Budućnost| Gost autor| Politika

Srbija i Rusija, ljubav ili interes

srdjan.pajic RSS / 09.12.2022. u 01:52

Gost autor, hučikučimen, a.k.a. Gvozden

 ?u=https%3A%2F%2Fwallpapercave.com%2Fwp%2Fwp6766141.jpg&f=1&nofb=1&ipt=ba9b78ad4599acbdb73e53c733a0ef0273f7d02d55c8f8df5de4bf60fd813a0e&ipo=images

Najpre dva važna srpska političara, koji se ne mogu svrstati u nekritičke rusofile, i njihova viđenja Rusije iz srpskih opanaka.

Prvi, Jovan Ristić, jedan od najznačajnijih srpskih prvaka, vođa srpske delegacije na Berlinskom kongresu, uveravao i uverio Austrougarsku da je Srbija promenila kurs i da od proruske prelazi na proAU politiku.

On za Rusiju kaže:

"Teško je Srbiji sa Rusijom, ali joj je teže bez nje."

Drugi političar, Ristićev saradnik i član prve vlade posle Berlinskog kongresa, čiji je predsednik bio Milan Piroćanac , vrlo oprezan kad se o odnosu Rusije prema Srbiji radilo, a čiji je član takođe bio otvoreni i žestoki rusofob Čedomilj Mijatović, dakle može se reći član antiruske vlade, prve srpske SNS (Srpska Napredna Stranka) vlade, a radi se o Stojanu Novakoviću, on je za Rusiju govorio

"Bez Rusije Srbije ne bi bilo."

Dakle to su stavovi dvojice nespornih poznavalaca prilika, a koji se ne mogu zvati rusofilima, posebno ne Novaković.

Ako su oni tako govorili, da li je moguće da su u pravu današnji rusofobi u Srbiji, i ne samo u Srbiji, koji tvrde da Rusija nikad ništa za Srbiju nije uradila, i da je uvek bila protiv srpskih interesa?

Takvi uglavnom kao argument navode Sansrefanski mir i veliku Bugarsku, umesto očekivanog srpskog proširenja, što je Rusija zaista pokušala da ostvari.

Kao dokaz austrougarske naklonosti prema Srbiji navode Berlinski kongres, koji je poništio odluke sanstefanskog ugovora, poništio veliku Bugarsku, i obezbedio srpsko proširenje, koje je Beč zaista omogućio Srbiji.

Ali zaključiti samo na osnovu ta dva, tačna, podatka je površno, a samim tim pogrešno.
I to vrlo pogrešno.

Najpre, otkud velika Bugarska, a ne velika Srbija.

Da bi se to razumelo mora se imati u vidu makar malo širi kontekst.

Istočnim pitanjem se zvao splet međunarodnih odnosa, međunarodne konstelacije snaga, interesa, težnji, u situaciji kad je postalo jasno da tursko carstvo, i pored skupih pokušaja, ne može da se reformiše, da ne može da uspostavi kontrolu nad svojim podanicima, čak ni nad svim svojim nameštenicima, pa ni nad celom svojom vojskom, zapravo, kad se shvatilo da to carstvo ne može da opstane, i postavljalo se pitanje šta će biti na tim teritorijama kad turskog carstva nestane.

Na tom pitanju su se sudarili interesi.
Austrougarska, Engleska posebno, su imali interes da Osmanlije što duže, pa i uz njihovu pomoć, opstanu.

Engleska, jer bi u slučaju nestanka turske carevine postojala velika mogućnost da tim prostorima zavlada rusko carstvo, što njima nikako nije odgovaralo, pošto su, dok su Turci držali te prostore, imali nesmetan prolaz na istok, AU uz to i dodatni motiv da u osmanskom carstvu bude mir, jer bi se bune i nacionalni pokreti iz turskog mogli preliti i u njihovo carstvo.

Rusiji pak, je životno važno bilo da izađe na Bosfor i Dardanele, to joj je bio jedini put kojim njena flota, ratna i trgovačka, može da uplovi u topla mora, a to je mogla samo ako Tursku potisne.

Ali odnos snaga je bio takav da niko nije hteo da direktno udari na onog drugog, već su tražili način da se dogovaraju kako bi izbegli međusobne sukobe, što je pospešeno i time da je postojala objektivna mogućnost da se podelom Balkana na sfere uticaja zadovolje i ruski i bečki interesi. (budimpeštanska konvencija, rajhštatski ugovor...)

A pored te zvanične diplomatije je vođena i nezvanična, koja je podrazumevala rusko podržavanje pokreta koji su slabili Tursku, i zapadno podržavanje što daljeg opstanka Turske.

Srbija, kao država (de jure bez nazavisnosti, ali de facto nezavisna) je, u toj konstelaciji, bila bitan politički faktor na Balkanu.

Upravo to što je nadalje otišla u osamostaljenju se nije uklapalo u ruske, a videćemo, ni u bečke interese.

Još jedan osvrt, Velika istočna kriza.
To je pokret ustanaka na teritoriji osmanskog carstva, a najznačajniji je bio ustanak Srba u Hercegovini, Nevesinjska puška.

Raspoloženje u Srbiji je bilo takvo da su svi bili spremni da krenu u rat.
Niko nije sumnjao u srpsku pobedu, a pobedom se smatralo oslobađanje od turske vlasti i prisajedinjenje Srbiji, to je bila podrazumevana stvar, jer tada srpstvo nije deljeno na Srbijance i neke druge, svi su bili samo Srbi.

To nije bio baš sasvim slučaj sa Srbima podanicima bečke krune, uglavnom se odnosilo na Srbe pod osmanskom vlašću.

Knez Milan se tom ratu opirao, nije rado ušao u njega, ali pošto je u Srbiji stanje bilo uzavrelo, raspoloženje za rat ogromno, a baš tad se javljaju i neke republikanske ideje (crveno barjače) on nevoljno, ali ipak ulazi u rat.
I gubi ga.

Za rat nije bila ni zvanična Rusija, ona je Milana savetovala da u rat ne ulazi, ali nezvanična Rusija, uticajni, ali ne krugovi na vlasti, su ohrabrivali Srbiju da u rat uđe.

Srbija nije mnogo izgubila tim porazom jer je Rusija naložila Turcima da ne oduzimaju nikakve već stečene beneficije Srbiji zbog poraza.

E sledeći rat dovodi do velike Bugarske.

Sledeće godine 1877. Rusija ulazi u rat sa Turskom, i zove Srbiju u rat, da udari na Turke s boka.
Naročito joj je pomoć trebala u situaciji kad je naišla na neočekivano jak otpor Turaka kod Plevne.

Milan, međutim, tek izašao iz jednog rata, i to poražen, je ponovo oklevao da uđe, i ušao je tek kad je Plevna pala i kad je bilo jasno da Rusija izlazi kao pobednik iz tog rata.

Srpska vojska zauzima dosta teritorije, dolazi čak do Gračanice, Rusija i Turska potpisuju mir u San Stefan(o?)u, i odatle stiže vest koja odjekuje kao bomba.

Srbija koja je učestvovala u ratu, čija je vojska oslobodila teritorije, mora odatle da se povuče, jer je to Rusija namenila Bugarima, koji praktično to dobijaju na poklon, i Bugarska se porstire na ogromnoj teritoriji , od Crnog pa skoro do Jadranskog mora, ostavljajući samo neprohodne arnautske planine (koje Rusiju nisu zanimale) van Bugarske.

Tako gledano jeste strašno, ali ako pogledamo iz ruske perspektive to izgleda malo drugačije.

Jer, treba se podsetiti šta je ruski cilj, preseći put preko Balkana za istok , i izolovati i zauzeti Carigrad.


Da li im je bolje sredstvo za to Srbija, koja je već odmakla u stvaranju svoje, suverene, države, koja gleda prvenstveno svoje pa tek onda ruske interese, koja zna i da ne posluša (ušla u rat i protiv stava Rusije da ne ulazi, nije htela da pošalje vojsku kad je Rusiji bila najpotrebnija) ili Bugarska koja nema snage da se odupre Rusiji, i koja mora da izvršava njena naređenja, jer ju je ona i oslobodila i napravila?

Logično, više joj odgovara Bugarska, koja je, nije nebitno, bliže osnovnom ruskom cilju, Carigradu.

I drugi razlog, stvaranjem velike Srbije, Rusija bi morala direktno da se suprotstavi Austrougarskoj, jer bi takva Srbija morala da zahvati i teritorije u neposrednom kontaktu sa austrougarskom granicom, a Bugarska ne, pa je tako mogla da svoj potez objašnjava kao potez koji nije usmeren protiv interesa Beča.

Sve to nikako nije povezano sa onim što mnogi, koji Rusiji osporavaju bilo šta pozitivno kad se o odnosu prema Srbiji radi, a to je navodno veća ljubav prema Bugarskoj nego prema Srbiji, jer, najpre, ljubavi u politici nema, a drugo, ona je pravila veliku Bugarsku zbog sebe, Rusije, a ne zbog Bugarske.

Da joj je više odgovarala Srbija, pravila bi veliku Srbiju.

I još jedan pokazatelj, Rusija je u San Stefanu Srbiji dala nezavisnost, a Bugarskoj nije.
Bugarsku je ostavila pod formalnom vlašću Turske, a kako je ona potukla Tursku u ratu, to znači da je suštinsku vlast imala ona, Rusija.

U tim okolnostima Milan, Ristić, Novaković... Srbija zapravo, se okreću Beču, kome je velika Bugarska, tj ruska dominacija na Balkanu, smetala više nego i Srbiji, i šta dobijaju?

Nezavisnost - to su dobili i u San Stefanu.

Teritoriju - u San Stefanu su dobili skoro identičnu teritoriju po površini.

Proširenje na jug - u San Stefanu su dobili proširenje na zapad, u pravcu Hercegovine, Bosne, Crne Gore.

I da se zapitamo, koji je danas pravac mogućeg i poželjnog širenja Srbije, onaj koji je bio predviđen ruskim projektom, dakle na zapad, na Hercegovinu, Bosnu, današnju Republiku Srpsku, ili onaj koji je predviđen AU projektom, na jug, na Staru Srbiju, današnju Severnu Makedoniju?

Jasno je da je "ruski" pravac širenja Srbije bio po Srbiju korisniji, jer je i danas aktuelan, a austrougarski se pokazao kao ćorsokak, jer je vreme pokazalo da Srba na tom pravcu nema u meri da se može razmišljati o uticaju Srbije na to područje u bilo kom obliku.
To je, ipak, više u sferi bugarskog nego srpskog interesa, i otuda danas problemi između Bugarske i Severne Makedonije.


I ovde treba naglasiti da Rusija nije izabrala povoljniji pravac širenja Srbije zbog dalekovidosti ili ljubavi prema Srbiji, već se samo desilo da su se njeni interesi poklopili sa po Srbiju boljom opcijom.

Poklapanje, ili, češće, mogućnost usklađivanja interesa određuje odnose između država, a nikako ne ljubav.

Srbija i Rusija su uglavnom imali slične interese, ili, tačnije, srpski su mogli da se usklade sa ruskim, ne uvek, ali često i po važnim pitanjima da, i otud skladni, ili makar odnosi bez direktnog sukobljavanja, naprotiv.


Posle turbulentnog dvadesetog veka i za Srbiju i za Rusiju, moguće je, a čini se i da jeste, ponovo nastupio period kad te dve države ulaze u fazu poklapanja interesa.



Komentari (1274)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 17:51 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Do osamdesetih SU bankovni racuni bili rijetkost a krediti (koji SU se dobrim dijelom Sami otplacivali) privilegija rijetkih..

jer su zbog inflacije bukvalno potkradali državu. Znalo se ko može preko zadruge (pandan radničkom savetu) da dobije traktor na kredit i koliko treba za tu uslugu da podmiti članove uprave. Koji se ubiše da u današnje doba pričaju o svom poštenju kao da su svi blesavi i zaboravili šta su ti ljudi radili i kako su se ponašali.
pecaros pecaros 17:53 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

newimprovedtadejus

E jbg uvijek sve mora u najsinija crevca..
Dobiti Stan u ex YU je bukvy pickin dim u odnosu na dobiti kredit..
Do osamdesetih SU bankovni racuni bili rijetkost a krediti (koji SU se dobrim dijelom Sami otplacivali) privilegija rijetkih..


Šuketaš za sve pare...

Firme su, osim stanova, delile i kredite za kupovinu. Pogotovo one siromašnije. To je bila privilegija ništa manja niti veća od one prve... Mislim da je ipak lakše bilo dobiti kredit. Kredit ni danas nije lako dobiti ako nisi u državnoj službi (čitaj: SNS kadar). Kao preduzetnik sam jedan jedini put hteo da na kredit kupim auto (kad je bila akcija staro za novo) pa mi banka nije odobrila kredit. Sigurniji joj klijent portir u nekoj instituciji nego ja.

Inače, ako si imao novaca, mogao si da kupiš šta hoćeš (osim drugog, trećeg... dvadeset petog stana). Tvoja formulacija "problema" sugeriše da je nekakva komisija (valjda isto u kožnim kaputima) nadgledala svaku tvoju novčanu tranasakciju:

newimprovedtadejus
ali fakat stan nisi mogao da kupiš.. nego ti je dodjeljivala komisija..

freehand freehand 18:30 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

O tome i govorim. Ti koji su karijere pravili na pljuvanju su najbolji pitomci tog sistema. Najveće postignuće UDB-E su kumovi Vuk i Vjekoslav

Dobro, i pećanac, Nedić, Ljotić... Ok, i Pavle Đurišić. ček da vidimo, i oni neki iz Dalmacije? I oni što su u Bosni esesovcima i ustašama čuvali leđa?
E jebem mu miša, mora da se apdejtuje taj spisak svako malo... Ovaj je pravi, a ovaj je lažni, ovaj je iz JVuO a ovaj iz ŠRO.
freehand freehand 18:37 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

bene prećeruje u drugu stranu.. nisi naravno morao da budeš član ali fakat stan nisi mogao da kupiš..
nego ti je dodjeljivala komisija..
a u toj komisiji ako ćemo sad da tvrdimo da nije odlučujuća bila partija nego valjda pravda, dobrot i opštenarodno veselje onda ga jebaji..

Ček sad - nije valjda da služba nije odobravala i dodeljivala sve i svima? Ko je to gore rekao nekoliko puta da ne citiram opet?


i nema stranih firmi, privatnih firmi, pekara, restorana

Bulšit. Bilo je i stranih firmi i stranih restorana. Mada su pekare , u suštini, pokazatelj slobode i razvijenosti jednog društva, tu moram da se složim sa mišljenjem ne zato što je istinito ili pametno nego iz Engleske, jebiga.
Da se vratiš ti na početak ovog bloga i čitaš samo svoje komentare, dok ti se ne smuči šta si sve lupetala, s punim autoritetom?


freehand freehand 18:41 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

zilikaka
Moja mama se učlanila u Partiju da bi dobila stan, nije imalo šanse da dobiješ stan bez toga. Ko ti drugačije tvrdi laže.

Evo, ja tvrdim.
Ako oupšte postoji način da se pouzdano proveri spisak onih koji su IKADA imali partijsku knjižicu , spremna sam da dostavim sve podatke i učestvujem u svim troškovima, s tim što nakon rezultata očekujem od tebe povraćaj novca u duplom iznosu plus javno izvinjenje.

Pa kako sad to? SVE su posao dobijali od službe, SVI su stanove dobijali od službe, SVI su se rađali zato što to kaže služba. Dobro, nije služba nego partija. Dobro, nisu baš svi nego samo familija ovih što tvrde da su svi.
A i gde si zapela sad sa tim podacima kad je lakše da se ovako sere i šamara ofrlje a posle "i nije baš" folirantska fora za one iz navijačkog tabora.

freehand freehand 18:49 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Firme su, osim stanova, delile i kredite za kupovinu.

Mom ocu je kredit za plac i izgradnju kuće bio ponuđen kao opcija i zajebao se što ga nije uzeo. Otplatio bi ga do poslednjeg dinara kao i sve u svom životu, ali mu se tada, u situaciji u kojoj je bio - žurilo.
Što se bankovnih računa tiče - SVI (ili bar ogromna većaina) u toj SFRJ od početka sedamdesetih sigurno imali su štedne račune i štedne knjižice. I ja sam, kao dete, uz štednu knjižicu svake godine dobijao i kasicu.
A kredita je bilo tušta i tma, od gotovinskih, potrošačkih, robnih, stambenih, onih unutar firme, do zelenog plana i kredita za preduzetnike.
Mislim, ne bih da se suprotstavljam neznalici opšteprakse ali kad neko ko toliko insistira na sopstvenom smatranju a nema pojma ni o onome što tvrdi da joj je struka - e to je ozbiljna sramota.

softelectronics_e softelectronics_e 18:53 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand
zilikaka
Moja mama se učlanila u Partiju da bi dobila stan, nije imalo šanse da dobiješ stan bez toga. Ko ti drugačije tvrdi laže.

Evo, ja tvrdim.
Ako oupšte postoji način da se pouzdano proveri spisak onih koji su IKADA imali partijsku knjižicu , spremna sam da dostavim sve podatke i učestvujem u svim troškovima, s tim što nakon rezultata očekujem od tebe povraćaj novca u duplom iznosu plus javno izvinjenje.

Pa kako sad to? SVE su posao dobijali od službe, SVI su stanove dobijali od službe, SVI su se rađali zato što to kaže služba. Dobro, nije služba nego partija. Dobro, nisu baš svi nego samo familija ovih što tvrde da su svi.
A i gde si zapela sad sa tim podacima kad je lakše da se ovako sere i šamara ofrlje a posle "i nije baš" folirantska fora za one iz navijačkog tabora.


Pusti to!
Nego, da li ti imaš razumevanje za budalčine koje imaju afirmativno mišljenje o komunjarskom jednopartijskom sistemu u kome nije postojala sloboda političkog organizovanja i gde su bitne odluke donošene u komitetu jedne jedine partije, pod budnim okom drugova i druga Tite za kojega se nije žalilo dati ni svoj život?
Dok se drug Tito mučio na Brionima, ploveći na najvećoj jahti ili u silnim mercedesima koje je održavala Gardijska brigada.
Jebote, u oviru brigade četa za glancanje diktatorovih mercedesa!
Jbote, kakvih sve budala nema, pa to je strašno.
Užas!
angie01 angie01 18:57 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

ali fakat stan nisi mogao da kupiš..


pa to nije istina-stan si mogao da kupis, mogao si i plac, pa da zidas,...nije bilo masovono, jer je vecina cekala da ga dobije,
a u toj komisiji ako ćemo sad da tvrdimo da nije odlučujuća bila partija nego valjda pravda,


pa sad, hebemumisa, neki matorci mojih prijatelja su bili u tim nekim komisijama, a nisu bili clanovi partije,...i hebiga, dobijali su stanove svi po nekim bodovnim listama,...da je to u nekim slucajevima bilo nefer, sigurno jeste, al je brate suludo da se o vremenu gde su zaposlenici dobijali stanove bilo uzasno po njih je stvarno komedija.

isto mi nije jasno, ovo od pekara do zadnjeg kioska- pa izvini, privatnici nisu morali da dobijaju neki ausvajz od partije,...niti su svi zaposlenici bili partijci....ovo smo vec juce, ne znam sto se ponavljas sa glupostima, na koje ti ovi desnicari lupaju preporuke.

je l ti stvarno mislis da se sada nesto ozbiljnije moze bez ausvajza?
al vremena bila teška pa se prihvatalo..

aovo sada su bolja vremena, molim te reci?!
freehand freehand 18:58 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Pusti to!

Mrš
pecaros pecaros 19:03 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand

Što se bankovnih računa tiče - SVI (ili bar ogromna većaina) u toj SFRJ od početka sedamdesetih sigurno imali su štedne račune i štedne knjižice. I ja sam, kao dete, uz štednu knjižicu svake godine dobijao i kasicu.


Naravno. Imao sam i devizni račun, još početkom sedamdesetih, da bih mogao da naručujem ploče iz Engleske od COB records-a.
softelectronics_e softelectronics_e 19:09 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

pecaros
freehand

Što se bankovnih računa tiče - SVI (ili bar ogromna većaina) u toj SFRJ od početka sedamdesetih sigurno imali su štedne račune i štedne knjižice. I ja sam, kao dete, uz štednu knjižicu svake godine dobijao i kasicu.


Naravno. Imao sam i devizni račun, još početkom sedamdesetih, da bih mogao da naručujem ploče iz Engleske od COB records-a.

Bravo!
To je još jedan dokaz briljantnosti dragog druga Tite kako se budale kupuju za notorne stvari koje su u normalnim državama podrazumevajuće.
I šta kažeš, mogao si malo i da kraduckaš i milina?
Zamisli koliko iko treba da bude budaletina da tom nakaradnom sistemu pronalazi afirmativne stvari da bi sebe samozavaravao da eto, nije bilo loše, jer je moglo biti i gore.
I nije istina da nije bilo kafe?
Eeee moji konjovi, nije ni čudo što je pored vas Tito krepao prirodnom smrti, a vi plakali osam dana najmanje.
zilikaka zilikaka 19:10 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

fakat stan nisi mogao da kupiš..
nego ti je dodjeljivala komisija..
a u toj komisiji ako ćemo sad da tvrdimo da nije odlučujuća bila partija nego valjda pravda, dobrot i opštenarodno veselje onda ga jebaji..
zamisli danas da ti ne možeš krov nad glavom da obezbjediš bez da komisija odobri a u komisiji SNS..
sestro slatka..
kako se lako zaboravi koja je to muka bila..

Stan si mogao da kupiš. Čika Duško sprat iznad nas kupio šezdesetih godima. Mislim da je prodao neko imanje na selu.
Stanove je zidala građevinska firma. Ako je na goloj zemlji, bivalo da se do danas nisu rasčistili imovinski odnosi nad tim zemljištem, ali stanovi su bili firmini. Kupovale su isto firme, ogromnom većinom, i davale na korišćenje svojim radnicima. Postojao je zako o stambenoj izgradnji gde svaki zaposleni MORAu zajedničku kasu firme da daje mislim 2%(ovaj podatak je okviran). Kad se skupi para za stan, dodeljuje se prema obaveznoj rang listi. Ne znam koliko je firma imala slobode da sama pravi kriterijum za te rang liste. Uvek je figurisala stambena situacija zaposlenog (podstanar, kod roditelja..) broj članova porodice, a negde i radno mesto u firmi.
U vojsci si imao da podoficira sleduje znatno manje kvadrata nego visokog oficira. Negde inženjeri dobijali više bodova, profesori od pomoćnog osoblja...
Bilo je i stanova za deficitarne kadrove ili namenskih (doktor, veterinar, apotekar na selu).
Mnogi su celog života plaćali a ništa nisu dobili.
Manje firme nisu ni mogle da skupe godinama ni za jedan stan.

Ja sam zatekla u firmi pravilnik da ako imaš bilo kakvu nekretninu u vlasništvu, i bilo koji deo toga, (recimo naslediš 1/16 dedine kuće na selu, u kojoj živi neki stric sa porodicom), ne možeš da stigneš na rang listu, ali i da stan dobije vuucibatina sa četvoro dece, koja ga prvom prilikom nelegalno ustupi drugom.
Dakle, bilo je raznih brljotina ali je dodela stanova bila poverena uvek nekakvoj stambenoj komisiji i postojali su poznati kriterijumi za formiranje rang liste.
Čudi me da pravnik o ovome nema pojma.


angie01 angie01 19:11 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Ja kažem da, i treba, jer je ubila ministra i pokušala da ubije kralja, i da bi takvu partiju zabranila i Engleska.


pa ti onda ne znas zasto je komunizam bio generalno prokuzen u monarhijama i kapitalistickim ekomomijama,...
Ja, da, ali to nije radila ni jedna partija,


pa ubijani su zbog uzimanja vlasti, zovi kako hoces grupacije koje su tako nesto organizovale i sprovodile, pri cemu jedna zeli da menja sistem koji ugrozava druge, a druga samo zeli da zaposedne vlast na isti nacin, sta tebi tu nije jasno da meni nije jasno, krstim se jer je tebi ovo drugo manje strasno od onog prvog.
I u njima je postojala sloboda da se kritikuje režim?


pa to smo se slozili, da nije bas bilo previse prostora za disonantne tonove, ali je zato kvalitet onoga sto se nudilo bilo neuporedivo bolji.

pa hebote, devedesetih zu zatvarali medije, kaznjavali ih, ubijali novinare, o cemu mi pricamo, sada se nacionalna frekvencija drzi kao licno nasledje, kako pola Srbije ne bi slusalo nista drugo od odobrenog.
Na pitanje zašto je komunistička zaštita sistema različita od drugih zaštita, i na pitanje zašto je bilo u redu zabraniti komunističku stranku.

sta rece ovde.
angie01 angie01 19:22 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Moji matori su još pedesetih kupili kuću na kredit.


moja majka isto kupila gajbu na kredit, krajem sezdesetih, roditelji moje najbolje drugarice isto, roditelji moga muza, gomile prijatelja,...ja stvarno ne znam o cemu prica i to sa takvim neprokosnovenim stavom, kao da nema dalje,...tadejus, ljudi su kupovali krov nad glavom i u YU, pola Beograda je kupljeno, dok je NBGD gradjen,...eno na Zvezdari, moja drugarica ne moze da se ispetlja sa nekim udelima, jer geodeti nisu o tome vodili racina kada su formirali parcele za prodaju,....moj deda je kupio i kucu i sumu u Vojvodini,...ljudi su imali i svoje lokale, radionice, prodavnice, kafane,...boktemazo, ovi revizionisti stvarno preteruju u fantazijama.

pa- ne znam kada je pocelo sa normalizacijom registrovanja firmi, ali osamdesetih je to bila normalna stvar-eno, Srdjan Dragojevic je jednom pricao o tome sa svim podacima, ko gde kako,..mislim, toliko mi je glupo da sada trazim i dokazujem, na sve ove ordinarne budalastine koje su izrecene kao nepobitne istine.
gvozden1 gvozden1 19:22 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

pa ti onda ne znas zasto je komunizam bio generalno prokuzen u monarhijama i kapitalistickim ekomomijama,...

Ne znam, ali ću te to pitati drugi put, sad odgovori na ovo, da li bi bila zabranjena partija u Engleskoj koja bi pokušala da ubije kraljicu?

pa ubijani su zbog uzimanja vlasti

Ko je hteo da uzme vlast ubistvom Mihaila?
Ajd, otkrij svetu istinu, svet još to nije utvrdio, al ti, vidim, znaš.

Ko je uzeo vlast posle ubistva Obrenovića?
Vlast, da te zaštitim od lupanja, nije bio, ili nije samo bio kralj.


nije bas bilo previse prostora za disonantne

Ma nemoj?

Ti striktnu zabranu iznošenja drugačijeg stava od propisanog zoveš, nije bilo baš previše prostora.
sta rece ovde

Teško?
Ok, razumem, evo

Komunisti su sebe zvali sistemom, i zaštitu sebe nazivali zaštitom sistema.

Država, to sam ja.

Razumeš sad?
angie01 angie01 19:24 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Pa kako sad to? SVE su posao dobijali od službe, SVI su stanove dobijali od službe, SVI su se rađali zato što to kaže služba.



i SVE je sluzba pratila....to mi je najomiljenije.
gvozden1 gvozden1 19:27 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


i SVE je sluzba pratila

Jok, pratila je samo pola, druga polovina je mogla da radi šta hoće.
angie01 angie01 19:33 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Ja sam zatekla u firmi pravilnik da ako imaš bilo kakvu nekretninu u vlasništvu, i bilo koji deo toga, (recimo naslediš 1/16 dedine kuće na selu,


za ovo nikada cula,...pa bokte, svi ovi koji su dosli, su imali nesto u zavicaju i bez dede, pa su svi dobili stanove,...mozda je bilo od firme do firme.

znam i za slucajeve, da su se ljudi lazno prijavljivali, ono kao da su podstanari,...pa je bio slucaj da zena da firmi garson u vlasnistvu, da bi dobila veci stan, je l sada ima cetvoroclanu porodicu, pa joj pripada veci prostor,...kada bih se skoncentrislala, mogla bih razne slucajeve da prikazem, al kakve to veze vise ima sa ovim lazima koje se podmecu.
angie01 angie01 19:36 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Jok, pratila je samo pola, druga polovina je mogla da radi šta hoće.


koja je to polovina?....onih 700 000 hiljada od 23 meleona,...meni nije jasno uporno ponavljanje jednih te istih budalastina, ono 100 puta se vrti prica, kao razjasnili mso se, kad ono, sledeci blog i ajmo ispocetka,..meni to teska blamaza.
freehand freehand 19:40 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

pecaros
freehand

Što se bankovnih računa tiče - SVI (ili bar ogromna većaina) u toj SFRJ od početka sedamdesetih sigurno imali su štedne račune i štedne knjižice. I ja sam, kao dete, uz štednu knjižicu svake godine dobijao i kasicu.


Naravno. Imao sam i devizni račun, još početkom sedamdesetih, da bih mogao da naručujem ploče iz Engleske od COB records-a.

E jes, a struka iz Engleske kaže da NIKO nije imao račun pošto računi nisu postojali, isto kao ni krediti, i SVI su stanove... Ok, to smo apsolvirali.

Znači, služba tikupovala ploče, a?
freehand freehand 19:44 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Bravo!
To je još jedan dokaz briljantnosti dragog druga Tite kako se budale kupuju za notorne stvari koje su u normalnim državama podrazumevajuće.

Ma jok, magarčino tupava.
To je dokaz da čovek odgovara na idiotske tvrdnje i laži tvoje i tvojih istomišljenika. I na tvoja debilna izvrtanja svega što pročitaš a što ti kresne taj okidaš u šupljoj tintari.
angie01 angie01 19:45 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

E jes, a struka iz Engleske kaže da NIKO nije imao račun pošto računi nisu postojali, isto kao ni krediti, i SVI su stanove... Ok, to smo apsolvirali.


pa mi klinci smo imali stedne knjizice i kasice-iz kasice se kupovao sladoled, a veca lova koju dobijes, se stekala na knjizicu, pa posle u prodavnicu za igracke.
angie01 angie01 19:53 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Ko je hteo da uzme vlast ubistvom Mihaila?


Mihajlo je ubijen od grupe zaverenika iz osvete, a u periodu kada je zaveo apsolutizam, njega je nasledio Milan.


Vlast, da te zaštitim od lupanja, nije bio, ili nije samo bio kralj.


kako nije, to sto je kralj samo eksponent neke grupacije, ne znaci da nije bilo interesnih grupa, jer je uvek tako,...to sto je vladalo namesnistvo je bila posledica cinjenice sto je Milan bio maloletan.


Komunisti su sebe zvali sistemom, i zaštitu sebe nazivali zaštitom sistema.

pa uvek je u pitanju neki sistem- sem sada:)
gvozden1 gvozden1 19:56 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


koja je to polovina

Obe polovine su praćene, svi su praćeni.

To što ti pod praćenjem zamišljaš da na svakog fizički motri neki agent, ili da je svako ime u nekim kartotekama, to je samo tvoje nerazumevanje stvari.

Praćenje je i to kad služba odredi i svog čoveka, pa bio on i najnižeg ranga, sitni doušnik, u nekom selu npr, kaže mu da javlja sve što mu se učini sumnjivim.
I taj prilježno javlja.
I taj prati šta radi svaki seljak u selu, da li neko, nedao mu bog, peva četničke pesme dok ore.

I ako peva, eto UDBE.
Znači praćen je i poslednji seljak, iako mu se ime nigde ne vodi, u nekim udbinim kartotekama.
gvozden1 gvozden1 20:00 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


Mihajlo je ubijen od grupe zaverenika iz osvete

Aha!

Jedno deset verzija ima, i niko ni u jednu nije siguran, stotine ljudi ubijeno zbog toga, i još se nije razjasnilo, al ti znaš.
, to sto je kralj samo eksponent neke grupacije,

Kralj eksponent grupacije!?

Blago li se tebi:)
pa uvek je u pitanju neki sistem


Jeste.
Zato se sistemi u dele na komunističke i normalne.
angie01 angie01 20:05 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Dobiti Stan u ex YU je bukvy pickin dim u odnosu na dobiti kredit..
Do osamdesetih SU bankovni racuni bili rijetkost a krediti (koji SU se dobrim dijelom Sami otplacivali) privilegija rijetkih..


ceTkaj, ti si studirala ekonomiju?...finansije?


Al me zaista zapanjuje broj ljudi spremnih da brane Taj sistem od svih napada


pa mene je iskreno zapanjila kolicina gluposti koje si ispisala, a koliko vidim, ljudi su reagovali na te neistine i budalastine, a ne kao odbrana nekog sistema.
freehand freehand 20:07 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Zato se sistemi u dele na komunističke i normalne.

Tako je. Normalni su ovi u kojima

Jedno deset verzija ima, i niko ni u jednu nije siguran, stotine ljudi ubijeno zbog toga, i još se nije razjasnilo

... ili grupa zaverenika na froncle sasecka isa balkona baci suverena i ženu mu, ili se u parlamentu pobije gomila poslanika, ili u kome se zavodi zvanična diktatura uz zabranu političkog delovanja i ukidanje parlamenta, ili u kome se stvaraju koncentracioni logori za političke protivnike, da ne pričamo o ubistvima kraljeva po parkovima ili artiljerijske napade na opoziciju.
angie01 angie01 20:08 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Obe polovine su praćene, svi su praćeni.


rekoh i tadejus, to je vec obradio Dusan Kovacevic,...da l si ti normalan, je l znas koliko bi ljudi trebalo da bude angazovano za tako nesto,...uzmi u obzir, da tada nije postojala ova sva tehnologija.
angie01 angie01 20:10 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Kralj eksponent grupacije!?


u slucaju maloletnog Milana,..evo, kako bi ti to bolje srocio?
predatortz predatortz 20:13 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Obe polovine su praćene, svi su praćeni.


Poznavao sam hirurga koji je krajem šezdesetih, kao mlad lekar, iz Beograda, odakle je inače, došao da radi u Zvornik.


Njegova priča je jednostavna. Uvek je sebe video kao hirurga, medicinu je studirao da bi bio hirurg, a ne internista, ginekolog, ORL... Procenio je da bi mu zaposlenje u unutrašnjosti, u nekom manjem mestu u deficitu sa lekarima, dalo mnogo veću šansu da to ostvari nego da u Beogradu prvo čeka na posao, pa da pokuša da dobije specijalizaciju koju želi.

Godinama posle toga, kad je već bio hirurg pred penziju, a nakon ovog našeg rata, bivši konobar tada jedinog gradskog hotela mu je rekao da su svi konobari imali zadatak da vode računa koliko je i kada potrošio i da te podatke daju inspektoru SDB, sa kojim je inače ovaj ne zna se koliko kafa u životu popio.

Razlog?
Da se utvrdi da li troši više nego što platom može da pokrije, jer im nije bilo jasno zbog čega i sa kojim ciljem je došao u Zvornik.
Pitao je tog inspektora, već uveliko penzionera, da li je to istina.
Ovaj mu je potvrdio i rekao za još neke ljude, a svima su pokušali da nameste žene za vezu, ili bar razonodu...

Eto, toliko o prirodi tog režima.
gvozden1 gvozden1 20:14 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

..da l si ti normalan, je l znas koliko bi ljudi trebalo da bude angazovano za tako nesto,.

Šta znači angažman?
Imaš u svakom selu bar deset takvih karaktera, koji će rado, bez ikakve nadoknade cinkariti ljude.
I eto angažmana.
Taj nema pristup višim instancama službe, on javlja običnom panduru svoja saznanja.
I koliko takvih može da se angažuje?
Koliko god treba.
gvozden1 gvozden1 20:17 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01
Kralj eksponent grupacije!?


u slucaju maloletnog Milana,..evo, kako bi ti to bolje srocio?

Sročio bih kako je i bilo, Blaznavac je prelomio sa ostane dinastija Obrenović.

A dinastija Obrenović sigurno nije eksponent grupacije, a Milan tek to nije bio.
freehand freehand 20:18 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Eto, toliko o prirodi tog režima.

Džulien Asanž neverue...
Drugovi, da li je to moguće?!




gvozden1 gvozden1 20:18 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Normalni su ovi u kojima

Jedno deset verzija ima, i niko ni u jednu nije siguran, stotine ljudi ubijeno zbog toga, i još se nije razjasnilo

Baš tako.
Baš kao sa Kenedijem.

Ili je možda razjašnjeno ko ga ubi, a posebno zašto?
freehand freehand 20:21 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

gvozden1
Normalni su ovi u kojima

Jedno deset verzija ima, i niko ni u jednu nije siguran, stotine ljudi ubijeno zbog toga, i još se nije razjasnilo

Baš tako.
Baš kao sa Kenedijem.

Ili je možda razjašnjeno ko ga ubi, a posebno zašto?

To ti kažem, to su normalni režimi i sistemi, kad se 50 i 100 godina ne zna ni ko ubi kralja i predsednika ni zašto.
angie01 angie01 20:22 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Imaš u svakom selu bar deset takvih karaktera, koji će rado, bez ikakve nadoknade cinkariti ljude.


vidi, ja ne sporim da je toga bilo, ali je suludo da se tvrdi da su svi praceni, je l kapiras razliku.

meni je besmisleno, prvo ovo vase izmisljanje, izvrtanje, a kao dokazujete nesto, pa ne mozes kritikovati izmisljanjem, onda gube smisao i one stvari koje su bile istina.

drugo, to uporno etiketiranje onih koji vam govore da niste u pravu, isto umanjuje bilo kakvu smislenot razgovora.

ja recimo znam iz prve ruke neke situacije, gde je neko bez veze drukan i stradao zbog toga....a sve te situacije su bile u onom prvom, posleratnom periodu.

ne kazem ni da posle toga nisu slube radile svasta, al je poprilicna paranoja da su svi bili praceni.
gvozden1 gvozden1 20:22 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand
gvozden1
Normalni su ovi u kojima

Jedno deset verzija ima, i niko ni u jednu nije siguran, stotine ljudi ubijeno zbog toga, i još se nije razjasnilo

Baš tako.
Baš kao sa Kenedijem.

Ili je možda razjašnjeno ko ga ubi, a posebno zašto?

To ti kažem, to su normalni režimi i sistemi, kad se 50 i 100 godina ne zna ni ko ubi kralja i predsednika ni zašto.

Kako pogibe Krcun?
U normalnim sistemu.
angie01 angie01 20:26 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Sročio bih kako je i bilo, Blaznavac je prelomio sa ostane dinastija Obrenović.

A dinastija Obrenović sigurno nije eksponent grupacije, a Milan tek to nije
bio.


huci, sad si se napregnuo da nesto kazes, sto bi trebalo da znaci sta?...a samo da nema nikakve veze sa onim sto sam ja mislila,..a to je da je Namesnistvo vladalo umesto Milana, jer je bio maloletan.
gvozden1 gvozden1 20:30 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

, ali je suludo da se tvrdi da su svi praceni

Ne, suludo bi bilo ostaviti deo populacije bez nadzora u diktatorski sistemu, posebno jer je veoma lako uspostaviti nadzor.

Na način koji opisao i ja sad, a i koji je objašnjen sto puta u filmovima , romanima, literaturi svake vrste.
Odrediš svog čoveka, žbira po karakteru, u selu, u zgradi, u školi, i hotelu....i njim jednim pokriješ praćenje stotina drugih.


onih koji vam govore da niste u pravu


Govore.
Da, samo govore, a argumenti su, ma znam ja da nije, jer ja nisam videla nekog takvog.
Pa nisi, i ne treba da ga vidiš, ali to ne znači da on tebe nije video i pratio.


gvozden1 gvozden1 20:34 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

, sto bi trebalo da znaci sta

Ko razume shvatiće.
A da bi se razumeli moraju da se znaju makar osnovne stvari o onome što se postavlja kao tema, a ti si postavila temu dolaska Milana na presto.

Ako ne znaš kako je došao, ko je Blaznavac, šta je on učinio u trenutku atentata, onda se bre ženo, nemoj u to petljati.

Ili pitaj.

Namesništvo vladalo umesto maloletnika?
Pa ko će drugi.
freehand freehand 20:37 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

vidi, ja ne sporim da je toga bilo, ali je suludo da se tvrdi da su svi praceni, je l kapiras razliku.

Ako čovek išta zna o istoriji i ljudima - zna da je toga uvek bilo, oduvek. U svakom sistemu i svakom istorijskom periodu.
I da su, po pravilu, vlasti preuzimale špiclove od onih prethodnih. Uvek, i svuda.
freehand freehand 20:38 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Kako pogibe Krcun?
U normalnim sistemu.

Sleteo s puta i udario kolima u drvo.
Šta te još interesuje?
angie01 angie01 20:46 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Odrediš svog čoveka, žbira po karakteru, u selu, u zgradi, u školi, i hotelu....i njim jednim pokriješ praćenje stotina drugih.


dobro je, huci.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:47 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

zilikaka
fakat stan nisi mogao da kupiš..
nego ti je dodjeljivala komisija..

Stan si mogao da kupiš. Čika Duško sprat iznad nas kupio šezdesetih godima. Mislim da je prodao neko imanje na selu.


Pa zar ne vidis da poimence navodis slucaj koliko je rijetko bilo..
Ja znam za jedan slucaj, bivsi rukometas, I to diplatio za veci Stan..
Zar je moguce da promice poenta neslobode drustva u kom Stan ogromnoj vecini, a I posao, dodjeljuje politicka komisija..
Kako je moguce to sporiti ja ne kapiram..


Ako hoces inzinjerski, nisam rekla Niko nije mogao, nego nisi mogao, gdje je ti prosjecan stanovnik YU..

Bas me sokira sitnicarenje sa sve kasiciom prasicom nakon svega Sto SE u YU desilo sa stednjom gradjana.bukvalno da ne povjerujes
gvozden1 gvozden1 20:49 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand
Kako pogibe Krcun?
U normalnim sistemu.

Sleteo s puta i udario kolima u drvo.
Šta te još interesuje?

Dobro:)
angie01 angie01 20:49 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

A da bi se razumeli moraju da se znaju makar osnovne stvari o onome što se postavlja kao tema,


ahahahaha...


a ti si postavila temu dolaska Milana na presto.


nije to bila tema, idi vidi niz, niti sam ja nesto postavila.


nemoj u to petljati.

Ili pitaj.


kraj vitcza.


gvozden1 gvozden1 20:50 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01
Odrediš svog čoveka, žbira po karakteru, u selu, u zgradi, u školi, i hotelu....i njim jednim pokriješ praćenje stotina drugih.


dobro je, huci.

Opet nešto nije jasno?

E da je samo nešto...
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:51 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

bene_geserit
tada nisi morao da budes clan, da bi se zaposlio, dobio stan, kredit

Moja mama se učlanila u Partiju da bi dobila stan, nije imalo šanse da dobiješ stan bez toga. Ko ti drugačije tvrdi laže.



A sećam se kako si me ovde naguzio da su moji bili komunjare i dobijali stanove i ostale beneficije pa zato branim komuniste i njihovo vreme...

A zaparavo je bilo obrnuto, tvoji su se uvajdili od te Partije.

Ali nisu svi morali da se učlane u partiju da bi bilo šta dobili, nije morao praktično niko, samo onaj ko je hteo. Moj ćale je, primera radi, dobio stan od firme (Pupin, radio tamo ceo život) kad sam ja bio 3. razred osnovne škoče, dakle 1979, pri tome u partiji nikad nije bio, a u Pupinu je do tada radio 10 godina. Ni on, ni moja keva ni njegov otac, bukvalno niko, nikad, niti ih je iko terao da se učlane. Sem moje strine, ali to sam znao samo po tome što je poštar zadevao one novine Komunist na njenu ogradu, ona je uglavnom, pljuvala po partiji a dosta godina kasnije se iščalinia. Ali ona recimo stan nije dobila zato što im je kuća bila veća od neke propisane kvadrature za toliko domaćinstvo, a mnogo veća od moje udžerice. I stan nisu mogli dobiti, džabe joj bila članska karta.

A još pre mog ćaleta, moj pokojni deda, kevin otac, koji je bio partizan i u partiji, pa ga izbacili odma posle rata, pričao sam ovde i zašto, živeo je u barakama na Dorčolu, i isto je krajem pedestih dobio stan u Krnjači, isto preko firme (KMG Trudbenik, u kome je ceo život radio) čim je stan izgrađen. I ne samo on, nego hiljade radnika koji su radili u Trudbeniku. Nikom nisu ništa oteli, niko im nije dao jer je deda bio partizan, izgradilo se pa su dobili. I to nisu dobili tako što im je neko dao džabe, nego kao i svi, dobili kredit za stanove koje su posle otplaćivali.

Ja kapiram da nije smelo da se laje, i da to danas kolegama koje vole da laju smeta, ali to je bilo slučaj mahom neposredno posle rata. Ali uopšte taj period od tada pa do raspada Jugoslavije je po mnogo čemu de facto bio mnogo bolji običnim ljudima za život nego ovo sada. Sad, sa ovim nacionalistima-lopovima na vlasti, možeš da laješ do mile volje ali te niko ne zarezuje, dok ne uđeš u politiku onda gledaju da ti jebu majku milosnu, uključujući i metak da dobiješ ako se baš mnogo uskurčiš. Možeš i na izbore da izlaziš, ali ne možeš nikako da ih skineš sa vlasti.

Inače, kurioziteta radi, kad sam ja rešio da emigriram i dobio stipendiju za postdiplomske ovde na unverzitetu, moja firma u Beogradu (tada još državna) mi je ponudula kredit za stan ako ostanem. Ali to su već bila druga vremena, Sloba na vlasti, Mira u pozadini, od komunjara ni traga.

Tako da mi se čini da se ovde jako preuveličavaju te muke i nesloboda u kojoj se živelo, iako svi ovde pamtimo kako je bilo, a vidimo kako je sad.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:51 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01
Obe polovine su praćene, svi su praćeni.


rekoh i tadejus, to je vec obradio Dusan Kovacevic,...da l si ti normalan, je l znas koliko bi ljudi trebalo da bude angazovano za tako nesto,...uzmi u obzir, da tada nije postojala ova sva tehnologija.


Dobro majku mu pa on covjek nije za poentu imao Kako spijuna nije bilo nego koliko je prosjecan zitelj YU s gustom spijunirao..
gvozden1 gvozden1 20:53 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

ahahahaha

Eto
A ne znaš, pojma nemaš.
Onajj ko tvrdi da zna razloge Mihailovog ubistva, ko ne može da poveže Blaznavaca, ključnu ličnost, i dolazak Milana na presto, taj je duduk.

I odgovara standardno sa ahahaha
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:58 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

srdjan.pajic

Ja kapiram da nije smelo da se laje


Ti ne bi potrajao Tri Dana garantovano
Ne bi ni ja
Prosjeku je naravno bilo bolje jer SU zivjeli od rada vrijednih ljudi
Vrijedni se nisi bunili
E sad sta poslije Napravismo je druga stvar

Ja bih mogla da podnesem da radim za deset, Al mislim da bi me Taj fazon svi se pitaju na radnickom savjetu dotukao.. prolajala bi sigurno
freehand freehand 20:59 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Pa zar ne vidis da poimence navodis slucaj koliko je rijetko bilo..



Zar je moguce da promice poenta neslobode drustva u kom Stan ogromnoj vecini, a I posao, dodjeljuje politicka komisija..

Ni stanove (stambeno pravo) ni poslove nisu dodeljivale nikakve političke komisije. Posao kadrovske, stanove stambene. Kao i u nekim korporacijama danas.


Kako je moguce to sporiti ja ne kapiram..

Lako, ako imaš iole pameti, obraza i nisi samozaljubljena zatucana budaletina.

Ako hoces inzinjerski, nisam rekla Niko nije mogao, nego nisi mogao, gdje je ti prosjecan stanovnik YU..

Sad si i inženjer...

Bas me sokira sitnicarenje sa sve kasiciom prasicom nakon svega Sto SE u YU desilo sa stednjom gradjana.bukvalno da ne povjerujes

Ko bi rekao da te nije šokirala SEKA 2008 i sa štednjom i sa osiguranjem i sa stanovima i sa poslovima građana, i da nisi kivna na globalni kapitalizam i da sad ne sernjaš o tome nego mamuzaš mrtvu kobilu uporno i bez prestanka?
angie01 angie01 21:00 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Pa zar ne vidis da poimence navodis slucaj koliko je rijetko bilo..


ma tebi promice da zili zna za taj slucaj pa ga je spomenula, a inace nije bio nikakva retkost.


Zar je moguce da promice poenta neslobode drustva u kom Stan ogromnoj vecini, a I posao, dodjeljuje politicka komisija.


da je ovo tacno, znacilo bi, da vecina gradjana- znaci, uporedi broj stanovnika sa brojem drugova clanova- nikada ne bi mogla da dobije ni posao ni gajbu,...rekoh ti da znam neke koji jesu bili ti clanovi komisija, a da nikakve veze sa knjizicom nisu imali.
Kako je moguce to sporiti ja ne kapiram..


spore se gluposti koje postiras kao neprikosnovene istine i jos vredjas one koji ti govore da nije tako bilo, sa sve primerima.


nisam rekla Niko nije mogao, nego nisi mogao, gdje je ti prosjecan stanovnik YU..


pa prilicno si se izrazila kao da je to bilo samo tako,mrzi me da se vracam, sada si reterirala na nesto cudno, da nisi mogao recimo znaci prosecan gradjanin,...a prosecan gradjanin je upravo mogao sve sto ti je receno.


Bas me sokira sitnicarenje sa sve kasiciom prasicom nakon svega Sto SE u YU desilo sa stednjom gradjana.bukvalno da ne povjerujes


pa nije sitnicarenje, nego istina- i zahebancija zajedno, na tvoje tvrdnje, kako gradjani nisu imali ni racune, pa nisu mogli da dizu kredite, a gradjani imali i devizne racune, ne samo dinarske,...ona devizna stednja sto je pokradena devedesetih, je ostvarena za vreme strasnog represivnog rezima,...sta si ti bre ucila na tom faxu.
gedza.73 gedza.73 21:04 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand
Kako pogibe Krcun?
U normalnim sistemu.

Sleteo s puta i udario kolima u drvo.
Šta te još interesuje?

Vozač. Izgleda da i on bolovao od iste bolesti pa iznenada preminuo odma' tu do četvrtka.
Šta ćeš. Primarna zdravstvena zaštita izgleda nije radila tih dana.
freehand freehand 21:04 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

A sećam se kako si me ovde naguzio da su moji bili komunjare i dobijali stanove i ostale beneficije pa zato branim komuniste i njihovo vreme...

A zaparavo je bilo obrnuto, tvoji su se uvajdili od te Partije.

Biće da je to ovde pravilo, moj Šabane. Svak se češe tamo gde ga svrbi dok viče držte lopova.

Ali nisu svi morali da se učlane u partiju da bi bilo šta dobili, nije morao praktično niko, samo onaj ko je hteo. Moj ćale je, primera radi, dobio stan od firme (Pupin, radio tamo ceo život) kad sam ja bio 3. razred osnovne škoče, dakle 1979, pri tome u partiji nikad nije bio, a u Pupinu je do tada radio 10 godina. Ni on, ni moja keva ni njegov otac, bukvalno niko, nikad, niti ih je iko terao da se učlane. Sem moje strine, ali to sam znao samo po tome što je poštar zadevao one novine Komunist na njenu ogradu, ona je uglavnom, pljuvala po partiji a dosta godina kasnije se iščalinia. Ali ona recimo stan nije dobila zato što im je kuća bila veća od neke propisane kvadrature za toliko domaćinstvo, a mnogo veća od moje udžerice. I stan nisu mogli dobiti, džabe joj bila članska karta.

A još pre mog ćaleta, moj pokojni deda, kevin otac, koji je bio partizan i u partiji, pa ga izbacili odma posle rata, pričao sam ovde i zašto, živeo je u barakama na Dorčolu, i isto je krajem pedestih dobio stan u Krnjači, isto preko firme (KMG Trudbenik, u kome je ceo život radio) čim je stan izgrađen. I ne samo on, nego hiljade radnika koji su radili u Trudbeniku. Nikom nisu ništa oteli, niko im nije dao jer je deda bio partizan, izgradilo se pa su dobili. I to nisu dobili tako što im je neko dao džabe, nego kao i svi, dobili kredit za stanove koje su posle otplaćivali.

Evo sad i ti sa tim pojedinačnim, proverljivim slučajevima uemsto da barataš sa SVI, UVEk, SVUDA kao pokondirene Feme.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:10 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

E Tu famoznu stednju Sam gledalq spisak poimence za Bosnu..
Ogromno vecina je imala tri bobe na racunu, dobar dio je bio zbir manjeg broja velikih racuna, najbeci u BiH 6 miliona maraka u, zaboravila Sam, mjesto u srednjoj Bosni, skoro sigurno stednja gastarbajtera..
Prosjecan zitelj BIH je imao par stotina u srednjoj, vecina racuna bukvalno nista..

Ajde da potrazimo broj otkupljenih stanova u Srbiji
To ti je broj stanova dobijenih na komisiji.
Pa vidi o kom SE broju radi.


Dal SU bilo izolovani slucajevi te kupovine il je to bio znacajan broj

Za demokratske stambene komisije SE necemo sloziti pa ok
Ajde bar te cifre
Koliko je podjeljeno a koliko kupljeno
zilikaka zilikaka 21:18 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

za ovo nikada cula,...pa bokte, svi ovi koji su dosli, su imali nesto u zavicaju i bez dede, pa su svi dobili stanove,...mozda je bilo od firme do firme.

Verovatno. Nisam bila kandidat za stan al sam tadašnjem pravniku, kreatoru tog kriterijuma, rekla da ću se jednom zainatiti da mu na sudu to oborim.
Nisam stigla, imala druga važnija posla a i posle sve ukinuto.
...daleko da nije bilo zloupotreba raznih vrsta al tvrdnje koje se ovde iznose su nebulozne.
Većina nas je ovde dovoljno matora da se seća tog vremena i ne znam kako ozbiljni ljudi mogu sebi da dozvole da toliko neistina iznose. I to jasnih i lako proverljivih.



principessa_etrusca principessa_etrusca 21:21 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Dakle, bilo je raznih brljotina ali je dodela stanova bila poverena uvek nekakvoj stambenoj komisiji i postojali su poznati kriterijumi za formiranje rang liste.
Čudi me da pravnik o ovome nema pojma.

Оно што ја знам је следеће: у Бг су се станови градили, али их није било довољно за све. Највише су их добијала војна лица, службеници савезних и републичких секретаријата, али и запослени у предузећима, у зависности од тога колико је предузеће профитабилно. Није ми позната ниједна васпитачица или медицинска сестра која је добила стан.

Постојале су и стамбене задруге, а станови су могли да се купе и директно од грађевинских предузећа, али тек је тих станова било мало и највише су се куповали за готовину, а купци су на почетку били они који су ишли преко тзв. Техничке помоћи у иностранство, често здравствени радници.
Постојало је и мало тржиште старих станова.

Проблем је био што су станови који су се градили, изузимајући оне за номенклатуру, били мали и неподесни за породице, у највећем проценту двособни, а било је и породица које су живеле у гарсоњерама.

Уштеђевине које су могле да буду употребљене за побољшање стамбеног стандарда често су ишле на изградњу мегаломанских викендица по околини, што је пример тоталног расипања ресурса. (Моја другарица је наследила једну такву викендицу од око 300квм на три нивоа у Гроцкој, док би исти посао радила и приземна кућа од 50-60 квадрата.)

Остаје чињеница да многи никада нису добили стан иако им је био потребан, па су приватно изнајмљивали, а онда после нису имали ни шта да откупе по субвенционисаној цени.
angie01 angie01 21:21 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Onajj ko tvrdi da zna razloge Mihailovog ubistva, ko ne može da poveže Blaznavaca, ključnu ličnost, i dolazak Milana na presto, taj je duduk.


pa evo kazi ti,..ja znam ono sto sam rekla, da je grupa zaverneika spremala ubistvo Mihajla, dok je on zavodio apsolutizam, da su braca Radovanovic bili deo te zavere i neposredni izvrsioci, da je njihov motiv bila i osveta brata,...ovaj tvoj Blaznavac je posle izvrsio drzavni udar i proglasio maloletnog Milana za kneza i bio clan Namesnistva,... a posle i predsednik vlade, kada je milan postao punoletan.

sad ne znam tacno sta si ti hteo da kazes, ono prilicno si nepovezan.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:23 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Cekaj, pa jel ti nisi bila student devedesetih?
O kom svom iskustvu pricas?
freehand freehand 21:27 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

E Tu famoznu stednju Sam gledalq spisak poimence za Bosnu..
Ogromno vecina je imala tri bobe na racunu, dobar dio je bio zbir manjeg broja velikih racuna, najbeci u BiH 6 miliona maraka u, zaboravila Sam, mjesto u srednjoj Bosni, skoro sigurno stednja gastarbajtera..
Prosjecan zitelj BIH je imao par stotina u srednjoj, vecina racuna bukvalno nista..

Jesi li gledala onu štednju iz '29? I iz 2008?
Kako tu stoji, ko je stradao a ko je izvukao i kapital i bonuse?

Ajde da potrazimo broj otkupljenih stanova u Srbiji
To ti je broj stanova dobijenih na komisiji.
Pa vidi o kom SE broju radi.


Dal SU bilo izolovani slucajevi te kupovine il je to bio znacajan broj

Za demokratske stambene komisije SE necemo sloziti pa ok
Ajde bar te cifre
Koliko je podjeljeno a koliko kupljeno

Prvo, nije podeljeno nego su stanovi DODELJIVANI.
Drugo, nije u pitanju bio stan kao vlasništvo nego stanarsko pravo.
Treće, u momentu prelaska na kapitalizam i privatizaciju država je odlućila da se imaocima stanarskog prava stanovi ponude na otkup.
Obzirom da je to bilo na pragu hiperinflacije neki, oni plašljiviji, su stanove plaćali u hiljadama maraka, neki u desetinama maraka.
Ako hoćeš pojedinačan slučaj - pojedinačni slučajevi su direktni i proverljivi i njima barataju oni koji mogu da dokažu tvrdnje za razliku od bitangi koje mašu nekakvim opštim pojmovima i milionima - moj otac, nikad član partije, stan od 53 kvadrata na četvrtom bez lifta, u tommomentu platio je oko 4 hiljade maraka, hiljadu sam mu ja pozajmio i to mi je vratio u marku.
Tako stoje pravne i istorijske činjenice.
Ajd sad ti novi krug bulšita, pa posle službe i partije smisli koga ćeš novog da upetljaš.
I da ponovim i to - svi podaci koje budeš tražila da proveriš bilo šta od konkretnih stvari koje sam naveo biće ti na uvid dostavljeni javno, pošto si u tri komentara insistirala na mojim roditeljima.
freehand freehand 21:30 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Остаје чињеница да многи никада нису добили стан иако им је био потребан, па су приватно изнајмљивали, а онда после нису имали ни шта да откупе по субвенционисаној цени.

Za razliku od - koje države?
U kom to velegradu stan sebi može da priušti svako kome je potreban, i to po konforu baš kakav mu je potreban?

angie01 angie01 21:34 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Није ми позната ниједна васпитачица или медицинска сестра која је добила стан.


a ti znas sve koji su dobili, ili nisu dobili, ili sta.
мали и неподесни за породице, у највећем проценту двособни, а било је и породица које су живеле у гарсоњерама.


velicina stana je zavisila od broja clanova domacinstva,...i mogucnosti firme, ili licne-kao i sada,...ja znam mnoge koji su dobijali bas velike stanove.
Уштеђевине које су могле да буду употребљене за побољшање стамбеног стандарда често су ишле на изградњу мегаломанских викендица по околини, што је пример тоталног расипања ресурса


pa svako je trosio svoje pare onako kako je mislio da treba, ili ti mislis da je trebalo drugacije.


Остаје чињеница да многи никада нису добили стан иако им је био потребан, па цу приватно изнајмљивали, а онда после нису имали ни шта да откупе по субвенционисаној цени.


pa tacno je da neki nisu, ali vecina jeste...kada uporedis koliko gradjana YU je imalo svoj krov nad glavom u odnosu na neke druge bogatije zemlje, gde mnogi zive u rentiranim jedinicama, pa rezultat i nije tako los.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:34 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Brate Al se ti gubis
Pa nije poenta Dal je svima dato I dal je svako imao
Nego Dal je jedina politicka partija mogla da utice I uticala ko hoce dobiti a ko nece
I ako si bio protivnik te partije koje SU ti opcije bile na raspolaganju
I Kako se to onda poredi da danasnjim nekim antiprotivnim koji bi da pricaju protiv drzave UK ili US pa I Srbije
angie01 angie01 21:36 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

U kom to velegradu stan sebi može da priušti svako kome je potreban, i to po konforu baš kakav mu je potreban?


s tom razlikom, sto je svako imao neku kucu u zavicaju.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:37 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

I Jos jednim
Nije pitanje prosjecan rezultat
On je bio dobar, s obzirom na pilaznu tacku odlican
Pitanje je sloboda
Od toga smo krenuli
Koliko je u Tom I takvim sistemu bilo sloboda da se prica I radi sta I Kako se hoce
A koliko je sistem komisija za zaposljavanje I dodjelu stanova the slobode efikasno ogranicavao
gvozden1 gvozden1 21:38 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

ovaj tvoj Blaznavac

:)

Mnogo veliki je on bio da bi bio moj.

Al ok, kad me krenulo


Ubistvo Mihailovo je zaista kompleksna stvar.
Da, Radovanovići su pucali navodno svetivši bratovljevu robiju.
Malo čudno zar ne, zbog bratove sitne robije, navodno neka korupcija na Ubu, rešiš da ububeš kneza.
Al dobro.

Miša Anastasijević, čiji je zet bio Karađorđev unuk, Đorđe, sin starijeg Karađorđevog sina, Alekse, je sa zetom u vreme ubistva bio u Zemunu, i otišli su kad je Blaznavac da li sprečio, da li izveo državni udar i proglasio Milana za naslednika krune.

Miša je inače zdanje pravio za dvor svojoj ćerci i zetu, pa tek kad je ta mogućnost otpala on ga poklonio otečestvu.

Da li je on tu bio upetljan?

Garašanin, veoma čudno ponašanje,
Sin mu sa Mihailom, on doznaje za pucnjavu, ne ide da vidi šta mu je sa sinom, već galopira u vladu.
I kasni, Blaznavac je već tu, garnizon na njegovoj strani, gotovo.


Nenadovići, tazbina kneza Aleksandra,dvadesetak ih pobijeno zbog sumnje u umešanost.....

Aleksandru sude u Mađarskoj, i oslobađaju ga...


I da ne preteram

Ne zna se motiv.

freehand freehand 21:38 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Brate Al se ti gubis

Jednom kad se te nađeš - ako se nađeš - i pročitaš šta si ovde od početka sve nalupetala sve drugima ovde tumačeći Istine Kosmosa, a ne zna se šta je gluplje i neistinitije - možda te bude i sramota.


I Kako se to onda poredi da danasnjim nekim antiprotivnim koji bi da pricaju protiv drzave UK ili US pa I Srbije

Pitaj Džuliena Asanža, mada sumnjam da znaš ko je to. Ili da želišda znaš ko je to.
angie01 angie01 21:39 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Nego Dal je jedina politicka partija mogla da utice I uticala ko hoce dobiti a ko nece


pa je l ti razumes, da to nije istina.
I ako si bio protivnik te partije koje SU ti opcije bile na raspolaganju


po broju nepartijasa, tih protivnika je bilo daleko vise nego clanova, a opet su radili i dobijali stanove.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:42 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Aman pa po stoti put Niko ne kaze da si moramo biti clan partije
Nego da nisi mogao da budes protivnik partije a da na tim komisijama to ne platis
Ukrug ukrug
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:42 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand
Остаје чињеница да многи никада нису добили стан иако им је био потребан, па су приватно изнајмљивали, а онда после нису имали ни шта да откупе по субвенционисаној цени.

Za razliku od - koje države?
U kom to velegradu stan sebi može da priušti svako kome je potreban, i to po konforu baš kakav mu je potreban?

Не поредим са другим државама, само истичем да су у СФРЈ неки добили нешто (станарско право, плаћање субвенционисане кирије и могућност повољног откупа власништва), а неки нису ништа.
freehand freehand 21:43 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Od toga smo krenuli

Odakle god da si ti krenula, a sumnjam da znaš i odakle i kuda si krenula, ja sam reagovao samo na netačnosti, neistine, laži i ideološke budalaštine, a naročito na lična prozivanja i direktne prozivke vezane za privatni život.
Dase ne bi opet pravila luda moje roditelje si tri puta direktno prozivala, to sam ti citirao, a mogu ponovo ako ti se pamćenje opet zamutilo.

Koliko je u Tom I takvim sistemu bilo sloboda da se prica I radi sta I Kako se hoce

Kao i u svakom drugom. Ko je bio hrabar i slobodan pričao je šta hoće i sme, baš kao i danas i baš kao i u većini drugih država i sistema.

A koliko je sistem komisija za zaposljavanje I dodjelu stanova the slobode efikasno ogranicavao

Koliko razumem takve komisije i danas rade u Guglu i Tviteru. I ne samo za pzapošljavanje i stanove veći za to ko i šta sme da kaže.
zilikaka zilikaka 21:43 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Ako hoces inzinjerski, nisam rekla Niko nije mogao, nego nisi mogao, gdje je ti prosjecan stanovnik YU..


Hajmo najpreciznije. Mogao je Svako ko je imao da ga plati, (uz dodatni uslov o kojem ne znam dovoljno a to je da već nemaš stan, mada ne znam do kada i kako tačno je glasilo to ograničenje).
Drugi par opanaka je što je cena stana ili kuće bila većini nedostižna, u odnosu na plate. Plus, ono obbavezno izdvajanje u zajedičku kasu, procentualno na platu.

Bas me sokira sitnicarenje sa sve kasiciom prasicom nakon svega Sto SE u YU desilo sa stednjom gradjana.bukvalno da ne povjerujes

Ne znam na čega tačno misliš. Dinarsku štednju je mogao da ima svako. Za devize je jedno vreme postojalo ograničenje-morao si da dokažeš poreklo, pa su to.mogli oni koji su napolju radili.
Prva banka koja je to ukinula je bila Ljubljanska i onda su se masovno kod njih otvarali računi sa crnog tržišta deviza. Devize su se prodavale iz ruke u ruku, preko poznanika, i trgovina je bila kažnjiva al se mahom tolerisala.
Ono što je devedesetih urađeno sa konfiskovanjem štednje građana je klasična pljačka. Znači, kriminal.
Kao i za drugo, nikad niko nije niti će za to odgovarati.

Dakle, daleko da je sistem bio dobar, da nije bilo raznih svinjarija, al ne znam čemu potreba za začinjavanjem neistinama.
Nit se ono može vratiti nit mi ovde pa o nečemu odlučujemo, pa da se prelome oni neodlučni.

Lepo si nedavno rekla da smo i takvi,vrljavi i nikakvi, sa svim neslobodama i nepravdama, ipak u jednom momentu imali priključak za normalno društvo, al sad je to daleka prošlost.
Odosmo na samo dno Evrope.




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:45 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Nepravda je najmanji problem, toga uvijek ima
Uzurpiranje raspodjele kompletnog dohotka drustva je problem
NEMA slobode I ne moze je biti u takvom drustvu
Ko to ne vidi ja ne znam Kako mu docarati
freehand freehand 21:45 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Aman pa po stoti put Niko ne kaze da si moramo biti clan partije

Ajd ti malo čitaj šta pišeš, biće manje blamantno. A možda i neće.
Nego da nisi mogao da budes protivnik partije a da na tim komisijama to ne platis

Kako se sad čudno piše SVI su SVE dobijali od službe...
angie01 angie01 21:49 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Pitanje je sloboda
Od toga smo krenu


ispada da nije, jer sve ovo sto si nalupetala, nema veze sa zivotom, a ti tvrdis da si dokazivala stepen slobode.

znaci, stepen slobode da se nesto blebece protiv vlasti je bio promenljiv kroz periode koji mogu da se prepoznaju u kojima su i svi ostali uslovi bili promenljivi.

generalno, nije bilo upotno srati protiv valsti,..ali sve ovo ostalo sto si pisala naprosto nije istina, nikakvi partijci nisu uticali na necije zaposlenje- sem u njihovim strukturama i na nekim mestima koja su bila vazna za vlast-

takodje nije partija po podobnosti davala stanove i kredite,...neki naravno da jesu imali neke proktekcije, al to nije bilo pravilo, kako ti tvrdis, niti su ljudi bili ucenjivani da cute, kako bi posao i stanove dobili-ti si bukvalno kreirala Brazil Muvie, kao profil YU, sto je notorna neistina.
freehand freehand 21:51 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Не поредим са другим државама

Ja poredim, a pozivam i tebe da uporediš. Ja sam siguran da sam svojevremeno čitao da je Jugoslavija imala neuporedivo manje pdostanara od Nemačke.

само истичем да су у СФРЈ неки добили нешто (станарско право, плаћање субвенционисане кирије и могућност повољног откупа власништва), а неки нису ништа.

Nikad i nigde nisu svi dobili sve. I uvek je bilo nezadovoljnih. Namerno izbegavam da u ovom kontekstu kao Zilikaka pominjem sve moguće gluposti, svinjarije, korupciju, nepravde i neefikasnost koje su u tom društvu postojali, ali toga je bilo neuporedivo manje nego u mnoštvu država danas, uključujući Srbiju samu. A to društvo u tom smislu - stambenog zbbrinjavanja građana - bilo je Arkadija u poređenju sa mnogim neuporedivo razvijenijim i bogatijim državama.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:51 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Zili tebi kazem, da ne citiram..
Ti si se kasnije ukljucila pa preskocila
Rasprava nije o tome Dal nista nije valjalo nego Dal je nesloboda u Tom drustvu uporediva sa danasnjim neslobodama na zapadu ( kojih naravno ima)..
O tome ja pricam
Pa I pretjeram Al ne sustinski
Sustinski je to bio sistem potpune neslobode.. sve SE kontrolise iz jedno tacke I NEMA nacina da se to izbjegne
Vecini je odgovaralo Al to ipak nije sloboda
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:54 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Partija je odlucivala o zaposljavanje apsolutno
Jel so zaboravila sistem tetke, tece, strike..
Pa to je radilo cak I ja kad Sam dosla na red (1999)
Dakle jednim kad je porodica potvrdiena kao podobna onda SU clanovi porodice imali prolaz
A ko nije..taj nije
A ti si to sebi tumacila pa kao NEMA partija ulogu
Partija je pocistila decenijama prije mognintvog dolaska na red
predatortz predatortz 21:55 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Vecini je odgovaralo Al to ipak nije sloboda


Koliko je to većini odgovaralo pokazao je entuzijazam građana bivših republika da izađu iz te države i takvog sistema.


angie01 angie01 21:56 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Nego da nisi mogao da budes protivnik partije a da na tim komisijama to ne platis


izvini, a kako si u jednopartijskom sistemu protivnik, sem ako nisi clan,...i jos jednom, kojim komisijama platis sta- da li ti kapiras da predstavljas stvari neistinito, da ocigledno pojma nemas sta pricas, nesto si iskreirala i sada se koprcas u tome.
freehand freehand 21:58 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Jel so zaboravila sistem tetke, tece, strike..

To samo ko nije čitao i gledao Nušića. Na primer, Dr. Ili Gospođu ministarku.
Dobro, ti nisi, al ima i nekih koji jesu.

Dakle jednim kad je porodica potvrdiena kao podobna onda SU clanovi porodice imali prolaz
A ko nije..taj nije
A ti si to sebi tumacila pa kao NEMA partija ulogu

Opet gomila bulšita... Zašto to sebi radiš?

P.S. Zaboravih da podvučem, uz SVE, SVI, UVEK -

Partija je odlucivala o zaposljavanje apsolutno

Pa jest qratz. U tom sistemu sam promenio tri posla, sva tri su imala i odgovornost i težinu a niti sam bio član partije niti se partija pitala.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 21:58 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

pijem kavu sa Radmilom M


kamilo pa ti si bebek jebote

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:59 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01
Nego da nisi mogao da budes protivnik partije a da na tim komisijama to ne platis


izvini, a kako si u jednopartijskom sistemu protivnik, sem ako nisi clan,...i jos jednom, kojim komisijama platis sta- da li ti kapiras da predstavljas stvari neistinito, da ocigledno pojma nemas sta pricas, nesto si iskreirala i sada se koprcas u tome.


Platis time Sto ne dobijes posao
A ako nemas posao sta ti ostaje kad je drzava jedino moguci poslodavac
Onda vecina pita tako kao ti a Kako je moguce biti protiv te jedne partije
Pa to ti I pricam
Skoro pa nije moguce
I to ti je ta qpsolutna nesloboda
angie01 angie01 22:01 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Partija je odlucivala o zaposljavanje apsolutno


gospodebozedragi.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:03 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Tu rečenicu nisam video. A ni onu kako je tebi služba obezbedila školovanje i studije, stipendiju i posao i dala ti pasoš, i to si nekako preskočila. Pa sad po nalogu službe prozivaš redom i naširoko da se vlasi ne dosete.


zar joj to nije dao sns


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:07 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01
Partija je odlucivala o zaposljavanje apsolutno


gospodebozedragi.


A jbt pa misliti da u jednopartijskom sistemu u kom je kompletam kapital u rukama te jedne partije ta jedna partija ne utice na zaposljavanje..
Pa ja ne znam sta da kazem na to..
To vise nije ni naivnost
angie01 angie01 22:08 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Onda vecina pita tako kao ti a Kako je moguce biti protiv te jedne partije


pa je l citas ti sto pise, ili interpretiras,

ja ti rekoh, da ti svoje nesipatije u jednopartijskom sistemu izrazavas tako sto nisi clan, a clanova je bilo 700 000, a gradjana 23 miliona, jel kapiras uopste.

znaci, neclanovi su uredno dobijali i poslove i stanove, nikakvi partijci na to nisu uticali, nego komisije,- za stanove stambena, za posao, kadrovska, znaci nema veze sa partiojom- sem u slucajevima koji jesu bili vazni za vlast,...to sto ti pricas o nepotizmu, to je od devedesetih postao standard, a nekada tu i tamo,...najvise kada zemo u velikom gradu ubaci i nekog svog,...pa slucaj crnogoraca.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:09 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Sistem je radije spaljivao osigurače u licima direktora ili šefova a ponekad je i koji lokalni šef partije cvrknuo da se izbjegne sukob sa radnicima.


i decu izvode sa jutarnje nastave, da vide gladne radnike. a gde smo mi naivni sto smo se dizali na hej sloveni, kao da smo uz tu pricu..

...

prevareni?

freehand freehand 22:09 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

ta jedna partija ne utice na zaposljavanje..

Ovo je ozbiljan napredak. Od Slzžbe koja SVE SVIMA UVEK preko partije koja APSOLUTNO - sad dolazimo do toga da partija utiče .
Znao sam da u nekom momentu mora da se pojavi i neka istina, niko ne može da lupa i laže sve vreme.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:11 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

a ti znas sve koji su dobili, ili nisu dobili, ili sta.

Знам много људи у Бг из врло различитих средина, али ми није познат случај ниједну васпитачице и медицинске сестре која је добила стан.
velicina stana je zavisila od broja clanova domacinstva,...i mogucnosti firme, ili licne-kao i sada,...ja znam mnoge koji su dobijali bas velike stanove.

И ја такође, дипломате, генерале, директоре итд. са петособним становима, али просечне породице су добијале углавном двособне, па су деца делила једну собу, а родитељи спавали у дневној.
pa svako je trosio svoje pare onako kako je mislio da treba, ili ti mislis da je trebalo drugacije.

Ствар је у томе да држава није омогућавала да се средства уложе у примарну кућу у којој се живи, рецимо тако што би испарцелисала онај огромни простор од Шест каплара до општине који је деценијама био празна ледина, или онај велики простор поред Саве на путу за блок 45, опет деценијама празан, да свако може да купи плац и уложи у породичну кућу. Шта мислиш, зашто је Калуђерица дивље насеље?
pa tacno je da neki nisu, ali vecina jeste...kada uporedis koliko gradjana YU je imalo svoj krov nad glavom u odnosu na neke druge bogatije zemlje, gde mnogi zive u rentiranim jedinicama, pa rezultat i nije tako los.

Није лош, највише захваљујући Милошевићевој приватизацији друштвеног стамбеног фонда.
angie01 angie01 22:12 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

A jbt pa misliti da u jednopartijskom sistemu u kom je kompletam kapital u rukama te jedne partije ta jedna partija ne utice na zaposljavanje..


mislis, drustvena svojina.

ti sad mozes do prekosutra da vrtis da je partija uticala na sva zaposljavanja, al je to neistina i nonsens, evo neki smo pokusali da ti objasnimo, ali ti teras svoje i jos insinuiras kojesta bezobrazno.
predatortz predatortz 22:12 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

newimprovedtadejus
Partija je odlucivala o zaposljavanje apsolutno
Jel so zaboravila sistem tetke, tece, strike..
Pa to je radilo cak I ja kad Sam dosla na red (1999)
Dakle jednim kad je porodica potvrdiena kao podobna onda SU clanovi porodice imali prolaz
A ko nije..taj nije
A ti si to sebi tumacila pa kao NEMA partija ulogu
Partija je pocistila decenijama prije mognintvog dolaska na red



Pratim vas i ne mogu da verujem o čemu se uopšte raspravlja!

U zemlji nisu postojale građanske, ekonomske i političke slobode.
Insistiranje na njima je bilo zakonom kažnjivo.

Država u kojoj ne smeš da javno iskažeš svoj stav, da se politički organizuješ i proveriš ga na izborima, nije slobodna država.
Ako zbog tog elementarnog ljudskog prava možeš biti suđen i osuđen, takva država je diktatura.

Ako u državi postoje ograničenja za razvoj privatnog biznisa, odnosno ako ga đožeš razvijati samo kao preduzetnik, sitan zanatlija, u toj državi nema elementarnih ekonomskih sloboda.

Država u kojoj ne postoje političke i ekonomske slobode se ne da pravdati kampovima u Kuparima i većinom kojoj je kao bilo dobro, jer takva država je bila u suprotnosti sa civilizacijskim dostignućima slobodnog sveta.

Od kakvog jebenog značaja, imajući u vidu ove činjenice, je kakav je uticaj takve države bio na dodeljivanje stanarskog prava, dakle ne davanja nekretnine u vlasništvo, nego dodeljivanja prava da negde stanuješ?

Uz opasku da dodeljivanje stanarskog prava, odnosno stana koji nije tvoj ali u njemu možeš da stanuješ, ali ne i tvoja deca nakon tvoje smrti ako se odjave sa te adrese, zvuči totalno nenormalno, nepeirodno i nesvojstveno normalnim ekonomijama.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:13 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

A pa to je onda kljuc
Nije poenta prozivka ko je bio clan..
Nego Dal si imao slobodu da budes otvoreno protiv partije, da radis protiv nije, makar samo agitujuci a da to be platis ugrozavanjem vlastite egzistencije..
Pa nisi mogao jer je partija kontrolisala citav I kapital I dohodak
Van toga nista ostalo nije
Ne do kasnih osamdesetih
Opet SE sjeti konteksta
Kako bi neki agitovanje protiv partije platio tad kad partija kontrolise sav kapital I dohodak a Kako danas kad imas alternative

zilikaka zilikaka 22:13 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Uzurpiranje raspodjele kompletnog dohotka drustva je problem
NEMA slobode I ne moze je biti u takvom drustvu

Pomeri vremensku skalu za 30 godina pa mi reci šta vidiš u Srbiji po ovom pitanju.
Osnovna razlika je što ja mogu javno da kažem na društvenim mrežama da je vlast mafijaška, a moji su to mogli i smeli samo u krugu bliskih prijatelja, ne obavezno istomišljenika al svakako časnih ljudi koji to neće zloupotrebiti.
Da, nisi imao slobodu javnog govora bez posledica. Posledice su većinom zavisile od pojedinaca.
Gomili nekih je karijerni put bio popločan tuđim nesrećama.
Sistem je ohrabrivao takve. Ljigavce, poltrone, lažove, smutljivce.
Po tom pitanju ne vidim da smo igde odmakli, (dobro, mehanizmi ucene i krađe su drugačiji) jedino nam je medijana (mislim na ekonomske pokazatelje) u odnosu na druge drastično pala.
angie01 angie01 22:13 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

sad dolazimo do toga da partija utiče .


pa to je samo malo amortizovano, al je ideja ista.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:16 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01
A jbt pa misliti da u jednopartijskom sistemu u kom je kompletam kapital u rukama te jedne partije ta jedna partija ne utice na zaposljavanje..


mislis, drustvena svojina.

ti sad mozes do prekosutra da vrtis da je partija uticala na sva zaposljavanja, al je to neistina i nonsens, evo neki smo pokusali da ti objasnimo, ali ti teras svoje i jos insinuiras kojesta bezobrazno.


Au brate pa ja bas dosta precizno napisem Al ti procitas Kako ti se cita
Ne sve, vecina ih ne zanima, Ali ima nepogriesiv mehanizam da saceka onog ko GA zanima I Tu je kraj njegovoj mogucnosti da se buni
freehand freehand 22:17 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

И ја такође, дипломате, генерале, директоре итд. са петособним становима, али просечне породице су добијале углавном двособне, па су деца делила једну собу, а родитељи спавали у дневној.

Jesi li ulazila kad u one stare zgrade po centru beča ili pariza, i znaš li kako izgledaju ti stanovi tamo?
Inače, skoro sam gledao neke slike Mančestera iz sedamdesetih. Nisam siguran da li su crno bele jer su crno bele ili zato što je taj mačester bio takav, siv. Ali i te takve kudikamo su lepše od tadašnjih slika belfasta i londonderija.



[

predatortz predatortz 22:19 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Po tom pitanju ne vidim da smo igde odmakli, (dobro, mehanizmi ucene i krađe su drugačiji) jedino nam je medijana (mislim na ekonomske pokazatelje) u odnosu na druge drastično pala.


Onda dolazimo na ono moje, koje ja uporno tvrdim a vi negirate, da sistem u Srbiji nije promenjen.

A nije! Ovo je neka njegova metastaza.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:20 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

zilikaka
Uzurpiranje raspodjele kompletnog dohotka drustva je problem
NEMA slobode I ne moze je biti u takvom drustvu

Pomeri vremensku skalu za 30 godina pa mi reci šta vidiš u Srbiji po ovom pitanju.
Osnovna razlika je što ja mogu javno da kažem na društvenim mrežama da je vlast mafijaška, a moji su to mogli i smeli samo u krugu bliskih prijatelja, ne obavezno istomišljenika al svakako časnih ljudi koji to neće zloupotrebiti.
Da, nisi imao slobodu javnog govora bez posledica. Posledice su većinom zavisile od pojedinaca.
Gomili nekih je karijerni put bio popločan tuđim nesrećama.
Sistem je ohrabrivao takve. Ljigavce, poltrone, lažove, smutljivce.
Po tom pitanju ne vidim da smo igde odmakli, (dobro, mehanizmi ucene i krađe su drugačiji) jedino nam je medijana (mislim na ekonomske pokazatelje) u odnosu na druge drastično pala.


Imas privatni sektor, imas strane firme, imas mogucnost samozaposljavanja
Imas I formalnu opciju organizovanja u opozicijo
To je ipak redove velicina bolje
I dalje mogu da te zajebavaju I to I rade, mustra uhvacena onda Bez sumnje, Ali SU im opcije ipak
Suzene

E I primjeti da princeza nije poredila sa srbijom danas (ja to poredjenje smatram opravdano) nego UK danas

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana