Istorija| Zabava

Poligrafija

jinks RSS / 17.07.2022. u 09:04

 plg1.jpg

Koliko god ljudi bili uvereni u svoje sposobnosti da razlikuju istinu od laži (ili, daleko bilo, da slažu tu i tamo), nauka govori nešto sasvim drugo. Naime, na osnovu više istraživanja verovatnoća po kojoj su ispitanici bili u mogućnosti da detektuju neistinu bila je u proseku tek nešto više od 50% (tačnije 54%) - što je u principu jednako uspešno koliko i puko nagađanje.

Sad, ovakav ishod u jednaku poziciju postavlja koliko istinoljubive, toliko i one druge, što se na određeni način i dalo očekivati. Jedino što se izgleda u to ne uklapa jeste čitava istorija iole složenijih ljudskih zajednica, koje se u suštini izgleda upravo i zasnivaju na stalnoj evoluciji različitih algoritama za detekciju neistine. 

Jer, izgleda da se svako društvo kroz istoriju zasnivalo na nekim svojim poligrafijama. Opet, postoje i kratkotrajni istorijski izuzeci u kojima je čak i u sudstvu pravo na laganje bilo izjednačeno sa obavezom za iznošenje istine, na primer u gradovima na obali Inda oko 900 p.n.e. Ipak, milenijumima unazad težnje država usmerene su izgleda ka nekoj drugoj strani.

Na primer, u Staroj Grčkoj merenje pulsa ispitanika predstavljalo je jedan od temelja čitavog društvenog ustrojstva. Takođe, u indijskim vedskim zapisima sačuvani su precizni detalji o tome kako detektovati određenu vrstu prestupnika. Tipa: „Izbegava odgovore, šara nožnim palcem po zemlji, ili stalno dodiruje koren kose, kao i vrh nosa". Da ne pominjemo sada i metode Inkvizicije, kao i druga slična istorijska dostignuća.

Od 19. veka dešava se vid revolucije u poligrafiji, pojavom instrumenata koji su omogućili preciznije merenje emotivnih reakcija ispitanika (tipa krvnog pritiska ili broja otkucaja srca). Ali je i dalje potraga za neistinama zahtevala kombinaciju objektivnih merljivih kriterijuma i nečijeg subjektivnog utiska (što izgleda da važi sve do današnjih dana). Jer, i dan danas uputstva za detektovanje neistine su manje-više jednaka gorepomenutim vedskim, od pre više hiljada godina (neodređeni iskazi bez detalja, ponavljanje pitanja pre odgovora, iseckani govor, igranje sa kosom, ili dodirivanje usana i nosa).

Štaviše, izgleda da je metoda koju su primenjivali seljaci iz Zapadne Srbije efikasnija od svega što nam nude svakojake antičke i moderne civilizacije. Naime, po njima kada vam neko ispriča priču od početka do kraja, tražite da vam je ispriča od kraja do početka, i to je to.

Opet, iako su se u međuvremenu pojavili mnogi napredni elektronski uređaji za detekciju neistine (uključujući i najmodernije bazirane na veštačkoj inteligenciji, koja detektuje laži na osnovu aktivnosti živaca i mišića lica - i koji svi zajedno početnu efikasnost od 54% podižu do neverovatnih 87%), u čitavoj priči postoji dodatni problem. Naime, odavno je ustanovljeno da poligrafske metode ne funkcionišu isto u različitim kulturama, odnosno da je pojam laži i istine drugačiji za različite kulture.

Do te mere da je nedavno turski MUP naručio izradu posebnog „turskog poligrafa", pošto su ustanovili da im klasični „američki" pravi više problema nego koristi. Ili, što bi rekao jedan ruski obaveštajac kada su ga stavili na poligraf u SAD: „Gubite vreme, vaša mašina nije podešena da prepozna tragove ruske duše."

Na kraju, neko bi mogao da postavi pitanje šta je uopšte istina. Gde odgovor dolazi sa možda i najneočekivanijeg mesta, iz pera Voltera, nekrunisanog boga ateista, ko je između ostalog rekao da bi ukoliko bog i ne bi postojao bilo neophodno da se izmisli.

Pa, možda bi nešto slično moglo da se kaže i za istinu - da bi ukoliko i ne bi postojala bilo neophodno da se izmisli (najviše izgleda zbog održavanja određenog vida društvenog ustrojstva i stabilnosti).

Sad, to naravno ne znači da su sve istine izmišljene, ali bi moglo da ukaže i na to da mnoge izmišljene neretko opstaju prilično dugo.

 



Komentari (334)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 10:02 19.07.2022

Re: MB&ari

softelectronics_e

Kakva ajkula?
U Drini nema ajkula.



Са оне стране Дрине каже се морско псето.

Знам то поуздано, чуо сам то у Башком пољу од једне мале из Тузле која ми је током вечерњих шетњи и држања за ручице на моје питање да се мало скинемо и купамо ноћу у мору обавезно одговарала са:

"Јес, па да ме похапа морско псето!"

Јбг.

Тако се то увек на крају заврши са нама делфинима.





angie01 angie01 10:34 19.07.2022

Re: Сложна браћа

Чола. Здравко Чолић. Аранђеловдан


je l to ovi novoslavari, novokrsteni,...tesko da je on slavio slavu u roditeljskoj kuci sa ocem policijskim oficirom.
shmoo shmoo 11:18 19.07.2022

Re: Сложна браћа

angie01
Чола. Здравко Чолић. Аранђеловдан


je l to ovi novoslavari, novokrsteni,...tesko da je on slavio slavu u roditeljskoj kuci sa ocem policijskim oficirom.



То већ не бих знао да ти кажем, нисам толико упућен у историјат Чолине породице.

Али могу да ти кажем да је мени било и почетком деведесетих, а и данас ми је много драго што је црква почела опет да се пуни мноштвом људи, ма шта год ти људи били по занимању и политичком опредељењу пре распада СФРЈ.

То је била и данас јесте толико другачија слика од оне слике које се сећам када је мене баба водила на црквене службе када сам био клинац крајем шездесетих и током седамдесетих година и када смо током службе у цркви били само моја баба и ја и још 3-4 бабе из комшилука.

Данас ме баш обузме нека милина око срца када видим цркву испуњену у потпуности мноштвом људи различитих година, професија,...

И то онда важи и за Чолу и за Чолине пошто си ме то питала.

Новославари и новокрштени или не, није то више онако тужна слика коју сам виђао као клинац у цркви. И сада смо опет сви заједно - и новославари и новокрштени и старославари и старокрштени.

А то је, по мени, најважније у свему томе јер ипак није "у потпуности обесмишљен хоризонт људске заједнице" у овом нашем добу како то тврде неки посматрачи и теоретичари овог нашег савременог друштва данас.

Све друго је само она пролазна земаљско-људска горда природа.

И ништа више од тога.

angie01 angie01 11:32 19.07.2022

Re: Сложна браћа

Данас ме баш обузме нека милина око срца када видим цркву испуњену у потпуности мноштвом људи различитих година, професија,..


evo, iskreno izvini,...al od kakvog je to tacno znacaja?

prvo, to je svacija privatna stvar, a drugo, najveca prevara covecanstva jeste da ti je potreban posrednik u tvojoj vezi sa bogom,...i trece, narocito sa ovom crkvom kakva je danas,...nepotrebno je da nabrajam na sta mislim.

i da, kakva je razlika izmedju postenog, dobrog coveka, koga u toj crkvi neces sresti sa kolacem za slavu i onog koji gazi sva hriscanska nacela, al se uredno pojavljuje i celiva ikone.

...a to za novoslavare,...krajnje sam nepoverljiva prema onima koji su spoznali boga, onda kada je to postalo pozeljno i popularno.
softelectronics_e softelectronics_e 11:42 19.07.2022

Re: Сложна браћа

shmoo
angie01
Чола. Здравко Чолић. Аранђеловдан


je l to ovi novoslavari, novokrsteni,...tesko da je on slavio slavu u roditeljskoj kuci sa ocem policijskim oficirom.



То већ не бих знао да ти кажем, нисам толико упућен у историјат Чолине породице.

Али могу да ти кажем да је мени било и почетком деведесетих, а и данас ми је много драго што је црква почела опет да се пуни мноштвом људи, ма шта год ти људи били по занимању и политичком опредељењу пре распада СФРЈ.

То је била и данас јесте толико другачија слика од оне слике које се сећам када је мене баба водила на црквене службе када сам био клинац крајем шездесетих и током седамдесетих година и када смо током службе у цркви били само моја баба и ја и још 3-4 бабе из комшилука.

Данас ме баш обузме нека милина око срца када видим цркву испуњену у потпуности мноштвом људи различитих година, професија,...

И то онда важи и за Чолу и за Чолине пошто си ме то питала.

Новославари и новокрштени или не, није то више онако тужна слика коју сам виђао као клинац у цркви. И сада смо опет сви заједно - и новославари и новокрштени и старославари и старокрштени.

А то је, по мени, најважније у свему томе јер ипак није "у потпуности обесмишљен хоризонт људске заједнице" у овом нашем добу како то тврде неки посматрачи и теоретичари овог нашег савременог друштва данас.

Све друго је само она пролазна земаљско-људска горда природа.

И ништа више од тога.


Bravo Taso!
Naravno, komunjarama je znatno draža čmotinja u crkvi kada si ti bio dete, a oni jahali popove.
Sada je, upravo, predivno da su ljudi u lokalnim zajednicama makar nedeljom zajedno u crkvi.
U petak ujutro sam bio u manastiru Mileševa da obiđem 'Belog anđela'.
Juče sam, putujući uz Drinu, svratio pred Šapcem, u mali manastir Petkovica.
Oduševio sam mirom koji se tamo oseća.
Jebeš komunjare i njihovo smatranje.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:44 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Dvije stvari su dobre:

Prva, Hrvati tradicionalno ne dozvoljavaju predstavnicima Srbije posjetu Jasenovcu, i Vučić je u tom nizu činjenica kako stvari stoje kod njih i prije njega.. (i odgovor na spornu rečenicu u Jinksovom tekstu je tu, da, Jugoslavija je bila zemlja laži)

Druga, zamisli da su dozvolili, srpska politička virtuelna beda bi tek tad dokazala koliko je Vučić loš i manipulator, a Hrvati civilizovani i dobri..

Ovako, svako sebi i sa svojom istinom, zar ne?


Pa da. Sve je to nepristojno a i odvratno kad se ima u vidu koja tema sluzi za igru.
literatesa literatesa 12:15 19.07.2022

Re: Сложна браћа

У троуглу Храм Светог Ђорђа - Хиподром - Шумарски факултет. Изнад Аде и Језера (и Ада мола умало да заборавим), а испод Кошутњака.

Некада се то звало стара или црвена Чукарица.


Fino, volim orjentacije u prostoru. :)

Nisam ponijela punjač za tablet na njemu imam kul sliku čokoladnog kolača, drugi put.
literatesa literatesa 12:16 19.07.2022

Re: Сложна браћа

Tablet za bilijar i Čerčila. :)
literatesa literatesa 12:20 19.07.2022

Re: MB&ari

Nemaš ti pravi trimer.
'Pravim' trimerom otkos može da bude širok 2 do 3 metra, a otkos sa tim gurajućim 'uređajem' jedva pola metra.

Sve je moguće, trimer lično ne koristim, što se mene tiče možemo uslikati i pokazati, uporediti. Drugo, i dalje mislim, odoka cijenim, trimer natovaren na sebe nije za veće površine.

Kakva ajkula?

Ajkula u moru. Prava.
literatesa literatesa 12:23 19.07.2022

Re: MB&ari

Знам то поуздано, чуо сам то у Башком пољу од једне мале из Тузле која ми је током вечерњих шетњи и држања за ручице на моје питање да се мало скинемо и купамо ноћу у мору обавезно одговарала са:

O, Bože. Sve si izmislio? :)

Nego, ovih dana sam minimum 10 puta ljudima dala tiket za parkiranje, kad spomenu Tuzlu i beogradskog galeba Soloa nasukanog na slane njene obale..
literatesa literatesa 12:24 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Pa da. Sve je to nepristojno a i odvratno kad se ima u vidu koja tema sluzi za igru.

Jeste, još nepristojnije kad srpske žrtve zasjeni lijepa žena Kolinda i tek dementni starčić Tuđman.
softelectronics_e softelectronics_e 12:32 19.07.2022

Re: MB&ari

literatesa
Nemaš ti pravi trimer.
'Pravim' trimerom otkos može da bude širok 2 do 3 metra, a otkos sa tim gurajućim 'uređajem' jedva pola metra.

Sve je moguće, trimer lično ne koristim, što se mene tiče možemo uslikati i pokazati, uporediti. Drugo, i dalje mislim, odoka cijenim, trimer natovaren na sebe nije za veće površine.

Kakva ajkula?

Ajkula u moru. Prava.

Evo ti linak.
Gledaj isključivo motrne trimere i kose, nose se na leđima i imaju dva rukohvata poput bicikla.

Evo ti linak.
literatesa literatesa 12:32 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

"Јerusalemski patrijarh je istakao da je samo prisustvo Dodika u patrijaršiji od velikog značaja za njih i da su kako je kaže razmijenili mišljenja o stanju na Kosmetu, regionu kao i problemima u svijetu."

"Upoznat sam sa složenom situacijom u BiH, posebno kada su religijska neslaganja u pitanju. Ovo su izazovna vremena, svi moramo da budemo jedinstveni u Hristu", rekao je patrijarh Teofil."

"Srpski član Predsjedništva BiH Milorad Dodik sastao se u Izraelu sa patrijarhom jerusalemskim Teofilom Trećim koji mu je uručio Orden Јerusalemske patrijaršije."


Donekle razumijem zašto smo dio jasenovačke građe dali Jevrejima, nakon što Hrvati Jasenovac otvaraju 4 sata dnevno kao butigu u Splitu.
literatesa literatesa 12:33 19.07.2022

Re: MB&ari

nose se na leđima

o.O
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:49 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
Pa da. Sve je to nepristojno a i odvratno kad se ima u vidu koja tema sluzi za igru.

Jeste, još nepristojnije kad srpske žrtve zasjeni lijepa žena Kolinda i tek dementni starčić Tuđman.



To je sve kao u prici o nacelniku nekog zabitog dalmatinskog otoka koga novinari uhvate kako u Austriji placa prostitutke sluzbenom karticom pa kad se vrati doma a on bude proglasen od strane mestana na lokalnoj festi za Numero Una (jebac koji je okrenuo najvise zena preko leta) sve uz prisustvo supruznice mu i dece mu koji veselo aplauduju fotke sa dogadjaja na FB. A novinari budu okrivljeni da prave kampanju protiv postenog covika samo zato sto je Hrvat i katolik. A on osvitla obraz hrvatskom turizmu pred cijelom Europom.

Tako je i Vucic opet Numero Uno u Srbiji jer je pokaro Hrvate, a Plenkovic u Hrvatskoj jer je poprca Srbe. Ma ko jebe zrtve!

literatesa literatesa 13:30 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

o je sve kao u prici o nacelniku nekog zabitog dalmatinskog otoka koga novinari uhvate kako u Austriji placa prostitutke sluzbenom karticom pa kad se vrati doma a on bude proglasen od strane mestana na lokalnoj festi za Numero Una (jebac koji je okrenuo najvise zena preko leta) sve uz prisustvo supruznice mu i dece mu koji veselo aplauduju fotke sa dogadjaja na FB. A novinari budu okrivljeni da prave kampanju protiv postenog covika samo zato sto je Hrvat i katolik. A on osvitla obraz hrvatskom turizmu pred cijelom Europom.

Ček, ček, šta je to bilo? :))
Tako je i Vucic opet Numero Uno u Srbiji jer je pokaro Hrvate, a Plenkovic u Hrvatskoj jer je poprca Srbe. Ma ko jebe zrtve!

Ma nije on pokaro nikoga, pokarali su Hrvati sami sebe jer im se može i tako vole. Ljudi imaju ključ i zatvore s vremena na vrijeme močvaru s humkama. Mali je Vučić u odnosu na Jasenovac, njegova uloga je zanemarljiva.

Meni je evo drugi dan tema nestvarna, juče rekoh da ga tri puta odbijaju i ne provjerih jesam li dobro vidjela, reko, isplivaće istina kroz komentare, sinoć na Dnevniku čujem i da nikad niko iz Srbije nije bio i da ga odbijaju iz istog nestvarnog razloga, nije vrijeme.. propast, zamisli zamandale Aušvic i kažu grupi Jevreja, ključar ima gorušicu, dođite sutra, ili bolje napravite termin telefonom.. Nevjerovatno, ne znam dal da se gorko nasmijem il gorko pljunem.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:53 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Meni je evo drugi dan tema nestvarna, juče rekoh da ga tri puta odbijaju i ne provjerih jesam li dobro vidjela, reko, isplivaće istina kroz komentare, sinoć na Dnevniku čujem i da nikad niko iz Srbije nije bio i da ga odbijaju iz istog nestvarnog razloga, nije vrijeme.. propast, zamisli zamandale Aušvic i kažu grupi Jevreja, ključar ima gorušicu, dođite sutra, ili bolje napravite termin telefonom.. Nevjerovatno, ne znam dal da se gorko nasmijem il gorko pljunem.



Hrvati ga rado ne primaju a Srbi se foliraju da bi isli. Izraelac kad hoce da ide onda on ode.

Ček, ček, šta je to bilo? :))


Evo Numera: Načelnik koji troši javni novac u bordelu primio nagradu za "okretanje najviše žena"

http://www.index.hr/vijesti/clanak/nacelnik-koji-trosi-javni-novac-u-bordelu-primio-nagradu-za-okretanje-najvise-zena/2380146.aspx
gvozden1 gvozden1 14:55 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego


Hrvati ga rado ne primaju a Srbi se foliraju da bi isli.

I tako mi od činjenice da su Hrvati zabranili srpskom predsedniku da poseti stratište Srba od strane Hrvata, napravimo tako dragu situaciju zvanu obe strane, tj situaciju u kojoj štitimo Hrvate.

Kad načine ovakvu gadost, a baš ih čine, da se ne mogu braniti, onda na red dolazi ta mantra o obe strane.

Malo bezobrazno, malo i glupo, a najbolje je što je mantra potrošena pa više ne radi posao koji bi trebala, ali nepogrešivo ofira onoga ko je koristi.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:25 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

gvozden1

Hrvati ga rado ne primaju a Srbi se foliraju da bi isli.

I tako mi od činjenice da su Hrvati zabranili srpskom predsedniku da poseti stratište Srba od strane Hrvata, napravimo tako dragu situaciju zvanu obe strane, tj situaciju u kojoj štitimo Hrvate.

Kad načine ovakvu gadost, a baš ih čine, da se ne mogu braniti, onda na red dolazi ta mantra o obe strane.

Malo bezobrazno, malo i glupo, a najbolje je što je mantra potrošena pa više ne radi posao koji bi trebala, ali nepogrešivo ofira onoga ko je koristi.



Gvozdene, dosadan si bre. Priznajem ti da veceg Supersrbina od tebe nema i eto otkrio si svojom tajnom i jebitacnom metodom da od mene nema veceg Antisrbina. Rekoh ti to vec. Za tvoje zalaganje ti onomade dadoh i orden za to. Nemam drugi! Jedino da neki novoruski nabavim ako ti je bas stalo.
angie01 angie01 16:13 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

napravimo tako dragu situaciju zvanu obe strane,


pa sad, obe strane su bedne, sto se prepucavaju preko stradalnika i svaka koristi situaciju iz nekih svojih populistickih razloga-meni je to tragicno,...napravis politicki rijaliti od strahote, pred kojom treba samo da cutis.
literatesa literatesa 17:56 19.07.2022

Re: MB&ari

Evo ti linak.
Gledaj isključivo motrne trimere i kose, nose se na leđima i imaju dva rukohvata poput bicikla.

Evo i tebi. Tata mi večeras govori, viče, pokazuje rukama, ne čujem od kosilice i imam slušalice na ušima, da će trimerom gdje mi je teško jer se zadržavam oko svakog stabla kao da ruže šišam.

literatesa literatesa 17:59 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

. Izraelac kad hoce da ide onda on ode.

Dobro, Izraelci i uzmu Palestincima zemlju kad hoće. Iz Srbije nikog u Jasenovcu nije bilo jer neće sve i da hoće, čini mi se.

Evo Numera: Načelnik koji troši javni novac u bordelu primio nagradu za "okretanje najviše žena"

Šik, nema šta.
literatesa literatesa 18:04 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Primjetim da je beogradski fašizam posebno tankoćutan kad je riječ o Jasenovcu, sve nešto da se obavi tiho, u sumrak, diskretno ostavi cvet i itd. Valjda je lakše tako kroz genocidnu Hrvatsku otići do mora? Il fašističke Italije?
gvozden1 gvozden1 18:05 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

sto se prepucavaju preko stradalnika i svaka koristi situaciju iz nekih svojih populistickih razloga-meni je to tragicno,...

Prosto isijava iskrenost iz ovoga.
Al tobož.
Bedno je kad se krije iza navodnog saosećanja da bi se glupom frazom o obe strane prikrila naklonost prema jednoj, i to onoj koja, u ovom slučaju, nesporno negativna.

Naslušasmo se takvih primera iz Evrope ovih godina.
Jedni ubijaju, drugi bivaju ubijeni, jedni proteruju, drugi bivaju proterani, a pozivaju se obe strane.

Ali zato kad Srbi nešto zgreše, e onda nema one strane.

I evo primilo se to evropsko tačno kod onih za koje se moglo pretpostaviti.

A da je situacija suprotna, ne bi bilo obe strane, bio bi srpski fašizam.

Al evo ih žale za srpskim žrtvama, i sve im verujem, uvek su to radili.

Em bedno, em jadno, em providno.
softelectronics_e softelectronics_e 18:19 19.07.2022

Re: MB&ari

literatesa
Evo ti linak.
Gledaj isključivo motrne trimere i kose, nose se na leđima i imaju dva rukohvata poput bicikla.

Evo i tebi. Tata mi večeras govori, viče, pokazuje rukama, ne čujem od kosilice i imam slušalice na ušima, da će trimerom gdje mi je teško jer se zadržavam oko svakog stabla kao da ruže šišam.


Bravo!
To uzmi sama - i rokaj.
S tim može širok otkos.
A ne sa onim gurajućim prdavcem.

literatesa literatesa 18:36 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

sve nešto da se obavi tiho, u sumrak, diskretno ostavi cvet i itd.

Na prstima, š š.

Potražite na Tviteru Jevrejski muzej u Beču, jedna od aktivnijih austrijskih stranica. Bošnjake aktiviste 365 dana u godini vjerujem finansira ona ženska što se udala u Londonu za svog profesora ekonomije i sad je milijarderka. Hrvati proslavljaju Oluje, Bljeskove, kišnice, tetoviraju Vukovar na bicepsima i itd.. samo genocidna RS mora š š, malog mu mi š š a.
literatesa literatesa 18:38 19.07.2022

Re: MB&ari

To uzmi sama - i rokaj.

:))
gvozden1 gvozden1 19:07 19.07.2022

Re: MB&ari

Bravo!
To uzmi sama - i rokaj

Nemoj ženu na zlo navoditi :)

Nije trimerom lako raditi kako možda izgleda.
Prvo, nije to laka stvar, drugo onaj "am" na leđima zna dobro da smeta, treće, traži to i nešto veštine, pa i snage.
Snage više nego hodanje za kosilicom pod uslovom da je samohodna, tj da ima prenos na točkove, i ako je površina dovoljno ravna.

Ali ovde se radi o dosta ozbiljnoj površini i za trimer i za kosilicu, a treća varijanta je traktor, dakle otpada.

Ostaje izbor manjeg zla, i ako je površina ravna, a trava nezapuštena, ne prevelika, onda kosilica, ako su džombe i rupe, a korov veliki, onda neko muško ( oko četrdesete najbolje) i trimer.
angie01 angie01 19:17 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego


Bedno je kad se krije iza navodnog saosećanja da bi se glupom frazom o obe strane prikrila naklonost prema jednoj, i to onoj koja, u ovom slučaju, nesporno negativna.


ajao, koliko ti bedan i bez sramote mozes da budes da ovako nesto napises,...ja sam jos u prvom komentaru na temu rekla sta mislim o tom nepustanju.

a ovaj komentar je posledica onoga sto laprdaju obe strane i sramotna je i jedna i druga zloupotreba-ako ti to ne vidis-bozemoj, ne bi ti bio ni prvi ni poslednji put.

isto tako, podseti me molim te, ko je od zvanicnika u poslednjih tries godina isao u Jasenovac da oda postu i polozi cvece?...i zasto nije.


...ja sam za razliku od tebe, koji samo uprazno bezobrazno blebeces u Jasenovcu bila vise puta, stavise, vodila sam i ture u spomen obelezje.
literatesa literatesa 19:30 19.07.2022

Re: MB&ari

Nemoj ženu na zlo navoditi :)

Nije trimerom lako raditi kako možda izgleda.
Prvo, nije to laka stvar, drugo onaj "am" na leđima zna dobro da smeta, treće, traži to i nešto veštine, pa i snage.
Snage više nego hodanje za kosilicom pod uslovom da je samohodna, tj da ima prenos na točkove, i ako je površina dovoljno ravna.

Ali ovde se radi o dosta ozbiljnoj površini i za trimer i za kosilicu, a treća varijanta je traktor, dakle otpada.

Ostaje izbor manjeg zla, i ako je površina ravna, a trava nezapuštena, ne prevelika, onda kosilica, ako su džombe i rupe, a korov veliki, onda neko muško ( oko četrdesete najbolje) i trimer.


Ravno je, kosilica ima gas :), i ima razmaka među stablima, onaj jedan dio gdje su šljive rodile i povile sa ka svetoj zemlji težak je za provlačenje i manevar, no, bez obzira na okretnost i težinu kosilice sve bliže stablu skida trimer i tu se ne petljam. Prostran voćnjak, sađeno po savjetu agronoma, i za nešto šume što smo planirala pitali smo šumare, šumare drugare, objasnili nam šta je najbolje na ovoj zemlji i kraj šume koju imamo, kako se sadi, koliko košta, za koliko godina naraste drvo, ih, nije to ovako kao Emsi što misli, samo rokanje. :)
literatesa literatesa 19:58 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Izraelac kad hoce da ide onda on ode.

Da, oni baš nisu tankoćutni kao mi.

World’s most senior Nazi hunter: Let Serbian President visit death camp in Croatia
shmoo shmoo 21:06 19.07.2022

Re: Сложна браћа

angie01

Данас ме баш обузме нека милина око срца када видим цркву испуњену у потпуности мноштвом људи различитих година, професија,..



evo, iskreno izvini,...al od kakvog je to tacno znacaja?



Поменула си да је Чола вероватно новокрштени и новославар. Ја о томе заиста ништа не знам, али сам хтео да кажем шта мислим о томе - старокрштени и старославари и новокрштени и новославари.


i da, kakva je razlika izmedju postenog, dobrog coveka, koga u toj crkvi neces sresti sa kolacem za slavu i onog koji gazi sva hriscanska nacela, al se uredno pojavljuje i celiva ikone.



Знам много и једних и других. Али то су све различити појединачни случајеви.

А мени је ЗАЈЕДНИЦА кључна реч у томе што сам рекао. У свакој заједници, па и у овој врсти заједнице имаш и једних и других, али опет као што и сама кажеш, то је приватна ствар сваког појединца.

Ипак сви када уђемо у цркву, постајемо заједница, такви какви смо, несавршени, лицемерни, горди, похлепни... И ту, у ту заједницу, улазимо увек са надом да ћемо постати бољи него што јесмо.

Сви ми.

Зато што смо људска бића.

Иначе, чему заједница ако Човек појединац све мери искључиво само према себи?

narocito sa ovom crkvom kakva je danas,...nepotrebno je da nabrajam na sta mislim.


Знам шта хоћеш да кажеш.

Али имај у виду да Тело Цркве нису само патријарх, владике, свештеници и монаси по манастирима него да у Тело Цркве спадају сви верници. У стручним круговима кажу мирјани за оне који не носе мантију али су Тело Цркве исто као и они који носе мантију. И они лицемерни, горди, похлепни, настрани и они који то нису... Сви.

Хоћу да кажем, Тело Цркве је огроман, много шири појам од оних свештених лица чије лицемерје, похлепу, гордост и настраност медији повремено изнесу пред медијску публику. (Са великим знаком питања да ли је то баш тако како медији кажу јер знамо да је медијима сензационализам на првом месту због зараде.)

Дакле, немој употребљавати појам Црква када хоћеш да укажеш на ружне особине појединаца који такође припадају тој Цркви. Тиме онда вређаш оне који нису ни лицемерни ни похлепни ни горди ни настрани, а такође су Тело Цркве.

А појединци имају своје име и презиме као и у свакој другој људској заједници па онда на те ружне особине појединаца указујеш наводећи њихово име и презиме.

Не знам да ли сам ти добро објаснио... Можда кроз пример?

Мени је, рецимо, баш засметало када је покојни патријарх Иринеј доделио грамату оном Вучићевићу, уреднику Информера. Можда је тај Вучићевић неким приватним појединачним доприносом неком храму стварно заслужио ту грамату, али по ономе шта ради у своме животу, за мене никада не би био кандидат за тако нешто.

Међутим, ја када причам о томе, ја кажем име оног црквеног лица које је, по мени, урадило нешто што не треба, што није у духу онога што јавно проповеда - патријарх Иринеј (бог да му душу прости).

Али никада не кажем тако уопштено као ти - Црква - јер тиме онда вређам и све оне који нису починили тако нешто.

...a to za novoslavare,...krajnje sam nepoverljiva prema onima koji su spoznali boga, onda kada je to postalo pozeljno i popularno.



Поновићу још једном, кључна реч за мене у томе јесте ЗАЈЕДНИЦА.

Данас тога немамо баш пуно у својим животима, зар не?

Често срећемо данас ставове саговорника у којима видимо да се они врло често не осећају као припадници чак ни оних постојећих људских заједница у којима ипак живе - породице, народа, државе, професије итд. - него наступају стално као неки степски вукови... Усамљени појединци у гомили. И због тога такви ћесто више и нису способни за неку нормалну комуникацију са другим људима него углавном у тим својим односима лају, кевћу, реже све мислећи да је читав свет против њих.

И баш због тога онда једна од могућности за стварање заједнице у којој се појединац неће осећати усамљено као што је Црква може да буде само добро дошла.

И зато за мене то да ли је неко одувек славио славу у својој кући и да ли је крштен још као беба или је почео да слави касније и крстио се у неким својим каснијим годинама није ни од каквог значаја.

gvozden1 gvozden1 21:10 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego


isto tako, podseti me molim te, ko je od zvanicnika u poslednjih tries godina isao u Jasenovac da oda postu i polozi cvece?...i zasto nije.

Ne znam zašto nije, ali bih voleo da je razlog, u redu, vaša je država, odlučili ste da ignorišete žrtve a veličate zločince, ne mogu da promenim, i sve što mogu je da tu ne idem.

To je ispravan stav, Vučić ima različit stav, on hoće da ide, ovi mu ne daju.

U tom kontekstu, između njega i njih, nema sumnje ko je sa ljudske strane u pravu.


Sa političke, samo odbijanje da se to tamo, i odnos i to što zovu kompleks, prihvati kao validno sećanje, je ispravno.
Dakle, zaobilaziti to mesto, ne ići tamo.

Ostaviti njima neka se svađaju kome su ustaše malo bliže, a kome malo dalje, kome je deda bio ustaša, a kome tek deda stric.

I koristiti svaku priliku da se pokaže o kakvoj se državi radi.

shmoo shmoo 21:26 19.07.2022

Амаркорд за Анђу

Сад си ме подсетила како смо један дртугар из одељења из основне школе, од првог основне, и ја постали кумови и тиме повукли ногу за многа друга кумства нас, некадашњег 1/3 до 8/3 из ОШ "Јосиф Панчић, генерација 1964. годиште.

Крајем осамдесетих, када смо имали 25 година, зове мене тај другар и пита ме да ли сам крштен у цркви. Какав сам, знаш ме, ја му одговорио:"Јок, крштен сам на штајги." Међутим, када је он стварно укапирао и када сам му показао папир из цркве да су ме стварно крстили још као бебу, одушевио се.

О чему се радило... Требало је да путује са својом тадашњом девојком у Јерусалим. И онда је морао да се крсти у цркви да би обилазио све то што је намерио тамо.

Пре мене је звао барем пола нашег старог одељења. (Знаш да су то и најближе другарске везе из основне школе ако се одржавају... Трају онда читавог живота.) И од свих је на питање да ли је крштен/крштена у цркви добијао негативан одговор.

После смо анкетирали читаво одељење. Никога нису крстили у цркви пре те 1989. године.

И онда сам ја њега крстио у Саборној цркви (Нови Београд на којем је он тада становао није имао цркву) јер је он потпадао тада под њихову парохију. Крстио га је неки поп који је све време са нама причао о Црвеној звезди (било је то две године пре Барија), а ја сам младенца све време секирао тврдећи му да ћу када поп буде питао за име новокрштеног да му дам име Јусуф.

Али тиме смо повукли ногу и после тога читаво одељење из основне школе се крштавало у цркви, венчавало у цркви, своју децу крштавало у цркви,...

Неко од њих се крстио са 25 година старости, неко са 30, неко са 40... Али сви су се крстили.

А ми смо и даље она иста заједница, некадашње 8/3 из Панчићке, генерација 1964.

И мени је та чињеница најважнија у свему томе. Некако смо утврдили, учврстили још боље те везе које смо ионако имали од детињства.

Јесте да звучимо као мафија када се сретнемо јер се сви један другом обраћају са куме, кумо (по било ком основу), али смо заједница.

И мени је то баш лепо па зато нема за мене никаквог значаја што су се сви они крстили када су већ имали 25, 30, 40,... година.

А ето видиш, те 1989, две године пре формалног распада СФРЈ и нестанка Савеза комуниста Југославије са јавне сцене од нас 30 из тог некадашњег одељења из основне школе, генерација 1964, једино сам ја био крштен у цркви још као беба, давно, половином шездесетих.

А данас су сви из тог одељења крштени у цркви.

Заједница, Анђо, заједница... Кључна реч.

Све друго је онда од мањег значаја.

angie01 angie01 21:40 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

I koristiti svaku priliku da se pokaže o kakvoj se državi radi.


evo, ako mozaes covecanski da se za trenutak odmaknes od ideoloskih mantri-nece znati ovi u komiteju- i pogledas ceo mizanscen, je l tebi ne lici kao da je to neki napisani igrokaz?

ono, klasican teatar apsurda, gde obe strane imaju koristi, jer mogu da zadovolje svoje glasace ovce.
angie01 angie01 21:48 19.07.2022

Re: Амаркорд за Анђу

А данас су сви из тог одељења крштени у цркви.

Заједница, Анђо, заједница... Кључна реч.


hebote taso, meni je ta prica tuzna i ne vidim nista, jao vidi super, nego novokomponovane krstene, kada je to postalo popularno, jer je svako mogao da se krsti i pre i da slavi slavu, al su se ljudi dovoravalai, kakva je to vera, ako si se iste odrekao.

zajednica je za mene briga o drugima, gde drustvo ima potrebu da organizuje zdravu sredinu u kojoj vladaju odredjene vrednosti koje tu sredinu cine boljom.
gedza.73 gedza.73 21:51 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Питао ја и нашег пароха, исто Босанац, јер ме баш заинтересовала та тема, а он ми рече да то украшавање славског колача тим симболима стварно није обичај у Босни.

I kod nas nije bio običaj. Utisnu se slova i eventualno od testa krst na kolaču. Ukrasi su se relativno skoro pojavili. Ne računajući cveće.
literatesa literatesa 21:55 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

I kod nas nije bio običaj. Utisnu se slova i eventualno od testa krst na kolaču. Ukrasi su se relativno skoro pojavili. Ne računajući cveće.

Ma Taso folirant, džezer. :)
literatesa literatesa 21:56 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Nego, šta je to sa Čolom? I njega pravio Poljak s Jahorine? Cc, mašala, što bi rekli nekršteni insani u Tuzli.
literatesa literatesa 22:00 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Izgleda da je Mile juče na kahvi kod patrijarha u Jerusalimu malo tračkario susjede? Jbt zatvorili koncentracioni logor radi kolektivnog godišnjeg odmora?

shmoo shmoo 22:12 19.07.2022

Re: MB&ari

literatesa

Знам то поуздано, чуо сам то у Башком пољу од једне мале из Тузле која ми је током вечерњих шетњи и држања за ручице на моје питање да се мало скинемо и купамо ноћу у мору обавезно одговарала са:


O, Bože. Sve si izmislio? :)



Не, озбиљно.

Имао сам тада 16-17 година, она 14-15. Ћале јој био неки официр ЈНА, па отуд она у тадашњем војном одмаралишту у Башком Пољу. Нас дрипце са ранчевима и шаторима нису тада пустили у тај њихов камп који је одржавала војска, па смо одсели приватно у Башким Водама, али смо стално били на тој релацији Башке Воде - Бреле - Башко Поље.

Имала је предивно име које мени и дан-данас звучи чаробно као да је из 1001 ноћи - Азра.





gvozden1 gvozden1 22:17 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

je l tebi ne lici kao da je to neki napisani igrokaz

Ne, ali i ako jeste u redu je.
Treba ih dovoditi u situacije da se pokažu u pravim svetlu, da se ogole.
(To za njihovo dobro:))

shmoo shmoo 22:21 19.07.2022

Re: Амаркорд за Анђу

angie01

hebote taso, meni je ta prica tuzna i ne vidim nista,



Па добро, разумем те.

Надам се да и ти разумеш мене?

zajednica je za mene briga o drugima, gde drustvo ima potrebu da organizuje zdravu sredinu u kojoj vladaju odredjene vrednosti koje tu sredinu cine boljom.



На то сам и ја мислио.

Рецимо, наш парох је замолио моју жену и мене да повремено, волонтерски, када год можемо, одлазимо кући код деце из наше парохије за коју он зна да су тешко болесна и због тога везана за кревет па не похађају наставу у школи и да им помажемо у учењу код куће.

Радо смо се томе одазвали.

Знам да такву врсту наставе организују и школе... Или би требало да организују, али ево за ових мојих 30 и више година наставниковања по српским школама мени (а ни мојој жени) нико из неке школе и уопште образовног система није понудио тако нешто што нас је замолио наш парох.

На то сам и ја мислио.

shmoo shmoo 22:35 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

gedza.73
Питао ја и нашег пароха, исто Босанац, јер ме баш заинтересовала та тема, а он ми рече да то украшавање славског колача тим симболима стварно није обичај у Босни.

I kod nas nije bio običaj. Utisnu se slova i eventualno od testa krst na kolaču. Ukrasi su se relativno skoro pojavili. Ne računajući cveće.



Ето видиш...

Лепо је говорила моја кева:"Сто села, сто адета."

А ја те остале украсе поред слова и крста памтим на славском колачу откако знам за себе.

Односно колачима, у множини, ако узмемо у обзир и девојачку славу моје жене, Ђурђевдан, и девојачку славу моје кеве, Свети Василије Велики, коју стицајем несретних политичко-идеолошких околности у историји српског народа такође обележавамо у мојој кући јер ниједан од три ујака (четврти погинуо на Сремском фронту) није хтео да преузме икону и славу када се мој деда по мајци упокојио два месеца пре мог рођења.

Оправдање сва три ујака је било тада да су они чланови Партије и да не смеју тога да се прихвате.

Па је онда моја кева, иако и сама члан те исте Партије (из које је својом вољом иступила 1966. године) преузела ту своју девојачку славу да се не би угасила.

И обележавамо Светог Василија и данас у мојој кући. Са иконом, житом, свећом и славским колачем обавезно, као и све остале славе.

(Одувек сам мислио да су жене много храбрије од мушкараца у тим ситуацијама.)

Срећом, имам шурака који је преузео Ђурђевдан којег му је мој таст предао још за живота па не морам и трећу славу у својој кући да обележавам.

Мада моја жена опет и за Ђурђевдан као и за Аранђеловдан и Светог Василија прави и колач и жито (погоди ко меље жито) јербо млађахна снајка није баш нешто руката.

Нема везе, млада је снајка... Научиће. Ни моја жена није то знала, па је научила.

Али украсе поред крста и слова видим и на свим колачима у свим кућама у које одлазим на славу... И за Јовандан и Никољдан и Томиндан и Митровдан...

Различите традиције у појединим крајевима су у питању.

Рецимо, ови у Церовцу поред Паланке не праве жито као ми... Да га самељу, па са орасима и шећером итд. Они за славу само скувају жито (кољиво) и засладе га и тако га послужују као неку кувану кашу, то јест не мељу га. А то је само 80 км од Београда.









EDIT: На какво цвеће мислиш?

Босиљак?



angie01 angie01 22:35 19.07.2022

Re: Амаркорд за Анђу

Радо смо се томе одазвали.


lepo.
shmoo shmoo 22:39 19.07.2022

Re: Амаркорд за Анђу

angie01
Радо смо се томе одазвали.


lepo.



То ти кажем - заједница.

Поготово у овом времену данас када, имам утисак, многи чланови многих других људских заједница у друштву (породица, народ, држава, струка...) изгледа заборављају да нису одговорни само себи и само за себе него су одговорни и за друге људе око себе.

shmoo shmoo 22:55 19.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
Primjetim da je beogradski fašizam posebno tankoćutan kad je riječ o Jasenovcu, sve nešto da se obavi tiho, u sumrak, diskretno ostavi cvet i itd. Valjda je lakše tako kroz genocidnu Hrvatsku otići do mora? Il fašističke Italije?



Микрофашизам?

Београдски...


(страна 151)







shmoo shmoo 23:24 19.07.2022

Re: Сложна браћа

softelectronics_e

U petak ujutro sam bio u manastiru Mileševa da obiđem 'Belog anđela'.
Juče sam, putujući uz Drinu, svratio pred Šapcem, u mali manastir Petkovica.
Oduševio sam mirom koji se tamo oseća.



Једаред смо на Свету Гору, у Хиландар, водили мог другара који је све време тврдио за себе да је атеиста. Тамо смо му у дугим разговорима (нарочито мој млађи колега из школе вероучитељ јер је близак по годинама том мом другу) објаснили да он није атеиста него агностик.

Неколико година касније тај мој другар седне на свој мотор и крене из Београда обиђе пун круг око Црног мора, па кроз Малу Азију и Грчку опет кући све сликајући, снимајући и записујући успут. Прошао је и кроз Нагорно Карабах где је видео гробље тенкова заостало из оних сукоба деведесетих. Ови Путинови Ноћни вукови су му доста помагали информацијама, а један део пута је путовао с неким Бразилцем који је из Бразила прешао у Велику Британију и одатле на мотору кренуо за Кину.

( "Шимо, шта ти треба за један такав пут?" - "Брате профо, требају ти муда од титанијума." )

Елем, у повратку тај мој другар атеиста/агностик свратио и на Свету Гору (опет) и боравио у Хиландару неко време. Када сам га зачуђен питао откуд то, он ми рече да му је недостајао тај мир, спокој, који је осетио први пут када је боравио у Хиландару и да га је нешто вукло да опет оде у Хиландар.

А њему је једино од нас четворице тај први пут када смо боравили у Хиландару тада нови игуман Хиландара Методије опраштајући се рекао: "А тебе, тебе ми чекамо овде."

Узбудио се био Шима:"Шта он мени да они мене чекају у манастиру? Шта ја имам са њима?"

А ето видиш, неколико година касније мој ти се Шима, атеиста/агностик, опет обрео у Хиландару пре свих нас осталих.









ovderadiocacka ovderadiocacka 05:33 20.07.2022

Re: Izvinite, ako smem da primetim,

kupi obradivu zemlju, pusku i dzebanu, pa kada sve ode dodjavola bar ces imati hrane.
literatesa literatesa 06:10 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Микрофашизам?

Београдски...

Pa da, beogradski fašisti su trenutno tankoćutne sličice sa Neta koje su umislile da se Jasenovac otvara kad oni kažu a ne Vučić, jerbo oni nisu ubice kao Vučić?, istina je da se Jasenovac ne otvara kad Beograd kaže, evo vidimo da Jevreji pitaju Hrvate kako se i zašto uopšte Jasenovac zatvara?


Drugo je zanimljivo, i evo provlači se i kroz ovaj blog, da su Srbi, pravoslavci, dobri ljudi mogući samo u jugoslovenskoj inkarnaciji, i kako smo to dozvolili, jesmo li toliko retardirani?
literatesa literatesa 07:06 20.07.2022

Re: Izvinite, ako smem da primetim,

kupi obradivu zemlju, pusku i dzebanu, pa kada sve ode dodjavola bar ces imati hrane.

Ima smisla. :)
softelectronics_e softelectronics_e 07:21 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
Микрофашизам?

Београдски...

Pa da, beogradski fašisti su trenutno tankoćutne sličice sa Neta koje su umislile da se Jasenovac otvara kad oni kažu a ne Vučić, jerbo oni nisu ubice kao Vučić?, istina je da se Jasenovac ne otvara kad Beograd kaže, evo vidimo da Jevreji pitaju Hrvate kako se i zašto uopšte Jasenovac zatvara?


Drugo je zanimljivo, i evo provlači se i kroz ovaj blog, da su Srbi, pravoslavci, dobri ljudi mogući samo u jugoslovenskoj inkarnaciji, i kako smo to dozvolili, jesmo li toliko retardirani?

Jesmo.
softelectronics_e softelectronics_e 07:24 20.07.2022

Re: MB&ari

literatesa
Nemoj ženu na zlo navoditi :)

Nije trimerom lako raditi kako možda izgleda.
Prvo, nije to laka stvar, drugo onaj "am" na leđima zna dobro da smeta, treće, traži to i nešto veštine, pa i snage.
Snage više nego hodanje za kosilicom pod uslovom da je samohodna, tj da ima prenos na točkove, i ako je površina dovoljno ravna.

Ali ovde se radi o dosta ozbiljnoj površini i za trimer i za kosilicu, a treća varijanta je traktor, dakle otpada.

Ostaje izbor manjeg zla, i ako je površina ravna, a trava nezapuštena, ne prevelika, onda kosilica, ako su džombe i rupe, a korov veliki, onda neko muško ( oko četrdesete najbolje) i trimer.


Ravno je, kosilica ima gas :), i ima razmaka među stablima, onaj jedan dio gdje su šljive rodile i povile sa ka svetoj zemlji težak je za provlačenje i manevar, no, bez obzira na okretnost i težinu kosilice sve bliže stablu skida trimer i tu se ne petljam. Prostran voćnjak, sađeno po savjetu agronoma, i za nešto šume što smo planirala pitali smo šumare, šumare drugare, objasnili nam šta je najbolje na ovoj zemlji i kraj šume koju imamo, kako se sadi, koliko košta, za koliko godina naraste drvo, ih, nije to ovako kao Emsi što misli, samo rokanje. :)

Pričali smo o košenju, a ne o sadnji šljiva i pošumljavanju.
Ti imaš toliko bifurkacija u razgovoru da je ekstremno teško praćenje tvojih niti.
shmoo shmoo 07:36 20.07.2022

Континуитет Коминтерниних брошура

literatesa
Микрофашизам?

Београдски...

Pa da, beogradski fašisti su trenutno tankoćutne sličice sa Neta koje su umislile da se Jasenovac otvara kad oni kažu a ne Vučić, jerbo oni nisu ubice kao Vučić?, istina je da se Jasenovac ne otvara kad Beograd kaže, evo vidimo da Jevreji pitaju Hrvate kako se i zašto uopšte Jasenovac zatvara?



Рече Ђилас у некој емисији на ТВ Б92/О2 или како се већ сада та ТВ зове да би он волео да Јасеновац буде отворен као некада и да школске екскурзије као када је он био ученик (и ја) могу из Србије да иду у Јасеновац и да виде то стратиште.

Али средња школа јер су те слике и филм у Јасеновцу и предмети у музеју (мени остала слика у глави и дан-данас оног усташког ножа званог србосјек у једној стакленој витрини у музеју који је постојао у оквиру Јасеновца) који смо ми гледали исувише потресни за млађу децу.

(Ја сам као ученик са екскурзијом био у Јасеновцу у 8. разреду основне школе.)

Е, сад...

Не знам шта бих ти рекао осим да за ових мојих 30 и кусур година рада као наставник у београдским школама (много школа, и основних и средњих), од почетка деведесетих, нисам ниједну екскурзију водио ни у Крагујевац у спомен парк у Шумарицама.

Никада нам то није било у плану екскурзија.

Можда због тога што нас је превише остало, то јест нису нас довољно поклали, како то рече Стево Крајачић ( "најбољи друг нашег најбољег друга" - copyright by Миломир Марић) 1966. године на обележавању подизања споменика Камени цвет у Јасеновцу после дугогодишњег Бакарићевог одбијања да се то уради?

Raja Nedeljković, šef boračke organizacije Srbije, u svojim memoarima pod naslovom “Gluve godine”, piše ovako: “Tri dana posle Brionskog plenuma predvodio sam izaslanstvo Srbije na otkrivanje spomenika Jasenovcu. Godinama je Aleksandar Ranković insistirao da se Jasenovac obeleži i logor sačuva od zaborava. Godinama su Bakarić i mnogi drugi odbijali i odlagali postavljanje spomenika. I, konačno, ‘Kameni cvet’, kao trajni spomenik nevinih žrtava ustaškog pokolja, našao se na tom prostoru.

Predveče 3. jula 1966. godine, na mestu proslave su se okupile već sve zvanične delegacije republika i pokrajina i izaslanstva gradova Evrope gde su bili Hitlerovi logori smrti. Domaćin je bio Stevo Krajačić, predsednik Sabora Hrvatske… Konačno stiže i službena kolona automobila. Unutra Stevo Krajačić, Mika Špiljak, Đuro Pucar, Džemal Bijedić, Marko Belinić … U prolazu, Belinić mi se uzbuđeno žali da u ovoj pometnji nije stigao da obavesti slovensku delegaciju i još neke strane delegacije. Za stolom se nađoh tačno preko puta Steve Krajačića. U jednom trenutku, Krajačić se povišenim glasom obrati Marku Beliniću: „Je li ti, Marko, jesam li ja tebi naredio da ti glasaš za ovog našeg Đuru Pucara, koji je ostao bez posla, da on postane predsednik Saveza boraca Jugoslavije? A ti glasao za Aleksandra Rankovića“. Marko se vrpolji i ćuti, a Stevo se obrati Džemalu Bijediću i prekori ga zašto oni tvrde da su podigli husinske rudare na ustanak, a trebalo bi da znaju da je to uradio on, Stevo Krajačić, i drugi drugovi iz Hrvatske. Svoje otrovne strele Krajačić uperi prema meni: „A vi, gegule i reponje? Seljačine, Srbi? Hoćete da podižete rafinerije u Novom Sadu i Pančevu? Šta vi znate šta su rafinerije? U to se mi razumemo, a vi znate samo svinje da tovite. I puno vas je ostalo, da znaš!“ U Beogradu sam smatrao da mi je dužnost da o svemu obavestim Žarka Veselinova i Šaneta Petrovića. Počeo sam da im izlažem kako nas je napao Stevo Krajačić i kako je rekao da nas je mnogo ostalo. Šane me u pola izlaganja prekide: „Tvoj predlog da se nešto preduzme, odbacujemo“. Uzalud sam mu objašnjavao da Stevo Krajačić nije uvredio mene nego žrtve Jasenovca i čitav srpski narod. Deset dana posle upalim televizor i vidim svečani doček nekog stranog šefa države. Mislim da je to bio finski predsednik Kekonen. Na aerodromu u Puli postrojeni gardisti, crveni tepih, a na tepihu ispred aviona stoji predsednik Josip Broz Tito. Pored njega – Stevo Krajačić!“



ЛИНК


И онда тамо на блогу код Колина Милисаву кажу да је глуп и будала зато што тврди да је комунизам у Југославији био само испостава Коминтерне и да не схвата да је комунизам у Југославији заправо био побуна против апсолутизма (и вероватно великосрпске хегемоније).

Е?

Код мене у крају на такве тврдње кажу:"Ложи бабу да ти штрика чарапе."



Drugo je zanimljivo, i evo provlači se i kroz ovaj blog, da su Srbi, pravoslavci, dobri ljudi mogući samo u jugoslovenskoj inkarnaciji, i kako smo to dozvolili, jesmo li toliko retardirani?



Нисмо, само смо ортосокс келтс.








literatesa literatesa 07:38 20.07.2022

Re: MB&ari

Pričali smo o košenju, a ne o sadnji šljiva i pošumljavanju.

U košenju nema rokanja (kao što nema u poljoprivredi i šumarstvu), objasnio ti je Gvozden.
Ti imaš toliko bifurkacija u razgovoru da je ekstremno teško praćenje tvojih niti.

Ti imaš problem praćenja tri prosto proširene rečenice i razumjevanja napisanog.
literatesa literatesa 07:42 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Не знам шта бих тио рекао осим да за ових мојих 30 и кусур година рада као наставник у београдским школама (много школа, и основних и средњих), од почетка деведесетих, нисам ниједну екскурзију водио ни у Крагујевац у спомен парк у Шумарицама.

Taso, što se mene tiče vi u nastavnom planu i programu ne morate spomenuti Jasenovac, ali, i, što se mene tiče, o Jasenovcu me ne može edukovati Beograd i Zagreb.
solo solo 07:43 20.07.2022

Re: MB&ari

Nego, ovih dana sam minimum 10 puta ljudima dala tiket za parkiranje, kad spomenu Tuzlu i beogradskog galeba Soloa nasukanog na slane njene obale..


literatesa literatesa 07:45 20.07.2022

Re: MB&ari

Solo, bona, plače Bosna ba bez tebe.
softelectronics_e softelectronics_e 07:49 20.07.2022

Re: MB&ari

literatesa
Pričali smo o košenju, a ne o sadnji šljiva i pošumljavanju.

U košenju nema rokanja (kao što nema u poljoprivredi i šumarstvu), objasnio ti je Gvozden.
Ti imaš toliko bifurkacija u razgovoru da je ekstremno teško praćenje tvojih niti.

Ti imaš problem praćenja tri prosto proširene rečenice i razumjevanja napisanog.

Netačno!
Ja sam primer jezgrovitog izražavanja i konciznog sleđenja.
shmoo shmoo 07:55 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
Не знам шта бих тио рекао осим да за ових мојих 30 и кусур година рада као наставник у београдским школама (много школа, и основних и средњих), од почетка деведесетих, нисам ниједну екскурзију водио ни у Крагујевац у спомен парк у Шумарицама.

Taso, što se mene tiče vi u nastavnom planu i programu ne morate spomenuti Jasenovac, ali, i, što se mene tiče, o Jasenovcu me ne može edukovati Beograd i Zagreb.



Спомињали смо Јасеновац сви у школама у Србији док "Јаму" Ивана Горана Ковачића пре десетак година нису избацили из школских програма.

Сад Јасеновац спомињу само понеки наставници... Онако самоиницијативно и на своју руку.

(Ја обавезно деци на часу поменем и Стеву Крајачића. Контам, ако га већ мени нису током мог школовања спомињали, што га онда ја не бих данас деци у школи помињао.)

"Крвава бајка" је још увек у наставним програмима. За сада.

И овде не причамо о теби.

Кога боли уво ко тебе може, а ко не може едуковати.

Велика си ти девојчица па самим тим имаш сва права да сама одлучујеш о томе.

Него ако се не варам, ти си прва потегла суштину целе приче која се своди на београдски микрофашизам, зар не?

Зато ми и није јасна ова твоја реакција.

Толико мрзиш Београд и СВЕ и СВАКОГА из Београда исто колико и из Загреба?

Солоа мрзиш због Тузле, мене због Београда или чега већ, немам појма, Емсија јер је Емси,...

Чудан си ти лик.

Типично Српче са Балкана руковођено главном глобалном српском емоцијом овог нашег доба - до подне мрзим себе, од подне читав свет.

literatesa literatesa 08:02 20.07.2022

Re: MB&ari

Netačno!

Okej. :)
literatesa literatesa 08:04 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

И овде не причамо о теби.

Кога боли уво ко тебе може, а ко не може едуковати.

Велика си ти девојчица па самим тим имаш сва права да сама одлучујеш о томе.

Него ако се не варам, ти си прва потегла суштину целе приче која се своди на београдски микрофашизам, зар не?

Зато ми и није јасна ова твоја реакција.

Толико мрзиш Београд и СВЕ и СВАКОГА из Београда исто колико и из Загреба?

Солоа мрзиш због Тузле, мене због Београда, Емсија јер је Емси,...

Чудан си ти лик.

Типично Српче са Балкана руковођено главном глобалном српском емоцијом овог нашег доба - до подне мрзим себе, од подне читав свет.

Cc, kakav bulšit. Bulšit nad bulšitovima. Taso, imenujem te za kralj bulšita.

p. s. Solo nije bio u Tuzli, njegova si tuzlanska šiparica tako naivan, kako bih ti rekla, a on morski pas..
shmoo shmoo 08:18 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa

Taso, imenujem te za kralj bulšita.



Мало ли је?

И то баш на овом месту, у овом запећку интернета, узвишених духовних вредности, знања и поимања света око себе.

p. s. Solo nije bio u Tuzli, njegova si tuzlanska šiparica tako naivan, kako bih ti rekla, a on morski pas..



А ја се и даље не могу отети оном мом првобитном утиску да си ти некакав Кркар са сисама, у женском обличју.

Фрихенд је Кркара својевремено називао "нилски коњ са хипертрофираним егом".

Јебига.

literatesa literatesa 08:31 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Мало ли је?

И то баш на овом месту, у овом запећку интернета, узвишених духовних вредности, знања и поимања света око себе.

Znaš šta, najela sam se hrskavih i masnih sa domaćim džemom od kajsije posnih uštipaka pravljenih samo za mene, sad odoh mamu odvesti kod frizerke, lunjati oko frizerskog salona dok ona obavi porad čega je došla, pa se vraćam kositi donji dio voćnjaka do pčelinjaka i nadati se da pčele neću kosilicom uznemiriti kao Vučić Hrvate jednim cvetom..

А ја се и даље не могу отети оном мом првобитном утиску да си ти некакав Кркар са сисама, у женском обличју.

Krkar? Onaj dečko što si mu svojevremeno tepao da je tvoje malo žuto pile? :)

I izvini, Krkar već sad ima veće sise od mene. :)

Taso, nije strašno poređenje. Bolje ti je da se pričuvaš Soloa, fino sam ti rekla. Bošnjaci danima pitaju đe je Solo, kaće izAmerike, kažu samo jedan parking uTuzli čuvaju za njega..
softelectronics_e softelectronics_e 09:06 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
Мало ли је?

И то баш на овом месту, у овом запећку интернета, узвишених духовних вредности, знања и поимања света око себе.

Znaš šta, najela sam se hrskavih i masnih sa domaćim džemom od kajsije posnih uštipaka pravljenih samo za mene, sad odoh mamu odvesti kod frizerke, lunjati oko frizerskog salona dok ona obavi porad čega je došla, pa se vraćam kositi donji dio voćnjaka do pčelinjaka i nadati se da pčele neću kosilicom uznemiriti kao Vučić Hrvate jednim cvetom..
...

Ja uštipke volim mnogo više od krofni.
Zbog onih nepravilnih hrskavih oblika.
shmoo shmoo 09:12 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa

Krkar? Onaj dečko što si mu svojevremeno tepao da je tvoje malo žuto pile? :)



А не, он је био сова која је волела розе сатове са кукавицом - Schwäbische Kuckucksuhr als Kulturmodell.

Пилићи, поготово мали жути, то су неки други ликови на овом Блогу Б92.

I izvini, Krkar već sad ima veće sise od mene. :)


Е јбг, онда и ја имам веће сисе од тебе.

А мислио сам на основу пређашњих мојих искустава да се у Босни рађају само оне жене са великим. Највећим на свету.

Поготово у Тузли.

Поздрави Бошњаке.

Све четири конститутивне вере и све четири конститутивне нације. А и националне мањине и оне мање верске заједнице такође.

Мени су међу свима њима најдражи они верници у босанске пирамиде и остатке Троје у Босни (види под Ахмед Боснић и Салинас Прајс), али немој то да кажеш овима осталима да се не би фрустрирали и онда носили последице кроз цео живот.






literatesa literatesa 09:31 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego


Ja uštipke volim mnogo više od krofni.
Zbog onih nepravilnih hrskavih oblika.

Da, to.

Pravila je za njih sa jajima i mlijekom, moji su ti prosti. :)
literatesa literatesa 09:36 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Мени су међу свима њима најдражи они верници у босанске пирамиде и остатке Троје у Босни (види под Ахмед Боснић и Салинас Прајс), али немој то да кажеш овима осталима да се не би фрустрирали и онда носили последице кроз цео живот.


Nikako da odvojim vremena vidjeti šta se dešava kraj bosanskih piramida. Za sad mogu reći da svakodnevno sa radija u autu slušam učenje iz Kurana i arapsku istoriju.
shmoo shmoo 10:18 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
Мени су међу свима њима најдражи они верници у босанске пирамиде и остатке Троје у Босни (види под Ахмед Боснић и Салинас Прајс), али немој то да кажеш овима осталима да се не би фрустрирали и онда носили последице кроз цео живот.


Nikako da odvojim vremena vidjeti šta se dešava kraj bosanskih piramida. Za sad mogu reći da svakodnevno sa radija u autu slušam učenje iz Kurana i arapsku istoriju.




Шта кажу за полигамију?

(У циљу избегавања даље полиграфије.)


literatesa literatesa 10:35 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Шта кажу за полигамију?

Kažu, samo rokaj.


:))
literatesa literatesa 20:32 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

10 sati rada kosilice, 476 stabala (lješnjake nisam brojala i par mladica), 5 i nešto litara benzina (trimer bi potrošio 10 na istu površinu), to je to. I ovako izgleda kad višnjičica rod rodi, i aronija.



Milan Novković Milan Novković 21:19 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
10 sati rada kosilice, 476 stabala (lješnjake nisam brojala i par mladica), 5 i nešto litara benzina (trimer bi potrošio 10 na istu površinu), to je to. I ovako izgleda kad višnjičica rod rodi, i aronija...

Kad vidim kako si vredna moram da ti se požalim, pa tako i pohvalim - opet ću biti deda, i opet unuk. Dok telo starije ćerke nisu stavili na "detektore" pitam je koliko će dece imati - dvoje ako ovo sad bude ćerka, a ako ne idu dalje, ... jbg, jure ćerku. Ja je potpuno razumem, i svi smo se nadali ćerci, i ne bih se nervirao da joj trudnoće ne idu pomalo problematičmno - kako prva, tako i ova.

Ček, gde mi se Jinks denu?!
... Sad, to naravno ne znači da su sve istine izmišljene, ali bi moglo da ukaže i na to da mnoge izmišljene neretko opstaju prilično dugo...

Istina je tuga pregpolema ako stvarno pokušaš da je juriš. Po kojoj "teoriji" je nešto istina uopšte?!

Evo ovde na Tess primeru i nači popularnoj korespondens-teoriji: jel rodila ova voćka?! Jeste, imamo "korespodentnu" voćku na fotci koja to "pokazuje", iako bi nbeko zabovetalo tu korespodenciju moglu da proširi insistiranjem na meri, a koliko to plodova po zapremini pre nego što kažemo da je rodila, ... al ajd, nećemo tako.

Al vidi problem, već nba pitanje" El Tess dobro pokosila korov u voćnjaku, vidi belaja:

- Već je problem šta bi to bio koresponding ansamb na ovoj fotci po kom možemo da merimo da li je to dobro uradila ili ne

- Plus je ovo samo mala sličica šire realnost, iza toga ide naša vera u njen trud da je ceo voćnak zriktan do ovog nivoa.

Pa onda možeš sve da gledaš iz perspektive koherencije - dobro je pokosila ako je voćnjak sada koherentan, koherentniji, ... a nije ako nije (simpa konstrukcija za AI stress testing iako comps ovo bolje rade od ljudi sada)

Al, definiši koherenciju, ... sad se već sve komplikuje ...


Dobro, da ne tupim sada, em ima tih teorija istine kožutih mrava, a lukave sitne abstrakcije nismo još ni uvukli u pričku, gde se one šunjaju i ko one micelijumske supra-galaktoičke, pa supra-unuverzumske mreže iz star treka sve uvbezuju, ili rastaču, kako se komečemu posreći ...


... tako, ti su poligrafi više za proste stvari tipa "Miško, esi ti pojo punu tepsiju krempita?", ... a i tu, ako si malo vežbo sas tepsijama, ti ne mogu ništa
gvozden1 gvozden1 21:34 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

476 stabala

Ozbiljno, ozbiljno!

ovako izgleda kad višnjičica rod rodi

A šta radite s tim?

Nisam stekao utisak da vam to služi nekim drugim cilju osim zadovoljstva, a biće tu značajne količine.

literatesa literatesa 22:18 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Kad vidim kako si vredna moram da ti se požalim,

Navikla sam izaći iz kuće u prirodu da me pomisao na povratak u stan sneveseli. Iako je ovde danas bilo vruće atmosfera Hercegovine e tako šušti suva trava, cvrčci cvrče, samo zvečarke i škorpioni fale kao kod Baneta u Texasu, da, i Lucifera najavljuju sledeće sedmice. Malo se i ja tebi požalim. :)


Milane, čestitam. :)
literatesa literatesa 22:24 20.07.2022

Re: hipertrofirani super ego


A šta radite s tim?

Nisam stekao utisak da vam to služi nekim drugim cilju osim zadovoljstva, a biće tu značajne količine.

Ma da, neumjereno, imamo i veću baštu nego dvanaestočlana porodica kraj nas, počelo je sve jer moj tata "ne može po cijeli dan ispunjavati križaljku", počelo i otelo se, pravili su prvih godina svašta i sad je to u zalihama, travaricu, medovaču, likere, viljamovku, lozu, jabukovo sirće, ove god su imali 250 kg meda, zimnicu, od dna do vrha pune stalaže, i onda mama dijeli (?), da bi evo u par dana moj tata rekao prvo da ga baš briga ako nevrijeme polomi sve, sutradan je opet podupirao grane, navodnjava, naredni dan kaže da će pustiti sve da propadne, i sve tako, smjenjuje se raspoloženje na koje utiču njihove godine, i ovo što rade nemaju odgovor zašto, a zemlja rodna, bore se tako sa starošću izgleda.. pa su pozvali par porodica da dođu ukupiti sebi šljiva za rakiju, pekmez, javili su se i neki ljudi kod njih nisu rodile šljive, dolaze i oni..

Moj did je ovde sadio lubenicu. :)
literatesa literatesa 06:41 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Šahisti, štaš. :)


jinks jinks 07:54 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

milan
Istina je tuga pregpolema ako stvarno pokušaš da je juriš. Po kojoj "teoriji" je nešto istina uopšte?!

Al vidi problem, već nba pitanje" El Tess dobro pokosila korov u voćnjaku, vidi belaja:


Da, to sam i mislio da napišem u blogu, kako je potraga za istinom veoma nezahvalan poduhvat.

Što neko reče, možda i najviše zato što istina u principu postoji samo u jednoj tački, onoj na kraju vremena, i o njoj bi mogao da pokuša da govori neko ko poznaje ne samo sve događaje koji su se desili do sadašnjeg trentutka, već i sve buduće događaje.

E sad, verovatno je u principu od same istine mnogo interesantnije to što se kada neko govori o istini naizgled postavlja, u datom vremenskom okviru i kontekstu, u poziciju nekoga ko sagledava događaje iz ugla kraja vremena (ne znam da li i iz ugla početka vremena istovremeno :)

Što se tiče pitanja da li je Tes dobro pokosila voćnjak, ubeđen sam da je odlično pokosila voćnjak.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:07 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Ma da, neumjereno, imamo i veću baštu nego dvanaestočlana porodica kraj nas, počelo je sve jer moj tata "ne može po cijeli dan ispunjavati križaljku", počelo i otelo se, pravili su prvih godina svašta i sad je to u zalihama, travaricu, medovaču, likere, viljamovku, lozu, jabukovo sirće, ove god su imali 250 kg meda, zimnicu, od dna do vrha pune stalaže, i onda mama dijeli (?), da bi evo u par dana moj tata rekao prvo da ga baš briga ako nevrijeme polomi sve, sutradan je opet podupirao grane, navodnjava, naredni dan kaže da će pustiti sve da propadne, i sve tako, smjenjuje se raspoloženje na koje utiču njihove godine, i ovo što rade nemaju odgovor zašto, a zemlja rodna, bore se tako sa starošću izgleda.. pa su pozvali par porodica da dođu ukupiti sebi šljiva za rakiju, pekmez, javili su se i neki ljudi kod njih nisu rodile šljive, dolaze i oni..


To je sjajno! Poznata mi prica iz neposrednog iskustva. :)

Predlazem kao ekonomski program za Srbiju i Bosnu: "ne može po cijeli dan ispunjavati križaljku". I priroda i drustvo i geografija a bome i istorija bi bili drugaciji nego sad.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:08 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Evo ovde na Tess primeru i nači popularnoj korespondens-teoriji: jel rodila ova voćka?! Jeste, imamo "korespodentnu" voćku na fotci koja to "pokazuje", iako bi nbeko zabovetalo tu korespodenciju moglu da proširi insistiranjem na meri, a koliko to plodova po zapremini pre nego što kažemo da je rodila, ... al ajd, nećemo tako.


Steta sto si se zaustavio kad je najzanimljivije.
softelectronics_e softelectronics_e 08:11 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Neues aus der Nachbarschaft
Evo ovde na Tess primeru i nači popularnoj korespondens-teoriji: jel rodila ova voćka?! Jeste, imamo "korespodentnu" voćku na fotci koja to "pokazuje", iako bi nbeko zabovetalo tu korespodenciju moglu da proširi insistiranjem na meri, a koliko to plodova po zapremini pre nego što kažemo da je rodila, ... al ajd, nećemo tako.


Steta sto si se zaustavio kad je najzanimljivije.

Ja Milana nisam ništa razumeo.
Iz prostog razloga što, bez obzira šta je tema, želi da u jedan post strpa sve o svemu.
literatesa literatesa 08:27 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Ja Milana nisam ništa razumeo.

Zato što ima kuću u Španiji? :)
literatesa literatesa 08:28 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

I da li se lubenica sije? :)
softelectronics_e softelectronics_e 08:34 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
I da li se lubenica sije? :)

Lubenica raste na pijacu.
Ili u prikolicama uz put.
literatesa literatesa 09:00 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Lubenica raste na pijacu.
Ili u prikolicama uz put.

Njao, gradski je to maćak, stidljiv u urbanoj vrevi kao patlidžan i tikvice međ lišćem. :)



softelectronics_e softelectronics_e 09:08 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
Lubenica raste na pijacu.
Ili u prikolicama uz put.

Njao, gradski je to maćak, stidljiv u urbanoj vrevi kao patlidžan i tikvice međ lišćem. :)




Patlidžan i tikvice su moje omiljene biljke.
Mogu da ih jedem danima.
shmoo shmoo 09:13 21.07.2022

Хедонистички манифест, 2. део

jinks
milan
Istina je tuga pregpolema ako stvarno pokušaš da je juriš. Po kojoj "teoriji" je nešto istina uopšte?!

Al vidi problem, već nba pitanje" El Tess dobro pokosila korov u voćnjaku, vidi belaja:


Da, to sam i mislio da napišem u blogu, kako je potraga za istinom veoma nezahvalan poduhvat.

Što neko reče, možda i najviše zato što istina u principu postoji samo u jednoj tački, onoj na kraju vremena, i o njoj bi mogao da pokuša da govori neko ko poznaje ne samo sve događaje koji su se desili do sadašnjeg trentutka, već i sve buduće događaje.

E sad, verovatno je u stvari mnogo interesantnije od same istine to što se kada govori o istini neko naizgled postavlja, u datom vremenskom okviru i kontekstu, u poziciju nekoga ko sagledava događaje iz ugla kraja vremena (ne znam da li i iz ugla početka vremena istovremeno :)

Što se tiče pitanja da li je Tes dobro pokosila voćnjak, ubeđen sam da je odlično pokosila voćnjak.




Превише је то напорно у овом нашем постпостмодернизму са његовим пост(пост)истинама.

Зато је много лакше бавити се воћњаком него тражити истину.

Линија мањег отпора Њу Ејџа.






literatesa literatesa 09:16 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Patlidžan i tikvice su moje omiljene biljke.
Mogu da ih jedem danima.

Stidljiv i skriven.

E, već sam ispucala dnevnu dozu dobrih fora sa kućom u Španiji. :)
literatesa literatesa 09:17 21.07.2022

Re: Хедонистички манифест, 2. део

Зато је много лакше бавити се воћњаком него тражити истину.

Taso, ne seri.
shmoo shmoo 09:43 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa

Зато је много лакше бавити се воћњаком него тражити истину.


Taso, ne seri.



Па зар није?

Тај сам закључак извукао читајући твоје коментаре.

Уосталом, ти имаш своју истину о томе, ја имам своју истину о томе. Не морају нужно бити идентичне те наше две истине, твоја и моја.

То је нама наша постпостмодернистичка револуционарна борба дала.

Зашто онда тако грубо кршиш моја људска права која су такође тековина те наше револуционарне борбе?



literatesa literatesa 09:59 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Šta tebe bre iz mog voćnjaka sprečava da ovde podastreš istinu? I gdje si pročitao da je Jinks u potrazi za istinom? Da li je konačna istina (neozbiljno je pisati "konačna istina", "prva istina", "jedina istina" ), a ti njen dugogodišnji blogerski lučonoša, samo jedan level deluziranosti, od primitivnije do raskošnije deluziranosti?

Dekoncentrišu te šljive i dva rezervoara?
literatesa literatesa 10:04 21.07.2022

Re: jinks :)

shmoo shmoo 10:31 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
Šta tebe bre iz mog voćnjaka sprečava da ovde podastreš istinu? I gdje si pročitao da je Jinks u potrazi za istinom? Da li je konačna istina (neozbiljno je pisati "konačna istina", "prva istina", "jedina istina" ), a ti njen dugogodišnji blogerski lučonoša, samo jedan level deluziranosti, od primitivnije do raskošnije deluziranosti?

Dekoncentrišu te šljive i dva rezervoara?









EDIT: Извини, сјеб'о сам ти наратив о косилици.

Нећу више, ево обећавам.

jinks jinks 10:35 21.07.2022

Re: jinks :)

:)
milisav68 milisav68 11:02 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Dekoncentrišu te šljive i dva rezervoara?

Mene da.

Jel možemo mi nekako da se orodimo?
literatesa literatesa 11:13 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Mene da.

Jel možemo mi nekako da se orodimo?

O bože kako je ovo dobro, neočekivano.

Milisave, Touché.

:))
literatesa literatesa 11:15 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

EDIT: Извини, сјеб'о сам ти наратив о косилици.

Нећу више, ево обећавам.

Urnisao si ti meni blog sedam dana sve tako predan za istinom. Taso, ko te ne zna..
softelectronics_e softelectronics_e 11:49 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
EDIT: Извини, сјеб'о сам ти наратив о косилици.

Нећу више, ево обећавам.

Urnisao si ti meni blog sedam dana sve tako predan za istinom. Taso, ko te ne zna..

Kada je to bilo?
shmoo shmoo 12:37 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
EDIT: Извини, сјеб'о сам ти наратив о косилици.

Нећу више, ево обећавам.

Urnisao si ti meni blog sedam dana sve tako predan za istinom. Taso, ko te ne zna..




Их, кад је то било!

Ја сам мислио да се опростило.

Кад се већ није заборавило.

(Исто к'о и за Јасеновац и за Крагујевац и за НАТО бомбардовање Србије и за Косово Репубљик и за...)

А то тада на твом блогу и није било с предумишљајем и првобитном намером него си ти била баш добра и љубазна домаћица, па сам морао да се браним од твог насилништва на интернету. То јест, сајбер булинга како се то каже на савременом српском језику.





Milan Novković Milan Novković 13:30 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
Kad vidim kako si vredna moram da ti se požalim,

Navikla sam izaći iz kuće u prirodu da me pomisao na povratak u stan sneveseli. Iako je ovde danas bilo vruće atmosfera Hercegovine e tako šušti suva trava, cvrčci cvrče, samo zvečarke i škorpioni fale kao kod Baneta u Texasu, da, i Lucifera najavljuju sledeće sedmice. Malo se i ja tebi požalim. :)


Milane, čestitam. :)

Thanks

A mlađa ćerka mi je u prošlu subotu dobila diplomu, the porodičma glumica sada, RADA (Royal Academy of Dramatic Arts - naj-UK škola, patron - kraljica, precednik Kenneth Branah (dobro, to je relativno) - kad mi je krenulo hvalisanje

A zaboravio bih da se pohvalim da nisi spomenula Lucifera - prva mi asocijacija serija, sorry, IQ85 and falling - e, ajd što je stvarno zgodan i spada u likove za koli solidno kapiram zašto ga žene gotive, nego je pre toga, tj mi smo ga prvi put videli, u seriji Miranda - mlađa ćerka nam "donela" u kuću u meri gde je sve dijaloge, SVIH glumaca, svake epizode znala napamet.

E, ta Miranda, vikinški krupna žena - u ramenima i struku šira od Lucifera, po visini su tu, je gotivila "Lucifera" (Garija u ovoj seriji), koji je u seriji bio dal vlasnik restorančića, smušen i subdued, al fini lik, tj oboje su smušeni i nikako da se smuvaju od nespretnosti (iako sam išao da je gledam u Areni (londonskoj) sa starijom ćerkom, tj ova mlađa je stroga i poređa nas ko border collie ovčice, izbacila bi nas iz kuće da nismo išli da gledamo)

softelectronics_e softelectronics_e 13:34 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Milan Novković
...

A mlađa ćerka mi je u prošlu subotu dobila diplomu, the porodičma glumica sada, RADA (Royal Academy of Dramatic Arts - naj-UK škola, patron - kraljica, precednik Kenneth Branah (dobro, to je relativno) - kad mi je krenulo hvalisanje
...

Kuul!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana