Zdravlje

Saveznici i Jugoslovenska Ratna Drama

Colin_bgd RSS / 24.03.2023. u 12:11

1999. godine NATO je bombardovao rezim Slobodana Milosevica. Igrom slucaja (ili mozda ne?) taj rezim je obitavao kao integralni (iako sustinski kancerogeni) deo drzave Srbije i generalno srpskog drustva i javnosti. Nakon tuceta (nije Semir) godina u kojima su bombe iz beogradskih salona odleprsavale u sve delove bivse nam domovine, doslo se do zida za koji je Milosevicev rezim procenio da je najbolji da o njega konacno rascopa narodnu glavu...

To, da se razumemo, nije bila uopste naivna situacija. Ne samo zbog toga sto su ljudi sad ginuli i po Srbiji, nego sto je trebalo postaviti pitanje samom sebi kako se postaviti prema ovoj specijalnoj operaciji NATO intervencije. Bila je bombardovana, naravno, nasa zemlja, ali u isto vreme znali smo (bez obzira priznavali to sebi ili ne) da je bilo ne samo logicno i ocekivano, nego i neizbezno da ce doci do toga da se u prokletoj Milosevicevoj avliji, na koncu konca, ipak (po trecem Njutnovom zakonu), vrati na zetvu ono sto je sejao po republikama, pokrajinama, opstinama, gradovima i selima bivseg Regijona...

Na to pitanje nije uopste bilo (i ostalo) lako odgovoriti. Mislim, lako je bilo napraviti olaki izbor, pa su mnogi (bez obzira da li su pre 24. marta 1999. bili rezimski vernici ili otpadnici) oberucke prihvatili njegovu propagandu i o NATO intervenciji poceli da govore kao o zlocinu koji istorija do tada nije zabelezila, a koji ni u buducnosti nikada nece biti prevazidjen. Neki drugi su rekli "pa dobro, ipak su to stranci neruskog fenotipa, a ovo je nasa zemlja, moramo osuditi NATO". Neki treci su se uplasili iskljucivo za svoju guzicu, naprasno pocevsi da lamentiraju o planetarnoj pravdi, nepravdi, i ostalim tricama i kucinama, zaboravljajuci i na Sarajevo, i na Vukovar, i ostale dotadasnje igrarije beogradskog fasistoidnog rukovodstva.

Rezim je, kao i svaki drugi, ubrzo dosao do svog logicnog kraja, ostale su zrtve bombardovanja... Infantilno je "nezaboravljanje" tih zrtava van konteksta. A kontekst NATO bombardovanja se olako podvlaci pod tepih. Jebiga, lakse je plakati nad sopstvenim zrtvama, a malo teze je ukljuciti mozak i razumeti (sto znaci priznati odigranu realnost u sopstvenoj svesnosti) uzrocno-posledicnu vezu onoga sto se u Srbiji desavalo u poslednjim godinama XX veka. U sustini, zanemarivanje konteksta je direktno izrugivanje ljudima i deci koji su izgubili zivote od NATO bombi. Izbegavanje razgovora o kontekstu dovodi do toga da ispada da su oni samo zrtve necijeg licnog kaprica, slucajne zrtve iracionalnog delovanja grupice mentalno poremecenih ljudi... Sto i jeste i nije tacno...

Postoji tu i jedan klinacki ugao, koji ide otprilike "zasto nisu gadjali samo njega, kad im je toliko smetao, nego sve nas, pogotovo nas koji smo bili protiv rezima i ratova?", koji pokazuje totalno odsustvo i minimum minimuma razumevanja, shvatanja sta znaci narod, drustvo, drzava... Da li smo svi ziveli u Slobinoj drzavi kada je (izmedju ostalog, kroz proxy naoruzane Karadziceve i Mladiceve bande) gadjala Sarajevo? Jesmo. Jesmo izlazili da glasamo na izbore koje je organizovao? Jesmo. Jel njegova vlast imala pravni legitimitet? Jeste. Jesmo placali njoj porez? Jesmo. (Mozda ne svi porez na dohodak, ali PDV bez izuzetka...) Jel on te pare, kao i zvanicne mehanizme vlasti drzave Srbije, zloupotrebljavao za ratne, pljackaske i ostale ciljeve? Jeste. Prema tome, u svemu tome smo MI ucestvovali, bilo direktno, bilo indirektno. Neko, kao na primer ja, je posle godina protestvovanja, setanja, vikanja, glasanja, ocekivanja, jednostavno odlucio da ne ucestvuje vise u svemu tome, i otisao da se nikad vise ne vrati. Neko je ostao da izdrzi, protestvuje i dalje, i "doceka" da sve to prodje. Neko je aktivno, politicki, delao, agitovao, radio na tome da se rezim srusi. Neko nije radio apsolutno nista. Ali je sav taj Slobizam, to sto se sad pravimo da nismo mi kao nista tu, otkud, ma gde bi mi, to jeste NAŠA drzava, ona cije drzavljanstvo imamo, radila. Drzava, kao institucija koja organizuje zakone, propise, zivot i smrt svoje populacije na teritoriji (a i sire) na kojoj ima pravo i mogucnost da sprovodi mehanizme sile koje poseduje...

Kao sto se skupnost ideja, akcija, i posledica rezima Slobodana Milosevica ne moze samo (p)ostaviti na prag bracnog para Milosevic-Markovic, tako se ni NATO intervencija ne moze odvojiti od relativnih odnosa pozicija prostorno-vremensko-istorijskih koordinata srpskog rezima i ostatka sveta koji se vec tada vecinski opredelio za globalizaciju. Slobodan Milosevic nije "kaznjen" jer je pruzao neki kao "otpor" novom svetskom poretku. Da Srbija nije aktivno i direktno izazivala destabilizaciju okruzenja, lokalne ratove i razaranja mozda bi joj se i dozvolila uloga neke kvazi Enver Hodzine Albanije u XXI veku (Severna Koreja, samo u Evropi). Ali posto je imala prljave prste u previse tudjih pita koje su se kao posledica toga kvarile brze nego sto im je bio originalni rok trajanja, razarajuci uticaj Milosevicevog rezima je na kraju bio obuzdan silom, kad vec nije hteo milom. A nije da ga nisu molili. Od 1990 do 1999 godine (valjda ce jednom ti dokumenti biti dostupni?) konverzacija Zapada, zvanicne Rusije, i Srbije (i direktna i indirektna, i zakljucno sa pregovorima u Rambujeu, sa desetinama, stotinama olako i lazno obecanih dogovora, od kojih Milosevic nije, svesno, ispunjavao apsolutno nista) je bila duboka, detaljna, konstantna, i zacinjena povecim "sargarepama" srpskom rezimu Slobodana Milosevica, ali nista nije vredelo.

Ako cemo posteno, srpska drzava, srpsko drustvo, srpska javnost, srpske institucije, srpska crkva, srpska vlast su od 1987, pod Slobodanom Milosevicem, zeleli rat za teritorije. Tek kada je Milosevic ratom sklonjen sa vlasti, promenile su se i takticke koncepcije (ne i strateske) trenutne srpske sveobuhvatnosti. Rat je privremeno stavljen u fijoku, ali se zrtve bombardovanja jos uvek van konteksta razvlace u dnevno-politicke, i licno-frustracione svrhe. To je odlika infantilnih nacija i degenerisanih drustava. Da ne umeju da pokazu pravi i iskreni pijetet prema ljudskom bicu koje je stradalo, cak ni kada dolazi iz sopstvenog narodno-nacionalnog-kulturoloskog korpusa.

Odbacivanje konteksta kada se govori o zrtvama NATO bombardovanja je izraz dubokog nepostovanja prema tim zaista nesrecnim ljudima koji su izgubili zivote u okolnostima nad kojima nisu imali nikakvu kontrolu ili uticaj. To su bili nasi prijatelji, rodjaci, komsije, ali kao sto smo olako pristali da u nekoj kvazi-apstrakciji dehumanizujemo u sopstvenim glavama stanovnike Sarajeva, Vukovara, Srebrenice, Pristine (ali isto tako i Knina, Banjaluke, Kosovske Mitrovice...), tako jos uvek dehumanizujemo i one koji su bespotrebno platili svojim zivotima nasu nesposobnost da izmedju laznog patriotizma Milosevicevog rezima i osakacenog-nadnacionalnog "humanizma" medjunarodne zajednice napravimo tezi izbor. Vankontekstni pomen i secanje na NATO zrtve je samo kocka secera kojom mozda na trenutak zasladimo sopstvenu savest, ali je istovremeno i izraz tragicne paralize i kolektiviteta i pojedinaca da prenesu sopstvenu ulogu (i kolektivnu i individualnu) u tim dogadjajima iz podsvesti u svest. Ne da bi se izvinili NATO paktu sto nas je bombardovao, nego da bi sebe (zbog nas samih) postavili u poziciju da mozemo taj isti NATO pakt (kao njegovi clanovi ili ne), ali i svaki drugi (ukljucujuci prevashodno i sopstveni) vojno-oruzani Fešn Selekšn performans, koji juce ili sutra bude direktno krenuo na nekog treceg, da sa autoritetom i mirnom savescu pitamo da li je siguran da zna sta radi i zasto to radi...

 



Komentari (442)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 20:46 27.03.2023

Re: Uhhhh!

zoja444
ne zaboravite da maksa voli urmasice. cast je cast, a slast je slast.


Макса, Вулин, Бакарец, урмашице...

То је превише за мене, Босанчероса!
crossover crossover 20:47 27.03.2023

Re: Uhhhh!

newimprovedtadejus
a dobro dobro evo pritišćemo pritišćemo


Е, тако. Него, најозбиљније, ошишана латиница је одраз менталне лењости, треба само пар кликова да се подеси кодни распоред и онда само једним кликом или алт+шифтом мењаш писмо које год да ти треба. Мислим, ако си (провербијални) ти толико мождано лењ па те мрзи да пишеш како треба што бих ја имао очи на бацање да дешифрујем твоје шкработине.
maksa83 maksa83 21:00 27.03.2023

Re: Uhhhh!

Е, тако. Него, најозбиљније, ошишана латиница је одраз менталне лењости, треба само пар кликова да се подеси кодни распоред и онда само једним кликом или алт+шифтом мењаш писмо које год да ти треба. Мислим, ако си (провербијални) ти толико мождано лењ па те мрзи да пишеш како треба што бих ја имао очи на бацање да дешифрујем твоје шкработине.

Ako je mogao čika Kamilo koji je najstariji od svih nas, još na francuskom hardveru i Windowsu.

Ali priznajem da su navike zaebana stvar - ja sam 3x u životu probao da pređem sa US tastature (mali Enter, iznad njega {}|) na UK/Int i izdržao sam svaki put max 2 dana i odustajo i konačno se pomirio sa tim da se muscle memory za specijalne {}[]| znake prevorio u okoštavanje i ćaozdrao.

Do sada sam u ovim kampanjama svaki put delio i Windows installer za QWERTY srpsku tastaturu koji sam napravio (pošto se ni na QWERTZ nikad nisam navikao, niti ću) ali sam i to u međuvremenu izgubio. Baba Tim je mimo svih standarda odlučio da je srpska tastatura u startu QWERTY i 'fala mu.
maksa83 maksa83 21:03 27.03.2023

Re: Uhhhh!

Молим колеге да своје еротске фантазије, жеље и надања задрже за себе!
Ово није такав блог!

Sa' će dođe huči pa mu spusti glavu na rame i požali se.
predatortz predatortz 21:05 27.03.2023

Re: Uhhhh!

maksa83
Молим колеге да своје еротске фантазије, жеље и надања задрже за себе!
Ово није такав блог!

Sa' će dođe huči pa mu spusti glavu na rame i požali se.


Нијесмо ми од тих...

dragosevacsutra dragosevacsutra 21:14 27.03.2023

Re: Uhhhh!

zamisli izdajnicke budale...


zamisljam samo nepismene budale.
crossover crossover 21:14 27.03.2023

Re: Uhhhh!

maksa83
Ali priznajem da su navike zaebana stvar - ja sam 3x u životu probao da pređem sa US tastature (mali Enter, iznad njega {}|) na UK/Int i izdržao sam svaki put max 2 dana i odustajo i konačno se pomirio sa tim da se muscle memory za specijalne {}[]| znake prevorio u okoštavanje i ćaozdrao.


Ни ја не могу, US тастатура и велики ентер су цивилизацијски минимум испод кога нисам спреман да идем. Не мрзи ме уопште да понесем своју тастатуру у ранцу кад седим за туђим компјутерима.
alselone alselone 21:15 27.03.2023

Re: Uhhhh!

ali sam i to u međuvremenu izgubio.

Ja sam sačuvao ako ti treba i dalje.
alselone alselone 21:34 27.03.2023

Re: Uhhhh!

Milan Novković Milan Novković 00:27 28.03.2023

Re: Uhhhh!

maksa83
Ја бих уз'о онај орден од Шешеља и дао Макси, да не кука више!
Ја би му дао и Вучелићев, заслужио је. :)


Iskrreno rađe bih se dao osunetiti Vulinovim krivim zubima dok mi u procesu Bakarec šapuće na uvo da samo muškarac Srbin zna šta je potrebno muškarcu Srbinu.

Nadam se da si svestan upper-limit rizika kojem se izlažeš, pogotovo ako Vulin ne vidi dobro
Milan Novković Milan Novković 01:46 28.03.2023

Re: Uhhhh!

maksa83
Е, тако. Него, најозбиљније, ошишана латиница је одраз менталне лењости, треба само пар кликова да се подеси кодни распоред и онда само једним кликом или алт+шифтом мењаш писмо које год да ти треба. Мислим, ако си (провербијални) ти толико мождано лењ па те мрзи да пишеш како треба што бих ја имао очи на бацање да дешифрујем твоје шкработине.

Ako je mogao čika Kamilo koji je najstariji od svih nas, još na francuskom hardveru i Windowsu.

Ali priznajem da su navike zaebana stvar - ja sam 3x u životu probao da pređem sa US tastature (mali Enter, iznad njega {}|) na UK/Int i izdržao sam svaki put max 2 dana i odustajo i konačno se pomirio sa tim da se muscle memory za specijalne {}[]| znake prevorio u okoštavanje i ćaozdrao.

Do sada sam u ovim kampanjama svaki put delio i Windows installer za QWERTY srpsku tastaturu koji sam napravio (pošto se ni na QWERTZ nikad nisam navikao, niti ću) ali sam i to u međuvremenu izgubio. Baba Tim je mimo svih standarda odlučio da je srpska tastatura u startu QWERTY i 'fala mu.

Ja imam dva vesela sećanja (polu)saradnje (jedna u pokušaju, jedna uspela) sa francuzima na EC R&D projektima.

Prvo smo lako dobili jedan projekat, i moj prvenac, plus ispali najbolji u kategoriji - mi radili, početak veka, trading signal generation mešanjem fundamentalne, tehničke i sentiment analize - ovi poslednji bili Uni of Surrey, AI, NLP - semantic orientation, i ja vido laka lova pa ih pozovem u sledeći propozal, ali veliki IP - Integrated Project, 17 parntera, 8 miliona, i počem da ga pišem samo 20 dana pre rok - velika berza, al horizontalna, ifnormation, services, products - formalizmi iz finasijskih berzi, a širina iz ebejiš i sličnog, niej ih tada ni bilo baš.

I prođemu u drugi krug, na intervjue - nas četvorica, ne zna se ko je smešniji, na svoj način:

- Francuz ko divlja baba, u nekoj uskoj kožnoj kravati, vintage teški - senior iz Alcatela - trebala nam velika firma, pa makar ništa ne radili, telecom, a berza opšte namene je imala i counterparties kao apstrakciju - jedan čovek, jedna mašina, ili bilo koja mešavina kao single counterparti, i da bi dočarali mogućnosti oni su nam donosili satelit i kanal za ala teletext, round-robin broadcast .... fashion items, ni manje ni više - case study - ti staviš bid pod imenom "obucite Maksu" (ne smem više da se zezam sa Soloom, naljutiće se), parametrizuješ ga, Alcatel preko satelita stalvja samo offers, i u zavisnosti šta ti treba - odora za izvođenje žene na picu, streličarenje, office, berza ti izabere šta treba iz Alkatelove ponude

- Ovaj AI šef katedre iz AI-ja gine za studente i uvek ih voda po Evropi, ali uvek izgleda nadrndan, ko da oće da se bije, Pakistanac.

- Ja koji nikad nisam bacao lovu na šišanje odem i prvi put zatražim u životu "trijku" - pita me berber hoći li all-over kažem hoću, iako nemam pojma šta je to i izađem isto ko da sam izašao sa robije (nisu mi baš ni glava ni ice pogodi za te fLizure)

- Londonderi lik koji SVE zna o security-and-trust, ko da ima šes doktorata iz toga, priča šesto na sat, akcenat - nisi čak ni suguran da uopšte priča engleski.

A ispitivači - poljski akadamik, 96 godina, gleda i kroz nas i kroz zidove, još nečiji akademik sto-šešnajs godina ... elem, nismo prošli, ispali 5. od 75 projekatara, love bilo samo za prva 4.

Drugi put smo dobili projekat iz energije - ljuti-Alse šmek, multi-model simulacija N zgrada na livadi unapred, da se optimizuje i uštedi energija - mi dobili front end (maznili 3D studi max ideje i iznenadio bi se koliko smo daleko dobacili) i server-side framework, francsuki EDF dobio da radi thermal-model - kako teče enegija kroz zone izolovane pregradama (zidovi, prozori) (zbog Emsija - EPFL nam radio stohastički model - tipa šeta se maksa naokolo, on je 150 wati grejalica, i šta se dešava ...)

I svi lepo integrisali modele kad smo mi izašli sa prvim betama, šta li, osim Francuza - netje da radi kaže, nemogu ni da pokrenu stvar, a kamoli integrišu svoj deo.

I skoknem ja do Francuske, Paris pa Fontainebleau (tu im bio institut), i pošto im ništa niej radilo kažem ajmo od početka, ab ovo - donese on tadašnju verziju VSS-a, kako god se zvala, uzmem ja prerequisites disk, i kaže Francuz: "A zar trebaju i prirequisites?" ... i sve nam proradi.

Hteli da pravimo JV, samo modeling nam bio bolji od Sketchupa (koji je posle nekoliko godina Google kupio za preko milijardu, kasnije prodao) al Britanci nisu hteli (dva Engleza, nemac i jedan naš iz Energoprojekta) - uplašili se da će im 7 funti mesečno servis za arhitekte i mašince podriti consulting income.

... itd, sad već jako davno sve to bilo

Kinez što je doktorirao kod Pakistanca došao kod nas da radi za stalno AI NLP i dalje, dok ga roditelji nisu pozvali nazad u HK da ga ožene - pričao sam kako se baš rasplakao na odlasku - uvek mi sad donese nešto lepo kad dođe, a ja njega izvedem u cool restoran

Dosta muca i jedva ga pratim kad mi priča o Kung fu glumcima
Colin_bgd Colin_bgd 07:54 28.03.2023

Re: Uhhhh!

dragosevacsutra
zamisli izdajnicke budale...


zamisljam samo nepismene budale.

Nedostatak maste...
nikvet pn nikvet pn 09:26 28.03.2023

Re: Uhhhh!

crossover
цивилизацијски минимум испод кога нисам спреман да идем.


Да, то. Ошишана латиница је као прескочена јутарња тоалета. Човек необријан-мусав-дрљав, жена рашчупана несређена. Но добро, свако изађе у народ онако како сматра.
zoja444 zoja444 12:51 24.03.2023

gde je tu logika

meni neko da objasni zasto je nato najvise osiromasenog uranijuma bacio na kim albancima. p.s. nikad glasala u zivotu i uredno slala pakete hrane za sa preko adre. sestrama srpkinjama u sarajevo.
angie01 angie01 12:53 24.03.2023

sad kada krene

udruga da bombarduje.
Colin_bgd Colin_bgd 12:55 24.03.2023

Re: sad kada krene

angie01
udruga da bombarduje.

Tu je zato "Komplet za Prvu Pomoc"...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:02 24.03.2023

odakle početi

ajd od kraja..
ti veliš taj narod u Srbiji treba da vidi da pronađe svoju krivicu (slažem se) e dakle zato da bi mogao da upita te vojne sile koga bombarduju i zašto..
aman..
od svega Srbi baš treba pod itno da se uzmu uloge globalnog moralnog arbitra..
o jebogati pa da nemammo kakav preči prioritet..

e a onda i po sredini škripi kad ti tumačiš angažovanje Slobe i Srbije u susjednim državama kao nekakvo nametanje i uplitanje nit pozvan ni tražen a ne vidiš da je taj narod u tim susjednim državama i pozivao i tražio tu pomoć i i danas je traži..
pride ne vidiš da je ta JNA i pravno i tehnički i na svaki način bila dio tog naroda po tim tamo susdjenim državama..
ti si sebi ispričao neku vrlo pojednostavljenu priču tipa eto sjedim ja u svom beogradskom salonu i šta me briga šta tamo neki baja iz nekog Knina i Drvara smatra o smatranjima..
a nisi ukapirao da ti pola komšiluka oficiri baš iz tog Knina i Drvara sa sve brojnom rodbinom po Kninovima i Drvarima i da je cijela stvar ko crevca isprepletena..
ne može baš sve iz, kako ono bješe, beržere, da se sagleda.. mora malo dupe i da se mrdne
Colin_bgd Colin_bgd 13:16 24.03.2023

Re: odakle početi

newimprovedtadejus
ajd od kraja..
ti veliš taj narod u Srbiji treba da vidi da pronađe svoju krivicu (slažem se) e dakle zato da bi mogao da upita te vojne sile koga bombarduju i zašto..
aman..
od svega Srbi baš treba pod itno da se uzmu uloge globalnog moralnog arbitra..
o jebogati pa da nemammo kakav preči prioritet..

e a onda i po sredini škripi kad ti tumačiš angažovanje Slobe i Srbije u susjednim državama kao nekakvo nametanje i uplitanje nit pozvan ni tražen a ne vidiš da je taj narod u tim susjednim državama i pozivao i tražio tu pomoć i i danas je traži..
pride ne vidiš da je ta JNA i pravno i tehnički i na svaki način bila dio tog naroda po tim tamo susdjenim državama..
ti si sebi ispričao neku vrlo pojednostavljenu priču tipa eto sjedim ja u svom beogradskom salonu i šta me briga šta tamo neki baja iz nekog Knina i Drvara smatra o smatranjima..
a nisi ukapirao da ti pola komšiluka oficiri baš iz tog Knina i Drvara sa sve brojnom rodbinom po Kninovima i Drvarima i da je cijela stvar ko crevca isprepletena..
ne može baš sve iz, kako ono bješe, beržere da se sagleda.. mora malo dupe i da se mrdne

Tvoju, ociglednu, neobavestenost o detaljima, a i siroj slici, nema svrhe komentarisati, ali odgovoricu ti na ovo...

Kazes:
e dakle zato da bi mogao da upita te vojne sile koga bombarduju i zašto..
aman..
od svega Srbi baš treba pod itno da se uzmu uloge globalnog moralnog arbitra..
o jebogati pa da nemammo kakav preči prioritet..

Jezik je jedna vrlo suptilna, ali nadasve korisna alatka. Omogucava one koji znaju da ga upotrebljavaju da vrlo precizno svoje mozdane elektricne impulse (koristeci, doduse, identicni mehanizam, sto otvara druga pitanja, ali na stranu sad to...) pokusaju da predstave nekom drugom, ali ne garantuje reciprocitet, na zalost...

Znas, kad neko nesto moze, to ne znaci da i treba... Motivacija (ako je prava) da se nesto moze uporiste nalazi u subjektivnom, a dalje je sve stvar mudrosti...

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:22 24.03.2023

Re: odakle početi

Colin_bgd
newimprovedtadejus
ajd od kraja..
ti veliš taj narod u Srbiji treba da vidi da pronađe svoju krivicu (slažem se) e dakle zato da bi mogao da upita te vojne sile koga bombarduju i zašto..
aman..
od svega Srbi baš treba pod itno da se uzmu uloge globalnog moralnog arbitra..
o jebogati pa da nemammo kakav preči prioritet..

e a onda i po sredini škripi kad ti tumačiš angažovanje Slobe i Srbije u susjednim državama kao nekakvo nametanje i uplitanje nit pozvan ni tražen a ne vidiš da je taj narod u tim susjednim državama i pozivao i tražio tu pomoć i i danas je traži..
pride ne vidiš da je ta JNA i pravno i tehnički i na svaki način bila dio tog naroda po tim tamo susdjenim državama..
ti si sebi ispričao neku vrlo pojednostavljenu priču tipa eto sjedim ja u svom beogradskom salonu i šta me briga šta tamo neki baja iz nekog Knina i Drvara smatra o smatranjima..
a nisi ukapirao da ti pola komšiluka oficiri baš iz tog Knina i Drvara sa sve brojnom rodbinom po Kninovima i Drvarima i da je cijela stvar ko crevca isprepletena..
ne može baš sve iz, kako ono bješe, beržere da se sagleda.. mora malo dupe i da se mrdne

Tvoju, ociglednu, neobavestenost o detaljima, a i siroj slici, nema svrhe komentarisati, ali odgovoricu ti na ovo...

Kazes:
e dakle zato da bi mogao da upita te vojne sile koga bombarduju i zašto..
aman..
od svega Srbi baš treba pod itno da se uzmu uloge globalnog moralnog arbitra..
o jebogati pa da nemammo kakav preči prioritet..

Jezik je jedna vrlo suptilna, ali nadasve korisna alatka. Omogucava one koji znaju da ga upotrebljavaju da vrlo precizno svoje mozdane elektricne impulse (koristeci, doduse, identicni mehanizam, sto otvara druga pitanja, ali na stranu sad to...) pokusaju da predstave nekom drugom, ali ne garantuje reciprocitet, na zalost...

Znas, kad neko nesto moze, to ne znaci da i treba... Motivacija (ako je prava) da se nesto moze uporiste nalazi u subjektivnom, a dalje je sve stvar mudrosti...



pa ono jes.. tvoje jezičke bravure fakat dovode taj reciprocitet u debelo pitanje..
ja bih ipak rekla da samo se mi sasvim razumjeli..
nije ništa sporno u želji da se živi pod nekim podebelim staklenim zvonom.. pozdravljam.. sporno je da ispod tog zvona pokušavaš da drugima objasniš kako stvari van zvona stoje..
to brate da ide ne može
Colin_bgd Colin_bgd 13:32 24.03.2023

Re: odakle početi

ja bih ipak rekla da samo se mi sasvim razumjeli..
nije ništa sporno u želji da se živi pod nekim podebelim staklenim zvonom.. pozdravljam.. sporno je da ispod tog zvona pokušavaš da drugima objasniš kako stvari van zvona stoje..
to brate da ide ne može

Ne razumes ni sopstvenu (inace, potpuno promasenu i netacnu, ali ajde, da ne cjepidlacimo...) analogiju sa staklenim zvonom... Zid (staklenog) zvona ima dve strane, pa ti sad kompjutiraj dalje sama, citajuci sopstveni post iznova, iznova, iznova, iznova, iznova... ... ... ...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:37 24.03.2023

Re: odakle početi

Colin_bgd
ja bih ipak rekla da samo se mi sasvim razumjeli..
nije ništa sporno u želji da se živi pod nekim podebelim staklenim zvonom.. pozdravljam.. sporno je da ispod tog zvona pokušavaš da drugima objasniš kako stvari van zvona stoje..
to brate da ide ne može

Ne razumes ni sopstvenu (inace, potpuno promasenu i netacnu, ali ajde, da ne cjepidlacimo...) analogiju sa staklenim zvonom... Zid (staklenog) zvona ima dve strane, pa ti sad kompjutiraj dalje sama, citajuci sopstveni post iznova, iznova, iznova, iznova, iznova... ... ... ...


amam brate koline pa šta ti je motka kriva..
šta veliš..
ko pod zvonom ak imalo stoji više vidi no onaj van zvona..
pa jeste..
lijepo Njegoš kaže..

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:48 24.03.2023

Re: odakle početi

newimprovedtadejus
Colin_bgd
newimprovedtadejus
ajd od kraja..
ti veliš taj narod u Srbiji treba da vidi da pronađe svoju krivicu (slažem se) e dakle zato da bi mogao da upita te vojne sile koga bombarduju i zašto..
aman..
od svega Srbi baš treba pod itno da se uzmu uloge globalnog moralnog arbitra..
o jebogati pa da nemammo kakav preči prioritet..

e a onda i po sredini škripi kad ti tumačiš angažovanje Slobe i Srbije u susjednim državama kao nekakvo nametanje i uplitanje nit pozvan ni tražen a ne vidiš da je taj narod u tim susjednim državama i pozivao i tražio tu pomoć i i danas je traži..
pride ne vidiš da je ta JNA i pravno i tehnički i na svaki način bila dio tog naroda po tim tamo susdjenim državama..
ti si sebi ispričao neku vrlo pojednostavljenu priču tipa eto sjedim ja u svom beogradskom salonu i šta me briga šta tamo neki baja iz nekog Knina i Drvara smatra o smatranjima..
a nisi ukapirao da ti pola komšiluka oficiri baš iz tog Knina i Drvara sa sve brojnom rodbinom po Kninovima i Drvarima i da je cijela stvar ko crevca isprepletena..
ne može baš sve iz, kako ono bješe, beržere da se sagleda.. mora malo dupe i da se mrdne

Tvoju, ociglednu, neobavestenost o detaljima, a i siroj slici, nema svrhe komentarisati, ali odgovoricu ti na ovo...

Kazes:
e dakle zato da bi mogao da upita te vojne sile koga bombarduju i zašto..
aman..
od svega Srbi baš treba pod itno da se uzmu uloge globalnog moralnog arbitra..
o jebogati pa da nemammo kakav preči prioritet..

Jezik je jedna vrlo suptilna, ali nadasve korisna alatka. Omogucava one koji znaju da ga upotrebljavaju da vrlo precizno svoje mozdane elektricne impulse (koristeci, doduse, identicni mehanizam, sto otvara druga pitanja, ali na stranu sad to...) pokusaju da predstave nekom drugom, ali ne garantuje reciprocitet, na zalost...

Znas, kad neko nesto moze, to ne znaci da i treba... Motivacija (ako je prava) da se nesto moze uporiste nalazi u subjektivnom, a dalje je sve stvar mudrosti...



pa ono jes.. tvoje jezičke bravure fakat dovode taj reciprocitet u debelo pitanje..
ja bih ipak rekla da samo se mi sasvim razumjeli..
nije ništa sporno u želji da se živi pod nekim podebelim staklenim zvonom.. pozdravljam.. sporno je da ispod tog zvona pokušavaš da drugima objasniš kako stvari van zvona stoje..
to brate da ide ne može


Ima tu svega. I ko je koga zvao, ko je sam dosao, ko je onda ostavljen sam - mislim na odnos Milosevica i Srba u BH i Hrvatskoj.

Nego za Milosevica mnogi vole da kazu kako je bio inteligentan - doduse to se ponavlja za mnoge diktatore i zlocince. Da ostavimo po strani istoriju, ideologiju, geografiju... ostaje jedno tehnicko pitanje koje kod nas nikada nije ozbiljno razmatrano.

Kako se odlucis da ides u sukob sa drugim narodima pa onda u rat sa NATO a da pre toga nisi obezbedio jake saveznike? Ne treba nikakva posebna inteligencija da se predvidi kako ce rezultat sigurno biti poraz.

Ja ne umem da objasnim zasto je to Milosevic radio. Da li nije video da ce doziveti poraz (mislim posebno od NATO)? Ili jeste ali ga nije bilo briga za posledice (ne po narod nego po njega)? Ovo prvo se jos i moze nekako racionalno objasniti, ali ovo drugo objasnjava ili neka magija ili psihoanaliza.

Ovaj problem da se proceni i odabere dobra strategija je i danas aktuelan. Ili ne umemo strateski da mislimo ili smo ludi. Meni je blize tumacenje ovo prvo - nesposobnost, neobavestenost i neobrazovanost - ali je ovo drugo tumacenje rasprostranjenije i od toga je napravljen mit o ludosti kao nacionalnoj karakteristici (videti Underground).
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:53 24.03.2023

Re: odakle početi

Neues aus der Nachbarschaft

Ja ne umem da objasnim zasto je to Milosevic radio. Da li nije video da ce doziveti poraz (mislim posebno od NATO)? Ili jeste ali ga nije bilo briga za posledice (ne po narod nego po njega)? Ovo prvo se jos i moze nekako racionalno objasniti, ali ovo drugo objasnjava ili neka magija ili psihoanaliza.

Ovaj problem da se proceni i odabere dobra strategija je i danas aktuelan. Ili ne umemo strateski da mislimo ili smo ludi. Meni je blize tumacenje ovo prvo - nesposobnost, neobavestenost i neobrazovanost - ali je ovo drugo tumacenje rasprostranjenije i od toga je napravljen mit o ludosti kao nacionalnoj karakteristici (videti Underground).


ja bih rekla pregovaračka taktika koja je očito backfired..
ex post djeluje kao super prosto, pa kao morao je znati..
gledneš li malo slične primjere (recimo Asad versus Gadafi) vidiš da tu ništa nije jasno..
sasvim je moglo da okrene i drugačije al eto nije
angie01 angie01 14:03 24.03.2023

Re: odakle početi

Ima tu svega. I ko je koga zvao, ko je sam dosao, ko je onda ostavljen sam - mislim na odnos Milosevica i Srba u BH i Hrvatskoj.


taj deo je do detalja opisao Drago Kovacevic u Kavezu.
panta panta 14:11 24.03.2023

Re: odakle početi

Neues aus der Nachbarschaft

...

Ja ne umem da objasnim zasto je to Milosevic radio. Da li nije video da ce doziveti poraz (mislim posebno od NATO)? Ili jeste ali ga nije bilo briga za posledice (ne po narod nego po njega)? Ovo prvo se jos i moze nekako racionalno objasniti, ali ovo drugo objasnjava ili neka magija ili psihoanaliza.

Ovaj problem da se proceni i odabere dobra strategija je i danas aktuelan. Ili ne umemo strateski da mislimo ili smo ludi. Meni je blize tumacenje ovo prvo - nesposobnost, neobavestenost i neobrazovanost - ali je ovo drugo tumacenje rasprostranjenije i od toga je napravljen mit o ludosti kao nacionalnoj karakteristici (videti Underground).

Bravo!
Kada neko danas za Miloševića kaže kako je bio inteligentan, meni je to poprilično jasan indikator da je taj koji to kaže poprilično glup.
Izbor saveznika je ključna stvar za svako ratovanje.
To nama Srbima, ne samo Miloševiću, malo teže ide.
Da je Milošević bio pametan, on bi otišao kod gazda prvi - i rekao im: braćo Ameri, ova neoustašija oće da razjebe našu državu.
Koliko ti tražiš da nam to urediš?
I gotovo.
A on, umesto toga, i ostale budale, buncaju o svetskoj pravdi i sličnim idiotarijama.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:27 24.03.2023

Re: odakle početi

ja bih rekla pregovaračka taktika koja je očito backfired..
ex post djeluje kao super prosto, pa kao morao je znati..
gledneš li malo slične primjere (recimo Asad versus Gadafi) vidiš da tu ništa nije jasno..
sasvim je moglo da okrene i drugačije al eto nije


Nije skroz prosto ali probas jednom i vidis ne ide a on do kraja tako.

U nasem slucaju nije bilo sanse da se preokrene. I kako je vreme prolazilo a on ulazio u dalje sukobe za to su sanse postajale sve manje. Imas 95u, i imas jasnu situaciju: cim je hrvatsku vojsku NATO poceo da pomaze to je bio kraj Krajine. Ali pre toga imas ono: kako su Hrvati uspeli da ubede da ih NATO pomaze?

Citav diskurs koji je Milosevic stvorio a njegovi cinovnici i dalje sire (a koji je i zvanicna interpretacija rata kod nas) sluzi samo da se prikrije njihova nesposobnost.




panta panta 14:31 24.03.2023

Re: odakle početi

Neues aus der Nachbarschaft
ja bih rekla pregovaračka taktika koja je očito backfired..
ex post djeluje kao super prosto, pa kao morao je znati..
gledneš li malo slične primjere (recimo Asad versus Gadafi) vidiš da tu ništa nije jasno..
sasvim je moglo da okrene i drugačije al eto nije


Nije skroz prosto ali probas jednom i vidis ne ide a on do kraja tako.

U nasem slucaju nije bilo sanse da se preokrene. I kako je vreme prolazilo a on ulazio u dalje sukobe za to su sanse postajale sve manje. Imas 95u, i imas jasnu situaciju: cim je hrvatsku vojsku NATO poceo da pomaze to je bio kraj Krajine. Ali pre toga imas ono: kako su Hrvati uspeli da ubede da ih NATO pomaze?

Citav diskurs koji je Milosevic stvorio a njegovi cinovnici i dalje sire (a koji je i zvanicna interpretacija rata kod nas) sluzi samo da se prikrije njihova nesposobnost.





Naravno!
Ali to ne znači da, što šire ovi sa druge strane, NATO nije zločinačaka organizacija.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:32 24.03.2023

Re: odakle početi

panta
Neues aus der Nachbarschaft

...

Ja ne umem da objasnim zasto je to Milosevic radio. Da li nije video da ce doziveti poraz (mislim posebno od NATO)? Ili jeste ali ga nije bilo briga za posledice (ne po narod nego po njega)? Ovo prvo se jos i moze nekako racionalno objasniti, ali ovo drugo objasnjava ili neka magija ili psihoanaliza.

Ovaj problem da se proceni i odabere dobra strategija je i danas aktuelan. Ili ne umemo strateski da mislimo ili smo ludi. Meni je blize tumacenje ovo prvo - nesposobnost, neobavestenost i neobrazovanost - ali je ovo drugo tumacenje rasprostranjenije i od toga je napravljen mit o ludosti kao nacionalnoj karakteristici (videti Underground).

Bravo!
Kada neko danas za Miloševića kaže kako je bio inteligentan, meni je to poprilično jasan indikator da je taj koji to kaže poprilično glup.
Izbor saveznika je ključna stvar za svako ratovanje.
To nama Srbima, ne samo Miloševiću, malo teže ide.
Da je Milošević bio pametan, on bi otišao kod gazda prvi - i rekao im: braćo Ameri, ova neoustašija oće da razjebe našu državu.
Koliko ti tražiš da nam to urediš?
I gotovo.
A on, umesto toga, i ostale budale, buncaju o svetskoj pravdi i sličnim idiotarijama.


Ja to citam kao pokusaj prikrivanja svoje nesposobnosti. To kao kad neka banka propadne zbog necijih losih odluka pa CEO u svom izvestaju akcionarima kaze "Desila se kriza. Ali mi smo se borili kao lavovi."
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:37 24.03.2023

Re: odakle početi

Neues aus der Nachbarschaft
ja bih rekla pregovaračka taktika koja je očito backfired..
ex post djeluje kao super prosto, pa kao morao je znati..
gledneš li malo slične primjere (recimo Asad versus Gadafi) vidiš da tu ništa nije jasno..
sasvim je moglo da okrene i drugačije al eto nije


Nije skroz prosto ali probas jednom i vidis ne ide a on do kraja tako.

U nasem slucaju nije bilo sanse da se preokrene. I kako je vreme prolazilo a on ulazio u dalje sukobe za to su sanse postajale sve manje. Imas 95u, i imas jasnu situaciju: cim je hrvatsku vojsku NATO poceo da pomaze to je bio kraj Krajine. Ali pre toga imas ono: kako su Hrvati uspeli da ubede da ih NATO pomaze?

Citav diskurs koji je Milosevic stvorio a njegovi cinovnici i dalje sire (a koji je i zvanicna interpretacija rata kod nas) sluzi samo da se prikrije njihova nesposobnost.


ma to svakako.. nepismena bulumenta..
ali kapiram da nije moralo biti ludilo po srijedi nego little to lose a da je kont bio pa neće valjda..
i daleko informisaniji rade na principu neće valjda.. tako se i Ukrajina desila.. pa kao neće valjda daj da poguramo još malo
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:41 24.03.2023

Re: odakle početi

panta
Neues aus der Nachbarschaft
ja bih rekla pregovaračka taktika koja je očito backfired..
ex post djeluje kao super prosto, pa kao morao je znati..
gledneš li malo slične primjere (recimo Asad versus Gadafi) vidiš da tu ništa nije jasno..
sasvim je moglo da okrene i drugačije al eto nije


Nije skroz prosto ali probas jednom i vidis ne ide a on do kraja tako.

U nasem slucaju nije bilo sanse da se preokrene. I kako je vreme prolazilo a on ulazio u dalje sukobe za to su sanse postajale sve manje. Imas 95u, i imas jasnu situaciju: cim je hrvatsku vojsku NATO poceo da pomaze to je bio kraj Krajine. Ali pre toga imas ono: kako su Hrvati uspeli da ubede da ih NATO pomaze?

Citav diskurs koji je Milosevic stvorio a njegovi cinovnici i dalje sire (a koji je i zvanicna interpretacija rata kod nas) sluzi samo da se prikrije njihova nesposobnost.





Naravno!
Ali to ne znači da, što šire ovi sa druge strane, NATO nije zločinačaka organizacija.


Mislis na Predatora?

Zajebavam se.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:51 24.03.2023

Re: odakle početi

newimprovedtadejus
Neues aus der Nachbarschaft
ja bih rekla pregovaračka taktika koja je očito backfired..
ex post djeluje kao super prosto, pa kao morao je znati..
gledneš li malo slične primjere (recimo Asad versus Gadafi) vidiš da tu ništa nije jasno..
sasvim je moglo da okrene i drugačije al eto nije


Nije skroz prosto ali probas jednom i vidis ne ide a on do kraja tako.

U nasem slucaju nije bilo sanse da se preokrene. I kako je vreme prolazilo a on ulazio u dalje sukobe za to su sanse postajale sve manje. Imas 95u, i imas jasnu situaciju: cim je hrvatsku vojsku NATO poceo da pomaze to je bio kraj Krajine. Ali pre toga imas ono: kako su Hrvati uspeli da ubede da ih NATO pomaze?

Citav diskurs koji je Milosevic stvorio a njegovi cinovnici i dalje sire (a koji je i zvanicna interpretacija rata kod nas) sluzi samo da se prikrije njihova nesposobnost.


ma to svakako.. nepismena bulumenta..
ali kapiram da nije moralo biti ludilo po srijedi nego little to lose a da je kont bio pa neće valjda..
i daleko informisaniji rade na principu neće valjda.. tako se i Ukrajina desila.. pa kao neće valjda daj da poguramo još malo


To uneti u prirucnik za prakticnu politiku kao:

Princip 1: nikada ne pocinji sa "Idemo, pa kako bude. Videcemo posle kako cemo.".
Princip 2: ne izbegavaj razmatranje strategija druge strane.
Princip 3: svoj loss reduction plan ne zasnivati na "ma nece valjda".
...

mlatisa mlatisa 18:40 24.03.2023

Re: odakle početi

Kako se odlucis da ides u sukob sa drugim narodima pa onda u rat sa NATO a da pre toga nisi obezbedio jake saveznike? Ne treba nikakva posebna inteligencija da se predvidi kako ce rezultat sigurno biti poraz.

Ja ne umem da objasnim zasto je to Milosevic radio. Da li nije video da ce doziveti poraz (mislim posebno od NATO)? Ili jeste ali ga nije bilo briga za posledice (ne po narod nego po njega)? Ovo prvo se jos i moze nekako racionalno objasniti, ali ovo drugo objasnjava ili neka magija ili psihoanaliza.


Колико сам ја упознат, СМ није тражио сукоб са САД (НАТО). Рекао бих да је то био последњи тренутак за акцију пред отимање Русије са ланца. Слично као и што је је Русија упала у Украјину.

То је почело да се крчка одмах после Дејтона. Шаиновић:

Holbruk je hteo da Kosovo bude sastavni deo Dejtona.

"Miloševiću je rečeno kad je došao u Dejton, a ne u pripremi konferencije, dajte da rešimo Kosovo. Od Miloševića se tražilo da, pošto su po Dejtonu do kraja 1996. naše snage trebalo da se povuku iz Istočne Slavonije, isto tako da se sa Kosova povuku do kraja 1997. godine. Milošević je rekao da o tome nema razgovora.


Наравно, то све не значи да СМ није био аутократски апаратчик који се слабо сналазио у свему. Питање је да ли је ишта и могао да уради? Основи политике "Западних партнера" је Срби не на море и не преко Дрине. Вероватно не због нас него да се Руси не усидре у Боки.

Шаиновић даље каже
EKSKLUZIVNA ISPOVEST, ŠAINOVIĆ: Milošević je nudio Klintonu da Srbija uđe u NATO u zamenu za nezavisnost Kosova


Тада сам мислио доста другачије о томе, али сада је моја перцепција потпуно промењена

gvozden1 gvozden1 19:33 24.03.2023

Re: odakle početi

Наравно, то све не значи да СМ није био аутократски апаратчик који се слабо сналазио у свему.

Jasno kao dan.

Ali, već je prošlo dosta vremena da vidimo posledice Miloševićevog vladanja po Srbiju, ali i ne samo to, već i da makar sa naknadnom pameću shvatimo šta bi bila ispravna politika.

Mislim da je nemoguće osporiti da je jedina moguća ispravna politika Srbija bila čist srpski nacionalizam.
Ne naravno ono što je Milošević zastupao a to drugi zvali srpskim nacionalizmom, nego iskreni, nedvosmisleni, odlučni srpski nacionalizam.

A to znači, srpska suverena država, srpska vojska, i obavezno rasturanje Jugoslavije.

Nešto slično onome što su i ostali, Slovenci i Hrvati, za sebe tražili.

Samo, Srbi su morali (a imali su sva moguća, i istorijska pa i moralna prava) da prvi u sve to krenu.
Da prvi krenu sa idejom o napuštanju Jugoslavije, sa formiranjem srpske vojske, sa objašnjavanjem svetu zašto je to neophodno...

To je bio jedini ispravan put, i najveća Miloševićeva greška je što je karikaturu srpskig nacionalizma koristio da bi čuvao Jugoslaviju, umesto da je stvarni nacionalizam koristi da je rasturi.
nikvet pn nikvet pn 19:47 24.03.2023

Re: odakle početi

Општи сукоб у СФРЈ је настао као сукоб југокомунизма и етносепаратизама. То је суштина. Етиологија.

Тачка кључања пребачена је уз помоћ страних фактора. Зато и није изненађење што су етносепаратисти - сецесионисти однели превагу и Југославију послали у историју.

Југокомунизам је побеђен споља а закратко - Ђинђић - и изнутра да би се злочином повратио и опстао.

Милошевић као губитник изазвао је гнев својих обожавалаца. То је направило утисак жеље за променом система; не, тражен је само нови вођа. После злочина и лутања прве деценије овог века најзад је нађен.

Ово је моје скромно лаичко виђење, кроки историје Србије задње три и по деценије. Личности и догађаје не бих појединачно разматрао, лако се у овај оквир уклапају.
angie01 angie01 20:18 24.03.2023

Re: odakle početi

Општи сукоб у СФРЈ је настао као сукоб југокомунизма и етносепаратизама.


pa kako, kada su glavne vodje sve bili komunisti-a zloba nije bio nacos, samo je nacionalizam iskoristio kao gorivo.

ja verujem da je doslo sve do tacke potrosenosti, ono, kada se partneri ili razidju, ili naprave neki novi dogovor, sto je i bila u pozetku ideja, al su se pretenzije na jednoj strani pretvorile u nesto drugo, pa kada su dve republike otisle svojim putem-na sta su po Ustavu SFRJ imale pravo, krenulo se u osvajanje-narvano da stvari nisu tako jednostavne, al mi je dosta vise te jedne te iste price, koja je mucna,..al kako god okrenes, svako drugo resenje sem rata, bi bilo mnogo bolje.

...konfederacija, razvod,...sve bi bilo drugacije da je bilo volje i pameti.
zoja444 zoja444 20:37 24.03.2023

Re: odakle početi

ne mogu da se setim, da li je bio neki referendum o rascepu sfrj na celoj teritoriji sfrj?
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:54 24.03.2023

Re: odakle početi

Jezik je jedna vrlo suptilna, ali nadasve korisna alatka. Omogucava one koji znaju da ga upotrebljavaju da vrlo precizno


onima koji ga znaju




bene_geserit bene_geserit 21:02 24.03.2023

Re: odakle početi

ajd od kraja

Čekaj ti si OVO čitala do kraja?
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:47 24.03.2023

Re: odakle početi

od svega Srbi baš treba pod itno da se uzmu uloge globalnog moralnog arbitra..
o jebogati pa da nemammo kakav preči prioritet..



Kanalizaciju u Krnjači!
emilia emilia 03:44 25.03.2023

Re: odakle početi

Neues aus der Nachbarschaft Ja ne umem da objasnim zasto je to Milosevic radio. Da li nije video da ce doziveti poraz (mislim posebno od NATO)? Ili jeste ali ga nije bilo briga za posledice (ne po narod nego po njega)? Ovo prvo se jos i moze nekako racionalno objasniti, ali ovo drugo objasnjava ili neka magija ili psihoanaliza.

Ovaj problem da se proceni i odabere dobra strategija je i danas aktuelan. Ili ne umemo strateski da mislimo ili smo ludi. Meni je blize tumacenje ovo prvo - nesposobnost, neobavestenost i neobrazovanost - ali je ovo drugo tumacenje rasprostranjenije i od toga je napravljen mit o ludosti kao nacionalnoj karakteristici (videti Underground).

Nesposobnost, loša procena, loša taktika.

Srbi odbijaju sve bolje predloge za rešenje kriza da bi na kraju prihvatili one poslednje, najgore. Majstori propuštenih šansi.

Da se malo podsetimo samog početka ove priče. Najbolji dokument koji je Srbija imala na stolu je bio u Rambujeu, koji je davao širu autonomiju albanskom narodu na Kosovu ali ne i samostalnu državu. Uslov je bio da ga Nato snage sprovedu na terenu. Albanska delegacija na čelu sa Vetonom Suroiem odlučuje da ne potpiše ponuđeni dokument pre nego što konsultuju kosovski parlament. Nezadovoljni su ali ipak odlučuju da prihvate dokument igrajući na kartu da će Srbi sve odbiti. Tako je i bilo.

Svaki sledeći dokument je bio sve gori za Srbiju a već sledeći je davao mogućnost albanskom narodu da se posle tri godine izjasni na referendumu da li želi da se odvoji od Srbije. A u ime naroda Srbije kako tada, tako i sada, odlučuju SPS-ovci i SNS-ovci, čitaj radikali. Ovi koji vode državu sada, činili su to i s početka ove priče koja će opet imati posledice za sve u Srbiji.
literatesa literatesa 08:03 25.03.2023

Re: odakle početi

nekakvo nametanje i uplitanje nit pozvan ni tražen a ne vidiš da je taj narod u tim susjednim državama i pozivao i tražio tu pomoć i i danas je traži..


Sentimentalno.


Istina je da bi okrenuli glavu da su nas sve tamo postreljali i betonirali, taj ishod je bio jedino logičan u tim malim glavicama, i to je ok, mislim da je korektnije priznati ravnodušnost i da mi jedni s drugima nikakve veze nemamo od ovog EKV sektašog natezanja mi-vi.. pazi da ne pričate isti jezik jer bi ih to stavljalo u isti koš sa nama?


p.s. Tadejus, iznenadila si me. :)
mlatisa mlatisa 13:12 25.03.2023

Re: odakle početi

emilia

Srbi odbijaju sve bolje predloge za rešenje kriza da bi na kraju prihvatili one poslednje, najgore. Majstori propuštenih šansi.

Da se malo podsetimo samog početka ove priče. Najbolji dokument koji je Srbija imala na stolu je bio u Rambujeu, koji je davao širu autonomiju albanskom narodu na Kosovu ali ne i samostalnu državu.

И ја сам тако мислио, али са друге стране није на столу нико ко би могао бити "agreement capable". Ево два битна примера
1. Бриселски споразум - ЗСО
2. Разговори Русије са САД о неширењу НАТО пакта
3. Само ви испоручите оптуженике а онда је ЕУ загарантована
...

Оно што они желе не смеју нам рећи отворено зато што би то освестило и друго и трећесрбијанце. Али се да наслутити из њихових активности.

Зато и потписују споразуме са намером да из њих спроводе само оно што им је у интересу.
predatortz predatortz 13:33 25.03.2023

Re: odakle početi

Ево два битна примера
1. Бриселски споразум - ЗСО
2. Разговори Русије са САД о неширењу НАТО пакта
3. Само ви испоручите оптуженике а онда је ЕУ загарантована


Krimski sporazum, Dejtonski sporazum...

Zapad se ne drži potpisanig, njihov potpis ne vredi.


Meni je iluzije o "gluposti" naših političara razbio intervju sa Momirom Bulatovićem, koji je jasno rekao da su naši pregovarači nudili sve da do rata ne dođe, uključujući i pristupanje u NATO.

Uostalom, šta se desilo sa Kosovom pod njihovom kontrolom, kontrolom EU i NATO, ako su naši zločini bili povod za bombardovanje?
Desio se i dešava se genocid, na koji niko ne reaguje. Desio se pogrom, desilo se da je NATO pustio čoveka koji je počinio teroristički akt (autobus Niš ekspresa), desila su se ubistva dece kupača, desila su se vađenja i prodaja ljudskih organa, desio se genicid nad kulturnom i verskom baštinom, desilo se to da u Evropi imamo etnička geta-rezervate iz kojih Srbi ne izlaze, a koja Šiptari stalno napadaju.


Dešava se svakodnevno kršenje elementarnih ljudskih prava, verskih i političkih sloboda, prava na život, prava na imovinu...

Poslednji put Srbi su takve blagodeti, koje imaju danas pod palicom EU i NATO na Kosovu, imali za vreme Hitlera.

I svako ko Slobodanom pravda ovo varvarstvo, ovaj nacizam nad našim narodom dole, je obično govno nacističko, nedostojno toga da udiše vazduh.



Edit:

Greškom napisah Krimski umesto Minski sporazum.
medjutim92 medjutim92 13:04 24.03.2023

Da Slobodan Milošević nikad nije rođen..

..nema stvari koja bi se po Srbiju završila lošije nego u svetu u kom živimo.

I nije problem da ponovim bilo kad i bilo gde.

No danas mora da ide i aneks za divne ljude koji su svojim predanim radom doveli na vlast Buša mlađeg i Trampa, te i za njih važi da bi svet bio bolje mesto da se nikad nisu rodili..

bene_geserit bene_geserit 20:59 24.03.2023

Re: Da Slobodan Milošević nikad nije rođen..

aneks za divne ljude koji su svojim predanim radom doveli na vlast Buša mlađeg i Trampa, te i za njih važi da bi svet bio bolje mesto da se nikad nisu rodili

Šta ti ovo znači? Tramp nije poveo ni jedan rat za svog vakta.
Hteo si da kažeš verovatno Obame, Klintona a da ne zaboravimo ni čoveka koji je bio predlagač napada na Jugoslaviju u američkom senatu - Bajdena.
medjutim92 medjutim92 12:18 27.03.2023

Re: Da Slobodan Milošević nikad nije rođen..

Biće da nisam dobro objasnio.

Ekipa koja je čekala propast pregovora u Rambujeu da bi donela pravdu na nekonvencionalan način konvencionalnim naoružanjem, ista ekipa je upropastila sve ostalo čega se dohvatila, i kao posledicu donela Trampa, Buša mlađeg, Breksit i krizu 2008.

Oni koji od njih prave pozitivne likove i nosioce zaslužene pravde, to su uglavnom isti oni koji nariču za svim ostalim posledicama njihovih vladavina kao nekim od najstrašnijih stvari koje su zadesile moderan svet.

Pa ako im već pravda kakvu su nam doneli nije dovoljan razlog za 10 sati Možeš da nam pušiš Klintone, možda podsećanje na Trampa kao nešto što im je veći problem pomogne..
predatortz predatortz 13:51 24.03.2023

Čitao do:

1999. godine NATO je bombardovao rezim Slobodana Milosevica.

I doneo zaključak da ne vredi dalje. Kada nešto počne ovakvom bednom relativizacijom, šta god da je posle ove rečenice napisano nije vredno čitanja.
mentol mentol 15:22 24.03.2023

Re: Čitao do:

predatortz
1999. godine NATO je bombardovao rezim Slobodana Milosevica.

I doneo zaključak da ne vredi dalje. Kada nešto počne ovakvom bednom relativizacijom, šta god da je posle ove rečenice napisano nije vredno čitanja.


I ja sam tu prestao čitati


Onda može i ovako:
2022.godine Ruska federacija bombardovala je režim Volodimira Zelenskog...
gedza.73 gedza.73 17:11 24.03.2023

Re: Čitao do:

Onda može i ovako:
2022.godine Ruska federacija bombardovala je režim Volodimira Zelenskog...

U stvari najtačnije bi bilo objašnjenje kako je NATO sproveo specijalnu vojnu operaciju protiv nacista da bi zaštitili manjinu na Kosovu uz vođenje računa o civilima i civilnim objektima.

Ili još preciznije
„Ukrajinska strana sve vreme govori ‘Dajte nam mogućnost da vojskom zatvorimo granicu’. Mogu da zamislim šta bi bilo sledeće. Srebrenica, eto šta“, rekao je ruski predsednik.

Если вы обратили внимание, вчера я тоже об этом говорил, и украинская сторона всё время ставит вопрос: дайте нам возможность закрыть границу войсками. Я представляю, что дальше начнётся, ‒ Сребреница будет, вот и всё.
В.Путин
10 декабря 2019

NATO pakt je poput Putina (kao što je sam lepo rekao) samo sprečio divljanje nacionalista i novi zločin poput Srebrenice. Godinu dana se brani ono što je NATO pakt uradio Srbiji.

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:48 24.03.2023

Re: Čitao do:

predatortz
1999. godine NATO je bombardovao rezim Slobodana Milosevica.

I doneo zaključak da ne vredi dalje. Kada nešto počne ovakvom bednom relativizacijom, šta god da je posle ove rečenice napisano nije vredno čitanja.



Ubre, ala smo odjednom osetljivi na relativizacije! Milisave, de si sad, da gukneš?
milisav68 milisav68 23:07 24.03.2023

Re: Čitao do:

srdjan.pajic

Ubre, ala smo odjednom osetljivi na relativizacije! Milisave, de si sad, da gukneš?

Ne mogu sad, ubiše me maligani ispred prodavnice.
Colin_bgd Colin_bgd 08:21 25.03.2023

Re: Čitao do:

predatortz
1999. godine NATO je bombardovao rezim Slobodana Milosevica.

I doneo zaključak da ne vredi dalje. Kada nešto počne ovakvom bednom relativizacijom, šta god da je posle ove rečenice napisano nije vredno čitanja.

Da, tesko je udubiti se, znam...

Zato te je onomad i bilo lako zaludit' i ubedit' da je najbolje da ne verujes sopstvenim ocima i usima, i da nema potrebe koristit' tvar u lobanjskoj duplji...
literatesa literatesa 08:27 25.03.2023

Re: Čitao do:

Zato te je onomad i bilo lako zaludit' i ubedit' da je najbolje da ne verujes sopstvenim ocima i usima, i da nema potrebe koristit' tvar u lobanjskoj duplji...

Pa ti Predatortz drugi put pričekaj da ti previše gradski aminuju polazak u rat. :)
literatesa literatesa 08:28 25.03.2023

Re: Čitao do:

Cc, kakva zajebancija i ja sam budaletina što tome prisustvujem, boga ti polljubim. I sunce.
predatortz predatortz 10:04 25.03.2023

Re: Čitao do:

Zato te je onomad i bilo lako zaludit' i ubedit' da je najbolje da ne verujes sopstvenim ocima i usima, i da nema potrebe koristit' tvar u lobanjskoj duplji...


Ne, prijatelju. Ja jako dobro znam zašto i protiv kogs sam krenuo u rat. I mogao bih ti to danima i satima objašnjavati.

Kao i to da je Slobodan Milošević irelevantan za ovu priču, jer to što su zlikovci planirali, planirano je dok je on bio mastiljara u banci.

Drugi je ovde problem, a slažem se da se radi o ispiranju mozga. Tvog, prijatelju! Vaš kompleks prema velikom i šarenom svetu su uspeli pretvoriti u mržnju prema sebi i svojemu.Vas, koji danas jedete govna, ne znsjući da je Slobodan nudio i ulazak u NATO.

I tužno vas je čitati. Jer, poturica je uvek bio gori od Turčina. Poturica je poturica, sa željom da bude Turčin. A tu njegovu želju svi preziru, pa i Turci.

E, takvi ste vi "svetski ljudi", kad na dan zločina nad svojom zemljom, svojim narodom, seirite i tražite opravdanja za zločince a krivicu u očevima, majkama, stričevima... Jer, za Miloševića je neko glasao, zar ne?

Poturice ste, ma kako visoko o sebi mislili!
Da niste, ne bi se nama, danas i ovde, ovako obraćali. Mislim, da ste se integrisali, nadrasli sve ovo i postali deo tog velikog sveta.

Tužno, prijatelju. Tužno vas je čitati!


srdjan.pajic srdjan.pajic 01:53 26.03.2023

Re: Čitao do:

milisav68
srdjan.pajic

Ubre, ala smo odjednom osetljivi na relativizacije! Milisave, de si sad, da gukneš?

Ne mogu sad, ubiše me maligani ispred prodavnice.



Izdrži, druže, sa tobom sam u mislima.
milisav68 milisav68 09:51 27.03.2023

Re: Čitao do:

srdjan.pajic
Izdrži, druže, sa tobom sam u mislima.

Nema tu šta da se izdrži, ili jesi ili nisi, odnosno, ili te zakači uranijumski virus ili te ne zakači.

Alkohol ispred prodavnice je najmanji problem.
Черевићан Черевићан 14:09 24.03.2023

definitiva sententia

malo teze je ukljuciti mozak i razumeti

када моћни с неким ..калкулишу
тaд миноран ....слабу наду има,
е сад кад се ....приде.... узјогуни
санкције следе које ће да прима


п.с.
Балкан је предео са .....вазда проблема
времена ће баш протећи а да тога нема
zoja444 zoja444 14:11 24.03.2023

nekako uvek ispadne

da nista nije kako se na prvi pogled cini. eto, rece neki strucnjak da iza spc stoje englezi. tako i ti sto su se dogovorili da rasparcaju sfrj a nikoga nisu obavestili, ko zna koji su bili i za koga su radili.
zoja444 zoja444 16:33 24.03.2023

pitanje

a ko je vlasnik bloga b92? mozda nije ovaj sto je vlasnik rtv. tako su albanci pustali do skoro anti reklame za smoki i plazmu dok im nisu rekli da su vlasnici amerikanci.
zoja444 zoja444 17:39 24.03.2023

Re: pitanje

da znam da li komentarisem ovde za neke danase, n1, nove, jutarnje listove, oslobodjenje, informere, kurire, tj. medijske grupe ili magnate koje ih drze.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:01 24.03.2023

Re: pitanje

a ko je vlasnik bloga b92?


andja
zoja444 zoja444 21:15 24.03.2023

Re: pitanje

u pravu si.
shmoo shmoo 19:56 24.03.2023

Орошавање вагине - 24. третман







А како то раде Келти из Мостара?


Nakon tuceta (nije Semir)







Ееееее, то је била екипа штогод!

Туце на левом крилу, Кајтез на десном крилу, Фрањо Владић и Ненад Биједић на средини терена, Бајевић у шпицу, Енвер Марић на голу, Скочајић, Јурић, Шишић, Матијевић, Ђурасовић...

Никоме бодови нису против њих били сигурни, па ни великој четворки Звезди, Хајдуку, Динаму и партизану.

(По Правопису, име овог последње наведеног клуба, с разлогом последњег, пише се обавезно са малим почетним словом).

Играли су најлепши фудбал тих година у Југославији (Републици) и с правом постали нови романтичари осамдесетих после ОФК Београда који је добио и носио тај назив шездесетих.

Успех никада није био у првом плану него уживање у игри пре свега.


Velež 1982/83. sa BMV+Tuce, Kajtaz - Sjajna generacija, as do asa, legenda do legende, dribleri, žongleri, paraderi, golgeteri... ali na kraju sezone 13.mesto na prvenstvenoj tabeli?






(Velež 1983:
Matijević, Marić, Đurasovic, Bijedić, Jurić, Šišić:
Kajtaz, Skočajić, Bajević, Vladić, Tuce)






Молим, нотирати да су стихови Алексе Шантића титловани на енглеском језику у циљу бољег споразумевања и комуникације на овом блогу.

Својевремено ми је Ранка Куић, Ранка Велшанка како ју је цео факултет звао, бивша професорка на катедри за англистику на Филолошком факултету у Београду и најбољи наш преводилац енглеских романтичара до сада (мислим да је потајно била заљубљена у Бајронову слику) причала како је Алекса Шантић залазио у њихову кућу у Мостару и дружио се са њеним оцем.





dragosevacsutra dragosevacsutra 21:03 24.03.2023

Re: Орошавање вагине - 24. третман

Ранка Куић



vcucko vcucko 21:53 25.03.2023

Re: Орошавање вагине - 24. третман

shmoo

Velež 1982/83. sa BMV+Tuce, Kajtaz - Sjajna generacija, as do asa, legenda do legende, dribleri, žongleri, paraderi, golgeteri... ali na kraju sezone 13.mesto na prvenstvenoj tabeli?

U prvi mah sam pomislio, da si pobrkao epohe. Kad sam video sliku, shvatio sam da si u pravu i da je taj monstr-tim zasta u jednom trenutku istorije igrao zajedno. Ali u tome upravo i leži objašnjenje za neuspeh.

Generacijski disbalans.

BMV (koji su mnogo godina ranije iz Kupa UEFA izbacili Derbi Kaunti i dva puta gubili titule od Hajduka na gol-razliku) su već bili matori. Vratili su se iz inostranstva, ajde još malo da pomognemo, a noge ne daju. Ovi novi su još bili premladi, bukvalno. To ti je sva priča.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:05 24.03.2023

2:0

protiv nacosa
maksa83 maksa83 21:51 24.03.2023

Re: 1:0

protiv nacosa

dragosevacsutra dragosevacsutra 21:59 24.03.2023

Re: 2:0

2:0
shmoo shmoo 23:50 24.03.2023

Re: 2:0

dragosevacsutra
2:0



Пробао Пиксета пред крај текме да игра са 4 играча у задњој линији да би чувао резултат.



Куд се није тога сетио против Камеруна.

Нема везе, идемо даље!

Због ове деце ако већ ни због чега другог.









dragosevacsutra dragosevacsutra 00:40 25.03.2023

Re: 2:0

Нема везе, идемо даље!

Због ове деце ако већ ни због чега другог.



vcucko vcucko 22:02 25.03.2023

Re: 2:0

dragosevacsutra
Нема везе, идемо даље!

Због ове деце ако већ ни због чега другог.



U trenucima kad se svesno i sa više "jakih" adresa radi na gašenju FK Partizan, ja nekako srećan i ponosan. Na limarov KK.

Sinoć sam bukvalno razjapljenih usta (u Mocartu, nemam SBB kabl) gledao kako rastavljamo Oli na proste faktore.

Braćo skauti, ako Žoc zadrži fokus i formu (a on to zna, ako neko zna to je on, samo prebrojati titule) i ne bude peha sa povredama, mi ovo uzimamo
milisav68 milisav68 23:15 25.03.2023

Re: 2:0

vcucko

Braćo skauti, ako Žoc zadrži fokus i formu (a on to zna, ako neko zna to je on, samo prebrojati titule)

A i na F4 je bio samo 18 puta.

I ja sam gledao u kafiću kod drugara, ljudi su u neverici gledali čas košarke.Isto je bilo i protiv Efesa prošlo kolo.Napravio je monstruma o kome od sinoć piše i priča sva košarkaška Evropa (plus atmosfera sa 20.003 grobara, gde se karte traže sa svih strana).

Šteta je samo što je sad gust raspored baš protiv Barse i Reala.

shmoo shmoo 23:19 25.03.2023

Re: 2:0

vcucko
dragosevacsutra
Нема везе, идемо даље!

Због ове деце ако већ ни због чега другог.



U trenucima kad se svesno i sa više "jakih" adresa radi na gašenju FK Partizan



Е сад... Kада би истом таквом здруженом акцијом још угасили и Звезду па да српском фудбалу коначно крене мало набоље после испраћаја вечитих близанаца на ђубриште историје. (Евентуално у рубрику "Успомене".)

Ко год то буде урадио, гласаћу за њега на изборима док је света и времена.





Рекох већ...

Због ове деце ако већ ни због чега другог.




ja nekako srećan i ponosan. Na limarov KK.

Sinoć sam bukvalno razjapljenih usta (u Mocartu, nemam SBB kabl) gledao kako rastavljamo Oli na proste faktore.

Braćo skauti, ako Žoc zadrži fokus i formu (a on to zna, ako neko zna to je on, samo prebrojati titule) i ne bude peha sa povredama, mi ovo uzimamo



Ишао ја недавно на Звезда-Чукарички на Маракани. Рекли су да та иста улазница после важи и за Дерби.

Пошто не посећујем тај заједнички слет вечитих близанаца поводом Дана младости, понудим ту улазницу мом другару, окорелом гробару. Каже ми он:

"Да си ми понудио за баскет, можда бих и ишао, али овако... Не, хвала."

Ја га онда питам:

"А шта би са оним твојим што си ми понављао годинама док је Толе Караџић карао све што стигне по ФСС, оно твоје "за све се навија, само се Партизан воли"?

Другар ћути, ништа ми не одговара.




Беше ово госпар Џиво Гундулић? Осман?


Коло од среће уоколи
вртећи се не пристаје:
тко би гори, ето је доли,
а тко доли, гори устаје.



А је л' има Партизан свој клуб за хокеј на трави? Или за крикет? Макар за боћање?

Да знам где могу једног дана да те нађем.

(Извини, Чучко, морам мало. )

vcucko vcucko 07:43 26.03.2023

Re: 2:0

shmoo

Ишао ја недавно на Звезда-Чукарички на Маракани. Рекли су да та иста улазница после важи и за Дерби.

Пошто не посећујем тај заједнички слет вечитих близанаца поводом Дана младости, понудим ту улазницу мом другару, окорелом гробару. Каже ми он:

"Да си ми понудио за баскет, можда бих и ишао, али овако... Не, хвала."

Ја га онда питам:

"А шта би са оним твојим што си ми понављао годинама док је Толе Караџић карао све што стигне по ФСС, оно твоје "за све се навија, само се Партизан воли"?

Другар ћути, ништа ми не одговара.

Беше ово госпар Џиво Гундулић? Осман?

Коло од среће уоколи
вртећи се не пристаје:
тко би гори, ето је доли,
а тко доли, гори устаје.



А је л' има Партизан свој клуб за хокеј на трави? Или за крикет? Макар за боћање?

Да знам где могу једног дана да те нађем.

(Извини, Чучко, морам мало. )


U hokeju na ledu smo valjda ove nedelje dobili derbi. Vratiće se i vaterpolo kući.
Rvanje bez Partizana ne postoji, ubode se i poneko olimpijsko zlato. Jakože i u streljaštvu.

Shvati, postoje samo 4 (i slovima: četiri) sportska društva tog ranga. CSKA Moskva, Real Madrid, Barcelona i Partizan Beograd. Sve ostalo je pays-age, koji povremeno bljesne.
vcucko vcucko 07:55 26.03.2023

Re: 2:0

shmoo


Е сад... Kада би истом таквом здруженом акцијом још угасили и Звезду па да српском фудбалу коначно крене мало набоље после испраћаја вечитих близанаца на ђубриште историје. (Евентуално у рубрику "Успомене".)

Ко год то буде урадио, гласаћу за њега на изборима док је света и времена.


Znaš ti dobro, no se praviš nevješt. Da motivi tih koji gase nisu ni blizu tvojima. Nego ono "Ein Volk - Ein Reich - Ein Sport-Verein". Da organizovana krimi grupa koju je ustrojio još Ž. R. zvani A. postane državni organ, neki novi Soko. A Ultra Coop da radi punom parom.

Misliš, da će vama na Brdu u tom ustrojstvu da bude bolje?
vcucko vcucko 08:02 26.03.2023

Re: 2:0

milisav68
vcucko

Braćo skauti, ako Žoc zadrži fokus i formu (a on to zna, ako neko zna to je on, samo prebrojati titule)

A i na F4 je bio samo 18 puta.

I ja sam gledao u kafiću kod drugara, ljudi su u neverici gledali čas košarke.Isto je bilo i protiv Efesa prošlo kolo.Napravio je monstruma o kome od sinoć piše i priča sva košarkaška Evropa (plus atmosfera sa 20.003 grobara, gde se karte traže sa svih strana).

Šteta je samo što je sad gust raspored baš protiv Barse i Reala.


Bar jedan pada. U stvari, sad je već prioritet da se nekako uglavimo za 1/4 protiv Monaka. To treba da je fokus. Msm, kakav oni domaći teren imaju, svetske pobegulje od poreza će da naprave atmosferu, sve dve hiljade njih.

A onda u Nazi-Land, na F4, pa šta nam Bog da.
shmoo shmoo 10:07 26.03.2023

Re: 2:0

vcucko

Shvati, postoje samo 4 (i slovima: četiri) sportska društva tog ranga. CSKA Moskva, Real Madrid, Barcelona i Partizan Beograd. Sve ostalo je pays-age, koji povremeno bljesne.



Реал Мадрид и Барса су основани као војни клубови?

Ја знам да Реал називају "краљевски клуб", а да је Барселона јеврејски клуб (као и Ајакс, Тотенхем и слични им...)

Па ми ово твоје стварно звучи као идеолошка папазјанија и бласфемија.

Нисам то знао за Реал и Барсу. Али за ова два централна војна спортска клуба знам одавно шта су.

Е, Чучко, а у полувремену на Партизановом стадиону престали да пуштају музику из филма Капетан Леши, Шошану и те свеже хитове.

Сад пуштају оно:"Добро памтим све, све што било јеееее..." (ЛИНК)


Овај на горњем снимку у раскопчаној кошуљи са белом мајицом ошишан на кеца што изгледа као да су га управо пустили из мардеља (после пар година начитаног као Рембо) у ствари ти је директор основне школе "Јосиф Панчић" на Бановом брдету. Знамо се од детињства...

Сретнем га пре неки дан, каже ми иде на Дерби. Ја питам је л' фудбалски, а он каже:"Ма неее... Баскет!"

Исто као ти и онај мој другар што није хтео да узме карту од мене за фудбалски Дерби.



milisav68 milisav68 10:09 26.03.2023

Re: 2:0

vcucko

Shvati, postoje samo 4 (i slovima: četiri) sportska društva tog ranga. CSKA Moskva, Real Madrid, Barcelona i Partizan Beograd. Sve ostalo je pays-age, koji povremeno bljesne.

E, moj sugrađanin, je bio (možda je i sad, nisam pratio) rekorder u SFRJ na 100 i 110 metara sa preponama.I tada je bio član Zvezde (to su neke osamdesete), i priča da su tada fudbaleri bili nedodirljiva božanstva, a da su ostali sportovi (sportisti) tretirani kao konobari i čistačice.

Kada je završio karijeru (ko još prati atletiku), šutnuli ga ko krpu.Međutim, drugi naš sugrađanin je bio nešto u administraciji Partizana, i pozove ga da radi sa mlađim kategorijama atletičara Partizana, i on pristane (treba od nečega da sw živi).

Elem, priča on, dođe vreme ručku, ode u menzu, a tamo Ivica Kralj (na vrhuncu popularnosti), sedi i klopa.I kako nije bilo mesta za stolovima, pita ga jel slobodno, on kaže jeste, i imali su neku sasvim normalnu konverzaciju, u smislu da se nije ponašao kao božanstvo.Njemu je to bilo upečetljivo jer je čuo za njega, ali kaže da su se svi sportisti ponašali kao porodica.


shmoo shmoo 10:23 26.03.2023

Re: 2:0

vcucko
shmoo


Е сад... Kада би истом таквом здруженом акцијом још угасили и Звезду па да српском фудбалу коначно крене мало набоље после испраћаја вечитих близанаца на ђубриште историје. (Евентуално у рубрику "Успомене".)

Ко год то буде урадио, гласаћу за њега на изборима док је света и времена.


Znaš ti dobro, no se praviš nevješt. Da motivi tih koji gase nisu ni blizu tvojima. Nego ono "Ein Volk - Ein Reich - Ein Sport-Verein". Da organizovana krimi grupa koju je ustrojio još Ž. R. zvani A. postane državni organ, neki novi Soko. A Ultra Coop da radi punom parom.

Misliš, da će vama na Brdu u tom ustrojstvu da bude bolje?


Знам ја то одлично, Чучко. Можда и боље од тебе.

(Само морам да те као гробара мало подјебавам. Ваља се... )

Знаш и сам, само два приватна клуба у Србији постоје. Један је ТСЦ који добија обилна средства за своје постојање из Мађарске, а други приватни клуб је Чукарички који је нашао неки свој начин да опстане у овој малој бари пуној крокодила.

Сви ви остали фудбалски клубови у Србији сте били "удружења грађана" (одличан начин мистификације где се не зна ко дрпа лову, извлачи паре и трпа у свој џеп, чак и оне паре које из буџета Србије добијају фудбалски клубови "према својој величини и значају" ), према последњем донетом закону сада сте "спортска удружења" (није шија него врат, иста мистификација на делу).

Знаш, Чучко, Чукарички је једини фудбалски клуб у Србији који је заиста приватизован а да при томе нема спонзоре из стране државе а који све своје пореске обавезе према нашој држави Србији измирује на време и како треба и не дугује ништа својим играчима и запосленима у клубу иако покушава држава (или овај Вучићев режим ако тако хоћеш) да нас кеца преко тога. А те паре, Чучко у Чукаричком треба некако набавити да би опстао као клуб јер Чукарички једини у овој нашој првој фудбалској лиги није повлашћен по том питању.


- Policija nam je bila u poslednje dve godine tri puta na proverama, po raznim prijavama. Sve smo im dali transparentno, zarez jedan nisu našli da ne valja. Bili su izuzetno korektni. Ljubomorni ljudi nas prijavljuju, a to je smešno. Plaćamo porez u danu. Kad su videli iz SBPOK papire oni su nam čestitali. Malo mi je to sve nestvarno. Izgleda kad se dobro radi, to ne valja, nekome smeta. (ЛИНК)



Па јесу нам Уроша Јанковића осудили на мардељ иако је чак и голман Стојковић изјавио на суду да Јанковић нема никакве везе са том афером. И онда је суд првобитно ослободио Јанковића оптужби да би потом (вероватно по нечијем диктату одозго) преиначио своју одлуку и ипак га осудио?

А зашто?

Зато што је Јанковић као потпредседник општине Чукарице својевремено потписао уговор на 10 година са Чукаричким о изнајмљивању земљишта на којем је стадион (истиче 2025.) па су пилићари и башибозук на власти решили да му се освете због тога, а уједно и да себи уклоне незгодну политичку опозицију у општини.

Знам ја све то, Чучко, одлично. Можда и боље од тебе.

Зато сам ти и рекао да бих заиста волео када би угасили и Звезду исто као и Партизан. Вечити близанци су легло криминала и као такви највеће зло српског фудбала после распада СФРЈ.

И зато и треба да нестану док се успомена на њих не умаже у потпуности говнима.

Погрешно ме читаш, Чучко.

Али то је ваљда та ваша гробарска острашћеност због које често не видите ствари око себе баш најјасније.



milisav68 milisav68 10:35 26.03.2023

Re: 2:0

vcucko

Znaš ti dobro, no se praviš nevješt. Da motivi tih koji gase nisu ni blizu tvojima. Nego ono "Ein Volk - Ein Reich - Ein Sport

A ni lokacija stadiona nije za bacanje.
shmoo shmoo 10:42 26.03.2023

Re: 2:0

milisav68
vcucko

Znaš ti dobro, no se praviš nevješt. Da motivi tih koji gase nisu ni blizu tvojima. Nego ono "Ein Volk - Ein Reich - Ein Sport

A ni lokacija stadiona nije za bacanje.



Беше ономад под жуто-плавима хтео Мишковић на тој локацији да гради тржни центар.

Па се ја зајебавао са клинцима у школи како ће Звезда да постане Макси, а Партизан Пекабета.



П.С. - Изгледа да су одустали од рушења стадиона ОФК Београда. Барем тако изгледа јер по најновијим довођењима фудбалера Терзић (преко свог човека у ОФК, извесног Костадина Терзића - види како сасвим случајно имају исто презиме ЛИНК) доводи неке боље играче у клуб.

А можда ће ОФК Београд своје прволигашке утакмице да игра и у Борчи или Овчи?



Ко то може знати, све те канале по којима све то функционише.


milisav68 milisav68 11:25 26.03.2023

Re: 2:0

shmoo

Нисам то знао за Реал и Барсу. Али за ова два централна војна спортска клуба знам одавно шта су.

A ni to ne znaš.

Jedan je vojni, a drugi pandurski.

E, nisu svuda svi sportovi popularni, i nisu svuda isti uslovi, a ni državna uređenja.

U ova četiri prmera što je da Vcucko je posledica totalitarnih režima, gde se na silu uvodilo grupisanje pod jednu zastavu.

Sa jedne strane, to nije loše, jer se preliva kapital iz popularnijih sportova u manje popularne, i širi se baza ljudi/dece, koji če da se bave nekim sportom ( jer nisu svi talentovani za fudbal).Sa druge strane postoji opasnost od stvaranja monopola.U Španiji je to solidno balansirano, pa ih ima u vrhu u skoro svim sportovima.
shmoo shmoo 11:31 26.03.2023

Re: 2:0

milisav68

Нисам то знао за Реал и Барсу. Али за ова два централна војна спортска клуба знам одавно шта су.


A ni to ne znaš.

Jedan je vojni, a drugi pandurski.



Партизан и ЦСКА?

Зар није ЦСКА = CSKA Moscow, Full name - Central Army Sports Club Moscow. Russian: Центральный спортивный клуб Армии

Или Реал и Барса?

За Реал сам одувек мислио да је франкистички, а да је Барса каталонска.

U ova četiri prmera što je da Vcucko je posledica totalitarnih režima, gde se na silu uvodilo grupisanje pod jednu zastavu.

E, nisu svuda svi sportovi popularni, i nisu svuda isti uslovi, a ni državna uređenja.


Наравно, слажем се. Кад смо већ код шпанских клубова, знаш и сам вероватно да матадори у Шпанији боље зарађују од једног Роналда?

Што није тако код нас са ватерполистима, мајку му?

Они барем то заслужују...



milisav68 milisav68 11:36 26.03.2023

Re: 2:0

shmoo

П.С. - Изгледа да су одустали од рушења стадиона ОФК Београда. Барем тако изгледа

Daleko je od autoputa i Prokopa.

Mada ima vremena.

Da, hteo je Mišković, al još uvek bivša vojska drma u strukturama, pa se nije desilo.Zato će sad neko od njih to da naplati.
milisav68 milisav68 11:45 26.03.2023

Re: 2:0

shmoo

Партизан и ЦСКА?

Ma Zvezda je pandurski.

A Real i Barsa su najviše forsirani pod Frankom (jer je tad i sport hvatao zalet).
vcucko vcucko 16:27 26.03.2023

Re: 2:0

shmoo


Зар није ЦСКА = CSKA Moscow, Full name - Central Army Sports Club Moscow. Russian: Центральный спортивный клуб Армии


Jeste, ali nije jedini. Nego centralni, ime mu kaže.

Ima SKA iz Pitera, bez C, samo Sportivni klub Armiji. To je kao što je nekad u skoro svakom gradu bio Dom JNA sa jeftinim pivom, gde su se obavezno organizovali dočeci Nove Godine. Ali samo u Beogradu je bio Centralni Dom JNA u Francuskoj ulici.

Ima Krila Sovjetov, klub ratnog vazduhoplovstva. Pa Torpedo, klub moćne vojne industrije. Naravno i van vojnih struktura, Lokomotiva (sportsko društvo sovjetske/ruske železnice, koja BTW zapošljava neke teške stotine hiljada ljudi, sa porodicama i ostalim simpatizerima to su milioni potencijalnih navijača). Šahtjor = rudar, MGU = Moskovski gosudarstveni univerzitet (imena Lomonosova), znači studentsko SD itd.

Ali nisam uopšte mislio na način nastanka. Nego uopšte sportska društva sa više (bar 4-5) Kupova/Liga šampiona u raznim sportovima, sa gomilom olimpijskog, svetskog i kontinentalnog zlata - to su samo ta četiri.

shmoo shmoo 18:07 26.03.2023

Re: 2:0

milisav68
shmoo

Партизан и ЦСКА?

Ma Zvezda je pandurski.

A Real i Barsa su najviše forsirani pod Frankom (jer je tad i sport hvatao zalet).


Ааааа! Схватам.

А за Звезду знам. Као и за Динамо.

Клубови републичких ДБ Србије и Хрватске.

Што рече Урош Ђурић:"Па је л' ви заиста мислите да је грађански рат у Југославији случајно почео тучом навијача на утакмици Динамо-Звезда у Загребу?"


Ribozom Ribozom 21:34 24.03.2023

neuporedivo, tesko objasnjivo

Jeste, slazem se da da smo popili po zasluzi. Jos da dodam da me nerviraju ovi sto zale sto im Sloba nije imao amere iza sebe pa da smo mogli komotno da *ebemo mater svima koji su nam se zamerili. Placali smo porez tiraninu, saucestvovali u zlocinu i dobili kaznu. I onda su te nase komsije kada su nam *ebali mater dobili istu takvu kaznu, ali nisu.

Sada imamo ukrajinu i gradjane ukrajine koji placaju svoju kaznu zato sto su komsijama rusima *ebali mater. Verujem da se necemo sloziti oko ovog drugog, sto automatski govori o besmislu bilo kakvog stava o ratovima, zlocinu i kazni i licimerstvu i duplim standardima.

Edit: Februara 2022 poceo je rat u Ukrajini, a vec marte su objavili da ukrajina ima rezerve 500.000 tona litijumoksida, pogodi u kojim krajevima?



srdjan.pajic srdjan.pajic 23:06 24.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

Jeste, slazem se da da smo popili po zasluzi. Jos da dodam da me nerviraju ovi sto zale sto im Sloba nije imao amere iza sebe pa da smo mogli komotno da *ebemo mater svima koji su nam se zamerili.


Pa to je osnova i suština kompletnog zalaganja naših kolega nacionalista. Iako se tobož pravedno gneve na to što Ameri "rade po svetu", u dubini svoje napaćene duše žale što mi nismo veliki i jaki ko Ameri, da jebemo majku svakom na koga nam se digne đoka, na koga trgne srbometar u minus. Ili da su bar Ameri uz nas, pa da nas puste da omlatimo bar nekog slabašnog komšiju, a onolike smo im pilote kao spasli od naših saradnika SS-ovaca, kad je zagustelo pred kraja rata, stoka nezahvalna.

Dobro, sad se to menja, sad malo očijukaju i na Ruse, mada dosta spuvano, pošto ovima i dalje ne ide baš najbolje na bojnom polju, evo proleće stiglo, april mesec za neki dan, ostala neispunjena januarska obećanja o padu ukrajinske odbrane, a meni se više ne isplati ni da hvatam beleške o tim lupetanjima "poznavalaca" vojnih pitanja. E, jedino sad ako drug Ksi ne uleti, ne vidim da će to dobro da se završi po Ruse.

Sad čitam da su opet poslali neke kao padobrance da oni probaju da zauzmu taj prokleti Bahmut, pošto se ovi hučijevi heroji - robijaši-vagnerovci i oni pajaci što ih vodi naš SS Srbin, onaj sa krstaćama kukastim, što kolje štence pa kači to na internet, dakle, pošto su se narečeni ukakili, to jest satrli ih Ukrajinci. Iako su te padobrance slali pre nekoliko meseci pa su tamo pukli, pa je opet kuvaj vagner morao da se iskaže sa svojim robijašima. A i ja ne znam koji kurac će tamo padobranci, mislio sam da oni ne služe za rovovosku borbu i urbano ratovanje, nego kao neki kurčeviti diverzanti, šta ja znam, koji deluju duboko iza neprijateljske linije, bace ih tamo da dignu u vazduh neki most ili rezervoar za teškom vodom u nuklearnoj elektrani, usput da maznu ako nešto ima da se mazne, a uvek ima, i nije teško ako je većina borbeno sposobnih ljudi na liniji fronta. Ali ovo još nisam video.
mentol mentol 23:18 24.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

srdjan.pajic
pravedno gneve na to što Ameri "rade po svetu"

ja sam za to, da se ograničimo na to što Ameri rade na Balkanu. Ako bi širili priču na čitav svet onda bi ovaj nejaki blog zakucao od svih tih zlodela koje bi trebalo procesuirati..
gvozden1 gvozden1 00:05 25.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

srdjan.pajic


Što reče Kolin, ti Srki stvarno nemaš pojma.
Natrpaš i Amere, i Vagner, i neke kučiće vidim pominješ, šta te bre tera da pišeš te besmislice o ovolikim komentaru?

Duži komentari su uglavnom znak nekog makar pokušaja razložnih objašnjavanja, za provokacije su uvek bili rezervisani kratki i efektni.

Šta je sad ovo, otišla ti kreativnost u penziju?
emilia emilia 03:51 25.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

srdjan.pajic a meni se više ne isplati ni da hvatam beleške o tim lupetanjima "poznavalaca" vojnih pitanja

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:10 25.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

gvozden1
srdjan.pajic


Što reče Kolin, ti Srki stvarno nemaš pojma.
Natrpaš i Amere, i Vagner, i neke kučiće vidim pominješ, šta te bre tera da pišeš te besmislice o ovolikim komentaru?

Duži komentari su uglavnom znak nekog makar pokušaja razložnih objašnjavanja, za provokacije su uvek bili rezervisani kratki i efektni.

Šta je sad ovo, otišla ti kreativnost u penziju?


Ja znam da si ti sad jako spuvan što ovi tvoji koljači kučića, branioci Srpstva na vaseljenskom nivou, ne mogu nikako da uzmu taj Bahmut. Tako da ću da te odmorim ovom prilikom.




maksa83 maksa83 20:28 25.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

ne mogu nikako da uzmu taj Bahmut.

Kako nikako pa Bahmut je pao pre nešto manje od mesec dana ... ovde na blogu doduše.
gvozden1 gvozden1 20:59 25.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

srdjan.pajic
gvozden1
srdjan.pajic


Što reče Kolin, ti Srki stvarno nemaš pojma.
Natrpaš i Amere, i Vagner, i neke kučiće vidim pominješ, šta te bre tera da pišeš te besmislice o ovolikim komentaru?

Duži komentari su uglavnom znak nekog makar pokušaja razložnih objašnjavanja, za provokacije su uvek bili rezervisani kratki i efektni.

Šta je sad ovo, otišla ti kreativnost u penziju?


Ja znam da si ti sad jako spuvan što ovi tvoji koljači kučića, branioci Srpstva na vaseljenskom nivou, ne mogu nikako da uzmu taj Bahmut. Tako da ću da te odmorim ovom prilikom.






Ma da je on da padne, svanulo bi mi.

Ne razmišljaju svi na taj, površan do besmisla, način.
Ono, jedan nula za Ruse, jedan jedan i tako.

Važnije od Bahmuta je ovo sa Kinom.
Previše se Rusija i Kina zbižavaju a to uopšte ne mora da bude dobro za Srbiju.

Ali ne razmišljaš ti na taj način, tebi je suština u tome šta je neko istetivirao, kad to saznaš ti veruješ da si saznao ISTINU.

A kad se već Palić na to žutilo, okrznuh negde vest da je sve ono bilo prevara, verujem da si upućen u te tračeve, pa šta kažeš na to?
shmoo shmoo 21:44 25.03.2023

Борчански кратконоги гонич

gvozden1

ti Srki i neke kučiće vidim pominješ, šta te bre tera da pišeš te besmislice o ovolikim komentaru?



Нису то бесмислице.

По Пајићу одмах видиш колико су се у ствари заоштрили односи између САД и Кине.





(Сазнао сам из поузданих извора које ћу задржати у тајности да се овај мали бело-жути у чопору одазива на име Оптимиста.)


srdjan.pajic srdjan.pajic 01:06 26.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

Važnije od Bahmuta je ovo sa Kinom.


Pazi, sve su probali do sad, i blickrig, i polako, i u rikverc, i profesionalnu armiju, i rezerviste, i plaćenike i robijaše, i bilmeze od Kadirova, i plaćenike iz Sirije, i Dekija Berića, i rusiće, to je ovaj tvoj neonaci psihopata "Srbin", pa opet "profi" vojsku koju su nabrzinu skrpili od ovih što nisu uspeli da izbegnu mobilizaciju, i u svakog si polagao maksimalne nade, e pa ako ih sad kineski komunisti ne spasu, stvarno ne znam šta im je preostalo, dobro drug Kim Džong se podrazumeva. Jedino da ti onda uzmeš iz kredenca tvoj šinjel rezervnog oficira Jugoslovenske Narodne Armije, izvadiš one lopice naftalina iz džepova, i odeš tamo da malo pripomogneš oko pešadijske obuke i POiV-a.

A to sa Bahmutom, ne znam da li si primetio kako postane nevažan strani kojoj na bojnom polju ne ide baš najbolje. Prvo ste se ovde smejali Ukrajincima koji su rekli da im taj Bahmut i nije toliko bitan, a evo sad i Rusima izgleda da više nije kad su ukapirali da ne mogu da ga zauzmu, pa automatcki ni tebi više nije.

Mislim, drugovi, pa ne može se sa takvim moralom i entuzijazmom braniti Kosovo i srpski naci interes u Ukrajini, majku mu božiju!
maksa83 maksa83 01:38 26.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

Previše se Rusija i Kina zbižavaju a to uopšte ne mora da bude dobro za Srbiju.

Kako ne bude dobro, zamisli Rusi tu jedan dan od nedelje pobede Ukrajinu (i samim tim ceo Zapad koji će onda biti na kolenima) onda sa njima mora da se pregovara i Putin sa te superiorne pozicije kad počnu pregovori prvo kaže "Srbiji da se vrati Kosovo pa da pričamo dalje". E sad zamisli da to zajedno kažu Putin i Si Đinping.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:51 26.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

maksa83
Previše se Rusija i Kina zbižavaju a to uopšte ne mora da bude dobro za Srbiju.

Kako ne bude dobro, zamisli Rusi tu jedan dan od nedelje pobede Ukrajinu (i samim tim ceo Zapad koji će onda biti na kolenima) onda sa njima mora da se pregovara i Putin sa te superiorne pozicije kad počnu pregovori prvo kaže "Srbiji da se vrati Kosovo pa da pričamo dalje". E sad zamisli da to zajedno kažu Putin i Si Đinping.



A iza njih naš Vulin da zatrepri ušima ko vilenjak.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana