu, DSS-NS i SRS pristaju na ucenu iz SPS koalicije da se SSP ratifikuje ali uz dodatnu rezoluciju da će Srbija ući u EU, ali samo zajedno sa Kosovom. Novu vladu formira Vojislav Koštunica. Ubrzo zatim policija pokreće istragu protiv Dinkića, Đelića, Jovanovića i već svih onih koji su od Kurira označeni kao kriminalaci. Skupština skida imunitet ovim poslanicima i bira novog guvernera Narodne Banke umesto uhapšenog Jelašića. Već sledećeg dana grupa Haških begunaca predvođena Mladićem dobrovoljno se predaje tome sudu. Vrhovni sud Srbije prihvate žalbu Legije i nalaže novo suđenje za već šta je ovaj osuđen. Šešeljevo suđenje se okončava i on se trijumfalno vraća u Srbiju. DS i LDP su u totalnom rasulu. Na dan kada se očekuje oslobađajuća presuda za Legiju, njega nalaze mrtvog u ćeliji. U oproštajnom pismu on svoju odluku da oduzme sebi život objašnjava neprestanim pretnjama osvete njemu i njegovoj porodici koje dobija od Čede koji svoje zatvorske dane provodi u susednoj ćeliji. Na masovnoj sahrani upriličenoj tim povodom, izbijaju velike demonstarcije. Rezultat nemira je ostavka predsednika Tadića. Na vanrednim predseničkim izborima Vojislav Šešelj odnosi ubedljivu pobedu već u prvom krugu glasanja. Integracije sa EU idu punim zamahom. Na parlamentarnim izborima jedini ozbiljniji rival SRS, koji je predvođen Šešeljom i Koštunicom, je nova Zelena stranka Ivana Marovića, ali ta stranka osvaja svega 50tak mandata. Posle još jedne Šešeljeve pobede na predesdničkim izborima, kada ubedljivo pobeđuje Ivana Marovića, EU poziva Srbiju da se priključi ovoj organizavciji. U Srbiji se organizuje referendum za pristup EU i jedino Zelena Stranka je protiv pristupa zbog nedefinisane politike EU prema očuvanju životne sredine. Sa 70% za, građani prihvataju pristup Srbije EU. Na svečanosti potpisivanja, držeći se za ruke, svoj potpis na dokument o pristupu EU zajedno stavljaju predsednik Srbije Vojislav Šešelj i predsednik Kosova Oliver Ivanović, jedan levom a jedan desnom rukom. U pozadini svoju radost u zagrljaju dele premijer Srbije Vojislav Koštunica i premijer Kosova Agim Čeku. Srbija je u EU zajedno sa Kosovom.

Tu sam se probudio tako da kraj priče ne znam ali verujem da je bio happyend.

Arhiva