Budućnost| Gost autor| Politika

Srbija i Rusija, ljubav ili interes

srdjan.pajic RSS / 09.12.2022. u 01:52

Gost autor, hučikučimen, a.k.a. Gvozden

 ?u=https%3A%2F%2Fwallpapercave.com%2Fwp%2Fwp6766141.jpg&f=1&nofb=1&ipt=ba9b78ad4599acbdb73e53c733a0ef0273f7d02d55c8f8df5de4bf60fd813a0e&ipo=images

Najpre dva važna srpska političara, koji se ne mogu svrstati u nekritičke rusofile, i njihova viđenja Rusije iz srpskih opanaka.

Prvi, Jovan Ristić, jedan od najznačajnijih srpskih prvaka, vođa srpske delegacije na Berlinskom kongresu, uveravao i uverio Austrougarsku da je Srbija promenila kurs i da od proruske prelazi na proAU politiku.

On za Rusiju kaže:

"Teško je Srbiji sa Rusijom, ali joj je teže bez nje."

Drugi političar, Ristićev saradnik i član prve vlade posle Berlinskog kongresa, čiji je predsednik bio Milan Piroćanac , vrlo oprezan kad se o odnosu Rusije prema Srbiji radilo, a čiji je član takođe bio otvoreni i žestoki rusofob Čedomilj Mijatović, dakle može se reći član antiruske vlade, prve srpske SNS (Srpska Napredna Stranka) vlade, a radi se o Stojanu Novakoviću, on je za Rusiju govorio

"Bez Rusije Srbije ne bi bilo."

Dakle to su stavovi dvojice nespornih poznavalaca prilika, a koji se ne mogu zvati rusofilima, posebno ne Novaković.

Ako su oni tako govorili, da li je moguće da su u pravu današnji rusofobi u Srbiji, i ne samo u Srbiji, koji tvrde da Rusija nikad ništa za Srbiju nije uradila, i da je uvek bila protiv srpskih interesa?

Takvi uglavnom kao argument navode Sansrefanski mir i veliku Bugarsku, umesto očekivanog srpskog proširenja, što je Rusija zaista pokušala da ostvari.

Kao dokaz austrougarske naklonosti prema Srbiji navode Berlinski kongres, koji je poništio odluke sanstefanskog ugovora, poništio veliku Bugarsku, i obezbedio srpsko proširenje, koje je Beč zaista omogućio Srbiji.

Ali zaključiti samo na osnovu ta dva, tačna, podatka je površno, a samim tim pogrešno.
I to vrlo pogrešno.

Najpre, otkud velika Bugarska, a ne velika Srbija.

Da bi se to razumelo mora se imati u vidu makar malo širi kontekst.

Istočnim pitanjem se zvao splet međunarodnih odnosa, međunarodne konstelacije snaga, interesa, težnji, u situaciji kad je postalo jasno da tursko carstvo, i pored skupih pokušaja, ne može da se reformiše, da ne može da uspostavi kontrolu nad svojim podanicima, čak ni nad svim svojim nameštenicima, pa ni nad celom svojom vojskom, zapravo, kad se shvatilo da to carstvo ne može da opstane, i postavljalo se pitanje šta će biti na tim teritorijama kad turskog carstva nestane.

Na tom pitanju su se sudarili interesi.
Austrougarska, Engleska posebno, su imali interes da Osmanlije što duže, pa i uz njihovu pomoć, opstanu.

Engleska, jer bi u slučaju nestanka turske carevine postojala velika mogućnost da tim prostorima zavlada rusko carstvo, što njima nikako nije odgovaralo, pošto su, dok su Turci držali te prostore, imali nesmetan prolaz na istok, AU uz to i dodatni motiv da u osmanskom carstvu bude mir, jer bi se bune i nacionalni pokreti iz turskog mogli preliti i u njihovo carstvo.

Rusiji pak, je životno važno bilo da izađe na Bosfor i Dardanele, to joj je bio jedini put kojim njena flota, ratna i trgovačka, može da uplovi u topla mora, a to je mogla samo ako Tursku potisne.

Ali odnos snaga je bio takav da niko nije hteo da direktno udari na onog drugog, već su tražili način da se dogovaraju kako bi izbegli međusobne sukobe, što je pospešeno i time da je postojala objektivna mogućnost da se podelom Balkana na sfere uticaja zadovolje i ruski i bečki interesi. (budimpeštanska konvencija, rajhštatski ugovor...)

A pored te zvanične diplomatije je vođena i nezvanična, koja je podrazumevala rusko podržavanje pokreta koji su slabili Tursku, i zapadno podržavanje što daljeg opstanka Turske.

Srbija, kao država (de jure bez nazavisnosti, ali de facto nezavisna) je, u toj konstelaciji, bila bitan politički faktor na Balkanu.

Upravo to što je nadalje otišla u osamostaljenju se nije uklapalo u ruske, a videćemo, ni u bečke interese.

Još jedan osvrt, Velika istočna kriza.
To je pokret ustanaka na teritoriji osmanskog carstva, a najznačajniji je bio ustanak Srba u Hercegovini, Nevesinjska puška.

Raspoloženje u Srbiji je bilo takvo da su svi bili spremni da krenu u rat.
Niko nije sumnjao u srpsku pobedu, a pobedom se smatralo oslobađanje od turske vlasti i prisajedinjenje Srbiji, to je bila podrazumevana stvar, jer tada srpstvo nije deljeno na Srbijance i neke druge, svi su bili samo Srbi.

To nije bio baš sasvim slučaj sa Srbima podanicima bečke krune, uglavnom se odnosilo na Srbe pod osmanskom vlašću.

Knez Milan se tom ratu opirao, nije rado ušao u njega, ali pošto je u Srbiji stanje bilo uzavrelo, raspoloženje za rat ogromno, a baš tad se javljaju i neke republikanske ideje (crveno barjače) on nevoljno, ali ipak ulazi u rat.
I gubi ga.

Za rat nije bila ni zvanična Rusija, ona je Milana savetovala da u rat ne ulazi, ali nezvanična Rusija, uticajni, ali ne krugovi na vlasti, su ohrabrivali Srbiju da u rat uđe.

Srbija nije mnogo izgubila tim porazom jer je Rusija naložila Turcima da ne oduzimaju nikakve već stečene beneficije Srbiji zbog poraza.

E sledeći rat dovodi do velike Bugarske.

Sledeće godine 1877. Rusija ulazi u rat sa Turskom, i zove Srbiju u rat, da udari na Turke s boka.
Naročito joj je pomoć trebala u situaciji kad je naišla na neočekivano jak otpor Turaka kod Plevne.

Milan, međutim, tek izašao iz jednog rata, i to poražen, je ponovo oklevao da uđe, i ušao je tek kad je Plevna pala i kad je bilo jasno da Rusija izlazi kao pobednik iz tog rata.

Srpska vojska zauzima dosta teritorije, dolazi čak do Gračanice, Rusija i Turska potpisuju mir u San Stefan(o?)u, i odatle stiže vest koja odjekuje kao bomba.

Srbija koja je učestvovala u ratu, čija je vojska oslobodila teritorije, mora odatle da se povuče, jer je to Rusija namenila Bugarima, koji praktično to dobijaju na poklon, i Bugarska se porstire na ogromnoj teritoriji , od Crnog pa skoro do Jadranskog mora, ostavljajući samo neprohodne arnautske planine (koje Rusiju nisu zanimale) van Bugarske.

Tako gledano jeste strašno, ali ako pogledamo iz ruske perspektive to izgleda malo drugačije.

Jer, treba se podsetiti šta je ruski cilj, preseći put preko Balkana za istok , i izolovati i zauzeti Carigrad.


Da li im je bolje sredstvo za to Srbija, koja je već odmakla u stvaranju svoje, suverene, države, koja gleda prvenstveno svoje pa tek onda ruske interese, koja zna i da ne posluša (ušla u rat i protiv stava Rusije da ne ulazi, nije htela da pošalje vojsku kad je Rusiji bila najpotrebnija) ili Bugarska koja nema snage da se odupre Rusiji, i koja mora da izvršava njena naređenja, jer ju je ona i oslobodila i napravila?

Logično, više joj odgovara Bugarska, koja je, nije nebitno, bliže osnovnom ruskom cilju, Carigradu.

I drugi razlog, stvaranjem velike Srbije, Rusija bi morala direktno da se suprotstavi Austrougarskoj, jer bi takva Srbija morala da zahvati i teritorije u neposrednom kontaktu sa austrougarskom granicom, a Bugarska ne, pa je tako mogla da svoj potez objašnjava kao potez koji nije usmeren protiv interesa Beča.

Sve to nikako nije povezano sa onim što mnogi, koji Rusiji osporavaju bilo šta pozitivno kad se o odnosu prema Srbiji radi, a to je navodno veća ljubav prema Bugarskoj nego prema Srbiji, jer, najpre, ljubavi u politici nema, a drugo, ona je pravila veliku Bugarsku zbog sebe, Rusije, a ne zbog Bugarske.

Da joj je više odgovarala Srbija, pravila bi veliku Srbiju.

I još jedan pokazatelj, Rusija je u San Stefanu Srbiji dala nezavisnost, a Bugarskoj nije.
Bugarsku je ostavila pod formalnom vlašću Turske, a kako je ona potukla Tursku u ratu, to znači da je suštinsku vlast imala ona, Rusija.

U tim okolnostima Milan, Ristić, Novaković... Srbija zapravo, se okreću Beču, kome je velika Bugarska, tj ruska dominacija na Balkanu, smetala više nego i Srbiji, i šta dobijaju?

Nezavisnost - to su dobili i u San Stefanu.

Teritoriju - u San Stefanu su dobili skoro identičnu teritoriju po površini.

Proširenje na jug - u San Stefanu su dobili proširenje na zapad, u pravcu Hercegovine, Bosne, Crne Gore.

I da se zapitamo, koji je danas pravac mogućeg i poželjnog širenja Srbije, onaj koji je bio predviđen ruskim projektom, dakle na zapad, na Hercegovinu, Bosnu, današnju Republiku Srpsku, ili onaj koji je predviđen AU projektom, na jug, na Staru Srbiju, današnju Severnu Makedoniju?

Jasno je da je "ruski" pravac širenja Srbije bio po Srbiju korisniji, jer je i danas aktuelan, a austrougarski se pokazao kao ćorsokak, jer je vreme pokazalo da Srba na tom pravcu nema u meri da se može razmišljati o uticaju Srbije na to područje u bilo kom obliku.
To je, ipak, više u sferi bugarskog nego srpskog interesa, i otuda danas problemi između Bugarske i Severne Makedonije.


I ovde treba naglasiti da Rusija nije izabrala povoljniji pravac širenja Srbije zbog dalekovidosti ili ljubavi prema Srbiji, već se samo desilo da su se njeni interesi poklopili sa po Srbiju boljom opcijom.

Poklapanje, ili, češće, mogućnost usklađivanja interesa određuje odnose između država, a nikako ne ljubav.

Srbija i Rusija su uglavnom imali slične interese, ili, tačnije, srpski su mogli da se usklade sa ruskim, ne uvek, ali često i po važnim pitanjima da, i otud skladni, ili makar odnosi bez direktnog sukobljavanja, naprotiv.


Posle turbulentnog dvadesetog veka i za Srbiju i za Rusiju, moguće je, a čini se i da jeste, ponovo nastupio period kad te dve države ulaze u fazu poklapanja interesa.



Komentari (1274)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 19:01 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

bolje mi je sad nego kasnije

Ma najbolje i sad i kasnije:)
predatortz predatortz 19:04 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

gvozden1
bolje mi je sad nego kasnije

Ma najbolje i sad i kasnije:)


To bilo nekad, kad sam namerno i surovo jeo kasno uveče ne bih li dobio koji kilogram.
Sad se nakupilo dosta za skidanje.
bene_geserit bene_geserit 19:16 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Ima tu i alkohola.
Fermentacijom šećer iz voća pređe u alkohol, ali pošto se ne destiliše ne diže se koncentracija, pa je sadržaj u nekom malom procentu, ali ga ima.

Ma u tim divljim plodovima ima jako malo šećera, alkohola možda samo u tragovima, ne primećuje se.

Moja teorija je da je mom tati po zdravlje korisnije to što se vere po planini da nađe te trnjine, gloginje i ostalo, i što donosi izvorsku vodu metodom sipam u balone pa ih nosim kilometrima, nego što pije tu vodnjiku.
literatesa literatesa 19:32 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Moja teorija je da je mom tati po zdravlje korisnije to što se vere po planini da nađe te trnjine, gloginje i ostalo, i što donosi izvorsku vodu metodom sipam u balone pa ih nosim kilometrima, nego što pije tu vodnjiku.

Ima smisla. :)
alselone alselone 20:41 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Sad se nakupilo dosta za skidanje.

Na Frušku Goru u hajking, svaki vikend po 20km pa da vidiš.
alselone alselone 20:42 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

alkohola možda samo u tragovima

Mislim da nisu baš tragovi, nego da bude između pola i jedan posto. Ja neki dan natego ujutru na prazan stomak jedan dobar gutljaj i ladno sam osetio malo kako mi se uzburao mozak. :) Naravno tek šum, ali sam ga prepoznao.
alselone alselone 20:44 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

ne bih li dobio koji kilogram.


Kada sam hteo da nabacim par kila na faksu, onda sam tukao sardine. Svaki dan po dve konzervice sa pavlakom i kečapom (danas bi bacio peglu) između obroka. I tako dve nedelje i ladno sam dobio to što sam hteo.
predatortz predatortz 20:46 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

alselone
Sad se nakupilo dosta za skidanje.

Na Frušku Goru u hajking, svaki vikend po 20km pa da vidiš.


Tako nešto i planiram.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:39 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

gvozden1


Specijalno srpski seljak činio im se strahovito primitivan: njega je samo dobra uprava, u isti mah i prosvećena i stroga, mogla civilizovati.



Čini mi se da su ovo uputstvo komunisti primjenjivali, kad su došli na vlast.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:43 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

predatortz


Jeste, ali što se jaretina topi u ustima, to ni jedno meso ne može ni prići...



Saglasan.
Kamilo Emerički

kamilo_emericki kamilo_emericki 21:51 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

bene_geserit

Pravi moj tata godinama.
Natrpa gomilu divljih plodova (trnjine, gloginje, ovo ono), naspe u bure izvorsku vodu i onda to polako fermentira. Cele zime to pije.
Teorija je da su to koristili stari Sloveni kao izvor minerala, vitamina u toku zime.

U mom kraju to nazivamo turšijom.
Među tim divljim plodovima najviše stavljamo divljih jabuka.
alselone alselone 21:51 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Jeste jeli pužOve nekad? Ovi moji iz firme bili za vikend na Fruškoj Gori tamo na vencu onaj restoran što ima da jedu pužOve. Kažu isto da se tope. He he he.

Kamilo jeste garant, on je čovek francuz o oni voledu takve eksperimente.
predatortz predatortz 22:02 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Jeste jeli pužOve nekad?


Ne, i ne nameravam.
Zadovoljiću se jaretinom.
gvozden1 gvozden1 22:13 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

kamilo_emericki
gvozden1


Specijalno srpski seljak činio im se strahovito primitivan: njega je samo dobra uprava, u isti mah i prosvećena i stroga, mogla civilizovati.



Čini mi se da su ovo uputstvo komunisti primjenjivali, kad su došli na vlast.

Ne bi se reklo.
Nemačkari srpskog seljaka nisu smatrali protivnikom, naprotiv, smatrali su da zaslužuje dobru, uređenu državu, ali da on nije sposoban da je napravi, već da to treba da učini prosvećen, strog ali pravičan vladar.

Nasuprot njima, komunisti su u srpskom seljaku videli opasnost koja im preti i koga treba uništiti.
U njemu su videli neprijatelja, a to se za nemačkare ne može reći.

Zato su komunisti uništavali srpskog seljaka, otimali mu letinu, oduzimali zemlju, apsili, ponižavali na sve načine.

To nemačkari ni slučajno nisu radili, niti im je to bio program.

kamilo_emericki kamilo_emericki 23:09 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

alselone
I zove se kruuuška?



I meni je jako bilo smešno kada sam to prvi put čuo. Jednom sam se na faksu tako žalosno napio od nje je to bila katastrofa. Bio drugaru izbosne rođendan i ja mu pošaljem ujutru poruku, on kaže navrati na kafu, a kafa se ispostavilo da je rakija a ja nisam ni doručkovao, pa smo popili celu flašu, pa smo otišli na jagnjetinu za ručak i sabili preko kile nas dvojica. Mal nisam umro od svega toga ali sam ispoštovao najbosanskiji bosanski vid zabave. Rakija i jagnjetina.

U mom kraju kruuška se pravi od kruške crnice, kruške koja je tvrda k'o đavo i nije jestiva dugo vremena poslije branja. Rakija koja se pravi od kruške viljemovke je viljemovka, a rakija od grožđa grozdovača ili grozda.
gedza.73 gedza.73 23:30 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Samo dve godine nakon rata i deca koja idu u školu

Beograd četiri godine nakon rata

Beograd nakon 14 godina (vidljiva promena ka evropskoj metropoli)

i četiri godine pred novi rat

kamilo_emericki kamilo_emericki 23:38 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

alselone
Jeste jeli pužOve nekad? Ovi moji iz firme bili za vikend na Fruškoj Gori tamo na vencu onaj restoran što ima da jedu pužOve. Kažu isto da se tope. He he he.

Kamilo jeste garant, on je čovek francuz o oni voledu takve eksperimente.

Pa da ti rečem da to eksperimentisanje nije uopšte loše. Otkriješ mnogo dobrih stvari.
Kad je u pitanju hrana ja sam pomalo tužan šta mi, svi na našim terenima, propuštamo.
Zbog kvaliteta tla i količine sunca, činjenice da se oko povrća još radi jako puno manuelno i da hibridi još nisu postali preovladajuće sorte, ulazne sirovine za dobar, zdrav obrok su, uglavnom bolje nego što prosječan Francuz može kupiti.
Onda nastaje problem sa tim "eksperimentisanjem" jer je to skoro kao psovka. "Drži se tradicije, šta tu izvodiš bjesne gliste".
Da, jeo sam puževe i žablje batake probao.
Puževe jeo 2-3 puta, nisam oduševljen ali ih neću ni odbiti ako mi se pojave na jelovniku. Ta dva žablja batačića koje sam pojeo su mi dovoljna za čitav život. Nisu me ubili ali mi se više ne jedu, dok se moj zet, koji pojede godišnje 20 kg slanine, oduševio sa njima.
gedza.73 gedza.73 23:43 14.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Svadba 1911.


Za deset godina samo 7 000 pregleda a ludi Nestorović za deset sati 21 000.
crossover crossover 00:53 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

alselone
Jeste jeli pužOve nekad?


Jesmo, i žabe. Nije loše kad nema ništa drugo.
milisav68 milisav68 05:29 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

maksa83

Ma biće uvek nešto samo da ovo skinemo s k. pošto je jedna od baš glupljih i besmislenijih rasprava (u oštroj konkurenciji).

Da se dogovorimo, al da bude kako ja kažem :)
alselone alselone 07:16 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Za deset godina samo 7 000 pregleda a ludi Nestorović za deset sati 21 000.


Ma da brate, tuga kakvi smo ljudi postali a pogotovo kakva je današnja omladina. Neće pa neće da gledaju crno beli snimak svadbe iz 1911. a hoće da gledaju neke tamo probisvete po Ju Tjubu. Potpuno šokantno i sasvim indikativno da je to slučaj samo kod nas.

Zovem neki dan kolegu iz Amerike i tako pričamo o poslu i na kraju pitam kako je on, kako mu je porodica, deca i to, kaže - eno sin sedi i gleda crno bele snimke svadbi od pre više od 100 godina. Reko - svaka čast kako si ga lepo vaspitao, vidi da zašto je Amerika ipak Amerika, ja svog nikako da nateram. Ma da, kaže, to je nama porodični običaj, mi se tako okupimo svi pred monitorom, zagrlimo se, i svaki put neko drugi bira koju ćemo svadbu gledati, često dete koje je dobilo peticu u školi taj dan. Nekada se, kaže on, deca i posvađaju ali blago naravno, koju ćemo svadbu gledati jer svako ima svoju omiljenu i želi da nađe još stariju.

Priča mi posle, mada me je već smaralo i žurio sam da završim razgovor kako bih gledao Nestorovića, kako je išao u Arhiv i našao neke dagerotipije sa svadbi iz sredine 19. veka. Zvao je to "poslasticom" a ja se sve čudim.
freehand freehand 09:04 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

kamilo_emericki
alselone
I zove se kruuuška?



I meni je jako bilo smešno kada sam to prvi put čuo. Jednom sam se na faksu tako žalosno napio od nje je to bila katastrofa. Bio drugaru izbosne rođendan i ja mu pošaljem ujutru poruku, on kaže navrati na kafu, a kafa se ispostavilo da je rakija a ja nisam ni doručkovao, pa smo popili celu flašu, pa smo otišli na jagnjetinu za ručak i sabili preko kile nas dvojica. Mal nisam umro od svega toga ali sam ispoštovao najbosanskiji bosanski vid zabave. Rakija i jagnjetina.

U mom kraju kruuška se pravi od kruške crnice, kruške koja je tvrda k'o đavo i nije jestiva dugo vremena poslije branja. Rakija koja se pravi od kruške viljemovke je viljemovka, a rakija od grožđa grozdovača ili grozda.

Najbolja rakije od kruške koju sam ja pio bila je od one divljake što je ima po Prijepolju i tom kraju.
Al da me ubiješ sad ne mogu da se setim izvornog naziva.
maksa83 maksa83 10:12 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

milisav68
maksa83

Ma biće uvek nešto samo da ovo skinemo s k. pošto je jedna od baš glupljih i besmislenijih rasprava (u oštroj konkurenciji).

Da se dogovorimo, al da bude kako ja kažem :)

Pravi Srbin (uključujuči i Srbijanca) razlikuje dva mišljenja - svoje, i pogrešno.
gedza.73 gedza.73 10:24 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Ma da brate, tuga kakvi smo ljudi postali a pogotovo kakva je današnja omladina. Neće pa neće da gledaju crno beli snimak svadbe iz 1911. a hoće da gledaju neke tamo probisvete po Ju Tjubu. Potpuno šokantno i sasvim indikativno da je to slučaj samo kod nas.


Vickasto, vickasto. Jel' si tako vickast cele godine ili samo u ove pretpraznične dane?
I ne znam kako ti je pala na pamet današnja omladina kad sam ja na umu imao matore debile koje prate Nestorovića i gutaju njegove priče o srpskom genomu i zaverima u koje je samo on, uz još par odabranih, upućen a spreman da podeli sa nama kako se mi ne bi zajebali.

Zovem neki dan kolegu iz Amerike i tako pričamo o poslu... Priča mi posle, mada me je već smaralo i žurio sam da završim razgovor kako bih gledao Nestorovića

A jel ti kolega rekao za onog tiktok dilbera što si preporučio da se prati (mada me iskreno baš bole za taj sudar titana u rangu Sonja Biserko Vs. Šešelj, al kolko vidim ima onih kojima je to zanimljivo) a nemaš puno vremena i za njega i za Nestorovića?
alselone alselone 10:34 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Jel' si tako vickast cele godine ili samo u ove pretpraznične dane?

Cijele godine, cijele.


I ne znam kako ti je pala na pamet današnja omladina kad sam ja na umu imao matore debile koje prate Nestorovića i gutaju njegove priče o srpskom genomu i zaverima u koje je samo on, uz još par odabranih, upućen a spreman da podeli sa nama kako se mi ne bi zajebali.

Pa prosto, mladi koriste više YT od matorih, pa reko baviš se obraznovno-kulturnim radom i kritikom omladine. Ali nema veze, mogu ja i da preradim priču da nisu mladi nego matori.

tiktok dilbera što si preporučio da se prati

Ne znam na šta misliš. Ja nemam Tiktok, niti preporučujem nekog odande.
alselone alselone 10:34 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

duplo
gedza.73 gedza.73 10:52 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

alselone
Ne znam na šta misliš. Ja nemam Tiktok, niti preporučujem nekog odande.

alselone
14:28 14.12.2022
ako iskreno želiš da ga upoznaš zaprati @libsoftiktok i preskroluj samo postove od prethodnih mesec dana, ne moraš dalje, mada bi mogao.



LINAK
alselone alselone 10:55 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Gedžo, kralju, ja ne lažem, niti izmišljam, rekao sam ti već jednom. Ne moraš poentirati sa sve citatom i slikom. Možeš prosto da kažeš na šta misliš.

MIslio sam na Tviter. Ta stanica ja Tviteru originalno, i ja jedinu mrežu koju spominjem i imam je ta.

I ta stanica jeste dobra da stekneš uvid šta se dešava oko nas.



alselone alselone 10:56 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

gedza.73 gedza.73 11:00 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

MIslio sam na Tviter. Ta stanica ja Tviteru originalno

Eto vidiš meni prvo palo u oči ono tiktok. Tebi verovatno to nije bilo bitno.
i ja jedinu mrežu koju spominjem i imam je ta.

nemam ni jednu.
Što se tiče sličke već sam ti rek'o kako neću da biram stranu između (aj da ne bude Biserko) Gorana MIletića i Šešelja. A vi i dalje slobodno dramite i dižite jedni drugima rejting.
alselone alselone 11:08 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

A vi i dalje slobodno dramite i dižite jedni drugima rejting.

Ako ćemo ovako da tumačimo onda ti veoma, ali baš veoma dižeš rejting Rusima i komunistima, pošto ko oni iz regiona gornje Pčinje što nemaju druge priče osim Bugara i vampria, ne pišeš ni o čemu drugom.
gvozden1 gvozden1 11:10 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

. Ne moraš poentirati sa sve citatom i slikom. Možeš prosto da kažeš na šta misliš.

:)

Otkad ja to pričam, al ne vredi.

gedza.73 gedza.73 11:45 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Ako ćemo ovako da tumačimo onda ti veoma, ali baš veoma dižeš rejting Rusima i komunistima, pošto ko oni iz regiona gornje Pčinje što nemaju druge priče osim Bugara i vampria, ne pišeš ni o čemu drugom.

Ti to uredno primećuješ i vrlo uredno si vickast. A s moje tačke gledišta više smo stradali od Rusa i komunista mada ostavljam i tebi na volju da si više stradao od pedera.
alselone alselone 11:47 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

A s moje tačke gledišta više smo stradali od Rusa i komunista mada ostavljam i tebi na volju da si više stradao od pedera.

Ja pedere spomenuo ni jednom nisam. Ali baš ni jedan jedini put. Preskoluj i potraži tekst. Jedini ko ih pominje si ti.
gedza.73 gedza.73 11:48 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Otkad ja to pričam, al ne vredi.

Pričao si ti ovde na blogu šta je navodno rečeno Ristiću, postavljao citat sa neta pa se ispostavilo da to uopšte nije ono što je Ristić napisao.

A mogao sam i da te ostavim u neznanju.
gedza.73 gedza.73 11:48 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Ja pedere spomenuo ni jednom nisam. Ali baš ni jedan jedini put. Preskoluj i potraži tekst. Jedini ko ih pominje si ti.

Ok.
gvozden1 gvozden1 12:11 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

gedza.73
Otkad ja to pričam, al ne vredi.

Pričao si ti ovde na blogu šta je navodno rečeno Ristiću, postavljao citat sa neta pa se ispostavilo da to uopšte nije ono što je Ristić napisao.

A mogao sam i da te ostavim u neznanju.

Ne vredi ti da se vadiš, nalupetao di se gluposti, ali kad si već krenuo, evo još jednom da pokažem koliki si duduk.


Dakle, tvrdiš da nije tačno ono što je neki istoričar, u autorskom tekstu, to primetih kasnije, napisao.

Tvrdnju zasnivaš na tome, da je neko drugi, nekom drugim, a ne Gorčakov Ristiću, to rekao.

A o čemu se radi, o kakvoj izjavi?

O izjavi koja je bila zvanična politika Rusije.
I ti, u svom nerazumevanju stvari, tvrdiš da je samo jedan ruski političari to moga da kaže samo jednom srpskim političaru, jer ako je taj tvoj rekao, onda, po tebi, duduku, to nije rekao Gorčakov.
Nije mogao da kaže, jer je pre toga isto to rekao neki drugi!

Vidiš koliki si duduk?

Ali idemo dalje, Gorčakov, tada videći ruski diplomata, razgovara sa Ristićem, vodećim srpskim diplomatom, tema razgovora je samo jedna, podrška Rusije srpskim zahtevima, na uštrb bugarskih, i ti tvrdiš da u toj situaciji nije rečeno ono što se stvarno desilo, da su bugarski interesi stavljeni ispred srpskih!

Kako znaš da nije, imaš li beleške razgovora Ristić Gorčakov, tvrdiš li da sastanak nije održan, šta ti je argument da nije rečeno?

Jedino muka što ima je to, što je ubola na internetu da je to neko drugi rekao nekim drugom.

A ako je on, onda nije mogao niko više.
Ni jedan ruski političar nije mogao da ponovi stav zvanične ruske politike!

Eto, to je problem takvih poput tebe, duduka koji nisu sposobni da razumeju političku situaciju, sa razumeju kontekst, nego nabadaju citate po internetu, i misle da znaju istoriju.
gedza.73 gedza.73 12:22 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Dakle, tvrdiš da nije tačno ono što je neki istoričar, u autorskom tekstu, to primetih kasnije, napisao.

Tvrdim.
Tvrdnju zasnivaš na tome, da je neko drugi, nekom drugim, a ne Gorčakov Ristiću, to rekao.

Da. Sam Jovan Ristić to kaže. Siguran sam kako bi napisao da je on sam takav odgovor dobio od Gorčakova.
Kako znaš da nije, imaš li beleške razgovora Ristić Gorčakov

Tako što to piše


nego nabadaju citate po internetu, i misle da znaju istoriju.

Koliko vidim ti si 'iznabadao' neki citat na netu pa tvrdiš da je tačan.

gvozden1 gvozden1 12:27 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)


Da. Sam Jovan Ristić to kaže.

Šta kaže, gde kaže?

Misliš ako nađeš sliku knjige, to ti je dokaz.
Budala ostaje budala.

A šta li se pričalo na sastanku na kome je to bila jedina tema, a koji se dešavo na samom kongresu, koji je baš o tome odlučivao?

gedza.73 gedza.73 12:33 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Šta kaže, gde kaže?

Jesi li se ti pokvario?
Misliš ako nađeš sliku knjige, to ti je dokaz.


Dokaz je U knjizi, ne na slici.
A šta li se pričalo na sastanku na kome je to bila jedina tema, a koji se dešavo na samom kongresu, koji je baš o tome odlučivao?

Možeš da probaš sa čitanjem knjige. Ili pitaj Belog Maga Geršmana ako ti je lakše.

gedza.73 gedza.73 12:36 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

A evo šta kaže ovaj tvoj Lopur
Tako uočavamo da je postepena promena sadržaja kulturne podloge – u periodu od tri veka – dovela do bitne promene sadržaja naše politike.

Ovakav opis može biti iznenađenje samo za osobe koje su u vlasti propagandne obmane po kojoj ruski uticaj jača autoritarnu vlast kod nas. Stvari stoje drukčije: zapadni (američki) uticaj je istorijski potvrđeno podržavao autoritarnu, diktatorsku i totalitarnu vlast kod nas. Od datuma državne nezavisnosti Srbije (1878) postojale su tri takve vlasti. Posle Berlinskog kongresa, izrazito proaustrijski režim kralja Milana Obrenovića – koji je Tajnom konvencijom (1881) državnu suverenost stavio u ruke austrijskih (zapadnih) činilaca – bio je u direktnom sukobu sa sopstvenim narodom.

Diktatura kralja Aleksandra Karađorđevića, uvedena 6. januara 1929. godine, imala je snažnu podršku francuskih finansijskih krugova. Posle 1953. godine, totalitarni režim titoističke Jugoslavije uživa višedecenijsku finansijsku, propagandnu i vojnu podršku zapadnih (američkih) činilaca. Zašto su sva tri režima imala odlučujuću podršku zapadnih činilaca?

Ako bi se oslonili na narodno raspoloženje, oblikovano dugotrajnim dejstvima kulturne podloge, zapadni činioci ne bi imali osiguran plasman svojih interesa. Otud se oni opredeljuju za kontrolu onih političkih pojedinaca koji – posredujući narodno raspoloženje – idu u susret njihovim interesima. Tako cilj zapadne politike (kontrola) postoji u saglasnosti sa sredstvima kojima se ona služi (diktatura).

Popljuvao srpski narod, srpsku državu, srpske intelektualce, srpske političare i još preskočio 'detalj' da je Rusija ta koja je uvek htela od Srbije da napravi poslušnu i zavisnu guberniju.
gvozden1 gvozden1 12:56 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)


Dokaz je U knjizi, ne na slici

U knjizi piše da nije rečeno?

Ja to ne nađoh, daj slikaj tu stranu.
gvozden1 gvozden1 13:00 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

A evo šta kaže ovaj tvoj Lopur

Pa šta tu nije tačno, a ne znam što je moj?

Na koga se oslanjao Aleksandar?
Na SSSR ili zapad,
Na koga Tita, ko ga finansirao, Rusi ili zapad, na koga Milan, na Rusiju ili zapad?

Vrlo dobro je in to zapazio.
gedza.73 gedza.73 13:20 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

U knjizi piše da nije rečeno?
Ja to ne nađoh, daj slikaj tu stranu.

Neću. Jednom sam se zajebao. A i onda bi' napisao kako nije baš oko železnice bilo kako ti kažeš, pa bi ušli u petlju rapsravljanja pa bih morao da prepisuje
Što se tiče samog pitanja o železnici u osnovu, ono ne potrebuje nikakvog objašnjenja. Građenje železnice kroz Srbiju rešavano je više puta pa i zakonom od 12 marta 1875 godine poslednji put. Potrebu železnice niko nije ni pokušao da spori

Osim Gvozdena.
Na koga se oslanjao Aleksandar?
Na SSSR ili zapad,
Na koga Tita, ko ga finansirao, Rusi ili zapad, na koga Milan, na Rusiju ili zapad?

Vrlo dobro je in to zapazio.

Odlično je zapazio. Baš tako pričali na komunističkim zemaljskim konferencijama i komunističkim partijskim kongresima. U reč.
Podsetio me na onu 'ne pada sneg da zaveje breg nego da pokaže koliko ima ruso-komunista i staljinista u Srbiji <krajcitatanarodneumotvorine>'
gvozden1 gvozden1 13:31 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Neću

Jok, mislio sam baš da hoćeš.

Odlično je zapazio. Baš tako pričali na komunističkim zemaljskim konferencijama i komunističkim partijskim kongresima. U

Jel tačno ili nije tačno da su se diktatori u Srbiji oslanjali na zapad a ne na Rusiju?
Tvrdnja je ta, a ne ko je gde šta pričao.

Jesu, svi.
gedza.73 gedza.73 14:02 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Jok, mislio sam baš da hoćeš.

Čitaj redom. Pa kad dođeš do dela gde se piše o Sv. Stevanskom ugovoru, posle članova ide šta se dešavalo i šta je sve rečeno Protiću u Petrogradu (iako ti uporno tvrdiš kako si na internetu pročitao da je to bilo rečeno u Berlinu).
Lupio si neviđenu glupost a što je još gore uporno na njoj istrajavaš.
Jel tačno ili nije tačno da su se diktatori u Srbiji oslanjali na zapad a ne na Rusiju?
Tvrdnja je ta, a ne ko je gde šta pričao.
Jesu, svi.

Do-bro.

gvozden1 gvozden1 14:35 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

gedza.73
Jok, mislio sam baš da hoćeš.

Čitaj redom. Pa kad dođeš do dela gde se piše o Sv. Stevanskom ugovoru, posle članova ide šta se dešavalo i šta je sve rečeno Protiću u Petrogradu (iako ti uporno tvrdiš kako si na internetu pročitao da je to bilo rečeno u Berlinu).
Lupio si neviđenu glupost a što je još gore uporno na njoj istrajavaš.
Jel tačno ili nije tačno da su se diktatori u Srbiji oslanjali na zapad a ne na Rusiju?
Tvrdnja je ta, a ne ko je gde šta pričao.
Jesu, svi.

Do-bro.



Znaš šta je tvoj osnovni problem?
Glupost i suštinsko nerazumevanje politike.
Uz to i sujeta koja uglavnom prati neznanje.

Na čemu ti zapravo insistiraš?
Da li je i Žika rekao Lazi, ono što je Mika rekao Peri.

Nije to politika, to je tvoja sujeta da ispadneš u pravu i kad nisi.
A u ovoj situaciji sigurno nisi.

Politika je odnos Rusije prema Srbiji, i sve da niko nije rekao to što si ti "otkrio" ona je bila takva, Rusija, Bugarska, pa Srbija.

E sad dolazimo do još jednog dokaza da ti ustvari, veze nemaš, da se u politiku ne razumeš, a istoriju ne poznaješ.

Ti se ljutiš na Rusiju što je Bugare stavila ispred Srbije.
Hoćeš, jadan, da tebe neko najviše voli, i plačeš kad neko voli više nekog drugog od tebe.

To je debilizam, ne politika.
Čista sujeta uzrokovana nerazumevanjem stvari.

Istoriju ne poznaješ, jer se uporno napinješ da Rusiju pokažeš kao nenaklonjenu Srbiji.

Najvećeg, najvažnijeg, srpskog saveznika u istoriji, blatiš jer si negde našao da je nekad nekog više volela od tebe.

Ili ti znaš nekog većeg i važnijeg?


I još
Pre neki dan se ljutio na Rusiju što je za Hercegovinu predvidela "samo" autonomiju u okviru Turske, autonomiju smatraš nebitnom, očekuješ da se traži samo nezavisnost, sve ostalo ti malo, a to što je Bugarska isto to, samo autonomiju, dobila, to doživljavaš kao nešto mnogo.

Samo bi sebe u vrh, samo za Srbe dve najviše, ostalima ništa.

Ali to samo kad se o Rusiji radi, pred Švabama šeniš, njima ne zameraš ništa, i uvlačiš im se u dupe.


E to nije politika, to je samo obična glupost, a ti samo običan duduk.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:56 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

To je debilizam, ne politika.



Docim je ovo tvoje esencija politickog promisljanja. Jes, djavola.

Nego posto su Rusi videli da su ih Bugari nasamarili, evo ih pokajase se se i kazu:

Zamenik predsednika Komiteta Državne dume za međunarodne poslove Aleksej Čepa rekao je u intervjuu radiju Govorit Moskva da odluka o pristupanju Srbije Rusiji zavisi od volje srpskog naroda.

Prema njegovim rečima, referendum je neophodan da „kasnije niko ne bi rekao da je reč o okupaciji.

Eto to jos da resite i gotovo.
gedza.73 gedza.73 14:58 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

gvozden1
Hoćeš, jadan, da tebe neko najviše voli, i plačeš kad neko voli više nekog drugog od tebe.

pred Švabama šeniš, njima ne zameraš ništa, i uvlačiš im se u dupe.
E to nije politika, to je samo obična glupost, a ti samo običan duduk.

Ako ti tako kažeš.
gedza.73 gedza.73 15:04 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Neues aus der Nachbarschaft
Prema njegovim rečima, referendum je neophodan da „kasnije niko ne bi rekao da je reč o okupaciji.
Eto to jos da resite i gotovo.

Naše 'znojave dekice' u rijalitiju već mesecima aktivno rade na tom projektu.
U roku od par godina Srbija dolazi na tri maksimum četiri miliona stanovnika sa tendencijom daljeg pada.
softelectronics_e softelectronics_e 15:24 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

gedza.73
Neues aus der Nachbarschaft
Prema njegovim rečima, referendum je neophodan da „kasnije niko ne bi rekao da je reč o okupaciji.
Eto to jos da resite i gotovo.

Naše 'znojave dekice' u rijalitiju već mesecima aktivno rade na tom projektu.
U roku od par godina Srbija dolazi na tri maksimum četiri miliona stanovnika sa tendencijom daljeg pada.

Ma!
Nema od toga ništa.
To je sviranje kurcu i zabava za dokone.
Biće onako kako kaže brat Amer.
maksa83 maksa83 15:43 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Prema njegovim rečima, referendum je neophodan da „kasnije niko ne bi rekao da je reč o okupaciji.

Kažite Čepi da ne brine, pravi Srbi su genetski uslovljeni da budu fizički nesposobni da napišu "okupacija" i "Rusija", i to ne u istoj rečenici nego u istom pasusu.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:32 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

maksa83
Prema njegovim rečima, referendum je neophodan da „kasnije niko ne bi rekao da je reč o okupaciji.

Kažite Čepi da ne brine, pravi Srbi su genetski uslovljeni da budu fizički nesposobni da napišu "okupacija" i "Rusija", i to ne u istoj rečenici nego u istom pasusu.





Evo sad mi odgovorio:

O, pa onda nasa propaganda fercera bolje nego sto mi mislimo.

Onda sam mu objasnio kako smo internalizovali ono uvek prvo Rusi, drugo Bugari pa na trecem mestu Srbi a njemu se nasmesio brk dok je izgovorao: srpska posla.
gvozden1 gvozden1 16:44 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Docim je ovo tvoje esencija politickog promisljanja. Jes, djavola.

Da li je esencija, nije, da li pokušavam da razmišljam o uslovima, okolnostima, vremenu, zašto je nešto bilo kako je bilo, kako se to odražava na Srbiju sada, šta treba uraditi sada pošto je tad bilo šta je bilo, da, pokušavam.

I zapitam sebe kad dozvolim da u ovome učestvujem, da li je Mika rekao Žiki, ili Žika Miki, šta bre ja ovo radim, nadgornjavam se sa nekim debilim oko nebitnih stvari, jer je debil lupio glupost a sujeta ga tera da dokaže kako je u pravu.



A ovo, pristupanje Srbije Rusiji, je u skladu sa vašim pričama o ruskoj guberniji.

Nit ima ikakve šanse, nit ikakvog smisla, i sad treba to demantovati.


Istog nivoa kao i debilizam o Žiki i Miki.
Negde nešto nabodeno na internetu, i hajd raspravljaj.

Bolje bi bilo raspravljati vreme kad je Rusija, zvanično, međunarodnim dokumentima potvrđeno, bila zaštitnica Srbije, i da joj na kraj pameti nije bilo pristupanje ili gubernija, a sad će.

Što sebi dozvoljavate takve gluposti?


gvozden1 gvozden1 16:45 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Kažite Čepi da ne brine, pravi Srbi su genetski uslovljeni da budu fizički nesposobni da napišu "okupacija" i "Rusija", i to ne u istoj rečenici nego u istom pasusu.

Možda zato što se nikad nije desilo.
Al zato, okupacija i Švabe vrlo dobro znaju da napišu.
Iskustvo im takvo.
maksa83 maksa83 17:20 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Nit ima ikakve šanse, nit ikakvog smisla

Prvi zamenik predsednika Komiteta Državne dume za međunarodne poslove Aleksej Čepa se ne slaže.
gedza.73 gedza.73 17:23 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Negde nešto nabodeno na internetu, i hajd raspravljaj.

Pošto vidim kako nisi mogao da nađeš na netu potrvrdu one gluposti evo ti i ovo pa se javi kad budeš znao ko je rek'o
Niti dalje znam koga bi trebalo za većeg vašeg neprijatelja smatrati, tj. Turčina ili Rusa

Kao malu pomoć ti dajem vremenski okvir. 21. oktoba 1843. a 'tebi slične' (kako Čarli kaže) je zvao 'rusomanima' (što ću od sad koristiti jer mi se mnogo dopada). Oni koji su hteli da izvrše puč u ime Rusije baš u doba


Za ruskog konzula Gerasima Vašćenka (koji je vređao Srbe) je rekao
On veli glup je naš narod a ja opet velim da nije glup kao ruski

Inače Rusija je prekršila pravo koje je Srbija dobila Hatišerifom da Srbi mogu sa kneževim dokumentima putovati pa su ruski konzuli čak i istaknutim srpskim političarima oduzimali knežev pasoš a izdavali im ruski dokumnet.

Takođe su Rusi, prilikom sprovođenja Jedrenskog ugovora u odnosu na Srbiju, da li sugestiju Turskoj da se grad Beograd smatra delom tvrđave jer je na manje od 500 jardi od zidina dok su Srbi tvrdili da grad nije deo tvrđave pa da shodno tome ne može biti turski.
Onda su Rusi dali predlog da se iznese problem pred ruskog cara i da on donese odluku. Ruski car donese odluku da Turci mogu biti i u gradu što je kod Srba izazvalo ogorčenje a knez je napustio Beograd (iako je započeo zidanje kuće) i otišao u Smederevo.

Kad je došao dan za određivanje granice, odnosno šta je srpsko a šta tursko ruski komisionari na čelu sa pukovnikom Kocebom su bili ti koji su donosili odluke. Turci su se sporili za svaki pedalj a ruska strana ih je, na zaprepašćenje Srba, podržavala u većini zahteva.
Ako ne veruješ ima u Arhivu karta u boji.
Miloš je to presekao nasilnim proterivanjem.


gvozden1 gvozden1 17:28 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

maksa83
Nit ima ikakve šanse, nit ikakvog smisla

Prvi zamenik predsednika Komiteta Državne dume za međunarodne poslove Aleksej Čepa se ne slaže.

E ako se on ne slaže....

Ali neka njega, šta ti misliš, koliko je to realno?

gvozden1 gvozden1 17:32 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Pošto vidim kako nisi mogao da nađeš na netu

Eto!

Nisi mogao da nađeš na netu!

Smatra, jadno, da se to tako radi.
Zato što ono radi.


I hteli bi da se igra, čik pogodi.

Debil, debil.
gedza.73 gedza.73 17:36 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Prvi zamenik predsednika Komiteta Državne dume za međunarodne poslove Aleksej Čepa se ne slaže.

Konstanta ruske politike. Jedan od loših Srba je svojevremeno napisao
Nužno je da se Srbija moralno emancipira tj. oslobodi svakog stra od Rusije, počem ova sila ne može danas u Srbiju slati svoje vojinstvo, no gledati samo intrigama svojim tamo dejstvovati
Protiv toga valja u tišini raditi i sva pokušenija njena ukvariti pa sa tim mudrim i poseldstvenim istupanjem, bez reči, delom svetu pokazati lažnosti oni dokazivanja s kojima se diplomacija ruska trudi zaplašiti i ubediti kabinete evropejske govoreći im
Šta nameravate činiti u toj zemlji? Ovi žitelji jesu naši jednoverni od iste narodnosti sa nama, oni s nama simpoatije imadu, i oni žele, kao što je prirodno, sojediniti se sa nama, oni već vziraju našeg cara kao svoga Gospodara
<mali intermezo>

Ovo je stvar dovršean i sujetan bi trud bio protiv toga hteti dejstvovati

Pa kad tako Srbija svojim postupkom podvrgla bude tu formu govora diplomacije ruske, i kad bude započela igrati rolu očevidno suprotnu kazivanju ruskom, onda će nju kabineti podupirati
Onda Srbija za nji neće biti instrumet politike ruske no vziraćeju kao prepreku i pregradu protiv napadenija ruskog

softelectronics_e softelectronics_e 17:48 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

gedza.73

...
Kao malu pomoć ti dajem vremenski okvir. 21. oktoba 1843. a ljude poput tebe (što ću odads koristiti jer mi se mnogo dopada) je zvao 'rusomanima'. Oni koji su hteli da izvrše puč u ime Rusije baš u doba

...

Gedžo, ne kaže se 'ljude poput tebe', nego se kaže 'ti, i tebi slični', ...
gedza.73 gedza.73 17:49 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Gedžo, ne kaže se 'ljude poput tebe', nego se kaže 'ti, i tebi slični', ...

fala na sugestiji. Biće ispravljeno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:01 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

maksa83
Prema njegovim rečima, referendum je neophodan da „kasnije niko ne bi rekao da je reč o okupaciji.

Kažite Čepi da ne brine, pravi Srbi su genetski uslovljeni da budu fizički nesposobni da napišu "okupacija" i "Rusija", i to ne u istoj rečenici nego u istom pasusu.




Ali zato kad uzmu da pimpluju sa američkim crncima, indijancima i iračkom mrtvom decom, nema im ravnih, uz neizbežno gušenje krokodilskim suzama.

Nego, opet ste u novinama zbog ovog sranja na Kosovu. Srećom, Bocan Harčenko čeka ko zapeta puška da krene da spletkari (dobo, ovo da "krene" je stilska figura), pardon, da rešava stvari, primio je naredbu lično sa vrha Kremlja, umotano u Zaharinkin donji veš.


gvozden1 gvozden1 18:17 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Zamenik predsednika Komiteta Državne dume za međunarodne poslove

Da li su vam Rusi baš zadali toliki strah, ili stvarno mrzite taj narod?

Sad obratih pažnju na funkciju ovog Čepe, za koga u životu nisam čuo, i vidim, zamenik predsednika komiteta....

To je, najverovatnije pandan našem skupštinskom odboru za spoljna pitanja.

Proverih i to, i predsednik našeg odbora je Borko Stefanović, a zamenica neka Marina Raguš.


Koliko je bitno ono što kaže Borko Stefanović ili njegova zamenica?

Ako ste se isprepadali od Rusa, opustite se, nema razloga za strah.

A ako ih mrzite, nije to lepo, al nastavite samo ako vam mržnja prija.
gvozden1 gvozden1 18:23 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Ima još zanimljivosti:)
Tekst preneo Danas, a izvor je, Index.hr.

Za nadn je to uobičajeno, ali...
alselone alselone 18:45 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Tekst preneo Danas, a izvor je, Index.hr.


Ah, Danas.

maksa83 maksa83 18:48 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

Da li su vam Rusi baš zadali toliki strah, ili stvarno mrzite taj narod?

A ako ih mrzite, nije to lepo, al nastavite samo ako vam mržnja prija.

Ovo sa "mrziš narod" je najtipskiji primer projekcije.

Vi koji 0-24 kipite od mržnje prema raznim narodima imputirate tu mržnju drugima pošto vam je nezamislivo da postoji neki drugi modus.

"Mrzeti neki narod" je najdebilnija ideja na svetu, i kao koncept - kada se natura drugome - i u implementaciji - kada stvarno mrziš neki narod pošto ne umeš da posmatraš svet van konteksta sopstvene plemenske Mi vs Oni svesti.


nikvet pn nikvet pn 18:51 15.12.2022

Re: Evo ga, Als:)

gvozden

Ako ste se isprepadali od Rusa, opustite se, nema razloga za strah.


Опустили се тако и '44...

alselone alselone 14:45 14.12.2022

Морам да испричам нешто о најмлађој ћерци

Изгледа да је јако музикална. Приметили смо да зна баш велики број песама а нисмо је много учили и да често воли да их пева. А онда јуче узме неку стару кинеску играчку што свира када притиснеш неко дугме. И прво је то чачкала да свира, и потом оде у кухињу и усме стаклену чинију и две виљушке и направи инструмент од тога, и пусти да свира играчка а она прати на сво инструменту ту музику. А баш је мала, ни не прича још добро.

Распаметили смо се од слаткоће.
freehand freehand 17:14 14.12.2022

Samo za ovdašnju Ilajzu Dulitl



softelectronics_e softelectronics_e 17:54 14.12.2022

Re: Samo za ovdašnju Ilajzu Dulitl


Bravo!
Gde je to takmičenje održano?
alselone alselone 09:23 15.12.2022

"Mene ne zanima šta se dešava po Americi"

Koga ne zanima, verovatno će ga veoma iznenaditi sledeća vest a bilo je vidljivo još davno da dolazi.


We Are About To Witness A Major Move Toward A Cashless Society

Ovo kada se desi, onda smo zaista gotovi.
alselone alselone 09:25 15.12.2022

Re: "Mene ne zanima šta se dešava po Americi"

If you have been waiting for life to “return to normal”, you can stop right now.

It simply is not going to happen, and I believe that global events will accelerate even more during the early stages of 2023.
kamilo_emericki kamilo_emericki 12:05 15.12.2022

Re: "Mene ne zanima šta se dešava po Americi"


Pa što bi koga zanimalo šta se događa u Americi kad je sve standardno. Širi se demokratija i spriječavaju se pokušaji otimanja američkog bakra koji je zalutao u peruansku zemlju.
Peru je tijekom jučerašnjeg dana proglasio izvanredno stanje u cijeloj zemlji, dajući policiji posebne ovlasti i ograničavajući slobode građana, uključujući pravo na okupljanje, nakon tjedan dana žestokih prosvjeda u kojima je poginulo najmanje osam osoba.

Prosvjede je potaknulo svrgavanje bivšeg predsjednika Pedra Castilla 7. prosinca. Castillo, ljevičar izabran 2021., uhićen je nakon njegovog pokušaja raspuštanja Kongresa.

Ovo je posljednja u već popriličnom nizu političkih kriza s kojima se posljednjih godina suočio Peru, drugi najveći svjetski proizvođač bakra.

Tužitelji su u srijedu rekli da traže 18 mjeseci istražnog zatvora za Castilla, koji je optužen za pobunu i urotu. Vrhovni sud Perua sastao se kako bi razmotrio zahtjev, ali je kasnije suspendirao sjednicu do četvrtka.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana