Gastronauti| Porodica

Univerzalni recept za spremanje ribljih fileta

Spiridon RSS / 18.01.2023. u 19:38

 

 echalotte.jpg

Dakle ovako:

Recept za 4 osobe.

700-900 grama ribljih fileta (pastrmka, smudj, morska bela riba ...)

Napucajte rernu najace moguce 220 - 300 stepeni ali ostavite da dostigne tu temperaturu!

Naredjajte filete na onaj papir za pecenje (kolace) koji ste polozili prethodno na plato iz rerne (moze i alu-folija) i stavite u vrelu rernu 12-15 minuta na onaj najvisi nivo, skoro da dodiruje gornje grejace.

Na ovaj nacin izbegavate i prskanje ulja i ostale zajebancije. 

VAZNO

 pre svega ovoga:

* naseckajte (ali super sitno) crveni luk 3 glavice (idealno bi bilo échalote)

* 2 supene kasike putera stavite na tiganj i stavite ringlu na 70 % 

* kada se puter rastopio, dodajte sitno seceni luk.

* proprzite 4-5 minuta (ne previse)

* dodajte MALO belog vina

* sada ide supena kocka (fr: bouillon) 2 min. ne vise

* dodajte 1,5 dl slatke pavlake ... 1 min

 Ovu smesu ostavite sa strane da se ohladi. Videcete, postace kremasta posle 15 min. 

Na drugu starnu napravite pirinac 400 grama.

 

Kada su fileti gotovi (sa pocetka price), mozete posluziti veceru.

 

Znaci fileti se stavljaju u tanjir, riza sa strane i SVE se poliva sa ovim sosom.

 

Ako ima pitanja, tu sam: 

 

 

 

 



Komentari (406)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bene_geserit bene_geserit 21:23 20.01.2023

Re: znam da je tesko

imate kocku, sastavljenu iz dvije polutke (zlatkasto-braon i plavo-modre), tako da sa sve četiri bočne strane ona izgleda ovako

A kako izgledaju preostale dve strane (gornja i donja)?
Usput jel smemo bočne strane da rotiramo za 90 ili 180 stepeni (ili su sve 4 baš ovakve bez rotiranja)? tj. jel sve 4 bočne strane izgledaju tako pod uslovom da je uvek gornja ivica kod svih gore a donja dole?
literatesa literatesa 21:26 20.01.2023

Re: znam da je tesko

zoja444 zoja444 21:27 20.01.2023

Re: znam da je tesko

hehe banovace nas. skrenuli smo sa teme. zamolio domacin.
docsumann docsumann 21:32 20.01.2023

Re: znam da je tesko

bene_geserit
imate kocku, sastavljenu iz dvije polutke (zlatkasto-braon i plavo-modre), tako da sa sve četiri bočne strane ona izgleda ovako

A kako izgledaju preostale dve strane (gornja i donja)?
Usput jel smemo bočne strane da rotiramo za 90 ili 180 stepeni (ili su sve 4 baš ovakve bez rotiranja)? tj. jel sve 4 bočne strane izgledaju tako pod uslovom da je uvek gornja ivica kod svih gore a donja dole?


gornja i donja su naravno braon-zlatna na vrhu i modro-plava na dnu.
polutke su solidna 3D tijela.

ne možeš pomjerati strane nezavisno (nadovezano na ovo gore).
sve 4 bočne strane izgledaju kao na crtežu.
ako stojiš ispred jedne strane, i zarotiraš kocku (oko vertikalne ose) za 90 stepeni ( u lijevo, ili u desno, svejedno) dobićeš istu sliku, pa opet rotiraš za 90 stepeni u istom smjeru i dobiješ istu sliku, pa još jednom - i opet isto


EDIT: nije šibicarska fora u pitanju, već real inženjering
docsumann docsumann 21:53 20.01.2023

Re: znam da je tesko

zoja444
hehe banovace nas. skrenuli smo sa teme. zamolio domacin.


jbg, ja se izvinjavam. preskočio sam 250 i kusur komentara.

nisam uhvatio molbu.
zilikaka zilikaka 21:56 20.01.2023

Re: znam da je tesko

kako su polutke napravljene??

Na glodalici .
docsumann docsumann 21:56 20.01.2023

Re: znam da je tesko

zilikaka
kako su polutke napravljene??

Na glodalici .




a kao ih rastavljaaš?
zilikaka zilikaka 22:24 20.01.2023

Re: znam da je tesko

docsumann
zilikaka
kako su polutke napravljene??

Na glodalici .




a kao ih rastavljaaš?

Vistim postupkom kao što sastavljaš al pojma nemam kako.
Ovo za izradu polutki mi ostala trauma od Mašinogradnje.
shmoo shmoo 22:47 20.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa
мада бих волео да посетим Кубу. Нисам тамо никада био.

Taso, umorna sam malo



Лаку ноћ.

gvozden1 gvozden1 22:53 20.01.2023

Re: znam da je tesko

a kao ih rastavljaaš

Nešto sa grejanjem i hlađenjem?
zilikaka zilikaka 23:00 20.01.2023

Re: znam da je tesko

gvozden1
a kao ih rastavljaaš

Nešto sa grejanjem i hlađenjem?

To su već trikovi, ne verujem da je tako nešto ideja.
Pošto je model koji se pravi bez upotrebe rotacionihmašina,logično je da se i sastavlja nekim kliznim pomeranjem al blagog pojma nemam kako.
...a iskustvo ranijih rešavanja mozgalica u ovo doba dana me naučilo da se u ovom uzrastu mozak ni slučajno ne turira pred spavanje.
gvozden1 gvozden1 23:04 20.01.2023

Re: znam da je tesko


To su već trikovi, ne verujem da je tako nešto ideja.

Zavisi da li je trik u crtežu.
Ako su manja ova "ramena" falcevi, kako li se to zove u mašinstvu, onda bi moglo, ovako kako izgleda na crtežu, teško.
Ne širi se materijal toliko.

A možda je to namerno urađeno, videćemo.
zilikaka zilikaka 23:26 20.01.2023

Re: znam da je tesko

falcevi, kako li se to zove u mašinstvu,

Žljebovi, sa zakošenim stranama.
Mada, pravilno je žleb ali verujem da ovo moje potiče još iz vremena kad smo imali jedistvene oznake sa Hrvatima, pa je bio recimo vijak i matica.
gvozden1 gvozden1 23:42 20.01.2023

Re: znam da je tesko

zilikaka
falcevi, kako li se to zove u mašinstvu,

Žljebovi, sa zakošenim stranama.
Mada, pravilno je žleb ali verujem da ovo moje potiče još iz vremena kad smo imali jedistvene oznake sa Hrvatima, pa je bio recimo vijak i matica.

Gledam opet, nemoguće je rotiranje, klizanje, nema ovo kud nego gore i dole, žuto gore, plavo dole.

Samo manji žljebovi (hvala) i vruće/ hladno.

Ja sam nailazio na slično, ali ne ovako zamumuljeno.

Uporni prsten na poluosivini koji drži ležaj,je pravljen u minusu, nemoguće nje staviti ga bez grejanja.

Kad se skida seče se i baca, stavlja se drugi jer je vrlo teško grejati njega dok je na poluosivini, a da ona ostane hladna.
A i jeftina je stvar, nema smisla petljati se sa skidanjem.
angie01 angie01 00:21 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Žljebovi, sa zakošenim stranama.


jedna je staticna, a drugu uguras sa strane kao sinu.


bene_geserit bene_geserit 01:14 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Par dešavanja iz USofA, gde se uvek bavimo pravim stvarima

1. Facebook je dozvolio trandžama i nebinarnim da pokazuju sise na izvolte za razliku od običnih žena. Nisam siguran šta ovo tačno znači i kakav će to komitet da pregleda gole sise i neke zabranjuje a neke ne, ali ja (a siguran sam i Čarli) iz sve snage podržavam pravo žena da pokazuju sise na Fejsbuku (još bi više podržao da gledam bilo šta na Fjesbuku ili da imam nalog).

2. Zabranili su šporete na gas (jel spašavamo planetu, a i opasni su) od 2030 i neke, mada je nejasno jel to uopšte sprovodljivo u praksi pošto pola zemlje koristi šporete na gas.

3. Vajoming je zabranio električne automobile od 2035. (nije greška, uradili su suprotno od Kalifornije, koja je zabranila ne-električne automobile od 2035). Pretpostavljam da je Kalifornija ipak veće tržište od Vajominga, ali ne bi bilo zgorega da još neko konzervativno uporište (tipa Florida) krene istim putem.
pecaros pecaros 03:12 21.01.2023

Re: znam da je tesko

docsumann

kako da ih rastavite (bez uništavanja, naravno...recimo da su polutke izrađene od superčvrste keremike ) iliti - kako su polutke napravljene??

Problematični tanjiroliki deo na slici je, zapravo, kružnog oblika, pri čemu su svi njegovi prečnici veći od stranice kocke, a manji od dijagonale. Gledano od gore, to je obrnuta zasečena kupa, dodatno srezana sa četiri strane. Ako jednu polovinu kocke zarotiramo u odnosu na drugu za 45 stepeni, trebalo bi da se to razdvoji.


bene_geserit bene_geserit 03:54 21.01.2023

Re: znam da je tesko

.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:18 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Sjajno doks! Znam rešenje, ali nisam do njega sam došao, pa da ne kvarim ljudima ugođaj mozganja. Baš je dobra fora, mora malo da se razmišlja van šablona.
bene_geserit bene_geserit 04:53 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Hm., meni ovo što je pecaroš napisao deluje da radi.
Nego ne znam što lupam glavu, nikad mi nije dobro išlo to sa 2D ili 3D sličicama, geometrija mi je bila uvek slaba tačka.
softelectronics_e softelectronics_e 09:01 21.01.2023

Re: znam da je tesko

bene_geserit
Par dešavanja iz USofA, gde se uvek bavimo pravim stvarima

1. Facebook je dozvolio trandžama i nebinarnim da pokazuju sise na izvolte za razliku od običnih žena. Nisam siguran šta ovo tačno znači i kakav će to komitet da pregleda gole sise i neke zabranjuje a neke ne, ali ja (a siguran sam i Čarli) iz sve snage podržavam pravo žena da pokazuju sise na Fejsbuku (još bi više podržao da gledam bilo šta na Fjesbuku ili da imam nalog).

2. Zabranili su šporete na gas (jel spašavamo planetu, a i opasni su) od 2030 i neke, mada je nejasno jel to uopšte sprovodljivo u praksi pošto pola zemlje koristi šporete na gas.

3. Vajoming je zabranio električne automobile od 2035. (nije greška, uradili su suprotno od Kalifornije, koja je zabranila ne-električne automobile od 2035). Pretpostavljam da je Kalifornija ipak veće tržište od Vajominga, ali ne bi bilo zgorega da još neko konzervativno uporište (tipa Florida) krene istim putem.

Ja sise ne gledam.
Jer mi je sva ta plastika poprilično odvratna.
Doduše, nešto manje nego ženski pačji kljunovi i majmunske guzice.
Nemam pojma ko je žene ubedio da su lepše kada se time unakaze?
A Fejsbuk mi, inače, služi samo za čestitanje rođendana.
PS. Evo, još malo pa treba da počne Nolo da igra. A rekao sam sebi da ne želim više da se nerviram i gledam lajv. Nego, reprizu, i to samo ako je pobedio. I to sam setove koje je dobio.
Ali, jbg!
Ako ne zaspim, jer sam vrlo rano ustao, pošto smo odvezli starije dete na aerodrom na let za Pariz.
zilikaka zilikaka 09:02 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Problematični tanjiroliki deo na slici je, zapravo, kružnog oblika, pri čemu su svi njegovi prečnici veći od stranice kocke, a manji od dijagonale. Gledano od gore, to je obrnuta zasečena kupa,

Malo verovatno jer je Docs potvrdio da se izrađuje bez rotacije.
Pošteno bi bilo da nam je lepo dao bar dve projekcije, ko što spada red, pa da zn.amo s čim imamo posla.
Ja sam sinoć raznišljala kako bi ga isekla iz kocke al ostajali bi unutra parčići, nije to.
docsumann docsumann 09:17 21.01.2023

Re: znam da je tesko

pecaros
docsumann

kako da ih rastavite (bez uništavanja, naravno...recimo da su polutke izrađene od superčvrste keremike ) iliti - kako su polutke napravljene??

Problematični tanjiroliki deo na slici je, zapravo, kružnog oblika, pri čemu su svi njegovi prečnici veći od stranice kocke, a manji od dijagonale. Gledano od gore, to je obrnuta zasečena kupa, dodatno srezana sa četiri strane. Ako jednu polovinu kocke zarotiramo u odnosu na drugu za 45 stepeni, trebalo bi da se to razdvoji.


da pojednostavimo konstrukciju u prostoru. evo ga 3D pogled




boije su malo promjenjene, al je princip isti
literatesa literatesa 09:21 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Лаку ноћ.

Dobar dan. :)

literatesa literatesa 09:22 21.01.2023

Re: znam da je tesko

I pruga koja je nekad vodila nekud.

docsumann docsumann 09:24 21.01.2023

Re: znam da je tesko

zilikaka
Problematični tanjiroliki deo na slici je, zapravo, kružnog oblika, pri čemu su svi njegovi prečnici veći od stranice kocke, a manji od dijagonale. Gledano od gore, to je obrnuta zasečena kupa,

Malo verovatno jer je Docs potvrdio da se izrađuje bez rotacije.
Pošteno bi bilo da nam je lepo dao bar dve projekcije, ko što spada red, pa da zn.amo s čim imamo posla.
Ja sam sinoć raznišljala kako bi ga isekla iz kocke al ostajali bi unutra parčići, nije to.


meni je ovaj problem postavio upravo jedan tokar kojem su naručili da napravi ovu kocku od metala. kaže da je mozgao 3 dana...dakle čovjek koji se suoćio sa problemom izrade konkretnog modela.
inače, dobra skica pomaže i umnogome skraćuje vrijeme rješavanja
zilikaka zilikaka 09:37 21.01.2023

Re: znam da je tesko

inače, dobra skica pomaže i umnogome skraćuje vrijeme rješavanja


Daleko da je dobra, em jutro em sam uvek bila loš crtač, em NE VOLEM (nisam ja slučajno otišla na energetiku) ali samo kao osnovna ilustracija da li se razumemo. Svaka gledana sa suprotne strane, kao skica kako bih je pravila. Jedna ide skroz u krst sa kosim žljebovima a drugu bi morao iz više prolaza, skineš ćošak sa jednom kosinom pa je zarotiraš da napraviš kosinu žljeba sa čela.


..al i dalje ne znam šta sa njima kad ih napraviš posebno



docsumann docsumann 09:39 21.01.2023

Re: znam da je tesko

probaj da skiciraš u 3D (u sklopu)
literatesa literatesa 09:40 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Gurneš je na kant?

literatesa literatesa 09:46 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Imam nešto iz šaha jednostavno, poslije, za dobro jutro samo Tasi. Jednostavno i zanimljivo.
nikvet pn nikvet pn 09:57 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Гле, много просто
zilikaka zilikaka 09:59 21.01.2023

Re: znam da je tesko

probaj da skiciraš u 3D (u sklopu)

U izometriji? Šališ se.
Sa moje dve leve ruke to ručno nikad ne bih ni počela a alate za crtanje ne koristim

više od decenije, ne trebaju mi, taki poso.
docsumann docsumann 10:00 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Gurneš je na kant?


bingo!

to znači da će jedna polutka biti ovako ižlijebljena





druga polutka, sledstveno, izgleda kao njen negativ
zilikaka zilikaka 10:19 21.01.2023

Re: znam da je tesko

to znači da će jedna polutka biti ovako ižlijebljena

Da, malo je navlakuša jer mi pojma nismo imali kako to izgleda unutra, pa ispada da je oblik trebao da se pravi spram rešavanja sklapanja, a ne obrnuto.

Sad kad su pomenuli guranje , počela da razmatram druge opcije oblika žljeba, pa mi prvo pao ma pamet šestougaonik a ne krst kao osnova.

Mada, ja ostajem pri prvoj primedbi da jedan mašinac ne može da postavi nedefinisan crtež!
Zna se kako spada red, turiš projekcije i svi znamo o čemu pričamo.
literatesa literatesa 10:23 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Nisam razmišljala o crtežu, reko, vidjeću šta ste napravili u toku dana, zašto bih se patila? :), od jutros snijeg i sreća u teglici. I pjevušim Ruby, Ruby, Ruby. :)

A ovo na slici je kad sam obratila pažnju bilo jednostavno kao ponuđeno riješenje.


Kraljicom uzimam topa i dam šah kralju.



On mi svojim topom prepriječi put do kralja.



I još jednom ista slika, ako idem kraljicom na njega, ona je u opasnosti od njegove kraljice, šta radim? podmetnem (ali bukvalno potez starih lisaca) njegovom topu za polje pored bijelog odozdo i tako izmaknem kraljici crnoj.



Kraj.

docsumann docsumann 10:28 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Da, malo je navlakuša jer mi pojma nismo imali kako to izgleda unutra, pa ispada da je oblik trebao da se pravi spram rešavanja sklapanja, a ne obrnuto.


problemu možeš pristupiti na dva načina...

prvi je nabadačko-pacerski, eliminišeš sve zapriječene pravce međusobnog pomjeranja polutki
.
pa tako eliminišeš sve pravce upravne na stranice kocke (jer na svakom imaš neku blokadu), pa te tako nužda natjera na taj jedini preostali pravac u kojem nemaš opstrukcija, a to je - dijagonalno.

drugi je da nacrtaš 3D model sa ucrtanim stranicama i koje se ne vide (u pozadini). njih nacrtaš isprekidanim linijama, radi jasnoće, kao što se to i inače radi u 2D prikazu kocke. tu možeš, uz malo out-of-box sagledavanja brzo da uočiš ove linije smicanja koje su slobodne (neblokirane)


gvozden1 gvozden1 10:36 21.01.2023

Re: znam da je tesko

, malo je navlakuša

Malo više:)

zilikaka zilikaka 10:55 21.01.2023

Re: znam da je tesko

problemu možeš pristupiti na dva načina...

Ma jeste, nego bih ja u postavci zadatka stavila da kocka spolja mora tako da izgleda a da unutrašnjost treba napraviti tako da joj je osnovna funkcija rastavljivost. Onda se razmišlja drugim redosledom.
No, nisam ja merodavna, odavno sam deformisana i svakako nisam etalon ta ovakve zadatke.

docsumann docsumann 11:03 21.01.2023

Re: znam da je tesko

nego bih ja u postavci zadatka stavila da kocka spolja mora tako da izgleda


kocka ne da mora tako da izgleda, kocka već izgleda tako.

napomenuto je i da polutke u sklopu ispunjavaju čitavu kocku (zapreminu kocke), a pitanje je kako su napravljene i kako su sklopljene (tj. kako ih rastaviti).

misim, kao što su pitali mene, tako pitam i ja vas
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:42 21.01.2023

Re: znam da je tesko

docsumann
Gurneš je na kant?


bingo!

to znači da će jedna polutka biti ovako ižlijebljena





druga polutka, sledstveno, izgleda kao njen negativ


Pa jeste odlicna fora, prvo Sam mislila pa ovo nije isto sa sve cetri strane Al jeste..
Ovo cu malcu da dam, Oni sad rade 3d plotove
Milan Novković Milan Novković 13:31 21.01.2023

Re: znam da je tesko

docsumann
Gurneš je na kant?


bingo!

to znači da će jedna polutka biti ovako ižlijebljena





druga polutka, sledstveno, izgleda kao njen negativ

Eh, stara i prosta, šteta što ove puzles nisu popularne među mlađim ljudima (ja baš izazovne zaobilazim sad već N godina pošto mogu ceo dan da izgubim na njih)

Meni se mnoge vuku po kući i ponekad, samo da malo izdrmusam alchajmera, uzmem poneku (ne najteže, jbg) i gleda me jednom zet kako rastavljam i sastavljam ovu predznadnju u poslednjem redu dole - laka isto ali mi je zabava da provociram njega i stariju ćerku (ona je jako dobra i ima rotvajler attitude ka ovim puzles, isto bi mogla ceo dana).

I iako mi je ćerka obično jako dobra (pre 15+ godina Rubiikovu kocku sklapala bvrže od mene, tj teško mi je bilo da je pobedim) nikako da se snađu u ovih par žici pa mi bilo blam da mučim zeta, a ćerka je rado pristala da obnovi lekciju iz lateralnog razmišljanja i verovatnoća

I za Božić im svima kupim po poklon, zetu celu ovu kolekciju dole, ćerci jednu kompleksnu zezalicu gde je pola problema uvek nevidljivo a imaš dosta pomešanih kuglica u bojama (kategorija ko rubikova kocka, možda malo prostija kombinatorski, ali ti treba nešto bolja vizuelna memorija, iako ne baš ko šimpanzama). Pa starijem unuku kupim jednu lakšu gde je reward (i prolazni) muzika i, jelte, i samom sebi ...

Bolja zabava od dosta lošije zabave koju smo, nekako, favorizovali



literatesa literatesa 13:56 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Eh, stara i prosta

Da, dobro, ipak nije zamor materijala.


Nego, gdje je i šta radi Uglješa Šajtinac?
zoja444 zoja444 14:31 21.01.2023

Re: znam da je tesko

ko je ugljesa sajtinac?
literatesa literatesa 15:32 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Učlanila bih se u njegov klub. Ne zato što mi Tasa prigovara :), ima baš jedan snimak kad Šajtinac kaže, dio smo društva, naću poslije tj u tih par min ga upoznaš, mudar, odmjeren, ima duha, i zamisli još u pisanju ima vatre..

I kad sam kod visokih temp, jel tema još uvijek čarolije kuvanja? :)

Ili je vrijeme da prijeđemo pričati o svemiru čiju je komplexnost samo Milan na blogu prokužio do sada? :)


literatesa literatesa 15:33 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Preporučujem ovih 5 min.

Milan Novković Milan Novković 15:48 21.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa
Eh, stara i prosta

Da, dobro, ipak nije zamor materijala...

Jedan od interesantnijih skupova rezultata na Googletu se dobija na "Japanese carpentry". Pa videti fotke, one su posebno interesantne.

Evo jednog klipa kao primera ultimativne diy-pasivne joge (slične stvari je Maksa skoro sigurno prilagao u nekoj prošlosti, moguće i ostali)



A Docsov joint se koristi u praksi za nastavljanje "šipkastih" (elongated) drvenih struktura.



I to je entry level, tj, ko voli, treba videti kako sve Japanci prave spojeve.

Ipak, otići u Kjoto i videti kako su od Kineza jako davno naučili da prave one krovove koji se dosta ljuljaju pri zemljotresima, ali ne pucaju i padaju, je, open, viši nivo zabave. U stvari, evo proširenog videoa, fascinantan:






Milan Novković Milan Novković 16:01 21.01.2023

Re: znam da je tesko

docsumann
Gurneš je na kant?


bingo!

to znači da će jedna polutka biti ovako ižlijebljena

druga polutka, sledstveno, izgleda kao njen negativ

Pošto Docs često "zeza raju" evo imperija uzvrća udarac, zagonetka za njega, i društvo (nestrpljivi imaju JuTjube mproces dokumentovan). Naravno, nema nikakvih šupljina u drvetu po sastavljanju.



Edit: postoji Freeware/open-source software za pravljenje ovakvih joins.
literatesa literatesa 16:35 21.01.2023

Re: znam da je tesko

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:51 21.01.2023

Re: znam da je tesko

docsumann
nego bih ja u postavci zadatka stavila da kocka spolja mora tako da izgleda


kocka ne da mora tako da izgleda, kocka već izgleda tako.

napomenuto je i da polutke u sklopu ispunjavaju čitavu kocku (zapreminu kocke), a pitanje je kako su napravljene i kako su sklopljene (tj. kako ih rastaviti).

misim, kao što su pitali mene, tako pitam i ja vas


Da, i ja sam tako naišao slučajno na to rešenje kad sam gledao te neke dove-tail spojeve za drvenariju mahom. To ume baš da se zakomplikuje, pogotovu japanci to vole da rade pošto su njima ekseri i šrafovi uglavnom ispod časti.
docsumann docsumann 17:06 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Milan Novković
docsumann
Gurneš je na kant?


bingo!

to znači da će jedna polutka biti ovako ižlijebljena

druga polutka, sledstveno, izgleda kao njen negativ

Pošto Docs često "zeza raju" evo imperija uzvrća udarac, zagonetka za njega, i društvo (nestrpljivi imaju JuTjube mproces dokumentovan). Naravno, nema nikakvih šupljina u drvetu po sastavljanju.



Edit: postoji Freeware/open-source software za pravljenje ovakvih joins.


na prvu, da nije rotacija u pitanju?
Milan Novković Milan Novković 17:18 21.01.2023

Re: znam da je tesko

docsumann
Milan Novković
docsumann
Gurneš je na kant?


bingo!

to znači da će jedna polutka biti ovako ižlijebljena

druga polutka, sledstveno, izgleda kao njen negativ

Pošto Docs često "zeza raju" evo imperija uzvrća udarac, zagonetka za njega, i društvo (nestrpljivi imaju JuTjube mproces dokumentovan). Naravno, nema nikakvih šupljina u drvetu po sastavljanju.



Edit: postoji Freeware/open-source software za pravljenje ovakvih joins.


na prvu, da nije rotacija u pitanju?

Nije

Uopšte nije intuitivno na klasičan, plus lateral-thinking način - čak i kad gledaš kako sastavljaju pomisliš: nemoguće
softelectronics_e softelectronics_e 17:31 21.01.2023

Re: znam da je tesko

docsumann
pecaros
docsumann

kako da ih rastavite (bez uništavanja, naravno...recimo da su polutke izrađene od superčvrste keremike ) iliti - kako su polutke napravljene??

Problematični tanjiroliki deo na slici je, zapravo, kružnog oblika, pri čemu su svi njegovi prečnici veći od stranice kocke, a manji od dijagonale. Gledano od gore, to je obrnuta zasečena kupa, dodatno srezana sa četiri strane. Ako jednu polovinu kocke zarotiramo u odnosu na drugu za 45 stepeni, trebalo bi da se to razdvoji.


da pojednostavimo konstrukciju u prostoru. evo ga 3D pogled





boije su malo promjenjene, al je princip isti

Problem je trivijalan.
Crveni deo, u odnosu na donji, se gura u stranu po bilo kojoj od dijagonala.
Unutra je dobar deo šupalj, tj. bez materijala.
docsumann docsumann 17:49 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Uopšte nije intuitivno na klasičan, plus lateral-thinking način - čak i kad gledaš kako sastavljaju pomisliš: nemoguće


pogledao

nije baš materija za blogoprobleme


literatesa literatesa 18:20 21.01.2023

Re: znam da je tesko

(nestrpljivi imaju JuTjube mproces dokumentovan).

Samokontrola je ne kliknuti na ovaj tekst o danskom filmu Speak No Evil. Navodno je kraj posebno strašan?, i pogledala bih ali neću da čitam kritike i komentare.

Milan Novković Milan Novković 19:17 21.01.2023

Re: znam da je tesko

docsumann
Uopšte nije intuitivno na klasičan, plus lateral-thinking način - čak i kad gledaš kako sastavljaju pomisliš: nemoguće


pogledao

nije baš materija za blogoprobleme



Al pogledaj šta je interesantno:

1. Mogli smo da imamo dosta "kompleksniju" zagonetku iz geometric-reasoning: npr kako provući sofu kroz vrata, gde je sofa dizajnirana gde je to jako teško, na prvi pogled nemoguće, a unošenje se sastoji iz...

2. ... sekvence transliranja i rotiranja u 6D.

3. Zamisli da ta sekvenca ima 9 koraka. Dosta ljudi bi rešilo problem u prihvatljivom vremenu zato što smo mi veći majstori spoznaje i otkrivanja kvaliteta, u grubim crtama - otud mi gore "kompleksnije" u navodnicima, mi i kompleksnost mnogo više vežemo za kvalitativnu stranu raznih kompozicija nego kvantitativnu.

4. A gore je neki ludi Japanac napravio joint gde imamo šta, samo jednu translaciju - problem je potpuno pomeren ka pretežnosti baratanja kvantitetima, iako ne mora ludo precizno da smo dobri.

Taki svet. Davno, pre modernih kompjutera baš za sve, dva top tradera su se kladili da li mogu da se pokupe ljudi sa ulice, znači prosečni iako prođu neku elementarnu selekciju, i naprave od njih nadprosečni traderi.

Može, na kraju su im dali realnu lovu, milion dolara, odmah na početku, po završenom kratkom kursu, i velika većina su bili odlični.

1. IQ uopšte nije bio glavni parametar, ni približno. A i IQ100 znači da svakog sa IQ101 imamo jedbu osobu sa IQ99, figurativno govoreći. Ako bi merio IQ na nekoliko decimala 50% ljudi bi bilo nadprosečno.

2. Trebalo je imati neki afinitet ka riziku. Al i to, nikako vratolomno, u kom slučaju recimo da bar 50% ljudi ima to.

3. I taj jedini, osnovni parametar je bio, pošto su trading strategije bile trivijalne, kao i znanje, ... određen nivo brze aritmetike napamet, bez olovke i papira - npr koliko je 17x18 - ako u 5 sekundi, nagađam, daš odgovor sa +/-10% greške odličan si, sa 5% greške - fenomenalan, u 3 sekunde sa 5% - genije

Jbg, čudan svet
pecaros pecaros 19:28 21.01.2023

Re: znam da je tesko

docsumann
Gurneš je na kant?


bingo!

to znači da će jedna polutka biti ovako ižlijebljena





druga polutka, sledstveno, izgleda kao njen negativ


Da, ovo je logično rešenje. U tom slučaju je moj predlog (valjda) drugo, alternativno rešenje, jer ima jedno ograničenje. Naime, širina donjeg, užeg dela "tanjira" mora da bude najmanje jednaka (ili veća) stranici osmougla ucrtanog u kružnicu kojoj pripada.

Nikad ne koristim programe za grafiku, osim toga ne znam koliko bi vizualizacija bila pregledna, i još osim toga, mrzi me da se prihvatam posla, ali si ti taj koji voli mozgalice, pa ispitaj slučaj.
literatesa literatesa 19:36 21.01.2023

Re: znam da je tesko



Milane, je li ovo moguće riješiti?, dox je sumnjičav?

Ne postoji neko dugme da se kocka transformiše u konkubinu na trpezu il tako neku muzički kutiju?

Zatim, klik mehanizam kao dirke na klaviru pomjere vrijeme unazad prije detonacije (što mi sad pade na pamet Balašević, radi Mirke? :), kocka je ispunjena, tako si rekao, pretpostavimo da je sila na određenom mjestu ne rastavlja..

Da li je ona uopšte predviđena kao mozgalica (parrdon, za nas, ne za tebe:)


Sutra bih je skicirala, dvije bočne strane svjetlije i 4 ivice ovakve, jel tako? Ali pod uslovom ako je neko izgradio nešto da bi se to nešto razgradilo samo posmatranjem i razmišljanjem, ili demistifikovalo. :)


Zaboravih kako se zovu ovi kolačići. :))




softelectronics_e softelectronics_e 19:37 21.01.2023

Re: znam da je tesko

pecaros
docsumann
Gurneš je na kant?


bingo!

to znači da će jedna polutka biti ovako ižlijebljena





druga polutka, sledstveno, izgleda kao njen negativ


Da, ovo je logično rešenje. U tom slučaju je moj predlog (valjda) drugo, alternativno rešenje, jer ima jedno ograničenje. Naime, širina donjeg, užeg dela "tanjira" mora da bude najmanje jednaka (ili veća) stranici osmougla ucrtanog u kružnicu kojoj pripada.

Nikad ne koristim programe za grafiku, osim toga ne znam koliko bi vizualizacija bila pregledna, i još osim toga, mrzi me da se prihvatam posla, ali si ti taj koji voli mozgalice, pa ispitaj slučaj.

To rešenje, na slici, je nepotpuno.
Može da se po drugoj dijagonali još skine materijala, tako da klizanje može da bude po obe dijagodale.
literatesa literatesa 19:38 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Zaboravih kako se zovu ovi kolačići.

Gnijezda ili poljupci, tako nešto. :))
Milan Novković Milan Novković 19:55 21.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa


Milane, je li ovo moguće riješiti?, dox je sumnjičav?

Ne postoji neko dugme da se kocka transformiše u konkubinu na trpezu il tako neku muzički kutiju?

Zatim, klik mehanizam kao dirke na klaviru pomjere vrijeme unazad prije detonacije (što mi sad pade na pamet Balašević, radi Mirke? :), kocka je ispunjena, tako si rekao, pretpostavimo da je sila na određenom mjestu ne rastavlja..

Da li je ona uopšte predviđena kao mozgalica (parrdon, za nas, ne za tebe:)


Sutra bih je skicirala, dvije bočne strane svjetlije i 4 ivice ovakve, jel tako? Ali pod uslovom ako je neko izgradio nešto da bi se to nešto razgradilo samo posmatranjem i razmišljanjem, ili demistifikovalo. :)


Zaboravih kako se zovu ovi kolačići. :))


Moguće, Docs kaže da je pogledao (na Internetu).

Nema ništa skriveno, pokretno, nikakvih finti - kad provališ ili pogledaš vidi moj odgovor zašto je, možda, teško - osnovnu "filozofiju" sam pozajmio od drugih, na druge teme, sad davno, pa ekstrapolirao - možda pogrešno iako mi je to insinktivna reakcija - češće dobra nego loša.

Pa da te još malo "mučim" - rešenje je trivijalno
pecaros pecaros 19:59 21.01.2023

Re: znam da je tesko

softelectronics_e

To rešenje, na slici, je nepotpuno.
Može da se po drugoj dijagonali još skine materijala, tako da klizanje može da bude po obe dijagodale.


Rečeno je - nema šupljina.
literatesa literatesa 20:07 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Moguće, Docs kaže da je pogledao (na Internetu).

Nema ništa skriveno, pokretno, nikakvih finti - kad provališ ili pogledaš vidi moj odgovor zašto je, možda, teško - osnovnu "filozofiju" sam pozajmio od drugih, na druge teme, sad davno, pa ekstrapolirao - možda pogrešno iako mi je to insinktivna reakcija - češće dobra nego loša.

Pa da te još malo "mučim" - rešenje je trivijalno

Nisam pročitala taj odgovor, možda ima rješenje,

Jeste trivijalno rastaviti zato što je tehnika sklapanja savršena i komplikovana?, i tebe interesuje znamo li mi kako je napravljena?, a ne: znamo li je rastavi na pola?, ili da li samo njene ove svjetlije strane skliznu dole ili gore..
Milan Novković Milan Novković 20:10 21.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa
Moguće, Docs kaže da je pogledao (na Internetu).

Nema ništa skriveno, pokretno, nikakvih finti - kad provališ ili pogledaš vidi moj odgovor zašto je, možda, teško - osnovnu "filozofiju" sam pozajmio od drugih, na druge teme, sad davno, pa ekstrapolirao - možda pogrešno iako mi je to insinktivna reakcija - češće dobra nego loša.

Pa da te još malo "mučim" - rešenje je trivijalno

Nisam pročitala taj odgovor, možda ima rješenje,

Jeste trivijalno rastaviti zato što je tehnika sklapanja savršena i komplikovana?, i tebe interesuje znamo li mi kako je napravljena?, a ne: znamo li je rastavi na pola?, ili da li samo njene ove svjetlije strane skliznu dole ili gore..

Kako šta god, ovo je kvantitativna zagonetka

Za radoznale --> KLIK <--
literatesa literatesa 20:14 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Kako šta god, ovo je kvantitativna zagonetka

Eto sad, mudrolija. :)

Ali mala i bitna napomena, mudrolija starih Japanaca. :)
literatesa literatesa 20:15 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Za radoznale -->

Neću kliknuti, to nije problem, kao stijena sam :), samo razmišljam pred koliko nemoguć zadatak si nas stavio, u smislu: čemu odgovori? :)
Milan Novković Milan Novković 20:21 21.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa
Za radoznale -->

Neću kliknuti, to nije problem, kao stijena sam :), samo razmišljam pred koliko nemoguć zadatak si nas stavio, u smislu: čemu odgovori? :)


Ako je tako, evo za lako opuštanje u pauzama (upravo poslao starijem unuku, Luka (4) na našu proširenu WhatsUp grupu na kojoj davim familiju - majka mu dobro svira (svirala, amaterski) pijano (obe mi ćerke) al ne vidim da kidiše na dotični kad skoknem do njih, iako se uvek kreativno igra

literatesa literatesa 20:30 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Milan Novković Milan Novković 20:38 21.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa

Po inspiraciji njegovog čistog zvuka gitare evo jednog čistog, amaterskog (lakog tako, u ovom kontekstu), a ekvizitnog projekta u drvetu - teško je omašiti:


literatesa literatesa 20:44 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Lijepo, kao šešir gljive, il klobuk s unutrašnje strane.

Njih dvoje gore i muzičari tj bubnjar u odjelu, kabare za par ljudi, intimno i sjajno.

Milan Novković Milan Novković 20:56 21.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa
Lijepo, kao šešir gljive, il klobuk s unutrašnje strane.

Njih dvoje gore i muzičari tj bubnjar u odjelu, kabare za par ljudi, intimno i sjajno.


Na trenutak me potsetilo na Mikelanđela koji nije radio kao većina vajara, iterativno i cinculirajući, nego je prosto "video" figuru u komadu kamenu pa skinuo višak






Pa Unfinishd bound slave


literatesa literatesa 21:20 21.01.2023

Re: znam da je tesko




maksa83 maksa83 21:46 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Na trenutak me potsetilo na Mikelanđela koji nije radio kao većina vajara, iterativno i cinculirajući, nego je prosto "video" figuru u komadu kamenu pa skinuo višak

Meni je u svemu tome najfascinantnija činjenica da je bio kornjača.
Spiridon Spiridon 22:23 21.01.2023

Re: znam da je tesko

maksa83
Na trenutak me potsetilo na Mikelanđela koji nije radio kao većina vajara, iterativno i cinculirajući, nego je prosto "video" figuru u komadu kamenu pa skinuo višak

Meni je u svemu tome najfascinantnija činjenica da je bio kornjača.


...i Nindza pri tome
literatesa literatesa 22:49 21.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa literatesa 22:50 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Zdrahal, ne znam jesam li ove pokazivala.

literatesa literatesa 22:51 21.01.2023

Re: znam da je tesko

Meni je u svemu tome najfascinantnija činjenica da je bio kornjača.

:))
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:39 22.01.2023

Re: znam da je tesko



docsumann docsumann 09:51 22.01.2023

Re: znam da je tesko

maksa83
Na trenutak me potsetilo na Mikelanđela koji nije radio kao većina vajara, iterativno i cinculirajući, nego je prosto "video" figuru u komadu kamenu pa skinuo višak

Meni je u svemu tome najfascinantnija činjenica da je bio kornjača.


e da, Mikelanđelo Straćatelo
literatesa literatesa 10:29 22.01.2023

Re: znam da je tesko





literatesa literatesa 10:32 22.01.2023

Re: znam da je tesko

Samo za Milana,

P.S. If you're a fan of animals and of Japanese art then check Maneki Neko ... Japanese lucky cats!
Milan Novković Milan Novković 12:01 22.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa
Samo za Milana,

P.S. If you're a fan of animals and of Japanese art then check Maneki Neko ... Japanese lucky cats!

Jesam ljubitelj, thanks

Proveo sam ja i nekoliko nedelja u Japanu, pa išao i u Iga (伊賀市, Iga-shi) - u ninja centrali čak mač potezao (turista, bezopasan, osim ako onaj ispred mene nema mač a nije ni ninja ni Čak Noris
literatesa literatesa 12:23 22.01.2023

Re: znam da je tesko

pa išao i u Iga (伊賀市, Iga-shi) - u ninja centrali čak mač potezao

Kakav si ti lik, čovječe. :))



Milan Novković Milan Novković 13:34 22.01.2023

Re: znam da je tesko


literatesa

Ako nisi gledala a interesuje te ima na Netflixu serija Age of Samurai: Battle for Japan gde su verno koliko je moguće pokušali da dočaraju vremena kad je Japan i razuđenog feudalizma počeo da se ujedinjuje.


Nije baš za nežne dušice ali malo pomaže da se (do)kapira njihov mentalitet, iako je u tome nemoguće predaleko dobaciti

Ako je potreban teaser on ide od "sitnica" ala samoubijanja od sramote pošto neka sitnica od rituala nije ispoštovana pri sahrani oca, preko donošenja vođi oprane i našminkane glave lepuškastog mladog protivnika, na tacni, da se ispoštuje protivnik, bitka, ... već sam zaboravio dosta ... do lenjog odlaska smorenog vođe, gde mu se vidi baš dosada na licu, na samoubijanje kad čuje da gubi bitku (crni humor)

Naša prva komšinica od 30 godina našeg bivstvovanja u Londonu je rođena u Tokiju, odrasla i završila fine arts, radila kao vođa projekata za razne šik Evropljane ala Šanel, Dior, ... naletela na Novozalanđanina i skrasili se u kući do naše.

I posle 30 godinam kaže moja žena, jedina baš spona koja nas je dubinski mentalno spajala je što smo ona i ja jako lako, instinktivno i bez da trepnemo trošili pare, do poslednjeg penija ako treba (igrom slučaja oboje 58. godište). Njen muž i moja žena su mnogo štedljiviji. Sve ostalo ... uvek neka iznenađenja, jednom sa nama u Španiji pročitala roman na Japanskom i samo onako ležerno bacila knjigu u đubre .... meni bilo blam da je pitam da "pojasni" pošto je, inače, kao "svaka" Japanka prestala da radi kad se udala, ali je zarađivala novac učeći mlade japanke da oslikavaju nameštaj tu kod sebe u kući, sa neverovatnim strpljenjem i pedanterijom.

Samo sam je jednom video, u 30 godina, da je na 3-5 sekundi izgubila cool, wait for this: slučajno se zadesili u Tokiju u isto vreme, i ona nas malo provela pa otišli na neko skriveno sitno mesto na ručak, i ne zvao se ja Miško, Tarzan iz Prigrevice ako ne potegnem da kelneru dam bakšiš na kraju (nipodaštavajuće u Japanu - zamisli uopšte "koncept" nipodaštavanja Japanca ponosnog na svoj rad, posao, poslodavca, .... al ona im je munjevito objasnila rečima na jpanaskom ala, ma pusti, budale iz Londona, iako joj je lice na tih 5 sekundi izmaklo kontroli

Njena mlađa ćerka je JEDINA osoba koja našu mlađu ćerku (najbolje drugarice) ume da "uštopa" (ko nemirnu loptu) tako da se naša mlađa ćerka umori od sopstvenih reči i ućuti na trenutak (i otac Novozelanđanin je jako flegmatičan, tako da su im se "našli" geni).

Evo ih, marcha de los toreadores dve londonske cigančice (i ako ne voliš Karmen, nema veze) te pozdravljaju iz Valensije gde su došle da me gledaju u bull ringu (lažem al nemoj nikom da kažeš)





literatesa literatesa 14:08 22.01.2023

Re: znam da je tesko

Njen muž i moja žena su mnogo štedljiviji.

Moje iskustvo kaže da je uvijek dobro tj bolje da se ljudi razlikuju prvo u trošenju novca, kad jedno rasipa da je drugo štedljivo, i obratno, mijenjaju uloge, drugo, u dobroti, ne valja kad su oboje u istom trenutku dobri, bolje da je jedna persona loša i zla kad se druga raznježi od čovjekoljublja.. :)


+ ukratko, posebno meni nikada ne dozvoliti punu kontrolu ni nad novcem ni nad emocijama :)
softelectronics_e softelectronics_e 14:42 22.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa
Njen muž i moja žena su mnogo štedljiviji.

Moje iskustvo kaže da je uvijek dobro tj bolje da se ljudi razlikuju prvo u trošenju novca, kad jedno rasipa da je drugo štedljivo, i obratno, mijenjaju uloge, drugo, u dobroti, ne valja kad su oboje u istom trenutku dobri, bolje da je jedna persona loša i zla kad se druga raznježi od čovjekoljublja.. :)


+ ukratko, posebno meni nikada ne dozvoliti punu kontrolu ni nad novcem ni nad emocijama :)

Ma!
Ti si naša!
literatesa literatesa 16:07 22.01.2023

Re: znam da je tesko

Ma ne odgovaram na Milanove komentare u potpunosti jer bih morala kad čovjek, Milan, priča o sebi, životu i familiji i ja krenuti tim stopama, ispričati ponešto, bilo bi fino i nije baš da nemam šta. :)



Šta prvo primjetiš? Nema čohu? I košta 7.000 $. Tabla mi najsličnija mermernim pločicama u holu šahovskog kluba rezervisanog za samo muškarce i desničare, jeziva. Fale crne puti ženski likovi kao kod Tarantina na plantažama, otvaraju vrata i odmahnu glavom kad vide da sam i ja žensko. Saosjećam sa njima idući niz šljunkovit put do čelične kapije obazirući se na pitbulove, one ostanu iza zatvorenih vrata saosjećajući sa mnom, i moleći Boga da ih ne bace bijeli gospodari pitbulovima kraj čelične kapije za večeru.





Dalje, tražeći kakva je fama s ovim basnoslovno skupim i raskošnim figurama,




Nađem na Redditu, hm, i ako me nema učlanila sam se u Šahovski klub Reddit.


literatesa literatesa 16:11 22.01.2023

Re: znam da je tesko

Nema čohu?

Ali ako je elektronski šah, to je neki magnet? I čip? :)
softelectronics_e softelectronics_e 16:28 22.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa
Ma ne odgovaram na Milanove komentare u potpunosti jer bih morala kad čovjek, Milan, priča o sebi, životu i familiji i ja krenuti tim stopama, ispričati ponešto, bilo bi fino i nije baš da nemam šta. :)



Šta prvo primjetiš? Nema čohu? I košta 7.000 $. Tabla mi najsličnija mermernim pločicama u holu šahovskog kluba rezervisanog za samo muškarce i desničare, jeziva. Fale crne puti ženski likovi kao kod Tarantina na plantažama, otvaraju vrata i odmahnu glavom kad vide da sam i ja žensko. Saosjećam sa njima idući niz šljunkovit put do čelične kapije obazirući se na pitbulove, one ostanu iza zatvorenih vrata saosjećajući sa mnom, i moleći Boga da ih ne bace bijeli gospodari pitbulovima kraj čelične kapije za večeru.





Dalje, tražeći kakva je fama s ovim basnoslovno skupim i raskošnim figurama,




Nađem na Redditu, hm, i ako me nema učlanila sam se u Šahovski klub Reddit.



Ja bih to budalama naplatio 77 hiljada dolara.
A ne samo 7 hiljada dolara.
Milan Novković Milan Novković 16:31 22.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa
Ma ne odgovaram na Milanove komentare u potpunosti jer bih morala kad čovjek, Milan, priča o sebi, životu i familiji i ja krenuti tim stopama, ispričati ponešto, bilo bi fino i nije baš da nemam šta. :)



Šta prvo primjetiš? Nema čohu? I košta 7.000 $. Tabla mi najsličnija mermernim pločicama u holu šahovskog kluba rezervisanog za samo muškarce i desničare, jeziva. Fale crne puti ženski likovi kao kod Tarantina na plantažama, otvaraju vrata i odmahnu glavom kad vide da sam i ja žensko. Saosjećam sa njima idući niz šljunkovit put do čelične kapije obazirući se na pitbulove, one ostanu iza zatvorenih vrata saosjećajući sa mnom, i moleći Boga da ih ne bace bijeli gospodari pitbulovima kraj čelične kapije za večeru.

Dalje, tražeći kakva je fama s ovim basnoslovno skupim i raskošnim figurama,


Nađem na Redditu, hm, i ako me nema učlanila sam se u Šahovski klub Reddit.



Ako figure kao takve poma#u onda staviš Jackie Brown za crnu krljicu i uvek biraš crne figure

A vidi našeg belca, uz prigodnu muziku Sarah McLachlan Mora copy-paste u browser:

https://www.youtube.com/shorts/c0xncXqNUF

EDIT: Moji browseri stenju pod ovim urlom, izgleda da ga YouTube selectovano dozvoljava embeded iz nekih apps

literatesa literatesa 16:38 22.01.2023

Re: znam da je tesko

Ja bi to budalama naplatio 77 hiljada dolara.
A ne samo 7 hiljada dolara.

Drugi s grivom košta čini mi se duplo, i sad vidim da su ga proglasili za šah 2023? Izgleda da i ti šahovski krugovi i tokovi po Netu imaju svoje senzibilitete i turbulencije, o figurama koje slučajno ugledam krajem prošle god pričaju evo u dva dana na nekoliko mjesta, šta se desilo? Buknulo kao uši od pola čaše crnog vina? :)
literatesa literatesa 16:39 22.01.2023

Re: znam da je tesko

onda staviš Jackie Brown za crnu krljicu

E kako se sjeti, dobro si iskombinovao. :)

+

pokušala sam i ja, ne ide YouTube
literatesa literatesa 16:49 22.01.2023

Re: znam da je tesko

Na ovaj šah samo odmahneš glavom i uzdahneš.

Grappa di Grignolino

Grappa di Graspanera


literatesa literatesa 16:53 22.01.2023

Re: znam da je tesko

Gdje je Zoja da vidi kako i šah možeš igrati u npr skidanje. :))
Milan Novković Milan Novković 17:01 22.01.2023

Re: znam da je tesko

literatesa
...

pokušala sam i ja, ne ide YouTube

Proleteo sam kroz "shorts" bizbis pa mi dosadilo posle 5 minta

1. Ili je neka DRM fora

2. Ili s Googl bori protiv youtube konkurencije (e.g. TikTok i slični) koja bi da koristi youtube za promovisanje

3. ... ostavljasm "istraživanje" za kasnije, ili dok ostali blogeri ne pojasne
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:36 23.01.2023

Re: znam da je tesko

Pajiću, prebaciš m u www,


Nah, ne valja ceo taj link, ali sam opravio.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:58 23.01.2023

Re: znam da je tesko

bene_geserit
Par dešavanja iz USofA, gde se uvek bavimo pravim stvarima

1. Facebook je dozvolio trandžama i nebinarnim da pokazuju sise na izvolte za razliku od običnih žena. Nisam siguran šta ovo tačno znači i kakav će to komitet da pregleda gole sise i neke zabranjuje a neke ne, ali ja (a siguran sam i Čarli) iz sve snage podržavam pravo žena da pokazuju sise na Fejsbuku (još bi više podržao da gledam bilo šta na Fjesbuku ili da imam nalog).

2. Zabranili su šporete na gas (jel spašavamo planetu, a i opasni su) od 2030 i neke, mada je nejasno jel to uopšte sprovodljivo u praksi pošto pola zemlje koristi šporete na gas.

3. Vajoming je zabranio električne automobile od 2035. (nije greška, uradili su suprotno od Kalifornije, koja je zabranila ne-električne automobile od 2035). Pretpostavljam da je Kalifornija ipak veće tržište od Vajominga, ali ne bi bilo zgorega da još neko konzervativno uporište (tipa Florida) krene istim putem.


a dobro jbt oće i lektriku da zabrane zaposve ti tvoji u Vajomingu..
i zar nije ovaj gas zato što je sad već dokazano da kad kuvaš na gas neminovno šmrkneš nemalu količinu pa sjebe tebe direkt a ne okolinu?
ja brate bukvalno i osjetim da šmrknem svaki put kad ga upalim i kontam, jbg..
računam kad ne pandrkavaju profi kuvari nešto masovno neću ni ja..
a da je neuporedivno lakše kuvati na gas nego bilo šta drugo, jeste
literatesa literatesa 12:34 23.01.2023

Re: znam da je tesko

U Vajomingu kod Baneta uvijek trista čuda.


Ako Srbin može napraviti najbolju pizzu na svijetu zašto Bane ne bi bio čestiti Vajominganac iz Šajena? :)


Šta nam je zajedničko? Svi smo na istoj planeti Zemlji i gledamo u istu zvijezdu Sunce?,

i Meksikanci, Indijci, crnci, Bane, bebe, Jevreji bogati njujorški, feministkinje, bijeli muški šahisti, Milan iz Londona, Pajić i snažni Bosanci, ljudi i njihovi vučjaci, džezeri i itd.


Kad rekoh "zajedničko", jutros prvi put stavim dilemu na papir, i odnos je bio 13:1 u korist minusa, samo jedan plus.. :)
literatesa literatesa 16:12 23.01.2023

Re: znam da je tesko

Не судим о деци по родитељима него о родитељима по деци коју видим пред собом.

Apropo priče o psima, ti sudiš o vlasniku pištolja ne o pištolju koji je ubio čovjeka?

Да ли је то педагошки или није, да судим о родитељима и кући из које таква деца долазе, не знам али те процене ми свакако много помажу у мом послу.

Drugo, kad bi uporedili problematičnu porodicu sa narečenim agresivnim ljudima i njihovim agresivnim psima (u nekoj drugoj finijoj okolnosti postali bi male mace, dobro, zašto neko poželi od psa za borbe napraviti malu macu isto je pitanje da staviš prst na čelo? i da li je to humano, napraviti od mašine za ubijanje igračku? i da li je normalno da jedan vučjak ne dozvoli da ga maze i tetoše kako hoće? pa jeste normalno ali za virtuelni trend nije jer virtuelni trend ne živi realnost, on izmaštava neprirodnost svih odnosa pa i čovjek-pas),

postoje ugrubo dvije dječije ličnosti koje dolaze iz takvih porodica:

1. nasilan da prikrije zlostavljanje
2. povučen u sebe i nesiguran, ubijen u pojam što bi kod nas rekli

Kako se ti odnosiš prema njima?

1. isti si otac
2. ajde, ajde, šta cmizdriš?

Најмање 15 у свом животу. Вероватно и више.


Расних и нерасних.

И у ЈНА сам радио са псима. То ми је било задужење. Ишао сам на обуку за то задужење.

Dobro, ja sam brkatija pošto je moj pas sa korpom imao borbu sa jednim pitbulom bez korpe (istrčavao s vremena na vrijeme iz dvorišta pristojne i bogate kuće, ispod oka sam ih uvijek gledala, ne volim bahatu aroganciju tipa, previše gradski pas ne ubija, samo oni iz predgrađa) koji je krenuo na mene i nekoliko male djece moje i tuđe oko mene.. ne znam da li si gledao borbe pasa, ili kako pas može biti srčan i kad ima korpu, kako se bori nogama kao konj kopitama? Ili si ti u vojsci samo češljao pse?

Drugi put moj pas nije imao korpu, treći put sam rekla vlasniku da ću nauditi i njemu i psu.

Ono što mogu reći je da svi ti vlasnici ubica pasa u sebi imaju istu nesigurnost, i kad vidim kako ih pas vuče ili trzne, kad vidim njihov reflex u očima nesiguran, uvela bih zatvorske kazne samo za rečenicu "neće, moj pas je fino vaspitan".


Ко ти је тражио ме ти овде (психо)анализираш?
Кога уоште боли курац шта ти мислиш о било коме?


Ne znam šta si se nastavio, moj komentar je bio o virtuelnom trendu, konkretno kako odoljeti kolektivnoj svjesti kad psi izgrizu čovjeka do smrti?, ako ti ne diktiraš trendove po Twitteru, saberi se malo..

Ево, ово је потврда тога што рекох да ти стварно имаш проблем у глави када су у питању односи са другим људима.

Ne vidiš gdje je problem? Jesi glup ili šta?
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:54 23.01.2023

Re: znam da je tesko

3. Vajoming je zabranio električne automobile od 2035. (nije greška, uradili su suprotno od Kalifornije, koja je zabranila ne-električne automobile od 2035). Pretpostavljam da je Kalifornija ipak veće tržište od Vajominga, ali ne bi bilo zgorega da još neko konzervativno uporište (tipa Florida) krene istim putem.



Ovo se nije desilo (ali nema veze, dosta je zabavno). Pokušali su da to proture, kao i gomile drugih trampovskih ravnozemljaških quonanon gluposti koje pokušavaju da proguraju gde god mogu, ali nije prošlo, niti je imalo ikakve šanse da prođe. A Bene bi mogao malo da pretrese svoje izvore konspirativnih gluposti, jer ovo sad već postaje malo dosadno i predvidljivo.

Ovo za trans-sise na fejsbuku nisam proveravao, a i nemam nalog tamo. Mada i to zvuči kao glupost.

Šporete na gas treba zabraniti. Električnim štednjacima ama baš ništa ne fali, pogotovu kad se pređe na indukcione šporete.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:56 23.01.2023

Re: znam da je tesko

a da je neuporedivno lakše kuvati na gas nego bilo šta drugo, jeste



Ja sam se iznenadio kad sam čuo da profi pekari pandrkću dosta rano, navodno ono brašno što udišu danononćno izaziva nešto slično silikozi, ili kao ona rudarska pluća (samo je boja druga).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana