Budućnost

EU MATCH ZA KOSOVSKI ČVOR!

Filip Mladenović RSS / 23.01.2023. u 18:45

Pre skoro pet godina, 25. avgusta 2018, uputio sam OTVORENO PISMO tadašnjoj visokoj predstavnici Evropske unije za spoljnu politiku i bezbednost, gospodji Federiki Mogerini, u kome sam formulisao mudar, pragmatičan i održiv predlog rešenja tzv. kosovskog čvora.

Izmedju ostalog, predložio sam:

"Motivi ovog otvorenog pisma nisu ni politički, ni ideološki, već ljudski i gradjanski.
Imajući u vidu činjenice da je Rezolucija UN 1244 još uvek važeća, da 5 država - punopravnih članica EU nisu priznale nezavisnost Kosova (Grčka, Rumunija, Slovačka, Španija i Kipar) i da aktuelni režimi (tekuće 2018. godine) Hašima Tačija i Aleksandra Vučića zbog nedemokratičnosti i korumpiranosti nisu u stanju da postignu nikakav dogovor, nameće se predlog za civilizovano rešenje komplikovanih odnosa Beograda i Prištine:

Tek kada sve države Zapadnog Balkana postanu članice Evropske unije biće moguć OTVOREN I DEMOKRATSKI dijalog izmedju Beograda i Prištine, koji će rezultirati istorijskim dogovorom i pravno obavezujućim sporazumom.

Dakle, predlažem promenu redosleda političkih poteza: najpre prijem svih država Zapadnog Balkana u EU, a potom rešavanje odnosa Beograda i Prištine.

Na kraju ovog Otvorenog pisma želim da citiram izjavu ministra inostranih poslova BJR Makedonije Nikole Dimitrova, koji je nedavno rekao "Gardijanu" da je jedina ‘održiva vizija stabilnog Balkana ona u kojoj granice nisu bitne - region prijateljskih zemalja koje su članice EU'."

U medjuvremenu, dogodila se agresija Putinovog režima na Ukrajinu, što je proizvelo sasvim drugačiju geostratešku situaciju, upravo u prilog citiranog predloga iz 2018. godine.

Da je politička odluka EU o prijemu svih država zapadnog Balkana razuman i dostižan strateški potez u cilju ne proširenja, već ZAOKRUŽIVANJA (KOMPLETIRANJA) Evropske unije, dokazuju sledeće činjenice, jedna iz 1991. godine, a druga iz 2007. godine.

Evropska trojka, te 1991. godine sastavljena od luksemburškog šefa diplomatije Žaka Posa kao predsedavajućeg Saveta ministara Evropske zajednice (tek će par godina kasnije ona prerasti u EU), zatim narednog na toj funkciji, njegovog holandskog kolege Hansa van den Bruka, i predsednika Evropske komisije Žaka Delora - došla je u Jugoslaviju sa ciljem da iznese "nepristojnu" ponudu, koja se ne može odbiti.

Evropska trojka sa jedne strane stola, a sa druge 6 predsednika jugoslovenskih republika. Žak Pos daje reč Žaku Deloru, kao autoru plana i predloga Evropske zajednice, da bi ovaj objasnio šta je EZ voljna da uradi i da donira, kako bi se izbegao najgori, ratni epilog.

Žak Delor je te 1991. predložio sledeće: EZ je spremna da istog momenta političkom odlukom prizna pridruženo članstvo Jugoslavije u EZ; drugo, spreman je program od 5,5 milijardi dolara, koji će poslužiti kao finansijska injekcija za uspešno produženje programa savezne vlade tadašnjeg premijera Ante Markovića. Zatim je naveo još desetak tačaka ponude, sve u svemu, vrlo povoljne I obećavajuće za održanje mira na brdovitom Balkanu.

Druga važnja činjenica u vezi sa predlogom rešenja kosovskog čvora: Rumunija i Bugarska su 1. januara 2007. zvanično postale članice Evropske unije, čime je tada završen peti krug proširenja EU. Bugarska i Rumunija započele su pristupne pregovore 2000. godine, ali su zbog nedovoljnih reformi u oblasti politike i privrede propustile da sa prethodnih 10 zemalja budu primljene u punopravno članstvo EU maja 2004. godine.

Ako su tada, te 2007. godine, mogle da budu primljene Rumunija i Bugarska u EU, zašto onda tokom ove 2023. godine to isto ne bi moglo da se desi i sa evropskim državama zapadnog Balkana, tim pre što su sve one dosta odmakle u pristupnim pregovorima.

Ima li elegantnijeg, inteligentnijeg i strateški pragmatičnijeg rešenja kosovskog čvora (i vekovnog balkanskog problema) od kompletiranja Evropske unije na predloženi način?

Atačmenti



Komentari (561)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 17:30 27.01.2023

Re: Панта питу или панта тече?

U Crnoj Gori Srbe progone politički i ekonomski, a Milošević odavno mrtav. Nikakvo radno mesto u državnom aparatu nisi mogao dobiti ako se izjašnjavaš kao Srbin.


to ti je završeno

predatortz predatortz 17:32 27.01.2023

Re: Панта питу или панта тече?

docsumann
U Crnoj Gori Srbe progone politički i ekonomski, a Milošević odavno mrtav. Nikakvo radno mesto u državnom aparatu nisi mogao dobiti ako se izjašnjavaš kao Srbin. Na kasarni odakle su kretale njihove jedinice na Hrvatsku stavljaju tablu o srpskom agresoru...


to ti je završeno



Govorio sam o proteklih tri decenije. O stvarima koje je Maksa izbegao da primeti.
docsumann docsumann 18:45 27.01.2023

Re: Панта питу или панта тече?

predatortz
docsumann
U Crnoj Gori Srbe progone politički i ekonomski, a Milošević odavno mrtav. Nikakvo radno mesto u državnom aparatu nisi mogao dobiti ako se izjašnjavaš kao Srbin. Na kasarni odakle su kretale njihove jedinice na Hrvatsku stavljaju tablu o srpskom agresoru...


to ti je završeno



Govorio sam o proteklih tri decenije. O stvarima koje je Maksa izbegao da primeti.


jbg, mišlenija sam da je maksa u pravu.
antisrpstvo u Crnoj Gori je bila unutrašnja stvar, refleksija i reakcija na traumatične teme iz prošlosti CG, zloupotrebljene radi održavanja jedne odnarođene elite na vlasti metodom dijeljenja i konfortiranja unutar sopstvenog naroda.
alselone alselone 18:47 27.01.2023

Re: Панта питу или панта тече?

antisrpstvo u Crnoj Gori je bila unutrašnja stvar, refleksija i reakcija na traumatične teme iz prošlosti CG, zloupotrebljene radi održavanja jedne odnarođene elite na vlasti metodom dijeljenja i konfortiranja unutar sopstvenog naroda.

Ali je to antisrpstvo dobilo sasvim solidnu podršku sa zapada, a to je nešto što predator takođe napominje.
predatortz predatortz 18:49 27.01.2023

Re: Панта питу или панта тече?

docsumann
predatortz
docsumann
U Crnoj Gori Srbe progone politički i ekonomski, a Milošević odavno mrtav. Nikakvo radno mesto u državnom aparatu nisi mogao dobiti ako se izjašnjavaš kao Srbin. Na kasarni odakle su kretale njihove jedinice na Hrvatsku stavljaju tablu o srpskom agresoru...


to ti je završeno



Govorio sam o proteklih tri decenije. O stvarima koje je Maksa izbegao da primeti.


jbg, mišlenija sam da je maksa u pravu.
antisrpstvo u Crnoj Gori je bila unutrašnja stvar, refleksija i reakcija na traumatične teme iz prošlosti CG, zloupotrebljene radi održavanja jedne odnarođene elite na vlasti metodom dijeljenja i konfortiranja unutar sopstvenog naroda.



Ja nemam potrebu da to racionalizujem, ulepšavam ili opravdavam. Kao Srbinu, dovoljna mi je činjenica da ga je bilo, da je bilo sistemsko (rukovođeno iz vrha države) i da je bilo relativno široko prihvaćeno u narodu.

docsumann docsumann 19:52 27.01.2023

Re: Панта питу или панта тече?

predatortz
docsumann
predatortz
docsumann
U Crnoj Gori Srbe progone politički i ekonomski, a Milošević odavno mrtav. Nikakvo radno mesto u državnom aparatu nisi mogao dobiti ako se izjašnjavaš kao Srbin. Na kasarni odakle su kretale njihove jedinice na Hrvatsku stavljaju tablu o srpskom agresoru...


to ti je završeno



Govorio sam o proteklih tri decenije. O stvarima koje je Maksa izbegao da primeti.


jbg, mišlenija sam da je maksa u pravu.
antisrpstvo u Crnoj Gori je bila unutrašnja stvar, refleksija i reakcija na traumatične teme iz prošlosti CG, zloupotrebljene radi održavanja jedne odnarođene elite na vlasti metodom dijeljenja i konfortiranja unutar sopstvenog naroda.



Ja nemam potrebu da to racionalizujem, ulepšavam ili opravdavam. Kao Srbinu, dovoljna mi je činjenica da ga je bilo, da je bilo sistemsko (rukovođeno iz vrha države) i da je bilo relativno široko prihvaćeno u narodu.



za šta ti je dovoljna ta činjenica? i šta znači relativno široko? mislim da se upravo danas vidi domet te šovenske politike. tj. koliko to ima realne podrške u narodu


docsumann docsumann 20:01 27.01.2023

Re: Панта питу или панта тече?

alselone
antisrpstvo u Crnoj Gori je bila unutrašnja stvar, refleksija i reakcija na traumatične teme iz prošlosti CG, zloupotrebljene radi održavanja jedne odnarođene elite na vlasti metodom dijeljenja i konfortiranja unutar sopstvenog naroda.

Ali je to antisrpstvo dobilo sasvim solidnu podršku sa zapada, a to je nešto što predator takođe napominje.


nije dobilo antisrpstvo več Milo za njegovu podaničku politiku prema zapadu. oni su njemu opraštali i druga nepočinstva, korupciju, enormno bogaćenje njegove familije, povezanost sa švercom duvana, lažiranje izbora i generalno opstrukciju demokratije, pa što ne bi zažmirili i na to kako se obračunava sa (pro)srpskom opozicijom i na silu nameće novi nacionalni identitet.
veći problem zapadu je bilo koketiranje pomenute opozicije sa Rusijom, al to je već druga priča.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:46 27.01.2023

Re: Панта питу или панта тече?

Ne, nego ti (vi?) nkad niste ucestvovali u zaista ozbiljnim pregovorima ni oko cega, i nemas ni minimum informacija o tome koja je zaista bila namera i strategija Djindjiceve vlade oko Kosova... Da ne govorim o imbecilizmu ekstrapolacije da je on zbog Kosova ubijen...


evo ga ovaj zna - mora da si patujko licno

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:53 27.01.2023

Re: Панта питу или панта тече?

Tako je. Nama je jako važno da nas prizna Kosovo!

Pazi bogati, "međusobno priznanje".




a jos bolje mi je ludilo oko nekakvih potpisa, sporazuma - koga kada kako?

medjunarodni sporazum, izmedju koga? nemaca i francuza? pa nek potpisuju, kakve veze to ima sa srbijom, nek potpisuju sta hoce.

hoce neki tri-partitni sa srbijom, nesto slicno dejtonu? moze, mada ne kapiram svrhu - ako hoce da se nemacka francuska i srbija medjusobno priznaju - mislim moze, sto da ne, ali se one priznaju vec nekih stotinjak godina. nije mi najjasnija halabuka, moram da priznam.

sta se uopste potpisuje, i sa kim?

predatortz predatortz 17:13 25.01.2023

Nema ulaska Srbije u EU

Niti novog proširenja unije, tvrdi tvoj kolega.

A ja mu verujem.

Vest
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:03 25.01.2023

Re: Nema ulaska Srbije u EU

Onda, kako predlaže istoričar Milan St. Protić, Srbija treba da podigne ulog u ovoj igri: potpis na Sporazum za punopravno članstvo u EU!

A slično predlaže, tj. misli i moj nemački kolega, kada kaže da trenutno ne vidi motivaciju ni za srpskog predsednika Aleksandra Vučića ni za kosovskog premijera Aljbina Kurtija da ga potpisuju, navodeći da strani pregovarači moraju nešto novo, konkretno da predlože ako hoće da se reši pitanje Kosova.
predatortz predatortz 19:06 25.01.2023

Re: Nema ulaska Srbije u EU

Filip Mladenović
Onda, kako predlaže istoričar Milan St. Protić, Srbija treba da podigne ulog u ovoj igri: potpis na Sporazum za punopravno članstvo u EU!


Šta to znači? Da daš deo svoje kuće, zajedno sa nekim ukućanima da budeš primljen u soliter čiji temelji polako popuštaju?

Veoma glup stav!
gvozden1 gvozden1 19:13 25.01.2023

Re: Nema ulaska Srbije u EU

Onda, kako predlaže istoričar Milan St. Protić, Srbija treba da podigne ulog u ovoj igri: potpis na Sporazum za punopravno članstvo u EU!

I još, da nas učlane u G7, da nam daju pravo veta u UN, i da nam finansiraju posedovanje atomske bombe.

Ja budale majko mila, traži Srbija članstvo, i o tome će neko s njom da pregovara!

Filip Mladenović Filip Mladenović 19:14 25.01.2023

Re: Nema ulaska Srbije u EU

Upravo obrnuto: deo kuće, koji VEKOVIMA deliš sa pripadnicima naroda koje si i 1913. i 1999. masovno ubijao i proterivao, rEUnoviraš tako da imaš mir i perspektivu razvoja i bezbednosti za potomke! I da nemaš više nesnosne buke i loših vesti u ostalim odajama kuće!
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:17 25.01.2023

Re: Nema ulaska Srbije u EU

gvozden1
Onda, kako predlaže istoričar Milan St. Protić, Srbija treba da podigne ulog u ovoj igri: potpis na Sporazum za punopravno članstvo u EU!

I još, da nas učlane u G7, da nam daju pravo veta u UN, i da nam finansiraju posedovanje atomske bombe.

Ja budale majko mila, traži Srbija članstvo, i o tome će neko s njom da pregovara!



Ponavljam: samo punopravno članstvo svih država zapadnog Balkana u EU pruža kakve-takve garancije za mir i za prosperitet gradjanstva tih država!
predatortz predatortz 19:18 25.01.2023

Re: Nema ulaska Srbije u EU

Upravo obrnuto: deo kuće, koji VEKOVIMA deliš sa pripadnicima naroda koje si i 1913. i 1999. masovno ubijao i proterivao


Dok su oni sadili lale... Znam...
I u Srebrenici su svi muškarci bili civili, zapravo bili su deca i svi su prvo silovani pa zaklani, a Tita je spasao pas...

Sve znam...

predatortz predatortz 19:25 25.01.2023

Re: Nema ulaska Srbije u EU

Ponavljam: samo punopravno članstvo svih država zapadnog Balkana u EU pruža kakve-takve garancije za mir i za prosperitet gradjanstva tih država!


Filipe, neće nas! Shvati to! Neće!
Eno, Makedonija je sama sebi pišala u facu, promenila ime, ustav, ime jezika će da menja... I?

Prvo su ih kao karali Grci. Sad ih karaju Bugari. Kad ih Bugari izjebu, naći će se neko treći...

U čemu je nekooperativna Albanija?

Bosni čak ni punu državnost ne daju, skoro tri decenije je drže kao protektorat.

Šta je sa Crnom Gorom? Dupe daju i primaju ga bez vazelina! Gde je zapelo sa njihovim prijemom?

Tebe je čoveče taj Rajh stvarno ubedio da si manje vredan, da moraš da povijaš kičmu do granice pucanja.

Ne moraš, čoveče! Ispravi se!
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:25 25.01.2023

Re: Nema ulaska Srbije u EU

predatortz
Upravo obrnuto: deo kuće, koji VEKOVIMA deliš sa pripadnicima naroda koje si i 1913. i 1999. masovno ubijao i proterivao


Dok su oni sadili lale... Znam...
I u Srebrenici su svi muškarci bili civili, zapravo bili su deca i svi su prvo silovani pa zaklani, a Tita je spasao pas...

Sve znam...



Pa šta onda predlažete?! Da opet Srbija ratuje? Da opet jede korenje? Da opet slušamo neke nove Plavšićke i nebuloze o žrtvovanju miliona!?

Da Srbija odugovlači rešenje kosovskog čvora dok se u Srbiji zbog demografskog minusa i masovnog iseljavanja broj Srpkinja i Srba smanji na broj manji od Albanki i Albanaca?!
gvozden1 gvozden1 19:26 25.01.2023

Re: Nema ulaska Srbije u EU


Ponavljam: samo punopravno članstvo svih država zapadnog Balkana u EU pruža kakve-takve garancije za mir i za prosperitet gradjanstva tih država!

To, mir i prosperitet, se postiže lako, i to svi znaju, ali ne žele.

Reši, dopusti da se reše, nacionalna pitanja i više spora nema.

Onako kako je rešeno slovenačko i hrvatsko, tako se reše srpsko i albansko, kao dva najznačajnija balkanska nerešena pitanja, i preduslovi za mir su tu.

U tom procesu bi stradale, u smislu da bi teško opstale države BiH i verovatno Makedonija, ali to je mala cena koju vredi platiti.

predatortz predatortz 19:29 25.01.2023

Re: Nema ulaska Srbije u EU

Filip Mladenović

Upravo obrnuto: deo kuće, koji VEKOVIMA deliš sa pripadnicima naroda koje si i 1913. i 1999. masovno ubijao i proterivao

Dok su oni sadili lale... Znam...
I u Srebrenici su svi muškarci bili civili, zapravo bili su deca i svi su prvo silovani pa zaklani, a Tita je spasao pas...

Sve znam...
Pa šta onda predlažete?! Da opet Srbija ratuje? Da opet jede korenje? Da opet slušamo neke nove Plavšićke i nebuloze o žrtvovanju miliona!?

Da Srbija odugovlači rešenje kosovskog čvora dok se u Srbiji zbog demografskog minusa i masovnog iseljavanja broj Srpkinja i Srba smanji na broj manji od Albanki i Albanaca?!




Ništa od toga. Da se ne prizna Kosovo, insistirajući na međunarodnom pravu.

Pa, ako te neko kinji zbog toga što insistiraš na tome, nije do tebe, do njega je.

A ako se odrekneš jednog dela zemlje, niko ti ne garantuje da je tu kraj zahtevima.

Tek onda si u problemu.

maliperica maliperica 22:52 25.01.2023

Re: Nema ulaska Srbije u EU

predatortz

Ništa od toga. Da se ne prizna Kosovo, insistirajući na međunarodnom pravu.

Pa, ako te neko kinji zbog toga što insistiraš na tome, nije do tebe, do njega je.

A ako se odrekneš jednog dela zemlje, niko ti ne garantuje da je tu kraj zahtevima.
Tek onda si u problemu.


Два погрешна приступа.Не Предаторова.
И закључак.

1. КИМ није само део земље.
2.Око КиМ нема трговинског цењкања, мерења на ваги.


softelectronics_e softelectronics_e 14:18 27.01.2023

Re: Nema ulaska Srbije u EU

predatortz
Filip Mladenović
Onda, kako predlaže istoričar Milan St. Protić, Srbija treba da podigne ulog u ovoj igri: potpis na Sporazum za punopravno članstvo u EU!


Šta to znači? Da daš deo svoje kuće, zajedno sa nekim ukućanima da budeš primljen u soliter čiji temelji polako popuštaju?

Veoma glup stav!

Iskusno!
shmoo shmoo 22:10 25.01.2023

Филипе, што каже Чарли код Бобића

на блогу:


softelectronics_e

Uhhhh!

Već postalo dosadno.
Fala Bogu da si objavio novi blog.






















gvozden1 gvozden1 23:34 25.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Dobiše Leoparde
Lep tenk, lep znak, opet na Rusiju




predatortz predatortz 23:46 25.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Dobiše Leoparde


Dobiće, kažu za tri do četiri meseca. Amerikanci će da pošalju 30 Abramsa, Nemci 14 Leoparda 2.

Znalci kažu da za front od 900 kilometara trebaju tri tenkovske divizije i jedna u rezervi. Što iznosi oko 1200 tenkova, bez drugih oklopnih vozila i vozila za logistiku.

U Evropi ima ukupno oko 2500 Leoparda, u verzijama 1 i 2. Zanimljivo, najviše kod Grka, oko 800, pa u Nemačkoj nekih 600. Ispravnih i znatno manje.

Zaključak o vojnom značaju ove donacije izvedite sami. Što se političkog tiče, mislim da će najvišu cenu platiti američka kolonija Nemačka, koja je bukvalno prinuđena na ovako glup potez.


gvozden1 gvozden1 23:51 25.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

predatortz
Dobiše Leoparde


Dobiće, kažu za tri do četiri meseca. Amerikanci će da pošalju 30 Abramsa, Nemci 14 Leoparda 2.

Znalci kažu da za front od 900 kilometara trebaju tri tenkovske divizije i jedna u rezervi. Što iznosi oko 1200 tenkova, bez drugih oklopnih vozila i vozila za logistiku.

U Evropi ima ukupno oko 2500 Leoparda, u verzijama 1 i 2. Zanimljivo, najviše kod Grka, oko 800, pa u Nemačkoj nekih 600. Ispravnih i znatno manje.

Zaključak o vojnom značaju ove donacije izvedite sami. Što se političkog tiče, mislim da će najvišu cenu platiti američka kolonija Nemačka, koja je bukvalno prinuđena na ovako glup potez.



Dobro, to je sad vojničkomarketinški pristup, a meni je znak na tenku zanimljiv.

A politički, i izbegavanje Nemačke da ih pošalje, javno izvrdavanje i javni pritisci su znak.

Nije morao Putin to da naglašava, znalo se i brz njega da Nemačka nije baš suverena.

Kako god bilo, ne može im biti prijatno sad.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:53 25.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Ne na Rusiju, već u Ukrajinu, radi odbrane od zločinačkog Putinovog režima!

I, naravno da se krije pravi (znatno veći) broj tenkova za odbranu slobodne, demokratske, evropske Ukrajine!
alselone alselone 23:54 25.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Zaključak o vojnom značaju ove donacije izvedite sami.

Zaključak koji ja izvodim je da se ulozi povećavaju.
gvozden1 gvozden1 23:55 25.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Filip Mladenović
Ne na Rusiju, već u Ukrajinu, radi odbrane od zločinačkog Putinovog režima!

I Hitler je za Poljsku slično pričao.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:56 25.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

gvozden1
Filip Mladenović
Ne na Rusiju, već u Ukrajinu, radi odbrane od zločinačkog Putinovog režima!

I Hitler je za Poljsku slično pričao.


Pa je u opakom, fašističkom dilu sa Staljinom rasturio Poljsku!
alselone alselone 23:58 25.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Ja sam davno napravio kopije ovih komentara, čisto da mogu da ih kopiram u ovakvim momentima:

O daa ... jadna Poljska!

No da bi bili sigurni da govorimo o istom, treba neke stvari da utanačimo.

Jel' to ona Poljska koja je tzv. Rižskim mirom uzela od druge slovenske zemlje zapadne djelove Ukrajine i Bjelorusije?

Jel' to govorimo o toj Poljskoj, koja je 1920. izvršila aneksiju Viljnusa i koja je ’38. pokušala da dovrši posao okupacijom cijele Litve (koji su u tada u poljskoj štampi zvali “Poljska Austrija”).

Da li mi to pričamo o Poljskoj, koja je 1934. prva potpisala pakt sa Hitlerovom Njemačkom.
Pakt u kojem se ta jadna i nevina slovenska zemlja obavezala da neće donositi nikakve odluke bez konsultacija sa Njemačkom. Pakt kojim je razrušen sistem evropske bezbjednosti stvoren u Versaju.
Pakt čije je potpisivanje Poljski ambasador u Berlinu popratio izjavom koja je primjer trijumfa gluposti:
“Od sada Poljskoj više Francuska ne treba.”

I da li je to ona Poljska, koja je sa Njemačkom ’35. potpisala dogovor po kojem će dozvoliti slobodni prolaz njemačkoj vojsci, ako ova bude trebala da odgovori na vojnu provokaciju sa istoka ili jugoistoka (a podsjeti me ko se ono nalazio na toj strani)?

Radi li se to o Poljskoj, koja je ’38. Francuskoj, kada je ona od nje tražila garancije da će se uključiti u rat, ako Njemačka napadne Čehoslovačku, odgovorila da će to uraditi samo u slučaju da Njemačka napadne Francusku, kao i da će ako RKKA pokuša proći kroz Poljsku do teritorije Čehoslovačke i ona i njezina saveznica Rumunija to smatrati objavom rata.

Ma jel' to ona Poljska, čiji ambasador u Parizu Lukasevič, svom američkom kolegi Bulitu 25.09.’38. rekao:
“Počinje vjerski rat između nacizma i komunizma i u slačaju da SSSR ukaže vojnu pomoć Čehoslovačkoj, Poljska je spremna da ratuje protiv SSSR-a rame uz rame sa Njemačkom.”

Je l’ to i ona Poljska koja je od ’35. prijetila Čehoslovačkoj i koja prvacima svoje tamošnje manjine savjetuje i da sinhronizuju svoje akcije, a i da inače u svemu sarađuju sa sudetskim Švabama?

Je l’ to misliš na onu Poljsku, koju kao saveznika Hitler uključuje u tzv Gostdenbergski memorandum i koja na osnovu tog dokumenta ’38. upada u Tješinsku oblast?
Nije valjda da je to ona Poljska čija je vojska u proslavi u Tješinu i pri tom pjevala “600 godina mi smo ovo čekali”?

Mislimo li to na tu Poljsku, koju Francuska ne da nije pokušavala da nagovori ’39. na klasični vojni savez sa SSSR-om (znala je da je to uzaludno), nego je samo tražila da ako Njemačka napadne Poljsku, ova dozvoli uski koridor, kroz koji bi RKKA mogla prođi i upustiti se u borbe sa Vermahtom, kao saveznik Francuske.
Jadna Poljska je to kategorično odbila.

A ministar vanjskih poslova Poljske Bek je ambasadorima Francuske i V. Britanije u Varšavi to odbijanje obrazložio ovako:
“Ja ne dopuštam bilo kakvo korištenje naše teritorije za prolaz strane vojske. Mi nemamo vojni dogovor sa SSSR-om. Mi i ne želimo imati sa njima dogovor!“

Kako bi Poljska i imala ikakve dogovore sa SSSR-om kada je to ona Poljska čiji je ministar vanjskih poslova nekoliko puta u razgovorima sa Ribentropom istakao Poljske pretenzije na Ukrajinu i na njezino crnomorsko primorje … i koji prihvatanjem tih Poljskih potraživanja, otvoreno uslovljavao i poljski pristanak na njemačku ponudu o pristupu Antikominterna paktu.
Kako bi imala dogovor kada je ’38. u izvještaju vladi o ciljevima poljske vanjske politike Bek napisao kako je na istoku glavni cilj Poljske „slabljenje Rusije“ i „njezin raspad i podjela“.

Zato mojne mi više priča o jadnoj Poljskoj, nevinoj žrtvi dvaju totalitarizama, nije je đabe Čerčil nazvao „proždrljivom hijenom“, a Molotov „nakaznim nakotom Versaja“.
Njezina zatucana megalomanska elita čak ni u izbjeglištvu nije shvatala ko ju je doveo u situaciju u kojoj su se našli.

Maršal Ric-Smigli po dolasku u London dao je ovakvu izjavu:
„Naša pozicija je bila takva – sa Njemcima mi rizikujemo izgubiti slobodu, a sa Rusima dušu!“

Idiot – preko 5,5 milona poljskih građana „rastaviće se svojom dušom“ .., jer kako je to, objašnjavajući namjere Njemačke prema Poljskoj, „lijepo“ rekao profesor lajpciškog univerziteta Oto Rehe:
"Nama jesu potrebne poljske teritorije, ali ne i poljske vaši na našoj koži.“
alselone alselone 00:07 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Ou jea

Nisu Britanci 20 godina pre toga napali Francusku potpomognuti Amerikancima i ko zna kim, pustošili i ubijali redom. Poljaci Rusiju jesu. U sklopu i pod izgovorom tzv. intervencije protiv Oktobarske revolucije, poljske snage pod vodstvom Pilsudskog, pomognute zapadnim intervencionističkim silama i u paktu sa ukrajinskim nacionalistima Simona Petljure, su počinile težak genocid nad ruskim i pro-ruskim stanovništvom na širokom teritoriju od Baltika preko Belorusije do Ukrajine. Radi se o jakih šest cifara, verovatno i o milionskim žrtvama, po receptu A-U vojske u Mačvi 1914.
Čemu zapadna historiografija naravno ne pridaje pažnju, ono gurnimo pod tepih da se Vlasi ne dosete.
Čak se i u vezi Katinske šume prećutkuje geneza i pravi razlozi i motivi. Potencira se nekakva ideološka zaslepljenost, a u pitanju je bila gola osveta, ubijanje uz uzvike "ovo vam je za Pilsudskog, Petljuru, za ovo ili ono mesto...".
20. vek u Istočnoj Evropi je teži, krvaviji i zapleteniji nego na Balkanu, ma koliko to tebi i bilo kome izgledalo nemoguće. Ako ne znaš, bolje se ne petljaj u to, za'ebano je. Drži se onih analogija sa farmerkama i Vegetom, tu ti niko neće protivurečiti.
gvozden1 gvozden1 00:07 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Filip Mladenović
gvozden1
Filip Mladenović
Ne na Rusiju, već u Ukrajinu, radi odbrane od zločinačkog Putinovog režima!

I Hitler je za Poljsku slično pričao.


Pa je u opakom, fašističkom dilu sa Staljinom rasturio Poljsku!

Ma dobro, ništa novo, Prodor na istok im je davnašnja Politika, al nekako su uvek zube lomili na istoku.

Ajd videćemo kako će sad proći.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:09 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића



Katinjski masakr ili masakr u Katinskoj šumi bio je niz masovnih streljanja poljskih državljanja, koje je izvršio Narodni komesarijat unutrašnjih poslova (NKVD), tajna policija Sovjetskog Saveza, između aprila i maja 1940. godine.

Pokolj je pokrenuo šef NKVD-a Lavrentij Berija koji je hteo pobiti sve zarobljene poljske oficire, a naredba je izdata 5. 3. 1940, a odobrio ju je sovjetski Politbiro, uključujući i Josifa Staljina Broj ubijenih se procenjuje na oko 22 000. Žrtve su ubijene u Katinjskoj šumi u Smolenskoj oblasti, Ruskoj SFSR, kao i u zatvorima u Tveru i Harkivi. Od ukupnog broja pobijenih, oko 8.000 su bili oficiri zarobljeni nakon Sovjetske invazije Poljske, dodatnih 6.000 su bili policijski oficiri, dok su ostatak činili poljski intelektualci, koje su Sovjeti smatrali "tajnim agentima, žandarmerijom, zemljoposednicima, saboterima, vlasnicima fabrika, advokatima, činovnicima i sveštenicima."

Vlada Trećeg Rajha objavila je otkriće masovne grobnice u Katinskoj šumi 1943. Kada je poljska vlada u egzilu, koja je tada bila u Londonu, zatražila nezavisnu istragu koju bi proveo Međunarodni odbor Crvenog krsta, Staljin je odmah prekinuo sve diplomatske odnose s njom. SSSR je dugo tvrdio da su žrtve ubili nacisti 1941, te su nastavili odbijati odgovornost za ovaj ratni zločin sve do 1990. godine, kada je službeno priznao i osudio ubijanje koje je provodio NKVD, kao i zataškavanje prethodnih sovjetskih vlada!
predatortz predatortz 00:11 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

alselone
Zaključak o vojnom značaju ove donacije izvedite sami.

Zaključak koji ja izvodim je da se ulozi povećavaju.


Abrams je težak i nedovoljno pokretan, Leopard ima efikasnost do 5000 metara. Ruski tenk, zaboravio sam naziv, guglajte lovac na tenkove, efikasan je na 6000 metara. Plus je i amfibijsko vozilo. Tuče iz pokreta, da li iz vode ili sa zemlje, svejedno. Druga stvar, tenkovi se veoma efikasno rešavaju višecevnim bacačima raketa. Domet istih je daleko iznad dometa tenka.

Biće zanimljivo pratiti razvoj.

U Ukrajinu je Zapad do sada uložio više od jednogodišnjeg ruskog vojnog budžeta, jedini efekat je bio letos kada su Rusi napustili neke teritorije. Sada Amerikanci traže od Ukrajinaca da napuste Bahmut.

Povećanje uloga može biti kontraproduktivno.
Naročito ako te tenkove uskoro gledamo u plamenu.

Meni više liči na mazanje očiju Ukrima i bezidejnost šta dalje.

Jer, kao što vidimo, Putin nije umro od 16 karcinoma, Parkinsona, nije ubijen, smenjen, nema masovnih nereda i svih onih sranja koja su lupetali.

Dakle, biće ovo duga partija šaha.

alselone alselone 00:13 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Povećanje uloga može biti kontraproduktivno.
Naročito ako te tenkove uskoro gledamo u plamenu.

Meni više liči na mazanje očiju Ukrima i bezidejnost šta dalje.

Kontraproduktivno u smislu kao ranije - slali smo puške, ne radi, slali smo bazuke, ne radi, slali smo dronove, ne radi, šaljemo tenkove, ne radi - pa što ne bismo onda mi sami to pokušali da rešimo F-ovima i bombarderima?
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:14 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Duga partija šaha, sa remijem kao epilogom.

A remi je, zapravo, poraz zločinačkog Putinovog režima!
alselone alselone 00:15 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Još jedan kopi:

Evo poljski autori.
Knjiga sa zvučnim naslovom Z. Popiawski. Represje okupantyw na Politechnice Lwowskiej (1939— 1945). Crno na bijelo piše kako su vrlo brzo po okupaciji Ljvova okupanti sazvali cijeli profesorski kolegij Ljvovske politehnike.

Znajući šta se dogodilo sa njihovim kolegama na Jagelovskom univerzitetu u tada njemačkom Krakovu profesori, asistenti su prije tog sastanka oprostili se sa najmilijima i krenuli u susret sudbini.

Pred njih je izašao tipični okupant i rekao kako je sovjetska vlast zadovoljna sa radom univerziteta i da potvrđuje svo naučno i predavačko osoblje u njihovim dužnostima i funkcijama. Kasnije su te profesore (njih 45) pobili Švabe, kada su uzele Ljvov.

Onda profesor Marija Pavlovičeva Etapy wyniszczania Polakyw i ich kultury na Kresach po roku 1939. koja se zgraža nad tim što su profesori i učitelji morali ići na kurseve ruskog i ukrajinskog, što su morali izučavati istoriju VKP(b), što nisu imali slobodne praznike za Božić i Uskrs itd.


Zatim interesantna je i priča glumice Irene Anders (žene generala Vladislava Andersa, onoga koji se nije htio boriti na Istočnom frontu), koja kaže kako je kraj rata '39. dočekala u boljševičkom Ljvovu i da joj je to što je bila glumica spasilo život.
Boljševici su naime nešto kasnije od glumaca, muzičara i pjesnika napravili 4 ansambla i poslali ih na turneju po SSSR-u da, kako ona to kaže, "propagiraju poljsku umjetnost". To je po njezinim riječima bilo užasno iskustvo, spavali su po vozovima, vječno gladni i puni buha i ona je cijelo to vrijeme bila pod dojmom da je sve to boljševičko lukavstvo da ih se pridobije i napravi lojalnim.

Za to vrijeme u Litvaniji, kojoj je SSSR predao Viljnus i Viljnusku oblast (prethodno odkupivši ih od Švaba), litvanske vlasti, čiji će ogromni demokratski potencijal za duže vrijeme ugušiti kasnija aneksija totalitarnog SSSR-a, sa lokalnog Univerziteta Stefana Batorija otjeraće sve poljske profesore, a studente poslati u radne logore. Osim toga biće ukinute i zatvorene i sve druge kolturne i obrazovne institucije Poljaka.
predatortz predatortz 00:16 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

alselone
Povećanje uloga može biti kontraproduktivno.
Naročito ako te tenkove uskoro gledamo u plamenu.

Meni više liči na mazanje očiju Ukrima i bezidejnost šta dalje.

Kontraproduktivno u smislu kao ranije - slali smo puške, ne radi, slali smo bazuke, ne radi, slali smo dronove, ne radi, šaljemo tenkove, ne radi - pa što ne bismo onda mi sami to pokušali da rešimo F-ovima i bombarderima?


I to bi bilo to!

Gorelo bi i gde nikad gorelo nije!

alselone alselone 00:17 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

I to bi bilo to!

Gorelo bi i gde nikad gorelo nije!


Pa to ti kažem.

Zato ne mislim da je uopšte bezazleno ovo slanje tenkova nego da je to povećanje uloga. Ulog je sada na par povećanja do ALL IN.
predatortz predatortz 00:20 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића


A remi je, zapravo, poraz zločinačkog Putinovog režima!


Za jednog novinara, previše se gađaš floskulama.

Putinovom režimu, kako ti to zoveš, će kad t6doći kraj. Putin će umreti, kao i svi mi. Ali, naivno je misliti da se sve bazira na jednom čoveku.

U Rusiji Putina ima koliko hoćeš.
alselone alselone 00:21 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Za jednog novinara, previše se gađaš floskulama.

Ni po jada gađanje floskulama. Ja se jako dobro sećam kada je branio nacizam oličen u pevanju ustaških pesama rečima "ne mogu to da zamerim pošto ne znam ko su mu mama i tata".

Retardacija.
predatortz predatortz 00:22 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

alselone
I to bi bilo to!

Gorelo bi i gde nikad gorelo nije!


Pa to ti kažem.

Zato ne mislim da je uopšte bezazleno ovo slanje tenkova nego da je to povećanje uloga. Ulog je sada na par povećanja do ALL IN.


Meni više liči na bezidejnost. Daš dve tenkovske čete, u tenkove ubaciš na brzinu obučene posade i suprotstaviš ih brojčano nadmoćnijem i uigranijem neprijtelju.

Meni ovo više liči na daj da se nešto uradi ..


alselone alselone 00:23 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Meni ovo više liči na daj da se nešto uradi ..


Da li ti se čini da to "daj da se nešto uradi" postaje sve veće i veće?
gvozden1 gvozden1 00:23 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

alselone
I to bi bilo to!

Gorelo bi i gde nikad gorelo nije!


Pa to ti kažem.

Zato ne mislim da je uopšte bezazleno ovo slanje tenkova nego da je to povećanje uloga. Ulog je sada na par povećanja do ALL IN.

Hajd malo ćutite, ptice zloslutnice:)

Par tenkova, a i tih par na muku i ucenu.
Kad su Nemačku javno stiskati da pristane, a ona se javno uzjogunila, teško da to ide u tom pravcu.

Pre će biti da opada entuzijazam.

A i klovn je rekao da je ovo, par desetina tenkova, ništa, da mu treba mnogo više.

alselone alselone 00:28 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Hajd malo ćutite, ptice zloslutnice:)

Ti si u pravu i ja stvarno nisam pratio vesti sa fronta mesec ali baš uopšte. Dosadilo brate. Ako hoćete koljte se, ako nećete jebte se.

Čak ni to za tenkove nisam znao dok nisam pročitao ovde. :)))

Nego razmišljam što brate toliko. Čime je baš toliko Amerika ugrožena u Ukrajini.

I onda pročitam da su za tri nedelje ove godine imali 39 mass shootings. Za tri nefdelje 39 mass shootings. NIje ni krenula 2023.

Oni su u građanskom ratu, samo to ne objavljuju.
predatortz predatortz 00:28 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

alselone
Meni ovo više liči na daj da se nešto uradi ..


Da li ti se čini da to "daj da se nešto uradi" postaje sve veće i veće?


Ne, još ne! Ovo je politička glupost i vojni cirkus.

Ozbiljno će biti ako daju nešto što ima domet 300+ kilometara.

Kad to bude, krenimo da se lagano pozdravljamo.
alselone alselone 00:29 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Ne, još ne! Ovo je politička glupost i vojni cirkus.


Tako je brate!

Po ustaljenom običaju bloga ne priznaj ni milimetar! Bori se za svoje mišljenje kao da ti je poslendnje! I u ovom karikaturalnom primeru smatraj da je slanje pušaka i tenkova isto.

Idemo!
gvozden1 gvozden1 00:34 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Čime je baš toliko Amerika ugrožena u Ukrajini.

Najverovatnije je da je u pitanju ona klasika, borba za opstanak u superdominantnoj poziciji u svetu, i, sa druge strane, naznake gubljenja te pozicije.
Unipolaran ili multipolaran svet.

Ukrajina im sigurno nije važna, i oni koji smatraju da se Ameri cimaju jer im je žao jadne Ukrajine, se zovu Filip i Srki:)
alselone alselone 00:34 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Ukrajina im sigurno nije važna, i oni koji smatraju da se Ameri cimaju jer im je žao jadne Ukrajine, se zovu Filip i Srki:)


Zbog ljudskih prava.
predatortz predatortz 00:35 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

alselone
Ne, još ne! Ovo je politička glupost i vojni cirkus.


Tako je brate!

Po ustaljenom običaju bloga ne priznaj ni milimetar! Bori se za svoje mišljenje kao da ti je poslendnje! I u ovom karikaturalnom primeru smatraj da je slanje pušaka i tenkova isto.

Idemo!


Zapravo, jeste isto. I puška i tenk udaraju po repu, bez mogućnosti da bitno utiču na ishod ovog sukoba. Osim, kad bi hipotetički isporučili Ukrajini par hiljada tenkova.
Ali, onda bi Evropa ostala bez ijednog. Odnos tenkovskih snaga Rusije sa jedne i ostatka Evrope sa druge strane je u korist Rusije.

Ali, ako bi isporučili nešto što tuče 300 kilometara, pa još sofisticirano, to bi bio znak za uzbunu.

alselone alselone 00:37 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Zapravo, jeste isto. I puška i tenk udaraju po repu

alselone alselone 00:37 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Primeti da ja nisam spominjao da je znak za uzbunu niti da je ozbiljno nego da se ulozi povećavaju.
alselone alselone 00:38 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Ja zaista volim blog i žao mi je što ne mogu više vremena da provodim ovde.
alselone alselone 00:46 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

O planu za Kosovo na naslovnoj strani kao udarnu vest, N1 prenosi izjavu poslanika Bundestaga - Josipa Juratovića.
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:26 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Putin je planirao da porobi Ukrajinu za par sedmica.

Ali, zahvaljujući herojskom otporu ukrajinskog naroda, još nije ovladao ni celim Donjeckom, a skoro će godina od početka agresije zločinačkog Putinovog režima.
bene_geserit bene_geserit 03:07 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

zahvaljujući herojskom otporu ukrajinskog naroda

hteo si da kažeš zahvaljujući NATO oružju, NATO logistici, i ukrajinksom topovskom mesu
Filip Mladenović Filip Mladenović 03:13 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

bene_geserit
zahvaljujući herojskom otporu ukrajinskog naroda

hteo si da kažeš zahvaljujući NATO oružju, NATO logistici, i ukrajinksom topovskom mesu


Ma kakvo NATO oružje i logistika!

Boj ne bije svijetlo oružje, već boj bije srce u junaka!!!
bene_geserit bene_geserit 03:16 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Zato mojne mi više priča o jadnoj Poljskoj, nevinoj žrtvi dvaju totalitarizama, nije je đabe Čerčil nazvao „proždrljivom hijenom“, a Molotov „nakaznim nakotom Versaja“

Pazi, nas su Poljaci potpuno sjebali. I to znaš kad? Tamo negde 1370. godine ili tako nešto.
Tad je neki poljski kralj, Jevrejima koje su proterali iz svih zemalja zapadne Evrope, dozvolio da se naseljavaju po onome što se kasnije zvalo Pale of settlement, tj. današnja Ukrajina, Belorusija, Litvanija. Ionako su na tim teritorijama, takoreći nenaseljenim, živeli samo neki istočni Sloveni koji samo prave probleme i neće da pređu u katoličastvo, pa ko veli da promeša karte malo.
Premotaj to 5 vekova i 70% svetskih Jevreja živi u carskoj Rusji.
Koju godinu kasnije su Jevreji bili heavily overrepresented u komunističkoj revoluciji (da budem politički korektan).
Još jedno 35 godina kasnije i mi smo dobili komunizam, koji nas je sjebao totalno.
Dakle za sve su krivi Poljaci.
literatesa literatesa 07:07 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Ja zaista volim blog i žao mi je što ne mogu više vremena da provodim ovde.

Kao djecu kad ljeti naveče kasno zovu kući, a oni bi se igrali. :)


Mene stigao neki opasan umor od Neta, ne od divnih ljudi sa bloga, ne samo,

od Nina do Nina i prođoše milenijumi.
gedza.73 gedza.73 08:25 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Lep tenk, lep znak, opet na Rusiju


Ruski tenk u Čehoslovačkoj 1968. Po naredbi sovjetske Rusije su prvi put nakon II svetskog rata nemački tenkovi upali u drugu državu. Mislim da je u pitanju bila Pancir divizija sa leopard tenkovima. Kad su to Česi i slovaci saznali tek je izbio haos. Otud nacistički znak na ruskom tenku.

Putin je par godina nakon tog događaja, verovatno nakon strogih provera, postao član KGB-a.

Marko Mesić, odlikovan gvozdenim krstom prvog reda, je u sklopu snaga sovjetske Rusije (zajedno sa bugarskim okuptorima) učestvovao u 'oslobađanju' Šumadije.




gedza.73 gedza.73 08:29 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

a Molotov „nakaznim nakotom Versaja“.

To su pričali i za nas.
shmoo shmoo 08:44 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Filip Mladenović
Duga partija šaha, sa remijem kao epilogom.

A remi je, zapravo, poraz zločinačkog Putinovog režima!


Толико дуго траје да су једни већ погубили скоро све пионе. Осим оних пиона који су на време побегли из Украјине, али колико знам пиони који су ван табле на један или на други начин, не могу се враћати.

Па се сад уздају у западну технологију, НАТО тенкиће итд.

Него, Филипе, добро то за реми... До ремија се долази у пат позицији, а немам утисак да смо стигли до пата. До рата јесмо, али не и до пата.

А шта би онда по Вама представљала победа НАТО у овој партији шаха?

Да Русије као државе више нема?

Видим да ови из НАТО у последње време сазивају по Европи састанке Путинове опозиције са шефовима разних руских области па се на тим састанцима договарају о распарчавању Русије.

Онда мора да је победа НАТО у тој шаховској партији нестанак Русије као државе?

Па јес, лепо рекла покојна (андед?) Мадлен Олбрајт још пре 20 година да није у реду да једна држава располаже толиком територијом и толиким ресурсима.




shmoo shmoo 08:59 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Filip Mladenović
bene_geserit
zahvaljujući herojskom otporu ukrajinskog naroda

hteo si da kažeš zahvaljujući NATO oružju, NATO logistici, i ukrajinksom topovskom mesu


Ma kakvo NATO oružje i logistika!

Boj ne bije svijetlo oružje, već boj bije srce u junaka!!!



Па што онда шаљу леопарде и абрамсе (химарсе, ово-оно) Украјинцима ако они могу голим грудима да победе руску војску?

Па се после жале на Западу како су им резерве муниције свима истањене.

Због демократске Украјине?






gedza.73 gedza.73 09:05 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Dakle za sve su krivi Poljaci.

Poljaci su nudili Rusiji savez što Rusija odbija. Iako katolici (Poljska i Litvanija su bili u uniji i birali su zajedničkog vladara) na tom prostoru u to doba su pravoslavci uživali sva prava.

Dimitrije Lažni
Dimitrija podržavaju i ruski bojari i kozaci pa čak ubijaju sina Godunova.

Onda se stvari zakomplikuju, pojavi se Drugi Dimitrije Lažni koji tvrdi da je on u stvari pravi Dimitrije Prvi Lažni a koga podrže mnogi Rusi (ponovo). Onom prvom koga su podržali su ispalili pepeo u pravcu Poljske. I ovog drugog nakon početnog oduševljenja su smakli.

Tada se dešava neka vrsta prve komunističke revolucije. U vojsci koja je napala Moskvu je bio ogroman broj Rusa (pod tim Dimitrijem lažnim) a vrlo malo Poljaka.

Tu su umešani savezi Rusije sa Švedskom tokom kog Poljaci gube neke teritorije, kreće se u napad na Rusiju pod pokroviteljstvom ovaj put pape (uvek ima neki napad na 'naciste'), pobuna protiv Žigmunda, deo poljskog plemstva koji nije hteo da napadne Rusiju i deo Rusa koji su Žigmundovom sinu dali krunu. pa se onda napravio haos (opet nešto poput komunističke revolucije) gde je bilo onih Rusa koji su za Ruse, za Šveđane, za poljake, za sve i protiv svih.

U celoj toj priči Poljaci-Rusi ovaj drugi Dimitrije (koji je bio pa nije poljski čovek) je ustoličio osnivača carske porodice Romanov patrijarha Filareta (koga je proterao Godunov koji nije hteo savez sa Poljacima). U neku ruku Poljaci su posredno stvorili dinastiju Romanov, Vikinzi Rjurikoviče a Švabe Lenjina. Sa mongolima i međusobnim sukobima ruskih bojara i knezova cirkus potpun.

Nešto poput Game of thrones gde se ne zna ko se sa kim bije i ko je na čijoj strani. Počinje spirala osveta, napada, osveta, poraza pa tek onda XX vek.

U tom kontekstu mi Srbi imamo daleko bolju i zdraviju istoriju pored viševekovne turske okupacije i komunističkog, od Rusa preuzetog, eksperimenta.


shmoo shmoo 09:15 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

gedza.73

Ruski tenk u Čehoslovačkoj 1968.



Слушао сам пре 15-20 година Горана Марковића у неком интервјуу како прича о тој 1968. у Прагу. Он је тада тамо студирао.

Каже, у центру Прага има нека кафана слична кафетерији у хотелу Москва у Београду у којој свако пре подне и поподне седе чешке бабе и деде и пију кафу или чај, грицкају колачиће, читају новине и разговарају.

И каже, када су улазили у Праг руски тенкови, те бабе и деде су такође седели ту и пили кафу или чај, грицкали колачиће и читали новине и разговарали.

Па су му Чеси причали да је иста слика била и када су немачки тенкови улазили у Праг. Бабе, деде, чај, кафа, колачићи, читање новина, разговор...

И опет Чешка постоји као држава.

И каже још Горан Марковић да дубоко верује да би и данас бабе и деде такође седеле у тој кафани уз чај, кафу, колачиће и новине ма чији год тенкови улазили у Праг.

Каже Горан Марковић, то је илустрација грађанског друштва које Србија заправо никада није ни имала јер никада није стизало да се направи. Таман крене, па га неко велико страданије пресече у заметку... То грађанско друштво, мислим.

Како су мудри ти Чеси. Волео бих да и ми Срби покупимо мало од те њихове мудрости. Знам да су Чехињице нама Србима вазда биле приступачне па су самим тим одувек и биле популарне међ Сербљима, али осим Чехињица не би било лоше да покупимо и мало те мудрости од њих.





gedza.73 gedza.73 09:25 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

I usput o pravoslavcima u Rusiji. O ponavljanju istorije. Carske, komunističke Putinove...

Цар зажеле да на престо Руске митрополије буде доведен свети Филип
...
To потстаче цара на силан гнев и јарост. Због страшних клевета бојарских цар се стаде плашити чак и најоданијих слугу својих, најближих рођака и пријатеља својих, гледајући у њима своје непријатеље и заверенике. И цар раздели државу у два дела установивши норочите телохранитеље своје - "опричнике", који беху поред цара и сачињаваху засебну управу. Опричници злоупотребљаваху дату им власт, угњетаваху народ, отимаху имовину, пропраћајући своје пљачке убиствима и мучењима. А цар је веровао у њихову верност и оданост, те за њих није било суда.

светитељ изјави да ће испунити цареву жељу, ако он укине опричнину, од које пати Руска земља. Цар одговори да је опричнина потребна за цара и царевину, пошто се кују завере против њих. Светог Филипа онда умолише да се због тога не одриче митрополитског престола, Него да се са царем саветује, као што су се саветовали ранији митрополити. Осигуравши на тај начин право својој савести да се заузима за невино гоњење и да говори еванђелску правду, свети Филип уступи царевој жељи и би узведен на митрополитски престо.

ада зверства опричника достигоше врхунац, блажени Филип стаде молити цара да обустави зверства опричника, и изобличавати самога цара за његове свирепости. Цар се страховито разјари на светитеља, претећи му мучењем и прогонством. Али он, остајући непоколебљив и чврст као дијамант, не обазираше се на цареве претње и не престајаше говорити истину, јавно иступајући против цара и опричника.

опричници као дивље звери бацише на светитеља, свукоше му архијерејско одјејање, па му обукоше просту, одрпану монашку расу, и срамно истераше из цркве, натоварише на сељачке саонице, и одвезоше у Богојављенски манастир, грдећи га и бијући га. Ту свети митрополит, стављен у тешке окове проседе у смрдљивој тамници целу недељу, мучен глађу.

Незадовољан страдањем светог Филипа, цар подвргну мукама и смрти бојарску децу која беху код њега на служби; од рођака његових Количевих он погуби десеторицу једног за другим. Главу једнога од њих, Ивана Количева, кога је Светитељ нарочито волео, цар посла светитељу у тамницу. Светитељ се поклони пред њом до земље, благослови је, с љубављу целива и даде доносиоцу.


Solovecki manastir iz ove priče su komunisti pretvorili u logor (Solženjicin pominjao) a deo zapalili.
Pre toga su u jednom trenutku carske ruske trupe (nisu katolici) pobile sve monahe u manastiru. U većem delu svoje istorije manastir je služio kao crkveni i politički logor. Koga zanima neka pročita o kozacima sa prostora Ukrajine koji je napao Putin a koji su ratovali i protiv Poljaka i protiv Rusa i protiv Turaka i sa Rusima i sa Poljacima. Jedan od atamana je proveo 26 godina u ćeliji Soloveckog manastira.



alselone alselone 09:47 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

gedza.73
a Molotov „nakaznim nakotom Versaja“.

To su pričali i za nas.


Jesu.

Je l' vidiš šta moraš postati ako si Sloven da bi bio prihvaćen?
gedza.73 gedza.73 11:34 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Je l' vidiš šta moraš postati ako si Sloven da bi bio prihvaćen?

Mislim da je to daleko komplikovanija priča. Na primeru Čeha, Slovena, katolika koji su se pobunili u vreme i malo posle smrti Jana Husa ratovali protiv nekih drugih katolika, rušili i pljačkali katoličke crkve. Inače sam sukob je bio neverovatno krvoločan. Možda za nijansu slabiji od kalvinizma.

Ili
И дошао је он, пан Сагајдачни, с Черкасима из Украјине под град Ливњу, и Ливњу нападом узео, и велику крв христјанску пролио, пуно православних христјана са женама и децом посјекао, и многим православним хришћанима се поругао и храмове Божије оскрнавио и разорио и домове све христјанске опљачкао и много жена и децу узео у плен.

Taj 'pan' je inače kozak i Sloven koji je zaštito pravoslavnu veru na prostoru Kijeva. Kad su Poljaci hteli da izvrše unijaćenje Петро Конашевич-Сагајдачни je sa kozacima došao i zaštitio pravoslavce.

I sam si pominjao Pupina nekoliko puta. On nije morao da dubi na glavi, da se pretvara kako je nešto što nije a bio je i prihvačen i poštovan.

Kao što rekoh mislim da je to dublja i komplikovanija priča a da se svi između sebe mlate uglavnom zbog para dok kao razloge navode gluposti na koje se pali masa. Poput krstaških ratova ili ovog najnovijeg 'oslobođenja sveta od nacizma'.

p.s.
Meni je u ovom ratu jedna od većih gluposti koju su plasirali bilo postojanje laboratorija u kojima testirali 'slovensku genetiku' kako bi izumeli virus koji ubija Slovene. Tipa krene virus dođe do Slovaka i onda ga gekne jer je čist Sloven (staroslovenac što kaže Čvarkov) a preskoči Rusa koji je jednom petinom mongol.



gedza.73 gedza.73 11:39 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

shmoo
Волео бих да и ми Срби покупимо мало од те њихове мудрости. Знам да су Чехињице нама Србима вазда биле приступачне па су самим тим одувек и биле популарне међ Сербљима, али осим Чехињица не би било лоше да покупимо и мало те мудрости од њих.

Pokupio si. Dok su bili kolonija sovjetske Rusije jeste bilo tako. U sirotinji, jadu i bedi se svašta dešava. Danas je drugačije.
Zato, kao što ti lepo napisa o 'Čehinjicima', 'Srpkinjice male' su danas postale 'regionski' poznate kao pristupačne i jeftine splavaruše. Eto vidiš kakve si 'mudrosti' na polzu svih nas u međuvremenu pokupio a da nisi ni primetio.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:48 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

gedza.73
shmoo
Волео бих да и ми Срби покупимо мало од те њихове мудрости. Знам да су Чехињице нама Србима вазда биле приступачне па су самим тим одувек и биле популарне међ Сербљима, али осим Чехињица не би било лоше да покупимо и мало те мудрости од њих.

Pokupio si. Dok su bili kolonija sovjetske Rusije jeste bilo tako. U sirotinji, jadu i bedi se svašta dešava. Danas je drugačije.
Zato, kao što ti lepo napisa o 'Čehinjicima', 'Srpkinjice male' su danas postale 'regionski' poznate kao pristupačne i jeftine splavaruše. Eto vidiš kakve si 'mudrosti' na polzu svih nas u međuvremenu pokupio a da nisi ni primetio.


gedžo svaka ti je ka Njegoševa
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:43 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

shmoo
Filip Mladenović
Duga partija šaha, sa remijem kao epilogom.

A remi je, zapravo, poraz zločinačkog Putinovog režima!


Толико дуго траје да су једни већ погубили скоро све пионе. Осим оних пиона који су на време побегли из Украјине, али колико знам пиони који су ван табле на један или на други начин, не могу се враћати.

Па се сад уздају у западну технологију, НАТО тенкиће итд.

Него, Филипе, добро то за реми... До ремија се долази у пат позицији, а немам утисак да смо стигли до пата. До рата јесмо, али не и до пата.

А шта би онда по Вама представљала победа НАТО у овој партији шаха?

Да Русије као државе више нема?

Видим да ови из НАТО у последње време сазивају по Европи састанке Путинове опозиције са шефовима разних руских области па се на тим састанцима договарају о распарчавању Русије.

Онда мора да је победа НАТО у тој шаховској партији нестанак Русије као државе?

Па јес, лепо рекла покојна (андед?) Мадлен Олбрајт још пре 20 година да није у реду да једна држава располаже толиком територијом и толиким ресурсима.



KO SE MAČA LAĆA, OD MAČA I STRADA!
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:50 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

shmoo
Filip Mladenović
bene_geserit
zahvaljujući herojskom otporu ukrajinskog naroda

hteo si da kažeš zahvaljujući NATO oružju, NATO logistici, i ukrajinksom topovskom mesu


Ma kakvo NATO oružje i logistika!

Boj ne bije svijetlo oružje, već boj bije srce u junaka!!!



Па што онда шаљу леопарде и абрамсе (химарсе, ово-оно) Украјинцима ако они могу голим грудима да победе руску војску?

Па се после жале на Западу како су им резерве муниције свима истањене.

Због демократске Украјине?



Saveznici šalju oružje i municiju Ukrajini na isti način kao što su slali oružje, municiju i hranu Sovjetskom Savezu tokom II svetskog rata, kako bi nadjačali Hitlerov nacizam.

U slučaju ovog Putinovog nacizma, sve što se šalje Ukrajini ima za cilj prisiljavanje Putina na pregovore o okončanju agresije na Ukrajinu.

Većina ratova se, pa i ovaj, okončava pregovorima, zar ne?
predatortz predatortz 12:54 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

U slučaju ovog Putinovog nacizma, sve što se šalje Ukrajini ima za cilj prisiljavanje Putina na pregovore o okončanju agresije na Ukrajinu.


Jesi li ti siguran u to da je Putin nacista u ovom slučaju?

Osim toga, prestani da se frljaš glupostima. Putina, širokom četkom mazano, možemo nazvati agresorom. Formalno, to jeste. Ali, pripisati današnjoj Rusiji nacističku ideologiju može samo naci propagandista.

Na kraju, u čemu je razlika između ovoga što Rusija radi danas i onoga što je Zapad 1999. uradio Srbiji? Sa stanovišta međunarodnog prava?


mlatisa mlatisa 13:05 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Filip Mladenović
Putin je planirao da porobi Ukrajinu za par sedmica.

Ali, zahvaljujući herojskom otporu ukrajinskog naroda, još nije ovladao ni celim Donjeckom, a skoro će godina od početka agresije zločinačkog Putinovog režima.


Тако је. Треба имати вере као што су храбри Авганистанци имали вере па протерали трупе злочиначког Бајденовог режима!

Уосталом, Асанжа треба ослободити!
gedza.73 gedza.73 13:48 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

predatortz
Na kraju, u čemu je razlika između ovoga što Rusija radi danas i onoga što je Zapad 1999. uradio Srbiji? Sa stanovišta međunarodnog prava?

To je u stvari na samom početku. NATO je nama uradio isto što i Rusija Ukrajini. Čak je i Putinovo opravdanje (pre antifašističke borbe protiv nacista) bilo kako neće dozvoliti da se Rusima desi Srebrenica. Po njemu izgleda da je NATO Srbe u Bosni trebao da bombarduje ranije i jače kako bi sprečio zločine pa na tom iskustvu on temelji svoje akcije. Podržavanje ruske agresije je na nivou pozivanja NATO aviona da ruše Srbiju kako bi pao Milošević.

. Ali, pripisati današnjoj Rusiji nacističku ideologiju može sam naci propagandista.

Ovo sam potpuno saglasan. Da ima nacista u Rusiji ima. Da su na visokim položajima jesu. Ali da je cela Rusija nacistička to je prosto nemoguće s obzirom na rusku istoriju i iskustva. S druge strane Putin, sa svojim propagandistima, je napao Ukrajinu kako bi je navodno denacifikovao a ujedno agresiju objašnjava borbom protiv satanista i Zlatne milijarde što je na niovu 'vanzemaljci upravo prolaze pored Zemlje i svako ko izvrši samoubistvo se seli sa njima na njihovu planetu'.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:51 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

mlatisa
Filip Mladenović
Putin je planirao da porobi Ukrajinu za par sedmica.

Ali, zahvaljujući herojskom otporu ukrajinskog naroda, još nije ovladao ni celim Donjeckom, a skoro će godina od početka agresije zločinačkog Putinovog režima.


Тако је. Треба имати вере као што су храбри Авганистанци имали вере па протерали трупе злочиначког Бајденовог режима!

Уосталом, Асанжа треба ослободити!


A pre toga oterali i ruske agresore iz Avganistana!
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:54 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

gedza.73
predatortz
Na kraju, u čemu je razlika između ovoga što Rusija radi danas i onoga što je Zapad 1999. uradio Srbiji? Sa stanovišta međunarodnog prava?

To je u stvari na početku. NATO je nama uradio isto što i Rusija Ukrajini. Čak je i Putinovo opravdanje (pre antifašističke borbe protiv nacista) bilo kako neće dozvoliti da se Rusima desi Srebrenica. Po njemu izgleda da je NATO Srbe u Bosni trebao da bombarduje ranije i jače kako bi sprečio zločine pa na tom iskustvu on temelji svoje akcije.

. Ali, pripisati današnjoj Rusiji nacističku ideologiju može sam naci propagandista.

Ovo sam potpuno saglasan. Da ima nacista u Rusiji ima. Da su na visokim položajima jesu. Ali da je cela Rusija nacistička to je prosto nemoguće s obzirom na rusku istoriju i iskustva. S druge strane Putin, sa svojim propagandistima, je napao Ukrajinu kako bi je navodno denacifikovao a ujedno agresiju objašnjava borbom protiv satanista i Zlatne milijarde što je na niovu 'vanzemaljci upravo prolaze pored Zemlje i svako ko izvrši samoubistvo se seli sa njima na njihovu planetu'.



Metode Putinovog režima su tipično nacističke: masovno ubijanje civila, odvodjenje stanovništva u logore, besomučno bombardovanje gradova...
gedza.73 gedza.73 14:03 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Metode Putinovog režima su tipično nacističke

Bre Filipe ti kad odvališ onda stvarno odvališ. Da li je srpski režim u građanskom ratu devedesetih bio nacistički? A tako smo predstavljani pa nas je NATO bombardovao. Što je opet dijagnoza kod nas da mi agresiju opravdavamo jer su neki zaljubljeni u Putina i njegovo višegodišnje KGB pregalaštvo
gvozden1 gvozden1 14:07 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

gedza.73
Metode Putinovog režima su tipično nacističke

Bre Filipe ti kad odvališ onda stvarno odvališ.

:)

Ne vredi se prati od Filipa kad ste isti.

gedza.73 gedza.73 14:12 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића


Ne vredi se prati od Filipa kad ste isti.

Drš se ti Gvozdene Putina


Dvadesetsedmogodišnji Putin sa šefom KGB-a. 1979. Šta misliš kako je došao do ovog položaja u komunističkoj Rusiji? A da je danas nešto drugo nakon svog onog drilovanja, indoktrinacije i provera? Navodni car ruskog naroda, najveći pravoslavac i srpski mesija. Za komunističke papane dušu dalo.
gvozden1 gvozden1 14:18 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића


Drš se ti Gvozdene Putina

Držim se.

A ovo tvoje je baš bedno.
Ti tvrdiš da u Rusiji ima nacizma, Filip to isto kaže, a onda se ti kao protiviš, jer nije popularno da budeš u društvu sa Filipom.

Bednije ne može, ali to su ti, samo poza.
gedza.73 gedza.73 14:26 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Ti tvrdiš da u Rusiji ima nacizma

naravno da tvrdim. Ako se neki Rusi tetoviraju nacističkim simbolima, ako slede nacističku ideologiju onda jesu nacisti. Ali nije ceo ruski narod nacistički i mada Kremlj kontroliše nacističke grupe nije Rusija nacistička. Isto tako nije ni Ukrajina. Pa ona palamđevina kako Putin solobađa Ukrajinu od nacizma pravi kurcšlus u glaHvama putinoljuba jer kako rušiš jednu državu čije si rukovodstvo proglasio za nacističko kad ti radiš apsolutno istu stvar.

Probaj malo da razmisliš i videćeš kako ti imaš iste stavove poput Filipovih samo su vam strane različite.
Bednije ne može, ali to su ti, samo poza.

Razumem druže podoficiru. Neću više spavati na vašim politkomesarskim časovima pa ću možda revidirati svoje stavove i poturiti dupe Rusima poput vas
gvozden1 gvozden1 14:35 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића


Razumem druže podoficiru

Oficir, rezervni oficir.

Ako se neki Rusi tetoviraju nacističkim simbolima, ako slede nacističku ideologiju onda jesu nacisti.

A kad to isto kaže Filip, ti njemu da je odvalio.

Kao, ti si za bolje društvo od Filipa.
maksa83 maksa83 14:44 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Putina, širokom četkom mazano, možemo nazvati agresorom. Formalno, to jeste.


“Nijesam ja došao u njihovu zemlju da se bijem, nego oni u moju, majku li im fašističku!”

Sava Kovačević (25.01.1905. ☆ 13.06.1943.)

gedza.73 gedza.73 14:46 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Oficir, rezervni oficir.

A desetar a general svi ste vi meni isti.

A kad to isto kaže Filip, ti njemu da je odvalio.

Primetio sam da ne razumeš napisano još kad si prepričao Milutina pa je po tebi maltene Rambo ukršten sa Putinom, car Lazarom, Šešeljom i baždaren na oslobađanje srpke Dalmacije od viševekovnog ropstva pod Zapadom.
gvozden1 gvozden1 14:54 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

gedza.73
Oficir, rezervni oficir.

A desetar a general svi ste vi meni isti.

A kad to isto kaže Filip, ti njemu da je odvalio.

Primetio sam da ne razumeš napisano još kad si prepričao Milutina pa je po tebi maltene Rambo ukršten sa Putinom, car Lazarom, Šešeljom, i baždaren na oslobađanje srpke Dalmacije od viševekovnog ropstva pod Zapadom.




Nisi ti Milutina ni pročitao, sva je prilika.
A teško i da imaš i knjigu.

Ajd slikaj je ako je imaš.

Tako ćeš da se prikažeš kao načitan baja.
Za razliku od Filipa.
gvozden1 gvozden1 14:55 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Sava Kovačević (25.01.1905. ☆ 13.06.1943.)

Autoritet, nema šta:)
gedza.73 gedza.73 14:59 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Ne znam dal' sam postavljao ovo ali postoje putinofanatici (uglavnom prosek za taj tip) koji su luđi od Jeremićke.
Meni je baš prijala informacija da su pre desetak godina derviši gostovali i kod nas
od 11:30.


Ti derviši mogu satima da se vrte u krug i kad njihov učitelj udari dva puta dlanom u dlan oni staju i istog trenutka nastavljaju da se kreću. Što je nama vrlo9 bitno jer je opšte poznati da kad se radi neki posao najvažnije je da se vrtiš par sati u krug a onda kad ti šaman da znak nastaviš da se krečeš pravo.

I kako sad da se ne poveruje ovom čoveku koji kaže kako izvanplanetarne sile naće dozvoliti da Putin izgubi. A da i mi kao Rusi treba da stavimo u sam vrh politike ljude koji daju duhovne savete Putinu.

maksa83 maksa83 15:00 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Autoritet, nema šta:)

Da su Rusi uzeli ONAKVU micu da peva o meni ja bi' iz groba ustao.
gedza.73 gedza.73 15:04 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Nisi ti Milutina ni pročitao, sva je prilika.
A teško i da imaš i knjigu

Izdanje SKZ. Nađi tamo šta kaže o braći Rusima pa javi. Ili za reku Soču.
gvozden1 gvozden1 15:15 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

maksa83
Autoritet, nema šta:)

Da su Rusi uzeli ONAKVU micu da peva o meni ja bi' iz groba ustao.

Ima nešto važnije od Mice, kakva god da je.

Pristojan svet ne citira ološ, kakva god mica pevala o njemu.

Siguran sam da ti nikad ne bi citirao Kristijana Golubovića ili tako nekog, pa makar o njemu pevala najbolja mica na svetu.

A Sava Kovačević je tom ološu pripadao.
Ne zbog njegovog partijskog opredeljenja, već zbog ličnog karaktera i biografije.

gvozden1 gvozden1 15:16 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Izdanje SKZ.

Bez slike ništa.
Ajd slikaj.
maksa83 maksa83 15:18 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Ima nešto važnije od Mice, kakva god da je.

Pristojan svet ne citira ološ, kakva god mica pevala o njemu.

Eto vidiš sad za kakvu ti državu vezuješ našu sudbinu.
gvozden1 gvozden1 15:38 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

maksa83
Ima nešto važnije od Mice, kakva god da je.

Pristojan svet ne citira ološ, kakva god mica pevala o njemu.

Eto vidiš sad za kakvu ti državu vezuješ našu sudbinu.

Neka njima njihovih mica, eno im i Save Kovačevića, neka im i Lenjina i Staljina, sve dok Srbiji ne nameću šta će pevati, neka im svega, nije to srpski problem.

Ako hoće da stave veto bez ucene, hvala im, ako počnu da ucenjuju micama i Savama, zahvalićemo im se.

A ne ucenjuju, zar ne?

Pa što onda da mi njima namećemo šta će da pevaju i šta da slušaju?
maksa83 maksa83 15:50 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Pa što onda da mi njima namećemo šta će da pevaju i šta da slušaju?

E, huči brt opusti se.

Nisam ti odmah rekao, ali ono je ukrajinska mica i ukrajinski vojni orkestar.

Siguran sam da i sa ovim saznanjem nećeš suditi o njima, kao što si to oprostio Rusima.
gvozden1 gvozden1 15:59 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића


Siguran sam da i sa ovim saznanjem nećeš suditi o njima, kao što si to oprostio Rusima.

Naravno da neću.
Šta me briga šta će Ukrajinci misliti o Savi Kovačević i šta će da pevaju.

A i inače, izgleda da je baš teško razumeti jednostavnu, činilo mi se, stvar, nekad se to zvalo nemešanje u unutrašnje stvari drugih.

I da ne lutamo, to se nikad nije odnosilo na zaštitu svojih interesa, zbog njih se uvek " mešalo" pa i ratom.

Dakle, napad Rusije na Ukrajinu jeste legitiman, a zameranje Rusiju na prokomunističkoj unutrašnjih politici, nije.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:31 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

gedza.73
Metode Putinovog režima su tipično nacističke

Bre Filipe ti kad odvališ onda stvarno odvališ. Da li je srpski režim u građanskom ratu devedesetih bio nacistički? A tako smo predstavljani pa nas je NATO bombardovao. Što je opet dijagnoza kod nas da mi agresiju opravdavamo jer su neki zaljubljeni u Putina i njegovo višegodišnje KGB pregalaštvo

Zlobin zločinački režim takodje je postupao nacistički: etnička čišćenja, uništavanje sela i gradova, bele trake u Prijedoru za neSrbe, genocid u Srebrenici, ratni zločini pripadnika tajnih službi u Hrvatskoj, BiH i Kosovu, koji su čak namerno ubijali pripadnike vlastitog naroda!
shmoo shmoo 17:03 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

Filip Mladenović

Saveznici šalju oružje i municiju Ukrajini na isti način kao što su slali oružje,



Чекајте, чекајте...

Зар нисте првобитно рекли да не шаљу?


Filip Mladenović

Ma kakvo NATO oružje i logistika!

Boj ne bije svijetlo oružje, već boj bije srce u junaka!!!



Како се називају овакве ситуације?

Пиле у кучини?

shmoo shmoo 17:08 26.01.2023

Re: Филипе, што каже Чарли код Бобића

gedza.73
shmoo
Волео бих да и ми Срби покупимо мало од те њихове мудрости. Знам да су Чехињице нама Србима вазда биле приступачне па су самим тим одувек и биле популарне међ Сербљима, али осим Чехињица не би било лоше да покупимо и мало те мудрости од њих.

Pokupio si. Dok su bili kolonija sovjetske Rusije jeste bilo tako.




Богами јесам.

Ти си тада био исувише мали да би стигао то да покупиш.

Шта ћеш, судбина.


Zato, kao što ti lepo napisa o 'Čehinjicima', 'Srpkinjice male' su danas postale 'regionski' poznate kao pristupačne i jeftine splavaruše. Eto vidiš kakve si 'mudrosti' na polzu svih nas u međuvremenu pokupio a da nisi ni primetio.



А ти имаш ћерку па се секираш, је л'?

Како ти оно већ рекоше једном на овом блогу?

Магаре у Беч, магаре из Беча?

Геџо, можеш само да ме пољубиш, знаш већ где.

Али да опереш зубе пре тога.

Не мораш да идеш до Беча само због тога.

Можеш то и у Тополи.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana