Roditeljstvo

Još jedan četnički koljač - rehabilitovan!

Filip Mladenović RSS / 07.08.2022. u 02:24

ZA SVE NAŠE POTOMKE
ZA SVE NAŠE POTOMKE
Skupština Republike Srbije je na sednici održanoj 13. 12. 2004. godine izjednačila četnički i partizanski pokret. (Ustavni sud Srbije je, međutim, 2012. proglasio tu odluku neustavnom, zadržavajući bivšim pripadnicima četničkog pokreta samo prava na penzije.)

Zatim je 2006. godine donet prvi Zakon o rehabilitaciji, za vreme prve vlade Vojislava Koštunice. Taj zakon je dopunjen 2011. godine, a ova izmenjena verzija zakona je uvela rok od 5 godina, tako da je od decembra 2016. prestala mogućnost podnošenja zahteva za rehabilitaciju.

Ovaj čudan poklon od vlastodržaca, izmedju ostalih, iskoristila je 2009.  godine Vesna Kalabić, tada Dragojević, unuka jednog od najgorih četničkih koljača - Nikole Kalabića.

Pred nadležnim sudom u Valjevu održano je više ročišta, sa preko 400 strana dokumenata, koji su izvedeni kao dokazni materijal tokom sudskog postupka.

Pet godina kasnije, aprila 2017, valjevski Viši sud donosi prvostepeno rešenje kojim je Nikola Kalabić - rehabilitovan!?

Međutim, naredne 2018. godine Apelacioni sud u Beogradu, na uloženu žalbu Višeg javnog tužioca, donosi rešenje kojim se ukida prvostepeno rešenje o rehabilitaciji i sve se vraća Višem sudu u Valjevu na ponovno odlučivanje.

I evo, 5. jula 2022. godine, Viši sud u Valjevu ponovo je doneo odluku kojom se Nikola Kalabić - rehabilituje!?

Ovaj četnički monstrum naneo je zla mnogim porodicama u mojoj rodnoj Šumadiji!  Dokumenti, depeše i prepiske iz perioda II svetskog rata potvrđuju njegovu odgovornost za tzv. čišćenja komunista, teror, pljačke, premlaćivanje i pokolj nad civilima u Srbiji.

Godine 1942. i 1943. Nikola Kalabić i njegove crne trojke upadaju u šumadijska sela, pljačkaju i kolju civile, posebno u okolini Aranđelovca. 

Na primer, pokolj u Kopljaru kod Aranđelovca, u decembru 1943. gde je ubijeno 20 ljudi, gde Nikola Kalabić sam priznaje i u depeši piše - "Sve sam ih poklao."

Potom tokom 1944. godine slede masovni zločini i u Banji, Mali Požarevcu, Drugovcu...

U pismu iz aprila 1944. godine lično je naredio klanje partizanskih simpatizera.

"Dragi Pape, za klanje komunista molim te dobro tu stvar proveri. Ispitaj još bar tri čoveka. Za te ljude koji treba da se zakolju. Pitaj Peru Miletića, Stevana Beserovca i Živorada Pajića, pa ako oni kažu da su krivi kao komunisti, onda najviše zakoljite: u Jasenici 3, Popučke 2, Garić 2, Grabovica 2, konja pastuva od Zakića mi dovedite, a za njega zna Stanimir.

Mene ćeš naći tek drugi dan Uskrsa u večer u Lekovicama kod Stanoja. Nemoj se vraćati dok zadatak ne svršiš. Želim iskreno da praznik Hristovog voskrsenja dočekate svi zdravi. Doviđenja. Pozdravite mi sve, a tebe najviše pozdravlja tvoj čika Pera."

Iako je po zapovednoj liniji bio podređen komandantu četničkog pokreta Draži Mihailoviću, Nikola Kalabić je i tamo bio zloglasan zbog okrutnosti. Čak i njegovi podređeni zabrinuto su pisali Mihailoviću i preklinjali ga da zaustavi Kalabića i njegove koljače.

Nikola Kalabić je pred sam kraj rata, kao i mnogi drugi pripadnici Jugoslovenske vojske u otadžbini (JVUO), pokušavao da se sakrije. Tadašnja OZNA je uspela da svoje agente ubaci u mrežu jataka Nikole Kalabića i da ga u tajnoj operaciji početkom 1946. godine uhapsi i pridobije za saradnju.

Nikola Kalabić je u zamenu za svoju vlastitu bezbednost i prebacivanje u inostranstvo sa novim identitetom pristao da pomogne u hapšenju svog komandanta Draže Mihailovića.

Nakon obuke, odred agenata OZNE, pod fiktivnom komandom Nikole Kalabića, kreće u Bosnu u susret Draži Mihailovića i hapsi ga 13. marta 1946. godine.

I Dražu Mihailovića i Nikolu Kalabića stigla je zaslužena ruka pravde jula 1946. godiine!

A onda je od 2004. godine krenulo ruganje žrtvama četničkog terora, antifašističkoj tradiciji srpskog naroda, zdravom razumu, istorijskim činjenicama,  kućnom vaspitanju...

I zato, kao komentar ove ponovljene sramotne rehabilitacije predstavljam/postavljam odlomak romana Fedje Štukana - pismo ćerki!

Atačmenti



Komentari (1158)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bene_geserit bene_geserit 11:38 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

tvrdnja da je tada bilo vise nasilja i ubistava je komicna,...devedestih je samo u mom kraju

Anđo, ne seri više.
Imaš statistiku ubistava pa proveri, dva klika je daleko.
I sad odjednom ubacuješ devedesete, da se Vlasi ne dosete. Nisi pričala o devedesetim nego o danas (2022.).
angie01 angie01 11:44 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Anđo, ne seri više.


tako ti kazi svojoj gospodji,..znas koliko me generalno uopste zanima sta ti mislis,..odhebi.

ps
I sad odjednom ubacuješ devedesete, da se Vlasi ne dosete. Nisi pričala o devedesetim nego o danas (2022.).


...svako sa gramom mozga zna da je ovo danas, posledica devedesetih.
gvozden1 gvozden1 12:19 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Dakle, to Čika Dražo je savršeni ekvivalent onome Druže Tito, i

To je jedan od problema, traženje ekvivalenata, a ekvivalenata nema.
Nema jer se radi o apsolutno različitim kategorijama, jedno je regularna državna vojska, drugo partijska paravojska.

To ekvivalentisanje i dovodi do glupe tvrdnje da bi četnici, da su oni pobedili, radili isto što i komunisti, Draža ni bio sve, i kralj i predsednik, ekvivalent Titi, a ostali ekvivalent vodećim komunistima.

A ne bi, naravno, jer su u pitanju različite svesti.

Draža je imao nadimak Čiča, tako su ga lično oslovljavali bliski saradnici i narod.
Vojnik je oslovljavao sa, gospodine....pa čin, kao i u svakoj vojsci.

Čika Dražo su ga možda oslovljavala deca, i ima par pesama u kojima se javlja taj izraz.

Poverovati da se vojnik tako obraća generalu može samo prilično naivan, i apsolutno neobavešten.

predatortz predatortz 12:23 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika


...svako sa gramom mozga zna da je ovo danas, posledica devedesetih.


Ne, nego '45.!

Premijerka nam je Hrvatica, partizanska unuka. Ministar Vulin Mirin komunista, ministar Slina sin SDPR-ovca, Dačić ovejana komunjara koja još uvek peva Titu...
benedykt benedykt 12:31 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

angie01


ti ko vucic, sve mozes da pravdas nekim izmisljotinama, pa je l ti kapiras uoste sta je autenticni dokument?...ovu sliku koju uporno kacis, nikada pre nisam videla i ocigledno ju je neko sada tako nespretno skockao, kao krunski dokaz, da se rade falsifikati- tako da si smesan sa tim ubedjivanjem jednom te istom ociglednom gluposcu, uradjenu u fotosopu, koji nekada nije postojao-raster lagano odaje takve podmetacine,...a umonitiravanja je dosta specificna varijanta, koja se jednako lako moze dokazati, posto se moze izdvojiti retus na spojevima.


Primećuje se koliko si jedan enormno veliki poznavalac dokumenata iz istorijskih arhiva, odnosno knjiga i udžbenika istorije iz vremena SFRJ… Priča nam to osoba koja je koliko juče tvrdila da je Nikola Kalabić Nemcima predao Stevana Filipovića, odnosno da je otac Nikole Kalabića na logoru Banjica završio zbog 1. Svetskog rata i dezerterstva iz austrougarske vojske…!?? Neko sa iole pameti u svojoj glavi bi se do sada već zaustavio, ali samo je nadobudnost naše Angie veća od njenog neznanja, iako se ovo drugo graniči sa beskonačnim…
Ok, makar si sposobna da shvatiš kako je ovo glupavi i poprilično providni falsifikat, koji ne samo da se nalazio u svim mogućim knjigama i udžbenicima, već je nekim čudnim putevima došao i do knjige koju je napisao Karl Hnilicka i koja se zove Das Ende auf dem Balkan 1944/45, izdavač Musterschmidt, godina 1970 u Nemačkoj…
Evo ti te strane na kojoj se nalazi ta slika…


Pa su se onda posle toga Titini kvazi-istoričari pozivali da su to kao fol nemački izvori, a čak i ti bukvalno ideološki zaslepljena da si kao krtica slepa, makar vidiš koliko je ovo glupo i smešno falsifikovano…

Pošto si više za Twitter nego za te prašnjave knjižurine, onda ti evo tvita gdina Jasmina Mujanovića od prošle godine, gde se on poziva na istu tu sliku, naravno kao da je zaista došla iz nemačkih izvora, pošto je tako našao da piše kada je guglao pa otišao na Wikipediju…


Šta kaže naša Angie…Tako da si smešan sa tim ubedjivanjem jednom te istom očiglednom glupošću, uradjenu u fotošopu, koji nekada nije postojao-raster lagano odaje takve podmetačine…

literatesa literatesa 12:44 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Velika nedosljednost (smion bi rekao nepoštenje, nisam ta) se odigrava i sve je teže pratiti.

Na tri nivoa, nepravda, ignorisanje, i čudni fakti.

1)

- sve je istorijski falsifikat
- paljevina nije bilo
- niko nikoga nije okretao na ražnju
- nije izdao Mihajlovića
- nisu pijani šenlučili po selima

2)

- lica, mjesta, vrijeme ubijenih postoji
- seljaci, žene, djeca
- klanje


(svi ovde za rehabilitaciju Kalabića su isti oni užasnuti mojim i stavom Freehanda o Blajburgu? pitam, reko, da nije neko pod hormonskom terapijom, mijenja pol, ima problema na poslu, ko zna, dese se stresne situacije, čovjek se jedno jutro probudi neko drugi.. prisjetimo se da ste vi svi bili protiv streljanja većinom uniformisanih lica ustaša i saradnika okupatora na Blajburgu jer to pošten svet ne radi? jel bilo tako, ok, Doks je rekao svijet)

3)

Sad sam stvarno pažljiva:

- Kalabić i njegovi su ubijali komuniste, partizane i njihove jatake?

- Na vlasti komunisti, partizani i njihovi jataci proglase Kalabića za ubicu?

- Parodica deceniju pokušava dokazati da Kalabić nije ubica.

- I stvarno se desi, sud odluči da do juče ubijanje komunista, partizana i njihovih jataka nije zločin.



I šta sad vama nije pravo?


1. Što su ga nevinog proglasili ubicom (je li ubijao komuniste, partizane i njihove jatake?)

3. Ili što su ga uopšte proglasili ubicom jer je ubijanje komunista, partizana i njihovih jataka bila njegova sveta obaveza, borba protiv fašizma? (da nije ratovao sa Njemcima tvrdi i Benedykt)
benedykt benedykt 12:45 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

angie01
Pod jedan, pokušavam po ko zna koji put da umesto one one kvazi-istorije umiksovane sa ideologijom


pa ti/vi to radite, izmisljate istoriju, pokrivate zlocince u ime ideologije- ja neme ideologiju, rekoh ti, al ne vredi.

prica da su cetnicki koljaci, kolaboracionisti okupatoru bili pravednici u odnosu na partizane koji su se protiv njih borili je naprosto nonsens, sa svim eventualnim delovima koji su pobednici adaptirali,...to za Savu Kovacevica i Mosu, mogao bi da dokumentujes, umesto sto tracaris-jer na to se svodi nacin kojim opserviras,...isto je komicna ova tvoja neuspela sprdnja sa Stevanom Filipovicem,...sto se vise trudite da omalovazite sve, jasnija je frka u odradjivanju potrebne agende,...valjda si se zato i tako neobicno "vratio" na blog.

Ti si očigledno i dalje ubeđena da je ona istorija koju si učila u SFRJ neka kao istina, a ne najbrutalnija moguća propaganda tj istorija umiksovana sa ideologijom. Za razliku od tebe koja se pozivaš na tog nekog (who the fuck is) Tibiku i Twitter feedove, ja se pozivam na knjige i to ne one koji su pisali četnici već bivši partizani.
Hajde se makar malo fokusiraj na ono što ti je napisano, jer ću ponoviti i treći put… Dakle deo za Čika Mošu ti se nalazi u knjizi nikog drugog do Vladimira Dedijera i to u Novi prilozi za biografiju Josipa Broza Tita II. Deo za Savu Kovačevića je napisao istoričar i takođe bivši pripadnik NOB i to višestruko odlikovan za hrabrost, to jest Savo Skoko a knjiga se zove Krvavo kolo hercegovačko 1941-1942…
Tako da, upravo ovaj detalj da je za tebe to i dalje sve neko tračarenje, samo govori o tvojoj ideološkoj ostrašćenosti jer ne želiš da prihvatiš tužnu istinu pošto ode ona slika Steve Filipovića u UN i ceo taj izmaštani svet u tvojoj glavi. U tom slučaju neće više biti boraca za slobodu i heroja, nego i oni postadoše monstrumi… Samo napred na dobrom si putu, to se zove kognitivna disonanca…
literatesa literatesa 12:48 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Ne, nije to njihov posao.

Ako dobiju konačnu presudu da je njihov predak neosuđivan, šta ih briga što negde na nekim falsifikatu nešto piše.

Ne mogu oni da spreče ljude da misle šta god hoće o bilo kome, kao što ne mogu, evo na primer mene, da spreče da mislim o Titi sve najgore, ali ono što je bitno je stav države Srbije, kako se ona odnosi prema njihovom pretku.


Čij bre posao, pa nije skinuti ljagu sa oca posao? Da sam ja porodica i Arhiva bi morala maketi sve te falsifikate.

Niti je ono što misle potomci žrtava o njemu samo njihov stav.

Jbt ljudi ovo bi i u Nirnbergu bilo zanimljivo.

Posao i Stav.
predatortz predatortz 12:49 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

li što su ga uopšte proglasili ubicom jer je ubijanje komunista, partizana i njihovih jataka bila njegova sveta obaveza, borba protiv fašizma?


E, ovo je najbolji opis vas komunista koji se iščuđavate nad nečijom željom da se komunistima sudi za zločine!

Šta koji kurac ima da im se sudi? Jesu li bili antifašisti? Jesu! kakvi sad zločini, pljačke, logori, primitivci bez zanimanja u tuđim kućama po Dedinju?!


E, to ste vi! Vaše ogledalo!
literatesa literatesa 12:51 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Saberi se ti

:))
benedykt benedykt 12:55 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

literatesa


Sad sam stvarno pažljiva:

- Kalabić i njegovi su ubijali komuniste, partizane i njihove jatake?

- Na vlasti komunisti, partizani i njihovi jataci proglase Kalabića za ubicu?

- Parodica deceniju pokušava dokazati da Kalabić nije ubica.

- I stvarno se desi, sud odluči da do juče ubijanje komunista, partizana i njihovih jataka nije zločin.



I šta sad vama nije pravo?


1. Što su ga nevinog proglasili ubicom (je li ubijao komuniste, partizane i njihove jatake?)

3. Ili što su ga uopšte proglasili ubicom jer je ubijanje komunista, partizana i njihovih jataka bila njegova sveta obaveza, borba protiv fašizma? (da nije ratovao sa Njemcima tvrdi i Benedykt)

Ne, nisi pažljiva ali ni najmanje… Rehabilitacija ne znači da je Kalabić da nikoga nije ubio, već da je samo on sam ubijen tj streljan ili šta već a sve bez ikakvog suda i suđenja, odnosno jedino i samo na političkoj tj ideološkoj osnovi, te da ga je posle toga nekakva komisija odsek boljševička proglasila narodnim neprijateljem i da mu je sva imovina konfiskovana. Kada makar shvatiš najosnovnije, a ti se javi pa da pričamo bilo šta dalje… Lepo ti po deseti put kažem zaboravi sebe sa pionirskom maramom, zaboravi šta su ti pričali za dr. Mladena i četnike, zaboravi sliku koju imaš zakucanu u svojoj glavi, pa se vrati da prodiskutujemo o čemu god da želiš… Dokle god, to ne budeš uradila svaka diskusija je besmislena, odnosno svodi se na problem objašnjavanja detetu kako to čike i tete u Australiji mogu da hodaju naopačke ako je Zemlja okrugla…
angie01 angie01 13:06 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

jedno je regularna državna vojska,


regularna drzavna vojksa, koja deluje kao sumski razbojnici, dok im je kralj u izbeglistvu i svrcka se po svetu,..dok mu je zemlja okupirana, a njegova "vojska" saradjuje sa okupatorom.


Ne, nego '45.!


pa nekako ispada sasvim drugacije- ti bi hteo da to iskreiras, al hebiga, ne ide,...

ne znam sto pominjies komuniste, kada je tebi komandovao komunista.
softelectronics_e softelectronics_e 13:09 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

gedza.73
Komunisti su ljude pod lažnim optužbama slali na robije kako bi im oteli žene. Ili su žene ucenjvali da spavaju sa njima kako bi spasili svoje muževe koji su nevini ležali u zatvorima.

Žene koje su odbile da se javno odreknu svojih muževa su hapsili, sa decom izbacivali na ulicu.

Slučaj Jevrejke Eve Nahir Panić
Narednog dana do mene je došao neki čovek u crnom kožnom kaputu i saopštio da je moj suprug izvršio samoubistvo u zatvoru... Zatražili su da ga se javno odreknem kao izdajnika. Rekli su da će to biti obajvljeno sutradan u „Borbi“ - a ja ću biti slobodna. Odbila sam i prkosno rekla da moj suprug nikada nije bio narodni neprijatelj i da ga se nikada neću odreći.

- Dobro, onda idete u zatvor, a Vaša Tijana će ostati na ulici! – zapretili su. Ostala sam pri svojoj odluci i ubrzo se našla iza rešetaka, u istražnom zatvoru na Obilićevom vencu – svega nekoliko metara od stana u kom smo živeli.
Eva Nahir Panić

Na moju su ženu tih godina vršili pritisak da me se odrekne. I odrekla me se
Vlasta Velisavljević

Ranko Petković je umro, njegova žena nije htela da ga se odrekne i odmah su je s malim detetom izbacili iz stana. Ali je izdržala.


To je pravo lice komunizma.


Gamad.
Nakot.
Ali - šta reći za sadašnje budaletine koji ideologiju te gamadi podržavaju.
Ništa drugo do idioti.
I, pre svega, budalčine.
literatesa literatesa 13:09 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Rehabilitacija ne znači da je Kalabić nevin i da nikoga nije ubio, već da je samo ubijen bez suda i suđenja na političkoj tj ideološkoj osnovi, odnosno da ga je nekakva komisija odsek boljševička proglasila narodnim neprijateljem, te da mu je sva imovina konfiskovana.

Znaš koliko je ustaša zločinaca umrlo prirodnom smrću? Zamisli vrijeme, ne mogu porediti u Hr jer se kod njih to već dešava, da familija kaže - znate šta, moj otac jeste bio ubica ali nije lepo da tako o njemu govorite..


Sad malo bolje kad pogledam ovo što sam napisala, vašu konfuziju koja prati tri nivoa, sa Kalabićem se dešava rehabilitacija fašizma.

angie01 angie01 13:11 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Pošto si više za Twitter nego za te prašnjave knjižurine,


hebote, pa ti si jadniji nego sto sam mislila, vrtis u krug neku splacinu od ubedjivanja, a sustinski nista- ispada da samo ideoloski blebeces,..ja sa tim stvarno nemam nista,..to da nisam specijalizirala slucaj kalabiceovog caleta, nije sporno,...kao ni da je slika u zgradi UN u Njujorku, Narodnog heroja postavljena kao simbol borne protiv fasizma,..a ti vrti svoj isprazni karusel doke hoces- potpuno si nebitan lika, ma kao pokusavo da se predstavis kao nacitana sveznalica.


literatesa literatesa 13:12 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

zaboravi sliku koju imaš zakucanu u svojoj glavi

Tebi je ekser fašizma u glavurdi.. ne podmeći, govorim ti peti put. Možda jesi razmetljiv, moje vijugice rade perfektno.
gvozden1 gvozden1 13:13 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Da sam ja porodica i Arhiva bi morala maketi sve te falsifikate.

Kako?

Razumeš li ti uopšte šta je arhiv?

Ko zna koliko i gde ima falsifikovanih dokumenata koji još nisu otkriveni.
Do kojih niko još nije došao, nije pročitao.
I kako da se sve to makne?

Da porodica naredi da se svi arhivi, sva građa u njima detaljno pročita i da se sklone falsifikati.

To je ludost, to je neizvodljivo.

I ovo što Doks predlaže je nemoguće.

To se jedino radi ovako kako je ovde urađeno, neko potegne neki dokaz pozivajući se na dokument, neko drugi dokaže da je to falsifikat, i taj dokument je za sva vremena gotov kao dokaz.
Ostaje naravno, u arhivu, niko ga ne spaljuje se, ali struka i zainteresovani znaju da je falsifikat.

Ako ga neko opet potegne kao dokaz, ispašće majmun poput ovog Zagrepčanina, jer će od sad biti lakše da se dokaže falsifikat.

I zato se sigurno više neće pojavljivati kao dokaz na sudovima, a na ovako nebitnim mestima poput bloga i peščanika može.

Ali će i porodica imati pravo da tuži one koji budu tvrdili nešto što nije dokazano (a postojanje papira na kome nešto piše nije dokaz, dokaz je sudska odluka)

A ako porodica neće da tuži, onda pričaj do mile volje, objektivan će znati da pričaš na osnovu falsifikata, i može, ako ga ne mrzi, da se preganja s tobom, a može i da se osmehne i odmahne.

Ti možeš samo da pričaš i ništa više, Kalabić će zvanično biti nevin.
U da, možeš i da se nerviraš.
To ti je sve što možeš.

gvozden1 gvozden1 13:14 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika


regularna drzavna vojksa, koja deluje kao sumski razbojnici, dok im je kralj u izbeglistvu i svrcka se po svetu

Takmičenje Tito - Revolucija - Mir :)

Kad na ovo spadneš.....
benedykt benedykt 13:16 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

literatesa
Rehabilitacija ne znači da je Kalabić nevin i da nikoga nije ubio, već da je samo ubijen bez suda i suđenja na političkoj tj ideološkoj osnovi, odnosno da ga je nekakva komisija odsek boljševička proglasila narodnim neprijateljem, te da mu je sva imovina konfiskovana.

Znaš koliko je ustaša zločinaca umrlo prirodnom smrću? Zamisli vrijeme, ne mogu porediti u Hr jer se kod njih to već dešava, da familija kaže - znate šta, moj otac jeste bio ubica ali nije lepo da tako o njemu govorite..


Sad malo bolje kad pogledam ovo što sam napisala, vašu konfuziju koja prati tri nivoa, sa Kalabićem se dešava rehabilitacija fašizma.


Nikola Kalabić je bio pripadnik antifašističkog pokreta otpora a ne pripadnik vojnih jedinica NDH odnosno marionetske države pod kontrolom Trećeg rajha. Ali to je ta literatesica druga Tite piJonirka koja nikako da izađe iz čuvene ustaše = Dražini četnici priče… Aferim…
angie01 angie01 13:17 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika


Hajde se makar malo fokusiraj na ono što ti je napisano


cekaj, ti sebe dozivljevas kao neki validni reper, sa svim ovim smutljivostima koje prodajes,..za tvoju info, meni je u opisu posla da saradjujem sa autorima raznih publikacija, pa i istorijskog sadrzaja, pokojni svekar mi je bio istoricar, koji je pri tome odmarao na Golom otoku neko vreme,...pa je l stvarno mislis da bi ti trebalo da me informises na blogu, jeftinim podmetanjem jedne iste nespretne montaze skorijeg datuma,..gospode boze.
angie01 angie01 13:19 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Nikola Kalabić je bio pripadnik antifašističkog pokreta





ko je tebe ovde ubacio i ko te placa,...
benedykt benedykt 13:21 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

angie01
Pošto si više za Twitter nego za te prašnjave knjižurine,


hebote, pa ti si jadniji nego sto sam mislila, vrtis u krug neku splacinu od ubedjivanja, a sustinski nista- ispada da samo ideoloski blebeces,..ja sa tim stvarno nemam nista,..to da nisam specijalizirala slucaj kalabiceovog caleta, nije sporno,...kao ni da je slika u zgradi UN u Njujorku, Narodnog heroja postavljena kao simbol borne protiv fasizma,..a ti vrti svoj isprazni karusel doke hoces- potpuno si nebitan lika, ma kao pokusavo da se predstavis kao nacitana sveznalica.



Sačekaj, do malopre si mrtva hladna tvrdila da je ta moja slika neka četnička podmetačina od pre par meseci, a sada smo već zaboravili na to kada se dokazalo sasvim suprotno… Koliko shvatam, misliš da ćeš tim tupavim ad hominem pošalicama bilo šta dokazati sem da si najobičnija nadobudna neznalica, kojoj se svo (ne)znanje svodi na pozivanje na tog (who the fuck is) Tibiku i Twitter feed svojih istomišljenika. Makar budi čovek pa priznaj da si taj kvazi-argument sa Stevanom Filipovićem u UN, pokupila na Twitteru pre neki dan…
benedykt benedykt 13:23 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

literatesa
zaboravi sliku koju imaš zakucanu u svojoj glavi

Tebi je ekser fašizma u glavurdi.. ne podmeći, govorim ti peti put. Možda jesi razmetljiv, moje vijugice rade perfektno.

Primećujem koliko ti rade vijugice, čim si spala u kompletnom očaju da podmećeš fašizam, pa još meni… Ljubi drug Tita sve svoje piJonire malene i borce protivu fašizma…
angie01 angie01 13:29 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Sačekaj, do malopre si mrtva hladna tvrdila da je ta moja slika neka četnička podmetačina od pre par meseci, a sada smo već zaboravili na to kada se dokazalo sasvim suprotno


ne znam sta si dokazao, ja tvoje komentare samo preletim, naporni su mi za citanje,..rekoh da je svaka montaza lako ustanovljiva,..i u sadasnjoj i u nekadasnjoj tehnologiji, ja ne znam odakle je ta fotka koju kacis, ni da li je autenticna, ni da li ta strana koju sam naknadno videla da si postovao, bas tako izgleda u publikaciji- s obzirom da je danas moguca svaka prevara vrlo lako,...u odnosu na ostala muljanja kojima se sluzis, nista ti ne verujem, apsolutno nisi validan sagovornik, ocigledno si tu da bi pumpao potrebnu pricu,..ono idealn si gost za maricev jutarnji program- taj si profil.
benedykt benedykt 13:31 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

angie01

Hajde se makar malo fokusiraj na ono što ti je napisano


cekaj, ti sebe dozivljevas kao neki validni reper, sa svim ovim smutljivostima koje prodajes,..za tvoju info, meni je u opisu posla bilo da saradjujem sa autorima raznih publikacija, pa i istorijskog sadrzaja, pokojni svekar mi je bio istoricar, koji je pri tome odmarao na Golom otoku neko vreme,...pa je l stvarno mislis da bi ti trebalo da me informises na blogu, jeftinim podmetanjem jedne iste nespretne montaze skorijeg datuma,..gospode boze.

Samo za ponavljače iz poslednjih klupa, idemo još jednom…


Strana 225 iz knjige Das Ende auf dem Balkan 1944/45, izdata 1970 u Nemačkoj, izdavač Musterschmidt…
Ista slika se nalazi u arhivu, u svim istorijskim knjigama & udžbenicima iz SFRJ, odnosno ja sam je prvi put video jako jako davno sa nekih osam ili devet godina svog života… Imaš dokaz, šta ćemo sad mislim odustaješ li od tvrdnje da je nespretna montaža ili si i dalje na tom stanovištu…?!!
Eh da, koliko primećujem ne komuniciram sa tvojim pokojnim svekrom, još manje sa bilo kime od tih nekih autora raznih publikacija, odnosno ukoliko je nekim nadnaravnim sposobnostima njihovo znanje prešlo i na tebe, onda nam samo objasni kako se to desilo… U uvo sam se pretvorio ako mi veruješ…
benedykt benedykt 13:40 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

angie01
Sačekaj, do malopre si mrtva hladna tvrdila da je ta moja slika neka četnička podmetačina od pre par meseci, a sada smo već zaboravili na to kada se dokazalo sasvim suprotno


ne znam sta si dokazao, ja tvoje komentare samo preletim, naporni su mi za citanje,..rekoh da je svaka montaza lako ustanovljiva,..i u sadasnjoj i u nekadasnjoj tehnologiji, ja ne znam odakle je ta fotka koju kacis, ni da li je autenticna, ni da li ta strana koju sam naknadno videla da si postovao, bas tako izgleda u publikaciji- s obzirom da je danas moguca svaka prevara vrlo lako,...u odnosu na ostala muljanja kojima se sluzis, nista ti ne verujem, apsolutno nisi validan sagovornik, ocigledno si tu da bi pumpao potrebnu pricu,..ono idealn si gost za maricev jutarnji program- taj si profil.

Koja to moja muljanja izvini, sem što pišem nešto što se tebi ne sviđa tj rušim ti ideološku sliku u glavi, a da se pri tome pozivam uvek i isključivo na validne izvore, tj ništa Ali Tibika & 40 Twitter ‘ajduka kao neki od nas ovde…

Evo ti naslovne strane date knjige…


A evo ti i strane 224, tj strane pre toga…


Samo reci broj strane i ja ga postavljam u roku od pet minuta, dakle nema laži nema prevare…

Zato se bolje zapitaj, odakle se ovaj tako glupavo odrađeni falsifikat našao čak i u knjizi izdatoj u Nemačkoj 1970…?!! Da nije možda tako, što se autor zaputio u arhiv SFRJ i tamo našao datu falsifikovanu fotografiju…
vcucko vcucko 13:41 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

literatesa

Sad malo bolje kad pogledam ovo što sam napisala, vašu konfuziju koja prati tri nivoa, sa Kalabićem se dešava rehabilitacija fašizma.


Upravo.

Ajmo redom. Predmetni Kalabić je od većine ovde okarakterisan kao kabadahija i siledžija. S tim se slažu i ovdašnji vatreni zagovornici četništva. Ne znam, nisam odavlee, da li je dokazano da je lično klao. Između ostalog i decu. Ali je kristalno jasno da je kao komandant lično naređivao (i nadgledao) klanja. Između ostalog i dece. Takav bi upravo u tzv. zapadnim demokratijama bio suđen i osuđen pred prekim sudom i streljan. Ili još verovatnije obešen. Još nekog maja, najdalje juna 1945.

OK, znam za jadac. Bio bi suđen i osuđen. Ali na isti način, bez ikakvog suda, su pobijeni mnogi nedužni. Samo na ovom blogu je navedeno mnogo deda, deda-ujaka, baba-strina i ostale svojte. Umesto da se na ozbiljan način krene u rešavanje te traume dela naroda. Da se žrtve popišu i saberu. Da se jasno i merodavno iznesu neke stvari. Umesto svega toga, paf rehabilituje se Kalabić Nesporni kabadahija i ubica.

Time se jasno kaže: svaka čast Kalabiću, i trebalo je tako. Ma šta tako, i jače.

To je isto kao kad bi, hipotetički: ja kao nekakav partizan na blogu, ovde pisao hvalospeve o Jovi Kapičiću. Koji je u dubokoj starosti, uz ovacije LDP-ovaca (ali to je druga tema), kreštao kako mu je jedino žao što ih nije pobio više. Meni takvo šta nikad ne bi palo na pamet. A to smeće bih isterao pred sud makar ga gurali u samrtnoj postelji sa točkićima.

Pa vi vidite...

literatesa literatesa 13:47 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Ali će i porodica imati pravo da tuži one koji budu tvrdili nešto što nije dokazano

Daj ljudi ne lažite nas, sebe ne lažete, perfidno lovite u mutnom, mućak lovite.

Ne znači vama ništa što će neka žena dobiti 13 dulume očevine otete, rehabilitacija Kalabića je vama napokon pravda..

I da, da li smije potomak zaklane žrtve glasno reći ko je klao? Ne ili da? Ne, zato što nije bilo pravednog suđenja?

Hm, četnicima u nedostatku istorije stvarno zajebancija stalno na umu.

Ti možeš samo da pričaš i ništa više, Kalabić će zvanično biti nevin.
U da, možeš i da se nerviraš.

Nerviranje. Ne nerviram se, možda malo zamislim. O urušavanju svijeta.
benedykt benedykt 13:48 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

angie01
Nikola Kalabić je bio pripadnik antifašističkog pokreta





ko je tebe ovde ubacio i ko te placa,...

Reče Angie koja je do juče tvrdila da je Stevana Filipovića uhvatio i Nemcima predao niko drugi do Nikola Kalabić, odnosno da su njegovog oca Milana na Banjicu oterali zbog dezerterstva…
Hajdemo iz početka, za ponavljače iz zadnjih klupa…





Dakle, decembar 1941, decembar 1942, i jesen 1943. Sami nemački fašisti i njihova komanda kažu da je Draža Mihailović vođa nekakvih odmetnika koji se bori protivu njih. Sačekaj, kako se zove pokret otpora koji se bori protiv fašista… Da nije eventualno antifašistički pokret otpora…
Pri tome se isti taj pokret otpora zalaže politički za parlamentarnu demokratiju i sve ono što uz to ide, a onaj drugi za jednopartijsku tiraniju boljševičkog tipa…
literatesa literatesa 13:51 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Pa vi vidite...

Vcucko, dobar komentar. :)
angie01 angie01 13:51 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Strana 225 iz knjige Das Ende auf dem Balkan 1944/45, izdata 1970 u Nemačkoj, izdavač Musterschmidt…


znaci-nije nas izdavac...kako ispada, bave se isdavastvom mahom istorijskih publikacija i autori su mahom Istoricari:))).


ja sam je prvi put video jako jako davno sa nekih osam ili devet godina svog života…


ja nisam videla nikada, do sada, a posao mi je vezan za knjige.


Imaš dokaz, šta ćemo sad mislim odustaješ li od tvrdnje da je nespretna montaža ili si i dalje na tom stanovištu…?!!


dokaz cega?...meni ovako na prvu loptu, na ovome sto si postavio, deluje kao fejk, da bih to utvrdila potreban mi je original ili primer otiska,..znaci, otkud znam da ovo sa neta nije montirano- sto je isto moguce,... a mozda i nije, mozda je originalna fotka bas takva, ovako sa ovog postovano na ekranu, ne vidim najbolje,...al sta god da je prica sa ovom fotkom, ona ne pobija desetine hiljada ostalih autenticnih dokaza i fotografija,..ako si to ima nameru...


onda nam samo objasni kako se to desilo…


kako da ti kazem i oni sa minimumom skoncentrisane sive mase bi shvatili da sam rekla da sam imala i imam validnije izvore informacija i reciklaze proslosti od tvojih blebetanja na blogu, muljavina i laznih interpretacija,...i dalje mi nije jasno, kako mislite da preskocite onoliko strucnjaka za materiju, koji se nisu prodali i ne pripadju nikom....+ oni sirom sveta, koji takodje dele istoriju II sv rata sa nama.
angie01 angie01 14:01 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Reče Angie koja je do juče tvrdila


zar nismo to ispricali, je l nemas nista novo da kazes, nego zluopotrebljavas mufljuski nesto sto sam objasnila?...pa stvarno si pacenik,..a posle kao tasa, 100 puta kacis iste neke materijale, zapusavas prostor..kao nesto dokazujes

Draza i Nemci


...eda, Tibika je tczar-kad je tesko-Tibor!
angie01 angie01 14:10 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

vcucko
literatesa

Sad malo bolje kad pogledam ovo što sam napisala, vašu konfuziju koja prati tri nivoa, sa Kalabićem se dešava rehabilitacija fašizma.


Upravo.

Ajmo redom. Predmetni Kalabić je od većine ovde okarakterisan kao kabadahija i siledžija. S tim se slažu i ovdašnji vatreni zagovornici četništva. Ne znam, nisam odavlee, da li je dokazano da je lično klao. Između ostalog i decu. Ali je kristalno jasno da je kao komandant lično naređivao (i nadgledao) klanja. Između ostalog i dece. Takav bi upravo u tzv. zapadnim demokratijama bio suđen i osuđen pred prekim sudom i streljan. Ili još verovatnije obešen. Još nekog maja, najdalje juna 1945.

OK, znam za jadac. Bio bi suđen i osuđen. Ali na isti način, bez ikakvog suda, su pobijeni mnogi nedužni. Samo na ovom blogu je navedeno mnogo deda, deda-ujaka, baba-strina i ostale svojte. Umesto da se na ozbiljan način krene u rešavanje te traume dela naroda. Da se žrtve popišu i saberu. Da se jasno i merodavno iznesu neke stvari. Umesto svega toga, paf rehabilituje se Kalabić Nesporni kabadahija i ubica.

Time se jasno kaže: svaka čast Kalabiću, i trebalo je tako. Ma šta tako, i jače.

To je isto kao kad bi, hipotetički: ja kao nekakav partizan na blogu, ovde pisao hvalospeve o Jovi Kapičiću. Koji je u dubokoj starosti, uz ovacije LDP-ovaca (ali to je druga tema), kreštao kako mu je jedino žao što ih nije pobio više. Meni takvo šta nikad ne bi palo na pamet. A to smeće bih isterao pred sud makar ga gurali u samrtnoj postelji sa točkićima.

Pa vi vidite...




evo, to sam i ja rekla, slazem se u potpunosti,..monstruozna mi je cinjenica da ovdasnjim blogerima zlocin nije nista, bitno je da sprovedu svoju ideologiju, makar i preko zrtvava stojeci u krvi,..koja pri tome destruktivna, retrogradna i steti svima-vec je sve tu-to je potpuna devijacija ljudskosti,..zahebi vise pricu i prepucavanja jalovog,...otislo je sve dovraga,...a to ostavljate i vasoj deci.
gvozden1 gvozden1 14:19 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Ne znači vama ništa što će neka žena dobiti 13 dulume očevine otete, rehabilitacija Kalabića je vama napokon pravda..

To je razlog, dakle?

Slučajno je poznajem, znao joj pokojnog muža, znam joj decu, znao majku, tetku, a ti došla da mi objasniš njene razloge?

Vidiš gde spadaš, na samo dno, kad pokušvaš da tvrdiš nešto o čemu ne možeš da znaš činjenice.

Kad ostaneš na tom jadnom nivou da kažeš, ma znam ja, to ona zbog para, ( a pare su, u odnosu na Nikolin značaj, mizerne) kako bi odbranila svoje komunističke laži, zaista zaslužiš samo prezir.




benedykt benedykt 14:33 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

vcucko


Time se jasno kaže: svaka čast Kalabiću, i trebalo je tako. Ma šta tako, i jače.

To je isto kao kad bi, hipotetički: ja kao nekakav partizan na blogu, ovde pisao hvalospeve o Jovi Kapičiću. Koji je u dubokoj starosti, uz ovacije LDP-ovaca (ali to je druga tema), kreštao kako mu je jedino žao što ih nije pobio više. Meni takvo šta nikad ne bi palo na pamet. A to smeće bih isterao pred sud makar ga gurali u samrtnoj postelji sa točkićima.

Pa vi vidite...


Ukoliko si hteo da kažeš da ne treba nikada ideologija da ti bude ispred toga da si čovek, tu se u potpunosti slažemo. Ne smeju se opravdavati bilo čiji zločini, u ime bilo čega… Toliko…
literatesa literatesa 14:42 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

To je razlog, dakle?

Slučajno je poznajem, znao joj pokojnog muža, znam joj decu, znao majku, tetku, a ti došla da mi objasniš njene razloge?


Benedykt je spomenuo povrat oduzete imovine, obratila sam se u množini svima.

A ti si spomenuo Posao i Stav, bez obzira na ovu zamjerku meni da je to zbog zemlje a ne nagrada što joj je otac ubijao komuniste, nema načina da ti objasnim kakvu ulogu sentimenti ćerke igraju u rehabilitaciji fašizma.

Vidiš gde spadaš, na samo dno, kad pokušvaš da tvrdiš nešto o čemu ne možeš da znaš činjenice.


Dno? Otkad sam ovde nisam imala osjećaj dna kao na ovom blogu, sramotno. Sramotan mrak.
benedykt benedykt 14:50 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

angie01
Reče Angie koja je do juče tvrdila


zar nismo to ispricali, je l nemas nista novo da kazes, nego zluopotrebljavas mufljuski nesto sto sam objasnila?...pa stvarno si pacenik,..a posle kao tasa, 100 puta kacis iste neke materijale, zapusavas prostor..kao nesto dokazujes

Draza i Nemci


...eda, Tibika je tczar-kad je tesko-Tibor!

Ahahahahahaha, uobičajeni potpuri poluistina i brutalnih izmišljotina, odnosno gradivo za takmičenje Tito-Revolucija-Mir…
Dakle, piše ovako Walter R. Roberts u svom delu Tito, Mihailović and the Allies 1941/1945, izdata 1973. godine u Americi, izdavač Rutgers University Press.
Naslovna strana knjiga izgleda ovako, pošto ti očigledno samo na to reaguješ tj bez slike ništa…

Dakle, kaže Roberts ovako o samom kraju rata tj jesen-zima 1944…
Posle MekDauelovog odlaska iz Jugoslavije, kapetan Lalić iz jedinice za vazdušno spasavanje ostao je skoro dva meseca. I on je napustio Jugoslaviju vazdušnim putem 27. decembra 1944., sa iste piste kraj Doboja sa koje je otišao i MekDauel. Između 9. avgusta i 27. decembra, jedinica za spasavanje je evakuisala 432 Amerikanca i preko hiljadu pripadnika savezničkog personala sa četničke teritorije. Treba takođe reći da je evakuisano i 2.000 savezničkih pilota i članova posade koji su katapultirani iznad partizanske teritorije, koja je očigledno bila mnogo veća nego četnička. U to vreme savezničkim vojnicima je bilo savetovano da se u hitnim slučajevima katapultiraju radije iznad partizanske nego iznad četničke teritorije. Saveznički oficiri za vezu koji su mogli da se brinu o spašenim pilotima i koji su mogli da pozovu misiju za evakuaciju iz Italije, bili su stalno stacionirani kod partizana.
Lalić, poslednji Amerikanac na četničkoj teritoriji, se pozdravio sa Mihailovićem 11. decembra u Srednjem, severno od Sarajeva. Izvestio je da je general u dobrom raspoloženju i da je rekao da su Saveznici pogrešili ali da će se se jednoga dana oni vratiti sa četnicima. Ovo je bila čudna izjava s obzirom na bezizlaznu situaciju u kojoj se tada Mihailović nalazio, jer je Tito učvrstio svoje pozicije u Beogradu.
U novembru, Mihailović se ponovo susreo sa Štarkerom. Dva prethodna susreta u septembru bila su zapravo razgovori MekDauel-Štarker, u kojima Mihailović nije uzimao aktivnu ulogu. Ovoga puta Nemci su došli da razgovaraju sa Mihailovićem i pitali da li je tačno da on želi da svoju organizaciju stavi u službu Nemaca. Mihailoić je odgovorio: „Mi smo bili i još uvek smo neprijatelji. Tužna je koincidencija da se ja, kao i vi, borim protiv partizana. To je tužna koincidencija zbog koje žalim


Idi sad kod tog svog cara Tibike, pa ga pitaj o čemu se radi u ovom pasusu knjige Waltera R. Robertsa, odnosno kako sad sve ovo. Prema tome, kada budeš konačno prestala da pričaš gluposti kao ta za Stevana Filipovića, odnosno Kalabićevog oca, onda ću i ja prestati da te podsećam koliko ne znaš. Ava, trudim se da ti crtam, velike slike pa još u boji postavljam, svaki izvor na koga se pozivam nqvodim ali izgleda mi da ne vredi jer bi ti svoje današnje političko-ideološko opredeljenje da trpaš u istoriju…
docsumann docsumann 14:55 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

To je isto kao kad bi, hipotetički: ja kao nekakav partizan na blogu, ovde pisao hvalospeve o Jovi Kapičiću. Koji je u dubokoj starosti, uz ovacije LDP-ovaca (ali to je druga tema), kreštao kako mu je jedino žao što ih nije pobio više. Meni takvo šta nikad ne bi palo na pamet. A to smeće bih isterao pred sud makar ga gurali u samrtnoj postelji sa točkićima.


nemam nikakvog razloga da ti ne vjerujem, štaviše.

al upravo ovdje, na ovom virtuelnom stjecištu mladih svih uzrasta, ima onih koji slave ne samo komunističke egekutore, već voDŽu svih egekutora - ljubičicu belu (rijetka i nevjerovatno otrovna biljka).

pecaros pecaros 14:56 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

benedykt

Ok, makar si sposobna da shvatiš kako je ovo glupavi i poprilično providni falsifikat
...

Pa su se onda posle toga Titini kvazi-istoričari pozivali da su to kao fol nemački izvori, a čak i ti bukvalno ideološki zaslepljena da si kao krtica slepa, makar vidiš koliko je ovo glupo i smešno falsifikovano…


Hajde da zanemarimo tvoje baš onako jake dokaze da je slika ustvari falsifikat, pitam se - da li je zaista bio potpisan taj sporazum u Topoli između četnika i Nemaca, budući da je fotka snimljena tom prilikom? Ako jeste, prilično je verovatno da je tu bio prisutan i poneki Nemac, pogotovo onaj što je potpisao sporazum?

Prosto mi je glupavo da se montira nekakva slika kao dokaz, kada u arhivama sigurno postoji i originalni potpisan sporazum, kao i drugi dokazi, a sam sporazum nije nikakva tajna. Mislim, šta sad - ako se pokaže da nekim čudom tamo nije uslikan baš nijedan Nemac, onda sporazuma nije ni bilo?

Ali, pazi sad - "dokaz" da je slika Kalabića sa OZNA-šima smešan falsifikat je taj što je Kalabić bio baš onako visočiji čovek, a na slici su sva trojica slične visine. Na ovoj slici sa četnicima, Kalabić je, čak, primetno niži od jednog, dok je drugi 'nako za centimetar niži. Šta to dokazuje? Pa, eto - komunisti su, zna se, bili oniže građe, pa se odmah vidi da su podmetnuli nekog svog što samo liči na Kalabića, dok su četnici, pogotovo ovi iz gorske garde, sve kršni gorštaci.

predatortz predatortz 14:57 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Dno? Otkad sam ovde nisam imala osjećaj dna kao na ovom blogu, sramotno. Sramotan mrak.


Što?
Što lagano, previše lagano i pažljivo dozirano, valjda da ne padne krv, istina izlazi na površinu.

To što će Kalabić biti vođen kao neosuđivan, nemoj žuč na nas da prosipaš.

Njega je vaša, Zemaljska/Državna komisija za utvrđivanje ratnih zločina osudila na osnovu jednog, ponavljam - jednog slučaja, za koji je utvrđeno da on nije bio tu u momentu zločina, da ne postoji njegova naredba da se zločin počini, niti da uopšte postoji dokaz da su zločin učinili pripadnici njemu podređene jedinice, od kojih neki jesu učestvovali u napadu na to selo.

Računam, da je ta vaša komisija imala više dokaza, naročito čvrstih, a ne klimavih poput navedenog slučaja, iznela bi ih u svom obrazloženju kada su ga proglasili za zločinca.

Potom, samo suđenje, to je takođe utvrdio sud kada je sagledavao ceo slučaj, nije bilo sprovedeno u skladu sa tada važećim zakonima i procedurama.

Ako tvrdiš/misliš/sumnjaš da je Kalabić bio zločinac, žuč prosipaj na one koji su bili lenji da valjano prikupe dokaze i valjano sprovedu postupak. Oni su mislili da period njihove sile i bezvlašća nikad neće proći, oa su smatrali za nepotrebno da se bave tim sitnicama. Jbga, tu su se zajebali!


Eto, a ti sad meni reci šta nije logično u stavu suda?
Jedan slučaj, bez jasnih i nedvosmislenih dokaza o krivici, plus suđenje bez prava optuženog da se brani!
Kako bi ti presudila?

benedykt benedykt 14:59 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

docsumann
To je isto kao kad bi, hipotetički: ja kao nekakav partizan na blogu, ovde pisao hvalospeve o Jovi Kapičiću. Koji je u dubokoj starosti, uz ovacije LDP-ovaca (ali to je druga tema), kreštao kako mu je jedino žao što ih nije pobio više. Meni takvo šta nikad ne bi palo na pamet. A to smeće bih isterao pred sud makar ga gurali u samrtnoj postelji sa točkićima.


nemam nikakvog razloga da ti ne vjerujem, štaviše.

al upravo ovdje, na ovom virtuelnom stjecištu mladih svih uzrasta, ima onih koji slave ne samo komunističke egekutore, već voDŽu svih egekutora - ljubičicu belu (rijetka i nevjeovatno otrovna biljka).


Ti to nešto na račun naš… Nebitno, prepoznaće se već zaljubljenici u lik & delo sami… Evo samo na ovom tekstu imaš omanju planinu panegirika na tu temu, i to gle čuda upravo od onih koji su prvi kada treba pravedničkim prstom pokazati na te neke zločine i sve ostalo…
gvozden1 gvozden1 15:02 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

nema načina da ti objasnim kakvu ulogu sentimenti ćerke igraju u rehabilitaciji fašizma

To je problem tih ćerki.

Ovim postupkom se ne rehabilitituje fašizam, a ako one to tako doživljavaju, onda su ili glupe ili indoktrinirane.

Šta god bio razlog, problem je samo njihov, a one nebitne sa bi se uopšte pominjale u ovoj priči.

benedykt benedykt 15:10 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

angie01


kako da ti kazem i oni sa minimumom skoncentrisane sive mase bi shvatili da sam rekla da sam imala i imam validnije izvore informacija i reciklaze proslosti od tvojih blebetanja na blogu, muljavina i laznih interpretacija,...i dalje mi nije jasno, kako mislite da preskocite onoliko strucnjaka za materiju, koji se nisu prodali i ne pripadju nikom....+ oni sirom sveta, koji takodje dele istoriju II sv rata sa nama.

Oni sa minumom skoncentrisane sive moždane mase znaju da se druženjem sa pametnim ljudima koji nešto znaju o datoj materiji ne postaje samim time isto tako pametan koji nešto zna o svemu tome. Avaj, obično je potrebno uložiti malo više napora i truda u tom pravcu, umesto pozivanja na Twitter & Tibiku, odbosno mlaćenja prazne slame i priča koje se stalno menjaju kako se ona nadobudna varijanta polako ali sigurno ruši pod teretom priloženih dokaza…
Pa smo tako u roku od samo par sati došli od tačke
a. Kakav je samo to jedan glupi & novokomponovani četnički falsifikat, koga ti ovde sram te bilo podmećeš…!??
preko prolaznog cilja
b. Aaaa, pa otkuda ja znam da je to baš slika iz te knjige…
do ovog sada
c. Aaa, pa ne znam ja, možda je fejk a možda i nije…
Aferim…
gedza.73 gedza.73 15:20 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

vcucko
o je isto kao kad bi, hipotetički: ja kao nekakav partizan na blogu, ovde pisao hvalospeve o Jovi Kapičiću. Koji je u dubokoj starosti, uz ovacije LDP-ovaca (ali to je druga tema), kreštao kako mu je jedino žao što ih nije pobio više. Meni takvo šta nikad ne bi palo na pamet. A to smeće bih isterao pred sud makar ga gurali u samrtnoj postelji sa točkićima.

U pravu si. Četnici su u građanskom ratu činili zločine. Predator skoro na svakom blogu po ovoj temi to ponavlja i osuđuje.

Taj građanski rat je možda bio gori nego ono što su nam Nemci uradili.

Ovo je priča iz druge ruke. Navodno su tražili svedoke zločina kada su Kalabićevi četnici ubili Solunca i celu njegovu porodicu (dečka od nekih petnaestak godina su jurili dok ga nisu stigli) jer su se u jednoj kući nalazili partizani a u drugoj četnici.
Kalabić je tog svog oficira osudio na smrt streljanjem.
U istom mestu je partizan pucao i ubio komšiju jer je mislio kako će da ga ocinkari. nakon rata je proglašen za nekog heroja.

Na nekoj od manifestacija sam slušao unuka čoveka koga su ubili partizani. Njegovu priču su potvrdili i drugi. Partizanska jedinica se zapila u selu. U međuvremenu u kafanu u blizini su došli Nmeci. Pijani partizani su krenuli mački da jebu mater, seljaci ih molili da se manu pošto su zbog nekoliko njihovih akcija koje nisu qrcu vredele pobijeni meštani iz okoline.
Počne puškaranje. U toj celoj gunguli vlasnik kafane sakrije Švabu u bunar. Na kraju se razbeže obe strane.

Nemci krenu sa kaznenom ekspedicijom da pokupe seljake i streljaju ih na trgu. Švaba koji je bio u bunaru ('a da nisu u šumi-šumi-mi-mi?') ispriča kako partizani nisu odatle i da meštani nisu krivi.

Odu Nemci, vrate se partizani i streljaju vlasnika kafane.

što ti kažeš aj sad vidite ko je lud a ko prav.



literatesa literatesa 15:29 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

To je problem tih ćerki

Pa da, sad niko više u Valjevu neće smjeti reći da joj otac četnik? Ah, da, u Valjevu to nikad nije ni bilo nešto strašno. Naprotiv.

Rehabilitacija Kalabića u 2022. kad je moderno biti četnik, onaj negdašnji ko što je bio i sam, ili prepostavka nevinosti bez suđenja, je samo i jedino rehabilitacija fašizma.
docsumann docsumann 15:33 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika


Ti možeš samo da pričaš i ništa više, Kalabić će zvanično biti nevin.


čini li mi se to, il me utisak vara, da tebi baš paše što se stvar tako izokrenula na kraju (pitanje da l' je kraj?)
opersian sam od tih ideoloških simpatisanja, pa mi vjerovatno nešto izmiče...al ako zajebeš zvanična dokumenta, ima dovoljno ljudi u tvom kraju koji pamte svjedočenja o pravom Kalabiću.
i da znaš to sam uvatio na dokumentarcu četničke produkcije.

zna narod dobro ko je đe bio i šta je radio. čak i oni koji drže četničku stranu, pravdaju ga s samo sa konstatacijom - i druga strana je to radila (dakle krivice nema, međusobno su se anhilirala četnička i partizanska zlodjela).

ne znam što bi iko (polu)naromalan likovao nad rehabilitacijom takvih tamno osjenčenih istorijskih ličnosti...

ok, slažemo se da bi neke partizanske glavešine trebalo dehabilitovati, al da se, u inat tom nedešavanju, pravi muštuluk i likuje nad procesima poput ovog ... ne vidim nekog smisla.

gedza.73 gedza.73 15:33 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

pecaros
u Topoli između četnika i Nemaca

Otkud onda monarhistički vojnici JVuO koji su taoci u staroj kasarni i kako to da su Nemci obesili četnika koga su jurili neko vreme po tom kraju? I zašto su obesili četnike u Kragujevcu i kako su uhapsili četnika Dragana Sotirovića koji je na kraju ratovao na strani poljskog pokreta otpora i bio odlikovan najvišim vojnim odlikovanjme Poljske?

Čoveka iz Badnjevca (potvrdiće Jelica Greganović) koji mu je bio saradnik su sproveli ljotićevci (lično Marisav Petrović) na streljanje a njegovu ćerku su nakon rata ubili komunisti. Ne zna joj se grob. Dve generacije iz jedne porodice. Ubili ih ljotićeci i partizani. Inače oni su u Šumadiji organizovali ustanak
Nije faslifikat a nema dokumentacije o Radmili Božić koja je organizovala pokret otpora u Šumadiji sastavljen od žena, sestara i majki strljanih u Šumaricama pod nazivom Crne šamije.

Poruka Andre Božića iz Badnjevca
Zbogom, dragi moji. Nevino strada, vaš zauvek Andra

Od njegove ćerke koja je skončala od komunista nema poruke.

bbc
Kao reakcija na masovna streljanja u Kragujevcu i okolnim selima 1941. nastaje organizacija Crne šamije - ime je dobila po crnoj marami koju su žene nosile u znak žalosti.
Najznačajnije pripadnice Crnih šamija su bile Radmila Božić i sestre Vera i Radmila Saramandić.



docsumann docsumann 15:36 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Taj građanski rat je možda bio gori nego ono što su nam Nemci uradili.


tužna istina.

upravo zato smatram da je podizanje revolucije (pokretanje građanskog rata) pod okupacijom u rastočenoj državi bio nulti zločin.
tj. uvod u sve kasnije zločine, bar na srpsko-srpskoj strani.

predatortz predatortz 15:37 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika


U pravu si. Četnici su u građanskom ratu činili zločine. Predator skoro na svakom blogu po ovoj temi to ponavlja i osuđuje.


Čuo od starijih seljaka, a svi su bili u četnicima, da je Vojin Josipović naterao jednog seljaka, domaćina i mirnog čoveka, da zakolje ustašu.

Priča je bila da ga je hteo u pratnju jer je čovek bio snažan kao zver, ali jebiga miran kao devojka. Po Vojinu, morao je da oseti krv. Stavi ga pred izbor - ili ti kolješ ustašu, ili mi koljemo tebe!

Ovaj nesrećnik, ne imajući kud, zakolje ustašu.

Pita ga Vojin kako se oseća, a seljak kaže, u jadu i besu, kako bi sad i Vojina mogao da zakolje a da ne trepne!

Vojinov odgovor je bio: Takvi mi i trebaju!

Uze ga u pratnju.

Sad, pošto kupio po to i prodao, volele su čiče i malo da nakite!

Ali su umirali voleći kralja, Čiču, Leku, Račića, Vojina...
Svi dobrano odrobijali, ali se plašili nisu.
Znali su zajebavati milicionare, kao u šali, kad ovi nekim poslom navrate u selo:

Znaš li ti, kukala ti majka, đe si došao? Biži kući prije mraka!

Ovi se kiselo smeškali i kao prihvatali šalu, a znali da je tu jako malo šale.
pecaros pecaros 15:41 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

gedza.73
pecaros
u Topoli između četnika i Nemaca

Otkud onda monarhistički vojnici JVuO koji su taoci u staroj kasarni i kako to da su Nemci obesili četnika koga su jurili neko vreme po tom kraju?


Ne znam, brate, otkud. Ja sam pisao o nečemu sasvim drugom.
gedza.73 gedza.73 15:46 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

literatesa
Da sam ja porodica i Arhiva bi morala maketi sve te falsifikate.

Nešto dokumenata iz arhive je uništeno šezdesetih.
Inače poznati pisac Dragoslav Mihailović (zbog sličnosti sa prezimenom je umalo nagrabusio Mihiz jer je Tito onako 'suptilan' javno osudio Kad su cvetale tikve zbog dela u kome glavni junak se raspravlja sa udbašem da su nas i Švabe manje ubijale od komunista ... prepričano) je ispričao kako mu šest meseci nije bilo dobro kad je pročitao svoj dosije. Bukvalno je rekao da su to bile neke privatne stvari. Za razliku od njega Pekićevoj supruzi nije bilo dozvoljeno da vidi njegov dosije
Kada govorimo o tajnim dosijeima, koje je vaše objašnjenje za to što oni danas nisu dostupni?

Zato što tajna policija pokušava da produži svoj život na tradiciji bivše titovske policije. I na izvestan način ona ga je i dosad produžila, jer ljudi koji su morali to na vreme da prekinu, propustili su priliku, i to zbog toga, kako policajci kažu, da bi njima sačuvali imena tajnih saradnika. Ali, pošto ta ustanova nikad ništa drugo nije radila nego samo protiv svoga naroda i protiv svojih građana, uvek da bi sačuvala nekog Josipa Broza ili Slobodana Miloševića, mislim da srpska vlast treba sve da učini kako bi najzad dosijee otvorila.

prvi dokument protiv mene napisan je u mom dosijeu kada sam imao 18 godina! Da li znate šta znači poslati dečaka od 19 godina na Goli otok? Ja se tad nisam još redovno ni brijao. A uhapsili su me najviše zato što sam se bio pobunio protiv hapšenja dvojice mojih drugova iz razreda. U to vreme bio sam član srednjoškolskog odbora Narodne omladine. I smatrao sam da imam pravo da kažem da udbaši to ne smeju da rade. Da cela Ćuprija, gradić od 20.000 stanovnika, gleda šta se radi u gimnaziji gde se dva mladića hapse ni za šta. Pri tome je jedan od njih samo ispričao vic: "Kad završimo prvi petogodišnji plan, naša teška industrija će proizvoditi drvene češljeve." To je rekao na času geografije zbog čega je bio uhapšen. I ja sam se protiv toga pobunio. I ne samo, priznajem, protiv toga. Bio sam razočaran mladi skojevac – zbog mnogobrojnih hapšenja, Udbine i partijaške samovolje i ponekad sam to i javno osuđivao.


Ovo se brani, ovo se glorifikuje i priča kako se smelo spavati u parku a da su radnici imali sva prava.
Ono što je interesantno da sin čoveka koji je poslao Dragoslava M. na Goli otok je takođe bio udbaš i zadužen za davanje novih identiteta i pasoša kriminlacima koji su radili za službu. I danas je vrlo aktivan, pohvalno priča o Titu i Titovom vremenu kad se 'znao red'.


gedza.73 gedza.73 15:54 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika


docsumann
upravo zato smatram da je podizanje revolucije (pokretanje građanskog rata) pod okupacijom u rastočenoj državi bio nulti zločin.

Umesto da se sačuvamo mi smo sami sebe ubijali zarad nekih tuđih interesa i tuđih ideologija. Spirala zločina se kasnije samo ubrzavala. Najgore što smo time bespovratno uništeni, slomljeni i izgleda bez mogućnosti da se izlečimo.
predatortz
Znali su zajebavati milicionare, kao u šali, kad ovi nekim poslom navrate u selo:

I ovamo. Gledić prema Kraljevu, Rudnik-Jelica. Zato su i pokušavali da utucaju sve te krajeve. Moj deda sa te strane tamo je na zid stavio kalendar sa porodicom Karađorđević slagaću te ali mislim da je u pitanju 1990.

Sestra me skoro napala što se ne sećam da se deda (očev otac, umro sredinom osamdesetih) svađao sa nekima što se škola zove po partizanu koji je bio lopov.
gedza.73 gedza.73 15:56 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika


pecaros
Ne znam, brate, otkud. Ja sam pisao o nečemu sasvim drugom.

Napisao si o sporazumu četnika i nemaca u Topoli pa te ja pitam otkud onda četnici u Topoli kao nemački taoci i otkud ubijanje tih četnika od strane Nemaca?
Prosto pitanje a tvoj odgovor bi opovrgao falsifikate ili potvrdio originale.
predatortz predatortz 16:02 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika


I ovamo. Gledić prema Kraljevu, Rudnik-Jelica. Zato su i pokušavali da utucaju sve te krajeve.


Ovo selo, preko 2000 kućnih brojeva, bilo je kažnjeno na 30 godina bez ikakvog ulaganja u infrastrukturu.
Okolna, ustaška sela, doživljavala su procvat, struja, asfalt, telefon...

Ovima ništa!

I tu se crveni zajebu!

Odu ljudi po inostranstvu, najviše u Švajcarsku, obogate se. Koji nisu otišli, školovali decu da se izvlače iz bede.
Akademika, lekara, inženjera, koliko hoćeš.
Da im je servirano k'o okolnim ustašicama i partizaniji, ostali bi portiri po Loparama.

gvozden1 gvozden1 16:05 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika


Pa da, sad niko više u Valjevu neće smjeti reći da joj otac četnik

Molim?!

Pa ona se time da joj je otac bio četnik ponosi.


Rehabilitacija Kalabića u 2022. kad je moderno biti četnik, onaj negdašnji ko što je bio i sam, ili prepostavka nevinosti bez suđenja, je samo i jedino rehabilitacija fašizma.

Ako bude nezavisnog sudstva, aizgleda da ga ima, makar u ovom slučaju, Kalabić će biti rehabilitovan.

Zovi ti to kako hoćeš, biće.

A to, što ti rehabilitaciju nekoga ko je od fašizma strada više od ogromne većine drugih, (izvini na direktnosti, od tvoje porodice sigurno više) koji se protiv fašista tukao, koji su ga lovili ko divljač, pucali oni na njega, i on na njih, apsili mu sve živo, ubili oca, e pošto ti rehabilitaciju takvih čoveka zoveš rehabilitacijom fašizma, to samo potvrđuje potrebu za rehabilitacijom.

A ti to zovi kako hoćeš.
pecaros pecaros 16:05 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

gedza.73

pecaros
Ne znam, brate, otkud. Ja sam pisao o nečemu sasvim drugom.

Napisao si o sporazumu četnika i nemaca u Topoli pa te ja pitam otkud onda četnici u Topoli kao nemački taoci i otkud ubijanje tih četnika od strane Nemaca?
Prosto pitanje a tvoj odgovor bi opovrgao falsifikate ili potvrdio originale.


Ukratko - tog sporazuma nije ni bilo? Ovo me već podseća na razgovore sa ravnozemljašima.
milisav68 milisav68 16:15 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Ali je kristalno jasno da je kao komandant lično naređivao (i nadgledao) klanja. Između ostalog i dece.

Baš onako kristalno jasno.

Nema toga Vcucko, zato je i poništena presuda.

Inače, interesantno je da Paveliću nikad nije suđeno, ni u odsustvu i posmrtno kao Kalabiću.
docsumann docsumann 16:16 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

A to, što ti rehabilitaciju nekoga ko je od fašizma strada više od ogromne većine drugih, (izvini na direktnosti, od tvoje porodice sigurno više) koji se protiv fašista tukao, koji su ga lovili ko divljač, pucali oni na njega, i on na njih, apsili mu sve živo, ubili oca, e pošto ti rehabilitaciju takvih čoveka zoveš rehabilitacijom fašizma, to samo potvrđuje potrebu za rehabilitacijom.


ne moraš biti fašista da bi imao kapaciteta za činiti zločine.

ne sporim (bar iz onog što sam ja propratio) da se Kalabić borio protiv Njemaca, a naročito protiv Ljotićevaca i Nedićevaca, al to ga ni najmanje na abolira za zločine koji mu se stavljaju na dušu, pa makar oni ostali nedokazani.

benedykt benedykt 16:17 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

pecaros
benedykt

Ok, makar si sposobna da shvatiš kako je ovo glupavi i poprilično providni falsifikat
...

Pa su se onda posle toga Titini kvazi-istoričari pozivali da su to kao fol nemački izvori, a čak i ti bukvalno ideološki zaslepljena da si kao krtica slepa, makar vidiš koliko je ovo glupo i smešno falsifikovano…


Hajde da zanemarimo tvoje baš onako jake dokaze da je slika ustvari falsifikat, pitam se - da li je zaista bio potpisan taj sporazum u Topoli između četnika i Nemaca, budući da je fotka snimljena tom prilikom? Ako jeste, prilično je verovatno da je tu bio prisutan i poneki Nemac, pogotovo onaj što je potpisao sporazum?

Prosto mi je glupavo da se montira nekakva slika kao dokaz, kada u arhivama sigurno postoji i originalni potpisan sporazum, kao i drugi dokazi, a sam sporazum nije nikakva tajna. Mislim, šta sad - ako se pokaže da nekim čudom tamo nije uslikan baš nijedan Nemac, onda sporazuma nije ni bilo?

Ukratko, slika je montirana, sporazuma nema… Dakle postoji navodno taj neki misteriozni sporazum kome pri tome nema nikakvog traga, pa bi onda ako nema več tog crno na belo dokumenata trebalo pogledati a šta se to zaista dešava na terenu, jer se dakle ta izdaja JVuO mora nekako manifestovati tj postupati prema sporazumu…
Dakle, profesor Matteo J. Milazzo u svojoj knjizi pod naslovom The Chetnik Movement and the Yugoslav Resistance, izdavač The Johns Hopkins University Press; 1st Edition, godina izdanja 1975. navodi u svojoj knjizi izveštaj koji OSS pukovnik Robert H. McDowell šalje prvom čoveku OSS (današnja CIA) generalu William J. Donovan-u, 9. Novembra 1944.

Imam konkretne dokaze o partizanskim ubijanjima civilnig stanovništva, takođe žena, u područjima koje zauzimaju. Lično smo posmatrali partizane kako su napadali nacionalističke čete Draže Mihailovića, dok su one napadale Nemce. Poveriti jugoslovensku vladu Titi, znači neizbežni građanski rat.


Kao što sam već naveo, samo od početka avgusta pa do kraja decembra, je evakuisano uz pomoć JVuO Draže Mihailovića, 432 Amerikanca i preko hiljadu ostalih pripadnika savezničkih jedinica sa četničke teritorije….
docsumann docsumann 16:19 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Inače, interesantno je da Paveliću nikad nije suđeno, ni u odsustvu i posmrtno kao Kalabiću.


tako da sad ustašija ne može da ga rehabilituje. a mi naše možemo, uta-ta
al, smo ih zaebali

benedykt benedykt 16:20 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

gvozden1

Pa da, sad niko više u Valjevu neće smjeti reći da joj otac četnik

Molim?!

Pa ona se time da joj je otac bio četnik ponosi.


Hajde sad lepo objasni ljudima, da se u Valjevu nekada govorilo… Biju naši… Al’ biju i partizani…!??
milisav68 milisav68 16:24 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

docsumann
tako da sad ustašija ne može da ga rehabilituje. a mi naše možemo, uta-ta
al, smo ih zaebali

Ne brate, nego odnos komunističke vlasti prema vođama ustaša i JVO.
predatortz predatortz 16:26 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

milisav68
docsumann
tako da sad ustašija ne može da ga rehabilituje. a mi naše možemo, uta-ta
al, smo ih zaebali

Ne brate, nego odnos komunističke vlasti prema vođama ustaša i JVO.


Pa jebiga, razbiše li ustaše tokom rata i jednu crepljiku na kući Broza?
gedza.73 gedza.73 16:30 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

pecaros
Ukratko - tog sporazuma nije ni bilo?

Ne to. nego potkopava tezi da su četnici bili monolitna vojska i da su svi sarađivali sa Nemcima i da su svi činili zločine što je bio konunstički narativ.
Istovremeno se tvrdi kako je za razliku od četnika partizanska vojska bila disciplonivana i podređena vrhovnom štabu ondonso Titu.
Što znači da je za zločine, kojih je od strane komunista nesumnjivo bilo, kriv Vrhovni štab i Tito. A niko nije osuđen.
Što se tiče ravnozemljaša i tvojih pitanja citiraću ponovo Pekića
Raspravljati sa komunistima je ’presipanje praznog u šuplje’

Znam da je nehrišćanski ismejavati bližnjeg svoga. Ali jedan komunista uopšte nije moj bližnji. Ponekad mi se čini da pripadamo dvema biološkim vrstama.

Formula komunizma je jednakost podređenih, ali ne i jednakost s nadređenima.



benedykt benedykt 16:31 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

literatesa


Rehabilitacija Kalabića u 2022. kad je moderno biti četnik, onaj negdašnji ko što je bio i sam, ili prepostavka nevinosti bez suđenja, je samo i jedino rehabilitacija fašizma.

Što nas konačno dovodi i do srži ove naše male rasprave, mislim sada kada su Titini piJoniri konačno poskidali svoje maske onih kojima je samo i jedino istorijska istina na pameti…
Pa tu vas čekam, i baš se pitam koji/koja/koje/whatever će prvi da se izlaje i da lepo otvori karte, pa da pričamo kao ljudi. Dakle, vas dame & gospodo/drugarice & drugovi/whatever & whatever svrbi jedino vaše lično političko opredeljenje, odnosno kroz ideološku prizmu XXI veka i neke današnje podele, bi vi kao Radnički bataljon da branite 14. kilometar i Kadinjaču titoističkih falsifikata i najbezočnijih laži o JVuO Draže Mihailovića…!?
U prevodu, hajde da 2022. vratimo na 1942. i da sve na taj način objasnimo…
Avaj, ma koliko se vi dame & gospodo/drugarice & drugovi/whatever & whatever ubili ovde da copy-paste sa Twittera i iz tabloida prepisujete sve i falsifikovano svašta, JVuO Draže Mihailovića će zauvek ostati prvi antifašistički pokret otpora u celoj porobljenoj Evropi, jer tako kažu istorijska dokumenta i to ne ona bedno i providno lažirana…
gedza.73 gedza.73 16:31 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

ova dva moram posebno jer oslikavaju suštinu naših rasprava.

Nigde ni u jednom sistemu osim možda u ’zlatnom dobu feudalizma’ nije postojala tako iznijansirana hijerarhija međusobne zavisnosti, niti su vazalno odnosi bili tako rafinirani kao u jednom socijal-komunističkom režimu. Izraz koji bi najbolje odgovarao stanju tih odnosa bio bi ’feudalni socijalizam’.

U ekonomskom životu svemoć države prenosi se preko bezbrojnih transmisija vazalnog karaktera, od biroa do poslednjeg kurira nekog privrednog preduzeća. Sistem ubiranja poreze i dažbina sa jedne strane i uništenje privatne konkurencije onemogućili su svaku materijalnu nezavisnost id sizerena, koga u ovom slučaju predstavlja država.

Kmet u jednoj feudalnoj hijerarhiji nije bio u gorem položaju od jednog činovnika što je u birokratskoj. On j eipak imao nekih, makar i teorijskih izgleda da postane jomen – slobodan seljak.

Pripadnost Partiji postaje obavezna ne za svakog ko deli njenu istinu, već i za svakog ko želi da napreduje. U nju navaljuju karijeristi, arivisti, konformisti, oportunisti svih vrsta i profila. Uočljiva posledica populizma je negativna selekcija u aparatu vlasti i mehanizmu društveno-privredno-kulturnog života, duhovni, idejni, moralni konglomerat, hibridno telo Harpije koje nije prijanjalo uz tradicionalnu organizacionu kožu u koju je ušiveno.

Mislim kako se iz svi dosadašnjih diskusija lepo vidi ko podržava ovakav sistem. I sa setom ga se seća.
literatesa literatesa 16:32 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Molim?!

Pa ona se time da joj je otac bio četnik ponosi.

Znam, od Valjevke koja je poznata po četničkoj gibanici.

Znam, mislim ne znam da se ponosi nego pretpostavljam kako stvari stoje, zato i govorim da je Kalabićeva ćerka već odrasla sa mitom o ocu u četničkom kraju, i da rehabilitacijom oca želi i javno priznanje, ili da bude i drugima uzor kao i njoj.

Smatraš da je Kalabić dobar uzor?

docsumann docsumann 16:33 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

milisav68
docsumann
tako da sad ustašija ne može da ga rehabilituje. a mi naše možemo, uta-ta
al, smo ih zaebali

Ne brate, nego odnos komunističke vlasti prema vođama ustaša i JVO.


oćeš da kažeš da mi zajebancija nije uspjela?
literatesa literatesa 16:34 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

U prevodu, hajde da 2022. vratimo na 1942. i da sve na taj način objasnimo…

Meni je interesantnija 2025. sa koalicijom četnika i rusofila, šta ti misliš?
literatesa literatesa 16:36 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Nešto dokumenata iz arhive je uništeno šezdesetih.
Inače poznati pisac Dragoslav Mihailović (zbog sličnosti sa prezimenom je umalo nagrabusio Mihiz jer je Tito onako 'suptilan' javno osudio Kad su cvetale tikve zbog dela u kome glavni junak se raspravlja sa udbašem da su nas i Švabe manje ubijale od komunista ... prepričano) je ispričao kako mu šest meseci nije bilo dobro kad je pročitao svoj dosije. Bukvalno je rekao da su to bile neke privatne stvari. Za razliku od njega Pekićevoj supruzi nije bilo dozvoljeno da vidi njegov dosije

Nevjerovatno koliko toga je bilo ispod površine.
predatortz predatortz 16:38 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

literatesa
U prevodu, hajde da 2022. vratimo na 1942. i da sve na taj način objasnimo…

Meni je interesantnija 2025. sa koalicijom četnika i rusofila, šta ti misliš?



To uopšte ne bi bila neprirodna koalicija, ukoliko se i ruska strana mane komunističke ružne prošlosti.

U svakom slučaju, daleko prirodnija od koalicije sa Nemcima, Austrijancima i Hrvatima.

Samo da se Rusi i Srbi dozovu pameti i bace komunistički šinjel.

benedykt benedykt 16:39 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

literatesa
U prevodu, hajde da 2022. vratimo na 1942. i da sve na taj način objasnimo…

Meni je interesantnija 2025. sa koalicijom četnika i rusofila, šta ti misliš?

Izvini, nemam sad vremena da mislim o tome, stigla mi upravo sa Kemijskog omiljena crna košulja, pa da vidim kako će da mi stoji kada stavim i die Hakenkreuzarmbinde oko leve ruke…
gvozden1 gvozden1 16:45 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Hajde sad lepo objasni ljudima, da se u Valjevu nekada govorilo… Biju naši… Al’ biju i partizani…!??

Ali to je stvarno tako bilo.
I ne samo kod bitaka, i u svakodnevici su postojali oni i mi.

Recimo nova godina, iako to nisu komunisti uveli, stari kalendar je bio naš, a novi "njin"

U mojoj kući se uvek tako govorilo, ali uvek, i ne samomu njoj, svi su tako govorili, naša i "njina" nova godina.

Čak se i glasalo po partijama koje nisu postojale, ali se tačno znalo koja kuća je pre rata bila radikalska koja demokratska, i po tome se glasalo, iako su svi kandidati bili isto, komunisti.

Nikad se to nije zaista primilo u narodu.
literatesa literatesa 16:46 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

To uopšte ne bi bila neprirodna koalicija

??

Onesvijestiću se.
literatesa literatesa 16:46 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

To uopšte ne bi bila neprirodna koalicija

:))
milisav68 milisav68 16:46 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

docsumann
milisav68
docsumann
tako da sad ustašija ne može da ga rehabilituje. a mi naše možemo, uta-ta
al, smo ih zaebali

Ne brate, nego odnos komunističke vlasti prema vođama ustaša i JVO.


oćeš da kažeš da mi zajebancija nije uspjela?

Nije.
literatesa literatesa 16:47 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Izvini, nemam sad vremena da mislim o tome, stigla mi upravo sa Kemijskog omiljena crna košulja, pa da vidim kako će da mi stoji kada stavim i die Hakenkreuzarmbinde oko leve ruke…

Bitno je da ti lepo stoji. :)
gvozden1 gvozden1 16:49 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

literatesa
U prevodu, hajde da 2022. vratimo na 1942. i da sve na taj način objasnimo…

Meni je interesantnija 2025. sa koalicijom četnika i rusofila, šta ti misliš?

Jednostavno, srpski patriotizam.
I kod četnika i kod današnjih onih koji vide da je Rusija na strani Srbije u sukobu sa Arnautima, Bakirom, Rvatima.

S kim god Srbija ima spor, Rusija je na njenoj strani.

To nije rusifilija nego srbifilija.
Isto kao i četnici.
gvozden1 gvozden1 17:10 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

ne moraš biti fašista da bi imao kapaciteta za činiti zločine

Tačno, ali odgovarao sam na tvrdnju, sumanutu, da je rehabilitacija Kalabića rehabilitacija fašizma.
pecaros pecaros 17:10 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

benedykt

Ukratko, slika je montirana, sporazuma nema… Dakle postoji navodno taj neki misteriozni sporazum kome pri tome nema nikakvog traga, pa bi onda ako nema več tog crno na belo dokumenata trebalo pogledati a šta se to zaista dešava na terenu, jer se dakle ta izdaja JVuO mora nekako manifestovati tj postupati prema sporazumu…


Hajde da ti budem malo od koristi, ne moraš da mi zahvaljuješ.

U Arhivu Vojnoistorijskog instituta u Beogradu čuva se snimak (originala u NAV-T-311-r. 286, s. 508-511) zabilješke obavještajnog odjeljenja komandanta Jugoistoka od 11. avgusta 1944. o razgovorima s predstavnicima Draže Mihailovića o uslovima za sastanak Draže Mihailovića sa Nojbaherom.


Pri čemu ovo NAV znači: N(acionalni) A(rhiv) V(ašington)
pecaros pecaros 17:23 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

gedza.73
pecaros
Ukratko - tog sporazuma nije ni bilo?

Ne to. nego potkopava tezi da su četnici bili monolitna vojska i da su svi sarađivali sa Nemcima i da su svi činili zločine što je bio konunstički narativ.



Ovo ti tvrdiš da neko tvrdi i niko više.


benedykt benedykt 17:26 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

predatortz
literatesa
U prevodu, hajde da 2022. vratimo na 1942. i da sve na taj način objasnimo…

Meni je interesantnija 2025. sa koalicijom četnika i rusofila, šta ti misliš?



To uopšte ne bi bila neprirodna koalicija, ukoliko se i ruska strana mane komunističke ružne prošlosti.

U svakom slučaju, daleko prirodnija od koalicije sa Nemcima, Austrijancima i Hrvatima.

Samo da se Rusi i Srbi dozovu pameti i bace komunistički šinjel.


Kamo lepe sreće, kamo lepe sreće… Ono tamo je Sovjetija 2.0 ali 100%, odnosno sve počinje i završava sa drugom Staljinom i 2. Svetskim ratom… Gledam ih, kao nas da gledam i sve naše zablude, odnosno kako im bivši комитетчики prodaju priču o naciji i pravoslavlju, a ЧеКа kožni kaput ispod odelceta viri…
gvozden1 gvozden1 17:36 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

o razgovorima s predstavnicima Draže Mihailovića o uslovima za sastanak Draže Mihailovića sa Nojbaherom.

I šta je trebalo da bude tema tog sastanka?

Avgust 1944. svima jasno da je Nemačka poražena, imaj to u vidu.
I šta su trebali da se dogovore?

Kako da slome crvenu armiju?
Samo im je Draža falio pa da je slome.

To je jedino mogla da bude nešto vezano za sastanak Draža Nedić u Ražani, (jedini njihov sastanak) gde se razgovaralo o tome da Nedić od Nemaca uzme naoružanje i da ga da četnicima, kako bi ovi tukli komuniste.
Nojbaher je bio pristalica te ideje, pa je vrlo verovatno da je to taj sled događaja.

Do sastanka Draže i Nemaca nije došlo, osim ono u Divcima, ali to je apsolutno nebitan događaj.
benedykt benedykt 17:41 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

pecaros


Hajde da ti budem malo od koristi, ne moraš da mi zahvaljuješ.

U Arhivu Vojnoistorijskog instituta u Beogradu čuva se snimak (originala u NAV-T-311-r. 286, s. 508-511) zabilješke obavještajnog odjeljenja komandanta Jugoistoka od 11. avgusta 1944. o razgovorima s predstavnicima Draže Mihailovića o uslovima za sastanak Draže Mihailovića sa Nojbaherom.


Pri čemu ovo NAV znači: N(acionalni) A(rhiv) V(ašington)

Nema zaista na čemu samo si opet promašio ceo fudbal tj ne pratiš fabulu radnje. Pod jedan, nikakav sporazum nije potpisan, pod dva doći će do par sastanaka i na svima će isti onaj američki pukovnik iz OSS tj Robert H. McDowell biti glavni pregovarač sa Nemcima a Draža Mihailović samo posmatrač tj posrednik američke strane, pa ti Walter R. Roberts jasno kaže u Tito, Mihailović and the Allies 1941/1945 sledeće, već sam naveo, ali vidim da se slabo čita šta napišem iako boldujem i podvučem baš da bi bilo uočljivo…
U novembru, Mihailović se ponovo susreo sa Stärker-om. Dva prethodna susreta u septembru bila su zapravo razgovori McDowell-Stärker, u kojima Mihailović nije uzimao aktivnu ulogu. Ovoga puta Nemci su došli da razgovaraju sa Mihailovićem i pitali da li je tačno da on želi da svoju organizaciju stavi u službu Nemaca. Mihailović je odgovorio: „Mi smo bili i još uvek smo neprijatelji. Tužna je koincidencija da se ja, kao i vi, borim protiv partizana. To je tužna koincidencija zbog koje žalim”


Dakle, ta slika je brutalan falsifikat, nikakvog sporazuma nije bilo, a ti se sad pozivaš na pripremu razgovora McDowell - Rudy Stärker, odnosno kako ti Walter R. Roberts jasno kaže na drugom mestu iste knjige…
Utvrđeno je da se McDowell sastao dva puta sa Rudy Stärker-om koji je zastupao Hermann Neubacher-a, višeg nemačkog zvaničnika iz njihovog ministrastva na Balkanu. Prvi sastanak se odigrao početkom septembra u Pranjanima a drugi krajem meseca u Draginju, blizu Šapca, dok su se četnici povlačili u Bosnu. Mihailović je bio prisutan na oba razgovora. Predmet tih razgovora bila je moguća predaja nemačkih snaga na Balkanu. Stärker se uglavnom usredsredio na molbu Amerikancima da moraju sačuvati Evropu od boljševizma, i to kroz saradnju Nemačke i SAD. Izgleda da je bio zainteresovan da ubedi Nemce da se predaju američkim i britanskim snagama. U izjavi posle rata, koju je dao pred komunističkim sudom u slučaju Draže Mihailovića, McDowell je, braneći Mihailovića protiv optužbi za kolaboracionizam, rekao:
Dolepotpisani je primio instrukcije da sasluša i prenese bilo kakvu nemačku ponudu. General Mihailović nije uopšte želeo da ima bilo kakav kontakt sa Nemcima ali se složio oko Stärker-ovog dolaska, na poziv dolepotpisanog. Dolepotpisani je imao dva razgovora sa Stärker-om. S obzirom da je general bio sa dolepotpisanim i pre i posle razgovora, nije bilo nikakvih mogućnosti da general ima bilo kakav privatan sastanak sa Stärker-om


Hvala u svakom slučaju na nabačenoj lopti, jer si upravo sam razotkrio kako tačno rade titoistički falsiikati. Dakle, radi se o pripremi sastanka Amerikanaca sa Nemcima, a Draža je samo i jedino posrednik američke strane i ništa više. Međutim, titoistička kvazi-istorija je od toga napravila misteriozni sporazum koji ne postoji, i pri tome uverljivosti radi dodatno poturila onu falsifikovanu sliku gde se vide zagrljeni Kalabić, Račić i Neško Nedić a iza njih u vratima statira naknadno ubačeni Wrede. Ti vidiš tu sliku, vidiš i tu belešku o nekakvom sastanku predatavnika Draže Mihailovića i Nemaca pa se tu pominje još i Neubacher, da bi naravno na kraju balade bio upecan kao som na bućku na tu priču o nekakvom sporazumu JVuO i Nemaca…
pecaros pecaros 17:43 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

gvozden1

Do sastanka Draže i Nemaca nije došlo, osim ono u Divcima, ali to je apsolutno nebitan događaj.


Zanimljivo. Ali ovde nije reč o tome... Čovek tvrdi da je to sve falsifikat. Ničeg nije bilo - ni slike, ni sastanka, valjda nije bilo ni rata, ni partizana, ni Nemaca.

Nićeg nema.
gedza.73 gedza.73 17:50 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

literatesa
Nevjerovatno koliko toga je bilo ispod površine.

Upravo to 'ispod površine' bitno menja celokupnu sliku. Umesto da se ta slika raščisti još uvek postoje oni koji tvrde kako je istina samo ono njihovo iznad površine.
A vidi govor jednog predsednika. Doživotnog. Posredno upozorava druge kako trebaju da se ponašaju. Onda vremenom dobijemo istoriju kakva želi da nam se poturi na tviteru ili na blogu jer su neki bili ondašnji botovi.
Evo, na primer, nedavno ste vi vid'li, tu neki komad, kazališne neke tikvice, 'Kako cvate tikva', ali ta njegova tikva, koji je to pisao, ne cvate, jer ona je, izgleda, potpuno gnjila, i tako dalje... gde se blati naš društveni sistem, gde se hoće na svaki način da se naše društvo prikaže kao društvo koje ne valja, to jest on ne govori da je to socijalizam. Neće socijalizam, nego nešto drugo. Znate vi šta on govori... A ko govori? Govori onaj koji je bio na mramoru, na otoku tamo, na Golom otoku. I većina tih ljudi, većina... to ih nema, mali broj, ali su vrlo glasni... Njih odmah obuhvata propaganda u inostranstvu, i piše: taj u Jugoslaviji piše... Jer, inače, u takvom jednom jednopartijskom sistemu, kako kaže, jugoslovenskom, ne bi mogao da to piše kad to ne bi bilo istina. Vidite, te stvari nama smetaju.

Ljudi iz naše sredine pljuju na nas, pljuju na naše tekovine, i pljuju na naše žrtve koje smo dali, žive u našoj sredini, a već su jedanput se pokazali da ne vole ovu zemlju, da nisu, ovaj, ne spadaju u naše društvo, i sad već ponovo se javljaju.

Onaj isti informbirovac koji danas ima pravo, ovaj, te stvari raditi. Dakle, to je stvar komunista. Mi ne smemo sad ići na administrativno preduzimanje mjera. Mi moramo tražiti od komunista... Pa, bogamu, ima nas milion, milion komunista... Pa, mi moramo, odozdo treba da se te stvari... da se njega onemogući. Ja ne tražim da mi sad njega, šta ja znam, hapsimo, i tako dalje, nego - naprotiv - da bude glas javnosti onaj koji će njih onemogućiti da se bave takvim poslom."
Josip Broz Tito u Zrenjaninu, 25.10.1969.

benedykt benedykt 17:53 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

gvozden1
o razgovorima s predstavnicima Draže Mihailovića o uslovima za sastanak Draže Mihailovića sa Nojbaherom.

I šta je trebalo da bude tema tog sastanka?

Avgust 1944. svima jasno da je Nemačka poražena, imaj to u vidu.
I šta su trebali da se dogovore?

Kako da slome crvenu armiju?
Samo im je Draža falio pa da je slome.

To je jedino mogla da bude nešto vezano za sastanak Draža Nedić u Ražani, (jedini njihov sastanak) gde se razgovaralo o tome da Nedić od Nemaca uzme naoružanje i da ga da četnicima, kako bi ovi tukli komuniste.
Nojbaher je bio pristalica te ideje, pa je vrlo verovatno da je to taj sled događaja.

Do sastanka Draže i Nemaca nije došlo, osim ono u Divcima, ali to je apsolutno nebitan događaj.

Amerikanci i Nemci su organizovali sastanak tj pukovnik McDowell je imao instrukcije od generala Donovana tj od State Department da sasluša nemačke predloge o eventualnoj predaji nacista. Draža je bio samo posrednik američke strane i ništa drugo, odnosno razgovarali su McDowell i Rudy Stärker kao predstavnik Neubacher-a a Draža je bio samo prisutan ne uključujući se u diskusiju. Tek u novembru 1944. se Draža nasamo sastaje sa Rudy Stärker-om i kaže mu sa prezirom na tu nemačku ponudu o saradnji nacista i JVuO…

Mi smo bili i još uvek smo neprijatelji. Tužna je koincidencija da se ja, kao i vi, borim protiv partizana. To je tužna koincidencija zbog koje žalim…
benedykt benedykt 17:56 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

pecaros
gvozden1

Do sastanka Draže i Nemaca nije došlo, osim ono u Divcima, ali to je apsolutno nebitan događaj.


Zanimljivo. Ali ovde nije reč o tome... Čovek tvrdi da je to sve falsifikat. Ničeg nije bilo - ni slike, ni sastanka, valjda nije bilo ni rata, ni partizana, ni Nemaca.

Nićeg nema.

Čovek je upravo dokazao da je sve najbedniji mogući falsifikat, tako da si se malčice zaleteo sa trčanjem pobedničkog kruga. Hvala još jednom na nabačenoj lopti…
benedykt benedykt 17:59 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

literatesa
Izvini, nemam sad vremena da mislim o tome, stigla mi upravo sa Kemijskog omiljena crna košulja, pa da vidim kako će da mi stoji kada stavim i die Hakenkreuzarmbinde oko leve ruke…

Bitno je da ti lepo stoji. :)

Pa kad si mi je navukla, daj da je nosim onda kako treba…
pecaros pecaros 18:03 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

benedykt

Dakle, ta slika je brutalan falsifikat, nikakvog sporazuma nije bilo, a ti se sad pozivaš na pripremu razgovora McDowell - Rudy Stärker, odnosno kako ti Walter R. Roberts jasno kaže na drugom mestu iste knjige…


Valjda je i to nekakva umetnost - iz gomile širokoobuhvatnih podataka, izvučeš paušalni zaključak koji maši temu.

Ja se pozivam na "zabilješku obavještajnog odjeljenja komandanta Jugoistoka od 11. avgusta 1944. o razgovorima s predstavnicima Draže Mihailovića o uslovima za sastanak Draže Mihailovića sa Nojbaherom.".

Ništa šire od toga, samo događanje tog dana.

Tog dana su se neki četnici sastali sa nekim Nemcima i tamo je nastala sporna forografija. Nije bitno da li su nešto potpisali ili nisu, mene interesuje da li se to dogodilo i da li je čudno što su se na istoj fotografiji, eventualno, našla tri četnika i jedan Nemac?
benedykt benedykt 18:11 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

pecaros
benedykt

Dakle, ta slika je brutalan falsifikat, nikakvog sporazuma nije bilo, a ti se sad pozivaš na pripremu razgovora McDowell - Rudy Stärker, odnosno kako ti Walter R. Roberts jasno kaže na drugom mestu iste knjige…


Valjda je i to nekakva umetnost - iz gomile širokoobuhvatnih podataka, izvučeš paušalni zaključak koji maši temu.

Ja se pozivam na "zabilješku obavještajnog odjeljenja komandanta Jugoistoka od 11. avgusta 1944. o razgovorima s predstavnicima Draže Mihailovića o uslovima za sastanak Draže Mihailovića sa Nojbaherom.".

Ništa šire od toga, samo događanje tog dana.

Tog dana su se neki četnici sastali sa nekim Nemcima i tamo je nastala sporna forografija. Nije bitno da li su nešto potpisali ili nisu, mene interesuje da li se to dogodilo i da li je čudno što su se na istoj fotografiji, eventualno, našla tri četnika i jedan Nemac?

Sorry, sada se već vadiš jer si do malopre pobedničko kolce igrao i podsmevao se priči, nema slike, nema sastanka, nema rata, nema partizana, nema Nemaca…
Dakle, slika je falsifikat i to očigledan, kao što se ne radi o nikakvoj pripremi sastanka Neubacher - Mihailović, već samo i jedino o dogovoru sastanka McDowell-a sa Neubacher-om tj njegovim predstavnikom kako se na kraju ispostavilo kada je do sastanka zaista i došlo par nedelja posle toga. Tako da jeste jako je čudno, jer Draža nije pod jedan poslao Kalabića, Račića i Neška Nedića da tamo pregovaraju bilo šta taj dan, odnosno pod dva Nemac je u OZNA radinosti samo naknadno dodat na neku sliku njih trojice koja veze sa tim sastankom nema. Od toga je u krajnjoj izvedbi ispalo da je ta slika dokaz potpisanog sporazuma, a niti je bilo takve slike niti postoji bilo šta slično tom sporazumu…
pecaros pecaros 18:35 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

benedykt

Dakle, slika je falsifikat i to očigledan


Možemo do sutra da se natežemo, ali na tebi je da nekako nađeš dokaz za svoju tvrdnju. Ne postoji racionalan razlog da se falsifikuje fotografija na kojoj su, evidentno, upravo učesnici sastanka.

Evo ti još izvod iz dokumentacije koja tebe ne interesuje, a baš bi ti koristilo da ponekad baciš pogled:

„14. VII 44. u 9.00 časova pre podne vodio sam razgovor u Krajskomandaturi Kruševac sa merodavnim četnikom Neškom Nedićem iz štaba Draže Mihailovića. Razgovor je vođen na molbu pomenutog Nedića… U uvodnom izlaganju Nedić je napomenuo da su četnici u Englesku izgubili svako poverenje, pošto su ih Englezi izdali i sada Titovim bandama liferuju naoružanje i municiju usled čega četnici moraju da krvare i da umiru. Pošto su oni sami u borbi protiv komunizma i suviše slabi, uvideli su da moraju tražiti oslonac u nemačke oružane snage kojima će se bezuslovno podčiniti sa puno poverenja. Oni su spremni da se bore protiv komunizma svuda tamo gde bih ih ja poslao… Neško Nedić je još jednom molio za poverenje ne samo ovdašnjih nemačkih komandi nego i čitavog nemačkog naroda, kao i za priznanje srpskog naroda kao najvećeg neprijatelja komunizma na Balkanu. Kao dokaz svog unutrašnjeg raspoloženja, ponudio se da se lično dalje bori na istočnom frontu posle čišćenja Srbije od komunizma i siguran je da bi to slično njemu učinio i jedan veliki broj četnika.“ Ovaj izvještaj nosi Felberov potpis, kao što i zabilješka sa sastanka Nijemaca i četnika u Topoli, 11. avgusta 1944. nosi potpis (koji ja ne objavih zbog čega profesor presudi da je posrijedi čist fasifikat) Ritmajstera princa Vrede.


LINK

gedza.73 gedza.73 18:50 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

pecaros
Tog dana su se neki četnici sastali sa nekim Nemcima

I partizani su se sastali sa bugarskim okupatorom pa ratovali po Srbiji (malo pljačkali).
Mene interesuje i taj događaj. Kako to da su se u istoj vojsci našli okupacioni bugarski komandant Velesa (ako se ne varam) i Titovi partizani? Bugarska istorijografija navodi operacije u kojima su sve njihovi vojnici učestvovali.

Iz knjige Josip Broz Tito 'Sabrana dela'
ZA KOČU [POPOVIĆA]
14. oktobar 1944.
[Krajova]
Na molbu komandanta sovjetskih trupa dozvolio sam da u napadu na Niš učestvuju i bugarske trupe jer je neprijatelj suviše jak,
a naše jedinice su još nedovoljno naoružane teškim naoružanjem.

Istovremeno daje naredbu da se kod valjeva ostave partizani koji će ratovati protiv četnika. A bugarski okupatori su mu dobri.
ZA RANKOVIĆA [ALEKSANDRA, ZAMJENIKA
VRHOVNOG KOMANDANTA NOV I POJ] I
ARSA [JOVANOVIĆA, NAČELNIKA VRHOVNOG
ŠTABA NOV I POJ]
6. oktobar 1944.
[Krajova]
Za Srbiju dajem naređenja ja. Ptestanite s vašim davanjem naređenja.3
Šumadijsku diviziju sam naredio ne stvarati, već gotove brigade
uključiti u druge divizije.4

ZA PEKA [DAPČEVIĆA]
6. oktobar 1944.
[Krajova]
Diviziju ne stvarati, već cijele šumadijske brigade uključiti
u vašu VI ličku i V krajišku i u jednu vojvođansku.22
Naređenja slušajte moja, a ne s Visa

Sve braća Rusi. Stigli bratski da pomognu Ozni
U Krajovu su stigli ljudi odozgo za rad po Ozni. Potrebno je odmah obavijestiti štabove radi znanja. U G[lavni] š[tab] Vojvodine dolazi kapetan Terskij. U GŠ Srbije major Gordijanko, pored Odinceva,
koji je tamo. U GŠ Makedonije kapetan Injkov. U Crnu Goru, tj. u
Štab Drugog korpusa, major Barodkin. U GŠ Hrvatske major Zakurdajev. U GŠ Slovenije major Žavronkov i major Sorokoumov.

gvozden1 gvozden1 18:55 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

pecaros
gvozden1

Do sastanka Draže i Nemaca nije došlo, osim ono u Divcima, ali to je apsolutno nebitan događaj.


Zanimljivo. Ali ovde nije reč o tome... Čovek tvrdi da je to sve falsifikat. Ničeg nije bilo - ni slike, ni sastanka, valjda nije bilo ni rata, ni partizana, ni Nemaca.

Nićeg nema.

Nisam detaljno ispratio vaš razgovor (zato, verovatno, ova moja upadica deluje ko s neba pala) ali citirao si ovo oko Divaca, tog sastanka jeste bilo, ali nebitan je.
Ništa nije dogovoreno.


Sad odoh da vidim o kojoj slici pričate.

Izvinjavam se na upadanju.
pecaros pecaros 19:01 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

gedza.73

I partizani su se sastali sa bugarskim okupatorom pa ratovali po Srbiji (malo pljačkali).
Mene interesuje i taj događaj.


Ali, mene ne interesuje.

Ne interesuje me ni ovo o čemu se ovde razgovaramo, sve sam to izguglao za pet minuta, i upravo je zanimljivo kako vas je jednostavno razmontirati u par poteza. Samo nađeš autora koji barata ozbiljnim arhivama i to je sve.
benedykt benedykt 19:02 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

pecaros

Možemo do sutra da se natežemo, ali na tebi je da nekako nađeš dokaz za svoju tvrdnju. Ne postoji racionalan razlog da se falsifikuje fotografija na kojoj su, evidentno, upravo učesnici sastanka.

Evo ti još izvod iz dokumentacije koja tebe ne interesuje, a baš bi ti koristilo da ponekad baciš pogled:

„14. VII 44. u 9.00 časova pre podne vodio sam razgovor u Krajskomandaturi Kruševac sa merodavnim četnikom Neškom Nedićem iz štaba Draže Mihailovića.

Dakle, imamo sliku gde su zagrljeni Kalabić, Račić, Nedić dok Wrede u dovratku statira, a sve to navodno iz Topole 11. Avgusta. Ti sad meni pričaš o nekakvom sastanku Neška Nedića u Kruševcu dakle stotinu kilometara od Topole i skoro pa mesec dana ranije, a da je pri tome taj sastanak održan sa Felberom a ne sa Wrede-om. Čitaj pažljivo šta ti piše ako već nešto citiraš…
Ovaj izvještaj nosi Felberov potpis, kao što i zabilješka sa sastanka Nijemaca i četnika u Topoli, 11. avgusta 1944. nosi potpis (koji ja ne objavih zbog čega profesor presudi da je posrijedi čist fasifikat) Ritmajstera princa Vrede.


Sve to ti stoji još jasnije u istom tom tekstu iz lista Danas, za koga si postavio link…

Gospodine Grujiću, u Nacionalnom arhivu Vašington čuva se i izvještaj generala pješadije Felbera, vojnoupravnog komandanta Jugoistoka, pisan 15. jula 1944. Komandi grupe armija „F“ o razgovoru sa kapetanom Neškom Nedićem u Kruševcu.


Mislim, pokušavam zaista da te shvatim ali mi ne ide. Dakle, kakve sad ima taj neki sastanak Neška Nedića sa Felberom u Kruševcu u julu, sa tim nekim satankom u avgustu na kome su kao fol došli svi tj Kalabić, Račić i Neško Nedić, pa se još zagrljeni slikali a Wrede statira dodat u dovratku…?!!
Na sastanku u Topoli nisu bili zajedno Kalabić, Račić i Nedić niti bi ih Draža poslao sve zajedno tamo, ta slika je falsifikat, kao što nikakav sporazum JVuO potpisan nikada nije. Mislim sada me teraš da kopam gde se tačno koji od njih nalazio tog dana. Pa naravno da će da dodaju Wrede-a na falsifikovanu fotografiju pobogu, pošto se on sastao tamo sa nekim ali ne sa svom trojicom, niti su oni tako glupo pozirali posle sastanka. Toliko…
predatortz predatortz 19:06 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

Evo ti još izvod iz dokumentacije koja tebe ne interesuje, a baš bi ti koristilo da ponekad baciš pogled:


Eee, pa četnici kasne godinu ipo za partizanima!

Marta 1943. partizanska delegacija u sastavu Koča Popović, Vladimir Velebit i Milovan Đilas, na teritoriji NDH se vajkala Nemcima da Englezi favorizuju četnike i nudili svoju pomoć ukoliko saveznici krenu u invaziju na Jadran.

I, što je jedno kolaboracija a drugo nije?

angie01 angie01 19:14 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

a. Kakav je samo to jedan glupi & novokomponovani četnički falsifikat, koga ti ovde sram te bilo podmećeš…!??
preko prolaznog cilja
b. Aaaa, pa otkuda ja znam da je to baš slika iz te knjige…
do ovog sada
c. Aaa, pa ne znam ja, možda je fejk a možda i nije…


ahahahaha,...ti postavis neku sliku iz neke strane publikacije i krenes sa pricom,...ja ti lepo kazem, da je lako utvrditi da li je montaza ili nije, al da ovako sa ekrana to nije moguce,..a ti nastavljas da vrtis , kao da si eto nesto dokazao,...za Tibora si postao presmesan, sve sto sam kopirala sa njegovog twittera je odlicno sroceno i istinito i to te muci,...ostala tvoja ponavljanja nisu vredna paznje.
benedykt benedykt 19:28 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

angie01
a. Kakav je samo to jedan glupi & novokomponovani četnički falsifikat, koga ti ovde sram te bilo podmećeš…!??
preko prolaznog cilja
b. Aaaa, pa otkuda ja znam da je to baš slika iz te knjige…
do ovog sada
c. Aaa, pa ne znam ja, možda je fejk a možda i nije…


ahahahaha,...ti postavis neku sliku iz neke strane publikacije i krenes sa pricom,...ja ti lepo kazem, da je lako utvrditi da li je montaza ili nije, al da ovako sa ekrana to nije moguce,..a ti nastavljas da vrtis , kao da si eto nesto dokazao,...za Tibora si postao presmesan, sve sto sam kopirala sa njegovog twittera je odlicno sroceno i istinito i to te muci,...ostala tvoja ponavljanja nisu vredna paznje.

Pod jedan, ja ti postavim sliku koja se nalazi u svakom udžbeniku & knjizi istorije napisanom u vreme SFRJ, mislim ja sam je video prvi put pre skoro pa pola veka i jako je dobro pamtim jer je upečatljiva. Pod dva, tvoja prva reakcija, pošto ne znaš odakle je slika je sledeća…
...ovu sliku koju uporno kacis, nikada pre nisam videla i ocigledno ju je neko sada tako nespretno skockao, kao krunski dokaz, da se rade falsifikati- tako da si smesan sa tim ubedjivanjem jednom te istom ociglednom gluposcu, uradjenu u fotosopu, koji nekada nije postojao…
.

Onda ide… Ma odakle ja znam da je to zaista strana iz te knjige, da bi sad na kraju došli znači do toga da ti nisi nikada nadobudno rekla kako je ta slika jedan najobičniji ahahahaha fotošop koji se vidi iz aviona, tj nespretno skockana glupost novijeg porekla, koja je imala za zadatak da dokaže kako su sve ostalo u arhivama kao fol falsifikati. Ne, ti si rekla nešto sasvim drugo a ja sam sada fotošopom prepravio i tvoj sopstveni komentar, pošto sam sklon muljanju…
Elem, izvini evo zaista, jer nisam imao pri sebi niti gradivo za takmičenje Tito-Revolucija-Mir, niti udžbenike istorije za osnovnu školu iz SFRJ, već samo i jedino ovu knjigu iz 1970. sa nemačkim dokumentima o 2. Svetskom ratu.

P.S. Samo ti kopiraj tog nekog Tibora, ko god da je isti, ja se pretežno bavim kopiranjem svojih sopstvenih misli tako što ih kucam na tastaturi. Avaj, oduvek sam se držao one maksime, da ko misli svojom glavom, uvek će misliti drugačije…!? Kome je dobra i glava tog Tibora umesto svoje sopstvene, drago mi je zaista zbog njega…
pecaros pecaros 19:35 11.08.2022

Re: Ratne operacije četnika

benedykt

Mislim, pokušavam zaista da te shvatim ali mi ne ide. Dakle, kakve sad ima taj neki sastanak Neška Nedića sa Felberom u Kruševcu u julu, sa tim nekim satankom u avgustu na kome su kao fol došli svi tj Kalabić, Račić i Neško Nedić, pa se još zagrljeni slikali a Wrede statira dodat u dovratku…?!!
Na sastanku u Topoli nisu bili zajedno Kalabić, Račić i Nedić niti bi ih Draža poslao sve zajedno tamo, ta slika je falsifikat


Ma, ovaj drugi tekst je bio poklon, pošto vidim da nisi upućen u materiju.

Pribeleška o razgovorima sa predstavnicima pokreta Draže Mihailovića

(DM) u Topoli 11. 8.1944.

Sastanak je organizovan po želji ministra Nojbahera (Neubacher), da se prouče nove osnove, na kojima Draža Mihailović želi sastanak sa jednom odgovornom njemačkom ličnošću.

Prisutni: Ritmajster princ Vrede (Furst von Wrede)

Ritmajster fon Hervart (von Herwarth)

Sonderfirer vođa Horah (Sonderfuhrer Horah)

Vodnik Fidler „Egon“ (Fidler „Egon“) Od strane Draže Mihailovića:

Major Račić, kapetan Neško Nedić, kapetan Kalabić.

Početak: u 14.20 kraj u 15.45 časova.


LINK

Je l' znaš koji je jedan od ključnih dokaza da zemlja nije loptasta? Nejednaka dužina dana i noći nije moguća na kugli, jer paralelni sunčevi zraci nikada ne mogu obasjati više od polovine lopte.

I to je tako. Ako ikad nađeš ravnozemljaša kojeg ćeš razuveriti, to će biti pravo čudo,

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana