Budućnost

(NE)podnošljiva lakoća izbora...

Filip Mladenović RSS / 29.08.2022. u 20:25

Od 1835. godine, kada je usvojen prvi Sretenjski Ustav, pa do sada, a to je tokom 187 proteklih godina, Srbija je promenila čak 13 ustava, u proseku na svakih 14 godina!?
Da ironija bude veća, od dana usvajanja bilo kog ustava, od 1835. do danas - taj ustav je odmah kritikovan od preovladjujućeg dela javnosti.
Ali, ovo nije blog o inflaciji srpskih ustava, već o neophodnosti velike promene, da ne kažem velikog praska u spoljnoj i u unutrašnjoj politici države Srbije.

Kao što srpske elite (akademska, politička, medijska, crkvena, vojno-policijska) nisu shvatile i prihvatile epohalni značaj pada berlinskog zida 1989. godine, sada se ponavlja ista greška, od kada je započela agresija zločinačkog Putinovog režima na Ukrajinu.

Čini se da se jedna te ista greška stalno i štetno ponavlja, od proširenja i sticanja državne nezavisnosti Srbije nakon Berlinskog kongresa 1878. godine.

Ta uporna, fatalna greška se ogleda u zameni teza: najpre treba rešiti nacionalno pitanje, pa tek onda demokratsko!

Kao ilustraciju ove fatalne greške izdvajam ispovest Nikole Pašića: "Nacionalna sloboda celog srpskog naroda bila je za mene veći i jači ideal no što je bila građanska sloboda Srba u Kraljevini".

Drugim rečima, nacionalnoj politici moraju se žrtvovati svi lični interesi i ona dolazi pre definitivnog unutrašnjeg uređenja društva i države Srbije.

Drugi, na žalost manjinski politički stav, zagovarao je izgradnju moderne, demokratske, pravne države Srbije, kao uslov svih uslova i za rešavanje srpskog nacionalnog pitanja na Balkanu. Tako liberal Vojislav Marinković još 1902. godine upozorava: "Srbija mora da se opredeli, ili će biti Turska i Pijemont ili Švedska, Danska i Norveška. Ako hoćemo norveške škole i danske institute, onda treba da izbegnemo vojne troškove. Ako hoćemo da vidimo ostvarenje nacionalne politike, onda treba od ove zemlje da napravimo vojni logor!"

Takodje, i srpski socijaldemokrati daleke 1908. ponovo upozoravaju: "Iluzija Velike Srbije koštala nas je kao svetog Petra kajgana. Ta nam je iluzija sprečila da se privredno i kulturno dovoljno razvijemo, ona nam je prosvetu žrtvovala kasarni, ona nas je uljuljkivala šupljim nadama, koje su nas stale mnogo, premnogo."

Prošlo je, evo, 114 godina od ovog prosvetljujućeg apela, ali se na nesreću Srbije i njenog gradjanstva skoro ništa nije promenilo. I dalje su nacionalizam i jalovi san o teritorijama opsesivna tema i režima i većeg dela opozicije, kao i svih navedenih srpskih elita. Pitanja podele vlasti, nezavisnih institucija, parlamenta kao zakonodavne ustanove, slobode medija, poštovanja ustava, ekonomskog prosperiteta... i dalje su u dubokoj senci nacionalnog pitanja transponovanog iz XIX veka u XXI vek!

Odgovore na ovaj fatalno pogrešan odnos srpskih elita prema realnosti i istorijskim prelomnim trenucima pruža i upravo objavljena knjiga Milovana Djilasa "RASPAD i RAT, Dnevnik, 1989-1995."

Posebno zanimljiv deo dnevnika odnosi se na razgovore sa "prvacima" srpskog nacionalizma, Dobricom Ćosićem, Matijom Bećkovićem i Borislavom Mihajlovićem Mihizom i njihovo prihvatanje i tumačenje katastrofe srpskog nacionalizma na kraju XX veka.

Najintenzivnije razgovore Milovan Đilas je vodio sa pesnikom Matijom Bećkovićem i romanopiscem Dobricom Ćosićem (u uzajamnim kućnim posetama, gotovo svakodnevnim telefonskim pozivima, šetnjama...).

Đilas se politički razlikuje i od jednog i od drugog, ali sa obojicom razgovara:
„Matija je čvrsto nacionalno i monarhijski orijentisan (13. april 1991.). "Ali, on ima i drugu stranu, saoseća sa patnjama drugih, samim tim što se užasava slika i ovoga rata. Samo mu idejnost smeta da sagleda golotinju istine."

A što se tiče Dobrice Ćosića, Milovan Djilas u svom dnevniku istinito zaključuje: "Ćosićeve ideje o državnom jedinstvu srpskog naroda ideje su XIX veka."

Milovan Đilas bio je uveren da je upravo to odredilo Ćosićeve političke prioritete posle 1980. godine: prvo rešenje srpskog pitanja kao državnog pitanja, a zatim demokratija. Na istom tragu je i potreba Dobrice Ćosića za vlašću. Ali i njegovo neprihvatanje poraza velikodržavne politike. Milovan Đilas piše: „Dobrica Ćosić se nije pomirio sa porazom kada je svrgnut da niko nije digao glas za njega. Ni predsednikovanje mu nije uspelo. Kontradiktorni govori, forme bez podrške. To pokazuje vitalnost, ali ne i dubinu i visinu - biti iznad svega. Naprotiv, Dobrica Ćosić je nastojao da generacijama koje dolaze ostavi zaveštanje. Na Skupštini Republike Srpske na kojoj je raspravljano o Vens-Ovenovom planu, podsetio je poslanike da je on tvorac paradigme o Srbima dobitnicima u ratu - gubitnicima u miru. Posle poraza velikodržavne srpske politike u ratovima devedesetih godina, Dobrica Ćosić "unapredjuje" ovu paradigmu: ono što nismo uspeli u ratu, nastavimo drugim sredstvima u miru."

Ovo Ćosićevo prokletstvo živi i danas: Srbija status quo, susedne države u statusu pripravnosti.

Dobrica Ćosić nije imao intelektualnu i moralnu snagu Milovana Đilasa, ali ni snagu recepcije i samorecepcije Borislava Mihajlovića Mihiza, srpskog intelektualca, jednog od mnogih promotera srpske velikodržavne politike. Suočen sa razmerama katastrofe do koje je dovela ova pogrešna i pogubna politika, napravio je njen bilans. Svestan značaja tog bilansa, upravo zbog strane sa koje dolazi, Milovan Đilas je u svom "Dnevniku 1989-1995" citirao Mihiza više nego bilo koga drugog od svojih brojnih sagovornika.
U belešci sačinjenoj 9. oktobra 1994. godine, Milovan Đilas opširno citira razgovor sa Mihizom, kome je prisustvovao i Matija Bećković:
„Žali se na depresiju: veoma mi ga je žao. Čestit, inteligentan, za razliku od Dobrice - više demokrata, nego nacionalista... U toku diskusije, Mihiz je isticao sa svom svojom brilijantnom rečitošću da je rat izgubljen i da to treba što pre uvideti: da se nacionalizam srpski pokazao neuspešan. I mi smo, ja i ti (Matija), mi smo takođe krivi. Obilazili samo Bošnjake i Krajišnike, savetovali, podsticali, sve je pogrešno od početka! I sva naša istorija je naduvana, netačna... tukli Nemce u dva svetska rata - koješta! Da Vatikan mrzi nas zbog pravoslavlja - koješta! A što ne mrzi Grke i Bugare? ... Genocida ima kod Njegoša! To treba priznati. Užasavao se zločina Srba u BiH. Ostaće sramota na Srbima: kako se oprati? Nemci su se pokajali, zato ih i prihvataju. I mi bi morali... Ti (Matija) misliš da je Milošević dijabolična ličnost! Koješta! On je mali, jadni političar, kome su prilike išle na ruku i znao je da ih iskoristi... I orijentacija na Rusiju, nacionalističku - katastrofalna pogreška!"

Da zaključim: ako već duže od 150 godina srpske elite ponavljaju istu grešku, pri čemu država Srbija i njeno gradjansto nižu poraz za porazom, zašto se već jednom ne proba drugačije: demokratija iznad nacionalnog pitanja, pravna država Srbija iznad nacionalnih snova, podela vlasti iznad populizma, životni standard iznad "srpskog sveta", Evropska Unija i NATO iznad Rusije!?

Prestanimo da se više ponašamo u duhu one poznate narodne poslovice: "Bolje poznato zlo, nego nepoznato dobro!" Ili: "Ko hoće - nadje način, ko neće - nadje razlog!"

Atačmenti



Komentari (302)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip Mladenović Filip Mladenović 10:53 30.08.2022

NE BEŽIMO DO TEME BLOGA!

Nedavno je publikovana knjiga novinara i publiciste Momčila Đorgovića „Ko je ubio Jovana Skerlića?"

U časopisu "ODJEK" daleke 1905. godine Jovan Skerlić piše:

"Ima trenutaka kada čovek ima da se bori sa istočnjačkom indolencijom, sa mlakom neotpornošću, pasivnim duhom našega sveta, sa ljudima zle volje koji mrze svaki rad za opšte dobro, sa duhovnom i moralnom fukarom koja nigde više nema maha no u Srbiji, i tada je sklon da poveruje da je zbilja donkihotski ispravljati krivu Drinu, isprsiti se pred prljavom bujicom koja nosi blato u sebi i šljam na sebi, da je najpametnije izmaći se iz toga vrzinog kola, kao Volter, ‘obdelavati svoj vrt’ i čekati bolje i pametnije doba i pokolenja.
Ali, te malodušne misli dolaze samo onda kada čovek nema osećanje da mu je dužnost ostati na svome mestu kao soldat istine, kada zaboravlja da nijedan, i najmanji napor nikad nije izgubljen, da zdrav razum mora najzad pobediti, i da bi takvo dezertiranje značilo punu pobedu truleži i rđavštine."


A Svetotazar Marković pre Skerlića, još 1870. godine, ovako misli o ideji tzv. Velike Srbije:

„Politika ‘Velike Srbije’ ujedinjava po formi umne i materijalne sile srpskog naroda, a u stvari sve bi te sile bile sprečene i okovane. Narod bi izašao iz borbi za ‘Veliku Srbiju’ siromašniji i zatvoreniji nego što je sada, i ostao bi opet okružen neprijateljima kojima je i sada…
‘Velika Srbija’ morala bi kupovati prijateljstvo od neprijatelja ponižavanjem i žrtvovanjem interesa svog naroda, morala bi sve više trošiti na vojnu silu, sve više i više zavoditi centralizaciju… i ranije ili kasnije morala bi voditi nekoj spoljašnjoj, ili unutrašnjoj katastrofi. Srpski narod van kneževine bi vrlo malo dobio, a narodu u kneževini, u ‘Velikoj Srbiji’ bilo bi mnogo gore, no što mu je u maloj Srbiji.

Politika koja je upravljena na ‘Veliku i jaku Srbiju’ pobuđuje nepoverenje kod naših prirodnih saveznika na Balkanskom poluostrvu i tera ih u neprijateljski logor. A dok oni budu u neprijateljskom logoru, dotle ni mi ne možemo biti slobodni. Iz toga sleduje da srpska narodna politika mora biti upravljena na opšte oslobođenje Balkanskog poluostrva. ‘Velika Srbija’ i tesna je i rđava zgrada, pa stoga i nije kadra da oslobodi srpske narodne interese. Politika Velike Srbije bila bi osvajačka politika, koja bi samu Srbiju pretvorila u vojno-policijsku državu."
medjutim92 medjutim92 13:05 30.08.2022

Re: NE BEŽIMO DO TEME BLOGA!

Filip Mladenović
Politika koja je upravljena na ‘Veliku i jaku Srbiju’ pobuđuje nepoverenje kod naših prirodnih saveznika na Balkanskom poluostrvu i tera ih u neprijateljski logor. A dok oni budu u neprijateljskom logoru, dotle ni mi ne možemo biti slobodni. Iz toga sleduje da srpska narodna politika mora biti upravljena na opšte oslobođenje Balkanskog poluostrva. ‘Velika Srbija’ i tesna je i rđava zgrada, pa stoga i nije kadra da oslobodi srpske narodne interese. Politika Velike Srbije bila bi osvajačka politika, koja bi samu Srbiju pretvorila u vojno-policijsku državu."


Divna ideja, samo ne mogu da ne primetim da su potencijalni i prirodni saveznici tražili Bugarsku do Ohrida, Grčku do Male Azije, Albanski vilajet od Priboja do Epira, Rumuniju do Tise i Pančeva, Hrvatsku do Kosova..

Mora da ih je srpska megalomanija nekako izazvala..
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:18 30.08.2022

Re: NE BEŽIMO DO TEME BLOGA!

Berlinskim kongresom 1878. godine Crna Gora i Srbija dobile su nezavisnost i teritorijalna proširenja, ali ne i glavninu Bosne i Hercegovine, koju su velike sile dodelile na upravu Austrougarskoj. Deo Hercegovine (Nikšićko područje) dobila je Crna Gora, a deo Bosne (Novopazarski sandžak) ostao je pod turskom upravom.
medjutim92 medjutim92 10:30 31.08.2022

Re: NE BEŽIMO DO TEME BLOGA!

tačno, i to ni za jotu ne menja činjenicu da su svi potencijalni saveznici isto tako sanjali što veće i što čistije nacionalne države.

Kao što je uostalom bila moda u celoj Evropi u to doba.
mlatisa mlatisa 20:01 30.08.2022

Избор?

Рекао бих да Србија током историје није имала много избора. Једним делом је и наша кривица, једним делом положај наше "куће".



Не треба ни заборавити да је у том периоду Србија прошла кроз два светска и бар пет регионалних ратова где је приликом сваког мењана граница. А имамо ту и грађански и још незавршени рат. При чему граница још увек није стабилизована.

Једини дужи период стабилности је везан за диктатуре, мање или веће. Ваља поставити питање "који су то наши избори који могу на кратке или дуге стазе довести до напретка? Пошто то питање овај на власти не поставља.

Исправка: Број ратова се односио на период од 1912. Ако узмемо у обзир 1835. годину број расте на 12 локалних ратова и покоја буна и устанак. ЛИНК
Pa kao što piše u blogu, srpske elite su od te 1878. do 2022. godine stavljale, podržavale nacionalno pitanje iznad demokratskog.

Hajde onda da u narednih 8 godina, do 2030, Srbija postane punopravna članica EU i NATO!


Filip Mladenović Filip Mladenović 22:56 30.08.2022

Re: Избор?

Pa kao što piše u blogu, srpske elite su od te 1878. do 2022. godine stavljale, podržavale nacionalno pitanje iznad demokratskog.

Hajde onda da u narednih 8 godina, do 2030, Srbija postane punopravna članica EU i NATO!

Možda je to pravi istorijski izbor: em demokratsko pitanje rešeno ispunjavanjem uslova za pristupanje EU, em će opet svi Srbi živeti u jednoj državi: ne YU, već EU!
mlatisa mlatisa 07:04 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Pa kao što piše u blogu, srpske elite su od te 1878. do 2022. godine stavljale, podržavale nacionalno pitanje iznad demokratskog.

Hajde onda da u narednih 8 godina, do 2030, Srbija postane punopravna članica EU i NATO!

Možda je to pravi istorijski izbor: em demokratsko pitanje rešeno ispunjavanjem uslova za pristupanje EU, em će opet svi Srbi živeti u jednoj državi: ne YU, već EU!


Плашим се да је тај пут покушан и потрошен од 2000 до 2012. И у највећој мери не због нас. Онда је је дошао овај потпомогнут белим листићима који су мислили да је ово боље од онога. Ето вам, па љуљајте своје чедо.

Свестан сам да је ово поприлично једнодимензионално размишљање.
Filip Mladenović Filip Mladenović 08:45 31.08.2022

Re: Избор?

Zašto većina nabrojanih srpskih elita ne može, neće, ne sme, ne zna... da postignu konsenzus i da narodski rečeno obrne ćurak:

JESTE,TOKOM PROTEKLE 144 GODINE PROBANO JE SVE DA PRVO BUDE REŠENO SRPSKO NACIONALNO PITANJE, PA TEK ONDA DEMOKRATSKO.

NIJE DOBRO ISPALO (najblaže rečeno). HAJDE DA SADA PROBAMO DRUGAČIJE, DA NAM REŠAVANJE DEMOKRATSKOG PITANJA BUDE VAŽNIJE OD REŠAVANJA NACIONALNOG PITANJA. DO 2030. GODINE DA UDRUŽIMO SNAGE, POLITIČKU VOLJU I ZNANJA I DA SRBIJI OMOGUČIMO ONO NAJRAZUMNIJE I NAJPRIRODNIJE: PUNOPRAVNO ČLANSTVO U EU I U NATO!
nikvet pn nikvet pn 09:13 31.08.2022

Re: Избор?

Добро Филипе, кад подвучемо црту шта мислиш о Титовом учинку, је ли више допринео решењу српског националног или демократског питања?
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:25 31.08.2022

Re: Избор?

nikvet pn
Добро Филипе, кад подвучемо црту шта мислиш о Титовом учинку, је ли више допринео решењу српског националног или демократског питања?



Za tih 35 godina Brozovog režima srpski narod je u demografskom smislu kompenzovao u velikoj meri gubitke iz I i iz II svetskog rata.

Zahvaljujući socijalističkom uredjenju srpski narod je masovno opismenjen, a srpskoj omladini je omogućeno BESPLATNO školovanje, od osnovne škole do fakulteta.

Evo slikovitog primera iz detinjstva: školske raspuste sam provodio u dva sela oko oplenačke Topole. U oba sela su izgradjeni Domovi kulture, u kojima su organizovani različiti kukturno-umetničku dogadjaji.

I najzad, Srbija se tokom sedamdesetih godina XX veka u ekonomskom smislu najviše približila evropskim standardima. Tada je njen nivo BDP-a dostigao 40% evropskog proseka.

I najzad, kome god se pripadniku srpskog naroda nije svidjao Brozov režim, mogao je slobodno da otputuje na Zapad.

softelectronics_e softelectronics_e 10:01 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
nikvet pn
Добро Филипе, кад подвучемо црту шта мислиш о Титовом учинку, је ли више допринео решењу српског националног или демократског питања?



Za tih 35 godina Brozovog režima srpski narod je u demografskom smislu kompenzovao u velikoj meri gubitke iz I i iz II svetskog rata.

Zahvaljujući socijalističkom uredjenju srpski narod je masovno opismenjen, a srpskoj omladini je omogućeno BESPLATNO školovanje, od osnovne škole do fakulteta.

Evo slikovitog primera iz detinjstva: školske raspuste sam provodio u dva sela oko oplenačke Topole. U oba sela su izgradjeni Domovi kulture, u kojima su organizovani različiti kukturno-umetničku dogadjaji.

I najzad, Srbija se tokom sedamdesetih godina XX veka u ekonomskom smislu najviše približila evropskim standardima. Tada je njen nivo BDP-a dostigao 40% evropskog proseka.

I najzad, kome god se pripadniku srpskog naroda nije svidjao Brozov režim, mogao je slobodno da otputuje na Zapad.


... a što, inače, ništa ne bi bilo moguće da nisu vladali komuljare i Tito.
Nego da je, npr., bio demokratski kapitalistički sistem poput zemalja kao što su, npr. Danska, Francuska, Belgija ... i, što ne reći, Lihtenštajn.
Jebote, koliko iko mora da bude budalčina pa da ignoriše očiglednosti toga perioda?
Sreća da će preostale budale i ljubitelji komuljarskog sistema da pokrepaju, pa će deca moći da stvaraju solidnije društvo.
Jebote ... svi Austrijanci ostali nepismeni, jer na vlasti nije bio Tito!
Strašno!
medjutim92 medjutim92 10:29 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
I najzad, kome god se pripadniku srpskog naroda nije svidjao Brozov režim, mogao je slobodno da otputuje na Zapad.


Čudno, kao da skoro isto ovo svakodnevno čujem i od današnje garniture na vlasti..
milisav68 milisav68 10:39 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Zahvaljujući socijalističkom uredjenju srpski narod je masovno opismenjen, a srpskoj omladini je omogućeno BESPLATNO školovanje, od osnovne škole do fakulteta.

Ne raste školovanje u šumi pa da bude besplatno.
shmoo shmoo 10:50 31.08.2022

Re: Избор?

milisav68
Filip Mladenović
Zahvaljujući socijalističkom uredjenju srpski narod je masovno opismenjen, a srpskoj omladini je omogućeno BESPLATNO školovanje, od osnovne škole do fakulteta.

Ne raste školovanje u šumi pa da bude besplatno.



Обашка што није било бесплатно, то је мит.

Када сам боравио у СССР (Москва, Кијев и Лењинград - тадашњи), на школским и студентским уџбеницима биле су одштампане (одштампане!) цене уџбеника. И то све у копејкама. Ниједна књига није добацивала макар до једне рубље.

(Тако је било и са другим производима у СССР. На значкама, рецимо, изливена цена када се правила значка. И слично.)

Код нас у СФРЈ то већ није био случај него цене на уџбеницима писали трговци графитном оловком да могу да обришу и напишу нову цену по потреби. Наравно, увек већу због инфлације.

Сећам се да је мој ћале седамдесет и неке, друга половина седамдесетих, као инвалидски пензионер подигао кредит да би мојој сестри купио потребне речнике итд. за студирање. (Биле скупе оне књиге на енглеском и речници тамо у оној књижари у Палати Албанија.)

О плаћању разноразних дажбина и такси током студирања код нас у СФРЈ и да не причамо.

Тако да је то југоносталгичарски мит - бесплатно школовање у СФРЈ.

Наравно, није све то коштало колико данас људи плаћају овде да би ишколовали своју децу, али бесплатно није било.

Чак су моји мени плаћали све књиге и опрему за школу од првог псновне па до краја студирања иако ми је деда у пензију отишао из Завода за издавање уџбеника, а ћале из Просвете. Обојица као трговци.

Али су ми куповали књиге и опрему за школу.

Није било бесплатно.


gedza.73 gedza.73 11:13 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Evo slikovitog primera iz detinjstva: školske raspuste sam provodio u dva sela oko oplenačke Topole. U oba sela su izgradjeni Domovi kulture, u kojima su organizovani različiti kukturno-umetničku dogadjaji.

Au rođeni. Jel' ti uopšte znaš kako su pravljeni ti Domovi kulture? Odnosno ko ih je izgradio. I koji su to kulturno-umetnički događaji organizovani osim što su komunistički kmetovi iz kancelarija pravili prela i posela i dovodili gologuze pevaljake sa Ibarske magistrale. Koje su posle 'odrađivale gažu' u hotelu na Oplencu (ili negde usput za ove 'nižerangirane'). Ako pričaš o Plaskovcu, Masloševu i Blaznavi.

Navedi još neki infrastrukturni objekat od značaja za ta sela koji je izgrađen u komunističkoj Srbiji (Vinču isključi, oni su uvek bili komunjare). Bazen, zatvorenu sportsku salu, kancelariju za privrednu saradnju sa zemljama zapadne Evrope, ski centar na Rudniku...

Osim toga u odnosu na Titovo vreme danas su sela asfaltirana, osvetljena, na svakom ćošku moderne hladnjače, zasadi voća... Sam si rekao da tvoji danas žive daleko bolje nego nekad.
srpskoj omladini je omogućeno BESPLATNO školovanje, od osnovne škole do fakulteta.


Ovo je vrlo lako da dokažeš. Da li su se školske knjige bile besplatne ili nisu?

gedza.73 gedza.73 11:15 31.08.2022

Re: Избор?

Обашка што није било бесплатно, то је мит.

I što su tupavi lelemudi studirali u proseku 15 godina. Ništa nisu naučili, koštali državu kao svetog Petra kajgana a kad su na jedvite jade završili fakultete dobili su da vode državu. Kad pogledaš s jedne strane i oni su kupili diplome samo što nisu dali novac nego ih 'subvecionisala' država.
naravno da takvima odgovara komunizam. Jer u normalno uređenim državama ne bi mogli da budu tako glupi i tako lenji.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:15 31.08.2022

Re: Избор?

Ja sam kao sin domaćice i kelnera imao besplatno školovanje od osnovne škole do diplomiranja na Ekonomskom fakultetu u Beogradu 1980. godine.

Čak sam kao student dobio vrlo povoljan tzv. studentski kredit, koji sam sa lakoćom otplatio čim sam se zaposlio 6 meseci nakon diplomiranja!

Taj režim, uz sve primedbe i kritike, opismenio je i upristojio je srpski narod. Pa tih godina Beograd, kao prestonica Srbije i SFRJ, bio je simbol kosmopolitizma, kulture i umetnosti!
milisav68 milisav68 11:21 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Ja sam kao sin domaćice i kelnera imao besplatno školovanje od osnovne škole do diplomiranja na Ekonomskom fakultetu u Beogradu 1980. godine.

Imao si besplatne knjige?
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:24 31.08.2022

Re: Избор?

softelectronics_e
Filip Mladenović
nikvet pn
Добро Филипе, кад подвучемо црту шта мислиш о Титовом учинку, је ли више допринео решењу српског националног или демократског питања?



Za tih 35 godina Brozovog režima srpski narod je u demografskom smislu kompenzovao u velikoj meri gubitke iz I i iz II svetskog rata.

Zahvaljujući socijalističkom uredjenju srpski narod je masovno opismenjen, a srpskoj omladini je omogućeno BESPLATNO školovanje, od osnovne škole do fakulteta.

Evo slikovitog primera iz detinjstva: školske raspuste sam provodio u dva sela oko oplenačke Topole. U oba sela su izgradjeni Domovi kulture, u kojima su organizovani različiti kukturno-umetničku dogadjaji.

I najzad, Srbija se tokom sedamdesetih godina XX veka u ekonomskom smislu najviše približila evropskim standardima. Tada je njen nivo BDP-a dostigao 40% evropskog proseka.

I najzad, kome god se pripadniku srpskog naroda nije svidjao Brozov režim, mogao je slobodno da otputuje na Zapad.


... a što, inače, ništa ne bi bilo moguće da nisu vladali komuljare i Tito.
Nego da je, npr., bio demokratski kapitalistički sistem poput zemalja kao što su, npr. Danska, Francuska, Belgija ... i, što ne reći, Lihtenštajn.
Jebote, koliko iko mora da bude budalčina pa da ignoriše očiglednosti toga perioda?
Sreća da će preostale budale i ljubitelji komuljarskog sistema da pokrepaju, pa će deca moći da stvaraju solidnije društvo.
Jebote ... svi Austrijanci ostali nepismeni, jer na vlasti nije bio Tito!
Strašno!


Pa kad već u svom komentaru pominjete Austrijance:

Na lokalnim izborima u Gracu, glavnom gradu austrijske pokrajine Štajerske, održanim 26. septembra 2021. godine, dogodio se politički zemljotres, pošto je Komunistička partija Austrije (KPO) izborila jasnu pobedu.

Prema rezultatima na osnovu prebrojanih glasova KPO je osvojila 29 odsto glasova i pobedila!

Komunistkinja Elke Kar je postala prva komunistička gradonačelnica u Austriji.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:26 31.08.2022

Re: Избор?

Da, u osnovnoj školi. Sveske i pribor su plaćali moji roditelji!
gedza.73 gedza.73 11:27 31.08.2022

Re: Избор?

I najzad, kome god se pripadniku srpskog naroda nije svidjao Brozov režim, mogao je slobodno da otputuje na Zapad.

Kao i danas. Zato ti i opustela sela od Kotraže prema Rudniku. Za vreme Tita. Svi otišli u Švajcarsku da rade po hotelima i banjama.

ne zato što smo mi bili glupi nego zato što smo imali nenormalan sistem. Pored samog Plaskovca, u Stragarima je bila banja (Voljavča) u kojoj se lečila i knjeginja Ljubica. Rimljani su koristili te izvore. Posle su došli ovi tvoji kojima je Dom kulture bio imperatvi jer su tu mogli da čitaju Marksa i Engelsa, podržavili, nacionalizovali, zabranili ljudima privatnu inicijativu i oni se razbežali kud koji.

Za 70 godina su napravili ništa. Jedno veliko ništa.



Za to vreme tamo gde nije bilo Tita i komunizma


A da bi se klatno u inerciji zaustavilo i vratilo na pravu stranu treba mnogo. kako reče onaj sociolog 60 godina. Ke prikekame.




milisav68 milisav68 11:30 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Da, u osnovnoj školi. Sveske i pribor su plaćali moji roditelji!

I celo odeljenje je imalo besplatne knjige?
gedza.73 gedza.73 11:31 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Da, u osnovnoj školi. Sveske i pribor su plaćali moji roditelji!

I posle jednaki svi pred bogoTitom.
Mi seoska sirotinja smo morali da plaćamo knjige. Odeš u školu, čekaš ispred učionice, prozovu te, gurnu ti knjige i ruke i platiš. Zato je tebi i odgovaralo. Džabe se školovao, dažbe letovao na selu, dažbe išao u Dubrovnik, džabe od Miloševića dobio stan...
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:32 31.08.2022

Re: Избор?

gedza.73
Filip Mladenović
Evo slikovitog primera iz detinjstva: školske raspuste sam provodio u dva sela oko oplenačke Topole. U oba sela su izgradjeni Domovi kulture, u kojima su organizovani različiti kukturno-umetničku dogadjaji.

Au rođeni. Jel' ti uopšte znaš kako su pravljeni to Domovi kulture? Odnosno ko ih je izgradio. I koji su to kulturno-umetnički događaji organizovani osim što su komunistički kmetovi iz kancelarija pravili prela i posela i dovodili gologuze pevaljake sa Ibarske magistrale. Koje su posle 'odrađivale gažu' u hotelu na Oplencu (ili negde usput za ove 'nižerangirane'). Ako pričaš o Plaskovcu, Masloševu i Blaznavi.

Navedi još neki infrastrukturni objekat od značaja za ta sela koji je izgrađen u komunističkoj Srbiji (Vinču isključi, oni su uvek bili komunjare). Bazen, zatvorenu sportsku salu, kancelariju za privrednu saradnju sa zemljama zapadne Evrope, ski centar na Rudniku...

Osim toga u odnosu na Titovo vreme danas su sela asfaltirana, osvetljena, na svakom ćošku moderne hladnjače, zasadi voća... Sam si rekao da tvoji danas žive daleko bolje nego nekad.
srpskoj omladini je omogućeno BESPLATNO školovanje, od osnovne škole do fakulteta.

srpskoj omladini je omogućeno BESPLATNO školovanje, od osnovne škole do fakulteta.

Ovo je vrlo lako da dokažeš. Da li su se školske knjige bile besplatne ili nisu?



Sećam se da su glumci iz Beograda i iz Kragujevca dolazili u Dom kulture u Plaskovcu i držali predstave. Dolazio je o Dobrica Erić i sa drugim pesnicima držao književne večeri. Bila je i akcija "Selu u pohode", u okviru koje su bili, pored kulturnih sadržaja, i besplatni lekarski pregledi...

Nesporno je da je sada bolje i u Plaskovcu, i u Vinči i u drugim topolskim selima. Ali, ako se vratimo na stanje posle II svetskog rata i na ulogu Brozovog režima u opismenjavanju i školovanju seljačke sirotinje, tu moramo biti objektivni, uz sve primidebe i kritike na taj režim!
gedza.73 gedza.73 11:34 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Komunistkinja Elke Kar je postala prva komunistička gradonačelnica u Austriji.

I jel' oduzela 'lopinama' preduzeća, automobile, kuće?
Uselila proletere sa Balkana Austrijancima u višak stambenog prostora uz zajedničku upotrebu kupatila i kuhinje?

Nije ona komunista, ona je populista.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:38 31.08.2022

Re: Избор?

gedza.73
Filip Mladenović
Da, u osnovnoj školi. Sveske i pribor su plaćali moji roditelji!

I posle jednaki svi pred bogoTitom.
Mi seoska sirotinja smo morali da plaćamo knjige. Odeš u školu, čekaš ispred učionice, prozovu te, gurnu ti knjige i ruke i platiš. Zato je tebi i odgovaralo. Džabe se školovo, dažbe letovao na selu, dažbe išao u Dubrovnik, džabe od Miloševića dobio stan...


Taj stan od 36m2 moj otac je dobio od grada Beograda zato što je stan u kući na uglu Balkanske i Lomine srušen, da bi na tom mestu bio podignut soliter.

A i da nije tako, moj otac, kao kelner sa 40 godina radnog staža, odbicima od plate, u velikoj meri je otplatio tih 36m2 stana!

Socijalne razlike tokom tih 35 godina Brozovog režima bile su mnogo manje nego za vreme kraljevske diktature ili tokom proteklih 30 godina!

gedza.73 gedza.73 11:40 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Sećam se da su glumci iz Beograda i iz Kragujevca dolazili u Dom kulture u Plaskovcu i držali predstave. Dolazio je o Dobrica Erić i sa drugim pesnicima držao književne večeri. Bila je i akcija "Selu u pohode", u okviru koje su bili, pored kulturnih sadržaja, i besplatni lekarski pregledi...

Neću ja da mi glumac dolazi u Plaskovac. Oću put sa dve trake u jednom pravcu do Rudnika a onda autoput do Beograda sa obilaznicama oko svakog mesta. Da kad mi se oće odem u Beograd ili Čačak na predstavu a ne kad neki komitetlija to odluči.
i besplatni lekarski pregledi...

Neću to, oću Miloš Bojanić (oni koji gledaju DP znaju scenu iz Vilova).
Oću da imam ambulantu u selu. Ako je nemam oću da stignem dobrim putem brzo do najbliže.

Ceo taj kraj je pored glavnih puteva pravio garaže jer zimi nisi mogao da se probiješ do glavnog puta kako bi otišao kod doktora. Niko nije čistio puteve koji skoro da se nisu mogli nazvati putevima. To što ste vas par stotina živelu u Beogradu i još dva veća grada pa vas bolelo dupe ne znači da smo mi ostali imali iole pristojne sulove za život.
Nesporno je da je sada bolje i u Plaskovcu, i u Vinči i u drugim topolskim selima. Ali, ako se vratimo na stanje posle II svetskog rata i na ulogu Brozovog režima u opismenjavanju i školovanju seljačke sirotinje, tu moramo biti objektivni, uz sve primidebe i kritike na taj režim!

DA nije bilo Brozovog totalitarizma već da smo bili demokratsko društvo poput normalnih evropskih država mi bi imali potpuo drugačiji put i poptuno drugačije startne pozcije devedesetih. Daleko bolju privredu, daleko bolji mentalitet i sociološke navike. Sve ono što je bilo devedesetih je proizvod totalitarizma nakon 1945.
shmoo shmoo 11:40 31.08.2022

Re: Избор?

gedza.73
Обашка што није било бесплатно, то је мит.

I što su tupavi lelemudi studirali u proseku 15 godina. Ništa nisu naučili, koštali državu kao svetog Petra kajgana a kad su na jedvite jade završili fakultete dobili su da vode državu. Kad pogledaš s jedne strane i oni su kupili diplomu samo što nisu dali novac nego ih 'subvecionisala' država.
naravno da takvima odgovara komunizam. Jer u normalno uređenim državama ne bi mogli da budu tako glupi i tako lenji.



Да.

Сећам се да је просек студирања на Београдском универзитету крајем осамдесетих био 7,2 године.


Filip Mladenović Filip Mladenović 11:41 31.08.2022

Re: Избор?

gedza.73
Filip Mladenović
Komunistkinja Elke Kar je postala prva komunistička gradonačelnica u Austriji.

I jel' oduzela 'lopinama' preduzeća, automobile, kuće?
Uselila proletere sa Balkana Austrijancima u višak stambenog prostora uz zajedničku upotrebu kupatila i kuhinje?

Nije ona komunista, ona je populista.


Grad Grac, kao drugi po veličini grad u Austriji, pod njenom upravom posebnu pažnju posvećuje mladim bračnim parovima i siromašnima, pomažući tzv. socijalno stanovanje.

Pa komunisti u Gracu nisu pali sa neba, godinama su organizovali sjajne akcije, imali jasan politički program i na izborima dobili većinsku podršku sugradjana!
softelectronics_e softelectronics_e 11:43 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
softelectronics_e
Filip Mladenović
nikvet pn
Добро Филипе, кад подвучемо црту шта мислиш о Титовом учинку, је ли више допринео решењу српског националног или демократског питања?



Za tih 35 godina Brozovog režima srpski narod je u demografskom smislu kompenzovao u velikoj meri gubitke iz I i iz II svetskog rata.

Zahvaljujući socijalističkom uredjenju srpski narod je masovno opismenjen, a srpskoj omladini je omogućeno BESPLATNO školovanje, od osnovne škole do fakulteta.

Evo slikovitog primera iz detinjstva: školske raspuste sam provodio u dva sela oko oplenačke Topole. U oba sela su izgradjeni Domovi kulture, u kojima su organizovani različiti kukturno-umetničku dogadjaji.

I najzad, Srbija se tokom sedamdesetih godina XX veka u ekonomskom smislu najviše približila evropskim standardima. Tada je njen nivo BDP-a dostigao 40% evropskog proseka.

I najzad, kome god se pripadniku srpskog naroda nije svidjao Brozov režim, mogao je slobodno da otputuje na Zapad.


... a što, inače, ništa ne bi bilo moguće da nisu vladali komuljare i Tito.
Nego da je, npr., bio demokratski kapitalistički sistem poput zemalja kao što su, npr. Danska, Francuska, Belgija ... i, što ne reći, Lihtenštajn.
Jebote, koliko iko mora da bude budalčina pa da ignoriše očiglednosti toga perioda?
Sreća da će preostale budale i ljubitelji komuljarskog sistema da pokrepaju, pa će deca moći da stvaraju solidnije društvo.
Jebote ... svi Austrijanci ostali nepismeni, jer na vlasti nije bio Tito!
Strašno!


Pa kad već u svom komentaru pominjete Austrijance:

Na lokalnim izborima u Gracu, glavnom gradu austrijske pokrajine Štajerske, održanim 26. septembra 2021. godine, dogodio se politički zemljotres, pošto je Komunistička partija Austrije (KPO) izborila jasnu pobedu.

Prema rezultatima na osnovu prebrojanih glasova KPO je osvojila 29 odsto glasova i pobedila!

Komunistkinja Elke Kar je postala prva komunistička gradonačelnica u Austriji.

Filipe, da nisi tupav, bilo bi zanimljivije.
Prihvatiš afirmativno ovaj politički događaj u Gracu, sve slaveći Titu u čijoj državi to, apsolutno, nije bilo moguće.
Jer u Titolendu nijedne druge partije nije bilo?
Da li ti i ostali simpatizeri Tite koristite logiku?
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:46 31.08.2022

Re: Избор?

Ama ovde nije više tema Tito, umro je kao i njegov režim pre 42 godine!

Zašto toliko ostrašćeno namećete bajatu temu Broza i izbegavate aktuelnu temu bloga:

SRBIJA U EU I U NATO do 2030. godine!
shmoo shmoo 11:47 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Ja sam kao sin domaćice i kelnera imao besplatno školovanje od osnovne škole do diplomiranja na Ekonomskom fakultetu u Beogradu 1980. godine.

Čak sam kao student dobio vrlo povoljan tzv. studentski kredit, koji sam sa lakoćom otplatio čim sam se zaposlio 6 meseci nakon diplomiranja!

Taj režim, uz sve primedbe i kritike, opismenio je i upristojio je srpski narod. Pa tih godina Beograd, kao prestonica Srbije i SFRJ, bio je simbol kosmopolitizma, kulture i umetnosti!



Па шта Вам је онда био потребан студентски кредит ако је школовање било бесплатно?

И универзитетске уџбенике сте добијали бесплатно? И нисте плаћали никакве таксе и дажбине уписујући сваку наредну годину студија?


И ја сам конкурисао више пута за студентске кредите али никада нисам ниједан добио.

Нисам био члан Савеза комуниста Југославије.

Да ли да поменем и наше тадашње стипендисте типа Фулбрајт који су по бабу и по стричевима, са врло ретким изузецима, одлазили у САД да тамо праве журке и забављају се не учећи ништа?


Није ништа боље искуство ни нашег колективистичког експеримента након ослобођења од Немаца, упркос лепим речима и жељама његових идеалистичких твораца и још више идеалистичких следбеника. Ако ми на овом месту сада поменете идеалну Титову Југославију, наш некадашњи црвени пасош и доживотни посао за све, све што могу да кажем је да не постоји ништа што се не може решити довољно великим кредитом. Фарса се у тој Југославији још и појачала, због притиска да се помире мед и млеко званичне пропаганде са корупцијом и некомпетенцијом 'на терену'.

Перманентни сукоб између идеалног и реалног, стабилности и нестабилности, логике и ирационалности, знања и простаклука, одговорности и самовоље, поверења и изневеравања тог поверења, општег добра и личне користи, закона и безакоња и – више него било шта друго – свакодневног искуства да лоши момци на крају, дугорочно, увек победе, с временом су учвршћивали и распиривали наш надреално-фарсични ментални калуп.



Поновићу, Филипе, ако Вам је промакло јер Ви рекосте да је школовање било бесплатно:


Тако да је то југоносталгичарски мит - бесплатно школовање у СФРЈ.

Наравно, није све то коштало колико данас људи плаћају овде да би ишколовали своју децу, али бесплатно није било.


А зашто данас људи плаћају толико школовање своје деце у Србији, Филипе?

Ко се то толико, уживајући у транзицији, залагао за неолибералну капиталистичку Србију називајући то борбом за демократију да би потом пустио сав могући белосветски шљам у Србију да пије крв овом народу па постадосмо свачије кучкице како рече Геџа?

Ви левичар или ја, потврђени примитивни неписмени крезуби националиста, љотићевац, фашиста, србонациста, дрнде-мрнде на овом Блогу Б92?



И какав Ви то онда избор нудите нама у овом свом блогу?



softelectronics_e softelectronics_e 11:51 31.08.2022

Re: Избор?

shmoo
gedza.73
Обашка што није било бесплатно, то је мит.

I što su tupavi lelemudi studirali u proseku 15 godina. Ništa nisu naučili, koštali državu kao svetog Petra kajgana a kad su na jedvite jade završili fakultete dobili su da vode državu. Kad pogledaš s jedne strane i oni su kupili diplomu samo što nisu dali novac nego ih 'subvecionisala' država.
naravno da takvima odgovara komunizam. Jer u normalno uređenim državama ne bi mogli da budu tako glupi i tako lenji.



Да.

Сећам се да је просек студирања на Београдском универзитету крајем осамдесетих био 7,2 године.



Jbg!
Dok je, npr. u dekadentnoj zapadnoj zemlji, na najboljem koledžu najboljeg univerziteta u Evropi, 3. rangiranog na svetskoj listi, moje dete položilo svaki ispit iz prvog puta. I to ne studij onih rodni-polnih ravnopravnosti, što kaže Bene, nego electrical engineeringa.
Iz jednostavnog razloga - padneš jedan jedini ispit, bilo kada, gubiš pravo na studij.
Eeeee, ali je Tito dozvolio da se studira desetinama godina i ide u Dubrovnik na kafu.
Jebote, kada će idioti koji glorifikuju Titin faraonski sistem da, jednostavno, pokrepaju.
gedza.73 gedza.73 11:53 31.08.2022

Re: Избор?

A i da nije tako, moj otac, kao kelner sa 40 godina radnog staža, odbicima od plate, u velikoj meri je otplatio tih 36m2 stana!

Radio je istraživanje jedan Irac. levičar ako je bitno za priču. On kaže kako su se u SFRJ stanovi dobijali daleko ispod cene a da su održavanja (troškovi) bilo socijalna kategorija. Da je tim tempom trebalo 300 godina da svi dobiju stanove.

ovako ste vi koji ste stanove otkupili od države po Miloševićevom zakonu (jer ste stanove dobili kao komunisti na korišćenje a onda ste kao kapitalisti otkupili i pretvorili u svojinu bez da bilo ko vrati stan državi) isti kao Arkanovci, devizna štednja i Dafiment.

Svi su davali a samo oni koji su bili na vrhu piramidalne (čitaj partijske) prevare ste dobili kapital (koji niste zaradili). Sećam se kako su ovde neki komunisti-levičari tvrdili kako ne treba deci da se daje imovina nego državi. Aj da vidim ko je od vas vratio državi bilo šta što j eod nje dobio na botovsku poslušnost.


Socijalne razlike tokom tih 35 godina Brozovog režima bile su mnogo manje nego za vreme kraljevske diktature ili tokom proteklih 30 godina!

Zato je Ćopoć nagrabusio zbog Jeretičke priče (bila predmet partijskih sastanaka) kojom je prozivao komunističke bogataše, zato je tek krajem 1950. ukinuta uredba o prioritetu za stanovanje i snabdevanje komunističkih partijskih funkcionera i botova, zbog Crvene buržoazije su se ljudi bunili 68' i bili prebijani od 'narodne' milicije ili protiv dece funkcionera koju su državnim vozilima dovozili na fakultete (njima jeste bilo školovanje besplatno)

softelectronics_e softelectronics_e 11:59 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Ama ovde nije više tema Tito, umro je kao i njegov režim pre 42 godine!

Zašto toliko ostrašćeno namećete bajatu temu Broza i izbegavate aktuelnu temu bloga:

SRBIJA U EU I U NATO do 2030. godine!

Ajde da i ja tebi odgovorim, pošto si makar deset posto odgovorio meni.
Što se mene tiče, možemo da uđemu u EU i NATO sutra.
Možemo, takođe, da ne uđemo nikada.
U oba slučaja, mene zanima da izgradimo prosperitetno zemlju gde živimo, odnosno, ovde gde provodimo 99 odsto vremena. Što bi rekao Gedža, oću autoput sa duplom trakom do moga sela, pa kada namirim stoku u štali, odem da se obrijem, istuširam, presvučem, sednem u svoj BMW (ili nešto slično) i odem u BG ili Kragujevac u operu.
A ne da mi neki bašibozuk recituje partizanske pesnike.
Hoću ja sam da biram.
Kada to uradimo, dakle, napravimo prosperitetnu zemlju, nećemo morati mi njih da molimo da se učlanimo, zvaće oni nas.
Na žalost, to sa vama kojima je faraon Tito u duši nije moguće.
gedza.73 gedza.73 12:01 31.08.2022

Re: Избор?

Ama ovde nije više tema Tito, umro je kao i njegov režim pre 42 godine!

Što su onda nastradali iz Zabranjenog pušenja 1987. za 'Crko maršal'?
Ko ti je bio na vlasti devedesetih? Ko je donosio medijske zakone? Ko je sa državne televizije nazivao sve koji nisu bili za MIloševićeve komuniste petom kolonom, izdajnicima i stranim plaćenicima? Do kada su socijalistički radnici nosili zastavu sa petokrakom jebala ih ona? I ona i njihov socijalizam i radnički saveti i samoupravljanje. Krali bre od direktora do portira. Jel vam branio neko u diktaturi da napravite nešto? Što niste. Jel vam sad neko brani da se organizujete i napravite svoju fabriku pa sa tim vašim pametnim proizvodom da osvojite svet?

Meni ne smeta Tito nego ljudi koje je Tito stvorio (kako reče Đinđić ekonomski i politički nepunoletni ljudi)






shmoo shmoo 12:06 31.08.2022

Re: Избор?

softelectronics_e

Jbg!
Dok je, npr. u dekadentnoj zapadnoj zemlji, na najboljem koledžu najboljeg univerziteta u Evropi, 3. rangiranog na svetskoj listi, moje dete položilo svaki ispit iz prvog puta. I to ne studij oni rodni-polnih ravnopravnosti, što kaže Bene, nego electrical engineeringa.
Iz jednostavnog razloga - padneš jedan jedini ispit, bilo kada, gubiš pravo na studij.
Eeeee, ali je Tito dozvolio da se studira desetinama godina i ide u Dubrovnik na kafu.
Jebote, kada će idioti koji glorifikuju Titin faraonski sistem da, jednostavno, pokrepaju.



А и зато што је дете свесно колико у свему томе учествујете и ти и твоја жена, мајка јој.

Онима у СФРЈ што су студирали десетинама година и још добијали иностране стипендије преко рођачких и партијских веза јебало се много и за своје родитеље и за ту неписмену, крезаву, неокупану масу у Југославији на чији рачун студирају толико дуго.

Зато нам је српска елита (политичка, економска, културна,...) данас таква каква јесте.

Знаш онај стари виц када Црногорац оде кући из Београда на студентски распуст, па саопшти оцу да ће са правног факултета да пређе на медицину.

"Добро, сине," каже отац, "али да знаш да ћемо ђедо и ја остат' на правном факултету."

softelectronics_e softelectronics_e 12:09 31.08.2022

Re: Избор?

shmoo
softelectronics_e

Jbg!
Dok je, npr. u dekadentnoj zapadnoj zemlji, na najboljem koledžu najboljeg univerziteta u Evropi, 3. rangiranog na svetskoj listi, moje dete položilo svaki ispit iz prvog puta. I to ne studij oni rodni-polnih ravnopravnosti, što kaže Bene, nego electrical engineeringa.
Iz jednostavnog razloga - padneš jedan jedini ispit, bilo kada, gubiš pravo na studij.
Eeeee, ali je Tito dozvolio da se studira desetinama godina i ide u Dubrovnik na kafu.
Jebote, kada će idioti koji glorifikuju Titin faraonski sistem da, jednostavno, pokrepaju.



А и зато што јер дете свесно колико у свему томе учествујете и ти и твоја жена, мајка јој.

Онима у СФРЈ што су студирали десетинама година и још добијали иностране стипендије преко рођачких и партијских веза јебало се много и за своје родитеље и за ту неписмену, крезаву, неокупану масу у Југославији на чији рачун студирају толико дуго.

Зато нам је српска елита (пооитичка, економска, културна,...) данас таква каква јесте.


... takva, da slobodno možemo da kažemo, je i nemamo.
shmoo shmoo 12:10 31.08.2022

Re: Избор?

softelectronics_e
shmoo
softelectronics_e

Jbg!
Dok je, npr. u dekadentnoj zapadnoj zemlji, na najboljem koledžu najboljeg univerziteta u Evropi, 3. rangiranog na svetskoj listi, moje dete položilo svaki ispit iz prvog puta. I to ne studij oni rodni-polnih ravnopravnosti, što kaže Bene, nego electrical engineeringa.
Iz jednostavnog razloga - padneš jedan jedini ispit, bilo kada, gubiš pravo na studij.
Eeeee, ali je Tito dozvolio da se studira desetinama godina i ide u Dubrovnik na kafu.
Jebote, kada će idioti koji glorifikuju Titin faraonski sistem da, jednostavno, pokrepaju.



А и зато што јер дете свесно колико у свему томе учествујете и ти и твоја жена, мајка јој.

Онима у СФРЈ што су студирали десетинама година и још добијали иностране стипендије преко рођачких и партијских веза јебало се много и за своје родитеље и за ту неписмену, крезаву, неокупану масу у Југославији на чији рачун студирају толико дуго.

Зато нам је српска елита (пооитичка, економска, културна,...) данас таква каква јесте.


... takva, da slobodno možemo da kažemo, je i nemamo.




Немамо.

И зато смо ту где јесмо данас.


Filip Mladenović Filip Mladenović 12:15 31.08.2022

Re: Избор?

U svojoj antibrozovskoj ostrašćenosti ne uočavate notornu činjenicu da se sa tim režimom obračunavate na tipično komunistički način!

No, vratimo se temi bloga: da li će nabrojane srpske elite u skorašnje vreme postići konsenzus o tome da je najzad demokratsko pitanje važnije od nacionalnog pitanja (matematički: demokratsko pitanje je SKUP, a nacionalno pitanje je PODSKUP) i da je prvorazredni, strateški cilj države Srbije punopravno članstvo u EU i u NATO do 2030. godine!
shmoo shmoo 12:16 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović

SRBIJA U EU I U NATO do 2030. godine!



Ево, Милисаве, јесам ти рекао?

И то исто кажу и Вучић и Брнабићка.



И боли уво и Вучића и Филипа шта кажу испитивања јавног мњења у Србији и шта мисли пучина стока једна грдна, добре душе кад јој ребра пучу.

Филип, левичар.

Боли га уво шта мисли пучанство.



Кажем ти ја, Милисаве, да ни нас данас неће ништа питати као што нису ништа питали ни наше претке шта мисле 1918. и 1945.

Раде по задатој агенди и боли их уво.

benedykt benedykt 12:27 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
U svojoj antibrozovskoj ostrašćenosti ne uočavate notornu činjenicu da se sa tim režimom obračunavate na tipično komunistički način!

No, vratimo se temi bloga: da li će nabrojane srpske elite u skorašnje vreme postići konsenzus o tome da je najzad demokratsko pitanje važnije od nacionalnog pitanja (matematički: demokratsko pitanje je SKUP, a nacionalno pitanje je PODSKUP) i da je prvorazredni, strateški cilj države Srbije punopravno članstvo u EU i u NATO do 2030. godine!

Ti si jedini koji se obračunava ovde na tako tipičan boljševički način, odnosno pokušavaš sada tu svoju novu konvertitsku veru u EU i NATO da upakuješ nekako u onaj svoj bratsveno-jedinstveni titoizam i to tako da sve to liči na komitetlijsku tiradu o velikosrpskom nacionalizmu.
Ovog današnjeg tebe bi nekada kao mlad komunista u SFRJ prijavio iz momenta u policiju, a nama bi da nešto pričaš o demokratiji i pravnoj državi. Tuga…
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:30 31.08.2022

Re: Избор?

shmoo
Filip Mladenović

SRBIJA U EU I U NATO do 2030. godine!



Ево, Милисаве, јесам ти рекао?

И то исто кажу и Вучић и Брнабићка.



И боли уво и Вучића и Филипа шта кажу испитивања јавног мњења у Србији и шта мисли пучина стока једна грдна, добре душе кад јој ребра пучу.

Филип, левичар.

Боли га уво шта мисли пучанство.



Кажем ти ја, Милисаве, да ни нас данас неће ништа питати као што нису ништа питали ни наше претке шта мисле 1918. и 1945.

Раде по задатој агенди и боли их уво.



Ne radi se o agendi, agentima, zaveri, podmetačini, CIA, Vatikan, Kominterna... već o okretanju ka novom, do sada neisprobanom načinu rešavanja srpskog nacionalnog pitanja na Balkanu!

Ako su nabrojane srpske elite od 1878. do sada pokušavale samo na 1 (jedan) način da reše srpsko nacionalno pitanje, pa je taj način doveo do toga dokle je doveo, zašto sada da ne probaju na neki drugi način, ovaj predloženi.

To je put zdravog razuma, političke logike, istorijske nužnosti.

Pa čak i najzagriženiji srpski nacionalista, nakon ulaska Srbije u EU, može da odahne i uzvikne: "Najzad svi Srbi u jednoj državi, od Lisabona do Kijeva!!!"
benedykt benedykt 13:06 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović


Ne radi se o agendi, agentima, zaveri, podmetačini, CIA, Vatikan, Kominterna... već o okretanju ka novom, do sada neisprobanom načinu rešavanja srpskog nacionalnog pitanja na Balkanu!

Ako su nabrojane srpske elite od 1878. do sada pokušavale samo na 1 (jedan) način da reše srpsko nacionalno pitanje, pa je taj način doveo do toga dokle je doveo, zašto sada da ne probaju na neki drugi način, ovaj predloženi.

To je put zdravog razuma, političke logike, istorijske nužnosti.

Pa čak i najzagriženiji srpski nacionalista, nakon ulaska Srbije u EU, može da odahne i uzvikne: "Najzad svi Srbi u jednoj državi, od Lisabona do Kijeva!!!"

Koje su to izvini srpske elite bile za bilo šta pitane od 1944. do 2000. kada je čovek mogao jedino da plače šta je sve titoistički šljam uspeo da uradi…?! Da ne računaš u srpsku elitu možda svog partijskog druga Slobodana Miloševića kome se rođeni brat izjašnjavao ceo život kao Crnogorac a ne kao Srbin…?!!
Da je bilo sreće i pameti svima vama iz te titoističke partije je trebalo još 1988. zabraniti bilo kakvo bavljenje politikom, odnosno oduzeti vam svima u kompletu i pravo glasa. Može biti da bi u tom nekom slučaju i uspeli da uradimo nešto bez vas i te vaše pameti, ingenioznih ideja i nepodnošljive lakoće da se uvek bude u prvom redu za sve.
Ti si Filipe Mladenoviću Jugosloven koliko ja nešto znam po ličnom opredeljenju a ne Srbin, tako da se bori za svoju Jugoslaviju umesto što ovde prosipaš komitetlijske mudrosti i držiš vakelu o srpskom nacionalnom pitanju…
gedza.73 gedza.73 14:09 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Grad Grac, kao drugi po veličini grad u Austriji, pod njenom upravom posebnu pažnju posvećuje mladim bračnim parovima i siromašnima, pomažući tzv. socijalno stanovanje

Pa? isto je radio i Musolini. Po jedan bračni drug od novovenčanih dobijao posao u fabrici, od države bicikle. Stariji, a bogami i mlađi, Pijemontezi tvrde kako je pre rata za vreme Musolinija bilo 'Zlatno doba'. Samo još da se nađe neki pametnjaković i kaže kako je tada, u odnosu na Garibaldijevo vreme, bilo Periklovo zlatno doba.
Filip Mladenović
Pa komunisti u Gracu nisu pali sa neba, godinama su organizovali sjajne akcije, imali jasan politički program i na izborima dobili većinsku podršku sugradjana!

Nije ni Slobo pao sa neba nego su godinama organizovali sjajne sletove, imali jasan komunistički program i pomoću jednog partijskog TV dnevnika dobili većinsku podršku.

DECEMBAR 1990. Prvi višestranački izbori za Skupštinu Srbije. Najviše poslanika, 194, osvojio je SPS. Za predsednika parlamenta izabran Slobodan Unković, za premijera Dragutin Zelenović.


Da ne pričamo o 'sjajnoj' Titovoj demokratiji kada je dobijao skoro stoporocentno na izborima... ček, ček jel u Titovo doba postojali izbori? To bi bio dobar blog da napišeš. Titovi demokratski izbori u SFRJ.


Ako nije fotošop malo mi čudan slogan (ne ovaj sa Staljinom, on je uvrnut). Pošto n emogu da pronađem takav koji 1945. poziva na izraz državnosti i suvereniteta naroda Srbije.



gvozden1 gvozden1 14:21 31.08.2022

Re: Избор?

od Lisabona do Kijeva!!

Tako negde, do Dnjepra.
To ako budu dobri, ako se ne urazume, bogami.......
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:50 31.08.2022

Re: Избор?

Posle zločinačkog Putinovog režima nadajmo se da će u Ruskoj federaciji pobediti
normalna, civilizovana, demokratska opcija, koja će u EU naći pouzdanog ekonomskog i političkog partnera.

Valjda će naši unuci živeti u ujedinjenoj i prosperitetnoj Evropi, od Lisabona do Vladivostoka!
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:53 31.08.2022

Re: Избор?

benedykt
Filip Mladenović


Ne radi se o agendi, agentima, zaveri, podmetačini, CIA, Vatikan, Kominterna... već o okretanju ka novom, do sada neisprobanom načinu rešavanja srpskog nacionalnog pitanja na Balkanu!

Ako su nabrojane srpske elite od 1878. do sada pokušavale samo na 1 (jedan) način da reše srpsko nacionalno pitanje, pa je taj način doveo do toga dokle je doveo, zašto sada da ne probaju na neki drugi način, ovaj predloženi.

To je put zdravog razuma, političke logike, istorijske nužnosti.

Pa čak i najzagriženiji srpski nacionalista, nakon ulaska Srbije u EU, može da odahne i uzvikne: "Najzad svi Srbi u jednoj državi, od Lisabona do Kijeva!!!"

Koje su to izvini srpske elite bile za bilo šta pitane od 1944. do 2000. kada je čovek mogao jedino da plače šta je sve titoistički šljam uspeo da uradi…?! Da ne računaš u srpsku elitu možda svog partijskog druga Slobodana Miloševića kome se rođeni brat izjašnjavao ceo život kao Crnogorac a ne kao Srbin…?!!
Da je bilo sreće i pameti svima vama iz te titoističke partije je trebalo još 1988. zabraniti bilo kakvo bavljenje politikom, odnosno oduzeti vam svima u kompletu i pravo glasa. Može biti da bi u tom nekom slučaju i uspeli da uradimo nešto bez vas i te vaše pameti, ingenioznih ideja i nepodnošljive lakoće da se uvek bude u prvom redu za sve.
Ti si Filipe Mladenoviću Jugosloven koliko ja nešto znam po ličnom opredeljenju a ne Srbin, tako da se bori za svoju Jugoslaviju umesto što ovde prosipaš komitetlijske mudrosti i držiš vakelu o srpskom nacionalnom pitanju…


Evropska unija je za sve balkanske nacije ponovno ostvarenje jugoslovenskog sna!

Najkasnije do 2030. godine čitava SFRJ će biti - EUSLAVIJA!
gedza.73 gedza.73 15:09 31.08.2022

Re: Избор?

Evropska unija je za sve balkanske nacije ponovno ostvarenje jugoslovenskog sna!

Nije baš. Tamo te ne pitaju za koga si glasao i da li si član partije nego da li nešto znaš da radiš ili ne, da li oćeš da učiš ili ne. Ne možeš da radiš efektivno tri i po sata. Ne možeš da ideš na bolovanje u nedogled.

Tako poput tebe su mislili i oni Miloševićevi glasači kojima su obećavali socijalistiĆki jugoslovenski san i švedski standard pa im za otrežnjenje trebalo deset godina. Onda su mislili kako i dalje ne moraju da rade a da će im EU sipati pare bez ikakvih obaveza i uslovljavanja. Pa se ni to nije svidelo većini.

Evo sad se većina nada kako će EU da propadne a mi ćemo da živimo kao bubrezi u loju od jeftinog ruskog gasa i izvoza u Sjedinjene Ruskobeloruske Države sa kojima treba da idemo u uniju. 'Bitićemo' rupa na evropskom zlatnom tepihu što onomad reče predsednik Srbije Tomislav Nikolič.


maksa83 maksa83 15:15 31.08.2022

Re: Избор?

Najkasnije do 2030. godine čitava SFRJ će biti - EUSLAVIJA!

A ako ubace i Tanzaniju, Angolu i Aziju onda će da bude EUTANAZIJA.
benedykt benedykt 15:19 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović


Evropska unija je za sve balkanske nacije ponovno ostvarenje jugoslovenskog sna!

Najkasnije do 2030. godine čitava SFRJ će biti - EUSLAVIJA!

Ok, i šta bi ti radio u toj EU, mislim ti lično sutra da odeš…?! Dakle, znaš li nešto konkretno da radiš ili misliš da im nedostaje boljševičkih komitetlija da drže isprazne govorancije prepune glupavih frazetina. Pobogu čoveče, sve te tvoje parole kao da su izvađene iz nekog SFRJ naftalina, pa samo malo izmenjene neke reči, ali to bodro boljševičko parolašenje i pogled večito zagledan u tu neku svetlu budućnost su ostali isti…
benedykt benedykt 15:20 31.08.2022

Re: Избор?

maksa83
Najkasnije do 2030. godine čitava SFRJ će biti - EUSLAVIJA!

A ako ubace i Tanzaniju, Angolu i Aziju onda će da bude EUTANAZIJA.

Ko to može, ko to smije, rastavit nas od Zambije, i od njene posestrime, nesvrstane Tanzanije...
benedykt benedykt 15:37 31.08.2022

Re: Избор?

gvozden1
od Lisabona do Kijeva!!

Tako negde, do Dnjepra.
To ako budu dobri, ako se ne urazume, bogami.......

Nešto im se ne žuri, mislim do Dnjepra…
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:16 31.08.2022

Re: Избор?

benedykt
Filip Mladenović


Evropska unija je za sve balkanske nacije ponovno ostvarenje jugoslovenskog sna!

Najkasnije do 2030. godine čitava SFRJ će biti - EUSLAVIJA!

Ok, i šta bi ti radio u toj EU, mislim ti lično sutra da odeš…?! Dakle, znaš li nešto konkretno da radiš ili misliš da im nedostaje boljševičkih komitetlija da drže isprazne govorancije prepune glupavih frazetina. Pobogu čoveče, sve te tvoje parole kao da su izvađene iz nekog SFRJ naftalina, pa samo malo izmenjene neke reči, ali to bodro boljševičko parolašenje i pogled večito zagledan u tu neku svetlu budućnost su ostali isti…


U ekonomskom smislu, Srbija je već u EU:

Zemlje članice Evropske unije čine 62,7 odsto ukupne spoljnotrgovinske razmene Srbije sa drugim zemljama. Najveći pojedinačni trgovinski partner Srbije je Nemačka.
Ukupan obim trovinske razmene sa zemljama EU je 9,6 puta veći nego sa Rusijom i 13,6 puta veći nego sa Kinom.

Ako se ovim ekonomskim pokazateljima doda i činjenica o broju srpskih radnica i radnika, kako u fabrikama širom Srbije čiji su vlasnici iz država EU, tako i onih zaposlenih širom EU, jasno je čemu i gde Srbija treba i mora da stremi ne samo u ekonomskom, nego i u političkom smislu!

NE dogodine u Prizrenu, već u EU!
benedykt benedykt 16:22 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović


U ekonomskom smislu, Srbija je već u EU:

Zemlje članice Evropske unije čine 62,7 odsto ukupne spoljnotrgovinske razmene Srbije sa drugim zemljama. Najveći pojedinačni trgovinski partner Srbije je Nemačka.
Ukupan obim trovinske razmene sa zemljama EU je 9,6 puta veći nego sa Rusijom i 13,6 puta veći nego sa Kinom.

Ako se ovim ekonomskim pokazateljima doda i činjenica o broju srpskih radnica i radnika, kako u fabrikama širom Srbije čiji su vlasnici iz država EU, tako i onih zaposlenih širom EU, jasno je čemu i gde Srbija treba i mora da stremi ne samo u ekonomskom, nego i u političkom smislu!

NE dogodine u Prizrenu, već u EU!

Opet isprazne parole i komitelijske govorancije. Pitao sam dakle jako jednostavno pitanje, koje glasi… Ok, sutra kreneš ti iz Srbije u EU, ne možeš više da čekaš ili hoćeš da prosto živiš tamo. Dakle, znaš li ti konkretno nešto da radiš ili misliš da samo tebe, tvoje parole i praznu priču čekaju tamo. Kako da ti objasnim, u EU treba raditi i od nečega plaćati račune i stan, pa me samo interesuje da li bi ti lično mogao sutra da odeš tamo i šta bi konkretno radio…?!
milisav68 milisav68 16:34 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Ama ovde nije više tema Tito, umro je kao i njegov režim pre 42 godine!

A posle Tita - Tito!

To se zaboravilo, a?

Što to nisi rekao Stamboliću i Ljubičiću, da ne skenjaju čoveka bez veze.



milisav68 milisav68 16:37 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović

U ekonomskom smislu, Srbija je već u EU:

Zemlje članice Evropske unije čine 62,7 odsto ukupne spoljnotrgovinske razmene Srbije sa drugim zemljama. Najveći pojedinačni trgovinski partner Srbije je Nemačka.
Ukupan obim trovinske razmene sa zemljama EU je 9,6 puta veći nego sa Rusijom i 13,6 puta veći nego sa Kinom.

A koliki je uvoz i koliki je izvoz ništa, samo razmena?
docsumann docsumann 17:16 31.08.2022

Re: Избор?

U svojoj antibrozovskoj ostrašćenosti ne uočavate notornu činjenicu da se sa tim režimom obračunavate na tipično komunistički način!


predlažeš četnički?
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:28 31.08.2022

Re: Избор?

benedykt
Filip Mladenović


U ekonomskom smislu, Srbija je već u EU:

Zemlje članice Evropske unije čine 62,7 odsto ukupne spoljnotrgovinske razmene Srbije sa drugim zemljama. Najveći pojedinačni trgovinski partner Srbije je Nemačka.
Ukupan obim trovinske razmene sa zemljama EU je 9,6 puta veći nego sa Rusijom i 13,6 puta veći nego sa Kinom.

Ako se ovim ekonomskim pokazateljima doda i činjenica o broju srpskih radnica i radnika, kako u fabrikama širom Srbije čiji su vlasnici iz država EU, tako i onih zaposlenih širom EU, jasno je čemu i gde Srbija treba i mora da stremi ne samo u ekonomskom, nego i u političkom smislu!

NE dogodine u Prizrenu, već u EU!

Opet isprazne parole i komitelijske govorancije. Pitao sam dakle jako jednostavno pitanje, koje glasi… Ok, sutra kreneš ti iz Srbije u EU, ne možeš više da čekaš ili hoćeš da prosto živiš tamo. Dakle, znaš li ti konkretno nešto da radiš ili misliš da samo tebe, tvoje parole i praznu priču čekaju tamo. Kako da ti objasnim, u EU treba raditi i od nečega plaćati račune i stan, pa me samo interesuje da li bi ti lično mogao sutra da odeš tamo i šta bi konkretno radio…?!


Ja sam živeo i radio u Velikoj Britaniji kao kelner i kao barmen.

Potom sam iz Srbije kao freelancer/copywriter takodje radio za EU.

A pošto sam tokom protekle 2 godine iz hobija naučio vodoinstalaterske poslove (montaža/demontaža lavaboa, WC šolja, vodokotlića), sjajno bih prošao ako bih sutra otišao u EU.

I najzad, imam vozačku dozvolu "B" kategorije od 1976. godine!
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:30 31.08.2022

Re: Избор?

docsumann
U svojoj antibrozovskoj ostrašćenosti ne uočavate notornu činjenicu da se sa tim režimom obračunavate na tipično komunistički način!


predlažeš četnički?


Taj je gori 100 puta (kama) od komunističkog!
predatortz predatortz 17:35 31.08.2022

Re: Избор?


predlažeš četnički?


Usvaja se!
benedykt benedykt 17:38 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović

Ja sam živeo i radio u Velikoj Britaniji kao kelner i kao barmen.

Potom sam iz Srbije kao freelancer/copywriter takodje radio za EU.

A pošto sam tokom protekle 2 godine iz hobija naučio vodoinstalaterske poslove (montaža/demontaža lavaboa, WC šolja, vodokotlića), sjajno bih prošao ako bih sutra otišao u EU.

I najzad, imam vozačku dozvolu "B" kategorije od 1976. godine!

U prevodu ne znaš znači ništa konkretno, jer kelner može da bude ko god hoće, a za vodoinstalatera treba malo više znanja i neko prethodno iskustvo da bi te neko tamo primio da to radiš, što isto važi i za vožnju bilo čega. Sve u svemu, mogao bi da pokušaš jedino da im prodaješ komitetlijske priče i da se naravno nadaš kako su samo tebe čekali…
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:47 31.08.2022

Re: Избор?

I sada veoma uspešno radim kao kelner i kao barmen u jednoj od novobeogradskih kafeterija.

A što se tiče vodoinstalaterskih poslova, niko se od komšija i rodjaka nije tokom protekle 2 godine
žalio na izvršene radove.

Imam ogromno iskustvo kao vozač posle toliko godina. Svojevremeno sam radio u jednoj privatnoj kompaniji poput sadašnjih raznosača hrane po gradu.
nikvet pn nikvet pn 17:56 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
veoma uspešno radim kao kelner i kao barmen u jednoj od novobeogradskih kafeterija


Срећа што не причаш гостима ово што нама пишеш....
softelectronics_e softelectronics_e 17:58 31.08.2022

Re: Избор?

maksa83
Najkasnije do 2030. godine čitava SFRJ će biti - EUSLAVIJA!

A ako ubace i Tanzaniju, Angolu i Aziju onda će da bude EUTANAZIJA.


Eeee, da!
Zašto je ponekim budalčinama bitno da budu u bilo kakvoj uniji?
Jedini razlog vidim u nadi da bi tamo mogli da nekome 'prodaju muda pod bubrege'.
Zar nije, daleko, najbitnije da svoju državu razviješ da bude prosperitetna, bogata i kulturna?
Zar je moguće da je komuljaram baš toliko potrebna nekakva unija?
Valjda da čuvaju bratstvo i jedinstvo kao zenicu oka njihovoga.
Budalčine!
maksa83 maksa83 18:08 31.08.2022

Re: Избор?

Zar nije, daleko, najbitnije da svoju državu razviješ da bude prosperitetna, bogata i kulturna?

Zvuči revolucionarno, ne verujem da se iko toga do sada setio. Ovo menja sve!
maksa83 maksa83 18:09 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
I sada veoma uspešno radim kao kelner i kao barmen u jednoj od novobeogradskih kafeterija.

A što se tiče vodoinstalaterskih poslova, niko se od komšija i rodjaka nije tokom protekle 2 godine
žalio na izvršene radove.

Imam ogromno iskustvo kao vozač posle toliko godina. Svojevremeno sam radio u jednoj privatnoj kompaniji poput sadašnjih raznosača hrane po gradu.

Rispekt Filipe, bez trunke ironije.
softelectronics_e softelectronics_e 18:11 31.08.2022

Re: Избор?

benedykt
Filip Mladenović


U ekonomskom smislu, Srbija je već u EU:

Zemlje članice Evropske unije čine 62,7 odsto ukupne spoljnotrgovinske razmene Srbije sa drugim zemljama. Najveći pojedinačni trgovinski partner Srbije je Nemačka.
Ukupan obim trovinske razmene sa zemljama EU je 9,6 puta veći nego sa Rusijom i 13,6 puta veći nego sa Kinom.

Ako se ovim ekonomskim pokazateljima doda i činjenica o broju srpskih radnica i radnika, kako u fabrikama širom Srbije čiji su vlasnici iz država EU, tako i onih zaposlenih širom EU, jasno je čemu i gde Srbija treba i mora da stremi ne samo u ekonomskom, nego i u političkom smislu!

NE dogodine u Prizrenu, već u EU!

Opet isprazne parole i komitelijske govorancije. Pitao sam dakle jako jednostavno pitanje, koje glasi… Ok, sutra kreneš ti iz Srbije u EU, ne možeš više da čekaš ili hoćeš da prosto živiš tamo. Dakle, znaš li ti konkretno nešto da radiš ili misliš da samo tebe, tvoje parole i praznu priču čekaju tamo. Kako da ti objasnim, u EU treba raditi i od nečega plaćati račune i stan, pa me samo interesuje da li bi ti lično mogao sutra da odeš tamo i šta bi konkretno radio…?!

Uvek može da radi u gradskoj čistoći u nekom od evropskih gradova.
Naravno, nakon obuke.
Za tu obuku će mu dobro doći znanje iz diktature proletarijata i radničkog samoupravljanja.
Biti čistač grada je častan posao.
To je samo pod Titom bilo sramota.
softelectronics_e softelectronics_e 18:14 31.08.2022

Re: Избор?

milisav68
Filip Mladenović
Ama ovde nije više tema Tito, umro je kao i njegov režim pre 42 godine!

A posle Tita - Tito!

To se zaboravilo, a?

Što to nisi rekao Stamboliću i Ljubičiću, da ne skenjaju čoveka bez veze.




Pa da!
Komuljare skenjaju Duška Radovića, džina.
Ali daju emisiju jednom Filipu!
Jebote!
Užas!
softelectronics_e softelectronics_e 18:15 31.08.2022

Re: Избор?

docsumann
U svojoj antibrozovskoj ostrašćenosti ne uočavate notornu činjenicu da se sa tim režimom obračunavate na tipično komunistički način!


predlažeš četnički?

Hahahahaha!
Jedan je doksumanuti!
softelectronics_e softelectronics_e 18:18 31.08.2022

Re: Избор?

maksa83
Zar nije, daleko, najbitnije da svoju državu razviješ da bude prosperitetna, bogata i kulturna?

Zvuči revolucionarno, ne verujem da se iko toga do sada setio. Ovo menja sve!

Eto, od mene toliko!
Šta ti misliš, malo li je?
maksa83 maksa83 18:19 31.08.2022

Re: Избор?

softelectronics_e
maksa83
Zar nije, daleko, najbitnije da svoju državu razviješ da bude prosperitetna, bogata i kulturna?

Zvuči revolucionarno, ne verujem da se iko toga do sada setio. Ovo menja sve!

Eto, od mene toliko!
Šta ti misliš, malo li je?

Od svakog prema mogućnostima, svakome prema potrebama.
crossover crossover 18:24 31.08.2022

Re: Избор?

docsumann
U svojoj antibrozovskoj ostrašćenosti ne uočavate notornu činjenicu da se sa tim režimom obračunavate na tipično komunistički način!


predlažeš četnički?


Kao pankerski aktivisti kroz evidenciju još prolaze i: Sava N. (PUNK preveo kao: pomozite ustanak naroda Kosova), Tatjana Č. (kreativni tekst na melodiju Maljčiki: "Krvave kame bude me iz sna, otvorim oči vidim četnika" i u tom pravcu, dosta nadahnuto), Srđan D. (kasnije uspešan filmski reditelj) i Aca Đ. jer su pravili i lepili plakate za svoje pank grupe i još razni.

Кратка прича о београдској супкултурној сцени и о инспектору Драгиши Блануши задуженим за њихова хапшења. Аутор Милош Васић, Време. ЛИНК
benedykt benedykt 18:36 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
I sada veoma uspešno radim kao kelner i kao barmen u jednoj od novobeogradskih kafeterija.

A što se tiče vodoinstalaterskih poslova, niko se od komšija i rodjaka nije tokom protekle 2 godine
žalio na izvršene radove.

Imam ogromno iskustvo kao vozač posle toliko godina. Svojevremeno sam radio u jednoj privatnoj kompaniji poput sadašnjih raznosača hrane po gradu.

Znači rođen si za kelnera, a mogao bi pri tome i da razvoziš hranu. Skoro pa fascinantno. Sorry ta priča o sitnom vodoinstalaterisanju komšijama i rođacima koji se nisu žalili se avaj ne računa…
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:44 31.08.2022

Re: Избор?

benedykt
Filip Mladenović
I sada veoma uspešno radim kao kelner i kao barmen u jednoj od novobeogradskih kafeterija.

A što se tiče vodoinstalaterskih poslova, niko se od komšija i rodjaka nije tokom protekle 2 godine
žalio na izvršene radove.

Imam ogromno iskustvo kao vozač posle toliko godina. Svojevremeno sam radio u jednoj privatnoj kompaniji poput sadašnjih raznosača hrane po gradu.

Znači rođen si za kelnera, a mogao bi pri tome i da razvoziš hranu. Skoro pa fascinantno. Sorry ta priča o sitnom vodoinstalaterisanju komšijama i rođacima koji se nisu žalili se avaj ne računa…



A sada poenta: već godinama radim za jednu privatnu producentsku firmu (van Srbije), kao scenarista i copywriter.

To mi je najprofitabilniji profesionalni angažman do sada!
softelectronics_e softelectronics_e 18:45 31.08.2022

Re: Избор?

maksa83
softelectronics_e
maksa83
Zar nije, daleko, najbitnije da svoju državu razviješ da bude prosperitetna, bogata i kulturna?

Zvuči revolucionarno, ne verujem da se iko toga do sada setio. Ovo menja sve!

Eto, od mene toliko!
Šta ti misliš, malo li je?

Od svakog prema mogućnostima, svakome prema potrebama.

Živ je Tito, umro nije
Dok je Srba i Srbije!
softelectronics_e softelectronics_e 18:47 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
benedykt
Filip Mladenović
I sada veoma uspešno radim kao kelner i kao barmen u jednoj od novobeogradskih kafeterija.

A što se tiče vodoinstalaterskih poslova, niko se od komšija i rodjaka nije tokom protekle 2 godine
žalio na izvršene radove.

Imam ogromno iskustvo kao vozač posle toliko godina. Svojevremeno sam radio u jednoj privatnoj kompaniji poput sadašnjih raznosača hrane po gradu.

Znači rođen si za kelnera, a mogao bi pri tome i da razvoziš hranu. Skoro pa fascinantno. Sorry ta priča o sitnom vodoinstalaterisanju komšijama i rođacima koji se nisu žalili se avaj ne računa…



A sada poenta: već godinama radim za jednu privatnu producentsku firmu (van Srbije), kao scenarista i copywriter.

To mi je najprofitabilniji profesionalni angažman do sada!

Aaaaa, zato si ti uvek oprezan kada se o Hrvatskoj piše.
Da ne izlaneš štogod?
Šta im to kopiraš?
Da li je kopir aparat Minolta, Konika ili HP?
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:49 31.08.2022

Re: Избор?

Radi se o privatnoj kompaniji iz Crne Gore!

Inače, jedino kada radim ja se odmaram.

Jer, rad je skraćenica od reči radost!
softelectronics_e softelectronics_e 18:58 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Radi se o privatnoj kompaniji iz Crne Gore!

Inače, jedino kada radim ja se odmaram.

Jer, rad je skraćenica od reči radost!

I našli baš tebe?
Alal im vera!
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:05 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Da, u osnovnoj školi. Sveske i pribor su plaćali moji roditelji!

Ово није тачно. Ишла сам у школу у Београду и књиге су се увек куповале, и увек су били редови испед књижара на почетку школске године, где су родитељи са децом чекали да купе књиге по списку из школе.
benedykt benedykt 19:11 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
benedykt
Filip Mladenović
I sada veoma uspešno radim kao kelner i kao barmen u jednoj od novobeogradskih kafeterija.

A što se tiče vodoinstalaterskih poslova, niko se od komšija i rodjaka nije tokom protekle 2 godine
žalio na izvršene radove.

Imam ogromno iskustvo kao vozač posle toliko godina. Svojevremeno sam radio u jednoj privatnoj kompaniji poput sadašnjih raznosača hrane po gradu.

Znači rođen si za kelnera, a mogao bi pri tome i da razvoziš hranu. Skoro pa fascinantno. Sorry ta priča o sitnom vodoinstalaterisanju komšijama i rođacima koji se nisu žalili se avaj ne računa…



A sada poenta: već godinama radim za jednu privatnu producentsku firmu (van Srbije), kao scenarista i copywriter.

To mi je najprofitabilniji profesionalni angažman do sada!

Skoro pa neverovatna poenta, znači pišeš na srpskom pa ga možda malo zajekavčiš da te u Crnu Goru razumeju kako valja, a mi pričamo o EU ili se ti držiš one pričaj srpski da te ceo svet razume…
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:26 31.08.2022

Re: Избор?

Evropska unija je za sve balkanske nacije ponovno ostvarenje jugoslovenskog sna!

Najkasnije do 2030. godine čitava SFRJ će biti - EUSLAVIJA!


Скини се мало са МДМА и осврни се око себе. ЕУ се распада.

benedykt benedykt 19:46 31.08.2022

Re: Избор?

principessa_etrusca
Evropska unija je za sve balkanske nacije ponovno ostvarenje jugoslovenskog sna!

Najkasnije do 2030. godine čitava SFRJ će biti - EUSLAVIJA!


Скини се мало са МДМА и осврни се око себе. ЕУ се распада.


To je već diskutabilno, tj može zaista da bude tako ali i ne mora da znači. U svakom slučaju, Srbija će da uđe u EU o svetom nikad, a može biti ni tad. Mrtva je trka između nas i Turske koga će pre da ”prime” tamo. Međutim, našem Filipu je taj ulazak u EU postao kao kada je kao mlad komunista sanjao o ulasku u pravi komunizam, gde će da svako radi koliko hoće i da uzima koliko god želi. Pa kao, drugovi strpite se samo još malo, besklasno komunističko društvo samo što nije, skoro da je iza ćoška…
predatortz predatortz 20:01 31.08.2022

Re: Избор?

principessa_etrusca
Evropska unija je za sve balkanske nacije ponovno ostvarenje jugoslovenskog sna!

Najkasnije do 2030. godine čitava SFRJ će biti - EUSLAVIJA!


Скини се мало са МДМА и осврни се око себе. ЕУ се распада.




Eno kritikuju Slovence da sw šlihtaju Amerima i spremaju se za napuštanje broda koji tone.

A Slovenci imaju osećaj kad je nečemu skori kraj.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:12 31.08.2022

Re: Избор?

Srbija u EU i u NATO je strateški najracionalniji i u istorijskom smislu najmudriji potez i plan srpskih elita još od 1878. godine.

Sve ostalo je gordo posrtanje!
predatortz predatortz 20:30 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Srbija u EU i u NATO je strateški najracionalniji i u istorijskom smislu najmudriji potez i plan srpskih elita još od 1878. godine.

Sve ostalo je gordo posrtanje!


Srbiju u NATO niko ne zove, a Šolc je danas skoro pa otvoreno rekao da od prijema Zapadnog Balkana u EU nema ništa dok se EU ne reformiše.

Kako će izgledati ta reforma, kada će početi i kada završiti, to još niko ne zna.

Kao ni da li će ta reformisana unija biti raspoložena za širenje.

Realno, očigledno je da mi, BiH, Makedonija, Albanija i Crna Gora nismo nikad ozbiljno ni razmatrani za članstvo, a verujem da će i neke sadašnje članice EU preći u niži nivo takmičenja.

Ova priča o integraciji sa Evropom i učlanjenjem u NATO je imala smisla krajem osamdesetih, a i to je bio poslednji voz.

Sada, u tom pogledu, stojimo na ugašenoj stanici i čekamo voz koji više ne saobraća.

A osamdesetih je bila neophodna potpuna promena sistema i apsolutno odricanje od onoga koji je vladao od '45. pa na ovamo.

Sa petokrakom na čelu se ne može ni u EU, ni u NATO. Niti sa samoupravljanjem. To su Slovenci prvi shvatili, a mi smo imali ubedljivo najviše razloga da tu priču guramo.

Umesto toga, mi smo gurali onu agendu koja nas je sistematski uništavala.
benedykt benedykt 21:09 31.08.2022

Re: Избор?

predatortz

Ova priča o integraciji sa Evropom i učlanjenjem u NATO je imala smisla krajem osamdesetih, a i to je bio poslednji voz.

Sada, u tom pogledu, stojimo na ugašenoj stanici i čekamo voz koji više ne saobraća.

A osamdesetih je bila neophodna potpuna promena sistema i apsolutno odricanje od onoga koji je vladao od '45. pa na ovamo.

Sa petokrakom na čelu se ne može ni u EU, ni u NATO. Niti sa samoupravljanjem. To su Slovenci prvi shvatili, a mi smo imali ubedljivo najviše razloga da tu priču guramo.

Umesto toga, mi smo gurali onu agendu koja nas je sistematski uništavala.

Pazi, Bog da nas je video da smo to uradili kada je trebalo, ali ne vredi jer su Milošević i ostala boljševička banda pogledavali tenkove iz Sovjetije pa smo zato i prošli kao bosi po trnju. Realno smo imali najviše razloga i ubedljivo najviše kredita od svih u SFRJ da guramo tu EU & NATO priču, i da tako zaštitimo sve svoje interese a pogotovu u pogledu Srba van Srbije, odnosno na Kosovu. Međutim, majstori smo da upropastimo svaku priliku koja nam se nudi, bili i ostali…
predatortz predatortz 21:21 31.08.2022

Re: Избор?

Realno smo imali najviše razloga i ubedljivo najviše kredita od svih u SFRJ da guramo tu EU & NATO priču,


Mi desno orjentisani posebno. Ali DB i KOS su napravili takvu pometnju da se kao bivši levičari najviše bore za "evropske vrednosti" (al u qrtzu, bore se za opstanak u sedlu i sve rade u cilju da taj ulazak i usaglašavanje traju do beskonačnosti), a "desničari" su za KGB palkovnika i protiv Zapada!

Ma, Pajtonovci!
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:31 31.08.2022

Re: Избор?

To je već diskutabilno, tj može zaista da bude tako ali i ne mora da znači.

Прилично је очигледно да ЕУ клизи у имплозију, Брексит ју је уздрмао, а сада, пост-ковид и са санкцијама Русији које су се вратиле као бумеранг, пола чланица се налази пред банкротом, са дугом који је пренашио БДП.
Брисел нема капацитет да разреши ову кризу, нити да се реформише.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:33 31.08.2022

Re: Избор?

Pre samo 2 dana Šolc je studentima u Pragu rekao sledeće:
"U EU bi trebalo da uđu zemlje Zapadnog Balkana, Ukrajina, Moldavija i eventualno Gruzija. U tako proširenoj Uniji povećavaće se razlike među članicama o njihovim političkim interesima, ekonomskom uticaju i socijalnim sistemima."

Nemački kancelar je upozorio da će sa prijemom svake nove članice rasti rizik da neka od članica posegne za vetom i spreči tako ostalim članicama razvoj.

„Predložio sam zato postepeni prelazak na većinsko glasanje o spoljnoj politici, ali i o drugim oblastima, kao što je poreska politika, a potpuno sam svestan da će to imati posledice i po Nemačku“, rekao je češkim studentima Šolc, javlja češka javna televizija ČT.

principessa_etrusca principessa_etrusca 21:38 31.08.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Srbija u EU i u NATO je strateški najracionalniji i u istorijskom smislu najmudriji potez i plan srpskih elita još od 1878. godine.

Sve ostalo je gordo posrtanje!

Како су ЕУ и НАТО стратешки циљ Србије од Берлинског конгреса?

И како ти, декларисани демократа, заступаш две накарадне недемократске организације?
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:53 31.08.2022

Re: Избор?

U blogu lepo piše da su srpske elite sve isprobale od 1878. u vezi sa rešavanjem srpskog nacionalnog pitanja i da je Srbija doživela seriju poraza.

Zato bi valjalo sada probati, tj. izabrati nešto drugo u odnosu na dosadašnju praksu: Srbija u EU i u NATO do 2030. godine.

Zato je danas specijalni britanski izaslanik Pič po drugi put ove godine posetio Srbiju i razgovarao, izmedju ostalog, i o članstvu Srbije u NATO.
solo solo 23:39 31.08.2022

Re: Избор?

Srbija u EU i u NATO do 2030. godine.


2030g .........


Filip Mladenović Filip Mladenović 00:43 01.09.2022

Re: Избор?

Da, te 2030. godine će kopija Kipa slobode biti postavljena na Krimu, u čast oslobodjenja Ukrajine od agresije Putinovog režima.

I kao nagoveštaj prijema Ukrajine u EU 2035. godine.
shmoo shmoo 00:49 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović

Pa čak i najzagriženiji srpski nacionalista, nakon ulaska Srbije u EU, može da odahne i uzvikne: "Najzad svi Srbi u jednoj državi, od Lisabona do Kijeva!!!"



Нисмо задовољни.

Или од Барија до Токија па до Милвокија или ништа.

Filip Mladenović Filip Mladenović 01:14 01.09.2022

Re: Избор?

https://youtu.be/4qS_z606hbw

Film "Sarajevo safari" slovenačkog režisera i scenariste Mirana Zupaniča priča je o bogatim strancima koji su novcem plaćali mogućnost da sa položaja Vojske Republike Srpske pucaju po civilma u opkoljenom gradu i biće prikazan na predstojećem festivalu dokumentarnog filma AJBDOC u Sarajevu. 
bene_geserit bene_geserit 06:04 01.09.2022

Re: Избор?

"Najzad svi Srbi u jednoj državi, od Lisabona do Kijeva!!!"

A Zemljanin ?
Da ne pominjem nas ostale.
solo solo 06:54 01.09.2022

Re: Избор?

Кажем ти ја, Милисаве, да ни нас данас неће ништа питати као што нису ништа питали ни наше претке шта мисле 1918. и 1945.


Dakle logično pitanje.

Jel' prvo bila fukara pa se nazvala komunistima ili su bili prvo komunisti pa postali fukara?

Vrlo je bitno.

Komunista nema više. Šta je sa fukarom? Od 1918 preko 45 do 2022. Aproksimativno.

Kako se sad zove fukara?

Kako kaže onaj prekooceanski kauboj Bene:,, borimo se sa posledicama komunjarskog režima,, Ma ajde.

Znao švajcarac 'ebo ga ti.



Ovo da uvedete u obaveznu lektiru!

solo solo 07:02 01.09.2022

Re: Избор?

Da, te 2030. godine će kopija Kipa slobode biti postavljena na Krimu, u čast oslobodjenja Ukrajine od agresije Putinovog režima.

I kao nagoveštaj prijema Ukrajine u EU 2035. godine.


Potpuno legitimno pravo da voliš bajke.

Ništa sporno.

Stvarno mi nije jasno što se ljute na tebe i vređaju ovi dobri ljudi na blogu?

Verovatno lične frustracije.

Piši i nadaj se.

Mene zanima zašto ti imaš pravo da pišeš ovde na blogu a drugi nemaju?

Recimo Tasa debeli ili Čarli.

A pisao je i voli da piše.

Dok putujemo ka EU I OTANU da prvo rešimo ove sitnice.

Može?
predatortz predatortz 07:50 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
https://youtu.be/4qS_z606hbw

Film "Sarajevo safari" slovenačkog režisera i scenariste Mirana Zupaniča priča je o bogatim strancima koji su novcem plaćali mogućnost da sa položaja Vojske Republike Srpske pucaju po civilma u opkoljenom gradu i biće prikazan na predstojećem festivalu dokumentarnog filma AJBDOC u Sarajevu. 


Dobro, to je film.
Misliš li ti da se to zaista dešavalo?
Ako nije, a nije, zašto se snimaju takvi filmovi u kojima su baš uvek Srbi pokvareni, a oni dole čisti i nevini?

Zašto nikad neće biti snimljen film, po istinitom događaju, u kom vod muslimanskih vojnika u Sarajevu, do smrti siluje dvanaestogodišnju srpsku devojčicu?
Ili o ritualnom odsecanju glava sarajevskim Srbima, civilima, na Kazanima i bacanju obezglavljenih tela u ambis, a sve uz pokliče Allahu?

I, na kraju, zašto je taj film, evidentna fikcija i očigledno propagandno smeće, bitan za ovu priču?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana